«Πυρετός» στην Μέση Ανατολή για αντίποινα κατά του Ισραήλ – Πολεμικά πλοία συγκεντρώνουν οι ΗΠΑ

Στην μεγαλύτερη συγκέντρωση πολεμικών πλοίων στην Μέση Ανατολή από την 7η Οκτωβρίου και εξής προχωρούν οι Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς ο φόβος για αντίποινα εναντίον του Ισραήλ μετά τη δολοφονία του ηγέτη του πολιτικού γραφείου της Χαμάς, Ισμαήλ Χανίγια εντείνει το κλίμα στην ευρύτερη περιοχή.

Μετά την τηλεφωνική επικοινωνία του Αμερικανού Προέδρου, Τζο Μπάιντεν με τον Ισραηλινό Πρωθυπουργό, Μπέντζαμιν Νετανιάχου, στην οποία ο Λευκός Οίκος δεσμεύτηκε να υποστηρίξει αμυντικά το Τελ Αβίβ σε ενδεχόμενα χτυπήματα της Χαμάς, της Χεζμπολάχ και των Χούθι, οι ΗΠΑ στέλνουν τώρα αεροπλανοφόρο, πολεμικά πλοία και μοίρα μαχητικών στη Μέση Ανατολή καθώς η περιοχή προετοιμάζεται για ιρανικά αντίποινα

Οι ΗΠΑ στέλνουν μια ομάδα κρούσης αερομεταφορέων, μια μοίρα μαχητικών και επιπλέον πολεμικά πλοία στη Μέση Ανατολή, μετά την πρόθεση του Ιράν να απαντήσει με αντίποινα στη δολοφονία του Χανίγια, στην Τεχεράνη.

Σύμφωνα με το CNN, «είναι ίσως η μεγαλύτερη μετακίνηση αμερικανικών δυνάμεων στην περιοχή από τις πρώτες μέρες του πολέμου στη Γάζα, όταν το Πεντάγωνο έστειλε δύο ομάδες κρούσης αερομεταφορέων προς τη Μέση Ανατολή σε μια πολύ δημόσια προειδοποίηση προς τις περιφερειακές μαχητικές ομάδες να μην επεκτείνουν τις μάχες», τη στιγμή που οι Ιρανοί και οι σύμμαχοί τους έχουν πραγματοποιήσει ήδη το πρώτο ραντεβού, παρόντος και του Αγιατολάχ Αλί Χαμενεϊ, προκειμένου να σχεδιάσουν τα αντίποινα κατά του Ισραήλ.

Στο πλαίσιο αυτό, «ακούσαμε τον Ανώτατο Ηγέτη δυνατά και ξεκάθαρα ότι σκοπεύει να εκδικηθεί αυτή τη δολοφονία ενός ηγέτη της Χαμάς στην Τεχεράνη και ότι θέλουν να πραγματοποιήσουν άλλη μια επίθεση στο Ισραήλ», δήλωσε ο Τζον Κίρμπι, συντονιστής στρατηγικής επικοινωνίας για το Εθνικό Συμβούλιο Ασφαλείας στο CNN, συμπληρώνοντας πως «δεν μπορούμε απλώς να υποθέσουμε ότι δυνητικά θα γίνουμε θύματα τέτοιου είδους επιθέσεων, επομένως πρέπει να βεβαιωθούμε ότι έχουμε τους σωστούς πόρους και δυνατότητες στην περιοχή».

Ήδη χθες, ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ, Λόιντ Όστιν διέταξε την ομάδα κρούσης «USS Abraham Lincoln» να αντικαταστήσει την ομάδα κρούσης «USS Theodore Roosevelt», η οποία επιχειρεί αυτή τη στιγμή στον Κόλπο του Ομάν, όσον αφορά τα αμερικανικά αεροπλανοφόρα, ενώ αντιτορπιλικά και καταδρομικά -ικανά για βαλλιστική πυραυλική άμυνα- θα σταλούν επίσης στη Μέση Ανατολή και τη Μεσόγειο. Σημειωτέον ότι δύο αμερικανικά αντιτορπιλικά στην ανατολική Μεσόγειο συμμετείχαν στην αναχαίτιση του μπαράζ των επιδρομών που εξαπέλυσε το Ιράν εναντίον του Ισραήλ, τον περασμένο Απρίλιο. Ταυτόχρονα, ο Υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ διέταξε επίσης την ανάπτυξη μιας μοίρας μαχητικών στην περιοχή, ενώ οι ΗΠΑ διαθέτουν ήδη το επιθετικό πλοίο USS Wasp στην περιοχή, το οποίο λειτουργεί με την 24η Εκστρατευτική Μονάδα Πεζοναυτών, ικανή να πραγματοποιήσει εκκένωση Αμερικανών πολιτών στον Λίβανο, εάν διαταχθεί.




Μακάριος Λαζαρίδης – Δημήτρης Μαρκόπουλος: «Διασφάλιση της σταυροδοσίας με μοντέλο επιστολικής ψήφου»

Την επέκταση του μοντέλου διασφάλισης της σταυροδοσίας που εφαρμόστηκε στις Ευρωεκλογές μέσω της επιστολικής ψήφου σε όλες τις εκλογικές διαδικασίες στις οποίες οι πολίτες ψηφίζουν δια ζώσης, προτείνουν οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, Μακάριος Λαζαρίδης (Καβάλας) και Δημήτρης Μαρκόπουλος (Β’ Πειραιά).

Συγκεκριμένα, στην επιστολική ψήφο ο εκλογέας, παράλληλα με τους σταυρούς δίπλα στα επιθυμητά ονόματα υποψηφίων, ανέγραφε σε συγκεκριμένο σημείο στο τέλος του ψηφοδελτίου και τον συνολικό αριθμό των επιλεγμένων του υποψηφίων.

Εν προκειμένω, αν οι σταυροί που είχε βάλει παραπάνω ήταν 0, 1, 2, 3 ή 4. Στόχος της συγκεκριμένης κίνησης ήταν να αποτυπώνεται εγγράφως από τον ίδιο τον ψηφοφόρο ο αριθμός των σταυρών του ψηφοδελτίου του και να μην περνά καν η σκέψη οποιουδήποτε να «σταυρώσει» εκ των υστέρων ένα ή περισσότερα άλλα ονόματα της αρεσκείας του, στο ίδιο ψηφοδέλτιο.

Οι δύο Βουλευτές, με κοινό τους άρθρο, εκφράζουν την άποψη ότι η ενδιαφέρουσα αυτή πρωτοβουλία που αφορούσε μόνο τη διαδικασία μέσω της επιστολικής ψήφου, «κάλλιστα θα μπορούσε -και επιβάλλεται – να γενικευτεί και να εφαρμοστεί και σε όλες τις  εκλογές όπου οι πολίτες ψηφίζουν δια ζώσης, προσερχόμενοι στα εκλογικά κέντρα. Δηλαδή και στις ευρωεκλογές (όχι μόνο με την επιστολική ψήφο) και στις εθνικές και στις αυτοδιοικητικές κάλπες, ανεξάρτητα αν κάποιος ασκεί το εκλογικό του δικαίωμα από κοντά ή εξ αποστάσεως, προκειμένου να μην τίθεται εν αμφιβόλω η φερεγγυότητα και το αδιάβλητο της όλης διαδικασίας».

Όπως αναφέρουν οι κ. Λαζαρίδης και Μαρκόπουλος, «ήρθε η στιγμή να διασφαλιστεί απόλυτα και κατηγορηματικά ότι οι σταυροί που καταμετρώνται μετά το κλείσιμο της κάλπης, είναι αυτοί τους οποίους πραγματικά έχουν επιλέξει οι ψηφοφόροι. Τεχνικά θεωρούμε ότι κάτι τέτοιο είναι εφικτό να γίνει και θα μπορούσε μάλιστα να εφαρμοστεί από τις επόμενες κιόλας εκλογές».

Πρόκειται, όπως εξηγούν, «για ένα ζήτημα ενίσχυσης της Δημοκρατίας, χωρίς ασφαλώς ιδεολογικά ή άλλα πρόσημα και για ένα ακόμα “λιθαράκι” το οποίο θα μπορούσε να συμβάλλει στην ενδυνάμωση της εμπιστοσύνης των πολιτών προς το πολιτικό σύστημα, γιατί όχι και στην αύξηση της συμμετοχής στην εκλογική διαδικασία».

Ενόψει δε της συζήτησης που αναμένεται να ξεκινήσει το Σεπτέμβριο για επέκταση της επιστολικής ψήφου και στις εθνικές εκλογές, οι δύο Βουλευτές επισημαίνουν ότι «θα μπορούσε και η συγκεκριμένη πρόταση να περιληφθεί στην σχετική ατζέντα του δημοσίου διαλόγου. Ο καθένας, το κάθε κόμμα και ο κάθε βουλευτής θα βρεθούν προ των ευθυνών τους και θεωρούμε ότι, με την υιοθέτησή της, θα γίνει ένα ακόμα βήμα προς τα εμπρός όσον αφορά την αδιαμφισβήτητη εφαρμογή της λαϊκής κυριαρχίας στο κορυφαίο πολιτικό, δημοκρατικό κεκτημένο της Μεταπολίτευσης».




Πώς ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατέληξε στον Τζιτζικώστα για Επίτροπο στην Ε.Ε.

Στο πρόσωπο του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, ο Πρωθυπουργός θέτει την εμπιστοσύνη του για τον επόμενο Έλληνα Επίτροπο που θα συμμετάσχει στην Ευρωπαική Επιτροπή τα επόμενα πέντε χρόνια.

Ηαπόφαση είχε παρθεί εδώ και καιρό, όπως λένε οι πληροφορίες, ενώ έγινε γνωστό ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης απέρριψε την λογική της πρότασης 2 υποψηφίων που ζητούσε η Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν προκειμένου να επιλέξει η ίδια, καταλήγοντας στην περίπτωση του κ. Τζιτζικώστα.

Το σκεπτικό πίσω από την επιλογή του Απόστολου Τζιτζικώστα συμπυκνώνεται στις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη ο οποίος δήλωσε ότι «O Απόστολος Τζιτζικώστας, είναι ένα πρόσωπο με εμπειρία σε θεσμικούς ρόλους τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη, όπου το 2020 εξελέγη Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών. Ταυτόχρονα, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας είναι ένας νέος άνθρωπος που έχει εκλεγεί τρεις φορές με ποσοστά άνω του 50%».

Παράλληλα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος πρόσθεσε πως «η επιλογή του κ. Τζιτζικώστα είναι μια επιλογή με πολιτικά χαρακτηριστικά, η οποία αναδεικνύει τη σημασία της Μακεδονίας και της Βόρειας Ελλάδας για την Ευρώπη, ως μια περιοχή με στρατηγική θέση, διασυνδεσιμότητα και γεωπολιτική σημασία τόσο για τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, όσο και ως βορειοανατολικό άκρο της Μεσογείου».

Παρ’ όλα αυτά, η περίπτωση Τζιτζικώστα εξυπηρετεί και την κεντροδεξιά πτέρυγα της κυβέρνησης η οποία πλέον αντιπροσωπεύεται πιο εμφανώς μέσα και από τις αλλαγές που επιχείρησε το Μέγαρο Μαξίμου σε κυβέρνηση και στους γενικούς γραμματείς. Ο κ. Τζιτζικώστας αποτελεί ένα πρόσωπο «γέννημα θρέμμα της Νέας Δημοκρατίας», έχει πολύ καλή σχέση με τους πρώην προέδρους της ΝΔ Κώστα Καραμανλή και Αντώνη Σαμαρά και αυτό έχει τη σημασία του για το κομματικό ακροατήριο της Νέας Δημοκρατίας και η αξιοποίησή του σε ανώτατο επίπεδο κλείνει εμφατικά παρασκηνιακές συζητήσεις και παράπονα για υποεκπροσώπηση της δεξιάς πτέρυγας.

Για την κυβέρνηση η επιλογή του Απόστολου Τζιτζικώστα είναι μια επιλογή με πολιτικά χαρακτηριστικά για μια σειρά λόγους, καθώς η διαδρομή του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας συγκροτεί το κατάλληλο προφίλ, που ο Κυριάκος Μητσοτάκης επεδίωκε να έχει ο επόμενος επίτροπος της Ελλάδας.

Τζιτζικώστας στο Μαξίμου

Χθες στις 18.00, λίγες ώρες από την ανακοίνωση του Π. Μαρινάκη που γνωστοποιούσε ότι η κυβέρνηση θα προτείνει τον Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας για Επίτροπο στην Ε.Ε, ο Απόστολος Τζιτζικώστας πέρασε το κατώφλι του Μεγάρου Μαξίμου για να συναντηθεί με τον Πρωθυπουργό. Κατά την είσοδό τους στο Μέγαρο Μαξίμου, οι κάμερες κατέγραψαν τον σύντομο διάλογο που είχαν, με τον κ. Τζιτζικώστα να ευχαριστεί θερμά τον πρωθυπουργό για την απόφασή του να τον προτείνει ως τον νέο επίτροπο της Ελλάδας.

«Αποτελεί μοναδική τιμή»

«Για μένα αποτελεί μοναδική τιμή. Από την εμπειρία μου στους ευρωπαϊκούς θεσμούς γνωρίζω καλά ποιες είναι οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα η Ευρωπαϊκή Ένωση και είμαι αποφασισμένος να εργαστώ σκληρά προκειμένου να δημιουργήσουμε μία Ευρώπη που να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των συμπολιτών μας», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Τζιτζικώστας. Συμπλήρωσε δε πως η απόφαση του κ. Μητσοτάκη «συνιστά και μία αναγνώριση του ρόλου και της δυναμικής της βόρειας Ελλάδας και της Μακεδονίας στην οποία άλλωστε τα τελευταία χρόνια έχετε επενδύσει προσωπικά με πολλά και σημαντικά έργα».

Από την πλευρά του ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, τόνισε πως ο κ. Τζιτζικώστας έχει μία σπουδαία πορεία στην τοπική αυτοδιοίκηση, εκλεγμένος περιφερειάρχης για μία δεκαετία με πολύ υψηλά ποσοστά. «Αυτό δείχνει μία ευρύτερη πολιτική αποδοχή στην δεύτερη μεγαλύτερη περιφέρεια της χώρας», σημείωσε ο πρωθυπουργός λέγοντας πως ο κ. Τζιτζικώστας είναι ένας άνθρωπος που γνωρίζει πολύ καλά τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, καθώς έχει διατελέσει πρόεδρος της Επιτροπής Περιφερειών.

Παράλληλα επισήμανε ότι «η σύνδεση μεταξύ της δυνατότητας να ενώνει τις τοπικές προτεραιότητες με τις μεγάλες ευρωπαϊκές επιταγές, καθιστούν τον κ. Τζιτζικώστα ένα πρόσωπο που μπορεί να φέρει εις πέρας αυτή την πολύ δύσκολη και εθνικά απαιτητική αποστολή, το να είναι ο επόμενος Έλληνας επίτροπος στις Βρυξέλλες».

Τέλος του μήνα θα γνωρίζουμε το χαρτοφυλάκιο

Κλείνοντας ο πρωθυπουργός ευχήθηκε στον συνομιλητή του καλή επιτυχία, καλή δύναμη και καλή προετοιμασία. «Γνωρίζουν οι πολίτες πως υπάρχει μία απαιτητική διαδικασία ακρόασης στο ευρωπαϊκό κοινοβούλιο και νομίζω στο τέλος του μήνα θα γνωρίζουμε και το χαρτοφυλάκιο που θα αναλάβει η πατρίδα μας. Πιστεύω πως η Ελλάδα θα μπορέσει να διεκδικήσει ένα χαρτοφυλάκιο που θα αναγνωρίζει την πορεία της τα τελευταία χρόνια και τον ευρύτερο γεωστρατηγικό ρόλο στην περιοχή» σημείωσε ο κ. Μητσοτάκης.

Το προφίλ του Τζιτζικώστα: Η αγάπη για την οικογένεια και η προσφορά στη Μακεδονία

Ήταν 2 Σεπτεμβρίου του 1978 όταν γεννήθηκε ο Απόστολος Τζιτζικώστας. Γρήγορα απέκτησε μεγάλο ενδιαφέρον για την πολιτική. Όταν αποφοίτησε από το σχολείο προχώρησε με τις σπουδές του στον τομέα των Πολιτικών Επιστημών και Διεθνών Σχέσεων στο Georgetown University της Ουάσιγκτον στις ΗΠΑ, ενώ στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακό στη Δημόσια Διοίκηση και τα Οικονομικά στο University College of London.

Γρήγορα, αφού ολοκλήρωσε με επιτυχία τις σπουδές του, επέστρεψε στη χώρα μας, καθώς είχε ήδη αποφασίσει να ασχοληθεί ενεργά, με τον τομέα της επεξεργασίας, παραγωγής και τυποποίησης γαλακτοκομικών προϊόντων. Εκείνη την περίοδο του ήρθε μία ιδέα η οποία έγινε πράξη. Άλλωστε, αυτό έκανε πάντα, δεν έμενε στα λόγια. Προχώρησε στη δημιουργία μίας σύγχρονης μονάδας που στηρίζεται στα βιολογικά πρότυπα, με την επωνυμία Αγρόκτημα Βραχιάς.

Αυτό είναι το στάδιο κατά τη διάρκεια του οποίου γνώρισε τα πάντα για τη γεωργία, την κτηνοτροφία, αλλά και το εμπόριο, έχοντας αντιμετωπίσει όλα τα εμπόδια και τη γραφειοκρατία που συχνά συναντάει κάποιος που ασχολείται με την επιχειρηματικότητα. Aπό μικρός είχε όρεξη για αρκετή δουλειά, δείχνοντας πως αγαπάει ό,τι κάνει. Είχε μεράκι με οτιδήποτε και αν καταπιανόταν, ενώ κατάφερνε να ξεπερνάει πάντοτε τις δυσκολίες, έχοντας αποκτήσει εφόδια και εμπειρίες.

Η θεσμοθέτηση στην Ελλάδα των Αιρετών Περιφερειών, που έγινε με μεγάλη καθυστέρηση σε σύγκριση με την υπόλοιπη Ευρώπη, κέντρισε αμέσως το ενδιαφέρον του Απόστολου Τζιτζικώστα, καθώς είχε τη διορατικότητα και την οξυδέρκεια να αντιληφθεί τον ολοένα και πιο κρίσιμο ρόλο τους. Ήταν και είναι ένας ρόλος ιδιαίτερα κρίσιμο στην καθημερινότητα των πολιτών αλλά και στην περαιτέρω ανάπτυξη της χώρα μας.

Η Περιφέρεια της Κεντρικής Μακεδονίας επέδειξε σταθερότητα και αποτελεσματικότητα, ειδικά στα δύσκολα χρόνια που προηγήθηκαν με τη μία κρίση να διαδέχεται την άλλη: από την οικονομική κρίση στην πανδημία και από εκεί στον πόλεμο στην Ουκρανία και τη νέα ενεργειακή αναστάτωση.

Από την πρώτη στιγμή που εξελέγη αποτελούσε όραμά του η Κεντρική Μακεδονία να μπει στο κέντρο λήψης των αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το πέτυχε και αυτό. Το 2015 έγινε μέλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών που είναι ο επίσημος θεσμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον οποίο εκπροσωπούνται οι 240 Περιφέρειες και οι 90.000 Δήμοι της Ευρώπης. Η συνέχεια ήταν εξίσου σπουδαία καθώς εξελέγη Επικεφαλής της Ελληνικής Αντιπροσωπείας και αντιπρόεδρος και τον Φεβρουάριο του 2020 εκλέχθηκε πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών.

Αποτέλεσε τον πρώτο Έλληνα πρόεδρο σε ολόκληρη την ιστορία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των Περιφερειών. Αυτό από μόνο του καταδεικνύει την εργατικότητα, την ηγετική φυσιογνωμία αλλά και την εργατικότητά του.

Το μεγάλο και σταθερό «λιμάνι» του ήταν είναι και θα είναι η οικογένειά του. Παντρεύτηκε την αγαπημένη του Ελεάνα Βλάχου, με την οποία απέκτησε δύο υπέροχα παιδιά, τον Γιώργο και τη Ναταλία. Η οικογένειά του είναι τα πάντα για εκείνον και αποτελεί προτεραιότητα. Προσπαθεί να περνάει τον ελεύθερο χρόνο του όσο το δυνατόν περισσότερο με τα παιδιά και τη σύζυγό του. Άλλωστε, καθημερινά τού θέτουν αρκετά ερωτήματα, από τα οποία μαθαίνει πολλά και γίνεται και ο ίδιος καλύτερος.
newsbomb.gr



Συνάντηση του Αντιπεριφερειάρχη Δράμας με τον πρώην Βουλευτή Κωνσταντίνο Μπλούχο

Την Πέμπτη 1 Αυγούστου 2024 και ώρα 11:00, ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Μιχαήλ Μουρβετίδης υποδέχθηκε στο γραφείο του τον πρώην Βουλευτή Δράμας της Νέας Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνο Μπλούχο, με τον οποίο είχε μια γόνιμη συζήτηση γύρω από τα τρέχοντα ζητήματα της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας.

Ο κ. Μπλούχος είχε την ευκαιρία να ενημερώσει τον Αντιπεριφερειάρχη σχετικά με θέματα με τα οποία είχε ασχοληθεί προσωπικά κατά τη διάρκεια της βουλευτικής του θητείας.




Γ.Πασχαλίδης | Πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης για τα Άτομα με Αναπηρία

Η κυβέρνηση μας παραμένει πιστή στη δέσμευση της για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των συμπολιτών μας, Άτομα με Αναπηρία. Δύο πρόσφατες πρωτοβουλίες έρχονται να επιβεβαιώσουν αυτή τη δέσμευση.

Αναθεώρηση και διεύρυνση πίνακα μη αναστρέψιμων παθήσεων

Η πρώτη πρωτοβουλία αφορά την ενίσχυση των δικαιωμάτων και των παροχών για τα άτομα με αναπηρία. Η υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης μεταξύ των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Εργασίας αποτελεί σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση αυτή. Με την αναθεώρηση και διεύρυνση του πίνακα μη αναστρέψιμων παθήσεων, δίνεται τέλος στην άσκοπη ταλαιπωρία πολλών συμπολιτών μας. 

Ειδικότερα, 17 νέες παθήσεις προστέθηκαν στον πίνακα, ο οποίος περιλαμβάνει πλέον 159 παθήσεις συνολικά. Αυτό σημαίνει ότι οι πάσχοντες από αυτές τις παθήσεις θα κατοχυρώνουν εφ’ όρου ζωής το ποσοστό αναπηρίας τους χωρίς να χρειάζεται επαναξιολόγηση, απολαμβάνοντας τα προβλεπόμενα επιδόματα και παροχές χωρίς περιττές γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Επιπλέον, ενισχύουμε το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕ.Π.Α.) με 700 επιπλέον γιατρούς, φτάνοντας τον συνολικό αριθμό στους 1200, ενώ προσθέτουμε και νέες ειδικότητες. Η ενίσχυση αυτή θα μειώσει τον χρόνο αξιολόγησης των νέων αιτήσεων, προσφέροντας γρήγορη και αποτελεσματική εξυπηρέτηση στους πολίτες.

Ένταξη των Ατόμων με Αναπηρία στον Εξωδικαστικό Μηχανισμό

Μια ακόμη σημαντική πρωτοβουλία είναι η βελτίωση των ρυθμίσεων του Εξωδικαστικού Μηχανισμού για τα άτομα με αναπηρία. Με ΚΥΑ που υπέγραψαν οι Υπουργοί Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και Κοινωνικής Συνοχής & Οικογένειας, πλέον τα άτομα με ποσοστό αναπηρίας άνω του 67% εντάσσονται στην κατηγορία των ευάλωτων οφειλετών με αυξημένα όρια στα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.

Αυτό σημαίνει ότι οι πάσχοντες θα ωφελούνται από την αυτόματη και υποχρεωτική αποδοχή από τράπεζες και Δημόσιο της πρότασης αναδιάρθρωσης του χρέους τους στο πλαίσιο του Εξωδικαστικού Μηχανισμού. Επιπλέον, θα μπορούν να επωφεληθούν ευνοϊκότερων όρων διακανονισμού με τους χρηματοπιστωτικούς φορείς μέσω του Κώδικα Δεοντολογίας των τραπεζών. Αυτή η ρύθμιση παρέχει μια οριζόντια λύση σε ένα ευαίσθητο και σύνθετο πρόβλημα, πάντα σε συνεργασία με την Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ).

Συνεχίζουμε δυναμικά, με στόχο την προστασία και την υποστήριξη όλων των συμπολιτών μας, ιδίως των πιο ευάλωτων. Για μια κοινωνία με όλους, για όλους.




Tάσος Χατζηβασιλείου για Κάσο και ΣΥΡΙΖΑ: «Υιοθετώντας fake news κάνουν αντιπολίτευση στην πατρίδα»

«Υιοθετώντας τουρκικά fake news γύρω από τα γεγονότα στην Κάσο, ο ΣΥΡΙΖΑ στην πραγματικότητα ασκεί αντιπολίτευση στην ίδια την Ελλάδα», δήλωσε ο βουλευτής Σερρών και Γραμματέας Διεθνών Σχέσεων της Νέας Δημοκρατίας Τάσος Χατζηβασιλείου, σε συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ.

«Είναι μεγάλο σφάλμα να διακινούνται fake news στα εθνικά ζητήματα από την αντιπολίτευση», τόνισε ο κ. Χατζηβασιλείου, απαντώντας στις αξιώσεις του ΣΥΡΙΖΑ για περαιτέρω διάψευση τουρκικών δημοσιευμάτων που ήθελαν την Αθήνα να ζήτησε άδεια από την Άγκυρα ώστε να τελεστούν εργασίες του ιταλικού ερευνητικού πλοίου ανοιχτά της Κάσου. Επίσης, υπογράμμισε ότι οι ισχυρισμοί του τουρκικού Τύπου διαψεύστηκαν άμεσα από αξιωματούχους του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

«Θέλω να απευθύνω μία έκκληση στην αντιπολίτευση: τα fake news είναι μεγάλο λάθος και δεν βοηθούν την εθνική υπόθεση», επισήμανε ο Σερραίος βουλευτής. «Αυτό δεν είναι αντιπολίτευση στη Νέα Δημοκρατία, είναι αντιπολίτευση στην ίδια τους την πατρίδα», πρόσθεσε, καλώντας την Κουμουνδούρου να σταθεί στο ύψος τον περιστάσεων και να μην παίζει με θέματα τόσο μεγάλης σοβαρότητας.

«Το σκάφος πήγε με βάση τον προγραμματισμό του και πραγματοποίησε την έρευνά του σε ελληνική ΑΟΖ, χωρίς να δεχθούμε, ούτε άμεσα ούτε έμμεσα, τις τουρκικές ψευτοδιεκδικήσεις», τόνισε, αναφερόμενος στο νομικά αίωλο τουρκολιβυκό μνημόνιο, το οποίο εσκεμμένα αγνοεί την επήρεια μεγάλων ελληνικών νησιών στην οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών.

Υπενθυμίζεται ότι η περιοχή αυτή ούτως ή άλλως καλύπτεται από τη συμφωνία μερικής οριοθέτησης ΑΟΖ μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου που υπογράφηκε το 2020. Οι εργασίες του ιταλικού πλοίου έγιναν στο πλαίσιο του σχεδιασμού για ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με την Κύπρο.




Γιάννης Πασχαλίδης για τις νέες καίριες νομοθετικές παρεμβάσεις

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης, σχολιάζοντας τις νέες καίριες νομοθετικές παρεμβάσεις, ανέφερε ότι η Κυβέρνηση, προσηλωμένη στην επίλυση ζητημάτων καθημερινότητας, προχώρησε στην κύρωση της συμφωνίας συγχώνευσης μεταξύ της Attika Bank και της Παγκρήτιας Τράπεζας, στην ψήφιση του νομοσχεδίου του ΥΠΑΙΘ σχετικά με την «Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη και το Ψηφιακό Φροντιστήριο»,   επίκειται δε η ψήφιση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Υγείας για την «Ολοκλήρωση της Ψυχιατρικής Μεταρρύθμισης».

Ειδικότερα, ο Βουλευτής κατά την ομιλία του ενώπιον της Ολομέλειας της Βουλής επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για την συγχώνευση των ανωτέρω τραπεζών υπογράμμισε ότι με τη συμφωνία  αυτή δύο τράπεζες επιβαρυμένες με σωρεία κόκκινων δανείων και με αβέβαιο μέλλον, όχι μόνο διασώζονται, αλλά μετασχηματίζονται σε ισχυρό πυλώνα του τραπεζικού συστήματος, προς όφελος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, του τραπεζικού συστήματος και της ελληνικής οικονομίας . 

Αναφορικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ο Βουλευτής δήλωσε ότι περιέχει πλήθος εκσυγχρονιστικών διατάξεων και συγκεκριμένα:

  • Δημιουργία μιας «Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πύλης» και λειτουργία του «Ψηφιακού Φροντιστηρίου» 
  • Ενίσχυση του θεσμού του επαγγελματικού προσανατολισμού με δυνατότητα δωρεάν ατομικής διαδικτυακής συνεδρίας 
  • Στήριξη των μαθητών των απομακρυσμένων και ορεινών περιοχών  μέσω της λειτουργίας των αυτόνομων τάξεων.
  • Ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου αντιμετώπισης της ενδοσχολικής βίας
  • Εκσυγχρονισμός της επαγγελματικής κατάρτισης 

Όσον αφορά το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας για την «Ολοκλήρωση της Ψυχιατρικής Μεταρρύθμισης», ο Βουλευτής δήλωσε ότι πρόκειται να βελτιώσει την ποιότητα παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας , ενισχύοντας  την προσβασιμότητα στις αναγκαίες και δωρεάν υπηρεσίες για όλους τους πολίτες, διασφαλίζοντας παράλληλα τις θέσεις και το καθεστώς εργασίας κάθε επαγγελματία.




Μακάριος Λαζαρίδης: Η συνεργασία Υπουργείου Πολιτισμού-Κέντρου Καππαδοκικών Μελετών θα διαφυλάξει τον Ελληνισμό της Καππαδοκίας

Μια ακόμη δέσμευση του Βουλευτή ΠΕ Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, Μακάριου Λαζαρίδη, έγινε πράξη τη Δευτέρα, 29 Ιουλίου 2024, με την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Πολιτισμού και του Κέντρου Καππαδοκικών Μελετών «Η Ναζιανζός» για την προστασία και ανάδειξη των συλλογών του Κέντρου.

Ήταν 25 Ιανουαρίου 2021, ανήμερα του Αγίου Γρηγορίου του Ναζιανζηνού του Θεολόγου, όταν ο κ. Λαζαρίδης επισκέφθηκε το Κέντρο, που από το 2020 αποτελεί Σωματείο, ξεναγήθηκε από τον Πρόεδρό του Καπλάνη Ιωσηφίδη και συζήτησαν εκτενώς την ανάγκη να περισωθούν τα ιστορικά τεκμήρια της ζωής και δράσης των Ελλήνων Καππαδοκών, να διαφυλαχτούν και να αναδειχτούν οι μοναστηριακές συλλογές της περιοχής του Γκέλβερι (Καρβάλη), καθώς και όλης της Καππαδοκίας.

Στη συνέχεια, ο κ. Λαζαρίδης ενημέρωσε άμεσα την Υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, η οποία επέδειξε έντονο ενδιαφέρον και δέχτηκε να βρει την ενδεδειγμένη λύση και να συμβάλλει έτσι καθοριστικά στην έρευνα, καταγραφή, μελέτη και προβολή του Ελληνοκαππαδοκικού Πολιτισμού.

Έτσι, μετά από τις αναγκαίες πρωτοβουλίες που ανέλαβε το Υπουργείο Πολιτισμού, ρυθμίζοντας και το σχετικό νομικό πλαίσιο (Νόμος 4858/2021) και με δεδομένο ότι το Υπουργείο είναι ο αρμόδιος φορέας για την καταγραφή, συντήρηση και ανάδειξη των μνημειακών συλλογών, η κυρία Μενδώνη κατέληξε στην απόφαση να συναφθεί Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Πολιτισμού και του Κέντρου Καππαδοκικών Μελετών «Η Ναζιανζός».

Στο πλαίσιο αυτό, το Μνημόνιο Συνεργασίας που υπεγράφη τη Δευτέρα 29 Ιουλίου 2024, μεταξύ της Υπουργού Πολιτισμού, Λίνας Μενδώνη και του Προέδρου του Κέντρου Καππαδοκικών Μελετών, Καπλάνη Ιωσηφίδη, παρουσία του Μακάριου Λαζαρίδη, προβλέπει την ολοκληρωμένη προστασία, ανάδειξη και διαχείριση των συλλογών του Κέντρου, ως τεκμηρίων και πολιτιστικών αγαθών που σχετίζονται με την παράδοση του Καππαδοκικού Ελληνισμού.

Αμέσως μετά την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας στο Υπουργείο Πολιτισμού, ο κ. Λαζαρίδης έκανε την εξής δήλωση:

«Είμαι πολύ χαρούμενος για τη σημερινή, σημαντική εξέλιξη για τον τόπο μας, για την ιστορική μας κληρονομιά και τη διατήρηση της ιστορικής μας μνήμης.

Μια ιστορική μέρα για τον Καππαδοκικό Ελληνισμό, μια όμορφη μέρα για το χωριό της Νέας Καρβάλης.

Η χαρά μου είναι διπλή γιατί είδα τις προσπάθειές μου να ευοδώνονται, ύστερα από συνεννόηση με την Υπουργό Πολιτισμού, κυρία Λίνα Μενδώνη και τον Πρόεδρο του Κέντρου Καππαδοκικών Μελετών, κ. Καπλάνη Ιωσηφίδη, που αποτυπώθηκε με την υπογραφή του σχετικού Μνημονίου για την προστασία και την ανάδειξη των συλλογών του Κέντρου.

Στόχος είναι η ολοκληρωμένη διαχείριση των εν λόγω συλλογών, ως τεκμηρίων και πολιτιστικών αγαθών, που σχετίζονται με την παράδοση του Καππαδοκικού Ελληνισμού, αλλά και με αντικείμενα του υλικού πολιτισμού της προβιομηχανικής περιόδου απ’ όλη την Ελλάδα.

Αυτό θα γίνει με την ανάπτυξη πολυεπίπεδων συνεργειών και κοινών δράσεων με σκοπό τη μελέτη και προβολή των Συλλογών του Κέντρου και του πολιτιστικού αποθέματος των Καππαδοκών.

Θα ήθελα να ευχαριστήσω και τους δύο, την κυρία Μενδώνη, που ‘αγκάλιασε’ από την πρώτη στιγμή την πρωτοβουλία μου και τον κ. Ιωσηφίδη και να δηλώσω την μεγάλη ικανοποίησή μου για την έμπρακτη υιοθέτηση απ’ όλους του ρητού, σύμφωνα με το οποίο “αυτοί που δεν θυμούνται την ιστορία τους είναι καταδικασμένοι να την ξαναζήσουν”.




ΣΥΡΙΖΑ: Η διαγραφή Πολάκη επισκίασε τις άλλες εσωκομματικές εντάσεις

Ποια παρατήρηση σε «πολάκειο» ύφος σε μια συνεργάτιδα του υπουργού Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη, ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της υπομονής στον ΣΥΡΙΖΑ για τον Παύλο Πολάκη.

Λίγο αργότερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος εξέδωσε ακόμα μια ανακοίνωση εναντίον της συμπεριφοράς Πολάκη, ωστόσο αυτή τη φορά υπήρξε «αντίδραση» από την Κουμουνδούρου, καθώς μόλις πληροφορήθηκε το τι συνέβη στη Βουλή, ο Στέφανος Κασσελάκης έθεσε εκτός Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ τον Παύλο Πολάκη.

Ανακουφισμένοι πολλοί βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

Φυσικά επρόκειτο για μια μείζονα εξέλιξη, η οποία επισκίασε κάθε άλλη πιθανή εσωκομματική ένταση, μετά τα νέα επεισόδια των τελευταίων ημερών στο εσωτερικό της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Πολλοί βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ έδειχναν ανακουφισμένοι, κυρίως για το ότι δεν θα είναι, πλέον, υποχρεωμένοι να υπερασπίζονται τις πρακτικές και το ύφος Πολάκη στα διάφορα πάνελς των τηλεοπτικών καναλιών.

Φαίνεται πως ούτε η κυβέρνηση περίμενε αυτή την ακαριαία απόφαση Κασσελάκη να θέσει εκτός Κοινοβουλευτικής Ομάδας τον «αψύ Σφακιανό», γι αυτό δεν υπήρξε επίσημη κυβερνητική αντίδραση στη διαγραφή Πολάκη.

Αιφνιδιάστηκε ο Πολάκης

Αιφνιδιάστηκε, όμως, και ο ίδιος ο Παύλος Πολάκης, ο οποίος στη συνέχεια εξεμάνη και προσπάθησε να μπει στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, όπου δημιούργησε ένταση με τον επικεφαλής της Κ.Ο, Σωκράτη Φάμελλο.

«Υπερασπίστηκα τον εαυτό μου από υποτιμητικές εκφράσεις της συνεργάτιδας Γεωργιάδη. Εγώ ΣΥΡΙΖΑ θα είμαι όσο ο λαός θέλει να είμαι. Από εκεί και πέρα τα υπόλοιπα δεν αναγνωρίζω τίποτα. Φεύγω για να μη δημιουργηθεί άλλο πρόβλημα, αλλά κάποιοι βρήκαν αφορμή» ήταν τα χαρακτηριστικά λόγια του Παύλου Πολάκη.

Νωρίτερα ο ανεξάρτητος, πλέον, βουλευτής Χανίων είχε περάσει από το γραφείο του Προέδρου της Βουλής, μόλις έμαθε ότι ο Κωνσταντίνος Τασούλας, εφαρμόζοντας τον κανονισμό του Σώματος, επέβαλε ποινή στον Παύλο Πολάκη για την ανάρμοστη συμπεριφορά του, που περιλαμβάνει την περικοπή του μισού της μηνιαίας αποζημίωσης του βουλευτή.

Μάλιστα ο πρόεδρος της Βουλής δήλωσε ότι «αν συνεχίσει με αυτή τη συμπεριφορά, με διαδοχικές αποφάσεις μας θα βοηθήσει πολύ με αυτή του τη χυδαιότητα τα οικονομικά της χώρας» υπονοώντας ότι θα συνεχίσει να του κόβει μέρος της βουλευτικής του αποζημίωσης.

Πιο ενωτικός ο Κασσελάκης

Ο Στέφανος Κασσελάκης προσήλθε λίγο αργότερα στη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ χωρίς να κάνει καμία αναφορά στις ραγδαίες εξελίξεις που έθεσαν εκτός ΣΥΡΙΖΑ τον Παύλο Πολάκη, γνωρίζοντας όμως ότι αυτό ήταν το θέμα της χθεσινής ημέρας.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ανέβηκε στο βήμα κι έκανε μια ενωτική ομιλία, προσπαθώντας να αφήσει πίσω του τις τριβές και τις εντάσεις από την πρόσφατη συνεδρίαση της Κεντρικής Οργανωτικής Επιτροπής Συνεδρίου, όταν είχε καλέσει όσους δεν συμφωνούν με τις αποφάσεις που ελήφθησαν, να φύγουν από το κόμμα.

Χθες ο κ. Κασσελάκης ήταν πολύ πιο ενωτικός, έκανε λόγο για την ανάδειξη της συλλογικής ταυτότητας του ΣΥΡΙΖΑ αντί των προσωπικών στρατηγικών:

«Ανάμεσά μας δεν υπάρχει κάποιος αλάνθαστος, αλλά είμαι βέβαιος, αλλιώς δεν θα ήμουν πρόεδρος σε αυτό το κόμμα, ότι δεν υπάρχει και κανένας δόλιος. Ελάτε να αναδείξουμε την συλλογική μας ποιότητα και όχι τις ατομικές μας μικροδιαφωνίες», είπε, κι επιτέθηκε στην κυβέρνηση και τον πρωθυπουργό με τη φράση «το αδιέξοδο προμηνύει την κατάρρευση του επιτελικού κράτους Μητσοτάκη και την ανεξέλεγκτη πτώση των θραυσμάτων στο σύνολο της κοινωνίας».

imerisia.gr




Δένδιας: Υπεγράφη η επιστολή αποδοχής για τα F-35

Την υπογραφή της επιστολής αποδοχής προς την αμερικανική πλευρά για την προμήθεια των F-35, ανακοίνωσε σε  δήλωσή του κατά την επίσκεψή του στην 112 Πτέρυγα Μάχης στην Ελευσίνα ο Νίκος Δένδιας

«H Ελλάδα χτίζει πανίσχυρες ένοπλες δυνάμεις αγοράζοντας το πιο σύγχρονο πολεμικό αεροσκάφος στον κόσμο», υπογράμμισε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.

Ολοκληρώθηκε έτσι η διαπραγμάτευση της Αθήνας με την Ουάσινγκτον για την απόκτηση από μεριάς της Ελλάδας των μαχητικών 5ης γενιάς F-35.




Παναγιωτόπουλος: «Μας ανησυχεί το περιστατικό με τον πυροβολισμό του συνοριοφύλακα στον Έβρο»

Στο επεισόδιο του Έβρου, όπου Έλληνας συνοριοφύλακας δέχτηκε πυρά από την τουρκική πλευρά του ποταμού, αναφέρθηκε ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος, λέγοντας χαρακτηριστικά πως “πρόκειται για ένα περιστατικό το οποίο μας ανησυχεί” .

Αναφερόμενος στο επεισόδιο με τον τραυματισμό του συνοριοφύλακα στον Έβρο, το τι ακριβώς συνέβη εκεί και αν τα πυρά ήταν από το τουρκικό έδαφος, ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, ο κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος τόνισε «Δεν μπορούμε να ξέρουμε από πού ήταν. Και όπως καταλαβαίνετε διεξάγω και εγώ τις έρευνες. Αλλά σε κάθε περίπτωση το ότι ένας συνοριοφύλακας εν ώρα περιπολίας πυροβολήθηκε από την απέναντι πλευρά, να το πω έτσι, ανεβάζει σε επίπεδο τη σοβαρότητα του συμβάντος. Είναι άλλο να υπάρχουν κάποιες αντεγκλήσεις, να συναντά η μία περίπολος την άλλη σε μικρή απόσταση και άλλο να υπάρχει πυροβολισμός και τραυματισμός Έλληνα συνοριοφύλακα.




Επίσκεψη της Έλενας Σώκου, συντονίστριας του Γραφείου του Πρωθυπουργού στην Θεσσαλονίκη στον δήμαρχο Καβάλας και αντιπεριφερειάρχη Π.Ε Καβάλας.

Η συνάντηση της συντονίστριας του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη, Έλενας Σώκου, με το Δήμαρχο Καβάλας, Θόδωρο Μουριάδη, πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τετάρτης 24 Ιουλίου στο Δημαρχιακό Μέγαρο. Η κ. Σώκου συνοδευόταν από τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο και τη Γραμματέα της ΔΕΕΠ ΝΔ Καβάλας, Μπάμπη Δράκο, Ιορδάνη Παπαντίδη και Στέλλα Παπαδοπούλου αντίστοιχα.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, η κ. Σώκου δεσμεύτηκε να επισκεφθεί εκ νέου το Δημαρχείο Καβάλας στο προσεχές διάστημα, με στόχο την αναψηλάφηση θεμάτων που αφορούν την πρόοδο και την ευημερία των κατοίκων της περιοχής.

Η συνάντηση εργασίας με τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας κ. Θεόδωρο Μαρκόπουλο περιλάμβανε επίσης τον Αναπληρωτή Περιφερειάρχη κ. Νικόλαο Ευκαρπίδη και τον Θεματικό Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης και Καινοτομίας Αλέξανδρο Ιωσηφίδη. Ο πρόεδρος της ΔΕΕΠ κ. Χαράλαμπος Δράκος και το μέλος της ΔΕΕΠ κ. Ιορδάνης Παπαντίδης ήταν επίσης παρόντες. Συζητήθηκαν τα σημαντικότερα θέματα που απασχολούν την Καβάλα και τη Θάσο, ενώ υπήρξαν συμφωνίες για κοινές δράσεις και δρομολόγηση λύσεων σε ορισμένα από τα προβλήματα. Η συνεργασία ανανεώθηκε με προγραμματισμό νέας συνάντησης στο εγγύς μέλλον. Ο κ. Μαρκόπουλος δώρισε στην κ. Σώκου ένα αντίγραφο αρχαίου ειδωλίου της «Νύμφης της Νεαπόλεως» και ένα λεύκωμα με την ιστορία της Ανατολικής Μακεδονίας.




Συναντήση του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας με τους αρμόδιους φορείς για το πολυδύναμο ιατρείο Οφρυνίου

Ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θόδωρος Μαρκόπουλος, πραγματοποίησε συνάντηση με τους αρμόδιους φορείς τη Δευτέρα 22 Ιουλίου 2024. Το κύριο θέμα της συζήτησης ήταν η βελτίωση της υγειονομικής κάλυψης στην ευρύτερη περιοχή της παραλίας του Οφρυνίου και η αντιμετώπιση των υφιστάμενων προβλημάτων.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, εξετάστηκαν διάφορα θέματα για την επαρκή στελέχωση του περιφερειακού ιατρείου, αλλά και η ανάγκη για αυξημένη κάλυψη από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ, ώστε να διασφαλιστεί η άμεση διακομιδή ασθενών στο νοσοκομείο της Καβάλας.




Συνάντηση συνεργασίας Μουριάδη – Ιωσηφίδη στο Δημαρχείο Καβάλας

Συνάντηση συνεργασίας, η οποία διήρκεσε περίπου μία ώρα, είχε το πρωί της Δευτέρας 22 Ιουλίου 2024 ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, με τον Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης ΑΜΘ, Αλέξανδρο Ιωσηφίδη, κατά τη διάρκεια της οποίας έγινε ιδιαίτερη μνεία στις δυνατότητες κοινής δράσης, με απώτερο στόχο την ανάπτυξη της περιοχής μας.

Συγκεκριμένα, παρουσία του Διευθυντή Προγραμματισμού, Ανάπτυξης και Ψηφιακών Υπηρεσιών, Μπάμπη Παπαδόπουλου, εξετάστηκε το ενδεχόμενο ανάληψης συγκεκριμένων πρωτοβουλιών για την αύξηση της τουριστικής κίνησης στην πόλη και τη δημοτική ενότητα Φιλίππων, την αξιοποίηση των καπναποθηκών και την προώθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού στο Δήμο Καβάλας. Το πλαίσιο συνεργασίας των δύο φορέων, κατόπιν σχετικής συνεννόησης, θα καθοριστεί το προσεχές χρονικό διάστημα.




Κύπρος: 50 Χρόνια μετά την Εισβολή του Αττίλα

Στις 20 Ιουλίου 1974, η Τουρκία εισέβαλε στην Κύπρο, παραβιάζοντας όλους τους κανόνες του διεθνούς δικαίου, συμπεριλαμβανομένου του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών. Η παράνομη τουρκική εισβολή έγινε σε δύο φάσεις. Κατά τη δεύτερη φάση, η Τουρκία πήρε την πόλη της Αμμοχώστου, υπό τον έλεγχό της και έκτοτε κατέχει παράνομα πάνω από το 36% του εδάφους της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Ως αποτέλεσμα της τουρκικής στρατιωτικής εισβολής και κατοχής, 162.000 Ελληνοκύπριοι εγκατέλειψαν τα σπίτια τους και έγιναν πρόσφυγες στη χώρα τους. Μέχρι σήμερα οι δυνάμεις κατοχής εμποδίζουν την επιστροφή των προσφύγων στα σπίτια και τις περιουσίες τους.

Από ανθρωπιστικής πλευράς, η πιο τραγική συνέπεια της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο το καλοκαίρι του 1974 είναι οι αγνοούμενοι. Κατά τη διάρκεια και μετά την τουρκική εισβολή, χιλιάδες Ελληνοκύπριοι συνελήφθησαν και κρατήθηκαν σε στρατόπεδα συγκέντρωσης στην Κύπρο από Τούρκους στρατιώτες και παραστρατιωτικούς που λειτουργούσαν υπό τον τουρκικό στρατό. Επίσης, περισσότεροι από 2.000 αιχμάλωτοι πολέμου είχαν μεταφερθεί παράνομα και κρατήθηκαν σε φυλακές στην Τουρκία. Κάποια εξ αυτών αγνοούνται ακόμη και σήμερα. Εκατοντάδες άλλοι Ελληνοκύπριοι, τόσο στρατιώτες όσο και πολίτες (συμπεριλαμβανομένων ηλικιωμένων, γυναικών και παιδιών) έχουν εξαφανιστεί στις Τουρκοκρατούμενες περιοχές και η τύχη τους είναι ακόμη άγνωστη.

Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις υπάρχουν τεκμηριωμένες μαρτυρίες ότι οι αγνοούμενοι εθεάθησαν για τελευταία φορά ζωντανοί στα χέρια του τουρκικού στρατού ή παραστρατιωτικών ομάδων, που ενεργούσαν υπό την καθοδήγηση και την ευθύνη των τουρκικών δυνάμεων κατοχής.

newsbomb.gr




Κύπρος | Τα μηνύματα Μητσοτάκη στις εκδηλώσεις μνήμης

Πενήντα χρόνια συμπληρώθηκαν από την μαύρη ημέρα της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να δίνει το παρών στη Λευκωσία για να συμμετάσχει στις εκδηλώσεις μνήμης, ενώ την ίδια μέρα, οι Τουρκοκύπριοι προκλητικές φιέστες με την παρουσία και του Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος βρίσκεται από το πρωί στο νησί.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός είναι ο πρώτος που επισκέπτεται τη Λευκωσία για να συμμετάσχει στις εκδηλώσεις, και θα στείλει το απόγευμα το μήνυμα πως «στοχεύουμε στην επίτευξη μιας λύσης για διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία και καμία λύση δύο κρατών δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή».

Σε ανάρτησή του ο πρωθυπουργός ανέφερε, ενόψει της επίσκεψής του στην Κύπρο:

«Μισός αιώνας από την εθνική τραγωδία της Κύπρου. Τιμούμε όσους χάθηκαν. Και διεκδικούμε ένα ευρωπαϊκό κράτος, ενιαίο, με βάση τα ψηφίσματα του ΟΗΕ. Χωρίς ξένο στρατό κατοχής. Και όπως το θέλει ο ποιητής: “Χρυσοπράσινο φύλλο ριγμένο στο πέλαγος“».

Σημειώνεται πως Νίκος Χριστοδουλίδης και Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχουν κατ΄ιδίαν συνάντηση στις 19:45 και σαρανταπέντε λεπτά αργότερα, ο Έλληνας πρωθυπουργός θα μιλήσει στην εκδήλωση στο Προεδρικό.

Προκλητική φιέστα με απειλές για νέο «Αττίλα»

Από την άλλη, στα Κατεχόμενα, επικρατεί πανηγυρικό κλίμα ενώ ετοιμάζουν ακραίες και προκλητικές φιέστες, με πολλές απειλές για έναν νέο «Αττίλα», ενώ χαρακτηριστικά, το τουρκικό υπουργείο Άμυνας να αναφέρει σε ανάρτησή του πως «θα έρθουμε ξαφνικά μια νύχτα».

Η Άγκυρα κλιμακώνει την ρητορική και το σημάδι αυτό δεν είναι καλό για Έλληνες και Ελληνοκυπρίους που στόχο έχουν πάντα την επανέναρξη των συνομιλιών και την επίτευξη μιας λύσης δίκαιης και βιώσιμης στη βάση των ψηφισμάτων των Ηνωμένων Εθνών για την επανένωση του νησιού.

Κόκκινη γραμμή η λύση δύο κρατών

Ωστόσο, η αδιαλλαξία της Τουρκίας δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας καθώς μιλούν μόνο για λύση δύο κρατών, που είναι κόκκινη γραμμή για την Ελλάδα και τους Ελληνοκυπρίους.

Αυτό επανέλαβε και ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Δένδιας σε ανάρτησή του τονίζοντας πως «Δεν ξεχνάμε» και πως «Δεν συμβιβαζόμαστε με τη συνέχιση της παράνομης κατοχής κατά παράβαση του Διεθνούς Δικαίου και του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ».

«Βλέπει» επανέναρξη συνομιλιών ο Χριστοδουλίδης

Το βράδυ της Παρασκευής, πάντως, ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας σε δηλώσεις του στους δημοσιογράφους προσερχόμενος στην εκδήλωση μνήμης και τιμής για τους Αγνοούμενους, στο Πανόραμα Αγνοουμένων, στον Κόρνο, είπε ότι «θεωρώ, στη βάση της πληροφόρησης που έχω, των δεδομένων που έχω ενώπιόν μου, σύντομα να έχουμε κάποιες εξελίξεις προς αυτή την κατεύθυνση. Ας ελπίσουμε ότι αυτές οι εξελίξεις θα οδηγήσουν και στην ουσιαστική επανέναρξη των συνομιλιών».

Συνεχίζοντας, ο ΠτΔ σημείωσε ότι βλέπει εξελίξεις ως προς την επανέναρξη των συνομιλιών το επόμενο διάστημα.  «Είναι δύσκολη μέρα που ξημερώνει αύριο για όλους μας. Το θέμα των αγνοουμένων είναι η τραγικότερη πτυχή, αυτής της συνεχιζόμενης κατοχής. Την ίδια στιγμή αν θέλουμε πραγματικά να τιμούμε τη μνήμη όλων αυτών των ανθρώπων που θυσιάστηκαν για να υπάρχουμε σήμερα εμείς, για να υπάρχει η Κυπριακή Δημοκρατία, για να υπάρχουν θεσμοί, πρέπει να πράξουμε ό,τι είναι δυνατόν παρά τις δυσκολίες – δεν τις παραγνωρίζω, τις γνωρίζω από πρώτο χέρι – και να επαναρχίσει ο διάλογος», τόνισε.

Όπως μεταδίδει το Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων, ερωτηθείς εάν έχει δει το βίντεο που έχουν δημοσιεύσει οι τουρκικές δυνάμεις, είπε ότι έχει δει το βίντεο «έχω δει πολλές μαρτυρίες από άτομα που έφυγαν από τα σπίτια τους, είδα χθες τα παιδιά των αγνοουμένων, παιδιά που είναι στη δική μου ηλικία κατά κύριο λόγο, Είναι μια δύσκολη μέρα αύριο αλλά το πιο σημαντικό είναι να πάρουμε όλοι μας τα μηνύματα εάν θέλουμε πραγματικά να τιμούμε την μνήμη αυτών των ανθρώπων».

ethnos.gr




Στα Κατεχόμενα ο Ερντογάν για τα 50 χρόνια από την παράνομη τουρκική εισβολή στην Κύπρο

Ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν έφτασε στα Κατεχόμενα για την 50ή επέτειο της τουρκικής εισβολής την Κύπρο. Ο πρόεδρος του MHP Ντεβλέτ Μπαχτσελί και ο πρόεδρος του CHP Οζγκιούρ Οζέλ συμμετέχουν επίσης στις «εορταστικές» εκδηλώσεις, οι οποίες περιλαμβάνουν παρέλαση 50 πλοίων και επίδειξη στον αέρα από τα Τουρκικά Αστέρια.

Η στρατιωτική παρέλαση στην κατεχόμενη Λευκωσία έχει ξεκινήσει. Στις 10.00 ο Τούρκος πρόεδρος Ερντογάν επισκέφθηκε το Μνημείο Ατατούρκ μαζί με τον Τ/Κ ηγέτη, Ερσίν Τατάρ και κατέθεσε στεφάνι.

Υπογράφοντας το Ειδικό Βιβλίο του Μνημείου, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν έγραψε:

«Είμαστε υπερήφανοι που φτάσαμε στην 50ή επέτειο της Ειρηνευτικής Επιχείρησης της 20ής Ιουλίου, την οποία οι ηρωικές μας Ένοπλες Δυνάμεις διεξήγαγαν χέρι χέρι με τον τουρκοκυπριακό λαό. Με την επιχείρηση αυτή το τουρκικό έθνος απέδειξε για άλλη μια φορά σε ολόκληρο τον κόσμο την ακλόνητη δέσμευσή του για την ανεξαρτησία και το μέλλον του. Ο τουρκοκυπριακός λαός συνεχίζει τον αγώνα του για ανεξαρτησία, που στέφθηκε με νίκη, με την υποστήριξη της Μητέρας Πατρίδας Δημοκρατίας της Τουρκίας, και ατενίζει το μέλλον με ελπίδα και αυτοπεποίθηση. Πιστεύω ειλικρινά ότι η ελευθερία που αποκτήθηκε με κόστος τη ζωή των ηρώων μας ως αποτέλεσμα σκληρών αγώνων θα συνεχιστεί για πάντα. Με την ευκαιρία αυτή, αποτίω φόρο τιμής στους μάρτυρές μας που μας κληροδότησαν αυτή την πατρίδα και εκφράζω την ευγνωμοσύνη μας στους βετεράνους μας. Ας αναπαυθεί η ψυχή σας εν ειρήνη»




Καβάλα | Παρουσίαση του Προέδρου και των μελών του νέου Αναπτυξιακού Οργανισμού του Δήμου Καβάλας

Την Τετάρτη 17 Ιουλίου 2024, στις 12:30, στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας, ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, παρουσίασε τον Πρόεδρο και τα μέλη του Αναπτυξιακού Οργανισμού του Δήμου Καβάλας.

Ο πρόεδρος του Οργανισμού είναι ο Κωστής Σιμιτσής, και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου είναι οι εξής: Ο πρόεδρος του Οργανισμού, είναι ο Κωστής Σιμιτσής και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου, που είναι οι: Νίκος Νίκου (επιχειρηματίας, πρώην δημοτικός σύμβουλος Δήμου Καβάλας), Κώστας Πεφάνης (τέως πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου), Γιάννης Κελγιώργης (πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου), Παναγιώτης Αγγελίδης (αντιδήμαρχος, τέως πρόεδρος της «Δημωφέλεια»), Χριστόδουλος Μιχαλάκης (αντιδήμαρχος), Βασίλης Δημόπουλος (επιχειρηματίας).

Ο Δήμαρχος, Θόδωρος Μουριάδης, ευχήθηκε καλή επιτυχία στο έργο του διοικητικού συμβουλίου και τόνισε ότι απαρτίζεται από ανθρώπους που γνωρίζουν την αγορά και το αντικείμενο της επιχειρηματικότητας. Σημείωσε επίσης πως τα έσοδα των Δήμων έχουν ελαττωθεί και είναι αναγκαίο να αξιοποιηθούν με τον καλύτερο τρόπο οι λιγοστές πηγές. Ο Αναπτυξιακός Οργανισμός, με το διοικητικό συμβούλιο και το προσωπικό του, θα συμβάλλει σημαντικά σε αυτή την προσπάθεια. Ανέφερε ακόμη ότι οι τρεις πρώτοι υπάλληλοι θα προέρχονται από τον Δήμο Καβάλας, ενώ οι υπόλοιποι θα προσληφθούν με διαγωνισμό μέσω Α.Σ.Ε.Π.




Καβάλα | Διαμαρτυρία εκπαιδευτικών στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Την Τετάρτη το πρωί πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση εκπαιδευτικών έξω από την Αντιπεριφέρεια Καβάλας, με πρωτοβουλία του συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε. Καβάλας.

Οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν την αντίθεσή τους στο έγγραφο του γενικού γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας, κ. Γιάννη Κατσαρού, το οποίο εστάλη πρόσφατα σε όλες τις διευθύνσεις εκπαίδευσης των περιφερειακών ενοτήτων. Το έγγραφο αυτό ζητά από τους διευθυντές εκπαίδευσης, τους περιφερειακούς διευθυντές και τους σχολικούς συμβούλους να αποστείλουν τα ονόματα των διευθυντών και εκπαιδευτικών που δεν έχουν συμμετάσχει ενεργά στην αξιολόγηση. Μετά τη συγκέντρωση, οι εκπαιδευτικοί κατευθύνθηκαν στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και συναντήθηκαν με την διευθύντρια για να εκφράσουν τις ανησυχίες και τις αντιρρήσεις τους.




ΠΑΣΟΚ: Η Άννα Διαμαντοπούλου ανακοίνωσε την υποψηφιότητά της για την ηγεσία

Η όγδοη υποψήφια πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, για τις εσωκομματικές εκλογές του Οκτωβρίου έγινε και επίσημα σήμερα η Άννα Διαμαντοπούλου. Η ίδια με ένα βίντεο που αναρτήθηκε στα social media εξηγεί τους λόγους για τους οποίους αποφάσισε να διεκδικήσει την ηγεσία του Κινήματος.

Τι αναφέρει στο μήνυμά της

«Πιστεύω στην κοινωνία, πιστεύω στην πολιτική, πιστεύω στη δύναμη του ανθρώπου να ορίζει τη μοίρα του, στη δύναμη του καθενός και της καθεμιάς μας να ονειρεύεται και να χτίζει μια καλύτερη ζωή.

Αυτό κατάφερε η γενιά μου και μια σειρά Ελλήνων με το ΠΑΣΟΚ της Αλλαγής και των προοδευτικών μεταρρυθμίσεων στην εξουσία. Αυτό κατάφερα και εγώ από την Κοζάνη να βρεθώ στην Ευρώπη και τον κόσμο και από το ορυχείο που δούλευε ο πατέρας μου και τις σπουδές μου στο Πολυτεχνείο στη Βουλή, σε μια σειρά από θέσεις ευθύνης είτε στην πολιτική είτε στον ιδιωτικό τομέα.

Δεν είχα ονειρευτεί από την αρχή τα όσα κατάφερα. Ξέρω ότι τότε είχαμε και είχα το δικαίωμα στο όνειρο, όπως ξέρω ότι σήμερα η νεότερη γενιά ο γιος μου και οι φίλοι του, μια σημερινή δεκαπεντάχρονη Άννα στην Κοζάνη δεν έχει και δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες με όσες είχα εγώ και οι φίλοι μου τότε. Γιατί στο δρόμο οι Έλληνες χάσαμε το μέτρο και στη συνέχεια την αυτοκυριαρχία μας και μαζί την ελπίδα. Και τώρα; Τώρα, βρισκόμαστε μπροστά σε μια σειρά από σταυροδρόμια και σε αυτά τα σταυροδρόμια πιστεύω ότι μαζί με το ΠΑΣΟΚ, ενεργοποιώντας τις αστείρευτες δυνάμεις της παράταξης μας, με όραμα για τις ζωές μας, με πολιτικές θέσεις, με ουσία, πίστη, δουλειά και ρεαλισμό μπορούμε να δείξουμε τον δρόμο και να τον βαδίσουμε μαζί.

Γι’ αυτό και κατεβαίνω υποψήφια για πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και σας καλώ στις κάλπες στις 6 Οκτωβρίου. Για κάθε 15 χρόνη Άννα, για τα παιδιά που έφυγαν από τη χώρα με την κρίση, για όσους αδυνατούν να ονειρευτούν, για όσους αναζητούν περισσότερες ευκαιρίες, για όσους δημιουργούν και διεκδικούν. Για για όλους εκείνους που πλήττονται και περιθωριοποιούνται από την αποτυχία της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη και για όλους εμάς που βλέπουμε τις ανισότητες να μεγαλώνουν ενώ ξέρουμε ότι μπορούμε καλύτερα. Για μια Ελλάδα που παράγει, μια Ελλάδα πιο δυνατή πιο ασφαλή, πιο δίκαιη. Για μια Ελλάδα περήφανη, για την αλληλεγγύη που έχουμε ανάγκη να ξαναχτίσουμε μεταξύ, για να ξανασυστηθούμε, για να συναντηθούμε. Είμαι η Άννα Διαμαντοπούλου και ζητώ τη στήριξή σας σε ένα μεγάλο και κυβερνών ΠΑΣΟΚ για μια πατρίδα που δίνει το δικαίωμα σε κάθε Ελληνίδα και σε κάθε Έλληνα να κοιτά το μέλλον στα μάτια και να ξέρει ότι γίνεται».

 




Η δέσμευση Μητσοτάκη για επιδότηση στο ρεύμα και οι αιχμές: Τα μηνύματα για Β. Μακεδονία και Κυπριακό

Ο «καύσωνας» που παρατηρείται τις τελευταίες ημέρες και στο ηλεκτρικό ρεύμα με την άνοδο που έχει πάρει η τιμή του, προκαλώντας «πονοκέφαλο» στους καταναλωτές, αλλά και οι αποκλίσεις στις τιμές της χονδρεμπορικής αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας, που καταγράφονται τις τελευταίες μέρες στο «ταμπλό»του Χρηματιστηρίου Ενέργειας και φτάνουν τις μερικές εκατοντάδες ευρώ, βρίσκονται στο επίκεντρο του Μεγάρου Μαξίμου.

Η κυβέρνηση αναζητά λύσεις για να μην περάσουν οι αυξήσεις της χονδρικής στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος προκειμένου να μπει ένα φρένο στις ανατιμήσεις που έρχονται και φουσκώνουν τους λογαριασμούς των νοικοκυριών τους τελευταίους τρεις μήνες.

Επιδότηση ρεύματος τον Αύγουστο

Με το σκεπτικό αυτό, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ΣΚΑΪ το απόγευμα της Τρίτης (16/7) ο Κυριάκος Μητσοτάκης προανήγγειλε μέτρα που θα αφορούν το ηλεκτρικό ρεύμα. Υπενθυμίζεται ότι το πρωί της ίδιας ημέρας έγινε μια πρώτη συζήτηση για το ζήτημα στην σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου.

Όπως γνωστοποίησε ο πρωθυπουργός στην έκτακτη πρωινή σύσκεψη για το ράλι τιμών στο ρεύμα, αποφασίστηκε να επιβληθεί έκτακτο τέλος στους παραγωγούς ηλεκτρικής ενέργειας για δύο μήνες, προκειμένου όπως είπε «να επιδοτήσουμε τον μήνα Αύγουστο». Ξεκαθάρισε δηλαδή ότι θα επιβληθεί ένα «έκτακτο τέλος, ώστε να χρησιμοποιήσουμε τα χρήματα αυτά για να ανακουφίσουμε τους πολίτες».

«Τεράστια έξαρση των τιμών στην χονδρική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας

Μάλιστα σχετικές, αναλυτικές ανακοινώσεις θα γίνουν σήμερα το πρωί από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θ. Σκυλακάκη. Περιγράφοντας την κατάσταση ο Κ. Μητσοτάκης σημείωσε στη συνέντευξή του ότι «τις τελευταίες δέκα μέρες είδαμε μια τεράστια έξαρση των τιμών στην χονδρική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας. Αφορά όλη την νοτιοανατολική Ευρώπη μέχρι και την Ουγγαρία». Και πρόσθεσε: «Αυτό το αποτέλεσμα της στρέβλωσης της αγοράς θα χτυπήσει τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος του Αυγούστου».

O Κυριάκος Μητσοτάκης αναφερόμενος στην ακρίβεια είπε πως «κεντρικός στόχος της πολιτικής μας ήταν η αύξηση των μισθών»,  σημειώνοντας ότι «ο κατώτατος μισθός αθροιστικά αυξήθηκε περισσότερο από τον πληθωρισμό». Ο πρωθυπουργός κατήγγειλε εκ νέου το ότι υπάρχουν πολυεθνικές εταιρείες που «πουλάνε στην Ελλάδα ακριβότερα από άλλες χώρες».

Αναφορικά με την ακρίβεια, αναγνώρισε το πρόβλημα και επισήμανε ότι υπάρχει «σημαντική μείωση του πληθωρισμού», ενώ αναμένεται να δούμε και «αποκλιμάκωση των τιμών» σε ορισμένα προϊόντα.

Ερωτηθείς σχετικά, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι υπάρχουν φαινόμενα καρτελοποίησης, για να συμπληρώσει ότι «τα ζητήματα των καρτέλ ερευνώνται από την επιτροπή ανταγωνισμού».

Υπογράμμισε ότι οι παρεμβάσεις που γίνονται όσον αφορά στο πρόβλημα της ακρίβειας «μετριάζουν το πρόβλημα», σημειώνοντας ότι «δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις».

«Θα είναι μια δύσκολη μέρα το Σάββατο για τον Ελληνισμό»

Εκτός από τη «μάχη» της ακρίβειας, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει στραμμένο το βλέμμα και στην εξωτερική πολιτική, ενώ πολλά είναι και τα μηνύματα που θέλησε να περάσει και στη συνέντευξη που παραχώρησε. Με αφορμή μάλιστα την μαύρη επέτειο της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο στις 20 Ιουλίου 1974, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο Κυπριακό και στην επίσκεψη του στη Μεγαλόνησο τις επόμενες ημέρες.

«Θα είναι μια δύσκολη μέρα το Σάββατο για τον Ελληνισμό. Εγώ ήμουν έξι χρονών, οι πρώτες μου αναμνήσεις ως παιδί ήταν αναμνήσεις από το 1974, από την εισβολή. Πενήντα χρόνια μετά, εξακολουθούμε να έχουμε το ένα τρίτο μιας ευρωπαϊκής χώρας υπό κατοχή ουσιαστικά. Είναι μία ευκαιρία, όπως κάθε τέτοια ημερομηνία -δεν είναι επέτειος, η επέτειος παραπέμπει συνήθως σε κάτι το οποίο είναι ένα ευχάριστο γεγονός-, μια ευκαιρία αναστοχασμού για το τι ενδεχομένως και εμείς δεν κάναμε καλά» τόνισε.

Και συνέχισε ο πρωθυπουργός: «Διάβασα με πολύ προσοχή τη συνέντευξη του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, του Νίκου Χριστοδουλίδη, στην «Καθημερινή», είπε αλήθειες για το ζήτημα του Κυπριακού. Ναι, είμαι αισιόδοξος, συγκρατημένα αισιόδοξος, ότι θα έχουμε ακόμα μια ευκαιρία οι δύο κοινότητες να καθίσουν στο τραπέζι, να υπάρχει μια επανέναρξη των συνομιλιών στα πλαίσια των αποφάσεων του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, με ορισμένους όρους οι οποίοι είναι απαράβατοι: πρέπει να υπάρχει μια κυριαρχία, μια ιθαγένεια, μια διεθνής προσωπικότητα. Αυτές είναι μη διαπραγματεύσιμες έννοιες για το μέλλον της Κύπρου, εφόσον θα μπορούσε να υπάρχει μια συμφωνία… Δεν το ξέρω, αλλά έχοντας δει και τον Γενικό Γραμματέα, ο οποίος πραγματικά πιστεύει ότι αυτή είναι ακόμα μια ευκαιρία την οποία πρέπει να αρπάξουμε, η Ελλάδα είναι εδώ να βοηθήσει με όποιον τρόπο μπορεί».

«Πρέπει να τηρηθεί η Συμφωνία των Πρεσπών»

Σχετικά με τις προκλήσεις της νέας πολιτικής ηγεσίας στη Βόρεια Μακεδονίας και την απόφασή της να αποκαλεί τη χώρα με τον όρο «Μακεδονία» ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε: «Το όνομα είναι Βόρεια Μακεδονία και δεν μπορεί να αποκαλείται αλλιώς. Η Ελλάδα είναι τοποτηρητής της ευρωπαϊκής πορείας της Βόρειας Μακεδονίας. Στο ζήτημα αυτό, η Ελλάδα δεν είναι μόνη. Έχει όλη την Ευρώπη μαζί της. Υπάρχει μία Συμφωνία. Πρέπει να την τηρήσουν οι γείτονές μας».

Αναφορικά με την επανεκλογή Μέτσολα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο τόνισε: «Χάρηκα για την επανεκλογή της, είμαι σίγουρος για την εκλογή της Φον ντερ Λάιεν. Ανάλογα με το χαρτοφυλάκιο, θα είναι και η επιλογή του Επιτρόπου»

«Η πολιτική βία δεν έχει χώρο στις δημοκρατίες»

Σχολιάζοντας, στην ίδια συνέντευξη, την απόπειρα δολοφονίας κατά του Ντόναλντ Τραμπ, ανέφερε ότι «ήταν ένα πολύ άγριο συμβάν και δεν υπάρχει πολιτικός που δεν προβάλει την απόπειρα δολοφονίας και στη δική του καθημερινότητα». Τόνισε, δε, ότι «η πολιτική βία δεν έχει χώρο στις δημοκρατίες».

Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε ότι «πολιτική βία είχαμε και στην  πατρίδα μας. Η μεγάλη επιτυχία της δημοκρατίας είναι να επιλύει τις διαφωνίες ειρηνικά. Είμαστε αντίπαλοι, όχι εχθροί». Δεν δίστασε μάλιστα να αναφερθεί στον «τοξικό λόγο»  κάνοντας την διαπίστωση πως «παγκόσμια περισσεύει».

«Αδιανόητες αναφορές Πολάκη κατά μίας γυναίκας»

Αναφερόμενος στον Παύλο Πολάκη και το περιστατικό λεκτικής βίας στη γραμματέα της ΝΔ Μαρία Συρεγγέλα, ανέφερε: «Είδαμε χθες αδιανόητες αναφορές Πολάκη κατά μίας γυναίκας, δεν είχε το θάρρος να ζητήσει συγγνώμη και ο ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζει σαν να μην συμβαίνει τίποτα. Δυστυχώς ο Πολακισμός θέση στο νέο λεξικό Μπαμπινιώτη». Αναφορικά με την υπόθεση Αυγενάκη επισήμανε ότι εκεί υπήρξαν άμεσες κυρώσεις και με συνοπτικές διαδικασίες, τέθηκε εκτός Κοινοβουλευτικής Ομάδας.

«Πολύ καλά κάνουν και ζητούν να βγουν οι κουκούλες»

Σχετικά με την υπόθεση Novartis είπε: «Δικαιώνεται αυτό που είχαμε πει για πολιτική συνομωσία. Δόθηκαν πολλά λεφτά προκειμένου κάποιοι να επιτελέσουν ρόλο τους ως προστατευμένοι μάρτυρες μόνο που αυτό δεν ισχύει στην Ελλάδα. Πολύ καλά κάνουν και ζητούν να βγουν οι κουκούλες, δεν ξεχνάμε τι έγινε. Η Δικαιοσύνη θα το αποφασίσει. Υπάρχουν στοιχεία που της επιτρέπουν να το κάνει. Αυτό που έγινε από ΣΥΡΙΖΑ ήταν ότι αθλιέστερο έχω δει στην πολιτική. Δέκα πολιτικά πρόσωπα να στοχοποιούνται για μία υπόθεση στημένη από την αρχή έως το τέλος».

«Δεν υπάρχει άλλος δρόμος για το ΕΣΥ»

Ως προς τις ελλείψεις σε ιατρονοσηλευτικό προσωπικό άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο της επίταξης και τόνισε: «Το ζήτημα της υποστελέχωσης σε ορισμένα νοσοκομεία μπορεί βραχυπρόθεσμα να λυθεί χωρίς ακραία μέτρα. Υπάρχει πρόβλημα σε ορισμένα νοσοκομεία για να καλύψουμε εφημερίες. Με δύο εφημερίες το μήνα μπορεί να λυθεί. Πριν λάβουμε δραστικά μέτρα ζητώ να αναλογιστούν όλοι την κοινωνική ευθύνη. Πριν φτάσουμε να αναγκαστούμε να χρησιμοποιήσουμε πιο σκληρά μέτρα κάνω έκκληση σε τοπικούς ιατρικούς συλλόγους. Θα στηρίξω το υπουργείο Υγείας σε αυτή την επιλογή. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος για το ΕΣΥ. Κάνω μία τελευταία έκκληση και το τονίζω να λυθεί συναινετικά, ωραία το θέμα αυτό. Διαφορετικά έχουμε εργαλεία να το λύσουμε. 2 με 3 εφημερίες το μήνα τις οποίες πληρώνουμε αδρά».

«Έχουμε βελτιώσει τις απολαβές των γιατρών. Δώσαμε αύξηση 10% το 23%. Αυξήσαμε 20% τις εφημερίες. Το όποιο ευρώ εξοικονομούμε πρέπει να διαλέξουμε που θα το διοχετεύσουμε. Προτεραιότητα μας είναι η αύξηση απολαβών ιατρών και γι’ αυτό δώσαμε τη δυνατότητα να εκτελούν και ιδιωτικό έργο. Αυτή είναι μια σημαντική μεταρρύθμιση», πρόσθεσε.

Η «μάχη» με τις φωτιές

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφερόμενος στις φωτιές τόνισε ότι ήταν τεράστιας σημασίας το γεγονός ότι οι πολίτες καθάρισαν τα οικόπεδα τους. «Όλα αυτά χτίζουν κοινωνικό κεφάλαιο», σημείωσε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε: «Ο νόμος ισχύει για όλους, πρωτίστως για πιο ισχυρούς. Δεν θα κερδίσουμε μάχη από μία στιγμή στην άλλη αλλά την δίνουμε».

«Κανένα σχόλιο για την υποψηφιότητα Διαμαντοπούλου στο ΠΑΣΟΚ»

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σχολιάζοντας τις τελευταίες εξελίξεις στο ΠΑΣΟΚ και την υποψηφιότητα της Άννας Διαμαντοπούλου στην ηγεσία του κόμματος ανέφερε: «Είναι κόμμα της αντιπολίτευσης. Κανένα σχόλιο για την υποψηφιότητα της Άννας Διαμαντοπούλου για την προεδρία . Για το ΠΑΣΟΚ έχω απαγορεύσει δια ροπάλου προτιμήσεις και απόψεις. Θα ήταν άκομψο να το κάνουμε. Πιστεύω στις αυτοδύναμες κυβερνήσεις».

Παράλληλα υπογράμμισε ότι ο εκλογικός νόμος θα παραμείνει  όπως έχει ενώ οι εθνικές εκλογές θα πραγματοποιηθούν το 2027 . «Αυτοί είναι οι κανόνες . Όσο μιλάμε για εκλογές, τόσο δίνουμε στους πολίτες την πεποίθηση ότι μας ενδιαφέρει η επανεκλογή μας και όχι τα προβλήματά τους» σχολίασε σχετικά.

Για τις αναφορές Κασσελάκη σε μαύρα χρήματα στα κόμματα επεσήμανε: «Το θέμα των μαύρων χρημάτων αφορά τον ΣΥΡΙΖΑ και όχι τη ΝΔ. Πρώτα ας λύσουν τα εσωτερικά τους, αν αφορά τον κύριο Τσίπρα και μετά να ασχολούνται με τη ΝΔ. Έχω καταθέσει Πόθεν Έσχες και ελέγχεται. Όλο αυτό το ζήτημα, το δημιούργησε ο ίδιος ο κ. Κασσελάκης».

Απάντηση… σε Σαμαρά-Καραμανλή

Για τις απόψεις που εξέφρασαν πρόσφατα Σαμαράς και Καραμανλής σε εκδήλωση στο Πολεμικό Μουσείο τόνισε: «Δεν συμφωνώ με κάποιες απόψεις τους, αλλά έχουν το δικαίωμα να τις εκφράζουν. Η πολιτική αυτή τη στιγμή της ΝΔ εκφράζεται από εμένα και την κυβέρνηση . Έχουμε κερδίσει πέντε εκλογές, άρα κάνουμε κάτι σωστό. Η Ελλάδα σήμερα διεθνώς είναι πιο ισχυρή».

Καμιά συζήτηση για το ζήτημα του ΠτΔ

Ερωτηθείς για το πρόσωπο που θα προτείνει για την Προεδρία της Δημοκρατίας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε πως θα ήταν άκομψο να πει το οτιδήποτε πριν λήξει η θητεία της Κατερίνας Σακελλαροπούλου.

«Και σε αυτό κι αν θα είμαι κάθετος. Δε θέλω και δεν πρόκειται να δεχτώ να ακούσω από κανέναν βουλευτή οποιαδήποτε άποψη για την Προεδρία της Δημοκρατίας, διότι αφορά αμφισβήτηση του θεσμού όχι του προσώπου, μέχρι που να ανοίξει η συζήτηση. Η συζήτηση θα ανοίξει συντεταγμένα τον Φεβρουάριο του 2025. Και προφανώς και δεν κάθομαι εδώ σε αυτό το γραφείο να αποφασίζω μόνος μου, σέβομαι όμως απόλυτα και την συνταγματική επιταγή η οποία περιγράφει τον ή την Πρόεδρο της Δημοκρατίας ως ένα πρόσωπο το οποίο πρέπει να έχει ευρύτερη αποδοχή. Και θα σταματήσω εδώ», συμπλήρωσε.

ethnos.gr




Ν. Παναγιωτόπουλος: Άδεια διαμονής να σημαίνει αυτομάτως και έκδοση ΑΜΚΑ

Στις παρεμβάσεις για τη βελτίωση της διοικητικής διαδικασίας ώστε να μην παρατηρούνται καθυστερήσεις στην έκδοση ή ανανέωση των αδειών διαμονής των νόμιμων μεταναστών, αναφέρθηκε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος, μιλώντας νωρίτερα στη Βουλή.

Σε αυτές περιλαμβάνονται η έναρξη της λειτουργίας των κέντρων βιομετρικών δεδομένων που απλουστεύουν και επιταχύνουν την όλη διαδικασία, η ψηφιοποίηση του αρχείου αδειών διαμονής και η διοικητική υποστήριξη των «Υπηρεσιών Μίας Στάσης» με προσλήψεις.

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος ενημέρωσε επίσης, ότι θα προχωρήσουν οι αναγκαίες διαδικασίες ώστε “άδεια διαμονής να σημαίνει αυτομάτως και έκδοση ΑΜΚΑ” για τους νόμιμους μετανάστες που έρχονται να εργαστούν στη χώρα.

Το θέμα συζητήθηκε στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου και επίκαιρης ερώτησης του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργου Ψυχογιού, που αναφέρθηκε στις μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση και ανανέωση των αδειών διαμονής μεταναστών που νομίμως βρίσκονται στη χώρα.

«Υπάρχουν αγροτικές περιοχές της χώρας που έχουν ανάγκη από εργαζόμενους στην πρωτογενή παραγωγή. Εκεί συμβαίνει το φαινόμενο, να έχει εκδοθεί άδεια διαμονής, αλλά να μην έχει δοθεί άδεια εργασίας ή να μην έχει δοθεί το ΑΜΚΑ, με αποτέλεσμα αυτοί οι άνθρωποι να είναι εκτεθειμένοι», είπε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος. «Αυτή τη στιγμή προσπαθούμε να τακτοποιήσουμε αυτές τις δύο φάσεις. Η άδεια διαμονής θα σημαίνει αυτομάτως έκδοση ΑΜΚΑ και η έκδοση ΑΜΚΑ, όπως καταλαβαίνετε, ανοίγει και την πρόσβαση στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης και υγείας και κατοχυρώνει κάποια από αυτά τα δικαιώματα για τα οποία κάνατε λόγο. Διαφορετικά, ο εργαζόμενος αλλά και ο εργοδότης, θα είναι εκτεθειμένοι απέναντι στα σώματα ελέγχου και θα παρατηρείται το παράδοξο, εργαζόμενοι που έχουν ήδη την άδεια διαμονής, να πιάνονται ως ανασφάλιστοι στους ελέγχους και να έχουν συνέπειες, τόσο αυτοί, όσο και οι εργοδότες. Ζητήματα σαν αυτά θα πρέπει να θεραπευτούν» συμπλήρωσε.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος ανέφερε ότι υπάρχει ζήτηση για την έκδοση αδειών διαμονής. «Πολλοί είναι αυτοί, που για διάφορους λόγους θέλουν να έρθουν και να ζήσουν στη χώρα, να σταδιοδρομήσουν στη χώρα και να μετακινηθούν κατά τις ανάγκες τους», είπε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου. Ο συνολικός αριθμός των αδειών διαμονής, είτε σε ισχύ, είτε σε εκκρεμότητα που διαχειρίζονται οι «Υπηρεσίες Μιας Στάσης» ανέρχεται σε περίπου 750.000. Από αυτές, μόνο οι 45.000 είναι αντικείμενο επεξεργασίας από το υπουργείο Μετανάστευσης, οι υπόλοιπες που είναι σε εκκρεμότητα είναι αρμοδιότητα των αποκεντρωμένων διοικήσεων και «άρα το πρόβλημα εντοπίζεται στις αποκεντρωμένες διοικήσεις». Με τα δεδομένα αυτά συνεπώς, είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος, το θέμα είναι να ενδυναμωθούν με προσωπικό οι αποκεντρωμένες διοικήσεις στη χώρα.

Παράλληλα επισήμανε, ότι στο πλαίσιο του νέου Μεταναστευτικού Κώδικα, έχει προβλεφθεί η ομαδοποίηση και απλοποίηση των τύπων αδειών διαμονής σε δώδεκα κατηγορίες, η ενιαία τριετής διάρκεια ισχύος για την πλειονότητα των τύπων των αδειών διαμονής και η κοινή διαδικασία έκδοσης για συναφείς άδειες διαμονής. Επίσης προβλέφθηκε διαδικασία έγκρισης απασχόλησης από τις υπηρεσίες μιας στάσης, για όλες τις κατηγορίες εισδοχής και εργασίας, άρση της απαγόρευσης αλλαγής σκοπού κατηγορίας άδειας διαμονής, έμφαση στην 5ετή άδεια διαμονής για την εποχική εργασία. «’Αρα έχουμε ένα άρτιο πλαίσιο. Πάντα τα προβλήματα εντοπίζονται στην εφαρμογή του πλαισίου», είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος – και πρόσθεσε ότι έχουν εκδοθεί οι περισσότερες των αναγκαίων αποφάσεων σε εφαρμογή του Μεταναστευτικού Κώδικα.

makthes.gr

 




Μητσοτάκης για απόπειρα δολοφονίας Τραμπ: Απαράδεκτη η πολιτική βία

Την καταδίκη του για την επίθεση κατά του Ντόναλντ Τραμπ αλλά και τη συμπάθειά του για τα θύματα του τραγικού περιστατικού στην Πενσιλβάνια εκφράζει με ανάρτησή του στα αγγλικά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης

Συγκεκριμένα, έγραψε στον λογαριασμό του στην πλατφόρμα Χ (πρώην Twitter) ότι ο ίδιος αισθάνεται «αποτροπιασμό από την επίθεση στον πρώην πρόεδρο Τραμπ».Οπως επισημαίνει ο πρωθυπουργός, «η πολιτική βία είναι απαράδεκτη στις δημοκρατικές κοινωνίες μας. Του ευχόμαστε πλήρη και γρήγορη ανάρρωση».

Προσθέτει ακόμη ότι «εκφράζουμε τα εγκάρδιά μας συλλυπητήρια στις οικογένειες των παρισταμένων που έχασαν τη ζωή τους ή τραυματίστηκαν στην επίθεση». Αντίστοιχη καταδίκη εξέφρασε σύσσωμη η ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, καθώς και πολλοί ακόμη ξένοι ηγέτες.

kathimerini.gr



Επίθεση κατά Τραμπ: Ποιος ήταν ο δράστης της απόπειρας δολοφονίας

ο FBI κατονόμασε τα ξημερώματα της Κυριακής, τοπική ώρα, τον 20χρονο Τόμας Μάθιου Κρουκς ως δράστη της απόπειρας δολοφονίας του πρώην προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ χθες Σάββατο στην Πενσιλβάνια.

Επίθεση κατά Τραμπ: Ποιος ήταν ο δράστης της απόπειρας δολοφονίας-1

Ο δράστης της επίθεσης είναι νεκρός, σύμφωνα με τη Μυστική Υπηρεσία (Secret Service), η οποία πρόσθεσε σε ανακοίνωσή της ότι ένας παριστάμενος σκοτώθηκε και δύο άλλοι τραυματίστηκαν.

Ο Κρουκς φέρεται να ήταν εγγεγραμμένος ψηφοφόρος των Ρεπουμπλικανών, σύμφωνα με την εφημερίδα Washinghton Post η οποία επικαλείται τον εκλογικό κατάλογο της πολιτείας.

Μπάιντεν για την επίθεση κατά Τραμπ: Να τερματιστεί η πολιτική βία

Το περιστατικό ερευνάται ως απόπειρα δολοφονίας, ανακοίνωσε το FBI στη διάρκεια ενημέρωσης των δημοσιογράφων. Το Γραφείο Ομοσπονδιακών Ερευνών των ΗΠΑ έχει αναλάβει την έρευνα για το περιστατικό, εξήγησε στέλεχός του, ενώ πρόσθεσε ότι προς το παρόν δεν είναι γνωστά τα κίνητρα του δράστη, που κατάγεται από την Πενσιλβάνια.

Ο Ρεπουμπλικάνος βουλευτής του Τέξας Ρόνι Τζάκσον δήλωσε στο Fox News ότι ο ανιψιός του τραυματίστηκε στην επίθεση στο Μπάτλερ.

Μαρτυρίες

Ο Ρον Μους, υποστηρικτής του Τραμπ που βρισκόταν στην προεκλογική συγκέντρωση, δήλωσε ότι άκουσε τέσσερις πυροβολισμούς. «Είδα το πλήθος να πέφτει κάτω και μετά τον Τραμπ επίσης να σκύβει πολύ γρήγορα», εξήγησε.

«Μετά η Μυστική Υπηρεσία έτρεξε και τον προστάτευσε όσο πιο γρήγορα μπορούσε. Μέσα σε ένα δευτερόλεπτο τον προστάτευσαν», πρόσθεσε.

Ο κ. Μους σημείωσε ότι στη συνέχεια είδε έναν άνδρα να τρέχει και να τον κυνηγούν πράκτορες με στρατιωτικές στολές. Ακουσε κι άλλους πυροβολισμούς, αλλά δεν είναι σίγουρος ποιος πυροβόλησε. Επεσήμανε ότι μέχρι τότε ελεύθεροι σκοπευτές είχαν πάρει θέσεις στη στέγη αποθήκης που βρίσκεται πίσω από την σκηνή.

Το BBC πήρε συνέντευξη από έναν άνδρα, που δήλωσε ότι είναι αυτόπτης μάρτυρας της επίθεσης και ο οποίος είπε ότι είδε έναν άνδρα οπλισμένο με τουφέκι να ανεβαίνει σε στέγη κτιρίου κοντά στο σημείο όπου γινόταν η προεκλογική συγκέντρωση. Ο αυτόπτης μάρτυρας πρόσθεσε ότι ο ίδιος και οι άνθρωποι με τους οποίους ήταν μαζί άρχισαν να δείχνουν τον άνδρα, προσπαθώντας να ενημερώσουν τα μέλη των υπηρεσιών ασφαλείας.

Οι πυροβολισμοί φαίνεται να προήλθαν έξω από την περίμετρο ασφαλείας που είχε δημιουργήσει η Μυστική Υπηρεσία.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ



Τσάπαλος: Η κυβέρνηση δεν θα κάνει πίσω στις παραλίες

Σε συνέντευξη στο enanews.gr, ο Όμηρος Τσάπαλος, εκπρόσωπος τύπου του Υπουργείου Οικονομικών, μιλάει για τις τρέχουσες εξελίξεις και τα νέα νομοσχέδια που επηρεάζουν τους πολίτες.

Η συζήτηση επικεντρώνεται στις καταγγελίες για τις παραλίες λόγω του νέου νομοσχεδίου, τον νέο νόμο για τα ανασφάλιστα οχήματα, καθώς και τις αλλαγές στις φετινές φορολογικές δηλώσεις. Ακολουθεί η συνέντευξη:

Δημοσιογράφος: Καλησπέρα σας κ. Τσάπαλε, ευχαριστούμε που είστε μαζί μας σήμερα. Θα ήθελα να ξεκινήσουμε με το θέμα που έχει προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις, τις καταγγελίες για τις παραλίες λόγω του νέου νομοσχεδίου. Ποια είναι η θέση του Υπουργείου Οικονομικών;

Όμηρος Τσάπαλος: Καλησπέρα σας. Το νέο νομοσχέδιο στοχεύει στη βελτίωση της διαχείρισης των παραλιών μας, λαμβάνοντας υπόψη τόσο την προστασία του περιβάλλοντος όσο και την ανάγκη για οργανωμένες παραλίες που εξυπηρετούν τους πολίτες και τους τουρίστες. Κατανοούμε τις ανησυχίες των πολιτών και είμαστε ανοιχτοί σε διάλογο για να εξασφαλίσουμε ότι οι αλλαγές θα είναι προς όφελος όλων.

Δημοσιογράφος: Ποιες είναι οι κύριες αλλαγές που φέρνει το νομοσχέδιο;

Όμηρος Τσάπαλος: Οι κύριες αλλαγές αφορούν τη ρύθμιση της εκμετάλλευσης των παραλιών, τη διασφάλιση της ελεύθερης πρόσβασης για όλους, και την αυστηροποίηση των κανόνων για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτές. Θέλουμε να πετύχουμε μία ισορροπία μεταξύ της προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος και της ανάγκης για τουριστική ανάπτυξη. Ήδη έχουν γίνει πάνω από 9.000 καταγγελίες πολιτών.

Δημοσιογράφος: Ας περάσουμε τώρα στο θέμα των ανασφάλιστων οχημάτων. Τι αλλάζει με το νέο νόμο;

Όμηρος Τσάπαλος: Ο νέος νόμος για τα ανασφάλιστα οχήματα έχει ως στόχο να μειώσει τον αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν χωρίς ασφάλιση, κάτι που αποτελεί σοβαρό κίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια. Οι αλλαγές περιλαμβάνουν αυστηρότερους ελέγχους και μεγαλύτερα πρόστιμα για όσους παραβιάζουν το νόμο.

Δημοσιογράφος: Πώς θα επιτυγχάνεται ο έλεγχος των ανασφάλιστων οχημάτων;

Όμηρος Τσάπαλος: Η αστυνομία και οι αρμόδιες αρχές θα έχουν στη διάθεσή τους σύγχρονα τεχνολογικά μέσα για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων οχημάτων, όπως η χρήση συστημάτων αυτόματης αναγνώρισης πινακίδων. Επίσης, θα υπάρχει τακτικός έλεγχος μέσω των στοιχείων που τηρούνται στα κεντρικά μητρώα των ασφαλιστικών εταιρειών.

Δημοσιογράφος: Τι γίνεται με τα πρόστιμα για τα ανασφάλιστα οχήματα; Θα υπάρξουν αυξήσεις;

Όμηρος Τσάπαλος: Ναι, τα πρόστιμα θα αυξηθούν για να λειτουργήσουν αποτρεπτικά. Θέλουμε να ενθαρρύνουμε τους πολίτες να τηρούν τις υποχρεώσεις τους και να διασφαλίζουμε την προστασία όλων όσων κυκλοφορούν στους δρόμους.

Δημοσιογράφος: Τέλος, ας μιλήσουμε για τις φορολογικές δηλώσεις. Ποιες είναι οι φετινές αλλαγές που πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες;

Όμηρος Τσάπαλος: Οι φετινές αλλαγές στις φορολογικές δηλώσεις αφορούν κυρίως στη διαδικασία υποβολής και στις διευκολύνσεις που παρέχονται στους φορολογούμενους. Έχουμε βελτιώσει την ηλεκτρονική πλατφόρμα, ώστε να είναι πιο φιλική προς τον χρήστη και να επιτρέπει την υποβολή της δήλωσης με ευκολία και ασφάλεια.

Δημοσιογράφος: Υπάρχουν νέες προθεσμίες ή ευνοϊκές ρυθμίσεις για οφειλές;

Όμηρος Τσάπαλος: Ναι, έχουμε επεκτείνει τις προθεσμίες υποβολής για να δώσουμε περισσότερο χρόνο στους πολίτες να προετοιμάσουν τις δηλώσεις τους. Επιπλέον, έχουν θεσπιστεί ευνοϊκές ρυθμίσεις για την εξόφληση οφειλών σε δόσεις, ώστε να μειωθεί το οικονομικό βάρος για τους φορολογούμενους. Επίσης αν οι λογιστές συνεχίσουν με τον ίδιο ρυθμό, δεν νομίζω ότι χρειάζεται καμία παράταση




Μ. Λαζαρίδης : “Προχωρούν έργα αντιπλημμυρικής προστασίας στο Νέστο αξίας 1.200.000 ευρώ”

Όπως ανάρτησε ο βουλευτής Καβάλας της Ν.Δ Μακάριος Λαζαρίδης :

Οι συνεχείς προσπάθειές μου για την αντιπλημμυρική θωράκιση του Νέστου πιάνουν τόπο.

Όπως με ενημέρωσε ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Χρ. Τριαντόπουλος εγκρίθηκε το αίτημά μου για την αντιπλημμυρική προστασία του Νέστου με το ποσό των 1.200.000 ευρώ.

Επίσης εγκρίθηκαν άλλα 200.000 ευρώ για έργα αντιμετώπισης ζημιών από τις περσινές πυρκαγιές και για αποκατάσταση ζημιών σε δίκτυα ύδρευσης.

Η Κυβέρνηση και εγώ προσωπικά συνεχίζουμε σταθερά δίπλα στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και στα καθημερινά προβλήματα των πολιτών.

Οι δεσμεύσεις μου γίνονται πράξη.




Συνάντηση Γ. Πασχαλίδη με τον Υπουργό Υγείας – Επί τάπητος το ζήτημα της Ογκολογικής Κλινικής του Νοσ. Καβάλας

Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης πραγματοποίησε συνάντηση με τον Υπουργό Υγείας, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, με τον οποίο συζήτησε τα σοβαρά θέματα που αντιμετωπίζει το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας καθώς και τα Κέντρα Υγείας της Π.Ε. Καβάλας.

Ειδικότερα, ο Βουλευτής ενημέρωσε τον Υπουργό για το γεγονός πως το Γ.Ν. Καβάλας δεν διαθέτει Οργανισμό, ο οποίος είναι απαραίτητος για την ορθή λειτουργία του. Επισήμανε, επίσης, αφενός την ανάγκη διορισμού νέου Διοικητικού Συμβουλίου αφετέρου δε την ίδρυση Ογκολογικής Κλινικής, με σκοπό την αντιμετώπιση των πολυάριθμων περιστατικών.

Ο Υπουργός ενημέρωσε τον Βουλευτή πως θα προγραμματίσει επίσκεψη στο Γ.Ν. Καβάλας, ώστε να συζητηθούν εκτενέστερα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει τόσο το Νοσοκομείο όσο και τα κατά τόπους Κ.Υ.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Ευχαριστώ θερμά τον Υπουργό Υγείας, ο οποίος άκουσε με προσοχή τα αιτήματα μου και συζητήσαμε για τις ανάγκες και τις προτεραιότητες του ΕΣΥ στην Περιφέρειά μας. Αναμένουμε την επίσκεψή του προκειμένου να δοθούν λύσεις στα διάφορα ζητήματα».

Με εκτίμηση,

Γιάννης Πασχαλίδης

Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας




Απάντηση Χρυσανίδη σε δηλώσεις Μουριάδη

Συνδημότες και συνδημότισσες,

πριν από λίγες ημέρες, ο δήμαρχος Καβάλας κ. Μουριάδης δήλωσε δημόσια ότι:

“…αν ο κ. Χρυσανίδης είναι σήμερα εδώ που είναι, έστω και στην αντιπολίτευση,  το οφείλει στον κ. Ιακωβίδη. Άλλα πράγματα δε σας λέω…”

αφήνοντας έτσι διά της μεθόδου της “λάσπης στον ανεμιστήρα” υπόνοιες για υπόγειες συμπράξεις στις εκλογές ή συναλλαγές και εξυπηρετήσεις οικονομικού, πολιτικού ή άλλου περιεχομένου.

Αφού μάταια περίμενα όλες αυτές τις μέρες να διευκρινίσει τι ακριβώς εννοούσε με τα άθλια αυτά υπονοούμενα και μισόλογα, είμαι σήμερα αναγκασμένος να ξεκαθαρίσω τη θέση μου σχετικά με την -αποκλειστικά- επαγγελματική σχέση μου με τον κ. Ιακωβίδη, τ. Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Καβάλας, στα πλαίσια του έργου ανάπλασης του οικοπέδου “ΚΡΕΗ”.

Το έργο αυτό δημοπρατήθηκε το 2013 και η κοινοπραξία στην οποία συμμετείχα ξεκίνησε να το εκτελεί το 2019, χωρίς καμία δική μου υπαιτιότητα για την καθυστέρηση αυτή. Το έργο αποπερατώθηκε στο τέλος του 2022, γι’ αυτό και η βεβαίωση περαίωσης φέρει ημερομηνία 31/12/2022. Από εκεί και ύστερα ξεκίνησε ένας “γολγοθάς” για την διοικητική και οριστική παραλαβή του έργου, αφού για λόγους τους οποίους τώρα πλέον μπορώ να κατανοήσω απόλυτα, υπήρξαν πολύ μεγάλες καθυστερήσεις.

Προς τιμήν του ο κ. Ιακωβίδης και στα πλαίσια των καθηκόντων του, προσπάθησε να μην παρεμποδίσει την έγκαιρη ολοκλήρωση της διαδικασίας, παρά τις πιέσεις που προφανώς δεχόταν για το αντίθετο.

Πιστοποίησε με γραπτή του βεβαίωσή του το αληθές, δηλαδή ότι “δεν ήταν δυνατό να πραγματοποιηθεί η παραλαβή του έργου λόγω καθυστέρησης στη σύνδεση με τα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης” κάτι που ήταν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ευθύνη του Δήμου Καβάλας και συγκεκριμένα της ΔΕΥΑΚ.

Έχοντας μελετήσει τη νομοθεσία και τις εγκυκλίους σχετικά με τα κωλύματα εκλογιμότητας, απέστειλα το ιστορικό της υπόθεσης και όλα τα σχετικά έγγραφα στο Υπουργείο Εσωτερικών, αναζητώντας απάντηση στο ερώτημα αν τελικά με όλα αυτά που έχουν συμβεί υφίσταται κώλυμα. Η απάντηση που έλαβα ήταν ότι “η διαπίστωση της ύπαρξης κωλύματος ή μη, αποτελεί αντικείμενο δικαστικής κρίσης”, αφού φυσιολογικά σε τέτοιες περιπτώσεις συνεκτιμώνται διάφοροι παράγοντες συμπεριλαμβανομένης της υπαιτιότητας (ή μη) του εργολάβου.

Με όλα αυτά τα δεδομένα  (οι βεβαιώσεις, τα έγγραφα και η αλληλογραφία με τις υπηρεσίες είναι στη διάθεση οποιουδήποτε τα χρειαστεί) και με τη βεβαιότητα πια ότι δεν υπάρχει στην περίπτωσή μου κανένα ουσιαστικό κώλυμα, προχώρησα κανονικά στην υποψηφιότητα και την κατάθεση του συνδυασμού στο Πρωτοδικείο.

Από όλα τα παραπάνω αποκαλύπτεται ξεκάθαρα ότι:

  1. Ο κ. Μουριάδης γνώριζε πολύ καλά τη νομοθεσία και σκοπίμως καθυστέρησε την παραλαβή του έργου στο οικόπεδο “ΚΡΕΗ” , ώστε στην περίπτωση που ο συνδυασμός μας περνούσε στο δεύτερο γύρο, να βγάλει το θέμα στην επιφάνεια με τον τρόπο που ο ίδιος γνωρίζει καλά.
  2. Οι πιέσεις στον τ. Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών δεν απέδωσαν. Αντίθετα, ο κ. Ιακωβίδης πιστοποίησε γραπτώς την -όπως φαίνεται πια σκόπιμη- καθυστέρηση σύνδεσης με τα δίκτυα της ΔΕΥΑΚ που ήταν και η αιτία που το έργο δεν ήταν δυνατόν να παραληφθεί. Τον ευχαριστώ ιδιαίτερα για την έντιμη στάση του και που δεν συμμορφώθηκε με τις υποδείξεις του κ. Μουριάδη, όπως έκαναν οι “φίλοι” του δημοσιογράφοι στην Αθήνα που έβαλαν στο συρτάρι τις αναφορές μου για την σπατάλη και την κακοδιαχείριση.
  3. Η έντιμη αυτή στάση του κ. Ιακωβίδη ήταν και η αιτία που ο ίδιος δεν ήταν στις εκλογές στη “λίστα προτιμήσεων σταυροδοσίας” του κ. Μουριάδη, κάτι που πλήρωσε με τη μη εκλογή του.
  4. Όταν ο κ. Μουριάδης κατάλαβε ότι είμαστε αποφασισμένοι να ασκήσουμε σοβαρή αντιπολίτευση, χωρίς διάθεση για συμψηφισμούς και συγκαλύψεις, προσπάθησε να εκθέσει όχι μόνο εμένα, αλλά και τον συνεργάτη του, θέλοντας να παρασύρει τους πάντες στα θολά λασπόνερα που έμαθε να κολυμπάει.
  5. Του υπενθυμίζουμε ακόμη μια φορά, ότι ο συνδυασμός «ΕΡΓΟ ΤΩΡΑ» θα στηρίζει οτιδήποτε πάει να γίνει προς όφελος του τόπου μας, αλλά θα είναι σθεναρά αντίθετος στην ανοργανωσιά, την σπατάλη και την κακοδιαχείριση.
  6. Τέλος του υπενθυμίζουμε ότι σήμερα είναι ο εκλεγμένος Δήμαρχος Καβάλας, όχι γιατί στην πρώτη του θητεία παρουσίασε κάποιο σημαντικό έργο, αλλά γιατί όπως φάνηκε ξεκάθαρα μετά τις τελευταίες εθνικές εκλογές, είχε την στήριξη της συντριπτικής πλειοψηφίας των μέσων και του τοπικού εκδοτικού κατεστημένου, καθώς και την στήριξη της πλειοψηφίας των πολιτικών παραγόντων όλων των αποχρώσεων.

Γιατί απλά για τα δικά τους συμφέροντα, είναι μάλλον ο πιο χρήσιμος…

 

Για τη δημοτική παράταξη ΕΡΓΟ ΤΩΡΑ,

Χαράλαμπος Ν. Χρυσανίδης

Δημοτικός Σύμβουλος




Συνάντηση Γ.Πασχαλίδη με τον Πρόεδρο του ΕΛΓΑ για ζητήματα της Π.Ε. Καβάλας

Ο Βουλευτής Π.Ε Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης πραγματοποίησε  συνάντηση  με τον Πρόεδρο του ΕΛΓΑ, κ.Ανδρέα Λυκουρέντζο, με τον οποίο συζήτησε τα πολύ σοβαρά ζητήματα που αφορούν τον αγροτικό κόσμο της Π.Ε Καβάλας.

Ειδικότερα, ο Βουλευτής ενημέρωσε τον Πρόεδρο για την πυρκαγιά που έλαβε χώρα στον Δήμο Νέστου τον περασμένο Αύγουστο. Συνέπεια αυτής ήταν να καούν ολοσχερώς 12.500 στρέμματα στις περιοχές Διαλεκτού, Δαμασκηνίας, Αβραμηλιάς, και Γέροντα και να υποστούν εκτεταμένες ζημίες οι καλλιέργειες ελιάς, σταφυλιών και οπωροφόρων.

Στη συνέχεια, ο Βουλευτής ενημέρωσε τον Πρόεδρο για το σοβαρό πρόβλημα που είχε προκύψει αναφορικά με την μείωση του φυτικού κεφαλαίου εξαιτίας των έντονων καιρικών φαινομένων που έπληξαν την Π.Ε. Καβάλας το καλοκαίρι του 2022. Ο Δήμος Παγγαίου ήταν από τις περιοχές που επλήγη περισσότερο από τις έντονες χαλαζοπτώσεις, οι οποίες προκάλεσαν εκτεταμένες ζημίες, μεταξύ άλλων, στις αγροτικές καλλιέργειες, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις η παραγωγή μειώθηκε σε ποσοστό που ξεπερνάει το 70%.




Διεγράφη ο Λευτέρης Αυγενάκης από την ΚΟ της ΝΔ μετά την επίθεση στον υπάλληλο του Ελ. Βενιζέλος

Διεγράφη από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας ο Λευτέρης Αυγενάκης μετά το περιστατικό στο οποίο καταγράφηκε να επιτίθεται σε υπάλληλο του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» επειδή έχασε πτήση.

Νωρίτερα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε παραπέμψει τον Λευτέρη Αυγενάκη στην Επιτροπή Δεοντολογίας του κόμματος με αίτημα τη διαγραφή του για το περιστατικό. «Μετά την προβλεπόμενη παροχή εξηγήσεων η επιτροπή θα επικυρώσει την ανωτέρω εισήγηση», ανέφεραν κυβερνητικές πηγές.

Σεβαστή η απόφαση αλλά παραμένω βουλευτής λέει ο Αυγενάκης

Ο ίδιος ωστόσο με δήλωσή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γνωστοποίησε πως δεν παραδίδει την έδρα, παραμένει βουλευτής, λέει δε πως είναι σεβαστή η απόφαση Μητσοτάκη για τη διαγραφή του.