Ευρωεκλογές 2024 : Αγγελόπουλος-Εξαδάκτυλος Αυτιάς και Φαραντούρης το Σάββατο (20/4) στην Καβάλα

Αυξάνονται οι επισκέψεις υποψηφίων ευρωβουλευτών όσο πλησιάζει και η επίσημη έναρξη της προεκλογικής περιόδου.

Μόνο για χτες Σάββατο 20 Απριλίου συνολικά 4 υποψήφιοι ευρωβουλευτές έδωσαν το παρών στην Καβάλα.

Πρόκειται για τους Μιχάλη Αγγελόπουλο (Ν.Δ), Γιώργο Αυτιά (Ν.Δ), Αθ. Εξαδάκτυλο (Ν.Δ) και Νικόλαο Φαραντούρη (ΣΥΡΙΖΑ).




Ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας για την επίθεση στην Αγγελική Δεληκάρη

ΝΔ: Καταδικάζουμε απερίφραστα την επίθεση

Με ανακοίνωσή της η Νέα Δημοκρατία «καταδικάζει απερίφραστα την επίθεση» και τονίζει ότι «συμπεριφορές μίσους και διχασμού δεν μπορεί να έχουν καμία σχέση με τη πίστη και τη θρησκεία».

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΝΔ:

«Καταδικάζουμε απερίφραστα την επίθεση που δέχθηκε η βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας Αγγελική Δεληκάρη εντός ιερού ναού.

Συμπεριφορές μίσους και διχασμού δεν μπορεί να έχουν καμία σχέση με τη πίστη και τη θρησκεία.

Αποδεικνύουν ότι κόμματα που επικαλούνται την αγάπη και τον χριστιανικό λόγο – στοιχεία που αφορούν συνολικά την ελληνική κοινωνία – δεν αποβλέπουν παρά μόνο στην καπηλεία.

Τέλος, θεωρούμε αυτονόητη και επιβεβλημένη την καταδίκη της επίθεσης από όλα τα κόμματα».




Ο Υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης στο Δικαστικό Μέγαρο Καβάλας

Στο δικαστικό μέγαρο Καβάλας βρέθηκε το μεσημέρι ο υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης.

Υπόμνημα με τα αιτήματα τους κατέθεσε στον υπουργό αντιπροσωπεία του διοικητικού συμβουλίου του σωματείου των δικαστικών υπαλλήλων.

Προσερχόμενος ο κ. Φλωρίδης σχολίασε θετικά την εξέλιξη των εργασιών εξωτερικά του δικαστικού μεγάρου.




“Η Ασφάλεια των πολιτών πάνω από κάθε χάραξη” δηλώνουν Παναγιωτόπουλος-Λαζαρίδης

Σε δηλώσεις στο ENA Channel προχώρησαν οι βουλευτές Καβάλας της Ν.Δ Νίκος Παναγιωτόπουλος και Μακάριος Λαζαρίδης για την υπάρχουσα χάραξη που φαίνεται πως δημιουργεί ζητήματα ασφαλείας λόγω μονάδων του εργοστασίου λιπασμάτων της Καβάλας.

Μάλιστα το συγκεκριμένο γεγονός γνωστοποίησαν με επιστολή τους και οι εργαζόμενοι του εργοστασίου (διαβάστε σχετικά εδώ)




Γυναίκα επιτέθηκε στην βουλευτή Καβάλας Αγγελική Δεληκάρη!

Το πρωί της Κυριακής στην εκκλησία Αγίου Κωνσταντίνου και Ελένης στο Πουλίδειο γηροκομείο της Καβάλας μία γυναίκα πλησίασε τη βουλευτή της Καβάλας Αγγελική Δεληκάρη, της επιτέθηκε λεκτικά και στη συνέχεια σύμφωνα με μαρτυρίες φαίνεται πως της επιτέθηκε ακόμα και σωματικά!

Η βουλευτής Καβάλας αντέδρασε πολύ ψύχραιμα ενώ οι λοιποί παρόντες αποδοκίμασαν τη δράστιδα.

Το επεισόδιο ξεκίνησε μετά την αναφορά του ιερέα για την παρουσία στη θεία λειτουργία της κ. Δεληκάρη.

Το συγκεκριμένο επεισόδιο δεν φαίνεται ωστόσο να παίρνει διαστάσεις τουλάχιστον από την πλευρά της κ.α Δεληκάρη.




Ο Γιώργος Αυτιάς σε εκδήλωση παρουσίασης βιβλίου στην Καβάλα

Σε εκδήλωση παρουσίασης βιβλίου στη Λέσχη Αξιωματικών Φρουράς Καβάλας δίνει το παρών ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Ν.Δ και δημοσιογράφος Γιώργος Αυτιάς.

Το παρών επίσης στην εκδήλωση δίνει και ο εξής υποψήφιος ευρωβουλευτής Ν.Δ και Πρόεδρος του Πανελληνίου Ιατρικού Συλλόγου Αθανάσιος Εξαδάκτυλος.




Πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Εκλογικού Αγώνα της Ν.Δ για τις Ευρωεκλογές, υπό την προεδρία του Νικολάου Παναγιωτόπουλου

Όπως ανάρτησε ο βουλευτής Καβάλας της Ν.Δ :

Η πρώτη συνεδρίαση της Επιτροπής Εκλογικού Αγώνα της Νέας Δημοκρατίας για τις προσεχείς Ευρωεκλογές, υπό την προεδρία του Βουλευτή Καβάλας κ. Νικολάου Παναγιωτόπουλου, πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στα κεντρικά γραφεία του κόμματος. Στην ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης ήταν ο σχεδιασμός των δράσεων και οι κατευθύνσεις στο πλαίσιο του προεκλογικού αγώνα, με κύριο γνώμονα την ανάδειξη του κυβερνητικού έργου και την πολιτική σταθερότητα της χώρας.
Το στοίχημα των προσεχών εκλογών είναι η αυξημένη προσέλευση και συμμετοχή των πολιτών στη διαδικασία, και σε αυτό το πλαίσιο μέγιστη είναι η σημασία της εφαρμογής της επιστολικής ψήφου, που εφαρμόζεται για πρώτη φορά και δυναμώνει την φωνή της κοινωνίας. Η μεταρρύθμιση αυτή καθιερώθηκε και ισχύει για όποιον πολίτη το επιθυμεί, εντός και εκτός Ελλάδας.
Για την εφαρμογή εγγραφής στην επιστολική ψήφο ακολουθήστε τον σύνδεσμο: https://epistoliki.ypes.gov.gr



Ικανοποιητική η κίνηση στις προκριματικές εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ στην Καβάλα για τα ευρωψηφοδέλτια

Ιδιαίτερα ικανοποιημένοι δηλώνουν τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ με την μεγάλη συμμετοχή που υπήρξε στις προκριματικές εκλογές για τα ευρωψηφοδέλτια του κόμματος.

Στόχος του κόμματος αλλά και των μελών της Καβάλας, είναι η ένταξη όσο περισσότερων γίνεται ευρωβουλευτών στο Κοινοβούλιο με πρώτο και κύριο σχέδιο την αποκατάσταση της δικαιοσύνης στην χώρα μας.




Ανδρουλάκης από Θεσσαλονίκη | Η χώρα μας είναι πολύ πίσω στα προβλήματα της ειδικής αγωγής

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Νίκος Ανδρουλάκης βρέθηκε στο 2ο Ειδικό Εργαστήριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στη Θεσσαλονίκη το μεσημέρι της Παρασκευής όπου μίλησε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία.

«Τα προβλήματα της ειδικής αγωγής μπορούμε να τα συναντήσουμε σε όλη την Ελλάδα. Η χώρα μας είναι πολύ πίσω σ ένα θέμα που αφορά χιλιάδες ελληνόπουλα» επεσήμανε ο κ. Ανδρουλάκης κατά την επίσκεψή του.

«Έχει χρέος η κυβέρνηση να αξιοποιήσει σωστά τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης για να φτάσουμε σε ένα επίπεδο υπηρεσιών για τα παιδιά αυτά και κατά τη διάρκεια των σχολικών χρόνων και στη μετέπειτα ζωή τους, στα επίπεδα άλλων ευρωπαϊκών κρατών» είπε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και πρόσθεσε: «Από την πλευρά μας, θα δώσουμε όλες μας τις δυνάμεις, γιατί είναι προτεραιότητά μας, τα παιδιά αυτά που έχουν ανάγκη το κοινωνικό κράτος, έχουνε ανάγκη όλους εμάς δίπλα τους, να τους προσφέρουμε μία καλύτερη ζωή και για το μέλλον τους και για τις οικογένειές τους» .

«Το ζήτημα της ειδικής αγωγής δεν είναι ένα θέμα μόνο ευαισθησίας είναι πάνω από όλα ένα ζήτημα κοινωνικής δικαιοσύνης» συνέχισε ο κ. Ανδρουλάκης και πρόσθεσε: «Ήρθαμε σήμερα εδώ στην Πυλαία διότι αναστέλλεται η λειτουργία του 2ου ειδικού σχολείου και νηπιαγωγείου, διότι κρίθηκαν ακατάλληλες οι υποδομές. Ενδιαμέσως της σχολικής περιόδου τα παιδιά μας μπαίνουν σε μια πολύ μεγάλη περιπέτεια, ανατρέποντας το σχολικό τους πρόγραμμα, βάζοντας σε δυσκολία και την οικογένειά τους και τα ίδια». Ο κ. Ανδρουλάκης περιηγήθηκε στο εσωτερικό του σχολείου και μίλησε με μαθητές και γονείς σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

«Τα λόγια σας εικονοποιούν την αποτυχία του κράτους μας, για την οποία είμαστε όλοι υπεύθυνοι, παραπάνω βεβαίως η κυβέρνηση, αλλά είμαστε όλοι υπεύθυνοι» είπε ο κ. Ανδρουλάκης, απευθυνόμενος σε μαθητές και πρόσθεσε:

«Δεσμεύομαι, ότι θα κάνουμε ό,τι μπορούμε – και εγώ και ο Γιάννης (Βαρδακαστάνης) που έχει υπηρετήσει το αναπηρικό κίνημα, πάρα πολλά χρόνια με πρωτοβουλίες- να κάνουμε ό,τι μπορούμε να έχετε το Σεπτέμβρη αυτό που χρειάζεται. Εάν δεν το έχετε, θα φωνάξουμε ακόμη πιο δυνατά για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα, γιατί για αυτό μας φώναξαν εδώ οι γονείς σας και οι καθηγητές σας. Μας δίνεται μαθήματα ζωής σήμερα» είπε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ. Ο πρόεδρος ΕΣΑΜΕΑ Γιάννης Βαρδακαστάνης υπογράμμισε ότι η εκπαίδευση των ΑΜΕΑ στη χώρα μας «πρέπει να πάψει να είναι διαδικαστική» και να αποκτήσει ουσιαστικό περιεχόμενο.

«Το σχολείο συνεχίζει να λειτουργεί δεν αναστέλλει τη λειτουργία του μέχρι τέλος της χρονιάς» τόνισε ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης Ιωάννης Κόπτσης. Σημείωσε, ότι έχουν αναληφθεί πρωτοβουλίες, από το Υπουργείο Εσωτερικών και Παιδείας, ώστε σε ένα οικόπεδο, είκοσι στρεμμάτων, το οποίο παραχωρεί ο δήμος Θέρμης, να χτιστεί ένα μεγάλο σύγχρονο διδακτήριο, στο οποίο θα στεγαστούν τρία ειδικά σχολεία, ενώ από τη νέα σχολική χρονιά θα μισθωθεί με διαγωνισμό κτίριο για τη μεταφορά των παιδιών, ώστε από το Σεπτέμβριο να μην μείνουν χωρίς σχολική στέγη. Ο κ. Κόπτσης σημείωσε ότι ότι γίνονται προσπάθειες, αναφέροντας τις επτάμιση χιλιάδες προσλήψεις φέτος στην ειδική αγωγή, το διπλασιασμό των παράλληλων στηρίξεων, κ.α.

«Υπάρχουν κάποιες εξελίξεις, χάρη στον αγώνα των γονέων» είπε ο εκπρόσωπος του συλλόγου γονέων των μαθητών του 2ου ΕΕΕΕΚ, Ιωάννης Μπαρπούτας, ευχαριστώντας τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ για την επίσκεψη και για το ενδιαφέρον του. Υπογράμμισε, ωστόσο, ότι μέχρι αυτή την ώρα δεν υπάρχει επίσημη ανακοίνωση για τη λύση που δρομολογείται και πρόσθεσε: «Περιμένουμε να μας πουν και είμαστε συνεχώς στον αγώνα δεν πω και τα σταματήσουμε μέχρι να μπούμε σε καινούργιο σχολείο».

Πηγή: newsbeast.gr




Μάκης Παπαδόπουλος: «Να μας πει η Διοίκηση του Δήμου Καβάλας: θα λειτουργήσει το Πηλοθεραπευτήριο Κρηνίδων, ΝΑΙ Ή ΟΧΙ;»

Ακολουθεί η ανακοίνωση της παράταξης “Ο Τόπος της Ζωής Μας” :

Ρωτάμε ευθέως τη Διοίκηση του Δήμου Καβάλας:

  • Θα λειτουργήσει φέτος το Πηλοπεραπευτήριο των Κρηνίδων, ναι ή όχι;
  • Αν δεν λειτουργήσει, για ποιους λόγους θα γίνει αυτό;
  •        Αναλογίζεται η Δημοτική Αρχή τι σοβαρό “πλήγμα” θα προκαλέσει μία τέτοια απόφαση στους ανέργους και τους τοπικούς επαγγελματίες του τουρισμού και της αγοράς της περιοχής;

Μιλάμε για απώλεια ενός σημαντικού αριθμού θέσεων εργασίας στο Πηλοθεραπευτήριο όπου εργάζονται εποχικά άνεργοι της περιοχής, χιλιάδων επισκεπτών και σημαντικών εσόδων μέσα στη θερινή περίοδο!

  • Λογαριάζει καθόλου τους επισκέπτες που έχουν ήδη κάνει κρατήσεις σε ξενοδοχεία και τοπικά καταλύματα για το καλοκαίρι, αλλά και όσους συνεχίζουν να κάνουν κρατήσεις; Πότε θα ανακοινώσει η Διοίκηση του Δήμου την απόφασή της;

Η στάση της Διοίκησης του Δήμου στο θέμα αυτό δείχνει το λιγότερο ασέβεια και στους ανέργους και στους τοπικούς επαγγελματίες, αλλά και στους επισκέπτες.

Κυρίως όμως η στάση της Δημοτικής Αρχής προκαλεί σοβαρότατη δυσφήμιση της περιοχής μαςπροκαλώντας ζημιά και στην επόμενη θερινή περίοδο του 2025.

Ζητούμε από τη Διοίκηση του Δήμου Καβάλας να ξεκαθαρίσει ΑΜΕΣΑ τη θέση της, για να ενημερωθούν ΑΜΕΣΑ άνεργοι, επαγγελματίες και επισκέπτες.

 

Μάκης Παπαδόπουλος

Δημοτικός Σύμβουλος Καβάλας

Επικεφαλής της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης

Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ




Ευρωεκλογές 2024 | 14 νέες υποψηφιότητες ανακοίνωσε η Νέα Αριστερά

Η Νέα Αριστερά ανακοίνωσε τις τελευταίες 14 υποψηφιότητες, που εγκρίθηκαν από το Μεταβατικό Πανελλαδικό της Συντονιστικό για το ψηφοδέλτιο της για τις Ευρωεκλογές.

  • Αλή Αλή : Πληροφορικός
  • Γιαννοπούλου Έφη: Μεταφράστρια, επιμελήτρια εκδόσεων
  • Δούκα Μάρω : συγγραφέας
  • Θεοδωρίδου Δανάη : Καλλιτέχνις και ερευνήτρια σύγχρονων παραστατικών τεχνών
  • Καραμέρης Δημήτρης: Εργαζόμενος στη ΛΑΡΚΟ
  • Καραμεσίνη Μαρία:  Καθηγήτρια πανεπιστημίου, πρώην διοικήτρια ΟΑΕΔ
  • Καρπόζηλος Κωστής:  Ιστορικός
  • Μπάκας Σπύρος: Σχολικός διαμεσολαβητής κοινοτήτων Ρομά, Φοιτητής Δημοσιογραφίας
  • Παραδέλλης Θεόδωρος: Πανεπιστημιακός
  •  Στεφανοπούλου Τασία:  Γιατρός-παθολόγος
  • Συγγενιώτου Μαργαρίτα:  Λυρική τραγουδίστρια, συνδικαλίστρια
  • Τόσκας Λάζαρος :  Μέλος του κινήματος κατά της εξόρυξης χρυσού-χαλκού στις Σκουριές Χαλκιδικής , πρώην περιφερειακός σύμβουλος Κεντρικής Μακεδονίας
  • Τσελεπή Αννέτα: Πολιτικός Μηχανικός, ελεύθερη επαγγελματίας
  • Χατζηνικολάου Κορίνα: Επίκουρη Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχοπαθολογίας  ΑΠΘ

Υποψήφια με τη Νέα Αριστερά η Μάρω Δούκα 

Ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς Αλέξης Χαρίτσης ανακοίνωσε την υποψηφιότητα της διακεκριμένης πεζογράφου Μάρω Δούκα. «Με ιδιαίτερη χαρά και τιμή καλωσορίζουμε σήμερα στο ευρωψηφοδέλτιο τη μεγάλη μας πεζογράφο Μαρώ Δούκα», σημείωσε  ο Αλέξης Χαρίτσης.

Πηγή: ethnos.gr




Μητσοτάκης | Η προσέγγιση Ελλάδας και Τουρκίας έχει απτά πραγματικά αποτελέσματα

Περιοδεία στη Λέσβο πραγματοποιεί ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος επισκέφθηκε το πρωί το λιμάνι της Μυτιλήνης, όπου έχει τεθεί σε πιλοτική εφαρμογή από τα τέλη Μαρτίου η χορήγηση βίζας με διαδικασία express για επισκέπτες από την Τουρκία. Ο πρωθυπουργός είχε μάλιστα την ευκαιρία να συνομιλήσει με Τούρκους τουρίστες που είχαν φτάσει λίγο νωρίτερα στο λιμάνι και ξεναγήθηκε στις αναβαθμισμένες εγκαταστάσεις όπου γίνεται η διαδικασία έκδοσης visa από τον υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου Δημήτρη Καιρίδη, ο οποίος τον ενημέρωσε για την πορεία του προγράμματος.

Σε πρώτη φάση η Visa Express, διάρκειας επτά ημερών, είναι διαθέσιμη για ταξίδια προς την Κω, τη Λέσβο, τη Ρόδο, τη Σάμο και τη Χίο. Έως το τέλος του Απριλίου θα ενταχθούν στην πρωτοβουλία ακόμα πέντε νησιά, η Λήμνος, η Λέρος, η Κάλυμνος, το Καστελόριζο και η Σύμη.

Μετά την υλοποίηση της Visa Express οι αφίξεις Τούρκων πολιτών στη Λέσβο από το τέλος Μαρτίου έως προχθές Τετάρτη ήταν αυξημένες κατά 868% σε σύγκριση με το 2023, ενισχύοντας την τοπική οικονομία πριν το απόγειο της τουριστικής περιόδου και συμβάλλοντας στη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ των δύο λαών.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Θέλω πραγματικά να συγχαρώ τις τοπικές αρχές, τον περιφερειάρχη, τον δήμαρχο, τον υπουργό, για τη δρομολόγηση ενός πάρα πολύ σημαντικού προγράμματος για όλα τα νησιά του Αιγαίου -αλλά δίνω ιδιαίτερη έμφαση στο βορειοανατολικό Αιγαίο, εδώ στη Λέσβο όπου βρισκόμαστε.

Βλέπετε ένα πρόγραμμα το οποίο λειτουργεί και λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά, είναι το πρόγραμμα διευκόλυνσης βίζας, το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε Τούρκους επισκέπτες οι οποίοι δεν διαθέτουν βίζα, ουσιαστικά να την αποκτήσουν εντός λίγων λεπτών.

Αυτό το οποίο φαίνεται σήμερα τόσο εύκολο και αυτονόητο χρειάστηκε πάρα πολλή δουλειά για να υλοποιηθεί και μεγάλη προσπάθεια από τον υπουργό, καθώς είναι το μόνο τέτοιο πρόγραμμα διευκόλυνσης βίζας το οποίο σήμερα “τρέχει” σε όλη τη ζώνη του Σένγκεν.

Προφανώς δεν θα ήταν εφικτό να δρομολογήσουμε ένα τέτοιο πρόγραμμα, εάν η χώρα μας δεν είχε ανακτήσει την αξιοπιστία την οποία είχε απωλέσει τα τελευταία χρόνια, έτσι ώστε και οι ευρωπαϊκές αρχές να γνωρίζουν ότι έχουν να κάνουν με μία σοβαρή χώρα, η οποία μπορεί -και με μεγάλη ταχύτητα- να επεξεργάζεται αιτήσεις βίζα για είσοδο εντός της ζώνης του Σένγκεν, με ταχύτητα και απόλυτη ασφάλεια. Οπότε, προσβλέπουμε σε πολλούς περισσότερους επισκέπτες.

Να θυμίσω ότι το πρόγραμμα αφορά 10 νησιά τελικά και 14 λιμάνια -τα υπόλοιπα νησιά θα ενταχθούν μέχρι το τέλος του μήνα Απριλίου- και προσβλέπουμε, ειδικά εδώ για τη Λέσβο, αγαπητέ κύριε περιφερειάρχα και κύριε δήμαρχε, σε πολλούς περισσότερους επισκέπτες.

Δεν χρειάζεται να μιλήσω εγώ για το πόσο σημαντικό είναι αυτό για την τοπική οικονομία του νησιού. Νομίζω το πιστοποιούν τα χαμόγελα όλων των εμπλεκόμενων φορέων, οι οποίοι βλέπουν μία σημαντική πρόσθετη τουριστική κίνηση από την Τουρκία.

Να πω και κάτι τελευταίο, το πρόγραμμα αυτό είναι και η έμπρακτη επιβεβαίωση ότι η προσέγγιση Ελλάδας και Τουρκίας έχει απτά πραγματικά αποτελέσματα, πρώτα και πάνω απ’ όλα για τους νησιώτες μας, οι οποίοι είναι και οι πρώτοι οι οποίοι θέλουν να ζούμε σε συνθήκες ειρήνης και ασφάλειας με τον γείτονά μας και να έχουμε προφανώς και τα οικονομικά οφέλη από αυτήν την τακτική επικοινωνία, η οποία δρομολογείται τις τελευταίες εβδομάδες και θα ενισχυθεί από δω και στο εξής».

«Ήθελα να σας θυμίσω κάτι: Πριν από ένα χρόνο περίπου είχατε επισκεφθεί τη Λέσβο και στο Επιμελητήριο σας έθεσα κάποια αιτήματα. Ένα αίτημα, που έθεσα με επίταση, που ήδη το είχαν θέσει και βουλευτές, ήταν η διευκόλυνση χορηγήσεως βίζας σε επισκέπτες στα νησιά και το κάνατε», σημείωσε από την πλευρά του ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Κώστας Μουτζούρης.

Ο κ. Μητσοτάκης ενημερώθηκε επίσης για τις προετοιμασίες που έχουν γίνει στα συνολικά 14 λιμάνια που ήδη λειτουργούν ή θα λειτουργήσουν ως πύλες για επισκέπτες που κάνουν χρήση της Visa Express, χάρη στις οποίες ο χρόνος αναμονής για τη διενέργεια ελέγχου δεν υπερβαίνει τα 15 λεπτά ανά ταξιδιώτη. Στη συνέχεια, ο πρωθυπουργός συνομίλησε με στελέχη του Λιμενικού Σώματος και ενημερώθηκε για τη σημαντική μείωση των παράνομων μεταναστευτικών ροών προς τη Λέσβο.

Αμέσως μετά, έλαβε μέρος σε σύσκεψη στο Δημαρχείο Μυτιλήνης με τον δήμαρχο Παναγιώτη Χριστόφα, κατά την οποία συζητήθηκαν ζητήματα που απασχολούν την τοπική κοινωνία και έργα υποδομής.

Πηγή: newsbeast.gr




Πόλεμος «χωρίς ιερό και όσιο» | Γιατί χτύπησε σήμερα ειδικά το Ισραήλ

Η αναμενόμενη επίθεση-αντίποινα του Ισραήλ στο Ιράν, ξεκίνησε αιφνιαδιστικά όχι μετά το εβραϊκό Πάσχα, όπως θα ανέμεναν πολύ, αλλά σε μια ημέρα με υψηλό συμβολισμό κατά τη γνώμη του Διεθνολόγου-Οθωμανολόγου, Δημήτρη Σταθακόπουλου, ο οποίος μιλώντας στο Newsbomb.gr ερμηνεύει τα γεγονότα:

«Καταρχάς, πρέπει να αντιληφθούμε ότι οι εθνικοί συμβολισμοί, που ανάγονται στην μακραίωνη ιστορία των λαών της Μέσης Ανατολής, έχουν τεράστια σημασία και, όπως αποδεικνύεται στις περισσότερες περιπτώσεις, μπορούν να καθορίσουν την πολιτική των κρατών, ακόμα και για πράγματα τόσο σοβαρά, όσο ο πόλεμος. Αυτό δεν είναι πολύ εύκολα αντιληπτό τη Δύση, που σκέφτεται, περισσότερο ρεαλιστικά και με οικονομικά κριτήρια», σημειώνει στην αρχή της συζήτησής μας.

Όπως ο ίδιος είχε αναφέρει ήδη δημόσια από χθες το μεσημέρι, η ισραηλινή επίθεση ήταν για αυτόν αναμενόμενη ειδικά αυτό το διάστημα, και μάλιστα η σημερινή ημέρα έχει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό για τον «εχθρό»: Είναι η Ιερή Παρασκευή για τους Ιρανούς που συμπίπτει με τα 85α γενέθλια του Χαμενέϊ.

Για τους αντιμαχόμενους, έχει ιδιαίτερη σημασία το χτύπημα στον εχθρό να επέρχεται είτε τη στιγμή που δεν το περιμένουν, είτε ακριβώς την «ιερή» τους ημέρα. Το ιερό Σάββατο των Εβραίων χτύπησαν οι Ιρανοί, την ιερή Παρασκευή τους χτύπησαν οι Ισραηλινοί.

«Το Πέσαχ/ Πάσχα θυμίζει στους Εβραίουςτον αγώνα απελευθέρωσης από τους Αιγυπτίους και επομένως αποτελεί ένα άριστο εμψυχωτικό εναρκτήριο λάκτισμα να τελειώνουν με τα θέματά τους», υπογραμμίζει. «Οφείλουμε να διαβάζουμε τον κάθε λαό σύμφωνα με τον δικό του αξιακό κώδικα και όχι με αυτό που στρεβλά νομίζουμε, ή ορίζουν τα θεωρητικά φασόν εγχειρίδια δυτικής σκέψης», προσθέτει.

Ο Δημήτρης Σταθακόπουλος θεωρεί ότι παρά τις «προειδοποιήσεις» της Δύσης και τις εκκλήσεις για αυτοσυγκράτηση, η «στόχευση» του Ιράν με τελικό σκοπό την ανατροπή του καθεστώτος των μουλάδων, γίνεται με τη σιωπηρή συγκατάθεσή της. Και εξηγεί:

«Παρότι το Ιράν το αρνείται, το Ισραήλ δεν ακούει κανέναν, παρά μόνον τον εαυτό του και δρά όταν και όπως νομίζει. Παρά τα όσα ακούτε για εγκράτεια, από ΗΠΑ και αραβικό κόσμο, ουσιαστικά ο,τι και να λένε λεκτικά, πρακτικά “κλείνουν το μάτι” στο Ισραήλ δηλαδή το αφήνουν να «βγάλει το φίδι» από την τρύπα και γι αυτούς, ως πληρεξούσιός τους ».

Όσο για τη συνέχεια, ο ίδιος εκτιμά:

Το Εβραϊκό Πέσαχ/Πάσχα (πέρασμα) ξεκινάει φέτος , τη Δευτέρα 22 Απριλίου (μετά τη δύση του ηλίου) και τελειώνει τη Μεγάλη Τρίτη στις 30 Απριλίου το βράδυ. Σύμφωνα λοιπόν με την παράδοσή τους : אחת המצוות החשובות ביותר של פסח, ציווי המהווה את שיאו של טקס הפסח, היא סיפור האגדה, או סיפור יציאת מצרים: הנרטיב מתחיל בסיכום היסטורי קצר, ממשיך בתיאור הסבל שסבלו בני ישראל, עוקב אחר מניין המכות שפקדו את המצרים ומסתיים במזמור לקב”ה, על ניסיו, שהעניקו לעמו את חירותם. Μια από τις σημαντικότερες μιτσβότ/εντολή του Πέσαχ – η οποία είναι η κορύφωση της ιεροτελεστίας του – είναι η αφήγηση της Αγκαντά, δηλαδή της Ιστορίας της Εξόδου από την Αίγυπτο.

Η αφήγηση αρχίζει με μια σύντομη ιστορική αναδρομή, συνεχίζει με την περιγραφή των δεινών που υπέφεραν οι Ισραηλίτες, ακολουθεί η απαρίθμηση των πληγών που έπληξαν τους Αιγυπτίους και ολοκληρώνεται μ’ έναν ύμνο στον Μεγαλοδύναμο, για τα θαύματα Του, που έδωσε στον λαό Του την ελευθερία του.

Όπερ μεθερμηνευόμενον, μέσα στο εβραϊκό Πέσαχ , αναμένω τη “νέα απελευθέρωση/ Πέρασμα” του Ισραήλ, δηλ. Ράφα (μετά τη Χαμάς – Γάζα) , Λίβανο ( Χεζμπολάχ) , Ιράν σε ανύποπτο μη αναμενόμενο χρόνο/ στιγμή και σε μη προφανείς στόχους».

«Στόχος του Ισραήλ είναι να αρχίσει την εκ των έσω αποδόμηση του καθεστώτος των Μουλλάδων και των “Φρουρών της Επανάστασης” για να επανέλθει το Ιράν στην κατάσταση ante 1979, με σύνδεση πάλι με τη Δύση και μεταφορά των αποθεμάτων ενέργειας, χερσαία, μέσω Ισραήλ προς την Ευρώπη», υπογραμμίζει σε συνέντευξή του στο Newsbomb.gr.

Από τον «Ευρωπαϊκό Πόλεμο» στα 10 κριτήρια του Παγκόσμιου Πολέμου

Κατά τον διεθνολόγο-νομικό, δε, τα γεγονότα αυτά εντάσσονται στον Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο ο οποίος ήδη έχει ξεκινήσει, όπως εξήγησε στο Newsbomb.gr:

Ο πρώτος Παγκόσμιος Πόλεμος αρχικά ονομαζόταν «Ευρωπαϊκός Πόλεμος», εξηγεί ο Δημήτρης Σταθακόπουλος. Οι αμερικανικές εφημερίδες υιοθέτησαν τον όρο «Παγκόσμιος Πόλεμος» όταν η Αμερική εισήλθε σ’ αυτόν το 1917. Οι Βρετανοί προτιμούσαν τον όρο «Μεγάλος Πόλεμος» μέχρι τη δεκαετία του 1940, με αξιοσημείωτη εξαίρεση τον Ουίνστον Τσώρτσιλ, που τον ονόμασε «Παγκόσμιο Πόλεμο» στον Η τόμο των απομνημονευμάτων του ( 1927) για την Παγκόσμια Κρίση.

Ο «Β Παγκόσμιος Πόλεμος», πιθανολογήθηκε πως θα γίνει ήδη απο τον Φεβρουάριο του 1919, με ένα άρθρο του Manchester Guardian. Ο Φράνκλινος Ντ. Ρούσβελτ, χαρακτήρισε δημόσια τον πόλεμο ως «Δεύτερο Παγκόσμιο» στις 7 Δεκεμβρίου 1941 , όταν χτυπήθηκε το Περλ Χάρμπορ από τους Ιάπωνες. Αντίθετα , στη Βρετανία, ο πόλεμος αυτός χαρακτηριζόταν απλώς ως «ο πόλεμος» μέχρι το 1949. Έως το 1950 ο δεύτερος Π.Π. ονομαζόταν «Πόλεμος για τον Πολιτισμό» ή/και «Πόλεμος ενάντια στην υποδούλωση», ή «ο πόλεμος επιβίωσης».

Τα κριτήρια για να χαρακτηριστεί ένας πόλεμος ως παγκόσμιος είναι τα παρακάτω και κρίνονται εκ των υστέρων απο τους ιστορικούς:

  1. Οικονομία
  2. Ενέργεια

  3. Αναθεωρητισμός. Ειδικά στα καθ’ ημάς , ο αναθεωρητισμός της Τουρκίας για τη Συνθήκη της Λωζάνης κ.ά

  4. Ολοκληρωτικές τάσεις με ενεργό φασισμό και ναζισμό σε πολλές χώρες. Δεσποτισμός

  5. Παγκόσμια Λαϊκή δυσαρέσκεια

  6. Αδυναμία εκλεγμένων Δημοκρατικών ηγετών να βρουν βιώσιμες λύσεις. Αύξηση Λαϊκισμού

  7. Αδυναμία διεθνών οργανισμών , ΟΗΕ, Ε.Ε , ΝΑΤΟ κ.ά να βρουν διέξοδο.

  8. Περιβαλλοντολογικά και διατροφικά προβλήματα.

  9. Προσφυγικό – μεταναστευτικό , Human Trafficking.

  10. Ορατή σύγκρουση πολιτισμών, με δημογραφική παρακμή του παλαιού Δυτικού κόσμου , έλλειψη εργατικών χεριών, δημογραφική αύξηση των υπολοίπων και υπερσυγκέντρωση πυρηνικών και λοιπών καταστροφικών όπλων στα χέρια μη Δυτικών, διατεθειμένων (προς το παρόν στα λόγια) να τα χρησιμοποιήσουν.

Εφόσον και τα 10 παραπάνω κριτήρια υπήρξαν στους δύο προηγούμενους παγκόσμιους πολέμους και υπάρχουν και σήμερα, πιθανολογώ πως οι ιστορικοί του μέλλοντος, σφόδρα πιθανά θα ονομάσουν τις σημερινές τρέχουσες συγκρούσεις ως Παγκόσμιες και «Γ’ Παγκόσμιο Πόλεμο».

«Να σας θυμίσω», συνέχει ο Διεθνολόγος-Νομικός, αυτό που δήλωσε ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών του Ισραήλ, Άλεξ Γκάντλερ: «Κάποιες φορές η κλιμάκωση είναι αναπόφευκτη και ο κατευνασμός δεν είναι καλό πράγμα. Μπορούμε να δούμε τις ιστορικές αναφορές ” …. όπως για παράδειγμα του Τσάμπερλεϊν , τον λάθος κατευνασμό του προς τον Χίτλερ και την λάθος εκτίμησή του για τον Πόλεμο που ερχόταν».

«Προσωπικά και υποκειμενικά μιλώντας, είμαι αισιόδοξος, ελπίζοντας πως τελικά θα κάνω λάθος. Εν τούτοις στη ζωή μου είμαι 100% ρεαλιστής και ουδέποτε εθελοτυφλώ», καταλήγει ο καθηγητής..

newsbomb.gr




Αλ. Τσίπρας | Θα δώσει το «παρών» στην παρουσίαση του ευρωψηφοδελτίου του ΣΥΡΙΖΑ

Ο πρώην πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, θα παραστεί σήμερα στην παρουσίαση του ευρωψηφοδελτίου του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., προκειμένου να «στηρίξει το κόμμα του και τους υποψήφιους ευρωβουλευτές στην κρίσιμη μάχη των ευρωεκλογών», σύμφωνα με πηγές από το περιβάλλον του.

«Αυτή η μάχη απέναντι σε μια κυβέρνηση που με τις πολιτικές της πληγώνει καθημερινά την κοινωνία και τη χώρα πρέπει να δοθεί με ενότητα. Ο Αλέξης Τσίπρας δεν έλειψε ποτέ από καμία πολιτική και εκλογική μάχη του ΣΥΡΙΖΑ», ανέφεραν οι ίδιες πηγές.

Πηγή: naftemporiki.gr




Παγκόσμιος συναγερμός | Το Ισραήλ πραγματοποιεί επίθεση με πυραύλους στο Ιράν

Με κομμένη την ανάσα παρακολουθεί ο πλανήτης την πρώτη ένδειξη αντεπίθεσης του Ισραήλ κατά του Ιράν.

Με τις πληροφορίες να παραμένουν συγκεχυμένες και το Ιράν να διατείνεται ότι δεν επλήγη από την ισραηλινή επίθεση, η έρευνα για το τι πραγματικά συνέβη συνέχιζεται.

Αρχικές πληροφορίες ανέφεραν ότι πύραυλοι έπληξαν περιοχή στο Ισφαχάν του κεντρικού Ιράν, ενώ εκρήξεις αναφέρθηκαν σε ιρανικούς στόχους στη Συρία και στο Ιράκ. Το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων FARS μετέδωσε αρχικά ότι ακούστηκαν εκρήξεις στην περιοχή του αεροδρομίου της πόλης Ισφαχάν στο κεντρικό Ιράν.

Αυτά γνωρίζουμε μέχρι στιγμής ως επιβεβαιωμένες ειδήσεις σύμφωνα με τον Guardian:

-Αμερικανοί αξιωματούχοι επιβεβαίωσαν ότι το Ισραήλ έχει πραγματοποιήσει στρατιωτικές επιχειρήσεις εναντίον του Ιράν, αλλά δεν περιέγραψαν αυτές τις επιχειρήσεις.

Οι New York Times επικαλούνται τρεις Ιρανούς αξιωματούχους που επιβεβαιώνουν ότι ένα πλήγμα έπληξε μια στρατιωτική αεροπορική βάση κοντά στο Ισφαχάν, χωρίς να αναφέρουν ποια χώρα πραγματοποίησε την επίθεση. Δύο Ισραηλινοί στρατιωτικοί αξιωματούχοι δηλώνουν στους NYT ότι το Ισραήλ ήταν πίσω από το χτύπημα.

Ο ισραηλινός στρατός είπε στα πρακτορεία ειδήσεων, όπως το Agence France-Presse και το Associated Press: «Δεν έχουμε κάποιο σχόλιο αυτή τη στιγμή».

-Τα κρατικά μέσα ενημέρωσης του Ιράν ανέφεραν εκρήξεις στην κεντρική επαρχία Ισφαχάν την Παρασκευή

-Τα συστήματα αεράμυνας σε πολλές πόλεις του Ιράν ενεργοποιήθηκαν, ανέφεραν τα κρατικά μέσα ενημέρωσης, αφού ο επίσημος ραδιοτηλεοπτικός σταθμός της χώρας ανέφερε ότι ακούστηκαν εκρήξεις κοντά στην πόλη Ισφαχάν.

-Οι πυρηνικές εγκαταστάσεις στο Ισφαχάν αναφέρθηκαν ότι είναι «απόλυτα ασφαλείς», μετέδωσε το ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων Tasnim, επικαλούμενο «αξιόπιστες πηγές».

-Οι πτήσεις ανεστάλησαν σε περιοχές του Ιράν την Παρασκευή. «Η αεράμυνα του Ιράν έχει ενεργοποιηθεί στους ουρανούς αρκετών επαρχιών της χώρας», ανέφερε το επίσημο πρακτορείο ειδήσεων IRNA της Τεχεράνης.

-Το πρακτορείο ειδήσεων Mehr μετέδωσε ότι «οι πτήσεις προς την Τεχεράνη, το Ισφαχάν και το Σιράζ και τα αεροδρόμια στα δυτικά, βορειοδυτικά και νοτιοδυτικά έχουν ανασταλεί».

-Το λογισμικό παρακολούθησης πτήσεων έδειξε εμπορικές πτήσεις να αποφεύγουν το δυτικό Ιράν, συμπεριλαμβανομένου του Ισφαχάν, και να παρακάμπτουν την Τεχεράνη προς τα βόρεια και τα ανατολικά.

-Δεν υπήρξε κανένα άμεσο σχόλιο από την αεροπορική εταιρεία Emirates του Ντουμπάι, η οποία εκτελούσε πολλά από τα αεροπλάνα.

Εκρήξεις αναφέρθηκαν επίσης στη νότια Συρία, σύμφωνα με τοπική ομάδα ακτιβιστών. «Υπήρξαν χτυπήματα σε θέση ραντάρ του συριακού στρατού», είπε ο Ράγιαν Μααρούφ, ο οποίος διευθύνει τον αντικυβερνητικό ιστότοπο Suwayda24 που καλύπτει ειδήσεις από την επαρχία Σουέιντα στο νότο, αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο.

newsbomb.gr




Ελληνοτουρκικά | Απροσδόκητη όξυνση, με φόντο τα θαλάσσια πάρκα

Οι ανακοινώσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη την περασμένη Τρίτη για τη δημιουργία δύο θαλάσσιων πάρκων, το ένα στο Ιόνιο και το άλλο στο Αιγαίο έχουν προκαλέσει την καχυποψία αλλά και την αντίδραση της Τουρκίας, με τον πρωθυπουργό να απαντά από τις Βρυξέλλες στις αιτιάσεις της Άγκυρας, δηλώνοντας ότι η Αθήνα δεν θα κάνει βήμα πίσω από την άσκηση των κυριαρχικών της δικαιωμάτων.

Τι προκάλεσε την ένταση

Η Αθήνα δεσμεύθηκε για τη δημιουργία των δύο πάρκων για περιβαλλοντικούς λόγους, με τον πρωθυπουργό να ανακοινώνει, μάλιστα, επιτήρηση των δύο προστατευόμενων θαλάσσιων περιοχών με drones και τεχνητή νοημοσύνη, ενέργειες που η Τουρκία χαρακτηρίζει μονομερείς και αντίθετες με το πνεύμα συνεργασίας που καλλιεργείται το τελευταίο διάστημα μεταξύ των δύο χωρών, με ανοιχτό τον πολιτικό διάλογο.

Η τουρκική αντίδραση, μάλιστα, κορυφώθηκε την Πέμπτη (18/4), με τον εκπρόσωπο του υπουργείου Άμυνας της γειτονικής χώρας να δηλώνει ότι η Τουρκία βρίσκεται σε επιφυλακή.

«Δηλώνουμε για άλλη μια φορά απευθυνόμενοι στην Ελλάδα ότι δεν πρέπει να εγκαταλείψει τον δρόμο της διπλωματίας, ότι δεν πρέπει να γίνουν βήματα που θα βλάψουν την εξομάλυνση και πως σε αυτό το πλαίσιο η Τουρκία δεν θα επιτρέψει σε καμία περίπτωση οποιαδήποτε προσέγγιση για την ανακήρυξη αυτού του Θαλάσσιου Πάρκου. Ευελπιστούμε ότι θα ενεργήσουν με κοινή λογική και πως θα ενισχύουμε τη βούλησή μας για τη συνέχιση της διαδικασίας εξομάλυνσης», δήλωσε ο Ομέρ Τσελίκ, εκπρόσωπος του κόμματος του Ερντογάν.

Η αντίδραση Τσελίκ ήρθε ως συνέχεια της ανακοίνωσης του τουρκικού ΥΠΕΞ, με την οποία επανέφερε θέμα γκρίζων ζωνών στο Αιγαίο, αμφισβητώντας ξανά το καθεστώς κυριαρχίας νησιών και βραχονησίδων. Όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που Αθήνα και Άγκυρα βρίσκονται σε διαδικασία επαναπροσέγγισης, με τον νέο γύρο συνομιλιών για τα ΜΟΕ να έχει προγραμματιστεί στις 22 Απριλίου, ενώ Μητσοτάκης και Ερντογάν θα συνεχίσουν τον πολιτικό διάλογο που άνοιξε στο Βίλνιους, στα μέσα Μαΐου στην Άγκυρα και συγκεκριμένα στις 14/5.

Η Άγκυρα ταράζει τα ήρεμα νερά στο Αιγαίο

Η Τουρκία, για όλα τα παραπάνω, μιλά για ελληνοτουρκική κρίση: Έτσι παρουσιάζεται και έτσι επικοινωνείται από τα ΜΜΕ της χώρας…

Το θέμα το ανακίνησε η αντιπολίτευση, αλλά το υιοθέτησε αμέσως η κυβέρνηση για να μην κατηγορηθεί ίσως πάλι για παραχωρήσεις προς την Ελλάδα. Τώρα, λέει ξεκάθαρα στην Ελλάδα ότι «σε βλέπω τι κάνεις και θα αντιδρώ», δηλαδή προσπαθεί ξεκάθαρα να «φρενάρει» την Ελλάδα να κάνει αυτή την κίνηση, όπως μεταδίδει η ανταποκρίτρια του OPEN και του ethnos.gr στην Τουρκία, Μαρία Ζαχαράκη.

Χθες (17/4) ο Ομέρ Τσελίκ είπε ότι δεν θα επιτρέψουμε την υλοποίησή τους. Σήμερα το υπουργείο Άμυνας είπε «είμαστε σε επαγρύπνηση». Αυτό σημαίνει άραγε ότι αν η Ελλάδα κάνει κίνηση θα βγάλει τα πλοία της στο Αιγαίο η Τουρκία; Προς το παρόν, δεν είναι σαφές τι εννοεί το υπουργείο Άμυνας.

Πάντως, πρόκειται για μία κλιμάκωση για την οποία κυριαρχεί το ερώτημα «γιατί τώρα;». Τώρα βρήκε την αφορμή. Οι εθνικιστικοί πυρήνες ήταν σε μία χειμερία νάρκη, θα λέγαμε, λόγω της εξομάλυνσης των ελληνοτουρκικών σχέσεων, αλλά πάντα παραφυλούσαν να βρεθεί η αφορμή για να ανάψει πάλι η σπίθα.

Πάντως, δεν δείχνει αυτή η ξαφνική έξαρση να λαμβάνει διαστάσεις.

Η Αθήνα δεν θέλει να ακολουθήσει την Άγκυρα

Η ελληνική κυβέρνηση εξέλαβε ως δυσάρεστη έκπληξη τις τουρκικές αντιδράσεις, κυρίως την οξύτητα της αντίδρασης για ένα θέμα που δεν είναι καθόλου στρατιωτικό, όπως μεταδίδει η απεσταλμένη του OPEN στις Βρυξέλλες, Έφη Κουτσοκώστα.

Πρόκειται για πάρκα που θα εκτείνονται από τις Κυκλάδες μέχρι και τα Δωδεκάνησα και σίγουρα δεν έχουν καμία σχέση με τις Ένοπλες Δυνάμεις και τη δραστηριότητά τους.

Ο πρωθυπουργός έχει ξεκαθαρίσει πως θα προχωρήσει με τις δεσμεύσεις που ανέλαβε. Η Τουρκία, την ίδια ώρα, δεν έχει μετακινηθεί ούτε λίγο από τις θέσεις της για τις γκρίζες ζώνες αλλά και τις μονομερείς διεκδικήσεις. Όλα αυτά, σε μια στιγμή που το κλίμα ήταν καλό.

ethnos.gr




«Φλέγεται» η Μέση Ανατολή | Το Ισραήλ ετοιμάζεται για τη μεγάλη χερσαία εισβολή στη Γάζα

Καζάνι που βράζει η Μέση Ανατολή από τον πόλεμο του Ισραήλ με τους τρομοκράτες της Χαμάς, τη στιγμή που το Τελ Αβίβ είναι έτοιμο για χερσαία εισβολή στη Γάζα.

Μετά την επίθεση των τρομοκρατών της Χαμάς κατά του Ισραήλ το Σάββατο, ο στρατός ετοιμάζεται πριν τη μεγάλη χερσαία επιχείρηση στη Γάζα, την οποία ο πρωθυπουργός Μπένζαμιν Νετανιάχου χαρακτήρισε «σαρωτική». Χιλιάδες έφεδροι και ειδικές μονάδες συγκεντρώνονται στα σύνορα με τη Γάζα, αναμένοντας το πράσινο φως για την σφοδρή επίθεση κατά της Χαμάς. Από την πλευρά της η Χαμάς προειδοποιεί πως είναι έτοιμη για έναν πόλεμο διαρκείας, κάθε φορά που δέχεται επίθεση.




Ν. Παναγιωτόπουλος: «Ξεκάθαρη η ελληνική θέση για πολύπλευρη στήριξη της Ουκρανίας»

Την ξεκάθαρη ελληνική θέση κατά της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και εξ αυτής τη δέσμευση της χώρας μας από κοινού με συμμάχους και εταίρους για πολύπλευρη στήριξη της Ουκρανίας, ως πρώτης γραμμής άμυνας της Ευρώπης απέναντι σε αναθεωρητικές πολιτικές, επανέλαβε ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας Φιλίας, κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος κατά τη σημερινή διαδικτυακή συνάντηση με τον ομόλογό του κ. Viacheslav Medianyk, κατόπιν σχετικού αιτήματος του τελευταίου.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ο κ. Παναγιωτόπουλος υπογράμμισε τη σπουδαιότητα αξιοποίησης των χρονικών περιθωρίων, που στην παρούσα φάση προβάλλουν ιδιαιτέρως στενά.  Υπενθύμισε ότι η συμβολή της χώρας μας παραμένει σταθερή και ποικιλοτρόπως υποστηρικτική διά παροχών σε πολιτικό, διπλωματικό, οικονομικό, στρατιωτικό και ανθρωπιστικό επίπεδο και σημείωσε ότι πολλές εκ των χωρών της Δύσης πράττουν και οφείλουν να πράξουν δεόντως ως προς την υποστήριξη της Ουκρανίας σε όλα τα επίπεδα.  Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε ότι στην Ελλάδα φιλοξενούνται περί τις 24.000 πρόσφυγες από την Ουκρανία με καθεστώς Προσωρινής Προστασίας ΕΕ, ενώ μέχρι σήμερα έχουν εισέλθει στην επικράτεια άνω των 75.000 προσφύγων, που ως επί το πλείστον φιλοξενούνται.  Στο ίδιο πλαίσιο, η Ελλάδα έχει προσχωρήσει στην Κοινή Δήλωση Υποστήριξης της Ουκρανίας των ηγετών του G7 για την παροχή δεσμεύσεων ασφαλείας προς τη χώρα και βεβαίως συμμετέχει σε διεθνείς διαβουλεύσεις Συμβούλων Εθνικής Ασφάλειας και υποστηρίζει συναφώς την ευρωπαϊκή και ευρω-ατλαντική πορεία της Ουκρανίας.

Παράλληλα, ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε ότι η χώρα μας επιδιώκει την επέκταση των Λωρίδων Αλληλεγγύης ΕΕ-Ουκρανίας προτείνοντας τη μεταφορά σιτηρών μέσω βαλκανικών χωρών προς τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης.  Μάλιστα, ειδικά για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης υπογραμμίστηκε ο κομβικός του ρόλος, καθότι η γεωστρατηγικής σημασίας θέση του στην ευρύτερη περιοχή της Μαύρης Θάλασσας συμβάλλει στη  δυνατότητα ανεφοδιασμού και ενίσχυσης των νατοϊκών δυνάμεων. Επιπλέον, σημειώθηκε η ελληνική ετοιμότητα για συνδρομή στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας με έμφαση στην περιοχή της Οδησσού.

Ο Ουκρανός αξιωματούχος διεμήνυσε ότι πράγματι η συμβολή των συμμάχων και εν γένει των χωρών της Δύσης είναι καίρια για τις εξελίξεις στο πεδίο, θεωρώντας ότι αποδεικνύεται ιδιαίτερα σημαντικό να πυκνώνουν οι επαφές κατά το δυνατό και μέσω διενέργειας τηλεδιασκέψεων. Ζήτησε μάλιστα, υποστήριξη και για την πραγματοποίηση διαδικτυακής συνάντησης μεταξύ των Προέδρων των δύο κοινοβουλευτικών Σωμάτων.

=




Η απάντηση της Αθήνας στην Άγκυρα για τα θαλάσσια πάρκα | Δεν υποχωρούμε από τα κυριαρχικά μας δικαιώματα

Συνεχίζει τη ρητορική έντασης η Τουρκία, με αφορμή τις εξαγγελίες της Αθήνας για δημιουργία θαλάσσιου πάρκου στο Αιγαίο. Το τουρκικό Υπουργείο Άμυνας δηλώνει σε επιφυλακή για να προστατεύσει τα δικαιώματα και τα συμφέροντα της χώρας κλιμακώνοντας τις αντιδράσεις αλλά και τις απειλές.

Ερωτηθείς για αυτές τις αντιδράσεις -στην απόφαση της κυβέρνησης να δημιουργηθούν δύο θαλάσσια πάρκα σε Αιγαίο και Ιόνιο– ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης δήλωσε χαρακτηριστικά: «Έχουμε απαντήσει ξανά ότι δεν υποχωρούμε από τα κυριαρχικά μας δικαιώματα και μοναδικό ζήτημα είναι η επίλυση της μιας και μόνης διαφοράς με την Τουρκία που είναι ο καθορισμός ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας με βάση το δίκαιο της θάλασσας αλλά έχουμε δρόμο ακόμα».

Και πρόσθεσε: «Η απόφαση για τα θαλάσσια πάρκα έχει να κάνει με περιβαλλοντολογικούς καθαρά σκοπούς και συνεχίζουμε με πιστεύουμε στη συνέχιση του διαλόγου».

Επιμένει η Τουρκία

Η Άγκυρα κλιμακώνει τις απειλές, αφού πηγές του Υπουργείου Άμυνας της Τουρκίας δήλωσαν σήμερα, σύμφωνα με την τουρκική Χουριέτ, ότι είναι σε επιφυλακή για να προστατεύσουν «τα δικαιώματα, τα συμφέροντα και τα οφέλη μας στο Αιγαίο και να αποτρέψουμε τις προσπάθειες της Ελλάδας να επιβάλει μονομερές καθεστώς».

Το υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας έκανε επίσης λόγο για «νησιά και νησίδες του Αιγαίου που δεν έχει καθοριστεί η κυριαρχία τους».

Χθες, ο εκπρόσωπος του κυβερνώντος κόμματος ΑΚΡ, Ομέρ Τσελίκ σχολίασε πως με αυτή της την ενέργεια η Ελλάδα «σαμποτάρει» τη διαδικασία ομαλοποίησης των σχέσεων των δύο χωρών και ζητά να μην «εγκαταλείψει τον δρόμο της διπλωματίας».

Παράλληλα, επισημαίνει ότι «η Τουρκία δεν θα επιτρέψει σε καμία περίπτωση οποιαδήποτε προσέγγιση για την ανακήρυξη αυτού του Θαλάσσιου Πάρκου».

«Εκφράζουμε για άλλη μια φορά, απευθυνόμενοι στην Ελλάδα, ότι δεν πρέπει να εγκαταλείψει τον δρόμο της διπλωματίας, ότι δεν πρέπει να γίνουν βήματα που θα βλάψουν την εξομάλυνση και πως σε αυτό το πλαίσιο η Τουρκία δεν θα επιτρέψει σε καμία περίπτωση οποιαδήποτε προσέγγιση για την ανακήρυξη αυτού του Θαλάσσιου Πάρκου», τόνισε ο εκπρόσωπος του AKP.

Πηγή: newsbeast.gr




Σταϊκούρας | Ενθαρρύνουμε τη μετάβαση σε ένα «πράσινο» μοντέλο αεροπορικών μεταφορών

«Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενθαρρύνει τη μετάβαση σε ένα “πράσινο” μοντέλο αεροπορικών μεταφορών, που θα περιορίσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του διαρκώς αυξανόμενου αριθμού μετακινήσεων», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας στο «2024 ICAO Seminar on Green Airports», το οποίο πραγματοποιείται στην Αθήνα.

Κατά την τοποθέτησή του, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στους τέσσερις άξονες γύρω από τους οποίους περιστρέφεται η προσπάθεια της Ελλάδας για να γίνουν περισσότερο «πράσινα» τα αεροδρόμιά της:

  • Ο νέος κανονισμός AFIR, που αφορά την ανάπτυξη υποδομής εναλλακτικών καυσίμων σε όλους τους τρόπους μεταφοράς.
  • Ο κανονισμός RefuelEU για την αεροπορία, που έχει ως στόχο να αυξήσει τη ζήτηση και την προσφορά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων.
  • Η στρατηγική των αεροδρομίων για την προσαρμογή τους στην κλιματική αλλαγή.
  • Η δυνατότητα των αεροδρομίων να χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, μέσα από την ανάπτυξη πολιτικών και κινήτρων για τη μετάβαση σε καθαρότερες πηγές ενέργειας.

«Με αυτές τις πρωτοβουλίες χαράσσουμε ένα μονοπάτι που μας οδηγεί στην πράσινη μετάβαση στον τομέα των αερομεταφορών. Η Ελλάδα φιλοδοξεί να πρωτοστατήσει σε αυτή την προσπάθεια όχι μόνο γιατί αποτελεί μια δέσμευση της ΕΕ, αλλά γιατί συνιστά μια επιλογή που συμβαδίζει με το μοντέλο της βιώσιμης ανάπτυξης που προωθεί η ελληνική κυβέρνηση σε όλα τα πεδία του τομέα των μεταφορών», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, σε άτυπη μετάφραση:

«Είναι μεγάλη τιμή που επιλέξατε φέτος την πατρίδα μας για τη διεξαγωγή του σεμιναρίου του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας, το οποίο συγκεντρώνει το παγκόσμιο ενδιαφέρον της αεροπορικής κοινότητας.

Ιδιαίτερα μάλιστα, όταν η θεματική του φετινού συνεδρίου αναδεικνύει ζητήματα που άπτονται της προστασίας του περιβάλλοντος.

Μια πρόκληση ζωτικής σημασίας για το παρόν και το μέλλον, που μας αφορά όλους και θέτει τον κλάδο της πολιτικής αεροπορίας μπροστά σε νέα δεδομένα.

Επιδιώκουμε:

  • ανάπτυξη αερολιμένων με χαμηλό ανθρακικό και περιβαλλοντικό αποτύπωμα, με έμφαση στα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα και την αξιοποίηση καθαρών πηγών ενέργειας, καθώς και
  • νέες λύσεις για την εξέλιξη των υποδομών στα αεροδρόμια με στόχο την κλιματική τους ανθεκτικότητα.

Τα ζητήματα αυτά έχουν μια προφανή περιβαλλοντική διάσταση. Ταυτόχρονα, όμως, έχουν και σημαντικές οικονομικές, κοινωνικές, αλλά και επιστημονικές προεκτάσεις.

Αυτή η συζήτηση αφορά άμεσα την Ελλάδα.

Το 2023 η χώρα μας κατέγραψε ιστορικό ρεκόρ επιβατικής κίνησης ξεπερνώντας τα 72 εκατ. επιβάτες στα αεροδρόμιά μας, σημειώνοντας αύξηση κατά 14% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Κατά τους πρώτους μήνες του 2024, η αυξητική τάση είναι ακόμα μεγαλύτερη.

Επιπλέον, δεν αμφισβητείται ότι ο τομέας των μεταφορών είναι, μακράν, η μεγαλύτερη πηγή ρύπανσης από άνθρακα στην Ευρώπη. Σύμφωνα με προβλέψεις, έως το 2030, οι μεταφορές θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν το 44% των εκπομπών της ΕΕ.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενθαρρύνει τη μετάβαση σε ένα «πράσινο» μοντέλο αεροπορικών μεταφορών, που θα περιορίσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του διαρκώς αυξανόμενου αριθμού μετακινήσεων.

Ταυτόχρονα, μεριμνά για τη διαρκή ενίσχυση του επιπέδου ασφάλειας των αεροδρομίων, σε άμεση συνεργασία με τον Οργανισμό, ο οποίος στην πρόσφατη επιθεώρησή του αναγνωρίζει την πρόοδο που έχει συντελεστεί σε αυτό το δυναμικό πεδίο.

Η Ελλάδα αύξησε τα επίπεδα αποτελεσματικής εφαρμογής των διεθνών προτύπων από το 69,1% στο 74,9%, όταν, παγκοσμίως, ο μέσος όρος βρίσκεται στο 69,3%.Και από αυτό το βήμα, θα ήθελα να εκφράσω, για ακόμη μια φορά, τη βούληση της πολιτικής ηγεσίας για περαιτέρω εμβάθυνση της συνεργασίας μας με σκοπό τη διατήρηση και ενίσχυση των προτύπων ασφάλειας και των ρυθμιστικών πολιτικών στον τομέα της αεροπορίας στην Ελλάδα.

Εστιάζοντας στη θεματική του συνεδρίου , επιτρέψτε μου να σας παρουσιάσω τι έχει κάνει η Ελλάδα στην κοινή προσπάθεια να γίνουν περισσότερο «πράσινα» τα αεροδρόμιά μας.

Οι ενέργειές μας αναπτύσσονται σε τέσσερις άξονες:

  1. Νέος κανονισμός AFIR

Στο πλαίσιο του σχεδίου προτάσεων «Fit for 55», η Ελλάδα και τα υπόλοιπα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης ψήφισαν έναν νέο Κανονισμό για την ανάπτυξη υποδομής εναλλακτικών καυσίμων σε όλους τους τρόπους μεταφοράς.

Οι ειδικοί στόχοι του προτεινόμενου κανονισμού είναι:

  • να εξασφαλιστεί η ελάχιστη υποδομή για την υποστήριξη της απαιτούμενης χρήσης οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων σε όλους τους τρόπους μεταφοράς και σε όλα τα κράτη μέλη για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ.
  • να εξασφαλιστεί η πλήρης διαλειτουργικότητα της υποδομής.

Όσον αφορά στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, ο νέος κανονισμός θέτει στόχους για την ανάπτυξη της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στα αεροσκάφη, στα αεροδρόμια του πυρήνα του ΔΕΔ-Μ και στο εκτεταμένο δίκτυο.

  1. Κανονισμός RefuelEU για την αεροπορία

Ο κύριος στόχος του νέου κανονισμού RefuelEU για την αεροπορία, ως βασικό μέρος του κοινοτικού σχεδίου «Fit for 55», είναι να αυξήσει τη ζήτηση και την προσφορά βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, τα οποία έχουν χαμηλότερες εκπομπές CO2 από την κηροζίνη, διασφαλίζοντας παράλληλα ισότιμους όρους ανταγωνισμού σε ολόκληρη την αγορά αεροπορικών μεταφορών της ΕΕ.

Η νέα νομοθεσία στοχεύει να θέσει τις αεροπορικές μεταφορές στην τροχιά των κλιματικών στόχων της ΕΕ για το 2030 και το 2050, καθώς τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα είναι ένα από τα βασικά βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα εργαλεία για την απεξάρτηση των αερομεταφορών από τον άνθρακα.

Η υποχρέωση των προμηθευτών αεροπορικών καυσίμων να διασφαλίζουν ότι όλα τα καύσιμα που διατίθενται στους φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών στα αεροδρόμια της ΕΕ, να περιέχουν ένα ελάχιστο μερίδιο βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων από το 2025 και από το 2030, ένα ελάχιστο μερίδιο συνθετικών καυσίμων, με αμφότερα τα μερίδια να αυξάνονται σταδιακά έως το 2050.

Οι προμηθευτές καυσίμων θα πρέπει να ενσωματώσουν 2% βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα το 2025, 6% το 2030 και 70% το 2050.

  1. Στρατηγική των αεροδρομίων για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή

Η Ελλάδα σε συντονισμό με τη στρατηγική της ΕΕ για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή (Εθνικός Κλιματικός Νόμος), υιοθέτησε μια νέα στρατηγική, η οποία περιλάμβανε και υποδομές ζωτικής σημασίας, όπως τα αεροδρόμια, προκειμένου να μετριαστούν οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και να γίνουν ανθεκτικές στο κλίμα έως το 2050.

  1. Δυνατότητα των αεροδρομίων να χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Πολλά αεροδρόμια στην Ελλάδα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν ανανεώσιμες πηγές ενέργειας όπως ηλιακή, αιολική, αλλά και το υδρογόνο. Προσπαθούμε να αναπτύξουμε πολιτικές και κίνητρα για τη μετάβαση σε καθαρότερες πηγές ενέργειας και το διεθνές αεροδρόμιο Αθηνών διατηρεί στη χώρα μας την πρωτιά φιλόδοξων πρωτοβουλιών για την ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Η δέσμευσή του στην πρωτοβουλία «Route 2025», ώστε να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2025, πολύ νωρίτερα από τον στόχο της αεροπορικής βιομηχανίας για το 2050, αποτελεί οδηγό και για τα υπόλοιπα αεροδρόμια στην Ελλάδα.

Με αυτές τις πρωτοβουλίες χαράσσουμε ένα μονοπάτι που μας οδηγεί στην «πράσινη» μετάβαση στον τομέα των αερομεταφορών.

Η Ελλάδα φιλοδοξεί να πρωτοστατήσει σε αυτή την προσπάθεια όχι μόνο γιατί αποτελεί μια δέσμευση της ΕΕ, αλλά γιατί συνιστά μια επιλογή που συμβαδίζει με το μοντέλο της βιώσιμης ανάπτυξης που προωθεί η ελληνική κυβέρνηση σε όλα τα πεδία του τομέα των μεταφορών.

Με αυτές τις σκέψεις, εύχομαι καλή επιτυχία στις εργασίες του Σεμιναρίου του ICAO και αναμένω με εξαιρετικό ενδιαφέρον τα συμπεράσματα σας.

Πηγή: newsbeast.gr




Δήλωση – απάντηση Μ. Λαζαρίδη στην Νομαρχιακή Επιτροπή Καβάλας του ΠΑΣΟΚ

Σε απάντηση της ανακοίνωσης της Νομαρχιακής Επιτροπής Καβάλας του ΠΑΣΟΚ Κινήματος Αλλαγής, ο Βουλευτής Π.Ε Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, έκανε την εξής δήλωση:

«Θα ήθελα να εκφράσω την ικανοποίησή μου, επειδή με αφορμή την ομιλία μου στη Βουλή για την ενίσχυση της δημόσιας υγείας, η Νομαρχιακή Επιτροπή Καβάλας του ΠΑΣΟΚ μας υπενθύμισε την ύπαρξη της! Διαπιστώνοντας από τις δημοσκοπήσεις, αλλά και τον σφυγμό της κοινωνίας, ότι έχουν πάρει την κατιούσα και αδυνατούν να πείσουν τους πολίτες για το ανύπαρκτο

  • είναι η αλήθεια – αφήγημά τους, τα μέλη της Επιτροπής επιδίδονται σε ένα κρεσέντο αντιπολιτευτικού οίστρου, με τη γνωστή συνταγή του μηδενισμού και του “όχι σε όλα”.

Χρειάστηκαν βέβαια πέντε ημέρες και 463 λέξεις για να απαντήσουν!

Επιμένοντας, όμως, στα ίδια λάθη, τα οποία έφεραν το κόμμα τους να “φλερτάρει” με μονοψήφια ποσοστά. Και όμως συνεχίζουν.

Κατηγορούν την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για το θεσμό των απογευματινών χειρουργείων, ξεχνώντας – ή κάνοντας ότι δεν θυμούνται – πως το ΠΑΣΟΚ ήταν αυτό που με νόμο της Κυβέρνησης Σημίτη, το 2001, καθιέρωνε τα απογευματινά επ αμοιβή ιατρεία και τα απογευματινά χειρουργεία, τα οποία δεν κατάφερε να λειτουργήσει.

Πόση υποκρισία πια!

Λες και οι πολίτες δεν βλέπουν και δεν αντιλαμβάνονται τις προσπάθειες της Πολιτείας, σε συνεργασία με το προσωπικό των Νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας για τη βελτίωση του Εθνικού Συστήματος Υγείας.

Αυτού του Συστήματος που στην περίοδο της πανδημίας, με τη συμβολή όλων, άντεξε, την ίδια ώρα που Συστήματα Υγείας άλλων, ανεπτυγμένων ευρωπαϊκών χωρών κατέρρεαν.

Όσο για τα fake news περί ιδιωτικοποίησης του Ε.Σ.Υ., ας το πάρουν απόφαση. Το Εθνικό Σύστημα Υγείας μέρα με τη μέρα ισχυροποιείται και ο δημόσιος χαρακτήρας
του ενισχύεται διαρκώς. Κανείς δεν είπε ότι όλα είναι τέλεια, αλλά σίγουρα είναι καλύτερα από πριν. Και η προσπάθεια συνεχίζεται σε όλη την Ελλάδα και ασφαλώς και στην Καβάλα.

Η χώρα και οι άνθρωποί της προχωρούν μπροστά, προσπερνώντας τα εμπόδια που προκύπτουν στην πορεία και παρά την επιθυμία ορισμένων περί του αντιθέτου. Όσο για το ΠΑΣΟΚ, το γαρ πολύ της θλίψεως γεννά παραφροσύνη.

Υ.Γ. Κάτι τελευταίο. Επειδή με προσκαλούν – προκαλούν να επισκεφθώ το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, τους υπενθυμίζω ότι όσες φορές έχω πάει εγώ σε αυτό για να
προσπαθήσουμε να λύσουμε προβλήματα, όλα μαζί τα στελέχη της Νομαρχιακής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ δεν έχουν πάει».




ΠΑΣΟΚ | Εκσυγχρονισμό των δημόσιων Νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας του Ε.Σ.Υ.

Εκτός πραγματικότητας βρίσκεται για άλλη μια φορά ο Βουλευτής Καβάλας της Ν.Δ. κ. Μακάριος Λαζαρίδης. Σε πρόσφατες δηλώσεις του κάνει λόγο για εκσυγχρονισμό των δημόσιων Νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας του Ε.Σ.Υ. από το Ταμείο Ανάκαμψης, παρουσιάζοντας μία εικόνα για τα δημόσια νοσοκομεία τουλάχιστον εικονική. Περαιτέρω, αναφέρεται και σε αντίστοιχες παρεμβάσεις στο Νοσοκομείο και στα Κέντρα Υγείας του Νομού Καβάλας.

Αγνοεί, όμως, ο κ. Λαζαρίδης αλλά και οι υπόλοιποι βουλευτές της Ν.Δ. την δραματική εικόνα τόσο του Εθνικού Συστήματος Υγείας γενικά όσο και του Νοσοκομείου της Καβάλας. Ας ρωτήσει τους ασθενείς που κλείνουν ραντεβού μετά από πολλούς μήνες για διαγνωστικές εξετάσεις ή βλέπουν τα χειρουργεία τους να ακυρώνονται ή να καθυστερούν επί σειρά μηνών.

Η παντελής έλλειψη προσωπικού (πάνω από το 50% των οργανικών θέσεων περίπου) δεν επιτρέπει τη λειτουργία όλων των κλινικών και αναγκάζει το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό να εργάζεται χωρίς ρεπό και υπό συνθήκες εξουθένωσης. Οι δε πολίτες ωθούνται με αυτόν τον τρόπο από την κυβέρνηση της ΝΔ να απευθυνθούν σε ιδιώτες γιατρούς για να εξυπηρετηθούν, ενώ την ίδια στιγμή πληρώνουν αδρά το κόστος της περίθαλψης και κανονικά θα έπρεπε να απολαμβάνουν δωρεάν και αξιοπρεπή περίθαλψη από τα δημόσια νοσοκομεία. Άλλωστε, ο κ. Λαζαρίδης αλλά και οι άλλοι 3 βουλευτές του Νομού Καβάλας συνυπέγραψαν τη «ληξιαρχική πράξη θανάτου του Ε.Σ.Υ.», υπερψηφίζοντας την διάταξη για τα απογευματινά επί πληρωμή χειρουργεία και για τη δυνατότητα των γιατρών του Ε.Σ.Υ. να λειτουργούν και ιδιωτικά ιατρεία. Συνεπώς, είναι αναμενόμενο
να δηλώνουν «περήφανοι» για την σημερινή εικόνα των δημόσιων νοσοκομείων.

Και στην Καβάλα, όμως, τα πράγματα δεν είναι καλύτερα. Μακρινά ραντεβού, ακυρώσεις χειρουργείων και έλλειψη υλικών χαρακτηρίζουν τη λειτουργία του Ε.Σ.Υ. και στην περιοχή μας. Το Νοσοκομείο Καβάλας και τα Κέντρα Υγείας στέκονται όρθια χάρη στην αυταπάρνηση και στον ηρωισμό των γιατρών και των νοσηλευτών αλλά και του λοιπού προσωπικού του Ε.Σ.Υ. που, παρά τις αντίξοες συνθήκες, δίνουν καθημερινά μάχη δίπλα στους πολίτες. Η Ν.Δ. και ο κ. Μητσοτάκης τους εμπαίζουν κανονικά και δεν τους
έχουν εντάξει καν στα βαρέα και ανθυγιεινά, ενώ καμία συζήτηση δεν γίνεται και για την αύξηση των αποδοχών τους, ώστε να δοθούν κίνητρα σε νέους ανθρώπους να ενταχθούν στο Ε.Σ.Υ..

Την ίδια ώρα, ενώ το Νοσοκομείο Καβάλας διαθέτει ολοκαίνουριο αξονικό τομογράφο αξίας 1 εκ. ευρώ και υπάρχει επιτέλους γιατρός που μπορεί να τον χρησιμοποιήσει και να κάνει σημαντικές επεμβάσεις (στεντ, ανευρύσματα, μπαλονάκια κλπ), ώστε οι πολίτες του Νομού Καβάλας να μην ταλαιπωρούνται με μετακινήσεις και καθυστερήσεις, η έλλειψη προσωπικού, υλικών αλλά και βούλησης κρατάει τον αξονικό τομογράφο σε αχρησία και τους αντίστοιχους γιατρούς δέσμιους των παθογενειών του κράτους. Αυτά συμβαίνουν στο Νοσοκομείο της Καβάλας και σε όλο το Εθνικό Σύστημα Υγείας κ. Λαζαρίδη και καλό θα ήταν κάποια στιγμή, όταν επισκεφτείτε την Καβάλα, να επισκεφτείτε και το Νοσοκομείο και να δείτε από κοντά τις ανάγκες και τα προβλήματά του.




Αντιαεροπορικό αντι-drone θόλο αλά Ισραήλ ετοιμάζει η Ελλάδα

Για τις σοβαρές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και στο κατά πόσο μπορεί να επηρεάσει την Ελλάδα μίλησε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας.

«Δεν μπορώ να μπω σε πιθανολογίες. Αυτό που εύχομαι είναι να υπάρξει αποκλιμάκωση. Η πάγια θέση όλων των χωρών που διάκεινται φιλικά απέναντι στο Ισραήλ είναι η καταδίκη της επίθεσης του Ιράν εναντίον του, αλλά δεν επιθυμούν τη διάχυση αυτού του πολέμου. Όταν είσαι μερικές χιλιάδες μίλια από έναν πόλεμο, δεν περιμένεις τίποτα καλό. Ήδη υπάρχουν επιπτώσεις στην οικονομία από την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, καθώς έχουν διαταραχθεί οι θαλάσσιες συγκοινωνίες. Το 60% δεν περνά από τη Διώρυγα του Σουέζ, προϊόντα λείπουν και στην Ευρώπη αυξάνονται οι τιμές».

Για τον τρόπο που το Ισραήλ αναχαίτισε τους πυραύλους του Ιράν ο κ. Δένδιας, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, είπε ότι μέσα στον σχεδιασμό μας υπάρχει η δημιουργία ενός αντιαεροπορικού συστήματος αναχαίτισης.

«Η χώρα πρέπει να κλείσει», σημείωσε χαρακτηριστικά. «Παρατηρώντας τους πολέμους στην Ουκρανία, εκτιμήσαμε ότι η χώρα έπρεπε να αποκτήσει έναν αντιαεροπορικό και αντι-drone θόλο».

Μάλιστα, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας ανέφερε ότι η Τουρκία έχει κάνει πολλά βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση. «Εμείς δεν το είδαμε πολύ νωρίς. Το σύστημα καινοτομίας, με εξαίρεση μικρές επιχειρήσεις, δεν εκτίμησε την κατάσταση, πρέπει να καλύψουμε τον χαμένο χρόνο, αλλά συγχρόνως πρέπει να προχωρήσουμε με μεγάλα βήματα στη δημιουργία των θόλων».

«Δεν είναι κάτι που θα γίνει άμεσα, όμως υπάρχει προβλεφθείσα δαπάνη που εντάσσεται στην ατζέντα του 2030», τόνισε ο υπουργός.

Ερωτηθείς για την επέκταση των χωρικών υδάτων στα 12 μίλια ο Νίκος Δένδιας απάντησε ότι «υπάρχει μια πάγια εθνική θέση, είναι δικαίωμα κυριαρχίας που θα ασκηθεί όταν το εθνικό συμφέρον το επιβάλλει» ενώ χαρακτήρισε «απαράδεκτο το casus belli. Εκθέτει μόνο την Τουρκία αυτή η κατάσταση. Είναι η μόνη χώρα στον πλανήτη που έχει εκπέμψει σε σύμμαχο στα πλαίσια του ΝΑΤΟ απειλή πολέμου για κυριαρχικό δικαίωμα που προκύπτει από το διεθνές δίκαιο».

Πηγή: newsbeast.gr




Λ. Καρχιμάκης : “Πρέπει να αλλάξει το μοντέλο του ευρωβουλευτή”

Μια νέα διαφορετική πρόταση στην πολιτική θέλει να φέρει ο Λευτέρης Καρχιμάκης, υποψήφιος ευρωβουλευτής με το ΠΑΣΟΚ ΚΙΝΑΛ, ο οποίος την Παρασκευή 12 Απριλίου βρέθηκε στην Καβάλα στο πλαίσιο περιοδείας του στην ΑΜ-Θ. Ο κ. Καρχιμάκης σε συνέντευξη του στην εκπομπή Αναλυτή του ENA Channel τόνισε πως θεωρεί πως θα αποτελέσει την κυβερνητική εναλλακτική του τόπου την επόμενη των εκλογών.

Δείτε την συνέντευξη του κ. Καρχιμάκη :




Ξεκινά η παρουσίαση του ευρωψηφοδελτίου της Νέας Δημοκρατίας – Παρών και ο Ν. Παναγιωτόπουλος

Το ψηφοδέλτιο της Νέας Δημοκρατίας για τις ευρωεκλογές της 9ης Ιουνίου παρουσιάζει στις 18.30 ο πρωθυπουργός και Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης.

Συνολικά 42 πρόσωπα θα συνθέσουν το ευρωψηφοδέλτιο της ΝΔ. Στο Ωδείο Αθηνών όπου θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση έχουν φθάσει οι πρώτοι υποψήφιοι ευρωβουλευτές.




Επιμελητήριο Δράμας | Εκδήλωση με θέμα “Τα Επιμελητήρια και ο ρόλος τους στην προώθηση της καινοτομίας”

Με Μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση με θέμα “Τα Επιμελητήρια και ο ρόλος τους στην προώθηση της καινοτομίας” Παράδειγμα στήριξης της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας χαρακτήρισε τη δομή Lab 40 του Επιμελητήριου Δράμας ο Υπουργός Ανάπτυξης κ Κώστας Σκρέκας

Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 13 Απριλίου 2024, στον χώρο της Δομής Επιχειρηματικότητας – Θερμοκοιτίδα Νεοφυών Επιχειρήσεων Lab40, η εκδήλωση με θέμα:

«Τα Επιμελητήρια και ο ρόλος τους στην προώθηση της καινοτομίας» την οποία διοργάνωσε το Επιμελητήριο Δράμας. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας αποδεχόμενος την πρόσκληση του Προέδρου του Επιμελητηρίου Δράμας κ. Στέφανου Γεωργιάδη καθώς και ο κ. Φραγκίσκος Θεοφύλακτος Διευθύνων Σύμβουλος της Elevate Greece, στην οποία είναι μέλος ο Επιταχυντής & η Θερμοκοιτίδα Lab40 του Επιμελητηρίου Δράμας.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους: ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης ο οποίος συμμετείχε και στις θεματικές εισηγήσεις και με την ιδιότητα του Πρόεδρου του Επιμελητηρίου Έβρου, ο Βουλευτής Δράμας κ. Δημ. Κυριαζίδης, ο Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος κ. Γιάννης Μασούτης, οι Πρόεδροι Ροδόπης Ν. Αγγελίδης και Α. Γραβάνης, Καβάλας Μ. Δέμπας, Σερρών Α. Μαλιαράς, Χαλκιδικής Ι. Κουφίδης, Λέσβου Ε. Μυρσινιάς, ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Γιώργος Καρανίκας, ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Μιχάλης Μουρβετίδης, ο Δήμαρχος Δράμας κ. Γιώργος Παπαδόπουλος ο οποίος στον χαιρετισμό του αναφέρθηκε στην συνεργασία Δήμου –Επιμελητηρίου , ως επικεφαλής εταίρος, στο ΣΒΑΑ Δράμας, στο οποίο εταίρος είναι και το Επιμελητήριο με την Δομή Lab40, ο Δήμαρχος Δοξάτου κ. Γιώργος Βογιατζής, ο Δήμαρχος Κ. Νευροκοπίου κ. Λευτέρης Ταμπουρίδης, ο Δήμαρχος Προσοτσάνης Θεόδωρος Αθανασιάδης, ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης
Κοινωνικής Πολιτικής κ. Αλέξης Παναγιωτίδης, ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Αργύρης Πατακάκης, ο Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος σε θέματα Επαγγελματικής Κατάρτισης κ. Κώστας Κόντος, ο Πρύτανης του ΔΠΘ κ. Φ. Μάρης και η Αντιπρύτανης ΔΠΘ κ. Μ. Μιχαλοπούλου, ο Γραμματέας ΠΦΕ ΝΔ κ. Χριστόφορος Μπάφας και στελέχη, ο Πρόεδρος ΔΕΕΠ Δράμας κ. Α. Γεωργιάδης, καθώς και μεγάλος αριθμός επιχειρηματιών και νεοφυών επιχειρήσεων.

Αρχικά ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου ξενάγησε τον Υπουργό Ανάπτυξης και τον Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ Χριστόδουλο Τοψίδη καθώς και τους συναδέλφους Προέδρους των φιλοξενούμενων Επιμελητηρίων, στους χώρους της Δομής Lab40, καθώς και στο κτίριο του Επιμελητηρίου, του οποίου οι κτιριακές & ψηφιακές υποδομές το συγκαταλέγονται στις καλύτερες πανελλαδικά.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν έργα από νεοφυείς επιχειρήσεις που υποστηρίζονται από το Lab40 και άλλες επιμελητηριακές δομές, έργα νεοφυών επιχειρήσεων του eMT Cluster ΑΜ-Θ με το οποίο συνεργάζεται το Επιμελητήριο και άριστες καινοτομίες υφιστάμενων επιχειρήσεων μελών του Επιμελητηρίου.

Ακολούθησε σύσκεψη των Προέδρων των Επιμελητηρίων που συμμετείχαν στην εκδήλωση με τον Υπουργό Ανάπτυξης στην αίθουσα του ΔΣ, όπου τέθηκαν ζητήματα αρμοδιότητας του Υπουργού, που απασχολούν τις επιχειρήσεις και προωθούν προς επίλυση τα Επιμελητήρια . Αποφασίστηκε να υπάρξει ο συντονισμός από την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος για την συνολική αντιμετώπιση τους.

Τέλος υπογράφηκαν και δύο μνημόνια συνεργασίας του Lab40 με αντίστοιχες δομές του οικοσυστήματος της Περιφέρειας ΑΜ-Θ. Πρώτα με την θερμοκοιτίδα THINC
του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ), και με το EIT FOOD HUB ειδικευμένο στον τομέα της αγροδιατροφής του ΔΠΘ. Τα μνημόνια υπογράφηκαν από τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Δράμας και την Αντιπρύτανη του ΔΠΘ υπεύθυνης για την καινοτομία.

Στέφανος Γεωργιάδης: “Με αρωγό το Υπουργείο Ανάπτυξης στηρίζουμε την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα με απτά αποτελέσματα”

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας κ. Στέφανος Γεωργιάδης σημείωσε: «Έχω τη χαρά να υποδέχομαι τον Υπουργό Ανάπτυξης, τον Κώστα Σκρέκα. Τον ευχαριστώ
πάρα πολύ για την παρουσία του εδώ στη θερμοκοιτίδα του Επιμελητηρίου, το Lab40. Θέλω να επισημάνω ότι οι προσπάθειες τις οποίες έχουμε καταβάλει το τελευταίο διάστημα, σε συνεργασία με το Υπουργείο, έχουν απτά αποτελέσματα όσον αφορά και την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα. Ο ρόλος των Επιμελητηρίων στην επιχειρηματικότητα και στην καινοτομία ειδικά είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Το Υπουργείο είναι αρωγός σε αυτή την προσπάθεια. Θα προχωρήσουμε μπροστά με γνώμονα πάντα το αποτελεσματικό μας project, το οποίο έχουμε έτσι και αλλιώς ως Επιμελητήρια στα θέματα καινοτομίας»

Κώστας Σκρέκας: “Θέλουμε όλα τα Επιμελητήρια της χώρας να γίνουν θερμοκοιτίδες προώθησης της νέας επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας – παράδειγμα από αυτό το οποίο έχει συμβεί στη Δράμα μέσα από το Lab40’’

Ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στα τοπικά Μ.Μ.Ε., ανέφερε: «Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που βρίσκομαι στον πανέμορφο τόπο της Δράμας, με τον καλό φίλο, τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Στέφανο Γεωργιάδη, και τον καλό συνάδελφο Δημήτρη Κυριαζίδη για να συζητήσουμε ποιο είναι το νέο παραγωγικό μοντέλο το οποίο πρέπει να ακολουθήσει η χώρα μας για να διασφαλίσουμε βιώσιμους και σταθερούς υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Τα Επιμελητήρια θα παίξουν ένα σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της χώρας μας.

Εμείς θέλουμε όλα τα Επιμελητήρια της χώρας να γίνουν θερμοκοιτίδες προώθησης της νέας επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας. Για να μπορέσουμε να προβάλουμε τα
ιδιαίτερα τοπικά χαρακτηριστικά του τόπου μας. Για να μπορέσουμε να συνδέσουμε την παράδοση και τον πολιτισμό με προϊόντα και τελικά με υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, θα πρέπει όλοι μαζί να δουλέψουμε και πέρα και πάνω από όλα, να εντάξουμε την έρευνα και την καινοτομία, τη διαφοροποίηση δηλαδή σε όλη αυτή την προσπάθεια.

Το Επιμελητήριο της Δράμας έχει προχωρήσει σε μια πραγματικά καινοτόμα ιδέα. Έχει δημιουργήσει ένα χώρο, μια θερμοκοιτίδα προώθησης νεοφυών επιχειρήσεων, νέων δηλαδή επιχειρήσεων, όπου πραγματικά παράγουν προϊόντα τα οποία είναι διαφοροποιημένα, καινοτόμα, υψηλής προστιθέμενης αξίας. Θέλουμε να δούμε τους νέους και τις νέες να υλοποιούν τις ιδέες τους και να δημιουργούν επιχειρήσεις οι οποίες θα είναι βιώσιμες. Κι ακριβώς αυτό κάνει σήμερα το Επιμελητήριο της Δράμας. Εμείς λαμβάνουμε παράδειγμα από αυτό το οποίο έχει συμβεί στη Δράμα μέσα από το Lab40, όπου είναι ένας χώρος με τις απαραίτητες υποδομές, αλλά και τη συμβουλευτική την οποία παρέχει, έτσι ώστε πραγματικά ένας νέος να μπορεί να υλοποιήσει την επιχειρηματική ιδέα την οποία έχει.

Και με αυτόν τον τρόπο τελικά να συμβάλλει στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και στη στήριξη της κοινωνίας. Θέλω να συγχαρώ τον Πρόεδρο του Επιμελητηρίου για την
πρωτοποριακή ιδέα που είχε. Αυτό το οποίο έχει γίνει εδώ στη Δράμα, εμείς θέλουμε να το επεκτείνουμε σε όλα τα Επιμελητήρια της χώρας, θερμοκοιτίδες προώθησης νέας επιχειρηματικότητας σε συνδυασμό με την έρευνα και την καινοτομία».

Το Επιμελητήριο Δράμας συνεχίζει καθημερινά να προωθεί την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις και οι κλάδοι της τοπικής οικονομίας και ειδικότερα οι μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ταυτόχρονα μέσα από δράσεις και ενέργειες του αλλά και ολοκληρωμένο αναπτυξιακό σχεδιασμό προωθεί την εξωστρέφεια, την καινοτομία και γενικότερα την ανάπτυξη. Οι σύγχρονες προκλήσεις που καθημερινά αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις αποτελούν το πεδίο των δράσεων του Επιμελητηρίου Δράμας, το οποίο οργανωμένα και συντονισμένα και σε συνεργασία με τους άλλους φορείς προωθεί τον αναπτυξιακό του σχεδιασμό για το όφελος των μελών του και της κοινωνίας της Δράμας.

Τέλος ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας ευχαρίστησε τον Υπουργό Ανάπτυξης για το ενδιαφέρον του και την τιμή να παρευρεθεί στην εκδήλωση, τον Περιφερειάρχη Χριστόδουλο Τοψίδη για την αμέριστη υποστήριξη του και την συνεργασία του για την ανάπτυξη της περιοχής μας, τον Δήμαρχο Δράμας κ. Γ. Παπαδόπουλο για την συνεργασία του στο ΣΒΑΑ, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Elevate Greece κ. Φραγκίσκο Θεοφύλακτο, τον Βουλευτή Δράμας κ. Δ. Κυριαζίδη, τους Δημάρχους, αντιπεριφερειάρχες, επισήμους, φορείς και ειδικά τους επιχειρηματίες και τις νεοφυείς επιχειρήσεις καθώς και όλους τους παρευρισκομένους στην εκδήλωση.

 




Μάκης Παπαδόπουλος | «Ας πει επιτέλους την αλήθεια η Διοίκηση του Δήμου Καβάλας για τις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ!»

Η Διοίκηση του Δήμου Καβάλας δήλωσε ότι η πρόταση της Κεντρικής Ένωσης Δήμων (ΚΕΔΕ) για τις συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ δεν προτείνει συγχωνεύσεις σε νομαρχιακό επίπεδο.

Αντίθετα, πολλοί Δήμαρχοι της Περιφέρειάς μας μαζί με την Περιφερειακή Ένωση Δήμων ΑΜ-Θ δηλώνουν ξεκάθαρα (με την απόφαση 35/2024 του ΔΣ της ΠΕΔ ΑΜ-Θ) πως η πρόταση της ΚΕΔΕ προωθεί τη συγχώνευση των ΔΕΥΑ σε νομαρχιακό επίπεδο, και μάλιστα εκφράζουν την έντονη διαφωνία τους με την πρόταση αυτή της ΚΕΔΕ, η οποία έχει και την έγκριση της Ένωσης των ΔΕΥΑ της χώρας (ΕΔΕΥΑ).

Ρωτούμε λοιπόν ευθέως τον Δήμαρχο Καβάλας και τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ:

 Ποιος λέει την αλήθεια για την ουσία της πρότασης της ΚΕΔΕ – ΕΔΕΥΑ;

 Η Διοίκηση του Δήμου Καβάλας, που είναι υπέρ της πρότασης της ΚΕΔΕ;

 Ή οι Δήμαρχοι μαζί με την Περιφερειακή Ένωση Δήμων ΑΜ-Θ, που είναι κατά της πρότασης της ΚΕΔΕ;




Μητσοτάκης σε Γιούροβα για Μέση ανατολή | Οποιαδήποτε κλιμάκωση θα ήταν καίρια απειλή

Mε την αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αρμόδια για τις Αξίες και τη Διαφάνεια, Βιέρα Γιούροβα συναντήθηκε το πρωί στο Μέγαρο Μαξίμου ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Καταδικάζουμε απερίφραστα τις επιθέσεις που εξαπέλυσε το Ιράν εναντίον του Ισραήλ. Οποιαδήποτε κλιμάκωση αυτή τη στιγμή θα ήταν μια καίρια απειλή για την περιφερειακή σταθερότητα και ασφάλεια» ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρωθυπουργός.

Από την πλευρά της η αντριπρόεδρος της Κομισιόν τόνισε την πολύ καλή συνεργασία που έχει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με τις ελληνικές αρχές αλλά και τη γόνιμη συζήτηση με τους Έλληνες υπουργούς για τα θέματα του κράτους δικαίου

Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού:

«Είναι πάντα χαρά μου να σας καλωσορίζω στην Αθήνα, αγαπητή Věra. Έρχεστε σε μια στιγμή σημαντικών γεωπολιτικών αναταραχών στην περιοχή. Επιτρέψτε μου να επαναλάβω ότι καταδικάζουμε απερίφραστα τις επιθέσεις που εξαπέλυσε το Ιράν εναντίον του Ισραήλ. Οποιαδήποτε κλιμάκωση αυτή τη στιγμή θα ήταν μια καίρια απειλή για την περιφερειακή σταθερότητα και ασφάλεια. Συνεχίζουμε να στεκόμαστε δίπλα στο Ισραήλ, αλλά την ίδια στιγμή προτρέπουμε όλες τις πλευρές να δείξουν την απαραίτητη αυτοσυγκράτηση, ώστε να αποφύγουμε μια ενδεχομένως πολύ επικίνδυνη περαιτέρω κλιμάκωση.

Τώρα, όσον αφορά στα δικά μας ζητήματα, βρισκόμαστε λιγότερο από δύο μήνες πριν από τις ευρωεκλογές και θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την αποφασιστικότητα που επιδείξατε, αναδεικνύοντας τη σημασία της προστασίας της ακεραιότητας της εκλογικής διαδικασίας. Θα ήθελα να σας θυμίσω ότι ήμασταν μαζί και στη Διάσκεψη του Μονάχου για την Ασφάλεια, τονίζοντας την ανάγκη για αυξημένη επαγρύπνηση σε μια εποχή που πολλοί παράγοντες με κακόβουλα συμφέροντα θα ήθελαν να παρέμβουν στην εκλογική μας διαδικασία. Αυτό είναι ένα ζήτημα που έχω θέσει και σε επίπεδο Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και ελπίζω ότι στα συμπεράσματα του επόμενου Συμβουλίου θα έχουμε τουλάχιστον μια αναφορά στον κίνδυνο που εγκυμονεί η παραπληροφόρηση, και ειδικότερα στον αναδυόμενο κίνδυνο των deep fakes.

Σας ευχαριστώ πολύ για τη δουλειά που κάνετε και εσείς προς αυτή την κατεύθυνση. Ασφαλώς, όπως γνωρίζετε, όσον αφορά στα θέματα του κράτους δικαίου, συνεχίζουμε να έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία. Πιστεύω ότι έχει σημειωθεί σημαντική πρόοδος, η οποία αναγνωρίζεται και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Λαμβάνουμε πάντοτε ιδιαίτερα σοβαρά υπόψη τις συστάσεις της ετήσιας έκθεσης για το κράτος δικαίου και προσπαθούμε να συμμορφωνόμαστε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αλλά είμαι ευτυχής για την πρόοδο που έχουμε σημειώσει, και οι ομάδες μας είναι πάντα στη διάθεσή σας για να εξετάσουν τις λεπτομέρειες των ζητημάτων που έχετε θέσει και να διασφαλίσουν ότι θα ανταποκριθούμε στο μέγιστο δυνατό. Επομένως και πάλι, σας ευχαριστώ πολύ και σας καλωσορίζω για άλλη μια φορά στην Αθήνα».

Οι δηλώσεις της αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Σας ευχαριστώ πολύ, κ. Πρωθυπουργέ, και εκ μέρους της ομάδας μου. Είναι μεγάλη χαρά και τιμή που με καλείτε ξανά εδώ, στον τόπο σας. Θα ήθελα να ξεκινήσω συγχαίροντάς σας για την αποφασιστική νίκη στις εκλογές, η οποία μου επιτρέπει να συνεχίσω τον διάλογό μας σήμερα.

Σας ευχαριστώ, επίσης, για την συμβολή σας στη Συμφωνία του Μονάχου κατά των deep fakes που χρησιμοποιούνται στις προεκλογικές εκστρατείες. Πιστεύω ότι ήταν μια καλή στιγμή αυτή που είχαμε στο Μόναχο με τις μεγάλες εταιρείες της τεχνολογίας (big tech), διότι η προσέγγισή τους -δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς- είναι νευραλγική και επηρεάζει το αν θα δούμε ελεύθερες και δίκαιες εκλογές και προεκλογική εκστρατεία που θα επιτρέψει στους πολίτες να ψηφίσουν αυτόνομα ή αν θα έχουμε προεκλογική εκστρατεία γεμάτη κρυφές χειραγωγήσεις. Ασφαλώς, πιστεύουμε το πρώτο. Απευθύνομαι επίσης στα ευρωπαϊκά πολιτικά κόμματα για να αποφύγουν τη χρήση των deep fakes.

Πράγματι, την τελευταία φορά είχαμε μια πολύ καλή συζήτηση. Συνεχίζουμε επίσης μια πολύ καλή και γόνιμη συζήτηση με τους Υπουργούς σας για τα θέματα του κράτους δικαίου. Αναφερθήκατε στην έκθεση για το κράτος δικαίου. Προετοιμάζουμε τώρα την έκδοση που θα δημοσιευθεί στις αρχές Ιουλίου.

Θέλω να επισημάνω την πολύ καλή συνεργασία που έχουμε με τις ελληνικές αρχές. Γνωρίζετε ότι και τα τέσσερα θέματα που καλύπτουμε στην έκθεση για το κράτος δικαίου είναι ουσιώδη για τα δημοκρατικά μας συστήματα, είτε πρόκειται για τη Δικαιοσύνη και το στάδιο της άσκησης δίωξης, είτε για τη νομοθετική διαδικασία, είτε για την κατάσταση στα μέσα ενημέρωσης, την καταπολέμηση της διαφθοράς και συνολικά το σύστημα θεσμικών ελέγχων. Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό σύνολο παραγόντων ή πεδίων που θα θέλαμε να δούμε να λειτουργούν καλά σε όλα τα κράτη μέλη.

Όπως γνωρίζετε, η έκθεση για το κράτος δικαίου είναι ένα κοινό έργο. Δεν πρόκειται για μονομερή αξιολόγηση των Βρυξελλών. Είναι κάτι που κάνουμε από κοινού.

Για άλλη μια φορά, σας ευχαριστώ πολύ και για τα μέτρα που λαμβάνετε προκειμένου να υλοποιήσετε τις συστάσεις, τις μεταρρυθμίσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη στον τομέα της δικαιοσύνης και της καταπολέμησης της διαφθοράς. Θα μιλήσω σήμερα με την ειδική ομάδα σας για τα μέσα ενημέρωσης για να καταλάβω τι έχει γίνει για την προστασία των δημοσιογράφων, αλλά θα έχω την ευκαιρία να συζητήσω πώς θα εφαρμοστούν καλύτερα οι νέοι κανόνες για την προστασία των μέσων ενημέρωσης στην Ελλάδα.

Θα μιλήσω επίσης με τις αρχές και τους φορείς που είναι επιφορτισμένοι με την εφαρμογή της Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (Digital Services Act) και στο μέλλον της Πράξης για την Ελευθερία των Μέσων Ενημέρωσης (Media Freedom Act), με στόχο την αντιμετώπιση της ξένης προπαγάνδας – μπορεί να είναι ρωσική, αλλά υπάρχουν και άλλοι φορείς που προσπαθούν να επηρεάσουν τον χώρο των πληροφοριών μας.

Ελπίζω, μάλλον είμαι σίγουρη ότι θα έχω μια γεμάτη και εποικοδομητική ημέρα στην Ελλάδα, στην Αθήνα σήμερα. Το αποτέλεσμα θα είναι πολύ σημαντικό για να καταλάβω την ετοιμότητα της Ελλάδας για τις επερχόμενες ευρωεκλογές. Βεβαίως, συζητάμε κατά τη διάρκεια της περιοδείας μου για τη δημοκρατία στα κράτη μέλη για τις ευρωπαϊκές εκλογές, αλλά είναι σημαντικό να θωρακίσουμε αυτό το σύστημα για κάθε εκλογική αναμέτρηση.

Θα προσθέσω ότι έχουμε πλήρη επίγνωση ότι η διοργάνωση των εκλογών αποτελεί εξ ολοκλήρου αρμοδιότητα των κρατών μελών. Έρχομαι στα κράτη μέλη εκφράζοντας την διαθεσιμότητά μου να συνεισφέρω, σε περίπτωση που υπάρχει κάποια δυσκολία, στην επικοινωνία με τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας. Μπορώ να βοηθήσω, μπορώ να γεφυρώσω την επικοινωνία. Μπορώ να γίνω ο αγγελιοφόρος, γιατί αυτό που ακούω από τις πλατφόρμες είναι ότι μερικές φορές δεν κατανοούν τις ευαισθησίες, οι οποίες μπορεί να επηρεάσουν συμπληρώνοντας τον χώρο πληροφοριών σε κάθε κράτος.

Η απάντηση που μας δίνουν πάντα, όταν τους ασκώ κριτική, είναι ότι δεν κάνουν την κατάλληλη εποπτεία περιεχομένου και στις 24 γλώσσες των κρατών μελών. Η απάντησή τους είναι πάντα ότι «θα θέλαμε να έχουμε κάποια στενότερη επαφή με τους φορείς, με τα φυσικά πρόσωπα, με τους πολίτες σε κάθε κράτος μέλος που θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν να διακρίνουμε τι είναι πληροφορία, τι είναι απλώς ρητορική μίσους, και να εποπτεύουμε το περιεχόμενο με τον κατάλληλο τρόπο».

Δεν χρειάζεται να αναφέρω ότι για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, είναι πάντα σημαντικό η εποπτεία του περιεχομένου να μην σκοτώνει την ελευθερία του λόγου. Επικεντρωνόμαστε μόνο στο παράνομο περιεχόμενο, την παιδική πορνογραφία, τη ρητορική μίσους, την τρομοκρατία. Στην περίπτωση της παραπληροφόρησης, εστιάζουμε πάντα ή θέλουμε εκείνοι να εστιάζουν στην παραπληροφόρηση που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την ασφάλεια ή κάποιο άλλο δημόσιο συμφέρον. Αυτό είναι το ελάχιστο που χρειάζεται να επιμείνουμε ότι θα πρέπει να κάνουν στο πλαίσιο της Πράξης για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες (Digital Services Act).

Αναφέρθηκα ήδη στην τεχνητή νοημοσύνη και στην ανάγκη να προετοιμαστούμε για μεγαλύτερο αντίκτυπο της τεχνητής νοημοσύνης σε κάθε πτυχή της ζωής μας. Εδώ, πιστεύω ότι έχουμε επίσης ένα καλό πεδίο για συνεργασία.

Τελευταίο σχόλιο, ίσως δύο τελευταία σχόλια. Την προηγούμενη φορά συζητήσαμε για τη χρήση του λογισμικού υποκλοπής (spyware), το οποίο απασχολεί πολλά κράτη – μέλη. Σας υπόσχομαι δύο πράγματα: ότι θα συμπεριλάβουμε τη χρήση του λογισμικού spyware στα κράτη – μέλη στην έκθεσή μας για το κράτος δικαίου, ώστε να έχετε καλύτερη εικόνα για το πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα. Το δεύτερο είναι ότι θα εκδώσουμε νομική γνωμοδότηση σχετικά με τη χρήση του spyware από την πλευρά των δημόσιων αρχών, αλλά και των ιδιωτικών φορέων. Αυτό βρίσκεται στα σκαριά. Προτίθεμαι να εκδώσω τη γνωμοδότηση κατά τη διάρκεια αυτής της θητείας.

Να σημειώσω ότι δεν έχω πολύ χρόνο. Σήμερα, αναλαμβάνω το χαρτοφυλάκιο του κ. Reynders. Θα είναι η κύρια ευθύνη μου να ολοκληρώσω τη διαδικασία. Θυμάμαι ότι σας υποσχέθηκα, όχι μόνο σε εσάς, αλλά και σε αρκετούς άλλους πρωθυπουργούς, ότι θα παράσχουμε τη νομική γνωμοδότηση και επίσης θα απαντήσουμε στη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου για να διευκρινίσουμε πλήρως ποιες είναι οι νομικές προϋποθέσεις για οποιαδήποτε χρήση των λογισμικών υποκλοπής (spywares).

Τελευταίο σχόλιο, μάλλον ερώτηση ή έκκληση: έχουμε ακόμα σε εξέλιξη την Δέσμη Μέτρων για την Προάσπιση της Δημοκρατίας (Defence of Democracy Package), που σχεδιάζει, προτείνει την δημιουργία ενός δημόσιου μητρώου συμβάσεων, τις οποίες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ευρωπαϊκή αγορά έχουν συνάψει με κυβερνήσεις τρίτων χωρών. Τις συμβάσεις με βάση τις οποίες οι εταιρείες στην ενιαία αγορά αναλαμβάνουν να κάνουν κάποιου είδους lobbying ή να επηρεάσουν την κοινή γνώμη και τις διαδικασίες λήψης πολιτικών αποφάσεων.

Η Οδηγία αυτή βρίσκεται τώρα στη νομοθετική διαδικασία. Η Βελγική Προεδρία υποσχέθηκε ή υπέδειξε ότι μπορεί ακόμη και να υπάρξει γενική προσέγγιση τον Ιούνιο. Θα ήθελα να ζητήσω να υποστηρίξετε αυτή τη νομοθετική πρωτοβουλία επειδή πιστεύουμε ότι πρέπει να γνωρίζουμε περισσότερα για τέτοιες συμβάσεις, για τέτοιες επαφές, για τέτοιες ξένες επιρροές στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, ειδικά μετά την αποκάλυψη των περιπτώσεων Ευρωπαίων πολιτικών που φέρονται να χρηματοδοτούνται από τους Ρώσους, οι οποίες ήρθαν στο φως πριν από δύο εβδομάδες από τις μυστικές υπηρεσίες της Τσεχίας και της Πολωνίας. Πιστεύω ότι ήρθε η ώρα να ζητήσουμε περισσότερες πληροφορίες για τέτοιου είδους συμβάσεις και απόπειρες από τις χώρες αυτές. Αυτή ήταν η ενημέρωση από την πλευρά μου.

Για άλλη μια φορά, σας ευχαριστώ πολύ για την πολύ καλή συνεργασία σε όλους τους διαφορετικούς τομείς, ιδιαίτερα στον τομέα του κράτους δικαίου, και θέλω απλώς να εκφράσω την ευχή να συνεχιστεί στο μέλλον, ίσως κατά τη διάρκεια της επόμενης θητείας, όποιος και αν αναλάβει αυτό το χαρτοφυλάκιο.

Πηγή: newsbeast.gr




Στην Δράμα βρέθηκε ο Υπουργός Ανάπτυξης κ.Κωνσταντίνος Σκρέκας

Το πρωί του Σαββάτου 13 Απριλίου πραγματοποιήθηκε ημερίδα για την Επιχειρηματικότητα στο Lab40 του Επιμελητηρίου Δράμας. Το παρόν μάλιστα έδωσε ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Κων/νος Σκρέκας.

Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν δύο εκδηλώσεις. Η πρώτη αφορά το Επιμελητήριο Δράμας το οποίο διοργάνωσε εκδήλωση με θέμα “Τα Επιμελητήρια και ο ρόλος τους στην προώθηση της Καινοτομίας” όπου παρουσιάστηκαν νεοφυείς επιχειρήσεις που υποστηρίζονται απο το Lab40 αλλά και παρουσιάστηκαν δράσεις και ενέργειες διάφορων Επιμελητηρίων της Ελλάδας σε σχέση με την Καινοτομία.

Αργότερα της ίδιας ημέρας, πραγματοποιήθηκε η ημερίδα από την Γραμματεία Παραγωγικών Φορέων και Επιχειρηματικότητας της ΝΔ, στο πλαίσιο της δράσης “ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΤΕ”.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Σκρέκας μάλιστα σε δηλώσεις του ανέφερε: “Αν θέλουμε να λύσουμε το πρόβλημα της Ελλάδας που είναι το δημογραφικό θα πρέπει να δημιουργήσουμε ισχυρές προϋποθέσεις βιώσιμης ανάπτυξης” .




Συνάντηση εργασίας Τοψίδη-Μουριάδη για τα έργα που αφορούν την Καβάλα

Όπως ανάρτησε σήμερα ο Περιφέρειαρχης ΑΜ-Θ Χριστόδουλος Τοψίδης :

Δέχτηκα σήμερα στο γραφείο μου την επίσκεψη του Δημάρχου Καβάλας, κ. Θεόδωρου Μουριάδη και είχαμε μία συνάντηση εργασίας αναφορικά με έργα που αφορούν την Καβάλα και χρηματοδοτούνται από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Συζητήσαμε αναφορικά με το έργο της Οδικής Ασφάλειας του Παληού, την αποκατάστασης της πτέρυγας 6 της Παιδόπολης Καβάλας καθώς και την αποκατάσταση της εξωτερικής όψης του κτιρίου ΕΟΚ.
Η συνεργασία είναι θεμελιώδης αρχή της Διοίκησης μας και την εφαρμόζουμε σε όλους τους τομείς. Στα συγκεκριμένα έργα συνεργαζόμαστε με τον α’ βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης προκειμένου να επιτευχθούν αποτελέσματα, με γνώμονα πάντα το όφελος των πολιτών.