Πανευρωπαϊκή έρευνα για την ανθρώπινη επίδραση σε θάλασσες και παράκτιες περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης

Δεκαοχτώ μήνες μετά την έναρξη της, η πανευρωπαϊκή ερευνητική αποστολή, TREC, έφτασε στο τέλος της, ολοκληρώνοντας κατά το διάστημα 22/7 με 1/8 δειγματοληψία από παράκτιες περιοχές της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Απώτερος σκοπός της αποστολής είναι η μέτρηση της ανθρώπινης επίδρασης στη ρύπανση των θαλασσών και των παράκτιων περιοχών, καθώς και στη γενικότερη μόλυνση του περιβάλλοντος.

Η αποστολή του TREC συντονίζεται από Ευρωπαϊκό Εργαστήριο Μοριακής Βιολογίας (EMBL), σε συνεργασία με το Tara Ocean Foundation, την ομάδα Tara OceanS και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Θαλάσσιας Βιολογίας (EMBRC). Στην ΑΜΘ, ο βασικός φορέας υποστήριξης της ομάδας TREC αποτέλεσε το Εργαστήριο Οικολογικής Μηχανικής και Τεχνολογίας του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Στην ΑΜΘ οι δειγματοληψίες άρχισαν από την περιοχή του Ιμέρου, συνεχίστηκαν στην περιοχή της Βιστωνίδας και του Μοναστηρακίου και ολοκληρώθηκαν στην περιοχή της Καρβάλης.

Τα αποτελέσματα της έρευνας θα είναι γνωστά τους επόμενους 6-7 μήνες, ενώ η δημοσιοποίησή τους θα συνοδευθεί και από μια εκλαϊκευμένη έκθεση, η οποία θα αξιολογεί την κατάσταση και θα προτείνει μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος, στοχεύοντας στην αειφόρο διαχείριση των παράκτιων περιοχών.

 




Εντάχθηκε προς χρηματοδότηση το έργο «Βελτίωση – διαπλάτυνση της 10ης Επαρχιακής Οδού Νέας Πέραμου – Εγνατία Οδός»

Την ένταξη μιας σειράς 5 οδικών στο ΠΕΠ της Περιφέρειας ΑΜΘ, είχε προαναγγείλει ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χριστόδουλος Τοψίδης στην διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στην Καβάλα στις 27 Μαΐου.

Τώρα, δυο μήνες μετά, με απόφαση του κ. Τοψίδη εντάχθηκε για χρηματοδότηση το πρώτο οδικό έργο. Η απόφαση αφορά την χρηματοδότηση του έργου με τίτλο «ΒΕΛΤΙΩΣΗ-ΔΙΑΠΛΑΤΥΝΣΗ ΤΗΣ 10ης ΕΠΑΡΧΙΑΚΗΣ ΟΔΟΥ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΝΕΑ ΠΕΡΑΜΟΣ-ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ» από το Πρόγραμμα «Ανατολική Μακεδονία, Θράκη 2021-2027» στην Προτεραιότητα «Βελτίωση της συνδεσιμότητας της Π-ΑΜΘ». Η πράξη συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.

Στο έργο περιλαμβάνεται το τμήμα της επαρχιακής οδού με αφετηρία την διασταύρωση του δρόμου προς Ελευθερές και φθάνει μέχρι τον κόμβο της Εγνατίας οδού. Το συνολικό κόστους της επέμβασης ανέρχεται στα 1.850.000,00 ευρώ και περιλαμβάνει όλα τα αναγκαία έργα υποδομής, νέα χάραξη της οδού και την διαπλάτυνση του οδοστρώματος από τα 5,5 μέτρα που είναι σήμερα στα 11,10 μέτρα, δηλαδή με την ολοκλήρωση του έργου θα υπάρχει διπλάσιο πλάτος του οδοστρώματος.

Αυτό είναι το πρώτο έργο από τα 5 οδικά έργα που ανακοίνωσε ο κ. Τοψίδης, τον περασμένο Μάιο και θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες εντάξεις μέχρι τις 30/9/2024. «Το συγκεκριμένο έργο έχει σημαντικό αναπτυξιακό και τουριστικό αντίκρισμα και για να φτάσουμε σε αυτή την σημαντική εξέλιξη το έργο αυτό, χρειάστηκε να ξεπεραστούν πάρα πολλά εμπόδια.

Οι πρώτες διαδικασίες ξεκίνησαν το 2015, όπου τότε παρά τα capital control καταφέραμε να δρομολογήσουμε τις αναγκαίες απαλλοτριώσεις. Η αρχική δυναμική χάθηκε στην πορεία εξαιτίας της αδράνειας που σημειώθηκε στο διάστημα 2019 – 2023 και δεν υπήρξε καμία εξέλιξη.

Το έργο αυτό θα δώσει μια καλύτερη πρόσβαση προς την διάσημη παραλία των Αμμολόφων και τη Ν. Πέραμο, ένα κατ’ εξοχήν τουριστικό προορισμό της Καβάλας. Επιπλέον αποτελεί τμήμα ενός μεγαλύτερου έργου, καθώς η συνέχειά του είναι η παράκαμψη του Ελαιοχωρίου – πρόσφατα με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου χαρακτηρίστηκε ως επαρχιακή οδός – και τα έργα βελτίωσης που εκτελέστηκαν στο δρόμο του Μυρτοφύτου.

Την παρέμβαση που έγινε στο δρόμο του Μυρτόφυτου επισκέφτηκε πρόσφατα ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Τοψίδης, όπου έτυχε θερμής υποδοχής, για να θυμίσει προς τους επιχειρηματίες που εξυπηρετεί το έργο, – αλλά και τους κατοίκους της Φωλιάς και του Μυρτοφύτου-, ότι οι προεκλογικές δεσμεύσεις υλοποιούνται στην αρχή της θητείας και όχι στο τέλος, κατά την επόμενη προεκλογική περίοδο».




Καιρός | Μικρή ανάσα δροσιάς σήμερα Τρίτη – Πότε θα ανέβει ξανά το θερμόμετρο

Γενικά αίθριος καιρός σήμερα. Λίγες νεφώσεις θα αναπτυχθούν στη Μακεδονία, τη Θράκη και στα ορεινά της υπόλοιπης ηπειρωτικής χώρας κυρίως τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες.

Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 και στο Αιγαίο τοπικά 7 μποφόρ.

Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή πτώση στα ανατολικά ηπειρωτικά και θα φτάσει τους 36 με 38 βαθμούς, στα δυτικά ηπειρωτικά τους 38 με 39 και τοπικά τους 40 βαθμούς και στη νησιωτική χώρα τους 34 με 36 βαθμούς, ενώ στις Σποράδες, τις Κυκλάδες και τη βόρεια Κρήτη δεν θα ξεπεράσει τους 32 βαθμούς Κελσίου.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ

Καιρός: Γενικά αίθριος με λίγες πρόσκαιρες νεφώσεις κυρίως τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5, στη Θράκη και στην κεντρική Μακεδονία τοπικά έως 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 19 έως 35 και τοπικά έως 36 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία η ελάχιστη θα είναι 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Καιρός: Γενικά αίθριος με πρόσκαιρες νεφώσεις στα ορεινά τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες.

Άνεμοι: Βορειοδυτικοί 3 με 5 και στο βόρειο Ιόνιο γρήγορα τοπικά 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 21 έως 37 και στα ηπειρωτικά έως 38 με 39 και τοπικά έως 40 βαθμούς Κελσίου. Στην Ήπειρο η ελάχιστη θα είναι 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΕΥΒΟΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Καιρός: Γενικά αίθριος με πρόσκαιρες νεφώσεις στα ορεινά της Πελοποννήσου τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 και στα ανατολικά τοπικά 7 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 22 έως 37 βαθμούς Κελσίου.

ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ

Καιρός: Αίθριος.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 6 με 7 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 24 έως 32 και στη νότια Κρήτη έως 36 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ

Καιρός: Γενικά αίθριος.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 5 με 6 και τοπικά στα βόρεια έως 7 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 25 έως 35 και τοπικά έως 36 βαθμούς Κελσίου.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ

Καιρός: Γενικά αίθριος με πρόσκαιρες νεφώσεις στα ορεινά τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες.

Άνεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4 και πρόσκαιρα τις πρωινές ώρες στα ανατολικά και τις Σποράδες βορειοδυτικοί 5 με 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 20 έως 37 με 38 και στις Σποράδες έως 32 βαθμούς Κελσίου.

ΑΤΤΙΚΗ

Καιρός: Αίθριος.

Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 4 με 5 και στα ανατολικά 6 τοπικά 7 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 25 έως 37 βαθμούς Κελσίου. Στα ανατολικά η μέγιστη 2 με 3 βαθμούς χαμηλότερη.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Καιρός: Γενικά αίθριος.

Άνεμοι: Βορειοδυτικοί 5 με 6 μποφόρ με σταδιακή εξασθένηση από το μεσημέρι.

Θερμοκρασία: Από 23 έως 34 βαθμούς Κελσίου.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΥΡΙΟ ΤΕΤΑΡΤΗ 31-07-2024

Γενικά αίθριος καιρός στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας. Τοπικές νεφώσεις με πιθανότητα λίγων βροχών μικρής διάρκειας αναμένονται το πρωί στο νότιο τμήμα της κεντρικής Μακεδονίας και στην ανατολική Θεσσαλία και το μεσημέρι στη νοτιοδυτική Πελοπόννησο.

Οι άνεμοι θα πνέουν στα δυτικά ανατολικοί νοτιοανατολικοί 3 με 5 μποφόρ στρεφόμενοι το απόγευμα σε βορειοδυτικούς με την ίδια ένταση και στα ανατολικά από βόρειες διευθύνσεις 4 με 6 και στο Αιγαίο 7 και πιθανόν τοπικά έως 8 μποφόρ.

Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή πτώση και θα φτάσει στα ηπειρωτικά και τα νησιά του Ιονίου τους 35 με 37 βαθμούς, στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, τα Δωδεκάνησα και τη νότια Κρήτη τους 34 με 36 βαθμούς και στην υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα τους 28 με 31 βαθμούς Κελσίου.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ TΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 01-08-2024

Γενικά αίθριος καιρός.

Οι άνεμοι θα πνέουν από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5 και στο Αιγαίο 6 και τοπικά 7 μποφόρ.

Η θερμοκρασία θα φτάσει στα ηπειρωτικά και τα νησιά του Ιονίου τους 36 με 37 βαθμούς, στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, τα Δωδεκάνησα και τη νότια Κρήτη τους 33 με 35 βαθμούς και στην υπόλοιπη νησιωτική Ελλάδα τους 30 με 32 βαθμούς Κελσίου.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ TΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 02-08-2024

Γενικά αίθριος καιρός με λίγες νεφώσεις στα κεντρικά και βόρεια ορεινά τις μεσημβρινές ώρες.

Οι άνεμοι θα πνέουν στα δυτικά δυτικοί 3 με 4 και στα ανατολικά βόρειοι βορειοδυτικοί 4 με 6 μποφόρ με σταδιακή εξασθένηση.

Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή άνοδο.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ TΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 03-08-2024

Γενικά αίθριος καιρός με λίγες νεφώσεις στα κεντρικά και βόρεια ορεινά τις μεσημβρινές ώρες, οπότε στα βόρεια ορεινά θα εκδηλωθούν τοπικοί όμβροι.

Οι άνεμοι θα πνέουν μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ και στα νότια πελάγη από δυτικές διευθύνσεις με την ίδια ένταση.

Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή περαιτέρω άνοδο.




Νέο Θανατηφόρο δυστύχημα στη Γενισέα Ξάνθης – Υπηρεσιακό όχημα παρέσυρε πεζή και την τραυμάτισε θανάσιμα

Yπηρεσιακό όχημα παρέσυρε μία άτυχη γυναίκα στο κέντρο της Γενισέας, λίγα μέτρα πριν το Δημαρχείο, με αποτέλεσμα να την τραυματίσει θανάσιμα.

Στην περιοχή αρμόδια υπηρεσία της Αστυνομίας διεξάγει έρευνες για τα αίτια που οδήγησαν σε ένα ακόμη θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι το δεύτερο θανατηφόρο τροχαίο δυστύχημα μέσα σε λίγες ώρες στην Ξάνθη.

Φωνή της Ξάνθης




ΑΟΚ Μπάσκετ και Ένωση Καβάλας ενώνουν τις δυνάμεις τους – Επικεφαλής ο επιχειρηματίας Ανδρέας Σκλαρής

Οι ομάδες μπάσκετ του ΑΟΚ και της Ένωσης Καλαθοσφαίρισης της Καβάλας ενώνονται σε μία με υποστηρικτή τον επιχειρηματία Ανδρέα Σκλαρή

Η Κοινή Ανακοίνωση των δύο συλλόγων αναφέρει:

«ΑΟΚ Μπάσκετ και Ένωση Καλαθοσφαιρισης Καβάλας Ενώνουν τις δυνάμεις τους με βλέμμα στο μέλλον

Μετά από συζητήσεις των δυο Ομάδων συμφωνήθηκε να ενώσουν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν στο μέλλον μια αισιόδοξη προοπτική για το Καβαλιωτικο μπάσκετ

Βασικός υποστηρικτής αυτής της προσπάθειας ο επιχειρηματίας κ Ανδρέας Σκλαρης ο οποίος τίθεται επικεφαλής της Διοικούσας Επιτροπής.




Έσβησε φωτιά στο Κεφαλάρι της Δράμας – Επιχείρησαν και εναέρια μέσα

Στο Κεφαλάρι της Δράμας ξέσπασε φωτιά το μεσημέρι της Δευτέρας με πυροσβεστικές δυνάμεις να επιχειρούν στην περιοχή για την κατάσβεση.

Στην επιχείρηση συμμετείχαν και εναέρια μέσα, προσπαθώντας να περιορίσουν τις φλόγες και να αποτρέψουν την εξάπλωση της πυρκαγιάς. Η κατάσταση έδειχνε να βελτιώνεται το απόγευμα της ίδιας ημέρας μέχρι που η φωτιά έσβησε.




Λειψυδρία: «Καμπανάκι» ανησυχίας – 14 δήμοι σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης

Tον κώδωνα του κινδύνου κρούει η επιστημονική κοινότητα λόγω του συναγερμού για λειψυδρία που έχει σημάνει σε πολλές περιοχές της χώρας. Συνολικά 14 δήμοι της χώρας έχουν κηρυχθεί από την Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Μεταξύ αυτών είναι πέντε δήμοι της Κρήτης, η Σέριφος, η Σίφνος, η Λέρος, ο Πόρος, οι Σπέτσες, ο δήμος Σάμης στην Κεφαλονιά καθώς και περιοχές στην Κόρινθο, την Αλεξανδρούπολη και την Ξάνθη.

Την κατάσταση δυσχεραίνουν οι παρατεταμένες υψηλές θερμοκρασίες σε συνδυασμό με τις μειωμένες βροχοπτώσεις σε αρκετές περιοχές την ίδια ώρα που η θερινή τουριστική περίοδος οδεύει προς την κορύφωσή της.

«Πράγματι, φέτος σε πολλές περιοχές στα ανατολικά της χώρας υπάρχει για το διάστημα Οκτωβρίου 2023 με Απρίλιο 2024 μια μείωση των βροχοπτώσεων, σε σχέση με το μέσο όρο της προηγούμενης δεκαετίας, κατά 40-50%. Στην Αττική, για παράδειγμα, είχαμε μείωση 45% ενώ μείωση είχαμε και στην Κρήτη και ειδικά στην Ανατολική Κρήτη και στον Άγιο Νικόλαο, ήταν της τάξεως του 60%», εξηγεί στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η ομότιμη καθηγήτρια στη Σχολή Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ, Μαρία Μιμίκου. Ωστόσο, διευκρινίζει ότι λειψυδρία μπορεί να υπάρξει και χωρίς την ξηρασία.

«Υπάρχει περίπτωση να έχουμε λειψυδρία χωρίς να έχουμε ξηρασία

«Η λειψυδρία στην Ελλάδα είναι ένα ενδημικό φαινόμενο θα έλεγα, είναι το έλλειμμα μεταξύ προσφοράς και ζήτησης νερού, του διαθέσιμου νερού. Επομένως, η λειψυδρία υπάρχει λόγω της ξηρασίας, αλλά υπάρχει περίπτωση να έχουμε λειψυδρία χωρίς να έχουμε ξηρασία. Πολλές ανατολικές χώρες έχουν έλλειμμα, απλά μας φαίνεται πιο πολύ, όσο συνεχίζονται τα ξηρά και άνομβρα χρόνια», σημειώνει η κ. Μιμίκου.

Όπως επισημαίνει η κ. Μιμίκου οι ξηρές χρονιές αλλά και η ανοικονόμητη κατανάλωση νερού προκαλούν λειψυδρία σε πολλές περιοχές της Ελλάδας. Για το λόγο αυτό, είναι ανάγκη να υπάρξουν περιορισμοί και να ληφθούν αποφάσεις.

«Υπάρχει ένα έντονο καμπανάκι στην Ελλάδα. Πρέπει σε κάθε χρήση νερού είτε είναι υδρευτική είτε αρδευτική- κυρίως στην αρδευτική- να βελτιωθούν οι μέθοδοι άντλησης να μεγαλώσει ο λόγος παραγωγικότητας του αγροτικού νερού», εξηγεί η κ. Μιμικού και προσθέτει ότι χρειάζεται να μπει σε σωστές βάσεις το θέμα της διαχείρισης των υδατικών πόρων.

«Θα πρέπει να υπάρχει ένας κεντρικός φορέας διαχείρισης υδατικών πόρων που θα λειτουργεί αποκεντρωμένα και κεντρικά κάτω από ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο εκτίμησης, αξιοποίησης και διαχείρισης των υδατικών πόρων και από εκεί και πέρα θα πρέπει να ακολουθήσουν τα μοντέλα διακυβέρνησης όπως υπάρχουν», λέει η κ. Μιμίκου.

Μεγάλη πτώση της στάθμης του νερού στην τεχνητή Λίμνη Μόρνου και στο φράγμα Αποσελέμης – Σε χαμηλά επίπεδα η στάθμη της τεχνητής λίμνης του Πηνειού

Μεγάλη πτώση της στάθμης του νερού σε σχέση με το 2022 διαπιστώνεται σε δύο σημαντικούς ταμιευτήρες νερού στη χώρα μας, σύμφωνα με δορυφορική ανάλυση δεδομένων από την Επιχειρησιακή Μονάδα BEYOND του ΙΑΑΔΕΤ/ΕΑΑ. Συγκεκριμένα, στην τεχνητή λίμνη Μόρνου, στη Στερεά Ελλάδα και στο φράγμα Αποσελέμης, στην Κρήτη, έπειτα από ανάλυση που εφάρμοσε το Beyond EO Centre NOA με δορυφορικές εικόνες Sentinel-2.

ethnos.gr




Δεκτό, κατά πλειοψηφία, το νομοσχέδιο για τις βαθμίδες της εκπαίδευσης – Αντιδράσεις από την ΟΛΜΕ

Δεκτό κατά πλειοψηφία έγινε το νομοσχέδιο, που διατρέχει και τις τρεις βαθμίδες της Εκπαίδευσης.

Αύριο, Παρασκευή 26 Ιουλίου, αναμένεται να κατατεθούν βελτιώσεις επί του νομοσχεδίου από τον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη.

Περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ρυθμίσεις για την Ψηφιακή Εκπαιδευτική Πύλη, το Ψηφιακό Φροντιστήριο, τον επαγγελματικό προσανατολισμό στη Β΄θμια Εκπαίδευση καθώς και σειρά μέτρων για τη στήριξη του εκπαιδευτικού συστήματος στις απομακρυσμένες περιοχές.

Αντιδράσεις από την ΟΛΜΕ

Όπως επισημαίνει η ΟΛΜΕ :

Το νομοσχέδιο το οποίο και συζητείται αυτές τις ημέρες στη Βουλή είναι μακριά από τις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Αντί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να αφουγκραστεί και να εστιάσει στη λύση χρόνιων προβλημάτων, ακολουθεί μια στρατηγική η οποία επιδιώκει τον μετασχηματισμό του δημόσιου σχολείου. Ένα μετασχηματισμό ο οποίος γίνεται με όρους κατηγοριοποίησης, όπου ο δημόσιος χαρακτήρας και αποστολή του σχολείου θα υποχωρούν διαρκώς. Η απουσία ουσιαστικής διάθεσης για διάλογο αποτυπώνεται και στην πρωτοφανή ρύθμιση καθεστώτος αναπλήρωσης του αιρετού που παραιτείται από συνάδελφο που ορίζει η διοίκηση και όχι από τον πρώτο επιλαχόντα με βάση το εκλογικό αποτέλεσμα!




Τροχαίο ατύχημα στη Νέα Πέραμο Καβάλας – Συγκρούστηκαν δύο επιβατικά οχήματα

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης στη Νέα Πέραμο Καβάλας.

Πιο συγκεκριμένα συγκρούστηκαν δύο επιβατικά οχήματα ενώ υπήρξαν μόνο υλικές ζημιές.




Ανάπτυξη σε πρώτο πλάνο στη Βόρεια Ελλάδα – Ο Οικονοµικός Αντίκτυπος του Hamptons Greece

Η Τουριστική – οικιστική επένδυση της “Hamptons Greece”, µε επικεφαλής τον Καναδό επιχειρηµατία Alex Haditaghi, δεν είναι απλώς µια πολυτελής ανάπτυξη τουριστικών ακινήτων, αλλά µια δύναµη µετασχηµατισµού της οικονοµικής ανάπτυξης για ολόκληρη την Βόρεια Ελλάδα και ιδιαίτερα για την περιοχή της Καβάλας.

Αυτό το φιλόδοξο έργο έχει φέρει σηµαντικά οικονοµικά οφέλη, διαµορφώνοντας την ανάπτυξη και την πρόοδο σε µια περιοχή που συχνά παραµελείται από τις εθνικές πολιτικές.

 ∆ηµιουργία Θέσεων Εργασίας και Τοπική Απασχόληση

Ένα από τα πιο άµεσα και ορατά οφέλη του έργου “Haptons Greece” στην τοπική κοινωνία, είναι το κοινωνικό αποτύπωµα που θα αφήσει διαχρονικά µε την δηµιουργία πρόσκαιρων αλλά και µόνιµων άµεσων και έµεσων θέσεων εργασίας. Στη φάση της κατασκευής θα απασχολήσει εκατοντάδες εργαζόµενους από την ευρύτερη τοπική κοινωνία, από οικοδόµους και µηχανικούς µέχρι σχεδιαστές και κηπουρούς. Όταν ολοκληρωθεί, το έργο θα συνεχίσει να δηµιουργεί ευκαιρίες απασχόλησης µέσω του 5άστερου ξενοδοχείου, αλλά και διαφόρων παροχών για τις ανάγκες συντήρησης της επένδυσης. Οι τοπικές επιχειρήσεις επίσης θα επωφεληθούν από την αυξηµένη ζήτηση για υπηρεσίες, συµβάλλοντας σε µια πιο ζωντανή τοπική οικονοµία αυξάνοντας παράλληλα τις θέσεις εργασίας.

 Αύξηση των Αξιών Ακινήτων

Το έργο της Τουριστικής Ανάπτυξης της “Hamptons Greece” έχει ήδη σοβαρό αντίκτυπο στις τοπικές αξίες ακινήτων. Πριν από την έναρξη του έργου, οι τιµές των ακινήτων στην Ηρακλίτσα, όπου βρίσκεται το “Hamptons Greece”, ήταν µέτριες σε σχέση µε τις δυνατότητες της περιοχής.

Κατοικίες µπορούσαν να αγοραστούν γύρω στα 2.500€ ανά τετραγωνικό µέτρο. Ωστόσο, µε την εισαγωγή αυτής της υψηλού επιπέδου τουριστικής ανάπτυξης, οι τιµές έχουν εκτοξευθεί πάνω από 4.000€ ή ακόµα και €5.000 ανά τετραγωνικό µέτρο. Αυτή η άνοδος των αξιών ακινήτων έχει προσφέρει σηµαντικές αποδόσεις στους τοπικούς ιδιοκτήτες και έχει προσελκύσει νέους επενδυτές στην περιοχή.

 Προσέλκυση Υψηλής Ποιότητας Επενδυτών και Κατοίκων

Η επιλεκτική στρατηγική πωλήσεων του “Hamptons Greece” έχει εξασφαλίσει ότι το έργο προσελκύει υψηλής ποιότητας επενδυτές και φυσικά κατοίκους. Πάνω από το 60% των αγοραστών προέρχονται από τον Καναδά, τις ΗΠΑ και το Ηνωµένο Βασίλειο, ενώ δεν λείπει το ενδιαφέρον από την Τουρκία, τη Γαλλία, τη Γερµανία και τη Σουηδία. Αυτή η εισροή ευκατάστατων κατοίκων απ’ όλη την υφήλιο, δεν έχει µόνο ανεβάσει το προφίλ της Καβάλας, αλλά έχει φέρει και µια ποικιλόµορφη και κοσµοπολίτικη ατµόσφαιρα στην περιοχή.

Αυξηµένος Τουρισµός και ∆ιεθνές Ενδιαφέρον

Η πολυτελής έλξη του Hamptons Greece έχει τοποθετήσει την Καβάλα ως κορυφαίο προορισµό για διεθνείς τουρίστες. Οι παγκόσµιας κλάσης παροχές της ανάπτυξης, συµπεριλαµβανοµένου ενός 5άστερου ξενοδοχείου, σπα και ιδιωτικών βιλών, προσελκύουν επισκέπτες υψηλής δαπάνης. Αυτή η αύξηση του τουρισµού µεταφράζεται σε περισσότερη επιχειρηµατική δραστηριότητα για τα τοπικά εστιατόρια, καταστήµατα και υπηρεσίες, ενισχύοντας περαιτέρω την τοπική οικονοµία. Επιπλέον, η κάλυψη από τα µέσα ενηµέρωσης και η διεθνής αναγνώριση του έργου έχουν βάλει τη Βόρεια Ελλάδα στον παγκόσµιο χάρτη, προσελκύοντας ακόµα περισσότερο ενδιαφέρον και επενδύσεις.

 Βελτιώσεις στις Υποδοµές

Το έργο “Hamptons Greece” έχει προωθήσει και βελτιώσεις στις τοπικές υποδοµές. Η ανάγκη υποστήριξης µιας τέτοιας υψηλού επιπέδου οικονοµικής ανάπτυξης έχει οδηγήσει σε καλύτερους δρόµους, βελτιωµένες δηµόσιες υπηρεσίες και αυξηµένες επενδύσεις στις τοπικές παροχές. Αυτές οι βελτιώσεις ωφελούν όχι µόνο τους κατοίκους του “Hamptons Greece” αλλά και ολόκληρη την τοπική κοινότητα, βελτιώνοντας τη συνολική ποιότητα ζωής στην περιοχή.

 Μακροπρόθεσµη Οικονοµική Ανάπτυξη

Τα οικονοµικά οφέλη της τουριστικής, οικιστικής επένδυσης “Hamptons Greece” εκτείνονται πέρα από τα άµεσα κέρδη. Με την προσέλκυση ευκατάστατων κατοίκων και τουριστών, το έργο συµβάλλει στη δηµιουργία µιας πιο σταθερής και ευηµερούσας τοπικής οικονοµίας. Η παρουσία υψηλών προδιαγραφών παροχών και η διεθνής αναγνώριση, δηµιουργούν έναν θετικό κύκλο, ενθαρρύνοντας περαιτέρω επενδύσεις και ανάπτυξη στην περιοχή. Αυτή η µακροπρόθεσµη αναπτυξιακή δυναµική υπόσχεται να µεταµορφώσει τη Βόρεια Ελλάδα σε έναν ακµάζοντα οικονοµικό κόµβο.

Συµπέρασµα

Το έργο “Hamptons Greece”, υπό την οραµατική ηγεσία του Alex Haditaghi, αποτελεί παράδειγµα του πώς µια στοχευµένη ανάπτυξη ακινήτων µπορεί να οδηγήσει σε σηµαντική οικονοµική ανάπτυξη και αναζωογόνηση µιας ολόκληρης περιοχής, δηµιουργώντας θέσεις εργασίας, αυξάνοντας τις αξίες ακινήτων, προσελκύοντας υψηλής ποιότητας επενδυτές, αυξάνοντας τον τουρισµό, βελτιώνοντας τις υποδοµές και ενισχύοντας τη µακροπρόθεσµη οικονοµική ανάπτυξη. Το “Hamptons Greece” µεταµορφώνει την Καβάλα και τη Βόρεια Ελλάδα. Αυτή η ανάπτυξη όχι µόνο ενισχύει την τοπική οικονοµία, αλλά και τοποθετεί τη Βόρεια Ελλάδα ως έναν σηµαντικό παίκτη στη διεθνή οικονοµική και τουριστική σκηνή.




Κομοτηνή: Φωτιά στην Πανεπιστημιούπολη – Άμεση η επέμβαση της Πυροσβεστικής, αποκαταστάθηκε η ηλεκτροδότηση

Πυρκαγιά ξέσπασε εντός της Πανεπιστημιούπολης Κομοτηνής το μεσημέρι της Δευτέρας, στην περιοχή του δρόμου προς Αγίασμα, με αποτέλεσμα να υπάρξει διακοπή ρεύματος στην περιοχή.

Video
paratiritis-news.gr



Παράλληλες δράσεις Cosmopolis Festival 2024 – CosmoKids

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος το Cosmopolis Festival θα φιλοξενήσει από τις 29 Ιουλίου ως τις 3 Αυγούστου δημιουργικές δραστηριότητες και παιχνίδια για παιδιά στο πλαίσιο της ενότητας Cosmokids.

Όλες οι δράσεις του CosmoKids θα λάβουν χώρα στο παρκάκι στο ξεκίνημα της Θεοδώρου Πουλίδου (ανεβαίνοντας αριστερά). Δευτέρα 29 και Τρίτη 30 Ιουλίου – “Διαβάζω παίζω ζωγραφίζω” με την Μπιζιάνα Καλλιόπη και Μπιζιάνα Νόπη: Η δραστηριότητα θα αποτελείται από τρεις ενότητες.

Στην πρώτη θα γίνουν παιχνίδια γνωριμίας, εμψύχωσης της ομάδας και φιλαναγνωσίας. Στη δεύτερη θα διαβαστεί με παιδαγωγικό τρόπο μια καλοκαιρινή ιστορία. Στην τρίτη θα τα παιδιά θα ζωγραφίσουν
απελευθερώνοντας τη φαντασία τους, με έναυσμα την ιστορία που θα έχουν ακούσει.

Στο τέλος θα στηθεί μια μικρή έκθεση με τα έργα των παιδιών. Τρίτη 30 Ιουλίου “Ταξιδιάρικα Παραμύθια” – Παραμυθάδες: Σε αυτήν την ξεχωριστή δραστηριότητα, θα ζωντανέψουν οι ήρωες των παραμυθιών και οι μικροί φίλοι θα τους συντροφεύσουν σε φανταστικές περιπέτειες.

Θα μάθουν πώς οι ήρωες αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις, θα ανακαλύψουν καινούριους φίλους και θα δημιουργήσουν τις δικές τους ιστορίες. Την Τετάρτη 31 Ιουλίου – Artattack: η ομάδα των Artattack αναλαμβάνει την διασκέδαση των νεαρότερων φίλων του φεστιβάλ με ένα πρόγραμμα έκπληξη.

Την Πέμπτη 1 Αυγούστου – “Cosmoπαιχνίδια” από την Fanta Lou: Πρόκειται για παιχνίδια από όλο τον κόσμο αφιερωμένα αντίστοιχα στις χώρες που θα φιλοξενηθούν. Κάθε παιχνίδι θα προέρχεται από την εκάστοτε χώρα, δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν σε επαφή με την κουλτούρα της, διασκεδάζοντας.

Παρασκευή 2 και Σάββατο 3 Αυγούστου – “Ανακαλύπτοντας τον Κόσμο” με την Τζέλλα Καραλή: Οι δραστηριότητες είναι εμπνευσμένες από τις φιλοξενούμενες χώρες, την όμορφη πόλη της Καβάλας και το φυσικό περιβάλλον.

Μέσα από παιχνίδια, χειροτεχνίες και διαδραστικές δραστηριότητες, τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν διαφορετικούς πολιτισμούς, να ανακαλύψουν την ιστορία της Καβάλας και να ευαισθητοποιηθούν για το περιβάλλον.

Για περισσότερες πληροφορίες σxετικά με το φετινό Cosmokids, αλλά και τις υπόλοιπες παράλληλες δράσεις του Cosmopolis Festival 2024, επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του φεστιβάλ cosmopolisfestival.gr.




Συνάντηση συνεργασίας Μουριάδη – Ιωσηφίδη στο Δημαρχείο Καβάλας

Συνάντηση συνεργασίας, η οποία διήρκεσε περίπου μία ώρα, είχε το πρωί της Δευτέρας 22 Ιουλίου 2024 ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, με τον Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης ΑΜΘ, Αλέξανδρο Ιωσηφίδη, κατά τη διάρκεια της οποίας έγινε ιδιαίτερη μνεία στις δυνατότητες κοινής δράσης, με απώτερο στόχο την ανάπτυξη της περιοχής μας.

Συγκεκριμένα, παρουσία του Διευθυντή Προγραμματισμού, Ανάπτυξης και Ψηφιακών Υπηρεσιών, Μπάμπη Παπαδόπουλου, εξετάστηκε το ενδεχόμενο ανάληψης συγκεκριμένων πρωτοβουλιών για την αύξηση της τουριστικής κίνησης στην πόλη και τη δημοτική ενότητα Φιλίππων, την αξιοποίηση των καπναποθηκών και την προώθηση του ψηφιακού μετασχηματισμού στο Δήμο Καβάλας. Το πλαίσιο συνεργασίας των δύο φορέων, κατόπιν σχετικής συνεννόησης, θα καθοριστεί το προσεχές χρονικό διάστημα.




Πυρκαγιά στο 37ο χλμ Θεσσαλονίκης-Σερρών – Επί ποδός δυνάμεις της Πυροσβεστικής

Πυρκαγιά ξέσπασε στο 37ο χλμ Θεσσαλονίκης-Σερρών. Επιχειρούν ήδη αρκετά οχήματα από την Κεντρική Μακεδονία καθώς και από την Ανατολική Μακεδονία-Θράκη αλλά και εναέρια μέσα.

Φωτογραφία από την διαδικτυακή ομάδα του Παληού Καβάλας

 




Οι δυνατότητες ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής Σερρών – Δράμας – Καβάλας, στο επίκεντρο του «1ου Amphipolis Forum»

Με σημαντικές παρουσίες από το χώρο της πολιτικής, της αυτοδιοίκησης και του επιχειρείν και με εξαιρετικές τοποθετήσεις σε σχέση με τις υποδομές, τον τουρισμό, τις επενδύσεις και συνολικά τις αναπτυξιακές προοπτικές στην ευρύτερη περιοχή, ξεκίνησε και ολοκληρώθηκε χθες το βράδυ, Παρασκευή 12 Ιουλίου, το 1 ο Amphipolis Forum, στους εξωτερικούς χώρους του Συνεδριακού Κέντρου Αμφίπολης.

Το 1ο Amphipolis Forum πραγματοποιήθηκε από την Kourtidis Group σε συνεργασία με τον Δήμο Αμφίπολης, υπό την αιγίδα του Υφυπουργείου Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης), της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και των Επιμελητηρίων Σερρών, Δράμας και Καβάλας.

Στην έναρξη του forum προβλήθηκε οπτικοακουστικό υλικό και προβολή μηνύματος του Πρώην Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά.

«Χαίρομαι ιδιαίτερα για το Forum που «γεννιέται» σήμερα σε έναν τόπο με πολλούς συμβολισμούς. Το 1ο Αναπτυξιακό, Επιχειρηματικό και Οικονομικό «Amphipolis Forum», διεξάγεται στο Συνεδριακό Κέντρο του Δήμου Αμφίπολης και πραγματοποιείται με φόντο τον περίφημο αρχαιολογικό χώρο. Έναν χώρο που «βγήκε» στο φως από τα σπλάχνα της γης της Μακεδονίας, αποκαλύπτοντας μοναδικούς θησαυρούς, που συνθέτει ακόμη και σήμερα ένα απαράμιλλο μωσαϊκό της ελληνικής ιστορίας» τόνισε στο γραπτό μήνυμά του ο πρώην Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς και -μεταξύ άλλων, επισήμανε: «Εύχομαι ο θρυλικός αυτός τόπος να συνεχίσει να σηματοδοτεί -όχι μόνο την κληρονομιά του παρελθόντος που κουβαλά, αλλά και τις επιχειρηματικές επιτυχίες του σήμερα και τις αναπτυξιακές προοπτικές του αύριο. Είχα την τιμή να διαπιστώσω και προσωπικά ως πρωθυπουργός, ότι είναι ένας ευλογημένος και πανέμορφος τόπος. Με υπέροχους και φιλόξενους κατοίκους, ξεχωριστούς τουριστικούς θησαυρούς και σωστούς επιχειρηματίες που αγαπούν την πατρίδα τους και επενδύουν σημαντικά στην περιοχή. Ήδη, με αυτά τα δεδομένα, το μέλλον της διαφαίνεται λαμπρό».

Έναρξη εργασιών από τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου Νίκο Παναγιωτόπουλο

Τις εργασίες του 1 ου Amphipolis Forum κήρυξε, παρουσία πολυπληθούς ακροατηρίου, ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Νίκος Παναγιωτόπουλος.
«Μεγάλη τιμή και χαρά για μένα προσωπικά να βρίσκομαι εδώ, σήμερα, ανάμεσά σας, στην Ιστορική Ανατολική Μακεδονία, κάτω από το βλέμμα του Λέοντα της Αμφιπόλεως, ο οποίος, αν και καθήμενος, δεν αναπαύεται, αλλά επιτηρεί, ως αιώνιος φρουρός και αυτό το κομμάτι της Ελλάδας, αυτό το κομμάτι της μακεδονικής γης» είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

Επιπλέον αναφέρθηκε πέρα από τον Τύμβο Καστά και σε άλλα μνημεία όπως ο αρχαιολογικός χώρος των Φιλίππων, το Βαπτιστήριο της Λυδίας της Φιλιππισίας και σε άλλα χαρακτηριστικά της περιοχής, που εγγυώνται μία σταθερή αναπτυξιακή πορεία στο μέλλον, ως «τοπωνύμια παγκόσμιας εμβέλειας» και πρόσθεσε:

«Είναι σημαντικό όμως και το επενδυτικό ενδιαφέρον που υπάρχει, από αυτούς τους επιχειρηματίες που εξετάζουν την αναπτυξιακή δραστηριότητά τους στη Βόρεια Ελλάδα.

Στόχος του φόρουμ είναι να παρουσιάσει και να παρουσιαστεί η γνώση εκείνη και όλες οι απαραίτητες πληροφορίες, οι οποίες μέσα από τη συνεργασία θα μπορούν να μετεξελιχθούν σε ουσιαστική ανάπτυξη περιοχής, στηριζόμενη στα πολλά συγκριτικά της πλεονεκτήματα».

Χαιρετισμό απηύθυνε και ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) Κώστας Γκιουλέκας. «Όταν είναι κανείς εδώ αισθάνεται δέος, γιατί είναι πλάι σε ένα τόπο πάρα πολύ φορτισμένο, ένα από τα ορμητήρια του μεγαλύτερου Έλληνα όλων των εποχών, του μεγαλύτερου στρατηλάτη όλων των εποχών και του μεγαλύτερου εκπολιτιστή όλων των εποχών, του Μεγάλου Αλεξάνδρου» είπε ο κ. Γκιουλέκας και συνέχισε: « Η Μακεδονία όμως δεν έχει μόνο ένα ένδοξο παρελθόν έχει ένα πολύ σημαντικό παρόν και έχει ένα πολύ σημαντικό μέλλον. Και σήμερα ο δήμος Αμφίπολης, κύριε δήμαρχε, κ. Φραστανλή και κύριε πρόεδρε του Ομίλου Κουρτίδη, κ. Νίκο Κουρτίδη, αποδεικνύουν πραγματικά πόσες δυνάμεις κρύβει αυτός ο τόπος».

Ο Δήμαρχος Αμφίπολης Στέργιος Φραστανλής, υπογράμμισε την ανεπιφύλακτη και ένθερμη υποστήριξή του στο 1 ο Amphipolis Forum και εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι αυτό θα εξελιχθεί σε σημαντικό θεσμό τα επόμενα χρόνια, γιατί -όπως είπε- η περιοχή έχει σπάνιο φυσικό κάλλος και ξεχωριστό ιστορικό, πολιτιστικό απόθεμα.

«Η γη του μυθικού Ορφέα, του βασιλιά Φιλίππου και του Μέγα Αλέξανδρου. Γενέτειρα του δικού μας, του αείμνηστου Προέδρου Κωνσταντίνου Καραμανλή. Σταυροδρόμι λαών και πολιτισμών. Μοναδικός συνδυασμός βουνού και θάλασσας. Παραδοσιακών χωριών και παραθεριστικών οικισμών. Του σπουδαίου αρχαιολογικού χώρου όπου βρισκόμαστε με το Μουσείο Αμφίπολης και τον Τύμβο Καστά, που ευελπιστούμε να καταστεί κορυφαίος τουριστικός προορισμός τα χρόνια που θα ακολουθήσουν. Ευχαριστούμε θερμά τους διοργανωτές, δεσμευόμαστε ότι ο δήμος θα στηρίξει ενεργά τέτοιες πρωτοβουλίες».

Την εκδήλωση χαιρέτισαν, ο Πρόεδρος της Kourtidis Group Νίκος Κουρτίδης και η Αντιπρόεδρος της Kourtidis Group Κωνσταντίνα Δημητρόβα, ο Αντιπεριφερειάρχης Σερρών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Παναγιώτης Σπυρόπουλος, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Θεόδωρος Μαρκόπουλος, ο Πρόεδρος Επιμελητηρίου Σερρών Θανάσης Μαλλιαράς, ο Πρόεδρος Επιμελητηρίου Δράμας Στέφανος Γεωργιάδης, ο Πρόεδρος Επιμελητηρίου Καβάλας Μάρκος Δέμπας.

Το 1ο Amfipolis Forum ανέδειξε θέματα ανάπτυξης με φόντο τις υποδομές, τις επενδύσεις και τον τουρισμό

Σε τρεις θεματικές ενότητες, σπουδαίοι ομιλητές, εισηγητές και συντονιστές, προσέγγισαν και ανέπτυξαν όλα τα ζητήματα ανάπτυξης της ευρύτερης παραλιακής περιοχής από τον Στρυμονικό κόλπο μέχρι και τη Θάσο, καθώς και συνολικά των περιοχών των νομών Σερρών, Καβάλας και Δράμας. Οι σημαντικές εξελίξεις και τα νέα δεδομένα από τον Τουρισμό, τις Επενδύσεις και τις Υποδομές, αποτέλεσαν τα βασικά θέματα γύρω από τις αναπτυξιακές προοπτικές της περιοχής.

Στην πρώτη ενότητα με τίτλο «Υποδομές», στα έργα και στους σχεδιασμούς για την ευρύτερη περιοχή αναφέρθηκαν ο Υφυπουργός υποδομών Νίκος Ταχιάος, ο Υφυπουργός Υγείας Δημήτρης Βαρτζόπουλος, ο Ceo Egnatia Aviation Γεώργιος Ζωγραφάκης και η Επικεφαλής Στρατηγικής Ανάπτυξης Υδατοδρομίων Grecian Air Seaplanes Μαρία Τόκτωρ.

Ο Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι «έργα προφανώς μπορούν να γίνουν με μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων» και για το δρόμο Δράμας – Αμφίπολης, ανέφερε: «Εγώ βλέπω ότι πολύ σύντομα μπορεί να συμβασιοποιηθεί, είναι ένα έργο το οποίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε δημοπράτηση, είναι σε διαγωνιστική διαδικασία. Στις 24, 25 και 26 Ιουλίου βρίσκεται σε εξέλιξη η Β-1 φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου. Είναι ένα ΣΔΙΤ της τάξης των 250 εκατομμυρίων, είναι ένα έργο, το οποίο σίγουρα θα αλλάξει την περιοχή και το οποίο περιμένουμε ότι θα φτάσει στο στάδιο της συμβασιοποίησης μέσα στο 2025».

Για τον δρόμο Σέρρες – Δράμα – Καβάλα, ο κ. Ταχιάος είπε ότι «ένα κομμάτι έχει δημοπρατηθεί και τα άλλα ωριμάζουν».  «Η μεγάλη αλλαγή που θα δούμε στον τόπο για τη
χώρα θα είναι η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Η Εγνατία -όπως ξέρετε, παραχωρείται σε ιδιώτη, έχει ήδη υπογραφεί η σύμβαση και εντός του καλοκαιριού θα περάσει από τη Βουλή η κύρωσή της» συμπλήρωσε ο κ. Ταχιάος.

Ο υφυπουργός Υγείας Δημήτρης Βαρτζόπουλος σημείωσε ότι χρειάζεται περισσότερο ιατρικό προσωπικό τους μήνες αιχμής και πρόσθεσε: «Ο μετακινούμενος πληθυσμός δεν έχει τις ίδιες υγειονομικές ανάγκες που έχει ο μόνιμος πληθυσμός», λέγοντας ότι συνήθως προκύπτουν ελαφρά, συνήθως ορθοπεδικής φύσεως περιστατικά και «εκείνο το οποίο χρειάζεται στην περιοχή είναι μεγάλη ένταση ιατρικού προσωπικού». Ο κ. Βαρτζόπουλος υπογράμμισε ότι όταν προκύψει ένα μεγάλο ατύχημα και που θα χρειαστεί η μεταφορά στο νοσοκομείο, τότε χρειάζεται καλή οδική πρόσβαση, ώστε να εξυπηρετηθεί ο ασθενής.

Ο αντιπρόεδρος της Βουλής Γεώργιος Γεωργαντάς υπογράμμισε τη σημασία που έχει η συμβολή και άλλων παραγωγικών δραστηριοτήτων γύρω από τον τουρισμό. «Πρέπει τα αγαθά και οι υπηρεσίες που συνδέονται με τον τουρισμό να διαχυθούν στην περιοχή για να μπορέσει και η περιοχή να αγκαλιάσει την τουριστική ανάπτυξη». Ο κ. Γεωργαντάς συνέστησε τα ξενοδοχεία να αγοράζουν -εάν υπάρχει δυνατότητα, τοπικά προϊόντα ώστε και οι παραγωγοί να συμμετέχουν και να ενθαρρύνουν την τουριστική ανάπτυξη.

Κατά τη συζήτηση επισημάνθηκε η μεγάλη δυνατότητα της περιοχής να αναπτύξει καλύτερες αεροπορικές συνδέσεις, καθώς βρίσκεται κοντά σε ξένες πρωτεύουσες, τα τέλη στάθμευσης στα τοπικά αεροδρόμια είναι πιο προσιτά, η προοπτική να γίνουν υδατοδρόμια, να χρησιμοποιηθούν υδροπλάνα, κ.α.

Ξεχωριστή από κάθε άποψη στο τέλος της ενότητας ήταν η εισήγηση, με θέμα: «Τύμβος Καστά: Το εμβληματικό Μακεδονικό μνημείο, σε απόσταση αναπνοής», από τον Αρχιτέκτωνα Μηχανικό και Προϊστάμενο Τμήματος Μελετών της Διεύθυνσης Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων του Υπουργείου Πολιτισμού, Δόκτωρ Μιχάλη Λεφαντζή. «Έχω κάνει τετράωρες ομιλίες σε όλο τον πλανήτη, έχω κάνει πάνω από σαράντα ομιλίες για τον Τύμβο Καστά και την αρχιτεκτονική του, είναι η πρώτη φορά που μιλάω για τον Τύμβο Καστά στην Αμφίπολη και ευχαριστώ πολύ την Αμφίπολη για αυτό» είπε ο κ. Λεφαντζής, απευθυνόμενος προς τους διοργανωτές και προς το κοινό και πρόσθεσε: «Σας ζητάμε από το υπουργείο Πολιτισμού, να το αγαπάτε το μνημείο!».

Στη δεύτερη ενότητα με τίτλο «Τουρισμός», στην τουριστική ανάπτυξη και αξιοποίηση αναφέρθηκαν ο Αντιπρόεδρος Βουλής των Ελλήνων Γεώργιος Γεωργαντάς, το στέλεχος της Costa Navarino Γιώργος Χατζηιωσήφ, ο εκτελεστικός διευθυντής του SETE Αλέξανδρος Θάνος, η Senior Consultant Convention Bureau Ελένη Σωτηρίου και η εκπρόσωπος της So Fine Τόνια Φουσέκη.

Στην τρίτη ενότητα με τίτλο «Επενδύσεις», τις αναπτυξιακές δυνατότητες και την ανοδική τάση προσέλκυσης επενδυτών από την Ελλάδα και το εξωτερικό επεσήμαναν ο Γενικός Διευθυντής Στρατηγικών Επενδύσεων Enterprise Greece Άκης Σκλάβος, ο Senior Director Επιχειρηματικών Κέντρων Β. Ελλάδος της Τράπεζας Πειραιώς Ανδρέας Δημητριάδης, ο CPA Επικεφαλής Βορείου Ελλάδος Grant Thornton Χρήστος Βαργιεμεζής, ο CPA Επικεφαλής Συμβουλευτικού Τμήματος Βορείου Ελλάδος Grant Thornton Απόστολος Μπουζάνης, η Co- Founder & Chief Executive Officer Elastic Ρία Βογιατζή – Ξένου και ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Θάσου Γιάννης Μαρκιανός.

Στόχος του 1 ου Amphipolis Forum ήταν να «ενώσει» αναπτυξιακά τις δύο περιφέρειες (Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης) και τις τέσσερεις περιφερειακές ενότητες (Θεσσαλονίκη, Σέρρες, Καβάλα και Δράμα), οι οποίες αλληλεπιδρούν, με αμοιβαία οφέλη, η μεγιστοποίηση των οποίων -όπως διαφάνηκε στο συνέδριο, είναι εντός των δυνατοτήτων και των προοπτικών της ευρύτερης περιοχής.

Βασική επιδίωξη του forum ήταν η ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής και οι προοπτικές ανάπτυξης, μέσα από την αξιοποίηση κάθε ξεχωριστής δυνατότητας, καθώς και οι ευκαιρίες σημαντικής δυναμικής και ανάπτυξης μέσα από τον τουρισμό, μέσα από τις επενδύσεις και από την αξιοποίηση των υποδομών.

Το «Amphipolis Forum» φιλοδοξεί και τα επόμενα χρόνια να συνεχίσει να προβάλλει αυτές τις δυνατότητες και τις αναπτυξιακές προοπτικές, ως θεσμός που αναδεικνύει και συνδέει τα εξαιρετικά δεδομένα και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα με τις προκλήσεις, τις ευκαιρίες και με τις στρατηγικές επιλογές του αναπτυξιακού μέλλοντος της ευρύτερης περιοχής.

Χαιρετισμός προέδρου «Kourtidis Group», Ν. Κουρτίδη – «The Great» το όνομα της εμβληματικής επένδυσης του Ομίλου Ιδιαίτερη αναφορά στη σημασία του Forum για τις εξαιρετικές εισηγήσεις σε τρεις ενότητες υποδομές, τουρισμό, επενδύσεις, έκανε στο χαιρετισμό του ο «οικοδεσπότης» της διοργάνωσης και πρόεδρος της «Kourtidis Group», Νίκος Κουρτίδης.

«Σήμερα, χάρη στην παρουσία των τόσο σημαντικών ομιλητών, αισθάνομαι ότι η Ελλάδα στρέφει και πάλι το βλέμμα της στην Αμφίπολη και είναι σημαντικό αυτό» τόνισε ο Νίκος Κουρτίδης, επισημαίνοντας ότι «ο στόχος του συνεδρίου είναι φιλόδοξος, αλλά και απολύτως εφικτός», δηλαδή, η ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής, «ολόκληρο το παραλιακό μέτωπο από τον Στρυμονικό Κόλπο έως και τη Θάσο, καθώς και τους νομούς Σερρών, Καβάλας και Δράμας».

Ο κ. Κουρτίδης τόνισε ότι η περιοχή διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις να μετατραπεί σε «σημαντικό πόλο ανάπτυξης», λέγοντας χαρακτηριστικά : «Το μέλλον των παιδιών μας
είναι στα δικά μας χέρια και η σωστή ώρα είναι τώρα». «Ταξιδεύουμε, όλοι, συχνά και επισκεπτόμαστε ορισμένους από τους κορυφαίους προορισμούς του κόσμου. Θα μου επιτρέψετε να το πω όπως το αισθάνομαι. Ναι, δεν υστερούμε από πολλούς κορυφαίους προορισμούς! Ήδη κάναμε τα αποφασιστικά βήματα» συνέχισε ο κ. Κουρτίδης και πρόσθεσε :

«Το Project Alexandrou Chora είναι σε πλήρη εξέλιξη και στην τελική φάση του επανασχεδιασμού όλες οι ενότητές του. Όπως γνωρίζετε, θα είναι κάτω από την ομπρέλα ενός κορυφαίου παγκόσμιου Brand και έχω επιλέξει σήμερα για πρώτη φορά, εδώ σ αυτή την συνάντηση, να κάνουμε την αποκάλυψη του ονόματος του Ξενοδοχειακού συγκροτήματος: «The Great».

«Πρέπει όμως, να μην σταματήσουμε να επενδύουμε σε σύγχρονες τουριστικές εγκαταστάσεις, στην καινοτομία και ταυτόχρονα, να συνεχίσουμε να προωθούμε τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη που σέβεται το περιβάλλον και την τοπική κουλτούρα. Θα επαναλάβω την φράση. Με σεβασμό στο περιβάλλον, ναι, έργα με σεβασμό στο μέλλον τον παιδιών μας» συμπλήρωσε ο κ. Κουρτίδης.

Χαιρετισμός αντιπροέδρου «Kourtidis Group», K. Δημητρόβα

Την ικανοποίησή της για τη «δικαίωση» της επιλογής του Ομίλου, να επενδύσει σε δύσκολους καιρούς στη περιοχή και την βεβαιότητα της ότι το μέλλον θα είναι ακόμη πιο ελπιδοφόρο, επεσήμανε η αντιπρόεδρος της Kourtidis Group, Κωνσταντίνα Δημητρόβα.

«Ήταν στρατηγική επιλογή να δραστηριοποιηθεί ο όμιλος στην ευρύτερη περιοχή, ενάντια σε σειρήνες που ηχούσαν έντονα και με πίεση να προχωρήσουμε σε εύκολα άλματα, σε περιοχές πιο “λαμπερές” και πιο προβεβλημένες» είπε η κ. Δημητρόβα και πρόσθεσε: «Για εμάς δεν υπήρξε καν δίλημμα. Η επιλογή μας ήταν αυτά τα παράλια, η Θάσος και οι νομοί Σερρών, Δράμας και Καβάλας».

Η κ. Δημητρόβα υπογράμμισε ότι ο Όμιλος έχει βάλει τη «σφραγίδα» του στην εξέλιξη της περιοχής, η οποία «μπαίνει εμφατικά στον τουριστικό και επενδυτικό χάρτη της χώρας» καθώς η «καθημερινή τριβή μας με επενδυτές από ολόκληρο τον κόσμο και η ανταπόκρισή τους» αποτελεί «απλά μια επιβεβαίωση ότι οι προοπτικές ανάπτυξης στο μέλλον, είναι απεριόριστες». «Από το 2020 θέσαμε ως όμιλος σε εφαρμογή, ένα φιλόδοξο πλάνο…

Συνολικά μόνο μέσα στο χρόνο βρεθήκαμε σε 12 διαφορετικές χώρες, δημιουργήσαμε σχέσεις εμπιστοσύνης και έχουμε συγκεκριμένα επενδυτικά αποτελέσματα από όλες αυτές τις αγορές του εξωτερικού, κάτι που επιβεβαιώνει ότι αυτή η περιοχή τώρα ξεκινάει, τώρα ανοίγει την αγκαλιά της σε μεγάλους επενδυτές. Στοχεύσαμε και πετύχαμε πραγματικά αποτελέσματα στη Νέα Υόρκη και στο Σαν Φρανσίσκο στην Αμερική, στις Κάννες στη Γαλλία, την Φινλανδία, κ.α.».

Η κα Δημητρόβα υπογράμμισε ότι «η Kourtidis Group δραστηριοποιείται στο Real estate, την Κατασκευή, στις Επενδύσεις και τον Τουρισμό», με την παραγωγική «αλυσίδα» που κινείται γύρω από την συνολική δραστηριότητα του Ομίλου να «έχει πλέον 700 “κρίκους”, δηλαδή 700 οικογένειες» και πρόσθεσε :

«Πέρα από τα ευρωπαϊκά κορυφαία βραβεία, κάπου εκεί στα παγκόσμια συνέδρια real estate (παράδειγμα στο Λας Βέγκας) αναρωτιούνται πού είναι στον χάρτη κάποια γραφεία και κάποιες περιοχές με το όνομα Κάριανη, Τούζλα, Καβάλα και Θάσος, που πλασάρονται στα παγκόσμια βραβεία, ανάμεσα και πάνω από γραφεία της Νέας Υόρκης, του Βερολίνου, του Παρισιού και του Λονδίνου. Όλα αυτά τα στοιχεία οδηγούν σ ένα ασφαλές συμπέρασμα. Δημιουργήσαμε και δημιουργούμε υπεραξία. Επιπλέον, η δυναμική στον Τουρισμό απλά συνηγορεί και επιβεβαιώνει τις αισιόδοξες εκτιμήσεις μας».

Την αυλαία του φόρουμ άνοιξε με εισήγησή του ο υπεύθυνος επικοινωνίας της Kourtidis Group Γρηγόρης Αβανίδης, αναφερόμενος στους στόχους του συνεδρίου. Συντονιστές της εκδήλωσης και των θεματικών ενοτήτων της ήταν ο διευθυντής της αγγλικής έκδοσης της εφημερίδας «Καθημερινή» Αθανάσιος Έλλις και ο δημοσιογράφος Δημήτρης Καμπουράκης.

Δείτε το ρεπορτάζ του ENA CHANNEL :

Δείτε δηλώσεις φορέων και πολιτικών :




Συνάντηση Γ. Πασχαλίδη με τον Υπουργό Υγείας – Επί τάπητος το ζήτημα της Ογκολογικής Κλινικής του Νοσ. Καβάλας

Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης πραγματοποίησε συνάντηση με τον Υπουργό Υγείας, κ. Άδωνι Γεωργιάδη, με τον οποίο συζήτησε τα σοβαρά θέματα που αντιμετωπίζει το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας καθώς και τα Κέντρα Υγείας της Π.Ε. Καβάλας.

Ειδικότερα, ο Βουλευτής ενημέρωσε τον Υπουργό για το γεγονός πως το Γ.Ν. Καβάλας δεν διαθέτει Οργανισμό, ο οποίος είναι απαραίτητος για την ορθή λειτουργία του. Επισήμανε, επίσης, αφενός την ανάγκη διορισμού νέου Διοικητικού Συμβουλίου αφετέρου δε την ίδρυση Ογκολογικής Κλινικής, με σκοπό την αντιμετώπιση των πολυάριθμων περιστατικών.

Ο Υπουργός ενημέρωσε τον Βουλευτή πως θα προγραμματίσει επίσκεψη στο Γ.Ν. Καβάλας, ώστε να συζητηθούν εκτενέστερα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει τόσο το Νοσοκομείο όσο και τα κατά τόπους Κ.Υ.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Ευχαριστώ θερμά τον Υπουργό Υγείας, ο οποίος άκουσε με προσοχή τα αιτήματα μου και συζητήσαμε για τις ανάγκες και τις προτεραιότητες του ΕΣΥ στην Περιφέρειά μας. Αναμένουμε την επίσκεψή του προκειμένου να δοθούν λύσεις στα διάφορα ζητήματα».

Με εκτίμηση,

Γιάννης Πασχαλίδης

Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας




Αναφορές ότι αγρότης έλαβε ενίσχυση από τον ΟΠΕΚΕΠΕ πάνω από 14 εκατ. ευρώ! – Διαψεύδει ο ΟΠΕΚΕΠΕ

Μια περίεργη ιστορία σήμανε συναγερμό στις υπηρεσίες του ΟΠΕΚΕΠΕ καθώς στις λίστες του εμφανίστηκε αγρότης από την Ηλεία να έχει λάβει επιδοτήσεις που έφταναν 14 εκατ. ευρώ.

Ως «μη υπαρκτό θέμα, που δυστυχώς αδίκως διογκώθηκε» κάνει λόγο ο πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ, Κυριάκος Μπαμπασίδης σχετικά με δημοσιεύματα που ήθελαν δικαιούχο να εισπράττει ενίσχυση περί τα 14 εκατ. ευρώ κατά την τελευταία πληρωμή του Οργανισμού.

Όπως τόνισε με δήλωσή του στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων τα 13.999.196,83 ευρώ «δεν αφορά σε πραγματικό χρηματικό ποσό ενίσχυσης, αλλά σε αντιλογιστικές κινήσεις μεταξύ εθνικής και κοινοτικής συμμετοχής, που πραγματοποιήθηκαν το περασμένο οικονομικό έτος 2023 στο ΑΦΜ του Οργανισμού, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις κοινοτικές διατάξεις, χωρίς να μεταβάλουν το τελικό ποσό ενίσχυσης των δικαιούχων».

Κάτι που, όπως σημειώνει ο κ. Μπαμπασίδης, το συγκεκριμένο ποσό «αφορά και εμφανίζεται στο ΑΦΜ του ΟΠΕΚΕΠΕ και όχι σε κάποιο άλλο ΑΦΜ και δη φυσικού προσώπου» επισημαίνοντας πως «το παραπάνω ποσό αφορά στην προσαρμογή της κοινοτικής συμμετοχής της δράσης «Βιολογικής μελισσοκομίας» έτους 2022, καταβλήθηκε στο οικονομικό έτος 2023 με τελικό ποσοστό κοινοτικής συμμετοχής 100% και χρηματοδοτήθηκε από το ΕΓΤΑΑ στο πλαίσιο του Μέσου Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Καν. (ΕΕ) 2094/2020 & Καν. (ΕΕ) 2220/2020)».

Μετά από έρευνα που πραγματοποίησε η αρμόδια διεύθυνση του ΟΠΕΚΕΠΕ, ο δήθεν δικαιούχος από το 2006 και μετά, «δεν έχει ουδέποτε εισπράξει κάποιο ποσό ενίσχυσης», όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ συμπληρώνοντας πως «η τελευταία φορά που εισέπραξε κάποιο ποσό ενίσχυσης το συγκεκριμένο φυσικό πρόσωπο, αφορά, σύμφωνα τόσο με τα μηχανογραφικά στοιχεία του Οργανισμού όσο και την «Βεβαίωσή Εφορίας» που τηρείται στα αρχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ, το έτος 2006 όταν και εισέπραξε 67,56 ευρώ».




Μειώνουν τις αγορές ακόμη και για τρόφιμα οι Έλληνες – Ένας στους δύο δεν θα κάνει φέτος διακοπές

Η ακρίβεια είναι εδώ και συνεχίζει να συνθλίβει τα νοικοκυριά, που κόβουν από παντού για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο κόστος διαβίωσης, όπως προκύπτει από την έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών).

Σύμφωνα με τα στοιχεία οι πληθωριστικές τάσεις έχουν επηρεάσει τις συνήθειες των καταναλωτών σε αγορές και διακοπές. Οι καταναλωτές κόβουν ακόμη και τις αγορές τροφίμων, έχοντας παράλληλα ως κριτήριο το κόστος του προϊόντος.

Επιπλέον μόνο 1 στους 2 θα κάνει διακοπές το καλοκαίρι 2024 λόγω αυξημένου κόστους σε εισιτήρια και διαμονή και όσοι κάνουν, δηλώνουν ότι θα είναι πιο περιορισμένες και με μειωμένες δαπάνες.




Το «2ο Tourism Festival – By Kourtidis Group» ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία

Ένας Σπουδαίος Θεσμός Τουρισμού στη Βόρεια Ελλάδα: Το «Tourism Festival»

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το «Tourism Festival» που διοργανώθηκε για δεύτερη συνεχή χρονιά από τον Όμιλο Εταιρειών Κουρτίδη. Το φεστιβάλ, που πραγματοποιήθηκε από τις 4 έως τις 6 Ιουλίου στους ειδικά διαμορφωμένους κήπους των κεντρικών γραφείων της Kourtidis Group στην Παραλία Οφρυνίου, είχε ως στόχο την ανάδειξη σημαντικών σημείων ενδιαφέροντος στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας, της Δράμας, των Σερρών και της Θάσου.

Στόχοι και Φιλοσοφία

Η βασική φιλοσοφία του φεστιβάλ είναι η ανάπτυξη, η προώθηση και η ανάδειξη των τοπικών σημείων ενδιαφέροντος μέσα από έναν μη κερδοσκοπικό θεσμό. Στόχος του Ομίλου Κουρτίδη είναι να γνωρίσουν οι επισκέπτες τα σπουδαία σημεία ενδιαφέροντος και να δημιουργηθούν ελκυστικοί προορισμοί που θα συμβάλουν σημαντικά στον τουρισμό της περιοχής.

Λαμπερή Τελετή Έναρξης

Η τελετή έναρξης περιλάμβανε μια όμορφη έκπληξη για τους παρευρισκόμενους, καθώς παρουσιάστηκε από τον γνωστό Ευτύχη Μπλέτσα. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν σημαντικοί πολιτικοί και φορείς, όπως ο Βουλευτής Καβάλας Μακάριος Λαζαρίδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Παναγιώτης Αρχοντής, καθώς και πολλοί δήμαρχοι και αντιδήμαρχοι των περιοχών που συμμετείχαν στο φεστιβάλ.

Παράλληλες Εκδηλώσεις και Εκθέματα

Το φεστιβάλ περιλάμβανε καλαίσθητα περίπτερα με εικόνες, προβολές και έντυπο υλικό, τα οποία παρουσίαζαν τα «κρυμμένα μυστικά» της περιοχής. Επιπλέον, μια από τις εκπλήξεις του φεστιβάλ ήταν η λειτουργία ενός μοναδικού Ινσταγκραμικού Θεματικού Πάρκου, με τρισδιάστατες κατασκευές και ένα θερινό Cine History που παρουσίασε τη μοναδική ιστορία της Αμφίπολης και του Λόφου Καστά.

Συμμετοχές και Συνεργασίες

Το φεστιβάλ διοργανώθηκε με τη συμμετοχή και τη συνεργασία πολλών φορέων και δήμων, όπως οι Αντιπεριφέρειες Καβάλας και Σερρών, οι Δήμοι Καβάλας, Δράμας, Θάσου, Παγγαίου και άλλοι, καθώς και με τη συμμετοχή σημαντικών μουσείων και πολιτιστικών χώρων της περιοχής.

Ευχαριστίες και Σχόλια

Ο πρόεδρος της Kourtidis Group, κ. Νίκος Κουρτίδης, τόνισε τη σημασία της πρωτοβουλίας αυτής για την ανάδειξη και την ανάπτυξη της περιοχής, εκφράζοντας την υποχρέωση του Ομίλου να ανταποδώσει τα καλά που τους προσφέρει ο τόπος. Η αντιπρόεδρος της Kourtidis Group, κα Κωνσταντίνα Δημητρόβα, εξέφρασε τη συγκίνησή της, υπογραμμίζοντας τις ανεξερεύνητες ομορφιές της περιοχής που μπορούν να κάνουν κάθε επίσκεψη ξεχωριστή εμπειρία.

Το «Tourism Festival» καθιερώθηκε ως θεσμός που υποστηρίζει τις προσπάθειες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και συμβάλλει στην τουριστική ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες για τους επισκέπτες και τους κατοίκους της περιοχής.




Επίσκεψη του Περιφερειάρχη ΑΜΘ και της Υπουργού Πολιτισμού στον Ταφικό Τύμβο Μ. Δοξιπάρας – Ζώνης

Ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, συνόδευσε την Υπουργό Πολιτισμού, κ. Λίνα Μενδώνη, κατά την περιοδεία της στον Έβρο την Τρίτη 9 Ιουλίου. Κατά την επίσκεψή τους, επισκέφθηκαν τον Ταφικό Τύμβο της Μ. Δοξιπάρας – Ζώνης, όπου ενημερώθηκαν για την επικείμενη έναρξη των εργασιών κατασκευής βοηθητικών κτιρίων και θόλου που θα προστατεύει τα ευρήματα και θα καθιστά τον αρχαιολογικό χώρο επισκέψιμο.

Πριν από την άφιξή τους στον Τύμβο, επισκέφθηκαν το τέμενος Βαγιαζήτ στο Διδυμότειχο και άλλα σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος της περιοχής. Ο Περιφερειάρχης ανακοίνωσε την υπογραφή της δεύτερης φάσης του έργου, ύψους 12,6 εκατομμυρίων ευρώ, χαρακτηρίζοντας το έργο ως «εμβληματικό» και σημειώνοντας την προτεραιότητα που αποδίδεται στη διοίκησή του και στην τοπική κοινωνία.

Ο κ. Τοψίδης δήλωσε:

«Είναι ένα έργο που αποτελεί προτεραιότητα για τη διοίκησή μας αλλά και για την τοπική κοινωνία της περιοχής, ένα έργο που θα δώσει άλλο αναπτυξιακό προορισμό και χαρακτήρα εδώ στην περιοχή. Υπάρχει μία άριστη συνεργασία τόσο με την Υπουργό όσο και με όλες τις υπηρεσίες του Υπουργείου. Είμαστε συντονισμένοι για να υλοποιηθούν όλα τα έργα στο χρονικό ορίζοντα που έχουν προσδιοριστεί από τις προδιαγραφές τους και επαναλαμβάνω ότι για μας αποτελεί προτεραιότητα και το βόρειο τμήμα του Έβρου, το οποίο αυτό το κομμάτι είναι η ναυαρχίδα που θα αποτελέσει προορισμό στο βόρειο τμήμα του Νομού Έβρου.»

Η ολοκλήρωση των έργων στον Ταφικό Τύμβο της Μ. Δοξιπάρας – Ζώνης αναμένεται μέχρι το τέλος του 2026. Παράλληλα, γίνονται ενέργειες για την εξεύρεση χρηματοδότησης για την υλοποίηση έργων οδοποιίας που θα βελτιώσουν την πρόσβαση και την επισκεψιμότητα του χώρου.

Η Υπουργός Πολιτισμού, κ. Μενδώνη, ευχαρίστησε τον Περιφερειάρχη και τις υπηρεσίες για τη συνεργασία και δήλωσε:

«Σήμερα είμαστε πιο κοντά από ποτέ στην υλοποίηση του έργου. Υπάρχει ο ανάδοχος, είναι στην έκδοση οικοδομικής άδειας για να ξεκινήσει η αποκατάσταση της γεωμετρίας του τύμβου έτσι όπως ήταν πριν την ανασκαφή και να δημιουργηθεί ένας πολιτιστικός χώρος κι ένας πολιτιστικός πόλος πάρα πολύ σημαντικός για την περιοχή αυτή του βορείου Έβρου που θα λειτουργήσει συγχρόνως και ως αναπτυξιακός πόρος για την περιοχή, διότι το συγκεκριμένο εύρημα και η περιοχή ευρύτερα έχει όλες τις προϋποθέσεις για να αναδειχθεί σε μείζονα χώρο επίσκεψης και μεγάλης μάλιστα επισκεψιμότητας.»

 




Ολοκληρώθηκε το «2ο Tourism Festival – By Kourtidis Group» με μεγάλη επιτυχία

Με τεράστια επιτυχία ολοκληρώθηκε το «Τourism Festival» που διοργανώθηκε για δεύτερη
συνεχόμενη χρονιά από τον όμιλο εταιρειών Κουρτίδη, με στόχο την ανάδειξη σημαντικών
σημείων ενδιαφέροντος που βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας, της Δράμας,
των Σερρών και της Θάσου. Ένα φεστιβάλ αφιερωμένο σε προορισμούς που μπορεί να
εξερευνήσει και να απολαύσει ο επισκέπτης κάθε εποχή του χρόνου.
Το φεστιβάλ πραγματοποιήθηκε και φέτος στους ειδικά διαμορφωμένους κήπους των
κεντρικών γραφείων της Kourtidis Group στην Παραλία Οφρυνίου από την Πέμπτη 4 Ιουλίου
έως και το Σάββατο 6 Ιουλίου, με δωρεάν είσοδο για όλους. Ήταν τρεις υπέροχες
καλοκαιρινές βραδιές για τους εκατοντάδες επισκέπτες, που μέσα από καλαίσθητα περίπτερα
με εικόνες, προβολές, αφίσες και έντυπο υλικό, ανακάλυπταν τα μεγάλα «κρυμμένα μυστικά»
του τόπου και της ευρύτερης περιοχής.
Βασική φιλοσοφία αυτής της πρωτοβουλίας είναι η ανάπτυξη, η προώθηση και η ανάδειξη
του τόπου, μέσα από ένα φεστιβάλ με μη κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Στόχος του ομίλου
εταιρειών Κουρτίδη είναι να γνωρίσουν όλοι τα σπουδαία σημεία ενδιαφέροντος που
υπάρχουν στους Νομούς Καβάλας, Δράμας και Σερρών και ταυτόχρονα να δημιουργηθούν
ελκυστικοί προορισμοί που θα αποτελέσουν σημαντική ανερχόμενη δύναμη στον τουρισμό.
Το φεστιβάλ έχει διοργανωθεί για να υποστηρίξει και να ενισχύσει τις μεγάλες προσπάθειες
που καταβάλλουν οι θεσμικοί φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την ανάδειξη αυτού του
τόπου και έχει αποτελέσει πλέον έναν σπουδαίο θεσμό.
Στη λαμπερή τελετή έναρξης, μία όμορφη έκπληξη περίμενε τους παρευρισκόμενους.
Παρουσιαστής της βραδιάς ήταν ο μοναδικός Ευτύχης Μπλέτσας, ένας άνθρωπος που έγινε
γνωστός μέσα από τις ξεχωριστές τουριστικές εκπομπές του και το όνομά του είναι άμεσα
συνδεδεμένο με τον τουρισμό και την εξερεύνηση προορισμών. Παρόντες ήταν επίσης ο
Βουλευτής Καβάλας Μακάριος Λαζαρίδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Παναγιώτης
Αρχοντής, ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης, Επιχειρηματικότητας, Καινοτομίας και
Κοινωνικής Οικονομίας Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, ο Δήμαρχος Παγγαίου Φίλιππος
Αναστασιάδης, ο Δήμαρχος Δράμας Γιώργος Παπαδόπουλος, ο Δήμαρχος Αμφίπολης
Στέργιος Φραστανλής, ο Δήμαρχος Νέας Ζίχνης Παντελής Μπόζης, ο Αντιδήμαρχος
τουρισμού του Δήμου Θάσου Ιωάννης Μαρκιανός, ο Αντιδήμαρχος τουρισμού του Δήμου
Δράμας Ιωάννης Γεωργιάδης, ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας και υπεύθυνος της
Ονειρούπολης Χρήστος Μαυρίδης, ο Αντιδήμαρχος Παρανεστίου Γιώργος Γιαϊλόγλου, η
Αντιδήμαρχος τουρισμού του Δήμου Νευροκοπίου Ελένη Αμβροσιάδου καθώς και ο
Πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου Καβάλας Μάρκος Δέμπας.

«Εμείς θεωρούμε χρέος μας στο τόπο που φιλοξένει τη δραστηριότητά μας, να αναζητούμε
τους τρόπους να του πούμε “ευχαριστώ” και να επιστρέφουμε με θετικές πρωτοβουλίες όλα
τα καλά που μας προσφέρει. Είναι υποχρέωσή μας να ανταποδώσουμε κι έτσι βρίσκουμε
τρόπους και κάνουμε ενέργειες που δίνουν ικανοποίηση σε όλους τους ανθρώπους που
διαμένουν ή επισκέπτονται τον τόπο μας» ανέφερε ο πρόεδρος της Kourtidis Group κ. Νίκος
Κουρτίδης.
Η αντιπρόεδρος της Kourtidis Group κα Κωνσταντίνα Δημητρόβα, εξέφρασε τη συγκίνησή
της, τονίζοντας: «Αυτός ο τόπος που όλοι αγαπάμε και πλέον έχουμε σταθερό ραντεβού μαζί
του κάθε χρόνο, δεν έχει μόνο καταπληκτική θάλασσα και υπέροχες παραλίες. Αυτός ο τόπος
έχει πολλές ανεξερεύνητες ομορφιές που μπορούν -όχι μόνο να γεμίσουν τις μέρες των
τουριστών, αλλά να κάνουν κάθε επίσκεψη ξεχωριστή εμπειρία και στο τέλος είναι οι
ομορφιές που θα κάνουν τους επισκέπτες μας να αγαπήσουν ακόμη περισσότερο την περιοχή
μας».
Οι παράλληλες εκδηλώσεις
Μια από τις πολλές εκπλήξεις του Φεστιβάλ ήταν η παράλληλη λειτουργία ενός μοναδικού
Ινσταγκραμικού Θεματικού Πάρκου, με ελεύθερη είσοδο για το κοινό. Τρισδιάστατες
κατασκευές αποτέλεσαν ένα ξεχωριστό κάδρο καλοκαιρινών φωτογραφιών για μικρούς και
μεγάλους. Επιπλέον, οι επισκέπτες είχαν τη δυνατότητα στο χώρο του Φεστιβάλ να
απολαύσουν μια ξεχωριστή ξενάγηση σε ένα θερινό Cine History, με θέμα τη μοναδική
ιστορία της Αμφίπολης και του Λόφου Καστά.
Ο όμιλος εταιρειών Κουρτίδη ευχαριστεί θερμά όσους παρευρέθηκαν και συμμετείχαν σε
αυτό το πολύ σημαντικό για όλους Τουριστικό Φεστιβάλ. Συμμετέχοντες του «Tourism
Festival» ήταν η Αντιπεριφέρεια Καβάλας, η Αντιπεριφέρεια Σερρών, ο Δήμος Καβάλας, ο
Δήμος Σερρών, ο Δήμος Δράμας, ο Δήμος Θάσου, ο Δήμος Παγγαίου, ο Δήμος Αμφίπολης, ο
Δήμος Νέστου, ο Δήμος Ν. Ζίχνης, ο Δήμος Κάτω Νευροκοπίου, ο Δήμος Προσοτσάνης, ο
Δήμος Παρανεστίου, τα Αρχαία Στάγειρα Χαλκιδικής, το Θεματικό Πάρκο – Μουσείο
Παγωτού Κρι Κρι στις Σέρρες, το Εθνικό Πάρκο Λίμνης Κερκίνη (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), το
Σπήλαιο Αλιστράτης, το Σπήλαιο Πηγών Αγγίτη Ποταμού, το Εθνικό Πάρκο Νέστου –
Βιστωνίδας & Ροδόπης (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.), το επισκέψιμο ελαιοτριβείο PSARELI στις Σέρρες,
το Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων Θεόδωρου Κοκκινίδη στα Κηπιά Καβάλας, το Μουσείο
Σύγχρονης Τέχνης – Πινακοθήκη Κωνσταντίνος Ξενάκης στις Σέρρες, το Μουσείο Φυσικής
Ιστορίας Σερρών, το Μουσείο Καπνού Καβάλας, το Λαογραφικό Μουσείο Τέχνης Χαγιάτι
Λαδιά στην Πρώτη Σερρών, το Οχυρό Λίσσε, το Πάρκο Αρπακτικών – Ημερόβιων &
Νυκτόβιων Πτηνών Δράμας, το Ναυτικό Μουσείο Καβάλας, η Ονειρούπολη Δράμας και τα
Οινοποιεία Βιβλία Χώρα, Τσικρικώνη, Nico Lazaridi, Μανωλεσάκη και Χατζηγεωργίου.




Χωρίς ενεργό μέτωπο η φωτιά στη Λέσβο, επιχειρούν οκτώ αεροσκάφη και ένα ελικόπτερο

Μεγάλη φωτιά καίει σε δασική έκταση πολύ κοντά στο χωριό Κάπη, Μανταμάδου, στη βόρεια Λέσβο. Η φωτιά ξέσπασε σήμερα Σαββάτο περί τις 12 το μεσημέρι.

Οι δυνάμεις έχουν ενισχυθεί και επιχειρούν 52 πυροσβέστες με 2 ομάδες πεζοπόρου τμήματος της 12ης ΕΜΟΔΕ, 13 οχήματα, ενώ κινητοποιήθηκαν 8 αεροσκάφη και 1 ελικόπετρο. Συνδράμουν και εθελοντές.

Ο Δήμος Δυτικής Λέσβου έχει διαθέσει υδροφόρες και χωματουργικά.

Η φωτιά κινείται γρήγορα λόγω των ξερών χόρτων και των πουρναριών. Ο επικεφαλής των πυροσβεστικών δυνάμεων κ. Μπιμπούδης τόνισε ότι καταβάλλονται προσπάθειες να περιοριστεί η φωτιά αλλά ακόμη είναι σε εξέλιξη γιατί η ένταση της ενισχύεται από τους ανέμους.




Σε έξαρση κορονοϊός και γαστρεντερίτιδα – Προσοχή και όχι πανικό συνιστούν ο ειδικοί

Σε έξαρση βρίσκονται τα κρούσματα κορονοϊού και γαστρεντερίτιδας στη χώρα, με τους ειδικούς να συστήνουν προσοχή αλλά όχι πανικό.

Σε δηλώσεις του στο enanews.gr ο καθηγητής υγειονομικής και Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ Δημοσθένης Σαρηγιάννης υπογραμμίζει τη σημασία της συνεχούς επαγρύπνησης και της προσαρμογής στις νέες συνθήκες για να διασφαλιστεί η δημόσια υγεία και να αποφευχθεί η υπερφόρτωση του συστήματος υγείας.




Αυγενάκης για επίθεση σε υπάλληλο του «Ελευθέριος Βενιζέλος» | Ζητώ συγγνώμη – Υπερβολές τα περί «χειροδικίας»

Μισή συγγνώμη ζήτησε ο Λευτέρης Αυγενάκης μετά την καταγγελία και το βίντεο που τον δείχνει να επιτίθεται σε υπάλληλο του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος». Παρότι το βίντεο τον δειχνει να χτυπάει τον εργαζόμενο, ο πρώην υπουργός και βουλευτής της ΝΔ ισχυρίζεται πως είναι «υπερβολές» τα περί «άγριου ξυλοδαρμού»

Αυγενάκης για επίθεση: Υπερβολές τα περί «χειροδικίας»

Η απάντηση του Λευτέρη Αυγενάκη

Λυπάμαι ξεκάθαρα και ζητω συγνώμη για την ένταση και την αναστάτωση που προκλήθηκε πρόσφατα στο αεροδρόμιο με υπάλληλο εταιρείας, στην προσπάθεια μου να μπορέσω να επιβιβαστώ στην πτήση μου για το Ηράκλειο.

Την ίδια στιγμή όμως, είμαι έκπληκτος από τις υπερβολές και ανακρίβειες που διακινούνται σε δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών για περιστατικό «άγριου  ξυλοδαρμού», «λιποθυμιών», «χειροδικιών» απο μέρους μου.

Πράγματι υπήρξε ένα περιστατικό λεκτικής έντασης με υπάλληλο της εταιρείας καθώς  δεν μου επέτρεψε να επιβιβαστώ επικαλούμενος ότι είχε ολοκληρωθεί η επιβίβαση, ενώ όπως με τα μάτια μου διαπίστωνα οι επιβάτες ήταν στη φισούνα επιβίβαση.

Τέλος αρνείτο κατ’ επανάληψη να μου επιτρέψει την δυνατότητα επικοινωνίας με προϊστάμενό του ή άλλο υπεύθυνο της αεροπορικής εταιρείας ως ύστατη προσπάθεια να καταφέρω να ταξιδέψω στην ώρα μου, κάτι που με οδήγησε να προσπαθήσω να πάρω το τηλ από τα χέρια του για να μιλήσω ο ίδιος.

Ωστόσο το περιστατικό παρέμεινε σε επίπεδο διαφωνίας και λεκτικής έντασης μόνο.

«Πήρα το τηλέφωνο απρεπώς»

Λίγο νωρίτερα, ο κ. Αυγενάκης σε παρέμβασή του στον ΑΝΤ1, επέμεινε πως δεν προχώρησε σε χειροδικία, αλλά παραδέχθηκε πως πήρε το τηλέφωνο από τον εργαζόμενο, ισχυριζόμενος ότι ζήτησε επικοινωνία με την εταιρεία και ο υπάλληλος του είπε ότι αυτό δεν μπορεί να συμβεί, ενώ μιλούσε.

«Ζητώ δημόσια συγνώμη για ένα ατυχές περιστατικό που δεν περιποιεί τιμή”, δήλωσε ο πρώην υπουργός. Επέμεινε πάντως ότι “δεν πρόκειται για χειροδικίες, ούτε λιποθυμίες, ούτε υπερβολές».

«Πήρα το τηλέφωνο απρεπώς. Όλη αυτή η ιστορία με έχει στενοχωρήσει. Δεν επιτρέπεται αυτή η συμπεριφορά», είπε ο κ. Αυγενάκης. Διέψευσε πάντως ότι ακολούθησε επεισόδιο και με τους αστυνομικούς του αεροδρομίου και υποστήριξε ότι: «Αυτά που έχω διαβάσει τις τελευταίες 24 ώρες δεν υπάρχουν».

Το βίντεο ντοκουμέντο

Το επεισόδιο έλαβε χώρα στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, όταν ο Λευτέρης Αυγενάκης μπέρδεψε την πύλη και έχασε την πτήση του, παρά τις τρεις αναγγελίες με το όνομά του. Το γεγονός αυτό τον εξόργισε, οδηγώντας τον σε χειροδικία κατά του υπαλλήλου, όπως καταγράφεται στο βίντεο που δημοσίευσε η ιστοσελίδα Voicenews.

Το περιστατικό συνέβη πριν από λίγες ημέρες και άρχισε να γίνεται ευρέως γνωστό μετά από καταγγελία της ΟΣΕΥΠΕ (Ομοσπονδία Συλλόγων Εργαζομένων στις Υπηρεσίες των Αεροδρομίων) για περιστατικό βιαιοπραγίας από πρώην υπουργό της κυβέρνησης κατά υπαλλήλου αεροπορικής εταιρείας.

Μαρινάκης: Ζητήθηκαν εξηγήσεις

Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης μιλώντας στον ΑΝΤ1 είπε ότι έχει επικοινωνήσει με τον πρώην υπουργό και τού έχουν ζητηθεί εξηγήσεις. Παρέπεμψε δε, για τις όποιες αποφάσεις σε μεταγενέστερο χρόνο λέγοντας χαρακτηριστικά: «Ας δούμε πρώτα τι εξηγήσεις θα δώσει».

Ο κ. Μαρινάκης επεσήμανε πάντως ότι: «Για τις περιπτώσεις της απόδοσης του κυβερνητικού έργου μπορεί να δίνεται χρόνος, αλλά σε περιπτώσεις συμπεριφορών, αυτές κρίνονται ακαριαία και λογικές “ξέρεις ποιος είμαι εγώ”, δεν γίνονται αποδεκτές από τον Πρωθυπουργό».

Σημειώνεται ότι νωρίτερα, ο πρόεδρος της Βουλής Κ. Τασούλας ζήτησε εξηγήσεις από τον κ. Αυγενάκη για το παραπάνω περιστατικό.

ΣΥΡΙΖΑ: Ο Μητσοτάκης να αποπέμψει τον Αυγενάκη

Έντονη ήταν και η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ, που ζήτησε από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να αποπέμψει τον πρώην υπουργό. «Τέτοιες ενέργειες είναι απαράδεκτες, τις καταδικάζουμε σε απόλυτο βαθμό. Δεν νομίζω ότι χωρεί αμφιβολία, βλέποντας και το σχετικό βίντεο, ότι υπήρχε μία βίαιη συμπεριφορά, δεν ξέρω αν είναι χειροδικία, του κ. Αυγενάκη. Όπως κι αν έχει, ο πρωθυπουργός οφείλει σήμερα να αποπέμψει και να διαγράψει τον κ. Αυγενάκη, ο οποίος μας έχει συνηθίσει σε συμπεριφορές οι οποίες υπερβαίνουν τον κόσμιο χαρακτήρα», σημείωσε η εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ και συνέχισε:

«Δεν μπορεί να μείνει στην ΚΟ της ΝΔ με τέτοιου είδους συμπεριφορές. Κι αν ισχύουν οι καταγγελίες της ομοσπονδίας των εργαζομένων ότι ο κ. Αυγενάκης επικαλέστηκε την ιδιότητά του για να πει ότι έχει ασυλία, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα».

Νέα Αριστερά: Να διαγραφεί ο κ. Αυγενάκης και να αρθεί η ασυλία του

Η Νέα Αριστερά εξαπέλυσε επίθεση τον Λευτέρη Αυγενάκη, ενώ ζήτησε την άμεση διαγραφή του και την άρση ασυλίας του.

«Η καταγγελία της Ο.Σ.Ε.ΥΠ.Ε  ήταν συγκλονιστική. Το βίντεο που είδε το φως της δημοσιότητας σοκάρει. Ο πρώην υπουργός της κυβέρνησης Μητσοτάκη βιαιοπραγει σε βάρος εργαζόμενου στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος και στη συνέχεια προκαλεί ζημιές στον εξοπλισμό του αεροδρομίου», σημειώνει η Νέα Αριστερά και συνεχίζει:

«Παρόλαυτα έφυγε ελεύθερος επιβεβαιώνοντας μάλλον αυτό που σύμφωνα με τις καταγγελίες των εργαζομένων φώναζε: Μη με αγγίζετε, έχω ασυλία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του πώς τα στελέχη της κυβέρνησης και της ΝΔ αντιλαμβάνονται τη χώρα και τους πολίτες. Με όρους ιδιοκτησίας και αλαζονείας. Αναμένουμε από τον πρωθυπουργό την άμεση διαγραφή του από την Κ.Ο. και το κόμμα της ΝΔ αλλά και την άρση της ασυλίας του προκειμένου η δικαιοσύνη να πράξει τα δέοντα».

Το χρονικό

Ο πρώην υπουργός ταξίδευε στην Κρήτη. Με αρκετά μεγάλη καθυστέρηση εμφανίστηκε τελικά στους εργαζόμενους του αεροδρομίου και σύμφωνα με τα όσα καταγγέλλονται, άρχισε να φωνάζει επειδή έχασε την πτήση. Μάλιστα, φέρεται να χτύπησε με την άκρη του κινητού του στο κεφάλι μέλος του προσωπικού του αεροδρομίου, το οποίο μάλιστα έπεσε λιπόθυμο από το χτύπημα στο γκισέ ελέγχου των εισιτηρίων, με τους υπόλοιπους υπαλλήλους να ζητούν τη συνδρομή της αστυνομίας. Φέρεται επίσης να προκάλεσε ζημιές στην αίθουσα.

Στη συνέχεια, σύμφωνα με την καταγγελία της ΟΣΕΥΠΕ, απείλησε έναν δόκιμο πως θα τον μεταθέσει και λέγοντας σε όσους επιχείρησαν να τον ηρεμήσουν «μη με ακουμπάτε, έχω ασυλία». Οι καταγγέλλοντες υποστηρίζουν πως το περιστατικό έχει βιντεοσκοπηθεί.

Οπως επισημαίνει στο «ethnos.gr», ο Δημήτρης Καραγεωργόπουλος, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της Ομοσπονδίας και εκπρόσωπος Τύπου της ΓΣΕΕ, το περιστατικό συνέβη πριν τρεις ημέρες στις 10 το πρωί και μάλιστα το κατήγγειλαν επτά διαφορετικά άτομα, κανένα ωστόσο εκ των οποίων δεν είναι το θύμα της φερόμενης βιαιοπραγίας. Αφορούσε – σύμφωνα με τις καταγγελίες – υπάλληλο στον έλεγχο εισιτηρίων πριν την είσοδο στο αεροσκάφος.

«Εμείς αύριο το πρωί θα καταθέσουμε φάκελο με τις καταγγελίες στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου ζητώντας να διερευνηθεί το περιστατικό καθώς επίσης και να ληφθεί το υλικό από τις κάμερες του Αεροδρομίου, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες μας, το περιστατικό δεν έχει καταγραφεί καν στο βιβλίο συμβάντων».

Η ανακοίνωση της Ο.Σ.Ε.ΥΠ.Ε

«Υπήρξε ΝΑΙ ή ΌΧΙ περιστατικό βιαιοπραγίας πρώην Υπουργού σε βάρος υπαλλήλου γνωστής αεροπορικής εταιρείας στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος;

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ FEDERATION OF SERVICES AND COMMERCE EMPLOYEE UNIONS Αθήνα, 2/7/2024 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τις τελευταίες ώρες μια σοβαρότατη καταγγελία έχει φτάσει στην Ο.Σ.Ε.ΥΠ.Ε, σύμφωνα με την οποία εμπλέκεται πρώην Υπουργός της Κυβέρνησης σε περιστατικό βιαιοπραγίας σε βάρος υπαλλήλου εδάφους γνωστής αεροπορικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Σύμφωνα με τα όσα μας μεταφέρονται πρόκειται για ένα επεισόδιο που φαίνεται να έλαβε χώρα πριν από λίγα εικοσιτετράωρα, με φερόμενο ως πρωταγωνιστή πρώην Υπουργό και θύμα της καταγγελλόμενης βιαιοπραγίας μέλος του προσωπικού του αεροδρομίου που βρισκόταν στην πύλη εξόδου.

Ο πρώην Υπουργός φαίνεται να μπέρδεψε την πύλη, με αποτέλεσμα να κλείσει η πτήση. Είχαν προηγηθεί τρεις αναγγελίες με το επώνυμο του τέως υπουργού, όμως και πάλι δεν εμφανίστηκε στην έξοδο. Ο εν λόγω, σύμφωνα με όσα μας μεταφέρουν, ταξίδευε από την Αθήνα με προορισμό έναν από τους νομούς της Κρήτης. Με καθυστέρηση αρκετής ώρας λοιπόν βρέθηκε μπροστά στους εργαζόμενους του αεροδρομίου και άρχισε να φωνάζει, σύμφωνα πάντα με το περιεχόμενο της καταγγελίας. Κάποια στιγμή, όπως μας μεταφέρουν, η κατάσταση φαίνεται να ξέφυγε, με τον πρώην υπουργό να χτυπά με την άκρη του κινητού του στο κεφάλι μέλος του προσωπικού το οποίο έπεσε λιπόθυμο στο γκισέ ελέγχου των εισιτηρίων, με τους υπόλοιπους υπαλλήλους να προσφεύγουν στη συνδρομή της αστυνομίας.

Όμως και μπροστά στα όργανα, όπως μας μεταφέρουν, ο τέως υπουργός φαίνεται να πούλησε «τσαμπουκά» απειλώντας τον έναν εκ των δοκίμων ότι θα τον μεταθέσει. Μάλιστα όταν επιχείρησαν να τον ηρεμήσουν φώναζε «μην με ακουμπάτε έχω ασυλία». Οι καταγγέλλοντες ισχυρίζονται ότι το σκηνικό έχει βιντεοσκοπηθεί.

Εμείς απλά ρωτάμε δημόσια: Υπήρξε ΝΑΙ ή ΌΧΙ περιστατικό βιαιοπραγίας πρώην Υπουργού σε βάρος υπαλλήλου γνωστής αεροπορικής εταιρείας στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος;

Ζητάμε την άμεση παρέμβαση των πολιτικών ηγεσιών των Υπουργείων Προστασίας του Πολίτη και Μεταφορών, καθώς επίσης της φυσικής ηγεσίας της ΕΛ.ΑΣ, αλλά και από την Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, να διατάξουν άμεση διερεύνηση του περιστατικού και να ελεγχθεί το οπτικοακουστικό υλικό της τελευταίας εβδομάδας των πυλών εξόδου για τις πτήσεις από Αθήνα σε προορισμούς της Κρήτης. Ειδικά ζητάμε να ελεγχθούν εκείνες οι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού πτήσεις, στις οποίες επέβαιναν πρώην υπουργοί και νυν βουλευτές της σημερινής Κυβέρνησης.

Καλούμε τον φερόμενο ως εμπλεκόμενο, εφόσον αυτό το περιστατικό έχει λάβει χώρα και αναγνωρίζει τον εαυτό του στις καταγγελίες, να βρει το πολιτικό θάρρος και το σθένος να επιβεβαιώσει ο ίδιος το περιστατικό, αναλαμβάνοντας την πλήρη πολιτική και ποινική ευθύνη της πράξης του. Καλούμε επίσης την αεροπορική εταιρεία, για την οποία μας μεταφέρουν ότι έχει ήδη ενημερωθεί η ανώτατη διοίκησή της, να λειτουργήσει (εφόσον επιβεβαιώνεται το περιστατικό) προστατευτικά για το μέλος του προσωπικού της και όχι υπέρ του πρώην υπουργού και της συγκάλυψης.

Για το θέμα, αν χρειαστεί, θα επανέλθουμε με περισσότερες λεπτομέρειες και στοιχεία που ήδη συλλέγουμε. Ελπίζουμε όλοι να σταθούν στο ύψος της ευθύνης τους και να ρίξουν φως σε ένα περιστατικό για το οποίο έχουν περάσει αρκετά εικοσιτετράωρα στο σκοτάδι…

ethnos.gr




“25α ΑΚΡΙΤΙΔΕΙΑ” | Πανελλήνιο – Παγκύπριο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

Πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Τρίτης 2 Ιουλίου 2024, στην αίθουσα της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Καβάλας “Βασίλης Βασιλικός”, η εκδήλωση υποδοχής των ομάδων που συμμετέχουν στο Πανελλήνιο – Παγκύπριο Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου Συλλόγων Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “25α ΑΚΡΙΤΙΔΕΙΑ”.

Στην εν λόγω εκδήλωση παρέστησαν και απηύθυναν χαιρετισμό ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, οι εκπρόσωποι της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος και της Παγκύπριας Οργάνωσης Δασκάλων, καθώς και δάσκαλοι από διάφορους συλλόγους εκπαιδευτικών της Ελλάδας και της Κύπρου.

Ο κ. Μουριάδης, αφού συνεχάρη τους διοργανωτές για την προετοιμασία των ποδοσφαιρικών συναντήσεων και το άρτιο πρόγραμμα επισκέψεων όλων των δασκάλων στα μνημεία της περιοχής μας, τόνισε πως “είναι πολύ σημαντικό, εκτός από την προβολή της αγωνιστικής προσπάθειας των συμμετεχόντων, να εκπέμπονται και διάφορα μηνύματα που έχουν σχέση τόσο με τον πολιτισμό όσο και με την ιστορία μας”.

Όπως ανέφερε, με αφορμή τη συμπλήρωση 50 χρόνων από την εισβολή των Τούρκων στην Κύπρο τον Ιούλιο του 1974, “έχουμε την υποχρέωση αφενός μεν να ενημερώνουμε τη νέα γενιά της πατρίδας μας για τα γεγονότα εκείνης της περιόδου και αφετέρου να παρουσιάζουμε και τις αιτίες που μας οδήγησαν στην απώλεια ενός μεγάλου τμήματος της μεγαλονήσου”.




Επίθεση από Σαμαρά – Αιχμές από Καραμανλή σε κυβέρνηση και Μητσοτάκη

πό διασταυρούμενα πυρά κατά κεντρικών κυβερνητικών επιλογών συνοδεύτηκε η χθεσινή κοινή παρουσία των πρώην πρωθυπουργών Κώστα Καραμανλή και Αντώνη Σαμαρά σε εκδήλωση στο Πολεμικό Μουσείο. Ο κ. Σαμαράς, που υπήρξε και ο αιχμηρότερος, χαρακτήρισε «ηχηρό χαστούκι» το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών, κάνοντας λόγο για τη μικρότερη και πλέον φοβική Ν.Δ. όλων των εποχών.

Παράλληλα άσκησε ευθεία κριτική σε επιλογές όπως ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών και οι χειρισμοί στην εξωτερική πολιτική. Με πολλές αναφορές στην Ευρώπη, αλλά «φωτογραφίζοντας» με ιδιαίτερα αιχμηρό τρόπο και τις εξελίξεις στο εσωτερικό, ο κ. Καραμανλής μίλησε για αδυναμία των ηγεσιών να ακούσουν την «καμπάνα δυσφορίας» των πολιτών, ενώ σημείωσε πως είναι αδιανόητη η διολίσθηση επί εθνικών θέσεων στα ελληνοτουρκικά. «Δεν σχολιάζουμε πρώην πρωθυπουργούς», ανέφεραν πηγές στο Μαξίμου.

Χαμηλούς τόνους κρατάει το Μαξίμου

Επίσημα το Μέγαρο Μαξίμου δεν προχωρά σε κανένα σχόλιο με κυβερνητικά στελέχη να τονίζουν πως η Κυβέρνηση «δεν σχολιάζει δηλώσεις πρώην πρωθυπουργών».

Η Κυβέρνηση, έλεγε γαλάζιο στέλεχος στο CNN Greece ακολουθεί την δοκιμασμένη στρατηγική της εποχής του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, την οποία είχε εφεύρει ο Κωνσταντίνος Καραμανλής, δηλαδή το ότι οι πρώην Πρωθυπουργοί μπορούν να λένε ό,τι θέλουν.




«Κοινό μέτωπο» Σαμαρά – Καραμανλή κατά κυβέρνησης | Οι αιχμές, τα παράπονα και τα «καμπανάκια»

Ολομέτωπη επίθεση στην κυβέρνηση και προσωπικά στον Κυριάκο Μητσοτάκη εξαπέλυσε ο Αντώνης Σαμαράς στην κοινή του εμφάνιση με τον Κώστα Καραμανλή στο Πολεμικό Μουσείο, κατά τη διάρκεια παρουσίασης του βιβλίου του Μανώλη Κοττάκη, «Οι Απόρρητοι Φάκελοι Καραμανλή».

Ο πρώην πρωθυπουργός άσκησε κριτική στο νόμο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών αλλά και στην εξωτερική και οικονομική πολιτική. Μιλώντας για την τελευταία του δημόσια εμφάνιση στη Βουλή, στην ψήφιση του νομοσχεδίου για τον γάμο ομοφύλων, υπενθύμισε όσα είχε πει, τονίζοντας:
«Η υπερβολική αυτοπεποίθηση, μπορεί να την οδηγήσει να ξεκοπεί από την πραγματικότητα…Και από την κοινωνία…Επειδή λοιπόν ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι έκανε το σωστό με αυτό το νομοσχέδιο, αναρωτιέμαι εάν άκουγε τι του έλεγαν οι βουλευτές μας πριν λίγες ημέρες στη Βουλή. Εάν άκουσε την ψήφο του ελληνικού λαού. Δεν ξέρω ποιους ακούει αλλά ας καταλάβει ότι κάνει λάθος να επιμένει στο λάθος. Φθάσαμε στο σημείο, στο περιβόητο νομοσχέδιο για τον γάμο, να θέτω συγκεκριμένα ερωτήματα επί της ουσίας, κι όχι μόνο δεν μου απάντησε κανείς αλλά οργανώθηκαν “κενά έδρανα” την ώρα που μιλούσα… Αφού λοιπόν η κυβέρνηση αντιμετωπίζει έτσι ακόμη και τον πρώην πρωθυπουργό και πρόεδρό της, γιατί να μην σας θεωρήσει ο κόσμος αλαζόνες κύριοι;»

Στη συνέχεια, ο πρώην πρωθυπουργός αναφέρθηκε στο πρόσφατο αποτέλεσμα των ευρωεκλογών:

«Το πολιτικό σύστημα καλείται να αναθεωρήσει πλήρως τους όρους της αντιπαράθεσης. Ειδάλλως, προβλέπω, θα καταρρεύσει. Και για να μη συμβεί αυτό απαιτείται η επιστροφή στην πολιτική. Επιστροφή στις ρίζες, επιστροφή στις ιδέες και στις αρχές των κομμάτων και των παρατάξεων.

Μετά από το χειρότερο εκλογικό αποτέλεσμα, σε αριθμό ψήφων, στην ιστορία της παράταξης, οι αναφορές σε “αποϊδεολογικοποίηση”, και οι συγκρίσεις με άλλες, τελείως διαφορετικές, εποχές δείχνουν αδυναμία κατανόησης της κρισιμότητας των περιστάσεων και είναι , το λιγότερο, ατυχείς.

Έχει σκεφθεί η κυβέρνηση ότι το περιβόητο “41%” ήταν το αποτέλεσμα του φόβου που προκαλούσε στον ελληνικό λαό η πιθανότητα επιστροφής του ΣΥΡΙΖΑ όταν οι δημοσκοπήσεις τον έδειχναν πολύ υψηλά στις πρώτες εκλογές του 2023; Έπεσαν έξω οι δημοσκοπήσεις βέβαια… Αλλά όταν κατέρρευσε εκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ κι εξέλιπε αυτός ο φόβος, μετά από έναν μόλις μήνα, στις δεύτερες εκλογές, ξαναπήραμε μεν 41% αλλά χάσαμε 300.000 κόσμο που, ήδη, από τότε αρνήθηκε να μας ξαναψηφίσει…», είπε χαρακτηριστικά ο Αντώνης Σαμαράς.

Αναφέρθηκε και στη λάθος στρατηγική της ΝΔ έναντι του ΣΥΡΙΖΑ:

«Έχει γίνει κατανοητό ότι, επειδή μετά τις περυσινές εκλογές υιοθετήσαμε θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ σε σειρά θεμάτων, διαλύθηκε το αντι-ΣΥΡΙΖΑ μέτωπο που χτίσαμε από τη συγκυβέρνηση 2012-2014;

Και μάλιστα ενός ΣΥΡΙΖΑ, που έχει γίνει έξι κομμάτια, και περισσότερο θυμίζει Δελφινάριο παρά κόμμα. Μια Αριστερά αξιοθρήνητη, που ψελλίζει μόνον εντυπωσιακές ανοησίες, μια αριστερά ασύνταχτη πολιτικά με μηδενικό ιδεόγραμμα και παραδομένη στην ακρότητα του δικαιωματισμού και μόνο.

Καλό θα είναι να αναρωτηθούν ορισμένοι εάν για το ιστορικά αρνητικό εκλογικό αυτό αποτέλεσμα για την παράταξη, για το ρεκόρ της αποχής και για την σταθεροποίηση του υπερδεξιού – λαϊκίστικου μπλοκ σε υψηλά ποσοστά, ευθύνεται και η αντίληψη περί αποϊδεολογικοποίησης.

Για παράδειγμα, ο γάμος των ομόφυλων για την Αριστερά είναι «μια χαρά», για εμάς είναι πρόβλημα!».

Ο κ. Σαμαράς μίλησε για φοβική Νέα Δημοκρατία λέγοντας:

«Πώς και γιατί δημιουργήθηκε “η μικρότερη και πιο φοβική” Νέα Δημοκρατία όλων των εποχών, σε αυτές τις εκλογές; Μήπως ο ιστορικά μικρότερος αριθμός ψήφων δείχνει ότι το δέντρο, πράγματι, ούτε ψηλώνει, ούτε απλώνεται, ακριβώς διότι αποκόπηκε από τις ρίζες του;

Ο ελληνικός λαός εμπιστεύτηκε την κεντρο-δεξιά να τον κυβερνήσει, κι όχι τους ..πολιτικούς “γιατρούς χωρίς σύνορα”. Κι η Ελλάδα απαιτεί πρωτοβουλίες πολιτικής ανασύνταξης κι όχι πολιτικής αποδυνάμωσης».

Σαμαράς: «Στα εθνικά, τρώμε την μια προσβολή μετά την άλλη»

Στα εθνικά θέματα, η εικόνα της χώρας μας είναι αποκαρδιωτική υπογράμμισε ο κ. Σαμαράς και συνέχισε: «Τρώμε την μια προσβολή, την μια ταπείνωση, μετά την άλλη! Από τους Σκοπιανούς, τους Αλβανούς και, φυσικά, τους …”φίλους” μας τους Τούρκους. Είναι αδιανόητα όσα συμβαίνουν.

Προειδοποίησα και για την ανάγκη σταδιακής απεμπλοκής μας από την επαίσχυντη Συμφωνία των Πρεσπών, την οποία τα Σκόπια από την αρχή δεν τήρησαν, όπως δεν είχαν τηρήσει ούτε την Ενδιάμεση Συμφωνία του Ανδρέα Παπανδρέου».

Μάλιστα απηύθυνε και έκκληση στον πρωθυπουργό για βέτο στην Αλβανία:

«Καλώ τον πρωθυπουργό να αποφασίσει, άμεσα, την αλλαγή της ακολουθούμενης εξωτερικής πολιτικής. Να επιστρέψει στις ιστορικές παρακαταθήκες της Παράταξης. Να ασκήσει βέτο στην Αλβανία. Να προετοιμάσει, μέσω δημιουργίας μιας ισχυρής νομικής και πολιτικής ομάδας εμπειρογνωμόνων, την απεμπλοκή από την εθνικά επικίνδυνη Συμφωνία των Πρεσπών.

Να ασκήσει, όπως και η Βουλγαρία, βέτο σε κάθε βήμα των Σκοπίων, τον αλυτρωτισμό των οποίων οφείλουμε να καταγγείλουμε εδώ και τώρα, παντού. Να αναθεωρήσει πλήρως την …”Φιλία” με την Τουρκία, καθιστώντας σαφές στην πράξη ότι δεν εκβιαζόμαστε, δεν απειλούμαστε και δεν φοβόμαστε. Υπάρχουν όρια».

Για την υπόθεση Μπελέρη είπε ότι είναι «απόλυτη εικόνα αδυναμίας».

«Γνωρίζω πολύ καλά τι είναι άσκηση πιέσεων από φίλους, είναι συνήθως για το δικό τους συμφέρον», πρόσθεσε.

Κατηγόρησε τους «σύγχρονους Κίσσινγκερ» και τόνισε: «Παραμένουμε κομιλφό στα εθνικά μήπως μας κακολογήσει κανένας». Ζήτησε δε απεμπλοκή από την Συμφωνία των Πρεσπών.

Για τη Θράκη είπε: «Με λένε ακραίο, όταν απέλασε τον Τούρκο πρόξενο ήμουν ακραίος; Ή είναι ακραίο ότι σήμερα το προξενείο και οι ψευτομουφτήδες αλωνίζουν και συμμετέχουν από τουρκικό κόμμα»

«Δεν είμαστε συμβιβασμένο πλήθος, είμαστε πατριώτες», κραύγασε.

«Τις θέσεις μου δεν τις διαπραγματεύτηκα και δεν θα τις διαπραγματευτώ για κάποιο αξίωμα. ‘Ήμουν, είμαι και θα είμαι παρών», κατέληξε βάζοντας τέλος σε διάφορα σενάρια που τον θέλουν να ενδιαφέρεται για τη θέση του Προέδρου της Δημοκρατίας.

Κώστας Καραμανλής: Απαιτείται εθνική ομοψυχία

Ανεβαίνοντας με τη σειρά του στο βήμα ο Κώστας Καραμανλής και μιλώντας για τα ευρωπαϊκά δεδομένα είπε: «Η Ευρώπη στην οποία πιστέψαμε και για την οποία αγωνιστήκαμε διολισθαίνει σε βαθιά κρίση». Κατηγόρησε την Ευρώπη για το χειρισμό της ελληνικής κρίσης. Έκανε λόγο για απαξίωση όσων σέβονται τις ρίζες τους, την πίστη τους την εθνική τους υπερηφάνεια. Μίλησε για κίνδυνο ανάφλεξης στα Βαλκάνια και αναφέρθηκε εκτενώς στην αποχή των ευρωεκλογών:

«Όταν η αποχή φθάνει στο 60%, όταν 6 στους 10 των εκλογέων απέχουν, όπως δυστυχώς συνέβη και στην δική μας χώρα, δεν είναι ώρα εφησυχασμού αλλά ώρα επείγοντος συναγερμού. Αυταπάτες ούτε χωρούν ούτε συγχωρούνται. Στην μεγάλη τους πλειοψηφία όσοι πολίτες επιλέγουν την αποχή εκφράζουν δια αυτού του τρόπου την δυσαρέσκεια τους και την ενόχλησή τους. Και μάλιστα όχι προς ένα μόνο συγκεκριμένο κόμμα. Στο μεγαλύτερο ποσοστό της η αποχή ισοδυναμεί με συνολική απόρριψη του πολιτικού συστήματος και της μορφής που παίρνει η δημόσια ζωή!».

Οι αντιδράσεις του μεγαλύτερου τμήματος της Ευρωπαϊκής ηγεσίας -είπε ο κ. Καραμανλής – δεν δείχνουν ούτε συνειδητοποίηση του τι πραγματικά συνέβη, ούτε σοβαρό προβληματισμό για το τι γίνεται λάθος, ούτε βέβαια ειλικρινή διάθεση για ουσιαστικές διορθωτικές κινήσεις.

«Αίφνης η Ευρώπη γέμισε από λαϊκιστές, ακροδεξιούς, φιλοφασίζοντες και θρησκόληπτους. Από καθυστερημένους που δεν μπορούν να συλλάβουν τις σύγχρονες τάσεις και προτεραιότητες της πολυπολιτισμικότητας, του άκρατου δικαιωματισμού, της παντοκρατορίας των

αγορών κι ενός αδιαφανούς τραπεζικού συστήματος, του σταδιακού εξοβελισμού του έθνους – κράτους. Όλα αυτά όμως είναι δείγματα νοσηρής και επικίνδυνης νοοτροπίας», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ελληνοτουρκικά και Χάγη

Ο πρώην πρωθυπουργός έκανε εκτενή αναφορά στην προκλητικότητα της Τουρκίας και στο ενδεχόμενο προσφυγής στην Χάγη:

«Πιστεύω ότι καμμιά Ελληνική Κυβέρνηση δεν θα ήταν διατεθειμένη να υποχωρήσει σε μείζονα εθνικά θέματα και να αποδεχθεί ρυθμίσεις σε βάρος των εθνικών συμφερόντων. Πρώτον, διότι αποκλείω την πιθανότητα να το επιθυμεί. Αλλά επιπρόσθετα δεν θα μπορούσε, διότι θα βρισκόταν αντιμέτωπη με την ομόθυμη και σθεναρή αντίδραση των Ελληνίδων και των Ελλήνων».

«Είναι λοιπόν αδύνατη και αδιανόητη η σύναψη συνυποσχετικού που θα κρύβει τεχνηέντως και εκ του πονηρού, υπό το πρόσχημα της προσφυγής στο ΔΔ της Χάγης για την οριοθέτηση της ΑΟΖ και της υφαλοκρηπίδας, την εκχώρηση με ασαφείς και διπλωματικά ευρηματικές διατυπώσεις, δικαιώματος στο ΔΔ να αποφανθεί περί του εύρους των χωρικών υδάτων ή ακόμα και της εδαφικής κυριαρχίας νήσων και βραχονησίδων. Είμαι κατηγορηματικός σε αυτό», τόνισε ο κ. Καραμανλής.

Κλείνοντας την ομιλία του ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι απαιτείται εθνική ομοψυχία και υψηλό εθνικό φρόνημα:

«Αυτό σημαίνει ότι απαιτείται διαρκής εγρήγορση και ετοιμότητα, καθαρές απαντήσεις μη επιδεχόμενες παρερμηνεία, πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική

συνεχούς αναζήτησης ερεισμάτων στον διεθνή χώρο και βέβαια ισχυρές ένοπλες δυνάμεις και αποτρεπτική ικανότητα. Πάνω απ’ όλα όμως επιβάλλει εθνική ομοψυχία και υψηλό εθνικό φρόνημα από όλους μας».

Τι λένε από το Μέγαρο Μαξίμου

Μετά τις ομιλίες των δυο πρώην πρωθυπουργών, πηγές του Μεγάρου Μαξίμου έλεγαν: «Δεν σχολιάζουμε δηλώσεις ή ομιλίες πρώην πρωθυπουργών». Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης ερωτηθείς από τους δημοσιογράφους είπε «ουδέν σχόλιο», ενώ η Ντόρα Μπακογιάννη στην ίδια ερώτηση απάντησε: «ειπώθηκαν ενδιαφέροντα πράγματα αλλά η κυβέρνηση δεν κινδυνεύει».

newsbomb.gr




Φωτιά εκδηλώθηκε στον κόμβο Γαλυψού – Καβάλας επί της Εγνατίας Οδού

Φωτιά εκδηλώθηκε στον κόμβο Γαλυψού – Καβάλας επί της Εγνατίας Οδού, λίγο μετά τις 12 το μεσημέρι της Κυριακής 30 Ιουνίου. Η Πυροσβεστική Υπηρεσία έσπευσε άμεσα στο σημείο με αποτέλεσμα η πυρκαγιά να  μην μπορέσει να επεκταθεί και να την σβήσουν μέσα σε λίγη ώρα.

 




Έγιναν 8.911 καταγγελίες στην εφαρμογή MyCoast – Αλαλούμ με με τις άδειες και τους παραχωρησιούχους

Με τις ηλεκτρονικές δημοπρασίες των παραλιών να έχουν φτάσει περίπου στο 90%, ταυτόχρονα αυξάνονται και πληθύνονται και οι καταγγελίες για αυθαιρεσίες στις ακτές και μάλιστα διπλασιάστηκαν μέσα στο εορταστικό τριήμερο του Αγίου Πνεύματος.

Από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας κι Οικονομικών σημειώνεται πως είναι έντονο το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων για την παραχώρηση παραλιών, καθώς πλέον εντάχθηκαν και περιοχές, που δεν είχαν άλλη φορά τεθεί στη διάθεση των ενδιαφερομένων.

Καθυστερήσεις βέβαια υπάρχουν και τις επόμενες ημέρες αναμένεται να γίνουν άλλες 225 ηλεκτρονικές δημοπρασίες, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις επιχειρήσεις, που είναι εποχικές.

Πάντως, μέχρι στιγμής έγιναν περίπου 1.700 ηλεκτρονικές δημοπρασίες και σε μεγάλο βαθμό οι νέοι παραχωρησιούχοι έχουν αναλάβει καθήκοντα. Στην εφαρμογή MyCoast που κατέβασαν πάνω από 50.000 πολίτες, έγιναν σχεδόν 9.000 καταγγελίες.




Υποτονική η Κίνηση στην Αγορά της Ξάνθης – Ανησυχίες για τα Καταστήματα Αλυσίδας

Η κίνηση στην αγορά της Ξάνθης εμφανίζεται υποτονική τις τελευταίες εβδομάδες, προκαλώντας ανησυχίες στους τοπικούς επιχειρηματίες.

Ένα από τα μεγαλύτερα ζητήματα που έχουν προκύψει είναι το άνοιγμα καταστημάτων αλυσίδας, τα οποία φαίνεται να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην τοπική αγορά.

Οι μικροί επιχειρηματίες δυσκολεύονται να ανταγωνιστούν τις μεγάλες αλυσίδες, γεγονός που επιδεινώνει την ήδη δύσκολη οικονομική κατάσταση.

Παρά τις δυσκολίες, οι έμποροι της Ξάνθης παραμένουν αισιόδοξοι για τον Αύγουστο, μήνας κατά τον οποίο η κίνηση στην αγορά παραδοσιακά αυξάνεται σημαντικά.

Ελπίζουν ότι η τουριστική κίνηση και οι επισκέπτες της πόλης θα δώσουν την απαραίτητη ώθηση στις τοπικές επιχειρήσεις, βοηθώντας τους να ανακάμψουν από την τρέχουσα υποτονική περίοδο.