«Ιδιωτικές επαφές Μητσοτάκη με Βρετανικό Μουσείο για τα Γλυπτά του Παρθενώνα»

Για τρεις «ιδιωτικές συναντήσεις» ανάμεσα στον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, τον υπουργό Εξωτερικών, Γιώργο Γεραπετρίτη και τον πρόεδρο  και τρία μέλη του διοικητικού συμβουλίου του Βρετανικού Μουσείου με θέμα την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα κάνει λόγο το Sky News σε δημοσίευμά του το πρωί της Δευτέρας, μια ημέρα πριν τη συνάντηση του Έλληνα πρωθυπουργού με τον Βρετανό ομόλογό του.

Η βρετανική ιστοσελίδα μεταφέρει, επίσης, τι δήλωσε πηγή κοντά στον Βρετανό πρωθυπουργό, Κιρ Στάρμερ, στους Financial Times: «Είμαστε ανοιχτοί σε ό,τι συμφωνηθεί. Μπορούμε να πούμε ότι δεν υπάρχει μια ξεκάθαρη άποψη για το τι πρέπει να συμβεί».

Όπως σημειώνει το Sky News, σε αντίθεση με τον Ρίσι Σούνακ, ο οποίος το 2023 ακύρωσε συνάντησή του με τον Κυριάκο Μητσοτάκη με αφορμή όσα είχε υποστηρίξει ο Έλληνας πρωθυπουργός για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, ο σημερινός πρωθυπουργός της Βρετανίας, Κιρ Στάρμερ, «πιστεύεται ότι είναι πιο ανοιχτός σε μια επιστροφή των Γλυπτών από ό,τι ο προκάτοχός του».

Από την πλευρά του το Βρετανικό Μουσείο αρνήθηκε να σχολιάσει την πληροφορία περί των ανεπίσημων συναντήσεων, με εκπρόσωπό του να αρκείται στο ότι οι συζητήσεις με την ελληνική κυβέρνηση για μια συνεργασία, συνεχίζονται.

«Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι μια συμφωνία δανεισμού ανάμεσα στο Βρετανικό Μουσείο και την ελληνική κυβέρνηση θα μπορούσε να είναι στα σκαριά – ανοίγοντας τον δρόμο για μερικά από τα σημαντικότερα πολιτιστικά μνημεία να επιστρέψουν στην Ελλάδα, περισσότερα από 200 χρόνια από τη μεταφορά τους εκτός χώρας» αναφέρει το Sky News.

«Ωστόσο για να συμβεί αυτό, η Ελλάδα θα πρέπει να συμφωνήσει να της δανειστεί μια αρχαιότητα για την οποία η ίδια πιστεύει ότι της ανήκει, γεγονός που σημαίνει ότι οι προκλήσεις παραμένουν» καταλήγει το άρθρο της βρετανικής ιστοσελίδας.

protothema.gr




Χρήστος Τζανάκος | Το μουσείο περιμένει η υπομονή τελειώνει!

Ο κ. Χρήστος Τζανάκος, ενεργός εθελοντής στη λειτουργία του Δημοτικού Ναυτικού Μουσείου Ραψάνης, στέλνει ένα σαφές και επείγον μήνυμα προς τον Δήμο Καβάλας: “Αναλάβετε δράση!”.

Παρά την πρόσφατη ανακαίνιση μιας από τις αποθήκες του μουσείου, χάρη στη γενναιόδωρη χορηγία του ναυπηγού κ. Ιωάννη Κουρματζή και του Συλλόγου Καβαλιωτών της Αθήνας «Φίλιππος», η καθυστέρηση επαναλειτουργίας του μουσείου υπονομεύει την εικόνα και τον σκοπό του. Ο κ. Τζανάκος ζητά από τον Δήμαρχο και τους Αντιδημάρχους να ολοκληρώσουν άμεσα τις διαδικασίες καθαρισμού των χώρων και να διασφαλίσουν την ασφαλή φύλαξη των εκθεμάτων, ώστε να ανοίξει ξανά τις πόρτες του το μουσείο.

Η αδράνεια μέχρι στιγμής είχε ως αποτέλεσμα την ακύρωση εκπαιδευτικών επισκέψεων από σχολεία όχι μόνο της Καβάλας, αλλά και από όλη τη Θράκη και τη Μακεδονία. Η επαναλειτουργία του μουσείου αποτελεί απαραίτητο βήμα για τη διατήρηση του κύρους του και για την αξιοποίηση ενός σημαντικού πολιτιστικού πόρου της περιοχής.

Ο κ. Τζανάκος κλείνει το μήνυμά του με έκκληση: “Προστατεύστε το κύρος του Μουσείου!”, επισημαίνοντας την ανάγκη για άμεση παρέμβαση.




Σέρρες | Το πρώτο μουσείο αφιερωμένο στον θεσμό του εφέδρου αξιωματικού

Ο Σύνδεσμος Εφέδρων Αξιωματικών Νομού Σερρών είχε την πρωτοβουλία για την δημιουργία ενός μοναδικού στην Ελλάδα μουσείου αφιερωμένο στους εφέδρους.

Το παρόν στην εναρκτήρια λειτουργία του έδωσε ο δημοσιογράφος της ΕΡΤ Βασίλης Αναστασιάδης, υπενθυμίζοντας ότι «Αν δεν ξέρεις ιστορία είναι σαν να γεννήθηκες χθές».

Ο Βασίλης Κατιρτζόγλου, πρόεδρος του Συνδέσμου Εφέδρων Αξιωματικών Σερρών τονίζει ότι υπήρχε η ανάγκη απότισης φόρου τιμής στους εφέδρους, οι οποίοι έδωσαν το παρόν σε όλες τις ιστορικές περιόδους του σύγχρονου ελληνικού κράτους.

Σέρρες: Το πρώτο μουσείο αφιερωμένο στον θεσμό του εφέδρου αξιωματικού

Θεματικά επικεντρωμένο στον θεσμό του εφέδρου αξιωματικού το μουσείο έχει ειδική αναφορά στο οχυρό Ρούπελ και στην ομώνυμη μάχη, όπως και στην μάχη στο Ύψωμα 731 κοντά στην Κλεισούρα, όπου το 19ο Σύνταγμα πεζικού των Σερρών πολέμησε νικηφόρα σε μια ηρωική 15ήμερη σύγκρουση κατά τον Ελληνο-ιταλικό πόλεμο, τον Μάρτιο του 1941.

Σέρρες: Το πρώτο μουσείο αφιερωμένο στον θεσμό του εφέδρου αξιωματικού

Επίσης, υπάρχει μια ιδιαίτερη ενότητα αφιερωμένη στην Κύπρο και στους βαλκανικούς πολέμους, με τους εξ εφέδρων μονιμοποιηθέντες που έφτασαν να πολεμούν τον Ρόμελ στην Αφρική.

Παράλληλα, παρουσιάζεται η εξέλιξη της στρατιωτικής στολής από την περίοδο του Α΄ Βαλκανικού πολέμου το 1912 έως την πιο σύγχρονη εποχή.

Σέρρες: Το πρώτο μουσείο αφιερωμένο στον θεσμό του εφέδρου αξιωματικού

Η μέγιστη προτεραιότητα των δημιουργών του μουσείου είναι η βιωματική μάθηση για τα παιδιά, τα οποία με την εισαγωγή νέων τεχνολογιών, με οθόνες αφής, μπορούν να ακούσουν, να δούν και να μάθουν πολύ περισσότερα από όσα μπορούν να εκτεθούν στις γυάλινες προθήκες. Η αφήγηση των μικρών και μεγαλύτερων ιστοριών συμπληρώνουν την ξενάγηση.

Το μουσείο παρουσιάζει απτές τις μνήμες μιας χώρας, η οποία δεχόμενη συχνά επιθέσεις είχε δυο επιλογές. Ή να υποδεχθεί με λουλούδια τον εχθρό ή να πολεμήσει. Και μαθαίνει στους νεότερους ότι ουδέποτε συμβιβάστηκε με βολικές λύσεις.     Όποιοι αγνοούν την ιστορία δεν έχουν παρελθόν, είναι α-γενείς. Όσο και αν επικαλούνται το παρόν και το μέλλον είναι καταδικασμένοι στο ποτέ και πουθενά.

Πηγή: ertnews.gr




Καβάλα | Εγκαίνια έκθεσης «Η Καππαδοκία των ζώντων μνημείων» στο Αρχαιολογικό Μουσείο

Το Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2024, στις 17:30, πραγματοποιήθηκαν με επιτυχία τα εγκαίνια της έκθεσης κειμηλίων με τίτλο «Η Καππαδοκία των ζώντων μνημείων – Ιερά σκεύη των Μοναστηριών στην Καρβάλη (Γκέλβερι)» στο Αρχαιολογικό Μουσείο Καβάλας.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας και το Κέντρο Καππαδοκικών Μελετών Νέας Καρβάλης, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια Προσφυγικής Μνήμης των Καππαδοκών.

Κατά τη διάρκεια των εγκαινίων, ο Σταύρος Ανεστίδης, Διευθυντής του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών, παρουσίασε τον Επετειακό Κώδικα, ο οποίος αποτελεί αφιέρωμα στη μακρά πολιτιστική κληρονομιά της Καππαδοκίας. Επιπλέον, απονεμήθηκαν τιμητικές πλακέτες στους εισηγητές του συνεδρίου «Η Καππαδοκία των ζώντων μνημείων», ως αναγνώριση της συμβολής τους στην ανάδειξη και διατήρηση της ιστορικής μνήμης.

Η έκθεση, που φιλοξενεί σπάνια κειμήλια από τα μοναστήρια της Καρβάλης, προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για το κοινό να γνωρίσει την πλούσια πολιτιστική και θρησκευτική κληρονομιά της Καππαδοκίας.




Σέρρες | Δράσεις στο μουσείο φυσικής ιστορίας

Οι δράσεις στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Δήμου Σερρών, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μεταναστευτικών Πουλιών, προσέφεραν στους μαθητές και στους επισκέπτες μια μοναδική ευκαιρία να εξερευνήσουν τη φύση και τη σχέση της με τα μεταναστευτικά πουλιά.

Η εκδήλωση περιλάμβανε εκπαιδευτικές δραστηριότητες όπως παιχνίδια μνήμης και κουίζ με θέμα τα αποδημητικά πτηνά και τη λίμνη Κερκίνη, μία από τις σημαντικότερες περιοχές της Ελλάδας για τη μετανάστευση των πουλιών. Οι επισκέπτες, μικροί και μεγάλοι, συμμετείχαν σε παιχνίδια διαφοροποίησης αποδημητικών και μη πτηνών, και συμπλήρωσαν bingo ερωτήσεων σχετικά με το περιβάλλον, τα ζώα και το οικοσύστημα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η παρατήρηση του Ήλιου μέσα από το ηλιακό τηλεσκόπιο, το οποίο προσέφερε μοναδικές εικόνες και ενεργοποίησε συζητήσεις για τη σημασία του Ήλιου στο φυσικό περιβάλλον.

Η εμπειρία ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία ενός συλλογικού κολάζ από τους μαθητές, που εξέφρασαν τις εντυπώσεις τους από τις δράσεις και τη γνώση που αποκόμισαν. Οι δραστηριότητες αυτές συνδέθηκαν άμεσα με τα εκθέματα του μουσείου, προωθώντας τις αρχές της φύσης και του περιβάλλοντος, ενισχύοντας την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση.

Η συνεργασία του Μουσείου με οργανισμούς όπως η UNESCO Σερρών, η ΠΡΑΞΙΣ και η Αστροπύλη αναδεικνύει τη σημασία της προστασίας της φύσης και της εκπαίδευσης για τις νεότερες γενιές.




Επίσκεψη του ΣΔΕ Καβάλας στο Αρχαιολογικό Μουσείο Καβάλας

Η Σχολή Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) Καβάλας πραγματοποίησε επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Καβάλας, όπου οι εκπαιδευόμενοι του Α’ και Β’ Κύκλου είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά τόσο τα μόνιμα εκθέματα του μουσείου όσο και μια ιδιαίτερη έκθεση αφιερωμένη στη Μητρόπολη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θράκης.

Η έκθεση αυτή παρουσιάζει σημαντικά κειμήλια που ανήκουν στη Μητρόπολη και οργανώθηκε με αφορμή τον εορτασμό των 100 ετών από την ίδρυσή της. Οι επισκέπτες ενημερώθηκαν για τη σημασία και την ιστορία των εκθεμάτων, εμπλουτίζοντας έτσι τις γνώσεις τους για την τοπική και εκκλησιαστική ιστορία.




Σέρρες | εκπαιδευτικές επισκέψεις στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας

Με μεγάλο ενθουσιασμό και συμμετοχή, ξεκίνησε ο νέος κύκλος εκπαιδευτικών επισκέψεων στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Δήμου Σερρών, προσφέροντας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς μια μοναδική ευκαιρία να γνωρίσουν τον φυσικό πλούτο της περιοχής. Η Δήμαρχος Σερρών, κ. Βαρβάρα Μητλιάγκα, απηύθυνε κάλεσμα σε όλα τα σχολεία της περιοχής, ενθαρρύνοντας την εκπαιδευτική κοινότητα να οργανώσει επισκέψεις στο μουσείο, τονίζοντας τη σημασία της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και συνείδησης.

Η πρώτη εκπαιδευτική επίσκεψη πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2024, όταν 40 μαθητές των τάξεων Α’ και Β’ του 21ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς τους, επισκέφθηκαν το μουσείο. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τις προθήκες του μουσείου, στις οποίες φιλοξενούνται πάνω από 200 είδη θηλαστικών, πτηνών, ερπετών και αμφιβίων που ζουν στην περιοχή. Η ξενάγηση, διάρκειας 45 λεπτών, είχε βιωματικό χαρακτήρα και προσέγγιζε το φυσικό περιβάλλον μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες.

Σημαντική ήταν και η επίσκεψη μαθητών του Λυκείου Αλιστράτης, μαζί με μαθητές από τη Λετονία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+, την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου 2024. Οι μαθητές, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού κ. Μαρίας Ξενίδου, ανακάλυψαν τον πλούτο της τοπικής πανίδας και συνδύασαν την επίσκεψη με την ενίσχυση της διαπολιτισμικής συνεργασίας και μάθησης.

Η Δήμαρχος Σερρών κ. Μητλιάγκα, σε επιστολή της προς τους Προϊσταμένους Εκπαίδευσης και τους Διευθυντές σχολείων, αναφέρθηκε στη σημασία του μουσείου, υπογραμμίζοντας πως αποτελεί ένα από τα πλουσιότερα της Ελλάδας σε συλλογές, με κύριους στόχους τη μετάδοση γνώσης, την υποστήριξη της επιστημονικής έρευνας και την προστασία της φυσικής κληρονομιάς. Το μουσείο αποτελεί έναν χώρο όπου οι μαθητές μπορούν να καλλιεργήσουν την περιβαλλοντική τους συνείδηση μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων.

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Δήμου Σερρών επενδύει επίσης στην ψηφιακή τεχνολογία, προσφέροντας στους μαθητές τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν smart tables, smart touch screens και διάφορες ψηφιακές εφαρμογές για να εμβαθύνουν στη γνώση του φυσικού περιβάλλοντος και της τοπικής ιστορίας. Μέσω του έργου Adrilink, το μουσείο αποκτά συνεχώς νέες τεχνολογικές δυνατότητες, ενισχύοντας τον εκπαιδευτικό του ρόλο.

Επιπλέον, η Δήμαρχος ενθαρρύνει τους εκπαιδευτικούς να προτείνουν νέες βιωματικές δραστηριότητες σε συνεργασία με το μουσείο, καθώς και με άλλες σχολικές μονάδες και την ομάδα «Φίλοι του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Δήμου Σερρών». Η ομάδα αυτή στηρίζει ενεργά τις δράσεις του μουσείου, προσφέροντας επιπλέον ευκαιρίες συνεργασίας και εθελοντισμού.

Το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Σερρών συνεχίζει να αποτελεί έναν μοναδικό εκπαιδευτικό πόρο για την περιοχή, καλώντας όλους τους μαθητές να το επισκεφθούν και να γίνουν μάρτυρες του φυσικού πλούτου της χώρας μας.




Εγκαινιάστηκε το Ανακαινισμένο Αρχαιολογικό Μουσείο Σαμοθράκης

Σε κλίμα γιορτινό πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του ανακαινισμένου Αρχαιολογικού Μουσείου Σαμοθράκης, το Σάββατο 6 Ιουλίου 2024, παρουσία της Υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη. Το μουσείο, μετά από πολλά χρόνια αναμονής, άνοιξε ξανά τις πύλες του, αναδεικνύοντας τον πολιτιστικό πλούτο και την ιστορία του νησιού.

Στις αναβαθμισμένες αίθουσες του μουσείου, οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν μοναδικά ευρήματα από την αρχαία πόλη της Σαμοθράκης και το Ιερό των Μεγάλων Θεών, καθώς και εκθέματα που αφηγούνται την καθημερινή ζωή και τις τελετουργίες των αρχαίων Σαμοθρακιτών. Οι επισκέπτες περιηγήθηκαν στους χώρους του μουσείου με την καθοδήγηση των αρχαιολόγων και παρακολούθησαν παρουσίαση για την ιστορία και τη σημασία των εκθεμάτων.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν βουλευτές του νομού Έβρου, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, αρχαιολόγοι, εκπρόσωπος του δωρητή του αντιγράφου του αγάλματος της Νίκης, καθώς και πλήθος κόσμου. Μετά τις ομιλίες των επισήμων, ακολούθησε μουσική παράσταση από τον ΣΦΜΣ “Αρμονίας Γένεσις” και η τελετή ολοκληρώθηκε με αγιασμό από τους ιερείς.

Τα εγκαίνια σηματοδότησαν μια νέα εποχή για το Αρχαιολογικό Μουσείο Σαμοθράκης, το οποίο αποτελεί πλέον έναν φάρο γνώσης και πολιτισμού, έτοιμο να υποδεχθεί επισκέπτες από όλο τον κόσμο.




Σαμοθράκη | Ανοίγει ξανά τις πόρτες του το Αρχαιολογικό Μουσείο

H υπουργός Πολιτισμού κ. Λίνα Μενδώνη θα βρεθεί το Σάββατο 6 Ιουλίου στο νησί της Σαμοθράκης για την τελευτή εγκαινίων της επανέκθεσης του Αρχαιολογικού Μουσείου του νησιού. Advertisement Το Αρχαιολογικό Μουσείο Σαμοθράκης άνοιξε για το κοινό το 1955. Μετά την ανακαίνιση του κτιρίου η νέα έκθεση καταλαμβάνει τις Αίθουσες Α, Β, Γ, Δ και Ε. Στην Αίθουσα Α φιλοξενούνται αρχιτεκτονικές αποκαταστάσεις κτιρίων του Ιερού των Μεγάλων Θεών. Η Αίθουσα Β είναι αφιερωμένη στην αρχαία πόλη και τις νεκροπόλεις της. Οι Αίθουσες Γ και Δ περιλαμβάνουν μνημεία από το Ιερό των Μεγάλων Θεών και φέρουν τους αντίστοιχους τίτλους, Είσοδος στο Ιερό και Μύηση. Στη στοά της κεντρικής αυλής, ανάμεσα στις Αίθουσες Γ και Δ, εκτίθενται επιγραφές, ενώ η Αίθουσα Ε περιλαμβάνει ευρήματα από διάφορες θέσεις του νησιού, τα οποία χρονολογούνται από τη Μέση Νεολιθική μέχρι και τους Νεότερους Χρόνους. Της τελετής εγκαινίων θα ακολουθήσει μουσική εκδήλωση από τον Σύλλογο Φίλων Μουσικής Σαμοθράκης «Αρμονίας Γένεσις» και δεξίωση.

Πηγή : www.paratiritis-news.gr




Θεολόγος Θάσου | Μοναδική Έκθεση “Κοχυλιών & Οστράκων” στο Μουσείο του Πνευματικού Κέντρου

Μία ιδιαίτερη έκθεση κοχυλιών και οστράκων, βρίσκεται στο μουσείο του Πνευματικού Κέντρου Θεολόγου, της Θάσου. Από τις 18 Ιουλίου 2018, το μουσείο φιλοξενεί μια μόνιμη έκθεση με θέμα τα κοχύλια και τα όστρακα, η οποία αποτελεί δωρεά του γιατρού Δημητρίου Ινζέ.

Ο κ. Ινζέ, αν και μόνιμος κάτοικος Θεσσαλονίκης, από μικρός αγαπούσε να συλλέγει κοχύλια και όστρακα τόσο από το νησί της Θάσου όσο και από άλλες περιοχές της Ελλάδας. Θέλοντας τα εκθέματα να βρουν το δικό τους σπίτι, τα παρέδωσε στον πολιτιστικό σύλλογο «Χατζηγιώργης», εξασφαλίζοντάς τους μια μόνιμη θέση στο μουσείο του Πνευματικού Κέντρου, το οποίο έχει πλέον μετονομαστεί σε «Βασίλης Βασιλικός». Η έκθεση αυτή δεν είναι μόνο εντυπωσιακή από αισθητικής άποψης, αλλά και εξαιρετικά εκπαιδευτική, προσφέροντας πληροφορίες για την ποικιλομορφία και την ομορφιά των κοχυλιών και οστράκων

Στο μουσείο του Πνευματικού Κέντρου Θεολόγου της Θάσου, εκτός από την εντυπωσιακή συλλογή κοχυλιών και οστράκων, οι επισκέπτες μπορούν να απολαύσουν και μια έκθεση παλαιών φωτογραφιών των κατοίκων του χωριού Θεολόγος. Αυτή η έκθεση προσφέρει μια ματιά στην ιστορία και την καθημερινή ζωή του χωριού, αποτυπώνοντας στιγμές από το παρελθόν και διατηρώντας ζωντανές τις αναμνήσεις των ανθρώπων που έζησαν εκεί. Οι φωτογραφίες αποτελούν έναν θησαυρό πολιτιστικής κληρονομιάς, αναδεικνύοντας την πλούσια παράδοση και τις αξίες της τοπικής κοινότητας.

 




Επίσκεψη του ΥΜΑΘ Στάθη Κωνσταντινίδη στο Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ» για τα 20 χρόνια λειτουργίας του

Το Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείο Τεχνολογίας «ΝΟΗΣΙΣ» επισκέφθηκε ο Υφυπουργός Εσωτερικών, αρμόδιος για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Στάθης Κωνσταντινίδης.

Συνοδευόμενος από την Πρόεδρο του Δ.Σ. κα. Στέλλα Μπεζεργιάννη και τον Διευθυντή κ. Ευάγγελο Αφθονίδη, ο Υφυπουργός ξεναγήθηκε στις εγκαταστάσεις, όπου ενημερώθηκε για την 20ετή λειτουργία του ΝΟΗΣΙΣ, τα εκπαιδευτικά προγράμματα, τις διδακτικές δραστηριότητες, τις δράσεις εξωστρέφειας που υλοποιεί και τις περιοδικές εκθέσεις που παρουσιάζει, ενώ συνομίλησε με μαθητές που επισκέφθηκαν το χώρο.

Ο κ. Κωνσταντινίδης αναφέρθηκε στο σημαντικό έργο που παράγεται στο Ίδρυμα για την προαγωγή της γνώσης, της καινοτομίας, του πολιτισμού και την εξοικείωση με την τεχνολογία.

 Όπως τόνισε χαρακτηριστικά: «Το Κέντρο Διάδοσης και Μουσείο Τεχνολογίας ΝΟΗΣΙΣ είναι η απόδειξη ότι η Ελλάδα πρωταγωνιστεί στην καινοτομία και διαθέτει όλα τα εφόδια να μετασχηματιστεί σε ένα ψηφιακό κράτος προς όφελος των πολιτών».

 




Σέρρες | Εκπαιδευτική επίσκεψη 30 μαθητών και μαθητριών στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης «Πινακοθήκη Κωνσταντίνος Ξενάκης»

Μαθητές και μαθήτριες της Δ΄ τάξης του 5ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών πραγματοποίησαν το πρωί της Δευτέρας 3 Ιουνίου 2024, εκπαιδευτική επίσκεψη στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης «Πινακοθήκη Κωνσταντίνος Ξενάκης».

Οι 30 μαθητές ξεναγήθηκαν στους χώρους του Μουσείου, έμαθαν για την ζωή του καλλιτέχνη και μελέτησαν τα έργα του διεθνούς φήμης Έλληνα εικαστικού Κωνσταντίνου Ξενάκη.

Μετά την ξενάγηση δόθηκε στους μαθητές και τις μαθήτριες η δυνατότητα να  αποτυπώσουν στο χαρτί με τη φαντασία τους τις εντυπώσεις που αποκόμισαν κατά τη διάρκεια της επίσκεψης τους στο Μουσείο, δημιουργώντας τα δικά τους έργα.

Η δημιουργία του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης «Πινακοθήκη Κωνσταντίνος Ξενάκης» χρηματοδοτήθηκε στο πλαίσιο του έργου «Δημιουργία πολιτιστικού διπόλου στη διασυνοριακή περιοχή – CULTURAL DIPOLE»  του προγράμματος  INTERREG V-A «Ελλάδα – Βουλγαρία 2014-2020». 

Από την αρχή της λειτουργίας του, το Μουσείο προσελκύει πλήθος επισκεπτών κάθε ηλικίας.




Εθνολογικό Μουσείο Θράκης | Η Εθνική Πράσινη Συμφωνία, master plan για την Ελλάδα του 21ου αιώνα

Συνεχίζεται η περιοδεία του Πέτρου Κόκκαλη στη Βόρεια Ελλάδα. Ο Γραμματέας του ΚΟΣΜΟΥ και ευρωβουλευτής των Πρασίνων βρέθηκε στην Αλεξανδρούπολη, στο Εθνολογικό Μουσείο Θράκης, όπου μαζί  με την υποψήφια ευρωβουλεύτρια του ΚΟΣΜΟΥ Νατάσα Βασιλείου, παρουσίασαν την Εθνική Πράσινη Συμφωνία, την πολιτική πρόταση του ΚΟΣΜΟΥ για τις Ευρωπαϊκές Εκλογές της 9ης Ιουνίου.

Όπως ανέφερε ο Πέτρος Κόκκαλης, στόχος μέσα από την Εθνική Πράσινη Συμφωνία είναι να έχουμε ένα σύστημα που φέρνει σε ισορροπία την κοινωνία, την οικονομία και το περιβάλλον, με την εγγύηση του κράτους δίκαιου. Η Εθνική πράσινη συμφωνία είναι απαραίτητη γιατί η Ελλάδα πρέπει να αντιμετωπίσει επειγόντως την κλιματική κρίση.

Σε ερώτηση για τις διαφορές της Εθνικής Πράσινης Συμφωνίας από τις πολιτικές των άλλων κομμάτων για την κλιματική κρίση, ο κ. Κόκκαλης σημείωσε ότι «κανένα άλλο κόμμα δεν έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα ένα συνεκτικό και τεκμηριωμένο σχέδιο για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Βλέπουμε μόνο συρραφές συνθημάτων και ευχολόγια. Η Εθνική Πράσινη Συμφωνία αποτελεί ένα ολιστικό στρατηγικό σχέδιο για να αναχαιτίσουμε την κλιματική κρίση, να πρωταγωνιστήσει η Ελλάδα στην Πράσινη Μετάβαση και να ανεβάσουμε το βιοτικό επίπεδο όλων των πολιτών. Η Εθνική Πράσινη Συμφωνία είναι το master plan για την Ελλάδα του 21ου αιώνα».




Μουσείο των Τραίνων | Η ιστορία του Ελληνικού σιδηροδρόμου ζωντανεύει στην Δράμα

Οδοιπορικό του Enachannel και της εκπομπής «Κρυμμένοι θησαυροί», πραγματοποιήθηκε στην Δράμα και συγκεκριμένα στο Μουσείο των τραίνων το οποιο αποτελεί πόλο έλξης και ένα στολίδι για τη Δράμα.

Το μουσείο δημιουργήθηκε σε ένα συγκρότημα εσωτερικών και υπαίθριων εγκαταστάσεων στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Σταθμού της πόλης από τον Μορφωτικό Εκπολιτιστικό Αθλητικό Σύλλογο ΜΕΑΣ Ήφαιστος.

 




Μακάριος Λαζαρίδης |«Καπναποθήκες, Εθνολογικό Μουσείο Ν. Καρβάλης και Κάστρο Μεγάλου Αλεξάνδρου εκπέμπουν SOS»

«Το όραμα της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και προσωπικά του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, έχει αποδεδειγμένα στο επίκεντρό του τον πολιτισμό. Η ασκούμενη πολιτική του πολιτισμού, αφήνοντας πίσω αγκυλώσεις και εμπόδια, ανοίγει χώρο στην ελεύθερη έκφραση και δημιουργία, ενώ προβάλει και αναδεικνύει τα μοναδικά μας ιστορικά μνημεία».

Αυτό τόνισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού σχετικά με τη διαφύλαξη της άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς και την προστασία του ελληνόφωνου τραγουδιού.

Εκτενή αναφορά ο κ. Λαζαρίδης έκανε στα κυβερνητικά πεπραγμένα στην Καβάλα στον τομέα του Πολιτισμού την τελευταία πενταετία. «Αφού πρώτα εκπονήθηκε ένα συγκεκριμένο πολιτιστικό σχέδιο, αναζητήθηκαν και βρέθηκαν κονδύλια, σήμερα είμαστε στην ευχάριστη θέση τα περισσότερα έργα να έχουν υλοποιηθεί και κάποια να “τρέχουν” ακόμη μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Σχεδόν 12.000.000 ευρώ, δαπανήθηκαν ή έχουν εξασφαλιστεί, δημιουργώντας ένα σημαντικό απόθεμα “πολιτικής πολιτισμού”, κρίσιμο και για την τοπική οικονομία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λαζαρίδης.

Ενδεικτικά υπογράμμισε την αναβάθμιση του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων, της «Επιδαύρου της Βορείου Ελλάδος», σύμφωνα με τον Εθνάρχη Κωνσταντίνο Καραμανλή, με προϋπολογισμό που ξεπερνάει τα 2.500.000 ευρώ, την αποκατάσταση της Βασιλικής Β’ στον ίδιο χώρο, την αποκατάσταση και ανάδειξη του αρχαίου θεάτρου Θάσου, με προϋπολογισμό που αγγίζει τα 4.000.000 ευρώ.

Την ίδια στιγμή, σημείωσε ο κ. Λαζαρίδης, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, προχωρούν σημαντικά έργα, όπως:

 Η πυρόσβεση του αρχαιολογικού χώρου των Φιλίππων, με προϋπολογισμό 2.500.000 ευρώ.

 Η αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του υπαίθριου θεάτρου εντός του εξωτερικού περίβολου του Φρούριου Καβάλας.

 Η αναβάθμιση των υποδομών της δημοτικής πινακοθήκης Καβάλας, με προϋπολογισμό που αγγίζει το 1.000.000 ευρώ.

Ο κ. Λαζαρίδης κατέθεσε στην Υπουργό Πολιτισμού και μια δέσμη από προτάσεις για την περαιτέρω πολιτιστική ανάπτυξη της Π.Ε. Καβάλας.

Συγκεκριμένα πρότεινε:

 Τη δημιουργία ενός νέου Αρχαιολογικού Μουσείου στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, καθώς – όπως τόνισε – «το υπάρχον κάθε άλλο παρά περιποιεί τιμή στην ιστορία μας».

 Την αναζήτηση της ενδεδειγμένης λύσης, σε συνεργασία με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και το Δήμο Καβάλας, για τη διάσωση των καπναποθηκών, οι οποίες απειλούνται με κατάρρευση.

 Τη συνεργασία των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για τη σωτηρία του Μουσείου του Κέντρου Καππαδοκικών Μελετών και του παραδοσιακού και διατηρητέου οικισμού Ακόντισμα της Νέας Καρβάλης, που κινδυνεύουν με κλείσιμο.

 Τη φροντίδα από την Πολιτεία του Κάστρου του Παλαιοχωρίου, του Δήμου Παγγαίου, γνωστού και ως Κάστρου του Μεγάλου Αλεξάνδρου. «Φοβάμαι να πω ότι το μόνο που θα υπάρχει σε λίγα χρόνια από αυτό είναι ένας σωρός από πέτρες και οι φωτογραφίες από τους κατά καιρούς επισκέπτες του χώρου. Είναι το τελευταίο βυζαντινό οχυρό του Παγγαίου που στέκεται ακόμη όρθιο», τόνισε.




ΟΔΕΓ Καβάλας | Επίσκεψη στο Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού

Ο Όμιλος για τη Διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας (ΟΔΕΓ Καβάλας), την Κυριακή, 10 Δεκεμβρίου 2023, οργάνωσε για τα μέλη του και τους φίλους του επίσκεψη στο Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού στην Καβάλα (Κολοκοτρώνη 2).

Τους επισκέπτες υποδέχτηκαν η κ. Έλενα Ζαχαροπούλου και ο σύζυγος της κ. Μανώλης Ζαχαρόπουλος, που οραματίσθηκαν και, με πάθος και μεράκι, δούλεψαν για τη δημιουργία του μουσείου. Η κ. Ζαχαροπούλου με ιδιαίτερα συναισθηματικό τρόπο παρουσίασε τα κειμήλια των προσφύγων (εικόνες και είδη λατρείας, κεντήματα, βιβλία, έγγραφα και φωτογραφίες, είδη καθημερινής χρήσης). Με έντονη συναισθηματική φόρτιση για τις ‘αλησμόνητες πατρίδες’, τον ξεριζωμό και τα απερίγραπτα δεινά των προσφύγων αποχώρησαν όλοι οι συμμετέχοντες.




ΟΔΕΓ Καβάλας | Επίσκεψη στο Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού, στις 10 Δεκεμβρίου 2023

Ο Όμιλος για τη Διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας (ΟΔΕΓ) Kαβάλας,  θεωρεί επιβεβλημένη την ιστορική ενημέρωση. Οι μαρτυρίες, μετά από επίσκεψη, ιστορικών, ακαδημαϊκών, πρέσβεων μακρινών χωρών, αποδήμων Ελλήνων, Οργανισμών (Northern Lights Aid, Marketing Greece), επιβεβαιώνουν τη σημασία του μουσείου Προσφυγικού Ελληνισμού της πόλης μας.  

Ο ΟΔΕΓ οργανώνει για τα μέλη του και τους φίλους του επίσκεψη στο  Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού, στις 10 Δεκεμβρίου 2023, ημέρα Κυριακή.

Η προσέλευση στο Μουσείο (οδός Κολοκοτρώνη 2) πρέπει να έχει περατωθεί έως τις 11:30 το πρωί της Κυριακής της 10ης Δεκεμβρίου 2023. Η ξενάγηση θα αρχίσει αμέσως μετά τις 11:30. Ο κάθε συμμετέχων, μόνος του ρυθμίζει την προσέλευση στο μουσείο.




Βρετανικό Μουσείο μετά το διπλωματικό επεισόδιο με τον Σούνακ για τα Γλυπτά: Θα συνεχίσουμε να μιλάμε με την Αθήνα

Στον απόηχο του διπλωματικού επεισοδίου, που προκάλεσε η ακύρωση από τον Ρίσι Σούνακ της συνάντησης με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, εκπρόσωπος της διοίκησης του Βρετανικού Μουσείου ξεκαθαρίζει πως οι συζητήσεις με την Ελλάδα για τα Γλυπτά του Παρθενώνα όχι μόνο συνεχίζονται αλλά είναι και εποικοδομητικές.

«Η θέση του Μουσείου παραμένει αμετάβλητη. Οι συζητήσεις με την Ελλάδα σχετικά με μια “σύμπραξη για τον Παρθενώνα” συνεχίζονται και είναι εποικοδομητικές», τόνισε ο εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου, που μίλησε στην εφημερίδα «Τα Νέα» για τα Γλυπτά του Παρθενώνα.

Σημειώνεται πως οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και του προέδρου του Βρετανικού Μουσείου, Τζορτζ Όσμπορν, διεξάγονται από τον Νοέμβριο του 2021.

Πηγές του Μουσείου αναφέρουν πως η διπλωματική και επικοινωνιακή κόντρα που ξέσπασε δεν πρόκειται να επηρεάσει την εξέλιξη των συζητήσεων. Μάλιστα, οι ίδιες πηγές εξέφρασαν την ελπίδα μια συμφωνία για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα να κλειστεί στο προσεχές μέλλον, αφήνοντας να εννοηθεί πως ο Όσμπορν θα συνεχίσει να μιλά με τον Μητσοτάκη.

«Πιστεύουμε ότι μια μακροχρόνια συνεργασία αυτού του είδους θα επιτύχει τη σωστή ισορροπία, έτσι ώστε αφενός να μοιραζόμαστε τα σπουδαιότερα αντικείμενά μας με κοινά σε όλο τον κόσμο και αφετέρου να διαφυλάξουμε την ακεραιότητα της μοναδικής συλλογής που διαθέτουμε στο Μουσείο», πρόσθεσε ο ίδιος εκπρόσωπος αναφερόμενος εμμέσως σε «λύση» δανεισμού των Γλυπτών.

Εκνευρισμένος ο Μητσοτάκης

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, επέστρεψε τέσσερις ώρες νωρίτερα στην Ελλάδα, αφού δεν έγινε ποτέ η συνάντηση με τον Ρίσι Σούνακ.

Το βράδυ της Δευτέρας, λίγες ώρες μετά την ακύρωση της συνάντησης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν εμφανώς εκνευρισμένος.




Times | Τα Γλυπτά του Παρθενώνα πρέπει να εκτίθενται στο Μουσείο της Ακρόπολης

Οι Times σχολίασαν την ακύρωση της συνάντησης του Ρίσι Σουνάκ με τον Κυριάκο Μητσοτάκη με αφορμή τις δηλώσεις του δεύτερου στο BBC, πως πρέπει τα Γλυπτά του Παρθενώνα να επιστρέψουν στην Ελλάδα.

Οι thetimes.co.uk λοιπόν, υποστήριξαν το ελληνικό αίτημα και τόνισαν με νόημα ότι ο Βρετανός πρωθυπουργός με τις κινήσεις που κάνει, βρίσκεται ένα βήμα πριν χάσει τα λογικά του (losing his own marbles).

«H διαίρεση των Μαρμάρων του Παρθενώνα μεταξύ της Ελλάδας και του Βρετανικού Μουσείου είναι σαν να κόβεις τη Μόνα Λίζα στη μέση, σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, τον εύγλωττο πρωθυπουργό της χώρας. Χθες ανέπτυξε τα επιχειρήματά του στον σερ Κιρ Στάρμερ, έναν πολιτικό που συνδέεται περισσότερο με το έργο του Σίσυφου, και ήλπιζε να συμφωνήσει σήμερα με τον Ρίσι Σουνάκ την επιστροφή των Ελγινείων Μαρμάρων στην Αθήνα, μέχρι που η συνάντησή τους ακυρώθηκε», έγραψαν χαρακτηριστικά.

Επίσης, σημείωσαν ότι «πρόκειται για ένα δύσκολο πρόβλημα και ο βρετανός πρωθυπουργός θα μπορούσε να ζητήσει καθοδήγηση από τον κλασικιστή Μπόρις Τζόνσον. Αλλά ο κ. Σουνάκ θα καταλήξει να χάσει τα λογικά του (losing his own marbles). Ως πρόεδρος της Ένωσης της Οξφόρδης το 1986 ο κ. Τζόνσον προσέφερε στη Μελίνα Μερκούρη, την ηθοποιό που έγινε υπουργός Πολιτισμού, ένα βήμα για να πιέσει για την επιστροφή της ζωφόρου του Παρθενώνα. Μέχρι πέρυσι, είχε αλλάξει στάση. “Αυτοί οι θεοί και οι ήρωες ήρθαν στη χώρα μας το 1812 ως πρόσφυγες από το οθωμανικό καμίνι”, δήλωσε. “Θα τους έλιωναν για να φτιάξουν τσιμέντο”».

«Το επιχείρημά του Μπόρις Τζόνσον είναι ότι ο λόρδος Έλγιν, βρετανός πρεσβευτής στην οθωμανική αυτοκρατορία, δεν ήταν αυτοκρατορικός πλιατσικολόγος. Το δεύτερο επιχείρημά ήταν ότι αν δοθούν τα μάρμαρα στην Ελλάδα, τι θα πρέπει να γίνει με τις θεωρητικές διεκδικήσεις της Αιγύπτου και του Ιράκ, της Συρίας, του Λιβάνου, της Τουρκίας και της Νιγηρίας. Τι θα έμενε από αυτό το υπέροχο μουσείο στο Μπλούμσμπερι; Ως πρωθυπουργός, η Λιζ Τρας ακολούθησε αυτά τα επιχειρήματα», πρόσθεσαν στη συνέχεια.

Οι Times καταλήγοντας το άρθρο τους αναφέρουν πως «βέβαια τα επιχειρήματα δεν θα έπρεπε να αφορούν την ιδιοκτησία, αλλά το πού μπορεί κανείς να εκτιμήσει καλύτερα τα μάρμαρα, αυτά που βρίσκονται στην Αθήνα και αυτά που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο. Ανήκουν μαζί ως καλλιτεχνικό σύνολο και ανήκουν στο φυσικό τους περιβάλλον. Τα κειμήλια αυτά θα έπρεπε να εκτίθενται στο Μουσείο της Ακρόπολης, το οποίο είναι υπερσύγχρονο και χτισμένο για το σκοπό αυτό. Το Βρετανικό Μουσείο θα πρέπει να δανείσει τα μάρμαρά του. Θα παραμείνουν στην ιδιοκτησία όλου του κόσμου».




«Τα κλεμμένα Γλυπτά μας πίσω στον Παρθενώνα» λέει η Νία Βαρντάλος σε μήνυμα προς το Βρετανικό Μουσείο

Μήνυμα στο Βρετανικό Μουσείο στέλνει μέσω Instagram η Νία Βαρντάλος με αφορμή τις εξελίξεις των τελευταίων ωρών και συγκεκριμένα την ακύρωση της συνάντησης του βρετανού πρωθυπουργού Ρίσι Σούνακ με τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

«Αγαπητό Βρετανικό Μουσείο, θα εκτιμούσαμε τα κλεμμένα Γλυπτά μας πίσω στον Παρθενώνα, όπου ανήκουν. Σας ευχαριστούμε. Ελλάδα

Υ.Γ. Θα έρθω να τα πάρω, έχω μεγάλη τσάντα».

Στην περιγραφή της εικόνας, πρόσθεσε: «Κρατήσαμε θέση στο Μουσείο της Ακρόπολης», γράφει η ελληνοαμερικανίδα ηθοποιός και παραγωγός.




Οι μέλισσες, ο μαγικός κόσμος τους και η εκδήλωση «Αστικός κήπος για μέλισσες» που έγινε στο Μουσείο Μοχάμετ Άλι στην Καβάλα από το Ερευνητικό Κέντρο MOHA

Ζωντανό κομμάτι της ιστορίας της Καβάλας είναι το σπίτι-μουσείο του Μοχάμεντ Άλι, οι πανέμορφοι κήποι του οποίου μετατρέπονται σήμερα σε ένα αστικό καταφύγιο για μέλισσες.

Όταν ήμουν μικρή είδα την «Ταινία μιας μέλισσας». Οι δημιουργοί της διαμαρτύρονταν για τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι εκμεταλλευόμαστε τις μέλισσες για την παραγωγή μελιού σε βιομηχανικό επίπεδο και έδειχνε πως η βιοποικιλότητα του πλανήτη μας θα εξαφανιζόταν μέσα σε λίγες ημέρες, αν οι μέλισσες αποφάσιζαν να απεργήσουν και να σταματήσουν την παραγωγή μελιού και επομένως την επικονίαση. Την γονιμοποίηση, δηλαδή, των φυτών και των λουλουδιών.

Η ιστορία με τις μελισσούλες και τα λουλουδάκια είναι γνωστή σε όλους μας. Η επικονίαση αποτελεί τον πιο δημοφιλή τρόπο χάρη στον οποίο γενιές και γενιές γονέων καταφέρνουν να εξηγήσουν χωρίς μεγάλη αμηχανία στα παιδιά τους τι είναι το σεξ. Αυτό που δεν μας είναι γνωστό, όμως, είναι ότι άπαξ και εξαφανιστούν οι μελισσούλες και σταματήσουν να επικονιάζουν τα λουλουδάκια, σχεδόν στο σύνολό τους φρούτα και λαχανικά θα εκλείψουν. Και όπως είχε πει και ο Αϊνστάιν, τις μέλισσες δεν θα αργήσει να τις ακολουθήσει ο άνθρωπος.

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς Αϊνστάιν για να καταλάβει ότι πρέπει να προστατέψουμε τις μέλισσες. Είναι πραγματικά ζήτημα ζωής και θανάτου. Παρ’ όλα αυτά συνεχίζουμε να απειλούμε την επιβίωση των μελισσών με κάθε τρόπο. Η κλιματική κρίση, οι πυρκαγιές, οι πλημμύρες, η έλλειψη πρασίνου στις πόλεις και υδάτινων πόρων, τα φυτοφάρμακα, οι χημικοί ρύποι είναι μερικοί μόνο από τους παράγοντες που κάνουν την επιβίωση των μελισσών όλο και δυσκολότερη.

Απέναντι σε όλα αυτά δεν έμεινε ασυγκίνητη η κ. Άννα Μισιριάν και το ερευνητικό κέντρο MOHA. Μια σειρά δράσεων για την προστασία της μέλισσας θα πραγματοποιηθεί το επόμενο διάστημα στην Καβάλα. Οι κήποι του μουσείου Μοχάμεντ Άλι, με πλούσια βλάστηση και τα απαραίτητα δοχεία με νερό και αραιωμένο μέλι, γίνονται ένα ασφαλές περιβάλλον για τις μέλισσες, εξασφαλίζοντάς τις ημερήσιες ενεργειακές ανάγκες τους. Οι εκριζώσεις χωρίς την χρήση ηχητικά ρυπογόνων μηχανημάτων, η επαναχρησιμοποίηση πράσινων αποβλήτων, η λογική άρδευση, η χρήση αποκλειστικά βιολογικών προϊόντων για την καταπολέμηση των ασθενειών των φυτών και η απελευθέρωση εντόμων που συμβάλλουν στην προστασία τους είναι μερικές μόνο από τις πράσινες συνήθειες που αποτελούν καθημερινότητα στους κήπους του μουσείου.

Επιπλέον, σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης θα δημιουργηθούν πλίθινα καταφύγια για τις μοναχικές μέλισσες με σκοπό να επανδρώσουν δημόσιους χώρους (είναι χιλιάδες οι μέλισσες που έχασαν τα «σπίτια» τους και περιπλανώνται άστεγες μετά τις τελευταίες φωτιές στον Έβρο). Παράλληλα ο καλλιτέχνης Κώστας Καρακίτσος σε συνεργασία με την γκαλερί μεταξιού Mantility θα δημιουργήσουν μεταξωτά μαντίλια με θέμα την μέλισσα, με στόχο τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν από την πώληση τους να ενισχύσουν τις δράσεις του ερευνητικού κέντρου για την προστασία των μελισσών. Οι άνθρωποι του MOHA, όμως, δεν σταματούν εκεί.

Γνωρίζουν πολύ καλά ότι το μέλλον είναι τα παιδιά. Και αν θέλουμε να ελπίζουμε σε ένα μέλλον λιγότερο δυσοίωνο για τις μέλισσες πρέπει να μάθουμε στα παιδιά μας να τις αγαπάνε, να τις προστατεύουν και να τις σέβονται. Γι’ αυτό τον λόγο ένα εκπαιδευτικό βιωματικό παιχνίδι κι ένα παραμύθι θα δημιουργηθούν εκεί, με σκοπό να ευαισθητοποιηθούν παιδιά και μαθητές.

Οι μέλισσες και ο μαγικός κόσμος τους είναι από τα πιο γοητευτικά μυστήρια του οικοσυστήματος μας. Οι μελισσοκόμοι σε όλη τη χώρα δίνουν έναν καθημερινό αγώνα για να προστατεύσουν τα μελίσσια, που καταστρέφονται κατά δεκάδες σε κάθε πυρκαγιά και πνίγονται σε κάθε πλημμύρα. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε εμείς είναι να ενημερωθούμε για την σημασία της μέλισσας, να ευαισθητοποιηθούμε και να ενισχύσουμε προσπάθειες όπως αυτή του Ερευνητικού Κέντρου MOHA στον αγώνα προστασίας των ακούραστων εργατριών της φύσης, που από την επιβίωσή τους εξαρτάται η επιβίωση του είδους μας. Γιατί είναι αλήθεια ότι αν εξαφανιστούν οι μέλισσες από τον πλανήτη, δεν θα αργήσουμε να εξαφανιστούμε και εμείς…

 




Στο Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού οι μαθητές της Σταυρούπολης

Στις 04/04/2023 το Γυμνάσιο με Λ.Τ. Σταυρούπολης διεξήγαγε διδακτική επίσκεψη στο Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού στην Καβάλα με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την υπογραφή της Συνθήκης της Λοζάνης. 

Η συνθήκη αυτή έβαλε τέλος στην μακραίωνη παρουσία των Ελλήνων στην περιοχή της Μικρασίας. 

Ο Σύλλογος Μικρασιατών Καβάλας σε μια προσπάθεια να διατηρήσει, να διαφυλάξει και να μεταφέρει στις επόμενες γενιές τις μνήμες των προγόνων μας έστησε με πολύ μεράκι το φιλόξενο αυτό χώρο, ο οποίος, αν και πολύ μικρός για το μέγεθος των αναμνήσεων που στεγάζει, περικλείει περίπου 1300 αυθεντικά αντικείμενα- κειμήλια, που έφεραν μαζί τους οι πρόσφυγες από τις πατρίδες τους και άλλα που απέκτησαν εδώ κατά τα πρώτα χρόνια της εγκατάστασής τους. 

Ψυχή του μουσείου είναι το ζεύγος Ζαχαροπούλου, η κυρία Έλενα και ο κύριος Μανώλης, οι οποίοι μας φιλοξένησαν με περισσή ζεστασιά.

Οι 50 μαθητές μας, απόγονοι οι περισσότεροι από Μικρασιάτες ή Πόντιους πρόσφυγες, έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για όσα άκουγαν και συχνά διέκοπταν την  παραστατική αφήγηση των οικοδεσποτών μας, για να συμπληρώσουν τις προσωπικές τους διηγήσεις ή για να διατυπώσουν απορίες. 

Τους μαθητές συνόδευαν η κα Καρατζόγλου Παρθένα, διευθύντρια του σχολείου, και οι εκπαιδευτικοί: Καραμπούκα Αλέκα, Γκεϊβανίδου Ματένια, ΜαρινίδουΧριστοφορία, Σαββατιανού Δήμητρα, Τσαλουχίδης Νίκος και Βαρδάκης Γεώργιος.

 

Για άλλη μια φορά θέλουμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς την κυρία Έλενα και τον κύριο Μανώλη για τη ζεστή φιλοξενία και τις συγκινητικές ιστορίες που μοιράστηκαν μαζί μας! Μας συγκίνησαν ο ζήλος, η ζέση και το μεράκι τους για το μεγάλο έργο που έχουν αναλάβει. Κι ας μην ξεχνάμε πως «κι απ΄ τον θάνατο πιο πικρή ΄σαι προσφυγιά».
Στο Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού οι μαθητές της Σταυρούπολης
Στο Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού οι μαθητές της Σταυρούπολης
Στο Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού οι μαθητές της Σταυρούπολης
Πηγή: xanthinea.gr

 




Ελεύθερη η είσοδος σε όλα τα μουσεία στη μνήμη της Μελίνας Μερκούρη

Η Μελίνα Μερκούρη «έφυγε» από τη ζωή σαν σήμερα το 1994.

Ελεύθερη είναι η είσοδος σε όλα τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους σήμερα, Δευτέρα 6 Μαρτίου, στο πλαίσιο της επετείου μνήμης της Μελίνας Μερκούρη η οποία «έφυγε» από τη ζωή σαν σήμερα το 1994.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=590448133128458&set=a.293272866179321&type=3

Υπενθυμίζεται ότι η είσοδος στους αρχαιολογικούς χώρους, τους ιστορικούς τόπους, τα μνημεία και τα μουσεία τα οποία ανήκουν στο Δημόσιο και διαχειρίζεται το ΥΠ.ΠΟ.Α. ήταν και χθες ελεύθερη για όλους τους επισκέπτες, χωρίς την καταβολή αντιτίμου, όπως συμβαίνει την πρώτη Κυριακή κάθε μήνα, από 1η Νοεμβρίου έως 31η Μαρτίου.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=190949356964062&set=a.148965261162472&type=3

Το ΥΠ.ΠΟ.Α. έχει καθορίσει ως ημέρες ελεύθερης εισόδου για όλους τους επισκέπτες επίσης την 28η Οκτωβρίου (Εθνική Εορτή), τη 18η Απριλίου (Διεθνής Ημέρα Μνημείων), τη 18η Μαΐου (Διεθνής Ημέρα Μουσείων) και το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Σεπτεμβρίου (Διήμερο Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς).

 

Πηγή: newsbomb.gr