Αυτές είναι οι προτάσεις για την δημιουργία υπόγειου πάρκινγκ στην Καβάλα

Σύσκεψη με διάφορα θέματα πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του Δημάρχου Καβάλας Θ. Μουριάδη το μεσημέρι της Παρασκευής.

Ένα εξ αυτών ήταν και η δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης στην Καβάλα με στόχο την αποσυμφόρηση του κέντρου και τη βελτίωση της κυκλοφορίας στην πόλη.

Στο τραπέζι τέθηκαν τρεις εναλλακτικές προτάσεις για την τοποθεσία του έργου:

ο χώρος του πάρκινγκ Ροδόπη, η περιοχή των Λαζαριστών, καθώς και το κτίριο του πρώην ΤΕΑΦΚΕ (κεντρική φωτογραφία) στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού.

Οι αρμόδιοι φορείς εξετάζουν τα δεδομένα κάθε πρότασης, λαμβάνοντας υπόψη πολεοδομικά, περιβαλλοντικά και λειτουργικά κριτήρια, με σκοπό την επιλογή της βέλτιστης λύσης για την πόλη.




Αλλάζουν όλα για συνεργεία, πλυντήρια και πάρκινγκ – Έρχεται το Ψηφιακό Πελατολόγιο της ΑΑΔΕ

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) φέρνει σαρωτικές αλλαγές στον κλάδο του αυτοκινήτου, με την εφαρμογή του «Ψηφιακού Πελατολογίου», ενός νέου ηλεκτρονικού συστήματος που θα καταγράφει κάθε όχημα που εισέρχεται σε συνεργεία, πλυντήρια, φανοποιεία και πάρκινγκ.

Στόχος είναι η ενίσχυση της διαφάνειας και η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, μέσω της πλήρους συσχέτισης των παρεχόμενων υπηρεσιών με τα φορολογικά παραστατικά.

Τι θα καταγράφεται:

  • Ο αριθμός κυκλοφορίας του οχήματος

  • Η κατηγορία και μάρκα

  • Τα στοιχεία του πελάτη (όπου απαιτείται)

  • Η απόδειξη ή το τιμολόγιο που εκδόθηκε

Η καταχώριση θα γίνεται σε πραγματικό χρόνο και θα είναι προσβάσιμη από την ΑΑΔΕ, διευκολύνοντας έτσι τους φορολογικούς ελέγχους και εντοπίζοντας περιπτώσεις μη έκδοσης αποδείξεων.

Το νέο σύστημα αναμένεται να εφαρμοστεί το επόμενο διάστημα, φέρνοντας νέα δεδομένα για χιλιάδες επιχειρήσεις και επαγγελματίες του κλάδου.




Ποινική δίωξη σε Λουτσέσκου και 5 παίκτες του ΠΑΟΚ για το πάρκινγκ – Ποιοι χάνουν το ματς με τον ΟΦΗ!

Νέα προβλήματα για τον ΠΑΟΚ που ενημερώθηκε για περιοριστικό όρο απαγόρευσης εισόδου σε αγωνιστικούς χώρους για πέντε ποδοσφαιριστές για το πάρκινγκ της OPAP Arena! «Προσπάθεια εξόντωσης» λέει η ΠΑΕ!

Η ιστορία με το πάρκινγκ του γηπέδου της Νέας Φιλαδέλφειας μετά τον πρώτο προημιτελικό του Κυπέλλου απέναντι στην ΑΕΚ δεν τελείωσε για τον ΠΑΟΚ.

Παραμονές της εκτός έδρας αναμέτρησης με τον ΟΦΗ στο Ηράκλειο, ο «δικέφαλος του βορρά» ενημέρωσε για νέα νομικά ζητήματα και για αναγκαστικές απουσίες παικτών που υπολογίζονταν για την αναμέτρηση με τους Κρητικούς!

Συγκεκριμένα, ο αθλητικός εισαγγελέας, κ. Σπυρόπουλος, άσκησε ποινική δίωξη για τα γεγονότα του πάρκινγκ του γηπέδου της ΑΕΚ.

Αυτό βάσει νόμου συνοδεύεται με την επιβολή περιοριστικού όρου απαγόρευσης εισόδου στους αγωνιστικούς χώρους για 10 ημέρες, από τη μέρα της γνωστοποίησης (03/02).

Στη δικογραφία συμπεριλαμβάνονται οι Λόβρεν, Τισουντάλι, Κεντζιόρα, Οζντόεφ και Τάισον, με τους τρεις τελευταίους να βγαίνουν εκτός πλάνων για το ματς με τον ΟΦΗ, αφού ήταν οι μοναδικοί διαθέσιμοι από τους πέντε προαναφερθέντες.

Απαγόρευση παρουσίας στο γήπεδο, ακόμα και σε σουίτα, επιβλήθηκε και στους Λουτσέσκου, Κωνσταντινίδη, Τσονάκα.

Πηγή:sport-fm.gr

 




Σφίγγει ο κλοιός για όσους έχουν χρέη στην Εφορία | Ηλεκτρονικό σφυρί για κατοικίες, γραφεία, οικόπεδα, αγροτεμάχιο και πάρκινγκ

Το γκάζι των πλειστηριασμών ακινήτων πατάει η ΑΑΔΕ εντείνοντας την πίεση στους φορολογούμενους με χρέη στην Εφορία και ειδικά στους μεγαλοοφειλέτες, για να ρυθμίσουν τις οφειλές τους. Η λίστα με ακίνητα φορολογούμενων που έχουν ανοιχτούς λογαριασμούς με την Εφορία και βγαίνουν σε πλειστηριασμό μεγαλώνει μήνα με τον μήνα. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της ΑΑΔΕ στο δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου θα βγουν στο ηλεκτρονικό σφυρί 35 ακίνητα οφειλετών της Εφορίας.

Τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι πάνω από 2 εκατ. φορολογούμενοι βρίσκονται στον προθάλαμο των κατασχέσεων. Σημειώνεται ότι εφόσον η ληξιπρόθεσμη οφειλή ξεπερνά τα 500 ευρώ, η ΑΑΔΕ έχει τη δυνατότητα να επιβάλει κατάσχεση κινητών στα χέρια του οφειλέτη ή στα χέρια τρίτων, αλλά και κατασχέσεις ακινήτων. Μετά την κατάσχεση των ακινήτων δρομολογούνται οι διαδικασίες για τον πλειστηριασμό. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η αποστολή ατομικής ειδοποίησης καταβολής οφειλής/υπερημερίας από τη φορολογική διοίκηση, διαδικασία η οποία δεν αποτελεί προϋπόθεση για την κατάσχεση χρηματικών απαιτήσεων στα χέρια του φορολογούμενου ή τρίτου.

Από την ημέρα επίδοσης αντιγράφου της έκθεσης κατάσχεσης στον οφειλέτη, αυτός στερείται του δικαιώματος ελεύθερης διάθεσης του ακινήτου, ενώ εάν δεν έχει εντάξει τις οφειλές του σε πρόγραμμα ρύθμισης, μετά την παρέλευση σαράντα ημερών και το αργότερο σε τέσσερις μήνες από την κατάσχεση, ορίζεται ημερομηνία πλειστηριασμού, το αργότερο σε πέντε μήνες από την ημερομηνία έκδοσης του προγράμματος.

Η λίστα

Στη μαύρη λίστα με τους νέους πλειστηριασμούς που ξεκινούν από τις 2 Μαρτίου περιλαμβάνονται πάσης φύσεως ακίνητα από μονοκατοικίες και γραφεία μέχρι αγροτεμάχια και βιομηχανικές μονάδες με τιμές πρώτης προσφοράς που κλιμακώνονται ανάλογα με το είδος, την έκταση και την περιοχή του ακινήτου από 10.000 ευρώ έως και 7 εκατ. ευρώ.

Αναλυτικότερα στο δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου έχουν προγραμματιστεί οι ακόλουθοι πλειστηριασμοί:

  • Αγροτεμάχιο 25.460 τ.μ. με βιομηχανική εγκατάσταση στην Αλίαρτο Βοιωτίας με τιμή πρώτης προσφοράς 7 εκατ. ευρώ
  • Οικόπεδο άρτιο και οικοδομήσιμο με οικοδομή 780,89 τ.μ. στη Νέα Ιωνία Αττικής με τιμή πρώτης προσφοράς 2.650.000 ευρώ
  • Αγροτεμάχιο 29.820 τ.μ. με μονάδα παραγωγής επίπλων εμβαδού 2.250 τ.μ. και με γραφείο 175 τ.μ. στη περιοχή της Θεσσαλονίκης με τιμή εκκίνησης 2.290.000 ευρώ
  • Οριζόντια ιδιοκτησία κτιρίου 374,50 τ.μ. επί οικοπέδου 1.200 τ.μ. στην Κηφισιά με τιμή 1.760.000 ευρώ
  • Μεζονέτα 109,9 τ.μ. με υπόγειο 48,45 τ.μ. σε οικόπεδο 800 τ.μ. στην Κηφισιά με τιμή 960.000 ευρώ
  • Γήπεδο άρτιο και μη άρτιο 5.035,43 τ.μ. στην Κομοτηνή με τιμή 735.150 ευρώ
  • Οικόπεδο 362,77 τ. μ. στα Τρίκαλα με τιμή 64.000 ευρώ
  • 11 θέσεις στάθμευσης στα Σεπόλια έκτασης 10 τ.μ. η καθεμία με τιμή πρώτης προσφοράς 10.000 ευρώ για κάθε θέση
  • Διαμέρισμα 76 τ.μ. πρώτου ορόφου σε οικόπεδο 1.189 τ.μ. στα Σεπόλια με τιμή 110.000 ευρώ
  • Οικόπεδο 3.862 τ.μ. με κτίσματα στη Λέσβο με τιμή 97.500 ευρώ
  • Γραφείο πρώτου ορόφου 95,41 τ.μ. στην Αθήνα με τιμή 76.800 ευρώ
  • Οικόπεδο με δύο οικίες 140 και 80 τ.μ. στην Καβάλα με τιμή 77.210 ευρώ
  • Γραφείο 132 τ.μ. σε οικόπεδο 367,35 τ.μ. στη Νέα Ιωνία με τιμή 63.000 ευρώ
  • Οικόπεδο 616,96 τ.μ. με διώροφη οικοδομή 148,50 τ.μ. στη Θέρμη Αιτωλοακαρνανίας με τιμή 44.800 ευρώ
  • Διαμέρισμα πρώτου ορόφου 60,36 τ.μ. στη Θεσσαλονίκη με τιμή 32.000 ευρώ
  • Διαμέρισμα πρώτου ορόφου 64,12 τ.μ. στη Θεσσαλονίκη με τιμή 34.500 ευρώ
  • Εξ αδιαιρέτου οικόπεδο 367,32 τ.μ. στη Νέα Ιωνία με τιμή 11.000 ευρώ
  • Κατάστημα ισογείου 128,46 τ.μ. στην Καλογρέζα με τιμή 96.000 ευρώ
  • Έκταση 4.296 τ.μ. στη περιοχή της Θεσσαλονίκης με τιμή 61.000 ευρώ
  • Διαμέρισμα τέταρτου ορόφου 43,92 τ.μ. με θέση στάθμευσης 11,25 τ.μ. στη Θεσσαλονίκη με τιμή 38.000 ευρώ
  • Αγροτεμάχιο 10.732 τ.μ. στην περιοχή της Θεσσαλονίκης με τιμή 130.000 ευρώ
  • Έκταση 87 τ.μ. σε 367,32 τ.μ. στη Νέα Ιωνία με τιμή 28.000 ευρώ
  • Διαμέρισμα δεύτερου ορόφου 47,11 τ.μ. στη Θεσσαλονίκη με τιμή 48.000 ευρώ
  • Κατάστημα ισόγειο 132 τ.μ. σε οικόπεδο 367,32 τ.μ. στη Νέα Ιωνία με τιμή 106.000 ευρώ
  • Οικόπεδο 209,30 τ.μ. με οικοδομή υπόγειο 209,30 τ.μ. και ισόγειο, πρώτο και δεύτερο όροφο 119,27 τ.μ. ο καθένας στην Καλογρέζα με τιμή 380.000 ευρώ

πηγή: Newsbeast.gr




“Δεν είναι εξωφρενικές οι αυξήσεις στο πάρκινγκ της Δημοτικής Αγοράς Καβάλας”

Την δική του τοποθέτηση μετά την επιστολή του προέδρου της ΟΕΒΕ Καβάλας Θόδωρου Χατζηχρήστου για τις αυξήσεις στις τιμές του πάρκινγκ της Δημοτικής Αγοράς Καβάλας (διαβάστε εδώ) έκανε μέσα από την εκπομπή Αναλυτής του ENA Channel ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Τάκης Αγγελίδης.

Όπως τόνισε ο κ. Αγγελίδης οι συγκεκριμένες αυξήσεις δεν είναι καθόλου εξωφρενικές και ανέφερε επίσης ότι πρόθεση του Δήμου είναι σταδιακά να μειωθούν οι μόνιμα μισθωμένες θέσεις για να διατεθούν περισσότερες σε όσους χρησιμοποιούν τους χώρους καθημερινά.




ΟΕΒΕΚ | Αναπροσαρμογή του κόστους στο δημοτικό πάρκινγκ Καβάλας

Διαπιστώνουμε ότι προωθούνται αναπροσαρμογές τιμών και τιμολογίων σε θέματα που απασχολούν τους Επαγγελματίες του Εμπόρους και τους Βιοτέχνες του Δήμου Καβάλας, δίχως καμία ειδοποίηση συνεννόηση και διαβούλευση με την Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Νομού Καβάλας και των μελών αυτής.

Κάτι τέτοιο έγινε με τα δημοτικά τέλη, όπου παρόλη την προτροπή μας στο δημοτικό συμβούλιο για απόσυρση του θέματος και έναρξη διαβούλευσης μαζί μας, δυστυχώς δεν έγινε από εσάς αποδεκτό.

Τώρα το ίδιο πάει να γίνει και με τη χρέωση στο δημοτικό πάρκινγκ Καβάλας, όπου παρόλο που το εν λόγω πάρκινγκ δημιουργήθηκε για να εξυπηρετεί την προσβασιμότητα των πολιτών στα καταστήματα της δημοτικής και εμπορικής αγοράς του κέντρου της πόλης, διαπιστώνουμε αφενός, ότι και πάλι δεν μας καλείτε σε διαβούλευση για ένα θέμα που αφορά τα μέλη μας και αφετέρου, ακούμε για την πρόθεση σας να αλλάξετε το κόστος του πάρκινγκ με χρέωση 2€ για έξι ώρες στάθμευσης, κάτι που θα μεγαλώσει το
κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της πόλης.

Κύριε Δήμαρχε για τα ανωτέρω θέματα αλλά και γενικότερα για θέματα που αφορούν τα μέλη μας Επαγγελματίες Εμπόρους και Βιοτέχνες, παρακαλούμε να μας ορίσετε άμεσα μία ημέρα συνάντησης και συζήτησης, κατά την οποία θα επαναλάβουμε τις σχετικές προεκλογικές σας δεσμεύσεις και θα διαμορφώσουμε ξανά το απαραίτητο πλαίσιο συνεργασίας μας.

Έως τότε σας καλούμε και αυτή την φορά να αποσύρετε το θέμα αναπροσαρμογής του κόστους στο δημοτικό πάρκινγκ από τα θέματα συζήτησης του δημοτικού συμβουλίου την 31/1/2024, έως ότου πραγματοποιηθεί η μεταξύ μας συζήτηση.




Απάντηση Σιμιτσή στον Χρυσανίδη για τα υπόγεια πάρκινγκ

Αγαπητέ δήμαρχε, Μπάμπη Χρυσανίδη, φίλε και αξιοσέβαστε πρώην συνάδελφε.

Είσαι ο μόνος από τους υποψήφιους δημάρχους που αντέδρασε σε όσα έγραψα πρόσφατα για τα υπόγεια πάρκινγκ, οπότε σου απαντώ ευθέως και όσο γίνεται πιο σύντομα.

Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ξεκίνησε να σχεδιάζεται το 2007 και ολοκληρώθηκε το 2013. Σύμφωνα με τις αντιλήψεις εκείνης της εποχής οι φορείς της πόλης πρότειναν οι κοινόχρηστοι χώροι να έχουν και τον χαρακτηρισμό «υπόγειο πάρκινγκ» χωρίς διάκριση. Δόθηκε έτσι μια πολεοδομική δυνατότητα προς υλοποίηση σύμφωνα με τις εκάστοτε συνθήκες και τη συνεχώς μεταβαλλόμενη επί το αυστηρότερο νομοθεσία.

Η ανάπλαση της πλατείας Νεαπόλεως (Ποταμουδίων)χρηματοδοτείται από το «Πράσινο Ταμείο» με προϋπολογισμό περίπου 800.000€. Όλοι γνωρίζουμε ότι το ΕΣΠΑ και όλα τα παρόμοια χρηματοδοτικά εργαλεία δεν χρηματοδοτούν δημοτικά πάρκινγκ. Συνεπώς, η επιπρόσθετη κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων, όσο κι αν κόστιζε, απλώς θα απέκλειε το σύνολο του έργου από τη χρηματοδότηση του «Πράσινου Ταμείου».  Χρήματα για πάρκινγκ δίνει το κράτος μέσω του αναπτυξιακού νόμου αλλά όχι σε δήμους, μόνον σε εταιρίες αν εγκριθεί η οικονομοτεχνική μελέτη, η οποία προβλέπει τα έξοδα κατασκευής και λειτουργίας (προσωπικό, συντήρηση, ΔΕΗ, αποσβέσεις κλπ), καθώς και τα έσοδα (κυρίως πόσο θα είναι το εισιτήριο). Είμαι σίγουρος ότι δεν χρειάζεται κάποιος να είναι έμπειρος και επιτυχημένος μηχανικός και εργολάβος για να πειστεί πως η συγκεκριμένη «επένδυση» (πάρκινγκ 100 θέσεων) δεν θα μπορούσε ποτέ να δανειοδοτηθεί από Τράπεζα.

Η ανάπλαση της πλατείας από τεχνική άποψη είναι ένα «ελαφρύ» έργο. Δεν μπορεί να συγκριθεί με όσα προβλέπει η νομοθεσία για ένα υπόγειο πάρκινγκ. Το γνωρίζεις καλύτερα από εμένα. Έτσι δεν μπορώ να συμφωνήσω ότι το υπόγειο πάρκινγκ στη συγκεκριμένη περίπτωση θα επιβάρυνε τον προϋπολογισμό της ανάπλασης μόνο με 200.000€. Ενδεικτικά, αναφέρω  ότι η κατασκευή του υπόγειου πάρκινγκ τριών ορόφων στην πλατεία Διοικητηρίου στις πεδινές Σέρρες, συνολικής δυναμικότητας 160 θέσεων, κόστισε περίπου 5.000.000€ το έτος 2013.

Σταματώ εδώ. Τα πάρκινγκ είναι μόνο μια πτυχή του κυκλοφοριακού, που είναι πολυδιάσταστο θέμα. Με αυτό έκρινα έμμεσα και όλες τις άλλες υπερβολές που ακούγονται γενικά στην προεκλογική περίοδο (πχ μετατροπή όλων των διατηρητέων κτιρίων του Δήμου και της πόλης σε «πολιτιστικά κέντρα»). Σέβομαι και εκτιμώ την ιστορία σου στην Αυτοδιοίκηση και θεωρώ ότι με την υποψηφιότητά σου ανεβάζεις το επίπεδο της προεκλογικής αντιπαράθεσης και τον πήχη των προσδοκιών των Καβαλιωτών.




Ο Μάκης Παπαδόπουλος προτείνει: “Μοντέρνα και “πράσινα” πάρκινγκ στις συνοικίες της Καβάλας”

Δημιουργούμε νέους, μοντέρνους και “πράσινους” χώρους στάθμευσης στις πυκνοκατοικημένες γειτονιές της Καβάλας, ξεκινώντας από την πλατεία Νεαπόλεως στα Ποταμούδια.




Κωστής Σιμιτσής: Υπόγεια πάρκινγκ μεταξύ προεκλογικών υπερβολών και νομικής πραγματικότητας

Την προηγούμενη εβδομάδα ανέβασα στο Fb τη νομική μου θέση ότι απαγορεύεται να χωροθετηθούν, κατασκευαστούν και λειτουργήσουν υπόγεια πάρκινγκ κάτω ή δίπλα στις αυλές των σχολείων. Η απαγόρευση αυτή αφορά και την πλατεία Νεαπόλεως (Ποταμουδίων). Από όσους με επέκριναν ζήτησα να το ψάξουν οι ίδιοι. Δεν έχω νέα τους έκτοτε, μπορεί τελικά να συμφωνούν μαζί μου και να μη το λένε δημόσια.

Πιο αναλυτικά, η θέση μου στηρίζεται στα εξής:

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση 37237/ΣΤ1 (ΦΕΚ Β΄ 635/2007) κατά την επιλογή οικοπέδου για την ανέγερση διδακτηρίου πρέπει να αποφεύγεται κατά το δυνατόν η γειτνίαση εκτός των άλλων και με επαγγελματικούς χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων και γενικότερα με κάθε χώρο που η λειτουργία του μπορεί να βλάψει την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών. Αυτό συνεπάγεται και το αντίστροφο, ότι δηλαδή ΔΕΝ επιτρέπεται να χωροθετηθεί σταθμός αυτοκινήτου δίπλα σε ακίνητο που έχει ήδη χαρακτηριστεί για χρήση εκπαίδευσης.Το Συμβούλιο της Επικρατείαςμε την απόφαση 2363/2018 δεν επέτρεψε την τροποποίηση του Σχεδίου Πόλης που έδινε χρήση πρατηρίου καυσίμου σε οικόπεδο που γειτνιάζει με σχολείο. Θα ρωτήσει κάποιος εύλογα, «μα είναι το ίδιο ένα πάρκινγκ με ένα πρατήριο καυσίμων»; Ο νομοθέτης, που ίσως ξέρει καλύτερα, τα εξομοιώνει, αφούτα εντάσσει στην ίδια τυπολογία τόσο στον Κτιριοδομικό Κανονισμό (ΦΕΚ Δ΄ 59/1989), όσο και στον Κανονισμό Πυροπροστασίας (ΠΔ 41/2018).

Εφόσον μπορεί να λειτουργήσει πρατήριο καυσίμων σε απόσταση τουλάχιστον 30 μέτρων από το περίγραμμα του κτιρίου ενός σχολείου ή άλλου χώρου συνάθροισης κοινού (βλ. άρθ. 11 παρ. 1 του Ν. 3897/2010), αυτό σημαίνει ότι μπορεί να λειτουργήσει χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων που βρίσκεται στην ίδια ή μεγαλύτερη απόσταση. Αυτό αφορά το πάρκινγκ του Αγίου Ιωάννη.

Τέλος, σύμφωνα με το άρθ. 321 του Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας (ΦΕΚ Δ΄ 580/1999) «τα εκπαιδευτήρια (ιδιωτικά ή δημόσια) στοιχειώδους και μέσης βαθμίδας εκπαίδευσης και άλλες παρεμφερείς χρήσεις» επιβάλλεται να έχουν μία θέση ανά 1 έως 3 αίθουσες διδασκαλίας. Είναι θέσεις που προβλέπονται για το εκπαιδευτικό και το διοικητικό προσωπικό. Στο καινούργιο Δημοτικό Σχολείο του Αμυγδαλεώνα δημιουργήθηκε τέτοιος χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων, όπως και στη νέα πτέρυγα του 3ου Γυμνασίου.

Όσον αφορά τις προτάσεις τα υπόγεια πάρκινγκ σε άλλους χώρους, ισχύουν τα εξής:

Υπόγεια πάρκινγκ επιτρέπεται να κατασκευαστούν κάτω από κοινόχρηστους χώρους υπό τον όρο ότι δεν αναιρείται ούτε παρακωλύεται ουσιωδώς η κοινή χρήση (άρθ. 324 του Κώδικα Βασικής Πολεοδομικής Νομοθεσίας). Κοινόχρηστοι χώροι είναι οι κάθε είδους δρόμοι, τα πεζοδρόμια, οι πλατείες, τα άλση και όλοι γενικά οι ελεύθεροι χώροι που καθορίζονται από το ρυμοτομικό σχέδιο ή έχουν τεθεί σε κοινή χρήση με οποιοδήποτε άλλο τρόπο. Oι αυλές των σχολείωνδεν είναικοινόχρηστοι χώροι, διότι αποτελούν προέκταση της σχολικής μονάδας και εξυπηρετούν τις σχολικές ανάγκες γυμναστικής, αναψυχής και ξεκούρασης των μαθητών. Σύμφωνα με το άρθ. 39 παρ. 2  του Ν. 1566/1985 «Ως διδακτήριο νοείται όχι μόνο το ακίνητο όπου στεγάζεται και λειτουργεί το σχολείο, αλλά και οι υπόλοιποι χώροι, όπως τα γυμναστήρια, τα εργαστήρια, τα υπόστεγα, η αυλή, ο σχολικός κήπος».

Το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Καβάλας (ΦΕΚ τεύχος ΑΑΠΘ 69/2013) προβλέπει υπόγειαπάρκινγκ στη «Ροδόπη», στο οικόπεδο των Λαζαριστών  στις πλατείες Ελευθερίας και Νεαπόλεως και στο οικοδομικό τετράγωνο ανατολικά από τις Καμάρες (για το οικόπεδο απέναντι από την εκκλησία του Αγίου Ιωάννη δεν χρειάζεται ειδική πρόβλεψη, γιατί η περιοχή έχει χρήση Γενικής Κατοικίας) και ότι πρέπει να εκπονηθεί σχετική ειδικήμελέτη σκοπιμότητας – εφικτότητας για κάθε χώρο (σελ. 760). Παράλληλα, και όχι αντιφατικά, ορίζει ότι στουςπαραπάνω κοινόχρηστους χώρους επιτρέπονται μονάχα οι χρήσεις που αναφέρονται στο άρθ. 9 του ΠΔ της 23.2/6.3.1987 (ΦΕΚ Δ΄ 166), δηλαδή αναψυκτήρια, αθλητικές εγκαταστάσεις, πολιτιστικά κτίρια και χώροι συνάθροισης κοινού (σελ. 758).

Κατά το Συμβούλιο της Επικρατείας οι χρήσεις αυτές προηγούνται. Με την απόφαση 2384/2005 το ΣτΕέκρινε σε παρόμοια περίπτωση στην Καλαμαριά ότι ο υπόγειος χώρος στάθμευσης δεν είναι επιτρεπόμενη χρήση παρότι προβλέπεται από το Σχέδιο Πόλης, διότι η αυξημένη κίνηση οχημάτων αναιρεί ή, πάντως, μειώνει ουσιωδώς τη βασική πολεοδομική λειτουργία του πρασίνου(βλ. και Πρακτικά Επεξεργασίας ΣτΕ 256 και 258/ 2001). Γενικά, οι τροποποιήσεις στο Σχέδιο Πόλης πρέπει να βελτιώνουν και όχι να επιφέρουν δυσμενείς συνέπειες στην ποιότητα της ζωής (Ολομέλεια ΣτΕ 3144/2004 κά).Συνεπώς απαιτείται μια σύνθετη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων σύμφωνα με την ΥΑ 958/2012 (Β΄ 21), που θα αποδείξει αν πράγματι βελτιώνονται οι συνθήκες χάρη στη λειτουργία υπόγειου σταθμού αυτοκινήτων.

Τη βασική πολεοδομική λειτουργία του πρασίνου δεν πρέπει να αναιρούν ή, πάντως, να παρεμποδίζουν σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΣτΕ οι βοηθητικές κατασκευές που είναι απαραίτητες για τη λειτουργία του υπόγειου πάρκινγκ αλλά αναγκαστικά τοποθετούνται στην επιφάνεια. Τέτοιες εγκαταστάσεις είναι η είσοδος και η έξοδος των οχημάτων και των πεζών, οι έξοδοι κινδύνου, τα φρεάτια των ανελκυστήρων και οι μονάδες θέρμανσης, ψύξης και εξαερισμού. Σε ακίνητα όπως η Ροδόπη και οι Λαζαριστές, απαιτείται έγκριση και από το Υπουργείο Πολιτισμού, επειδή γειτνιάζουν με κτίρια που είναι χαρακτηρισμένα ως μνημεία.

Συνοψίζοντας:

  • Υπόγειο πάρκινγκ αυτοκινήτων απαγορεύεται απολύτως να γίνει σε αυλές σχολείων.
  • Με τα μέχρι τώρα νομικά δεδομένα δεν επιτρέπεται να γίνει υπόγειος σταθμός στην πλατεία Νεαπόλεως (Ποταμουδίων).
  • Οι ίδιες νομικές συνθήκες καθιστούν ιδιαίτερα δύσκολη την κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ στον χώρο της Ροδόπης.
  • Η παραπάνω πολύ περιεκτική και σύντομη ανάλυση δεν προσέγγισε καθόλου δύο καίρια ζητήματα: 1) Το τεράστιο οικονομικό κόστος, και, 2) Τη σχέση κόστους – οφέλους (ή και ζημίας από την επιβάρυνση της κυκλοφορίας στο κέντρο της πόλης).



Ο Μάκης προτείνει: Μοντέρνο και “πράσινο” διώροφο πάρκινγκ στον Αϊ-Γιάννη

Ο Υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας Μάκης Παπαδόπουλος προτείνει:

Κατασκευάζουμε κλειστό χώρο στάθμευσης 2–3 ορόφων, δυναμικότητας τουλάχιστον 100 θέσεων, στο πάρκινγκ στον Άγιο Ιωάννη, με εισόδους από τις οδούς Ελ. Βενιζέλου και Ερ. Σταυρού, διαμορφώνοντας το δώμα του σε χώρο πρασίνου.

 




Μάκης Παπαδόπουλος: “Πράσινο” υπόγειο και υπέργειο πάρκινγκ στη “Ροδόπη”

Ο Υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας Μάκης Παπαδόπουλος προτείνει:

Υπογειοποιούμε το πάρκινγκ “Ροδόπη” σε μία μόνο στάθμη, διευρύνοντας την έκτασή του κάτω από τους παρακείμενους δρόμους και πεζοδρόμια. Στο επάνω επίπεδο του πάρκινγκ “Ροδόπη” δημιουργούμε έναν ενιαίο χώρο πρασίνου – θέσεων στάθμευσης.




Σύντομα έτοιμο το νέο παρκινγκ στο κεντρικό λιμάνι

Στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου στις 3 Αυγούστου ο ΟΛΚ έλαβε συγκεκριμένη απόφαση για τη λειτουργία ενός ακόμη χώρου στάθμευσης στη Χερσαία Ζώνη του κεντρικού λιμανιού

Πρόκειται για έκταση 4.400 τμ που θα λειτουργήσει ως παρκινγκ με βασικό σκοπό να σταθμεύουν εκεί και τα μεγάλα φορτία που περιμένουν για εκτελωνισμό των προϊόντων τους στο Τελωνείο.

Ο στόχος του ΟΛΚ είναι τα συγκεκριμένα φορτηγά με την άφιξη τους στο κεντρικό λιμάνι να σταθμεύουν νέο χώρο και όχι σε αυτόν που σήμερα (μπροστά από την είσοδο του Τελωνείου), όπου ενοχλούν.

Εκεί θα πληρώνουν ενώ σήμερα η στάση αυτών των φορτηγών είναι δωρεάν. Μετά από πρόσκληση ενδιαφέροντος το νέο παρκινγκ που θα λειτουργήσει η εταιρεία της κ. Ελένης Τσουλφίδου.

Η οποία μισθώνει το χώρο στάθμευσης του Τελωνείου και του ΝΟΚ. Η απόφαση είναι ομοφωνία και το μίσθωμα ανά μήνα αναφέρεται σε ποσό 2.050 ευρώ πλέον χαρτόσημο και επιπλέον φόρο 3%.

Η σύμβαση που είναι 3 ετών και η κ. Τσουλφίδου θα αναλάβει να διαμορφώσει και να προετοιμάσει τον χώρο.

 




Ακρίβεια στα πάρκινγκ της Καβάλας

Προς μια περίπου εβδομάδα αύξησαν τις χρεώσεις τους στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων τα δύο παρκινγκ που μισθώνονται από τον ΟΛΚ και λειτουργούν στο ΝΟΚ και πίσω από το Τελωνείο. Η ίδια επιχείρηση που τα εκμεταλλεύεται αύξησε κατά 50 λεπτά την είσοδο του κάθε αυτοκινήτου.

Και στα δύο παρκινγκ η πρώτη και βασική χρέωση έγινε 2,5 ευρώ από 2 που ήταν. Με αυτόν τον τρόπο και οι δύο χώροι προσαρμόστηκαν στα δεδομένα της τοπικής αγοράς και ακολούθησαν την τιμολογιακή πολιτική άλλων τοπικών παρκινγκ. Κατόπιν τούτου το φθηνότερο παρκινγκ στην Καβάλα είναι αυτό απέναντι από την εκκλησία του Άη Γιάννη με 1,6 ευρώ. Στα 2 ευρώ κρατά την είσοδο οχήματος στο χώρο του παρκινγκ του Διοικητηρίου. Πρόσφατα στα 2,5 ευρώ αύξησε την κάθε είσοδο στο ανοιχτό παρκινγκ στον Άη Γιώργη.

Από καιρό έχουν την ίδια βασική χρέωση οι χώροι της Ροδόπης και της περιοχής Καπνεργάτη. Το κλειστό παρκινγκ της Δ. Αγοράς ακολουθεί άλλη τακτική, δικαιότερη και φθηνότερη, χρεώνοντας 50 λεπτά την κάθε ώρα στάθμευσης. Όλα δείχνουν ότι οι αυξήσεις δεν τελειώνουν εδώ. Σίγουρα θα υπάρξει συνέχεια αφού:

Η στάση στο πάρκινγκ της Καβάλας θεωρείται φθηνή σε σχέση με άλλες πόλεις Υπάρχει συνεχώς κίνηση και οι χώροι είναι καθημερινά γεμάτοι Τα ενοίκια που πληρώνονται, όπως ισχυρίζονται οι επαγγελματίες, αυξάνονται επίσης.

Κάποτε μάλιστα οι διαθέσιμες θέσεις συγκεκριμένων χωρών (παρκινγκ) μειώνονται. Θα πρέπει επίσης να προσθέσουμε ότι ταυτόχρονα αναπροσαρμόστηκαν όλες οι άλλες χρεώσεις. Έτσι για μια 24ωρη παραμονή οχήματος σε ένα από τα παρκινγκ της Καβάλας υπάρχει οικονομική υποχρέωση ακόμη και 11,5 ευρώ. Αυτή η τιμή που μάλλον είναι η ακριβέστερη ισχύει μετά τις αυξήσεις, στους χώρους του ΝΟΚ και του Τελωνείου. 

Το δε παρκινγκ του Τελωνείου όπως είναι γνωστό είναι το μεγαλύτερο στο κέντρο της πόλης. Τα διάφορα έργα που εκτελούνται στο κέντρο της Καβάλας μειώνουν γενικά τις διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης. Στις εγγραφές ισχύει η ελεγχόμενη στάθμευση. Η εφαρμογή της δεν είναι κι η καλύτερη. Η Δημοτική Αστυνομία κάτι σπάνιους ελέγχους και όχι σε όλους τους κεντρικούς δρόμους. Συνήθως ελέγχει όποτε έχει χρόνο και μόνο σε δύο τρεις δρόμους! 

Με τα ίδια εκτελούμενα έργα οι πεζόδρομοι αυξάνονται κι έτσι οι Καβαλιώτες ή θα πρέπει να πληρώσουν για να παρκάρουν ή θα πρέπει να μετακινηθούν μέσα στη μαζική μεταφορά. Η επιλογή να κάνουν βόλτες στο κέντρο μέχρι να βρουν ελεύθερη θέση είναι όλο και δυσκολότερη. Όλα αυτά έχουν τη σημασία τους. 

Κι επειδή νέοι χώροι στάθμευσης δεν φαίνεται να συμβαίνουν, όχι τουλάχιστον άμεσα, οι επαγγελματίες που μισθώνουν τα παρκινγκ αυξάνουν τις χρεώσεις. 

Κι είναι κοινό μυστικό ότι σύντομα θα αυξήσουν κι άλλο οι επαγγελματίες που μισθώνουν τα παρκ αυξάνουν τις χρεώσεις. 

Κι είναι κοινό μυστικό ότι σύντομα θα αυξήσουν κι άλλο οι επαγγελματίες που μισθώνουν τα παρκ αυξάνουν τις χρεώσεις.

 Κι είναι κοινό μυστικό ότι σύντομα θα αυξήσουν κι άλλο. 




Αμπελόκηποι | Έκρηξη τα ξημερώματα σε υπόγειο πάρκινγκ

‘Εκρηξη σημειώθηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας 30/1 σε υπόγειο πάρκινγκ στους Αμπελόκηπους.

Άγνωστοι τοποθέτησαν εμπρηστικό μηχανισμό σε υπόγειο χώρο στάθμευσης στους Αμπελόκηπους, ενώ από την έκρηξη σημειώθηκαν υλικές φθορές.

Το περιστατικό σημειώθηκε στις 00:40 της Δευτέρας, στην οδό Συνταγματάρχη Γεωργούλα.

Η αστυνομία πραγματοποιεί έρευνες.

 

Πηγή: newsbomb.gr