Καβάλα: Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη σήραγγα Συμβόλου «Νικόλαος Μάρτης» λόγω εργασιών

Από την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου έως και το Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου 2025 θα ισχύσουν προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στη σήραγγα Συμβόλου «Νικόλαος Μάρτης» στην Καβάλα, λόγω εργασιών ελέγχου και επιθεώρησης.

Πώς θα διεξάγεται η κυκλοφορία

Οι εργασίες θα γίνουν σε δύο φάσεις:

  • Α΄ φάση: διακοπή κυκλοφορίας στη δεξιά λωρίδα και στη Λ.Ε.Α. του ρεύματος προς Κήπους, από Χ/Θ Κ 451+000 έως Χ/Θ Κ 452+100.

  • Β΄ φάση: διακοπή κυκλοφορίας στην αριστερή λωρίδα του ίδιου ρεύματος.

Η κυκλοφορία των οχημάτων θα διεξάγεται παραπλεύρως της ζώνης εργασιών, μέσω της άλλης λωρίδας, με διαμορφωμένο διάδρομο πλάτους τουλάχιστον 4,25 μέτρων.

Χρονικά όρια και μέτρα

  • Οι εργασίες θα εκτελούνται μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας, καθημερινά εκτός Κυριακής.

  • Κάθε Κυριακή και μέχρι τη δύση του ηλίου θα απομακρύνονται τα εμπόδια και η σήμανση, εκτός αν απαιτηθεί για λόγους ασφάλειας.

  • Αν παρατηρηθεί κυκλοφοριακή συμφόρηση, οι εργασίες θα διακόπτονται προσωρινά.

Υποχρεώσεις αναδόχου

Ο ανάδοχος του έργου είναι αποκλειστικά υπεύθυνος για την εργοταξιακή σήμανση, τη συντήρησή της και την τήρηση όλων των μέτρων ασφαλείας για την αποφυγή ατυχημάτων.

Ισχύς του μέτρου

Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις είναι προσωρινές και παύουν να ισχύουν με την ολοκλήρωση των εργασιών στις 27 Σεπτεμβρίου 2025. Οι παραβάτες θα τιμωρούνται σύμφωνα με τον ισχύοντα Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.




Σωματείο ιδιοκτητών ταξί Δήμου Νέστου | Δωρεάν μετακινήσεις για τις εκδηλώσεις μνήμης

Το Σωματείο Ιδιοκτητών Ταξί Δήμου Νέστου ανακοίνωσε ότι θα πραγματοποιήσει τρίωρη στάση εργασίας, την ίδια ημέρα, από τις 10:00 έως τις 13:00, συμμετέχοντας ενεργά στις εκδηλώσεις μνήμης που θα λάβουν χώρα στην Πλατεία Ηρώων στη Χρυσούπολη.

Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, τα ταξί του Δήμου Νέστου θα προσφέρουν δωρεάν μετακίνηση σε όλους τους πολίτες που επιθυμούν να παρευρεθούν στις εκδηλώσεις, είτε προέρχονται από τη Χρυσούπολη είτε από τα γύρω χωριά.

Εξαίρεση για ιατρικές μετακινήσεις

Παρόλο που θα πραγματοποιηθεί στάση εργασίας, οι οδηγοί ταξί θα συνεχίσουν να εξυπηρετούν περιστατικά που σχετίζονται με την υγεία. Συγκεκριμένα, οι μετακινήσεις προς κέντρα υγείας και νοσοκομεία δεν θα επηρεαστούν, ώστε να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη πρόσβαση σε ιατρικές υπηρεσίες.

Ενημέρωση και επικοινωνία

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με το Σωματείο στα εξής τηλέφωνα:
6977882689
6972487500
25910 22755, 22644

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αναδεικνύει τη κοινωνική ευαισθησία και το αίσθημα αλληλεγγύης των ιδιοκτητών ταξί, οι οποίοι στηρίζουν τη συμμετοχή των πολιτών σε σημαντικά γεγονότα μνήμης, διασφαλίζοντας παράλληλα τις βασικές μετακινήσεις υγείας.




Θεσσαλονίκη: Δωρεάν οι μετακινήσεις με το μετρό έως τις 17.00 – Κλειστός για λίγες ώρες ένας σταθμός

Κλειστός θα μείνει ο σταθμός του μετρό «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός», κατόπιν ενημέρωσης των αστυνομικών αρχών

Την απόφασή της για δωρεάν μετακινήσεις σήμερα με το μετρό Θεσσαλονίκης για συνολικά εξήμισι ώρες -μέχρι και τις 17.00- γνωστοποιεί με σημερινή της ανακοίνωση η εταιρεία λειτουργίας και διαχείρισης του μεταφορικού μέσου Thema.

Ο λόγος των δωρεάν μετακινήσεων είναι «για τη διευκόλυνση και την καλύτερη εξυπηρέτηση του κοινού ενόψει των προγραμματισμένων συγκεντρώσεων στο κέντρο της πόλης» τονίζεται στην ανακοίνωση.

Στο μεταξύ, διευκρινίζεται ότι σήμερα για τρεισήμιση ώρες, έως και τις 15:00, θα παραμείνει κλειστός ο σταθμός του μετρό «Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός», κατόπιν ενημέρωσης των αστυνομικών αρχών.

Πηγή:protothema.gr




Μπήκε το λογότυπο στους σταθμούς του Μετρό Θεσσαλονίκης – Δωρεάν μετακινήσεις τις πρώτες ημέρες λειτουργίας

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για το Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς απομένουν λίγα 24ωρα πριν από την έναρξη της λειτουργίας της βασικής γραμμής του πολυαναμενόμενου έργου. Το μετρό Θεσσαλονίκης εγκαινιάζεται το Σάββατο 30 Νοεμβρίου και αρχικά θα έχει 13 σταθμούς.

Μια από τις πινελιές οι οποίες απέμεναν να γίνουν ήταν η τοποθέτηση του λογοτύπου εγώ από τους σταθμούς. Έτσι, το πεζογραφικό καλλιγραφικό «μ», που προκάλεσε πλήθος σχολίων, μπήκε από το πρωί της Τρίτης έξω από τους 13 σταθμούς του Μετρό στους οποίους γίνονται οι τελευταίες εργασίες.

Η βασική γραμμή του έργου μήκους 9,8 χιλιομέτρων αναμένεται να παραδοθεί στο κοινό το Σάββατο, 30/11 παρουσία του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα και του αρμόδιου υφυπουργού, Νίκου Ταχιάου, όπως και του διευθύνοντος συμβούλου της Ελληνικό Μετρό, Νίκου Κουρέτα.

Σε χθεσινές του δηλώσεις, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, δήλωσε: «Είμαστε έτοιμοι και ολοκληρώνουμε τις τελευταίες λεπτομέρειες. Δεν θα έχουμε αρνητικές εκπλήξεις. Υπήρχαν πάρα πολλές δυσκολίες και ακόμη προσπαθούμε να τις διορθώσουμε».

«Το Μετρό θα λειτουργήσει για το σύνολο της κοινωνίας, για όλους τους πολίτες» επισήμανε και πρόσθεσε ότι για λίγες μέρες μετά τα εγκαίνια, οι μετακινήσεις των πολιτών θα είναι δωρεάν.

www.newsbeast.gr



Νοσοκομειακοί γιατροί Καβάλας : «Να σταματήσουν οι μετακινήσεις των παθολόγων στο Νοσοκομείο Δράμας»

Το Δ.Σ της ΕΓΕΣΥΚ εκφράζει την έντονη αντίθεση του στις μετακινήσεις στο Νοσοκομείο Δράμας, των Παθολόγων του Νοσοκομείου μας, για 7 και 6 εφημερίες τους επόμενους 2 μήνες.
Για ακόμη μια φορά οι Διοικούντες μετατρέπουν τους γιατρούς σε γυρολόγους αδιαφορώντας πλήρως για τον επαγγελματικό και οικογενειακό τους προγραμματισμό, ενώ δημιουργούν ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα υποστελέχωσης και δυσλειτουργίας στις Παθολογικές μας Κλινικές.

Καλούμε τη Διοίκηση του Νοσοκομείου και την 4η ΥΠΕ να σταματήσουν άμεσα τις μετακινήσεις αυτές πριν το κύμα των παραιτήσεων των γιατρών φτάσει και σε εμάς. Επίσης λόγω της κατάστασης του Νοσοκομείου της Δράμας είναι δεδομένο πως και το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών του Νοσοκομείου μας θα επωμισθεί ακόμη μεγαλύτερη πίεση το προσεχές διάστημα.Για το λόγο αυτό καλούμε τη Διοίκηση να τερματίσει το απαράδεκτο καθεστώς λειτουργίας των γιατρών του ΤΕΠ που επέβαλε από τον Ιούνιο και μετά. Θα πρέπει οι 5 Ειδικοί Γιατροί των Επειγόντων να επιστρέψουν στο ρόλο για τον οποίο τοποθετήθηκαν στο Νοσοκομείο, να εξετάζουν δηλαδή ασθενείς ως ορίζει η Ειδικότητά τους και όχι να είναι καθηλωμένοι από τη Διοίκηση με ένα μπλοκάκι και ένα στυλό στο χέρι να καταγράφουν απλά αφίξεις ασθενών στην είσοδο των Επειγόντων.

Πιστεύουμε πως η αύξηση του χρόνου αναμονής των ασθενών στα Επείγοντα από τη στιγμή της απενεργοποίησης των γιατρών των Επειγόντων και μετά, να μην αφορά μόνο τους ασθενείς αλλά και τη Διοίκηση του Νοσοκομείου.

Τέλος, τα γειτονικά Νοσοκομεία Δράμας και Ξάνθης στην τελευταία προκήρυξη διεκδίκησαν και κέρδισαν συνολικά 13 θέσεις γιατρών. Το Νοσοκομείο Καβάλας προκήρυξε μία μόνο θέση αυτή του Διευθυντή Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών.

Δεν έχει το Νοσοκομείο ανάγκες σε άλλες θέσεις; Ο Διευθυντής θα τοποθετηθεί και αυτός από τη Διοίκηση στη είσοδο των Επειγόντων για να κάνει Διαλογή ασθενών χωρίς να εξετάζει;

Απευθύνουμε κάλεσμα σε όλους τους συναδέλφους να στείλουν μήνυμα δυσαρέσκειας συμμετέχοντας μαζικά στην Πανυγειονομική Απεργία της ΟΕΝΓΕ την Πέμπτη 17/10/24.




Καβάλα | Μετακινήσεις παθολόγων στο Νοσοκομείο Δράμας

Το Δ.Σ της ΕΓΕΣΥΚ εκφράζει την έντονη αντίθεση του στις μετακινήσεις στο Νοσοκομείο Δράμας, των Παθολόγων του Νοσοκομείου μας, για 7 και 6 εφημερίες τους επόμενους 2 μήνες

Για ακόμη μια φορά οι Διοικούντες μετατρέπουν τους γιατρούς σε γυρολόγους αδιαφορώντας πλήρως για τον επαγγελματικό και οικογενειακό τους προγραμματισμό, ενώ δημιουργούν ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα υποστελέχωσης και δυσλειτουργίας στις Παθολογικές μας Κλινικές.

Καλούμε τη Διοίκηση του Νοσοκομείου και την 4η ΥΠΕ να σταματήσουν άμεσα τις μετακινήσεις αυτές πριν το κύμα των παραιτήσεων των γιατρών φτάσει και σε εμάς. Επίσης λόγω της κατάστασης του Νοσοκομείου της Δράμας είναι δεδομένο πως και το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών του Νοσοκομείου μας θα επωμισθεί ακόμη μεγαλύτερη πίεση το προσεχές διάστημα.

Για το λόγο αυτό καλούμε τη Διοίκηση να τερματίσει το απαράδεκτο καθεστώς λειτουργίας των γιατρών του ΤΕΠ που επέβαλε από τον Ιούνιο και μετά. Θα πρέπει οι 5 Ειδικοί Γιατροί των Επειγόντων να επιστρέψουν στο ρόλο για τον οποίο τοποθετήθηκαν στο Νοσοκομείο, να εξετάζουν δηλαδή ασθενείς ως ορίζει η Ειδικότητά τους και όχι να είναι καθηλωμένοι από τη Διοίκηση με ένα μπλοκάκι και ένα στυλό στο χέρι να καταγράφουν απλά αφίξεις ασθενών στην είσοδο των Επειγόντων.

Πιστεύουμε πως η αύξηση του χρόνου αναμονής των ασθενών στα Επείγοντα από τη στιγμή της απενεργοποίησης των γιατρών των Επειγόντων και μετά, να μην αφορά μόνο τους ασθενείς αλλά και τη Διοίκηση του Νοσοκομείου.

Τέλος, τα γειτονικά Νοσοκομεία Δράμας και Ξάνθης στην τελευταία προκήρυξη διεκδίκησαν και κέρδισαν συνολικά 13 θέσεις γιατρών. Το Νοσοκομείο Καβάλας προκήρυξε μία μόνο θέση αυτή του Διευθυντή Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών.

Δεν έχει το Νοσοκομείο ανάγκες σε άλλες θέσεις; Ο Διευθυντής θα τοποθετηθεί και αυτός από τη Διοίκηση στη είσοδο των Επειγόντων για να κάνει  Διαλογή ασθενών χωρίς να εξετάζει;

Απευθύνουμε κάλεσμα σε όλους τους συναδέλφους να στείλουν μήνυμα δυσαρέσκειας συμμετέχοντας μαζικά στην Πανυγειονομική Απεργία της ΟΕΝΓΕ την Πέμπτη 17/10/24.

 

www.proininews.gr




Πανώλη μικρών μηρυκαστικών | Περαιτέρω ελαφρύνσεις στα μέτρα για μετακινήσεις ζώντων ζώων

Αλλαγές στα περιοριστικά μέτρα για την πανώλη των μικρών μηρυκαστικών και την ευλογιά έρχονται μετά από απόφαση της Γενικής Διεύθυνσης Κτηνοτροφίας του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά μετά από εκτίμηση των επιδημιολογικών στοιχείων που αφορούν στην ζωονόσο της πανώλης των μικρών μηρυκαστικών, η Γενική Διεύθυνση Κτηνοτροφίας του ΥΠΑΑΤ μετέβαλε τα περιοριστικά μέτρα που έχει λάβει για τις πληγείσες περιοχές και για όλη τη χώρα:

Απαγορεύονται από 23/08 έως 30/08 όλες οι μετακινήσεις αιγοπροβάτων για πάχυνση, αναπαραγωγή και προς θερινούς βοσκότοπους, καθώς και των βοοειδών που προέρχονται από εκτροφές συνδεδεμένες υγειονομικά με εκτροφές αιγοπροβάτων, είτε στεγάζονται εντός του ίδιου οικοπέδου, είτε στεγάζονται σε διαφορετικό οικόπεδο αλλά χρησιμοποιούν το ίδιο προσωπικό, κοινά οχήματα ή εξοπλισμό σε όλη την επικράτεια της χώρας.
Κατ΄ εξαίρεση επιτρέπονται οι μετακινήσεις για πάχυνση, αναπαραγωγή και προς θερινούς βοσκοτόπους, σε κάθε νησί της χώρας, εκτός της Κρήτης, αποκλειστικά και μόνο, εντός αυτού.
Σε ό,τι αφορά στις μετακινήσεις για τη σφαγή των αιγοπροβάτων αυτό απαγορεύεται από, προς και εντός των ΠΕ Τρικάλων, Λάρισας, Καρδίτσας, Ροδόπης, Δράμας, Δυτ. Αττικής, Μαγνησίας, Ηρακλείου, Κορίνθου, Αιτωλοακαρνανίας και Ηλείας.
Στις υπόλοιπες ΠΕ της χώρας, οι μετακινήσεις των ανωτέρω ζώων για σφαγή, γίνεται με αυστηρή εφαρμογή των μέτρων βιοασφάλειας, τόσο για τα μεταφορικά μέσα, όσο και για το προσωπικό. Τα ζώα σφάζονται σε σφαγεία της Π.Ε. ή στο πλησιέστερο με τη συγκεκριμένη εκτροφή σφαγείο.

Οι υπεύθυνοι σφαγείων οφείλουν να μεριμνούν για την απαρέγκλιτη τήρηση των κανόνων υγιεινής και εφαρμογής των προγραμμάτων καθαρισμού και απολύμανσης (χώρων, εξοπλισμού και οχημάτων).

Τι αλλάζει σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα
Την προηγούμενη εβδομάδα λήφθηκε απόφαση μερικής απαγόρευσης μετακινήσεων. Με τη σημερινή απόφαση:

Επιτρέπεται σε όλη την Ελλάδα, υπό προϋποθέσεις, η μετακίνηση ζώντων ζώων προς σφαγή, πλην των ΠΕ που υπάρχει επιβεβαιωμένο κρούσμα και της ΠΕ Μαγνησίας (κατόπιν επικοινωνίας με τις αρμόδιες τοπικές αρχές).
Από σήμερα, 23 Αυγούστου, επιτρέπονται όλες οι μετακινήσεις ζώντων ζώων σε όλα τα νησιά της χώρας, υπό προϋποθέσεις, πλην της Κρήτης,
Αίρεται η απαγόρευση διενέργειας ελέγχων για τη βιολογική κτηνοτροφία σε όλη τη χώρα, πλην των ΠΕ όπου υπάρχει επιβεβαιωμένο κρούσμα.
Τα μέτρα αφορούν τον ιό της πανώλης των μικρών μηρυκαστικών και λειτουργούν, παράλληλα με τα μέτρα των μετακινήσεων ζώντων ζώων που έχει λάβει για τον ιό της ευλογιάς, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης
Στις 30/08 θα επαναξιολογηθούν από τη Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής και τις αρμόδιες κτηνιατρικές αρχές τα επιδημιολογικά δεδομένα της επιζωοτίας και θα καθορισθούν στοχευμένες δράσεις για τον έλεγχο και εκρίζωση του νοσήματος.

www.evros24.gr



Παγώνη για αφρικανική σκόνη: Μετακινήσεις μόνο με μάσκα για όσους έχουν αναπνευστικά προβλήματα

Επαγρύπνηση και μέτρα προστασίας στις ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού με χρόνια αναπνευστικά προβλήματα συνέστησε η πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ Ματίνα Παγώνη, καθώς οι μετεωρολογικές συνθήκες ευνοούν τη μεταφορά Αφρικανικής σκόνης από σήμερα και για αύριο σε πολλές περιοχές της χώρας. «Να μην βγουν έξω το διήμερο και εάν πρέπει να κυκλοφορήσουν να φοράνε μάσκα», είπε χαρακτηριστικά στο ΕΡΤNews.

Η σύσταση για μάσκα και στην καλύτερη περίπτωση ενισχυμένη, αφορά στις ομάδες υψηλού κινδύνου με βρογχικό άσθμα, χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια κ.λ.π.

Επιπλέον συνέστησε να αποφύγουν τους μακρυνούς περιπάτους για απόψε το βράδυ ακόμη και όσοι δεν έχουν αναπνευστικά προβλήματα. «Παραμένουμε στο σπίτι μας και γυμναζόμαστε εκεί», είπε η κα Παγώνη.

Ακόμη συνέστησε στους γονείς να κρατήσουν στο σπίτι τα παιδιά με βρογχικό άσθμα και να μην τα πάνε σε παιδικές χαρές.

Για τις ομάδες υψηλού κινδύνου συνέστησε «εάν έχουν δύσπνοια να επικοινωνήσουν άμεσα με τον γιατρό τους γιατί υπάρχει πιθανότητα να γίνει αλλαγή της δοσολογίας των φαρμάκων».

«Ο κορωνοϊός υπάρχει. Δεν τελειώσαμε»

«Ο κορωνοϊός υπάρχει, όπως και η γρίπη, όπως και οι άλλες ιώσεις», είπε η Πρόεδρος της ΕΙΝΑΠ. «Είχαμε αρκετά περιστατικά και στα νοσοκομεία. Ήδη ο κόσμος δεν έχει αυτό τον πανικό, δεν έχει αυτό το φόβο που είχε η παλιά.

Ξέρει ότι είναι μια κατάσταση αντιμετωπίσιμη και αν χρειαστεί να πάει στο νοσοκομείο θα πάει στο νοσοκομείο και θα νοσηλευτεί και θα αντιμετωπιστεί. Τα πράγματα έχουν αλλάξει και τις παραλλαγές του κορονοϊού ξέρουμε και τις έχουμε αντιμετωπίσει και τις δυσκολίες ξέρουμε».




Μετακινήσεις γιατρών και νοσηλευτών | Οι επιπλέον αμοιβές για την κάλυψη κενών

Επιπλέον 1.800 ευρώ το μήνα σε γιατρούς και 1.200 ευρώ σε νοσηλευτές, οι οποίοι μετακινούνται από τις θέσεις τους σε άλλα νοσοκομεία για την κάλυψη κενών, προβλέπει νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας. 

Οικονομικό κίνητρο για τις μετακινήσεις γιατρών και νοσηλευτών, προκειμένου να καλύπτονται κενά σε νοσοκομεία, δίνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, το οποίο ψηφίζεται σήμερα, Τετάρτη (25/01/2023), στη Βουλή.

Ειδικότερα, προβλέπεται επιπλέον αμοιβή 1.800 ευρώ το μήνα στους γιατρούς και 1.200 σε νοσηλευτές και λοιπό προσωπικό που μετακινούνται για υπηρεσιακούς λόγους προσωρινά, σε άλλες νοσηλευτικές δομές. Με αυτόν τον τρόπο διευκολύνονται και αποζημιώνονται μετακινήσεις, τόσο στα νησιά όσο και σε όλη την ηπειρωτική Ελλάδα, από νοσοκομεία που έχουν πλήρη κάλυψη, επιβραβεύοντας τους γιατρούς και το προσωπικό που θα μετακινηθεί.

Οι μετακινήσεις υγειονομικού προσωπικού παρατείνονται και μετά την έκτακτη φάση της πανδημίας. Σκοπός της ρύθμισης, είναι η συμπλήρωση του νομικού πλαισίου που διέπει την κινητικότητα του υγειονομικού προσωπικού, που υπηρετεί σε φορείς αρμοδιότητας του Υπουργείου Υγείας, όχι μόνο για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του εν λόγω προσωπικού, αλλά και να διασφαλιοτεί η εύρυθμη λειτουργία των φορέων προέλευσης και υποδοχής.

Πηγή: newsbomb.gr

 




Αεροδρόμια: Αλλάζουν από το 2024 οι κανόνες για τις χειραποσκευές ;

Οι περιορισμοί ασφαλείας για τα υγρά και τους φορητούς υπολογιστές στις χειραποσκευές του αεροδρομίου θα μπορούσαν να καταργηθούν στο Ηνωμένο Βασίλειο από το 2024 χάρη στη νέα τεχνολογία

Οι περιορισμοί στα υγρά, καθώς και οι έλεγχοι στις ηλεκτρονικές συσκευές που εφαρμόστηκαν μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου, μπορεί σύντομα να γίνουν κομμάτι του παρελθόντος.

Η βρετανική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να επιστρατεύσει προηγμένους τρισδιάστατους σαρωτές μέχρι τα μέσα του 2024 κάνοντας το πρώτο βήμα στην Ευρώπη, αποκάλυψε πηγή στο BBC, αν και δεν έχει ληφθεί ακόμη τελική απόφαση. Ο εξοπλισμός, παρόμοιος με τους τομογράφου

Το σχέδιο αυτό είχε δρομολογηθεί στη Βρετανία για νωρίτερα από το 2024, αλλά αναβλήθηκε λόγω της πανδημίας. Στο Χίθροου η νέα αυτή τεχνολογία μπήκε πειραματικά από το 2017 και επέτρεπε στο προσωπικό του αεροδρομίου να κάνει ζουμ στο περιεχόμενο των αποσκευών, ακόμη και να περιστρέφει την εικόνα για καλύτερο έλεγχο.

«Τα εισάγουμε σταδιακά. Ξεκινήσαμε ήδη την επέκταση του ελέγχου στο τέρμιναλ 3, το οποίο θα έχει περισσότερα CT scanners και έχει προθεσμία στα μέσα του 2024 από το υπουργείο Μεταφορών. Μέχρι τότε, η κανονική επιβατική εμπειρία θα είναι ότι τα υγρά παραμένουν στις τσάντες», δήλωσε χαρακτηριστικά στους βρετανικούς Times ο διευθύνων σύμβουλος του Heathrow, John Holland-Kaye.

Στην περίπτωση που ενεργοποιηθεί το σχέδιο, οι εμπλεκόμενοι φορείς ελπίζουν ότι θα περιοριστούν οι μεγάλες ουρές που σχηματίζονται στα αεροδρόμια. Το πρόβλημα κορυφώθηκε κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, όταν τα αεροδρόμια ανά την Ευρώπη δυσκολεύτηκαν να αντεπεξέλθουν στην αύξηση των μετακινήσεων μετά την πανδημία, όποτε και τέθηκαν σε διαθεσιμότητα εκατοντάδες εργαζόμενοι των αεροδρομίων.

Ανάλογη τεχνολογία δοκιμάζεται ήδη σε αρκετά αμερικανικά αεροδρόμια. Υπενθυμίζεται ότι αυτή τη στιγμή, όσοι επιβάτες έχουν υγρά στις χειραποσκευές τους πρέπει να τα τοποθετούν σε διαφανείς σακούλες και να φροντίζουν να μην υπερβαίνουν τα 100 ml έκαστο. Σε ό,τι αφορά τις ηλεκτρονικές συσκευές, όποιος θέλει να τις πάρει μαζί του στη θέση του στο αεροσκάφος, οφείλει να τις βγάζει από τις τσάντες κατά τη διάρκεια του ελέγχου.

Τα τελευταία στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών για τον Σεπτέμβριο δείχνουν ότι τα επίπεδα επιβατικής κίνησης έχουν φτάσει μόνο στο 73% του επιπέδου προ κορονοϊού. Εκπρόσωπος του βρετανικού Υπουργείου Μεταφορών διευκρίνισε: «Οι επιβάτες στα αεροδρόμια του Ηνωμένου Βασιλείου δεν πρέπει να μεταφέρουν δοχεία υγρών μεγαλύτερα από 100 ml μέσω ασφαλείας και τα υγρά και τα ηλεκτρονικά θα πρέπει να αφαιρούνται από τις τσάντες καμπίνας στα σημεία ελέγχου ασφαλείας των αεροδρομίων».

Πηγή: newsbomb.gr