Επίσκεψη της Υπουργού Πολιτισμού κας Λίνας Μενδώνη στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Την Υπουργό Πολιτισμού, κα Λίνα Μενδώνη, υποδέχθηκε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, κατά την επίσκεψή της στην περιοχή συνοδευόμενη από πολυμελές επιτελείο του Υπουργείου.

Η περιοδεία ξεκίνησε από το υπό ανακατασκευή Τέμενος Βαγιαζήτ στο Διδυμότειχο της ΠΕ Έβρου, όπου η κα Μενδώνη επιθεώρησε την πορεία των εργασιών. Αναφερόμενη στη σημασία της ανακατασκευής της ξύλινης στέγης, τόνισε ότι το έργο αυτό θα υλοποιηθεί από εξειδικευμένη εταιρεία του εξωτερικού, σύμφωνα με τις αυστηρές προδιαγραφές που έχουν τεθεί από το ΥΠΠΟ και το ΕΜΠ.

Ο κ. Τοψίδης εξήρε την ταχύτητα και τη συνέπεια του Υπουργείου Πολιτισμού και της κας Μενδώνη, υπογραμμίζοντας τη σημασία του έργου για την περιοχή.

Η περιοδεία συνεχίστηκε με την επίσκεψη στον αρχαιολογικό χώρο Μ. Δοξιπάρας – Ζώνης, όπου έγινε αναφορά στην πρόοδο των εργασιών και στα έργα οδοποιίας που θα αναβαθμίσουν την προσβασιμότητα στο υπό ανέγερση Μουσείο.

Η Υπουργός Πολιτισμού επισκέφθηκε επίσης την ΠΕ Ξάνθης, όπου επιθεώρησε τα κτίρια «Σπήρερ» και την παλιά Καπναποθήκη. Τονίστηκε η σημασία των έργων συντήρησης και ανακατασκευής των κτιρίων αυτών, τα οποία θα αποδοθούν στην τοπική κοινωνία, με την Καπναποθήκη να προορίζεται για μετατροπή σε Μουσείο Καπνού.

Συμφωνήθηκε ότι τα εμπλεκόμενα μέρη (Υπουργείο Πολιτισμού, Περιφέρεια ΑΜΘ, Δήμος Ξάνθης) θα συνεργαστούν στενά για την υλοποίηση των έργων με τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο.




«Επίσκεψη της Υπουργού Πολιτισμού κας Λίνας Μενδώνη στη Θάσο»

Την Κυριακή 2 Ιούνιου 2024, επισκέφθηκε τη Νήσο Θάσο, κατόπιν πρόσκλησης του Δημάρχου Θάσου κ. Ελευθέριου Κυριακίδη, η Υπουργός Πολιτισμού κα. Λίνα Μενδώνη.

Η Υπουργός Πολιτισμού κατά την επίσκεψή της συνοδευόταν από τους Βουλευτές Καβάλας κ. Ιωάννη Πασχαλίδη και κα. Αγγελική Δεληκάρη, την Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Καβάλας κα. Σταυρούλα Δάδακη και τον Προϊστάμενο της Υπηρεσία Νεωτέρων Μνημείων και Τεχνικών Έργων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Θεόδωρο Πριγγόπουλο.

Την κα. Μενδώνη υποδέχθηκαν, εκ μέρους του Δήμου Θάσου, ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης, ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών κ. Ιωάννης Γεωργίου, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Σταύρος Τσολάκης, ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού κ. Γεώργιος Κουτσουμανής, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού κ. Ιωάννης Μαρκιανός, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Θάσου κ. Δημήτριος Μανίτσας και η Αντιπρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θάσου κα. Λαμπρινή Φωκά.

Εκ μέρους της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, την Υπουργό υποδέχθηκε ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού και Περιφερειακός Σύμβουλος της ΠΕ Θάσου κ. Παναγιώτης Αρχοντής.

Η κα. Υπουργός στα πλαίσια της επίσκεψής της, αρχικά επισκέφτηκε το Αρχαίο Θέατρο της Θάσου, όπου ξεναγήθηκε στο χώρο από την Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Καβάλας και Αρχαιολόγους της Υπηρεσίας και ενημερώθηκε για την πορεία ολοκλήρωσης του συνόλου των εργασιών, ώστε να είναι δυνατή και η λειτουργική χρήση του για την πραγματοποίηση θεατρικών παραστάσεων.

Στην συνέχεια η κα. Μενδώνη επισκέφτηκε και τον οικισμό των Λιμεναρίων, όπου σχημάτισε ιδία άποψη για την υφιστάμενη κατάσταση του εμβληματικού κτηρίου «Παλατάκι» και του μεταλλευτικού συγκροτήματος, ενώ παράλληλα ενημερώθηκε για την πολυδιάστατη σημασία του για τους κατοίκους της περιοχής και της Θάσου.

Μετά το πέρας της επισκέψεως της κας. Υπουργού, ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε:

«Ευχαριστώ θερμά την κα. Μενδώνη για την αποδοχή της πρόσκλησής μας και την επίσκεψή της στον τόπο μας.Επρόκειτο για μια ιστορική επίσκεψη Υπουργού Πολιτισμού στη Θάσο που επιβεβαιώνει έμπρακτα το ενδιαφέρον της για τον τόπο μας.

Είχαμε την δυνατότητα από κοινού να σχηματίσουμε ακριβή εικόνα για το μέγεθος της αναστήλωσης του Αρχαίου Θεάτρου της Θάσου αλλά και για την κατάσταση του μεταλλευτικού συγκροτήματος και του κηρίου «Παλατάκι» στα Λιμενάρια.

Η κα. Υπουργός δεσμεύτηκε αφενός για την ταχύτερη δυνατή ολοκλήρωση των εργασιών στο Αρχαίο Θέατρο, ώστε αυτό να καταστεί λειτουργικό και αφετέρου για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του μεταλλευτικού συγκροτήματος και του κτηρίου «Παλατάκι» στα Λιμενάρια, προς όφελος των κατοίκων και των επισκεπτών του τόπου μας».    




Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη στην Θάσο: Επίσκεψη στο Αρχαίο Θέατρο και στο εμβληματικό “Παλατάκι”

Η Υπουργός Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, πραγματοποίησε την Κυριακή 2 Ιουνίου 2024 επίσκεψη στην Θάσο, με σκοπό την προώθηση και την ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού.

Στο πλαίσιο της επίσκεψής της, η κ. Μενδώνη επισκέφθηκε το Αρχαίο Θέατρο της Θάσου και το εμβληματικό κτίριο “Παλατάκι” στα Λιμενάρια.

Το Αρχαίο Θέατρο της Θάσου αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς χώρους του νησιού και συγχρόνως ένα σημαντικό μνημείο της αρχαίας ελληνικής θεατρικής παράδοσης. Κατά την διάρκεια της επίσκεψής της, η Υπουργός ξεναγήθηκε στον χώρο και ενημερώθηκε για τα πρόσφατα ανασκαφικά ευρήματα, καθώς και για τα σχέδια συντήρησης και αναστήλωσης του θεάτρου.

Η κ. Μενδώνη επεσήμανε τη σημασία της διατήρησης και της προώθησης της πολιτιστικής κληρονομιάς και υποσχέθηκε την αδιάλειπτη στήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού για την αναβάθμιση του χώρου, ώστε να μπορεί να φιλοξενεί πολιτιστικές εκδηλώσεις υψηλού επιπέδου.

Στη συνέχεια, η Υπουργός επισκέφθηκε το “Παλατάκι” στα Λιμενάρια, ένα κτίριο με μεγάλη ιστορική και αρχιτεκτονική αξία.

Η κ. Μενδώνη ξεναγήθηκε στο κτίριο και ενημερώθηκε για την ιστορία του και την κατάστασή του. Αναγνώρισε την ανάγκη για άμεση συντήρηση και αποκατάσταση του κτιρίου, τονίζοντας ότι το “Παλατάκι” μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό πόλο έλξης για τους επισκέπτες και ένα ζωντανό κομμάτι της πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού.




Στην Θάσο την Κυριακή 2 Ιουνίου η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη

Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη θα επισκεφτεί την Κυριακή 2 Ιουνίου, τη Θάσο.

Ακολουθεί αναλυτικό πρόγραμμα της επίσκεψης.

11:45 -13:30 Άφιξη στο Αρχαίο Θέατρο -Ξενάγηση στο Μνημείο

14.00-14.30 Επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο και στην Αρχαία Αγορά

15:15-15:40 Άφιξη στα Λιμενάρια-Επίσκεψη στο κτίριο Παλατάκι. Ξενάγηση




Μενδώνη | Εντός του καλοκαιριού του 2024 παραστάσεις στο Αρχαίο Θέατρο της Θάσου

Για το Αρχαίο Θέατρο της Θάσου μίλησε από την Κομοτηνή μετά από ερώτηση του ENA Channel και του Κώστα Τοτοκώτση η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη.

Όπως τόνισε η κ.α Μενδώνη οι εργασίες είναι στο στάδιο της ολοκλήρωσης τους και δεν αποκλείεται εάν όλα πάνε σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το καλοκαίρι του 2024 να γίνουν παραστάσεις στο Αρχαίο Θέατρο της Θάσου.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ του ENA Channel :




Μενδώνη για πτυχία ηθοποιών | «Aδιαβάθμητη η καλλιτεχνική εκπαίδευση – Θα βρεθεί λύση»

«Μετέωρες οι καλλιτεχνικές σχολές, γιατί είναι αδιαβάθμητες. Επιδιώκουμε ώστε πραγματικά και η Ελλάδα να αποκτήσει Ανώτατες Σχολές και για το καλλιτεχνικό δυναμικό της χώρας», δήλωσε στην ΕΡΤ η Λίνα Μενδώνη σχετικά με τα πτυχία των ηθοποιών.

Λίνα Μενδώνη μιλώντας στις «Συνδέσεις» της ΕΡΤ τοποθετήθηκε -μεταξύ άλλων- για το ζήτημα που αφορά στις σπουδές και τα πτυχία των καλλιτεχνών και των εργαζομένων στον χώρο του θεάτρου, δηλώνοντας ότι «η καλλιτεχνική εκπαίδευση είναι αδιαβάθμητη».

Η υπουργός Πολιτισμού ανέφερε ότι «σύντομα θα βρεθεί λύση» στο συγκεκριμένο «σοβαρό και κρίσιμο θέμα» το οποίο εκκρεμεί εδώ και τρεις δεκαετίες και αφορά τα υπουργεία Παιδείας και Πολιτισμού.

Πρέπει να σημειωθεί ότι οι καλλιτέχνες και όσοι εργάζονται στον χώρο του θεάματος απαιτούν άμεση απόσυρση του εν λόγω Προεδρικού Διατάγματος, καθώς όπως δηλώνουν υποβαθμίζει και απαξιώνει τις σπουδές και τα πτυχία τους από τις Δραματικές Σχολές (δημόσιες και ιδιωτικές).

«Το θέμα που υπάρχει εδώ και 35 χρόνια και εκκρεμεί στο Υπουργείο Πολιτισμού και στο Υπουργείο Παιδείας, βγήκε στην επιφάνεια εξαιτίας του Προεδρικού Διατάγματος Βορίδη». ανέφερε η Λίνα Μενδώνη και πρόσθεσε, «Το Προεδρικό Διάταγμα δεν άλλαξε τη νομοθεσία αλλά αποτύπωσε την υπάρχουσα κατάσταση. Αυτό το οποίο είναι προφανές ότι πρέπει να γίνει και αυτό άλλωστε ήταν που αποφασίστηκε στη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό πριν από 15 μέρες, είναι ότι πρέπει να προχωρήσουμε σε μία λύση του θέματος αυτού και να βρούμε ακαδημαϊκές διεξόδους για το σύνολο του καλλιτεχνικού προσωπικού».

Η υπουργός Πολιτισμού συνέχισε λέγοντας: «Το πρόβλημα είναι ότι η καλλιτεχνική εκπαίδευση είναι αδιαβάθμητη. Δεν υπάρχει δηλαδή ένας τίτλος ο οποίος να είναι στο πανεπιστημιακό επίπεδο και μιλούμε για τους καλλιτέχνες, διότι πολλοί μπερδεύουν τους θεατρολόγους με τους ηθοποιούς. Θεατρολόγοι βγαίνουν από τα Πανεπιστήμια, ηθοποιοί όμως βγαίνουν από σχολές είτε ιδιωτικές είτε κρατικές, οι οποίες είναι αδιαβάθμητες. Αυτό δημιουργεί ένα θέμα, τα τελευταία τρία χρόνια στο υπουργείο Πολιτισμού προσπαθούμε να δημιουργήσουμε προϋποθέσεις επίλυσης του προβλήματος και θεωρώ ότι η συζήτηση για τους ακαδημαϊκούς διαδρόμους και για την ανωτατοποίηση της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης έχει ήδη αρχίσει. Στα επόμενα χρόνια -δεν μιλώ ότι αυτό θα γίνει προεκλογικά- αλλά στο επόμενο διάστημα θα υπάρξουν λύσεις».

Απαντώντας στις αντιδράσεις των καλλιτεχνών οι οποίοι κάνουν λόγο για απαξίωση των πτυχίων τους και την εξίσωση αυτών με τα απολυτήρια λυκείου, η υπουργός Πολιτισμού είπε: «Δεν πάμε να κάνουμε τίποτα. Αυτό το οποίο έγινε από το υπουργείο Εσωτερικών είναι η έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος. Η εκπαίδευση, θα μπορούσε κανείς πολύ σχηματικά να σας πω ότι είναι τέσσερα, πέντε, έξι τα επίπεδα. Το έξι είναι η ανώτατη εκπαίδευση, ο πανεπιστημιακός τίτλος. Υπάρχει και ο έβδομος που είναι τα μεταπτυχιακά κλπ. Το τέσσερα είναι το Λύκειο. Αυτή τη στιγμή είναι μετέωρες οι καλλιτεχνικές σχολές, ακριβώς γιατί είναι αδιαβάθμητες. Αυτό είναι που επιδιώκουμε να κάνουμε, ώστε πραγματικά και η Ελλάδα να αποκτήσει μία Ανώτατη Ακαδημία, Ανώτατες Σχολές και για το καλλιτεχνικό δυναμικό της χώρας».

Πηγή: newsbomb.gr




Σε πορεία υλοποίησης έργα Πολιτισμού 35,5 εκατομμυρίων ευρώ στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης

Η προστασία και η ανάδειξη της μνημειακής και πολιτιστικής κληρονομιάς της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ήταν το θέμα ευρείας σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Περιφέρειας στην Κομοτηνή από την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη και τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χρήστο Μέτιο.

Εξετάστηκαν αναλυτικά τρία θέματα:

Η πορεία υλοποίησης των έργων του Υπουργείου που εκτελούνται με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας. Στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο 2014-2022 η Περιφέρεια ΑΜΘ έχει εντάξει στο ΕΣΠΑ 21 έργα του Υπουργείου, συνολικού προϋπολογισμού 35,5 εκατομμυρίων ευρώ. Εξετάστηκαν επίσης νέα έργα τα οποία μπορούν να ενταχθούν για χρηματοδότηση στο επόμενο ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027.

Το δεύτερο θέμα αφορούσε στην ενοποίηση των μνημείων και αρχαιολογικών χώρων της Περιφέρειας που αποκαθίστανται και αναδεικνύονται στο πλαίσιο της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης Πολιτιστικής Διαδρομής της Εγνατίας Οδού. Τονίστηκε ότι, ενώ σε κάποια σημεία η ενοποίηση θα είναι και γεωγραφική, το σύνολο της Πολιτιστικής Διαδρομής της αρχαίας Εγνατίας Οδού θα έχει ένα ενιαίο χαρακτήρα σε ψηφιακή μορφή.

Το τρίτο θέμα αφορά στη συνεργασία μεταξύ της Περιφέρειας ΑΜΘ και του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού για τον σχεδιασμό του προγράμματος εκδηλώσεων και παραστάσεων του Μεγάρου Μουσικής Κομοτηνής. Συζητήθηκε επίσης η περαιτέρω αξιοποίηση του Πολυχώρου Τέχνης και Σκέψης «Οικία Μάνου Χατζιδάκι» στην Ξάνθη.

Με το πέρας της σύσκεψης η Λίνα Μενδώνη δήλωσε: «Είχαμε μια πολύ εποικοδομητική συνάντηση με τον Περιφερειάρχη κ. Μέτιο και τα στελέχη της Περιφέρειας, προκειμένου να κάνουμε μια ανασκόπηση των έργων που είναι ενταγμένα στο τρέχον ΕΣΠΑ 2014-2021. Τα έργα προχωρούν με ικανοποιητικό ρυθμό. Μπορούμε να πετύχουμε τον στόχο μας, να έχει υλοποιηθεί το φυσικό αντικείμενο και να έχουν απορροφηθεί οι διαθέσιμοι πόροι έως το τέλος του 2023, όριο του τρέχοντος ΕΣΠΑ. Με συστηματική δουλειά, όπως γίνεται μέχρι τώρα και με επιτάχυνση των ρυθμών υλοποίησης σε κάποια έργα. Πολύ σημαντικός ήταν ο προγραμματισμός που κάναμε για την επόμενη προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ, σε συνδυασμό με έργα, τα οποία ήδη το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού έχει εντάξει στο Ταμείο Ανάκαμψης, μαζί με κάποια που πρόκειται να εντάξει μέσα στο 2022. Με τον τρόπο αυτό έχουμε τρία χρηματοδοτικά εργαλεία, τα οποία ενισχύουν το πάρα πολύ σημαντικό πολιτιστικό απόθεμα της Θράκης.

Τα έργα Πολιτισμού έχουν στόχο την αποκατάσταση, προστασία, συντήρηση και ανάδειξη, καθώς την κοινωνικοποίηση των μνημείων και των αρχαιολογικών χώρων. Από εκεί και πέρα, το ίδιο το μνημειακό απόθεμα λειτουργεί ως μοχλός ανάπτυξης για τις τοπικές κοινωνίες και την εθνική Οικονομία. Βρισκόμαστε σε μία περιοχή με εξαιρετικά φυσικά τοπία και πολύ σημαντικά μνημεία. Αυτά ενοποιούνται μέσω μιας Πολιτιστικής Διαδρομής. Το σύνολο αυτό πρέπει να αξιοποιηθεί μέσα από μία ψηφιακή πλατφόρμα, η οποία θα αγκαλιάσει όλες τις αναπτυξιακές, τουριστικές, πολιτιστικές δράσεις της τοπικής κοινωνίας.  Το ΥΠΠΟΑ είναι στη διάθεση της Περιφέρειας ώστε να ενισχύσει την προσπάθειά της, με όλο το υλικό και την πληροφόρηση που μπορεί να δώσει».

Από την πλευρά του ο κ. Μέτιος, αφού αναφέρθηκε στα επιμέρους θέματα της σύσκεψης, τόνισε: «Είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος από τη σημερινή σύσκεψη, όπως επίσης είμαι ιδιαίτερα ικανοποιημένος από όλα αυτά τα έργα που πραγματοποιούνται και δε θα μπορούσαν να προχωρήσουν αν δεν ήταν η κυρία Μενδώνη. Η συμβολή της σε έργα που έχουμε εντάξει στο ΕΣΠΑ της Περιφέρειας αλλά και σε αυτά που σχεδιάζουμε να προχωρήσουν είναι καθοριστική και για αυτό την ευχαριστώ».

Στη συνέχεια η Λίνα Μενδώνη και ο Χρήστος Μέτιος, μαζί με τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμονα και το Δήμαρχο Κομοτηνής κ. Γιάννη Γκαράνη,  επισκέφθηκαν το Μητροπολιτικό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου, το Βυζαντινό Φρούριο και το Εκκλησιαστικό Μουσείο Ιμαρέτ, και ενημερώθηκαν για την πορεία των εργασιών που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι στιγμής με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας.

Τη Λίνα Μενδώνη συνόδευσαν ο ΓΓ Πολιτισμού Γιώργος Διδασκάλου, η προϊσταμένη της ΕΦΑ Ροδόπης Χρύσα Καραδήμα, η προϊσταμένη της ΕΦΑ Εβρου Δόμνα Τερζοπούλου, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Αρχαιοτήτων Τζούλια Παπαγεωργίου και υπηρεσιακά στελέχη του ΥΠΠΟΑ. Από την πλευρά της Περιφέρειας συμμετείχαν ο Εκτελεστικός Γραμματέας κ. Παύλος Δαμιανίδης, συνεργάτες του Περιφερειάρχη και στελέχη από τη Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού και την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του ΕΣΠΑ της ΠΑΜΘ.