Σε μονάδες του Στρατού Ξηράς στην Ξάνθη βρέθηκε ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Χαρδαλιάς

Το μέλος της κυβέρνησης επισκέφθηκε σχηματισμούς στην Κεντρική, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

Σε μονάδες του Στρατού Ξηράς στον νομό Ξάνθης βρέθηκε ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Χαρδαλιάς ολοκληρώνοντας τις επισκέψεις σε σχηματισμούς και μονάδες των Ενόπλων Δυνάμεων στην Κεντρική, Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Το μέλος της κυβέρνησης ενημερώθηκε από τους διοικητές του 724 ΤΜΧ (Τάγματος Μηχανικού) αντισυνταγματάρχη Δημήτριο Δαλακούρα, του 744 ΛΜΧ-Γ/Φ Ταγματάρχη Σοφία Βαρθολομού και του 316 ΣΠΤΧ Αντισυνταγματάρχη Ευστάθιο Ευσταθιάδη για την οργάνωση, την αποστολή και τις τρέχουσες δραστηριότητες των Μονάδων, και μίλησε με τα εν υπηρεσία στελέχη και τους οπλίτες θητείας.

Επίσης, ο κ. Χαρδαλιάς ξεναγήθηκε στο σύγχρονο Μουσείο με τα εντυπωσιακά, ιστορικά εκθέματα του Όπλου Μηχανικού (ΜΧ) και επιθεώρησε τα μηχανήματα ΜΧ, πυροσβεστικά οχήματα και μεταλλικές συναρμολογούμενες αρθρωτές γέφυρες MABEY, που έχει παραλάβει το Δ´ ΣΣ, στο πλαίσιο συνδρομής στην πρόληψη και αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών, μέσω προγραμμάτων του Εταιρικού Συμφώνου για το Πλαίσιο Ανάπτυξης (ΕΣΠΑ), που υλοποιεί η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

 

Υπενθυμίζεται ότι, εντός του έτους 2022, μέσω προγράμματος του ΕΣΠΑ 2014-20, παραλήφθηκαν 24 μηχανήματα και ειδικά οχήματα ΜΧ, απορροφώντας πιστώσεις συνολικού ύψους 4.426.621 ευρώ. Παράλληλα, έχουν παραληφθεί οι 2 από τις 3 συλλογές γεφυρών, σε ένα πρόγραμμα ύψους 1.990.200 ευρώ. Εντός του 2023, υλοποιείται πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2014 -2020, συνολικού ύψους 7.887.699,4 ευρώ, που αφορά σε συνολικά 34 Μηχανήματα ΜΧ (έχουν παραληφθεί τα 8) και αναμένεται η παραλαβή 8 συνολικά Πυροσβεστικών οχημάτων για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών, σε ένα πρόγραμμα ύψους 5.254.298,40 ευρώ.

Ο κ. Χαρδαλιάς συνοδευόταν από τους διοικητές της 1ης Στρατιάς/EU–OHQ Αντιστράτηγο Ιωάννη Τσιόπλο και του Δ΄ Σώματος Στρατού (Δ´ ΣΣ) Αντιστράτηγο Δημόκριτο Κωνσταντάτο, μετέβη στις έδρες του 724 Τάγματος Μηχανικού (724 ΤΜΧ), του 744 Λόχου Μηχανικού – Γεφυροσκευής (744 ΛΜΧ-Γ/Φ) και του 316 Συνεργείου Τεχνικού Περιοχής (316 ΣΠΤΧ), στους Τοξότες Ξάνθης.

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbeast.gr




Ξάνθη | Γεμάτο «όνειρα, χρώματα, μυρωδιές κι αρώματα» το φετινό καρναβάλι

Για τρία χρόνια, οι πολίτες της Ξάνθης και οι εκατοντάδες επισκέπτες από την Ελλάδα και χώρες της Βαλκανικής, στερήθηκαν τη μεγαλύτερη αποκριάτικη διοργάνωση της βόρειας Ελλάδας, λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και των αυξημένων υγειονομικών μέτρων που εφαρμόζονταν σε όλη τη χώρα. Ήταν τρία δύσκολα χρόνια για όλους, αλλά και για τους κατοίκους της Ξάνθης, που δεν μπορούσαν να συμμετάσχουν  σε αυτή τη μεγάλη καρναβαλική γιορτή, που αριθμεί σχεδόν εξήντα χρόνια ιστορίας και είναι άρρηκτα «δεμένη» με τη σύγχρονη ιστορία της θρακιώτικης κοινωνίας.

Φέτος, τρία χρόνια μετά, όλα είναι και πάλι έτοιμα για την αναγγελία των Θρακικών Λαογραφικών Εορτών, που θα διαρκέσουν 15 ολόκληρες ημέρες και θα κορυφωθούν με την εντυπωσιακή αποκριάτικη παρέλαση. Σήμερα το απόγευμα (Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου), ο δήμαρχος της πόλης Μανώλης Τσέπελης θα κηρύξει την έναρξη των εκδηλώσεων στην πλατεία Δημοκρατίας και στη συνέχεια θα ακολουθήσει συναυλία της δημοφιλούς τραγουδίστριας Λένας Ζευγαρά.

Οι Θρακικές Λαογραφικές Γιορτές αποτελούν την κοινή προσπάθεια όλων των κατοίκων της Ξάνθης να αναδείξουν όσα τους ενώνουν. Είναι ο κοινός τους σκοπός, για τον οποίο εργάζονται ομαδικά όλο τον χρόνο. Είναι αυτό το πνεύμα συνεργασίας που τους διακρίνει ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι αντάξιο των προσπαθειών που κατέβαλαν. Γεμάτοι όρεξη, διάθεση και αστείρευτη φαντασία, θα ενώσουν δυνάμεις για να δείξουν σε όλους το μεγαλείο του θρακικού Πολιτισμού.

Από το 1965, η Ξάνθη, η «πόλη με τα χίλια χρώματα», την περίοδο της αποκριάς γιορτάζει, διασκεδάζει, ξεφαντώνει, ανασύρει μνήμες, αναβιώσει έθιμα και παραδόσεις, κυρίως όμως θυμίζει σε όλους ότι οι Θρακικές Λαογραφικές Γιορτές είναι κάτι περισσότερο από το φημισμένο καρναβάλι της βόρειας Ελλάδας. Είναι ένας σημαντικός πολιτιστικός θεσμός, ένα γνωστό καλλιτεχνικό γεγονός, μια συμμετοχική γιορτή, την οποία περιμένουν όλο τον χρόνο τόσο οι Ξανθιώτες όσο και οι κάτοικοι των όμορων περιοχών της Θράκης και της ανατολικής Μακεδονίας.

Για όλους αυτούς τους λόγους, λοιπόν, το ξανθιώτικο καρναβάλι έχει τόση σημασία για μικρούς και μεγάλους, που με δυσκολία και κάτω από πολλές αντιδράσεις, συμμορφώθηκαν τα προηγούμενα χρόνια με τις εντολές και τις απαγορεύσεις των αρχών, με στόχο την προστασία από τον κορονοϊό.

Μ. Τσέπελης: «Συνεχίζουμε από εκεί που σταματήσαμε»:

Ο δήμαρχος Ξάνθης, στο ετήσιο μήνυμά του με αφορμή την έναρξη των 58ων Θρακικών Λαογραφικών Εορτών, σημειώνει με έμφαση ότι «μετά από τρία χρόνια παύσης, εξαιτίας της πανδημίας και της ταλαιπωρίας σε ψυχή και σώμα, οι Θρακικές Λαογραφικές Εορτές σχεδιάζουν να σβήσουν τις μαύρες σελίδες της καθημερινότητας, τις βαριές σκέψεις που ακολούθησαν έπειτα απ’ αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση, που έπληξε ολόκληρο τον πλανήτη. Υπόσχονται να γεμίσουν τις καρδιές των ανθρώπων με “ Όνειρα, χρώματα, μυρωδιές κι αρώματα”, όπως ήταν και το γενικό μήνυμα των γιορτών του 2020, οι οποίες δεν πραγματοποιήθηκαν ποτέ, αν και όλα ήταν έτοιμα».

«Αυτό το μήνυμα, λοιπόν, στέλνουμε φέτος», τονίζει ο κ. Τσέπελης και προσθέτει: «Συνεχίζουμε από εκεί που σταματήσαμε. Γιατί αυτό προτάσσει η ζωή και η φύση των ανθρώπων. Ιδίως, των Ελλήνων: που περνούν διά πυρός και σιδήρου, αγωνίζονται, δυναμώνουν και προχωρούν. Ας εμπνευστούμε και πάλι, με οδηγό τον πολιτισμό, την κοινωνική αλληλεπίδραση, την εξωστρέφεια».

Μεγάλος αριθμός καρναβαλιστών και επισκεπτών:

Στη φετινή καρναβαλική παρέλαση, που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 26 Φεβρουαρίου, αναμένεται να λάβουν μέρος περισσότεροι από 15.000 καρναβαλιστές, που θα επιλέξουν τις στολές τους, ανάμεσα από τους 38 καρναβαλικούς συλλόγους – πληρώματα που έχουν συσταθεί στην Ξάνθη και προετοιμάζονται κάθε μέρα του χρόνου για να έχουν την πιο εντυπωσιακή εμφάνιση. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι οι συμμετέχοντες στον καρναβαλικό σύλλογο να μην φορέσουν την καινούργια στολή του συλλόγου σε κανένα από τα δεκάδες αποκριάτικα πάρτι που διοργανώνονται, νωρίτερα από τη μεγάλη καρναβαλική παρέλαση σε κάθε γωνιά της πόλης.

Ιδιαίτερα αισιόδοξες είναι και οι πρώτες εκτιμήσεις των διοργανωτών για τον αριθμό των επισκεπτών που θα έρθουν τόσο στην Ξάνθη όσο και στη γειτονική Καβάλα το τριήμερο της τελευταία Κυριακής της Αποκριάς και της Καθαράς Δευτέρας.

Ο πρόεδρος του Κέντρου Πολιτισμού Δήμου Ξάνθης Ηλίας Ασκαρίδης, σε δηλώσεις του υπογραμμίζει ότι «το καρναβάλι αποτελεί πλέον αναπόσπαστο κομμάτι του πολιτισμού και της παράδοσης της Ξάνθης, αλλά και της ευρύτερης περιοχής. Αυτό που το κάνει ξεχωριστό είναι ότι πέρα από εντυπωσιακό είναι και άμεσο. Η προετοιμασία και η ενεργή συμμετοχή όλων των μελών των συλλόγων, των καρναβαλιστών, αλλά και επισκεπτών καθώς και η συνεργασία μεταξύ τους, είναι η καλύτερη εγγύηση για την επιτυχία του θεσμού, μαρτυρώντας με τον τρόπο αυτό ότι το νόημα και η στόχευση των γιορτών μένουν αναλλοίωτα».

 

Δείτε περισσότερα εδώ: xanthinea.gr

 




Περιοδεία Χαρδαλιά σε στρατιωτικές μονάδες στην Ξάνθη

Τετραήμερη περιοδεία σε σχηματισμούς, υπηρεσίες, μονάδες και μεθοριακά φυλάκια των Ενόπλων Δυνάμεων στις περιφέρειες της κεντρικής και της ανατολικής Μακεδονίας ξεκινά από σήμερα ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Χαρδαλιάς.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας ο κ. Χαρδαλιάς:

Σήμερα θα πραγματοποιήσει επίσκεψη στην 33η Μηχανοκίνητη ταξιαρχία στο Πολύκαστρο και στο Πολυεθνικό Κέντρο Εκπαίδευσης Επιχειρήσεων Υποστήριξης Ειρήνης, στο Κιλκίς,

Αύριο θα επισκεφθεί την 34η Μηχανοκίνητη ταξιαρχία στην Άσσηρο, το 567ο μηχανοποιημένο τάγμα Πεζικού στο Σιδηρόκαστρο, τα μεθοριακά Φυλάκια «ΡΟΥΠΕΛ» (όπου θα καταθέσει στεφάνι στο ομώνυμο μνημείο) και «ΠΡΟΜΑΧΩΝΑ» και το 10ο σύνταγμα Πεζικού στις Σέρρες,

Το Σάββατο 11 Φεβρουαρίου θα πραγματοποιήσει επίσκεψη στην Ε΄ Μοίρα Καταδρομών και στην 165η Μοίρα Πολλαπλών Εκτοξευτών Πυραύλων στη Δράμα και στο 518ο μηχανοποιημένο τάγμα Πεζικού στο Νευροκόπι και

Την Κυριακή 12 Φεβρουαρίου θα επισκεφθεί το 724ο τάγμα Μηχανικού, τον 744ο λόχο Μηχανικού και το 316 Συνεργείο Περιοχής Τεχνικού, στους Τοξότες Ξάνθης.

Στο πλαίσιο των επισκέψεων, ο Υφυπουργός Εθνικής ‘Αμυνας θα έχει συναντήσεις με εκπροσώπους των κατά τόπους περιφερειακών και τοπικών αρχών καθώς και της Εκκλησίας, καταλήγει η ανακοίνωση.

 

Πηγή: xanthinea.gr




Ξάνθη | Παρουσιάζουν το δεύτερο ηλεκτρικό μονοθέσιο τους οι φοιτητές

Η Democritus Racing Team powered by RODOPI ξεκινά δυναμικά την αγωνιστική χρονιά με την παρουσίαση των σχεδίων του δεύτερου ηλεκτρικού μονοθεσίου της!

Η αγωνιστική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης μετά από 6 χρόνια στο χώρο του Formula Student, προχωρά δυναμικά στο χώρο της ηλεκτροκίνησης στοχεύοντας σε μεγαλύτερες επιτυχίες στην φετινή αγωνιστική χρονιά.

Την Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου στις 17.00 η ομάδα θα παρουσιάσει τον σχεδιασμό του νέου της μονοθέσιου στο Δημοτικό Αμφιθέατρο Ξάνθης. Πρόκειται για το πρώτο event της χρονιας για την ομάδα, που σηματοδοτεί την έναρξη της κατασκευαστικής περιόδου του νέου ηλεκτρικού αγωνιστικού μονοθέσιου.

Γνωρίστε τα μέλη της ομάδας, τους ανθρώπους από τον ακαδημαϊκό χώρο και τους χορηγούς που μας στηρίζουν διαρκώς!

Ξάνθη: Παρουσιάζουν το δεύτερο ηλεκτρικό μονοθέσιο τους οι φοιτητές

Ξάνθη: Παρουσιάζουν το δεύτερο ηλεκτρικό μονοθέσιο τους οι φοιτητές

 

Δείτε περισσότερα εδώ: xanthinea.gr




Καρναβάλι Ξάνθης | Προετοιμάζονται τα άρματα – Ο Νέζος παρουσιαστής

Καρναβάλι Ξάνθης 2023: Πυρετώδεις είναι οι προετοιμασίες για το Ξανθιώτικο Καρναβάλι, το οποίο επιστρέφει φέτος μετά από τρία χρόνια «αποχής», λόγω των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία.

Οι προεργασίες για την κατασκευή των αρμάτων, που θα συνοδεύσουν τους χιλιάδες καρναβαλιστές στη μεγάλη παρέλαση της Κυριακής 26/02, βρίσκονται σε εξέλιξη. Μεταξύ άλλων θα επιστρατευτούν νέα άρματα αλλά και παλιά, τα οποία «ανανεώνονται».

Την Τετάρτη ανακοινώθηκαν τόσο η Βασίλισσα του Καρναβαλιού, που θα είναι η Σταρ Ελλάς Άννα Παυλίδου όσο και ο παρουσιαστής, που θα είναι τελικά ο Χρήστος Νέζος.

Η παιδική παρέλαση θα πραγματοποιηθεί στις 19/02, ενώ το Σάββατο 25/02 έχει προγραμματιστεί η βραδινή παρέλαση που αποτελεί επίσης θεσμό των ΘΛΕ.

Οι συναυλίες:

Τα ονόματα των καλλιτεχνών που θα εμφανιστούν στη μουσική σκηνή των Θρακικών Λαογραφικών Εορτών κατά τη διάρκεια του Ξανθιώτικου Καρναβαλιού δόθηκαν στη δημοσιότητα.

Πρόκειται για την Λένα Ζευγαρά, η οποία θα τραγουδήσει στην Ξάνθη στις 10/02, ενώ θα ακολουθήσει στις 12/02 συναυλία με το συγκρότημα Μπρατίμια.

Σειρά παίρνουν οι Locomondo στις 18/02 ενώ μια ημέρα μετά έχει προγραμματιστεί η παιδική μαθητική καρναβαλική παρέλαση στην οποία θα τραγουδήσει η Ζόζεφιν.

Στη σκηνή των ΘΛΕ θα εμφανιστεί και ο και Γιώργος Λιβάνης στις 23/02 ενώ μια ημέρα μετά, στις 24/02 οι τράπερ Τρουφ και FY. Οι μουσικές εκδηλώσεις ολοκληρώνονται την Κυριακή 25/02 με την Αναστασία.

Η Βασίλισσα:

Η Σταρ Ελλάς 2021, Άννα Παυλίδου, επιλέχθηκε ως η Βασίλισσα του Ξανθιώτικου Καρναβαλιού για το 2023.

Η Άννα Παυλίδου γεννήθηκε το 1999 και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Ξεκίνησε να εργάζεται ως μοντέλο στα 15 της χρόνια, όπου πήγε και στο πρώτο της πρακτορείο μοντέλων στην Θεσσαλονίκη, TEAM model management. Στις 3 Νοεμβρίου 2021, στέφθηκε Σταρ Ελλάς 2021 και στην συνέχεια, στις 16 Δεκεμβρίου εκπροσώπησε την Ελλάδα στον διαγωνισμό Μις Κόσμος 2021 στο Πουέρτο Ρίκο.

Καρναβάλι Ξάνθης: Προετοιμάζονται τα άρματα – Ο Νέζος παρουσιαστής

Καρναβάλι Ξάνθης: Προετοιμάζονται τα άρματα – Ο Νέζος παρουσιαστής

 

Πηγή: xanthinea.gr




Ξάνθη | Εκστρατεία ενημέρωσης για τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας

ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΤΟΥ ΤΡΑΧΗΛΟΥ ΤΗΣ ΜΗΤΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΚΑΡΚΙΝΟΠΑΘΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ Ν.ΞΑΝΘΗΣ

Ο Ιανουάριος έχει καθιερωθεί διεθνώς ως ο μήνας πρόληψης και ευαισθητοποίησης για τον καρκίνο του τραχήλου της μήτρας, που οφείλεται σε >95% στον ιό των ανθρωπίνων θηλωμάτων(HPV).

Στα πλαίσια αυτής της κινητοποίησης ο σύλλογός μας σε συνεργασία με την παθολογοανατόμο κα Σοφία Μαυροπούλου, Διευθ. του Τμήματος Παθολογικής Ανατομικής του Γεν. Νοσ. Ξάνθης, επιμελήθηκε φυλλάδιο σχετικά με τον HPV και το HPV εμβόλιο για τους φοιτητές και μαθητές της πόλης μας, με ταυτόχρονη ενημέρωσή τους.

· Ο εμβολιασμός με το HPV εμβόλιο όλων των κοριτσιών και αγοριών <15ετών για την εξάλειψη της νόσου,

· Ο τακτικός προληπτικός έλεγχος με τεστ Παπανικολάου όλων των γυναικών και

· Η πρόσβαση των ασθενών στην έγκαιρη και σωστή θεραπευτική αντιμετώπιση των προκαρκινικών αλλοιώσεων και του καρκίνου του τραχήλου της μήτρας.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: xanthinea.gr




Νέο ΣΟΚ στην Ξάνθη | 35χρονος εντοπίστηκε απαγχονισμένος

Απαγχονισμένος μέσα σε οικία στην περιοχή της Περικλέους, στην Ξάνθη, εντοπίστηκε το πρωί της Παρασκευής (27/01) ένας 35χρονος.

Ο 35χρονος δεν είχε δώσει σημεία ζωής με αποτέλεσμα οι οικείοι του να ανησυχήσουν και να τον αναζητήσουν.

Εντοπίστηκε από τον πατέρα του κρεμασμένος μέσα στο διαμέρισμα που διέμενε. Για το συμβάν ενημερώθηκε η Αστυνομία η οποία και έσπευσε στην περιοχή διενεργώντας προανάκριση.

Προς το παρόν δεν έχουν γίνει γνωστές οι συνθήκες κάτω από τις οποίες επήλθε ο θάνατος ωστόσο οι έρευνες των Αρχών βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

Μόλις πριν από μερικά 24ωρα ένας ακόμη κάτοικος στην Ξάνθη βρέθηκε απαγχονισμένος μέσα σε αποθήκη οικοδομής στην Κυψέλη. Πρόκειται για έναν 52χρονο που έβαλε τέλος στη ζωή του με παρόμοιο τρόπο.

 

Πηγή: xanthinea.gr




Έφοδος της Αστυνομίας στο Δροσερό | Βρήκαν χειροβομβίδες και όπλα

Στοχευμένη αστυνομική επιχείρηση πραγματοποιήθηκε χθες (26-1-2023), σε περιοχές της Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης, στο πλαίσιο αντιμετώπισης της εγκληματικότητας, αλλά και στην τόνωση του αισθήματος ασφάλειας των πολιτών.

Η επιχείρηση οργανώθηκε και υλοποιήθηκε από τη Διεύθυνση Αστυνομίας Ξάνθης, σύμφωνα με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό της Γενικής Περιφερειακς Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, έγιναν έλεγχοι σε (118) άτομα, καθώς και σε (85) οχήματα, ενώ βεβαιώθηκαν (15) παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και (1) περί υγειονομικής νομοθεσίας.

Στο πλαίσιο της επιχείρησης και έπειτα από κατάλληλη αξιοποίηση πληροφοριών οι αστυνομικοί συνέλαβαν σε συνοικισμό της Ξάνθης δύο ημεδαπούς που δραστηριοποιούνταν στη διακίνηση ναρκωτικών σε περιοχές της Ξάνθης και όμορων Περιφερειακών Ενοτήτων.

Πιο αναλυτικά, σε μία περίπτωση αστυνομικοί του Τμήματος Ασφάλειας Ξάνθης, συνέλαβαν τον έναν ημεδαπό, διότι σε έρευνα που πραγματοποίησαν με τη συνδρομή του αστυνομικού σκύλου ανίχνευσης ναρκωτικών «LAIKA» της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης, εντόπισαν και κατέσχεσαν από την  οικία του, από ειδικά διαμορφωμένη κρύπτη παρακείμενης του σπιτιού αποθήκης και από το εσωτερικό του οχήματός του:

• 3 συσκευασίες με ακατέργαστη κάνναβη, συνολικού βάρους 88 γραμμαρίων

• 1 νάιλον συσκευασία με κοκαΐνη, βάρους 34,1 γραμμαρίων

• 1 νάιλον συσκευασία με μικροποσότητα ηρωίνης

• 1 ηλεκτρονική ζυγαριά ακριβείας

• 2 πιστόλια

• 47 φυσίγγια

• 3 χειροβομβίδες, αμυντικού τύπου

• 1 σιδερογροθιά

• το χρηματικό ποσό των 3.690 ευρώ

• 3 κινητά τηλέφωνα

Κατασχέθηκε επίσης το όχημα του δράστη.

Στη δεύτερη περίπτωση, οι παραπάνω αστυνομικοί συνέλαβαν τον δεύτερο ημεδαπό, διότι σε έρευνα που πραγματοποίησαν στην οικία του με τη συνδρομή του αστυνομικού σκύλου ανίχνευσης ναρκωτικών «LAIKA» της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αλεξανδρούπολης, εντόπισαν και κατέσχεσαν δύο συσκευασίες με μικροποσότητες ακατέργαστης κάνναβης, έναν μεταλλικό τρίφτη και το χρηματικό ποσό των 14.720 ευρώ.

Παρόμοιες επιχειρησιακές δράσεις, οι οποίες αποσκοπούν στην πρόληψη και στην καταστολή της εγκληματικότητας, θα συνεχιστούν σε όλες τις περιοχές της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: xanthinea.gr




Τουρίστες από το Βέλγιο στο Πόρτο Λάγος για «birdwatching»

Στο Πόρτο Λάγος της Ξάνθης ταξίδεψε μια πολυπληθής ομάδα τουριστών από το Βέλγιο, προκειμένου να παρατηρήσουν τα σπάνια είδη πουλιών που διαβιούν στην περιοχή. 

Οι τουρίστες με όλο τον εξοπλισμό τους, παρατηρούν και φωτογραφίζουν τα πουλιά, επιβεβαιώνοντας για πολλοστή φορά πως η Λίμνη Βιστωνίδα αποτελεί έναν ιδανικό προορισμό για «birdwatching», ένα δημοφιλές είδος εναλλακτικού τουρισμού.

Πηγή : xanthinea.gr




Μεγάλη κατολίσθηση στην ορεινή Ξάνθη μετά την κακοκαιρία

Μεγάλα κομμάτια βράχων αποκολλήθηκαν και κατέληξαν στο οδόστρωμα στο ορεινό επαρχιακό δίκτυο της Ξάνθης, αμέσως μετά το κύμα της κακοκαιρίας που έπληξε την περιοχή. 

Η κατολίσθηση σημειώθηκε λίγο έξω από τον Εχίνο, του Δήμου Μύκης, με τον Δήμαρχο να γνωστοποιεί το συμβάν αναρτώντας βίντεο στα social media και ζητώντας από τους διερχόμενους οδηγούς να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί.

Οι επικίνδυνοι βράχοι απομακρύνθηκαν από το οδόστρωμα μετά από λίγη ώρα.

Μεγάλη κατολίσθηση στην ορεινή Ξάνθη μετά την κακοκαιρία

Το Σαββατοκύριακο ωστόσο το ορεινό οδικό δίκτυο και κυρίως ο δρόμος προς τα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα παρουσίασε προβλήματα σε αρκετά σημεία, με φερτά υλικά να συγκεντρώνονται στο οδόστρωμα καθώς και μικρές κατολισθήσεις να δημιουργούν «παγίδες» για τους διερχόμενους οδηγούς.

Μεγάλη κατολίσθηση στην ορεινή Ξάνθη μετά την κακοκαιρία

Μεγάλη κατολίσθηση στην ορεινή Ξάνθη μετά την κακοκαιρία

Πηγή: xanthinea.gr




Σε ρυθμούς Καρναβαλιού η Ξάνθη – «Ανάσα» για τουρισμό και εστίαση

Σε ρυθμούς Καρναβαλιού κινείται το τελευταίο διάστημα η Ξάνθη, καθώς έχουν ξεκινήσει οι προετοιμασίες για την επιστροφή των καρναβαλικών εκδηλώσεων μετά την παρατεταμένη περίοδο αποχής λόγω των μέτρων για την πανδημία. 

Η κατασκευή των νέων αρμάτων προχωράει με κανονικούς ρυθμούς, έτσι ώστε τα νέα μαζί με τα παλιά άρματα να είναι όλα έτοιμα για τη μεγάλη καρναβαλική παρέλαση στις 26/02. Παράλληλα, οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι έχουν ξεκινήσει και αυτοί με τη σειρά τους τη διάθεση των στολών για την παρέλαση, με τη ζήτηση να είναι ιδιαίτερα αυξημένη.

Της μεγάλης αποκριάτικης παρέλασης θα προηγηθεί η παιδική παρέλαση, και ήδη έχει πραγματοποιηθεί η κλήρωση για τη σειρά εμφάνισης των αρμάτων.

Τις επόμενες ημέρες πρόκειται να κυκλοφορήσει και επίσημα το πρόγραμμα των φετινών καρναβαλικών εκδηλώσεων, αν και ήδη στην Πάτρα το Σάββατο (22/01) πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης του Καρναβαλιού.

«Ανάσα» για τουρισμό και εστίαση

Το Καρναβάλι της Ξάνθης αναμένεται να προσελκύσει επισκέπτες απ’ όλη την Ελλάδα, αλλά και τουρίστες από γειτονικές χώρες όπως η Βουλγαρία και η Τουρκία.

Αρκετά τουριστικά γραφεία έχουν ανακοινώσει μονοήμερες ή ολιγοήμερες εξορμήσεις στην περιοχή με αφορμή τα Καρναβάλια ενώ η ζήτηση που καταγράφεται ήδη στα ξενοδοχεία της πόλης για το τριήμερο της αποκριάς είναι αυξημένη.

Αντίστοιχα, και τα καταστήματα εστίασης αναμένουν με ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον την επιστροφή των καρναβαλικών εκδηλώσεων, εκτιμώντας πως θα τους δοθεί μια σημαντική οικονομική «ανάσα».

Μετά την αποχή τριών ετών άλλωστε το Καρναβάλι της Ξάνθης αναμένεται να προσελκύσει και εκατοντάδες επισκέπτες από τις γειτονικές πόλεις, οι οποίοι θα μεταβούν στην περιοχή αυθημερόν, διασκεδάζοντας στα καταστήματα της πόλης.

 

Πηγή:xanthinea.gr




Ξάνθη | Οδηγός λεωφορείου θα κατέβαζε ζευγάρι απαιτώντας σεμνότερο ντύσιμο από την κοπέλα (video)

Ένα περίεργο περιστατικό συνέβη σε λεωφορείο στην Ξάνθη (σύμφωνα με ανάρτηση στο twitter του προφίλ@Linagreek ), όταν ο οδηγός του λεωφορείου προσπάθησε να κατεβάσει ζευγάρι νεαρών καθώς η κοπέλα φορούσε ένα «τοπάκι» που… μάλλον δεν ταίριαζε με τα γούστα του οδηγού.

Ο συνοδός της κοπέλας κατέγραψε τη σκηνή με το κινητό του τηλέφωνο, ενώ υπήρξε και ένας έντονος σχετικά διάλογος με τον οδηγό του λεωφορείου, ο οποίος ισχυρίζεται κάποια στιγμή πως «είναι μία απλή σύσταση». Ενώ νωρίτερα είπε «θα σας κατεβάσω από το λεωφορείο»!

 

 

 




Ξάνθη | Διεξαγωγή ΤΑΜΣ «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ 2022» (Βίντεο και φωτογραφίες)

Διεξήχθη στην περιοχή της Ξάνθης η Τακτική Άσκηση Μετά Στρατευμάτων (ΤΑΜΣ) «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ 2022», με σκοπό την πρακτική εφαρμογή των γνώσεων των νέων Ανθυπολοχαγών όλων των Όπλων και Σωμάτων Τάξεως 2021 επί αντικειμένων αμυντικών και επιθετικών επιχειρήσεων υπό ρεαλιστικές συνθήκες, με τη συμμετοχή τμημάτων και μέσων της ΧΧΙ Τεθωρακισμένης Ταξιαρχίας ( ΧΧΙ ΤΘΤ «ΠΙΝΔΟΣ») και της ΧΧV Τεθωρακισμένης Ταξιαρχίας (XXV ΤΘΤ «2ο ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΙΠΠΙΚΟΥ – ΕΦΕΣΟΣ»).

Κατά την άσκηση, η οποία πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Διεύθυνσης Πεζικού (ΔΠΖ) του Γενικού Επιτελείου Στρατού και σχεδιάστηκε και οργανώθηκε από τη Σχολή Πεζικού (ΣΠΖ) σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Σχολές των λοιπών Όπλων και Σωμάτων, εκτελέστηκαν βολές Πυροβολικού, Αρμάτων, Όλμων και Αντιαρματικών ενώ έγινε και χρήση Τεθωρακισμένων Οχημάτων Μεταφοράς Προσωπικού (ΤΟΜΠ), Αρμάτων Μάχης, Αυτοκινούμενων (Α/Κ) Πυροβόλων καθώς και Ελικοπτέρων.

Παράλληλα με την ΤΑΜΣ, οι Ανθυπολοχαγοί εκπαιδεύτηκαν επί του πεδίου σε θέματα Διοικητικής Μέριμνας (ΔΜ), ενώ εκτελέστηκε από την ΧΧΙ Τεθωρακισμένη Ταξιαρχία (ΧΧΙ ΤΘΤ «ΠΙΝΔΟΣ») η ΤΑΜΣ «Το Τακτικό Συγκρότημα Επιλαρχίας Μέσων Αρμάτων κατά την εκτέλεση αντεπίθεσης» καθώς και περισυλλογή βαρέως τεχνικού υλικού.

H άσκηση, την οποία παρακολούθησε ο Διοικητής του Δ΄ Σώματος Στρατού «ΘΡΑΚΗ» Αντιστράτηγος Ιωάννης Τσιόπλος, συνέβαλε στην επαύξηση του επιπέδου της επιχειρησιακής εκπαίδευσης, της μαχητικής ικανότητας και της συναντίληψης των συμμετεχόντων εκπαιδευομένων Ανθυπολοχαγών, προάγοντας ταυτόχρονα τη συνεργασία




Πετρωτά Ξάνθης | Βολές Πυροβολικού:«εκπαιδεύομαι όπως θα πολεμήσω»

Η ετοιμότητα, η αποτελεσματικότητα και το υψηλό ηθικό των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων  επιβεβαιώθηκαν για μία ακόμη φορά κατά την εκτέλεση  εκπαιδευτικών βολών πυροβολικού, που πραγματοποιήθηκαν στο πεδίο βολής Πετρωτών Ξάνθης.

Από 16 έως 18 Μαΐου 2022, στο Πεδίο Βολής Πετρωτών Ξάνθης πραγματοποιήθηκαν  οι εκπαιδευτικές βολές Πυροβολικού Α’ εξαμήνου 2022, με τη συμμετοχή προσωπικού, οπλικών συστημάτων και μέσων Μονάδων Πυροβολικού της 1ης Στρατιάς/EU-OHQ «ΑΧΙΛΛΕΑΣ» και του Δ’ Σώματος Στρατού (Δ΄ ΣΣ «ΘΡΑΚΗ»).

Κατά τη διάρκεια των βολών υλοποιήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες αιτήσεως, συντονισμού και εκπομπής πυρών υποστηρίξεως με σκοπό την επίτευξη της μέγιστης δυνατής συνέργειας των εμπλεκόμενων στις επιχειρήσεις, κάνοντας πράξη την αρχή «εκπαιδεύομαι όπως θα πολεμήσω».

Την τελευταία μέρα των εκπαιδευτικών βολών παρακολούθησαν ο Διοικητής 1ης Στρατιάς/EU-OHQ «ΑΧΙΛΛΕΑΣ» Αντιστράτηγος Άγγελος Χουδελούδης και ο Διοικητής του Δ΄ΣΣ «ΘΡΑΚΗ» Αντιστράτηγος Ιωάννης Τσιόπλος, οι οποίοι διαπίστωσαν το υψηλό επίπεδο επιχειρησιακής εκπαίδευσης του προσωπικού των Μονάδων στην τεχνική και τακτική χρησιμοποίηση των οπλικών συστημάτων κατά την εκτέλεση των βολών.

 

Πηγή:army.gr

 

 

 

 




Ξάνθη | Συνελήφθη αλλοδαπός διακινητής μη νόμιμων μεταναστών με κλεμμένο όχημα

Συνελήφθη  στον οικισμό Αβδήρων Ξάνθης, από αστυνομικούς του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Ξάνθης, ένας αλλοδαπός διακινητής, ο οποίος προωθούσε στο εσωτερικό της χώρας μη νόμιμους μετανάστες.

Αναλυτικότερα, οι αστυνομικοί συνέλαβαν τον δράστη, διότι τον εντόπισαν να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο και να μεταφέρει παράνομα στην ενδοχώρα τρεις (3) μη νόμιμους μετανάστες.

Σημειώνεται ότι ο δράστης ο οποίος στερείται άδειας ικανότητας οδήγησης προηγουμένως δεν συμμορφώθηκε σε σήμα στάσης των αστυνομικών, ενώ όπως προέκυψε για το όχημα που οδηγούσε έχει δηλωθεί κλοπή την 19-5-2022 σε αστυνομική υπηρεσία της Αττικής.

Κατασχέθηκε το παραπάνω όχημα.

Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ξάνθης, ενώ την προανάκριση ενεργεί το Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Ξάνθης.

 




Παρουσία κυβερνητικών στελεχών ξεκινούν οι εργασίες του Επιστημονικού Συνεδρίου των Γεν. Γραμματέων των ΟΤΑ

Οι προσωπικές  κοινωνικές  δεξιότητες για το  ανθρώπινο δυναμικό των ΟΤΑ απασχόλησαν, τις προσυνεδριακές εργασίες του Επιστημονικού Συνεδρίου για αιρετούς, τεχνοκρατες και στελέχη οικονομικής διοίκησης των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Το συνέδριο διοργανώνεται απο την Πανελλήνια Ένωση Γενικών Γραμματέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης «Κλεισθένης», το Δήμος Ξάνθης και το Φορέας Επιμόρφωσης Στελεχών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης International Forum Training & Consulting, στο Δημοτικό Αμφιθέατρο Ξάνθης.

 

Το Συνέδριο πραγματοποιείται  σε μία κρίσιμη για την Τοπική Αυτοδιοίκηση περίοδο και έχει επικεντρώσει το ενδιαφέρον των εργασιών του, στις οργανωτικές και διοικητικές αλλαγές, που έχουν επιφέρει οι θεσμικές αλλαγές του 2019-2021 στην Τοπική Αυτοδιοίκηση της χώρας, στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας και στην προετοιμασία για τους νέους επενδυτικούς και χρηματοδοτικούς ορίζοντες που διανοίγονται δυναμικά.

Επί τέσσερις μέρες η «καρδιά» της Αυτοδιοίκησης θα χτυπάει στην Ξάνθη. Ομιλητές και Συντονιστές αιρετοί και τεχνοκράτες -Δήμαρχοι, Γενικοί Γραμματείς Δήμων & Εκτελεστικοί Γραμματείς Περιφερειών, Αντιδήμαρχοι, Μέλη Δημοτικών Συμβουλίων, Επιστημονικοί και Ειδικοί Σύμβουλοι και Συνεργάτες ΟΤΑ- υπηρεσιακά στελέχη της Αυτοδιοίκησης Α΄ και Β΄ Βαθμού, καθώς και στελέχη Υπουργείων με συναφείς αρμοδιότητες με τους ΟΤΑ, θα αναπτύξουν έναν γόνιμο διάλογο, σχετικά με τις χρηματοπιστωτικές δυνατότητες που διανοίγονται, τις χρηματοδοτικές πηγές που είναι στην διάθεσή τους, όπως και με το νέο πλαίσιο ρυθμίσεων για μετάβαση σε πράσινη οικονομία, ψηφιακό μετασχηματισμό και για την διαρκή επένδυση στις δεξιότητες του ανθρώπινου δυναμικού των ΟΤΑ.

 

Την έναρξη των εργασιών της Ολομέλειας, την Παρασκευή 13 Μαΐου, στις 9 το πρωί, στο Δημοτικό Αμφιθέατρο θα τιμήσουν με την παρουσία τους ο αν. Υπουργός Εσωτερικών για θέματα Τοπικής Αυτοδιοίκησης Στέλιος Πέτσας, ο Ευρωπαίος Επίτροπος Προώθησης του Ευρωπαϊκού Τρόπου Ζωής μας και Αντιπρόεδρος Ευρωπαϊκής Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ένωσης Μαργαρίτης Σχοινάς, η Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, αρμόδια για θέματα Δημογραφικής και Οικογενειακής Πολιτικής και Ισότητας των Φύλων Μαρία Συρεγγέλα, που θα συμμετάσχει διαδικτυακά, η Υφυπουργός Τουρισμού Σοφία Ζαχαράκη, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, αρμόδιος για Θέματα Κρατικής Αρωγής & Αποκατάστασης από Φυσικές Καταστροφές, Δρ Χρήστος Τριαντόπουλος, ο Διπλωματικός Εκπρόσωπος Γραφείου UNICEF στην Ελλάδα Λουτσιάνο Καλεστίνι, μεγάλη αντιπροσωπεία Γενικών Γραμματέων οκτώ υπουργείων με συναφείς αρμοδιότητες με τους ΟΤΑ, καθώς και φορέων της Αυτοδιοίκησης.

 




Επιστημονικό συνέδριο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση στην Ξάνθη

Ο «Επενδυτικός – Αναπτυξιακός Προγραμματισμός & Διοίκηση Οικονομικών Αξιών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση», περιλαμβάνεται στην 3η Ετήσια Συνάντηση Προϊσταμένων Οικονομικών Υπηρεσιών ΟΤΑ – Δίκτυο Ξενοφών, που θα πραγματοποιηθεί από την Πέμπτη, 12 έως την Κυριακή 15 Μαΐου η στην Ξάνθη.

Η διοργάνωση αναμενεται να προσφέρει σημαντικές γνώσεις σε όλους τους τομείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στους αιρετούς, τους τεχνοκράτες, τα στελέχη των ΟΤΑ, αλλά και τους εκπροσώπους των κοινωνικών φορέων. Μέσα από την ενημέρωση γίνεται δυνατή η βελτίωση της οργάνωσης των υπηρεσιών των δήμων, διαδικασία, η οποία, όπως είπε, θα αποτυπωθεί με θετικό πρόσημο στις τοπικές κοινωνίες.

Πρόκειται για μια διοργάνωση «υψηλού επιπέδου», η οποία θα προσελκύσει περισσότερους από 700 συνέδρους, 180 0μιλητές και 80 συντελεστές. Η σημασία της ενημέρωσης και της εμβάθυνσης της πληροφορίας για τους αιρετούς και τα στελέχη των ΟΤΑ -βασικά χαρακτηριστικά του συνεδρίου όπως τόνισε, αλλά και στα οικονομικά οφέλη για την τοπική κοινωνία.

Οι διαδικασίες για μετάβαση σε μια περισσότερο περιβαλλοντική – Πράσινη Οικονομία, η ανάγκη για εισαγωγή καινοτομίας και Ψηφιακό Μετασχηματισμό, όπως και η επένδυση σε ανάπτυξη Νέων Δεξιοτήτων & η ενίσχυση των ήδη υφιστάμενων στο ανθρώπινο δυναμικό των ΟΤΑ προβάλλουν ως κομβικές προτεραιότητες – αναγκαιότητες αρχικά μέχρι το 2023 και καταλυτικά για την περίοδο 2024-2028 στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.

 




Ξάνθη|«Πόλις ονείρων Μουσικών Σχολείων»

Μαθητές από 24 μουσικα σχολεία της Ελλάδας και ένα της Ρουμανίας θα γεμίσουν μουσικά την πλατεία της Ξάνθης στο πλαίσιο του Φεστιβάλ «Ξάνθη Πόλις Ονείρων Μουσικών Σχολείων» που επανέρχεται φέτος μετά από μία διακοπή δύο ετων λόγω πανδημίας. Το φεστιβάλ θα ολοκληρωθεί στις 7 Μαίου 2022.

 

 




Ξάνθη | «Βούλιαξε» η Κεντρική Πλατεία για τη σύναξη των Επιταφίων

Στην Κεντρική Πλατεία της Ξάνθης συγκεντρώθηκαν το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής οι Επιτάφιοι από τις ενορίες της πόλης, ακολουθώντας το έθιμο της περιφοράς και παρουσία πιστών από την περιοχή. 

Μετά από 2 χρόνια «απουσίας», λόγω των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία, η σύναξη των Επιταφίων πραγματοποιήθηκε κανονικά στο κέντρο της πόλης, με αποτέλεσμα χιλιάδες πιστοί να δώσουν το παρών, ακολουθώντας τις περιφορές και κρατώντας κεράκια και λαμπάδες.

Μέσα σε κλίμα απόλυτης κατάνυξης και ευλάβειας, οι Επιτάφιοι έφτασαν στο κέντρο της Ξάνθης συνοδεία της μπάντας του Δ’ Σώματος Στρατού, όπως είθισται.

Μητροπολίτης: «Μετά τον Σταυρό έρχεται η Ανάσταση»

Απευθυνόμενος προς τους χιλιάδες πιστούς που συγκεντρώθηκαν στην Κεντρική Πλατεία ο Μητροπολίτης Ξάνθης αναφέρθηκε στα βαθύτερα μηνύματα του Πάσχα ενώ συνέκρινε την πανδημία του κορονοϊού με μία παρατεταμένη «Μεγάλη Παρασκευή» και τόνισε πως μετά τον Σταυρό έρχεται πάντα η Ανάσταση.

«Μεγάλη Παρασκευή σήμερα. Στον Γολγοθά δόθηκε η μεγαλύτερη μάχη ανάμεσα στο μίσος και στην αγάπη. Στο σκοτάδι και στο φως. Στην αδικία και στη δικαιοσύνη. Και θριάμβευσε η αγάπη, το φως, και θριάμβευσε η δικαιοσύνη. Οι άνθρωποι καταδικάσαμε τον Θεό σε σταυρικό θάνατο και εκείνος μας χάρισε την αθανασία» τόνισε μεταξύ άλλων ο Μητροπολίτης Ξάνθης και πρόσθεσε πως «δεν ήταν μόνο το συνέδριο των γραμματέων και των Φαρισαίων οι εχθροί του Θεού. Υπήρξαν δια μέσου των αιώνων και υπάρχουν και σήμερα και άλλοι. Σήμερα τον σταυρώνουμε όταν σκοτώνουμε οράματα και ιδανικά, και σήμερα τον σταυρώνουμε όταν σκοτώνουμε τον άμαχο πληθυσμό, και σήμερα τον σταυρώνουμε όταν καταστρέφουμε πόλεις και περιουσίες, όταν δημιουργούμε ορφανά και προσφυγιές». 

Μάλιστα ο Μητροπολίτης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στον βαθύτερο συμβολισμό της Μεγάλης Παρασκευής.

«Ο λαός μας ξέρει τι σημαίνει Μεγάλη Παρασκευή, γιατί πέρασε πολλές Μεγάλες Παρασκευές που κράτησαν αιώνες. Για εμάς στη Βόρεια Ελλάδα μία Μεγάλη Παρασκευή κράτησε 500 και πλέον χρόνια. Όμως ο λαός μας στάθηκε όρθιος γιατί πίστευε ότι τον Σταυρό πάντα τον διαδέχεται η Ανάσταση. Περάσαμε άλλη μία μεγάλη Παρασκευή, όλος ο πλανήτης, με την πανδημία. Αυτή τη Μεγάλη Παρασκευή τη διαδέχεται η Ανάσταση. Να δοξάζουμε τον Χριστό που φέτος όλες οι ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας έγιναν όπως ξέραμε πάντα» τόνισε χαρακτηριστικά.

 

«Βούλιαξε» η Ξάνθη για τη σύναξη των Επιταφίων στην Κεντρική Πλατεία

Πηγη: xanthinea.gr




Απέσπασαν συνολικά 55.430 € απο λογαριασμούς σε Καβάλα, Θάσο και Ξάνθη!

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες των αστυνομικών Αρχών για τον εντοπισμό και την σύλληψη άγνωστων μέχρι στιγμής δραστών, οι οποίοι εξαπάτησαν σε τρεις διαφορετικές περιπτώσεις, τέσσερις ημεδαπούς στην Καβάλα, την Ξάνθη και τη Θάσο.

Αναλυτικότερα, στην πρώτη περίπτωση, την 15-4-2022 το μεσημέρι στην Καβάλα, άγνωστος δράστης επικοινώνησε τηλεφωνικά με δύο ημεδαπούς ιδιοκτήτες επιχείρησης προσποιούμενος τον πελάτη και με το πρόσχημα αγοράς προϊόντων, κατάφερε με διάφορα τεχνάσματα να αποσπάσει τους τραπεζικούς τους κωδικούς και να μεταφέρει από τον τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας, το χρηματικό ποσό των 45.330 ευρώ.

Στη δεύτερη περίπτωση, την 19-4-2022 το μεσημέρι σε οικισμό της Ξάνθης, άγνωστη δράστιδα επικοινώνησε τηλεφωνικά με ημεδαπό παθόντα, με το πρόσχημα υποτιθέμενης αγοράς παιδικών ειδών που είχε αναρτήσει η σύζυγό του για πώληση σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Κατά την επικοινωνία τους, εστάλη στο κινητό τηλέφωνο του παθόντα μήνυμα που εμφανιζόταν ως αποστολέας τράπεζα, το οποίο εμπεριείχε σύνδεσμο (link) και η δράστιδα τον παρέπεμπε να τον ακολουθήσει προκειμένου να του καταβάλει το χρηματικό ποσό για την παραπάνω αγορά.

Ακολούθως ο παθών μεταφέρθηκε στον παραπάνω σύνδεσμο, όπου πληκτρολόγησε τους προσωπικούς τραπεζικούς του κωδικούς, χρησιμοποιώντας παράλληλα κωδικούς σε ηλεκτρονική εφαρμογή του κινητού του τηλεφώνου, με αποτέλεσμα η δράστιδα να αποκτήσει πρόσβαση στον τραπεζικό του λογαριασμό και να του αποσπάσει το χρηματικό ποσό των 5.000 ευρώ.

Στην τρίτη περίπτωση, την 19-4-2022 το μεσημέρι στη Θάσο, ημεδαπός παθόντας κατόπιν αναζήτησης ηλεκτρονικής υπηρεσίας τράπεζας σε μηχανή αναζήτησης ιστοσελίδων του διαδικτύου, μεταφέρθηκε μέσω συνδέσμου σε ιστοσελίδα που προσομοίαζε με αυτή της τράπεζας και στην οποία πληκτρολόγησε τους προσωπικούς τραπεζικούς του κωδικούς, με αποτέλεσμα άγνωστοι δράστες να αποκτήσουν πρόσβαση σε τραπεζικό του λογαριασμό και να αφαιρέσουν το χρηματικό ποσό των 5.100 ευρώ.

Την προανάκριση και τις έρευνες διενεργούν αντίστοιχα τα Τμήματα Ασφάλειας Καβάλας και Ξάνθης και το Αστυνομικό Τμήμα Θάσου.

Με αφορμή τα παραπάνω περιστατικά, κρίνεται σκόπιμο να δημοσιοποιηθούν οι παρακάτω χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης των πολιτών:

• Δεν συμπληρώνουμε ποτέ στοιχεία πρόσβασης τραπεζικών λογαριασμών σε φόρμες που αποστέλλονται από άγνωστες ηλεκτρονικές διευθύνσεις ή μηνύματα ή μέσω υπερσυνδέσμων (links).
• Για πρόσβαση σε ιστοσελίδα τράπεζάς να πληκτρολογείτε τη διεύθυνση στον browser και να μην πραγματοποιείτε είσοδος μέσω υπερσυνδέσμων.
• Δεν δίνουμε ΠΟΤΕ και σε ΚΑΝΕΝΑΝ τους μυστικούς κωδικούς της τραπεζικής μας κάρτας.
• Καμία τράπεζα ή οργανισμός δεν ζητά τους μυστικούς κωδικούς της τραπεζικής μας κάρτας.
• Να είστε καχύποπτοι όταν σας ζητούνται προσωπικές πληροφορίες μέσω μεμονωμένων e-mail ή sms.

Πληροφορίες και συμβουλές για περιστατικά ηλεκτρονικών απατών υπάρχουν στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ( www.cyberalert.gr )

 




Συνελήφθησαν 3 διακινητές οι οποίοι προωθούσαν στο εσωτερικό της χώρας, σε Μουσθένη, Κομοτήνη και Έβρο

Συνελήφθησαν χθες και σήμερα (15 και 16-4-2022), σε περιοχές της Ξάνθης, της Καβάλας και του Έβρου, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Ξάνθης, Καβάλας και Ορεστιάδας, τρεις (3) αλλοδαποί διακινητές, οι οποίοι προωθούσαν στο εσωτερικό της χώρας, σε τρεις διαφορετικές περιπτώσεις, μη νόμιμους μετανάστες.

Αναλυτικότερα, στην πρώτη περίπτωση, χτες το πρωί, στην Εθνική Οδό Κομοτηνής – Ξάνθης, αστυνομικοί του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Ξάνθης συνέλαβαν τον έναν διακινητή, διότι τον εντόπισαν να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο και να μεταφέρει παράνομα στην ενδοχώρα έξι (6) μη νόμιμους μετανάστες.

Σημειώνεται ότι ο δράστης δεν συμμορφώθηκε αρχικά σε σήμα στάσης των αστυνομικών και συνέχισε την πορεία του αυξάνοντας ταχύτητα, ενώ στη συνέχεια ακινητοποίησε το όχημα και τράπηκε σε φυγή, πλην όμως εντοπίσθηκε και συνελήφθη.

Όπως προέκυψε για το όχημα μεταφοράς των μη νόμιμων μεταναστών έχει δηλωθεί κλοπή την 12-4-2022 σε αστυνομική υπηρεσία της Θεσσαλονίκης.

Στη δεύτερη περίπτωση, χτες το απόγευμα, σε αγροτική οδό πλησίον του οικισμού Μουσθένης Καβάλας, αστυνομικοί του Τμήματος Διαχείρισης Μετανάστευσης Καβάλας συνέλαβαν τον δεύτερο διακινητή, διότι οδηγώντας Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο μετέφερε παράνομα στην ενδοχώρα τρεις (3) μη νόμιμους μετανάστες.

Σημειώνεται ότι ο δράστης προηγουμένως δεν συμμορφώθηκε σε σήμα στάσης των αστυνομικών στο ύψος του οικισμού Εξοχής Καβάλας και συνέχισε την πορεία του αυξάνοντας ταχύτητα και οδηγώντας επικίνδυνα, ενώ στη συνέχεια ακινητοποίησε το όχημα και επιχείρησε να διαφύγει πεζός, χωρίς όμως να τα καταφέρει.

Όπως διαπιστώθηκε το όχημα έφερε πλαστές πινακίδες κυκλοφορίας.

Στην τρίτη περίπτωση, σήμερα το πρωί, στην παρέβρια περιοχή Κισσαρίου Διδυμοτείχου, αστυνομικοί της Ειδικής Επιχειρησιακής Ομάδας Επέμβασης της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ορεστιάδας σε συνεργασία με αστυνομικούς του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Διδυμοτείχου συνέλαβαν τον τρίτο διακινητή, διότι τον εντόπισαν να μεταφέρει παράνομα από την Τουρκία στην Ελλάδα, διασχίζοντας τον ποταμό Έβρο με πλαστική βάρκα, τέσσερις (4) μη νόμιμους μετανάστες.

Επισημαίνεται ότι και οι δύο οδηγοί – διακινητές στερούνται άδεια ικανότητας οδήγησης.

Κατασχέθηκαν δύο (2) Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα, μία (1) πλαστική βάρκα, ένα ζεύγος πλαστών πινακίδων κυκλοφορίας και χρηματικά ποσά.

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, ενώ την προανάκριση για τις τρείς υποθέσεις ενεργούν τα Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης Ξάνθης και Διδυμοτείχου και το Τμήμα Διαχείρισης Μετανάστευσης Καβάλας.

 

 




Αποχώρησε απο το Ιφτάρ στη Λευκόπετρα ο βουλευτής Ξάνθης του ΚΙΝΑΛ Μπουρχάν Μπαρά όταν αναρτήθηκε η Τουρκική σημαία

Το τουρκικό υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε ότι μέχρι τις 21 Απριλίου το Τσεσμέ θα αποπλεύσει για να κάνει έρευνες , χωρίς να προσδιορίζει την περιοχή που θα πλεύσει. Την ίδια ώρα τα tourkikanea.gr φέρνουν στη δημοσιότητα όσα γίνονται στη Θράκη από το τουρκικό προξενείο, όχι απλά με την ανοχή αλλά και τη συμμετοχή βουλευτών του ελληνικού κοινοβουλίου!

Γράφουν:

Η ανάρτηση του τουρκικού προξενείου Κομοτηνής λέει : «Μετείχαμε στο ιφτάρ που οργάνωσε στο χωριό Λευκόπετρα η μουφτεία Ξάνθης. Στην εκδήλωση αυτή που τελέστηκε με μεγάλη συμμετοχή, συναντήθηκαν με τους ομογενείς μας ο κύριος Οκτάι Γιλμάζ-δήμαρχος του Γιλντιρίμ και ο βουλευτής Προύσας κύριος Οσμάν Μεστέν».

Είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε σε εκδήλωση ΕΓΧΩΡΙΟΥ φορέα ανηρτημένη μια ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ…

Κάτω ακριβώς από την σημαία διακρίνεται ο βουλευτής ΚΙΝΑΛ Μπουρχάν Μπαράν. Όρθιος είναι ο ψευδομουφτής Κομοτηνής Ιμπραήμ Σερίφ. Τέρμα δεξιά ο πρόξενος Ομέρογλου και δίπλα του ο ψευδομουφτής Ξάνθης Μέτε.

Η απάντηση του βουλευτή Ξάνθης του ΚΙΝΑΛ Μπουρχάν Μπαρά

Στο πλαίσιο της θρησκευτικής μουσουλμανικής εορτής του Ραμαζανιού παραβρέθηκα χθες έπειτα από πρόσκληση στο Ιφτάρ, στο δείπνο που παραδοσιακά παρατίθεται.

Η πρόσκληση ήταν από τον Δήμο Γιλντιρίμ Προύσας και κατά τη διάρκεια του δείπνου όπως αποτυπώνεται και από την φωτογραφία, την οποία παραθέτω, δεν υπάρχει καμία σημαία της γείτονος χώρας.

Αυτό συνέβη ξαφνικά, όπως με ενημέρωσαν εκ των υστέρων οι συνεργάτες του πολιτικού μου γραφείου στην Ξάνθη που ήταν παρόντες, κατά τη λήξη της προσευχής χωρίς καμία ενημέρωσή μου για μια τέτοιου είδους ενέργεια. Μετά το συμβάν μάλιστα αποχώρησα.

Η πορεία μου ως Βουλευτής του Ελληνικού Κοινοβουλίου έως τώρα έχει αποδείξει ότι καταβάλω τα μέγιστα στο να είμαι αρωγός της αρμονίας και της ειρηνικής συνύπαρξής μας στην Ξάνθη.

Δεν θα επιτρέψω προβοκατόρικες ενέργειες που ως στόχο έχουν μόνο να πλήξουν το κύρος και την πολιτική μου σταδιοδρομία υπό το πρίσμα του δόλου και της ρατσιστικής προκατάληψης εναντίον εμού και του κόμματος το οποίο εκπροσωπώ.

 




Επίσκεψη πραγματοποίησε ο Μητροπολίτης Ξάνθης και Περιθεωρίου στο νέο Μουφτή Ξάνθης

Ανταποδοτική Εθιμοτυπική Επίσκεψη πραγματοποίησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ξάνθης και Περιθεωρίου κ.κ. Παντελεήμονας στο νέο Τοποτηρητή Μουφτή Ξάνθης Σοφολογιότατο Νεζντέν Χεμσερή.
Σε ιδιαίτερα εγκάρδιο κλίμα, αντάλλαξαν σκέψεις και απόψεις για τη συνεργασία, την εδραιωμένη ειρηνική συμβίωση Χριστιανών και Μουσουλμάνων και την ευημερία της περιοχής μας.




Ξάνθη | Παραδόθηκε η παιδική χαρά με χορηγία της ΔΕΔΑ

Παρουσία του Δημάρχου Ξάνθης Μανώλη Τσέπελη και του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΔΕΔΑ Μάριο Τσάκα, παραδόθηκε και επισήμως σήμερα, στις 12 το
μεσημέρι, η παιδική χαρά της κεντρικής πλατείας στους λιλιπούτειους δημότες μας. Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν τα μέλη της διοίκησης, η Γενική Γραμματέας του Δήμου, πρόεδροι των δημοτικών επιχειρήσεων και δημοτικοί σύμβουλοι.

Πρόκειται για μια ανακατασκευή, η οποία πραγματοποιήθηκε με χορηγία της Δημόσιας Επιχείρησης Δικτύων Διανομής Αερίων, στο πλαίσιο του Προγράμματος
Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, που υλοποιεί. Ο χώρος που από την αρχή υποδέχεται δεκάδες παιδιών με τους γονείς τους, γέμισε από τους μαθητές του 10ου δημοτικού σχολείου Ξάνθης που κυριολεκτικά πολιόρκησαν τις άρτιες και σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές, κατασκευές, παίζοντας και γελώντας.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος δήλωσε ιδιαίτερα ικανοποιημένος που ένα έργο της ΔΕΔΑ έκανε τόσα πολλά πρόσωπα να χαμογελούν και υπογράμμισε πως από τις αρχές του Φθινοπώρου το βασικό σχέδιο της Επιχείρησης -η εγκατάσταση και η διανομή φυσικού αερίου στην Ξάνθη- θα δημιουργήσει περισσότερα χαμόγελα στους πολίτες, οι οποίοι, ευχήθηκε, θα απολαύσουν φτηνή κι ασφαλή ενέργεια. Παράλληλα, επισήμανε την αγαστή συνεργασία που η εταιρεία έχει με τον Δήμο
Ξάνθης ιδιαίτερα, αλλά και με τους υπόλοιπους δήμους της περιοχής και την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.




ΣΟΚ στην ορεινή Ξάνθη | Αυτοπυροβολήθηκε με καραμπίνα.

Λίγες μέρες μετά το θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα με θύμα τον Αλέξανδρο Τσάκο στη Ξάνθη  έρχεται ακόμη μια λυπηρή είδηση για την περιοχή  αφού ένας 38χρονος εντοπίστηκε νεκρός στην ορεινή Ξάνθη και συγκεκριμένα στoν οικισμό Τέμενος Σατρών του Δήμου Μύκης. Ο 38χρονος εντοπίστηκε χωρίς τις αισθήσεις του το πρωί της Τετάρτης από τους συγγενείς του αφού πριν λίγη ώρα είχε βάλει τέλος στη ζωή του με καραμπίνα για άγνωστους ακόμα λόγους.

Πηγη: xanhidaily

 




Κατασχέθηκαν μεγάλες λαθραίες ποσότητες καπνικών προϊόντων και κάνναβης

Συνελήφθη σε οικισμό της Ξάνθης, στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καπνικών
προϊόντων, από αστυνομικούς της Ομάδας Δημόσιας Ασφάλειας του Τμήματος Ασφάλειας Ξάνθης, ένας ημεδαπός σε βάρος του οποίου σχηματίσθηκε
δικογραφία για παράβαση του νόμου περί εθνικού τελωνειακού κώδικα και κατοχή ναρκωτικών.

Ειδικότερα, οι αστυνομικοί πραγματοποίησαν έρευνα στην οικία, σε αποθήκη και σε όχημα που χρησιμοποιούσε ο δράστης ως αποθηκευτικό χώρο, όπου εντόπισαν και κατέσχεσαν:

• 8.545 συσκευασίες με καπνό, συνολικού βάρους 427 κιλών και 250
γραμμαρίων και 58 συσκευασίες με αρωματικό καπνό, συνολικού βάρους 58
κιλών, για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί στο δημόσιο οι ανάλογοι φόροι και
δασμοί

• 500 πακέτα τσιγάρων, για τα οποία δεν έχουν καταβληθεί στο δημόσιο οι
ανάλογοι φόροι και δασμοί

• 1 συσκευασία με μικροποσότητα ακατέργαστης κάνναβης

Κατασχέθηκε επίσης το όχημα που χρησιμοποιούσε ο δράστης.
Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Ξάνθης, ενώ την
προανάκριση ενεργεί το Τμήμα Ασφάλειας Ξάνθης.




Με τον Δήμαρχο Ξάνθης συναντήθηκε «Ο ΛΕΠΕΝΙΩΤΗΣ»

Συνάντηση με το ανανεωμένο Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Σαρακατσάνων Ξάνθης «Ο ΛΕΠΕΝΙΩΤΗΣ» είχε στο γραφείο του ο Δήμαρχος Ξάνθης, Μανώλης Τσέπελης. Ο πρόεδρός του Γιώργος Μπίκος και οι κυρίες Χρυσούλα Μπέλου, Αντιπρόεδρος, Κωνσταντίνα Καλτσά, Γενική Γραμματέας, Χρυσούλα Μπαμπαλή, Ταμίας και τα μέλη Βασιλική Βουλγαρίδου, Γιάννα Τσιλιγγίρη, Αναστασία Γούλα είχαν μια εγκάρδια συζήτηση με τον Δήμαρχο, για ζητήματα που αφορούν στον Σύλλογο, αλλά και σε θέματα Πολιτισμού γενικότερα, στον Δήμο Ξάνθης.

Ο κ. Τσέπελης αναπτύσσοντας τη στρατηγική του Δήμου σε αυτό το πεδίο επισήμανε την ανάγκη μιας δομής, η οποία, θα αποτελεί ουσιαστικά μια Ενιαία και
Πολυθεματική Έκθεση της Λαογραφικής και Κοινωνικής Παράδοσης της πόλης μας, στην οποία θα συμμετέχουν όλοι οι Σύλλογοι που, σε πολιτιστικό, λαογραφικό, και κοινωνικό επίπεδο εκφράζουν το παρελθόν, το παρόν, αλλά και το μέλλον της Ξάνθης.

Η συγκεκριμένη πρόταση, η οποία έτυχε ζωηρής ανταπόκρισης από τα μέλη του ΔΣ, έχει ως στόχο, όπως υπογράμμισε ο Δήμαρχος να αποδώσει την Πολιτιστική μας Κληρονομιά, στο σύνολό της και να αποτελέσει έναν πόλο έλξης για τους επισκέπτες, αλλά και τους ίδιους τους κατοίκους της περιοχής μας, όλο τον χρόνο.




Κρυμμένοι Θησαυροί | Καρναβάλι Ξάνθης – Θρακικές Λαογραφικές Εορτές

Δείτε την Τρίτη στις 22:00 στην εκπομπή «ΚΡΥΜΜΕΝΟΙ ΘΗΣΑΥΡΟΙ»

Η αγαπημένη σειρά ωριαίων εκπομπών «Κρυμμένοι Θησαυροί» παραγωγής του ENAchannel με την Δημοσιογράφο Χριστίνα Νεφραίμ πραγματοποίησε τηλεοπτικά γυρίσματα στην Ξάνθη, την θρακική πόλη στη γειτονιά των Βαλκανίων με ένα θεσμό με τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, αυτού του Ξανθιώτικου Καρναβαλιού – Θρακικών Λαογραφικών Εορτών που ξεκίνησε το 1966. Γεννημένος σε μια εποχή αστικοποίησης και εκβιομηχάνισης, έχει διαγράψει μια πορεία πενηντα έξι χρόνων, που πέρασε
ποικίλες φάσεις εξέλιξης και μετάλλαξης. Αν και το Ξανθιώτικο Καρναβάλι έχει να επιδείξει μια σειρά εκδηλώσεων γύρω από τη μουσική, το χορό και το θέατρο, εκθέσεις με εικαστικό ή άλλο περιεχόμενο, η Ξάνθη κατάφερε στα δυο δύσκολα χρόνια της πανδημίας να διατηρήσει μια πολύ σημαντική θέση στο πολιτιστικό γίγνεσθαι.

Στέγη πολιτισμού Δήμου Ξάνθης

Πρώτος σταθμός της εκπομπής, η στέγη πολιτισμού Δήμου Ξάνθης. Οι Θρακικές Λαογραφικές Εορτές – Ξανθιώτικο Καρναβάλι έχουν ήδη μία ιστορία 55 χρόνων, στη διάρκεια της οποίας προσφέρουν αδιάκοπα σε κατοίκους και επισκέπτες της όμορφης Ξάνθης μοναδικές στιγμές διασκέδασης,
ψυχαγωγίας και πολιτισμού. Στα μέσα της δεκαετίας του 1960 ορισμένοι Ξανθιώτες με φαντασία, διάθεση και τόλμη προώθησαν την ιδέα των λαϊκών γιορτών κατά την περίοδο της Αποκριάς. Έτσι, το 1966 για πρώτη φορά οργανώθηκαν στη Ξάνθη οι Αποκριάτικες Θρακικές Γιορτές.

Λύκειο Ελληνίδων Ξάνθης

Το Λύκειο των Ελληνίδων Ξάνθης είναι παράρτημα του Λυκείου των Ελληνίδων Αθηνών και ιδρύθηκε το 1976. Μέχρι και σήμερα επιδεικνύει αξιόλογο πολιτιστικό έργο στην ακριτική Ξάνθη, έργο που στηρίζεται στον εθελοντισμό και την προσφορά. Θεωρείται θεματοφύλακας της παράδοσης με ανελλιπή παρουσία στα πολιτιστικά δρώμενα, όχι μόνο της Ξάνθης και της Θράκης, αλλά και όλης της Ελλάδας σε Ευρώπη και Αμερική.

Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης

Ο Σύλλογος των Φίλων του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης αποτελεί μια μεγάλη παρέα ανθρώπων που αγαπούν την τέχνη και τον πολιτισμό σε όλες τους τις εκφάνσεις. Ως σκοπό έχει την υποστήριξη και προβολή του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης και των πολυσχιδών δράσεών του. Από την ίδρυσή του (1998) έως σήμερα, στηρίζει με την ενεργή και εθελοντική συμμετοχή των μελών του, την εκπαιδευτική και πολιτιστική δράση του Ιδρύματος. Στόχος των δράσεων είναι η προαγωγή της πολιτισμικής μνήμης, η δημιουργική έκφραση της φαντασίας, η διάδοση των τοπικών παραδόσεων και του πολιτισμού σε όλη την Θράκη, η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και η δημιουργία πολιτισμικού κεφαλαίου. Το Ίδρυμα, παρά την δυσμενή οικονομική συγκυρία των τελευταίων ετών, συνεχίζει τις δράσεις του, αποτελώντας σημείο αναφοράς για τον πολιτισμό και την παράδοση στην πόλη της Ξάνθης, αλλά και της Θράκης ευρύτερα.

Λαογραφικό και Ιστορικό Μουσείο Ξάνθης (ΦΕΞ)

Η Φιλοπρόοδη Ένωση Ξάνθης ιδρύθηκε το 1952 και έκτοτε εξακολουθεί να διαδραματίζει έναν πολύ σημαντικό ρόλο ως φορέας ανάπτυξης της ποιότητας ζωής στην ευρύτερη περιοχή. Μέχρι σήμερα διαχειρίζεται ένα αξιόλογο κεφάλαιο πολιτιστικού αποθέματος, στους τομείς της παραδοσιακής και της σύγχρονης δημιουργίας καθώς και σε τομείς όπως η τέχνη και η εκπαίδευση. Δραστηριοποιείται στην Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, μια περιοχή που συγκροτείται από πολλές διαφορετικές, θρησκευτικές, κοινωνικές και φυλετικές ομάδες που συνυπάρχουν αρμονικά στον τόπο από τον περασμένο αιώνα.

Οι Καρναβαλικοί εορτασμοί στην Παλιά πόλη

Κλείνοντας, η εκπομπή θα συνομιλήσει με τους κύριους συντελεστές του Καρναβαλιού που δεν είναι άλλοι από τους αυτόνομους συλλόγους που έχουν ιδρυθεί από παρέες με μεράκι για δουλεία χωρίς να έχουν κάποια επιδότηση από κάποιο δημόσιο όργανο. Είναι αυτοί που όλα αυτά τα χρόνια έχουν καταφέρει το ακατόρθωτο, να κάνουν την Ξάνθη το επίκεντρο των καρναβαλικών παρελάσεων στην χώρα μας.

Παρακολουθήστε την εκπομπή σε επανάληψη το Σάββατο 12 Μαρτίου 2022 στις 19:30
Όλα τα επεισόδια της εκπομπής είναι διαθέσιμα στο youtube/ Enachannel Grecce / Κρυμμένοι Θησαυροί




Κρυμμένοι Θησαυροί | Θρακικές Λαογραφικές Εορτές Ξάνθης

Η αγαπημένη σειρά ωριαίων εκπομπών «Κρυμμένοι Θησαυροί» παραγωγής του ENAchannel με την Δημοσιογράφο Χριστίνα Νεφραίμ πραγματοποίησε τηλεοπτικά γυρίσματα στην Ξάνθη, την θρακική πόλη στη γειτονιά των Βαλκανίων με ένα θεσμό με τη μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, αυτού του Ξανθιώτικου Καρναβαλιού – Θρακικών Λαογραφικών Εορτών που ξεκίνησε το 1966. Γεννημένος σε μια εποχή αστικοποίησης και εκβιομηχάνισης, έχει διαγράψει μια πορεία πενηντα έξι χρόνων, που πέρασε ποικίλες φάσεις εξέλιξης και μετάλλαξης. Αν και το Ξανθιώτικο Καρναβάλι έχει να επιδείξει μια σειρά εκδηλώσεων γύρω από τη μουσική, το χορό και το θέατρο, εκθέσεις με εικαστικό ή άλλο περιεχόμενο, η Ξάνθη κατάφερε στα δυο δύσκολα χρόνια της πανδημίας να διατηρήσει μια πολύ σημαντική θέση στο πολιτιστικό γίγνεσθαι.

Στέγη Πολιτισμού Δήμου Ξάνθης

Πρώτος σταθμός της εκπομπής, η στέγη πολιτισμού Δήμου Ξάνθης. Οι Θρακικές Λαογραφικές Εορτές – Ξανθιώτικο Καρναβάλι έχουν ήδη μία ιστορία 55 χρόνων, στη διάρκεια της οποίας προσφέρουν αδιάκοπα σε κατοίκους και επισκέπτες της όμορφης Ξάνθης μοναδικές στιγμές διασκέδασης, ψυχαγωγίας και πολιτισμού. Στα μέσα της δεκαετίας του 1960 ορισμένοι Ξανθιώτες με φαντασία, διάθεση και τόλμη προώθησαν την ιδέα των λαϊκών γιορτών κατά την περίοδο της Αποκριάς. Έτσι, το 1966 για πρώτη φορά οργανώθηκαν στη Ξάνθη οι Αποκριάτικες Θρακικές Γιορτές.

Λύκειο Ελληνίδων Ξάνθης  

Το Λύκειο των Ελληνίδων Ξάνθης είναι παράρτημα του Λυκείου των Ελληνίδων Αθηνών και ιδρύθηκε το 1976. Μέχρι και σήμερα επιδεικνύει αξιόλογο πολιτιστικό έργο στην ακριτική Ξάνθη, έργο που στηρίζεται στον εθελοντισμό και την προσφορά. Θεωρείται θεματοφύλακας της παράδοσης με ανελλιπή παρουσία στα πολιτιστικά δρώμενα, όχι μόνο της Ξάνθης και της Θράκης, αλλά και όλης της Ελλάδας σε Ευρώπη και Αμερική.

Ίδρυμα Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης

Ο Σύλλογος των Φίλων του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης αποτελεί μια μεγάλη παρέα ανθρώπων που αγαπούν την τέχνη και τον πολιτισμό σε όλες τους τις εκφάνσεις.  Ως σκοπό έχει την υποστήριξη και προβολή του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης και Παράδοσης και των πολυσχιδών δράσεών του. Από την ίδρυσή του (1998) έως σήμερα, στηρίζει με την ενεργή και εθελοντική συμμετοχή των μελών του, την εκπαιδευτική και πολιτιστική δράση του Ιδρύματος.

Στόχος των δράσεων είναι η προαγωγή της πολιτισμικής μνήμης, η δημιουργική έκφραση της φαντασίας, η διάδοση των τοπικών  παραδόσεων και του πολιτισμού σε όλη την Θράκη, η ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και η δημιουργία πολιτισμικού κεφαλαίου. Το Ίδρυμα, παρά την δυσμενή οικονομική συγκυρία των τελευταίων ετών, συνεχίζει τις δράσεις του, αποτελώντας σημείο αναφοράς για τον πολιτισμό και την παράδοση στην πόλη της Ξάνθης, αλλά  και της Θράκης ευρύτερα.

Λαογραφικό και Ιστορικό Μουσείο Ξάνθης (ΦΕΞ)

Η Φιλοπρόοδη Ένωση Ξάνθης ιδρύθηκε το 1952 και έκτοτε εξακολουθεί να διαδραματίζει έναν πολύ σημαντικό ρόλο ως φορέας ανάπτυξης της ποιότητας ζωής στην ευρύτερη περιοχή. Μέχρι σήμερα διαχειρίζεται ένα αξιόλογο κεφάλαιο πολιτιστικού αποθέματος, στους τομείς της παραδοσιακής και της σύγχρονης δημιουργίας καθώς και σε τομείς όπως η τέχνη και η εκπαίδευση. Δραστηριοποιείται στην Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη, μια περιοχή που συγκροτείται από πολλές διαφορετικές, θρησκευτικές, κοινωνικές και φυλετικές ομάδες που συνυπάρχουν αρμονικά στον τόπο από τον περασμένο αιώνα.

Οι Καρναβαλικοί εορτασμοί στην Παλιά πόλη

Κλείνοντας, η εκπομπή θα συνομιλήσει με τους κύριους συντελεστές του Καρναβαλιού που δεν είναι άλλοι από τους αυτόνομους συλλόγους που έχουν ιδρυθεί από παρέες με μεράκι για δουλεία χωρίς να έχουν κάποια επιδότηση από κάποιο δημόσιο όργανο. Είναι αυτοί που όλα αυτά τα χρόνια έχουν καταφέρει το ακατόρθωτο, να κάνουν την Ξάνθη το επίκεντρο των καρναβαλικών παρελάσεων στην χώρα μας.

Νέο Επεισόδιο  την Τρίτη  8 Μαρτίου 2022 στις 22:00

Παρακολουθήστε την εκπομπή σε επανάληψη το Σάββατο 12 Μαρτίου 2022 στις 19:30

Όλα τα επεισόδια της εκπομπής είναι διαθέσιμα στο youtube/ Enachannel Grecce / Κρυμμένοι Θησαυροί

 




ΦΕΞ | Η Ξάνθη του Μάνου Χατζιδάκι

Στη Ξάνθη, την πόλη που γεννήθηκε ο Μάνος Χατζιδάκις, η ΦΕΞ πραγματοποιεί τον μουσικό και όχι μόνο κύκλο εργασιών «η Ξάνθη του Μάνου Χατζιδάκι». Ταξιδεύοντας μαζί του, έχουμε ως στόχο τόσο την γνωριμία με το μεγάλο αυτό συνθέτη και άνθρωπο, αλλά και με την ίδια την πόλη.  Τι ήταν εκείνο που τον γοήτευε; Ποια ήταν τα στοιχεία για τα οποία άλλοτε μιλούσε με τόσο πάθος κι άλλοτε τον εκνεύριζαν;

Πέρασαν δεκαπέντε χρόνια και το φεστιβάλ βρίσκεται στην δεύτερη φάση «αξιολόγησής του». Μόλις πριν από πέντε χρόνια φίλοι και συνεργάτες και των τριών φεστιβάλ που οργανώνει η ΦΕΞ βρεθήκαμε στην Ξάνθη. Κάναμε ένα πρώτο απολογισμό. Καταγράψαμε τις υποδομές αλλά και τις ελλείψεις. Οργανώσαμε δείκτες και αξιολογήσαμε την προσφορά των φεστιβάλ, ποιοτική και ποσοτική. Είδαμε τους χώρους, δοκιμάσαμε σε νέους και αναζητήσαμε κι άλλους που θα ικανοποιούσαν τις νέες απαιτήσεις (ποιοτικές αλλά και ποσοτικές). Συνεργαστήκαμε με πολλούς ηχολήπτες, τεχνικούς, γραφίστες, τυπογράφους, μουσικούς παραγωγούς κλπ,  και διαμορφώσαμε μια πλήρη εικόνα για την λειτουργία των φεστιβάλ τόσο στο επίπεδο της ψυχαγωγίας (απολαύσαμε εξαιρετικές εκδηλώσεις) όσο και της εκπαίδευσης (δημιουργήσαμε ένα εξαιρετικό σύστημα οργάνωσης εκπαιδευτικών δράσεων). Κατορθώσαμε να ενισχύσουμε αλλά και να δημιουργήσουμε σημαντικές υποδομές υλικοτεχνικές (μουσική βιβλιοθήκη, ράδιο, τεχνικό εξοπλισμό, χώρους, όργανα… ), αλλά και υποδομές σε ανθρώπινο δυναμικό. Συνεργασία με φορείς, πανεπιστήμια, μουσικούς, θεωρητικούς αλλά προπάντων φίλους και συνεργάτες που στηρίζουν την προσπάθεια αυτή.

Πέρυσι και με την υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού αλλά προπάντων με την συνεχή υποστήριξη των χορηγών μας και της Περιφερειακής Ενότητας Ξάνθης, ξεκινήσαμε και φέτος ολοκληρώσαμε την δημιουργία των Αρχείων – Καταλόγων των φεστιβάλ. Μέσα από την σελίδα μας μπορεί κανείς σε πρώτη φάση να περιηγηθεί στις δράσεις των φεστιβάλ να δει εργασίες και εκπαιδευτικά προγράμματα και σύντομα με τις νέες εφαρμογές να αξιοποιεί ψυχαγωγικά, αλλά και εκπαιδευτικά του υλικό μας.

Φέτος λοιπόν είχαμε ως στόχους να ολοκληρώσουμε τις εργασίες καταγραφής και ψηφιοποίησης και να δημιουργήσουμε τις νέες δομές των φεστιβάλ για τα επόμενα δέκα χρόνια. Στην Ξάνθη λοιπόν έχουμε δώσει ραντεβού, έως τις 30 Νοεμβρίου 2021 να συναντηθούμε ξανά στο κλείσιμο του Φεστιβάλ για να αποφασίσουμε για τον τρόπο λειτουργίας του για τα επόμενα δέκα χρόνια. Στο τραπέζι η πρόταση του Νίκου Κηπουργού για τις θεματικές του Φεστιβάλ, οι παρατηρήσεις – προτάσεις –  της Σόνιας Θεοδωρίδου για τις υποδομές αλλά και την ποιοτική κατεύθυνση των δράσεων, ο τρόπος λειτουργίας των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και η αξιοποίηση του παραγόμενου έργου.  Παρεμβάσεις κι ανανέωση συνεργασιών με τους μουσικούς φορείς και τα πανεπιστήμια κι ίσως μεγαλύτερη εξωστρέφεια.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ακόμη, τον κύκλο δράσεων

  • «2-3 πράγματα που ξέρω για …την Τέχνη και τον Πολιτισμό στην Ξάνθη» Συναντήσεις όπου οι προσκεκλημένοι μας από τα Ωδεία, Μουσεία, τις Gallery, τους συλλόγους, τους καλλιτέχνες: μουσικούς, ζωγράφους, του θεάτρου κ.ά, μας παρουσιάζουν «2-3 πράγματα…» που θα βοηθήσουν στην κατανόηση της «σύγχρονης Ξάνθης και της πολιτιστικής μας ζωής».
  • Τη σειρά προβολών από το αρχείο της ΕΡΤ σε σκηνοθεσία Γιώργου Κεραμιδιώτη σχετικά με την «Η Ιστορία Της Ελληνικής Συμφωνικής Μουσικής» και  «Τα πορτραίτα θεσσαλονικέων συνθετών».
  • Εκπαιδευτικά προγράμματα – Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ – για μαθητές όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, καθώς και
  • Πέντε (5) Συναυλίες. Δείτε ΕΔΩ αναλυτικά για την  συναυλία «Ο αρχέγονος ήχος της λύρας συναντά το πιάνο» | Σωκράτης Σινόπουλος – Γιάννης Κυριμκυρίδης.  Κυριακή 21 Νοεμβρίου και ώρα 20.30 στον Πολυχώρο Τέχνης Σκέψης