«Κι εγώ εδώ είμαι» απαντάει ο Πολάκης στον Κασσελάκης

Ο δρόμος για την ανάδειξη νέου προέδρου στον ΣΥΡΙΖΑ άνοιξε με κάθε επισημότητα και πλέον οι υποψήφιοι για την προεδρία (δεν έχουν ανακοινωθεί επίσημα) παρουσιάζονται εκ νέου στη βάση του κόμματος που στις 24 Νοεμβρίου θα κληθεί εκ νέου στις κάλπες.

Το παρών στην προεδρική κούρσα δίνει ο Στέφανος Κασσελάκης με μια ανάρτησή του στα social media.  σε μια ανάρτηση, σε μαύρο και μωβ φόντο με τη φωτογραφία του.

Πρόκειται για μια ανάρτηση πρόθεσης καθώς η επίσημη ανακοίνωση της υποψηφιότητας του αναμένεται τις επόμενες μέρες.

«Κι εγώ εδώ είμαι !!»

Και ο Παύλος Πολάκης είναι «εδώ». Ο βουλευτής Χανίων του ΣΥΡΙΖΑ που πρώτος εξέφρασε ανοιχτά την πρόθεσή του να διεκδικήσει την προεδρία του κόμματος, λίγο μετά την ανάρτηση του Στέφανου Κασσελάκη, «χτύπησε» μέσω των social media.

«Κι εγώ εδώ είμαι !!», έγραψε στους προσωπικούς του λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με δύο υποσημειώσεις:

1) Εγώ έχω βάλει υποψηφιότητα.

Άλλος;;

2) Καμιά σοβαρή κουβέντα θα πούμε;;

Θα εγγυηθούμε την ενωτική πορεία σταματώντας τις διχαστικές τοποθετήσεις ένθεν κακείθεν;

Θα συζητήσουμε για ξεκάθαρο προγραμματικό λόγο σε σύγκρουση με τη διαπλοκή, για  αναδιανομή υπέρ της εργασίας, με ξεκάθαρες κόκκινες γραμμές στην εξωτερική πολιτική, με δημόσιο έλεγχο σε μια τράπεζα, τη ΔΕΗ και το ένα διυλιστήριο, με προστασία δανειοληπτών και πρώτης κατοικίας, με ισχυρό κοινωνικό κράτος;

Θα ξεκαθαρίσουμε πως δεν θέλουμε ένα ΣΥΡΙΖΑ μικρό και περιθωριακό ή χρήσιμο συμπλήρωμα σε ελεγχόμενες κεντροαριστερές λύσεις ΑΛΛΑ ενα ΣΥΡΙΖΑ κορμό της προοδευτικής παράταξης με ισχυρές κοινωνικές συμμαχίες που θα αποτελέσει την εναλλακτική ΛΥΣΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ, στο σύστημα Μητσοτάκη που κλείνει τον κύκλο του;».

tanea.gr




«Μητσοτάκης καλεί βουλευτές, επισφραγίζεται η διαγραφή Σαλμά»

Μπορεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης να βρίσκεται στις Ηνωμένες Πολιτείες ως το τέλος της εβδομάδας για τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, όμως στο εσωτερικό τα μέτωπα είναι ανοιχτά και εντός του κυβερνώντος κόμματος. Λίγους μήνες μετά την έντονη συνεδρίαση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του κόμματος, αλλά και την επιστολή των «11» για τα κόκκινα δάνεια που «σήκωσε» πολιτικό κύμα, ο πρωθυπουργός επιστρέφοντας από τις ΗΠΑ θα αναλάβει πρωτοβουλίες και στο εσωκομματικό πεδίο.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης σχεδιάζει χαλαρή συνάντηση με τους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας την 1η Οκτωβρίου, στο Μέγαρο Μαξίμου, για να ακούσει τους προβληματισμούς τους χωρίς επίσημο χαρακτήρα.

Λίγες μέρες μετά, στις 4 Οκτωβρίου, θα εορταστούν τα «γαλάζια» γενέθλια για τα 50 χρόνια από την ίδρυση της ΝΔ στην ιστορική για το κυβερνών κόμμα οδό Ρηγίλλης, μπροστά από τα γραφεία που στέγασαν το κόμμα για 35 χρόνια. Για την εν λόγω εκδήλωση υπάρχει ήδη μεγάλη οργανωτική κινητοποίηση, ώστε να δώσουν το παρών όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι που βρέθηκαν στις τάξεις της ΝΔ, ενώ η ημέρα θα θυμίζει περισσότερο…street party, παρά μια κλασική κομματική εκδήλωση.

Οριστικοποιείται η «καρατόμηση»

Στο ενδιάμεσο, πάντως, σήμερα θα επισφραγιστεί η διαγραφήτου Μάριου Σαλμά από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της ΝΔ, μετά την…υπερατλαντική παραπομπή του από τον κ. Μητσοτάκη. Μια απόφαση που δεν περιορίζεται στη συμπεριφορά του βουλευτή το τελευταίο διάστημα, αλλά συνιστά ένα ευρύτερο πολιτικό μήνυμα στο εσωτερικό του κόμματος με συγκεκριμένους αποδέκτες. Και αναμένεται να ακολουθήσει η αποπομπή του και από τη ΝΔ. «Είναι μια νομοτελειακή διαδικασία», έλεγαν κομματικές πηγές.

Ο κ. Σαλμάς θα συμμετάσχει σήμερα στη συνεδρίαση της Επιτροπής Δεοντολογίας της ΝΔ, μετά από δύο κλήσεις από τον πρόεδρο Γιάννη Τραγάκη.

Κατά… διαβολική σύμπτωση, ο κ. Σαλμάς μαζί με τους κ. Δαβάκη και Καράογλου είχαν συνυπογράψει την ερώτηση των «11», η οποία αποτέλεσε και την αφορμή για να κάνει τις τηλεοπτικές εμφανίσεις που έβαλαν «φωτιά στα τόπια». Ο κ. Σαλμάς, υπενθυμίζεται, καταγγέλλει φωτογραφικούς διαγωνισμούς από το υπουργείο Πολιτισμού υπέρ συγκεκριμένης εταιρίας για τα κυλικεία των αρχαιολογικών χώρων και μάλιστα είχε καταθέσει σχετική ερώτηση που απαντήθηκε από την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη τον Ιούλιο.

Αμέσως μετά, ο κ. Σαλμάς προειδοποιεί ότι θα κάνει νέες καταγγελίες στις τηλεοπτικές κάμερες. Από το Μέγαρο Μαξίμου, πάντως, λέγεται ότι το γυαλί στις σχέσεις με τον παλαιό «γαλάζιο» βουλευτή είχε ραγίσει εδώ και καιρό και ο ίδιος το έδειχνε σε κάθε αφορμή, βάλλοντας εναντίον κυβερνητικών και υπουργικών επιλογών. Είχε, άλλωστε, αντιπαρατεθεί με τον κ. Μητσοτάκη στην πρόσφατη Κ.Ο. του κόμματος.

Νέες ερωτήσεις

Το μέτωπο Σαλμά μπορεί να κλείσει σήμερα, μένει όμως να φανεί, αν θα υπάρξουν νέα «επεισόδια» στο σίριαλ με τα κόκκινα δάνεια. Κάποιοι εκ των «11» βουλευτών σκέφτονται να κάνουν εκ νέου επίκαιρη ερώτηση στον υπουργό Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη για το θέμα, προσδοκώντας σε μια νέα, επιπρόσθετη ρύθμιση από το υπουργείο. Επίσης, στο τραπέζι είναι και άλλες ερωτήσεις για θέματα της επικαιρότητας και της λεγόμενης «κοινωνικής ατζέντας».

protothema.gr




ΣΥΡΙΖΑ: Αναμονή για την υποψηφιότητα Κασσελάκη, δεν θα είναι υποψήφια η Γεροβασίλη.

Η εκλογή νέου προέδρου στον ΣΥΡΙΖΑ εξελίσσεται σε σκληρή πολιτική διαδικασία, με πολλούς ενδιαφερόμενους να κρατούν επιφυλακτική στάση, εκτός από τον Παύλο Πολάκη. Η Όλγα Γεραβασίλη δήλωσε πως δεν θα είναι υποψήφια, ενώ οι εσωκομματικές ζυμώσεις συνεχίζονται ενόψει των εκλογών.

Η άνετη επικράτηση του χρονοδιαγράμματος που προτάθηκε από την Πολιτική Γραμματεία και υποστηρίχθηκε από την ομάδα των «87» προβλέπει δύο γύρους εκλογής, στις 24 Νοεμβρίου και 1 Δεκεμβρίου αντίστοιχα κι ενώ το διάστημα που μεσολαβεί μέχρι τότε «μοιάζει με αιώνα», όπως συνομολογούν αρκετά κορυφαία στελέχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Αφενός γιατί με κομμένη την ανάσα αναμένουν στην Κουμουνδούρου τα επίπεδα προσέλευσης στις κάλπες του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής και αφετέρου γιατί η περιρρέουσα… τοξικότητα δεν αποκλείεται να αδυνατίσει κι άλλο το δημοσκοπικό αποτύπωμα του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, το επόμενο χρονικό διάστημα.

Επέτειος Κασσελάκη

Κυρίως, όμως, να ανοίξει πρώτος τα χαρτιά του αναμένουν τα περισσότερα στελέχη από τον έκπτωτο Πρόεδρο,Στέφανο Κασσελάκη αναφορικά με την κατάθεση υποψηφιότητας για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, προκειμένου να λάβουν την σκυτάλη στην συνέχεια και οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι, μετά και την αποσαφήνιση των όρων της προεδρικής εκλογής. Στον αντίποδα, ο κ. Κασσελάκης φαίνεται να έχει μεταβάλλει άρδην την πολιτική τακτική του, απέχοντας εκκωφαντικά από τα μέσα ενημέρωσης και τα κοινωνικά δίκτυα, ενώ ακόμη και η επανεμφάνισή του το περασμένο Σάββατο στην Άρτα, δεν συνοδεύτηκε από κάποιο πολιτικό μήνυμά του για την προεκλογική κούρσα που μόλις ξεκινάει, πέρα από τον συμβολισμό της προσωπικής αντιπαράθεσης με την Όλγα Γεροβασίλη. Παρά την έντονη φημολογία για την ανακοίνωση της υποψηφιότητάς του τις προηγούμενες ημέρες, ο έκπτωτος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ δε φαίνεται να βιάζεται να τοποθετηθεί δημόσια για τις μελλοντικές κινήσεις του πριν αποκρυσταλλωθεί πλήρως ο διάδρομος προς τις κάλπες, ακόμη και αν αύριο συμπληρώνεται ένας χρόνος από την ανάδειξή του στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, γεγονός που έφερε πιο κοντά την πιθανότητα να τοποθετηθεί για τα… μελλούμενα, με αφορμή την συγκεκριμένη επέτειο.

Το βέβαιο είναι ότι όλοι οι εσωκομματικοί λογαριασμοί θα εκβάλλουν στο προσεχές Συνέδριο, όπου θα εγκριθούν οι υποψηφιότητες για την ηγεσία του κόμματος, εφόσον αυτές συνοδεύονται από 30 υπογραφές μελών της Κεντρικής Επιτροπής και δηλώσεις Πόθεν Έσχες. Το τελευταίο στάθηκε ικανό να προκαλέσει νέο γύρο έντασης στην τελευταία συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής προχθές, καθώς οργισμένες αντιδράσεις καταγράφηκαν εκ μέρους των «Κασσελίστας», ακόμη και αν ο Στέφανος Κασσελάκης έχει καταθέσει εδώ και μήνες το Πόθεν Έσχες του, στις αρμόδιες Αρχές. Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, το Συνέδριο ως το ανώτατο όργανο, είναι αυτό που θα ανάψει το «πράσινο φως» για τους φιναλίστ της προεδρικής κούρσας, με τις όποιες αποφάσεις συμμετοχής να λαμβάνονται σε πολιτικό επίπεδο.

«Επιδίωξη» Κασσελάκη η μομφή

Μέχρι τότε μεσολαβεί η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και από άλλα στελέχη, αλλά και η χάραξη στρατηγικής για όλους τους υποψήφιους, δεδομένης της πρόβλεψης για δύο γύρους εκλογικής αναμέτρησης. Στο στρατόπεδο της «φρουράς Τσίπρα», ως κυρίαρχη αντίληψη διαμορφώνεται η υποστήριξη της υποψηφιότητας του Σωκράτη Φάμελλου, η οποία φημολογείται έντονα τα τελευταία εικοσιτετράωρα, χωρίς ο ίδιος να έχει κάνει μέχρι στιγμής την οποιαδήποτε νύξη περί αυτού. Μιλώντας από το βήμα της Κεντρικής Επιτροπής, ο κ. Φάμελλος ανέφερε με ενωτική διάθεση πως «είμαστε και θα είμαστε όλοι και όλες εδώ», ενώ άσκησε κριτική στον έκπτωτο Προέδρο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, λέγοντας πως «η μομφή όμως επιλέχθηκε και επιδιώχθηκε από τον πρώην πρόεδρο. Υποτιμώντας ότι αυτό θα είναι στίγμα για το κόμμα, υποτιμώντας τη δυνατότητα να φτάσουμε σε εκλογές από τη βάση, που τόσο συχνά ανέφερε αλλά δεν ήθελε να ακούσει τη γνώμη της». «Και αυτό κάνει ακόμα πιο υποκριτική την αντίδραση μετά το αποτέλεσμα της μομφής. Δεν μπορείς να ζητάς την υποβολή και ψήφιση μομφής και αν χάσεις να τη θεωρείς αντιδημοκρατική» συνέχισε ο κ. Φάμελλος, προσθέτοντας ότι «είναι και απαράδεκτοι και καταδικαστέοι οι χαρακτηρισμοί των «κουκουλοφόρων» και της «εκτροπής», δείγματα μίας άλλης κουλτούρας και νοοτροπίας εκ μέρους του».

Δύο «φωνές» στους «87»

Η παραπάνω αποστροφή του Σωκράτη Φάμελλου ήχησε μάλλον ανακουφιστικά στα αυτιά αρκετών από την ομάδα των «87», με δεδομένο ότι στους κόλπους τους επικρατούν δύο «φωνές» αναφορικά με το πρόσωπο που θα υποστηρίξουν στην εσωκομματική αναμέτρηση. Από τη μια, στελέχη της «φρουράς Τσίπρα» εκτιμούν πως ο κ. Φάμελλος μπορεί να εκφράσει την ιδεολογική και πολιτική ταυτότητα του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, αλλά και την ανάγκη για μετριοπαθείς τόνους και από την άλλη ορισμένα στελέχη δεν μπορούν να παραβλέψουν την πολιτική ταύτισή του με τον Στέφανο Κασσελάκη τους περασμένους μήνες, αλλά και την απουσία αναφορών από μέρους του στην αναγκαιότητα ανασύνθεσης όλου του προοδευτικού χώρου. Πολλά θα εξαρτηθούν για τους «87», πάντως, από τις τελικές αποφάσεις της Αντιπροέδρου της Βουλής, Όλγας Γεροβασίλη, η οποία αναμένεται σήμερα να τοποθετηθεί ανοιχτά αναφορικά με τις επόμενες πολιτικές κινήσεις της, μετά την κόντρα της με τον κ. Κασσελάκη στο Συνέδριο του περασμένου Φεβρουαρίου.

Περιοδείες και πρόγραμμα από τον Πολάκη

Μεγαλύτερη ετοιμότητα έναντι όλων εμφανίζει η υποψηφιότητα του Παύλου Πολάκη, καθώς έχει καταρτιστεί το πλάνο περιοδειών του υποψήφιου Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, ενώ ο ίδιος έχει επιλέξει να τοποθετείται στα κοινωνικά δίκτυα, αναδεικνύοντας θεματικά τις προτάσεις του. Στο πλαίσιο αυτό, ως επιβεβλημένη παρουσίαση χθες την «αλλαγή στη δομή του κράτους», κάνοντας λόγο για ένα «ενα αποκεντρωμενο δημοκρατικο ελεγχομενο απο το λαο κρατος που στην κεντρικη του οργανωση θα κανει μονο 4 δουλειες: Θα παραγει το σχεδιο, θα μοιραζει τους πορους, θα θετει τους κανονες, θα εκτελει ετησιο,τελικο,κατασταλτικο ελεγχο στις αποκεντρωμενες του δομες και στην αυτοδιοικηση Α και Β βαθμου που θα μεταβιβαστουν όλες οι υπόλοιπες αρμοδιότητες (και ΑΔΕΙΟΔΟΤΙΚΕΣ)και λειτουργιες!».

protothema.gr




Αγγελική Δεληκάρη | Προϊόντα ΠΟΠ, ΠΓΕ και ΕΠΙΠ

Η βουλευτής κ. Αγγελική Δεληκάρη ήταν εισηγήτρια  στην βουλή για τα προϊόντα ΠΓΟΕ και ΠΟΠ. Η ίδια επεσήμανε πως οι παραγωγοί θα έχουν καλύτερη διάθεση των προϊόντων τους αν τα κατοχυρώσουν πιστοποιημένα.

Ως βήμα εκσυγχρονισμού του θεσμικού πλαισίου για τα προϊόντα ΠΟΠ, ΠΓΕ και ΕΠΙΠ χαρακτήρισε η Βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας Αγγελική Δεληκάρη τη νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μέσω της ενσωμάτωσης του Κανονισμού 1143/2024 της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Βουλευτής Καβάλας αναφέρθηκε στα προϊόντα Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ) και Προστατευόμενης Γεωγραφικής Ένδειξης (ΠΓΕ) που παράγονται στην ΠΕ Καβάλας, τονίζοντας πως η εφαρμογή αυστηρότερων ελέγχων, η θεσμική θωράκιση του ΕΛΓΟ Δήμητρα και η ενσωμάτωση του Κανονισμού 1143/2024 αποτελούν ζωτικής σημασίας μέτρα για την στήριξη των παραγωγών, κυρίως αυτών της ελληνικής περιφέρειας, τα προϊόντα των οποίων αποτελούν και διαφήμιση για τη χώρα μας στο εξωτερικό.

Παράλληλα, όπως επισήμανε η κυρία Δεληκάρη, προστατεύονται από αθέμιτες πρακτικές τόσο οι καταναλωτές (στην Ελλάδα και στο εξωτερικό), όσο και οι παραγωγοί.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ

Τα οικονομικά οφέλη αυτών των αγαθών είναι πραγματικά μεγάλα δηλώνει η ίδια και προσθέτει ότι  “Η αναγνώριση γεωργικών αγαθών και τροφίμων ως ειδικών τροφίμων διατίθενται στην αγορά και είναι προς όφελος των παραγωγών αλλά και των εμπλεκομένων σε όλα τα στάδια μεταποίησης.

Διότι ο ανταγωνισμός που αναπτύσσεται μεταξύ αυτών που δικαιούνται τις εν λόγω ενδείξεις ενισχύει την αξιοπιστία αυτών στα μάτια των καταναλωτών. Επίσης οι παραγωγοί μικρών και απομακρυσμένων περιοχών έχουν τη δυνατότητα να προωθήσουν πιο εύκολα τα αγαθά με τα ειδικά χαρακτηριστικά και έτσι να ενισχύσουν το εισόδημα τους.

Σε αυτό πρέπει να εστιάσουν οι μικροί παραγωγοί εκτιμώ. Από την άλλη οι καταναλωτές θα έχουν πληροφορίες για την καταγωγή του αγαθού και έτσι θα αγοράζουν αυτά που έχουν εγγύηση για την ποιότητα και τα χαρακτηριστικά τους.

Με τη νέα νομοθετική ρύθμιση καθορίζονται σαφώς οι διαδικασίες ελέγχου και πιστοποίησης από τον αρμόδιο φορέα, τον ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ” σχολίασε.

ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ

Ως προς τον ΕΛΓΟ Δήμητρα, τον κατεξοχήν φορέα που σηκώνει το βάρος των ελέγχων και της πιστοποίησης των προϊόντων Ονομασίας Προέλευσης και Γεωγραφικής Ένδειξης, η ίδια τόνισε ότι “είναι σαφές πως το νομοσχέδιο ενισχύει τον θεσμικό του ρόλο, τις αρμοδιότητες και τις δυνατότητές του. Άλλωστε, μετά την αναγνώριση ενός προϊόντος ως προϊόν προστατευόμενης ονομασίας προέλευσης (ΠΟΠ) ή προστατευόμενης γεωγραφικής ένδειξης (ΠΓΕ), ο ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ πιστοποιεί τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις, μετά από αίτησή τους, για την παραγωγή ή/και συσκευασία ή/και διακίνηση με ιδιωτική ετικέτα του εν λόγω προϊόντος ΠΟΠ ή ΠΓΕ.

Αξίζει να σημειωθεί πως η διαδικασία επιβολής διοικητικών προστίμων, ελέγχου και πιστοποίησης είναι ζωτικής σημασίας για την διατήρηση της υψηλής ποιότητας των γεωργικών προϊόντων και τροφίμων που φέρουν τις ενδείξεις ΠΟΠ, ΠΓΕ και ΕΠΙΠ. Τόσο για να προστατεύουν τους αγρότες και παραγωγούς μας από πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού, όσο και τους καταναλωτές φυσικά σε επόμενο στάδιο, αφού οι τελευταίοι θα πρέπει να γνωρίζουν πως το προϊόν το οποίο αγοράζουν είναι ακριβώς εκείνο που περιγράφεται στη συσκευασία του, κι όχι κάτι άλλο, σε υψηλότερη ενδεχομένως τιμή. Τα προϊόντα αυτά, τα οποία είναι εξαγώγιμα, αποτελούν πρεσβευτές της πολύ ποιοτικής αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής της χώρα μας στο εξωτερικό. Μέσα από διαρκείς ελέγχους και διαδικασίες πιστοποίησης διασφαλίζεται πως αυτά τα προϊόντα θα φτάνουν στην Ευρωπαϊκή και παγκόσμια αγορά δίχως την παραμικρή σκιά ως προς την ποιότητά τους. Όλα αυτά καλύπτονται από τις διατάξεις του Β΄ Μέρους του νομοσχεδίου, ενώ στο Δ΄ Μέρος ρυθμίζονται περαιτέρω οι διαδικασίες ελέγχου».

ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ

Τέλος ανέφερε ότι «Κατάγομαι από την Χρυσούπολη του Δήμου Νέστου, εκλέγομαι στην Π.Ε. Καβάλας, όπου παράγονται αρκετά προϊόντα που εμπίπτουν στις παραπάνω κατηγορίες. Να αναφέρω ενδεικτικά το ελαιόλαδο της Θάσου ( ΠΓΕ), τις ελιές θρούμπες Θάσου (ΠΟΠ), τυριά (φέτα, κασέρι) (ΠΟΠ), καθώς και τον οίνο ΠΓΕ. Θέλουμε ένα υψηλό επίπεδο».

 

www.efimeridakavala.gr




«Μητσοτάκης: «Οι σχέσεις δεν ετεροκαθορίζονται» πριν τον ΟΗΕ»

powered by Advanced iFrame

Με την επιδίωξη το καθεστώς των «ήρεμων νερών» στο Αιγαίο να συνεχιστεί, Κυριάκος Μητσοτάκης και Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν θα τα πουν εν συντομία για μια ακόμα φορά το απόγευμα της Τρίτης (18:40), στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ, στο κτίριο του Οργανισμού. Το ραντεβού ήταν προαναγγελθέν, αλλά εδώ και μέρες δεν είχε κλειδώσει. Ήταν όμως κρίσιμο να γίνει, καθώς το να μην γίνει θα άνοιγε περισσότερες συζητήσεις ως προς τι σηματοδοτεί αυτό.

«Σε μία ταραγμένη περίοδο μπορούμε να συνομιλούμε με την Τουρκία και αυτό έχει θετικές επιπτώσεις στη θετική ατζέντα και ότι ακόμη και σε ζητήματα που διαφωνούμε να μην οδηγούμαστε σε κλιμάκωση στο πεδίο», υπογράμμιζε ανώτατη κυβερνητική πηγή από τη Νέα Υόρκη, αναγνωρίζοντας εμμέσως πλην σαφώς τις προκλήσεις του προηγούμενου διαστήματος. Σημειωτέον, παρόντες στο ραντεβού θα είναι και οι δύο υπουργοί Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης και Χακάν Φιντάν που χειρίστηκαν την κρίση της Κάσου, αλλά και οι διπλωματικοί σύμβουλοι Άννα Μαρία Μπούρα (στην τελευταία της τέτοια συνάντηση πριν μετακομίσει στις Βρυξέλλες) και Ακίφ Τσαγατάι Κιλίτς.

Η εν λόγω συνάντηση που θα γίνει σε ένα πιο «σφιχτό» πλαίσιο λόγω της Γενικής Συνέλευσης θεωρείται δύσκολο να ωθήσει σε μια πιο «βαθιά» συζήτηση για τις θαλάσσιες ζώνες. Είναι, όμως, πιθανό αμέσως μετά από αυτήν να οριστικοποιηθεί η διενέργεια του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας, του θεσμού που επανεκκίνησε πέρυσι στην Αθήνα και φέτος είναι η σειρά της Τουρκίας να διοργανώσει τη συνάντηση, πιθανότατα στην Άγκυρα προς το τέλος Νοεμβρίου ή τον Δεκέμβριο.

Η εκτίμηση της Αθήνας, πάντως, είναι ότι οι ελληνοτουρκικές σχέσεις δεν θα επηρεαστούν δραματικά από τις αμερικανικές εκλογές που επίκεινται στις αρχές Νοεμβρίου. «Οι διμερείς σχέσεις με την Τουρκίαδεν ετεροκαθορίζονται», υπογράμμισε ανώτατη κυβερνητική πηγή. Στο τραπέζι ο κ. Μητσοτάκης θα θέσει και το Κυπριακό, με στόχο την επανεκκίνηση των συνομιλιών. Η προσδοκία της Αθήνας ότι μετά τη Γενική Συνέλευση, Χριστοδουλίδης και Τατάρ ίσως μετάσχουν σε τριμερή υπό την αιγίδα του ΟΗΕ, μάλλον σε ουδέτερη περιοχή.

Συζήτηση θα γίνει και για το μεταναστευτικό, λόγω και των αυξημένων ροών. «Όσο οι διακινητές προσαρμόζουν τις μεθόδους τους τόσο εμείς θα πρέπει να βρισκόμαστε σε εγρήγορση και να αυξάνουμε τα επίπεδα συνεργασίας με την Τουρκία», ανέφερε η ανώτατη κυβερνητική πηγή, εκφράζοντας συνεργασία για την ως τώρα σχέση σε αυτό το επίπεδο.

Τριμερής με Μακρόν-Χριστοδουλίδη

Στη Νέα Υόρκη ο κ. Μητσοτάκης παράλληλα θα έχει και τριμερή συνάντηση με τον Γάλλο πρόεδρο Μακρόν και τον Κύπριο Νίκο Χριστοδουλίδη, με φόντο την πρόσφατη συμφωνία για την ηλεκτρική διασύνδεση, στην οποία εμπλέκεται η γαλλική εταιρία Nexans. Οι υπογραφές έπεσαν στο τέλος της προηγούμενης εβδομάδας από τους υπουργούς Ενέργειας, ενώ στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι το project είναι μεγάλης γεωπολιτικής σημασίας, ειδικά για την Κύπρο. «Έχουμε καταλήξει στον οικονομικό επιμερισμό, πραγματικό γεωπολιτικό ρίσκο δεν θα υπάρξει», τονίζει ανώτατη κυβερνητική πηγή.

Βράβευση με τη Μελόνι στο Atlantic Council

Σήμερα, πάντως, ο κ. Μητσοτάκης θα είναι ένα από τα τέσσερα πρόσωπα που θα τιμηθούν φέτος με το βραβείο Global Citizen, το οποίο απονέμει το επιφανές αμερικανικό think tankAtlantic Council. OΚυριάκος Μητσοτάκης θα απευθύνει σύντομη ομιλία παραλαμβάνοντας το βραβείο. Το βραβείο θα απονείμει στον Κυριάκο Μητσοτάκη ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Pfizer, Δρ. Άλμπερτ Μπουρλά.

Μαζί του θα βραβευθούν η πρωθυπουργός της Ιταλίας Τζόρτζια Μελόνι, ο πρόεδρος της Γκάνας Νάκα Ακούφο-Άντο και η πρωτοπόρος στον τομέα της ψυχαγωγίας από τη Νότια Κορέα Μίκι Λι, σε ειδική τελετή που θα λάβει χώρα σήμερα το απόγευμα.

Σύμφωνα με το Atlantic Council, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα βραβευθεί ως αναγνώριση για «την αξιοσημείωτη σταδιοδρομία του τόσο στη δημόσια διοίκηση όσο και στον ιδιωτικό τομέα, καθώς και για τις ηγετικές του ικανότητες στη διακυβέρνηση της χώρας αλλά και στις διατλαντικές, ευρωπαϊκές και παγκόσμιες υποθέσεις». «Αναδεικνύοντας τόσο αξιόλογα άτομα – δύο άνδρες και δύο γυναίκες από τρεις ηπείρους – ελπίζουμε να εμπνεύσουμε άλλους να μιμηθούν τη συμβολή τους σε έναν καλύτερο κόσμο», δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Atlantic Council, Φρέντερικ Κέμπε.

protothema.gr

 




Αεροπορικές επιδρομές του Ισραήλ στον Λίβανο που εκτοξεύει δεκάδες ρουκέτες σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις

Έκρυθμη παραμένει η κατάσταση στη Μέση Ανατολή με τη Χεζμπολάχ να απαντά στους χθεσινούς ισραηλινούς βομβαρδισμούς με μπαράζ ρουκετών (εικόνα πάνω από Times of Israel), ενώ σειρήνες ηχούν σε κοινότητες στο βόρειο Ισραήλ, γύρω από τη Θάλασσα της Γαλιλαίας.

Σύμφωνα με το Al Jazeera, η Χεζμπολάχ εκτόξευσε δεκάδες ρουκέτες με στόχο την αεροπορική βάση Ramat David του Ισραήλ καθώς και στις εγκαταστάσεις της ισραηλινής εταιρείας Rafael, η οποία ειδικεύεται στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό, ως απάντηση στις εκρήξεις των βομβητών στον Λίβανο την περασμένη εβδομάδα.

«Απάντηση στη βάναυση σφαγή»

Η Χεζμπολάχ είπε ότι εκτόξευσε δεκάδες πυραύλους Fadi 1 και Fadi 2 καθώς και ρουκέτες Katyusha στις εγκαταστάσεις της εταιρείας, που βρίσκεται βόρεια της Χάιφα στο Ισραήλ. Χαρακτήρισε την επίθεση ως «μια αρχική απάντηση στη βάναυση σφαγή που διέπραξε ο ισραηλινός εχθρός σε διάφορες περιοχές του Λιβάνου την Τρίτη και την Τετάρτη».

Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι η Χεζμπολάχ εκτόξευσε 85 ρουκέτες εναντίον της Χάιφα σήμερα το πρωί και ότι ορισμένα από τα βλήματα έκαναν πρόσκρουση.

Τα ισραηλινά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι οι ρουκέτες προκάλεσαν πυρκαγιές στο βόρειο Ισραήλ, προκαλώντας ζημιές σε σπίτια στο Kiryat Bialik.




Ο Υποψήφιος Πρόεδρος ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Χάρης Δούκας στην Καβάλα

Κατά την επίσκεψή του στην Καβάλα, ο υποψήφιος πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ, Χάρης Δούκας, αναφέρθηκε και στο φλέγον ζήτημα της ακρίβειας και της αισχροκέρδειας που πλήττει την ελληνική κοινωνία. Τόνισε ότι η κυβέρνηση δεν έχει λάβει τα απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση των ανατιμήσεων, οι οποίες επιβαρύνουν δυσανάλογα τους πολίτες, ειδικά τα νοικοκυριά με χαμηλό εισόδημα. Ο κ. Δούκας υπογράμμισε την ανάγκη για αυστηρούς ελέγχους στην αγορά, προκειμένου να περιοριστεί το φαινόμενο της αισχροκέρδειας και να προστατευθούν οι καταναλωτές.

Παράλληλα, ο κ. Δούκας αναφέρθηκε στους προσωπικούς του στόχους για την ανασυγκρότηση του ΠΑΣΟΚ και τη διαμόρφωση μιας ισχυρής και αξιόπιστης αντιπολίτευσης. Τόνισε ότι το ΠΑΣΟΚ πρέπει να γίνει ο κεντρικός εκφραστής των κοινωνικών αιτημάτων και να παρέχει ουσιαστικές προτάσεις για την αντιμετώπιση των κρίσεων που αντιμετωπίζει η χώρα, από την οικονομία μέχρι την ενεργειακή ασφάλεια. Στόχος του είναι να δημιουργήσει ένα κόμμα που θα αποτελεί σοβαρό αντίβαρο στην κυβέρνηση, ενώ παράλληλα θα προωθεί μια προοδευτική και δίκαιη πολιτική ατζέντα.




Μητσοτάκης για μείωση της φοροδιαφυγής ΦΠΑ λόγω POS

«Κι όμως, βαθιές αλλαγές που κάποιοι έλεγαν πως ”στην Ελλάδα δεν γίνονται”, τελικά γίνονται! Το αποδεικνύει η τελευταία έκθεση CASE της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη φοροδιαφυγή, σημειώνοντας ότι οι απώλειες του Δημοσίου από ΦΠΑ στη χώρα μας μειώθηκαν, ήδη, κατά 50%. Με έναν από τους ταχύτερους ρυθμούς μεταξύ των ”27”», έγραψε σε ανάρτησή του στο Facebook ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός προσέθεσε: «Να, λοιπόν, που μέτρα όπως η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, το myDATA και οι ηλεκτρονικές συναλλαγές δεν είναι μόνο επιλογές που διευκολύνουν κράτος, επιχειρήσεις και πολίτες. Αλλά και τομές που μεταφράζονται σε κεφάλαια υπέρ της κοινωνίας. Μόνο για το 2022 το κέρδος αυτό υπολογίζεται στα 3 δισ. ευρώ!

Τα στοιχεία αυτά δίνουν νέα ώθηση στην κυβέρνηση να επιμείνει στη δύσκολη μάχη της φορολογικής δικαιοσύνης. Μία κατεξοχήν μάχη για κοινωνική δικαιοσύνη, καθώς οι πόροι που εξασφαλίζονται κατευθύνονται στην Υγεία, στην Παιδεία, στην Ασφάλεια και στην Εθνική Άμυνα. Σε τομείς κρίσιμους, που αφορούν όλους.

Η ζωή δικαιώνει τις πρωτοβουλίες που οδηγούν σε μία καλύτερη ζωή. Συνεχίζουμε!».

Η ανάρτηση του Κυριάκου Μητσοτάκη
Κι όμως, βαθιές αλλαγές που κάποιοι έλεγαν πως «στην Ελλάδα δεν γίνονται», τελικά γίνονται! Το αποδεικνύει η τελευταία έκθεση CASE της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη φοροδιαφυγή, σημειώνοντας ότι οι απώλειες του Δημοσίου από ΦΠΑ στη χώρα μας μειώθηκαν, ήδη, κατά 50%. Με έναν από τους ταχύτερους ρυθμούς μεταξύ των «27».
Να, λοιπόν, που μέτρα όπως η διασύνδεση των ταμειακών μηχανών με τα POS, το myDATA και οι ηλεκτρονικές συναλλαγές δεν είναι μόνο επιλογές που διευκολύνουν κράτος, επιχειρήσεις και πολίτες. Αλλά και τομές που μεταφράζονται σε κεφάλαια υπέρ της κοινωνίας. Μόνο για το 2022 το κέρδος αυτό υπολογίζεται στα 3 δισ. ευρώ!
Τα στοιχεία αυτά δίνουν νέα ώθηση στην κυβέρνηση να επιμείνει στη δύσκολη μάχη της φορολογικής δικαιοσύνης. Μία κατεξοχήν μάχη για κοινωνική δικαιοσύνη, καθώς οι πόροι που εξασφαλίζονται κατευθύνονται στην Υγεία, στην Παιδεία, στην Ασφάλεια και στην Εθνική Άμυνα. Σε τομείς κρίσιμους, που αφορούν όλους.
Η ζωή δικαιώνει τις πρωτοβουλίες που οδηγούν σε μία καλύτερη ζωή. Συνεχίζουμε!

 

www.iefimerida.gr

 




Πιερρακάκης | Όπου προκύπτουν προβλήματα τα αντιμετωπίζουμε ένα-ένα

Εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες να λυθεί το ζήτημα, αλλά και να παρέχουν λεπτομερή ενημέρωση για το τι συνέβη σχετικά με το περιστατικό εντολής απομάκρυνσης μαθήτριας από την τάξη της στη Χαλκιδική επειδή ήταν υπεράριθμο το τμήμα της, έχει ζητήσει ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης.

Αυτό ανέφερε, μιλώντας νωρίτερα σήμερα το πρωί στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1, μετά από προβολή ρεπορτάζ, σύμφωνα με το οποίο ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πρότεινε στη διευθύντρια του σχολείου να καλέσει την αστυνομία για να απομακρύνει από την τάξη μία 10χρονη μαθήτρια, επειδή ήταν τo 26o παιδί στο τμήμα της. Ωστόσο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, η αστυνομία και η διευθύντρια του σχολείου αρνήθηκαν να προχωρήσουν στην απομάκρυνση του παιδιού από το σχολείο και εν τέλει αυτό έφυγε με τον πατέρα του.

Επιπλέον, σε ό,τι αφορά την εφαρμογή νέων κανόνων στα σχολεία, ειδικότερα σχετικά με τη χρήση κινητών από τους μαθητές, ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι ο νέος κανονισμός εφαρμόζεται και μάλιστα, σχολιάζοντας περιστατικό που δόθηκε στη δημοσιότητα από την Πάτρα για αποβολή σε μαθητή προ ολίγων ημερών, τόνισε: «Δεν είναι η πρώτη αποβολή για κινητό, είναι η πρώτη που πήρε δημοσιότητα».

Συμπλήρωσε, δε, ότι ο βασικός λόγος για την απαγόρευση εμφανούς κατοχής και χρήσης κινητών από τους μαθητές στα σχολεία σχετίζεται κυρίως με την προσπάθεια καταπολέμησης των περιστατικών bullying στα σχολεία.

Αναφορικά με τη λειτουργία των σχολείων, ο υπουργός Παιδείας είπε ότι φέτος η σχολική χρονιά ξεκίνησε με 6.000 περισσότερους εκπαιδευτικούς, ενώ για τις συγχωνεύσεις τμημάτων επεσήμανε: «Υπάρχουν 71.000 τμήματα στα σχολεία και σε λιγότερα από 1.000 έπρεπε να εξορθολογίσουμε την κατάσταση για να μην υπάρχουν πολλά κενά. Έχουμε εύηκοα ώτα για περιπτώσεις παιδιών που έχουν πρόβλημα ή καλούνται να διανύσουν μεγάλες αποστάσεις και τα αντιμετωπίζουμε».

Τέλος, σχετικά με τη λειτουργία του Ψηφιακού Φροντιστηρίου, ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι κατά τις δύο πρώτες ημέρες λειτουργίας του υπάρχουν 4.000 μαθητές που παρακολούθησαν ζωντανά τα μαθήματα.

 

epiloges.tv

Share
00:00
Play
(Space)
Mute
(m)
Settings
Fullscreen
(f)

«Για να φτάνουμε να συζητάμε προφανώς η διαχείριση δεν είναι η πρέπουσα», σχολίασε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Τέτοιες περιπτώσειες, όπου προκύπτουν, θα τις θεραπεύουμε μία-μία».




Καταγγελία Διαμαντοπούλου για επιλεκτική μείωση του αριθμού των καλπών στις εκλογές στο ΠΑΣΟΚ.

Σοβαρές καταγγελίες για την οργάνωση των εσωκομματικών εκλογών του ΠΑΣΟΚ στις 6 και 13 Οκτωβρίου κάνει η Άννα Διαμαντοπούλου δια του εκπροσώπου της στην Επιτροπή Δεοντολογίας.

«Κάνουμε έκκληση προς όλους να διαφυλάξουμε αυτό που μέχρι σήμερα έχουμε καταφέρει επιλέγοντας διαδικασίες που ενώνουν και δεν διαιρούν», τονίζει με επιστολή του προς την ΕΔΕΚΑΠ ο εκπρόσωπος της Άννας Διαμαντοπούλου στην Επιτροπή, Βασίλης Βραχιώτης ο οποίος διαπιστώνει προσχηματικές δικαιολογίες για την αδυναμία στελέχωσης περισσότερων εκλογικών τμημάτων, με αποτέλεσμα την εισήγηση να μειωθούν οι κάλπες σε αρκετές περιοχές και δη στην Αττική και σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα.

«Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο Βόρειος Τομέας της Αθήνας, όπου σε σύνολο 14 δήμων προτάθηκε μείωση καλπών – εκλογικών τμημάτων σε 8 εξ αυτών και να παραμείνει ο ίδιος αριθμός στους υπόλοιπους πλην ενός!!!», υποστηρίζει ο κ. Βραχιώτης με την εκτίμηση ότι η πρόταση της κάθε Νομαρχιακής Οργάνωσης που επικαλείται στη συνέχεια η ΕΔΕΚΑΠ «στοχεύει να παρακωλύσει και να εμποδίσει την αθρόα συμμετοχή των ενδιαφερόμενων συμπολιτών μας, ιδίως σε περιοχές, που κατά την κρίση τους, ο υποψήφιος της αρεσκείας τους δεν παρουσιάζεται ιδιαίτερα ισχυρός, ώστε το κίνημα να παραμείνει ένα κλειστό και ευκόλως ελεγχόμενο κόμμα».

Η επιστολή έχει ως εξής:

«Αγαπητή κα Πρόεδρε και μέλη της ΕΔΕΚΑΠ,

σε συνέχεια προηγούμενων επιστολών και μετά από τρείς πολύωρες συνεδριάσεις της διευρυμένης ΕΔΕΚΑΠ με τους εκπροσώπους των υποψηφίων, διαπιστώνεται ότι, ενώ τα χρονικά περιθώρια στενεύουν και η ανάγκη για την ομαλή διεξαγωγή της εκλογικής διαδικασίας με γνώμονα την απρόσκοπτη και αθρόα προσέλευση των συμπολιτών μας στις κάλπες, που προβλέπεται αυξημένη είναι επιτακτική, στα πλαίσια που κατ’ επανάληψη έχουν τεθεί και αφορούν την επαύξηση των εκλογικών τμημάτων κατά τον αριθμό των tablets που έχουμε προμηθευθεί (1250 στον αριθμό), αναλωνόμαστε σε ατέρμονες συζητήσεις που αφορούν επί μέρους προτάσεις νομαρχιακών επιτροπών, που είτε δεν έχουν ληφθεί από αντίστοιχες συνεδριάσεις αυτών είτε αποτελούν μεμονωμένες προτάσεις των γραμματέων αυτών και, σίγουρα, δεν αποτελούν στη συντριπτική τους πλειοψηφία αποφάσεις διευρυμένων νομαρχιακών επιτροπών με συμμετοχή των εκπροσώπων των υποψηφίων Προέδρων, όπου, όπως και στην ΕΔΕΚΑΠ θα πρέπει να εφαρμόζεται η αρχή της ομοφωνίας.

Περαιτέρω διαπιστώνεται ότι σχεδόν το σύνολο των προτάσεων των νομαρχιακών επιτροπών δεν προτείνει και δεν προκρίνει την επαύξηση των εκλογικών τμημάτων, ώστε να διευκολυνθεί η προσέλευση των πολιτών και η διεύρυνση της εκλογικής βάσης και της επιρροής του κινήματος μας, όπως από όλους τους υποψηφίους διατυμπανίζεται ότι δήθεν είναι ο στόχος μας, παρά αντιθέτως, αποδεδειγμένα, στοχεύει να παρακωλύσει και εμποδίσει την αθρόα συμμετοχή των ενδιαφερόμενων συμπολιτών μας, ιδίως σε περιοχές, που κατά την κρίση τους, ο υποψήφιος της αρεσκείας τους δεν παρουσιάζεται ιδιαίτερα ισχυρός, ώστε το κίνημα να παραμείνει ένα κλειστό και ευκόλως ελεγχόμενο κόμμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο Βόρειος Τομέας της Αθήνας, όπου σε σύνολο 14 δήμων προτάθηκε μείωση καλπών – εκλογικών τμημάτων σε 8 εξ αυτών και να παραμείνει ο ίδιος αριθμός στους υπόλοιπους πλην ενός!!!

Παράλληλα, επειδή η πλειοψηφία των εκλεγμένων μελών της ΕΔΕΚΑΠ υπεραμύνεται των όποιων προτάσεων των νομαρχιακών επιτροπών επικαλούμενη δήθεν αδυναμία στελέχωσής τους, ενώ πολύ καλά γνωρίζει ότι στη στελέχωση αυτών υποχρεωτικά θα συνδράμουν και οι υποψήφιοι Πρόεδροι, αποφεύγει ή και αρνείται η επιλογή των επιπλέον εκλογικών κέντρων και τμημάτων να γίνει με συμφωνημένα αντικειμενικά κριτήρια, που θα εκμηδενίσουν τόσο τις όποιες μεθοδεύσεις οποιουδήποτε όσο και την αποφυγή εντάσεων, αμφισβητήσεων και αδικιών, επαναφέρουμε τα κατά την άποψη μας κριτήρια για την επαύξηση των εκλογικών τμημάτων, ώστε να διευκολυνθεί η πρόσβαση των πολιτών και συγκεκριμένα προτείνουμε:

1. Να μην αφαιρεθεί κανένα εκλογικό τμήμα – κάλπη από κανένα δήμο ούτε να υπάρξει δήμος χωρίς εκλογικό τμήμα σε όλη την επικράτεια. 2. Να προσαυξηθούν οι κάλπες στα εκλογικά κέντρα των πρωτευουσών των νομών κατά μια (1), όπως και όπου ο αριθμός των ψηφισάντων ανά κάλπη υπερβαίνει ή προσεγγίζει τους 500.

3. Να προστεθεί σε όλους τους δήμους της Περιφέρειας Αττικής ένα (1) εκλογικό τμήμα και να προστεθούν πέντε (5) νέα εκλογικά κέντρα σε απόλυτα κομβικά και εύκολα προσβάσιμα σημεία, συγκεκριμένα α. Να δημιουργηθεί εκλογικό κέντρο στο Ο.Α.Κ.Α ή σε όμορο σημείο με τουλάχιστον δέκα (10) τμήματα – κάλπες για την εξυπηρέτηση του Βορείου Τομέα.

β. Να δημιουργηθούν τρία (3) νέα εκλογικά κέντρα στην Αθήνα και δη ένα (1) επί της Λ. Αλεξάνδρας, ένα (1) πλησίον ή επί της Λ. Βασ. Σοφίας και ένα (1) επί της Λ. Πατησίων ή της Λ. Αχαρνών, με τουλάχιστον πέντε (5) τμήματα – κάλπες έκαστο.

γ. Να δημιουργηθεί ένα νέο εκλογικό κέντρο στα Νότια προάστια είτε επί της Λ. Ποσειδώνος πέριξ της Γλυφάδας – Βούλας είτε επί της Λ. Βουλιαγμένης μετά το ύψος της Γλυφάδας με τουλάχιστον πέντε (5) κάλπες, όπως και νέο εκλογικό τμήμα στο Δυτικό Τομέα.

4. Ως προς τη Θεσσαλονίκη να προστεθεί τουλάχιστον ένα (1) τμήμα – κάλπη σε κάθε εκλογικό κέντρο και να διατεθούν δύο (2) ακόμη Τμήματα – Κάλπες στο χώρο της ΔΕΘ, καθώς και να προστεθεί νέο εκλογικό κέντρο στην περιοχή του Χαριλάου με τουλάχιστον τρία (3) εκλογικά τμήματα – κάλπες.

5. Να διατεθεί το σύνολο εκ των κατ’ ελάχιστον 1060 tablets – καλπών που θα περισσέψουν μετά τα ως άνω με αντίστοιχα αντικειμενικά κριτήρια στην περιφέρεια, ώστε να διευκολυνθούν οι Έλληνες πολίτες στη

συμμετοχή και η νέα εποχή του κινήματος να σηματοδοτηθεί από τη μεγάλη συμμετοχή δια της εγκατάστασης πέραν των 200 νέων εκλογικών τμημάτων στην επικράτεια και το εξωτερικό.

Επειδή πιστεύουμε ότι η εκλογή νέου προέδρου στο ΠΑΣΟΚ, είναι μια βαθιά πολιτική διαδικασία, η οποία σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να στιγματιστεί από άγονες και «επί της διαδικασίας» αντιπαραθέσεις, κάνουμε έκκληση προς όλους να διαφυλάξουμε αυτό που μέχρι σήμερα έχουμε καταφέρει επιλέγοντας διαδικασίες που ενώνουν και δεν διαιρούν.

Με την ευχή να εκλείψουν πλέον οι προσχηματικές δικαιολογίες για την αδυναμία στελέχωσης περισσότερων τμημάτων, να υπενθυμίσουμε ότι είναι ευθύνη του κόμματος και υπό την αιγίδα του η εκλογική διαδικασία και οφείλει να τη διεκπεραιώσει άρτια, πόσω μάλλον, όταν για τη στελέχωση των εφορευτικών επιτροπών υποχρεωτικά δια εκπροσώπων τους θα συνδράμουν άπαντες οι υποψήφιοι.

Ο Εκπρόσωπος της Άννας Διαμαντοπούλου
με συντροφικούς χαιρετισμούς
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Π. ΒΡΑΧΙΩΤΗΣ»

protothema.gr




Όπισθεν ολοταχώς οι «87» για Πόθεν Έσχες και κριτήρια στις εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ – Προς Δευτέρα η υποψηφιότητα Κασσελάκη

Σε μια επανάληψη της περυσινής διαδικασίας εκλογής Προέδρου στον ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία φαίνεται να καταλήγουν τα κορυφαία στελέχη της Κουμουνδούρου, καθώς οι «87» της «φρουράς Τσίπρα» υποχώρησαν χθες από το αίτημά τους να θεσπιστούν κριτήρια εκλογιμότητας στις επικείμενες εσωκομματικές εκλογές, διευκολύνοντας έτσι την κάθοδο στην κούρσα τουΣτέφανου Κασσελάκη.

«Όλα θα κριθούν στη βάση»

Παρότι αρχικά είχαν εγείρει ζητήματα κατάθεσης Πόθεν Έσχες στο κόμμα, αλλά και «κόφτη» σε περίπτωση υπέρμετρου δανεισμού ή χρεών προς το Δημόσιο για τους τους/τις υποψήφιους/ες Προέδρους, εντούτοις στη χθεσινή συνεδρίαση οι «87» επέλεξαν να ακολουθήσουν την περπατημένη, δηλαδή τηνπροσκόμιση 30 μόνο υπογραφώνμελών της Κεντρικής Επιτροπής για την έγκριση της όποιας υποψηφιότητας, επιμένοντας πως «όλα θα κριθούν από τη βάση». Επιπλέον, με παρέμβασή τους στην απόφαση της Πολιτικής Γραμματείας και εισήγηση προς την Κεντρική Επιτροπή αναμένεται να προστεθεί η παράγραφος πως «η υποβολή υποψηφιότητας για την προεδρία του κόμματος πραγματοποιείται σύμφωνα με τις αρχές και τις αξίες του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, τις διατάξεις του καταστατικού και τις αποφάσεις των συλλογικών του οργάνων», χωρίς ωστόσο κανείς να μπορεί να εγγυηθεί ότι θα γίνουν σεβαστές οι όποιες αποφάσεις και από όλους, στο μέλλον.

Πλατφόρμα Πολάκη

Κατά πληροφορίες, η Θεοδώρα Τζάκρη φέρεται να επανέλαβε ως πρόταση της πλευράς Κασσελάκη στη χθεσινή συνεδρίαση τα κριτήρια των 50 υπογραφών μελών της Κεντρικής Επιτροπής και της κατάθεσης λευκού ποινικού μητρώου ως προαπαιτούμενα, ενώ μειοψήφησε από κοινού με τους Ολυμπία Τελιγιορίδου και Παύλο Πολάκη ως προς την απόφαση. Από πλευράς του, ο Παύλος Πολάκης διαφωνεί ανοιχτά με το χρονοδιάγραμμα των διαδικασιών, ενώ παρουσίασε χθες έξι προτάσεις για την «επανεκκίνηση του κόμματος», τις οποίες αναμένεται να καταθέσει αύριο και στην συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής. Συγκεκριμένα, ο κ. Πολάκης προτείνει:

η επανεκκίνηση του κόμματος προϋποθέτει:

α. Έκτακτο συνέδριο για ανάδειξη υποψηφίων Προέδρων.
β. Εκλογές (πιθανά σε δυο γύρους) για εκλογή Προέδρου.
γ. Καταστατικό συνέδριο για την ολοκλήρωση των απαιτούμενων αλλαγών.

δ. Εκλογές νέας Κεντρικής Επιτροπής και περιφερειακών οργάνων (σύμφωνα με το νέο καταστατικό).
ε. Προγραμματική συνδιάσκεψη που θα οριστικοποιήσει το κυβερνητικό μας πρόγραμμα και θα σημάνει την έναρξη της πολιτικής μας αντεπίθεσης (καταστατικό συνέδριο και προγραμματική συνδιάσκεψη μπορούν να γίνουν μαζί).
ζ. Άμεση οργανωτική ανασυγκρότηση του κόμματος.

Σε κάθε περίπτωση, τόσο το χρονοδιάγραμμα των εκλογών, όσο και οι προϋποθέσεις συμμετοχής στην κούρσα εκλογής νέας ηγεσίας αναμένεται να τεθούν στην κρίση των μελών της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, η οποία συνεδριάζει αύριο το πρωί, προκειμένου να εγκρίνει τον οδικό χάρτη των διαδικασιών. Δύσκολα, όμως, οι ενδιαφερόμενοι για την ηγεσία θα ανοίξουν τα χαρτιά τους αύριο, καθώς ο Στέφανος Κασσελάκης απουσιάζει στο εξωτερικό και αναμένεται να εκδηλώσει την υποψηφιότητά του από Δευτέρα, ενώ οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι δεν σκοπεύουν να τοποθετηθούν πριν ανοίξει τα χαρτιά του ο έκπτωτος Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ.

Πολεμική ατμόσφαιρα

Η ατμόσφαιρα, άλλωστε, είναι από μόνη της πολεμική, καθώς σε καταγγελίες για «κατασκευασμένες» διαρροές προχώρησε χθες η Αντιπρόεδρος της Βουλής, Όλγα Γεροβασίλη και ενώ εξελισσόταν η διαδικασία. «Δεν είπα ποτέ για πόθεν Έσχες εγώ σήμερα» ανέφερε η κυρία Γεροβασιλη. «Ό,τι παίρνετε (σε επίπεδο διαρροών) «είναι απολύτως κατασκευασμένο και ψευδές» συνέχισε η Αντιπρόεδρος της βουλής, προσθέτοντας πως «μέχρι να τελειώσει η συνεδρίαση και να υπάρξει ενημέρωση από τον εκπρόσωπο Τύπου (όσα διακινούνται) δεν ισχύουν και είναι συνειδητά για να τορπιλίσουν μια κατάσταση». Στον αντίποδα, «θα ανοίξουμε θέμα προϋποθέσεων ή θα το κλείσουμε οριστικά για να μην σέρνεται;» δήλωσε ότι είπε η κυρία Γεροβασιλη στην σημερινή συνεδρίαση, καταλήγοντας πως «όλα τα αλλά καταγγέλλονται ως συνειδητός τορπιλισμός της διαδικασίας», ενώ γνωστοποίησε πως έχει ενημέρωση το κομματικό όργανο για την παραπάνω ενέργεια της και βρίσκει τους συμμετέχοντες απόλυτα σύμφωνους.

«Γαλλικά» Τζάκρη – Ραγκούση

Τα πνεύματα οξύνθηκαν ακόμη περισσότερο, όταν το λόγο έλαβαν οι Γιάννης Ραγκούσης και Θεοδώρα Τζάκρη, συμμετέχοντας μέσω zoom στην συνεδρίαση, δίνοντας συνέχεια στον πρωινό τους καβγά περί μπούλινγκ. Να ενημερώσω εδώ την Πολιτική Γραμματεία για «γκεμπελικού τυπου λάσπη» η οποία εκτοξεύτηκε από τη κυρία Τζάκρη, φέρεται να είπε στην τοποθέτησή του ο κ. Ραγκούσης, με την Γραμματέα της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ να απαντά διαβάζοντας μια δήλωσή της και ζητώντας, κατά πληροφορίες, αυτή να καταγραφεί στα πρακτικά. Στη δήλωσή της, «με τον κύριο Ραγκούση μοίρα κακή με έφερε «να μπλέξω» ήδη δυο φορές! Στο ΠΑΣΟΚ παλιότερα και στο ΣΥΡΙΖΑ πιο πρόσφατα. Συνάντηση μας από κοινού για τρίτη φορά προφανώς δεν προβλέπεται οπότε μάλλον ξεμπλέκουμε. Τον καλώ λοιπόν να καταφύγει στην δικαιοσύνη εναντίον μου» ανέφερε η κυρία Τζάκρη, καταλήγοντας πως «θα καταθέσουν πλήθος αυτοπτών κι αυτήκοων μαρτύρων για σωρεία περιστατικών bulling σε βάρος μου, με αφορμή πάντα την πολιτική μου δραστηριότητα τότε που ο εν λόγω κύριος είχε ρόλο πολιτικού προϊστάμενου, αλλά και σε βάρος άλλων συντρόφων και συντροφισσών την τελευταία περίοδο».

Από πλευράς του, για «πολιτικούς λόγους» αντιπαράθεσης έκανε λόγο στην συνέχεια ο Γιάννης Ραγκούσης, εστιάζοντας την κριτική του στην περίοδο διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ το 2010-2011, όταν η κυρία Τζάκρη ήταν Υφυπουργός Εσωτερικών και εκείνος Υπουργός. «Η μόνη φορά που χρειάστηκε να συγκρουστώ με την Θεοδώρα Τζάκρη κατά τη διάρκεια της κοινής παραμονής στο Υπουργείο Εσωτερικών ήταν όταν υποχρεώθηκα ως Υπουργός να σταματήσω την από μέρους της υπογραφή σκανδαλωδών αποφάσεων που θα έπλητταν το δημόσιο συμφέρον, θα συνιστούσαν διασπάθιση του δημόσιου χρήματος, καθώς και θα ζημίωναν βαριά τη δημόσια εικόνα της τότε κυβέρνησης» ανέφερε ο κύριος Ραγκούσης. «Όσο για την πολιτική αντιπαράθεση με την πρώην εκπρόσωπο τύπου Δώρα Αυγέρη, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Πολιτικής Γραμματείας, αποτελεί ισχυρισμό πολιτικής φαιδρότητας από την Θεοδώρα Τζάκρη, αυτή να βαφτίζεται ως ζήτημα εκφοβισμού και μπούλινκ. Μάρτυρες όλα τα μέλη της Πολιτικής Γραμματείας», κατέληξε, επικαλούμενος μάλιστα την μαρτυρία συνεργατών του από την περίοδο της θητείας του στο Υπουργείο Εσωτερικών.

Τότε, η ένταση έφτασε στο ζενίθ, με τους δύο πρωταγωνιστές να ανταλλάσσουν… γαλλικά, καθώς γελοίο φέρεται να χαρακτήρισε τον κ. Ραγκούση η Θεοδώρα Τζάκρη και εκείνος με τη σειρά του να της ανταπάντησε πως επιστρέφει την ύβρη με κεφαλαία γράμματα. Κάνοντας λόγο για μπούλινγκ, η κυρία Τζάκρη μνημόνευσε περιστατικό από την Πολιτική Γραμματεία, όταν η τότε Εκπρόσωπος Τύπου, Δώρα Αυγέρη διέκοψε τον Αλέκο Φλαμπουράρη κατά την τοποθέτησή του, γνωρίζοντας τη σφοδρή αντίδραση του Γιάννη Ραγκούση. Με διώχνει ο κύριος Ραγκούσης, αποχωρώ, φέρεται να είχε πει τότε διαμαρτυρόμενη η κυρία Αυγέρη, ενώ άλλα στελέχη, περιγράφουν διαφορετικά το επίμαχο περιστατικό, λέγοντας πως η Δώρα Αυγέρη αντιμετώπισε μια σκληρή επίθεση, στην οποία απάντησε η ίδια, ζητώντας από τον πρώην υπουργό να ανακαλέσει τα όσα είπε – πράγμα που δεν έκανε ο τελευταίος- και έτσι αποχώρησε από τη συνεδρίαση.

protothema.gr

 




Κυριάκος Μητσοτάκης: Το μήνυμα του πρωθυπουργού με την απόκτηση τέταρτης φρεγάτας Belh@rra

Η παρουσία του υπουργού Άμυνας Νίκου Δένδια στο Λοριάν της Γαλλίας για την καθέλκυση της δεύτερης φρεγάτας «ΝΕΑΡΧΟΣ» έφερε την αποκάλυψη για την απόκτηση και της τέταρτης φρεγάτας Belh@rra . Πρόκειται για μια κρίσιμη απόφαση της κυβέρνησης, με το υπουργείο Άμυνας να κάνει τους χειρισμούς σε συνεννόηση με το Μαξίμου και το υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση για την άσκηση της ελληνικής οψιόν.

Ευρύτερα, σύμφωνα με πληροφορίες από το Πεντάγωνο, οι ανακοινώσεις του κ. Δένδια σηματοδοτούν και ένα ευρύτερο πλαίσιο παρέμβασης για την αναβάθμιση του Πολεμικού Ναυτικού που είχε μείνει πίσω σε σχέση με τα άλλα «όπλα». Η αναβάθμιση των φρεγατών ΜΕΚΟ, αλλά και των υποβρυχίων, όπως και η κατασκευή μερών των φρεγατών FDI, θα περάσουν μέσα από τα ελληνικά ναυπηγεία.

Όπως είναι φυσικό, η επιλογή άσκησης της ελληνικής οψιόν, αλλά και η συνολική παρέμβαση για το Πολεμικό Ναυτικό αποτελεί μια πολιτική επιλογή, με πολιτική στόχευση. «Η δαπάνη της νέας αγοράς έχει προϋπολογιστεί κατά τρόπο που δεν διαταράσσει τη δημοσιονομική μας συνέπεια. Κρίθηκε, ωστόσο, απαραίτητη αφού η θωράκιση της πατρίδας αποτελεί αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα. Η Ελλάδα όλο και πιο ισχυρή», σημείωσε σε ανάρτηση ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Ισχυροποιούμε την παρουσία μας στην Ανατολική Μεσόγειο, προστατεύοντας, ταυτόχρονα τα σύνορα και τα συμφέροντα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ουδέποτε αμφισβητώντας τα νόμιμα δικαιώματα άλλων χωρών της περιοχής», τόνισε με τη σειρά από τη Γαλλία ο Νίκος Δένδιας.

Η αντίδραση Χατζηδάκη και η επιμονή των 11

Σε κάθε περίπτωση, οι εσωκομματικές ισορροπίες εντός της ΝΔ είναι λεπτές αυτή την περίοδο. Ελλείψει κανονικής αντιπολίτευσης, οι γαλάζιοι βουλευτές αναλαμβάνουν οι ίδιοι αυτόν τον ρόλο, όπως φανέρωσε η κίνηση της ομάδας των «11» να καταθέσουν μια ερώτηση για τα κόκκινα δάνεια στον Κωστή Χατζηδάκη. Μάλιστα, οι ερωτώντες βουλευτές επέμειναν και χθες ότι η ερώτησή τους δεν απαντήθηκε ουσιωδώς από τον υπουργό, με τον Νικήτα Κακλαμάνη μάλιστα να χρεώνει στον Κωστή Χατζηδάκη «κοινοβουλευτική απρέπεια» να συμπεριλάβει στην πολιτική του απάντηση και μια αναλυτική ανακοίνωση της γενικής γραμματέως Ιδιωτικού Χρέους Θεώνης Αλαμπάση.

Το Μέγαρο Μαξίμου δια του Παύλου Μαρινάκη τήρησε άκρως διπλωματική στάση, περιγράφοντας την πρωτοβουλία των «γαλάζιων» βουλευτών ως μια πάγια διαδικασία κοινοβουλευτικού ελέγχου. Από την άλλη, ειδικά η αποστροφή του κ. Κακλαμάνη φέρεται να ενόχλησε σφόδρα τον υπουργό Οικονομικών. «Δεν θα γίνω σάκος του μποξ», εμφανιζόταν να λέει μέσω συνεργατών του ο κ. Χατζηδάκης, ο οποίος υπογραμμίζει ότι η μισή του απάντηση στους γαλάζιους βουλευτές αφορούν τα όσα έχουν ήδη γίνει, ενώ παράλληλα υπάρχουν και οι «ουρές» του νόμου Κατσέλη.

«Δεν θα ρισκάρω την ανοδική πορεία της ελληνικής οικονομίας», φέρεται ειπών ο κ. Χατζηδάκης, ενώ συνεργάτες του υπουργού Οικονομικών εκτιμούν ότι το υπόβαθρο της ερώτησης είναι πολιτικό και όχι τόσο οικονομικό.

Σε κάθε περίπτωση, οι εσωκομματικές ισορροπίες στις τάξεις των γαλάζιων βουλευτών είναι λεπτές. Μερικοί εκ των 11 αναφέρουν στο  ότι η κυβέρνηση πρέπει να εκλάβει την παρέμβασή τους ως κίνηση «συγκράτησης» προβληματισμένων ψηφοφόρων.

Σε κάθε περίπτωση, αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι θα υπάρξουν κι άλλες παρεμβάσεις το επόμενο διάστημα π.χ. για ζητήματα ασφάλειας, των ΟΤΑ, ακόμα και εξωτερικής πολιτικής, αν κριθεί απαραίτητο. «Το μένουμε σπίτι για τους βουλευτές της ΝΔ τελείωσε», αναφέρει μέλος της γαλάζιας Κ.Ο., περιγράφοντας το νέο τοπίο στις τάξεις των γαλάζιων βουλευτών. Σημειωτέον, ο γραμματέας της Κ.Ο. ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης έχει επαφές με ομάδες βουλευτών, ενώ τις προηγούμενες μέρες αρκετοί πέρασαν για ραντεβού και από το Μέγαρο Μαξίμου.

protothema.gr

 




ΣΥΡΙΖΑ: Μέσω social media θα ανακοινώσει υποψηφιότητα ο Κασσελάκης – Τα 3 στρατόπεδα της Πολιτικής Γραμματείας

Με νέο γύρο εσωκομματικών διαβουλεύσεων αναμένεται να συνεχιστεί η συζήτηση στην Πολιτική Γραμματείατου ΣΥΡΙΖΑΠροοδευτική Συμμαχία, η οποία συνεδριάζει εκ νέου σήμερα το απόγευμα, προκειμένου να προετοιμάσει την εισήγηση για την συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής, το ερχόμενο Σάββατο.

Στο επίκεντρο έχουν τεθεί πιθανά κριτήρια, όροι και προϋποθέσεις που θα μπορούσαν να ισχύσουν για την ανακήρυξη των υποψηφιοτήτων στις προσεχείς εκλογές για την νέα ηγεσία του κόμματος, αν και η προπαρασκευαστική συζήτηση επ’ αυτών δεν κατέληξε σε κοινό πλαίσιο, προοιωνίζοντας δύσκολες διαπραγματεύσεις ακόμη και για τα τεχνικού χαρακτήρα ζητήματα.

Τρία στρατόπεδα

Από πλευράς τους, οι «87» της «φρουράς Τσίπρα» κατέθεσαν στο τραπέζι του καθοδηγητικού οργάνου προτάσεις όπως τη θέσπιση της υποχρέωσης για:

 Κατάθεση Πόθεν Έσχες στο κόμμα

«Απαγορευτικό» για όσους έχουν δανειστεί μεγάλα ποσά, αλλά

 και για όσους διατηρούν υψηλές οφειλές σε στενό και ευρύτερο Δημόσιο (εφορία, ασφαλιστικά ταμεία κτλ)

Επιμένοντας, την ίδια ώρα, πως δεν πρόκειται για «φωτογραφικές ρυθμίσεις», αλλά τα «αυτονόητα» κριτήρια εκλογιμότητας που ισχύουν για κάθε Έλληνα πολίτη, οι «87» υπογραμμίζουν την ανάγκη τήρησης του Καταστατικού και των συλλογικών αποφάσεων του κόμματος, θεωρώντας ότι πρόκειται για υποχρέωση sine qua non για τα μέλη του κόμματος, πόσο μάλλον για τους δυνάμει αρχηγούς του.

Ακόμη, ωστόσο, και αν διατηρηθούν τα κριτήρια συμμετοχής που ίσχυαν και πέρυσι για τους/τις υποψήφιους/ες προέδρους του ΣΥΡΙΖΑ, όπως πρότεινε προχθές η Γραμματέας του κόμματος,Ράνια Σβίγκου, δηλαδή η προσκόμιση 30 υπογραφών μελών της Κεντρικής Επιτροπής, η πλήρης αποδοχή των καταστατικών διατάξεων του κόμματος δεν συνιστά μια γραφειοκρατική διατύπωση για αρκετά από τα κορυφαία στελέχη. Και αυτό, γιατί αρκετά εξ’ αυτών εμφανίζονται τις τελευταίες ώρες βαθιά προβληματισμένα από το γεγονός ότι επίκειται η εκκίνηση μιας κούρσας διαδοχής, χωρίς ο έκπτωτος πρόεδρος του κόμματος, Στέφανος Κασσελάκης να έχει αποσαφηνίσει την στάση του απέναντι στην τελευταία απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής, αναφορικά με την τρέχουσα ιδιότητά του.

Ιδίως, όταν χθες επιχειρήθηκε να συνεδριάσουν τα think tanks, δηλαδή οι δεξαμενές σκέψης του ΣΥΡΙΖΑ υπό τη Διάνα Βουτυράκου με την υπόδειξη της ίδιας πως θα επρόκειτο για τηλεδιάσκεψη «με τον πρόεδρο», εννοώντας τον κ. Κασσελάκη. Στο πλαίσιο αυτό, «σήμερα (χθες) έχει συγκληθεί σύσκεψη των think tanks υπό τον κ. Κασσελάκη ως πρόεδρο ενώ η ΚΕ έχει αποφασίσει την έκπτωσή του. Αποτελεί de facto διάσπαση που έρχεται ως αποτέλεσμα της τραμπικής λογικής και ρητορικής» δήλωσε χθες ο Γιάννης Ραγκούσης, μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ.

Οι «Κασσελίστας», πάντως, θέτουν ως κριτήριο συμμετοχής στην εκλογική κούρσα την προσκόμιση 50 υπογραφών στην Κεντρική Επιτροπή, μαζί με λευκό ποινικό μητρώο, όπως πρότεινε στην τελευταία συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας η Θεοδώρα Τζάκρη, επιχειρώντας να μπλοκάρουν την υποψηφιότητα του Παύλου Πολάκη και τυχόν είσοδο στην κούρσα του σημερινού pροέδρου της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκου Παππά. Ο τελευταίος απάντησε στο Κόκκινο πως η εκλογική κούρσα πρέπει να διεξαχθεί «με τους ίδιους όρους και τις ίδιες προϋποθέσεις για να μην μπορεί κανείς κακεντρεχής να μας πει ότι μπάζει από πουθενά. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι πρέπει να συζητηθεί και το καταστατικό». «Πέρσι κάναμε μια προεδρική εκλογή αποστεωμένη από την πολιτική συζήτηση στη βάση. Κάναμε ένα λάθος που δεν πρέπει να επαναλάβουμε», κατέληξε ο κ. Παππάς.

Στον «τρίτο δρόμο», ο υποψήφιος για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ, Παύλος Πολάκης, αναμένεται να θέσει πάλι το ζήτημα της επίσπευσης των εσωκομματικών διαδικασιών, εμμένοντας στη γρήγορη ανάκαμψη του κόμματος, προκειμένου να ασκήσει μαχητική αντιπολίτευση, με τον ίδιο να συνεχίζει τις αντιπολιτευτικές αναρτήσεις του στα κοινωνικά δίκτυα.

Τα αγκάθια

Ακόμη, όμως, και εντός των εσωκομματικών στρατοπέδων δεν λείπουν οι δεύτερες σκέψεις, καθώς οι «100» δεν επιθυμούν ούτε την εξαέρωση του ΣΥΡΙΖΑ υπό το βάρος της παρατεινόμενης εσωστρέφειας, ούτε και τη «θυματοποίηση» του Στέφανου Κασσελάκη, ιδίως όταν προβεβλημένα στελέχη της «φρουράς Τσίπρα» καταγγέλλουν τον έκπτωτο πρόεδρο του κόμματος ως «θύτη» περιστατικών bullying.

Μιλώντας χθες στον τηλεοπτικό σταθμό OPEN, η βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, Κατερίνα Νοτοπούλου χαρακτήρισε «θρασύδειλο» τον κ. Κασσελάκη μετά τη διαρροή κύκλων του που την καλούσαν να προσφύγει στη Δικαιοσύνη. «Μπορεί να θέλει να τα διαψεύσει, αλλά γνωρίζει ότι είναι αληθή τα όσα του έχω καταλογίσει» συνέχισε η ίδια, ενώ «δεν συνομιλώ ούτε με πηγές ούτε με ρυάκια ούτε με τρολ ούτε με όψιμους υποστηρικτές», παρατήρησε. Η κυρία Νοτοπούλου ανέφερε ακόμη ότι έχει υποστεί «πολιτικό bullying, που τεκμαίρεται από ντοκουμέντα» και αυτό προκύπτει από τα μηνύματα που λέει ότι έχει στην κατοχή της, καταλήγοντας πως «ουδέποτε έχω ποινικοποιήσει την πολιτική διαφωνία, ο κ. Κασσελάκης κρύβεται πίσω από θρασύτατες επιθέσεις».

Εν τω μεταξύ, σε νέα καταγγελία προχώρησε χθες και ο Γιάννης Ραγκούσης, λέγοντας πως «όχι μόνο πιστεύω την Νοτοπούλου αλλά να ειδοποιήσω ότι δεν είναι η μόνη που το υπέστη. Σε συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας γυναίκα στέλεχος έβαλε τα κλάματα για το γεγονός ότι υπέστη χυδαιότατo bullying ως εργαζόμενη για τον τομέα δράσης της, μέσα στο γραφείο της. Και αυτό έγινε πριν από 1-2 μήνες, μπροστά και ο κ. Κασσελάκης».

Αντίστροφη μέτρηση Κασσελάκη

Στο ενδιάμεσο, μια ατάκα χθες του Στέφανου Κασσελάκηφαίνεται πως «κλείδωσε» το θέμα της υποψηφιότητάς του για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ, κρίνοντας από το πως απευθύνθηκε ο ίδιος σε βουλευτές του κόμματος που τον υποστηρίζουν, στην τελευταία συνομιλία τους. Συγκεκριμένα, ο κ. Κασσελάκης μιλώντας μέσω Skype, μαζί τους, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Θα κάνω τα πάντα για να φανώ αντάξιος της εμπιστοσύνης της δική σας κι όλων των μελών του ΣΥΡΙΖΑ που αγωνιούν για το μέλλον του κόμματος», σημαίνοντας την αντίστροφη μέτρηση για την ανακοίνωση της υποψηφιότητάς του για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ.

Πληροφορίες θέλουν αυτή να λαμβάνει χώρα στα τέλη της εβδομάδας και πιθανά με παρέμβαση του κ. Κασσελάκη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου αναμένεται να εκθέτει τα επιχειρήματά του απέναντι στις εσωκομματικές εξελίξεις, ακολουθώντας την οδό της περυσινής του διαδικτυακής εμφάνισης στο στερέωμα του ΣΥΡΙΖΑ.

protothema.gr

 




Συνάντηση κορυφής Μητσοτάκη με Χριστοδουλίδη στο Μέγαρο Μαξίμου – Θα αναζητηθεί λύση για το καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου

Με τον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκο Χριστοδουλίδη, θα συναντηθεί σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο κ. Χριστοδουλίδης, ο οποίος βρίσκεται από χθες στην Αθήνα για να συμμετάσχει στις εκδηλώσεις μνήμης από το θάνατο του Γιάννου Κρανιδιώτη, αναμένεται να περάσει την πόρτα του Μαξίμου στις 11 το πρωί.

Η συνάντηση πραγματοποιείται δύο μέρες μετά το κρίσιμο υπουργικό συμβούλιο στην Κύπρο για το πρότζεκτ της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου και όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν ανοιχτά ως προς το ενδεχόμενο επίτευξης μιας τελικής συμφωνίας που θα βάζει στις ράγες της υλοποίησης το πρότζεκτ.

Σύμφωνα με το newmoney.grγια την Ελλάδα βασικό προαπαιτούμενο για να προχωρήσει το έργο είναι αφενός να επιτευχθεί συμφωνία στις ρυθμιστικές εκκρεμότητες, αλλά και να προχωρήσει η Κύπρος στην καταβολή των 100 εκατομμυρίων ώστε να συμμετάσχει στο μετοχικό κεφάλαιο του Great Sea Interconnector.

«Είναι ένα έργο το οποίο έχει πολύ μεγάλη σημασία, έχει και μεγάλο κόστος και, όπως αντιλαμβάνεστε, καθήκον της κάθε κυβέρνησης είναι να παλεύει, να διεκδικεί για τον σωστό επιμερισμό του κόστους. Τι σημαίνει κόστος; Σημαίνει επιβάρυνση για το κάθε κράτος. Αυτή είναι η υποχρέωση μιας κυβέρνησης απέναντι στους πολίτες», σχολίασε για το έργο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, στον ΣΚΑΪ, δίνοντας το στίγμα της σημερινής συζήτησης Μητσοτάκη – Χριστοδουλίδη.

«Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι αν εξασφαλιστεί η οικονομική βιωσιμότητα του έργου, το έργο θα γίνει και οι όποιοι γεωπολιτικοί κίνδυνοι θα ξεπεραστούν», είχε αναφέρει στη ΔΕΘ ο πρωθυπουργός.

Ως προς το ενδεχόμενο επανέναρξης των συνομιλιών για το Κυπριακό, που αναμένεται να βρεθεί στην ατζέντα της συνάντησης, το στίγμα έδωσε ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, μιλώντας χθες σε εκδήλωση με αφορμή τα 25 χρόνια από τον θάνατο του Γιάννου Κρανιδιώτη.

«Έχω την αίσθηση, αξιότιμε κύριε Πρόεδρε, ότι οι συνθήκες έχουν ένα στοιχείο ευνοϊκό. Αισθάνομαι ότι η θέση της Ελλάδας στον κόσμο, ενόψει και της ανάληψης της θέσης του μη μόνιμου μέλους του Συμβουλίου Ασφαλείας για την επόμενη διετία, το διεθνές μας αποτύπωμα, η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ Ελλάδος και Τουρκίας, αλλά και η ενεργός εμπλοκή και προτεραιοποίηση του Κυπριακού στο πλαίσιο του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, αποτελούν ένα σχετικώς εύφορο έδαφος για να μπορέσουμε να επανεκκινήσουμε τη συζήτηση. Η διαίρεση δεν είναι ποτέ αποδεκτή, λύση όμως, θα προέλθει μόνο μέσα από τη συζήτηση» δήλωσε ο κ. Γεραπετρίτης απευθυνόμενος στον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας.

protothema.gr

 




ΣΥΡΙΖΑ: Σε διχαστικό κλίμα συνεδριάζει η ΠΓ – Ερχονται ανακοινώσεις για Κασσελάκη

Συνεχίζονται οι έντονες διεργασίες στον ΣΥΡΙΖΑ– Προοδευτική Συμμαχία σε κλίμα έντονης διαμάχης, ενώ ταυτοχρόνως αναμένονται οι επόμενες κινήσεις του Στέφανου Κασσελάκη για τη διεκδίκηση της προεδρίας του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Σήμερα Τρίτη στις 16:00 θα πραγματοποιήσει συνεδρίαση η Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ όπου θα τεθεί επί τάπητος το χρονοδιάγραμμα για το έκτακτο συνέδριο και την προσφυγή στη βάση για την εκλογή νέου προέδρου.

Ο υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Παύλος Πολάκης με ανάρτηση που είχε πραγματοποιήσει τις προηγούμενες μέρες είχε ζητήσει την επίσπευση των διαδικασιών. Συγκεκριμένα, θα επαναφέρει την πρότασή του για συνέδριο ανακήρυξης υποψηφιοτήτων με τους συνέδρους που εκλέχθηκαν τον Φεβρουάριο του 2024 στις 5-6 Οκτωβρίου και εκλογή πρόεδρου και Κεντρικής Επιτροπής στις 3 Νοεμβρίου.

Την ίδια ώρα στον ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ αναβρασμός και για τα οικονομικά του κόμματος, καθώς, από την πλευρά του ο Στέφανος Κασσελάκης έχει πάρει πίσω την εξουσιοδότηση που είχε κάνει στον οικονομικό διευθυντή του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ με το στρατόπεδό του να επιμένει να μιλά για κενό εξουσίας.

Σύμφωνα με την Κουμουνδούρου, δεν υφίσταται κανένα ζήτημα με τη λειτουργία του κόμματος ούτε διοικητικά ούτε οικονομικά και ότι την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ έχουν η Πολιτική Γραμματεία και η Κεντρική Επιτροπή.

Ωστόσο, ακόμη ανοιχτό είναι το ζήτημα των κομματικών ΜΜΕ λόγω της μεγάλης περιπέτειας που υφίστατο, με τους εργαζόμενους να μένουν απλήρωτοι αλλά και το καθημερινό φύλλο της «Αυγής» να κλείνει.

Οι δύο που γνωστοποίησαν και αυτοί που αναμένεται

Πέραν των Παύλου Πολάκη και Απόστολου Γκλέτσου, κανένα άλλο στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ δεν έχει εκδηλώσει τη διάθεση να κατέλθει στην κούρσα υποψηφιότητας για την προεδρία του κόμματος.

Αυτό αναμένεται να πραγματοποιηθεί το επόμενο διάστημα, καθώς η πλευρά των «87» παραμένει ακέφαλη – με τα ονόματα των Σωκράτη Φάμελλου και Όλγας Γεροβασίλη να είναι στο τραπέζι, ενώ και ο Νικόλας Φαραντούρης έχει εκφράσει την πρόθεσή του να κατέβει ως υποψήφιος πρόεδρος. Δεν αποκλείεται ωστόσο να υπάρχουν και εκπλήξεις σε αυτή τη διαδικασία.

Ο Διονύσης Τεμπονέρας από την πλευρά του, χθες, απέκλεισε κάθε ενδεχόμενο να είναι ο ίδιος υποψήφιος, ενώ το ίδιο αρνητική εμφανίζεται και η Ρένα Δούρου.

Τα βλέμματα στον Στέφανο Κασσελάκη

Ο Στέφανος Κασσελάκης από τη στιγμή που αποφασίστηκε η έκπτωσή του από την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ έχει αραιώσει τις δημόσιες τοποθετήσεις του, με μοναδική εξαίρεση να αποτελεί αυτή που έγινε πριν τέσσερις μέρες, όπου διεμήνυσε ότι «απέναντι στην εκτροπή, η ψυχραιμία, η υπομονή και η αυτοσυγκράτηση είναι η δύναμή μας. Μετατρέψτε την οργή σας σε δημιουργία. Είμαι εδώ».

Ο Στέφανος Κασσελάκης βρίσκεται για προσωπικούς λόγους στην Ιταλία και αναμένεται από μέρα σε μέρα να ανακοινώσει την υποψηφιότητά του για την προεδρία του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

tanea.gr

 




Απόστολος Τζιτζικώστας: Το παρασκήνιο για το ενισχυμένο χαρτοφυλάκιο στη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Η ανάθεση του χαρτοφυλακίου των Μεταφορών στον Απόστολο Τζιτζικώστα στη νέα σύνθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ομολογουμένως δεν ήταν έκπληξη. Η προσθήκη και του χαρτοφυλακίου του τουρισμού, όμως, αναβαθμίζει το «πακέτο» του νέου Έλληνας επιτρόπου, με το χαρτοφυλάκιο να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες της κυβέρνησης για ένα σημαντικό πόστο, με προϋπολογισμό και γενική διεύθυνση που θα υπόκειται στον νέο Επίτροπο.

Ο κ. Τζιτζικώστας έπαιξε για δύο θέσεις: αυτής του Επιτρόπου Μεταφορών ή της Περιφερειακής Συνοχής, η οποία εν τελεί μπήκε στο πορτφόλιο του προτεινόμενου αντιπροέδρου της Κομισιόν από την Ιταλία, Ρομπέρτο Φίττο. Το τελικό πόστο κλείδωσε πριν από λίγες μέρες, με βάση και τις εσωτερικές ισορροπίες της Κομισιόν, μιας και η κυρία Φον ντερ Λάιεν είχε να διαχειριστεί απρόοπτα της τελευταίας στιγμής με την απόσυρση του επιτρόπου της Σλοβενίας και την αλλαγή προσώπου από τη Γαλλία, μετά την ηχηρή παραίτηση του Τιερί Μπρετόν.

Σε κάθε περίπτωση, ο Κυριάκος Μητσοτάκης που ήταν εκ των βασικών υποστηρικτών της κ. Φον ντερ Λάιεν για μια δεύτερη θητεία στην Επιτροπή είναι ικανοποιημένος από την επιλογή, με δεδομένο ότι αντανακλά, όπως λέει το Μαξίμου,τον αυξημένο γεωπολιτικό ρόλο της Ελλάδας, ενώ παράλληλα αφορά και μια σειρά θεμάτων ελληνικού ενδιαφέροντος, όπως τη ναυτιλία και τις μεταφορές, αλλά και τις υποδομές. Επίσης, ο κ. Τζιτζικώστας καλείται να διαχειριστεί ένα πακέτο ευρωπαϊκών πόρων ύψους 26 δισ. σε βάθος των επόμενων ετών.

Σημειωτέον, η προσθήκη του πόστου του τουρισμού έγινε μετά από διαβουλεύσεις σε υψηλό επίπεδο, ενώ προς τούτο επιστολή είχε στείλει στην κ. Φον ντερ Λάιεν και η επικεφαλής των ευρωβουλευτών της ΝΔ Ελίζα Βόζενμπεργκ.

Βεβαίως, η ανάθεση του χαρτοφυλακίου στον κ. Τζιτζικώστα είναι μόνο η αρχή, καθώς το Ευρωκοινοβούλιο θα σταθεί σκληρά απέναντι στη νέα Κομισιόν και όλοι προεξοφλούν ότι θα υπάρξουν απορρίψεις υποψηφίων επιτρόπων. Ο κ. Τζιτζικώστας έχει το πλεονέκτημα του μη πολωμένου προφίλ, ενώ δεν υπήρξε και κυβερνητικό στέλεχος. Επίσης, έχει πέρασμα στα κόμματα σε όλο το φάσμα, με δεδομένη τη θητεία του στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Περιφερειών και εκτιμάται ότι θα περάσει από τις ακροάσεις χωρίς πρόβλημα. Βεβαίως, θα χρειαστεί λεπτομερής προετοιμασία, καθώς οι ερωτήσεις των ευρωβουλευτών στις ακροάσεις δεν θα είναι «φιλικές».

protothema.gr

 




Ένα βήμα εμπρός για το ηλεκτρικό καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου με φόντο την αυριανή συνάντηση Μητσοτάκη – Χριστοδουλίδη

Σιγή ασυρμάτου παρά την συγκρατημένη αισιοδοξία που γεννά η έγκριση από το υπουργικό συμβούλιο της Κυπριακής κυβέρνησης της ανάκτησης του κόστους της επένδυσης με 125 εκατομμύρια ευρώ συνολικά, τηρεί η Ελλάδα στην διαπραγμάτευση θρίλερ για την μεγάλη ηλεκτρική διασύνδεση.

«Κανένα σχόλιο» ήταν η απάντηση χθες κυβερνητικών παραγόντων ενώ από την πλευρά του ΑΔΜΗΕ περίμεναν να καθαρογραφεί η απόφαση για να κρίνουν εάν αίρονται οι αβεβαιότητες ώστε να συνεχιστεί με απρόσκοπτο τρόπο η υλοποίηση του έργου.

Με φόντο την αυριανή συνάντηση του προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας κ. Νίκου Χριστοδουλίδη με τον Πρωθυπουργό η οποία αναμένεται να επικυρώσει την συμφωνία έστω και σε …δόσεις μεταξύ των δύο χωρών, έγιναν χθες το απόγευμα οι επίσημες δηλώσεις του υπουργού Ενέργειας της Κύπρου κ. Γιώργου Παπαναστασίου που επιβεβαίωσαν την συμμετοχή της Κύπρου με 25 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για την ανάκτηση των δαπανών της διασύνδεσης κατά την κατασκευαστική περίοδο που εκτείνεται από τον Ιανουάριο του 2025 μέχρι το Δεκέμβριο του 2029.

Πρόκειται για ένα ποσό που μετά από σκληρή διαπραγμάτευση δεν θα επιβαρύνει τελικά τους Κύπριους καταναλωτές αλλά θα προέλθει από το ταμείο των δικαιωμάτων ρύπων.

protothema.gr




ΠΑΣΟΚ: Επιχείρηση να πέσουν οι τόνοι και να “«κλειδώσουν» σήμερα τους όρους του ντιμπέιτ

Σε κλίμα έντονης κόντρας μεταξύ υποστηρικτών της πλευράς του Νίκου Ανδρουλάκηκαι του Χάρη Δούκα έκλεισε χθες η δεύτερη προσπάθεια για την εξεύρεση κοινού τόπου σχετικά με το ντιμπέιτ των έξι υποψήφιων αρχηγών του ΠΑΣΟΚκαι της οργάνωσης των εσωκομματικών εκλογών του Οκτωβρίου.

Η ημέρα ξεκίνησε συγκεκριμένα με την αναζήτηση κοινής «γραμμής» για τη διεξαγωγή της τηλεμαχίας στην ΕΡΤ από τους εκπροσώπους των υποψηφίων και κατέληξε σε ένα μπρα ντε φερ μεταξύ της πλευράς Ανδρουλάκη και Δούκα που παραλίγο να «τινάξει στον αέρα» το ενωτικό κλίμα της πρόσφατης Κεντρικής Επιτροπής του ΠΑΣΟΚ.

Έντονος διαξιφισμός πάντως δεν υπήρξε, σύμφωνα με ανακοίνωση σύσσωμης της Επιτροπής Δεοντολογίας, που διαψεύδει κατηγορηματικά σχετικά δημοσιεύματα δηλώνοντας ότι συνεχίζει το έργο της σε πνεύμα συνεργασίας και καταγγέλλοντας «κάθε προσπάθεια υπονόμευσής της».

Οι καλά γνωρίζοντες λένε ότι σήμερα θα γίνει εκ νέου προσπάθεια και από όλες τις πλευρές να υπάρξει ομόφωνη απόφαση για τα διαδικαστικά ζητήματα που αφορούν στην οργάνωση των εσωκομματικών εκλογών. «Κανείς δεν πρέπει να πυροδοτήσει εντάσεις, αντιθέτως όλοι έχουν την ευθύνη να οδηγήσουν σε “ήρεμα νερά” την κορυφαία διαδικασία για την εκλογή ηγεσίας, μέρος της οποίας είναι η τηλεμαχία και το στήσιμο της κάλπης στις περιοχές που έχουν συμφωνηθεί ανά την Ελλάδα», υπογραμμίζει έμπειρο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ.

Η θέση Ανδρουλάκη

Η αλήθεια πάντως είναι ότι η τηλεμαχία παραμένει σε εκκρεμότητα. Η πλευρά του προέδρου του ΠΑΣΟΚ κατέθεσε την πρόταση να δίνεται η δυνατότητα για έναν δίλεπτο απευθείας αδιαμεσολάβητο διάλογο, κάτι που «θα αποτελεί καινοτομία στην ιστορία των ελληνικών debate και εφαρμόζεται ήδη στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ». Στελέχη από το επιτελείο του νυν αρχηγού επιμένουν ότι: «ο Νίκος Ανδρουλάκης «σπάει» το στερεότυπο που θέλει τους νυν προέδρους να επιλέγουν ένα απολύτως προστατευμένο τηλεοπτικό περιβάλλον».

Τα ίδια στελέχη υπογραμμίζουν ότι θα αναζητηθεί εκ νέου σήμερα κοινός τόπος και συμπληρώνουν για το θέμα ότι: «Σχετικά με τις αιτιάσεις ότι πιθανώς να υπάρξουν λεκτικές παρεκτροπές κατά τον διάλογο, απαντούμε ότι η απευθείας ανταλλαγή απόψεων αναμφίβολα θα αναβαθμίσει την εσωκομματική διαδικασία, θα ενισχύσει το ενδιαφέρον των πολιτών, θα είναι κέρδος για την παράταξη και η έως τώρα δημόσια παρουσία όλων των υποψηφίων εγγυάται έναν ευπρεπή και δημιουργικό διάλογο. Όπως εξάλλου και ο συντονισμός της δίλεπτης συζήτησης εκ μέρους των δημοσιογράφων ώστε να εξασφαλιστεί η ισοτιμία χρόνου».

Η θέση Δούκα

Η πλευρά του Χάρη Δούκα προσήλθε, όπως αναφέρουν, στη συζήτηση για τους όρους διεξαγωγής της τηλεμαχίας με συγκεκριμένες προτάσεις, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονταν:

Ορισμός 5 θεματικών ενοτήτων που αφορούν την οικονομία και το κοινωνικό κράτος, την εξωτερική πολιτική και την άμυνα, τις σύγχρονες προκλήσεις (κλιματική κρίση), το κράτος και τους θεσμούς καθώς και τα επόμενα βήματα του ΠΑΣΟΚ.

5 follow up ερωτήσεις -παρεμβάσεις των υποψηφίων προς τους συνυποψήφιούς τους και με τη δυνατότητα απάντησης, προκειμένου να υπάρξει απευθείας διάλογος στα πρότυπα του πετυχημένου format του debate των περσινών δημοτικών εκλογών στην Αθήνα. «Από την πλευρά μας συμφωνήσαμε για τη διεξαγωγή του ντιμπέιτ στις 24 Σεπτεμβρίου από την ΕΡΤ-1 με τη συμμετοχή των δημοσιογράφων της δημόσιας τηλεόρασης», λένε συνεργάτες του κ. Δούκα. Τελικώς η πλευρά Δούκα όπως και οι εκπρόσωποι των άλλων υποψηφίων κατέληξαν στο να γίνουν 6 θεματικές, όχι όμως και στο προφίλ και στους κανόνες του απευθείας διαλόγου.

Το ενδιαφέρον βέβαια σημείο εντοπίζεται στο κλίμα που διαμορφώθηκε μετά από την πρώτη φάση της συνεδρίασης στη Χαριλάου Τρικούπη και αποτυπώνεται καταρχάς στο σχόλιο από την πλευρά του Δημάρχου Αθηναίων. «Τελικά θέλει ο κ. Ανδρουλάκης ντιμπέιτ; Γιατί μόνο η πλευρά του κ. Ανδρουλάκη διαφώνησε με το μοντέλο ντιμπέιτ, το οποίο η ΕΡΤ παρουσίασε πρώτη φορά πέρσι στις αυτοδιοικητικές εκλογές. Με απευθείας διάλογο μεταξύ των υποψηφίων και κανόνες, που εξασφαλίζουν ίσο χρ.όνο για όλους», ισχυρίζονται στελέχη του επιτελείου του κ. Δούκα που σημειώνουν επίσης ότι οι του κ. Ανδρουλάκη «επιμένουν σε απαιτήσεις που δεν σπάνε κανένα στερεότυπο, όπως υποστηρίζει». Και προβλέπουν: «Απλά θα μετατρέψουν την προσπάθεια συζήτησης σε χάος και μάλιστα ετεροχρονισμένο. Επισημαίνουμε ότι η πρόταση μας στοχεύει ακριβώς στον απευθείας αδιαμεσολάβητο διάλογο, αλλά χωρίς διακοπές και προσπάθεια δημιουργίας εντυπώσεων. Αδιαπραγμάτευτος στόχος μας είναι η ενότητα και η δημιουργία συνθηκών που θα επιτρέψουν στους πολίτες να παρακολουθήσουν μια ουσιαστική πολιτική αντιπαράθεση επιχειρημάτων. Θα συνεχίσουμε τις διαβουλεύσεις με αυτό ως οδηγό»

Στη διαρροή από την πλατεία Κοτζιά απάντησε το επιτελείο Ανδρουλάκη διαπιστώνοντας σκοπιμότητες για τη δημιουργια τεχνητής πόλωσης: «Καταθέσαμε την πρόταση για τη δυνατότητα δίλεπτου απευθείας διαλόγου μεταξύ των υποψηφίων στα πρότυπα των debate, που όλοι έχουμε παρακολουθήσει με μεγάλο ενδιαφέρον να διοργανώνονται σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες αλλά και στις προκριματικές εκλογές στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η πλευρά του κ. Δούκα χαρακτηρίζει «χάος», ό,τι συμβαίνει με επιτυχία σε debate σε όλον τον κόσμο. Κατανοούμε τη σκοπιμότητα δημιουργίας τεχνητής πόλωσης, αλλά σε ό,τι μας αφορά δεν θα ακολουθήσουμε».

Η πλευρά Γερουλάνου

Η πλευρά Γερουλάνουεν τω μεταξύ κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης ζήτησε να υπάρχει γυναικεία εκπροσώπηση στην ομάδα των δημοσιογράφων. Επίσης ζήτησε να διερευνηθεί η δυνατότητα μετάδοσης του ντιμπέιτ και από άλλα ιδιωτικά κανάλια, ακόμα και σε μεταγενέστερο χρόνο. Οι εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ δεσμεύτηκαν να κάνουν την διερεύνηση.

«Διχογνωμία ή μάλλον ανοιχτή διαφωνία υπήρξε στο θέμα με τις follow up τοποθετήσεις των υποψηφίων προς έναν άλλο υποψήφιο. Η πλευρά Ανδρουλάκη υποστήριξε να γίνεται η followup ερώτηση μετά το τέλος όλου του κύκλου του συγκεκριμένου θέματος και με ένα δίλεπτο απευθείας αντιπαράθεσης μεταξύ των δύο ανθυποψηφίων. Αντέδρασαν όλοι οι υπόλοιποι με το επιχείρημα, αφ’ ενός ότι αν ολοκληρωθεί ο κύκλος των τοποθετήσεων στο συγκεκριμένο θέμα ότι ο τηλεθεατής δεν θα θυμάται ποια ήταν η ακριβής διατύπωσή για την οποία ζητείται follow up διευκρίνηση.

Οι πέντε (πλην Ανδρουλάκη) συμφώνησαν να υπάρχει η δυνατότητα followup ερώτησης αμέσως μετά την τοποθέτηση του υποψήφιου (εφ όσον κρίνεται απαραίτητο κάτι τέτοιο) και να έχει διάρκεια 30+ 30. Ή και συμβιβαστικά 30+30+30+30 (συνολικά 2 λεπτά)» . Στελέχη από το επιτελείο του κυρίου Γερουλάνου εξηγούν ακόμη ότι: «Σε αυτό η πλευρά Ανδρουλάκη θα απαντήσει αύριο. Επίσης μάλλον προκρίνεται κάθε υποψήφιος να έχει 5 φορές δυνατότητα τέτοια παρέμβασης σε όλη τη διάρκεια του debate. Δεν έχει αποφασιστεί αν μπορεί να χρησιμοποιήσει 2 ή περισσότερες «κάρτες» στην ίδια ενότητα. Η εκπρόσωπος του Δούκα σήμερα δεν είχε ιδιαίτερες αντιρρήσεις παρά μόνο σ’ αυτό το επίδικο θέμα».

Το μήνυμα από τα στελέχη του κυρίου Γερουλάνου προς τους άλλους περιγράφεται, δε, από το εξής σχόλιο που έκαναν χθες το βράδυ- δηλαδή μετά από τις «αψιμαχίες»:

«Σε ό,τι αφορά τις διαρροές από την πλευρά Ανδρουλάκη – Δούκα το μήνυμά μας είναι σαφές: σοβαρευτείτε, αφήστε τους «καβγάδες» στην άκρη και ας κλείσουμε τις τελευταίες λεπτομέρειες για το debate». Προς αυτή την κατεύθυνση κινούνται και οι παρατηρήσεις από τα επιτελεία των άλλων υποψήφιων αρχηγών, που επιχειρούν να μην πυροδοτήσουν κόντρες και δη διαδικαστικού χαρακτήρα.

protothema.gr




Το σωματείο εργαζομένων του Νοσοκομείου συνάντησε τον Υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη

Το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής το δ.σ. του σωματείου των εργαζομένων στο Νοσοκομείο ήταν στην Αθήνα. Σε ραντεβού με τον Υπουργό Άδωνι Γεωργιάδη. Η κ. Πετράκη ενημερώνει για τα θέματα που τέθηκαν και τις απαντήσεις που έδωσε ο Υπουργός.

Η συνέντευξη

Ερ: Έχει ξαναγίνει συνάντηση με τον κ. Γεωργιάδη;

Απ: Με τον κ. Γεωργιάδη όχι. Μετά την αλλαγή υπουργού -όταν αποχώρησε ο κ. Χρυσοχοΐδης- προσπαθούσαμε να κλείσουμε ένα ραντεβού και τελικά τα καταφέραμε. Τώρα περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει. Έχουμε μια δέσμευση από την πλευρά του ότι θα εγκρίνει την πρόσληψη 40 νοσηλευτών για να εργαστούν στο Νοσοκομείο. Αυτό μας είπε ότι θα γίνει εντός της προσεχούς εβδομάδας. Είχαμε ήδη στείλει και το αίτημα. Το αίτημα από την πλευρά μας είναι ήδη στις υπηρεσίες του Υπουργείου με την ανάλογη δέσμευση. Υπήρχε σχετική προετοιμασία. Ζητήσαμε να εγκρίνει τους 40 νοσηλευτές που είχαμε ζητήσει. Πέραν της κατανομής των επικουρικών. Υπάρχει μια κατανομή την οποία δεν την πληροφορηθήκαμε για τους επικουρικούς αλλά θα έρθουν και αυτοί στο Νοσοκομείο Καβάλας.

Ερ: Αυτοί οι 40 που σας υποσχέθηκε ο Υπουργός, τι σχέση εργασίας θα έχουν;

Απ: Θα είναι με δελτίο παροχής υπηρεσιών. Αυτήν τη δυνατότητα την έδωσε με την τροπολογία του το καλοκαίρι το Υπουργείο. Εμείς είχαμε κάνει την προετοιμασία ως Νοσοκομείο αλλά δεν είχαμε καμία απάντηση. Μιλάω για τους υπηρεσιακούς παράγοντες του Νοσοκομείου,  που είχανε κάνει αυτή τη διαδικασία, αφού έπρεπε να υπάρχει και δέσμευση των ποσών. Χρειαζόταν μια σειρά από διαδικασίες. Καταρχήν θα υπάρχει μια πρόσκληση ενδιαφέροντος, όπως αντιλαμβάνομαι. Αφού δηλαδή δοθεί η έγκριση, θα έρθουν κάποιοι να κάνουν την αίτηση τους. Όλα αυτά περιμένουμε να γίνουν και να ολοκληρωθούν πιο νωρίς από το τέλος του έτους.

Ερ: Θα καλυφθούν και οι 40 θέσεις;

Απ: Νομίζω πως ναι. Έχουμε κάνει τη σχετική προετοιμασία. Μην ξεχνάτε ότι εδώ στην Καβάλα, έχουμε και τη σχολή νοσηλευτικής μας. Μπορούμε να είμαστε σε επαφή με τα παιδιά που είναι στη σχολή μας και μάλιστα έρχονται κάποια παιδιά και κάνουν πρακτική. Ενδεχομένως αυτά τα παιδιά να ενδιαφέρονται.

Ερ: Συζητήσατε για το διοικητικό συμβούλιο;

Απ: Βεβαίως. Μίλησε μπροστά μας με τον αρμόδιο υπάλληλο, ο οποίος τον ενημέρωσε ότι είναι έτοιμη η απόφαση. Θα το δούμε γιατί και κάποιοι άλλοι το είχαν ανακοινώσει νωρίτερα – τον ορισμό νέου διοικητικού συμβουλίου- αλλά δεν έγινε. Βάλαμε μια σειρά από ζητήματα που έχουν να κάνουν με το Νοσοκομείο. Υπάρχουν συνάδελφοι νοσηλευτές που είναι διορισμένοι στην Αθήνα και κατοικούν στην Καβάλα και έχουν άνευ άδεια αποδοχών γιατί δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα να πάνε και να εργαστούν στην πρωτεύουσα. Δεν υπάρχει οικονομική δυνατότητα να ανταπεξέλθουν και να προχωρήσουν σε μετακινήσεις. Σ’ αυτό – να δουλέψουν στο Νοσοκομείο Καβάλας- αρνήθηκε λέγοντας ότι αν γίνει δεκτό το αίτημα θα ανοίξει μεγάλη πληγή στην Αθήνα και περισσότεροι θα θέλουν να εγκαταλείψουν την πρωτεύουσα και να έρθουν στην επαρχία. Οπότε αν εγκρίνει, ένα, δύο, τρία, τέσσερα αιτήματα από εκεί και πέρα θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο πρόβλημα.

Ερ: Είστε ικανοποιημένοι σε τελική ανάλυση από τη συνάντηση με τον κ. Γεωργιάδη;

Απ: Προσπαθούσαμε μήνες για αυτό το ραντεβού. Τελικά ξέρετε πως οριστικοποιήθηκε; Βρήκα το τηλέφωνο του και του τηλεφώνησα προσωπικά στο κινητό! Και έτσι δέχθηκε να μας συναντήσει. Μέσω τρίτων προσώπων που προσπάθησα αρχικά, δεν έγινε τίποτα. Όταν βρήκα το κινητό του, πήρα τηλέφωνο απευθείας. Το σήκωσε και είπε πολύ ευχαρίστως να σας δεχτώ και έτσι έγινε το ραντεβού. Είμαι επιφυλακτική για το αν θα ικανοποιηθούν όλα αυτά που υποσχέθηκε. Σε αυτό το κομμάτι είμαι επιφυλακτική…

 

www.proininews.gr




Νίκος Παναγιωτόπουλος | «Να τηρηθεί το πνεύμα της Σένγκεν και του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για μετανάστευση και άσυλο»

Ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, συμμετείχε στις εργασίες της διυπουργικής συνδιάσκεψης για την ασφάλεια και τη μετανάστευση, που πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής για τα Δυτικά Βαλκάνια (Western Balkans Summit).

Στο επίκεντρο της συνόδου βρέθηκαν κρίσιμα ζητήματα, όπως η παράτυπη μετανάστευση, η παράνομη διακίνηση μεταναστών και η εμπορία ανθρώπων. Ο κ. Παναγιωτόπουλος, προσερχόμενος στις εργασίες της συνόδου, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Στον Γερμανό συνάδελφό μου, τόνισα ότι πρέπει οπωσδήποτε να τηρηθεί το πνεύμα των συνθηκών Σένγκεν καθώς και του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για τη Μετανάστευση και το Άσυλο, προκειμένου να μην οδηγηθούμε σε δρόμους που παραπέμπουν σε μονομερείς ενέργειες κι έτσι τεθεί υπό κίνδυνο, όχι μόνο το πνεύμα της Σένγκεν και του Ευρωπαϊκού συμφώνου για τη Μετανάστευση και το Άσυλο, αλλά το ίδιο το πνεύμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η Ελλάδα δε ζητάει τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο από το να εφαρμοστούν αυτά που οργανωμένη η Ευρώπη έχει αποφασίσει μετά από διαδικασίες χρονοβόρες για να βρεθεί τρόπος για την  αντιμετώπιση ενός τόσο σύνθετου προβλήματος όπως η μετανάστευση».

Στο πλαίσιο της συνόδου, ο κ. Παναγιωτόπουλος πραγματοποίησε σειρά διμερών συναντήσεων με Ευρωπαίους ομολόγους του. Συγκεκριμένα, συναντήθηκε με την Υπουργό Μετανάστευσης του Ηνωμένου Βασιλείου, κ. Dame Angela Eagle, όπου συζήτησαν τις τρέχουσες εξελίξεις στο μεταναστευτικό ζήτημα και τις νέες κατευθύνσεις που προκύπτουν από τις πολιτικές αλλαγές στη Γερμανία και την Ολλανδία. Εξετάστηκε η ανάγκη εξεύρεσης κοινά αποδεκτών λύσεων, ικανών να ανταποκριθούν στις νέες προκλήσεις και να ενισχύσουν τη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Επίσης, συναντήθηκε με τον Υφυπουργό Εσωτερικών της Πολωνίας, κ. Maciej Duszcyk, όπου συζήτησαν μεταξύ άλλων την ανάγκη ενίσχυσης των μέτρων κατά της παράνομης διακίνησης μεταναστών και της εμπορίας ανθρώπων, με έμφαση στη διαφύλαξη των ευρωπαϊκών συνόρων και στη συνεργασία των κρατών-μελών της ΕΕ.

Επιπροσθέτως ο Νίκος Παναγιωτόπουλος είχε ολιγόλεπτες κατ’ ίδιαν συναντήσεις με τον Υπουργό Εσωτερικής Ασφάλειας της Βουλγαρίας, κ. Lubomir Iossifov, Β. Μακεδονίας, κ. Pance Toshkovski και Αλβανίας, κ. Ervin Hoxha.

Το βράδυ της Δευτέρας, ο κ. Παναγιωτόπουλος πραγματοποίησε συνάντηση σε πολύ καλό κλίμα με τον Υφυπουργό Εσωτερικών της Γερμανίας, κ. Brend Krosser. Κατά τη συνάντηση, συζητήθηκαν οι μεταβολές στην πολιτική της Γερμανίας σε θέματα μετανάστευσης και η σημασία της κοινής ευρωπαϊκής στάσης, ιδιαίτερα όσον αφορά τη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών και την ασφάλεια των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ.

Η παρουσία του Υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου στη διυπουργική συνδιάσκεψη αποτελεί ακόμα μία επιβεβαίωση της δέσμευσης της Ελλάδας να συμμετέχει ενεργά στις ευρωπαϊκές διαβουλεύσεις για την αναζήτηση αποτελεσματικών λύσεων σε ένα από τα κρισιμότερα ζητήματα της εποχής μας.

Τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, κ. Νικόλαο Παναγιωτόπουλο, συνόδευαν ο Γενικός Γραμματέας Μεταναστευτικής Πολιτικής, κ. Μάνος Λογοθέτης και ο Διοικητής της Υπηρεσίας Ασύλου, κ. Μάριος Καλέας.

 

www.proininews.gr




ΠΑΣΟΚ: Στις 24 Σεπτεμβρίου το debate – Οι προτάσεις των υποψηφίων για το πλαίσιο του διαλόγου

Τους κανόνες του «παιχνιδιού» στο πρώτο debate της εσωκομματικής μάχης καλούνται σήμερα το μεσημέρι να αποφασίσουν οι έξι υποψήφιοι για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ, δια των εκπροσώπων τους στην Επιτροπή Δεοντολογίας του κόμματος.

Ο βασικός κορμός της τηλεμαχίας στην ΕΡΤ την Τρίτη στις 24 Σεπτεμβρίου έχει ήδη συμφωνηθεί, παραμένει όμως σε εκκρεμότητα το πλαίσιο του διαλόγου μεταξύ των υποψηφίων. Και οι έξι δηλώνουν αποφασισμένοι να συμβάλουν στην οργάνωση ενός ανοιχτού, «ζωντανού» και ελκυστικού στον κάθε τηλεθεατή debate, με τελικό στόχο τη μαζική συμμετοχή του κόσμου στις 6 και στις 13 Οκτωβρίου, στον πρώτο και τον δεύτερο γύρο. Έχουν ήδη ανιχνεύσει τα αδύναμα σημεία των βασικών τους αντιπάλων, ενώ από τα ποιοτικά στοιχεία των δημοσκοπήσεων αντιλαμβάνονται που πρέπει να στρέψουν τη συζήτηση και το ενδιαφέρον των τηλεθεατών την προσεχή Τρίτη για να κερδίσουν όσο το δυνατόν περισσότερους πόντους στην κούρσα ηγεσίας.

Η οργάνωση του debate δεν είναι πάντως εύκολη υπόθεση, υπό την έννοια ότι «είναι άλλο να το ζητάς και άλλο να θέλεις να το επιβάλεις στα μέτρα σου». Με την παραπάνω φράση έμπειρο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ περιγράφει εν πολλοίς τη μάχη που δίνουν οι εκπρόσωποι των υποψηφίων για να απομακρύνουν από το πλάνο της συμφωνίας ενδεχόμενες «παγίδες» για τους «διαγωνιζόμενους». Την «μπαγκέτα» των διαβουλεύσεων έχουν αναλάβει από την πλευρά του Νίκου Ανδρουλάκη, ο Βαγγέλης Τσόγκας (μέλος της Κεντρικής Επιτροπής και επικοινωνιολόγος), από τον Χάρη Δούκα η επί του Τύπου, Ανδριάννα Μαγγανιά, από την Άννα Διαμαντοπούλου ο πρώην βουλευτής, Δημήτρης Λιντζέρης, από τον Παύλο Γερουλάνο ο δημοσιογράφος Αντώνης Λιάρος, από τον Μιχάλη Κατρίνη ο Γιώργος Μαλέας και από την Νάντια Γιαννακοπούλου ο Γιώργος Πετκάκης.

Η πλευρά του Νίκου Ανδρουλάκησε συνέχεια της δημόσιας πρότασης του να δοθεί έμφαση στον απευθείας διάλογο των υποψηφίων για την προεδρία του ΠΑΣΟΚ, πρότεινε να υπάρχει η δυνατότητα τρεις φορές στη διάρκεια του debate κάθε υποψήφιος να έχει ένα δίλεπτο για απευθείας διάλογο με διαφορετικό συνυποψήφιο-α του.

Επιπλέον, πρότειναν, όπως και άλλοι στις 6 θεματικές ενότητες να συζητηθούν τα εξής θέματα:

-Οικονομία, Κοινωνικό Κράτος, Περιφερειακή Ανάπτυξη

Εξωτερική πολιτική

Κλιματική Αλλαγή, Ανθεκτικότητα

Θεσμοί, Κράτος, Αυτοδιοίκηση

 Το ΠΑΣΟΚ στο πολιτικό περιβάλλον

και ειδική ενότητα για τα προβλήματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η νέα γενιά.

Ο Χάρ ης Δούκας έχει με επιστολή του προτείνει στην ΕΔΕΚΑΠ πάνω από ένα debate και προς το δεύτερο γύρο των εκλογών. Η πλευρά του Χ. Δούκα προσήλθε στη χθεσινή συζήτηση για τους όρους διεξαγωγής της τηλεμαχίας με συγκεκριμένες προτάσεις, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονταν:

Ορισμός 5 θεματικών ενοτήτων που αφορούν την οικονομία και το κοινωνικό κράτος, την εξωτερική πολιτική και την άμυνα, τις σύγχρονες προκλήσεις (κλιματική κρίση), το κράτος και τους θεσμούς καθώς και τα επόμενα βήματα του ΠΑΣΟΚ.

Τουλάχιστον 3 follow up ερωτήσεις-παρεμβάσεις των υποψηφίων προς τους συνυποψήφιούς τους και με τη δυνατότητα απάντησης, προκειμένου να υπάρξει απευθείας διάλογος στα πρότυπα του πετυχημένου format του debate των περσινών δημοτικών εκλογών στην Αθήνα. «Από την πλευρά μας συμφωνήσαμε για τη διεξαγωγή του ντιμπέιτ στις 24 Σεπτεμβρίου από την ΕΡΤ-1 με τη συμμετοχή των δημοσιογράφων της δημόσιας τηλεόρασης», λένε συνεργάτες του κ. Δούκα, εννοώντας τον Γιώργο Κουβαρά και τον Απόστολο Μαγγηριάδη.

Η Άννα Διαμαντοπούλου έχει ήδη εισηγηθεί να γίνουν πολλές τέτοιου τύπου αναμετρήσεις μεταξύ των υποψηφίων. Χθες μέσω του εκπροσώπου της πάντως πρότεινε στο χρόνο που δίνεται για την τηλεμαχία στη δημόσια τηλεόραση να δοθεί έμφαση κυρίως σε δύο ενότητες με κοινό παρονομαστή το μοντέλο διακυβέρνησης της χώρας.

Η πλευρά Γερουλάνου είναι της άποψης ότι «αν αποφασιστεί ένα «ανοιχτό» debate ακόμη καλύτερα». Υπέρ της διεξαγωγής της τηλεμαχίας, τάχθηκαν και οι κ.κ. Κατρίνης και Γιαννακοπούλου. Σε κάθε περίπτωση, στην πρώτη πρόβα αναμετρήσεων που έγινε την περασμένη Κυριακή στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, οι έξι υποψήφιοι αρχηγοί εμφανίστηκαν έτοιμοι να δώσουν σκληρή μάχη για τη διεύρυνση των δυνάμεών τους στην τελική ευθεία.

Χθες, ο κ. Ανδρουλάκης μιλώντας σε εκδήλωση κομματικών φίλων του σε περιοχή της Αττικής εμφανίστηκε υπέρμαχος των καινοτομιών όσον αφορά στην οργάνωση της τηλεμαχίας, υποστηρίζοντας ότι επιδίωξή του είναι η ισχυρή παρουσία στις 6 και 13 Οκτωβρίου. «Ζητώ από τους συνυποψηφίους μου να μην αρνηθούν τον ανοιχτό διάλογο», υπογράμμισε ενώ εκείνη την ώρα είχε σχεδόν «κλειδώσει» το πλαίσιο για τον «πράσινο» διάλογο της προσεχούς Τρίτης. Αναφερόμενος στο στόχο της πρωτιάς στις εθνικές εκλογές τόνισε ότι δεν τον επιδιώκουν «για να αυτοεπιβεβαιωθούμε ότι επιστρέψαμε πολιτικά, αλλά για να είμαστε λύση ελπίδας για την κοινωνία». Ο κ. Ανδρουλάκης επιμένει ότι «και οι έξι πρέπει να είμαστε υποψήφιοι στα ψηφοδέλτια του ΠΑΣΟΚ ανεξαρτήτως αποτελέσματος, διότι όταν φιλοδοξείς να ηγηθείς του ΠΑΣΟΚ, σίγουρα φιλοδοξείς να συνδράμεις τον αγώνα και ως βουλευτής».

Οι καλά γνωρίζοντες πάντως επισημαίνουν ότι η συγκεκριμένη αναφορά …χτυπά ανοιχτές πόρτες αφού και οι έξι υποψήφιοι, ακόμη και οι εξωκοινοβουλευτικοί, δηλαδή ο Χάρης Δούκας και η Άννα Διαμαντοπούλου έχουν δηλώσει την πρόθεσή τους να δώσουν σκληρή μάχη σε όλα τα επίπεδα όταν έρθει η ώρα των εθνικών εκλογών. Μάλιστα έχουν επισημάνει ουκ ολίγες φορές – γι’ αυτό και έθεσαν θέμα ηγεσίας- ότι δεν αρκούν τα αργά βήματα και τα ποσοστά της τάξεως του 13 και 15% για να μπει το ΠΑΣΟΚ σε κυβερνητική τροχιά. Οι ίδιοι άνθρωποι δε, προβλέπουν ότι στις επόμενες εθνικές εκλογές ένα από τα θέματα που θα συζητηθεί θα είναι η μάχη της Αθήνας, αφού εκεί εκλέχτηκε ο Παύλος Γερουλάνος, αναδείχθηκε στη Δημαρχία ο Χάρης Δούκας και εκλεγόταν μέχρι το 2012 η Άννα Διαμαντοπούλου.

Ένα ωστόσο από τα θέματα που θα συζητηθεί άμεσα είναι αυτό που αφορά στη διπλή ιδιότητα του Δημάρχου Αθηναίων και του υποψηφίου για την ηγεσία- το έβαλαν ανοιχτά με τις ομιλίες τους στην Κεντρική Επιτροπή απευθυνόμενοι στο Χάρη Δούκα ο Παύλος Γερουλάνος και ο Μιχάλης Κατρίνης, ενώ είναι βέβαιο ότι θα το θέσουν ενδεχομένως και άλλοι στην τηλεμαχία. Να σημειωθεί ότι όταν εκλέχτηκε ο κ. Ανδρουλάκης αρχηγός του ΠΑΣΟΚ ήταν ευρωβουλευτής, ενώ άλλοι δύο υποψήφιοι στην ίδια εσωκομματική αναμέτρηση του 2021, οι κ.κ Γερουλάνος και Χρηστίδης εκλέχτηκαν βουλευτές δύο χρόνια μετά (στις περσινές εθνικές εκλογές).

protothema.gr




ΣΥΡΙΖΑ: Νέος γύρος σύγκρουσης σήμερα στην Πολιτική Γραμματεία – Δεύτερες σκέψεις για χρονοδιάγραμμα και Κασσελάκη

Σαν μικρή παρένθεση φαντάζει στην μεγάλη εικόνα του ΣΥΡΙΖΑΠροοδευτική Συμμαχία η διήμερη, ενωτική παρουσία της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, καθώς η απόπειρα υπέρβασης της εσωστρέφειας δεν κράτησε παραπάνω από δύο εικοσιτετράωρα.

Η τεταμένη κατάσταση στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ επανήλθε στην επιφάνεια ήδη από την επομένη της ΔΕΘ, καθώς ξιφουλκούν ανοιχτά πλέον «όλοι εναντίον όλων και με ανησυχητική σφοδρότητα», όπως παρατηρούν πιο μετριοπαθή στελέχη, ενόψει της νέας συνεδρίασης της Κεντρικής Επιτροπής, το Σαββατοκύριακο. Επισήμως, πάντως, στις 4 σήμερα το απόγευμα συνεδριάζει εκ νέου η Πολιτική Γραμματεία του κόμματος, προκειμένου να επισφραγίσει τον τελικό χαρακτήρα του επικείμενου συνεδρίου, δηλαδή το εάν αυτό θα είναι Έκτακτο ή Καταστατικό, καθώς στη δεύτερη περίπτωση ανοίγει ο δρόμος και για άλλες -ραγδαίες- εξελίξεις.

Στην περίπτωση, μάλιστα, που η σημερινή απόφαση του καθοδηγητικού οργάνου καταλήξει σε μια συνεδριακή διοργάνωση με καταστατικές διατάξεις, τότε δεν αποκλείεται πολλά να αλλάξουν στην πορεία προς την εσωκομματική κάλπη, ιδίως όταν η Κεντρική Επιτροπή θέτει κάθε φορά τους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής όλων, υποψηφίων και μελών, σε μια εκλογική διαδικασία βάσης.

Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, ότι οι Κασσελίστας δεν προετοιμάζονται για όλα τα σενάρια, ακόμη και για αυτό του αποκλεισμού του Στέφανου Κασσελάκη από τη διαδικασία, αλλά και ούτε ότι ο έκπτωτος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ βιάζεται να ανοίξει τα χαρτιά του, πριν τις τελικές αποφάσεις του καθοδηγητικού οργάνου. Για το λόγο αυτό, φημολογείται έντονα ότι ο κ. Κασσελάκης θα αποκαλύψει τα μελλοντικά του σχέδια και πιθανόν την εκ νέου συμμετοχή του στην κούρσα της προεδρικής εκλογής προς τα τέλη της εβδομάδας, όταν η σημερινή Πολιτική Γραμματεία καλείται να οριστικοποιήσει σήμερα και το χρονοδιάγραμμα για τις κάλπες.

Αν και ο οδικός χάρτης που είχε αρχικά προταθεί προέβλεπε τη διεξαγωγή του Συνεδρίου στις 1-3 Νοεμβρίου και ακολούθως τις εσωκομματικές εκλογές στις 24 Νοεμβρίου και 1 Δεκεμβρίου αντίστοιχα, τίποτε δεν φαίνεται να έχει «κλειδώσει», καθώς δεύτερες σκέψεις επικρατούν τα τελευταία εικοσιτετράωρα.

Από πλευράς του, ο υποψήφιος για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ, Παύλος Πολάκηςεπιμένει σε μια γρήγορη κούρσα εκλογής, προκειμένου να κρατήσει «ζεστό» το εκλογικό του κοινό, προκρίνοντας την πραγματοποίηση του Συνεδρίου στις 5-6 Οκτωβρίου και ακολούθως την εκλογική διαδικασία στις 3 Νοεμβρίου. Επιπλέον, ο κ. Πολάκης φέρεται να επιθυμεί το σώμα του Συνεδρίου να είναι το ίδιο με εκείνο του Συνεδρίου του περασμένου Φεβρουαρίου, όπου η πλευρά του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ και οι τότε υποστηρικτές του διατηρούσαν άνετη πλειοψηφία. Σημειωτέον ότι υπέρ της άμεσης προσφυγής στις κάλπες είχε ταχθεί στην προηγούμενη συνεδρίαση και η Θεοδώρα Τζάκρη, η οποία απηχεί τις απόψεις του κ. Κασσελάκη σε επίπεδο Πολιτικής Γραμματείας.

Την ίδια στιγμή, ούτε οι «87» εμφανίζονται αρνητικοί στην επίσπευση των διαδικασιών, δηλαδή τη διεξαγωγή του Συνεδρίου κάποιες μέρες νωρίτερα, υπό το φόβο πλέον ότι το τοξικό κλίμα στο εσωτερικό του κόμματος μπορεί να προκαλέσει ανήκεστο βλάβη στην κοινωνική του δυναμική, στο εξής.

Στο στόχαστρο η Νοτοπούλου

Σε κάθε περίπτωση, οι ημερομηνίες αποτελούν δυνητικό σημείο εσωκομματικής συναίνεσης σε αντίθεση με τον πόλεμο χαρακωμάτων μεταξύ των κορυφαίων στελεχών, που έχει κλιμακωθεί απότομα τις τελευταίες ημέρες, κυρίως στο διαδίκτυο. Απαντώνταςστις καταγγελίες της Βουλευτή Α’ Θεσσαλονίκης, Κατερίνας Νοτοπούλου για «μπούλινγκ» που έχει δεχθεί από τον Στέφανο Κασσελάκη, σε «πλήρη απορρύθμιση» χαρακτήρισε την πρώην υφυπουργό οΒαγγέλης Αντώναρος, προσθέτοντας πως «το μόνο ελαφρυντικο της: Μπορεί να μην ξέρει τι σημαίνει η λέξη. Αυτή δεν ήταν που είχε μιλήσει για ΤΣΕΟ; Θλιβερά ανθρωπάκια. ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑΤΙΕΣ ΠΑΝΤΟΥ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ…».

«Τί πάθατε ρε παιδια; Τί δεν ξέρατε; Δεν ρωτήθηκε ο Στεφανος Κασελακης αν κάνει bulling σε βουλευτές και δημοσιογράφους στην προηγούμενη Κεντρική Επιτροπή και δεν απάντησε τίποτα ως συνήθως ;» σχολίασε από μεριάς του ο Χρήστος Σπίρτζης, ενώ «κάθε έκφραση μίσους και μισογυνισμού, κάθε ψεύτικη είδηση και κάθε υποτιμητικό σχόλιο με γαρνιτούρα απειλών, επιστρέφει ως απαράδεκτη από τον παραλήπτη» τόνισε ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης, Χρήστος Γιαννούλης. «Από το πρωί γνωστοί (Αντωναρος) άγνωστοι έχουν στοχοποιήσει την Κατερίνα Νοτοπουλου γιατί είχε την τόλμη να πει δημόσια όσα έχουμε υποστεί όλοι μας. Η ηγεσία Κασσελακη αποδεικνύεται καθημερινά πως για την αριστερά αποτελεί παράδοξο και ιστορικό ατύχημα» ανέφερε ο Γιάννης Μπουλέκος από τους «87» και ενώ «ακόμη μια φορα δέχομαι χυδαίες επιθέσεις από επώνυμους και ανώνυμους υποστηρικτές του κ. Κασσελάκη με προσβολές εις βάρος της προσωπικότητας και της πολιτικής μου στάσης» σχολίασε στο τέλος της χθεσινής ημέρας η κυρία Νοτοπούλου, καταλήγοντας πως «αυτή τη φορά ο κ. Κασσελάκης δεν μπορεί να κρυφτεί πίσω από γενικόλογες και υποκριτικές καταδίκες των επιθέσεων αυτών, όπως έπραξε πριν μερικές ημέρες, όταν ανώνυμοι υποστηρικτές του στον βούρκο του Διαδικτύου, χυδαιολογούσαν με μίσος εις βάρος μου».

Ο νέος «αόρατος κύκλος»

Σε αυτό το κλίμα, απάντηση στον Άρη Σπηλιωτόπουλο έδωσε χθες ο Κώστας Ζαχαριάδης, καθώς ο εξωτερικός συνεργάτης του Στέφανου Κασσελάκη είχε αναρτήσει φωτογραφία του Στάλιν, σχολιάζοντας πως «η ιστορία όταν επαναλαμβάνεται γίνεται φάρσα.Ας το έχουν στο μυαλό τους οταν γράφουν περί διαγραφής του Κασσελακη».

«Νομίζω ότι είναι λίγο άγαρμπο ο άνθρωπος που είχε στο ψηφοδέλτιο του για το Δήμο Αθηναίων τον Θάνο Πλεύρη και ήταν εκπρόσωπος τύπου και υπουργός της ΝΔ που χρεοκόπησε τη χώρα να μας κάνει μαθήματα εσωκομματικής δημοκρατίας. Τελικά ο Άρης Σπηλιωτόπουλος όταν τοποθετείται δημόσια παρεμβαίνει ως τεχνοκράτης της επικοινωνίας ή ως στέλεχος του νέου κόμματος Κασσελάκη;» διερωτήθηκε στα κοινωνικά δίκτυα ο κ. Ζαχαριάδης κι ενώ στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ κάνουν λόγο για «νέο αόρατο κύκλο» συμβούλων και υποστηρικτών του Στέφανου Κασσελάκη με «βαθιές ρίζες στην ΝΔ», όπως επισημαίνουν.

Τέλος στα σενάρια

Σε αυτό το σκηνικό, «σε σχέση με δημοσιεύματα που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και με αφορούν: Δεν θα είμαι υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, όπως δεν υπήρξα ποτέ υποψήφιος βουλευτής, δήμαρχος, ευρωβουλευτής, περιφερειάρχης κλπ» γνωστοποίησε χθες ο Διονύσης Τεμπονέρας, διαψεύδοντας σενάρια που τον ήθελαν να διεκδικεί την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ. Σε επίπεδο προσώπων, πλην του Παύλου Πολάκη, κοντά σε μια ενδεχόμενη υποψηφιότητα φέρονται να βρίσκονται ο Σωκράτης Φάμελλος και ο Νικόλας Φαραντούρης, ενώ δεν αποκλείεται και αυτή της Ρένας Δούρου, αν και η ίδια δεν έχει λάβει τις τελικές της αποφάσεις.

Τα βλέμματα, ωστόσο, έχουν στραφεί στους «87», αναφορικά με το πρόσωπο που θα επιλέξουν να ηγηθεί της εσωκομματικής κούρσας, ενώ δεν αποκλείεται να μπει σε αυτήν και ο σημερινός πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ , Νίκος Παππάς. Προς το παρόν, «εγώ δεν έχω φοβηθεί ποτέ την ευθύνη. Πρέπει να πατήσουμε στις συλλογικές μας αποφάσεις και να πάμε παρακάτω όλοι μαζί» δήλωσε χθες ο κ. Παππάς στο Mega, ενώ «έχουμε κάνει όλοι λάθη. Λάθη έκανε και ο Στ. Κασσελάκης όπου δεν επέτρεψαν στις προγραμματικές προτάσεις να βρουν τη θέση που τους αρμόζει στο δημόσιο διάλογο», κατέληξε.

protothema.gr




«Βάλε τα κουπόνια σε μαύρες σακούλες και πέτα τες μακριά»: Οι διάλογοι των γιατρών και φαρμακοποιών που εξαπατούσαν τον ΕΟΠΥΥ

Αποκαλυπτικές για τη πρακτικές τωνεγκληματικών οργανώσεων που αποτελούνταν από γιατρούς και φαρμακοποιούς και εξαπατούσαν τον ΕΟΠΠΥ μέσω εικονικών συνταγογραφήσεων είναι οι διάλογοι που αλίευσαν κατά την έρευνα τους τα στελέχη της Οικονομικής Αστυνομίας που έβαλαν φρένο στη δράση τους.

Για την υπόθεση συνελήφθησαν 17 άτομα (14 Έλληνες και τρεις αλλοδαποί), ανάμεσα τους γιατροί, φαρμακοποιοί και ένας ιατρικός επισκέπτης, ενώ οι Αρχές κατάσχεσαν περισσότερα από 9.000 φαρμακευτικά σκευάσματα και περίπου 450.000 ευρώ.

Μία από τις συνομιλίες που παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον και φέρνει στο φως το protothema.gr είναι αυτή στην οποία ακούγεται ένας από τους εμπλεκόμενους ιατρούς να μιλά με έναν συνεργάτη του για την εύρεση Ozempic το οποίο βρίσκεται σε έλλειψη.

Γιατρός: Έλα Μισέλ, πόσα Ozempic ; Πες μου

Συνεργάτης: Έλα (ακατάληπτο). Τι κάνεις φιλαράκο;

Γιατρός: Μια χαρά

Συνεργάτης: Ναι. Προσπαθώ. Ε, τώρα θυμήθηκα, ντάξει. Είναι δύο Ozempic είναι έτοιμα.

Γιατρός: Ναι;

Συνεργάτης: Και θα μπορώ και άλλα δύο.

Γιατρός: Την Κυριακή αλλά πρέπει να έρθω κάτω, να τις έχεις πάρει ήδη όμως εσύ, για να τις πάρω.

Συνεργάτης: Θα πάω τώρα να πάρω τα δύο αυτά, να τα ασφαλίζω, να το έχω στο ψυγείο μου.

Γιατρός: Ναι αυτό σου λέω, οπωσδήποτε. Πες μου τι μπορώ να κάνω για σένα;

Συνεργάτης: Όχι τίποτα, μου έστειλε κάτι Σ. αλλά κάτι άλλο που ήθελα να σου πω αν είναι αυτή η γυναίκα που σου είπα, που θέλει αυτό για την πεθερά της και ο άλλος ε. Που μας βοηθάει, που γράφουν και αυτήν την έχουμε γράψει στο όνομα της. Θα το δεις, να στο στείλω τώρα; Αν είναι πάω το εκτυπώνω.

Γιατρός: Ωραία, ωραία. Στείλ’ τα μου όλα τώρα, να τα κάνω τώρα. Εντάξει ;

Συνεργάτης: Στα έστειλα, άκου άκου, στα έστειλα του Σ. στο messenger ή στο what’s up;

«Δεν μπορεί να το γράψει γιατί έχει γραφτεί ήδη μία φορά»

Σε άλλη συνομιλία οι ίδιοι άνθρωποι μιλούν για ένα πρόβλημα που προέκυψε στο γράψιμο ενός φαρμάκου.

Συνεργάτης: Έλα Β.

Γιατρός: Μισέλ

Συνεργάτης: Ναι

Γιατρός: Στο πρώτο που δε γράφτηκε είναι γιατί μου το έχει μπλοκάρει, επειδή έχει ξαναγράψει αυτό το μήνα στο έστειλα φωτογραφία.

Συνεργάτης: Α, στείλ’ το μου στείλ’ το μου εκεί.

Γιατρός: Σου το έστειλα, σου το έστειλα φωτογραφία.

Συνεργάτης: Ναι.

Γιατρός: Και σου λέω ότι δε μπορώ να το γράψει γιατί έχει ήδη γραφτεί αυτό το μήνα. Κατάλαβες; Δεύτερη φορά. Για αυτό έγραψα μόνο το ένα. Πάω για τα υπόλοιπα

Συνεργάτης: Ναι

«Βάλε τα κουπόνια σε μαύρη σακούλα να μην φαίνεται τίποτα»

Παράλληλα αξιοσημείωτη είναι και μία συνομιλία μεταξύ ενός ζευγαριού φαρμακοποιών και μίας υπαλλήλου τους -όλοι εμπλεκόμενοι- για φάρμακα τα οποία θα πρέπει να απομακρυνθούν από την επιχείρηση.

Φαρμακοποιοί: Ρώτα αν θες.

Υπάλληλος: Ρωτήστε κύρια Μ. τον κύριο Σ., μας άφησε τα κουτιά PREGABALIN SANDOSE. Τα πετάω μακριά από το φαρμακείο;

Φαρμακοποιοί: Ε πάρε τα κουπόνια.

Υπάλληλος: Εκτός από τα κουπόνια. Τα κουπόνια θα τα βγάλω.

Φαρμακοποιοί: Τα κουπονάκια κράτα τα. Ε, και τα μεγάλα και τα μικρά, βάλ’ τα σε μαύρη σακούλα να μη φαίνεται τίποτα.

Υπάλληλος: Ωραία.

Φαρμακοποιοί: Βάλ’ τα σε μια μαύρη σακούλα.

Υπάλληλος: Ναι; Και τα πετάω μακριά από το φαρμακείο ή εδώ πέρα σε μας κοντινά;

Φαρμακοποιοί: Όχι. Μακριά εννοείται. Όσο πιο μακριά γίνεται.

Υπάλληλος: Τα παίρνω στο σπίτι μου, ντάξει

Φαρμακοποιοί: Ναι. Πάρ’ τα και πέτα τα αλλά σε μαύρη σακούλα, να μη φαίνεται τι είναι μέσα.

Υπάλληλος: Μαύρη σακούλα. Ντάξει Κύριε Σ.

«Κάνε να φανεί ότι είναι για πόνο και όχι για επιληψία»

Επιπλέον ενδιαφέρον παρουσιάζει και ένας διάλογος μεταξύ ενός εμπλεκόμενου φαρμακοποιού και μίας υπαλλήλου του στον οποίο γίνεται λόγος για ένα φάρμακο το οποίο προμηθεύονταν από το φαρμακείο του τοξικοεξαρτημένα άτομα χωρίς συνταγή.

Φαρμακοποιός: Ναι γράψε Pregabalin κάψουλες μη βάλεις milligram επίτηδες

Υπάλληλος: Δε θα βάλω τίποτα και αύριο το πρωί θα κοιτάξω αυτό που μου είπατε. Πότε γράφτηκε;

Φαρμακοποιός: Οπότε άμα κάνεις, καταρχάς μπες και δες στο ιστορικό.

Υπάλληλος: Ναι;

Φαρμακοποιός: Να δεις. Του γράφει επιληψία ή αλλού γράφει επιληψία κι αλλού γράφει πόνος;

Υπάλληλος: Εντάξει!

Φαρμακοποιός: Και πες ότι θα το ξαναγράψουμε μερικές φορές επίτηδες πες του με διάγνωση πόνου.

Υπάλληλος: Ναι;

Φαρμακοποιός: Για να φανεί ότι είναι για πόνο και όχι για επιληψία.

Υπάλληλος: Ωραία!

Φαρμακοποιός: Και θα πάρεις και την βεβαίωση και θα συνεχίσουμε να το γράφουμε πες επίτηδες.

Υπάλληλος: Για να φανεί ότι το παίρνει για πόνους! Κατάλαβα.

Φαρμακοποιός: Για να φανεί καθαρά ότι είναι για πόνο, και όχι ότι ήταν για επιληψία. Για να δημιουργηθεί νέο ιστορικό για πόνο πλέον.

«Μήπως ο γιατρός σου έδωσε τις συνταγές αλλού»

Τέλος αποκαλυπτικός είναι και ένας διάλογος μεταξύ ενός εμπλεκόμενου φαρμακοποιού και ενός συνεργάτη του για λίστες με εξάμηνες συνταγές που αγνοούνται.

Φαρμακοποιός: Ε, επειδή σου είχα δώσει αρκετές λίστες με αυτές τις εξάμηνες συνταγές

Συνεργάτης: Ναι

Φαρμακοποιός: Και δε βλέπω να έχεις φέρει. Μήπως ο γιατρός σου τις έχει δώσει αλλού;

Συνεργάτης: Όχι. Ε, θα σου στείλω τώρα. Κάποιες έχουν ΙΚΑ, θα σου στείλω

Φαρμακοποιός: Α! Μήπως έχουν ΙΚΑ με άυλη και δε γίνεται.

Συνεργάτης: Ναι ναι , θα σου στείλω μήνυμα που μου έστειλε

Φαρμακοποιός: Α! Γιατί σου είχα δώσει αρκετές λίστες εκεί αλλά δε βλέπω να έχει γράψει τίποτα ας πούμε

Συνεργάτης: Ναι ναι , μου είπε τώρα, του είπα τώρα και μου λέει, και μου λέει, έχουν ΙΚΑ μου λέει.

Φαρμακοποιός: Α, έχουν αποκτήσει ΙΚΑ για αυτό, κατάλαβα.

Συνεργάτης: Ναι , θα σου δείξω το μήνυμα που μου έστειλε, μου λέει έχουν ΙΚΑ

Φαρμακοποιός: Ναι. Οπότε δε μπορεί δηλαδή να γράψει πολλούς πλέον ας πούμε, κατάλαβα

Συνεργάτης: Ε, αν έχουν ΙΚΑ τώρα δεν, παλιά βάλαμε.

Οι καταγγελίες που τους «πρόδωσαν»

Η αντίστροφη μέτρηση για την αποδόμηση της δράσης των εγκληματικών οργανώσεων ξεκίνησε έπειτα από τις καταγγελίες δύο γυναικών που κατάλαβαν ότι κάτι δεν πάει καλά.

Συγκεκριμένα, μία ασφαλισμένη κατήγγειλε στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ότι την 28η Μαΐου 2023 έλαβε μήνυμα στο κινητό της τηλέφωνο σχετικά με έκδοση συνταγής για το φαρμακευτικό σκεύασμα Hipnosedon από έναν γιατρό (εμπλεκόμενο) η οποία εκτελέστηκε την επόμενη ημέρα σε συγκεκριμένο φαρμακείο στον Άγιο Παντελεήμονα.

Αντίστοιχα, η δεύτερη ασφαλισμένη κατήγγειλε στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ότι δεκαέξι συνταγές, περιλαμβάνουσες πλήθος φαρμάκων, εξεδόθησαν στον Α.Μ.Κ.Α. της κατά το διάστημα από 14-04-2015 έως 11-11-2015 από τον ίδιο ιατρό, οι οποίες εκτελέστηκαν άπασες σε φαρμακείο στα Σεπόλια.

Έτσι ξεκίνησε η έρευνα μέσα από την οποία αποκαλύφθηκε η δράση των εγκληματικών οργανώσεων.

Όπως διαπιστώθηκε, η παράνομη δραστηριότητα των ομάδων ξεκίνησε τουλάχιστον από τον Ιανουάριο του 2020, ενώ όπως προέκυψε, διέθεταν παρόμοιο σκοπό, τρόπο δράσης καθώς και κοινά κατά περίπτωση μέλη που δραστηριοποιούνταν παράλληλα.

Ειδικότερα, διαπιστώθηκε ότι τα μέλη των δύο οργανώσεων έχοντας διαρκή δράση και διακριτούς ρόλους, προέβαιναν αρχικά μέσω των ιατρών- μελών τους στη συστηματική έκδοση ψευδών συνταγογραφήσεων σε Α.Μ.Κ.Α. -κυρίως αλλοδαπών- ατόμων.

Τα άτομα αυτά, είτε είχαν απομακρυνθεί από τη χώρα, είτε βρίσκονταν έγκλειστα σε Καταστήματα Κράτησης, ή φιλοξενούνταν σε διάφορες δομές, με αποτέλεσμα να μην είναι σε θέση να διαπιστώσουν τη ψευδή συνταγογράφηση. Μάλιστα, τα μέλη για να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους χρησιμοποιούσαν και Α.Μ.Κ.Α. ανασφάλιστων ατόμων, καθώς η συμμετοχή τους στη δαπάνη του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ήταν μηδενική.

Στη συνέχεια, μέσω των εταιρειών/ φαρμακείων των μελών τους, προέβαιναν σε εικονικές εκτελέσεις των συνταγογραφήσεων, υπογράφοντας παραστατικά εκτέλεσης αντί των ασφαλισμένων, πλαστογραφώντας τις υπογραφές τους. Η περαιτέρω διάθεση των παρανόμως συνταγογραφημένων φαρμακευτικών σκευασμάτων πραγματοποιούνταν μέσω των φαρμακείων καθώς και των ιατρών σε πελάτες, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.

Ακολούθως, τα έσοδα από την παράνομη δραστηριότητά τους, είτε αναμιγνύονταν με νόμιμα εισοδήματα μέσω της έκδοσης εικονικών αποδείξεων λιανικής πώλησης, είτε φυλάσσονταν σε θυρίδες τραπεζικών ιδρυμάτων.

Σημειώνεται ότι, μεταξύ των φαρμάκων που ψευδώς συνταγογραφούσαν, περιλαμβάνονται ναρκωτικά καθώς και άλλες ψυχότροπες ουσίες, ενώ ορισμένα από τα φάρμακα βρίσκονται σε έλλειψη, τόσο στην ελληνική, όσο και στη διεθνή αγορά.

Από τη μέχρι τώρα έρευνα, έχει διαπιστωθεί η παράνομη χρήση –3.516– Α.Μ.Κ.Α. βάσει των οποίων εκδόθηκαν ψευδώς –90.186– συνταγές, με τη ζημία του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., να ξεπερνά τα 3.500.284,98 ευρώ.

Επιπλέον, στο πλαίσιο των ερευνών εξακριβώθηκε και η παράνομη δραστηριότητα ιδιοκτήτριας φαρμακαποθήκης, η οποία έθετε σε κυκλοφορία φαρμακευτικά σκευάσματα, τα οποία μπορούσαν να προκαλέσουν κίνδυνο στην ανθρώπινη υγεία, ενώ μέρος των σκευασμάτων αυτών τα προμηθευόταν από φαρμακείο των εγκληματικών οργανώσεων.

Σε βάρος όλων των ανωτέρω συλληφθέντων σχηματίστηκε δικογραφία για –κατά περίπτωση-, συγκρότηση – ένταξη σε εγκληματική οργάνωση, πλαστογραφία μετά χρήσεως κατ’ εξακολούθηση, ψευδή βεβαίωση, κατ’ εξακολούθηση σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου και Ν.Π.Δ.Δ. με συνολικό όφελος και αντίστοιχη ζημία που υπερβαίνουν το ποσό των 120.000 ευρώ, απάτη από κοινού, κατ’ εξακολούθηση και κατ’ επάγγελμα σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου και Ν.Π.Δ.Δ. με συνολικό όφελος και αντίστοιχη ζημία που υπερβαίνουν το ποσό των 120.000 ευρώ, χωρίς δικαίωμα επέμβαση σε σύστημα αρχειοθέτησης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, λήψη γνώσης των δεδομένων αυτών και χρησιμοποίηση αυτών, με συνολικό όφελος και αντίστοιχη ζημία που υπερβαίνουν το ποσό των 120.000 ευρώ, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, διακεκριμένη διακίνηση ναρκωτικών ουσιών καθώς και εμπορία επιβλαβών φαρμάκων.

protothema.gr




Εβρος | Σήμερα έρχεται ο Μ.Χρυσοχοίδης, την Πέμπτη ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος και Τετάρτη ο Υφυπουργός Θ.Κοντογιώργης

Συγκεκριμένα, σήμερα ως γνωστόν βρίσκεται από το πρωί στην περιοχή μας ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοίδης, ξεκινώντας από τις Καστανιές, όπου θα επισκεφθεί το “Φυλάκιο 1” και θα έχει συσκέψεις με Αστυνομία και Στρατό και στις 9.30′ αναμένεται να κάνει δηλώσεις στους δημοσιογράφους.

Η επίσκεψη του κ.Χρυσοχοίδη αφορά τον συναγερμό που ήδη έχει σημάνει στην ελληνική Κυβέρνηση, μετά την απόφαση της Γερμανίας να καταργήσει την συνθήκη Σέγκεν και να κλείσει τα σύνορα της στους λαθρομετανάστες. Υπάρχει φόβος για “έκρηξη” ροών προκειμένου διακινητές αλλά και λαθρομετανάστες να φτάσουν στην Γερμανία πριν αυτή “σφραγίσει” τα σύνορα της. Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη θα συζητήσει με τους υφισταμένους του το σχέδιο που θα πρέπει να είναι έτοιμο, για να υπάρξει άμεση και αποτελεσματική αντίδραση σε περίπτωση επανάληψης των γεγονότων του Μαίου 2020.

Οι άλλες δυο επισκέψεις, φαίνεται να συνδέονται με την επικείμενη επίσκεψη του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στις 4 Οκτωβρίου στην Αλεξανδρούπολη, όπως ήδη έγραψε το Evros-news.gr. Θα είναι δηλαδή προπαρασκευαστική, αν και πηγές από το Μέγαρο Μαξίμου αναφέρουν ότι οι ανακοινώσεις και εξαγγελίες του κ.Μητσοτάκη για τον Έβρο θα κρύβουν πολλές και ευχάριστες εκπλήξεις.

Έτσι την Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου έρχεται ο υφυπουργός παρλα τω Πρωθυπουργό Θανάσης Κοντογεώργης, ο οποίος θα πραγματοποιήσει τις δικές του επαφές, συναντήσεις και συζητήσεις.

Την Πέμπτη θα βρεθεί στον Έβρο ο υπουργός Ανάπτυξης Τάκης Θεοδωρικάκος, με την νέα του κυβερνητική ιδιότητα. Θα έχει συνεργασία και συζητήσεις για ζητήματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων του, με τα θέματα που τον αφορούν και αντιμετωπίζει η περιοχή μας να είναι πάρα πολλά.

 

www.evros-news.gr




Μαρινάκης: Μετά την ακρίβεια, επόμενη προτεραιότητα η αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης

Η κατάσταση στην αντιπολίτευση και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει κυρίως ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν είναι ούτε ευχάριστη, ούτε καλή για την κυβέρνηση, είπε μιλώντας στον ΑΝΤ1, κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης.

Ο κ. Μαρινάκης, αναφερόμενος στο κυβερνητικό έργο, εστίασε στην μεγάλη πρόοδο που έχει επιτευχθεί στους τομείς της απασχόλησης και των εισοδημάτων. «Μέσα σε 5 χρόνια δημιουργήθηκαν 500.000 νέες θέσεις εργασίας και η ανεργία μειώθηκε θεαματικά. Παράλληλα, ο μέσος μισθός ανέβηκε από τα 1.046 ευρώ που τον παραλάβαμε, στα 1.300 και υπάρχει η δέσμευση του Πρωθυπουργού να φτάσει στα 1.500 στο τέλος της τετραετίας», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Κληθείς να σχολιάσει το μείζον πρόβλημα της ακρίβειας, υπογράμμισε ότι «δεν είναι ελληνικό φαινόμενο» κι αναφέρθηκε στα μέτρα της Κυβέρνησης υποστηρίζοντας ότι τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά, χωρίς να παραγνωρίζει όμως το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα νοικοκυριά.

«Στόχος μας, είναι να αυξήσουμε το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών, μεγαλώνοντας την πίτα κι όχι μπαίνοντας σε μια πλειοδοσία παροχών και υποσχέσεων», τόνισε ο κ. Μαρινάκης.

«Η επόμενη μεγάλη προτεραιότητα της Κυβέρνησης μετά την αντιμετώπιση της ακρίβειας, είναι η στεγαστική κρίση», ανέφερε στη συνέχεια ο κ. Μαρινάκης, αναφερόμενος στις σχετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης.

Στην ερώτηση για το τι φταίει και η ΝΔ εμφανίζεται με χαμηλά ποσοστά στις δημοσκοπήσεις, ανέφερε ότι, «δεν αμφισβητούμε τις δημοσκοπήσεις, αλλά οι μετρήσεις είναι ακριβείς σε προεκλογικό περιβάλλον. Εμείς θα ολοκληρώσουμε το έργο μας το 2027 και τότε θα κριθούμε από τους πολίτες».

Σε ότι αφορά τα ελληνοτουρκικά, δήλωσε ότι «είμαστε σε συνεχή διάλογο με την Τουρκία και χωρίς να έχουμε πατήσει ούτε μια κόκκινη γραμμή, έχουμε καταφέρει να πετύχουμε πρόοδο τόσο στο μεταναστευτικό και τις ροές από τη γειτονική χώρα, όσο και στο θέμα των παραβιάσεων». Ειδικά για το Μεταναστευτικό, ο κ. Μαρινάκης άφησε αιχμές για τη στάση ευρωπαϊκών χωρών όπως η Γερμανία και η Ολλανδία, το τελευταίο χρονικό διάστημα.

protothema.gr




Επίσκεψη του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη στον Δήμο Ορεστιάδας

Τη Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου 2024, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στον Δήμο Ορεστιάδας, συνοδευόμενος από ανώτατους αξιωματικούς της Ελληνικής Αστυνομίας. Η συνάντηση με τον Δήμαρχο της πόλης, κ. Αδαμάντιο Παπαδόπουλο, πραγματοποιήθηκε στο Δημαρχείο της Ορεστιάδας, με κεντρικό θέμα την εξέταση ζητημάτων που αφορούν την περιοχή του Βορείου Έβρου.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, κεντρικό ρόλο είχε το ζήτημα της αναβάθμισης του Τελωνείου Καστανεών, το οποίο αποτελεί καίριο σημείο για τη διασυνοριακή κίνηση με την Τουρκία. Ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε την ανάγκη λήψης πρόσθετων μέτρων για την αντιμετώπιση του προβλήματος συνωστισμού στο τελωνείο, το οποίο, όπως ανέφερε, προκαλεί μεγάλες ουρές και καθυστερήσεις, επηρεάζοντας αρνητικά την εμπορική και τουριστική δραστηριότητα της περιοχής.

Ένα άλλο σημαντικό θέμα που συζητήθηκε ήταν η πρόταση του Δημάρχου για την καθιέρωση ειδικής βίζας για τους Τούρκους πολίτες. Ο κ. Παπαδόπουλος επεσήμανε ότι ένα τέτοιο μέτρο θα μπορούσε να ενισχύσει σημαντικά την τοπική οικονομία, προσελκύοντας επισκέπτες από τη γειτονική χώρα και τονώνοντας την εμπορική κίνηση. Ο Δήμαρχος ζήτησε τη στήριξη του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη για την προώθηση αυτού του σχεδίου, τονίζοντας τα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη που θα προκύψουν για την περιοχή.

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε σε θετικό κλίμα, με τον κ. Χρυσοχοΐδη να εκφράζει τη δέσμευσή του για περαιτέρω διερεύνηση των αιτημάτων που τέθηκαν και τη στήριξη του Υπουργείου στις πρωτοβουλίες της τοπικής αυτοδιοίκησης. Σε ένδειξη αναγνώρισης της προσφοράς του Υπουργού, ο Δήμαρχος Ορεστιάδας προσέφερε στον κ. Χρυσοχοΐδη ένα αναμνηστικό δώρο, τιμώντας τον ως επίτιμο δημότη της πόλης.

Η επίσκεψη αυτή υπογραμμίζει τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των τοπικών αρχών και της κεντρικής κυβέρνησης για την αντιμετώπιση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η περιοχή του Έβρου, ενώ ανοίγει τον δρόμο για την περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής με βασικό άξονα την ασφάλεια και την οικονομική ευημερία.




Νίκος Ανδρουλάκης: Προτείνει Ελεύθερο ντιμπέιτ με διάλογο μεταξύ των υποψηφίων ενόψει των εκλογών στο ΠΑΣΟΚ

Υπέρ ενός ελεύθερου ντιμπέιτενόψει των εκλογών στο ΠΑΣΟΚ στο οποίο οι συμμετέχοντες θα μπορούν να ρωτάνε ο ένας τον άλλο τάχθηκε με ανάρτησή του στο Facebook o Νίκος Ανδρουλάκης.

«Είμαι πεπεισμένος ότι ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε να οργανώσουμε επιτέλους ένα πραγματικό ντιμπέιτ. Με ελεύθερο, ζωντανό διάλογο μεταξύ των υποψηφίων. Με όσο το δυνατόν λιγότερους περιοριστικούς όρους που αποδυναμώνουν την ίδια την ουσία του διαλόγου. Θέλουμε αλήθεια ένα ντιμπέιτ – προκάτ, μια συζήτηση με συνεχείς μονολόγους 120 και 90 δευτερολέπτων που θα έχουν ήδη προετοιμαστεί στα γραφεία των υποψηφίων; Ας κάνουμε λοιπόν ένα πραγματικό ντιμπέιτ. Ένα ντιμπέιτ όπου όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν να ρωτάνε δύσκολες ερωτήσεις τους υπολοίπους» αναφέρει χαρακτηριστικά ο Νίκος Ανδρουλάκης.

Όλη η ανάρτηση του Νίκου Ανδρουλάκη

Όταν ανακοίνωσα την απόφασή μου να προχωρήσουμε σε εσωκομματικές εκλογές, ώστε να μπει ένα τέλος στην εσωστρέφεια που ξεκίνησε το απόγευμα των ευρωεκλογών, δεσμεύτηκα προς τον κόσμο του ΠΑΣΟΚ ότι ως πρόεδρος θα εγγυηθώ την ενότητα και τη σοβαρή εικόνα της παράταξης στην πορεία μέχρι τις 6 και 13 Οκτωβρίου. Με διαδικασίες εσωκομματικού διαλόγου που δεν θα απωθούν τον πολίτη και και θα τιμούν την ιστορική μας διαδρομή. Μετά και τη χθεσινή διευρυμένη συνεδρίαση της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής, ήρθε η ώρα να προχωρήσουμε στην πραγματοποίηση του ντιμπέιτ.

Η αρμόδια επιτροπή θα συνεδριάσει σήμερα ώστε να συζητήσει τις διαδικαστικές λεπτομέρειες.

Είμαι πεπεισμένος ότι ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε να οργανώσουμε επιτέλους ένα πραγματικό ντιμπέιτ. Με ελεύθερο, ζωντανό διάλογο μεταξύ των υποψηφίων. Με όσο το δυνατόν λιγότερους περιοριστικούς όρους που αποδυναμώνουν την ίδια την ουσία του διαλόγου.

Θέλουμε αλήθεια ένα ντιμπέιτ – προκάτ, μια συζήτηση με συνεχείς μονολόγους 120 και 90 δευτερολέπτων που θα έχουν ήδη προετοιμαστεί στα γραφεία των υποψηφίων;

Ας κάνουμε λοιπόν ένα πραγματικό ντιμπέιτ. Ένα ντιμπέιτ όπου όλοι οι υποψήφιοι θα μπορούν να ρωτάνε δύσκολες ερωτήσεις τους υπολοίπους.

Όπου θα πρέπει να δίνουμε απαντήσεις, είτε το θέλουμε είτε όχι.

Ας το τολμήσουμε και ας είναι και αυτό μια καινοτομία του ΠΑΣΟΚ που θα γίνει πάγια πρακτική σε όλες τις εκλογικές διαδικασίες της χώρας. Μια παρακαταθήκη της παράταξής μας που θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας του δημόσιου διαλόγου στη χώρα μας αλλά και στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των πολιτών απέναντι στους πολιτικούς και τα κόμματα.

Στην κατεύθυνση αυτή, καλώ τις συνυποψήφιες και τους συνυποψήφιούς μου να συμφωνήσουμε στη βάση ενός ελεύθερου ντιμπέιτ. Είναι χρέος όλων μας να συμβάλλουμε ώστε αυτή η προεκλογική περίοδος να αποτελέσει συνολικά ένα υπόδειγμα πολιτικής διαδικασίας.

protothema.gr




Χρυσοχοΐδης: Ελληνική Αστυνομία και Ένοπλες Δυνάμεις εγγυώνται την ασφάλεια της χώρας

«Ελληνική Αστυνομία και Ένοπλες Δυνάμεις εγγυώνται την ασφάλεια της χώρας», δήλωσε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, από τις Καστανιές και ειδικότερα από το Στρατιωτικό Φυλάκιο «ΕΦ 1».

Ο Έβρος είναι θωρακισμένος, τόνισε ο υπουργός, διαβεβαιώνοντας για τη συνέχιση υλοποίησης συγκεκριμένων έργων και υποδομών που απαιτούνται στο πλαίσιο του πολύ σπουδαίου και τεράστιου, από πλευράς όγκου και σημασίας έργου, όπως χαρακτηριστικά είπε, που συντελείται στην περιοχή.

Αναφέρθηκε, δε, στην συνέχιση της επέκτασης του φράχτη και στην πρόσληψη άλλων 150 συνοριοφυλάκων στη Ροδόπη και την Καβάλα για τον έλεγχο των ελαχιστοποιημένων -όπως δήλωσε- σήμερα μεταναστευτικών ροών. Επανέλαβε ότι η αποστολή των Ελλήνων αστυνομικών και συνοριοφυλάκων είναι η προστασία των συνόρων της χώρας αλλά και της Ευρώπης και την υπηρετούν απαρέγκλιτα βάσει των ευρωπαϊκών Συνθηκών, όπως η Συνθήκη Σένγκεν και το Νέο Μεταναστευτικό Σύμφωνο, το οποίο αποφασίστηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, έχοντας κατακτήσει την εμπιστοσύνη των χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

protothema.gr




Καταγγελία του ΚΚΕ για βανδαλισμό στα γραφεία της ΚΟΒ Λιμεναρίων-Θεολόγου στη Θάσο

Η Τομεακή Επιτροπή Καβάλας του ΚΚΕ καταγγέλλει τον βανδαλισμό των γραφείων της ΚΟΒ Λιμεναρίων-Θεολόγου στη Θάσο. Τα ξημερώματα του Σαββάτου, άγνωστοι αφαίρεσαν την ταμπέλα από την είσοδο των γραφείων, πράξη που το κόμμα αποδίδει στη δυσαρέσκεια για τη δράση του στο νησί.

Το ΚΚΕ καταγγέλλει την επίθεση ως προσπάθεια υπονόμευσης της δράσης του υπέρ των εργατικών και λαϊκών στρωμάτων, τονίζοντας πως η πάλη για τις λαϊκές ανάγκες και την κοινωνική δικαιοσύνη δεν πρόκειται να ανασταλεί από τέτοιες ενέργειες.




Ηχηρή απάντηση Δ. Καιρίδη στον Ακάρ για το μεταναστευτικό

Απάντηση στα όσα ανακριβή δήλωσε την Τρίτη ο Τούρκος πρώην υπουργός, Χουλουσί Ακάρ, αναφορικά με τη συμφωνία ΕΕ – Τουρκίας στο μεταναστευτικό έδωσε από τη Βουδαπέστη ο βουλευτής της ΝΔ και πρώην υπουργός Μετανάστευσης, Δημήτρης Καιρίδης.

Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της διακοινοβουλευτικής συνόδου της ΕΕ για την ασφάλεια και την άμυνα, στην οποία συμμετέχει και η Τουρκία ως υποψήφια προς ένταξη χώρα, ο κ. Ακάρ διαβεβαίωσε τους Ευρωπαίους ομολόγους του ότι η Τουρκία εφαρμόζει στο ακέραιο τη συμφωνία του 2016 με την ΕΕ στο μεταναστευτικό.

Ωστόσο, η συγκεκριμένη τοποθέτηση του κ. Ακάρ ήταν απολύτως ανακριβής. Λαμβάνοντας τον λόγο, ο Δ. Καιρίδης κατάγγειλε την Τουρκία ότι δεν εφαρμόζει τη συμφωνία, αφού τα τελευταία 5 χρόνια δεν έχει γίνει καμία επιστροφή αιτούντος άσυλο από τα ελληνικά νησιά στην Τουρκία, όπως προβλέπει η συμφωνία.

Παράλληλα, αφού ξεκαθάρισε ότι η Ελλάδα υποστήριξε τη διευκόλυνση των ταξιδιών των Τούρκων στην ΕΕ έμπρακτα, με το πρόγραμμα βίζας-εξπρές που εισήγαγε πριν μερικούς μήνες, χάρη στις διαπραγματεύσεις του με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, υπενθύμισε την εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού που επιχείρησε η Τουρκία το 2020, με τον κ. Ακάρ, ως υπουργό Άμυνας, να συμμετέχει ενεργά στην τουρκική επιχείρηση στον Έβρο, η οποία απέτυχε χάρη στην αποφασιστικότητα της ελληνικής κυβέρνησης.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια της παρέμβασης του Δ. Καιρίδη, η τουρκική αντιπροσωπεία δεν σταμάτησε να μουρμουρίζει και να δυσφορεί. Όμως, το χειροκρότημα των Ευρωπαίων βουλευτών στο τέλος της ομιλίας του, απέδειξε την πειστικότητα των επιχειρημάτων του πρώην υπουργού Μετανάστευσης.

liberal.gr

Δείτε σχετικό video :