Εκλογές στην Τοπική Αυτοδιοίκηση | Όλες οι σαρωτικές αλλαγές που προτείνει ο υπουργός Εσωτερικών

Σαρωτικές αλλαγές – με σημαντικότερη την εισαγωγή της ηλεκτρονικής ψήφου – σε όλο το πλαίσιο εκλογής, διακυβέρνησης και λειτουργίας των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης παρουσίασε ο Θοδωρής Λιβάνιος στην έναρξη των εργασιών του Ετήσιου συνεδρίου της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας που εγκαταστάθηκε στη Ρόδο.

Ο υπουργός Εσωτερικών παρουσιάζοντας τα βασικά σημεία του νέου Ενιαίου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης στους εκπροσώπους των ΟΤΑ τόνισε πως «οι αλλαγές που είμαστε έτοιμοι να εισάγουμε δεν πρόκειται να είναι μια μεταρρύθμιση που θα μείνει στα χαρτιά, αλλά ένα πραγματικό εργαλείο για τις αυτοδιοικητικές αρχές, ώστε να σταθούν πιο στέρεα στα πόδια τους, να θεραπεύσουν δυσλειτουργίες και προβλήματα και να ωριμάσουν, προς όφελος όλων των πολιτών.».

Οι σημαντικότερες αλλαγές, οι οποίες τίθενται ως βάση διαλόγου για τη σύνταξη του νέου Ενιαίου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι οι εξής:

Α. Αλλαγές στην εκλογική διαδικασία για τις αυτοδιοικητικές αρχές – Εκλογή δημοτικών και περιφερειακών αρχών σε έναν και μόνο γύρο

Οι δημοτικές και περιφερειακές αρχές της χώρας θα εκλέγονται σε έναν και μόνο γύρο. Ο εκλογέας που έχει τη δυνατότητα επιλογής και δεύτερου συνδυασμού, στο ίδιο ψηφοδέλτιο. Σε περίπτωση που κανένας συνδυασμός δεν συγκεντρώσει το 50% + 1 ψήφο επί των έγκυρων ψήφων της πρώτης επιλογής, οι δύο πρώτοι σε ψήφους συνδυασμούς προκρίνονται στη δεύτερη φάση καταμέτρησης. Οι δεύτερες ψήφοι (δεύτερη επιλογή) των ψηφοδελτίων των συνδυασμών που μένουν εκτός της δεύτερης φάσης προστίθενται στις ψήφους των δύο πρώτων συνδυασμών. Επιτυχών συνδυασμούς που ανακηρύσσεται όποιος έχει συγκεντρώσει α) κατά την πρώτη φάση, το 50% + 1 ψήφος επί των εγγράφων της πρώτης επιλογής ή β) κατά τη δεύτερη φάση, τις περισσότερες ψήφους μεταξύ των δύο πρώτων συνδυασμών, στις οποίες περιλαμβάνονται οι δεύτερες ψήφοι των ψηφοδελτίων των συνδυασμών που αποκλείστηκαν από τη δεύτερη φάση.

Η προτεινόμενη αλλαγή του εκλογικού συστήματος αφενός επιλύει το πρόβλημα της μειωμένης συμμετοχής των εκλογέων στο δεύτερο γύρο των αυτοδιοικητικών εκλογών και, αφετέρου, εξαλείφει το σημαντικό κόστος διενέργειας του δεύτερου γύρου.

Προαιρετική ηλεκτρονική ψηφοφορία στις εκλογές Δήμων και Περιφερειών

Δίνοντας ένα εργαλείο για τη διευκόλυνση των εκλογέων στην άσκηση του εκλογικού τους δικαιώματος, μετά την εισαγωγή της επιστολικής ψήφου στις ευρωεκλογές του 2024, το Υπουργείο Εσωτερικών προανήγγειλε την εισαγωγή της δυνατότητας ηλεκτρονικών ψηφοφοριών για τις αυτοδιοικητικές εκλογές για όποιον εκλογεί παράλληλα το επιθυμεί, διατηρώντας την κλασική ψηφοφορία με φυσική παρουσία.

Κήρυξη πρόωρων εκλογών, εντός των 3 πρώτων ετών της πενταετούς θητείας, για το υπόλοιπο της θητείας

Η δυνατότητα αυτή θα μπορεί να αξιοποιηθεί εφόσον συμφωνούν τα 4/5 του συνολικού αριθμού των μελών του δημοτικού ή περιφερειακού συμβουλίου και ο δήμαρχος ή περιφερειάρχης αντίστοιχα. Με την αλλαγή αυτή μπαίνει τέλος σε φαινόμενα διοικητικής παράλυσης που συμβαίνει σε περιπτώσεις ανεξαρτητοποίησης δημοτικών συμβούλων.

Ορισμός επιπλέον υποψηφίων συμβούλων χωρίς σταυρό προτίμησης

Κάθε συνδυασμός που μπορεί να ορίσει επιπλέον υποψηφιότητες:

  • 1 υποψήφιος σε συμβούλια με έως 19 μέλη
  • 2 υποψηφίους σε συμβούλια με 25 έως 39 μέλη
  • 3 υποψηφίους σε συμβούλια με 43 μέλη

Οι υποψήφιοι αυτοί εκλέγονται μόνο αν ο συνδυασμός τους ανακηρυχθεί νικητής των εκλογών. Στόχος της αλλαγής είναι η προσέλκυση ικανών επιστημόνων και υποψηφίων εγνωσμένου κύρους, οι οποίοι μπορούν να συνεισφέρουν στις τοπικές κοινωνίες.

Δημιουργία ποσόστωσης για τη συμμετοχή υποψηφίων ηλικίας έως 30 ετών στους αυτοδιοικητικούς συνδυασμούς

Στόχος η συμμετοχή των νέων στη διοίκηση των τοπικών υποθέσεων.

Κατάργηση της δυνατότητας απόσπασης αιρετών δημοσίων υπαλλήλων λόγω εκλογής

Η εκλογή αποτελεί στάση στα κοινά και δεν πρέπει να εργάζεται ως όχημα αποσπάσεων, αποδυναμώνοντας υπέρμετρα τη στελέχωση δημόσιων υπηρεσιών.

Μείωση του αριθμού των υποψηφίων συμβούλων σε έως 50% επιπλέον των θέσεων, αντί 150% που ισχύει σήμερα

Με τη μείωση του συγκεκριμένου ποσοστού, ένας συνδυασμός δημοτικών εκλογών σε ένα συμβούλιο 31 μελών, αντί για έως 78 υποψηφίους, που μπορούσε να είχε το 2023, που έχει 47.

Εκλογή των δημοτικών συμβούλων ενιαία στο σύνολο του δήμου και όχι ανά δημοτική ενότητα

15 χρόνια μετά την εφαρμογή του Καλλικράτη και τις συνενώσεις των καποδιστριακών δήμων, δεν υφίσταται πλέον λόγος να διατηρείται η διακριτική εκλογική περιφέρεια.

Ενιαίο παράβολο συνδυασμού

Το ύψος του παραβόλου θα είναι ανάλογο με τον πληθυσμό του δήμου ή της περιφέρειας.

Διεξαγωγή των εκλογών την τελευταία Κυριακή του Νοεμβρίου

Η αλλαγή αυτή θα μειώσει το χρονικό διάστημα από τη διεξαγωγή των εκλογών μέχρι την ανάληψη καθηκόντων από τις νέες αρχές, μειώνοντας, αντίστοιχα, το ενδεχόμενο κενό εξουσίας.

Β. Αλλαγές στο σύστημα διακυβέρνησης, την καταστατική θέση αιρετών, την εποπτεία, τις αρμοδιότητες και την οικονομική διαχείριση των ΟΤΑ

-Υποχρεωτική δημόσια διαβούλευση για όλες τις κανονιστικές πράξεις πριν εισαχθεί στο δημοτικό / περιφερειακό συμβούλιο.

-Αποκλειστικά ηλεκτρονικά τοπικά δημοψηφίσματα για θέματα αρμοδιότητας των δήμων.

-Σύσταση θέσης υπηρεσιακού γραμματέα σε δήμους άνω των 200.000 κατοίκων.

-Αύξηση της αντιμισθίας δημάρχων και αντιδημάρχων, αναστολή επαγγελματικής δραστηριότητας δημάρχου σε δήμους άνω των 20.000 κατοίκων και υποχρεωτική άδεια για το σύνολο της θητείας.

-Κατάργηση χωρικής αρμοδιότητας των Ελεγκτών Νομιμότητας. Κάθε πράξη που θα εισέλθει για νομιμότητας θα κατανέμεται τυχαία σε Ελεγκτική Νομιμότητας άλλης χωρικής αρμοδιότητας. Συντονισμός των 7 Ελεγκτών Νομιμότητας από τον Γενικό Επόπτη Νομιμότητας ΟΤΑ.

-Επιτάχυνση της έκδοσης για έλεγχο νομιμότητας εντός 10 ημερών.

-Διατήρηση του Δημοτικού Τέλους για την κάλυψη ανταποδοτικών υπηρεσιών και την καθιέρωση Τέλους Τοπικής Ανάπτυξης, με την ενσωμάτωση σε αυτό του Δημοτικού Φόρου και του Τέλους Ακίνητη Περιουσίας. Το ΤΤΑ θα καθορίζεται ελεύθερα από τους δήμους και θα αξιοποιείται για την κάλυψη πάσης φύσης δαπανών και επενδυτικών δραστηριοτήτων.

-Επαναφορά του προληπτικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου για εντάλματα άνω των 15.000 ευρώ.

-Σύσταση Κέντρου Διαχείρισης Δημοτικών Εσόδων υπό την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδας, στο οποίο θα αναγράφονται κάθε είδους βεβαιωμένες οφειλές προς δήμους. Το Κέντρο αυτό θα είναι η διεπαφή της Αυτοδιοίκησης με ΑΑΔΕ, ΕΦΚΑ και όλα τα απαραίτητα Μητρώα του Ελληνικού Δημοσίου, ενώ θα παρέχει τη δυνατότητα ηλεκτρονικών πληρωμών των οφειλών, οι οποίες αποδίδονται άμεσα στους Δήμους, χωρίς να καταργηθεί η δυνατότητα πληρωμών απευθείας στους Δήμους.

-Ανακατανομή αρμοδιοτήτων μεταξύ Δήμων, Περιφερειών, Αποκεντρωμένων Διοικήσεων και Κεντρικού Κράτους με 3 κριτήρια:

  • Τοπικός, περιφερειακός ή εθνικός χαρακτήρας της αρμοδιότητας
  • Ποιος μπορεί να ασκήσει αποτελεσματικότερα προς όφελος των πολιτών
  • Τεκμήριο αρμοδιότητας κατά δέσμη πολιτική.

Υπενθυμίζεται ότι ο διάλογος για την επικαιροποίηση του θεσμικού πλαισίου της αυτοδιοίκησης, με τη σύνταξη του νέου ενιαίου Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που αποτελεί δέσμευση της κυβέρνησης, έχει ήδη ξεκινήσει.

Η αρμόδια επιτροπή που θα επεξεργαστεί το σύνολο των προτάσεων όλων των φορέων, η οποία συστάθηκε από τον Υπουργό Εσωτερικών, συνεδρίασε για πρώτη φορά τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης, των δικαστικών αρχών, πανεπιστημιακών και στελεχών τόσο των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. όσο και του Υπουργείου Εσωτερικών.

Μάλιστα, για την υποβοήθηση του έργου της, και με στόχο την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση της σύνταξης του νέου κώδικα, συστάθηκε και λειτουργεί στο Υπουργείο Εσωτερικών η Μονάδα Σύνταξης και Εφαρμογή της Κώδικας Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

protothema.gr



ΣΥΡΙΖΑ: Πρόταση Φάμελλου για κοινό μέτωπο κατά Κασσελάκη

Στη λήψη πρωτοβουλίας για κοινή στάση απέναντι στις αιτιάσεις του πρώην προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία, Στέφανου Κασσελάκη προχώρησε κατά πληροφορίες ο Σωκρατης Φάμελλος.

Συγκεκριμένα, στην συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας, η γραμματέας Ράνια Σβίγκου, ενημέρωσε ότι επικοινώνησε μαζι της ο Σωκράτης Φάμελλος και ζήτησε να μεταφέρει την εξής πρόταση προς τα μέλη του Οργάνου:

«Να γίνει συνάντηση των υποψηφίων προέδρων (Φάμελλου, Πολάκη, Φαραντούρη και Γκλέτσου) με την ίδια και με όσα στελέχη κρίνει η ΠΓ, στην οποία θα συμμετέχουν ο πρόεδρος της ΚΟ και ο επικεφαλής της ευρωομάδας.

Για να δηλώσουμε την ενότητα και την προστασία του κόμματος στην επίθεση που δέχεται και να βρούμε διέξοδο που θα υπηρετήσουμε όλοι και όλες μαζί στη συνέχεια…», κατέληξε ο κ. Φάμελλος.

protothema.gr




Νέα Αριστερά: Ξεκινά το Ιδρυτικό Συνέδριο

Εναν χρόνο μετά την επεισοδιακή συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ που επίσπευσε τη διάσπαση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης και τη συγκρότηση της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των «11» αποχωρησάντων, η Νέα Αριστερά ξεκινά σήμερα το ιδρυτικό της συνέδριο.

Οι εργασίες του συνεδρίου το οποίο θα διεξαχθεί στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, ξεκινούν σήμερα το απόγευμα με την εισηγητική ομιλία του προέδρου της Κ.Ο. Αλέξη Χαρίτση και τους χαιρετισμός κομμάτων και συλλογικοτήτων, ενώ θα ολοκληρωθούν την Κυριακή με τις ψηφοφορίες για τις Θέσεις και την Πολιτική Απόφαση, αλλά και την εκλογή Οργάνων.

Παράλληλα, αναμένεται να τεθούν από στελέχη και συνέδρους οι διαχωριστικές γραμμές της Νέας Αριστεράς από τον ΣΥΡΙΖΑ, καθώς και αυτοκριτικές προσεγγίσεις για την πορεία που ακολουθήθηκε και οδήγησε στην κρίση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Σημειολογικό ενδιαφέρον έχει το γεγονός πως το 1ο Συνέδριο της Νέας Αριστεράς λαμβάνει χώρα το ίδιο Σαββατοκύριακο κατά το οποίο οι πρώην σύντροφοί τους στον ΣΥΡΙΖΑ πραγματοποιούν στο Γκάζι το δικό τους έκτακτο συνέδριο.

protothema.gr




Θεματικό τουρισμό 12 μηνών θέλει να πετύχει η Περιφέρεια ΑΜΘ | Δηλώσεις Παναγιώτη Αρχοντή

«Ο τουρισμός δεν έχει εποχές αλλά είναι ένας ζωντανός οργανισμός που δίνει συνεχώς ευκαιρίες τις οποίες οφείλουμε να αρπάξουμε».

Για την ανάπτυξη του σχεδιασμού της νέας διοίκησης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για την ανάδειξη και την ανάπτυξη ενός βιώσιμου τουριστικού προϊόντος με έμφαση στον θεματικό τουρισμό, μίλησε το πρωί της Τετάρτης, 6 Νοεμβρίου στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm», ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ.Παναγιώτης Αρχοντής.

Με την αφορμή της παρουσίας της ΠΑΜ-Θ σε τρεις συνεχόμενες δράσεις τουριστικού ενδιαφέροντος (Β2Β) μόλις σε διάστημα 15 ημερών σε τρεις διαφορετικές χώρες, ο κ.Αρχοντής, ανέλυσε τη στρατηγική στόχευση της διοίκησης στην ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού ως βασικό παράγοντα στον οποίο καλούνται όλοι οι εμπλεκόμενοι στον κλάδο του τουρισμού να επενδύσουν προκειμένου να επιτευχθεί ο κύριος στόχος της επέκτασης της τουριστικής σεζόν, γιατί όχι ακόμα και σε 12 μήνες.

Δράσεις εντός και εκτός συνόρων Περιγράφοντας τη στρατηγική της διοίκησης του κ.Τοψίδη σε ό,τι αφορά τον εν λόγω τομέα ο κ.Αρχοντής εξήγησε πως αυτή επεξηγείται στο «ο τουρισμός δεν έχει εποχές αλλά είναι ένας ζωντανός οργανισμός που δίνει συνεχώς ευκαιρίες τις οποίες οφείλουμε να αρπάξουμε».

Στο πλαίσιο αυτό, όπως τόνισε, αναπτύσσεται το σχέδιο της περιφέρειας με δράσεις εντός και εκτός των ελληνικών συνόρων, που περιλαμβάνει B2B και fam trips (ταξίδια εξοικείωσης) αλλά και τη συμμετοχή σε εκθέσεις σε χώρες τουριστικού ενδιαφέροντος.

Ο ίδιος αναφέρθηκε χαρακτηριστικά και στο παράδειγμα του press trip που έλαβε χώρα στα μέσα Αυγούστου με τη γαλλική εφημερίδα Le Figaro αλλά και το μεγάλο αφιέρωμα που ακολούθησε, καθώς και η παρουσία της ΠΑΜ-Θ σε εκθέσεις στο Παρίσι, την Κωνσταντινούπολη και τη Θεσσαλονίκη, έως και τις τρεις δράσεις που έλαβαν χώρα το προηγούμενο δεκαπενθήμερο σε Ουτρέχτη, Αμβέρσα και Λονδίνο.

Ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης τουρισμού αναφέρθηκε στους επόμενους σταθμούς της παρουσίας της ΠΑΜ-Θ, που περιλαμβάνουν τη Διεθνή Έκθεση Filoxenia, την Πολωνία και τη Φρανκφούρτη, δηλώνοντας ιδιαίτερα ευχαριστημένος από την έως τώρα υλοποίηση του πολύ δυναμικού σχεδίου δράσης αλλά και των αποτελεσμάτων που ήδη λαμβάνουν.

Ερωτηθείς σχετικά με τα αποτελέσματα αυτά ο ίδιος εξήγησε πως μετρήσιμα αποτελέσματα θα υπάρχουν το επόμενο Καλοκαίρι, μέσα από την επισκεψιμότητα που θα κρίνει την επιτυχία ή μη του εγχειρήματος, ωστόσο μετέφερε το θερμό και εξαιρετικά υψηλό ενδιαφέρον που λαμβάνει τόσο ο ίδιος όσο και οι συνεργάτες του, για την ΠΑΜ-Θ ως «εκπρόσωπο» του μοντέλου «ήλιος – θάλασσα» που προσφέρεται μέσα από το παραλιακό μέτωπο και τα δύο νησιά μας, όσο και από τον θεματικό τουρισμό που αναπτύσσεται σε πολλαπλά μέτωπα, αναδεικνύοντας τις ομορφιές του τόπου, όπως ο προσκυνηματικός, ιστορικός, αρχαιολογικός, γαστρονομικός κ.α.

Βήματα για τον θεματικό Τουρισμό

Ο κ.Αρχοντής έδωσε μάλιστα το παράδειγμα του Βελγίου και της Ολλανδίας όπου βρέθηκαν το προηγούμενο διάστημα και του θερμού ενδιαφέροντος που επέδειξαν εκεί για τα ορεινά μονοπάτια της περιοχής μας.

«Ξεκινήσαμε από την αρχή της θητείας και στοχεύσαμε στην ανάδειξη των θεματικών τουριστικών διαδρομών, δηλαδή μέσω του θεματικού τουρισμού» σημείωσε. Γι’ αυτό το λόγο ξεκίνησαν διαβουλεύσεις πολύ νωρίς, σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες, με θεσμούς δημόσιους και μη, για να δημιουργηθεί μια βάση δεδομένων θεματικών διαδρομών.

Αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο στάδιο της επεξεργασίας και στη συνέχεια θα απευθυνθούν ξανά στους θεσμούς ώστε να εκτιμήσουν ποιες διαδρομές είναι έτοιμες να εκμεταλλευτούν, και ποιες χρειάζονται υποστήριξη, κυρίως στις υποδομές, για να δουν πώς θα μπορέσουν να πάρουν το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα.

Γενικότερα ήδη δημιουργούν ένα στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης που αφορά κυρίως τον θεματικό τουρισμό. Άλλωστε στο πρόσφατο συνέδριο του ΣΕΤΕ στην Αθήνα, επισημάνθηκε πως ο θεματικός τουρισμός είναι ο βασικός παράγοντας που πρέπει να επενδύσουμε όλοι για να μπορέσουν να πετύχουν πολλά, μεταξύ των οποίων και η επέκταση της σεζόν.

Βιώσιμος τουρισμός σε όλη την ΠΑΜΘ όπου υπάρχουν και πολλές ανεκμετάλλευτες περιοχές

Η Περιφέρεια βέβαια φιλοδοξεί πως το τουριστικό προϊόν που προωθείται, θα είναι βιώσιμο, ανέφερε ο κ. Αρχοντής, σημειώνοντας πως μπορεί ακόμα στην Περιφέρεια να μην έχουμε έντονα φαινόμενα υπερτουρισμού, όμως σαφώς υπάρχουν υποδομές και στην περιοχή μας που ήταν φτιαγμένες για να υποδεχτούν λιγότερο κόσμο και θα πρέπει αυτές οι υποδομές να προσαρμοστούν.

Σε επίπεδο Περιφέρειας όμως αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης και εξέλιξης του τουριστικού προϊόντος. Η ναυαρχίδα του τουρισμού, η Θάσος, σαφώς παίρνει το μεγαλύτερο ποσοστό του τουρισμού, υπάρχουν όμως πολλές ανεκμετάλλευτες περιοχές στην ΑΜΘ, για αυτό και πασχίζουν να αναπτύξουν γραμμικά το τουριστικό προϊόν σε όλη την περιφέρεια.

«Όσοι δεν έχουνε δει την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη να έρθουν να την επισκεφτούνε και κυρίως το φυσικό σύνορο της χώρας μας τον Έβρο, ο οποίος είναι γεμάτος φυσικές ομορφιές, αλλά και τα δυο νησιά μας, τη Σαμοθράκη και τη Θάσο, την Κομοτηνή, την Ξάνθη, τη Δράμα, την Καβάλα, υπάρχουν απίστευτες ομορφιές όλων των κατηγοριών, για να δει ο καθένας από μας» ανέφερε.

Πηγή: www.paratiritis-news,proininews




Κασσελάκης: “Όσοι αποκλειστούν θα μείνουν έξω από το συνέδριο”

Δριμεία κριτική προς τους 87 για όσα συνέβησαν τις τελευταίες ημέρες με αποκορύφωμα την απομάκρυνση των Κασσελίστας από την Επιτροπή Νομιμοποίησης άσκησε το πρωί της Τετάρτης ο Στέφανος Κασσελάκης, ο οποίος απηύθυνε προτροπή για να υπάρξει διαμαρτυρία έξω από το συνέδριο όσων αποκλειστούν.

«87 μικροί τραμπίσκοι με κατηγορούν για τραμπισμό. Είναι το άκρον άωτον της ειρωνείας. Ας κοιτάξουν τις δικές τους πρακτικές και ας αφήσουν εμάς να προσπαθούμε να μην αποκλειστεί κανείς» είπε στο πλαίσιο αυτό ο Στέφανος Κασσελάκης μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

Όπως σημείωσε «διακυβεύεται η δημοκρατία στο κόμμα» επιμένοντας ότι «δεν υπάρχουν υποψήφιοι πρόεδροι καταστατικά, υπάρχει μια πορεία προς ένα συνέδριο που συγκαλείται μετά την άρση της εμπιστοσύνης προς το πρόσωπό μου».

Μιλώντας γιαόσα συνέβησαν σήμερα τα ξημερώματα, ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι «απομάκρυναν τα στελέχη μας μετά τις ενστάσεις για τις διαγραφές σε ολόκληρες οργανώσεις και ειδικά εκεί που έχουμε μεγάλες πλειοψηφίες όπως στην Αθήνα. Επειδή δεν μπορούν να κόψουν μεμονωμένες περιπτώσεις, διαγράφουν ολόκληρες οργανώσεις».

«Δεν έχουν δικαιώμα να το κάνουν αυτό. Εάν το κάνουν θα είναι παράνομο και αντιδημοκρατικό. Φαντάζεστε να το έκανα αυτό; Συνεδρίαση μετά τα μεσάνυχτα για προγραφές; Η υποκρισία έχει ξεφύγει» συνέχισε ο κ. Κασσελάκης.

«Το κόμμα είναι ο λαός του και ο λαός του κόμματος έχει δείξει ότι με θέλει. Εάν έχουν την πλειοψηφία ας παμε στο συνέδριο» προκάλεσε την πλειοψηφία των 87 προσθέτοντας πώς «εάν ισχύει η καταγγελία για την κυρία Σβίγκου, πρέπει να παραιτηθεί γιατί είναι αλλοίωση του εκλογικού αποτελέσματος».

«Είναι καιρός να σταθούμε όλοι στο ύψος της Δημοκρατίας και όλοι οι δυνητικοί υποψήφιοι να πουν ξεκάθαρα ότι δεν πρέπει να αποκλειστεί κανείς εκλεγμένος σύνεδρος» πρόσθεσε ο κ. Κασσελάκης ο οποίος προανήγγειλε «δεν θα πάμε πουθενά, θα είμαστε παρόντες και όσοι έχουν αποκλειστεί θα είναι ήρεμα και φανερά έξω από το μπουζουξίδικο που θα γίνει το συνέδριο».

Κατέληξε δε, ότι «δεν δίνω εγώ την εντολή ο καθένας έχει τη δική του κρίση αλλά η προτροπή μου θα είναι μια ξεκάθαρη διαμαρτυρία έξω από τον χώρο για να δουν όλοι τους συνέδρους που απέκλεισαν. Να είμαστε παρόντες γιαν δώσουμε το στίγμα ότι η δημοκρατία χρειάζεται συμμετοχή».

protothema.gr




Ανδρουλάκης για ΣΥΡΙΖΑ : Δεν είμαι ο Νέρωνας, δεν χαίρομαι με την καταστροφή

Συνάντηση με δημοσιογράφους είχε νωρίτερα σήμερα ο Νίκος Ανδρουλάκης στη Χαριλάου Τρικούπη, κατά τη διάρκεια της οποίας αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στον ΣΥΡΙΖΑ αλλά και στη Νέα Δημοκρατία.

Ειδικότερα, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ αναφερόμενος στις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ είπε ότι «δεν είμαι ο Νέρωνας να χαίρομαι με την καταστροφή των διπλανών». Παράλληλα, για το ενδεχόμενο συνάντησης με τον Κυριάκο Μητσοτάκη δεν άνοιξε τα χαρτιά του, ωστόσο, χαριτολογώντας όταν επέμεναν να τον ρωτούν οι δημοσιογράφοι, απάντησε πως θα γίνει η συνάντηση… των Φώτων.

Τέλος, αναφερόμενος στις επιθέσεις της ΝΔ και του Άδωνι Γεωργιάδη υπογράμμισε ότι: «Ωραίες οι ατάκες, αλλά σημασία έχει η ουσία. Ο Μητσοτάκης δεν θέλει να σηκώσει το ΠΑΣΟΚ κεφάλι. Θέλει να κυριαρχήσει στο Κέντρο αντιπαρατιθέμενος με τα άκρα».

protothema.gr




Αμερικανικές εκλογές 2024: Ο Ντόναλντ Τραμπ νέος πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών

Ιστορία γράφτηκε τα ξημερώματα της 6ης Δεκεμβρίου του 2024: Ο Ντόναλντ Τραμπ είναι ο 47ος πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών.

Σε μια εκλογική αναμέτρηση στην οποία από την αρχή φάνηκε η μεγάλη νίκη του Ντόναλντ Τραμπ, ο νέος πλανητάρχης «κλείδωσε» την επικράτησή του μετά και την Πενσιλβάνια, η οποία αποτελούσε κομβικό σημείο στο δρόμο προς τον Λευκό Οίκο.
Αυτό που έχει σημασία είναι πως και οι ψηφοφόροι, πέρα από τους εκλέκτορες, επέλεξαν τον Ντόναλντ Τραμπ ως νέος πρόεδρο των ΗΠΑ, καθώς συγκέντρωσε 5 εκατομμύρια ψήφους παραπάνω από την Κάμαλα Χάρις.



Αμερικανικές εκλογές 2024: Συγκεντρώνει 247 εκλέκτορες ο Ντόναλντ Τραμπ, έναντι 214 της Χάρις

Επικράτηση του Ντόναλντ Τραμπ δείχνουν τα μέχρι τώρα στοιχεία στις αμερικανικές εκλογές. Ο Ρεπουμπλικανός πρόεδρος συγκεντρώνει 247 εκλέκτορες ενώ η Κάμαλα Χάρις 214.

Αξίζει, πάντως, να τονιστεί ότι για να βγει νικητής πρέπει να συγκεντρώνει 270. Από τα μέχρι τώρα στοιχεία προκύπτει ότι ο Ντόναλντ Τραμπ, μετά την επικράτησή του σε Τζόρτζια και Βόρεια Καρολίνα, πρέπει να κερδίσει μόνο την Πενσιλβάνια για να επιστρέψει στον Λευκό Οίκο ενώ για να κάνει την ανατροπή η Κάμαλα Χάρις χρειάζεται νίκη σε Μίσιγκαν, Ουϊσκόνσιν και Πενσιλβάνια.
Στο στρατόπεδο του Ντόναλντ Τραμπ επικρατεί αισιοδοξία ενώ στο επιτελείο της Κάμαλα Χάρις μούδιασμα. Χαρακτηριστικά ένας από τους πιο στενούς συμβούλους του Ντόναλντ Τραμπ ανέφερε ότι η διάθεση είναι θετική.
Η Δημοκρατική υποψήφια από την πλευρά της επικρατεί σε Όρεγκον, Βερμόντ, Νέα Υόρκη, Νιου Τζέρζι, Μασαχουσέτη, Μέριλαντ, Ιλινόι, Κολοράντο, Νέο Μεξικό και στην ομοσπονδιακή πρωτεύουσα Ουάσιγκτον.



Άννα Διαμαντοπούλου: Η Συναίνεση δεν Είναι Επικοινωνιακός Εκβιασμός

Υπέρ της πολιτικής των συναινέσεων τάσσεται η Άννα Διαμαντοπούλουυποστηρίζοντας ταυτόχρονα ότι η πρώτη κίνηση για τα μείζονα ζητήματα γίνεται πάντα από την πλευρά της κυβέρνησηςπρος τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

«Η πολιτική των συναινέσεων είναι εξαιρετικά σημαντική για την λειτουργία της δημοκρατίας και για την ανάπτυξη σε μια χώρα», αναφέρει η επικεφαλής πολιτικού σχεδιασμού του ΠΑΣΟΚκαι τονίζει ότι «η ΝΔ επένδυσε στην πολιτική επικοινωνία εναντίον του ΠΑΣΟΚ με αφορμή ψηφοφορίες στη βουλή και την επιλογή του Συνηγόρου του Πολίτη».

Μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ η κυρία Διαμαντοπούλου υπογράμμισε τρία γεγονότα που δείχνουν κατά την άποψή της τα σχετικά βήματα, τόσο από το ΠΑΣΟΚ όσο και από την κυβερνητική παράταξη:

Στην ψηφοφορία για το ΑΣΕΠ το ΠΑΣΟΚ ψήφισε 36 από τα 66 άρθρα και διαφώνησε επί της ουσίας σε θέματα που αφορούν την αξιοκρατική και όχι μόνο την αντικειμενική επιλογή. Προφανώς και έχει το δικαίωμα και την υποχρέωση ως αντιπολίτευση.

Η κυβέρνηση δεν αποδέχτηκε την πρόταση του ΠΑΣΟΚ πρώτα για απολογισμό του σημερινού Συνηγόρου του Πολίτη στη Βουλή και μετά να ακολουθήσει η ψήφιση του νέου Συνηγόρου. Η ΝΔ δεν το δέχτηκε.

Το ΠΑΣΟΚ κατέθεσε τροπολογία για το θέμα της χρηματοδότησης των Σπαρτιατών, θα πρέπει και η κυβέρνηση να μπαίνει στη διαδικασία αποδοχής προτάσεων της αντιπολίτευσης.

«Περί συναίνεσης λοιπόν. Η συναίνεση δεν είναι μια διαδικασία για να εκτεθεί ο αντίπαλος και έχει συγκεκριμένες αρχές και σε αρκετές χώρες οργανωμένους θεσμούς. Η συναίνεση σε όλα τα μεγάλα ζητήματα ξεκινά από την κυβέρνηση. Απαιτεί χρόνο, ωρίμανση και αμοιβαίους συμβιβασμούς. Δεν είναι μια μονομερής διαδικασία όπου κατατίθεται πρόταση για νόμο ή για άτομο και η αντιπολίτευση πρέπει να απαντήσει με ένα «ναι» ή ένα «όχι». Αυτό είναι εκβιασμός για επικοινωνιακούς λόγους», επιμένει η κυρία Διαμαντοπούλου και εξηγεί το σκεπτικό της: «Η συναίνεση δεν μπορεί να χρησιμοποιείται περιπτωσιολογικά επικεντρώνοντας στις διαφωνίες και θεωρώντας αυτονόητη τις συμφωνίες. Όταν υπάρχει πρωτοβουλία της Αντιπολίτευσης είναι σωστό η κυβέρνηση να μην την απορρίπτει απευθείας (στεγαστικό, ΦΠΑ, Αντιμετώπιση της Ακροδεξιάς)»

protothema.gr




Θεοδωρικάκος: Νέα δέσμευση για μειώσεις τιμών και επέκταση της πρωτοβουλίας σε 600 προϊόντα

Συνάντηση με το προεδρείο της ένωσης των σούπερ μάρκετ είχε ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος. 

Η συνάντηση έγινε μετά από αίτημα της ένωσης που ζητούσε ενημέρωση για τις μετρήσεις του ΙΕΛΚΑ, τη σύγκριση των τιμών των προϊόντων με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, την πορεία των μεγεθών του κλάδου των σούπερ μάρκετ, την κοστολόγηση των προϊόντων από το χωράφι στο ράφι, την εξέλιξη της πρωτοβουλίας μείωσης των τιμών και τα μέτρα ελέγχου των τιμών.

Ο κ. Θεοδωρικάκος τόνισε στα μέλη της αντιπροσωπείας πως οφείλουν να συνεχίσουν την πρωτοβουλία για σοβαρές μειώσεις τιμών, να επεκτείνουν την πρωτοβουλία για τους 600 κωδικούς και πέρα από αυτόν τον στόχο, να παρατείνουν χρονικά το μέτρο και να το στηρίξουν τοποθετώντας ειδική σήμανση για τη διευκόλυνση των καταναλωτών.

«Πρέπει όλοι να συνεχίσουν την προσπάθεια μείωσης των τιμών με μείωση του μικτού περιθωρίου κέρδους σε όφελος των καταναλωτών» τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης. «Οι μειώσεις πρέπει να επεκταθούν σε κωδικούς και σε χρονική διάρκεια και να είναι αναλογικές σε όλους τους εμπλεκόμενους παράγοντες της αγοράς», είπε χαρακτηριστικά.

Οι εκπρόσωποι των σούπερ μάρκετ συμφώνησαν και σε αυτό το πλαίσιο αναμένονται οι νέοι κωδικοί με τους οποίους θα συνεχιστεί η πρωτοβουλία μείωσης των τιμών.

protothema.gr

 




Μητσοτάκης: «Οι σχέσεις Ελλάδας – ΗΠΑ δεν επηρεάζονται από τις εκλογές»

Το μήνυμα ότι «ανεξαρτήτως εκλογικού αποτελέσματος στις ΗΠΑ οι ελληνοαμερικανικές σχέσεις είναι στρατηγικές και ως προς το περιεχόμενο δεν θα επηρεαστούν» έστειλε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνάντησή του με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλουμε αφορμή τις σημερινές εκλογές στις ΗΠΑ.

«Πάλι ανεξαρτήτως αποτελέσματος η γεωπολιτική ενηλικίωση της ευρώπης καθίσταται απολύτως απαραίτητη. Με αφορμή, δε, την έκθεση της Ντράγκι έχει έρθει η ώρα η Ευρώπη να ανασκουμπωθεί για το πώς μπορεί να καλύψει το χαμένο έδαφος από τις ΗΠΑ και την Κίνα με δρομολόγηση πολιτικών που θα πρέπει να ξεφύγουν από την πεπατημένη» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.

Σημείωσε, δε, ότι «η έντονη πόλωση και τοξικότητα που βλέπουμε στις ΗΠΑ αποτελεί αυτοτελώς πρόβλημα για τις δημοκρατίες μας. Στη δημοκρατία μπορεί να είμαστε αντίπαλοι αλλά ποτέ εχθροί. Η Δημοκρατία προβλέπει σεβασμό στη γνώμη του άλλου και την αντιπαράθεση σχεδίων και απόψεων, όμως επειδή η Ελλάδα έχει πληρώσει την τοξικότητα δτου δημόσιου διαλόγου πρέπει να έχουμε υπόψη ότι η δημοκρατία ενισχύεται χωρίς τοξικότητα και αχρείαστες αντεγκλήσεις».

Ο κ. Μητσοτάκης ενημέρωσε την κυρία Σακελλαροπούλου και για την κατάθεση σε διαβούλευση δύο νομοσχέδιων που αφορούν το νέο φορολογικό νομοσχέδιο και τον νέο τρόπο υπολογισμού του κατώτατου μισθού από το 2028.

Για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο ο κ. Μητσοτάκης σημείωσε ότι «περιλαμβάνει σημαντικές φορολογικές μειώσεις για το 2025. Είμαστε προσανατολισμένοι στη μείωση φόρων καθώς η οικονομία αναπτύσσεται και παλεύουμε τη μάστιγα της φοροδιαφυγής και το λέω αυτό γιατί σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες οι κυβερνήσεις ακολουθούν αντίθετο δρόμο. Από εδώ και στο εξής η προσοχή στρέφεται στη μεσαία τάξη όσον αφορά τη μείωση των φόρων».

Με αφορμή, τέλος, το νομοσχέδιο για τον νέο τρόπο υπολογισμού του κατώτατου μισθού από το 2028, σημείωσε ότι θα περιέχει τη ρητή δέσμευση ότι οι κατώτατοι μισθοί δεν θα μειώνονται για να προσθέσει ότι «παραμένουμε δεσμευμένοι για αύξηση 950 ευρώ του κατώτατου μισθού μέχρι το 2027».

Σακελλαροπούλου: Σημαντική η συνέχεια της αμερικανικής πολιτικής

Από την πλευρά της η Κατερίνα Σακελλαροπούλου αναφέρθηκε στο «ιδιαίτερο ενδιαφέρον που έχει η συνέχεια της πολιτικής που θα ασκήσει ο/η επόμενος πρόεδρος των ΗΠΑ» προσθέτοντας ότι «αναδεικνύεται η ανάγκη για μια ισχυρή και αυτόνομη Ευρώπη στρατηγικά».

Παράλληλ σημείωσε ότι «το θέμα των αναγκαίων συναινέσεων, η τήρηση των δημοκρατικών διαδικασιών και ο σεβασμός τους είναι πυρηνικό θέμα σε μια δημοκρατία. Είναι προφανές ότι η χώρα μας θα συνεργασεί με όποιον πρόεδρο επιλέξει ο αμερικανικός λαός διατηρώντας τους συμμαχικούς δεσμούς που έχει παραδοσιακά με τις ΗΠΑ».

Ως προς τη φορολογική δικαιοσύνη, τέλος, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας σημείωσε ότι «είναι κεντρικός πυρήνας της δημοκρατίας και όποιο μέτρο λαμβάνεται προς αυτή την κατεύθυνση είναι σηναμτικό. Είναι σημαντικό να επιβαρύνονται όλοι ανάλογα για να διατηρείται η κοινωνική ισορροπία».

protothema.gr




Νέα NAVTEX: Ισχυρισμός για ελληνικές έρευνες σε τουρκική υφαλοκρηπίδα

Πέντε ημέρες πριν από την συνάντηση Γεραπετρίτη και Φιντάν, η Τουρκία επιμένει στην καταγραφή επί του πεδίου των απαράδεκτων αξιώσεών της κάνοντας λόγο για τουρκική υφαλοκρηπίδα στην περιοχή μεταξύ Ρόδου και Καρπάθου με αφορμή την συνέχιση των ερευνών του Ο/V AEGAEO για την ηλεκτρική διασύνδεση των Δωδεκανήσων.

Την Παρασκευή (1/11) το απόγευμα οι ελληνικές Αρχές εξέδωσαν NAVTEX για έρευνες του πλοίου για εγκατάσταση καλωδίων από 2-7 Νοεμβρίου σε περιοχή μεταξύ της Ρόδου και Καρπάθου που εμπίπτει εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων (εκτός από μια μικρή περιοχή διεθνών υδάτων) και καταφανώς εντός ελληνικής μη οριοθετημένης υφαλοκρηπίδας.

Η Τουρκία, ακολουθώντας την ίδια πρακτική όπως συνέβη την προηγούμενη εβδομάδα για έρευνες του πλοίου μεταξύ Λέσβου-Χίου και Χίου-Σάμου, εξέδωσε το απόγευμα του Σαββάτου (2/11) δική της πανομοιότυπη με τις προηγούμενες NAVTEX.

Με αυτήν οι Τουρκία δηλώνει ότι «μέρος της περιοχής των ερευνών αφορά τουρκική υφαλοκρηπιδα η οποία απομένει να οριοθετηθεί με τα παράκτια κράτη» και συγχρόνως ζητά όλες οι «ερευνητικές δραστηριότητες σε περιοχές τουρκικής δικαιοδοσίας να συντονίζονται από τις αρμόδιες τουρκικές αρχές».
Είναι χαρακτηριστικό ότι η Τουρκία εγείρει θέμα τουρκικής υφαλοκρηπίδας σε περιοχή που βρίσκεται εκτός και αυτού ακόμη του παράνομου τουρκολυβικού Μνημονίου και σε σημείο που δεν μπορεί να εγείρει αξιώσεις, παρά μόνο ίσως εάν γινόταν δεκτή η παράνομη και αντίθετη με το Δίκαιο της Θάλασσας αξίωση ότι τα νησιά δεν έχουν θαλάσσιες ζώνες πέραν των χωρικών υδάτων των 6ν.μ.

Και αυτές οι κινήσεις της Τουρκίας δείχνουν πόσο δύσκολο θα είναι το ραντεβού των υπουργών Εξωτερικών των δύο χωρών την ερχόμενη Παρασκευή στην Αθήνα, με την Ελλάδα να επιμένει σταθερά στην θέση για συζήτηση της μόνης διαφοράς, της οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας στην βάση των προβλέψεων του Δικαίου της Θάλασσας και των Διεθνών Συνθηκών και την Τουρκία να επιδιώκει την συζήτηση υπό μορφή πακέτου όλων των μονομερών διεκδικήσεων της έναντι της χώρας μας,με γενικόλογες μόνο αναφορές στο Διεθνές Δίκαιο και σε «δίκαιη» λύση.

H ελληνική NAVTEX

ZCZC QA42
011700 UTC OKT 24

STATHMOS IRAKLEIO AR.MIN. 1122/24
KARPATHIO PELAGOS
NISOS RODOS – NISOS KARPATHOS
EREVNITIKES ERGASIES GIA EGKATASTASI KALODION
APO TO PLOIO O/V 'AEGAEO'
APO 02 MECHRI 07 NOE 24
STI GRAMMI POU ENONEI TA SHMEIA:
35-53.25B 027-46.89A
35-52.62B 027-46.71A
35-52.17B 027-46.34A
35-51.76B 027-45.33A
35-51.80B 027-43.58A
35-53.22B 027-37.50A
35-53.55B 027-33.37A
35-53.29B 027-29.66A
35-52.08B 027-23.34A
35-51.45B 027-20.32A
35-48.86B 027-15.88A
35-38.57B 027-11.97A
35-36.62B 027-12.10A
35-34.10B 027-13.69A

35-33.43B 027-13.99A
35-32.28B 027-13.90A
35-31.55B 027-12.97A
35-31.87B 027-12.01A

TIREITAI APOSTASI ASFALEIAS 0.5 NM
AKYROSI MINYMATOS TIN 072200 UTC NOE 24
NNNN

H τουρκική NAVTEX

TURNHOS N/W : 1046/24 (İzmir NAVTEX Station) (Published Date: 02-11-2024 15:20)
TURNHOS N/W : 1046/24

AEGEAN SEA
1. SOME PART OF AREA PROMULGATED WITH NAVTEX HA42-1122/24
IS WITHIN TURKISH CONTINENTAL SHELF IN THE
AEGEAN SEA THE LIMITS OF WHICH ARE YET TO BE
DELIMITED BY COASTAL STATES.

2. ALL RESEARCH ACTIVITIES IN TURKISH MARITIME
JURISDICTION AREA MUST BE COORDINATED WITH
RELEVANT TURKISH AUTHORITIES.

3. CANCEL THIS MESSAGE 072200Z NOV 24.

protothema.gr




Κασσελάκης: «Δεν είμαστε σε επικοινωνία με τον Τσίπρα»

Συνέντευξη στη Σίσσυ Χρηστίδου και την εκπομπή «Χαμογέλα και Πάλι», που τον ακολούθησε μάλιστα στην πρόσφατη περιοδεία του στη Χαλκίδα, παραχώρησε ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανος Κασσελάκης.

«Δεν υπάρχουν αυτή την στιγμή επίσημα υποψήφιοι για την ηγεσία του κόμματος. Το συνέδριο θα αποφασίσει για όλα» δήλωσε, μεταξύ άλλων, ενώ, ερωτηθείς για τον πρώην πρωθυπουργό και πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα, είπε: «Δεν είμαστε σε επικοινωνία αυτή την στιγμή, το οποίο με λυπεί».

Ξεκαθάρισε, δε: «Επειδή υπάρχουν πολλές συζητήσεις περί νέου φορέα, έχω υπάρξει ξεκάθαρος ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να μείνει αυτόνομος». Στο πλαίσιο αυτό, ανέφερε για τον προκάτοχό του πως, «σε περίπτωση που ή εκείνος ή κάποιος άλλος κάνει κάτι για νέο φορέα της Κεντροαριστεράς, θα είμαι απέναντι».

«Θα αποχωρήσει μαζικά ο κόσμος»

Για το ενδεχόμενο δημιουργίας προσωποπαγούς κόμματος, απάντησε: «Δεν έχουμε ανάγκη να κάνουμε δικό μου κόμμα. Έχουμε κόμμα». Και συνέχισε: «Αν με αποκλείσουν, θα είναι ακόμη μια αντιδημοκρατική επιλογή», εκτιμώντας πως «δεν θα υπάρχει ΣΥΡΙΖΑ την επόμενη ημέρα, θεωρώ ότι θα αποχωρήσει μαζικά ο κόσμος». «Είναι πολιτικό το ζήτημα. Αν δεν είναι δημοκρατικές οι διαδικασίες, πολύ απλά αυτό το κόμμα θα έχει φτάσει όντως στο τέλος του» συμπλήρωσε.

«Επικρατεί μια αναστάτωση για τις λίστες» περιέγραψε ακόμη για τις σημερινές εκλογικές διαδικασίες και συμπλήρωσε πως «πρέπει να λυθεί άμεσα, ώστε κάθε μέλος του ΣΥΡΙΖΑ να έχει το δημοκρατικό του δικαίωμα». «Εάν δεν δοθεί η ευκαιρία να είμαι στην κάλπη στα τέλη του Νοέμβρη, θεωρώ ότι θα ρευστοποιηθεί ο ΣΥΡΙΖΑ μέχρι τότε», καθώς «πολύ απλά θα χάσει τη βάση του, δεν θα υπάρχει κόμμα» δήλωσε ο κ. Κασσελάκης, απευθύνοντας κάλεσμα στα μέλη του κόμματος και ιδίως «στον νέο κόσμο» να προσέλθει στις κάλπες.

Αναφερόμενος στην υποδομή του γραφείου του, είπε: «Έχουμε 35 γραμμές και είναι όλες κατειλημμένες», συμπληρώνοντας ότι «υπάρχει τεράστια δίψα στον κόσμο να διορθώσει όλα όσα έχουν γίνει τους τελευταίους δύο μήνες». Για τα μέλη που δεν μπορούν να εντοπίσουν το όνομά τους λίστες, τόνισε πως «πρέπει να πάρουν τηλέφωνο στο κόμμα ως πρώτη αντίδραση» για να μην αποκλειστούν, όπως και ακολούθως να καταγγείλουν το περιστατικό.

Αναφορικά με την έκβαση της διαδικασίας τη χθεσινή ημέρα, υπογράμμισε: «Είμαι ικανοποιημένος και είμαι αισιόδοξος, αλλά δεν μου αρέσει γενικά η όλη αυτή η αντιμετώπιση των δύο στρατοπέδων», για να προσθέσει: «Δεν θεωρώ τους συνέδρους, κομπάρσους. Δεν μου αρέσει ότι τους θεωρούμε όλους ότι ακολουθούν μια γραμμή». «Το λυπηρό της υπόθεσης είναι ότι κάνουμε ένα ολόκληρο συνέδριο για να αποκλειστεί ένας άνθρωπος» δήλωσε, λέγοντας για τους εσωκομματικούς αντιπάλους του πως «προφανώς ξέρουν πάρα πολύ καλά τι θα δουν στην κάλπη. Πλέον είμαι πεπεισμένος ότι θα το δούμε από την πρώτη Κυριακή και με μεγάλη διαφορά από όλους τους υπόλοιπους».

Ερωτηθείς για την πρόταση μομφής, ο Στέφανος Κασσελάκης υποστήριξε πως «δεν την προκάλεσα καθόλου». Στον αντίποδα, «από την πρώτη βδομάδα αμφισβητήθηκα» ισχυρίστηκε, κάνοντας λόγο για «προειλημμένη απόφαση». «Ο μόνος ο οποίος ανέλαβε την ευθύνη πέρυσι ήταν ο Αλέξης Τσίπρας» υποστήριξε ο κ. Κασσελάκης, για να συμπληρώσει πως «κανείς από αυτούς που επικαλούνται τις αριστερές αξίες για τον αποκλεισμό μου δεν ανέλαβε την ευθύνη».

Πιέσεις για «κεντροαριστερό χυλό»

«Θα πηγαίναμε σε Καταστατικό Συνέδριο» τόνισε επιπλέον ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και περιέγραψε αυτήν του την απόφαση ως καταλυτική, λέγοντας πως «υπάρχουν πιέσεις να συγχωνευτεί ο ΣΥΡΙΖΑ σε έναν κεντροαριστερό χυλό».

«Ναι, υπάρχει ένας ευρύτερος προοδευτικός κόσμος, αλλά δεν μπορούμε να πιεστούμε σε καταστάσεις που ρευστοποιούν τα κόμματα» συνέχισε. «Πιέσεις βγάλτε τον Κασσελάκη να βάλουμε άλλον για να τα ενώσει, δεν πρόκειται να γίνουν αυτά».

Ο ίδιος εμφανίστηκε «πολύ ικανοποιημένος από τη διαδικασία που ακολουθήσαμε, για να αναδείξουμε το ψηφοδέλτιο» στις ευρωεκλογές και παρατήρησε με νόημα ότι «αφήσαμε πλεόνασμα στο κόμμα από την εκλογική αποζημίωση που πήραμε».

«Λάθη πάντα υπάρχουν» δήλωσε για το προηγούμενο χρονικό διάστημα, παρατηρώντας ότι «θα πήγαινα για εκλογές τον Φεβρουάριο, όταν προκλήθηκα και θα έπρεπε να είχαμε προβεί άμεσα σε εκλογή νέας Κεντρικής Επιτροπής». «Ένα κόμμα πρέπει να τραβάει κουπί στην ίδια κατεύθυνση. Δεν μπορείς να έχεις μια καθημερινή εσωστρέφεια» επισήμανε ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, για να υποστηρίξει πως «φυσικά και θα πάω στο συνέδριο, φυσικά θα καταγγέλλουμε τις ελλείψεις που υπάρχουν».

«Στρώσαμε το κρεβάτι για την κυβέρνηση της ΝΔ» απάντησε ακόμη για το «μαξιλάρι» των 37 δισ., ενώ ανταπάντησε στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, να αφήσει τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ να αποφασίσουν για τον εαυτό τους τι θέλουν, διερωτώμενος με νόημα: «Ποιανού είναι η ΝΔ;». Για την επόμενη μέρα, κατέληξε: «Θα προχωρήσουμε σε εκλογές, για να μπορεί η βάση να αποφανθεί».

protothema.gr




ΣΥΡΙΖΑ:Όλα κρίνονται στο συνέδριο

«Καλή τύχη» εύχεται στον πρώην πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Στέφανο Κασσελάκη η πλειοψηφία, μετά την μεταμεσονύχτια ανάρτησή του, με την οποία ο πρώην Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ χαρακτηρίζει «ευπρόσδεκτη» την νίκη της πλειοψηφίας και ταυτόχρονα «fake» τα εκλογικά αποτελέσματα.

«Ο Στέφανος Κασσελάκης απόψε παραδέχτηκε την ήττα του θριαμβολογώντας γι’ αυτήν. Παράλληλα χτίζει την επιχειρηματολογία του για την αμφισβήτηση του αποτελέσματος του συνεδρίου που θα είναι συντριπτικό εναντίον του» ανταπάντησε η πλειοψηφία και ενώ ο πρώην Πρόεδρος του κόμματος ζητά τώρα να μην ενεργοποιηθεί τυχόν αποκλεισμός εκλεγμένων συνέδρων από την Επιτροπή Νομιμοποίησής τους, διατηρώντας τις εσωκομματικές δυνάμεις του.

Ο Στέφανος Κασσελάκης με ανάρτησή του αμφισβητεί το αποτέλεσμα της πλειοψηφίας, δεν δίνει την εκτίμηση του και τους λέει να μην κόψουν συνέδρους – για να κρατήσει το συσχετισμό που διαμόρφωσε.

Η ανάρτηση Κασσελάκη: 

«Σήμερα κάνατε το πρώτο μεγάλο βήμα για την επιστροφή της Δημοκρατίας στον ΣΥΡΙΖΑ.

Ευχαριστώ τους χιλιάδες από εσάς που περίμεναν ακόμα και ώρες για να πιστοποιηθούν, μέσα στο οργανωτικό χάος.
Ευχαριστώ όλους εσάς που δεν κατάφεραν να ψηφίσουν γιατί κόπηκαν παράνομα, όμως πήγαν στην κάλπη, ήταν εκεί. Αυτή η νίκη ανήκει και σ’ εσάς.

Ευχαριστώ τους εκατοντάδες εθελοντές μας, τους συνεργάτες μου, όλες και όλους σας. Συγχαίρω όλους τους συνέδρους -με όποια πλευρά κι αν εξελέγησαν- και τους εύχομαι επιτυχή παρουσία στο Συνέδριο.

Αυτή η σαρωτική νίκη δεν έχει πάνω το όνομά μου. Έχει πάνω της γραμμένη τη λέξη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.

Δυστυχώς, εδώ και μήνες, μία μικρή ομάδα έχει αποφασίσει να διαγράψει τη λέξη αυτή από το λεξιλόγιό της.
Σήμερα, θα έπρεπε να αποδεχτούν το αποτέλεσμα -που είναι υπογεγραμμένο και ελεγμένο από κάθε ΟΜ και Νομαρχιακή- και να πάμε ομαλά στο Συνέδριο. Αντί γι’ αυτό, διάλεξαν να βγάζουν fake αποτελέσματα.

Όμως η νίκη που επικαλούνται είναι ευπρόσδεκτη.
Αφού ισχυρίζονται ότι είναι νικητές, δεν υπάρχει λόγος να ενεργοποιήσουν αύριο την επιτροπή νομιμοποίησης για να κόψουν συνέδρους. Έχουν την πλειοψηφία; Πάμε στο συνέδριο λοιπόν με τους εκλεγμένους μας συνέδρους, κανονικά και δημοκρατικά.

Κρούω τον κώδωνα του κινδύνου: Η ενεργοποίηση επιτροπής έκδοσης πιστοποιητικών κοινωνικών φρονημάτων για να κοπούν ΕΚΛΕΓΜΕΝΟΙ ΣΥΝΕΔΡΟΙ είναι μία πράξη που δεν έχει επιστροφή. Μας γυρίζει σε σκοτεινά χρόνια της μετεμφυλιακής Δεξιάς και θα αποτελέσει κηλίδα που θα μείνει για πάντα στο σώμα της Αριστεράς.

Μία τέτοια πράξη δεν θα γίνει ανεκτή από την ψυχή της παράταξης, που έδειξε και σήμερα τη δύναμή της. Και θα γυρίσει μπούμερανγκ.
Όπως είδαμε όλοι, η δημοκρατία δεν εκβιάζεται.
Η δημοκρατία δεν εμποδίζεται.
Η δημοκρατία δεν αποκλείεται και δεν αποκλείει».

Οι απάντηση των 87:

Ο Στέφανος Κασσελάκης απόψε παραδέχτηκε την ήττα του θριαμβολογώντας γι’ αυτήν.

Παράλληλα χτίζει την επιχειρηματολογία του για την αμφισβήτηση του αποτελέσματος του συνεδρίου που θα είναι συντριπτικό ενάντιον του.

Καλή τύχη στον ίδιο και στο «business friendly» κόμμα του.

Εκεί ίσως μπορεί να αποκλείει υποψήφιους συνέδρους, να διορίζει «ημέτερους» σε εφορευτικές επιτροπές και να κάνει νοθείες. Όχι στον ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία.

Η διαδικασία εκλογής συνέδρων

Νωρίτερα κατά την διάρκεια της  καταμέτρησης στα εκλογικά τμήματα των Οργανώσεων Μελών, οι οποίες ανέρχονται σε 550 στον αριθμό, για την εκλογή συνέδρων στον ΣΥΡΙΖΑ, όπως και κατά την πρώτη μέρα της διαδικασίας, νικητές δήλωναν τόσο η πλειοψηφία όσο και η πλευρά Κασσελάκη.

Όπως ανέφεραν πηγές της πλειοψηφίας, καταγράφεται «καθαρή επικράτηση στα πρώτα αποτελέσματα από τις εκλογές αντιπροσώπων για το συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ».  «Ο ενθουσιασμός στο επιτελείο του Στέφανου Κασσελάκη ήταν έκδηλος, καθώς τα πρώτα αποτελέσματα έδειχναν μια συντριπτική νίκη με ποσοστά που αγγίζουν το 69%» ανέφεραν, από την άλλη, πηγές από το επιτελείο του πρώην προέδρου. «Αυτή η άνετη επικράτηση υποδηλώνει ότι οι προσδοκίες του επιτελείου επιβεβαιώνονται, καθώς οι εκλογικές διαδικασίες προχωρούν και ολόκληρες νομαρχιακές αρχίζουν πλέον να ενσωματώνονται».

Σύμφωνα «με τις μέχρι τώρα καταμετρήσεις σε 1.545 συνέδρους, 1.009 στηρίζουν τον Στέφανο Κασσελάκη και 536 στηρίζουν κάποιον άλλον. Το ποσοστό αυτή τη στιγμή είναι στο 65% υπέρ του Στέφανου Κασσελάκη», αναφέρουν από το επιτελείο του πρώην πρόεδρου του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Διαφορετική εικόνα έδιναν πηγές προσκείμενες στους «87».

Τα πραγματικά αποτελέσματα ως τώρα είναι 671 – 331 υπέρ της πλειοψηφίας, δηλαδή ποσοστό 67%, όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές. «Ο κ. Κασσελάκης με λογικές Τραμπ συνεχίζει για ακόμη μια μέρα να αντιστρέφει την πραγματικότητα με προφανή στόχο να τορπιλίσει τις διαδικασίες του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ προετοιμάζοντας το νέο «business friendly» κόμμα του», σχολιάζουν ακόμη.

Από την πλευρά της πλειοψηφίας, απαντούν ακόμη στις «διαρροές» της πλευράς Κασσελάκη, με τα… απoτελέσματα στο περίφημο νησί της Ψιμύθου, που, ως γνωστόν, δεν υπάρχει και είναι αποκύημα της φαντασίας των χρηστών του Twitter.

«Ο πανικός είναι πάντα ένας κακός σύμβουλος, και τα αποτελέσματα υπέρ του Στέφανου Κασελάκη έχουν οδηγήσει τους αντιπάλους του σε… γκέλες» ανταπαντούν πηγές από το επιτελείο Κασσελάκη.

«Όπως συνέβη χθες σε πολλές περιπτώσεις, έτσι και σήμερα όπως για παράδειγμα στην Α’ Θεσσαλονίκης, που πριν ακόμα ολοκληρωθεί η καταμέτρηση, και με την οργάνωση κέντρου να απουσιάζει, δόθηκε ένα νούμερο το οποίο δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα» συνεχίζουν οι ίδιες πηγές. «Να ενημερώσουμε συνεπώς πως ο αληθινός αριθμός συνέδρων είναι 114 υπέρ του Κασσελάκη και 93 υπέρ όλων των υπολοίπων. Υπαρχουν αλλωστε τα πρακτικά που το αποδεικνύουν. Θα συνιστούσαμε ψυχραιμία και εγκράτεια», καταλήγουν.

Δείτε αποτελέσματα

Από την πλευρά της πλειοψηφίας

Πηγές της πλειοψηφίας αναφέρουν πως σε 46 οργανώσεις μελών, οι σύνεδροι κατανέμονται 124-31 υπέρ της πλειοψηφίας.

Ραφήνα 6-6 ισοπαλία

ΝΕ Λάρισας 45-23 υπέρ πλειοψηφίας

Παιανία 6-5 υπέρ πλειοψηφίας

ΟΜ Πολίχνης 6-2 υπέρ πλειοψηφίας

ΟΜ Παυλου Μελά 17-2 υπέρ πλειοψηφίας

Κοζάνη 19-6 υπέρ της πλειοψηφίας

Μεσολόγγι 8-3 υπέρ πλειοψηφίας

Πέραμα 4-3 υπέρ πλειοψηφίας

Ρέντη 3-2 υπέρ πλειοψηφίας

Θρακομακεδόνες 6-2 υπέρ πλειοψηφίας

Μεσσηνία (συνολικό): 38-20 υπέρ της πλειοψηφίας

Βότση 7-1 υπέρ πλειοψηφιας

Κέντρο Καλαμαριάς 14-2 υπέρ πλειοψηφιας

Φιλαδέλφεια 9-6 υπέρ πλειοψηφίας

Φιλοθέης 6-5 υπέρ πλειοψηφίας

1η ΟΜ Περιστερίου 7-1 υπέρ πλειοψηφίας

4η ΟΜ Περιστερίου 6-5 υπέρ πλειοψηφίας

4ου Διαμερίσματος Περάματος 4-3 υπέρ πλειοψηφίας

4ου Διαμερίσματος Πειραιά 5-1

Καλαμαριάς 22-10 υπέρ πλειοψηφίας

Νομαρχιακή Ημαθίας: 25-11 υπέρ πλειοψηφίας

Δυτικά Τρικάλων 5-4 υπέρ πλειοψηφίας

Γκύζη 2-0 υπέρ πλειοψηφίας

Καισαριανής 3-2 υπέρ πλειοψηφίας

Ρέντη 3-2 υπέρ πλειοψηφίας

Πεύκα Θεσ/νίκης 6-0 υπέρ πλειοψηφίας

Ζαγορα 1-0 υπέρ πλειοψηφίας

Σκόπελος 2-0 υπέρ πλειοψηφίας

Νότιο Πήλιο 2-0 υπέρ πλειοψηφίας

Αγχιάλου 1-1 υπέρ πλειοψηφίας

Χασιάς 3-0 υπέρ πλειοψηφίας

Μάνδρας 2-0 υπέρ πλειοψηφίας

Μαγούλας 2-0 υπέρ πλειοψηφίας

Ν. Πέραμος 1-1

Μεγάρων 5-2 υπέρ πλειοψηφίας

ΟΜ Νεάπολης Θεσσαλονίκης 9-1 υπέρ πλειοψηφίας

ΟΜ δικηγόρων Θεσσαλονίκης 1 – 0 υπέρ πλειοψηφίας

Ιστιαία Αιδηψός: 3-2 υπέρ της πλειοψηφίας

Λίμνη Μαντούδι Αγία Άννα: 1-0 υπέρ της πλειοψηφίας

Σκύρος: 2-0 υπέρ της πλειοψηφίας

Ερέτρια: 4-1 υπέρ της πλειοψηφίας

Αρτάκη: 3-1 υπέρ της πλειοψηφίας

Αλιβέρι: 6-2 υπέρ της πλειοψηφίας

Οινιάδων 4-1 υπέρ πλειοψηφίας

Μακρυνείας 3-0 υπέρ πλειοψηφίας

Παραβόλα 5-0 υπέρ πλειοψηφίας

Καινούργιου 3-0 υπέρ πλειοψηφίας

Παναιτώλιου 3-0 υπέρ πλειοψηφίας

Λεπένου 4-0 υπέρ πλειοψηφίας

Αμφιλοχίας 5-0 υπέρ πλειοψηφίας

Βόνιτσας 3-0 υπέρ πλειοψηφίας

Λέσβος ισοπαλία 11-11

ΟΜ Εργαζομένων Λιμανιού Πειραιά 1 – 0

Γιάννενα 27 -33 υπέρ πλειοψηφίας

Λαμία: 10-9 υπέρ πλειοψηφίας

Κάποια ενδεικτικά αποτέλεσμα νομών με την έως τώρα ενσωμάτωση που δείχνουν την καθαρή επικράτηση της πλειοψηφίας αναφέρουν πηγές προσκείμενες στους «87». Αναλυτικά, τα αποτελέσματα:

Κεφαλονιά 11-5 υπέρ πλειοψηφίας

Αχαΐα 91-49 υπέρ της πλειοψηφίας

Αιτωλοακαρνανία 46-18 υπέρ της πλειοψηφίας

Εύβοια 21-6 υπέρ της πλειοψηφίας

Γρεβενά 9-4 υπέρ της πλειοψηφίας

Άρτα 35-12 υπέρ της πλειοψηφίας

Α Θεσσαλονίκης 97-87 υπέρ της πλειοψηφίας

Β Θεσσαλονίκης 41-16 υπέρ της πλειοψηφίας

Σέρρες 23-8 υπέρ της πλειοψηφίας

Θεσπρωτία 15-9 υπέρ της πλειοψηφίας

Ημαθία 26-11 υπέρ της πλειοψηφίας

Μαγνήσια 26-26

Ηλεία (συνολικό) 35-25 υπέρ πλειοψηφίας

Νομαρχιακή Λάρισας 47-22 υπέρ της πλειοψηφίας

Νομαρχιακή Ηρακλείου Κρήτης 66-55

Πρέβεζα 21-9 υπέρ πλειοψηφίας

Χανιά 36-22 υπέρ πλειοψηφίας

Στα Επτάνησα 60-24 υπέρ της πλειοψηφίας

Στην Ανατολική Αθήνα 65-53 υπέρ της πλειοψηφίας

Υπέρ Κασσελάκη:

Νομαρχιακή Ιωαννίνων 36 -27

ΝΕ Αργολίδας (4 ΟΜ) 28-7

ΝΕ Λάρισας 17-24

Νομαρχιακή Ηρακλείου 69 υπέρ Κασσελακη, 53 όλοι οι άλλοι

Νομαρχιακή Αρκαδίας 17-9 υπέρ Κασσελάκη

Νομαρχιακή Πέλλας 58 – 3 υπέρ Κασσελάκη

Νομαρχιακή Καβάλας 17-  12 υπέρ Κασσελάκη 

Από την πλευρά Κασσελάκη

ΟΜ Γιαννιτσά 27-0 υπέρ Κασσελάκη

ΝΕ Α’ και Β’ Πειραιά σε 11 οργανώσεις σύνολο συνέδρων 60: 42-18 υπέρ Κασσελάκη

ΟΜ Εξαρχειων 20-0 υπέρ Κασσελάκη

Αν. Αττική (στις 13 ΟΜ από 17) 80 – 37 υπέρ Στέφανου Κασσελάκη

Νομαρχιακή Καστοριάς: 15 – 2 υπέρ Κασσελάκη

Νομαρχιακή Κιλκίς 14-9 υπέρ Κασσελάκη

Ναύπλιο 9-3 υπέρ Κασσελάκη

Δάσος Χαϊδάριου 18-0

Κέντρο Χαιδαριου 11-0

Σύνολο Χαϊδάρι 29-0

Β’ Πειραιά 14-0

Καραμπουρνακι 6-2 υπέρ Κασσελάκη

Κρήνη 1-0 υπέρ Κασσελάκη

Ντεπώ 6-3 υπέρ Κασσελάκη

Λευκός πύργος 5-0 υπέρ Κασσελάκη

Λαύριο 6-3 υπέρ Κασσελάκη

Κυψέλη 9-1 υπέρ Κασσελάκη

Ξάνθη, Ανατολικά 9-0 υπέρ Κασσελάκη

Ξάνθη, Δυτικά 6-4 υπέρ Κασσελάκη

Κεραμεικος 10-4 υπέρ Κασσελάκη

Νομαρχιακή Φωκίδας 11-3 υπέρ Κασσελάκη

Νομαρχιακή Χαλκιδικής 23-0 υπέρ Κασσελάκη

Βοιωτία 25-8 υπέρ Κασσελάκη

ΟΜ Σαρωνικού 12-0 υπέρ Κασσελάκη

Κατω Αχαρναί 5-1 υπέρ Κασσελάκη

Ιστορικό Κέντρο Αθήνας 9-0 υπέρ Κασσελάκη

Καματερό 7-0 υπέρ Κασσελάκη

Καλλικράτεια 5-0 υπέρ Κασσελάκη

Σιθωνία 5-0 υπέρ Κασσελάκη

Ορμύλια 3- 0 υπέρ Κασσελάκη

Αρναία 1-0 υπέρ Κασσελάκη

Ιερισσος 4-0 υπέρ Κασσελάκη

Πολύγυρος 5-0 υπέρ Κασσελάκη

Ο.Μ Χωρυγίου 2-0 υπέρ Κασσελάκη

Ο.Μ Γουμένισσας 3-0 υπέρ Κασσελάκη

Ιερισσός Ηρακλείου 5-0 υπέρ Κασσελάκη

Ανατολικές συνοικίες Ηρακλείου 7-0 υπέρ Κασσελάκη

Αμπελόκηποι 9-1 υπέρ Κασσελάκη

Θερισσος Ηρακλείου 5-0 υπέρ Κασσελάκη

ανατολικός συν Ηρακλείου 7-0 υπέρ Κασσελάκη

Ιεραπετρα 3-4 υπέρ Κασσελάκη

Μέγαρα 5-2

Λαύριο 5-4 υπέρ Κασσελακη

Ανατολική Αττική 42 – 16 και ένας ουδέτερος

Σητεία 3-1 υπέρ Κασσελάκη

Ά Αθήνας 172 – 60 ποσοστό 74,1%

Δυτική Αθήνα 142 – 61 ποσοστό 70%

Πολεμικό κλίμα και κατηγορίες εκατέρωθεν

Το κλίμα ήταν κάτι περισσότερο από πολεμικό, καθώς η μία μετά την άλλη εκτοξεύονται οι καταγγελίες για την εκλογική διαδικασία, τόσο από πλευράς του πρώην προέδρου, Στέφανου Κασσελάκη, όσο και από την πλευρά της πλειοψηφίας.

Συγκεκριμένα, η πλειοψηφία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ κατήγγειλε προπηλακισμούς και λεκτικές επιθέσεις από μέλη προσκείμενα στον Στέφανο Κασσελάκη στις οργανώσεις μελών στη Σαλαμίνα, την Κοζάνη, το Χαϊδάρι και το Κορωπί. Κατά πληροφορίες, στην περίπτωση της Σαλαμίνας και της Κοζάνης επενέβη και η αστυνομία, ενώ στο Χαϊδάρι και το Κορωπί έγινε προσπάθεια να πέσουν στην κάλπη περισσότερα του ενός ψηφοδέλτια.

Στον αντίποδα, σε καταγγελία για τις ψήφους των Ελλήνων του εξωτερικού προχώρησε η πλευρά Κασσελάκη, αναφέροντας πως όσοι από τους ενδιαφερόμενους δεν έλαβαν ειδικό σύνδεσμο (λινκ) για να ψηφίσουν από το εξωτερικό, τους παρέπεμψαν στο e-mail: development@syriza.gr. Όμως, όταν επιχείρησαν να επικοινωνήσουν ηλεκτρονικά, οι ενδιαφερόμενοι και μέλη του ΣΥΡΙΖΑ έλαβαν απάντηση που παρουσίαζε ως ανύπαρκτη την ηλεκτρονική διεύθυνση, στην οποία τους είχαν παραπέμψει.

Όπως πάντως ανέφεραν πηγές της Κουμουνδούρου, η διαδικασία για τις ΟΜ Εξωτερικού (Οργανώσεις Μελών) γίνεται ηλεκτρονικά και θα ολοκληρωθεί στις 23:59.

protothema.gr

 

 

 




Φάμελλος : “Να ξαναχτίσουμε τον ΣΥΡΙΖΑ μαζί με τους πολίτες”

Ο Σωκράτης Φάμελλος, υποψήφιος για την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, μιλά στον “Αναλυτή” για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ελληνική κοινωνία.

Με ουσιαστικό λόγο, τοποθετείται κατά της ακρίβειας, της ιδιωτικοποίησης του νερού και σχολιάζει τις πρόσφατες εσωκομματικές εξελίξεις.

Εκφράζει ανοιχτά τη διαφωνία του με την υποψηφιότητα Κασσελάκη, τονίζοντας την ανάγκη για ενότητα και προσήλωση στις αξίες του κόμματος.

Δημοσιογράφος: Κύριε Φάμελλε, θα ξεκινήσουμε με ένα καίριο ζήτημα που αφορά όλους τους Έλληνες: την ακρίβεια. Ποιες είναι οι θέσεις σας για την αντιμετώπιση του φαινομένου που πλήττει τις οικογένειες;

Σωκράτης Φάμελλος: Είναι αδιαμφισβήτητο ότι η ακρίβεια αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση για τους πολίτες αυτή τη στιγμή. Βλέπουμε να αυξάνονται συνεχώς οι τιμές σε είδη πρώτης ανάγκης, ενέργεια και καύσιμα, κάτι που συμπαρασύρει και το κόστος ζωής συνολικά.

Στον ΣΥΡΙΖΑ πιστεύουμε ότι η κυβέρνηση δεν έχει λάβει τα απαραίτητα μέτρα για να συγκρατήσει τις τιμές. Η πολιτική μας στηρίζεται σε τρεις βασικούς άξονες: την αυστηρή εποπτεία της αγοράς, τον έλεγχο των μεγάλων εταιρειών που εκμεταλλεύονται τη συγκυρία και την ουσιαστική στήριξη των ευάλωτων νοικοκυριών μέσω άμεσων μέτρων, όπως η μείωση του ΦΠΑ στα τρόφιμα και οι επιδοτήσεις ενέργειας.

Αυτά τα μέτρα μπορούν να ελαφρύνουν τους πολίτες και να σταθεροποιήσουν την οικονομία.

Δημοσιογράφος: Ένα άλλο σοβαρό ζήτημα που απασχολεί τους πολίτες είναι η ιδιωτικοποίηση του νερού μέσω συγχωνεύσεων των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης και Αποχέτευσης (ΔΕΥΑ). Ποια είναι η θέση σας επ’ αυτού;

Σωκράτης Φάμελλος: Η απόφαση για συγχωνεύσεις των ΔΕΥΑ σε μια κεντρική δομή αποσκοπεί ξεκάθαρα στην προετοιμασία της ιδιωτικοποίησης του νερού, κάτι που για εμάς είναι απολύτως απαράδεκτο. Το νερό είναι δημόσιο αγαθό και βασικό δικαίωμα. Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε σε ιδιώτες να κερδοσκοπούν εις βάρος των πολιτών, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για την πρόσβαση σε πόσιμο και καθαρό νερό.

Στον ΣΥΡΙΖΑ, η δέσμευσή μας είναι να διατηρήσουμε τις ΔΕΥΑ ως δημόσιες υπηρεσίες υπό τη διοίκηση της τοπικής αυτοδιοίκησης, ώστε να εξασφαλίζουμε ποιοτικές υπηρεσίες και προσιτό κόστος για τους πολίτες. Πρέπει να είμαστε σαφείς: η ιδιωτικοποίηση του νερού δεν θα είναι ποτέ αποδεκτή, και εμείς θα αντισταθούμε με κάθε τρόπο σε τέτοια σχέδια.

Δημοσιογράφος: Μετά τις εσωτερικές διαδικασίες στον ΣΥΡΙΖΑ και τον αποκλεισμό της υποψηφιότητας Κασσελάκη, ποια είναι η άποψή σας για το πώς προχωρά η δημοκρατική λειτουργία του κόμματος;

Σωκράτης Φάμελλος: Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ένα κόμμα με δημοκρατικές διαδικασίες και προοδευτική ιδεολογία, και σε αυτές τις αρχές βασίζεται η δομή και η πορεία μας. Η διαδικασία για την εκλογή του προέδρου είναι ανοιχτή, διαφανής και δίκαιη.

Προσωπικά, πιστεύω πως η διαδικασία αυτή θα ενδυναμώσει το κόμμα μας, δίνοντας στους πολίτες τη δυνατότητα να επιλέξουν τη νέα ηγεσία που θα καθοδηγήσει τη χώρα.

Όσο για τον κ. Κασσελάκη, ο αποκλεισμός του ήταν αναγκαίος για να διαφυλάξουμε την ακεραιότητα και τη συνοχή του κόμματος.

Η υποψηφιότητά του έφερε στη δημοσιότητα ζητήματα που θεωρώ δεν συνάδουν με τις αρχές και τις αξίες του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι απαραίτητο να προχωρήσουμε ενωμένοι, με ανθρώπους που ασπάζονται τις ίδιες ιδέες και οράματα.

Δημοσιογράφος: Πώς κρίνετε την πορεία του κ. Κασσελάκη και τι σημαίνει για το κόμμα;

Σωκράτης Φάμελλος: Η πορεία του δεν ανταποκρίνεται ούτε στις αξίες, ούτε στους αγώνες που έχει δώσει το κόμμα όλα αυτά τα χρόνια. Θεωρώ πως η παρουσία του έφερε περισσότερο αντιπαράθεση και αβεβαιότητα, παρά ουσιαστική πολιτική προσφορά. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι ένα κόμμα που συμβιβάζεται ή υποτάσσεται σε επικοινωνιακά παιχνίδια. Χρειαζόμαστε ηγέτες που κατανοούν και σέβονται την ιδεολογία μας, που πιστεύουν στις αξίες της κοινωνικής δικαιοσύνης και της αλληλεγγύης. Ο κ. Κασσελάκης δεν ταιριάζει σε αυτό το προφίλ, και η απομάκρυνσή του από την κούρσα της ηγεσίας ήταν μια σωστή και αναγκαία απόφαση για το καλό του κόμματος.

Δημοσιογράφος: Ένα τελευταίο ερώτημα: ποιο μήνυμα θα στέλνατε στα μέλη και στους υποστηρικτές του ΣΥΡΙΖΑ που παρακολουθούν αυτή τη δύσκολη φάση των εσωτερικών διαδικασιών;

Σωκράτης Φάμελλος: Το μήνυμά μου προς τα μέλη και τους υποστηρικτές του ΣΥΡΙΖΑ είναι απλό αλλά σημαντικό: να παραμείνουν ενωμένοι και προσηλωμένοι στις αρχές και τις αξίες του κόμματος.

Στόχος μας είναι να οικοδομήσουμε μια κοινωνία πιο δίκαιη και ισότιμη, και για να το πετύχουμε αυτό χρειαζόμαστε τη στήριξη όλων.

Οι εκλογές που διεξάγουμε δεν αφορούν μόνο την ηγεσία του κόμματος, αλλά και το μέλλον της χώρας μας. Καλώ όλους να συμμετέχουν ενεργά και να διασφαλίσουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα βγει ισχυρότερος από αυτή τη διαδικασία.




Μίνι συνέδρια και δυναμική αντιπολίτευση από το ΠΑΣΟΚ

Πιο μαχητική αντιπολίτευση εναντίον της κυβέρνησης με μίνι-Συνέδρια, περιοδείες διεύρυνσης του ακροατηρίου τους στις τοπικές κοινωνίες, συχνές παρεμβάσεις στη βουλή και συγκρότηση με νέα στελέχη και τεχνοκράτες των τομέων στο κόμμα, είναι το «δια ταύτα» των πρώτων συζητήσεων στο Πολιτικό Κέντρο του ΠΑΣΟΚ.

«Το ΠΑΣΟΚ είναι παντού», είναι το σύνθημα που ακούστηκε εισαγωγικά και στη χθεσινή συνεδρίαση του άτυπου οργάνου, όπου ο Νίκος Ανδρουλάκης άκουσε τις προτάσεις των στελεχών και έδωσε τις κατευθυντήριες γραμμές για τις δράσεις ανά την Ελλάδα που θα ακολουθήσουν. Μόλις είχε επιστρέψει από την κόντρα του με τον υπουργό Επικρατείας, Μάκη Βορίδη στη βουλή, όπου ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ, επικαλούμενος την πρόσφατη φράση του πρωθυπουργού για τη «φόρα» της Χαριλάου Τρικούπη μετά τις εσωκομματικές εκλογές, ανέβασε τους τόνους υποστηρίζοντας ότι: “Το ΠΑΣΟΚ θα έρθει με φόρα για να γλιτώσει τον ελληνικό λαό από την κυβέρνηση”.

Στη Χαριλάου Τρικούπη πιστεύουν ότι το ΠΑΣΟΚ θα συνεχίσει να ανεβαίνει στις δημοσκοπήσεις, αρκεί να αξιοποιήσει το momentum και τη δυναμική που καταγράφει. Ο κ. Ανδρουλάκης πυκνώνει τόσο τις εμφανίσεις του στη βουλή, όσο και τις δημόσιες παρεμβάσεις του στην Αττική και στην περιφέρεια. Τη Δευτέρα το πρωί θα βρεθεί στην Έδεσσα για τις εορταστικές εκδηλώσεις της πόλης και το απόγευμα θα επιστρέψει στην Αθήνα για να παραστεί σε εκδήλωση του ΤΕΕ στο «Νιάρχος». Θα παραστεί και θα μιλήσει την Πέμπτη στο Συνέδριο των Δημάρχων (της ΚΕΔΕ) στη Ρόδο, ενώ προγραμματίζει σειρά ραντεβού με στελέχη που θα αναλαμβάνουν νέους ρόλους.

Κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης του Πολιτικού Κέντρου συζήτησαν αναλυτικά για το πως θα κάνουν πράξη το σύνθημα “το ΠΑΣΟΚ είναι παντού” και για τα βήματα του “οδικού χάρτη” που θα ακολουθήσουν προς το κεντρικό πολιτικό Συνέδριο του κόμματος ην προσεχή άνοιξη, όπου η νέα ηγετική ομάδα και οι εκπρόσωποι της βάσης θα περιγράψουν την εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης. Ο κ. Δούκας χθες, παρουσίασε ολοκληρωμένο πλάνο για την «πραγματική μεταρρύθμιση στην αυτοδιοίκηση» κάνοντας ταυτόχρονα σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι Δήμοι σήμερα στη χώρα. Πρότεινε λύσεις τονίζοντας ότι βασίζονται σε ομόφωνες αποφάσεις των Δημάρχων, ενώ όπως και η Άννα Διαμαντοπούλου στη συνέχεια, εισηγήθηκε να γίνει θεματική εκδήλωση από το ΠΑΣΟΚ για το νέο «οδικό χάρτη» που πρέπει να αποκτήσει η αυτοδιοίκηση για να σταθεί στα πόδια της και να λειτουργήσει με σύγχρονο και αποτελεσματικό τρόπο.

Ο Γραμματέας του κόμματος, Ανδρέας Σπυρόπουλος μαζί με την κυρία Διαμαντοπούλου που έχει τη ευθύνη να καταθέσει προτάσεις για τον πολιτικό σχεδιασμό του κόμματος, αναλαμβάνουν δράσεις για τη στελέχωση των Τομέων του ΠΑΣΟΚ και με τεχνοκράτες. Η πρώην Επίτροπος πρότεινε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης να γίνει εκδήλωση για το νέο ΑΣΕΠ, στη λογική ότι το υφιστάμενο εξάντλησε τον κύκλο του και ως εκ τούτου πρέπει να αναγεννηθεί- μάλιστα αναφερόμενη στο πλάνο για τους εκπαιδευτικούς έδωσε έμφαση στις συνεντεύξεις για τις προσλήψεις τους στα Δημόσια Σχολεία. Ο κ. Ανδρουλάκης ακούγοντας και άλλες εισηγήσεις ζήτησε να οργανωθεί εκδήλωση για τα 30 του ΑΣΕΠ που ιδρύθηκε από τον αείμνηστο και τότε αρμόδιο υπουργό Αναστάσιο Πεπονή.

Τα μίνι Συνέδρια που οργανώνονται θα γίνουν ανά νομό και ανά περιφέρεια μέχρι τις αρχές του νέου χρόνου. Κομβικό ρόλο έχει αναλάβει η Άννα Διαμαντοπούλου ως υπεύθυνη Πολιτικού Σχεδιασμού και οΛευτέρης Καρχιμάκης, ως Συντονιστής της ομάδας Προγράμματος του κόμματος. Ο επικεφαλής της ευρωομάδας, Γιάννης Μανιάτης που συμμετείχε στη χθεσινή συνεδρίαση ενημέρωσε για τις εξελίξεις στην Ευρώπη, πρότεινε δράσεις μεταξύ των οποίων και μια εκδήλωση στην αίθουσα «Ανδρέας Παπανδρέου» του ευρωκοινοβουλίου. Τα άλλα μέλη του Πολιτικού Κέντρου κατέθεσαν προτάσεις για όλα τα μείζονα ζητήματα της επικαιρότητας και ανέλαβαν να τις εξειδικεύσουν σε συνεργασία με τους βουλευτές και τα άλλαστελέχη.

Το σίγουρο είναι ότι το ΠΑΣΟΚ θα ανεβάσει τους αντιπολιτευτικούς τόνους εναντίον της κυβέρνησης, ωστόσο από τη Χαριλάου Τρικούπη σημειώνουν ότι η συνάντηση του κ. Ανδρουλάκη με τονΚυριάκο Μητσοτάκη θα γίνει και σύντομα (υπολογίζουν προς τα τέλη του Νοεμβρίου), δηλαδή σε απόσταση από τη συνάντηση Γεραπετρίτη-Φιντάν και με συγκεκριμένη ατζέντα. Το ίδιο διάστημα το ΠΑΣΟΚ θα δώσει βάρος στην συζήτηση που θα εξελίσσεται για τον προϋπολογισμό στη βουλή- οι «σκιώδεις υπουργοί», όπως πχ ο Παύλος Χρηστίδης για τα εργασιακά θα αναλάβουν το σκληρό μπρα ντε φερ με τους αρμόδιους υπουργούς της κυβέρνησης.

“Μας κατηγορούν από τον κυβέρνηση ότι είμαστε ο πράσινος ΣΥΡΙΖΑ, κάτι που προφανώς δεν ισχύει”, τονίζει στέλεχος του οργάνου σχολιάζοντας την προσπάθεια της κυβέρνησης να χρεώσει στο ΠΑΣΟΚ πολιτική του τύπου “όχι” σε όλα”. Το ίδιο στέλεχος υποστηρίζει ότι “δεν είμαστε, ούτε πράσινος ΣΥΡΙΖΑ, ούτε πράσινη ΝΔ, είμαστε το ΠΑΣΟΚ” και υπογράμμισε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν πρόκειται να ψηφίζει νόμους ή τροπολογίες της κυβέρνησης που δεν απαντούν στις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας. Σχετικό «σήμα» έστειλε χθες ο κ. Ανδρουλάκης απαντώντας στις κατηγορίες του κ. Βορίδη: “Έρχονται πολλά πράγματα με φόρα, για να χρησιμοποιήσω την προχθεσινή ατάκα του κ. Μητσοτάκη. Με φόρα έρχεται η απαξίωση των θεσμών. Με φόρα έρχονται οι ανισότητες. Με φόρα έρχεται η ακρίβεια. Με φόρα έρχεται η παρακμή του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Γι’ αυτό θα έρθει και με φόρα το ΠΑΣΟΚ, για να γλιτώσει τον ελληνικό λαό από μία κυβέρνηση, που τον εμπαίζει συστηματικά πεντέμισι χρόνια”.

protothema.gr




Ρήξη στον ΣΥΡΙΖΑ: Κόντρα για την «ιδιοκτησία» της μομφής

Βαραίνει απότομα το κλίμα στο εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία τις τελευταίες ώρες, καθώς οι κάλπες για την εκλογή των Συνέδρων, οι οποίες αναμένεται να στηθούν στις 700 κατά τόπους οργανώσεις μελών του κόμματος το Σαββατοκύριακο, είχαν ως αποτέλεσμα τη ραγδαία κλιμάκωση της αμφισβήτησης της εσωκομματικής διαδικασίας από τον πρώην πρόεδρο του κόμματος, Στέφανο Κασσελάκη.

Ξενίζοντας ακόμη και ορισμένους από τους εσωκομματικούς υποστηρικτές του, ο κ. Κασσελάκης έσπευσε να προσκαλέσει ανοιχτά χθες τα οργανωμένα μέλη του κόμματος στις εκλογές για την ανάδειξη του σώματος του Συνεδρίου στις 2-3 Νοεμβρίου, αποποιούμενος τώρα την «ιδιοκτησία» της ιδέας για κατάθεση πρότασης μομφής εναντίον του.

Όπως ανέφερε σε χθεσινή ανάρτησή του ο κ. Κασσελάκης βάλλοντας κατά των στελεχών της πλειοψηφίας, «πηγαίνουν στις συνελεύσεις των Οργανώσεις Μελών και δεν μπορούν να σταθούν. Τι εφηύραν λοιπόν; Το ότι «ο Κασσελάκης ο ίδιος ζήτησε τη μομφή». «Πήγα δηλαδή στην Κεντρική Επιτροπή και υπέβαλα μομφή στον εαυτό μου! Ή παρακάλεσα να μου κάνουν μομφή ενώ εκείνοι δεν ήθελαν!», όπως είπε. Στην ίδια κατεύθυνση, «πήρα την απόφαση να μην τους διευκολύνω, να αποκαλύψω τις προθέσεις τους. Αν ήθελαν πτώση, θα έπρεπε να σηκώσουν την ευθύνη της μομφής. Και αυτό συνέβη. Οι επιλογές τους, τους αποκάλυψαν σε όλη την κοινωνία» περιέγραψε ο κ. Κασσελάκης, λέγοντας πως «είναι δική τους επιλογή η μομφή». «Είναι δική τους επιλογή η αντικαταστατική έκπτωση. Είναι δική τους απόφαση ο (δήθεν) αποκλεισμός μου», κατέληξε.

Με την εκτίμηση ότι ο πρώην Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ «βαδίζει πλέον σε παράλληλη τροχιά με το κόμμα», όπως επισήμαναν στελέχη της πλειοψηφίας διαβάζοντας ανάμεσα στις γραμμές της χθεσινής δήλωσης του κ. Κασσελάκη, αρκετοί έκαναν λόγο χθες για «επιχείρηση συσπείρωσης των οπαδών του», ώστε να πετύχει την καλύτερη δυνατή καταγραφή δυνάμεων ενόψει του Συνεδρίου. Ακόμη και η πλευρά της πλειοψηφίας, ωστόσο, εμφανίστηκε «απορημένη» από το γεγονός ότι ο κ. Κασσελάκης προσπάθησε χθες να καταδείξει πως η πρόταση μομφής εναντίον του υπήρξε προσχεδιασμένη από τους «87», όταν ήταν ο ίδιος που από το βήμα της Κεντρικής Επιτροπής δήλωνε στις 7 Σεπτεμβρίου πως «όσο ελκυστικό κι αν είναι να σηκώσεις το γάντι, τόσο σώφρον είναι κάποιες φορές να μην το σηκώσεις. Με τρώει το χέρι μου να το σηκώσω, το ομολογώ. Αλλά δεν θα το κάνω». Στον αντίποδα, «θα πάμε σε πλήρη τήρηση της νομιμότητας. Καταθέστε πρόταση μομφής εναντίον μου, όπως προβλέπει το καταστατικό» είχε διαμηνύσει από το ίδιο βήμα προ δύο μηνών ο πρώην Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, αποστροφή που είχε καταγραφεί εκείνη την περίοδο και από τον Τύπο.

Πλην της πολιτικής απόστασης που ο κ. Κασσελάκης επιθυμεί να λάβει το τελευταίο εικοσιτετράωρο απέναντι στην πρόταση μομφής εναντίον του, εξίσου επεισοδιακά κύλησε η χθεσινή ημέρα και στην προγραμματισμένη συνεδρίαση της Κεντρικής Οργανωτικής Επιτροπής Συνεδρίου (ΚΟΕΣ), η οποία είχε κληθεί, προκειμένου να επιλύσει τις τελευταίες οργανωτικές λεπτομέρειες. Λίγες ώρες μόνο από την ανάρτηση του Στέφανου Κασσελάκη, στελέχη προσκείμενα στον ίδιο κατήγγειλαν χθες πως «με απόφαση της συγκυριακής πλειοψηφίας της ΚΟΕΣ επιδιώκεται ο αποκλεισμός, όχι απλώς μεμονωμένων συνέδρων, αλλά ακόμη και ολόκληρων Ο.Μ. και Ν.Ε, που τολμούν να έχουν και να εκφράζουν διαφορετική άποψη από τις αποφάσεις της Κεντρικής Επιτροπής και της Π.Γ.».

Την καταγγελία υπέγραφαν οι: Βουλγαράκης Γιάννης, Καλουδιώτη Μαρία, Καφαντάρη Χαρά, Κασιμάτη Νίνα, Μωραϊτης Θάνος, Ντζιμάνης Γιώργος, Παπαϊωάννου Γιάννης και Τζάκρη Θεοδώρα, τονίζοντας επιπλέον πως «πρόκειται για ευθεία αντιποίηση των αρμοδιοτήτων της Επιτροπής Δεοντολογίας και συνιστά πρόκριμα των αντιδημοκρατικών και αντικαταστατικών όρων διεξαγωγής του Συνεδρίου, επιδιώκοντας απελπισμένα να αλλοιώσουν τη σύνθεσή του κι έτσι να ελέγξουν τις αποφάσεις του». «Ωστόσο, το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω», κατέληγαν οι υπογράφοντες.

«Διπλό χτύπημα»

Το διπλό «χτύπημα» των «Κασσελίστας» ως προς την εσωκομματική διαδικασία του Σαββατοκύριακου πυροδότησε πρωτίστως ένα ορισμένο σημείο της Εγκυκλίου που προετοίμασε για να αποστείλει στις οργανώσεις ανά την Ελλάδα η ΚΟΕΣ. Κατά πληροφορίες, στο συγκεκριμένο σημείο της Εγκυκλίου αναφέρεται ότι «η Επιτροπή Νομιμοποίησης Συνέδρων ανακηρύσσει τους/τις συνέδρους με τους/τις επιλαχόντες/ούσες». «Η Επιτροπή Νομιμοποίησης Συνέδρων λειτουργεί βάσει των αποφάσεων της Κ.Ε. Σύμφωνα με την Απόφαση της Κ.Ε. της 12ης Οκτωβρίου 2024, η εκτόξευση κατηγοριών περί διαπλοκής, εκτροπής, κουκουλοφόρων, πραξικοπημάτων, χούντας, κ.ά., είναι φαινόμενα απολύτως καταδικαστέα και οι συμπεριφορές αυτές δεν συνάδουν με συμπεριφορές μελών», επισημαίνεται σχετικά στην Εγκύκλιο. Δηλαδή, «πλήττουν την εικόνα και την αξιοπιστία του κόμματος, δημιουργούν ένα κλίμα απογοήτευσης και αποστροφής, ενώ είναι σε απόλυτη αναντιστοιχία με τις ανάγκες της κοινωνίας, όπως υπογραμμίζεται. Κατόπιν αυτών, κομματικές πηγές διευκρίνιζαν ότι πρόκειται για μεμονωμένες και «ακραίες» περιπτώσεις συμπεριφορών που πρέπει να απομονωθούν, φέρνοντας ως παράδειγμα τη χρήση ρατσιστικών και άλλων αντίστοιχων συμβόλων ως απολύτως μη αποδεκτά. Άλλωστε, η συζήτηση περί των όρων διαπίστευσης ενέχει προσώρας θεωρητικό χαρακτήρα, όπως εξηγούσαν στελέχη της πλειοψηφίας που μετέχουν στην ΚΟΕΣ, όταν αυτή την στιγμή δεν υπάρχει ούτε ένας Σύνεδρος που να έχει πρακτικά εκλεγεί.

Παρόλα αυτά, για την πλειοψηφία της Κουμουνδούρου η τελική σύγκρουση με τον Στέφανο Κασσελάκη είναι πλέον θέμα χρόνου, καθώς ο νέος συσχετισμός δυνάμεων που θα προκύψει το βράδυ της Κυριακής από τις κάλπες των συνέδρων, θα απηχεί εκ των πραγμάτων τις νέες πηγές εσωκομματικής ισχύος, ένα χρόνο και πλέον μετά την εκλογή του κ. Κασσελάκη στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, τον περασμένο Σεπτέμβριο. Για το λόγο αυτό, η μάχη της κινητοποίησης παλιών και νέων μελών αναμένεται να κλιμακωθεί τις επόμενες ώρες, όπως και η δημόσια παρουσία των τεσσάρων υποψήφιων Προέδρων του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, με τον Σωκράτη Φάμελλονα δηλώνει χθες από την Αλεξανδρούπολη πως «ο προηγούμενος πρόεδρος προκάλεσε για τη διαδικασία της μομφής, με την τοποθέτησή του εντός της Κεντρικής Επιτροπής. Απαίτησε τη διαδικασία της μομφής. Δυστυχώς, είναι κάτι το οποίο αφήνει στίγμα και στο κόμμα μας, όχι μόνο στο πρόσωπο του προηγούμενου Προέδρου. Θέλαμε να αποφύγουμε αυτή την εξέλιξη». «Και μου προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση ότι χθες το βράδυ σε μία τηλεοπτική συνέντευξη προσπάθησε να αντιστρέψει την πραγματικότητα, όταν υπάρχουν καταγεγραμμένα ντοκουμέντα και η ομιλία είναι δημοσιοποιημένη, όπου προκαλεί για την διαδικασία της μομφής», κατέληξε ο κ. Φάμελλος.

protothema.gr




Σε Κλίμα Συνεννόησης η Συνάντηση των Τριών στη Φιλοθέη

Μπορεί η βραδιά στην Αθήνα χθες να ήταν γλυκιά, ψηλά στη Φιλοθέη, όμως, εκεί όπου στεγάζεται το Ίδρυμα «Κωνσταντίνος Καραμανλής», είχε ψύχρα. Και εκτός και εντός της αίθουσας, όπου έγινε η εναρκτήρια εκδήλωση για το διεπιστημονικό συνέδριο που διοργανώνει το Ίδρυμα για τα 50 χρόνια της μεταπολίτευσης, αντιλαμβανόταν κανείς τις μάλλον ψυχρές συνθήκες, κατά βάση μεταξύ του Κυριάκου Μητσοτάκη, του Αντώνη Σαμαράκαι του Κώστα Καραμανλή.

Είναι προφανές ότι μια χειραψία δεν έλιωσε τους «πάγους» μεταξύ του πρωθυπουργού και των προκατόχων του. Πάντως, ο κ. Μητσοτάκης κινείτο με άνεση στους χώρους του Ιδρύματος, μιας και οι σχέσεις του με την οικογένεια Καραμανλή είναι εξαιρετικές. Ενδεικτική είναι η φράση που του είπε ο Αχιλλέας Καραμανλής, όταν τον υποδέχθηκε. «Είσαι δύναμη», φέρεται ειπών ο αδερφός του «Εθνάρχη» προς τον πρωθυπουργό. Ήταν, άλλωστε, αυτός που τον είχε καλέσει τηλεφωνικά προ ημερών.

Οι τυπικές χειραψίες

Δημοσιογράφοι, οπερατέρ, φωτογράφοι και άλλοι ήταν ακροβολισμένοι για να καταγράψουν το παραμικρό νεύμα, την οιανδήποτε σύσπαση στα πρόσωπα των τριών ανδρών κατά τη σύντομη επαφή τους, την πρώτη τους εδώ και επτά μήνες μετά το συνέδριο της Νέας Δημοκρατίας.

Ο κ. Μητσοτάκης έφτασε στην πρώτη σειρά και είχε μια άκρως τυπική χειραψία με τον κ. Καραμανλή, ο οποίος ενστικτωδώς γύρισε μετά αλλού το βλέμμα του. Προχώρησε και χαιρέτισε τον κ. Σαμαρά, αλλά και αμέσως μετά τους επιχειρηματίες Θανάση Μαρτίνο και Γιώργο Προκοπίου που κάθονταν δίπλα του. Και κάπου εκεί «κόλλησε», μιας και τον ακολουθούσε ο πρώην πρωθυπουργός της Ιταλίας και κεντρικός ομιλητής της εκδήλωσης Μάριο Μόντι, με αποτέλεσμα μαζί με τον κ. Σαμαρά να βρεθούν για λίγα δευτερόλεπτα σε πρώτο πλάνο.

Ο κ. Μητσοτάκης πήρε εν συνεχεία τη θέση του, έχοντας απόσταση από τους κ. Σαμαρά και Καραμανλή, αλλά και από τον πρώην Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκοπή Παυλόπουλο που καθόταν δύο θέσεις αριστερά του. «Είσαι εξαιρετικά δημοφιλής εδώ», είπε χιουμοριστικά στα Αγγλικά ο κ. Μητσοτάκης προς τον κ. Μόντι, μετά την παρατήρηση του protothema.gr προς τον πρωθυπουργό ότι η εκδήλωση… μάζεψε κόσμο. Και ο κ. Μόντι συγκατάνευσε χαμογελώντα, αντιλαμβανόμενος ίσως τις ομοιότητες που έχει η ιταλική πολιτική σκηνή με την ελληνική.

Ραντεβού στον… Ελύτη

Παρά την αστική ευγένεια και το «πνεύμα» του Κωνσταντίνου Καραμανλή που είθισται να λειτουργεί ενοποιητικά για την «όλη ΝΔ» ,φαίνεται ότι δεν υπάρχει υπέρβαση και γεφύρωση του χάσματος. «Και πώς θες να είναι τα πράγματα;», σχολίαζε χαρακτηριστικά «σαμαρική πηγή» στην παρατήρηση του protothema.grότι το ενσταντανέ ήταν μάλλον ψυχρό.

Ο κ. Μητσοτάκης, πάντως, δεν έδειξε να προβληματίζεται ιδιαίτερα, εκτιμώντας αφενός ότι το εσωκομματικό θέμα λίγο αφορά τους πολίτες και αφετέρου ότι ο ίδιος στέλνει τα μηνύματα που πρέπει να στείλει με τα αναγκαία ανοίγματα προς τη μεριά των προκατόχων του, έστω και με μια καθυστέρηση. Εξ ου και αποχωρώντας, την ώρα που όλη η πρώτη σειρά είχε σηκωθεί, είπε στον Αντώνη Σαμαρά ότι θα τα πουν και αύριο (σ.σ. σήμερα στις 19:30) στα εγκαίνια του «Σπιτιού του Ελύτη» στην Πλάκα, καθώς αμφότεροι θα ανταποκριθούν στο κάλεσμα. Πρόοδος από τη μια μέρα στην άλλη, πάντως, δύσκολο να υπάρξει.

Το «χειρουργικό» seating

Στα ενδιαφέροντα παρασκήνια της χθεσινής μέρας συγκαταλέγεται το seating της πρώτης σειράς. Την οργανωτική προετοιμασία της εκδήλωσης έκανε επισταμένως το γραφείο του πρώην υπουργού Κώστα Αχ. Καραμανλή, προκειμένου να είναι άρτια. Από νωρίς το απόγευμα δε ο διευθυντής του γραφείου του κ. Καραμανλή, Διομήδης Νταούλας, κυκλοφορούσε με τη λίστα καθημένων ανά χείρας.

Οι επιλογές ήταν «χειρουργικές». Μητσοτάκης-Καραμανλής και Σαμαράς δεν κάθισαν δίπλα. Τον κ. Μητσοτάκη από τον κ. Καραμανλή χώριζαν ο Αχιλλέας Καραμανλής και ο διάδρομος, συνεπώς περιθώριο διάδρασης δεν υπήρχε. Τον δε κ. Μητσοτάκη από τον Προκόπη Παυλόπουλο, ο Μάριο Μόντι και ο γενικός διευθυντής του Ιδρύματος Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, συνεπώς μηδενικό περιθώριο επαφής έστω και κατά λάθος.

Ανάμεσα στον κ. Καραμανλή και στον κ. Σαμαρά τοποθετήθηκε η Σοφία Στάικου-Σάλλα, οπότε δεν δινόταν η αίσθηση ότι είναι «ντουέτο», αν και όσο η κ. Στάικου δεν είχε καθίσει, οι δυο τους έστηναν σύντομα πηγαδάκια. Στην πρώτη σειρά βρέθηκε επίσης ο αειθαλής πρώην υπουργός Ιωάννης Βαρβιτσιώτης.

Το μήνυμα Καραμανλή

Σε αυτό το κλίμα, η ζωή συνεχίζεται, αν και όλο και περισσότεροι εκτιμούν ότι το επόμενο διάστημα η ένταση θα υφέρπει, έστω χωρίς ακραίες εκδηλώσεις. Ορόσημο, βεβαίως, μπορεί να είναι η Προεδρική εκλογή. Και πολιτικά μηνύματα, παράλληλα, θα υπάρχουν. Για παράδειγμα, ο Κώστας Καραμανλής θα ολοκληρώσει εντός του Σαββατοκύριακου την ομιλία του για την παρουσίαση του βιβλίου του δημοσιογράφου Βαγγέλη Πλάκα στη Θεσσαλονίκη, το απόγευμα της Δευτέρας. Το βιβλίο αφορά τον Κωνσταντίνο Καραμανλή και τη σχέση του με την πόλη, όμως ο πρώην πρωθυπουργός επιβεβαίωσνει σε συνομιλητές του τη χθεσινή πληροφορία του protothema.gr ότι θα έχει και μια σύντομη αναφορά στα εθνικά θέματα, εν προκειμένω στα Ελληνοτουρκικά.

Σημειωτέον, τόσο ο ίδιος όσο και ο κ. Σαμαράς θα απουσιάσουν από τα αυριανά γενέθλια της ΟΝΝΕΔ στο Ωδείο Αθηνών, όπου θα μιλήσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Αυτό, βεβαίως, δεν προκάλεσε έκπληξη σε κανέναν, καθώς δεν είχαν πάει ούτε στο street party για τα 50 χρόνια της ΝΔ.

protothema.gr

 




Ζελένσκι: “Ζήτησα από τις ΗΠΑ πυραύλους κρουζ και διέρρευσε στον τύπο”

Ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι επιβεβαίωσε δημοσίευμα της εφημερίδας New York Times σύμφωνα με το οποίο ζήτησε πυραύλους κρουζ τύπου Τόμαχοκ από τις ΗΠΑ στο πλαίσιο του «σχεδίου για τη νίκη» στον πόλεμο με τη Ρωσία που παρουσίασε πρόσφατα.

«Αυτή είναι πληροφορία που είχε εμπιστευτικό χαρακτήρα» και το ζήτημα συζητήθηκε «ανάμεσα στην Ουκρανία και τον λευκό Οίκο», ανέφερε ο κ. Ζελένσκι σε δημοσιογράφους στην ισλανδική πρωτεύουσα Ρέικιαβικ.

Δεν έκρυψε τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός ότι το αίτημά του για την προμήθεια των πυραύλων αυτών διέρρευσε στον Τύπο.

«Πώς θα πρέπει να εκλάβουμε τα μηνύματα αυτά; Σημαίνει αυτό πως δεν υπάρχει τίποτε εμπιστευτικό (στις συνομιλίες) μεταξύ συμμάχων;» διερωτήθηκε.

Πριν από περίπου δύο εβδομάδες, ο κ. Ζελένσκι παρουσίασε σχέδιο πέντε σημείων προκειμένου να τερματιστεί ο πόλεμος με τη Ρωσία με τους όρους της Ουκρανίας.

Το σχέδιο φέρεται να προβλέπει να προσκληθεί η Ουκρανία να ενταχθεί στο NATO, καθώς και αναβάθμιση του στρατού της.

Ωστόσο η ένταξη της Ουκρανίας στον Οργανισμό του Συμφώνου του Βόρειου Ατλαντικού προτού τερματιστεί ο πόλεμος θα συνεπαγόταν πως όλα τα κράτη μέλη της θα εμπλέκονταν στη σύρραξη κι αυτό προκαλεί από δισταγμούς ως την ανοικτή απόρριψη της ιδέας από μέλη της στρατιωτικής συμμαχίας.

Οι πύραυλοι κρουζ Τόμαχοκ έχουν μέγιστο δραστικό βεληνεκές 2.400 χιλιομέτρων, κατά συνέπεια θα μπορούσαν να πλήξουν αν εκτοξεύονταν από την Ουκρανία μεγάλες ρωσικές πόλεις όπως η Αγία Πετρούπολη, η Μόσχα και η Γεκατέρινμπουργκ.

protothema.gr




ΣΥΡΙΖΑ: Μάχη για την ηγεσία με 4 υποψήφιους

Την επίσημη έναρξη των εσωκομματικών εκλογών στον ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία σήμανε η χθεσινή απόφαση της Πολιτικής Γραμματείας, καθώς το καθοδηγητικό όργανο της Κουμουνδούρου ανακήρυξε υποψήφιους για την προεδρία του κόμματος τους: Σωκράτη Φάμελλο, Νικόλα Φαραντούρη, Παύλο Πολάκη και Απόστολο Γκλέτσο.

Από την λίστα των φιναλίστ, ωστόσο, εξέλειπε το όνομα του Στέφανου Κασσελάκη, καθώς ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ παραμένει υπό αποκλεισμό μετά την απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής και δίνει ραντεβού στο Συνέδριο της 8ης Νοεμβρίου, για τη διεκδίκηση της άρσης της πρότασης μομφής στο πρόσωπό του.

«Ασύμβατα φαινόμενα»

Μολονότι η χθεσινή απόφαση της Πολιτικής Γραμματείας είχε σχεδόν προεξοφληθεί μετά την τελευταία συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής, τα μέλη της έσπευσαν να εξηγήσουν το πολιτικό σκεπτικό τους, αναφέροντας πως «ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προχωρά συγκροτημένα, δημοκρατικά, με συλλογικότητα και με απόλυτη τήρηση των καταστατικών προβλέψεων στο έκτακτο συνέδριό και στην εκλογή προέδρου του κόμματος», υπογραμμίζοντας με νόημα ότι «δυστυχώς κατά τη διάρκεια αυτής της πορείας, παρατηρήθηκαν φαινόμενα ασύμβατα με την κοινή μας πορεία».

Στην… «ασύμβατη» αυτή συνθήκη, «η μη αποδοχή των συλλογικών αποφάσεων και των προβλέψεων του καταστατικού, τα εξώδικα προς την κεντρική επιτροπή και την πολιτική γραμματεία, είναι επιλογές πολιτικά αδιανόητες. Τα διαφορετικά παραπλανητικά μητρώα, τα ξεχωριστά κτίρια, οι αναφορές σε πραξικοπήματα και δικτατορίες είναι επιλογές προσβλητικές για την ιστορία μας και ανταγωνιστικές στην προοπτική μας. Είναι επιλογές προετοιμασίας άλλου ανταγωνιστικού κόμματος στο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ και τις δημοκρατικές του διαδικασίες», όπως τόνισε η Πολιτική Γραμματεία, συμπυκνώνοντας τους λόγους της αποβολής του Στέφανου Κασσελάκη από την εκλογική κ.ούρσα.

Την ίδια ώρα, το κείμενο της πολιτικής απόφασης καταψήφισε η Γραμματέας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ και υποστηρίκτρια του κ. Κασσελάκη, Θεοδώρα Τζάκρη, αντιδρώντας στην υβριδικότητα του Συνεδρίου ως αντικαταστατική. Στη διάρκεια της χθεσινής τοποθέτησής της στο κομματικό όργανο, η κυρία Τζάκρη έθεσε μια σειρά από ερωτήματα οργανωτικής φύσης επιμένοντας στη διασφάλιση της μυστικότητας της ψήφου, μετά και την οριστικοποίηση της διοργάνωσης του Συνεδρίου στον πολυχώρο «Γκάζι Live», στις 8-10 Νοεμβρίου. «Είναι φανερό ότι ένα αριστερό κόμμα προχωράει με σκληρά ταξικό τρόπο. Οι έχοντες να συμμετέχουν και οι μη έχοντες να μην έρθουν» παρατήρησε η Γραμματέας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, λέγοντας ακόμη πως «και από την άλλη η απάντηση δεν βρίσκεται στην υβριδικότητα του συνεδρίου».

Ωστόσο, η Θεοδώρα Τζάκρη υπήρξε η μόνη που μειοψήφησε στη χθεσινή ψηφοφορία, καθώς οι Ρένα Δούρου, Ολυμπία Τελιγιορίδου, Πάνος Ρήγας και Νίκος Σκορίνης ακολούθησαν την πάγια – πλέον- στάση τους, ζητώντας να απομονωθεί το εσωκομματικό σκέλος της απόφασης και υπερψηφίζοντας μόνο το πολιτικό του μέρος. Σύμφωνος με όλο το πνεύμα της απόφασης εμφανίστηκε και ο Παύλος Πολάκης, ο οποίος εξακολουθεί να επιθυμεί την συμμετοχή του κ. Κασσελάκη στον εκλογικό στίβο.

«Καλή τύχη»

Από πλευράς του πρώην προέδρου, «ο Στέφανος Κασσελάκης θα είναι υποψήφιος πρόεδρος» διαμήνυσαν πηγές που πρόσκεινται στον ίδιο αμέσως μετά την συνεδρίαση, δίνοντας «ραντεβού» στο συνέδριο για «την αποκατάσταση της δημοκρατίας». «Όσο κι αν επιμένει η ευκαιριακή πλειοψηφία στην Πολιτική Γραμματεία, το συνέδριο ήταν και παραμένει το ανώτατο όργανο και το μόνο αρμόδιο για να αποφασίσει τις υποψηφιότητες για την προεδρία» ανέφεραν οι ίδιες πηγές, με κύκλους της πλειοψηφίας να «εύχονται» στον κύριο Κασσελάκη «Καλή του τύχη».

Όπως επισήμαναν από την πλειοψηφία, «ο Στέφανος Κασσελάκης έχει την εντύπωση ότι μπορεί να ισχυρίζεται ό,τι θέλει. Φτάνει στο σημείο να μιλάει για φόβο για τη βάση απέναντι σε μέλη, στελέχη και βουλευτές που έχουν εκλεγεί πολλές φορές από τη βάση και την κοινωνία, ενώ ο ίδιος δεν δέχθηκε την προσφυγή στη βάση και προεδρικές εκλογές, ζήτησε να του γίνει μομφή και όταν αυτή υπερψηφίστηκε άρχισε τα εξώδικα και τις ύβρεις απέναντι στο κόμμα του, αρνούμενος το αποτέλεσμα».

Και πρόσθεσαν: «Επικαλείται συνεχώς το συνέδριο και την ίδια ώρα συνεχώς διακινεί fake news και συκοφαντίες ακόμη και για τις προσυνεδριακές διαδικασίες προετοιμάζοντας στην ουσία τις δικαιολογίες για να αμφισβητήσει και το αποτέλεσμα του συνεδρίου. Το μόνο που καταφέρνει με όλα αυτά είναι να επιβεβαιώνει ότι έχει επιλέξει τον δικό του δρόμο. Καλή του τύχη. Ο ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία θα προχωρήσει μπροστά με τις συλλογικές του αποφάσεις».

Τα επόμενα βήματα

Για αρκετά στελέχη της πλειοψηφίας, άλλωστε, ο Στέφανος Κασσελάκης «στήνει διάδρομο εξόδου από τον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, δημιουργώντας κλίμα αμφισβήτησης της συνεδριακής διαδικασίας», όπως παρατηρούσαν μετά τη χθεσινή απόφαση της Πολιτικής Γραμματείας και με δεδομένο ότι μόλις 2.500 είναι, κατά πληροφορίες, οι εγγραφές των νέων μελών το τελευταίο διάστημα (και μετά το προσκλητήριο του πρώην Προέδρου), όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ αριθμεί 230.000 μέλη.

Ραντεβού στο Συνέδριο

Για το λόγο αυτό, τα ίδια στελέχη εκτιμούν πως οι εκλογές των Συνέδρων το Σαββατοκύριακο θα αποτελέσουν την «κατεξοχήν πρόβα τζενεράλε» για το επικείμενο Συνέδριο, με δεδομένο ότι θα καταγραφεί ο τρέχων συσχετισμός μεταξύ πλειοψηφίας και «Κασσελίστας», ο οποίος αποτελεί, όπως τονίζουν, «την καλύτερη δημοσκόπηση στη βάση».

Στον αντίποδα, λίγες ώρες μετά τη χθεσινή απόφασηο Στέφανος Κασσελάκης δήλωσε στο Kontra Channel πως «θα είμαι υποψήφιος διότι η συντριπτική πλειοψηφία του ΣΥΡΙΖΑ με θέλει πρόεδρό της», δεσμευόμενος ότι «εάν χάσω στην κάλπη, θα παραμείνω στον ΣΥΡΙΖΑ». Μάλιστα, ο κ. Κασσελάκης προειδοποίησε πως «εάν είναι να συνεχίσουμε σε μια τέτοια διαδικασία πιστεύω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα ρευστοποιηθεί» και δήλωσε «παρών» στο επικείμενο Συνέδριο, λέγοντας ότι «δεν έχει αλλάξει τίποτα, θα πάμε στο Συνέδριο ψηφίζουμε αυτό το Σαββατοκύριακο». Ο ίδιος αντέτεινε πως «το Συνέδριο θα εγκρίνει και τις υποψηφιότητες και την άρση εμπιστοσύνης στον Πρόεδρο», ενώ «είναι καιρός να πούμε ξεκάθαρα στον κόσμο. Δεν είναι τίποτα τελειωμένο, ότι πάμε κανονικά προς το Συνέδριο. Μην ακούτε αυτό που λένε», κατέληξε.

Τεχνογνωσία από τον… κορωνοϊό

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ θα εντείνει την πολιτική του δράση τις επόμενες ημέρες, στον απόηχο και της χθεσινής απόφασης, για την οποία εκτιμά πως αντανακλά το «φόβο» των εσωκομματικών του αντιπάλων για το τελικό εκλογικό αποτέλεσμα απέναντι στην υποψηφιότητά του.

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Κασσελάκης αναμένεται από αύριο, Παρασκευή να παρουσιάσει το προγραμματικό του πλαίσιο, δηλαδή το κυβερνητικό πρόγραμμα που είχε αρχίσει να επεξεργάζεται από μήνες με το επιτελείο του, μέρος του οποίου είναι, για παράδειγμα, η πρότασή του για τη φορολογική πολιτική, ενώ θα συμμετάσχει ως υποψήφιος Σύνεδρος στις εκλογές του Σαββατοκύριακου.

Στο ενδιάμεσο, συνεδριάζει σήμερα η Κεντρική Οργανωτική Επιτροπή Συνεδρίου (ΚΟΕΣ), προκειμένου να διευθετήσει τις τελευταίες τεχνικές λεπτομέρειες για το Συνέδριο, απαντώντας και στις αιτιάσεις της πλευράς Κασσελάκη περί υβριδικότητας. Κομματικές πηγές υπενθύμιζαν χθες πως οι Έλληνες του εξωτερικού μετείχαν στο Συνέδριο του περασμένου Φεβρουαρίου υβριδικά και ψήφισαν με απόλυτη μυστικότητα στις ψηφοφορίες που διεξήχθησαν, ενώ συσσωρευμένη εμπειρία στις υβριδικές διαδικασίες υπάρχει στην Κουμουνδούρου από το 2021, οπότε στην προγραμματική συνδιάσκεψη στην Νίκαια μετείχαν συνολικά 2.375 άτομα, με τους συνέδρους από την επαρχία να συμμετέχουν, λόγω του κορωνοϊού, από ψηφιακή πλατφόρμα.

protothema.gr




Κατώτατος μισθός στα 950 ευρώ το 2027

Στη δέσμευση της κυβέρνησης για αύξηση του κατώτατου μισθού το 2027 στα 950 ευρώ, αναφέρθηκε κατά την εισήγησή του στο υπουργικό συμβούλιο ο πρωθυπουργό Κυριάκος Μητσοτάκης.

«Θα τηρήσουμε τη δέσμευσή μας ο κατώτατος μισθός να φτάσει στα 950 ευρώ το 2027», τόνισε και αναφέρθηκε στις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση ώστε αυτός να μην μπορεί να μειώνεται.

«Οι αποδοχές δεν θα μπορούν να μειώνονται, αλλά μόνο να αυξάνοντα», είπε.

Ο πρωθυπουργός σημείωσε ότι «θα απαγορεύεται δια νόμου η μείωση του κατώτατου μισθού, ενώ η αύξηση του θα καθορίζεται από το ρυθμό ανάπτυξης, αλλά και από τον πληθωρισμό που πλήττει τα χαμηλότερα εισοδήματα».

«Όσο καλύτερα πηγαίνει η οικονομία, τόσο θα αυξάνεται ο κατώτατος μισθός και όσο ανεβαίνουν οι τιμές, τόσο θα αντισταθμίζουν αυτήν την αύξηση των τιμών αμοιβές. Ο κατώτατος μισθός είναι στα 830€ και θα τηρήσουμε τη δέσμευσή μας να φτάσει στα 950€. Το νέο σύστημα έρχεται ένα ευνοήσει και τους δημοσίους υπαλλήλους με τον εισαγωγικό μισθό να συμβαδίζει με την βασική αμοιβή στη χώρα. Θα συμπαρασύρει τις τριετίες, αλλά και όλα τα επιδόματα που συνδέονται με τον κατώτατο μισθό. Είναι μία σημαντική μεταρρύθμιση που αφορά στο σύνολο των εργαζομένων, οι αποδοχές δεν θα μπορούν να μειώνονται παρά μόνο να αυξάνονται», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο πρωθυπουργός υπενθύμισε, επίσης, ότι το 2025 οι ασφαλιστικές εισφορές θα έχουν αποκλιμακωθεί στα επίπεδα του 6% με στόχο το 2027 να φτάσουμε στα ευρωπαϊκά επίπεδα.

«Όλα αυτά επιτυγχάνονται σε μια εποχή που ταελλείμματα στις ευρωπαϊκές χώρες αυξάνονται. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, μόλις χθες αναγγέλθηκε ο νέος προϋπολογισμός με πρόσθετα φορολογικά βάρη 40 δισ. λιρών. Στην Ελλάδα είναι αντίστροφη η πορεία: δημοσιονομικά ισορροπημένες πολιτικές και φορολογική δικαιοσύνη που από ευχή γίνεται πραγματικότητα. Όλα τα επόμενα πρόσθετα έσοδα από τη φοροδιαφυγή ανοίγουν τον δρόμο για μείωση φόρων. Η μικρότερη αυθαιρεσία των λίγων σημαίνει μεγαλύτερη ανακούφιση των πολλών», είπε.

Παράλληλα ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στις «φορολογικές δηλώσεις που θα γίνονται πλέον σταθερά βάζοντας οριστικό τέλος στο σήριαλ των παρατάσεων και αυξάνοντας τις εκπτώσεις σε όσους πληρώνουν εφάπαξ».

Aνακοίνωσε την ίδρυση ΑΕΙ Παραστατικώ Τεχνών

Ειδική ήταν η αναφορά του πρωθυπουργού για «τα επαγγελματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών που ήταν αρρύθμιστα εδώ και 10ετιες επιτρέποντας σε κάποιους να κατασκευάζουν μύθους. Σήμερα είναι αυτή η κυβέρνηση που έρχεται να απαντήσει στους στημένους ακτιβισμούς και σε παράφωνες συναυλίες καθώς για πρώτη φορά η χώρα αποκτά ανώτατη σχολή παραστατικών τεχνών. Ταυτόχρονα οι πολλές ιδιωτικές σχολές τίθενται υπό την αιγίδα του υπουργείου Παιδείας. Ξεδιαλύνουμε όλα τα θολά σημεία ενός αρρύθμιστου τοπίου και δίνουμε έναν ξεκάθαρο δρόμο σύνδεσης των παραστατικών τεχνών με την ανώτατη εκπαίδευση».

«Η Ελλάδα αλλάζει με τη σφραγίδα της πολιτικής σταθερότητας. Θα έχει ενδιαφέρον η στάση της αντιπολίτευσης στη Βουλή στα θέματα που θα συζητήσουμε και εκεί θα φανούν πολλά» συνέχισε με νόημα ο κ. Μητσοτάκης.

«Κλείνω με ένα ζήτημα εξωτερικής πολιτικής καθώς θα έχω συνάντηση με τον πρόεδρο της Κύπρου στο φόντο των σημαντικών συνομιλιών που είχε στον Λευκό Οίκο. Είναι μια σημαντική αναβάθμιση των σχέσεων της Μεγαλονήσου με τις ΗΠΑ. Ταυτόχρονα είναι μια εξέλιξη στην οποία οδηγεί μια ενεργητική διπλωματία που είναι βασισμένη σε μια συνεργασίαΕλλάδας-Κύπρου. Η επίλυση του Κυπριακού είναι μέρος της λύσης μιας εξίσωσης σε μια ευαίσθητη περιοχή του πλανήτη», κατέληξε στην εισήγηση του ο πρωθυπουργός.

Ξεκινώντας την τοποθέτησή του, εξέφρασε τη συμπαράστασή του στην Ισπανία που δοκιμάζεται από τις πλημμύρες. «Κανείς δεν είναι άτρωτος απέναντι στην κλιματική κρίση», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. 

Τα θέματα της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου είναι:

Παρουσίαση από την υπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως του νομοσχεδίου για την ενσωμάτωση της οδηγίας 2022/2041 για επαρκείς κατώτατους μισθούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Παρουσίαση από τον υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη των νομοθετικών πρωτοβουλιών: α) Διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, β) Νέα δομή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Παρουσίαση από τον υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Γεραπετρίτη νομοσχεδίου για τη ρύθμιση ζητημάτων οργάνωσης και λειτουργίας του υπουργείου.

Παρουσίαση από τον υπουργό Εθνικής ‘Αμυνας Νίκο Δένδια και τον Υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη νομοσχεδίου για τη ρύθμιση υγειονομικών θεμάτων των Ενόπλων Δυνάμεων.

Παρουσίαση από τον υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκο Πιερρακάκη, την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη και τον υπουργό Εσωτερικών Θοδωρή Λιβάνιο των νομοθετικών πρωτοβουλιών για την Ανωτάτη Σχολή Παραστατικών Τεχνών, τις Σχολές Ανώτερης Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης και τα Μουσικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Παρουσίαση από τον υπουργό Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκο νομοσχεδίου για τις διαδικασίες ανάθεσης των δημοσίων συμβάσεων, την άσκηση δικαστικών και προδικαστικών προσφυγών και την επαγγελματοποίηση του τομέα των δημοσίων συμβάσεων.

Παρουσίαση από την υπουργό Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και τον αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Γιάννη Βρούτση των ερανιστικών νομοσχεδίων των υπουργείων τους.

protothema.gr

 




Στο υπουργικό το νέο μοντέλο του κατώτατου μισθού

Το νέο μοντέλο υπολογισμού του κατώτατου μισθού αναμένεται να παρουσιαστεί στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο το οποίο θα συνεδριάσει στις 11:00 στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό.

Με προγραμματικό στόχο το 2027 ο κατώτατος μισθός να φτάσει τα 950 ευρώ η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, αναμένεται εξηγήσει τι προβλέπει το σχετικό νομοσχέδιο, δηλαδή τον οδικό χάρτη και τους δύο οικονομικούς δείκτες με βάση τους οποίους θα υπολογίζεται πλέον και αυτοί είναι:

  • α) ο πληθωρισμός, άρα όσο αυξάνονται οι τιμές θα ανεβαίνει και ο κατώτατος μισθός
  • και β) η παραγωγικότητα της ελληνικής οικονομίας.

Παράλληλα εισάγονται και οι εξής καινοτομίες, θα υπάρχει ασφαλιστική δικλείδα, καθώς προβλέπεται ρητά ότι δεν θα μπορεί να μειωθεί στο μέλλον, θα βασίζεται στα αντικειμενικά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και τέλος θα αφορά και τους δημοσίους υπαλλήλους. Σε ό,τι αφορά τις αλλαγές στις βασικές αποδοχές του Ιδιωτικού Τομέα, το σημερινό υπουργικό συμβούλιο πρόκειται να εγκρίνει την πρόταση που θα κατατεθεί από την υπουργό Εργασίας σε σχέση με το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων που συστάθηκε για αυτό το θέμα. Βασικό συστατικό της πρότασης είναι πως, από το 2028 και μετά, θα ενεργοποιηθεί μαθηματικός τύπος, σύμφωνα με τον οποίο θα προκύπτουν οι όποιες αυξήσεις θα δίνονται στις βασικές αποδοχές.

Τέλος, με συγκεκριμένη ρύθμιση που θα ενσωματωθεί στο νομοσχέδιο για τον κατώτατο μισθό θα προβλέπονται αλλαγές στα κλιμάκια με αυξήσεις ανάλογες με εκείνες που θα δίνονται στις συντάξεις ανά έτος, ώστε να ξεπεραστεί το πρόβλημα που είχε ανακύψει με την Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων.

Μίνι οικονομικό νομοσχέδιο

Στην ατζέντα του σημερινού υπουργικού συμβουλίου και οι νέες νομοθετικές πρωτοβουλίες του υπουργείου Οικονομικών που αφορούν τη νέα διαδικασία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων αλλά και τη νέα δομή της ΑΑΔΕ με στόχο να βελτιωθεί η ταχύτητα και η αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών της.

Πλέον, οι φορολογικές δηλώσεις θα πρέπει να υποβάλλονται από τις 15 Μαρτίου έως τις 15 Ιουλίου, τόσο για τα φυσικά όσο και για τα νομικά πρόσωπα. Οι φορολογούμενοι που πληρώνουν ολόκληρο το ποσό του φόρου τους εφάπαξ μέχρι τις 31 Ιουλίου θα έχουν έκπτωση, ανάλογα με την ημερομηνία υποβολής της δήλωσής τους: 4% αν την υποβάλουν μέχρι το τέλος Απριλίου, 3% αν την υποβάλουν μέχρι τα μέσα Ιουνίου και 2% αν την υποβάλουν μέχρι τις 15 Ιουλίου.

Κοινή εμφάνιση Μητσοτάκη-Καραμανλή-Σαμαρά

Στην εκδήλωση έναρξης των εργασιών του Διεθνούς Επιστημονικού Συνεδρίου του Ιδρύματος «Κωνσταντίνος Καραμανλής» με θέμα «1974-2024: 50 χρόνια από τη μετάβαση στη Δημοκρατία – Η Δημοκρατία στην εποχή μας» θα παραστεί σήμερα στις 19:00 ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Ωστόσο, τα βλέμματα θα είναι στραμμένα και στην κοινή παρουσία των δύο πρώην πρωθυπουργών και προέδρων της ΝΔ, Κώστα Καραμανλή και Αντώνη Σαμαρά.

Χειραψίες, χαμόγελα, μίνι συζητήσεις ή αντίστροφα ενδεχόμενο ψυχρό κλίμα και τυπικότητες αναμένεται να αποτυπωθούν από τα κλικ των φωτογράφων και να αποτελέσουν πεδίο συζητήσεων. Και όλα αυτά λίγο διάστημα μετά την κοινή απουσία των Καραμανλή – Σαμαρά από τα 50χρονα γενέθλια στη Ρηγίλλης, αλλά και τη ρήξη ανάμεσα σε Μητσοτάκη – Σαμαρά για τα εθνικά θέματα, μετά την ομιλία του Αντώνη Σαμαρά στην Κύπρο αλλά και την έμμεση αναφορά του πρωθυπουργού για «χαριεντίσματα» με τον Νίκο Παππά.

Ενόψει της έλευσης του υπουργού Εξωτερικών της Τουρκίας, Χακάν Φιντάν, στην Αθήνα, της διπλωματικής κινητικότητας για το Κυπριακό αλλά και της επικείμενης ψήφισης του προϋπολογισμού στα μέσα Δεκεμβρίου είναι σημαντικό να διαφανεί αν οι αποστάσεις μεταξύ του νυν και των πρώην μεγεθύνονται ή το κλίμα ζεσταίνεται και κάμπτονται οι όποιες εσωκομματικές διαφορές.

 

www.newsbeast.gr

 



Στα άκρα οδηγεί τη σύγκρουση στον ΣΥΡΙΖΑ ο Κασσελάκης

Να δυναμιτίσει το κλίμα και να αμφισβητήσει εκ των προτέρων τη νομιμότητα του Συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ, το οποίο θα πραγματοποιηθεί από τις 8 ως τις 10 Νοεμβρίου, επιχειρεί η πλευρά του Στέφανου Κασσελάκη, προκαλώντας την οργισμένη αντίδραση της πλειοψηφίας του κόμματος.

Πίσω από τις κινήσεις του επιτελείου του έκπτωτου προέδρου, η Κουμουνδούρου «διαβάζει» τον πανικό που πιστεύει ότι επικρατεί στον Ταύρο μετά και τον επίσημο χθεσινό αποκλεισμό Κασσελάκη από την «κούρσα» για την ηγεσία, αλλά και την αδυναμία του να ελέγξει το Συνέδριο, όπως επιθυμούσε.
Προβλέπει «μεθοδεύσεις» για το άμεσο μέλλον

Στο στρατόπεδο του πρώην προέδρου, επικρατεί «παγωμάρα» και οργή. Τόσο για την οριστική «αποβολή» του από την «κούρσα», όσο και από την απροθυμία των οπαδών του να προστρέξουν μαζικά και να γραφτούν στο κόμμα, προκειμένου να λάβουν μέρος στις εκλογές συνέδρων.

Ο ίδιος ο Στέφανος Κασσελάκης, με μια οργισμένη παρέμβαση του στα κοινωνικά δίκτυα, «προέβλεψε» πως «θα υπάρξουν κι άλλες μεθοδεύσεις στην εναγώνια προσπάθειά τους για τον τελικό αποκλεισμό». Ποιες θα είναι αυτές, δεν διευκρίνισε. Όμως, συνεχίζει με αυτές τις κινήσεις του να «δηλητηριάζει» το κλίμα, λένε από την πλειοψηφία.

Άλλωστε, καθημερινά, πλέον, οι συνεργάτες του ισχυρίζονται πως υπάρχουν μέλη του ΣΥΡΙΖΑ που εγγράφηκαν μέσω της ιστοσελίδας isyriza και δεν τους επιτρέπεται να ταυτοποιηθούν στις Οργανώσεις Μελών που ανήκουν.

Και κάπως έτσι, δεν είναι λίγοι εκείνοι από την πλειοψηφία που πιστεύουν ότι στόχος του Κασσελάκη, είναι να κάνει το κόμμα «Κούγκι».

Δεν είναι, άλλωστε, τυχαία η αναφορά της Όλγας Γεροβασίλη, στη χθεσινή συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας, όπου κατηγόρησε τον έκπτωτο πρόεδρο ότι εκτοξεύει, πλέον απειλές προς το κόμμα, υπενθυμίζοντας πως δηλώνει ότι οι οπαδοί του «δεν θα είναι πράοι και ευγενικοί» στο Συνέδριο.

«Δική του η ευθύνη»

Από την Κουμουνδούρου ισχυρίζονται πως οι συνεργάτες του Στέφανου Κασσελάκη προσπαθούν με κάθε τρόπο να τον παρουσιάσουν ως «αδικημένο από τη γραφειοκρατία» – αποκρύπτοντας πως οι δικές του κινήσεις και δηλώσεις, οδήγησαν στον αποκλεισμό του.

Επίσης, αποκρύπτουν πως όταν ξεκίνησε η αμφισβήτηση του Στέφανου Κασσελάκη, εκείνος αρνήθηκε να προσφύγει στα μέλη, υπό τον φόβο της ήττας, προσπαθώντας να «οχυρωθεί» πίσω από τους «γραφειοκράτες» που τώρα καταγγέλλει.

Τέλος, υπενθυμίζουν πως εκείνος ήταν που έστειλε εξώδικο προς το κόμμα. Εκείνος χαρακτήρισε «διαπλεκόμενους» όσους ήθελαν να εφαρμόσουν τις αποφάσεις του Συνεδρίου και της Κεντρικής Επιτροπής, εκείνος έστησε «παρακόμμα» – όπως τον κατηγορούν τα καθοδηγητικά όργανα.

Ετοιμάζει την έξοδο πριν το Συνέδριο;

Παρά τις επικλήσεις περί «δημοκρατίας», η παρούσα ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ πιστεύει ότι οι «κραυγές» της πλευράς Κασσελάκη έχουν να κάνουν με ένα και μόνο ζήτημα. Με την απώλεια της θέσης του προέδρου και των θέσεων εξουσίας όσων είχαν συγκεντρωθεί γύρω από αυτή.

Επιμένουν πως το μόνο που πραγματικά επιδιώκει να κερδίσει με κάθε τρόπο ο Στέφανος Κασσελάκης, είναι η κρατική χρηματοδότηση του κόμματος και το κτήριο της Κουμουνδούρου – το οποίο σύμφωνα με τις καταγγελίες του πρώην διευθυντή του κόμματος, Θύμιο Γεωργόπουλο, ήθελε να εκποιήσει.

Σε πολιτικό επίπεδο, θεωρούν ότι επιμένει στο να διεκδικεί την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ, προκειμένου να παραμείνει ακίνδυνος για τον Κυριάκο Μητσοτάκη και να αποτελέσει «πατερίτσα» του πρωθυπουργού, όποτε το χρειάζεται.

Άρα, δύσκολα θα δεχθεί μια ακόμα ήττα στο Συνέδριο. Επομένως, δεν θεωρούν απίθανο το ενδεχόμενο να αποχωρήσει μαζί με λίγους οπαδούς του πριν καν από το Συνέδριο, προκειμένου να μη γίνει καταγραφεί του συσχετισμού και αποτυπωθεί και επίσημα η νίκη των αντιπάλων του.

newsbomb.gr




Μαρινάκης: Επιστρέφουν οι νέοι που μετανάστευσαν λόγω κρίσης

Στο brain gain, την επιστροφή μιας γενιάς νέων και παραγωγικών πολιτών που έφυγαν από την χώρα την περίοδο της κρίσης αναφέρθηκε ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, τονίζοντας ότι ένα από τα πιο μεγάλα στοιχήματα της κυβέρνησης Μητσοτάκη δείχνει να κερδίζεται.

«Αυτό αποτυπώνεται σε νέα έρευνα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης που διεξήχθη τον μήνα Οκτώβριο σε δείγμα πολιτών που έφυγαν στο εξωτερικό κατά τη διάρκεια της κρίσης και επέστρεψαν στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Με βάση τα στοιχεία της Eurostat που ανακοίνωσε το Υπουργείο Οικονομικών τον Μάρτιο του 2024, από τους 680.000 που είχαν φύγει από την χώρα, όπως είχε υπολογίσει η Τράπεζα της Ελλάδος, έχουν επιστρέψει πάνω από 350.000, πάνω από τους μισούς δηλαδή» είπε.

Σημείωσε ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το 46% των Ελλήνων που επέστρεψαν στην πατρίδα τους, εργάζεται πλέον σε ελληνική επιχείρηση, οργανισμό ή υπηρεσία, ενώ το ποσοστό αυτό αν συμπεριληφθούν οι εργαζόμενοι σε πολυεθνικές με δραστηριότητα στη χώρα και οι αυτοαπασχολούμενοι – ελεύθεροι επαγγελματίες, φτάνει το 83%. «Το 7% εξ αυτών μάλιστα, εργάζεται εξ αποστάσεως σε εταιρείες ή οργανισμούς του εξωτερικού, κάτι που συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία με έναν ακόμη τρόπο, ο οποίος δεν ήταν συνήθης κατά το παρελθόν» είπε.

«Υψηλές, όμως, είναι και οι μισθολογικές απολαβές των Ελλήνων που επέστρεψαν, καθώς ο μέσος μισθός που προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας διαμορφώνεται στα2.370 ευρώ το μήνα, ενώ μόλις το 22% αμείβεται με έως1.000 ευρώ το μήνα. Χρονιά-ρεκόρ για την επιστροφή των Ελλήνων ήταν το 2020, οπότε και καταγράφηκε το μεγαλύτερο “κύμα” επιστροφής της τελευταίας 15ετίας, με το 2022 να έπεται στη δεύτερη θέση» τόνισε ο κ. Μαρινάκης.

«Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι στην ερώτηση για το αν είναι αισιόδοξοι για το μέλλον τους και για το αν θεωρούν την Ελλάδα ως “τόπο να ζεις”, απαντούν κατά πλειοψηφία θετικά, στοιχείο ιδιαίτερης αξίας, αν λάβει κανείς υπόψιν τη σύγκριση που κάνουν αυτοί οι πολίτες με τις χώρες του εξωτερικού στις οποίες έζησαν τα προηγούμενα χρόνια» ανέφερε.

Επίσης σημείωσε ότι η επιστροφή αυτού του σημαντικού κεφαλαίου για την χώρα, δεν έγινε τυχαία, αλλά είναι απότοκο των μεταρρυθμίσεων και τομών που προωθεί η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας από το 2019

«Ο εκσυγχρονισμός του Δημοσίου τομέα, η ψηφιοποίηση του κράτους, η αύξηση των μισθών, η μείωση πάνω από 60 φορολογικών συντελεστών, η προσέλκυση επενδύσεων, η βελτίωση του επιχειρηματικού και εργασιακού περιβάλλοντος, η απόκτηση της επενδυτικής βαθμίδας, το γεγονός ότι καταγράψαμε τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης στην Ευρώπη, αλλά και μία από τις μεγαλύτερες μειώσεις χρέους παγκοσμίως.

Και, κυρίως, η δημιουργία πάνω από 500.000 θέσεων εργασίας, κάτι που οδήγησε στην μείωση της ανεργίας σε μονοψήφιο ποσοστό, φτάνοντας στα προ κρίσης επίπεδα. Ενώ στον ευαίσθητο δείκτη της ανεργίας των νέων έως 24 ετών, έχουμε πέσει στο 20%, ενώ μόλις το 2019 ήταν 36,5%. Αλλά και κάτι ακόμη: Η εμπέδωση του κλίματος πολιτικής σταθερότητας, ίσως είναι η πιο μεγάλη συνεισφορά της κυβέρνησης στην ενίσχυση του ευνοϊκού επιχειρηματικού και εργασιακού περιβάλλοντος, που με τη σειρά του, προσμετράται στη σκέψη όσων επιστρέφουν στην χώρα μας για να συμβάλλουν στην προκοπή της.

Η κυβέρνηση θα συνεχίσει να στηρίζει τις νέες γενιές, τόσο αυτούς που επιστρέφουν, αλλά και όσους πήραν την εξίσου δύσκολη απόφαση να παραμείνουν στην Ελλάδα τα χρόνια της κρίσης, δίνοντας ακόμη περισσότερες ευκαιρίες και προοπτικές» ανέφερε.

protothema.gr




ΠΑΣΟΚ – Νίκος Ανδρουλάκης: Στόχος η νίκη στις επόμενες εκλογές

Νίκη του ΠΑΣΟΚ στις επόμενες εθνικές εκλογές είναι ο στόχος που θέτει ο Νίκος Ανδρουλάκης, απευθύνοντας ανοιχτό κάλεσμα στους «προοδευτικούς πολίτες» και πέραν των κομματικών ορίων να στηρίξουν το εγχείρημα.

Ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο του Alpha και στον Αντώνη Σρόιτερ, τόνισε ότι ο πιο δύσκολος αγώνας δεν ήταν ο εσωκομματικός, αλλά αυτός που αφορά στις επόμενες εθνικές εκλογές. «Το ΠΑΣΟΚ θα είναι παντού, με πρωτοβουλίες, εντός και εκτός Βουλής, ασκώντας δομική αντιπολίτευση στην κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας» είπε ο κ. Ανδρουλάκης, εκφράζοντας την αισιοδοξία του για την πορεία του κόμματος.

Αναφερόμενος στην αύξηση των ποσοστών του στα γκάλοπ, επικαλέστηκε την εικόνα-πρότυπο της εσωκομματικής διαδικασίας για την εκλογή ηγεσίας και έκανε λόγο για «μια προίκα που πρέπει να αξιοποιήσουμε σωστά». Το ΠΑΣΟΚ, συμπλήρωσε, έχει ένα πολιτικό δυναμικό που μπορεί να προσφέρει πολλά. «Μας τιμά όλους το γεγονός ότι αναλάβαμε να τηρήσουμε στην εσωκομματική μάχη τους κανόνες του πολιτικού πολιτισμού και του ήθους» προσέθεσε, απευθυνόμενος στους συνυποψηφίους του, με την πρόβλεψη ότι όλοι θα δουν τη «μεγάλη εικόνα» και θα συστρατευτούν στη μάχη.

Σε ερώτηση για το αν όμως η αύξηση των ποσοστών οφείλεται περισσότερο στην εικόνα κατάρρευσης του ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Ανδρουλάκης απάντησε: «Πολλά παίζουν ρόλο. Όπως παίζει ρόλο και η σημερινή εικόνα της κυβέρνησης. Το ΠΑΣΟΚ αποκτά μεγαλύτερο ακροατήριο και στο Κέντρο. Η ανάκαμψη του ΠΑΣΟΚ έχει να κάνει και με τη δουλειά τη δική μας, αλλά και με τους παράγοντες κυβέρνησης και αντιπολίτευσης. Το θέμα είναι τι συμβαίνει στο σύνολο του πολιτικού συστήματος. Φιλοδοξώ το ΠΑΣΟΚ να είναι μια αξιόπιστη δύναμη, να μιλά συγκεκριμένα και να δημιουργήσει δεξαμενές αμφίπλευρης διεύρυνσης. Δεν στοχεύουμε σε ένα ακροατήριο, για να δημιουργηθεί και να πείσει η εναλλακτική πρόταση διακυβέρνησης».

Θα φέρει πίσω στο ΠΑΣΟΚ στελέχη που πήγαν στον ΣΥΡΙΖΑ; «Υπάρχει μια κατηγορία ανθρώπων που έχουν πληγώσει τον λαό. Για την καρέκλα. Δεν θέλουμε πρωταγωνιστές με αυτά τα χαρακτηριστικά. Πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί» τόνισε ο κ. Ανδρουλάκης, ενώ, σχολιάζοντας τη φωτογραφία μετά την παρέλαση στη Θεσσαλονίκη με τον Πέτρο Παππά, τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, υπογράμμισε: «Το να αξιοποιείται μια φωτογραφία σε μια παρέλαση για τα εσωκομματικά του ΣΥΡΙΖΑ, λέω ότι δεν ωφελεί. Δεν θέλω καμία εμπλοκή στα εσωκομματικά του ΣΥΡΙΖΑ. Όσο υπάρχει αυτή η εσωτερική διαδικασία στον ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ θα παρακολουθεί από απόσταση. Στην πορεία θα δούμε πώς θα πάνε τα πράγματα».

Και επανέλαβε: «Στόχος είναι μόνος ένας: η νίκη. Να έχουμε μια γενναία πολιτική αλλαγή. Είμαι άνθρωπος που σχεδιάζω. Έχουμε, νομίζω, αξιοπιστία. Όλοι μαζί θα διεκδικήσουμε μια μεγάλη νίκη απέναντι στη ΝΔ».

Για τον κ. Ανδρουλάκη, στην πορεία αυτή θα αξιοποιηθούν «παλιά και νέα πρόσωπα». Στο ερώτημα για τις ενστάσεις του Χάρη Δούκα σχετικά με τη συγκρότηση του Πολιτικού Κέντρου, απάντησε, επισημαίνοντας: «Όλοι θα δουλέψουμε για το καλό της παράταξης. Πρέπει να δώσουμε χώρο σε νέα πρόσωπα, όπως δόθηκε και στον κ. Δούκα στην Αθήνα. Σε αυτόν τον δρόμο θα προχωρήσουμε και καλώ όλο τον κόσμο να συστρατευτεί. Δεν υπάρχει περιθώριο να μην δούμε τον μεγάλο στόχο όλοι μαζί. Τα προβλήματα των πολιτών είναι πολύ μεγάλα. Να δούμε τη μεγάλη εικόνα».

Στη συνέχεια άσκησε σκληρή κριτική στην κυβέρνηση, για τα εθνικά ζητήματα είπε «όχι παζάρια με την Τουρκία» κι ότι η στάση του ΠΑΣΟΚ δεν βγαίνει από δεξιά, αλλά είναι πατριωτική. «Μας ενημέρωσε ο κ. Μητσοτάκης;» ήταν το ερώτημα με το οποίο άφησε αιχμές σχετικά με την ενημέρωση για τα ελληνοτουρκικά.

Κλείνοντας τη συνέντευξη, προανήγγειλε πρωτοβουλία του ΠΑΣΟΚ για «να υπάρχει διάκριση των εξουσιών» και συγκεκριμένα για την ανάδειξη της δικαστικής ηγεσίας, καλώντας τον κ. Μητσοτάκη να στηρίξει την πρόταση του κόμματος.

protothema.gr




Εθνικό Σχέδιο για το Δημογραφικό | Πολύ λίγα, πολύ αργά

Η βουλεύτρια του ΠΑΣΟΚ Μιλένα Αποστολάκη γράφει για το απολύτως κρίσιμο δημογραφικό πρόβλημα και τις δυνατότητες που υπάρχουν για την επίλυσή του αφού εφαρμοστούν τολμηρές πολιτικές.

Η δημογραφική κρίση στη χώρα έχει αποκτήσει εκρηκτικές διαστάσεις τέτοιες, ώστε να την επικαλείται στην άλλη άκρη του Ατλαντικού ο Ελον Μασκ!

Από το 2000 έως το 2012 οι γεννήσεις κάθε χρονιά ήταν πάνω από 100.000, ενώ από το 2013 μέχρι σήμερα οι γεννήσεις μειώνονται ραγδαία. Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 2023 καταγράφηκαν 71.455 γεννήσεις και 128.101 θάνατοι, ενώ την αμέσως προηγούμενη χρονιά οι γεννήσεις στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 10,8% σε σχέση με το 2021. Σύμφωνα με έκθεση της «διαΝΕΟσις», το 2050 ο πληθυσμός της χώρας υπολογίζεται ανάμεσα στα 10 εκατομμύρια (σύμφωνα με το αισιόδοξο σενάριο) και στα 8,3 εκατομμύρια (στο απαισιόδοξο), ο πληθυσμός των παιδιών σχολικής ηλικίας θα μειωθεί από 1,6 εκ. σε 1,4 εκ. (αισιόδοξο σενάριο) έως 1 εκ. (απαισιόδοξο σενάριο) το 2050.

Η ανάπτυξη ενός πολυεπίπεδου σχεδίου για την αντιμετώπιση του δημογραφικού δεν αφορά μόνο το προφανές εθνικό ζήτημα που αναδύεται από τη συρρίκνωση του πληθυσμού. Με βάση το νέο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής, 13,8 δισ. ευρώ την επόμενη τετραετία θα πηγαίνουν απευθείας στον λογαριασμό του ασφαλιστικού.

Σε ένα μικρό ποσοστό για να χρηματοδοτήσουν αυξήσεις στις συντάξεις και σε ένα πολύ μεγαλύτερο για να καλύψουν το κύμα συνταξιοδοτήσεων. Το ασφαλιστικό συνδέεται άμεσα με το δημογραφικό, καθώς όσο δεν έχουμε εισόδους νέων εργαζομένων στην αγορά εργασίας που αποδίδουν ασφαλιστικές εισφορές και γεμίζουν τα ταμεία, τόσο θα προκύπτει η ανάγκη χρηματοδότησης των ταμείων και για αυτό απαιτούνται άμεσες λύσεις.

Το πρόβλημα είναι πολυπαραγοντικό. Το έλλειμμα στις πολιτικές ισότητας, στις πολιτικές για την στήριξη των νέων γονέων και την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής, το ανεπαρκές εισόδημα, η στεγαστική κρίση, η ακρίβεια είναι μερικές από τις αιτίες του. Σύμφωνα με  την ΕΛΣΤΑΤ οι μηνιαίες δαπάνες ενός ζευγαριού, χωρίς παιδί, το 2022 ήταν 1344 €, ενώ ο μέσος μισθός το 2023, ανέρχεται στα 1251 ευρώ.

Το κόστος διαβίωσης για ένα ζευγάρι, δηλαδή, είναι πολύ υψηλό ήδη και χωρίς παιδί. Σε αυτό προστίθεται και το υψηλό κόστος στέγασης. Τα στοιχεία της Eurostat για το 2023 δείχνουν ότι οι νέοι στην Ελλάδα παραμένουν στο πατρικό τους  μέχρι τα 30 τους, όταν στην ΕΕ είναι κατά μέσο όρο 26,3 ετών. Είμαστε οι τρίτοι από το τέλος, μόνο μπροστά από τους Κροάτες και τους Σλοβάκους. Η Ελλάδα εμφανίζει ποσοστό 26,1% δυσκολίας ενοικίασης, διπλάσιο από το αντίστοιχο σε Ε.Ε. που είναι στο 13%, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι οι πολίτες δαπανούν το 34% του εισοδήματός τους στην στέγη.

Κάποιοι ισχυρίζονται ότι οι νέοι πλέον δεν παντρεύονται και για αυτό υπάρχει  υπογεννητικότητα στη χώρα. Σύμφωνα όμως με την ΕΛΣΤΑΤ, οι γάμοι το 2022 παρουσίασαν αύξηση κατά 6,4% σε σχέση με το 2021. Τα σύμφωνα συμβίωσης  παρουσίασαν αύξηση 13,9% . Δηλαδή οι νέοι συνεχίζουν να παντρεύονται, χωρίς όμως να κάνουν παιδιά. Η DINK οικογένεια, δηλαδή ζευγάρι με διπλό εισόδημα (duel income) χωρίς παιδιά (no kids) προκύπτει ως αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης.
Στις εισοδηματικές δυσκολίες προστίθεται ότι η ανατροφή ενός παιδιού αποτελεί συνήθως μέριμνα της μητέρας με πολλαπλές συνέπειες στην επαγγελματική της ζωή.

Στη Σουηδία υπάρχει καθολικό σύστημα κοινωνικής ασφάλισης και πρόνοιας για όλους και σταθερές πολιτικές που ενισχύουν και συμφιλιώνουν την εργασία με την οικογένεια, τόσο για τους άνδρες όσο και για τις γυναίκες, έτσι ώστε να μπορούν να  συνδυάζουν εργασία και οικογένεια.

Στην Φινλανδία έχει καθιερωθεί άδεια μετ’ αποδοχών και στους δύο γονείς συνολικής διάρκειας 14 μηνών μετά την γέννηση του παιδιού. Στη Γερμανία δίνονται μέχρι και 1800 ευρώ για 14 μήνες με εισοδηματικά κριτήρια. Στην Δανία δίνεται άδεια μετ’αποδοχών 52 εβδομάδων συνολικά και για τους δύο γονείς. Στην Ιρλανδία ο ΦΠΑ είναι μηδενικός σε παιδικά είδη μέχρι 6 ετών Η λίστα με παραδείγματα είναι ατέλειωτη. Και όλα αυτά ενώ ο στατιστικός χάρτης της Eurostat δείχνει ότι η Ελλάδα παραμένει προτελευταία στις κρατικές δαπάνες για οικογενειακά επιδόματα, μια ανάσα πίσω μας είναι μόνο η Βουλγαρία, την οποία η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δίνει σκληρή μάχη για να την φθάσουμε σε όλους τους αρνητικούς δείκτες.

ΤΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ:

Να στηρίξουμε τις γυναίκες για να παραμείνουν στην αγορά εργασίας. Να στηρίξουμε και τους άνδρες, έτσι ώστε να φροντίζουν και αυτοί την οικογένεια. Να επενδύσουμε στις πολιτικές ισότητας που είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το θέμα της γονιμότητας. Καμία αύξηση του εισοδήματος δεν θα καταπολεμήσει την υπογεννητικότητα, αν δεν ληφθούν μέτρα για την συμφιλίωση της επαγγελματικής με την προσωπική ζωή και την ισότητα των δύο φύλων. Καμία παρέμβαση στη στέγαση δεν θα έχει άμεσο αποτέλεσμα αν δεν καταπολεμηθεί η ακρίβεια.

Απαιτείται άμεσα ένα νέο εργασιακό πλαίσιο που θα προστατεύει τις νέες μητέρες και η δημιουργία περισσότερων βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών, για την παραμονή των παιδιών το διάστημα που εργάζονται οι γονείς. Χρειάζονται παρεμβάσεις για το στεγαστικό πρόβλημα, όπως πρόγραμμα κοινωνικής κατοικίας, περιορισμούς στη βραχυχρόνια μίσθωση και κατάργηση της golden visa. Χρειάζεται μείωση φορολογικών συντελεστών για οικογένειες με παιδιά με καθιέρωση Εθνικού «Αποταμιευτικού Λογαριασμού» για κάθε παιδί με συμμετοχή των γονέων και της Πολιτείας.

Οι επιδεινούμενες δημογραφικές τάσεις έχουν επιπτώσεις στο ασφαλιστικό σύστημα, την οικονομική μεγέθυνση, τη δημοσιονομική σταθερότητα, το σύστημα υγείας, την αγορά εργασίας και, τελικά, στην κοινωνική συνοχή και την ευημερία. Για την ανάσχεσή τους απαιτούνται τολμηρές παρεμβάσεις σε ένα ευρύ φάσμα τομέων πολιτικής, και ασφαλώς όχι αποσπασματικά μέτρα περιορισμένης απήχησης και κοντόφθαλμης στόχευσης, όπως αυτά που η σημερινή κυβέρνηση παρουσιάζει ως σχέδιο.

www.news247.gr




Μπάιντεν και Χριστοδουλίδης επισφραγίζουν την στρατηγική σχέση με τετ-α-τετ

Είκοσι οκτώ χρόνια μετά την τελευταία επίσκεψη Κύπριου Προέδρου στον Λευκό Οίκο, ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης συναντάται απόψε με τον Αμερικανό ομόλογό του, στις 11.30 ώρα Ουάσιγκτον, 05.30 ώρα Κύπρου. Πρόκειται για μία συνάντηση που ερμηνεύεται ως κορύφωση της ανάπτυξης των διμερών σχέσεων των τελευταίων ετών, η οποία θα «σφραγίσει» το στρατηγικό επίπεδο στο οποίο έχουν περάσει.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας σχολίασε την πρόσκληση λέγοντας πως η έρχεται σε συνέχεια κάποιων άλλων σημαντικών εξελίξεων, που αποδεικνύουν την ενίσχυση του περιφερειακού, του διεθνούς αποτυπώματος της χώρας μας. Από πλευράς του, ο Υπουργός Εξωτερικών, Κωνσταντίνος Κόμπος, έκανε λόγο για αναγνώριση του ρόλου της Κυπριακής Δημοκρατίας στην περιοχή και αποτέλεσμα σειράς δεδομένων και προεργασίας.

Σύμφωνα με τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Κωνσταντίνο Λετυμπιώτη, αναμένεται να συζητηθούν οι τελευταίες εξελίξεις στο Κυπριακό, οι διμερείς σχέσεις Κύπρου-ΗΠΑ και η κατάσταση στη Μέση Ανατολή, περιλαμβανομένου του ρόλου που διαδραματίζει η Κυπριακή Δημοκρατία στα θέματα παροχής ανθρωπιστικής βοήθειας εν μέσω της τεράστιας κρίσης στην περιοχή.

Η πρόσκληση από τον Τζο Μπάιντεν ήρθε λίγες ημέρες πριν από τις αμερικανικές εκλογές, στις οποίες ο ίδιος δεν είναι υποψήφιος. Ωστόσο, σε στρατηγικά θέματα συνηθίζεται να υπάρχει συνέχεια στις ΗΠΑ, όποιος και να βρίσκεται στην εξουσία, αφού καθορίζονται από το Υπουργείο Εξωτερικών, γι’ αυτό και οι εκλογές δεν αναμένεται να επηρεάσουν οποιεσδήποτε αποφάσεις ληφθούν για το μέλλον των διμερών σχέσεων. Είναι προφανές πως, ανεξαρτήτως του timing, όποτε και αν ερχόταν αυτή η πρόσκληση η Λευκωσία θα ανταποκρινόταν θετικά, καθώς φαίνεται να ήταν κάτι που επιθυμούσε, μετά την στενή συνεργασία που αναπτύχθηκε τους τελευταίους μήνες, κυρίως στο πλαίσιο της Αμάλθειας, και την ενεργοποίηση του στρατηγικού διαλόγου.

Η αναβάθμιση των σχέσεων της χώρας μας με τις ΗΠΑ αποτελούσε προτεραιότητα επί διακυβέρνησης Αναστασιάδη, η οποία βρέθηκε στην κορυφή της ατζέντας όταν ο Νίκος Χριστοδουλίδης ήταν Υπουργός Εξωτερικών. Στο πλαίσιο αυτό ήταν που επιτεύχθηκε και η άρση του εμπάργκο όπλων, που ήταν και η σημαντικότερη ενέργεια σε ό,τι αφορά τις σχέσεις των δύο χωρών τις τελευταίες δεκαετίες. Πλέον, επί διακυβέρνησης Χριστοδουλίδη, τα πράγματα πήγαν ένα βήμα πιο κάτω, με την Κύπρο να συγκαταλέγεται πλέον στις χώρες με τις οποίες οι ΗΠΑ βρίσκονται σε στρατηγικό διάλογο. Μάλιστα έγιναν σχετικές συναντήσεις στη Λευκωσία την περασμένη εβδομάδα, από τις οποίες προκύπτει το συμπέρασμα πως η συνεργασία επεκτάθηκε πλέον σε μία σειρά από τομείς, με τον διάλογο να απασχολούν πέραν της κατάργησης των θεωρήσεων, η προσέλκυση επενδύσεων, η ενίσχυση των εμπορικών σχέσεων, τα θέματα έρευνας και καινοτομίας και τα θέματα άμυνας και ασφάλειας. Συζητήθηκε ακόμη και η τεχνολογία του διαστήματος, με τον Υφυπουργό Καινοτομίας να υπογράφει, σε απευθείας σύνδεση με τη NASA, τις Συμφωνίες Άρτεμις για το διάστημα.

Όπως δήλωσε ο ίδιος ο Πρόεδρος, «από την πρώτη μέρα έχουμε τοποθετηθεί στη σωστή πλευρά της Ιστορίας, υπάρχουν αρκετά θέματα, υπήρξαν θετικές εξελίξεις, εργαζόμαστε και σύντομα θα υπάρξουν ακόμη περισσότερες, είτε αυτές αφορούν τον τομέα της άμυνας και της ασφάλειας, είτε αφορούν τον τομέα της προσέλκυσης επενδύσεων, τον τομέα της τεχνολογίας. Υπάρχουν αρκετοί τομείς για τους οποίους εργαζόμαστε για να έχουμε και θα έχουμε πολύ σύντομα θετικές ανακοινώσεις».

Βεβαίως, αυτές οι στενές σχέσεις δεν έπεσαν από τον ουρανό. Πέραν της εντατικής διπλωματικής προσπάθειας των τελευταίων ετών, φαίνεται να σχετίζονται άμεσα και με τον τρόπο που η Κυπριακή Δημοκρατία ασκεί ευρύτερα εξωτερική πολιτική, καθώς και με τον περιφερειακό της ρόλο σε μία από τις πιο ταραχώδεις περιοχές του πλανήτη. Στη μετά-Χριστόφια εποχή η Λευκωσία τοποθετούσε ξεκάθαρα την πυξίδα προς την Δύση, έχοντας πλέον ευθυγραμμιστεί πλήρως, κάτι που αποδείχθηκε και από τη θέση που τηρεί στο ζήτημα της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, της εφαρμογής των κυρώσεων, αλλά και της ευρύτερης αποστασιοποίησης από τα ρωσικά κεφάλαια, που στο παρελθόν είχαν κυρίαρχη θέση στην κυπριακή οικονομία.

Αυτό που φαίνεται να μετρά περισσότερο, ωστόσο, τουλάχιστον αυτή την περίοδο, είναι ο περιφερειακός ρόλος και η πρωτοβουλία που ανέλαβε η Κύπρος σε ανθρωπιστικό επίπεδο. Από την στιγμή που ξέσπασε η νέα κρίση στη Μέση Ανατολή πέρσι, η Λευκωσία ενεργοποίησε δύο φορές το σχέδιο ΕΣΤΙΑ για την απομάκρυνση υπηκόων τρίτων χωρών, ένας τομέας στον οποίο φαίνεται να έχει εξειδικευτεί τα τελευταία χρόνια, αναπτύσσοντας το πολιτικό πλαίσιο αλλά και την υποδομή, που επιτρέπει να οργανώνονται τέτοιου είδους επιχειρήσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Παράλληλα, ανέπτυξε και υλοποίησε μαζί με τρίτες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, την ιδέα της Αμάλθειας, ενός θαλάσσιου διαδρόμου που μετέφερε επιπλέον ανθρωπιστική βοήθεια στα παράλια της Λωρίδας της Γάζας, η οποία βρίσκεται σε αποκλεισμό εδώ και ένα χρόνο. Η Αμάλθεια ενδεχομένως δεν κατάφερε να μεταφέρει τους όγκους που οραματίστηκαν αρχικά οι εμπλεκόμενοι, επειδή το προσωρινό λιμάνι που έχτισε ο αμερικανικός στρατός δεν κατάφερε να αντέξει στις προκλήσεις της φύσης, όμως η εφαρμογή της προσέφερε μια σημαντική εναλλακτική δίοδο για την ανθρωπιστική βοήθεια, ιδιαίτερα σε μία περίοδο που διάφοροι στρατοί πετούσαν από τα αεροπλάνα φαγητό για να μην λιμοκτονήσουν οι κάτοικοι της Γάζας.

Αυτές οι ενέργειες αλλά και η προσήλωση της Κύπρου στην ευρύτερη διπλωματική προσπάθεια, στην οποία συμμετέχει όποτε έχει την ευκαιρία, έχουν αναπόφευκτα ανεβάσει τη χώρα μας στην αντίληψη της διεθνούς κοινότητας, συμπεριλαμβανομένων και των ΗΠΑ. Επί της ουσίας, η Λευκωσία, με το επιπλέον πλεονέκτημα της ευρωπαϊκής ιδιότητας, αποτελεί μια σταθερή και αξιόπιστη παρουσία, εν μέσω της τρικυμίας στην Ανατολική Μεσόγειο, την οποία οι ΗΠΑ δείχνουν να προτίθενται να αξιοποιήσουν πολύ περισσότερο από ό,τι στο παρελθόν. Η Ουάσιγκτον φαίνεται να αντιλαμβάνεται πως δεν μπορεί να επενδύει μόνο στην Τουρκία στην περιοχή, παρά το γεγονός πως είναι χώρα του ΝΑΤΟ, καθώς η ατζέντα της Άγκυρας στην εξωτερική πολιτική όχι απλώς δεν ευθυγραμμίζεται, αλλά βρίσκεται και σε αντίθεση με τις θέσεις της Δύσης για ζητήματα που σχετίζονται με τη Ρωσία, την τρομοκρατία κτλ και η Λευκωσία φαίνεται να αποτελεί μια επιπλέον διέξοδο για ανάπτυξη στρατηγικών σχέσεων στην περιοχή.

Πέραν, όμως, των διμερών ζητημάτων, τη συνάντηση μεταξύ του Προέδρου της Δημοκρατίας και του Τζο Μπάιντεν σε αυτό το χρονικό σημείο αναπόφευκτα θα απασχολήσει και το Κυπριακό. Αναμένεται πως ο κ. Χριστοδουλίδης θα ζητήσει από τον Αμερικανό Πρόεδρο θετική συμβολή στην προσπάθεια που βρίσκεται σε εξέλιξη για αναβίωση της διαπραγματευτικής διαδικασίας, κυρίως με την επιρροή που μπορεί να ασκήσει στην Τουρκία. Το γεγονός πως θα αλλάξει ο ένοικος του Λευκού Οίκου ίσως να μην είναι ιδανικό, καθώς μια άλλη χρονική στιγμή ενδεχομένως να δημιουργούσε καλύτερες προοπτικές για θετική εμπλοκή των ΗΠΑ, ωστόσο πρόκειται για μόνιμο μέλος του ΣΑ, που διαθέτει διαχρονικές θέσεις, οι οποίες αναμένεται να επαναβεβαιωθούν στο πλαίσιο της συνάντησης. Μάλιστα, στην επίσημη τοποθέτηση του Λευκού Οίκου ενόψει της επίσκεψης, γίνεται συγκεκριμένη αναφορά στην υποστήριξη των ΗΠΑ στη λύση Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας. Και αυτό από μόνο του έχει τη δική του σημασία, σε μία περίοδο που η τουρκική πλευρά προωθεί θέσεις εκτός του συμφωνημένου διαπραγματευτικού πλαισίου.

reporter.com.cy




Πολάκης : “Δεν συμφωνώ με την δήλωση του Αλέξη Τσίπρα για την δημιουργία νέου κομματικού φορέα”

Ο Παύλος Πολάκης εξέφρασε σοβαρές επιφυλάξεις σχετικά με την πρόταση του Αλέξη Τσίπρα για τη δημιουργία ενός νέου πολιτικού φορέα ή μιας ανανέωσης του ΣΥΡΙΖΑ.

Μιλώντας στην εκπομπή Αναλυτής του ENA Channel και στον Απόστολο Ατζεμιδάκη ο Παύλος Πολάκης τόνισε ότι το μέλλον βρίσκεται στον ΣΥΡΙΖΑ και οι όποιες δηλώσεις για νέο κομματικό φορέα δεν οδηγούν πουθενά.




Επιστολή Κυρανάκη σε ραδιοφωνικούς σταθμούς ακριτικών περιοχών για τις τουρκικές παρεμβολές

Επιστολή στους ραδιοφωνικούς σταθμούς της παραμεθορίου απέστειλε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, αναφορικά με το χρόνιο ζήτημα των τουρκικών παρεμβολών στο ελληνικό σήμα. Με την επιστολή αυτή, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης ενημερώνει τους ιδιοκτήτες των ραδιοφώνων ακριτικών περιοχών για τις νέες δυνατότητες που τους παρέχονται, καλώντας όλους τους ραδιοφωνικούς σταθμούς να αξιοποιήσουν τις πρόσφατες διατάξεις του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, όπως:

α) δήλωση δευτερευουσών θέσεων εκπομπής, σύμφωνα με την οποία οι ιδιωτικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί όλης της επικράτειας μπορούν να χρησιμοποιούν δευτερεύουσες θέσεις εκπομπής υποβάλλοντας σχετική δήλωση στη γενική γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Σημειωτέον ότι από το 2025 και έπειτα οι εν λόγω δηλώσεις θα μπορούν να υποβάλλονται κάθε έτος από 1 Οκτωβρίου έως τις 31 Δεκεμβρίου.

β) αίτηση χορήγησης δευτερεύουσας συχνότητας για τους παραμεθόριους ραδιοφωνικούς σταθμούς, σύμφωνα με την οποία δίνεται η δυνατότητα στους ραδιοφωνικούς σταθμούς οι οποίοι εκπέμπουν σε παραμεθόριες περιοχές να αιτηθούν κατ’ εξαίρεση τη χρήση δευτερεύουσας συχνότητας εκπομπής εφόσον αντιμετωπίζουν προβλήματα κάλυψης του νομού που λειτουργούν είτε λόγω παρεμβολών από αλλοδαπούς σταθμόυς είτε λόγω μορφολογίας του εδάφους. Η αίτηση χρήσης δευτερεύουσας συχνότητας υποβάλλεται οποτεδήποτε, ενώπιον της γενικής γραμματείας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης η οποία ελέγχει το περιεχόμενο της αίτησης και των σχετικών δικαιολογητικών.

Η πρωτοβουλία έχει ως στόχο την ενίσχυση της εκπομπής του προγράμματος του ελληνικού ραδιοφώνου και την προστασία του από παρεμβολές ξένων σταθμών. Οι παρεμβολές σταθμών γειτονικών κρατών όπως είναι η Τουρκία, είναι ένα πρόβλημα που ταλαιπωρεί δεκαετίες ολόκληρες τα ραδιόφωνα ακριτικών περιοχών. Το θέμα είχε τεθεί και σε διαδοχικές συναντήσεις που είχε με τους ιδιοκτήτες νωρίτερα μέσα στο έτος ο κ. Κυρανάκης στον νομό Έβρου, περιοχή όπου καταγράφεται και πιο έντονα το πρόβλημα.

Ο αρμόδιος υφυπουργός είχε δεσμευτεί για την εξεύρεση λύσης στο θέμα και κατόπιν παρεμβάσεων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, οι παραμεθόριοι ραδιοφωνικοί σταθμοί έχουν πλέον τη δυνατότητα δήλωσης δευτερευουσών θέσεων εκπομπής, ενώ μπορούν να αιτηθούν να τους χορηγηθεί δευτερεύουσα συχνότητα, όπου αυτό απαιτείται. Οι ρυθμίσεις αυτές αφορούν άμεσα τους νομούς Έβρου και Δωδεκανήσου, όπου τα προβλήματα εντοπίζονται εντονότερα, καθώς και το σύνολο των περιοχών της παραμεθορίου.

Εφόσον οι νέες προβλέψεις αξιοποιηθούν, αναμένεται να ενισχυθεί σημαντικά η μετάδοση του προγράμματος των ακριτικών ραδιοφωνικών σταθμών. «Στεκόμαστε δίπλα στους ελληνικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς και συνεχίζουμε την προσπάθεια για την απρόσκοπτη μετάδοση του ελληνικού ραδιοφωνικού προγράμματος σε όλη τη χώρα» αναφέρει χαρακτηριστικά στην επιστολή του ο κ. Κυρανάκης, υπογραμμίζοντας ότι στόχος της πολιτείας είναι η βέλτιστη ραδιοφωνική κάλυψη όλης της ελληνικής επικράτειας.

protothema.gr




Μητσοτάκης: Σταδιακή μείωση φόρων έως το 2027

Την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε σταδιακή μείωση των φορών μέχρι το τέλος της θητείας της, το 2027, έστειλε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στον χαιρετισμό του για τα εγκαίνια του νέου κτηρίου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) στον Ταύρο.

«Αισθάνθηκα χαρά και ικανοποίηση μπαίνοντας στο κτήριο και σκέφτηκα ότι είναι καθρέφτης της προόδου που έχει δείξει η ΑΑΔΕ. Έχει κατοχυρώσει τον ρόλο της, έχει αλλάξει την εικόνα που είχε στη συνείδηση των πολιτών. Η αλλαγή κτηρίου δεν σημαίνει μόνο την εξοικονόμηση πόρων, όχι ότι αυτό δεν είναι σημαντικό, αλλά έχει να κάνει με τις συνθήκες εργασίας με τον τρόπο που οι ίδιοι εργαζόμενοι βιώνουν έναν σύγχρονο εργασιακό χώρο ως παράγοντα βελτίωσης της αποδοτικότητας τους» ξεκίνησε τον χαιρετισμό του ο πρωθυπουργός.

Όπως είπε «η εικόνα της ΑΑΔΕ είναι μια εικόνα υπηρεσίας που επί της αρχής αντιμετωπίζει τον πολίτη με ευγένεια και επαγγελματισμό όποτε πρέπει να έρθει σε φυσική επαφή με τις φορολογικές αρχές. Αν δεν είχαμε κάνει αυτή την πρόοδο στη λειτουργία της ΑΑΔΕ δεν θα μπορούσαμε να υλοποιήσουμε την κεντρική αρχή να προχωράμε σε σταδιακές μειώσεις φόρων που θα είναι δημοσιονομικά βιώσιμες. Τα έσοδα μπορούν να έρθουν και από τη μείωση της φοροδιαφυγής με την οποία είμαστε σε διαρκή πόλεμο. Όσο περιορίζεται και μικραίνει το κενό στον ΦΠΑ και εξιχνιάζονται φορολογικές απάτες τόσο θα προσθέτετε μεγαλύτερα έσοδα στο κράτος ώστε να μπορέσουμε να μειώνουμε φόρους όπως είναι η πρόθεσή μας μέχρι το τέλος της κυβερνητικής θητείας το 2027».

«Αυτός ο μετασχηματισμός έχει την πλήρη προσωπική μου στήριξη για να γίνονται οι εργαζόμενοι πιο παραγωγικοί και οι έλεγχοι να γίνονται πιο στοχευμένα. Όσο καλύτερα εργάζεστε εσείς τόσο πιο εύκολη γίνεται η δική μας δουλειά κατέληξε στον χαιρετισμό του ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Στο νέο κτήριο θα στεγάζονται οι κεντρικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ και θα εργάζονται περίπου 1.500 υπάλληλοι της ανεξάρτητης αρχής, με τις εγκαταστάσεις να περιλαμβάνουν εξειδικευμένους χώρους για τη λειτουργία τμημάτων ελέγχου και είσπραξης, εξασφαλίζοντας άμεση συνεργασία μεταξύ των διευθύνσεων και ελαχιστοποιώντας τις καθυστερήσεις.

«Οι φορολογικές αρχές έχουν κάνει βήματα μπροστά, πάνω από το 90% των υπηρεσιών της ΑΑΔΕ παρέχεται ψηφιακά. Μιλάμε για μια νέα εποχή με λιγότερες μετακινήσεις και επαφές και να είστε βέβαοι ότι θα αντιμετωπιστούν όλες οι «παιδικές ασθένειες» μετά την κατάργηση των ΔΟΥ» είπε στον χαιρετισμό του ο υπουργός Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.

Ο ίδιος έστειλε το μήνυμα προς τους επίορκους εφοριακούς λέγοντας ότι οι έλεγχοι θα συνεχιστούν για να προσθέσει «ότι δεν θα βάλουμε νερό στο κρασί μας σε φαινόμενα που αδικούν το έργο της ΑΑΔΕ και τη συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων στην ανεξάρτητη αρχή».

«Ανοίγει ένας νεός κύκλος δημιουργίας σε αυτό το κτήριο που αποτελεί το πρώτο ενεργειακό gold class κτήριο του Δημοσίου» είπε ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής. Όπως είπε «από το 2021 4.000 εργαζόμενοι έχουν στεγαστεί σε 13 νέα σύγχρονα λειτουργικά κτήρια για να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί εξοικονομώντας δαπάνες»

«Η ΑΑΔΕ της νέας γενιάς είναι εδώ και θα κάνουμε τα πάντα για να υπηρετούμε το δημόσιο συμφέρον και το καθήκον μας» κατέληξε ο Γιώργος Πιτσιλής.

protothema.gr