Τέμπη: Στο φως νέο ηχητικό – Αλαλούμ με τον διάλογο σταθμάρχη και ρυθμιστή

Νέο ηχητικό ντοκουμέντο βλέπει το φως της δημοσιότητας από την τραγωδία στα Τέμπη. Ο σταθμάρχης δεν είχε καταλάβει ούτε ότι τα τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή, ούτε ότι είχαν συγκρουστεί.

Στη δημοσιότητα έρχεται ένα νέο ηχητικό ντοκουμέντο από το βράδυ που σημειώθηκε η τραγωδία στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους.

Το ντοκουμέντο, καταγράφει τη συνομιλία μεταξύ του σταθμάρχη της Λάρισας και του ρυθμιστή από τη Θεσσαλονίκη.

Στο ηχητικό καταγράφεται μια συζήτηση σχετικά με την ηλεκτροδότηση της γραμμής, απόφαση την οποία τελικά έλαβε ο σταθμάρχης, ο οποίος φαίνεται ότι δεν είχε καταλάβει ότι τα δύο τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή.

Ο ρυθμιστής ανέφερε δύο ενδείξεις, μία για βραχυκύκλωμα στις 23:18 και μία άλλη για άνοιγμα ενός διακόπτη. Τηλεφώνησε στον σταθμάρχη, ο οποίος αρχικά απάντησε ότι δεν είχε κάτι να αναφέρει. Ωστόσο, ακολούθησε και δεύτερο τηλεφώνημα από τη Λάρισα προς τον ρυθμιστή έλξης.

Στο ηχητικό ντοκουμέντο ακούγεται αυτή η δεύτερη συνομιλία, αποκαλύπτοντας τις ενέργειες που έγιναν τη νύχτα του τραγικού δυστυχήματος.

Ο διάλογος μεταξύ ρυθμιστή και σταθμάρχη

Ρυθμιστής έλξης: Παρακαλώ

Σταθμάρχης: Ναι, η Λάρισα είμαι, ο Βασίλης ο σταθμάρχης

Ρυθμιστής έλξης: Ναι, γεια σας

Σταθμάρχης: Πρέπει να κόψετε το ρεύμα

Ρυθμιστής έλξης: Να κόψουμε το ρεύμα;

Σταθμάρχης: Ναι, έχει γίνει εκτροχίαση στα Τέμπη, στο μνημείο του ΠΑΟΚ, και έχει πάρει φωτιά, με πήρε και η Πυροσβεστική. Δεν ξέρω τι έχει γίνει εκεί.

Ρυθμιστής έλξης: Α, οκ, δεν έχω δώσει, λοιπόν, μισό λεπτό, είπατε…

Σταθμάρχης: Πρέπει να έχει κοπεί, έγινε ότι έγινε εκεί πέρα, γιατί και το (…) 25-98 εδώ δεν έχει ρεύμα.

Ρυθμιστής έλξης: Ναι, ναι, από Λάρισα μέχρι Ραψάνη μου έχει ανοίξει…

Σταθμάρχης: Κόκκινο, ε;

Ρυθμιστής έλξης: Ναι, η ασφάλεια, και πήρα να ρωτήσω τι γίνεται

Σταθμάρχης: Ναι, θυμάμαι που πήρατε και πριν, αλλά τώρα με πήρε και η Πυροσβεστική και μου επιβεβαίωσε ότι είναι εκτροχιασμός

Ρυθμιστής έλξης: Ωραία, είπατε εκτροχιασμός προς τα Τέμπη;

Σταθμάρχης: Ναι, ναι, στη γραμμή ανόδου απάν’.

Ρυθμιστής έλξης: Ωραία

Σταθμάρχης: Αλλά δεν ξέρω τώρα επειδή, τώρα τι θα γίνει, τώρα πώς θα κόψουν, και έχω και το 63503 που κατεβαίνει από εκεί, τώρα δεν ξέρω, πέρασε-δεν πέρασε, ό,τι και να πω δεν ξέρω τίποτα. Περιμένω να μάθω νέα κι εγώ, εντάξει;

Ρυθμιστής έλξης: Ωραία, άρα δε δίνω μέχρι νεωτέρας

Σταθμάρχης: Ναι, ναι. Θα μιλήσω με τους τεχνίτες κι εγώ λιγάκι και θα δούμε

Ρυθμιστής έλξης: Ωραία, έγινε, ευχαριστώ




Ολοκληρώθηκε η ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης – «Ανανέωση και δράση» το μήνυμα Μητσοτάκη

Ολοκληρώθηκε το υπουργικό συμβούλιο μετά την ορκωμοσία των νέων υπουργών

Οι νέοι υπουργοί και υφυπουργοί της κυβέρνησης ορκίστηκαν σήμερα στο Προεδρικό Μέγαρο παρουσία του νέου ΠτΔ Κωνσταντίνου Τασούλα.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε το πρώτο υπουργικό συμβούλιο με τη νέα σύνθεση και θα ακολουθήσουν οι τελετές παράδοσης – παραλαβής των υπουργείων.

 




Μέχρι το Πάσχα η αποκατάσταση γραμμής Καβάλας – Λήμνου

Μέσα στις επόμενες ημέρες αναμένεται να πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός για την ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ Καβάλας και Λήμνου, μια εξέλιξη που έχει προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον στην τοπική κοινωνία. Ο δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, δήλωσε αισιόδοξος για την έκβαση του διαγωνισμού και εξέφρασε την πεποίθησή του ότι μέχρι το Πάσχα η γραμμή θα έχει αποκατασταθεί πλήρως.

Ο κ. Μουριάδης τόνισε πως η επαναλειτουργία της γραμμής είναι υψίστης σημασίας για την οικονομική και κοινωνική ζωή της περιοχής, καθώς θα ενισχύσει την επικοινωνία και τη συνεργασία με τη Λήμνο, ιδιαίτερα ενόψει της τουριστικής περιόδου.




Οι 10 πιο μολυσμένες περιοχές της Ελλάδας – Ποιες είναι οι πιο καθαρές

Η έκθεση της IQAir, μιας ελβετικής εταιρείας που παρακολουθεί την παγκόσμια ποιότητα του αέρα, εξέτασε συγκεκριμένα τα λεπτά σωματίδια, ή PM2.5, έναν από τους μικρότερους αλλά πιο επικίνδυνους ρύπους.

Τα PM2,5 προέρχονται από πηγές όπως είναι η καύση ορυκτών καυσίμων, οι καταιγίδες σκόνης και οι πυρκαγιές. Είναι τόσο μικροσκοπικό σωματίδιο- το 1/20 του πλάτους μιας ανθρώπινης τρίχας- που μπορεί να ταξιδέψει πέρα ​​από τις συνήθεις άμυνες του σώματός σας στους πνεύμονες ή στην κυκλοφορία του αίματος.

Τα σωματίδια προκαλούν ερεθισμό και φλεγμονή και έχουν συνδεθεί με αναπνευστικά προβλήματα και χρόνια νεφρική νόσο. Η έκθεση στα σωματίδια αυτά μπορεί να προκαλέσει καρκίνο, εγκεφαλικό ή καρδιακό επεισόδιο και έχει συσχετιστεί με υψηλότερο κίνδυνο κατάθλιψης και άγχους.

Οι 10 πιο μολυσμένες περιοχές στην Ελλάδα, για το 2024, είναι:

  1. Ιωάννινα (πόλη της Ηπείρου)
  2. Πλαγιάρι (κωμόπολη του Δήμου Θέρμης)
  3. Ελλήσποντος (δήμος του νομού Κοζάνης)
  4. Αλίαρτος (κωμόπολη του Δήμου Αλιάρτου-Θεσπιέων)
  5. Ελευσίνα (πόλη της Αττικής)
  6. Βασιλικά (κωμόπολη στον νομό Θεσσαλονίκης)
  7. Τρίλοφος (κωμόπολη της Κεντρικής Μακεδονίας)
  8. Ορεστιάδα (πόλη στο βορειοανατολικό τμήμα του νομού Έβρου)
  9. Θεσσαλονίκη (μεγαλύτερη σε έκταση και πληθυσμό πόλη της Μακεδονίας)
  10. Λυκόβρυση (δήμος στον Βόρειο Τομέα Αττικής)

 

Όσο για το ποιες είναι οι πιο καθαρές, από πλευράς αέρα, περιοχές στην Ελλάδα, ακολουθεί η λίστα:

  1. Νέα Ραιδεστός (κωμόπολη του δήμου Θέρμης)
  2. Δύο Χωριά (χωριό στην Τήνο)
  3. Βουλιαγμένη (προάστιο στα νότια της Αθήνας)
  4. Ρίο (παραθαλάσσιος οικισμός του δήμου Πατρέων)
  5. Άγιος Νικόλαος (Κρήτη)
  6. Σητεία (παραλιακή πόλη της ανατολικής Κρήτης)
  7. Άγιος Παύλος (περιοχή του δήμου Νεάπολης – Συκεών)
  8. Ηλιούπολη (νότιο προάστιο της Αθήνας)
  9. Χαϊδάρι (κοντά στο όρος Αιγάλεω, βόρεια του Πειραιά)
  10. Hράκλειο (Κρήτη)

 

Σχετικά με την Αττική, οι 10 περιοχές που είναι πιο μολυσμένες είναι:

  1. Ελευσίνα
  2. Λυκόβρυση
  3. Αχαρνές
  4. Χαλάνδρι
  5. Πετρούπολη
  6. Πεύκη
  7. Θρακομακεδόνες
  8. Αθήνα
  9. Άνω Λιόσια
  10. Πειραιάς

 

Από την άλλη, οι 10 πιο καθαρές περιοχές στην Αττική είναι:

  1. Βουλιαγμένη
  2. Ηλιούπολη
  3. Χαϊδάρι
  4. Παπάγου
  5. Βύρωνας
  6. Βριλήσσια
  7. Νίκαια
  8. Γλυφάδα
  9. Χολαργός
  10. Κερατσίνι

 

Πηγή:lifo.gr




Τέμπη: Εικόνες ντοκουμέντα μετά το «ξεμπάζωμα» – Βρέθηκαν ανθρώπινα οστά μαζί με τα συντρίμμια των δυο τρένων

Σοκ προκαλούν τα νέα στοιχεία που αποκαλύπτονται για την τραγωδία στα Τέμπη, 2 χρόνια μετά τη μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων, από την οποία 57 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.

Έρευνες γίνονται μετά το μπάζωμα στον τόπο της τραγωδίας στα Τέμπη, όπου 2 τρένα συγκρούστηκαν μετωπικά την 28η Φεβρουαρίου 2023. Σύμφωνα με την εκπομπή Live News, νέα στοιχεία δόθηκαν στην δημοσιότητα, μετά το πόρισμα της εταιρείας Anubis, η οποία ειδικεύεται στον εντοπισμό αγνοουμένων, νεκρών ή ζωντανών, με τη βοήθεια ειδικά εκπαιδευμένων σκύλων.

Τόσο στο Κουλούρι, όσο και στη θέση «Πηγάδια» του Ευαγγελισμού στη Λάρισα, έγινε ο έλεγχος της Anubis μετά από 14 ολόκληρους μήνες, η οποία έδειξε πως μέσα στα μπάζα που είχαν μεταφερθεί τότε από το σημείο της σύγκρουσης, υπήρχαν από ανθρώπινα οστά μέχρι προσωπικά αντικείμενα επιβατών του μοιραίου Intercity.

Στις εικόνες που δημοσιοποίησε η εκπομπή Live News, φαίνονται συντρίμμια που θάφτηκαν στο χωράφι, παπούτσια και άλλα αντικείμενα που ανήκαν στους επιβάτες, ένα καμένο ξύλο και τα σημεία που μπήκαν στο μικροσκόπιο της έρευνας.

Το χωράφι ανήκε στον εργολάβο Αθανάσιο Πανδρεμμένο που κλήθηκε να δώσει απαντήσεις τόσο για τα όσα έκαναν τα συνεργεία του, όσο και για τις συνθήκες φύλαξης αμέσως μετά την εναπόθεση των χωμάτων.

Το πιο σοκαριστικό από τα ευρήματα είχε να κάνει με τον εντοπισμό βιολογικού υλικού, που εντόπισαν ειδικά εκπαιδευμένα σκυλιά της ομάδας Anubis.

Το πόρισμα της Anubis

Το βιολογικό υλικό, εντοπίστηκε από στελέχη της ομάδας Anubis την περασμένη άνοιξη, όταν επισκέφτηκαν το οικόπεδο του Αθανάσιου Πανδρεμμένου.

«Επειδή όλα τα οστά εκτός του πειστηρίου 104 (ανθρώπινο οστό), παρουσιάζουν κάποια ανατομικά στοιχεία, τα οποία έχουν αποκοπεί για λόγους που δεν γνωρίζουμε, προτείναμε στον κύριο ανακριτή να εξεταστούν και από τον ιατροδικαστικό ανθρωπολόγο», γράφει το πόρισμα.

Κάτω από τα χώματα που μεταφέρθηκαν, εντοπίστηκαν τα συντρίμμια των δύο τρένων, αλλά και δύο παλέτες, που δημιούργησαν νέα ερωτήματα στους ερευνητές.

«Εντός των αδρανών υλικών ανευρέθησαν δύο παλέτες πράγμα το οποίο δε μας έχει αναφερθεί ότι μπορεί να μεταφερόταν με το τρένο, γιατί το τρένο μετέφερε κλειστά ερμητικά κοντέινερ, καθώς και βαγόνια που μετέφεραν λαμαρίνες. Ύποπτο δε είναι ότι ανευρέθηκε δίπλα στην παλέτα που έχουμε περιγράψει στην έκθεση, πλαστικό τσέρκι 40cm γκρι χρώματος πουχρησιμοποιείται για την περίσφιξη αντικειμένων με κάποια σταθερή επιφάνεια», αναφέρει το πόρισμα για τις παλέτες.

«Υπάρχουν χρήσιμα ύποπτα πειστήρια που δεν γνωρίζουμε εάν έχει γίνει η καταγραφή τους και για πάνω από ένα χρόνο βρισκόντουσαν εκεί, χωρίς να γνωρίζει κανένας».

Πέταξαν απόβλητα από ελαιοτριβείο

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Live News, στο οικόπεδο στα Πηγάδια, οι άνθρωποι της Anubis που βρέθηκαν στο σημείο, ανακάλυψαν ότι ο χώρος στον οποίο πετάχτηκαν τα συντρίμμια της τραγωδίας, ήταν ο τριπλάσιος από αυτόν που υπέδειξε ο εργολάβος που ανέλαβε τη μεταφορά των χωμάτων.

«Το μέρος – τοποθεσία δεν έχει οριοθετημένη ζώνη φύλαξης με αποτέλεσμα να είναι εκτεθειμένο σε φυσικούς θηρευτές που αναζητούν τροφή, στη γενική περιοχή. Ο χώρος ήταν εκτεθειμένα σε κοντινή τοποθεσία στην κύτη του ποταμού, η οποία υπερχείλισε κατά τις πλημμύρες της οποίες ακολούθησαν μετά το ατύχημα».

Όταν η ομάδα Anubis, έκανε έλεγχο τον Απρίλιο του 2024 διαπίστωσε πως είχαν πετάξει απόβλητα από ελαιοτριβείο στο σημείο που υπήρχαν τα χώματα από τα Τέμπη. Τα ευρήματα δημιούργησαν πολύ γρήγορα ερωτήματα, που είναι δύσκολο να απαντηθούν.

«Πολλά καμένα υλικά συμπεριλαμβανομένων και συντριμμιών, δείχνουν ότι έγινε επέμβαση εντός της περιοχής που υπήρξε πυρκαγιά, αλλά δε μας προσδιορίστηκε το πότε έγινε».

Το «μαύρο κουτί»

Η ομάδα Anubis περιέγραψε και το πώς κατάφερε να βρει το «μαύρο κουτί» της επιβατικής αμαξοστοιχίας εννέα μήνες μετά τη φονική σύγκρουση. Υπενθυμίζεται πως αρχικά είχαν αρνηθεί στην Anubis να συνδράμει στις έρευνες.

«Οι σκύλοι, μας έδωσαν ένδειξη σε ένα σημείο πλησίον του κυλικείου, το οποίο μας αναφέρεται σαν τμήμα με θέση μηχανοδηγού επιβατικής αμαξοστοιχίας, που είχε υποστεί σε μεγάλο βαθμό συμπίεση. Ανέλαβαν τα συνεργεία κοπής.

Ακολούθησε διάνοιξη, γιατί το σημείο ήταν συμπιεσμένο και καμένο. Κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια της εργασίας μας, μας πλησίασε ομάδα τεχνικών συμβούλων και μας ανέφερε, ότι στο συγκεκριμένο σημείο να έχουμε υπόψη μας ότι βρίσκεται το μαύρο κουτί και ότι αυτό το κομμάτι αποτελεί τμήμα της ηλεκτράμαξας της επιβατικής αμαξοστοιχίας. Όταν δημιουργήθηκε ικανός χώρος σε ένα συγκεκριμένο σημείο, προσδιορίστηκε η θέση του μαύρου κουτιού», γράφει το πόρισμα της Anubis.

Όλα είχαν ξεκινήσει λίγες ώρες μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων, όταν έφτασαν στην περιοχή της σιδηροδρομικής τραγωδίας οι πρώτες μπουλντόζες. Λίγες μόνο μέρες μετά, το σημείο ήταν αγνώριστο. Μόνο που έτσι χάθηκαν μια σειρά από κρίσιμα στοιχεία στο πεδίο της έρευνας και βιολογικό υλικό που έπρεπε να ταυτοποιηθεί.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας και αυτοψίας του ειδικού κλιμακίου της Πυροσβεστικής στα συντρίμμια των αμαξοστοιχιών από την τραγωδία των Τεμπών, που βρέθηκαν στο Κουλούρι, έχουν να κάνουν με το πίσω, αποκομμένο μέρος της καμπίνας της δεύτερης ηλεκτρομηχανής της εμπορικής.

Τα ευρήματα αυτά αναμένεται να ελεγχθούν προκειμένου να βρεθούν τυχόν ίχνη καύσης, ωστόσο, όπως φαίνεται σε αυτήν τη φωτογραφία ντοκουμέντο, στο συγκεκριμένο κομμάτι, δεν φαίνεται να υπάρχει κάτι τέτοιο.

Την νέα έρευνα ζήτησε η μητέρα του 29χρονου μηχανοδηγού της εμπορικής αμαξοστοιχίας, καθώς θεωρεί ότι τα σενάρια ότι υπήρχε παράνομο φορτίο στην αμαξοστοιχία του γιου της πλήττει την υστεροφημία του.

«Μετά από δύο χρόνια εκτός ότι πενθώ το παιδί μου, πρέπει να ακούω στις τηλεοράσεις ότι πιθανόν για χαρτζιλίκι μετέφερε παράνομο φορτίο», δήλωσε η Σταυρούλα Καρύδη, μητέρα του 29χρονου μηχανοδηγού.

Τέσσερα κομμάτια κόκπιτ στο Κουλούρι

Ο αστυνομικός συντάκτης, Βασίλης Λαμπρόπουλος μίλησε στο Live News και ανέφερε ότι κατά τον έλεγχο από κλιμάκιο της ΔΑΕΕ στα συντρίμμια των δύο αμαξοστοιχιών, τα οποία βρίσκονται στο Κουλούρι, εντοπίστηκαν τέσσερα κομμάτια κόκπιτ (τμήματα του πιλοτηρίου της εμπορικής).

Ο δημοσιογράφος ανέφερε πως ο Κώστας Λακαφώσης, ειδικός πραγματογνώμονας των οικογενειών των θυμάτων, είπε πως στη φωτογραφία που έχει δει το φως της δημοσιότητας αυτό που φαίνεται δεν είναι η οροφή αλλά ένα κομμάτι της πρόσοψης της μηχανής.

Ωστόσο, αυτό δεν είναι ακόμα βέβαιο, όπως επισήμανε ο αστυνομικός συντάκτης, καθώς το μπροστινό κομμάτι είχε κάποια γράμματα τα οποία δεν εντοπίζονται στο κομμάτι που ανασύρθηκε. Μέσα από χημική ανάλυση θα διαπιστωθεί εάν τελικά το κομμάτι που βρέθηκε είναι κομμάτι της δεύτερης μηχανής.

Επιπλέον, ο Βασίλης Λαμπρόπουλος ανέφερε πως οι έρευνες θα στραφούν στο κυλικείο ώστε να γίνει έρευνα και να διαπιστωθεί εάν υπήρχε εκεί κάποιο εύφλεκτο υλικό. Ωστόσο, είναι πολύ δύσκολο να βρεθεί κάτι καθώς το κυλικείο έχει κοπεί σε πολλά κομμάτια και έχει υποστεί πολλές αυθαιρεσίες.

Πηγή:newsit.gr

 

 

 

 




Έχετε χρέη στα Ταμεία; Σβήνουν οριστικά – Δείτε πώς

Περίπου 10 δισεκατομμύρια ευρώ από τα συνολικά 49,2 δισ. ευρώ σε ληξιπρόθεσμες οφειλές και χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία θεωρούνται πλέον ανεπίδεκτα είσπραξης και βγαίνουν εκτός λογιστικών καταχωρήσεων.

Σύμφωνα με την έκθεση του Κέντρου Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ) για το 4ο τρίμηνο του 2024, σχεδόν 9,8 δισ. ευρώ χαρακτηρίζονται ως οφειλές πολύ χαμηλής εισπραξιμότητας. Πρόκειται για χρέη εργοδοτών που έχουν πτωχεύσει, εταιρειών υπό εκκαθάριση, καθώς και ασφαλισμένων που έχουν αποβιώσει. Επιπλέον, οι οφειλές πριν από την εφαρμογή του συστήματος ασφάλισης μέσω Αναλυτικών Περιοδικών Δηλώσεων (ΑΠΔ), που δεν έχουν ποτέ υποβληθεί ή πληρωθεί, καταγράφονται ως μη εισπράξιμες.

Σβήνουν οριστικά χρέη στα Ταμεία: Προοπτικές διαγραφής μεγαλύτερων ποσών

Εκτιμάται ότι, αν συνυπολογιστούν οι νέες διατάξεις περί παραγραφής 10 ετών, το ποσό των οφειλών που θα χαρακτηριστεί ανεπίδεκτο είσπραξης μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 15 δισ. ευρώ.

Σβήνουν οριστικά χρέη στα Ταμεία: Ρεκόρ ειδοποιητηρίων για ρύθμιση χρεών

 

Παράλληλα, το τελευταίο τρίμηνο του 2024 καταγράφηκε ρεκόρ αποστολής ειδοποιητηρίων ρύθμισης χρεών προς τους οφειλέτες, με στόχο την αποφυγή κατασχέσεων.

Στο 4ο τρίμηνο του 2024, εστάλησαν 255.812 ατομικές ειδοποιήσεις για ρύθμιση οφειλών.
Συγκριτικά, στα προηγούμενα τρίμηνα συνολικά είχαν σταλεί 190.950 ειδοποιητήρια:

  • 1ο τρίμηνο: 23.275 ειδοποιήσεις
  • 2ο τρίμηνο: 131.913 ειδοποιήσεις
  • 3ο τρίμηνο: 35.762 ειδοποιήσεις

Αυτό σημαίνει ότι οι πιέσεις προς τους οφειλέτες εντείνονται, καθώς τα ασφαλιστικά ταμεία επιδιώκουν να εισπράξουν όσο το δυνατόν περισσότερα από τα ληξιπρόθεσμα ποσά.

Σβήνουν οριστικά χρέη στα Ταμεία: Οι προσαυξήσεις επιβαρύνουν σημαντικά τις οφειλές

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι οι προσαυξήσεις, οι οποίες αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο και επιβαρύνουν σημαντικά τα χρέη.

Από το σύνολο των 49,28 δισ. ευρώ σε ληξιπρόθεσμα χρέη:

  • 32,23 δισ. ευρώ αφορούν το αρχικό κεφάλαιο
  • 17 δισ. ευρώ προέρχονται αποκλειστικά από προσαυξήσεις

Μάλιστα, μεταξύ 3ου και 4ου τριμήνου του 2024, τα συνολικά χρέη αυξήθηκαν κατά 444 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων:

  • 400 εκατ. ευρώ ήταν από προσαυξήσεις
  • Μόλις 44 εκατ. ευρώ προήλθαν από νέες οφειλές

Ακόμη και αν σταματήσουν να δημιουργούνται νέα χρέη, οι προσαυξήσεις θα συνεχίσουν να επιβάλλονται με ετήσιο επιτόκιο 8,5%, καθιστώντας την αποπληρωμή τους ιδιαίτερα δύσκολη.

Σβήνουν οριστικά χρέη στα Ταμεία: Η κατανομή των χρεών – Ποιοι χρωστούν τι

Τα στοιχεία του ΚΕΑΟ δείχνουν πως το μεγαλύτερο ποσοστό οφειλετών ανήκει στις χαμηλές κλίμακες χρεών, ενώ οι λίγοι μεγαλο-οφειλέτες συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο μέρος των ληξιπρόθεσμων ποσών.

Ανάλυση των οφειλών:

  • 73,44% των οφειλετών (1.575.353 άτομα) χρωστούν έως 15.000 ευρώ
  • 88,03% των οφειλετών (1.888.365 άτομα) χρωστούν έως 30.000 ευρώ
  • 313.012 άτομα (13,75%) έχουν οφειλές 15.000 – 30.000 ευρώ
  • 96.237 οφειλέτες (13,74%) έχουν χρέη 50.000 – 100.000 ευρώ
  • Μόλις 2.776 μεγαλο-οφειλέτες χρωστούν πάνω από 1 εκατ. ευρώ, συγκεντρώνοντας το 24,06% του συνολικού χρέους

Σβήνουν οριστικά χρέη στα Ταμεία: Ρυθμίσεις χρεών – Πόσα έχουν ενταχθεί σε διακανονισμό

Όσον αφορά τις ρυθμίσεις οφειλών, στο τέλος του Δεκεμβρίου 2024 καταγράφηκαν:

  • 309.061 ενεργές ρυθμίσεις, με ρυθμισμένο ποσό 4,62 δισ. ευρώ
  • 738.474 ολοκληρωμένες ρυθμίσεις, με συνολικό ρυθμισμένο ποσό 3,64 δισ. ευρώ

Συγκριτικά, στο 3ο τρίμηνο του 2024 οι ενεργές ρυθμίσεις ήταν 321.396 και το ρυθμισμένο ποσό 4,65 δισ. ευρώ, γεγονός που δείχνει μικρή μείωση των διακανονισμών.

Πηγή:workenter.gr




Πληθωρισμός: Σταθεροποιούνται οι τιμές στα τρόφιμα – Ανάβουν νέες εστίες ανατιμήσεων

Μετά από τρία χρόνια ξέφρενης ανοδικής πορείας οι τιμές των τροφίμων φαίνεται πλέον ότι σταθεροποιούνται στα σημερινά υψηλά επίπεδα. Την ίδια στιγμή όμως οι ανοδικές ανατιμήσεις σε άλλες κατηγορίες του «καλαθιού» που μετράει η ΕΛΣΤΑΤ για το Γενικό Δείκτη Τιμών Καταναλωτή ανεβάζουν ρυθμούς προκαλώντας νέες επιβαρύνσεις στα νοικοκυριά.

  • Διαβάστε ακόμα – ΕΛΣΤΑΤ: Στο 2,5% ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο – Κοντά στο 10% η άνοδος στα ενοίκια

Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία Φεβρουαρίου που ανακοινώθηκαν χθες: Ο ετήσιος πληθωρισμός διαμορφώθηκε τον Φεβρουάριο στο 2,5% με την κατηγορία «διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά» μάλιστα να εμφανίζει οριακή άνοδο της τάξης του 0,2% σε σχέση με το 2024. Ειδικότερα στα τρόφιμα μπήκε έστω και οριακά αρνητικό πρόσημο στην μεταβολή των τιμών (-0,1%) με βασικό οδηγό για αυτή την εξέλιξη το ελαιόλαδο (-16.9%) η τιμή του οποίου είχε εκτιναχθεί τον προηγούμενο χρόνο, ενώ για έναν ακόμη μήνα σημειώθηκε υποχώρηση των τιμών σε βασικά καταναλωτικά αγαθά (π.χ. -5,6% στα καθαριστικά και -2,2% στα είδη προσωπική υγιεινής).

Τους τελευταίους μήνες όμως τη σκυτάλη των ανατιμήσεων έχουν πάρει άλλα προϊόντα και κυρίως υπηρεσίες, οι οποίες όπως φαίνεται εδώ και καιρό θα έχουν τουλάχιστον για το επόμενο διάστημα τον πρώτο λόγο στις αυξήσεις τιμών. Ενδεικτικά και πάλι τα στοιχεία του Φεβρουάριου που δείχνουν αυξήσεις τιμών στις υπηρεσίες οι οποίες είναι υπερδιπλάσιες του γενικού πληθωρισμού: Οι τιμές στα ξενοδοχεία είναι 17,5% πάνω σε σχέση με πέρυσι και στα εστιατόρια και καφέ είναι αυξημένες κατά 5%. Οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων είναι αυξημένες κατά 10,8%, τα ασφάλιστρα υγείας κατά 7%. Τα ενοίκια κατοικιών (στα νέα συμβόλαια και σε όσα ανανεώνονται) είναι αυξημένα κατά 9,9%, ενώ 41% πάνω είναι το φυσικό αέριο.

Όλα τα παραπάνω έρχονται να ενισχύσουν το βάρος της ακρίβειας που χτυπάει τα ελληνικά νοικοκυριά από το 2021 και μετά. Μέσα σε τέσσερα χρόνια (σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2021) οι τιμές είναι αυξημένες περίπου κατά: 31% στα τρόφιμα-μη αλκοολούχα ποτά, 25% στη στέγαση, 23,5% στα ξενοδοχεία-καφέ-εστιατόρια και κατά 22% στη στέγαση. Ο Γενικός Δείκτης Τιμών Καταναλωτή είναι 20% πάνω σε σχέση πάντα με τον ίδιο μήνα του 2021.

«Λυγίζουν» τα νοικοκυριά

Εξάλλου, ο πληθωρισμός είναι ο βασικός λόγος για τον οποίο οι Έλληνες καταναλωτές είναι οι περισσότερο απαισιόδοξοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση, και μάλιστα με διαφορά από τους επόμενους, σύμφωνα με τους δείκτες καταναλωτικής εμπιστοσύνης που καταρτίζει το ΙΟΒΕ.

Το ζήτημα της ακρίβειας ανησυχεί έντονα τους πολίτες και αυτό απoτυπώνεται στις έρευνες. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται από το ότι περισσότεροι πλέον αντλούν από τις αποταμιεύσεις τους, ενώ παράλληλα μεγαλύτερο ποσοστό δηλώνει ότι είναι χρεωμένο.

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα (Φεβρουαρίου) το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνει ότι «μόλις τα βγάζει πέρα» διαμορφώθηκε στο 64% (από 67% που ήταν τον Ιανουάριο), ενώ στο 9-10% βρίσκεται το ποσοστό όσων αναφέρουν ότι αντλούν από τις αποταμιεύσεις τους. Οι καταναλωτές που δήλωσαν ότι αποταμιεύουν λίγο ή πολύ αποτελούν 19% του συνόλου, ενώ το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι «έχουν χρεωθεί» διαμορφώθηκε στο 7% τον προηγούμενο μήνα από 6% τον Ιανουάριο.

 

Πηγή:.insider.gr




Πούτιν: ΗΠΑ και Ουκρανία του πέταξαν το «μπαλάκι» – Τι θα κάνει ο Ρώσος πρόεδρος;

Ο Βλαντίμιρ Πούτιν είχε υπ’ όψιν του τι θα μπορούσε να προκύψει από τις συνομιλίες ΗΠΑ-Ουκρανίας στην Τζέντα, γεγονός που πιθανότατα εξηγεί τη σφοδρή επίθεση της Ρωσίας στο Κουρσκ.

Δεν αποκλείεται, δε, να δούμε κάτι ανάλογο στο Ποκρόφσκ, μιας και η συμφωνία Ουάσινγκτον-Κιέβου για εκεχειρία 30 ημερών (προέκυψε από τις συνομιλίες στην Τζέντα) πιέζει τον Ρώσο πρόεδρο.

Όπως είναι γνωστό, ο Τραμπ σπεύδει να υλοποιήσει αυτό που είχε υποσχεθεί προεκλογικά: να τελειώσει γρήγορα τον πόλεμο της Ουκρανίας. Μέσω της εξέλιξης της Τρίτης (11/3), ο Αμερικανός πρόεδρος πέταξε το «μπαλάκι» στον Ρώσο ομόλογό του.

Αυτό που φαντάζει σχεδόν βέβαιο είναι πως το Κίεβο θα αναγκαστεί σε σοβαρές παραχωρήσεις

Εάν ο Πούτιν αγνοήσει τη συμφωνία της Τζέντας, τότε το θετικό κλίμα που έχει οικοδομήσει με τον Τραμπ θα μπορούσε να μεταβληθεί επί τα χείρω.

Από την άλλη, μια εκεχειρία σημαίνει πάγωμα των μετώπων, κάτι που στην παρούσα φάση μπορεί να μην είναι ό,τι καλύτερο για τη Ρωσία. Διότι εν τω μέσω μιας εκεχειρίας, ο Πούτιν μπορεί να κληθεί να καθίσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, όπου δεν θα ήθελε να φέρει μειονεκτήματα.

Τέτοια θα μπορούσαν να είναι η μη ανακατάληψη ολόκληρης της περιφέρειας του Κουρσκ και η μη κατάληψη του Ποκρόφσκ, που αποτελεί στρατηγικό στόχο για τη Μόσχα. Ο Πούτιν θέλει να καθίσει σε ένα τέτοιο τραπέζι έχοντας όλα τα καλά χαρτιά στα δικά του χέρια, προκειμένου να ελαττώσει στο μέγιστο τυχόν παραχωρήσεις εκ μέρους του Κρεμλίνου.

Αυτό που φαντάζει σχεδόν βέβαιο είναι πως το Κίεβο θα αναγκαστεί σε σοβαρές παραχωρήσεις – που θα είναι σοβαρότερες εάν διαπραγματευθεί όντας ηττημένο στα προαναφερθέντα μέτωπα. Το μαρτυρούν οι τελευταίες δηλώσεις του Μάρκο Ρούμπιο.

Ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών δήλωσε λίγο πριν από την έναρξη των συνομιλιών στην Τζέντα, στις οποίες μετείχε και ο ίδιος, πως η Ουκρανία θα πρέπει να κάνει παραχωρήσεις για τα εδάφη που έχει καταλάβει η Ρωσία από το 2014 ως μέρος οποιασδήποτε συμφωνίας για τον τερματισμό του πολέμου.

 

«Το πιο σημαντικό πράγμα με το οποίο πρέπει να φύγουμε από εδώ είναι η ισχυρή αίσθηση ότι η Ουκρανία είναι έτοιμη να κάνει δύσκολα πράγματα, όπως και οι Ρώσοι θα πρέπει να κάνουν δύσκολα πράγματα για να τερματίσουν αυτή τη σύγκρουση ή τουλάχιστον να την σταματήσουν με κάποιο τρόπο, σχήμα ή μορφή», δήλωσε ο Ρούμπιο στους δημοσιογράφους.

Ο Μάρκο Ρούμπιο αρνήθηκε να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες για μια πιθανή ειρηνευτική συμφωνία μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, αλλά ξεκαθάρισε ότι οι παραχωρήσεις και από τις δύο πλευρές θα έχουν κεντρικό ρόλο στη διπλωματία.

«Νομίζω ότι και οι δύο πλευρές πρέπει να κατανοήσουν ότι δεν υπάρχει στρατιωτική λύση σε αυτή την κατάσταση. Οι Ρώσοι δεν μπορούν να κατακτήσουν όλη την Ουκρανία και προφανώς θα είναι πολύ δύσκολο για την Ουκρανία σε οποιοδήποτε λογικό χρονικό διάστημα να αναγκάσει κατά κάποιον τρόπο τους Ρώσους να επιστρέψουν σε όλη τη διαδρομή που βρίσκονταν το 2014», υποστήριξε ο επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας.

Ο Ρούμπιο πρόσθεσε ότι στις μελλοντικές συνομιλίες με τη Μόσχα θα πρέπει να καθοριστεί τι είναι διατεθειμένη να παραχωρήσει η Ρωσία. «Δεν γνωρίζουμε πόσο απέχουν πραγματικά», σημείωσε.

Αν και οι ΗΠΑ έχουν σταματήσει να μοιράζονται κάποιες πληροφορίες με την Ουκρανία, συμπεριλαμβανομένων των δορυφορικών εικόνων, ο Αμερικανός ΥΠΕΞ δήλωσε ότι εξακολουθούν να παρέχουν στο Κίεβο πληροφορίες που του επιτρέπουν να συνεχίσει να αμύνεται έναντι των ρωσικών επιθέσεων.

 

Είπε επίσης ότι δεν υπήρξε ποτέ απειλή αφαίρεσης της πρόσβασης της Ουκρανίας στην Starlink, την εταιρεία παροχής υπηρεσιών διαδικτύου που ανήκει στη SpaceX του Έλον Μασκ.

Το μήνυμα του Τραμπ και η αντίδραση της Μόσχας

Μετά από τις συνομιλίες στην Τζέντα, ο Τραμπ προχώρησε σε δηλώσεις, επισημαίνοντας ότι είναι έτοιμος να καλέσει ξανά τον Ουκρανό πρόεδρο Βολοντίμιρ Ζελένσκι στον Λευκό Οίκο. «Θέλουμε να τελειώνουμε με τον πόλεμο στην Ουκρανία», είπε από τους κήπους του Λευκού Οίκου, έχοντας στο πλευρό του τον Έλον Μασκ.

Ο Τραμπ δήλωσε ακόμη ότι θα μιλήσει με τον Πούτιν, αλλά προειδοποίησε ότι «χρειάζονται δύο για να χορέψουν τανγκό». Εξέφρασε ακόμη την ελπίδα να υπάρξει πλήρης κατάπαυση του πυρός τις επόμενες ημέρες.

Η είδηση της συμφωνίας ΗΠΑ-Ουκρανίας αντιμετωπίστηκε με αρνητικά σχόλια από την ηγεσία της ρωσικής Δούμας. Ειδικότερα, ο πρόεδρος της Δούμας Βιάτσεσλαβ Βολόντιν τόνισε ότι οι ειρηνευτικές συνομιλίες μπορούν να ξεκινήσουν «όταν θα έχουν εκπληρωθεί όλοι οι στόχοι που έθεσε η Ρωσία στην αρχή της ειδικής στρατιωτικής επιχείρησης».

Ο αντιπρόεδρος, Βίκτορ Σομπόλεφ, δήλωσε από την πλευρά του ότι «οι ΗΠΑ θα επανεξοπλίσουν την Ουκρανία στις 30 ημέρες της εκεχειρίας και θα ξεκινήσουν ξανά τον πόλεμο». «Η Ρωσία δεν θα συμφωνήσει σε αυτό» πρόσθεσε. Παράλληλα, το υπουργείο Εξωτερικών της Ρωσίας σχολίασε πως δεν αποκλείει επαφές με τους εκπροσώπους των Ηνωμένων Πολιτειών τις επόμενες ημέρες.

Τέλος, ο Ζελένσκι τόνισε μεταξύ άλλων: «Η Ουκρανία είναι έτοιμη να αποδεχτεί την πρόταση. Τη βλέπουμε ως ένα θετικό βήμα και είμαστε έτοιμοι να το κάνουμε. Τώρα, επαφίεται στις ΗΠΑ να πείσουν τη Ρωσία να κάνει το ίδιο. Η Ουκρανία επιδιώκει την ειρήνη από το πρώτο δευτερόλεπτο αυτού του πολέμου».

Ακολουθεί ολόκληρη η δήλωσή του.

«Έλαβα μια αναφορά από την αντιπροσωπεία μας σχετικά με τη συνάντησή τους με την αμερικανική ομάδα στη Σαουδική Αραβία. Η συζήτηση διήρκεσε σχεδόν όλη την ημέρα και ήταν καλή και εποικοδομητική, οι ομάδες μας κατάφεραν να συζητήσουν πολλές σημαντικές λεπτομέρειες.

Η θέση μας παραμένει απολύτως σαφής: Η Ουκρανία επιδιώκει την ειρήνη από το πρώτο δευτερόλεπτο αυτού του πολέμου και θέλουμε να κάνουμε τα πάντα για να την επιτύχουμε το συντομότερο δυνατό και με αξιόπιστο τρόπο, ώστε ο πόλεμος να μην επιστρέψει.

Στη συνάντηση με τους Αμερικανούς, η Ουκρανία πρότεινε τρία βασικά σημεία: Κατάπαυση πυρός στον αέρα, τερματισμός των πυραυλικών επιθέσεων, των βομβαρδισμών και των επιθέσεων με μη επανδρωμένα αεροσκάφη μεγάλου βεληνεκούς. Κατάπαυση πυρός στη θάλασσα.

Πραγματικά μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης σε αυτήν τη συνεχιζόμενη διπλωματική διαδικασία, που σημαίνει πρωτίστως την απελευθέρωση των αιχμαλώτων πολέμου και των κρατουμένων, τόσο στρατιωτών όσο και αμάχων, και την επιστροφή των Ουκρανών παιδιών που μεταφέρθηκαν βίαια στη Ρωσία.

Η αμερικανική πλευρά κατανοεί τα επιχειρήματά μας και εξετάζει τις προτάσεις μας. Είμαι ευγνώμων στον Πρόεδρο Τραμπ για την εποικοδομητική συζήτηση μεταξύ των ομάδων μας.

Κατά τη διάρκεια των σημερινών συνομιλιών, η αμερικανική πλευρά πρότεινε ένα ακόμη μεγαλύτερο πρώτο βήμα, μια πλήρη προσωρινή εκεχειρία 30 ημερών, η οποία δεν θα αφορά μόνο τον τερματισμό των επιθέσεων με πυραύλους, drones και βόμβες, ούτε μόνο τη Μαύρη Θάλασσα, αλλά και ολόκληρη τη γραμμή του μετώπου.

Η Ουκρανία είναι έτοιμη να αποδεχθεί αυτήν την πρόταση τη βλέπουμε ως ένα θετικό βήμα και είμαστε έτοιμοι να το κάνουμε. Τώρα, εναπόκειται στις Ηνωμένες Πολιτείες να πείσουν τη Ρωσία να πράξει το ίδιο. Αν η Ρωσία συμφωνήσει, η εκεχειρία θα τεθεί σε ισχύ άμεσα», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανάρτηση του».

 

Πηγή:in.gr

 




Ξεκινά ένα μεγάλο έργο συντήρησης – αποκατάστασης των ρεμάτων της Π.Ε. Καβάλας

Μια μεγάλη περιβαλλοντική επέμβαση έχει δρομολογηθεί από την Δ.Τ.Ε. της Π.Ε. Καβάλας προκειμένου να μην επαναληφθούν δυσάρεστα γεγονότα του παρελθόντος και να υπάρξει η αναγκαία επιμέλεια για την προστασία των κατοίκων της Π.Ε. Καβάλας και της Π.Ε. Θάσου.

Συνολικά 1.000.000 κυβικά φερτών υλικών αναμένεται να μετακινηθούν προκειμένου να αποκατασταθεί η γεωμετρία και η λειτουργικότητα των αντιπλημμυρικών έργων και ο καθαρισμός της κοίτης των ρεμάτων της Π.Ε. Καβάλας και της Π.Ε. Θάσου, με την δαπάνη να φτάνει τα 2.000.000 ευρώ.

Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει τέλος Μαρτίου και να ολοκληρωθεί σε διάστημα έως 27 μήνες και παράλληλα με τον καθαρισμό θα υπάρχει η διαθεσιμότητα συνεργείων και για κάλυψη κάθε έκτακτης ανάγκης, κύρια στην αντιπυρική προστασία.

Τα παραπάνω τονίστηκαν σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν σήμερα, Δευτέρα 10 Μαρτίου,
στο κτήριο της Π.Ε. Καβάλας, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας κ. Θεόδωρος Μαρκόπουλος, ο Δ/ντης της Τεχνικής Υπηρεσίας κ. Γιώργος Κυπραίος, η Προϊσταμένη κ. Αθανασία Γανίτη και ο εκπρόσωπος της ανάδοχης εταιρίας, ΕΡΓΟΚΑΤ ΑΤΕ κ. Σακκελαρίου.




Άμεσες αλλαγές στο οδικό δίκτυο ζητούν οι κάτοικοι στον Αμυγδαλεώνα – Συχνά τα τροχαία ατυχήματα

Οι κάτοικοι του Αμυγδαλεώνα ζητούν επιτακτικά άμεσες παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο της περιοχής, καθώς το τελευταίο διάστημα έχουν αυξηθεί τα τροχαία ατυχήματα, προκαλώντας ανησυχία για την ασφάλεια των πολιτών. Σύμφωνα με τους κατοίκους, το υπάρχον δίκτυο δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες της κυκλοφορίας, με αποτέλεσμα να σημειώνονται συχνά ατυχήματα, ακόμα και σοβαρά.

Σε ένδειξη διαμαρτυρίας, οι κάτοικοι έχουν προγραμματίσει συγκέντρωση την Τετάρτη στην κεντρική πλατεία του Αμυγδαλεώνα, με σκοπό να πιέσουν τις αρχές για άμεση λήψη μέτρων. Οι συμμετέχοντες ζητούν βελτιώσεις στην οδική σήμανση, την εγκατάσταση φωτεινών σηματοδοτών και την τοποθέτηση προστατευτικών κιγκλιδωμάτων σε επικίνδυνα σημεία.

Η συγκέντρωση αναμένεται να προσελκύσει πλήθος κόσμου, ενώ κάτοικοι εκφράζουν την ελπίδα ότι οι αρμόδιοι φορείς θα ανταποκριθούν άμεσα στα αιτήματά τους, προτού προκύψουν νέες τραγωδίες.




Παύλος Χατζηπαυλίδης – Pink Woman: Ποιος ήταν ο άνθρωπος που κοίταξε κατάματα τη ZARA

Από τότε που ήταν μικρό παιδί σε ένα χωριό της Δράμας ο Παύλος Χατζηπαυλίδης ονειρευόταν να φύγει και να ανοίξει τα φτερά του, σε μια μεγάλη πόλη.

Ο γιος ενός μεταφορέα και μιας γαζώτριας που τον μεγάλωναν προσφέροντας του αυτό που μπορούσαν, μάλλον δεν είχαν φανταστεί ποτέ τι θα έκανε το παιδί τους μετά από λίγες δεκαετίες.

Αν τους έλεγες ότι θα ήταν ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης μιας εταιρείας γυναικείας ένδυσης, με πάνω από 100 καταστήματα σε Ελλάδα, Ιταλία, Μάλτα, Κύπρο και άλλες χώρες, το πιθανότερο ήταν να γελάσουν.

Ανήσυχο πνεύμα απο μικρός ο άνθρωπος που εμπνεύστηκε την Pink Woman έφυγε την Παρασκευή 7 Μαρτίου απο την ζωή, αφού τα τελευταία χρόνια έδινε μάχη με τον καρκίνο.

Η ασθένεια δεν του χαρίστηκε, όπως δεν του χαρίστηκε τίποτε σε μια συναρπαστική διαδρομή ζωής που τον έχρισε ως έναν ιδιοφυή επιχειρηματία με όραμα, ο οποίος ξεκίνησε από τα χαμηλά για να φτάσει ψηλά, κάτι που δεν ξέχασε ποτέ.

Από το fast food στην ένδυση

Δεν ξέχασε και κάτι άλλο, τα πολλά καλοκαίρια που δούλευε όταν ήταν παιδί και μετά έφηβος, μαζεύοντας χρήματα για να φύγει από το χωριό και να πάει σε μια πόλη, αναζητώντας ευκαιρίες.

Η Καβάλα έμελλε να είναι ο τόπος που του έδωσε την πρώτη του δουλειά, υπάλληλος σε fast food, το οποίο σε λιγότερο από ένα χρόνο αγόρασε παίρνοντας έτσι το βάπτισμα του πυρός στο επιχειρείν.

Όπως είχε δηλώσει στο Newmoney πριν από επτά χρόνια «μόλις έμαθα τη δουλειά με την βοήθεια του ιδιοκτήτη που είχε οικονομική επιφάνεια, καθώς ήταν και αντιπρόσωπος αυτοκινήτων αγόρασα το κατάστημα».

Το συγκεκριμένο μαγαζί βρίσκεται απέναντι από τον σταθμό ΚΤΕΛ στο λιμάνι και στα επόμενα δύο χρόνια πραγματοποιεί ρεκόρ κερδοφορίας, κάτι που ωθεί τον νεαρό επιχειρηματία στο να κάνει το επόμενο βήμα.

Το πουλάει και εισέρχεται στον χώρο της ένδυσης, αρχικά με ένα κατάστημα ανδρικών ρούχων, αλλά πολύ σύντομα διαπιστώνει ότι θα έχει πολύ καλύτερα αποτελέσματα αν ξεκίναγε κάτι στοχεύοντας στην γυναικεία ένδυση.

Το επιχειρηματικό του πρότυπο είναι ο ιδρυτής της αλυσίδας ZARA Αμάνθιο Ορτέγκα, με τον οποίο ο Χατζηπαυλίδης έχει εμμονή και όταν ταξιδεύει στην Μαδρίτη περνάει μέχρι 12 ώρες μέσα στα μαγαζιά της αλυσίδας.

Θα το κάνει συνεχώς για τα επόμενα πέντε χρόνια αποκωδικοποιώντας όλες τις λεπτομέρειες στα μαγαζιά της εταιρίας θέλοντας να κάνει κάτι παρόμοιο στην Ελλάδα.

Ξεκινάει το 1998 ανοίγοντας σταδιακά καταστήματα σε διάφορες πόλεις της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης με γνωστά brand ένδυσης και αμιγώς εμπορικό προσανατολισμό.

Έξι χρόνια μετά παίρνει την μεγάλη απόφαση που θα αλλάξει για πάντα τη ζωή του, αφού αποφασίζει να ρίξει το βάρος του στην παραγωγή με δική του κολεξιόν.

Η εκτίναξη και η πώληση

Το 2004 η χώρα ζει και αναπνέει στον ρυθμό των Ολυμπιακών αγώνων, όταν ιδρύεται από τον Χατζηπαυλίδη η «Pink Woman» που αρχικά μπαίνει στην αγορά με έξι σημεία λιανικής πώλησης.

Στο σχεδιαστήριο της νέας εταιρίας απασχολούνται δύο σχεδιαστές ενώ το μικρό εργοστάσιο βρίσκεται στην περιοχή Νικήσιανη του Παγγαίου, όπου τριάντα γαζώτριες βγάζουν τη δουλειά.

Όταν οι απαιτήσεις μεγαλώνουν ξεκινάει να συνεργάζεται με προμηθευτές-κατασκευαστές από διάφορες χώρες του εξωτερικού όπως η Ιταλία, η Τουρκία, η Κίνα, το Μπαγκλαντές, η Ινδία, το Βιετνάμ και το Μαρόκο.

Οι συγκεκριμένες κινήσεις γίνονται με μηδενικό δανεισμό από τον ιδιοφυή επιχειρηματία που χρόνια μετά δήλωσε: «Θα ήμουν πιο πλούσιος σε επίπεδο ατομικής περιουσίας αν δεν επένδυα διαρκώς τα κέρδη της εταιρίας. Εγώ όμως ζω για να δημιουργώ γι’ αυτό επιλέγω να αναπτύσσω την εταιρία και να μην μεγαλώνω τον αριθμό των σπιτιών ή των αυτοκινήτων μου».

Δημιουργεί show room στην Αθήνα για δειγματισμό στους πελάτες της χονδρικής, το 2006 ξεκινάει η ανάπτυξη μέσω του franchise και τρία χρόνια μετά οι εγκαταστάσεις της Pink Woman μεταφέρονται στο Δάτο Καβάλας, σε ένα χώρο 4.000 τ.μ.

Σταδιακά η παραγωγή ξεπερνάει τα 4.000.000 κομμάτια ετησίως και όλες οι χρήσεις της είναι κερδοφόρες, ενώ βραβεύεται ως μια από τις ισχυρότερες ελληνικές εταιρίες.

Το successes story και ο ρυθμός ανάπτυξης αναγκάζει τον ιδρυτή της να πάρει την απόφαση για μερική εγκατάσταση στην Αθήνα, όπου φέρνει την διοίκηση, το marketing, τις αγορές και τις εμπορικές λειτουργίες.

Το 2015 έχει ξεπεράσει τα 85 καταστήματα και οι πωλήσεις ξεπερνούν τα 15.000.000 ευρώ παρά την κρίση που ταλανίζει την Ελλάδα και τα επόμενα χρόνια η εταιρία συνεχίζει την ανοδική της πορεία.

Το 2020 μετά από πολύμηνες διαδικασίες ο Παύλος Χατζηπαυλίδης πουλάει το σύνολο των μετοχών της Pink Woman στον Δημήτρη Ματεμτζή, μέχρι τότε CEO της εταιρείας.

Πέντε χρόνια μετά, ο αθόρυβος entrepreneur που σπάνια έδινε συνεντεύξεις έφυγε από την ζωή αφού η μάχη που έδινε με τον καρκίνο τα τελευταία χρόνια αποδείχτηκε άνιση.

newmoney.gr




Μεγάλη συμμετοχή στο Καρναβάλι Ξάνθης – Θετικός ο απολογισμός από τους φορείς

Με απόλυτη επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή ολοκληρώθηκε το φετινό Καρναβάλι της Ξάνθης, προσελκύοντας πλήθος επισκεπτών από όλη την Ελλάδα. Οι εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια των ημερών είχαν ενθουσιώδη ανταπόκριση, με τους διοργανωτές και τους τοπικούς φορείς να εκφράζουν την ικανοποίησή τους για την άρτια διεξαγωγή.

Οι καρναβαλικές εκδηλώσεις χαρακτηρίστηκαν από κέφι, χρώμα και δημιουργικότητα, με την μεγάλη παρέλαση να αποτελεί το αποκορύφωμα της γιορτής. Σύμφωνα με τους φορείς, ο απολογισμός είναι θετικός τόσο σε επίπεδο ασφάλειας όσο και στην οικονομική τόνωση της τοπικής αγοράς, ενώ οι επισκέπτες αναχώρησαν με τις καλύτερες εντυπώσεις.




Τα παιδιά του Κούγια επικοινώνησαν μαζί μου – Δεν μου έκαναν τίποτα εκείνα, θα σταματήσω την αγωγή», λέει ο Όθωνας Παπαδόπουλος

Ο Όθωνας Παπαδόπουλος μίλησε στην εκπομπή «Happy Day» για τη δικαστική διαμάχη που είχε με τον Αλέξη Κούγια, τις τρεις μηνύσεις και την αγωγή που είχε καταθέσει εναντίον του.

Όπως εξήγησε δεν θα συνεχίσει τη διαμάχη, καθώς τα παιδιά του δεν φταίνε σε κάτι. «Για τις αγωγές που εκκρεμούν και δεν είναι και λίγες, υπόλογοι πλέον είναι οι κληρονόμοι. Από εκεί και πέρα είναι στην κρίση του καθενός αν θα συνεχίσει να πάρει τις αξιώσεις. Είναι πάνω από 10 τα άτομα που έχουν κινηθεί δικαστικά εναντίον του αειμνήστου. Υπήρξα και εγώ. Είχα κάνει 3 μηνύσεις και μια αγωγή με αφορμή την υπόθεση της Ρούλας Πισπιρίγκου. Οι μηνύσεις σταματούν λόγω του θανάτου του. Η αγωγή όμως κληρονομείται αναγκαστικά από τους κληρονόμους του, που είναι τα παιδιά του», σημείωσε αρχικά.

Στη συνέχεια ο Όθωνας Παπαδόπουλος πρόσθεσε: «Τα παιδιά του επικοινώνησαν μαζί μου και άκουσα προσεκτικά αυτά που είχαν να μου πουν. Με δεδομένο ότι έχω παιδιά σε αυτή την ηλικία, δεν έχω κάποια απαίτηση από τα παιδιά του Αλέξη Κούγια, τα οποία δεν τα γνωρίζω. Οι διαφορές μου αφορούσαν αποκλειστικά και μόνο τον πατέρα τους. Το μόνο που έχω να εκφράσω τα ειλικρινή μου συλληπτήρια».

Σημειώνεται ότι ο 23χρονος γιος του Αλέξη Κούγια, Χρίστος, μιλώντας στην εκπομπή «Super Κατερίνα» αποκάλυψε ότι έχει έρθει σε επικοινωνία με ανθρώπους με τους οποίους είχε αντιδικίες ο πατέρας του, τονίζοντας ότι τόσο ο ίδιος όσο και η αδελφή του, Μάιρα, δεν συμμερίζονται καμία από τις απόψεις του γνωστού ποινικολόγου και δεν επιθυμούν να συνεχιστούν όλες αυτές οι διενέξεις.

Πηγή:newsbeast.gr




«Αναπόφευκτος ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος», λένε ειδικοί – Πώς θα είναι ο κόσμος το 2035

Εκατοντάδες ειδικοί στις διεθνείς σχέσεις θεωρούν ότι ο Γ’ Παγκόσμιος Πόλεμος είναι αναπόφευκτος και πιθανότατα θα ξεκινήσει μέσα στα επόμενα 10 χρόνια.

Μια νέα έρευνα του Atlantic Council, στην οποία συμμετείχαν 357 στρατηγικοί αναλυτές και ειδικοί στη διεθνή πολιτική, καταγράφει τις προβλέψεις τους για το μέλλον της ανθρωπότητας. Το 40,5% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι μέχρι το 2035 θα ξεσπάσει ένας μεγάλος πόλεμος μεταξύ ισχυρών χωρών, όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Κίνα και η Ρωσία.

Οι περισσότεροι από εκείνους που πιστεύουν ότι επίκειται ένας παγκόσμιος πόλεμος θεωρούν ότι θα περιλαμβάνει πυρηνικά όπλα και μάχες στο διάστημα. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα που ώθησε τους συμμετέχοντες σε αυτή την πρόβλεψη είναι η δημιουργία της Διαστημικής Δύναμης των ΗΠΑ το 2019 από τον Ντόναλντ Τραμπ. Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της, η Διαστημική Δύναμη «εξελίσσεται και αναπτύσσει ετοιμοπόλεμες δυνατότητες στο διάστημα για την αποτροπή και εάν χρειαστεί, την εξουδετέρωση κάθε απειλής κατά των αμερικανικών συμφερόντων».

Οι μεγαλύτερες απειλές μέχρι το 2035

Η δεύτερη μεγαλύτερη απειλή για τον κόσμο, σύμφωνα με το 30% των ειδικών, είναι η κλιματική αλλαγή. Αντίθετα, μόλις το 1,7% θεωρεί ότι η μεγαλύτερη κρίση που θα αντιμετωπίσει η ανθρωπότητα μέχρι το 2035 θα είναι μια νέα πανδημία, ενώ το 5,1% προβλέπει ότι η αύξηση του παγκόσμιου χρέους θα αποτελέσει τη σημαντικότερη πρόκληση.

Η έρευνα του Atlantic Council ανέλυσε τις τρέχουσες εξελίξεις, εκτιμώντας πώς νόμοι, κανονισμοί και στρατιωτικές κινήσεις θα διαμορφώσουν τον κόσμο το 2035. Στο πλαίσιο αυτό, ο Ντόναλντ Τραμπ προειδοποίησε τον ουκρανό πρόεδρο, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, ότι «τζογάρει με τον Τρίτο Παγκόσμιο Πόλεμο», συνεχίζοντας τον πόλεμο με τη Ρωσία.

Οι στρατηγικοί αναλυτές προβλέπουν επίσης ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία δεν θα έχει ευνοϊκή κατάληξη για τους Ουκρανούςη οικονομική και διπλωματική επιρροή των ΗΠΑ θα μειωθεί, ενώ οι δημοκρατίες παγκοσμίως θα συνεχίσουν να υποχωρούν, οδηγώντας σε μια «δημοκρατική ύφεση». Συνολικά, το 62% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι ο κόσμος το 2035 θα είναι χειρότερος από ό,τι σήμερα, ενώ μόνο το 38% εκτιμά ότι θα είναι καλύτερος.

Η τεχνητή νοημοσύνη και η παγκόσμια τάξη

Αν και η πυρηνική απειλή είναι ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα, πολλοί ειδικοί εξακολουθούν να θεωρούν ότι η κλιματική αλλαγή είναι το σοβαρότερο πρόβλημα. Περίπου το 30% των ερωτηθέντων την κατέταξε ως τη μεγαλύτερη απειλή για την παγκόσμια ευημερία την περίοδο 2025-2035, λίγο πάνω από την πιθανότητα ενός πολέμου μεταξύ μεγάλων δυνάμεων (27,6%).

Εντωμεταξύ, οι ειδικοί δεν ανησυχούν ιδιαίτερα για τις επιπτώσεις της τεχνητής νοημοσύνης στην απασχόληση. Σύμφωνα με το 58% των συμμετεχόντων, η ανάπτυξη της AI θα έχει συνολικά θετική επίδραση στις διεθνείς σχέσεις την επόμενη δεκαετία. Ωστόσο, ανησυχούν για την απώλεια της αμερικανικής οικονομικής και τεχνολογικής πρωτοκαθεδρίας, καθώς μόνο το 49% εξακολουθεί να πιστεύει ότι οι ΗΠΑ θα είναι η κυρίαρχη οικονομική δύναμη το 2035, ποσοστό μειωμένο από το 52% του 2024.

Νέες συμμαχίες και γεωπολιτικές εξελίξεις

Οι 357 ειδικοί προβλέπουν ότι μέσα στα επόμενα 10 χρόνια θα σχηματιστούν νέες παγκόσμιες συμμαχίες που ενδέχεται να απειλήσουν τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ. Το 47,4% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η Κίνα θα ηγηθεί μιας νέας συμμαχίας με τη Ρωσία, το Ιράν και τη Βόρεια Κορέα. Οι τρεις πρώτες χώρες ανήκουν ήδη στους BRICS, έναν οργανισμό που πλέον αποτελείται από 10 χώρες, και οι ειδικοί φοβούνται ότι αυτή η συμμαχία θα μπορούσε να ανταγωνιστεί την Ομάδα των Επτά (G7).

Το 65% των ειδικών συμφωνεί ότι η Κίνα πιθανότατα θα επιχειρήσει να εισβάλει στην Ταϊβάν, μια αύξηση 15% σε σύγκριση με την αντίστοιχη έρευνα του 2024. Παράλληλα, το 45% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η Ρωσία θα συγκρουστεί στρατιωτικά με το ΝΑΤΟ μέσα στην επόμενη δεκαετία. Μεταξύ όσων προβλέπουν νέο παγκόσμιο πόλεμο, το 69% εκτιμά ότι η Ρωσία και το ΝΑΤΟ θα έρθουν σε άμεση αντιπαράθεση.

Η Μέση Ανατολή το 2035

Στη Μέση Ανατολή, η έρευνα αποτυπώνει μιασύνθετη εικόνα για το Ισραήλ και τις τρέχουσες συγκρούσεις στην περιοχή. Σύμφωνα με την Daily Mail το 62,5% των ειδικών προβλέπει ότι η κατάσταση με τους Παλαιστινίους θα παραμείνει αμετάβλητη, με το Ισραήλ να συνεχίζει να κατέχει παλαιστινιακά εδάφη. Παράλληλα, το 56% θεωρεί ότι μέχρι το 2035 το Ισραήλ θα έχει εξομαλύνει τις διπλωματικές του σχέσεις με τη Σαουδική Αραβία.

Αντίθετα, μόλις το 17% των ειδικών πιστεύει ότι θα υπάρξει ανεξάρτητο παλαιστινιακό κράτος μέσα στην επόμενη δεκαετία, ενώ λιγότερο από το 10% θεωρεί πιθανό το ενδεχόμενο φιλικών σχέσεων μεταξύ Ισραήλ και Ιράν μέχρι τότε.

Πηγή:newsbeast.gr




«Είναι εκτός πραγματικότητας» – ΗΠΑ και Ισραήλ απορρίπτουν το αιγυπτιακό σχέδιο ανοικοδόμησης της Γάζας

Οι ΗΠΑ και το Ισραήλ απέρριψαν το αραβικό σχέδιο για τη μεταπολεμική ανοικοδόμηση της Λωρίδας της Γάζας, το οποίο θα επέτρεπε στους 2,1 εκατομμύρια Παλαιστίνιους που ζουν εκεί να παραμείνουν στη γη τους.

Η πρόταση, που εγκρίθηκε από τους Άραβες ηγέτες σε σύνοδο κορυφής στο Κάιρο, είναι η εναλλακτική τους πρόταση στην ιδέα του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να αναλάβουν οι ΗΠΑ τη Γάζα και να μετεγκαταστήσουν μόνιμα τον πληθυσμό της.

Η Παλαιστινιακή Αρχή και η Χαμάς χαιρέτισαν το αραβικό σχέδιο, το οποίο προβλέπει την προσωρινή διακυβέρνηση της Γάζας από μια επιτροπή ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων και την ανάπτυξη διεθνών ειρηνευτικών δυνάμεων εκεί.

Αλλά τόσο ο Λευκός Οίκος όσο και το ισραηλινό υπουργείο Εξωτερικών δήλωσαν ότι «δεν αντιμετωπίζει την πραγματικότητα στη Γάζα» και στάθηκαν στο όραμα του Τραμπ.

Η σύνοδος κορυφής του Αραβικού Συνδέσμου πραγματοποιήθηκε εν μέσω αυξανόμενης ανησυχίας ότι η εύθραυστη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός στη Γάζα θα μπορούσε να καταρρεύσει μετά τη λήξη της πρώτης φάσης των έξι εβδομάδων το περασμένο Σάββατο.

Το Ισραήλ έχει εμποδίσει την είσοδο βοήθειας στην περιοχή για να πιέσει τη Χαμάς να αποδεχθεί τη νέα πρόταση των ΗΠΑ για προσωρινή παράταση της εκεχειρίας, κατά την οποία θα απελευθερωθούν περισσότεροι όμηροι που κρατούνται στη Γάζα σε αντάλλαγμα με Παλαιστίνιους κρατούμενους.

Η Χαμάς επιμένει ότι η δεύτερη φάση πρέπει να ξεκινήσει όπως έχει συμφωνηθεί, οδηγώντας σε τερματισμό του πολέμου και πλήρη αποχώρηση των ισραηλινών στρατευμάτων.

Το αραβικό σχέδιο ύψους 53 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την ανοικοδόμηση της Γάζας μετά το τέλος του πολέμου παρουσιάστηκε από την Αίγυπτο σε έκτακτη σύνοδο κορυφής του Αραβικού Συνδέσμου την Τρίτη.

Η ανακοίνωση του Αραβικού Συνδέσμου που ενέκρινε το σχέδιο, έκανε λόγο για «κατηγορηματική απόρριψη κάθε μορφής εκτοπισμού του παλαιστινιακού λαού», περιγράφοντας μια τέτοια ιδέα ως «κατάφωρη παραβίαση του διεθνούς δικαίου, έγκλημα κατά της ανθρωπότητας και εθνοκάθαρση».

Το σχέδιο προβλέπει ότι η ανοικοδόμηση θα πραγματοποιηθεί σε τρεις φάσεις και θα διαρκέσει πέντε χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων περίπου 1,5 εκατομμύριο εκτοπισμένοι κάτοικοι της Γάζας θα μεταφερθούν σε 200.000 προκατασκευασμένες κατοικίες και 60.000 επισκευασμένα σπίτια.

Στην πρώτη φάση, η οποία θα διαρκέσει έξι μήνες και θα κοστίσει 3 δισ. δολάρια, θα καθαριστούν εκατομμύρια τόνοι μπάζων και τυχόν μη εκραγμένα πυρομαχικά.

Στη δεύτερη φάση, που θα διαρκέσει δύο χρόνια και θα κοστίσει 20 δισ. δολάρια, θα ανακατασκευαστούν οι κατοικίες και οι υπηρεσίες κοινής ωφέλειας. Ένα αεροδρόμιο, δύο λιμάνια και μια βιομηχανική ζώνη θα κατασκευαστούν κατά την τρίτη φάση, η οποία θα διαρκέσει άλλα δύο χρόνια και θα κοστίσει 30 δισ. δολάρια.

Το αραβικό σχέδιο προτείνει επίσης μια «διοικητική επιτροπή» αποτελούμενη από ανεξάρτητους Παλαιστίνιους τεχνοκράτες να διοικήσει τη μεταπολεμική Γάζα για μια μεταβατική περίοδο, ενώ «θα εργάζεται για την ενδυνάμωση της Παλαιστινιακής Αρχής ώστε να επιστρέψει».

 

Πηγή:protothema.gr




Σπουδαίο Ντέρμπι στην Α2 Γυναικών: Πανθίερες – Ανόρθωση Βόλου στον Κλειστό της Καλαμίτσας

Η κανονική διάρκεια του πρωταθλήματος Α2 Γυναικών πλησιάζει στην κορύφωσή της, και το πιο αμφίρροπο παιχνίδι της χρονιάς είναι προ των πυλών!

Την Κυριακή 09 Μαρτίου, στις 12:30, ο κλειστός γυμναστήριος της Καλαμίτσας στην Καβάλα θα φιλοξενήσει την «μάχη» μεταξύ των Πανθήρων και της Ανόρθωσης Βόλου, σε έναν αγώνα που αναμένεται να κρίνει την πρώτη θέση της κανονικής διάρκειας του πρωταθλήματος.

Η ομάδα του Βόλου έχει το πλεονέκτημα του +8 μετά τη νίκη της στον πρώτο γύρο (64-56), ενώ οι Πανθήρες θέλουν να επικρατήσουν με τουλάχιστον 9 πόντους προκειμένου να ξεπεράσουν τη διαφορά και να ανακαταλάβουν την πρωτοπορία. Επιπλέον, η ομάδα της Καβάλας έχει έναν επιπλέον αγώνα να δώσει κόντρα στον Πιερικό Αρχέλαο, γεγονός που καθιστά τον συγκεκριμένο αγώνα ακόμα πιο καθοριστικό για την κατάταξη.

Από την αρχή της σεζόν, οι δύο ομάδες μοιράζονται συνεχώς τις δύο πρώτες θέσεις του ομίλου, αποδεικνύοντας την ποιότητά τους και το υψηλό επίπεδο του ανταγωνισμού στην κατηγορία. Το ντέρμπι αυτό αναμένεται να είναι γεμάτο συναισθηματική ένταση, στρατηγικές ανατροπές και σφιχτό ανταγωνισμό, με το κοινό να αναμένει έναν αγώνα γεμάτο δράση και αγωνία.

Οι Πανθήρες, με την υποστήριξη των φιλάθλων τους στο γήπεδο, θα προσπαθήσουν να κάνουν το απόλυτο comeback και να κλείσουν τη διαφορά του πρώτου γύρου, με στόχο τη νίκη που θα τους φέρει στην πρώτη θέση. Αντίστοιχα, η Ανόρθωση Βόλου, που έχει αποδείξει την αξία της καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν, θα επιδιώξει να κρατήσει το προβάδισμα και να διατηρηθεί στην κορυφή μέχρι το τέλος της κανονικής διάρκειας.

Αυτό το ντέρμπι είναι ένα πραγματικό διαμάντι για το μπάσκετ γυναικών και η εκδήλωση αναμένεται να αποτελέσει γιορτή για την τοπική κοινωνία και για όλους τους φίλους του αθλήματος. Το γήπεδο της Καλαμίτσας θα γεμίσει με ένταση, πάθος και υποστήριξη για τις δύο ομάδες που αγωνίζονται για τη μεγάλη νίκη και την πρωτοκαθεδρία.

Η παρουσία των φιλάθλων θα είναι καθοριστική, καθώς η στήριξη από τον κόσμο πάντα δίνει έξτρα κίνητρο στους αθλητές για να ξεπεράσουν τους εαυτούς τους και να δώσουν τον καλύτερο τους εαυτό. Όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα, αυτός ο αγώνας θα μείνει αξέχαστος στους θεατές και στους συμμετέχοντες, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά τη δυναμική του γυναικείου μπάσκετ στην περιοχή και σε όλη την Ελλάδα.

Αυτό το σπουδαίο παιχνίδι, λοιπόν, είναι μια πραγματική διαφήμιση για το γυναικείο μπάσκετ και αναμένεται να προσφέρει στους φιλάθλους ένα από τα πιο συναρπαστικά θεάματα της χρονιάς.




Επικίνδυνες συνθήκες στην Εθνική Οδό Καβάλας – Δράμας και η ανάγκη άμεσων παρεμβάσεων

Η κατάσταση που επικρατεί στην Εθνική Οδό Καβάλας – Δράμας, ειδικά στο τμήμα από τον Σταυρό Αμυγδαλεώνα έως το ιδιωτικό αεροδρόμιο “ΛΥΔΙΑ”, έχει προκαλέσει έντονη ανησυχία και αγανάκτηση στους κατοίκους και τις τοπικές αρχές.

Πρόκειται για έναν δρόμο μήκους περίπου δύο χιλιομέτρων, όπου η κυκλοφορία είναι αυξημένη και οι κίνδυνοι τροχαίων ατυχημάτων παραμένουν υψηλοί. Στο συγκεκριμένο σημείο έχουν καταγραφεί πολλαπλά ατυχήματα, πολλά εκ των οποίων με σοβαρές ή ακόμα και τραγικές συνέπειες.

Η προβληματική κατάσταση του οδικού δικτύου αποδίδεται σε μια σειρά παραγόντων που αυξάνουν την επικινδυνότητα του δρόμου. Οι παράδρομοι της περιοχής είναι κακοσχεδιασμένοι, με περιορισμένη ορατότητα στις εξόδους τους, γεγονός που δυσχεραίνει την ασφαλή κυκλοφορία. Η ανεπαρκής σήμανση δυσκολεύει τους οδηγούς να εντοπίσουν τις εισόδους και τις εξόδους των παράδρομων, ενώ η κακή κατάσταση του οδοστρώματος, με λακκούβες και φθορές, αυξάνει τον κίνδυνο εκτροπών και ατυχημάτων.

Παράλληλα, η έλλειψη πεζοδρομίων και λωρίδων για ποδηλάτες καθιστά την κίνηση πεζών και δικυκλιστών εξαιρετικά επικίνδυνη, καθώς αναγκάζονται να κινούνται στο ίδιο οδόστρωμα με τα οχήματα. Επιπλέον, η ανεξέλεγκτη ανάπτυξη παράδρομων και η απουσία ελεγχόμενων κόμβων συμβάλλουν στη δημιουργία συνθηκών κυκλοφοριακής αναρχίας.

Η υψηλή ταχύτητα που αναπτύσσουν οι οδηγοί στην περιοχή, παρά τον αστικό χαρακτήρα του δρόμου, αποτελεί έναν ακόμη σημαντικό κίνδυνο. Ο ανεπαρκής φωτισμός, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της νύχτας, επιδεινώνει το πρόβλημα, μειώνοντας την ορατότητα και αυξάνοντας τις πιθανότητες δυστυχημάτων.

Η ανάγκη για άμεση λήψη μέτρων θεωρείται επιτακτική. Οι προτάσεις που έχουν διατυπωθεί περιλαμβάνουν την ανακατασκευή του οδοστρώματος, τη βελτίωση της σήμανσης, την κατασκευή κυκλικών κόμβων σε επικίνδυνα σημεία, την τοποθέτηση φωτισμού LED, καθώς και τη δημιουργία ασφαλών πεζοδρομίων και ποδηλατοδρόμων. Επιπλέον, η τοποθέτηση κυρτωμάτων και καμερών ελέγχου ταχύτητας κρίνεται αναγκαία για τον περιορισμό της επικίνδυνης οδήγησης.

Η εφαρμογή αυτών των μέτρων εκτιμάται ότι θα μπορούσε να μειώσει τα ατυχήματα κατά τουλάχιστον 50%, να βελτιώσει τη ροή της κυκλοφορίας και να ενισχύσει την ασφάλεια των κατοίκων και των διερχόμενων οδηγών. Παράλληλα, η ευαισθητοποίηση του κοινού μέσα από καμπάνιες οδικής ασφάλειας και η αυστηρότερη αστυνόμευση θεωρούνται επίσης κρίσιμες παράμετροι για τη συνολική βελτίωση της κατάστασης.

Η τοπική κοινωνία και οι αρμόδιες αρχές καλούνται να αναλάβουν δράση προτού προκληθούν νέα ατυχήματα, με απώλειες ανθρώπινων ζωών που θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί.




Πολωνία – Τουσκ: Οι ΗΠΑ έχουν ήδη αναστείλει την αποστολή όπλων στην Ουκρανία μέσω του πολωνικού κόμβου

Ο πρωθυπουργός της Πολωνίας, Ντόναλντ Τουσκ επιβεβαίωσε την Τρίτη, πριν από την έναρξη του πολωνικού υπουργικού συμβουλίου, τις πληροφορίες σχετικά με την αναστολή αποστολής στρατιωτικής βοήθειας των ΗΠΑ προς την Ουκρανία μέσω του κόμβου της χώρας του.

«Όπως γνωρίζετε, σήμερα ανακοινώθηκε η απόφαση για την αναστολή της αμερικανικής βοήθειας προς την Ουκρανία και, ενδεχομένως, η έναρξη της άρσης των κυρώσεων κατά της Ρωσίας από την αμερικανική πλευρά. Σήμερα, δεν έχουμε κανένα λόγο να πιστεύουμε ότι αυτά είναι απλώς λόγια. Εξάλλου, οι αναφορές που έρχονται από τα σύνορα, από τον κόμβο μας στη Γιασιόνκα, επιβεβαιώνουν επίσης τις ανακοινώσεις της αμερικανικής πλευράς», δήλωσε ο Τουσκ.

Ο Πολωνός πρωθυπουργός πρόσθεσε ότι αυτή η εξέλιξη «θέτει την Ουκρανία, την Ευρώπη και την Πολωνία σε μια δύσκολη κατάσταση που πρέπει να αντιμετωπιστεί με κάποιο τρόπο».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η Πολωνία και η Ευρώπη αντιμετωπίζουν τώρα «τις μεγαλύτερες προκλήσεις ασφαλείας των τελευταίων δεκαετιών», ενώ υπενθύμισε ότι πρόσφατα πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Λονδίνο για το θέμα αυτό, όπου οι περισσότεροι ηγέτες συμφώνησαν πως πρέπει να αυξηθούν οι αμυντικές δαπάνες, καθώς και η βοήθεια προς την Ουκρανία.

Ο Τουσκ σημείωσε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει επίσης εκπονήσει ένα σχέδιο για τον επανεξοπλισμό της Ευρώπης, το οποίο θα επιτρέψει την αύξηση των αμυντικών δαπανών των χωρών της Ένωσης.

Στο πλαίσιο αυτό, ο επικεφαλής της πολωνικής κυβέρνησης σημείωσε επίσης ότι η χώρα του θα διαθέσει πάνω από 7,2 δισ. ευρώ από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης για τις αμυντικές δαπάνες της χώρας.

Ο κόμβος της Γιασιόνκα είναι μία από τις κύριες οδούς για την παροχή στρατιωτικής και ανθρωπιστικής βοήθειας στην Ουκρανία.

 

Πηγή:protothema.gr




Κρήτη: Πέρασε με το αυτοκίνητο μέσα από τοίχο – Τυχερός μέσα στην ατυχία του

Ευτυχώς, δεν υπέστη κάποιο βαρύ τραυματισμό ο οδηγός ενός αυτοκινήτου που τις προηγούμενες ώρες ενεπλάκη σε τροχαίο ατύχημα στην περιοχή της Αλικαρνασσού, περνώντας κυριολεκτικά το αυτοκίνητό του μέσα από ένα μαντρότοιχο.

 

 

Σύμφωνα με το ekriti.gr το συμβάν σημειώθηκε όταν κάτω από άγνωστες αιτίες το όχημα βγήκε από τον δρόμο του με συνέπεια να πέσει να πέσει πάνω σε διαχωριστικό τοίχο, πίσω από τις φυλακές.

Μάλιστα όπως μπορείτε να δείτε, η πρόσκρουση ήταν τόσο σφοδρή που το όχημα διαπέρασε τον τοίχο.

 

Πηγή:newsbomb.gr




Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη – Ζελένσκι: «Η Ελλάδα θα συνεχίσει να στηρίζει την Ουκρανία»

Ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είχε σήμερα (04/03) τηλεφωνική επικοινωνία με τον Πρόεδρο της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι.

Κατά τη διάρκεια της συνομιλίας συζητήθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις, εν όψει της έκτακτης Συνόδου του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου στις Βρυξέλλες, την Πέμπτη 06 Μαρτίου.

Ο Πρωθυπουργός ενημέρωσε τον κ. Ζελένσκι για τις θέσεις με τις οποίες προσέρχεται η Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και επανέλαβε τη δέσμευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για μία δίκαια και διαρκή ειρήνη στην Ουκρανία.

Ακόμη, υπογράμμισε ότι αυτό απαιτεί σημαντική ενίσχυση των αμυντικών δυνατοτήτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ουκρανίας, καθώς και αμερικανική στήριξη. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης τόνισε ότι η Ελλάδα θα συνεχίσει να στηρίζει την Ουκρανία.
Πηγή:newsbomb.gr



Σκλήρυνση κατά Πλάκας – Νεότερες θεραπευτικές προσεγγίσεις και προοπτικές

ΗΣκλήρυνση κατά Πλάκας είναι ένα χρόνιο αυτοάνοσο νόσημα το οποίο προσβάλει κυρίως νεαρούς ενήλικες, στην πλειοψηφία τους γυναίκες. Χαρακτηρίζεται από προσβολή του κεντρικού νευρικού συστήματος (εγκέφαλος και νωτιαίος μυελός) από φλεγμονή αλλά και νευροεκφύλιση οδηγώντας, συχνά, σε άλλοτε άλλου βαθμού αναπηρία, κινητική και γνωσιακή. Πρακτικά έχει δύο μορφές, την υποτροπιάζουσα διαλείπουσα και την προϊούσα. Είναι μία από τις σημαντικότερες αιτίες αναπηρίας στα νεότερα άτομα στον δυτικό κόσμο. Στην Ελλάδα φαίνεται να νοσούν από Σκλήρυνση κατά Πλάκας περισσότερα από 20.000 άτομα.

Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του ‘90 δεν υπήρχε καμία θεραπεία που να περιορίζει την εξέλιξη της νόσου. Τότε κυκλοφόρησαν οι λεγόμενες «κλασικές» θεραπείες 1ης γραμμής, οι ιντερφερόνες και η οξική γλατιραμέρη. Πρόκειται για μία μεγάλη επανάσταση στην θεραπεία της πάθησης. Τα φάρμακα αυτά μειώνουν τις υποτροπές και καθυστερούν την επιδείνωση της αναπηρίας. Εχουν προσφέρει πολλά, μέχρι σήμερα, στους ασθενείς, επειδή, όμως, χορηγούνται με ενέσεις και συχνά εμφανίζουν ανεπιθύμητες ενέργειες, επηρεάζουν σημαντικά την ποιότητα της ζωής των πασχόντων και η χορήγησή τους έχει πλέον περιορισθεί σημαντικά. Λόγω των παραπάνω μειονεκτημάτων κυκλοφόρησαν πολλές νεότερες θεραπείες χορηγούμενες είτε από το στόμα, είτε υποδόρια ή και ενδοφλέβια με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, καλύτερη ποιότητα ζωής, αλλά και μείωση της απώλειας όγκου εγκεφάλου. Υπάρχουν, σήμερα, θεραπείες που δεν στοχεύουν μόνον στην κινητική αναπηρία, αλλά και στη γνωσιακή η οποία είναι πολύ σημαντική, αν όχι σημαντικότερη από την κινητική. Και βέβαια περιμένουμε στο εγγύς μέλλον και άλλα, καινούργια φάρμακα.

Θα πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι όλες οι μέχρι σήμερα χορηγούμενες θεραπείες στοχεύουν στην αναστολή ή επιβράδυνση της εξέλιξης της νόσου έτσι ώστε να αποτραπεί η συσσώρευση αναπηρίας και να μπορέσουν οι ασθενείς να παραμείνουν ενεργοί και δραστήριοι για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενδεχομένως και για όλη τους τη ζωή. Δυστυχώς, καμία αγωγή δεν μπορεί να αναστρέψει τη μόνιμη αναπηρία. Η δράση των φαρμάκων που κυκλοφορούν αφορά στη φλεγμονή, κατά κύριο λόγο, και λιγότερο στην εκφύλιση του κεντρικού νευρικού συστήματος. Ετσι, είναι ιδιαίτερα σημαντικό η διάγνωση να τίθεται πρώιμα και η θεραπεία να άρχεται το ταχύτερο δυνατόν, πριν προλάβει να συσσωρευθεί η αναπηρία. Ολες αυτές οι θεραπείες είναι αποτελεσματικές στην υποτροπιάζουσα διαλείπουσα μορφή της Σκλήρυνσης κατά Πλάκας, ενώ αντίθετα στις προϊούσες μορφές της η δράση τους είναι πολύ μικρή έως μηδαμινή.

Η θεραπεία για κάθε ασθενή εξατομικεύεται. Δεν αντιδρούν όλοι οι ασθενείς το ίδιο σε κάθε φαρμακευτική αγωγή. Υπάρχουν εν γένει δύο τάσεις στη θεραπευτική προσέγγιση των πασχόντων. Στην πρώτη τάση χρησιμοποιούνται αρχικά φάρμακα μικρότερης αποτελεσματικότητας αλλά μεγαλύτερης ασφάλειας και εν συνεχεία, επί αποτυχίας, χορηγούνται ισχυρότερα φάρμακα. Στη δεύτερη τάση, που υποστηρίζεται τελευταία από όλο και περισσότερους νευρολόγους, ξεκινά κανείς εξ αρχής με φάρμακα μεγάλης αποτελεσματικότητας και ενίοτε μικρότερης ασφάλειας.

Ανεξάρτητα από ποια τάση υποστηρίζει κανείς, ο νευρολόγος, είναι πια στην ευχάριστη θέση να δυσκολεύεται να επιλέξει ποια θεραπεία είναι η ιδανικότερη για τον κάθε ασθενή τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Ετσι, η επιλογή γίνεται κατά την κρίση του γιατρού σε συνδυασμό με τις ανάγκες και την επιθυμία του ασθενούς (φύλο, ηλικία, πιθανή εγκυμοσύνη, προτίμηση ασθενούς όσον αφορά στην οδό αλλά και τη συχνότητα χορήγησης, ασφάλεια, επιθετικότητα της νόσου, συννοσηρότητες κ.α.).

Ούτως ή άλλως, οι ασθενείς πρέπει να είναι σε τακτική κλινική αλλά και απεικονιστική παρακολούθηση με μαγνητική τομογραφία εγκεφάλου και νωτιαίου μυελού, έτσι ώστε να επιβεβαιώνεται η αποτελεσματικότητα της θεραπείας, σε βάθος χρόνου, αλλά και η εντόπιση τυχόν φαρμακευτικών παρενεργειών.

Σήμερα, με όλες τις θεραπείες που έχουμε, έχει αλλάξει σημαντικά η φυσική πορεία της νόσου προς το καλύτερο. Η συντριπτική πλειοψηφία των ασθενών με Σκλήρυνση κατά Πλάκας δεν οδηγείται στο αναπηρικό αμαξίδιο. Αντιθέτως, κάνει μία φυσιολογική ζωή, εργάζεται, κάνει οικογένεια και παιδιά και χαίρεται τη ζωή.

Το τίμημα που πρέπει να πληρώσει είναι η στενή νευρολογική παρακολούθηση, η έγκαιρη και αδιάλειπτη χορήγηση μιας αποτελεσματικής φαρμακευτικής αγωγής και η άμεση αντικατάσταση της με άλλη, σε περίπτωση αναποτελεσματικότητας ή παρενεργειών.

 

Πηγή:newsbomb.gr




Δώρο Πάσχα 2025: Πότε θα γίνει η πληρωμή – Πόσα χρήματα θα πάρετε

Έως και την Μεγάλη Τετάρτη 1η Μαΐου θα πρέπει να έχει καταβληθεί το Δώρο Πάσχα στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα.

Το Δώρο Πάσχα, όπως και αυτό των Χριστουγέννων, το δικαιούνται όλοι οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα στην ελληνική επικράτεια σύμφωνα με την Εθνική Γενική ΣΣΕ.
Οι διατάξεις του θεσμικού πλαισίου για τα δώρα εορτών είναι δημοσίας τάξεως, με συνέπεια να μην επιτρέπεται και να είναι άκυρη κάθε αντίθετη ρητή ή σιωπηρή συμφωνία, καθώς και η παραίτηση του εργαζόμενου από την αξίωση καταβολής τους.

Επομένως, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, όλοι οι μισθωτοί που απασχολούνται στον ιδιωτικό τομέα με σχέση εξαρτημένης εργασίας αορίστου ή ορισμένου χρόνου, πλήρους ή μερικής απασχόλησης σε οποιοδήποτε εργοδότη δικαιούνται Δώρο Πάσχα.

Πώς υπολογίζεται το Δώρο Πάσχα

Πρόκειται για το μισό μηνιαίο μισθό αν αμείβεται με μισθό και 15 ημερομίσθια αν αμείβεται με ημερομίσθιο. Σε περίπτωση όμως που η σχέση εργασίας κάποιου μισθωτού με τον εργοδότη του δεν είχε διάρκεια ολόκληρο το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα είτε γιατί αποχώρησε οικειοθελώς από την εργασία του, είτε γιατί απολύθηκε, δικαιούται να λάβει αναλογία Δώρου η οποία υπολογίζεται ως εξής:

Προκειμένου για αμειβόμενο με μισθό, ποσό ίσο με 1/15 του μισού μηνιαίου μισθού ή ένα ημερομίσθιο ανάλογα με το συμφωνημένο τρόπο αμοιβής, για κάθε 8 (οκτώ) ημερολογιακές ημέρες. Σε περίπτωση που κάποιος εργαστεί λιγότερο από οκτώ ημέρες δικαιούται ανάλογο κλάσμα για Δώρο Πάσχα.

Αν ο μισθωτός ασθένησε κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα θα αφαιρεθούν μόνο οι ημέρες που έλαβε επίδομα ασθενείας απ τον ασφαλιστικό φορέα.

Παράδειγμα: Αν ένας μισθωτός απουσίασε από την εργασία του λόγω ασθένειας 60 μέρες και πήρε επίδομα ασθενείας από το ασφαλιστικό του ταμείο μόνο για 40 ημέρες, θα αφαιρεθούν από το χρονικό διάστημα της εργασιακής σχέσης μόνο οι 40 ημέρες για τις οποίες επιδοτήθηκε και όχι οι 60.

Πότε καταβάλλεται το Δώρο Πάσχα

Το Δώρο Πάσχα καταβάλλεται συνήθως τη Μεγάλη Τετάρτη, φέτος δηλαδή την 1η Μαΐου, αλλά οι εργοδότες μπορούν να το καταβάλλουν και νωρίτερα, αν το επιθυμούν.
  • Δεν υπολογίζονται οι μέρες κατά τις οποίες ο μισθωτός απείχε από την εργασία του αδικαιολόγητα ή λόγω άδειας χωρίς αποδοχές.
  • Δεν λαμβάνεται υπόψη το διάστημα απουσίας των εργαζομένων λόγω συνδικαλιστικής δραστηριότητας (δηλαδή ο χρόνος της συνδικαλιστικής άδειας)
  • Σχετικά με την απεργία, η δικαστηριακή νομολογία δέχεται ότι οι ημέρες της απεργίας δεν υπολογίζονται στο χρόνο διάρκειας της εργασιακής σχέσης γιατί η αποχή του μισθωτού οφείλεται σε δική του θέληση και δεν μπορεί επομένως να χαρακτηριστεί σαν δικαιολογημένη απουσία. Κατ’ αναλογία το ίδιο ισχύει και με τις στάσεις εργασίας αφού και αυτές αποτελούν στην πραγματικότητα απεργία.

Τι πρέπει να κάνει ο εργαζόμενος αν δεν του καταβληθεί το δώρο

Τι πρέπει να κάνει ο εργαζόμενος αν δεν του καταβληθεί το δώρο Σε περίπτωση που το δώρο Πάσχα δεν καταβληθεί έγκαιρα, οι εργαζόμενοι-ες ή/και τα σωματεία μπορούν και πρέπει να προσφύγουν στην οικεία Επιθεώρηση Εργασίας προκειμένου να συνταχθεί μηνυτήρια αναφορά. Η μηνυτήρια αναφορά διαβιβάζεται στον Εισαγγελέα για την άσκηση ατομικής δίωξης σε βάρος του εργοδότη ενώ παράλληλα διαβιβάζεται και στο οικείο αστυνομικό τμήμα για την κίνηση της αυτόφωρης διαδικασίας.

Οι εργαζόμενοι-ες ή/και τα σωματεία τους έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν μήνυση απευθείας στο αρμόδιο αστυνομικό τμήμα και να ζητήσουν την εφαρμογή της αυτόφωρης διαδικασίας. Επισημαίνεται ότι στη μηνυτήρια αναφορά θα πρέπει να αναγράφονται τα στοιχεία της επιχείρησης και τα στοιχεία κατοικίας του εργοδότη, εάν αυτό είναι δυνατό, δεδομένου ότι η διαδικασία του αυτοφώρου διαρκεί έως και 48 ώρες. Σε κάθε περίπτωση μη καταβολής του δώρου Πάσχα, μέσα στην τασσόμενη προθεσμία, οι Επιθεωρητές Εργασίας έχουν υποχρέωση να επεμβαίνουν άμεσα, διενεργώντας ελέγχους και να βρίσκονται σε πλήρη ετοιμότητα, για την άσκηση της διαδικασίας του αυτοφώρου και την επιβολή των σχετικών κυρώσεων.

Οι εργαζόμενοι-ες μπορούν να προβαίνουν σε επώνυμες ή ανώνυμες καταγγελίες στην ενιαία γραμμή εξυπηρέτησης 1555 ή στην ηλεκτρονική υπηρεσία υποβολής ανώνυμης καταγγελίας της Επιθεώρησης Εργασίας ή με αποστολή μηνύματος μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) στο Τμήμα Επιθεώρησης του τόπου εργασίας τους.

 

Πηγή:newsbomb.gr

 




Ο Δραμινός που σαρώνει στα τηλεπαιχνίδια γνώσεων | Έφυγε από το «Πες τη λέξη» με το ποσό-ρεκόρ των 226.000 ευρώ

«Πώς ονομαζόταν το νησί της Καλυψώς στην Οδύσσεια;», ρωτά ο παρουσιαστής τηλεπαιχνιδιού γνώσεων, αναμένοντας από τον παίκτη που έχει απέναντί του μία απάντηση που να ξεκινά από το γράμμα ωμέγα.

Ο παίκτης γελά στιγμιαία και απαντά με αυτοπεποίθηση «Ωγυγία». Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα στο τηλεοπτικό στούντιο ξεσπά μια …πολύχρωμη καταιγίδα από κομφετί, που συνοδεύεται από ήχους κόρνας και ουρλιαχτά ενθουσιασμού.

Ο Λευτέρης Βαμβακάρης δεν κέρδισε απλώς το χρηματικό έπαθλο των χιλίων ευρώ του επεισοδίου «Πες τη Λέξη», αλλά ολοκληρώνοντας σωστά τον τελικό γύρο, κατάφερε να κατακτήσει το ποσό των 195.000 ευρώ που είχε συγκεντρωθεί σταδιακά στη θυρίδα, στη διάρκεια των 130 προηγούμενων επεισοδίων, που έμεινε ανεπίλυτος. Πρόκειται για το μεγαλύτερο χρηματικό έπαθλο που έχει δοθεί ποτέ σε τηλεπαιχνίδι γνώσεων στην ελληνική τηλεόραση. Μάλιστα, το γεγονός ότι είχε κερδίσει τους αντιπάλους του στις 31 από τις 32 προηγούμενες συμμετοχές του, ανεβάζει το συνολικό ποσό με το οποίο αποχώρησε από το τηλεπαιχνίδι της ΕΡΤ1, στις 226.000 ευρώ.

Ο ίδιος άνθρωπος, με το σπάνιο εύρος γνώσεων και το ταλέντο να τις ανακαλεί όταν χρειάζεται, έχει περάσει από άλλα 12 τηλεπαιχνίδια της ελληνικής τηλεόρασης και μόνο από ένα έφυγε με …άδεια χέρια. Είναι 44 ετών, πατέρας της 11χρονης Μικαέλας και εργάζεται ως διοικητικός υπάλληλος στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Δράμα, όπου υπήρξε καλός μαθητής στο σχολείο, αν και, όπως λέει μιλώντας στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, όχι ιδιαίτερα μελετηρός. Πάντως το γεγονός ότι δεν είχε καταλήξει από πολύ νωρίς το τι θέλει να κάνει, τον έφερε στο σταυροδρόμι δύο προσανατολισμών. «Στην πρώτη λυκείου πίστευα ότι θα ακολουθήσω την πρώτη δέσμη, αλλά με δυσκόλευε πολύ η χημεία, οπότε την επόμενη χρονιά επέλεξα την τρίτη δέσμη, οπότε άλλαξα τελείως ρότα. Γενικώς νομίζω ότι αυτό μου έκανε καλό, γιατί δεν έβαλα στο περιθώριο κάποια γνωστικά αντικείμενα. Με ενδιέφεραν όλα από λίγο, οπότε διατήρησα μία περιφερειακή όραση κι ένα ενδιαφέρον για όλα τα μαθήματα» εξηγεί.

Κατά τη διάρκεια των σπουδών του στη Γαλλική Φιλολογία στη Θεσσαλονίκη, αγάπησε τη λογοτεχνία, ενώ την περίοδο του μεταπτυχιακού του, συμμετείχε σε μια εθελοντική οργάνωση που του έδωσε την ευκαιρία να ταξιδέψει πάρα πολύ, να βρεθεί σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και να ανοίξει τους ορίζοντές του, πράγματα που έθεσαν μια καλή βάση γενικών γνώσεων. «Στην καθημερινότητά μου παρακολουθώ την επικαιρότητα και διαβάζω αρκετά κείμενα γενικού περιεχομένου, αλλά έχω πάντα την περιέργεια, όταν διαβάζω κάτι ενδιαφέρον ή κάτι που μου είναι λίγο ή πολύ άγνωστο, να το ψάξω παραπάνω. Οπότε αυτό με οδηγεί σε νέα γνώση πάντα, η οποία κάπου αποθηκεύεται μάλλον!» εξηγεί.

Έσπασε τα κοντέρ στα τηλεπαιχνίδια γνώσεων

Ανάμεσα στα βασικά του ενδιαφέροντα που είναι το διάβασμα, η μουσική, τα ταξίδια και το μπάσκετ, ο Λευτέρης λάτρευε από μικρό παιδί να παρακολουθεί τηλεπαιχνίδια. Μάλιστα, ανυπομονούσε να μεγαλώσει για να μπορέσει να συμμετάσχει και ο ίδιος. Το όνειρό του πραγματοποιήθηκε στα μαθητικά του χρόνια, όταν συμμετείχε με ομάδα του λυκείου του σε ένα τηλεπαιχνίδι – σχολικό πρωτάθλημα στην Αλεξανδρούπολη, στη Δέλτα Τηλεόραση και μάλιστα βγήκαν δεύτεροι στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

«Όταν όμως ενηλικιώθηκα και η μοίρα με έφερε στην Αθήνα, θεώρησα ότι ήταν κάτι που έπρεπε να γίνει και ήθελα πολύ να το κάνω. Έτσι δήλωσα πρώτη φορά συμμετοχή σε τηλεπαιχνίδι εθνικής εμβέλειας το 2015 και συγκεκριμένα στο “Ηοt Seat” που παρουσίαζε ο Γιάννης Ζουγανέλης», θυμάται ο Λευτέρης Βαμβακάρης. Χαρακτηρίζει την πρώτη εμπειρία μπροστά στις κάμερες «αν όχι τραυματική, αρκετά δύσκολη». «Ωστόσο, όταν είδα ότι πολύ γρήγορα έφυγε το άγχος, μου άρεσε η διαδικασία, μου άρεσε η εμπειρία μέσα στο στούντιο, με όλους τους τεχνικούς, μακιγιέζ, ενδυματολόγους… ένα κλίμα που με “μάγεψε”» επισημαίνει.

Για τον λόγο αυτό, αποφάσισε να το ξαναζήσει και ακολούθησαν -μεταξύ άλλων- επιτυχημένες συμμετοχές του στα τηλεπαιχνίδια Slam, Divided, Αδύναμος Κρίκος, Still Standing, Ένα Εκατομμύριο YEN, Δες και βρες, The Chase, Switch, ενώ στο μόνο που δεν κέρδισε χρηματικό έπαθλο ήταν το Taxi.

«Το “Πες τη λέξη” όμως το ξεχώρισα από όλα τα άλλα. Δεν θυμάμαι άλλο παιχνίδι να με είχε ενθουσιάσει τόσο πολύ. Κι αυτό γιατί συνδύαζε πολλές ερωτήσεις και γρήγορο ρυθμό απαντήσεων, με καταιγιστικό ρυθμό και χωρίς πολύ μπίρι μπίρι. Επίσης είχε ερωτήσεις, των οποίες οι απαντήσεις δεν ήταν εξωφρενικά δύσκολες, οπότε έβγαινε απ’ έξω ο παράγοντας τύχη» δηλώνει ο Λευτέρης Βαμβακάρης στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Λίγο καιρό μετά τη δήλωση συμμετοχής που υπέβαλε, επιλέχθηκε και ξεκίνησε γι’ αυτόν ένα «ταξίδι», που -πέρα από τον ιδανικό προορισμό στον οποίο κατέληξε, απόλαυσε καθ’ όλη τη διάρκεια. «Όταν μπήκα στο παιχνίδι αντιλήφθηκα πόση μεγάλη σημασία έδιναν στο να είναι σωστά διατυπωμένη η ερώτηση, να έχει ωραίο λόγο ο παρουσιαστής και γενικότερα να διατηρείται ένα πολύ καλό επίπεδο λόγου στην εκπομπή», σημειώνει γοητευμένος, ενώ δεν κρύβει τον θαυμασμό του για τον παρουσιαστή του παιχνιδιού, τον γνωστό ηθοποιό Γιώργο Καραμίχο. «Του βγαίνει αυθόρμητα ένας πάρα πολύ ωραίος λόγος ως προς την ορθότητά του και έβγαζε πάντα μια θετική αύρα, μια αισιοδοξία και μια καλοσύνη, κάτι που βοηθούσε πάρα πολύ και τους παίκτες να αποβάλουν το άγχος, αλλά και το ίδιο το παιχνίδι να βγάλει αυτό το στιλ κι αυτήν τη θετικότητα», υπογραμμίζει ο Λευτέρης.

Η επαναλαμβανόμενη πορεία προς την πηγή και οι στιγμές έμπνευσης

Παρακολουθώντας το παιχνίδι από το σπίτι του, ο 44χρονος …επαγγελματίας παίκτης, φαντάστηκε τον εαυτό του να κερδίζει, αλλά όχι να καταφέρνει να λύσει το τελικό γύρο με τις 24 ερωτήσεις, μία για κάθε γράμμα του αλφαβήτου. «Επειδή είχα δει πάρα πολλά επεισόδια, σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις πλησίαζαν έστω στις 24 σωστές απαντήσεις. Θεώρησα ότι ήταν σχεδόν ακατόρθωτο. Βέβαια, το γεγονός ότι έγινε κάποια στιγμή στην πρώτη σεζόν, μου έδωσε θάρρος να πιστέψω ότι γίνεται» αναφέρει.

Ανατρέποντας τα στατιστικά όμως, κατάφερε να φτάσει ως το νήμα του τερματισμού πέντε φορές, με 23 στις 24 σωστές απαντήσεις. Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση τελευταίας ερώτησης που ήταν ανάμεσα σε δύο απαντήσεις «ιστιοπλοΐα» και «ιστιοσανίδα» και έδωσε τη λάθος, όπως και η φορά, που πάλι στην τελευταία ερώτηση απάντησε «ωοτόκος», ενώ η λέξη που ζητούνταν ήταν «ωογόνος». «Σε βιβλία βιολογίας αυτές οι δύο λέξεις είναι συνώνυμες. Όμως στο λεξικό του Μπαμπινιώτη, που -με βάση τα συμβόλαια της παραγωγής, είναι η πηγή της αλήθειας για αυτό το παιχνίδι, δεν το παρουσίαζε ως συνώνυμο» λέει ο Λευτέρης, περιγράφοντας το σκηνικό που συνέβη στο τελευταίο γύρισμα μιας ημέρας λίγο πριν από τις 11 το βράδυ. «Κι ενώ έχουμε σχεδόν τελειώσει, δίνω αυτήν την απάντηση και κατεβαίνει η αρχισυντάκτρια με τα λεξικά για να μας εξηγήσει γιατί δεν γίνεται να δεχθεί την απάντησή μου», εξηγεί, τονίζοντας ότι «υπήρχε πάντα από την πλευρά της παραγωγής η διάθεση να επιβεβαιώνουν διπλά και τριπλά την ορθότητα μιας απάντησης και να ξεκαθαρίζεται οποιαδήποτε αμφιβολία πριν προχωρήσουμε, κάτι που ενίσχυε την αίσθηση των παικτών ότι πρόκειται για ένα καθ’ όλα σοβαρό και δίκαιο τηλεοπτικό πρόγραμμα».

Πολλές φορές, ο Λευτέρης οδηγήθηκε στις σωστές απαντήσεις όχι από γνώση που αποκόμισε μέσα από βιβλία, αλλά από περιστατικά και εμπειρίες ζωής. Για παράδειγμα, σε μια δοκιμασία το παιχνίδι απαιτούσε να αναγνωρίσουν οι παίκτες όσο το δυνατόν γρηγορότερα το τραγούδι που θα ακουστεί. Ο ίδιος πάτησε το κουμπί από τις πρώτες κιόλας νότες, καθώς ήταν το μελοποιημένο ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη «Της αγάπης αίματα», που όπως είπε δημόσια και με συγκίνηση, «στην πέμπτη δημοτικού είχαμε έναν εμπνευσμένο δάσκαλο, ο οποίος μας δίδαξε το “Άξιον Εστί”, το παρουσιάσαμε στην πόλη και ήταν μια εμπειρία που είμαι ευτυχής που είχα». Μάλιστα έστειλε χαιρετισμούς στους συμμαθητές του από το 8ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, απόφοιτους του 1992.

Ο τελικός με το ποσό ρεκόρ, τα απίθανα στατιστικά και το σχόλιο του Γ. Καραμίχου

Στη διάρκεια του τελικού, ο Λευτέρης δίνοντας την απάντηση για την οποία ήταν σίγουρος, δεν ήξερε τι θα συμβεί, όπως σχεδόν κανείς άλλος μέσα στο στούντιο, δεδομένου ότι είχε συμβεί μόνο μία φορά πριν δύο χρόνια. «Με το που έδωσα λοιπόν την απάντηση, επικράτησε για λίγο μια νεκρική παύση και αμέσως μετά άναψαν τα φώτα, πετάχτηκαν τα “πυροτεχνήματα” και άρχισαν όλοι να πανηγυρίζουν» θυμάται.

«Η αλήθεια είναι ότι όταν κέρδισε, κανείς δεν το περίμενε, γιατί πλησίασε πολλές φορές και πάντα κάτι συνέβαινε την τελευταία στιγμή. Οπότε ήμασταν απροετοίμαστοι και ήταν πολύ μεγάλη η έκπληξή μας» επισημαίνει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο παρουσιαστής του τηλεπαιχνιδιού Γιώργος Καραμίχος, που χαρακτηρίζει τον Λευτέρη Βαμβακάρη «εσωτερικό αναζητητή» και «μια ήσυχη δύναμη», έναν άνθρωπο που «πραγματικά έκανε τη δουλειά μας πολύ πιο εύκολη, δεν γκρίνιασε ποτέ, έπαιζε ακόμα και με πυρετό χωρίς να μας πει τίποτα. Ήταν πάντα με το χαμόγελο, μία σπάνια περίπτωση ανθρώπου»…

Συνολικά ο Λευτέρης αντιμετώπισε 14 διαφορετικούς αντιπάλους και μόνο ένας κατάφερε να τον κερδίσει. Στους τελικούς γύρους δέχτηκε 742 ερωτήσεις και απάντησε σωστά σε 639 από αυτές, έκανε μόνο 47 φορές λάθος και είπε 56 φορές πάσο. Το ποσοστό σωστών απαντήσεών του ήταν 86%, με χειρότερη επίδοση το 70,8%.

«Ο Λευτέρης από ένα σημείο και μετά, είχα την αίσθηση ότι δεν ήταν παίκτης, αλλά ότι ήταν άμεσος συνεργάτης της εκπομπής. Οι γνώσεις του είναι εντυπωσιακές και σε τόσους πολλούς τομείς… Από αθλητικά και γεωγραφία μέχρι lifestyle και μουσική», τονίζει ο κ. Καραμίχος.

Το έπαθλο των 226.000 ευρώ που κρατήθηκε κρυφό για μήνες

Το επεισόδιο που ο Λευτέρης Βαμβακάρης κέρδισε τις 195.000 ευρώ γυρίστηκε στις αρχές του περασμένου Οκτώβρη, ενώ προβλήθηκε σχεδόν δύο μήνες αργότερα. Όλο αυτό το διάστημα, ο ίδιος δεν αποκάλυψε την επιτυχία πουθενά, ούτε καν στους πιο στενούς του ανθρώπους, σεβόμενος το αίτημα της παραγωγής, αλλά και για να αποτελέσει πραγματική έκπληξη για αυτούς. «Σε αυτούς που γνώριζαν ότι κάποιες συγκεκριμένες μέρες θα πρέπει να πάω για γύρισμα, για να δικαιολογήσω ότι σταμάτησα να πηγαίνω, είχα πει ότι είχα χάσει. Κι αυτό δούλεψε πολύ ωραία, γιατί όλοι είδαν το επεισόδιο χωρίς την προσδοκία ότι θα κερδίσω και τελικά ήταν για όλους ένα φοβερά ευχάριστο γεγονός», υπογραμμίζει.

Είναι επίσης χαρακτηριστικό, ότι την ημέρα προβολής, ο ίδιος δεν το παρακολούθησε, αφού ήταν σε μία δραστηριότητα και είχε απενεργοποιήσει το κινητό του. Μετά από ώρα απάντησε στις κλήσεις για να δεχτεί συγχαρητήρια και να εισπράξει τη χαρά των ανθρώπων που τον αγαπούν. «Το πολύ ωραίο ήταν ότι όλοι μου είπαν “δεν πειράζει που δεν μας το είπες. Ήτανε πιο ωραία έτσι”» κι έτσι απέφυγε την επίπληξη για το αθώο ψεματάκι που είχε πει…

Η επιθυμία του Λευτέρη είναι να συνεχίσει να πηγαίνει σε τηλεπαιχνίδια γνώσεων, γιατί -πάνω απ’ όλα- αυτό που του αρέσει είναι η συμμετοχή, η πρόκληση και ο υγιής ανταγωνισμός, ενώ θα τον ενδιέφερε πάρα πολύ και η άλλη μεριά, όπως για παράδειγμα να ασχοληθεί με την προετοιμασία των ερωτήσεων για ένα παιχνίδι.

Όσο για το τι θα κάνει με τα χρήματα που κέρδισε -και των οποίων η μεταφορά στο λογαριασμό του ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες, λέει: «Το έπαθλο θα αξιοποιηθεί -εν μέρει- για τη χρηματοδότηση ταξιδιών και την απόκτηση εμπειριών, για εμένα και τη Μικαέλα. Άλλωστε, οι εμπειρίες, τα ταξίδια, η ικανοποίηση της περιέργειας είναι που μας γεμίζουν με γνώση για τον κόσμο που μας περιβάλλει. Και, αν μάθουμε και καταλάβουμε τον κόσμο γύρω μας, ίσως αναζητήσουμε και τρόπους να τον βελτιώσουμε. Γι’ αυτό και θα ήθελα ένα άλλο μέρος των κερδών να βρει τον δρόμο τους προς δράσεις που θα ωφελήσουν τον πολιτισμό, την παιδεία, το περιβάλλον, τους ανθρώπους».

ΑΠΕ-ΜΠΕ




Καβάλα: «ΠΝΟΗ» ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ – Ετήσιος Απολογισμός

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2025, ώρα 6.00 μ. μ., στην αίθουσα του Επιμελητηρίου Καβάλας η ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου για το Παιδί και την Οικογένεια «ΠΝΟΗ». Στην ΓΣ πραγματοποιήθηκε ο Διοικητικός Απολογισμός που παρουσίασε η Πρόεδρος Κα Ιωάννα Χατζηβαρύτη.

Διαβάστε αναλυτικά τον Απολογισμό όπως παρουσιάστηκε από την Πρόεδρο του Συλλόγου Ιωάννα Χατζηβαρύτη.

“Ο Σύλλογός μας «ΠΝΟΗ» ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ»  24 χρόνια δίνει δυναμικά το παρόν στα κοινωνικά πράγματα της πόλης μας. Στόχος η βελτίωση των συνθηκών ζωής του παιδιού και της οικογένειας. Τα μέλη μας είναι περίπου 130.

Έχουμε την πιστοποίηση του Συλλόγου ως φορέα παροχής υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Κοινωνικής Φροντίδας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και τώρα προχωρήσαμε στην ανανέωσή της.

Στην ΠΝΟΗ συνεχίζουμε τις παρεμβάσεις μας όπου και όποτε χρειάζεται και αυτό το κάνουμε καθαρά εθελοντικά. Συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε όλες τις οικογένειες που έχουν έρθει κοντά μας και ξεπερνούν τις 120, με ένδυση, υπόδηση, επίπλωση, οικιακές συσκευές, εμβόλια και φάρμακα σε παιδιά, νομική υποστήριξη, πληρωμή λογαριασμών κοινής ωφέλειας( ΔΕΗ, Νερό κλπ), ενοικίων ανέργων γονέων, πραγματοποίηση εργαστηριακών εξετάσεων, συμμετοχή σε έξοδα μετακινήσεων και νοσηλείας, αγορά πετρελαίου και το πετυχαίνουμε χάρις στην υποστήριξη και τις προσφορές τις δικές σας και των συμπολιτών μας.

Στο παντοπωλείο που διατηρούμε εδώ και πολλά χρόνια καταφέραμε  και διαθέσαμε στο 2024 πάνω από 1000 σακούλες τροφίμων και ειδών καθαριότητας και υγιεινής, και δωροεπιταγές περίπου των 50 Ε , 10ευρη επιταγή για αγορά κρέατος από την ΚΡΕΚΑ, 1 κιλό τυρί αγορασμένο στην τιμή κόστους από την εταιρία ΜΑΡΤΟΣ τον μήνα υποστηρίζοντας τακτικά κάθε μήνα τις οικογένειές μας, αλλά και έκτακτα σε περιστατικά της Πρόνοιας του Δήμου Καβάλας που χρίζουν άμεσης υποστήριξης.

Φυσικά η προσπάθειά μας ενισχύθηκε και το 2024 κατά το μέγιστο βαθμό από την εταιρεία ΣΜΥΡΔΕΞ Α.Ε.. καθώς και  τις δικές σας προσφορές, φορέων και επιχειρηματιών.

Στο κοινωνικό φροντιστήριο της ΠΝΟΗΣ υποστηρίξαμε και το 2024 ένα  μικρό αριθμό μαθητών. Υποστηρίξαμε και ένα αριστούχο μαθητή 3ης Λυκείου με την πληρωμή διδάκτρων σε τοπικό φροντιστήριο, το οποίο μας χρεώνει με το 50% του κόστους.

Υποστηρίξαμε και συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε φοιτητές με σπουδαστικά επιδόματα. Το 2024 ήταν 5 οι φοιτητές.

Τμήμα κοινωνικών λειτουργών: Προσφέρουμε ακόμη και ψυχολογική υποστήριξη με τις επίσης εθελόντριες κοινωνικές λειτουργούς, ψυχολόγους, παιδοψυχολόγους και λογοθεραπεύτριες στα μέλη των οικογενειών μας. Έτσι γνωρίζουμε συνέχεια τα προβλήματά τους, τις ανάγκες τους και συνεχίζουμε να βρισκόμαστε κοντά τους.

Με το καλλιτεχνικό εργαστήριο τα 2 Bazaar  που κάναμε μας έδωσαν ικανοποιητικά έσοδα τα οποία βοήθησαν ειδικά τα σπουδαστικά επιδόματα.

Συνεργαστήκαμε με Σωματεία, υπηρεσίες, Συλλόγους, εθελοντικές ομάδες, όπως :

Α) Οι  Γιατροί του Κόσμου

Β) Ο Δήμος καβάλας και οι Υπηρεσίες Πρόνοιας του Δήμου Καβάλας, το Κέντρο Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών Θυμάτων Βίας του Δήμου Καβάλας.

Γ) Τον ΟΚΑΝΑ υποστηρίζοντας μέλη τους και την υπηρεσία των κοινωνικών λειτουργών του Νοσοκομείου Καβάλας.

Δ) Την αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία «BIA STOP».

Ο οργανισμός «ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ» ο οποίος σε συνεργασία με το τον ΣΚΑΪ και την ενεργή υποστήριξη του Ράδιο ALPHA και του κ. Κώστα Τσίγκα, ενέταξε την ΠΝΟΗ στην λίστα των συλλόγων που θα υποστηρίζονται με τρόφιμα σε τακτική βάση. Μέσα στο 2024  δεχθήκαμε 3 φορές τρόφιμα συνολικής αξίας 4.200 ευρώ. Τα τρόφιμα μας παραδίδονται μέσω μεγάλων αλυσίδων όπως Σκλαβενίτης & My Markets.

Ο Οργανισμός «ΜΠΟΡΟΥΜΕ» σε συνεργασία με την αλυσίδα  ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ  ενέταξε την ΠΝΟΗ στην λίστα των συλλόγων που θα παραλαμβάνουν τα κοντόληκτα διάρκειας και ψυγείου. Δύο φορές κάθε εβδομάδα το αυτ/το της ΠΝΟΗΣ γεμίζει κυριολεκτικά από τα είδη αυτά και άμεσα μαζί με τα ψωμιά προσφέρονται στις οικογένειές μας.

Η αλυσίδα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ παρέδωσε μια πάρα πολύ μεγάλη ποσότητα σοκολατοειδών την οποία διαθέσαμε στις οικογένειές μας σε διάστημα 3 μηνών.

Δεχθήκαμε:

-Δωρεά -χρηματοδότηση από την εταιρεία ΣΜΥΡΔΕΞ Α.Ε. ύψους 36.000 Ε.

Δωρεά -χρηματοδότηση από την εταιρεία HOWDEN Ελλάδος  ύψους 8.000 Ε.

-Πολλές δωρεές των 50, 100, 200, 500 & 1000Ε από τους συμπολίτες μας.

-Συνεχίστηκε η υποστήριξη από τα ΑΒ Βασιλόπουλος στα πλαίσια του προγράμματος «των 52 εβδομάδων» με ικανή ποσότητα τροφίμων.

-Θα συμπληρώσουμε και την προσφορά κρασιού από την Οινοποιία ΣΑΒΒΑ ΦΕΛΛΑΧΙΔΗ προς τις οικογένειές μας και σε όλα τα γιορτινά τραπέζια της χρονιάς.

– Θα αναφέρουμε: την προσφορά  εδώ και πολλά χρόνια μία φορά την εβδομάδα ψωμιού από την αρτοποιεία ΦΕΛΛΑΧΙΔΗΣ. Από την ΚΡΕΚΑ Α.Ε.  την προσφορά νωπού κοτόπουλου 2 φορές το χρόνο συμπληρωματικά στο κρέας που προμηθευόμαστε για τις οικογένειές μας. Τα τελευταία 4 χρόνια προστέθηκε με προσφορά ψωμιού & σάντουιτς η αρτοποιεία ΓΑΤΙΔΗΣ. Η εταιρεία μέσα από ειδικές δράσεις μέσα στο 2024 όπως  την :ΠΛΑΘΩ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ για τα Χριστούγεννα αλλά και κάτι αντίστοιχο το Πάσχα, υποστήριξε το Σύλλογο με το ποσό των 600 ευρώ. Ακόμη την προσφορά 80 λίτρων λάδι από το Σύλλογο Καβαλιωτών Ν. Υόρκης.

– Μεμονωμένοι συμπολίτες μας και πολλοί επαγγελματίες μας πρόσφεραν τρόφιμα, έπιπλα,  παιχνίδια και ρουχισμό.

Κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2024-2025 διαθέσαμε σχολικά, χαρτικά , βιβλία ξένων γλωσσών για τουλάχιστον 110 μαθητές όλων των βαθμίδων, παιδιά από τις υποστηριζόμενες οικογένειες. Είχαμε μια μεγάλη υποστήριξη από την εταιρεία ENERGEAN η οποία μας πρόσφερε 120 δωροεπιταγές των 30 ευρώ και με αυτές καλύφθηκαν όλες οι ανάγκες των μαθητών μας.

Το 15ο Δημ. Σχολείο τόσο στην πασχαλινή του εκδήλωση όσο και στην χριστουγενιάτικη  συγκέντρωσε είδη για το πρωϊνό των παιδιών των οικογενειών μας. Έτσι οι μικροί μαθητές από νωρίς μαθαίνουν για τον εθελοντισμό και την προσφορά.

Τον Μάιο πραγματοποιήθηκε ο 1ος κολυμβητικός περίπατος του Blue Marathon Swim με φιλανθρωπικό σκοπό και τα έσοδα προσφέρθηκαν στην ΠΝΟΗ.

Η Κα Στέλλα Ρόκου την 15/12/24 με το εργαστήριο κεραμικής ΓΑΙΑ παραβρέθηκε σε μια χριστουγεννιάτικη εκδήλωση με φιλανθρωπικό σκοπό και τα έσοδα που προέκυψαν τα πρόσφερε στην ΠΝΟΗ.

Το Νοέμβριο 18-11-24  μαζί με το Φιλ/κό Σωματείο «Ο ΑΓ. ΝΕΣΤΩΡ» στα πλαίσια της Παγκόσμιας ημέρας  για τα δικαιώματα των παιδιών πραγματοποιήσαμε εκδήλωση στο 21ο Δημ. Σχολείο και ταυτόχρονα μιλήσαμε και για τον εθελοντισμό.

Καθώς είμαστε μέλος του ΚΟΙΣΠΕ Καβάλας συμμετείχαμε στη Γ.Σ. του Συνεταιρισμού τον Ιούλιο του 2024.

Η σελίδα μας στο fb έχει πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα και χαιρόμαστε το γεγονός ότι όλες μας οι αναρτήσεις που αφορούσαν αιτήματα οικογενειών μας για διάφορες ανάγκες παιδικό ρουχισμό, έπιπλα, συσκευές κ. α. εθελοντές εκπαιδευτικούς καλύφθηκαν άμεσα, προς μεγάλη μας ικανοποίηση.

Ολοκληρώθηκε το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα: Ενεργοί Αποτροπείς – Ενεργοί Παρατηρητές: Προλαμβάνοντας την Έμφυλη Βία στη Ζωή των Νέων» σε συνεργασία με την ΜΚΟ  ΕΚΟ που έχει έδρα την Αθήνα,

Οι δράσεις της  ΠΝΟΗΣ προβλήθηκαν μέσα από διάφορες εκπομπές του CENTER, του ΕΝΑ CHANNEL  και της ΕΡΤ3 και από όλα γενικώς τα τοπικά Μ.Μ.Ε.

Ανταποκριθήκαμε και συμμετείχαμε σε όλες σχεδόν τις προσκλήσεις τις οποίες δεχθήκαμε και παρακολουθήσαμε μέσω του διαδικτύου πολλές εκδηλώσεις που έγιναν διαδικτυακά.

Μέσα από την παρουσίαση αυτή πρέπει να ευχαριστήσουμε την εθελοντική μας ομάδα περίπου 30 άτομα, εσάς τα μέλη μας για τη συνεχή αρωγή σας, πάρα πολλούς επαγγελματίες της πόλης μας που βρίσκονται συνεχώς κοντά μας, το Δήμο Καβάλας διότι με την παραχώρηση των χώρων μας επιτρέπει να αναπτύσσουμε τις δράσεις μας με  αξιοπρεπή τρόπο και τα Μ.Μ.Ε. που βρίσκονται πάντοτε κοντά μας και προβάλουν το έργο μας.

Ευχαριστούμε τα μέλη της Εξελεγκτικής Επιτροπής Κα Ευαγγελία Παπαϊωάνου, τον κ. Απόστολο Κάλφα και την Κα Τσιβιώτου Δήμητρα για την άψογη συνεργασία.

Κλείνοντας σας διαβεβαιώνουμε ότι η πόρτα της ΠΝΟΗΣ είναι και θα συνεχίσει να είναι ανοικτή κάθε ημέρα για να ακούει τα τυχόν προβλήματα των συμπολιτών μας και όπου μπορεί να τα υποστηρίζει και να τα εξυπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.”    




Ξεκίνησε το Ξανθιώτικο Καρναβάλι | Ζωντανά η Μεγάλη Παρέλαση στο ENA Channel

Η Ξάνθη φοράει τα γιορτινά της και υποδέχεται τη μεγαλύτερη αποκριάτικη παρέλαση της Βόρειας Ελλάδας!

Η καρναβαλική πορεία ξεκίνησε με εντυπωσιακά άρματα, ομάδες καρναβαλιστών και χιλιάδες επισκέπτες που κατακλύζουν το κέντρο της πόλης.

 Παρέλαση με Ρυθμό & Χρώμα

Από νωρίς το μεσημέρι, οι δρόμοι της Ξάνθης γέμισαν με μουσική, χορό και ξέφρενο γλέντι! Συμμετέχουν πολιτιστικοί σύλλογοι, ομάδες από όλη την Ελλάδα και φυσικά, οι πρωταγωνιστές της ημέρας – οι μεταμφιεσμένοι καρναβαλιστές που με την ενέργειά τους ξεσηκώνουν το κοινό.

 Ζωντανή Μετάδοση από το ENA Channel

Για όσους δεν βρίσκονται στην Ξάνθη, το ENA Channel μεταδίδει ζωντανά όλη τη δράση, φέρνοντας τη μοναδική ατμόσφαιρα του Ξανθιώτικου Καρναβαλιού σε κάθε γωνιά της Ελλάδας! Μείνετε συντονισμένοι για αποκλειστικά πλάνα, συνεντεύξεις και όλες τις εντυπωσιακές στιγμές της παρέλασης.

Η Γιορτή Συνεχίζεται!

Μετά την παρέλαση, το κέφι κορυφώνεται με πάρτι, συναυλίες και το φαντασμαγορικό κάψιμο του Τζάρου, που σηματοδοτεί το αποκορύφωμα του καρναβαλιού. Η Ξάνθη αποδεικνύει για άλλη μια χρονιά πως είναι η πρωτεύουσα του κεφιού και της αποκριάτικης διασκέδασης!

Συντονιστείτε στο ENA Channel και ζήστε την εμπειρία του Ξανθιώτικου Καρναβαλιού 2025!




Τέμπη: Επεισόδια και καταδίωξη στη Μητρόπολη Αθηνών – Πολίτες προσπάθησαν να κρυφτούν μέσα

Κρότου λάμψης και μολότοφ εξερράγησαν στο προαύλιο της Μητρόπολης Αθηνών. Πολίτες προσπάθησαν να βρουν καταφύγιο μέσα στον ναό.

Πρωτοφανείς είναι οι εικόνες που έρχονται από τηΜητρόπολη Αθηνών, η οποία μετατράπηκε σε πεδίο μάχης μεταξύ δυνάμεων των ΜΑΤ και ομάδας κουκουλοφόρων, αφότου οι διαδηλωτές δέχθηκαν εκτεταμένη χρήση χημικών στο Σύνταγμα.

Οι διαδηλωτές έφτασαν μέχρι τις οδούς Μητροπόλεως και Φιλελλήνων.

 

Ο προαύλιος χώρος της Μητρόπολης μετατράπηκε σε πεδίο μαχών, με εκτεταμένη χρήση κρότου λάμψης και μολότοφ.

Οι παρευρισκόμενοι βρέθηκαν μπροστά από την είσοδο του ναού και όταν δυνάμεις των ΜΑΤ και μηχανάκια της ομάδας ΔΡΑΣΗ τους προσέγγισαν, επιχείρησαν να κρυφτούν στο εσωτερικό του.

 

Πηγή:news247.gr

 




Απευθείας πτήση Νυρεμβέργη – Καβάλα από 1η Αυγούστου: Ενίσχυση της σύνδεσης με τη Γερμανία

Από την 1η Αυγούστου 2025, η Marabu Airlines εγκαινιάζει απευθείας πτήσεις μεταξύ Νυρεμβέργης και Καβάλας, ενισχύοντας τη σύνδεση της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης με τη Γερμανία.

Τι σημαίνει αυτή η νέα σύνδεση

Η απευθείας πτήση έρχεται να καλύψει τις ανάγκες τόσο των Ελλήνων ομογενών που ζουν στη Γερμανία, όσο και των τουριστών που επιθυμούν να επισκεφθούν την Καβάλα, τη Θάσο και τις γύρω περιοχές. Παράλληλα, ενισχύει τον τουρισμό και τις εμπορικές σχέσεις ανάμεσα στις δύο πόλεις, που διατηρούν αδελφοποιημένη σχέση εδώ και χρόνια.

Η σύνδεση αυτή αναμένεται να διευκολύνει τις μετακινήσεις, προσφέροντας μια πιο άνετη και γρήγορη εναλλακτική αντί για τις χρονοβόρες ανταποκρίσεις μέσω Αθήνας ή Θεσσαλονίκης.

  • Αναχωρήσεις: Κάθε Δευτέρα & Παρασκευή
  • Διάρκεια ταξιδιού: Περίπου 2 ώρες
  • Αεροπορική εταιρεία: Marabu Airlines

Η σημασία της πτήσης για την τοπική οικονομία

Η Καβάλα, με το αεροδρόμιο “Μέγας Αλέξανδρος”, αποκτά μία ακόμα απευθείας διεθνή πτήση, γεγονός που ενισχύει τον τουρισμό και τις επιχειρηματικές δραστηριότητες στην ευρύτερη περιοχή.

Οι τοπικοί φορείς εκφράζουν την ικανοποίησή τους, καθώς η πτήση αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τη διευκόλυνση της πρόσβασης στη Βόρεια Ελλάδα, ειδικά για τους ταξιδιώτες από τη Γερμανία, όπου υπάρχει ισχυρή ελληνική κοινότητα.




ΗΠΑ – Ρωσία σπάνε τον πάγο: Οι πρώτες συνομιλίες μετά από χρόνια απομόνωσης

Ρώσοι και αμερικανοί διπλωμάτες συναντώνται σήμερα στην Τουρκία για συνομιλίες για την επίλυση διενέξεων αναφορικά με τη δουλειά των πρεσβειών τους στην Ουάσινγκτον και τη Μόσχα αντιστοίχως, σε μια πρώτη δοκιμασία της ικανότητάς τους να επαναπροσδιορίσουν τις ευρύτερες σχέσεις τους και να εργασθούν για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία.

Η σύνοδος αυτή κεκλεισμένων των θυρών, που διεξάγουν Ρώσοι και Αμερικανοί αξιωματούχοι στην προξενική κατοικία των ΗΠΑ στην Κωνσταντινούπολη, είναι η δεύτερη συνάντηση που γίνεται ανάμεσα σε εκπροσώπους των δύο χωρών, έπειτα από μια πρώτη στις 18 Φεβρουαρίου στη Σαουδική Αραβία.

Το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών δημοσίευσε σύντομο βίντεο με την άφιξη της ρωσικής αντιπροσωπείας για τις συνομιλίες, σε ένα μαύρο βαν. Η ρωσική κρατική τηλεόραση μετέδωσε ότι οι συνομιλίες αναμένεται να διαρκέσουν πέντε με έξι ώρες.

Το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ ανακοίνωσε ότι οι σημερινές συνομιλίες δεν θα περιλάβουν καμία συζήτηση για την Ουκρανία ούτε για πολιτικά ζητήματα ή ζητήματα ασφαλείας, ωστόσο σημείωσε ότι εξακολουθούν να θεωρούνται τεστ για τις προθέσεις της Μόσχας.

Για να είμαστε σαφείς, δεν υπάρχουν πολιτικά ζητήματα ή ζητήματα ασφαλείας στην ατζέντα. Η Ουκρανία δεν βρίσκεται στην ατζέντα, σημείωσε εκπρόσωπος του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών.

Το πόσο εποικοδομητικές είναι αυτές οι συνομιλίες θα φανεί πολύ γρήγορα, είτε θα επιλυθούν θέματα είτε όχι. Θα μάθουμε σύντομα αν η Ρωσία προτίθεται όντως να μετάσχει καλή τη πίστει, πρόσθεσε.

Ο ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ δήλωσε παράλληλα ότι οι συνομιλίες θα εστιάσουν στη δημιουργία καλύτερων συνθηκών για τους Ρώσους διπλωμάτες στις ΗΠΑ και τους Αμερικανούς ομολόγους τους στη Ρωσία, έπειτα από σειρά διενέξεων για τα επίπεδα στελέχωσης και τις ιδιοκτησίες των πρεσβειών.

Το αποτέλεσμα θα δείξει πόσο γρήγορα και αποτελεσματικά μπορούμε να κινηθούμε, πρόσθεσε ο ρώσος υπουργός Εξωτερικών, αναγνωρίζοντας ότι η Ρωσία είχε “δημιουργήσει άβολες συνθήκες” για τους Αμερικανούς διπλωμάτες στη Μόσχα, σε αντίποινα, όπως δήλωσε, για τη μεταχείριση των Ρώσων ομολόγων τους από την Ουάσινγκτον.

Οι πρώτες ρωσοαμερικανικές συνομιλίες από την έναρξη της σύγκρουσης στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022 έγιναν μερικές ημέρες ύστερα από τηλεφωνική επικοινωνία ανάμεσα στον πρόεδρο της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν και τον ομόλογό του των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ στις 12 Φεβρουαρίου, με την οποία έσπασε η πολιτική της απομόνωσης της Μόσχας που ακολουθούσαν η Ουάσινγκτον και οι δυτικοί για τρία χρόνια.

Στη συνέχεια, Ρώσοι και Αμερικανοί δήλωσαν ότι θέλουν επανεκκίνηση της διμερούς τους σχέσης, προκαλώντας φόβους στο Κίεβο και στους Ευρωπαίους συμμάχους του για το ενδεχόμενο να παραμεριστούν στη διευθέτηση της σύγκρουσης στην Ουκρανία.

Μετά τις συνομιλίες τους, ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών Σεργκέι Λαβρόφ και ο Αμερικανός ομόλογός του Μάρκο Ρούμπιο δήλωσαν ότι επιθυμούν να αποκατασταθεί η φυσιολογική λειτουργία των πρεσβειών και των προξενείων, μετά τις πολλές απελάσεις μελών των αντίστοιχων διπλωματικών τους αποστολών εδώ και χρόνια.

Πέραν του θέματος αυτού, η Μόσχα και η Ουάσινγκτον δήλωσαν ότι εργάζονται για την αποκατάσταση της συνεργασίας τους στην οικονομία, στην ενέργεια -ιδίως στην Αρκτική- , και στο διάστημα.

 

Πηγή:newsbeast.gr




Παγκράτι: Βρέθηκε γυναίκα θανάσιμα τραυματισμένη στο σπίτι της – Συνελήφθη ο γιος της

Μία γυναίκα στην Αθήνα βρέθηκε θανάσιμα τραυματισμένη εντός οικίας, ενώ η αστυνομία προχώρησε στην σύλληψη ενός συγγενικού της προσώπου

Το πρωί της Πέμπτης, 27 Φεβρουαρίου, εντοπίστηκε νεκρή μία γυναίκα σε οικία στην Αθήνα.

Η γυναίκα, όπως έγινε γνωστό, είναι μία 84χρονη.

Συνελήφθη ο γιος της γυναίκας στην Αθήνα

Όπως αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες η γυναίκα έφερε θανάσιμο τραυματισμό και πιο συγκεκριμένα τραύμα στο κεφάλι.

Μάλιστα, ως φερόμενος δράστης συνελήφθη συγγενικό της πρόσωπο, πιο συγκεκριμένα ο 56χρονος γιος της, ο οποίος εντοπίστηκε στο σημείο.

Σε εξέλιξη είναι η έρευνα για να εξακριβωθούν τα αίτια του θανάτου της.

 




Ναύπλιο: 72χρονη σκότωσε τον ληστή της – Τον μαχαίρωσε στο στήθος

Το απόγευμα της Τετάρτης 26/2 μια ληστεία κατέληξε άσχημα με τον δράστη να εντοπίζεται νεκρός στο χωριό Παναρίτη του Δήμου Ναυπλιέων στην Αργολίδα.

Η υπόθεση ξεκίνησε αφού μια 72χρονη που πωλούσε εσπεριδοειδή σε υπαίθριο πάγκο επί της επαρχιακής οδού Ναυπλίου-Μυκηνών, απέναντι από το σπίτι της, δέχθηκε επίθεση από έναν άνδρα 50 ετών ο οποίος με την απειλή μαχαιριού της πήρε το ποσό των 60 ευρώ.

Η γυναίκα, όταν ο άνδρας την απείλησε με ένα μαχαίρι με λάμα 20 εκατοστών, η ίδια τον χτύπησε στο στήθος με ένα μαχαίρι με λάμα 11 εκατοστών που είχε για να καθαρίζει τα φρούτα.

Τραυματισμένος ο 50χρονος αποχώρησε από το σημείο, εξαφανίστηκε στα γύρω χωράφια και τελικά εντοπίστηκε νεκρός σε απόσταση περίπου 100 μέτρων, μέσα σε πορτοκαλεώνα.

Σημειώνεται ότι, βάσει της κατάθεσης της γυναίκας, ο 50χρονος είχε περάσει με ποδήλατο μπροστά από τον πάγκο της 72χρονης ενώ μαζί του ήταν ο 60χρονος ανιψιός της.

Η 72χρονη μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Αργολίδας για νοσηλεία, όπου και παραμένει υπό παρακολούθηση ενώ αναμένεται να οδηγηθεί στο Αστυνομικό Τμήμα και στον εισαγγελέα Ναυπλίου για να δώσει κατάθεση σχετικά με τα γεγονότα.
Πηγή:newsbomb.gr