Διευκρινίσεις από τον ΟΑΣΘ για το λεωφορείο που έπεσε πάνω σε σταθμευμένα οχήματα στη Θεσσαλονίκη | Τι τελικά συνέβη

Σε διευκρινίσεις για το τροχαίο που σημειώθηκε στη Θεσσαλονίκη αργά το βράδυ της Πέμπτης (8/2) με «πρωταγωνιστή» ένα λεωφορείο που έπεσε πάνω σε σταθμευμένα οχήματα προέβη μέσω ανακοίνωσής του ο ΟΑΣΘ.

«Όταν συνέβη το ατύχημα, ο οδηγός είχε ολοκληρώσει το τελευταίο δρομολόγιο, βρισκόταν εντός του λεωφορείου και επιθεωρούσε το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε στη συνέχεια να το οδηγήσει στο αμαξοστάσιο» επισημαίνει χαρακτηριστικά ο οργανισμός.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΟΑΣΘ

Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, όπως και οι αρμόδιες αρχές, διερευνά τις συνθήκες κάτω από τις οποίες χθες το βράδυ, στις 11.50, για αδιευκρίνιστη μέχρι στιγμής αιτία, λεωφορείο το οποίο ήταν σταματημένο στον τερματικό σταθμό της Τριανδρίας, κινήθηκε ανεξέλεγκτα και παρέσυρε σταθμευμένα οχήματα.

Πρόκειται για λεωφορείο της γραμμής 30 που εκτελεί το δρομολόγιο Τριανδρία – Αποθήκη.

Όταν συνέβη το ατύχημα, ο οδηγός είχε ολοκληρώσει το τελευταίο δρομολόγιο, βρισκόταν εντός του λεωφορείου και επιθεωρούσε το πίσω μέρος του οχήματος, ώστε στη συνέχεια να το οδηγήσει στο αμαξοστάσιο.

Στο λεωφορείο δεν υπήρχαν επιβάτες. Ευτυχώς δεν αναφέρθηκε τραυματισμός.

πηγή: newsbeast.gr




Ανατροπή στην υπόθεση με το βιτριόλι στο Ηράκλειο | «Αδιανόητο να στραφεί νομικά σε βάρος γυναίκας»

To 2022 ένας άντρας είχε δεχτεί επίθεση με καυστικό υγρό στην Κρήτη από την εν διαστάσει σύζυγό του και η υπόθεση είχε απασχολήσει το πανελλήνιο. Τώρα, ο δικηγόρος Αλέξης Κούγιας ανακοίνωσε ότι ο 38χρονος σήμερα από το Ηράκλειο αποσύρεται από το δικαστήριο ως πολιτική αγωγή, καθώς το ήθος του δεν του επιτρέπει να στραφεί δικαστικά κατά οποιασδήποτε γυναίκας.

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση αναφέρει, σύμφωνα με το neakriti.gr: «Όπως είναι γνωστό, μαζί με την εκλεκτή συνάδελφο, Αλεξάνδρα Σπανάκη, δικηγόρο του Δ.Σ. Ηρακλείου Κρήτης, έχουμε αναλάβει, από την πρώτη ημέρα της απόπειρας ανθρωποκτονίας με ιδιαίτερα επικίνδυνο καυστικό υγρό που του κατέστρεψε το αριστερό του μάτι, το βήμα της υποστηρίξεως της κατηγορίας, κατά της Μ.Σ.

Στο δικαστήριο μετά από ορθές νομικές επιλογές της κας Σπανάκη και εμού, συγκατηγορούμενη για το αδίκημα της απλής συνέργειας σε απόπειρα ανθρωποκτονίας είναι και η φίλη της δράστιδος με την οποία μαζί παγίδεψαν το ανυποψίαστο θύμα, Γ.Μ.

Χθες, το θύμα, Γ.Μ., μας ενημέρωσε ότι για τους κανόνες ηθικής που υπηρετεί ο ίδιος, τόσο στην περιοχή στην οποία ανδρώθηκε, όσο και στο ευρύτερο κοινωνικό του περιβάλλον, του είναι αδιανόητο να παραστεί στο δικαστήριο και να εκπροσωπηθεί από δικηγόρους στρεφόμενος εναντίον γυναίκας, οποιοδήποτε έγκλημα και να έχει διαπράξει εις βάρος του αυτή και ότι, κατόπιν αυτής της επιλογής του, εγκαταλείπει το δικαστήριο, χωρίς τη δική του παρουσία, να αποφασίσει αυτεπαγγέλτως για τη τύχη των δύο κατηγορούμενων γυναικών».

πηγή: Newsbeast.gr




Κρήτη: Πέθανε ο δίχρονος Νικόλας που χαροπάλευε μετά από τροχαίο στη Λυγαριά | Είχε σκοτωθεί και η γιαγιά του

Τραγικός επίλογος μετά από τροχαίο στη Λυγαριά που συγκλόνισε την Κρήτη. Το δίχρονο παιδί υπέκυψε στα τραύματά του, παρά τις υπεράνθρωπες προσπάθειες των γιατρών…

Το άτυχο παιδί πάλεψε για 10 μέρες σε νοσοκομείο του Ηρακλείου στην Κρήτη, αλλά δεν κατάφερε να κρατηθεί στη ζωή. Οι ελπίδες είχαν σβήσει από χθες το πρωί, όταν οι γιατροί ενημέρωσαν τους στενούς συγγενείς του. Λίγες ώρες αργότερα, το αγοράκι κατέληξε. Ήταν μέσα στο μοιραίο αυτοκίνητο που οδηγούσε η γιαγιά του, στο πίσω κάθισμα με τη μητέρα του. Η 59χρονη γιαγιά άφησε την τελευταία της πνοή, λίγες ώρες μετά το δυστύχημα, ενώ η μάνα του επέζησε. Όλα έγιναν όταν ένα βανάκι πέρασε από το αντίθετο ρεύμα και συγκρούστηκε μετωπικά με το όχημα.

Δεν τα κατάφερε το δίχρονο αγγελούδι που νοσηλευόταν στη ΜΕΘ του ΠΑΓΝΗ μετά το σοκαριστικό τροχαίο που είχε σημειωθεί πριν από 10 ημέρες στην Λυγαριά έξω από το Ηράκλειο. Ο μικρός Νικόλας άφησε την τελευταία του πνοή αργά το βράδυ της Πέμπτης 8 Φεβρουαρίου, βυθίζοντας σε βαθιά θλίψη την τοπική κοινωνία και της Κρήτης ολόκληρης.

Το αυτοκίνητο, στο οποίο επέβαινε με τη μητέρα και την γιαγιά του συγκρούστηκε με διερχόμενο όχημα με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή της αρχικά, η 59χρονη Μαρία Καραμανιά-Αυγουστάκη. Η γιαγιά του 2χρονου παιδιού που έσβησε λίγες ώρες μετά τη μοιραία σύγκρουση. Η μητέρα του άτυχου παιδιού βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το αγοράκι βρισκόταν μαζί με τη μητέρα του στο πίσω κάθισμα του ΙΧ και είχε υποστεί κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και πολλαπλά άλλα σοβαρά χτυπήματα στο σώμα του.

Όπως δήλωσε χθες στο cretalive.gr ο Διοικητής του ΠΑΓΝΗ, Γιώργος Χαλκιαδάκης οι γιατροί ανέλαβαν το εξαιρετικά δύσκολο καθήκον και ενημέρωσαν τους γονείς ότι η κατάσταση του παιδιού είναι μη αναστρέψιμη. Λίγες ώρες αργότερα άφησε την τελευταία του πνοή. Οικογένεια, φίλοι και συγγενείς θα πουν το τελευταίο αντίο στον 2χρονο Νικόλα αύριο Σάββατο στις 15:00 το μεσημέρι.

Το χρονικό της τραγωδίας

Το τροχαίο σημειώθηκε σστο ύψος της Λυγαριάς, την ώρα που έβρεχε καταρρακτωδώς. Όπως έγινε γνωστό, στο τροχαίο ενεπλάκησαν δύο όχηματα, ένα μίνι βαν που οδηγούσε ένας άνδρας υπήκοος Συρίας και το ΙΧ αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν δύο γυναίκες και το παιδί.

Η σύγκρουση ήταν σφοδρή και μάλιστα χρειάστηκε η συνδρομή της Πυροσβεστικής για τον απεγκλωβισμό της 59χρονης οδηγού. Βαριά τραυματισμένο παρελήφθη από τους διασώστες το μικρό παιδί, ενώ επίσης με τραύματα αλλά χωρίς να διατρέχει κίνδυνο η ζωή της μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο και η 30χρονη μητέρα του.

Η 59χρονη γιαγιά του παιδιού που σκοτώθηκε

Οι εξηγήσεις του οδηγού

Μιλώντας μετά το δυστύχημα στη Νέα Κρήτη ο συνήγορος υπεράσπισης του 38χρονου οδηγού, υποστήριξε ότι ο εντολέας του έχει υποστεί ψυχική συντριβή από το συμβάν στο οποίο ενεπλάκη. Σύμφωνα με τον Κώστα Παπαμαστοράκη, ο 38χρονος από τη Συρία που ζει και εργάζεται μόνιμα στο Ηράκλειο, επέστρεφε εκείνη την ώρα από τα Χανιά όπου εργαζόταν.

Λόγω των καιρικών συνθηκών και της συνεχούς βροχόπτωσης, ο 38χρονος φέρεται να υποστηρίζει ότι οδηγούσε με προσοχή, καθώς έφυγε από τα Χανιά στις 10:00 το πρωί εκείνης της Κυριακής και το δυστύχημα σημειώθηκε στις 12:40 το μεσημέρι στη Λυγαριά. Σύμφωνα με πληροφορίες από το περιβάλλον του 38χρονου, ο ίδιος φέρεται να είχε στην «3η σκάλα» τους υαλοκαθαριστήρες.

Όπως υποστηρίζει, πάτησε το φρένο προκειμένου να αποφύγει ένα ζώο με αποτέλεσμα το βαν να βγει από την πορεία του και να συγκρουστεί με το ΙΧ που κινείτο στο αντίθετο ρεύμα με κατεύθυνση προς Ρέθυμνο.

πηγή: newsit.gr




Οχυρώνουν τα μπλόκα οι αγρότες | Αντίστροφη μέτρηση για το τετ α τετ με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Με μηχανοκίνητες πορείες, με ενίσχυση μπλόκων αλλά παράλληλα και με ολιγόωρους αποκλεισμούς δρόμων συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες και ετοιμάζονται για το κρίσιμο τετ α τετ τους με τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τη συνάντησή του με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Όπως μετέδωσε το πρωί της Παρασκευής (9/2) η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο η συνάντηση μεταξύ αγροτών και του Κυριάκου Μητσοτάκη αναμένεται να γίνει τη Δευτέρα απόγευμα προς βράδυ ή την Τρίτη, καθώς ο πρωθυπουργός θα βρίσκεται στο Βελιγράδι.

Από την πλευρά τους οι αγρότες κρατούν «μικρό καλάθι» και όπως υποστηρίζουν, επιθυμούν λύσεις για να αποτραπεί και η προγραμματισμένη για την επόμενη εβδομάδα κάθοδος των τρακτέρ στην Αθήνα.

Τι ζητούν οι αγρότες

Το βράδυ της Τετάρτης, οι αγρότες απέστειλαν το υπόμνημα με τα αιτήματά τους στο γραφείο του πρωθυπουργού, με το οποίο ζητούν:

  • Θεσμοθέτηση αγροτικού αφορολόγητου πετρελαίου
  • Πλαφόν 7 λεπτά/ Kwh στο αγροτοκτηνοτροφικό ρεύμα
  • Επιδότηση μέσων, εφοδίων και ζωοτροφών και κατάργηση του ΦΠΑ
  • Να μην εφαρμοστεί και να επαναδιαπραγματευτεί η νέα ΚΑΠ
  • Αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος στο 100% της χαμένης παραγωγής
  • Ελέγχους από την κυβέρνηση για να σταματήσουν οι «ελληνοποιήσεις»
  • Τιμές που να καλύπτουν το κόστος παραγωγής
  • Έργα υποδομής για την αντιπλημμυρική θωράκιση της χώρας, με το βλέμμα στραμμένο στην πολύπαθη Θεσσαλία.

Τι συμβαίνει στα μπλόκα

Το μεσημέρι της Πέμπτης, 8/2 έμποροι της Καρδίτσας ενώθηκαν με τους αγρότες και πραγματοποίησαν πορεία στον αυτοκινητόδρομο Ε65, ενώ σήμερα Παρασκευή θα οριστούν οι εκπρόσωποι των μπλόκων που θα βρεθούν στο Μαξίμου.

Στις 17:00 εχθές το απόγευμα οι αγρότες της Λάρισας έκλεισαν και πάλι την εθνική οδό στο ύψος του Πλατύκαμπου ενώ στη Χαλκίδα, με τα τρακτέρ και τα αγροτικά μηχανήματα, οι αγρότες της Εύβοιας πραγματοποίησαν πορεία μέχρι το κτίριο της Περιφέρειας.

Στο πλευρό των αγροτών τάχθηκε ο ΓΓ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, που πραγματοποιεί περιοδεία σε αγροτικά μπλόκα και βρέθηκε, μεταξύ άλλων, στην Ανθήλη, κατά το συμβολικό κλείσιμο της Εθνικής οδού Αθηνών – Λαμίας.

Στην Πιερία, με 50 τρακτέρ ενισχύθηκε το μπλόκο του Νησελίου που στήθηκε το πρωί της Τετάρτης, με τους αγρότες σε όλα τα μπλόκα να εμφανίζονται διατεθειμένοι να παραμείνουν, έως ότου γίνουν δεκτά τα αιτήματά τους.

Οι αγρότες στα Μάλγαρα έκλεισαν για δεύτερη μέρα την εθνική οδό Αθήνας – Θεσσαλονίκης παρά την επικείμενη συζήτηση που θα γίνει την ερχόμενη εβδομάδα. Κλειστή παραμένει και η Αθηνών – Πατρών ενώ πρόκειται να αποκλειστεί και η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.

πηγή: Newsbeast.gr




Κυβέρνηση | «Σύγκρουση μέχρις εσχάτων» με καταληψίες και διαφωνούντες στα μη κρατικά ΑΕΙ

Τα επεισόδια που έγιναν στο χθεσινό, πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο και τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα να τραυματιστούν 8 άτομα, δείχνουν καθαρά ότι το μέτωπο της κυβέρνησης με όλους όσοι αντιτίθενται στη λειτουργία μη κρατικών μη κερδοσκοπικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, κάθε άλλο παρά υποχωρεί.

Παρά το γεγονός ότι οι τραυματισμοί προέκυψαν από συμπλοκές μεταξύ ατόμων που συμμετείχαν στο συλλαλητήριο και επίδικο το ποιος θα είναι στην κεφαλή της πορείας, ωστόσο είναι προφανές ότι όσοι είναι αποφασισμένοι να δώσουν μάχη για να μην περάσει «η de facto κατάργηση του άρθρου 16», όπως λένε, πρόκειται να συνεχίσουν να αποδεικνύουν ότι είναι μειοψηφία μεν, αλλά εξαιρετικά δυναμική δε.

Εκτός από την πλειοψηφία της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Αριστεράς που βρέθηκε στο συλλαλητήριο (Χαρίτσης, Αχτσιόγλου, Ηλιόπουλος, Τσακαλώτος, Αναγνωστοπούλου κλπ), συμμετοχή είχαν δηλώσει ακόμα 150 φοιτητικοί σύλλογοι από όλη την Ελλάδα, πάρα πολλοί μαθητές, εργαζόμενοι σε ΑΕΙ και μέλη ΔΕΠ (Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό).

Οι διαδηλωτές υποστηρίζουν ότι οι κυβερνητικές θέσεις για μη κρατικά ΑΕΙ είναι μειοψηφία στους πανεπιστημιακούς χώρους, αμφισβητούν τους ισχυρισμούς του πρωθυπουργού και του αρμόδιου υπουργού περί «αναβάθμισης» του δημόσιου Πανεπιστημίου, για το οποίο προβλέπουν «υποχρηματοδότηση, ελλείψεις και υποβαθμισμένα πτυχία για τους φοιτητές».

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην κινητοποίηση μετείχαν φοιτητές κι άλλοι πολίτες και από την Κομοτηνή, την Ξάνθη, την Αλεξανδρούπολη, τη Θεσσαλονίκη, τα Ιωάννινα, την Πάτρα, την Κρήτη και άλλες περιοχές της Ελλάδας.

Μετά το συλλαλητήριο, γύρω στις 4 χθες το απόγευμα οι φοιτητές που πρωτοστάτησαν στη διοργάνωσή του, συγκεντρώθηκαν στο κτήριο της Νομικής με σκοπό να οργανώσουν το νέο πανελλαδικό συντονιστικό των γενικών συνελεύσεων για το μέλλον των κινητοποιήσεών τους, κάτι που δείχνει ότι θα έχουμε συνέχεια.

Τι απαντά η κυβέρνηση

Μετά την κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου στη Βουλή από τον υπουργό Παιδείας, υπουργοί και κυβερνητικοί βουλευτές άρχισαν τις εξορμήσεις προκειμένου να ενημερώσουν την κοινή γνώμη για τις θέσεις της κυβέρνησης.

Σύμφωνα με αυτές, η ενίσχυση του Δημόσιου Πανεπιστημίου αποτελεί κυβερνητική προτεραιότητα και αυτό αποδεικνύεται από τις επιμέρους παραμέτρους που παρουσίασε ο Κυριάκος Πιερρακάκης, όπως επίσης και από το ότι η χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων έχει αυξηθεί κατά 41% μέσα στην πρώτη τετραετία της πρωθυπουργίας Μητσοτάκη, ενώ αν συνυπολογιστούν όλες οι πηγές χρηματοδότησης (πχ ευρωπαϊκά προγράμματα) το δημόσιο πανεπιστήμιο έχει όφελος πάνω από 1 δισ. ευρώ μέσα στην ίδια περίοδο.

Η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι πολλά έργα υποδομής στην Παιδεία βρίσκονται σε εξέλιξη, γίνεται αναβάθμιση περιφερειακών τμημάτων των πανεπιστημίων, ενισχύεται η διεθνής τους υπόσταση μέσα από τις συνεργασίες που αναπτύσσουν με πανεπιστήμια του εξωτερικού κλπ.

Στο επίκεντρο τα μη κρατικά ΑΕΙ

Για τα μη κρατικά ΑΕΙ υπογραμμίζει ότι τα κριτήρια ύπαρξης και λειτουργίας τους, καθώς και εισαγωγής φοιτητών σε αυτά είναι από τα αυστηρότερα στην Ευρώπη και προσθέτει ότι η ίδρυση μη κρατικών μη κερδοσκοπικών παραρτημάτων πανεπιστημίων του εξωτερικού στην Ελλάδα, θα συνδράμει στον περιορισμό της φυγής Ελλήνων φοιτητών για σπουδές στο εξωτερικό, που σήμερα τις ανεβάζει στις 40.000 περίπου.

Ακόμα, θα προσελκύσει αλλοδαπούς φοιτητές, θα περιορίσει την ακαδημαϊκή διασπορά, θα προσελκύσει καθηγητές υψηλού κύρους από το εξωτερικό, θα αυξήσει τις ευκαιρίες για ακαδημαϊκή καριέρα και θα δημιουργήσει ένα δυναμικό περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο προσελκύοντας ακόμα περισσότερες επενδύσεις.

Ωστόσο, η ένταση στο χώρο της Παιδείας παραμένει, παρά τις κυβερνητικές εξηγήσεις. Μπορεί το Μέγαρο Μαξίμου να θεωρεί ότι η πλειοψηφία της κοινής γνώμης αποδέχεται τις κυβερνητικές θέσεις για το ζήτημα, ωστόσο η παράταση μιας κοινωνικής αναταραχής με αλλεπάλληλα πανεκπαιδευτικά συλλαλητήρια, που κλείνουν δρόμους, δημιουργούν εντάσεις στην καθημερινότητα των πολιτών και αναστατώνουν την κοινωνική ζωή, μπορεί να οδηγήσει μέρος της κοινής γνώμης σε αναθεώρηση απόψεων.

Ουσιαστικά, η μάχη είναι ακόμα ανοικτή και η κατάληξή της θα προσδιοριστεί εν πολλοίς από τη δυνατότητα των διαδηλωτών να κρατήσουν ζωντανές τις κινητοποιήσεις μετά και την ψήφιση του νομοσχεδίου.

imerisia.gr




Ομόφωνo “OXI” | Απο το Περιφερειακό Συμβούλιο για το φωτοβολταϊκό της Λεκάνης

Η συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ διήρκεσε περίπου 6 ώρες το απόγευμα της Τετάρτης. Το κύριο θέμα συζήτησης ήταν το προτεινόμενο φωτοβολταϊκό πάρκο στη Λεκάνη.

Οι εκπρόσωποι της Συντονιστικής Επιτροπής και αρκετοί άλλοι αντίθετοι παρουσίασαν την αντίθετη άποψή τους, οδηγώντας το συμβούλιο σε ομόφωνη αρνητική γνωμοδότηση.

Επιπλέον, ο κ. Χάρης Σεϊτανίδης πρότεινε την επικοινωνία με τον αρμόδιο υπουργό για το θέμα, προκειμένου να ληφθεί υπόψη σοβαρά η αρνητική γνώμη του Περιφερειακού Συμβουλίου. Τελικά, η Περιφέρεια ΑΜΘ αποφάσισε να κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να μην υλοποιηθεί η πρόταση για το φωτοβολταϊκό πάρκο.

Επιπλέον, αποσύρθηκαν από την ημερήσια διάταξη προτάσεις για άλλα φωτοβολταϊκά έργα στη Θράκη, ενώ οι προτάσεις αυτές θα επανεξεταστούν μετά από διαβούλευση με την τοπική κοινωνία.




Περιφέρεια ΑΜΘ | Στηρίζει και συμμετέχει στο πρόγραμμα εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια της Μητρόπολης Φ.Ν.Θ

Πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί (Πέμπτη 8/2/2024) σύσκεψη και στην συνέχεια παραχωρήθηκε συνέντευξη Τύπου, στο γραφείο του αντιπεριφερειάρχη Καβάλας και αναπληρωτή περιφερειάρχη, κ. Θόδωρου Μαρκόπουλου για το πρόγραμμα εορτασμού των 100 χρόνων της Μητρόπολης Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου.

Αρχικά επρόκειτο να παραστεί στην σύσκεψη και στην συνέντευξη Τύπου, ο περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, αλλά δεν κατέστη δυνατόν μετά την πρόσκληση του πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, για να μεταβεί στο Μαξίμου, τόσο για την σύσκεψη των περιφερειαρχών της χώρας όσο και μια κατ’ ιδίαν συνάντηση.

Στις δηλώσεις του ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε ότι «Τόσο ο περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης όσο και εγώ ως αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, θα στηρίξουμε και θα μετέχουμε
στις εκδηλώσεις του εορτασμού των 100 χρόνων. Θα το κάνουμε για να μπορέσουμε και με τις δικές μας δυνάμεις να αναδείξουμε την προσφορά, που έχει η Μητρόπολη μας απέναντι στην ιστορία αλλά και στον πληθυσμό της περιοχής μας, αυτά τα 100 χρόνια, τόσο σε πνευματικό, όσο και σε υλικό επίπεδο, σε δύσκολες εποχές. Να συγχαρούμε το
σεβασμιότατο κ. Στέφανο για την προσπάθεια που ξεκίνησε και να εκφράσουμε την πεποίθηση ότι όλα θα εξελιχθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».

Από την πλευρά του ο μητροπολίτης Φ.Ν.Θ. κ. Στέφανος υπογράμμισε ότι «Με αφορμή την συγκεκριμένη επέτειο η τοπική μας Εκκλησία σε συνεργασία με τους τοπικούς Φορείς
προετοιμάζει την διοργάνωση των καταλλήλων για την περίσταση επετειακών εκδηλώσεων» και παρουσίασε αναλυτικά τις εκδηλώσεις που μέχρι τώρα έχουν συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα.

Οι δήμαρχοι Καβάλας κ. Θόδωρος Μουριάδης, Χρυσούπολης κ. Σάββας Μιχαηλίδης, Θάσου κ. Λευτέρης Κυριακίδης και οι εκπρόσωποι των φορέων που μετέχουν στην τιμητική
επιτροπή δήλωσαν την στήριξη τους στον εορτασμό και ότι και αυτοί με την σειρά τους θα προετοιμάσουν πρόγραμμα παράλληλων εκδηλώσεων.

Για τον συγκεκριμένο σκοπό, άλλωστε, συστήθηκαν και οι παρακάτω ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ :

Α. ΤΙΜΗΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

  1. Σεβ. Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου Στέφανος,
  2. κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, Περιφερειάρχης Ανατολ. Μακεδονίας- Θράκης και κ.
    Θεόδωρος Μαρκόπουλος, χωρ. Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας,

  3. κ. Θεόδωρος Μουριάδης, Δήμαρχος Καβάλας,
  4. κ. Σάββας Μιχαηλίδης, Δήμαρχος Νέστου,
  5. κ. Ἐλευθέριος Κυριακίδης, Δήμαρχος Θάσου,
  6. κ. Σταμάτιος Ἀγγελόπουλος, Πρύτανης του ΔΙ.ΠΑ.Ε.,
  7. κ. Σταυρούλα Δαδάκη, Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Καβάλας,
  8. κ. Μάρκος Δέμπας, Πρόεδρος τον Επιμελητηρίου Καβάλας.




Ενδυναμώνεται το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης – Τι γίνεται με τα τμήματα σε Καβάλα-Δράμα

Νέα Τμήματα σε Διδυμότειχο και Κομοτηνή

Ψυχολογία στο Διδυμότειχο: Εισαγωγή πρώτων φοιτητών το 2024
Εργοθεραπεία στην Κομοτηνή (στη Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού): Εισαγωγή των πρώτων φοιτητών το 2025
Ένταξη του τμήματος Νοσηλευτικής (από το Διεθνές Πανεπιστήμιο) με παράλληλη μεταφορά του στην Αλεξανδρούπολη ώστε να λειτουργεί με την Ιατρική Σχολή του ΔΠΘ: Η μεταφορά θα γίνει το 2025

Χωρική επέκταση σε 3 πόλεις

Ίδρυση Σχολής Θετικών Επιστημών: Τμήμα Φυσικής, Τμήμα Χημείας, Τμήμα Πληροφορικής, με έδρα την Καβάλα.
Ίδρυση Σχολής Διοικητικής Επιστήμης και Λογιστικής: Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας, με έδρα την Καβάλα.
Τμήμα Αγροτικής Βιοτεχνολογίας & Οινολογίας, με έδρα την Δράμα και μετονομασία του σε Τμήμα Αμπελουργίας & Οινολογίας.
Τμήμα Δασολογίας και Φυσικού Περιβάλλοντος, με έδρα την Δράμα και μετονομασία του σε Τμήμα Φυσικού Περιβάλλοντος & Κλιματικής Ανθεκτικότητας.
Το ΔΠΘ αποκτά επίσης έδρα στο Διδυμότειχο με τη λειτουργία Τμήματος Ψυχολογίας.

Αναδιάρθρωση στην Κομοτηνή

Αναδιάρθρωση της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών. Το ΔΠΘ προχωρά στην αναδιάρθρωση της Σχολής που λειτουργεί στην Κομοτηνή ως εξής: Ιστορίας & Εθνολογίας, Ελληνικής Φιλολογίας, Γλώσσας, Φιλολογίας & Πολιτισμού Παρευξείνιων Χωρών. Συγχώνευση των τριών λειτουργούντων Τμημάτων σε ένα Τμήμα Ανθρωπιστικών Σπουδών. Η Σχολή μετονομάζεται σε Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών (μονοτμηματική). Έναρξη λειτουργίας και εισαγωγή των πρώτων φοιτητών τον Σεπτέμβριο του 2025. Τα λειτουργούντα Τμήματα παύουν να παίρνουν φοιτητές το 2025. (Θυμίζουμε ότι προηγήθηκαν έντονες αντιδράσεις από το Τμήμα Ελληνικής Φιλολογίας κατά της συγχώνευσης με τα άλλα δύο Τμήματα, που δεν εισακούστηκαν από το Υπουργείο Παιδείας).
Ίδρυση νέου Προγράμματος Προπτυχιακών Σπουδών στη νέα μονοτμηματική σχολή που αναλύθηκε παραπάνω στην Κομοτηνή: Ίδρυση νέου ΠΠΣ Ψηφιακές Εφαρμογές στις Τέχνες & τον Πολιτισμό (Digital Applications in Arts and Culture or Digital Humanities). Έναρξη λειτουργίας το 2025.

Μεταφορά προσωπικού

Το σύνολο του προσωπικού των Τμημάτων, των Ινστιτούτων και του Παραρτήματος του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας που εντάσσονται στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης μεταφέρονται αυτοδικαίως με την έναρξη ισχύος του νόμου.

Φοιτητικά θέματα

Οι φοιτητές του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδας εντάσσονται και ολοκληρώνουν τις σπουδές τους στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.




Αγρότες έκλεισαν την εθνική οδό στο 210ο χλμ πριν τη Λαμία

Συνεχίζουν ακάθεκτοι τις κινητοποιήσεις τους οι έλληνες αγρότες, με στόχο την εκπλήρωση των αιτημάτων τους από την κυβέρνηση.

Έτσι λίγο νωρίτερα προχώρησαν σε αποκλεισμό της εθνικής οδού και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας στο 210ο χλμ της εθνικής οδού Αθηνών Λαμίας, στον κόμβο της Ανθήλης.

Η Τροχαία προχώρησε σε εκτροπή της κυκλοφορίας, η οποία εξελίσσεται από τους παραδρόμους στο τμήμα μεταξύ της Λαμίας και των Θερμοπυλών.

«Δεν έχει αλλάξει κάτι εδώ και 30 και πλέον χρόνια. Δυστυχώς βλέπω ότι η κυβέρνηση είναι ανάλγητη και οι εξαγγελίες της απέχουν παρασάγγας από αυτά που εμείς ζητάμε» δήλωσε το μέλος συντονιστικής επιτροπής μπλόκου Κάστρου Βοιωτίας Παναγιώτης Κατσικογιάννης μιλώντας στο Mega.

«Η κυβέρνηση είναι ανάλγητη και οι εξαγγελίες της απέχουν παρασάγγας από αυτά που εμείς ζητάμε»

Ο ίδιος επισήμανε ότι οι απαντήσεις που παίρνουν οι αγρότες από την κυβέρνηση είναι ασαφής και έωλες.

«Είναι προφανές πως η κυβέρνηση δεν έχει κανέναν πλάνο για τον πρωτογενή τομέα και αυτό είναι τουλάχιστον θλιβερό, οπότε εμείς ζητάμε κάποια συγκεκριμένα πράγματα και οι απαντήσεις που παίρνουμε είναι ασαφής και έωλες, καταλαβαίνετε ότι δεν υπάρχει κανένα σημείο σύγκλισης άρα δεν μπορεί να γίνει και διάλογος» εξήγησε.

«Ο αγώνας δεν θα σταματήσει εάν δεν ικανοποιηθούν τα αιτήματα»

«Ο αγώνας δεν θα σταματήσει αν δεν ικανοποιηθούν και τα έξι αιτήματά μας, δεν υπάρχει καμία περίπτωση. Ήδη κλιμακώνουμε», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Τέλος, ο Παναγιώτης Κατσικογιάννης αναφέρθηκε στα αιτήματα των αγροτών.

«Τα βασικά αιτήματα είναι κοινά για όλους τους αγρότες της Ελλάδας και είναι αυτά που κάνουν την ύπαιθρο να «ματώνει». Φυσικά η κάθε περιοχή έχει κάποια επιμέρους προβλήματα. Εμείς έχουμε πρόβλημα με το νερό, υπάρχει μεγάλη λειψυδρία. Το άλλο βασικό θέμα είναι ότι η περιοχή μας έχει γεμίσει με εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών και ανεμογεννήτριες. Οι εταιρίες μάς παίρνουν τα χωράφια για να κάνουν εγκαταστάσεις φωτοβολταϊκών πάρκων. Γίνεται με έμμεσο τρόπο, όταν σε οδηγούν στην εξαθλίωση, δυστυχώς δεν μπορούν όλοι να σταθούν όρθιοι απέναντι σε αυτήν τη λαίλαπα», κατέληξε.

Δείτε το βίντεο:

Πηγή: in.gr



Εξοικονομώ 2021 | Παράταση στην προθεσμία υλοποίησης εργασιών

Παρατείνεται, με Απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Θόδωρου Σκυλακάκη, έως και τις 16 Απριλίου 2024, η καταληκτική προθεσμία, που έχουν οι ωφελούμενοι της 1ης και 2ης Απόφασης Υπαγωγής αιτήσεων στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2021» για την υλοποίηση έργου.

Όπως ανακοίνωσε το ΥΠΕΝ η παράταση κρίνεται αναγκαία για την ομαλή ολοκλήρωση και διασφάλιση επίτευξης των στόχων του προγράμματος. Παράλληλα, υπενθυμίζεται πως ξεκίνησαν την Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου, οι αιτήσεις συμμετοχής στο νέο πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2024». Πρόκειται επί της ουσίας για τον δεύτερο κύκλο του προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» που ξεκίνησε πέρσι, ενώ οι πόροι που έχουν προβλεφθεί για φέτος φτάνουν τα 110 εκατομμύρια ευρώ.

πηγή: Newsbeast.gr




Σε εξέλιξη το συλλαλητήριο κατά της ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων | Απροσπέλαστο το κέντρο της Αθήνας

Λίγο μετά τη μία το μεσημέρι της Πέμπτης (08.02.2024) ξεκίνησε το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας κατά της ίδρυσης των μη κρατικών πανεπιστημίων.

Από νωρίς το πρωί της Πέμπτης είχε αρχίσει να μαζεύεται κόσμος για το συλλαλητήριο στο κέντρο της Αθήνας. Αρχικά έκλεισε η οδός Πανεπιστημίου και πλέον είναι κλειστή και η οδός Σταδίου

Νωρίτερα είχαν τραυματιστεί πέντε άτομα μετά από τη συμπλοκή διαδηλωτών κατά τη διάρκεια της προσυγκέντρωσης των φοιτητικών συλλόγων.

Συγκεκριμένα επικράτησε ένταση όταν τα μέλη των φοιτητικών συλλόγων ήρθαν στα χέρια, ενώ γρήγορα στο σημείο έφτασαν διασώστες του ΕΚΑΒ και ασθενοφόρο για τις πρώτες βοήθειες στους τραυματίες. Η συμπλοκή μεταξύ των φοιτητών έγινε για το ποιο πανό θα μπει μπροστά στο συλλαλητήριο με συνέπεια να ανοίξουν κεφάλια.

Στο συλλαλητήριο παίρνουν μέρος πάνω από 150 φοιτητικοί σύλλογοι. Στο πλευρό των φοιτητών βρίσκεται και η ΠΟΣΔΕΠ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Διδακτικού & Ερευνητικού Προσωπικού) η οποία στηρίζει τις κινητοποιήσεις τους και καλεί σε απεργία.

Πηγή: newsit.gr




Πανστρατιά και φοιτητικό «όχι» στα ιδιωτικά πανεπιστήμια Μητσοτάκη | «Θα βουλιάξει η Αθήνα»

Νέο ηχηρό μήνυμα ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα στείλουν σήμερα οι φοιτητές, οι μαθητές αλλά και οι εκπαιδευτικοί από την Αθήνα.

«Θα βουλιάξει η Αθήνα», διεμήνυσαν με πανό φοιτητές το βράδυ της Τετάρτης για το συλλαλητήριο στις 12 το μεσημέρι, έχοντας ως δεδομένη τη στήριξη άνω των 200 φοιτητικών συλλόγων σε όλη την Ελλάδα, που με ψηφίσματα αποφάσισαν τη συνέχιση των καταλήψεων και την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων ενάντια στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης Μητσοτάκη.

Στο πλευρό των φοιτητών συντάσσονται οι μαθητές, οι εργαζόμενοι και οι διδάσκοντες στα πανεπιστήμια, εκπαιδευτικοί και εργατικά σωματεία. Η ΠΟΣΔΕΠ έχει κηρύξει απεργία την Πέμπτη. Στάση εργασίας στις 11 το πρωί έχει αποφασίσει και η ΑΔΕΔΥ για τη συμμετοχή στο συλλαλητήριο.

«Όλες και όλοι στις σημερινές κινητοποιήσεις κατά των ιδιωτικών πανεπιστημίων» υπογραμμίζει και η ΟΛΜΕ, που κήρυξε στάση εργασίας από τις 11 έως τη λήξη της βάρδιας.

Οι αποφάσεις συμμετοχής στο συλλαλητήριο από Φοιτητικούς συλλόγους, σύμφωνα με το alfavita.gr:

Από Αθήνα: Φιλοσοφικής ΕΚΠΑ, Δασκάλων ΕΚΠΑ, Νηπιαγωγών ΕΚΠΑ, Μαθηματικού ΕΚΠΑ, Γεωλογικού ΕΚΠΑ, Βιολογικού ΕΚΠΑ, Πληροφορικής ΕΚΠΑ, Ναυπηγών ΕΜΠ, Τοπογράφων ΕΜΠ, Μεταλλειολόγων ΕΜΠ, Χημικοί Μηχανικών ΕΜΠ, Παντείου, Πανεπιστημίου Πειραιά, Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, Γεωπονικού Πανεπιστημίου, Σχολής Μηχανικών του ΠαΔΑ, Σχολή Επιστημών Τροφίμων του ΠαΔΑ, Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Πολιτισμού ΠαΔΑ, Σχολή Διοικητικών οικονομικών και κοινωνικών Επιστημών ΠαΔΑ, Κοινωνιολογίας ΕΚΠΑ, Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, Σχολής Επιστημών Υγείας και Πρόνοιας ΠαΔΑ, Τούρκικων Σπουδών ΕΚΠΑ, Χημικού ΕΚΠΑ, Οδοντιατρικής ΕΚΠΑ, Νοσηλευτικής ΕΚΠΑ, Ιατρικής ΕΚΠΑ, Φοιτητικής Εστίας Πανεπιστημίου Αθηνών, Φοιτητικής Εστίας Αθηνών, Νέων Φοιτητικών Εστιών ΕΜΠ, Σχολή Εφαρμοσμένων Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών ΕΜΠ, Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ, Πολιτικών Επιστημών ΕΚΠΑ, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών ΕΜΠ, Αρχιτεκτονικής ΕΜΠ, Φυσικού ΕΚΠΑ.

Από Θεσσαλονίκη: Χημικό, Φαρμακευτική, ΠΤΔΕ, ΦΠ, Αγγλικό, Φιλολογικό, Ψυχολογικό, ΜΜΕ, Αρχιτεκτονική, Πολιτικοί Μηχανικοί, Χημικοί Μηχανικοί, Χωροταξία, Τοπογράφοι, Ιατρική, ΣΜΗ ΔΙΠΑΕ, ΣΕΥ ΔΙΠΑΕ, Γεωπονία, Κτηνιατρική, Ιστορικό Αρχαιολογικό, Πληροφορική, Κινηματογράφου, ΤΕΦΑΑ, Γαλλικό, ΣΟΦΕΘ, Οδοντιατρική.

Από Πάτρα: Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Η/Υ, Αρχιτεκτονικής, Φυσικού, Μαθηματικο, ΤΕΠΕΚΕ, Θεατρικών Σπουδών, Ιστορικό Αρχαιολογικό, Σχολής Μηχανικών, Φαρμακευτικής, Βιολογικού, Μηχανολόγων Μηχανικών, ΣΟΦΕΠ.

Από Γιάννενα: Οικονομικό, ΣΕΥΠ, Φιλοσοφία, Φιλολογία, ΠΤΔΕ, Ιστορικό Αρχαιολογικό, Ιατρικής, μηχανικοί Η/Υ και Πληροφορικής, Χημικό, Μαθηματικό, Φυσικό, ΜΕΥ, ΒΕΤ.

Από Ιόνιο: Πληροφορικής, Τεχνών ήχου και εικόνας, Μουσικών σπουδών.

Από Θεσσαλία: Προσχολικής αγωγής Βόλου, Γλωσσικών σπουδών Βόλου, ΣΤΕΦ Λάρισας, Ζωικής Παραγωγής Λάρισας, ΤΕΦΑΑ Τρικάλων.

Από Δυτική Μακεδονία: Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων Κοζάνης, ΗΜΜΥ Κοζάνης, Μηχανολόγων Μηχανικών Κοζάνης, Χημικών Μηχανικών Κοζάνης, ΠΤΔΕ Φλώρινας, ΤΕΑΠΗ Φλώρινας.

Από Στερεά Ελλάδα και Εύβοια: Κινηματογράφου Εύβοιας, Φυσικοθεραπείας Λαμίας, ΔΙΓΕΣΕ Θήβας.

Από την υπόλοιπη Πελοπόννησο: Σχολή Διοίκησης και οικονομίας Καλαμάτας, Σχολή Τεχνολογίας και Γεωπονίας Καλαμάτας, Σχολή Επιστημών Υγείας Καλαμάτας, Ιστορικό Καλαμάτας, Φιλολογίας Καλαμάτας, Φυσικοθεραπεία Σπάρτης, Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού Σπάρτης, Ψηφιακών Συστημάτων Σπάρτης, Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων Κορίνθου

Από Κρήτη: Ενιαίος Σύλλογος Πολυτεχνείου Κρήτης, Φιλοσοφικής, Ψυχολογίας, Κοινωνιολογίας, Δασκάλων, Νηπιαγωγών, Ιατρικής, Βιολογικού, ΤΕΤΥ, Φυσικού, Επιστήμης Υπολογιστών, Μαθηματικό, ΣΕΥ ΕΛΜΕΠΑ.

Από ΔΠΘ: Νομική Κομοτηνής, Παιδαγωγικό Αλεξανδρούπολης, Πολυτεχνείο Ξάνθης, Φιλολογίας Κομοτηνής, Σύλλογος Οικοτρόφων Ξάνθης.

Από ΔΙΠΑΕ Καβάλας: Πληροφορικής, Λογιστικής, ΔΕΤ, Χημικού, Φυσικού.

Από Αιγαίο: Παιδαγωγικό Ρόδου, Μηχανικών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων Σάμου.

πηγή: documentonews.gr




Ένταση και ξύλο μεταξύ φοιτητών στα Προπύλαια πριν ξεκινήσει η πορεία, υπάρχουν τραυματίες | Δείτε φωτογραφίες

Ένταση και ξύλο έπεσε πριν από λίγη ώρα μεταξύ φοιτητικών παρατάξεων στα Προπύλαια πριν ξεκινήσει η πορεία ενάντια στα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Αφορμή το ποιοι φοιτητές θα είναι μπροστά στην κεφαλή της πορείας

Το ξύλο έπεσε ανάμεσα σε μέλη του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών που πρόκειται στο ΚΚΕ και άλλων φοιτητικών παρατάξεων.

Η ένταση κράτησε περίπου ένα 5λεπτο και η κατάσταση συνεχίζει να είναι έκρυθμη αυτή την ώρα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, περίπου 5 άτομα έχουν τραυματιστεί, ενώ στο σημείο έχει φτάσει ασθενοφόρο.

Σημειώνεται πως νέο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο πραγματοποιείται σήμερα στα Προπύλαια. Στάση εργασίας αποφάσισαν για σήμερα η ΟΛΜΕ και η ΑΔΕΔΥ με σκοπό τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και εργαζομένων, αντίστοιχα, στο φοιτητικό συλλαλητήριο στα Προπύλαια και σε όλες τις κινητοποιήσεις ανά τη χώρα. Η στάση εργασίας διαρκεί από τις 11:00 το πρωί έως τη λήξη του ωραρίου.

Την ώρα του συλλαλητηρίου θα πραγματοποιηθούν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας, ενώ είναι ήδη κλειστή η Πανεπιστημίου.

Πηγή: Newsbeast.gr




Μη κρατικά ΑΕΙ | Ποια ξένα πανεπιστήμια είναι πιθανό να ιδρύσουν παραρτήματα στην Ελλάδα

Το νομοσχέδιο για τη μη κρατικά πανεπιστήμια παρουσίασε χθες ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, ότι βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με γνωστά ξένα πανεπιστήμια από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ τα οποία έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον να ιδρύσουν παραρτήματα στη χώρα μας.

Όπως τόνισε ο κ. Πιερρακάκης, τα μη κρατικά πανεπιστήμια θα αρχίσουν να δέχονται αιτήσεις φοιτητών από τον Σεπτέμβριο του 2025, ενώ σημείωσε ότι «είναι εξαιρετικά συγκινητική η συμμετοχή σε όλη αυτή την προσπάθεια της ελληνικής εκπαιδευτικής διασποράς, με την οποία συνομιλούμε συνεχώς και παίρνουμε ιδέες».

Στη συνέχεια διατύπωσε την αισιοδοξία του πως «μεγάλα ξένα πανεπιστήμια ενδιαφέρονται ήδη για συνεργασία με ελληνικά, αλλά αυτή την ώρα δεν μπορώ να προχωρήσω σε αποκαλύψεις, θα το κάνω όταν όλα θα είναι έτοιμα». Ανέφερε, ωστόσο, ως παραδείγματα ξένων πανεπιστημίων που έχουν ιδρύσει παραρτήματα σε άλλες χώρες τη Sorbonne, το Yale, το Johns Hopkings, το Duke, το New York University, το Rochester Institute of Technology. Μεταξύ αυτών, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να δούμε να ιδρύονται παραρτήματα στη χώρα μας.

Επίσης, δήλωσε ότι οι τίτλοι σπουδών θα σφραγίζονται από το υπουργείο Παιδείας και δεν θα χρειάζεται αναγνώριση από τον ΔΟΑΤΑΠ.

«Σε τελευταία ανάλυση είναι μια άσκηση εθνικής κυριαρχίας η νομοθέτηση από το ελληνικό κράτος μιας πραγματικότητας που υπάρχει σε ολόκληρο τον πλανήτη. Μην ξεχνάτε πως τα κολέγιά μας ανάγκασε το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και επιτρέψαμε τη λειτουργία τους, επειδή κάναμε πως δεν τα βλέπαμε ως χώρα», διευκρίνισε.

Μέσω Πανελλαδικών η είσοδος στα μη κρατικά ΑΕΙ

Αναφορικά με το πώς θα γίνεται η είσοδος στα μη κρατικά πανεπιστήμια, ο υπουργός Παιδείας τόνισε ότι αυτή θα γίνεται αποκλειστικά μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων.

Η διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων, όπως είπε, επιλέχθηκε για να υπάρχει ένα καθεστώς ισονομίας ανάμεσα σε δημόσια και μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια όσον αφορά στην εισαγωγή των Ελλήνων φοιτητών στα μη κρατικά ΑΕΙ.

«Οι υποψήφιοι που καλύπτουν αυτή την ελάχιστη προϋπόθεση θα μπορούν να εγγράφονται στα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά ΑΕΙ, αφού, βεβαίως, πληρούν και όλα τα επιπλέον κριτήρια που το μητρικό ξένο πανεπιστήμιο θα έχει θέσει», είπε.

Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής

Εξήγησε, επίσης, ότι για να είναι κάποιος υποψήφιος προς φοίτηση στα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά ιδρύματα θα πρέπει να καλύπτει την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) του επιστημονικού πεδίου που τον ενδιαφέρει. Αυτή ταυτίζεται με τον χαμηλότερο μέσο όρο ΕΒΕ του επιστημονικού πεδίου (και όχι τμημάτων) επί συντελεστή 0,8.

Το νομοσχέδιο για τα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια, όπως είπε ο κ. Πιερρακάκης, πρόκειται να αναρτηθεί σε δημόσια διαβούλευση έως σήμερα το βράδυ και μέχρι το τέλος Φεβρουάριου να είναι νόμος του κράτους.

Σύμφωνα με τον υπουργό, το ελάχιστο κόστος για την ίδρυση ενός τέτοιου παραρτήματος ανέρχεται σε 2 εκατ. ευρώ, το οποίο αναλύεται σε κόστος 500.000 ευρώ για κάθε μία από τις τρεις σχολές που υποχρεωτικά θα ιδρύσει το «μητρικό» ΑΕΙ σε συνεργασία με το ελληνικό πανεπιστημιακό ίδρυμα και 500.000 ευρώ για την υποβολή της αίτησης άδειας λειτουργίας. Προβλέπεται κλιμακούμενο παράβολο για κάποιο ανάλογο ίδρυμα αν επιθυμεί να ιδρύσει περισσότερες από τρεις σχολές.

Εξαιρούνται από την υποχρέωση αυτή τα 20 πρώτα στη διεθνή κατάταξη πανεπιστήμια του κόσμου που θα έχουν τη δυνατότητα να ιδρύσουν μία σχολή.

Όσον αφορά στο διδακτικό προσωπικό, κάθε μη κρατικό – μη κερδοσκοπικό πανεπιστημιακό ίδρυμα υποχρεούται να έχει διδακτικό προσωπικό τα μέλη του οποίου σε ποσοστό 80% θα πρέπει να είναι κάτοχοι διδακτορικού σε θέμα συναφές με το αντικείμενο της διδασκαλίας και να είναι εγκεκριμένα από το μητρικό ίδρυμα. Ο αριθμός τους δεν μπορεί να είναι κατώτερος των 30 για ίδρυμα τριών σχολών με προβλεπόμενο όριο διδασκαλίας τις 12 ώρες εβδομαδιαίως.

Όλα τα κριτήρια πρόσληψης και οι διαδικασίες εξέλιξης του διδακτικού προσωπικού θα είναι αντίστοιχα με αυτά που ισχύουν στο μητρικό ίδρυμα και να εγκρίνονται από αυτό.

Είσοδος χωρίς εξετάσεις στα μη κρατικά ΑΕΙ, με διεθνές μπακαλορεά

Τα κριτήρια της ίδρυσης είναι τα πιο αυστηρά σε όλη την Ευρώπη και την τήρησή τους θα έχει η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ). Τα παραρτήματα θα είναι νομικά πρόσωπα πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, συνδεδεμένα με ένα μητρικό πανεπιστήμιο το οποίο θα είναι υπεύθυνο για τα προγράμματα σπουδών (θα τα εγκρίνει και η ΕΘΑΑΕ), ενώ δεν θα επιτρέπεται η παράλληλη απασχόληση του διδακτικού προσωπικού των δημοσίων πανεπιστημίων στα μη κρατικά – μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια.

Σύμφωνα με τον κ. Πιερρακάκη, όποιος έχει διεθνές μπακαλορεά και όποιος έχει απολυτήριο λυκείου άλλης χώρας ισότιμο με το δικό μας εγγράφεται χωρίς εξετάσεις στα μη κρατικά ΑΕΙ.

Η αυτονομία του δημόσιου πανεπιστημίου

Ο υπουργός, πριν αναφερθεί στην ίδρυση των μη κρατικών – μη κερδοσκοπικών ΑΕΙ, έκανε μια μεγάλη αναφορά στην εξαιρετικά ισχυρή ενίσχυση της αυτονομίας του δημόσιου πανεπιστημίου με βάση τις προτάσεις της Συνόδου των Πρυτάνεων. «Οι περισσότερες από αυτές που μας κατέθεσαν έγιναν δεκτές» τόνισε και επανέλαβε αναλυτικά τα πεδία της γενναίας χρηματοδότησης του δημόσιου πανεπιστημίου από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης.

«Υπερβαίνει το 1 δισεκατομμύριο η συνολική χρηματοδότηση του δημόσιου πανεπιστημίου για λειτουργικά και ζητήματα υποδομών», διευκρίνισε παρουσιάζοντας τους σχετικούς πίνακες με τα εν εξελίξει έργα και τις πηγές χρηματοδότησης.

Ειδική μνεία έκανε ο κ. Πιερρακάκης στην ισχυρότατη αναβάθμιση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, το οποίο μετατρέπεται σε «μητρικό» πανεπιστήμιο για το σύνολο των σχολών και των τμημάτων της περιοχής της Θράκης, καθώς όλες οι σχολές και τα τμήματα μεταφέρονται σε αυτό και θα λειτουργούν υπό την ευθύνη του, ενώ προγραμματίζεται η ίδρυση και νέων σχολών σε Καβάλα και Δράμα.

Για την αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου ο κ. Πιερρακάκης παρουσίασε σειρά δράσεων που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο και αφορούν σε θεσμικές οι χρηματοδοτικές αλλαγές. Ειδικότερα, ανέφερε την τροποποίηση της διαδικασίας χρηματοδότησής τους (από ποσοστό 80-20 που είναι σήμερα, σε ποσοστό 70-30 μεταξύ της πάγιας χρηματοδότησης και αυτής που προκύπτει από την εκπαιδευτική τους αξιολόγηση), τη διεύρυνση του όρου «συνεργαζόμενος καθηγητής», τη διευκόλυνση της συνέχισης της παρουσίας στις σχολές των ομότιμων καθηγητών σε συγκεκριμένο διδακτικό και μεταπτυχιακό έργο, την απογραφή εντός 18μήνου της ακίνητης περιουσίας τους, την αύξηση των μηνιαίων απολαβών των μελών ΔΕΠ σε ποσοστό 12%-15% και την επιτάχυνση των διορισμών για να διατηρείται η αναλογία «ένα προς ένα» μεταξύ αφυπηρετησάντων και νεοπροσλαμβανόμενων.

Το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο

Για το Ανοιχτό Πανεπιστήμιο δήλωσε πως θα αυτονομηθεί και θα αποκτήσει σύστημα διακυβέρνησης όπως και όλα τα υπόλοιπα δημόσια πανεπιστήμια. Επίσης, ανέφερε ότι θα υπάρχουν κοινά μεταπτυχιακά των δημοσίων πανεπιστημίων με ξένα πανεπιστήμια.

Ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι χαιρετίζει την ομόφωνη απόφαση στη Συνόδου των Πρυτάνεων για ψηφιακή εξεταστική, ενώ ανέφερε ότι ο νόμος είναι νόμος. «Κάντε όση κριτική θέλετε, άλλα να μη ζημιωθούν οι φοιτητές από αυτό» είπε.

Σχολιάζοντας τα δημοσιεύματα για το εθνικό απολυτήριο, ο κ. Πιερρακάκης απάντησε ότι δεν είναι ώρα για να ανοίξει αυτή η συζήτηση. «Είναι στις προθέσεις μας, αλλά όχι τώρα» απάντησε, με τη διευκρίνιση πως «και στην περίπτωση αυτή είναι κρίσιμο να μη θιγεί ο θεσμός των πανελλαδικών εξετάσεων, που είναι ασφαλές κριτήριο αντικειμενικότητας».

Το νομοσχέδιο περιλαμβάνει 200 άρθρα, στα οποία, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται οι ρυθμίσεις για:

  • τα μη κερδοσκοπικά – μη κρατικά πανεπιστήμια,
  • τη θεσμική και οικονομική αναβάθμιση των κρατικών πανεπιστημίων,
  • την ακαδημαϊκή αναδιάρθρωση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης,
  • την πλήρη διοικητική αυτονομία του Ελληνικού Δημοσίου Πανεπιστημίου.

Σχετικά με τις καταλήψεις, ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι «υπονομεύουν το ελληνικό δημόσιο ΑΕΙ οι καταλήψεις, η βία και οι καταστροφές. Σέβομαι τον διάλογο, αλλά τα υπόλοιπα υπονομεύουν τα ελληνικά ΑΕΙ».

πηγή: iefimerida.gr




«Αποκρούει» η ηγεσία του Αρείου Πάγου αναφορές για παραλείψεις και καθυστερήσεις στην υπόθεση των Τεμπών

Με κατηγορηματικό τρόπο η ηγεσία του Αρείου Πάγου διαψεύδει αναφορές για παραλείψεις και καθυστερήσεις στις δικαστικές διαδικασίες που αφορούν την έρευνα για την τραγωδία στα Τέμπη.

Με κοινή ανακοίνωση τους η πρόεδρος του Αρείου Πάγου Ιωάννα Κλάπα και η εισαγγελέας Γεωργία Αδειλίνη κάνουν λόγο για «παραπειστικά δημοσιεύματα» που «εξυπηρετήσουν αλλότρια συμφέροντα» και υπεραμύνονται των ενεργειών της δικαιοσύνης σημειώνοντας πως ήδη για την υπόθεση έχουν διωχθεί 31 πρόσωπα.

«Αποκρούοντας, με όλη μας τη δύναμη, τα ανωτέρω παραπειστικά δημοσιεύματα, που μοναδικό σκοπό έχουν να πλήξουν τους θεσμούς της Χώρας μας, προκειμένου να εξυπηρετήσουν αλλότρια συμφέροντα, τονίζουμε ότι στη συγκεκριμένη υπόθεση οι Έλληνες Δικαστές και Εισαγγελείς επιτελούν το έργο τους, έργο τιτάνιο, με απόλυτη αφοσίωση, μη φειδόμενοι κόπου και προσωπικών θυσιών, κατά τρόπο ανεπίληπτο, με αποτέλεσμα να ολοκληρώνεται, σύντομα, η κυρία ανάκριση, ένα χρόνο περίπου μετά το πολύνεκρο δυστύχημα, στο πλαίσιο της οποίας, έχουν καταστεί κατηγορούμενοι 31 άτομα, μέχρι στιγμής και να διαφαίνεται η σε σύντομο χρόνο εκδίκαση της υπόθεσης, ενώπιον του αρμόδιου ποινικού δικαστηρίου. Η πολυσυζητημένη ποινική ή άλλη ευθύνη των πολιτικών προσώπων ερευνάται από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ενώπιον της οποίας έχει διαβιβαστεί η δικογραφία, σύμφωνα με το νόμο περί ευθύνης Υπουργών, όπως ορίζει το Σύνταγμα της Χώρας» αναφέρουν χαρακτηριστικά και συμπληρώνουν «Διαβεβαιώνουμε τους παθόντες και τους συγγενείς των θυμάτων του πολύνεκρου δυστυχήματος, αλλά και το σύνολο των πολιτών ότι οι Έλληνες Δικαστές και Εισαγγελείς έχουν αποδείξει ότι, χειριζόμενοι βαρύτατες υποθέσεις, επιτελούν το έργο τους, με βαθιά αίσθηση του καθήκοντος, με σθένος, ανεξαρτησία, αμεροληψία, αντικειμενικότητα και με απόλυτο σεβασμό των αρχών του κράτους δικαίου, όπως επιτάσσει το Σύνταγμα, οι κανόνες δικαίου της ημεδαπής έννομης τάξης και το ενωσιακό δίκαιο».

Αναλυτικά η κοινή ανακοίνωση της ηγεσίας του Αρείου Πάγου αναφέρει:

Η Πρόεδρος και η Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, ως εκπροσωπούσες τους Έλληνες δικαστικούς και εισαγγελικούς λειτουργούς, θεωρούν υποχρέωσή τους, κατά τον δεδομένο, κρίσιμο για τον θεσμό της Δικαιοσύνης, χρόνο, να δηλώσουν τα εξής:

Δημοσιεύματα και ανακοινώσεις, που είδαν το φως της δημοσιότητας, μέσω των Μ.Μ.Ε., στρέφονται κατά της Ελληνικής Δικαιοσύνης και των λειτουργών της, προσάπτοντας αδιαφορία και πλημμέλειες στη δικαστική αντιμετώπιση της «τραγωδίας των Τεμπών». Στα πιο πρόσφατα, μάλιστα, η Ελληνική Δικαιοσύνη φέρεται να μην ενεργεί αυτοβούλως, αλλά να «σύρεται» να πράξει το χρέος της ως προς το πολύνεκρο αυτό δυστύχημα από την Ευρωπαία Γενική Εισαγγελέα, η οποία κάλεσε, δήθεν εσπευσμένα, στο Στρασβούργο τον Έλληνα Εντεταλμένο Ευρωπαίο Εισαγγελέα, Αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, προκειμένου να δώσει εξηγήσεις για την πορεία της σχετικής έρευνας. Στην υποτιθέμενη αυτή κίνησή της αποδόθηκε, μάλιστα, ως αποτέλεσμα των υποδείξεών της, η ποινική δίωξη που άσκησε ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών Λάρισας σε υπόθεση σχετική με την πιο πάνω τραγωδία. Το ψευδές των ανωτέρω δηλώσεων, που αποκλειστικό σκοπό έχουν να κλονίσουν την εμπιστοσύνη των παθόντων και πενθούντων εκ του ως άνω τραγικού ατυχήματος, αλλά και του συνόλου των πολιτών στην Ελληνική Δικαιοσύνη, συνάγεται από το γνωστό στους ασχολούμενους με τη νομική επιστήμη δεδομένο ότι η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία ασχολείται με την έρευνα και δίωξη σοβαρών εγκλημάτων, που στρέφονται, αποκλειστικά και μόνον, κατά των οικονομικών συμφερόντων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Των ανωτέρω δηλώσεων και δημοσιευμάτων προηγήθησαν άλλα, τα οποία επιχείρησαν να «παραποιήσουν» την εικόνα και το έργο της Εισαγγελέως του Αρείου Πάγου και να την εμφανίσουν, επιεικώς, ως «αφελή», που αδυνατεί να κατανοήσει τη σοβαρότητα της υποθέσεως και δεν ενδιαφέρεται για την απονομή της Δικαιοσύνης σε μια υπόθεση, η οποία έχει συγκλονίσει και συνεχίζει να συγκλονίζει το Πανελλήνιο.

Αποκρούοντας, με όλη μας τη δύναμη, τα ανωτέρω παραπειστικά δημοσιεύματα, που μοναδικό σκοπό έχουν να πλήξουν τους θεσμούς της Χώρας μας, προκειμένου να εξυπηρετήσουν αλλότρια συμφέροντα, τονίζουμε ότι στη συγκεκριμένη υπόθεση οι Έλληνες Δικαστές και Εισαγγελείς επιτελούν το έργο τους, έργο τιτάνιο, με απόλυτη αφοσίωση, μη φειδόμενοι κόπου και προσωπικών θυσιών, κατά τρόπο ανεπίληπτο, με αποτέλεσμα να ολοκληρώνεται, σύντομα, η κυρία ανάκριση, ένα χρόνο περίπου μετά το πολύνεκρο δυστύχημα, στο πλαίσιο της οποίας, έχουν καταστεί κατηγορούμενοι 31 άτομα, μέχρι στιγμής και να διαφαίνεται η σε σύντομο χρόνο εκδίκαση της υπόθεσης, ενώπιον του αρμόδιου ποινικού δικαστηρίου. Η πολυσυζητημένη ποινική ή άλλη ευθύνη των πολιτικών προσώπων ερευνάται από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ενώπιον της οποίας έχει διαβιβαστεί η δικογραφία, σύμφωνα με το νόμο περί ευθύνης Υπουργών, όπως ορίζει το Σύνταγμα της Χώρας.

Διαβεβαιώνουμε τους παθόντες και τους συγγενείς των θυμάτων του πολύνεκρου δυστυχήματος, αλλά και το σύνολο των πολιτών ότι οι Έλληνες Δικαστές και Εισαγγελείς έχουν αποδείξει ότι, χειριζόμενοι βαρύτατες υποθέσεις, επιτελούν το έργο τους, με βαθιά αίσθηση του καθήκοντος, με σθένος, ανεξαρτησία, αμεροληψία, αντικειμενικότητα και με απόλυτο σεβασμό των αρχών του κράτους δικαίου, όπως επιτάσσει το Σύνταγμα, οι κανόνες δικαίου της ημεδαπής έννομης τάξης και το ενωσιακό δίκαιο.

πηγή: Newsbeast.gr




Διορία μέχρι την Παρασκευή δίνουν στην κυβέρνηση οι αγρότες | Ζεσταίνουν τις μηχανές των τρακτέρ για να κατέβουν στην Αθήνα

Αποφασισμένοι να σκληρύνουν τη στάση τους δηλώνουν οι αγρότες, την ώρα που ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης απαντά θετικά στο αίτημά τους για συνάντηση μαζί του, με την προϋπόθεση, όμως, ότι οι δρόμοι θα είναι ανοιχτοί. Η πόρτα του διαλόγου είναι ανοιχτή, αλλά με τους δρόμους, επίσης, ανοιχτούς, όπως λέει.

Οι επαγγελματίες του αγροτικού κλάδου με υπόμνημά τους στο γραφείο του πρωθυπουργού καταγράφουν με τον πλέον επίσημο τρόπο όλα τα αιτήματά τους, όπως αυτά καθορίστηκαν στην πανελλαδική σύσκεψη όλων των μπλόκων της χώρας.

Newsroom

Αποφασισμένοι να σκληρύνουν τη στάση τους δηλώνουν οι αγρότες, την ώρα που ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης απαντά θετικά στο αίτημά τους για συνάντηση μαζί του, με την προϋπόθεση, όμως, ότι οι δρόμοι θα είναι ανοιχτοί. Η πόρτα του διαλόγου είναι ανοιχτή, αλλά με τους δρόμους, επίσης, ανοιχτούς, όπως λέει.

Οι επαγγελματίες του αγροτικού κλάδου με υπόμνημά τους στο γραφείο του πρωθυπουργού καταγράφουν με τον πλέον επίσημο τρόπο όλα τα αιτήματά τους, όπως αυτά καθορίστηκαν στην πανελλαδική σύσκεψη όλων των μπλόκων της χώρας.

Η σχετική επιστολή εστάλη το βράδυ της Τετάρτης (7/2) και περιλαμβάνει τα βασικά αιτήματά τους για μείωση του κόστους παραγωγής, επαναδιαπραγμάτευση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής αλλά και έργα υποδομής για την αντιπλημμυρική θωράκιση της χώρας.

Οι αγρότες προσπαθούν να συντονίσουν τον ταυτόχρονο αποκλεισμό των εθνικών οδών με μπλόκα, ενώ τρέχει και η διορία που έχουν δώσει στην κυβέρνηση μέχρι την Παρασκευή, προκειμένου να μην κάνουν πράξη την κάθοδο με τα τρακτέρ στην Αθήνα.

Τι συνέβη χτες

Οι αγρότες προχώρησαν σε αποκλεισμούς δρόμων και σε άλλες περιοχές της χώρας. Το πρωί της Τετάρτης έκλεισαν την Εθνική Οδό στο ύψος της Ανθήλης.

Στις 14.00 το μεσημέρι κατευθύνθηκαν στη Σκάλα Αταλάντης, όπου πραγματοποίησαν νέο δίωρο αποκλεισμό του αυτοκινητόδρομου.

Στις 15.00 έκλεισε η Εθνική Οδός στον κόμβο του Αλμυρού Βόλου, ενώ στις 17.00 έκλεισαν τα μπλόκα Θεσσαλίας, Πλατύκαμπος, Καρδίτσα και Στεφανοβίκειο.

Στον Πλατύκαμπο, οι αγρότες άδειασαν στο οδόστρωμα δεμάτια άχυρου και τους έβαλαν φωτιά.

Ένταση επικράτησε στο Αίγιο, καθώς οι αγρότες κατάφεραν να σπάσουν το μπλόκο των αστυνομικών και να κλείσουν την Εθνική Οδό.

Τα αιτήματα των αγροτικών μπλόκων της χώρας:

  1. μείωση του κόστους παραγωγής με μέτρα όπως:
    θεσμοθέτηση αγροτικού αφορολόγητου πετρελαίου

    πλαφόν 7 λεπτά/Kwh στο αγροτοκτηνοτροφικό ρεύμα
    επιδότηση μέσων, εφοδίων και ζωοτροφών και κατάργηση του ΦΠΑ,
  1. μη εφαρμογή και επαναδιαπραγμάτευση της νέας ΚΑΠ,
  2. αναπλήρωση του χαμένου εισοδήματος σε καλλιέργειες που έχουν απώλεια παραγωγής, η οποία δεν καλύπτεται από τον ΕΛΓΑ, καθώς και σε προϊόντα φυτικής και ζωικής παραγωγής που πουλήθηκαν κάτω από το κόστος παραγωγής. Αποζημιώσεις από τον ΕΛΓΑ για όλες τις ζημιές και νόσους στο 100% της πραγματικής ζημιάς και όχι της ασφαλιζόμενης αξίας,
  3. λήψη μέτρων και τέλεση ελέγχων από την κυβέρνηση, για να σταματήσουν οι «ελληνοποιήσεις» προϊόντων φυτικής, ζωικής & μελισσοκομικής παραγωγής,
  4. τιμές που να καλύπτουν το κόστος παραγωγής, ώστε να έχουν εισόδημα για τις βιοποριστικές και καλλιεργητικές ανάγκες τους,
  5. έργα υποδομής για την αντιπλημμυρική θωράκιση της χώρας.

Παράρτημα για τις καταστροφές στη Θεσσαλία

  • Θεωρούμε ως ξεχωριστό και επιτακτικής σημασίας ζήτημα να μας κοινοποιηθεί χρονοδιάγραμμα της αποστράγγισης των παρακαρλίων πλημμυρισμένων χωριών και χωραφιών. Χρονοδιάγραμμα της κατασκευής σήραγγας, απαραίτητη για την αντιπλημμυρική θωράκιση της ευρύτερης περιοχής, πρώτον για ενδεχόμενες θεομηνίες τύπου Daniel και δεύτερον για υγειονομικούς λόγους.
  • Ζητούμε να αποζημιώνονται οι πλημμυρισμένες εκτάσεις καθώς και τα κτήματα που δεν θα καλλιεργηθούν μέχρις ότου γίνουν παραγωγικά με ποσά που θα καλύπτουν τις βασικές βιοτικές ανάγκες των παραγωγών. Συγκεκριμένα για την Θεσσαλία και Β. Φθιώτιδα.
  • Πρέπει να καταβληθεί από την κρατική αρωγή άμεσα μια προκαταβολή της τάξεως του 50% για τον πάγιο εξοπλισμό και η εξόφληση του να γίνει αμέσως μετά τον έλεγχο. Οι τελικές αποζημιώσεις πρέπει να γίνουν στο 100% της αξίας του παγίου κεφαλαίου που καταστράφηκε.
  • Επιπροσθέτως να χορηγηθεί άμεσα το έκτακτο βοήθημα των 6.600 € στους δικαιούχους που δεν δόθηκε και επίδομα ενοικίου σε αυτούς που αναγκάστηκαν να φύγουν από τα σπίτια τους και να νοικιάσουν άλλη κατοικία. Ταυτόχρονα να δοθεί η 1η αρωγή σε όσους δεν την πήραν. Ο αγρότης χρειάζεται τόνωση ρευστότητας ώστε να ανταποκριθεί στις βασικές βιοτικές ανάγκες.
  • Τελικές τιμές αποζημιώσεων για όλες τις καλλιέργειες που χτυπήθηκαν από την θεομηνία που θα καλύπτουν τουλάχιστον το πραγματικό κόστος καλλιέργειας (ΕΛΓΑ).
    Αναστολή εφαρμογής της ΚΑΠ κατά παρέκκλιση των κανόνων της αιρεσιμότητας για όσα χρόνια δεν καλλιεργηθούν τα πλημμυρισμένα κτήματα, καθώς και για αυτά που είναι αδύνατον να καλλιεργηθούν ή να αρδευτούν.
  • Άμεση πληρωμή των συνδεδεμένων ενισχύσεων για λόγους ρευστότητας.
  • Απαιτούμε άμεση αποκατάσταση με μέριμνα του ΓΟΕΒ, Δήμων, Περιφέρειας του οδικού δικτύου, αρδευτικού δικτύου (ΤΟΕΒ), ηλεκτρικού δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ) και με κρατική ευθύνη να πραγματοποιηθεί μελέτη και υλοποίηση έργων αντιπλημμυρικής προστασίας και θωράκισης.
  • Απαιτούμε αναπλήρωση εισοδήματος των κτηνοτρόφων έως ότου αποκατασταθούν τα ζώα τους, οι σταβλικές εγκαταστάσεις τους και αποκτήσουν ένα εισόδημα επιβίωσης

πηγή: newsbeast.gr




Αντίστροφη μέτρηση για τη σύνδεση ταμειακών με POS | Βαριές «καμπάνες» για παραβάτες

Αυστηρές κυρώσεις περιμένουν τις εταιρείες πώλησης ταμειακών μηχανών και τερματικών μηχανημάτων (POS) που δεν θα αναβαθμίσουν τα λογισμικά τους έως τις 29 Φεβρουαρίου 2024, ημέρα που εκπνέει και η προθεσμία διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές μηχανές για τις επιχειρήσεις, σύμφωνα με τροπολογία που θα κατατεθεί εντός των επόμενων ημερών.

Η αναβάθμιση των λογισμικών των εταιριών παροχής ταμειακών μηχανών και POS είναι απαραίτητη προκειμένου να ολοκληρωθεί με η διασύνδεση των ταμειακών με τα POS όλων των επιχειρήσεων.

Πρόστιμα και για τις επιχειρήσεις

Παράλληλα, είναι θέμα χρόνου να ανακοινωθούν και τα πρόστιμα για τις επιχειρήσεις που οφείλουν να διασυνδέσουν τα POS με τις ταμειακές τους έως τις 29/2.

Πηγές του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ξεκαθαρίζουν πως το ΥΠΟΙΚ δεν πρόκειται να κάνει πίσω στην υλοποίηση της εμβληματικής αυτής μεταρρύθμισης, καθώς, πέραν του ότι συμβάλει στην αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής, αποτελεί και έργο ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης και η μη υλοποίησή του θα οδηγήσει σε απώλεια κοινοτικών πόρων.

Ήδη, όπως επισημαίνουν, η πρόοδος είναι σημαντική, καθώς τον Σεπτέμβριο του 2023 θεσπίστηκε το μητρώο POS και ολοκληρώθηκε η πρώτη διαβίβαση στοιχείων από τους παρόχους. Τον Οκτώβριο του 2023 εκδόθηκαν όλες οι σχετικές αποφάσεις αναφορικά με το χρονοδιάγραμμα και τη διαδικασία διασύνδεσης. Τον Νοέμβριο έληξε η προθεσμία υποβολής δήλωσης στο Μητρώο POS (1.032.000 POS είναι καταγεγραμμένα), που αφορά ενεργά POS έως και τις 30/09/2023, ενώ καθ’ όλη τη διάρκεια του Δεκεμβρίου και του Ιανουαρίου οι πάροχοι είχαν το χρονικό περιθώριο να συμμορφωθούν με τους κανόνες του νέου πλαισίου δήλωσης και λειτουργίας τόσο των ενσύρματων, όσο και των ασύρματων POS.

ethnos.gr

 




Στους δρόμους αγρότες και φοιτητές | Πώς αντιμετωπίζει η κυβέρνηση τις κινητοποιήσεις

Ένα… θερμό σκηνικό αντιμετωπίζει η κυβέρνηση, καθώς υπάρχει η έξοδος των τρακτέρ στους δρόμους και παράλληλα καταγράφονται αντιδράσεις από φοιτητές στις προωθούμενες αλλαγές στην Παιδεία.

Οι αγρότες έχουν πυκνώσει τα μπλόκα και ετοιμάζονται για κάθοδο στην Αθήνα την άλλη εβδομάδα, ζητώντας να υπάρξει συνάντηση με τον πρωθυπουργό. Στο μεταξύ σήμερα πραγματοποιείται ένα ακόμα φοιτητικό συλλαλητήριο, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για το νομοσχέδιο που προβλέπει την ίδρυση μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων.

Από την κυβέρνηση υιοθετούν διαφορετική στρατηγική απέναντι σε αγρότες και φοιτητές και εκπέμπουν σαφή μηνύματα. Ως προς τους αγρότες αυτό που σημειώνεται είναι πως οι πόρτες του διαλόγου είναι ανοιχτές αλλά παράλληλα επισημαίνεται η ανάγκη να είναι και οι δρόμοι ανοιχτοί. Την ίδια στιγμή αναφορικά με τις αντιδράσεις φοιτητών αυτό που τονίζεται είναι πως οι αλλαγές θα προχωρήσουν και η κυβέρνηση δεν πρόκειται να κάνει πίσω.

Στο γαλάζιο στρατόπεδο δεν περνά άλλωστε απαρατήρητο πως στις δημοσκοπήσεις καταγράφονται διαφορετικές τάσεις στην κοινή γνώμη ως προς τα δύο αυτά καυτά μέτωπα. Από τη μία πλευρά οι ερωτηθέντες δείχνουν πως κατανοούν τα αιτήματα των αγροτών και στο κυβερνών κόμμα σε καμία περίπτωση δεν θέλουν να δουν το κλίμα να δυναμιτίζεται. Από την άλλη πλευρά η πλειοψηφία των ερωτηθέντων στις μετρήσεις δείχνει να στηρίζει το σχέδιο για λειτουργία μη κρατικών, μη κερδοσκοπικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα.

Ποια σήματα εκπέμπει στους αγρότες η κυβέρνηση

Το ενδεχόμενο μιας συνάντησης με τον πρωθυπουργό είναι ανοιχτό, εφόσον όμως υπάρξει μία ενιαία εκπροσώπηση των αγροτών. Να σημειωθεί εδώ πως χθες το βράδυ οι αγρότες απέστειλαν επιστολή όπου καταγράφονται τα αιτήματα τους. Το θέμα πρόκειται να συζητηθεί και στη σημερινή συνάντηση που θα έχει ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τους περιφερειάρχες (αναμένεται να δώσει το παρών και ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης), καθώς υπάρχουν κινήσεις που μπορούν να γίνουν σε τοπικό επίπεδο.

Πάντως το μήνυμα που εκπέμπεται από την κυβέρνηση είναι πως οι όποιες πρωτοβουλίες δρομολογούνται είναι δημοσιονομικά κοστολογημένες. Σε αυτή την χρονική συγκυρία έμφαση δίνεται στην επιτάχυνση της καταβολής των αποζημιώσεων και στόχος είναι να προχωρήσει η διευθέτηση τεχνικών ζητημάτων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην ταχύτερη επιστροφή του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο.

Από το Μαξίμου εστιάζουν ιδιαίτερα και σε μια σειρά μέτρων που έχουν ήδη δρομολογηθεί για την στήριξη του πρωτογενούς τομέα της οικονομίας αλλά και στη συζήτηση που είναι σε εξέλιξη σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ενδεικτική είναι χθες η αναφορά του Κυριάκου Μητσοτάκη πως «και στους φίλους μου τους αγρότες, οι οποίοι είναι σήμερα στο δρόμο, τους λέω ότι εμείς είμαστε αυτοί που μειώσαμε τη φορολογία στους αγρότες, που διαπραγματευτήκαμε μία Κοινή Αγροτική Πολιτική που ναι, έχει δυσκολίες -και εδώ είμαστε πάλι να συζητήσουμε για το πώς μπορούμε να την κάνουμε καλύτερη- που πολεμήσαμε τις παράνομες ελληνοποιήσεις, που δώσαμε παραπάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ -προσέξτε: 1 δισεκατομμύριο ευρώ- στην τετραετία για αποζημιώσεις από φυσικές καταστροφές».

Ψηφίζεται μέσα στο Φεβρουάριο το νομοσχέδιο για τα πανεπιστήμια.

Αποφασισμένη να προχωρήσει στην ψήφιση του νομοσχεδίου για τα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια είναι η κυβέρνηση. Χθες ο υπουργός παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης παρουσίασε τις προωθούμενες ρυθμίσεις, τώρα ακολουθεί η δημόσια διαβούλευση και μέσα στο Φεβρουάριο θα έχει ολοκληρωθεί και η συζήτηση στη Βουλή.

Από το κυβερνών κόμμα τονίζεται πως συνολικά από τα 200 άρθρα του νομοσχεδίου τα 170 αναφέρονται στην στήριξη του δημόσιου πανεπιστημίου. Δεδομένο πάντως είναι πως το θέμα πυροδοτεί σφοδρή πολιτική αντιπαράθεση με την κυβέρνηση να δέχεται πυρά από κόμματα της αντιπολίτευσης, ενώ συνεχίζονται και οι καταλήψεις σε πανεπιστημιακές σχολές.

Χθες μιλώντας σε πολίτες στο Χαϊδάρι ο πρωθυπουργός υπογράμμισε πως «θέλω να θυμίσω, όμως, σε όσους σήμερα αντιδρούν στον νόμο τον οποίον θα φέρουμε προς ψήφιση, ότι τα μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια ήταν κεντρικός πυρήνας του προεκλογικού προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας. Υλοποιούμε τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις». Εστίασε δε στις αλλαγές που δρομολογούνται, επισημαίνοντας πως «η σιωπηλή πλειοψηφία στηρίζει αυτές τις πρωτοβουλίες».

ethnos.gr




Ο καιρός σήμερα 8/2/2024

Οι παροδικές βροχές στη Δυτική Ελλάδα και κυρίως στο Ανατολικό και Νότιο Αιγαίο όπου θα εκδηλωθούν και σποραδικές καταιγίδες θα είναι τα κύρια χαρακτηριστικά του καιρού για σήμερα, Πέμπτη 8/2. Νότιοι νοτιοδυτικοί άνεμοι έως 6 μποφόρ θα πνέουν στο Αιγαίο. Περιορισμένη θα είναι η ορατότητα τη νύχτα και νωρίς το πρωί στα ηπειρωτικά και ασθενής η μεταφορά σκόνης.

Πιο αναλυτικά, την Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2024 αναμένονται τοπικές βροχές στη Δυτική Ελλάδα και κυρίως μετά το μεσημέρι στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, στα Δωδεκάνησα, σε τμήματα των Κυκλάδων και ενδεχομένως τοπικά στην Κρήτη. Αυξημένη είναι η πιθανότητα εκδήλωσης καταιγίδων κυρίως στο Ανατολικό και Νοτιοανατολικό Αιγαίο. Τη νύχτα και νωρίς το πρωί η ορατότητα στα ηπειρωτικά θα είναι τοπικά περιορισμένη. Παράλληλα οι ατμοσφαιρικές συνθήκες ευνοούν την ασθενή μεταφορά σκόνης από την Αφρική.

Η θερμοκρασία θα κυμανθεί στη Δυτική Μακεδονία από -3 έως 16 βαθμούς, στην υπόλοιπη Βόρεια Ελλάδα από -1 έως 19, στην Ήπειρο από 2 έως 18, στη Θεσσαλία από 1 έως 20 βαθμούς, στα υπόλοιπα ηπειρωτικά από 3 έως 19-21 βαθμούς, στα Επτάνησα από 10 έως 17, στα νησιά του Αιγαίου από 9 έως 18-19 βαθμούς, ενώ στην Κρήτη οι μέγιστες θα φτάσουν στους 22-23 βαθμούς Κελσίου.

Οι άνεμοι στο Αιγαίο θα πνέουν νότιοι έως νοτιοδυτικοί με εντάσεις 4-5 και τοπικά 6 μποφόρ. Στο Ιόνιο θα πνέουν άνεμοι δυτικών διευθύνσεων με εντάσεις 3-5 μποφόρ. Δυτικοί άνεμοι με εντάσεις 4-5 μποφόρ θα επικρατήσουν στον Κορινθιακό.

Στην Αττική περιμένουμε αραιές νεφώσεις. Οι άνεμοι θα πνέουν δυτικοί βορειοδυτικοί, με εντάσεις 3-4 μποφόρ. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 9 έως 18-19 βαθμούς.

Στη Θεσσαλονίκη περιμένουμε λίγες νεφώσεις. Οι άνεμοι θα πνέουν από μεταβαλλόμενες διευθύνσεις ασθενείς. Η θερμοκρασία θα κυμανθεί από 7 έως 17-18 βαθμούς.

πηγή: Newsbeast.gr




Επιμελητήριο Καβάλας | Συνάντηση εργασίας για την «Αξιοποίηση του Αιγιαλού από Επιχειρήσεις Υγειονομικού Ενδιαφέροντος»

Πραγματοποιήθηκε συνάντηση εργασίας το πρωί της Δευτέρας 5 Φεβρουαρίου 2024 στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, μεταξύ της Γενικής Γραμματέα Δημόσιας Περιουσίας, κ. Αθηνάς – Μαρίας Κόλλια και της Θεματικής Επιτροπής της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος (ΚΕΕΕ), η οποία συστήθηκε στο πλαίσιο της «Αξιοποίησης του Αιγιαλού από Επιχειρήσεις Υγειονομικού Ενδιαφέροντος».

Η συνάντηση έλαβε χώρα ενόψει της επικείμενης έκδοσης του νομοσχεδίου με τίτλο «Όροι αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας στις παραθαλάσσιες περιοχές». Η θεματική επιτροπή της ΚΕΕΕ, η οποία συγκροτήθηκε τον κ. Μάρκο Δέμπα, Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Καβάλας, τον κ.Γιάννη Κουφίδη, πρόεδρο του Επιμελητηρίου Χαλκιδικής, τον κ. Γιάννη Γεροντίτη, Πρόεδρο του Επιμελητηρίου Εύβοιας και συντονιστή της θεματικής επιτροπής της ΚΕΕΕ, καθώς και τον κ. Αναστάσιος Γιατράς, εκπροσωπώντας το Επιμελητήριο Αχαΐας, έθεσε επί τάπητος επίκαιρα ζητήματα, που αφορούν τις επιχειρήσεις – μέλη, που δραστηριοποιούνται στους τομείς της εστίασης και του τουρισμού.

Η συνάντηση με την Γενική Γραμματέα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε φιλικό κλίμα, ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητική, ενώ παράλληλα ενθάρρυνε την αποστολή επιπλέον στοιχείων, από την στιγμή που οι σχετικές διαβουλεύσεις συνεχίζονται. Άλλωστε, έχει ήδη προηγηθεί σειρά συνεδριάσεων της θεματικής επιτροπής της ΚΕΕΕ, αναφορικά με το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και τη δημόσια διαβούλευση, τα αποτελέσματα των οποίων, έχουν αποσταλεί στο Υπουργείο, προκειμένου να ληφθούν υπόψη πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου, ενώ παράλληλα έχει κατατεθεί από την ΚΕΕΕ και σχετικό υπόμνημα, το οποίο και επισυνάπτεται στο παρόν.

Ενόψει των ανωτέρω, ζητούμενο είναι η θέσπιση θεσμικού πλαισίου, που θα προστατεύει τις περιοχές όπου παρατηρείται οικιστική, πολιτισμική και τουριστική ανάπτυξη, ενώ ταυτόχρονα θα ευνοεί την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και της εργασίας με στόχο την πρόοδο του τόπου.




Βορειος Έβρος | Μπλόκο με τρακτέρ στην γέφυρα των Καστανεών αποφάσισαν οι αγρότες

Μπλόκο στη γέφυρα των Καστανεών θα στήσουν οι αγρότες του βορείου Έβρου το μεσημέρι του Σαββάτου 10 Φεβρουαρίου 2024. Η απόφαση πάρθηκε στην ανοιχτή συνέλευση που πραγματοποίησαν στο Εργατικό Κέντρο Ορεστιάδας οι Αγροτικοί Σύλλογοι Ορεστιάδας, Ν. Βύσσας και Τριγώνου, με τη συμμετοχή εκπροσώπων και του Αγροτικού Συλλόγου Διδυμοτείχου.

Σε ανακοίνωσή τους οι Αγροτικοί Σύλλογοι αναφέρουν:

Πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 5/2/2023 σύσκεψη των αγροτών, κτηνοτρόφων και φορέων του Βορείου Έβρου, ύστερα από κάλεσμα των Αγροτικών Συλλόγων Βύσσας, Ορεστιάδας και Τριγώνου, όπου έγινε η αποτίμηση του συλλαλητηρίου και των μέτρων που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός.

Η μαζικότητα της συγκέντρωσης και οι τοποθετήσεις που έγιναν από μεγάλο μέρος των συναδέλφων, ανέδειξε την απογοήτευση όλων από τα μέτρα της κυβέρνησης, καθώς ούτε η ελάχιστη επιστροφή φόρους κατανάλωσης, ούτε οι εξαγγελίες για τη μείωση του ενεργειακού κόστους ικανοποιούν τα δίκαια αιτήματα μας.

Αποφασίσθηκε ομόφωνα να γίνει συγκέντρωση των αγροτικών μηχανημάτων το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου στις 12:00 στη γέφυρα των Καστανεών ώστε να αναδείξουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας της περιοχής μας και να απαιτήσουμε ρεαλιστικές λύσεις που θα δώσουν ανάσα στον αγροτικό κόσμο.

Θα δώσουμε με όλες μας τις δυνάμεις τη μάχη για την επιβίωση και την αξιοπρέπεια μας.

Διεκδικούμε:

  • Μείωση κόστους παραγωγής (κατάργηση ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο, επιδότηση αγροτικού ρεύματος κ.α).
  • Διαμόρφωση της ΚΑΠ 2023-2027 στις ανάγκες των αγροτών και κτηνοτρόφων – Να μην εφαρμοστούν οι περικοπές στις ενισχύσεις/επιδοτήσεις που επιβάλλει η νέα ΚΑΠ – Προσθήκη του ηλιάνθου στα Οικολογικά Σχήματα.
  • Κατώτατες εγγυημένες τιμές.
  • Κατάργηση της ΚΥΑ που αφορά την απαίτηση της ΔΕΗ επιστροφής μέρους της επιδότησης ρεύματος από τους ΟΕΒ.
  • Αλλαγή του αναχρονιστικού κανονισμού του ΕΛΓΑ.

Αγροτικός Σύλλογος Ν. Βύσσας
Αγροτικός Σύλλογος Ορεστιάδας
Αγροτικός Σύλλογος Τριγώνου

Alexandroupoli Online




Σύλλογος Ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη Ν. Καβάλας | Κοπή πρωτοχρονιάτικης πίτας

Την Κυριακή, 4/02/2024, στα γραφεία του Συλλόγου μας, στο Πολυκέντρο τουΑγίουΛουκά,ο Σύλλογος Ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη Ν. Καβάλας «Γλυκιά Αγκαλιά», διοργάνωσε με επιτυχία την εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας. Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ.κ. Στέφανος ευλόγησε την κοπή της πίτας.

Στην εκδήλωση παρεβρέθησαν ο Δήμαρχος της πόλης, κος Μουριάδης Θόδωρος, οκος Γρανάς Αρχέλαος, Δημοτικός Σύμβουλος και πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ, η κα Γαϊτανίδου Αθανασία, Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας και η κα Σιδηροπούλου Μάλαμα, Διευθύντρια Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης.

Επίσης, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματίων-Συλλόγων Ατόμων με Σακχαρώδη Διαβήτη (ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ) εκπροσωπήθηκε από την κα Πόλυ Τορούνογλου, Β’ Αντιπρόεδρος της ΠΟΣΣΑΣΔΙΑ και πρόεδρος του Συλλόγου Διαβητικών Δράμας. Αφού κόπηκε η πίτα και δόθηκε τοφλουρί στην τυχερή, βραβεύτηκαν τα παιδιά που αρίστευσαν κατά το σχολικό έτος 2022-2023.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε την εισήγηση της κας Μαμαλικίδου Ελισάβετ και τουκ. ΠατέληΓιώργου με θέμα: Κέντρο Κοινότητας: Προνοιακά Αναπηρικά Επιδόματα &Λοιπές παροχές.Ευχαριστούμε πολύ τους Φούρνους Φελλαχίδη για την ευγενική χορηγία των κερασμάτωνγια τα μέλη μας. Τέλος, ευχαριστούμε ιδιαίτερα όλους όσους παρεβρέθηκαν στην εκδήλωση και μαςτίμησανμε την παρουσία τους




Μάκης Παπαδόπουλος | Πετύχαμε να μπουν στις μειώσεις τελών σε ευπαθείς κοινωνικες ομαδες και ΑΜΕΑ και χωρίς εισοδηματικά κριτήρια

Μετά από πρόταση – παρέμβαση της παράταξής μας, και φυσικά τις αντιδράσεις φορέων της τοπικής μας κοινωνίας, η Δημοτική Αρχή υποχώρησε και αποδέχτηκε να συμπεριληφθούν πολύτεκνοι, τρίτεκνοι και άτομα με αναπηρία 50% και άνω, στο μέτρο της μείωσης των δημοτικών τελών 2024 για τις ευπαθείς ομάδες, τις οποίες είχε αρχικά αποκλείσει. Και μάλιστα πετύχαμε να μην υπάρχει κανένα εισοδηματικό κριτήριο!

Ωστόσο, δεν είμαστε απολύτως ικανοποιημένοι, γιατί η Διοίκηση του Δήμου Καβάλας έκανε μειώσεις στις… αυξήσεις από 60% μέχρι 150% που επέβαλε πριν λίγες μέρες στα δημοτικά τέλη σε όλους τους δημότες!

Είναι χαρακτηριστικό, όπως φαίνεται και από τον σχετικό πίνακα, ότι σε σύγκριση με τα τέλη του 2023 τα άτομα με αναπηρία 50% και πάνω δε θα δουν μειώσεις 30%, αλλά αυξήσεις 11%! Όπως και οι τρίτεκνες οικογένειες, δε θα δουν μειώσεις 40% αλλά μόλις… 4%!

Καλούμε ωστόσο τη Δημοτική Αρχή να μην βάλει “κόφτη” σε κανέναν δικαιούχο και να δεχτεί όλες τις αιτήσεις που θα κατατεθούν από ΑμεΑ, πολύτεκνες, τρίτεκνες και μονογονεϊκές οικογένειες, απόρους και μακροχρόνια ανέργους.




Εφορία Αρχαιοτήτων Καβάλας | Η καθυστέρηση στον Αγ. Νικόλαο δεν αποτελεί υπαιτιότητα της Εφορείας

Το έργο «ΑΝΟΙΚΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΒΑΛΑΣ» το οποίο προτάθηκε από τον Δήμο Καβάλας, εντάχθηκε με την αριθ. 4279/1441/Α3/286-2019 απόφαση με Κωδικό ΟΠΣ 5032955 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία 2014-2020»

Στη συνέχεια η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Ε.Π «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία», αποφάσισε την εισαγωγή νέου υποέργου, με αριθμό 9, μέσω του οποίου θα εξασφαλιζόταν η παρουσία προσωπικού κατά την εκτέλεση των εκσκαφών του τεχνικού έργου και την αντιμετώπιση των σχετικών θεμάτων

Για το σκοπό αυτό υπογράφηκε ανάμεσα στο Δήμο Καβάλας δια του κ Μουριάδη και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Καβάλας δια εμού, το από 1/6/2022 μνημόνιο ενεργειών, το οποίο μεταξύ άλλων προβλέπει:

….Προκειμένου να εκτελεσθεί το έργο: «Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου Δήμου Καβάλας» με φορέα υλοποίησης το Δήμο Καβάλας, η Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας θα διενεργήσει αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες στο πλαίσιο διακριτού υποέργου, στην πόλη της Καβάλας. Ειδικότερα, οι αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες που θα διενεργηθούν περιγράφονται ως εξής:

– καθημερινή επίβλεψη εργασιών εκσκαφής

– διενέργεια σωστικής ανασκαφής, όπου απαιτηθεί

– συντήρηση ευρημάτων

– φωτογραφική-σχεδιαστική τεκμηρίωση ευρημάτων

….Με την ολοκλήρωση των αρχαιολογικών ερευνών και εργασιών θα εκδοθεί η κατά νόμον Απόφαση μετά από γνωμοδότηση του αρμόδιου Αρχαιολογικού Συμβουλίου
σχετικά με τη διατήρηση ή μη και την προστασία των αρχαιοτήτων. …..Κατά την εφαρμογή του παρόντος μνημονίου συνεργασίας θα τηρούνται η εθνική και κοινοτική νομοθεσία και ειδικότερα οι κανόνες για τον ανταγωνισμό, την ανάθεση δημοσίων έργων, προμηθειών και υπηρεσιών, την προστασία και βελτίωση του περιβάλλοντος και τη δημοσιότητα.

Μεταξύ των παραδοτέων του υποέργου 9 προβλέπεται: Σε περίπτωση ανεύρεσης νέων στοιχείων του αγωγού θα πραγματοποιηθεί αρχαιολογική έρευνα η οποία περιλαμβάνει:

Διενέργεια ανασκαφικής έρευνας, Σχεδιαστική αποτύπωση, φωτογραφική τεκμηρίωση του χώρου και των κινητών ευρημάτων,

Συντήρηση των ακινήτων και κινητών ευρημάτων, μελέτη, δημοσίευση, ανάδειξη των ακινήτων και κινητών ευρημάτων, λοιπές εργασίες.

Κατά την έναρξη εργασιών στην περιοχή του Αγίου Νικολάου, για την οποία ειρήσθω εν παρόδω ενημερώθηκα από τρίτους και όχι από τους επιβλέποντες του έργου ως
όφειλαν, ούτε εκλήθην ώστε να γινόταν ένας στοιχειώδης προγραμματισμός, είχα τηλεφωνική επαφή και με τον ανάδοχο και τους επιβλέποντες του κυρίου του έργου
και ζήτησα να μην ξεκινήσουν οι εκσκαφικές εργασίες πριν την ολοκλήρωση των διαδικασιών του υποέργου της Εφορείας γιατί το ενδεχόμενο ανεύρεσης αρχαιοτήτων
ήταν μεγάλο. Οι ίδιοι ωστόσο επέμειναν στην έναρξη των εργασιών και το έργο άρχισε χωρίς προσωπικό.

Σημειωτέο ότι με τη λήξη της προγραμματικής περιόδου 2014-2020 και την έναρξη της νέας, για όσα έργα μεταφέρονταν στη νέα προγραμματική περίοδο απαιτείτο μια
σειρά διοικητικών ενεργειών, ώστε να είναι εφικτή λειτουργία του υποέργου της Εφορείας μας, κάτι το οποίο δεν έγινε στην ώρα του, όχι με ευθύνη της Εφορείας
μας.

Οι αυτοψίες έχουν γίνει και ήδη από 29.1.2024 έχει σταλεί ενημερωτικό έγγραφο για την ανεύρεση των αρχαιοτήτων και την αναγκαιότητα διενέργειας ανασκαφικής
έρευνας, η οποία φυσικά διαφέρει από την αυτοψία, καθότι απαιτεί προσωπικό. Δυστυχώς το προσωπικό δεν εμφανίζεται ως δια μαγείας από το καπέλο μας, αλλά
για να είναι σύννομη η πρόσληψή του, απαιτείται η ολοκλήρωση της διαδικασίας που αναφέρεται παραπάνω. Παρόλα αυτά εις βάρος άλλου έργου διατέθηκε αρχαιολόγος
ώστε το έργο να συνεχίζει σε άλλα σημεία και συνεχίζεται, καθότι οι εργασίες δεν σταμάτησαν.

Η εν λόγω διαδικασία θα είχε ξεκινήσει νωρίτερα αν ο κύριος του έργου μας ενημέρωνε έγκαιρα. Η πράξη ωστόσο της μεταφοράς του έργου κοινοποιήθηκε στην
Εφορεία μας μόλις στις 17/1/2024. Η Εφορεία μας με το αριθ.22876/18-1-2024 έγγραφο της υπέβαλε στην ΚΥ του ΥΠΠΟ τον φάκελο για την έγκριση εκτέλεσης του
έργου απολογιστικά και με αυτεπιστασία. Η εν λόγω απόφαση υπογράφτηκε και δημοσιεύτηκε στις 6/2/2024 και η Εφορεία μας στις 7/2/2024 απέστειλε για έγκριση
το σχέδιο της προκήρυξης πρόσληψης προσωπικού, ώστε να προσληφθεί το απαραίτητο προσωπικό για να γίνει η ανασκαφική έρευνα, διαδικασία που για να
ολοκληρωθεί απαιτεί το ελάχιστο 3 εβδομάδες, καθότι η διάρκεια μόνο της προκήρυξης είναι 2 εβδομάδες.

Είναι φανερό ότι η καθυστέρηση αυτή δεν αποτελεί υπαιτιότητα της Εφορείας μας, η οποία ενήργησε εντός των νομίμων πλαισίων της χωρίς καθυστέρηση. Είχαμε την εντύπωση ότι ο τύπος του δημάρχου- σερίφη που όλα τα σφάζει, όλα τα μαχαιρώνει είχε παρέλθει από την Τοπική αυτοδιοίκηση. Για κάποιους μάλλον όχι.

Είναι λυπηρό που ένα έργο το οποίο θα πρόσφερε τα μάλλα στην ιστορία της πόλης, διότι στην περιοχή πιθανολογείται η ύπαρξη παλαιοχριστιανικής βασιλικής του Αγίου Παύλου, αντιμετωπίζεται με τον τρόπο που αντιμετωπίζεται από τη δημοτική αρχή. Να θυμίσουμε στον κο Δήμαρχο που απειλεί να δράσει παρανόμως, ότι η πόλη της Καβάλας κέρδισε ένα σημαντικό μνημείο: την παλαιοχριστιανική βασιλική που αποκαλύφθηκε κάτω από το Χαλήλ μπέη τζαμί, χάρη στην επιμονή της Εφορεία μας σε ένα άλλο έργο του Δήμου και σε μια ανάλογη περίπτωση.




Λουτρά Ελευθερών | Εγκατάλειψη και υποβάθμιση των λουτρών

Τα λουτρα ελευθερων εχουν περιελθει πλεον σε εγκατάλειψη και παρακμή. Γενιές Καβαλιωτών και Δραμινών θυμούνται πως περνούσαν εκεί τις καλοκαιρινές τους διακοπές μιας και ήταν από τις πρώτες ιαματικές πηγές που είχε αποφασίσει να εκμεταλλευτεί κάποτε η ελληνική πολιτεία. Τις τελευταίες δεκαετίες ωστόσο τελούν υπό απόλυτη φθορά.




Εργαζόμενοι του δήμου Καβάλας διαμαρτύρονται για καθυστέρηση των πληρωμών τους

Διαμαρτυρία των υπαλλήλων των ΟΤΑ πραγματοποιήθηκε κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας για το γεγονός πως εντοπίζονται καθυστερήσεις στις μηνιαίες πληρωμές με την υπάρχουσα καθυστέρηση να ξεπερνά τον ενάμιση μήνα!

Ο προϋπολογισμός δεν έχει ψηφιστεί ακόμα και η αγωνία των υπαλλήλων μεγαλώνει καθώς οι υπάλληλοι παραμένουν απλήρωτοι για αρκετό καιρό.

Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Καβάλας, τόνισε πως το θέμα των πληρωμών θα λυθεί το επόμενο χρονικό διάστημα με έκτακτο δημοτικό συμβούλιο ώστε να γίνουν πληρωμές μέχρι και τις 27 Φεβρουαρίου.

Από την πλευρά του ο κ. Ποτόλιας αναφέρθηκε στις ελαστικές μορφές εργασίας καταλογίζοντας πως ο Δήμος είναι υπεύθυνος για την κατάσταση αυτή.




Πρωτοβουλία πολιτών για την δημιουργία παιδιατρικής ΜΕΘ στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ

Η επιστολή αναφέρει τα εξής:

“Κύριε Περιφερειάρχη, Διευθυντές των παιδιατρικών ΜΕΘ της χώρας μας έχουν κρούσει εδώ και καιρό τον κώδωνα του κινδύνου για την έλλειψη κλινών της ειδικότητάς τους στην βόρεια Ελλάδα. Επιβεβαιώθηκαν για άλλη μια φορά πριν έναν μήνα, όταν το νησί μας σκεπάστηκε με βαρύ πένθος με τον θάνατο του Γιωργάκη. Χάσαμε ένα 5χρονο παιδί επειδή δεν πρόλαβε να νοσηλευτεί σε μία από τις μόλις 8 παιδιατρικές ΜΕΘ του “Ιπποκρατείου” που διατίθενται για ολόκληρη την Βόρεια Ελλάδα (!). Άλλος ένας θάνατος μικρού παιδιού της περιοχής μας επειδή δεν πρόλαβε να βρει το κατάλληλο κρεβάτι έγκαιρα. Μια περιφέρεια, 5 νομοί, 5 νοσοκομεία, ένα πανεπιστήμιο με ιατρική σχολή και ούτε ένα κρεβάτι παιδιατρικής ΜΕΘ! Σας φαίνεται λογικό; Το βρίσκετε δίκαιο; Δεν σας ενοχλεί; Σε μια χώρα με ανησυχητική υπογεννητικότητα, σε μία χώρα που οι δείκτες υγείας επιδεινώνονται ραγδαία και σε μια Περιφέρεια που βρίσκεται σε ιδιαίτερα ευαίσθητη γεωγραφική θέση, η δυνατότητα έγκαιρης πρόσβασης των βρεφών και των παιδιών μας σε κατάλληλες μονάδες ΜΕΘ και ΜΑΦ είναι εθνικό καθήκον και η έλλειψή της εθνικός κίνδυνος. Ο 3ος από τους 17 παγκόσμιους στόχους του ΟΗΕ για βιώσιμη ανάπτυξη προβλέπει τα επόμενα χρόνια επίτευξη καθολικής υγειονομικής κάλυψης, πρόσβαση σε ποιοτικές υπηρεσίες υγείας και εξάλειψη της παιδικής θνησιμότητας για όλο τον Πλανήτη. Η Περιφέρεια ΑΜΘ εξαιρείται; Το Εθνικό Σχέδιο Δράσης Δημόσιας Υγείας 2021-2025 της Ελλάδας προβλέπει αντιστροφή της αυξητικής τάσης των δεικτών επιδείνωσης της παιδικής υγείας και μείωση της βρεφικής θνησιμότητας. Η Περιφέρεια ΑΜΘ εξαιρείται; Κύριε Περιφερειάρχη, Αν ειλικρινά θεωρείται άδικη την ανισότητα πρόσβασης των παιδιών μας σε μονάδες που μπορούν να σώσουν τις ζωές τους, τότε οφείλετε να στηρίξετε έμπρακτα, με σθένος και επιμονή, την πρωτοβουλία των κατοίκων της ΑΜΘ για δημιουργία παιδιατρικής ΜΕΘ. Αν δεν βλέπετε τα παιδιά του τόπου μας, από την Θάσο μέχρι τον Έβρο, σαν παιδιά ενός κατώτερου Θεού, τότε οφείλετε να ενώσετε τις δυνάμεις σας με τους Διοικητές των νοσοκομείων μας και να εκπονήσετε οικονομοτεχνική μελέτη με την οποία θα απευθυνθείτε στην κυβέρνηση, σε δωρητές και στα αντίστοιχα ευρωπαϊκά προγράμματα ώστε να γίνει κορυφαίο αίτημά σας η δημιουργία παιδιατρικής ΜΕΘ στο νοσοκομείο της Περιφέρειάς μας που θα θεωρηθεί το πλέον κατάλληλο. Αν συναισθάνεστε την αγωνία και τον πόνο των γονιών της Περιφέρειάς σας θα πρέπει να φέρετε άμεσα το αίτημά μας για συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Όσες κλίνες ΜΕΘ κι αν γίνουν στο μέλλον στην Θεσσαλονίκη ούτε τα παιδιά από τον Έβρο, ούτε καν τα παιδιά από την Καβάλα θα προλαβαίνουν να φτάσουν. Επομένως είναι επιτακτική ανάγκη η απαίτηση για δημιουργία παιδιατρικής ΜΕΘ να διεκδικηθεί χωρίς άλλη καθυστέρηση από την Περιφέρεια ΑΜΘ καθώς η δημιουργία της είναι σύνθετη και χρονοβόρα διαδικασία. Να είστε σίγουρος ότι όλοι οι πολίτες της Περιφέρειας θα την υποστηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις. Σας διαβεβαιώνουμε ότι η Πρωτοβουλία για την δημιουργία ΜΕΘ στην ΑΜΘ θα είναι μόνιμος και ένθερμος αρωγός, δημιουργώντας δίκτυο υποστήριξης και τεκμηρίωσης του αιτήματος και της υλοποίησής του. Περιμένουμε με αγωνία και αποφασιστικότητα τις άμεσες κινήσεις σας.”

Μπορείτε και εσείς να συνεισφέρετε με την υπογραφή σας σε αυτήν την προσπάθεια πατώντας εδώ




Γιάννης Δρόσος | Eβδομη θέση στο «Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ψωμιού»

Με τον δημιουργό του «Εθνικού Άρτου» και ιδιοκτήτη της γνωστής αλυσίδας καταστημάτων αρτοσκευασμάτων στη Χρυσούπολη κ. Γιάννη Δρόσο, μιλήσαμε για την Ελληνική συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ψωμιού στο Παρίσι , όπου συμμετείχε κι ο ίδιος ως ένας από τους τρεις Έλληνες διαγωνιζόμενους.

Και βέβαια τον συγχαρήκαμε για τη σημαντική διάκριση που πέτυχε η ομάδα του, αφού κατέλαβε τη 7 η θέση στον Κόσμο! Τεράστια επιτυχία με σημαντική Διεθνή προβολή της Ελληνικής Κουζίνας

«ΠΟΔΑΡΙΚΌ ΜΕ ΠΟΛΛΑ ΕΥΣΗΜΑ και με καλή θέση στην πρώτη δεκάδα έκανε η Ελληνική Εθνική Ομάδα Αρτοποιίας κατά την πρώτη συμμετοχή της στο Παγκόσμιο
Πρωτάθλημα Αρτοποιίας (Coupe du Monde de la Boulangerie), τη μεγαλύτερη και πιο αναγνωρισμένη διοργάνωση αγώνων Ψωμιού στον κόσμο, που πραγματοποιήθηκε στο
Παρίσι στις 20 με 22 Ιανουαρίου 2024.

Η Ελληνική Εθνική Ομάδα Αρτοποιίας διαγωνίστηκε στις 20 και 21 Ιανουαρίου με προπονητή τον Παναγιώτη Καλιώτη (τεχνικό σύμβουλο της Lesaffre) και τους παίκτες Σείριο Καίσαρη (κατηγορία ψωμί), Γιάννη Δρόσο (κατηγορία viennoiserie) και Νίκο Κορφιάτη (κατηγορία καλλιτεχνικού), κατακτώντας την έβδομη θέση παγκοσμίως κερδίζοντας τις θετικές εντυπώσεις.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η κριτική επιτροπή η οποία ήταν ιδιαίτερα αυστηρή, έκανε ειδική αναφορά στην Ελληνική παρουσία χαρακτηρίζοντας την "μια ομάδα καλά
οργανωμένη και με πάθος για αυτό που κάνει". Από τη μεριά του ο πρόεδρος και δημιουργός του Παγκόσμιου πρωταθλήματος και της Εθνικής Ομάδας της Γαλλίας,
Christian Vabret δήλωσε ότι η πρώτη παρουσία της ελληνικής ομάδας ξεπέρασε τις προσδοκίες του.

Η πρώτη συμμετοχή της Ελλάδος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ψωμιού, θεωρείται από μόνη της μεγάλη επιτυχία καθώς το εισιτήριο είχαν εξασφαλίσει μόνο τρεις ομάδες από
την Ευρώπη, (η Γαλλία, η Γερμανία και η Ελλάδα) οι οποίες κατάφεραν να προκριθούν. Στους τελικούς της Παγκόσμιας διοργάνωσης η οποία είναι η μεγαλύτερη που
πραγματοποιείται στον χώρο της Αρτοποιίας συμμετείχαν συνολικά 12 χώρες από όλη την υφήλιο (Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Χιλή, Κίνα, Γκάνα, Ακτή Ελεφαντοστού, Ιαπωνία,Μαδαγασκάρη, Μεξικό, Μαρόκο, Νότια Κορέα). Δύο χώρες έμειναν εκτός δεκάδας με την κατάταξη να είναι:

1.Γαλλία 2. Νότια Κορέα 3. Ιαπωνία 4. Κίνα 5. Γερμανία 6. Μαρόκο

  1. Ελλάδα 8. Χιλή 9. Μεξικό 10. Μαδαγασκάρη.

Γιάννης Δρόσος

«Η κατηγορία vienoisserie, στην οποία διαγωνίσθηκα εγώ, είναι η πιο δύσκολη και για να προετοιμαστώ χρειάστηκε να θυσιάσω πολύ προσωπικό χρόνο, όπως και χρήμα. Όταν
έκανα μάλιστα προπόνηση, μετά το ωράριο παραγωγής τα προϊόντα που έβγαζα τα μοίραζα στο τραπέζι της αγάπης, το γηροκομείο, την αστυνομία – πυροσβεστική, το
κέντρο υγείας και όπου αλλού χρειαζόταν.

Όπως επίσης διαπίστωσα με την συμμετοχή μου, στο κορυφαίο αυτό γεγονός στον κόσμο ότι , ο τρόπος που διδάσκονται την τέχνη του αρτοποιού είναι πολύ διαφορετικός από ότι
είναι στην χώρα μας . Γι αυτό και τώρα είμαι σε θέση να παρέχω εκπαίδευση σε ατομικό ή ομαδικό επίπεδο σε ανθρώπους που θέλουν ιδιαίτερα προϊόντα στο κατάστημα τους μιας και στο μέλλον θα αναπτυχθεί πολύ το κομμάτι της vienoisserie στην χώρα μας.

Μάλιστα, οι περισσότεροι που συμμετείχαν, ήταν καθηγητές σχολών , τεχνική σύμβουλοι μεγάλων εταιριών , ελάχιστοι αρτοποιοί εργαστηρίων όπως ήμασταν εμείς. Φανταστείτε ότι, στην Κίνα διαγωνίστηκαν 50 ομάδες μεταξύ τους για να έρθει η μια που συμμετείχε.

Κλείνοντας, θα πρέπει να πω, το μεγαλύτερο κέρδος είναι ότι, τώρα έχουμε νέους φίλους και καταξιωμένους συναδέλφους σε όλο τον κόσμο!» Τέλος ο κ. Δρόσος, δήλωσε όχι μόνο ικανοποιημένος από τη ελληνική συμμετοχή, αλλά και πεπεισμένος ότι, η Ελληνική ομάδα έχει προοπτικές για ακόμη μεγαλύτερες διακρίσεις.

Να σημειωθεί ότι, η επόμενη συνάντηση της Ελληνικής Εθνικής Ομάδας Αρτοποιίας, θα γίνει από τις 22 έως 26 Φεβρουαρίου 2024, στο πλαίσιο του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ψωμιού που πραγματοποιείται στην Artozyma 2024 της HELEXPO στην Θεσσαλονίκη.

Η βασική ομάδα είναι : Υπεύθυνη και Πρόεδρος της ομάδας η κα Παρθένα Παστραφίδου . Προπονητής ο κ. Παναγιώτης Καλιώτης και οι τρεις βασικοί παίκτες κ.κ. Γιάννης Δρόσος , Νικόλας Κορφιάτης και Σείριος Καίσαρης.




Παρουσιάστηκε η ενσωμάτωση των τμημάτων της ΑΜ-Θ στο Δημοκρίτειο – Αποκτά δεύτερη σχολή η Καβάλα!

Μέσα από ανακοίνωση του νομοσχεδίου για τα μη-κρατικά πανεπιστήμια έγινε γνωστό από τον Υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη ότι προχωρά και βγαίνει σε διαβούλευση η ενδυνάμωση του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης μέσα από την ενσωμάτων των τμημάτων της ΑΜ-Θ.

Μάλιστα όπως παρουσιάζεται στην παρακάτω φωτογραφία δημιουργείται πλέον επίσημα και δεύτερη σχολή στην Πανεπιστημιακή Κοινότητα της Καβάλας, αυτή την Σχολής Διοικητικής Επιστήμης και Λογιστικής.

 




Ξεπέρασε τα 2 ευρώ η τιμή του καφέ στο χέρι

Μπορεί ο καφές στο χέρι να θεωρείται οτι είναι ενα οικονομικό προϊόν αλλά σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια και με τους προηγούμενους μήνες η αύξηση της τιμής του είναι αρκετά μεγάλη.

Σύμφωνα μάλιστα με τον πρόεδρο καφεζυθοπωλών Καβάλας, κ. Γιώργο Βαφείδη η τιμή στο καφέ TAKE AWAY, πριν απο χρόνια ήταν μόλις 1,60 εύρω ενώ πλέον λόγω των ανατιμήσεων σε όλα τα αγαθά η τιμή του ξεπερνά τα 2,10 ευρώ.