Η Περιφέρεια ΑΜΘ “απογειώνει” τον τουρισμό με 12 αεροπορικές

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) προχωρά δυναμικά στην ενίσχυση της εξωστρέφειας και της τουριστικής της ανάπτυξης, επιδιώκοντας συνεργασίες με 12 διεθνείς αεροπορικές εταιρείες. Στο πλαίσιο αυτό, από τις 8 έως τις 10 Απριλίου 2025, συμμετείχε για πρώτη φορά στο ετήσιο πανευρωπαϊκό φόρουμ “ROUTES 2025” στη Σεβίλλη της Ισπανίας, όπου πραγματοποιήθηκαν σημαντικές επαφές με εκπροσώπους των εταιρειών: Κυπριακές Αερογραμμές, Eurowings, EasyJet, Jet2, Transavia, Aegean, Sky Express, LOT, TUI, Condor, Corendon και Edelweiss.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Παναγιώτης Αρχοντής, μαζί με τον τεχνικό σύμβουλο της Περιφέρειας, συμμετείχαν σε αυτές τις συναντήσεις, επιδιώκοντας την ένταξη νέων δρομολογίων στα αεροδρόμια της Χρυσούπολης και της Αλεξανδρούπολης. Η παρουσία αιρετού εκπροσώπου της Περιφέρειας σε τέτοιο επίπεδο θεωρήθηκε από τις αεροπορικές εταιρείες ως ένδειξη σοβαρής πολιτικής βούλησης και δέσμευσης για την ανάπτυξη του αεροπορικού τουρισμού στην περιοχή.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της Περιφέρειας, έχουν ήδη προγραμματιστεί εργασιακές συσκέψεις με όλες τις εταιρείες για τη διευθέτηση τεχνικών λεπτομερειών και επιμέρους ζητημάτων, με στόχο την έναρξη συνεργασιών που θα ενισχύσουν την προσβασιμότητα και την τουριστική ελκυστικότητα της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Η πρωτοβουλία αυτή εντάσσεται στη στρατηγική της Περιφέρειας για την καθιέρωση της ως ελκυστικού και εύκολα προσβάσιμου τουριστικού προορισμού, με στόχο την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας μέσω της αύξησης των αεροπορικών συνδέσεων.




Περιφέρεια ΑΜΘ: Σημαντικές ανάγκες σε εργάτες γης

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ), ένας από τους πιο αγροτοδιατροφικά παραγωγικούς πυλώνες της Ελλάδας, βρίσκεται στο επίκεντρο της εθνικής προσπάθειας για την κάλυψη κρίσιμων αναγκών σε εργατικό δυναμικό, κυρίως στον πρωτογενή τομέα.

Στο πλαίσιο του σχεδιασμού για το 2025, η ελληνική κυβέρνηση έχει εγκρίνει συνολικά 89.290 θέσεις για πολίτες τρίτων χωρών, εκ των οποίων ένα μεγάλο ποσοστό αφορά εποχικούς εργάτες γης, πολλοί εκ των οποίων αναμένεται να απασχοληθούν στην Περιφέρεια ΑΜΘ.

Με δεδομένο τον δυναμικό αγροτικό και κτηνοτροφικό χαρακτήρα της περιοχής, η Περιφέρεια συγκαταλέγεται ανάμεσα στις περιοχές με τη μεγαλύτερη ζήτηση για ανειδίκευτους εργάτες γης. Συγκεκριμένα, από τις 16.000 θέσεις που έχουν εγκριθεί σε πανελλαδικό επίπεδο για ανειδίκευτους εργάτες στον πρωτογενή τομέα και τις 36.000 για εποχική απασχόληση στους ίδιους τομείς, σημαντικό ποσοστό αναμένεται να καλύψει τις ανάγκες σε νομούς όπως ο Έβρος, η Ροδόπη και η Δράμα.

Η διαδικασία μετάκλησης εργαζομένων από τρίτες χώρες βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, όπου εργοδότες καταθέτουν αιτήσεις για την πρόσληψη αλλοδαπών εργατών, δηλώνοντας το είδος απασχόλησης, τη διάρκειά της και την ιθαγένεια των προς απασχόληση ατόμων.

Παράλληλα, η Περιφέρεια ΑΜΘ έχει εκφράσει την ανάγκη για επιτάχυνση των διαδικασιών, καθώς οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού παραμένουν οξύτατες. Οι αγροτικές εκμεταλλεύσεις και οι επιχειρήσεις μεταποίησης τροφίμων δηλώνουν ότι σε ορισμένες περιοχές η κάλυψη των αναγκών δεν ξεπερνά το 50% των απαιτούμενων χεριών.

Η κυβέρνηση έχει ήδη προχωρήσει σε διμερείς συμφωνίες με χώρες όπως το Μπαγκλαντές και η Αίγυπτος, από τις οποίες θα προέλθουν περίπου 9.000 εργάτες, δίνοντας προτεραιότητα σε περιοχές με έντονη αγροτική δραστηριότητα – μεταξύ αυτών και η ΑΜΘ.

Η Περιφέρεια, σε συνεργασία με τους τοπικούς αγροτικούς και παραγωγικούς φορείς, πιέζει για ευελιξία και ταχύτητα στη χορήγηση αδειών παραμονής και εργασίας, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή διεξαγωγή της φετινής παραγωγικής περιόδου, αλλά και η σταθερή στήριξη του πρωτογενούς τομέα τα επόμενα χρόνια.

Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, με το πλούσιο φυσικό της κεφάλαιο και τις παραγωγικές δυνατότητες, χρειάζεται άμεσες και στοχευμένες παρεμβάσεις στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική και να διασφαλίσει την επισιτιστική της αυτάρκεια.




Με λαμπρότητα ο εορτασμός της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ

Με λαμπρότητα, γιορτάστηκε η διπλή γιορτή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου και η Εθνική Επέτειος της 25ης Μαρτίου στo σύνολο της Περιφέρειας ΑΜ-Θ παρουσία πολιτών, πολιτικών και τοπικών φορέων.

Παρά τον βροχερό καιρό πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία οι εκδηλώσεις σε Ξάνθη και Κομοτηνή

Δείτε σχετικό ρεπορτάζ :




Περιφέρεια ΑΜΘ και Το Χαμόγελο του Παιδιού διοργανώνουν συνάντηση Εργασίας στις 26 Μαρτίου 2025

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και «Το Χαμόγελο του Παιδιού» σας προσκαλούν την Τετάρτη 26 Μαρτίου 2025 σε δύο σημαντικές εκδηλώσεις:

  • Συνάντηση Εργασίας: Στις 10:00 π.μ. στο Εκθεσιακό Εικαστικό Κέντρο Νομαρχείου Έβρου (Βασιλέως Αλεξάνδρου & Ψαρών, Αλεξανδρούπολη), όπου με τη συμμετοχή όλων των συναρμόδιων φορέων θα συζητηθούν κρίσιμα θέματα που αφορούν τα παιδιά και τις οικογένειές τους. Τη συνάντηση θα συντονίσει ο δημοσιογράφος Σπύρος Χαριτάτος.

  • Παρουσίαση αποτελεσμάτων: Στις 18:00 μ.μ. στην περιοχή του Λιμένος Αλεξανδρούπολης, όπου θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα της συνάντησης καθώς και τα μέσα και οι υπηρεσίες του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού» που υλοποιούνται στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, θα συζητηθούν φαινόμενα όπως η σεξουαλική κακοποίηση παιδιών, η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός, στο πλαίσιο των πανελλαδικών εκστρατειών «Μένει Μυστικό» και «Μίλα Τώρα». Επίσης, θα καλυφθούν θέματα κακοποίησης, παραμέλησης και προβλημάτων διαβίωσης που αντιμετωπίζουν πολλές οικογένειες. Ο στόχος είναι η καταγραφή των φαινομένων στην περιοχή, η ανταλλαγή απόψεων και η ανάπτυξη συνεργασιών για την καλύτερη πρόληψη και διαχείριση αυτών των ζητημάτων.




Παρούσα η Περιφέρεια ΑΜΘ στην OTA EXPO

Η Περιφέρεια ΑΜΘ από τις 12 – 14 Μαρτίου, συμμετείχε με τον Θεματικό Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού κ. Παναγιώτη Αρχοντή στην OTA EXPO που έλαβε χώρα στο Ζάππειο Μέγαρο στην Αθήνα.

Στο πλαίσιο της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις σε υψηλό επίπεδο με στελέχη της κυβέρνησης αλλά και στελέχη του επιχειρηματικού χώρου και εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο του τουρισμού όπως η Marketing Greece. Επιπλέον ο κ. Αρχοντής είχε συνάντηση τόσο με την υφυπουργό Τουρισμού κ. Έλενα Ράπτη, όσο και με την πρόεδρο του ΕΟΤ κ. Άντζελα Γκερέκου, με τις οποίες διερευνήθηκαν οι δυνατότητες για περαιτέρω δράσεις με σκοπό την προβολή του τουριστικού προϊόντος της Περιφέρειας ΑΜΘ.




Στήριξη των Κοινωνικών Επιχειρήσεων από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης προχωρά σε μια σημαντική πρωτοβουλία για την ενίσχυση της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.), δημοσιεύοντας την Πρόσκληση υπ’ αριθμ. 15445/ΑΜΘ72 στο πλαίσιο του Προγράμματος “Ανατολική Μακεδονία, Θράκη” 2021 – 2027.

Η νέα δράση ESO4.1.στ, που αφορά τη στήριξη των κοινωνικών επιχειρήσεων της Περιφέρειας, στοχεύει στην ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα των φορέων Κ.ΑΛ.Ο., προσφέροντας ευκαιρίες χρηματοδότησης τόσο σε υφιστάμενες όσο και σε νέες κοινωνικές επιχειρήσεις. Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην κοινωνική οικονομία αποκτούν τη δυνατότητα να επενδύσουν σε εξοπλισμό και υποδομές, να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, να ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους και να προωθήσουν καινοτόμα και κοινωνικά υπεύθυνα επιχειρηματικά μοντέλα.

Ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Οικονομίας, Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, τόνισε πως η στήριξη της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας αποτελεί προτεραιότητα της Περιφέρειας και του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη. Υπογράμμισε επίσης ότι η συγκεκριμένη πρόσκληση είναι το αποτέλεσμα συντονισμένων ενεργειών και συνεργασίας με τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο τη δημιουργία ενός βιώσιμου και δίκαιου επιχειρηματικού μοντέλου που θα προσφέρει προστιθέμενη αξία στην τοπική κοινωνία και οικονομία.

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης συνεχίζει να επενδύει στη βιώσιμη ανάπτυξη και την ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας, στηρίζοντας έμπρακτα τις κοινωνικές επιχειρήσεις που επιδιώκουν να συμβάλουν θετικά στην κοινωνία. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν για την υποβολή προτάσεων και τα κριτήρια επιλεξιμότητας στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΥΔ ΑΜΘ.




Στήριξη των Κοινωνικών Επιχειρήσεων από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης προχωρά σε μια σημαντική πρωτοβουλία για την ενίσχυση της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας (Κ.ΑΛ.Ο.), δημοσιεύοντας την Πρόσκληση υπ’ αριθμ. 15445/ΑΜΘ72 στο πλαίσιο του Προγράμματος “Ανατολική Μακεδονία, Θράκη” 2021 – 2027.

Η νέα δράση ESO4.1.στ, που αφορά τη στήριξη των κοινωνικών επιχειρήσεων της Περιφέρειας, στοχεύει στην ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα των φορέων Κ.ΑΛ.Ο., προσφέροντας ευκαιρίες χρηματοδότησης τόσο σε υφιστάμενες όσο και σε νέες κοινωνικές επιχειρήσεις. Μέσα από αυτή την πρωτοβουλία, οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην κοινωνική οικονομία αποκτούν τη δυνατότητα να επενδύσουν σε εξοπλισμό και υποδομές, να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας, να ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους και να προωθήσουν καινοτόμα και κοινωνικά υπεύθυνα επιχειρηματικά μοντέλα.

Ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Οικονομίας, Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, τόνισε πως η στήριξη της Κοινωνικής και Αλληλέγγυας Οικονομίας αποτελεί προτεραιότητα της Περιφέρειας και του Περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψίδη. Υπογράμμισε επίσης ότι η συγκεκριμένη πρόσκληση είναι το αποτέλεσμα συντονισμένων ενεργειών και συνεργασίας με τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο τη δημιουργία ενός βιώσιμου και δίκαιου επιχειρηματικού μοντέλου που θα προσφέρει προστιθέμενη αξία στην τοπική κοινωνία και οικονομία.

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης συνεχίζει να επενδύει στη βιώσιμη ανάπτυξη και την ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας, στηρίζοντας έμπρακτα τις κοινωνικές επιχειρήσεις που επιδιώκουν να συμβάλουν θετικά στην κοινωνία. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν για την υποβολή προτάσεων και τα κριτήρια επιλεξιμότητας στην επίσημη ιστοσελίδα της ΕΥΔ ΑΜΘ.




Επίσκεψη Χαρδαλιά στη Σαντορίνη: «Η Περιφέρεια Αττικής είναι εδώ, όπου υπάρχει ανάγκη»

Τη Σαντορίνη επισκέφθηκε σήμερα ο Περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς, δηλώνοντας την ισχυρή βούληση του Περιφερειακού Συμβουλίου να συνδράμει με κάθε δυνατό τρόπο στην έμπρακτη ανακούφιση των κατοίκων από τις συνέπειες της έντονης σεισμικής δραστηριότητας των τελευταίων ημερών.

«Η Περιφέρεια Αττικής είναι εδώ, όπου υπάρχει ανάγκη, είμαστε δίπλα σε κάθε πολίτη της Σαντορίνης για να δείξουμε εμπράκτως την αλληλεγγύη μας, να συνδράμουμε τις τοπικές αρχές και τους αρμόδιους φορείς με κάθε πρόσφορο τρόπο στην προσπάθεια για την επαναφορά της κανονικότητας το συντομότερο δυνατόν» ήταν το μήνυμα του Περιφερειάρχη, ο οποίος περιηγήθηκε στο νησί και μίλησε με κατοίκους, επιχειρηματίες και τοπικούς φορείς.
Ο κ. Χαρδαλιάς συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Θήρας Νίκο Ζώρζο, με τον οποίο είχε εκτενή συνομιλία σχετικά με την άμεση παροχή αρωγής από την Περιφέρεια Αττικής στο έργο του Δήμου για τη βελτίωση της καθημερινότητας και την τόνωση της τοπικής οικονομίας.

«Στη δύσκολη αυτή συγκυρία για το νησί της Σαντορίνης, η μεγάλη αυτοδιοικητική οικογένεια είναι ενωμένη, για να παρέχουμε κάθε δυνατή αρωγή στην προσπάθεια που γίνεται από τη δημοτική αρχή σας, σε συνεργασία και με τα συναρμόδια υπουργεία, αλλά και με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Από την πρώτη στιγμή, υπήρξε μια εξαιρετική κινητοποίηση της Πολιτείας και των αρμόδιων φορέων και εμείς είμαστε εδώ, για να είμαστε χρήσιμοι σε αυτή τη συλλογική προσπάθεια» δήλωσε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης.

Πλέγμα τριών δράσεων από την Περιφέρεια Αττικής

Όπως επεσήμανε ο κ. Χαρδαλιάς, τεχνικά κλιμάκια από μηχανικούς και τοπογράφους της Περιφέρειας Αττικής θα βρεθούν τις επόμενες ημέρες στη Σαντορίνη, για να συμμετάσχουν σε τοπογραφικές απεικονίσεις και μελέτες που θα υλοποιήσει ο Δήμος Θήρας. Σημαντική θα είναι η συνεισφορά της «Νέας Μητροπολιτικής Αττικής A.E.», η οποία θα αναλάβει την εκπόνηση επειγουσών μελετών σχετικά με σχολικές αίθουσες και αθλητικές υποδομές του νησιού.

Επιπροσθέτως, η «Νέα Μητροπολιτική Αττική A.E.» θα αναλάβει σε συνεργασία με τον Δήμο Θήρας και την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου την εκπόνηση ειδικού σχεδίου για καμπάνιες με στόχο την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος του νησιού μετά το τέλος του φαινομένου, με έμφαση στις πολιτιστικές συνεργασίες.

Αποτελεσματική η εφαρμογή του σχεδίου «Τάλως»

Εν συνεχεία, ο Περιφερειάρχης επισκέφθηκε το κινητό κέντρο επιχειρήσεων της Πυροσβεστικής «Όλυμπος», όπου και ενημερώθηκε από τον επικεφαλής των κλιμακίων, Αρχιπύραρχο Ζώη Γιώτη για την εφαρμογή του επιχειρησιακού σχεδίου. Ο κ. Χαρδαλιάς συναντήθηκε με μέλη των κλιμακίων της ΕΜΑΚ και του ΕΚΑΒ που βρίσκονται στο νησί, τους οποίους συνεχάρη για την προσφορά και τον επαγγελματισμό τους, ενώ επεσήμανε τον βαρύνοντα ρόλο που διαδραματίζουν στην εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας στους πολίτες. «Όπως επεσήμανε και ο Πρωθυπουργός κατά την πρόσφατη επίσκεψή του, απαιτείται ψυχραιμία, αλλά και απόλυτη εγρήγορση από τον κρατικό μηχανισμό, πάντα σε συνεννόηση με την Εθνική Επιστημονική Επιτροπή.

Με την εμπειρία και την αφοσίωση όλων σας, είμαι σίγουρος πως οι πολίτες και οι επισκέπτες του νησιού θα είναι απόλυτα ασφαλείς μέχρι να αποκατασταθεί η ομαλότητα» δήλωσε ο κ. Χαρδαλιάς. Απαντώντας σε σχετική ερώτηση δημοσιογράφου για το επιχειρησιακό σχέδιο «Τάλως» που εφαρμόζεται στο νησί, ο Περιφερειάρχης σημείωσε: «Το σχέδιο αυτό, που είχα την τιμή να υπογράψω ως Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, εκπονήθηκε με εντολή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη τον Φεβρουάριο του 2020.

Είναι πολύ σημαντικό να υπενθυμίσουμε, ότι μέχρι τότε η χώρα δεν είχε εθνικά σχέδια αντιμετώπισης απειλών από φυσικές καταστροφές και τεχνολογικά ατυχήματα – τα απέκτησε με πολύ σκληρή δουλειά της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Σήμερα μιλάμε για το ‘Τάλως 2’, καθώς κάθε τρία χρόνια τα γενικά σχέδια επικαιροποιούνται. Έτσι, σε συνδυασμό με το Σχέδιο ‘Ξενοκράτης’, είναι εφικτή η λήψη στοχευμένων ανά περίσταση προληπτικών μέτρων, πάνω σε συγκεκριμένο σχεδιασμό, με τον συντονισμό των κρατικών φορέων».

Τον κ. Χαρδαλιά συνόδευσαν στην επίσκεψή του η Ειδική Γραμματέας της Περιφέρειας Αττικής Έλενα Ράπτη, o Πρόεδρος της Νέας Μητροπολιτικής Αττικής Δημήτρης Φραγκάκης και η Γενική Διευθύντρια του οργανισμού Έφη Φιλιοπούλου.
Πηγή:newsbomb.gr



Διαμαρτυρίες σωματείων ΑΜΘ για μετατάξεις αστυνομικών | Σοβαρά Κενά στην Περιφέρεια

Οι μετατάξεις αστυνομικών σε μεγάλες πόλεις όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, καθώς και σε νησιωτικές περιοχές, έχουν προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από τα σωματεία των αστυνομικών στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ).

Οι συνδικαλιστικοί φορείς κάνουν λόγο για σοβαρά κενά στην τοπική αστυνόμευση, που επιδεινώνουν την κατάσταση στις ήδη υποστελεχωμένες υπηρεσίες της περιοχής.

Σύμφωνα με τους εκπροσώπους των σωματείων, η μετακίνηση μεγάλου μέρους του προσωπικού προς τα αστικά κέντρα και τα νησιά δημιουργεί ανυπέρβλητα προβλήματα στην αστυνόμευση της Περιφέρειας ΑΜΘ. Οι ελλείψεις αστυνομικών καθιστούν δύσκολη τη διαχείριση περιστατικών και τη διασφάλιση της τάξης και ασφάλειας στις τοπικές κοινότητες. Ειδικά σε περιοχές με αυξημένες ανάγκες λόγω της γεωγραφικής θέσης και της γειτνίασης με σύνορα, η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά ανησυχητική.

Τα σωματεία τονίζουν ότι οι μετατάξεις αυτές όχι μόνο αποδυναμώνουν την περιφέρεια αλλά επιβαρύνουν και τους αστυνομικούς που παραμένουν, οι οποίοι καλούνται να καλύψουν υπεράνθρωπα ωράρια και να διαχειριστούν αυξημένο φόρτο εργασίας. Παράλληλα, εκφράζουν την ανησυχία τους ότι η αποδυνάμωση των τοπικών αστυνομικών τμημάτων μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της εγκληματικότητας και σε αδυναμία άμεσης απόκρισης σε περιστατικά.

Οι συνδικαλιστές απαιτούν από την πολιτεία να προχωρήσει άμεσα σε ενίσχυση της Περιφέρειας ΑΜΘ με νέες προσλήψεις και να σταματήσει τις μετακινήσεις που πλήττουν τη λειτουργικότητα των τοπικών αστυνομικών υπηρεσιών. Επίσης, ζητούν την εφαρμογή μιας πιο ισορροπημένης πολιτικής στις μεταθέσεις, ώστε να διασφαλιστεί η επαρκής στελέχωση τόσο στα μεγάλα αστικά κέντρα όσο και στην περιφέρεια.

Η διαμαρτυρία των σωματείων της Περιφέρειας ΑΜΘ υπογραμμίζει για άλλη μια φορά την ανάγκη για συνολική αναθεώρηση της στρατηγικής στελέχωσης της αστυνομίας, με στόχο την κάλυψη των αναγκών σε κάθε περιοχή της χώρας. Η ισορροπημένη κατανομή προσωπικού αποτελεί κρίσιμη προϋπόθεση για την εξασφάλιση της δημόσιας τάξης και την ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας των πολιτών.




Περιφέρεια ΑΜΘ | Ετοιμάζεται επιστημονική έρευνα για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις της περιοχής

Στόχος της θα είναι η καταγραφή των κύριων χαρακτηριστικών των επιχειρήσεων, οι παράγοντες που επηρεάζουν την εξαγωγική τους δραστηριότητα και η υπόδειξη επιθυμητών αγορών του εξωτερικού για την προώθηση των προϊόντων τους

Την Τετάρτη 08/01/2025 πραγματοποιήθηκε τηλεδιάσκεψη μεταξύ των Προέδρων και εκπροσώπων: α) των Επιμελητηρίων της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, β) του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και γ) της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αναφορικά με τη διεξαγωγή επιστημονικής έρευνας για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις της περιφέρειας μας.

Στόχοι της έρευνας είναι η καταγραφή των κύριων χαρακτηριστικών των εξαγωγικών επιχειρήσεων της Περιφέρειας ΑΜΘ, η αξιολόγηση διαφόρων παραγόντων που επηρεάζουν την εξαγωγική τους δραστηριότητα, η καταγραφή των κύριων εμποδίων που δυσχεραίνουν την ανάπτυξή τους, οι προοπτικές συνεργασίας τους με την τοπική ακαδημαϊκή και ερευνητική κοινότητα, καθώς και η υπόδειξη επιθυμητών αγορών του εξωτερικού για την προώθηση των προϊόντων τους.

Η διενέργεια της επιστημονικής έρευνας θα πραγματοποιηθεί από το Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, με τη χρήση ερωτηματολογίου και τη στατιστική επεξεργασία των απαντήσεων για την εξαγωγή συμπερασμάτων.

Με την πολύτιμη βοήθεια και ουσιαστική συνδρομή των Επιμελητηρίων της ΑΜΘ, θα αποσταλεί ηλεκτρονικά το ερωτηματολόγιο στα μέλη τους, με καταληκτική προθεσμία συμπλήρωσης την 31η Ιανουαρίου 2025.

Η συνεργασία της Περιφέρειας ΑΜΘ με τους παραπάνω φορείς και η σύνδεση της επιστήμης  με την επιχειρηματικότητα, είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την προσπάθεια βελτίωσης του εξαγωγικού προσανατολισμού των επιχειρήσεων της περιοχής μας.

www.kavalapost.gr




Περιφέρεια ΑΜ-Θ | Πού απαιτείται η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων

Από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ανακοινώνεται ότι η κατάσταση στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έχει ως ακολούθως:

Διεύθυνση Αστυνομίας Ροδόπης
Λόγω έντονων-δυσμενών καιρικών συνθηκών (χιονόπτωση, παγετός) που επικρατούν, η κυκλοφορία όλων των οχημάτων θα πραγματοποιείται μόνο με την χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων ή άλλων ανάλογων αντιολισθητικών μέσων:

  • Στο ορεινό οδικό δίκτυο Δρανιάς-Οργάνης-Σμιγάδας-Μυριτίσκης-Άνω Βυρσίνης-Καρδάμου-Κύμης
  • Στο ορεινό οδικό δίκτυο Κέχρου-Χλόης
  • Στο ορεινό οδικό δίκτυο από το 5ο χλμ. Νέας Σάντας προς Μοναστήρι-Χαράδρα-Κάμπο-Κέχρο-Χαμηλό-Χλόη-Άνω Καμπή
  • Στο ορεινό οδικό δίκτυο από το 5ο χλμ. Δαρμένης-Ραγάδας-Εσοχής
  • Στο οδικό δίκτυο από το 2ο χλμ. Επαρχιακής Οδού Νέας Σάντας-Δερείου
  • Η κυκλοφορία των οχημάτων έχει διακοπεί, λόγω αυξημένου όγκου υδάτων, στην ιρλανδική διάβαση Μωσαϊκού

Διεύθυνση Αστυνομίας Ξάνθης
Στη δημοτική και δασική οδό Καλλιθέας Σταυρούπολης-Δασικού Χωριού, η κυκλοφορία όλων των οχημάτων, λόγω παγετού, διεξάγεται με την χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων.

Στα κάτωθι τμήματα του οδικού δικτύου είναι απαραίτητη η χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων λόγω χιονόπτωσης:

  • Από το 14ο χλμ Ε.Ο. Ξάνθης-Μ.Σ. Αγίου Κωνσταντίνου έως και τον Εχίνο
  • Από το 31ο χλμ Ε.Ο. Ξάνθης-Μ.Σ. Αγίου Κωνσταντίνου έως και τα σύνορα

Διεύθυνση Αστυνομίας Δράμας
Ισχύει προσωρινή απαγόρευση κυκλοφορίας όλων βαρέων οχημάτων με ωφέλιμο φορτίο άνω των 3,5 τόνων για το χρονικό διάστημα που θα επικρατούν οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες:

  • Από διασταύρωση Κοκκινογείων 17ο χλμ έως και το 42ο χλμ Εξοχής-Συνόρων, και ομοίως και από την αντίθετη κατεύθυνση από το 42ο χλμ Εξοχής-Συνόρων έως και διασταύρωση Κοκκινογείων 17ο χλμ
  • Από διασταύρωση Βώλακα ( Ε.Ο. Δράμας-Εξοχής) έως και τον οικισμό Βώλακας και το Χιονοδρομικό Κέντρο Φαλακρού και ομοίως για την αντίθετη κατεύθυνση
  • Από το 22ο χλμ Επαρχιακής Οδού Δράμας-Σιδηρονέρου έως και το 53ο χλμ στον οικισμό Σκαλωτής και ομοίως για την αντίθετη κατεύθυνση

Η κυκλοφορία των λοιπών οχημάτων διεξάγεται υποχρεωτικά με τη χρήση αντιολησθητικών αλυσίδων στα παρακάτω σημεία του οδικού δικτύου:

  • Από το 17ο χλμ Ε.Ο. Δράμας-Εξοχής έως και το 42ο χλμ Εξοχής –Συνόρων και Δ.Δ. Σιδηρονέρου Νομού Δράμας
  • Στην Επαρχιακή οδό από τη διασταύρωση Βώλακα έως τον οικισμό Βώλακας και το Χιονοδρομικό Κέντρο Φαλακρού
  • Από το 22ο χλμ της Επαρχιακής Οδού Δράμας-Σιδηρονέρου έως το 53ο χλμ στον οικισμό Σκαλωτής

Διεύθυνση Αστυνομίας Αλεξανδρούπολης
Ισχύει προσωρινή απαγόρευση κυκλοφορίας όλων των οχημάτων στην Ε.Ο. 53, λόγω της αδυναμίας αποχιονισμού του οδικού δικτύου, των έντονων καιρικών φαινομένων και ολισθηρότητας του οδοστρώματος, προς αποφυγή πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων και συγκεκριμένα:

Από το ύψος της Λεπτοκαρυάς έως και το ύψος του Μεγάλου Δερείου (και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας).
Επιπλέον, υπενθυμίζεται ότι με Αποφάσεις των Διευθύνσεων Αστυνομίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με στόχο την ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή της οδικής κυκλοφορίας, καθώς και την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων, ισχύει ο υποχρεωτικός εφοδιασμός όλων των οχημάτων με αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα ανάλογα αντιολισθητικά μέσα (εφόσον δεν φέρουν ειδικά ελαστικά), για το οδικό δίκτυο των Διευθύνσεων Αστυνομίας Ορεστιάδας και Αλεξανδρούπολης και της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης καθώς επίσης και για το ορεινό και ημιορεινό οδικό δίκτυο της Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης, από το ύψος του 4ου χλμ Ε.Ο. Ξάνθης-Ελληνοβουλγαρικών συνόρων, έως το ύψος των ορίων με τον νομό Δράμας και έως το ύψος των Ελληνοβουλγαρικών συνόρων, για το ορεινό και ημιορεινό (άνω των 200μ) οδικό δίκτυο των Περιφερειακών Ενοτήτων Καβάλας και Θάσου και για το ορεινό και ημιορεινό (άνω των 200μ) οδικό δίκτυο του Δήμου Κ. Νευροκοπίου με εφαρμογή από το 17ο χλμ Ε.Ο. Δράμας-Εξοχής έως και το 42ο χλμ Εξοχής-Συνόρων και Δ.Δ. Σιδηρονέρου Νομού Δράμας.

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης συστήνει στους οδηγούς να ακολουθούν τις υποδείξεις των αστυνομικών της Τροχαίας, ενώ παράλληλα στην ιστοσελίδα της ΕΛ.ΑΣ., υπάρχει ειδικό μπάνερ με συνεχή ενημέρωση για τα καιρικά φαινόμενα – διακοπές κυκλοφορίας-χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων σε όλη την επικράτεια, καθώς και συμβουλές οδικής ασφάλειας.

www.kavalapost.gr



Νέες Δομές Πολιτισμού και Ανάπτυξης στην Περιφέρεια ΑΜΘ: Η «Στέγη Πολιτισμού» και ο «Περί Εξέλιξις»

Η αναπτυξιακή εταιρία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης «Εργοανάπτυξη» αποτελεί πλέον παρελθόν.

Αντικαταστάθηκε ουσιαστικά -και με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου στις 27 Δεκεμβρίου 2024- από τη νέα δομή «Στέγη Πολιτισμού ΑΜΘ», με έδρα την Κομοτηνή.

Νέα Αποστολή: Πολιτισμός και Εκδηλώσεις

Η «Στέγη Πολιτισμού» αναλαμβάνει αποκλειστικά την ευθύνη για πολιτιστικά θέματα και διοργάνωση εκδηλώσεων. Πρόεδρος της νέας δομής ορίστηκε ο κ. Κώστας Κατσιμίγας. Τα οικονομικά προβλήματα που παρέλαβε από την «Εργοανάπτυξη» αντιμετωπίζονται οριστικά μέσω αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου κατά περίπου 140.000 ευρώ, ποσό που θα καλύψει τα υφιστάμενα χρέη.

Τα Λουτρά Ελευθερών στον «Περί Εξέλιξις»

Οι δραστηριότητες της πρώην «Εργοανάπτυξης» στα Λουτρά Ελευθερών μεταφέρονται στον Αναπτυξιακό Οργανισμό της Περιφέρειας «Περί Εξέλιξις». Ο οργανισμός έχει ήδη αναλάβει την κάλυψη των εξόδων για την ανανέωση της πιστοποίησης της θεραπευτικής ιδιότητας των υδάτων και παρακολουθεί τις δράσεις του ιδιώτη μισθωτή, παρέχοντας συμπληρωματική υποστήριξη.

Διευθύνων Σύμβουλος του «Περί Εξέλιξις» είναι ο κ. Λάζαρος Τσαταλμπασίδης. Η ιστορία της «Εργοανάπτυξης», που ξεκίνησε επί Νομαρχίας Καβάλας υπό τη διοίκηση του Θόδωρου Καλλιοντζή, έκλεισε έναν κύκλο 13 ετών, αφήνοντας χώρο για νέες δομές με πιο εξειδικευμένους στόχους.




Η ανακοίνωση της ΕΛ.ΑΣ για τα προβλήματα της κακοκαιρίας στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ

Για την ομαλή και ασφαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας των οχημάτων, λόγω των θυελλωδών ανέμων που πνέουν στην περιοχή, από σήμερα (26-12-2024) και ώρα 06.00, με αποφάσεις των Διευθύνσεων Αστυνομίας Ξάνθης και Ροδόπης, απαγορεύεται προσωρινά η κυκλοφορία όλων των οχημάτων άνω των 3,5 τόνων και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας της Εγνατίας Οδού, μεταξύ του ανισόπεδου κόμβου Βαφέικων Ξάνθης, του ανισόπεδου κόμβου Ιάσμου και του Δυτικού ανισόπεδου κόμβου Κομοτηνής.

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα ισχύσουν για όσο χρονικό διάστημα επικρατούν οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες στην περιοχή, ενώ η κυκλοφορία των παραπάνω οχημάτων θα διεξάγεται μέσω του εθνικού δικτύου Ξάνθης – Πόρτο Λάγους- Κομοτηνής.

Επιπλέον από τη Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ανακοινώνεται ότι η κατάσταση στο οδικό δίκτυο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έχει ως ακολούθως:

Περιφερειακή Ενότητα Ξάνθης:

Στη δημοτική και δασική οδό Καλλιθέας Σταυρούπολης – Δασικού Χωριού, η κυκλοφορία όλων των οχημάτων, λόγω χιονόπτωσης – παγετού, διεξάγεται με την χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων.

Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης:

Η κυκλοφορία των οχημάτων έχει διακοπεί, λόγω αυξημένου όγκου υδάτων, στις ιρλανδικές διαβάσεις Μωσαϊκού,  Ιμέρου, Αετοκορυφής, Λοφαρίου, Κοσμίου,  Μεσοχωρίου, Ηφαίστου και Αρριανών.

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης συστήνει στους οδηγούς να ακολουθούν τις υποδείξεις των αστυνομικών της Τροχαίας, ενώ παράλληλα στην ιστοσελίδα της ΕΛ.ΑΣ. «www.astynomia.gr», υπάρχει ειδικό μπάνερ με συνεχή ενημέρωση για τα καιρικά φαινόμενα – διακοπές κυκλοφορίας – χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων σε όλη την επικράτεια, καθώς και συμβουλές οδικής ασφάλειας.




Η Περιφέρεια ΑΜΘ προετοιμάζεται για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών στην Π.Ε. Θάσου

Με βάση την πρόβλεψη της ΕΜΥ για βροχοπτώσεις αλλά και τις πρόσφατες έντονες βροχοπτώσεις που είχαν σαν αποτέλεσμα σε ρέματα του νησιού της Θάσου να έχουν συγκεντρωθεί φερτές ύλες, η Περιφέρεια ΑΜΘ, με απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας κ. Θεόδωρου Μαρκόπουλου προχώρησε η ενεργοποίηση του Μητρώου Εργοληπτών, όπως προβλέπεται ως δυνατότητα από την κείμενη νομοθεσία.

Η απόφαση αυτή για την άμεση ενεργοποίηση του Μητρώου Εργοληπτών της Περιφέρειας ΑΜΘ για συνδρομή με τα απαιτούμενα μηχανήματα έργου, γίνεται προκειμένου να συνδράμουν στο έργο της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων Π.Ε. Καβάλας για την αντιμετώπιση των εκτάκτων αναγκών και τη διαχείριση των συνεπειών από την εκδήλωση των ενδεχόμενων πλημμυρικών φαινομένων στη Θάσο ως συνέπεια των βροχοπτώσεων που προβλέπει η ΕΜΥ. Συγκεκριμένα τα μηχανήματα αυτά θα είναι άμεσα διαθέσιμα για να συντρέξουν για τον άμεσο καθαρισμό σε σημεία που κρίνεται επιβεβλημένο.

Φωτογραφία Αρχείου




Κομοτηνή | Ροταριανοί Όμιλοι δωρίζουν drone στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ για την πρόληψη πυρκαγιών

Στη δωρεά ενός μη επανδρωμένου αεροσκάφους -drone- στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης που θα αξιοποιηθεί στην πρόληψη πυρκαγιών, προχώρησαν ο Ροταριανός Όμιλος «Κομοτηνή» και ο Ροταριανός Όμιλος «Ροδόπη».

Το συγκεκριμένο αεροσκάφος παρέλαβε ο Περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης πλαισιωμένος από τον αντιπεριφερειάρχη Πολιτικής Προστασίας Κώστα Βενετίδη και τον προϊστάμενο Πολιτικής Προστασίας ΠΑΜΘ Κώστα Χουβαρδά στη διάρκεια συνάντησης που είχε στην έδρα της Περιφέρειας στην Κομοτηνή με εκπροσώπους των δύο Ροταριανών Ομίλων.

«Πρόκειται για ένα εργαλείο δουλειάς για την Πολιτική Προστασία», δήλωσε ο Περιφερειάρχης κ. Τοψίδης, ο οποίος ανέφερε πως η Περιφέρεια για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2024, αξιοποίησε τρία ολοκληρωμένα συστήματα μη επανδρωμένων αεροσκαφών (drones) για την πρόληψη πυρκαγιών στην επικράτεια της Ανατολικής Μακεδονίας- Θράκης, υπογραμμίζοντας την προτεραιότητα που δίνει η Διοίκηση στην πρόληψη, την έγκαιρη αντιμετώπιση και προστασία της ανθρώπινης ζωής, περιουσιών και περιβάλλοντος.

Πηγή: ertnews




Περιφέρεια ΑΜΘ: Εκπαιδευτικό εργαστήρι μείωσης απορριμμάτων «Christmas Makeover» σε σχολεία της Καβάλας και της Ξάνθης

Με απλά υλικά και αντικείμενα οι μαθητές της Α’ και Β’ Δημοτικού, του 18ου ΔΣ Καβάλας και του 10ου ΔΣ Ξάνθης κατασκεύασαν χριστουγεννιάτικα στολίδια

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι δράσεις της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Μείωσης Αποβλήτων, σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα «Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης», και αφορούσαν στο  εκπαιδευτικό εργαστήρι επανάχρησης «Christmas Makeover», παρουσία του Θεματικού Αντιπεριφερειάρχη  Αγροτικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αργύρη Πατακάκη, της Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης Πολυξένης Μπρίκα, του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θεόδωρου Μαρκόπουλου και της προέδρου της Επιτροπής Ισότητας των Φύλων ΠΑΜΘ Βασιλικής Παυλακάκη.

Με απλά υλικά και αντικείμενα που έχουμε όλοι στο σπίτι (π.χ. κουτιά δημητριακών, παπουτσοθήκες, κορδέλες, κλπ)  οι μαθητές και μαθήτριες της Α’ και Β’ Δημοτικού, του 18ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας  και του 10ου Δημοτικού  Σχολείου Ξάνθης, υπό την καθοδήγηση στελεχών του Ιδρύματος, κατασκεύασαν  χριστουγεννιάτικα στολίδια εκπλήσσοντας τους διοργανωτές με τις δημιουργίες τους.

«Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μείωσης Αποβλήτων η Περιφέρεια ΑΜΘ, σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα «Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης», αναλάβαμε πρωτοβουλίες που προάγουν την ευαισθητοποίηση για τη μείωση αποβλήτων με έμφαση στη νέα γενιά της Περιφέρειας μας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μπορούν να γίνουν οι πρεσβευτές της αειφορίας, διαδίδοντας το μήνυμα της υπεύθυνης κατανάλωσης. Μόνο έτσι μπορούμε να οικοδομήσουμε μια κοινωνία που σέβεται το περιβάλλον και επενδύει στο μέλλον της», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χριστόδουλος Τοψίδης.

«Εκπαιδεύοντας και ευαισθητοποιώντας τη νέα γενιά σε θέματα περιβάλλοντος και ανακύκλωσης, φυτεύουμε τον σπόρο για τους υπευθύνους πολίτες του μέλλοντος», δήλωσε από πλευράς του ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αργύρης Πατακάκης.

 

Πηγή: https://www.kavalapost.gr/




Η Περιφέρεια ΑΜΘ παρούσα στην εκδήλωση για τα 50 χρόνια από την ίδρυση της Νομικής Σχολής του Δ.Π.Θ.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου των τριών Νομικών Σχολών της Ελλάδας, που έλαβε χώρα στην Κομοτηνή στις 15-16 Νοεμβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε ο εορτασμός για τη συμπλήρωση 50 ετών από την ίδρυση της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.).

Ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης, Επιχειρηματικότητας, Καινοτομίας και Κοινωνικής Οικονομίας, κ. Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, εκπροσωπώντας τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλο Τοψίδη, απηύθυνε χαιρετισμό κατά την έναρξη των εργασιών.

Ο κ. Ιωσηφίδης ανέδειξε τη σπουδαιότητα του Δ.Π.Θ. ως πυλώνα ανάπτυξης της Περιφέρειας ΑΜΘ και εξέφρασε τη δέσμευση της Περιφερειακής Διοίκησης να συνεχίσει να στηρίζει τη λειτουργία και την αναβάθμιση του πανεπιστημίου. Τόνισε επίσης τη σταθερή αντίθεση της Περιφέρειας στην ίδρυση τέταρτης Νομικής Σχολής στη χώρα, στηρίζοντας τα αιτήματα του Δ.Π.Θ.

Συγκινημένος ως απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Δ.Π.Θ., ο κ. Ιωσηφίδης επισήμανε τον θεμελιώδη ρόλο της Δικαιοσύνης για την κοινωνία και τη νομική ως μέσο προστασίας της ελευθερίας και προσφοράς στον πολίτη.

Το συνέδριο ανέδειξε τη διαχρονική αξία της Νομικής Σχολής και τη συμβολή της στην ελληνική νομική εκπαίδευση, με συμμετοχή διακεκριμένων επιστημόνων και νομικών.




Με δικό της περίπτερο στην έκθεση Philoxenia-hotelia η περιφέρεια ΑΜΘ

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης συμμετείχε με δικό της περίπτερο στην 39η Διεθνή Έκθεση Philoxenia – Hotelia, προβάλλοντας τα πλούσια τουριστικά χαρακτηριστικά της περιοχής.

Από τα πανέμορφα ηπειρωτικά τοπία έως τα μοναδικά νησιά της, η Περιφέρεια παρουσίασε τις δυνατότητες που προσφέρει για τουρισμό όλες τις εποχές του χρόνου.

Το περίπτερο της Περιφέρειας αποτέλεσε πόλο έλξης για δεκάδες επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα την περιοχή και τις προοπτικές ανάπτυξης που προσφέρει. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκε μια σειρά από συναντήσεις B2B, στις οποίες αναδείχθηκαν οι ευκαιρίες συνεργασίας και οι δυνατότητες επενδύσεων που σχετίζονται με τα τουριστικά αξιοθέατα και τις υποδομές.

Η συμμετοχή στην έκθεση υπογράμμισε τη δέσμευση της Περιφέρειας ΑΜΘ για την ενίσχυση του τουρισμού και την ανάδειξη της περιοχής ως κορυφαίου προορισμού, συνδυάζοντας φυσική ομορφιά, πολιτιστική κληρονομιά και σύγχρονες υπηρεσίες φιλοξενίας.




Θεματικό τουρισμό 12 μηνών θέλει να πετύχει η Περιφέρεια ΑΜΘ | Δηλώσεις Παναγιώτη Αρχοντή

«Ο τουρισμός δεν έχει εποχές αλλά είναι ένας ζωντανός οργανισμός που δίνει συνεχώς ευκαιρίες τις οποίες οφείλουμε να αρπάξουμε».

Για την ανάπτυξη του σχεδιασμού της νέας διοίκησης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για την ανάδειξη και την ανάπτυξη ενός βιώσιμου τουριστικού προϊόντος με έμφαση στον θεματικό τουρισμό, μίλησε το πρωί της Τετάρτης, 6 Νοεμβρίου στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm», ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού κ.Παναγιώτης Αρχοντής.

Με την αφορμή της παρουσίας της ΠΑΜ-Θ σε τρεις συνεχόμενες δράσεις τουριστικού ενδιαφέροντος (Β2Β) μόλις σε διάστημα 15 ημερών σε τρεις διαφορετικές χώρες, ο κ.Αρχοντής, ανέλυσε τη στρατηγική στόχευση της διοίκησης στην ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού ως βασικό παράγοντα στον οποίο καλούνται όλοι οι εμπλεκόμενοι στον κλάδο του τουρισμού να επενδύσουν προκειμένου να επιτευχθεί ο κύριος στόχος της επέκτασης της τουριστικής σεζόν, γιατί όχι ακόμα και σε 12 μήνες.

Δράσεις εντός και εκτός συνόρων Περιγράφοντας τη στρατηγική της διοίκησης του κ.Τοψίδη σε ό,τι αφορά τον εν λόγω τομέα ο κ.Αρχοντής εξήγησε πως αυτή επεξηγείται στο «ο τουρισμός δεν έχει εποχές αλλά είναι ένας ζωντανός οργανισμός που δίνει συνεχώς ευκαιρίες τις οποίες οφείλουμε να αρπάξουμε».

Στο πλαίσιο αυτό, όπως τόνισε, αναπτύσσεται το σχέδιο της περιφέρειας με δράσεις εντός και εκτός των ελληνικών συνόρων, που περιλαμβάνει B2B και fam trips (ταξίδια εξοικείωσης) αλλά και τη συμμετοχή σε εκθέσεις σε χώρες τουριστικού ενδιαφέροντος.

Ο ίδιος αναφέρθηκε χαρακτηριστικά και στο παράδειγμα του press trip που έλαβε χώρα στα μέσα Αυγούστου με τη γαλλική εφημερίδα Le Figaro αλλά και το μεγάλο αφιέρωμα που ακολούθησε, καθώς και η παρουσία της ΠΑΜ-Θ σε εκθέσεις στο Παρίσι, την Κωνσταντινούπολη και τη Θεσσαλονίκη, έως και τις τρεις δράσεις που έλαβαν χώρα το προηγούμενο δεκαπενθήμερο σε Ουτρέχτη, Αμβέρσα και Λονδίνο.

Ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης τουρισμού αναφέρθηκε στους επόμενους σταθμούς της παρουσίας της ΠΑΜ-Θ, που περιλαμβάνουν τη Διεθνή Έκθεση Filoxenia, την Πολωνία και τη Φρανκφούρτη, δηλώνοντας ιδιαίτερα ευχαριστημένος από την έως τώρα υλοποίηση του πολύ δυναμικού σχεδίου δράσης αλλά και των αποτελεσμάτων που ήδη λαμβάνουν.

Ερωτηθείς σχετικά με τα αποτελέσματα αυτά ο ίδιος εξήγησε πως μετρήσιμα αποτελέσματα θα υπάρχουν το επόμενο Καλοκαίρι, μέσα από την επισκεψιμότητα που θα κρίνει την επιτυχία ή μη του εγχειρήματος, ωστόσο μετέφερε το θερμό και εξαιρετικά υψηλό ενδιαφέρον που λαμβάνει τόσο ο ίδιος όσο και οι συνεργάτες του, για την ΠΑΜ-Θ ως «εκπρόσωπο» του μοντέλου «ήλιος – θάλασσα» που προσφέρεται μέσα από το παραλιακό μέτωπο και τα δύο νησιά μας, όσο και από τον θεματικό τουρισμό που αναπτύσσεται σε πολλαπλά μέτωπα, αναδεικνύοντας τις ομορφιές του τόπου, όπως ο προσκυνηματικός, ιστορικός, αρχαιολογικός, γαστρονομικός κ.α.

Βήματα για τον θεματικό Τουρισμό

Ο κ.Αρχοντής έδωσε μάλιστα το παράδειγμα του Βελγίου και της Ολλανδίας όπου βρέθηκαν το προηγούμενο διάστημα και του θερμού ενδιαφέροντος που επέδειξαν εκεί για τα ορεινά μονοπάτια της περιοχής μας.

«Ξεκινήσαμε από την αρχή της θητείας και στοχεύσαμε στην ανάδειξη των θεματικών τουριστικών διαδρομών, δηλαδή μέσω του θεματικού τουρισμού» σημείωσε. Γι’ αυτό το λόγο ξεκίνησαν διαβουλεύσεις πολύ νωρίς, σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες, με θεσμούς δημόσιους και μη, για να δημιουργηθεί μια βάση δεδομένων θεματικών διαδρομών.

Αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο στάδιο της επεξεργασίας και στη συνέχεια θα απευθυνθούν ξανά στους θεσμούς ώστε να εκτιμήσουν ποιες διαδρομές είναι έτοιμες να εκμεταλλευτούν, και ποιες χρειάζονται υποστήριξη, κυρίως στις υποδομές, για να δουν πώς θα μπορέσουν να πάρουν το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα.

Γενικότερα ήδη δημιουργούν ένα στρατηγικό σχέδιο τουριστικής ανάπτυξης που αφορά κυρίως τον θεματικό τουρισμό. Άλλωστε στο πρόσφατο συνέδριο του ΣΕΤΕ στην Αθήνα, επισημάνθηκε πως ο θεματικός τουρισμός είναι ο βασικός παράγοντας που πρέπει να επενδύσουμε όλοι για να μπορέσουν να πετύχουν πολλά, μεταξύ των οποίων και η επέκταση της σεζόν.

Βιώσιμος τουρισμός σε όλη την ΠΑΜΘ όπου υπάρχουν και πολλές ανεκμετάλλευτες περιοχές

Η Περιφέρεια βέβαια φιλοδοξεί πως το τουριστικό προϊόν που προωθείται, θα είναι βιώσιμο, ανέφερε ο κ. Αρχοντής, σημειώνοντας πως μπορεί ακόμα στην Περιφέρεια να μην έχουμε έντονα φαινόμενα υπερτουρισμού, όμως σαφώς υπάρχουν υποδομές και στην περιοχή μας που ήταν φτιαγμένες για να υποδεχτούν λιγότερο κόσμο και θα πρέπει αυτές οι υποδομές να προσαρμοστούν.

Σε επίπεδο Περιφέρειας όμως αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης και εξέλιξης του τουριστικού προϊόντος. Η ναυαρχίδα του τουρισμού, η Θάσος, σαφώς παίρνει το μεγαλύτερο ποσοστό του τουρισμού, υπάρχουν όμως πολλές ανεκμετάλλευτες περιοχές στην ΑΜΘ, για αυτό και πασχίζουν να αναπτύξουν γραμμικά το τουριστικό προϊόν σε όλη την περιφέρεια.

«Όσοι δεν έχουνε δει την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη να έρθουν να την επισκεφτούνε και κυρίως το φυσικό σύνορο της χώρας μας τον Έβρο, ο οποίος είναι γεμάτος φυσικές ομορφιές, αλλά και τα δυο νησιά μας, τη Σαμοθράκη και τη Θάσο, την Κομοτηνή, την Ξάνθη, τη Δράμα, την Καβάλα, υπάρχουν απίστευτες ομορφιές όλων των κατηγοριών, για να δει ο καθένας από μας» ανέφερε.

Πηγή: www.paratiritis-news,proininews




ΑΜΘ | Δράσεις τουριστικού ενδιαφέροντος από την Περιφέρεια

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και η Αντιπεριφέρεια Τουρισμού έδωσαν δυναμικά το παρών σε τρεις συνεχόμενες εκδηλώσεις τουριστικού ενδιαφέροντος τον τελευταίο μήνα, ενισχύοντας την εξωστρέφεια και προβολή της περιοχής στην Ευρώπη. Με επίκεντρο τις Β2Β εκδηλώσεις, που συνδέουν απευθείας τους τοπικούς παραγωγούς και επιχειρηματίες με δυνητικούς συνεργάτες στο εξωτερικό, οι δράσεις έλαβαν χώρα στη Σερβία, την Ολλανδία και το Βέλγιο, στοχεύοντας σε τουριστική και επιχειρηματική ανάπτυξη.

Η πρώτη εκδήλωση διοργανώθηκε στο Βελιγράδι της Σερβίας, με αντικείμενο την προώθηση των τοπικών οίνων της Περιφέρειας. Στόχος ήταν η ανάδειξη της οινικής κουλτούρας της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και η προσέλκυση οινόφιλων και ειδικών από την αγορά της Σερβίας, μιας χώρας με υψηλό ενδιαφέρον για οινικά προϊόντα της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Ακολουθώντας το Βελιγράδι, η δεύτερη εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στην Ουτρέχτη της Ολλανδίας. Η αγορά της Ολλανδίας χαρακτηρίζεται από σταθερή ζήτηση για εμπειρίες γαστρονομικού τουρισμού και προϊόντα υψηλής ποιότητας, με τους τοπικούς επιχειρηματίες της Περιφέρειας να προβάλλουν ποιοτικά προϊόντα και προορισμούς της περιοχής σε τουριστικούς πράκτορες και εισαγωγείς.

Η τρίτη εκδήλωση έλαβε χώρα στην Αμβέρσα του Βελγίου, κλείνοντας τον κύκλο των φθινοπωρινών δράσεων με το ίδιο πνεύμα εξωστρέφειας και συνεργασίας, στοχεύοντας να συσφίξει επαφές με τουριστικούς πράκτορες και να προωθήσει την περιοχή ως έναν γαστρονομικό και τουριστικό προορισμό.

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης στοχεύει στη συνέχιση αυτών των στοχευμένων εκδηλώσεων, με το σκεπτικό ότι οι σταθερές δράσεις εξωστρέφειας μπορούν να εξασφαλίσουν μακροπρόθεσμη ανάπτυξη για την περιοχή. Μέσα από αυτές τις δράσεις, οι τοπικοί φορείς αποσκοπούν στη δημιουργία ενός ελκυστικού προφίλ της περιοχής ως γαστρονομικού και πολιτιστικού προορισμού για επισκέπτες από όλη την Ευρώπη.

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης συμμετείχε και στην έκθεση Food and Drinks 2024, μια εκδήλωση με ανανεωμένο χαρακτήρα, όπου συγκεντρώνονται κορυφαίοι εκπρόσωποι της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών. Το περίπτερο της Περιφέρειας προσέφερε μια ολοκληρωμένη γκάμα από τοπικά προϊόντα, δίνοντας την ευκαιρία στους επισκέπτες της έκθεσης να γνωρίσουν από κοντά γεύσεις και αρώματα της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.

Μέσω αυτής της συμμετοχής, οι τοπικές επιχειρήσεις – τόσο στο περίπτερο της Περιφέρειας όσο και με αυτόνομη παρουσία – ανέδειξαν τα προϊόντα τους σε μια διεθνή αγορά με υψηλές απαιτήσεις και προοπτικές.

Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη κάνει σημαντικά βήματα για να κερδίσει σταθερή θέση στον χάρτη του διεθνούς τουρισμού και της γαστρονομίας. Οι συντονισμένες δράσεις, τόσο μέσα από εξειδικευμένες τουριστικές εκδηλώσεις όσο και μέσα από εκθέσεις όπως η Food and Drinks, δείχνουν τη στρατηγική δέσμευση της Περιφέρειας να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητα και να δημιουργήσει ευκαιρίες για τις τοπικές επιχειρήσεις.

Με αυτές τις δράσεις, η Περιφέρεια εδραιώνει τον ρόλο της ως ένας ανερχόμενος προορισμός γαστρονομίας και πολιτισμού, με πλούσιο φυσικό και πολιτιστικό πλούτο, έτοιμο να κερδίσει την προσοχή και την προτίμηση των Ευρωπαίων ταξιδιωτών και επενδυτών.




Σειρά δράσεων τουριστικής προβολής από την Περιφέρεια Α.Μ.Θ.

Στο πλαίσιο της φετινής τουριστικής περιόδου, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (Α.Μ.Θ.) προχώρησε σε σειρά πρωτοβουλιών και δράσεων για την ενίσχυση της τουριστικής εικόνας της περιοχής, με το βλέμμα στραμμένο στο καλοκαίρι του 2025.

Υπό την καθοδήγηση του Περιφερειάρχη κ. Χριστόδουλου Τοψίδη, η διοίκηση στοχεύει στη βελτίωση των υποδομών και των υπηρεσιών τουρισμού, επιδιώκοντας αύξηση των τουριστικών ροών και την ανάδειξη της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ως έναν κορυφαίο προορισμό.

1. Διεθνές Press Trip με τη Συνεργασία του ΕΟΤ Παρισιού και της Le Figaro

Με στόχο την προβολή της περιοχής στο γαλλικό κοινό, η Περιφέρεια συνεργάστηκε με το γραφείο του ΕΟΤ στο Παρίσι και τη γνωστή εφημερίδα Le Figaro, φιλοξενώντας ένα press trip που ανέδειξε τη φυσική ομορφιά, την πολιτιστική κληρονομιά και τις τουριστικές δυνατότητες της περιοχής. Στο πλαίσιο της επίσκεψης, πραγματοποιήθηκαν συναντήσεις με τον Θεματικό Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού κ. Παναγιώτη Αρχοντή, ο οποίος με τα στελέχη της Περιφέρειας συνόδευσε τη δημοσιογραφική ομάδα παρέχοντας πολύτιμες πληροφορίες και διευκολύνσεις. Η δράση αυτή οδήγησε σε εκτενές αφιέρωμα 17 σελίδων στο έντυπο της Le Figaro, που περιλάμβανε προτάσεις διακοπών και αναλυτικό ρεπορτάζ για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

2. Συμμετοχή στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης

Στο πλαίσιο της φετινής Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), η Περιφέρεια συμμετείχε με δικό της περίπτερο, το οποίο επισκέφθηκαν χιλιάδες ενδιαφερόμενοι. Στα εγκαίνια παρέστη ο Περιφερειάρχης κ. Τοψίδης μαζί με τοπικούς αξιωματούχους και στελέχη της Περιφέρειας. Στο κλείσιμο της διοργάνωσης, έλαβε χώρα μια εκδήλωση που ανέδειξε τον πολιτισμό της περιοχής, περιλαμβάνοντας τοπική γαστρονομία και παραδοσιακούς χορούς, με σκοπό την προώθηση της τουριστικής ταυτότητας της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

3. Στήριξη στην Κρουαζιέρα και Επαφές με Τουριστικούς Πράκτορες

Η Περιφέρεια αναγνώρισε τη δυναμική ανάπτυξη του θεματικού τουρισμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Καβάλας και υποστήριξε ένα ταξίδι εξοικείωσης τουριστικών πρακτόρων, που διοργανώθηκε από τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας και το Επιμελητήριο Καβάλας. Στόχος της Περιφέρειας είναι η ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας, ενισχύοντας τις προσπάθειες για περαιτέρω υποδομές και παροχές στα λιμάνια της.

4. Παρουσία στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Παρισιού

Στη διεθνή έκθεση τουρισμού στο Παρίσι, η Περιφέρεια Α.Μ.Θ. προώθησε τις μοναδικές εμπειρίες που προσφέρει στους επισκέπτες της, ενώ πραγματοποιήθηκαν σημαντικές επαφές του κ. Αρχοντή με τον γενικό γραμματέα του ΕΟΤ, κ. Ανδρέα Φιορεντίνο, και τουριστικούς πράκτορες από όλο τον κόσμο. Ένα ακόμα ταξίδι εξοικείωσης με επαγγελματίες του τουρισμού από τη Σερβία διοργανώθηκε στο πλαίσιο της αναμενόμενης πρώτης πτήσης τσάρτερ από Βελιγράδι προς την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη το καλοκαίρι του 2025, ενισχύοντας τις αεροπορικές συνδέσεις της περιοχής.

5. Ενίσχυση Διμερών Τουριστικών Σχέσεων με Εκδήλωση στην Κωνσταντινούπολη

Η Περιφέρεια συμμετείχε σε δράσεις προώθησης του ελληνικού τουρισμού στην Κωνσταντινούπολη, συνεργαζόμενη με τις Περιφέρειες Δυτικής Μακεδονίας και Στερεάς Ελλάδας. Στο Ζωγράφειο Λύκειο της Κωνσταντινούπολης, τα στελέχη της Περιφέρειας συναντήθηκαν με πράκτορες της TURSΑB, δημοσιογράφους και influencers, με σκοπό την ενίσχυση των τουριστικών ροών από την Τουρκία προς την Ελλάδα. Επόμενος σταθμός για τη συνεργασία αυτή είναι η μεγάλη τουριστική έκθεση ΕΜΜΙΤ στην Κωνσταντινούπολη τον Φεβρουάριο.

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, μέσω στρατηγικών συνεργασιών και συντονισμένων ενεργειών, συνεχίζει να επενδύει στην τουριστική της ανάπτυξη, αποσκοπώντας στην περαιτέρω ανάδειξη του φυσικού και πολιτιστικού της πλούτου, ενώ παράλληλα διαμορφώνει θετικό κλίμα για αύξηση της τουριστικής κίνησης ενόψει του 2025.




Περιφέρεια ΑΜΘ | Σε έκθεση στη Στοκχόλμη

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) έλαβε μέρος στην έκθεση τροφίμων Nordic Organic Expo που πραγματοποιήθηκε στη Στοκχόλμη, στις 9 και 10 Οκτωβρίου, με δικό της περίπτερο. Πρόκειται για τη μοναδική έκθεση τροφίμων με διεθνή χαρακτήρα στη Σουηδία, η οποία κερδίζει συνεχώς έδαφος καθώς προσελκύει συμμετοχές από πολλές χώρες. Φέτος, μεταφέρθηκε από τη Μάλμο στη Στοκχόλμη, απευθυνόμενη κυρίως στο σουηδικό κοινό, αλλά και σε καταναλωτές από τις γειτονικές χώρες, χάρη στα κοινά δίκτυα διανομής.

Η Σουηδία είναι μια χώρα με υψηλό βιοτικό επίπεδο, και οι πολίτες της τρέφουν ιδιαίτερη συμπάθεια για την Ελλάδα και τα προϊόντα της. Αυτά τα χαρακτηριστικά, καθώς και η πρόσφατη επίσκεψη Σουηδών εισαγωγέων στην περιοχή, αποτέλεσαν τον λόγο της απόφασης για τη συμμετοχή της Περιφέρειας ΑΜΘ στην έκθεση. Στόχος είναι να διερευνηθούν νέες ευκαιρίες στην αγορά της Σουηδίας για τα τοπικά προϊόντα της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Στην έκθεση συμμετείχαν οι επιχειρήσεις:

  • «KOMOTINI MILLS» (Αλευροβιομηχανία – Σιμιγδαλοποιεία Κομοτηνής)
  • «MELISSEON» (Ελένη Βογιατζόγλου – μέλι κ.α.)
  • «GREEK IMPERATOR» (Δήμητρα Τσιάχα – ελαιόλαδο)
  • «THE GRECIALS» (ΣΕΚΕ ΑΕ – μέλι κ.α.)
  • «APOS EVOO» (Γεώργιος Δηλούδης – ελαιόλαδο)

Παράλληλα, στην έκθεση συμμετείχαν πολλές επιχειρήσεις και από άλλες περιφέρειες της χώρας, όπως η Κρήτη, η Θεσσαλία και η Πελοπόννησος.

Η Περιφέρεια ΑΜΘ εκπροσωπήθηκε από τον Δρ Θ. Μαρκόπουλο, Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας και Αναπληρωτή Περιφερειάρχη, και τον Δρ Σ. Παπαδόπουλο, Γενικό Διευθυντή Αγροτικού Τομέα. Οι εκπρόσωποι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις νέες τάσεις της αγοράς και να διερευνήσουν τις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης για τα προϊόντα της περιοχής στη σουηδική αγορά. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης, συναντήθηκαν με την εμπορική ακόλουθο της ελληνικής πρεσβείας στη Σουηδία, κα Πελαγία Σουσιοπούλου, με την οποία συζητήθηκαν οι προοπτικές ενίσχυσης των εμπορικών σχέσεων και προώθησης των τοπικών προϊόντων.

Μετά την ολοκλήρωση της έκθεσης, η Περιφέρεια ΑΜΘ σκοπεύει να πραγματοποιήσει ειδικό απολογισμό, προκειμένου να αξιολογηθεί η συμμετοχή και οι προοπτικές της παρουσίας των τοπικών επιχειρήσεων στις σκανδιναβικές αγορές.




Η Περιφέρεια Ηπείρου προσέλαβε άτομο να σβήνει τα φώτα με μισθό 37.000€ | «Οι άλλοι πήραν σύνταξη»

Σάλος έχει προκληθεί με την απόφαση του Περιφερειάρχη Ηπείρου, Αλέξανδρου Καχριμάνη, να πληρωθεί ιδιώτης 37.200 ευρώ για τα επόμενα δύο χρόνια, προκειμένου να κλείνει τα παράθυρα, τα κλιματιστικά και τα φώτα στο κτήριο της Περιφέρειας.

Συγκεκριμένα, η Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργείων Εσωτερικών, Οικονομικών, Περιβάλλοντος και Ενέργειας επιβάλλει ουσιαστικά να ορισθεί κάποιος που θα πρέπει να κλείνει τα φώτα, τους υπολογιστές, τα κλιματιστικά, τα παράθυρα όταν δεν υπάρχουν εργαζόμενοι εντός των κτηρίων.

Σήμερα (20/09), ο Περιφερειάρχης Ηπείρου τόνισε ότι «εμείς αναθέσαμε στην εταιρεία διαχείρισης της Περιφέρειας να μας βρει άτομο. Από τα 37.000 ευρώ, τα 7.000 είναι ΦΠΑ, ενώ τα από τα 15.000 ετησίως (μεικτά) η εταιρεία επίσης φορολογείται, συνεπώς και μειώνονται», μιλώντας στον ΑΝΤ1.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Προσπαθώντας να δικαιολογήσει την απόφαση που έλαβε, υποστήριξε πως «το βοηθητικό προσωπικό μας έχει πάρει σύνταξη, το πρόγραμμα “55 – 67” κόπηκε. Το μεσημέρι έχουμε έναν άνθρωπο που προσέχει τα γραφεία, σηκώνει τα τηλέφωνα, τα φώτα, όλα. Είχαμε τέτοιους υπαλλήλους, πήραν σύνταξη και δεν έχουμε κανέναν. Έχουμε πολύ λίγο κόσμο».

Τέλος, καλέστηκε να απαντήσει σε σχόλια υπαλλήλων της Περιφέρειας «γιατί δεν δίνονται αυτά τα χρήματα για κάτι άλλο, πιο ωφέλιμο;», απάντησε ότι «αυτό που δεν γνωρίζει ο κόσμος είναι πως πληρώνουμε πάνω από 50.000 ευρώ τη διετία για να καθαρίζουμε τις μπογιές από το κτήριο».




Σύγχρονο έργο οδικής ασφάλειας στην Ελευθερούπολη εντάσσεται για χρηματοδότηση από την Περιφέρεια ΑΜΘ

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) κάνει ένα σημαντικό βήμα προς τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας με την ένταξη νέου έργου χρηματοδότησης στην ανατολική είσοδο της Ελευθερούπολης. Το έργο αυτό, που αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος οδικών παρεμβάσεων στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, εντάχθηκε στις προτεραιότητες της σημερινής διοίκησης της Περιφέρειας υπό τον Περιφερειάρχη κ. Χριστόδουλο Τοψίδη.

Από τον περασμένο Μάιο, σε κοινή συνέντευξη Τύπου στην Καβάλα με τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας κ. Θεόδωρο Μαρκόπουλο, ανακοινώθηκε ότι ανάμεσα στις κύριες προτεραιότητες για το 2024, που έχει κηρυχθεί “Έτος Οδικής Ασφάλειας” από την Περιφέρεια ΑΜΘ, είναι η ενίσχυση της ασφάλειας στο οδικό δίκτυο. Οι προγραμματισμένες παρεμβάσεις περιλαμβάνουν σύγχρονες υποδομές, όπως κυκλικούς κόμβους, έξυπνες διαβάσεις και άλλα έργα που θα διασφαλίσουν την ασφαλή και ομαλή κυκλοφορία στους δρόμους της περιοχής.

Ένα από τα πέντε σημεία που έχουν εντοπιστεί ως προτεραιότητα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας είναι ο κόμβος στην ανατολική είσοδο της Ελευθερούπολης. Ο κ. Μαρκόπουλος ανέφερε ότι «εδώ και χρόνια υπάρχει ανάγκη επιδιορθωτικών παρεμβάσεων, και τώρα η Περιφέρεια, μαζί με το Δήμο Παγγαίου που έχει ήδη εκπονήσει σχετική μελέτη, προχωρά στη χρηματοδότηση και κατασκευή ενός κυκλικού κόμβου».

Παρά τις προσπάθειες του Δήμου Παγγαίου να χρηματοδοτήσει το έργο μέσω του αρμόδιου υπουργείου, η μελέτη δεν κατάφερε να λάβει πόρους. Ωστόσο, η Περιφέρεια ΑΜΘ αποφάσισε να προχωρήσει με την ένταξη του έργου στον «άξονα οδικών έργων» του ΠΕΠ ΑΜΘ, με την υποβολή της πρότασης έως τις 30 Σεπτεμβρίου, προκειμένου να εκδοθεί η απόφαση χρηματοδότησης αμέσως μετά.

Με την υλοποίηση του κυκλικού κόμβου στην Ελευθερούπολη, οι οδηγοί θα απολαμβάνουν σημαντικά βελτιωμένη οδική ασφάλεια, και η περιοχή θα αναμορφωθεί συνολικά, ενώ η διοίκηση Τοψίδη επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της να αναβαθμίσει τις υποδομές σε όλη την Περιφέρεια ΑΜΘ.

Η Περιφέρεια, μέσω των έργων αυτών, αποδεικνύει πως είναι πιστή στις δεσμεύσεις της, δημιουργώντας ασφαλέστερες και σύγχρονες οδικές συνθήκες για τους πολίτες της.

 

 




Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης λόγω επικίνδυνων καιρικών φαινομένων

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΠΑΜΘ) προχωρά στην αναστολή λειτουργίας όλων των σχολικών μονάδων αύριο, Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024, λόγω επικίνδυνων καιρικών φαινομένων που αναμένεται να πλήξουν την περιοχή. Η απόφαση αυτή ελήφθη από τον Περιφερειάρχη Χριστόδουλο Τοψίδη, μετά από εισήγηση της Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνων του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, λαμβάνοντας υπόψη το επικαιροποιημένο δελτίο της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας (ΕΜΥ).

Συγκεκριμένα, η ΕΜΥ εξέδωσε προειδοποίηση για έντονα καιρικά φαινόμενα, τα οποία θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού. Ως εκ τούτου, κρίθηκε αναγκαία η διακοπή των μαθημάτων σε όλες τις σχολικές μονάδες της Περιφέρειας, προκειμένου να προστατευθεί η σωματική ακεραιότητα όλων των εμπλεκομένων.

Οι προγραμματισμένοι αγιασμοί για την έναρξη της σχολικής χρονιάς, που είχαν οριστεί για αύριο, θα μετατεθούν για την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2024.

Η Περιφέρεια, σε συνεργασία με τις αρμόδιες αρχές, παρακολουθεί στενά την εξέλιξη των καιρικών φαινομένων και βρίσκεται σε επιφυλακή για να παρέμβει σε περίπτωση έκτακτων αναγκών. Οι πολίτες καλούνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να ακολουθούν τις οδηγίες της Πολιτικής Προστασίας για την αποφυγή ατυχημάτων ή άλλων δυσάρεστων συμβάντων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων αποτελεί ένα προληπτικό μέτρο που λαμβάνεται με γνώμονα την ασφάλεια της εκπαιδευτικής κοινότητας, ενώ η επαναλειτουργία τους θα εξαρτηθεί από την εξέλιξη της κακοκαιρίας.

Η Περιφέρεια ΑΜΘ καλεί τους πολίτες να ενημερώνονται τακτικά από τα επίσημα κανάλια ενημέρωσης και τις ανακοινώσεις των αρμόδιων αρχών για την ασφαλή διαχείριση της κατάστασης.




Περιφέρεια ΑΜ-Θ:Υπογραφή σύμβασης για τη Διαμόρφωση πρότυπων διαβάσεων σε Κόμβους της Περιφέρειας ΑΜ – Θ

Σημαντικές παρεμβάσεις για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας και της καλύτερης προστασίας των πεζών, δρομολογεί η Περιφέρεια ΑΜΘ με την υπογραφή προγραμματική σύμβαση με την «ΠΕΡΙ ΕΞΕΛΙΞΙΣ – Αναπτυξιακός Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α.Ε.» για τη Διαμόρφωση πρότυπων διαβάσεων σε Κόμβους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στις 80.000 ευρώ (με ΦΠΑ). Η σύμβαση υπογράφτηκε σήμερα Πέμπτη 22/8/2024 από τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χριστόδουλο Τοψίδη και το Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΠΕΡΙ ΕΞΕΛΙΞΙΣ Α.Ε. κ. Λάζαρο Τσαταλμπασίδη.

Με την σύμβαση αυτή που θα υλοποιηθεί σε 20 μήνες, συνολικά, περιλαμβάνονται οι εξής παρεμβάσεις:

Όσον αφορά τις 14 σηματοδοτούμενες διαβάσεις πεζών, θα αναβαθμιστούν 9 σηματοδοτούμενες διαβάσεις πεζών σε πρότυπες στην Π.Ε. Ξάνθης, 2 σηματοδοτούμενες διαβάσεις πεζών σε πρότυπες στην Π.Ε.  Καβάλας και 3 σηματοδοτούμενες διαβάσεις πεζών σε πρότυπες στην Π.Ε. Δράμας.

Όσον αφορά τις 70 μη σηματοδοτούμενες διαβάσεις θα αναβαθμιστούν 22 μη σηματοδοτούμενες πεζών σε πρότυπες στην Π.Ε. Ξάνθης, 18 μη σηματοδοτούμενες πεζών σε πρότυπες στην Π.Ε. Καβάλας, 7 μη σηματοδοτούμενες πεζών σε πρότυπες στην Π.Ε. Δράμας και 23 μη σηματοδοτούμενες πεζών σε πρότυπες στην Π.Ε. Ροδόπη.

Αμέσως μετά την υπογραφή ο κ. Τοψίδης δήλωσε ότι «Μας απασχολεί πάρα πολύ το ζήτημα της αναβάθμισης της Οδικής Ασφάλειας στην Περιφέρεια ΑΜΘ, γιατί ο φόρος αίματος στους δρόμους είναι πολύ μεγάλος, όπως μεγάλη είναι και η θλίψη της απώλειας συνανθρώπων μας από τροχαία δυστυχήματα ή η μόνιμη αναπηρία πολλών τραυματιών. Το 2024 το έχουμε κηρύξει έτος Οδικής Ασφάλειας και ήδη έχουν αρχίσει να υλοποιούνται ενημερωτικές ημερίδες. Ωστόσο, η ενημέρωση δεν αρκεί αν δεν επέμβουμε και στους δρόμους για να βελτιώσουμε την υφιστάμενη κατάσταση.

Προχωράμε στην αναβάθμιση των διαβάσεων με λύσεις που προσφέρουν χαμηλή κατανάλωση ενέργειας, χαμηλό κόστος συντήρησης, υψηλή αντοχή λόγω των ποιοτικών υλικών που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του συστήματος και όλα αυτά με ένα και μοναδικό σκοπό την παροχή ασφαλούς διέλευσης τόσο των πεζών όσο και των επισκεπτών της περιοχής παρέμβασης. Συνολικά η Περιφέρεια ΑΜΘ θα προβεί στην αναβάθμιση 14 σηματοδοτούμενων και 70 μη σηματοδοτούμενων διαβάσεων πεζών σε πρότυπες».

 

www.xronometro.com




Τον ορεινό όγκο του Παγγαίου σχεδιάζει να αναδείξει η Περιφέρεια ΑΜΘ

Τον ορεινό όγκου του Παγγαίου, επισκέφτηκε τη Δευτέρα 12 Αυγούστου ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας κ. Θεόδωρος Μαρκόπουλος στο πλαίσιο της προετοιμασίας σύνταξης ενός σχεδίου για την συνολική ανάδειξη της φυσικής ομορφιάς, της βιοποικιλότητας, των δυνατοτήτων δασικής αναψυχής και αξιοποίησης εναλλακτικού τουριστών εμπειριών, ορεινών αθλητικών δραστηριοτήτων, καθώς και των στοιχείων που συνθέτουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του όρους, για παράδειγμα η διαχρονική εκμετάλλευση των μεταλλευμάτων που καθόρισαν ιστορικά γεγονότα, όπως ο αποικισμός της περιοχής από την αρχαία Αθήνα, η εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου κ.α.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας κ. Μαρκόπουλος, μεταξύ άλλων, επισκέφτηκε το καταφύγιο «ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ» το οποίο ανήκει και το διαχειρίζεται, ο ΕΟΣ Καβάλας 1933 και εκεί ενημερώθηκε για την κατάσταση της κτηριακής υποδομής και τις παρεμβάσεις που είναι σε εξέλιξη, από τον πρόεδρος του συλλόγου Θεόδωρο Παπαποστόλου και τον Γιάννη Πρασίνη, μέλος του Δ.Σ. Επίσης τα μέλη του συλλόγου ενημέρωσαν τον κ. Μαρκόπουλο ότι παρά τα προβλήματα που υπάρχουν, το Παγγαίο αποτελεί πόλο έλξης οργανωμένων ομάδων, με περιβαλλοντική και αθλητική δράση, από κάθε σημείο της Περιφέρειας ΑΜΘ αλλά και εκτός.

Στο προσεχές διάστημα θα συνεχιστεί ο διάλογος με τη διοίκηση του ΕΟΣ Καβάλας 133, καθώς και με άλλους φορείς που εμπλέκονται στην διαχείριση του ορεινού όγκου του Παγγαίου, αφενός για να βρεθούν λύσεις σε χρόνια ζητήματα που δυσκολεύουν την πρόσβαση των επισκεπτών, όσο και να υπάρξουν δράσεις ανάδειξης του.

Σε δήλωση του ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε ότι «επισκέφτηκα το Παγγαίου με υπηρεσιακούς συνεργάτες με σκοπό να έχουμε μια σαφή εικόνα των προβλημάτων, αλλά και των δυνατοτήτων που υπάρχουν για την ανάδειξη αυτού του τόσο σημαντικού αναπτυξιακού πόρου που για δεκαετίες παραμένει αναξιοποίητος.

Στις προθέσεις της Περιφέρειας ΑΜΘ, είναι μετά από διάλογο με τους σχετικούς φορείς, να υπάρξει ένας δυναμικός σχεδιασμός για την ανάδειξη του Παγγαίου και την βελτίωση της προσβασιμότητας σε αυτό. Ο σχεδιασμός του Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χριστόδουλου Τοψίδη είναι, η Περιφέρεια ΑΜΘ να λειτουργήσει στην κατεύθυνση αξιοποίησης κάθε αναπτυξιακής δυνατότητα που υπάρχει και η οποία μπορεί να συμβάλει στην βελτίωση της τοπικής οικονομίας και της ευημερίας των τοπικών κοινωνιών».




Επίσκεψη της Υπουργού Πολιτισμού κας Λίνας Μενδώνη στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Την Υπουργό Πολιτισμού, κα Λίνα Μενδώνη, υποδέχθηκε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, κατά την επίσκεψή της στην περιοχή συνοδευόμενη από πολυμελές επιτελείο του Υπουργείου.

Η περιοδεία ξεκίνησε από το υπό ανακατασκευή Τέμενος Βαγιαζήτ στο Διδυμότειχο της ΠΕ Έβρου, όπου η κα Μενδώνη επιθεώρησε την πορεία των εργασιών. Αναφερόμενη στη σημασία της ανακατασκευής της ξύλινης στέγης, τόνισε ότι το έργο αυτό θα υλοποιηθεί από εξειδικευμένη εταιρεία του εξωτερικού, σύμφωνα με τις αυστηρές προδιαγραφές που έχουν τεθεί από το ΥΠΠΟ και το ΕΜΠ.

Ο κ. Τοψίδης εξήρε την ταχύτητα και τη συνέπεια του Υπουργείου Πολιτισμού και της κας Μενδώνη, υπογραμμίζοντας τη σημασία του έργου για την περιοχή.

Η περιοδεία συνεχίστηκε με την επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο Μ. Δοξιπάρας – Ζώνης, όπου έγινε αναφορά στην πρόοδο των εργασιών και στα έργα οδοποιίας που θα αναβαθμίσουν την προσβασιμότητα στο υπό ανέγερση Μουσείο.

Η Υπουργός Πολιτισμού επισκέφθηκε επίσης την ΠΕ Ξάνθης, όπου επιθεώρησε τα κτίρια «Σπήρερ» και την παλιά Καπναποθήκη. Τονίστηκε η σημασία των έργων συντήρησης και ανακατασκευής των κτιρίων αυτών, τα οποία θα αποδοθούν στην τοπική κοινωνία, με την Καπναποθήκη να προορίζεται για μετατροπή σε Μουσείο Καπνού.

Συμφωνήθηκε ότι τα εμπλεκόμενα μέρη (Υπουργείο Πολιτισμού, Περιφέρεια ΑΜΘ, Δήμος Ξάνθης) θα συνεργαστούν στενά για την υλοποίηση των έργων με τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο.




Περίφερεια ΑΜΘ | Παρουσιάστηκε η προκηρυχθείσα μελέτη για το νέο λιμάνι της Κεραμωτής

Η παρουσίαση της μελέτης για το νέο λιμάνι της Κεραμωτής αποτελεί σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση των λιμενικών εγκαταστάσεων στην περιοχή.

Η μελέτη, που παρουσιάστηκε την Τρίτη 30 Ιουλίου στην Κεραμωτή, καλύπτει μια ευρεία γκάμα θεμάτων, συμπεριλαμβανομένων των αναγκών της περιοχής, του σχεδιασμού των απαραίτητων υποδομών, της περιβαλλοντικής επίπτωσης και της οικονομικής βιωσιμότητας του έργου.

Στόχοι της μελέτης είναι:

  1. Αύξηση της χωρητικότητας και της αποδοτικότητας του λιμανιού: Με την αναβάθμιση των υποδομών, το λιμάνι θα μπορεί να εξυπηρετήσει μεγαλύτερο όγκο εμπορευμάτων και πλοίων.
  2. Βελτίωση των υπηρεσιών: Προβλέπεται η παροχή καλύτερων υπηρεσιών τόσο για τους χρήστες του λιμανιού όσο και για τους επισκέπτες.
  3. Ενίσχυση της τοπικής οικονομίας: Η ανάπτυξη του λιμανιού θα συμβάλει στην αύξηση του εμπορίου και του τουρισμού, παρέχοντας νέες ευκαιρίες για τις τοπικές επιχειρήσεις.
  4. Προστασία και ανάδειξη του φυσικού περιβάλλοντος: Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα του έργου, με στόχο την προστασία και ανάδειξη του φυσικού τοπίου της περιοχής.

Αυτή η μελέτη αποτελεί έναν ολοκληρωμένο οδηγό για την ανάπτυξη του νέου λιμανιού, προωθώντας τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη συνολική ευημερία της Κεραμωτής.




Δεν υπάρχει κρούσμα ιού του Δυτικού Νείλου στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ

Την 4 η Ιουλίου 2024 και μέσω της εφημερίδας «Εμπρός» είδε το φως της δημοσιότητας η πληροφορία ότι εμφανίστηκε κρούσμα του ιού του Δυτικού Νείλου στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και συγκεκριμένα στα Άβδηρα.

Το εν λόγω δημοσίευμα τιτλοφορείται «Κρούσμα ιού του Δυτικού Νείλου στα Άβδηρα» και διά του παρόντος διαψεύδουμε το σκέλος του που αφορά το «κρούσμα» καθώς οι πληροφορίες δεν ευσταθούν. Δηλώνεται ρητά ότι δεν έχει καταγραφεί κανένα κρούσμα του ιού του Δυτικού Νείλου στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, και αυτό επιβεβαιώνεται κατ’ αρχάς από τον ίδιο τον γιατρό κο Απόστολο Κυργιαλάνη, ο οποίος σε μεταγενέστερη δήλωσή του επισημαίνει ότι: «Σε διόρθωση του δημοσιεύματος της εφημερίδας “Εμπρός”, με τίτλο “Κρούσμα του ιού του Δυτικού Νείλου στα Άβδηρα”, αναφέρω ότι -μέχρι αυτή τη στιγμή- δεν υπάρχει ασθενής να διαγνώστηκε και να νοσεί από τον ιό του Δυτικού Νείλου στο νοσοκομείο της Ξάνθης.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης που δόθηκε, έγινε ταυτόχρονη αναφορά και στην έξαρση της νόσου covid-19. Συγκεκριμένα, αρχικά έγινε συζήτηση για ασθενείς που προσήλθαν για εξέταση, διαγνώστηκαν με covid-19 και νοσηλεύτηκαν, με έναν ασθενή να καταλήγει. Στη συνέχεια, έγινε αναφορά στη νόσο του ιού του Δυτικού Νείλου κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Λόγω των θετικών δειγμάτων του ιού σε κουνούπια στον Δήμο Αβδήρων, έγινε αναφορά στη συμπτωματολογία της νόσου στον άνθρωπο και συστάθηκε η ενημέρωση των κατοίκων για τη λήψη απαραίτητων μέτρων προστασίας»

Επιπλέον ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ), σε ανακοίνωσή του με ημερομηνία 05/07/2024 ενημερώνει ότι «διαγνώστηκε στη χώρα μας το πρώτο περιστατικό λοίμωξης από τον ιό του Δυτικού Νείλου για την περίοδο μετάδοσης 2024, με πιθανότερο τόπο έκθεσης στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας (Δήμο Λαρισαίων».

Κατόπιν όλων των παραπάνω, καταθέτουμε με τη δέσμευση ότι όλες οι αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης τελούν σε πλήρη εγρήγορση και παρακολουθούν επισταμένα την πορεία εξάπλωσης του ιού του Δυτικού Νείλου, ο οποίος μεταδίδεται από τα κουνούπια, αλλά μέχρι τώρα τουλάχιστον δεν έχει προσβάλει κανέναν άνθρωπο στην επικράτεια της Περιφέρειας μας.