Μακάριος Λαζαρίδης | «Η πρόταση δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης θα γυρίσει μπούμερανγκ στους εμπνευστές της»

«Η πρόταση δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης θα επιστραφεί ως μπούμερανγκ στους εμπνευστές της. Ας το έχουν υπόψιν τους. Στο τέλος λάμπει πάντα η αλήθεια. Θα συμβεί και τώρα».

Αυτό τόνισε μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, ως προτεραιότητα ομιλητής της κυβερνητικής πλειοψηφίας, κατά την σχετική συζήτηση που προκάλεσαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Όπως ανέφερε ο κ. Λαζαρίδης, «παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη, με την πολιτική της υπευθυνότητας και τη γλώσσα της αλήθειας, εμπνέει και θα συνεχίσει να εμπνέει τους πολίτες. Είναι οι μόνοι στους οποίους λογοδοτούμε και που γνωρίζουν καλά ότι δεν τους κοροϊδεύουμε, δεν υποκρινόμαστε, τηρούμε τις υποσχέσεις μας, διορθώνουμε τα λάθη μας. Ότι τελικά είμαστε δίπλα τους, όχι μόνο στα εύκολα, αλλά και στα δύσκολα».

Από την άλλη, σημείωσε, «όπως αποδεικνύεται καθημερινά, κάποιες άλλες δυνάμεις, της κοινοβουλευτικής μειοψηφίας, επιλέγουν τον πολιτικό καιροσκοπισμό, το λαϊκισμό, την υποκρισία, την πολιτική εξαπάτηση και τα σενάρια συνωμοσιολογίας. Αντί να προτείνουν λύσεις στα προβλήματα, είναι οι ίδιοι τα προβλήματα. Με πυροτεχνήματα και λόγια του αέρα, προσπαθούν να καλύψουν την πολιτική τους γύμνια και την έλλειψη ρεαλιστικών θέσεων. Νομίζουν ότι θα ξεγελάσουν την κοινωνία, αλλά μάταια πια. Οι εποχές αυτές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

Οι πολίτες γνωρίζουν και κρίνουν. Όλοι πλέον γνωριζόμαστε μεταξύ μας και κανείς δεν μπορεί να κρυφτεί ξανά πίσω από το δάχτυλό του». Ο κ. Λαζαρίδης υπογράμμισε ότι «την τελευταία πενταετία η χώρα αλλάζει ριζικά προς το καλύτερο. Έχει αφήσει πίσω της τα χρόνια της κρίσης και προχωρά με γνώμονα την πρόοδο και την προκοπή των πολιτών».

Επισήμανε δε πως «οι δεσμεύσεις μας υλοποιούνται και το κοινωνικό συμβόλαιο που έχουμε υπογράψει με το λαό, τηρείται πιστά… Οι συντελούμενες τολμηρές μεταρρυθμίσεις και αλλαγές στην ελληνική κοινωνία συνιστούν ένα παζλ μεγάλων και σημαντικών αλλαγών, που θα οδηγήσουν στην σύγκλιση της χώρας μας με την Ευρώπη… Η Κυβέρνηση αυτή ενισχύει την Ελλάδα και την κάνει πιο ισχυρή από ποτέ, σε όλα τα επίπεδα».

Για την τραγωδία των Τεμπών, εγκάλεσε τον ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ για «πολιτική σπέκουλα, εργαλειοποιώντας με χυδαίο τρόπο τον πόνο των συγγενών των θυμάτων. Ισχυρίζεστε δήθεν προσπάθεια συγκάλυψης εκ μέρους της Κυβέρνησης, όμως δεν συντάσσετε συγκεκριμένο κατηγορητήριο επί τούτου. Δεν υπάρχει κάτι που να έχει ζητήσει η Δικαιοσύνη και να έχουμε αρνηθεί και το γνωρίζετε καλά αυτό.

Δεν χωρά αμφιβολία ότι στα Τέμπη συγκρούστηκαν ανθρώπινα λάθη με διαχρονικές και διακομματικές ευθύνες και παθογένειες του σιδηρόδρομου, κάτι που αναδεικνύεται από το σύνολο των μαρτυριών και στοιχείων που έχουν δει το φως της δημοσιότητας. Ο τελικός κριτής βεβαίως είναι η ανεξάρτητη Δικαιοσύνη την οποία οφείλουμε να αφήσουμε να επιτελέσει απρόσκοπτη το έργο της. Κινείται με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα σε σχέση με το παρελθόν και είναι αυτή που θα καταλογίσει τις ευθύνες στους ενόχους».




Μακάριος Λαζαρίδης | «Υποκλινόμαστε στους ήρωες του ’21 και εμπνεόμαστε από αυτούς»

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, παρευρέθηκε σήμερα στις εκδηλώσεις για τον εορτασμό της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου 1821, στην Ελευθερούπολη και την Καβάλα.

Αρχικά παρακολούθησε την επίσημη δοξολογία στον Ιερό Ναό Αγίου Ελευθερίου της Ελευθερούπολης, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Ελευθερουπόλεως κ. Χρυσόστομου και στη συνέχεια παρακολούθησε την παρέλαση της μαθητιώσας νεολαίας, των πολιτιστικών συλλόγων και τμημάτων των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, στην Καβάλα.

Αμέσως μετά έκανε την εξής δήλωση:

«Ημέρα εθνικής περηφάνειας και θρησκευτικής κατάνυξης η σημερινή. Ημέρα μνήμης και τιμής των προγόνων μας αγωνιστών του 1821, αλλά και της λαμπρής εορτής του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, που ταυτίστηκε με την Επανάσταση.

Υποκλινόμαστε στους ήρωες που πότισαν με το αίμα τους το δέντρο της ελευθερίας και της εθνικής ανεξαρτησίας.

Που ύψωσαν το λάβαρο του αγώνα, στέλνοντας το μήνυμα της πίστης στις οικουμενικές, πανανθρώπινες αξίες της δικαιοσύνης, της αξιοπρέπειας, της αγάπης
για την πατρίδα.

Το μήνυμα της 25ης Μαρτίου, 203 χρόνια μετά, παραμένει πάντα επίκαιρο. Ενωμένοι στα μεγάλα και σημαντικά, οφείλουμε να εμπνευστούμε από το σθένος και τη δύναμη ψυχής των μεγάλων μορφών του ‘21 και να αντιμετωπίσουμε με επιτυχία τις σύγχρονες προκλήσεις.

Για μια Ελλάδα καλύτερη, για μια Ελλάδα ευημερούσα, ισχυρή και περήφανη. Χρόνια πολλά σε όλες τις Ελληνίδες, σε όλους τους Έλληνες.

Χρόνια πολλά στην Ελλάδα μας».




Μακάριος Λαζαρίδης: «Κάνουμε την Ελλάδα ισχυρότερη και τους Έλληνες περισσότερο ασφαλείς»

Ως «μία ακόμα σφραγίδα στη θωράκιση της χώρας», χαρακτήρισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, την προμήθεια από τη χώρα μας επτά νέων πυροσβεστικών αεροσκαφών Canadair CL – 515.

Μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, ο κ. Λαζαρίδης, τόνισε:

«Απαντώντας στις έντονες συνέπειες της κλιματικής κρίσης, επιχειρούμε να γίνουμε καλύτεροι, ανεβάζουμε τον πήχη των προσδοκιών και επενδύουμε και στην πολιτική προστασία. Ήρθε η στιγμή για να ενισχύσουμε τις δυνάμεις μας ενόψει των νέων δύσκολων μαχών επί του πεδίου που βρίσκονται μπροστά μας. Και το κάνουμε υπό τις καλύτερες δυνατές συνθήκες, τόσο όσον αφορά την επιχειρησιακή ικανότητα των νέων υπερσύγχρονων αεροσκαφών όσο και τον τρόπο με τον οποίο τα αποκτούμε».

Πρόκειται, σημείωσε ο κ. Λαζαρίδης, «για μια πρωτοβουλία άκρως αναγκαία που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των καιρών και που προσδοκούμε να έχει τη στήριξη όλων των κομμάτων της Βουλής. Πρόκειται για μια μεγάλη εθνική προσπάθεια προκειμένου να προστατεύσουμε τη χώρα, όπως κάνουμε και με μια σειρά άλλων δράσεων σε σχέση με την πολιτική προστασία και έρχεται σε συνέχεια του σχεδίου νόμου του περασμένου Δεκεμβρίου, αναδιαρθρώνοντας συνολικά τους επιχειρησιακούς σχεδιασμούς της πολιτικής προστασίας. Σε αυτούς πλέον, μέσω του Εθνικού Μηχανισμού Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης, κομβικό ρόλο, διαδραματίζει η εκλογική μου περιφέρεια, η Καβάλα».

Μεταξύ άλλων, ενδεικτικά εστίασε στην υλοποίηση του Εθνικού Προγράμματος Πολιτικής Προστασίας «ΑΙΓΙΣ», συνολικής αξίας 2,1 δισεκατομμυρίων ευρώ, περίπου, στις εξοπλιστικές προμήθειες του παραπάνω προγράμματος που θα αρχίσουν να έρχονται στη χώρα από την αντιπυρική περίοδο του 2025, καθώς και στην ενίσχυση του Πυροσβεστικού Σώματος με 990 προσλήψεις και υπερδιπλασιασμό των Μονάδων Δασοκομάντος.

«Κάνουμε ό,τι θεωρείται απαραίτητο για την θωράκιση του κρατικού μηχανισμού και την ενίσχυση της πολιτικής προστασίας. Αλλά και γενικότερα, θα έλεγα, πράττουμε τα μέγιστα για τη θωράκιση της χώρας, της άμυνας και των συνόρων της. Κάνουμε την Ελλάδα ισχυρότερη και τους Έλληνες περισσότερο ασφαλείς», υπογράμμισε ο κ. Λαζαρίδης, υπενθυμίζοντας μια σειρά γεγονότων και κυβερνητικών πρωτοβουλιών προς αυτήν την κατεύθυνση.

Και σε αυτή την εθνική προσπάθεια, όπως είπε, «δεν χωρούν μικροκομματικά παιχνίδια. Η ενίσχυση και προστασία της χώρας μας είναι πατριωτικό καθήκον όλων μας. Είναι ο νέος πατριωτισμός, όπως τον αντιλαμβανόμαστε εμείς, στη Νέα Δημοκρατία».




Μακάριος Λαζαρίδης: «Προχωράει η απόκτηση για την Θάσο του σκάφους με σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό»

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία απόκτησης του περιπολικού σκάφους με σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό για την Θάσο, για το οποίο είχε δεσμευτεί από τον Νοέμβριο του 2021, ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης.

Για την πορεία υλοποίησης του συγκεκριμένου θέματος, που αποτελεί διαχρονική και δίκαιη απαίτηση των κατοίκων της Θάσου, ο κ. Λαζαρίδης συναντήθηκε με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιάννη Παππά.

Ο κ. Παππάς ενημέρωσε τον κ. Λαζαρίδη ότι η σύμβαση με τον ανάδοχο βρίσκεται για έλεγχο στο Ελεγκτικό Συνέδριο, περί τα τέλη Απριλίου αναμένεται η υπογραφή της σύμβασης και στη συνέχεια θα ξεκινήσει η ναυπήγηση των σκαφών, όπως τους εξήγησε και ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναύαρχος Γιώργος Αλεξανδράκης.

Μετά τη συνάντηση ο κ. Λαζαρίδης έκανε την ακόλουθη ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook:

«Στις 3/11/2021 είχα δεσμευτεί για την απόκτηση ενός περιπολικού σκάφους με σύγχρονο ιατρικό εξοπλισμό για την Θάσο.  Στις 5/4/2023 ανακοίνωσα την απόκτηση του σκάφους, μετά από συντονισμένες ενέργειες με το Υπουργείο Ναυτιλίας.

Για το θέμα, συναντήθηκα με τον Υφυπουργό Ναυτιλίας κ. Γιάννη Παππά, ο οποίος με ενημέρωσε για την πορεία απόκτησης του σκάφους, που θα θωρακίσει την υγεία των κατοίκων του νησιού.

Σύμφωνα με την ενημέρωση έχει υπάρξει ανάδοχος και η σύμβαση βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο, η οποία αναμένεται να υπογραφεί περί τα τέλη Απριλίου. Στη συνέχεια θα ξεκινήσει η ναυπήγηση των 11 σκαφών, ένα εκ των οποίων θα έρθει στην Θάσο.

Το είπαμε! Το κάνουμε! Συνεχίζουμε!»




Μακάριος Λαζαρίδης:«Είμαστε δίπλα στους αγρότες με πράξειςκαι όχι ανεβαίνοντας στα τρακτέρ!»

«Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη, 50 χρόνια από την ίδρυση της παράταξής μας και 50 χρόνια από τη Μεταπολίτευση, αποδεικνύει και με αυτό το νομοσχέδιο ότι βάζει πάνω απ’ όλα τον άνθρωπο. Ότι μέλημά μας είναι η διατήρηση της κοινωνικής συνοχής και ότι απευθυνόμαστε σε όλους τους πολίτες χωρίς διακρίσεις. Με κοινωνική δικαιοσύνη, χωρίς όμως να παρεκκλίνουμε από τους δημοσιονομικούς στόχους».

Αυτό τόνισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο «Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές και άλλες διατάξεις».

Ιδιαίτερη αναφορά ο κ. Λαζαρίδης έκανε στους αγρότες, «τους ανθρώπους του μόχθου που αγωνίζονται σε δύσκολες συνθήκες για τα προς το ζην. Τους καταλαβαίνουμε απόλυτα και γι’ αυτό, από την πρώτη στιγμή που η Νέα Δημοκρατία ανέλαβε τη διακυβέρνηση της χώρας, το 2019, βρίσκεται διαρκώς δίπλα τους. Και το δίπλα τους, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι της αντιπολίτευσης, το εννοούμε με έργα, με πράξεις και όχι ανεβαίνοντας στα τρακτέρ! Το εννοούμε με σημαντικές παρεμβάσεις – ανάσα για τους γεωργούς και τους κτηνοτρόφους μας».

Στο παρόν νομοσχέδιο, όπως εξήγησε, «περιλαμβάνεται – και θέλω να πιστεύω ότι θα την ψηφίσετε, κυρίες και κύριοι της αντιπολίτευσης – η επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο για το 2024, κάτι που κάναμε και το 2022 και το 2023, και δίνουμε τη δυνατότητα προκαταβολής του 50% του συνολικού ποσού, σύμφωνα με τις πρόσφατες δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού.

Την ίδια ώρα, προωθείται άμεσα, πριν από τις Ευρωεκλογές, η αναθεώρηση της τρέχουσας Κ.Α.Π., με τεχνικές βελτιώσεις και δομικές αλλαγές, ενώ εντατικοποιούνται οι έλεγχοι για την αντιμετώπιση των παράνομων ελληνοποιήσεων. Στο πλαίσιο αυτό αναμένονται πολύ σύντομα και νέες ανακοινώσεις από την Κυβέρνηση, η οποία κινείται πολυεπίπεδα για την ενίσχυση του αγροτικού κόσμου».

Ο κ. Λαζαρίδης υπογράμμισε επίσης την «αποκατάσταση της δικαιοσύνης για 20.000 γιατρούς του Ε.Σ.Υ. σχετικά με τις εφημερίες που πραγματοποιούν. Εν προκειμένω, αυξάνονται αναδρομικά από την αρχή του 2024 κατά 20% οι σχετικές αποζημιώσεις. Επίσης, αυξάνεται κατά 20%, από 530 σε 636 ευρώ, το μηνιαίο ποσό που καταβάλλεται στους διευθυντές γιατρούς που απαλλάσσονται από τις εφημερίες, ενώ αυξάνεται κατά 5% το ανώτατο όριο αποδοχών για τους γιατρούς του Ε.Σ.Υ. Είναι η τρίτη αύξηση που δίνεται από την Κυβέρνηση στο ιατρικό προσωπικό. Η πρώτη, το 2022, προέβλεπε 10% αύξηση των μισθών τους και η δεύτερη αύξηση εφαρμόζεται από τις αρχές του 2024, μαζί με το μισθολόγιο των δημοσίων υπαλλήλων».

Όσον αφορά την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές, όπως ανέφερε, «αυτό γίνεται με απόλυτο σεβασμό στους πολίτες, για τους οποίους φυσικά διασφαλίζεται η ελεύθερη πρόσβαση στις παραλίες, αλλά και με απόλυτο σεβασμό και στο φυσικό περιβάλλον. Χωρίς να κινδυνεύει ο κοινόχρηστος χαρακτήρας αιγιαλών και παραλιών, αξιοποιούνται κατά τρόπο επωφελή για την εθνική οικονομία με λελογισμένη ανάπτυξη».

Ο κ. Λαζαρίδης ξεκίνησε την ομιλία του, «αποτίοντας ελάχιστο φόρο τιμής στους 57 συνανθρώπους μας που έναν ακριβώς χρόνο πριν, σαν σήμερα, βρήκαν τραγικό θάνατο στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, αλλά και στους 180 τραυματίες. Νέα παιδιά στην πλειοψηφία τους, όπως ο 22χρονος συμπατριώτης μου Ιορδάνης Αδαμάκης, που έχασαν τις ζωές τους τόσο άδικα σε αυτήν την ανείπωτη εθνική τραγωδία. Ο πόνος και ο θυμός εξακολουθούν να μας κυριεύουν όλους. Τις ευθύνες θα τις καταλογίσει η ανεξάρτητη Ελληνική Δικαιοσύνη, την οποία φαντάζομαι όλοι μας εμπιστευόμαστε απόλυτα».




Μακάριος Λαζαρίδης: Το αίτημα ένταξης της ΒΙΠΕ Καβάλας στο Ταμείο Ανάκαμψης ικανοποιήθηκε

Συγκεκριμένα, με ανάρτησή του στην προσωπική του σελίδα στο Facebook, ο κ. Λαζαρίδης σημειώνει:

«Συναντήθηκα με την Υφυπουργό Ανάπτυξης και φίλη, κυρία Άννα Μάνη – Παπαδημητρίου.

Θέλησα να την ευχαριστήσω για την ένταξη της Βιομηχανικής Περιοχής (ΒΙΠΕ) Καβάλας στο πρόγραμμα, μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, κατασκευής υποσταθμού του ΔΕΔΔΗΕ. Μια επένδυση ύψους 746.500 ευρώ.

Ήταν κάτι που της είχα ζητήσει στα εγκαίνια της 29ης Kavalaexpo, τον περασμένο Σεπτέμβριο και είχε δεσμευτεί ότι θα το προσπαθήσει.

Το συζητήσαμε! Το κάναμε! Συνεχίζουμε!».




Μακάριος Λαζαρίδης: «Είμαι υπερήφανος για όσα έχουμε πετύχει για τους ψαράδες των λιμνοθαλασσών της Κεραμωτής»

Στο 1ο Συνέδριο Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας, που διοργανώνει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και διεξάγεται στην Ελευσίνα παρέστη ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης.

Στο περιθώριο των εργασιών, συναντήθηκε με μέλη της Οργάνωσης Παραγωγών Αλιέων Λιμνοθαλασσών Κεραμωτής, με τους οποίους διατηρεί ισχυρούς δεσμούς, έχοντας κατά καιρούς συμβάλλει στην επίλυση σημαντικών προβλημάτων τους.

Ο κ. Λαζαρίδης συζήτησε με τους αλιείς τις προκλήσεις και τις προοπτικές του κλάδου, όπως άλλωστε τις έχουν διατυπώσει και οι ίδιοι στον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος τους έχει επισκεφθεί δύο φορές, στο πλαίσιο περιοδειών του στην Καβάλα.

Αμέσως μετά τη συνάντηση, ο κ. Λαζαρίδης έκανε την εξής δήλωση:

«Επέλεξα αυτό το Σαββατοκύριακο να βρεθώ εδώ, στην ιστορική Ελευσίνα, στο 1ο  συνέδριο Αλιείας και Υδατοκαλλιέργειας.

Αλλά πρωτίστως επέλεξα να είμαι εδώ, δίπλα στους φίλους μου, ψαράδες των λιμνοθαλασσών της Κεραμωτής, δίπλα στους ανθρώπους του μόχθου.

Είμαι πολύ υπερήφανος γιατί την τελευταία πενταετία έχουμε καταφέρει να πετύχουμε σημαντικά πράγματα τα οποία οδηγούν στην ανάπτυξη και των ιδίων και του τόπου μας». 




Μακάριος Λαζαρίδης: «Το Γεν. Νοσοκομείο Καβάλας ενισχύεται με 24 νέους νοσηλευτές»

-Συναντήσεις στο Υπουργείο Υγείας με Άδωνι Γεωργιάδη και Μάριο Θεμιστοκλέους

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, με ανάρτησή του στην προσωπική του σελίδα στο Facebook, ενημερώνει για την πρόσληψη 24 νέων νοσηλευτών στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας.

Αναφέρει συγκεκριμένα:

«Οι προσπάθειες ενίσχυσης του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας με επιπλέον προσωπικό αποδίδουν. Κατά τη σημερινή επίσκεψή μου στο Υπουργείο Υγείας, ενημερώθηκα ότι οι πιέσεις «έπιασαν τόπο» και στην νέα προκήρυξη του ΑΣΕΠ προβλέπονται σε αυτό 24 νέες θέσεις νοσηλευτών.

Συγκεκριμένα, 6 θέσεις ΠΕ Νοσηλευτών, 8 θέσεις ΤΕ Νοσηλευτών και 10 θέσεις ΔΕ Βοηθών Νοσηλευτών.

Και εκκρεμεί η πρόσληψη 40 ακόμα νοσηλευτών από την προηγούμενη προκήρυξη.

Ευχαριστώ θερμά τον Υπουργό Υγείας, κ. Άδωνι Γεωργιάδη και τον Υφυπουργό Υγείας, κ. Μάριο Θεμιστοκλέους, για την αγαστή και αποτελεσματική συνεργασία μας».




Μακάριος Λαζαρίδης: «Ενισχύουμε το αίσθημα ασφαλείας και την εμπιστοσύνη προς την δικαστική εξουσία»

Την ευκαιρία να υπενθυμίσει δύο – από τα πολλά – κακώς κείμενα της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ στον τομέα της Δικαιοσύνης, είχε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής, στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης για τον Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας.

«Μιας και ο λόγος για το “αίσθημα της τιμωρησίας”, αλλά και με αφορμή όσα άκουσα πάλι σήμερα, ιδίως από την πλευρά της Aξιωματικής Aντιπολίτευσης, από τον κ. Φάμελλο και τον κ. Σαρακιώτη, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ θα ήθελα πολύ γρήγορα να σας θυμίσω και φυσικά στους Έλληνες πολίτες – δεν είχα σκοπό να το κάνω, αλλά μας προκαλέσατε – δύο σημεία από την εποχή της διακυβέρνησης της χώρας επί των ημερών σας», τόνισε και συνέχισε:

«Το πρώτο είναι ο περιβόητος “νόμος Παρασκευόπουλου”, με τον οποίο την τετραετία 2015 – 2019 αποφυλακίστηκαν περισσότεροι από 17.000 ληστές, βιαστές και δολοφόνοι, κάνοντας χρήση των ευεργετικών διατάξεων του νόμου. Ένας νόμος που στο τέλος του έκανε κριτική ακόμη και ο ίδιος ο κ. Παρασκευόπουλος, προφανώς γιατί τον επισκέφθηκαν οι Ερινύες ή συναισθάνθηκε το λάθος. Αλλά ήταν αργά! Καθώς, όπως έχει πει ο Ταλλεϋράνδος, “δεν είναι έγκλημα, είναι κάτι χειρότερο, είναι λάθος”»!

Το δεύτερο σημείο που επικαλέστηκε ο κ. Λαζαρίδης είναι «ο Ποινικός Κώδικας που έφερε προς ψήφιση στη Βουλή ο ΣΥΡΙΖΑ το 2019, ελάχιστες ημέρες πριν διαλυθεί η Βουλή και οδηγηθούμε στις εκλογές του Ιουλίου και αφού είχε προηγηθεί μια εκκωφαντική ήττα σας στις Ευρωεκλογές. Προέβλεπε απαράδεκτες μειώσεις ποινών τόσο για τη σύσταση εγκληματικής οργάνωσης, όσο και για την κατασκευή και κατοχή μολότοφ. Είχατε φέρει διατάξεις που ευνοούσαν ευθέως ακόμη και την Χρυσή Αυγή, αλλά και τους ταραξίες και τους κουκουλοφόρους που κατέστρεφαν καθημερινά ανενόχλητοι δημόσια και ιδιωτική περιουσία. Και αν δεν πιστεύετε εμάς, λάβετε υπόψιν όσα βγήκε στη συνέχεια και είπε ο πρώην υπουργός Δικαιοσύνης, Σταύρος Κοντονής. Που χαρακτήρισε την κυβερνητική απόφαση να ψηφιστούν τότε οι ποινικοί κώδικες ως “στίγμα και όνειδος”, κάνοντας λόγο και για “πολιτικές ευθύνες όσων οργάνωσαν και εκτέλεσαν το εν λόγω νομοθετικό εγχείρημα”».

Η παρούσα μεταρρύθμιση, ανέφερε ο κ. Λαζαρίδης, «αποτελεί την υλοποίηση μιας ακόμα προεκλογικής δέσμευσης της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη. Θεωρούμε ότι είναι προσαρμοσμένη στα δεδομένα της σημερινής κοινωνίας, ενισχύει το αίσθημα ασφαλείας των πολιτών, αλλά και την εμπιστοσύνη αυτών προς την δικαστική εξουσία. Αντιμετωπίζει χρόνιες στρεβλώσεις, καλύπτει διαπιστωμένα κενά και προβλήματα στον ισχύοντα Ποινικό Κώδικα και τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας».

Η χώρα μας, σημείωσε, «διαθέτει πολλούς και καλούς δικαστές – σχεδόν 41 ανά 100.000 κατοίκους, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι 20 – ωστόσο αποδεικνύεται ότι δεν γίνεται η πιο ορθολογική χρήση των διαθέσιμων ανθρώπινων και υλικών πόρων. Και αυτή την παθογένεια διορθώσουμε τώρα, με παρεμβάσεις όπως η καθιέρωση της μίας μόνο αναβολής μιας δίκης, αλλά και η κατάργηση και αλλαγή συνθέσεων δικαστηρίων.

Επίσης, επιτέλους γίνεται κακούργημα η παραβίαση ερυθρού σηματοδότη. Και σας συγχαίρω, κύριοι Υπουργοί, και ως Πρόεδρος της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, καθώς ήταν κάτι που είχαμε συζητήσει κατ’ επανάληψη στην Επιτροπή μας».




Μακάριος σε Γ. Κεφαλογιάννη: «H Χρυσούπολη να γίνει η νέα ‘’φωλιά’’ των ελικοπτέρων της 1ης ΤΑΞΑΣ»

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, γνωστοποιεί τα αντικείμενα της συνάντησής του με τον Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας, κ. Γ. Κεφαλογιάννη, στο Πεντάγωνο.

Όπως σημειώνει, «τα πλεονεκτήματα για να αποτελέσει το Αεροπορικό Απόσπασμα της Χρυσούπολης τη νέα ‘’φωλιά’’ των ελικοπτέρων της 1ης Ταξιαρχίας Αεροπορίας Στρατού (ΤΑΞΑΣ), παρουσίασα στον Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Γ. Κεφαλογιάννη και τους επιτελείς του.

Επίσης του ζήτησα να διερευνήσει την πιθανότητα να τοποθετηθεί μόνιμα ένας, τουλάχιστον, γιατρός – οπλίτης θητείας στο Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο Παραλίας Οφρυνίου».




Μακάριος Λαζαρίδης: «Το πυροσβεστικό πλοιάριο, που δεσμεύτηκα τον Απρίλιο του 2020, έρχεται στο ‘’Απόστολος Παύλος’’»

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, παρέστη σήμερα το πρωί στην εκδήλωση για την ένταξη δύο νέων υπερσύγχρονων πυροσβεστικών πλοίων στο Πυροσβεστικό Σώμα, η οποία πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Πειραιά, παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και του Υπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Β. Κικίλια.

Το ένα από τα πλοία αυτά προορίζεται για το λιμάνι της Καβάλας, όπως έχει προαναγγείλει ο κ. Λαζαρίδης από τον Απρίλιο του 2020 και το οποίο αναμένεται να δέσει στο «Απόστολος Παύλος» το προσεχές Σαββατοκύριακο.

Φέρει το όνομα του Σερραίου πυρονόμου Σάββα Σάββαρη, ο οποίος το 2018 έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια κατάσβεσης πυρκαγιάς, στο Λιμνοχώρι της Ηράκλειας Σερρών.

«Αποδεικνύεται ότι, ο Πυροσβεστικός Σταθμός Λιμένα Καβάλας παραμένει και συμπεριελήφθη στον ευρύτερο οργανικό σχεδιασμό της Ειδικής Υπηρεσίας Πλωτών Μέσων του Πυροσβεστικού Σώματος», είχε τονίσει σε συνέντευξή του το 2020 ο κ. Λαζαρίδης και επιβεβαιώνεται από τις εξελίξεις.

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της τελετής ο κ. Λαζαρίδης, έκανε την εξής δήλωση:

«Σήμερα, εδώ στο λιμάνι του Πειραιά, παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, παραλάβαμε το πυροσβεστικό πλοιάριο “Πυρονόμος Σάββαρης Σάββας”. Μια δέσμευση, την οποία είχα αναλάβει τον Απρίλιο του 2020, για την ανάγκη ύπαρξης ενός σύγχρονου πυροσβεστικού πλοιαρίου στην Καβάλα, σήμερα έγινε πράξη.

Το είπαμε! Το κάναμε! Συνεχίζουμε!»

Το καινούργιο πυροσβεστικό σκάφος αποκτάται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών – Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 – 2020».

Σημειώνεται ότι τα Πυροσβεστικά Πλοία Ανοικτής Θαλάσσης χρησιμοποιούνται κυρίως σε κατασβεστικές επιχειρήσεις πυρκαγιών μικρής, μεσαίας και μεγάλης έντασης σε πλοία παντός τύπου, καθώς και σε πυρκαγιές σε παράκτιες εγκαταστάσεις εντός των λιμένων που θα τοποθετηθούν, αλλά και στις ευρύτερες γεωγραφικά θαλάσσιες, παράκτιες και παράλιες περιοχές των λιμένων.

Επιπλέον, τα συγκεκριμένα πλοία, πέραν των κυρίων καθηκόντων τους, δύναται να συμμετέχουν επίσης σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης ναυαγών στις περιοχές κάλυψης, αλλά και στις ευρύτερες γεωγραφικά θαλάσσιες, παράκτιες και παράλιες περιοχές των λιμένων, ενώ επίσης μπορούν να συνδράμουν και σε επιχειρήσεις εκτός των περιοχών κάλυψης, εφόσον αυτό απαιτείται λόγω έκτακτων συνθηκών.




Μακάριος Λαζαρίδης: «Να δημιουργήσουμε ένα ανεξάρτητο Αγροτικό Επιμελητήριο»

Προτάσεις για την μεγάλη αντεπίθεση της ελληνικής υπαίθρου

Προτάσεις αναφορικά με τις δυνατότητες περαιτέρω τόνωσης του πρωτογενούς τομέα, διατύπωσε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, για το σχετικό σχέδιο νόμου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Λαζαρίδης πρότεινε τη δημιουργία ενός και μόνο ανεξάρτητου Αγροτικού Επιμελητηρίου προκειμένου «να προστατεύσει και να θεσμοθετήσει το επάγγελμα του αγρότη, γεωργού ή κτηνοτρόφου, και να αναδείξει το σπουδαίο ρόλο του. Το να δημιουργήσουμε Αγροτικά Τμήματα στα Επιμελητήρια είναι δώρο άδωρον. Άλλωστε, τα φυσικά πρόσωπα, οι γεωργοί και οι επιχειρήσεις τους είναι ήδη εγγεγραμμένα στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (ΜΑΑΕ), επομένως δεν υπάρχει ανάγκη εγγραφής τους πουθενά αλλού. Θυμίζω, επίσης, ότι και οι αγρότες που ασκούν εξαγωγικές δραστηριότητες, είναι ήδη εγγεγραμμένοι στα Επιμελητήρια».

Παράλληλα, τόνισε την ανάγκη για μια «πιο ισορροπημένη οικονομία, μεγαλύτερη ασφάλεια και μακροπρόθεσμες προοπτικές, με επίκεντρο την ελληνική ύπαιθρο. Είναι αυτή που μπορεί να προφέρει διεξόδους, με πιστή τήρηση των κανόνων ποιότητας, εξέλιξη των παραδοσιακών καλλιεργειών και εφαρμογή καινοτόμων ιδεών, προκειμένου ο πρωτογενής τομέας να αποκτήσει ακόμα μεγαλύτερη δυναμική».

Ο κ. Λαζαρίδης τάχθηκε υπέρ της σταθερής πορείας των μεταρρυθμίσεων, της οικονομικής μόχλευσης και των επενδύσεων, της στροφής του παραγωγικού μοντέλου προς την εξωστρέφεια και στην κατανάλωση. Ταυτόχρονα, επισήμανε «να επιδείξουμε επιμονή στην προσπάθεια σύνδεσης της πρωτογενούς παραγωγής με τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (Α.Π.Ε.) στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας και της προστασίας του περιβάλλοντος, με ταυτόχρονη σύνδεση με τον τουρισμό και τη χημική – φαρμακευτική βιομηχανία».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην Κ.Α.Π. 2028 – 2035: «Δεν θα υπάρχουν επιδοτήσεις σε χρήμα παρά μόνο δάνεια με επιδοτούμενο έως και μηδενικό επιτόκιο και αυτά που σας λέω δεν είναι απλώς συζητήσεις, αλλά papers της Ε.Ε. Αυτό λοιπόν επιτάσσει μια νέα, έγκαιρη νομοθεσία, επιτάσσει χρηματιστήριο αγροτικών προϊόντων, επιτάσσει πιστοποιημένες αποθήκες προϊόντων που βρίσκονται σε ενέχυρο (ΠΑΕΓΑ), προκειμένου στα δάνεια αυτής της μορφής το collateral να είναι το γεωργικό προϊόν, όπως γίνεται σε όλες τις προηγμένες χώρες με ισχυρό πρωτογενή τομέα. Χωρίς αυτά οι γεωργοί μας δε θα μπορούν να παράξουν».

Επιπρόσθετα, ο κ. Λαζαρίδης πρότεινε να εξεταστούν «η άμεση ένταξη της γεωργίας, της κτηνοτροφίας και της πρώτης μεταποίησης στην αναπτυξιακή τράπεζα και στο χαμηλότοκο δανεισμό των προγραμμάτων της E.Ε. και της EBRD, καθώς και η είσοδος των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιρειών στον γεωργικό τομέα. Και φυσικά απαιτούνται σαρωτικές αλλαγές στον απαρχαιωμένο, αναχρονιστικό και προβληματικό κανονισμό του ΕΛΓΑ. Και μάλιστα άμεσα!»

Όπως σημείωσε, «δυνατότητες υπάρχουν. Πολιτική βούληση επίσης. Άπαντες βρισκόμαστε στην ίδια πλευρά του ποταμού. Η κρίση που διανύουμε και οι λύσεις που προκρίνονται, ας αποτελέσουν την αφορμή για την μεγάλη αντεπίθεση της ελληνικής υπαίθρου. Στο χέρι όλων μας είναι να το πετύχουμε. Και θα το καταφέρουμε».




Μακάριος Λαζαρίδης: «Να αποβάλλουμε από τον αθλητισμό όσους αγνοούν τις πραγματικές αξίες του»

Την επιβεβλημένη αποβολή από το ποδόσφαιρο και γενικότερα από τον αθλητισμό «όλων όσοι αγνοούν τις πραγματικές αξίες του», τόνισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την οπαδική βία.

Όπως σημείωσε, «το οφείλουμε πρώτα απ’ όλα στη μνήμη των νεκρών – θυμάτων της τυφλής οπαδικής βίας και στις οικογένειές τους. Αλλά το οφείλουμε και στις νεότερες γενιές, οι οποίες περιμένουν από εμάς μια κοινωνία καλύτερη, απαλλαγμένη από παθογένειες του παρελθόντος, αγκυλώσεις και λάθος στερεότυπα».

Τα μέτρα που προτείνει η Κυβέρνηση, ανέφερε ο κ. Λαζαρίδης, «είναι αυστηρά, αλλά αναγκαία. Έρχονται να καλύψουν κενά και παραλείψεις δεκαετιών, κυρίως συμπληρώνοντας και όχι καταργώντας. Και αυτό, με απαιτούμενη τη συνεργασία και τον καλό συντονισμό όλων των εμπλεκόμενων φορέων, με τη συμφωνία όλων των αθλητικών συλλόγων και τη συναινετική διάθεση των πολιτικών δυνάμεων».

Χαρακτήρισε «αδιανόητο να εξακολουθούν να χάνονται ζωές με τέτοιο τρόπο, είτε αφορά φιλάθλους, είτε αστυνομικούς. Δεν πάει άλλο. Πρέπει αυτή η “γάγγραινα” να εξαλειφθεί και οι νοσηρές μειοψηφίες να τιμωρηθούν με τον τρόπο που του αρμόζει».

Προς αυτήν την κατεύθυνση, εξήγησε ο κ. Λαζαρίδης, έρχεται να συμβάλλει το συγκεκριμένο νομοσχέδιο που έχει στόχο «να θωρακίσει την ασφάλεια των γηπέδων από παραβατικά στοιχεία και έκνομες συμπεριφορές. Επιδίωξή μας είναι να παραδώσουμε ξανά ασφαλή τα γήπεδα στους φιλάθλους, ελπίζω στις 12 Φεβρουαρίου, εφόσον οι ομάδες συνεργαστούν επί τούτου, όπως τις προσκαλέσαμε».

Στο πλαίσιο αυτό, περιέγραψε τα βασικά σημεία της κυβερνητικής πρότασης:

«Τι ερχόμαστε και λέμε;

  • Ότι, εφόσον υπάρξει πλέον κάθε είδους παρανομία σε γήπεδο, όπως ρίψη κροτίδων, βεγγαλικών ή επικίνδυνου αντικειμένου, ο επόμενος αγώνας ή οι επόμενοι αγώνες της ομάδας θα γίνει (ή θα γίνουν) χωρίς φιλάθλους. Το ίδιο ισχύει βεβαίως και αν εισβάλλουν στον αγωνιστικό χώρο φίλαθλοι.
  • Ότι πρέπει όλα τα γήπεδα να έχουν συστήματα ηλεκτρονικής εποπτείας. Αν δεν λειτουργούν σωστά οι κάμερες, το γήπεδο θα ξανακλείσει.

  • Ότι χωρίς να έχει γίνει ταυτοπροσωπία, μέσω των σύγχρονων τεχνολογιών, δεν θα μπορεί κάποιος να μπει στο γήπεδο.

  • Ότι τα παιδιά κάτω των 15 ετών θα πρέπει να συνοδεύονται.

  • Ότι η κάθε ΠΑΕ θα πρέπει να έχει μόνο μια λέσχη φιλάθλων, η οποία θα λειτουργεί υποχρεωτικά με τη συναίνεσή της.

  • Ότι τυχόν παραβατικές συμπεριφορές θα συνδέονται με την χρηματοδότηση των ομάδων».

Στην αρχή της ομιλίας του, ο κ. Λαζαρίδης απέτισε «ελάχιστο φόρο τιμής στον Παναγιώτη Βλαχάκο, τον Έκτορα Γιαλοψό και τον Χριστόδουλο Καραθανάση. Στους τρεις Έλληνες Αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού μας που, σαν σήμερα, 28 χρόνια πριν, έπεσαν υπέρ πατρίδος κατά τη διάρκεια της κρίσης των Ιμίων. Η θυσία τους αποτελεί φωτεινό παράδειγμα όχι μόνο ηρωισμού, αλλά για το τι σημαίνει ουσιαστική υπεράσπιση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων και σήμερα η Ελλάδα μας, ειδικά τα 4,5 τελευταία χρόνια, έχει μεγαλώσει και θωρακιστεί όσο ποτέ».

https://youtu.be/T9rxTFr-y98




Μακάριος Λαζαρίδης | «Η υπερψήφιση της επιστολικής ψήφου είναι πρωτίστως ζήτημα Δημοκρατίας»

Τη σημασία εφαρμογής της επιστολικής ψήφου στις Ευρωεκλογές και στα δημοψηφίσματα, καθώς και της δυνατότητας επέκτασής της και στις εθνικές εκλογές για τους αποδήμους, υπογράμμισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης από το βήμα του Κοινοβουλίου.

Μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, στη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών με τίτλο «Εκλογή́ ευρωβουλευτών, διευκόλυνση εκλογέων μέσω επιστολικής ψήφου, εκκαθάριση εκλογικών καταλόγων και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Εσωτερικών», ο κ. Λαζαρίδης αναφέρθηκε στα 50 χρόνια από την αποκατάσταση της Δημοκρατίας που συμπληρώνονται φέτος. «Θα τιμήσουμε τη σημαντική αυτή επέτειο με μια εμβληματική μεταρρύθμιση, με έντονο το συμβολικό, αλλά και ουσιαστικό της αποτύπωμα: Παρέχοντας πλέον τη δυνατότητα σε όλους, εντός και εκτός των συνόρων, να ασκήσουν ανεμπόδιστα το εκλογικό τους δικαίωμα», σημείωσε.

Είναι – όπως είπε – «το ύψιστης σημασίας νομοθέτημα που συζητάμε σήμερα εδώ, στο ναό της Δημοκρατίας. Μια γενναία θεσμική παρέμβαση που θεωρώ ότι θα έπρεπε να έχει λάβει χώρα πολύ νωρίτερα και πρακτικά διευρύνει το σώμα των πολιτών που προσέρχονται στις κάλπες. Αυτών – το ξεκαθαρίζουμε προς αποφυγήν παρερμηνειών – οι οποίοι είναι ήδη εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους».
Ο κ. Λαζαρίδης τόνισε ότι «η επιστολική ψήφος, που έχει ήδη καθιερωθεί στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, επί της ουσίας αποτελεί έναν τρόπο διευκόλυνσης της άσκησης του εκλογικού δικαιώματος. Μια τολμηρή μεταρρύθμιση που αναβαθμίζει την πολιτική ζωή της χώρας, δίνοντας την ευχέρεια σε όλους όσοι έχουν δικαίωμα ψήφου, είτε στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό, να το ασκήσουν χωρίς πρόβλημα».

Η καθιέρωση αυτής της ψήφου, ανέφερε, «τυγχάνει και της απόλυτης αποδοχής των Ελλήνων του εξωτερικού. Χαρακτηριστικό είναι ότι εκπρόσωποι αυτών που είχαν κληθεί να καταθέσουν τις απόψεις τους στην επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης, ζήτησαν το σύστημα αυτό να επεκταθεί και στις εθνικές εκλογές, προς διευκόλυνση των αποδήμων… Έτσι», είπε, «θεωρώ ότι όλοι θα πρέπει να υπερψηφίσουμε την σχετική τροπολογία που κατέθεσε η Υπουργός Εσωτερικών με την οποία επεκτείνεται το δικαίωμα ψήφου των Ελλήνων κατοίκων στο εξωτερικό με επιστολική ψήφο και στις εθνικές εκλογές».

Επιπρόσθετα, ξεκαθάρισε ότι «με το παρόν σχέδιο νόμου δεν χορηγούμε δικαίωμα ψήφου, αλλά διευκολύνουμε την άσκηση του ήδη υπάρχοντος δικαιώματος ψήφου. Μέλημά μας είναι να δώσουμε τη δυνατότητα σε όσο το δυνατόν περισσότερους Έλληνες πολίτες να συμμετέχουν στην κορυφαία δημοκρατική διαδικασία. Θα θέλαμε να δημιουργήσουμε μια διευρυμένη κοινωνική και πολιτική συμμαχία σε ένα ζήτημα το οποίο ασφαλώς είναι πέρα και πάνω από κόμματα και ιδεολογίες. Η μεγαλύτερη δυνατή πλειοψηφία επί του νομοσχεδίου και της τροπολογίας είναι βέβαιο ότι θα αποτυπώσει εμπράκτως την πολιτική ωριμότητα του καθενός. Έκαστος αναλαμβάνει τις ευθύνες του και θα λογοδοτήσει στους αποδήμους και στην ιστορία. Μέχρι και την τελευταία στιγμή προσδοκάμε τα κόμματα της αντιπολίτευσης να στηρίξετε τη συγκεκριμένη μεταρρύθμιση. Είναι πρωτίστως ζήτημα Δημοκρατίας».




Μακάριος Λαζαρίδης: «Με 114.000.000 ευρώ αναβαθμίζουμε την επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση»

«Η επαγγελματική και τεχνική εκπαίδευση και κατάρτιση δεν πρέπει να είναι ο φτωχός συγγενής της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αλλά ένας επαγγελματικός δρόμος ο οποίος θα ικανοποιεί τα προσωπικά οράματα του καθενός».

Αυτό τόνισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

Με την παρούσα νομοθετική πρωτοβουλία, όπως είπε ο κ. Λαζαρίδης, «που αποτελεί συνέχεια αυτής του νόμου 4763/2020, θέλουμε η Εκπαίδευση αυτή να βρίσκεται ακόμα πιο κοντά στις ανάγκες των τοπικών οικονομιών και κοινωνιών, υιοθετώντας τις καλύτερες δυνατές ευρωπαϊκές πρακτικές και εξασφαλίζοντας ένα ελκυστικό μορφωτικό υπόβαθρο για τους ενδιαφερόμενους».

Παράλληλα, αναφέρθηκε στη θεσμοθέτηση των Κέντρων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, «κεντρικός ρόλος των οποίων είναι να παρέχουν ειδικότητες που ευθυγραμμίζονται με τις απαιτήσεις της περιοχής στην οποία στεγάζονται και προφανώς της τοπικής οικονομίας. Προβλέπεται ότι με βάση τις υφιστάμενες δομές, μπορούν να ιδρυθούν περίπου 60 τέτοια θεματικά και περιφερειακά στοχευμένα Κέντρα, ενώ 114.000.000 ευρώ θα διατεθούν για να εκσυγχρονίσουν τον εξοπλισμό των εργαστηρίων. Ξέρετε από που θα αντληθούν τα χρήματα αυτά, κυρίες και κύριοι της αντιπολίτευσης; Από το Ταμείο Ανάκαμψης που τόσο πολύ έχετε αμφισβητήσει, λέγοντας ότι τα χρήματά του πήγαιναν σε λίγους και ισχυρούς!».

Έμφαση ο κ. Λαζαρίδης έδωσε στην τροπολογία του Υπουργείου Ανάπτυξης με τα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, που είναι ενσωματωμένη στο νομοσχέδιο.

Πρόκειται, όπως είπε, το μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα «που ταλαιπωρεί τα νοικοκυριά, μια δυναμική κατάσταση την οποία η Κυβέρνηση διαχειρίζεται με συνεχείς πρωτοβουλίες και κινούμενη σε τρεις άξονες: Τους διαρκείς ελέγχους, τις αυξήσεις των εισοδημάτων με μια σειρά μόνιμων μέτρων και με στοχευμένες αντιδράσεις που απαντούν στις έκτακτες ανάγκες που προκύπτουν.

Με την παρούσα τροπολογία ρυθμίζεται η διαφάνεια των τιμών, γίνεται εξορθολογισμός της αγοράς βρεφικού γάλακτος και αναβαθμίζεται η ηλεκτρονική πλατφόρμα του υπουργείου Ανάπτυξης, e-katanalotis. Παράλληλα, προβλέπονται βαριά πρόστιμα για τους παραβάτες που φτάνουν μέχρι τα 2 εκατ. ευρώ, ενώ θα ανακοινώνονται και τα ονόματα των εταιρειών που παρανόμησαν. Είμαστε αποφασισμένοι να δαμάσουμε το πρόβλημα, παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες που υπάρχουν. Και θα τα καταφέρουμε!»




Μακάριος Λαζαρίδης: «Ας είναι το 2024 το έτος που όλοι περιμένουμε»

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, με αφορμή τον ερχομό του νέου έτους, έκανε την εξής δήλωση:

«Μία ακόμα απαιτητική χρονιά έφτασε στο τέλος της. Μια χρονιά με δυσκολίες, δοκιμασίες και προκλήσεις, στις οποίες όλοι μαζί, Πολιτεία και πολίτες, καταφέραμε να ανταπεξέλθουμε σε μεγάλο βαθμό. Χωρίς να λυγίσουμε και δίχως να υποκύψουμε σε πιέσεις και φωνές του λαϊκισμού.

Το 2024 θα συνεχίσουμε με την ίδια συνέπεια, αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα. Με την ίδια προσήλωση, με σκληρή δουλειά και βούληση για να πετύχουμε, υλοποιώντας τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις. Για να κάνουμε μαζί πράξη το όραμα και το σχέδιο μου για μια Καβάλα που μας αξίζει.

Στο επίκεντρο της πολιτικής μας παραμένει σταθερά και αταλάντευτα ο άνθρωπος και η καθημερινότητά του. Αιχμή του δόρατος, οι μεταρρυθμίσεις με τις οποίες θα αντιμετωπίσουμε τις χρόνιες παθογένειες. Με ειλικρίνεια και υπευθυνότητα, θα υλοποιήσουμε τη “Συμφωνία Αλήθειας” που έχουν υπογράψει από το 2016 και ανανεώσαμε τον περασμένο Ιούνιο.

Είμαι βέβαιος ότι η νέα χρονιά, χρονιά με ιδιαίτερο συμβολισμό, καθώς συμπληρώνεται μισός αιώνας Δημοκρατίας και Νέας Δημοκρατίας στην πατρίδα μας, θα πετύχουμε ακόμα περισσότερα! Ενωμένοι, μακριά από διχασμούς και ακραίες συμπεριφορές. Ας είναι το 2024, το έτος που όλοι περιμένουμε.

Εύχομαι ολόψυχα να είναι ευτυχισμένο, με υγεία και προκοπή, ειρήνη και αγάπη στις καρδιές μας.

Χρόνια πολλά!»




Μακάριος Λαζαρίδης | Βρίσκουμε εργάτες γης για τους αγρότες μας

Στην σημαντική τροπολογία που «συνδέει την άδεια διαμονής αλλοδαπών με την προσφορά εργασίας, βάζει τάξη στην αταξία και ρυθμίζει την ανομία», αναφέρθηκε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής  στη συζήτηση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για το ασφαλιστικό. 

Είναι ένα θέμα, όπως εξήγησε, «που απασχολεί έντονα τους γεωργούς και κτηνοτρόφους και της εκλογικής μου περιφέρειας, της Καβάλας, τα σχετικά αιτήματα των οποίων για αναζήτηση εργατών γης έχω κατ’ επανάληψη μεταφέρει στους δύο αρμοδίους υπουργούς, τον κ. Γεωργιάδη και τον κ. Καιρίδη».

Ξεκαθάρισε δε «κάποια πράγματα οριστικά και αμετάκλητα» για το θέμα: 

  • Η χώρα δεν αλλάζει μεταναστευτική πολιτική.
  • Η τροπολογία δεν αναιρεί την επταετία και προϋπόθεση είναι οι μετανάστες να έχουν λευκό ποινικό μητρώο.
  • Συνδέουμε την τριετία για τη νόμιμη παραμονή τους στην Ελλάδα με την πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Όταν δεν θα έχουν πρόσβαση θα χάνουν τη νόμιμη άδεια διαμονής.
  • Η ρύθμιση είναι άπαξ με ημερομηνία 30 Νοεμβρίου 2023.
  • Η τροπολογία δεν παρέχει σε κανέναν τη δυνατότητα να φέρει μέλη της οικογένειάς του στην Ελλάδα.
  • Δεν αλλάζει σε τίποτα τις πάγιες διατάξεις περί νόμιμης μετανάστευσης, όπως αυτές ισχύουν σήμερα ή διαμορφώνονται με τον νέο Κώδικα Μετανάστευσης.
  • Η συζήτησή μας δεν γίνεται εν κενώ. Υπάρχει, σήμερα που συζητάμε, αυτόματη διαδικασία νομιμοποίησης των παράνομων μεταναστών, με αρχικό νόμο το 2005 επί Κυβέρνησης Κώστα Καραμανλή και με δεύτερο νόμο το 2014 επί Κυβέρνησης του Αντώνη Σαμαρά. Η συγκεκριμένη τροπολογία  αυτό που απλά κάνει είναι να ενισχύει και να θωρακίζει ακόμα περισσότερο τις δύο συγκεκριμένες και σωστές νομοθετικές πρωτοβουλίες. 
  • Και τέλος, η τροπολογία λύνει – μερικώς είναι αλήθεια, καθώς σε ετήσια βάση χρειαζόμαστε 180.000 εργάτες γης, ενώ η διάταξη αφορά 28.000 μετανάστες – ένα κοινωνικό πρόβλημα, αντιμετωπίζει θέματα εθνικής ασφάλειας και βοηθάει να εισρεύσουν επιπλέον έσοδα στα ταμεία του Κράτους.

«Προφανώς στηρίζω και υπερψηφίζω την τροπολογία», ανέφερε.

Ο κ. Λαζαρίδης, σχολιάζοντας τον πυρήνα του νομοσχεδίου, σημείωσε ότι «πρόκειται για μια πραγματικά κομβική μεταρρύθμιση μακροπρόθεσμου χαρακτήρα, με έντονο κοινωνικό αποτύπωμα, η οποία μεριμνά τόσο για τους ασφαλισμένους όσο και για τους συνταξιούχους, αλλά και για ευάλωτες κοινωνικές ομάδες συμπολιτών μας. Βασικά γνωρίσματα και αυτού του νομοσχεδίου είναι η κοινωνική δικαιοσύνη και η δημοσιονομική σταθερότητα, από την οποία δεν ξεφεύγουμε στο ελάχιστο». 

Υπό το πρίσμα αυτό, ανέφερε ενδεικτικά:

  • Την κατάργηση της παρακράτησης του 30% της σύνταξης των εργαζόμενων συνταξιούχων. 
  • Τη σύσταση ενός πολύ πιο ευέλικτου και φιλικού θεσμικού πλαισίου για τα επαγγελματικά ταμεία.
  • Τη θέσπιση για πρώτη φορά ειδικής παροχής μητρότητας για τις αγρότισσες και τις ελεύθερες επαγγελματίες.
  • Την αύξηση του ορίου της δυνατότητας ρυθμίσεως οφειλής στον ΕΦΚΑ, προκειμένου να μπορεί ο αγρότης και ο ελεύθερος επαγγελματίας να πάρουν σύνταξη.
  • Την απόδοση επιδόματος σε συνταξιούχους που δεν θα λάβουν αύξηση λόγω της ύπαρξης προσωπικής διαφοράς στη σύνταξή τους.
  • Την ταχύτερη απονομή των επικουρικών συντάξεων.

«Μία από τις βασικές παραμέτρους για τις οποίες οι πολίτες μας εμπιστεύτηκαν στις τελευταίες εθνικές εκλογές, η βελτίωση της καθημερινότητάς τους, υλοποιείται σε καθημερινή βάση από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη», ανέφερε ο κ. Λαζαρίδης και συνέχισε: 

«Έχουμε διαμηνύσει ότι θα είμαστε διαρκώς δίπλα σε όσους το έχουν ανάγκη, κάνοντας πράξη τις μεταρρυθμίσεις για τις οποίες είμαστε δεσμευμένοι. Τηρούμε πιστά το συμβόλαιο τιμής που υπογράψαμε με την κοινωνία το 2019 και το ανανεώσαμε τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2023. Θέλουμε και μπορούμε να πετύχουμε».




Μακάριος Λαζαρίδης: «Βρίσκουμε εργάτες γης για τους αγρότες μας»

Στην σημαντική τροπολογία που «συνδέει την άδεια διαμονής αλλοδαπών με την προσφορά εργασίας, βάζει τάξη στην αταξία και ρυθμίζει την ανομία», αναφέρθηκε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης για το ασφαλιστικό.

Είναι ένα θέμα, όπως εξήγησε, «που απασχολεί έντονα τους γεωργούς και κτηνοτρόφους και της εκλογικής μου περιφέρειας, της Καβάλας, τα σχετικά αιτήματα των οποίων για αναζήτηση εργατών γης έχω κατ’ επανάληψη μεταφέρει στους δύο αρμοδίους υπουργούς, τον κ. Γεωργιάδη και τον κ. Καιρίδη».

Ξεκαθάρισε δε «κάποια πράγματα οριστικά και αμετάκλητα» για το θέμα:

Η χώρα δεν αλλάζει μεταναστευτική πολιτική.

Η τροπολογία δεν αναιρεί την επταετία και προϋπόθεση είναι οι μετανάστες να έχουν λευκό ποινικό μητρώο.

Συνδέουμε την τριετία για τη νόμιμη παραμονή τους στην Ελλάδα με την πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Όταν δεν θα έχουν πρόσβαση θα χάνουν τη νόμιμη άδεια διαμονής.

Η ρύθμιση είναι άπαξ με ημερομηνία 30 Νοεμβρίου 2023.

Η τροπολογία δεν παρέχει σε κανέναν τη δυνατότητα να φέρει μέλη της οικογένειάς του στην Ελλάδα.

Δεν αλλάζει σε τίποτα τις πάγιες διατάξεις περί νόμιμης μετανάστευσης, όπως αυτές ισχύουν σήμερα ή διαμορφώνονται με τον νέο Κώδικα Μετανάστευσης.

Η συζήτησή μας δεν γίνεται εν κενώ. Υπάρχει, σήμερα που συζητάμε, αυτόματη διαδικασία νομιμοποίησης των παράνομων μεταναστών, με αρχικό νόμο το 2005 επί Κυβέρνησης Κώστα Καραμανλή και με δεύτερο νόμο το 2014 επί Κυβέρνησης του Αντώνη Σαμαρά. Η συγκεκριμένη τροπολογία αυτό που απλά κάνει είναι να ενισχύει και να θωρακίζει ακόμα περισσότερο τις δύο συγκεκριμένες και σωστές νομοθετικές πρωτοβουλίες.

Και τέλος, η τροπολογία λύνει – μερικώς είναι αλήθεια, καθώς σε ετήσια βάση χρειαζόμαστε 180.000 εργάτες γης, ενώ η διάταξη αφορά 28.000 μετανάστες – ένα κοινωνικό πρόβλημα, αντιμετωπίζει θέματα εθνικής ασφάλειας και βοηθάει να εισρεύσουν επιπλέον έσοδα στα ταμεία του Κράτους.

«Προφανώς στηρίζω και υπερψηφίζω την τροπολογία», ανέφερε. Ο κ. Λαζαρίδης, σχολιάζοντας τον πυρήνα του νομοσχεδίου, σημείωσε ότι «πρόκειται για μια πραγματικά κομβική μεταρρύθμιση μακροπρόθεσμου χαρακτήρα, με έντονο κοινωνικό αποτύπωμα, η οποία μεριμνά τόσο για τους ασφαλισμένους όσο και για τους συνταξιούχους, αλλά και για ευάλωτες κοινωνικές ομάδες συμπολιτών μας. Βασικά γνωρίσματα και αυτού του νομοσχεδίου είναι η κοινωνική δικαιοσύνη και η δημοσιονομική σταθερότητα, από την οποία δεν ξεφεύγουμε στο ελάχιστο».

Υπό το πρίσμα αυτό, ανέφερε ενδεικτικά:

  • Την κατάργηση της παρακράτησης του 30% της σύνταξης των εργαζόμενων συνταξιούχων.
  • Τη σύσταση ενός πολύ πιο ευέλικτου και φιλικού θεσμικού πλαισίου για τα επαγγελματικά ταμεία.

  • Τη θέσπιση για πρώτη φορά ειδικής παροχής μητρότητας για τις αγρότισσες και τις ελεύθερες επαγγελματίες.

  • Την αύξηση του ορίου της δυνατότητας ρυθμίσεως οφειλής στον ΕΦΚΑ, προκειμένου να μπορεί ο αγρότης και ο ελεύθερος επαγγελματίας να πάρουν σύνταξη.

  • Την απόδοση επιδόματος σε συνταξιούχους που δεν θα λάβουν αύξηση λόγω της ύπαρξης προσωπικής διαφοράς στη σύνταξή τους.

  • Την ταχύτερη απονομή των επικουρικών συντάξεων.

«Μία από τις βασικές παραμέτρους για τις οποίες οι πολίτες μας εμπιστεύτηκαν στις τελευταίες εθνικές εκλογές, η βελτίωση της καθημερινότητάς τους, υλοποιείται σε καθημερινή βάση από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη», ανέφερε ο κ. Λαζαρίδης και συνέχισε:

«Έχουμε διαμηνύσει ότι θα είμαστε διαρκώς δίπλα σε όσους το έχουν ανάγκη, κάνοντας πράξη τις μεταρρυθμίσεις για τις οποίες είμαστε δεσμευμένοι. Τηρούμε πιστά το συμβόλαιο τιμής που υπογράψαμε με την κοινωνία το 2019 και το ανανεώσαμε τον Μάιο και τον Ιούνιο του 2023. Θέλουμε και μπορούμε να πετύχουμε».




Μακάριος Λαζαρίδης: «Μειώνουμε τις ανισότητες και βελτιώνουμε το επίπεδο ζωής των πολιτών»

Το αισιόδοξο μήνυμα ότι τα σημαντικά βήματα προόδου της ελληνικής οικονομίας θα συνεχιστούν και το νέο έτος, εξέπεμψε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής για το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών,  με τίτλο «Κύρωση του Κρατικού Προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2024».

Πρόκειται, όπως είπε αναφερόμενος στον Προϋπολογισμό της επόμενης χρονιάς, «για έναν αρμονικό συνδυασμό των αναπτυξιακών πρωτοβουλιών που λαμβάνουμε και της κοινωνικής πολιτικής που ασκούμε, έχοντας πάντα στο επίκεντρο τον άνθρωπο. Με ένα Κράτος πλέον που βάζει κανόνες στην οικονομική δραστηριότητα χωρίς να της στερεί τη δυναμική και την παραγωγικότητά της».

Η ελληνική οικονομία, σημείωσε ο κ. Λαζαρίδης, «ανθίσταται και προχωρά μπροστά, ως η τρίτη ταχύτερα αναπτυσσόμενη οικονομία στην Ευρώπη, με αυξανόμενη απασχόληση, με μείωση των ανισοτήτων και με βελτιωμένο το βιοτικό επίπεδο των πολιτών, μέσω υψηλότερων πραγματικών μισθών. Μόλις χθες η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε ότι το μέσο ωρομίσθιο αυξήθηκε στη χώρα μας κατά 20% σωρευτικά από το 2019, φτάνοντας στο υψηλότερο επίπεδο από το 2010». Αναγνώρισε ότι «έχουμε δρόμο ακόμη να διανύσουμε μέχρι τη σύγκλιση με την Ε.Ε.», ωστόσο – ξεκαθάρισε – πως «το νερό έχει μπει στο αυλάκι. Και έχει μπει, καθώς η άνθιση της ελληνικής οικονομίας προέρχεται από την ανάπτυξη και όχι πλέον από τον δανεισμό».

Ο κ. Λαζαρίδης επισήμανε ότι «η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη επιμένει να ασκεί μια πολιτική με μόνιμα μέτρα που αυξάνουν σταθερά τα εισοδήματα, με κατάργηση ή μείωση των φορολογικών συντελεστών, με δικαιοσύνη και δημοσιονομική σοβαρότητα. Μέλημά μας, η στήριξη όλων και ιδίως των πιο αδύναμων, όπως έχουμε αποδείξει όλα αυτά τα τελευταία τεσσεράμισι χρόνια. Αυτή είναι η φιλοσοφία και του Προϋπολογισμού του νέου έτους, ο οποίος προβλέπει παρεμβάσεις, φοροελαφρύνσεις και μόνιμες εισοδηματικές ενισχύσεις, ύψους σχεδόν 2 δις ευρώ. Ανάμεσά τους και αύξηση των δαπανών για την Υγεία κατά 481.000.000 ευρώ και για την Παιδεία, κατά 255.000.000 ευρώ, καθώς και αύξηση κατά 20% της χρηματοδότησης των νοσοκομείων».

Παράλληλα, ανέφερε ότι «με σύμμαχο την επενδυτική βαθμίδα που ανέκτησε η ελληνική οικονομία από μια σειρά κορυφαίων οίκων αξιολόγησης και παρά το γεγονός ότι το διεθνές περιβάλλον εξακολουθεί δυσμενές και αβέβαιο, το 2024 θα ακολουθήσουμε τον ίδιο πετυχημένο δρόμο. Με ισορροπία ανάμεσα στην δημοσιονομική σταθερότητα, τις αναπτυξιακές πολιτικές και την έμπρακτη κοινωνική ευαισθησία. Έτσι, θα καταφέρουμε υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης, χαμηλότερο πληθωρισμό, ακόμα μεγαλύτερη μείωση του δημοσίου χρέους, η οποία πρέπει να πούμε ότι είναι εντυπωσιακή και φυσικά πιο υψηλά ποσοστά απασχόλησης, μειώνοντας ακόμη περισσότερο την ανεργία».

Κάλεσε δε τους Βουλευτές της Αντιπολίτευσης να μην συνεχίσουν την «υποκριτική επιμονή του μηδενισμού των πάντων» και να συνταχθούν «με το συμφέρον της πατρίδας. Με το συμφέρον του κτηνοτρόφου του Κώστα από το Δύσβατο Καβάλας, του αγρότη του Νίκου από το Οφρύνιο, του ελεύθερου επαγγελματία του Γιώργου από το Ορφάνι και του Τάσου από την Χρυσούπολη, του εργάτη του Σωτήρη από τη Θάσο, υπερψηφίζοντας τον Προϋπολογισμό του 2024».




Μακάριος Λαζαρίδης | «Κτηματολόγιο: Κάνουμε επιτέλους πράξη ένα έργο με… αμαρτωλό παρελθόν»

Στο «τεράστιο άλμα» που έγινε τα τελευταία 4,5 χρόνια στην ψηφιοποίηση του Κράτους αναφέρθηκε κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, στη συζήτηση του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την επιτάχυνση των διαδικασιών ολοκλήρωσης του «Ελληνικού Κτηματολογίου».

Όπως τόνισε, «έχοντας τον άνθρωπο στο επίκεντρο, πετύχαμε να διαμορφώσουμε το νέο, φιλικό πρόσωπο του Κράτους προς αυτόν, προχωρώντας στην αθόρυβη επανάσταση της ψηφιοποίησής του, σχεδόν σε όλους τους τομείς του. Με αιχμή του δόρατος την Ψηφιακή Πύλη της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης, το gov.gr, ο πολίτης, με μικρότερο κόστος και μεγαλύτερη ταχύτητα, μπορεί πλέον να απολαύσει ποιοτικές υπηρεσίες σε ένα κράτος σύγχρονο και λειτουργικό».

Πλέον, ανέφερε ο κ. Λαζαρίδης, «ο καθένας από εμάς αποφεύγει κατά μέσο όρο περισσότερες από 60 ουρές το χρόνο, έχουν απλουστευτεί οι διαδικασίες γνωστοποίησης προσωπικών στοιχείων, όπως η δήλωση γέννησης, έχει διευκολυνθεί η αυτόματη ανταλλαγή στοιχείων μεταξύ των μητρώων μόνο με τη συναίνεση του πολίτη, λειτουργεί η άυλη συνταγογράφηση, είναι ενισχυμένα τα ψηφιακά προγράμματα προληπτικών εξετάσεων, ενώ ψηφιοποιούνται όλα τα κρατικά αρχεία, τα υποθηκοφυλακεία, τα δικαστήρια, οι πολεοδομίες και τα νοσοκομεία. Για να καταλάβουμε το μέγεθος του άλματος που έχουμε κάνει θα σας παραθέσω μόνο δυο αριθμούς: το 2018 πραγματοποιήθηκαν 8.800.000 ψηφιακές συναλλαγές, ενώ το 2022 πραγματοποιήθηκαν 772.000.000 ψηφιακές συναλλαγές. Και εδώ οι αριθμοί λένε την αλήθεια! Θυμίζω επίσης το μοναδικό παγκοσμίως ψηφιακό σύστημα εμβολιασμού emvolio.gov.gr, τη δημιουργία της εφαρμογής MyHealth, το γεγονός ότι η χώρα μας είναι μία από τις τρεις πρώτες στην Ε.Ε. που ολοκλήρωσαν τη δημοπρασία του φάσματος 5G και ασφαλώς τη λειτουργία του 112 το οποίο έχει σώσει και συνεχίζει να σώζει ανθρώπινες ζωές». 

Ο κ. Λαζαρίδης υπογράμμισε πως «η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρώπη η οποία δεν έχει ακόμα Κτηματολόγιο και αυτό δεν περιποιεί τιμή για κανέναν. Η κατάρτιση του θεσμοθετημένου από το 1996 έργου από τον τότε Υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, Κώστα Λαλιώτη, του “μεγαλύτερου από τα μεγάλα έργα” κατά τον ίδιο, έχει καταντήσει ανέκδοτο. Δεν θέλω να θυμίσω τις πολλές αμαρτίες που συνόδευσαν το έργο στην πορεία του μέχρι σήμερα, ασφαλώς δεν ξεχνάμε, αλλά θεωρώ ότι ήρθε η ώρα να κοιτάξουμε μπροστά. Και σε αυτό συμβάλλει το παρόν σχέδιο νόμου».

Αναμφίβολα, εξήγησε, «πρόκειται για μια σπουδαία μεταρρυθμιστική προσπάθεια, που καταπολεμά τη γραφειοκρατία και βελτιώνει την ποιότητα ζωής του πολίτη, βοηθώντας τον να κατοχυρώσει και να δώσει αξία στην περιουσία του. Ήρθε η στιγμή να απλοποιήσουμε τη διαδικασία και να διορθώσουμε προβλήματα δεκαετιών». 

 




Μακάριος Λαζαρίδης | «Η Καβάλα δικαίως αναβαθμίζεται στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της Πολιτείας»

Στις κρατικές ενισχύσεις εντάσσονται οι αγρότες που επλήγησαν από την καταστροφική πυρκαγιά του περασμένου Αυγούστου στα χωριά Διαλεκτό, Αβραμυλιά, Ν. Ξεριάς και Μυρτόφυτο.

Τον ενεργό ρόλο που θα έχει στο εξής η Καβάλα κατά τη διαδικασία λειτουργίας του Εθνικού Μηχανισμού Εναέριας Έρευνας και Διάσωσης επισήμανε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας σχετικά με την αναδιάρθρωση της Πολιτικής Προστασίας. 

Όπως εξήγησε, για τις ανάγκες σχεδίασης και υλοποίησης του Εθνικού Σχεδίου Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών, συστήνεται (άρθρο 53), πλέον των βάσεων από τις οποίες επιχειρούν τα πτητικά μέσα της Πολεμικής Αεροπορίας, για τις αεροδιακομιδές επ’ ωφελεία του Ε.Κ.Α.Β., ως ειδική Περιφερειακή Υπηρεσία του Πυροσβεστικού Σώματος, η δεύτερη Βάση Ετοιμότητας – Επιφυλακής, με έδρα την Καβάλα, που ουσιαστικά αντικαθιστά τη Θεσσαλονίκη. 

Με την ψήφιση του νόμου, σημείωσε, «πρακτικά, η Καβάλα αναβαθμίζεται στον επιχειρησιακό σχεδιασμό της Πολιτείας – δικαίως θα έλεγα εγώ. Όχι γιατί έχω την τιμή και την τύχη να εκπροσωπώ τους πολίτες της στην Βουλή, αλλά διότι η Καβάλα διαδραματίζει πλέον στρατηγικό ρόλο στην ευρύτερη περιοχή, καθώς τη διασχίζει η Εγνατία Οδός, μελλοντικά η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκης – Νέας Καρβάλης Καβάλας – Τοξότες Ξάνθης, που αποτελεί κομμάτι της «Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας», διαθέτει δυο λιμάνια, ένα αεροδρόμιο και καθίσταται πλέον ενεργειακός κόμβος. Παράμετροι που είχα θέσει στον υπουργό κ. Βασίλη Κικίλια, συζητώντας σε ανύποπτη χρονική στιγμή». 

Ο κ. Λαζαρίδης τόνισε πως το παρόν νομοσχέδιο, στο άρθρο 57, έρχεται και διευθετεί ακόμη μια σημαντική εκκρεμότητα, που αφορά τους αγρότες οι οποίοι επλήγησαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές του περασμένου Αυγούστου και την οποία είχε θέσει ο ίδιος κατ’ επανάληψη στους Υπουργούς Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας. 

Συγκεκριμένα, αναφέρεται ότι στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις που υπέστησαν καταστροφές από τις πυρκαγιές της 21ης Αυγούστου στην Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, μπορεί να χορηγείται ενίσχυση, σύμφωνα με τους κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων, ως αντιστάθμισμα για ζημιές στη φυτική παραγωγή και στο ζωικό κεφάλαιο, ανεξαρτήτως αν εμπίπτουν στην υποχρεωτική ασφάλιση του Ν. 3877/2010. 

«Ερχόμαστε, λοιπόν, και υλοποιούμε ένα σωστό, ένα δίκαιο αίτημα των αγροτών των χωριών Διαλεκτό, Αβραμυλιά και Νέος Ξεριάς του Δήμου Νέστου και του χωριού Μυρτόφυτο του Δήμου Παγγαίου», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Λαζαρίδης.

Απευθυνόμενος στους βουλευτές της αντιπολίτευσης, υπογράμμισε πως το αντικείμενο της συζήτησης «δεν αφήνει περιθώρια για πολιτικές αντιπαραθέσεις. Αφορά την αντιμετώπιση ενός προβλήματος παγκοσμίων διαστάσεων, που δεν σχετίζεται ούτε με τα κόμματα, ούτε με τις ιδεολογίες. Εκτιμώ ότι πρόκειται για μια καλή αφορμή για να δώσουμε μια εικόνα ενότητας και κοινής προσπάθειας στην διαχείριση των νέων προκλήσεων  της εποχής. Και γι’ αυτό σας καλώ να το υπερψηφίσουμε όλοι μαζί, υπό το πρίσμα της υποχρέωσής μας για τη σωτηρία των ανθρώπινων ζωών και τη διαφύλαξη των περιουσιών των πολιτών».




Μακάριος Λαζαρίδης: «Ο πόλεμος κατά της φοροδιαφυγής θα κερδηθεί, είτε το θέλουν κάποιοι, είτε όχι»

Την αυτονόητη υποχρέωση όλων εφαρμογής του Συντάγματος που αναφέρει ότι «οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους», υπογράμμισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο «Μέτρα για τον περιορισμό της φοροδιαφυγής».

Μέχρι σήμερα, όπως είπε, «καμία πολιτική ηγεσία και κανείς πρωθυπουργός δεν κατάφερε να εφαρμόσει πιστά το γράμμα του Συντάγματος, διατηρώντας αναλλοίωτη μια αδικία που όλοι συμφωνούν ότι πρέπει να διορθωθεί, αλλά τελικά ακόμα παραμένει εδώ. Διότι αποτελεί κοινό μυστικό ότι κάποιοι “επιτήδειοι” φρόντιζαν, με τις “πλάτες” της επίσημης Πολιτείας, να πίνουν “στην υγεία των κορόιδων”. Ε, λοιπόν, ήρθε η ώρα αυτές οι “πλάτες” της επίσημης Πολιτείας να σταματήσουν και όχι μόνο αυτό. Με πρωτοβουλία αυτής της Κυβέρνησης, της Νέας Δημοκρατίας και του σημερινού Πρωθυπουργού, του Κυριάκου Μητσοτάκη, οι ανισότητες που διαιωνίζονταν όλες αυτές τις δεκαετίες λαμβάνουν τέλος και οι χρόνιες στρεβλώσεις αρχίζουν να διορθώνονται».

Στο πλαίσιο αυτό – σημείωσε ο κ. Λαζαρίδης – «εντάσσονται η φιλοσοφία και το περιεχόμενο του πολύ σημαντικού αυτού σχεδίου νόμου… Πρόκειται για ένα ακόμα βήμα, μία ακόμα μεταρρυθμιστική δράση προς την κοινωνική δικαιοσύνη και την καλλιέργεια φορολογικής συνείδησης για το σύνολο των πολιτών… Επιδίωξή μας είναι να μην αδικήσουμε κανέναν, αλλά και να μην δεχθούμε και κανέναν να παρανομεί».

Έμφαση έδωσε στην «εισαγωγή ενός νέου και δικαιότερου συστήματος φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών. Δεν συζητάμε για κεφαλικό φόρο. Αντιθέτως είναι μια τομή, με βάση την κοινή λογική, στο ζήτημα της φορολόγησης των συγκεκριμένων πολιτών… Πουθενά στο νομοσχέδιο δεν αναφέρεται η οποιαδήποτε αύξηση των φορολογικών συντελεστών ή η οποιαδήποτε επιβολή νέου φόρου!… Παράλληλα, και προεκλογικά τονίζαμε ότι η αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής αποτελεί προτεραιότητα, είχαμε μιλήσει συνδυαστικά και για την ανάγκη φορολογικής συμμόρφωσης. Αυτός ο στόχος επιχειρείται να επιτευχθεί με το παρόν σχέδιο νόμου».

Ο κ. Λαζαρίδης τόνισε ότι το ποσό των 552.000.000 ευρώ που θα συγκεντρωθεί από το νέο σύστημα φορολόγησης, «δεν θα πάει σε ένα βαρέλι δίχως πάτο, αλλά θα επιστρέψει στην κοινωνία. Όσοι λοιπόν απορρίπτουν και δαιμονοποιούν το σχέδιο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής να ξέρουν πως ταυτόχρονα στερούν από τους πολίτες το δικαίωμα για καλύτερες υποδομές, καλύτερη εκπαίδευση, καλύτερη υγεία, ισχυρότερη άμυνα».

Το εν λόγω φορολογικό νομοσχέδιο, σημείωσε, «έρχεται να αντιμετωπίσει δίκαια ένα χρόνιο πρόβλημα. Όσοι καλύπτονται πίσω από την στρεβλή πραγματικότητα των προηγούμενων χρόνων, με θύματα όσους δεν μπορούν να αποκρύψουν τα εισοδήματά τους, καλά θα κάνουν να ανησυχούν. Επιτέλους, υπάρχει μια σοβαρή και υπεύθυνη Κυβέρνηση, με πολιτική νομιμοποίηση, βούληση και τεχνική επάρκεια για να το πετύχει. Ο πόλεμος κατά της φοροδιαφυγής θα κερδηθεί, είτε το θέλουν κάποιοι, είτε όχι».




Μακάριος Λαζαρίδης | «Χρόνια πολλά στην πόλη της θάλασσας, την Καβάλα μας»

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, για τη σημερινή εορτή του Αγίου Νικολάου έκανε την εξής δήλωση: 

«Μεγάλη γιορτή η σημερινή για τη Χριστιανοσύνη, αλλά και τους ανθρώπους της θάλασσας. 

Τιμούμε τη μνήμη του Αγίου Νικολάου, του Αγίου της Ναυτοσύνης, της μεγάλης προσωπικότητας, που αποτελεί πηγή έμπνευσης για όλους μας.

Κορυφαία εορτή και για την πόλη της θάλασσας, την Καβάλα μας, με την μακρά ναυτική ιστορία και την ξεχωριστή λατρευτική σχέση με τον Άγιο – φύλακα των θαλασσοπόρων ανά τον πλανήτη. 

Να έχουμε την ευλογία του, να μας προστατεύει και να μας καθοδηγεί σε λιμάνια ασφαλή και απάνεμα! 

Χρόνια πολλά στους ναυτικούς μας, χρόνια πολλά σε όλες και όλους!».




Μακάριος Λαζαρίδης | «Αποχαιρετούμε με σεβασμό τον κορυφαίο άνθρωπο των γραμμάτων, Βασίλη Βασιλικό»

Ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook έκανε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης για την απώλεια του Βασίλη Βασιλικού.

Συγκεκριμένα αναφέρει:

«Αποχαιρετούμε με σεβασμό τον κορυφαίο άνθρωπο των γραμμάτων, Βασίλη Βασιλικό.

Ξεκινώντας από τα Ποταμούδια Καβάλας, με το πολυβραβευμένο «Ζ» έγινε σύμβολο του αντιδικτατορικού αγώνα.

Η παρακαταθήκη του μεγάλη.

Τα ειλικρινή μου συλλυπητήρια στους οικείους του».




Μακάριος Λαζαρίδης | Το τρίπτυχο “μεταρρυθμίσεις, επενδύσεις, πράσινη ανάπτυξη” κομβικό στοίχημα για την Κυβέρνηση

«Το δίλημμα πλέον για τους πολίτες δεν είναι το “δεξιά ή αριστερά”, αλλά το “μπροστά ή πίσω”. Και αυτή η Κυβέρνηση και ο Κυριάκος Μητσοτάκης οδηγούν την Ελλάδα ολοταχώς μπροστά, στο δρόμο της ανάπτυξης, της προόδου και της ευημερίας. Σταθερά, τολμηρά, μπροστά».

Αυτό τόνισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής στη συζήτηση του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τίτλο:  «Όροι δόμησης, κατασκευής, επιτρεπόμενες χρήσεις γης για κέντρα δεδομένων, χωροταξικές και πολεοδομικές ρυθμίσεις, αξιοποίηση πόρων Πράσινου Ταμείου και λοιπές περιβαλλοντικές και ενεργειακές διατάξεις».

Ο κ. Λαζαρίδης αναφέρθηκε στο τρίπτυχο «μεταρρυθμίσεις, επενδύσεις, πράσινη ανάπτυξη» το οποίο αποτελεί ένα κομβικό στοίχημα για την Κυβέρνηση για την πάγια θέση της Νέας Δημοκρατίας ότι «η οικονομική ανάπτυξη συμβαδίζει με την προστασία του περιβάλλοντος». 

Όπως σημείωσε, «πεποίθησή μας είναι η ευημερία με οικολογικό πρόσημο, κάτι που αποτυπώνεται και στο  ερανιστικό νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που συζητάμε σήμερα εδώ. Σχεδόν το σύνολο των ρυθμίσεων έχουν έντονο αναπτυξιακό άρωμα, δίνοντας τη δυνατότητα στους επενδυτές να τοποθετηθούν, βεβαίως υπό συγκεκριμένους όρους και κανόνες».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα υπεράκτια αιολικά πάρκα, για την υλοποίηση των οποίων προβλέπεται η εξασφάλιση επιπλέον ηλεκτρικού χώρου μέχρι το τέλος του 2030. «Με αυτή την εξέλιξη δίνουμε μια επιπλέον ασφαλιστική δικλείδα στους επενδυτές που σκοπεύουν να διαθέσουν τα χρήματα τους προς αυτήν την κατεύθυνση και, ως φαίνεται, δεν είναι λίγοι αυτοί», είπε.

Η Ελλάδα, τόνισε ο κ. Λαζαρίδης, «είναι σε θέση να μετατραπεί εξαγωγική ενεργειακά και οι επενδύσεις στο συγκεκριμένο τομέα να αποκτήσουν επιπλέον προστιθέμενη αξία, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για το περιβάλλον και για την οικονομία μας». 




Μακάριος Λαζαρίδης: «Ο προσφυγικός Ελληνισμός επιτέλους βρήκε τη στέγη του»

Στα εγκαίνια του Μουσείου Προσφυγικού Ελληνισμού στο γήπεδο της Α.Ε.Κ. «Αγιά Σοφιά», στη Νέα Φιλαδέλφεια, παρευρέθηκε, το Σάββατο 18 Νοεμβρίου 2023, ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης.

Σε κλίμα συγκινησιακής φόρτισης και έντονης νοσταλγίας, ξεναγήθηκε, μαζί με τους υπόλοιπους προσκεκλημένους, στο χώρο των 1.000 τετραγωνικών μέτρων, με εκθέματα που έχουν συλλεχθεί και συντηρηθεί για να «διηγηθούν» μνήμες και ιστορίες από τόπους που σε κάποιες αλλοτινές εποχές μεγαλούργησαν με το μόχθο και το πνεύμα τους οι Έλληνες, πριν εκδιωχθούν βιαίως από τα μέρη τους και το βιός τους.

Το Μουσείο δημιουργήθηκε μετά από πρωτοβουλία του ηγέτη της Α.Ε.Κ. κ. Δημήτρη Μελισσανίδη, με στόχο να καταδείξει την πανίσχυρη σύνδεση και τον άρρηκτο δεσμό της νεότερης ελληνικής Ιστορίας με την ιστορία της Ένωσης, η οποία σε λίγους μήνες θα συμπληρώσει έναν αιώνα ύπαρξης και πολυεπίπεδης προσφοράς στα δρώμενα της χώρας.

Η Ελλάδα, πλέον, απέκτησε, το πρώτο μουσείο που καλύπτει όλες τις περιοχές της Μικράς Ασίας. Ένα μουσείο για όλον τον προσφυγικό Ελληνισμό, ένα τοπόσημο που απουσίαζε από τη χώρα μας.

Τα εγκαίνια τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος κ. Γαβριήλ, ενώ παρευρέθηκαν ο Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Γιάννης Βρούτσης, οι Βουλευτές της Ν.Δ. κυρία Ζωή Ράπτη και Άγγελος Συρίγος, καθώς και πλήθος κόσμου.

Αμέσως μετά την τελετή, ο κ. Λαζαρίδης δήλωσε:

«Τα εγκαίνια του Μουσείου Προσφυγικού Ελληνισμού με “ταξίδεψαν” στη Σεβάστεια της Μικράς Ασίας, στη Σεβάστεια της αλησμόνητης πατρίδας του παππού μου Μακάριου.

Τα εγκαίνια του Μουσείου Προσφυγικού Ελληνισμού, σηματοδοτούν όχι μόνο για την Α.Ε.Κ., όχι μόνο για τον πρόεδρό της Δημήτρη Μελισσανίδη, όχι μόνο για τις αλησμόνητες πατρίδες, αλλά συνολικά για τον Ελληνισμό, μια μεγάλη μέρα.

Ο προσφυγικός Ελληνισμός επιτέλους βρήκε τη στέγη του. Το Μουσείο καλύπτει όλες τις περιοχές της Μικράς Ασίας: από τον Πόντο και την κεντρική Ανατολία έως τα μικρασιατικά παράλια και την ανατολική Θράκη. Ένα μουσείο που ενώνει όλους τους Έλληνες.

Συγχαρητήρια στον Δημήτρη Μελισσανίδη που οραματίστηκε και υλοποίησε αυτό το μουσείο. Η παρακαταθήκη του στο μεγαλείο του Ελληνισμού, τεράστια».




Μακάριος Λαζαρίδης | «Ο προσφυγικός Ελληνισμός επιτέλους βρήκε τη στέγη του»

Στα εγκαίνια του Μουσείου Προσφυγικού Ελληνισμού στο γήπεδο της Α.Ε.Κ. «Αγιά Σοφιά», στη Νέα Φιλαδέλφεια, παρευρέθηκε, το Σάββατο 18 Νοεμβρίου 2023, ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης.

Σε κλίμα συγκινησιακής φόρτισης και έντονης νοσταλγίας, ξεναγήθηκε, μαζί με τους υπόλοιπους προσκεκλημένους, στο χώρο των 1.000 τετραγωνικών μέτρων, με εκθέματα που έχουν συλλεχθεί και συντηρηθεί για να «διηγηθούν» μνήμες και ιστορίες από τόπους που σε κάποιες αλλοτινές εποχές μεγαλούργησαν με το μόχθο και το πνεύμα τους οι Έλληνες, πριν εκδιωχθούν βιαίως από τα μέρη τους και το βιός τους.

Το Μουσείο δημιουργήθηκε μετά από πρωτοβουλία του ηγέτη της Α.Ε.Κ. κ. Δημήτρη Μελισσανίδη, με στόχο να καταδείξει την πανίσχυρη σύνδεση και τον άρρηκτο δεσμό της νεότερης ελληνικής Ιστορίας με την ιστορία της Ένωσης, η οποία σε λίγους μήνες θα συμπληρώσει έναν αιώνα ύπαρξης και πολυεπίπεδης προσφοράς στα δρώμενα της χώρας.

Η Ελλάδα, πλέον, απέκτησε, το πρώτο μουσείο που καλύπτει όλες τις περιοχές της Μικράς Ασίας. Ένα μουσείο για όλον τον προσφυγικό Ελληνισμό, ένα τοπόσημο που απουσίαζε από τη χώρα μας.

Τα εγκαίνια τέλεσε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος κ. Γαβριήλ, ενώ παρευρέθηκαν ο Αναπληρωτής Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κ. Γιάννης Βρούτσης, οι Βουλευτές της Ν.Δ. κυρία Ζωή Ράπτη και Άγγελος Συρίγος, καθώς και πλήθος κόσμου.

Αμέσως μετά την τελετή, ο κ. Λαζαρίδης δήλωσε:

«Τα εγκαίνια του Μουσείου Προσφυγικού Ελληνισμού με “ταξίδεψαν” στη Σεβάστεια της Μικράς Ασίας, στη Σεβάστεια της αλησμόνητης πατρίδας του παππού μου Μακάριου.

Τα εγκαίνια του Μουσείου Προσφυγικού Ελληνισμού, σηματοδοτούν όχι μόνο για την Α.Ε.Κ., όχι μόνο για τον πρόεδρό της Δημήτρη Μελισσανίδη, όχι μόνο για τις αλησμόνητες πατρίδες, αλλά  συνολικά για τον Ελληνισμό, μια μεγάλη μέρα.

Ο προσφυγικός Ελληνισμός επιτέλους βρήκε τη στέγη του.

Το Μουσείο καλύπτει όλες τις περιοχές της Μικράς Ασίας: από τον Πόντο και την κεντρική Ανατολία έως τα μικρασιατικά παράλια και την ανατολική Θράκη.

Ένα μουσείο που ενώνει όλους τους Έλληνες.

Συγχαρητήρια στον Δημήτρη Μελισσανίδη που οραματίστηκε και υλοποίησε αυτό το μουσείο.

Η παρακαταθήκη του στο μεγαλείο του Ελληνισμού, τεράστια».




Μακάριος Λαζαρίδης: «Άλλο πράγμα η ελευθερία του λόγου και άλλο η τρομοκρατική ψηφιακή πλύση εγκεφάλου»

Ως μια νέα πρόκληση για τις σύγχρονες Δημοκρατίες, την παγκόσμια ειρήνη και ασφάλεια, χαρακτήρισε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης την απειλή της τρομοκρατίας που αναβαθμίστηκε σημαντικά το τελευταίο διάστημα μέσα από τη χρήση του διαδικτύου.

Κατά την ομιλία του στην Ολομέλεια της Βουλής για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης σχετικά με την εφαρμογή διατάξεων του Κανονισμού (Ε.Ε.) 2021/784 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 29ης Απριλίου 2021, ο κ. Λαζαρίδης εξήγησε πώς με την ψήφιση των συγκεκριμένων προτάσεων μπορεί να αντιμετωπιστεί η κατάχρηση από τους τρομοκράτες των δυνατοτήτων που τους παρέχει το Ίντερνετ.

«Στο ασταθές γεωπολιτικό περιβάλλον ασφάλειας που ζούμε, οι απειλές προέρχονται από διαφορετικές και επικίνδυνες αφετηρίες. Το πεδίο μάχης σε μεγάλο βαθμό βρίσκεται στον υπολογιστή, το κινητό τηλέφωνο ή το τάμπλετ, μέσω των οποίων το διαδίκτυο κάποιες φορές συμβάλει στην εξάπλωση του τρομοκρατικού περιεχομένου», σημείωσε.

Με τις προτεινόμενες διατάξεις του παρόντος σχεδίου νόμου, τόνισε ο κ. Λαζαρίδης, «επιδιώκεται η θέσπιση μέτρων εσωτερικού δικαίου για την πλήρη και αποτελεσματική εφαρμογή του εν λόγω Κανονισμού στην εθνική έννομη τάξη σχετικά με τον προαναφερόμενο κίνδυνο. Έτσι, διασφαλίζεται η ομαλή λειτουργία της ψηφιακής αγοράς σε μια ανοικτή και δημοκρατική κοινωνία, αντιμετωπίζοντας την κατάχρηση από τους τρομοκράτες των δυνατοτήτων που τους παρέχει το διαδίκτυο για τους παράνομους και επικίνδυνους σκοπούς τους, όπως η διάδοση μηνυμάτων, ο εκφοβισμός, η στρατολόγηση και η διευκόλυνση διεξαγωγής τρομοκρατικών επιθέσεων, ενισχύοντας ταυτόχρονα την δημόσια ασφάλεια σε ολόκληρη την Ένωση».

Απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση και σχολιάζοντας τοποθετήσεις βουλευτών της, ο κ. Λαζαρίδης διεμήνυσε πως «επειδή ακούστηκαν διάφορα, θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ότι άλλο πράγμα είναι η ελευθερία του λόγου, της σκέψης και της έκφρασης, η οποία προφανώς και προστατεύεται απολύτως από τη νομοθεσία, άλλο όμως η ασυδοσία, η ψηφιακή πλύση του εγκεφάλου και οι ρητορικές μίσους, που στοχεύουν τελικά τον ίδιο τον άνθρωπο. Οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου εκπέμπουν με σαφή και απόλυτο τρόπο το μήνυμα ότι η τρομοκρατική προπαγάνδα εντός ή εκτός διαδικτύου, δεν έχει θέση στις κοινωνίες μας».




Ο Μακάριος στην εκδήλωση μνήμης για την Μαριέττα

Στην εκδήλωση μνήμης για τη Μαριέττα Γιαννάκου που διοργάνωσε το απόγευμα της Δευτέρας, 6 Νοεμβρίου 2023, η Οργάνωση Γυναικών «Παναθηναϊκή» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών παρέστη ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης.
Παρουσία του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη και των πρώην Πρωθυπουργών, κ. Κώστα Καραμανλή και Αντώνη Σαμαρά, μέσα σε κλίμα έντονης συναισθηματικής φόρτισης, τιμήθηκε η μνήμη της πρώην Υπουργού, ιστορικού στελέχους της παράταξης της Νέας Δημοκρατίας, η οποία έφυγε από τη ζωή τον Φεβρουάριο του 2022.
Σε ανάρτησή του στο Facebook και με αφορμή την παρουσία του στην εκδήλωση, ο κ. Λαζαρίδης ανέφερε:
«Μεγάλη η συγκίνηση στην εκδήλωση μνήμης για τη Μαριέττα Γιαννάκου, τη δική μας Μαριέττα.
Τιμήσαμε τη μνήμη ενός σπουδαίου ανθρώπου, μιας σημαντικής γυναίκας, μιας καλής φίλης και συναγωνίστριας.
Η παρακαταθήκη που μας άφησε τεράστια.
Καθήκον μας να τη διατηρήσουμε ζωντανή».




Πέθανε ο επαγγελματίας Μακάριος Ψωμιάδης

Σοκ προκάλεσε στην κοινωνία της Καβάλας η είδηση για τον θάνατο του Μακάριου Ψωμιάδη, τα ξημερώματα της Δευτέρας 6/11.

Ο Μακάριος Ψωμιάδης ήταν ιδιοκτήτης του γνωστού τσιπουράδικου «Νέμεσις» στην παραλιακή λεωφόρο της Καβάλας, και πολύ δραστήριος επαγγελματίας.

Η Κηδεία του θα γίνει την Τρίτη στα Δωμάτια Καβάλας