Συζήτηση για την καύση απορριμμάτων στην ΑΜΘ

Στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου βρίσκεται το ζήτημα της καύσης απορριμμάτων στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, μετά από ανακοίνωση της «Λαϊκής Συσπείρωσης».

Η παράταξη ασκεί έντονη κριτική στη διοίκηση της Περιφέρειας, σημειώνοντας ότι η απάντηση σε ερώτηση που είχε κατατεθεί από τον Ιούνιο για τις επιπτώσεις της καύσης απορριμμάτων δόθηκε με καθυστέρηση τριών μηνών. Η απάντηση περιορίστηκε σε έγγραφο της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος, το οποίο δήλωσε… αναρμοδιότητα.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως η καύση απορριμμάτων παρουσιάζεται στο πλαίσιο της «κυκλικής οικονομίας» και της «πράσινης μετάβασης». Ωστόσο, προκαλεί σοβαρές ανησυχίες για τις εκπομπές ρύπων, όπως διοξίνες, φουράνια και μικροσωματίδια, που θεωρούνται επικίνδυνα για την υγεία και την τροφική αλυσίδα.

Παράλληλα, γίνεται αναφορά στον προγραμματισμό της ΔΙΑΑΜΑΘ ΑΑΕ, όπου στις Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων Αλεξανδρούπολης (ήδη σε λειτουργία) και Καβάλας (υπό κατασκευή) προβλέπεται η παραγωγή δευτερογενούς καυσίμου RDF.

Η ανακοίνωση καλεί σε ενίσχυση του δημόσιου διαλόγου αλλά και της κινητοποίησης γύρω από το θέμα, υπογραμμίζοντας ότι η τοπική κοινωνία έχει ήδη εκφράσει κατηγορηματικά την αντίθεσή της στα συγκεκριμένα σχέδια.




Λαϊκή Συσπείρωση: «Απαράδεκτη η στάση Τοψίδη – Δηλώνει αναρμόδια για την καρκινογόνα καύση απορριμμάτων»

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» καταγγέλλει τη στάση της διοίκησης Τοψίδη στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κατηγορώντας την ότι ουσιαστικά καλύπτει την κυβερνητική πολιτική για την καρκινογόνα καύση απορριμμάτων.

Όπως υπενθυμίζει, ήδη από τις 6 Ιουνίου είχε καταθέσει ερώτηση προς τον Περιφερειάρχη σχετικά με το ζήτημα, ωστόσο η απάντηση δόθηκε μόλις στις 2 Σεπτεμβρίου – δηλαδή τρεις μήνες αργότερα – με έγγραφο του Τμήματος Περιβάλλοντος, το οποίο δήλωσε … αναρμοδιότητα!

Η παράταξη υποστηρίζει πως η διοίκηση Τοψίδη «κερδίζει χρόνο για λογαριασμό της κυβέρνησης», καλλιεργώντας εφησυχασμό, την ώρα που βρίσκεται σε εξέλιξη η «διαβούλευση» του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Παράλληλα, κατηγορεί την Περιφέρεια ότι «συμφωνεί σιωπηρά» με την πολιτική που θυσιάζει την υγεία του λαού για τα κέρδη των ομίλων, οι οποίοι θα χρηματοδοτηθούν αδρά και θα επιλέξουν τη χωροθέτηση των μονάδων καύσης απορριμμάτων.

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» αναδεικνύει πως η καύση απορριμμάτων, που προωθείται στο πλαίσιο της «κυκλικής οικονομίας» και της «πράσινης μετάβασης» της Ε.Ε., επιφέρει εκπομπές ιδιαίτερα επικίνδυνων καρκινογόνων ρύπων (διοξίνες, φουράνια, μικροσωματίδια) και μολύνει την τροφική αλυσίδα.

Επιπλέον, τονίζει ότι στο σχεδιασμό της ΔΙΑΑΜΑΘ Α.Α.Ε. περιλαμβάνεται για πρώτη φορά η παραγωγή του δευτερογενούς καυσίμου RDF στις νέες Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων: στην Αλεξανδρούπολη (ήδη σε λειτουργία) και στην Καβάλα (υπό κατασκευή).

Η παράταξη καλεί το εργατικό και λαϊκό κίνημα να δυναμώσει τον αγώνα ενάντια στο κυβερνητικό σχέδιο για δημιουργία έξι μονάδων καύσης πανελλαδικά, με σύνθημα:
«Ούτε σε Ξάνθη ή Κομοτηνή, ούτε πουθενά το νέο έγκλημα!»




Η Λαϊκή Συσπείρωση Θάσου για το ΕΠΑΛ Καλλιράχης

Σχετικά με την υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων εξέδωσε Δελτίο Τύπου η Λαϊκή Συσπείρωση Θάσου και συγκεκριμένα  σχετικά με το ΕΠΑΛ Καλλιράχης και την κατάσταση που επικρατεί. 

 

Δείτε αναλυτικά το Δελτίο Τύπου:

 

ΘΕΜΑ : ΕΠΑΛ ΚΑΛΛΙΡΑΧΗΣ

Η υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων είναι διαχρονική από όλες τις κυβερνήσεις. Η αδιαμαρτύρητη αποδοχή εκ μέρους της τοπικής διοίκησης της ευθύνης για τις κτηριακές ανάγκες των σχολείων έχουν φέρει σε σοβαρό αδιέξοδο και τα σχολεία της Θάσου, όπου η πλειοψηφία τους στεγάζεται σε υπέργηρα κτήρια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ΕΠΑΛ της Καλλιράχης, όπου στεγάζεται στο παλιό Δημοτικό της σκάλας, με την προσθήκη δύο κοντέινερ.

Στο σχολείο φοιτούν 44 παιδιά, ενώ άλλα 28 με 29 πηγαίνουν στο ΕΠΑΛ Χρυσούπολης, διότι δεν υπάρχουν οι τομείς και οι κατευθύνσεις για να καλύψουν τις επαγγελματικές ανάγκες των μαθητών. Αυτήν την στιγμή λειτουργεί μόνο η κατεύθυνση οικονομίας και διοίκησης ενώ θα μπορούσε να λειτουργεί και ο τομέας Γεωπονίας. Το εκπαιδευτικό προσωπικό αποτελείται από 11 καθηγητές από τους οποίους οι δύο απασχολούνται εξολοκλήρου στο ΕΠΑΛ ενώ οι 9 είναι αναπληρωτές. Παρά τις δυσκολίες, τα ποσοστά επιτυχίας είναι αξιοζήλευτα.

Ζητάμε από την Δημοτική αρχή
1) Να διαμορφωθούν τα ταβάνια σε χαμηλότερο ύψος στο κτίριο του πρώην
Δημοτικού, καθώς ο αντίλαλος δεν βοηθάει καθόλου την διδασκαλία και καθιστά
δύσκολη την θέρμανση του κτιρίου κατά τους χειμερινούς μήνες.
2) Να αλλάξουν όλα τα Νότια κουφώματα, καθώς λόγω παλαιότητας δεν μονώνουν
τους χώρους του σχολείου.
3) Να αλλαχτεί η κεντρική πόρτα του κτιρίου για την ασφάλεια του κτηρίου.
4) Να συντηρηθεί η περίφραξη από τη μεριά του περιφερειακού δρόμου.
5) Να κατασκευαστεί πάγκος για τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
6) Να εξεταστεί η δυνατότητα λειτουργίας κυλικείου.
7) Και το κυριότερο και ουσιαστικότερο, να προχωρήσει σε επέκταση των
δυνατοτήτων του σχολείου σε τομείς και κατευθύνσεις, με παρέμβαση στην
κυβέρνηση και υπουργείο για καινούργιες αίθουσες και εργαστήρια.

Για τη Λαϊκή Συσπείρωση
Νίκος Χρυσάφης
Χαρίκλεια Κυριατζίδου




Λαϊκή Συσπείρωση για την αύξηση των τελών για παραλίες, αιγιαλό και καντίνες

Το κόμμα της Λαϊκής Συσπείρωσης αναφέρει: 

Χέρι-χέρι κυβέρνηση και Δήμος Θάσου αύξησαν το ποσό πού πληρώνεται από όσους ενοικιάζουν τον αιγιαλό και τις παραλίες του νησιού κατά 2 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο σε όλες τις κατηγορίες ( Α,Β,Γ) και κατά 20 ευρώ το τετραγωνικό για
τις καντίνες.

Χωρίς καμία αντίδραση ούτε καν «για την τιμή των όπλων», ο Δήμος Θάσου εναρμονίστηκε με τις υποδείξεις του υπουργείου οικονομικών.

Η απόφαση αυτή στρέφεται ενάντια στην πλειοψηφία των ενοικιαστών που είναι μικρομεσαίοι αυτοαπασχολούμενοι στον τουριστικό κλάδο. Αποτελεί ένα ακόμη πλήγμα στην πλειοψηφία της κοινωνίας μας. Είναι ένα ακόμα βήμα στην πολιτική εμπορευματοποίησης των πάντων, του φυσικού πλούτου της χώρας μας, που υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ.

Ο λαός μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του και να στηρίξει στις εκλογές που έρχονται τα αγωνιστικά ψηφοδέλτια του ΚΚΕ και της Λαϊκής Συσπείρωσης για να είναι στο πλευρό του ακόμη πιο δυνατά στις δύσκολες μέρες που έρχονται.




Λαϊκή Συσπείρωση Καβάλας: “ Ο Γολγοθάς των Εθελοντών, οι σχολικοί τροχονόμοι”

Η Λαική Συσπέιρωση Καβάλας, παίρνει θέση στο ζήτημα της απασχόλησης Σχολικών Τροχονόμων, λόγω της εκμετάλλευσης που υφίστανται και των χαμηλών μισθών που παίρνουν, λέγοντας:

“Είναι γνωστό ό,τι ο θεσμός του σχολικού τροχονόμου είναι μια μορφή ευτελούς αμειβόμενης και ανασφάλιστης εργασίας που βαφτίζεται «εθελοντισμός», υποκρύπτοντας το καθεστώς σχέσεων εξαρτημένης εργασίας.

Ο θεσμός πατάει πάνω στην έγνοια των γονιών των μαθητών για την ασφαλή προσέλευση και αναχώρηση των παιδιών τους από το σχολείο και αντλεί «εθελοντές» κυρίως από άνεργες γυναίκες, που πασχίζουν με τον τρόπο αυτό να ενισχύσουν το χαμηλό οικογενειακό εισόδημα. Καταβάλλεται σε αυτούς δε «από τις σχολικές επιτροπές αποζημίωση για την κάλυψη των
εξόδων κίνησής τους», το εξευτελιστικό ποσό των 176 ευρώ μηνιαίως (!) και μειώνεται αναλογικά, όταν δεν προσφέρονται υπηρεσίες όλες τις ημέρες λειτουργίας του σχολείου.

Επί πλέον οι σύγχρονοι αυτοί δούλοι, «δεν ασφαλίζονται σε κανέναν ασφαλιστικό φορέα, δεν έχουν καμία ασφαλιστική κάλυψη ούτε ιατροφαρμακευτική περίθαλψη σε περίπτωση ατυχήματος».

Η περίπτωση των σχολικών τροχονόμων αποτελεί περίπτωση κλοπής της εργασίας, που καλύπτεται με τον όρο «εθελοντισμός». Είναι πλέον ευρέως διαδεδομένο, ειδικά τα τελευταία χρόνια της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης και της πανδημίας, ότι σε εργασίες ή δομές που έχουν κοινωνική αναφορά, το αστικό κράτος να χρησιμοποιεί τον λεγόμενο «εθελοντισμό» για να καλύψει υπαρκτές ανάγκες και δικές του υποχρεώσεις, με μηδενικό ή εξευτελιστικό κόστος.

Ως Λαϊκή Συσπείρωση στηρίζουμε το δίκαιο αγώνα (και δικαστικό) των σχολικών τροχονόμων για την πλήρη ασφαλιστική κάλυψη τους και για αμοιβή με μισθό που να καλύπτεται από Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.”




Καβάλα: Επικίνδυνη επιδείνωση αυτοκινηστικών ατυχημάτων – απαιτούνται μέτρα

Ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης, Χρήστος Ποτόλιας  στέλνει ανοιχτή επιστολή 

Συγκεκριμένα στέλνει Ανοιχτή επιστολή προς τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου, κ. Πεφάνη, το δήμαρχο της Καβάλας, τους επικεφαλής της αντιπολίτευσης αλλά και τους δημοτικούς συμβούλους.

Μιλά για τα συχνά αυτοκινητιστικά ατυχήματα που συμβαίνουν στην Καβάλα και το Παληό τον τελευταίο καιρό.

«κ. Πρόεδρε,

Μία άκρως επικίνδυνη επιδείνωση των αυτοκινητιστικών ατυχημάτων έχουμε το τελευταίο διάστημα σε Καβάλα και Παληό, με ποιο πρόσφατο τον τραυματισμό μαθητή  στον κόμβο Φαλήρου.

Σήμερα πλέον αποδείχθηκε περίτρανα ότι όλες οι “κυκλοφοριακές μελέτες” που διαχρονικά έκαναν και εφάρμοσαν όλες οι δημοτικές αρχές, εκτός από το κυκλοφοριακό κομφούζιο που συνεχίζει να υπάρχει, το μόνο που άφησαν ήταν τα χαράτσια της “ελεγχόμενης στάθμευσης”.

Η κατάσταση του αλαλούμ της κίνησης επιδεινώθηκε και με τον επί πλέον σταθμό διοδίων που προστέθηκε στα όρια του δήμου (Ν. Καρβάλη), προς “δόξα” των επιχειρηματικών ομίλων που θα αναλάβουν την Εγνατία. Το πρόβλημα δε θα λυθεί μόνο με την ελεύθερη διέλευση των συμπολιτών μας που διέρχονται καθημερινά από το συγκεκριμένο σταθμό, αλλά με την κατάργηση όλων των διοδίων .

Σας καλούμε να θέσετε στην ημερήσια διάταξη της επόμενης συνεδρίασης του ΔΣ, συζήτηση και λήψη αποφάσεων για την αντιμετώπιση της κατάστασης.

Ως Λ.Σ. θεωρούμε ότι απαιτείται συνδυασμός μέτρων όπως:

(α)  Αποφασιστική  ενίσχυση  των  Μέσων  Μαζικής  Μεταφοράς  κατ’ απόλυτη προτεραιότητα.

β)  Έργα που  θα  εξυπηρετούν  το  συνολικό  πλέγμα  μετακινήσεων  και μεταφορών (Λεύκη, Ν. Καρβάλη,  Χαλκερό, Περιγιάλι, Καβάλα, Νεάπολη, Παληό,  Αμυγδαλεώνα).

γ)  Περιμετρική  οδός.

(δ)  Ανισόπεδοι  κόμβοι.

(ε)  Ανισόπεδες  διαβάσεις  πεζών.    

(στ) Χώροι  στάθμευσης περιφερειακά  του  κέντρου.

(ζ) Απομάκρυνση από το κέντρο πόλων έλξης κίνησης (Υπεραστικό  Κ.Τ.Ε.Υ.Λ., Ι.Κ.Α, δημοτικές, περιφερειακές, κρατικές υπηρεσίες).»




Λαϊκή Συσπείρωση: «Τα συχνά αυτοκινητιστικά ατυχήματα σε Παληό και Καβάλα»

Το κόμμα της Λαϊκής Συσπέιρωσης παίρνει θέση για τα συχνά αυτοκινητιστικά ατυχήματα που συμβαίνουν στην Π.Ε Καβάλας, ανησυχόντας για την εξέλιξη των συμβάντων και έτσι με την σειρά του ως κόμμα στέλνει επιστολή στον Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου κ. Κ. Πεφάνης, λέγοντας:

“κ. Πρόεδρε,

Μία άκρως επικίνδυνη επιδείνωση των αυτοκινητιστικών ατυχημάτων έχουμε το τελευταίο διάστημα σε Καβάλα και Παληό, με ποιο πρόσφατο τον τραυματισμό μαθητή στον κόμβο Φαλήρου. Σήμερα πλέον αποδείχθηκε περίτρανα ότι όλες οι “κυκλοφοριακές μελέτες” που διαχρονικά έκαναν και εφάρμοσαν όλες οι δημοτικές αρχές, εκτός από το κυκλοφοριακό κομφούζιο που συνεχίζει να υπάρχει, το μόνο που άφησαν ήταν τα χαράτσια της “ελεγχόμενης στάθμευσης”.
Η κατάσταση του αλαλούμ της κίνησης επιδεινώθηκε και με τον επί πλέον σταθμό διοδίων που προστέθηκε στα όρια του δήμου (Ν. Καρβάλη), προς “δόξα” των επιχειρηματικών ομίλων που θα αναλάβουν την Εγνατία. Το πρόβλημα δε θα λυθεί μόνο με την ελεύθερη διέλευση των συμπολιτών μας που διέρχονται καθημερινά από το συγκεκριμένο σταθμό, αλλά με την κατάργηση όλων των διοδίων .
Σας καλούμε να θέσετε στην ημερήσια διάταξη της επόμενης συνεδρίασης του ΔΣ, συζήτηση και λήψη αποφάσεων για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Ως Λ.Σ. θεωρούμε ότι απαιτείται συνδυασμός μέτρων όπως:
(α) Αποφασιστική ενίσχυση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς κατ’ απόλυτη προτεραιότητα.
(β) Έργα που θα εξυπηρετούν το συνολικό πλέγμα μετακινήσεων και μεταφορών (Λεύκη, Ν. Καρβάλη, Χαλκερό, Περιγιάλι, Καβάλα, Νεάπολη, Παληό, Αμυγδαλεώνα).
(γ) Περιμετρική οδός.
(δ) Ανισόπεδοι κόμβοι.
(ε) Ανισόπεδες διαβάσεις πεζών.
(στ) Χώροι στάθμευσης περιφερειακά του κέντρου.
(ζ) Απομάκρυνση από το κέντρο πόλων έλξης κίνησης (Υπεραστικό Κ.Τ.Ε.Υ.Λ., Ι.Κ.Α, δημοτικές, περιφερειακές, κρατικές υπηρεσίες). “




ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ:Διπλό το έγκλημα για την επέκταση του ΧΥΤΑ και της Δημοπρασίας Μονάδας στο Περιγιάλι

Με προεκλογικούς τόνους η διοίκηση του δήμου ανακοίνωσε το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου επέκτασης του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ) τον προσεχή Οκτώβριο.

Στον υπερκορεσμένο ΧΥΤΑ(Υ) που γειτνιάζει με το Περιγιάλι, με αποτέλεσμα η ζωή των= κατοίκων στην ευρύτερη περιοχή να είναι κόλαση εδώ και χρόνια, έρχεται να προστεθεί ένα νέο “κύτταρο” χωρητικότητας 400.000,00 m3, έργο που ξεκίνησε το 2012(!!!!!). Η επέκταση του υπερκορεσμένου ΧΥΤΑ(Υ) θα επιβαρύνει περαιτέρω την κατάσταση, γιατί επί πλέον σε αυτό το νέο “κύτταρο” θα εξυπηρετούνται τα υπολείμματα αποβλήτων της Καβάλας, της Θάσου και της Δράμας (δηλώσεις παραγόντων δήμου και ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ).

Πρόκειται για ένα ακόμα έγκλημα υλοποίησης του αντιλαϊκού και περιβαλλοντοκτόνου σχεδιασμού για τη διαχείριση των απορριμμάτων που προετοίμασαν διαδοχικά όλες οι κυβερνήσεις και υλοποιεί με ζέση η σημερινή δημοτική αρχή συνεχίζοντας στις ίδιες ράγες των προηγούμενων.

Σε ότι αφορά στο δεύτερο έγκλημα της μονάδας ΜΕΑ έξω από το Περιγιάλι, στην διακήρυξη της ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ για την ανάθεση του έργου αναφέρεται: “Η ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ διατηρεί το δικαίωμα μονομερούς τροποποίησης της σύμβασης…..για εργασίες επέκτασης των εγκαταστάσεων ή/και πρόσθετο εξοπλισμό, για την προσαρμογή της ΜΕΑ στις νέες θεσμικές
απαιτήσεις……”. Οι “θεσμικές απαιτήσεις” που αναφέρονται στη διακήρυξη της ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ είναι ο νέος εθνικός σχεδιασμός της ΝΔ ο οποίος πατώντας στους προηγούμενους των κυβερνήσεων (ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ), ορίζει: “….Οι ΜΕΑ που θα υλοποιηθούν θα πρέπει να σχεδιάζονται με σχετική ευελιξία ώστε να υπάρχει δυνατότητα σχετικής προσαρμογής…..” για την
“ …Προώθηση της παραγωγής εναλλακτικών δευτερογενών καυσίμων από τις ΜΕΑ (καραμπινάτη καύση δηλαδή).

Στεκόμαστε απέναντι στις αντιλαϊκές "αρχές" και τους στόχους του κεφαλαίου, όπως αυτές αποτυπώνονται στα εκάστοτε Εθνικά και Περιφερειακά και Τοπικά Σχέδια Διαχείρισης Απορριμμάτων των αστικών κυβερνήσεων και κομμάτων.

Θέση μας είναι ότι η διαχείριση των απορριμμάτων θα πρέπει να γίνεται με γνώμονα τις λαϊκές ανάγκες, με σεβασμό στο περιβάλλον, στην υγεία του λαού, στους φυσικούς πόρους, στο λαϊκό εισόδημα και όχι για τα συμφέροντα μεγαλοεπιχειρήσεων.
Η επέκταση του ΧΥΤΑ(Υ) και η μονάδα στο Περιγιάλι να αποτελέσουν κριτήριο ψήφου σε όλες τις κάλπες από δω και πέρα.




Λαϊκή Συσπείρωση: Αξιοποίηση της Παραλιακής του Ποτού προς όφελος των επισκεπτών και των κατοίκων της περιοχής

Η Λαϊκή Συσπείρωση Θάσου θέτει ερώτημα  για την αξιοποίηση του χώρου της  Παραλιακής του Ποτού

“Η Παραλιακή του Ποτού τον μόνο ελεύθερο χώρο που έχει είναι αυτός του υπαίθριου θεάτρου και του λιμενοβραχίονα .

Η όποια απόπειρα έγινε τα τελευταία χρόνια για την  επέκταση του χώρου και τον μερικό καλλωπισμό του δεν μπόρεσε να ανταπεξέλθει στις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.

Το ίδιο το υπαίθριο θεατράκι παρόλο που θα μπορούσε να παίξει έναν πιο ουσιαστικό ρόλο στην ανάδειξη της ευρύτερης περιοχής δεν έχει αξιοποιηθεί και έχει εγκαταλειφθεί στη μοίρα του ενώ ο ευρύτερος χώρος είναι ευάλωτος ιδιαίτερα το χειμώνα στις καιρικές συνθήκες και τους νοτιάδες.

Η Λαϊκή Συσπείρωση θέτει στην Δημοτική Αρχή το εξής ερώτημα:

Αν έχει δει την ουσιαστικότερη αξιοποίηση του χώρου προς όφελος των επισκεπτών και των κατοίκων της περιοχής και αν έχει δει την δυνατότητα ανάπλασης του.”




Λαική Συσπείρωση: Πρόσληψη έκτακτου προσωπικού για αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών

Ο κ.Ποτόλιας Επικεφαλης της Λαικής Συσπείρωσης κατέυεσε ερώτημα στο Δημοτικό Συμβούλιο για την  «πρόσληψη έκτακτου προσωπικού, χρονικής διάρκειας τεσσάρων (4) μηνών, για αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών»

Διαβάστε παρακάτω το πλήρες ερώτημα: 

Με αφορμή το 2ο θέμα της ημερήσιας διάταξης, ρωτάμε τη διοίκηση εκτός από την πρόσληψη είκοσι (20) ατόμων για την κάλυψη δράσεων αντιμετώπισης των δασικών πυρκαγιών, που σε κάθε περίπτωση είναι πολύ λιγότερα από τις ανάγκες, ποιες άλλες ενέργειες έκανε ή προτίθεται να κάνει άμεσα ώστε να εξασφαλίσει η κυβέρνηση:

  • την αναγκαία, ακόμα και έκτακτη χρηματοδότηση μέσω του κρατικού προϋπολογισμού για τη διαχείριση και προστασία των δασών όλων των εμπλεκόμενων κρατικών φορέων καθώς και των δήμων για να μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της νέας αντιπυρικής περιόδου.
  • την κάλυψη των τεράστιων αναγκών της Δασικής Υπηρεσίας και της Πυροσβεστικής με μόνιμο προσωπικό.
  • τη μονιμοποίηση των πενταετών, επταετών και εποχικών πυροσβεστών.
  • την κατάργηση της αντιεπιστημονικής διάσπασης της ενιαίας διαχείρισης των δασών που ισχύει από το 1998 με τον διαχωρισμό της πρόληψης από την καταστολή της πυρκαγιάς.
  • το σχεδιασμό των απαραίτητων δασοτεχνικών – αντιδιαβρωτικών – αντιπλημμυρικών έργων και την εξασφάλιση των αναγκαίων πιστώσεων, στο πλαίσιο της συνολικής διαχείρισης των δασικών οικοσυστημάτων και των ορεινών – ημιορεινών περιοχών.
  • την πρόσληψη μόνο με μόνιμες θέσεις εργασίας με πλήρη εργασιακά δικαιώματα και κατάργηση του αντιλαϊκού – αντεργατικού καθεστώτος της εποχιακής δουλειάς.

Καθότι λίγο πριν την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου παραμένουν όλες οι αιτίες και οι αρνητικοί παράγοντες που τα προηγούμενα χρόνια συνέβαλαν στην εκδήλωση και την εξάπλωση καταστροφικών πυρκαγιών. Έτσι πριν από κάθε αντιπυρική περίοδο, διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις ισχυρίζονται πως είναι έτοιμες να αντιμετωπίσουν τις πυρκαγιές, όμως κάθε χρόνο διαψεύδονται οικτρά από τις τεράστιες καταστροφές. Κάθε πυρκαγιά θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί αν εξασφαλίζονταν οι προϋποθέσεις υλοποίησης ενός σύγχρονου αντιπυρικού σχεδιασμού, σε επιστημονική βάση, στο πλαίσιο συνολικής και ολοκληρωμένης διαχείρισης και προστασίας των δασών από κάθε κίνδυνο, που θα έδινε βάρος στην πρόληψη, θα εξασφάλιζε την ενίσχυση των αρμόδιων υπηρεσιών σε χρηματοδότηση, προσωπικό και υποδομές.

Απαιτούμε άμεσα να παρθούν μέτρα προστασίας της ζωής και της περιουσίας του λαού και των δασών.




Ποτόλιας | Συνάδελφοι, μέλη της Οικονομικής Επιτροπής, αναλαμβάνετε ιστορικές ευθύνες για την Καλαμίτσα

Ανοιχτή επιστολή προς τα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής

“Μεγάλη ευθύνη αναλαμβάνουν κυρίως οι δημοτικοί σύμβουλοι της διοίκησης, αλλά και τα υπόλοιπα μέλη της Οικονομικής Επιτροπής, οι οποίοι καλούνται την Τρίτη (12/04/2022), προκειμένου να αποφασίσουν για το μέλλον της λαϊκής παραλίας Καλαμίτσας.

Το θέμα εισάγεται στην Οικονομική Επιτροπή και όχι στο Δημοτικό Συμβούλιο, με απόφαση του Δημάρχου, που στηρίζεται στο νόμο της ΝΔ για την περιβόητη «κυβερνησιμότητα» των Δήμων, παρόλο που κρίθηκε αντισυνταγματικός από το ΣτΕ (εκκρεμεί εκδίκαση στην Ολομέλεια). Οι σύμβουλοι της αντιπολίτευσης θα νομιμοποιήσουν με την συμμετοχή τους στη συνεδρίαση την παρανομία;

Η τελική πρόταση αποτελεί ταφόπλακα στη λειτουργία της παραλίας όπως για χρόνια υπήρχε παρά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετώπιζε με ευθύνη όλων των δημοτικών αρχών. Επί της ουσίας η από κοινού διαχείριση και εκμετάλλευσή της, με απαίτηση μίνιμουμ εσόδων για τα δύο μέρη (Δήμος και ΕΤΑΔ) σημαίνει είτε παράδοση σε ιδιώτη είτε απευθείας εμπορευματοποιημένη λειτουργία. Κι άλλο χαράτσι δηλαδή! Χαράτσι για το αυτονόητο δικαίωμα του λαού στην πρόσβαση σε οργανωμένη παραλία δωρεάν, με σύγχρονες υποδομές.

Αργά ή γρήγορα ο λαός και η νεολαία που για δεκαετίες είχε πρόσβαση σε μια δημοτική παραλία χωρίς πληρωμή, από τις λίγες εναπομείνασες σε τέτοιο καθεστώς και ενταγμένη στον ιστό της πόλης, θα αντιμετωπίσουν απαγορευτικά «εισιτήρια», πανάκριβες «υπηρεσίες» από ιδιώτες που θα καταβάλουν κι αυτοί με τη σειρά τους υπέρογκα μισθώματα.

Για την αρνητική εξέλιξη έχουν ευθύνη όλες οι προηγούμενες και η σημερινή δημοτικές αρχές που δεν διεκδίκησαν από την εκάστοτε κυβέρνηση την παραχώρηση της παραλίας στο Δήμο με τα αντίστοιχα κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό για τα απαραίτητα έργα. Ιδιαίτερη ευθύνη έχει η σημερινή διοίκηση που μπήκε στο «παζάρι» με την ΕΤΑΔ γνωρίζοντας εκ των προτέρων τις απαντήσεις (αφού είναι δεδομένο το αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο).

Υπάρχει και σήμερα άλλος δρόμος. Αυτό υποστηρίζει η Λαϊκή Συσπείρωση, αυτό διεκδικούν και οι Καβαλιώτες. Ο δρόμος της σύγκρουσης με αυτήν την πολιτική που όλα τα θυσιάζει στο βωμό της «επιχειρηματικότητας», της «ανταποδοτικότητας», όλα τα βάζει στο ζύγι του «κόστους – οφέλους». Ο λαός τα Καβάλας πληρώνει ήδη πανάκριβα αυτήν την πολιτική: με χαράτσια, δημοτικά τέλη, πρόστιμα, «ελεγχόμενη στάθμευση», υπηρεσίες καθαριότητας, πανάκριβο νερό κ.α.. Δεν σηκώνει άλλα βάρη!

Η δημοτική αρχή και οι υπόλοιπες παρατάξεις που συμφωνούν με αυτό το μοντέλο ακόμα και στον τομέα της ποιότητας ζωής για χιλιάδες Καβαλιώτες που βρίσκουν στην ακτή της Καλαμίτσας ένα «αποκούμπι» αναψυχής, αφού δεν μπορούν να απολαύσουν στοιχειωδώς λίγες μέρες διακοπών, φέρουν τεράστια ευθύνη. Θα βρουν απέναντί τους το οργανωμένο κίνημα, σωματεία και μαζικούς φορείς σε όποια αρνητική εξέλιξη. Για να παραμείνει η Καλαμίτσα λαϊκή πλαζ με αναβαθμισμένες υποδομές και υπηρεσίες.

Συνάδελφοι, μέλη της Οικονομικής Επιτροπής, αναλαμβάνετε ιστορικές ευθύνες για την Καλαμίτσα. Μη πάρετε στις πλάτες σας την άκρως αρνητική εξέλιξη για το λαό της Καβάλας, υιοθετώντας ουσιαστικά την οριστική  εξαφάνιση των ελάχιστων επιλογών αναψυχής που έχουν οι λαϊκές οικογένειες της πόλης μας.

Το θέμα πρέπει να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο με μία και μοναδική απόφαση: άρνηση στην πρόταση της ΕΤΑΔ, απόρριψη και όλων των αντιπροτάσεων που κατέθεσε η δημοτική αρχή ερήμην του λαού της Καβάλας και του Δημοτικού Συμβουλίου. Αγωνιστική διεκδίκηση μαζί με το λαό της Καβάλας της παραχώρησης της Καλαμίτσας στο Δήμο με δέσμευση για δωρεάν πρόσβαση σε αυτήν. Διεκδίκηση ανάπλασης της περιοχής με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό.”