Κατάληψη στο 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου Αττικής

Σε κατάληψη του σχολείου τους προχώρησαν οι μαθητές του 6ου Γυμνασίου Ηρακλείου Αττικής, αντιδρώντας στο περιστατικό λεκτικής βίας που καταγγέλλεται ότι άσκησε καθηγήτρια σε μαθήτρια με αναπηρία.

Οι μαθητές τοποθέτησαν λουκέτα στις εισόδους του σχολείου, απαιτώντας την άμεση απομάκρυνση της εκπαιδευτικού, η οποία, σύμφωνα με τις καταγγελίες, απευθύνθηκε με ειρωνικό και απαξιωτικό τρόπο στη 12χρονη, αμφισβητώντας την κινητική της δυσκολία.

Το περιστατικό αποκαλύφθηκε μετά από καταγγελία της μητέρας της μαθήτριας, η οποία περιέγραψε λεπτομερώς την αντιπαιδαγωγική συμπεριφορά της καθηγήτριας. Σύμφωνα με την καταγγελία, η 12χρονη, η οποία έχει υποστεί σοβαρά προβλήματα υγείας από τη βρεφική ηλικία, χρησιμοποίησε τον ανελκυστήρα του σχολείου, όπως της είχε επιτραπεί λόγω κινητικών δυσκολιών. Ωστόσο, η καθηγήτρια την αντιμετώπισε με απαξιωτικό τρόπο, αμφισβητώντας την ανάγκη της για χρήση του ανελκυστήρα και ειρωνευόμενη την κατάστασή της.

Η μητέρα της 12χρονης δήλωσε ότι το παιδί της ξέσπασε σε κλάματα μετά την επίθεση που δέχθηκε από τη συγκεκριμένη εκπαιδευτικό, η οποία φέρεται να είχε δείξει παρόμοια συμπεριφορά και στο παρελθόν σε άλλη μαθήτρια. Η οικογένεια έχει ήδη κινηθεί νομικά, ενώ το ζήτημα έχει φτάσει στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

 

Πηγή:protothema.gr




Συλλόγος Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Κεραμωτής | Αυθαίρετη κατάληψη παραλίας στη Κεραμωτή

Δελτίο Τύπου για την Αυθαίρετη Κατάληψη Παραλίας της Αμμόγλωσσας Κεραμωτής Νέστου, εξέδωσε ο Συλλόγος Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Κεραμωτής. Στο δελτίο τύπου αναφέρει τα εξής:

Σε παραλία της αμμόγλωσσας Κεραμωτής Νέστου πραγματοποιήθηκε αυθαίρετη κατάληψη. Συγκεκριμένα, σε τμήμα της παραλίας έμπροσθεν του Δημοτικού Camping Κεραμωτής έχουν τοποθετηθεί μεγάλος αριθμός σταθερών ομπρελών με ξαπλώστρες. Οι ξαπλώστρες κλειδώνονται στις ομπρέλες μετά τη χρήση τους, αποκλείοντας έτσι την τοποθέτηση αφαιρετών ομπρελών από ημερήσιους επισκέπτες της παραλίας. Οι καταληψίες είναι κυρίως αλλοδαποί που διαμένουν στο Camping.

Αυτό το φαινόμενο παρατηρήθηκε για πρώτη φορά πέρυσι και, παρά τη δημοσιοποίησή του, δεν έγινε καμία ενέργεια αντιμετώπισης, με αποτέλεσμα να τείνει να καθιερωθεί. Σύμφωνα με τη γνώμη μου, η Δημοτική επιχείρηση διαχείρισης του Camping θα μπορούσε να εκμεταλλευτεί το χώρο της παραλίας της, παίρνοντας σχετική άδεια για την τοποθέτηση ομπρελών με ξαπλώστρες. Με αυτόν τον τρόπο, θα απέκλειε την αυθαίρετη κατάληψη της παραλίας και θα δημιουργούσε νέες θέσεις εργασίας




Μητσοτάκης από Έβρο για κατάληψη στη Νομική: Αποδείξαμε ότι η τάξη και ο νόμος θα επιβληθούν στα Πανεπιστήμια

Τον Έβρο επισκέπτεται ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Ο πρωθυπουργός έφτασε νωρίς το απόγευμα στην Αλεξανδρούπολη και στη συνέχεια αναμένεται να επισκεφτεί και την Κομοτηνή.

Μιλώντας σε πολίτες στη Μάκρη, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην εκκένωση της κατάληψης του κυλικείου στη Νομική λέγοντας μεταξύ άλλων πως «αποδείξαμε και έμπρακτα ότι η τάξη και ο νόμος θα επιβληθούν και εντός του δημόσιου πανεπιστημίου. Το είπαμε πολλές φορές και το κάναμε πράξη. Εμείς δεν είμαστε με αυτούς οι οποίοι θέλουν να μετατρέψουν τα πανεπιστήμια σε μπάχαλο. Είμαστε με τις βιβλιοθήκες και όχι με τις βαριοπούλες».

Σημείωσε δε με έμφαση ότι «αν νομίζουν κάποιοι ότι μπορούν, για λόγους που στο δικό τους το μυαλό να είναι απολύτως δικαιολογημένοι, να επαναλάβουν αυτά τα οποία μπορεί να είδαν σε άλλες χώρες και να καταλαμβάνουν πανεπιστήμια, να στήνουν αντίσκηνα και να τα κάνουν γης μαδιάμ, είναι βαθιά γελασμένοι, όπως είδατε και με την εκκένωση της κατάληψης η οποία είχε γίνει στη Νομική».

mitsotakis-evros-12

Παράλληλα ο κ. Μητσοτάκης μίλησε και για τη χθεσινή συνάντηση με τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν υπογραμμίζοντας ότι η Ελλάδα δεν αποκλίνει από τις εθνικές θέσεις και θα υπερασπίζεται πάντα με αυτοπεποίθηση τα κυριαρχικά της δικαιώματα.

Συγκεκριμένα ο πρωθυπουργός είπε για την πορεία των εθνικών θεμάτων:

«Τα γεγονότα του Μαρτίου του 2020. Όταν υψώσμαε ένα τείχος άμυνας απέναντι στην προσπάθεια εργαλειοποίησης του μεταναστευτικού προβλήματος. Προστατεύσαμε τα σύνορα της πατρίδας μας, τα σύνορα της Ευρώπης. Η Ελλάδα είναι ίσως η μόνη χώρα της Ευρώπης που το μεταναστευτικό δεν είναι αντικείμενο της προεκλογικής συζήτησης.

Συναντήθηκα χθες με τον πρόεδρο Ερντογάν. Αποτιμήσαμε τη συνολική πρόοδο των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Επιδιώκουμε καλές σxέσεις με τη γείτονα. Όπως γνωρίζετε η Ελλάδα δεν αποκλίνει από τις εθνικές θέσεις και θα υπερασπίζεται πάντα με αυτοπεποίθηση τα κυριαρχικά της δικαιώματα. Το κάνουμε όμως από θέση ισχύος. Το κάνουμε με τις Ένοπλες Δυνάμεις και με την οικονομία μας θωρακισμένη».

mitsotakis-evros-1234

Το έχω και γούρι να ξεκινώ από τον Έβρο

Για την πορεία προς τις ευρωεκλογές ο πρωθυπουργός είπε ότι το έχει γούρι να ξεκινά από τον Έβρο και ότι στις 9 Ιουνίου η ΝΔ πρέπει να πετύχει μια μεγάλη εκλογική νίκη.

Ειδικά για τον ΣΥΡΙΖΑ παρατήρησε:«Έβλεπα κάτι νέα σποτάκια που έβγαλε ο ΣΥΡΙΖΑ για τις ευρωεκλογές. Και τι είδα; Μια ουσιαστικά αντιγραφή της καμπάνιας του ΣΥΡΙΖΑ το 2023. Όλα είναι μαύρα, η Ελλάδα είναι μία διαλυμένη χώρα και η λύση είναι να ξοδέψουμε πολλά περισσότερα χρήματα. Μα αυτή η συνταγή δοκιμάστηκε το 2023 και απέτυχε παταγωδώς. Κάποιοι φαίνεται ότι δεν μαθαίνουν από τα λάθη τους, γιατί όταν δεν ξέρεις τι να κάνεις και όταν δεν ξέρεις τι να πεις, κάνεις αυτό που ξέρεις. Και η αντιπολίτευση το μόνο το οποίο ξέρει να κάνει είναι να πετάει λάσπη, να προσπαθεί να βυθίσει των πολιτικό διάλογο στην τοξικότητα και να φυτεύει νέα λεφτόδενδρα, πιστεύοντας ότι μπορεί να πείσει τους πολίτες ότι μας περισσεύουν κάποιες δεκάδες δισεκατομμύρια για να μπορούμε να λύσουμε, ως δια μαγείας, όλα τα προβλήματα. Αυτό δεν συνιστά υπεύθυνη πολιτική πρόταση».

mitsotakis-evros-1


Θέλουν δημοψήφισμα κατά της κυβέρνησης – Θα πάρουν την απάντηση στις κάλπες

Ο πρωθυπουργός είπε επίσης ότι κάποιοι θέλουν να μετατρέψουν την ευρωκάλπη σε δημοψήφισμα κατά της κυβέρνησης και δήλωσε απόλυτα βέβαιος «ότι θα πάρουν την απάντηση που τους αξίζει στην κάλπη. Οι πολίτες μας έδωσαν μια εντολή τετραετίας, να αλλάξουμε τη χώρα. Και αυτή την εντολή θα την τηρήσουμε» σημειώσε.

Στην ομιλία του ζήτησε επίσης τη στήριξη των πολιτών. «Η ΝΔ πρέπει να είναι ενισχυμένη από αυτές τις κάλπες, δυνατή, να μην υπάρξει καμία αμφισβήτηση από κάποιους που θέλουν να στήσουν ένα δημοψήφισμα κατά εμού προσωπικά. Δεν έχουν πρόταση, θέλουν να φύγει ο Μητσοτάκης. Όταν τους ρωτάς τι θα γίνει μετά, ακούς σιωπή. Τα πολιτικά συμπεράσματα από αυτές τις εκλογές είναι πολύ σημαντικό να ενισχύσουν το μήνυμα των εθνικών εκλογών» ανέφερε και πρόσθεσε ότι η κάλπη στις 9 Ιουνίου είναι άδεια, θα τη γεμίσουμε με πολλά γαλάζια ψηφοδέλτια.

Για το Ταμείο Ανάκαμψης σημείωσε ότι χρειάζόμαστε χρήματα για την αναπτυξιακή δυναμική της οικονομίας μας και πρόσθεσε: «Θα έχουμε ένα νέο Ταμείο Ανάκαμψης και ποιοι θα είναι αυτοί που θα διαπραγματευτούν μια τέτοια πρωτοβουλία; Θα χρηματοδοτήσουμε ένα κοινό ταμείο για να χρηματοδοτήσουμε την άμυνα της Ευρώπης;».

Ο πρωθυπουργός δεσμεύτηκε ότι θα συνεχίσει να ενδιαφέρεται όπως μέχρι τώρα για τον Εβρο και τόνισε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να χρηματοδοτήσει την κατασκευή του αποτρεπτικού φράχτη στα σύνορα.

Σε ότι αφορά στην ακρίβεια είπε ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει να λαμβάνει μέτρα για την αντιμετώπιση της, σημείωσε ότι τα χειρότερα έχουν περάσει και για τις αυξήσεις στους μισθούς τόνισε ότι θα μείνουν.

Αναλυτικά ο χαιρετισμός του πρωθυπουργού 

Κύριε Περιφερειάρχα, κύριοι Δήμαρχοι, αγαπητοί συνάδελφοι στην κυβέρνηση και στη Βουλή, φίλες και φίλοι, Νεοδημοκράτισσες και Νεοδημοκράτες, σας ευχαριστώ ακόμα μία φορά γι’ αυτή την πολύ θερμή υποδοχή.

Πράγματι, ο Πρόεδρος έχει δίκιο, έχω έρθει τόσες φορές στη Θράκη και ειδικά στον Έβρο, που αισθάνομαι σαν να μην έχω φύγει ποτέ. Ξέρετε πολύ καλά ότι η καρδιά μου βρίσκεται εδώ και να ξέρετε ότι θα ανταποδώσω στο ακέραιο την εμπιστοσύνη με την οποία μας περιβάλλατε στις εκλογές του Ιουνίου 2023.

Και βέβαια, το έχω και γούρι να ξεκινώ τις προεκλογικές μου εκστρατείες από τον ακριτικό Έβρο. Δεν αλλάζουμε λοιπόν τις συνήθειες. Είμαι και σήμερα πάλι εδώ, στην αφετηρία ακόμα μίας προεκλογικής εκστρατείας εν όψει των ευρωεκλογών της 9ης Ιουνίου, να μοιραστώ μαζί σας μερικές απλές σκέψεις για τη σημασία αυτών των εκλογών και γιατί και πάλι πρέπει ως Νέα Δημοκρατία να πετύχουμε μία ακόμα μεγάλη εκλογική νίκη στις κάλπες που θα στηθούν σε λιγότερο από τέσσερις εβδομάδες.

Κάθε φορά που έρχομαι βέβαια στον Έβρο δεν μπορώ παρά να θυμάμαι δύο γεγονότα, τα οποία θα είναι για πάντα χαραγμένα στη μνήμη μου. Το πρώτο είναι τα γεγονότα του Μαρτίου του 2020, όταν υψώσαμε ένα τείχος άμυνας απέναντι στην προσπάθεια εργαλειοποίησης του μεταναστευτικού προβλήματος. Ο Έβρος στάθηκε όρθιος, η Ελλάδα στάθηκε όρθια, προστατεύσαμε τα σύνορα της πατρίδας μας, προστατεύσαμε τα σύνορα της Ευρώπης, και το αποτέλεσμα το βλέπετε σήμερα.

Η Ελλάδα είναι ίσως η μόνη χώρα στην Ευρώπη στην οποία το μεταναστευτικό-προσφυγικό ζήτημα δεν είναι αντικείμενο προεκλογικής συζήτησης. Γιατί; Γιατί πολύ απλά καταφέραμε και ελέγξαμε το πρόβλημα. Φυλάξαμε αποτελεσματικά τα σύνορά μας, κάναμε τη δουλειά μας και τιμήσαμε την υποχρέωσή μας απέναντι στους Έλληνες πολίτες και ειδικά απέναντι στους ακρίτες. Και είμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να μην αντιμετωπίζουμε πια προβλήματα αντίστοιχα με αυτά τα οποία κληρονομήσαμε από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Χθες, όπως γνωρίζετε, βρέθηκα για λίγες ώρες στην Άγκυρα, ανταποδίδοντας την επίσκεψη την οποία μου έκανε ο Πρόεδρος Erdoğan τον περασμένο Δεκέμβριο. Αποτιμήσαμε τη συνολική πρόοδο των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Eπιδιώκουμε πάντα καλές σχέσεις με τη γείτονα. Όμως γνωρίζετε πολύ καλά ότι η Ελλάδα δεν αποκλίνει από τις πάγιες θέσεις της και θα υπερασπίζεται πάντα με αυτοπεποίθηση την εθνική της κυριαρχία και τα κυριαρχικά της δικαιώματα.

Το κάνουμε όμως σήμερα, φίλες και φίλοι, από θέση ισχύος, με τις Ένοπλες Δυνάμεις μας πολύ πιο ισχυρές, με το κύρος της χώρας σε τελείως διαφορετικό επίπεδο από αυτό που ήταν πριν από πέντε χρόνια, με την οικονομία μας πια θωρακισμένη.

Αυτή τη στρατηγική διαρκούς προόδου θα την υπηρετούμε με συνέπεια κάθε μέρα, διότι αυτή είναι η εντολή την οποία μας δώσατε στις εκλογές της 25ης Ιουνίου: να κάνουμε γρήγορα βήματα προς τα μπρος, γρήγορα βήματα μεγάλων τολμηρών αλλαγών, που θα κάνουν καλύτερη την καθημερινότητα της κάθε Ελληνίδας και του κάθε Έλληνα.

Και βέβαια, η δεύτερη ανάμνηση την οποία έχω από τον Έβρο ήταν μια πολύ πιο δύσκολη, ακόμα πιο δύσκολη, ακόμα πιο τραυματική εμπειρία: οι περσινές πυρκαγιές που τόσο πολύ μας πλήγωσαν. Θυμάμαι, όταν πρωτοήρθα για να κάνω μια επιτόπια επισκόπηση της μεγάλης καταστροφής, στα βλέμματα πολλών από εσάς την απογοήτευση, την απελπισία και αυτό το αίσθημα της αδυναμίας απέναντι στη μανία της φύσης.

Τηρήσαμε, όμως, τις δεσμεύσεις μας. Σταθήκαμε δίπλα σε αυτούς οι οποίοι επλήγησαν. Στηρίξαμε ειδικά εδώ τη Μάκρη και τους ελαιοπαραγωγούς με σημαντικές αποζημιώσεις. Και, βέβαια, φτιάξαμε αμέσως, όπως είπε και ο κ. Περιφερειάρχης, μια Επιτροπή Ανασυγκρότησης του Έβρου, η οποία δουλεύει συνεχώς με τακτική παρουσία κυβερνητικών κλιμακίων.

Θα έχουμε και αύριο, πάλι, κυβερνητικό κλιμάκιο στην περιοχή έτσι ώστε να μπορέσουμε όχι απλά να θεραπεύσουμε τις μεγάλες καταστροφές αυτής της πρωτοφανούς πυρκαγιάς αλλά να οικοδομήσουμε τελικά και ένα καλύτερο μέλλον για όλο τον Έβρο, όχι μόνο για την Αλεξανδρούπολη. Για όλο τον Έβρο, και για τον βόρειο Έβρο, ώστε να μην υπάρχουν και αδικίες εντός της ίδιας της Περιφερειακής Ενότητας.

Σε αυτή την κατεύθυνση, φίλες και φίλοι, θα εξακολουθούμε να αγωνιζόμαστε επιλύοντας μεγάλα προβλήματα αλλά και μικρά προβλήματα.

Να αναφέρω ένα παράδειγμα μόνο: σήμερα καταθέτουμε μια νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή για τα ζητήματα τα οποία αφορούν στις ραδιοφωνικές συχνότητες και το πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζουν οι τοπικοί ραδιοφωνικοί σταθμοί, που έχουν δυσκολία να εκπέμπουν επειδή το σήμα τους μπορεί να «πέφτει» πάνω σε σήματα τα οποία να έρχονται από άλλες χώρες. Ρυθμίζουμε, λοιπόν, και το ζήτημα αυτό διότι πρέπει εδώ στον Έβρο να ακούτε ελληνικό ραδιόφωνο.

Και αυτή είναι μία μόνο μικρή ένδειξη μιας κυβέρνησης η οποία δεν δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην επικοινωνία, αλλά εστιάζει στα πραγματικά προβλήματα των πολιτών, όπως σας είπα αγωνιζόμενοι κάθε μέρα για να κάνουμε τη δική σας καθημερινότητα καλύτερη.

Έχουμε, λοιπόν, φίλες και φίλοι, σε λιγότερο από τέσσερις εβδομάδες από τώρα ευρωεκλογές. Από πολλούς ακούω ότι «οι ευρωεκλογές δεν έχουν τη σημασία των εθνικών εκλογών», «το Ευρωκοινοβούλιο είναι πολύ μακριά από εμάς», κάπου «δεν μπορεί να καταλαβαίνουμε ακριβώς τι συμβαίνει στην Ευρώπη». Άρα, η συμμετοχή σε αυτές τις ευρωεκλογές -ισχυρίζονται κάποιοι- «δεν είναι και τόσο σημαντική».

Είναι μεγάλο λάθος αυτό, φίλες και φίλοι. Διότι πάρα πολλές από τις αποφάσεις οι οποίες τελικά επηρεάζουν τη δική σας ζωή, και εδώ στον Έβρο, λαμβάνονται στην Ευρώπη. Να σας δώσω μόνο δύο παραδείγματα.

Το πρώτο αφορά το μεταναστευτικό – προσφυγικό. Κάναμε μια πολύ μεγάλη προσπάθεια στην Ευρώπη, μετά την προσφυγική κρίση του 2020, να πείσουμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά και τους εταίρους μας στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ότι δεν μπορεί η Ευρώπη να αντιμετωπίσει το προσφυγικό – μεταναστευτικό πρόβλημα εάν δεν λύσει το ζήτημα της προστασίας των εξωτερικών συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Χρειαστήκαμε χρόνο και κόπο για να πείσουμε την Ευρώπη να εστιάσει την προσοχή της ακριβώς σε αυτό το ζήτημα. Το πετύχαμε όμως. Και το καινούριο Σύμφωνο για τη Μετανάστευση και το Άσυλο θα σας έλεγα ότι είναι απολύτως ευθυγραμμισμένο με τις ελληνικές προτεραιότητες.

Εξασφαλίσαμε και παραπάνω πόρους για να μπορέσουμε να διαχειριστούμε το προσφυγικό και πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα μπορέσουμε να πείσουμε και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι πρέπει να χρηματοδοτήσει και έργα όπως ο φράχτης στον Έβρο, αποτρεπτικά έργα, τα οποία είναι τόσο σημαντικά για την προστασία της χώρας και τελικά την ασφαλή φύλαξη των συνόρων. Άρα, βλέπετε γιατί αυτά τα οποία συμβαίνουν στις Βρυξέλλες, τελικά αφορούν όλους εμάς, ειδικά εσάς εδώ, τους Εβρίτες.

Το δεύτερο παράδειγμα το οποίο θέλω να σας δώσω είναι οικονομικό και έχει να κάνει με τη σημαντική απόφαση την οποία πήραμε τον Ιούλιο του 2020, εν μέσω πανδημίας, να δημιουργήσουμε το Ταμείο Ανάκαμψης. Μία απόφαση στην οποία η Ελλάδα και εγώ προσωπικά πρωταγωνιστήσαμε.

Τι είναι το Ταμείο Ανάκαμψης; Ένα πρόσθετο χρηματοδοτικό εργαλείο. Για πρώτη φορά η Ευρώπη αποφάσισε να δανειστεί σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και να στηρίξει όλα τα κράτη-μέλη, αλλά πρωτίστως τις πιο αδύναμες χώρες, με σημαντικούς πόρους, για να μπορέσουμε να κάνουμε πράξη την ψηφιακή μετάβαση, την πράσινη μετάβαση, να επενδύσουμε στις υποδομές μας.

Από αυτό το χρηματοδοτικό εργαλείο η Ελλάδα εξασφάλισε τελικά πρόσθετα 36 δισεκατομμύρια ευρώ. Είναι χρήματα τα οποία ήδη επενδύονται σε ολόκληρη την επικράτεια και τα οποία θα συμβάλλουν σημαντικά στο να υποστηρίξουμε την αναπτυξιακή δυναμική της οικονομίας μας.

Θα έχουμε, λοιπόν, στον επόμενο ευρωπαϊκό κύκλο ένα νέο Ταμείο Ανάκαμψης; Και ποιοι θα είναι αυτοί τελικά που στο Ευρωκοινοβούλιο, στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, θα διαπραγματευτούν μία τόσο σημαντική ευρωπαϊκή πρωτοβουλία;

Θα δημιουργήσουμε σε ευρωπαϊκό επίπεδο ένα ενιαίο αμυντικό ταμείο, για να χρηματοδοτήσουμε επενδύσεις στην άμυνα που θα προστατεύουν συνολικά την Ευρώπη; Η συζήτηση αυτή, όπως αντιλαμβάνεστε, είναι εξαιρετικά επίκαιρη, διότι βρισκόμαστε αντιμέτωποι με έναν πόλεμο στην ήπειρό μας.

Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία άλλαξε την αντίληψη της Ευρώπης για το πώς πρέπει να επενδύει στην άμυνα. Κι αυτό θα έχει πολύ μεγάλη σημασία για εμάς, γιατί δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε μόνο πόρους του Έλληνα φορολογούμενου για να επενδύουμε στην άμυνα. Αν μπορούμε να έχουμε πρόσθετα ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία, αυτό θα είναι εξαιρετικά θετικό για τον προϋπολογισμό.

Τι θα γίνει με την Κοινή Αγροτική Πολιτική από εδώ και στο εξής; Θα μπορέσει να αποκτήσει μεγαλύτερη ευελιξία, έτσι ώστε να βοηθήσουμε τους αγρότες μας από τη μία να κάνουν πράξη την πράσινη μετάβαση, αλλά από την άλλη να έχουν την ασφάλεια του εισοδήματός τους, έτσι ώστε να μην αισθάνονται ότι απειλούνται από τις αλλαγές που έρχονται; Και ποιοι θα είναι τελικά αυτοί στο Ευρωκοινοβούλιο, αλλά και στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, που θα διαπραγματευτούν αυτές τις σημαντικές αλλαγές;

Θα μπορέσει η Ευρώπη να αποκτήσει μία ενιαία πολιτική για το δημογραφικό; Ξέρετε ότι το δημογραφικό και η προστασία της ελληνικής οικογένειας είναι πρώτη προτεραιότητα για την παράταξή μας, για τη Νέα Δημοκρατία. Αλλά θα είναι πραγματικά ευχής έργον αν μπορούμε να ευθυγραμμίσουμε τις δικές μας πολιτικές με ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες και να έχουμε παραπάνω ευρωπαϊκή στήριξη για ένα πρόβλημα το οποίο τελικά απειλεί ολόκληρη την Ευρώπη. Δεν αντιμετωπίζει μόνο η Ελλάδα δημογραφικό πρόβλημα, κάθε ευρωπαϊκή χώρα αντιμετωπίζει τις ίδιες προκλήσεις.

Και πολλά άλλα, φυσικά. Το ενδιαφέρον, λοιπόν, είναι ότι γι’ αυτά τα ζητήματα, που είναι το πραγματικό ζητούμενο των εκλογών, μόνο η Νέα Δημοκρατία μιλάει. Κανείς άλλος δεν μιλάει για το αντικείμενο των ευρωεκλογών.

Έβλεπα καθώς ερχόμουν κάποια καινούργια σποτάκια τα οποία έβγαλε ο ΣΥΡΙΖΑ για τις ευρωεκλογές. Τι είδα; Μία ουσιαστικά αντιγραφή της καμπάνιας του ΣΥΡΙΖΑ του 2023: όλα είναι «μαύρα», η Ελλάδα είναι μία διαλυμένη χώρα και η λύση είναι να ξοδέψουμε πολλά περισσότερα χρήματα. Μα αυτή η συνταγή δοκιμάστηκε, φίλες και φίλοι, το 2023, και απέτυχε παταγωδώς.

Κάποιοι φαίνεται ότι δεν μαθαίνουν από τα λάθη τους, διότι όταν δεν ξέρεις τι να κάνεις ή όταν δεν ξέρεις τι να πεις, κάνεις αυτό που ξέρεις. Και η αντιπολίτευση το μόνο το οποίο ξέρει να κάνει είναι να πετάει λάσπη, να προσπαθεί να βυθίσει τον πολιτικό διάλογο στην τοξικότητα και να φυτεύει νέα λεφτόδεντρα, πιστεύοντας ότι μπορεί να πείσει τους πολίτες ότι μας περισσεύουν κάποιες δεκάδες δισεκατομμύρια για να μπορούμε να λύσουμε ως δια μαγείας όλα τα προβλήματα.

Αυτό, φίλες και φίλοι, δεν συνιστά υπεύθυνη πολιτική πρόταση. Γι’ αυτό και προσωπικά αλλά και τα στελέχη μας θα αξιοποιήσουμε τον χρόνο, από τώρα μέχρι τις ευρωεκλογές, να μιλήσουμε για δύο ζητήματα.

Το πρώτο είναι αυτό για το οποίο σας μίλησα ήδη: η σημασία των ευρωεκλογών και πόσο σημαντικό είναι η Νέα Δημοκρατία να παραμείνει το μεγαλύτερο, το ισχυρότερο κεντροδεξιό κόμμα εντός του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος, που είναι η μεγαλύτερη πολιτική οικογένεια στην Ευρώπη. Γιατί αύριο τίποτα στην Ευρώπη δεν πρέπει να γίνεται χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος.

Και βέβαια, θα μιλήσουμε και για τα εσωτερικά πολιτικά ζητούμενα αυτών των εκλογών. Αν κάποιοι θέλουν να μετατρέψουν αυτές τις ευρωεκλογές σε δημοψήφισμα κατά της κυβέρνησης, είμαι απολύτως σίγουρος ότι θα πάρουν την απάντηση που τους αξίζει στην κάλπη. Διότι οι πολίτες μας εμπιστεύθηκαν με ένα πολύ υψηλό ποσοστό πριν από έναν χρόνο. Μας έδωσαν μια εντολή τετραετίας να αλλάξουμε τη χώρα, να τη φέρουμε σταθερά πιο κοντά στην Ευρώπη. Και αυτή την εντολή σας διαβεβαιώνω ότι την υπηρετούμε.

Και θα είναι μια ευκαιρία αυτές οι ευρωεκλογές να κάνουμε και μια σύντομη αποτίμηση του τι πετύχαμε αυτούς τους 10 μήνες, τι θέλουμε να πετύχουμε τα επόμενα τρία χρόνια, πώς η οικονομία μας εξακολουθεί και αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς. Οι μισθοί ανεβαίνουν. Μπορούμε αυτή τη στιγμή να ατενίζουμε το μέλλον με περισσότερη αισιοδοξία, παρά τις δυσκολίες που υπάρχουν, τις οποίες δεν υποτιμώ.

Ξέρω ότι η ακρίβεια είναι ακόμα ένα μεγάλο πρόβλημα για τα νοικοκυριά. Όμως, μόνιμη απάντηση στην ακρίβεια, πέραν της σταθερής αύξησης των μισθών και του διαθέσιμου εισοδήματος, δεν υπάρχει.

Ταυτόχρονα, θα εξακολουθούμε να ενισχύουμε τους ελέγχους, θα κυνηγούμε αυτούς οι οποίοι, πατώντας πάνω στο πρόβλημα της ακρίβειας, επιδιώκουν να κάνουν κατάχρηση της θέσης που μπορεί να έχουν στην αγορά. Και πιστεύω ότι πια τα πιο δύσκολα στο θέμα της ακρίβειας είναι πίσω μας. Όμως, κάποια στιγμή οι τιμές θα αρχίσουν να πέφτουν, όπως ήδη έχουν πέσει στο ηλεκτρικό ρεύμα. Το ξέρετε, όλες και όλοι σας. Αλλά οι αυξήσεις των μισθών ήρθαν για να μείνουν.

Θέλω να κάνω μια ειδική αναφορά σε αυτά τα οποία γίνονται στην αγορά εργασίας. Θυμάμαι όταν ήρθαμε στα πράγματα για πρώτη φορά -μας εμπιστευτήκατε- το 2019, η ανεργία τότε ήταν στο 17%. Και σας είχα πει τότε ότι πρώτη μας προτεραιότητα είναι να μειώσουμε την ανεργία και να δημιουργήσουμε πολλές καλοπληρωμένες θέσεις εργασίας.

Πέντε χρόνια μετά έχουμε δημιουργήσει 400.000 θέσεις εργασίας. Και ένας συνάδελφος βουλευτής, σε μια συνάντηση που είχαμε, είπε κάτι πάρα πολύ σωστό. Είπε: «πριν από πέντε χρόνια ερχόντουσαν συμπολίτες μας στα πολιτικά μας γραφεία και ζητούσαν δουλειά. Τώρα έρχονται εργοδότες και ζητούν να τους βοηθήσουμε να βρουν εργαζόμενους». Αυτή είναι μία τεράστια πρόοδος για την ελληνική οικονομία.

Κι όσο, φυσικά, πέφτει η ανεργία, τόσο βελτιώνεται και η διαπραγματευτική θέση του εργαζόμενου, τόσο οι επιχειρήσεις αναγκάζονται να δώσουν υψηλότερους μισθούς.

Και καθώς μπαίνουμε τώρα στην τουριστική περίοδο και ακούω μερικές φορές γκρίνιες και από τους εργοδότες του τουρισμού, οι οποίοι λένε «δεν βρίσκουμε εύκολα εργαζόμενους», τους λέω η απάντηση είναι εύκολη: πληρώστε περισσότερα και θα βρείτε εργαζόμενους. Έτσι, λοιπόν, ανεβαίνουν οι μισθοί σταθερά στη χώρα μας και κάνουμε γρήγορα βήματα σύγκλισης με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Ταυτόχρονα, βέβαια, προχωράμε σε μία σειρά τολμηρών μεταρρυθμίσεων σε όλα τα πεδία πολιτικής. Στην παιδεία: ψηφίσαμε ένα νομοσχέδιο το οποίο έχει διπλή ξεχωριστή σημασία. Η πρώτη του σημασία είναι ότι για πρώτη φορά καταφέραμε και σπάσαμε το κρατικό μονοπώλιο στην ανώτατη εκπαίδευση και θα μπορούν να δημιουργηθούν και στην πατρίδα μας μη κρατικά, μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια. Ένα πάγιο ζητούμενο για την παράταξή μας.

Ταυτόχρονα όμως, μην το ξεχνάμε, σε αυτό το νομοσχέδιο ψηφίσαμε και την αναβάθμιση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου, «ναυαρχίδα» του εκπαιδευτικού χάρτη της χώρας μας. Ένα Πανεπιστήμιο στο οποίο προσωπικά πιστεύω πολύ και το οποίο θέλουμε, και για εθνικούς λόγους, να ενισχύσουμε περισσότερο.

Ταυτόχρονα, βέβαια, αποδείξαμε και έμπρακτα ότι η τάξη και ο νόμος θα επιβληθούν και εντός του δημόσιου πανεπιστημίου. Το είπαμε πολλές φορές και το κάναμε πράξη. Εμείς δεν είμαστε με αυτούς οι οποίοι θέλουν να μετατρέψουν τα πανεπιστήμια σε μπάχαλο. Είμαστε με τις βιβλιοθήκες και όχι με τις βαριοπούλες.

Κι αν νομίζουν κάποιοι ότι μπορούν, για λόγους που στο δικό τους το μυαλό να είναι απολύτως δικαιολογημένοι, να επαναλάβουν αυτά τα οποία μπορεί να είδαν σε άλλες χώρες και να καταλαμβάνουν πανεπιστήμια, να στήνουν αντίσκηνα και να τα κάνουν γης μαδιάμ, είναι βαθιά γελασμένοι, όπως είδατε και με την εκκένωση της κατάληψης η οποία είχε γίνει στη Νομική.

Ταυτόχρονα, κάνουμε παρεμβάσεις σε πολλά άλλα πεδία πολιτικής. Να αναφέρω μόνο την υγεία, όπου ξέρω ότι έχουμε ακόμα να αντιμετωπίσουμε πολλές δυσκολίες. Το Εθνικό Σύστημα Υγείας κράτησε όρθια τη χώρα στη διάρκεια της πανδημίας.

Στο Εθνικό Σύστημα Υγείας γίνονται σημαντικότατες επενδύσεις, παραπάνω από 400 εκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν για να ενισχύσουμε τα τμήματα επειγόντων περιστατικών των νοσοκομείων μας και για να αναβαθμίσουμε κέντρα υγείας.

Σε λίγο θα φύγω από εδώ για να πάω στην Κομοτηνή για να επιθεωρήσω τα έργα του καινούργιου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής, το οποίο θα είναι ίσως το πιο σύγχρονο νοσοκομείο το οποίο θα αποκτήσει η χώρα και το οποίο γίνεται σε μία περιοχή με ιδιαίτερα μεγάλη εθνική σημασία.

Και βέβαια, μιας και μιλάμε για την υγεία, να κάνω και μία ειδική μνεία -το κάνω πάντα γιατί νομίζω ότι έχει ξεχωριστή σημασία- στη μεγάλη προσπάθεια την οποία κάνουμε να ενθαρρύνουμε τους πολίτες να κάνουν προληπτικές εξετάσεις.

Αναφέρομαι ειδικά εδώ στις γυναίκες. Το Πρόγραμμα «Φώφη Γεννηματά», το οποίο ξεκινήσαμε πριν από 18 μήνες, έδωσε τη δυνατότητα σε όλες τις γυναίκες από 50 έως 69, τώρα το επεκτείναμε από τα 45 έως τα 74, να κάνουν δωρεάν μαστογραφία σε δημόσια ή και σε ιδιωτική δομή.

Και παραπάνω από 400.000 γυναίκες έχουν αξιοποιήσει αυτή τη δυνατότητα. Γιατί; Γιατί το κράτος πήγε και τους έστειλε ένα μήνυμα. Δεν περιμέναμε από τις γυναίκες να έρθουν σε μας. Εμείς πήγαμε και τους είπαμε «ελάτε, κάντε αυτή την εξέταση, μπορεί να σώσει τη ζωή σας».

Εντοπίσαμε παραπάνω από 20.000 γυναίκες οι οποίες είχαν καρκίνο του μαστού σε σχετικά πρώιμο στάδιο, δεν το γνώριζαν, τώρα έχουν μπει σε πρόγραμμα θεραπείας και θα γίνουν καλά. Αυτό σημαίνει υγεία στην πράξη, φίλες και φίλοι. Υγεία δεν είναι μόνο το τι γίνεται στα νοσοκομεία, είναι και το τι γίνεται πριν φτάσουμε στα νοσοκομεία. Θα μπορούσα να μιλώ ώρες γι’ αυτά τα οποία έχουμε κάνει και γι’ αυτά τα οποία θέλουμε να κάνουμε, δεν θέλω όμως σήμερα να σας κουράσω περισσότερο.

Αλλά θέλω να επαναλάβω ότι το πολιτικό μήνυμα το οποίο θα εξαχθεί από αυτές τις ευρωεκλογές, το βράδυ της 9ης Ιουνίου, έχει μεγάλη σημασία για το αν θα μπορούμε να συνεχίσουμε με την ίδια αυτοπεποίθηση, με την ίδια ορμητικότητα, αυτές τις σημαντικές μεταρρυθμίσεις προς όφελος των πολιτών. Ή αν θα δώσουμε το δικαίωμα σε κάποιους να ισχυριστούν ότι κάτι άλλαξε στο πολιτικό τοπίο και εν πάση περιπτώσει η κυβέρνηση δεν έχει πια την ίδια νομιμοποίηση να συνεχίσει τη δουλειά της.

Δεν θα τους δώσουμε αυτή την ευκαιρία, φίλες και φίλοι, και γι’ αυτό και θέλω να ζητήσω τη στήριξή σας, όπως τη ζήτησα και πριν από ένα χρόνο. Έχει μεγάλη σημασία η Νέα Δημοκρατία να βγει ενισχυμένη από αυτές τις εκλογές, να βγει δυνατή.

Να μην υπάρξει καμία αμφισβήτηση από κάποιους, οι οποίοι θέλουν να χρησιμοποιήσουν τις ευρωεκλογές, ουσιαστικά, όπως σας είπα, ως ένα δημοψήφισμα κατά της κυβέρνησης και κατά εμού προσωπικά.

Δεν έχουν εναλλακτική πρόταση, το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι «να φύγει ο Μητσοτάκης». Όταν τους ρωτάς τι θα γίνει μετά, ακούς σιωπή.

Όμως οι πολίτες αποφάσισαν για το πώς πρέπει να κυβερνηθεί η χώρα. Γι΄ αυτό και τα πολιτικά συμπεράσματα τα οποία θα βγουν από αυτές τις εκλογές είναι πολύ σημαντικό να ενισχύσουν το μήνυμα των προηγούμενων εθνικών εκλογών. Και να απαντήσουμε σε όλους αυτούς οι οποίοι παρουσιάζουν την Ελλάδα ως περίπου μία κατεστραμμένη χώρα, όταν όλες και όλοι βιώνετε μια πραγματικότητα η οποία είναι πολύ διαφορετική.

Προσέξτε, εγώ δεν είπα ότι η Ελλάδα έγινε παράδεισος, αλλά αυτό το οποίο μπορώ να πω με απόλυτη βεβαιότητα είναι ότι η Ελλάδα του 2024 δεν έχει καμία σχέση με την Ελλάδα του 2019. Είναι μια πολύ καλύτερη χώρα.

Θέλω, λοιπόν, να σας ζητήσω να ξαναδώσουμε αυτόν τον αγώνα μαζί, με τον ίδιο ενθουσιασμό. Έχουμε ένα εξαιρετικό ευρωψηφοδέλτιο, βλέπω πολλούς και πολλές από τους υποψήφιους ευρωβουλευτές μας και μαζί μας σήμερα εδώ.

Να αναζητήσετε όλες τις υποψηφιότητες. Να μην αρκεστείτε μόνο στα ονόματα τα οποία μπορεί να έχουν μεγάλη αναγνωρισιμότητα. Το λέω αυτό πάντα, γιατί, ξέρετε, υπάρχουν και εξαιρετικοί υποψήφιοι που μπορεί να μην τους γνωρίζετε και πρέπει να ψάξετε να τους γνωρίσετε ώστε να κάνετε την επιλογή σας με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη αντικειμενικότητα.

Και να στείλουμε στο επόμενο Ευρωκοινοβούλιο τις καλύτερες και τους καλύτερους ευρωβουλευτές. Θα τους χρειαστούμε στις μεγάλες μάχες τις οποίες έχουμε να δώσουμε. Όπως σας είπα, είναι μάχες σημαντικές για την πατρίδα μας, γιατί το τι συμβαίνει στις Βρυξέλλες έχει τελικά μεγάλη σημασία για το τι γίνεται σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.

Αυτό, λοιπόν, το πλατύ ποτάμι του υπεύθυνου πατριωτισμού, του προοδευτικού εκσυγχρονισμού, το οποίο ξαναδυνάμωσε στις εκλογές του περασμένου έτους, αυτό το ποτάμι αυτής της μεγάλης πολιτικής αλλαγής, της φυγής προς τα μπρος, αυτό θα ξαναγεννηθεί και στις εκλογές της 9ης Ιουνίου.

Αν κρίνω και από τη σημερινή σας παρουσία εδώ θα πάμε πολύ καλά και σε αυτές τις εκλογές. Αλλά επειδή εμείς ξέρουμε ότι στις 9 Ιουνίου, το λέω πριν από κάθε εκλογή, το πρωί η κάλπη θα είναι άδεια -το ξέρουμε αυτό-, θα τη γεμίσουμε με πολλά γαλάζια ψηφοδέλτια. Ώστε το βράδυ της 9ης Ιουνίου η Νέα Δημοκρατία να είναι η μεγάλη νικήτρια των ευρωεκλογών.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ. Χριστός Ανέστη, χρόνια πολλά, να είστε καλά και εις το επανιδείν.




Νομική Αθηνών: Αντιασφυξιογόνες μάσκες, κόφτη και στυλιάρια βρήκαν οι αστυνομικοί στην κατάληψη του κυλικείου

Επιχειρησιακό κέντρο μέσα στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών είχαν στήσει οι καταληψίες, όπως διαπίστωσαν και οι αστυνομικοί που μετείχαν στην επιχείρηση της ΕΛΑΣ που έγινε με την παρουσία εισαγγελέα.

Μέσα στον χώρο του κυλικείου εντοπίστηκαν, μεταξύ άλλων, αντιασφυξιογόνες μάσκες, ένας κόφτης για αλυσίδες, στυλιάρια, κράνη και σπρέι, τα οποία και κατασχέθηκαν από τους αστυνομικούς.

Προσήγαγαν 28 άτομα

Η έφοδος έγινε το πρωί της Τρίτης στο υπό κατάληψη κτήριο το πρωί της Τρίτης. Η επιχείρηση τελείωσε λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι και η Αστυνομία προχώρησε σε 28 προσαγωγές. Μέσα στην κατάληψη εντοπίστηκαν αρκετοί αλλοδαποί.

Αμέσως μετά την επιχείρηση της ΕΛΑΣ, φοιτητές συγκεντρώθηκαν έξω από τη Νομική σχολή και φώναξαν συνθήματα κατά της Αστυνομίας. Μεταξύ των προσαχθέντων βρίσκονται οκτώ γυναίκες από Αγγλία, Γαλλία, Ιταλία και Γερμανία που δεν έχουν καμία σχέση με τη Νομική Σχολή.

Οι 28 προσαγωγές (έχουν προσαχθεί 18 γυναίκες και 10 ανδρες), αναμένεται να μετατραπούν σε συλλήψεις με κατηγορίες για διατάραξη οικειακής ειρήνης, κατά περιπτωση, φθορες και για άλλα αδικήματα.

Φωτογραφίες μέσα από την κατάληψη:

nomiki_in__10_
nomiki_in__9_



Κομοτηνή : Η ΕΛΑΣ εκκένωσε κατάληψη στο κτήριο της παλαιάς Νομικής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο

Σε εκκένωση του χώρου στην Παλιά Νομική από άτομα που είχαν εισβάλλει  σε αυτό, προχώρησε η ΕΛΑΣ το πρωί του Σαββάτου 13 Απριλίου , μετά το αίτημα των πρυτανικών αρχών του ΔΠΘ.

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΑΣ

Πρωινές ώρες σήμερα, Σάββατο 13Απριλίου 2024, πραγματοποιήθηκε αστυνομική επιχείρηση στο παλαιό κτηριακό συγκρότημα του τμήματος της Νομικής, του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, για την απομάκρυνση ομάδας ατόμων που εισέβαλε σε αυτό χθες, Παρασκευή 12 Απριλίου και ώρα 11:30.

Ειδικότερα, ομάδα νεαρών ατόμων κατέλαβε χώρο του ανωτέρω κτηριακού συγκροτήματος, με αποτέλεσμα οι Πρυτανικές Αρχές να ζητήσουν τη συνδρομή της Αστυνομίας.

Με άμεση και συντονισμένη επιχείρηση αστυνομικών από Υπηρεσίες της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης και της Θεσσαλονίκης, που ολοκληρώθηκε με επιτυχία, ο χώρος αποδόθηκε στις Πρυτανικές Αρχές.

Στο σημείο παραμένουν αστυνομικές δυνάμεις για τη διατήρηση της τάξης.

Προανάκριση διενεργεί το Τμήμα Ασφαλείας Κομοτηνής.

φωτογραφία : xronos.gr




Υπό κατάληψη και πάλι η Νομική του ΑΠΘ μετά την επέμβαση της ΕΛΑΣ

Σε ανακατάληψη του κτιρίου της Νομικής του ΑΠΘ προχώρησαν οι φοιτητές, λίγες ώρες μετά την επέμβαση της αστυνομίας. Σύμφωνα με τους φοιτητές, προχώρησαν στην κατάληψη, τουλάχιστον μέχρι αύριο οπότε θα συνεδριάσει εκ νέου ο φοιτητικός σύλλογος για να αποφασίσει την περαιτέρω στάση του.

Υπενθυμίζεται, ότι νωρίς το πρωί της Δευτέρας (19/2) η Ελληνική Αστυνομία προχώρησε στην εκκένωση για την απομάκρυνση των καταληψιών ώστε να προχωρήσει κανονικά η εξεταστική των φοιτητών.

«Ενημερώθηκα από την αστυνομία ότι επρόκειτο να επέμβει το πρωί και με κάλεσαν να παραλάβω το κτίριο» δήλωσε νωρίτερα στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κοσμήτορας της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ Παναγιώτης Γκλαβίνης, σχετικά με την επιχείρηση εκκένωσης της κατάληψης.

«Η εκκένωση επήλθε ειρηνικά, υπήρχαν κάποια άτομα μέσα στο κτίριο, τα οποία απλώς εκδιώχθηκαν και άνοιξε το κτίριο» ανέφερε ο κ. Γκλαβίνης.

«Είναι μία εμβληματική σχολή, διότι διδάσκουμε δίκαιο και η παρεμπόδιση της ελεύθερης κυκλοφορίας στο κτίριο είναι παράνομη και κανένα συνδικαλιστικό όργανο δεν μπορεί να ψηφίσει και να σταματήσει τη χρήση μιας δημόσιας υπηρεσίας, από τους νόμιμους χρήστες της» πρόσθεσε ο κ. Γκλαβίνης.

Η Νομική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου τελούσε υπό κατάληψη από την προγραμματισμένη έναρξη της εξεταστικής περιόδου, πριν από έναν μήνα. Εξετάσεις μαθημάτων, όμως, έγιναν μόνο για μία εβδομάδα, όταν μετά από συνέλευση στην οποία είχαν προσέλθει και ψήφισαν 666 φοιτητές, έληξε η κατάληψη, για να αρχίσει ξανά μετά από αποφάσεις επόμενων συνελεύσεων, σε συνέχεια των οποίων συνεδρίαζε αντίστοιχα η συνέλευση των καθηγητών του Τμήματος, γνωστοποιώντας στους φοιτητές κάθε φορά ότι οι εξετάσεις μπορούν να διεξαχθούν μόνο διά ζώσης.

Πηγή: Newsbeast.gr




Ξανά υπό κατάληψη η Νομική Σχολή Κομοτηνής

Ξανά υπό κατάληψη τελεί από το απόγευμα της Τρίτης 6 Φεβρουαρίου η Νομική Σχολή Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης στην Πανεπιστημιούπολη Κομοτηνής.

Θυμίζουμε ότι το απόγευμα της Δευτέρας η φοιτητική κατάληψη έληξε με εκκένωση από την Ελληνική Αστυνομία, η οποία προχώρησε σε 18 προσαγωγές φοιτητών.




ΔΙΠΑΕ Καβάλας | Αντιδράσεις και ανησυχία φοιτητών για την κατάληψη της Πληροφορικής

Όπως κοινοποιήθηκε στα Μ.Μ.Ε ανακοίνωση σε μορφή ανοιχτής επιστολής από πλευράς φοιτητή του ΔΙΠΑΕ Καβάλας :

Καλησπέρα σας, είμαι ο Κέφαλος Απόστολος, 2ο ετής του τμήματος πληροφορικής, του ΔΙ.ΠΑ.Ε Καβάλας.

Ήθελα απλώς να επισημάνω κάποιες λεπτομέρειες πολύ σημαντικές όσον αφορά τον τρόπο που λήφθηκε η απόφαση για την κατάληψη.

Αναφορικά, θα παραθέσω μια επιστολή που είχε συνταχθεί για τον πρόεδρο του τμήματος μας:

«…Πιο συγκεκριμένα, ο φοιτητικός σύλλογος πριν από λίγες ημέρες, έκανε συνέλευση, που συζήτησαν και αποφάσισαν για τις ακόλουθες κινήσεις τους. Κατέληξαν λοιπόν, με συμμετοχή 40 ατόμων (αν δεν κάνω λάθος), 35 υπερ, στο να γίνει κατάληψη.

Εγώ έρχομαι εδώ να θέσω έναν προβληματισμό.

Στη συνέλευση δεν παρευρέθηκα, και ούτε οι περισσότεροι συμφοιτητές μου, είτε λόγο εργασίας, είτε λόγο διαβάσματος (εξεταστική), είτε επειδή βρισκόντουσαν ήδη σε διαφορετική πόλη.

Η απόφαση του να γίνει κατάληψη, λήφθηκε σχεδόν «εν μία νυχτί», στα μέσα στης εξεταστικής (τελειώματα για την ακρίβεια), σε περίοδο που οι περισσότεροι φοιτητές είτε δεν είναι διαθέσιμοι στη καβάλα, ή απλώς ο χρόνος τους είναι αρκετά περιορισμένος.

Εγώ είμαι υπέρ των συνελεύσεων, και υπέρ της άμεσης δημοκρατίας που προσπαθεί ο Φοιτητικός Σύλλογος να στηρίξει. Αλλά σε μεγάλη κλίματα, είναι αρκετά δύσκολο να εφαρμοστεί, όταν πρέπει να ληφθούν αποφάσεις.

Για τον λόγο του αληθές, έκανα μια δημοσκόπηση, μέσω της οποίας προσπάθησα να δω την γενικότερη άποψη των φοιτητών μας.Για να συμμετέχει κάποιος στη δημοσκόπηση (google form), απαιτείται ακαδημαϊκό email, και περιορίζει 1 ψήφο ανά φοιτητή, κάτι που την καθιστά αρκετά αξιόπιστη και διαφανή.

Μάλιστα ο συγκεκριμένος προβληματισμός κυριάρχησε και στο πλαίσιο της εκπομπής Αναλυτής του ENA Channel με τον Απόστολο Ατζεμιδάκη όπου οι φοιτητές είχαν την ευκαιρία να τονίσουν το συγκεκριμένο θέμα δημόσια.

Δείτε το σχετικό απόσπασμα :




Κομοτηνή: Αστυνομική επέμβαση με 13 προσαγωγές στην κατάληψη της Νομικής

Επέμβαση από αστυνομικές δυνάμεις στην Νομική Κομοτηνής – στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης – η οποία από το πρωί τελούσε υπό κατάληψη πραγματοποιήθηκε από αστυνομικές δυνάμεις το απόγευμα της Δευτέρας, λίγο μετά τις 4.

Φοιτητές καταγγέλλουν προσαγωγές και βιαιοπραγίες από τις αστυνομικές δυνάμεις, όπως τόνισε ο εκλεγμένος εκπρόσωπος της Πανσπουδαστικής κ. Μπαλαντίνος Γεώργιος.

 

 




Διαδικτυακά οι εξετάσεις στα υπό κατάληψη τμήματα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης

Την εξ αποστάσεως, διαδικτυακή διεξαγωγή των εξετάσεων του χειμερινού εξαμήνου για τους φοιτητές στα τμήματα που τελούν υπό κατάληψη αποφάσισε χθες το βράδυ η Σύγκλητος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

Η πολύωρη συνεδρίαση του οργάνου έληξε με την πλειοψηφία 31 μελών της να τοποθετούνται υπέρ της διεξαγωγής των εξετάσεων με ηλεκτρονικά μέσα, και με 18 μέλη της κατά. Το μέτρο δεν είναι οριζόντιο καθώς υπάρχουν τμήματα που δεν έχουν κατάληψη και η εξεταστική διεξάγεται δια ζώσης, είτε άλλα όπου οι καταλήψεις διήρκεσαν λίγες μέρες και δεν επηρέασαν το πρόγραμμά τους.

Νωρίτερα, πριν τη συνεδρίαση στο ΑΠΘ, την έναρξη των εξ αποστάσεως εξετάσεων τη Δευτέρα 5 Φεβρουαρίου αποφάσισε ομόφωνα η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Στο μεταξύ οι φοιτητικές παρατάξεις που αντιτίθενται στο νομοσχέδιο για τη λειτουργία μη κρατικών μη κερδοσκοποπικών πανεπιστημίων διοργανώνουν σήμερα συγκέντρωση και πορεία στο κέντρο της πόλης.

Αυτή τη στιγμή 23 από τα 41 τμήματα του ΑΠΘ, καθώς και το ΠΑΜΑΚ τελούν υπό κατάληψη, ενώ άλλα τμήματα βρίσκονται εν αναμονή των αποφάσεων φοιτητικών συνελεύσεων. Στη Νομική του ΑΠΘ όπου η κατάληψη έληξε τη Δευτέρα το βράδυ, οι εξετάσεις των φοιτητών ξεκίνησαν από χθες δια ζώσης.

πηγή:NewsBeast.gr




Μεγάλη ζήτηση για εργασία στον Πρίνο

Του Χάρη Φλουδόπουλου

Κόντρα στην τάση της εποχής που δεν έχει στη μόδα τους σχεδιασμούς στην έρευνα και ανάπτυξη υδρογονανθράκων, μεγάλο αποδεικνύεται το ενδιαφέρον για εργασία στον Πρίνο, όπου και εντοπίζεται η μοναδική παραγωγή πετρελαίου στην χώρα μας.

Την προηγούμενη Τετάρτη η Energean, η οποία διαχειρίζεται τα κοιτάσματα του Κόλπου της Καβάλας, προχώρησε στη δημοσίευση προκήρυξης για προσλήψεις στις χερσαίες εγκαταστάσεις και στις θαλάσσιες εξέδρες.

Μέσα σε 48 ώρες, η εταιρεία έχει δεχτεί περίπου 120 αιτήσεις για τις συνολικά πέντε ειδικότητες που έχει ζητήσει. Πρόκειται, συγκεκριμένα, για Χειριστές Παραγωγής Χημικής Διαδικασίας, Υπαλλήλους Αποθήκης & Χειριστές Κλαρκ με δίπλωμα, Χειριστές γερανού, Τεχνικούς Οργάνων καθώς και Ηλεκτρολόγους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ενδιαφέρον εκδηλώνεται από πρώην εργαζόμενους στον Πρίνο που είχαν αποχωρήσει επί προηγούμενων διοικήσεων, από Έλληνες που εργάζονται σε άλλες πόλεις της χώρας ή και στο εξωτερικό και επιθυμούν να κάνουν καριέρα σε έναν έτσι κι αλλιώς καλοπληρωμένο τομέα καθώς και από ξένους που είτε έχουν δουλέψει σε παλαιότερα γεωτρητικό προγράμματα ή και απλώς γνωρίζουν ότι πρόκειται για μια δουλειά σε μια πολύ όμορφη και αναπτυγμένη τουριστικά περιοχή.

Δέλεαρ, προφανώς, αποτελούν και οι σημαντικές επενδύσεις, ύψους άνω των 650 εκατ., που έχει προγραμματίσει η Energean, αρχής γενομένης από την ολοκλήρωση της ανάπτυξης του κοιτάσματος Έψιλον, η οποία εκτιμάται ότι μπορεί να δώσει σημαντική ώθηση στην παραγωγή του Κόλπου της Καβάλας και να την φέρει, μαζί με τα παλαιότερα κοιτάσματα του Πρίνου και του Βόρειου Πρίνου ακόμη και σε πενταψήφια νούμερα ημερησίως.

Και, φυσικά, υπάρχει ο προγραμματισμός για την πρώτη στην Μεσόγειο επένδυση στην αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα καθώς και στην παραγωγή οικολογικού υδρογόνου, επενδύσεις που θα έχουν προφανή περιβαλλοντικά οφέλη και θα εκσυγχρονίσουν ένα συγκρότημα που ήδη μετρά τέσσερις δεκαετίες ζωής.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η εταιρεία προχωρεί στις προσλήψεις προκειμένου να αντικαταστήσει ένα μεγάλο αριθμό εργαζομένων που αρνείται να προσέλθει στη δουλειά, στο πλαίσιο της διένεξης που έχει η εταιρεία με τη διοίκηση του Σωματείου εργαζομένων.

Η διένεξη αυτή, που εκδηλώθηκε με αφορμή πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου που εκπόνησε η εταιρείας, είχε φτάσει ακόμη και σε κατάληψη των εγκαταστάσεων από ομάδα των εργαζομένων.

Η κατάληψη είχε λήξει λίγο πριν τα Χριστούγεννα έπειτα από αστυνομική επέμβαση και εν μέσω σοβαρών επεισοδίων από πλευράς των καταληψιών, τα οποία οδήγησαν σε απολύσεις αλλά και σε εισαγγελική έρευνα που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Capital.gr