ΚΑΒΑΛΑΤελετή παράδοσης – ανάληψης των καθηκόντων του Αστυνομικού Διευθυντή Καβάλας

Την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου, πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης παραλαβης της διοίκησης της Αστυνομικής Διεύθυνσης Καβάλας, όπου απο την θέση αποχώρησε ο κ. Γιαννής Καραμανλής, ο οποίος πλέον είναι Αστυνομικός Διευθυντής της Περιφέρειας ΑΜ-Θ ενω την θέση του ανέλαβε ο κ. Κωνσταντίνος Σιμούδης.
Μιλώντας ο κ. Καρμανλής ευχήθηκε στον νεό αστυνομικό διευθυντή της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, καλή θητεία ενω εκάνε και έναν απολογισμό της δικής του θητείας στην πολή της Καβάλας. Ενω απο την πλευτά του ο και κ. Σιμούδης, ευχήθηκε στον κ. Καραμανή για την νέα του θητεία σε μια θέση πιο απαιτιτική πλέον.

 

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί οτι το παρόν στην εκδηλώση έδωσαν φορείς της Π.Ε Καβάλας δίνοντας θερμά συγχαριτήρια στον κ. Καραμανή και στον κ. Σιμούδη.




«Δεν θα πάμε στον πρωθυπουργό για καφέ, θέλουμε επίλυση των προβλημάτων μας», λένε αγρότες στον Μητσοτάκη

«Δεν θα πάμε να δούμε τον πρωθυπουργό για καφέ, θέλουμε επίλυση των προβλημάτων μας», είναι το μήνυμα που έστειλε ο Λάμπρος Τσέκας, Πρόεδρος Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Τρικάλων «Η Άνοιξη», σε δηλώσεις του στο Πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας 91,6 και 105,8, στο δημοσιογράφο Θάνο Σιαφάκα και στην εκπομπή «Το GPS της Επικαιρότητας», σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι αγρότες, τις κινητοποιήσεις και τα μπλόκα που προγραμματίζουν σε εθνικές και σε επαρχιακές οδούς.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στην αρχή της συνομιλίας του με τον δημοσιογράφο «εμείς είπαμε ότι θα έρθουμε σε συνάντηση με τον πρωθυπουργό. Αυτό αποφάσισε η χτεσινή μας πανελλαδική σύσκεψη στη Νίκαια της Λάρισας με συναδέλφους από όλη την Ελλάδα, ότι εφόσον υπάρχει πρόθεση να δοθούν λύσεις στα προβλήματά μας, σαφώς και θα κάτσουμε να συζητήσουμε. Δεν θα πάμε απλά να πιούμε καφέ, να δεχτούμε ένα φιλικό χτύπημα στην πλάτη και να μας πούνε δεν υπάρχουν δημοσιονομικά περιθώρια. Όχι σε τέτοιο διάλογο δεν πάμε. Θέλουμε να συζητήσουμε επί της ουσίας. Είναι ζήτημα επιβίωσης».

«Θα κλείσουμε της Εθνικές αλλά όχι σε 24ωρη βάση – Δεν θα κοπεί η Ελλάδα στα δύο»

«Ναι, λοιπόν θα κλείνουν οι εθνικές, όπως έχουν κλείσει και εδώ στα Τρίκαλα που είμαστε και οι Τρικάλων, Καλαμπάκας και οι Λάρισας Τρικάλων, όπως κάνουν οι συνάδελφοι στην Καρδίτσα και πάει λέγοντας. Τώρα, όσον αφορά την διάρκεια του κλεισίματος, εντάξει, δεν μπορούμε να κάτσουμε και με ένα χρονόμετρο στο χέρι. Άλλωστε, αυτό είναι κάτι που θα το αποφασίσει το κάθε μπλόκο. Δεν είναι το αίτημά μας να έρθουμε σε αντιπαράθεση με κανέναν άνθρωπο που θέλει να περάσει την εθνική. Τον ελληνικό λαό τον έχουμε και τον θέλουμε στο πλευρό μας.

Άλλωστε γέννημα από τους αγρότες είναι». Ερωτηθείς τέλος, για το αν αυτοί οι αποκλεισμοί των δρόμων θα έχουν έναν συμβολικό χαρακτήρα, ότι δεν θα είναι δηλαδή ένας μόνιμος αποκλεισμός της Εθνικής και ότι δεν θα κοπεί η Ελλάδα στα δύο ο κ. Τσέκας απαντά «όχι, τέτοια απόφαση έως τώρα, δεν έχουμε».

πηγή: Newsbeast.gr




Αγρότες της Θεσπρωτίας μπήκαν στην Εγνατία Οδό

Στην αρχή της Εγνατίας Οδού, στο 1ο χιλιόμετρο έξω από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, παρέταξαν πριν λίγο οι αγρότες της Θεσπρωτίας τρακτέρ, φορτηγά και αγροτικά αυτοκίνητα. Η αστυνομία τους εμπόδισε να περάσουν, όμως παραβίασαν το μπλόκο και μπήκαν στην Εγνατία και στα δύο ρεύματα, ενώ άφησαν ανοιχτό το ενδεχόμενο να αποκλείσουν αργότερα τον αυτοκινητόδρομο και την έξοδο του λιμανιού.

Οι αγρότες συγκεντρώθηκαν από τις 11:00 το πρωί και διέσχισαν ολόκληρη την πόλη. Η μηχανοκίνητη πορεία, που διήρκησε περίπου μία ώρα, κατέληξε στο λιμάνι όπου παρατάχθηκαν όλα τα οχήματά τους στον δρόμο.

Είναι κτηνοτρόφοι, μελισσοκόμοι και παραγωγοί του νομού Θεσπρωτίας, οι οποίοι ζητούν μέτρα για τη μείωση του κόστους παραγωγής, κατώτατες εγγυημένες τιμές, αποζημιώσεις από φυσικές ή άλλες καταστροφές.

πηγή: newsbeast.gr




Για δεύτερη ημέρα στους δρόμους της Ισπανίας οι αγρότες | Μπλόκαραν κεντρικούς αυτοκινητοδρόμους

Κλιμακώνονται οι αντιδράσεις των επαγγελματιών του αγροτικού κλάδου στην ευρωπαϊκή ύπαιθρο εξαιτίας του υψηλού κόστους, της γραφειοκρατίας και του ανταγωνισμού από χώρες που δεν είναι μέλη της ΕΕ. Στον «χορό» των κινητοποιήσεων βρίσκονται για δεύτερη ημέρα οι αγρότες της Ισπανίας οι οποίοι απέκλεισαν κεντρικούς αυτοκινητοδρόμους και εμπόδισαν την πρόσβαση σε τερματικούς λιμανιών.

«Ορισμένες χώρες δεν σέβονται τους κανόνες, δεν διαθέτουν ελέγχους ποιότητας» είπε σε δηλώσεις του ο Χουάν που καλλιεργεί λεμόνια στην Ανδαλουσία και βρίσκεται σε οδόφραγμα μπροστά από την είσοδο του λιμανιού της Μάλαγα.

Οι τρέχουσες τιμές των λεμονιών έχουν καταστρέψει φέτος τη δουλειά του.

«Δεν τα θέλουν, ούτε καν αν τα χαρίσω» ανέφερε χαρακτηριστικά στο εθνικό δίκτυο TVE.

Αγανακτισμένοι από την κατάσταση της αγοράς και έχοντας ενθαρρυνθεί από παρόμοιες κινητοποιήσεις σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, Ισπανοί αγρότες όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων επικαλούμενο το Reuters έβγαλαν χθες, Τρίτη (6/1) από τις αποθήκες τα τρακτέρ τους, δύο ημέρες πριν από τις προγραμματισμένες διαδηλώσεις των βασικών αγροτικών ενώσεων της χώρας.

Περίπου 12 βασικοί αυτοκινητόδρομοι αποκλείστηκαν χθες το πρωί σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με τις αρχές ρύθμισης της κυκλοφορίας.

Κατά τις τελευταίες εβδομάδες αγρότες από ευρωπαϊκές χώρες, περιλαμβανομένων της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Βελγίου, έχουν πραγματοποιήσει διαδηλώσεις που κάποιες φορές μετατράπηκαν σε βίαιες.

Οι αγρότες λένε ότι οι απαιτητικοί κανονισμοί που τους επιβλήθηκαν από την ΕΕ για την προστασία του περιβάλλοντος τους καθιστούν λιγότερο ανταγωνιστικούς σε σχέση με τους συναδέλφους τους από άλλες περιοχές, όπως η Λατινική Αμερική ή ευρωπαϊκές χώρες εκτός ΕΕ. Διαμαρτύρονται επίσης κατά των αυξανόμενων ασαφών γραφειοκρατικών μέτρων που τους έχουν επιβληθεί.

Οι διαδηλώσεις οδήγησαν την ισπανική κυβέρνηση να επιχορηγήσει με επιπλέον 269 εκατομμύρια ευρώ έως και 140.000 αγρότες και την ΕΕ να αποσύρει το νομοσχέδιο για τη μείωση κατά το ήμισυ της χρήσης παρασιτοκτόνων στο μπλοκ, στο οποίο αντιτίθενται οι αγρότες.

πηγή: Newsbeast.gr




Τελετή παράδοσης – ανάληψης των καθηκόντων του Αστυνομικού Διευθυντή Καβάλας

Την Τετάρτη 7-2-2024 στο Αστυνομικό Μέγαρο Καβάλας, πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – ανάληψης των καθηκόντων του Αστυνομικού Διευθυντή Καβάλας.

Ο νέος γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Ιωάννης ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ στο πλαίσιο της τελετής παρέδωσε τα καθήκοντα του στον νέο Αστυνομικό Διευθυντή Καβάλας Κώστα Σιμούδη.

Το παρών στην τελετή έδωσαν αρκετοί τοπικοί φορείς αλλά και ο Μητροπολίτης Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου Στέφανος.




Καβάλα | Άγνωστοι έσκισαν τέντες καταστήματος εστίασης και προκάλεσαν και άλλες ζημιές!

Άγνωστος (ή άγνωστοι) με λεπίδι έσκισε σέλες σταθμευμένων δικύκλων, προκαλώντας με τον ίδιο τρόπο ζημιές και σε εξωτερικούς χώρους καταστημάτων εστίασης, σκίζοντας νάιλον και άλλα πλαστικά!

Η Αστυνομία προσπαθεί να εντοπίσει το δράστη (ή τους δράστες) αναζητώντας μάρτυρες ή υλικό από κάμερες.




Ξανά υπό κατάληψη η Νομική Σχολή Κομοτηνής

Ξανά υπό κατάληψη τελεί από το απόγευμα της Τρίτης 6 Φεβρουαρίου η Νομική Σχολή Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στην Πανεπιστημιούπολη Κομοτηνής.

Θυμίζουμε ότι το απόγευμα της Δευτέρας η φοιτητική κατάληψη έληξε με εκκένωση από την Ελληνική Αστυνομία, η οποία προχώρησε σε 18 προσαγωγές φοιτητών.




Κλιμακώνουν τον αγώνα κατά του φωτοβολταϊκού πάρκου οι κάτοικοι της Λεκάνης

Πραγματοποιήθηκε η 2η Γενική Συνέλευση του Δ.Δ. Λεκάνης την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2024, σχετικά με το έργο «Φωτοβολταϊκός Σταθμός με συνολική ισχύ 75 MW της CES 2 Ι.Κ.Ε. στην περιοχή «ΛΕΚΑΝΗ»» της Τ.Κ. Λεκάνης, της Π.Ε. Καβάλας. (ΠΕΤ 2302903329)».

Σχετική ανακοίνωση αναφέρει:

Στην Λεκάνη, σήμερα, 04-02-2024 ημέρα Κυριακή και ώρα 12:00 μ.μ. στον χώρο του Κ.Ε.Π. Λεκάνης επί της επαρχιακής οδού Λεκάνης – Κεχροκάμπου, πραγματοποιήθηκε η 2η Γενική Συνέλευση του Δ.Δ. Λεκάνης, με την αυθόρμητη έλευση των κατοίκων, με θέμα «Ενημέρωση των κατοίκων για τις ενέργειες της Ε.Α. στα πλαίσια της απόφασης της προηγούμενης Γ.Σ για την ανάκληση της θετικής γνωμοδότησης για την έγκριση περιβαλλοντικών όρων επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Μ.Π.Ε.) του έργου: «Φωτοβολταϊκός Σταθμός με συνολική ισχύ 75 MW της CES 2 Ι.Κ.Ε. στην περιοχή «ΛΕΚΑΝΗ»» της Τ.Κ. Λεκάνης, της Π.Ε. Καβάλας. (ΠΕΤ 2302903329)».    Η Ε.Α. είχε την ευθύνη για την διαδικασία διεξαγωγής της συνέλευσης, αναφορικά με ζητήματα χρόνου πρωτομιλιών, δευτερομιλιών, κατάθεσης ψηφισμάτων, δικαιώματος ψήφου και μαζικότητας στην λήψη αποφάσεων, συντόνισε την διαδικασία της συνέλευσης, αφού προηγουμένως ενημέρωσε για τις ενέργειες που ολοκληρώθηκαν από πλευράς της.    Συγκεκριμένα:

1. Δια ζώσης ενημέρωση των κατοίκων που δεν παρευρέθηκαν στην 1η Συνέλευση, για την καταχρηστική απόφαση εγκατάστασης Φ/Β σταθμού.    2. Αποστολή μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας την Απόφαση της Γ.Σ και του Πρακτικού της Ε.Α. στον Δήμαρχο του Δήμου Νέστου, σε Βουλευτές, στην Επιτροπή Αγροτικής Οικονομίας και Περιβάλλοντος, στους Περιφερειάρχη Α.Μ.Θ. και Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Καβάλας και στην Δ/νση Δασών.   3. Κοινοποίηση αποφάσεων και πρακτικών στον τοπικό τύπο και εφημερίδες των Δήμων Νέστου και Καβάλας. Συνεντεύξεις της Ε.Α. σε διάφορα ΜΜΕ με στόχο την  ενημέρωση του κοινού.   4. Αποστολή αιτημάτων στο Τμήμα Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας για την  γνωστοποίηση μας αναφορικά με το ποιες άλλες αρμόδιες υπηρεσίες γνωμοδότησαν για την εγκατάσταση του θηριώδους Φ/Β σταθμού.   5. Αποστολή αιτήματος προς Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης Επιχειρηματικότητας Καινοτομίας και Κοινωνικής Οικονομίας, εάν ήταν μέσα στα καθήκοντα του να γνωρίζει την ύπαρξη τέτοιων αποφάσεων.   6. Αναζήτησε στο Εθνικό Κτηματολόγιο το ιδιοκτησιακό καθεστώς της Γης (ιδιοκτήτης το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ-ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΑΣΩΝ)   7. Απευθύνθηκε στον δικηγόρο κ. Χατζηδανδή, που έχει ανάλογη εμπειρία, ο οποίος και συνέταξε την Αίτηση Ανάκλησης της Απόφασηςθετικής Γνωμοδότησης επί της Μ.Π.Ε.. Η ανάκληση υπογράφθηκε από 14 φορείς με έννομο συμφέρον. Η αίτηση κοινοποιήθηκε στον πρόεδρο του Περιφ. Συμβουλίου, στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και στην Επιτροπή Αγροτικής Οικονομίας και Περιβάλλοντος.   8. Την επαφή με Συλλόγους, Σωματεία, Περιβαλλοντικές Οργανώσεις και Δήμους με στόχο την διάχυση της πληροφορίας και τον κοινό συντονισμό για τις μετέπειτα ενέργειες.   9. Αποστολή αιτήματος προς την Επιθεώρηση Εφαρμογής Δασικής Πολιτικής Α.Μ.Θ. στα πλαίσια της διαβούλευσης, εάν οφείλουν να ενημερώνουν τις Τοπικές Αρχές και τους κατοίκους για τις γνωματεύσεις που καλούνται να δώσουν.   10. Συγκέντρωση όλων των σχετικών εγγράφων και αιτημάτων της Δημοτικής Αρχής, του Τοπικού Συμβουλίου και την Επιστολή του Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Καβάλας κ. Μαρκόπουλου προς το Περιφερειακό Συμβούλιο.

Στην τοποθέτηση του ο Δήμαρχος του Δήμου Νέστου, κ. Σάββας Μιχαηλίδης, αναφέρθηκε στο ότι δεν διασφαλίστηκε ως έπρεπε η διαδικασία της διαβούλευσης από την Επιτροπή Αγροτικής Οικονομίας και Περιβάλλοντος.   Επίσης τάχθηκε κατά της εγκατάστασης του συγκεκριμένου Φ/Β σταθμού αλλά, και των άλλων δυο που βρίσκονται προς ΕΚΔΟΣΗ Βεβαίωσης Παραγωγού από την ΡΑΕ. Επισήμανε την ανάγκη Νομοθετικής Ρύθμισης για το χωροταξικό θέμα των εγκαταστάσεων ΑΠΕ.   Τέλος ανέφερε ότι είναι υπό διερεύνηση η ύπαρξη δημοτικής Γης στην συγκεκριμένη  έκταση.   Τόσο ο κ. Λυμπεράκης, ως Περιφερειακός Σύμβουλος Α.Μ.Θ. όσο και ο κ. Τσολάκης υποψήφιος δήμαρχος στον Δήμο Νέστου, υπερασπίστηκαν με την τοποθέτηση τους τον δίκαιο αγώνα των κατοίκων του οικισμού της Λεκάνης.   Στην συνέλευση επίσης παρευρέθηκαν ο κ. Προέδρος του Συλλόγου Κτηνοτρόφων Ν. Καβάλας και ο Βουλευτής κ. Ιωάννης Πασχαλίδης, οι οποίοι και υπερθεμάτισαν στο θέμα της αποτροπής εγκατάστασης Φ/Β σταθμού στην Λεκάνη.   Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι τοποθετήσεις των κατοίκων του οικισμού αλλά, και κατοίκων του Δήμου Νέστου ήταν επικεντρωμένες στις αρνητικές επιπτώσεις των Φ/Β σταθμών.

Εν τέλει η Γ.Σ., αποφάσισε ΟΜΟΦΩΝΑ την κλιμάκωση του αγώνα κατά της καταχρηστικής θετικής γνωμοδότησης για την τοποθέτηση του Φ/Β σταθμού των 75ΜW στον οικισμό της Λεκάνης με τις κάτωθι ενέργειες:   1. Συμμετοχή της Επιτροπής Αγώνα στο Περιφερειακό Συμβούλιου στις 0702-2024 όπου θα συζητηθεί το θέμα της Ανάκλησης της υπ. αριθ. 144/2023 θετικής γνωμοδότησης. Να τεθεί το θέμα της μη ανάγνωσης και αξιολόγησης της Απόφασης του Τμήματος Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας και πόσο μάλλον της ΜΠΕ την οποία κατέθεσε η εταιρία CES 2 IKE.   2. Θα αποστείλει εκ νέου νέα ηλεκτρονική αλληλογραφία σε όλες τις υπηρεσίες της Δ/νσης Δασών με σαφή ερώτημα εάν οι υπηρεσίες τους έχουν υπογράψει προσύμφωνο παραχώρησης ιδιόκτητων δημόσιων εκτάσεων με την εταιρία CES 2 IKE.   3. Πραγματοποίηση εκδήλωσης με θέμα τις αρνητικές επιπτώσεις των μεγάλων έργων ΑΠΕ στην τοπική οικονομία, στο περιβάλλον και στην υγεία των ανθρώπων, με συμμετοχή Πανεπιστημιακών, Ιατρών και παραγωγικών δυνάμεων που έχουν πληγεί από την αλλαγή χρήσης της Γης (οινοπαραγωγοί από το Παρανέστι, πατατοπαραγωγοί από το Νευροκόπι και Καλαμιάς Κοζάνης).   4. Διερεύνηση του ενδεχόμενου κατάθεσης Ασφαλιστικών Μέτρων.   5. Να συμβάλουμε στην πρόταση του Δήμαρχου Νέστου για την σύνταξη ενός επιχειρηματικού σχεδίου με προτάσεις συγκεκριμένες για την ανάπτυξη και ανάδειξη των προϊόντων που παράγονται στον τόπο μας. Για την δυνατότητα, λόγω του ιδιαίτερου μικροκλίματος, ευδοκίμησης  και καλλιέργειας βοτάνων και φυτών που έχουν ζήτηση στην φαρμακολογία και κοσμετολογία όπως, λουλούδι του Δαρβίνου, άγρια πρίμουλα, σιδερίτης κ.λπ.   Η Ε.Α. θα μεριμνήσει για την υλοποίηση της απόφασης της 2ης  Γ.Σ. των κατοίκων της Λεκάνης και θα συνεδριάζει σε εβδομαδιαία βάση ανάλογα με την εξέλιξη των δράσεων της.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΓΩΝΑ

Δ. ΑΡΓΥΡΟΦΘΑΛΜΟΥ

(δελτίο Τύπου)




Αποκαλύψεις για τη φρίκη που ζούσε η 15χρονη στο Ρέθυμνο | «Μίλησε» το κινητό της, περισσότεροι από 12 οι εμπλεκόμενοι

Φρίκη προκαλούν τα όσα βλέπουν το «φως» της δημοσιότητας και αφορούν την νέα υπόθεση βιασμού και μαστροπείας 15χρονης από το Ρέθυμνο. Το κινητό της κοπέλας σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία άρχισε να «μιλάει» και αποκαλύπτει πως για το μαρτύριο της έφηβης δεν ευθύνονται 12 άτομα αλλά περισσότερα.

Ο προφυλακισμένος 38χρονος Πακιστανός της δικογραφίας κατηγορείται μόνο για βιασμό άρα οι έρευνες της αστυνομίας για μαστροπεία στρέφονται σε άλλο ή άλλα πρόσωπα.

Όπως μετέδωσε την Τετάρτη (7/2) ο ΣΚΑΪ και ο δημοσιογράφος Θεοδόσης Πάνου οι έρευνες βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη ενώ τα στοιχεία δείχνουν πως το κορίτσι το εξέδιδαν από την ηλικία των 12 ετών.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες από την άρση του απορρήτου προκύπτει ότι στην υπόθεση βιασμού, ασέλγειας και σεξουαλικής κακοποίησης του παιδιού δεν είναι μπλεγμένοι μόνο οι 12 κατηγορούμενοι, για τους οποίους υπάρχει ήδη δικογραφία.

Παράλληλα φαίνεται ότι υπάρχει πλήθος μηνυμάτων και συνομιλιών με πολλούς ακόμα άνδρες που ζητούσαν ερωτικό ραντεβού με την ανήλικη κοπέλα.

Από την έρευνα της ΕΛΑΣ, η οποία είναι σε πλήρη εξέλιξη, και από τις καταθέσεις που έχουν πάρει αστυνομικοί από άτομα της οικογένειας, προκύπτει πως κανείς δεν γνώριζε τίποτα για την σεξουαλική κακοποίηση που υπέστη για δυο χρόνια η 14χρονη κοπέλα.

Μάλιστα ο αυτόχειρας πατέρας του κοριτσιού, σε σημείωμα που άφησε, ανέφερε: «Δεν μπορώ να αντέξω το βάρος , δεν ξέραμε τίποτα εγώ και η σύζυγός μου».

πηγή: Newsbeast.gr

 




Συγκλονίζει θύμα του YouTuber Hayate | Πλήρωναν μέχρι 200 ευρώ για να μας χτυπήσουν | Πότιζε 15χρονα αλκοόλ

Σοκάρουν οι λεπτομέρειες που έρχονται στο φως σχετικά με τη δράση του πασίγνωστου YouTuber και TikToker Hayate, ο οποίος συνελήφθη χθες το μεσημέρι από την Υποδιεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής. Δύο από τα θύματα του YouTuber, ο οποίος κατηγορείται ότι κακοποιούσε άτομα με αναπηρία και το μετέδιδε live στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μίλησε με τον ρεπόρτερ του ΑΝΤ1, Λάζο Μαντικό, σε απευθείας σύνδεση στην καθημερινή εκπομπή του ΑΝΤ1 και τον Γιώργο Παπαδάκη.

«Μας είχε εκμεταλλευτεί και με το παραπάνω. Εμένα προσωπικά με χτυπούσε άσχημα με μπουνιές, φτύσιμο και χτυπήματα στο σώμα. Έβλεπαν πολλοί συνδρομητές online, έκαναν… “δωρεές με παραγγελία” (π.χ. “καταβάλλω 10 ευρώ και ζητώ να τον δω να χαστουκίζεται, να τραγουδά, να χορεύει” κ.ο.κ.) και πρέπει να διωχθούν και αυτοί. Το χειρότερο είναι ότι πότιζε αλκοόλ κορίτσια 15 έως 17 ετών και μετά τις πήγαινε σηκωτές σε άλλο δωμάτιο», σημείωσε ο ένας από τους δύο άνδρες.

«Έχει χτυπήσει πολλά άτομα. Πλήρωναν οι haters από 10 ευρώ μέχρι 200 ευρώ για να μας χτυπήσουν», πρόσθεσε στον ANT1 ο Red Dragon.

«Ήμουν παλιότερα σε reality show ταλέντων και εκμεταλλεύτηκε αυτή την επιθυμία μου. Μου έλεγε θα σε κάνω νούμερο ένα, θα σε κάνω διάσημο. Έδινε και κάποια ποσά, αλλά πάρα πολύ μικρά. Από όλα αυτά τα χρήματα που κέρδιζε, εκείνος κρατούσε τα πάντα κι εμάς μας έδινε ελάχιστα», μοιράστηκε με την εκπομπή ο άλλος νεαρός που δήλωσε θύμα του YouTuber.

Σημειώνεται πως ο 35χρονος είναι ο εμπνευστής των βίντεο, που αντέγραψε 42χρονος από το Κερατσίνι, ο οποίος και συνελήφθη τον περασμένο Νοέμβριο.

Στην ανακοίνωσή της για την υπόθεση, η αστυνομία αναφέρει τα εξής: «Από την Υποδιεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, συνελήφθη, μεσημβρινές ώρες σήμερα, 6 Φεβρουαρίου 2024, σε περιοχή της Αττικής, 35χρονος για εμπορία ανθρώπων και σωματική βλάβη αδύναμων ατόμων, με την επιβαρυντική περίσταση του άρθρου περί εγκλημάτων με ρατσιστικά χαρακτηριστικά λόγω αναπηρίας.

Ειδικότερα, ο κατηγορούμενος, τουλάχιστον από τον Ιανουάριο του 2023, διατηρούσε προφίλ σε πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, χρησιμοποιώντας ψευδώνυμο, στο οποίο μετέδιδε σε ζωντανή σύνδεση κακοποιητικές συμπεριφορές σε βάρος ατόμων με νοητική υστέρηση, με σκοπό το παράνομο οικονομικό του όφελος.

Συγκεκριμένα, οι πράξεις αυτές συνιστούσαν συνεχείς εξυβρίσεις, σωματικές βλάβες και σεξουαλικές πράξεις, τις οποίες ζητούσαν θεατές που παρακολουθούσαν σε ζωντανή ροή, πληρώνοντας το ανάλογο χρηματικό ποσό.

Ο ανωτέρω συνελήφθη στην οικία του από αστυνομικούς του Τμήματος Αντιμετώπισης Ρατσιστικής Βίας, στο πλαίσιο του αυτοφώρου, καθώς τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, προέβη σε νέα ζωντανή μετάδοση τέτοιων πράξεων, εις βάρος δύο αδύναμων ατόμων, τα οποία και μεταφέρθηκαν σε δομή φιλοξενίας.

Στις νομότυπες έρευνες που πραγματοποιήθηκαν, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 7 σκληροί δίσκοι και 4 κινητά τηλέφωνα, ενώ ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή».

πηγή: newsbeast.gr

εικόνα: protothema.gr




Ανατριχιάζουν οι λεπτομέρειες για τη 15χρονη στο Ρέθυμνο | «Το 2022 και το 2023 είχε βιαστεί τέσσερις φορές»

«Παγωμένο» παρακολουθεί το πανελλήνιο όσα έρχονται στο φως της δημοσιότητας για την υπόθεση της 15χρονης στο Ρέθυμνο της Κρήτης, η οποία είχε πέσει θύμα βιασμού και ασέλγειας από τουλάχιστον 12 άτομα. Οι κάτοικοι του Μυλοποτάμου είναι σε κατάσταση σοκ, καθώς, σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες του cretapost, η 15χρονη το 2022 και το 2023 είχε βιαστεί τέσσερις φορές, ενώ επάνω της είχαν ασελγήσει αρκετοί νεαροί -κυρίως- άνδρες, Έλληνες αλλά και αλλοδαποί.

Όπως είναι ήδη γνωστό, στη δικογραφία που βρίσκεται στα χέρια της ανακρίτριας εμπλέκονται 12 άτομα και ένας 38χρονος Πακιστανός. Ο Πακιστανός έχει ήδη συλληφθεί, ενώ ο ίδιος είναι στη φυλακή για διαφορετική υπόθεση.

Ο 38χρονος Πακιστανός εκείνη τη χρονική περίοδο βρισκόταν στον Μυλοπόταμο ενώ, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, εργαζόταν και για τον 50χρονο πατέρα της 15χρονης κοπέλας. Ενδέχεται ο 38χρονος Πακιστανός να ήταν εκείνος που εξωθούσε στην πορνεία την 15χρονη, γνωρίζοντάς την σε κάποιους από τους εμπλεκόμενους.

Η ανώνυμη καταγγελία και οι πολύμηνες έρευνες

Στις αρχές του προηγούμενου καλοκαιριού το «Χαμόγελο του Παιδιού» δέχεται ένα ανώνυμο τηλεφώνημα, που έκανε λόγο για περιστατικό σεξουαλικής εκμετάλλευσης και κακοποίησης ανήλικης στην ευρύτερη περιοχή της ενδοχώρας των Χανίων. Άμεσα κινητοποιήθηκαν οι αστυνομικές αρχές, που ξεκίνησαν τις έρευνες.

Εντοπίστηκε η 15χρονη, η οποία και υποβλήθηκε σε ιατροδικαστική εξέταση κατά την οποία διαπιστώθηκε ο βιασμός, αλλά και η τέλεση γενετήσιων πράξεων με άλλους άνδρες.

Η αστυνομία προχώρησε στον σχηματισμό δικογραφίας σε βάρος 12 ανδρών και την υπέβαλε στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Ρεθύμνου.

Αυτή τη στιγμή η υπόθεση βρίσκεται στα χέρια της ανακρίτριας Ρεθύμνου, που την ερευνά με προσοχή.

Τι λέει ένας από τους κατηγορούμενους

Ένας 19χρονος, ο οποίος είναι μεταξύ των 12 εμπλεκόμενων της υπόθεσης, μίλησε στο Star, λέγοντας πως έβγαινε με την 15χρονη και ουδέποτε υπήρξε πληρωμή.

«Τη γνώρισα πέρυσι. Μου είχε πει ότι πάει πρώτη Γυμνασίου. Μάλιστα, μου ανέφερε ότι έχει μείνει δύο χρονιές στην ίδια τάξη. Υπολόγιζα ότι είναι περίπου 15 ετών. Για λίγο διάστημα βγαίναμε, δεν υπήρξε όμως ποτέ πληρωμή. Γνώριζα τον πατέρα της, αλλά δεν ήξερα ότι ήταν η κόρη του. Κάποια στιγμή χαθήκαμε. Όταν της έστειλα μήνυμα, ένα συγγενικό της πρόσωπο μου είπε να μην την ξαναενοχλήσω», ανέφερε.

Ο έλεγχος στο σπίτι και η αυτοκτονία του πατέρα

Στις αρχές του Ιανουαρίου πραγματοποιείται έρευνα στο σπίτι, όπου μένει η 15χρονη μαζί με τη μητέρα και τον πατέρα της.

Όπως αναφέρουν συγγενείς του 50χρονου άνδρα, τότε είναι η στιγμή που ο πατέρας μαθαίνει τι έχει συμβεί.

Ο ίδιος, μη μπορώντας να το αντέξει, έφυγε από το σπίτι του, πήγε και αγόρασε μία φιάλη υγραερίου και πήγε σε ένα απόμερο μέρος με το αυτοκίνητό του.

Λίγες ημέρες αργότερα, και μετά τη δήλωση της εξαφάνισής του, εντοπίζεται στη θέση του οδηγού, έχοντας δίπλα του ανοιχτή τη φιάλη του υγραερίου, με τις Αρχές να αποδίδουν τον θάνατό του σε αυτοκτονία.

Μάλιστα, χθες, συγγενής της οικογένειας ανέφερε στο Mega πως ο πατέρας άφησε σημείωμα, στο οποίο έλεγε: «Έμαθα αυτά τα γεγονότα για την κόρη μου και δεν μπορώ να τα αντέξω. Ευχαριστώ την αστυνομία για ό,τι έκανε. Σας παρακαλώ μην πάρετε το παιδί από τη μάνα του. Δεν μπορώ να τα διαχειριστώ όλα αυτά και λόγω της κατάθλιψής μου προβαίνω στο γεγονός», ενώ σε άλλο σημείο έλεγε «Ψάξτε το κινητό της κόρης μου, για να μάθετε την αλήθεια».

Οι πρώτες δηλώσεις της μητέρας

Λίγες ώρες μετά την αποκάλυψη της φριχτής αυτής υπόθεσης, η μητέρα της 15χρονης μίλησε στον τηλεοπτικό σταθμό του Star, λέγοντας πως η κόρη της δεν θέλει να της μιλήσει για το συγκεκριμένο θέμα.

«Μαμά, ό,τι άκουσες από την αστυνομία, αυτό είναι. Δεν θέλει να μου πει πολλά, ντρέπεται το κοπέλι μου», είπε η μάνα, τονίζοντας πως θα βρίσκεται δίπλα στο παιδί της.

πηγή: Newsbeast.gr




Ανυποχώρητοι οι αγρότες | Κλείνουν τους δρόμους και μετρούν αντίστροφα για την κάθοδό τους στην Αθήνα

Βήμα πίσω δεν κάνουν οι αγρότες. Η αντιπαράθεση τους με την κυβέρνηση μετά την ολοκλήρωση πανελλαδικής σύσκεψης εχθές στη Λάρισα οδηγείται στα άκρα και όπως ανακοινώθηκε χθες από σήμερα, Τετάρτη (7/2) ξεκινούν ταυτόχρονους δίωρους αποκλεισμούς των Εθνικών Οδών.

Δηλώνοντας πρόθυμοι να κατέβουν στην Αθήνα για να πραγματοποιήσουν συλλαλητήριο οι αγρότες επιμένουν στο αίτημα για αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο στην αντλία, μετά και τη δέσμευση της κυβέρνησης ότι θα επιστραφεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης του 2024.

«Δεν μας αρέσει η εικόνα χειροπέδες, ΜΑΤ και σύγκρουση. Ο αγώνας συνεχίζεται. Ούτε βήμα πίσω», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του αγροτικού συνεταιρισμού Λάρισας, Χρήστος Σιδηρόπουλος.

Με τη συμμετοχή εκπροσώπων από 50 αγροτικά μπλόκα και 70 ομοσπονδίες, στην πανελλαδική σύσκεψη οι παραγωγοί αποφάσισαν κλιμάκωση των κινητοποιήσεων με:

  • Αποκλεισμό εθνικών οδών, τελωνείων και κινητοποιήσεις μέσα στις πόλεις
  • Συλλαλητήριο με τρακτέρ στην Αθήνα.

Ποια σημεία θα κλείσουν οι αγρότες από σήμερα

Από την Τετάρτη οι αγρότες θα κλείνουν τα εξής σημεία στις εθνικές οδούς:

  • Τον κόμβο παλαιάς και νέας Εθνικής Οδού στον Πλατύκαμπο Λάρισας
  • Ε65 στην Καρδίτσα
  • Εγνατία στο μπλόκο του Ευόσμου

Οι αγρότες σημειώνεται πως θα αποφασίζουν κάθε βράδυ ποιους δρόμους θα κλείνουν.

Τα αιτήματα των αγροτών

  • Ζητούν αγροτικό ρεύμα με κόστος 7 λεπτών την κιλοβατώρα, απορρίπτοντας την έκπτωση 10% την περίοδο από τον Μάιο μέχρι τον Σεπτέμβριο
  • Ζητούν επιδότηση σε εφόδια και ζωοτροφές. Η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει μείωση του ΦΠΑ από 13% σε 6% για ζωοτροφές και λιπάσματα.
  • Ζητούν επαναδιαπραγμάτευση της ΚΑΠ. Ήδη η ελληνική πλευρά πέτυχε παύση του καθεστώτος αγρανάπαυσης το 2024 και διαπραγματεύεται 6 ακόμη σημεία.
  • Απαιτούν αποζημίωση για το 100% της σοδειάς που χάνεται από ασθένειες ή καταστροφές. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, ήδη έχει καταργηθεί η παρακράτηση 20% του ΕΛΓΑ.
  • Λένε όχι στις παράνομες ελληνοποιήσεις των γεωργικών και κτηνοτροφικών προϊόντων. Από την κυβέρνηση διατείνονται πως με ευθύνη του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης πραγματοποιούνται έλεγχοι στα σημεία εισόδου της χώρας και σε βιομηχανίες για την προστασία προϊόντων ΠΟΠ.

πηγή: newsbeast.gr




Ο καιρός σήμερα 7/2/2024

Λίγες νεφώσεις πυκνότερες στη Δυτική Ελλάδα και στο Ανατολικό Αιγαίο θα είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του καιρού για σήμερα 7/2. Αυξημένη θα είναι η πιθανότητα πρόσκαιρων βροχών σε Ανατολικό Αιγαίο και Δωδεκάνησα. Νοτιοδυτικοί άνεμοι έως 6 μποφόρ θα πνέουν στο Αιγαίο ενώ περιορισμένη θα είναι η ορατότητα τη νύχτα και νωρίς το πρωί στα ηπειρωτικά.

Πιο αναλυτικά, την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2024 αναμένονται καλές καιρικές συνθήκες με λίγες νεφώσεις. Πυκνότερες θα είναι οι νεφώσεις στη Δυτική Ελλάδα και στα ανατολικά τμήματα του Αιγαίου, με αυξημένη πιθανότητα εκδήλωσης βροχών στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και στα Δωδεκάνησα Τη νύχτα και νωρίς το πρωί η ορατότητα στα ηπειρωτικά θα είναι τοπικά περιορισμένη.

Η θερμοκρασία θα κυμανθεί στη Δυτική Μακεδονία από -4 έως 15 βαθμούς, στην υπόλοιπη Βόρεια Ελλάδα από -4 έως 18, στην Ήπειρο από 2 έως 18, στη Θεσσαλία από 2 έως 19-20 βαθμούς, στα υπόλοιπα ηπειρωτικά από 3 έως 19-21 βαθμούς, στα Επτάνησα από 6 έως 17, στα νησιά του Αιγαίου από 8 έως 17-19 βαθμούς, ενώ στην Κρήτη οι μέγιστες θα φτάσουν στους 21-22 βαθμούς Κελσίου.

Οι άνεμοι στο Αιγαίο νότιοι έως νοτιοδυτικοί με εντάσεις 4-5 και τοπικά 6 μποφόρ. Στο Ιόνιο θα πνέουν νότιοι νοτιοανατολικοί άνεμοι με εντάσεις 3-4 μποφόρ και τοπικά στα βόρεια πελάγη 5 μποφόρ. Δυτικοί άνεμοι με εντάσεις 4-6 μποφόρ θα επικρατήσουν στον Κορινθιακό.

Στην Αττική περιμένουμε αραιές νεφώσεις. Οι άνεμοι θα πνέουν δυτικοί βορειοδυτικοί, με εντάσεις 3-4 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 9 έως 19-20 βαθμούς.

Στη Θεσσαλονίκη περιμένουμε λίγες νεφώσεις. Οι άνεμοι θα πνέουν από μεταβαλλόμενες διευθύνσεις ασθενείς. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 7 έως 17 βαθμούς.




Οπαδική βία | Σήμερα οι ανακοινώσεις για τους θεατές και τα εισιτήρια στους αγώνες ποδοσφαίρου

Στις 11:00 σήμερα, Τετάρτη (7/2), αναμένεται ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, και ο αναπληρωτής υπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης, να ανακοινώσουν τα μέτρα για την οπαδική βία.

Στο «τραπέζι», όπως αναφέρει η ΕΡΤ, βρίσκεται η επανέναρξη παρουσίας θεατών και η διάθεση εισιτηρίων σε αγώνες ποδοσφαίρου, αλλά και η λήψη μέτρων για την αποτροπή και αντιμετώπιση παραβατικών συμπεριφορών στο πλαίσιο αθλητικών συναντήσεων.

«Το ξέφρενο αμπέλι γήπεδο σταματάει», επεσήμανε ο αναπληρωτής υπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης, αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε χθες, Τρίτη 6 Φεβρουαρίου, στο Διοικητήριο της Θεσσαλονίκης, με τον υφυπουργό Εσωτερικών, αρμόδιο για θέματα Μακεδονίας και Θράκης, Στάθη Κωνσταντινίδη, ερωτηθείς σχετικά με το άνοιγμα των γηπέδων και τα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της αθλητικής βίας.

newsbeast.gr




ΙΝΚΑ | Η Ακρίβεια σε Απόλυτους Αριθμούς

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΓΣΕΕ, σε σχέση με τα εισοδήματα, παρατηρείται δυσανάλογη επιβάρυνση στα νοικοκυριά, καθώς για εισοδήματα κάτω των 750 ευρώ διαπιστώνεται αύξηση 19% της δαπάνης για το ψωμί.

Το ποσοστό υποχωρεί στο 11% για την κατηγορία εισοδημάτων μεταξύ 751 και 1.100 ευρώ, ενώ περιορίζεται μόλις στο 1% για την κατηγορία 1.801 – 2.200 ευρώ.

Σύμφωνα επίσης με τελευταία έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) με δείγμα 1.000 καταναλωτές, πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο 2023, για την επίδραση των ανατιμήσεων στις καταναλωτικές συνήθειες στην Ελλάδα προκύπτουν τα ακόλουθα ευρήματα:

  • Το 75% (έναντι 71% τον Ιανουάριο 2023) του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.α.
  • Το 52% (έναντι 50% τον Ιανουάριο) του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.
  • Το 55% (έναντι 55% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.
  • Το 48% (έναντι 40% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος.
  • Το 28% (έναντι 24% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του.
  • Το 28% (έναντι 29% τον Ιανουάριο) έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεων του.
  • Το 15% (έναντι 11% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημα του. Μόλις 4% του κοινού δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει κανένα απολύτως μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

Το καλάθι του νοικοκυριού παρουσιάζει θετική εικόνα. Έχει αυξηθεί η χρήση του από το καταναλωτικό κοινό, από 28% σε 61%, ωστόσο καταλαμβάνει την τελευταία θέση, σε σχέση με τα μέτρα που θεωρούν οι ίδιοι οι καταναλωτές ότι θα τους βοηθούσαν στην αντιμετώπιση της ακρίβειας με μόλις 3%. Το κύριο μέτρο που επιθυμούν οι καταναλωτές, είναι με διαφορά η μείωση του ΦΠΑ σε βασικά τρόφιμα σε ποσοστό 81%, ακολουθούν τα προϊόντα με μόνιμη δέσμευση τιμής με 10% και το market pass με 6%.

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα έρευνας οικονομικής συγκυρίας του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχώρησε έντονα τον Σεπτέμβριο και διαμορφώθηκε στις -45 μονάδες, από -28,6 μονάδες τον Ιούλιο, με αποτέλεσμα οι Έλληνες καταναλωτές να εμφανίζονται ως οι περισσότερο απαισιόδοξοι στην ΕΕ. Το 64% (από 42% τον Ιούλιο) των καταναλωτών προέβλεψε ελαφρά ή αισθητή επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας, έναντι του 21% το οποίο αναμένει σταθερότητα. Το 59% (από 53% τον Ιούλιο) των καταναλωτών προέβλεψε ότι θα προβεί σε λιγότερες ή πολύ λιγότερες δαπάνες.

Το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι «μόλις τα βγάζει πέρα» διαμορφώθηκε στο 57%, ενώ στο 14% αναφέρουν ότι αντλούν από τις αποταμιεύσεις τους. Οι καταναλωτές που δήλωσαν ότι αποταμιεύουν λίγο ή πολύ αποτελούν το 20% του συνόλου, ενώ το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι «έχουν χρεωθεί» διαμορφώθηκε στο 9%.

Η αύξηση των τιμών σε βασικά προϊόντα διατροφής, έχει επηρεάσει σε ποσοστό (75%) τις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών σε μεγάλο βαθμό. Το 66% των ερωτηθέντων αγοράζει λιγότερα τρόφιμα, λόγω της ακρίβειας και αυτή η αλλαγή φαίνεται κυρίως στις μεγαλύτερες ηλικίες άνω των 50 ετών, όπου το ποσοστό είναι 75% τη στιγμή που το αντίστοιχο ποσοστό των νέων 18-30 ετών είναι 57%. Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι ποσοστό 32% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι πλέον ενδιαφέρεται λιγότερο για την ποιότητα των τροφίμων. Αυτό συνεπάγεται ότι το 1/3 απομακρύνεται από το κριτήριο της ποιότητας των τροφίμων και άρα στρέφεται σε πιο «επικίνδυνα» για την υγεία φαγητά.

Οι σταθερά καλπάζουσες τιμές στα τρόφιμα (αύξηση 25% στη διετία, επισήμως στο 8,9% το 2023), αλλά και οι προβλέψεις για αύξηση των τιμών του καταναλωτή κατά 2,8% το 2024 και 2,1% το 2025 αντίστοιχα, καθιστούν επιτακτική ανάγκη την λήψη επιπρόσθετων μέτρων για την αντιμετώπιση της ακρίβειας που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται εκτός από τα δομικά προβλήματα που έχει η Ελληνική Οικονομία και:

  1. στην απουσία ουσιαστικών ελέγχων σε όλη την αλυσίδα από το χωράφι μέχρι το ράφι.
  2. στην μη ουσιαστική εφαρμογή της ψηφισμένης Ευρωπαϊκής Οδηγίας περί αθέμιτων εμπορικών πρακτικών.
  3. Στην Πρακτική εναρμόνισης τιμών.

Οι τελευτές κυβερνητικές παρεμβάσεις είναι μεν σε σωστή κατεύθυνση, αλλά χρειάζεται να γίνουν περισσότερα και αποφασιστικότερα βήματα, για να αντιμετωπιστούν οι χρόνιες παθογένειες της ελληνικής αγοράς, αλλά και να έχουν προληπτικό χαρακτήρα για την συγκράτηση των τιμών, ενόψει του αναμενόμενου νέου κύματος αυξήσεων, λόγω και της αύξησης του κόστους στις θαλάσσιες μεταφορές, που προκαλούν διεθνώς οι συνεχιζόμενες επιθέσεις των ανταρτών Χούθι εναντίον εμπορικών πλοίων ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα.




Επίσκεψη Προέδρου ΓΣΕΒΕΕ στο Δήμο Σερρών

Ο Αντιδήμαρχος Αθανάσιος Γάτσιος, ως Δημαρχών, δέχθηκε την εθιμοτυπική επίσκεψη του Προέδρου της ΓΣΕΒΕΕ Γιώργου Καββαθά που συνόδευαν ο Πρόεδρος και Γεν. Γραμματέας της ΟΕΒΕΣ Νομού Σερρών, Σωτήρης Κοτσαμπάς και Δημήτρης Βροντελής, αντίστοιχα.

Ο κ Καββαθάς αφού ευχήθηκε στη νέα Δημοτική Αρχή κάθε επιτυχία στο έργο της, ανέπτυξε το σκεπτικό της ΓΣΕΒΕΕ για συνεργασία με τους ΟΤΑ προς όφελος των Επαγγελματιών –Εμπόρων – Βιοτεχνών και φυσικά προς όφελος του κοινωνικού ιστού, κάθε Δήμου.

Ο Πρόεδρος της ΓΣΕΒΕΕ στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο Δήμο Σερρών, αναφέρθηκε στην λειτουργία της Συνομοσπονδίας και δι αυτής, τόσο στην λειτουργία του ΚΕΚ της ΓΣΕΒΕΕ, ως εκπαιδευτικό κέντρο πανελλαδικής εμβέλειας με άδεια Κέντρου Δια Βίου Μάθησης που συμβάλει στην πιστοποίηση των γνώσεων επαγγελματιών και εργαζομένων στις επιχειρήσεις τους, καθώς και στο Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων (ΙΜΕ) της ΓΣΕΒΕΕ, που είναι ο κορυφαίος μελετητικός φορέας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας, αξιολογεί πολιτικές και προωθεί μεθόδους και εργαλεία υποστήριξης επιχειρήσεων μετά των εμπεριστατωμένων μελετών και ερευνών.

Ο κ Γάτσιος, με την σειρά του αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα για διαμόρφωση και σύνταξη ενός μνημονίου συνεργασίας του Δήμου με την ΓΣΕΒΕΕ και άμεσα με την ΟΕΒΕΣ Σερρών, βάσει του οποίου θα αντλούνται από το ΙΜΕ της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας, τα στοιχεία εκείνα και οι προτάσεις του για ορθολογική και νόμιμη βοήθεια, που μπορεί να προσφέρει ο Δήμος Σερρών στους επαγγελματίες, εμπόρους και βιοτέχνες της πόλης και των κοινοτήτων του.

Τέλος συμφωνήθηκε να οριστικοποιηθεί, τις προσεχείς ημέρες, συνάντηση εργασίας μεταξύ της Δημάρχου Σερρών και των αρμοδίων μελών της δημοτικής αρχής με εκπροσώπους του ΔΣ της σερραϊκής ΟΕΒΕΣ.




Αυγενάκης στη Βουλή | Αναγκαία η περαιτέρω αναθεώρηση της ΚΑΠ

Την ανάγκη περαιτέρω αναθεώρησης της ΚΑΠ αλλά προς την κατεύθυνση απλοποίησης των διαδικασιών απορρόφησης κονδυλίων της ΕΕ και μείωσης της γραφειοκρατίας, επισήμανε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Λευτέρης Αυγενάκης, στην ομιλία του στη Βουλή, κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, του νομοσχεδίου του ΥΠΑΑΤ με τίτλο: «Ενίσχυση της πρότυπης κτηνοτροφίας, ρυθμίσεις για την αλιεία και τις υδατοκαλλιέργειες, διατάξεις για τη φυτοϋγεία, τα βιοκτόνα προϊόντα και την ποιότητα τροφίμων και άλλες διατάξεις για την τόνωση της αγροτικής ανάπτυξης».

Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι προς το παρόν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενημέρωσε ανεπισήμως ότι έκανε αποδεκτές τις αλλαγές που έχει ζητήσει η χώρα μας από τα τέλη του 2023. Μάλιστα ο Λευτέρης Αυγενάκης είπε ότι βρίσκεται σε συνεννόηση με τους λοιπούς υπουργούς των κρατών – μελών του Νότου  (ομάδα των EUMED-9) προκειμένου να διατυπωθούν κοινές θέσεις ως προς τις αλλαγές που πρέπει να προωθηθούν στην ΚΑΠ. Και όπως σημείωσε, η από κοινού προώθηση των επιβαλλομένων αλλαγών «ως ισχυρή γροθιά» δίνει μεγαλύτερη ισχύ στο συγκεκριμένο αίτημα. Μάλιστα, μεταξύ των 9 χωρών, συμφωνήθηκαν περαιτέρω συναντήσεις με ατζέντα που θα διαμορφώνεται από κοινού.

Αναφερόμενος σε θέματα εγγείων βελτιώσεων που ετέθησαν από Βουλευτές, τόνισε ότι στη Θεσσαλία που λειτουργούν 53 ΤΟΕΒ και ένας ΓΟΕΒ, εδώ και μήνες έχουν ζητηθεί στοιχεία για τις παρεμβάσεις που πρέπει να κάνει το κράτος αλλά απάντηση υπάρχει μόνο από τους δέκα εξ αυτών. Αναμένεται απάντηση και από τα υπόλοιπα ΤΟΕΒ, είτε μεμονωμένα είτε μέσω της Περιφέρειας, ώστε να προγραμματισθούν οι επόμενες κινήσεις.

Για τα 16.000 δεσμευμένα ΑΦΜ στον ΟΠΕΚΕΠΕ επανέλαβε ότι, μετά από έλεγχο που έχει ξεκινήσει σε όσα διαπιστωθεί ότι δεν υπάρχει κάτι μεμπτό, θα αποδεσμευθούν ενώ σε όσα διαπιστωθεί κάτι μεμπτό, θα οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη.

Αναφερόμενος στην ουσία του νομοσχεδίου ανέφερε ότι περιλαμβάνει ρυθμίσεις που αφενός εισάγουν ένα νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για τη στήριξη των αγροτών και αφετέρου ρυθμίζουν λειτουργικά ζητήματα και την ενίσχυση των πληγέντων αγροτών από τις θεομηνίες (πυρκαγιές, πλημμύρες).

Στόχοι του σχεδίου νόμου:

Ø  Η δημιουργία κτηνοτροφικών πάρκων για τον σταυλισμό των ζώων στηρίζοντας τη βιωσιμότητα των μικρών κτηνοτροφικών επιχειρήσεων.

Ø  Η αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας προκειμένου να δοθεί λύση στο χρόνιο πρόβλημα των ενδικοφανών αλιευτικών προσφυγών.

Ø  Η εισαγωγή ρυθμίσεων για τον αλιευτικό τουρισμό και τις υδατοκαλλιέργειες.

Ø  Η δημιουργία επαρκούς πλαισίου για την παράλληλη παραγωγή αγροτικών προϊόντων και λειτουργία Φ/Β σε γη υψηλής παραγωγικότητας.

Ø  Να βοηθήσει την καθημερινότητα των παραγωγών και να επιλύσει χρόνια προβλήματά τους, εξασφαλίζοντας την εν γένει βιωσιμότητά τους.

Ø  Να ρυθμίσει ζητήματα των πληγέντων από πυρκαγιές και πλημμύρες των τελευταίων μηνών, που περιήλθαν, προσωρινά ή μόνιμα, σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης.

Ø  Να διευθετήσει και να εξορθολογήσει λειτουργικά, κανονιστικά και νομοθετικά ζητήματα πάσης φύσεως.

Ø  Να εξασφαλίσει την βελτίωση της λειτουργίας οργανισμών.

Ø  Η σύσταση Αγροτικών Τμημάτων στα Επιμελητήρια ενισχύοντας την αγροτική επιχειρηματικότητα.

Η συζήτηση επί του νομοσχεδίου θα συνεχιστεί στην Επιτροπή την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου.




Κυβερνητικές πηγές | «Είμαστε στη διάθεση των αγροτών, οι κινητοποιήσεις δεν εξυπηρετούν ούτε τους ίδιους»

Η κυβέρνηση είναι πάντα στη διάθεση κάθε επαγγελματικής ομάδας, όπως και των αγροτών και αντιμετωπίζει με σεβασμό τις αγωνίες τους για το μέλλον του πρωτογενούς τομέα.

Στις αγωνίες αυτές, από το 2019, απαντούμε με συγκεκριμένες πρωτοβουλίες και απτές πολιτικές, επιλέγοντας πάντα τη συζήτηση και το διάλογο. Έτσι, σχετικά με τα αιτήματα που ανακοινώθηκαν από το Συντονιστικό των εκπροσώπων των μπλόκων στη Νίκαια της Λάρισας:

Αφορολόγητο αγροτικό πετρέλαιο: Ήδη ο Πρωθυπουργός από το βήμα της Βουλής ανακοίνωσε την περασμένη Παρασκευή την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο αγροτικό πετρέλαιο και για το 2024, μέτρο ύψους 82 εκατ. ευρώ.
Το μέτρο της επιστροφής του ΕΦΚ είχε ενεργοποιηθεί από την κυβέρνηση και για τα έτη 2022 και 2023. Για αυτά τα δύο έτη έχουν επιστραφεί περί τα 160 εκατ. € σε 297.000 κατά κύριο επάγγελμα αγρότες.

7 λεπτά η κιλοβατώρα το ρεύμα: Επίσης την Παρασκευή ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε πρόσθετη έκπτωση της ΔΕΗ κατά 10% στο αγροτικό ρεύμα από τον Μάϊο μέχρι και τον Σεπτέμβριο που είναι μήνες υψηλών αγροτικών καταναλώσεων. Όπως επίσης και τη ρύθμιση των χρεών προς τη ΔΕΗ των Τοπικών και Γενικών Οργανισμών Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ, ΓΟΕΒ), που φτάνουν σήμερα τα 87 εκ. ευρώ.
Κατά τη διάρκεια της ενεργειακής κρίσης η κυβέρνηση προχώρησε σε σειρά παρεμβάσεων για την αντιμετώπισή της, οι οποίες τελικά οδήγησαν σε απορρόφηση 80-90% της αύξησης του κόστους ενέργειας των αγροτικών τιμολογίων.
Φωτοβολταϊκά για τους αγρότες: Μείωση σε διάστημα διετίας της τιμής της κιλοβατώρας, κατ΄ελάχιστον 30% για τους αγρότες που συμμετέχουν σε συνεργατικά σχήματα (συνεταιρισμοί, οργανώσεις και ομάδες παραγωγών κ.λπ.) και στους αγρότες που ασκούν συμβολαιακή γεωργία με την κατασκευή των νέων φωτοβολταϊκών για τους αγρότες, με εγγυημένη τιμή για διάστημα δεκαετίας.
Για τους μεμονωμένους αγρότες θα ξεκινήσει άμεσα νέο Πρόγραμμα αποκλειστικά για Αγρότες με τίτλο «Φωτοβολταϊκά στο Χωράφι», ύψους 30 εκ. ευρώ.
Στη συνολικότερη προσπάθεια για τη μείωση του ενεργειακού κόστους θα συμβάλει και το Πρόγραμμα Απόλλων, το μεγαλύτερο πρόγραμμα ενεργειακού συμψηφισμού με πράσινη ενέργεια στη χώρα, μέσα από το οποίο, οι ΤΟΕΒ και ΓΟΕΒ θα έχουν σημαντική, και μόνιμη, ανακούφιση από το ενεργειακό κόστος.

Επιδότηση σε εφόδια και ζωοτροφές: Η κυβέρνηση έχει μειώσει τον ΦΠΑ από το 13% στο 6% για τις ζωοτροφές και τα λιπάσματα και τον ΦΠΑ για αγορά αγροτικών μηχανημάτων από το 24% στο 13%.
Ενώ παράλληλα μείωσε τη φορολογία των αγροτών (νόμος 4935/2022), θεσμοθέτησε νέα φορολογική κλίμακα, κατήργησε το νόμο Κατρούγκαλου, διευκόλυνε μέσω του Ταμείου Μικροπιστώσεων την πρόσβαση σε χρηματοδότηση των αγροτών και κατήργησε τη φορολόγηση των ενισχύσεων από το πρώτο ευρώ που είχε επιβάλει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Να μην εφαρμοστεί η νέα ΚΑΠ και να υπάρξει νέα διαπραγμάτευση: Αυτή η κυβέρνηση κατάφερε με διαπραγμάτευση στις Βρυξέλλες και διατήρησε για τους Έλληνες αγρότες τους ίδιους πόρους από την ΚΑΠ όταν αυτοί μειώθηκαν για άλλες χώρες. Και το  ΕΛΚ ήταν αυτό που κατάφερε και έβαλε φραγμούς σε υπερβολικές απαιτήσεις και προτάσεις των Σοσιαλιστών και των Πρασίνων, οι οποίοι, στο όνομα της οικολογικής μετάβασης της γεωργίας, ζητούσαν να περιοριστούν πολύ οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις, να μειωθούν ενισχύσεις, να αυστηροποιηθούν οι τρόποι παραγωγής.
Πιο συγκεκριμένα η μη εφαρμογή της νέας ΚΑΠ θα στερούσε από τους Έλληνες αγρότες ενισχύσεις της τάξεως των 2,8 δις ετησίως που σήμερα είτε λαμβάνουν απ’ ευθείας, είτε μέσω διαφόρων προγραμμάτων, από τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Παράλληλα θα στερούσε από τη χώρα μας τη δυνατότητα εφαρμογής μιας σειράς άλλων εμβληματικών προγραμμάτων των οποίων στόχος είναι η ενίσχυση της πρωτογενούς παραγωγής και των υποδομών στον αγροδιατροφικό τομέα.  Η ΚΑΠ 2023- 2027, ύψους 19,3 δις ευρώ κατευθύνεται στο σύνολό της στους Έλληνες αγρότες. Για την ενεργοποίηση αυτών των χρημάτων έχουν τεθεί συγκεκριμένες προϋποθέσεις με καθαρό φιλοπεριβαλλοντικό πρόσημο η ικανοποίηση των οποίων όμως στην πράξη οδηγούν σε αύξηση του καλλιεργητικού κόστους, χωρίς να δίδονται αντίστοιχες ενισχύσεις για την εξισορρόπησής της.
Για το λόγο αυτό η Ελλάδα ήδη από τα τέλη Νοεμβρίου έχει καταθέσει – ως έχει δικαίωμα- 6 προτάσεις τροποποίησης του πλαισίου που διέπει το ελληνικό Στρατηγικό Σχέδιο ΚΑΠ. Οι προτάσεις αυτές έγιναν αποδεκτές – άτυπη ενημέρωση. Είναι ίδιες με αυτές που μόλις προχθές κατέθεσε και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Ουσιαστικές αλλαγές μπορούν – εκ του κανονισμού- να υποβληθούν μετά το 2025, και για το λόγο αυτό έχει αναπτυχθεί, με ελληνική πρωτοβουλία, συμμαχία με τις 9 χώρες του Νότου της ΕΕ στις οποίες υπάρχουν αντίστοιχα προβλήματα στην εφαρμογή της ΚΑΠ.

Αποζημιώσεις στο 100% και αναπλήρωση χαμένου εισοδήματος στα προϊόντα: Η κατάργηση του 20% της παρακράτησης του ΕΛΓΑ, ξεκίνησε από τον ΙΑΝΟ και εφαρμόσθηκε σε όλες τις περιπτώσεις θεομηνιών και ακραίων καταστροφών, όπως στον παγετό της άνοιξης 2021, στις σφοδρές χαλαζοπτώσεις του Ιουνίου 2022, ενώ εφαρμόζεται αυτή τη στιγμή και στη Θεσσαλία σύμφωνα με το ad hοc πρόγραμμα το οποίο, επίσης, δεν προβλέπει μείωση του 20%. Η κυβέρνηση καθιέρωσε τις προκαταβολές σε συνδυασμό με τη μη παρακράτηση του 20% για να ενισχύσει τα αγροτικά νοικοκυριά, που πλήττονται από φυσικές καταστροφές.
Ωστόσο η κυβέρνηση έχει δώσει 400 εκατ. € για την ενίσχυση ρευστότητας του ΕΛΓΑ, ενεργοποιώντας, για πρώτη φόρα, το άρθρο 7 του Ν. 3877/2010 και καταβάλλοντας τα αναδρομικώς οφειλόμενα της προηγούμενης δεκαετίας.
Την  τετραετία 2020-2023 καταβλήθηκαν από τον ΕΛΓΑ, σε εφαρμογή της ισχύουσας νομοθεσίας, αποζημιώσεις άνω του 1 δις, εκ του οποίου τα περισσότερα προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή από τον Έλληνα φορολογούμενο.

Όχι στις παράνομες ελληνοποιήσεις: Με εντολή του αρμοδίου υπουργού Λευτέρη Αυγενάκη, από τις 18 Ιανουαρίου έχουν ξεκινήσει σαρωτικοί έλεγχοι στην αγορά από μικτά κλιμάκια της Γενικής Διεύθυνσης Τροφίμων του ΥΠΑΑΤ, του ΕΦΕΤ, του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ και των κατά τόπους κτηνιατρικών υπηρεσιών των ΔΑΟΚ.
Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται στις πύλες εισόδου της χώρας, σε λιμάνια, σε super market και σε λοιπά σημεία λιανικής πώλησης σε ολόκληρη τη χώρα. Έλεγχοι γίνονται και σε βυτιοφόρα μεταφοράς γάλακτος, καθώς έχουν γίνει σχετικές καταγγελίες προς το ΥΠΑΑΤ. Στους ελέγχους λαμβάνονται δείγματα προϊόντων γάλακτος αποστέλλονται στα διαπιστευμένα εργαστήρια  για περαιτέρω χημικές αναλύσεις, με στόχο την τήρηση της νομοθεσίας σχετικά με την επισήμανση της ετικέτας, όσο και των ισοζυγίων γάλακτος που τηρεί η κάθε μεταποιητική βιομηχανία. Έλεγχοι γίνονται, επίσης, και για την τήρηση των προδιαγραφών για τα προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ.
Αντίστοιχοι μηχανισμοί του ΥΠΑΤ θα κινηθούν και για ελέγχους στο μέλι και στο κρέας.

Όπως φαίνεται και από τα παραπάνω, η κυβέρνηση έχει κάνει και συνεχίζει να κάνει ότι είναι εφικτό προς όφελος των αγροτών. Και είναι πάντοτε δίπλα, όπως έχει αποδείξει σε πολλές περιπτώσεις, σε κάθε επαγγελματική ομάδα, λαμβάνοντας υπόψη τα δημοσιονομικά περιθώρια της χώρας. Άλλωστε πολλές από τις ανωτέρω παρεμβάσεις έγιναν πραγματικότητα λόγω και της υπεραπόδοσης της ελληνικής οικονομίας. Σε κάθε περίπτωση κανείς δεν ωφελείται από τη διατάραξη της κοινωνικής, οικονομικής και εμπορικής ζωής της χώρας, από αποφάσεις που δεν εξυπηρετούν ούτε τους ίδιους τους αγρότες.




ΔΙΠΑΕ Καβάλας | Αντιδράσεις και ανησυχία φοιτητών για την κατάληψη της Πληροφορικής

Όπως κοινοποιήθηκε στα Μ.Μ.Ε ανακοίνωση σε μορφή ανοιχτής επιστολής από πλευράς φοιτητή του ΔΙΠΑΕ Καβάλας :

Καλησπέρα σας, είμαι ο Κέφαλος Απόστολος, 2ο ετής του τμήματος πληροφορικής, του ΔΙ.ΠΑ.Ε Καβάλας.

Ήθελα απλώς να επισημάνω κάποιες λεπτομέρειες πολύ σημαντικές όσον αφορά τον τρόπο που λήφθηκε η απόφαση για την κατάληψη.

Αναφορικά, θα παραθέσω μια επιστολή που είχε συνταχθεί για τον πρόεδρο του τμήματος μας:

«…Πιο συγκεκριμένα, ο φοιτητικός σύλλογος πριν από λίγες ημέρες, έκανε συνέλευση, που συζήτησαν και αποφάσισαν για τις ακόλουθες κινήσεις τους. Κατέληξαν λοιπόν, με συμμετοχή 40 ατόμων (αν δεν κάνω λάθος), 35 υπερ, στο να γίνει κατάληψη.

Εγώ έρχομαι εδώ να θέσω έναν προβληματισμό.

Στη συνέλευση δεν παρευρέθηκα, και ούτε οι περισσότεροι συμφοιτητές μου, είτε λόγο εργασίας, είτε λόγο διαβάσματος (εξεταστική), είτε επειδή βρισκόντουσαν ήδη σε διαφορετική πόλη.

Η απόφαση του να γίνει κατάληψη, λήφθηκε σχεδόν «εν μία νυχτί», στα μέσα στης εξεταστικής (τελειώματα για την ακρίβεια), σε περίοδο που οι περισσότεροι φοιτητές είτε δεν είναι διαθέσιμοι στη καβάλα, ή απλώς ο χρόνος τους είναι αρκετά περιορισμένος.

Εγώ είμαι υπέρ των συνελεύσεων, και υπέρ της άμεσης δημοκρατίας που προσπαθεί ο Φοιτητικός Σύλλογος να στηρίξει. Αλλά σε μεγάλη κλίματα, είναι αρκετά δύσκολο να εφαρμοστεί, όταν πρέπει να ληφθούν αποφάσεις.

Για τον λόγο του αληθές, έκανα μια δημοσκόπηση, μέσω της οποίας προσπάθησα να δω την γενικότερη άποψη των φοιτητών μας.Για να συμμετέχει κάποιος στη δημοσκόπηση (google form), απαιτείται ακαδημαϊκό email, και περιορίζει 1 ψήφο ανά φοιτητή, κάτι που την καθιστά αρκετά αξιόπιστη και διαφανή.

Μάλιστα ο συγκεκριμένος προβληματισμός κυριάρχησε και στο πλαίσιο της εκπομπής Αναλυτής του ENA Channel με τον Απόστολο Ατζεμιδάκη όπου οι φοιτητές είχαν την ευκαιρία να τονίσουν το συγκεκριμένο θέμα δημόσια.

Δείτε το σχετικό απόσπασμα :




Έντονη ανησυχία στην κοινότητα για τον στρεπτόκοκκο – Γονείς δεν στέλνουν τα παιδιά στο σχολείο

Ανησυχία έχουν προκαλέσει τα νέα περιστατικά θανάτων από στρεπτόκοκκο, με τους επιστήμονες να εξηγούν ποια είναι τα σοβαρά συμπτώματα που πρέπει να θορυβήσουν τους ασθενείς και πότε οι γονείς πρέπει να ζητήσουν άμεσα ιατρική βοήθεια.

Υπενθυμίζεται ότι ένα 9χρονο κορίτσι, που βρέθηκε θετικό σε στρεπτόκοκκο κατέληξε στο νοσοκομείο Διδυμοτείχου, όπου είχε μεταφερθεί με βαριά αναπνευστική ανεπάρκεια.




ΙΕΛΚΑ για ακρίβεια: Το 75% έκοψε τη διασκέδαση

Την επίδραση των ανατιμήσεων στις καταναλωτικές συνήθειες στην Ελλάδα καταγράφει έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Mεγαλύτερη είναι η πίεση στη μείωση των δαπανών για βασικές υπηρεσίες και λιγότερο για βασικά αγαθά. Συγκεκριμένα, το 75% (έναντι 71% τον Ιανουάριο 2023) του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.α.

Το 52% (έναντι 50% τον Ιανουάριο) του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.

Το 55% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου. Το 48% (έναντι 40% τον Ιανουάριο) δηλώνει ότι έχει αλλάξει μάρκα-επωνυμία προϊόντος.




Ετοιμάζονται να κλείσουν εθνικές οδούς οι αγρότες όλης της χώρας

Με μεγάλη προσοχή παρακολουθούν στην κυβέρνηση τις κινητοποιήσεις των αγροτών και τις αποφάσεις που ελήφθησαν στην σύσκεψη της Νίκαιας στη Λάρισα.

Κατά πληροφορίες το κυβερνητικό στρατόπεδο δεν είναι αρνητικό στο ενδεχόμενο συνάντησης με τους αγρότες, ωστόσο αυτό που επισημαίνεται είναι πως προς το παρόν απουσιάζει από την πλευρά των αγροτών μία οργανωμένη μορφή εκπροσώπησης. Αναφορικά, επίσης με το ενδεχόμενο συνάντησης αγροτών με τον πρωθυπουργό, στο πρόγραμμα του κ. Μητσοτάκη δεν υπάρχει προς το παρόν προγραμματισμένο να μεταβεί σε κάποιο από τα μπλόκα, όπως είχε συμβεί κατά την επίσκεψή του στη Βόνιτσα.




Διακοπή νερού την Τετάρτη (07/02/24) στην περιοχή της Δέπος

Ανακοινώνεται ότι λόγω εργασιών στο πλαίσιο του έργου «Κατασκευή δικτύου ύδρευσης Δήμου Καβάλας – Ολοκλήρωση εσωτερικού δικτύου πόλης Καβάλας», θα διακοπεί η παροχή νερού την Τετάρτη 07-02-2024, από ώρα 08:30 έως 13:30, στα οικοδομικά τετράγωνα που περικλείονται από τις οδούς: Τραπεζούντας – Παφλαγονίας – Αμάσειας – Καππαδοκίας – Ευξείνου Πόντου – Αδάνων – Φιλιππούπολης – Τραπεζούντας.

Η υδροδότηση θα αποκατασταθεί σταδιακά μετά το πέρας των εργασιών.

Ο Διευθυντής

Τ.Υ. της Δ.Ε.Υ.Α.Κ.

Λογκάρης Άγγελος

Πολιτικός Μηχανικός M.Sc.




Αφέθηκαν ελεύθεροι οι 12 προσαχθέντες της κατάληψης στη Νομική Κομοτηνής

Μπορεί να αφέθηκαν ελεύθεροι τελικά χθες το βράδυ οι 12 προσαχθέντες φοιτητές που παρέμεναν στο Αστυνομικό Τμήμα, ωστόσο  θα παραπεμφθούν αρμοδίως στα Δικαστήρια με τακτική δικάσιμο καθώς κατηγορούνται για «διατάραξη λειτουργίας δημοσίου κτιρίου» με βάση το άρθρο 168 του Ποινικού Κώδικα, για την κατάληψη του κτιρίου της Νομικής Σχολής Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στην Πανεπιστημιούπολη.




Αντιπεριφερειάρχης Δράμας | Συνάντηση με εκπροσώπους του Συλλόγου Τρίτεκνων Οικογενειών

Την Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου 2024, ώρα 11:30 π.μ., ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Μιχαήλ Μουρβετίδης δέχθηκε, στο Γραφείο του (Διοικητήριο Δράμας, 3ος όροφος) εκπροσώπους του Συλλόγου Τρίτεκνων Οικογενειών Ν. Δράμας και συγκεκριμένα, την Πρόεδρο Παναγιώτα Κεφαλά, την Γραμματέα Σωτηρία Γκοκάκη, την Αντιπρόεδρο Ευγνωσία Παστιάδου και το μέλος Εύη Φουντούκη.

Η συνάντηση ήταν εθιμοτυπική και οι εκπρόσωποι των τρίτεκνων οικογενειών καταθέσανε τα αιτήματά και γνωστοποίησαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οικογένειές τους. Κατά την συζήτηση, οι εκπρόσωποι του Συλλόγου ζητήσανε από τον κ. Μουρβετίδη, ο οποίος είναι και ο ίδιος τρίτεκνος, να σταθεί αρωγός στην προσπάθεια που γίνεται από τον Σύλλογο, ενώ οι δύο πλευρές συμφώνησαν σε κοινές δράσεις.




Δήμος Καβάλας | Εκπτωση 40% στα Δημοτικά Τέλη για τους Τριτέκνους

Η Διοίκηση και τα μέλη του Συλλόγου Τριτέκνων Π.Ε Καβάλας, πιστοί στηνπαράδοση και τα έθιμα, έκοψαν την βασιλόπιτά τους κατά την διάρκεια της καθιερωμένης μεγάλης εκδήλωσης του συλλόγου σε κοσμικό κέντρο της πόλης, παρουσία και εκπροσώπων των Τοπικών Αρχών, όπως ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας κος Μαρκόπουλος Θεόδωρος, ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Υγείας και Οικογενειακής Πολιτικής κος Δαλακούρας Γεώργιος, ο Δήμαρχος Καβάλας κος Μουριάδης Θεόδωρος, και ο αρχηγός δημοτικής παράταξης κος Μάκης Παπαδόπουλος. Τη Βασιλόπιτά μας ευλόγησε ο Σεβασμιότατος Μητροπολίτης μας Φ.Ν.Θ κος Στέφανος.

Στην γεμάτη αίθουσα του κέντρου και στην κατά γενική ομολογία άρτια οργανωμένη και πολύ επιτυχημένη αυτή εκδήλωση, ο Πρόεδρος και το Δ.Σ του Συλλόγου, ενημέρωσαν τα μέλη και τους παρευρισκόμενους, για επίκαιρα θέματα που αφορούν τους τριτέκνους, και ευχήθηκαν ολόψυχα υγεία, ευτυχία και επιτυχίες γενικότερα. Μετά τις ομιλίες και το φαγητό, ακολούθησε χορός και διασκέδαση με αξιοσημείωτο κέφι και χαρά.

Τα πολλά παιδάκια που παρευρέθηκαν στο χώρο, ψυχαγωγήθηκαν από τους κα Παναγιωτίδου Αθηνά παιδαγωγός συγγραφέας , κο Ιορδάνη Καλαϊτζίδη ηθoποιός- performer, και Κ. Ιωαννίδη Σάκη που ειχε την επιμελεια της μουσικής και ήχου. Στο τέλος, μικροί και μεγάλοι αποχώρησαν με το δωράκι τους. Ευχάριστη έκπληξη η ανακοίνωση από τον Δήμαρχο Καβάλας κο Μουριάδη, της χορήγησης έκπτωσης 40% στα Δημοτικά Τέλη, σε όλους τους Τριτέκνους του Δήμου Καβάλας, κάτι που αποτελούσε χρόνιο αίτημα και προσπάθεια του Συλλόγου αλλά και κάποιων δημοτικών παρατάξεων. Ο Σύλλογος ευχαριστεί επίσης τα καταστήματα και επιχειρήσεις της πόλης, που στάθηκαν για ακόμα μια φορά αρωγοί στην προσπάθειά του.




«Δεν μπορώ να αντέξω όσα έμαθα» | Συγκλονίζει το σημείωμα αυτοκτονίας του πατέρα της ανήλικης στο Ρέθυμνο

Μια κόλαση βίωνε η 15χρονη, η οποία είχε φέρεται να είχε πέσει θύμα σεξουαλικής κακοποίησης στην περιοχή του Μυλοποτάμου στο Ρέθυμνο. Η σεξουαλική κακοποίηση του κοριτσιού φέρεται να συνέβαινε κατ’ εξακολούθηση τα τελευταία τρία χρόνια, από τότε που ήταν δηλαδή 12 ετών.

Συνολικά κατηγορούνται δώδεκα άτομα που οι ηλικίες τους είναι από 17 – 38 ετών από την ευρύτερη περιοχή του Μυλοποτάμου. Η κατηγορία αφορά τη σεξουαλική εκμετάλλευση της ανήλικης από την ηλικία των 12 ετών και δύο άτομα κατηγορούνται και για τον βιασμό της. Από τα 12 αυτά άτομα, αρκετοί είναι Έλληνες κι άλλοι αλλοδαποί.

Επιπλέον, ιδιαίτερο στοιχείο είναι ότι προ 5 ημερών βρέθηκε νεκρός στο αυτοκίνητό του ο πατέρας της ανήλικης κι εξετάζεται από τις Αρχές το σενάριο της αυτοχειρίας.

«Δεν μπορώ να αντέξω όσα έμαθα»

Ο πατέρας φέρεται να γνώριζε για την έρευνα, καθώς στις 22 Ιανουαρίου είχε γίνει έρευνα στο σπίτι που διέμενε μαζί με την κόρη του. Οι αστυνομικοί δεν ξέρουν αν η αυτοχειρία έχει σχέση με την υπόθεση αυτήν ή όχι.

Σύμφωνα με πληροφορίες του τηλεοπτικού σταθμού Mega, ο 50χρονος πατέρας είχε αφήσει πίσω του σημείωμα αυτοκτονίας.

«Το σημείωμα έλεγε ότι “έμαθα αυτά τα γεγονότα για την κόρη μου και δεν μπορώ να τα αντέξω. Ευχαριστώ την αστυνομία για ό,τι έκανε. Σας παρακαλώ μην πάρετε το παιδί από τη μάνα του, δεν μπορώ να τα διαχειριστώ όλα αυτά και λόγω της κατάθλιψής μου προβαίνω στο γεγονός που έγινε”», ανέφερε στενός συγγενής της οικογένειας.

πηγή: Newsbeast.gr




Δύο συλλήψεις για σεξουαλικά εγκλήματα σε βάρος ανηλίκων στην Αττική | Ο ένας κακοποιούσε συγγενείς του

Δύο άντρες συνελήφθησαν, δυνάμει ενταλμάτων, για γενετήσια εγκλήματα σε βάρος ανηλίκων, από την Υποδιεύθυνση Προστασίας Ανηλίκων.

Ειδικότερα, συνελήφθη στο πλαίσιο ελέγχου από περιπολούντες αστυνομικούς της Άμεσης Δράσης, μεσημβρινές ώρες της 4ης Φεβρουαρίου 2024, 54χρονος αλλοδαπός, διωκόμενος με ένταλμα για κατάχρηση ανηλίκου κατ’ εξακολούθηση, τετελεσμένη και σε απόπειρα και οδηγήθηκε στην έδρα της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Ανηλίκων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής.

Είχε προηγηθεί το Νοέμβριο του 2023 αυτεπάγγελτη προανάκριση από την παραπάνω υπηρεσία κατόπιν καταγγελίας, σύμφωνα με την οποία ο 54χρονος σε μη επακριβώς προσδιορισθέντα χρόνο κατά το χρονικό διάστημα από το 2016 έως το Σεπτέμβριο του 2022 προέβη στις πράξεις σε βάρος ανήλικης.

Παράλληλα, συνελήφθη, μεσημβρινές ώρες της 5ης Φεβρουαρίου 2024, από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Προστασίας Ανηλίκων, 55χρονος Έλληνας που διώκονταν με ένταλμα για απόπειρα βιασμού κατ’ εξακολούθηση, κατάχρηση ανηλίκου συμπληρώσαντος τα 14 έτη και μη συμπληρώσαντος, τελεσθείσα από οικείο, κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση και γενετήσια πράξη μεταξύ συγγενών κατά συρροή και κατ’ εξακολούθηση.

Στο πλαίσιο προκαταρκτικής εξέτασης που διενεργήθηκε από την ανωτέρω υπηρεσία κατόπιν εισαγγελικής παραγγελίας, προέκυψε ότι ο 55χρονος διέπραξε τα παραπάνω αδικήματα σε βάρος δύο ανήλικων συγγενικών του προσώπων κατά το χρονικό διάστημα από το έτος 2014 έως το 2019.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στο Τμήμα Εκτελέσεων Αποφάσεων και Βουλευμάτων της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών.

πηγή: Newsbeast.gr




Στους δρόμους της Αθήνας την Πέμπτη φοιτητές από όλη την Ελλάδα | Διαδηλώνουν ενάντια στα μη κρατικά πανεπιστήμια

Τις κινητοποιήσεις τους ενάντια στην ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων συνεχίζουν οι φοιτητές. Την Πέμπτη 8/2 έχουν δώσει ραντεβού στα Προπύλαια στις 12:00 και αναμένεται να πραγματοποιήσουν πανελλαδικό συλλαλητήριο.

Για διευκόλυνση συμμετοχής των δημοσίων υπαλλήλων και ειδικά των εκπαιδευτικών, η ΑΔΕΔΥ ανακοίνωσε στάση εργασίας από τις 11:00 π.μ. μέχρι τη λήξη του ωραρίου και καλεί σε συμμετοχή στη φοιτητική κινητοποίηση.

Την ώρα του συλλαλητηρίου θα πραγματοποιηθούν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας.

πηγή: Newsbeast.gr




Ανησυχία για νέο χτύπημα εν αναμονή της προκήρυξης για τη βόμβα στο υπουργείο Εργασίας | Πού στρέφονται οι έρευνες

Στη βόμβα που εξερράγη τα ξημερώματα του Σαββάτου 3/2 σε απόσταση αναπνοής από το υπουργείο Εργασίας έχουν στρέψει το βλέμμα τους οι Αρχές. Οι φόβοι για ολική επαναφορά της εγχώριας τρομοκρατίας, μετά από σιγή πέντε ετών, ανησυχούν τους έμπειρους αξιωματικούς της Αντιτρομοκρατικής υπηρεσίας ενώ οι έρευνες για το ποιος βρίσκεται πίσω από τον εκρηκτικό μηχανισμό συνεχίζονται.

Τα μέλη της πρωτοεμφανιζόμενης τρομοκρατικής οργάνωσης «Επαναστατική Ταξική Αυτοάμυνα» δεν έχουν ακόμη στείλει κάποια προκήρυξη για την ανάληψη της ευθύνης γεγονός που κάνει τις Αρχές να βρίσκονται σε κόκκινο συναγερμό.

Στο «μικροσκόπιο» μπαίνουν παλαιότερες επιθέσεις

Κατά τις ίδιες πληροφορίες στο «μικροσκόπιο» έχουν ήδη μπει παλαιότερες επιθέσεις ώστε να βρεθεί εάν υπάρχει κάποια σύνδεση με τα όσα συνέβησαν τα ξημερώματα του Σαββάτου.

Η Αστυνομία ερευνά ιδιαιτέρως την επίθεση έξω από την έδρα των ΜΑΤ στο Γουδί στις 18 Δεκεμβρίου, όπου τα μέλη της «Ένοπλης Προλεταριακής Δικαιοσύνης» τοποθέτησαν ισχυρό εκρηκτικό μηχανισμό ο οποίος όμως δεν εξερράγη.

Στα εγκληματολογικά εργαστήρια έχει ξεκινήσει ήδη η ανάλυση των βίντεο από τις κάμερες ασφάλειας που έχουν καταγράψει τους βομβιστές κατά τη διάρκεια της επίθεσης, ενώ στο «μικροσκόπιο» έχει μπει το δρομολόγιο διαφυγής αλλά και η ομάδα υποστήριξης των τρομοκρατών.

Όπως επεσήμανε το πρωί της Τρίτης (6/2) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο επικαλούμενη σχετικό δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα ΝΕΑ» στο αντιτρομοκρατικό επιτελείο βλέπουν πλέον την πλήρη ενεργοποίηση οργανώσεων του ανταρτικού πόλης και υπάρχει φόβος ότι θα ακολουθήσουν και αλλά χτυπήματα, ακόμη και με ρουκέτες.

πηγή: Newsbeast.gr