Ανάρτηση γαλάζιας σημαίας στο beach bar “Paralia” στην Κεραμωτή

Με 617 βραβευμένες ακτές, η Ελλάδα κατέχει και πάλι την 2η θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 52 χώρες, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας της Φύσης (ΕΕΠΦ), που αποτελεί τον Εθνικό Χειριστή του Διεθνούς Προγράμματος «Γαλάζια Σημαία» στη χώρα μας.

Γαλάζια σημαία κατέκτησε και το beach bar “Paralia” στην Κεραμωτή του Δήμου Νέστου και πραγματοποιήθηκε μάλιστα και εκδήλωση το πρωί του Σαββάτου για την ανάρτηση της σημαίας.

Δείτε το ρεπορτάζ του ENA Channel




Προχωρημένες οι μελέτες που αφορούν την αντιχαλαζική προστασία του Νομού Καβάλας

Την αισιοδοξία του ότι πολύ σύντομα θα προχωρήσει η αντιχαλαζική προστασία με μπαλόνια στην Καβάλα μετέφερε, μιλώντας στην εκπομπή Ένα με την Γη ο Πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Νέστου Σάββας Αργυράκης.

Δείτε το απόσπασμα :




Ενημέρωση για το αγρόκτημα στο Ερατεινό Δήμου Νέστου

Σε συνέχεια επερώτησης της παράταξης Περιφερειακή Σύνθεση στις 31-07-2023 και κατόπιν προφορικής εντολής του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας κ. Αλέξη Πολίτη, διενεργήθηκε αυθημερόν αυτοψία από τους υπαλλήλους του Τμήματος Περιβάλλοντος & Υδροοικονομίας ΠΕ Καβάλας στο αγρόκτημα Ερατεινού για έλεγχο ρύπανσης εδάφους και νερού άρδευσης.

Παρών κατά την αυτοψία ήταν ο προϊστάμενος του Τ.Ο.Ε.Β. Χρυσούπολης κ. Καλτάκης Ιωάννης για την υπόδειξη του σημείου.

Στο επίμαχο αγροτεμάχιο είχε διενεργηθεί διάθεση του υγρού κλάσματος του χωνεμένου υπολείμματος από την παρακείμενη μονάδα παραγωγής βιοαερίου για τη λίπανση του αγροτεμαχίου, σύμφωνα με την περιβαλλοντική άδεια της μονάδας. Το γεγονός επιβεβαίωσε και ο προϊστάμενος του Τ.Ο.Ε.Β.

Το αρδευτικό κανάλι που διατρέχει τη βόρεια πλευρά του αγροτεμαχίου είναι τσιμέντινο και στεγανό και ο πυθμένας του είναι σε ύψος 0,5-1,0 μ πάνω από τη στάθμη του εδάφους του αγροτεμαχίου.

Υπάρχει ανάπτυξη αλγών εντός του καναλιού, ωστόσο το νερό είναι άοσμο και διαυγές, χωρίς ενδείξεις ρύπανσης, τόσο στο κανάλι, όσο και στο φρεάτιο στο οποίο  εκρέει. Ελήφθη δείγμα νερού για ανάλυση στο κατάντη τμήμα του καναλιού και αναμένονται τα αποτελέσματα το επόμενο διάστημα.

Τόσο στη διώρυγα Α, η οποία τροφοδοτεί το αρδευτικό δίκτυο από τον ποταμό Νέστο, όσο και στο αποστραγγιστικό κανάλι Ερατεινού, το νερό ήταν άοσμο και διαυγές χωρίς ενδείξεις ρύπανσης και χρωματισμού.

Σύμφωνα με τον προϊστάμενο του Τ.Ο.Ε.Β. πραγματοποιούνται περιοδικοί καθαρισμοί των καναλιών, οπότε είναι αναπόφευκτη η διαταραχή του ιζήματος, η οποία μέσω των  αντλιοστασίων διασπείρεται στο δίκτυο καναλιών προκαλώντας κατά διαστήματα χρωματισμό του νερού άρδευσης.

 




Μακάριος Λαζαρίδης: «Να χορηγηθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση στους παραγωγούς αραβοσίτου στο Νέστο»

Να ικανοποιηθεί το δίκαιο αίτημα των παραγωγών αραβοσίτου στον Νέστο, με την χορήγηση σε αυτούς της συνδεδεμένης ενίσχυσης, ζητά ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης

Συγκεκριμένα, ο κ. Λαζαρίδης κατέθεσε κοινοβουλευτική ερώτηση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. ΛευτέρηΑυγενάκη, με θέμα: «Να χορηγηθεί η συνδεδεμένη ενίσχυση στους παραγωγούς αραβοσίτου στο Νέστο».

Όπως επισημαίνει, το εγκεκριμένο στρατηγικό σχέδιο της ΚΑΠ 2023 – 2027 και εν αναμονή της σχετικής εφαρμοστικής εγκυκλίου, προβλέπει την καταβολή της συνδεδεμένης ενίσχυσης μόνο σε καλλιεργούμενες εκτάσεις περιοχών με καλή ποσοτική και ποιοτική σύσταση υδάτων.

Επικαλούμενος την ενημέρωση που είχε από την Ένωση Αγροτών Συνεταιρισμένων (Ε.Α.Σ.) Καβάλας, ο κ. Λαζαρίδης αναφέρει πως τα στοιχεία για τον χαρακτηρισμό των εκτάσεων στη νέα ΚΑΠ αντλήθηκαν από σχετικούς χάρτες του ΣΔΛΑΠ, όπως αναθεωρήθηκαν πριν από 6 χρόνια, ενώ δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψη θεσμοθετημένα κριτήρια που χρησιμοποιούνται, όπως η ανανέωση αδειών χρήσης νερού από τους αρμόδιους ΤΟΕΒ κάθε περιοχής.

Σύμφωνα όμως με τη διαβεβαίωση των αρμοδίων ΤΟΕΒ Χρυσούπολης και Χρυσοχωρίου, τονίζει στην ερώτησή του ο κ. Λαζαρίδης, «οι αγρότες της περιοχής του Νέστου χρησιμοποιούν για την άρδευση των καλλιεργειών τους υπέργειο αρδευτικό δίκτυο και συγκεκριμένα ύδατα του ποταμού Νέστου και όχι νερό από γεωτρήσεις».




Κόντρα Μαρκόπουλου-Ζησίμου για την ποιότητα του εδάφους και των υδάτων στο Ερατεινό

Ξεκίνησαν οι προεκλογικές κόντρες στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ.

Πιο συγκεκριμένα ο περιφερειακός σύμβουλος Καβάλας της Περιφερειακής Σύνθεσης Θόδωρος Μαρκόπουλος αναδεικνύει ένα πρόβλημα ρύπανσης υδάτων και εδάφους σε αγροτεμάχιο στον Δήμο Νέστου.

Δείτε τι δήλωσε ο κ. Μαρκόπουλος στο ENA Channel

Από την άλλη πλευρά για ανεύθυνη και επικίνδυνη στάση από πλευράς των υποψ. περιφερειακών συμβούλων της παράταξης του κ. Τοψίδη κάνει λόγο ο υποψ. περιφερειακός σύμβουλος με την παράταξη Μέτιου Παύλος Ζησίμου.

Ακολουθεί η ανακοίνωση Ζησίμου :

Έκπληκτος ενημερώθηκα από συμπολίτες του Νέστου για την ανακοίνωση των υποψ. περιφερειακών συμβούλων της παράταξης του κ. Τοψίδη για ζήτημα «πιθανής ρύπανσης στα ύδατα και το έδαφος του Ερατεινού στον Δήμο Νέστου» λόγω του χρώματος τους, ζητώντας απαντήσεις από την περιφέρεια.
Μάλιστα στην ανακοίνωση γινόταν λόγος για την ασφάλεια των φρούτων και λαχανικών της περιοχής από τις καλλιέργειες που αρδεύονται από τα συγκεκριμένα νερά κάνοντας λόγο για χημική ρύπανση.
Αντιλαμβανόμενος τη σοβαρότητα του ζητήματος έκανα το αυτονόητο και μίλησα με τον ΤΟΕΒ Χρυσούπολης, αγροτικούς συλλόγους και την αρμόδια υπηρεσία της περιφέρειας, από τους οποίους έλαβα τη διαβεβαίωση όχι απλά για την μη ύπαρξη προβλήματος μέχρι σήμερα αλλά και για τους συχνούς ελέγχους που πραγματοποιούνται καθώς και την απόλυτη ασφάλεια και υψηλή ποιότητα των φρούτων και λαχανικών που καλλιεργούνται.
Θεωρώ τουλάχιστον ανεύθυνο, αν όχι επικίνδυνο, για μικροπολιτικούς σκοπούς και για τη δημιουργία εντυπώσεων να τίθεται σε αμφιβολία η ασφάλεια των γεωργικών προϊόντων της περιοχής του Νέστου, σε μια περίοδο που οι αγρότες αγωνιούν για τη διάθεση τους και τη διαμόρφωση των καλύτερων δυνατών τιμών.
Θεωρώ ανεύθυνο να βγάζεις μια ανακοίνωση που βάζει σε κίνδυνο τη φήμη των τοπικών προϊόντων για ζήτημα που άπτεται επιστημονικής προσέγγισης χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας έλεγχος για την εγκυρότητα της καταγγελίας, παρά μόνο ένα βίντεο που δεν αποδεικνύει τίποτα παρά μόνο παραπλανεί.
Οι αγρότες δίνουν τις δικές τους μάχες καθημερινά με δεκάδες προβλήματα και δεν χρειάζονται ακόμα μεγαλύτερα από μικροπολιτικές σκοπιμότητες. Τα προϊόντα της πεδιάδας του Νέστου είναι διεθνώς καταξιωμένα στις αγορές για την υψηλή ποιότητα τους και κανένας δεν έχει το δικαίωμα να παίζει με την φήμη τους η οποία είναι αποτέλεσμα δεκαετιών σκληρής δουλειάς.
Και μόνο η συζήτηση για το θέμα κάνει προκαλεί ήδη κακό χωρίς λόγο.
Ας σταματήσουμε πια να αυτοχαστουκιζόμαστε σε αυτόν τον τόπο.



Ιός του Δυτικού Νείλου: Δύο νέα κρούσματα στο Δήμο Νέστου

Οι κρατικές αρχές ανακοίνωσαν σήμερα την εξέλιξη των περιστατικών – κρουσμάτων στον ιό του Δυτικού Νείλου

Ο Δήμος Νέστου βρίσκεται στον κατάλογο με δύο νέα κρούσματα. 

Η ιστοσελίδα protothema.gr αναφέρει: Δύο είναι οι θάνατοι και οκτώ τα νέα κρούσματα από τον ιό του Δυτικού Νείλου την τελευταία εβδομάδα στην Ελλάδα, σύμφωνα με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ). 

Κατά την τελευταία εβδομάδα επιδημιολογικής επιτήρησης, σύμφωνα με το ygeiamou.gr, ο ιός του Δυτικού Νείλου έκανε αισθητή την κυκλοφορία του, καθώς τα κρούσματα της λοίμωξης υπερδιπλασιάστηκαν. Ειδικότερα, από την περασμένη Τρίτη μέχρι και σήμερα καταγράφηκαν 8 νέα κρούσματα έναντι των 3 που είχαν αναφερθεί το αμέσως προηγούμενο επταήμερο.




Ρύπανση εδάφους και υδάτων στο Ερατεινό Δήμου Νέστου

Ζήτημα ρύπανσης στο έδαφος, αλλά και στα ύδατα (τουλάχιστον επιφανειακά) φαίνεται ότι ανακύπτει στο αγροτεμάχιο του Ερατεινού στον Δήμο Νέστου

Η Περιφερειακή Σύνθεση, διά του Περιφερειακού Συμβούλου ΠΕ Καβάλας κου Θεόδωρου Μαρκόπουλου, αναδεικνύει το θέμα με σχετική επερώτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ ζητώντας επισταμένες απαντήσεις το συντομότερο δυνατό.

Η επερώτηση:

Από το φωτογραφικό υλικό και σχετικό βίντεο που επισυνάπτεται είναι εμφανές ότι στην περιοχή του Δήμου Νέστου και συγκεκριμένα στο αγρόκτημα Ερατεινού υφίσταται ζήτημα ρύπανσης του εδάφους αλλά και του νερού, η οποία εμφανίζει έντονο σκούρο χρωματισμό. Είναι εμφανές ότι η ρύπανση των υδάτων, δια των υφιστάμενου δικτύου εγκαταστάσεων επεκτείνεται και στο αρδευτικό νερό των υφιστάμενων εγκαταστάσεων στην περιοχή. Το ζήτημα εντοπίζεται ήδη πριν από 27/7.

Με δεδομένη την ιδιαίτερη περιβαλλοντική σημασία της περιοχής (Natura, Ramsar, Εθνικό Πάρκο) καθώς και την ευπάθεια των καλλιεργουμένων φυτών στην περιοχή πολλά εκ των οποίων καταναλώνονται ως τρόφιμα (φρούτα, λαχανικά κλπ) αλλά και των διαστάσεων που μπορεί να καταλάβει μία ενδεχόμενη χημική ρύπανση δια του αρδευτικού νερού, ερωτώνται ο Περιφερειάρχης και ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας:

  • Τι προκάλεσε την συγκεκριμένη εδαφική και υδατική ρύπανση;
  • Πως την αξιολογείτε;
  • Τι ενέργειες έγιναν προκειμένου για την αντιμετώπισή της από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας;
  • Πότε και με ποιον τρόπο ενημερώσατε τον ΤΟΕΒ και τους εμπλεκόμενους στην εν λόγω περιοχή (γεωργούς κ.α.;Πότε ενημερώσατε τον φορέα διαχείρισης της περιοχής και τις υπόλοιπες εμπλεκόμενες αρχές ;
  • Πότε ενημερώσατε τον φορέα διαχείρισης της περιοχής και τις υπόλοιπες εμπλεκόμενες αρχές ;

 

 




Δημιουργία αλγόριθμου ενημέρωσης εκδήλωσης δασικών πυρκαγιών από δορυφόρους στα όρια του “Δήμου Νέστου”

Ο Καβαλιώτης «Πολιτικός Μηχανικός» δημιούργησε και ενεργοποίησε αλγόριθμο, (διά μέσου της διαδικτυακής «πλατφόρμας» «GlobalForestWatch»), ενημέρωσης ενδεχόμενης εκδήλωσης δασικών πυρκαγιών, με εντοπισμό από δορυφόρους, αποκλειστικά για τα όρια έκτασης του «Δήμου Νέστου», Νομού Καβάλας, Περιφέρειας Θεσσαλίας με δυνατότητα έγκαιρης ειδοποίησης μόλις αυτές εντοπιστούν, («assoonasfiresaredetected»), τόσο σε οποιοδήποτε προσωπικό, (για κάθε κάτοικο του Δήμου ξεχωριστά), όσο και σε οποιοδήποτε «Υπηρεσιακό» “e-mail”, (οποιασδήποτε ενδεχόμενης και αρμόδιας εμπλεκόμενης με τα θέματα των δασικών πυρκαγιών είτε Υπηρεσίας είτε Οργανισμού) [1].

Σε πρώτη φάση έχει γίνει ενεργοποίηση του αλγόριθμου με ειδοποίηση αποκλειστικά στο “e-mail” του συγγραφέα του παρόντος άρθρου με την χρήση «Γεωγραφικών Πληροφοριακών Συστημάτων» («Γ.Π.Σ.») (“GeographicalInformationSystems”) (“G.I.S.”) [1].

Επί πλέον, υπάρχει η δυνατότητα ανεξάρτητης ειδοποίησης τόσο για κάθε Δήμο/Νησί είτε Περιφέρεια/Περιφερειακή Ενότητα/Αποκεντρωμένη Διοίκηση ξεχωριστά, (δηλαδή για ειδοποίηση του κάθε Δήμου/Νησιού είτε της κάθε Περιφέρειας/Περιφερειακής Ενότητας/Αποκεντρωμένης Διοίκησης ξεχωριστά για ενδεχόμενες πυρκαγιές οι οποίες θα εκδηλωθούν μέσα στα αποκλειστικά όρια του κάθε ξεχωριστού και συγκεκριμένου Δήμου/Νησιού είτε της κάθε ξεχωριστής και συγκεκριμένης Περιφέρειας/Περιφερειακής Ενότητας/Αποκεντρωμένης Διοίκησης) όσο και για κάθε ξεχωριστή αρμόδια Υπηρεσία του κάθε ξεχωριστού Δήμου είτε της κάθε ξεχωριστής Περιφέρειας/Περιφερειακής Ενότητας/Αποκεντρωμένης Διοίκησης (π.χ. αρμόδιο γραφείο για την πολιτική προστασία του κλπ.) [1].

Περαιτέρω, υπάρχει και η δυνατότητα ανεξάρτητης ειδοποίησης και στο «e-mail» οποιασδήποτε άλλης ενδεχόμενααρμόδιας για θέματα πυρκαγιών Υπηρεσίας, (π.χ. Πολιτική Προστασία, Πυροσβεστική Υπηρεσία, Πυροσβεστικό Σώμα, Αστυνομία, Δασικές Υπηρεσίες, Δασαρχεία, εθελοντικές οργανώσεις κλπ.) [1].

Τέλος, υπάρχει και η δυνατότητα για ειδοποίηση και σε ακόμη μικρότερης κλίμακας έκτασης επίπεδο όπως για κάθε ξεχωριστή «Δημοτική Ενότητα» (πρώην Δήμοι που δημιουργήθηκαν με το πρόγραμμα «Καποδίστριας»).

Οι μέχρι τώρα επιστημονικές δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, τόσο στην Αγγλική όσο και στην Ελληνική γλώσσα, καθώς και η γενικότερη έρευνα σχετικά με τους υδατικούς πόρους σε διάφορα μέρη της Ελλάδας, του Θωμά Κ. Παπαλάσκαρη, μπορούν να βρεθούν στους παρακάτω διαδικτυακούς συνδέσμους:

i).«https://scholar.google.gr/citations?hl=el&user=XwAjaVgAAAAJ&view_op=list_works&gmla=AJsN-F5jWHFrhlwml-s4fV1yRsox1l8cEaZbOBXT7lcQuzuudmJQj-xsJkXDcwEnvubUfDyDNMyV4v9Szboh-8jxZlYn5KRVvoUhFID5UtnUkQvN7DBXddbyCYfAKxj4ABuvZbsbf_0l»,

ii).«https://www.researchgate.net/profile/Thomas-Papalaskaris/research»,

iii).« https://orcid.org/0000-0002-1698-6869».

iv).https://waterpowerofgreece.blogspot.com

 




Παρουσίασε τους υποψηφίους δημοτικούς του συμβούλους ο Δήμαρχος Νέστου Σάββας Μιχαηλίδης

Πραγματοποιήθηκε με απόλυτη επιτυχία στο κέντρο ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ της Χρυσούπολης η παρουσίαση του προγράμματος αλλα και των υποψηφίων δημοτικών συμβούλων της παράταξης Νεα Εποχη με επικεφαλής τον Δήμαρχο Νέστου Σάββα Μιχαηλίδη.

Ο Δήμαρχος Νέστου και εκ νέου υποψήφιος ανακοίνωσε συνολικά 170 υποψηφίους δημοτικούς και τοπικούς συμβούλους καθώς και υποψηφίους πρόεδρους κοινοτήτων

Δείτε φωτογραφίες από την εκδήλωση




18 παιδιά στις Πηγές του Δ. Νέστου εμβολιάστηκαν από τους Γιατρούς του Κόσμου

Εμβολιασμός παιδιών πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 2 Ιουνίου 2023 στο δημοτικό διαμέρισμα Πηγών του Δ. Νέστου από τους Γιατρούς του Κόσμου

Αναλυτικά σύμφωνα με σχετικό δελτίο Τύπου:

Η Υγεία των παιδιών αποτελεί για τους Γιατρούς του Κόσμου προτεραιότητα και στόχος τους παραμένει να την προστατεύσουν.

Σε αυτό το πλαίσιο, εθελοντές και εθελόντριες του παραρτήματος Καβάλας επισκέφθηκαν το δημοτικό διαμέρισμα Πηγών του Δ. Νέστου και με την συνεργασία του προσωπικού του Κέντρου Κοινότητας του Δήμου Νέστου με παράρτημα ROMA, εμβολίασαν 18 παιδιά ηλικίας ενός έτους έως 11 ετών.

Ο εμβολιασμός πραγματοποιήθηκε με όλα τα απαραίτητα εμβόλια τα οποία ήταν χορηγία του Εμπορικού Επιμελητηρίου Καβάλας.

Η Υγεία αποτελεί βασικό ανθρώπινο δικαίωμα και οι Γιατροί του Κόσμου συνεχίζουν τις δράσεις τους με στόχο την ανεμπόδιστη πρόσβαση στην Υγεία για όλους.




Μακάριος Λαζαρίδης: Περιοδεία Μ. Λαζαρίδη σε χωριά του Δήμου Νέστου

«Κρατήσαμε όρθιες την κοινωνία και την οικονομία»

Τα διλήμματα που θα κληθούν να απαντήσουν οι πολίτες στις κάλπες της 21ης Μαΐου υπογράμμισε ο υποψήφιος Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, επισκεπτόμενος τα χωριά Ποντολίβαδο, Άνω Ποντολίβαδο, Πέρνη, Ζαρκαδιά, Γραβούνα και Πετροπηγή του δήμου Νέστου.

«Οι ψηφοφόροι έχουν να συγκρίνουν και να επιλέξουν:  Τη σταθερότητα και τη συνέχεια ή την επιστροφή σε νέες περιπέτειες; Τις υπεύθυνες πράξεις ή τον λαϊκισμό και το ψέμα; Τον Κυριάκο Μητσοτάκη ή τον Αλέξη Τσίπρα; Η υπεροχή του σημερινού και αυριανού πρωθυπουργού είναι αδιαμφισβήτητη», σημείωσε ο κ. Λαζαρίδης και συνέχισε:

«Χωρίς να παραγνωρίζουμε και τα λάθη που κάναμε, τα οποία όμως σπεύσαμε να διορθώσουμε άμεσα, καταφέραμε να κρατήσουμε όρθιες την κοινωνία και την οικονομία. Στενοχωρήσαμε ίσως κάποιους λίγους που πόνταραν στην αποτυχία μας, αλλά ικανοποιήσαμε την ευρεία μάζα της κοινωνίας, που βλέπει τις επώδυνες περιπέτειες του παρελθόντος να είναι απλά μια κακή ανάμνηση.  

Φέτος, όπως και πέρυσι, οι Έλληνες επιβαρύνονται με λιγότερους φόρους και χαμηλότερες εισφορές, λιγότερο ΕΝΦΙΑ, χαμηλότερους συντελεστές και ΦΠΑ σε πολλά προϊόντα. Από το 2019 έως σήμερα, η Κυβέρνηση έχει μειώσει περισσότερους από 50 φόρους στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις.

Ακόμα και στα απρόοπτα και δύσκολα, σταθήκαμε δίπλα σε όσους είχαν ανάγκη, βγάζοντας από τα δημόσια ταμεία περισσότερα από 60 δις ευρώ, για την αντιμετώπιση της πανδημίας και της εκτόξευσης του ενεργειακού κόστους».

Ο κ. Λαζαρίδης αναφέρθηκε και στην προσπάθεια του για την επίλυση ζητημάτων τοπικού ενδιαφέροντος:

«Το Δεκέμβριο του 2019 κατάφερα να ενταχθεί η ανακατασκευή της δυτικής προσαγωγού διώρυγας Νέστου στο εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Ό,τι δεν μπόρεσε να κάνει η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ σε 4,5 χρόνια για τους αγρότες του Νέστου, το έκανε η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη μέσα σε πέντε μήνες.

Έκανα πράξη επίσης ένα διαχρονικό, δίκαιο αίτημα των πολιτών, την δημιουργία Κ.Ε.Π. στην Κεραμωτή. Εξέλιξη, που βελτιώνει την καθημερινότητα του και συμβάλλει σε μια καλύτερη, πιο σύγχρονη και λειτουργικά ανεπτυγμένη κοινωνία.

Εξάλλου, το Ερατεινό, ο Κεχρόκαμπος, η Νέα Καρυά, οι Πηγές, τοΧρυσοχώρι, καθώς και το Γηροκομείο της Χρυσούπολης απέκτησαν σύγχρονους φορητούς απινιδωτές. Μια προσφορά ζωής στους συμπολίτες μου.

Οι προεκλογικές μου δεσμεύσεις έγιναν πράξη. Ήμουν, είμαι και θα συνεχίσω να βρίσκομαι στο πλευρό σας», τόνισε.

 




Νέστος | Παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα του προγράμματος Pontos

Σημαντικά ήταν τα συμπεράσματα τα οποία εξήχθησαν από την υλοποίηση του προγράμματος Πόντος για την περιοχή του Νέστου, κατά την περιβαλλοντική παρακολούθηση στη Λεκάνη της Μαύρης Θάλασσας με τη χρήση του συστήματος Copernicus.

Ο καθηγητής του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος (ΤΜΠ) του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης Γιώργος Συλαίος και ο πρόεδρος του παραρτήματος Ανατολικής Μακεδονίας του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος Ζαφείρης Μυστακίδης αναφέρθηκαν στα σημαντικά αποτελέσματα από την εφαρμογή του προγράμματος.

Στόχος της ενέργειας αυτής είναι η διάδοση της χρήσης των προηγμένων μεθόδων και εν γένει η αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχει το σύστημα Παρατήρησης της Γης Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συγκεκριμένα, οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν σε θέματα που αφορούν την αξιοποίηση της τεχνολογίας δορυφορικής παρακολούθησης για
• την αποτίμηση της παράκτιας διάβρωσης κατά μήκος της ακτογραμμής του Δέλτα Νέστου και των λιμνοθαλασσών Νέστου και Βιστωνίδας (Δήμοι Νέστου, Τοπείρου, Αβδήρων, Μαρώνειας-Σαπών),
• την συστηματική παρακολούθηση και εκτίμηση του ευτροφισμού στις λιμνοθάλασσες του ποταμού Νέστου και του συστήματος Βιστωνίδας, και τις δυνατότητες βελτίωσης της χρήσης νερού στην γεωργία μέσω συστημάτων άρδευσης ακριβείας στις καλλιέργειες της πεδιάδας Νέστου.
Τα αποτελέσματα του προγράμματος έχουν βρει σημαντική εφαρμογή στον πρωτογενή τομέα στην περιοχή του Νέστου με την εγκατάσταση εξοπλισμού που αρδεύει χωράφια αυτόματα αφού πρώτα έχει κάνει σχετικές μετρήσεις.

 




Η περιφορά του Επιταφίου στους Ιερούς Ναούς του Ν. Καβάλας (φωτογραφίες και βίντεο)

Ημέρα πένθους είναι η σημερινή, Μεγάλη Παρασκευή, για τη Χριστιανοσύνη, καθώς κορυφώνεται το Θείο Δράμα των Παθών του Χριστού.

Οι πιστοί συνηθίζεται να προσκυνούν τον Επιτάφιο όλο το απόγευμα της Μ. Παρασκευής μέχρι την τέλεση του όρθρου του Μ. Σαββάτου. Πολλοί περνούν και κάτω από το κουβούκλιο του Επιταφίου. Ο Επιτάφιος περιφέρεται σε κεντρικά σημεία της ενορίας.

Η πομπή σταματά σε διάφορα σημεία και αναπέμπεται δέηση. Όπου υπάρχουν περισσότερες από μία ενορίες οι πομπές των επιταφίων συναντώνται και συναγωνίζονται στον στολισμό. Όσοι πιστοί μένουν στα σπίτια τους βγαίνουν έξω με αναμμένα κεριά, όταν περνάει ο Επιτάφιος.

Ιερός ναός Αγίου Ιωάννη Καβάλα

Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου Χρυσούπολης

Σε κλίμα κατάνυξης η περιφορά του Επιταφίου στη Χρυσούπολη. Η κορύφωση του Θείου Δράματος, ο επιτάφιος θρήνος, η εις Άδου κάθοδος. Πλήθος πιστών, τηρουμένων των απαραίτητων μέτρων για την αποφυγή διάδοσης της πανδημίας συνέρρευσαν στους ιερούς ναούς της Χρυσούπολης για να παρακολουθήσουν και να προσευχηθούν κατά την τέλεση του όρθρου του Μεγάλου Σαββάτου.

Πιστοί όλων των ηλικιών γέμισαν τους ιερούς ναούς, καθώς μετά από δύο ολόκληρα χρόνια, στάθηκε φέτος εφικτή η τέλεση των ιερών Ακολουθιών της Μεγάλης Εβδομάδας χωρίς αριθμητικό περιορισμό στην παρουσία πιστών.  Ο ιερός ναός του Αγίου Δημητρίου ήταν  ασφυκτικά γεμάτος απο πιστούς, ενώ την ακολουθία παρακολούθησαν ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Αλέξης Πολίτης και ο Δήμαρχος Νέστου Σάββας Μιχαηλίδης.   Ο επιτάφιος της ενορίας του Αγίου Δημητρίου στη Χρυσούπολη συνοδεύτηκε από τη Φιλαρμονική του Δήμου.

Η συνάντηση των επιταφίων των ενοριών του Αγίου Δημητρίου και του Αγίου Γεωργίου έγινε στον κυκλικό κόμβο στο κέντρο της Χρυσούπολης.

 




Νεα έργα στο δήμο Νέστου | Επιλύονται πολλά και χρονίζοντα προβλήματα

Για το ανοιχτό κολυμβητήριο με τη χρήση γεωθερμίας που αποκτά η Χρυσούπολη μίλησε στην εκπομπή αναλυτής και στον Απόστολο Ατζεμιδάκη ο δήμαρχος Νέστου Σάββας Μιχαηλίδης.  Το έργο είναι το πρώτο βιοκλιματικό κτηριακό αθλητικό κέντρο στην Ελλάδα με μηδενικούς ρύπους και μηδενικό λειτουργικό κόστος, ένα έργο που άρχισε να σχεδιάζεται πριν από αρκετά χρόνια σε ένα οικόπεδο που βρίσκεται απέναντι από το γήπεδο της Χρυσούπολης. Το κολυμβητήριο είναι ανοιχτού τύπου και αυτό γιατί μειώνει το κόστος κατασκευής και λειτουργίας, με τις εργασίες να ξεκινούν το 2024. Αξίζει να σημειωθεί πως το έργο αγγίζει τα 7 εκατομμύρια ευρώ ενώ έχει υπογραφεί η ένταξη και η χρηματοδότηση του στο πρόγραμμα “Αντώνης Τρίτσης” του υπουργείου εσωτερικών. Παράλληλα, ο Δήμαρχος Νέστου, αναφέρθηκε στα έργα τα οποία θα επιλύσουν χρονίζοντα προβλήματα, διασφαλίζοντας επάρκεια σε μία ραγδαία αναπτυσσόμενη τουριστική περιοχή.

Από την άλλη πλευρά ο σταθερά υψηλός αριθμός κρουσμάτων σε ημερήσια βάση δεν αλλάζει το σχέδιο της Κυβέρνησης για την αποκλιμάκωση των μέτρων αλλά και τον χρόνο αποκλιμάκωσης που είχε ορίζοντα το Πάσχα, ενώ, ανοίγει σταδιακά και η πλατφόρμα των ραντεβού για εμβολιασμό με την τέταρτη δόση (αποκαλείται επίσης δεύτερη αναμνηστική δόση) με το εμβόλιο κατά του Covid-19, για τους πολίτες άνω των 80 ετών.