Ελευθερούπολη | Επιτυχής διεξαγωγή του 8ου Αγώνα Δρόμου στη μνήμη του Φρίξου Παπαχρηστίδη

Ο 8ος αγώνας δρόμου στη μνήμη του Φρίξου Παπαχρηστίδη πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στην Ελευθερούπολη, την Κυριακή 23 Μαρτίου 2025.

Δρομείς κάθε ηλικίας συμμετείχαν σε μια ξεχωριστή αθλητική διοργάνωση που προσέφερε μια μοναδική εμπειρία. Οι συμμετέχοντες αγωνίστηκαν σε τρεις κατηγορίες: 10.000 μέτρα, 5.000 μέτρα και 1.000 μέτρα για μαθητές, με την εκκίνηση και τον τερματισμό να γίνονται στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου.

Η διοργάνωση υποστηρίχθηκε από τον Δήμο Παγγαίου, τον ΟΚΑΚ και την ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, ενώ η υγειονομική κάλυψη εξασφαλίστηκε από ιατρικό προσωπικό και εθελοντικές ομάδες. Οι νικητές σε κάθε κατηγορία βραβεύτηκαν με μετάλλια και διπλώματα, ενώ όλοι οι συμμετέχοντες έλαβαν αναμνηστικά μετάλλια και διπλώματα συμμετοχής. Η εκδήλωση αποτέλεσε μια γιορτή του αθλητισμού και της τοπικής κληρονομιάς.




Ελευθερούπολη | 8ος Αγώνας Δρόμου στη Μνήμη του Φρίξου Παπαχρηστίδη

Ο Δήμος Παγγαίου, σε συνεργασία με τον ΟΚΑΚ και την υποστήριξη της ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, διοργανώνει τον 8ο αγώνα δρόμου σε δημόσια οδό στη μνήμη του μεγάλου ευεργέτη της περιοχής, Φρίξου Παπαχρηστίδη.

Η διοργάνωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 23 Μαρτίου 2025 στην Ελευθερούπολη, προσφέροντας σε αθλητές κάθε ηλικίας την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια ξεχωριστή αθλητική εμπειρία.

Η εκκίνηση και ο τερματισμός θα γίνουν στον περίβολο του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου, πίσω από το Οικοτροφείο. Οι δρομείς των 10.000 μέτρων θα ακολουθήσουν μια κυκλική διαδρομή που περνά τόσο μέσα από τον αστικό ιστό της πόλης όσο και από τον περιμετρικό δασικό δρόμο στους πρόποδες του Συμβόλου, με ώρα εκκίνησης στις 11:00 π.μ. Παράλληλα, θα διεξαχθεί αγώνας 5.000 μέτρων, που θα ξεκινήσει στις 11:15 π.μ., καθώς και αγώνας 1.000 μέτρων για μαθητές Δημοτικών και Γυμνασίων, με εκκίνηση στις 12:30 και 12:40 αντίστοιχα.

Όλοι οι αγώνες θα έχουν ηλεκτρονική χρονομέτρηση, ενώ οι συμμετέχοντες θα αγωνιστούν χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση. Οι τρεις πρώτοι νικητές κάθε κατηγορίας θα λάβουν μετάλλια και διπλώματα, ενώ όλοι όσοι τερματίσουν θα πάρουν αναμνηστικό μετάλλιο και δίπλωμα συμμετοχής.

Η υγειονομική κάλυψη των αγώνων είναι διασφαλισμένη μέσω συνεργασίας με ιατρικό προσωπικό, υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και εθελοντικές ομάδες διάσωσης. Οι συμμετέχοντες είναι υπεύθυνοι για την ιατρική τους κατάσταση, ενώ οι ανήλικοι θα πρέπει να έχουν την έγκριση των γονέων τους.

Οι εγγραφές θα γίνονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά από τις 24 Φεβρουαρίου έως τις 20 Μαρτίου 2025 μέσω του συνδέσμου: https://raceid.com/el/races/13427/about.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με τις υπεύθυνες της διοργάνωσης, Κατερίνα Δράκου (6936754030) και Κατερίνα Δεληγιαννάκη (6948740137). Τεχνικός υπεύθυνος του αγώνα είναι ο προπονητής του ΟΚΑΚ, Θανάσης Κωνσταντινίδης, σε συνεργασία με τον Τεχνικό Σύμβουλο της ΕΑΣ ΣΕΓΑΣ Αν. Μακεδονίας-Θράκης, Τάσο Μωϋσιάδη.

Ο αγώνας αυτός αποτελεί μια γιορτή του αθλητισμού και της τοπικής ιστορίας, τιμώντας τη μνήμη ενός ανθρώπου που συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη της περιοχής.




Η μνήμη ως χρέος: Ιστορία, διδάγματα και σεβασμός

Αφορμή για τις σκέψεις που θα διαβάσετε ήταν ένα σύντομο ταξίδι στην γειτονική Βουλγαρία, όπου η είσοδος και η έξοδος από την χώρα αυτή, στα σύνορα με την Ελλάδα γίνεται χωρίς καμία διατύπωση, έλεγχο, επίδειξη κάποιου εγγράφου, τα οχήματα περνούν ελεύθερα μειώνοντας απλά ταχύτητα στις πύλες που είναι ορθάνοιχτες.

Φυσικά αυτό αποτελεί μια κατάκτηση της ενωμένης Ευρώπης που οικοδομήθηκε μετά από έναν και πλέον αιώνα σκληρών πολέμων και αντιπαραθέσεων που άφησαν πίσω τους εκατομμύρια νεκρούς. Μια κατάκτηση που θα πρέπει να διατηρηθεί ως κόρη οφθαλμού. Ένα κεκτημένο που μας οδηγεί στη βαθιά γνώση της ιστορίας έτσι ώστε να μην ξεχνούμε για να μην ζήσουμε στο μέλλον τραγικά γεγονότα. Αυτό όμως προϋποθέτει αναγνώριση λαθών και έμπρακτη συγνώμη από τις χώρες που τα διέπραξαν.
Δυστυχώς δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο ακόμα και σήμερα οι .. γείτονες “ονειρεύονται” και αναπαράγουν “ιστορίες” περί παρουσίας βουλγαρικού πληθυσμού τα χρόνια εκείνα στις Ελληνικότατες περιοχές της Μακεδονίας και Θράκης, πληθυσμός ο οποίος “εκδιώχθηκε” στην διάρκεια της Ελληνικής παρουσίας. Η παραχάραξη αυτή της ιστορίας μόνο προβλήματα προκαλεί, αντίθετα αποσιωπούν τα εγκλήματα που έγιναν κατά την διάρκεια των τριών Βουλγαρικών κατοχών στις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα.

Η μνήμη των νεκρών μας είναι άσβεστη και οφείλουμε να την τιμούμε και να την θυμόμαστε. Σε κάθε πρόκληση, σε κάθε δημοσίευση σε κάθε δημόσιο λόγο οφείλουμε να απαντούμε και να θυμίζουμε τα εγκλήματα που διαπράχθηκαν στον τόπο μας. Προφανώς είμαστε φιλόξενοι και με κάθε τρόπο καλοδεχόμαστε όλους αυτούς που θέλουν να αποκτήσουν περιουσία και να ζήσουν εδώ αρκεί όλοι να σεβόμαστε την ιστορία και τις θυσίες των ανθρώπων αυτού του τόπου. ΔΕΝ
ΞΕΧΝΟΥΜΕ, ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΤΙΜΟΥΜΕ..
Οι φωτογραφίες είναι από την Καβαλιώτικη εφημερίδα “ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ”, το αρχείο της οποίας είναι στην Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας και εικονίζουν Καβαλιώτες ομήρους σε καταναγκαστικά έργα στην Βουλγαρία κατά την διάρκεια της βουλγαρικής κατοχής 1941 – 44 και συμπολίτες μας που είχαν διαφύγει στον Βόλο, κατά την διάρκεια της κατοχής και επέστεψαν στην πόλη το 1945. Στην διάρκεια της κατοχής εκείνης πάνω από 750 συμπολίτες μας έχασαν την ζωή τους από το φρικτό μαρτύριο της πείνας…

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΚΟΣΜΑΣ




Τελετή βράβευσης αριστούχων μαθητών του Δήμου Καβάλας στη μνήμη της Μυρτώς Φουρουντζόγλου

Ο Δήμος Καβάλας και η Ανώνυμη Τουριστική Εταιρεία “ΤΟΣΚΑ” προχώρησαν το βράδυ της Παρασκευής 20 Δεκεμβρίου 2024 στην απονομή των τιμητικών βραβείων “Μυρτώ Φουρουντζόγλου” στους μαθητές του Δήμου Καβάλας που αρίστευσαν τη σχολική χρονιά 2023-2024 και εισήχθησαν με υψηλή βαθμολογία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Σύμφωνα με την απόφαση 338/2024 του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας, οι 15 συνολικά μαθητές που βραβεύτηκαν, έλαβαν το ποσό των 1.000 ευρώ, για την κάλυψη των πρώτων εξόδων της φοιτητικής τους ζωής.

Στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων της Μεγάλης Λέσχης Καβάλας, εκτός από τους βραβευθέντες και τα μέλη των οικογενειών τους, παραβρέθηκαν οι γονείς της Μυρτούς Φουρουντζόγλου, της 20χρονης Καβαλιώτισσας φοιτήτριας της Ιατρικής, η οποία έχασε τη μάχη με την επάρατη νόσο πριν από τρία χρόνια, Ανδρέας Φουρουντζόγλου και Καλλιόπη Ρήγα.

Δελτίο τύπου




“Ένα κτήριο, 265 Άγγελοι” | Μνήμη και ιστορία της Εβραϊκής Κοινότητας Καβάλας

Ένα καλαίσθητο λεύκωμα του συγγραφέα Ιωσήφ Μεβοράχ, αφιερωμένο στη λειτουργία του εβραϊκού σχολείου, παρουσιάστηκε το απόγευμα της Δευτέρας 9 Δεκεμβρίου 2024, στο κτήριο του Λυκείου Ελληνίδων Καβάλας.

Το λεύκωμα με τίτλο “Ένα κτήριο, 265 Άγγελοι”, προλογισμένο από τον Δικηγόρο Ηλία Μπαχάρη, προσφέρει μια μοναδική ματιά στην εβραϊκή μαθητική κοινότητα της Καβάλας. Μέσα από στοιχεία, πληροφορίες και ανέκδοτα ντοκουμέντα, ζωντανεύει την ιστορία των μαθητών και παρουσιάζει φωτογραφίες κτηρίων με ξεχωριστή ιστορική και αρχιτεκτονική αξία.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, αποκαλύφθηκε μια αναθηματική πλάκα με τα ονόματα όλων των μαθητών του εβραϊκού σχολείου.




Θάσος | Φιλικός αγώνας παλαίμαχων στη μνήμη του Δημήτρη Πατήρα

Το προσεχές Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου, στις 12:00, στο Δημοτικό Γήπεδο Λιμένα Θάσου, θα διεξαχθεί φιλικός αγώνας παλαίμαχων ποδοσφαιριστών της ομάδας, στη μνήμη του Δημήτρη Πατήρα.

Ο αγώνας διοργανώνεται στο πλαίσιο της 40ήμερης επιμνημόσυνης δέησης από τον αδόκητο χαμό του, ως φόρος τιμής σε ένα ιστορικό μέλος του συλλόγου, που υπήρξε ποδοσφαιριστής και προπονητής, προσφέροντας ανεκτίμητες υπηρεσίες.

Πριν την έναρξη του αγώνα, θα απονεμηθούν τιμητικές διακρίσεις στην οικογένεια του εκλιπόντος, σε αναγνώριση της πολυετούς προσφοράς του τόσο στον σύλλογο όσο και στο καβαλιώτικο ποδόσφαιρο συνολικά.

Ο Δημήτρης Πατήρας, που έφυγε από τη ζωή πρόωρα, αφήνει πίσω του μια πολύτιμη παρακαταθήκη. Η προσφορά του και η αγάπη του για το ποδόσφαιρο θα παραμείνουν ζωντανές στη μνήμη όλων.




Νέα Καρβάλη | Τιμή στη μνήμη των πρώτων κατοίκων και 100 Χρόνια από την ίδρυση της

Ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, παρευρέθηκε την Κυριακή 17 Νοεμβρίου 2024 στην επιμνημόσυνη δέηση που τελέστηκε στον Ιερό Ναό του Αγίου Γρηγορίου, στη μνήμη των πρώτων κατοίκων της Νέας Καρβάλης.

Η δέηση πραγματοποιήθηκε υπό τη χοροστασία του Μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου, κ. Στεφάνου.

Μετά τη δέηση, ο Δήμαρχος παρακολούθησε την επετειακή εκδήλωση που διοργανώθηκε για τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την ίδρυση της Νέας Καρβάλης, στις 17 Νοεμβρίου 1924. Η εκδήλωση αποτέλεσε μια ιδιαίτερη στιγμή αναδρομής στην ιστορία και το έργο των πρώτων κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι έβαλαν τις βάσεις για την ανάπτυξη της κοινότητας.

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν επίσης ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θόδωρος Μαρκόπουλος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Νέας Καρβάλης Νίκος Καρακεΐσογλου και ο Πρόεδρος του Κέντρου Καππαδοκικών Μελετών Καπλάνης Ιωσηφίδης.

Η ημέρα αποτέλεσε φόρο τιμής στους ανθρώπους που δημιούργησαν τη Νέα Καρβάλη και ανέδειξε τη σημασία της διατήρησης της ιστορικής μνήμης και της πολιτιστικής κληρονομιάς της περιοχής.




Επιτυχημένη εκδήλωση στη μνήμη του Βασίλη Βασιλικού στη Μεγάλη Λέσχη Καβάλας

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 9 Νοεμβρίου 2024 στη Μεγάλη Λέσχη στην Καβάλα η ημερίδα προς τιμήν του βραβευμένου Καβαλιώτη συγγραφέα, Βασίλη Βασιλικού.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τη Θασιακή Ένωση Καβάλας, την Εταιρεία Θασιακών Μελετών και τον Δήμο Καβάλας, με αφορμή τη συμπλήρωση ενός έτους από τον θάνατό του, στις 30 Νοεμβρίου 2023.

Ο Βασίλης Βασιλικός, με καταγωγή από τη Θάσο, υπήρξε μια εμβληματική μορφή των ελληνικών Γραμμάτων, αφήνοντας πίσω του ένα πλούσιο και πολυδιάστατο έργο που παραμένει σημείο αναφοράς στη λογοτεχνία.

Στην ημερίδα συμμετείχαν εξέχουσες προσωπικότητες από τον χώρο των Τεχνών και των Γραμμάτων, τόσο από την Καβάλα όσο και από τη Θάσο, οι οποίες ανέδειξαν τις πτυχές της ζωής και του έργου του μεγάλου συγγραφέα, αποτίοντας φόρο τιμής στην κληρονομιά που άφησε.

Η εκδήλωση αποτέλεσε μια ευκαιρία για τους συμμετέχοντες να θυμηθούν και να τιμήσουν τη μνήμη ενός σπουδαίου πνευματικού ανθρώπου, του οποίου η συμβολή στα ελληνικά Γράμματα παραμένει ανεκτίμητη.




Η έκθεση στην ατμοσφαιρική ρύπανση επιβλαβής για μνήμη και μαθησιακές ικανότητες παιδιών

Σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας που δημοσιεύεται στο περιοδικό «Environmental Health Perspectives»

Μια μορφή ατμοσφαιρικής ρύπανσης, αποτέλεσμα σε μεγάλο βαθμό των γεωργικών δραστηριοτήτων και της καύσης ορυκτών καυσίμων, συνδέεται με κακές επιδόσεις μάθησης και μνήμης σε παιδιά ηλικίας εννιά και δέκα ετών, σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας που δημοσιεύεται στο περιοδικό «Environmental Health Perspectives» και μεταφέρει στα ελληνικά το Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Στην έρευνα συμμετείχαν 8.500 παιδιά από τις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής. Όπως διαπιστώθηκε, το νιτρικό αμμώνιο, το συγκεκριμένο συστατικό της ατμοσφαιρικής ρύπανσης μικροσωματιδίων PM2,5, συνδέεται με φτωχότερη μάθηση και μνήμη των παιδιών. Το νιτρικό αμμώνιο σχηματίζεται, όταν το αέριο αμμωνία και το νιτρικό οξύ που παράγονται από γεωργικές δραστηριότητες και την καύση ορυκτών καυσίμων, αντίστοιχα, αντιδρούν στην ατμόσφαιρα. Επίσης, το νιτρικό αμμώνιο εμπλέκεται στον κίνδυνο εμφάνισης Αλτσχάιμερ και άνοιας σε ενήλικες, γεγονός που σύμφωνα με τους ερευνητές υποδηλώνει ότι τα PM2,5 μπορεί να προκαλέσουν νευρογνωστική βλάβη σε όλη τη διάρκεια της ζωής.

«Η μελέτη μας υπογραμμίζει την ανάγκη για λεπτομερέστερη έρευνα σχετικά με τις πηγές και τα χημικά συστατικά των αιωρούμενων σωματιδίων», επισημαίνει η επικεφαλής συγγραφέας Μέγκαν Χέρτινγκ, αναπληρώτρια καθηγήτρια Επιστημών Πληθυσμού & Δημόσιας Υγείας στην Ιατρική Σχολή Keck του Πανεπιστημίου.

xronos.gr




Προσφυγική μνήμη των 100 χρόνων

Το Κέντρο Καππαδοκικών Μελετών “Η Ναζιανζός”,τ ην Δευτέρα 14 Οκτωβρίου εγκαινιάσαμε στην Αθήνα,στον Κήπο του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών, την έκθεση: “Οι θησαυροί από το Ικόνιο και τη Σίλλη που βρίσκονται στο μουσείο του Κέντρου Καππαδοκικών μελετών στη Νέα Καρβάλη”

Η Τελετή εγκαινίων άρχισε με Αγιασμό που τέλεσε ο Ιερέας του Μητροπολιτικού Ναού του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, των Αθηνών, Αιδεσιμολ.Πρωτοπρεσβύτερος Πατήρ Βασίλειος Χρυσόπουλος που εκπροσώπησε τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Αθηνών και πάσης Ελλάδος Κύριο Ιερώνυμο.

Την Ευλογία του  Παναγιωτάτου Οικουμενικού Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως Κυρίου Βαρθολομαίου μετέφερε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Λαοδικείας Κύριος Θεοδώρητος. Μαζί μας ήταν και απηύθυνε χαιρετισμό  ο Βουλευτής Καβάλας κύριος Μακάριος Λαζαρίδης.

Την τελετή παρακολούθησαν πλήθος καλεσμένων, εκπροσώπων φορέων του Πολιτισμού της Ανατολής, Καππαδοκικά και Μικρασιατικά Σωματεία. Ήταν μία εξαιρετική στιγμή για το Κέντρο Καππαδοκικών Μελετών, καρπός της μακρόχρονης συνεργασίας μας με το Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών που μαζί συνδιοργανώσαμε την Έκθεση που επιμελήθηκαν ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου Necmetin Erbakan του Ικονίου Κύριος Mete Ilker Mimiroglou και ο Πρόεδρος του Κ.Κ.Μ κύριος Καπλάνης Ιωσηφίδης.

Ο κύριος Ανεστίδης Σταύρος χαιρέτησε εκ μέρους του Κ.Μ.Σ., ακολούθησε η χορευτική παρουσία του αδελφού Συλλόγου Εργαστήρι Τέχνης και Πολιτισμού των Αθηνών με τον Καππαδοκικό χορό με τα κρόταλα “Κόνιαλι” και τις κεντρικές εισηγήσεις έκαμαν η Κυρία Γιώτα Οικονομάκη-Παπαδοπούλου και ο Σιλλέος Τάκης Σαλκιτζόγλου.

Η έκθεση ενθουσίασε τους παρευρισκομένους και θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι τις 20 Οκτωβρίου 2024. Ήταν μια καταπληκτική βραδιά του Πολιτισμού της Ανατολής, γεμάτη  μνήμες και συγκινήσεις.

 

www.proininews.gr




Οι Καβαλιώτες τίμησαν τη μνήμη των 57 παιδιών της τραγωδίας των Τεμπών

Οι Καβαλιώτες τίμησαν το βράδυ της Παρασκευής 11 Οκτωβρίου 2024 τη μνήμη των 57 παιδιών που έχασαν τη ζωή τους στο τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, παρακολουθώντας μέσω γιγαντοόθονης στην πλατεία Ηρώων τη συναυλία που διοργάνωσε στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο ο σύλλογος συγγενών των θυμάτων και συμμετείχαν σπουδαίοι καλλιτέχνες, όπως ο Φοίβος Δεληβοριάς, ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, η Τάνια Τσανακλίδου, ο Σωκράτης Μάλαμας και οι Κοινοί Θνητοί.

Όλοι μαζί έστειλαν το δικό τους μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση: “Δεν πρόκειται να ξεχάσουμε τι συνέβη στα Τέμπη στις 28 Φεβρουαρίου 2023, μέχρι να αποδοθεί πραγματική Δικαιοσύνη”.




ΕΠΣ Ξάνθης | Ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του Τζορτζ Μπάλντοκ

Με αίσθημα τιμής και σεβασμού, η Ένωση Ποδοσφαιρικών Σωματείων Ξάνθης (ΕΠΣ Ξάνθης) αποφάσισε να αποδώσει φόρο τιμής στη μνήμη του Τζορτζ Μπάλντοκ. Στο πλαίσιο αυτό, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΠΣ Ξάνθης έλαβε την απόφαση να τηρηθεί ενός λεπτού σιγή πριν την έναρξη των αγώνων της 4ης αγωνιστικής του πρωταθλήματος, το Σάββατο 12 και την Κυριακή 13 Οκτωβρίου.

Η απόφαση αυτή αποτελεί μία ελάχιστη πράξη σεβασμού προς τον Τζορτζ Μπάλντοκ, που με την προσφορά του και την αγάπη του για το ποδόσφαιρο άφησε το δικό του ανεξίτηλο σημάδι στην ποδοσφαιρική κοινότητα. Ο Τζορτζ Μπάλντοκ, με την προσωπικότητα και την αφοσίωσή του στο άθλημα, κατέκτησε τον σεβασμό και την εκτίμηση τόσο των συμπαικτών όσο και των φιλάθλων.

Η ΕΠΣ Ξάνθης καλεί όλους τους φιλάθλους, τους παράγοντες και τα μέλη της ποδοσφαιρικής οικογένειας να συμμετάσχουν σε αυτήν την συμβολική κίνηση, τιμώντας τη μνήμη και την προσφορά του Μπάλντοκ. Η σιγή αυτή δεν είναι μόνο ένδειξη σεβασμού προς τον ίδιο, αλλά και υπενθύμιση του πώς η αγάπη για τον αθλητισμό μπορεί να ενώνει και να ενισχύει την αίσθηση της κοινότητας.

Οι αγώνες της 4ης αγωνιστικής θα διεξαχθούν κανονικά αυτό το Σαββατοκύριακο, όμως η έναρξή τους θα συνοδεύεται από τη σιωπηλή σκέψη όλων προς έναν άνθρωπο που αφιέρωσε τη ζωή του στο ποδόσφαιρο, τιμώντας το με την αφοσίωση και την αγωνιστικότητά του.

Ας σταθούμε όλοι μαζί για ένα λεπτό και ας τιμήσουμε τη μνήμη του Τζορτζ Μπάλντοκ, καθώς το ποδόσφαιρο στην Ξάνθη θα συνεχίσει να παίζεται με το ίδιο πάθος που κι εκείνος αγωνιζόταν.




Προκήρυξη υποτροφιών από την Μητρόπολη Φ.Ν.Θ στη μνήμη του μακαριστού κυρού Προκοπίου

Απὸ την Ιερὰ Μητρόπολη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου ανακοινώνεται, ότι, με απόφαση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας κ. Στεφάνου, και σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην ιδιόγραφη διαθήκη του μακαριστοὺ Μητροπολίτου Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κυροὺ Προκοπίου, προκηρύσσεται για το ακαδημαϊκὸ έτος 2024-2025 η χορήγηση ΔΕΚΑ (10) υποτροφιὼν σε προπτυχιακοὺς φοιτητὲς με οικονομικὲς δυσκολίες, οι οποίοι εισήχθησαν εφέτος στα Ανώτατα Εκπαιδευτικὰ Ιδρύματα της Ελλάδος και κατάγονται απὸ τις επαρχίες της Ιερὰς Μητροπόλεώς μας και διαμένουν μόνιμα εντὸς των ορίων αυτὴς.

Οι ενδιαφερόμενοι και οι ενδιαφερόμενες δύνανται να απευθύνωνται στους Εφημερίους των Ενοριών τους, για να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους το αργότερον έως 31-10-2024 με τα απαραίτητα δικαιολογητικὰ, για την εξέταση και αξιολόγηση της αιτήσεώς τους απὸ την ορισθείσα Τριμελὴ Επιτροπὴ του Ταμείου Υποτροφιὼν της Ιερὰς Μητροπόλεως.

Σύμφωνα με την σχετική προκήρυξη, για την εξέταση και αξιολόγηση
των υποψηφίων υποτρόφων απαιτείται η προσκόμιση των κατωτέρω δικαιολογητικὼν :

α) Αίτηση του/της ενδιαφερομένου/νης δια του Εφημερίου της Ενορίας, όπου ανήκει.

β) Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο Απολυτηρίου Λυκείου.

γ) Επικυρωμένο φωτοαντίγραφο Ατομικοὺ Δελτίου επιτυχίας στις πανελλαδικὲς Εξετάσεις.

δ) Βεβαίωση εγγραφὴς στην ανάλογη Πανεπιστημιακὴ Σχολή.

ε) Εκκαθαριστικὸ Εφορίας προηγούμενου οικονομικοὺ έτους, στο οποίο να εμφαίνηται το οικογενειακὸ και ατομικὸ εισόδημα του/της αιτουμένου/νης.

στ) Πιστοποιητικὸ οικογενειακὴς καταστάσεως, εκ του οποίου θα προκύπτει : η ελληνικὴ ιθαγένεια, η ηλικία, η καταγωγὴ καη η μόνιμη κατοικία.

ζ) Υπεύθυνη Δήλωση του/της υποψηφίου/φίας, ότι δεν λαμβάνει υποτροφία απὸ άλλον Φορέα.

η) Συστατικὴ επιστολὴ του Εφημερίου της Ενορίας, περι της εντὸς των ορίων της Ιερὰς Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου μονίμου κατοικίας του/της υποψηφίου/φίας, όπως και περί του ήθους, της ευσεβείας και του εκκλησιαστικοὺ φρονήματος αυτού/τής.

H σχετικὴ έρευνα και αξιολόγηση των αιτήσεων για την λήψη των υποτροφιών, επὶ τη βάσει των τεθέντων κριτηρίων (οικογενειακὸ και ἀτομικὸ εισόδημα, βαθμολογία εισαγωγής, προστατευόμενο μέλος πολυτέκνου, τριτέκνου ή μονογονεϊκής οικογενείας, βαθμολογία εισαγωγής) απονομής αναλόγου χρηματικού ποσού, θα ενεργηθή υπὸ τριμελούς Ελεγκτικής Επιτροπής.

Η απονομὴ των υποτροφιὼν θα γίνη απὸ τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας κ.Στέφανο σε ειδικὴ τελετὴ μετά από νεώτερη σχετική ανακοίνωση.

Εκ της Ιερὰς Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου




Τιμήθηκε η Μνήμη των Ηρώων της Μάχης του Ορμενίου

Με την όλως τιμητική παρουσία του Υπουργού Πολιτισμού κ. Nikola Selaković, ως εκπροσώπου του Προέδρου της Σερβίας Αλεξάντερ Βούτσιτς, του Υπουργού Αθλητισμού κ. Ζόραν Γκάιτς, του Πολιτικού Διοικητού του Αγίου Όρους κ. Αλκιβιάδη Στεφανή και με τη συμμετοχή του Ηγουμένου της Μονής Χιλανδαρίου Αρχιμ. Μεθοδίου και εκπροσώπων του Ηγουμένου της Μονής Σίμωνος Πέτρας Αρχιμ. Ελισσαίου, πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή, 29 του μηνός Σεπτεμβρίου ε.έ., οι επετειακές εκδηλώσεις, που διοργανώνει κάθε χρόνο η Ιερά Μητρόπολη Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου στη μνήμη του ευσεβούς ηγεμόνος Ιωάννου Ούγγλεση και όλων όσων ηρωϊκώς αγωνίσθηκαν και έπεσαν στη Μάχη του Ορμενίου.

Συγκεκριμένα στις 26 Σεπτεμβρίου του 1371, στις όχθες του ποταμού Έβρου, κοντά στο σημερινό Ορμένιο, οι συνασπισμένες χριστιανικές δυνάμεις των Βαλκανίων, υπό την ηγεσία του ευσεβούς ηγεμόνος Ιωάννου Ούγγλεση και του αδελφού του Βουκάσιν Μρνιάβτσεβιτς, με αυτοθυσία και γενναιότητα αγωνίσθησαν να αποτρέψουν την προέλαση των Οθωμανών στα Βαλκάνια. Η μάχη αυτή είναι γνωστή ως η μάχη του Έβρου, ή του Τζερνομιάνου (Ορμενίου) ή της Μαρίτσας (βουλγαριστί ο ποταμός Έβρος). Δυστυχώς από την έκβαση αυτής της μάχης κρίθηκε αργότερα και η τύχη της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και των δυτικών Βαλκανίων στο Κοσσυφοπέδιο το 1389.

Στη μνήμη όλων εκείνων των χριστιανών που πολέμησαν «ὑπέρ Πίστεως καί Πατρίδος» στη μάχη του Ορμενίου, στον Ιερό Ενοριακό Ναό Αγίου Γεωργίου στο Ορμένιο, μετά τη Θεία Λειτουργία, της οποίας προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός, ετελέσθη πάνδημο Μνημόσυνο υπέρ αναπαύσεως των πεσόντων, με σύντομη αναφορά στα γεγονότα, στα πρόσωπα της μάχης και στη σημασία της στο πέρασμα του χρόνου από τον Σεβασμιώτατο, τον Υπουργό Πολιτισμού κ. Nikola Selaković, τον Ηγούμενο της Μονής Χιλανδαρίου Αρχιμ. Μεθόδιο, τον εκπρόσωπο της Μονής Σίμωνος Πέτρας Ιερομόναχο Ευκαρπίωνα και τον Πολιτικό Διοικητή του Αγίου Όρους κ. Αλκιβιάδη Στεφανή.Ακολούθησε κατάθεση στεφάνων στο Ηρώον.

Οι επετειακές εκδηλώσεις συνεχίσθηκαν και το απόγευμα της ίδιας ημέρας στην αίθουσα του Επισκοπείου Ορεστιάδος, όπου στα πλαίσια Εσπερίδος μίλησε ο διακεκριμένος δημοσιογράφος και συγγραφέας Σταύρος Λυγερός, με θέμα: «Το Ισλάμ στα Βαλκάνια σήμερα». Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου κ. Δαμασκηνός, αφού πρώτα προλόγισε την εκδήλωση παρουσίασε τον ομιλητή. Παρεμβάσεις επιστημονικές έκαναν ο Ομότιμος Διευθυντής του Εθνικού Ιδρύματος Ερευνών κ. Κρίτων Χρυσοχοΐδης και ο Βυζαντινολόγος κ. Σέργιος Πυριβάτριτς, από το Ίδρυμα Βυζαντινών Σπουδών της Ακαδημίας Βελιγραδίου, και ο Υπουργός Πολιτισμού της Σερβικής Δημοκρατίας Nikola Selaković. H παρουσία των Αγιορειτών πατέρων στο Μνημόσυνο και στις επετειακές εκδηλώσεις της μάχης του Ορμενίου είναι έκφραση ευγνωμοσύνης της Μοναστικής Πολιτείας προς τον ηγεμόνα Ιωάννη Ούγγλεση, που πολλαπλώς ευεργέτησε τις Μονές του Αγίου Όρους.

Παρέστησαν ο Βουλευτής Έβρου Σταύρος Κελέτσης, οι αντιπεριφερειάρχες Ευάγγελος Πουλιλιός, Φανή Μπαχαριδου και Στέλιος Κατσογριδάκης, οι αντιδήμαρχοι Μανώλης Χατζηπαναγιώτου, Μαργαρίτης Αστεριάδης και Ευαγγελία Μπραϊκούδη, ο Διοικητής του Δ΄ Σωμ. Στρ. αντιστράτηγος Σταύρος Παπασταθόπουλος ο Διοικητής της XVI Μεραρχίας υποστράτηγος Ιωάννης Κωστούλας, ο Διοικητής της 3ης Ταξιαρχίας, ταξίαρχος Βαρδής Χαρκιανάκης, ο Διοικητής της 21ης Στρατ. Διοικήσεως, συνταγμ. Δημ. Τσαφούλης, αντιπροσωπείες των σχολικών μονάδων της περιοχής Τριγώνου, αντιπροσωπείες πολιτιστικών συλλόγων και εκπρόσωποι άλλων φορέων

Απο τον Εβρο | Χρυσή Κατσαμακίδου




«ΤΣΑΜΚΙΡΑΝΕΙΑ 2024» | Ο Δήμος Παγγαίου τίμησε τη μνήμη του Έφεδρου Αξιωματικού Δημητρίου Τσαμκιράνη

Ο Δήμος Παγγαίου τίμησε τη μνήμη του Έφεδρου Αξιωματικού Δημητρίου Τσαμκιράνη με τη διοργάνωση του αγώνα δρόμου 5.5 km «ΤΣΑΜΚΙΡΑΝΕΙΑ 2024» την Κυριακή 21 Ιουλίου 2024.

Ο Δημήτριος Τσαμκιράνης, ο οποίος έχασε τη ζωή του σε ηλικία 21 ετών κατά τη διάρκεια της Κυπριακής τραγωδίας του 1974, τιμήθηκε με αυτόν τον αγώνα.

Η εκκίνηση του αγώνα δόθηκε στην κεντρική πλατεία της Νέας Περάμου και ο τερματισμός πραγματοποιήθηκε στο μνημείο του Δημητρίου Τσαμκιράνη στις Ελευθερές.




Ενημερωτικές δράσεις για την υπέρταση στη μνήμη του καβαλιώτη καρδιολόγου Δαυίδ Συμεωνίδη

Ο Ιατρικός Σύλλογος Καβάλας ενώνει τη φωνή του με την παγκόσμια ιατρική κοινότητα για την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Υπέρτασης στις 17 Μαίου 2024, με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού, σχετικά με τους σοβαρούς κινδύνους που συνδέονται με την αρτηριακή υπέρταση και την ανάγκη λήψης μέτρων πρόληψης για την προστασία της καρδιαγγειακής υγείας, με μια σειρά από ενημερωτικές δράσεις σε όλο τον Νομό Καβάλας, στη μνήμη του πρώην Διευθυντή της Καρδιολογικής Κλινικής του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας Dr. Δαυίδ Συμεωνίδης, ο οποίος «έφυγε» από τη ζωή πριν από τέσσερα χρόνια σε ηλικία 64 ετών.

Η αρτηριακή υπέρταση αποτελεί μια από τις πιο συχνές και επικίνδυνες καταστάσεις που μπορούν να επηρεάσουν την καρδιαγγειακή υγεία. Σύμφωνα με τις τελευταίες στατιστικές 1 στους 3 ενήλικες παγκοσμίως πάσχει από υπέρταση και πολλές φορές η ασθένεια αυτή εξελίσσεται χωρίς εμφανή συμπτώματα, καθιστώντας τη «σιωπηλό δολοφόνο».

Οι κίνδυνοι που ελλοχεύουν από την αρτηριακή υπέρταση περιλαμβάνουν:

  • Αυξημένο κίνδυνο καρδιακής προσβολής
  • Εγκεφαλικό επεισόδιο
  • Καρδιακή ανεπάρκεια
  • Νεφρική ανεπάρκεια
  • Βλάβες στα μάτια και απώλεια όρασης

Για την πρόληψη και τον έλεγχο της αρτηριακής υπέρτασης, ο Ιατρικός Σύλλογος συνιστά στους πολίτες να υιοθετήσουν τις ακόλουθες πρακτικές:

  • Τακτική μέτρηση της αρτηριακής πίεσης: Είναι σημαντικό να παρακολουθούμε την πίεσή μας τακτικά, ειδικά εάν έχουμε ιστορικό υπέρτασης στην οικογένεια.
  • Υγιεινή διατροφή: Επιλέγουμε τροφές χαμηλές σε αλάτι, πλούσιες σε φρούτα, λαχανικά και δημητριακά ολικής αλέσεως.
  • Σωματική δραστηριότητα: Η τακτική άσκηση βοηθά στη διατήρηση υγιούς βάρους και στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.
  • Αποφυγή καπνίσματος και υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ: Το κάπνισμα και το αλκοόλ μπορούν να αυξήσουν την αρτηριακή πίεση και να προκαλέσουν καρδιαγγειακά προβλήματα.
  • Διαχείριση άγχους: Η διαχείριση του άγχους μέσω τεχνικών όπως η γιόγκα, ο διαλογισμός και η βαθιά αναπνοή μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της πίεσης.

Ο Ιατρικός Σύλλογος Καβάλας καλεί όλους τους πολίτες να παρακολουθήσουν τις ενημερωτικές διαλέξεις «Ημέρες Καρδιολογίας Δαυίδ» που θα λάβουν χώρα σε όλους τους Δήμους της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας την Κυριακή 26 Μαίου 2024 κατά τις ώρες 11:00-12:30 (βλ. παρακάτω).

Ημέρες Καρδιολογίας «Δαυίδ Συμεωνίδη»

Καβάλα-Σάββατο 25 Μαίου 2024-1ο στρογγυλό τραπέζι

Πρόεδροι: Παπουλίδης Νεόφυτος-Συντονιστής διευθυντής Καρδιολογικής Κλινικής Γ. Ν. Καβάλας, Καµπουρίδης Νικόλαος-∆ιευθυντής Καρδιολογικής Κλινικής Γ. Ν. Καβάλας

  • Οµιλητής: Κωνσταντινίδης Σταύρος, καθηγητής Καρδιολογίας ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
    Θεµα: Πρόοδος στη θεραπεία της θρόµβωσης και πνευµονικής εµβολής
  • Οµιλητής: Γιαννόπουλος Ανδρέας, Αναπληρωτής καθηγητής παιδιατρικής ΑΠΘ- Παιδοκαρδιολόγος
    Θέµα: Παρόν και µέλλον παιδοκαρδιολογίας και καρδιολογίας
  • Οµιλητής: Αντωνιάδης Αντώνιος, Καρδιολόγος-Ηλεκτροφυσιολόγος ∆ιδάκτωρ πανεπιστηµίου Θεσσαλονίκης Γ’ Καρδιολογική Κλινική Α.Π.Θ. Γ. Ν. «Ιπποκράτειο» Θεσσαλονίκης
    Θεµα: ∆ιαχείρηση αρρυθµιών
  • Οµιλητής: Μήτρας Θεόδωρος, Ιδιώτης Καρδιολόγος
    Θέµα: Προαγωνιστικός έλεγχος του αθλητή

Συζήτηση

Καβάλα-Κυριακή 26 Μαίου 2024-2ο στρογγυλό τραπέζι

Πρόεδροι: Κροκίδης Ξενοφών-Συντονιστής διευθυντής Β’ Παθολογικής Κλινικής Γ. Ν. Καβάλας, Παπαντωνίου Στέφανος-Διευθυντής Ά παθολογικής κλινικής Γ. Ν. Καβάλας

  • Οµιλήτρια: Μελισσοπούλου Χαριτίνη, Ιδιώτης Γενικός ιατρός
    Θέµα: Προνοσοκοµειακή αντιµετώπιση θωρακικού άλγους
  • Οµιλητης: Στρατάκης Ιωάννης, Επιµελητής Α’ Καρδιολογικής κλινικής Γ. Ν. Καβάλας
    Θέµα: Αντιµετώπιση Εµφράγµατος µυοκαρδίου σε επαρχιακό νοσοκοµείο
  • Οµιλητής: Γιάµπατζης Βασίλειος, Επιµελητής Β’ ΤΕΠ Γ. Ν. Καβάλας
    Θέµα: Νεότερες εξελίξεις στη ∆υσλιπιδαιµία
  • Οµιλήτρια: Τριανταφυλλίδου Μαίρη, Ιδιώτης Ενδοκρινολόγος
    Θέµα: Νεότερα δεδοµένα για το σακχαρώδη διαβήτη

Συζήτηση

Πρόεδρος: Μακρυγιάννης ∆ηµήτριος, Επιµελητής Ά Καρδιολογικής Κλινικής Γ. Ν. Καβάλας

  • Οµιλήτρια: Θεοδωρίδου Καλλιόπη, Ειδικός Καρδιολόγος
    Θεµα: Αντιµετώπιση παραγόντων κινδύνου αρτηριακή υπέρταση, σακχαρώδης διαβήτης, δυσλιπιδαιµία στη στεφανιαία νόσο
  • Οµιλητής: Σωτηρόπουλος Μιχαήλ, Ιδιώτης Παθολόγος
    Θέµα: Κάπνισµα, παχυσαρκία, διατροφή, άσκηση στη στεφανιαία νόσο
  • Οµιλητής: Μήτρας Θεόδωρος, Ιδιώτης Καρδιολόγος
    Θέµα: Προαγωνιστικός έλεγχος του αθλητή, πόσο σηµαντικός είναι

Χρυσούπολη-Κυριακή 26 Μαίου 2024, 11:00-12:30

Πρόεδρος: Μελισσοπούλου Χαριτίνη, Ιδιώτης Γενικός Ιατρός

  • Ομιλητής: Γατούλα Μαρία, Διευθύντρια Κ.Υ. Χρυσούπολης
    Θέμα: Αντιμετώπιση παραγόντων κινδύνου αρτηριακή υπέρταση, σακχαρώδη διαβήτη δυσλιπιδαιμία στη στεφανιαία νόσο
  • Ομιλήτρια: Τσουκάκη Βάνα, Ιδιώτης Καρδιολόγος
    Θέμα: Κάπνισμα, παχυσαρκία, διατροφή, άσκηση στη στεφανιαία νόσο

Ελευθερούπολη-Κυριακή 26 Μαίου 2024, 11:00-12:30

Πρόεδρος: Καραγιαννίδου Αγάθη, Ιδιώτης Παιδίατρος

  • Ομιλητής: Στυμπίρης Ηλίας, Ιδιώτης Καρδιολόγος
    Θέμα: Αντιμετώπιση παραγόντων κινδύνου αρτηριακή υπέρταση, σακχαρώδη διαβήτη δυσλιπιδαιμία στη στεφανιαία νόσο
  • Ομιλήτρια: Πλουμή Δήμητρα, Επιμελήτρια Γενικής Ιατρικής
    Θέμα: Κάπνισμα, παχυσαρκία, διατροφή, άσκηση στη στεφανιαία νόσο

Θάσος-Κυριακή 26 Μαίου 2024, 11:00-12:30

Πρόεδρος: Αγγελόπουλος Θωμάς, Συντονιστής Διευθυντής Κ.Υ.Πρίνου

  • Ομιλητής: Ζήδρος Σπυρίδων, Ιδιώτης Καρδιολόγος
    Θέμα: Αντιμετώπιση παραγόντων κινδύνου αρτηριακή υπέρταση, σακχαρώδη διαβήτη δυσλιπιδαιμία στη στεφανιαία νόσο
  • Ομιλήτρια: Πόποβα Γιάννα, Ιδιώτης Καρδιολόγος
    Θέμα: Κάπνισμα, παχυσαρκία, διατροφή, άσκηση στη στεφανιαία νόσο



Απάντηση Αθήνας σε Ερντογάν | Οι δηλώσεις για την Κύπρο προσβάλλουν τη μνήμη των θυμάτων

Απάντηση Αθήνας στις αιχμηρές δηλώσεις του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για τις δηλώσεις του για την Κύπρο που «προσβάλλουν τη μνήμη των θυμάτων».

Ειδικότερα, διπλωματικές πηγές τονίζουν: «Οι δηλώσεις του Τούρκου προέδρου σχετικά με την παράνομη εισβολή στην Κύπρο το 1974 συνιστούν πρόδηλη στρέβλωση της ιστορικής αλήθειας και προσβολή στην μνήμη των θυμάτων. Πολλώ δε μάλλον όταν γίνονται σε χρόνο κατά τον οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη προσπάθεια υπό την αιγίδα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για την επανεκκίνηση των συνομιλιών για την επίλυση του Κυπριακού στο πλαίσιο των αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ».

Οι δηλώσεις Ερντογάν

Υπενθυμίζεται πως ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κατά τη διάρκεια του δείπνου ιφτάρ σε στρατιώτες στο 4ο Σώμα του τουρκικού Στρατού, αναφέρθηκε στην εισβολή στην Κύπρο, λέγοντας ότι αν δεν γινόταν η τουρκική επιχείρηση το 1974 θα είχε συντελεστεί γενοκτονία κατά των Τουρκοκυπρίων, ενώ υποστήριξε ότι αν δεν σταματούσε ο Ετζεβίτ η Κύπρος σήμερα θα ήταν εξ ολοκλήρου τουρκική.

«Πριν από μισό αιώνα, οι Τουρκοκύπριοι επέστρεψαν από το χείλος της γενοκτονίας. Στην Ειρηνευτική Επιχείρηση του 1974498 στρατιώτες μας από όλες τις γωνιές της χώρας μας, συμπεριλαμβανομένων αξιωματικών, υπαξιωματικών και οπλιτών, μαρτύρησαν. Παρ’ όλες τις πιέσεις, αν δεν υπήρχε η παρέμβαση της Τουρκίαςδεν θα υπήρχε σήμερα ούτε η Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου, ούτε οι Τουρκοκύπριοι. Στην πραγματικότητα, ίσως αν είχε δοθεί περισσότερο βάρος προς το νότο, δεν θα υπήρχε πια νότος και βορράς και η Κύπρος θα ήταν εντελώς δική μας», υποστήριξε ο Τούρκος πρόεδρος.

Πηγή: ethnos.gr




Σκέψη Χρήστου Μποσμπότη για μεγάλη καλοκαιρινή συναυλία στο Κοκκινοχώρι στη μνήμη του Β. Καρρά

Όπως τόνισε ο νέος Αντιδήμαρχος Πολιτισμού του Δήμου Παγγαίου στα social media :

“Αμέσως μετά τον ορισμό μου απο τον Δήμαρχο Παγγαίου Φίλιππος Αναστασιάδης , ως Αντιδημάρχου Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, η πρώτη σκέψη που μου ήρθε, οσο πρόωρο και αν ειναι αυτή την στιγμή, ειναι η διοργάνωση μίας μεγάλης καλοκαιρινής συναυλίας, προς τιμήν του Βασίλη Καρρά, στο χωριό του το Κοκκινοχώρι!!!”




Η Βουλή τίμησε με ενός λεπτού σιγή τη μνήμη του Βασίλη Βασιλικού

Ενός λεπτού σιγή τήρησε η Ολομέλεια της Βουλής στη μνήμη του Βασίλη Βασιλικού, ο οποίος απεβίωσε χθες σε ηλικία 89 ετών.

Ο αντιπρόεδρος της Βουλής Γιάννης Πλακιωτάκης αναφέρθηκε τόσο στο εμβληματικό συγγραφικό του έργο, όπως το χαρακτήρισε, όσο και στην πολιτική του δράση, τονίζοντας ότι ο εκλιπών αφήνει πίσω του μία ανεξίτηλη σφραγίδα στην ελληνική και παγκόσμια λογοτεχνία και μια πολύτιμη παρακαταθήκη στη μνήμη όλων των ελλήνων για την πίστη και τη δράση του στις αρχές της ελευθερίας, της δημοκρατίας και της δικαιοσύνης.




Εκδήλωση στην μνήμη του Βασίλη Θεοδωρίδη από τον Δήμο Καβάλας

Σε μία ειδική εκδήλωση η οποία πραγματοποιήθηκε στον φιλόξενο χώρο της Μεγάλης Λέσχης ο Δήμος Καβάλας τίμησε την μνήμη του Βασίλη Θεοδωρίδη.

Την εκδήλωση άνοιξε με σύντομο χαιρετισμό του ο δήμαρχος Καβάλας Θόδωρος Μουριάδης και για το έργο, την προσωπικότητα και την προσφορά του Βασίλη Θεοδωρίδη μίλησαν φίλοι και συνεργάτες του.

Δείτε φωτογραφίες :




Το ΠΑΣΟΚ Καβάλας τιμά την μνήμη του Πολυτεχνείου

Σήμερα, 17 Νοέμβρη, τιμούμε τη μνήμη των φοιτητών και αγωνιστών του Πολυτεχνείου που τόλμησαν να υψώσουν το ανάστημα τους και  με σύνθημα ” ψωμί, παιδεία, ελευθερία” να προτάξουν τα στήθη τους χωρίς φόβο στη Χούντα στις 17 Νοεμβρίου 1973. 

Σήμερα η δημοκρατία και η ελεύθερη διακίνηση ιδεών μπορεί να έχουν εδραιωθεί, όμως το μήνυμα του Πολυτεχνείου εξακολουθεί να είναι επίκαιρο, αφού οι κοινωνικές ανισότητες είναι ακόμη πιο έντονες και η δημόσια υγεία  και παιδεία δεν αποτελούν κεκτημένο αγαθό για όλους τους συμπολίτες μας.

Ο συμβολισμός της ημέρας για μια κοινωνία αλληλεγγύης, δίκαιη και ειρηνική αποτελεί ζητούμενο για όλους τους Έλληνες.

Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ – Κίνημα Αλλαγής Καβάλας

Δελτίο τύπου




Επιμνημόσυνη δέηση στη μνήμη του Καβαλιώτη Υπολοχαγού Πεζικού, Κρίτωνα Κονσουλίδη

Ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, παρουσία των μελών της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού Καβάλας, παρέστη στην επιμνημόσυνη δέηση που τελέστηκε την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2023, στη μνήμη του Καβαλιώτη ήρωα του Ελληνοαλβανικού μετώπου, Υπολοχαγού Πεζικού Κρίτωνα Κονσουλίδη, στην ομώνυμη πλατεία.
Εν συνέχεια, στο Ηρώο της πόλης, στην εκδήλωση που πραγματοποιήσαν μαθητές της Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας, κατέθεσαν στεφάνι ο Αντιδήμαρχος Παιδείας και Πολιτισμού, Απόστολος Μουμτσάκης, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Αλέξης Πολίτης και τα τμήματα Προσκόπων και Ελληνίδων Οδηγών, με τη συμμετοχή δασκάλων, καθηγητών και βαθμοφόρων.
 Ακολούθησαν παραδοσιακοί χοροί από ομάδες μαθητές των Λυκείων της Καβάλας.



Τρισάγιο και πλήθος κόσμου στο σημείο που δολοφονήθηκε ο Άλκης Καμπανός | Τα συγκλονιστικά μηνύματα

Εκπρόσωποι όλων των ομάδων της Θεσσαλονίκης έδωσαν το παρών στο τρισάγιο που τελέστηκε το πρωί της Τετάρτης με πρωτοβουλία του Α.Σ της κιτρινόμαυρης.

Πλήθος κόσμου αποτίει φόρο τιμής από νωρίς σήμερα το πρωί, στο σημείο όπου ο 19χρονος Άλκης Καμπανός, έχασε ακριβώς πριν από ένα χρόνο τη ζωή του, από τα δολοφονικά χτυπήματα της ομάδας των 12.

Αθλητές του Άρη, του ΠΑΟΚ και άλλων ομάδων από πολλά αθλήματα, παλαίμαχοι αλλά και απλός κόσμος παρακολούθησαν σιωπηρά το τρισάγιο που τελέσθηκε στη συμβολή των οδών Αλκιβιάδη Καμπανού και Πλαστήρα, με πρωτοβουλία του Α.Σ Άρη.

Από το σημείο που για μία ακόμη φορά πλημμύρισε από φανέλες και άλλα αναμνηστικά από ομάδες, μαζί με τα κεράκια και τα λουλούδια, όλοι ευχήθηκαν ο 19χρονος να είναι το τελευταίο θύμα οπαδικής βίας και το όνομά του να μην ξεχαστεί ποτέ.

Παράλληλα, έστειλαν μηνύματα ενότητας, επισημαίνοντας ότι στον αθλητισμό κανένας δεν έχει να χωρίσει τίποτα με τον άλλον.

Συγκλονίζουν τα γράμματα στο σημείο της δολοφονίας του Άλκη – «Ποτέ ξανά αυτή η αδικία, ποτέ ξανά αυτή η αμαρτία»

«Ποτέ ξανά αυτή η αδικία. Ποτέ ξανά αυτή η αμαρτία. Ποτέ ξανά αυτή η κτηνωδία. Ποτέ ξανά άλλη δολοφονία. Άλκη ζεις» έχει γραφεί σε μια κάρτα ανάμεσα σε λευκά τριαντάφυλλα, στο σημείο της δολοφονίας του, επί της οδού Γαζή.

Το σημείο της δολοφονίας έχει πλημμυρίσει με λουλούδια, κεριά, κασκόλ, φανέλες και δεκάδες σημειώματα από ανθρώπους που έχουν περάσει από χθες και συνεχίζουν σήμερα, εκφράζοντας την λύπη και τον αποτροπιασμό τους για τον θάνατο του 19χρονου.

«Δεν θα καταλάβω ποτέ το γιατί. Συγγνώμη που αγαπήσαμε το ίδιο άθλημα. Να είσαι καλά εκεί ψηλά!» γράφει ένα άλλο γράμμα.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: real.gr