Βορίδης: Δεν υπάρχουν ενδείξεις ενοχής για τον Τριαντόπουλο

«Πουθενά στον κόσμο οι πολιτικοί δεν δικάζονται από τα τακτικά δικαστήρια» δήλωσε στο ΕΡΤNews o υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης με αφορμή την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση σε επίπεδο αρχηγών που γίνεται στη Βουλή για τα Τέμπη δηλώνοντας ταυτόχρονα ότι «δεν υπάρχουν ενδείξεις ενοχής για τον Τριαντόπουλο».

Μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» ο κ. Βορίδης έκανε λόγο για «πολιτική εκμετάλλευση από την αντιπολίτευση στην υπόθεση Τριαντόπουλου». Σύμφωνα με τον υπουργό Επικρατείας «με το υλικό που έχουμε αυτή την στιγμή στη δικογραφία ενδείξεις ενοχής δεν υπάρχουν» σημειώνοντας ότι πρέπει να εξεταστεί η υπόθεση σε επίπεδο προανακριτικής προκειμένου να ελεγχθεί ο κ. Τριαντόπουλος.

Όπως εξήγησε ο κ. Βορίδης σε περίπτωση που βρεθούν ενδείξεις ενοχής θα κινηθεί η διαδικασία του Ειδικού Δικαστηρίου. «Αυτό το κρίνει το Κοινοβούλιο που αποφασίζει κατά πλειοψηφία. Το λέει το Σύνταγμα» τόνισε σημειώνοντας ότι το να κριθεί ένας πολιτικός από τακτικό δικαστήριο αυτό θα μετέτρεπε τη διαδικασία την ποινική στη Βουλή σε ένα δικαίωμα της μειοψηφίας. Και όπως επισήμανε, «σε καμία χώρα στον κόσμο όπου οι πολιτικοί δικάζονται από τα αστικά δικαστήρια».

Αναφερόμενος στις τοποθετήσεις των εισηγητών των κομμάτων καθώς και των πολιτικών αρχηγών της αντιπολίτευσης δήλωσε ότι «χθες η αντιπολίτευση εξετέθη» καθώς όπως είπε «είχαμε μία πολιτική συζήτηση για τα Τέμπη συνολικά».

Σχετικά με τις κατηγορίες που αντιμετωπίζει ο Χρήστος Τριαντόπουλος για τους χειρισμούς του στην υπόθεση του μπαζώματος στο σιδηροδρομικό δυστύχημα δήλωσε: «Έχουμε έναν κατηγορούμενο ελεγχόμενο, όχι κατηγορούμενο,, στον οποίο πρέπει να δούμε αν το αδίκημα που του αποδίδεται φαίνεται να το τέλεσε ή όχι».

Αναλύοντας το πώς βλέπει το αίτημα της κοινωνίας για Δικαιοσύνη ο υπουργός Επικρατείας απάντησε ότι «δικαιοσύνη είναι να τιμωρηθεί ο ένοχος, αλλά να μην τιμωρηθεί ο αθώος». Συμπλήρωσε, μάλιστα, ότι, αυτή τη διαδικασία πρέπει να την κάνει η Βουλή με τους όρους που ορίζει το άρθρο 86 του Συντάγματος. Ερωτηθείς πώς κρίνει την παραίτηση του γ.γ. της Πολιτικής Προστασίας Βασίλη Παπαγεωργίου απάντησε ότι όπως το ερμηνεύει «εφόσον ο κ. Τριαντόπουλος παραιτήθηκε θεώρησε καλό να παραιτηθεί και αυτός» για λόγους ευθιξίας.

Μιλώντας για τον κ. Τριαντόπουλο δήλωσε ότι «η μόνη του εμπλοκή είναι ότι φέρεται να συμμετείχε σε μια άτυπη σύσκεψη στις 3 Μαρτίου». Όσον αφορά την άρση του απορρήτου των τηλεπικοινωνιών για τον πρωθυπουργό και τους άλλους υπουργών και αρμοδίων την χρονική περίοδο μετά το τραγικό δυστύχημα που αναμένεται να ζητήσει η Πλεύση Ελευθερίας απάντησε ότι δεν το γνωρίζει αλλά είναι μια απόφαση που θα πάρει η επιτροπή.

Tι είπε για Καραμανλή και σύμβαση 717

Αναφερόμενος ο κ. Βορίδης στον πρώην υπουργό Μεταφορών δήλωσε ότι «αν έρθει πρόταση για τον κ. Καραμανλή η στάση μας θα εξαρτηθεί από το περιεχόμενό της». Όπως είπε όλα τα εξαρτηθούν από το περιεχόμενο της πρότασης και το πια θα είναι η κατηγορία. Ερωτηθείς αν υπάρχει αιτιώδης σύνδεσμος για την σύμβαση 717 είπε «έχουμε πάρει θέση στην προηγούμενη προκαταρκτική και την απορρίψαμε».

Σχολιάζοντας το εξώδικο που έστειλε στον πρόεδρο της Βουλής η κα Καρυστιανού και το περιεχόμενό της δήλωσε ότι «το εξώδικο είναι επικριτικό συνολικά προς τη Βουλή». Όσον αφορά το αν έχει διαβάσει κάποια μήνυση που έχει κατατεθεί στη Βουλή απάντησε αρνητικά προσθέτοντας ότι δεν γνωρίζει εάν έχει πάει κάτι στο προεδρείο. Eρωτηθείς τέλος για το εάν υπάρχει περίπτωση να ζητήσει ψήφο εμπιστοσύνης σήμερα η κυβέρνηση ο υπουργός Επικρατείας δήλωσε ότι δεν γνωρίζει κάτι τέτοιο.

Αλλάζοντας θέμα ο κ. Βορίδης αναφέρθηκε και στους δημοσίους υπαλλήλους και στο θέμα της αξιολόγησης σημειώνοντας ότι «ελάχιστοι προϊστάμενοι είναι διατεθειμένοι να βάλουν κακό βαθμό σε εργαζόμενο».
Πηγή:newsbomb.gr

 




Έτοιμη για τη διπλή μάχη στη Βουλή η κυβέρνηση

Με τους πολιτικούς διαξιφισμούς στη Βουλή για τα Τέμπη να μην έχουν τέλος υπερψηφίστηκε το αίτημα του ΠΑΣΟΚ με 277 ψήφους υπέρ, 12 κατά και 4 παρών για σύσταση προανακριτικής επιτροπής η οποία και θα κληθεί να ερευνήσει τυχόν ποινικές ευθύνες για τον Χρήστο Τριαντόπουλο και το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος, αναφορικά με την αλλοίωση του τόπου της σιδηροδρομικής τραγωδίας.

Είχαν προηγηθεί διπλές παραιτήσεις τόσο του υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας, Χρήστου Τριαντόπουλου, όσο και του γ.γ. Βασίλη Παπαγεωργίου για λόγους πολιτικής ευθιξίας, καθώς και τα δύο αυτά πρόσωπα βρίσκονται υπό διερεύνηση. Η κυβέρνηση ξεκαθάρισε σε όλους τους τόνους ότι τάσσεται υπέρ της σύστασης της προανακριτικής με το σκεπτικό ότι δεν έχει κάτι να κρύψει, παρότι δεν αποδέχεται το κατηγορητήριο κατά Τριαντόπουλου καθώς – όπως τονίζει- δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία κατά του.

Για αυθαίρετες εικασίες έκανε λόγο στην ομιλία ο πρώην υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Χρήστος Τριαντόπουλος στη Bουλή διερωτώμενος πως μπορεί να γίνει «συγκάλυψη μπροστά στις κάμερες, μπροστά σε εκατοντάδες ανθρώπους». Στα επιχειρήματα της πλειοψηφίας το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, όπου καταδεικνύει ότι η κυβέρνηση ήταν παρούσα από τις πρώτες στιγμές αλλά όλοι είχαν τον ρόλο παρατηρητή. Δεν υπάρχει κάποια κεντρική εντολή και δεν βρήκαν καμία ένδειξη για το «μπάζωμα».

Κι ενώ οι εργασίες της Προανακριτικής θα ξεκινήσουν, σήμερα στη Βουλή η κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη με άλλες δυο μάχες, τη μια στην προ ημερησίας συζήτηση που έχουν προκαλέσει ΚΚΕ και ΣΥΡΙΖΑ και αναμένει την κατάθεση πρότασης δυσπιστίας από το ΠΑΣΟΚ η οποία θα κατατεθεί αμέσως μετά τις πρωτολογίες των πολιτικών αρχηγών καθώς αργά χθες το βράδυ ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, Νέα Αριστερά και Πλεύση Ελευθερίας συμφώνησαν στο κείμενο της πρότασης.

Όπως και να έχει στο Μέγαρο Μαξίμου δηλώνουν έτοιμοι να δώσουν όλες τις μάχες με πρωταγωνιστή τον πρωθυπουργό.

Τι θα πει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην ομιλία του

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος στις 11:00 θα ανοίξει τη συνεδρίαση την ομιλία του, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ο ίδιος συντάξει την ομιλία του και θα κινηθεί απολογιστικά ως προς το τι έχει γίνει μέχρι σήμερα στον σιδηρόδρομο, θα υπογραμμίσει ότι όπως αποδείχθηκε με τραγικό τρόπο στην τραγωδια των Τεμπών δεν έχουν γίνει αρκετά και θα δεσμευτεί προσωπικά ότι έως το 2027 οι μεταφορές στη χώρα μας θα είναι ασφαλείς. Ωστόσο θα επισημάνει ότι τα πρωτόκολλα ασφαλείας τηρούνται και σήμερα.

Ο πρωθυπουργός θα αναφερθεί και στις διαχρονικές παθογένειες στο θέμα των ελληνικών σιδηροδρόμων και θα αποδεχθεί για ακόμα μια φορά το μερίδιο της πολιτικής ευθύνης που αναλογεί στην κυβέρνησή του.

Όμως, δεν θα χαριστεί στους πολιτικούς του αντιπάλους κατηγορώντας τους ότι δεν δίστασαν για μικροπολιτικά οφέλη να εργαλειοποιήσουν τον πόνο και την τραγωδία εκείνων που έχασαν τους δικούς τους ανθρώπους στις 28 Φεβρουαρίου 2023 στα Τέμπη. Θα απορρίψει τα περί συγκάλυψης και θα αποκαλύψει τα fake news πάνω στα οποία χτίστηκε το αφήγημα της αντιπολίτευσης δηλητηριάζοντας την κοινή γνώμη.

 

Πηγή:newsbeast.gr




Βελόπουλος: Μόνη λύση για την κυβέρνηση οι εκλογές

«Πήγατε να κάνετε συγκάλυψη και φαίνεται από τις εξελίξεις. Επιχειρήσατε να αλλοιώσετε τον τόπο του εγκλήματος», τόνισε ο Κυριάκος Βελόπουλος μιλώντας στη Βουλή, κατά την συζήτηση για τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής που θα διερευνήσει τυχόν ευθύνες του πρώην υφυπουργού παρά τω πρωθυπουργώ Χρήστου Τριαντόπουλου για τα Τέμπη.

Επισήμανε ότι «αν υπήρχε σοβαρή κυβέρνηση, θα έπρεπε η Hellenic Train να είχε κλείσει χθες, να μην λειτουργεί».

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης ανέφερε ότι το κόμμα του ήταν αυτό «που αποκάλυψε το ‘ξεμπάζωμα’ και το ‘μπάζωμα’» στα Τέμπη αλλά και το ξυλόλιο «και όχι ο ΣΥΡΙΖΑ που σήμερα ακολουθεί την Ελληνική Λύση». Πρόσθεσε ότι όταν τον αποκαλούσαν «ψεκασμένο και συνωμοσιολόγο» για όσα ισχυριζόταν, «γελούσαν όλοι» μέσα στο Κοινοβούλιο και «δεν βρέθηκε ένας έντιμος να πει «ναι», η Ελληνική Λύση τα αποκάλυψε όλα αυτά, αυτή «ξετύλιξε το κουβάρι». Αυτό λέγεται «πολιτική τυμβωρυχία», «πολιτικό σκύλεμα» και όχι «προοδευτισμός», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Βελόπουλος δήλωσε ότι το ΠΑΣΟΚ το οποίο κατέθεσε την πρόταση για προανακριτική, θα έπρεπε να ρωτήσει τους συγγενείς των θυμάτων αν επιθυμούν να γίνει. «Ποιοι είμαστε εμείς που αποφασίζουμε για τους συγγενείς;» αναρωτήθηκε ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης. Παράλληλα, χαρακτήρισε «πολιτικό λάθος» την πρόταση δυσπιστίας των «προοδευτικών δυνάμεων» κατά της κυβέρνησης, καθώς όπως εξήγησε, ουσιαστικά «στηρίζετε τη ΝΔ» και «την συσπειρώνετε».

Στη συνέχεια ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης δήλωσε ότι αν ήταν ο ίδιος πρωθυπουργός θα άνοιγε «όλα τα τηλέφωνα όλων των εμπλεκομένων υπουργών και φορέων εκείνης της βραδιάς» στα Τέμπη. Τόνισε ότι οι συγγενείς των θυμάτων ζητούν πλέον αυτό που είπε από την πρώτη στιγμή η Ελληνική Λύση, δηλαδή να «αναβαθμιστούν όλα τα αδικήματα» σε κακουργήματα από πλημμελήματα, καθώς όπως είπε, υπήρξαν απώλειες ζωών.

Ο Κυριάκος Βελόπουλος τόνισε ότι «ο ελληνικός λαός αποφάσισε. Δεν χρειάζεται προανακριτική για τα αυτονόητα. Όλες οι κυβερνήσεις, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, επί 14 ολόκληρα χρόνια δεν έκαναν την περιβόητη σύμβαση 717. Είναι ωμή παραδοχή της ανικανότητας τριών κυβερνήσεων. Και αν υπήρχε αυτή η σύμβαση υλοποιημένη, δεν θα φτάναμε ή θα μικρύναμε κατ’ ελάχιστο την πιθανότητα να γίνει η σύγκρουση». Συμπλήρωσε ότι η χθεσινή δήλωση του πρωθυπουργού ότι «ο σιδηρόδρομος θα είναι έτοιμος το 2027», αποτελεί «ωμή παραδοχή της αποτυχίας, ακόμη και μετά το έγκλημα των Τεμπών, αυτής της κυβέρνησης».

Επίσης, ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης δήλωσε: «Υπάρχει μια ταύτιση του κόσμου, ψυχικά, με τα θύματα της τραγωδίας των Τεμπών. Αυτό δεν καταλάβατε. Ταυτίστηκε ο Έλληνας με τα θύματα και τους συγγενείς των Τεμπών, γιατί τα περισσότερα παιδιά του κόσμου ταξίδευαν με το συγκεκριμένο τρένο και έχουν ταυτιστεί».

Ο κ. Βελόπουλος εκτίμησε ότι «τα χειρότερα για την κυβέρνηση δεν πέρασαν, γιατί στερείστε παντελώς αισθήματος της ντροπής». «Από το “δεν υπήρχε παράνομο φορτίο”, έτσι έλεγε ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί την πρώτη ημέρα, πήγαν στο “μα, για 2,5 τόνους κάνετε έτσι;”. Από το “δεν είχαμε θανάτους από τη φωτιά”, βγήκαν και είπαν 5 με 7 κάηκαν…. πήγαν στο αλλοιώθηκε αλλά δεν υπήρχε σκοπιμότητα, ενώ πριν έλεγαν δεν αλλοιώθηκε τίποτα», σημείωσε ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης. Ανέφερε ότι «περιμένω αύριο τον πρωθυπουργό να έρθει και να πει έκανα λάθος, ζητώ συγγνώμη, μου είπαν ψέματα και είπα ψέματα, με παραπλάνησαν. Αλλά να μας πει και ποιοι τον παραπλάνησαν για να μπουν όλοι φυλακή, αλλιώς αν δεν πει ποιοι, θα πάει αυτός φυλακή».

Σύμφωνα με τον κ. Βελόπουλο, «η ΝΔ έχει συνδεθεί στη συνείδηση του ελληνικού λαού με το χειρότερο δυστύχημα που έγινε ποτέ, γιατί έκανε σειρά επικοινωνιακών λαθών στην πορεία και όχι μόνο, αλλά και επιχειρησιακών».

Τέλος, ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, τόνισε ότι η «μόνη λύση» για την κυβέρνηση «είναι να πάει σε εκλογές» και «να μιλήσει και να αποφασίσει ο ελληνικός λαός». Πρόσθεσε ότι «ούτε η πρόταση μομφής κάποιου κόμματος θα κάνει δουλειά, ούτε η πρόταση δυσπιστίας. Η πρόταση μομφής κατατέθηκε την Παρασκευή όταν εκατομμύρια Ελλήνων μίλησαν και είπαν δεν έχω οξυγόνο και το οξυγόνο της Δημοκρατίας είναι οι εκλογές».
Πηγή:cnn.gr



Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη – Ζελένσκι: «Η Ελλάδα θα συνεχίσει να στηρίζει την Ουκρανία»

Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε σήμερα (04/03) τηλεφωνική επικοινωνία με τον Πρόεδρο της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι.

Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας συζητήθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις, εν όψει της έκτακτης Συνόδου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις Βρυξέλλες, την Πέμπτη 06 Μαρτίου.

Ο Πρωθυπουργός ενημέρωσε τον κ. Ζελένσκι για τις θέσεις με τις οποίες προσέρχεται η Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και επανέλαβε τη δέσμευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μία δίκαια και διαρκή ειρήνη στην Ουκρανία.

Ακόμη, υπογράμμισε ότι αυτό απαιτεί σημαντική ενίσχυση των αμυντικών δυνατοτήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ουκρανίας, καθώς και αμερικανική στήριξη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει να στηρίζει την Ουκρανία.
Πηγή:newsbomb.gr



Με τον Ζελένσκι επικοινώνησε ο Μητσοτάκης

Τηλεφωνική επικοινωνία με τον Πρόεδρο της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι είχε την Τρίτη ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας συζητήθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις, ενόψει της έκτακτης Συνόδου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις Βρυξέλλες, την Πέμπτη 6 Μαρτίου.

Ο Πρωθυπουργός ενημέρωσε τον κ. Ζελένσκι για τις θέσεις με τις οποίες προσέρχεται η Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και επανέλαβε τη δέσμευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μία δίκαιη και διαρκή ειρήνη στην Ουκρανία.

Υπογράμμισε ότι αυτό απαιτεί σημαντική ενίσχυση των αμυντικών δυνατοτήτων της ΕΕ και της Ουκρανίας, καθώς και αμερικανική στήριξη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει να στηρίζει την Ουκρανία.

 

Πηγή:protothema.gr




Μαρινάκης: Ο πρωθυπουργός πρώτος από τους ηγέτες που ζήτησαν την ενίσχυση της άμυνας της ΕΕ

Στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής άμυνας την οποία προανήγγειλε με δηλώσεις της η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν αναφέρθηκε ο κυβερνητικός επρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, λέγοντας πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν από τους πρώτους ευρωπαίους ηγέτες που έχει τονίσει την ανάγκη η Ευρώπη να ενισχύσει τη συλλογική άμυνά της.

Ακόμη, ο κ. Μαρινάκης είπε ότι αύριο ο πρωθυπουργός «θα μιλήσει στην Βουλή κατά την προ Ημερησίας Διατάξεως Συζήτηση, σύμφωνα με το άρθρο 143 του Κανονισμού της Βουλής, σε επίπεδο Προέδρων Κοινοβουλευτικών Ομάδων την οποία έχουν αιτηθεί ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας και Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ και ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ».
«Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι από τους πρώτους ευρωπαίους ηγέτες που έχουν υπογραμμίσει εδώ και καιρό την ανάγκη η Ευρώπη να ενισχύσει τη συλλογική άμυνα και ασφάλειά της, αν θέλει να σταθεί ως υπολογίσιμος γεωπολιτικός παίκτης στο σημερινό σύνθετο και αβέβαιο διεθνές περιβάλλον».

 

Και έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις προς αυτό – προτάσεις που αφορούν τόσο τους εθνικούς προϋπολογισμούς, όσο και την ανάγκη κοινής ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για μεγάλες επενδύσεις στην άμυνα και συγκεκριμένα για χρηματοδότηση προγραμμάτων ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος, όπως μια κοινή ευρωπαϊκή αντιπυραυλική ασπίδα, πρόταση που έχει καταθέσει από κοινού με τον πρωθυπουργό της Πολωνίας Ντόναλντ Τουσκ», επεσήμανε.

Και πρόσθεσε: «Το γεγονός ότι η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν μίλησε πριν από λίγο για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής άμυνας είναι θετικό. Αναμένουμε, ωστόσο, να διευκρινιστούν κάποιες σημαντικές παράμετροι. Σε ό,τι αφορά την Ουκρανία, ο πρωθυπουργός έχει τονίσει ότι σε ένα τόσο σημαντικό ζήτημα είναι πολύ σημαντικό η ΕΕ να μιλά με μία και ενιαία φωνή».

Στο 8,7% μειώθηκε η ανεργία τον Ιανουάριο

«Με βάση τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ η ανεργία για τον Ιανουάριο του 2025 μειώθηκε στο 8,7% δηλαδή κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες κάτω σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Πρόκειται μάλιστα για το χαμηλότερο ποσοστό ανεργίας στην Ελλάδα από τον Δεκέμβριο του 2008», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.

«Οι άνεργοι μειώθηκαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2008 στους 408,2 χιλιάδες ενώ οι απασχολούμενοι αυξήθηκαν σε 4,29 εκατομμύρια. Η κυβέρνηση θα συνεχίσει να εφαρμόζει πολιτικές που δημιουργούν ολοένα και περισσότερες και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας», τόνισε ο κ. Μαρινάκης.
Πηγή:cnn.gr



Κεραμέως: Στο χαμηλότερο ποσοστό από τον Δεκέμβριο του 2008 η ανεργία τον Ιανουάριο

Στο χαμηλότερο ποσοστό από τον Δεκέμβριο του 2008 κυμαίνεται η ανεργία τον Ιανουάριο του 2025, σχολιάζει η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Νίκη Κεραμέως, σε ανάρτηση στον προσωπικό της λογαριασμό σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Παράλληλα, τονίζει ότι συνεχίζεται μεθοδικά και συστηματικά η προσπάθεια για περαιτέρω τόνωση της απασχόλησης.
Συγκεκριμένα, η κα Κεραμέως αναφέρει τα εξής:

«Νέα σημαντική μείωση της ανεργίας τον μήνα Ιανουάριο 2025 στο 8,7%, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, από 11,7%, που ήταν πριν από ακριβώς έναν χρόνο.
Είναι το χαμηλότερο ποσοστό από τον Δεκέμβριο του 2008.
Συνεχίζουμε μεθοδικά και συστηματικά την προσπάθεια και τις πρωτοβουλίες για περαιτέρω τόνωση της απασχόλησης, με ιδιαίτερη έμφαση στις πληθυσμιακές εκείνες ομάδες με σημαντικά περιθώρια βελτίωσης της απασχόλησης, όπως οι νέοι και οι γυναίκες».

 

Στο 8,7% μειώθηκε το ποσοστό της ανεργίας τον Ιανουάριο εφέτος

Στο 8,7% μειώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Ιανουάριο εφέτος, έναντι του αναθεωρημένου προς τα άνω 11,7% τον Ιανουάριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα κάτω 9,3% τον Δεκέμβριο 2024. Οι άνεργοι ανήλθαν σε 408.181 άτομα, σημειώνοντας μείωση κατά 149.257 άτομα σε σχέση με τον Ιανουάριο 2024 26,8%) και κατά 28.830 άτομα σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2024 (6,6%).

Στις γυναίκες το ποσοστό της ανεργίας ανήλθε σε 10,9% από 13,9% τον Ιανουάριο πέρυσι και στους άνδρες σε 7% από 9,9%.

Κατά μεγάλες ομάδες ηλικιών, στην ομάδα 15- 24 ετών το ποσοστό της ανεργίας διαμορφώθηκε σε 19,5% από 23,2% τον Ιανουάριο 2024 και στις ηλικίες 25- 74 ετών σε 8,1% από 11%.

Σύμφωνα επίσης με την έρευνα εργατικού δυναμικού της ΕΛΣΤΑΤ, οι απασχολούμενοι ανήλθαν σε 4.288.284 άτομα, σημειώνοντας αύξηση κατά 61.559 άτομα σε σχέση με τον Ιανουάριο 2024 (1,5%) και κατά 8.794 άτομα σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2024 (0,2%).

Ενώ, τα άτομα κάτω των 75 ετών που δεν περιλαμβάνονται στο εργατικό δυναμικό, ή «άτομα εκτός του εργατικού δυναμικού» (δηλαδή τα άτομα που δεν εργάζονται ούτε αναζητούν εργασία), ανήλθαν σε 3.066.282 άτομα, σημειώνοντας αύξηση κατά 59.740 άτομα σε σχέση με τον Ιανουάριο 2024 (2%) και κατά 17.952 άτομα σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2024 (0,6%).

 

Πηγή:newsbomb.gr




Στην Καβάλα ο Αλέξης Τσίπρας

Στην Καβάλα βρίσκεται για το τριήμερο ο πρώην Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.

Ο κ. Τσίπρας γευμάτισε κατά την διάρκεια της επίσκεψης του στην πόλη στο “Κουτούκι του Σαρρή”.




Ανδρουλάκης: «Την επόμενη εβδομάδα καταθέτουμε πρόταση δυσπιστίας»

ΟΠρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, εξαπέλυσε «πυρά» κατά της κυβέρνησης το πρωί της Πέμπτης μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ. Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι το ΠΑΣΟΚ θα καταθέσει πρόταση δυσπιστίας την επόμενη εβδομάδα.

«Αλλοιώθηκε ο χώρος αυτό δεν είναι συγκάλυψη; Ο κύριος Φλωρίδης έπρεπε να είναι υπουργός ακόμα; Θα έπρεπε να παραιτηθεί αν υπήρχε ευθιξία. Η σύμβαση 717 είναι ο κρίσιμος κρίκος. Μας κοροϊδεύουν. Όποτε η ΝΔ βρεθεί προ κάτι που απειλεί την εξουσία της αποδεικνύει ότι είναι ικανή για οτιδήποτε προκειμένου να κρατήσει την εξουσία της. Αν δεν είχε αλλοιωθεί ο χώρος, θα ξέραμε σήμερα την ουσία που προκάλεσε την ανάφλεξη», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Νίκος Ανδρουλάκης στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ.
«Αν γίνουν εκλογές ο λαός θα επιλέξει. Την επόμενη εβδομάδα καταθέτουμε πρόταση δυσπιστίας. Χρειαζόμαστε πολιτική αλλαγή που να σέβεται τον λαό», συμπλήρωσε.
Πηγή:newsbomb.gr



Σταϊκούρας: Τα συστήματα ασφαλείας στον σιδηρόδρομο είναι σήμερα πολύ καλύτερα από τον Φεβρουάριο του 2023

Τα συστήματα ασφαλείας, σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ETCS και GSMR, είναι σήμερα πολύ καλύτερα από ό,τι ήταν τον Φεβρουάριο του 2023, πολύ περισσότερο δε από το 2019, ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, απαντώντας νωρίτερα σήμερα στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της Πλεύσης Ελευθερίας Αλέξανδρου Καζαμία.

«Κινούμαστε με ευθύνη στη σωστή κατεύθυνση με όλο και καλύτερα αποτελέσματα», τόνισε ο υπουργός Υποδομών που παρουσίασε στοιχεία, συγκριτικά με το 2019, όχι μόνο για την πρόοδο των έργων με στόχο την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο αλλά και στοιχεία που δείχνουν ότι ο κόσμος εμπιστεύεται όλο και περισσότερο τον σιδηρόδρομο. «Στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη είναι καλύτερη η κατάσταση απ’ ό,τι ήταν πριν από δύο χρόνια. Το 2024 έγιναν επτακόσιες εξήντα έξι χιλιάδες εννιακόσιες εξήντα πέντε μετακινήσεις στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη-Αθήνα και τον Ιανουάριο του 2025 έγιναν πενήντα οκτώ χιλιάδες οκτακόσιες εβδομήντα τρεις μετακινήσεις, όταν τον Ιανουάριο του 2024 είχαν γίνει σαράντα οκτώ χιλιάδες και τον Ιανουάριο του 2019 σαράντα έξι χιλιάδες. Είναι πρόταγμα για εμάς η ασφάλεια», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Σήμερα, σε σχέση με το 2023 και το 2019, είμαστε σε πολύ καλύτερο σημείο. Έχουμε ολοκληρωμένη και λειτουργική σηματοδότηση, σε όλον τον άξονα Αθήνα Θεσσαλονίκη, εκτός από την περιοχή που επλήγη από τον Daniel, απαραίτητη προϋπόθεση για τη λειτουργία του συστήματος ETCS. Έχουμε ολοκληρώσει το αντικείμενο των συμβάσεων εγκατάστασης του παρατρόχιου συστήματος ETCS, με την εξαίρεση του τμήματος που έχει πληγεί από τον Daniel. Υπάρχει ενεργή σύμβαση ανάταξης του επί συρμού συστήματος ETCS, η οποία έχει ολοκληρωθεί σε ποσοστό 63% και αναμένεται να ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2025. Υπάρχει έγκριση λειτουργίας του παρατρόχιου συστήματος ETCS από τη ΡΑΣ, τον Νοέμβριο του 2022, για τα τμήματα Πλατύ-Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη-Στρυμόνας-Προμαχώνας. Έχει αδειοδοτηθεί τον Ιούνιο του 2023 το τμήμα Δομοκός-Λάρισα, το οποίο δυστυχώς καταστράφηκε από τον Daniel. Για τα τμήματα ΣΚΑ-Οινόη, Οινόη-Τιθορέα, Τιθορέα-Δομοκός και Λάρισα-Πλατύ, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία υποβολής φακέλων από τον ΟΣΕ στη ΡΑΣ, προκειμένου να αδειοδοτηθούν. Αδειοδοτήθηκε τον Νοέμβριο του 2022, από τη ΡΑΣ, το επί συρμού σύστημα ETCS, και δρομολογούνται οι διαδικασίες προκειμένου να ξεκινήσουν οι δοκιμές ενσωμάτωσης το καλοκαίρι του 2025», υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και πρόσθεσε ότι «μετά από αυτές τις εργασίες, το σύστημα, με δεδομένο ότι υπάρχει πλέον σηματοδότηση, θα είναι όπως πρέπει πλήρως λειτουργικό».

Ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το ETCS το παρατρόχιο είναι λειτουργικό, ακόμα και αν δεν είναι οn board. «Εμείς πρέπει να το κάνουμε πλήρως λειτουργικό», είπε ο κ. Σταϊκούρας. Παράλληλα και αναφορικά με το GSM-R (παραρόχιο σύστημα), ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι είναι εγκατεστημένο σε 377,9 χλμ., δηλαδή στο 78%. Υπολείπεται το τμήμα Τιθορέα – Δομοκός, για να ολοκληρωθεί στο 100% του άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη, και έχουν γίνει τα τεύχη δημοπράτησης. Για το GSM-R επί συρμών, σήμερα, είναι εγκατεστημένες σε τρένα 100 μονάδες GSM-R (On Board συσκευές Cab Radios), έχοντας λάβει τον Ιούλιο του 2023, τη σχετική αδειοδότηση από τη ΡΑΣ.

Συνεπώς, σήμερα, σε σχέση με το 2019 και τον Φεβρουάριο του 2023, είμαστε σε πολύ καλύτερο σημείο, είπε ο κ. Σταϊκούρας και επισήμανε: «Έχει ληφθεί, από τον Ιούλιο του 2022, η αδειοδότηση από τη ΡΑΣ για το παρατρόχιο σύστημα GSM-R, οπότε και μπήκε σε λειτουργία το σύστημα, καθιστώντας δυνατή την επικοινωνία, μέσω αυτού, του προσωπικού του διαχειριστή υποδομής επί της γραμμής. Βρίσκεται σε φάση υλοποίησης η σύμβαση συντήρησης και ανάταξης του παρατρόχιου συστήματος GSM-R, που περιλαμβάνει και τη συντήρηση των εγκαταστημένων μονάδων (On Board συσκευές Cab Radios) προκειμένου να είναι λειτουργικές. Εκτιμάται ότι μέχρι τέλος Μαρτίου του 2025 θα έχουμε 118 μονάδες GSM-R (On Board συσκευές Cab Radios) σε 59 τρένα που θα εξυπηρετούν τον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Μέσα στο 1ο εξάμηνο του 2025, θα έχουμε 158 μονάδες GSM-R (On Board συσκευές Cab Radios), δηλαδή 38 επιπλέον από το 2019.

«Συμπερασματικά, τα συστήματα ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών είναι σήμερα πολύ καλύτερα από τον Φεβρουάριο του 2023, πολύ περισσότερο δε από το 2019», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

«Δεν άκουσα καμία συγκεκριμένη απάντηση, όσον αφορά το ερώτημά μου: Λειτουργεί αυτή τη στιγμή το σύστημα ελέγχου ασφάλειας των σιδηροδρόμων ETCS ή όχι;», σχολίασε ο βουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας Αλέξανδρος Καζαμίας και πρόσθεσε: «Μου λέτε ότι τα τρένα σήμερα είναι ασφαλέστερα. Και λέτε ότι έχουν επιτευχθεί πρόοδοι. Σας ερωτώ, μετά από 57 νεκρούς, μπορούμε να λέμε στους πολίτες απλώς ότι είναι ασφαλέστερα και όχι ότι είναι ασφαλή; Μπορούμε να τους λέμε ότι τα πράγματα είναι κάπως καλύτερα από όσο ήταν πριν και ότι βρισκόμαστε σε μια διαδικασία ολοκλήρωσης, η οποία όμως δεν έχει ολοκληρωθεί; Οι άνθρωποι φοβούνται να ανέβουν στα τρένα».

Ο κ. Καζαμίας είπε ότι το ETCS είναι σύστημα που προϋποθέτει δύο εγκαταστάσεις, μια εγκατάσταση επί των γραμμών και μια επί των συρμών. «Πρόκειται για επικοινωνία, ανάμεσα σε αυτά τα δύο συστήματα, όπου πληροφορίες κάνουν τα τρένα να σταματούν, αν δεν βρίσκονται σε απόσταση ασφαλείας από άλλα τρένα. Με άλλα λόγια πρόκειται για σύστημα ζωτικό, όσον αφορά την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Αυτό που κατάλαβα από την απάντησή σας είναι ότι το δεύτερο τμήμα που αφορά την εγκατάσταση του συστήματος στους συρμούς, δηλαδή πάνω στα τρένα, το on board όπως λέτε, βρίσκεται ακόμη πολύ μακριά από το στάδιο ολοκλήρωσης και συνεπώς το σύστημα δεν λειτουργεί», είπε ο βουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας. Ο κ. Καζαμίας ανέφερε επίσης ότι η κυβέρνηση και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δίνουν εσκεμμένα παραπλανητικές απαντήσεις διότι δεν μπορεί να εγγυηθεί ότι οι σιδηρόδρομοι είναι ασφαλείς, «δύο χρονιά με το έγκλημα των Τεμπών», γιατί τα συστήματα είναι «υπό ολοκλήρωση».

«Για εμάς, πρόταγμα είναι η μέγιστη ασφάλεια του επιβάτη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεωρεί λειτουργικό το ETCS αρκεί και μόνο να είναι στο παρατρόχιο. Και σας απαντώ πιο υπεύθυνα, από τη μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υποστηρίζει ότι το σύστημα αυτό υφίσταται στην Ελλάδα, τα χρόνια της διακυβέρνησης της ΝΔ, σε 163,67 χλμ, γιατί πιάνει μόνο το παρατρόχιο. Και το θεωρεί λειτουργικό», απάντησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και σημείωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενεργοποίησε το σύστημα επί παραβάσει όχι για το σύστημα ETCS. «Αν το είχε γι΄αυτόν τον λόγο, θα έπρεπε να είχε παραπεμφθεί όλη η Ευρώπη, που έχει βάλει μόνο παρατρόχιο ETCS, στο 14% του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου. Άρα εμείς, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕ, έχουμε στο 26% αλλά είναι μόνο το παρατρόχιο. Και ναι, συμφωνώ ότι πρέπει να είναι και επιτρόχιο και αδειοδότηση, και integration test», είπε ο κ. Σταϊκούρας.

Και συμπλήρωσε: «Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να κινήσει διαδικασία επί παραβάσει με την αποστολή προειδοποιητικής επιστολής στην Ελλάδα, επί της οποίας η χώρα μας έχει τοποθετηθεί έγκαιρα και αρμοδίως, επειδή δεν ευθυγραμμίζεται με τις συνολικές απαιτήσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, σύμφωνα με την Οδηγία 798, του 2016. Πουθενά μέσα δεν είναι το ETCS, είναι γενικώς τα συστήματα ασφαλείας. Διαβάζω το δελτίο της ΕΕ: “Η Επιτροπή θεωρεί ότι στην Ελλάδα υπάρχουν μακροχρόνιες ελλείψεις στην εφαρμογή της οδηγίας από την έναρξη ισχύος της. Οι ελλείψεις είναι συστημικές και απορρέουν επίσης από την νοοτροπία ασφάλειας εντός των οικείων οργανισμών. Η Επιτροπή επισημαίνει ότι έπειτα από την έκθεση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων, σχετικά με την κατάσταση της υλοποίησης και της εφαρμογής της ενωσιακής νομοθεσίας για τους σιδηροδρόμους στην Ελλάδα, η Ελληνική Κυβέρνηση ενέκρινε σχέδιο δράσης, κατόπιν διαβουλεύσεων και συμφωνίας με τις υπηρεσίες της Επιτροπής. Το σχέδιο δράσης αποτελεί τη βάση για την αντιμετώπιση των ελλείψεων και σημειώνεται ικανοποιητική πρόοδος στην εφαρμογή του, με την Ελλάδα να υποβάλλει διμηνιαίες εκθέσεις στην Επιτροπή σχετικά με την πρόοδο που έχει σημειωθεί”».

Προφανώς, είπε ο κ. Σταϊκούρας, «δεν είμαι εδώ για να ωραιοποιήσω καταστάσεις ούτε για να πω όλα καλά. Δεν έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα, προβλήματα που έχουν συσσωρευθεί τις προηγούμενες δεκαετίες και για την επίλυση των οποίων απαιτείται συστημική, συστηματική, επίμονη και πολύχρονη προσπάθεια. Υποστηρίζω όμως ότι κινούμαστε με ευθύνη στη σωστή κατεύθυνση με όλο και καλύτερα αποτελέσματα».

 

Πηγή: newsbeast.gr




Αλέξης Τσίπρας για συλλαλητήρια: Οι κινητοποιήσεις είναι το ακριβώς αντίθετο της αποσταθεροποίησης

Την πεποίθησή του ότι οι κινητοποιήσεις που θα γίνουν την Παρασκευή για την τραγωδία στα Τέμπη είναι «ένα τεράστιο και αποφασιστικό ΩΣ ΕΔΩ απέναντι στη συστηματική φαλκίδευση, διάλυση και αποσταθεροποίηση των πάντων, που χωρίς προσχήματα επιβάλλει η κυβέρνηση Μητσοτάκη» διαμηνύει ο πρώην πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας σε άρθρο του που δημοσιεύτηκε σήμερα στην Εφημερίδα των Συντακτών.

Το εκτενές άρθρο του πρώην πρωθυπουργού έχει ως τίτλο το ερώτημα «Είναι η δικαιοσύνη αποσταθεροποίηση;» και ουσιαστικά αποτελεί μια πολιτική δήλωση υποστήριξης στις κινητοποιήσεις της Παρασκευής, τις οποίες έχουν επικρίνει αρκετά στελέχη της κυβέρνησης ως υποκινούμενες και αντικυβερνητικές.

«Τις τελευταίες ημέρες, το κύριο όχημα της κυβερνητικής προπαγάνδας είναι η λέξη “αποσταθεροποίηση”» σημειώνει ο πρώην πρωθυπουργός και τονίζει ότι «ακόμη και το συνταγματικά κατοχυρωμένο αυτό δικαίωμα η εμπρηστική προπαγάνδα το ανάγει σε πράξη με σκοτεινά κίνητρα, κομματικά ή, ακόμα χειρότερα, αντεθνικά. Και προαναγγέλλει βίαια επεισόδια!»

Σε σχέση με το αν τα συλλαλητήρια είναι κομματικά υποκινούμενα, ο κ. Τσίπρας σχολιάζει ότι «Η αντίθεση στην αποσταθεροποίηση, που φέρει την υπογραφή του κυρίου Μητσοτάκη, διαπερνά με δυο λόγια σήμερα το σύνολο της κοινωνίας, παραγνωρίζοντας κομματικές εντάξεις. Και ακριβώς αυτός ο πάνδημος και εν πολλοίς αυθόρμητος χαρακτήρας του κινήματος τρομάζει τις δυνάμεις της συγκάλυψης. Τις οδηγεί να συκοφαντούν τις λαϊκές αντιδράσεις με όρους εμφύλιας εθνικοφροσύνης και με εμπρηστικά επιχειρήματα. Και να εξαπολύουν ένα κύμα τρομοκρατίας για να αποτρέψουν ή να αποδυναμώσουν το επερχόμενο λαϊκό κύμα».

Όπως αναφέρει στο άρθρο του, «είναι αποσταθεροποίηση των θεσμών και της Δικαιοσύνης η αποδεδειγμένη με χίλιους τρόπους απόπειρα συγκάλυψης για το έγκλημα των Τεμπών. Είναι αποσταθεροποίηση το ρήγμα στις σχέσεις εμπιστοσύνης ανάμεσα στην κοινωνία και τη Δικαιοσύνη, που τον τελευταίο καιρό έχει πάρει διαστάσεις χάσματος».

«Σε αυτές τις συνθήκες η συμμετοχή των πολιτών στις λαϊκές κινητοποιήσεις δεν αποτελεί μονάχα δικαίωμα δημοκρατικό. Είναι χρέος στη δικαιοσύνη και την αλήθεια, αλλά και συμβολή στη δημοκρατική σταθερότητα. Η κοινωνική αντίσταση στην αποσταθεροποίηση που παράγει και εκπροσωπεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη αποτελεί εν τέλει οξυγόνο για τη δημοκρατία και την πατρίδα. Γιατί η δικαιοσύνη δεν είναι αποσταθεροποίηση, αλλά σταθερότητα», καταλήγει ο πρώην πρωθυπουργός στην τελευταία αυτή παρέμβασή του.

Το άρθρο του Αλέξη Τσίπρα

Ολόκληρο το άρθρο του Αλέξη Τσίπρα στην Εφημερίδα των Συντακτών έχει ως εξής:

Υπάρχουν στιγμές που οι λέξεις υποδηλώνουν, ή και δηλώνουν, πολύ περισσότερα από την επικοινωνιακή χρήση τους. Ιδιαίτερα όταν αυτές παράγονται, εκφέρονται και διακινούνται από εκείνους που κρατούν στα χέρια τους τις τύχες της κοινωνίας και της χώρας.

Τις τελευταίες ημέρες, το κύριο όχημα της κυβερνητικής προπαγάνδας είναι η λέξη «αποσταθεροποίηση». Και η βαριά αυτή μομφή που η λέξη εννοεί και εκπέμπει στρέφεται ενάντια σε όσους καταγγέλλουν, εξοργίζονται ή διαδηλώνουν ειρηνικά, απαιτώντας με αφορμή το έγκλημα των Τεμπών δικαιοσύνη, φως, οξυγόνο. Με πρώτους αποδέκτες τους τραγικούς συγγενείς των θυμάτων. Και ευρύτερους αποδέκτες όσους πολίτες επιδιώξουν να εκφράσουν την αγανάκτησή τους συμμετέχοντας σε συλλαλητήρια. Αφού ακόμη και το συνταγματικά κατοχυρωμένο αυτό δικαίωμα η εμπρηστική προπαγάνδα το ανάγει σε πράξη με σκοτεινά κίνητρα, κομματικά ή, ακόμα χειρότερα, αντεθνικά. Και προαναγγέλλει βίαια επεισόδια!

Τα γεγονότα, ωστόσο, αναδεικνύουν μια προφανή αλήθεια. Αυτό που εκπροσωπούν οι αντιδράσεις, οι καταγγελίες, οι διαδηλώσεις, το τεράστιο λαϊκό κίνημα των τελευταίων εβδομάδων είναι το ακριβώς αντίθετο της αποσταθεροποίησης. Είναι ένα πανίσχυρο λαϊκό αίτημα δικαιοσύνης, δημοκρατίας και εν τέλει δημοκρατικής σταθερότητας. Ενα τεράστιο και αποφασιστικό ΩΣ ΕΔΩ απέναντι στη συστηματική φαλκίδευση, διάλυση και αποσταθεροποίηση των πάντων, που χωρίς προσχήματα επιβάλλει η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Οδηγώντας συνειδητά στον κοινωνικό διχασμό προκειμένου να διασώσει την εξουσία της.

Η αντίθεση στην αποσταθεροποίηση, που φέρει την υπογραφή του κυρίου Μητσοτάκη, διαπερνά με δυο λόγια σήμερα το σύνολο της κοινωνίας, παραγνωρίζοντας κομματικές εντάξεις. Και ακριβώς αυτός ο πάνδημος και εν πολλοίς αυθόρμητος χαρακτήρας του κινήματος τρομάζει τις δυνάμεις της συγκάλυψης. Τις οδηγεί να συκοφαντούν τις λαϊκές αντιδράσεις με όρους εμφύλιας εθνικοφροσύνης και με εμπρηστικά επιχειρήματα. Και να εξαπολύουν ένα κύμα τρομοκρατίας για να αποτρέψουν ή να αποδυναμώσουν το επερχόμενο λαϊκό κύμα.

Τι ζητούν όμως οι συγγενείς των θυμάτων και εκατομμύρια πολίτες σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας; Δικαιοσύνη, αλήθεια, οξυγόνο.

Αυτό ποιος λογικός άνθρωπος θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει αποσταθεροποίηση; Και ποιος λογικός άνθρωπος, από την άλλη μεριά, δεν βλέπει πως όσα με ευθύνη της κυβέρνησης διαδραματίζονται τον τελευταίο καιρό μάς έχουν ήδη οδηγήσει στην αποσταθεροποίηση;

Γιατί είναι αποσταθεροποίηση των θεσμών και της Δικαιοσύνης η αποδεδειγμένη με χίλιους τρόπους απόπειρα συγκάλυψης για το έγκλημα των Τεμπών.

Είναι αποσταθεροποίηση το ρήγμα στις σχέσεις εμπιστοσύνης ανάμεσα στην κοινωνία και τη Δικαιοσύνη, που τον τελευταίο καιρό έχει πάρει διαστάσεις χάσματος.

Είναι αποσταθεροποίηση το ψέμα, η εξαπάτηση, η ατιμωρησία, που χαρακτηρίζουν μια σειρά από κυβερνητικές πράξεις. Με αποτέλεσμα μια προϊούσα απαξίωση του πολιτικού συστήματος, των θεσμών, της εμπιστοσύνης ανάμεσα στις συντεταγμένες εξουσίες και τους πολίτες, που τρέφει το τέρας της Ακροδεξιάς.

Είναι αποσταθεροποίηση οι υποκλοπές, με κέντρο το μέγαρο Μαξίμου, για τις οποίες ο μόνος που τιμωρήθηκε είναι ο επικεφαλής της ανεξάρτητης αρχής που συνέβαλε τα μέγιστα στην αποκάλυψή τους.

Είναι αποσταθεροποίηση το κύμα κερδοσκοπίας που πλήττει εκατομμύρια νοικοκυριά. Η διάλυση του ΕΣΥ. Η προτελευταία θέση της Ελλάδας στην Ευρώπη στην αμοιβή της εργασίας. Το καθεστώς που αφήνει τους εργαζόμενους απροστάτευτους στο έλεος της εκμετάλλευσης. Η λαφυραγώγηση των κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης και του δημόσιου χρήματος. Η ντροπιαστική διεθνής θέση της χώρας μας στην απονομή δικαιοσύνης και στην αντικειμενικότητα της ενημέρωσης.

Και εν τέλει, αυτή η εσωτερική κατάσταση απαξίωσης, δημοκρατικής έκπτωσης και κοινωνικού κατακερματισμού αποτελεί και μείζονα εθνική αποσταθεροποίηση. Οταν μάλιστα συνοδεύεται από μια εξωτερική πολιτική επικίνδυνα ανίκανη να αντιληφθεί ότι οι γεωστρατηγικές συντεταγμένες αλλάζουν δραματικά και οι κίνδυνοι πολλαπλασιάζονται γεωμετρικά. Και σε τέτοιες κρίσιμες στιγμές προβάλλει επιτακτικά μια ανάγκη: η ανάγκη της κοινωνικής συνοχής και της δημοκρατικής εμπιστοσύνης. Αυτών ακριβώς δηλαδή των εννοιών που έχει αποσταθεροποιήσει η παρούσα κυβέρνηση.

Σε αυτές τις συνθήκες η συμμετοχή των πολιτών στις λαϊκές κινητοποιήσεις δεν αποτελεί μονάχα δικαίωμα δημοκρατικό. Είναι χρέος στη δικαιοσύνη και την αλήθεια, αλλά και συμβολή στη δημοκρατική σταθερότητα. Η κοινωνική αντίσταση στην αποσταθεροποίηση που παράγει και εκπροσωπεί η κυβέρνηση Μητσοτάκη αποτελεί εν τέλει οξυγόνο για τη δημοκρατία και την πατρίδα.

Γιατί η δικαιοσύνη δεν είναι αποσταθεροποίηση, αλλά σταθερότητα.

Απάντηση από κυβερνητικές πηγές

Στην παρέμβαση του Αλέξη Τσίπρα για τα Τέμπη απαντούν με καυστικό τρόπο κυβερνητικές πηγές. Τον εγκαλούν για υποκρισία και κάνουν μεταξύ άλλων λόγο για «παραϋπουργείο Δικαιοσύνης».

«Στη δημοκρατία μας κάθε πολίτης έχει το αναφαίρετο δικαίωμα να λέει την άποψή του. Όμως είναι τουλάχιστον υποκριτικό και ταυτόχρονα προκλητικό για όλους, να ακούμε τον Αλέξη Τσίπρα να μιλάει για δικαιοσύνη και αλήθεια, όταν επί πρωθυπουργίας του λειτουργούσε «παραϋπουργείο Δικαιοσύνης», όπως έχει δημοσίως παραδεχθεί ο πρώην υπουργός δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

«Και όταν δύο υπουργοί της κυβέρνησής του έχουν καταδικασθεί αμετάκλητα για παράβαση καθήκοντος και για παρεμβάσεις στην απονομή της δικαιοσύνης. Επιτέλους κύριε Τσίπρα, είναι σημαντικό να καταλάβετε ότι για τη δική σας περίπτωση ταιριάζει το ρητό: κρείττον του λαλείν το σιγάν», προσθέτουν.

 

 

Πηγή: newsbomb.gr




“Οι ΗΠΑ δεν θα φύγουν από την Αλεξανδρούπολη”, διαβεβαιώνει ο Τραμπ

«Δεν είναι σωστή ιστορία». Με αυτή την τοποθέτηση ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ και ο υπουργός ‘Αμυνας Πιτ Χέγκσεθ διέψευσαν δημοσίευμα στον ελληνικό Τύπο που είχε υποστηρίξει την Κυριακή ότι η νέα αμερικανική κυβέρνηση ετοιμάζεται να κλείσει την βάση στην Αλεξανδρούπολη που εξυπηρετεί τα αμερικανικά στρατεύματα.

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ ρωτήθηκε για το συγκεκριμένο θέμα από δημοσιογράφο κατά τη διάρκεια των κοινών δηλώσεων με τον Γάλλο πρόεδρο Εμμανουέλ Μακρόν στο Οβάλ Γραφείο. Ο Ντόναλντ Τραμπ εμφανίστηκε να μην γνωρίζει το θέμα και γύρισε το κεφάλι του προς τον υπουργό ‘Αμυνας που απάντησε ότι η συγκεκριμένη ιστορία δεν ευσταθεί. «Δεν είναι μια σωστή ιστορία» συμπλήρωσε και ο Αμερικανός πρόεδρος.




ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση μομφής την Παρασκευή

Να συντονιστεί με το κοινωνικό κλίμα την ερχόμενη Παρασκευή, ανήμερα της επετείου του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών επιθυμεί ο ΣΥΡΙΖΑΠροοδευτική Συμμαχία, η ηγετική ομάδα του οποίου εντείνει από σήμερα τις διεργασίες, με κορύφωση την κατάθεση πρότασης μομφήςκατά της κυβέρνησης.

Ήδη, το ζήτημα αναμένεται να τεθεί κατά την σημερινή συνεδρίαση του προεδρείου της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς όλο το τελευταίο διάστημα τα ηγετικά στελέχη της Κουμουνδούρου εκπέμπουν κατηγορηματικά και σε όλους τους τόνους το μήνυμα ότι η πρόταση μομφής πρέπει να κατατεθεί άμεσα.

«Δεν γίνεται αυτήν την εβδομάδα όλη η κοινωνία να συζητάει, να προβληματίζεται, να κινητοποιείται για την υπόθεση των Τεμπών και η Βουλή να προσπερνά το θέμα σαν να μην συμβαίνει τίποτα» σχολίαζε στο protothema.gr κορυφαία πηγή του ΣΥΡΙΖΑ κι ενώ ο «οδικός χάρτης» προς την μομφή αναμένεται να απασχολήσει από σήμερα τα κορυφαία στελέχη του κόμματος.

Το τόνο, άλλωστε, έδωσε χθες από τα Γιάννενα ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, αναφέροντας πως «εφόσον αυτή η κυβέρνηση δεν μπορεί να ανταποκριθεί στο αίτημα της κοινωνίας για Δικαιοσύνη και Διαφάνεια, τότε πρέπει το συντομότερο δυνατόν να πέσει».

«Την Παρασκευή θα κινητοποιείται η ελληνική κοινωνία»

«Και επειδή την Παρασκευή θα κινητοποιείται η ελληνική κοινωνία και θα διεκδικεί τα ίδια με αυτά που λένε και τα προοδευτικά κόμματα, είναι η καλύτερη χρονική στιγμή για να κατατεθεί και να συζητηθεί μία πρόταση μομφής κατά του κυρίου Μητσοτάκη μέσα στην ελληνική Βουλή. Και καλούμε τα προοδευτικά κόμματα να το κάνουμε μαζί» κατέληξε ο κύριος Φάμελλος, μολονότι η επίτευξη του συγκεκριμένου πολιτικού στόχου απαιτεί και τις υπογραφές των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ με δεδομένο ότι απαιτούνται 50 υπογραφές για την κατάθεση του σχετικού αιτήματος.

Σε μια χρονική περίοδο που στον ΣΥΡΙΖΑ πέρασαν σχεδόν στην πολιτική απομόνωση, μετά την κατάθεση αιτήματος για την σύσταση προανακριτικής επιτροπής από πλευράς των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ και μόνο, αλλά και με την μεταγραφή της Ράνιας Θρασκιά στη Χαριλάου Τρικούπη.

Την αποφασιστικότητα των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ να πιέσουν προς την κατεύθυνση της άμεσης κατάθεσης πρότασης μομφής ενισχύει και η στάση του βουλευτή Χανίων, Παύλου Πολάκη, ο οποίος εμφανίζεται σε πλήρη αρμονία με τις θέσεις του Σωκράτη Φάμελλου. «Από πότε τα ερωτήματα συνιστούν κατηγορία; Αποκάλεσε ο ΣΥΡΙΖΑ δολοφόνο τον κ. Μητσοτάκη και δεν το ξέρω;» διερωτήθηκε, στηρίζοντας τον κ. Φάμελλο στη σύγκρουσή του με την Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Γεωργία Αδειλίνη, ενώ «τα ερωτήματα που θέσαμε αφορούν αποκλειστικά και μόνο όσα υποστηρίζουν τόσο η μητέρα όσο και ο θείος του Βασίλη Καλογήρου», πρόσθεσε, σε συνέντευξή του στο Documento.

Με το βλέμμα στη… Γερμανία

Ωστόσο, οι κοινωνικές διαστάσεις που έχει εκλάβει η υπόθεση των Τεμπών σε συνδυασμό με το μέγεθος της κινητοποίησης εκτός και εντός Ελλάδος αφήνουν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ να αισιοδοξούν πως θα καταφέρουν τελικά να εκπέμψουν στην ίδια συχνότητα με το ΠΑΣΟΚ, αυτή δηλαδή της κατάθεσης άμεσα πρότασης μομφής κατά της κυβέρνησης της ΝΔ.

Για τους πιο αισιόδοξους στην Κουμουνδούρου, το αποτέλεσμα των χθεσινών γερμανικών εκλογών εκτιμάται πως θα επηρεάσει σημαντικά στο εξής τις πολιτικές επιλογές του ΠΑΣΟΚ, καθώς οι Σοσιαλδημοκράτες καταποντίστηκαν από κρατούσα δύναμη, εν αντιθέσει με το κόμμα της Αριστεράς, που άντεξε σε μονοψήφιο ποσοστό, όταν οι περισσότεροι αναλυτές προεξοφλούσαν την εκλογική συντριβή του.

Ένωσε Δούκα, ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Αριστερά ο Ζαχαριάδης

Επιπλέον, η εισήγηση του ΣΥΡΙΖΑ προς τα υπόλοιπα προοδευτικά κόμματα να κατατεθεί μέσα στην εβδομάδα η πρόταση μομφής, για να συζητείται την ώρα που θα βρίσκονται σε εξέλιξη τα συλλαλητήρια σε όλη τη χώρα την Παρασκευή, θεωρείται πως βρίσκει την Κουμουνδούρου και τη Χαριλάου Τρικούπη σε μια στιγμή μερικής αποκλιμάκωσης της μεταξύ τους έντασης, αν όχι μιας πρώτης προσέγγισης.

Τουλάχιστον αυτό το μήνυμα επιχείρησαν να εκπέμψουν κατά τη χθεσινή κοπή της βασιλόπιτας της δημοτικής παράταξης στο δήμο της Αθήνας «Ανοιχτή Πόλη» άπαντες οι παριστάμενοι. Με οικοδεσπότη τον επικεφαλής του συνδυασμού και προεξάρχοντα των προοδευτικών συνεργασιών, Κώστα Ζαχαριάδη παρόντες στη χθεσινή εκδήλωση ήταν ο Δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας, ο οποίος υπογράμμισε την εποικοδομητική του συνεργασία με τον κ. Ζαχαριάδη στον δήμο της πρωτεύουσας, η γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ, Ράνια Σβίγκου, ο γραμματέας της Νέας Αριστεράς, Γαβριήλ Σακελλαρίδης, η βουλευτής Α΄ Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ, Έλενα Ακρίτα, αλλά και οι βουλευτές της Νέας Αριστεράς, Νάσος Ηλιόπουλος και Δημήτρης Τζανακόπουλος.

Στις «πράσινες» παρουσίες συγκαταλέγονται ακόμη ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Μανώλης Βελεγράκης και η πρόεδρος του Οργανισμού Νεολαίας και Άθλησης του δήμου Αθηναίων, Ελένη Ζωντήρου. Από την Κουμουνδούρου, το «παρών» έδωσαν ακόμη η Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου, μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, αλλά και οι Γρηγόρης Θεοδωράκης και Στέργιος Καλπάκης, μέλη της Κεντρικής Επιτροπής της Κουμουνδούρου.

protothema.gr

 

 




Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη – Μερτς: «Σημαντική εκλογική νίκη για την Ευρώπη»

Ο Πρωθυπουργός και Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε τηλεφωνική επικοινωνία με τον αρχηγό του Χριστιανοδημοκρατικού κόμματος της Γερμανίας (CDU)Φρίντριχ Μερτς.

O Κυριάκος Μητσοτάκης συνεχάρη τον κ. Μερτς για την εκλογική του νίκη, η οποία είναι σημαντική για την πολιτική οικογένεια του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, για τη Γερμανία, αλλά και για την Ευρώπη, όπως τόνισε.
newsbomb.gr



Bromance Τραμπ – Μακρόν: Τι είπαν για την Ουκρανία

Με τον πόλεμο στην Ουκρανία να εισέρχεται στον τέταρτο χρόνο του, ο πρόεδρος της Γαλλίας, Εμανουέλ Μακρόν, έγινε ο πρώτος Ευρωπαίος ηγέτης που πέρασε το κατώφλι του Λευκού Οίκου.

Για τον Αμερικανό πρόεδρο, Ντόναλντ Τραμπ, η Γαλλία είναι «ο παλαιότερος σύμμαχος των Ηνωμένων Πολιτειών» και ο σκοπός της επίσκεψης Μακρόν δεν ήταν άλλος από το να μπει ένα τέλος στην αιματοχυσία. Για τον Γάλλο πρόεδρο όμως τερματισμός του πολέμου σημαίνει εγγυήσεις ασφαλείας, για τις οποίες ο Αμερικανός ομόλογός του δεν έκανε καμία αναφορά.

«Πιστεύω ότι ο πρόεδρος Μακρόν συμφωνεί μαζί μου στα περισσότερα από τα πιο σημαντικά ζητήματα» είπε ο Τραμπ, για να προσθέσει ότι «η Ευρώπη πρέπει να αποκτήσει κεντρικό ρόλο για τη διασφάλιση της μακρόχρονης ασφάλειας στην Ουκρανία».

Από την πλευρά του, ο Εμανουέλ Μακρόν, κάνοντας λόγο για μία παραγωγική συζήτηση, υπενθύμισε τη «δέσμευση» της Ευρώπης να «κάνει περισσότερα» για την «ασφάλεια» και την «άμυνα» της ή όπως τόνισε «γι’ αυτό το βάρος ασφαλείας που κουβαλούν εδώ και αρκετά χρόνια οι Ηνωμένες Πολιτείες.

Επιπλέον σημείωσε πως η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει αποφύγει τις ευθύνες της και υπογράμμισε ότι έχει επενδύσει περίπου 138 δισεκατομμύρια δολάρια για την ασφάλεια της Ουκρανίας. Έδωσε μάλιστα έμφαση στη λέξη «επένδυση» εξηγώντας πως «η Ουκρανία έχει διατηρήσει το μέτωπο της ευρωπαϊκής συλλογικής μας ασφάλειας».

Προσέθεσε δε πως θαυμάζει το θάρρος του ουκρανικού λαού και ότι πιστεύει πως «σε τούτη την αίθουσα δεν υπάρχει κανείς που θέλει να ζει σε έναν κόσμο όπου η βούληση του ισχυρότερου μπορεί απλώς να επιβληθεί και όπου διεθνώς αναγνωρισμένα σύνορα μπορούν απλώς να παραβιαστούν».

Κατά τη διάρκεια της μακράς κοινής συνέντευξης Τύπου στην οποία τα χαμόγελα περίσσευαν αλλά η ένταση υπέβοσκε, ο Ντόναλντ Τραμπ τόνισε ότι πριν αναλάβει εκ νέου καθήκοντα «δεν υπήρχε καμία επικοινωνία με τη Ρωσία». Όπως εξήγησε, όταν επέστρεψε στο Οβάλ Γραφείο «ένα από τα πρώτα τηλεφωνήματα που έκανα ήταν προς τον πρόεδρο Πούτιν και μας φέρθηκαν με μεγάλο σεβασμό και θέλουν να τερματίσουν τον πόλεμο». Πρόσθεσε δε, ότι «είναι προς όφελος της Ρωσίας να συνάψει συμφωνία».

Ο Γάλλος πρόεδρος όμως απάντησε πως «θέλουμε ειρήνη, αλλά δεν θέλουμε μία συμφωνία, η οποία θα είναι αδύναμη».

«Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι έχουμε αποτρεπτική ισχύ» είπε σημειώνοντας παράλληλα ότι «η ισχύς της εκ νέου εμπλοκής των ΗΠΑ αποτελεί πηγή αβεβαιότητας για τον Πούτιν».

Νωρίτερα από το Οβάλ Γραφείο, ο Ντόναλντ Τραμπ αρνήθηκε να χαρακτηρίσει τον Ρώσο ομόλογό του, Βλάντιμιρ Πούτιν, «δικτάτορα», κάτι το οποίο έπραξε, την περασμένη εβδομάδα, για τον πρόεδρο της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι. «Δεν χρησιμοποιώ αυτούς τους χαρακτηρισμούς ελαφρά τη καρδία, θα δούμε πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα» τόνισε ο Αμερικανός πρόεδρος προσθέτοντας ότι υπάρχει «ευκαιρία για έναν καλό διακανονισμό» ανάμεσα σε Ουκρανία και Ρωσία.

Όπως εξήγησε, ένας πόλεμος που δεν λύνεται ανάμεσα στις δύο χώρες «θα μπορούσε να οδηγήσει σε Τρίτο Παγκόσμιο».

Την ίδια στιγμή, ο πρόεδρος της Γαλλίας, Εμανουέλ Μακρόν τόνιζε πως και οι δύο άντρες είχαν μία καλή συζήτηση κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης των G7 χθες το μεσημέρι και ότι στη συνέχεια «θα συζητήσουν για διαρκή ειρήνη στην Ουκρανία». Όπως εξήγησε ο Γάλλος πρόεδρος, η Ευρώπη είναι διατεθειμένη να ανεβάσει στροφές σε ό,τι αφορά στις αμυντικές δαπάνες, προσθέτοντας, όμως, πως η «ισχυρή» ανάμιξη των Ηνωμένων Πολιτειών είναι απαραίτητη προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η ειρήνη στην Ουκρανία θα επιτευχθεί.

Όταν οι δημοσιογράφοι ρώτησαν τον πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών, εάν πιστεύει ότι η Ουκρανία θα χάσει τα εδάφη που οι ρωσικές ένοπλες δυνάμεις έχουν καταλάβει κατά τη διάρκεια του εν εξελίξει πολέμου, απάντησε πως «θα δούμε» σημειώνοντας πως «πρόκειται για μία διαπραγμάτευση που μόλις άρχισε». Όπως εξήγησε, το να πάρει το Κίεβο πίσω εδάφη που βρίσκονται υπό ρωσική κατοχή «δεν είναι εύκολο». Λίγη ώρα αργότερα, το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ θα ενέκρινε το αμερικανικό σχέδιο ψηφίσματος που ζητά ταχεία ειρήνευση στην Ουκρανία με αναφορά στην εδαφική ακεραιότητα της χώρας, μετά τις αντιρρήσεις των Ευρωπαίων.

Σε ό,τι αφορά στην αποστολή ευρωπαϊκών ειρηνευτικών δυνάμεων σε ουκρανικό έδαφος, όταν κι εφόσον ο πόλεμος τελειώσει, ο Ντόναλντ Τραμπ απάντησε ότι ο Βλάντιμιρ Πούτιν θα το δεχθεί – κάτι το οποίο η Μόσχα έχει επανειλημμένως απορρίψει τονίζοντας ότι δεν θα δεχόταν «δυνάμεις του ΝΑΤΟ ή άλλες» σε ουκρανικό έδαφος.

Για τον Ντόναλντ Τραμπ ο πόλεμος στην Ουκρανία «μπορεί να τελειώσει σύντομα, εντός εβδομάδων, εάν είμαστε έξυπνοι», ενώ την ίδια στιγμή, δήλωσε ότι «είτε αυτή, είτε την επόμενη εβδομάδα» ο Ουκρανός πρόεδρος θα επισκεφθεί την Ουάσινγκτον προκειμένου να υπογράψουν, από κοινού, συμφωνία για τις σπάνιες γαίες της Ουκρανίας.

Την ίδια στιγμή, αναφέρθηκε και στην πρόσφατη τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τον Ρώσο ομόλογό του, όταν συμφώνησαν να ξεκινήσουν τις διαπραγματεύσεις για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία, για να προσθέσει ότι δεν γνωρίζει πότε θα συναντηθούν διά ζώσης – μολονότι τις προηγούμενες ημέρες έλεγε πως η συνάντησή τους θα διεξαχθεί στη Σαουδική Αραβία, ενώ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να επισκεφθεί τη Μόσχα «κάποια στιγμή» όταν τελειώσει ο πόλεμος.

Πηγή: skai.gr



Αμυντικές δαπάνες | Τι σημαίνει για την Ελλάδα η ρήτρα διαφυγής

Οι γκρίζες ζώνες και η δημοσιονομική ευελιξία ? Το θέμα θα τεθεί στην επόμενη συνεδρίαση του ECOFIN

Τα τελευταία 50 χρόνια, μετά την εισβολή της Τουρκίας στην Κύπρο, η Ελλάδα επενδύει σημαντικούς πόρους για την άμυνά της και είναι η μόνη χώρα που βρίσκεται σταθερά κάθε χρόνο στις πρώτες θέσεις των χωρών του ΝΑΤΟ ως προς τις αμυντικές τους δαπάνες.

Τα τελευταία χρόνια δαπανά σταθερά πάνω από το 3% του ΑΕΠ σε αμυντικές δαπάνες όταν άλλες ευρωπαϊκές χώρες – μέλη του ΝΑΤΟ όπως η Ιταλία, το Βέλγιο και η Ισπανία κινούνται κάτω από τον στόχο του 2% και δεν δαπανούν ούτε το 1,5% του ΑΕΠ τους για την άμυνα της χώρας τους.

Στη Διάσκεψη του Μονάχου για την Ασφάλεια η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε ότι θα προτείνει την ενεργοποίηση της ρήτρας διαφυγής από το Σύμφωνο Σταθερότητας για τις αμυντικές επενδυτικές δαπάνες.

Τι σημαίνει αυτό;

Τα κράτη μέλη θα μπορούν να αυξήσουν σημαντικά τις στρατιωτικές δαπάνες χωρίς αυτές να μετρούν στα αυστηρά ελεγχόμενα όρια δημοσιονομικού ελλείμματος. Ωστόσο, φρόντισε να καταστήσει σαφές ότι αυτό θα γίνει «με τρόπο ελεγχόμενο και υπό προϋποθέσεις».

Διαπραγματεύσεις.

Για να ξεκαθαρίσει το νέο τοπίο απαιτούνται σκληρές διαπραγματεύσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι οποίες αναμένεται να διαρκέσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα, με την πολωνική προεδρία να πιέζει για ολοκλήρωσή τους και λήψη αποφάσεων το αργότερο εντός του Μαΐου.

 

Το θέμα θα τεθεί στην επόμενη συνεδρίαση του ECOFIN και πιθανόν να συζητηθεί στην εαρινή σύνοδο κορυφής του Μαρτίου όπου στο τραπέζι αναμένεται να βρεθούν βασικά ερωτήματα όπως τι εννοεί η Κομισιόν με τον όρο αμυντικές δαπάνες, εάν δηλαδή περιλαμβάνονται και οι λειτουργικές δαπάνες ή μόνο τα εξοπλιστικά προγράμματα.

Στην Αθήνα αντιμετωπίζουν θετικά την πρόταση της Φον ντερ Λάιεν, καθώς ανοίγει ο δρόμος για την αγορά περισσότερων οπλικών συστημάτων χωρίς να χρειαστεί η περικοπή άλλων δαπανών και να μπει η χώρα σε δημοσιονομικές περιπέτειες.

Σύμφωνα με τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη «οι πρωτοβουλίες αυτές θωρακίζουν την αμυντική μας ικανότητα και στέλνουν ένα ξεκάθαρο μήνυμα σε όσους απειλούν την ασφάλειά μας. Και πρέπει να υιοθετηθούν χωρίς καθυστέρηση».

 

Ωστόσο, ανώτερα στελέχη του οικονομικού επιτελείου αν και τονίζουν ότι πρόκειται για μια «ανάσα» για τον προϋπολογισμό σημειώνουν ότι με τα σημερινά δεδομένα η υιοθέτηση μιας τέτοιας πρότασης δεν σημαίνει ότι δημιουργείται πρόσθετος δημοσιονομικός χώρος ο οποίος θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για επιπλέον ελαφρύνσεις και κοινωνικές παροχές, καθώς ενδεχόμενη χαλάρωση δεν πρέπει να θέσει σε αμφισβήτηση την πορεία δημοσιονομικής εξυγίανσης και μείωσης του χρέους της χώρας.

Συνολικά οι αμυντικές δαπάνες αγγίζουν το 3% του ΑΕΠ.

Περίπου το 0,6% του ΑΕΠ φέτος αφορά αγορές αμυντικού εξοπλισμού ενώ για το 2026 οι δαπάνες του προϋπολογισμού για αμυντικό εξοπλισμό υπολογίζεται ότι θα αυξηθούν περαιτέρω περίπου κατά 500 εκατ. ευρώ, φτάνοντας τα 2 δισ. ευρώ, λόγω της προμήθειας των φρεγατών και των πολεμικών αεροσκαφών τελευταίας γενιάς.

Πρόβλημα στο χρέος.

Το μεγάλο πρόβλημα, για τις χώρες της ΕΕ και κυρίως για την Ελλάδα που έχει το μεγαλύτερο δημόσιο χρέος, είναι το ύψος του χρέους το οποίο συνεπάγονται οι μεγαλύτερες αμυντικές δαπάνες.

Με δεδομένες τις οροφές δαπανών που έχουν συμφωνηθεί στο 4ετές δημοσιονομικό και μεταρρυθμιστικό πλάνο με την ΕΕ για την περίοδο 2025 – 2028 η Ελλάδα για να έχει μια σταθερή μείωση του χρέους της έχει περιθώριο να αυξήσει τις δαπάνες της κατά 3,7% φέτος, 3,2% το 2026, 3,1% το 2027 και 3% το 2028.

Με τους νέους δημοσιονομικούς κανόνες, το βασικό σημείο αναφοράς δεν είναι πια το δημοσιονομικό έλλειμμα αλλά οι ετήσιες οροφές αύξησης των καθαρών πρωτογενών δαπανών.

Σε ένα σύνολο ετήσιας αύξησης μεταξύ 3 και 3,7 δισ. ευρώ από φέτος έως και το 2028, στην περίπτωση της Ελλάδας οι αμυντικές δαπάνες «τρώνε» σε ετήσια βάση ακόμα και παραπάνω από 1 δισ. ευρώ, περιορίζοντας δραστικά τους δημοσιονομικούς ελιγμούς της κυβέρνησης.

 

www.tanea.gr



Μπέος για Τέμπη και Ουκρανικό: «Αφήστε τον λαό να εκφραστεί ελεύθερα

Οδήμαρχος Βόλου, Αχιλλέας Μπέος παραχώρησε το πρωί της Δευτέρας 24 Φεβρουαρίου συνέντευξη σε ραδιοφωνικό σταθμό του Βόλου και αναφέρθηκε τόσο στην υπόθεση των Τεμπών και την προγραμματισμένη διαμαρτυρία της Παρασκευής, όσο και για το Ουκρανικό.

Αναφερθείς στην υπόθεση των Τεμπών, ο Αχιλλέας Μπέος μίλησε για προσπάθεια καπήλευσης της διαμαρτυρίας με καλέσματα από πολιτικές δυνάμεις μεταξύ άλλων και κάποιων εκ των οποίων έχουν και οι ίδιες ευθύνες.
Πολιτικούς απατεώνες και ανεπάγγελτους χαρακτήρισε τα πολιτικά πρόσωπα τα οποία σύμφωνα με τον ίδιο προσπαθούν να καπηλευθούν την τραγωδία των Τεμπών και το συλλαλητήριο το οποίο έχει προγραμματιστεί για την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου. Ειδικότερα, τα βέλη του έστρεψε προς την Νέα Αριστερά, το ΠΑΣΟΚ και τον ΣΥΡΙΖΑ λέγοντας πως «δεν έχουν καμία δουλειά με τα Τέμπη» και πως «εκμεταλλεύονται τον πόνο και την δυστυχία για να προβληθούν».
Ακόμη ανέφερε πως την δεδομένη χρονική στιγμή «Δεν υπάρχει καλύτερος από τον Μητσοτάκη», ενώ αν υπήρχε πραγματική αντιπολίτευση δεν θα ήταν στην εξουσία η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας», είπε ο Αχιλλέας Μπέος.

«Αφήστε την Παρασκευή τον λαό να εκφραστεί ελεύθερα», είπε απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση και ειδικότερα προς τα κόμματα της Αριστεράς ο δήμαρχος Βόλου.

Αναφορικά με το ουκρανικό, ο δήμαρχος Βόλου μίλησε για όσους δημιούργησαν αυτόν τον πόλεμο, βάζοντας ως μπροστάρη τον Ζελένσκι, ενώ υπήρχαν συμφωνίες ετών να μην φτάσει στα σύνορα της Ρωσίας το ΝΑΤΟ, με στόχο να ξεσκίσουν στη συνέχεια την Ουκρανία και τον πλούτο της, την ίδια στιγμή που οι λαοί της Ευρώπης πεινάνε.

Ο Αχιλλέας Μπέος χαρακτήρισε τον Ζελένσκι «ηθοποιό», ενώ είπε πως «Ο Τραμπ έχει ξεκινήσει να βάζει τα πράγματα στη θέση τους μετά την εκλογή του».

 

Πηγή:newsbomb.gr

 




Νέο τοπίο στη Γερμανία – Πώς βλέπει το Μαξίμου το αποτέλεσμα των εκλογών

Το αποτέλεσμα των εκλογών στην Γερμανία συζητείται ευρέως στην Ευρώπη και ιδίως η μεγάλη άνοδος της ακροδεξιάς που αναδείχθηκε δεύτερο σε δύναμη κόμμα στην αναμέτρηση της Κυριακής.

Στην Αθήνα υποδέχθηκαν με ικανοποίηση την επικράτηση των Χριστιανοδημοκρατών του Φρίντριχ Μερτς με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να δείχνει την ικανοποίηση αυτή με την ανάρτηση στην οποία προχώρησε λίγη ώρα μετά τις δηλώσεις των πρωταγωνιστών.

«Μια αποφασιστική νίκη για την πολιτική μας οικογένεια, για τη Γερμανία και για την Ευρώπη. Συγχαρητήρια Φρίντριχ Μερτς! Ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: θα είστε ο επόμενος καγκελάριος της Γερμανίας», έγραψε ο πρωθυπουργός.

 

Αδελφά κόμματα στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα οι Χριστιανοδημοκράτες με τη ΝΔ ακολουθούν κοινή πορεία στα ευρωπαϊκά ζητήματα ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πάντα ότι οι πολιτικές είναι οι ίδιες.

Η Γερμανία περνάει μεγάλη κρίση στο εσωτερικό της και πρέπει να πάρει αποφάσεις σημαντικές και να αντιμετωπίσει θέματα όπως η κρίση χρέους αλλά και την κοινή ευρωπαϊκή άμυνα.

Η Ευρώπη επίσης πρέπει να επενδύσει σε υποδομές και να εντείνει την ανταγωνιστικότητά της απέναντι στις ΗΠΑ αλλά και την Κίνα.

Στα θετικά της εκλογής του Φρίντριχ Μερτς είναι οι σαφώς καλύτερες σχέσεις που έχει ο Κυριάκος Μητσοτάκης με το νέο Καγκελάριο απ’ ότι με τον προκάτοχό του και μεγάλο ηττημένο των εκλογών, Όλαφ Σολτς. Από την άλλη ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν τρέφει αυταπάτες και γνωρίζει καλά ότι κάθε ηγέτης φροντίζει πάντα τα συμφέροντα της χώρας του.

Μεταναστευτικό, σχέσεις με την Τουρκία, κοινή ευρωπαϊκή άμυνα και κοινός δανεισμός αποτελούν θέματα αγκάθια μέχρι σήμερα για τις δυο χώρες αλλά όπως τονίζουν κυβερνητικά στελέχη όλα θα τεθούν από νέα βάση.

Το βλέμμα και στην Ουκρανία

Ο πρωθυπουργός θα λάβει σήμερα το πρωί μέρος στην τηλεδιάσκεψη των ηγετών για την Ουκρανία, καθώς σήμερα συμπληρώνονται 3 χρόνια από την ρωσική εισβολή.

Την τηλεδιάσκεψη ηγετών οργανώνει ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι με τον οποίο ο πρωθυπουργός είχε το Σάββατο τηλεφωνική επικοινωνία όπου επανέλαβε ότι εναπόκειται στην Ουκρανία να αποφασίσει για το αποδεκτό για αυτήν ειρηνευτικό πλαίσιο και ότι δεν υπάρχει λύση για την Ουκρανία χωρίς την Ουκρανία.

Χθες, επίσης έγινε γνωστό ότι θα πραγματοποιηθεί μια έκτακτη σύνοδος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την Ουκρανία κάτι το οποίο είχε ζητήσει και ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές στο έκτακτο ευρωπαϊκό συμβούλιο που θα γίνει στις 6 Μαρτίου οι ηγέτες της ΕΕ θα πρέπει να βάλουν τα θεμέλια για την αντιμετώπιση προκλήσεων όπως η ενίσχυση της ευρωπαϊκής άμυνας και η αποφασιστική συμβολή στην ειρήνη και στη μακροπρόθεσμη ασφάλεια της Ουκρανίας.

 

Πηγή:newsbeast.gr




Γερμανικές Εκλογές: Νίκη Μερτς, Άνοδος AfD και Προκλήσεις για τον Σχηματισμό Κυβέρνησης

Οι γερμανικές εκλογές σηματοδοτούν μια σαφή στροφή προς τα δεξιά, με τον Φρίντριχ Μερτς και την Χριστιανική Ένωση (CDU/CSU) να κερδίζουν τις περισσότερες ψήφους, αλλά χωρίς αυτοδυναμία.

Η εντυπωσιακή άνοδος της Εναλλακτικής για τη Γερμανία (AfD) στη δεύτερη θέση υποδηλώνει τη δυσαρέσκεια των πολιτών για την προηγούμενη κυβέρνηση και την ανησυχία για ζητήματα όπως η μετανάστευση και η οικονομία.

Ο Μερτς επιδιώκει τον σχηματισμό κυβέρνησης, πιθανότατα σε συνεργασία με το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα (SPD), το οποίο κατέγραψε ιστορικά χαμηλά ποσοστά. Παρά την εκλογική του νίκη, το CDU/CSU δεν διαθέτει ισχυρή διαπραγματευτική θέση, καθώς η συγκρότηση ενός σταθερού συνασπισμού παραμένει αβέβαιη.

Η Ευρώπη παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις, καθώς η νέα γερμανική κυβέρνηση θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στις ευρωπαϊκές πολιτικές ισορροπίες, ιδιαίτερα σε θέματα οικονομίας, ασφάλειας και ενεργειακής πολιτικής. Οι ΗΠΑ, από την πλευρά τους, δείχνουν μειωμένο ενδιαφέρον για την Ευρώπη υπό την ηγεσία του Ντόναλντ Τραμπ, γεγονός που θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια πιο αυτόνομη στάση του Βερολίνου στα διεθνή ζητήματα.

Η πρόκληση για τον Μερτς δεν είναι μόνο η διακυβέρνηση, αλλά και η διατήρηση της πολιτικής σταθερότητας σε μια περίοδο όπου η Γερμανία βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή.




Νίκος Παναγιωτόπουλος: «Ψευδές και παραπλανητικό το δημοσίευμα της ΕΣΤΙΑΣ»

Ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος, διέψευσε κατηγορηματικά το δημοσίευμα της εφημερίδας ΕΣΤΙΑ με τίτλο «Η Γερμανία επιστρέφει στην Ελλάδα εγκληματίες παράνομους μετανάστες!», χαρακτηρίζοντάς το απολύτως ψευδές και παραπλανητικό.

Σε ανάρτησή του, τόνισε ότι τα τελευταία πέντε χρόνια έχουν επιστραφεί στην Ελλάδα μόλις μερικές δεκάδες άτομα – ποσοστό 0,01% των αφίξεων – και κανένα από αυτά δεν είχε ποινικό φάκελο. Το 2024, όπως ανέφερε, η χώρα μας έχει δεχτεί μόλις 11 άτομα από τη Γερμανία στο πλαίσιο επιστροφών.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος επεσήμανε επίσης ότι είναι «τουλάχιστον λυπηρό» το γεγονός πως, λίγο πριν από τις εθνικές εκλογές στη Γερμανία, ελληνικά δημοσιεύματα τροφοδοτούν την ακροδεξιά ρητορική του AfD.




Εκλογές στη Γερμανία: Στις 19:00 τα exit polls

Σε εξέλιξη είναι οι εκλογές στη Γερμανία, με σχεδόν 60 εκατομμύρια ψηφοφόρους να καλούνται να αποφασίσουν για την σύνθεση της επόμενης Bundestag.

Η εκλογική αναμέτρηση αποκτά χαρακτηριστικά μεγάλης πολιτικής πρόκλησης εν μέσω εσωτερικών οικονομικών και κοινωνικών προβλημάτων και παγκόσμιων ανακατατάξεων καθώς οι κάλπες άνοιξαν στις 09:00 (ώρα Ελλάδος) κι η πρώτη πρόγνωση του αποτελέσματος (τα exit poll) αναμένεται στις 19:00 (ώρα Ελλάδος, 18:00 Γερμανίας), αμέσως μετά την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας.

Χθες βράδυ ολοκληρώθηκε στην Γερμανία η σύντομη -αλλά ασυνήθιστα τεταμένη για τα γερμανικά δεδομένα-προεκλογική περίοδος, με τους πολιτικούς αρχηγούς να απευθύνονται την ύστατη στιγμή ο καθένας στο κοινό που δεν τον προτιμά.

Μάχη μέχρι τέλους για τους υποψήφιους καγκελάριους

Ο υποψήφιος της Χριστιανικής Ένωσης (CDU/CSU) Φρίντριχ Μερτς προσπάθησε στο Μόναχο να καθησυχάσει τους νόμιμους μετανάστες στη Γερμανία πως δεν κινδυνεύουν από την αυριανή κυβέρνηση που προεξοφλεί πως θα σχηματίσει. Ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «τίποτα δεν θα λειτουργούσε αν για 24 ώρες οι εργαζόμενοι με μεταναστευτικό υπόβαθρο αποφάσιζαν να μην πάνε στη δουλειά τους». Ακόμη, απέκλεισε εκ νέου ρητά κάθε ενδεχόμενο μετεκλογικής συνεργασίας με την ακροδεξιά.

Εκλογές στη Γερμανία: Οι αγορές ελπίζουν σε ένα restart της γερμανικής οικονομίας -Τα σενάρια για τον Μερτς

Ο καγκελάριος Όλαφ Σολτς (SPD), από την άλλη, στην εκλογική του περιφέρεια, το Πότσνταμ, απευθύνθηκε στους νέους, που μοιάζουν να του γυρνούν την πλάτη, υποσχόμενος ψήφο στα 16 (και) στις εθνικές εκλογές. Εμφανίστηκε εξάλλου αισιόδοξος ότι το Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα θα εξασφαλίσει τελικά υψηλότερο ποσοστό από αυτό που προβλέπουν οι δημοσκοπήσεις, κερδίζοντας στην κάλπη πολλούς αναποφάσιστους, διότι «διακυβεύεται το μέλλον της χώρας». Ανακοίνωσε μάλιστα ότι σκοπεύει να παραμείνει βουλευτής εφόσον εκλεγεί, ακόμη κι αν δεν ηγηθεί της επόμενης κυβέρνησης.

Ο υποψήφιος των Πρασίνων Ρόμπερτ Χάμπεκ, στην τελευταία προεκλογική του εμφάνιση στο Αμβούργο, υπογράμμισε πως το κόμμα του πρέπει να βγει ενισχυμένο από την κάλπη, αφήνοντας να εννοηθεί ότι έτσι θα μπορέσει να συμμετάσχει και στην επόμενη κυβέρνηση για να εγγυηθεί τη συνέχιση πολιτικών για το κλίμα, καθώς, όπως είπε, «δεν έχουμε την πολυτέλεια να περιμένουμε άλλα τέσσερα χρόνια για το κλίμα».

Η υποψήφια της Εναλλακτικής για την Γερμανία (AfD) Αλίς Βάιντελ αναμένεται σε κάθε περίπτωση να είναι από τους κερδισμένους της ψηφοφορίας: το κόμμα της, εάν επαληθευτούν οι δημοσκοπήσεις, θα συγκεντρώσει 20% των ψήφων — θα εξασφαλίσει, με άλλα λόγια, το υψηλότερο ποσοστό μέχρι σήμερα για την ακροδεξιά σε εθνικές εκλογές στη Γερμανία. Ως τελευταίο μήνυμα στους ψηφοφόρους προτού ανοίξουν οι κάλπες, η κυρία Βάιντελ επιφύλαξε την πρόταση «αντί να στέλνουμε όπλα στην Ουκρανία» να επιστρέψει η υποχρεωτική στρατιωτική θητεία δυο ετών.

Μάχη επιβίωσης για τα μικρότερα κόμματα

Ο πρώην υπουργός Οικονομικών και αρχηγός του Κόμματος των Ελεύθερων Δημοκρατών (FDP) Κρίστιαν Λίντνερ ίσως χρειαστεί να περιμένει ώρες για να μάθει αν τελικά το κόμμα του θα καταλάβει έδρες στην επόμενη βουλή: οι δημοσκοπήσεις το φέρουν μεταξύ 4 και 5%. Το FDP μοιάζει από τη μια να χρεώνεται την διάλυση του κυβερνητικού συνασπισμού υπό τον Όλαφ Σολτς, ενώ από την άλλη πολλοί ψηφοφόροι του φέρονται να προτιμούν να ενισχύσουν τη μεγαλύτερη δύναμη, το CDU. Το εκλογικό αποτέλεσμα δεν αποκλείεται να κρίνει το μέλλον του ίδιου του κ. Λίντνερ στην ηγεσία του κόμματος.

Ομοίως, υπαρξιακή είναι η μάχη που δίνει και η νεοσύστατη «Συμμαχία Σάρα Βάγκενκνεχτ» (BSW). Την πρώτη χρονιά μετά την ίδρυσή του, το κόμμα πέτυχε την είσοδό του σε τρία κρατιδιακά κοινοβούλια. Η προβολή της όμως περίπου ως «αριστερής AfD» σε πολλά ζητήματα, πάνω απ’ όλα στην πολιτική έναντι της Ρωσίας και των μεταναστών, ενδέχεται να της κοστίσει ψηφοφόρους.

Έκπληξη της προεκλογικής περιόδου αποτέλεσε ένα από τα μέχρι πρότινος πλέον δυσκίνητα κόμματα της ομοσπονδιακής κάτω Βουλής. Η Αριστερά (Die Linke), μετά την αποχώρηση της Βάγκενκνεχτ από τις τάξεις της, έμοιαζε αδύναμη να αντιδράσει και, με ποσοστά περί το 3% στις δημοσκοπήσεις, θεωρείτο από πολλούς «πρώην κόμμα».

Η ανάδειξη όμως στην ηγεσία της 36χρονης Χάιντι Ράιχινεκ, σχεδόν με «πραξικόπημα», ενδέχεται να ανατρέψει τα προγνωστικά. Η Αριστερά είναι πλέον της μόδας και πρώτο κόμμα μεταξύ των νέων, ακόμη και αν πολλοί από αυτούς ακόμη δεν ψηφίζουν. Με δυναμική, μοντέρνα παρουσία, με τον αέρα ενός εκατομμυρίου ακολούθων στο TikTok, με λόγο φρέσκο, με ξεκάθαρα μηνύματα, η κυρία Ράιχινεκ μοιάζει ικανή να προσελκύσει ψηφοφόρους και νέα μέλη και θεωρείται βέβαιο ότι θα βρίσκεται στην επόμενη Bundestag. Η ίδια δεν αποκλείει μάλιστα την συμμετοχή της Αριστεράς σε μελλοντικό κυβερνητικό σχήμα.

Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τις εκλογές στην Γερμανία

Δημοσκοπήσεις: Η τελευταία δημοσκόπηση, του ινστιτούτου INSA για λογαριασμό της εφημερίδας Bild, δίνει στην Χριστιανική Ένωση (CDU/CSU) 29,5%, στην Εναλλακτική για την Γερμανία (AfD) 21%, στο Σοσιαλδημοκρατικό Κόμμα (SPD) 15%, στους Πράσινους 12,5%, στην Αριστερά 7,5%, στην Συμμαχία Ζάρα Βάγκενκνεχτ (BSW) 5% και στους Φιλελεύθερους (FDP) 4,5%.

Εκλογείς: 59,2 εκατομμύρια ψηφοφόροι καλούνται σήμερα στις κάλπες, κατά 1,2 εκατ. λιγότεροι απ’ ό,τι το 2021. Από το σύνολο αυτό, τα 30,6 εκατ. είναι γυναίκες. Οι νέοι ψηφοφόροι είναι 1,2 εκατ..

Έδρες: Η 21η γερμανική βουλή θα αριθμεί ως και 630 βουλευτές, σύμφωνα με τις επιταγές του νέου εκλογικού νόμου. Μέχρι τώρα δεν προβλεπόταν ανώτατο όριο αριθμού εδρών, με αποτέλεσμα η απερχόμενη βουλή να αριθμεί 733 μέλη.

Κόμματα: Την ψήφο των πολιτών διεκδικούν σήμερα 29 πολιτικά κόμματα, πολύ λιγότερα από τα 47 των εκλογών του 2021. Μόλις 10 από τα 29 πάντως εκπροσωπούνται με ψηφοδέλτια και στα 16 κρατίδια.

Υποψήφιοι: Για μια θέση στην επόμενη βουλή δίνουν μάχη 4.506 υποψήφιοι -αναπόφευκτα λιγότεροι από τους 6.211 του 2021. Οι γυναίκες υποψήφιες είναι 1.422, το 32% του συνόλου, όχι μακριά από το 33% των προηγούμενων εκλογών, που αποτελούσε ρεκόρ.

Υποψήφιοι καγκελάριοι: Μέχρι πρότινος, χρίσμα «υποψηφίου καγκελάριου» έδιναν τα κόμματα τα οποία εκ των πραγμάτων είχαν μεγαλύτερες πιθανότητες να κερδίσουν τις εκλογές. Φέτος όμως, για πρώτη φορά, το ταμπελάκι αυτό φορούν πέντε: Ο Όλαφ Σολτς (SPD), ο Φρίντριχ Μερτς (CDU/CSU), η Αλίς Βάιντελ (AfD), o Ρόμπερτ Χάμπεκ (Πράσινοι) και η Ζάρα Βάγκενκνεχτ (BSW). Ο Κρίστιαν Λίντνερ (FDP) παρέμεινε «κορυφαίος υποψήφιος», ενώ η Χάιντι Ράιχινεκ με τον Γιαν φαν Άκεν είναι το «κορυφαίο δίδυμο» της Αριστεράς.

Η παράμετρος «καρναβάλι»: Οι εκλογές διεξάγονται εν μέσω καρναβαλιού, το οποίο παραδοσιακά τιμάται ιδιαίτερα στην Γερμανία. Η Ομοσπονδιακή Εφορευτική Επιτροπή έχει εκδώσει λοιπόν ειδική εγκύκλιο, η οποία προβλέπει ότι ο/η ψηφοφόρος μπορεί να προσέλθει στα εκλογικά τμήματα με μεταμφίεση, όμως πρέπει σε κάθε περίπτωση να αποκαλύψει το πρόσωπό του στην εφορευτική επιτροπή, προκειμένου να ταυτοποιηθεί.

Η επόμενη μέρα

Από αύριο η κυβέρνηση του Όλαφ Σολτς καθίσταται υπηρεσιακή, αλλά παραμένει στη θέση της μέχρι τον σχηματισμό νέου κυβερνητικού συνασπισμού, για τον οποίο τον πρώτο λόγο θα έχει ο αποψινός νικητής, κατά πάσα πιθανότητα ο Φρίντριχ Μερτς -τα γερμανικά ΜΜΕ άλλωστε τον χαρακτηρίζουν εδώ και μήνες «καγκελάριο εν αναμονή».

Παρότι η χώρα δεν αντιμετωπίζει κίνδυνο πολιτικής αστάθειας ή ακυβερνησίας, αυτή τη φορά είναι διάχυτη η αίσθηση της ανάγκης να σχηματιστεί το συντομότερο δυνατό σταθερή νέα κυβέρνηση.

Τα προβλήματα στο εσωτερικό, η συνεχιζόμενη οικονομική ύφεση, το μεταναστευτικό, και στο εξωτερικό η νέα πραγματικότητα μετά την επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο και ραγδαίες εξελίξεις όσον αφορά την Ουκρανία, θεωρούνται εξαιρετικά πιεστικά κι όλοι αντιλαμβάνονται ότι δεν υπάρχει απεριόριστος χρόνος.

Ήδη ο Μερτς έχει φροντίσει να… σβήσει κάποιες «κόκκινες γραμμές» του: Δεν μιλά πλέον για 40.000 απελάσεις αλλά για 500, που αφορούν εξακριβωμένα επικίνδυνους ανθρώπους, δεν απορρίπτει κατηγορηματικά την μεταρρύθμιση του «φρένου χρέους» προκειμένου να χρηματοδοτηθούν επενδύσεις στην άμυνα και να συνεχιστεί η στήριξη της Ουκρανίας.

Ο πιθανότερος κυβερνητικός συνασπισμός

Ο πιθανότερος επόμενος κυβερνητικός συνασπισμός αναμένεται να σχηματιστεί από τα CDU/CSU και SPD, αν και όσο χαμηλότερο είναι το ποσοστό του νικητή κι όσο περισσότερα από τα μικρά κόμματα εξασφαλίσουν τελικά την είσοδό τους στη Βουλή, τόσο αυξάνεται η πιθανότητα να απαιτηθεί σύμπραξη τριών κομμάτων.

Αυτό θα μπορούσε να περιπλέξει την διαδικασία και να προκαλέσει καθυστερήσεις. Για τον Φρίντριχ Μερτς, θα ήταν ρεαλιστικό η νέα κυβέρνηση να αναλάβει τα καθήκοντά της περί το Πάσχα.

Τα κόμματα του λεγόμενου «δημοκρατικού τόξου» καλούνται να αποδείξουν ότι καταλαβαίνουν τα προβλήματα των πολιτών κι έχουν αποτελεσματικές λύσεις. Ακόμη και αν θεωρείται βέβαιο ότι η AfD δεν θα αναλάβει κυβερνητική ευθύνη, καθώς όλοι δεσμεύονται πως δεν θα συνεργαστούν μαζί της, η επόμενη κυβέρνηση θα βλέπει καθημερινά τη βαριά σκιά της και θα αντιμετωπίζει τον κίνδυνο η ακροδεξιά —με εμφανή ή όχι εξωτερική υποστήριξη— να εξακολουθήσει να ενισχύεται και στις επόμενες εκλογές να αναδειχθεί ως ακόμη και πρώτη πολιτική δύναμη, όπως συνέβη στη γειτονική Αυστρία

iefimerida.gr

 




Το κολυμβητήριο Δράμας επισκέφθηκε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας

Η Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, κυρία Κατερίνα Σακελλαροπούλου, επισκέφθηκε το πρωί του Σαββάτου, 22 Φεβρουαρίου, την πόλη της Δράμας. Κατά την επίσκεψή της, η Πρόεδρος μετέβη στο νέο κολυμβητήριο της Δράμας, όπου ενημερώθηκε για τις σύγχρονες εγκαταστάσεις του.

Σε δηλώσεις που έκανε μετά την επίσκεψη, αναφέρθηκε στη σημασία της πολιτιστικής και αθλητικής ανάπτυξης της πόλης.

Ο Δήμαρχος Δράμας, κύριος Γιώργος Παπαδόπουλος, συμμετείχε στις δηλώσεις, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την επίσκεψη της Προέδρου και τη στήριξή της στα έργα υποδομής της περιοχής.




Στην Δράμα η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου

Κάτω από δρακόντεια μέτρα ασφαλείας πραγματοποιεί επίσκεψη στην Δράμα σήμερα Σάββατο 22 Φεβρουαρίου η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου

Αυτή την ώρα βρίσκεται στο Σαντιρβάν Τζαμί όπου και ξεναγείται στην έκθεση «Διαδρομές Εικόνων, 17ος -19ος αιώνας. Τέχνη και τεχνολογία» από τις συλλογές του Μουσείου Μπενάκη.

Στην συνέχεια θα επισκεφτεί το Κολυμβητήριο Δράμας και θα ξεναγηθεί στους χώρους του, από τον Δήμαρχο Δράμας Γιώργο Παπαδόπουλο.

Στις 13:30 θα επισκεφτεί το εργοστάσιο της Raycap και στις 14:30 θα παραστεί στην εκδήλωση τιμής, αφιερωμένη στον αείμνηστο Κώστα Αποστολίδη.




Ξανθόπουλος | Ερώτηση για τις αλλαγές στην ακτοπλοϊκή σύνδεση του Βορείου Αιγαίου

 Ερώτηση για τις αλλαγές τις οποίες ανακοίνωσε η κυβέρνηση στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια του Βορείου Αιγαίου που επηρεάζουν αρνητικά την επικοινωνία του νησιού της Σαμοθράκης με την Αλεξανδρούπολη, συνυπέγραψε ο βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Θ. Ξανθόπουλος.

Όπως αναφέρεται στην Ερώτηση που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του βουλευτή Μαγνησίας και Τομεάρχη Υποδομών, Μεταφορών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Αλ. Μεϊκόπουλου, η Σαμοθράκη, η οποία είχε καθημερινή σύνδεση με την Αλεξανδρούπολη, δε θα συνδέεται για δυο ημέρες την εβδομάδα με την ηπειρωτική ενδοχώρα.

Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε την αντίδραση του δημοτικού συμβουλίου της Σαμοθράκης, το οποίο σε ομόφωνο ψήφισμά του επισημαίνει ότι η αφαίρεση δυο δρομολογίων σύνδεσης με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι ζωτικής σημασίας για το νησί. Αναφέρει ότι, το αίτημα καθημερινής σύνδεσης με την Αλεξανδρούπολη είναι πάνδημο (Δήμος, Επαγγελματίες, Μεταφορείς, Τοπική Κοινωνία), καθώς η λύση που έχει επιλεγεί από το Υπουργείο «δυσχεραίνει τη Σαμοθράκη, επηρεάζει τη ζωή και την ασφάλεια των κατοίκων της και πλήττει την οικονομία του νησιού συνολικά (τουρισμό,μεταφορές, ζωεμπόριο, εφοδιαστική αλυσίδα κτλ.)» Τέλος υπογραμμίζεται ότι, η παράταση αυτής της κατάστασης πέρα από τα μέσα Μαρτίου θα έχει τραγικές επιπτώσεις για το νησί.

Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός σε ποιες ενέργειες πρόκειται να προβεί για την άμεση αποκατάσταση της καθημερινής  ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Σαμοθράκης με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και πότε θα συμβεί αυτό.




Παρουσίαση της ΟΧΕ στο Παρανέστι: “Ζώνη Οροσειράς Ροδόπης και Ποταμού Νέστου”

«Η Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση (ΟΧΕ) για τη «Ζώνη Οροσειράς Ροδόπης και Ποταμού Νέστου» είναι κάτι πολύ μεγαλύτερο από ένα χρηματοδοτικό εργαλείο. Είναι η ευκαιρία μας να αναδείξουμε τον φυσικό μας πλούτο, να στηρίξουμε την τοπική οικονομία και να διασφαλίσουμε ότι, μέσα από την
βιώσιμη ανάπτυξη, οι επόμενες γενιές θα ζήσουν σε έναν τόπο που αξιοποιεί τις δυνατότητές του στο έπακρο».

Με την τοποθέτηση του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλου Τοψίδη, ξεκίνησε το πρωί της Τετάρτης 19 Φεβρουαρίου 2025, ενημερωτική εκδήλωση παρουσίασης της Μελέτης Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ) «Ζώνης Ορεινού Όγκου Ροδόπης και Ποταμού Νέστου», σε μία κατάμεστη αίθουσα στον Κάτω Θόλο Παρανεστίου Δράμας.

H περιοχή παρέμβασης εκτείνεται από άκρη σε άκρη της Περιφέρειας μας, σημείωσε ο Περιφερειάρχης κος Τοψίδης, εξηγώντας ότι περιλαμβάνει 13 Δήμους, 124 Κοινότητες και 308 οικισμούς.




Η Ανατολική Μεσόγειος ως ενεργειακός κόμβος

Στο επίκεντρο της EGYPES 2025, μίας από τις σημαντικότερες διεθνείς εκθέσεις στον τομέα της ενέργειας και πλατφόρμας στρατηγικού διαλόγου για τη μελλοντική διαμόρφωση της ενεργειακής αγοράς, βρέθηκε ο Όμιλος Κοπελούζου. Ο Θωμάς Αχείμαστος, Αντιπρόεδρος του Ομίλου, παρουσίασε την πρόοδο και τη στρατηγική σημασία του έργου ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Αιγύπτου, γνωστού ως GREGY Interconnection, που αποτελεί μία από τις πλέον εμβληματικές ενεργειακές πρωτοβουλίες στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

Κατά την ομιλία του, ο κ. Αχείμαστος ανέδειξε τα πολλαπλά οφέλη της διασύνδεσης, τόσο για την Ελλάδα και την Αίγυπτο όσο και για το σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς ενέργειας. Με τη μεταφορά πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας από την Αίγυπτο προς την Ευρώπη, το έργο GREGY θα συμβάλλει:

  • Στην παροχή φθηνής και πράσινης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, ενισχύοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη.
  • Στη δημιουργία μίας νέας ενεργειακής οδού που καθιστά την Ανατολική Μεσόγειο πυλώνα βιώσιμης ανάπτυξης.
  • Στη διαφοροποίηση των ενεργειακών πηγών και τη μείωση της εξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα.
  • Στην στήριξη της εξωστρέφειας και της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής βιομηχανία.

Η παρουσία στην EGYPES 2025

Η EGYPES 2025 αποτελεί έναν από τους πλέον επιδραστικούς θεσμούς στον ενεργειακό κλάδο, προσελκύοντας ηγετικές προσωπικότητες, κυβερνήσεις και μεγάλους ενεργειακούς ομίλους από όλο τον κόσμο. Η συμμετοχή του Ομίλου Κοπελούζου σε ένα τόσο σημαντικό διεθνές φόρουμ υπογραμμίζει τον ρόλο του ως βασικού διαμορφωτή εξελίξεων στον τομέα της καθαρής ενέργειας και των διηπειρωτικών ενεργειακών υποδομών.

«Το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Αιγύπτου -GREGY- δεν είναι απλώς μία ακόμα ενεργειακή επένδυση. Πρόκειται για μία στρατηγική πρωτοβουλία που εδραιώνει την Ελλάδα ως γέφυρα ανάμεσα σε δύο ηπείρους και ενισχύει την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης», δήλωσε ο Θωμάς Αχείμαστος, αναδεικνύοντας τη σημασία της συνεργασίας με την Αίγυπτο και την προοπτική επέκτασης τέτοιων έργων στο πλαίσιο της ενεργειακής μετάβασης.

Ο Όμιλος Κοπελούζου, πρωτοπόρος στον τομέα των ενεργειακών επενδύσεων, παραμένει προσηλωμένος στη δημιουργία ισχυρών ενεργειακών υποδομών που διαμορφώνουν το μέλλον της βιώσιμης ενέργειας στην Ανατολική Μεσόγειο και την Ευρώπη.

www.newsbeast.gr




Βασίλης Καλογήρου: Στην αντεπίθεση περνά η κυβέρνηση μετά τις θεωρίες για το ποιοι μπορεί να είναι υπαίτιοι για το θάνατό του

Σε τροχιά δυναμικής αντεπίθεσης περνά η κυβέρνηση, επιχειρώντας να αποκρούσει τα σενάρια και τις εικασίες που ξέσπασαν με αφορμή τον θάνατο του Βασίλη Καλόγηρου, γιου της εισαγγελέως Εφετών Λαρίσης, Σοφίας Αποστολάκη – Καλογήρου. Η μητέρα του εκλιπόντος, μέσω ανάρτησής της, απέδωσε την απώλεια του παιδιού της σε εγκληματική ενέργεια, αφήνοντας μάλιστα να εννοηθεί ότι υποπτεύεται ποιος είναι ο δολοφόνος, κάτι που πυροδότησε μια θύελλα αντιδράσεων και συνωμοσιολογικών θεωριών, συνδέοντας τον θάνατό του με την έρευνα για την τραγωδία στα Τέμπη.

Η ταχύτητα με την οποία διαδόθηκαν τα σενάρια αυτά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ανησύχησε την κυβέρνηση, που βλέπει τη δημόσια συζήτηση να λαμβάνει ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Η ραγδαία εξάπλωση θεωριών συνωμοσίας, χωρίς αποδείξεις, αλλά με έμφαση στη δημιουργία εντυπώσεων, αποτελεί έναν νέο «πονοκέφαλο» για το κυβερνητικό στρατόπεδο.

Ενοχλημένος ο πρωθυπουργός

 

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ίδιος ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, εμφανίζεται βαθιά ενοχλημένος από τις κατηγορίες και τις αιχμές που αφήνονται κατά της κυβέρνησης, παρουσιάζοντάς τη ως δήθεν εμπλεκόμενη στον θάνατο του Καλόγηρου και ιδίως από τη στιγμή που όλη αυτή η συνωμοσιολογία πέρασε και στην αίθουσα της Ολομέλειας του Κοινοβουλίου.

Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας, Ζωή Κωνσταντοπούλου, έθεσε για παράδειγμα ερωτήματα αναφορικά με την υπόθεση, ενώ σε παρόμοιο ύφος κινήθηκε και ο επικεφαλής της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος που δήλωσε μόλις χθες από το βήμα πως «η κοινωνία συγκλονίζεται και ζητά απαντήσεις για τον θάνατο του γιου της ανακρίτριας των Τεμπών. Πληθαίνουν τα ερωτήματα. Οφείλουμε να τα μεταφέρουμε. Ερωτήματα που προκύπτουν και από την ανάρτηση της μητέρας του θύματος. Γιατί αναφέρεται στους υπεύθυνους του θανάτου του γιου της; Τι συσχέτιση μπορεί να υπάρχει με την έρευνα των καταγγελιών συγγενών και συνηγόρων; […] Εμείς ως ΣΥΡΙΖΑ έχουμε καταγγείλει την ηγεσία της Δικαιοσύνης. Δεν μασήσαμε τα λόγια μας. Η Δικαιοσύνη λειτουργεί ως βραχίονας της κυβέρνησης και αμφισβητούμε τις επιλογές αυτές γιατί ο κ. Μητσοτάκης παρεμβαίνει στη Δικαιοσύνη και κλονίζει την αξιοπιστία της».

Από την πλευρά του, ο Στέφανος Κασσελάκης εκ μέρους του Κινήματος Δημοκρατίας κάλεσε την εισαγγελέα του Αρείου Πάγου να τοποθετηθεί δημόσια για όσα υπονοεί, ενώ η ανεξάρτητη βουλευτής Ραλλία Χρηστίδου έκανε λόγο ανοικτά για δολοφονία. Σε ανάρτησή της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η κ. Χρηστίδου έγραψε: «Είναι τυχαία δολοφονία ή μήνυμα προς τη Δικαιοσύνη; Η μαφία έχει διεισδύσει στη θεσμική ζωή της χώρας;».

Ξεσπάσματα Βορίδη, Γεωργιάδη, Σκέρτσου

 

Γίνεται εμφανές πως η κυβέρνηση αποφάσισε τις τελευταίες ώρες να περάσει στην αντεπίθεση και έτσι εξηγούνται οι δριμείες αντιδράσεις τόσο των υπουργών Επικρατείας, Μάκη Βορίδη και Άκη Σκέρτσου, όσο και του υπουργού Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη.

Ο κ. Βορίδης δήλωσε εμφανώς ενοχλημένος και στρεφόμενος προς τα έδρανα της αντιπολίτευσης πως «έχετε ξεπεράσει κάθε όριο. Θα έρχεστε εδώ και θα λέτε ότι η κυβέρνηση δολοφόνησε έναν αθώο άνθρωπο και εμείς θα το ακούμε νηφάλια; Αναρωτιέμαι πόσο πια μπορούν να γίνουν ανεκτά τα πράγματα αυτά, οι υπαινιγμοί και οι δήθεν υπόνοιες. Ακούστε, έχουμε ένα θλιβερό περιστατικό με απώλεια ενός ανθρώπου και εκφράζουμε τα θερμά συλλυπητήρια στην οικογένεια του. Και έρχεται εδώ ο κ. Φάμελλος και αφήνει υπαινιγμούς κατά της κυβέρνησης. Υπάρχει και συνάδελφος μας εδώ μέσα, η κα Χρηστίδου που λέει: «τυχαία είναι ή μήνυμα στην Δικαιοσύνη;». Τι υπονοείτε κ. Φάμελλε, λειτουργείτε σαν να είστε οι χυδαιότεροι των χυδαιότερων τρόλ του διαδικτύου. Υπάρχει όριο στην κατρακύλα σας; Έχετε δηλητηριάσει την κοινωνία με αβάσιμες θεωρίες».

 

Στο σημείο εκείνο μάλιστα τον διέκοψε ο βουλευτής της Πλεύσης Ελευθερίας, Αλέξανδρος Καζαμίας, για να ακολουθήσει ο εξής διάλογος:

Καζαμίας: Είστε σε δύσκολη θέση.

Βορίδης: Εγώ είμαι σε δύσκολη θέση;

Καζαμίας: Ναι.

Βορίδης: Αφήστε τα νοητά «ναι» κύριε. Απέναντι στους χυδαίους υπαινιγμούς είμαι εγώ σε δύσκολη θέση; Αν είσαι λεβέντης σήκω όρθιος να πεις τι εννοείς. Δεν ντρέπεσαι λιγάκι; Έχουμε ανεχθεί εδώ μέσα τα πάντα.

Γεροβασίλη (προεδρεύουσα): Όχι χαρακτηρισμούς…

Βορίδης: Δε θα κάνω χαρακτηρισμούς σε αυτούς που υπονοούν ότι η κυβέρνηση έχει δολοφονήσει έναν άνθρωπο; Και λίγα λέω, επιεικείς είναι οι χαρακτηρισμοί. Αυτό είναι αντιπαράθεση; Να σηκωθείτε και να το πείτε . Πείτε από τι επήλθε ο θάνατος του. Τι υπονοείτε; Είστε σοβαροί να υπονοείτε τέτοια πράγματα; Καταλαβαίνετε που οδηγείτε αυτή την αντιπαράθεση;

Πολάκης: Ποιος είσαι εσύ να μας μαλώνεις

Βορίδης: Μαλώνω την αθλιότητα και την χυδαιότητα σου και σου λέω ότι δεν είναι ανεκτή. Έχετε ξεπεράσει κάθε όριο. Θα έρχεστε εδώ θα λέτε ότι η κυβέρνηση δολοφόνησε έναν αθώο άνθρωπο και εμείς θα καθόμαστε νηφάλια να σας ακούμε; Να σας ακούμε να λέτε ότι ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση παρήγγειλε την δολοφονία ενός αθώου ανθρώπου και όταν θα σας πούμε ότι είστε χυδαίοι λασπολόγοι θα μας μαλώνετε και από πάνω; Ακούμε τον ΣΥΡΙΖΑ να μας μιλά και για κράτος δικαίου και ότι σέβονται την δικαιοσύνη μόνο όμως όταν οι αποφάσεις της σας βολεύουν. Μιλά ο ΣΥΡΙΖΑ που έκανε την σκευωρία Novartis. Που κατηγόρησαν 10 πολιτικούς αντιπάλους για να απαλλαγούν και οι 10. Μας τα λένε αυτοί που έχουν 2 κατηγορούμενους υπουργούς. Σήμερα πρέπει να τους ανεχτούνε να μας λένε ότι οργανώνουμε και δολοφονίες για έναν θάνατο αδόκητο και τραγικό και δεν έχουν υπομονή να περιμένουν την ιατροδικαστική έκθεση. Τέτοια είναι η λύσσα η ανυποληψία σας και εκεί οδηγείτε την πολιτική αντιπαράθεση.

Λίγη ώρα αργότερα ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, τόνισε πως «τη μια μας λέτε παιδεραστές, την άλλη λαθρέμπορους, τώρα δολοφόνους. Ως εδώ! Ο ελληνικός λαός καταλαβαίνει ότι οδηγείτε την Ελλάδα σε βούρκο».

Ανησυχία για την κοινωνική διάσταση του φαινομένου

 

Η κυβέρνηση θεωρεί ότι υπάρχει μια συντονισμένη προσπάθεια πολιτικής εκμετάλλευσης της υπόθεσης, ενώ εκφράζεται έντονη ανησυχία για το γεγονός ότι ακραίες θεωρίες, που παλαιότερα θεωρούνταν περιθωριακές, αποκτούν δυναμική και βρίσκουν έδαφος στη δημόσια συζήτηση. Ο υπουργός Επικρατείας, Άκης Σκέρτσος, επεσήμανε μέσω ανάρτησής του: «Ξεκίνησαν από «κυβέρνηση παιδοβιαστών», πέρασαν στην «κυβέρνηση λαθρεμπόρων’» και τώρα πλέον μιλούν ευθέως για «κυβέρνηση δολοφόνων». Με επικεφαλής αυτής της «εγκληματικής συμμορίας» τον ίδιο τον Πρωθυπουργό της χώρας. Αρκετά! Σωπάστε και σεβαστείτε επιτέλους τον ανείπωτο πόνο αυτών που πραγματικά πονούν. Μην τους χρησιμοποιείτε άλλο σαν πολεμοφόδια. Κι αφήστε τη δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της και να οδηγήσει την υπόθεση αυτή, που μας πονάει όλους βαθιά, στη δικαστική αίθουσα και τον φυσικό δικαστή, που είναι ο μόνος που έχει γνώση όλων των δεδομένων και αποκλειστική αρμοδιότητα να κρίνει και να αποδώσει ευθύνες. Δεν θα λυγίσουμε ούτε και θα επιτρέψουμε στις δυνάμεις της αδράνειας και της στασιμότητας, του «όχι σε όλα και ναι στο τίποτα», να κρατήσουν ξανά τη χώρα πίσω».

Επικοινωνιακή στρατηγική και επόμενες κινήσεις

 

Η κυβερνητική στρατηγική πλέον εστιάζει στην αποδόμηση αυτών των ισχυρισμών, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη να ξεκινά πλέον να δίνει απαντήσεις σε υψηλούς τόνους, ενώ δεν αποκλείεται ο ίδιος ο πρωθυπουργός να τοποθετηθεί επί του θέματος στο Thessaloniki Summit, προκειμένου να βάλει ένα τέλος στα σενάρια που ταράζουν το πολιτικό σκηνικό. Είναι σαφές ότι η πολιτική αντιπαράθεση γύρω από το θέμα δεν θα κοπάσει εύκολα και ιδίως όσο πλησιάζουμε στα συλλαλητήρια της 28ης Φεβρουαρίου, ανήμερα της επετείου της τραγωδίας των Τεμπών. Η κυβέρνηση προετοιμάζεται για μια παρατεταμένη σύγκρουση, καθώς το αφήγημα της αντιπολίτευσης φαίνεται να βρίσκει απήχηση σε ένα μέρος της κοινής γνώμης, τροφοδοτώντας τη δυσπιστία προς τους θεσμούς.

 

Πηγή:newsbeast.gr




Απασφάλισε κατά Πιερρακάκη το ΠΑΣΟΚ: Η Σορβόννη να σας αναγορεύσει επίτιμο διδάκτορα τοξικότητας

Οργή κατά του υπουργού Παιδείας Κυριάκου Πιερρακάκη εξέφρασε σε ανακοίνωσή του το ΠΑΣΟΚ, απαντώντας σε δηλώσεις που είχε κάνει νωρίτερα μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο υπουργός.

Στην ανακοίνωσή του, το ΠΑΣΟΚ χαρακτηρίζει τον κ. Πιερρακάκη «άξιο λασπολόγο» και καλεί με ειρωνία το πανεπιστήμιο της Σορβόννης να τον αναγορεύσει σε επίτιμο διδάκτορα τοξικότητας.

«Μετά τις αδιανόητες και εμπρηστικές δηλώσεις του κ. Πιερρακάκη, είναι προφανές πως στρατηγική επιλογή της Νέας Δημοκρατίας είναι να βουλιάξει την πολιτική ζωή του τόπου στην ακραία τοξική πόλωση. Η χρήση της λέξης “δολοφονία”, αποδεικνύει ότι είναι η άλλη πλευρά του ίδιου νομίσματος της τοξικότητας. Απλά με κουστούμι και γραβάτα», αναφέρει το ΠΑΣΟΚ και συνεχίζει:

«Ο κ. Πιερρακάκης έχει μετατραπεί από υπουργό αρμόδιο για την αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας στη χώρα, σε υπουργό – πλασιέ υποβαθμισμένων πανεπιστημίων του εξωτερικού και λοιπών κολλεγίων.

»Η “Σορβόννη” που δήθεν “έρχεται”, βρίσκεται εδώ από το 1995. Και για τους λάτρεις των αριθμών: το εν λόγω ίδρυμα βρίσκεται στην 920η θέση της παγκόσμιας κατάταξης ανάμεσα στα 20.966 που αξιολογούνται και
αρκετά κάτω από 6 ελληνικά ΑΕΙ.

»Άξιος λασπολόγος, κύριε Πιερρακάκη. Προτείνουμε το κανονικό Πανεπιστήμιο της Σορβόννης να σας αναγορεύσει επίτιμο διδάκτορα τοξικότητας».

Πιερρακάκης: Το ΠΑΣΟΚ δίδαξε ότι υπάχει δολοφονία Πανεπιστημίων

Νωρίτερα, ο Κυριάκος Πιερρακάκης είχε μιλήσει για επιχείρηση «δολοφονίας πανεπιστημίων» εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ. «Ηξερα ότι στην πολιτική υπήρχε δολοφονία χαρακτήρων, το ΠΑΣΟΚ αυτό που μας δίδαξε είναι ότι υπάρχει και δολοφονία πανεπιστημίων», ανέφερε ο υπουργός, και συνέχισε αναφερόμενος στο πανεπιστήμιο Sorbonne Paris Nord:

«Οι άνθρωποι αυτοί είπαν θα έρθουν στην Ελλάδα και θα κάνουν μια επένδυση των 25 εκατομμυρίων ευρώ και σε επίπεδο campus για την επόμενη 5ετία. Το αν είναι καλό, θα το δείτε από την αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή. Εμένα καλό μού ακούγεται που ένα Πανεπιστήμιο τέτοιο θέλει να έρθει στη χώρα μου. Δεν του κάνει του κυρίου Ανδρουλάκη το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο; Θέλει κάποιο άλλο;»

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης και αναφερόμενος στον θάνατο του 39χρονου Βασίλη Καλογήρου στη Λάρισα, σχολίασε σχετικά με την ευρύτερη πολιτική ατμόσφαιρα που επικρατεί:

«Άκουσα με πολλή προσοχή όσα είπε η Αντιπολίτευση και νομίζω ότι όσα είπε ήταν απολύτως χυδαία. Και είναι χυδαία ανεξάρτητα από το ποιος κυβερνά, ανεξάρτητα από το ποιος αντιπολιτεύεται. Δεν είναι δυνατόν να αφήνει η Αντιπολίτευση υπαινιγμούς ότι μια κυβέρνηση δύναται να συσχετίσει την πρακτική και τη λειτουργία της με την απώλεια ενός νέου παιδιού. Αυτά τα πράγματα είναι τρελά και υπάρχει μια Αντιπολίτευση η οποία φλερτάρει με την τρέλα και το παράλογο, το κολακεύει. Αυτό το πράγμα πέρα από φαιδρό και απαράδεκτο είναι και επικίνδυνο. Είναι υπονομευτικά για τον τρόπο που λειτουργεί η Δημοκρατία».

 

Πηγή:newsbomb.gr

 




Πιερρακάκης: Το ΠΑΣΟΚ δίδαξε ότι εκτός από δολοφονία χαρακτήρων υπάρχει και δολοφονία πανεπιστημίων

ΟΥπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης μιλώντας στο ΣΚΑΪ το πρωί της Τετάρτης 19 Φεβρουαρίου αναφέρθηκε στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, στη Σορβόννη τα Δημόσια Ωνάσσεια και τα Πρότυπα Σχολεία. Παράλληλα στάθηκε και στα Τέμπη αλλά και για τον θάνατο του 39χρονου Βασίλη Καλογήρου.

Αναφορικά με την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων και την έλευση της Σορβόννης στην Ελλάδα, ο κ. Πιερρακάκης σχολίασε χαρακτηριστικά πως «ήξερα ότι στην πολιτική υπήρχε δολοφονία χαρακτήρων, το ΠΑΣΟΚ αυτό που μας δίδαξε είναι ότι υπάρχει και δολοφονία πανεπιστημίων».
«Το αν είναι ‘η δεν είναι Σορβόννη, βάλτε κάποιον από το κοντρόλ να μπει στο σάιτ του πανεπιστημίου. Το ίδρυμα αυτό έβγαλε μια ανακοίνωση χθες ότι ανήκει στο 4,4% των καλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου, αποτελώντας ένα από τα 13 πανεπιστήμια που διαδέχτηκαν τη Σορβόννη το 1970 με ιστορία 50 ετών. Οι άνθρωποι αυτοί είπαν θα έρθουν στην Ελλάδα και θα κάνουν μια επένδυση των 25 εκατομμυρίων ευρώ και σε επίπεδο campus για την επόμενη 5ετία. Το αν είναι καλό, θα το δείτε από την αρμόδια Ανεξάρτητη Αρχή. Εμένα καλό μού ακούγεται που ένα Πανεπιστήμιο τέτοιο θέλει να έρθει στη χώρα μου. Δεν του κάνει του κυρίου Ανδρουλάκη το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο; Θέλει κάποιο άλλο;»

Την ίδια στιγμή κατηγόρησε για «vertigo» το ΠΑΣΟΚ ως προς το συγκεκριμένο θέμα. «Στη Βουλή όταν περνάγαμε τον νόμο για τα μη κρατικά πανεπιστήμια, ήταν υπέρ των μη κρατικών πανεπιστημίων, αλλά όχι αυτών των μη κρατικών πανεπιστημίων. Μετά ανοίξαμε το θέμα του IB, του Διεθνούς Απολυτηρίου. Ο τομέας του ΠΑΣΟΚ έβγαλε μια ανακοίνωση ότι είναι κατά του IB, πήγα στη Βουλή και τους υπενθύμισα ότι τη διάταξη για το Διεθνές Baccalaureate την είχε ψηφίσει ο Γιώργος Παπανδρέου ως υπουργός Παιδείας στην κυβέρνηση του Ανδρέα Παπανδρέου».

«Χυδαία και τρελά όσα είπε η αντιπολίτευση για τα Τέμπη»

«Καταρχάς μιλάμε για την απώλεια ενός νέου ανθρώπου και θέλω να εκφράσω τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στην οικογένειά του και τους οικείους του», ανέφερε αρχικά ο υπουργός, χαρακτηρίζοντας τη χθεσινή μέρα «σκοτεινή» για το Ελληνικό Κοινοβούλιο και την Ελληνική Δημοκρατία.

Άκουσα με πολλή προσοχή όσα είπε η Αντιπολίτευση και νομίζω ότι όσα είπε ήταν απολύτως χυδαία. Και είναι χυδαία ανεξάρτητα από το ποιος κυβερνά, ανεξάρτητα από το ποιος αντιπολιτεύεται. Δεν είναι δυνατόν να αφήνει η Αντιπολίτευση υπαινιγμούς ότι μια κυβέρνηση δύναται να συσχετίσει την πρακτική και τη λειτουργία της με την απώλεια ενός νέου παιδιού. Αυτά τα πράγματα είναι τρελά και υπάρχει μια Αντιπολίτευση η οποία φλερτάρει με την τρέλα και το παράλογο, το κολακεύει. Αυτό το πράγμα πέρα από φαιδρό και απαράδεκτο είναι και επικίνδυνο. Είναι υπονομευτικά για τον τρόπο που λειτουργεί η Δημοκρατία», όπως είπε, για να προσθέσει:

«Άκουσα τον κύριο Βελόπουλο, τον κύριο Ανδρουλάκη και τον κύριο Φάμελλο να λένε το ίδιο πράγμα, ότι δεν εμπιστεύονται τη Δικαιοσύνη. Δεν είπαν “θέλουμε να δούμε κάποιες αλλαγές στον τρόπο που λειτουργεί η Δικαιοσύνη”. Άρα τι; Ποια είναι η λογική συνεπαγωγή; Να πάρει κανείς τον νόμο στα χέρια του; Να ισχύσει ο νόμος της ζούγκλας; Τι θέλουν; Πώς φαντάζονται μια ευρωπαϊκή χώρα του 2025 να λειτουργεί και πού οδηγεί αυτό; Οι πιο σκοτεινές σελίδες της Ελληνικής Δημοκρατίας στα 50 χρόνια της ήταν οι σελίδες στις οποίες ερχόντουσαν κάποια κόμματα της Αντιπολίτευσης και κάποιοι πολιτικοί να επενδύσουν στον ανθρώπινο πόνο και στην τοξικότητα και να την αναπαράγουν. Αυτό πήγε καλά για τη χώρα; Γυρίσαμε σελίδα. Σε ό,τι μας αφορά, δεν θα ανεχτούμε κανέναν υπαινιγμό».

Παράλληλα, επεσήμανε πως η τραγωδία των Τεμπών άφησε μια «πληγή που αιμορραγεί, η οποία πρέπει να κλείσει και θα κάνουμε το παν να κλείσει». «Δεν θα κρίνω ούτε τα στοιχεία εκείνα που ενισχύουν τον ισχυρισμό ότι υπήρχε εύφλεκτο υλικό στο τρένο, ούτε εκείνα που υποβαθμίζουν αυτόν τον ισχυρισμό. Θα περιμένω τη Δικαιοσύνη. Έτσι κάνεις σε μια ευρωπαϊκή χώρα: εμπιστεύεσαι τη Δικαιοσύνη, εν αντιθέσει με αυτούς που δεν την εμπιστεύονται, και περιμένεις να δεις το πού εκείνη θα καταλήξει. Η δική μας δουλειά, η δουλειά της κυβέρνησης είναι να διασφαλίσει πως αυτό που συνέβη δεν θα ξανασυμβεί».

Πηγή:newsbomb.gr




Νέα σύνοδο για την Ουκρανία συγκαλεί η Γαλλία: Παρούσα και η Ελλάδα

Η Γαλλία σχεδιάζει δεύτερη συνάντηση για την Ουκρανία και αυτή τη φορά θα βρεθούν στο «τραπέζι» περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες που δεν ήταν στην πρώτη συνάντηση. Ανάμεσά τους και η Ελλάδα.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Reuters που επικαλείται δύο αξιωματούχους, σε αυτή τη δεύτερη συνάντηση για την Ουκρανία, την Τετάρτη, αναμένεται να προσκληθούν η Νορβηγία, ο Καναδάς, τα 3 κράτη της Βαλτικής, η Τσεχική Δημοκρατία, η Ελλάδα, η Φινλανδία, η Ρουμανία, η Σουηδία και το Βέλγιο.

Δεν αποκλείεται κάποιες από τις χώρες να συμμετέχουν μέσω τηλεδιάσκεψης, με το Ελιζέ να μην έχει επιβεβαιώσει ακόμη την είδηση.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα πάει την Τετάρτη (19/2) στη Θεσσαλονίκη και θα συνδεθεί από εκεί με το Παρίσι μέσω τηλεδιάσκεψης, όπως και πολλές άλλες χώρες.

ethnos.gr