Μπελέρης: Η ευρωπαϊκή πορεία της Αλβανίας απαιτεί σημαντικά βήματα

«Στις υποχρεώσεις της Αλβανίας αποτυπώνονται πλέον τα πάγια αιτήματά μας, οι αγώνες μας και οι αδικίες, που τόσα χρόνια υπoστήκαμε τα μέλη της ελληνικής εθνικής μειονότητας», τονίζει σε δήλωσή του ο ευρωβουλευτής της ΝΔ και του ΕΛΚ, Φρέντης Μπελέρης, με αφορμή την έναρξη των ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Αλβανία.

Ο κ. Μπελέρης, αφού σημειώνει ότι οι ενταξιακές διαπραγματεύσεις ξεκινούν, σήμερα, ύστερα από μια δεκαετία, και ότι «η θέση της Αλβανίας πρέπει να είναι στην Ευρώπη», υπογραμμίζει ότι «πλέον εναπόκειται στην Αλβανία η ταχύτητα, η αποφασιστικότητα και η τόλμη, με τις οποίες θα βαδίσει προς αυτήν την κατεύθυνση» και ότι «πρέπει να γνωρίζει ότι έχει πολλά ακόμα βήματα να κάνει με οδοδείκτη τον σεβασμό στο ευρωπαϊκό κεκτημένο, στο κράτος Δικαίου και στη Δημοκρατία».

«Πιστεύω ακράδαντα πως θα είναι μια απαιτητική, αλλά άκρως θεραπευτική διαδικασία για τη χώρα. Σε αυτήν, βέβαια, δεν χωρούν εκπτώσεις και εθνικοί εγωισμοί», προσθέτει στη δήλωσή του ο κ. Μπελέρης, ο οποίος είναι και μέλος της Αντιπροσωπείας του ΕΚ στην Κοινοβουλευτική Επιτροπή Σταθεροποίησης και Σύνδεσης ΕΕ-Αλβανίας.

Για το λόγο αυτό, όπως αναφέρει, περιμένει από την Ευρώπη «να δρα ως θεσμικός εγγυητής και άγρυπνος τοποτηρητής των κρίσιμων τομών που πρέπει να πραγματοποιήσει η Αλβανία στη θεσμική της ραχοκοκαλιά», καθώς «η Ένωση μας διαθέτει, άλλωστε, τους απαραίτητους μηχανισμούς, προκειμένου να επιτηρεί ουσιαστικά, να παρεμβαίνει διορθωτικά, να απαιτεί αποφασιστικά την υλοποίηση των ενταξιακών υποχρεώσεων της Αλβανίας».

«Σε αυτές τις υποχρεώσεις αποτυπώνονται πλέον τα πάγια αιτήματά μας, οι αγώνες μας και οι αδικίες που τόσα χρόνια υπoστήκαμε τα μέλη της ελληνικής εθνικής μειονότητας», υπογραμμίζει και προσθέτει: «Πλέον, στη πρώτη δέσμη κεφαλαίων που συνυπογράφουν 27 κράτη-μέλη, περιλαμβάνονται τα δικαιώματα της ελληνικής εθνικής μειονότητας και κυρίως τα περιουσιακά μας δικαιώματα, ενώ ταυτόχρονα καταγράφεται ρητά η υποχρέωση της Αλβανίας να υιοθετήσει άμεσα τους εφαρμοστικούς νόμους που αφορούν το δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό και στη χρήση της ελληνικής γλώσσας σε επαφές με δημόσιες υπηρεσίες».

«Αυτά οφείλει να πράξει η Αλβανία, προκειμένου να μην απωλέσει μια ιστορική ευκαιρία που ανοίγεται μπροστά της. Ευελπιστώ να εκπληρώσει μέχρι κεραίας τους ενταξιακούς όρους και να μην παρεκκλίνει από το ευρωπαϊκό μονοπάτι που επέλεξε», καταλήγει ο κ. Μπελέρης.

protothema.gr




“Κασσελάκης: Οι επικριτές μου βρίσκονται σε πανικό

Απαντήσεις σε όσους από χθες τον κατηγορούν για φράξια και για απόπειρα δημιουργίας κόμματος μέσα στο κόμμα μετά την πρόσκλησή του το βράδυ της Τρίτης στους φίλους της αξιωματικής αντιπολίτευσης «να πάνε και στη σελίδα “ο δικός μας ΣΥΡΙΖΑ” και να κάνουν και εκεί εγγραφή», δημιουργώντας έτσι μια παράλληλη λίστα μελών, επιχειρεί να δώσει το πρωί της Τετάρτης με ανάρτησή του στο Facebook ο Στέφανος Κασσελάκης.

Στην ανάρτησή του σημειώνει ότι και «το περσινό site της υποψηφιότητάς μου είχε φόρμα εγγραφής και συμμετοχής, αντίστοιχη με το φετινό» προσθέτοντας με νόημα ότι «τότε ο ιστότοπός μας δεν ήταν “επικίνδυνος” και… αιτία διαγραφής».

Ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑαφού επαναλαμβάνει ότι «η φωνή μας είναι το Συνέδριο» επιχειρεί να διευκρινίσει ότι ο ίδιος ζητά «(εδώ και μέρες) να γραφτείτε στο isyriza.gr και στις τοπικές ΟΜ μέχρι τις 24 Οκτωβρίου, για να μπορέσετε να ψηφίσετε εσείς δημοκρατικά για τους συνέδρους σας και όχι ένας στενά ελεγχόμενος κομματικός μηχανισμός αντί για εσάς» ενώ με την ανάρτηση της Τρίτης αυτό που ζητά είναι «να γραφτείτε στη σελίδα odikosmassyriza.gr για να στηρίξετε την υποψηφιότητά μου, να γίνετε εθελοντές, να είστε δίπλα μας».

«Κάθε μέρα που περνάει, το συνειδητοποιείτε όλο και περισσότερο: Είναι σε πανικό, είναι ικανοί για όλα. Θέλει αγώνα, θέλει πείσμα, θέλει γερό στομάχι, αλλά η επιστροφή της δημοκρατίας στο κόμμα μας είναι πάνω σας» καταλήγει στην ανάρτησή του ο Στέφανος Κασσελάκης.

Όλη η ανάρτηση του Στέφανου Κασσελάκη

Μετά τον αντικαταστατικό «αποκλεισμό» της υποψηφιότητάς μου από τη μειοψηφία της ΚΕ, οι ίδιοι άνθρωποι προσπαθούν να σας αποτρέψουν να μπείτε στο επίσημο site της υποψηφιότητάς μου odikosmassyriza.gr.

Αποκαλούν την επίσημη ιστοσελίδα μου «ιστότοπο υπεξαίρεσης προσωπικών δεδομένων» με «παραποίηση του ονόματος του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ», «ύποπτο ιστότοπο» που «μολύνει τον σέρβερ σας με ιό ή υλικό παρακολούθησης της προσωπικής σας ζωής» και καλούν ευθέως: «Μην εγγράφεστε σε αυτόν τον ιστότοπο!».

Την ίδια στιγμή, στο πολιτικό πεδίο άρχισαν να διαρρέουν μέσω site της Δεξιάς και δηλώσεων σε τηλεοπτικές εκπομπές ότι δήθεν μέσα από τον προσωπικό μου ιστότοπο κάνουμε… εγγραφές στον ΣΥΡΙΖΑ (!), φτιάχνουμε «κόμμα μέσα στο κόμμα» (!), ενώ μιλούν πάλι για κυρώσεις και διαγραφές!

Όσο κι αν κάποια πράγματα είναι αυτονόητα, όταν χάνεται η λογική απαντάει η αλήθεια:

Το σύνθημα «ο δικός μας ΣΥΡΙΖΑ» είναι γνωστό εδώ και εβδομάδες. Αυτό το όνομα έγινε ο επίσημος ιστότοπος της υποψηφιότητάς μου. Κατά τον ίδιο τρόπο πχ το σύνθημα ΣΥΡΙΖΑrestart μπορεί να γίνει site.

Το περσινό site της υποψηφιότητάς μου είχε τίτλο «ΣΥΡΙΖΑνασυγκρότηση τώρα», το φετινό «Ο δικός μας ΣΥΡΙΖΑ».

Το περσινό site της υποψηφιότητάς μου είχε φόρμα εγγραφής και συμμετοχής, αντίστοιχη με το φετινό.

Σας παραθέτω φωτογραφίες τόσο της φετινής όσο και της περσινής φόρμας, τότε που ο ιστότοπός μας δεν ήταν «επικίνδυνος» και… αιτία διαγραφής.

Όντως συμβαίνουν επικίνδυνα πράγματα τις τελευταίες μέρες. Επικίνδυνα για τη Δημοκρατία στο κόμμα μας. Η μόνη μας δύναμη απέναντι στην εκτροπή είναι το Συνέδριο.

Η φωνή μας είναι το Συνέδριο.
Η μόνη μου δύναμη είστε εσείς.

Ζητώ (εδώ και μέρες) να γραφτείτε στο isyriza.gr και στις τοπικές ΟΜ μέχρι τις 24 Οκτωβρίου, για να μπορέσετε να ψηφίσετε εσείς δημοκρατικά για τους συνέδρους σας και όχι ένας στενά ελεγχόμενος κομματικός μηχανισμός αντί για εσάς.

Ζητώ (με τη χθεσινή μου ανάρτηση) να γραφτείτε στη σελίδα odikosmassyriza.gr για να στηρίξετε την υποψηφιότητά μου, να γίνετε εθελοντές, να είστε δίπλα μας.

Κάθε μέρα που περνάει, το συνειδητοποιείτε όλο και περισσότερο:
Είναι σε πανικό, είναι ικανοί για όλα.
Θέλει αγώνα, θέλει πείσμα, θέλει γερό στομάχι, αλλά η επιστροφή της δημοκρατίας στο κόμμα μας είναι πάνω σας.

Πάρτε τον ΣΥΡΙΖΑ στα χέρια σας.

protothema.gr




Ηλίας Κασιδιάρης: Ζητά να αποφυλακιστεί

Την αποφυλάκισή του με όρους ζητεί με νέα αίτηση την οποία έχει υποβάλει ενώπιον του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Λαμίας, ο καταφικασμένος σε κάθειρξη 13 ετών για την υπόθεση της εγκληματικής οργάνωσης της Χρυσής Αυγής Ηλίας Κασιδιάρης. Στη νέα αίτησή του υποστηρίζει πως έχει εκτίσει το σύνολο της ποινής του και δικαιούται υφ’ όρων απόλυση.

Ωστόσο, επί της νέας αίτησης Κασιδιάρη, έχει ήδη υποβληθεί εισαγγελική πρόταση και με αυτή απορρίπτεται το αίτημά του για αποφυλάκιση με όρους.

Κατά της παραπάνω εισαγγελικής πρότασης, ο Ηλίας Κασιδιάρης έχει προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου. Υποστηρίζει πως η απορριπτική εισαγγελική πρόταση προσβάλλει το τεκμήριο αθωότητας του, καθώς στην αιτιολογία της αναφέρεται το γεγονός ότι εκκρεμεί η δίκη του για την υπόθεση της Χρυσής Αυγής σε δεύτερο βαθμό.

Σε δηλώσεις μετά τη διακοπή της υπόθεσης των “Σπαρτιατών”, η συνήγορος του Ηλ. Κασιδιάρη, Βάσω Πανταζη, έκανε γνωστό ότι ο καταδικασθείς πρωτοδίκως ως διευθυντής εγκληματικής οργάνωσης αναμένει τις επόμενες ημέρες την απόφαση του δικαστικού συμβουλίου. «Έχουμε έναν πρωτόδικα καταδικασμένο που έχει ολοκληρώσει την ποινή του εδώ 9 μήνες και δεν αποφυλακίζεται. Αναμένεται η απόφαση συμβουλίου, ωστόσο έχει γίνει και προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο γιατί δεν αποδέχονται το τεκμήριο αθωότητας» υποστήριξε η συνήγορος.

protothema.gr




Ν. Παναγιωτόπουλος: Αναγκαία η αυστηροποίηση της πολιτικής για το μεταναστευτικό

Ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος, σχολίασε την επιστολή της Προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, προς τους ηγέτες των κρατών-μελών της Ε.Ε., η οποία τόνισε τη σημασία της εφαρμογής της συμφωνίας ΕΕ-Τουρκίας για το μεταναστευτικό.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος σημείωσε: «Βλέπουμε ότι η Ε.Ε. προσανατολίζεται προς αυστηρότερη πολιτική για το μεταναστευτικό, δεδομένων των πιέσεων που δέχονται πολλές χώρες και των αντιδράσεων των κοινωνιών τους, όπως στη Γερμανία, που ενισχύουν την Ακροδεξιά».

Στη συνέχεια, τόνισε τη σημασία της συμφωνίας ΕΕ-Τουρκίας, η οποία ισχύει από το 2016 αλλά δεν εφαρμόζεται από το 2019, κυρίως λόγω του Covid-19. «Η συμφωνία αυτή αφορά επιστροφές, τις οποίες η Τουρκία δεν έχει εφαρμόσει, αλλά εκτιμώ ότι θα πιεστεί να το πράξει στο προσεχές διάστημα, πιθανώς με οικονομικά ανταλλάγματα», πρόσθεσε.

Ο υπουργός διευκρίνισε ότι η αναφορά της φον ντερ Λάιεν σε επιστροφές αφορά κυρίως επιστροφές μεταναστών σε τρίτες χώρες και όχι από τη Γερμανία στην Ελλάδα. Υπογράμμισε επίσης τη σημασία της Ελλάδας να διαπραγματευτεί με εθνικά επωφελή τρόπο, καθώς η χώρα έχει ήδη επωμιστεί μεγάλο βάρος στο μεταναστευτικό ζήτημα.

Αναφορικά με τη συνάντησή του με τον Τούρκο ομόλογό του, Αλί Γερλικαγιά, ο κ. Παναγιωτόπουλος εκτίμησε ότι θα πραγματοποιηθεί σύντομα, πιθανώς έως τις αρχές Νοεμβρίου.

Για τις αυξημένες μεταναστευτικές ροές, ο υπουργός ανέφερε ότι, παρότι οι επιχειρήσεις στον Λίβανο θα μπορούσαν να αυξήσουν την πίεση, αυτό δεν έχει εκδηλωθεί ακόμα στους αριθμούς. Οι ροές παρουσιάζουν αύξηση κατά 50-60% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Σε ερώτηση για το χειρότερο σενάριο στο μεταναστευτικό, ο υπουργός δήλωσε ότι θα ήταν η ξαφνική αύξηση ροών από τη Βόρεια Αφρική, σενάριο που, όμως, θεωρείται απίθανο αυτή τη στιγμή.

Αναφορικά με τις φήμες για δημιουργία κέντρου υποδοχής προσφύγων στην Κρήτη, ο κ. Παναγιωτόπουλος ξεκαθάρισε ότι το υπουργείο είχε σχεδιασμό για προσωρινό χώρο φύλαξης και όχι μόνιμη δομή, αλλά επί του παρόντος δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη.

Ο υπουργός εκτίμησε επίσης ότι η Τουρκία δεν θα επιχειρήσει να «εργαλειοποιήσει» τους μετανάστες στις σχέσεις με την Ελλάδα, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών για την αντιμετώπιση των εγκληματικών δικτύων διακίνησης μεταναστών.

Τέλος, ο κ. Παναγιωτόπουλος ανέφερε ότι υπάρχει βελτιωμένη συνεργασία στο πεδίο με την Τουρκία, αλλά πάντα θα αναζητούνται τρόποι για περαιτέρω βελτίωση. Σημείωσε, επίσης, ότι η Ελλάδα συνδιαμορφώνει τη συζήτηση στην Ευρώπη για την αυστηροποίηση των διατάξεων για το άσυλο και τις επιστροφές, τονίζοντας την ανάγκη αποφυγής μονομερών ενεργειών από τα κράτη-μέλη.




Μ. Δέμπας | Σκέφτομαι την διεκδίκηση του Δήμου Καβάλας

Σε μία απολογιστική συνέντευξη στην εκπομπή Αναλυτής του ENA Channel με τον Απόστολο Ατζεμιδάκη προχώρησε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας Μάρκος Δέμπας.

Στο πλαίσιο της συνέντευξης αναφέρθηκε και στα επόμενα βήματα του αναφέροντας ότι ποτέ δεν έκρυψε ο ίδιος την ενασχόληση του με τα κοινά, ενώ ανέφερε συγκεκριμένα ότι στοχεύει την διεκδίκηση του Δήμου Καβάλας.

Δείτε όλη την συνέντευξη του Μάρκου Δέμπα στον Αναλυτή :




«Νέα Δημοκρατία: Η Επανεμφάνιση Καραμανλή και Σαμαρά – Το Μήνυμα Προς Μητσοτάκη και το Μπλόκο στη Λατινοπούλου»

Εδώ και πολύ καιρό, η Νέα Δημοκρατία είχε επιλέξει μια στρατηγική έναντι κομμάτων στα δεξιά της, με ελάχιστες εξαιρέσεις: να μην σηκώνει το γάντι. Αυτή η στρατηγική ακολουθήθηκε δια μακρόν και ακολουθείται ακόμα με τον Κυριάκο Βελόπουλο, ασχέτως εκλογικών αποτελεσμάτων. Η «παράδοση», όμως, έσπασε χθες για την περίπτωση της προέδρου της Φωνής Λογικής, Αφροδίτης Λατινοπούλου, με την οποία το Μέγαρο Μαξίμου επέλεξε να τραβήξει μια σαφή διαχωριστική γραμμή.

Οι δηλώσεις της Αφροδίτης Λατινοπούλου, που κατηγόρησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη ότι έχει «αριστερή ψυχούλα», έχουν προκαλέσει αναταραχές στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας. Η ίδια υποστήριξε ότι εκφράζει την “αληθινή” ΝΔ, ενώ έχει δηλώσει δημόσια ότι θα επιθυμούσε να δει έναν από τους πρώην πρωθυπουργούς, Καραμανλή ή Σαμαρά, στη θέση του Προέδρου της Δημοκρατίας. Η Λατινοπούλου διατηρεί σχέσεις με τους δύο πολιτικούς, καθώς είχε παραστεί σε εκδήλωση με ομιλητές τους και είχε χαιρετηθεί προσωπικά από τον Καραμανλή στις ευρωεκλογές​.
Υπό αυτό το πρίσμα, το Μέγαρο Μαξίμου θέλησε να ξεκαθαρίσει ότι δεν θα επιτρέψει άκοπα την εκ δεξιών πλαγιοκόπηση, ενώ δεν θα επιτρέψει και σε κανέναν να υποκαθιστά τη ΝΔ. «Είναι πάρα πολύ κρίσιμη η περίοδος που διανύουμε και όχι μόνο ως προς τα ζητήματα που απασχολούν τους πολίτες, αλλά και ως προς την γενικότερη κατάσταση, γεωπολιτικά, για να έχουμε στη χώρα μας πολιτικούς που η ρητορική τους και οι αποστροφές τους, παραπέμπουν σε ριάλιτι προηγούμενων δεκαετιών», υπογράμμισε δηκτικά χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, ο οποίος είχε και την πολιτική εντολή μετά τον «πρωινό καφέ» στο Μαξίμου να «σηκώσει το γάντι» που εδώ και καιρό πετάει η κ. Λατινοπούλου. Μάλιστα, αυτό που επεσήμανε ο κ. Μαρινάκης είναι ότι η πρόεδρος της «Φωνής Λογικής» όχι μόνο δεν είναι «η πραγματική ΝΔ», αλλά στο Ευρωκοινοβούλιο έχει ενταχθεί στην ακροδεξιά ομάδα των «Πατριωτών για την Ευρώπη», μαζί με τον Βίκτορ Όρμπαν και τη Μαρίν Λε Πεν, ούτε καν στην ομάδα της Τζόρτζια Μελόνι, για την οποία η Ελληνίδα ευρωβουλευτής δεν έχει κρύψει τον πολιτικό της θαυμασμό.
«Η κυρία Λατινοπούλου επισήμως ανήκει στην Ευρωπαϊκή Άκρα Δεξιά. Τώρα πως γίνεται ένας μέλος της Ευρωπαϊκής Άκρας Δεξιάς, να μας λέει ποια είναι και ποια δεν είναι η Νέα Δημοκρατία, δεν ξέρω πως μπορεί να συμβαίνει», συμπλήρωσε ο κ. Μαρινάκης.
«Απαντήσεις, όχι μέτωπο»
Οι κυβερνητικές πηγές ξεκαθαρίζουν ότι η Νέα Δημοκρατία δεν σκοπεύει να συνεργαστεί με κόμματα που βρίσκονται δεξιά της, παρά τις πρόσφατες δηλώσεις της Αφροδίτης Λατινοπούλου. Οι απαντήσεις που δόθηκαν σε αυτήν αποτελούν μια προσωρινή αντίδραση και δεν σηματοδοτούν την πρόθεση να δημιουργηθεί πολιτικό μέτωπο με αυτά τα κόμματα. Η κυβέρνηση φαίνεται να έχει αποφασίσει να μην αφήνει αναπάντητες τις επιθέσεις που μπορεί να επηρεάσουν την πολιτική κατάσταση.

Στο μεταξύ, το ΠΑΣΟΚ αναδεικνύεται ως ο κύριος αντίπαλος της ΝΔ, ειδικά μετά τις εσωκομματικές αλλαγές που έχει περάσει. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει προσκαλέσει τον Νίκο Ανδρουλάκη σε συνάντηση και περιμένει την απάντηση του γραφείου του προεδρεύοντος του ΠΑΣΟΚ για το αν μπορεί να πραγματοποιηθεί η συνάντηση σύντομα.

Η επανεμφάνιση των «πρώην»

Κατά τα άλλα, στον κομματικό «μικρόκοσμο» της ΝΔ συζητήθηκε η επανεμφάνιση των κ.κ. Σαμαρά και Καραμανλή στα βραβεία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, ενώ είχαν απουσιάσει σε συνεννόηση από το street party για τα 50 χρόνια της ΝΔ στη Ρηγίλλης.

Οι κινήσεις τους είναι προφανές ότι δεν περνούν απαρατήρητες από το Μέγαρο Μαξίμου, το οποίο όμως δεν θέλει να σηκώσει το γάντι της αντιπαράθεσης. Η εμφάνιση των δύο πρώην πρωθυπουργών στην εκδήλωση ενός επιμελητηρίου που αφορά τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα έχει σαφές μήνυμα, ενώ ο πρόεδρός του Γιάννης Χατζηθεοδοσίου πρόσκειται πολιτικά στο ΠΑΣΟΚ. Η κοινή παρουσία Σαμαρά-Καραμανλή, πάντως, επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις ότι οι δύο πρώην πρωθυπουργοί έχουν αποφασίσει να πορεύονται en bloque το επόμενο διάστημα, όντας σε προφανή απόσταση από τις κεντρικές επιλογές της κυβέρνησης.

protothema.gr




Συνάντηση Υπουργών Εξωτερικών Ελλάδας και Τουρκίας στην Αθήνα στις 8 Νοεμβρίου

Στην Αθήνα θα βρεθεί στις 8 Νοεμβρίου ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, Hakan Fidan.
Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας θα έχει συνάντηση με τον Έλληνα υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Γεραπετρίτη.

protothema.gr




Η νίκη του Ανδρουλάκη και Στρατηγικές Κινήσεις Μητσοτάκη στα Δεξιά

Η νέα νίκη του Νίκου Ανδρουλάκη στον δεύτερο γύρο των εσωκομματικών εκλογών του ΠΑΣΟΚ δεν… εξέπληξε ιδιαίτερα το Μέγαρο Μαξίμου, στο οποίο εδώ και μέρες γινόταν η ανάλυση ότι απέναντι στον Χάρη Δούκα ο νυν πρόεδρος του κόμματος είχε συγκριτικό πλεονέκτημα. Από την άλλη, η αναβάπτιση ενός γνωστού για το Μαξίμου προσώπου στην ηγεσία του ΠΑΣΟΚ σημαίνει… business as usual για το κυβερνητικό επιτελείο, καθώς εκτιμάται ότι δεν υπάρχει μεγάλο περιθώριο εκπλήξεων από μέρους του κ. Ανδρουλάκη.

Αυτό δεν εμπόδισε τον κ. Μητσοτάκηνα κάνει μια (αυτονόητη) κίνηση χθες το βράδυ, ήτοι να καλέσει τον κ. Ανδρουλάκη στο τηλέφωνο για να τον συγχαρεί και να τον προτρέψει να συναντηθούν το επόμενο διάστημα. Κάτι αντίστοιχο είχε κάνει και το 2021 ο πρωθυπουργός, αν και μετά τα πράγματα πήραν εντελώς διαφορετική τροπή. Σημειωτέον, ο κ. Ανδρουλάκης δεν εμφανίστηκε αρνητικός, επί του πρακτέου όμως θα φανεί αν σκοπεύει όντως να συναντηθεί με τον πρωθυπουργό ή θα δει την πρόσκληση ως… παγίδα που πρέπει να αποφύγει.

Στο Μαξίμου αντιλαμβάνονται ότι, λόγω της εύτακτης εικόνας των εσωκομματικών διαδικασιών του ΠΑΣΟΚ έναντι της χαοτικής και διαλυτικής κατάστασης στον ΣΥΡΙΖΑ, θα υπάρξει ένα δημοσκοπικό «τράτο» για το κόμμα της Χαριλάου Τρικούπη. Στο στρατόπεδο της κυβέρνησης, όμως, δίνουν μικρές πιθανότητες σε μια «πράσινη υπέρβαση» υπό τις παρούσες συνθήκες που δεν μοιάζουν δραματικά διαφορετικές σε σχέση με την περίοδο προ των ευρωεκλογών.

Σε κάθε περίπτωση, όπως προ ημερών είχε επισημάνει ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, το μείζον για την κυβέρνηση είναι αν θα υπάρξει εναλλακτική πρόταση από το ΠΑΣΟΚ. «Να δούμε αν θα διατυπώσει μια κοστολογημένη εναλλακτική, χωρίς τη λογική που είχε μέχρι σήμερα, δυστυχώς, σε πάρα πολλές περιπτώσεις, μιμούμενο τον ΣΥΡΙΖΑ, του όχι σε όλα, της καταψήφισης εμβληματικών νομοσχεδίων που θα έπρεπε να ενώνουν τους βουλευτές μας και το πολιτικό σύστημα συνολικά, όπως τα μη κρατικά Πανεπιστήμια, όπως η επιστολική ψήφος, η επέκταση του Ταμείου Ανάκαμψης, δηλαδή προληπτικές εξετάσεις κατά του καρκίνου, ανακαίνιση Νοσοκομείων και Κέντρων Υγείας», είχε επισημάνει ο κ. Μαρινάκης την περασμένη Πέμπτη.

Αναχώματα στα δεξιά

Η κυβέρνηση, με την Κεντροαριστερά να μην έχει ισχυρή παρουσία, προσπαθεί να μην αφήσει χώρο στα δεξιά της, όπου η Ελληνική Λύση και η Φωνή Λογικής κερδίζουν δυναμική. Στο Μαξίμου βλέπουν ότι τα κόμματα αυτά προσπαθούν να εκμεταλλευτούν θέματα όπως ο διάλογος με την Τουρκία, γι’ αυτό και ανώτατο κυβερνητικό στέλεχος ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει θέμα για επέκταση των χωρικών υδάτων στα 6 μίλια παντού στο Αιγαίο.

Η κυβέρνηση καταλαβαίνει ότι η χαλαρή στάση απέναντι στα δεξιά κόμματα δεν αποδίδει και αποφασίζει να απαντά άμεσα σε ό,τι ακούγεται, ειδικά στα fake news. Ο Μητσοτάκης διατηρεί ψύχραιμη στάση, αναγνωρίζοντας την περιοδική μετακίνηση ψηφοφόρων σε αυτόν τον χώρο, αλλά στα μεσαία κλιμάκια της ΝΔ ανησυχούν για την απήχηση της Λατινοπούλου, που προσελκύει πρώην στελέχη της ΝΔ, όπως ο Κώστας Κόλλιας και ο Δημήτρης Καμπόσος. Επίσης, υπάρχει η εκτίμηση ότι ο Μάριος Σαλμάς μπορεί να ενταχθεί στο κόμμα της αργότερα.

protothema.gr




“Οι προκλήσεις και οι πρώτες κινήσεις Ανδρουλάκη μετά την επανεκλογή του – Οι απόντες συνυποψήφιοι στα επινίκια”

Σε άμεσες πρωτοβουλίες αλλαγών και σύνθεσης δυνάμεων στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ υπόσχεται ότι θα προχωρήσει ο Νίκος Ανδρουλάκης, επιχειρώντας να αξιοποιήσει το momentum της επανεκλογής του στην ηγεσία και να απευθυνθεί σε ευρύτερα κοινά, με στόχο την αναβάθμιση του ρόλου του κόμματος στο πολιτικό σκηνικό.

Ο κ. Ανδρουλάκης κέρδισε καθαρά στη χθεσινή εκλογική μάχη του δεύτερου γύρου με 59,9% και με 126.222 ψήφους (139.492 είχε λάβει το 2021 στην αντίστοιχη διαδικασία) έναντι του Χάρη Δούκα ( που κατέγραψε 40,1% και 84.512 ψήφους). Δεσμεύτηκε ότι στη νέα, πολιτική και εξαιρετικά απαιτητική περίοδο θα έχει μαζί του το όλον ΠΑΣΟΚ στην πρώτη γραμμή, αλλά γιόρτασε τα επινίκια χθες το βράδυ στη Χαριλάου Τρικούπη χωρίς τους συνυποψηφίους του, που πάντως υποδέχτηκαν με ενωτικά μηνύματα τη νίκη του και δήλωσαν παρόντες και παρούσες την «επόμενη μέρα». Δεν έκανε ειδικά αναφορά στις πρωτοβουλίες που προτίθεται να αναλάβει, ωστόσο συνεργάτες του περιγράφουν την «ισχυρή εντολή συνέχειας» που έλαβε ως αφετηρία για την άσκηση αξιόπιστης και μαχητικής αντιπολίτευσης, που εκ των πραγμάτων απαιτεί κλίμα ενότητας και συνεργασίας για να πετύχει.

Στελέχη του ΠΑΣΟΚ προβλέπουν ότι μέσα στις επόμενες μέρες ο κ. Ανδρουλάκης θα έχει επικοινωνία με τους συνυποψηφίους του καθώς και με βουλευτές και στελέχη του κόμματος, που τον συνόδευσαν από το πολιτικό του γραφείο χθες στη Χαριλάου Τρικούπη για τα επινίκια. Ο Βαγγέλης Τσόγκας (μέλος της Κεντρικής Επιτροπής) που είχε τη βασική ευθύνη της προεκλογικής του καμπάνιας, οι δύο βουλευτές Επικρατείας Δημήτρης Μάντζος και Παναγιώτης Δουδωνής, ο Παύλος Χρηστίδης, οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές Λευτέρης Καρχιμάκης, Κώστας Τσουκαλάς και Όλγα Μαρκογιαννάκη είναι κάποια από τα πρόσωπα που θα προωθηθούν σε θέσεις-κλειδιά. Η αναδιάταξη των δυνάμεων στην κοινοβουλευτική ομάδα θεωρείται δεδομένη, ενώ το Συνέδριο που ζήτησαν υποψήφιοι του πρώτου γύρου, όπως η Άννα Διαμαντοπούλου «καθώς προέκυψε μια νέα ανθρωπογεωγραφία στο ΠΑΣΟΚ» είναι ένας από τους επόμενους «σταθμούς», απ’ όπου θα αναδειχθεί η νέα ηγετική ομάδα.

Με τη νικητήρια δήλωσή του, μπροστά σε πλήθος συγκεντρωμένων έξω από τα γραφεία της Χαριλάου Τρικούπη, στο ημίχρονο του αγώνα Ελλάδα – Ιρλανδία, ο κ. Ανδρουλάκης στράφηκε στη σχέση του με τους αντιπάλους του και προσπάθησε να πείσει ότι τους καλεί να προχωρήσουν μαζί, αφήνοντας πίσω του τις εντάσεις και τις αντιπαραθέσεις της εσωκομματικής αναμέτρησης που ξεκίνησε μετά από την ήττα (του διακηρυγμένου στόχου για τη δεύτερη θέση) στις ευρωεκλογές. «Δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι. Νικητής είναι το ΠΑΣΟΚ και η Δημοκρατική Παράταξη. Από αύριο, λοιπόν, ενωμένοι θα πάμε το Κίνημά μας ακόμα ψηλότερα! Εκεί που αξίζει στην ιστορία και την προσφορά του», δήλωσε ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ κάνοντας άνοιγμα στους «απογοητευμένους ψηφοφόρους από την κυβερνητική πολιτική» και κυρίως στις «νεότερες γενιές που πρέπει να αγκαλιάσει το πατριωτικό προοδευτικό κίνημα».

Τα πρώτα τηλεφωνήματα

Μετά την ανακοίνωση των πρώτων αποτελεσμάτων, ο Χάρης Δούκας τηλεφώνησε στον Νίκο Ανδρουλάκη για να τον συγχαρεί για την επανεκλογή του ως πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ. Σε δηλώσεις του, ο κ. Δούκας υπογράμμισε τη σημασία της ενότητας και της συμμετοχής όλων για να ενισχυθεί το κόμμα, λέγοντας πως «συνεχίζουμε όλοι μαζί για ένα ισχυρό και νικηφόρο ΠΑΣΟΚ». Παρά την κριτική που δέχθηκε επειδή διεκδίκησε την ηγεσία του κόμματος ενώ ήταν νεοεκλεγμένος Δήμαρχος Αθηναίων, κατάφερε να σημειώσει μια αξιόλογη επίδοση. Δεσμεύθηκε να στηρίξει την κοινή προσπάθεια του ΠΑΣΟΚ για να αποκτήσει κυβερνητική δυναμική, ενώ παράλληλα θα συνεχίσει τις πρωτοβουλίες του στον Δήμο Αθηναίων σύμφωνα με τις προτεραιότητες που είχε θέσει.

«Από αύριο ξεκινάμε τον αγώνα για να κερδίσουμε τις επόμενες εθνικές εκλογές και να βάλουμε τέλος στην κυβέρνηση Μητσοτάκη. Δεν υπάρχει λεπτό για χάσιμο», τόνισε ο Παύλος Γερουλάνος, δείχνοντας την αποφασιστικότητα για τη συνέχεια. Όπως και οι υπόλοιποι υποψήφιοι του πρώτου γύρου, επικοινώνησε και αυτός με τον Νίκο Ανδρουλάκη για να τον συγχαρεί για την επανεκλογή του στην ηγεσία του ΠΑΣΟΚ.

Από τους πρώτους που τηλεφώνησαν στον Νίκο Ανδρουλάκη για να τον συγχαρούν ήταν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος εξέφρασε την επιθυμία να συναντηθεί σύντομα μαζί του, τονίζοντας τη σημασία της συνεργασίας για το πολιτικό μέλλον της χώρας. Αν η συνάντηση πραγματοποιηθεί, θα είναι η πρώτη τους αναλυτική συζήτηση. Ο Ανδρουλάκης έλαβε επίσης συγχαρητήρια από τον Νίκο Παππά, πρόεδρο της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, που του ευχήθηκε καλή δύναμη. Νωρίτερα, τον είχε συγχαρεί και ο Στέφανος Κασσελάκης, ο οποίος, εκτός από τα συγχαρητήριά του, έκανε έμμεση σύγκριση των «δημοκρατικών διαδικασιών» του ΠΑΣΟΚ με την κατάσταση στον ΣΥΡΙΖΑ, η οποία οδήγησε στην απομάκρυνσή του από την ηγεσία.

Σήμερα, την πρώτη ημέρα μετά τις εκλογές, ο Νίκος Ανδρουλάκης αποφάσισε να μην προγραμματίσει συναντήσεις και συσκέψεις στη Χαριλάου Τρικούπη. Αντ’ αυτού, θα παραστεί στην κηδεία του Δημάρχου Αιγιαλείας, Δημήτρη Καλογερόπουλου, σημαντικού στελέχους του ΠΑΣΟΚ που έφυγε πρόωρα. Το βράδυ, θα συμμετάσχει σε εκδήλωση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, που διοργανώνει ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, για την απονομή βραβείων σε άτομα με καινοτόμες πρωτοβουλίες.

Τα σκορ στις περιφέρειες

Μόνο στην περιφέρεια Ηπείρου κατάφερε να κόψει πρώτος το νήμα ο Χάρης Δούκας, παρότι κατέγραψε ισχυρές δυνάμεις σε άλλες περιφέρειες. Ο Νίκος Ανδρουλάκης επικράτησε σε όλες τις άλλες και με ισχυρά ποσοστά. Πρώτευσεστην Αθήνα αλλά και στην Αττική, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε τον Δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα. Κυριάρχησε εκ νέου στην Κρήτη, όπου η υποψηφιότητά του ξεπέρασε το 80%, ενώ σημείωσε ένα από τα καλύτερα ποσοστά του στο Βόρειο Αιγαίο.

Τα τελικά αποτελέσματα των περιφερειών έχουν ως εξής:

Περιφέρεια Αττικής

Ανδρουλάκης 60,39%

Δούκας 39,61%

Περιφέρεια Κρήτης

Ανδρουλάκης 82%

Δούκας 18%

Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου

Ανδρουλάκης 66, 96%

Δούκας 33,04%

Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Ανδρουλάκης 58,24%

Δούκας 41,76%

Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης

Ανδρουλάκης 56,41%

Δούκας 43,59%

Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας

Ανδρουλάκης 57,7%

Δούκας 42,3%

Περιφέρεια Θεσσαλίας

Ανδρουλάκης 55,47%

Δούκας 44,53%

Περιφέρεια Πελοποννήσου

Ανδρουλάκης 54,03%

Δούκας 45,97%

Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας

Ανδρουλάκης 55,05%

Δούκας 44,95%

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Ανδρουλάκης 55,18%

Δούκας 44,82%

Περιφέρεια Ιονίων Νήσων

Ανδρουλάκης 55,25%

Δούκας 44,75%

Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

Ανδρουλάκης 52,97%

Δούκας 47,03%

Περιφέρεια Ηπείρου

Ανδρουλάκης 49,74%

Δούκας 50,26%

Σε άλλες μάχες κομβικής σημασίας τα ποσοστά που κατέγραψαν οι δύο μονομάχοι δείχνουν τις τάσεις του δεύτερου γύρου και ενδεχομένως τις τοπικές συμμαχίες της τελευταίας στιγμής. Συγκεκριμένα:

Δήμος Αθηναίων

Ανδρουλάκης 59,02%

Δούκας 40,98%

Περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης

Ανδρουλάκης 59,12%

Δούκας 40,88%

Δήμος Θεσσαλονίκης

Ανδρουλάκης 57,19%

Δούκας 42,81%

Δυτικός Τομέας

Ανδρουλάκης 58,39%

Δούκας 41,61%

Ανατολική Αττική

Ανδρουλάκης 56,56%

Δούκας 43,4%

Χαλκιδική

Ανδρουλάκης 51,6%

Δούκας 48,3%

Αρκαδία

Ανδρουλάκης 51,34%

Δούκας 48,6%

Λάρισα

Ανδρουλάκης 50,39%

Δούκας 49,61%

protothema.gr




Χουσεϊν Ζεϊμπέκ για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

«Το κυβερνητικό φιάσκο στον ΟΠΕΚΕΠΕ, καταδικάζει τους αγρότες και του νομού Ξάνθης να βάλουν το χέρι βαθιά στην τσέπη – Να ληφθούν μέτρα τώρα», αναφέρει σε κοινοβουλευτική του ερώτηση, ο Βουλευτής της Νέας Αριστεράς Ξάνθης, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ.

Πιο συγκεκριμένα και ενώ οι αγρότες ανέμεναν να τους καταβληθεί η προκαταβολή των ενισχύσεων μέσα στον Οκτώβριο, η κυβέρνηση ζητά – μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ – από χιλιάδες παραγωγούς σε όλη τη χώρα να επιστρέψουν ενισχύσεις (οι οποίες δόθηκαν λόγω λάθους του Οργανισμού).

Με το συνολικό ποσό της επιστροφής να ανέρχεται σε πάνω από 50 εκατομμύρια.

Πάνω από 1.000 είναι τα «ραβασάκια» που θα σταλούν, σύμφωνα με πληροφορίες, του κ. Ζεϊμπέκ,στους αγρότες της Ξάνθης, οι οποίοι θα κληθούν να πληρώσουν ποσά από 0,50 λεπτά έως και 5.000 ευρώ, μέχρι τις 29 Οκτωβρίου. Όπως αναφέρει ο κ. Ζεϊμπέκ, «μεγάλο είναι και το νούμερο των αγροτών της Περιφέρειας Ανατολικής, με τις πληροφορίες  να κάνουν λόγο για πάνω από 14.000 παραγωγούς στην Π.Α.Μ.Θ που θα λάβουν «ραβασάκια» για επιστροφές, για τις οποίες δεν ευθύνονται οι ίδιοι».

 

www.ertnews.gr




Κασσελάκης: «Πάρτε τον ΣΥΡΙΖΑ στα χέρια σας, η Δημοκρατία αντεπιτίθεται».

Την πρώτη του εκτεταμένη δήλωση, στην οποία φανερώνει και κάποιες από τις προθέσεις του για το επόμενο διάστημα, έκανε το πρωί της Δευτέρας ο Στέφανος Κασσελάκης.

Στο βίντεο που ανήρτησε στο Facebook χαρακτηρίζει πρωτοφανή και σοκαριστική την απόφαση αποκλεισμού του από την Κεντρική Επιτροπή για να είναι υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ.

Παράλληλα επαναλαμβάνει την πρόθεσή του να δώσει μάχη στο Συνέδριολέγοντας ότι «αυτό θα αποφασίσει όλα». Στο πλαίσιο αυτό, μάλιστα, καλεί όσους είναι «αριστεροί και προοδευτικοί πολίτες και δεν είστε μέλη του ΣΥΡΙΖΑ ήδη, να γραφτείτε άμεσα, μέχρι τις 24 του Οκτώβρη, για να μπορείτε να ψηφίσετε για συνέδρους» σε μια προσπάθεια να αλλάξει τους συσχετισμούς, οι οποίοι,  δεν είναι με το μέρος του.

Όπως σημειώνει «ξέρετε πια ότι μια χούφτα άνθρωποι είναι ικανοί για όλα. Αν δουν ότι δεν καταφέρνουν να κερδίσουν το συνέδριο, θα το αναβάλουν και πάλι».

«Η Αριστερά αποκλείεται να αποκλείει. Η Αριστερά επιβάλλεται να ανοίγεται στο αύριο. Πάρτε τον ΣΥΡΙΖΑ στα χέρια σας. Στο Συνέδριο, Η Δημοκρατία αντεπιτίθεται» καταλήγει ο Στέφανος Κασσελάκης.

Όλο το μήνυμα του Στέφανου Κασσελάκη


Αυτό που συνέβη είναι κάτι πρωτοφανές: μια μικρή ομάδα ανθρώπων απαγόρευσε στον νόμιμα εκλεγμένο πρόεδρο του κόμματος να είναι υποψήφιος ξανά. Είναι ένα σοκαριστικό γεγονός στην ιστορία της Αριστεράς. Ωστόσο, πρέπει να θυμόμαστε ότι το ανώτατο όργανο του ΣΥΡΙΖΑ είναι το Συνέδριο, το οποίο θα αποφασίσει για όλα. Η φωνή μας είναι εκεί.

Ξέρετε πια ότι μια χούφτα άτομα μπορεί να κάνουν τα πάντα. Αν δουν ότι δεν έχουν ελπίδες να κερδίσουν στο Συνέδριο, ίσως προσπαθήσουν να το αναβάλουν ξανά. Αλλά και οι μηχανισμοί έχουν τα όριά τους.

Γι’ αυτό σας καλώ να γίνουμε όλοι μαζί ένα μεγάλο κύμα δημοκρατίας που θα σαρώσει αυτούς τους μηχανισμούς. Καταλαβαίνω ότι νιώθετε θλίψη, οργή και απογοήτευση, αλλά σας ζητώ να τα μετατρέψετε σε πείσμα, δύναμη και αγώνα.

Μην απομακρυνθείτε από τις Οργανώσεις Μελών. Γίνετε μια ασπίδα για τη Δημοκρατία. Αν είστε αριστεροί και προοδευτικοί πολίτες αλλά δεν είστε μέλη του ΣΥΡΙΖΑ, εγγραφείτε μέχρι τις 24 Οκτωβρίου, ώστε να μπορείτε να ψηφίσετε για τους συνέδρους. Ας γεμίσουμε τον ΣΥΡΙΖΑ με χιλιάδες νέες φωνές που θα λένε #Είμαι_εδώ.

Θα ήταν εύκολο να φύγουμε, αλλά σας προσκαλώ να μείνετε και να δώσουμε μάχη για να ανακτήσουμε την αξιοπρέπεια της δημοκρατικής παράταξης. Αυτός ο εξευτελισμός δεν αξίζει ούτε στους αγώνες των προγόνων μας για ελευθερία και δημοκρατία, ούτε στις ελπίδες των παιδιών μας για μια δίκαιη κοινωνία με ίσες ευκαιρίες.

Η Αριστερά δεν πρέπει να αποκλείει κανέναν. Πρέπει να κοιτάει μπροστά και να ανοίγεται στο μέλλον. Πάρτε τον ΣΥΡΙΖΑ στα χέρια σας. Στο Συνέδριο, η Δημοκρατία αντεπιτίθεται.

Συνέδριο, διάσπαση ή δημοψήφισμα;

Είχε προηγηθεί η διπλή απόπειρα να εισέλθει πολιτικά στο κάδρο της χθεσινής ημέρας επιχείρησε ο Στέφανος Κασσελάκης, την επομένη της απόρριψης της υποψηφιότητάς του για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, αλλά και της δεύτερης κατά σειρά πολιτικής αποδοκιμασίας του από τα μέλη της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος.
Ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ συνεχάρη αφενός τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Νίκο Ανδρουλάκη για την επανεκλογή του, υπογραμμίζοντας με νόημα τις «άψογες δημοκρατικές διαδικασίες» της Χαριλάου Τρικούπη, για να παρακολουθήσει – ενδιάμεσα – τον αγώνα της Εθνικής Ελλάδας με τη Θεοδώρα Τζάκρη, η οποία αποτέλεσε την κατεξοχήν εκπρόσωπό του στην προχθεσινή θυελλώδη συνεδρίαση του καθοδηγητικού οργάνου του ΣΥΡΙΖΑ.

Αν και οι εξελίξεις του περασμένου Σαββάτου, όποτε η Κεντρική Επιτροπή του κόμματος είπε «ως εδώ» στον πρώην πρόεδρο, δείχνοντας του την έξοδο από την κούρσα διαδοχής, είναι ακόμη εξαιρετικά νωπές, εντούτοις ο προβληματισμός ήταν χθες, κατά ασφαλείς πληροφορίες, κάτι περισσότερο από έκδηλος στο στρατόπεδο των «Κασσελίστας» για το τι μέλλει γενέσθαι στο εξής.

Και αυτό, γιατί παρά την εκρηκτική ατμόσφαιρα, τις λεκτικές αποδοκιμασίες, τα επεισόδια και τις αντεγκλήσεις μεταξύ των «Κασσελίστας» και στελεχών της πλειοψηφίας στη διάρκεια της συνεδρίασης του περασμένου Σαββάτου, η ένταση στην πλευρά Κασσελάκη δεν λέει να εκτονωθεί, όταν στενεύουν τα χρονικά και αριθμητικά περιθώρια τυχόν νέων ελιγμών του πρώην προέδρου. Στο πλαίσιο αυτό, στα διάφορα σενάρια που φαίνεται τις τελευταίες ώρες να επεξεργάζονται οι «Κασσελίστας», συναντούν ως ανασταλτικούς παράγοντες την έλλειψη οργανωτικής δομής και τη δυνατότητα οικοδόμησης συμμαχιών, εντός του κόμματος.

Αριθμοί και… Συνέδριο

Αν και οι πιο φανατικοί υποστηρικτές του Στέφανου Κασσελάκη και κάποιοι γνωστοί υποστηρικτές του ανάρτησαν «ραντεβού στο Συνέδριο» μετά την απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής, για να προκηρυχθεί Έκτακτο Συνέδριο με σκοπό την απομάκρυνσή του από την προεδρία, απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του 15% των οικονομικά τακτοποιημένων μελών του κόμματος, δηλαδή περίπου 30.000 μελών. Αυτό το ποσοστό είναι δύσκολο να το πετύχει η πλευρά Κασσελάκη, ειδικά μετά από δύο εκλογικές ήττες.

Επιπλέον, αν σήμερα προκηρυχθεί Έκτακτο Συνέδριο, θα χρειαστούν τουλάχιστον τρεις μήνες για να γίνει, οπότε δε θα μπορεί να διεξαχθεί πριν από τον Φεβρουάριο, λόγω και των γιορτών.

Τα πράγματα είναι εξίσου δύσκολα για τον Κασσελάκη και σε σχέση με το Συνέδριο που έχει προγραμματιστεί για τις 8 Νοεμβρίου, το οποίο θα ασχοληθεί αποκλειστικά με την έγκριση των υποψηφιοτήτων για την προεδρία. Ακόμα και αν η πλευρά του προσπαθήσει να διευρύνει τη συζήτηση με θέματα εκτός της ημερήσιας διάταξης, όπως μια πρόταση μομφής εναντίον του, θα χρειαστεί να συγκεντρώσει πλειοψηφία 50% + 1 για να επιβάλει την άποψή του. Ωστόσο, η εμπειρία δείχνει ότι οι πλειοψηφίες στην Κεντρική Επιτροπή συνήθως αντανακλούν τη δύναμη που υπάρχει στη βάση του κόμματος.

Έτσι, φαίνεται σχεδόν αδύνατο για τον Κασσελάκη να ελέγξει το επερχόμενο Συνέδριο, εκτός αν αυτό αναβληθεί. Για να γίνει κάτι τέτοιο, η πλευρά του θα πρέπει να εκλέξει μεγάλο αριθμό συνέδρων στις οργανώσεις το Σαββατοκύριακο 2-3 Νοεμβρίου, κάτι που είναι πολύ αμφίβολο, δεδομένου ότι η κατάσταση είναι περίπου 1/40 έως 1/60.

Επιπλέον, πολλοί κορυφαίοι πολιτικοί, όπως ο Χρήστος Σπίρτζης, τονίζουν την ανάγκη για ένα «πολιτικό Συνέδριο» που να εστιάζει στην ιδεολογική και πολιτική ταυτότητα του κόμματος, χωρίς να αποκλείεται η υποβολή νέων υποψηφιοτήτων.

Ο Διονύσης Τεμπονέρας εκφράζει την αντίθεσή του στην άμεση διεξαγωγή εκλογών και Συνεδρίου, ενώ πολλοί άλλοι παράγοντες του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν τώρα να υπάρξει πιο ενεργή και δυναμική αντιπολιτευτική στάση, ειδικά μετά την ολοκλήρωση των εσωκομματικών εκλογών στο ΠΑΣΟΚ.

Η ιδέα ενός εσωκομματικού δημοψηφίσματος φέρεται, ωστόσο, να απασχόλησε έντονα την πλευρά Κασσελάκη, η οποία δεν έχει καταλήξει στην οδό της άρσης του αδιεξόδου, στο οποίο έχει οδηγηθεί. Πιο ανέξοδο αναφορικά με την ανάλωση του πολιτικού κεφαλαίου του κ. Κασσελάκη θεωρείται πάντως το ενδεχόμενο αποχώρησης του από τον ΣΥΡΙΖΑ, με προορισμό τη δημιουργία μιας ανεξάρτητης κοινοβουλευτικής ομάδας, στην οποία φέρονται, κατά πληροφορίες, να ακολουθούν τον κ. Κασσελάκη σε άμεσο χρόνο μόνο 9 από τους 11 συνολικά βουλευτές που τον στηρίζουν.

Δούρου ή Τζάκρη

Λιγότερο κόστος στο προσωπικό, πολιτικό του προφίλ θα εξασφάλιζε και το ενδεχόμενο να κατέλθουν στην τρέχουσα εκλογική κούρσα πρόσωπα με στενή αναφορά στο περιβάλλον του κ. Κασσελάκη, όπως οι Βουλεύτριες, Ρένα Δούρουκαι Θεοδωρα Τζάκρη. Ειδικά στην περίπτωση της κυρίας Δούρου, η συστηματική απουσία της από τις κομματικές συνεδριάσεις και τις εσωκομματικές τριβές, την απάλλαξε από μεγάλο φορτίο τοξικότητας, για να κληρονομήσει άνετα το χρίσμα των «Κασσελίστας», με δεδομένο ότι δεν αμφισβήτησε ποτέ τον κ. Κασσελάκη και τις πολιτικές επιλογές του, σε δημόσια θέα.

Αν, όμως, δεν προκριθεί η Ρένα Δούρου ως αντικαταστάτρια του Στέφανου Κασσελάκη από τους «Κασσελίστας», υπαρκτό στις συζητήσεις τους παραμένει το να προταθεί για το αξίωμα η Θεοδώρα Τζάκρη. Ήδη, η παρουσία της ως αντ’ αυτού του κ. Κασσελάκη στην τελευταία Κεντρική Επιτροπή ενίσχυσε αυτούς τους συνειρμούς, ιδίως όταν η κυρία Τζάκρη συγκρούστηκε μετωπικά όλο αυτό το διάστημα στα καθοδηγητικά όργανα με την Όλγα Γεροβασίλη, η οποία λειτούργησε ως άτυπη επικεφαλής του μπλοκ της πλειοψηφίας.

Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι ο ηγετικός ρόλος της Αντιπροέδρου της Βουλής, Ολγας Γεροβασίλη τον τελευταίο χρόνο ως προς την ανάδειξη ενός κλίματος υπεράσπισης της πολιτικής παρακαταθήκης του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησής του πυροδοτούσε μαζικά κύματα ανώνυμων επιθέσεων εναντίον της στα κοινωνικά δίκτυα και το διαδίκτυο, όπου υπερέχουν επικοινωνιακά οι «Κασσελίστας».

«Τάπες» και κοψίματα

Η επιστροφή του Στέφανου Κασσελάκη στην κεντρική πολιτική σκηνή φαίνεται να είναι δύσκολη και αβέβαιη. Αντίθετα, η Κουμουνδούρου προγραμματίζει την επάνοδό της την Τετάρτη, με την κατάθεση αιτήματος για τη σύσταση προκαταρκτικής επιτροπής της Βουλής σχετικά με την υπόθεση των Τεμπών. Η παρουσία του Νίκου Παππά, προεδρεύοντα της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, σε μια αφιερωματική συναυλία δεν ήταν τυχαία, καθώς η παρουσία του στον κοινοβουλευτικό τομέα έχει αναβαθμιστεί σημαντικά. Ο Παππάς αντέτεινε τις κριτικές της κυρίας Τζάκρη στη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής, αγνοώντας τις. Ταυτόχρονα, επικοινώνησε τηλεφωνικά με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, Νίκο Ανδρουλάκη, τον συνεχάρη για την επανεκλογή του και του ευχήθηκε καλή επιτυχία, απομακρύνοντας έτσι το δικαίωμα εκπροσώπησης του κόμματος από τον Κασσελάκη.

Ο υποψήφιος πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Παύλος Πολάκης, σχολίασε επίσης τις εσωκομματικές εκλογές, τονίζοντας ότι, αν και η διαδικασία ανάδειξης ηγεσίας ολοκληρώθηκε με μεγάλη συμμετοχή, δεν αποτελεί αλλαγή πορείας για την προοδευτική και δημοκρατική παράταξη. Επιπλέον, αυτή η κατάσταση βάζει στο αρχείο ευρύτερες ιδέες και σχέδια για ανακατατάξεις στον πολιτικό χώρο.

«Τώρα, περισσότερο από ποτέ, είναι σαφής η ανάγκη για έναν ισχυρό ΣΥΡΙΖΑ, που να έχει πρόγραμμα και σχέδιο για το μέλλον της χώρας. Πρέπει να γίνουμε το πολιτικό εργαλείο και ο πυρήνας της συμμαχίας που θα διασφαλίσει την εφαρμογή ενός νέου κοινωνικού συμβολαίου για την επόμενη δεκαετία, προς όφελος των πολλών: των εργαζομένων, των μικρών και μεσαίων επιχειρηματιών, του αγροτικού τομέα και της νεολαίας μας», ανέφερε ο κύριος Πολάκης. «Με την προσοχή στραμμένη στην κοινωνία, εργαζόμαστε σήμερα για την αντιπολίτευση που χρειάζεται ο τόπος και αύριο για τους ικανούς ανθρώπους που θα αναλάβουν την ηγεσία της χώρας. Προχωράμε στην οικοδόμηση ενός νέου ΣΥΡΙΖΑ, που θα λειτουργήσει ως κινητήρια δύναμη για την αλλαγή που απαιτεί ο λαός μας… και αυτή η αλλαγή είναι προ των πυλών!» κατέληξε.

protothema.gr

 




Ροδόπη και Ξάνθη ψήφισε Νίκο Ανδρουλάκη

Το Νίκο Ανδρουλάκη εξέλεξε στον β γύρο η Ροδόπη. Συγκεκριμένα έλαβαν έλαβαν 718  ψήφους ο Νίκος Ανδρουλάκης, 680 Χάρης  Δούκας ψήφισαν 1420 και το ποσοστό του Νίκου Ανδρουλάκη ήταν 51,36 %. Στον πρώτο γύρο ψήφισαν 2.142 και έλαβαν Χάρης Δούκας 823 και Νίκος Ανδρουλάκης 698 ψήφους.

 Στην Ξάνθη σε σύνολο 1708  πρώτος σε ψήφους ήλθε ο Νίκος Ανδρουλάκης με 977 ψήφους, έναντι 710  ψήφων του Χάρη Δούκα.

 

www.ertnews.gr




ΠΑΣΟΚ: Η μεγάλη νίκη Ανδρουλάκη

Ο Νίκος Ανδρουλάκης επιβεβαίωσε τα προγνωστικά και επικράτησε του Χάρη Δούκα στον δεύτερο γύρο, ανανεώνοντας τη θητεία του, μετά την εσωκομματική αμφισβήτηση. Για τον νέο Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, όμως, αυτό δεν είναι το τέλος μιας διαδρομής αλλά η αρχή.

Κι αυτό διότι μπορεί να απέδειξε ότι παραμένει ιδιαίτερα δυνατός εσωκομματικά, αλλά έχει πλέον ισχυρούς πόλους, που με την πρώτη αστοχία θα τον περιμένουν στη γωνία.

Οι… προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσει ο Ανδρουλάκης

Συγκεκριμένα:

  • η Κοινοβουλευτική Ομάδα του κόμματος σίγουρα βρίσκεται διχασμένη. Η συμβίωση με τον Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλο (ένθερμος υποστηρικτής Δούκα) και με τη Νάντια Γιαννακοπούλου μόνο εύκολη δεν θα είναι.
  • Ο Παύλος Γερουλάνος πλέον είναι ένας ισχυρός πόλος (κάποιοι τον κατατάσσουν στο Νο2 του κόμματος) στο ΠΑΣΟΚ, έχοντας καταγράψει ένα μεγάλο ποσοστό και η διαχείριση για τον Νίκο Ανδρουλάκη θα είναι τουλάχιστον απαιτητική.
  • Η επιστροφή της Άννας Διαμαντοπούλου: η πρώην επίτροπος από την πρώτη της δήλωση μετά το αποτέλεσμα δήλωσε παρών, επισημαίνοντας πως ούτε ο Ανδρουλάκης εκπροσωπεί μόνο το 60% των ψηφοφόρων, ούτε ο Δούκας το 40%. Τόνισε την ανάγκη ο Νίκος Ανδρουλάκης να αναγνωρίσει και να αναλύσει τη «νέα ανθρωπογεωγραφία» που έχει διαμορφωθεί στο εκλογικό σώμα του ΠΑΣΟΚ, μετά τις εκλογές και τον κάλεσε να οδηγήσει το κόμμα σε συνέδριο.
  • Ο Χάρης Δούκας σίγουρα θα αναζητήσει ρόλο για την επόμενη ημέρα του ΠΑΣΟΚ και δεν θα περιοριστεί στα αυτοδιοικητικά του καθήκοντα. Πλέον, όπως επισήμαναν «πράσινα» στελέχη θα έχει ισχυρή φωνή.

Αδιαμφισβήτητα ο μεγάλος νικητής ο Ανδρουλάκης

Στον αντίποδα, βέβαια, ο Νίκος Ανδρουλάκης είναι αδιαμφισβήτητα ο μεγάλος νικητής. Κατάφερε να κερδίσει μια ακόμα «μάχη» και να αποδείξει ότι κεφάλαιο για την Χαριλάου Τρικούπη. Το σημαντικό για τον ίδιο είναι πως πέτυχε, παρά τη σημαντική αμφισβήτηση που δέχτηκε, να συγκρατήσει τις δυνάμεις του και να αποτρέψει τα σενάρια συσπείρωσης μεγάλης μερίδας ψηφοφόρων απέναντί του.

Σίγουρα, έχει πλέον αρκετά μεγάλο χρονικό περιθώριο για να διορθώσει τα λάθη της προηγούμενης θητείας του (τα οποία έχει παραδεχθεί σε πλήθος συνεντεύξεων του) και να κερδίσει την εμπιστοσύνη των ψηφοφόρων.

Γι’ αυτό κιόλας από την πρώτη του δήλωση ξεκαθάρισε ότι από τη χθεσινή διαδικασία δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι, αλλά «νικητής είναι το ΠΑΣΟΚ και η δημοκρατική παράταξη».

Ταυτόχρονα, προχώρησε σ’ ένα κάλεσμα σε όλους όσοι είναι απογοητευμένοι «να προχωρήσουμε μαζί». «Τα δύσκολα για το ΠΑΣΟΚ είναι πίσω. Τα καλύτερα είναι μπροστά. Οι πολίτες προσβλέπουν σε ‘μας και θα κάνω ό,τι περνά από το χέρι μου για να τελειώσει το συντομότερο δυνατό η παντοδυναμία της ΝΔ. Για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά και θα την κάνουμε και θα γυρίσουμε», προσέθεσε.

ethnos.gr




Σε εξέλιξη ο δεύτερος γύρος των εσωκομματικών εκλογών ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ

Στις 7 το πρωί άνοιξαν οι κάλπες για τον δεύτερο γύρο των εσωκομματικών εκλογών στο ΠΑΣΟΚ-Κίνημα Αλλαγής, με τους δύο υποψηφίους για την προεδρία να είναι ο νυν πρόεδρος Νίκος Ανδρουλάκης και ο δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας. Η διαδικασία ψηφοφορίας, η οποία θα ολοκληρωθεί στις 7 το απόγευμα, αναμένεται να αναδείξει τον νέο ηγέτη του κόμματος.

Μέχρι τις 13:20, είχαν ψηφίσει 121.577 φίλοι και μέλη του κόμματος, σημειώνοντας μείωση κατά 16,6% σε σχέση με τον πρώτο γύρο. Η εκλογική επιτροπή εκτιμά ότι η συνολική συμμετοχή θα είναι μειωμένη κατά 30% σε σύγκριση με τον α’ γύρο, ακολουθώντας την τάση των εσωκομματικών εκλογών του 2021.Στον πρώτο γύρο, ο Νίκος Ανδρουλάκης είχε έρθει πρώτος με 29,64%, ενώ ο Χάρης Δούκας πέρασε στον δεύτερο γύρο με οριακό προβάδισμα, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση με 21,41%.Η ψηφοφορία θα διαρκέσει μέχρι τις 7 το απόγευμα, με τα αποτελέσματα να αναμένονται αργότερα την ίδια ημέρα. Σημαντικό ρόλο αναμένεται να παίξει η συμμετοχή των 303.000 μελών που ψήφισαν την περασμένη Κυριακή, καθώς δεν απαιτείται νέα πληρωμή του αντίτιμου των 3 ευρώ για τη συμμετοχή τους στον β’ γύρο.Για τα εκλογικά τμήματα στο εξωτερικό, η ψηφοφορία διεξάγεται με βάση την τοπική ώρα, ακολουθώντας το ίδιο χρονοδιάγραμμα με τον πρώτο γύρο. Οι εκλογείς μπορούν να ψηφίσουν σε οποιοδήποτε τμήμα, ανεξαρτήτως του σημείου που ψήφισαν την πρώτη φορά.Η διαδικασία αυτή είναι καθοριστική για το μέλλον του κόμματος, με τον νικητή να διαμορφώνει τη στρατηγική του ΠΑΣΟΚ ενόψει των επόμενων πολιτικών προκλήσεων.




Ψήφισε ο Νίκος Ανδρουλάκης -«Τα δύσκολα είναι πίσω μας, ζητώ την εμπιστοσύνη σας»

Ο νυν πρόεδρος και εκ νέου υποψήφιος για την προεδρία του κόμματος, Νίκος Ανδρουλάκης ψήφισε για τον β’ γύρο των εσωκομματικών εκλογών του ΠΑΣΟΚ.

Ο Νίκος Ανδρουλάκης ψήφισε 10:30 στο Ίλιον στην Αίθουσα του Δημαρχιακού Μεγάρου «Βασίλειος Κουκουβίνος». Στις 9:00 το πρωί είχε ψηφίσει στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Αθηναίων ο έτερος υποψήφιος για την προεδρία, Χάρης Δούκας.
Σημειώνεται ότι οι κάλπες για τον β’ γύρο των εκλογών του ΠΑΣΟΚ άνοιξαν στις 07:00 το πρωί και θα παραμείνουν ανοικτές μέχρι τις 19:00 το απόγευμα.

Η δήλωση Ανδρουλάκη για τον β’ γύρο

«Σήμερα το ΠΑΣΟΚ βρίσκεται ξανά στο επίκεντρο της πολιτικής ζωής του τόπου. Και αυτό δεν μας χαρίστηκε. Το πετύχαμε με αγώνα, κόπο, προσπάθεια. Θέλω να ευχαριστήσω για αυτό τους χιλιάδες απλούς ανθρώπους του ΠΑΣΟΚ, που πάλεψαν τα πιο δύσκολα χρόνια σε κάθε γωνιά της πατρίδας μας. Σήμερα ατενίζουμε με αισιοδοξία το μέλλον. Γιατί τα δύσκολα είναι πίσω μας και τα καλύτερα είναι μπροστά μας. Σήμερα ζητώ ξανά την εμπιστοσύνη σας. Για τη μεγάλη, προοδευτική, Δημοκρατική Παράταξη, που θα ανταποκριθεί στις νέες προσδοκίες του ελληνικού λαού. Για μια πατρίδα πιο ισχυρή και μια κοινωνία πιο δίκαιη».



Ψήφισε ο Χάρης Δούκας – «Εχουμε ευκαιρία να αλλάξουμε πορεία»

Στο Πνευματικό Κέντρου του Δήμου Αθηναίων ψήφισε για τις εκλογές του ΠΑΣΟΚ λίγο μετά τις 09:00 το πρωί ο υποψήφιος για την προεδρία του κόμματος, Χάρης Δούκας.

Οι κάλπες για τον β’ γύρο των εσωκομματικών εκλογών του ΠΑΣΟΚ άνοιξαν στις 07:00 το πρωί και θα παραμείνουν ανοικτές μέχρι τις 19:00 το απόγευμα.

Αφού ψήφισε ο Χάρης Δούκας έκανε στους δημοσιογράφους την εξής δήλωση:

Η συμμετοχή είναι η δύναμή μας. Σήμερα έχουμε μια ευκαιρία. Να αλλάξουμε πορεία. Αρκεί να δουλέψουμε όλοι μαζί. Για ένα ΠΑΣΟΚ μεγάλο, ανοιχτό, νικηφόρο. Σήμερα αλλάζουμε το ΠΑΣΟΚ. Δίνουμε Ελπίδα στη χώρα. Σήμερα ψηφίζουμε για την Aλλαγή!




Το «ως εδώ» της Κεντρικής Επιτροπής στον Κασσελάκη

Τη δεύτερη «κάρτα» στον πρώην Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία, Στέφανο Κασσελάκη έδειξε χθες η Κεντρική Επιτροπή του κόμματος μετά την πρόταση μομφής και την έκπτωσή του, καθώς με ψήφους 140 υπέρ και 12 κατά υπερψηφίστηκε με ονομαστική αναφορά ο αποκλεισμός της υποψηφιότητάς του από την κούρσα της εκλογής νέας ηγεσίας της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Μέσα σε ένα εμπόλεμο κλίμα, με εντάσεις, νευρικότητα και αντεγκλήσεις και σε μια διαδικασία που διήρκεσε περισσότερες από εννέα ώρες, το ανώτερο καθοδηγητικό όργανο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ έβαλε φρένο για δεύτερη φορά στον έκπτωτο Πρόεδρο του κόμματος, αφαιρώντας του τη δυνατότητα να ανακηρυχθεί υποψήφιος τη βραδιά της 24ης Οκτωβρίου, οπότε και εκπνέει η προθεσμία κατάθεσης υποψηφιοτήτων για τις εσωκομματικές εκλογές.

Το χθεσινό αποτέλεσμα, ωστόσο, δεν προέκυψε εν κενώ, αλλά ως κατάληξη μιας «πολεμικής» εβδομάδας ανάμεσα στην πλευρά Κασσελάκη και την νέα πλειοψηφία της Κουμουνδούρου, με κορύφωση την αποστολή εξωδίκου από τον έκπτωτο Πρόεδρο του κόμματος προς τα μέλη της Πολιτικής Γραμματείας και της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ. Μολονότι ο κ. Κασσελάκης έσπευσε να ανακαλέσει την εξώδικη δήλωσή του κάποιες ώρες πριν τη χθεσινή συνεδρίαση, εντούτοις «ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι» έλεγε στο protothema.gr κορυφαίο στελέχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, αποτυπώνοντας γλαφυρά την εσωκομματική ατμόσφαιρα.

Η τελευταία δεν άργησε να φανεί, καθώς λίγο έλειψε πολλές φορές χθες να εκτραχυνθεί η κατάσταση έξω από την αίθουσα του ξενοδοχείου, όπου συνεδρίαζε το καθοδηγητικό όργανο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, καθώς μέλη της Κεντρικής Επιτροπής και υποστηρικτές του Στέφανου Κασσελάκη στεκόταν στους διαδρόμους, χωρίς να συμμετέχουν στις εργασίες της συνεδρίασης, προκειμένου να μην εξασφαλιστεί η απαραίτητη απαρτία.

Όταν αυτή εξασφαλίστηκε με την έλευση κομματικών στελεχών από την επαρχία, ο Γιάννης Μαντζουράνης σήμανε την έναρξη της συνεδρίασης, ενώ στελέχη της πλευράς Κασσελάκης κατήγγειλαν τη διαδικασία, με επικεφαλής τη Γραμματέα της ΚΟ, Θεοδώρα Τζάκρη, η οποία κατήγγειλε «εκτροπή». Μάλιστα, η κ. Τζάκρη ήταν η μόνη από τους «Κασσελίστας», η οποία εισήλθε στην αίθουσα, για να τοποθετηθεί από βήματος, αρνούμενη αρχικά να διαπιστευθεί, ώστε να μην προσμετρηθεί στο σώμα. Είχε προηγηθεί δήλωσή της, στην οποία η Γραμματέας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ τόνιζε πως «η γραμματέας και οι “87”, μεταθέτουν συνεχώς τη έναρξη των εργασιών καλώντας μέλη να προσέλθουν αρνούνται να προσέλθουν και να νομιμοποιήσουν την εκτροπή. Τι άλλο μέλλει να γίνει; Να αποκλείσουν με διάταγμα την συμμετοχή του Κασσελάκη στις εκλογές».
«Αν θέλει η συντρόφισσα Τζάκρη να πάρει τον λόγο να πάρει κάρτα και να διαπιστευθεί» ανέφερε από βήματος η Αντιπρόεδρος της Βουλής, Όλγα Γεροβασίλη, η οποία έκανε λόγο για «μίνιμουμ πράξη αξιοπρέπειας» αναφορικά με την πρόταση αποκλεισμού του κ. Κασσελάκη από τη διαδικασία. «Είμαστε στο σημείο αυτό μετά από συγκεκριμένες συμπεριφορές, τοποθετήσεις σε πολιτικά θέματα, αλλά και ζητήματα ήθους και ύφους, που τέθηκαν με ευθύνη του πρώην προέδρου… Εμείς δεν κάναμε επιθετικές ενέργειες, αλλά αμυντικές ενέργειες όλο αυτό τον καιρό… Το κόμμα έδειξε όλους αυτούς τους μήνες πολύ μεγάλη ανοχή και υπομονή απέναντι στον πρώην πρόεδρο» ανέφερε, από πλευράς της η κυρία Γεροβασίλη, καταλήγοντας πως «οι κινήσεις μας είναι αντίδραση στη δράση. Λέμε ένα “Ως εδώ!”».



Παναγιωτόπουλος: «Σκληρή αλλά δίκαιη η πολιτική της Ελλάδας για την παράνομη μετανάστευση»

Ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, συμμετείχε στη Σύνοδο των Υπουργών Εσωτερικών και Μετανάστευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία πραγματοποιήθηκε στις 10-11 Οκτωβρίου 2024 στο Λουξεμβούργο.

Στη διάρκεια της Συνόδου, συζητήθηκαν καίρια ζητήματα για τη διαχείριση της μετανάστευσης και του ασύλου, με έμφαση στην ανάγκη για ευρωπαϊκή αλληλεγγύη και δίκαιη κατανομή των ευθυνών μεταξύ των κρατών-μελών.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος υπογράμμισε την ανάγκη για την εξεύρεση μιας ευρωπαϊκής λύσης σε ένα ευρωπαϊκό πρόβλημα. Πρόσθεσε ότι η Ελλάδα, «έχει απορροφήσει μεγάλη πίεση εφαρμόζοντας μια πολιτική για την παράνομη μετανάστευση που είναι σκληρή αλλά δίκαιη, και αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να βρούμε έναν τρόπο, ώστε άπαντες να σεβαστούν όσα έχουν συμφωνηθεί στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού συμφώνου μετανάστευσης και ασύλου.

Ήτοι, να προστατεύσουμε τα εξωτερικά ευρωπαϊκά, σύμφωνα με το πλαίσιο της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης και της δίκαιης κατανομής των βαρών». Παράλληλα, ο Υπουργός χαιρέτισε τις προσπάθειες που καταβάλλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ολοκλήρωση του νέου Συμφώνου για τη Μετανάστευση και το Άσυλο, και εξέφρασε την υποστήριξή του για μια πιο ολοκληρωμένη και αποτελεσματική πολιτική στον τομέα της μετανάστευσης, η οποία θα διασφαλίζει την ασφάλεια και την προστασία όλων των Ευρωπαίων πολιτών.

Κατά τη διάρκεια της Συνόδου, ο κ. Παναγιωτόπουλος πραγματοποίησε σειρά σημαντικών διμερών συναντήσεων με αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και υπουργούς ευρωπαϊκών χωρών, όπως την Εκτελεστική Διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας Υποστήριξης για το Άσυλο, κα Nina Gregori, την Υπουργό Ένταξης, Κοινωνικής Ασφάλισης και Μετανάστευσης της Ισπανίας, κα Elma Sáiz, τον Υπουργό Δικαιοσύνης και Αστυνομίας της Ελβετίας, κ. Beat Jans, καθώς και τον Υπουργό Εσωτερικών της Γαλλίας, κ. Bruno Retailleau. Οι συζητήσεις επικεντρώθηκαν στην ενίσχυση της συνεργασίας για τη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών και τη διασφάλιση των εξωτερικών συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, κ. Νικόλαο Παναγιωτόπουλο, συνόδευσε ο Γενικός Γραμματέας Μεταναστευτικής Πολιτικής, κ. Μάνος Λογοθέτης.




Σε ουδέτερη ζώνη η Διαμαντοπούλου

Στις εσωκομματικές εκλογές του ΠΑΣΟΚ, η Άννα Διαμαντοπούλου, όπως και ο Παύλος Γερουλάνος, επέλεξε να μην πάρει θέση υπέρ κάποιου υποψηφίου. Μετά από συναντήσεις με τον Νίκο Ανδρουλάκη και τον Χάρη Δούκα, τόνισε ότι διαμορφώνεται μια νέα κατάσταση στο κόμμα, επισημαίνοντας την ανάγκη για ένα Συνέδριο Ανασυγκρότησης. Ωστόσο, δεν έκανε σαφές ποια θα είναι η δική της θέση στο μέλλον.

Η Διαμαντοπούλου, όπως και ο Γερουλάνος νωρίτερα, άφησε την απόφαση στους ψηφοφόρους, ζητώντας τους να συμμετέχουν ξανά μαζικά στις εκλογές, χωρίς να δίνει κάποια συγκεκριμένη κατεύθυνση. Έτσι, το εκλογικό σώμα θα επιλέξει ανάμεσα στην πρόταση του Ανδρουλάκη για «συνέχεια με διορθώσεις» ή αυτή του Δούκα για «νέο κύκλο», καθορίζοντας το τελικό αποτέλεσμα.

Blame game για το debate

Η τηλεμαχία μεταξύ των υποψηφίων του ΠΑΣΟΚ, αν και είχε συμφωνηθεί και ανακοινωθεί από τις δύο πλευρές, τελικά δεν θα πραγματοποιηθεί, κάτι που προκάλεσε αλληλοκατηγορίες. Η πλευρά του Νίκου Ανδρουλάκη ανέφερε ότι οι προσπάθειες να αλλάξει η ημερομηνία της συγκέντρωσης στη Θεσσαλονίκη δεν απέφεραν αποτέλεσμα, ενώ επίσης θεώρησε ότι η Πέμπτη δεν ήταν κατάλληλη για ντιμπέιτ, λόγω χαμηλής τηλεθέασης ή του αγώνα της Εθνικής.

Ο Χάρης Δούκας από την άλλη κατηγόρησε τον Ανδρουλάκη ότι δεν θέλει το ντιμπέιτ, θεωρώντας τις διαπραγματεύσεις προσχηματικές. Ο Δούκας τόνισε ότι ήταν διαθέσιμος για τηλεμαχία οποιαδήποτε στιγμή, κατηγορώντας τον Ανδρουλάκη για έλλειψη διάθεσης για δημοκρατικό διάλογο.

Παρά την ακύρωση της τηλεμαχίας, και οι δύο συνεχίζουν την προσπάθεια να ενισχύσουν τη δημόσια εικόνα τους, με τον Ανδρουλάκη να προετοιμάζεται για ομιλία στη Θεσσαλονίκη και τον Δούκα να κάνει δημόσιες εμφανίσεις για να προωθήσει την υποψηφιότητά του.

 




Η ΕΕ ζητά απελάσεις παράνομων μεταναστών

Η μεταναστευτική πολιτική στα περισσότερα κράτη -μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει μετατραπεί σε έναν βραχνά, ο οποίος ακούγεται όχι απλώς ως τις Βρυξέλλες αλλά και ως το Λουξεμβούργο όπου σήμερα συνεδριάζουν οι 27 υπουργοί Εσωτερικών και Δικαιοσύνης των κρατών – μελών της ΕΕ.

Το Συμβούλιο Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων, ήτοι Συμβούλιο της ΕΕ όπως ονομάζεται επισήμως το δεύτερο νομοθετικό όργανο της ΕΕ, το οποίο συνέρχεται όλως παραδόξως υπό την προεδρία της Ουγγαρίας, ασχολείται επισήμως με το ζήτημα της απέλασης όσων μεταναστών δεν δικαιούνται διεθνούς προστασίας στην ΕΕ.

 Τότε, οι 27 είχαν κάνει λόγο για ταχύτερες και πιο συντονισμένες επιστροφές παράνομων μεταναστών στις χώρες καταγωγής τους, για τη συνεργασία των 27 κρατών – μελών, στο πλαίσιο της εσωτερικής ασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και για τον ευρωπαϊκό συντονισμό για την αντιμετώπιση τρομοκρατικών επιθέσεων από εξτρεμιστές ισλαμιστές που βρίσκονται, νόμιμα ή παράνομα στην ΕΕ.

Εναν περίπου χρόνο μετά, το Συμβούλιο της ΕΕ (σ.σ οι αρμόδιοι υπουργοί των 27), συνέρχεται στο Λουξεμβούργο για το ίδιο ακριβώς ζήτημα. Και σύμφωνα με το ημερήσιο πρόγραμμα, οι 27 αρμόδιοι υπουργοί των κρατών – μελών της ΕΕ θα ασχοληθούν με τις επιστροφές των παράνομων μεταναστών και όσων δεν δικαιούνται άσυλο.

Σύμφωνα με την Eurostat, την ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία, το 2023, 484.160 πολίτες εκτός ΕΕ διατάχθηκαν να εγκαταλείψουν την ΕΕ ενώ μόλις 91.465 ( ήτοι το 18,9%) επέστρεψαν στις χώρες καταγωγής τους.

Ο κΝίκος Παναγιωτόπουλος, ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, προσερχόμενος στο Συμβούλιο Δικαιοσύνης και Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ, δήλωσε ότι η Ελλάδα έρχεται σε αυτή τη συνάντηση για να αναζητήσει και να διαπραγματευτεί μια ευρωπαϊκή λύση σε ένα ευρωπαϊκό πρόβλημα.

Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτόπουλο «έχουμε απορροφήσει μεγάλη πίεση εφαρμόζοντας μια πολιτική για την παράνομη μετανάστευση που είναι σκληρή αλλά δίκαιη, και αυτό που πρέπει να κάνουμε είναι να βρούμε έναν τρόπο, ώστε άπαντες να σεβαστούν όσα έχουν συμφωνηθεί στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού συμφώνου μετανάστευσης και ασύλου. Ήτοι, να προστατεύσουμε τα εξωτερικά ευρωπαϊκά, σύμφωνα με το πλαίσιο της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης και της δίκαιης κατανομής των βαρών».

Παράλληλα, ο Μπρυνό Ρετιγό, ο νέος υπουργός Εσωτερικών της Γαλλίας στην κυβέρνηση του Μισέλ Μπαρνιέ, δήλωσε ότι το Συμβούλιο της ΕΕ δεν πρέπει να αποκλείσει καμία λύση a priori».

Αυτή η δήλωση έχει να κάνει με τα λεγόμενα προσφυγικά hubs ή hotspots, στα οποία οι αιτούντες άσυλο θα μπορούσαν να βρίσκονται σε χώρες εκτός της ΕΕ, μέχρι να γίνει δεκτή ή να απορριφθεί η αίτησή τους. Κάτι που έχει κάνει για παράδειγμα η Ιταλία με την Αλβανια, ή, τηρουμένων των αναλογιών αυτό που κάνει η ΕΕ με την Τουρκία.

protothema.gr




Κάλεσμα Ανδρουλάκη και Δούκα στις κάλπες ενόψει Κυριακής

Κάλεσμα στις κάλπες της Κυριακής που θα αναδείξουν αρχηγό στο ΠΑΣΟΚ κάνουν οι δύο υποψήφιοι, Νίκος Ανδρουλάκης και Χάρης Δούκας, επιχειρώντας μέσα στις ελάχιστες ώρες που απομένουν να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν περισσότερες ψήφους από τις 303 χιλιάδες μελών και φίλων του πρώτου γύρου.

«Η κάλπη είναι άδεια και θα ξαναγεμίσει», λένε τα στελέχη των επιτελείων τους, παροτρύνοντας τους βασικούς υποστηρικτές τους να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές για να πιάσει τόπο το μήνυμα και η συμμετοχή να αποδειχθεί «αντάξια» του πρώτο γύρου. Ο Νίκος Ανδρουλάκης προσέρχεται στη μάχη με τον αέρα της καθαρής πρωτιάς στον πρώτο γύρο που συμπληρώνεται από το μήνυμα της χθεσινής δήλωσης του ευρωβουλευτή Γιάννη Μανιάτη, με το οποίο τονίζει: «πιστεύω ότι οφείλουμε να δώσουμε στον Νίκο Ανδρουλάκη την ευκαιρία να ολοκληρώσει την προσπάθεια». Ο Χάρης Δούκας απαντά «Νίκο, πάμε για την αλλαγή» και απευθύνεται στον Νίκο Παπανδρέου, ο οποίος υπογραμμίζοντας ότι «ανάμεσα στη στασιμότητα και την Αλλαγή, προσωπικά, συνήθως επιλέγω το δεύτερο», δηλώνει ότι στηρίζει Δούκα γιατί «φαίνεται να έχει αντιληφθεί το μήνυμα της πρώτης κάλπης για άμεση πολιτική δράση και για την αμφίπλευρη διεύρυνση του ΠΑΣΟΚ και της σύνδεσής του με τις παραγωγικές τάξεις, την αυτοδιοίκηση και την κοινωνία».

Ο Νίκος Παπανδρέουστήριξε ως γνωστόν στον πρώτο γύρο τον υποψήφιο αρχηγό Παύλο Γερουλάνο, ο οποίος έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται εν’ όψει του δεύτερου γύρου να επιχειρήσει να κατευθύνει προς τη μία ή την άλλη υποψηφιότητα τους πολίτες που τον τίμησαν με την ψήφο τους την περασμένη Κυριακή. Ωστόσο ο Παύλος Γερουλάνος καλεί σε ευρεία συμμετοχή στον β’ γύρο των εσωκομματικών εκλογών του ΠΑΣΟΚ επισημαίνοντας με νέα ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα ότι: Η ψήφος μετράει. Κάθε ψήφος. Δεν αντικαθίσταται από καμία δημοσκόπηση, καμία στοιχηματική». Και προσθέτει επικαλούμενος το μήνυμα της καμπάνιας του πως «μια «Νίκη Αξιών» δεν φαντάζει όσο απίθανη έμοιαζε κάποτε».

«Στις κάλπες ξανά», καλεί τα μέλη και τους φίλους που την στήριξαν και η Άννα Διαμαντοπούλου, έχοντας ήδη περιγράψει -όπως και ο Παύλος Γερουλάνος- στα διαδοχικά τετ α τετ που είχαν με τους δύο μονομάχους προχθές, τις αναγκαίες αλλαγές για να μπει ξανά το ΠΑΣΟΚ σε τροχιά αλμάτων και διεκδίκησης της κυβερνητικής εξουσίας. Και οι άλλοι δύο υποψήφιοι αρχηγοί, ο Μιχάλης Κατρίνης και η Νάντια Γιαννακοπούλου επιμένουν στο κάλεσμα για μαζική συμμετοχή και στο δεύτερο «ημίχρονο» του αγώνα και κάνουν ταυτόχρονα συναντήσεις με τον κόσμο στις εκλογικές τους περιφέρειες, στην Ηλεία και στη Δυτική Αθήνα, αντίστοιχα.

Μπορεί η συζήτηση για την τηλεμαχία Ανδρουλάκη-Δούκα να «ναυάγησε», όμως το σκληρό debate μεταξύ των δύο μονομάχων συνεχίζεται και θα έχει διάρκεια μέχρι να ανοίξουν οι κάλπες, στις 7 το πρωί της Κυριακής 13 Οκτωβρίου. Ο κ. Ανδρουλάκης συνεχίζει τις δημόσιες παρεμβάσεις- σήμερα το βράδυ έχει κεντρική εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη και αύριο θα επισκεφτεί Γιάννενα και Λάρισα, όπου κατέγραψε ισχυρές δυνάμεις ο έτερος μονομάχος του δεύτερου γύρου. Ο κ. Δούκας από την πλευρά του δίνει βάρος στον αγώνα της Αττικής, όπου σημείωσε χαμηλές πτήσεις προγραμματίζοντας κάθε ώρα που περνά όλο και περισσότερες εμφανίσεις, χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο να βρεθεί αύριο σε κάποιες πόλεις της περιφέρειας.

Η απάντηση του κυρίου Ανδρουλάκη στην ερώτηση για το αν αξιοποιήσει τους συνυποψηφίους του εφόσον επανεκλεγεί είναι ότι θα συμπεριλαμβάνονται στην «ομάδα κρούσης», μαζί με άλλα στελέχη της πρώτης γραμμής. «Ένας είναι ο στόχος μου. Πλέον οι προσδοκίες για το ΠΑΣΟΚ αλλάζουν. Ήταν άλλες το 2021 και νομίζω ότι ο σχεδιασμός μου σε ένα μεγάλο βαθμό πέτυχε στην Αυτοδιοίκηση, στις εθνικές και ευρωπαϊκές εκλογές» δηλώνει ο κ. Ανδρουλάκης.

Η απάντηση του κ. Δούκα στην ίδια ερώτηση, για το αν δηλαδή, εφόσον κερδίσει τη μάχη, αξιοποιήσει και τους άλλους υποψήφιους αρχηγούς είναι ότι από την «επομένη» θα υπάρξει ένα ξεκάθαρο πολιτικό κέντρο με όλους τους συνυποψήφιους και άλλα που θα συνεδριάζει κάθε εβδομάδα. Όταν δε ερωτάται αν πιστεύει ότι μπορεί να κάνει εκ νέου την ανατροπή και να νικήσει τον Νίκο Ανδρουλάκη που σημείωσε πρωτιά και απόσταση οκτώ μονάδων από τον Δήμαρχο στον πρώτο γύρο, ο κ. Δούκας δηλώνει: «Το πιστεύω βαθιά, γιατί πιστεύω επίσης ότι το αίτημα για αλλαγή είναι πανίσχυρο. Είναι και ο λόγος για τον οποίο ξεκίνησε η εκλογική διαδικασία: για να σηκώσει ξανά το ΠΑΣΟΚ «ανάστημα» και να αποτελέσει μια ξεκάθαρη επιλογή για την προοδευτική διακυβέρνηση του τόπου».

Πώς και πού ψηφίζουν την Κυριακή

Η ψηφοφορία για την εκλογή ανάδειξης Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στην Ελλάδα θα διαρκέσει από ώρα 07:00 πμ έως ώρα 19:00 μμ. Για τα εκλογικά τμήματα του Αποδήμου θα ισχύσουν οι ώρες που έχουν καθοριστεί με τη 2η εγκύκλιο για τον Απόδημο, όπως λειτούργησαν στον α’ γύρο.

Δικαίωμα ψήφου έχουν μόνο όσοι ψήφισαν στον α’ γύρο της 6ης Οκτωβρίου 2024.

Για την ταυτοποίησή τους απαιτείται η επίδειξη στην εφορευτική επιτροπή αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου ή διπλώματος οδήγησης νέου τύπου. Η αναζήτησή τους θα γίνεται από το μητρώο ψηφισάντων και όχι από τον εθνικό εκλογικό κατάλογο, όπως έγινε στον α΄ γύρο. Ως εκ τούτου, δεν απαιτείται ο ΑΜΚΑ για τους ψηφοφόρους 16 ετών και τους αλλοδαπούς, καθώς δε θα γίνεται αναζήτηση στον εθνικό εκλογικό κατάλογο, όπως στον α’ γύρο, παρά μόνο το ταυτοποιητικό τους έγγραφο.

Στη σχετική εγκύκλιο αναφέρεται επίσης αναλυτικά από τα μέλη της Επιτροπής Δεοντολογίας του ΠΑΣΟΚ:

«Σε περίπτωση που προσέρχεται ψηφοφόρος για να ψηφίσει και δεν εντοπίζεται στον εκλογικό κατάλογο του tablet, ο Πρόεδρος της Εφορευτικής Επιτροπής πρέπει να καλέσει άμεσα στο call center του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής (210-3665000) ή στα τηλέφωνα της ΕΔΕΚΑΠ (210 3665374-475-476), ώστε η ΕΔΕΚΑΠ να τον αναζητήσει στον εκλογικό κατάλογο και εφόσον εντοπιστεί, να τον πιστοποιήσει ως ψηφοφόρο και να ασκήσει το εκλογικό του δικαίωμα.

Γ. Για τον β’ γύρο δεν καταβάλλεται αντίτιμο.

Δ. Για τον β’ γύρο δε συμπληρώνονται αιτήσεις νέων μελών, καθώς η διαδικασία γίνεται από το κλειστό μητρώο των ψηφισάντων του α΄ γύρου της 6ης Οκτωβρίου.

Ε. Οι εκλογείς μπορούν να ψηφίσουν σε οποιοδήποτε εκλογικό τμήμα της Χώρας ή του Αποδήμου, ανεξάρτητα από το εκλογικό τμήμα που ψήφισαν στον α’ γύρο.

ΣΤ. Για τον β’ γύρο έχουν εκδοθεί νέες σφραγίδες με νέα αρίθμηση που θα αποσταλούν μαζί με το εκλογικό υλικό και ως εκ τούτου η σφραγίδα που χρησιμοποίησε κάθε εκλογικό τμήμα στον α’ γύρο πρέπει να αποσυρθεί και να αντικατασταθεί από τη νέα. Η χρήση της παλιάς σφραγίδας θα επιφέρει ακυρότητα του αποτελέσματος».

protothema.gr




Hurriyet | Η Τουρκία θέλει λύση-πακέτο στο Αιγαίο και ανταλλάγματα στη Θράκη

Μήνυμα μέσω της Hurriyet στέλνει η Άγκυρα ενόψει της έναρξης του ελληνοτουρκικού διαλόγου μεταξύ των υπουργών Εξωτερικών των δυο χωρών, οι οποίοι πρόκειται να αγγίξουν το μείζον θέμα της οριοθέτησης υφαλοκρηπίδας.

Ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, έχει επαναλάβει ότι υπάρχει μόνο μια διαφορά και εάν επιχειρηθεί να εγερθούν και άλλα ζητήματα τοτε δεν θα υπάρξει συνέχεια. Επίσης, τόσο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης οσο και ο κ. Γεραπετρίτης εχουν επισημάνει ότι δεν τίθεται θέμα συζήτησης κυριαρχίας και κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας.

Το τουρκικό ΥΠΕΞ επέλεξε να απαντήσει στις δηλώσεις αυτές με διαρροή στην φιλοκυβερνητική εφημερίδα Hurriyet. Σε άρθρο με τίτλο «οι κόκκινες γραμμές της Άγκυρας μένουν αμετάβλητες. Το παρασκήνιο των πρόσφατων εξελίξεων στις ελληνοτουρκικές σχέσεις» αφού γίνεται αναφορά στις δηλώσεις Γεραπετρίτη αλλά και στην αναμενόμενη εντος Νοεμβρίου επίσκεψη του Χακάν Φιντάν στην Αθήνα, προβάλλονται δηλώσεις τουρκικών «ανώτερων διπλωματικών πηγών».

Σύμφωνα με αυτές, η Τουρκία επιμένει απολύτως στη συζητηση υπό μορφή πακέτου ολων των διεκδικήσεών της, ακόμη και των «γκρίζων ζωνών», μαζί με το θεμα της οριοθέτησης, επιμένει, επίσης, στην άρση των επιφυλάξεων που έχει θέσει η Ελλάδα στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης για θεματα Ασφάλειας και κυριαρχίας.

«…είναι απολύτως αδύνατο να περιοριστούν οι διαφορές στο Αιγαίο σε ένα μόνο θέμα. Η συντριπτική πλειονότητα των θαλάσσιων και εναέριων ζητημάτων είναι νομικά αλληλένδετα. Αποτελεί νομική επιταγή τα ζητήματα αυτά να αντιμετωπιστούν από κοινού. Στόχος της Άγκυρας είναι να μην αφήσει άλυτα ζητήματα που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένταση και κρίση … και επιθυμεί μια μόνιμη, συνολική και δίκαιη λύση σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο σε διαφορές όπως από τα χωρικά ύδατα και τον εναέριο χώρο ως τους γεωγραφικούς σχηματισμούς ασαφούς ιδιοκτησίας, τον εξοπλισμό νησιών με μη στρατιωτικό καθεστώς και την διαχείριση του FIR».

Σε ό,τι αφορά την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης οι «ανώτερες τουρκικές διπλωματικές πηγές» θέτουν ευθέως θέμα ανταλλαγμάτων στην Θράκη, τονίζοντας ότι δεν μπορεί η Ελλάδα να αναφέεται στην Χάλκη και να αρνείται την «τουρκική εθνικη ταυτότητα της μειονότητας, να μην αναγνωρίζει τους εκλεγμένους μουφτηδες της, να περιορίζει de facto τις εκπαιδευτικές της δυνατότητες, να καθιστά κενά περιεχομένου τα μειονοτικά ιδρύματα, και να εκφοβίζει ετσι την “τουρκική μειονότητα”».

Η Hurriyet, μάλιστα, επικαλούμενη τις «ανώτερες διπλωματικές πηγές» τονίζει ότι σύμφωνα με αυτές η «Ελλάδα θα πρέπει επίσης να επανεξετάσει την προσέγγισή της προς τους “ομογενείς” που δεν εμπίπτουν στη Συνθήκη της Λωζάνης καθώς όσοι ζουν στη Θεσσαλονίκη, τη Ρόδο και την Κω δεν εμπίπτουν στο μειονοτικό πλαίσιο που ορίζεται στη Συνθήκη της Λωζάνης και το αίτημα της Άγκυρας είναι το ελληνικό κράτος να λάβει μέτρα και έναντι αυτών με βάση τις οικουμενικές αξίες και σύμφωνα με τα ανθρώπινα και μειονοτικά δικαιώματα»

Το άρθρο της Hurriyet

Στο άρθρο της Χαντέρ Φιράτ, η δημοσιογράφος μεταφέρει πληροφορίες από «υψηλόβαθμες» διπλωματικές πηγές της Τουρκίας για τα ελληνοτουρκικά και τις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις.

Σύμφωνα με όσα καταγράφει η Τουρκάλα δημοσιογράφος

  • Ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, Χακάν Φιντάν και ο Έλληνας ομόλογός του συναντώνται εδώ και καιρό και συζητάνε όλα τα θέματα και τα περιφερειακά ζητήματα ανάμεσα στις δύο χώρες.
  • Υπάρχει μια συμφωνία ανέμσα στον πρόεδρο Ερντογάν και τον Έλληνα πρωθυπουργό Μητσοτάκη να επικεντρωθούν στην θετική ατζέντα ανάμεσα στις δύο χώρες. Αυτό αποτυπώθηκε στην διακήρυξη των Αθηνών που υπεγράφη στις 7 Δεκεμβρίου 2023

  • Ο Χακάν Φιντάν θα βρεθεί στην Αθήνα τον Νοέμβριο. Στις επαφές του θα συζητήσει διμερή ζητήματα καθώς και για την προετοιμασία της έκτης συνεδρίασης του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2025 υπό την προεδρία των κ.κ. Ερντογάν και Μητσοτάκη

  • Οι αρχές Τουρκίας και Ελλάδας θα πρέπει να συνεργάζονται για την ενίσχυση της σταθερότητας και της ειρήνης στην περιοχή

  • Υπάρχουν ζητήματα στα οποία οι δύο χώρες δεν συμφωνούν αλλά ο αριθμός των θεμάτων στα οποία συμφωνούν δεν είναι μικρός

  • Δεν υπάρχει καμία αλλαγή στις θέσεις που υπερασπίζονται οι δύο χώρες για τα θέματα του Αιγαίου

  • Σύμφωνα με την Τουρκία είναι αδύνατον οι διαφωνίες για το Αιγαίο να περιοριστούν σε ένα ζήτημα. Η μεγάλη πλειοψηφία των θεμάτων είναι νομικά αλληλοσυνδεόμενη. Είναι απαραίτητο αυτά τα θέματα να εξεταστούν μαζί

  • Στόχος της Άγκυρας είναι να μην παραμείνουν χωρίς λύση ζητήματα που θα μπορούσαν να προκαλέσουν ένταση και κρίσεις αλλά αντίθετα να υπάρξει μια μόνιμη ηρεμία στις ελληνοτουρκικές σχέσεις

  • Η Άγκυρα επιθυμεί μια μόνιμη, συνολική και δίκαιη λύση σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο σε διαφορές όπως τα χωρικά ύδατα και το εύρος του εναέριου χώρου, των γεωγραφικών σχηματισμών για τους οποίους δεν έχει καθοριστεί η κυριαρχία τους, η στρατιωτικοποιήση των νησιών με αποστρατιωτικοποιημένο καθεστώς και η διαχείριση του FIR.

  • Αν δεν υπάρξει λύση μέσα από διαπραγματεύσεις, η Άγκυρα έχει βάλει στην ατζέντα των διαπραγματεύσεων την παραπομπή των διαφορών ως πακέτο στο διεθνές δικαστήριο. Ωστόσο πριν να φτάσουμε σε αυτό το στάδιο, η Ελλάδα πρέπει να άρει τις επιφυλάξεις για τη δικαιοδοσία του Διεθνούς Δικαστηρίου

  • Το μήνυμα που στέλνει η Τουρκία είναι ότι “είμαστε έτοιμοι για συνεργασία στα θέματα περιβάλλοντος, ενέργειας, επιστημονικής έρευνας, αντιμετώπισης της παράνομης μετανάστευσης, των επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης”

Ειδικά για το ενδεχόμενο επαναλειτουργίας της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης οι ίδιες διπλωματικές πηγές μεταφέρουν μέσω της Hurriyet

  • H Άγκυρα απορρίπτει τη θέση ότι «η ελληνικη μειονότητα είναι ζήτημα διεθνές ενώ η «τουρκική μειονότητα στη δυτική Θράκη» αποτελεί ζήτημα της Ελλάδας

  • Η Ελλάδα πρέπει να βάλει τέλος στις προσπάθειές της να αρνηθεί την εθνική ταυτότητα της «τουρκικής μειονότητας», να μην αναγνωρίζει τους εκλεγμένους θρησκευτικούς της ηγέτες, να περιορίζει τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες και εν συντομία να καταπιέζει την «τουρκικη μειονότητα»

  • Όπως η Τουρκία αντιλαμβάνεται ως γέφυρα φιλίας ανάμεσα στις χώρες την ελληνική μειονότητα, η προσδοκία είναι ότι η Ελλάδα θα αντιληφθεί την «τουρκική μειονότητα» με τον ίδιο τρόπο

  • Η Ελλάδα θα πρέπει να αναθεωρήσει την προσέγγισή της στους «ομογενείς» που δεν καλύπτονται από τη Συνθήκη της Λωζάνης

  • Όσοι ζουν σε Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Κω δεν εμπίμπτουν στο πλαίσιο της μειονότητας που έχει οριστεί απο τη Συνθήκη της Λωζάνης. Η Άγκυρα απαιτεί η ελληνική πολιτεία να λάβει μέτρα προς αυτούς στη βάση των οικουμενικών αξιών και σύμφωνα με τα ανθρώπινα και μειονοτικά δικαιώματα.




Σωκράτης Φάμελλος: Επίσημη υποψηφιότητα για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ με 117 υπογραφές

Ο Σωκράτης Φάμελλος ανακοίνωσε επίσημα την υποψηφιότητά του για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ, συνοδευόμενη από 117 υπογραφές μελών της Κεντρικής Επιτροπής. Η δήλωση αυτή έγινε το μεσημέρι της Τετάρτης, όπως είχε προγραμματιστεί.

Στις δηλώσεις του, υπογράμμισε την ανάγκη για ενότητα στην επόμενη ημέρα του ΣΥΡΙΖΑ και χαρακτήρισε την υποψηφιότητά του ως αντίκρισμα στην τοξικότητα και τις επιθέσεις που δέχεται το κόμμα. Αναφέρθηκε επίσης στον Στέφανο Κασσελάκη και την απόφασή του να στείλει εξώδικο στην Πολιτική Γραμματεία και την Κεντρική Επιτροπή, τονίζοντας ότι αυτή η κίνηση ήταν απαράδεκτη.

Ο Φάμελλος τόνισε: «Κατέθεσα την υποψηφιότητά μου για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ και θέλω να ευχαριστήσω θερμά τους 117 συντρόφους που με στήριξαν. Ελπίζω ότι η υποψηφιότητά μου θα έχει και άλλους υποστηρικτές, κυρίως από τη βάση του κόμματος».

Αναφερόμενος στο μέλλον του ΣΥΡΙΖΑ, είπε ότι «πρέπει να συνεργαστούμε για να τον ξαναχτίσουμε» και κάλεσε όλους να συμμετάσχουν σε έναν γόνιμο διάλογο πριν το συνέδριο. Ανέφερε ότι το σημαντικό δεν είναι ποιος θα είναι πρόεδρος, αλλά η ίδια η ύπαρξη του ΣΥΡΙΖΑ και ότι η υποψηφιότητά του εγγυάται μια δημοκρατική και αξιόπιστη συνέχεια του κόμματος.

Στο τέλος, προσκάλεσε όλους τους πολίτες να συμμετάσχουν στη διαδικασία, προκειμένου να δημιουργηθεί μια καλύτερη ημέρα για την Ελλάδα.

Ο κ. Φάμελλος δήλωσε ότι η αποστολή εξώδικου στην Κεντρική Επιτροπή είναι «απαράδεκτη και αδιανόητη». Θεωρεί ότι δεν είναι σωστό να στρέφεται κάποιος δικαστικά κατά του κόμματος που θέλει να ηγηθεί. Τόνισε πως τον καλύπτει πλήρως η απόφαση της Πολιτικής Γραμματείας να επιστρέψει το εξώδικο και δήλωσε ότι είναι έτοιμος να συμβάλει στην αποκατάσταση της ενότητας και της σοβαρότητας του ΣΥΡΙΖΑ.

Απαντώντας σε ερώτηση για την πρωτοβουλία του Παύλου Πολάκη να οργανώσει συνάντηση με τους υποψήφιους προεδρους, ανέφερε ότι ενημέρωσε τη γραμματέα της ΚΕ ότι είναι διατεθειμένος να συμμετάσχει σε οποιαδήποτε συνάντηση, εφόσον υπάρχει συνεννόηση με τα κομματικά όργανα. Υπογράμμισε τη σημασία της δημοκρατικής λειτουργίας του κόμματος και ότι οι συζητήσεις πρέπει να γίνονται εντός της «οικογένειας» του ΣΥΡΙΖΑ.

Κλείνοντας, τόνισε ότι πρέπει να αποκατασταθεί το αρνητικό κλίμα και ότι η υποψηφιότητά του στοχεύει στην προοπτική ενός καλύτερου ΣΥΡΙΖΑ.

«Σύμφωνα με τις αποφάσεις των οργάνων του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία και τις καταστατικές μας διατάξεις, κατέθεσα πλήρη φάκελο για την υποψηφιότητά μου στην προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία.

Η υποψηφιότητά μου υποστηρίζεται από 117 μέλη της Κεντρικής Επιτροπής, τους οποίους ευχαριστώ θερμά. Όλες οι υπογραφές έχουν την ίδια σημασία και αξία.

Πιστεύω ότι η υποψηφιότητά μου μπορεί να κερδίσει τη στήριξη και πολλών άλλων συντρόφων, κυρίως από τη βάση του κόμματος. Η επόμενη μέρα του ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να είναι ενωτική, και η υποψηφιότητά μου δείχνει ότι μπορούμε να πετύχουμε ενότητα, ειδικά τώρα που το κόμμα αντιμετωπίζει προκλήσεις.

Είναι σημαντικό να συνεργαστούμε για να αναδομήσουμε τον ΣΥΡΙΖΑ και να διασφαλίσουμε την ενότητα. Καλώ όλους να συμμετάσχουν σε μια δημιουργική προσυνεδριακή συζήτηση που θα ενισχύσει τις οργανώσεις μας. Το βασικό θέμα δεν είναι ποιος θα είναι πρόεδρος, αλλά η ίδια η ύπαρξη του ΣΥΡΙΖΑ. Η υποψηφιότητά μου εγγυάται ότι θα υπάρχει μέλλον για το κόμμα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να παραμείνει δημοκρατικός, δυναμικός, αξιόπιστος και σοβαρός. Καλώ όλους τους συντρόφους να συμμετάσχουν σε αυτή τη διαδικασία και να δουλέψουμε για μια καλύτερη μέρα για την Ελλάδα. Η πρότασή μου απευθύνεται σε όλους τους πολίτες της χώρας.»

 




Διχασμένοι οι ανεξάρτητοι βουλευτές: Άλλοι οργανώνονται, άλλοι επιδιώκουν νέα ΚΟ

Οι 14 ανεξάρτητοι βουλευτές βρίσκονται σε έντονη διαμάχη. Ο Παύλος Σαράκης, μαζί με τον Χάρη Κατσιβαρδά, ξεκίνησαν μια πρωτοβουλία για να σχηματίσουν νέα Κοινοβουλευτική Ομάδα, αποκλείοντας όσους συνδέονται με τους Σπαρτιάτες και τον Ηλία Κασιδιάρη. Παράλληλα, μια άλλη ομάδα, αποτελούμενη από πρώην μέλη των Σπαρτιατών και άλλους ανεξάρτητους, κινήθηκε διαφορετικά, ορίζοντας τον Μιχάλη Χουρδάκη ως εκπρόσωπό τους στη Διάσκεψη των Προέδρων, χωρίς να έχουν συζητήσει με την ομάδα Σαράκη.

Οι 14 ανεξάρτητοι βουλευτές έχουν διχαστεί σε δύο ομάδες. Η πρώτη, με ηγέτη τον Παύλο Σαράκη, επιχειρεί να δημιουργήσει νέα Κοινοβουλευτική Ομάδα. Η δεύτερη ομάδα, που περιλαμβάνει πρώην μέλη των Σπαρτιατών, έχει ήδη ορίσει τον Μιχάλη Χουρδάκη ως εκπρόσωπο στη Βουλή για πρακτικούς λόγους. Ωστόσο, οι ιδεολογικές τους διαφορές δυσκολεύουν τη συνεργασία και την ίδρυση ενιαίας ΚΟ​.

Γιάννης Γεωργαλής

 




Απογοητευμένος ο δήμαρχος Σουφλίου από τις κυβερνητικές εξαγελίες

Την πικρία και απογοήτευση του για τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν σχετικά με τη στήριξη του Έβρου, από το κυβερνητικό κλιμάκιο στην Ορεστιάδα στις 3 Οκτωβρίου, παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, εκτιμώντας ότι εξαιρεί την περιοχή του κεντρικού Έβρου, εκφράζει ο δήμαρχος Σουφλίου, Παναγιώτης Κακαλκίκος.

Σε μαγνητοσκοπούμενο μήνυμά του που απευθύνεται προς τους δημότες, υποστηρίζει πως δεν διακατέχεται από καμία κομματική διάκριση ή προτίμηση σημειώνοντας πως ο ίδιος μαζί με τους συνεργάτες του έχουν επεξεργαστεί και καταθέσει προτάσεις για την «πολύπαθη περιοχή που ένα χρόνο μετά την τελευταία καταστροφική πυρκαγιά την μεγαλύτερη της Ευρώπης, ακόμη μετρά τις πληγές της και δεν βλέπει φως από το πολιτικό προσωπικό της Αθήνας, αλλά και τους ντόπιους ομολόγους τους».

«… το υπουργικό κλιμάκιο που μετά βαΐων και κλάδων κατέφτασε την προηγούμενη εβδομάδα στην περιοχή μας στόχευε μόνο σε προεκλογικού τύπου εξαγγελίες για να αποσπάσει χειροκροτήματα» ισχυρίζεται ο δήμαρχος.

Αναφέρθηκε στα σημαντικά προβλήματα της περιοχής όπως, «ο κίνδυνος της δημογραφικής κατάρρευσης», που παρουσιάζει την μεγαλύτερη πληθυσμιακή μείωση με ποσοστό 22%, και την κατάθεση συγκεκριμένων προτάσεων για  λήψη μέτρων συγκράτησης του πληθυσμού με στήριξη επαγγελματιών, δημοτών, στοχευμένο μέτρο μείωσης του  ΦΠΑ, μεταφορικό ισοδύναμο και στοχευμένο επίδομα θέρμανσης, δημιουργία  Κέντρου Νεοσυλλέκτων στον Κεντρικό Έβρο και ενός νέου Συνοριακού Σημείου Διέλευσης στα όρια του δήμου Σουφλίου, αντιπλημμυρικά έργα, προβλήματα λειψυδρίας που μειώνουν το εισόδημα του αγροτικού κόσμου, την αναγκαιότητα δημιουργίας βασικών υποδομών, φραγμάτων, αρδευτικών έργων, κίνητρα προσέλκυσης επενδύσεων. «Αντί αυτού έχουμε εγκλωβιστεί σαν περιοχή στα στενά όρια της Ζώνης Προστασίας Natura 2000, που διώχνει και δεν προσελκύει επενδύσεις» σημειώνει ο κ. Καλακίκος.

Αναφορικά με τη διεκδίκηση της ίδρυσης κτηνιατρικής σχολής που τελικά ανακοινώθηκε για την Ορεστιάδα, τόνισε πως ως «… οι επίσημοι κυβερνητικοί θεσμικοί μας δεν έλαβαν υπόψη τους τις ιδιαιτερότητες και τους λόγους που το Πανεπιστημιακό Τμήμα επιβαλλόταν να ιδρυθεί στον Δήμο Σουφλίου… ».

«… Πάνε να αντιμετωπίσουν το μεταναστευτικό, αλλά αγνοούν τις απεγνωσμένες προειδοποιήσεις μας για τις «εσωτερικές μεταναστεύσεις» που γίνονται το τελευταίο διάστημα στο Δήμο μας» υποστηρίζει ο δήμαρχος Σουφλίου.

Όπως λέει χαρακτηριστικά «με το χέρι στην καρδιά απευθύνομαι σε εσάς και σας λέω ότι τα μέτρα που την προηγούμενη βδομάδα εξαγγέλθηκαν μετά μεγαλοστομιών και χειροκροτημάτων δεν μας χαρίζουν εμάς στον Κεντρικό Έβρο τίποτα, παρά μόνο λίγες ανάσες ακόμη, σε μια περιοχή που πάει με σπασμένα φρένα στον γκρεμό».

Τέλος, προαναγγέλλει νέους αγώνες με «μοναδικό στόχο την πρόοδο και την ανάπτυξη του τόπου μας» και τους καλεί να είναι «ενωμένοι μαζί Συμπολίτευση και Αντιπολίτευση πιο δυνατοί και πιο αποφασισμένοι από ποτέ να είστε σε εγρήγορση.Να δώσετε Δυναμικό Παρόν σε κάθε Προσκλητήριο. Το οφείλουμε στα παιδιά μας».

 

www.ertnews.gr




Δούκας: Το ντιμπέιτ δεν έγινε λόγω Ανδρουλάκη

Ο Χάρης Δούκας κατηγόρησε τον Νίκο Ανδρουλάκη για την ακύρωση του ντιμπέιτ ενόψει του δεύτερου γύρου των εκλογών στο ΠΑΣΟΚ, που θα γίνει αυτή την Κυριακή. Ο Δούκας τόνισε ότι η ομάδα του ήταν έτοιμη για το ντιμπέιτ και δεν είχαν προγραμματίσει άλλες εκδηλώσεις, αλλά ο Ανδρουλάκης αποφάσισε να έχει ομιλία στον Πύργο την Τετάρτη, αποκλείοντας άλλες ημέρες.

Σύμφωνα με τον Δούκα, η μη πραγματοποίηση του ντιμπέιτ δείχνει ότι το ΠΑΣΟΚ είναι φοβικό και δεν θέλει να συζητά. Αντίθετα, ο ίδιος δήλωσε ότι επιθυμούν να έχουν διάλογο και ανταλλαγή απόψεων. Επιπλέον, εξέφρασε την πεποίθηση ότι υπάρχει έντονη επιθυμία για αλλαγές, που μπορεί να οδηγήσει σε ανατροπή στην εκλογική διαδικασία.

Ο Χάρης Δούκας εξέφρασε την απορία του σχετικά με το πώς μπορεί κανείς να διαπραγματευτεί με το κυβερνητικό σύστημα αν δεν έχει τη δυνατότητα να συνομιλήσει με έναν συνυποψήφιο.

Απαντώντας σε ερώτηση για την πιθανότητα ανατροπής στις εκλογές της Κυριακής, δήλωσε ότι πιστεύει ακράδαντα ότι μπορεί να συμβεί, καθώς υπάρχει μια ισχυρή επιθυμία για αλλαγή. Αυτή η ανάγκη για αλλαγή είναι και ο λόγος που ξεκίνησε η διαδικασία εκλογής νέου προέδρου στο ΠΑΣΟΚ.

«Είναι κρίσιμο να φτιάξουμε ένα ΠΑΣΟΚ ανοιχτό, θεσμικό, συμπεριληπτικό. Να φτιάξουμε ένα πολιτικό κέντρο με τους συνυποψηφίους μου που θα συνεδριάζει κάθε εβδομάδα για όλα τα θέματα και τις παρεμβάσεις που θα κάνουμε» είπε ακόμα ο Χάρης Δούκας ο οποίος απάντησε ότι «δεν έχω σκεφτεί θέσεις αντιπροέδρων. Μπορούν να αξιοποιηθούν οι άλλοι υποψήφιοι αν το ΠΑΣΟΚ ανοίξει».

Όπως τόνισε «η κοινοβουλευτική ομάδα πρέπει να έχει λόγο και ρόλο και να μην κοιμάται με “ναι” και να ξυπνάει με “όχι” στις θέσεις όπως συνέβη με την επιστολική ψήφο».

Γιάννης  Γεωργαλής

 

 




Ν.Παναγιωτόπουλος | “Έτοιμοι για κάθε πρόκληση στο Μεταναστευτικό”

Έτοιμος να διαχειριστεί τις νέες προκλήσεις στο Μεταναστευτικό είναι ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος, ο οποίος ξεκαθαρίζει στη συνέντευξη του στον «Ελεύθερο Τύπο» ότι υπάρχει σχεδιασμός για επιπλέον μέτρα με την Ε.Ε., αν αυξηθούν οι ροές, χωρίς να αποκλείεται και το σενάριο δημιουργίας νέων δομών στο Νότιο Αιγαίο.

«Είναι καιρός να ξανασυζητήσουμε το θέμα των επιστροφών στην Τουρκία και να επιδιώξουμε την εφαρμογή της συμφωνίας», τονίζει λίγο πριν από τη συνάντησή του με τον Τούρκο ομόλογό του, υπουργό Εσωτερικών Αλί Γερλίκαγια.

-Οι αυξημένες ροές έχουν οδηγήσει σε αύξηση των περιπολιών του Λιμενικού Σώματος και της Ελληνικής Αστυνομίας; Τι άλλο περιλαμβάνει ο σχεδιασμός για τη διαχείριση της πίεσης στα σύνορα;

Θα μου επιτρέψετε να μην υπεισέλθω στις λεπτομέρειες των επιχειρησιακών ζητημάτων που αφορούν στη λειτουργία της Αστυνομίας και του Λιμενικού. Ωστόσο, μπορώ να σας πω ότι οι αυξημένες μεταναστευτικές ροές που αντιμετωπίζουμε στα νησιά του Νοτίου Αιγαίου και την Κρήτη έχουν οδηγήσει σε εντατικοποίηση της παρουσίας της Αστυνομίας και του Λιμενικού στο πεδίο.

Καθίσταται, πλέον, επιτακτική η ανάγκη για μια ευρύτερη συζήτηση σχετικά με την καταπολέμηση των εγκληματικών δικτύων διακινητών. Η διεθνής συνεργασία οφείλει να επικεντρωθεί στην εξάρθρωση αυτών των κυκλωμάτων, ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα στη ρίζα του. Μόνον έτσι θα μπορέσουμε να σταματήσουμε αυτή τη μάστιγα, που όχι μόνο θέτει σε κίνδυνο τις ζωές των προσφύγων και των μεταναστών, αλλά απειλεί και την ασφάλεια των ευρωπαϊκών συνόρων.

Ο σχεδιασμός για την αντιμετώπιση της πίεσης στα σύνορα περιλαμβάνει επιπλέον μέτρα, όπως η ενίσχυση της συνεργασίας μας με την Ευρωπαϊκή Ενωση και τους εταίρους μας στην περιοχή, για να διασφαλίσουμε πιο αποτελεσματική διαχείριση των μεταναστευτικών ροών, η αναβάθμιση των υποδομών υποδοχής και φιλοξενίας και η προμήθεια σύγχρονων μέσων επιτήρησης των συνόρων, σε στεριά και θάλασσα, μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων.

Παράλληλα, εφαρμόζουμε ένα συνολικότερο σχέδιο, το οποίο περιλαμβάνει τη διπλωματική συνεργασία με τρίτες χώρες για την πρόληψη των παράνομων μετακινήσεων.

-Θα δούμε την κατασκευή νέων ΚΥΤ ή ΚΕΔ και εκτός της Κρήτης, π.χ. στη Ρόδο ή σε κάποιο άλλο σημείο;

Η στρατηγική μας εστιάζει στη διαχείριση των υπαρχουσών δομών και στη βελτίωση των συνθηκών εκεί, αλλά και στην ενίσχυση των μηχανισμών φύλαξης των συνόρων μας. Στόχος μας είναι να επιταχύνουμε τις διαδικασίες ασύλου, να ενισχύσουμε την επιστροφή όσων δεν δικαιούνται διεθνή προστασία και να διαχειριστούμε με συντεταγμένο τρόπο τις ροές που φτάνουν στη χώρα.

Στην Κρήτη δεν έχουμε δομές. Η ιστορία αυτή ξεκίνησε λόγω της αυξανόμενης ροής μεταναστών από τη Βόρεια Αφρική. Δεν αποκλείω τίποτε, ωστόσο όλα θα εξαρτηθούν από τις γεωπολιτικές εξελίξεις.

Αν οι ροές συνεχιστούν, ίσως χρειαστεί να εξεταστεί η δημιουργία μίας προσωρινής δομής για την ασφαλή φύλαξη των μεταναστών. Να τονίσω ότι τα ΚΥΤ δεν αποτελούν πλήγμα για τις τοπικές κοινωνίες, αλλά ένα οργανωμένο σύστημα που διασφαλίζει ότι όσοι εισέρχονται παράνομα και χρήζουν ελέγχου δεν θα παραμένουν ανεξέλεγκτοι.

Εάν, λοιπόν, κριθεί απαραίτητο στο μέλλον και σε συνεννόηση με τις τοπικές κοινωνίες, θα εξεταστούν και άλλες περιοχές για την κατασκευή νέων δομών. Πάντοτε, όμως, έχοντας υπόψη μας την τοπική κοινωνία, τις υποδομές και βεβαίως τη γενικότερη στρατηγική μας για την αποτροπή υπερσυγκέντρωσης αιτούντων άσυλο σε συγκεκριμένα σημεία της χώρας. Ολες οι αποφάσεις που αφορούν νέες δομές θα βασίζονται σε ενδελεχή σχεδιασμό και συνεργασία με τις τοπικές αρχές.

-Το νέο Σύμφωνο για τη Μετανάστευση έχει αρχίσει να εφαρμόζεται ή είναι ακόμη ένα θεωρητικό κείμενο;

Το νέο Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τη Μετανάστευση και το Ασυλο δεν έχει ακόμα εφαρμοστεί πλήρως, καθώς η έναρξη υλοποίησης και εφαρμογής του έχει οριστεί για το επόμενο έτος.

Παρόλο που έχει συμφωνηθεί από τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης, πρόκειται για μια πολυδιάστατη συμφωνία που απαιτεί χρόνο για την εφαρμογή της σε όλα τα επίπεδα. Αυτή τη στιγμή, βρισκόμαστε στη φάση της προετοιμασίας και του σχεδιασμού των πολιτικών και μέτρων που θα εφαρμοστούν.

Είναι αλήθεια ότι κάποιες χώρες δείχνουν μια πιο χαλαρή στάση απέναντι σε αυτή τη διαδικασία, είτε λόγω γεωγραφικής απόστασης είτε λόγω μικρότερης εμπλοκής τους στο πρόβλημα.

Ωστόσο, το πλαίσιο του Συμφώνου είναι σαφές και δεσμευτικό για όλες τις χώρες. Η απόφαση της Γερμανίας να αυστηροποιήσει τους ελέγχους στα σύνορά της υποδεικνύει μια τάση για αυστηρότερη διαχείριση της μετανάστευσης, αλλά δεν αποτελεί αμφισβήτηση του Συμφώνου.

Το ζητούμενο είναι όλες οι ευρωπαϊκές χώρες να συνεργάζονται και να συναποφασίζουν, ώστε να αποφευχθούν μονομερείς ενέργειες που θα μπορούσαν να διαταράξουν την ενότητα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

-Πιστεύετε ότι οι διμερείς συμφωνίες παράγουν αποτελέσματα ή η αντιμετώπιση του Μεταναστευτικού είναι συνολικά ευρωπαϊκή υπόθεση;

Πάντα υποστήριζα ότι η διαχείριση του Μεταναστευτικού είναι θέμα ευρωπαϊκό, πόσω μάλλον σήμερα, που η Ευρώπη αντιμετωπίζει αδιαμφισβήτητες προκλήσεις. Οπως έχει τονίσει ο πρωθυπουργός, «οι παγκόσμιες προκλήσεις απαιτούν παγκόσμιες λύσεις», και το Μεταναστευτικό δεν αποτελεί εξαίρεση.

Πρόκειται για μια πολυδιάστατη εξίσωση, που επηρεάζει όχι μόνο την Ευρώπη, αλλά και τον κόσμο συνολικά. Είναι, επομένως, ζωτικής σημασίας να συνεχίσουμε να επιδιώκουμε κοινές ευρωπαϊκές λύσεις μέσα από συντονισμό και συνεργασία.

Οι διμερείς συμφωνίες σίγουρα έχουν τη χρησιμότητά τους, ειδικά όταν στοχεύουν στη συνεργασία με χώρες προέλευσης ή διέλευσης μεταναστών. Τέτοιες συμφωνίες μπορούν να ενισχύσουν τις προσπάθειες καταπολέμησης των δικτύων διακινητών και να βελτιώσουν τις διαδικασίες επαναπροώθησης.

Ωστόσο, δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την ανάγκη για μια κοινή ευρωπαϊκή στρατηγική, που θα επιμερίζει δίκαια τις ευθύνες και θα προστατεύει τα εξωτερικά σύνορα της Ε.Ε.

-Πώς βλέπετε την επιλογή του Αυστριακού Μάγκνους Μπούνερ στη θέση του επιτρόπου Μετανάστευσης; Θεωρείτε ότι θα ήταν καλύτερο για την Ελλάδα αν η επιλογή ήταν από κάποιο κράτος πρώτης υποδοχής;

Το γεγονός ότι η Αυστρία δεν αποτελεί κράτος πρώτης υποδοχής δεν σημαίνει ότι ο κ. Μπούνερ δεν θα κατανοήσει τις προκλήσεις των χωρών που βρίσκονται στα εξωτερικά σύνορα της Ε.Ε. και αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο βάρος των αφίξεων, όπως η Ελλάδα, η Ιταλία και η Ισπανία.

Η Αυστρία έχει, άλλωστε, διαδραματίσει κεντρικό ρόλο ως χώρα διέλευσης και η εμπειρία της στη διαχείριση των μεταναστευτικών ροών είναι ουσιαστική. Ενδεχομένως, θα μπορούσε να προσφέρει μια διαφορετική οπτική ένας επίτροπος από ένα κράτος πρώτης υποδοχής, καθώς οι χώρες αυτές βιώνουν την ένταση του Μεταναστευτικού σε καθημερινή βάση.

Ωστόσο, η λύση στο Μεταναστευτικό δεν μπορεί να είναι εθνική, αλλά ευρωπαϊκή. Χρειάζονται συντονισμός, αλληλεγγύη και δίκαιη κατανομή των ευθυνών ανάμεσα στα κράτη-μέλη.

Πιστεύω ότι με τη σωστή συνεργασία, ο νέος επίτροπος μπορεί να διαμορφώσει βιώσιμες και δίκαιες πολιτικές, που θα ανταποκρίνονται στις πιεστικές ανάγκες του Μεταναστευτικού, με ιδιαίτερη μέριμνα για τις χώρες που σηκώνουν το μεγαλύτερο βάρος.

-Με δεδομένο τις καλύτερες σχέσεις με την Τουρκία και τη συνεργασία με τον ομόλογό σας, θα τεθεί ξανά η ενεργοποίηση των επιστροφών στην Τουρκία, που είναι μηδενικές από τον Μάρτιο του 2020;

Η ενεργοποίηση των επιστροφών προς την Τουρκία αποτελεί προτεραιότητα στη συζήτηση για την ενίσχυση της συνεργασίας με την τουρκική πλευρά στο Μεταναστευτικό. Παρά τις γνωστές διαφορές που έχουμε σε άλλα πεδία, αναγνωρίζουμε ότι στο ζήτημα της μετανάστευσης και οι δύο χώρες μπορούν να βγουν κερδισμένες εάν καταφέρουμε να αναπτύξουμε μια πιο στενή συνεργασία.

Τα πρώτα θετικά αποτελέσματα αυτής της συνεργασίας φαίνονται ήδη στον Εβρο, όπου παρατηρούμε μείωση των ροών, παρά τις αυξητικές τάσεις σε άλλες περιοχές. Ωστόσο, ένα σημαντικό ζήτημα που παραμένει στο τραπέζι είναι η επανεκκίνηση των επιστροφών από την Ελλάδα στην Τουρκία, οι οποίες έχουν παγώσει από τον Μάρτιο του 2020.

Η συμφωνία του 2016 μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της Τουρκίας, αν και εξακολουθεί να ισχύει εν μέρει, δεν εφαρμόζεται πλήρως στο κομμάτι των επιστροφών. Αρχικά, η πανδημία Covid-19 αποτέλεσε βάσιμη δικαιολογία για αυτήν την αναστολή, αλλά πλέον είναι καιρός να ξανασυζητήσουμε το θέμα αυτό και να επιδιώξουμε την εφαρμογή της συμφωνίας.

Η συνεργασία μας με την Τουρκία θα επικεντρωθεί στην εντατικοποίηση των προσπαθειών στο Νότιο Αιγαίο, όπου καταγράφονται τα μεγαλύτερα προβλήματα. Στόχος μας είναι να πλήξουμε τα κυκλώματα των παράνομων διακινητών, που συχνά λειτουργούν ως εγκληματικές οργανώσεις, και γι’ αυτό σκοπεύουμε να αναπτύξουμε τη συνεργασία μας σε επιχειρησιακό, επιτελικό και πολιτικό επίπεδο. Η επικείμενη συνάντησή μου με τον Τούρκο ομόλογό μου, κύριο Γερλίκαγια, θα είναι καθοριστική για την προώθηση αυτών των ζητημάτων.

-Είναι διεκδικήσιμο να υπάρξει ευρωπαϊκή χρηματοδότηση του φράχτη του Εβρου;

Η Ευρώπη έχει αναγνωρίσει τη σημασία της προστασίας των εξωτερικών συνόρων της Ε.Ε. και στο πλαίσιο αυτό υπάρχει περιθώριο για διεκδίκηση ευρωπαϊκής χρηματοδότησης που θα μπορούσε να ενισχύσει τις συνοριακές υποδομές και την ασφάλεια.

Εκτιμώ ότι κατά τη διάρκεια της πολωνικής προεδρίας στην Ε.Ε., από 1ης.1.2025, οι πιθανότητες για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση θα αυξηθούν, καθώς η φύλαξη των ευρωπαϊκών συνόρων θα αποτελέσει προτεραιότητα στην ατζέντα.

Ωστόσο, θέλω να υπογραμμίσω πως ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων, η συνέχιση της κατασκευής του φράχτη στον Έβρο αποτελεί βασική προτεραιότητα για την κυβέρνηση.

Είτε εξασφαλιστεί ευρωπαϊκή χρηματοδότηση είτε προχωρήσει με εθνικούς πόρους, η δέσμευσή μας είναι σαφής. Ο φράχτης αυτός είναι ένα ζωτικής σημασίας εργαλείο για την αποτροπή των παράνομων εισόδων από τα χερσαία σύνορα της χώρας μας και αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για την ενίσχυση της ασφάλειας.

-Σας προβληματίζει η επίδραση που μπορεί να έχει το Μεταναστευτικό στην άνοδο της Ακροδεξιάς;

Τα ακροδεξιά και αντισυστημικά κόμματα συχνά προσφέρουν υπεραπλουστευμένες απαντήσεις σε εξαιρετικά περίπλοκα ζητήματα, όπως το Μεταναστευτικό. Είναι εύκολο να «χαϊδέψουν τα αφτιά» της καχύποπτης ή επιφυλακτικής κοινής γνώμης με γρήγορες και «εύκολες» λύσεις, αλλά αυτό δεν αντανακλά την πολυπλοκότητα της πραγματικότητας.

Το Μεταναστευτικό δεν είναι μόνο οι προκλήσεις της παράνομης μετανάστευσης, τα ναυάγια ή η δυσκολία ενσωμάτωσης. Η μετανάστευση μπορεί να αποτελέσει επίσης σημαντική πηγή ανάπτυξης για την οικονομία, καλύπτοντας κρίσιμες ανάγκες, όπως η εξεύρεση εργατικού δυναμικού.

Μην ξεχνάμε ότι και οι Έλληνες μετανάστευσαν νόμιμα στη Γερμανία στο παρελθόν, συμβάλλοντας στην ανοικοδόμηση της χώρας μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Το ζήτημα είναι σαφώς πιο σύνθετο από τις απλουστεύσεις που συχνά παρουσιάζονται.

Πρέπει να αναγνωρίσουμε τα λάθη του παρελθόντος και να αναδείξουμε τις δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει η σωστά διαχειριζόμενη μετανάστευση. Μόνο έτσι θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε την άνοδο της Ακροδεξιάς, χωρίς να καταφεύγουμε σε ανέξοδες και επικίνδυνα επιφανειακές λύσεις.

 

www.proininews.gr




Συναντήσεις Διαμαντοπούλου με Δούκα και Ανδρουλάκη: Κρίσιμες εξελίξεις για το μέλλον του ΠΑΣΟΚ

Συνεχίζονται οι συναντήσεις μεταξύ των υποψηφίων για την προεδρία του ΠΑΣΟΚ, Νίκου Ανδρουλάκη και Χάρη Δούκα, με τους άλλους υποψηφίους που συμμετείχαν στον πρώτο γύρο. Μετά τις επαφές του Παύλου Γερουλάνου με τους δύο υποψηφίους  που έγινε προχτές   χθες  ήταν η σειρά της Άννας Διαμαντοπούλου.

Οι συναντήσεις πραγματοποιήθηκαν  στο γραφείο της Διαμαντοπούλου, ξεκίνησε  με αυτήν της 12:00 το μεσημέρι με τον Χάρη Δούκα, ακολούθησε η   συνάντηση με τον Νίκο Ανδρουλάκη στις 13:30. Αυτές οι συναντήσεις αναμένονται να διευκολύνουν τις διαπραγματεύσεις ενόψει του δεύτερου γύρου εκλογών την προσεχή Κυριακή.

Στον αέρα το debate των δύο υποψηφίων

Το debate μεταξύ των υποψηφίων για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ, Νίκου Ανδρουλάκη και Χάρη Δούκα, παραμένει σε εκκρεμότητα, καθώς, παρά την αρχική συμφωνία για τη μορφή και τις θεματικές ενότητες, δεν έχει οριστεί η ημερομηνία διεξαγωγής. Η πλευρά Ανδρουλάκη πρότεινε την Πέμπτη ή την Παρασκευή, αλλά η Παρασκευή είναι προβληματική λόγω μιας ήδη προγραμματισμένης ομιλίας του στη Θεσσαλονίκη. Από την άλλη, η πλευρά Δούκα συμφωνεί με το να γίνει το debate Πέμπτη, Παρασκευή ή Σάββατο, αν και ανησυχεί ότι την Πέμπτη το κοινό μπορεί να είναι περιορισμένο λόγω του αγώνα ποδοσφαίρου Ελλάδας-Αγγλίας.

Η Τετάρτη αποκλείστηκε, καθώς και οι δύο υποψήφιοι έχουν άλλες υποχρεώσεις. Οι αποφάσεις για το αν θα πραγματοποιηθεί τελικά το debate αναμένονται σύντομα, καθώς ο χρόνος που απομένει είναι περιορισμένος​.

Γιάννης Γεωργαλής

 




Στέφανος Κασσελάκης: Χαρτοφυλάκιο $4 εκατ., ακίνητα και δάνεια

Χθες το βράδυ, μετά από μια έντονη συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ, δόθηκαν στη δημοσιότητα τα Πόθεν Έσχες των υποψήφιων προέδρων. Η δήλωση του Στέφανου Κασσελάκη τράβηξε την προσοχή, ειδικά μετά τις αντιδράσεις για τη διαρροή στοιχείων από αυτήν, γεγονός που προκάλεσε συζητήσεις και εντάσεις ανάμεσα στα στελέχη του κόμματος.

Ο Στέφανος Κασσελάκης, στην αρχική δήλωση πόθεν έσχες του για το 2023, δηλώνει ότι έχει 1.678.594 δολάρια και 70.000 δολάρια από ενοίκια. Επίσης, αναφέρει ποσά άνω των 4 εκατομμυρίων δολαρίων σε αμοιβαία κεφάλαια, με βάση την αποτίμηση της 31ης Δεκεμβρίου της προηγούμενης χρονιάς.

Η δήλωσή του αφορά τη χρονική περίοδο μέχρι τις 24 Σεπτεμβρίου 2023, την ημέρα που ανέλαβε την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό τον ξεχωρίζει από τους άλλους υποψήφιους, οι οποίοι καταθέτουν δηλώσεις για το 2021, καθώς η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τις δηλώσεις των επόμενων ετών είναι κλειστή.

Ο Διευθυντής του Γραφείου του, Μανώλης Καπνισάκης, διευκρίνισε επίσης ότι ο Τάιλερ Μακμπέθ, αν και δεν ήταν υποχρεωμένος νομικά να υποβάλει δήλωση, το έκανε. Η δήλωση αυτή θα είναι διαθέσιμη σε όποιον την ζητήσει, αν και υπάρχει κίνδυνος να διαρρεύσει παράνομα.

Χαρτοφυλάκιο 4 εκατομμυρίων το 2023

Το 2023, ο Στέφανος Κασσελάκης αγόρασε αμοιβαία κεφάλαια και άλλα χρηματοοικονομικά προϊόντα αξίας άνω των 4 εκατομμυρίων δολαρίων. Το χαρτοφυλάκιό του περιλαμβάνει επενδύσεις όπως μερίδια στη Breakwave Dry Bulk Shipping και στο Nuveen High Yield Municipal Bond Fund, με συνολική αποτίμηση που ξεπερνά τα 4 εκατομμύρια δολάρια. Παράλληλα, διαθέτει ακίνητα, όπως το σπίτι στις Σπέτσες, ένα διαμέρισμα στον Νέο Κόσμο και μια μεγάλη ιδιοκτησία στη Νέα Υόρκη. Το νέο του σπίτι στο Κολωνάκι δεν περιλαμβάνεται ακόμα στη δήλωσή του, καθώς το απέκτησε το 2024.

Όσον αφορά τα χρέη του, έχει δάνεια που φτάνουν περίπου τα 1,65 εκατομμύρια δολάρια, κυρίως σε υποθήκες για ακίνητα στις ΗΠΑ, καθώς και μικρότερες οφειλές​.

Στη δήλωση πόθεν έσχες του Στέφανου Κασσελάκη αναφέρεται η εταιρεία Osios LLC, με έδρα στο Ντέλαγουερ και κεφάλαιο 500.000 δολαρίων. Μέσω αυτής, χρηματοδότησε τον ΣΥΡΙΖΑ κατά τις γιορτές του 2023, αν και πλέον έχει μεταβιβαστεί σε άλλον ιδιοκτήτη. Η εταιρεία κατέχει επίσης το 0,4% της Tiptree Marine, μιας εταιρείας στην οποία ο Κασσελάκης ήταν διευθυντής πριν την απόλυσή του, λίγο πριν ενταχθεί στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ​.
Διαφορές με τη… Θεσσαλονίκη
Στην αρχική δήλωση Πόθεν Έσχες του κ. Κασσελάκη, δεν περιλαμβάνονται καθόλου περιουσιακά στοιχεία του συζύγου του, Τάιλερ Μακμπέθ, αφού εκείνος έχει υποβάλει τη δική του δήλωση. Επίσης, ο κ. Κασσελάκης εμφανίζει τώρα χαμηλότερα εισοδήματα, περίπου 1,7 εκατομμύρια ευρώ, σε σχέση με τα 2 εκατομμύρια που δήλωνε στη Θεσσαλονίκη.
Όσον αφορά την επιχειρηματική του δραστηριότητα, δεν είναι ξεκάθαρο πότε και σε ποιον έχει πουλήσει την εταιρεία OSIOS, η οποία είχε δανείσει χρήματα στο ΣΥΡΙΖΑ. Φαίνεται ότι αυτή η πώληση έγινε το 2024. Επιπλέον, έχει ακόμη μια ενεργή απαίτηση από την εταιρεία TipTree Marine για 13,1 εκατομμύρια δολάρια.
Αυτά τα στοιχεία δείχνουν την ανάγκη για μεγαλύτερη διαφάνεια σχετικά με την περιουσιακή του κατάσταση και τις επιχειρηματικές του συναλλαγές.
Γιάννης Γεωργαλής



Στρατηγικές Συζητήσεις ΠΑΣΟΚ: Γερουλάνος και Ανδρουλάκης στη Βουλή

Η συνάντηση μεταξύ του Νίκου Ανδρουλάκη και του Παύλου Γερουλάνου, όπως και η επαφή του Γερουλάνου με τον Χάρη Δούκα, δείχνουν ότι στο ΠΑΣΟΚ γίνεται προσπάθεια να ενισχυθεί η ενότητα και να καθοριστεί μια κοινή στρατηγική για το μέλλον του κόμματος. Ο Ανδρουλάκης φαίνεται να στοχεύει στη σταθερή ανάπτυξη του ΠΑΣΟΚ, θέλοντας να το καταστήσει μια ισχυρή πολιτική δύναμη που θα μπορεί να σταθεί απέναντι στη Νέα Δημοκρατία.

Ο Γερουλάνος ξεκαθάρισε ότι δεν θα προσπαθήσει να επηρεάσει τους υποστηρικτές του να στηρίξουν κάποια συγκεκριμένη υποψηφιότητα στις εσωκομματικές εκλογές, κάτι που και ο Ανδρουλάκης υποστηρίζει. Αυτή η στάση υπογραμμίζει τη διάθεση για διαφάνεια και δημοκρατικότητα στις διαδικασίες του κόμματος, χωρίς παρασκηνιακές συμφωνίες. Η έμφαση στον πολιτικό πολιτισμό είναι σημαντική για να διατηρηθεί η συνοχή και η ενότητα του ΠΑΣΟΚ σε αυτήν τη σημαντική φάση.

Καθώς πλησιάζει ο δεύτερος γύρος των εσωκομματικών εκλογών, ο Ανδρουλάκης προετοιμάζεται να παρουσιάσει ξανά το σχέδιό του στα μέλη και στους φίλους του κόμματος, ελπίζοντας να εξασφαλίσει τη στήριξή τους. Οι εκλογές αυτές θεωρούνται κρίσιμες, καθώς το ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να αναδειχθεί σε ισχυρό αντίπαλο στις εθνικές εκλογές που έρχονται.

Συνολικά, το ΠΑΣΟΚ έχει μια σημαντική ευκαιρία να αναγεννηθεί, εφόσον μπορέσει να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πολιτών με ένα ξεκάθαρο σχέδιο και να διατηρήσει την ενότητα του κόμματος. Αυτό απαιτεί στρατηγική σκέψη, διαφάνεια και ενεργή συμμετοχή της κομματικής βάσης, προκειμένου να επανακαταλάβει την εμπιστοσύνη των ψηφοφόρων και να διεκδικήσει ξανά σημαντικό ρόλο στην πολιτική σκηνή.
Γιάνννης  Γεωργαλής