Χρήστος Μέτιος | O κ. Τοψίδης κάνει προσπάθεια να οικειοποιηθεί το έργο της δικής μας διοίκησης

Προς τον

Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ

ΘΕΜΑ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ 3Η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΛΟΓΟΔΟΣΙΑΣ ΤΟΥ Π.Σ. ΑΜ-Θ

Κύριε Πρόεδρε,

Την 27η Μαΐου παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου από την Καβάλα, ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ Χριστόδουλος Τοψίδης, το σύνολο των έργων, των παρεμβάσεων και των πρωτοβουλιών που ήδη δρομολόγησε η διοίκηση του, όπως είπε, για τις Περιφερειακές Ενότητες Καβάλας και Θάσου.

Μάλιστα επισήμανε ο κ. Τοψίδης ότι «ο απολογισμός αυτός είναι αποτέλεσμα της διαφορετικής λειτουργίας της Περιφέρειας ΑΜΘ» από τη δική του διοίκηση.

Με βάση όλα όσα ανακοινώθηκαν, προκύπτει η ανάγκη για μια σειρά από διευκρινίσεις για την προετοιμασία των φακέλων και για την τελική ένταξη, δηλαδή την εξασφάλιση χρηματοδότησης για όλα αυτά τα έργα.

Θα περιμέναμε ο κ. Τοψίδης αντί να κάνει προσπάθεια να οικειοποιηθεί το έργο της δικής μας διοίκησης, να κάνει έστω και μια αναφορά ότι ο σχεδιασμός, η μελέτη και η χρηματοδότηση των έργων ξεκίνησε πολύ πριν την ανάληψη των καθηκόντων της  Περιφερειακής Αρχής από αυτόν.

Για όλα όσα ανακοινώθηκαν, ζητάμε:

  • τις ακριβείς ημερομηνίες έναρξης της προετοιμασίας των φακέλων από την τεχνική υπηρεσία όπου δεν υπάρχει απόφαση χρηματοδότησης
  • τις ακριβείς ημερομηνίες εξασφάλισης της χρηματοδότησής τους, δηλαδή τις ημερομηνίες ένταξής τους σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα, όπου υπάρχει απόφαση χρηματοδότησης

για να μάθουν οι συμπολίτες μας την πραγματική αλήθεια.

 

Εκ μέρους της Νέας Περιφερειακής Αναγέννησης




Ο Χρήστος Μέτιος συγχαίρει τον Χριστόδουλο Τοψίδη για τη νίκη του

Αμέσως μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του β΄ γύρου των περιφερειακών εκλογών, που φέρνουν αλλαγή στα ηνία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ο μέχρι πρότινος περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος συνεχάρη τον πολιτικό του αντίπαλο και ευχαρίστησε όσους τον εμπιστεύτηκαν.

Δείτε την ανακοίνωση:




Ο Χρήστος Μέτιος παρουσίασε το πρόγραμμα και τους υποψηφίους της Νέας Περιφερειακής Αναγέννησης στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης

Παρουσία πλήθους κόσμου πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο Chris & Eve της Κομοτηνής η πέμπτη πολιτική εκδήλωση της Νέας Περιφερειακής Αναγέννησης, της παράταξης που ηγείται ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος

Ο κ. Μέτιος παρουσίασε το έργο και το πρόγραμμά του για την Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης στους τομείς της κοινωνικής πολιτικής, της υγείας, της παιδείας, της επιχειρηματικότητας, του τουρισμού, του πολιτισμού, του περιβάλλοντος και των υποδομών στις οδικές μεταφορές, στην αντιπλημμυρική προστασία, στη συντήρηση κτιρίων και στα έργα ανάπτυξης του πρωτογενούς τομέα.

Ο κ. Μέτιος τόνισε ότι κατά τη διάρκεια της διοίκησής του, μόνο στον τομέα των υποδομών, έχουν δρομολογηθεί στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης πάνω από 100 έργα και μελέτες, συνολικού προϋπολογισμού που ξεπερνά τα 105 εκατομμύρια ευρώ.

Επισήμανε ότι η Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση είναι η μοναδική περιφερειακή παράταξη που διαθέτει ολοκληρωμένο, κοστολογημένο, ρεαλιστικό και εφαρμόσιμο πρόγραμμα και κάλεσε τους πολίτες να συγκρίνουν τα πρόσωπα, τις θέσεις και το πρόγραμμα της κάθε παράταξης.

Το δικό του Σχέδιο για την ανάπτυξη της Περιφέρειας, ανέφερε, περιλαμβάνει πάνω από 690 έργα, μελέτες και δράσεις που είτε έχουν ολοκληρωθεί, είτε υλοποιούνται, είτε ξεκινούν άμεσα είτε βρίσκονται σε φάση διαγωνισμού.

Για την ανάπτυξη της Ροδόπης δε, τόνισε ότι η διοίκησή του έχει επενδύσει πόρους το συνολικό ύψος των οποίων αγγίζει τα 220 εκατομμύρια ευρώ.

Όσον αφορά το σχεδιασμό του για το αμέσως επόμενο διάστημα, υπογράμμισε ότι περιλαμβάνει πάνω από 70 νέα έργα σε όλη την Περιφέρεια, από τα οποία 8 αφορούν τη Ροδόπη με εκτιμώμενο μέχρι στιγμής προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 38 εκατομμύρια ευρώ.

Στη συνέχεια ο κ. Μέτιος παρουσίασε τους υποψηφίους Περιφερειακούς Συμβούλους της Νέας Περιφερειακής Αναγέννησης στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης.

Πρόκειται για 20 πρόσωπα, 4 γυναίκες και 16 άνδρες, για τους οποίους ο κ. Μέτιος τόνισε ότι είναι «ενεργοί πολίτες, γνωστοί από την επαγγελματική τους δραστηριότητα και την κοινωνική τους παρουσία, μια δυναμική ένωση ανθρώπων με εμπειρία και διαδρομή στην αυτοδιοίκηση αλλά και ανθρώπων που δοκιμάζουν για πρώτη φορά τις δυνάμεις τους»:

  1. Ιμάμογλου Τζιχάν (Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων και Δράσεων Ανάπτυξης Ορεινών Περιοχών & Δικηγόρος)
  2. Ιμπράμ Αϊσούν Μεμέτ Κετ (Ιδιωτικός Υπάλληλος)
  3. Ιμπραήμ Κιαμήλ (Πολιτικός Μηχανικός)
  4. Ιμπράμ Αχμέτ (Αντιπεριφερειάρχης Διοίκησης, Οικονομικών και Αθλητισμού & Ελ. Επαγγελματίας)
  5. Κασάπ Αχμέτ (Ορθοπεδικός)
  6. Κοσμίδου Παπαναστασίου Ζωή (Πολιτικός Μηχανικός / πρώην Εκτελεστικός Γραμματέας Περιφέρειας ΑΜΘ)
  7. Κουτσογιάννη Κρόκου Κρίστα (Συνταξιούχος Εκπαιδευτικός – Νομικός – Δημοτική Σύμβουλος Δήμου Κομοτηνής)
  8. Κυρουβίδης Βασίλης (Ζάετς) (Υπάλληλος ΕΦΚΑ)
  9. Μαντρατζή Χασάν (Ελεύθερος Επαγγελματίας)
  10. Μεμέτ Ιλχάν (Δικηγόρος)
  11. Μολλά Αλή Μεμέτ Ισμαήλ (Κτηνίατρος)
  12. Μουμίν Καάν (Τραπεζικός Υπάλληλος)
  13. Νάκος Χρήστος (Υπάλληλος Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων – Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Κομοτηνής)
  14. Ντιάκαλης Χρήστος (Γιατρός ΕΣΥ – Διευθυντής ΜΕΘ Γεν. Νοσοκομείου Κομοτηνής)
  15. Παπαδάκης Τριαντάφυλλος (Γεωπόνος MSc)
  16. Παπακωνσταντίνου Νίκος (Επιχειρηματίας – Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Κομοτηνής)
  17. Πολίτης Βαγγέλης (Σύμβουλος Χρηματοοικονομικών)
  18. Πραντσίδου Κεχαγιά Εύη (Οικονομολόγος)
  19. Τσαλικίδης Νίκος (Αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης – Πολιτικός Μηχανικός)
  20. Χριστοδουλάκης Δημήτρης (Καλλιτέχνης)




Ο Χρήστος Μέτιος παρουσίασε το πρόγραμμα και τους υποψηφίους της Νέας Περιφερειακής Αναγέννησης στην Καβάλα

Παρουσία πλήθους κόσμου πραγματοποιήθηκε στο Ξενοδοχείο Lucy της Καβάλας η δεύτερη πολιτική εκδήλωση της Νέας Περιφερειακής Αναγέννησης, της παράταξης που ηγείται ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος.

Ο κ. Μέτιος παρουσίασε το έργο και το πρόγραμμά του για την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας στους τομείς της κοινωνικής πολιτικής, της υγείας, της παιδείας, της επιχειρηματικότητας, του τουρισμού, του πολιτισμού, του περιβάλλοντος και των υποδομών στις οδικές μεταφορές, στην αντιπλημμυρική προστασία, στη συντήρηση κτιρίων και στα έργα ανάπτυξης του πρωτογενούς τομέα.

Ο κ. Μέτιος τόνισε ότι, κατά τη διάρκεια της διοίκησής του, μόνο στον τομέα των υποδομών, έχουν δρομολογηθεί στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας και στη Θάσο πάνω από 100 έργα και μελέτες, συνολικού προϋπολογισμού που ξεπερνά τα 106 εκατομμύρια ευρώ.

Επισήμανε ότι η Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση είναι η μοναδική περιφερειακή παράταξη που διαθέτει ολοκληρωμένο, κοστολογημένο, ρεαλιστικό και εφαρμόσιμο πρόγραμμα και ανέφερε ότι το Σχέδιό του για την ανάπτυξη της Περιφέρειας περιλαμβάνει πάνω από 690 έργα, μελέτες και δράσεις που είτε έχουν ολοκληρωθεί, είτε υλοποιούνται, είτε ξεκινούν άμεσα είτε βρίσκονται σε φάση διαγωνισμού.

Υπογράμμισε δε ότι ο σχεδιασμός του για το αμέσως επόμενο διάστημα περιλαμβάνει πάνω από 70 νέα έργα σε όλη την Περιφέρεια, από τα οποία τα 18 είναι για την Καβάλα και τη Θάσο με συνολικό εκτιμώμενο προϋπολογισμό 32 εκατομμύρια ευρώ, και κάλεσε τους πολίτες να συγκρίνουν τα πρόσωπα, τις θέσεις και το πρόγραμμα της κάθε παράταξης.

Στη συνέχεια ο κ. Μέτιος παρουσίασε τους 23 υποψηφίους Περιφερειακούς Συμβούλους της Νέας Περιφερειακής Αναγέννησης στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας.

Πρόκειται για 10 γυναίκες και 13 άνδρες, για τους οποίους ο κ. Μέτιος τόνισε ότι είναι «ενεργοί πολίτες, γνωστοί από την επαγγελματική τους δραστηριότητα και την κοινωνική τους παρουσία, μια δυναμική ένωση ανθρώπων με εμπειρία και διαδρομή στην αυτοδιοίκηση αλλά και ανθρώπων που δοκιμάζουν για πρώτη φορά τις δυνάμεις τους».

Στην εκδήλωση της Καβάλας παρών ήταν και ο επιχειρηματίας – ξενοδόχος κ. Παναγιώτης Ζαμπέκος, ο οποίος είναι υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος της Νέας Περιφερειακής Αναγέννησης στη Θάσο.

Οι 23 υποψήφιοι Περιφερειακοί Σύμβουλοι της ΠΕ Καβάλας:

  1. Αντωνιάδης Κώστας (Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας ΑΜΘ – Δικηγόρος)
  2. Γάκης Χρήστος (Αντιπεριφερειάρχης Ενέργειας και Περιβάλλοντος ΑΜΘ – Δικηγόρος)
  3. Γεωργιτσοπούλου Ροδόπη (Αρχιτέκτων Μηχανικός)
  4. Γραμμένος Γιώργος (Δικηγόρος –Πρόεδρος Δικηγορικού Συμβουλίου Καβάλας – πρώην πρόεδρος Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας)
  5. Δίγκογλου Παναγιώτα (Ερευνήτρια και project manager)
  6. Εμμανουηλίδης Βασίλης (Ηλεκτρολόγος Μηχανικός)
  7. Ζησίμου Παύλος (Επιχειρηματίας)
  8. Ζιάρου Μαρία (Κτηματομεσίτρια)
  9. Καλαμούκη Βιργινία (Ιδιωτική υπάλληλος)
  10. Καραγιώργης Ανδρέας (Εντεταλμένος Περιφερειακός Σύμβουλος Αλιευτικής Πολιτικής – Ιδιοκτήτης Φροντιστηρίου ξένων γλωσσών – Καθηγητής Ιταλικών – Δημοσιογράφος)
  11. Καραγκιοζίδου Άννα (Χειρίστρια ιατρικών συσκευών στο Τμήμα Πυρηνικής Ιατρικής του Γ. Νοσοκομείου Καβάλας)
  12. Καρακότσαλης Γιάννης (Ιδιωτικός Υπάλληλος – προπονητής ποδοσφαίρου)
  13. Κονδυλίδου Βίλλυ (Βασιλική) (Ιδιοκτήτρια κέντρων ξένων γλωσσών – Μεταφράστρια – Διερμηνέας)
  14. Μερασεδόγλου Αντιγόνη (Λιμενικός)
  15. Μπάης Κυριάκος (Εκπαιδευτικός Δ/ντης Δημοτικού Σχολείου Αμυγδαλεώνα)
  16. Μωυσίδου Στέλλα (Νομικός)
  17. Παπαδόπουλος Κίμων (Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Μέλος του Δ.Σ. του Εμπορικού – Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Καβάλας)
  18. Παπαδόπουλος Σωτήρης (Ιδιοκτήτης επιβατικών δημόσιας χρήσεως αυτοκινήτων)
  19. Παπακοσμάς Κωνσταντίνος (Υπάλληλος – Ερευνητής ιστορίας)
  20. Πολίτης Αλέξης (Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας – Ιατρός)
  21. Χαρίτου Δέσποινα (Μπέττυ) (Τεχνολόγος Γεωπόνος – Νοσηλεύτρια)
  22. Χατζηραφαηλίδου Κυριακή (Δικηγόρος)
  23. Χατζηφωτιάδης Χρήστος (προπτυχιακός φοιτητής Δ.Π.Θ)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




Stoiximan | Ελαφρώς φαβορί ο Χρήστος Μέτιος έναντι του Χριστόδουλου Τοψίδη

Η στοιχηματική εταιρεία stoiximan έδωσε στην δημοσιότητα για ποντάρισμα συγκεκριμένες αποδόσεις για την Περιφέρεια ΑΜ-Θ και το ποιος θα είναι ο επόμενος Περιφερειάρχης.

Συγκεκριμένα οι αποδόσεις δείχνουν ελαφρώς φαβορί τον Χρήστο Μέτιο με απόδοση 1.60 έναντι του Χριστόδουλου Τοψίδη ο οποίος φέρνει την απόδοση 2.00.

Ακολουθούν Δαμιανός Καγγελίδης και Στέργιος Ηλιόπουλος με 10 απόδοση, ο Διονύσης Κλάδης με απόδοση 20 και τελευταίος είναι ο Θόδωρος Περεντίδης με απόδοση 50.

Φυσικά οι αποδόσεις μπορούν να αλλάξουν ανά πάσα στιγμή.




Ο Χρήστος Μέτιος παρουσίασε τους υποψηφίους περιφερειακούς του συμβούλους στην Καβάλα

Δείτε φωτογραφίες :




Χρήστος Μέτιος | Ως Περιφέρεια ΑΜ-Θ αυτά τα ζητήματα θέσαμε στους Υπουργούς στον Έβρο

Τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση

Με το πέρας των συσκέψεων που πραγματοποιήθηκαν τη Δευτέρα 28 Αυγούστου στην Αλεξανδρούπολη, με τη συμμετοχή πολυάριθμου κυβερνητικού κλιμακίου υπό τον Υπουργό Επικρατείας κ. Μάκη Βορίδη, του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστου Μέτιου καιφορέων του Έβρου για το θέμα των πυρκαγιών, ο κ. Μέτιος δήλωσε:

«Ο Έβρος, και μαζί ολόκληρη η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, περνάει δύσκολες στιγμές.

Οι καταστροφικές πυρκαγιές των τελευταίων ημερών είναι ένα ακραίο φαινόμενο που δοκιμάζει τις αντοχές όλων μας.

Από την πρώτη στιγμή, οι υπηρεσίες και τα στελέχη της Περιφέρειάς μας, και εγώ ο ίδιος προσωπικά, ήμασταν παρόντες σε όλα τα μέτωπα των πυρκαγιών, κάνοντας περισσότερα από τις αρμοδιότητές μας, σε συνεχή επικοινωνία και συνεννόηση με την Πυροσβεστική, την Αστυνομία, τον Στρατό και τους Δήμους.

Ταυτόχρονα, ήμουν σε ανοιχτή επικοινωνία με την Κυβέρνηση για την αποστολή ακόμη περισσότερων μέσων κατάσβεσης και συνομίλησα και με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Η παρουσία στον Έβρο πολυάριθμου κυβερνητικού κλιμακίου υπό τον Υπουργό Επικρατείας Μάκη Βορίδη είναι κάτι που ζήτησα προσωπικά έτσι ώστε οι απαντήσεις και οι λύσεις να δοθούν εδώ, στον Έβρο.

Στις συσκέψεις που κάναμε για όλα τα θέματα – για την αυτοδιοίκηση, την πολιτική προστασία και τις αποζημιώσεις, τη μετανάστευση, την αστυνόμευση, τον πρωτογενή τομέα και την προστασία των δασών – εμείς, ως Διοίκηση της Περιφέρειας, θέσαμε τα εξής ζητήματα:

  • την στήριξη των πληγέντων σε όλη την Περιφέρειά μας
  • τη δρομολόγηση των απαραίτητων έργων στο περιβάλλον και στις υποδομές
  • την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας
  • και τη λήψη επιπλέον μέτρων σε επίπεδο σχεδιασμού για την αντιμετώπιση παρόμοιων καταστάσεων στο μέλλον.

Η Διοίκησή μας, κι εγώ προσωπικά, θα είμαστε στην πρώτη γραμμή, δίπλα στις προσπάθειες της Πολιτείας για ένα Κράτος αποτελεσματικό, όπως κάνουμε άλλωστε σταθερά όλα αυτά τα χρόνια στη διαχείριση απανωτών κρίσεων.

Θα ήθελα τέλος να πω, ότι επικοινώνησα τηλεφωνικά με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μαργαρίτη Σχοινά και του ζήτησα την στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την αποκατάσταση του Δάσους της Δαδιάς. Ο κ. Σχοινάς έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το θέμα αυτό.»

Τα μέτρα αρωγής που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για τον Έβρο μετά την επίσκεψη του κυβερνητικού κλιμακίου στην περιοχή εδώ.




Κομοτηνή | Ο Περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος παρουσίασε την πολιτική της Διοίκησής του για την Υγεία

Την πολιτική της Διοίκησής του στον κρίσιμο τομέα της Υγείας παρουσίασε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστος Μέτιος, σε ειδική εκδήλωση διαβούλευσης που διοργάνωσε η Περιφέρεια ΑΜΘ στην Κομοτηνή με τη συμμετοχή φορέων, δομών και συλλόγων του τομέα της Υγείας από όλη την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

Ο κ. Μέτιος παρουσίασε το έργο που έχει υλοποιηθεί στον τομέα αυτόν καθώς επίσης το σχεδιασμό της Διοίκησής του για το επόμενο διάστημα.

Ο Περιφερειάρχης ξεκίνησε την τοποθέτησή του περιγράφοντας τον κρίσιμο ρόλο που έχει η προστασία της Δημόσιας Υγείας στη λειτουργία της κοινωνίας. Ανέφερε ότι τα τελευταία χρόνια ο συγκεκριμένος τομέας δέχτηκε μεγάλη πίεση και ευχαρίστησε δημόσια τους φορείς Υγείας που «με πολύ κόπο κατάφεραν να εξασφαλίσουν το υπέρτατο αγαθό της Υγείας στους κατοίκους της Περιφέρειάς μας».

Στη συνέχεια τόνισε ότι η Περιφέρεια διαθέτει σημαντικούς πόρους για υποδομές, εξοπλισμό και προσωπικό Υγείας από το ΕΣΠΑ ενώ ταυτόχρονα η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας διαδραματίζει έναν σημαντικό ρόλο μέσα από ελέγχους στο περιβάλλον, στα νερά και στα απόβλητα, μέσα από ελέγχους στις επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος, μέσα από την καταπολέμηση των κουνουπιών, τον έλεγχο των μολυσματικών ασθενειών και την υλοποίηση δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών.

Σε ό,τι αφορά την ενίσχυση του ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού, η Διοίκηση της Περιφέρειας διέθεσε μέχρι σήμερα 64,3 εκ. €:

 13,6 εκ. € στο Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης

 4,5 εκ. € στο Νοσοκομείο Διδυμοτείχου (επιπλέον 1,6 εκ. € για την ενεργειακή αναβάθμιση του νοσοκομείου)

 4 εκ. € στο Νοσοκομείο Κομοτηνής.

 5,8 εκ. € στο Νοσοκομείο Ξάνθης.

 8,1 εκ. € στο Νοσοκομείο Καβάλας.

 9,3 εκ. € στο Νοσοκομείο Δράμας (επιπλέον 4 εκ. € για την ενεργειακή αναβάθμιση του νοσοκομείου)

 4,2 εκ. € στα Κέντρα Υγείας της Περιφέρειας

 1,4 εκ. € στο Κέντρο Υγείας Σαμοθράκης για τη συνολική ανακατασκευή του

 3 εκ. € για την ενίσχυση του στόλου του ΕΚΑΒ

 344.000 € για την κατασκευή Πολυδύναμου Ιατρείου στο Δήμο Δοξάτου.

 500.000 € στο Λιμενικό Σώμα για πλωτό ασθενοφόρο για τη Σαμοθράκη και όπου αλλού υπάρχει ανάγκη

 4 εκ. € για τις Τοπικές Ομάδες Υγείας (ΤΟΜΥ)

Όσον αφορά το προσωπικό Υγείας, ο κ. Μέτιος ανέφερε ότι οι πόροι που έχουν διατεθεί από το ΕΣΠΑ φτάνουν τα 23,6 εκ. € για την πρόσληψη συνολικά 240 ατόμων.

Επόμενο θέμα που έθιξε ο Περιφερειάρχης ήταν αυτό της Ψυχικής Υγείας και των Εξαρτήσεων, τονίζοντας ότι η Περιφέρεια διαθέτει σημαντικούς πόρους για την στήριξη και αυτών των δομών.

Ψυχική Υγεία:

 1,4 εκ. € για Κέντρα Ημέρας για ασθενείς με Alzheimer στα Νοσοκομεία Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

 519.000 € για παιδοψυχιατρικές υπηρεσίες από Κινητές Μονάδες Ψυχικής Υγείας στον Έβρο και στη Ροδόπη.

 828.000 € σε κατ’οίκον νοσηλεία για ασθενείς με ψυχικές διαταραχές από τα Νοσοκομεία Αλεξανδρούπολης και Καβάλας.

 2,9 εκ. € για την ανάπτυξη Μονάδων Ψυχικής Υγείας από φορείς στην Κομοτηνή, στην Ξάνθη και στη Δράμα.

Εξαρτήσεις:

 1,2 εκ. € για την ενίσχυση του ΚΕΘΕΑ (Κέντρου Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων) και για την πρόληψη εξαρτήσεων (ΟΚΑΝΑ)

Στην συνέχεια ο Περιφερειάρχης στάθηκε στην ενίσχυση δομών Υγείας για την κάλυψη έκτακτων αναγκών κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19 από άλλες πηγές χρηματοδότησης: ενίσχυση νοσοκομείων με υποσταθμούς οξυγόνου, φιάλες οξυγόνου, καρότσια νοσηλείας ΜΕΘ, στολές προστασίας, προμήθεια οικίσκων isobox, υποδοχή και φιλοξενία νέων της περιοχής μας που σπούδαζαν σε γειτονικές χώρες κτλ.

Σημαντικό μέρος της τοποθέτησής του ο κ. Μέτιος αφιέρωσε στο θέμα των κουνουπιών που «η αντιμετώπισή του μας απασχολεί έντονα και το οποίο εντείνεται κάθε χρόνο από την κλιματική αλλαγή, με τις παρατεταμένες βροχοπτώσεις και την απότομη αύξηση της θερμοκρασίας».

Τόνισε ότι για την τριετία 2023-2025 η Περιφέρεια διαθέτει αυξημένους πόρους 13 εκ. € για ακόμα πιο εντατικούς επίγειους και εναέριους ψεκασμούς, ελέγχους και δράσεις ενημέρωσης των πολιτών, ενώ αναφέρθηκε και στο ειδικό πρόγραμμα παρακολούθησης του ιού του Δυτικού Νείλου.

Ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε επίσης στη συνεργασία που έχει η Περιφέρεια με τον ΕΦΕΤ και την Ιατρική Σχολή του ΔΠΘ για τη διενέργεια ελέγχων στα τρόφιμα και στα νερά, καθώς επίσης με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων και Συλλόγων Ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη για δράσεις ενημέρωσης για την αυτοφροντίδα και τη σωστή χρήση συσκευών παρακολούθησης της υγείας κατ’οίκον.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε επίσης στη διοργάνωση κάθε χρόνο της Εβδομάδας Δημόσιας Υγείας, μιας πρωτότυπης δράσης για την ευαισθητοποίηση των πολιτών, και ιδιαίτερα των νέων, πάνω σε θέματα σωματικής και ψυχικής υγείας, σε συνεργασία με εκατοντάδες φορείς σε όλη την Περιφέρεια.

Όσον αφορά την κατασκευή του Νέου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής από το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», ο Περιφερειάρχης εξέφρασε την ικανοποίησή του για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής, επισημαίνοντας ότι Περιφέρεια στέκεται συνεπής στις υποχρεώσεις της αναφορικά με τα συμπληρωματικά έργα υποδομής που έχει αναλάβει είτε να κατασκευάσει (5,2 εκ. € για την οδική σύνδεση από και προς το νοσοκομείο, για τους απαραίτητους κόμβους, για τον οδοφωτισμό, για τη βελτίωση των γύρω δρόμων, για τη σύνδεση με τα δίκτυα ηλεκτρικού ρεύματος, φυσικού αερίου και τηλεπικοινωνιών) είτε να χρηματοδοτήσει (1 εκ. € στη ΔΕΥΑ Κομοτηνής για τη σύνδεση του νοσοκομείου με το δίκτυο ύδρευσης και αποχέτευσης).

Ολοκληρώνοντας, ο κ. Μέτιος αναφέρθηκε στο σχεδιασμό της Διοίκησής του για το μέλλον.

Τόνισε ότι όλες οι δράσεις που ήδη υλοποιούνται θα συνεχιστούν ενώ ανέφερε ότι οι πόροι του νέου ΕΣΠΑ για την Υγεία μπορούν, μέσω της υπερδέσμευσης, να φτάσουν τα 60 εκ. €, με το 60% των πόρων να κατευθύνονται στην ενίσχυση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Εθνικής Στρατηγικής Υγείας.

Στη συνέχεια το λόγο πήραν οι Διοικητές Νοσοκομείων Αλεξανδρούπολης, Κομοτηνής, Καβάλας και Δράμας, οι Πρόεδροι των Ιατρικών Συλλόγων Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης και Καβάλας, ο εκπρόσωπος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου,o Πρόεδρος του Οδοντιατρικού Συλλόγου Ροδόπης, ο Διευθυντής ΕΚΑΒ ΑΜΘ κ.ά.




Τοψίδης απαντά σε Μέτιο

Απάντηση σε πρόσφατο «δελτίο τύπου» της Νέας Περιφερειακής Αναγέννησης δίνει ο κ. Τοψίδης Επικεφαλής της Περιφεριακής σύνθεσης, δηλώνοντας: 

“Διαβάσαμε με έκπληξη «δελτίο τύπου» της Νέας Περιφερειακής Αναγέννησης της οποίας ηγείται ο Περιφερειάρχης, στο οποίο ο κος Μέτιος, ως τιμητής της πολιτικής ορθότητας, εκδηλώνει αγανάκτηση κατηγορώντας τον εντολέα μας κο Τοψίδη Χριστόδουλο για «ένοχη σιωπή» αναφορικά με δημοσίευμα της εφημερίδας ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ, για δήθεν ποινική εμπλοκή του
εντολέα μας.

Στο δελτίο καταλήγει μάλιστα στο παιδαριώδες συμπέρασμα ότι η έλλειψη διάψευσης από μέρους του κου Τοψίδη, επιβεβαιώνει την αλήθεια του δημοσιεύματος. Είναι τόσο προβληματική η διατύπωση αστήρικτων αποκαλύψεων για ποινική δίωξη, για ιατροδικαστική έκθεση και άλλα δικαστικά τεκμήρια τα οποία ο περιφερειάρχης γνωρίζει ενώ ο κος Τοψίδης ως
άμεσα ενδιαφερόμενος όχι, ανακατεμένα με φαιδρά υπονοούμενα για τον ορισμό της βίαιης συμπεριφοράς, που αναρωτιέται κανείς εύλογα πως είναι δυνατόν να γράφονται τόσα ψέματα από έναν εν ενεργεία περιφερειάρχη για να καταλήγει σε πομπώδη προσκλητήρια προστασίας ανυπεράσπιστων ατόμων.

Οφείλουμε σε απάντηση του λοιπόν να καταστήσουμε σαφή τα δεδομένα της παρούσας συγκυρίας που οδηγούν σε κάποια χρήσιμα συμπεράσματα.

Α) Ο κος Τοψίδης δεν γνωρίζει ούτε έχει λάβει οιαδήποτε κλήση για ώριμη και εκκρεμή δικαστική υπόθεση, συνεπώς ο κος Μέτιος γνωρίζει πράγματα που εμείς αγνοούμε και ως εκ της θέσης του δεν έπρεπε να γνωρίζει και δεν
νομιμοποιείται να γνωρίζει.

Β) Η υιοθέτηση δημοσιεύματος αμφίβολης σκοπιμότητας και βασιμότητας, αφήνει περιθώρια για ερμηνείες που οδηγούν είτε σε δική του ανάμιξη, είτε σε δική του μεθόδευση, είτε δική του υποκίνηση, είτε σε παρορμητική βιασύνη του από πρόθεση να συκοφαντήσει αντίπαλό του, αδιαφορώντας για το νόμο και τα δικαιώματα ενός πολίτη, σε αντίθεση με όσα περί σεβασμού στο θεσμό της δικαιοσύνης, διατυπώνει στο δελτίο του.

Γ) Η δημόσια διαπόμπευση ενός συνυποψηφίου του πέρα από ανήθικη, είναι και ποινικά ελέγξιμη και επισύρει δυσμενείς συνέπειες, τόσο ποινικές όσο και αστικής αποζημίωσης για την ηθική βλάβη που προκαλεί.

Γνωρίζουμε λοιπόν τόσο σε αυτόν όσο και στον όποιο πληροφοριοδότη του, όσο και σε όσους έχουν αναλάβει εργολαβικά την
προβολή του στα ΜΜΕ, δια της συκοφαντικής δυσφήμισης των αντιπάλων του, ότι η απάντηση του κ.Τοψίδη δεν θα είναι δημοσιογραφική, αλλά καταλλήλως αξιοποιημένη στο φυσικό δικαστικό της χώρο, ως μήνυση για συκοφαντική δυσφήμηση και ως αγωγή από αδικοπραξία, και θα επισύρει για τον όποιο συκοφάντη και ηθικό αυτουργό τις νόμιμες συνέπειες.

Καλό θα ήταν ο κος Μέτιος να ζητά την γνώμη των δικηγόρων του πριν ασχοληθεί με την δικαιοσύνη και τα πάσης φύσεως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα των συνεργατών του ή τρίτων αντιπάλων του.”




Η Επίσκεψη του Περιφερειάρχη Μέτιου στην Αλεξανδρούπολη

Σήμερα, 3 Μαϊου 2023, στις 12.30 μ.μ. έγινε σύσκεψη της Διοίκησης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης με την Διοίκηση του Δήμου Αλεξανδρούπολης.

Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε υπό την προεδρία του Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χρήστου Μέτιου και του Δημάρχου Αλεξανδρούπολης κ. Γιάννη Ζαμπούκη, με την συμμετοχή των Αντιπεριφερειαρχών, Αντιδημάρχων και υπηρεσιακών στελεχών της Περιφέρειας ΑΜΦ, της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου και του Δήμου Αλεξανδρουπόλη.

           Στην ατζέντα της σύσκεψης περιλαμβάνονται τα εξής θέματα:

1. Έργα του Δήμου Αλεξανδρούπολης που είναι σε εξέλιξη και
χρηματοδοτούνται από πόρους του ΕΣΠΑ της Περιφέρειας 2014-2020.
2. Νέα έργα του Δήμου Αλεξανδρούπολης που σχεδιάζεται να ενταχθούν για
χρηματοδότηση στο νέο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας.
3. Λοιπά έργα που μπορούν να χρηματοδοτηθούν από το Εθνικό Πρόγραμμα
Ανάπτυξης της Περιφέρειας ΑΜΘ.

Νωρίτερα το πρωί, πριν από την σύσκεψη, ο Δήμαρχος και ο Περιφερειάρχης πραγματοποίησαν επισκέψεις στην έδρα της Μητρόπολης Αλεξανδρούπολης, στην εταιρεία Prisma, στο γεωθερμικό πεδίο Αρίστηνου και σε έργα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης που υλοποιεί ο Δήμος Αλεξανδρούπολης στο κέντρο της πόλης και στο λιμάνι.




Περιφερειακή Σύνθεση: «Εκτός ορίων … πλέον ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ!»

“Πολλές φορές, ως παράταξη έχουμε αποδοκιμάσει την ανάρμοστη συμπεριφορά του Περιφερειάρχη, ο οποίος συμπεριφέρεται απαξιωτικά και με απρέπεια προς το Περιφερειακό Συμβούλιο.

Ωστόσο, τώρα που αντιλαμβάνεται ότι η λήξη της θητείας του πλησιάζει αμετάκλητα, τόσο περισσότερο αυτός χάνει την ψυχραιμία του με αποτέλεσμα να κινείται πλέον εκτός των ορίων τόσο του θεμιτού, όσο και της ευπρέπειας. Η συμπεριφορά του πλέον προσβάλλει όχι μόνο την θέση την οποία κατέχει αλλά εκθέτει και την Περιφέρεια ΑΜΘ, συνολικά.

Στην πρόσφατη συνεδρίαση (28/04), αντί ο Περιφερειάρχης να δώσει μία πειστική απάντηση στο γιατί παραιτήθηκαν ταυτόχρονα και τα τρία μέλη μίας επιτροπής παρακολούθησης (Υποέργα 1 & 2 του έργου ‘Τουριστική Προβολή της Περιφέρειας ΑΜΘ’) επικαλούμενα μάλιστα αιτίες οι οποίες προϋπήρχαν, αυτός επέλεξε τις ύβρεις αποδεικνύοντας ότι ενόψει της επικείμενης ήττας του έχει χάσει την ψυχραιμία του. Πιστεύουμε ότι είναι ζήτημα χρόνου τόσο να αποκαλυφθεί ο πραγματικός λόγος των παραιτήσεων που, ως δια μαγείας, συνέπεσαν αλλά και για να απαλλαγεί η Περιφέρεια από το άγος της, εκτός ορίων, συμπεριφοράς του Περιφερειάρχη.

Ο Περιφερειάρχης επικεφαλής μίας διοίκησης, η οποία αντί να φέρει στο ΠΣ εισήγηση για το λιμάνι του Λιμένα Θάσου, «έχασε τον προσανατολισμό της» και έφερε εισήγηση που αναφερόταν στο λιμάνι της Κεραμωτής! (Αναγκάστηκαν να ομολογήσουν το σφάλμα τους και να το αποσύρουν).

Οι απαντήσεις τους στις επερωτήσεις που είχαμε καταθέσει τραγικές αλλά και χαρακτηριστικές του επιπέδου «διοίκησης» που … ασκούν:

Για τις πλημμύρες στην περιοχή του Ερυθροποτάμου στην ΠΕ Έβρου, φταίει η κυβέρνηση (είπαν) αλλά ταυτόχρονα η διοίκηση της Περιφέρειας θα αφήσει τους αγρότες στα προβλήματά τους καθώς (μας διαβεβαίωσαν εμμέσως πλην σαφώς) δεν πρόκειται να πράξουν το παραμικρό. Ούτε το αυτονόητο. Αντίστοιχα και για την περιοχή του Κομψάτου στην ΠΕ Ροδόπης. Η ευθύνη ανήκει στην κυβέρνηση! Ο Περιφερειάρχης υφίσταται μόνο για να βγαίνει φωτογραφίες!

Το γήπεδο που τόσο είχαν διαφημίσει στη Μύκη της ΠΕ Ξάνθης δεν θα γίνει γιατί δεν βρήκαν χώρο!!! Η απάντηση αυτή θα ήταν αστεία, αν δεν συνιστούσε περίτρανη απόδειξη ότι ο Περιφερειάρχης ανεύθυνα τάζει «λαγούς με πετραχήλια» χωρίς κανένα αντίκρισμα.

Όσον αφορά τη λειτουργία του Μεγάρου Μουσικής Κομοτηνής, ο Περιφερειάρχης παραδέχτηκε ουσιαστικά ότι απέτυχε παταγωδώς στη διαχείρισή του! Έτσι αποτελεί βεβαιότητα ότι η σοβαρότητα στο Μέγαρο θα φθάσει μόνο όταν ο κ. Μέτιος φύγει από Περιφερειάρχης.

Ευτυχώς, όμως, ο χρόνος τους τελειώνει. Σε λιγότερο από πέντε μήνες, θα επιστρέψουν στα σπίτια τους και θα μπει ένα τέλος στην παρακμή, την οποία συνεπάγονται για την Περιφέρεια μας!

Ερχόμαστε …”




Συνεχή πρόοδο σημειώνει η Περιφέρεια ΑΜΘ στην απορρόφηση του ΕΣΠΑ

Σύσκεψη του Περιφερειάρχη Χρήστου Μέτιου στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΣΠΑ

Την 3η θέση ανάμεσα στις 13 Περιφέρειες της χώρας διατηρεί η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στην απορρόφηση του ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020 σεαπόλυτα νούμερα,με δαπάνες (τελικές πληρωμές) που φτάνουν τα 398.946.268 €. Τους τρεις τελευταίους μήνες μάλιστα πέτυχε τις περισσότερες δαπάνες μεταξύ των 13 Περιφερειών.

Ταυτόχρονα, η Περιφέρεια ΑΜΘ βελτιώνει τη θέση της στο ποσοστό απορρόφησης του ΕΣΠΑ και βρίσκεται πλέον στην 5η θέσηαπό την 8η που βρισκόταν στο τέλος του 2022. Συγκεκριμένα, το ποσοστό απορρόφησης που επιτυγχάνει η Περιφέρεια ΑΜΘ στις 31 Μαρτίου 2023 ανέρχεται στο 87,27%, από 82,96% που ήταν στις 31 Δεκεμβρίου 2022.

Παράλληλα με το τρέχον ΕΣΠΑ, υψηλή απόδοσηκαταγράφει η Περιφέρεια ΑΜΘ και στην ενεργοποίηση προσκλήσεων του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027. Συγκεκριμένα, έχει προχωρήσει στην έκδοση 8 νέων προσκλήσεων προϋπολογισμού 118.916.666 €, ποσό που την κατατάσσει στη 2η θέση μεταξύ των 13 Περιφερειών της χώρας.

Αυτά προκύπτουν από τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2023 του Υπουργείου Επενδύσεων και Ανάπτυξης,τα οποία παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποίησε ο ΠεριφερειάρχηςΑνατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστος Μέτιοςμε τον Προϊστάμενο της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία, Θράκη» κ. Παναγιώτη Κουδουμάκη και τους Προϊσταμένους των Μονάδων της Υπηρεσίας, στα γραφεία της Υπηρεσίας στην Κομοτηνή.

Πέρα από την παρουσίαση και εξέταση των στοιχείων του Υπουργείου, στη σύσκεψηαποφασίστηκε επίσης η πραγματοποίηση επισκέψεων και θεματικών συναντήσεων σε όλους τους Δήμους και στους φορείς που υλοποιούν έργα χρηματοδοτούμενα από το ΕΣΠΑ,με σκοπό την επιτάχυνση της απορρόφησης του τρέχοντος ΕΣΠΑ και το σχεδιασμό νέων έργων που θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ της επόμενηςπρογραμματικής περιόδου.

Αποφασίστηκε επίσης:

  • Εκπόνηση μελετών για την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση (ΟΧΕ) Τουρισμού – Πολιτισμού της «Εγνατίας Οδού».
  • Εκπόνηση μελετών για την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση (ΟΧΕ) της «Οροσειράς Ροδόπης και Ποταμού Νέστου».
  • Εκπόνηση Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας σε επίπεδο Περιφέρειας ΑΜΘ για την περίοδο 2021-2027.



Περιφερειακή Σύνθεση: Γιορτές και πανηγύρια οι προτεραιότητες της Διοίκησης της Περιφέρειας ΑΜΘ

Άλλη μία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ παρακολουθήσαμε την Παρασκευή, κατά την οποία η Διοίκηση αποκάλυψε τα πραγματικά της ενδιαφέροντα για την περιοχή μας και τα οποία είναι οι γιορτές και τα πανηγύρια!

Προς μεγάλη μας έκπληξη ακούσαμε τις εισηγήσεις για την τροποποίηση του Προγράμματος Δράσης της Διοίκησης να περιέχουν μόνο γιορτές, πανηγύρια και «χαβαλέ», που είναι ηλίου φαεινότερο ότι αποσκοπούν σε συλλογή ψήφων και όχι σε πραγματική πολιτιστική δραστηριότητα. Η Περιφερειακή Σύνθεση μέσω του επικεφαλής της Χριστόδουλου Τοψίδη έχει καταγγείλει πολλές φορές την έλλειψη οργάνωσης από πλευράς Διοίκησης σε ό,τι αφορά το πολιτιστικό προϊόν του τόπου μας, την κακοδιαχείριση του Μεγάρου Μουσικής Κομοτηνής και μας επιβεβαίωσαν για άλλη μία φορά.

Φυσικά και είμαστε υπέρμαχοι της στήριξης των πολιτιστικών φορέων που δραστηριοποιούνται στην περιφέρεια μας, αλλά αυτή η στήριξη πρέπει να παρέχεται με οργανωμένο σχέδιο και σωστό προγραμματισμό.

Από την άλλη πλευρά, δεν είναι δυνατόν να δαπανώνται εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ σε γλέντια την ώρα που στερούμαστε βασικών υποδομών όπως για παράδειγμα οι ελλείψεις του Ειδικού Σχολείου στην Ξάνθη.

Άλλο ένα 5ωρο χάθηκε σε ανούσιες συζητήσεις και «τυπικές» απαντήσεις στις επερωτήσεις μας που αφορούσαν σε ζητήματα ουσίας και διαχείρισης της καθημερινότητας των πολιτών της ΑΜΘ. Ζητήσαμε αναλυτική παρουσίαση της καταγραφής που έχει γίνει στις γέφυρες της Περιφέρειας ΑΜΘ και η απάντηση που πήραμε ήταν «οι υπηρεσίες κάνουν τη δουλειά τους».

Ζητήσαμε ενημέρωση για την κατάσταση σημαντικών οδικών αξόνων και η απάντηση ήταν «ναι μεν, αλλά».

Δεν μπορούμε βέβαια να παραβλέψουμε την εκτροπή του αναπληρωτή Περιφερειάρχη Κώστα Αντωνιάδη όταν στη συζήτηση για τον εκπρόσωπο της Περιφέρειας στην Επιτροπή Διαχείρισης του προγράμματος Leader, έκανε απρεπείς υποδείξεις στην παράταξή μας.

Γενικά, δεν μπορούμε να μην παρατηρήσουμε τον πανικό της Διοίκησης καθώς τα μέλη της έχουν αντιληφθεί πλέον ότι ο χρόνος μετράει αντίστροφα και ότι ο κόσμος τους έχει γυρίσει την πλάτη.

Είναι προφανές ότι η Διοίκηση Μέτιου βρίσκεται σε αποδρομή και είμαστε σίγουροι ότι θα κάνουν απέλπιδες προσπάθειες να γαντζωθούν στην εξουσία. Όμως να είναι σίγουροι ότι δεν θα επιτρέψουμε σε κανέναν να υπονομεύσει το αναπτυξιακό μέλλον της Περιφέρειας μας προκειμένου να εξυπηρετήσει μικροπολιτικά συμφέροντα.

 




Ξεκινάει από την Περιφέρεια η αποκατάσταση των αντιπλημμυρικών υποδομών σε ρέματα της Αλεξανδρούπολης

Υπογράφηκε από τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστο Μέτιο και τον κ. Νίκο Καιρίδη,  εκπρόσωπο της αναδόχου Κοινοπραξίας «ΕΝΙΠΕΑΣ Α.Ε. – ΚΑΙΡΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΟΥ ΚΩΝ/ΝΟΥ», η σύμβαση του έργου για την αποκατάσταση των αντιπλημμυρικών υποδομών σε ρέματα του Δήμου Αλεξανδρούπολης.

Το έργο είναι προϋπολογισμού 4,2 εκατομμυρίων ευρώ και αφορά σε παρεμβάσεις αποκατάστασης σε αναχώματα τα οποία υπέστησαν ζημιές κατά τις βροχοπτώσεις του περασμένου έτους.

Πιο συγκεκριμένα, παρεμβάσεις θα γίνουν στα ρέματα Άνθειας – Αγνάντιας – Αρίστηνου – Μαΐστρου – Απαλού – Άβαντα – Αισύμης – Αμφιτρίτης – Κίρκης – Συκορράχης – Παλαγίας – Χιλής – Μάκρης – Δικέλλων  του Δήμου Αλεξανδρούπολης.

Η προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου είναι 15 μήνες από την έναρξη κατασκευής του.

Στην υπογραφή της σύμβασης παρούσα ήταν η Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της ΠΕ Έβρου κυρία Χριστίνα Μαυράκη.




Σε πορεία υλοποίησης έργα Πολιτισμού 35,5 εκατομμυρίων ευρώ στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης

Η προστασία και η ανάδειξη της μνημειακής και πολιτιστικής κληρονομιάς της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ήταν το θέμα ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Περιφέρειας στην Κομοτηνή από την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη και τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρήστο Μέτιο.

Εξετάστηκαν αναλυτικά τρία θέματα:

Η πορεία υλοποίησης των έργων του Υπουργείου που εκτελούνται με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας. Στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο 2014-2022 η Περιφέρεια ΑΜΘ έχει εντάξει στο ΕΣΠΑ 21 έργα του Υπουργείου, συνολικού προϋπολογισμού 35,5 εκατομμυρίων ευρώ. Εξετάστηκαν επίσης νέα έργα τα οποία μπορούν να ενταχθούν για χρηματοδότηση στο επόμενο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027.

Το δεύτερο θέμα αφορούσε στην ενοποίηση των μνημείων και αρχαιολογικών χώρων της Περιφέρειας που αποκαθίστανται και αναδεικνύονται στο πλαίσιο της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης Πολιτιστικής Διαδρομής της Εγνατίας Οδού. Τονίστηκε ότι, ενώ σε κάποια σημεία η ενοποίηση θα είναι και γεωγραφική, το σύνολο της Πολιτιστικής Διαδρομής της αρχαίας Εγνατίας Οδού θα έχει ένα ενιαίο χαρακτήρα σε ψηφιακή μορφή.

Το τρίτο θέμα αφορά στη συνεργασία μεταξύ της Περιφέρειας ΑΜΘ και του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού για τον σχεδιασμό του προγράμματος εκδηλώσεων και παραστάσεων του Μεγάρου Μουσικής Κομοτηνής. Συζητήθηκε επίσης η περαιτέρω αξιοποίηση του Πολυχώρου Τέχνης και Σκέψης «Οικία Μάνου Χατζιδάκι» στην Ξάνθη.

Με το πέρας της σύσκεψης η Λίνα Μενδώνη δήλωσε: «Είχαμε μια πολύ εποικοδομητική συνάντηση με τον Περιφερειάρχη κ. Μέτιο και τα στελέχη της Περιφέρειας, προκειμένου να κάνουμε μια ανασκόπηση των έργων που είναι ενταγμένα στο τρέχον ΕΣΠΑ 2014-2021. Τα έργα προχωρούν με ικανοποιητικό ρυθμό. Μπορούμε να πετύχουμε τον στόχο μας, να έχει υλοποιηθεί το φυσικό αντικείμενο και να έχουν απορροφηθεί οι διαθέσιμοι πόροι έως το τέλος του 2023, όριο του τρέχοντος ΕΣΠΑ. Με συστηματική δουλειά, όπως γίνεται μέχρι τώρα και με επιτάχυνση των ρυθμών υλοποίησης σε κάποια έργα. Πολύ σημαντικός ήταν ο προγραμματισμός που κάναμε για την επόμενη προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ, σε συνδυασμό με έργα, τα οποία ήδη το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού έχει εντάξει στο Ταμείο Ανάκαμψης, μαζί με κάποια που πρόκειται να εντάξει μέσα στο 2022. Με τον τρόπο αυτό έχουμε τρία χρηματοδοτικά εργαλεία, τα οποία ενισχύουν το πάρα πολύ σημαντικό πολιτιστικό απόθεμα της Θράκης.

Τα έργα Πολιτισμού έχουν στόχο την αποκατάσταση, προστασία, συντήρηση και ανάδειξη, καθώς την κοινωνικοποίηση των μνημείων και των αρχαιολογικών χώρων. Από εκεί και πέρα, το ίδιο το μνημειακό απόθεμα λειτουργεί ως μοχλός ανάπτυξης για τις τοπικές κοινωνίες και την εθνική Οικονομία. Βρισκόμαστε σε μία περιοχή με εξαιρετικά φυσικά τοπία και πολύ σημαντικά μνημεία. Αυτά ενοποιούνται μέσω μιας Πολιτιστικής Διαδρομής. Το σύνολο αυτό πρέπει να αξιοποιηθεί μέσα από μία ψηφιακή πλατφόρμα, η οποία θα αγκαλιάσει όλες τις αναπτυξιακές, τουριστικές, πολιτιστικές δράσεις της τοπικής κοινωνίας.  Το ΥΠΠΟΑ είναι στη διάθεση της Περιφέρειας ώστε να ενισχύσει την προσπάθειά της, με όλο το υλικό και την πληροφόρηση που μπορεί να δώσει».

Από την πλευρά του ο κ. Μέτιος, αφού αναφέρθηκε στα επιμέρους θέματα της σύσκεψης, τόνισε: «Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος από τη σημερινή σύσκεψη, όπως επίσης είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος από όλα αυτά τα έργα που πραγματοποιούνται και δε θα μπορούσαν να προχωρήσουν αν δεν ήταν η κυρία Μενδώνη. Η συμβολή της σε έργα που έχουμε εντάξει στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας αλλά και σε αυτά που σχεδιάζουμε να προχωρήσουν είναι καθοριστική και για αυτό την ευχαριστώ».

Στη συνέχεια η Λίνα Μενδώνη και ο Χρήστος Μέτιος, μαζί με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμονα και το Δήμαρχο Κομοτηνής κ. Γιάννη Γκαράνη,  επισκέφθηκαν το Μητροπολιτικό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου, το Βυζαντινό Φρούριο και το Εκκλησιαστικό Μουσείο Ιμαρέτ, και ενημερώθηκαν για την πορεία των εργασιών που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας.

Τη Λίνα Μενδώνη συνόδευσαν ο ΓΓ Πολιτισμού Γιώργος Διδασκάλου, η προϊσταμένη της ΕΦΑ Ροδόπης Χρύσα Καραδήμα, η προϊσταμένη της ΕΦΑ Εβρου Δόμνα Τερζοπούλου, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Αρχαιοτήτων Τζούλια Παπαγεωργίου και υπηρεσιακά στελέχη του ΥΠΠΟΑ. Από την πλευρά της Περιφέρειας συμμετείχαν ο Εκτελεστικός Γραμματέας κ. Παύλος Δαμιανίδης, συνεργάτες του Περιφερειάρχη και στελέχη από τη Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού και την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΣΠΑ της ΠΑΜΘ.