Κίεβο – Ελληνική αποστολή | Η ελευθερία είναι ανθός που ποτίζεται με αίμα

Το δικό τους μήνυμα απέστειλαν “ένεκα της ημέρας” τα μέλη της Ελληνικής αποστολής στο Κίεβο, η οποία εύχεται σε όλον τον ελληνισμό να μην ξεχάσει το φρόνημα και την αυτοθυσία πού επέδειξαν οι πρόγονοί μας ετσι ώστε να μπορούμε σήμερα ελεύθερα να τιμούμε ή να απαξιώνουμε την θυσία τους, έχοντας λησμονήσει την αξία της, αναφέρουν στην ανάρτηση τους, ενώ επισημαίνουν πως η ελευθερία είναι ανθός που ποτίζεται με αίμα.



Ουκρανία: Τελεσίγραφο για την παράδοση της Μαριούπολης δίνει το ρωσικό υπουργείο Άμυνας

Τελεσίγραφο για την παράδοση της Μαριούπολης δίνει το ρωσικό υπουργείο Άμυνας, όπως αναφέρει το πρακτορείο Ria.

Η Ουκρανία καλείται να δώσει την απάντησή της για παράδοση της πόλης μέχρι τα ξημερώματα της Δευτέρας. Το παραπάνω γνωστοποίησε το ρωσικό υπουργείο Άμυνας, όπως αναφέρει το πρακτορείο Ria.

Η Ρωσία κάλεσε τις ουκρανικές δυνάμεις να καταθέσουν τα όπλα τους στην πόλη-λιμάνι της Μαριούπολης. Ενώ η Μόσχα δηλώνει ότι εκτυλίσσεται “τρομερή ανθρωπιστική καταστροφή”, στην ανατολική Ουκρανία.

“Καταθέστε τα όπλα σας”, δήλωσε ο αντιστράτηγος Μιχαήλ Μιζίντσεφ, διευθυντής του Εθνικού Κέντρου Αμυντικής Διαχείρισης της Ρωσίας, σε ανακοίνωση που εξέδωσε το ρωσικό υπουργείο Άμυνας.

Μια τρομερή ανθρωπιστική καταστροφή είναι σε εξέλιξη

“Μια τρομερή ανθρωπιστική καταστροφή είναι σε εξέλιξη”, δήλωσε ο Μιζίντσεφ. “Όλοι όσοι καταθέτουν τα όπλα τους έχουν εγγυημένη ασφαλή διέλευση από τη Μαριούπολη”.

Ο αντιστράτηγος Μιζίντσεφ δήλωσε ότι οι ανθρωπιστικοί διάδρομοι θα ανοίξουν έξω από τη Μαριούπολη στις 10:00 ώρα Μόσχας (09:00 ώρα Ελλάδας) της 21ης Μαρτίου.

«Oι αρχές της Μαριούπολης έχουν τώρα την ευκαιρία να κάνουν μια επιλογή και να περάσουν στο πλευρό του λαού, Διαφορετικά το στρατιωτικό δικαστήριο που τους περιμένει θα είναι απλά πολύ λίγο σε σχέση με αυτό που τους αξίζει για τα τρομερά εγκλήματά τους, τα οποία η ρωσική πλευρά τεκμηριώνει πολύ προσεκτικά, δήλωσε νωρίτερα την Κυριακή ο επικεφαλής του Εθνικού Κέντρουτης Διοίκησης Άμυνας της Ρωσικής Ομοσπονδίας, συνταγματάρχης Μιχαήλ Μιζίντσεφ.

Μεταφορά κατοίκων της Μαριούπολης σε Ρωσικό έδαφος

Υπενθυμίζεται πως οι τοπικές αρχές της ρημαγμένης ουκρανικής πόλης κατήγγειλαν ότι χιλιάδες κάτοικοι έχουν αρπαγεί από τις ρωσικές δυνάμεις και μεταφερθεί στην Ρωσία. Παράλληλα τελεσίγραφο για την παράδοση της Μαριούπολης δίνει το ρωσικό υπουργείο Άμυνας.

«Την τελευταία εβδομάδα, πολλές χιλιάδες κάτοικοι της Μαριούπολης έχουν αρπαγεί και μεταφερθεί βιαίως σε ρωσικό έδαφος», Αυτό αναφέρεται σε ανακοίνωσή του δημοτικού συμβουλίου της Μαριούπολης στο κανάλι του στο Telegram. Ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων έχουν μεταδώσει ότι λεωφορεία μετέφεραν πολλές εκατοντάδες ανθρώπους που η Μόσχα αποκαλεί πρόσφυγες από την Μαριούπολη τις τελευταίες ημέρες.

Περισσότεροι από 2.100 άνθρωποι έχουν σκοτωθεί στην Μαριούπολη από την έναρξη της ρωσικής επίθεσης στις 24 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με το Κίεβο.

Πηγή: skai.gr

 




Χρ. Σταϊκούρας | Όλα τα μέτρα στήριξης έναντι της ακρίβειας

To πακέτο μέτρων στήριξης για την αντιμετώπιση της ακρίβειας παρουσίασαν οι υπουργοί Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργος Γεωργαντάς και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης.

Τα κυριότερα μέτρα που ανακοινώθηκαν είναι: Επιδότηση καυσίμων για 3 μήνες με ηλεκτρονική κάρτα σε νοικοκυριά με οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ. Για τους 3 μήνες ανέρχεται στα 40 ευρώ στην ηπειρωτική χώρα και 50 ευρώ στα νησιά. Έκτακτη ενίσχυση σε 3,2 εκατ. πολίτες. Στα 72 ευρώ η μέση επιδότηση ρεύματος για τον Απρίλιο, στα 87 ευρώ για τους δικαιούχους κοινωνικού τιμολογίου. 

«Η κυβέρνηση προχωρά σε νέα δέσμη μέτρων εστιάζοντας στους πιο ευάλωτους συμπατριώτες μας, σε όσους έχουν μεγαλύτερη ανάγκη» ανέφερε κατά την παρουσίαση των μέτρων ο κ. Σταϊκούρας. Όπως είπε ειδικότερα, «αυξάνεται σημαντικά η επιδότηση ρεύματος σε νοικοκυριά και επιχειρήσεις και συνεχίζεται η επιδότηση φυσικού αερίου, ενώ δίνεται έκτακτη επιδότηση ρεύματος για τις μικρές επιχειρήσεις», παρεμβάσεις ύψους 640 εκατ. ευρώ για τον Απρίλιο.

Παράλληλα, πρόσθεσε, «ενισχύουμε ευάλωτους συμπατριώτες μας με έκτακτη ενίσχυση για 1,4 εκατ. νοικοκυριά προκειμένου να καλύψουν μέρος των αυξημένων τιμών αγαθών και ενέργειας». Η ενίσχυση θα καταβληθεί πριν από το Πάσχα.

Συγκεκριμένα:

  • Χορηγείται 1,5 επιπλέον μηνιαία δόση επιδόματος παιδιού τον Απρίλιο στους δικαιούχους Μαρτίου. Οι δικαιούχοι ανέρχονται σε 625.000 με πάνω από 1 εκατ. παιδιά.
  • Χορηγείται ενίσχυση 200 ευρώ σε 677.000 χαμηλοσυνταξιούχους.
  • Χορηγείται ενίσχυση 200 ευρώ σε 35.000 ανασφάλιστους υπερήλικες.
  • Χορηγείται ενίσχυση 200 ευρώ σε 167.000 δικαιούχους επιδόματος ΑΜΕΑ
  • Χορηγείται διπλή δόση ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος σε 254.000 δικαιοχύος.

Σύμφωνα με όσα είπε ο κ. Σταϊκούρας, το συνολικό κόστος των παρεμβάσεων αυτών ανέρχεται στα 324  εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, πρόσθεσε, θα επιδοτηθεί η κατανάλωση καυσίμων φυσικών προσώπων και θα υπάρξει μείωση στην τιμή του πετρελαίου κίνησης. Αναλυτικότερα, χορηγείται απευθείας επιδότηση καυσίμων στους πολίτες, που καλύπτει σημαντικό μέρος των αυξήσεων των τιμών για 3 μήνες στα φυσικά πρόσωπα, συμπεριλαμβανομένων των ελεύθερων επαγγελματιών. «Η επιδότηση θα δοθεί με τη μορφή ηλεκτρονικής κάρτας, στα πρότυπα του freedom pass, ενώ για τους πολίτες που δεν έχουν τη δυνατότητα χρήσης της, το ποσό θα κατατίθεται σε τραπεζικό λογαριασμό της επιλογής τους. Επιλέξιμα είναι φυσικά πρόσωπα, φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ.

Υπολογίζεται ότι 3 εκατομμύρια φυσικά πρόσωπα διαθέτουν τουλάχιστον ένα αυτοκίνητο και δηλώνουν μέχρι το ανωτέρω οικογενειακό εισόδημα. Η επιδότηση θα αφορά 60 λίτρα καυσίμου μηνιαίως, και θα ισούται με 22 λεπτά το λίτρο.
Τονίζεται ότι η μέση κατανάλωση ανά φορολογούμενο εκτιμάται στα 54 λίτρα καυσίμου τον μήνα.

Ειδικά για τους πολίτες που έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή, η επιδότηση ενισχύεται και ανέρχεται στα 28 λεπτά το λίτρο. Το συνολικό κόστος αυτής της παρέμβασης ανέρχεται στα 130 εκατ. ευρώ.

Επίσης επιδοτείται στην πηγή, από τον κρατικό προϋπολογισμό, η τιμή πώλησης του πετρελαίου κίνησης (diesel) για τον Απρίλιο, ώστε το όφελος στην τελική τιμή για τον καταναλωτή να ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο. Όπως ανέφερε ο ΥΠΟΙΚ,  η μείωση είναι μεγαλύτερη από αυτή που θα προέκυπτε από μείωση του Ειδικού Φόρου στα Καύσιμα, με βάση τα θεσπισμένα όρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το κόστος της παρέμβασης εκτιμάται περίπου στα 23 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον δίνεται τον μήνα Απρίλιο, ενίσχυση ύψους 200 ευρώ στις υπηρεσίες ταξί, ώστε να καλυφθεί μέρος του αυξημένου κόστους καυσίμου.

Επιστρεπτέα προκαταβολή: Αυξάνεται η περίοδος αποπληρωμής όλων των επιστρεπτέων προκαταβολών, με τις μειώσεις βάση τζίρου, όπως έχουν ανακοινωθεί, από 60 άτοκες σε 96 άτοκες δόσεις. Παραμένει η έκπτωση 15% σε περίπτωση που καταβληθούν εφάπαξ.

 

Οι επιδοτήσεις ρεύματος, φυσικού αερίου 

Την αισθητή αύξηση των επιδοτήσεων ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου ανακοίνωσε ο υπουργός Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας.

Ειδικότερα, θα δοθεί επιδότηση για όλες τις παροχές ρεύματος κύριας κατοικίας χωρίς εισοδηματικά κριτήρια. Η μέση μηνιαία επιδότηση αυξάνεται από τα 40 ευρώ στα 72 ευρώ για τον Απρίλιο. Πρόκειται για αύξηση 80%. Για τους δικαιούχους κοινωνικού τιμολογίου η μέση επιδότηση θα ανέλθει στα 87 ευρώ για τον Απρίλιο. Το συνολικό ποσό επιδότησης για τα νοικοκυριά τον Απρίλιο είναι 218 εκατ. ευρώ 

Σημειώνεται πως όσοι πέρυσι δεν είχαν δηλώσει στις φορολογικές δηλώσεις αριθμό παροχής ρεύματος, μπορούν να τον δηλώσουν στην εφετινή δήλωση. Η επιδότηση θα τους χορηγηθεί αναδρομικά από τον Ιανουάριο. 

Αγροτικά, επαγγελματικά τιμολόγια 

Η επιδότηση διπλασιάζεται στα 135 ευρώ ανά μεγαβατώρα. Πρόσθετη επιδότηση 100 ευρώ ανά μεγαβατώρα θα δοθεί στα αρτοποιία.

Συνολικά για τον Απρίλιο η επιδότηση για τα επαγγελματικά τιμολόγια ανέρχεται σε 313 εκατ. ευρώ και είναι αυξημένη κατά 137% σε σχέση με τον Μάρτιο.

Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργος Γεωργαντάς

Φυσικό Αέριο – Επιδότηση σε Οικιακά Τιμολόγια – Νοικοκυριά

Η κρατική επιδότηση θα ανέλθει σε 20 ευρώ ανά θερμική MWh τον Μάρτιο για όλα τα νοικοκυριά και για το σύνολο της μηνιαίας κατανάλωσης.  Αφορά σε 540.000 οικιακούς καταναλωτές ανεξαρτήτως εισοδήματος, μεγέθους κατοικίας ή παρόχου. Παράλληλα, η ΔΕΠΑ Εμπορίας προσφέρει έκπτωση για τον Μάρτιο ύψους 20 ευρώ ανά θερμική MWh.

Συνολικά, το όφελος για τα νοικοκυριά ανέρχεται σε 40 ευρώ ανά θερμική MWh  ενώ το συνολικό ύψος της επιδότησης από την Κυβέρνηση για τους μη οικιακούς καταναλωτές φυσικού αερίου θα ανέλθει σε 43 εκατ. ευρώ για τον Μάρτιο.

Για τον μήνα Απρίλιο οι επιδοτήσεις θα ανακοινωθούν στο τέλος Μαρτίου λόγω της έντονης μεταβλητότητας που παρατηρείται στις τιμές του Φυσικού Αερίου τις τελευταίες εβδομάδες.

Φυσικό Αέριο – Επιδότηση σε Μη Οικιακά (Εμπορικά-Βιομηχανικά) Τιμολόγια

Συνεχίζεται η επιδότηση των λογαριασμών Φυσικού Αερίου και τον Μάρτιο και σε όλους τους εμπορικούς και βιομηχανικούς καταναλωτές ανεξαρτήτως μεγέθους, τζίρου και αριθμού εργαζομένων. Η επιδότηση θα ανέλθει σε 20 ευρώ ανά θερμική MWh για το σύνολο της μηνιαίας κατανάλωσης.

«Η εκτίναξη των τιμών λόγω της ρωσικής εισβολής αποδεικνύει ότι η ενεργειακή μετάβαση της χώρας είναι αναγκαιότητα και όχι πολυτέλεια. Η μόνη αξιόπιστη λύση είναι η ταχύτερη απεξάρτηση από τις εισαγωγές ορυκτών καυσίμων και η δυναμική στροφή στην καθαρή ενέργεια από τις ΑΠΕ. Αυτό επιβάλλεται τόσο για οικονομικούς όσο και για περιβαλλοντικούς λόγους» υπογράμμισε ο Κώστας Σκρέκας.

Με τα μέτρα του Μαρτίου και του Απριλίου, η κυβέρνηση θα έχει διαθέσει πάνω από 2,3 δισ. ευρώ ενώ οι συνολικές ενισχύσεις και εκπτώσεις από ΔΕΗ ΔΕΗ+0,13% και ΔΕΠΑ Εμπορίας αγγίζουν το 1,261 δισ. ευρώ. Συνολικά σχεδόν 3,5 δισ. ευρώ. Καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα δεν έχει λάβει τόσο δραστικά μέτρα προστασίας των καταναλωτών αναλογικά με τον πληθυσμό και τα μεγέθη της οικονομίας.

Δύο παρεμβάσεις για τους αγρότες

Δύο παρεμβάσεις για τους αγρότες ανακοίνωσε από την πλευρά του ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργος Γεωργαντάς.

Αναφερόμενος αρχικά στα μέτρα που ήδη υλοποιούνται, ο κ. Γεωργαντάς ανέφερε ότι στα σημερινά μέτρα εκτός από τη συνέχιση της στήριξης αναφορικά με το ρεύμα, υπάρχουν οι εξήγς παρεμβάσεις για τους αγρότες:

  1. Η κάρτα καυσίμων, δηλαδή την επιδότηση του πετρελαίου κίνησης τον Απρίλιο, τον Μάιο και τον Ιούνιο. Μέσα στους δικαιούχους είναι ελεύθεροι επαγγελματίες και αγρότες.
  2. Η επιδότηση στην τιμή της πώλησης του πετρελαίου που θα γίνεται στην πηγή για τον μήνα Απρίλιο αφορά όλους τους αγρότες οι οποίοι χρησιμοποιούν το πετρέλαιο κίνησης.

Όπως επίσης είπε, αναμένεται το επόμενο διάστημα από την ΕΕ την ανακοίνωση της εργαλειοθήκης, η οποία θα δώσει ίσως τη δυνατότητα για περαιτέρω μελέτη και νέες παρεμβάσεις. Αυτή η ανακοίνωση θα έρθει μέσα στις επόμενες ημέρες, και τότε «θα δούμε αν υπάρχει και άλλη δυνατότητα στήριξης.

Μείωση ΕΝΦΙΑ, ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα 

Κατατέθηκε εχθές το νομοσχέδιο για την μόνιμη μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 350 εκατ. ευρώ και τη μόνιμη μείωση του ΦΠΑ λιπασμάτων από το 13% στο 6%. Στο ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται και η επιστροφή του ΕΦΚ πετρελαίου κίνησης των αγροτών.

Υπενθυμίζεται ότι τα κάτωθι μέτρα έχουν ληφθεί για τον πρωτογενή τομέα και τη συγκράτηση των τιμών των τροφίμων, με συνολικό κόστος 200 εκατ. ευρώ για το 2022:

Πηγη: naftemporiki.gr




Πόλεμος στην Ουκρανία | 4ος γύρος διαπραγματεύσεων

Επιβεβαίωσε τη διενέργεια του νέου γύρου συνομιλιών ο εκπρόσωπος του Βλαντιμίρ Πούτιν

Εν μέσω βομβαρδισμών από τα ρωσικά στρατεύματα θα συνεχιστούν σήμερα οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Ρώσων και Ουκρανών, σε μία προσπάθεια να μπουν τα θεμέλια για μία καταρχήν συμφωνία για κατάπαυση του πυρός.

Σύμφωνα με τον Αντόν Χεραστσένκο, σύμβουλο του υπουργείου Εσωτερικών της Ουκρανίας, οι διαπραγματεύσεις θα ξεκινήσουν στις 10:30 τοπική ώρα (και ώρα Ελλάδας) μέσω βιντεοκλήσης. Ο Χεραστσένκο έκανε τη συγκεκριμένη ενημέρωση μέσω Telegram.

Στις τρεις πρώτες συναντήσεις μεταξύ των δύο αντιπροσωπειών δεν είχαν γίνει μεγάλα και ουσιαστικά βήματα προσέγγισης, ωστόσο όσο περνάει ο καιρός και η ουκρανική αντίσταση συνεχίζεται, φαίνεται πως αρχίζουν να αναπτερώνονται οι ελπίδες για ένα θετικό νέο.

Δραματικό μήνυμα Ζελένσκι

Την ίδια στιγμή, ο ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι απηύθυνε για μία ακόμη φορά ένα δραματικό μήνυμα για τις συνέπειες του πολέμου ενώ αξίωσε εκ νέου από το ΝΑΤΟ να προχωρήσει στην επιβολή ζώνης αεροπορικού αποκλεισμού στον εναέριο χώρο της Ουκρανίας.

«Αν δεν αποκλείσετε τον εναέριο χώρο μας, θα είναι απλά ζήτημα χρόνου, οι ρωσικές ρουκέτες θα πέσουν στο δικό σας έδαφος, στο έδαφος του NATO, στα σπίτια πολιτών (κρατών-μελών) του NATO», υποστήριξε ο ουκρανός πρόεδρος σε μαγνητοσκοπημένο μήνυμά του τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα.

Οι δηλώσεις Ζελένσκι ήρθαν μία ημέρα μετά τα ρωσικά αεροπορικά πλήγματα σε ουκρανική βάση εκπαίδευσης περίπου είκοσι χιλιόμετρα από τα σύνορα με την Πολωνία, κράτος-μέλος του NATO και της ΕΕ, κοντά στην ουκρανική πόλη Λβιβ (δυτικά).

Διαβάστε επίσης: Τα αδιέξοδα του Πούτιν και η επόμενη ημέρα για τη Μόσχα

Σύμφωνα με το Κίεβο, ο ρωσικός βομβαρδισμός είχε αποτέλεσμα να σκοτωθούν 35 άνθρωποι και να τραυματιστούν άλλοι 134.

«Τριάντα πύραυλοι μόνο στην περιοχή της Λβιβ», είπε ο πρόεδρος της Ουκρανίας. «Δεν συμβαίνει τίποτα εκεί που να μπορεί να απειλήσει το έδαφος της Ρωσικής Ομοσπονδίας. Και μόλις 20 χιλιόμετρα από τα σύνορα του NATO».

Τέταρτος γύρος διαπραγματεύσεων και στο βάθος συνάντηση Πούτιν – Ζελένσκι;

Τη Δευτέρα, όπως ανακοινώθηκε χθες, θα λάβει χώρα ο τέταρτος γύρος συνομιλιών μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας.

Οι συνομιλίες μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας δεν λαμβάνουν χώρα αυτή τη στιγμή αλλά θα συνεχιστούν τη Δευτέρα, επιβεβαίωσε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ, σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο Tass.

Ο Πεσκόφ προέβη στις δηλώσεις αυτές αφότου ο σύμβουλος της ουκρανικής προεδρίας Ολέξι Αρέστοβιτς υποστήριξε ότι οι δύο πλευρές πραγματοποιούν συνομιλίες σήμερα, εστιάζοντας κυρίως στην κατάσταση που επικρατεί στη Μαριούπολη.

Διαβάστε επίσης: Στη δίνη του πολέμου: «Καμένη γη» από τους Ρώσους, δεν λυγίζουν οι Ουκρανοί

Ο Αρέστοβιτς δήλωσε, επίσης, ότι η Ουκρανία έχει αναπτύξει αρκετά στρατεύματα στη Μαριούπολη ώστε να μην καταληφθεί από τις ρωσικές δυνάμεις που την έχουν περικυκλώσει.

Σημειώνεται πως ο νέος γύρος συνομιλιών θα διεξαχθεί μέσω τηλεδιάσκεψης.

Αν και κατά τη συνάντηση των υπουργών Εξωτερικών Ρωσίας και Ουκρανίας, Σεργκέι Λαβρόφ και Ντμίτρο Κουλέμπα, αντίστοιχα, δεν επετεύχθη κάποια συμφωνία για την κατάπαυση του πυρός και τους ανθρωπιστικούς διαδρόμους, τα τελευταία 24ωρα οι δύο πλευρές κάνουν λόγο για μικρή πρόοδο στις συνομιλίες των δύο πλευρών.

Οι πιο αισιόδοξοι μάλιστα, υποστηρίζουν πως αν ο τέταρτος γύρος των διαπραγματεύσεων αποδώσει καρπούς, τότε δεν αποκλείεται να ανοίξει ο δρόμος για μία πιθανή συνάντηση Πούτιν – Ζελένσκι, μία εξέλιξη που δεν αποκλείει καμία από τις δύο πλευρές.

«Υπάρχουν ορισμένα θετικά σημάδια στις συνομιλίες της Ρωσίας με την Ουκρανία, όπως μου έχουν μεταφέρει οι ρώσοι διαπραγματευτές» ισχυρίστηκε την Παρασκευή ο Βλαντιμίρ Πούτιν.

Είχαν προηγηθεί δηλώσεις του Πεσκόφ, σύμφωνα με τις οποίες  το Κρεμλίνο δεν αποκλείει συνάντηση μεταξύ των δύο προέδρων, αλλά θα πρέπει να είναι πλήρως προετοιμασμένη για να παράγει αποτελέσματα.

«Κανείς δεν αποκλείει το ενδεχόμενο συνάντησης μεταξύ Πούτιν και Ζελένσκι. Θεωρητικά, είναι πράγματι πιθανό» είπε ο Πεσκόφ, σχολιάζοντας τη δήλωση του εκπροσώπου του τούρκου προέδρου Ιμπραήμ Καλίν ότι μια συνάντηση μεταξύ Ρώσου και Ουκρανού προέδρου μπορεί να

πραγματοποιηθεί σύντομα.

Η θέση του Ζελένσκι

Εκ νέου έκκληση για απευθείας διαπραγματεύσεις με τον Βλαντίμιρ Πούτιν απηύθυνε το Σάββατο ο πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι.

Ο ουκρανός πρόεδρος ελπίζει το Ισραήλ να βοηθήσει έτσι ώστε να πραγματοποιηθεί συνάντηση με τον Βλαντίμιρ Πούτιν στην Ιερουσαλήμ, χάρη στη «σημαντική θετική επιρροή» του ισραηλινού πρωθυπουργού Ναφτάλι Μπένετ στη ρωσική ηγεσία.

Σύμφωνα με το Reuters, ο Ζελένσκι είπε ότι τα κλιμάκια διαπραγμάτευσης των δύο χωρών συζητούν «συμπαγείς» προτάσεις και δεν «ανταλλάσσουν τελεσίγραφα».

Πηγη: in.gr




Τα αδιέξοδα του Πούτιν και η επόμενη ημέρα για τη Μόσχα

Ο ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν υποσχέθηκε χρηματικό ποσό της τάξεως των 7,4 εκατ. ρουβλίων (50 χιλιάδων ευρώ) στις οικογένειες των νεκρών στον πόλεμο της Ουκρανίας. Ηδη το ποσό που μαζεύτηκε να πληρώσει έχει ξεπεράσει το μισό δισ. ευρώ, ωστόσο είναι αμφίβολο αν το ρωσικό κράτος θα πληρώσει εν τέλει αυτά τα χρήματα. Οχι μόνον επειδή το ρούβλι κατρακυλάει μέρα με τη μέρα και αναμένεται να καταρρεύσει εντελώς με τη χρεοκοπία της χώρας – την οποία οι διεθνείς οίκοι τοποθετούν στις αρχές Απριλίου – αλλά και επειδή μεγάλο ποσοστό των νεκρών στρατιωτών αναμένεται να δηλωθούν ως αγνοούμενοι.

Πληροφορίες από τα μετόπισθεν των Ρώσων κάνουν λόγο για κινητά κρεματόρια που ακολουθούν τον ρωσικό στρατό σε ορισμένα σημεία. Σε άλλα σημεία οι Ρώσοι καίνε τους νεκρούς τους σε μεγάλες λακκούβες, περιχύνοντας τα νεκρά σώματα με πετρέλαιο ή απλώς τους θάβουν σε ομαδικούς τάφους. Μέχρι στιγμής, ο αριθμός των νεκρών που αναγνωρίζουν επίσημα οι Ρώσοι είναι κάτι λιγότερο από 500 άτομα, την ώρα που η ουκρανική πλευρά κάνει λόγο για περισσότερα από 12.000. Σε ορισμένες περιπτώσεις τα πτώματα απλώς κείτονται στα χωράφια για μέρες.

Ωστόσο εκτιμάται ότι δεν είναι το οικονομικό κόστος ο λόγος που η κυβέρνηση Πούτιν αποφεύγει να δημοσιοποιήσει τις τεράστιες απώλειες που έχει τις πρώτες δύο εβδομάδες πολέμου, και πολύ περισσότερο να ενημερώσει τις οικογένειες των νεκρών στρατιωτών. Ο λόγος έγκειται μάλλον στις εσωτερικές αντιδράσεις που αναμένεται να έχει αργά ή γρήγορα, όταν οι μητέρες και οι γυναίκες των νεκρών μάθουν ότι οι άνθρωποί τους στάλθηκαν να πεθάνουν σε μια χώρα για λόγους που κανείς ποτέ δεν κατάλαβε. Κάτι αντίστοιχο εξάλλου είχε γίνει και στο Αφγανιστάν.

Αυτό είναι ένα από τα προβλήματα που αναμένεται να αντιμετωπίσει τις επόμενες εβδομάδες το καθεστώς Πούτιν. Τα υπόλοιπα προβλήματα αφορούν την κατάρρευση της ρωσικής οικονομίας, ανεργία, διεθνής απομόνωση σε όλα τα επίπεδα, ραγδαία άνοδος της αγανάκτησης στο εσωτερικό και πτώση της δημοτικότητάς του. Αυτό όμως ήταν το σχέδιο του ρώσου μονάρχη; Οπως επισημαίνουν αναλυτές, όχι.

Ο «περίπατος» δεν ήρθε

 Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει διάφορες κατασκοπείες, ο Πούτιν είχε πειστεί ότι η εισβολή στην Ουκρανία θα ήταν περίπατος, σε τρεις ημέρες θα είχε καταλάβει το Κίεβο και σε μία εβδομάδα θα ήλεγχε όλη τη χώρα και θα τοποθετούσε κυβέρνηση-μαριονέτα. Ο ίδιος υποτίμησε την αντίσταση των Ουκρανών ενώ είχε σαφώς λανθασμένη εικόνα για τις δυνατότητες του ρωσικού στρατού. Παράλληλα, οι συντριπτικές κυρώσεις που έχει υποστεί η ρωσική οικονομία επίσης φαίνεται ότι ήταν μια έκπληξη για τον Πούτιν.

Σήμερα η ρωσική κυβέρνηση αντιλαμβάνεται τη δύσκολη θέση στην οποία έχει βρεθεί. Η δυσκολία του στρατού να προχωρήσει και να καταλάβει μεγάλες πόλεις, ωθεί τους Ρώσους σε ακραίες κινήσεις, σε δολοφονίες αμάχων, βομβαρδισμούς ανθρωπιστικών διαδρόμων και επικοινωνιακούς ακροβατισμούς. Οι τελευταίοι είναι αγαπημένο εργαλείο του Κρεμλίνου εδώ και χρόνια, ωστόσο δεν έχουν το αναμενόμενο αποτέλεσμα καθώς τα διαρκή ψέματα που ξεσκεπάζονται έχουν ως αποτέλεσμα την παντελή έλλειψη εμπιστοσύνης στα λεγόμενα των ρώσων αξιωματούχων.

Η «παγωμένη» σύγκρουση

Αναλυτές θεωρούν ότι τις επόμενες ημέρες το καθεστώς Πούτιν θα ψάξει έναν τρόπο απεμπλοκής από την Ουκρανία. Η «λήξη» του πολέμου και ουσιαστικά η παραδοχή αποτυχίας της «στρατιωτικής επιχείρησης» αν και θα έμοιαζε λογική, δεν είναι μια λύση την οποία μπορεί να επιτρέψει τον εαυτό του ο Πούτιν. Μια «παγωμένη» σύγκρουση θεωρείται το πλέον πιθανό σενάριο, κατά το οποίο τα ρωσικά στρατεύματα θα κρατήσουν ορισμένες από τις θέσεις που κατέλαβαν και θα σταματήσουν τις επιθέσεις στα υπόλοιπα μέτωπα. Η μεταφορά του πολέμου από την Ουκρανία στο εσωτερικό της χώρας, η αναζήτηση του εσωτερικού εχθρού, του ξένου δακτύλου και των «πρακτόρων» θα είναι ο νέος πόλεμος που αναμένεται να διεξαγάγει ο Πούτιν.

Πηγη: in.gr




Αποκλιμάκωση των τιμών | Πέφτουν φυσικό αέριο και πετρέλαιο

H απροθυμία της Ευρωπαϊκής Ενωσης να σταματήσει άμεσα τις εισαγωγές ενεργειακών προϊόντων από τη Ρωσία, η οποία διαφάνηκε και από τις χθεσινές ανακοινώσεις της Κομισιόν για την ενεργειακή απεξάρτηση της Ευρώπης, και συνεπώς η μείωση του κινδύνου για αντίποινα στον τομέα αυτό από τη Μόσχα, λειτούργησε κατευναστικά σήμερα στις τιμές του φυσικού αερίου και του πετρελαίου.

Η τιμή των συμβολαίων παράδοσης αερίου στην Ευρώπη (TTF) για τον Απρίλιο διαμορφωνόταν στις 13.00 (ώρα Ελλάδας) στα 176 ευρώ η μεγαβατώρα, υποχωρώντας 17% σε σχέση με το χθεσινό κλείσιμο. Η τιμή του TTF ξεπέρασε την Καθαρά Δευτέρα τα 300 ευρώ, μετά τις δηλώσεις του Αμερικανού υπουργού Εξωτερικών, Αντονι Μπλίνκεν, ότι οι ΗΠΑ συζητούσαν με τους Ευρωπαίους συμμάχους τους για την επιβολή εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο. Στη συνέχεια, η δήλωση του Γερμανού καγκελάριου, Ολαφ Σολτς, ότι η Ευρώπη δεν θα συμμετάσχει στο εμπάργκο έριξε τον πυρετό στην αγορά, αλλά οι τιμές συνέχισαν, όπως και χθες, να κινούνται σε υπερβολικά επίπεδα, πάνω από 200 ευρώ.

Η τιμή του πετρελαίου μπρεντ υποχωρούσε κατά 2,5% κάτω από τα 125 δολάρια το βαρέλι. Το μπρεντ εκτινάχθηκε κοντά στα 140 δολάρια τη Μεγάλη Δευτέρα για να κλείσει κάτω από τα 130 δολάρια, ενώ χθες αυξήθηκε ξανά πάνω από τα 130 δολάρια μετά την ανακοίνωση του εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο και άλλα προϊόντα ενέργειας από τον Αμερικανό πρόεδρο, Τζο Μπάιντεν.

Σύμφωνα με το investing.com, θετικός ήταν ο αντίκτυπος στις αγορές και από τα πρώτα δείγματα μετακίνησης των διπλωματικών θέσεων της Ρωσίας και της Ουκρανίας, παρά το ότι ο πόλεμος συνεχίζεται με αμείωτης ένταση.

Το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών

Το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών ανέφερε, σύμφωνα με το πρακτορείο Interfax,, ότι στους στόχους της Ρωσίας δεν περιλαμβάνεται η ανατροπή της κυβέρνησης του Ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι.

Η Ρωσία «δεν έχει στόχο την κατάληψη της Ουκρανίας, την καταστροφή της κρατικής υπόστασής της ή την εκδίωξη της ηγεσίας της», δήλωσε η εκπρόσωπος του ρωσικού ΥΠΕΞ, Μαρία Ζαχάροβα, σύμφωνα με το Interfax.

Ο Ζελένσκι δεν είναι πλέον υπέρ του ΝΑΤΟ

Υπήρξαν επίσης πρώτες ενδείξεις συμβιβασμού από τον Ζελένσκι, ο οποίος δήλωσε σε συνέντευξή τους στο ABC News, η οποία προβλήθηκε την Καθαρά Δευτέρα, ότι δεν είναι πλέον υπέρ της ένταξης της Ουκρανίας στο ΝΑΤΟ, κάτι που η Ρωσία φοβάται ότι θα απειλούσε την ίδια.

Ο Ζελένσκι, διαμήνυσε επίσης την προθυμία του να συζητήσει για το μέλλον του Ντονμπάς στην Ανατολική Ευρώπη, την ανεξαρτησία της οποίας έχει αναγνωρίσει η Ρωσίας. «Μπορούμε να συζητήσουμε και να βρούμε έναν συμβιβασμό για το πώς θα συνεχιστεί η ζωή στις περιοχές αυτές», είπε ο Ουκρανός ηγέτης.

Η Κίνα ανησυχεί για τον αντίκτυπο του πολέμου στην οικονομία

Σημασία έχει και η στροφή της Κίνας, μίας από τις λίγες χώρες που θεωρείται ότι μπορούν να διαμεσολαβήσουν μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, Αν και ο Κινέζος υπουργός Εξωτερικών, Γουάνγκ Γι, δήλωσε προχθές ότι η σχέση της χώρας του με τη Ρωσία είναι «ακλόνητη», το Πεκίνο φαίνεται να ανησυχεί από τον αντίκτυπο του πολέμου στην παγκόσμια οικονομία και συνεπώς και στη δική της οικονομία.

«Μετά τη χθεσινή ανακοίνωση της, η Κομισιόν δεν δείχνει διατεθειμένη να επιβάλει κυρώσεις στις εισαγωγές πετρελαίου και αερίου και αυτό μειώνει περαιτέρω τις ανησυχίες για αντίποινα από τη Ρωσία», δήλωσε στο Bloomberg αναλυτής για την αγορά αερίου της ICIS στο Λονδίνο, προσθέτοντας: «Η αγορά έχει προεξοφλήσει την πιθανότητα διαταραχής στην προσφορά αερίου από τη Ρωσία».

Σε αναμένα κάρβουνα οι traders

Παρά ταύτα, οι traders «κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα», σύμφωνα με το Bloomberg. Καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται, οι κίνδυνοι θα παραμένουν, όπως το να υποστούν ζημιές οι αγωγοί και άλλες υποδομές για τη μεταφορά του αερίου.

Η Ρωσία έχει προειδοποιήσει ότι μπορεί να προχωρήσει σε αντίποινα, σταματώντας τη ροή του φυσικού αερίου στη Γερμανία μέσω του αγωγού Nord Stream 1.

Οι πρόσφατες αυξήσεις ρεκόρ των τιμών μπορεί επίσης να οδηγήσουν σε αύξηση των προμηθειών υγροποιημένου αερίου (LNG) από τον επόμενο μήνα, ενώ η αγορά μπορεί να ηρεμήσει περαιτέρω καθώς οι αυξημένες τιμές του αερίου θα μειώσουν τη ζήτηση. Η Citigroup προβλέπει μείωση της ζήτησης κατά 5,4% φέτος.

Με πληροφορίες από Bloomberg και investing.com




Οικονομία | Ερχονται δύσκολες ημέρες για την Ελλάδα

Πολύ φοβούμαι ότι η οικονομική κρίση που έρχεται θα είναι χειρότερη από τις προηγούμενες

Ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται, ο οικονομικός πόλεμος που έπεται είναι ήδη εδώ. Στην πόρτα μας, στα σπίτια μας, τα πορτοφόλια μας. Κι όσο εδώ στην Ελλάδα η κύρια ασχολία μας είναι πώς το ένα κόμμα θα βγάλει τα μάτια του άλλου, η καθημερινότητα θα γίνεται όλο και πιο δυσβάστακτη.

Οποιος είχε την τύχη να φύγει από την Αθήνα και άλλες πόλεις αυτό το τριήμερο, θα διαπίστωσε το κραχ που απειλεί τις τσέπες μας.

Σε πολλές περιοχές της Ελλάδας η τιμή της βενζίνης έχει σκαρφαλώσει τα 2,20 ευρώ ανά λίτρο, όταν το περασμένο καλοκαίρι, και πριν πάρει φωτιά η ενέργεια, ήταν σχεδόν ένα ευρώ το λίτρο χαμηλότερη.

Αυτό σημαίνει ότι για κάθε 100 λίτρα βενζίνης που βάζουμε, επιβαρυνόμαστε 100 ευρώ σε σχέση με αυτά που δίναμε προ εξαμήνου.

Κι αυτό είναι η κορυφή του παγόβουνου. Η έκρηξη στις τιμές του φυσικού αερίου, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, ήδη έχει φέρει μεγάλες ανατιμήσεις σε βασικά προϊόντα.

Κι έρχονται τα χειρότερα, λένε οι ειδικοί.

Αν μάλιστα επιβεβαιωθούν κάποια σενάρια που μιλούν για πολεμική αναταραχή η οποία θα κρατήσει όλο το 2022 και μπορεί να φτάσει και το 2023, αντιλαμβάνεται κανείς για το βάθος του οικονομικού αντίκτυπου σε όλες τις χώρες, φυσικά στη δική μας, ασθενή, καχεκτική, ρηχή οικονομία.

Το ακόμη χειρότερο σενάριο κάνει λόγο για τελικό κλείσιμο της στρόφιγγας αερίου από τον Πούτιν. Κάτι που εφόσον γίνει, θα δούμε πρωτόγνωρες καταστάσεις στις χώρες του δυτικού κόσμου.

Δεν είναι μόνο τα ευάλωτα νοικοκυριά που επιβαρύνονται από αυτή την κατάσταση. Είναι και τα μεσαία εισοδήματα, είναι και οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που κινδυνεύουν με λουκέτο, λόγω του αυξημένου λειτουργικού κόστους.

Για φανταστείτε όλους εμάς που ελπίζαμε ότι με την έξοδο από τα μνημόνια θα μπορούσαμε να στρώσουμε καλύτερα τη ζωή μας.

Για φανταστείτε τι μπορεί να συμβεί τους επόμενους μήνες στην Ελλάδα η οποία καλείται να αντιμετωπίσει μια πρωτοφανή κρίση έπειτα από 10ετή μνημόνια και με μια διετία πλήρους εξουθένωσης της οικονομίας, λόγω του κοροναϊού.

Πολύ φοβούμαι ότι έρχονται πολύ δύσκολες ημέρες. Ακόμη και οι διαβεβαιώσεις ότι δεν υπάρχει επισιτιστικός κίνδυνος δεν μπορούν να ηρεμήσουν κανέναν.

Ενας άνθρωπος, ο Πούτιν, με μια του απόφαση ουσιαστικά διέλυσε το μύθο της ισχυρής Ευρώπης. Και ξεγύμνωσε όλους εκείνους τους γραφειοκράτες των Βρυξελλών που αδυνατούν να προστατέψουν τους πολίτες τους.

Που αδυνατούν να διαμορφώσουν μια κοινωνική Ευρώπη στην οποία δεν θα πληρώνουν τις κρίσεις οι λαοί.

Τι έκανε τόσα χρόνια η Δύση για να απεξαρτηθεί από τη Ρωσία;

Τι έκανε για να διαμορφώσει μια κοινή ενεργειακή πολιτική η οποία θα στοχεύει στην παραγωγή φθηνής και «καθαρής» ενέργειας;

Τι έκανε για να βοηθήσει τις φτωχές χώρες να δημιουργήσουν τέτοιες ενεργειακές υποδομές και δίκτυα που δεν θα έχουν ανάγκη κανέναν αγωγό και καμιά Ρωσία να κλείνει και να ανοίγει τις στρόφιγγες όποτε θέλει;

Αλλά και οι λαοί δεν είναι άμοιροι ευθυνών. Κάθε φορά που μιλάμε για Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας αμέσως κάποιοι αντιδρούν για τα αιολικά πάρκα.

Πότε λένε για τα «μεγάλα συμφέροντα» που θέλουν να βγάλουν λεφτά και πότε για τους… ανεμιστήρες που χαλάνε το τοπίο των ελληνικών βουνών.

Και κανείς δεν αντιδρά στα fake news, ούτε καν σε κάποιους ανόητους που επιμένουν ότι πρέπει να συνεχίσουμε να παράγουμε ενέργεια με λιγνίτη, αντί να κάνουμε επενδύσεις εκμεταλλευόμενοι τον ήλιο και τον αέρα που διαθέτει η χώρα μας.

Φταίνε και οι κυβερνήσεις που αδυνατούν να αντιληφθούν ότι χωρίς επενδύσεις και χωρίς ψεύτικα λόγια και μεγάλα, η Ελλάδα θα παραμένει όμηρος του κάθε Πούτιν.

Ποιος θυμάται άραγε το αλήστου μνήμης πρόγραμμα «Ήλιος» που υποτίθεται ότι θα γινόταν χαμός από επενδύσεις στον τομέα της ενέργειας;

Και που είχε μπει και ως προαπαιτούμενο σε ένα από τα σκληρά μνημόνια της σκοτεινής δεκαετίας;

Και ποιος θυμάται την κοροϊδία με τα φωτοβολταϊκά πάρκα (και τα εκατομμύρια που φαγώθηκαν), όταν χιλιάδες αγρότες ξερίζωσαν τις καλλιέργειές τους κι έφτιαξαν «πάρκα ενέργειας» τα οποία μέσα σε λίγους μήνες κατέρρευσαν;

Αυτή, λοιπόν δεν ήταν ενεργειακή πολιτική. Και δεν είναι ορθή οικονομική πολιτική όταν δεν προλαμβάνει τέτοιου είδους κρίσεις.

Η Ελλάδα δεν είναι αυτάρκης χώρα, και πιθανότατα να μη γίνει ποτέ. Μια ζωή «γκαρσόνια» θα είμαστε, είτε μας αρέσει είτε όχι.

Τουλάχιστον, όμως, ας έχουμε τα βασικά. Ας επενδύσουμε στην ενέργεια ή στη διατροφική διαδικασία.

Ας βοηθήσουμε τους ευάλωτους να ξεπεράσουν κι αυτή την κρίση. Γιατί πολύ φοβούμαι ότι αυτή η κρίση θα είναι χειρότερη από τις άλλες, περισσότερο επώδυνη και με διάρκεια μεγαλύτερη κι από τη δεκαετή μνημονιακή περίοδο.

Πηγη: in.gr




Πάνω από τα 300 ευρώ το φυσικό αέριο +62% σε μία μέρα

Σε νέο ιστορικό υψηλό κινούνται οι τιμές του φυσικού αερίου στην Ευρώπη, μετά τις πληροφορίες ότι οι ΗΠΑ συζητούν με ευρωπαίους εταίρους και την Ιαπωνία την επιβολή ενεργειακού εμπάργκο στους ρωσικούς υδρογονάνθρακες, κυρίως στο πετρέλαιο, γεγονός που τροφοδότησε φόβους διεθνώς για την προσφορά στις αγορές εμπορευμάτων και οδήγησε την τιμή του πετρελαίου προς τα 140 δολάρια το βαρέλι.

Το ολλανδικό συμβόλαιο φυσικού αερίου σημειώνει άνοδο 62% στα τα 311 ευρώ η μεγαβατώρα. Η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας στη Γερμανία καταγράφει άνοδο 54%, στο πρωτοφανές ύψος των 650 ευρώ η μεγαβατώρα.

Οι εξαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου, που αντιστοιχούν στο ένα τρίτο των εισαγωγών της Ευρώπης, δεν εντάσσονται αυτή τη στιγμή σε καθεστώς κυρώσεων, με τις παραδόσεις να παραμένουν προς το παρόν σταθερές από πλευράς του ρωσικού ενεργειακού κολοσσού Gazprom.

Η πρόεδρος της Βουλής των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ Νάνσι Πελόζι ανέφερε, σε σημείωμά της προς τους Αμερικανούς ομοσπονδιακούς βουλευτές την Κυριακή, ότι εξετάζεται η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού πετρελαίου και άλλων ενεργειακών προϊόντων στις ΗΠΑ, σε μια προσπάθεια να αποκοπεί η Ρωσία από τη διεθνή οικονομία.

Οποιαδήποτε αποκοπή της Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο θα απαιτούσε “ακραία” μέτρα από πλευράς των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων και του κλάδου της ενέργειας προκειμένου να υπάρχει ομαλή παροχή για καταναλωτές και επιχειρήσεις, ανέφερε ο επικεφαλής της γαλλικής Engie.

Πηγή: businessnews.gr




ΟΕΒΕΣ Ροδόπης | Συλλογή ανθρωπιστικής βοήθειας για τη στήριξη του Ουκρανικού λαού

Το Επαγγελματικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Ροδόπης σε συνεργασία με τον Ερυθρό Σταυρό-Περιφερειακό Τμήμα Κομοτηνής οργανώνει ανθρωπιστική βοήθεια για τη στήριξη του πληττόμενου Ουκρανικού λαού. Από σήμερα Τετάρτη έως την Παρασκευή 4 Φεβρουαρίου, από τις 8:00 έως τις 16:00 συλλέγει τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης στο χώρο του Επιμελητηρίου (Καβείρων 12). Ενδεικτικά συλλέγονται τρόφιμα μακράς διαρκείας και υγειονομικό
υλικό. Παράλληλα, παρακαλούνται, όλοι όσοι έχουν τη δυνατότητα, να συμβάλουν στο έργο αυτό.

Οποία επιχείρηση ή φορέας επιθυμεί να συμπράξει και να συλλέγει είδη πρώτης ανάγκης για λογαριασμό του Επιμελητηρίου ώστε να αποσταλούν όλα μαζί, μπορεί να επικοινωνήσει με το Επαγγελματικό και Βιοτεχνικό Επιμελητήριο στο 2531022547 ή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο everodopis@gmail.com . Τα είδη πρώτης ανάγκης που θα συγκεντρωθούν θα παραδοθούν στον Ερυθρό Σταύρο στην Αθήνα.

 




Ουκρανία | Γιγαντιαία ρωσική αυτοκινητοπομπή καθ οδόν προς Κίεβο

Συνεχίζονται για έκτη ημέρα οι πολεμικές επιχειρήσεις της Ρωσίας στην Ουκρανία, με τον στρατό να πολιορκεί Κίεβο, Χάρκοβο και Μαριούπολη της οποίας μεγάλο μέρος είναι χωρίς ρεύμα.

Κατά τη διάρκεια της νύχτας οι επιθέσεις εντάθηκαν, ενώ εικόνες από δορυφόρους χθες Δευτέρα κατέγραψαν ότι η ρωσική στρατιωτική οχηματοπομπή βόρεια του Κιέβου εκτείνεται σε μήκος 64 χιλιομέτρων, και είναι πολύ μεγαλύτερη από ό,τι αναφέρθηκε νωρίτερα –όταν γινόταν λόγος για 27 χλμ.–, σύμφωνα με την αμερικανική ιδιωτική εταιρεία Maxar Technologies. Η οχηματοπομπή περιλαμβάνει εκατοντάδες τεθωρακισμένα οχήματα, άρματα, αυτοκινούμενα πυροβόλα και οχήματα επιμελητειακής υποστήριξης και κατευθύνεται προς νότο, προς το Κίεβο, σύμφωνα με την εταιρεία.

Σε νέο του διάγγελμα ο πρόεδρος της Ουκρανίας Βολοντίμιρ Ζελένσκι δήλωσε πως ήρθε η ώρα να εξεταστεί η δημιουργία ζώνης απαγόρευσης πτήσεων για τα αεροσκάφη, τα ελικόπτερα και τους πυραύλους της Ρωσίας αλλά δεν προσδιόρισε πώς και από ποιον θα μπορούσε να επιβληθεί το συγκεκριμένο μέτρο.

Πάντως οι ΗΠΑ απέκλεισαν ένα τέτοιο ενδεχόμενο εξηγώντας πως αυτό θα αποτελούσε βήμα προς το ξέσπασμα ένοπλης σύρραξης απευθείας μεταξύ των ΗΠΑ και της Ρωσίας. «Ο πρόεδρος έχει πει με μεγάλη σαφήνεια ότι δεν έχει πρόθεση να στείλει στρατιώτες των ΗΠΑ να εμπλακούν σε πόλεμο με τη Ρωσία», εξήγησε η εκπρόσωπος του Λευκού Οίκου, η Τζεν Ψάκι

Πηγή: ethnos.gr




Έλληνας του Κιέβου για την Ρώσικη εισβολή στην Ουκρανία

Στην πόλη μέχρι τις 8 το πρωί ίσχυε η απαγόρευση κυκλοφορίας που ξεκίνησε στις 5 το απόγευμα του Σαββάτου. H πόλη μοιάζει ήσυχη αν και απο μακριά το πρωί ακούστηκαν τρείς εκρήξεις είπε ο κ. Τσίαμης. Χθες μετά την ανακοίνωση ότι θα συναντηθούν οι εκπρόσωποι της Ουκρανίας και της Ρωσίας τα πράγματα ήταν ήσυχα. Eδώ στο κέντρο του Κίεβου μέχρι τώρα δεν έχουμε κάποιο πρόβλημα και περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει. Σε ότι αφορά την πληροφόρηση των κατοίκων ο κ. Τσιάμης  σημείωσε ότι αυτή γίνεται  με sms από την αντίστοιχη πολιτική προστασίας της Ουκρανίας για το τι πρέπει να κάνουμε και που υπάρχει πρόβλημα.




Ουκρανική Κρίση | Ξεκίνησαν οι διαπραγματεύσεις Ουκρανίας – Ρωσίας

Ξεκίνησαν λίγο μετά τις 12.00 (ώρα Ελλάδας) οι διαπραγματεύσεις των αντιπροσωπειών της Ρωσίας και της Ουκρανίας στα σύνορα με τη Λευκορωσία. Της ουκρανικής αντιπροσωπείας ηγείται ο υπουργός Άμυνας Ολέκσιι Ρέζνικοφ, ο οποίος συνοδεύεται κυρίως από τον Μιχάιλο Ποντόλιακ, σύμβουλο της ουκρανικής προεδρίας. Η ρωσική αντιπροσωπεία αποτελείται από εκπροσώπους της Προεδρικής Διοίκησης, του Υπουργείου Άμυνας και του Υπουργείου Εξωτερικών της Ομοσπονδίας, καθώς και της Κρατικής Δούμας.

Την ένταξη της Ουκρανίας στην ΕΕ μέσω ειδικής διαδικασίας ζήτησε ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντιμιρ Ζελένσκι μέσω τηλεοπτικού διαγγέλματος. “Στόχος μας είναι να είμαστε μαζί με όλους τους Ευρωπαίους και, το πιο σημαντικό, να είμαστε ισάξιοι. Είμαι σίγουρος ότι είναι δίκαιο. Είμαι σίγουρος ότι είναι δυνατό“. Παράλληλα, έκανε έκκληση προς τους Ρώσους στρατιώτες να αφήσουν τα όπλα και τόνισε ότι η Ουκρανία θα απελευθερώσει κρατούμενους με στρατιωτική εμπειρία εάν θελήσουν να συμμετάσχουν στην αγώνα ενάντια της Ρωσίας.




Ρωσικός στρατός | Οι άμαχοι μπορούν να εγκαταλείψουν «ελεύθερα» το Κίεβο

Ο στρατός της Ρωσίας διαβεβαίωσε σήμερα ότι οι άμαχοι μπορούν να εγκαταλείψουν «ελεύθερα» το Κίεβο, πρωτεύουσα της Ουκρανίας, κατηγορώντας παράλληλα τις ουκρανικές αρχές ότι τους χρησιμοποιούν σαν ανθρώπινες ασπίδες.

«Όλοι οι άμαχοι της πόλης μπορούν να εγκαταλείψουν την ουκρανική πρωτεύουσα ελεύθερα μέσω του αυτοκινητόδρομου Κίεβο- Βασίλκιβ», στο νοτιοδυτικό τμήμα του Κιέβου, δήλωσε ο Ιγκόρ Κονατσένκοφ, εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Άμυνας μιλώντας στην τηλεόραση.

Ο ίδιος κατηγόρησε τις αρχές του Κιέβου, που έχουν ζητήσει από τους κατοίκους της ουκρανικής πρωτεύουσας να παραμείνουν στα σπίτια τους, ότι τους χρησιμοποιούν «σαν ανθρώπινες ασπίδες» μπροστά στα ρωσικά στρατεύματα.

Σύμφωνα με τον Κονατσένκοφ, η πόλη βρίσκεται στα χέρια «πλιατσικολόγων, ληστών και εθνικιστών» τους οποίους έχουν εξοπλίσει οι αρχές.

Ο εκπρόσωπος του ρωσικού υπουργείου Άμυνας παράλληλα δήλωσε ότι η Ρωσία έχει «την αεροπορική υπεροχή» σε όλη την Ουκρανία, κατά την πέμπτη ημέρα της εισβολής στη χώρα, μετά την καταστροφή των ουκρανικών αντιαεροπορικών συστημάτων Buk M-1, S-300 καθώς και την κατάρριψη πέντε μαχητικών αεροσκαφών.

Αφού επιβεβαίωσε την κατάληψη από τους Ρώσους της πόλης Μπερντιάνσκ, στη νότια Ουκρανία, την οποία έχουν ήδη ανακοινώσει οι ουκρανικές αρχές, ο Κονατσένκοφ διαβεβαίωσε επίσης ότι η Μόσχα «ελέγχει πλήρως την περιοχή γύρω από τον πυρηνικό σταθμό της Ζαπορίζια», στα νοτιοανατολικά.

«Το προσωπικό του πυρηνικού σταθμού συνεχίζει το έργο συντήρησης των εγκαταστάσεων», επεσήμανε ο Κονατσένκοφ τονίζοντας ότι «η ακτινοβολία υποβάθρου βρίσκεται στα κανονικά επίπεδα».

Σε ό,τι αφορά τους φιλορώσους αυτονομιστές στην ανατολική Ουκρανία, οι οποίοι επίσης έχουν εξαπολύσει επίθεση με τη στήριξη του ρωσικού στρατού, ο Κονατσένκοφ ανέφερε ότι έχουν προχωρήσει κατά ακόμα 19 χιλιόμετρα.

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP




Μπορέλ |«Παρέχουμε σημαντικά όπλα, για να πάμε σε πόλεμο»

Την έκκληση της Ουκρανίας για μαχητικά αεροσκάφη αποδέχθηκε ο Ύπατος Εκπρόσωπος της  Ευρωπαϊκής Ένωσης για θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφαλείας, Ζοζέπ Μπορέλ. «Θα στείλουμε ακόμη και μαχητικά αεροσκάφη. Δεν μιλάμε μόνο για πυρομαχικά. Παρέχουμε πιο σημαντικά όπλα, για να πάμε σε πόλεμο», ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου ο κ.Μπορέλ.

Αξίζει να σημειωθεί πως ο Υπουργός Εξωτερικών της Ουκρανίας, Ντμίτρο Κουλέμπα, είχε ζητήσει «το είδος των μαχητικών αεροσκαφών που μπορεί να χειριστεί ο ουκρανικός στρατός», ισχυριζόμενος ότι κάποια κράτη – μέλη τα διαθέτουν. 

 




Πύραυλοι εκτοξεύτηκαν από την Λευκορωσία πριν την έναρξη των διαπραγματεύσεων

Η Ουκρανία καταγγέλλει ότι η Ρωσία, λίγο πριν ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις, χρησιμοποίησε πυραύλους Ισκάντερ για να επιτεθεί στο αεροδρόμιο του Ζίτομιρ. Η επίθεση έγινε από τα εδάφη της Λευκορωσίας, χρησιμοποιώντας ρωσικούς εκτοξευτήρες. Οι Ουκρανοί σημειώνουν ότι η Λευκορωσία είχε υποσχεθεί ότι δεν θα επιτρέψει να ξεκινήσουν επιθέσεις από αέρος από τα εδάφη της, την ώρα που είναι να ξεκινήσουν οι συνομιλίες.
Πηγή: tanea.gr



Ουκρανία: Στους 6 οι Έλληνες νεκροί | Ακόμη 4 ομογενείς έχασαν τη ζωή τους σήμερα

Ρωσική πρεσβεία για τους 6 νεκρούς Έλληνες: «Εμείς δεν βομβαρδίζουμε κατοικημένες περιοχές, ο ουκρανικός στρατός χτυπά αμάχους» – Οι νεκροί εντοπίστηκαν στο χωριό Μπουγάς – Διαβάστε στην συνέχεια την ανακοίνωση από το Ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών – Ήδη είχαν ανακοινωθεί νωρίτερα δύο νεκρούς Έλληνες στη Μαριούπολη

Στους έξι έχουν φτάσει οι Έλληνες νεκροί στην ανατολική Ουκρανία ύστερα από τους Ρωσικούς βομβαρδισμούς. Νωρίτερα άλλοι τέσσερις νεκροί καταγράφηκαν στο χωριό Μπουγάς, 70 χιλιόμετρα βόρεια της Μαριούπολης.

Επίσης σήμερα έγινε γνωστό ότι  στη Μαριούπολη βρέθηκαν δύο νεκροί Έλληνες ομογενείς και άλλοι έξι τραυματίες από αεροπορικό βομβαρδισμό στο χωριό Σαρτανά, περίπου δέκα χιλιόμετρα έξω από την πόλη.

Screenshot_1

Ρωσική πρεσβεία: Ο ουκρανικός στρατός σκότωσε τους αμάχους 

Σε ανακοίνωσή της η ρωσική πρεσβεία μετά το τραγικό περιστατικό των 6 Ελλήνων νεκρών, υποστήριξε μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωσή της ότι  ο «ουκρανικός στρατός και τα εθνικιστικά τάγματα νεοναζί εδώ και πολλά χρόνια είναι γνωστοί για χτυπήματα».

Αναλυτικά η ανακοίνωση της πρεσβείας:

«Εκφράζουμε τη βαθιά θλίψη σχετικά με το θάνατο και τον τραυματισμό Ελλήνων ομογενών στην περιοχή του Ντονμπάς. Από την πλευρά μας, με την πλήρη υπευθυνότητα διαβεβαιώνουμε ότι οι στόχοι της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης της Ρωσίας είναι αποκλειστικά και μόνο στρατιωτικές μονάδες και υποδομές. Εμείς δε βομβαρδίζουμε κατοικημένες περιοχές και χωριά, ούτε οποιεσδήποτε πολιτικές ή κοινωνικές υποδομές. Στα περίχωρα του χωριού Σαρτανά οι ρωσικές Αεροπορικές και Διαστημικές Δυνάμεις σήμερα δεν επιχειρούσαν.

Ταυτόχρονα επισημαίνουμε ότι ο ουκρανικός στρατός και τα εθνικιστικά τάγματα νεοναζί εδώ και πολλά χρόνια είναι γνωστοί για χτυπήματα, ακόμα και με βαρέα όπλα, κατά αμάχων. Αυτό είναι αποδεδειγμένο και επισήμως καταγεγραμμένο.

Προειδοποιούμε ότι το καθεστώς του Κιέβου είναι πιθανό να χρησιμοποιεί την Ελληνική, καθώς και άλλες εθνικές κοινότητες που ζουν στην Ουκρανία, ακριβώς για να προκαλέσει και να φουσκώσει την αντιρωσική αντίδραση από το εξωτερικό».

Η ανακοίνωση του ελληνικού ΥΠΕΞ για τους 6 Έλληνες νεκρούς

Το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών εξέδωσε νέα ανακοίνωση μετά τον θάνατο των τεσσάρων ομογενών. «Εκφράζουμε την βαθύτατη θλίψη μας για τον αδόκητο θάνατο τεσσάρων ομογενών στο χωριό Μπουγάς, το οποίο βρίσκεται περίπου 70 χιλιόμετρα βορείως της Μαριούπολης», αναφέρεται στο μήνμα του ελληνικού ΥΠΕΞ.

«Εκφράζουμε τα ειλικρινή συλλυπητήρια στους οικείους τους και καταδικάζουμε απερίφραστα τις συνεχιζόμενες επιθέσεις εναντίον αμάχων», επισημαίνεται ακόμη.

Μητσοτάκης: Απαράδεκτη πράξη ρωσικής επίθεσης σε αμάχους

Τσίπρας: Συλλυπητήρια στις οικογένειες των ομογενών – Η ρωσική εισβολή να τερματιστεί άμεσα




Δύο Έλληνες νεκροί και έξι τραυματίες στην Ουκρανία

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου εξωτερικών, δύο Έλληνες ομογενείς έχασαν τη ζωή τους και έξι τραυματίστηκαν, κατά τις αιματηρές συγκρούσεις στην Ουκρανία. Οι δύο Έλληνες έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια βομβαρδισμών στο χωριό Σαρτανάς, περίπου 10 χιλιόμετρα μακριά από το κέντρο της Μαριούπολης, όπως μετέδωσε ο απεσταλμένος δημοσιογράφος του ΣΚΑΪ Σταύρο Ιωαννίδης.

Μεταξύ των έξι Ελλήνων που έχουν τραυματιστεί είναι και ένα παιδί.  Την είδηση επιβεβαίωσαν ο περιφερειάρχης της Μαριούπουλης και ο πρώην υπουργός Εσωτερικών της Ουκρανίας.  Δεν υπάρχουν λεπτομέρειες για την κατάσταση των τραυματιών.

Θέσεις μάχης έχουν πάρει οι ουκρανικές δυνάμεις στη Μαριούπολη στην ανατολική Ουκρανία.Ο στρατός προετοιμάζεται για πιθανή εισβολή από τη δυτική πλευρά της πόλης Νωρίτερα στην πόλη της Μαριούπολής ακούγονταν, εκρήξεις ενώ σε απόσταση 2 χιλιομέτρων έχει στηθεί γραμμή άμυνας του ουκρανικού στρατού, έχουν ρίξει δέντρα, έχουν φτιάξει οδοφράγματα και στρατιώτες έχουν ακροβολιστεί σε στρατηγικά σημεία.

Πηγή: skai.gr

 




Ο Γ’ Παγκόσμιος της ενέργειας μόλις ξεκίνησε

Το φυσικό αέριο, που βρίσκεται στην καρδιά της ενεργειακής κρίσης την οποία βιώνει η Ευρώπη, είναι και ένα από τα κλειδιά της κρίσης στην Ουκρανία. Είναι φανερό ότι οι ΗΠΑ βλέπουν την ενέργεια ως ένα κομμάτι της γεωπολιτικής αντιπαράθεσης στην προσπάθειά τους να μειώσουν την αλληλεξάρτηση Ευρώπης και Ρωσίας σε όλα τα επίπεδα

Γράφει ο Γιώργος Χ. Παπαγεωργίου

Προφανής στόχος είναι να συσπειρώσουν γύρω από το ΝΑΤΟ τις χώρες της Ε.Ε. οι οποίες υποτίθεται ότι βρίσκονται σε πορεία χειραφέτησης και ανιχνεύουν το έδαφος στον τομέα της κοινής άμυνας. Η Γαλλία, που μετά το Brexit είναι η ισχυρότερη στρατιωτική δύναμη στην Ευρώπη, πρωτοστατεί στην κατεύθυνση αυτή και, παρότι τα βήματα είναι νηπιακά, βρίσκονται στον αντίποδα των αμερικανικών στρατηγικών επιδιώξεων.

Τα γεωπολιτικά συμφέροντα των ΗΠΑ δεν ταυτίζονται με εκείνα των Ευρωπαίων.

Για τους Αμερικανούς η Ρωσία είναι «απέναντι» και αποτελεί στρατηγική απειλή, ενώ για την Ε.Ε. η γειτνίαση και η μεγάλη αλληλεξάρτηση υπαγορεύουν μια πολύ πιο σύνθετη προσέγγιση συνύπαρξης. Το ενεργειακό αποτελεί υπαρξιακό ζήτημα για την Ευρώπη καθώς είναι εξαρτημένη από τη Ρωσία, η οποία καλύπτει περίπου το 40% των αναγκών της Γηραιάς Ηπείρου σε φυσικό αέριο.

Η Μόσχα κατηγόρησε ανοιχτά την Ουάσινγκτον ότι δημιουργεί την κρίση στην Ουκρανία με στόχο να αποτρέψει τη λειτουργία του αγωγού Nordstream 2, που μπορεί να μεταφέρει φυσικό αέριο απευθείας από τη Ρωσία στη Γερμανία.

Ο νέος αγωγός παρακάμπτει την Ουκρανία, από την οποία σήμερα διέρχεται το μεγαλύτερο μέρος ρωσικού αερίου και το Κίεβο φοβάται ότι εάν τελικά οι ροές περνούν απευθείας στη Γερμανία, εκτός από την απώλεια σημαντικών εσόδων, ο ρόλος της χώρας ως ενεργειακού κόμβου θα πάψει να είναι κρίσιμος, κάτι που θα την καταστήσει πιο ευάλωτη απέναντι στη Μόσχα – ακόμα και σε εισβολή.

Οι Αμερικανοί ποτέ δεν έκρυψαν την αντίθεσή τους στον Nordstream 2, ενώ αντίθετα οι Ρώσοι τον παρουσιάζουν ως τη λύση στην ενεργειακή κρίση που βιώνει η Ευρώπη, λέγοντας ότι όταν τεθεί σε λειτουργία οι ποσότητες που θα εξαχθούν στην Ευρώπη θα εκτονώσουν τις τιμές του φυσικού αερίου, κάτι που χρησιμοποιείται ως επιχείρημα απ’ όσους υποστηρίζουν ότι η ρωσική πλευρά είχε σκόπιμα μειώσει τις εξαγωγές για να ανεβάσει τις τιμές και να ασκήσει πίεση στην Ευρώπη.

Οι Ρώσοι, αντίθετα, υποστηρίζουν ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση δημιούργησε μόνη της το πρόβλημα με το φυσικό αέριο, καθώς προχώρησε στην απελευθέρωση της αγοράς και κατάργησε τις μακροχρόνιες συμβάσεις προμήθειας με σταθερές τιμές που υπήρχαν με τη ρωσική προμηθεύτρια Gazprom. Το αποτέλεσμα είναι ότι η τιμή του φυσικού αερίου διαμορφώνεται ως χρηματιστηριακό προϊόν ανάλογα με την προσφορά και τη ζήτηση. Το τέλος της καραντίνας έφερε μεγάλη αύξηση της ζήτησης, η οποία επιδεινώθηκε λόγω διαφόρων παραγόντων, μεταξύ των οποίων και ο ψυχρός καιρός, και η τιμή απογειώθηκε.

Πολλοί επίσης συνδέουν τις ανατιμήσεις και με τη λεγόμενη «πράσινη μετάβαση» ή απανθρακοποίηση, την οποία επιδιώκει η Ε.Ε. με ταχύτατους ρυθμούς, χωρίς όμως να είναι ώριμες οι τεχνολογίες και οι αναγκαίες επενδύσεις, γεγονός που δημιουργεί ανισορροπίες και διαταραχές στην αγορά.

Σε αυτή τη συγκυρία, η κρίση στην Ουκρανία μπορεί να αποδειχθεί μια καλή ευκαιρία όχι μόνο για να αναδειχθεί η ανάγκη παρουσίας αμερικανικών στρατευμάτων στην Ευρώπη και να πωληθεί στρατιωτικό υλικό σε χώρες της Ε.Ε., αλλά και για να παγώσει ο Nordstream 2 και να υποκατασταθεί το ρωσικό φυσικό αέριο με αμερικανικό υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG). Πριν από λίγες ημέρες την περίοδο που χτυπούσαν τα «τύμπανα του πολέμου» στην Ουκρανία, ΗΠΑ και Κομισιόν πραγματοποίησαν την Ευρω-Αμερικανική Ενεργειακή Διάσκεψη, ενώ Μπάιντεν και Φον ντερ Λάιεν υπέγραψαν κοινό ανακοινωθέν για την προμήθεια αερίου από τις ΗΠΑ και από άλλους προμηθευτές υπό αμερικανική επιρροή, όπως το Κατάρ και η Αλγερία. Τον Ιανουάριο οι εισαγωγές LNG στην Ευρώπη καλύφθηκαν κατά 60% από τις ΗΠΑ.

Με άλλα λόγια, το ουκρανικό ζήτημα έχει εκ των πραγμάτων προκαλέσει αλλαγή στις ενεργειακές προμήθειες της Ευρώπης, σε βάρος των ρωσικών και προς όφελος των αμερικανικών συμφερόντων και των μεγάλων δυτικών πολυεθνικών (Shell, Chevron, ExxonMobil).




Πόλεμος στην Ουκρανία | Οι Ρώσοι χτυπούν αμάχους – Το Κίεβο αντιστέκεται

Ανακοινώθηκε ότι υπάρχουν άμαχοι νεκροί, ανάμεσά τους και παιδιά – Η νύχτα για το Κίεβο ήταν δραματική, αλλά η πρωτεύουσα «άντεξε» – Βίντεο: Οι Ρώσοι χτύπησαν πολυκατοικία

Η Ουκρανία ζει πολύ δύσκολες ώρες, αλλά αντιστέκεται και το Κίεβο παρά το σφυροκόπημα αντέχει.

Ωστόσο όπως ανακοινώθηκε από το ουκρανικό υπουργείο Υγείας η ρωσική εισβολή έχει ως αποτέλεσμα τουλάχιστον 198 Ουκρανοί, ανάμεσά τους τρία παιδιά να έχουν σκοτωθεί. Επίσης 1.115 άνθρωποι τραυματίστηκαν, περιλαμβανομένων 33 παιδιών.

Αυτή την ώρα ηχούν σειρήνες στο Κίεβο – Live εικόνα:

LIVE: Blick auf Kiew | DW Nachrichten

Η νύχτα για το Κίεβο ήταν δραματική και δεκάδες άνθρωποι τραυματίστηκαν, όπως δήλωσε σήμερα το πρωί ο δήμαρχος της πόλης Βιτάλι Κλίτσκο. Μέχρι τις 6.00 το πρωί τοπική ώρα (και ώρα Ελλάδας), 35 άνθρωποι, ανάμεσά τους δύο παιδιά, είχαν τραυματιστεί. Δεν είναι σαφές αν αναφερόταν μόνο σε αμάχους. Ο Κλίτσκο πρόσθεσε πως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει σημαντική ρωσική στρατιωτική παρουσία στο Κίεβο, αν και όπως είπε ομάδες δολιοφθορέων έχουν ενεργοποιηθεί.

Στο μεταξύ, κανέναν θάνατο δεν προκάλεσε ο πύραυλος που έπεσε σε μια πολυκατοικία στην ουκρανική πρωτεύουσα νωρίτερα σήμερα, δήλωσε ένας σύμβουλος στο υπουργείο Εσωτερικών. Ο Αντόν Χερασένκο είπε επίσης πως η Ρωσία λέει ψέματα όταν ισχυρίζεται ότι δεν βομβαρδίζει πολιτικές υποδομές. Όπως είπε, τουλάχιστον 40 τέτοιες εγκαταστάσεις έχουν πληγεί και τα ρωσικά στρατεύματα βομβαρδίζουν πολιτικές εγκαταστάσεις.

Σε βίντεο που κυκλοφόρησε νωρίς το πρωί από το λευκορωσικό μέσο ενημέρωσης Nexta, διακρίνεται η πολυκατοικία κοντά στο αεροδρόμιο του Κιέβου, που έχει «χτυπηθεί» από πύραυλο και έχει υποστεί εκτεταμένες ζημιές, ενώ ολόκληρη η περιοχή «πνίγεται» σε ένα σύννεφο καπνού.




ΝΑΤΟ | Καταδικάζουμε τη ρώσικη επίθεση στην Ουκρανία

Εκτακτη σύνοδο κορυφής των 30 ηγετών των μελών του πραγματοποιήσε το  ΝΑΤΟ την Παρασκευή  25 Φεβρουαριου για να συζητήσει αυτό που ο επικεφαλής της συμμαχίας περιέγραψε ως «σκόπιμη, εν ψυχρώ και μακροχρόνια σχεδιασμένη εισβολή» της Ρωσίας στην Ουκρανία. «Η ειρήνη στην ήπειρό μας έχει καταρρεύσει. Τώρα έχουμε πόλεμο στην Ευρώπη σε μια κλίμακα και έναν τύπο που πιστεύαμε ότι ανήκε στην ιστορία», δήλωσε την Πέμπτη ο Γενς Στόλτενμπεργκ, γενικός γραμματέας της συμμαχίας. «Αυτή είναι μια κρίσιμη στιγμή για την ασφάλεια της Ευρώπης», δήλωσε.

Στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ που συγκλήθηκε εκτάκτως, μέσω τηλεδιάσκεψης, και στην οποία συμμετείχαν επίσης η Σουηδία, η Φινλανδία και οι ευρωπαϊκοί θεσμοί, συμμετείχε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Σκοπός ήταν να συζητηθούν οι εξελίξεις μετά την ένοπλη, απρόκλητη και κατάφωρη παραβίαση της κυριαρχίας και της εδαφικής ακεραιότητας της Ουκρανίας από τη Ρωσία. Οι ηγέτες των κρατών-μελών της Συμμαχίας καταδίκασαν απερίφραστα τη ρωσική επιθετικότητα, ως κατάφωρη παραβίαση του Διεθνούς Δικαίου, του δικαιώματος των κρατών να ζουν ελεύθερα, και των διεθνών υποχρεώσεων της ίδιας της Ρωσίας.

Ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι οι επιθετικές ενέργειες της Ρωσίας παραβιάζουν το Διεθνές Δίκαιο και αποτελούν πλήγμα για την ευρωπαϊκή και διεθνή ασφάλεια και σταθερότητα. Υπενθύμισε τη θέση αρχής της Ελλάδας περί σεβασμού της εδαφικής ακεραιότητας, της κυριαρχίας και της ανεξαρτησίας όλων των χωρών, και καταδίκασε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τις ρωσικές αναθεωρητικές ενέργειες που αντιβαίνουν σε αυτές τις αξίες.

 




Ουκρανία: Ο Ζελένσκι βρίσκεται στο «φλεγόμενο» Κίεβο και η Ρωσία απειλεί Φινλανδία και Σουηδία – Οι μάχες συνεχίζονται

Ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζεται, με τον ρωσικό στρατό να βρίσκεται στο φλεγόμενο Κίεβο από το οποίο έστειλε νέο μήνυμα με βίντεο στο twitter ο Ουκρανός Πρόεδρος, Βολοντίμιρ Ζελένσκι. Την ίδια ώρα η Μόσχα απείλησε την Φινλανδία και τη Σουηδία, πως αν μπουν στο ΝΑΤΟ θα έχουν σοβαρές συνέπειες, ενώ η Βορειοατλαντική Συμμαχία έστειλε μήνυμα στη Ρωσία πως θα πληρώσει ένα μεγάλο τίμημα για τις πράξεις της.

Στο Κίεβο παραμένει ο Ζελένσκι: Είμαστε εδώ, υπερασπιζόμαστε την Ουκρανία

Διαψεύδοντας τις φήμες ότι έχει εγκαταλείψει το Κίεβο, ο σύμβουλος του Ουκρανού προέδρου Μιχαήλο Ποντολιάκ δήλωσε ότι ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι βρίσκεται στο Κίεβο. Την ίδια στιγμή κυκλοφόρησε βίντεο με τον Ουκρανό πρόεδρο έξω από το προεδρικό μέγαρο να απευθύνεται στον λαό του και να λέει: «Είμαστε εδώ, είμαστε στο Κίεβο, υπερασπιζόμαστε την Ουκρανία».

Δίπλα του εμφανίζονται ο πρωθυπουργός Ντένις Σμιγκάλ, ο προσωπάρχης του και ένας στενός σύμβουλός του.

Ρωσία κατά Σουηδίας και Φινλανδίας

Για σοβαρές συνέπειες σε Σουηδία και Φινλανδία αν θελήσουν να ενταχθούν στο NATO, έκανε λόγο η εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών Μαρία Ζαχάροβα, η οποία μίλησε την Παρασκευή (25/2) για τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας της και ενώ μαίνονται οι συγκρούσεις στην Ουκρανία, η Μαρία Ζαχάροβα είπε, μεταξύ άλλων, ότι Σουηδία και Φινλανδία θα βρεθούν αντιμέτωπες με πολιτικές και στρατιωτικές συνέπειες αν αποφασίσουν να ενταχθούν στο ΝΑΤΟ.

https://twitter.com/WW32022/status/1497235193018687513?s=20&t=WY-q4xmT3B-A6qTvF4EI_Q

Στόλτενμπεργκ: Η Μόσχα θα πληρώσει βαρύ τίμημα τα επόμενα χρόνια

Μετά από βιντεοδιάσκεψη που είχαν σήμερα οι ηγέτες των χωρών μελών του ΝΑΤΟ ανακοίνωσαν ότι θα αναπτύξουν περισσότερα στρατεύματα στην Ανατολική Ευρώπη, μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, τονίζοντας ότι η Μόσχα είπε ψέματα για τις προθέσεις της.

«Κανείς δεν πρέπει να ξεγελαστεί από το μπαράζ ψεμάτων της ρωσικής κυβέρνησης», αναφέρεται στην κοινή ανακοίνωση που εξέδωσαν οι ηγέτες των 30 χωρών.

Ο Στόλτενμπεργκ χαρακτήρισε την απόφαση για την εισβολή ως τραγικό στρατηγικό λάθος για το οποίο η Ρωσία θα πληρώνει ένα σκληρό τίμημα για τα επόμενα χρόνια.

Παράλληλα ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ σημείωσε πως οι στόχοι της Ρωσίας δεν περιορίζονται στην Ουκρανία.

Μητσοτάκης στο ΝΑΤΟ: Να δεσμευθούν όλοι ότι θα εφαρμόσουν τις κυρώσεις έναντι της Ρωσίας

Στη Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ συμμετείχε και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος τόνισε ότι οι επιθετικές ενέργειες της Ρωσίας παραβιάζουν το Διεθνές Δίκαιο και αποτελούν πλήγμα για την ευρωπαϊκή και διεθνή ασφάλεια και σταθερότητα. Υπενθύμισε τη θέση αρχής της Ελλάδας περί σεβασμού της εδαφικής ακεραιότητας, της κυριαρχίας και της ανεξαρτησίας όλων των χωρών, και καταδίκασε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τις ρωσικές αναθεωρητικές ενέργειες που αντιβαίνουν σε αυτές τις αξίες.

 

Συμμετοχή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην έκτακτη συνεδρίαση της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι ο αναθεωρητισμός είναι η βασική απειλή για την παγκόσμια ειρήνη και δεν πρέπει να γίνεται ανεκτός, απ’ όπου κι αν προέρχεται.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι ο αναθεωρητισμός είναι η βασική απειλή για την παγκόσμια ειρήνη και δεν πρέπει να γίνεται ανεκτός, απ’ όπου κι αν προέρχεται.

Ο Πρωθυπουργός πρότεινε ακόμη όλα τα κράτη-μέλη του ΝΑΤΟ να δεσμευθούν ότι θα εφαρμόσουν το πλαίσιο κυρώσεων έναντι της Ρωσίας που αποφάσισε η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ο Πούτιν κάλεσε τον ουκρανικό στρατό να καταλάβει την εξουσία

Σε νέο του μήνυμα το μεσημέρι της Παρασκευής (25/2), ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν κάλεσε τον ουκρανικό στρατό να καταλάβει την εξουσία στη χώρα.

«Κάνω για άλλη μια φορά έκκληση στο στρατιωτικό προσωπικό των ενόπλων δυνάμεων της Ουκρανίας: “μην επιτρέψετε στους νεοναζί και στους Ουκρανούς ριζοσπαστικούς εθνικιστές να χρησιμοποιούν τα παιδιά, τις γυναίκες και τους πρεσβύτερους σας ως ανθρώπινες ασπίδες», είπε ο Πούτιν σύμφωνα με το Reuters.

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν κάλεσε την Παρασκευή τον ουκρανικό στρατό να ανατρέψει την ηγεσία της χώρας, την οποία περιέγραψε σε τηλεοπτικό διάγγελμά του ως «τρομοκράτες» και «μια συμμορία τοξικομανών και νεοναζί».

«Πάρτε την εξουσία στα χέρια σας, θα είναι πιο εύκολο για εμάς να καταλήξουμε σε συμφωνία», σημείωσε ο Πούτιν και πρόσθεσε ότι οι Ρώσοι στρατιωτικοί στην Ουκρανία ενεργούσαν «γενναία, επαγγελματικά και ηρωικά».

Το κάλεσμα Ζελένσκι για διαπραγματεύσεις

Ο Πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, κάλεσε τον Ρώσο Πρόεδρο, Βλαντίμιρ Πούτιν, να καθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, λέγοντας: «Θα ήθελα να απευθυνθώ στον Πρόεδρο της Ρωσικής Ομοσπονδίας για άλλη μια φορά. Οι μάχες διεξάγονται σε όλη την Ουκρανία. Ας καθίσουμε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Για να σταματήσουμε τους θανάτους».

Λίγη ώρα αργότερα ο Ρώσος πρόεδρος, Βλαντιμίρ Πούτιν, αποδέχθηκε την πρόσκληση του Ουκρανού ομόλογού του, Βολοντίμιρ Ζελένσκι να καθίσουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Ria Novosti, ο Ρώσος πρόεδρος δήλωσε την πρόθεση της χώρας του να διαπραγματευτεί με την Ουκρανία σε συνάντηση με τον Κινέζο πρόεδρο, Σι Τζινπίνγκ.

«Θα ήθελα να απευθυνθώ στον Πρόεδρο της Ρωσικής Ομοσπονδίας για άλλη μια φορά. Οι μάχες διεξάγονται σε όλη την Ουκρανία. Ας καθίσουμε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Για να σταματήσουμε τους θανάτους» είπε νωρίτερα ο Ζελένσκι.

Αποχωρεί από το Κίεβο ο Έλληνας πρέσβης

Λόγω της ραγδαίας επιδείνωσης της κατάστασης ασφαλείας στο Κίεβο», ο πρέσβης της Ελλάδας ζήτησε και έλαβε την έγκριση να αποχωρήσει άμεσα από την πόλη, σημειώνεται σε ανακοίνωση του Υπουργείου Εξωτερικών για την αποχώρηση του προσωπικού της Πρεσβείας μας από την πρωτεύουσα της Ουκρανίας, όπου η ρωσική εισβολή συνεχίζεται για δεύτερο 24ωρο σήμερα, Παρασκευή.

Η αποχώρηση του προσωπικού της Πρεσβείας, καθώς και Ελλήνων πολιτών που επιθυμούν να αποχωρήσουν, θα πραγματοποιηθεί οδικώς, επισημαίνεται.

Μέχρι νεωτέρας, ωστόσο, «τα Γενικά Προξενεία στην Μαριούπολη και στην Οδησσό παραμένουν εν λειτουργεία», κατά την ίδια ανακοίνωση, η οποία εξεδόθη προ ολίγου. «Την επιτόπια κατάσταση επικινδυνότητας κρίνουν οι επικεφαλής των Αρχών αυτών», καταλήγει το ελληνικό ΥΠΕΞ.

Μάχες στο Κίεβο

Ανταλλαγές πυρών και εκρήξεις ακούγονταν στο προάστιο Ομπλόνσκι, ενώ πολλές υπόκωφες εκρήξεις ακούγονταν και από το κέντρο της πόλης.

Το ουκρανικό υπουργείο Εσωτερικών επεσήμανε στη σελίδα του στο Facebook ότι πρόκειται για μια επιχείρηση δολιοφθοράς των ρωσικών δυνάμεων την οποία διεξάγει μια αναγνωριστική μονάδα στρατιωτών.

Εισβολή στην Ουκρανία

Στο ίδιο μήνυμα το υπουργείο ζήτησε από τους κατοίκους του προαστίου να πάρουν τα όπλα.

«Ζητάμε από τους πολίτες να μας ενημερώνουν για τις κινήσεις του εχθρού, φτιάξτε βόμβες μολότοφ, εξουδετερώστε τον εχθρό!», έγραφε το μήνυμα.

https://twitter.com/AFP/status/1497125269513318403?s=20&t=40nS7zGn0VK25Q4FYkmdqQ




Τουρκία | Τα στενά του Βοσπόρου θα κλείσουν μόνο σε περίπτωση πολέμου

Τα στενά του Βοσπόρου δεν θα κλείσουν, διαμήνυσε ο υπουργός Εξωτερικών, Μεβλούτ Τσαβούσογλου, παρά μόνο αν υπάρξει περίπτωση πολέμου για την Τουρκία. «Αν κριθεί ότι η Τουρκία βρίσκεται σε κατάσταση πολέμου τότε θα κλείσουν τα Στενά του Βοσπόρου» είπε χαρακτηριστικά ο Τούρκος υπουργός, απαντώντας στο αίτημα της Ουκρανίας. Ωστόσο, ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου ανέφερε πως ακόμη και αν κλείσουν τα Στενά, η Ρωσία έχει δικαίωμα με βάση τη Συνθήκη του Μοντρέ να ζητήσει επιστροφή των πλοίων της στη βάση τους.

Η σημασία των στενών των Δαρδανελλίων

Πρόκειται για το πέρασμα που ελέγχει την είσοδο των πλοίων στην περιοχή και μπορεί η γείτονα χώρα να μη θέλει να επιβάλει κυρώσεις στη Ρωσία, όμως σε αντίθεση περίπτωση, ο Ερντογάν θα μπορούσε να σταθεί εμπόδιο στον Πούτιν. Όπως αναφέρει το aljazeera.com, η Τουρκία έχει τον έλεγχο του Βοσπόρου και των Δαρδανελίων με συμφωνία του 1936, με αποτέλεσμα να μπορεί να ρυθμίζει τη διέλευση των πολεμικών πλοίων. Επίσης, εγγυάται την ελεύθερη διέλευση πολιτικών πλοίων σε καιρό ειρήνης και περιορίζει τη διέλευση πλοίων που δεν ανήκουν σε χώρες που συνορεύουν με τη Μαύρη Θάλασσα. Παρόλα αυτά, όλα αλλάζουν σε περίπτωση πολέμου.

Πηγή: newsbeast.gr




Ουκρανία: Προσπάθεια απεγκλωβισμού πολίτη που πατήθηκε από τεθωρακισμένο

Συγκλονιστικές είναι οι εικόνες από την Ουκρανία και συγκεκριμένα από το προάστιο Όμπολον στο Κίεβο.

Σε βίντεο από το προάστιο Όμπολον, 10 χιλιόμετρα έξω από το κέντρο του Κιέβου στην Ουκρανία, φαίνεται η προσπάθεια κατοίκων να απεγκλωβίσουν έναν άνθρωπο από αυτοκίνητο από το οποίο φέρεται να έχει περάσει από πάνω ρωσικό τεθωρακισμένο.

Δείτε το συγκλονιστικό βίντεο:




Ο ηθοποιός Σον Πεν στο Κίεβο

Ο διάσημος ηθοποιός Σον Πεν βρίσκεται στο Κίεβο, την ώρα που ο ρωσικός στρατός κινείται προς την ουκρανική πρωτεύουσα. Ο Αμερικανός ηθοποιός παρακολουθεί τις ενημερώσεις της ουκρανικής κυβέρνησης και συναντήθηκε με τον πρόεδρο Βολοντιμίρ Ζελένσκι. Ο λόγος που βρίσκεται στην εμπόλεμη ζώνη είναι για να γυρίσει ένα ντοκιμαντέρ σχετικά με τα γεγονότα, ενώ ήταν στο Κίεβο πριν εισβάλει στη χώρα ο ρωσικός στρατός. Ωστόσο, δεν βιάζεται και να φύγει… «Όσο περισσότεροι γνωρίζουν για τον πόλεμο στην Ουκρανία τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα να σταματήσει η Ρωσία», ανέφερε ο βραβευμένος με Όσκαρ 61χρονος ηθοποιός. Για τον Σον Πεν έβγαλε ανακοίνωση μάλιστα η ουκρανική προεδρία, η οποία αναφέρει (σ.σ.: η μετάφραση είναι ελεύθερη):

«Αμερικανός ηθοποιός και κινηματογραφιστής, ο νικητής Όσκαρ Σον Πεν έφτασε στην Ουκρανία. Ο σκηνοθέτης ήρθε στο Κίεβο για να καταγράψει όλα τα γεγονότα που συμβαίνουν αυτή τη στιγμή στην Ουκρανία και να πει στον κόσμο την αλήθεια για την εισβολή της Ρωσίας στη χώρα μας. Ο Σον Πεν είναι μεταξύ εκείνων που υποστηρίζουν την Ουκρανία. Η χώρα μας του είναι ευγνώμων για την επίδειξη θάρρους και ειλικρίνειας.

Ο ηθοποιός επισκέφθηκε το Γραφείο του Προέδρου και βρέθηκε στην ενημέρωση Τύπου του συμβούλου του επικεφαλής του Γραφείου του Αρχηγού Κράτους Mikhail Podol και της Αντιπροέδρου-υπουργού Επανένταξης στα προσωρινά κατεχόμενα εδάφη της Ουκρανίας, Irina Vere Ουκ. Μίλησε στους δημοσιογράφους, στους στρατιωτικούς μας, είδε πώς υπερασπιζόμαστε τη χώρα μας. Ο Σον Πεν επιδεικνύει το θάρρος που πολλοί άλλοι, ειδικά οι δυτικοί πολιτικοί, στερούνται.

Όσο περισσότεροι τέτοιοι άνθρωποι, αληθινοί φίλοι της Ουκρανίας, υποστηρίζουν τον αγώνα για ελευθερία, τόσο πιο σύντομα θα είναι δυνατό να σταματήσει τη μαζική επίθεση η Ρωσία. Ο σκηνοθέτης έχει ήδη φτάσει στην Ουκρανία από τον Νοέμβριο του 2021. Στο πλαίσιο της προετοιμασίας του ντοκιμαντέρ επισκέφθηκε το Πριαζόφ και συνομίλησε με τον ουκρανικό στρατό».

Πηγη: iefimerida.gr

 

 




Η Βουλγαρία θα διακόψει τις εξαγωγές ηλεκτρικής ενέργειας εάν η Μόσχα μπλοκάρει το φυσικό αέριο

Η βουλγαρική κυβέρνηση θα σταματήσει την εξαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας σε περίπτωση που σταματήσει η ροή ρωσικού φυσικού αερίου στη χώρα, σύμφωνα με τον πρωθυπουργό Κίριλ Πέτκοφ την Τετάρτη.

«Εάν εισέλθουμε σε ένα σενάριο κατά το οποίο θα διακοπεί η ροή του ρωσικού φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά 100%, η διακοπή της εξαγωγής ηλεκτρικής ενέργειας θα είναι το μέτρο μας, ώστε τα νοικοκυριά να έχουν ενέργεια. Ωστόσο, τα καλά νέα είναι ότι ο αγωγός φυσικού αερίου (μέσω της Βουλγαρίας) τροφοδοτεί τόσο τη Σερβία όσο και την Ουγγαρία και αυτές εξακολουθούν να είναι στρατηγικοί εταίροι της Ρωσίας, οπότε η πιθανότητα να φτάσουμε εκεί είναι μικρή», δήλωσε.

Τη Δευτέρα, ο πρωθυπουργός και τρία μέλη του κυβερνητικού συνασπισμού καταδίκασαν τις ενέργειες της Ρωσίας, η οποία αναγνώρισε την ανεξαρτησία των εδαφών που ελέγχονται από αυτονομιστές στην Ανατολική Ουκρανία. Μόνο το βουλγαρικό Σοσιαλιστικό Κόμμα BSP έχει διαφορετική θέση που δεν καταδικάζει τη Ρωσία, αλλά παραδέχεται μόνο ότι οι ενέργειες του Πούτιν «ενδέχεται» να παραβιάζουν το διεθνές δίκαιο.

«Η Βουλγαρία πιστεύει στην ακεραιότητα της Ουκρανίας. Πιστεύουμε ότι αν οποιαδήποτε χώρα, συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας, εισέρχεται με άρματα μάχης, αυτό αποτελεί παραβίαση του διεθνούς δικαίου. Είναι παράλογο να πιστεύουμε ότι αυτές οι (ουκρανικές) επαρχίες ενεργούν μόνες τους», δήλωσε ο Πέτκοφ, προσθέτοντας ότι η Βουλγαρία είναι καλός εταίρος στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ.

Παράλληλα, ο Βούλγαρος πρωθυπουργός εξέφρασε την ελπίδα ότι η σύνδεση φυσικού αερίου με την Ελλάδα θα είναι έτοιμη μέχρι το καλοκαίρι και θα επιτρέψει στη Βουλγαρία να εισάγει υγροποιημένο αέριο. Διασφάλισε μάλιστα εβδομαδιαία επικοινωνία για το θέμα αυτό με τον Έλληνα ομόλογό του Κυριάκο Μητσοτάκη.

Η κατασκευή του αγωγού μήκους 182 χιλιομέτρων ξεκίνησε μόλις τον Μάιο του 2019, παρόλο που το έργο είναι ηλικίας άνω της δεκαετίας. Σύμφωνα με τη σύμβαση, όλα έπρεπε να είναι έτοιμα μέχρι το τέλος του 2021. Σκοπός της κατασκευής του διασυνδετήριου αγωγού είναι να συνδέσει το βουλγαρικό δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου με τον ελληνικό και τον Διαδριατικό Αγωγό (TAP) και να εγγυηθεί προμήθειες από άλλες πηγές εκτός της ρωσικής κρατικής εταιρείας Gazprom.

Πηγή: euractiv.gr

 

 




ΔΕΠΑ | Φόβος διακοπής τροφοδοσίας της Ελλάδας με φυσικό αέριο

Το σενάριο να διακοπεί η τροφοδοσία της χώρας σε Φυσικό Αέριο από τον αγωγό Ρωσίας – Ουκρανίας, εξετάζει το ΚΥΣΕΑ, σε φόντο ραγδαίων εξελίξεων στο Ουκρανικό, μετά και το διάγγελμα Πούτιν. Ήδη στην ΔΕΠΑ έχει σημάνει συναγερμός και όπως πλέον αναφέρουν πηγές της επιχείρησης, στρέφονται σε εισαγωγές αμερικανικού φυσικού αερίου μέσω της Ρεβυθούσας, τον τερματικό Σταθμό Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου στα Μέγαρα.

Χαρακτηριστικά, οι ίδιες πηγές ανέφεραν πως αμερικανικά πλοία που μεταφέρουν φυσικό αέριο και αρχικά είχαν προορισμό χώρες της Ασίας, αναμένεται να καταπλεύσουν σύντομα στην Ελλάδα, ώστε να μην αντιμετωπίσει πρόβλημα εφοδιασμού. Η ΔΕΠΑ αν χρειαστεί θα ενεργοποιήσει όλα εκείνα τα σενάρια, σε συνεργασία με ΡΑΕ και υπουργείο Ενέργειας ώστε να συνεχίσει απρόσκοπτα η παραγωγή ενέργειας από τα θερμικά εργοστάσια ηλεκτρισμού φυσικού αερίου και η συνέχιση παροχής αερίου σε βιοτεχνίες και νοικοκυριά. Παράλληλα, θα εξεταστεί και το ενδεχόμενο «κλειδώματος» της τιμής, βάση των σεναρίων που βρίσκονται στον κώδικα για την έκτακτη ανάγκη.




Ουκρανία | Ο Ζελένσκι κηρύσσει όλη την επικράτεια σε κατάσταση πολέμου

«Δεν υπάρχει πανικός» και «θα νικήσουμε», διαβεβαίωσε o ουκρανός πρόεδρος

Ο πρόεδρος της Ουκρανίας, ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι, ανακοίνωσε πριν από λίγο ότι κηρύσσει ολόκληρη την επικράτεια σε κατάσταση πολέμου, λίγες ώρες μετά την ανακοίνωση του ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν ότι διέταξε στρατιωτική επιχείρηση κατά της χώρας του.

«Δεν υπάρχει πανικός» και «θα νικήσουμε», διαβεβαίωσε ακόμη ο κ. Ζελένσκι τους Ουκρανούς.




Ουκρανία | Δραματικές στιγμές στο Κίεβο – Χιλιάδες πολίτες εγκαταλείπουν την πόλη

Χιλιάδες πολίτες εγκαταλείπουν την πόλη ενώ καλούν τον κόσμο να πάνε στα καταφύγια

Δραματικές είναι οι εξελίξεις στην Ουκρανία καθώς μετά την έναρξη των στρατιωτικών επιχειρήσεων από τη Ρωσία, έχουν αρχίσει να ηχούν σειρήνες τα τελευταία λεπτά στο Κίεβο.

Χιλιάδες πολίτες εγκαταλείπουν την πόλη ενώ καλούν τον κόσμο να πάνε στα καταφύγια.

Αυτή την ώρα υπάρχουν ουρές χιλιομέτρων σε κεντρικούς δρόμους του Κιέβου με χιλιάδες πολίτες να εγκαταλείπουν την πόλη.

Ακούγονται εκρήξεις σε Κίεβο – Μαριούπολη

Ισχυρές εκρήξεις ακούγονται σήμερα το πρωί στο Κίεβο, στην Οδησσό (νότια) και σε πολλές περιοχές της ανατολικής Ουκρανίας, μετά την ανακοίνωση του ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν ότι διέταξε στρατιωτική επιχείρηση εναντίον της χώρας αυτής, μεταδίδουν δημοσιογράφοι.

Στην πρωτεύουσα, ακούστηκαν τουλάχιστον δύο ισχυρές εκρήξεις στο κέντρο και αμέσως μετά σειρήνες ασθενοφόρων.

Στην Μαριούπολη, τη μεγαλύτερη πόλη στον τομέα του μετώπου με μισό εκατομμύριο κατοίκους, όπου βρίσκεται λιμάνι στρατηγικής σημασίας, αρκετοί κάτοικοι ανέφεραν ότι ακούγονται πυρά πυροβολικού από συνοικία στον ανατολικό τομέα της πόλης.

Πιο κοντά στο μέτωπο, στην Κραματόρσκ, ακούστηκαν τουλάχιστον τέσσερις ισχυρές εκρήξεις.

Εξακόσια χιλιόμετρα από εκεί, στη νότια Ουκρανία, στην Οδησσό, λιμάνι στη Μαύρη Θάλασσα, ακούστηκαν επίσης εκρήξεις,

Το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Interfax μετέδωσε πριν από λίγο πως ρωσικές δυνάμεις έφθασαν και επιχειρούν πλέον στη Μαριούπολη και στην Οδησσό.




Σε εξέλιξη η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία | Εκρήξεις σε Κίεβο, Οδησσό και Μαριούπολη

Δραματικές είναι οι εξελίξεις στην Ουκρανία μετά το διάγγελμα Πούτιν ο οποίος τα ξημερώματα της Πέμπτης (24/2) έδωσε το «πράσινο φως» για «ειδική στρατιωτική επιχείρηση», όπως την ονομάτισε, στο Ντονμπάς. Μάλιστα, το έκανε όταν βρισκόταν σε εξέλιξη το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ.

«Πήρα την απόφαση να πραγματοποηθεί μια ειδική στρατιωτική επιχείρηση», είπε ο Πούτιν αρχικά και συνέχισε: «Η ανάλυσή μας έδειξε και καταλήξαμε πως η σύγκρουση με αυτές τις (ουκρανικές) δυνάμεις είναι αναπόφευκτη».

Έπειτα, έστειλε κι ένα μήνυμα «σε όσους που θα νιώσουν την ανάγκη να παρέμβουν. Η Ρωσία θα απαντήσει άμεσα και θα νιώσετε επιπτώσεις όπως δεν έχετε νιώσει ξανά προηγουμένως στην ιστορία σας».

Σημείωσε ότι στόχος της επιχείρησης είναι η προστασία του λαού της ανατολικής Ουκρανίας. Εξήγησε ότι οι συνθήκες απαιτούσαν την ανάληψη αποφασιστικής δράσης από τη Ρωσία. Είπε ότι η ρωσική κυβέρνηση δεν μπορούσε πλέον να ανέχεται τις απειλές από την Ουκρανία. Διαβεβαίωσε πως σκοπός δεν είναι η κατοχή του ουκρανικού εδάφους. Αξίωσε οι ουκρανοί στρατιώτες να καταθέσουν τα όπλα και να πάνε σπίτια τους. Ο Βλαντίμιρ Πούτιν πρόσθεσε πως την ευθύνη για την όποια αιματοχυσία θα έχει το «ουκρανικό καθεστώς».

Μερικά λεπτά αφότου έκανε την ανακοίνωση ο Ρώσος πρόεδρος στην ευρύτερη περιοχή του Χάρκοβο, κοντά στα σύνορα της Ουκρανίας με τη Ρωσία, σημειώθηκαν ισχυρές εκρήξεις. Σύμφωνα με το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο ABC, πηγές από το Πεντάγωνο και ανώτεροι αξιωματικοί των ΗΠΑ υποστήριξαν πως η εισβολή έχει ήδη αρχίσει.

Ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν καταδίκασε την «αδικαιολόγητη επίθεση» της Ρωσίας στην Ουκρανία, που τόνισε ότι θα προκαλέσει «καταστροφικά δεινά και απώλειες ανθρωπίνων ζωών».

Το υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας ανακοίνωσε σήμερα ότι οι ρωσικές ένοπλες πλήττουν στρατιωτικές υποδομές στην Ουκρανία με όπλα υψηλής ακρίβειας, ιδίως συστοιχίες της αντιαεροπορικής άμυνας, στρατιωτικά αεροδρόμια και αεροσκάφη. Το υπουργείο διαβεβαίωσε ότι δεν βρίσκονται στο στόχαστρο επιθέσεων με το πυροβολικό ή με πυραύλους πόλεις ή περιοχές όπου ζουν άμαχοι.

Ο υπουργός Εξωτερικών της Ουκρανίας Ντμίτρο Κουλέμπα ανακοίνωσε σήμερα ότι έχει αρχίσει «εισβολή ευρείας κλίμακας» από τη Ρωσία και ότι αναφέρονται πλήγματα σε διάφορες περιοχές της χώρας. «Ειρηνικές πόλεις της Ουκρανίας δέχονται επίθεση. Πρόκειται για επιθετικό πόλεμο. Η Ουκρανία θα αμυνθεί και θα νικήσει. Ο κόσμος μπορεί και πρέπει να σταματήσει τον [πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντίμιρ] Πούτιν. Τώρα είναι ώρα για δράση», ανέφερε ο επικεφαλής της ουκρανικής διπλωματίας μέσω Twitter.

Εκρήξεις σε Οδησσό, Κίεβο και Μαριούπολη

Ισχυρές εκρήξεις ακούγονται από το πρωί στο Κίεβο, στην Οδησσό (νότια) και σε πολλές περιοχές της ανατολικής Ουκρανίας, μετά την ανακοίνωση του ρώσου προέδρου Βλαντίμιρ Πούτιν ότι διέταξε στρατιωτική επιχείρηση εναντίον της χώρας αυτής, μεταδίδουν δημοσιογράφοι.

Στην πρωτεύουσα, ακούστηκαν τουλάχιστον δύο ισχυρές εκρήξεις στο κέντρο και αμέσως μετά σειρήνες ασθενοφόρων.

Στην Μαριούπολη, τη μεγαλύτερη πόλη στον τομέα του μετώπου με μισό εκατομμύριο κατοίκους, όπου βρίσκεται λιμάνι στρατηγικής σημασίας, αρκετοί κάτοικοι ανέφεραν ότι ακούγονται πυρά πυροβολικού από συνοικία στον ανατολικό τομέα της πόλης.

Πιο κοντά στο μέτωπο, στην Κραματόρσκ, ακούστηκαν τουλάχιστον τέσσερις ισχυρές εκρήξεις.

Εξακόσια χιλιόμετρα από εκεί, στη νότια Ουκρανία, στην Οδησσό, λιμάνι στη Μαύρη Θάλασσα, ακούστηκαν επίσης εκρήξεις,

Το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Interfax μετέδωσε πριν από λίγο πως ρωσικές δυνάμεις έφθασαν και επιχειρούν πλέον στη Μαριούπολη και στην Οδησσό.

Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση της Ουκρανίας ανακοίνωσε πως κλείνει όλο τον εναέριο χώρο της για την πολιτική αεροπορία. Το ουκρανικό υπουργείο Υποδομών ανακοίνωσε το κλείσιμο του εναερίου χώρου λόγω του «υψηλού κινδύνου για την ασφάλεια» των πτήσεων.

Γκουτέρες σε Πούτιν: Εν ονόματι της ανθρωπότητας, σταματήστε

Ο Γενικός Γραμματέας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, ο Αντόνιο Γκουτέρες, απηύθυνε έκκληση στον πρόεδρο της Ρωσίας να σταματήσει τον πόλεμο στην Ουκρανία «εν ονόματι της ανθρωπότητας», λίγη ώρα μετά την ανακοίνωση του Βλαντίμιρ Πούτιν ότι διέταξε να διεξαχθεί στρατιωτική επιχείρηση.

«Πρόεδρε Πούτιν, εν ονόματι της ανθρωπότητας, διατάξτε τους στρατιώτες σας να γυρίσουν πίσω στη Ρωσία», δήλωσε ο κ. Γκουτέρες μετά το πέρας της έκτακτης συνεδρίασης του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ που ήταν αφιερωμένη στην ουκρανική κρίση.

Οι συνέπειες αυτού του πολέμου θα είναι καταστροφικές για την Ουκρανία και θα καταφέρουν σοβαρό πλήγμα στην παγκόσμια οικονομία, προειδοποίησε ο επικεφαλής του ΟΗΕ.




Ουκρανία | Η αντίδραση της Δύσης στα σχέδια του Πούτιν και οι φόβοι για την επόμενη μέρα

Με ομοβροντία κυρώσεων κατά της Ρωσίας αντέδρασε η Δύση μετά την απόφαση του Πούτιν να αναγνωρίσει ως ανεξάρτητες τις δύο «Λαϊκές Δημοκρατίες» στην Ανατολική Ουκρανία.

Οι ΗΠΑ παρά τις αρχικές προσεχτικές διατυπώσεις, πλέον μιλούν για «έναρξη εισβολής» στην Ουκρανία ενώ για την ώρα φαίνεται να… ενταφιάζονται διπλωματικές πρωτοβουλίες σε επίπεδο κορυφής που θα μπορούσαν να αποκλιμακώσουν την ένταση στην Ουκρανία.

Την ώρα που οι φόβοι για γενικευμένη σύρραξη στην περιοχή της Ουκρανίας αυξάνονται, φαίνεται πως η Ρωσία με μία σειρά από ενέργειες επιχειρεί να δυναμιτίσει το κλίμα στέλνοντας μηνύματα τόσο προς την ηγεσία της Ουκρανίας, όσο και προς τη Δύση, ότι δεν πρόκειται να υπαναχωρήσει στις αξιώσεις της.

Στο πλαίσιο αυτό, συνεχίζεται η ενίσχυση των ρωσικών στρατευμάτων προς τα ανατολικά σύνορα της Ουκρανίας.

Στο αποκλειστικό βίντεο του in που ακολουθεί διακρίνεται κομβόι στρατιωτικών οχημάτων υποστήριξης που κατευθύνεται προς τα ανατολικά σύνορα της Ουκρανίας.

«Έναρξη της εισβολής» και φόβοι για γενικευμένη κλιμάκωση

Εν τω μεταξύ, ο αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν, κατήγγειλε ότι το πράσινο φως του ρωσικού κοινοβουλίου που δόθηκε χθες στην έναρξη στρατιωτικής επιχείρησης στην Ουκρανία σηματοδοτεί «την έναρξη εισβολής» στη χώρα.

Ο φόβος ότι επίκειται στρατιωτική κλιμάκωση στην Ουκρανία, προ των πυλών της οποίας είναι ανεπτυγμένοι 150.000 ρώσοι στρατιωτικοί σύμφωνα με την Ουάσινγκτον, έχει φθάσει σε επίπεδο παροξυσμού αφότου ο Βλαντίμιρ Πούτιν αναγνώρισε τη Δευτέρα ως ανεξάρτητες κρατικές οντότητες τις αυτοανακηρυγμένες Λαϊκές Δημοκρατίες του Λουγκάνσκ και του Ντανιέτσκ, στην ανατολική Ουκρανία, που βρίσκονται εν μέρει στα χέρια φιλορώσων αυτονομιστών.

Ο ρώσος πρόεδρος ετοιμάζει «δικαιολογίες για να πάει πολύ πιο μακριά», προειδοποίησε ο Τζο Μπάιντεν, 24 ώρες μετά την ανακοίνωση της κρίσιμης απόφασης του ομολόγου του. «Υπάρχει ακόμα χρόνος για να αποφευχθεί το χειρότερο», πρόσθεσε πάντως.

Στη Μόσχα, ο υφυπουργός Άμυνας Νικολάι Πανκόφ ανέγνωσε ενώπιον της Γερουσίας το αίτημα του ρώσου προέδρου να αναπτυχθούν στρατεύματα στο Ντανιέτσκ και στο Λουγκάνσκ, εξαιτίας του ότι ο στρατός της Ουκρανίας έχει αναπτύξει «60.000 άνδρες και τεθωρακισμένα» και είναι έτοιμος να εξαπολύσει επίθεση.

Στην αντεπίθεση ο Πούτιν

Αφού έλαβε την έγκριση του κοινοβουλίου, ο κ. Πούτιν κατήγγειλε για ακόμη μια φορά τις ωμότητες που διαπράττει κατ’ αυτόν το Κίεβο εναντίον των αυτονομιστών στο Ντονμπάς.

Άφησε να πλανάται η αμφιβολία για το χρονοδιάγραμμα της αποστολής των ρωσικών δυνάμεων στο πεδίο, ζητώντας την «αποστρατιωτικοποίηση» της Ουκρανίας, που το «καλύτερο» που έχει να κάνει είναι να απεμπολήσει το εγχείρημά της να ενταχθεί στο NATO και να επιλέξει την «ουδετερότητα».

«Δεν είπα ότι οι στρατιώτες μας θα πάνε εκεί τώρα (…). Αυτό θα εξαρτηθεί, όπως λένε, από την κατάσταση επί του πεδίου», πρόσθεσε. Αμέσως μετά, η ρωσική διπλωματία ανακοίνωσε πως θα προχωρήσει άμεσα στην απομάκρυνση του προσωπικού της από την Ουκρανία.

Ο κ. Πούτιν φάνηκε επίσης να διεκδικεί, για λογαριασμό των αυτονομιστών, το σύνολο των περιφερειών του Λουγκάνσκ και του Ντανιέτσκ, η επιφάνεια των οποίων είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν που βρίσκεται στα χέρια τους. Μίλησε για υποτιθέμενες «διαπραγματεύσεις» ανάμεσα στο Κίεβο και στους φιλορώσους.

Η ρωσική επιχείρηση θα δικαιολογηθεί νομικά από την επικύρωση χθες Τρίτη των διμερών συμφωνιών, ειδικά στο στρατιωτικό επίπεδο. Η Μόσχα απέκτησε εξάλλου διπλωματικές σχέσεις με τις δύο Λαϊκές Δημοκρατίες.

Αυτό που απασχολεί πλέον τη Δύση, είναι μέχρι που θα φτάσει ο Πούτιν. Αν δηλαδή θα μείνει στο θέμα της αναγνώρισης των «Λαϊκών Δημοκρατιών» ή θα διεκδικήσει και άλλες περιοχές, κλιμακώνοντας έτσι περαιτέρω την ένταση.

Ο ρώσος πρόεδρος, που έχει την πρωτοβουλία των κινήσεων, περιβάλλει με αχλή μυστηρίου τις προθέσεις και τις επιλογές του: θα εισβάλει σε όλη την Ουκρανία; Θα διευρύνει τα εδάφη υπό τον έλεγχο των αυτονομιστών; Θα επιδιώξει νέο status quo μέσω διαπραγματεύσεων;

Η επιβολή κατοχής μπορεί να κοστίσει ακριβά, υποστηρίζουν αναλυτές,  ενώ η Ρωσία βασικά θέλει να αποσπάσει από το NATO τη δέσμευσή του ότι θα αποσύρει στρατεύματα από την ανατολική Ευρώπη, ειδικά πυραύλους μέσου βεληνεκούς, και ότι θα βάλει τέλος στην πολιτική της διεύρυνσής του. Αξιώσεις που ως αυτό το στάδιο η Δύση απορρίπτει.

Πρώτες κυρώσεις

Το NATO αναμένει «μείζονα επίθεση» της Ρωσίας στην Ουκρανία, προειδοποίησε ο Γενικός Γραμματέας του, ο Γενς Στόλτενμπεργκ.

Χωρίς να περιμένουν, οι δυτικές χώρες ανακοίνωσαν τις πρώτες κυρώσεις, αντιδρώντας στην αναγνώριση των αυτονομιστών με τους οποίους πολεμά ο ουκρανικός στρατός εδώ και οκτώ χρόνια. Η σύρραξη αυτή έχει στοιχίσει τη ζωή σε πάνω από 14.000 ανθρώπους, σύμφωνα με το Κίεβο.

Το πιο θεαματικό μέτρο ανακοινώθηκε από το Βερολίνο, που πάγωσε το γιγαντιαίο έργο του αγωγού μεταφοράς φυσικού αερίου Nord Stream 2, που θα μετέφερε ακόμα περισσότερο ρωσικό αέριο στην Ουκρανία.

Στον Λευκό Οίκο, ο Τζο Μπάιντεν παρουσίασε ένα «πρώτο πακέτο» κυρώσεων με σκοπό να εμποδιστεί η Μόσχα να δανείζεται στις διεθνείς αγορές για την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους της.

Το σύνολο του ρωσικού τραπεζικού τομέα ενδέχεται να βρεθεί στο στόχαστρο κυρώσεων αν η Ρωσία συνεχίσει την εισβολή στην Ουκρανία, διαβεβαίωσε αμερικανός αξιωματούχος. «Μαζί με τους συμμάχους μας, αποκόψαμε τη ρωσική κυβέρνηση, τη ρωσική κεντρική τράπεζα και ρωσικά κρατικά ταμεία από κάθε νέα χρηματοδότηση προερχόμενη από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη», εξήγησε ο Νταλίπ Σινγκ, αναπληρωτής σύμβουλος εθνικής ασφαλείας του Λευκού Οίκου.

Ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας Άντονι Μπλίνκεν ανακοίνωσε από τη δική του πλευρά ότι ακυρώσει την αυριανή προγραμματισμένη συνάντησή του με τον ρώσο ομόλογό του Σεργκέι Λαβρόφ.

«Τώρα που βλέπουμε ότι η εισβολή άρχισε και ότι η Ρωσία απέρριψε καθαρά τη διπλωματία, δεν έχει κανένα νόημα μια συνάντηση σε αυτό το στάδιο», είπε ο κ. Μπλίνκεν.

Ο καναδός πρωθυπουργός Τζάστιν Τριντό ανακοίνωσε επίσης «σειρά κυρώσεων» στη Ρωσία «ωσότου αποκατασταθεί η εδαφική ακεραιότητα της Ουκρανίας».

Η ΕΕ ενέκρινε νωρίτερα πακέτο κυρώσεων που «θα πλήξουν πολύ σκληρά τη Ρωσία», όπως διαβεβαίωσε ο επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας, ο Τζουζέπ Μπορέλ.

Ο βρετανός πρωθυπουργός Μπόρις Τζόνσον ανακοίνωσε και αυτός κυρώσεις σε βάρος τριών ολιγαρχών κοντά στο Κρεμλίνο και πέντε ρωσικών κυρώσεων, μέτρα που πάντως χαρακτηρίζονται a minima για το Λονδίνο, όπου συχνάζουν αρκετοί ρώσοι με μεγάλες περιουσίες.

Είπε επίσης ότι εναντιώνεται στο να γίνονται διεθνείς αθλητικές συναντήσεις στη Ρωσία, όπως ο τελικός του Champions League, που τυπικά πρόκειται να διεξαχθεί στα τέλη Μαΐου στην Αγία Πετρούπολη.

Τα μέτρα αυτά είναι ακόμη συγκρατημένα, ωστόσο η Δύση προειδοποιεί πως θα διευρυνθούν σε περίπτωση ευρείας κλίμακας εισβολής.

Την ίδια ώρα, ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών, ο Αντόνιο Γκουτέρες, ξιφουλκούσε κατά της Μόσχας, πράγμα εξαιρετικά σπάνιο, θυμίζοντας πως «οι αρχές του καταστατικού χάρτη του ΟΗΕ δεν είναι μενού α λα καρτ» και η Ρωσία οφείλει να «συμμορφωθεί πλήρως» προς αυτές σε ό,τι αφορά την Ουκρανία, «δεν μπορεί να τις εφαρμόζει επιλεκτικά».

Η αναγνώριση από τη Μόσχα της «λεγόμενης ανεξαρτησίας» των περιοχών που ελέγχουν οι αυτονομιστές αποτελεί «παραβίαση της εθνικής ακεραιότητας και της εθνικής κυριαρχίας της Ουκρανίας», πρόσθεσε.

Ο ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι, η κυβέρνηση του οποίου ζήτησε χθες «όπλα» και εγγυήσεις για την εισδοχή της Ουκρανίας στην ΕΕ, διεμήνυσε πως εξετάζει το ενδεχόμενο διακοπής των διπλωματικών σχέσεων με τη Μόσχα.

«Δεν φοβόμαστε»

Ο ουκρανός υπουργός Άμυνας Ολεξίι Ρέζνικοφ από την πλευρά του προειδοποίησε χθες Τρίτη πως η χώρα του αναμένει «δύσκολες δοκιμασίες» και απώλειες.

Τη νύχτα της Δευτέρας προς Τρίτη, ο πρόεδρος Ζελένσκι διατράνωνε πως το Κίεβο δεν «φοβάται τίποτα και κανέναν» και δεν θα εκχωρήσει «ούτε σπιθαμή γης» της χώρας.

Στο μέτωπο, ο στρατός και οι αυτονομιστές συνέχιζαν χθες τις ανταλλαγές πυρών. Ένας ουκρανός στρατιώτης σκοτώθηκε και άλλοι έξι τραυματίστηκαν χθες σε πλήγματα των αυτονομιστών, ανακοίνωσε ο στρατός.

Το Κίεβο αρνείται ότι επιδίδεται σε επιθετικές ενέργειες, αντίθετα με όσα λέει η Μόσχα, διατείνεται ότι η Ρωσία διασπείρει ψευδείς ειδήσεις για να δικαιολογήσει την επέμβασή της.