Δήμος Καβάλας : Κατασκευή κυκλικού κόμβου στην περιοχή της Νεάπολης

Ξεκίνησαν το πρωί της Δευτέρας 17 Μαρτίου 2025, υπό την επίβλεψη του Δημάρχου Καβάλας, Θόδωρου Μουριάδη και του Αντιδημάρχου Τεχνικών Υπηρεσιών, Αλέξη Γούλα, οι εργασίες κατασκευής κυκλικού κόμβου στην περιοχή της Νεάπολης, από τα συνεργεία της Τεχνικής Εταιρείας “Α. Πρασίνης”.

Ο συγκεκριμένος κόμβος, που δημιουργήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2022 με την τοποθέτηση μεταχειρισμένων ελαστικών, στο πλαίσιο των δράσεων για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, θα συμβάλει στην ομαλή κυκλοφορία των οχημάτων και στη μείωση της επικινδυνότητας στη συμβολή των οδών Καππαδοκίας και Μικράς Ασίας. Υπενθυμίζεται ότι για τη δημιουργία του εν λόγω κυκλικού κόμβου, ο Δήμος Καβάλας απέσπασε το χάλκινο μετάλλιο στην κατηγορία “Ισόπεδοι και ανισόπεδοι κυκλοφοριακοί κόμβοι”, στην τελετή των “Best City Awards 2023, που πραγματοποιήθηκε το 2023, στην Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων.




Σπάνιες γαίες: Κοιτάσματα με πρώτες ύλες για κατασκευή μικροτσίπ στην Ελλάδα

«Εάν η Μέση Ανατολή έχει πετρέλαιο, η Κίνα έχει σπάνιες γαίες», έλεγε το μακρινό 1987 ο αναμορφωτής της σημερινής οικονομίας της Κίνας Ντενγκ Σιαοπίνγκ. Στον ραγδαία μεταβαλλόμενο κόσμο του 2025, όπου φουντώνει η μάχη για την υψηλή τεχνολογία, η Ελλάδα παίρνει την pole position της Ευρώπης στην παραγωγή κρίσιμων ορυκτών για την Αεροδιαστημική, την Τεχνητή Νοημοσύνη, τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, τη βιομηχανία κ.ά. Μέσα από έναν εξορυκτικό οργασμό, η χώρα μας έχει πατήσει γκάζι με σκοπό να εξελιχθεί σε πρωταγωνίστρια στην εξόρυξη κρίσιμων πρώτων υλών και σπάνιων γαιών.

Καθώς η ζήτηση για τα ορυκτά που χρησιμοποιούνται στους τομείς ανάπτυξης της Τεχνητής Νοημοσύνης και άλλων κρίσιμων τεχνολογιών, όπως η παραγωγή μικροτσίπ, αυξάνεται και η Κίνα σφίγγει τον κλοιό περιορίζοντας τις εξαγωγές (ως ο μεγαλύτερος παραγωγός σπάνιων γαιών του πλανήτη), στην Ελλάδα έχουν προγραμματιστεί επενδύσεις που είναι ικανές να αλλάξουν την ιστορία.

Χαρακτηριστικότερο ίσως το παράδειγμα του γαλλίου, ενός εξαιρετικά σπάνιου ορυκτού, το οποίο μαζί με το γερμάνιο αποτελούν δύο από τα κρισιμότερα υλικά για την παραγωγή ημιαγωγών. Με νέα επένδυση στην εξόρυξη βωξίτη, από τον οποίο προκύπτει το γάλλιο, η χώρα μας είναι πλέον έτοιμη να ξεκινήσει την παραγωγή γαλλίου, και μπορεί να καλύψει σχεδόν το σύνολο της ζήτησης από τη Γηραιά Ηπειρο, παράγοντας τους 50 από τους 65 τόνους που χρειάζεται ετησίως η Ε.Ε. (με βάση τη ζήτηση του 2024).

Κρίσιμα μεγέθη

Αυτός ο οργασμός εργασιών, επενδύσεων και προγραμματισμού στον μεταλλευτικό κλάδο της χώρας δεν είναι καθόλου τυχαίος. Η Ελλάδα έχει μπει στο ραντάρ της Ε.Ε. μαζί με λίγες ακόμα περιοχές της ηπείρου, όπως η Γροιλανδία, η Σουηδία, η Φινλανδία και η Νορβηγία, λόγω των ισχυρών ενδείξεων για ύπαρξη σπανίων γαιών και άλλων κρίσιμων ορυκτών που έχουν μπει στο επίκεντρο για την ανάπτυξη της υψηλής τεχνολογίας, τομέων της βιομηχανίας, αλλά και της ενεργειακής μετάβασης. Ποια είναι αυτά τα ορυκτά και γιατί είναι κρίσιμες οι εξορύξεις τους;

Πάρτε για παράδειγμα τους μόνιμους μαγνήτες. Για την κατασκευή των μαγνητών, οι οποίοι χρησιμοποιούνται, μεταξύ άλλων, σε ηλεκτροκινητήρες, καλώδια και αισθητήρες, disc drives, ηχεία και μικρόφωνα, τομείς της Ιατρικής όπως η μαγνητική τομογραφία κ.ά., η Ευρώπη χρειάζεται μαγνήσιο, το οποίο εισάγει κατά 97% από την Κίνα και σπάνιες γαίες που υπόκεινται σε επεξεργασία κατά 100% στη μακρινή χώρα. Ή τα μικροτσίπ και τα κύτταρα φωτοβολταϊκών πάνελ που χρειάζονται γάλλιο.

Οι μπαταρίες παράγονται από λίθιο, νικέλιο και κοβάλτιο, που εξάγεται από το Κονγκό, ενώ τα αιολικά χρειάζονται βόριο, το οποίο η Ε.Ε. εισάγει κατά 98% από την Τουρκία. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με άλλα υλικά, όπως το τιτάνιο και το βολφράμιο που χρησιμοποιούνται ευρέως σε διαστημικές και αμυντικές εφαρμογές και πολλά ακόμα ορυκτά.

Στον κατάλογο των κρίσιμων πρώτων υλών που εξορύσσονται είναι, μεταξύ άλλων, το μαγνήσιο, το νιόβιο, το βρύλλιο, το λίθιο και το αντιμόνιο, ο φώσφορος, το γάλλιο και η πλατίνα, το σκάνδιο και το πυρίτιο, το βισμούθιο, το κοβάλτιο και ο φθορίτης, το χάφνιο και ο βαρύτης, οι ελαφρές και βαριές σπάνιες γαίες. Πώς μπορεί η Ευρώπη να πάρει μέρος στην εξέλιξη της τεχνολογίας ή ακόμα και να παράγει από κινητά και τάμπλετ μέχρι αυτοκίνητα, αεροσκάφη, φωτοβολταϊκά, οπτικές ίνες, καλώδια ηλεκτροδότησης και άλλα όταν εξαρτάται από τρίτους για την εισαγωγή αυτών των ορυκτών;

Από πέρυσι η Ε.Ε. έχει στρέψει την προσοχή της στη θέσπιση πλαισίου που θα εξασφαλίζει ασφαλή και βιώσιμο εφοδιασμό με κρίσιμες πρώτες ύλες και έχει επιταχύνει την παραγωγή απλουστεύοντας τις διαδικασίες αδειοδότησης για εξορυκτικά έργα που θεωρούνται στρατηγικής σημασίας και ευνοώντας τις επενδύσεις.

Σε ό,τι αφορά τη χώρα μας, όπου γεωλογικές έρευνες αλλά και υπολείμματα που ανιχνεύονται στις περιοχές όπου ήδη γίνονται εξορύξεις άλλων μεταλλευμάτων, γνωρίζουμε εδώ και χρόνια ότι υπάρχουν κοιτάσματα που αν τα εκμεταλλευτούμε θα αποτελέσουν στρατηγικά «υπερόπλα», τα λόγια άρχισαν να γίνονται πράξεις με πολύ ταχείς ρυθμούς. Και καθώς έχουν εντοπιστεί 30 από τις 34 κρίσιμες πρώτες ύλες του καταλόγου της Ε.Ε., τα γεωτρύπανα έπιασαν δουλειά.

Οι εξορύξεις

Σε δημόσιους μεταλλευτικούς χώρους, δηλαδή χώρους που ανήκουν στο Ελληνικό Δημόσιο, έχουν ήδη εντοπιστεί και εξορύσσονται κρίσιμες ορυκτές πρώτες ύλες, όπως βωξίτης, φωσφορίτης, βαρίτης, αντιμόνιο, κοβάλτιο, μαγνήσιο, πυρίτιο, βολφράμιο, γραφίτης, πλατινοειδή και σπάνιες γαίες. Αυτό, σε συνδυασμό με τις επενδύσεις που τρέχουν και τον προγραμματισμό δεκάδων νέων, βάζει την Ελλάδα στο επίκεντρο. Εχει όμως η χώρα μας όντως την pole position ή πρόκειται για ευχολόγια σχετικά με τις δόξες που θα μπορούσε να αναζητήσει;

Σύμφωνα με την έκθεση του υπουργείου Ενέργειας για τη Μεταλλευτική – Λατομική Δραστηριότητα και τη Γεωθερμία στην Ελλάδα το 2023, που εκδόθηκε πριν από μερικές μέρες, η χώρα μας κατέχει το 85% του συνόλου παραγωγής βωξίτη στην Ευρώπη και είναι 13η στον κόσμο, ενώ πλέον μπορεί να παράγει και γάλλιο. Πρώτη στην Ευρώπη και δεύτερη παγκοσμίως είναι στην παραγωγή περλίτη, ενώ πρώτη στη Γηραιά Ηπειρο και έκτη στον πλανήτη είναι στην παραγωγή μπεντονίτη.

Και σε άλλα μεταλλεύματα, όμως, κατέχει σημαντική θέση. Η χώρα μας είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός στην Ευρώπη και 23ος στον κόσμο νικέλιου, τέταρτος μεγαλύτερος στην Ε.Ε. και ένατος στον πλανήτη μαγνησίτη, 6ος στην Ευρώπη και 13ος παγκοσμίως λιγνίτη.

Κορυφαίες θέσεις, από 4η μέχρι 7η στην Ευρώπη, έχει και στην εξόρυξη ορυκτών μολύβδου, αλουμινίου, ορυκτών ψευδαργύρου και χρυσού κ.ά. Η χώρα μας επίσης επιδεικνύει ανθεκτικότητα στη θέση της στην παγκόσμια κατάταξη και στις ροές άλλων μεταλλευμάτων, όπως λατερίτης, γαληνίτης, αρσενοπυρίτης και σφαλερίτης, στα οποία η τελευταία έκθεση εντοπίζει αύξηση παραγωγής από 18% ως 29%.

Και για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης -κρατώντας ως δεδομένο ότι προσώρας η αγορά των σπάνιων γαιών και κρίσιμων ορυκτών δεν ξεπερνά τα 9 δισ. ευρώ, αλλά είναι κλάδος που αναμένει έκρηξη των κερδών λόγω ακριβώς αυτής της εκρηκτικής ζήτησης που φέρνει η ανάγκη για τεχνολογική εξέλιξη, σύμφωνα με την έκθεση του ΥΠΕΝ ο ετήσιος κύκλος εργασιών του τομέα «Ορυχεία και Λατομεία» έφτασε τα 1.073.298 ευρώ το 2023, αυξανόμενος κατά 6,6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτό σε όρους κύκλου εργασιών του συνόλου των επιχειρήσεων της ελληνικής οικονομίας σημαίνει ότι η συμμετοχή του κλάδου έφτασε το 0,2%, με εξαγωγές μεταλλευμάτων ύψους 681 εκατ. ευρώ.

Γερμάνιο και γάλλιο

Η Βόρεια Ελλάδα και συγκεκριμένα οι Περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης και Στερεάς Ελλάδας είναι αυτές στις οποίες υπάρχει η μεγαλύτερη δραστηριότητα σε ό,τι αφορά την εξόρυξη και επεξεργασία ορυκτών πρώτων υλών, αφού εκεί αναπτύσσεται η πλειονότητα μεταλλευτικών και λατομικών χώρων γι’ αυτόν τον σκοπό.

Στη δε Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας (η οποία μαζί με αυτές της Δυτικής και της Στερεάς Ελλάδας κατέχει το 90% των μεταλλείων ενεργειακών ορυκτών) εξελίσσεται το 50% της εξορυκτικής δραστηριότητας μη ενεργειακών μεταλλευμάτων, ενώ στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είναι χωροθετημένο το 22% των λατομείων βιομηχανικών ορυκτών (τα υπόλοιπα σε όλη την επικράτεια, όπως συμβαίνει και με τα αδρανή υλικά).

Υπάρχουν ωστόσο συγκεκριμένες περιοχές που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον (και) των επενδυτών. Για παράδειγμα, η επένδυση άνω των 300 εκατ. ευρώ της Metlen βάζει τη χώρα στο επίκεντρο της παραγωγής γαλλίου, το Molaoi Project της αυστραλιανής Rockfire είναι ένα από τα 20 μεγαλύτερα μη ανεπτυγμένα κοιτάσματα ψευδαργύρου στον πλανήτη και διαθέτει αποδεδειγμένα κοιτάσματα χαλκού, αλλά και γερμάνιου. Πρόκειται για το υλικό που μαζί με το γάλλιο είναι απαραίτητο για την κατασκευή μικροτσίπ, ενώ χρησιμοποιείται σε μια ευρύτατη ακόμα γκάμα αεροδιαστημικών, αμυντικών, ενεργειακών και άλλων εφαρμογών.

Οι έρευνες και αναλύσεις δειγμάτων του διαδόχου φορέα του Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευματικών Ερευνών (ΕΑΓΜΕ) έχουν δείξει κοιτάσματα πραγματικά σπάνιων ορυκτών και σπάνιων γαιών σε διάφορες περιοχές της χώρας. Στη Χίο, στην περιοχή Κέραμος και στο Κιλκίς, έχουν εντοπιστεί τα μοναδικά κοιτάσματα αντιμονίου, ενώ βολφράμιο και ψευδάργυρο έχουν «δει» οι μελέτες του ΕΑΓΜΕ στα Κιμμέρια της Ξάνθης.

Κοιτάσματα, σπάνιων γαιών σε περιεκτικότητα 1,17% έχουν βρεθεί από τις μελέτες του ΕΑΓΜΕ στο υποθαλάσσιο περιβάλλον μεταξύ Αλεξανδρούπολης και Χαλκιδικής, αλκαλικών μαγματικών πετρωμάτων στον Φανό της Σαμοθράκης, φωσφοριτών στη Δυτική Ελλάδα, ενώ υψηλή περιεκτικότητα σε σπάνιες γαίες και κρίσιμα ορυκτά έχει ανιχνευτεί από τις γεωλογικές μελέτες σε διάφορες περιοχές της χώρας, όπως οι Λατερίτες της Λοκρίδας και το Βροντερό Φλώρινας, στη Ζώνη Παρνασσού – Γκιώνας (βωξίτες), οι μαύρες άμμοι των Λουτρών Ελευθέρων – Νέας Περάμου, οι εκβολές των ποταμών Εβρου, Στρυμόνα και Νέστου κ.ά.

Από τους δύο τύπους μεταλλοφορίας σπανίων γαιών που απαντώνται στην Ελλάδα, στον πρωτογενή (οι σπάνιες γαίες προκύπτουν από μαγματικές ή υδροθερμικές διαδικασίες) και τον δευτερογενή (προκύπτουν από ιζηματογενείς διεργασίες ή αποσάθρωση εμπλουτισμένων πετρωμάτων) προκρίνονται σήμερα κάποιες περιοχές που έχουν και τα μεγαλύτερα φόντα για να «δώσουν» σπάνιες γαίες. Είναι η Λοκρίδα, το Βροντερό Φλώρινας, ο Φανός της Σαμοθράκης και μια ζώνη μεταξύ Παρνασσού και Γκιώνας σε ό,τι αφορά τον πρωτογενή τύπο και ο Στρυμονικός και η Νέα Πέραμος για τον δευτερογενή.

Αυτό που είναι στο επίκεντρο του υπουργείου Ενέργειας τώρα είναι ο τρόπος με τον οποίο θα μπορέσει η χώρα μας να εκμεταλλευτεί το στρατηγικό πλεονέκτημα του γεωλογικού της πλούτου χωρίς παράπλευρες επιπτώσεις και να εξελιχθεί σε έναν από τους ελάχιστους Ευρωπαίους παραγωγούς σπάνιων γαιών, εάν όχι ο μεγαλύτερος προμηθευτής της Ε.Ε.

Για να συμβεί αυτό φυσικά χρειάζονται επενδύσεις -για τις οποίες έχει αποδειχθεί ότι υπάρχει όρεξη-, αλλά και επιτάχυνση των διαδικασιών, καθώς μέχρι σήμερα από τον εντοπισμό ισχυρών ενδείξεων μέχρι την εκμετάλλευση ενός κοιτάσματος θα μπορούσαν να μεσολαβήσουν ως και 10 χρόνια, αφού θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί η έκδοση αδειών, οι δοκιμαστικές γεωτρήσεις, οι περιβαλλοντικές μελέτες και οι… κανονικές γεωτρήσεις.

Παγκόσμιο ράλι

Πόσο κρίσιμα είναι όμως αυτά τα ορυκτά και πόσο χρήσιμες αυτές οι σπάνιες γαίες (οι οποίες αποτελούν μια ομάδα 17 χημικά παρόμοιων μετάλλων, που περιλαμβάνει τις λεγόμενες 15 λανθανίδες του περιοδικού πίνακα, το ύττριο και το σκάνδιο); Τόσο χρήσιμα και κρίσιμα που χωρίς αυτά όχι μόνο δεν μπορεί να συνεχιστεί ο αγώνας δρόμου της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Ρομποτικής, αλλά δεν θα μπορούσε καν να συνεχιστεί η παραγωγή μιας σειράς προϊόντων που τη στηρίζουν, όπως στηρίζουν και τον σύγχρονο τρόπο ζωής.

Μεταξύ αυτών, τα μικροτσίπ στα κινητά τηλέφωνα, οι μπαταρίες των κινητών τηλεφώνων και των τάμπλετ μας, οι οθόνες των υπολογιστών και των τηλεοράσεών μας. Από τη γη ως τον ουρανό είναι χρήσιμα αυτά τα ορυκτά, αφού ούτε καν πρόσβαση στο Ιντερνετ δεν θα μπορούσαμε να έχουμε, είτε αυτό το παίρνουμε μέσω οπτικών ινών, είτε δορυφόρων, αφού από αυτά τα ορυκτά εξαρτάται η παραγωγή τους.

Η έκρηξη της ζήτησης λόγω της ανάπτυξης της Τεχνητής Νοημοσύνης, η κινεζική προστατευτική πολιτική στην παραγωγή, εξόρυξη και εξαγωγή τους, η αμερικανική επιτάχυνση της ανάπτυξης υψηλών τεχνολογιών και η επιθυμία της Ευρώπης να πρωταγωνιστήσει στις τεχνολογικές εξελίξεις ούσα απολύτως απεξαρτημένη από τις εισαγωγές τέτοιων ορυκτών κάνουν τους αναλυτές διεθνώς να αναμένουν αλματώδη ανάπτυξη της αγοράς αυτής στα τουλάχιστον 400 δισ. ευρώ ως το 2030 (το ποσό αυτό προβλέπει η ERMA μόνο για τους μόνιμους μαγνήτες). Η Ελλάδα έχει την ευκαιρία να αποτελέσει ένα «υπερόπλο» σε αυτό το ράλι που είναι σε εξέλιξη και αναμένεται να ενταθεί σε όλο τον πλανήτη.

Πηγή:protothema.gr




Ξεκίνησε η κατασκευή της μονάδας επεξεργασίας λυματολάσπης σε Καβάλα και Παγγαίο

Μετά από συντονισμένες προσπάθειες και συνεργασία μεταξύ της ΔΕΥΑ Καβάλας και της ΔΕΥΑ Παγγαίου, ξεκίνησαν οι εργασίες για την κατασκευή της μονάδας επεξεργασίας λυματολάσπης, ένα έργο που αναμένεται να δώσει ουσιαστική λύση στη διαχείριση των αποβλήτων των βιολογικών καθαρισμών της περιοχής.

Η νέα μονάδα θα εξασφαλίσει τη βιώσιμη επεξεργασία της λυματολάσπης, μειώνοντας τους περιβαλλοντικούς κινδύνους και συμβάλλοντας στην προστασία του περιβάλλοντος. Η μονάδα θα επιτρέψει την ορθή διαχείριση και αξιοποίηση των επεξεργασμένων υλικών, ενώ θα συμβάλει στη μείωση του κόστους διαχείρισης για τους δύο Δήμους.

Το έργο σηματοδοτεί μία σημαντική εξέλιξη για την ευρύτερη περιοχή, καθώς η νέα υποδομή θα εξυπηρετεί τις ανάγκες των βιολογικών καθαρισμών Καβάλας και Παγγαίου, διασφαλίζοντας μία οικονομική και περιβαλλοντικά φιλική λύση.

Η κατασκευή της μονάδας ενισχύει τη δέσμευση των Δήμων για τη δημιουργία υποδομών που στηρίζουν τη βιώσιμη ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος, αποτελώντας πρότυπο συνεργασίας και στρατηγικής επένδυσης για το μέλλον.




Καβάλα | Στην τελική ευθεία η κατασκευή του Ειδικού Σχολείου στον Αμυγδαλεώνα

Το σχέδιο κατασκευής ενός νέου Ειδικού Σχολείου στον Αμυγδαλεώνα Καβάλας, που θα καλύψει τις ανάγκες μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου ειδικής εκπαίδευσης, φαίνεται να βρίσκεται σε τελικό στάδιο προετοιμασίας.

Στο επίκεντρο του σχεδιασμού είναι η αξιοποίηση του οικοπέδου του πρώην δημοτικού λαχανόκηπου, το οποίο ο πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Δημήτρης Πουρσαϊτίδης δηλώνει ότι είναι χαρακτηρισμένο ως σχολική έκταση.

Ο κ. Πουρσαϊτίδης υπογράμμισε πως, παρά την ύπαρξη εγγράφου που χαρακτηρίζει το οικόπεδο ως αθλητικό χώρο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Σύμφωνα με τον ίδιο, το Υπουργείο Παιδείας έχει ήδη εγκρίνει την κατασκευή του σχολείου μετά από έλεγχο καθαρότητας του οικοπέδου, και υπάρχει σχετική τεκμηρίωση που έχει υποβληθεί στον Δήμο Καβάλας.

Ο Δήμος έχει αναλάβει την προετοιμασία των διαδικασιών, αποστέλλοντας τα απαιτούμενα έγγραφα στο Υπουργείο. Παρά τις καθυστερήσεις, η προσπάθεια φαίνεται να αποδίδει, καθώς πλησιάζει η στιγμή για την εξασφάλιση χρηματοδότησης μέσω της ΚΤΥΠ ΑΕ, της κρατικής εταιρείας που κατασκευάζει σχολεία.

Το έργο, που στοχεύει στη δημιουργία ενός σύγχρονου σχολικού συγκροτήματος με κατάλληλη αυλή, αποτελεί κρίσιμη υποδομή για την τοπική κοινότητα, ενισχύοντας την προσβασιμότητα στην εκπαίδευση για όλους τους μαθητές.




Κατασκευή διαχωριστικής νησίδας στην οδό Κουντουριώτου

Συνεχίζεται από το πρωί το έργο της κατασκευής του κυκλικού κόμβου στην οδό Κουντουριώτου, με τις εργασίες να προχωρούν αδιάκοπα. Η κατασκευή της διαχωριστικής νησίδας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με τα συνεργεία να εργάζονται εντατικά για την ολοκλήρωσή της. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην περιοχή είναι σε ισχύ, με τους οδηγούς να καλούνται να δείξουν υπομονή και προσοχή, καθώς ενδέχεται να σημειωθούν καθυστερήσεις.

Το έργο αυτό στοχεύει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της ροής της κυκλοφορίας, ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 10 ημέρες, σύμφωνα με την ανάδοχο εταιρεία.




Κατασκευή ράμπας στην Ιερά Μητρόπολη Δράμας

Από την ανάληψη των καθηκόντων μας ως νέα διοίκηση θέσαμε σε προτεραιότητα ένα δίκαιο αίτημα της Ι.Μ. Δράμας. Αφορούσε την κατασκευή ράμπας στον Μητροπολιτικό Ναό Εισοδίων της Θεοτόκου για την εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας με κινητικά προβλήματα.

Ήδη από τις 27 Φεβρουαρίου ξεκινήσαμε, με ενσυναίσθηση και με γνώμονα την ισότητα και την προσβασιμότητα, καταθέτοντας το απαιτούμενο Τεχνικό Δελτίο για την εξασφάλιση χρηματοδότησης. 

Θέλουμε να ευχαριστήσουμε τα στελέχη της υπηρεσίας που ανέλαβαν και έφεραν εις πέρας κατά τρόπο άρτιο το σημαντικό αυτό έργο. Θέλουμε επίσης να ευχαριστήσουμε τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ κ. Χριστόδουλο Τοψίδη για την θετική ανταπόκρισή του, η οποία είχε ως αποτέλεσμα την ένταξη της Πράξης, στις 15 Απριλίου, στο Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΠΠΑ) της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης 2021-2025.

Είμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε ότι από 19 Ιουλίου η ράμπα βρίσκεται σε λειτουργία και εξυπηρετεί τους πιστούς που επισκέπτονται την Μητρόπολη.

Συνεχίζουμε συνεπείς σε όσα έχουμε υποσχεθεί!

ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΔΡΑΜΑΣ

ΜΙΧΑΗΛ ΜΟΥΡΒΕΤΙΔΗ

 




Καβάλα | Ολοκληρώθηκε η κατασκευή εξωτερικής μεταλλικής ράμπας στη Λέσχη Αξιωματικών

Στο πλαίσιο της υλοποίησης του εθνικού σχεδίου για τα δικαιώματα των ΑμεΑ ολοκληρώθηκε η Κατασκευή εξωτερικής μεταλλικής ράμπας στη Λέσχη Αξιωματικών Καβάλας.

Η ράμπα αυτή θα εξυπηρετεί, εκτός από τους ένστολους και απόστρατους του στρατού που αντιμετωπίζουν πρόβλημα πρόσβασης αυτοί και οι οικογένειές τους, μέλη του σωματείου και γενικότερα άτομα με αναπηρία.




Συνάντησή του Δημάρχου Δράμας με τους φορείς που εμπλέκονται στην κατασκευή του έργου Φυσικού Αερίου στην περιοχή

Ο Δήμαρχος Δράμας, Γιώργος Παπαδόπουλος, την Παρασκευή 26 Ιανουαρίου, είχε συνάντηση, με δική του πρωτοβουλία, στο Γραφείο του με όλους τους αρμόδιους φορείς που εμπλέκονται στην κατασκευή του έργου Φυσικού Αερίου στην περιοχή της Δράμας. Το θέμα της συνάντησης αφορούσε στην ενημέρωση για την πορεία του έργου καθώς και για την δυνατότητα επιτάχυνσης της ολοκλήρωσής του. Η παραπάνω συνάντηση κρίθηκε αναγκαία καθώς τον τελευταίο καιρό υπάρχει έντονος προβληματισμός και αγανάκτηση από τους συνδημότες μας για την μεγάλη χρονική καθυστέρηση των αποκαταστάσεων των οδοστρωμάτων. Ο Δήμαρχος τόνισε ξεκάθαρα πως θα συνεργαστεί με την Ανάδοχο Εταιρεία αλλά δεν θα επιτρέψει την συνέχιση της υφιστάμενης κατάστασης. Συγκεκριμένα αναφέρθηκε σε πλήθος συστάσεων και παρατηρήσεων που αφορούν την κατασκευή του έργου.

Έχοντας πλήρη επίγνωση της σπουδαιότητας του έργου και της αναγκαιότητας επέκτασής του, ο Δήμαρχος προέβη στην σύμφωνη γνώμη για παραχώρηση για χρήση χώρου προσωρινής απόθεσης προϊόντων εκσκαφής και για αποθήκευση προϊόντων επίχωσης διευκολύνοντας έτσι την ανάδοχο εταιρεία. Η παραπάνω κίνηση όπως και ότι άλλο έχει την δυνατότητα να συνδράμει ο Δήμος, γίνεται με σκοπό να επιταχυνθεί η εκτέλεση των εργασιών.

Ο Δήμαρχος έχοντας εμπειρία από τον χώρο της κατασκευής, σε συνεργασία με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου και τον Αντιδήμαρχο κ. Σαλπιγκτίδη Παναγιώτη επεσήμανε κυρίως τα εξής:

 Καθυστερήσεις στις αποκαταστάσεις

 Σε ορισμένες αποκαταστάσεις απαιτείται άμεση επισκευή – ανακατασκευή των κακοτεχνιών

 Εφαρμογή της Νομοθεσίας που αφορά την διέλευση του αγωγού. Δεν πρέπει να γίνεται καμία τροποποίηση χωρίς την γραπτή εξουσιοδότηση της αρμόδιας αρχής. Ιδιαίτερα απαγορεύεται η διέλευση μέσα από αγωγούς όμβριων ή ακαθάρτων ή πλακοσκεπείς οχετούς.

 Προσπάθεια Μείωσης του χρόνου ολοκλήρωσης της κατασκευής με παράλληλη αύξηση του αριθμού των παροχών.

 Άμεση και γρήγορη επίχωση των ορυγμάτων.

 Βελτίωση των κυκλοφοριακών μελετών.

 Ενημέρωση του Δήμου για την ομάδα άμεσης επέμβασης

 Ελλιπής σήμανση και ενημέρωση πολιτών για δυνατότητα επικοινωνίας με την αρμόδια εταιρία.

Κλείνοντας την συνάντηση ο Δήμαρχος Δράμας ζήτησε και έλαβε όλες τις διαβεβαιώσεις από τον κύριο του Έργου (ΔΕΔΑ) ότι θα του παραχωρηθεί το ακριβές σχέδιο κατασκευής του δικτύου που θα περιλαμβάνει και την αποτύπωση των υπαρχόντων δικτύων (ΔΕΥΑΔ, κ.α.).




Την Άνοιξη του 2024 ξεκινούν οι εργασίες για την κατασκευή του Κολυμβητηρίου Χρυσούπολης

Yπογράφτηκε η σύμβαση μεταξύ του Δήμου Νέστου και του εκπροσώπου της ανάδοχης εταιρείας, για το έργο «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟΥ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ ΔΗΜΟΥ ΝΕΣΤΟΥ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΓΕΩΘΕΡΜΙΑΣ» προϋπολογισμού: 5.950.000,00 Ευρώ.

Το παραπάνω έργο περιλαμβάνει: Ανοικτό κολυμβητήριο που απαρτίζεται από δύο πισίνες εκ των οποίων μία αγωνιστική και μία εκμάθησης και χρήσης από ΑΜΕΑ.

Ο υπαίθριος χώρος του κολυμβητηρίου θα διαμορφωθεί ως πάρκο αναψυχής με χώρους πρασίνου, πλακόστρωτους διαδρόμους, καθιστικά παγκάκια και άλλο αστικό εξοπλισμό, όπως και θέσεις στάθμευσης. Ο σκοπός του έργου είναι η κάλυψη των αναγκών του Δήμου που αφορούν την εκγύμναση και αναψυχή των δημοτών, στα προγράμματα άθλησης, στις προπονήσεις, στη διεξαγωγή αγώνων αθλητικών συλλόγων, στην εκμάθηση κολύμβησης για μικρά παιδιά καθώς και στην αποκατάσταση μέσω κινησιοθεραπείας στο νερό για ΑΜΕΑ.




Υπογραφή συμφωνητικού για την κατασκευή μονάδας προχωρημένης επεξεργασίας ιλύος

Ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ, Απόστολος Χρόνης και ο εκπρόσωπος της εταιρείας “ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ”, Διονύσης Γεωργόπουλος, παρουσία του Δημάρχου Καβάλας, Θόδωρου Μουριάδη και του Προέδρου της ΔΕΥΑ Παγγαίου, Πάρη Γρηγοριάδη, υπέγραψαν την Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2023, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας, το συμφωνητικό για την εκτέλεση του έργου “Κατασκευή μονάδας προχωρημένης επεξεργασίας ιλύος από τις Ε.Ε.Λ των Δήμων Παγγαίου και Καβάλας.

 




Δήμος Νέστου | Υπογραφή σύμβασης για κατασκευή ανοιχτού κολυμβητήριου στη Χρυσούπολη

Σήμερα στο γραφείο του Δημάρχου, υπογράφτηκε η σύμβαση μεταξύ του Δήμου Νέστου και του εκπροσώπου της ανάδοχης εταιρείας, για το έργο «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΑΝΟΙΧΤΟΥ ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟΥ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ ΔΗΜΟΥ ΝΕΣΤΟΥ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΓΕΩΘΕΡΜΙΑΣ» προϋπολογισμού: 5.950.000,00 Ευρώ.

Το παραπάνω έργο περιλαμβάνει: Ανοικτό κολυμβητήριο που απαρτίζεται από δύο πισίνες εκ των οποίων μία αγωνιστική και μία εκμάθησης και χρήσης από ΑΜΕΑ.

Ο υπαίθριος χώρος του κολυμβητηρίου θα διαμορφωθεί ως πάρκο αναψυχής με χώρους πρασίνου, πλακόστρωτους διαδρόμους, καθιστικά παγκάκια και άλλο αστικό εξοπλισμό, όπως και θέσεις στάθμευσης. Ο σκοπός του έργου είναι η κάλυψη των αναγκών του Δήμου που αφορούν την εκγύμναση και αναψυχή των δημοτών, στα προγράμματα άθλησης, στις προπονήσεις, στη διεξαγωγή αγώνων αθλητικών συλλόγων, στην εκμάθηση κολύμβησης για μικρά παιδιά καθώς και στην αποκατάσταση μέσω κινησιοθεραπείας στο νερό για ΑΜΕΑ.

Η προσπάθεια μας για την βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών του Δήμου Νέστου συνεχίζεται.

δελτίο τύπου




Καβάλα: Το 2024 ξεκινά επένδυση 100 εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή της μονάδας παραγωγής αιθυλικής αλκοόλης

Το 2024 αναμένεται να ξεκινήσει η υλοποίηση της επένδυσης, ύψους 100 εκατ. ευρώ, για την κατασκευή της μονάδας παραγωγής αιθυλικής αλκοόλης στην Ελλάδα από την Alexandrion Distillery Hellas.

Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε την έναρξη υλοποίησης του έργου τη φετινή χρονιά όμως, απαιτήθηκε περισσότερος χρόνος για λόγους που σχετίζονται με το κατασκευαστικό σκέλος της επένδυσης.   Πλέον όμως, η ελληνική θυγατρική του ρουμανικού ομίλου οινοπνευματωδών ποτών Alexandrion βρίσκεται στη φάση της οριστικοποίησης της ανάθεσης του κατασκευαστικού αντικειμένου του project.

Η μονάδα θα αναπτυχθεί σε έκταση 50 στρεμμάτων στη βιομηχανική περιοχή (ΒΙΠΕ) Καβάλας, με την πρώτη φάση της επένδυσης, αρχικού προϋπολογισμού 33,7 εκατ. ευρώ, να έχει ενταχθεί το 2022 στον αναπτυξιακό νόμο, λαμβάνοντας επιχορήγηση 8,2 εκατ. ευρώ.   Το επιχειρηματικό σχέδιο της Alexandrion προβλέπει την υλοποίηση δύο ακόμη φάσεων που έχουν αρχικό προϋπολογισμό 60 εκατ. ευρώ.

Υπολογίζεται ότι το 30% της παραγωγής της μονάδας θα καλύπτει τις ανάγκες της Alexandrion ως παραγωγού οινοπνευματωδών ποτών, ενώ σημαντικό τμήμα της υπόλοιπης ποσότητας θα διατίθεται σε Έλληνες παραγωγούς που σήμερα προμηθεύονται εισαγόμενη αιθυλική αλκοόλη.   Στο πλαίσιο αυτό, η Alexandrion θα προμηθεύεται καλαμπόκι, ζαχαρότευτλα, σιτάρι και άλλα αγροτικά προϊόντα απαραίτητα για την παραγωγή αιθυλικής αλκοόλης από τοπικούς παραγωγούς με στόχο την ενίσχυση της τοπικής αγροτικής παραγωγής.   Υπολογίζεται ότι η μονάδα της Καβάλας θα παράγει, ετησίως, περίπου 30 εκατομμύρια τόνους αιθυλικής αλκοόλης.

Στην Ιαπωνία   Εν τω μεταξύ, η Alexandrion, που διαθέτει παρουσία σε περισσότερες από 50 χώρες, έχει ξεκινήσει τη διάθεση των προϊόντων της και στην ιαπωνική αγορά.   Σε ειδική εκδήλωση στο Τόκιο, πριν από μερικές ημέρες, ο ιδρυτής του ομίλου Ναουάφ Σαλάμεχ, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Στέλιος Σάββας και o σύμβουλος του διοικητικού συμβουλίου Γιάννης Χορόζογλου παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στην Ιαπωνία Δημήτρη Καραμήτσου-Τζιρά παρουσίασαν τα σχέδια για την τοπική αγορά.

«Ο όμιλος μελετούσε για δύο χρόνια την ιαπωνική αγορά που είναι πολύ σημαντική λόγω της μεγάλης ζήτησης για υψηλής ποιότητας αλκοολούχα ποτά» αναφέρει στο Moneyreview ο κ. Χορόζογλου.

moneyreview.gr




Μάκης Παπαδόπουλος: «Έχουμε συγκεκριμένη και ρεαλιστική πρόταση για την κατασκευή Περιμετρικής στο Παληό»

Με τη βοήθεια και τη συνεργασία του Συγκοινωνιολόγου και Καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Νίκου Ηλιού, καταρτίσαμε ένα πρώτο, ρεαλιστικό σχέδιο για την κατασκευή Περιμετρικής στο Παληό

– Συνολικό μήκος της Περιμετρικής: 5 χιλιόμετρα περίπου.

Ο δρόμος εντάσσεται μέσα στο Σχέδιο Πόλης και θα διασυνδέεται με το οδικό δίκτυο του οικισμού.

– Πλάτος οδοστρώματος: 8 μέτρα.

– Πλάτος πεζοδρομίων εκατέρωθεν της οδού: 2,30 μέτρα μαζί με τα ρείθρα (καθαρό κυκλοφορούμενο πεζοδρόμιο 1,90 μέτρα).

– Τρεις (3) κυκλικοί κόμβοι, από τους οποίους ο ένας θα δώσει τη δυνατότητα σύνδεσης με τον ξεχασμένο κόμβο του Παληού στην Εγνατία οδό.

– Εκτιμώμενος Προϋπολογισμός του έργου: 5 εκατομμύρια ευρώ.

– Χρηματοδότηση: Προγράμματα Οδικής Ασφάλειας και Πολιτικής Προστασίας ΕΣΠΑ 2021-2027.

Η Περιμετρική θα έχει πολύ μεγάλη σημασία και αξία τόσο για το κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το Παληό όσο και για τη διαχείριση εκτάκτων καταστάσεων Πολιτικής Προστασίας στην περιοχή.




Κατασκευή υπόγειου δικτύου ΔΕΔΔΗΕ στο δρόμο για το Παληό

Η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της ΠΕ Καβάλας χορήγησε την περασμένη Παρασκευή την προβλεπόμενη άδεια στο ΔΕΔΔΗΕ προκειμένου να συνεχίσει το έργο του

Πιο συγκεκριμένα εργολάβος εκπρόσωπος του θα σκάψει στην άκρη του δρόμου, από τη διασταύρωση της ΜΟΜΑ ως την είσοδο του Παληού. Αυτό θα γίνει για να συνεχιστεί το έργο υπογειοποίησης του δικτύου. Το έργο άρχισε από το Νοσοκομείο. 

Έφθασε στις δυτικές συνοικίες, συνεχίζεται ως το Παληό. Η απόφαση χορήγησης της άδειας αναφέρει μεταξύ άλλων:

«Η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της ΠΕ Καβάλας χορηγεί στη ΔΕΔΔΗΕ άδεια κατά μήκος της Επαρχιακής Οδού 10 (τμήμα: Συμβολή οδού Μικράς Ασίας με Επαρχιακή οδό 10 έως Ανατολική είσοδος Παλιού) για την κατασκευή υπόγειου δικτύου Μέσης Τάσης , εκτός των ασφαλτικών στρώσεων κυκλοφορίας και εκτός του ασφαλτικού ή τσιμεντένιου ερείσματος αυτής».

 




Γερόπουλος | Πυλώνας για την αναβάθμιση του Νοσοκομείου Καβάλας η κατασκευή ελικοδρομίου

Όπως ανήρτησε ο διοικητής του Νοσοκομείου Καβάλας Αχιλλέας Γερόπουλος στα social media :

Ο απολογισμός καλό είναι να γίνεται με ηρεμία, όταν η κανονικότητα τείνει να αποκατασταθεί. Πλέον, νοσηλεύονται στο νοσοκομείο μας 10 από τους ασθενείς που διακομίστηκαν από το Π.Γ.Ν. Αλεξανδρούπολης. Το προσωπικό του νοσοκομείου μας ανταποκρίθηκε υποδειγματικά με ευσυνειδησία και επαγγελματισμό στην πρωτόγνωρη και ταυτόχρονα δύσκολη συνθήκη που διαμορφώθηκε.
Η συνεργασία με το ΕΚΑΒ, τις Ένοπλες Δυνάμεις, τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, την Αντιπεριφερεια Καβάλας, ήταν υποδειγματική. Όμως, η ψυχή αυτής της τιτάνιας προσπάθειας ήταν οι γιατροί, οι νοσηλευτές, το παραιατρικο προσωπικό, οι διοικητικοί και οι τεχνικοί που διαχειρίστηκαν την κρίση. Σας ευχαριστώ όλες και όλους θερμότατα. Τέλος, θα ήθελα να ευχαριστήσω την ηγεσία του Υπουργείου Υγείας και της 4η ΥΠΕ για τον συντονισμό της όλης διαδικασίας.
Τα συμπεράσματα είναι πολλά και χρήσιμα με προεξάρχον την αδιαμφισβήτητη αξία του ΕΣΥ. Ο σεβασμός σε όλους τους υγειονομικούς οφείλει να είναι έμπρακτος με άμεση και ουσιαστική ενίσχυση του ΓΝ Καβάλας σε νοσηλευτικό, παραιατρικο και ιατρικό προσωπικό. Στις άμεσες προτεραιότητες θα πρέπει να είναι η δημιουργία αντιπυρικής ζώνης περιμετρικά του νοσοκομείου μας και ο καθαρισμός του περιβάλλοντος χώρου, καθώς και η κατασκευή δεύτερης εισόδου – εξόδου (διαφυγής) στο ΓΝ Καβάλας.
Επιπρόσθετα η κατασκευή ελικοδρομίου που θα διευκολύνει τις διακομιδές από όμορους νομούς αλλά και από το νησί της Θάσου, δεδομένου ότι το νοσοκομείο μας αποτελεί μεταξύ άλλων και κέντρο τραύματος, θα πρέπει να αποτελέσει πυλώνα του σχεδιασμού για την αναβάθμιση του νοσοκομείου μας. Δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια για καθυστερήσεις. Όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε. Μια νέα εποχή για το νοσοκομείο μας ξεκινά.