Για τέταρτη ημέρα καίει η φωτιά στο Παγγαίο – Ενισχύθηκαν ξανά οι πυροσβεστικές δυνάμεις

Για τέταρτη ημέρα συνεχίζει να καίει η φωτιά στο Παγγαίο Όρος, κοντά στο χωριό Νικήσιανη στην Καβάλα

Σύμφωνα με την Πυροσβεστική, οι δυνάμεις κατάσβεσης ενισχύθηκαν περαιτέρω και αυτή τη στιγμή επιχειρούν 380 πυροσβέστες με 57 ομάδες πεζοπόρων και 8 οχήματα. Από αέρος συνδράμουν 2 αεροσκάφη και 1 ελικόπτερο.

Η φωτιά καίει σε διάσπαρτες εστίες σε δυσπρόσιτα σημεία, κυρίως σε χαράδρες και είναι κατά βάση έρπουσα.

www.xronometro.com




Κατοχή – Αντίσταση | 1941 – 1944

Γράφει ο Νικόλαος Κουρούδης, Αν/χης ε.α., τ. Επίτιμος πρόεδρος ΣΑΑΣτρατού Νομού Ροδόπης

Μετά τις ηρωικές μάχες των Οχυρών και της Κρήτης την άνοιξη του 1941, οι Γερμανοί ανέλαβαν τη διοίκηση των στρατηγικότερων τμημάτων της Ελλάδας διαμοιράζοντας την υπόλοιπη χώρα μεταξύ Ιταλών και Βουλγάρων.

Από τις πρώτες μέρες της τριπλής κατοχής άρχισε η συστηματική δέσμευση των πόρων της χώρας με κατασχέσεις και επιτάξεις. Σύντομα η προμήθεια τροφίμων, φαρμάκων και άλλων μέσων διαβίωσης έγινε προβληματική, ιδιαίτερα στα μεγάλα αστικά κέντρα με τραγική συνέπεια το λιμό του χειμώνα 1941 – 1942, που άφησε πίσω του χιλιάδες νεκρούς από την πείνα, τις αρρώστιες και τις κακουχίες.

Στο πλαίσιο αυτό, ο ελληνικός λαός προέβη, ατομικά και συλλογικά σε αυθόρμητες πράξεις αντίστασης, όπως διαδηλώσεις φοιτητών και απεργίες εργαζομένων, εκτύπωση και διανομή παράνομου Τύπου και προκηρύξεων, διαβίβαση πληροφοριών στο Στρατηγείο Μέσης Ανατολής κ.α. Η αφαίρεση της γερμανικής σημαίας από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης από τους Μανώλη Γλέζο και Απόστολο Σάντα τη νύχτα της 30ης Μαΐου 1941, αποτέλεσε μια από τις πρώτες εκδηλώσεις της ηρωικής αντίστασης του ελληνικού λαού και προκάλεσε τον παγκόσμιο θαυμασμό.

Με την ίδρυση διαφόρων αντιστασιακών οργανώσεων από το φθινόπωρο του 1941, η αντίσταση στην Ελλάδα έλαβε τη μορφή καθολικού και οργανωμένου κινήματος που έπληττε συστηματικά τις κατοχικές δυνάμεις. Στις κυριότερες αντιστασιακές οργανώσεις συγκαταλέγονται ο Εθνικός Δημοκρατικός Ελληνικός Σύνδεσμος (ΕΔΕΣ), το Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο (ΕΑΜ), η μεγαλύτερη αντιστασιακή οργάνωση κατά την περίοδο της Κατοχής, η Εθνική και Κοινωνική Απελευθέρωσης (ΕΚΚΑ), η Πανελλήνια Απελευθερωτική Οργάνωσις (ΠΑΟ) κ.α. Οι οργανώσεις αυτές συγκρότησαν ένοπλες ομάδες, οι οποίες ανέπτυξαν σημαντική δράση κυρίως σε ορεινές και απρόσιτες με τη διενέργεια αιφνιδιαστικών επιθέσεων, εναντίον του εχθρού. Για παράδειγμα ο ΕΔΕΣ συγκρότησε τις Εθνικές Ομάδες Ελλήνων Ανταρτών (ΕΟΕΑ), το ΕΑΜ τον Ελληνικό Λαϊκό Απελευθερωτικό Στρατό (ΕΛΑΣ), η ΕΚΚΑ το 5142 Σύνταγμα Ευζώνων κλπ. Οι αντιστασιακές οργανώσεις, με δολιοφθορές σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις και συγκοινωνιακούς κόμβους και μεταφορικά μέσα, κατάφεραν καίρια πλήγματα στις κατοχικές δυνάμεις. Η ανατίναξη της γέφυρας του Γοργοποτάμου από δυνάμεις ΕΟΕΑ – ΕΔΕΣ, ΕΛΑΣ και Βρετανών κομάντος τη νύχτα της 25/26 Νοεμβρίου 1942 αποτέλεσε κορυφαία στιγμή τη περίοδο της Εθνικής Αντίστασης, αλλά και τη σημαντική επιχείρηση δολιοφθοράς στην κατεχόμενη Ευρώπη, αφού είχε ως συνέπεια την επί έξι εβδομάδες διακοπή του ανεφοδιασμού των γερμανικών δυνάμεων του Στρατάρχη Rommel στη Βόρεια Αφρική.

xronos.gr




Φωτιά στο Παγγαίο – Ξεκίνησαν να επιχειρούν εναέρια μέσα

Εκτός ελέγχου και με διάσπαρτες εστίες εξακολουθεί να καίει η φωτιά που ξέσπασε χθες αργά το απόγευμα στην περιοχή “Ασκητότρυπα” και “Ντένα”, στη δυτική πλευρά της Νικήσιανης, σε δασωμένο μέρος του Παγγαίου όρους.

Από τις 7:50 το πρωί επιχειρούν για την κατάσβεσή της τέσσερα (4) εναέρια μέσα (2 μικρά πυροσβεστικά αεροπλάνα και 2 ελικόπτερα), ενώ αναμένονται και άλλα για να ενισχύσουν την από αέρος καταπολέμηση της πυρκαγιάς.

Οι πεζοπόρες πυροσβεστικές δυνάμεις αυξήθηκαν στο σημείο, με αποτέλεσμα να επιχειρούν τώρα 100 πυροσβέστες, με τη βοήθεια και εθελοντών από τη Νικήσιανη και τα γύρω χωριά (που είναι γνώστες των εδαφολογικών ιδιαιτεροτήτων του χώρου όπου εκδηλώθηκε η φωτιά).

Η πρόσβαση στα σημεία της πυρκαγιάς είναι δύσκολη, καθώς υπάρχουν γκρεμοί και βραχώδη σημεία ανάμεσα σε σημεία βλάστησης, ενώ μέσα στη νύχτα η φωτιά είχε επεκταθεί από την κορυφογραμμή μέσα στο δάσος οξιάς και έλατου, καθώς και στην πλαγιά πίσω από την κορυφογραμμή που δεσπόζει στη δυτική πλευρά της Νικήσιανης.

Προς το παρόν οι εστίες είναι σε “απόσταση ασφαλείας” από τον οικισμό της Νικήσιανης, ενώ ο άνεμος έχει κοπάσει εντελώς (τουλάχιστον στο ύψος του οικισμού).

Ρεπορτάζ : Βάσω Μώραλη




Υπό πλήρη έλεγχο η φωτιά στο Ραχώνι Θάσου – Σε επιφυλακή μέχρι την λήξη της αντιπυρικής περιόδου

Ο Προϊστάμενος Πολιτικής Προστασίας της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, Σταύρος Κιβράκης, σε δηλώσεις του τόνισε ότι, παρά το γεγονός πως βρισκόμαστε στο τέλος του Οκτωβρίου, η αντιπυρική περίοδος δεν έχει ακόμα λήξει.

Σύμφωνα με τον κ. Κιβράκη, οι κλιματικές συνθήκες που επικρατούν, όπως οι υψηλές θερμοκρασίες για την εποχή και οι ισχυροί άνεμοι, αυξάνουν τον κίνδυνο πυρκαγιών και καθιστούν απαραίτητη την παραμονή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας σε κατάσταση επιφυλακής.

«Η αντιπυρική περίοδος μπορεί να πλησιάζει στο τέλος της, αλλά ο κίνδυνος πυρκαγιάς παραμένει υπαρκτός. Οφείλουμε να συνεχίσουμε να λαμβάνουμε όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης και ετοιμότητας, προκειμένου να διασφαλίσουμε την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και της ανθρώπινης ζωής», ανέφερε χαρακτηριστικά.




Μητσοτάκης: Γιατί βλέπει τον Ανδρουλάκη ως βασικό αντίπαλο στο Κέντρο “

Η χθεσινή αναμέτρηση των πολιτικών αρχηγών στη Βουλήέκρυβε… ιδιαίτερες συγκινήσεις σε ένα φαινομενικά άνυδρο πολιτικό σκηνικό. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι δεδομένο ότι αναζητούσε εδώ και καιρό έναν πολιτικό αντίπαλο, καθώς αφενός είχε απέναντι του ρευστοποίηση του ΣΥΡΙΖΑ και από την άλλη η «αναμέτρηση» με τα προβλήματα είναι μια μάλλον άχαρη άσκηση για κάθε κυβέρνηση.

Χθες λοιπόν στη Βουλή αναδείχθηκε με σαφήνεια το νέο πολιτικό δίπολο, το οποίο μοιάζει βγαλμένο από το παρελθόν. Μπορεί το σημερινό ΠΑΣΟΚνα απέχει σημαντικά από το μέγεθος του παλαιότερου εαυτού του, αυτό όμως θα είναι το δίπολο που θα απασχολήσει την αντιπαράθεση στον δρόμο προς τις κάλπες του 2027. Σε αυτή την κατεύθυνση, άλλωστε, έδειξε και ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης, δίνοντας ραντεβού στον Νίκο Ανδρουλάκηστις κάλπες στο τέλος της τετραετίας, για να φανεί, αν μπορεί να επιτευχθεί η έξωσή του από το Μαξίμου για την οποία μίλησε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.

Η στρατηγική του κ. Μητσοτάκη κατέστη εξ αρχής σαφής: βγήκε από την αίθουσα δύο φορές, αρνούμενος να ακούσει από τα έδρανα της κυβέρνησης τον πρόεδρο της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκο Παππά, καιαρνούμενος, όπως είπε, να τον καταστήσει συνομιλητή, με δεδομένη την καταδίκη του 13-0 από το Ειδικό Δικαστήριο. Και δύο φορές επέστρεψε στην αίθουσα για να ακούσει τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ. Για να τριτολογήσει, δε, λίγο πριν αναχωρήσει για δείπνο στη Σερβία με τον πρόεδρο Βούτσιτς, ο κ. Μητσοτάκης επέλεξε να το κάνει αμέσως μετά τη δευτερολογία του κ. Ανδρουλάκη.

Καρφιά και διλήμματα

Η στρατηγική του κ. Μητσοτάκη απέναντι στο ΠΑΣΟΚ διεφάνη με σαφήνεια χθες. Από τη μια, κατηγόρησε τη Χαριλάου Τρικούπη ότι μετά την επανεκλογή Ανδρουλάκη έκανε στην πραγματικότητα στροφή 360 μοιρών. Απάντησε έτσι με αυτόν τον τρόπο στο ερώτημα που έθετε ο ίδιος σε συνομιλητές του εδώ και μέρες και μετέφερε χθες το protothema.gr, αν δηλαδή ο κ. Ανδρουλάκης άλλαξε μετά την αναβάπτισή του στον προεδρικό θώκο ή αν παραμένει ο ίδιος, όπως και πριν τις κάλπες. Αφορμή για τη νέα επίθεση, η στάση του ΠΑΣΟΚ στο νομοσχέδιο του υπουργείου Εσωτερικών για τις αλλαγές στο ΑΣΕΠ, τις οποίες το κόμμα της Χαριλάου Τρικούπη επί της αρχής καταψήφισε, αν και υπερψήφισε πολλά άρθρα του νομοσχεδίου.

Μάλιστα, με ένα flashback στο παρελθόν ο κ. Μητσοτάκης υπεραμύνθηκε και της ιστορίας της ΝΔ, αποδίδοντας στο ΠΑΣΟΚ ευθύνες για τη χρεοκοπία της χώρας, με φόντο τον «επεκτατικό» προϋπολογισμό του 2009.

Από την άλλη, ο πρωθυπουργός επέμεινε στη διλημματική λογική για τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ. Φερ ειπείν, έδωσε ραντεβού την άλλη εβδομάδα, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, ζητώντας από το ΠΑΣΟΚ να συναινέσει στον διορισμό τουΔημήτρη Σωτηρόπουλου στη θέση του Συνηγόρου του Πολίτη, καθώς η θητεία του νυν Ανδρέα Ποττάκη έχει λήξει τύποις εδώ και 2,5 χρόνια. Και θα συνεχίσει σε αυτή τη λογική, όποτε ανακύπτει ένα ζήτημα, στο οποίο το ΠΑΣΟΚ θα μπορούσε να συναινέσει. Η πραγματική «ταμπακιέρα» αυτής της προσέγγισης είναι η κυριαρχία στο πολιτικό κέντρο, καθώς ο κ. Μητσοτάκης έχει κυριαρχήσει εδώ και καιρό σε αυτόν τον χώρο και θέλει να… ξεκαθαρίσει η ήρα από το στάρι. Αν το ΠΑΣΟΚ, δηλαδή, συντάσσεται με καίριες μεταρρυθμίσεις ή αν θα συνεχίσει να τηρεί επαμφοτερίζουσα-κατά τον ίδιον-στάση, όπως έκανε στο θέμα των μη κρατικών ΑΕΙ.

Συναίνεση για Σπαρτιάτες

Αν σε κάτι διαφαίνεται πεδίο συναίνεσης, πάντως, είναι η ρύθμιση για την αναστολή χρηματοδότησης στο κόμμα των Σπαρτιατών, όπως εγκαίρως είχε γράψει το protothema.gr. Μπορεί ο υπουργός Εσωτερικών Θεόδωρος Λιβάνιος να απέρριψε χθες την τροπολογία που εισηγήθηκε εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ ο Παναγιώτης Δουδωνής, εντούτοις ο κ. Μητσοτάκης «σήκωσε» το γάντι που δύο φορές του πέταξε ο κ. Ανδρουλάκης, συνιστώντας του υπομονή, καθώς σύντομα η κυβέρνηση θα φέρει ρύθμιση που θα αντιμετωπίζει το ζήτημα. Μάλιστα, τόνισε ότι η εν λόγω ρύθμιση θα είναι πολύ κοντά με το πνεύμα αυτής που κατέθεσε το ΠΑΣΟΚ.

protothema.gr

 




Καβάλα | έκθεση φωτογραφίας στο Aparto Bistro Cafe – Bar

Επανέρχεται στις εκθέσεις το Aparto Bistro Cafe – Bar.

Από σήμερα φιλοξενεί 4 γνωστούς φωτογράφους με πολύ ενδιαφέρουσες φωτογραφίες τους. Μιλήσαμε με τον Γιώργο Μυτιληνό, έναν εκ των τεσσάρων.

Η συνέντευξη

Ερ: Το απόγευμα της Πέμπτης (σήμερα) στις 19:30 στο Aparto Bistro Cafe – Bar πραγματοποιείται εκδήλωση εγκαινίων έκθεσης φωτογραφίας. Είστε ένας από τους τέσσερις φωτογράφους που εκθέτουν φωτογραφίες τους. Μιλήστε μας σχετικά για το τι θα συναντήσουμε στην έκθεση.

Απ: Τα τελευταία χρόνια το Aparto Bistro Cafe – Bar επιδεικνύει μια «στροφή» στον πολιτισμό, αλλάζοντας -επιτυχημένα- το χαρακτήρα του χώρου του. Είμαστε τέσσερις φωτογράφοι, ένα τμήμα της Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρίας, Παράρτημα Καβάλας. Οι φωτογραφίες μας είναι θεματικές. Ο κ. Χρυσοχόου έχει φωτογραφίσει τα Μετέωρα, εγώ παρουσιάζω τον υγροβιότοπο της Κερκίνης, μ’ ένα σύμπλεγμα πουλιών σε επτά φωτογραφίες που θα σας εκπλήσσουν. Ο κ. Ηλιάδης παρουσιάζει το Master Φωτογραφίας του, μ’ έργα από μηχανουργεία της περιοχής και ο κ. Μπαλτατζής παρουσιάζει δύο έγχρωμες «μπάλες» σύννεφων στην Καβάλα. Ο Μπάμπης Τσουρουκίδης και ο Σάββας Λαζαρίδης θα στήσουν την έκθεση, τα εγκαίνια της οποίας πραγματοποιούνται το απόγευμα της Πέμπτης (σήμερα). Έχουν σταλεί περισσότερες από 1000 προσκλήσεις στους πολίτες της Καβάλας. Τέλος, να σας ενημερώσω πως το Παράρτημα Καβάλας τα Ελληνικής Φωτογραφικής Εταιρίας από τις 7 έως και τις 13 Δεκεμβρίου πραγματοποιεί την ετήσια, μεγάλη του έκθεση στον ισόγειο χώρο της Μεγάλης Λέσχης, με συμμετοχή 12 μελών.
www.proininews.gr



Καβάλα | Εγκαίνια της ανακαινισμένης σχολικής μονάδας Γυμνασίου – Λυκείου Κρηνίδων

Την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2024, πραγματοποιήθηκαν τα επίσημα εγκαίνια της ανακαινισμένης και ενεργειακά αναβαθμισμένης Σχολικής Μονάδας Γυμνασίου – Γενικού Λυκείου Κρηνίδων.

Η τελετή έλαβε χώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, παρουσία σημαντικών τοπικών αξιωματούχων και παραγόντων της περιοχής.

Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, συνοδευόμενος από τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας κ. Θεόδωρο Μαρκόπουλο και Περιφερειακούς Συμβούλους της Π.Ε. Καβάλας. Την ευλογία της ανακαινισμένης σχολικής μονάδας έκανε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου, ενώ στην τελετή παρευρέθηκαν ο Δήμαρχος Καβάλας κ. Θεόδωρος Μουριάδης, ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας κ. Δανιήλ Εμμανουηλίδης, καθώς και συνεργάτες και φίλοι του σχολείου.

Η ανακαίνιση και ενεργειακή αναβάθμιση της σχολικής μονάδας αποτελεί ένα σημαντικό έργο για την τοπική κοινωνία, αναβαθμίζοντας τις συνθήκες εκπαίδευσης και ενισχύοντας τη βιωσιμότητα του κτιρίου. Το νέο σχολικό συγκρότημα παρέχει πλέον ένα σύγχρονο και φιλικό προς το περιβάλλον χώρο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς, συμβάλλοντας παράλληλα στην εξοικονόμηση ενέργειας και στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Η εκδήλωση αποτέλεσε μια γιορτή για την τοπική κοινότητα, με τους παρευρισκόμενους να εκφράζουν την ικανοποίησή τους για το έργο και τις νέες δυνατότητες που προσφέρει η ανακαινισμένη σχολική μονάδα.




Τροχαίο στο “Σίγμα” Καβάλας – Εμφανίστηκε ο δράστης

Λίγη ώρα μετά την δημοσιοποίηση της είδησης για το τροχαίο στην περιοχή του “Σίγμα” υπήρξε αποτέλεσμα. Ο κάτοικος Καβάλας που το όχημα του υπέστη σοβαρές υλικές ζημιές ειδοποιήθηκε από την Τροχαία ότι ο υπεύθυνος της ζημιάς εμφανίστηκε κι έκανε δήλωση για να αναλάβει η ασφαλιστική του εταιρία τα έξοδα.




Επανέρχεται η σιδηροδρομική σύνδεση Αλεξανδρούπολης – Ορεστιάδας

Μετά από αρκετά χρόνια απουσίας, το σιδηροδρομικό δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη – Ορεστιάδα – Αλεξανδρούπολη επανήλθε από σήμερα στην κυκλοφορία. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΟΣΕ και της Hellenic Train, η αποκατάσταση της γραμμής επέτρεψε την επαναλειτουργία των επιβατικών δρομολογίων, τα οποία εξασφαλίστηκαν από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.

Τα δρομολόγια που επαναλειτουργούν είναι τα εξής:

  • Η αμαξοστοιχία 1680 αναχωρεί από τον κεντρικό σταθμό Αλεξανδρούπολης στις 05:15 και φτάνει στην Ορεστιάδα στις 06:53.
  • Η αμαξοστοιχία 1681 αναχωρεί από την Ορεστιάδα στις 07:10 και φτάνει στην Αλεξανδρούπολη στις 09:11.
  • Η αμαξοστοιχία 1682 αναχωρεί από το Λιμάνι Αλεξανδρούπολης στις 15:20 και φτάνει στην Ορεστιάδα στις 17:13.
  • Η αμαξοστοιχία 1683 αναχωρεί από την Ορεστιάδα στις 18:49 και φτάνει στην Αλεξανδρούπολη στις 20:35.

Για το τμήμα Ορεστιάδα – Ορμένιο, η μετακίνηση των επιβατών πραγματοποιείται με λεωφορεία, καθώς το συγκεκριμένο κομμάτι της γραμμής υποκαθίσταται προσωρινά. Οι επιβάτες που μέχρι τώρα εξυπηρετούνταν αποκλειστικά με λεωφορεία της Hellenic Train στο νομό Έβρου, έχουν πλέον τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν ξανά το τρένο ως μέσο μεταφοράς στο μεγαλύτερο μέρος της διαδρομής.

Η επανέναρξη του δρομολογίου αποτελεί σημαντική εξέλιξη για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της περιοχής, καθώς βελτιώνει τις συνδέσεις μεταξύ των πόλεων του Έβρου και ενισχύει τις δυνατότητες μετακίνησης στο βόρειο τμήμα της Ελλάδας.




Δικαιολογούν τους προπηλακισμούς (!) σε βάρος των Μουφτήδων οι βουλευτές Φερχάτ, Ζεϊμπέκ και Μπουράν!

Για «προκλητική ενέργεια» των τριών Μουφτήδων, που πήγαν την περασμένη Παρασκευή (11/10) στο τέμενος Πλατάνου στην Ξάνθη να προσευχηθούν, κάνουν λόγο σε δηλώσεις τους στην τουρκόφωνη ιστοσελίδα «Gundem» οι μειονοτικοί βουλευτές Οζγκιούρ Φερχάτ, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ και Μπουρχάν Μπαράν.

Υιοθετώντας την γραμμή της Άγκυρας, οι μειονοτικοί βουλευτές δεν τολμάνε να καταδικάσουν καν τα έκτροπα και τον προπηλακισμό εις βάρος των Μουφτήδων, που είδε όλη η Ελλάδα στα βίντεο που κυκλοφόρησαν, και διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα κάνοντας λόγο για «κακόβουλους κύκλους» που «στοχοποιούν» τη μειονότητα.

Αξίζει να θυμίσουμε ότι, προεκλογικά (6/2023) ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε συνέντευξη του δήλωνε, ειδικά για τους δύο βουλευτές Οζγκιούρ Φερχάτ και Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, ότι «παίρνουν εντολές από το τουρκικό Προξενείο».

«Βρώμικα παιχνίδια» και «συνωμοσίες», βλέπει ο Οζγκιούρ Φερχάτ

«Διαπιστώσαμε για μία ακόμα φορά πως κακόβουλοι κύκλοι εκμεταλλεύονται το περιστατικό για να διαστρεβλώσουν τα γεγονότα και να μην αποδώσουν την αλήθεια, στοχοποιώντας ξανά τη μειονότητά μας ενώπιον της κοινής γνώμης», δήλωσε ο Οζγκιούρ Φερχάτ.

«Δεν αποδέχομαι την προσπάθεια να πραγματοποιηθεί μια επιχείρηση χειραγώγησης της κοινής γνώμης κατά της μειονότητας, παρουσιάζοντάς την ως επιθετική και αντίθετη στους νόμους. Θέλω να επισημάνω ότι πάντα θα αντιτίθεμαι σε τέτοιου είδους βρώμικα παιχνίδια και ότι η πολιτική και κοινωνική απάντησή μας σε αυτούς που στήνουν τέτοιες συνωμοσίες θα είναι πάντοτε έτοιμη και κανείς δεν πρέπει να αμφιβάλλει γι’ αυτό. Η μειονότητά μας αναζητά λύσεις στα θεσμικά προβλήματά της. Ένα από τα σημαντικότερα θεσμικά προβλήματα είναι το ζήτημα του μουφτή στη Δυτική Θράκη. Ο λαός, για να μπορεί να βιώνει ελεύθερα τις θρησκευτικές του αξίες και για να μπορεί να διαχειρίζεται θέματα θρησκευτικού ενδιαφέροντος που αφορούν τόσο τον ατομικό όσο και τον κοινωνικό τομέα, αναγνωρίζει ως μουφτήδες εκείνους που έχει επιλέξει, αποδεχθεί και στους οποίους εμπιστεύεται τις πνευματικές αξίες του, άτομα με ειδική προσωπικότητα που γίνονται αποδεκτά από ολόκληρη τη μειονότητα. Το να προσβάλλουν τη μειονότητα και να παίζουν με τα ευαίσθητα νεύρα της, δημιουργώντας ένα τεχνητό ζήτημα, θεωρώ ότι έκανε όλους μας, ως μειονότητα, να καταλάβουμε για άλλη μια φορά πόσο σημαντικός είναι ο αγώνας μας. Και εγώ, μέσω της πολιτικής μου αποστολής, δεσμεύομαι να συνεχίσω να συμβάλλω στον αγώνα μας για δικαιοσύνη, δικαιώματα και δημοκρατία», πρόσθεσε ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Αριστεράς.

Χουσεΐν Ζεϊμπέκ: «Αυτά τα άτομα δεν τα αποκαλώ καν μουφτήδες»

«Αυτά τα άτομα δεν τα αποκαλώ καν μουφτήδες», προσθέτει με τη σειρά του ο Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, επιδεικνύοντας πλήρη ασέβεια απέναντι σε επίσημους φορείς του ελληνικού κράτους, από το οποίο αμείβεται ως βουλευτής.

Ο Βουλευτής Ξάνθης της Νέας Αριστεράς κάνει λόγο για «προσπάθεια αυτών των ατόμων να εισέλθουν στα τζαμιά και να επιβληθούν στην κοινωνία», ενώ αναφέρεται σε περιστατικό στη Γενισέα Ξάνθης, όπου ο Μουφτής «εισήλθε στο τζαμί με αστυνομική επιτήρηση».

«Σταδιακά παρατηρούμε την προσπάθεια των διορισμένων μουφτήδων να εμφανιστούν στο προσκήνιο. Ωστόσο, εδώ υπάρχουν οι μουφτήδες που έχει επιλέξει η μειονότητα μας. Ο λαός μας έχει μια ξεκάθαρη επιλογή. Δεν μπορείτε να το καταπατήσετε με τη βία. Δεν μπορείτε να αγνοήσετε τις προτιμήσεις και τις επιθυμίες του λαού. Πρέπει να είστε τυφλοί για να μην τα βλέπετε αυτά. Αμέσως μετά την τελετή, οι διορισμένοι μουφτήδες προσπάθησαν να έρθουν στο τζαμί Τσινάρ, θέλοντας να μπουν φορώντας την τήβεννο και το τουρμπάνι τους, κάτι που προκάλεσε την αντίδραση του λαού. Δεν μπορείτε να εξαναγκάσετε κάποιον να κάνει κάτι με τη βία. Δεν μπορείτε να μας υποχρεώσετε να προσευχηθούμε πίσω από έναν άνθρωπο που δεν έχουμε επιλέξει και δεν αποδεχόμαστε. Δεν μπορείτε να εισέλθετε στο τζαμί με τη βία φορώντας την ενδυμασία του μουφτή. Όταν προσπαθείτε να επιβάλετε κάτι με τη βία, δεν θα έχει αποτέλεσμα. Εγώ θεωρώ και θέλω να βλέπω ως μουφτή το άτομο που έχω επιλέξει. Αυτή είναι η άποψη της κοινωνίας. Επιπλέον, τους ειπώθηκε ότι, αν θέλουν, μπορούν να βγάλουν την τήβεννο και το τουρμπάνι και να προσευχηθούν ως απλοί πιστοί. Υπάρχει και αυτή η διάσταση στο θέμα. Αυτά τα άτομα δεν είχαν ποτέ επισκεφθεί αυτό το τζαμί με αυτόν τον τρόπο. Η μειονότητα έχει κάνει την επιλογή της. Έχει επιλέξει τους μουφτήδες της», προσθέτει.

Ο Βουλευτής Ξάνθης παραδέχεται, μάλιστα, ότι τα περισσότερα τεμένη ελέγχονται από την ψευδομουφτεία, λέγοντας πως «οι διορισμένοι μουφτήδες δεν μπορούν να εισέλθουν στα χωριά, τα τζαμιά τους είναι περιορισμένα, οι άνθρωποι τους είναι περιορισμένοι. Συνεπώς, το ζήτημα του μουφτή πρέπει να επιλυθεί άμεσα. Με αυτού του είδους τις επιδρομές, αυτές τις ενέργειες και τα τετελεσμένα γεγονότα δεν πρόκειται να φτάσουμε πουθενά. Μόνο τέτοιες καταστάσεις και εικόνες θα προκύπτουν. Αυτά τα άτομα δεν τα αποκαλώ καν μουφτήδες. Ελπίζω ότι έχουν καταλάβει το λάθος τους και δεν θα συμπεριφερθούν ξανά με αυτόν τον τρόπο».

Μπουρχάν Μπαράν: «Ελπίζουμε ότι δεν θα υπάρξουν παρόμοιες προκλήσεις στο μέλλον»

Ο διαγραφείς από την Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ και ανεξάρτητος πλέον Βουλευτής Ξάνθης Μπουρχάν Μπαράν μίλησε για «προκλήσεις» και δήλωσε ότι «η επιβολή μουφτή στην μειονότητα αποτελεί πάντοτε πηγή ανησυχίας».

«Η εικόνα που δημιουργήθηκε δεν ήταν ευχάριστη. Είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν άλλοι στόχοι πίσω από αυτό. Αν αυτοί οι άνθρωποι δεν είχαν πάει στο τζαμί φορώντας τήβεννο και τουρμπάνι, αλλά είχαν έρθει μόνο ως πολίτες για να προσευχηθούν και δεν διεκδικούσαν την ιδιότητα του μουφτή, θα μπορούσαν να προσευχηθούν. Αν ήρθαν με καθοδηγούμενο σκοπό, να ξέρουν ότι η Ξάνθη και η μειονότητα δεν θα το επιτρέψουν ποτέ», τόνισε, προσθέτοντας πως «όλοι γνωρίζουν πόσο ψύχραιμη και ήρεμη είναι η μειονότητά μας. Ωστόσο, το γεγονός ότι οι τρεις διορισμένοι μουφτήδες, οι οποίοι δεν είχαν πάει ποτέ στο τζαμί Τσινάρ μέχρι εκείνη την ημέρα, θέλησαν να μπουν όλοι μαζί φορώντας την ενδυμασία του μουφτή, είναι ένα ζήτημα που χρήζει περαιτέρω αξιολόγησης. Ελπίζουμε ότι δεν θα υπάρξουν παρόμοιες προκλήσεις στο μέλλον».

Πηγή: Φωνή της Ροδόπης




«Νέα Δημοκρατία: Η Επανεμφάνιση Καραμανλή και Σαμαρά – Το Μήνυμα Προς Μητσοτάκη και το Μπλόκο στη Λατινοπούλου»

Εδώ και πολύ καιρό, η Νέα Δημοκρατία είχε επιλέξει μια στρατηγική έναντι κομμάτων στα δεξιά της, με ελάχιστες εξαιρέσεις: να μην σηκώνει το γάντι. Αυτή η στρατηγική ακολουθήθηκε δια μακρόν και ακολουθείται ακόμα με τον Κυριάκο Βελόπουλο, ασχέτως εκλογικών αποτελεσμάτων. Η «παράδοση», όμως, έσπασε χθες για την περίπτωση της προέδρου της Φωνής Λογικής, Αφροδίτης Λατινοπούλου, με την οποία το Μέγαρο Μαξίμου επέλεξε να τραβήξει μια σαφή διαχωριστική γραμμή.

Οι δηλώσεις της Αφροδίτης Λατινοπούλου, που κατηγόρησε τον Κυριάκο Μητσοτάκη ότι έχει «αριστερή ψυχούλα», έχουν προκαλέσει αναταραχές στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας. Η ίδια υποστήριξε ότι εκφράζει την “αληθινή” ΝΔ, ενώ έχει δηλώσει δημόσια ότι θα επιθυμούσε να δει έναν από τους πρώην πρωθυπουργούς, Καραμανλή ή Σαμαρά, στη θέση του Προέδρου της Δημοκρατίας. Η Λατινοπούλου διατηρεί σχέσεις με τους δύο πολιτικούς, καθώς είχε παραστεί σε εκδήλωση με ομιλητές τους και είχε χαιρετηθεί προσωπικά από τον Καραμανλή στις ευρωεκλογές​.
Υπό αυτό το πρίσμα, το Μέγαρο Μαξίμου θέλησε να ξεκαθαρίσει ότι δεν θα επιτρέψει άκοπα την εκ δεξιών πλαγιοκόπηση, ενώ δεν θα επιτρέψει και σε κανέναν να υποκαθιστά τη ΝΔ. «Είναι πάρα πολύ κρίσιμη η περίοδος που διανύουμε και όχι μόνο ως προς τα ζητήματα που απασχολούν τους πολίτες, αλλά και ως προς την γενικότερη κατάσταση, γεωπολιτικά, για να έχουμε στη χώρα μας πολιτικούς που η ρητορική τους και οι αποστροφές τους, παραπέμπουν σε ριάλιτι προηγούμενων δεκαετιών», υπογράμμισε δηκτικά χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, ο οποίος είχε και την πολιτική εντολή μετά τον «πρωινό καφέ» στο Μαξίμου να «σηκώσει το γάντι» που εδώ και καιρό πετάει η κ. Λατινοπούλου. Μάλιστα, αυτό που επεσήμανε ο κ. Μαρινάκης είναι ότι η πρόεδρος της «Φωνής Λογικής» όχι μόνο δεν είναι «η πραγματική ΝΔ», αλλά στο Ευρωκοινοβούλιο έχει ενταχθεί στην ακροδεξιά ομάδα των «Πατριωτών για την Ευρώπη», μαζί με τον Βίκτορ Όρμπαν και τη Μαρίν Λε Πεν, ούτε καν στην ομάδα της Τζόρτζια Μελόνι, για την οποία η Ελληνίδα ευρωβουλευτής δεν έχει κρύψει τον πολιτικό της θαυμασμό.
«Η κυρία Λατινοπούλου επισήμως ανήκει στην Ευρωπαϊκή Άκρα Δεξιά. Τώρα πως γίνεται ένας μέλος της Ευρωπαϊκής Άκρας Δεξιάς, να μας λέει ποια είναι και ποια δεν είναι η Νέα Δημοκρατία, δεν ξέρω πως μπορεί να συμβαίνει», συμπλήρωσε ο κ. Μαρινάκης.
«Απαντήσεις, όχι μέτωπο»
Οι κυβερνητικές πηγές ξεκαθαρίζουν ότι η Νέα Δημοκρατία δεν σκοπεύει να συνεργαστεί με κόμματα που βρίσκονται δεξιά της, παρά τις πρόσφατες δηλώσεις της Αφροδίτης Λατινοπούλου. Οι απαντήσεις που δόθηκαν σε αυτήν αποτελούν μια προσωρινή αντίδραση και δεν σηματοδοτούν την πρόθεση να δημιουργηθεί πολιτικό μέτωπο με αυτά τα κόμματα. Η κυβέρνηση φαίνεται να έχει αποφασίσει να μην αφήνει αναπάντητες τις επιθέσεις που μπορεί να επηρεάσουν την πολιτική κατάσταση.

Στο μεταξύ, το ΠΑΣΟΚ αναδεικνύεται ως ο κύριος αντίπαλος της ΝΔ, ειδικά μετά τις εσωκομματικές αλλαγές που έχει περάσει. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει προσκαλέσει τον Νίκο Ανδρουλάκη σε συνάντηση και περιμένει την απάντηση του γραφείου του προεδρεύοντος του ΠΑΣΟΚ για το αν μπορεί να πραγματοποιηθεί η συνάντηση σύντομα.

Η επανεμφάνιση των «πρώην»

Κατά τα άλλα, στον κομματικό «μικρόκοσμο» της ΝΔ συζητήθηκε η επανεμφάνιση των κ.κ. Σαμαρά και Καραμανλή στα βραβεία του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, ενώ είχαν απουσιάσει σε συνεννόηση από το street party για τα 50 χρόνια της ΝΔ στη Ρηγίλλης.

Οι κινήσεις τους είναι προφανές ότι δεν περνούν απαρατήρητες από το Μέγαρο Μαξίμου, το οποίο όμως δεν θέλει να σηκώσει το γάντι της αντιπαράθεσης. Η εμφάνιση των δύο πρώην πρωθυπουργών στην εκδήλωση ενός επιμελητηρίου που αφορά τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα έχει σαφές μήνυμα, ενώ ο πρόεδρός του Γιάννης Χατζηθεοδοσίου πρόσκειται πολιτικά στο ΠΑΣΟΚ. Η κοινή παρουσία Σαμαρά-Καραμανλή, πάντως, επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις ότι οι δύο πρώην πρωθυπουργοί έχουν αποφασίσει να πορεύονται en bloque το επόμενο διάστημα, όντας σε προφανή απόσταση από τις κεντρικές επιλογές της κυβέρνησης.

protothema.gr




Χαράτσι 200 ευρώ στην έκδοση αδειών στα ρυμουλκούμενα – τρέιλερ

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ενεργοποιεί νέα νομοθετική ρύθμιση για την έκδοση στοιχείων κυκλοφορίας (άδειας και πινακίδων) για ρυμουλκούμενα και τρέιλερ, περιλαμβανομένων και αυτών ειδικού σκοπού που δεν μεταφέρουν εμπορεύματα.

Η ρύθμιση αφορά ιδιοκτήτες που είχαν ήδη θέσει τα οχήματά τους σε κυκλοφορία με ειδικά σημειώματα ρυμούλκησης (Ε.Σ.Ρ.), αλλά δεν προχώρησαν στην έκδοση στοιχείων κυκλοφορίας εντός της προθεσμίας που όριζε η υπουργική απόφαση υπ’ αρ. 2805/2021 (μέχρι τις 29 Δεκεμβρίου 2023).

Με την τροπολογία αυτή, δίνεται η δυνατότητα στους ιδιοκτήτες να εκδώσουν τα απαραίτητα στοιχεία κυκλοφορίας καταβάλλοντας παράβολο ύψους 200 ευρώ, εντός αποκλειστικής προθεσμίας πέντε μηνών από τη δημοσίευση της τροπολογίας σε ΦΕΚ. Επιπλέον, έως το τέλος Σεπτεμβρίου 2024, τα ρυμουλκούμενα που ήδη διαθέτουν Ε.Σ.Ρ. μπορούν να τίθενται νόμιμα σε κυκλοφορία.

Η ρύθμιση αυτή είναι σύμφωνη με τη στρατηγική για την οδική ασφάλεια και τις ευρωπαϊκές κανονιστικές διατάξεις, και αφορά αποκλειστικά όσα ρυμουλκούμενα διαθέτουν Ε.Σ.Ρ. που εκδόθηκε πριν την 29η Δεκεμβρίου 2023.




“Οι προκλήσεις και οι πρώτες κινήσεις Ανδρουλάκη μετά την επανεκλογή του – Οι απόντες συνυποψήφιοι στα επινίκια”

Σε άμεσες πρωτοβουλίες αλλαγών και σύνθεσης δυνάμεων στο εσωτερικό του ΠΑΣΟΚ υπόσχεται ότι θα προχωρήσει ο Νίκος Ανδρουλάκης, επιχειρώντας να αξιοποιήσει το momentum της επανεκλογής του στην ηγεσία και να απευθυνθεί σε ευρύτερα κοινά, με στόχο την αναβάθμιση του ρόλου του κόμματος στο πολιτικό σκηνικό.

Ο κ. Ανδρουλάκης κέρδισε καθαρά στη χθεσινή εκλογική μάχη του δεύτερου γύρου με 59,9% και με 126.222 ψήφους (139.492 είχε λάβει το 2021 στην αντίστοιχη διαδικασία) έναντι του Χάρη Δούκα ( που κατέγραψε 40,1% και 84.512 ψήφους). Δεσμεύτηκε ότι στη νέα, πολιτική και εξαιρετικά απαιτητική περίοδο θα έχει μαζί του το όλον ΠΑΣΟΚ στην πρώτη γραμμή, αλλά γιόρτασε τα επινίκια χθες το βράδυ στη Χαριλάου Τρικούπη χωρίς τους συνυποψηφίους του, που πάντως υποδέχτηκαν με ενωτικά μηνύματα τη νίκη του και δήλωσαν παρόντες και παρούσες την «επόμενη μέρα». Δεν έκανε ειδικά αναφορά στις πρωτοβουλίες που προτίθεται να αναλάβει, ωστόσο συνεργάτες του περιγράφουν την «ισχυρή εντολή συνέχειας» που έλαβε ως αφετηρία για την άσκηση αξιόπιστης και μαχητικής αντιπολίτευσης, που εκ των πραγμάτων απαιτεί κλίμα ενότητας και συνεργασίας για να πετύχει.

Στελέχη του ΠΑΣΟΚ προβλέπουν ότι μέσα στις επόμενες μέρες ο κ. Ανδρουλάκης θα έχει επικοινωνία με τους συνυποψηφίους του καθώς και με βουλευτές και στελέχη του κόμματος, που τον συνόδευσαν από το πολιτικό του γραφείο χθες στη Χαριλάου Τρικούπη για τα επινίκια. Ο Βαγγέλης Τσόγκας (μέλος της Κεντρικής Επιτροπής) που είχε τη βασική ευθύνη της προεκλογικής του καμπάνιας, οι δύο βουλευτές Επικρατείας Δημήτρης Μάντζος και Παναγιώτης Δουδωνής, ο Παύλος Χρηστίδης, οι υποψήφιοι ευρωβουλευτές Λευτέρης Καρχιμάκης, Κώστας Τσουκαλάς και Όλγα Μαρκογιαννάκη είναι κάποια από τα πρόσωπα που θα προωθηθούν σε θέσεις-κλειδιά. Η αναδιάταξη των δυνάμεων στην κοινοβουλευτική ομάδα θεωρείται δεδομένη, ενώ το Συνέδριο που ζήτησαν υποψήφιοι του πρώτου γύρου, όπως η Άννα Διαμαντοπούλου «καθώς προέκυψε μια νέα ανθρωπογεωγραφία στο ΠΑΣΟΚ» είναι ένας από τους επόμενους «σταθμούς», απ’ όπου θα αναδειχθεί η νέα ηγετική ομάδα.

Με τη νικητήρια δήλωσή του, μπροστά σε πλήθος συγκεντρωμένων έξω από τα γραφεία της Χαριλάου Τρικούπη, στο ημίχρονο του αγώνα Ελλάδα – Ιρλανδία, ο κ. Ανδρουλάκης στράφηκε στη σχέση του με τους αντιπάλους του και προσπάθησε να πείσει ότι τους καλεί να προχωρήσουν μαζί, αφήνοντας πίσω του τις εντάσεις και τις αντιπαραθέσεις της εσωκομματικής αναμέτρησης που ξεκίνησε μετά από την ήττα (του διακηρυγμένου στόχου για τη δεύτερη θέση) στις ευρωεκλογές. «Δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι. Νικητής είναι το ΠΑΣΟΚ και η Δημοκρατική Παράταξη. Από αύριο, λοιπόν, ενωμένοι θα πάμε το Κίνημά μας ακόμα ψηλότερα! Εκεί που αξίζει στην ιστορία και την προσφορά του», δήλωσε ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ κάνοντας άνοιγμα στους «απογοητευμένους ψηφοφόρους από την κυβερνητική πολιτική» και κυρίως στις «νεότερες γενιές που πρέπει να αγκαλιάσει το πατριωτικό προοδευτικό κίνημα».

Τα πρώτα τηλεφωνήματα

Μετά την ανακοίνωση των πρώτων αποτελεσμάτων, ο Χάρης Δούκας τηλεφώνησε στον Νίκο Ανδρουλάκη για να τον συγχαρεί για την επανεκλογή του ως πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ. Σε δηλώσεις του, ο κ. Δούκας υπογράμμισε τη σημασία της ενότητας και της συμμετοχής όλων για να ενισχυθεί το κόμμα, λέγοντας πως «συνεχίζουμε όλοι μαζί για ένα ισχυρό και νικηφόρο ΠΑΣΟΚ». Παρά την κριτική που δέχθηκε επειδή διεκδίκησε την ηγεσία του κόμματος ενώ ήταν νεοεκλεγμένος Δήμαρχος Αθηναίων, κατάφερε να σημειώσει μια αξιόλογη επίδοση. Δεσμεύθηκε να στηρίξει την κοινή προσπάθεια του ΠΑΣΟΚ για να αποκτήσει κυβερνητική δυναμική, ενώ παράλληλα θα συνεχίσει τις πρωτοβουλίες του στον Δήμο Αθηναίων σύμφωνα με τις προτεραιότητες που είχε θέσει.

«Από αύριο ξεκινάμε τον αγώνα για να κερδίσουμε τις επόμενες εθνικές εκλογές και να βάλουμε τέλος στην κυβέρνηση Μητσοτάκη. Δεν υπάρχει λεπτό για χάσιμο», τόνισε ο Παύλος Γερουλάνος, δείχνοντας την αποφασιστικότητα για τη συνέχεια. Όπως και οι υπόλοιποι υποψήφιοι του πρώτου γύρου, επικοινώνησε και αυτός με τον Νίκο Ανδρουλάκη για να τον συγχαρεί για την επανεκλογή του στην ηγεσία του ΠΑΣΟΚ.

Από τους πρώτους που τηλεφώνησαν στον Νίκο Ανδρουλάκη για να τον συγχαρούν ήταν ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος εξέφρασε την επιθυμία να συναντηθεί σύντομα μαζί του, τονίζοντας τη σημασία της συνεργασίας για το πολιτικό μέλλον της χώρας. Αν η συνάντηση πραγματοποιηθεί, θα είναι η πρώτη τους αναλυτική συζήτηση. Ο Ανδρουλάκης έλαβε επίσης συγχαρητήρια από τον Νίκο Παππά, πρόεδρο της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, που του ευχήθηκε καλή δύναμη. Νωρίτερα, τον είχε συγχαρεί και ο Στέφανος Κασσελάκης, ο οποίος, εκτός από τα συγχαρητήριά του, έκανε έμμεση σύγκριση των «δημοκρατικών διαδικασιών» του ΠΑΣΟΚ με την κατάσταση στον ΣΥΡΙΖΑ, η οποία οδήγησε στην απομάκρυνσή του από την ηγεσία.

Σήμερα, την πρώτη ημέρα μετά τις εκλογές, ο Νίκος Ανδρουλάκης αποφάσισε να μην προγραμματίσει συναντήσεις και συσκέψεις στη Χαριλάου Τρικούπη. Αντ’ αυτού, θα παραστεί στην κηδεία του Δημάρχου Αιγιαλείας, Δημήτρη Καλογερόπουλου, σημαντικού στελέχους του ΠΑΣΟΚ που έφυγε πρόωρα. Το βράδυ, θα συμμετάσχει σε εκδήλωση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, που διοργανώνει ο Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, για την απονομή βραβείων σε άτομα με καινοτόμες πρωτοβουλίες.

Τα σκορ στις περιφέρειες

Μόνο στην περιφέρεια Ηπείρου κατάφερε να κόψει πρώτος το νήμα ο Χάρης Δούκας, παρότι κατέγραψε ισχυρές δυνάμεις σε άλλες περιφέρειες. Ο Νίκος Ανδρουλάκης επικράτησε σε όλες τις άλλες και με ισχυρά ποσοστά. Πρώτευσεστην Αθήνα αλλά και στην Αττική, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε τον Δήμαρχο Αθηναίων, Χάρη Δούκα. Κυριάρχησε εκ νέου στην Κρήτη, όπου η υποψηφιότητά του ξεπέρασε το 80%, ενώ σημείωσε ένα από τα καλύτερα ποσοστά του στο Βόρειο Αιγαίο.

Τα τελικά αποτελέσματα των περιφερειών έχουν ως εξής:

Περιφέρεια Αττικής

Ανδρουλάκης 60,39%

Δούκας 39,61%

Περιφέρεια Κρήτης

Ανδρουλάκης 82%

Δούκας 18%

Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου

Ανδρουλάκης 66, 96%

Δούκας 33,04%

Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας

Ανδρουλάκης 58,24%

Δούκας 41,76%

Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης

Ανδρουλάκης 56,41%

Δούκας 43,59%

Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας

Ανδρουλάκης 57,7%

Δούκας 42,3%

Περιφέρεια Θεσσαλίας

Ανδρουλάκης 55,47%

Δούκας 44,53%

Περιφέρεια Πελοποννήσου

Ανδρουλάκης 54,03%

Δούκας 45,97%

Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας

Ανδρουλάκης 55,05%

Δούκας 44,95%

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου

Ανδρουλάκης 55,18%

Δούκας 44,82%

Περιφέρεια Ιονίων Νήσων

Ανδρουλάκης 55,25%

Δούκας 44,75%

Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

Ανδρουλάκης 52,97%

Δούκας 47,03%

Περιφέρεια Ηπείρου

Ανδρουλάκης 49,74%

Δούκας 50,26%

Σε άλλες μάχες κομβικής σημασίας τα ποσοστά που κατέγραψαν οι δύο μονομάχοι δείχνουν τις τάσεις του δεύτερου γύρου και ενδεχομένως τις τοπικές συμμαχίες της τελευταίας στιγμής. Συγκεκριμένα:

Δήμος Αθηναίων

Ανδρουλάκης 59,02%

Δούκας 40,98%

Περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης

Ανδρουλάκης 59,12%

Δούκας 40,88%

Δήμος Θεσσαλονίκης

Ανδρουλάκης 57,19%

Δούκας 42,81%

Δυτικός Τομέας

Ανδρουλάκης 58,39%

Δούκας 41,61%

Ανατολική Αττική

Ανδρουλάκης 56,56%

Δούκας 43,4%

Χαλκιδική

Ανδρουλάκης 51,6%

Δούκας 48,3%

Αρκαδία

Ανδρουλάκης 51,34%

Δούκας 48,6%

Λάρισα

Ανδρουλάκης 50,39%

Δούκας 49,61%

protothema.gr




Πού θα δείτε Ελλάδα – Ιρλανδία, Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός και τους «ερυθρόλευκους» με τον Άρη

Πλούσο το πρόγραμμα των αθλητικών μεταδόσεων για σήμερα Κυριακή 13 Οκτωβρίου, όπου πρωταγωνιστεί φυσικά το Nations League.

Τα ματς είναι πολλά ωστόσο ξεχωρίζει ο αγώνας της Εθνικής Ελλάδας με την Ιρλανδία μέσα στο «Γ. Καραϊσκάκης», μετά τη νίκη απέναντι στην Αγγλία.

Από κει και πέρα στο μπάσκετ που έχουμε αναμετρήσεις για τη Basket League και συγκεκριμένα τα Ολυμπιακός – Άρης και Περιστέρι – Πανιώνιος. «Αιώνιο» ντέρμπι μάλιστα έχουμε σήμερα στο μπάσκετ γυναικών καθώς ο Παναθηναϊκός υποδέχεται στις 14:15 τον Ολυμπιακό.

Δεν ξεχνάμε φυσικά την Super League 2, που έχει αρχίσει πολύ δυνατά και συνεχίζεται με αμείωτο ενδιαφέρον.

09:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP Masters 1000 Σαγκάη τένις

11:30 COSMOTE SPORT 6 HD ATP Masters 1000 Σαγκάη τένις

12:00 Novasports 6HD WTA 1000 Κίνα τένις γυναικών

12:00 ΣΚΑΪ ΑΕΚ Β – Καλαμάτα Greek Super League 2 ποδόσφαιρο

13:30 COSMOTE SPORT 4 HD Μπιλμπάο – Ρεάλ Μαδρίτης ACB Liga Endesa μπάσκετ

14:10 COSMOTE SPORT 5 HD ERC Πολωνία, SS12

14:15 ΕΡΤ3 Παναθηναϊκός AKTOR – Ολυμπιακός Α1 Basketball League Γυναικών

15:10 COSMOTE SPORT 5 HD ERC Πολωνία, SS13

16:00 Novasports Start Καζακστάν – Σλοβενία UEFA Nations League ποδόσφαιρο

16:00 COSMOTE SPORT 6 HD Φούσε Βερολίνου – Ράιν Νέκαρ Handball Bundesliga

16:00 ΣΚΑΪ Hybrid Παναχαϊκή – Κηφισιά Super League 2 ποδόσφαιρο

16:30 COSMOTE SPORT 9 HD Chicago Bears – Jacksonville Jaguars NFL

17:00 COSMOTE SPORT 5 HD ERC Πολωνία, SS14

17:15 ΕΡΤ3 Ολυμπιακός – Άρης GBL μπάσκετ

18:00 COSMOTE SPORT 7 HD Αρμάνι Μιλάνο – Μπρέσια Lega Basket Serie A

19:00 Novasports Prime, ALPHA Φινλανδία – Αγγλία UEFA Nations League ποδόσφαιρο

19:00 Novasports Start Μάλτα – Μολδαβία UEFA Nations League ποδόσφαιρο

19:00 Novasports 2HD Λιχτενστάιν – Γιβραλτάρ UEFA Nations League ποδόσφαιρο

19:00 Novasports 1HD Αρμενία – Βόρεια Μακεδονία UEFA Nations League ποδόσφαιρο

19:30 COSMOTE SPORT 4 HD Τενερίφη – Μπαρτσελόνα ACB Liga Endesa μπάσκετ

20:00 COSMOTE SPORT 9 HD New Orleans Saints – Tampa Bay Buccaneers NFL

20:15 ΕΡΤ3 Περιστέρι Donino’s – Πανιώνιος GBL μπάσκετ

21:45 Novasports Prime, ALPHA Ελλάδα – Ιρλανδία UEFA Nations League ποδόσφαιρο

21:45 Novasports Start Νήσοι Φερόες – Λετονία UEFA Nations League ποδόσφαιρο

21:45 Novasports 1HD Αυστρία – Νορβηγία UEFA Nations League ποδόσφαιρο

22:00 COSMOTE SPORT 4 HD Νιου Γιορκ Λίμπερτι – Μινεσότα Λινξ WNBA

23:25 COSMOTE SPORT 9 HD Dallas Cowboys – Detroit Lions NFL




Αλλαγή ώρας 2024 – Πότε γίνεται χειμερινή

Σχεδόν έφτασε η στιγμή θα πρέπει να αλλάξουμε τα ρολόγια και να μετακινήσουμε τους δείκτες μας μια ώρα πίσω περνώντας ξανά στη χειμερινή φάση.

Πιο συγκεκριμένα, η αλλαγή ώρας για το 2024 θα πραγματοποιηθεί τα ξημερώματα της τελευταίας Κυριακής του Οκτωβρίου και συγκεκριμένα στις 27 Οκτωβρίου. Τα ρολόγια μας θα γυρίσουν τους δείκτες μια ώρα πίσω και έτσι μόλις πάει 04:00 θα «ξαναπάει» 03:00.

Στην Ελλάδα η αλλαγή ώρας εφαρμόστηκε για πρώτη φορά, δοκιμαστικά, το 1932 και συγκεκριμένα από τις 6 Ιουλίου μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου 1932 όπου τα ρολόγια είχαν τεθεί μία ώρα μπροστά.

Η αλλαγή της ώρας, που είχε υιοθετηθεί αρχικά για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας και ισχύει επίσης και σε χώρες όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες, προκαλεί έντονες αντιδράσεις εδώ και χρόνια.
Το μέτρο αυτό ξεκίνησε τη δεκαετία του 1970 λίγο αφότου ξέσπασε ο πετρελαϊκός πόλεμος. Ως βασικό του πλεονέκτημα είχε την εξοικονόμηση ενέργειας. Συνολικά, κατά τους επτά μήνες της θερινής ώρας εξοικονομούμε 210 ώρες ηλεκτρικής ενέργειας εκμεταλλευόμενοι τον Ήλιο.

Από το 1996 ισχύει μία ενιαία, πανευρωπαϊκή ρύθμιση, κατά την οποία την Άνοιξη γυρίζουμε τα ρολόγια μία ώρα μπροστά (ώστε να αξιοποιούμε το φως της ημέρας για μία ώρα επιπλέον), ενώ το Φθινόπωρο τα επαναφέρουμε μία ώρα πίσω.

 




Ψήφισε ο Χάρης Δούκας – «Εχουμε ευκαιρία να αλλάξουμε πορεία»

Στο Πνευματικό Κέντρου του Δήμου Αθηναίων ψήφισε για τις εκλογές του ΠΑΣΟΚ λίγο μετά τις 09:00 το πρωί ο υποψήφιος για την προεδρία του κόμματος, Χάρης Δούκας.

Οι κάλπες για τον β’ γύρο των εσωκομματικών εκλογών του ΠΑΣΟΚ άνοιξαν στις 07:00 το πρωί και θα παραμείνουν ανοικτές μέχρι τις 19:00 το απόγευμα.

Αφού ψήφισε ο Χάρης Δούκας έκανε στους δημοσιογράφους την εξής δήλωση:

Η συμμετοχή είναι η δύναμή μας. Σήμερα έχουμε μια ευκαιρία. Να αλλάξουμε πορεία. Αρκεί να δουλέψουμε όλοι μαζί. Για ένα ΠΑΣΟΚ μεγάλο, ανοιχτό, νικηφόρο. Σήμερα αλλάζουμε το ΠΑΣΟΚ. Δίνουμε Ελπίδα στη χώρα. Σήμερα ψηφίζουμε για την Aλλαγή!




Κάλεσμα Ανδρουλάκη και Δούκα στις κάλπες ενόψει Κυριακής

Κάλεσμα στις κάλπες της Κυριακής που θα αναδείξουν αρχηγό στο ΠΑΣΟΚ κάνουν οι δύο υποψήφιοι, Νίκος Ανδρουλάκης και Χάρης Δούκας, επιχειρώντας μέσα στις ελάχιστες ώρες που απομένουν να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν περισσότερες ψήφους από τις 303 χιλιάδες μελών και φίλων του πρώτου γύρου.

«Η κάλπη είναι άδεια και θα ξαναγεμίσει», λένε τα στελέχη των επιτελείων τους, παροτρύνοντας τους βασικούς υποστηρικτές τους να λειτουργήσουν ως πολλαπλασιαστές για να πιάσει τόπο το μήνυμα και η συμμετοχή να αποδειχθεί «αντάξια» του πρώτο γύρου. Ο Νίκος Ανδρουλάκης προσέρχεται στη μάχη με τον αέρα της καθαρής πρωτιάς στον πρώτο γύρο που συμπληρώνεται από το μήνυμα της χθεσινής δήλωσης του ευρωβουλευτή Γιάννη Μανιάτη, με το οποίο τονίζει: «πιστεύω ότι οφείλουμε να δώσουμε στον Νίκο Ανδρουλάκη την ευκαιρία να ολοκληρώσει την προσπάθεια». Ο Χάρης Δούκας απαντά «Νίκο, πάμε για την αλλαγή» και απευθύνεται στον Νίκο Παπανδρέου, ο οποίος υπογραμμίζοντας ότι «ανάμεσα στη στασιμότητα και την Αλλαγή, προσωπικά, συνήθως επιλέγω το δεύτερο», δηλώνει ότι στηρίζει Δούκα γιατί «φαίνεται να έχει αντιληφθεί το μήνυμα της πρώτης κάλπης για άμεση πολιτική δράση και για την αμφίπλευρη διεύρυνση του ΠΑΣΟΚ και της σύνδεσής του με τις παραγωγικές τάξεις, την αυτοδιοίκηση και την κοινωνία».

Ο Νίκος Παπανδρέουστήριξε ως γνωστόν στον πρώτο γύρο τον υποψήφιο αρχηγό Παύλο Γερουλάνο, ο οποίος έχει ξεκαθαρίσει ότι δεν πρόκειται εν’ όψει του δεύτερου γύρου να επιχειρήσει να κατευθύνει προς τη μία ή την άλλη υποψηφιότητα τους πολίτες που τον τίμησαν με την ψήφο τους την περασμένη Κυριακή. Ωστόσο ο Παύλος Γερουλάνος καλεί σε ευρεία συμμετοχή στον β’ γύρο των εσωκομματικών εκλογών του ΠΑΣΟΚ επισημαίνοντας με νέα ανάρτησή του στα κοινωνικά δίκτυα ότι: Η ψήφος μετράει. Κάθε ψήφος. Δεν αντικαθίσταται από καμία δημοσκόπηση, καμία στοιχηματική». Και προσθέτει επικαλούμενος το μήνυμα της καμπάνιας του πως «μια «Νίκη Αξιών» δεν φαντάζει όσο απίθανη έμοιαζε κάποτε».

«Στις κάλπες ξανά», καλεί τα μέλη και τους φίλους που την στήριξαν και η Άννα Διαμαντοπούλου, έχοντας ήδη περιγράψει -όπως και ο Παύλος Γερουλάνος- στα διαδοχικά τετ α τετ που είχαν με τους δύο μονομάχους προχθές, τις αναγκαίες αλλαγές για να μπει ξανά το ΠΑΣΟΚ σε τροχιά αλμάτων και διεκδίκησης της κυβερνητικής εξουσίας. Και οι άλλοι δύο υποψήφιοι αρχηγοί, ο Μιχάλης Κατρίνης και η Νάντια Γιαννακοπούλου επιμένουν στο κάλεσμα για μαζική συμμετοχή και στο δεύτερο «ημίχρονο» του αγώνα και κάνουν ταυτόχρονα συναντήσεις με τον κόσμο στις εκλογικές τους περιφέρειες, στην Ηλεία και στη Δυτική Αθήνα, αντίστοιχα.

Μπορεί η συζήτηση για την τηλεμαχία Ανδρουλάκη-Δούκα να «ναυάγησε», όμως το σκληρό debate μεταξύ των δύο μονομάχων συνεχίζεται και θα έχει διάρκεια μέχρι να ανοίξουν οι κάλπες, στις 7 το πρωί της Κυριακής 13 Οκτωβρίου. Ο κ. Ανδρουλάκης συνεχίζει τις δημόσιες παρεμβάσεις- σήμερα το βράδυ έχει κεντρική εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη και αύριο θα επισκεφτεί Γιάννενα και Λάρισα, όπου κατέγραψε ισχυρές δυνάμεις ο έτερος μονομάχος του δεύτερου γύρου. Ο κ. Δούκας από την πλευρά του δίνει βάρος στον αγώνα της Αττικής, όπου σημείωσε χαμηλές πτήσεις προγραμματίζοντας κάθε ώρα που περνά όλο και περισσότερες εμφανίσεις, χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο να βρεθεί αύριο σε κάποιες πόλεις της περιφέρειας.

Η απάντηση του κυρίου Ανδρουλάκη στην ερώτηση για το αν αξιοποιήσει τους συνυποψηφίους του εφόσον επανεκλεγεί είναι ότι θα συμπεριλαμβάνονται στην «ομάδα κρούσης», μαζί με άλλα στελέχη της πρώτης γραμμής. «Ένας είναι ο στόχος μου. Πλέον οι προσδοκίες για το ΠΑΣΟΚ αλλάζουν. Ήταν άλλες το 2021 και νομίζω ότι ο σχεδιασμός μου σε ένα μεγάλο βαθμό πέτυχε στην Αυτοδιοίκηση, στις εθνικές και ευρωπαϊκές εκλογές» δηλώνει ο κ. Ανδρουλάκης.

Η απάντηση του κ. Δούκα στην ίδια ερώτηση, για το αν δηλαδή, εφόσον κερδίσει τη μάχη, αξιοποιήσει και τους άλλους υποψήφιους αρχηγούς είναι ότι από την «επομένη» θα υπάρξει ένα ξεκάθαρο πολιτικό κέντρο με όλους τους συνυποψήφιους και άλλα που θα συνεδριάζει κάθε εβδομάδα. Όταν δε ερωτάται αν πιστεύει ότι μπορεί να κάνει εκ νέου την ανατροπή και να νικήσει τον Νίκο Ανδρουλάκη που σημείωσε πρωτιά και απόσταση οκτώ μονάδων από τον Δήμαρχο στον πρώτο γύρο, ο κ. Δούκας δηλώνει: «Το πιστεύω βαθιά, γιατί πιστεύω επίσης ότι το αίτημα για αλλαγή είναι πανίσχυρο. Είναι και ο λόγος για τον οποίο ξεκίνησε η εκλογική διαδικασία: για να σηκώσει ξανά το ΠΑΣΟΚ «ανάστημα» και να αποτελέσει μια ξεκάθαρη επιλογή για την προοδευτική διακυβέρνηση του τόπου».

Πώς και πού ψηφίζουν την Κυριακή

Η ψηφοφορία για την εκλογή ανάδειξης Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής στην Ελλάδα θα διαρκέσει από ώρα 07:00 πμ έως ώρα 19:00 μμ. Για τα εκλογικά τμήματα του Αποδήμου θα ισχύσουν οι ώρες που έχουν καθοριστεί με τη 2η εγκύκλιο για τον Απόδημο, όπως λειτούργησαν στον α’ γύρο.

Δικαίωμα ψήφου έχουν μόνο όσοι ψήφισαν στον α’ γύρο της 6ης Οκτωβρίου 2024.

Για την ταυτοποίησή τους απαιτείται η επίδειξη στην εφορευτική επιτροπή αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου ή διπλώματος οδήγησης νέου τύπου. Η αναζήτησή τους θα γίνεται από το μητρώο ψηφισάντων και όχι από τον εθνικό εκλογικό κατάλογο, όπως έγινε στον α΄ γύρο. Ως εκ τούτου, δεν απαιτείται ο ΑΜΚΑ για τους ψηφοφόρους 16 ετών και τους αλλοδαπούς, καθώς δε θα γίνεται αναζήτηση στον εθνικό εκλογικό κατάλογο, όπως στον α’ γύρο, παρά μόνο το ταυτοποιητικό τους έγγραφο.

Στη σχετική εγκύκλιο αναφέρεται επίσης αναλυτικά από τα μέλη της Επιτροπής Δεοντολογίας του ΠΑΣΟΚ:

«Σε περίπτωση που προσέρχεται ψηφοφόρος για να ψηφίσει και δεν εντοπίζεται στον εκλογικό κατάλογο του tablet, ο Πρόεδρος της Εφορευτικής Επιτροπής πρέπει να καλέσει άμεσα στο call center του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής (210-3665000) ή στα τηλέφωνα της ΕΔΕΚΑΠ (210 3665374-475-476), ώστε η ΕΔΕΚΑΠ να τον αναζητήσει στον εκλογικό κατάλογο και εφόσον εντοπιστεί, να τον πιστοποιήσει ως ψηφοφόρο και να ασκήσει το εκλογικό του δικαίωμα.

Γ. Για τον β’ γύρο δεν καταβάλλεται αντίτιμο.

Δ. Για τον β’ γύρο δε συμπληρώνονται αιτήσεις νέων μελών, καθώς η διαδικασία γίνεται από το κλειστό μητρώο των ψηφισάντων του α΄ γύρου της 6ης Οκτωβρίου.

Ε. Οι εκλογείς μπορούν να ψηφίσουν σε οποιοδήποτε εκλογικό τμήμα της Χώρας ή του Αποδήμου, ανεξάρτητα από το εκλογικό τμήμα που ψήφισαν στον α’ γύρο.

ΣΤ. Για τον β’ γύρο έχουν εκδοθεί νέες σφραγίδες με νέα αρίθμηση που θα αποσταλούν μαζί με το εκλογικό υλικό και ως εκ τούτου η σφραγίδα που χρησιμοποίησε κάθε εκλογικό τμήμα στον α’ γύρο πρέπει να αποσυρθεί και να αντικατασταθεί από τη νέα. Η χρήση της παλιάς σφραγίδας θα επιφέρει ακυρότητα του αποτελέσματος».

protothema.gr




Δούκας: Το ντιμπέιτ δεν έγινε λόγω Ανδρουλάκη

Ο Χάρης Δούκας κατηγόρησε τον Νίκο Ανδρουλάκη για την ακύρωση του ντιμπέιτ ενόψει του δεύτερου γύρου των εκλογών στο ΠΑΣΟΚ, που θα γίνει αυτή την Κυριακή. Ο Δούκας τόνισε ότι η ομάδα του ήταν έτοιμη για το ντιμπέιτ και δεν είχαν προγραμματίσει άλλες εκδηλώσεις, αλλά ο Ανδρουλάκης αποφάσισε να έχει ομιλία στον Πύργο την Τετάρτη, αποκλείοντας άλλες ημέρες.

Σύμφωνα με τον Δούκα, η μη πραγματοποίηση του ντιμπέιτ δείχνει ότι το ΠΑΣΟΚ είναι φοβικό και δεν θέλει να συζητά. Αντίθετα, ο ίδιος δήλωσε ότι επιθυμούν να έχουν διάλογο και ανταλλαγή απόψεων. Επιπλέον, εξέφρασε την πεποίθηση ότι υπάρχει έντονη επιθυμία για αλλαγές, που μπορεί να οδηγήσει σε ανατροπή στην εκλογική διαδικασία.

Ο Χάρης Δούκας εξέφρασε την απορία του σχετικά με το πώς μπορεί κανείς να διαπραγματευτεί με το κυβερνητικό σύστημα αν δεν έχει τη δυνατότητα να συνομιλήσει με έναν συνυποψήφιο.

Απαντώντας σε ερώτηση για την πιθανότητα ανατροπής στις εκλογές της Κυριακής, δήλωσε ότι πιστεύει ακράδαντα ότι μπορεί να συμβεί, καθώς υπάρχει μια ισχυρή επιθυμία για αλλαγή. Αυτή η ανάγκη για αλλαγή είναι και ο λόγος που ξεκίνησε η διαδικασία εκλογής νέου προέδρου στο ΠΑΣΟΚ.

«Είναι κρίσιμο να φτιάξουμε ένα ΠΑΣΟΚ ανοιχτό, θεσμικό, συμπεριληπτικό. Να φτιάξουμε ένα πολιτικό κέντρο με τους συνυποψηφίους μου που θα συνεδριάζει κάθε εβδομάδα για όλα τα θέματα και τις παρεμβάσεις που θα κάνουμε» είπε ακόμα ο Χάρης Δούκας ο οποίος απάντησε ότι «δεν έχω σκεφτεί θέσεις αντιπροέδρων. Μπορούν να αξιοποιηθούν οι άλλοι υποψήφιοι αν το ΠΑΣΟΚ ανοίξει».

Όπως τόνισε «η κοινοβουλευτική ομάδα πρέπει να έχει λόγο και ρόλο και να μην κοιμάται με “ναι” και να ξυπνάει με “όχι” στις θέσεις όπως συνέβη με την επιστολική ψήφο».

Γιάννης  Γεωργαλής

 

 




Τραγική η κατάσταση στο νοσοκομείο της Δράμας – Παραιτούνται 12 γιατροί

Ανακοίνωση σχετικά με τις τρέχουσες εξελίξεις στο Νοσοκομείο Δράμας και το “εντέλλεσθε” σε 12 γιατρούς ειδικοτήτων του Παθολογικού Τομέα, εξέδωσε ο Σύλλογος Ιατρών του Νοσοκομείου Δράμας.

Στην ίδια ανακοίνωση, ο Σύλλογος Ιατρών του Νοσοκομείου Δράμας, κατηγορεί τη διοίκηση για εξαναγκασμό σε παραιτήσεις των ιατρών, ενώ μιλάει ακόμα και για «αντιποίηση της ιατρικής ειδικότητας».




Αντιγόνη Βαλάκου | Σέρρα – Η ψυχή του Πόντου

Η θεατρική παράσταση “Σέρρα – Η ψυχή του Πόντου”, βασισμένη στο πολυδιαβασμένο μυθιστόρημα του Γιάννη Καλπούζου, επιστρέφει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά με μια νέα περιοδεία σε Ελλάδα και Ευρώπη. Η παράσταση θα φιλοξενηθεί στο Θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου στην Καβάλα, στις 11, 12 και 13 Οκτωβρίου 2024, και αναμένεται να συγκινήσει το κοινό με την μοναδική ερμηνεία της Χρύσας Παπά.

Το έργο, το οποίο έχει ήδη αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές και έχει σημειώσει συνεχόμενα sold out σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες μεγάλες πόλεις, καθώς και στο Βερολίνο, φέρνει στο προσκήνιο την ιστορία των Ελλήνων του Πόντου μέσα από τις τραγικές στιγμές της εκτόπισης και των διώξεων που υπέστησαν. Η Λεμονιά, κεντρική ηρωίδα, ερμηνευμένη από τη Χρύσα Παπά, αφηγείται την ιστορία του πατέρα της, Γαληνού Φιλονίδη, μεταφέροντας τον θεατή σε μια εποχή γεμάτη έρωτα, πόνο, διχασμούς και αξιοπρέπεια.

Η παράσταση σκηνοθετείται από τον Σωτήρη Χατζάκη, ενώ η θεατρική διασκευή φέρει την υπογραφή του συγγραφέα Γιάννη Καλπούζου. Η μουσική επιμέλεια και σύνθεση ανήκει στον Ματθαίο Τσαχουρίδη, γνωστό για τη σύνδεσή του με τη μουσική παράδοση του Πόντου, προσδίδοντας μια αυθεντική αίσθηση στις σκηνές του έργου.

Με μια μοναδική ηθοποιό να ενσαρκώνει 12 διαφορετικούς ρόλους, το “Σέρρα” καταφέρνει να συναρπάσει και να συγκινήσει, ενώ παράλληλα φωτίζει τις βαθύτερες ψυχικές συγκρούσεις και ηθικές αποφάσεις του Γαληνού, σε μια περίοδο όπου τα δεινά των Ποντίων και των Αρμενίων αποτυπώνονται βαθιά στις ψυχές των ανθρώπων.

Η παράσταση θα ανέβει την Παρασκευή 11 και το Σάββατο 12 Οκτωβρίου στις 21:00, ενώ την Κυριακή 13 Οκτωβρίου θα δοθεί στις 19:00. Τα εισιτήρια κοστίζουν 15 ευρώ για τη γενική είσοδο, ενώ παρέχεται μειωμένο εισιτήριο στα 12 ευρώ για μαθητές, φοιτητές, ανέργους και ΑΜΕΑ. Η προπώληση των εισιτηρίων πραγματοποιείται από τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου στο Κέντρο πληροφόρησης επισκεπτών του Δήμου Καβάλας (πρώην ΕΟΤ) στην Κεντρική Πλατεία.

Για όσους δεν έχουν ακόμα γνωρίσει το σπουδαίο αυτό έργο, το “Σέρρα – Η ψυχή του Πόντου” αποτελεί μια μοναδική θεατρική εμπειρία που δεν πρέπει να χάσετε. Μέσα σε 90 λεπτά χωρίς διάλειμμα, το κοινό μεταφέρεται σε έναν κόσμο που γεφυρώνει την ιστορία με τη σύγχρονη ποντιακή ψυχή, ενώ παράλληλα προσφέρει μια βαθιά συναισθηματική σύνδεση με το παρελθόν.

Για περισσότερες πληροφορίες και κρατήσεις, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν με το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας στο 2510 220876 (10:00-14:00).




Ορίστηκε ο αγώνας Κυπέλλου Ελλάδας ΑΟΚ – Αστέρας AKTOR

Η Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (ΕΠΟ) ανακοίνωσε επίσημα την ημερομηνία και την ώρα διεξαγωγής του αγώνα μεταξύ του ΑΟΚ και του Αστέρα AKTOR, στο πλαίσιο της 1ης αγωνιστικής της 4ης φάσης του Κυπέλλου Ελλάδας. Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η αναμέτρηση θα διεξαχθεί την επόμενη Τετάρτη, 9 Οκτωβρίου, στις 15:00, στο γήπεδο «Ανθή Καραγιάννη».

Ο συγκεκριμένος αγώνας είναι ιδιαίτερα σημαντικός, καθώς αποτελεί μονή αναμέτρηση νοκ άουτ, γεγονός που αυξάνει την ένταση και τη σημασία του για τις δύο ομάδες. Ο νικητής του αγώνα θα προκριθεί στην επόμενη φάση της διοργάνωσης, όπου θα αντιμετωπίσει την ομάδα της Ζακύνθου.

 




Διασυνδέσεις παρόχων – μέσα πληρωμών

Στις 30.09.2024 λήγει κανονικά η προθεσμία διασύνδεσης των τερματικών που αφορούν διάφορα μέσα πληρωμών όπως POS-ΠΑΡΟΧΟΙ κ.λπ. σύμφωνα με την απόφαση της ΑΑΔΕ Αριθμ. Α. 1116.

Τα προβλήματα που έχουν ανακύψει και οι δυσλειτουργίες  στα συστήματα διασυνδέσεων δεν είναι λίγα. Οι περισσότερες επιχειρήσεις ανέλαβαν κόστος για αλλαγή προγραμμάτων ERP, νέους ΦΗΜ, POS, σε συνεργασία με ειδικούς τεχνικούς και παρόχους. Όμως αντί για την εύρυθμη λειτουργία, σε πλήθος επιχειρήσεων αντιμετωπίζονται ουσιαστικά προβλήματα που δεν εξυπηρετούν την ομαλή συναλλακτική  καθημερινότητα τους, λόγω κωλυμάτων των συστημάτων της ΑΑΔΕ και των POS.

Η 31.10.2024 είναι η καταληκτική ημερομηνία για την εύρυθμη λειτουργία όσων επιχειρήσεων ακολούθησαν τις διαδικασίες, όμως έως και την 30.09.2024 δεν δύναται να λειτουργήσουν εύρυθμα τα συστήματα. Έτσι έως το τέλος Οκτωβρίου θεωρεί η ΑΑΔΕ ότι  θα έχει επιτευχθεί το εγχείρημα και όλα θα είναι σε πλήρη και ομαλή λειτουργία. Εννοείται βέβαια ότι θα έχουν γίνει οι οριστικοποιήσεις των POS με τις απαραίτητες αναβαθμίσεις  σύμφωνα με τις απόφαση 1098/2022 και 1155/2023.

Παράλληλα συμβαίνουν τα εξής:

Οι τράπεζες αδυνατούν να είναι συνεπείς, λόγω του αυξημένου όγκου αντικατάστασης POS και sim που πρέπει να αποσταλούν. Οι  τεχνικοί αδυνατούν να εξυπηρετήσουν λόγω του φόρτου εργασιών και επιδίδονται σε αγώνα δρόμου ώστε να πραγματοποιήσουν τις διασυνδέσεις ERP, POS ,ΦΗΜ, πάροχοι κ.λπ. με τα συστήματα. Οι πάροχοι προσπαθούν να προλάβουν την εμπρόθεσμη διασύνδεση των POS  με τα ERP στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ.

Ωστόσο και τα συστήματα της ΑΑΔΕ δεν είναι έτοιμα  για την αλλαγή αυτή σε αυτό το  χρονικό διάστημα καθώς παρατηρούνται τα παρακάτω:

Η πλατφόρμα  δεν ενημερώνεται εγκαίρως για τις διασυνδέσεις σε επίπεδο που ακόμη και οι υπάλληλοι της ΑΑΔΕ δεν έχουν αξιόπιστη εικόνα στην πλατφόρμα των POS, ώστε να επιβεβαιώσουν ότι έχει πραγματοποιηθεί η διασύνδεση και παραπέμπουν τους φορολογούμενους και τους λογιστές στο να λάβουν οριστική  απάντηση από τους τεχνικούς είτε και από τον εκάστοτε πάροχο. Δεν αποκλείεται τόνισαν να λάβετε πρόστιμα όντας ορθά διασυνδεδεμένοι, όμως στο δικό τους σύστημα δεν φαίνεται η οριστικοποίηση. Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να επισημανθεί επίσης, ότι με την αποδοχή του POS  στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ δεν οριστικοποιείται η διασύνδεση του. Η οριστικοποίηση του γίνεται από τον τεχνικό και τους παρόχους.

Αυτό που προτείνουμε για όσες επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν προβλήματα διασύνδεσης ώστε να αποδεικνύεται ότι αντιμετώπιζε πρόβλημα έως και τις 30.09.2024 είναι

α. Θα ακολουθήσετε την διαδρομή ΜΗΤΡΩΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ – ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ – ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΊΑ ΕΠΙΛΕΓΕΤΕ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕΣΩ POS και αναφέρετε το πρόβλημα που αντιμετωπίζετε ώστε την καταγραφή του έως τις 30.0.92024 με σκοπό να είστε εμπρόθεσμοι, και βεβαίως να εξασφαλίσετε την επιχείρηση σας από την επιβολή προστίμου αφού έχετε ενημερώσει εγγράφως.

β. κάνετε printscreen την επιβεβαίωση της διασύνδεσης για να μπορείτε να αποδείξετε ότι είχατε καταφέρει να δηλώστε ορθά την διασύνδεση σας και την οριστικοποίηση, διότι δεν υπάρχει αξιόπιστη εικόνα στην υπηρεσία διασυνδέσεων POS.

Οι διαδικασίες είναι πολύπλοκες, τα συστήματα υπολειτουργούν και το παράδοξο είναι ότι όλα γίνονται για την διευκόλυνση μας. Τα προβλήματα όμως δεν σταματούν εκεί. Με σκοπό την  εναρμόνιση των επιχειρήσεων σύμφωνα με τον νόμο για την πάταξη της φοροδιαφυγής και της ψηφιοποίησης οι διασυνδέσεις με τράπεζες, erp, παράχους, ψηφιακά βιβλία, συστήματα πληρωμών, και φορολογικών μηχανισμών μπλοκάρουν και για να διορθώσουμε το ένα χαλάνε άλλα.

Για παράδειγμα οι πάροχοι στέλνουν τα τιμολόγια και τις λιανικές αποδείξεις και δεν αναγνωρίζουν τα ακυρωτικά και τα πιστωτικά αρκετές φορές, τα οποία δεν διαβιβάζονται στα my data. Από την άλλη σε περίπτωση τυχόν λάθους διασύνδεσης εκ παραδρομής, για τα στοιχεία που έχουν εκδώσει οι επιχειρήσεις, δεν μπορούν να χειριστούν τα my data ώστε την διόρθωση των χαρακτηρισμών και την επαναδιαβίβαση λόγω της σύνδεσής τους με τους παρόχους. Οι πάροχοι δεν διορθώνουν, μόνο αποστέλλουν. Για να γίνει πιο κατανοητό, έστω ότι αποδείξεις λιανικής που εκδόθηκαν με νέους ΦΗΜ ή προγράμματα ERP δεν χαρακτηριστήκαν ορθά και το αντιλαμβάνεται ο λογιστής τέλος του μήνα στη συμφωνία των my data. Από το πρόγραμμα της επιχείρησης δεν κατεβαίνουν τα δεδομένα για να επανδιαβιβαστούν ορθά και καμία ενέργεια δεν μπορεί να γίνει. Ο πάροχος που μόνο διαβιβάζει, προτείνει την ακύρωση του συνόλου των λιανικών αποδείξεων και επανέκδοση για να αποσταλούν σωστά, είτε να γίνουν όλες οι αποδείξεις  λιανικής πιστωτικά και να επανεκδοθούν. Αναρωτιόμαστε, μετά από έναν μήνα πως θα καταστεί εφικτό να συμφωνήσουν οι πωλήσεις μας και βέβαια ποια είναι η ορθή διαδικασία αφού ούτε η ακύρωση είναι η λύση, ούτε η πίστωση των λιανικών για να αποκατασταθεί το my data. Η ΑΑΔΕ θα πρέπει να προβλέψει τέτοιου είδους σφάλματα και να δώσει λύσεις, ενώ  για το χρονικό διάστημα που έχουν συμβεί πλήθος σφαλμάτων και ατοπημάτων να μην ληφθούν υπόψιν σε τυχόν ελέγχους. Εννοείται βέβαια ότι και στην ΑΑΔΕ τα νέα τμήματα που δημιουργήθηκαν ή μετακινήθηκαν βρίσκονται σε κατάσταση μετακόμισης. Κανείς δεν γνωρίζει τίποτα και τα συστήματα δεν εξυπηρετούν ούτε τους υπαλλήλους ούτε τους φορολογουμένους σε πολλές περιπτώσεις.

Για όλη την Ελλάδα είναι όλα καινούρια. Διαδικασίες δεν υπάρχουν για κανέναν. Οι επιχειρήσεις βρίσκονται εκτεθειμένες, από τις βεβιασμένες ενέργειες για την ψηφιοποίηση όλων των διαδικασιών. Τα ερωτήματα και τα αιτήματα που βρίσκονται στον αέρα στην ΑΑΔΕ απαντώνται με τεράστια καθυστέρηση λόγω έλλειψης προσωπικού, όμως οι έλεγχοι διασταυρώσεων θα ξεκινήσουν από 01.10.2024, έτσι ακούγεται. Σίγουρα η μεταβατική περίοδος έχει δυσκολίες όμως στην προκείμενη περίπτωση δεν υπάρχει οργάνωση από πλευράς ΑΑΔΕ, ώστε να διαχειριστεί τόσο τον όγκο των αλλαγών όσο και την καθοδήγηση των υπαλλήλων και των φορολογουμένων για τα νέα δεδομένα που απαιτούνται. Όταν το στάδιο είναι μεταβατικό για όλους σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να απειλείται το σύνολο των επιχειρήσεων για πρόστιμα.

Το σωστό και το δίκαιο είναι αφού όλα εξομαλυνθούν τόσο τα συστήματα της ΑΑΔΕ όσο και οι επιχειρήσεις σε όλα τα επίπεδα, και μετά το πέρας των αλλαγών να συζητάμε για πρόστιμα. Και βέβαια μην ξεχνάμε ποιες αξίες και στόχους έχει θέσει και  προασπίζει η ΑΑΔΕ όπως αναφέρει αποτελούνται από 12 Αρχές … Διαφάνεια, Δικαιοσύνη, Αξιοκρατία, Λογοδοσία, Βελτίωση, Εξωστρέφεια, Φορολογική Συμμόρφωση, Φοροδιαφυγή-Λαθρεμπόριο, Διευκόλυνση Επιχειρείν, Υπηρεσίες προς Πολίτες, Δημόσια Υγεία και Οικοδόμηση Εμπιστοσύνης. Περιμένουμε λοιπόν να τα δούμε να πραγματοποιούνται για όλους μας.

 

 




«Στο τραπέζι και η επίθεση σε πυρηνικές εγκαταστάσεις» – Εφιαλτικά σενάρια για την απάντηση του Ισραήλ.

Στο χείλος της αβύσσου η Μέση Ανατολή με το Ισραήλ να φαίνεται αποφασισμένο να εξαπολύσει «σημαντικά αντίποινα» στο Ιράν μετά την επίθεση της Τεχεράνης με 200 βαλλιστικούς πυραύλους το βράδυ της Τρίτης.

Όλα τα σενάρια φαίνεται πως είναι στο τραπέζι σύμφωνα με ισραηλινούς αξιωματούχους.

Το Ισραήλ, σύμφωνα με το Axios, ετοιμάζει σύντομα μεγάλα αντίποινα κατά του Ιράν, στοχεύοντας την πετρελαϊκή βιομηχανία, αμυντικά συστήματα και άλλες στρατηγικές τοποθεσίες.

Στα σενάρια που εξετάζουν οι Ισραηλινοί περιλαμβάνονται και δολοφονικά χτυπήματα εναντίον σημαντικών ιρανικών προσωπικοτήτων ακόμα και του ηγέτη της χώρας Αλί Χαμενεΐ.

Μάλιστα οι ίδιοι προειδοποιούν ότι εάν το Ιράν αποφασίσει να απαντήσει στο χτύπημα αντιποίνων του Ισραήλ, τότε όλες οι επιλογές θα είναι στο τραπέζι, συμπεριλαμβανομένης της καταστροφής των ιρανικών πυρηνικών εγκαταστάσεων.

Ισραήλ και Ιράν εκτοξεύουν απειλές

Η Τεχεράνη διαμηνύει από την πλευρά της ότι θα πλήξει «όλες τις υποδομές» του εβραϊκού κράτους εάν δεχτεί ισραηλινή επίθεση Ο ΥΠΕΞ της χώρας δήλωσε ότι η χθεσινή επίθεση ήταν η προαναγγελθείσα απάντηση της Τεχεράνης στις δολοφονίες Χανίγια και Νασράλα, και σημείωσε με νόημα ότι το «μακρύ χέρι του Ιράν μπορεί να φτάσει παντού».

Πρόκειται για φράση που έχει χρησιμοποιήσει κατά κόρον ο Νετανιάχου την τελευταία εβδομάδα σε απειλές του κατά του Ιράν.

«Το Ιράν διέπραξε μεγάλο λάθος απόψε» και «θα πληρώσει το τίμημα», είπε χθες βράδυ ο ισραηλινός πρωθυπουργός Μπενιαμίν Νετανιάχου. «Τηρούμε αυτό που ορίσαμε: αν κάποιος μας επιτεθεί, του επιτιθέμεθα».

Η μαζική επίθεση του Ιράν εναντίον του Ισραήλ, η δεύτερη μέσα σε χονδρικά έξι μήνες, «τερματίστηκε», ανακοίνωσε η Τεχεράνη, σύμφωνα με την οποία «το 90%» των πυραύλων που εκτοξεύτηκαν πέτυχε τους στόχους του.

Στο πλευρό του Ισραήλ η Δύση

Για πρώτη φορά, το Ιράν χρησιμοποίησε υπερηχητικούς πυραύλους στη χθεσινή επιχείρηση, η οποία βαφτίστηκε «Τίμια υπόσχεση 2», σύμφωνα με ιρανικά ΜΜΕ.

Από την άλλη, κατά τις ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις, οι περισσότεροι πύραυλοι αναχαιτίστηκαν και καταστράφηκαν από το σύστημα αντιαμερικανικής άμυνας Σιδηρούς Θόλος.

Το αμερικανικό Πεντάγωνο ανακοίνωσε πως πλοία του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ εκτόξευσαν κάπου δέκα πυραύλους για να αναχαιτίσουν ιρανικούς πυραύλους. Συνέδραμαν επίσης, σύμφωνα με ανακοινώσεις των κυβερνήσεών τους, οι ένοπλες δυνάμεις της Γαλλίας και της Βρετανίας.

tanea.gr




Συναγερμός και στην Αθήνα για τη Μέση Ανατολή – Συνεδριάζει το ΚΥΣΕΑ.

«Βράζει» η Μέση Ανατολή μετά την επιδρομή του Ισραήλ στον νότιο Λίβανο και την επακόλουθη απάντηση του Ιράν με την εκτόξευση εκατοντάδων πυραύλων που οδηγεί την ήδη έκρυθμη κατάσταση στα πρόθυρα περιφερειακού πολέμου.

Με την κατάσταση στην περιοχή να βαδίζει σε τεντωμένο σχοινί την Τετάρτη (02/10) και ώρα 16.30 θα συνεδριάσει εκτάκτως υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας προκειμένου να τεθούν στο τραπέζι όλες οι τελευταίες εξελίξεις.

Σημειώνεται ότι ήδη υπάρχει έτοιμο σχέδιο εκκένωσης και από Λίβανο και Ισραήλ και εφόσον οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή το απαιτήσουν θα ενεργοποιηθεί. Προς το παρόν δεν έχουν ζητηθεί εκκενώσεις.

Επέστρεψε εκτάκτως ο Νίκος Δένδιας

Μετά από επίθεση του Ιράν στο Ισραήλ, η Ελλάδα κινητοποιήθηκε και ο υπουργός Άμυνας Νίκος Δένδιας επέστρεψε εσπευσμένα από τις ΗΠΑ στην Αθήνα, όπως ανέφερε η ΕΡΤ, πιθανώς για να διαχειριστεί τις συνέπειες της κρίσης σε αμυντικό και διπλωματικό επίπεδο.

«Βρισκόμαστε σε μια περιοχή με επαναλαμβανόμενες κρίσεις. Πρέπει να επιστρέψω στην Αθήνα για να συμμετάσχω στη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ» δήλωσε από τις ΗΠΑ ο κ. Δένδιας, που λόγω των ραγδαίων εξελίξεων, δεν θα παραστεί στην παρέλαση για τον εορτασμό της επετείου της εθνικής παλιγγενεσίας του 1821 που θα πραγματοποιηθεί σήμερα στην 5η Λεωφόρο στη Νέα Υόρκη.

Έκτακτη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ασφαλείας της Κύπρου

Επίσης εκτάκτως συνέρχεται και το Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας της Κύπρου, ενώ παράλληλα βρίσκονται σε επαφή οι υπουργοί Άμυνας Ελλάδας και Κύπρου.  Με ανάρτησή του στο Χ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Κωνσταντίνος Λετυμπιώτης σημείωσε ότι «ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας συγκάλεσε έκτακτα συνεδρίαση του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας», στις 11:00, με θέμα τις τελευταίες εξελίξεις στην περιοχή».

Κατόπιν αιτήματος του υπουργού Άμυνας της Κυπριακής Δημοκρατίας η ελληνική Πολεμική Αεροπορία θα διαθέσει μεταγωγικό αεροσκάφος C-130 για τον απεγκλωβισμό υπηκόων της Κύπρου από τον Λίβανο.

tanea.gr

 




Καταιγιστικές νίκες για Άρσεναλ, Μπαρτσελόνα, Σίτι, Ντόρτμουντ και Ίντερ.

Σε ένα βράδυ , οι Μεγάλες Ομάδες νίκησαν η Άρσεναλ νίκησε την ΠαρίΣενΖερμέν .

Οι ποδοσφαιριστές της Άρσεναλ πέτυχαν με 2-0 την Παρί την πρώτη τους νίκη ενώ οι Παριζιάνοι δεν ήταν καλοί.

Την πρώτη της νίκη είχε η Μπαρτσελόνα η οποία έβαλε πεντάρα κόντρα στη Γιουνγκ Μπόις  . Η Ίντερ έβαλε τέσσερα γκολ τον Ερυθρό Αστέρα και η Μάντσεστερ Σίτι έκανε το ίδιο με την Ίντερ εναντίον της Σλόβαν στην Μπρατισλάβα.

Φωτιές έβαλε η Ντόρτμουντ τη Σέλτικ με το 7-1 με τον Αντεγέμι , το ίδιο και η Λεβερκούζεν τη Μίλαν με 1-0 . Ο Μπραγκάνσα έβαλε γκολ ,η Σπόρτιγκ πέτυχε ισοπαλία με 1-1 την PSV στο Αιντχόφεν .

Έγιναν και αγώνες πιο μπροστά η Μπρέστ πέτυχε τέσσερα επί της Σάλτσμπουργκ στην  Αυστρία . ο δεύτερος αγώνας είχε ισοπαλια η Στουτγκάρδη τη πέτυχε Σπάρτα Πράγας.

Οι πρόσφατοι αγώνες του Champions League έδειξαν τη δύναμη κορυφαίων ομάδων όπως η Άρσεναλ, η Μπαρτσελόνα, η Ντόρτμουντ και η Μάντσεστερ Σίτι. Η Άρσεναλ κυριάρχησε επί της Παρί με 2-0, η Ντόρτμουντ σάρωσε τη Σέλτικ 7-1, ενώ η Μπαρτσελόνα και η Σίτι επικράτησαν με άνεση 5-0 και 4-0 αντίστοιχα. Αυτές οι νίκες δείχνουν τη φόρμα και τη δυναμική τους για τη συνέχεια της διοργάνωσης​.

Γιάννης Γεωργαλής




Έρχονται βροχές και καταιγίδες μετά τις Οκτωβρίου στην ΑΜ-Θ – Πρόγνωση από τον Τάσο Αρνιακό

Προ των πυλών βρίσκεται ένα νέο κύμα κακοκαιρίας, με τους μετεωρολόγους να το χαρακτηρίζουν πιο «οργανωμένο» και να προειδοποιούν για βροχές, καταιγίδες και πτώση της θερμοκρασίας

Μπορεί την Τρίτη (1/10) και την Τετάρτη (2/10) να προβλέπεται γενικά ηλιοφάνεια σε όλη τη χώρα, ωστόσο από το Σάββατο (5/10) η κακοκαιρία θα κάνει την εμφάνισή της στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ.




Το τηλεφώνημα Μητσοτάκη σε Καραμανλή – Σαμαρά.

Να γεφυρώσει τις σχέσεις με τον Κώστα Καραμανλή και τον Αντώνη Σαμαρά επιχειρεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης, καθώς τη Δευτέρα είχε τηλεφωνική επικοινωνία μαζί τους προκειμένου να τους προσκαλέσει προσωπικά στην εκδήλωση για τα 50 χρόνια από την ίδρυση της ΝΔ, που θα λάβει χώρα την Παρασκευή στη Ρηγίλλης.

Η κίνηση αυτή του κ. Μητσοτάκη έρχεται σε μια περίοδο που το κλίμα στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας είναι ηλεκτρισμένο και ερμηνεύεται ως ενωτική προσπάθεια, ύστερα από την ανοιχτή αμφισβήτηση των δύο πρώην πρωθυπουργών για το μοντέλο διακυβέρνησης, το ύφος εξουσίας και πολιτικές επιλογές του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Η επικοινωνία, η πρώτη μετά την εκδήλωση που είχε γίνει στις αρχές Ιουλίου στο Πολεμικό Μουσείο, κατά την οποία οι δύο πρώην πρωθυπουργοί είχαν ασκήσει κριτική στα πεπραγμένα της κυβέρνησης ήταν, σύμφωνα με πληροφορίες, σύντομη αλλά σε καλό κλίμα.

Δεν υπάρχουν πληροφορίες για το τι τελικά θα πράξουν.

«Φαντάζομαι πως θα έρθουν»

«Πάντα δεν είχαμε μια πιο ευνοϊκή μεταχείριση σε δυο πρώην πρωθυπουργούς, δεν την αξίζουνε; Υπήρξαν οι πρόεδροι της παρατάξεως και κάθε πρόσθετη τιμή τούς αξίζει» είπε στον Σκάι, ο Μάκης Βορίδης για το τηλεφώνημα του πρωθυπουργού, χωρίς ωστόσο να επιβεβαιώνει αν οι κύριοι Σαμαράς και Καραμανλής, θα είναι παρόντες στην επετειακή ομιλία του Κυριάκου Μητσοτάκη την Παρασκευή.

«Φαντάζομαι πως θα έρθουν, δεν έχω όμως προς το παρόν κάποια ενημέρωση», είπε, προσθέτοντας ότι αυτό που γίνεται τώρα είναι μια «πιο επετειακή, πιο ανοιχτή και πιο χαλαρή συγκέντρωση με ιστορικό χαρακτήρα λόγω και Ρηγίλλης».

Παράλληλα, ο υπουργός Επικρατείας, επέμεινε πως η κυβέρνηση έχει ισχυρή κοινοβουλευτική πλειοψηφία για να επιτελεί το έργο της και επελέγη για αυτά τα οποία προωθεί. «Τώρα αν κάποιοι βουλευτές κάνουν ερωτήσεις, έχω εξηγήσει πως δουλειά των βουλευτών είναι να κάνουν ερωτήσεις. Μόνο την πενταετία αυτή έχουμε δεχθεί 5.000 ερωτήσεις. Και η συγκεκριμένη ερώτηση των 11 έδωσε την ευκαιρία να ανακεφαλαιώσουμε ό,τι έχουμε κάνει για το θέμα των κόκκινων δανείων».

tanea.gr

 




Εκλογές στο ΠΑΣΟΚ: «Μάθε πού ψηφίζεις» – Η διαδικασία και τα εκλογικά τμήματα

Τα εκλογικά τμήματα που θα συσταθούν σε Ελλάδα και εξωτερικό για την εκλογή νέου προέδρου του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής γνωστοποίησε η ΕΔΕΚΑΠ, δίνοντας παράλληλα  οδηγίες για τον τρόπο διεξαγωγής της εσωκομματικής διαδικασίας.

Σημειώνεται ότι στις εκλογές ψηφίζουν τα μέλη και οι φίλοι του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ. Δικαίωμα ψήφου με βάση τα άρθρα 4 και 5 του Καταστατικού έχουν όσοι είναι μέλη ή φίλοι του κόμματος ή όσοι εγγραφούν μέλη ή φίλοι κατά την ημέρα της ψηφοφορίας.

Το αντίτιμο για τη συμμετοχή στην ψηφοφορία ορίζεται στα 3 ευρώ και καταβάλλεται στον πρώτο γύρο, ενώ για τον δεύτερο γύρο -εφόσον αυτός χρειαστεί- δεν θα καταβάλλεται αντίτιμο. Δικαίωμα ψήφου στον δεύτερο γύρο των εκλογών του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ έχουν μόνο όσοι έχουν ψηφίσει στον πρώτο γύρο.

Όσοι είναι γεννηθέντες έως 31/12/2007 είναι εγγεγραμμένοι στους Εθνικούς Εκλογικούς Καταλόγους και ο χειριστής της πλατφόρμας πληκτρολογώντας τα στοιχεία ταυτοποίησης που απαιτεί το πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου Εσωτερικών αναζητά τον εκλογικό αριθμό με τον οποίο και πιστοποιείται ο ψηφοφόρος.

Για την ταυτοποίησή του μπορούν να χρησιμοποιηθούν αστυνομική ταυτότητα, διαβατήριο ή δίπλωμα οδήγησης νέου τύπου. Δικαίωμα ψήφου έχουν και όσοι Έλληνες είναι γεννηθέντες το έτος 2008 (είναι δηλαδή 16 ετών), οι οποίοι θα πρέπει να επιδείξουν στην Εφορευτική Επιτροπή την ταυτότητά τους και συμπληρωμένη την αίτηση εγγραφής μέλους ή φίλου. Η ταυτοποίηση με τον ΑΜΚΑ δεν έχει εφαρμογή στις κάλπες των απόδημων.

«Μάθε πού ψηφίζεις»

Η ΕΔΕΚΑΠ του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ δημοσίευσε τα εκλογικά τμήματα για τις εσωκομματικές εκλογές. Μέσω της εφαρμογής «μάθε πού ψηφίζεις», τα μέλη μπορούν να βρουν πού θα ψηφίσουν, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Οι κάλπες θα ανοίξουν στις 07:00 και θα κλείσουν στις 19:00. Δύναται να παραταθεί η διαδικασία αν κριθεί αναγκαίο λόγω της προσέλευσης.

Σημειώνεται ότι οι εσωκομματικές εκλογές για την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ θα διεξαχθούν στις 6 (πρώτος γύρος) και 13 (δεύτερος γύρος, εφόσον χρειαστεί) Οκτωβρίου. Υποψήφιοι πρόεδροι είναι οι Νίκος Ανδρουλάκης, Παύλος Γερουλάνος, Νάντια Γιαννακοπούλου, Άννα Διαμαντοπούλου, Χάρης Δούκας, Μιχάλης Κατρίνης.

Πώς ψηφίζει ο εκλογέας

Ο εκλογέας, σύμφωνα με τις οδηγίες της ΕΔΕΚΑΠ, προσέρχεται στο εκλογικό κέντρο, όπου συστήνεται να υπάρχει τραπέζι υποδοχής με εθελοντές που τον βοηθούν να συμπληρώσει την αίτηση εγγραφής, εφόσον γνωρίζει εκ των προτέρων ότι δεν είναι μέλος.

Στο τραπέζι της Εφορευτικής Επιτροπής παραδίδει την ταυτότητά του και την αίτηση εγγραφής μέλους/φίλου, εφόσον δεν είναι μέλος και, γίνεται η διαπίστευσή του από το χειριστή της πλατφόρμας και η εγγραφή του στην κατάσταση ψηφισάντων από το γραμματέα, στον οποίον καταβάλει το ποσό των 3 ευρώ και υπογράφει. Μετά, ο πρόεδρος σφραγίζει τον φάκελο και τον παραδίδει μαζί με ψηφοδέλτιο στον ψηφοφόρο.

Μπαίνει πίσω από το παραβάν και ψηφίζει, βάζει το διπλωμένο ψηφοδέλτιο στον φάκελο.

Επιστρέφει στην Εφορευτική Επιτροπή και πριν ρίξει τον φάκελο στην κάλπη, ο πρόεδρος πρέπει να τον μονογράψει. Παίρνει την ταυτότητα/διαβατήριο και αποχωρεί από το εκλογικό κέντρο.

tanea.gr

 

 




Πατέρας ασελγούσε στις δύο ανήλικες κόρες του – Πώς αποκαλύφθηκε ο εφιάλτης

Φρίκη προκαλεί νέα καταγγελία για ασέλγεια ενός πατέρα στις δύο ανήλικες του κόρες του, που ήρθε στη δημοσιότητα. 

Την καταγγελία στην αστυνομία, σύμφωνα με το Mega, έκανε η μητέρα αφού της αποκάλυψε η μεγάλη κόρη της τα όσα φρικτά φέρεται να έζησε στα χέρια του πατέρα της και αφού της είπε η μικρότερη αδερφή της πως παρενόχλησε και την ίδια. 

Η οικογένεια έμενε σε μεγάλο νησί, με τον πατέρα να διατηρεί κτηνοτροφική μονάδα και να εργάζεται σε σουπερμάρκετ της περιοχής και τη μητέρα να εργάζεται εποχιακά. Μάλιστα τα περιστατικά των ασελγών πράξεων φέρεται να διαπράττονταν και στον στάβλο όταν έλειπε η μητέρα.

«Ομολόγησε αλλά όχι το μέγεθος των ασελγών πράξεων»

Για την υπόθεση μίλησε στο Mega η δικηγόρος Μαρία Καρλή, λέγοντας:

«Όταν έχουμε έναν πατέρα που ασελγεί πάνω σε δύο ανήλικες κόρες και μάλιστα στη μία ασελγεί από γ΄ δημοτικού μέχρι την πέμπτη δημοτικού, και στο μικρότερο από πέμπτη δημοτικούμέχρι τώρα που έγινε το τελευταίο συμβάν και είναι 13 ετών, καταλαβαίνουμε πόσο έχουν κακοποιηθεί αυτά τα παιδιά, όχι μόνο σεξουαλικά αλλά και ψυχικά.

Έγινε το περιστατικότην Πέμπτη, αυτό δηλαδή που οδήγησε τα κορίτσια να αποκαλύψουν το τι συνέβαινε με κάθε ανατριχιαστική λεπτομέρεια στη μητέρα. Ο ίδιος αυθορμήτως και κατόπιν παροτρύνσεως της μητέρας εμφανίστηκε στο ΑΤ της περιοχής, ομολόγησε τις πράξεις του, παραλείποντας το μέγεθος των ασελγών πράξεων που διέπραττε σε βάρος των κοριτσιών για να πέσει στα μαλακά».

www.ethnos.gr




Επανέναρξη σιδηροδρομικών δρομολογίων Θεσσαλονίκης – Σερρών

Eπανέρχονται από σήμερα 1η Οκτωβρίου τα σιδηροδρομικά δρομολόγια στο τμήμα μεταξύ Θεσσαλονίκης – Σερρών, σύμφωνα με ανακοίνωση της Hellenic Train, μετά την ολοκλήρωση των τεχνικών εργασιών και την παράδοση σε κυκλοφορία της γραμμής από τον Διαχειριστή Υποδομής ΟΣΕ.

Τα δρομολόγια είναι:

Σέρρες – Θεσσαλονίκη

Αμαξοστοιχία 3633 με ώρα αναχώρησης 9:15 από Σέρρες

Αμαξοστοιχία 1635 με ώρα αναχώρησης 18:30 από Σέρρες

Θεσσαλονίκη – Σέρρες

Αμαξοστοιχία 3632 με ώρα αναχώρησης 5:55 από Θεσσαλονίκη

Αμαξοστοιχία 1634 με ώρα αναχώρησης 15:15 από Θεσσαλονίκη

Τα δρομολόγια 1634 & 1635 πραγματοποιούνται με λεωφορεία στο τμήμα Σέρρες – Δράμα.

Το 1635, με αναχώρηση στις 17:07 από Δράμα.

 

www.ertnews.gr