Καβάλα | Πρώτη άφιξη για το “PROTOPOROS VI”

Το πρωί του Σαββάτου 26 Μαρτίου 2022 μπήκε στο κεντρικό λιμάνι της Καβάλας  το νέο μεγάλο ferry-boat της εταιρείας Σ. Φιλιαγκου “PROTOPOROS VI”. Το πλοίο ήρθε πρόσφατα στην περιοχή και θα εκτελεί τα δρομολόγια από την Κεραμωτή προς τη Θάσο και αντίστοιχα.

Η εταιρεία μας απορροφά στο 100% την αύξηση των πετρελαίων, δεν έχουμε καμία αύξηση στη γραμμή Θάσου-Κεραμωτής. Προσπαθούμε να βοηθήσουμε τον κόσμο και θέλουμε ο κόσμος να βοηθήσει την εταιρεία μας, να επιβραβεύσει την προσπάθειά μας που δεν έχουμε κάνει καμία αύξηση στα εισιτήρια ενώ οι άλλες εταιρείες έχουν αυξήσει από 10 έως 50% στην τιμή του εισιτηρίου ανάλογα τις κατηγορίες. “Εμείς παραμένουμε σταθεροί στις τιμές”. Το πλοίο είναι υπερσύγχρονο τονίζει ο κ. Φιλιάγκος, έχει πιστοποιητικά για διεθνή ταξίδια, ενώ έχει και το δικαίωμα να ταξιδεύει με περισσότερα μποφόρ από όλα τα υπόλοιπα πλοία.




Δημοτικό Συμβούλιο Νεολαίας Καβάλας | Εθελοντική αιμοδοσία την Κυριακή 27 Μαρτίου 2022

Το Δημοτικό Συμβούλιο Νεολαίας Καβάλας διοργανώνει μαζί με την Περιφέρεια ΑΜΘ, ΠΕ Καβάλας, το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, το Δημοτικό Συμβούλιο Νέων Δήμου Παγγαίου, τον Διάλογο των Νέων, το Europe Direct Eastern Macedonia and Thrace, την Action Team και την Gaia First, εθελοντική αιμοδοσία.
Η νεολαία της Καβάλας αναγνωρίζοντας τις μεγάλες ελλείψεις για αίμα, τις επίμονες προσκλήσεις του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας και την επιδείνωση των αιμοδοτικών αναγκών εξαιτίας της πανδημίας, αποφάσισε να δράσει.
Η νέα γενιά είναι έτοιμη να προσφέρει. Σας καλούμε όλους, μικρούς και μεγάλους, σε εθελοντική αιμοδοσία την Κυριακή 27 Μαρτίου 2022 και ώρες 8:30 με 13:30 στο Φουαγιέ του Αμφιθεάτρου “Γεώργιος Παυλίδης” της ΠΕ Καβάλας. Προσφέρουμε το αίμα μας, ώστε με τη θυσία των 10 λεπτών μας, να σωθούν ζωές.
Ενα τσίμπημα
Μια προσφορά ζωής
Ενα άγγιγμα ψυχής



Γ. Πασχαλίδης | Δικαιούχοι της επιδότησης για το ενεργειακό κόστος και οι Θάσιοι συμπολίτες μας

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης, σε δελτίο τύπου που ανήρτησε, ενημερωνει τους συμπολίτες του και ειδικά τους Θάσιους ότι μετά από την καίρια παρέμβασή του τροποποιήθηκαν οι παράγραφοι 2 α και 2 γ του άρθρου 5 της Υπουργικής Τροπολογίας που αφορά στη χορήγηση της οικονομικής ενίσχυσης λόγω αύξησης του ενεργειακού κόστους και πλέον αναφέρονται ρητώς και οι κάτοικοι της Θάσου ως δικαιούχοι των 50€, που εκ παραδρομής δεν αναφέρθηκαν στην αρχική τροπολογία.




Μάκης Παπαδόπουλος | Ακατάλληλες και εκτός προδιαγραφών οι καινούριες στάσεις

Οι καινούριες στάσεις για τα αστικά λεωφορεία που τοποθέτησε ο Δήμος είναι εκτός τεχνικών προδιαγραφών, ακατάλληλες για ορισμένες καιρικές συνθήκες και καθόλου… “έξυπνες”…

  • Στην “πλάτη” των στάσεων δεν υπάρχει το ειδικό αντιβανδαλιστικό διαφανές γυαλί που προβλέπεται από τις τεχνικές προδιαγραφές του διαγωνισμού, αλλά ένα μαλακό αδιαφανές υλικό το οποίο καταστρέφεται πολύ εύκολα.
  • Η οροφή των στάσεων είναι από υλικό που φθείρεται ευκολότερα, δεν έχει στερεωθεί καλά και δεν έχει αντοχή σε δύσκολες καιρικές συνθήκες. Οι οροφές των στάσεων στη συνοικία της Νεάπολης που μετατράπηκαν σε “σουρωτήρια” από το χαλάζι του περασμένου καλοκαιριού ήταν από τέτοιο υλικό. Επίσης, το υλικό αυτό είναι ακατάλληλο για το καλοκαίρι, γιατί βγάζει ζέστη και οι επιβάτες δεν μπορούν να καθίσουν στη στάση.

  • Δεν υπάρχουν τα φωτιστικά LED με φωτοβολταϊκά και τα σημεία φόρτισης φορητών συσκευών που υποσχέθηκε η διοίκηση του κ. Μουριάδη.

  • Δεν υπάρχουν οι πίνακες ανακοινώσεων που προβλέπονται στην πίσω όψη των στάσεων και οι οποίοι πρέπει να καλύπτονται με προστατευτικό διάφανο plexiglass φύλλο. Επίσης, δεν υπάρχουν τα πλαίσια όπου πρέπει να αναγράφονται οι ονομασίες των στάσεων.

Επιπλέον, δε θα αντικατασταθούν όλες οι παλιές στάσεις που έχει η πόλη, και ειδικά στις γειτονιές. Ως πότε θα κάθονται οι επιβάτες στις γειτονιές κάτω από φθαρμένες και τρύπιες στάσεις; Γιατί δεν έγινε ένα πρόγραμμα αντικατάστασης όλων των στάσεων σε όλη την πόλη;

Ο Δήμαρχος Καβάλας οφείλει να δώσει εξηγήσεις για τις ακατάλληλες, εκτός προδιαγραφών και καθόλου “έξυπνες” στάσεις, για τις οποίες θα ξοδευτούν περίπου 90.000 ευρώ.

Εμείς εγκρίνουμε έργα για την βελτίωση της ποιότητας ζωής των δημοτών και η διοίκηση του Δήμου ξοδεύει τα χρήματα των δημοτών, αλλά και των προγραμμάτων, εκτελώντας έργα χαμηλής ποιότητας.




ΔΕΥΑΚ | Έναρξη εργασιών ολοκλήρωσης του εσωτερικού δικτύου ύδρευσης

Συνέντευξη τύπου με θέμα την έναρξη των εργασιών στο εσωτερικό δίκτυο ύδρευσης του Δήμου Καβάλας, πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου 19 Μαρτίου στο δημαρχείο της Καβάλας. Κεντρικοί ομιλητές για την παρουσίαση των έργων ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης, κ. Νικόλαος Παναγιώτοπουλος, ο δήμαρχος Καβάλας, κ. Θοδωρος Μουριάδης αλλά και ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Καβάλας, κ. Απόστολος Χρονης.

“Το δίκτυο χρειάζεται μία γενναία αναβάθμιση χρειάζεται ένα ανανεωμένο και καινούργιο δίκτυο ύδρευσης είμαι διατεθειμένος να συνεργαστώ με τη δημοτική αρχή και με οποιαδήποτε δημοτική αρχή όταν ζητηθεί η βοήθειά μου” τόνισε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος κατά την παρουσίαση της έναρξης των εργασιών ολοκλήρωσης του εσωτερικού δικτύου ύδρευσης στην Καβάλα. Eνα εμβληματικό έργο της ΔΕΥΑΚ στο οποίο προβλέπονται παρεμβάσεις συνολικού μήκους 192.000 μέτρων του εσωτερικού δικτύου ύδρευσης σε τρεις περιοχές εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος της Καβάλας.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Καβάλας Απόστολος Χρόνης τόνισε πως η πόλη γυρίζει σελίδα σε ένα δίκτυο το οποίο έχει ξεπεράσει τα 50 χρόνια ζωής γυρνώντας μία καινούργια σελίδα αλλαγής στην ύδρευση.

Παράλληλα, ο δήμαρχος Καβάλας τόνισε, πως, τα οφέλη που θα προκύψουν από την ολοκλήρωση ανακατασκευής του εσωτερικού δικτύου είναι προφανή καθώς θα υπάρχει μείωση των διαρροών, θα ελαχιστοποιηθεί το κόστος λειτουργίας και συντήρησης του συστήματος ύδρευσης ενώ οι δαπάνες για την ηλεκτρική ενέργεια και για τη συντήρηση του δικτύου θα μειωθούν. “Είμαι απολύτως πεπεισμένος ότι μόνο μέσα από αυτή τη διαδικασία, μπορούμε να δημιουργήσουμε τις προϋποθέσεις ανάπτυξης του Δήμου Καβάλας και να τον καταστήσουμε περισσότερο ελκυστικό για τους δυνητικούς επισκέπτες της περιοχής μας” τόνισε.

Αξίζει να σημειωθεί πως το έργο ξεκίνησε το 2000 επί δημαρχίας του Στάθη Εριφυλλίδη, ενώ πλέον σήμερα μιλάμε για ενα ιδιαιτέρως σημαντικό (εμβληματικό) έργο καθότι ανταποκρίνεται σε μία ολιστική προσέγγιση επίλυσης ιεραρχημένων υδρευτικών προβλημάτων, ένα μεγάλο έργο αλλαγής που θα δώσει ποιότητα στην τοπική κοινωνία, τόνισε ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Καβάλας Απόστολος Χρόνης.




Μουσικό Σχολείο Καβάλας | «Γίνε εσύ ο σκηνοθέτης της ζωής σου»

Ταινία μικρού μήκους, στα χέρια των ταλαντούχων μαθητών και μαθητριών του Μουσικού Σχολείου Καβάλας με τίτλο «Γίνε εσύ ο σκηνοθέτης της ζωής σου» στο πλαίσιο του 12ου Μαθητικού Διαγωνισμού Ταινιών Μικρού Μήκους «Cinema… διάβασες;».

Πρωταγωνιστές της ταινίας είναι ο Φθόνος, η Αποστροφή, η Λύπη, η Απογοήτευση, η Θλίψη, αλλά και η Αγάπη, η Λαχτάρα, η Χαρά, η Αισιοδοξία και η Ελπίδα, με την ταινία να είναι αφιερωμένη στη συμμαθήτριά τους Πηνελόπη «και σε κάθε παιδί που είναι πληγωμένο από τη δίνη της ζωής, της πανδημίας και του πολέμου».

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ




ΠΕΔ | Ομόφωνη απόφαση αποδοχής επανασυνδεσης ρευματος σε ευαλωτες οικογενειες

Στο Διοικητικό Συμβούλιο της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κατά την τακτική συνεδρίαση της 15ης Μαρτίου 2022, συζητήθηκε κατόπιν σχετικής εισήγησης του Δημάρχου Καβάλας, Θόδωρου Μουριάδη, το θέμα της στήριξης των ευάλωτων νοικοκυριών για την αντιμετώπιση της ενεργειακής φτώχειας.
Ο κ. Μουριάδης αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο περιεχόμενο της επιστολής που απέστειλε ο Δήμος Καβάλας προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, ζητώντας να προχωρήσει σε νέα τροποποίηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης «Εφάπαξ ειδικό βοήθημα για την επανασύνδεση παροχών ηλεκτρικού ρεύματος, δυνάμει του άρθρου 36 του ν. 4508/2017, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει» (Β’ 3088) και να διευρυνθεί το χρονικό όριο διακοπής της ηλεκτροδότησης για να ενταχθεί κάποιος στο πρόγραμμα επανασύνδεσης και πέραν της 15ης Φεβρουαρίου 2022, λόγω ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Παράλληλα, ζήτησε το συγκεκριμένο θέμα να τεθεί προς συζήτηση κατά την έκτακτη συνάντηση των Δημάρχων, στις 18/3/2022, στη Βουλιαγμένη, την οποία συγκαλεί η ΚΕΔΕ, λόγω της σοβαρότητας του. Το Δ.Σ. της Π.Ε.Δ. ΑΜΘ, μετά από διεξοδική συζήτηση, συμφώνησε ομόφωνα με την πρόταση του Δημάρχου Καβάλας, Θόδωρου Μουριάδη, προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα, καθώς και με την αναγκαιότητα να συζητηθεί το εν λόγω θέμα στην αυριανή συνεδρίαση της ΚΕΔΕ.



Μ. Λαζαρίδης | «Στάση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής και στην Ελευθερούπολη»

Να εξεταστεί η δυνατότητα δημιουργίας μιας στάσης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Ξάνθης στην Ελευθερούπολη, ζητά ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, με επιστολή του στον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστο Βίνη. Στην επιστολή, την οποία κοινοποιεί στον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Σ.Ε, κ. Σπυρίδωνα – Κλεάρχου Πατέρα, καθώς και στον Αναπληρωτή του
Διευθύνοντος Συμβούλου και Εκτελεστικό Μέλος του Ο.Σ.Ε, κ. Αθανάσιο Κοτταρά, ο κ. Λαζαρίδης εκφράζει την ικανοποίησή του για την πρόσφατη απόφαση του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας σχετικά με την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του τμήματος της γραμμής από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη
Νέα Καρβάλη.

«Πρόκειται για μια πολύ θετική εξέλιξη, που αποτυπώνει την αποφασιστικότητα και τη βούληση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για την υλοποίηση του πολύ σημαντικού έργου της επονομαζόμενης Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας», σημειώνει, μεταξύ άλλων, και συνεχίζει:

«Ενόψει της καλύτερης δυνατής εξυπηρέτησης των πολιτών, παρακαλώ να εξετάσετε τη δυνατότητα δημιουργίας μιας στάσης της εν λόγω γραμμής στην
Ελευθερούπολη του Δήμου Παγγαίου της Π.Ε. Καβάλας. Αποτελεί καθολικό και δίκαιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας και μου έχει μεταφερθεί κατ’ επανάληψη από τους κατοίκους και τους φορείς της περιοχής στις τακτικές συναντήσεις μας. Είμαι βέβαιος ότι θα κάνετε ό,τι είναι δυνατόν για την υλοποίηση του συγκεκριμένου αιτήματος και σας ευχαριστώ εκ των προτέρων γι’ αυτό», καταλήγει στην επιστολή του ο κ. Λαζαρίδης.




Ημερίδα «Εγνατία των λιμένων» | Κόμβοι ανάπτυξης τα λιμάνια της Εγνατίας

Στις προοπτικές του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης και στις δυνατότητες ανάπτυξης τόσο της εμπορευματικής όσο και της τουριστικής κίνησης αναφέρθηκε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας. «Υλοποιούνται οι απαραίτητες επενδύσεις ώστε να εδραιωθούμε ως ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της Μεσογείου. Το βασικότερο όλων είναι η επέκταση του 6 ου προβλήτα. Με την ολοκλήρωσή του το λιμάνι θα παρέχει τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών», επισήμανε.

«Τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης δημιουργούν τον νοητό άξονα της «λιμενικής Εγνατίας». Με την
ολοκλήρωση των προγραμματιζόμενων υποδομών και με την ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ τους, οι συγκεκριμένοι αστικοί πόλοι θα είναι σε θέση να λειτουργήσουν ως υπερτοπικοί αναπτυξιακοί κόμβοι γενικότερα αλλά και ως κόμβοι συνδυασμένων μεταφορών ειδικότερα», ανέφερε ο Δήμαρχος Καβάλας Θεόδωρος Μουριάδης.

Ο Δήμαρχος Ηγουμενίτσας Ιωάννης Λώλος τόνισε τη δυναμική του λιμανιού της πόλης. «Η Ηγουμενίτσα, λόγω της προνομιακής γεωγραφικής θέσης του λιμένα, είναι η εγγύτερη πύλη της χώρας με την Ιταλία και τις βαλκανικές χώρες της Αδριατικής θάλασσας. Τα τελευταία χρόνια, έχει εξελίξει την ταυτότητα της και την θέση της από την αναβάθμισή της σε σημαντικότατο συγκοινωνιακό κόμβο λόγω της σύγκλισης των αξόνων της Εγνατίας και της Ιόνιας Οδού», είπε.

«Είμαστε κοινωνοί σημαντικών εξελίξεων που αναβαθμίζουν τον ρόλο όχι μόνο της Αλεξανδρούπολης αλλά και ολόκληρης της χώρας μας σε κόμβο ασφάλειας,
ενέργειας, εμπορίου και μεταφορών για ολόκληρη τη ΝΑ Ευρώπη», είπε από την πλευρά του ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Ιωάννης Ζαμπούκης. Στις δυνατότητες ανάπτυξης των σχέσεων με την ελληνική ομογένεια και τον ρόλο των λιμανιών αναφέρθηκε ο Πρόεδρος της Πα.Δ.Ε.Ε., γερουσιαστής του
Δημοκρατικού Κόμματος των ΗΠΑ, Λεωνίδας Ραπτάκης. «Ο ρόλος των τεσσάρων λιμανιών, της Θεσσαλονίκης, της Ηγουμενίτσας, της Καβάλα και της  Αλεξανδρούπολης είναι ένα κλειδί, ένα οικονομικό κλειδί για όλη την Ευρώπη, καθώς συνδέεται με θέματα εμπορίου, απασχόλησης και άμυνας. Πρόθεσή μας είναι να δουλέψουμε μαζί με τους συναδέλφους μας στο ελληνικό κοινοβούλιο και να συζητήσουμε πώς μπορούμε να αναπτύξουμε καλύτερες γέφυρες της Ελλάδας με τα δικά μας κοινοβούλια, τις δικές μας χώρες όπου είμαστε εκλεγμένοι», επισήμανε.

Στον ρόλο της Ελλάδας ως «εγγυητή ενεργειακής ασφάλειας για την ευρύτερη περιοχή», αναφέρθηκε ο Βουλευτής ΝΔ Ροδόπης Ευριπίδης Στυλιανίδης και τη
συμβολή στην προοπτική αυτή των τεσσάρων λιμανιών «με την Αλεξανδρούπολη ως ενεργειακό λιμάνι, την Καβάλα ως αποθηκευτικό λιμάνι, τη Θεσσαλονίκη ως λιμάνι μετάβασης και την Ηγουμενίτσα ως λιμάνι με ανοιχτή πόρτα στη δυτική αγορά», όπως είπε.

 




Καβάλα | Προχωρούν με γοργούς ρυθμούς τα έργα στην οδο Κολοκοτρώνη

Και ενώ δόθηκε κανονικά στην κυκλοφορία, το ρεύμα προς την πόλη παράλληλα στο τμήμα της οδού Κολοκοτρώνη, ξεκίνησαν οι πρώτες εργασίες για την  προετοιμασίας της παρέμβασης  για το έργο του φυσικού αερίου επι της οδού. Οι οδηγοί καλουνται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί παρ΄οτι στον δρόμο υπάρχουν ενημερωτικές ανακοινώσεις τμηματικής απαγόρευση της στάθμευσης.




Δήμος Καβάλας | Παροχή ψηφιακής βοήθειας και κατάρτισης σε ηλικιωμένα άτομα

Πρόκειται για μία πιλοτική φάση ενός προγράμματος του Yπουργείου Ψηφιακής διακυβέρνησης στο οποίο συμμετέχουν οι δήμοι Καβάλας και Φλώρινας. Το πρόγραμμα προβλέπει την ένταξη των ψηφιακών βοηθών οι οποίοι θα εκπαιδεύσουν ηλικιωμένα άτομα άνω των 65 ετών σε βασικές ψηφιακές εφαρμογές. Η ψηφιακή εκπαίδευση και κατάρτιση θα γίνεται στα ΚΑΠΗ Καβάλας αλλά και μέσω του προγράμματος “Βοήθεια στο σπίτι”. Οι ηλικιωμένοι που θα επιλεγούν θα μάθουν να εξυπηρετούνται ψηφιακά σε σχέση με βασικές λειτουργίες των ιστοσελίδων του κράτους  αλλα και του δήμου Καβάλας. Σκοπός είναι στο τέλος όλοι να μπορούν να κάνουν μονοι τους ηλεκτρονικές πληρωμές.




Σιδηροδρομική Εγνατία | Πράσινο φως για την περιβαλλοντική μελέτη Θεσσαλονίκη-Καβάλα

Ακόμα ένα βήμα μπρος έκανε το έργο για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Ξάνθη. Με απόφαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι για το τμήμα από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Νέα Καρβάλη. Πρόκειται για το μεγαλύτερο τμήμα της νέας γραμμής που βρίσκεται υπό δημοπράτηση από την ΕΡΓΟΣΕ και οι μελέτες διεξήχθησαν από τον ΟΣΕ.

Το έργο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης – Αμφίπολης– Νέας Καρβάλης θα ενισχύσει κατά μείζονα τρόπο το σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας και θα συμβάλλει στην αύξηση της διαμετακόμισης μέσω σιδηροδρόμου, η οποία αποτελεί ευνοϊκότερο περιβαλλοντικά τρόπο μεταφοράς έναντι της οδικής.

Ο σχεδιασμός του έργου περιλαμβάνει την προμελέτη της νέας χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 174 km περίπου και εύρους περί τα 7,5 m για τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Νέα Καρβάλη, καθώς και των απαραίτητων τεχνικών έργων (υδραυλικών, γεωλογικών, οδικών κ.λπ.), την αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύο και τη χωροθέτηση σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων.

Στοιχεία του έργου

Το έργο διέρχεται εντός των διοικητικών ορίων των Δήμων Ωραιοκάστρου, Λαγκαδά, Βόλβης, Κιλκίς, Αμφίπολης και Σερρών της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και των Δήμων Παγγαίου και Καβάλας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Η σκοπιμότητα του έργου έγκειται στη σημαντική μείωση του συνολικού μήκους και χρόνου μετακίνησης στο δυτικό τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκη – Τοξότες – Αλεξανδρούπολη και επομένως στην ενίσχυση της ελκυστικότητας της σιδηροδρομικής μεταφοράς, ιδίως εμπορευματικού τύπου, που περιβαλλοντικά είναι σαφώς προτιμότερη. Επιπλέον επιτυγχάνεται η σιδηροδρομική σύνδεση του Εμπορικού Λιμένα Καβάλας (Νέα Καρβάλη), η ανάπτυξη συνδυασμένων εμπορικών μεταφορών, η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με Βουλγαρία και Τουρκία και η εξασφάλιση διαλειτουργικότητας του σιδηροδρομικού διαδρόμου.

Η αρνητική για το έργο γνωμοδότηση του Φορέα Διαχείρισης Κορώνειας – Βόλβης – Χαλκιδικής τέθηκε υπόψη του ΚΕΣΠΑ, το οποίο γνωμοδότησε ομοφώνως υπέρ του έργου. Επιπλέον, στην παρούσα απόφαση εντάσσονται μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων στα προστατευόμενα οικολογικά στοιχεία των περιοχών του δικτύου Natura 2000 στις λίμνες Κορώνειας και Βόλβης.

Ποια είναι η γραμμή

Η νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Καβάλα-Ξάνθη είναι τμήμα της λεγόμενης Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Μέσω της νέας μονής γραμμής εκτιμάται ότι ο χρόνος διαδρομής θα μειωθεί κατά περίπου 3 ώρες. Έχει μήκος 206 χιλιόμετρα, και θα διαθέτει κλάδους προς τον εμπορικό λιμένα Καβάλας στη Νέα Καρβάλη, προς τη ΒΙΠΕ Καβάλας, τις εγκαταστάσεις Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων και προς τον Εμπορευματικό Σταθμό Διαλογής.

Ξεκινά από την έξοδο του Σιδηροδρομικού σταθμού Νέας Φιλαδέλφειας και ολοκληρώνεται στην περιοχή Τοξότες Ξάνθης όπου και προβλέπεται να συνδεθεί με την υφιστάμενη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη.

Αναφορικά με το τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες Ξάνθης μήκους περίπου 37 χιλιομέτρων είναι ολοκληρωμένο το σύνολο των οριστικών μελετών. Η νέα γραμμή θα είναι ηλεκτροκινούμενη και θα διαθέτει σηματοδότηση, ηλεκτροκίνηση και τηλεδιοίκηση.

Αυτή την εποχή ο διαγωνισμός έχει ξεκινήσει από την ΕΡΓΟΣΕ με την εκδήλωση ενδιαφέροντος στην οποία προσήλθαν τα σχήματα: ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΑΒΑΞ-ALSTOM. Μετά την ολοκλήρωση εξέτασης των φακέλων η ΕΡΓΟΣΕ θα κάνει γνωστό ποιοι θα περάσουν στη Β`φαση του διαγωνισμού που αφορά τον διάλογο που θα καθοριστεί το ακριβές τεχνικό αντικείμενο.

 

 

Πηγή: ypodomes.com




Χρυσοχώρι Καβάλας | Ομολόγησε ο εγγονός την δολοφονία της 83χρονης

Στην εξιχνίαση του θανάτου της 83χρονης βρίσκονται οι αστυνομικές αρχές του Νέστου, καθώς όπως προκύπτει από πληροφορίες, ο 23χρονος εγγονός της 83χρονης ξυλοκόπησε την άτυχη γυναίκα μέσα στο σπίτι, το οποίο διέμενε με τον πατερά του και γιο της 83χρονης. Η άτυχη γυναίκα, έφερε μώλωπες και τραύματα που παρέπεμπαν σε εγκληματική ενέργεια.




ΤΕΕ ΑΜ | Απεργούν οι μηχανικοί του Δημοσίου

Απεργία αποχή αποφάσισαν από τις 14 έως και τις 24 Μαρτίου, οι μηχανικοί του Δημοσίου από το πληροφοριακό σύστημα του e-Άδειες και άλλες αρμοδιότητες για όλες τις Υπηρεσίες Δόμησης της χώρας, με σκοπό να αναδειχθούν τα τεράστια προβλήματα στη στελέχωση και στη λειτουργία τους. Οι μηχανικοί του δημοσίου ζητούν , μεταξύ άλλων, επαρκή στελέχωση των Υπηρεσιών Δόμησης με Μηχανικούς Π.Ε. και Τ.Ε. όλων των απαιτούμενων ειδικοτήτων, καθώς και με το αναγκαίο προσωπικό όλων των εμπλεκομένων κλάδων, νέες προσλήψεις Μηχανικών Π.Ε. και Τ.Ε. μέσω του Α.Σ.Ε.Π. όλων των ειδικοτήτων, εξοπλισμό των Υπηρεσιών Δόμησης με σύγχρονα μέσα και εργαλεία για την αποτελεσματική εργασία τους.

 

 




Μάκης Παπαδόπουλος | Να μείνουν ανοιχτοί θερμαινόμενοι χώροι σε δημοτικά κτίρια και ΚΑΠΗ

Να μείνουν ανοιχτοί και θερμαινόμενοι χώροι σε δημοτικά κτίρια και Κ.Α.Π.Η., για τους πολίτες που αντιμετωπίζουν δυσκολία στην θέρμανση των σπιτιών τους, προτείνει στην δημοτική Αρχή του Δήμου, ο δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής του συνδυασμού «Ο Τόπος της Ζωής μας», Μάκης Παπαδόπουλος, ο οποίος αναφέρει τα εξής:

«Ενόψει του νέου κύματος χαμηλών θερμοκρασιών και παγετού, που αναμένεται από σήμερα, προτείνουμε στην διοίκηση του Δήμου Καβάλας να επιστρατεύσει δομές των Κ.Α.Π.Η., ή άλλα δημοτικά κτίρια, για να προσφέρει, για όσο διάστημα χρειαστεί, θερμαινόμενους χώρους σε δημότες που δυσκολεύονται στην θέρμανση των σπιτιών τους, παρατείνοντας το ωράριο μέχρι τις βραδινές ώρες για τις καθημερινές και επεκτείνοντας εκτάκτως την λειτουργία των Κ.Α.Π.Η., ή άλλων κτιρίων και το Σαββατοκύριακο, όπου θα ενταθούν οι χαμηλές θερμοκρασίες».

 




H Energean στηρίζει την φιλανθρωπική διακονία της Ιεράς Μητροπόλεως Φ.Ν.Θ

H Energean στηρίζει την φιλανθρωπική διακονία της Ιεράς Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου Δωρεά για τους συνανθρώπους μας που καθημερινά έχουν ανάγκη για βοήθεια και για ένα πιάτο φαγητού

Σε δωρεά προς το Κεντρικό Ταμείο Προνοίας της Ι. Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου, το οποίο επιτελεί σημαντικό κοινωνικό έργο καλύπτοντας
συνολικά 94 ενορίες, προχώρησε η Energean, έπειτα από σχετική επικοινωνία της επικεφαλής του τμήματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης κ. Ίλιας Ρήγα με τον
Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Στέφανο. Η συγκεκριμένη δωρεά εστιάζει στα καθημερινά συσσίτια των ενοριών, και,
ειδικότερα, στον τομέα «Τραπέζι της Αγάπης», πού αποτελεί μία σημαντική φιλανθρωπική διακονία της Ιεράς Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου
περίπου για τέσσερις δεκαετίες. Για την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας επισκέφθηκε το μεσημέρι της Πέμπτης 10 Μαρτίου τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη κ. Στέφανο, η Διευθύνουσα Σύμβουλος και Country Manager της Energean στην Ελλάδα Δρ. Κατερίνα Σάρδη, η οποία και δήλωσε σχετικά:

«Αποτελεί μια από τις πιο βασικές προτεραιότητες της Εnergean η συνδρομή προς τους συμπολίτες μας που αντιμετωπίζουν δύσκολες συνθήκες στην καθημερινότητά τους και θεωρούμε ότι η δράση και το φιλανθρωπικό έργο της Ιεράς Μητροπόλεως Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου προς την τοπική κοινωνία μας αποτελεί τον πλέον ενδεδειγμένο σύμμαχο στην προσπάθειά ανακούφισής τους. Άλλωστε, με πολλή χαρά είχαμε συμμετάσχει πέρσι το Πάσχα σε πρωτοβουλία της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, η οποία είχε ως τελικό αποδέκτη την Ιερά Μητρόπολη. Η δωρεά μας αυτή εντάσσεται στη γενικότερη στρατηγική της εταιρείας μας για την υλοποίηση των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ και, ειδικότερα, των Στόχων 1 και 2 για Μηδενική Φτώχεια και Μηδενική Πείνα καθώς και του Στόχου 17 για συνεργασία για την επίτευξη των Στόχων.

Αξίζουν πραγματικά συγχαρητήρια στον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη κ. Στέφανο και τους συνεργάτες του για το έργο της της Ιεράς Μητροπόλεως Φιλίππων,
Νεαπόλεως και Θάσου, ένα έργο για το οποίο δεσμευόμαστε να παρέχουμε την στήριξή μας σε σταθερή βάση». Στη συνέχεια ο κ. Στέφανος ευχαρίστησε την κ. Σάρδη, ενώ κατά την διάρκεια της συνάντησής τους, συζητήθηκε η προοπτική ανάλογων συνεργασιών και κοινών πρωτοβουλιών στο μέλλον, προς όφελος πάντοτε του κοινωνικού ιστού της περιοχής μας.




Εσπασε κάθε ρεκόρ η διπλή «εκστρατεία» αγάπης για τον παιδικό Καρκίνο

Για ακόμα μια φορά το ανθρώπινο πρόσωπο τους έδειξαν οι  καβαλιώτες οι οποίοι μέσα από την  διπλή «εκστρατεία» αγάπης από τον Γιάννη Σαρρή με αφορμή την Ημέρα κατά του Παιδικού Καρκίνου έδωσαν περίπου 2000 ευρώ στον Σύλλογο Εθελοντών κατά του Καρκίνου Καβάλας.

Ευχαριστήρια επιστολή προς ΜΜΕ απέστειλε ο Σύλλογος Εθελοντών κατά του Καρκίνου Καβάλας, για την πολύπλευρη υποστήριξη του Γιάννη Σαρρή ενός νέου άνθρωπο, ευαισθητοποιημένου σε τέτοια θέματα. Το δελτίο τύπου του συλλόγου αναφέρει τα εξής:

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις βαθύτατες και θερμές ευχαριστίες μας στον κ. Γιάννη Σαρρή. Ένα σωστό επαγγελματία, ένα νέο άνθρωπο, ένα ευαισθητοποιημένο άνθρωπο με λεπτότητα αισθημάτων, που δεν κοιτά αδιάφορα γύρω του, αλλά συμμετέχει και προστρέχει σε βοήθεια των συνανθρώπων του. Δίπλα στον Γιάννη γίνεσαι καλύτερος άνθρωπος και χαιρόμαστε που μας τιμά με την εμπιστοσύνη και τη φιλία του.

Για μια ακόμη χρονιά η 15 η Φεβρουαρίου, υπήρξε η μέρα, που δεκάδες Καβαλιώτες ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του Γιάννη. Συγκεντρώθηκε το ποσό των 1955,69 ευρώ. Και όσοι δεν μπόρεσαν να παραστούν, παρέδωσαν στα γραφεία του Συλλόγου κάποια ποσά ως συμμετοχή στον αγώνα βοήθειας των παιδιών με καρκίνο. Συγκεντρώθηκαν άλλα 110 ευρώ.

Όλοι τους με πρότυπο τον Γιάννη, ο καθένας με τον τρόπο του, μας έδειξαν ότι καθήκον μας είναι να προσφέρουμε αυτά τα χρήματα και όχι μόνο, σε παιδιά που είχαν την ατυχία να μπλεχτούν στον ιστό της αράχνης του καρκίνου. Ο Σύλλογος μας εκτιμώντας αυτή την ομαδική προσπάθεια, υπόσχεται ότι θα γίνει
προστάτης, συμπαραστάτης και βοηθός της απεμπλοκής τους από τον καρκίνο και σκαπανέας της σωτηρίας τους.

Στις δικές μας ευχαριστίες πρέπει να προσθέσουμε και τις ευχαριστίες των γονιών των παιδιών που είναι αποδέκτες, όπως και την ευγνωμοσύνη τους. Είναι Καβαλιώτες και γνώριζαν, όπως μας είπαν, τον Γιάννη Σαρρή ως σωστό επαγγελματία. Τώρα τον γνωρίζουμε και σαν ΑΝΘΡΩΠΟ. Ο Θεός να έχει γερό Γιάννη μου εσένα και την υπέροχη οικογένειά σου.




ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. | «Μια μέρα όταν ήμασταν νέοι» του Nick Payne

Το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Καβάλας και η Kouinta Theatre Productions παρουσιάζουν για δύο ακόμα μέρες, το Σάββατο 12 και την Κυριακή 13 Μαρτίου στις 9 το βράδυ, στο θέατρο Αντιγόνη Βαλάκου, την παράσταση «Μια μέρα όταν ήμασταν νέοι» του Nick Payne, σε σκηνοθεσία Λεωνίδα Παπαδόπουλου. Ένα νεαρό ερωτευμένο ζευγάρι, ο Λέοναρντ και η Βάιολετ, περνούν μαζί την πρώτη τους νύχτα στο δωμάτιο ενός ξενοδοχείου.

Δίνουν αιώνιους όρκους αγάπης, ενώ η σκιά του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου απλώνεται απειλητική και έτοιμη να γκρεμίσει τα όνειρα τους. Όταν οι βόμβες θα αρχίσουν να πέφτουν, η ζωή τους δε θα είναι ποτέ ξανά η ίδια. Θα συναντηθούν είκοσι χρόνια μετά όταν η ζωή τους θα έχει πάρει διαφορετικούς δρόμους, και μερικές δεκαετίες αργότερα όταν θα αναπολήσουν τις μέρες που ήτανε νέοι.

Το έργο του Nick Payne φωτίζει τις επιδράσεις του πολέμου στις ζωές δυο απλών ανθρώπων στη διάρκεια 60 χρόνων. Ένα έργο για την αγάπη, την απώλεια και τις ανεκπλήρωτες υποσχέσεις. Ένα ταξίδι στο χρόνο γεμάτο από την ελπίδα της νιότης και τις ματαιώσεις της ζωής, τη δύναμη της μοίρας που αφήνει ανεξίτηλα τα χαμόγελα και τις πληγές στις ανθρώπινες ψυχές.




Ο.Λ.Κ | Ανάπλαση τμήματος χερσαίας ζώνης λιμένα Καβάλας “Απόστολος Παύλος”

Το έργο θα κατασκευαστεί σε τμήμα του υφιστάμενου πεζοδρομίου της Χερσαίας Ζώνης Λιμένα Καβάλας και συγκεκριμένα στη συμβολή των οδών Εθ. Αντιστάσεως και Αβέρωφ.
Αποτελεί έργο συντήρησης και εκσυγχρονισμού της επιφάνειας της ανωδομής του πεζοδρομίου και είναι αναγκαίο για τον εκσυγχρονισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών στους διακινούμενους επιβάτες, τουρίστες και κατοίκους της περιοχής, στα πλαίσια των προσπαθειών βελτίωσης της προσπελασιμότητας στο θαλάσσιο μέτωπο της πόλης. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει:
• Αντικατάσταση δαπεδοστρώσεων σε τμήμα του πεζοδρομίου της Χερσαίας ζώνης με πιο φιλικά υλικά (χυτό βοτσαλωτό δάπεδο, κα)
• Βελτίωση προσπελασιμότητας περιοχής μελέτης και υποδομών αστικού εξοπλισμού για όλους τους χρήστες (νέο κτίριο WC με υποδομές ΑμεΑ, όδευση τυφλών, υπαίθρια καθιστικά, παγκάκια)
• Αύξηση χώρου πρασίνου, δέντρων και βελτίωση υφιστάμενου δικτύου άρδευσης
• Βελτίωση και εκσυγχρονισμός υφιστάμενης ηλεκτρομηχανολογικής υποδομής περιοχής παρέμβασης (κτίριο WC, δίκτυο οδοφωτισμού, ηλεκτροδότησης – υδροδότησης πλοίων, κα)
ΟΦΕΛΗ
Στα αναμενόμενα οφέλη περιλαμβάνονται:
– η βελτίωση της ποιότητας και της αισθητικής
– η ενίσχυση της ασφάλειας
– η εκμετάλλευση των ελάχιστων ελεύθερων χώρων που υπάρχουν με τις κατάλληλες διαμορφώσεις προς όφελος των κατοίκων
– η βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος – μικροκλίματος της περιοχής με την αύξηση του πρασίνου
– η βελτίωση της αστικής κινητικότητας με ιδιαίτερη μέριμνα για τα Άτομα με Αναπηρία (ΑμεΑ), και
– η βελτίωση της εικόνας της πόλης προς τους επισκέπτες της
Ο ωφελούμενος πληθυσμός από την πράξη είναι το σύνολο του πληθυσμού του Δήμου Καβάλας, των όμορφων Δήμων, των επισκεπτών και τουριστών.



ΓΕΩΤΕΕ ΑΜ | 2ο διαδικτυακό σεμινάριο για Γεωτεχνικούς & άλλους Επαγγελματίες

Το Εργαστήριο Οικολογικής Μηχανικής και Τεχνολογίας του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, παράρτημα Ανατολικής Μακεδονίας, συνδιοργανώνουν διαδικτυακό εκπαιδευτικό σεμινάριο την Παρασκευή 4-3-2022, ώρα
10:00 με τίτλο: «Επεξεργασία δορυφορικών εικόνων, συστήματα καταγραφής και προσομοίωσης για την εφαρμοσμένη άρδευση ακριβείας»

Το σεμινάριο διοργανώνεται στο πλαίσιο του έργου PONTOS που συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Διασυνοριακής Συνεργασίας για την Λεκάνη της Μαύρης Θάλασσας. Στόχος του σεμιναρίου είναι να παρουσιαστεί στους γεωτεχνικούς και άλλους ενδιαφερόμενους επαγγελματίες και επιστήμονες η μεθοδολογία επεξεργασίας και ανάλυσης δορυφορικών εικόνων του συστήματος Copernicus για τη συστηματική παρακολούθηση αγροτικών καλλιεργειών, τα σύγχρονα συστήματα παρακολούθησης και προσομοίωσης εδαφικών παραμέτρων και παραμέτρων ανάπτυξης φυτών, ενταγμένα μέσα στο γενικότερο πλαίσιο της άρδευσης ακριβείας, με στόχο την εξοικονόμηση αγροτικού νερού και ενέργειας.

Οι συμμετέχοντες θα εκπαιδευτούν:

• Στην εύρεση, επιλογή και συλλογή δορυφορικών εικόνων από ελεύθερες στον χρήστη βάσεις δεδομένων,
• στην εισαγωγή και επεξεργασία των δορυφορικών εικόνων με τη χρήση λογισμικού Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών (QGIS),
• στη διαδικασία υπολογισμού δεικτών βλαστικής ανάπτυξης,
• στα συστήματα καταγραφής και τηλεμετάδοσης δεδομένων από αγροτικές καλλιέργειες,
• στα σύγχρονα εργαλεία προσομοίωσης και λήψης απόφασης στα πλαίσια της ολοκληρωμένης
άρδευσης ακριβείας σε επίπεδο αγροτικής καλλιέργειας.




Μ. Λαζαρίδης | Στο Πρόγραμμα ‘’Αντώνης Τρίτσης’’ το σημαντικό έργο της ΔΕΥΑ Καβάλας

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, κάνει γνωστό ότι το έργο της ΔΕΥΑ
Καβάλας, που αφορά την αντικατάσταση των αντλιοστασίων ύδρευσης και αποχέτευσης της πόλης της Καβάλας, ύψους 6.100.000 ευρώ, εντάσσεται πλέον και
επισήμως στο Πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης».

Είχε προηγηθεί συνάντησή του με τον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών κ. Στέλιο Πέτσα στις 11 Νοεμβρίου 2021, όταν και είχε ανακοινωθεί η οριστική και αμετάκλητη δρομολόγηση τριών μεγάλων έργων ύδρευσης και αποχέτευσης σε Καβάλα και Κρηνίδες. Ένα εξ αυτών ήταν και το συγκεκριμένο.

Με την εξέλιξη αυτή, όπως αναφέρει στην ανάρτησή του ο κ. Λαζαρίδης, «μεταξύ άλλων, θα εξοικονομηθούν σημαντικοί οικονομικοί και υδάτινοι πόροι.
Η προσπάθεια για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών συνεχίζεται», καταλήγει.




Γ. Πασχαλίδη | Χρηματοδότηση ΔΕΥΑΚ με σχεδόν 6.000.000 ευρώ

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης βρίσκεται στην ευχάριστη θέση να ενημερώσει τους συμπολίτες του ότι ο Αναπληρωτής Υπουργός
Εσωτερικών κ.Στυλιανός Πέτσας, υπέγραψε τη σχετική απόφαση αναφορικά με τις Παρεμβάσεις και τις Δράσεις Βελτίωσης της Διαχείρισης Ενέργειας και Αξιοποίησης Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας στις υποδομές διαχείρισης υδάτων και λυμάτων του Δήμου Καβάλας συνολικού προϋπολογισμού 5.942.235 ευρώ. Δικαιούχος και φορέας της υλοποίησης είναι η ΔΕΥΑ Καβάλας.

Ο Βουλευτής είχε θέσει επανειλημμένως το ζήτημα της χρηματοδότησης που αφορά τη λειτουργική και ενεργειακή αναβάθμιση του συνόλου των αντλιοστασίων
ύδρευσης και αποχέτευσης του Δήμου Καβάλας και είχε πραγματοποιήσει πολλές συναντήσεις και συνομιλίες με τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών, ο οποίος, αντιλαμβανόμενος την τεράστια σημασία του έργου, είχε δεσμευτεί για την υλοποίησή του.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε: « Θα ήθελα να εκφράσω τις θερμές ευχαριστίες μου προς τον κ.Πέτσα , ο οποίος από την αρχή είχε επιδείξει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για το έργο αυτό. Η συνεργασία μας υπήρξε για μία ακόμη φορά άψογη. Μετά τη χρηματοδότηση του Δήμου Θάσου με το ποσό των 50.000,00€ , ο κ.Πέτσας στέκεται και πάλι δίπλα στα προβλήματα της περιοχής μας, χρηματοδοτώντας στοχευόμενα έργα τα οποία έχουν πολλαπλασιαστικό όφελος προς την κοινωνία.»

 




Ο Δήμος Θάσου στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού στο Βουκουρέστι

Ο Δήμος της Θάσου συμμετείχε με επιτυχία στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση «TTR Bucharest 2022», η οποία πραγματοποιήθηκε από 24 έως 27 Φεβρουαρίου 2022 στο Βουκουρέστι της Ρουμανίας. Την πρώτη ημέρα στη Διεθνή Τουριστική Έκθεση ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης είχε την τιμή να υποδεχθεί στο περίπτερο του Δήμου Θάσου την Πρέσβη της Ελλάδος στη Ρουμανία καθώς και τον Υπουργό Τουρισμού της Ρουμανίας.

Επίσης, κατά την πρώτη μέρα της έκθεσης, ο Δήμος της Θάσου, σε συνεργασία με το τοπικό γραφείο του ΕΟΤ, πραγματοποίησε με επιτυχία ειδική εκδήλωση με τη συμμετοχή δημοσιογράφων και bloggers που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό καθώς και τουριστικών πρακτόρων της αγοράς της Ρουμανίας. Στην εκδήλωση συμμετείχαν περισσότεροι από 25 δημοσιογράφοι και εκπρόσωποι των ΜΜΕ της Ρουμανίας, ενώ τίμησαν το Δήμο Θάσου με την παρουσία τους εκπρόσωποι της Ελληνικής Πρεσβείας στη Ρουμανία και ο Προϊστάμενος του ΕΟΤ στη Ρουμανία.

 

Κατά την διάρκειά της εκδήλωσης ο Δήμαρχος Θάσου τίμησε τον Προϊστάμενο του ΕΟΤ στη Ρουμανία κ. Γεώργιο Σταφυλάκη για τη συνεχή στήριξη και συνεργασία με το Δήμο της Θάσου. Η έκθεση αποτέλεσε πόλο έλξης χιλιάδων επισκεπτών κι εκπροσώπων της τουριστικής βιομηχανίας και αποτέλεσε μοναδική ευκαιρία για την προβολή της Θάσου, την προσέλκυση επισκεπτών και τη δημιουργία σημαντικών επαφών και συνεργασιών με επαγγελματίες της τουριστικής βιομηχανίας της Ρουμανίας.

Σχετικά ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε:

«Η συμμετοχή του Δήμου Θάσου στην έκθεση ήταν επιβεβλημένη και η παρουσία του επιτυχής. Είχαμε την ευκαιρία να προβάλουμε τον τόπο μας, της Θάσο, σε μια από τις πλέον σημαντικές αγορές για τον τουρισμό της».




Τη Δευτέρα οι δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι της Καβάλας

Στην τελική ευθεία, έπειτα από διεργασίες μηνών, εισέρχονται οι δύο κρίσιμοι διαγωνισμοί του ΤΑΙΠΕΔ για τα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, την προσεχή Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου έχει οριστεί να κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για την παραχώρηση του εμπορικού λιμένα Καβάλας. Αντίστοιχα, η 5η Μαΐου είναι η πιθανότερη ημερομηνία για τις δεσμευτικές προφορές στον αντίστοιχο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ που αφορά στο 67% του λιμένα Αλεξανδρούπολης.

Οι δύο διαγωνισμοί, για λόγους που αφορούν πρωτίστως τη γεωπολιτική και ενεργειακή σημασία της Αλεξανδρούπολης, συνδέονται και για το λόγο αυτό έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από μεγάλους και γνωστούς επιχειρηματικούς ομίλους, εγχώριους και ξένους.

Για τον διαγωνισμό της υπό-παραχώρησης για 40 χρόνια του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα «Φίλιππος Β΄» του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας έχουν προεπιλεγεί τα εξής τμήματα:

1) QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT

2) Ένωση Εταιρειών IMERYS GREECE SA, GOLDAIR CARGO AE & ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΟΡΥΚΤΑ ΕΛΛΑΔΟΣ ABEE

3) Κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS KAVALA, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

4) ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ

limani-ale3androypolh-t-thumb-large.jpg

Αντίστοιχα, για το διαγωνισμό παραχώρησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης» (ΟΛΑ ΑΕ) οι ενδιαφερόμενοι που πέρασαν στη Β` Φάση του διαγωνισμού είναι οι:

1) QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT

2) Κοινοπραξία CAMERON S.A- GOLDAIR CARGO AE- BOLLORE AFRICA LOGISTICS

3) Κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS -EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

4) ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΕ.




Καβάλα | Συνελήφθησαν δύο άτομα για κατοχή ναρκωτικών

Δύο Έλληνες συνελήφθησαν από άνδρες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Καβάλας, οι οποίοι κατηγορούνται για κατοχή ναρκωτικών ουσιών, οι οποίες εντοπίστηκαν από αστυνομικό σκύλο. Οι αρχές αξιοποίησαν πληροφορίες για τον εντοπισμό των συλληφθέντων στις περιοχές Ποδοχώρι και Ακροπόταμος του Παγγαίου Καβάλας και μετά από έρευνες, εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν ναρκωτικές ουσίες.

Πιο συγκεκριμένα, βρέθηκαν:

  • 4 νάιλον συσκευασίες με ακατέργαστη ινδική κάνναβη συνολικού βάρους 235 γραμμαρίων,
  • 2 χάρτινες συσκευασίες με ακατέργαστη ινδική κάνναβη συνολικού βάρους 31,8 γραμμαρίων,
  • φυτά ακατέργαστης ινδικής κάνναβης βάρους 106 γραμμαρίων,
  • σπόροι ακατέργαστης ινδικής κάνναβης βάρους 128γραμμαρίων και
  • μία ζυγαριά ακριβείας.

Προανάκριση διενεργεί το Κεντρικό Λιμεναρχείο Καβάλας.




Δήμος Καβάλας | Επαναλειτουργία των ΚΑΠΗ

Στο πλαίσιο επαναλειτουργίας των ΚΑΠΗ του Ν.Π.Δ.Δ. «Δημοτική Κοινωνική Αλληλεγγύη-Προσχολική Αγωγή Καβάλας» την Τρίτη 1η  Μαρτίου 2022, με πρωταρχικό γνώμονα την ασφάλεια και προστασία της υγείας των ηλικιωμένων, θα ανοίξουν τα τέσσερα (4) ΚΑΠΗ αρχικά, (Ν. Καρβάλης, Κρηνίδων, Αγ. Λουκά και Ποταμουδίων) και σε σύντομο χρονικό διάστημα τα υπόλοιπα.
Δικαίωμα συμμετοχής στα ΚΑΠΗ έχουν μόνο τα μέλη τα οποία:
– είτε έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού,  στον υπεύθυνο που ορίζεται από την εκάστοτε δομή,
– είτε επιδεικνύουν πιστοποιητικό νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως ενενήντα (90) ημέρες μετά από αυτόν.
Επισημαίνεται, ότι όλοι οι ωφελούμενοι θα πρέπει κατά την είσοδό τους να επιδεικνύουν μαζί με το πιστοποιητικό εμβολιασμού ή νόσησης και την αστυνομική τους ταυτότητα.  Η παροχή των υπηρεσιών ψυχαγωγίας (ομάδες χορού, χορωδίας, καθώς και οι εκδρομές), θα δοθεί σε δεύτερο στάδιο, έπειτα από οδηγίες του ΕΟΔΥ και νέα ενημέρωση.  Κατά τη διάρκεια της παραμονής στους χώρους των Κ.Α.Π.Η. είναι απαραίτητη η τήρηση όλων των υγειονομικών μέτρων (χρήση μάσκας, τήρηση αποστάσεων), σύμφωνα με τα ισχύοντα πρωτόκολλα.



Η “EGNATIA AVIATION” αποχαιρετά την Κοζάνη

Ως ηχηρό πλήγμα για την πόλη της Κοζάνης και για ένα σημαντικό κομμάτι ιδιωτικής δραστηριότητας, το οποίο είχε αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια, χαρακτηρίζει τοπικό ΜΜΕ της περιοχής την οριστική απόφαση της EGNATIA AVIATION να αποχωρήσει από την περιοχή στις 31 Μαρτίου.

Η εταιρεία με επίσημη ανακοίνωση που δόθηκε στον Τύπο το μεσημέρι της Τετάρτης 23 Φεβρουαρίου 2022, ξεκαθαρίζει πως η απόφασή της είναι οριστική και αποτελεί απόρροια «των συνεχόμενων προβλημάτων και περιορισμών που προκύπτουν σε καθημερινή βάση, δυσχεραίνοντας σημαντικά την διεκπεραίωση των υποχρεώσεών της».

Σύμφωνα με πληροφορίες τις οποίες επικαλείται το τοπικό Μέσο, η εταιρεία θεωρεί πως τα προβλήματα που προκύπτουν στη λειτουργία του αεροδρομίου «Φίλλιπος» της Κοζάνης, ουσιαστικά είναι αξεπέραστα για την ομαλή συνέχιση των δραστηριοτήτων της, παρά τις πολλές υποσχέσεις αλλά και προσπάθειες που έγιναν για να επιλυθούν.

Το ζήτημα του ωραρίου λειτουργίας, το οποίο λύθηκε σε ένα μέρος, αλλά και το θέμα του προσωπικού για το οποίο είχε γίνει παρέμβαση και από τον Περιφερειάρχη Δυτικής Μακεδονίας, τελικώς δεν έδωσαν οριστικές λύσεις στο πρόβλημα, με τους ίδιους τους σπουδαστές πολλές φορές να καταλαβαίνουν πως καθυστερεί η ολοκλήρωση της απόκτησης του διπλώματός τους, από τις δυσλειτουργίες του αεροδρομίου της Κοζάνης.

Την ίδια στιγμή στην Καβάλα, τα πράγματα -συνεχίζει το δημοσίευμα- λειτουργούσαν άψογα, με αποτέλεσμα οι ίδιοι οι σπουδαστές να ζητάνε να μείνουν στην πόλη της Ανατολικής Μακεδονίας και πλέον η ίδια εταιρεία θα αποτελέσει παρελθόν για την Κοζάνη. Ήδη η EGNATIA AVIATION έχει ενημερώσει μια σειρά ιδιοκτητών σπιτιών τα οποία μίσθωνε, για την αποχώρησή τους, ενώ ενημερώθηκε και το προσωπικό για τη συνέχιση εργασίας στην Καβάλα και αργότερα στο στρατιωτικό αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα, το οποίο περιήλθε στην ιδιοκτησία της εταιρείας από διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ, ώστε να αναπτύξει ένα project το οποίο αρχικώς είχε σχεδιάσει για την πόλη της Κοζάνης.

«Είναι προφανές πως η Κοζάνη της απολιγνιτοποίησης και της αναζήτησης ταυτότητας για την επόμενη μέρα, δέχεται ένα ηχηρό χαστούκι και γι’ αυτό σίγουρα υπεύθυνοι είναι πολλοί οι οποίοι τα τελευταία χρόνια δε συνέβαλαν σε επίπεδο πολιτικών παρεμβάσεων για τη διευκόλυνση παραμονής μιας ιδιωτικής εταιρείας με συγκεκριμένο αναπτυξιακό σχέδιο, στην περιοχή», αναφέρει καταληκτικά το δημοσίευμα.

*Πηγή: e-ptolemeos.gr-Ζήσης Πιτσιάβας




Περιφερειακή Σύνθεση | Ενέργειες της Περιφέρειας σχετικά με τα εύλογα αιτήματα των γεωργών απέναντι στον ΕΛΓΑ

Ακολουθεί η ανακοίνωση :

Πραγματοποιήθηκε σήμερα (22/2) στην Καβάλα συγκέντρωση και πορεία γεωργών και κτηνοτρόφων της Π.Ε. Καβάλας με μία σειρά αιτημάτων που αφορούν, μεταξύ άλλων, την οικονομική στενότητα του κλάδου, τις διαρκείς ανατιμήσεις όλων των εισροών που εμπλέκονται στην γεωργική και κτηνοτροφική παραγωγή αλλά και την λειτουργία του ΕΛΓΑ κ.α.

Επισημαίνουμε το μέγεθος των δυσκολιών που αντιμετωπίζει ο γεωργός και ο κτηνοτρόφος της ΑΜΘ λόγω των συνθηκών που έχουν διαμορφωθεί αλλά και το έλλειμμα της διοίκησης της Περιφέρειας και του Περιφερειάρχη, το οποίο αφορά όλα τα γενικά και ειδικά ζητήματα του γεωργικού και κτηνοτροφικού τομέα και το οποίο έχει αναδειχθεί κι άλλες φορές.

Όσον αφορά τον ΕΛΓΑ σημαντικό αίτημα των γεωργών και κτηνοτρόφων της περιοχής (αλλά και όλης της χώρας) είναι να εκσυγχρονιστεί ο κανονισμός ασφάλισης του οργανισμού ώστε να καλύπτονται όλες οι πραγματικές αιτίες ζημιών (όπως αυτές εξελίσσονται και υπό την πίεση της κλιματικής αλλαγής) και να χορηγούνται εύλογες αποζημιώσεις, οι οποίες να καλύπτουν το πραγματικό ύψος των ζημιών το οποίο υφίσταται ο ασφαλισμένος και το οποίο βρίσκεται πέραν των δυνατοτήτων του να το αποτρέψει με δικές του ενέργειες.

Επιπλέον ένα εύλογο αίτημα των γεωργών της Περιφέρειας και ιδιαίτερα εκείνων που ασχολούνται με την παραγωγή προϊόντων από εντατικές καλλιέργειες είναι η εξασφάλιση εφαρμογής από αέρος ενεργητικής αντιχαλαζικής προστασίας ώστε τουλάχιστον να αποτρέπεται η πρόκληση ζημιών από τις χαλαζοπτώσεις.

Είναι γνωστό, μάλιστα ότι σχεδόν όλη η Π.Ε. Καβάλας και ένα μικρό μέρος της Π.Ε. Δράμας «καλύπτεται» από το ραντάρ του ΕΛΓΑ στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, οπότε δεν απαιτούνται (για την περιοχή αυτή) επιπλέον υποδομές και επενδύσεις.

Στα παραπάνω πλαίσια ερωτάται ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ:

  1. Εάν αντιλαμβάνεται την σπουδαιότητα, των αιτημάτων αυτών κι αν συμφωνεί με αυτά;

  2. Τι ενέργειες έχει κάνει ως τώρα για την προώθηση και υλοποίηση των δύο αυτών θεμάτων;

  3. Με την ευκαιρία αιτούμαστε αντίγραφα εγγράφων της αλληλογραφίας του με τον παραπάνω σκοπό μεταξύ της Περιφέρειας και των Υπουργών ή / και του ΕΛΓΑ.

  4. Εάν προτίθεται να εισαγάγει τα θέματα αυτά που αφορούν τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους στο Π.Σ.;




Ερφάν | Ένας νέος Ιρανός φωτορεπόρτερ στο γήπεδο της Καβάλας

Η ιστορία του Ερφάν, ενός 20χρονου Ιρανού που αυτή τη στιγμή μένει στο κατάλυμα της Καβάλας, είναι ένας συνδυασμός ταλέντου, δημιουργικότητας και πολλών φωτογραφιών!

Ο Ερφάν συμμετείχε στο εργαστήριο Δημοσιογραφίας που διοργάνωσε ο ΔΟΜ Ελλάδος, όπου γνώρισε επαγγελματίες δημοσιογράφους και φωτογράφους.

«Ήταν η πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό που έκανα κάτι σημαντικό για τον εαυτό μου!», λέει ο ίδιος.

Μετά το εργαστήριο στον Ερφάν προσφέρθηκε η ευκαιρία να μπει στο Δημοτικό Στάδιο Καβάλας στον επίσημο αγώνα ποδοσφαίρου της Super League 2 (ΑΟ Καβάλας – Πιερικός) ως φωτορεπόρτερ!

«Είμαι ενθουσιασμένος, ήταν μια μοναδική εμπειρία! Μακάρι η Καβάλα να είχε κερδίσει το παιχνίδι… αλλά και πάλι ήταν τέλειο. Είχα την ευκαιρία να γνωρίσω τον προπονητή της ομάδας, που είναι Ιρανός όπως εγώ! Ανυπομονώ για το επόμενο παιχνίδι!»

Ο IOM λειτουργεί στις εγκαταστάσεις με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής – #DGHome.

πηγή: ΙΟΜ Greece




Μ. Λαζαρίδης | Το φυσικό αέριο επιτέλους έρχεται στην Καβάλα

Την ευκαιρία να διαπιστώσει την εξέλιξη των εργασιών του φυσικού αερίου στην Καβάλα είχε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στο Περιγιάλι. Στο πλαίσιο αυτής ενημερώθηκε από τον υπεύθυνο της εταιρείας για την πορεία, τα επόμενα βήματα και το χρονοδιάγραμμα του έργου, ενώ συνομίλησε και με εργάτες, αλλά και κατοίκους της περιοχής.

Αμέσως μετά ο κ. Λαζαρίδης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Το φυσικό αέριο επιτέλους έρχεται στην Καβάλα. Όταν το Νοέμβριο του 2019 ανακάλυψα ότι η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν είχε δημοπρατήσει το έργο μέσω του ΔΕΣΦΑ στο Χαλκερό, ζήτησα την παρέμβαση του τότε υπουργού Ενέργειας και Περιβάλλοντος κ. Κωστή Χατζηδάκη, ούτως ώστε η Καβάλα να μην χάσει την ευκαιρία του φυσικού αερίου. Πράγματι, η Κυβέρνηση και ο Υπουργός ανταποκρίθηκαν άμεσα και απόλυτα σε αυτό και σήμερα πλέον βρισκόμαστε εδώ, με τα έργα να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Η Κυβέρνηση και εγώ προσωπικά αυτά τα οποία λέμε, τα κάνουμε πράξη. Έτσι θα συνεχίσουμε, για το καλό των πολιτών, γιατί είναι πάρα πολύ σημαντικό να λύνουμε προβλήματα της καθημερινότητάς τους».