Ελευθερούπολη | Φωτιά σε οροφή πολυκατοικίας

Φωτιά εκδηλώθηκε σε οροφή πολυκατοικίας, πλησίον του Δημαρχείου στην Ελευθερούπολη.

Φαίνεται να έχει σχέση με φωτοβολταϊκά που υπάρχουν σ’ αυτήν. Η άμεση επέμβαση της Π.Υ. έλεγξε την κατάσταση. Προς το παρόν η αιτία είναι άγνωστη.

proininews.gr




«Σαφάρι» στα σούπερ μάρκετ | Ψάχνουν τιμές και ποσότητες οι καταναλωτές

Σε σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες εξελίσσεται μέρα με τη μέρα η επίσκεψη των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ αφού πλέον δεν κυνηγούν μόνο τις φθηνότερες τιμές στα ράφια, αλλά και  συσκευασίες όπου δεν έχουν μειωθεί οι ποσότητες των προϊόντων.

Αν και το υπουργείο Ανάπτυξης συνεχίζει να επιβάλλει τσουχτερά πρόστιμα σε εταιρείες που αισχροκερδούν, κάποιες πολυεθνικές επιμένουν στις υψηλές τιμές.

Παρά τα πρόστιμα οι εταιρείες επιμένουν στις αυξημένες τιμές

Για παράδειγμα γνωστή εταιρεία καφέ στην οποία επιβλήθηκε υψηλό πρόστιμο τον Νοέμβριο του 2023 και πωλούσε τη συσκευασία καφέ 8,71 δύο μήνες μετά όχι μόνο δεν μείωσε την τιμή, αλλά την αύξησε κιόλας. Σε άλλη συσκευασία στιγμιαίου καφέ τα 50 γραμμάρια κόστιζαν πριν 60 ημέρες 2,32 ενώ σήμερά η τιμή του αυξήθηκε κατά 22 λεπτά.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του OPEN, γιαούρτι γνωστής εταιρίας 2+1 δώρο  που της είχε επιβληθεί πρόστιμο πριν από 10 ημέρες για αθέμιτη κερδοφορία πωλούσε τη συσκευασία 3,42… ενώ μέρες μετά την επιβολή  πρόστιμου δεν άλλαξε τίποτα στην τιμή.

Για γερά νεύρα είναι και οι τιμές στο ελαιόλαδο καθώς η ίδια συσκευασία ενός λίτρου κόστιζε:

  • στις 18/11 – 13,19
  • στις 20/11 – 14,30
  • στις 17/1 – 13,18
  • στις 18/1 15,20.

Μεγάλη είναι και η αγωνία των νέων γονιών καθώς περιμένουν πώς και πώς την αποκλιμάκωση των τιμών στο βρεφικό γάλα μετά την παρέμβαση της κυβέρνησης  που θα ρίξει τις τιμές από 10 έως και 20% καθώς σήμερα κοστίζουν έως και 26 ευρώ τα 800 γραμμάρια.

ethnos.gr




Αγροτικοί Συλλογοι ΑΜΘ | Αρνούνται να συναντηθούν στην έκθεση Agrotica στη Θεσσαλονίκη

 Οι αγρότες της Α.Μ.Θ. είναι σε διαπραγματευτική διαδικασία με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και υπάρχει έντονη αντιπαράθεση σχετικά με την τοποθεσία επίσκεψής του.

Οι αγρότες αρνούνται να συναντηθούν στην έκθεση Agrotica στη Θεσσαλονίκη και επιμένουν να τον προσκαλέσουν στην Κομοτηνή.

Κατόπιν απόφασης της Συντονιστικής Επιτροπής των Αγροτικών και Κτηνοτροφικών Συλλόγων ΑΜΘ, ανακοινώθηκε η διοργάνωση συγκέντρωσης διαμαρτυρίας στην κεντρική πλατεία της Κομοτηνής και πορεία προς το κτήριο της Περιφέρειας στις 5 Φεβρουαρίου στις 12:00. Η κινητοποίηση αυτή πραγματοποιείται με σκοπό τη διεκδίκηση και επίλυση των αιτημάτων των αγροτών.

 




Σοκάρει ο θάνατος βρέφους τεσσάρων μηνών στο Διδυμότειχο

Θλίψη έχει προκαλέσει στον Έβρο η είδηση πως ένα βρέφος έφτασε νεκρό από τη μητέρα του στο Νοσοκομείο Διδυμότειχου.

Το άτυχο μωράκι, έφτασε στην αγκαλιά της μητέρας του στο Γενικό Νοσοκομείο του Διδυμότειχου στις 11 το πρωί της Τρίτης νεκρό, με τους γιατρούς και τους νοσηλευτές να κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους μήπως καταφέρουν να το επαναφέρουν στη ζωή αλλά μάταια.

Σύμφωνα με τα όσα μετέφερε ο διευθυντής της Ιατρικής Υπηρεσίας Διδυμοτείχου Κώστας Βαφειάδης το μωρό, παρουσίαζε εικόνα ακραίας παραμέλησης και φαινόταν μικρότερο από ότι ήταν στην πραγματικότητα.




Γεωτρήσεις στο δάσος της Καβάλας για το έργο της Περιμετρικής

Στο πλαίσιο της μελέτης του έργου συνέχισης της Περιμετρικής οδού, άρχισαν χθες στο περιαστικό δάσος γεωερευνητικές εργασίες.

Το έργο που αφορά την μελέτη του δεύτερου τμήματος της Περιμετρικής, χρηματοδοτείται από την Εγνατία Οδό ΑΕ.




“Δεν είναι εξωφρενικές οι αυξήσεις στο πάρκινγκ της Δημοτικής Αγοράς Καβάλας”

Την δική του τοποθέτηση μετά την επιστολή του προέδρου της ΟΕΒΕ Καβάλας Θόδωρου Χατζηχρήστου για τις αυξήσεις στις τιμές του πάρκινγκ της Δημοτικής Αγοράς Καβάλας (διαβάστε εδώ) έκανε μέσα από την εκπομπή Αναλυτής του ENA Channel ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Τάκης Αγγελίδης.

Όπως τόνισε ο κ. Αγγελίδης οι συγκεκριμένες αυξήσεις δεν είναι καθόλου εξωφρενικές και ανέφερε επίσης ότι πρόθεση του Δήμου είναι σταδιακά να μειωθούν οι μόνιμα μισθωμένες θέσεις για να διατεθούν περισσότερες σε όσους χρησιμοποιούν τους χώρους καθημερινά.




Οι δύσκολες στιγμές και οι φόβοι για ατύχημα όπως τις έζησε ο πρώην ΥΠΕΘΑ Ν. Παναγιωτόπουλος

Ο πρώην υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος εμφανίστηκε ζωντανά στο στούντιο του Newsbomb.gr σε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη. Τι λέει για τη συμφωνία – πακέτο για τα F-35, την ενδεχόμενη συμπαραγωγή αμερικανικών φρεγατών στα ελληνικά ναυπηγεία, αλλά και τις πιο δύσκολες στιγμές που αντιμετώπισε επί υπουργίας του.

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, ζωντανά στο στούντιο του Newsbomb.gr

«Βρισκόμαστε σε ένα αποσταθεροποιημένο γεωπολιτικό περιβάλλον με ορατούς κινδύνους, και η χώρα θα πρέπει να τα καταφέρει όσο μπορεί καλύτερα υπό αυτές τις συνθήκες», υπογράμμισε ο πρώην υπουργός, ξεκαθαρίζοντας ότι επί υπουργίας του είχε πολύ καλή σχέση με τον ομόλογό του, Χουλουσί Ακάρ. Μάλιστα, αυτός ήταν ο μόνος δίαυλος επικοινωνίας με την Τουρκία, μετά από το… «Μητσοτάκης γιοκ» του Ερντογάν.

«Δεν ήταν δύσκολο τότε να προκύψουν τα χειρότερα, ειδικά όταν οι δύο στόλοι αναπτύχθηκαν ο ένας απέναντι από τον άλλον, επί έναν μήνα. Μπορεί να γινόταν κάποιο ατύχημα που θα οδηγούσε σε γενική ανάφλεξη», σημειώνει. «Συμφωνήσαμε με τον Ακάρ το καλοκαίρι του 2022 ότι δεν θα συμβεί τίποτα, ένα ατύχημα για παράδειγμα, εάν δεν συνεννοούμασταν οι δυο μας», προσθέτει.

Τα πιο δύσκολα ζητήματα που αντιμετώπισε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος:

-Το χτίσιμο συμμαχιών μέσα από εντατικές διπλωματικές προσπάθειες, όπως ήταν η συμφωνία με τους Γάλλους, που περιλάμβανε τα Rafale και τις φρεγάτες, που ανέτρεψαν τις ισορροπίες στο Αιγαίο υπέρ μας.

  • Η κρίση με την Τουρκία το καλοκαίρι του 2020 που φτάσαμε στα πρόθυρα πολέμου, με τη γνωστή «επακούμβηση» της δικής μας φρεγάτα στην τουρκική – επρόκειτο για εμβολισμό ουσιαστικά. Όταν εκεί δεν έγινε ανάφλεξη, τότε εκεί κατάλαβα ότι η Τουρκία δεν ήθελε πόλεμο.

-Τα μεγάλα εξοπλιστικά προγράμματα. Έπρεπε να τρέξουν πολλά πράγματα παράλληλα, και πολύ γρήγορα, υπό συνθήκες διαφάνειας. Ήταν δύσκολο όταν ενημερώθηκα ότι πρέπει να ακυρώσουμε τις δύο φρεγάτες, εξαιτίας της εκτόξευσης του δημοσιονομικού κόστους. Η αντίδραση της Γαλλίδας ομολόγου μου δεν ήταν η καλύτερη, αν και της είπα ότι παγώνει, δεν ακυρώνεται… Όπως και έγινε και αποδείχτηκε στην πορεία.

Στο ερώτημα γιατί δεν υπήρξε αμυντική συμφωνία με τη Γερμανία, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος απάντησε: «Έχουν γίνει στο παρελθόν συμφωνίες με τη Γερμανία, για τα Leopard, τις τορπίλες των υποβρυχίων κ.α. Οι Γερμανοί είναι εταίροι και στον αμυντικό τομέα. Στο μέλλον όμως είναι επιβεβλημένο να φτάσουμε σε νέες συμφωνίες με τη Γερμανία και έχουμε να κερδίσουμε από αυτό».

Η αξία των F-35 για την Πολεμική Αεροπορία

Για τα F-35 είπε: Τα F-35 είναι το κύριο μαχητικό 5ης γενιάς. Η κριτική επικεντρώνεται στο κόστος τους. Η διαπραγμάτευση όμως ξεκινάει τώρα, και είναι νωρίς να μιλήσουμε για το οριστικό κόστος. Κριτική επί του κόστους στην παρούσα φάση δεν έχει νόημα. Όταν θα γνωρίζουμε ακριβώς το κόστος της αγοράς και του εκσυγχρονισμού των αναγκαίων υποδομών, π.χ. τα υπόστεγα και η γραμμή υποστήριξης, τότε θα μπορέσουμε να κρίνουμε. Κάποια από αυτά τα έξοδα μπορούμε να τα καλύψουμε μόνοι μας, ώστε να γλιτώσουμε κόστος από τον κατασκευαστή. Μιλάμε για 20 μάλλον αεροσκάφη,θα δούμε αν θα απαιτηθεί η αγορά άλλων 20.

Πρόκειται για ένα κινητό ηλεκτρονικό στρατηγείο με στοιχεία Stealth. Μπορεί να διασυνδέσει δεδομένα από το έδαφος και τη θάλασσα και να συντονίσει όλα τα στοιχεία που επιχειρούν στο πεδίο της μάχης. Εκεί έγκειται η μεγάλη χρησιμότητα των F-35. Η εισήγησή μου στον πρωθυπουργό να τα αποκτήσουμε έγινε δεκτή και το 2022 βρέθηκα στη γραμμή παραγωγής τους στο Τέξας. Ίσως μια μέρα η Ελλάδα να γίνει συμπαραγωγός των F-35, όπως ήταν η Τουρκία πριν την πετάξουν από το πρόγραμμα.

Η Τουρκία έχει μείνει πίσω. Μόλις πήρε το πράσινο φως για την αναβάθμιση των F-16 σε Viper, ενώ εμείς τα έχουμε ήδη, χάρη και στις εργασίες που γίνονται στην ΕΑΒ. Η ΕΑΒ πρέπει να αναβαθμιστεί και για αυτό την επιλέγει η Lockheed Martin. Με την εταιρεία συζητήσαμε για την προμήθεια δύο νέων C-130, κάτι που συμφωνήθηκε τώρα. Οι Αμερικανοί δεν θα επέτρεπαν ποτέ μια χώρα να έχει και S-400 και F-35, τόνισε, σχετικά με το ενδεχόμενο απόκτησης των μαχητικών από την Τουρκία.

Για τη συμπαραγωγή φρεγατών: Είναι σωστό να γίνει αυτό. Ο στόλος μας γερνάει, με πολλά πλοία να είναι άνω των 40 ετών, αν και είναι ακόμα σε αξιόπλοη κατάσταση. Πήραμε τις τρεις Belharra, όμως χρειαζόμαστε κι άλλα καράβια για να αντικαταστήσουμε τον γερασμένο στόλο. Έπεσαν στο τραπέζι και οι αμερικανικές LCS που θα δοθούν σε εμάς σε τιμή ευκαιρίας, μέχρι να μπούμε στο πρόγραμμα για τις φρεγάτες Constellation. Ελληνικό ναυπηγείο, της Ελευσίνας, θα μπορούσε να αποκτήσει ρόλο σε αυτό.

Ο Νίκος Παναγιωτόπουλος αποκάλυψε ότι ο ίδιος έχει πετάξει με Rafale, όταν τα αποκτήσαμε, κι ότι όταν ανέλαβε το υπουργείο, δεν υπήρχαν ανταλλακτικά για τα Mirage. Το πρόβλημα επιλύθηκε λίγο αργότερα.

Όσον αφορά στις αλλαγές στην ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων: Οι κρίσεις ήταν καλές, οι Ένοπλες Δυνάμεις έχουν βάθος στο στελεχιακό δυναμικό τους. Όλα έγιναν με τρόπο εύλογο, οι νέοι αρχηγοί είναι ικανότατοι και πολύ έμπειροι.

Ο ίδιος σήμερα βραβεύθηκε στην πρεσβεία της Σαουδικής Αραβίας, για τον ρόλο του στην αμυντική συνεργασία των δύο χωρών. Θύμισε ότι επί υπουργίας του η Ελλάδα προμήθευσε την αραβική χώρα με πυραύλους Patriot, την εποχή που δεχόταν επιθέσεις από τους αντάρτες Χούθι.

Τέλος, ο βουλευτής σήμερα Νίκος Παναγιωτόπουλος, σχολίασε για τις ευρωεκλογές: Η πολιτική κυριαρχία της Νέας Δημοκρατίας δεν αμφισβητείται, ωστόσο δεν υπάρχουν περιθώρια για λάθη και αστοχίες, ενώ η κατάσταση είναι πολύ δύσκολη σε πολλούς τομείς, όπως είναι η ακρίβεια. Η κυβέρνηση θα πρέπει να εντείνει τις προσπάθειές της για να καλύψει όλα τα μέτωπα. Ο κόσμος καταλαβαίνει ότι η μόνη πολιτική δύναμη που μπορεί να αντιμετωπίσει τα προβλήματα, που θα γίνουν ακόμα περισσότερα, είναι η Νέα Δημοκρατία.




Σοκάρει ο ξυλοδαρμός 15χρονης από παρέα συνομήλικων στη Θεσσαλονίκη | Συνελήφθησαν τα πέντε κορίτσια

Ανησυχία για την έξαρση της βίας των ανηλίκων προκαλεί ο άγριος ξυλοδαρμός που δέχτηκε 15χρονη στη Θεσσαλονίκη από παρέα συνομήλικων με την ίδια κοριτσιών. Το αποτρόπαιο περιστατικό βιντεοσκοπήθηκε και κυκλοφόρησε στα social media.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τις οποίες μετέδωσε το πρωί της Τετάρτης (31/1) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA», μία κοπέλα επιτέθηκε στην 15χρονη όταν η ίδια βγήκε από ένα internet cafe.

Η ανήλικη την έφτυσε και χτύπησε στο μάτι με αποτέλεσμα να πέσει κάτω και να χάσει τις αισθήσεις της, καθώς δέχτηκε χτύπημα στο αριστερό μέρος του κεφαλιού της.

Η Αστυνομία της Θεσσαλονίκης προχώρησε στη σύλληψη των πέντε κοριτσιών που έχουν ταυτοποιηθεί για τον ξυλοδαρμό της ανήλικης και των γονιών τους, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η έρευνα για το περιστατικό.

Η 15χρονη υπέβαλε μήνυση στο Αστυνομικό Τμήμα Τούμπας-Τριανδρίας, συνοδεία του πατέρα της, και έτσι σχηματίζεται δικογραφία εις βάρος των πέντε κοριτσιών.

 




Θασιακή Ένωση Καβάλας | Επιστολή για το παλαιό αρχοντικό του Βασίλη Βασιλικού

Στον Θεολόγο Θάσου διασώζεται παλαιό αρχοντικό, που αποτελούσε ιδιοκτησία του συγγραφέα, Βασίλη Βασιλικού.

Η ανέγερση του ιστορικού αυτού κτίσματος έγινε από τον Νικόλαο Βασιλείου (1840 – 1911), προπάππο του Βασίλη Βασιλικού. Μετά τον θάνατο αυτού πέρασε στον Βασίλη Βασιλικό, παππού του συγγραφέα, και στη συνέχεια στον πατέρα του, Νικόλαο Βασιλικό.

Τα τελευταία χρόνια ο Βασίλης Βασιλικός επισκεύασε το οίκημα και διέμενε σ’ αυτό τα καλοκαίρια. Πρόθεση της συζύγου και της κόρης του Βασίλη Βασιλικού είναι η αρχοντική αυτή οικία να πωληθεί. Ήδη υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι αγοραστές, μεταξύ των οποίων και βαλκάνιοι.

Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας παρακαλέσουμε, όπως παρέμβετε για την αγορά του, προκειμένου να στεγαστεί εκεί το Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Θάσου.

Πιστεύουμε ότι δεν θα πρέπει αρχοντικά παλαιών οικογενειών της Θάσου να περιέρχονται σε ξένους και δη ένα οίκημα, το οποίο στέγασε μια τέτοια προσωπικότητα, παγκοσμίου φήμης. Αντιθέτως,θεωρούμε ότι είναι η κατάλληλη συγκυρία το αρχοντικό αυτό να περιέλθει στο Ελληνικό Δημόσιο και να παραμείνει ως μνημείο- κληρονομιά της χώρας μας, προάγοντας ταυτόχρονα τον πολιτισμό και την ιστορία της. Τούτο θα το προτιμούσε και ο ίδιος ο αείμνηστος Βασίλης Βασιλικός.

Ο συγγραφέας, μετά την αποκατάσταση της οικίας του, αναφέρει στο «Ημερολόγιο Θάσου», που κυκλοφόρησε το 2015 από τις εκδόσεις Guteberg: «Νιώθω μια παράξενη ηρεμία και ευδαιμονία καθώς πρωτοκατοικώ το πατρικό μου σπίτι στη Θάσο. Τα πνεύματα των προγόνων μου σαν να με ευχαριστούν που το αποκατέστησα στις παλιές του δόξες…

Είμαι ευτυχής που επέστρεψα από εκεί που ξεκίνησε ο πατέρας μου. Αυτό αποτελεί και την κρυφή πηγή της τωρινής μου ευδαιμονίας… ένας Οδυσσέας κι εγώ, που επιστρέφει στη δική του Ιθάκη».

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, είναι ευκαιρία να παρέμβετε τώρα, ώστε το ακίνητο να καταστεί και η δική μας «Ιθάκη».

 




Καβάλα | Το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε μια σειρά από κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην πόλη

Το Δημοτικό Συμβούλιο της Καβάλας ενέκρινε μια σειρά από κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην πόλη, με βάση την απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας Θράκης. Αυτές οι ρυθμίσεις περιλαμβάνουν τον περιορισμό της μέγιστης ταχύτητας σε συγκεκριμένες οδούς, την έγκριση μόνιμων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων και την επιτροπή στάσης μόνο σε συγκεκριμένες περιοχές.

Συγκεκριμένα, οι αποφάσεις περιλαμβάνουν:

Περιορισμός της μέγιστης ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα σε συγκεκριμένη περιοχή της οδού Ιωάννη Μέξη.

Περιορισμός της μέγιστης ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα στην οδό Κωνσταντίνου Ποιητού έως τη συμβολή της με την οδό Ελληνικής Δημοκρατίας.

Επιτροπή στάσης μόνο μεταξύ των διαμορφωμένων εσοχών κατά μήκους της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου.

Προειδοποίηση των οδηγών για την επερχόμενη στένωση του άξονα του οδοστρώματος στην οδό Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού λόγω της ανάπτυξης του πεζοδρομίου.

Οι αποφάσεις αυτές  λαμβάνουν υπόψη τους περιορισμούς και τις ανάγκες κυκλοφορίας εντός της πόλης, καθώς και τις γνωμοδοτήσεις από την επιτροπή κυκλοφοριακών θεμάτων του Δήμου Καβάλας.




Ερυθρά Θάλασσα | Η ένταση φέρνει τα πάνω κάτω στις κρουαζιέρες

Η Royal Caribbean, η Carnival Corporation και η MSC Cruises είναι μεταξύ εκείνων που πήραν την απόφαση να προσαρμόσουν τα δρομολόγιά τους ή να ματαιώσουν εντελώς τα ταξίδια τους, ώστε να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα, εξαιτίας των επιθέσεων των ανταρτών Χούθι.

Η Carnival Corporation ήταν η τελευταία που ανακοίνωσε αλλαγές στα δρομολόγια, επιβεβαιώνοντας ότι θα αλλάξει τη διαδρομή 12 πλοίων τον Μάιο, προκειμένου να αποφύγει τη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε την Τρίτη, η εταιρεία κρουαζιέρας τόνισε ότι «δεσμεύεται για την ασφάλεια και την ευημερία των επισκεπτών και του πληρώματος» και ότι «παρακολουθεί την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα και τη γύρω περιοχή».

Η εταιρεία δεν διευκρίνισε ποια δρομολόγια είναι πιθανό να επηρεαστούν.

Ωστόσο, πολλά εμπορικά σήματα της Carnival Corporation, συμπεριλαμβανομένων των Costa Cruises και Seabourn, έχουν ήδη ανακοινώσει ακυρώσεις και τροποποιήσεις δρομολογίων.

Η Costa Cruises ανακοίνωσε πρόσφατα ότι ακυρώνει ένα ταξίδι που ήταν προγραμματισμένο τον Μάρτιο, μέσω της Ερυθράς Θάλασσας.

«Είμαστε σε στενή συνεργασία με παγκόσμιους εμπειρογνώμονες σε θέματα ασφαλείας και κυβερνητικές αρχές και πήραμε τη δύσκολη απόφαση να ακυρώσουμε την κρουαζιέρα», ανέφερε η Costa σε ανακοίνωση που απέστειλε σε όσους επρόκειτο να ταξιδέψουν στην κρουαζιέρα 19 διανυκτερεύσεων από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα στην Ιταλία.

Εν τω μεταξύ, η Princess Cruises, της Carnival Corporation, επιβεβαίωσε ότι έλαβε τη «δύσκολη απόφαση» να αναδρομολογήσει τις παγκόσμιες κρουαζιέρες με δύο από τα πλοία της, το Island Princess και το Coral Princess.

«Δυστυχώς, η παγκόσμια κρουαζιέρα του Island Princess, η οποία αναχώρησε από το Λος Άντζελες στις 18 Ιανουαρίου 2024, δεν θα επισκέπτεται πλέον τη Μέση Ανατολή (συμπεριλαμβανομένου του Ντουμπάι) ή την Ασία», αναφέρεται σε ανακοίνωση της Princess Cruises.

Η ανακοίνωση συνεχίζει ότι το δρομολόγιο για την επερχόμενη παγκόσμια κρουαζιέρα του Coral Princess, που είχε προγραμματιστεί να αναχωρήσει τον Απρίλιο, «επανασχεδιάζεται».

Νωρίτερα αυτόν το μήνα, η MSC Cruises ακύρωσε τουλάχιστον τρία ταξίδια που ήταν προγραμματισμένο να αναχωρήσουν τον Απρίλιο, συμπεριλαμβανομένης μιας κρουαζιέρας 24 διανυκτερεύσεων με το πλοίο MSC Splendida από το Ντέρμπαν της Νότιας Αφρικής στη Γένοβα της Ιταλίας.

Η Silversea επιβεβαίωσε επίσης ότι ακύρωσε δύο επερχόμενα ταξίδια με το πλοίο Silver Moon και «τροποποίησε» το δρομολόγιο ενός ταξιδιού μεταξύ της Άκαμπα της Ιορδανίας και του Μουσκάτ του Ομάν, ώστε να επιτρέψει στους επισκέπτες να αποβιβαστούν στον Πειραιά.

Οι προσαρμογές έρχονται μετά από μια σειρά επιθέσεων των ανταρτών Χούθι σε πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα του Σουέζ, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα στρατιωτικά πλήγματα των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου κατά στόχων των Χούθι στις αρχές του μήνα.

imerisia.gr

Με πληροφορίες από CNN




Ρεύμα | Ερχονται τα νέα 6μηνα μπλε τιμολόγια

Ανεβαίνει το θερμόμετρο του ανταγωνισμού στις τιμές ρεύματος, καθώς σήμερα αναμένεται να βγει η υπουργική απόφαση που θα διευρύνει την κατηγορία των μπλε τιμολογίων εντάσσοντας σε αυτήν τα 6μηνης και 8μηνης διάρκειας σταθερά συμβόλαια.

Η αγορά προμήθειας αναμένεται να αντιδράσει άμεσα λανσάροντας νέες εμπορικές προτάσεις για σταθερά τιμολόγια 6μηνης και 8μηνης διάρκειας και χαμηλότερης τιμής από τα σταθερά τιμολόγια 12μηνης διάρκειας.

Το δρόμο άνοιξε τη επιτυχία του 8μηνου τιμολόγιου της κρατικής Φυσικό Αέριο, που ξεπούλησε μέσα σε δύο εβδομάδες πουλώντας τα 12.000 συμβόλαια που στόχευε προκαλώντας ωστόσο έντονες αντιδράσεις ανταγωνιστικών εταιρειών αλλά και της ΡΑΕ. Το πρόβλημα ήταν ότι το  ρυθμιστικό πλαίσιο μέχρι σήμερα χαρακτήριζε μπλε τιμολόγια, μόνο τα τιμολόγια 12μηνης διάρκειας. Γι αυτό και η ΡΑΕΕΥ επέπληξε την κρατική εταιρεία Φυσικό Αέριο για την πρωτοβουλία της όμως ενώ της ζήτησε να αποσύρει το συγκεκριμένο τιμολόγιο η εταιρεία αρνήθηκε.

Τελικά όμως το υπουργείο Ενέργειας, έκρινε ότι θα έπρεπε να τα θεσμοθετήσει, από τη στιγμή που προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές και τα προτιμούν οι καταναλωτές.

Πώς λειτουργεί η αγορά

Σημειώνεται, ότι για να μπορεί μια εταιρεία προμήθειας να προσφέρει στους καταναλωτές ένα σταθερό τιμολόγιο προαγοράζει την ποσότητα ενέργειας που επιθυμεί να διαθέσει με αυτό σε μια συγκεκριμένη τιμή, ώστε να έχει εξασφαλίσει κάποιο περιθώριο κέρδους χωρίς να εξαρτάται από την τρέχουσα τιμή της ενέργειας στη χονδρεμπορική αγορά. Για τα συμβόλαια λίγων μηνών (έξι ή οκτώ) μπορεί να βρει πολύ καλύτερες τιμές ενέργειας και αντίστοιχα να προσφέρει ελκυστικές τιμές στους καταναλωτές. Αντίθετα για τα δωδεκάμηνα συμβόλαια, κοστίζει ακριβότερα η ενέργεια, καθώς δεν υπάρχει ορατότητα για 12 μήνες. Το υψηλό κόστος αντιστάθμισης 12μηνων συμβολαίων τα κάνει ακριβότερα από τα εξάμηνα ή οκτάμηνα.

Γι αυτό και όσες εταιρείες προσφέρουν σήμερα σταθερά 12μηνα συμβόλαια, έχοντας προαγοράσει την απαιτούμενη ενέργεια για την κάλυψή τους σε υψηλότερη τιμή από το 8μηνο συμβόλαιο της Φυσικό αέριο, διαμαρτυρήθηκαν στη ΡΑΑΕΥ κάνοντας λόγω για αθέμιτο ανταγωνισμό. Η τολμηρή πρωτοβουλία της εταιρείας, τους κόστισε ακριβά, ενώ αντίθετα, έφερε κέρδη στην ίδια αφού το τιμολόγιο αυτό κέρδισε την προτίμηση των καταναλωτών και έτσι κέρδισε και την κάλυψη του υπουργείου Ενέργειας.

Φθηνότερα και τα πράσινα

Την ίδια στιγμή σήμερα θα ανακοινωθούν οι εκπτώσεις των προμηθευτών για το πράσινο τιμολόγιο θα έχουμε τον Φεβρουάριο.

Μετά την ανακοίνωση των τιμών των πράσινων του Φεβρουαρίου και των νέων μπλε, αναμένεται να ακολουθήσουν και νέες προτάσεις των εταιρειών για φθηνότερα κίτρινα τιμολόγια, αφού οι εμπορικές διευθύνσεις των εταιρειών προμήθειας αν θέλουν να στηρίξουν τα κίτρινα τιμολόγιά τους και θα πρέπει να προσφέρουν ακόμη χαμηλότερες τιμές.

imerisia.gr




«Χαμόγελο του Παιδιού» | «Αγκάθι» οι κακοποιήσεις παιδιών

Έξι παιδιά την ημέρα έπεφταν θύματα κακοποίησης, ενώ σχεδόν δύο παιδιά την ημέρα, εμφάνιζαν αυτοκτονικές τάσεις μέσα στο 2023, σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα το «Χαμόγελο του Παιδιού».

Στο επίκεντρο της συνάντησης που διοργάνωσε ο οργανισμός, βρέθηκε η πρόληψη αλλά και η αποτελεσματική αντιμετώπιση των προβλημάτων που απασχολούν τα παιδιά, όπως το bullying και η παραβατικότητα, οι φυγές εφήβων, οι εξαφανίσεις παιδιών, καθώς και η αυτοκτονικότητα που εκφράζουν τα παιδιά και οι έφηβοι. Επίσης, σήμερα παρουσιάστηκε ο απολογισμός έργου του οργανισμού, καθώς και των 10 εξειδικευμένων κέντρων δράσης για το έτος 2023.

Τα ποσοστά αυξάνονται ανησυχητικά

Στη συνάντηση η οποία πραγματοποιήθηκε στο επιχειρησιακό κέντρο του οργανισμού στην Αγία Παρασκευή, συμμετείχαν αρμόδιοι φορείς, όπως εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, δικαστικοί λειτουργοί, γιατροί, εκπαιδευτικοί, δημοσιογράφοι, ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί, στελέχη του «Χαμόγελου του Παιδιού», οι οποίοι συζήτησαν για τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά, με τα ποσοστά να αυξάνονται ανησυχητικά, αλλά και τους πολλούς κινδύνους που εκείνα καθημερινά αντιμετωπίζουν.

Καθημερινοί κίνδυνοι

Ο πρόεδρος του Χαμόγελου του Παιδιού, Κώστας Γιαννόπουλος, στον χαιρετισμό του ανέφερε: «Σήμερα γίνεται μια ακόμη προσπάθεια να απολογηθούμε, να μιλήσουμε για το τι κάναμε σαν κοινωνία, τι κάναμε σαν Χαμόγελο του Παιδιού τον περασμένο χρόνο για τα παιδιά μας. Αποφασίσαμε σε αυτόν τον απολογισμό, να μην αναφερθούμε μόνο στα στατιστικά στοιχεία, στα 93.000 παιδιά που βοηθήσαμε το 2023, αλλά να παρουσιάσουμε την αιχμή των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα παιδιά αυτή τη στιγμή. Χωρίς συνεργασία, χωρίς συνέργειες, χωρίς σύμπνοια, χωρίς προσπάθεια να λειτουργήσουν οι θεσμοί και όχι καθένας από εμάς να υποκαθιστά τους θεσμούς, αλλά να τους συμπληρώνει. Αυτή άλλωστε είναι αρχή μας, ειδικότερα ενός εθελοντικού οργανισμού». Ο κ. Γιαννόπουλος τόνισε ακόμη, πως «το Χαμόγελο του Παιδιού το 2023, θωρακίστηκε ακόμα περισσότερο με πρόσθετους ελεγκτικούς μηχανισμούς από τους ήδη υπάρχοντες, ώστε να διασφαλίσει το έργο του και τη συνέχεια αυτού με συνέπεια».

«Δυστυχώς» όπως επεσήμανε ο κ. Γιαννόπουλος «τα στατιστικά στοιχεία μας για το 2023 είναι εξαιρετικά ανησυχητικά και αποτυπώνουν απόλυτα τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά και τους πάρα πολλούς κινδύνους που καθημερινά αντιμετωπίζουν. Ενδεικτικά το 2023, λάβαμε και διαχειριστήκαμε καθημερινά αναφορές (επώνυμες και ανώνυμες) για την κακοποίηση 6 παιδιών».

Η Ιωάννα Χαρδαλούπα, ψυχολόγος-συντονίστρια στο Κέντρο για τη Βία και τον Εκφοβισμό Βullying, του Χαμόγελου του Παιδιού, μιλώντας για το bullying και την παραβατικότητα και ανακοινώνοντας τα στατιστικά για το 2023, ανέφερε πως «κάναμε μία συμβουλευτική κάθε δύο ημέρες για bullying σε παιδιά (252 συμβουλευτικές). Μας καλούσαν δηλαδή παιδιά για θέματα που αφορούσαν το bullying κι εμείς υποστηρίζαμε συμβουλευτικά. Από αυτά τα περιστατικά που χειρίστηκε η γραμμή 1056 και 116111 για το bullying και την παραβατικότητα, τα περισσότερα παιδιά τα οποία κάλεσαν, φάνηκε ότι ήταν εφηβικής ηλικίας και κυρίως αγόρια. Ένα ακόμη σημαντικό δεδομένο είναι, ότι τα περιστατικά παρεμβάσεων πρόληψης για θέματα βίας, που πραγματοποιήθηκαν σε σχολεία, σχεδόν διπλασιάστηκαν, ενώ κάθε σχολική ημέρα ευαισθητοποιούνταν και ενημερώνονταν πάνω στο θέμα του εκφοβισμού περίπου 230 μαθητές και μαθήτριες πανελλαδικά. Στο σύνολό τους ενημερώθηκαν 30,000 μαθητές για τον εκφοβισμό».

Περιστατικά bullying

Η πρώην εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, Ξένη Δημητρίου, μιλώντας για το bullying και την παραβατικότητα των παιδιών, επεσήμανε: «Δεν έχουμε φροντίσει για τις γνωστικές ικανότητες των παιδιών. Δεν έχουμε φροντίσει για τις κοινωνικές τους δεξιότητες, δεν έχουμε φροντίσει, ούτε η οικογένεια, ούτε τα σχολεία, ούτε η πολιτεία. Τα παιδιά, μετά την πανδημία έχασαν το βηματισμό τους, έχασαν τα όρια. Τα όρια νομίζω είναι η ασφάλεια των παιδιών, είναι το τείχος προστασίας τους. Τα θέλουν τα όρια, εμπιστεύονται τα όρια, τα αξιοπρεπή όρια. Μιλάμε για τείχος προστασίας με εξόδους εκτόνωσης. Αυτά τα τείχη προστασίας και των ορίων τους, πρέπει να έχουμε προβλέψει, να έχουν βαλβίδες εκτόνωσης. Και υπάρχουν πάρα πολλές τέτοιες βαλβίδες και θα αναφέρω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα με τα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία, εκεί όπου το byllying είναι σχεδόν ανύπαρκτο. Αυτό κάτι μας λέει».

Οι αναφορές για κακοποιήσεις παιδιών και αυτοκτονικές τάσεις

Η ψυχολόγος και συντονίστρια στο Εθνικό Κέντρο για την κακοποίηση και εκμετάλλευση, του Χαμόγελου του Παιδιού, μίλησε για τα αποθαρρυντικά νούμερα αναφορικά με τις κακοποιήσεις παιδιών, καθώς όπως σημείωσε, πραγματοποιούνται καθημερινά 6 αναφορές κακοποίησης παιδιών. «Αυτός ο αριθμός μας δείχνει το βαθμό, αλλά μας δείχνει ότι ο κόσμος μας εμπιστεύεται, έχει ενημερωθεί για το τι σημαίνει να περνάει βία ένα παιδί στο σπίτι του, ευαισθητοποιείται και γνωρίζει πού να καλέσει για να το αναφέρει.. Η πλειονότητα των αναφορών αυτών αφορούσε παραμέληση και εγκατάλειψη, σωματική κακοποίηση – και για 92 παιδιά αφορούσε σεξουαλική κακοποίηση».

Σημειώνεται ότι ως προς την αυτοκτονικότητα παιδιών και εφήβων, από τα στοιχεία του οργανισμού έχουν αναφερθεί 615 περιστατικά αυτοκτονικού ιδεασμού (1,7 την ημέρα), με τις 431 από αυτές τις περιπτώσεις να αφορούν σε παιδιά 13-17 ετών, εκ των οποίων τα 313 ήταν κορίτσια. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, οι αιτίες που οδήγησαν τα παιδιά στην έκφραση αυτοκτονικότητας ήταν (σε σειρά προτεραιότητας): σχέσεις με την οικογένεια, σχέσεις με συνομηλίκους, ιστορικό ή παρούσα ψυχική νόσος, ενδοοικογενειακή βία.

Η Ειρήνη Ριζοπούλου, κοινωνική λειτουργός, συντονίστρια στο Εθνικό Κέντρο για τις εξαφανίσεις παιδιών και ενηλίκων, τόνισε αναφορικά με τις εξαφανίσεις παιδιών: «Το ‘Χαμόγελο’ βρίσκεται σταθερά δίπλα σε κάθε εξαφανισμένο παιδί και στην οικογένεια του και με τον όρο ‘εξαφανισμένο παιδί’ αναφερόμαστε στο παιδί που βρίσκεται μακριά από τους ανθρώπους που το φροντίζουν. Σύμφωνα με τα στατιστικά μας για το 2023, διαχειριστήκαμε 246 υποθέσεις εξαφανισμένων παιδιών, για 186 παιδιά, δηλαδή για κάποια από αυτά υπήρξε επαναλαμβανόμενη εξαφάνιση. Επίσης, κάθε δύο ημέρες αντιμετωπίζαμε μία υπόθεση εξαφάνισης παιδιού, με μέσο χρόνο εύρεσής του τις 2 ημέρες. Το μεγαλύτερο ποσοστό παιδιών που εξαφανίζονται είναι τα παιδιά που πραγματοποιούν φυγές, ενώ αναφορικά με το προφίλ τους, στην Ελλάδα παραμένει κυρίαρχη φιγούρα η φυγή κοριτσιού εφηβικής ηλικίας, ελληνικής καταγωγής, ενώ η αιτία εξαφάνισης είναι κυρίως η σχέση με ενήλικα άτομα».

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης έγινε ιδιαίτερη αναφορά στη δράση των 10 εξειδικευμένων κέντρων που έχει συγκροτήσει ο οργανισμός και έχουν ως στόχο την παροχή στοχευμένων υπηρεσιών στα παιδιά και οικογένειες στη χώρα, εστιάζοντας στην πρόληψη αλλά και την αποτελεσματική αντιμετώπιση, όλων αυτών που τους απασχολούν, όπως το bullying, η παραβατικότητα των παιδιών, οι εξαφανίσεις και φυγές, σοβαρά προβλήματα υγείας και προβλήματα διαβίωσης.

Τα 10 κέντρα δράσης του Χαμόγελου του Παιδιού είναι: το Εθνικό Κέντρο για την Κακοποίηση και Εκμετάλλευση, το Κέντρο για τη Βία και τον Εκφοβισμό Bullying, το Κέντρο Υποστήριξης Ευάλωτων Οικογενειών, Παιδιών και Νέων, το Κέντρο Υπηρεσιών Υγείας, τα Σπίτια Φροντίδας, το Εθνικό Κέντρο για τις Εξαφανίσεις Παιδιών και Ενηλίκων, Γραμμές Υποστήριξης και Βοήθειας, το Κέντρο για τη Διαδικτυακή Ασφάλεια, η Ακαδημία Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης Smile Academy, το Κέντρο Διαχείρισης Κρίσεων.

Επίσης, σημαντικά στοιχεία του «Χαμόγελου του Παιδιού», αποτελούν οι 199.805 κλήσεις τις οποίες διαχειρίστηκαν οι 4 Γραμμές Βοήθειας και Υποστήριξης, ενώ σημειώνεται ότι μόνο στη Γραμμή SOS 1056, ο οργανισμός διαχειρίστηκε 515 κλήσεις την ημέρα.




Βαλκάνιοι θέλουν να αγοράσουν το σπίτι του Βασίλη Βασιλικού στον Θεολόγο της Θάσου

Η επιστολή της Θασιακής Ένωσης Καβάλας αναφέρει αναλυτικά τα εξής:

“Προς την Υπουργό Πολιτισμού, κα Λίνα Μενδώνη.

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,   Στον Θεολόγο Θάσου διασώζεται παλαιό αρχοντικό, που αποτελούσε ιδιοκτησία του συγγραφέα, Βασίλη Βασιλικού. Η ανέγερση του ιστορικού αυτού κτίσματος έγινε από τον Νικόλαο Βασιλείου (1840 – 1911), προπάππο του Βασίλη Βασιλικού. Μετά τον θάνατο αυτού πέρασε στον Βασίλη Βασιλικό, παππού του συγγραφέα, και στη συνέχεια στον πατέρα του, Νικόλαο Βασιλικό.   Τα τελευταία χρόνια ο Βασίλης Βασιλικός επισκεύασε το οίκημα και διέμενε σ’ αυτό τα καλοκαίρια. Πρόθεση της συζύγου και της κόρης του Βασίλη Βασιλικού είναι η αρχοντική αυτή οικία να πωληθεί. Ήδη υπάρχουν αρκετοί υποψήφιοι αγοραστές, μεταξύ των οποίων και βαλκάνιοι.

Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας παρακαλέσουμε, όπως παρέμβετε για την αγορά του, προκειμένου να στεγαστεί εκεί το Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Θάσου.   Πιστεύουμε ότι δεν θα πρέπει αρχοντικά παλαιών οικογενειών της Θάσου να περιέρχονται σε ξένους και δη ένα οίκημα, το οποίο στέγασε μια τέτοια προσωπικότητα, παγκοσμίου φήμης.    Αντιθέτως, θεωρούμε ότι είναι η κατάλληλη συγκυρία το αρχοντικό αυτό να περιέλθει στο Ελληνικό Δημόσιο και να παραμείνει ως μνημείο – κληρονομιά της χώρας μας, προάγοντας ταυτόχρονα τον πολιτισμό και την ιστορία της. Τούτο θα το προτιμούσε και ο ίδιος ο αείμνηστος Βασίλης Βασιλικός.

Ο συγγραφέας, μετά την αποκατάσταση της οικίας του, αναφέρει στο «Ημερολόγιο Θάσου», που κυκλοφόρησε το 2015 από τις εκδόσεις Guteberg: «Νιώθω μια παράξενη ηρεμία και ευδαιμονία καθώς πρωτοκατοικώ το πατρικό μου σπίτι στη Θάσο.    Τα πνεύματα των προγόνων μου σαν να με ευχαριστούν που το αποκατέστησα στις παλιές του δόξες… Είμαι ευτυχής που επέστρεφα από εκεί που ξεκίνησε ο πατέρας μου.    Αυτό αποτελεί και την κρυφή πηγή της τωρινής μου ευδαιμονίας… ένας Οδυσσέας κι εγώ, που επιστρέφει στη δική του Ιθάκη».

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, είναι ευκαιρία να παρέμβετε τώρα, ώστε το ακίνητο να καταστεί και η δική μας «Ιθάκη».”




Χαμηλές θερμοκρασίες φέρνει η κακοκαιρία Avgi στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ -Πρόγνωση από τον Τάσο Αρνιακό

Χαμηλές θερμοκρασίες θα φέρει μέχρι τέλος της εβδομάδας μόνο η κακοκαιρία με την ονομασία Avgi στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.




Διδυμότειχο: Αιφνίδιος θάνατος βρέφους δύο μηνών

Βρέφος δυο μηνών μεταφέρθηκε νεκρό το πρωί της Τρίτης στο Γενικό Νοσοκομείο Διδυμοτείχου.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο θάνατος του παιδιού, που διέμενε σε μια από τις συνοικίες της μουσουλμανικής μειονότητας Διδυμοτείχου, ήταν αιφνίδιος.

Για τα ακριβή αίτια του θανάτου του, θα διενεργηθεί νεκροψία – νεκροτομή στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης.




Παραμένουν στην χωματερή της Ξάνθης τα 600 αδέσποτα σκυλιά

Ακόμα στην χωματερή της Ξάνθης παραμένουν τα αδέσποτα σκυλία για τα οποία μια σοβαρή καταγγελία ήρθε στο φως της δημοσιότητας λίγες μέρες πρίν.
Πιο συγκριμένα πρόκειται για 600 περίπου σκυλιά τα οποία ζούν σε άθλιες συνθήκες στον ΧΥΤΑ της Ξάνθης με τους φιλοζωικούς συλλόγους της περιοχής να προχωρούν σε καταγγελίες για το εν λόγω θέμα χωρίς όμως κανένας φορέας της Ξάνθης και γενικότερα της χώρα να ενδιαφέρεται για το τι ακριβώς συμβένει.
Σύμφωνα μάλιστα με υπεύθυνη φιλοζωικού σωματείου της περιοχής, οι ίδιοι βρίσκονται σε αναμονή μιας λύσης στο πρόβλημα και αν η λύση αυτή δεν έρθει σύντμα θα προχωρήσουν στην εισαγγελία.




Ορεστιάδα | Αγροτικό συλλαλητήριο την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου

Αγροτικοί σύλλογοι καλούν τους αγρότες & κτηνοτρόφους με τα αγροτικά τους μηχανήματα σε συλλαλητήριο την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου στην πλατεία Ορεστιάδας

Οι Αγροτικοί Σύλλογοι Ν. Βύσσας, Ορεστιάδας και Τριγώνου καλούν τους αγρότες και κτηνοτρόφους του Β. Έβρου με τα αγροτικά τους μηχανήματα σε συλλαλητήριο την Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2024 στις 11:00 το πρωί στην κεντρική πλατεία Ορεστιάδας.

Οι αγρότες και κτηνοτρόφοι διεκδικούν:

  • Να μην εφαρμοστούν οι περικοπές στις ενισχύσεις / επιδοτήσεις που επιβάλλει η νέα ΚΑΠ 2023-2027.
  • Μείωση κόστους παραγωγής (Αγροτικό πετρέλαιο και ρεύμα).
  • Ελάχιστες εγγυημένες τιμές.
  • Αλλαγή του αναχρονιστικού κανονισμού του ΕΛΓΑ.
  • Να μην εφαρμοστεί η ΚΥΑ που αφορά την επιστροφή της επιδότησης ρεύματος των ΟΕΒ.
  • Καμία συζήτηση για συγχωνεύσεις των ΟΕΒ.
  • Μέτρα στήριξης των πυρόπληκτων μελισσοκόμων και κτηνοτρόφων.
  • Γενναία χρηματοδότηση για τη βελτίωση των υποδομών (φράγμα, αντιπλημμυρικά, αγροτική οδοποιία κοκ).

Προσυγκέντρωση των αγροτικών μηχανημάτων την Τετάρτη στις 10:30 π.μ. στον βόρειο κόμβο (Λιέγη).

alexpolisonline.com




Π.Ε. Σερρών | Έργα διαχείρισης ομβρίων υδάτων στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο

Υπογραφή σύμβασης για την εκτέλεση του έργου «Έργα διαχείρισης ομβρίων υδάτων στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο της Π.Ε. Σερρών», προϋπολογισμού 200.000,00€, πραγματοποιήθηκε σήμερα, Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024, μεταξύ του Αντιπεριφερειάρχη Σερρών Παναγιώτη Σπυρόπουλου και του αναδόχου εργολάβου.

Η διάρκεια κατασκευής του έργου θα έχει διάρκεια 12 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, ενώ η χρηματοδότηση του έργου είναι σε βάρος των πιστώσεων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας έτους 2023.




Δήμος Τοπείρου | Έσβησε η φωτιά στην ευρύτερη περιοχή

Εσβυσε η Μεγάλη φωτιά στην ευρύτερη περιοχή του Αγίου Αθανασίου στο δήμο Τοπείρου.

Στο σημείο επιχείρησαν μεγάλες δυνάμεις της πυροσβεστικής υπηρεσίας Ξάνθης προσπαθώντας να σβήσουν τη φωτιά και να περιορίσουν την έκταση της.

Η φωτιά εκαψε χορτολιβαδική έκταση ενω απείλησε και κάποιες εγκαταστάσεις κτηνοτροφικές.




ΟΕΒΕΚ | Αναπροσαρμογή του κόστους στο δημοτικό πάρκινγκ Καβάλας

Διαπιστώνουμε ότι προωθούνται αναπροσαρμογές τιμών και τιμολογίων σε θέματα που απασχολούν τους Επαγγελματίες του Εμπόρους και τους Βιοτέχνες του Δήμου Καβάλας, δίχως καμία ειδοποίηση συνεννόηση και διαβούλευση με την Ομοσπονδία Επαγγελματιών Βιοτεχνών και Εμπόρων Νομού Καβάλας και των μελών αυτής.

Κάτι τέτοιο έγινε με τα δημοτικά τέλη, όπου παρόλη την προτροπή μας στο δημοτικό συμβούλιο για απόσυρση του θέματος και έναρξη διαβούλευσης μαζί μας, δυστυχώς δεν έγινε από εσάς αποδεκτό.

Τώρα το ίδιο πάει να γίνει και με τη χρέωση στο δημοτικό πάρκινγκ Καβάλας, όπου παρόλο που το εν λόγω πάρκινγκ δημιουργήθηκε για να εξυπηρετεί την προσβασιμότητα των πολιτών στα καταστήματα της δημοτικής και εμπορικής αγοράς του κέντρου της πόλης, διαπιστώνουμε αφενός, ότι και πάλι δεν μας καλείτε σε διαβούλευση για ένα θέμα που αφορά τα μέλη μας και αφετέρου, ακούμε για την πρόθεση σας να αλλάξετε το κόστος του πάρκινγκ με χρέωση 2€ για έξι ώρες στάθμευσης, κάτι που θα μεγαλώσει το
κυκλοφοριακό πρόβλημα στο κέντρο της πόλης.

Κύριε Δήμαρχε για τα ανωτέρω θέματα αλλά και γενικότερα για θέματα που αφορούν τα μέλη μας Επαγγελματίες Εμπόρους και Βιοτέχνες, παρακαλούμε να μας ορίσετε άμεσα μία ημέρα συνάντησης και συζήτησης, κατά την οποία θα επαναλάβουμε τις σχετικές προεκλογικές σας δεσμεύσεις και θα διαμορφώσουμε ξανά το απαραίτητο πλαίσιο συνεργασίας μας.

Έως τότε σας καλούμε και αυτή την φορά να αποσύρετε το θέμα αναπροσαρμογής του κόστους στο δημοτικό πάρκινγκ από τα θέματα συζήτησης του δημοτικού συμβουλίου την 31/1/2024, έως ότου πραγματοποιηθεί η μεταξύ μας συζήτηση.




Καβάλα | Ομάδα πρωτοβουλίας αγροτών αγροτικής ενότητας φιλίππων

Η ομάδα πρωτοβουλία αγροτών είναι ένα υπό σύσταση κίνημα διαμαρτυρίας το οποίο απολογίζει τα μέλη του σε όσους υπογράφουν το κείμενο που θα τους διανεμηθεί και θα εμπεριέχει τα δομικά του χαρακτηριστικά, καθώς επίσης και την παράγραφο διαμαρτυρίες προς το δήμο καβάλας κατά των αποφάσεων που παρθήκαν στο δημοτικό συμβούλιο και αφορούν τις υπέρογκες χρεώσεις στα αρδευτικά νερά.

Το κείμενο που διανέμεται απευθύνεται κατά πρώτον στους αγρότες του δήμου καβάλας ζητώντας τους να συμμετέχουν στην συνέλευση προκειμένου να καθοριστούν οι δράσεις και ο τρόπος που αυτές θα πραγματοποιηθούν. Επίσης συστατικές προτάσεις για την δομή πρωτοβουλίας προκειμένου να συσταθεί σε σώμα.

Το κείμενο απευθύνεται ακόμα σε όλους τους αιρετους εκλεγμένους στο δήμο καβάλας. Δήμαρχο, Αντιδημάρχους, Προέδρους, Μέλη δημοτικού συμβουλίου,Επικεφαλής παρατάξεων, Προέδρους κοινοτήτων, μέλη τοπικών συμβουλίων, υπηρεσιακούς παράγοντες του δήμου που στα πλαίσια των αυτοδιοικητικών τους αρμοδιοτήτων συνέταξαν,ελαβαν γνώση, και τάχθηκαν η ψήφισαν είτε υπέρ είτε κατά αυτής της απόφασης.

Ομάδα πρωτοβουλίας αγροτών

Η ομάδα πρωτοβουλίας αγροτών συστήνεται με σκοπό την διάβολευση, την διαδήλωση της αντίθεσης στις αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου, τις προτάσεις στο όραμα ενός στρατηγικού σχεδιασμού για την διαχείριση των αρδευτικών υδάτων, με στόχο την μείωση του κόστους παραγωγής. Την ορθολογικότερη διαχείριση του αρδευτικού ύδατος,
την ανταποδοτική διαχείριση με στόχο την βιωσιμότητας και την ανάπτυξη από το δήμο στον τομέα της άρδευσης.

Η ομάδα που συστήνεται ως σκοπό έχει το αμέσως επόμενο διάστημα να υποβάλει προς το δήμο καβάλας τις προτάσεις της, την αντίθεση και διαμαρτυρίες στις αποφάσεις οι οποίες πλήττουν τον κλάδο των αγροτικών εκμεταλλεύσεων. Επί του παρόντος και πριν τη συλλογή των υπογραφών για την ένταξη στην ομάδα οργανώνεται η συνέλευση
με σκοπό κατά πρώτον, την εκλογή και και αποδοχή από το σώμα ενός άτυπου προεδρείου 7 μελών . Την συγκέντρωση των προτάσεων που θα υποβληθούν στο Δήμο και το κείμενο διαμαρτυρίας κατά των αποφάσεων που έχουν παρθεί στο Δημοτικό συμβούλιο για την άρδευση.

Η συνέλευση θα πραγματοποιηθεί την κυριακή 4 φεβρουαρίου Στις 12:30 μετά μεσημβρίας στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων της Κοινότητας Ζυγού.

Τηλέφωνο για σχετικές πληροφορίες
Βουδούρης Λεωνίδας, 697560110




Λευτέρης Αυγενάκης | Είμαστε στην ίδια πλευρά της όχθης – Δεν είστε μόνοι

Νέα πρόσκληση στους αγρότες για διάλογο ώστε να μπορέσουν να επιλυθούν προβλήματα που έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής κρίσης, απηύθυνε στους αγρότες ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης στην εκπομπή της ΕΡΤ1, «Συνδέσεις», με την Χριστίνα Βίδου και τον Κώστα Παπαχλιμίντζο.

«Ζητάω από τους αγρότες να έλθουν να συζητήσουμε. Δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε. Μαζί είμαστε. Στην ίδια πλευρά της όχθης είμαστε. Έχουμε πολλά πράγματα να κάνουμε μαζί. Πραγματικά θέλουμε να στηρίξουμε ακόμα περισσότερο τον πρωτογενή τομέα. Καταλαβαίνουμε τα προβλήματα. Δεν είναι μόνοι. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι στο πλευρό τους και έχει αποδειχθεί από τα μέτρα που έχουμε λάβει μέχρι σήμερα», τόνισε ο υπουργός, ο οποίος είπε ότι την Παρασκευή, στο πλαίσιο της έκθεσης Agrotica στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Ενέργειας και Περιβάλλοντος Θεόδωρος Σκυλακάκης, θα ανακοινώσει το πρόγραμμα «Απόλλων» που αφορά το ενεργειακό κόστος στην πρωτογενή παραγωγή.

Όσον αφορά στα μέτρα που ήδη έχουν ληφθεί σημείωσε ότι μόνο ο ΕΛΓΑ στην περίοδο 2020 έως 2023 έχει καταβάλει ως αποζημιώσεις στους αγρότες περισσότερο από 1 δις ευρώ. Και παράλληλα η κυβέρνηση με αποφάσεις της:

– Επέστρεψε στους αγρότες τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στο πετρέλαιο δίνοντας συνολικά περί τα 160 εκατ. ευρώ σε περίπου 297.000 αγρότες.

– Μείωσε από το 24% στο 13% τον ΦΠΑ για αγορά αγροτικών μηχανημάτων

– Μείωσε τον ΦΠΑ στις ζωοτροφές από το 13% στο 6%

– Μείωσε κατά 50% τη φορολογία στα κέρδη αγροτών που δραστηριοποιούνται μέσα από συνεργατικά σχήματα

– Κατήργησε τη φορολόγηση των ενισχύσεων από το πρώτο ευρώ που είχε επιβάλει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Ειδικά για την ΚΑΠ, θέμα που θέτουν οι αγρότες, ο Υπουργός είπε ότι η Ελλάδα έχει ήδη βελτιώσεις σε έξι σημεία και αναμένει την έγκριση των προτάσεών της από την ΕΕ. Παράλληλα είπε ότι το ζήτημα των αλλαγών της ΚΑΠ, μαζί με τη δημιουργία μόνιμου μηχανισμού για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και τα προβλήματα του περονόσπορου, της ακαρπίας και των ψαριών εισβολέων στη Μεσόγειο, ετέθησαν από τον ίδιο στη συνεδρίαση της ομάδας EUMED-9, που συνήλθε για πρώτη φορά, με ελληνική πρωτοβουλία για ζητήματα Γεωργίας, με στόχο τη δημιουργία μετώπου από τις χώρες του Νότου της ΕΕ

Διαφάνεια στον ΟΠΕΚΕΠΕ

Σε σχέση με τη μειωμένη ενιαία ενίσχυση που έλαβαν μέσω ΟΠΕΚΕΠΕ, είπε ότι όντως μειώθηκε κατά 236 εκατ. το ποσό της ενιαίας ενίσχυση με απόφαση της ΕΕ, το οποίο μεταφέρθηκε από τον Πυλώνα Ι της ΚΑΠ στον Πυλώνα ΙΙ. Ωστόσο, σημείωσε ότι ο ΟΠΕΚΕΠΕ έκανε λάθη και στην κατανομή των υπολοίπων χρημάτων που δικαιούνταν οι αγρότες και αυτό στάθηκε η αφορμή για να απομακρύνει τον προηγούμενο Πρόεδρο του Οργανισμού και τους συνεργάτες του. Σημείωσε δε ότι ο προηγούμενος πρόεδρος ελέγχεται από τη Δικαιοσύνη για κακοδιοίκηση, καθώς και ότι ο ίδιος έχει δώσει εντολή να γίνει σε βάθος έλεγχος από ορκωτούς λογιστές, αλλά και να πληρωθούν άμεσα οι περιπτώσεις που έχουν δικαιωθεί από το Δικαιοσύνη. Όπως επίσης να γίνει εκκαθάριση στα 16.000 ΑΦΜ που είναι δεσμευμένα και σε όσα διαπιστωθούν παρατυπίες να οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη αλλά τα υπόλοιπα να πληρωθούν. Την Τετάρτη, όπως είπε, συνεδριάζει το νέο ΔΣ του Οργανισμού προκειμένου να λάβει αποφάσεις πότε θα ανοίξει το ΟΣΔΕ και θα ανακοινώσει πότε θα γίνουν οι πληρωμές στα οικολογικά σχήματα, ενώ στόχος είναι μέσα από ένα σύγχρονο πληροφοριακό σύστημα να υπάρχει σύνδεση των κεντρικών με τα δέκα περιφερειακά τμήματα με τα οποία δεν υπήρχε μέχρι σήμερα επικοινωνία. Θέλουμε ένα ΟΠΕΚΕΠΕ σύγχρονο που να λειτουργεί με διαφάνεια προς όφελος μόνο των αγροτών, τόνισε

Κατηγορηματικός ήταν ο υπουργός και στο ζήτημα των ελέγχων στην αγορά και στις πύλες εισόδου της χώρας. Οι έλεγχοι έχουν ξεκινήσει από τις 18 Ιανουαρίου, από μικτά κλιμάκια της Διεύθυνσης Τροφίμων του ΥπΑΑΤ, του ΕΦΕΤ, του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ και την συνεργασία των κατά τόπους ΔΑΟΚ, αλλά και με την συνδρομή αστυνομικών, λιμενικών και δικαστικών αρχών, όταν κρίνεται αναγκαίο.
Στόχος του υπουργείου είναι ο έλεγχος της ποιότητας του γάλακτος που εισάγεται στη χώρα, η μη αλλοίωση των προϊόντων και να μην μπουν σε κίνδυνο προϊόντα ΠΟΠ, όπως η φέτα. «Ξετυλίγουμε ένα κουβάρι για το οποίο πολλοί μιλούσαν αλλά κανείς δεν είχε τα κότσια να ακουμπήσει», είπε χαρακτηριστικά ο ΥπΑΑΤ.

Σε ό,τι αφορά στη Θεσσαλία ο υπουργός τόνισε ότι έχουν ήδη δοθεί ως προκαταβολές, περί τα 150 εκατ. ευρώ και η κυβέρνηση έχει δεσμεύσει ακόμα 110 εκατ. από τον Κρατικό Προϋπολογισμό και αν απαιτηθούν θα δώσει κι άλλα, για να εξοφληθούν οι ζημιές στη φυτική παραγωγή και στο ζωικό κεφάλαιο έως 30 Ιουνίου.
Σε ό,τι αφορά την κάλυψη των αποζημιώσεων, ήταν κατηγορηματικός, τονίζοντας ότι θα καλυφθούν κατά 100%.
Αναφέρθηκε επίσης στα ειδικά μέτρα που λαμβάνει το ΥΠΑΑΤ για τη Θεσσαλία, τονίζοντας ότι τόσο το μέτρο 5.2 ύψους 45 εκατ. ευρώ, όσο και το πρόγραμμα ενίσχυσης για τουλάχιστον δύο χρόνια, των παραγωγών των παρακάρλιων περιοχών, προέκυψαν μέσα από διάλογο με τους πληγέντες. Υπενθυμίζεται ότι το μέτρο 5.2 προβλέπει δωρεάν αντικατάσταση των ζώων που πνίγηκαν και δωρεάν ανακατασκευή των σταύλων που καταστράφηκαν από τον Daniel.

Ειδικά για τους αγρότες της Θεσσαλίας ο Λευτέρης Αυγενάκης σημείωσε ότι το ΥΠΑΑΤ προχώρησε στοχευμένα στην παράταση του περυσινού προγράμματος απονιτροποίησης, το οποίο μαζί με τις παρεμβάσεις του εφετινού ανέρχεται, αθροιστικά, στα 150 εκατ. ευρώ.
Σημείωσε, τέλος, ότι ξεκινά άμεσα και η πληρωμή αποζημιώσεων προς τους παραγωγούς που δεν είχαν ασφαλιστεί στον ΕΛΓΑ επειδή δεν προβλεπόταν υποχρεωτική ασφάλισή τους, όπως τους χοιροτρόφους, πτηνοτρόφους, καλλιεργητές αρωματικών φυτών κλπ, με 15,8 εκατ. ευρώ από το Γεωργικό Αποθεματικό του 2023.




Περιφέρεια ΑΜΘ | Συνάντηση συντονιστικής επιτροπής Αγροτικών και Κτηνοτροφικών Συλλόγων ΑΜΘ

Συνάντηση με αντιπροσωπεία της Συντονιστικής Επιτροπής Αγροτικών και Κτηνοτροφικών Συλλόγων της ΠΑΜΘ, είχε στην έδρα της Περιφέρειας, ο Περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.

Η αντιπροσωπεία παρέδωσε στον Περιφερειάρχη υπόμνημα με το σύνολο των αιτημάτων του κλάδου που αυτή την περίοδο βρίσκεται σε κινητοποιήσεις και τα μέλη της
προέβησαν σε αναλυτική ενημέρωση για το διεκδικητικό τους πλαίσιο. Μετά το πέρας της συνάντησης, ο κος Τοψίδης δήλωσε μεταξύ άλλων: «Αυτό που βγάλαμε ως συμπέρασμα -εγώ προσωπικά ανέλαβα την ευθύνη- είναι ότι θα τηλεφωνήσουμε στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, στον κο Αυγενάκη για μία συντονισμένη συνάντηση εδώ στην έδρα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης για να ακούσει τα προβλήματα και τους αγρότες, τεκμηριωμένα, για να μπορέσουμε να βρούμε λύση».

Παράλληλα ο Περιφερειάρχης σημείωσε ότι «Εμείς συντασσόμαστε με αυτόν τον αγώνα και αυτήν την προσπάθεια που κάνουν οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι για να μπορέσουμε
πραγματικά να έχουμε θετικά αποτελέσματα» και εξέφρασε την αισιοδοξία ότι σύντομα θα δρομολογηθούν λύσεις για ζητήματα του συγκεκριμένου κλάδου, που άπτονται
αρμοδιοτήτων της Περιφέρειας ΑΜΘ.

«Έχουμε σχεδιασμό με τους πόρους του δικού μας ΕΣΠΑ, θα δώσουμε προτεραιότητα για να δείξουμε ότι ο κλάδος αυτός είναι ένας κλάδος που πρέπει να στηριχτεί» είπε ο κος
Τοψίδης. Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας κ. Θεόδωρος Μαρκόπουλος και ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Πρωτογενούς Τομέα και
Κτηνοτροφίας κ. Ριτβάν Χατζή Μεμέτ.




Αλαλούμ με τον ΦΠΑ στην εστίαση | Αλλη τιμή στο μαγαζί, άλλη στο χέρι

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων αναγκάστηκε να εκδώσει διευκρινιστικές οδηγίες ενόψει και της έναρξης ελέγχων από τις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες, προκειμένου να αποσαφηνίσει το καθεστώς που επικρατεί μετά τις τελευταίες αλλαγές που εφαρμόζονται από 1/1/2024 στη διάθεση μη αλκοολούχων ποτών, χυμών και ροφημάτων όπου ο ΦΠΑ επέστρεψε στο  24% (με εξαίρεση καφέ και αφεψήματα όπου εφαρμόζεται έως 30 Ιουνίου μειωμένος συντελεστής 13%).

Αν ένας πελάτης παραγγείλει σε καφετέρια ένα αναψυκτικό και το καταναλώσει στο κατάστημα θα το πληρώσει με ΦΠΑ 24% ενώ αν το παραγγείλει σε «πακέτο» θα το πληρώσει με ΦΠΑ 13%.

Οι διευκρινίσεις

Όπως διευκρινίζεται και στη σχετική εγκύκλιο η διάθεση μη αλκοολούχων ποτών, χυμών και ροφημάτων υπάγεται πλέον σε δύο διαφορετικούς συντελεστές ΦΠΑ, ήτοι 24% ή 13%, ανάλογα με το αν προορίζονται για επιτόπια κατανάλωση, πράξη η οποία χαρακτηρίζεται ως παροχή υπηρεσίας εστιατορίου και εστίασης ή αν προορίζονται να παραδοθούν σε «πακέτο» με αποτέλεσμα να εφαρμόζεται, κάθε φορά, ο οικείος συντελεστής ΦΠΑ για το αγαθό.

Πακέτο vs τραπέζια

Ως υπηρεσίες στήριξης επαρκείς ώστε να καταστεί εφικτή η επιτόπια κατανάλωση των προσφερόμενων ειδών στους χώρους των καφετεριών, ζαχαροπλαστείων, εστιατορίων, ψητοπωλείων, οινομαγειρείων και συναφών επιχειρήσεων, όπως είναι οι πιτσαρίες, τα οβελιστήρια, τα ταχυφαγεία, τα αναψυκτήρια, τα σνακ – μπαρ, τα γαλακτοπωλεία και τα λοιπά καταστήματα διάθεσης ειδών διατροφής για επιτόπια κατανάλωση, όπως λουκουμάδων, μπουγάτσας και κάθε είδους πιττών, παγωτών, κλπ. είναι η διάθεση επιτραπέζιων σκευών και λοιπού εξοπλισμού, η υπηρεσία σερβιρίσματος, ο καθαρισμός του χώρου και των τραπεζιών κ.ά.

Σε αυτή την περιπτωση,η επιτόπια κατανάλωση υπάγεται σε ΦΠΑ με συντελεστή 24% ενώ παράδοση σε «πακέτο» των μη αλκοολούχων ποτών, χυμών, τυποποιημένων και μη και ροφημάτων, υπάγεται στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 13%.

Σε περίπτωση πώλησης τροφίμων και ποτών από αναψυκτήριο το οποίο διαθέτει, για περιορισμένο αριθμό πελατών, απλούς πάγκους γύρω από τους οποίους οι πελάτες μπορούν να σταθούν, για περιορισμένο χρόνο, για να καταναλώσουν τα είδη που αγόρασαν, χωρίς την παροχή οποιασδήποτε άλλης υπηρεσίας εστίασης, εφαρμόζεται ο συντελεστής ΦΠΑ που αντιστοιχεί σε κάθε αγαθό.

Υποκειμενική αντίληψη καταναλωτή

Σύμφωνα με τις διευκρινίσεις στην  περίπτωση επιχειρήσεων εστίασης, όπως, για παράδειγμα, τα οβελιστήρια, τα ταχυφαγεία, τα αναψυκτήρια, τα σνακ – μπαρ, που δύνανται να διαθέτουν τρόφιμα, μεταξύ των οποίων και μη αλκοολούχα ποτά, χυμούς και ροφήματα, στους πελάτες τους τόσο για επιτόπια κατανάλωση εντός του καταστήματος όσο και ως «πακέτο», για την εφαρμογή του ορθού συντελεστή ΦΠΑ, θα πρέπει να συνεκτιμάται και η υποκειμενική αντίληψη του εκάστοτε καταναλωτή.

Ειδικότερα, όταν ο καταναλωτής επιλέγει να μην επωφεληθεί των υλικών μέσων και του ανθρώπινου δυναμικού που θέτει στη διάθεσή του η επιχείρηση εστιατορίου ή εστίασης, δηλαδή η ύπαρξη τους δεν είναι καθοριστικής σημασίας για τον συγκεκριμένο καταναλωτή, η προμήθεια των τροφίμων ή των ποτών δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι συνοδεύεται από κάποια συναφή υπηρεσία στήριξης και ως εκ τούτου, χαρακτηρίζεται ως παράδοση αγαθών.

Συνεπώς, όταν οι εν λόγω επιχειρήσεις διαθέτουν μη αλκοολούχα ποτά, χυμούς και ροφήματα σε πελάτες οι οποίοι δεν προτίθενται να κάνουν χρήση των συναφών υπηρεσιών στήριξης που διαθέτει η επιχείρηση, θα εφαρμόζεται ο οικείος συντελεστής ΦΠΑ που ισχύει για το αγαθό.

Σύμφωνα με την ερμηνεία ειδικών , στην περίπτωση που ο καταναλωτής πάρει ένα αναψυκτικό και κάτσει σε τραπέζι χρεώνεται με ΦΠΑ 24%, αν το πάρει στο χέρι ακόμα και εάν το καταναλώσει εντός του καταστήματος έχει ΦΠΑ 13%.

Ακόμα διευκρινίζεται ότι το νερό, φυσικό ή τεχνητό μεταλλικό, αεριούχο ή μη, χωρίς προσθήκη ζάχαρης ή άλλων γλυκαντικών ούτε αρωματισμένο, της δασμολογικής κλάσης ΔΚ 2201 δεν περιλαμβάνεται στα μη αλκοολούχα ποτά  και ως εκ τούτου υπάγεται στον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ είτε παραδίδεται σε «πακέτο» είτε διατίθεται για άμεση επιτόπια κατανάλωση.

imerisia.gr




Ακρίβεια: Αυξήθηκε κατά 19% η δαπάνη για το ψωμί | Μειώθηκε η κατανάλωση κρέατος και γαλακτοκομικών

Aπό 8% έως 14% μειώθηκε η κατανάλωση πουλερικών στα νοικοκυριά με μισθούς από 750 έως 1450 ευρώ ενώ η δαπάνη αντίστοιχα αυξήθηκε από 2% έως 11%. Η κατανάλωση του γάλακτος ( νωπό πλήρες) μειώθηκε από 18% έως 23%  στα ίδια νοικοκυριά ενώ η δαπάνη μειώθηκε πολύ λιγότερο από 7% έως 11% .

Η έκθεση

Σύμφωνα με τα στοιχεία που αποτυπώνονται στην ενδιάμεση έκθεση του ΙΝΕ/ΓΣΕΕ για την απασχόληση και την οικονομία 2023, τα έτη 2021-2022 μειώθηκε η κατανάλωση των τροφίμων ( κρέας, ψάρι, λαχανικά, τυριά, λάδι)  καθώς και ενέργειας στο σύνολο των νοικοκυριών και ιδίως των φτωχότερων.

Ωστόσο όπως επισημαίνει η έκθεση,  η μείωση της κατανάλωσης δε στάθηκε ικανή να μειώσει τη δαπάνη των νοικοκυριών, η οποία αντιθέτως αυξήθηκε.

Πληρώνουν… το μάρμαρο τα φτωχά νοικοκυριά

Ειδικότερα σε σχέση με τα εισοδήματα, παρατηρείται δυσανάλογη επιβάρυνση στα νοικοκυριά, καθώς για εισοδήματα κάτω των 750 ευρώ διαπιστώνεται αύξηση 19% της δαπάνης για το ψωμί, Ένα ποσοστό που υποχωρεί στο 11% για την κατηγορία 751 – 1.100 ευρώ, ενώ είναι μόλις 1% για την κατηγορία 1.801 – 2.200 ευρώ.

Αντίστοιχα, στα ζυμαρικά, η κατανάλωση αυξήθηκε κατά 12% σε σχέση με το ποσό που δαπανήθηκε, για εισοδήματα κάτω των 750 ευρώ και μόλις 4% για εισοδήματα από 1.451 – 1.800 ευρώ.

Ως αποτέλεσμα τα νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα, για να διατηρήσουν στα ίδια επίπεδα την κατανάλωση, αναγκάζονται να αυξήσουν περισσότερο τις δαπάνες.

Εάν μάλιστα αυτά τα νοικοκυριά, δεν διαθέτουν αποταμιεύσεις, υποχρεώνονται να περιορίσουν δραστικά την κατανάλωσή τους, γεγονός που συνιστά κρίση αξιοπρεπούς διαβίωσης.

Στην κατηγορία «διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», ο υψηλός τιμάριθμος συνεχίζει να περιορίζει την αγοραστική δύναμη, ειδικά των νοικοκυριών με χαμηλά εισοδήματα.

Στη συγκεκριμένη κατηγορία παρατηρείται ότι ο υψηλός πληθωρισμός (31,2%) που κατέγραψε την τριετία Δεκέμβριος 2020-Δεκέμβριος 2023 τροφοδοτήθηκε από την αύξηση των τιμών στις κατηγορίες «Έλαια και λίπη» (87,4%) και «Λαχανικά» (35,2%).

Αξιοσημείωτη άνοδος του τιμαρίθμου παρατηρήθηκε και σε άλλα βασικά είδη διατροφής, όπως στα «Γαλακτοκομικά και αυγά» (33,8%), στα «Κρέατα» (31,2%) και στην ομάδα «Ψωμί και δημητριακά» (25,3%).

Αγκάθι ο πληθωρισμός

Στην έκθεση επισημαίνεται η αρνητική επίδραση του πληθωρισμού στο επίπεδο των ελληνικών νοικοκυριών και στη μείωση της αγοραστικής τους δύναμης. Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά, τον Δεκέμβριο του 2023, ο πληθωρισμός στην κατηγορία «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», ήταν ο δεύτερος υψηλότερος μεταξύ των κρατών – μελών της ΕΕ-27.

Η έκθεση του ΙΝΕ εκτιμά ότι η κατανάλωση δεν θα παρουσιάσει κάποια αξιοσημείωτη μεταβολή το προσεχές διάστημα, εκτός κι αν γίνουν ουσιαστικές παρεμβάσεις για μια ισχυρή αποκατάσταση της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών.

Πού οφείλεται η κρίση;

Η κρίση κόστους ζωής που εντοπίζουν οι επιστήμονες του Ινστιτούτου, έχει ως αφετηρία την πανδημική και στη συνέχεια την ενεργειακή κρίση. Έτσι,  τώρα πια, στην Ελλάδα διαπιστώνεται πως το έλλειμμα των νοικοκυριών, έχει αρνητική επίδραση στην κατανάλωση.

Για να καλυφθεί έχει ως αποτέλεσμα την χρηματοδότηση του επιχειρηματικού και του εξωτερικού τομέα, που διατηρούν την πλεονασματική τους θέση. Ειδικά σε σχέση με το εξωτερικό, διαπιστώνεται  εκροή ρευστότητας από την εγχώρια οικονομία και αύξηση των υποχρεώσεων της χώρας.

Τσουχτερά τα καύσιμα

Σε σχέση με τις επιχειρήσεις η έκθεση καταγράφει χαμηλή επενδυτική δραστηριότητα, που υπολείπεται της αδιανέμητης κερδοφορίας τους. Ειδική αναφορά γίνεται στην Έκθεση στα προϊόντα ενέργειας. Ακριβέστερα, στην κατηγορία «Υγρά καύσιμα και έξοδα κεντρικής θέρμανσης κύριας κατοικίας» οι μεταβολές της κατανάλωσης είναι ανομοιογενείς.

Τα νοικοκυριά με τη χαμηλότερη δαπάνη και αυτά με χαμηλά προς μεσαία δαπάνη, παρ’ ότι μείωσαν την κατανάλωσή τους σε ποσότητα (από -3% έως -11% ανάλογα με το επίπεδο συνολικής κατανάλωσης), πλήρωσαν το 2022 παραπάνω ευρώ σε σχέση με το 2021.

Οι εκτιμήσεις

Το ΙΝΕ/ΓΣΕΕ εκτιμά ότι η μακροοικονομική και χρηματοοικονομική βιωσιμότητα της ελληνικής οικονομίας θα εξαρτηθεί από το αν μπορεί να μεταβληθεί η τρέχουσα κατάσταση. Όπως τονίζεται χαρακτηριστικά, «πρωταρχικός στόχος θα πρέπει να είναι η αύξηση της επενδυτικής δραστηριότητας των επιχειρήσεων και η εναλλαγή του ισοζυγίου τους από πλεονασματική σε ελλειμματική θέση. Η ενίσχυση του παραγωγικού δυναμικού της οικονομίας θα βελτιώσει τη διαρθρωτική της ανταγωνιστικότητα εξασφαλίζοντας την πλεονασματική θέση του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών μεσομακροπρόθεσμα. Συνδυαστικά, η μεταβολή αυτών των δύο ισοζυγίων θα επιτρέψει την επίτευξη πλεονάσματος για τα νοικοκυριά, αποκαθιστώντας τη φερεγγυότητά τους και τη βιωσιμότητα της οικονομίας και της κοινωνίας».

imerisia.gr




ΝΔ Καβάλα |Ο Κώστας Γκιουλέκας στην κοπη πίτας της ΔΕΕΠ

Η εκδήλωση κοπής πίτας της ΝΔ Καβάλας, θα πραγματοποιηθει στο ξενοδοχείο Lucy, την Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2024, με την παρουσια του βουλευτή Θεσσαλονίκης Κώστα Γκιουλέκα.

 




Μαξίμου | Επιχείρηση εκτόνωσης της αγροτικής κρίσης

Τη χρυσή τομή με τους εκπροσώπους του πρωτογενούς τομέα που αντιδρούν για τα αυξημένα κόστη της παραγωγής και τις συνέπειες των καταστροφών που υπέστησαν λόγω της κακοκαιρίας του Ντάνιελ κλιμακώνοντας τις κινητοποιήσεις τους επιχειρεί να βρει η κυβέρνηση, η οποία λέει από την πρώτη στιγμή «ναι» στο διάλογο με τους αγρότες – κτηνοτρόφους εξηγώντας ότι αφενός επεξεργάζεται τα αιτήματά τους και αφετέρου επιχειρεί να βρει λύσεις στο μέτρο του εφικτού, δηλαδή των δημοσιονομικών αντοχών της χώρας.

Οι ίδιοι απαντούν με στήσιμο νέων μπλόκων ασκώντας πίεση στην κυβέρνηση, ενώ δίνουν «ραντεβού» στην έκθεση Agrotica που θα πραγματοποιηθεί από 1 έως 4 Φεβρουαρίου, ζητώντας να ληφθούν άμεσα επιπλέον μέτρα στήριξης ώστε να παραμείνουν στην παραγωγή.

Στο θέμα αναφέρθηκε χθες ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη συνάντησή του με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας λέγοντας: «ακούμε τους αγρότες οι οποίοι τώρα διαμαρτύρονται, σε μεγάλο βαθμό δικαιολογημένα για ζητήματα τα οποία έχουν να κάνουν με την αύξηση του κόστους παραγωγής. Δεν είναι εξάλλου μόνο ελληνικό το πρόβλημα, το βλέπετε να εκδηλώνεται σε όλη την Ευρώπη» και πρόσθεσε: «ήμασταν το κόμμα το οποίο στήριξε το αγροτικό εισόδημα μέσα από μια σειρά από πολιτικές και οι πόρτες μας είναι πάντα ανοιχτές, στα πλαίσια των δημοσιονομικών μας δυνατοτήτων».

newsbeast.gr




Κάλεσμα του Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ στον ΥΠΑΑΤ Λ. Αυγενάκη στην Κομοτηνή για τον πρωτογενή τομέα

Ανοιχτό κάλεσμα έκαναν προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρη Αυγενάκη οι φορείς που συνεδρίασαν το απόγευμα της Δευτέρας 29 Ιανουαρίου 2024 στην Κομοτηνή παρουσία του Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ Χριστόδουλου Τοψίδη.

Μάλιστα μετά το πέρας της σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε παρουσία εκπροσώπων αγροτικών και κτηνοτροφικών συλλόγων της ΑΜ-Θ οι συμμετέχοντες προχώρησαν σε δηλώσεις στα ΜΜΕ καλώντας τον κ. Αυγενάκη να επισκεφτεί την Κομοτηνή για να τεθούν επί τάπητος τα μείζονος σημασίας ζητήματα που απασχολούν τον πρωτογενή τομέα.




Δυναμώνουν τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες – Δεν απέκλεισαν τα μπλόκα

Δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να στηθούν σύντομα μπλόκα στην Β. Ελλάδα εκπρόσωποι των επιτροπών αγώνα των αγροτών.

Μάλιστα όπως μετέφερε ο Πρόεδρος του Πανσερραϊκού Αγροτικού Συλλόγου Διαμαντής Διαμαντόπουλος στο ENA Channel θα υπάρξει ένα μεγάλο πανελλαδικό συλλαλητήριο στην μεγάλη αγροτική έκθεση Agrotica 2024 εκεί όπου θα κατεβούν αρκετά τρακτέρ από όλη την Β. Ελλάδα.

Στην συνέχεια εάν τα αιτήματα των αγροτών δεν ικανοποιηθούν πιθανό είναι να στηθούν και μπλόκα κατά τόπους όπως τόνισε ο ίδιος.