Παληό Καβάλας | Βρέθηκε ο μικρός και επέστρεψε στους οικείους του

Αίσιο τέλος δόθηκε στην εξαφάνιση ενός 10χρονου και μαζί στην αγωνία των οικείων του στην περιοχή του Παληού στην Καβάλα το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου 23 Απριλίου 2022 .

Λίγο μετά τις 21:00 το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου 23 Απριλίου 2022 χάθηκαν τα ίχνη του στην περιοχή του Παληού στην Καβάλα.

Οι οικείοι του ειδοποίησαν τις Αρχές μόλις αντιλήφθηκαν ότι εξαφανίστηκε, ενώ κάτοικοι της περιοχής και προσωπικό της Αστυνομίας «χτενίζουν» την περιοχή για τον εντοπισμό του μικρού.

Μετά από περίπου μια ώρα ο μικρός βρέθηκε και επέστρεψε στο σπίτι του και στην αγκαλιά των δικών του.

Πηγη: kavalapost.gr




Δήμος Καβάλας | Ο ουρανός της Καβάλας θα “πλημμυρίσει” με φως

Ο ουρανός της Καβάλας θα “πλημμυρίσει” με φως

Τα μεσάνυχτα του Μεγάλου Σαββάτου 23 Απριλίου 2022, ο ουρανός της Καβάλας θα “πλημμυρίσει” με φως, σκορπώντας μηνύματα χαράς και αισιοδοξίας. Ο Δήμος Καβάλας θα υποδεχτεί το ελπιδοφόρο και χαρμόσυνο άγγελμα της Ανάστασης του Θεανθρώπου, με τη ρίψη πυροτεχνημάτων από το Φάρο της Παναγίας.




Η περιφορά του Επιταφίου στους Ιερούς Ναούς του Ν. Καβάλας (φωτογραφίες και βίντεο)

Ημέρα πένθους είναι η σημερινή, Μεγάλη Παρασκευή, για τη Χριστιανοσύνη, καθώς κορυφώνεται το Θείο Δράμα των Παθών του Χριστού.

Οι πιστοί συνηθίζεται να προσκυνούν τον Επιτάφιο όλο το απόγευμα της Μ. Παρασκευής μέχρι την τέλεση του όρθρου του Μ. Σαββάτου. Πολλοί περνούν και κάτω από το κουβούκλιο του Επιταφίου. Ο Επιτάφιος περιφέρεται σε κεντρικά σημεία της ενορίας.

Η πομπή σταματά σε διάφορα σημεία και αναπέμπεται δέηση. Όπου υπάρχουν περισσότερες από μία ενορίες οι πομπές των επιταφίων συναντώνται και συναγωνίζονται στον στολισμό. Όσοι πιστοί μένουν στα σπίτια τους βγαίνουν έξω με αναμμένα κεριά, όταν περνάει ο Επιτάφιος.

Ιερός ναός Αγίου Ιωάννη Καβάλα

Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου Χρυσούπολης

Σε κλίμα κατάνυξης η περιφορά του Επιταφίου στη Χρυσούπολη. Η κορύφωση του Θείου Δράματος, ο επιτάφιος θρήνος, η εις Άδου κάθοδος. Πλήθος πιστών, τηρουμένων των απαραίτητων μέτρων για την αποφυγή διάδοσης της πανδημίας συνέρρευσαν στους ιερούς ναούς της Χρυσούπολης για να παρακολουθήσουν και να προσευχηθούν κατά την τέλεση του όρθρου του Μεγάλου Σαββάτου.

Πιστοί όλων των ηλικιών γέμισαν τους ιερούς ναούς, καθώς μετά από δύο ολόκληρα χρόνια, στάθηκε φέτος εφικτή η τέλεση των ιερών Ακολουθιών της Μεγάλης Εβδομάδας χωρίς αριθμητικό περιορισμό στην παρουσία πιστών.  Ο ιερός ναός του Αγίου Δημητρίου ήταν  ασφυκτικά γεμάτος απο πιστούς, ενώ την ακολουθία παρακολούθησαν ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Αλέξης Πολίτης και ο Δήμαρχος Νέστου Σάββας Μιχαηλίδης.   Ο επιτάφιος της ενορίας του Αγίου Δημητρίου στη Χρυσούπολη συνοδεύτηκε από τη Φιλαρμονική του Δήμου.

Η συνάντηση των επιταφίων των ενοριών του Αγίου Δημητρίου και του Αγίου Γεωργίου έγινε στον κυκλικό κόμβο στο κέντρο της Χρυσούπολης.

 




Δημοτικά Κοιμητήρια Καβάλας | Πλήθος πιστών στην περιφορά του Επιταφίου

Πλήθος πιστών μετα από δυο χρόνια πανδημίας, παρακολούθησε την περιφορά του Επιταφίου του ιερού ναού των Αγίων Θεοδώρων στα Δημοτικά Κοιμητήρια της Καβάλας, τη Μεγάλη Παρασκευή 22 Απριλίου 2022.

Η ιερά Ακολουθία ξεκίνησε στις 16:30 χοροστατούντος του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη ΦΝΘ κ.κ Στέφανου, ενώ στις 17:00 πραγματοποιήθηκε η περιφορά, υπό τους πένθιμους ήχους της Φιλαρμονικής του δήμου Καβάλας.




Καβάλα | Με κατάνυξη η αποκαθήλωση του Εσταυρωμένου στους ιερούς ναούς.

Κορυφώνεται σήμερα το Θείο Δράμα. Σε κάθε γωνιά της γης, η Ορθοδοξία με κατάνυξη, ευλάβεια και συντριβή, βιώνει τα πάθη του Θεανθρώπου. Οι πιστοί συρρέουν στις εκκλησίες και παρακολουθούν την τελετή της αποκαθήλωσης.

Η Μεγάλη Παρασκευή είναι η πιο θλιβερή μέρα τού χρόνου. Ολημερίς χτυπά πένθιμα η καμπάνα . Τη Μεγάλη Παρασκευή έχουμε την κορύφωση του Θείου Δράματος. Τελείται η «Ακολουθία των Παθών» και θυμόμαστε και βιώνουμε τα σωτήρια και φρικτά Πάθη του Κυρίου και Θεού. Δηλαδή τα πτυσίματα, τα μαστιγώματα, τις κοροϊδίες, τους εξευτελισμούς, τα κτυπήματα, το αγκάθινο στεφάνι και κυρίως τη Σταύρωση και το θάνατο του Χριστού.

Η Μεγάλη Παρασκευή είναι ίσως η πιο φορτισμένη συγκινησιακά ημέρα της Μεγάλης Εβδομάδας καθώς κορυφώνεται το Θείο Δράμα, με τη Σταύρωση και τον ενταφιασμό του Ιησού Χριστού, στην πορεία προς την Ανάσταση και το Πάσχα.

Το πρωί της Μεγάλης Παρασκευής στολίστηκε ο Επιτάφιος  στις εκκλησίες της Καβαλας.  Αρχικά ψάλλονται οι Μεγάλες Ώρες, που περιέχουν ψαλμούς, τροπάρια, Αποστόλους, Ευαγγέλια και Ευχές. Στη συνέχεια ψάλλεται ο Εσπερινός της Μεγάλης Παρασκευής και γίνεται η Αποκαθήλωση του Εσταυρωμένου.




Το μήνυμα του Μητροπολίτη ΦΝΘ κ. Στέφανου για την Μεγάλη Παρασκευή

«Εδιάλεξες, Σωτήρα μου, να σαρκωθής για να με κάνης άγιο, κατεδέχθης να πάθης, για να μπορώ τώρα εγώ τα πάθη μου να νικήσω. Ο θάνατός σου μού
ξαναέδωσε ζωή. Μπήκες στον τάφο και μού εχάρισες τον Παράδεισο. Κατέβηκες στα χαμηλά και εμένα έφερες ψηλά. Του Άδη γκρέμισες τις πόρτες και μού
ἀνοιξες ουράνιες πύλες. Ἀμφιβολία δὲν χωρεί πώς όλα τά υπέστης για τον πεσμένο άνθρωπο. Όλα τα ανέχθηκες για να πανηγυρίζη ο Αδάμ».

Με αυτόν τον θαυμάσιο ύμνο του, αγαπητοί Πατέρες και αδελφοί, ο άγιος και μέγιστος ποιητής τής χριστιανικής λογοτεχνίας και ποιήσεως, Ρωμανός ο
μελωδός, προσφέρει με την καρδιά και την σκέψη του την ευγνωμοσύνη του προς τον αιώνιο Άρχοντα της δόξης, τον σαρκωθέντα Υιό και Λόγο του αγίου
Τριαδικού Θεού μας, τον Κύριο ημών Ιησού Χριστό, καταθέτοντας με λίγα λόγια και τόσο όμορφα το δόγμα της ορθοδοξίας για τον Λυτρωτή μας, που
καταγράφεται στα άρθρα 3 ο και 4 ο του Συμβόλου της πίστεώς μας: «Αυτόν τον Υιόν του Θεού που για εμάς τους ανθρώπους και για την σωτηρία μας κατέβηκε
από την ουράνια δόξα του στη γή και έλαβε σάρκα και ψυχή όμοια με την ιδική μας με την ενέργεια του αγίου Πνεύματος. Και πού σταυρώθηκε, έπαθε και ετάφη για εμάς, όταν ρωμαίος επίτροπος στην Ιουδαία ήταν ο Πόντιος Πιλάτος».

Αγία και Μεγάλη Παρασκευή του 2022, μέσα στην Ορθόδοξη Χριστιανική Ελλάδα μας, μέσα σε ένα κόσμο που πάσχει και ενώ προσπαθεί με όλους τους
τρόπους να ξεφύγη από τα δεσμά του θανάτου και της ασθενείας και από την κάθε είδους εγωϊστική πράξη και πολεμική σύγκρουση, δυστυχώς συγχρόνως
ευρίσκεται μπροστά σε γκρεμούς και αβύσσους, μπροστά στην αμαρτία πού μάς καταδιώκει, μπροστά στην αποξένωση, στην τραγικότητα και στην απαξίωση
κάθε υγιούς πράξεως. Δυστυχώς ο σύγχρονος άνθρωπος παραμένει σταυρωμένος στα πάθη της πλεονεξίας και στις θανατηφόρες επιθυμίες του πού
τόν οδηγούν στην καταστροφή. Η ανθρωπότης πλέον ευρίσκεται συρομένη στο άρμα της φθοράς, της φιλαυτίας και της κενοδοξίας, της άκαιρης δόξας, του
ψεύτικου πλούτου και της απροσεξίας, της ανομίας και της καταστροφής.

Η ανθρωπότης σήμερα ξεκάθαρα πλέον σταυρώνεται συνεχώς με τα παραπάνω καρφιά του θανάτου, με τα οποία εκάρφωσαν οι αχάριστοι άνθρωποι τον ζωοδότη Χριστό, και οι οποίοι λατρεύουν πλέον την κτίση παρά τον κτίσαντα. Γράφει ο απόστολος Παύλος: «Στην θέση της αληθείας του Θεού έβαλαν το ψεύδος και σεβάστηκαν και λάτρευσαν την κτίση αντί για τον κτίστη, πού αιώνια είναι ευλογημένος» (Ρωμ. 1, 25). Αλλά και αλλού τονίζει: «Εάν ο νόμος πού δόθηκε στους ανθρώπους είχε τήν δύναμη να δίνη ζωή, η σωτηρία θα προερχόταν πραγματικά από τον νόμο. Η αγία Γραφή όμως διακηρύττει ότι όλοι οι ανθρωποι είναι υπόδουλοι στην αμαρτία. Αυτό σημαίνει ότι η υπόσχεση για σωτηρία δόθηκε σε όσους πιστεύουν στον Ιησού Χριστό» (Γαλ. 3, 21-22). Είναι συγκλονιστικός ο λόγος του Αποστόλου: «Όσο για μένα, δεν θέλω άλλη αφορμή για καύχηση εκτός από τον σταυρό του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, τον σταυρό πού επάνω του ο κόσμος πέθανε για μένα και εγώ για τον κόσμο» (Γαλ. 6, 14).

Οι άνθρωποι, σκοτισμένοι από την νύχτα της κακίας και την μισαλλοδοξία της εωσφορικής αφροσύνης, εσταύρωσαν τον Κύριο ημων Ιησού Χριστό επάνω
στο ξύλο του Σταυρού, επειδή δεν άντεξαν να τούς ελέγχη και να τούς κρίνη το αιώνιο και ακτιστο φώς της δικαιοσύνης του. Οι άνθρωποι δεν δέχθηκαν τους
αγίους και δικαίους προφήτες και μάρτυρες, τους αποστόλους και τους διδασκάλους του Θεού, και ως εκ τούτου με μίσος εδίωξαν και κατάδιώκουν τον Χριστό. Άλλωστε ο ίδιος μάς είπε: «Εάν σάς μισεό ο κόσμος, να γνωρίζετε ότι πριν από σάς εμένα έχει μισήσει. Εάν ανήκατε στον κόσμο, τότε ο κόσμος θα σάς
αγαπούσε σαν κάτι δικό του. Επειδή όμως δεν ανήκετε στον κόσμο της αμαρτίας, αφού εγώ σάς διάλεξα και σάς ξεχώρισα από τον κόσμο, γι’ αυτό σάς μισεί ο
κόσμος. Να θυμάσθε τον λόγο πού σάς είπα. Δεν υπάρχει δούλος ανώτερος από τον κύριό του. Εάν εμένα κατεδίωξαν, θα καταδιώξουν και σάς…» (Ιω. 15, 18-20).
Και ο άγιος απόστολος των εθνών Παύλος καταλήγει: «Έχοντας, λοιπόν, γύρω μας μία τόσο μεγάλη στρατιά μαρτύρων, άς τινάξωμε από επάνω μας κάθε
φορτίο, και την αμαρτία πού ευκολα μάς εμπλέκει, κι΄ άς τρέχωμε με υπομονή το αγώνισμα του δύσκολου δρόμου, πού έχομε μπροστά μας. Άς έχωμε τα μάτια μας προσηλωμένα στον Ιησού, πού μάς έδωσε την πίστη, την οποία και τελειοποιεί. Αυτός, αντί για την χαρά πού θα μπορούσε να έχη, υπέμεινε τον σταυρικό θάνατο περιφρονώντας την ατίμωση, και εκάθισε στα δεξιά του θρόνου τού Θεού» (Εβρ. 12, 1-2).

Την θυσία αυτή τού Θεανθρώπου Χριστού μας για εμάς τους αμαρτωλούς ανθρώπους, περιγράφει στα τέλη τού 7 ου και στις αρχές τού 8 ου αιώνος μ.Χ. ο
άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός: «Έφεγγε, λοιπόν, η μέρα και ήταν πολύ πρωΐ, όταν ο Ιησούς οδηγούνταν με δεμένα τα χέρια στο πραιτώριο του Πιλάτου. Ποια
χέρια; Εκείνα πού θεράπευσον τυφλούς και γιάτρεψαν κουτσούς. Και σφίγγονταν με δεσμά τά δάχτυλα πού δημιούργησαν βλέφαρα, και κρατούνταν ο θεραπευτής τών ανθρώπων για να μην εκπληρώση το έργο της τέχνης πού γνώριζε. Αυτά είναι πού ανταποδίδονται στον Κύριο. Δέχθηκε δεσμά αυτός πού δεσμεύει τα νερά στα σύννεφα (Ιώβ 24, 8), αυτός πού ελευθερώνει με γενναιότητα τούς δεμένους στις φυλακές (Ψαλμ. 67, 7), αυτός πού χαρίζει στους ανθρώπους την ελευθερία (Ησ. 61, 1). Δέχθηκε τα δεσμά αυτός πού έλυσε τον Λάζαρο από τα δεσμά του θανάτου. Ωδηγήθηκε στο πραιτώριο αυτός πού έχει σαν δορυφόρους του αμετρήτους αγγέλους. Στάθηκε μπροστά στον Πιλάτο αυτός πού έχει θρόνο του τον ουρανό. Ανεχόταν ο δημιουργός να τον σέρνουν τα δημιουργήματά του, ο πλάστης τα πλάσματά του, ο τεχνίτης τά έργα των χεριών του».

Αλλά και ό άγιος Αθανάσιος ο μέγας, ο πατριάρχης της Αλεξανδρείας, με πολύ σεβασμό ομιλεί τον 4 ο αιώνα μ.Χ. για το γεγονός τού πάθους τού Κυρίου:
«Θαύμα νέο και παράδοξο και πραγματικά γνώρισμα μεγάλης νίκης! Αυτόν πού δίκαζαν σάν άνθρωπο, τον ίδιο τον προσκυνούσαν σάν Θεό την ώρα πού
πέθαινε. Και αυτόν πού τον περιφρονούσαν σάν μηδαμινό, αυτόν τον παραδέχονταν σάν βασιλέα, και από εκείνον πού αφαίρεσαν τα κοινά ενδύματα, σέ αυτόν εφόρεσαν πορφύρα, και αυτόν πού ύβριζαν διότι δεν τον γνώριζαν, αυτόν ωνόμαζαν προφήτη χωρίς να το θέλουν, και αυτόν πού χλεύαζαν και
χτυπούσαν, σέ αυτόν απέδιδαν τιμές νικητή και κόκκινη χλαμύδα και το ακάνθινο στεφάνι και το καλάμι. Διότι αν και τα έκαμαν αυτά για να τον χλευάσουν, όμως δεν γνώριζαν ότι και χωρίς να το θέλουν απογυμνώνονταν από αυτόν».

Επίσης, αλλού καταγράφει: «Ἰδού, αυτό είναι ένα κατόρθωμα τού σταυρού. ιδού, αυτά πραγματοποίησε ο θανατος τού Σωτήρος. Διότι το έργο αυτό δεν είναι έργο ανθρώπου, αλλά τού Θεού. Και γι’ αυτό έπαθε σάν άνθρωπος, για να χαρίση στους ανθρώπους αυτά πού είναι ανώτερα από αυτούς, τά θεία. Γι’ αυτό είναι δικά του επιτεύγματα τα σημερινά κατορθώματα των ανθρώπων. Διότι και όταν ακόμη ομιλή ο Παύλος, ο Χριστός είναι αυτός πού ομιλεί μέσα από αυτόν. και όταν πραγματοποιή σπουδαία και θαυμαστά, όμως η χάρη τού Χριστού είναι αυτή πού επιτυγχάνει αυτά τα πράγματα. και εάν έφθασε η γνώση τού Θεού σέ όλους, όμως η διδασκαλία δεν είναι ανθρωπίνη, αλλά τού ιδίου τού Λόγου, ο οποίος κατέβη σάν μεσίτης μεταξύ Θεού και ανθρώπων».

Αυτήν την ουράνια πραγματικότητα επάνω στην γή μας, μάς προσέφερε ο Εσταυρωμένος για την σωτηρία μας Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, ο Υιός και
Λόγος τού Θεού. Μάς εχάρισε την αιωνιότητα και την λύτρωση από τίς αμαρτίες μας με τον σταυρικό του θάνατο. Όταν αυτός έφερε επάνω του τις αμαρτίες όλων των ανθρώπων των σκλαβωμένων από τον θάνατο, υπέφερε ως προς την ανθρωπίνη του φύση, τον μεγαλύτερο πόνο και τον έσχατο εξευτελισμό. Ήταν,
τότε, το 33 μ.Χ. πού η Εσταυρωμένη Αγάπη, ο Χριστός μας, μάς έσωσε από τον αιώνιο θάνατο, μάς μετέφερε από το σκοτάδι στο φώς, μάς αγκάλιασε με τά
δάκρυα και την προσευχή του στον κήπο της Γεθσημανή, μάς εκαθάρισε με τα αίματα της θυσίας του, μάς προσέφερε το άχραντο Σώμα του και το τίμιο Αίμα
του στο Μυστικό Δείπνο, μάς ωδήγησε στον Γολγοθά. Ήταν τότε πού «ένας από τούς κακούργους πού ήταν κρεμασμένος στο σταυρό τον βλασφημούσε και τού
έλεγε. ‘εάν σύ είσαι ο Μεσσίας, σώσε τον εαυτό σου και έμάς’. ‘Ο άλλος στράφηκε προς αυτόν, τον επετίμησε και τού είπε ‘ούτε τον Θεό δεν φοβάσαι σύ; Δεν είσαι όπως και εκείνος καταδικασμένος; Εμείς βέβαια δίκαια, επειδή τιμωρούμαστε γι’ αυτά πού πράξαμε. αυτός όμως δεν έπραξε κανένα κακό’. Και στον Ιησού έλεγε ‘θυμήσου με, Κύριε, όταν έλθης στην βασιλεία σου’». ‘Ηταν τοτε πού «ο Ιησούς τού απήντησε ‘σέ βεβαιώνω ότι σήμερα κιόλας θα είσαι μαζύ μου στον
παράδεισο’» (Λκ. 23, 39-43).

Αγαπητοί μου, άς γονατίσωμε όλοι, μπροστά στον τίμιο Σταυρό τού Χριστού μας, πού υπέμεινε για την σωτηρία του κόσμου, τα φτυσίματα, τα
μαστιγώματα, τα χαστούκια, τον σταυρό και τον θάνατο, και με δάκρυα στα μάτια μας, άς τον παρακαλέσωμε να μάς προφυλάξη από την προδοσία τού Ιούδα, από την άρνηση τού Πέτρου, από την υποκρισία των Γραμματέων και των Φαρισαίων, από την αχαριστία και τον εγωϊσμό της αμαρτίας και της ανομίας, και
με την ανάξια προσευχή μας να τού πούμε με ειλικρίνεια: «μη μάς αφήσης ποτέ Κύριε να είμαστε εμείς αυτοί πού θα σε ξανασταυρώσωμε πάλι».

Καλό και ευλογημένο Πάσχα!
Ευχέτης προς τον δι’ ημάς

Σταυρωθέντα, Παθόντα και Ταφέντα Κύριον

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

Ο ΦΙΛΙΠΠΩΝ, ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ & ΘΑΣΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ




Μ.Παπαδόπουλος | Να ανακαλέσει ο Δήμαρχος την απόφαση για κλείσιμο του παιδικού στον Αγ. Λουκά

Είμαστε κάθετα αντίθετοι στην απόφαση του Δημάρχου Καβάλας Θ. Μουριάδη και της διοίκησης του νομικού προσώπου της “Δημοτικής Κοινωνικής Αλληλεγγύης” να κλείσουν τον παιδικό σταθμό του Αγ. Λουκά, που βρίσκεται στο συγκρότημα της πρώην Παιδόπολης.

Γι’ αυτό και καταψηφίσαμε την απόφαση αυτή, που λήφθηκε τη Μεγάλη Τρίτη 19 Απριλίου 2022 στο ΔΣ της “Αλληλεγγύης”.

Μας προκαλεί έκπληξη αυτή η απόφαση, γιατί ο συγκεκριμένος παιδικός σταθμός ανακαινίστηκε πολύ πρόσφατα με έξοδα του Δήμου, είναι μέσα σε ένα μοναδικό φυσικό περιβάλλον για τα παιδιά και διαθέτει και πυρασφάλεια.

Επιτέλους, ο Δήμαρχος Καβάλας πρέπει να καταλάβει ότι η κοινωνική φροντίδα και στήριξη προς τους νέους γονείς και η προσχολική αγωγή των παιδιών μας δεν μπαίνουν στη λογική της “οικονομικής βιωσιμότητας” και του “κόστους” με κανέναν τρόπο.

Είναι κεντρική αρμοδιότητα και υποχρέωση του Δήμου μας, που την ανέλαβε από το Κράτος, η οποία πρέπει να εξυπηρετείται με κάθε τρόπο και κάθε κόστος από τον Δήμο, και φυσικά με ποιότητα και ασφάλεια για γονείς και παιδιά.

Καλούμε τον Δήμαρχο Καβάλας και τη διοίκηση του νομικού προσώπου της “Αλληλεγγύης” να ανακαλέσουν αμέσως την απαράδεκτη αυτή απόφαση, που θα δημιουργήσει σοβαρό πρόβλημα σε γονείς και παιδιά.




Μ.Λαζαρίδης:«Με σταθερά βήματα υλοποιούμε τη δέσμευσή μου για λειτουργία μονάδας τεχνητού νεφρού στο Κ.Υ. Πρίνου»

Με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης έκανε γνωστό ότι «πριν λίγο το Κεντρικό Συμβούλιο των Υγειονομικών Περιφερειών (ΚΕΣΥΠΕ), ενέκρινε:
1. Το νέο οργανισμό του Γ.Ν. Καβάλας
2. Τη μετατροπή των κενών οργανικών θέσεων στο Κ.Υ. Πρίνου ώστε να συσταθούν θέσεις νεφρολόγων στο πλαίσιο του σχεδιασμού λειτουργίας μονάδας τεχνητού νεφρού στο νησί».
Όπως σημειώνει ο κ. Λαζαρίδης, «η Κυβέρνηση συνεχίζει να στηρίζει το σύστημα υγείας των Π.Ε. Καβάλας και Θάσου.

Είναι δύο ακόμη προεκλογικές μου δεσμεύσεις που γίνονται με σταθερά βήματα πράξη!Το είπαμε! Το κάναμε! Συνεχίζουμε», καταλήγει στην ανάρτησή του.

 

 

 

 




Α.Ο. Καβάλας – Αναγέννηση Καρδίτσας 2-1 (ημίχρονο)

Με γκολ του Σαμπανίδη στο 6ο λεπτό του αγώνα η Καβάλα προηγήθηκε στο σκορ απέναντι στην Καρδίτσα στο Ανθή Καραγιάννη. Α απάντηση όμως δεν άργησε να έρθει από τους παίκτες της Καρδίτσας οι οποίοι ισοφάρισαν με γκολ του Παναγιώτη Μανιου φέρνοντας το ματς «στα ίσα» στο 21ο λεπτό του αγώνα
Όμως ο Bogdan Stamenković είχε διαφορετική άποψη και έδωσε στο 31’ το προβάδισμα για τον ΑΟΚ

Ρεπορτάζ σε εξέλιξη




Καβάλα | Νέα Εκπαιδευτικά Εργαστήρια από το Σύνδεσμο Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών

Ο Σύνδεσμος Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών Καβάλας με χαρά ανακοινώνει την έναρξη δύο Νέων Εκπαιδευτικών Εργαστηρίων, σε συνεργασία με την πολιτιστική και εκπαιδευτική πλατφόρμα  sparmatseto.gr.

Εκπαιδευτική – Καλλιτεχνική Ρομποτική

Περιγραφή προγράμματος

Η εκπαιδευτική ρομποτική έχει δομήσει μια στιβαρή βάση θεωρητικών, επιστημολογικών και πρακτικών αρχών οι οποίες της επιτρέπουν να δρα αυτόνομα ως ένα μέσο εκπαίδευσης προσαρμοσμένο στις ιδιαίτερες αρχές της διερευνητικής μάθησης χαρακτηριστικό που την καθιστά εξαιρετικά αποτελεσματική.

Το εργαστήρι καλλιτεχνικής – εκπαιδευτικής ρομποτικής εστιάζει στη χρήση της εκπαιδευτικής ρομποτικής με στόχο τη μάθηση μέσα από τη δημιουργία καλλιτεχνημάτων και τη χρήση τους για περαιτέρω διεύρυνση τόσο της γνώσης που αποκτήθηκε όσο και των καλλιτεχνικών αισθητηρίων των συμμετεχόντων.

Στο Εργαστήρι καλλιτεχνικής – εκπαιδευτικής ρομποτικής θα έρθουμε σε επαφή με την εκπαιδευτική ρομποτική, τη θεωρία της και τα υλικά της. Θα εξερευνήσουμε τον υπέροχο κόσμο της και θα φτιάξουμε και θα προγραμματίσουμε ρομποτικές κατασκευές που θα δημιουργούν τέχνη. Όλα αυτά με απώτερο σκοπό τη γνώση αλλά και την καλλιτεχνική ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων.

Σκοπός και Στόχοι

Σκοπός του προγράμματος είναι η παροχή γνώσεων, δεξιοτήτων και εμπειριών σχετικά με την εκπαιδευτική ρομποτική, τις μεθόδους της, τις εφαρμογές που αυτή μπορεί να έχει αλλά και την αποτελεσματικότητά της. Παράλληλα επιδιώκεται να παρασχεθεί το κατάλληλο υπόβαθρό το οποίο είναι απαραίτητο για την ενασχόληση των συμμετεχόντων με ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό μέσο εκπαίδευσης.

Στόχος του προγράμματος είναι  να εφοδιάσει τους συμμετέχοντες με όλες τις γνωστικές, μεθοδολογικές και πρακτικές δεξιότητες που θα τους επιτρέπουν να εμβαθύνουν στην εκπαιδευτική ρομποτική, να την κατανοήσουν και να την εφαρμόσουν αποκτώντας χρήσιμες εμπειρίες και κατακτώντας τη γνώση μέσα από τη ρομποτική.

Ηλικιακές ομάδες συμμετεχόντων

Μιας και η εκπαιδευτική ρομποτική έχει να κάνει και με τις γνώσεις και δεξιότητες που έχει κατακτήσει κάθε ηλικιακή ομάδα θα δημιουργηθούν  τα εξής τμήματα:

§  Παιδιά πρώτης μέχρι και τρίτης τάξης δημοτικού

§  Παιδιά τετάρτης μέχρι και έκτης τάξης δημοτικού

§  Παιδιά γυμνασίου και λυκείου (μέχρι τη δεύτερη τάξη του λυκείου)

και

§  Τμήμα ενηλίκων με εστιασμό στην εκπαιδευτική χροιά της ρομποτικής (εξαιρετικό για εκπαιδευτικούς, παιδαγωγούς και φοιτητές παιδαγωγικών τμημάτων)

 

Έννοιες και γνωστικά αντικείμενα που καλύπτονται στο εργαστήριο

§  Φυσική (κίνηση, τριβή, ενέργεια, πίεση, δυνάμεις κ.α.)

§  Μαθηματικά-Γεωμετρία (αναλογίες, μεγέθη, περίμετρος, γωνίες κ.α.)

§  Μηχανική (κατασκευή, συναρμολόγηση, ευστάθεια κ.α.)

§  Προγραμματισμός (αισθητήρες, αλγοριθμική αντίληψη, ψηφιακή νοημοσύνη κ.α.)

 

Προσωπικές ικανότητες που αναπτύσσονται στο εργαστήριο

§  Αυτοπεποίθηση – Αυτοεκτίμηση (επίτευξη στόχων, ανατροφοδότηση)

§  Ορθολογική σκέψη (σχεδίαση, συναρμολόγηση, προγραμματισμός, δοκιμή, αξιολόγηση)

§  Δημιουργικότητα – Φαντασία (διαχείριση χρόνου, έργου και πόρων, δημιουργία)

§  Δεξιότητες επικοινωνίας (συνεργασία, ρόλοι ομάδας)

§  Αντίληψη – Παρατηρητικότητα (εύρεση και διαχείριση σφάλματος στα διάφορα στάδια συναρμολόγησης και προγραμματισμού)

§  Καινοτομία – ερευνητικό πνεύμα (νέες ιδέες, νέοι τρόποι υλοποίησης των ιδεών αυτών)

 

Περισσότερες πληροφορίες

Λειτουργία Εργαστήριου

Δύο δια ζώσης δίωρα εργαστήρια ανά μήνα (ένα κάθε δεκαπέντε ημέρες) και εκπόνηση δύο εργασιών ανά μήνα στις εβδομάδες που δεν υπάρχει εργαστήριο, δίχως να απαιτείται η φυσική παρουσία στον χώρο της Στέγης.  Σε κάθε δια ζώσης συνάντηση οι συμμετέχοντες δουλεύουν πρακτικά σε διάφορες ρομποτικές πλατφόρμες.

 

Ακαδημαϊκός υπεύθυνος εργαστηρίου

Μαρία Πεχλιβάνη (Εκπαιδευτικός. MSc Εκπαιδευτική ρομποτική και νέες τεχνολογίες).

Βεβαίωση εκπαίδευσης:

Με την επιτυχή ολοκλήρωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων οι συμμετέχοντες λαμβάνουν βεβαίωση συμμετοχής ανάλογα με το τμήμα και το επίπεδο.

Κόστος: 35€ τα μήνα

 

Εργαστήρι Εικαστικής Θεραπείας

Art Therapy ή Εικαστική Θεραπεία ή Θεραπεία μέσω της Τέχνης είναι μερικοί μόνο από τους τίτλους που έχουμε δώσει σ’ ένα διεθνώς αναγνωρισμένο μοντέλο που λαμβάνει χώρα τόσο στο πλαίσιο δομών ψυχικής υγείας όσο και στην εκπαίδευση και σε φορείς στήριξης ευπαθών ομάδων.  Αποτελεί μια μέθοδο προσέγγισης, κατανόησης και παροχής βοήθειας σε ανθρώπους κάθε ηλικίας που αντιμετωπίζουν μεγαλύτερα ή μικρότερα ψυχικά προβλήματα. Είναι μια μορφή θεραπείας, που χρησιμοποιεί την τέχνη για να ανιχνεύσει και να αντιμετωπίσει προβλήματα.

Παράλληλα,  η Art Therapy είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος καταπολέμησης  του άγχους, διαχείρισης δύσκολων συναισθημάτων και αποτελεσματικής αντιμετώπισης ψυχολογικής φύσης προβλημάτων της καθημερινότητας.

Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που προτείνεται θα έρθουμε σε επαφή με τον υπέροχο κόσμο της Art Therapy, τις βασικές της αρχές, την μεθοδολογία της και τους τρόπους που αυτή μπορεί να βοηθήσει ανθρώπους κάθε ηλικίας να αποκαταστήσουν ψυχικές καταστάσεις.

Σκοπός και Στόχοι

Σκοπός του προγράμματος είναι η παροχή γνώσεων, δεξιοτήτων και εμπειριών σχετικά με την εικαστική θεραπεία, τις μεθόδους της, τις εφαρμογές που αυτή μπορεί να έχει αλλά και την αποτελεσματικότητά της. Παράλληλα επιδιώκεται να παρασχεθεί το κατάλληλο υπόβαθρό το οποίο είναι απαραίτητο για την ανίχνευση και αντιμετώπιση διαφόρων προβλημάτων ψυχικής υγείας.

Στόχος του προγράμματος είναι  να εφοδιάσει τους συμμετέχοντες με όλες τις γνωστικές, μεθοδολογικές και επιστημολογικές δεξιότητες που θα τους επιτρέπουν να εμβαθύνουν στην εικαστική θεραπεία, να την κατανοήσουν και να την εφαρμόσουν ο καθένας υπό το πρίσμα και τις προϋποθέσεις της δική του ιδιότητας.

 

 Θεματικές ενότητες

§  Εισαγωγή στην Εικαστική Θεραπεία

§  Ιστορική εξέλιξη και αναγνώριση

§  Ξεκινώντας από το άτομο

§  Τεχνικές εικαστικής θεραπείας

§  Τα μέσα στην εικαστική θεραπεία

§  Εικαστική θεραπεία για παιδιά και εφήβους

§  Εικαστική θεραπεία για ειδικές ομάδες

§  Εικαστική θεραπεία και καθημερινότητα

§  Βασικές αρχές προσέγγισης στην εικαστική θεραπεία

§  Δράμα και Μουσική στην Art Therapy

 

Τι θα μάθω;

§  Γνώση της ιστορικής εξέλιξης και της αναγνωρισμένης αξίας της εικαστικής θεραπείας

§  Γνώση των αρχών και των προϋποθέσεων για να έχει αποτελέσματα η εφαρμογή της.

§  Εφαρμογή τεχνικών Art Therapy στο πλαίσιο της ιδιότητάς του κάθε συμμετέχοντα

§  Χρήση τεχνικών Art Therapy για την ανίχνευση και αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων

§  Κατανόηση της αξίας της εικαστικής θεραπείας

§  Κριτική προσέγγιση της διαδικασίας της εικαστικής θεραπείας

 

Περισσότερες πληροφορίες

Λειτουργία Εργαστήριου

Δύο δια ζώσης δίωρα εργαστήρια ανά μήνα (ένα κάθε δεκαπέντε ημέρες) και εκπόνηση δύο εργασιών ανά μήνα στις εβδομάδες που δεν υπάρχει εργαστήριο, δίχως να απαιτείται η φυσική παρουσία στον χώρο της Στέγης.

 

Workshops

Σε τακτά χρονικά διαστήματα θα υλοποιούνται έξτρα workshops με στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με την πρακτική της εικαστικής θεραπείας.

 

Ακαδημαϊκός υπεύθυνος εργαστηρίου

Βασίλειος Κ. Μακέδος (Ιστορικός τέχνης, ΜΑ Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση, art therapist).

 

Βεβαίωση εκπαίδευσης

Με την επιτυχή ολοκλήρωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων οι συμμετέχοντες λαμβάνουν βεβαίωση παρακολούθησης και συνοδευτικό βεβαίωσης στο οποίο αναγράφονται αναλυτικά οι θεματικές που καλύφθηκαν.

 

Διάρκεια εργαστηρίου

Το εργαστήριο αποτελείται από δύο κύκλους (ο πρώτος αποτελεί προϋπόθεση για τη συμμετοχή στον δεύτερο). Η διάρκεια του πρώτου (εισαγωγικού κύκλου) είναι τρεις (3) μήνες (Μάιος – Ιούλιος) και του δεύτερου επτά (7) μήνες (από τον Οκτώβριο 2022).

Κόστος: 35€ το μήνα

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ, 08:00 – 20:00 ΣΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ 25410 27185 ΚΑΙ 6972076579

https://sparmatseto.gr/2022/04/06/nea-ekpaideftika-ergastiria-apo-to-syndesmo-filon-grammaton-kai-technon-kavalas/




Απέσπασαν συνολικά 55.430 € απο λογαριασμούς σε Καβάλα, Θάσο και Ξάνθη!

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες των αστυνομικών Αρχών για τον εντοπισμό και την σύλληψη άγνωστων μέχρι στιγμής δραστών, οι οποίοι εξαπάτησαν σε τρεις διαφορετικές περιπτώσεις, τέσσερις ημεδαπούς στην Καβάλα, την Ξάνθη και τη Θάσο.

Αναλυτικότερα, στην πρώτη περίπτωση, την 15-4-2022 το μεσημέρι στην Καβάλα, άγνωστος δράστης επικοινώνησε τηλεφωνικά με δύο ημεδαπούς ιδιοκτήτες επιχείρησης προσποιούμενος τον πελάτη και με το πρόσχημα αγοράς προϊόντων, κατάφερε με διάφορα τεχνάσματα να αποσπάσει τους τραπεζικούς τους κωδικούς και να μεταφέρει από τον τραπεζικό λογαριασμό της εταιρείας, το χρηματικό ποσό των 45.330 ευρώ.

Στη δεύτερη περίπτωση, την 19-4-2022 το μεσημέρι σε οικισμό της Ξάνθης, άγνωστη δράστιδα επικοινώνησε τηλεφωνικά με ημεδαπό παθόντα, με το πρόσχημα υποτιθέμενης αγοράς παιδικών ειδών που είχε αναρτήσει η σύζυγό του για πώληση σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Κατά την επικοινωνία τους, εστάλη στο κινητό τηλέφωνο του παθόντα μήνυμα που εμφανιζόταν ως αποστολέας τράπεζα, το οποίο εμπεριείχε σύνδεσμο (link) και η δράστιδα τον παρέπεμπε να τον ακολουθήσει προκειμένου να του καταβάλει το χρηματικό ποσό για την παραπάνω αγορά.

Ακολούθως ο παθών μεταφέρθηκε στον παραπάνω σύνδεσμο, όπου πληκτρολόγησε τους προσωπικούς τραπεζικούς του κωδικούς, χρησιμοποιώντας παράλληλα κωδικούς σε ηλεκτρονική εφαρμογή του κινητού του τηλεφώνου, με αποτέλεσμα η δράστιδα να αποκτήσει πρόσβαση στον τραπεζικό του λογαριασμό και να του αποσπάσει το χρηματικό ποσό των 5.000 ευρώ.

Στην τρίτη περίπτωση, την 19-4-2022 το μεσημέρι στη Θάσο, ημεδαπός παθόντας κατόπιν αναζήτησης ηλεκτρονικής υπηρεσίας τράπεζας σε μηχανή αναζήτησης ιστοσελίδων του διαδικτύου, μεταφέρθηκε μέσω συνδέσμου σε ιστοσελίδα που προσομοίαζε με αυτή της τράπεζας και στην οποία πληκτρολόγησε τους προσωπικούς τραπεζικούς του κωδικούς, με αποτέλεσμα άγνωστοι δράστες να αποκτήσουν πρόσβαση σε τραπεζικό του λογαριασμό και να αφαιρέσουν το χρηματικό ποσό των 5.100 ευρώ.

Την προανάκριση και τις έρευνες διενεργούν αντίστοιχα τα Τμήματα Ασφάλειας Καβάλας και Ξάνθης και το Αστυνομικό Τμήμα Θάσου.

Με αφορμή τα παραπάνω περιστατικά, κρίνεται σκόπιμο να δημοσιοποιηθούν οι παρακάτω χρήσιμες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης των πολιτών:

• Δεν συμπληρώνουμε ποτέ στοιχεία πρόσβασης τραπεζικών λογαριασμών σε φόρμες που αποστέλλονται από άγνωστες ηλεκτρονικές διευθύνσεις ή μηνύματα ή μέσω υπερσυνδέσμων (links).
• Για πρόσβαση σε ιστοσελίδα τράπεζάς να πληκτρολογείτε τη διεύθυνση στον browser και να μην πραγματοποιείτε είσοδος μέσω υπερσυνδέσμων.
• Δεν δίνουμε ΠΟΤΕ και σε ΚΑΝΕΝΑΝ τους μυστικούς κωδικούς της τραπεζικής μας κάρτας.
• Καμία τράπεζα ή οργανισμός δεν ζητά τους μυστικούς κωδικούς της τραπεζικής μας κάρτας.
• Να είστε καχύποπτοι όταν σας ζητούνται προσωπικές πληροφορίες μέσω μεμονωμένων e-mail ή sms.

Πληροφορίες και συμβουλές για περιστατικά ηλεκτρονικών απατών υπάρχουν στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ( www.cyberalert.gr )

 




Ο Σύρος επιχειρηματίας που επενδύει στην Καβάλα

Διέκοψε συνεργασία με τη ρωσική Beluga που φτιάχνει βότκα λόγω Ουκρανίας

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία οδήγησαν τον επιχειρηματία να διακόψει τη συνεργασία του με τον ρωσικό όμιλο Beluga έχοντας απώλειες ύψους τουλάχιστον 1 εκατομμυρίου ευρώ.

Τη λήξη της συνεργασίας του με τον ρωσικό όμιλο Beluga ο οποίος παράγει την διάσημη ομώνυμη βότκα, ανακοίνωσε ο Ναουάφ Σαλαμέχ του Alexandrion Group, ο οποίος ετοιμάζει μια από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στην Ελλάδα, που θα αλλάξουν τις επιχειρηματικές ισορροπίες στον τομέα του καθαρού οινοπνεύματος και των ποτών.

Ο Σύρος γιατρός Ναουάφ Σαλαμέχ, ο οποίος είναι γνωστός για την αγάπη του προς την Ελλάδα και τον Μέγα Αλέξανδρο σχεδιάζει την πρώτη μονάδα παραγωγής αιθυλικής αλκοόλης γεωργικής προέλευσης (καθαρό οινόπνευμα) στη βιομηχανική περιοχή της Καβάλας.

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία οδήγησαν τον επιχειρηματία να διακόψει τη συνεργασία του με τον ρωσικό όμιλο Beluga έχοντας απώλειες ύψους τουλάχιστον 1 εκατομμυρίου ευρώ. «Τους ανακοινώσαμε ότι θα σταματήσουμε τις εισαγωγές και θα τερματίσουμε κάθε συνεργασία τόσο εισάγοντας τα προϊόντα τους όσο και εξάγοντας τα δικά μας προϊόντα, εξαιτίας της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία» ανέφερε ο Σύρος επιχειρηματίας σε ρουμανικό κανάλι.

Μάλιστα ο όμιλος Alexandrion Group θα προσφέρει δικούς του χώρους στο βόρειο τμήμα της Ρουμανίας για τη φιλοξενία προσφύγων από την Ουκρανία, κυρίως στην πόλη Ρανταούτσι, ενώ συνεχίζει να στηρίζει τους Ουκρανούς επιχειρηματικούς εταίρους του.




Συνελήφθησαν 3 διακινητές οι οποίοι προωθούσαν στο εσωτερικό της χώρας, σε Μουσθένη, Κομοτήνη και Έβρο

Συνελήφθησαν χθες και σήμερα (15 και 16-4-2022), σε περιοχές της Ξάνθης, της Καβάλας και του Έβρου, από αστυνομικούς των Διευθύνσεων Αστυνομίας Ξάνθης, Καβάλας και Ορεστιάδας, τρεις (3) αλλοδαποί διακινητές, οι οποίοι προωθούσαν στο εσωτερικό της χώρας, σε τρεις διαφορετικές περιπτώσεις, μη νόμιμους μετανάστες.

Αναλυτικότερα, στην πρώτη περίπτωση, χτες το πρωί, στην Εθνική Οδό Κομοτηνής – Ξάνθης, αστυνομικοί του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Ξάνθης συνέλαβαν τον έναν διακινητή, διότι τον εντόπισαν να οδηγεί Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο και να μεταφέρει παράνομα στην ενδοχώρα έξι (6) μη νόμιμους μετανάστες.

Σημειώνεται ότι ο δράστης δεν συμμορφώθηκε αρχικά σε σήμα στάσης των αστυνομικών και συνέχισε την πορεία του αυξάνοντας ταχύτητα, ενώ στη συνέχεια ακινητοποίησε το όχημα και τράπηκε σε φυγή, πλην όμως εντοπίσθηκε και συνελήφθη.

Όπως προέκυψε για το όχημα μεταφοράς των μη νόμιμων μεταναστών έχει δηλωθεί κλοπή την 12-4-2022 σε αστυνομική υπηρεσία της Θεσσαλονίκης.

Στη δεύτερη περίπτωση, χτες το απόγευμα, σε αγροτική οδό πλησίον του οικισμού Μουσθένης Καβάλας, αστυνομικοί του Τμήματος Διαχείρισης Μετανάστευσης Καβάλας συνέλαβαν τον δεύτερο διακινητή, διότι οδηγώντας Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο μετέφερε παράνομα στην ενδοχώρα τρεις (3) μη νόμιμους μετανάστες.

Σημειώνεται ότι ο δράστης προηγουμένως δεν συμμορφώθηκε σε σήμα στάσης των αστυνομικών στο ύψος του οικισμού Εξοχής Καβάλας και συνέχισε την πορεία του αυξάνοντας ταχύτητα και οδηγώντας επικίνδυνα, ενώ στη συνέχεια ακινητοποίησε το όχημα και επιχείρησε να διαφύγει πεζός, χωρίς όμως να τα καταφέρει.

Όπως διαπιστώθηκε το όχημα έφερε πλαστές πινακίδες κυκλοφορίας.

Στην τρίτη περίπτωση, σήμερα το πρωί, στην παρέβρια περιοχή Κισσαρίου Διδυμοτείχου, αστυνομικοί της Ειδικής Επιχειρησιακής Ομάδας Επέμβασης της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ορεστιάδας σε συνεργασία με αστυνομικούς του Τμήματος Συνοριακής Φύλαξης Διδυμοτείχου συνέλαβαν τον τρίτο διακινητή, διότι τον εντόπισαν να μεταφέρει παράνομα από την Τουρκία στην Ελλάδα, διασχίζοντας τον ποταμό Έβρο με πλαστική βάρκα, τέσσερις (4) μη νόμιμους μετανάστες.

Επισημαίνεται ότι και οι δύο οδηγοί – διακινητές στερούνται άδεια ικανότητας οδήγησης.

Κατασχέθηκαν δύο (2) Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητα, μία (1) πλαστική βάρκα, ένα ζεύγος πλαστών πινακίδων κυκλοφορίας και χρηματικά ποσά.

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στους αρμόδιους Εισαγγελείς, ενώ την προανάκριση για τις τρείς υποθέσεις ενεργούν τα Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης Ξάνθης και Διδυμοτείχου και το Τμήμα Διαχείρισης Μετανάστευσης Καβάλας.

 

 




Πάρκο Φιλίππων | 1η συνάντηση εργασίας του διατοπικού έργου συνεργασίας

Τη Δευτέρα 18 Απριλίου 2022 και ώρα 12:00 θα πραγματοποιηθεί στον Αρχαιολογικό Χώρο Φιλίππων η πρώτη συνάντηση εργασίας με τους αυτοδιοικητικούς φορείς των Νομών Καβάλας, Δράμας και Σερρών στο πλαίσιο του έργου διατοπικής συνεργασίας «ΠΑΡΚΟ ΦΙΛΙΠΠΩΝ», το οποίο χρηματοδοτείται από το Υπομέτρο 19.3 του ΠΑΑ 2014-2020. Το έργο συντονίζει η Αναπτυξιακή Καβάλας Α.Ε. και υλοποιείται με τη συμμετοχή της Αναπτυξιακής Δράμας Α.Ε. και της Αναπτυξιακής Εταιρείας Σερρών. Πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο συνεργασίας για την από κοινού ανάπτυξη της περιοχής ανάμεσα στον Αρχαιολογικό Χώρο Φιλίππων, την πεδιάδα της Δράμας και τον Αρχαιολογικό Χώρο Αμφίπολης.

Η συνάντηση έχει ως σκοπό την επίσημη έναρξη του συμμετοχικού σχεδιασμού που επιδιώκουν οι εταίροι. Θα ακολουθήσει πλήθος συναντήσεων με όλους τους φορείς της περιοχής, τις επιχειρήσεις και την κοινωνία των πολιτών. Καλεσμένοι στην εν λόγω πρώτη συνάντηση της 18 Απριλίου 2022 είναι όλοι οι αυτοδιοικητικοί φορείς των Νομών Καβάλας, Δράμας και Σερρών, ήτοι οι Αντιπεριφερειάρχες Καβάλας, Δράμας και Σερρών και οι Δήμαρχοι Καβάλας, Παγγαίου, Δράμας, Δοξάτου, Προσοτσάνης, Παρανεστίου, Αμφίπολης και Νέας Ζίχνης. Τους καλεσμένους θα υποδεχτεί ο Γενικός διευθυντής της Αναπτυξιακής Καβάλας Α.Ε. και Πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου CLLD/LEADER, κος Μιχάλης Σκορδάς.

Στη συνάντηση εργασίας θα παρουσιαστούν οι στόχοι και οι δράσεις αλλά και η στόχευση του έργου για τη δημιουργία του κοινού Φορέα Διαχείρισης του «ΠΑΡΚΟΥ ΦΙΛΙΠΠΩΝ». Για το έργο θα μιλήσουν ο Δρ Νικόλαος Θωμαΐδης, Διευθυντής Προγραμματισμού και Ανάπτυξης της Αναπτυξιακής Καβάλας, ο κος
Μανόλης Χατζόπουλος, Γενικός Διευθυντής της Αναπτυξιακής Δράμας και η κα Ελένη Τριανταφύλλου, Γενική Διευθύντρια του Αναπτυξιακού Οργανισμού Σερρών. Οι συμμετέχοντες θα κληθούν να συζητήσουν επί των δράσεων του έργου αλλά και της βιωσιμότητάς του, που είναι και ο απώτερος σκοπός του έργου.




‘Ερχεται το Greek Summer της Οικονομίας

Με την έξοδο από το τούνελ των ανατιμήσεων να μην φαίνεται στον ορίζοντα η κυβέρνηση προσδοκά πως θα υπάρξουν καλύτερες ειδήσεις από το μέτωπο της οικονομίας το καλοκαίρι. Τα μηνύματα από την «βαριά βιομηχανία» του τουρισμού είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, ενώ δεδομένο είναι πως τα νοικοκυριά τους επόμενους μήνες  θα επιβαρύνονται σημαντικά λιγότερο στο ενεργειακό πεδίο.

Βασικό πρόβλημα η ακρίβεια – Προσμένουν ανάσα από τον τουρισμό

Επομένως εκτιμάται πως θα δοθεί μια μικρή «ανάσα» στους πολίτες – που δοκιμάζονται από την πορεία των τιμών – αλλά θα υπάρξουν και  καλύτερες μέρες για τα δημόσια ταμεία. Δεν είναι τυχαίο πως στο γαλάζιο στρατόπεδο υπάρχουν φωνές για προκήρυξη εκλογών το φθινόπωρο, καθώς και ο επόμενος χειμώνας προβλέπεται δύσκολος (αφού  αναμένεται να διατηρηθούν οι υψηλές τιμές στην ενέργεια).

Δεδομένο είναι πως η ακρίβεια αποτελεί το βασικό πρόβλημα, με την κυβέρνηση να επιστρατεύει μέτρα σε δόσεις σε μια προσπάθεια να καλύψει μέρος των απωλειών που έχουν τα νοικοκυριά.  Ωστόσο πρόκειται για μια δύσκολη εξίσωση καθώς δεν είναι δυνατόν να τιναχθεί στον αέρα η δημοσιονομική ισορροπία ιδιαίτερα σε αυτή την κομβική στιγμή όπου η χώρα ετοιμάζεται για έξοδο από το καθεστώς της ενισχυμένης εποπτείας τον Αύγουστο.

Επομένως δεν υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ελιγμών και η κυβέρνηση επιλέγει να προχωρήσει σε στοχευμένα μέτρα και όχι σε οριζόντιες παρεμβάσεις. Την ίδια στιγμή αναμένονται και οι αποφάσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι όποιες πάντως δεν λαμβάνονται με μεγάλη ταχύτητα.

Οι συζητήσεις δεν έχουν τέλος ανάμεσα στις οικονομικά σφιχτές χώρες του Βορρά και σε ένα Νότο που επιδιώκει δημοσιονομικές «ανάσες». Το μεγάλο ζητούμενο είναι να βρεθεί λύση στην επόμενη Σύνοδο Κορυφής που θα γίνει στις 30 και 31 Μαΐου και να μην κλωτσήσουν το τενεκεδάκι πιο κάτω.

Πάντως σε περίπτωση που δεν υπάρξει ευρωπαϊκή απόφαση για πλαφόν δεν είναι εύκολο να εφαρμοστεί ένα τέτοιο μέτρο σε εθνικό επίπεδο λόγω του  υψηλού κόστους. Επομένως προκρίνεται η παράταση του πλέγματος στήριξης στο ενεργειακό πεδίο συν κάποια εξτρά μέτρα για τους πλέον ευάλωτους.

Με την διάρκεια του πολέμου στην Ουκρανία να είναι άγνωστη στο οικονομικό επιτελείο έχουν βγάλει τα κομπιουτεράκια για να υπολογίσουν τον δημοσιονομικό χώρο που υπάρχει για νέα μέτρα στήριξης. Βέβαια το μεγάλο ζητούμενο είναι να μην αυξηθεί το ποσοστό των πολιτών που προχωρούν σε μια άτυπη… στάση πληρωμών, καθώς τα τελευταία στοιχεία δείχνουν νέα αύξηση στα ληξιπρόθεσμα το Φεβρουάριο. Μάλιστα ο αριθμός των φορολογουμένων με οφειλές ανέρχεται πλέον  σε 4,87 εκατομμύρια (από 4,49 εκατομμύρια στα τέλη Ιανουαρίου) και από αυτούς 2,02 εκατομμύρια απειλούνται με μέτρα αναγκαστικής κατάσχεσης.

Η «μάχη» της καθημερινότητας

Παράλληλα με την δύσκολη μάχη στο πεδίο της οικονομίας αναζητούνται τρόποι για την βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών. Για παράδειγμα ψηφίστηκε χθες από την Βουλή η ρύθμιση για τις fast track συντάξεις, ενώ στόχος είναι μέχρι το τέλος Ιουνίου να έχουν καταβληθεί οι 75.000 κύριες συντάξεις που είναι σε εκκρεμότητα.  Σήμερα ο πρωθυπουργός θα μιλήσει σε εκδήλωση του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για την αναβάθμιση της ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης των πολιτών από τις υπηρεσίες και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης και απασχόλησης

Υπενθυμίζεται πως στις 20 και 21 Απριλίου θα δοθεί το επίδομα ακρίβειας σε 1.7 εκατομμύρια δικαιούχους, ενώ αντίστροφα μέτρα ο χρόνος για τις ανακοινώσεις όσον αφορά στον κατώτατο μισθό. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν οι ανακοινώσεις για ένα καινούργιο στεγαστικό πρόγραμμα – με έμφαση στα νέα ζευγάρια- καθώς οι τιμές των ενοικίων έχουν πάρει την ανηφόρα.

Πηγή:ethnos.gr




“Βαρόμετρο” το Πάσχα για την πορεία της τουριστικής σεζόν

Τα απαραίτητα καύσιμα για την εκκίνηση της σεζόν φιλοδοξεί να διασφαλίσει η τουριστική αγορά τις επόμενες εβδομάδες. Μάλιστα σε μία περίοδο όπου οι κρατήσεις έχουν μερικώς φρενάρει λόγω πολέμου και οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν αρχίσει να βαραίνουν δυσανάλογα το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών.




Κορωνοϊός | Θερινό διάλειμμα από μάσκες και πιστοποιητικά

Ενα καλοκαίρι που θα θυμίζει πολύ την προ COVID-19 εποχή, όπου δεν θα απαιτούνται πιστοποιητικά ή τεστ για την πρόσβαση σε καταστήματα και γενικά δραστηριότητες και όπου η μάσκα θα χρησιμοποιείται σε πολύ συγκεκριμένους χώρους, αναμένεται να ζήσουμε φέτος «εκτός επιδημιολογικού απροόπτου». Οπως ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης, από την 1η Μαΐου έως και την 31η Αυγούστου αίρεται η υποχρέωση επίδειξης πιστοποιητικού εμβολιασμού και νόσησης ή αρνητικού τεστ για την πρόσβαση σε κλειστούς ή ανοιχτούς χώρους. Επιπλέον, από την 1η Μαΐου καταργούνται τα τακτικά self τεστ στα σχολεία, ενώ μειώνονται σε ένα την εβδομάδα τα rapid τεστ που υποχρεούνται να κάνουν οι ανεμβολίαστοι για την πρόσβαση στους χώρους εργασίας. Από την 1η Μαΐου έως και τις 31 Αυγούστου επανέρχεται η πληρότητα και η λειτουργία όλων των χώρων στο 100%.

Επιπροσθέτως, από την 1η Ιουνίου αίρεται η υποχρεωτικότητα της χρήσης μάσκας σε εσωτερικούς χώρους. Ωστόσο, θα υπάρξουν εξαιρέσεις από το μέτρο και είναι χαρακτηριστικό ότι η μάσκα θα παραμείνει υποχρεωτική σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς (λεωφορεία, τρένα, πλοία –εσωτερικούς χώρους– και αεροπλάνα). Επιπλέον εξαιρέσεις –όπως ενδεχομένως π.χ. δομές φροντίδας ηλικιωμένων– θα διευκρινιστούν με τις σχετικές κοινές υπουργικές αποφάσεις που θα εκδοθούν.
Σύμφωνα με τον κ. Πλεύρη, το αμέσως επόμενο διάστημα θα εξετασθεί και η άρση επίδειξης του ευρωπαϊκού πιστοποιητικού COVID-19 για την είσοδο στη χώρα, ενώ θα επικαιροποιηθεί και το πρωτόκολλο που αφορά την επαφή με επιβεβαιωμένο κρούσμα στο σχολικό περιβάλλον. Σε κάθε περίπτωση, η επιδημιολογική εικόνα της χώρας θα αξιολογείται και –εκτός απροόπτου– η επαναφορά ή μη των μέτρων θα επανεξετασθεί την 1η Σεπτεμβρίου.
Ενόψει του Πάσχα δεν πρόκειται να υπάρξει άρση μέτρων, ενώ παραμένει η ισχυρή σύσταση για χρήση μάσκας και σε εξωτερικούς χώρους με συνωστισμό. Οπως ανέφερε ο κ. Πλεύρης, από αύριο αναστέλλεται το πρόστιμο των 100 ευρώ για τους ανεμβολίαστους πολίτες άνω των 60 ετών. Υπενθυμίζεται ότι από χθες και οι πολίτες 70 ετών έως 79 ετών μπορούν να προγραμματίσουν ραντεβού για τέταρτη δόση εμβολίου έναντι του SARS-CoV-2, ενώ την ίδια δυνατότητα θα έχουν από αύριο και οι πολίτες 60 έως 69 ετών.

Την ίδια στιγμή, σε υψηλά επίπεδα παραμένουν οι θάνατοι ασθενών με COVID-19 στη χώρα μας. Οπως ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ, χθες δηλώθηκαν 65 νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19, όλοι αφορούσαν άτομα ηλικίας 60 ετών και άνω, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 28.344 θάνατοι. Καταγράφηκαν 11.061 εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα εκ των οποίων 232 είναι πιθανές επαναλοιμώξεις. Τόσο ο δείκτης μεταδοτικότητας όσο και ο δείκτης θετικότητας έχουν μειωθεί σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Το Rt είναι στο 0,85 έναντι 0,95 μία εβδομάδα πριν και το ποσοστό των θετικών τεστ (PCR και rapid) στο 6,25% έναντι 7,99%. Διασωληνωμένοι νοσηλεύονταν χθες 345 ασθενείς.

Αναλυτικά τα μέτρα:

  • Από 1η Μαΐου έως 31/8 αίρεται η χρήση του πιστοποιητικού εμβολιασμού και νόσησης για την πρόσβαση σε όλους τους χώρους κλειστούς και ανοιχτούς. Αυτό σημαίνει ότι και εκεί που υπήρχε υποχρέωση διενέργειας τεστ, δεν θα χρειάζεται να διενεργείται. Το μέτρο θα επανεξεταστεί την 1η Σεπτεμβρίου.
  • Το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα θα εξεταστεί και η άρση επίδειξης του ευρωπαϊκού πιστοποιητικού για την είσοδο στη χώρα, οπότε και θα υπάρξουν νεότερες ανακοινώσεις.
  • Έως τις 31 Μαΐου παραμένει η υποχρεωτικότητα χρήσης μάσκας για τους εσωτερικούς χώρους. Από 1η Ιουνίου θα αρθεί η υποχρεωτικότητα με εξαιρέσεις που θα διευκρινιστούν στις επόμενες ΚΥΑ.
  • Από 1η Μαΐου 2022 καταργούνται τα τακτικά self-test στα σχολεία και η επιστροφή από τις διακοπές του Πάσχα θα γίνει χωρίς την διενέργεια self – test. Θα υπάρξουν διευκρινίσεις στο πρωτόκολλο που θα αφορά την επαφή με κρούσματα.
  • Από 1η Μαΐου ορίζεται ένα rapid test την εβδομάδα για την πρόσβαση των ανεμβολιάστων συμπολιτών μας στους χώρους εργασίας, ενώ από 1η Μαΐου ως 31/8 επανέρχεται η λειτουργία όλων των χώρων στο 100% και αίρεται κάθε μετρικός περιορισμός.
  • Από 15/4 αναστέλλεται το πρόστιμο των 100 ευρώ για τους ανεμβολίαστους συμπολίτες μας άνω των 60 ετών και ήδη έχει υπογραφεί η Υπουργική Απόφαση προς τούτο.

Πηγη: kathimerini.gr




ΣΔΙΤ:Στα 20 έργα θα στηρίξουν τη βιώσιμη ανάπτυξη ο οδικός άξονας Δράμας – Αμφίπολης και η νεα Αστυνομική Διεύθυνση Αλεξανδρούπολης

«Με 20 έργα ΣΔΙΤ προϋπολογισμού άνω των 4 δισ. ευρώ στηρίζουμε τη βιώσιμη ανάπτυξη και εκσυγχρονίζουμε τις υποδομές της χώρας», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών & Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γεώργιος Καραγιάννης, στο πλαίσιο της ομιλίας του στο 4ο ΣΔΙΤ Forum με τίτλο «Η άνοδος των ΣΔΙΤ μετά την πανδημία».

Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε στο μεγάλο πρόγραμμα έργων ΣΔΙΤ και τη σημασία του στην οικονομική ανάπτυξη, την αναβάθμιση των υποδομών και τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, ενώ έκανε ειδική αναφορά στο ότι ο συγκεκριμένος θεσμός νομοθετήθηκε για πρώτη φορά επί κυβέρνησης ΝΔ, τον Σεπτέμβριο του 2005.

Επεσήμανε δε ότι μετά από 17 χρόνια λειτουργίας αποδείχθηκε ότι πρόκειται για ένα συνεκτικό και απολύτως επιτυχημένο ρυθμιστικό πλαίσιο. Ανέδειξε την επιλογή του υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να δρομολογήσει ένα συνεκτικό πλέγμα έργων υποδομής και να συνδυάσει τα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης με ιδιωτικούς χρηματοδοτικούς πόρους, τα λεγόμενα ΣΔΙΤ συνδυαστικής χρηματοδότησης, καθιστώντας τα έργα ΣΔΙΤ περισσότερο ελκυστικά για τον ιδιωτικό τομέα, αφού αξιοποιούν τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης.

Υπογράμμισε ακόμη ότι με τη μέθοδο των ΣΔΙΤ μοχλεύονται ιδιωτικά κεφάλαια, συνδέεται η αποπληρωμή του έργου με ταυτόχρονη διασφάλιση παροχής ποιοτικών υπηρεσιών καθ’ όλη τη διάρκεια της σύμβασης, επιταχύνονται οι χρόνοι ολοκλήρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας και της υλοποίησης των έργων, και μετακυλίεται η διαχείριση των κινδύνων στον ιδιώτη.

Ο υφυπουργός Υποδομών έκανε εκτεταμένη αναφορά στα 20 έργα του Υπουργείου που θα πραγματοποιηθούν με ΣΔΙΤ.

Συγκεκριμένα:

Τα 5 οδικά έργα (Flyover Θεσσαλονίκης, τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ, τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη, οδικός άξονας Δράμας – Αμφίπολης, οδικός άξονας Θεσσαλονίκης – Έδεσσας)
Τα 5 έργα άρδευσης, ύδρευσης και αντιπλημμυρικής θωράκισης (φράγμα Χαβρία στη Χαλκιδική, φράγμα Ενιπέα στα Φάρσαλα, φράγμα Ταυρωνίτη στα Χανιά, ύδρευση της Κέρκυρας, Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα Αττικής)
Τα 8 κτηριακά έργα (3 clusters Δικαστικών Μεγάρων Κεντρικής Μακεδονίας, Κεντρικής Ελλάδος και Κρήτης, 17 σχολικές μονάδες Κεντρικής Μακεδονίας, κατασκευή 5 νέων Αστυνομικών Διευθύνσεων σε Πάτρα, Καρδίτσα, Βέροια, Λευκάδα και Αλεξανδρούπολη, 2 clusters των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων της Πολιτικής Προστασίας, το νέο βιοκλιματικό κτήριο της ΓΓΥ)
Τα 2 έργα Λειτουργίας & Συντήρησης (Λειτουργία και Συντήρηση Μετρό Θεσσαλονίκης, Ηλεκτρονικά Διόδια)
Από τα παραπάνω έργα ήδη τα 10 εξ αυτών, συνολικού προϋπολογισμού 1,73 δισ. ευρώ, βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία.

Ο υφυπουργός τόνισε, επιπροσθέτως, ότι η επιτυχία των ΣΔΙΤ αναδεικνύει την ανάγκη για περαιτέρω συνέργειες με τον ιδιωτικό τομέα κάτι που έχει ήδη δρομολογήσει το υπουργείο, με χαρακτηριστική τη δυνατότητα δημοπράτησης με «καινοτόμες προτάσεις», που πλέον θεσμοθετήθηκαν με τον νόμο 4903/2022.

Τέλος, ο κ. Καραγιάννης έκανε ειδική αναφορά στις αρνητικές επιπτώσεις που επιφέρει στον κατασκευαστικό κλάδο η σημερινή διεθνής συγκυρία που συμπαρασύρει τις τιμές των πρώτων υλών και υπογράμμισε ότι ήδη έχουν εκδοθεί συντελεστές αναθεώρησης για σχεδόν 500 εργασίες, ενώ σύντομα θα πραγματοποιηθούν και οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέχιση και η ολοκλήρωση όλων των έργων.

Πηγή:naftemporiki.gr




Αλλαγή καιρού με μπόρες και καταιγίδες

Ο καιρός την Κυριακή 10 Απρίλη

Πρόσκαιρη αλλαγή καιρού με μπόρες και καταιγίδες στα δυτικά, τα βόρεια και τη Θεσσαλία με τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες. Τα φαινόμενα στην Ήπειρο, τη Μακεδονία και τη Θράκη είναι πιθανό να είναι κατά τόπους ισχυρά και να συνοδεύονται και από τοπικές χαλαζοπτώσεις. Τα φαινόμενα από τις απογευματινές ώρες και από τα δυτικά θα εξασθενήσουν. Πρόσκαιρες χιονοπτώσεις θα σημειωθούν στα βόρεια ορεινά. Στις υπόλοιπες περιοχές λίγες νεφώσεις.

Οι άνεμοι θα πνέουν δυτικοί νοτιοδυτικοί 5 με 7 μποφόρ, βαθμιαία στα δυτικά και τα βόρεια θα στραφούν σε βορειοδυτικούς 6 με 7 και στο Ιόνιο τοπικά 8 μποφόρ.

Η θερμοκρασία θα σημειώσει μικρή πτώση κυρίως στα δυτικά και τα βόρεια όπου η μέγιστη δεν θα ξεπεράσει τους 16 με 19 βαθμούς. Στην υπόλοιπη χώρα η μέγιστη θα φτάσει τους 20 με 23 βαθμούς Κελσίου.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ

Αλλαγή καιρού με μπόρες και καταιγίδες: Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα λίγες νεφώσεις που γρήγορα θα αυξηθούν και θα σημειωθούν τοπικές βροχές και σποραδικές καταιγίδες πρώτα στη δυτική Μακεδονία, βαθμιαία στην κεντρική, την ανατολική Μακεδονία και από τις απογευματινές ώρες στη Θράκη. Τα φαινόμενα πιθανόν τοπικά να είναι ισχυρά και να συνοδεύονται από τοπικές χαλαζοπτώσεις στην κεντρική και ανατολική Μακεδονία. Από τις απογευματινές ώρες και από τα δυτικά θα εξασθενήσουν. Χιόνια θα πέσουν στα ορεινά.

Ανεμοι: Στα ανατολικά νότιοι νοτιοανατολικοί 3 έως 5 και στα υπόλοιπα μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ. Μετά τις μεσημβρινές ώρες στη δυτική και κεντρική Μακεδονία, θα πνέουν βορειοδυτικοί και θα ενισχυθούν στα 5 με 6 μποφόρ με περαιτέρω ενίσχυση τις βραδινές ώρες στην κεντρική Μακεδονία.

Θερμοκρασία: Από 07 έως 19 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Καιρός: Αρχικά θα εμφανιστούν νεφώσεις που από τις προμεσημβρινές ώρες θα αυξηθούν και θα σημειωθούν σποραδικές βροχές και καταιγίδες. Τα φαινόμενα πιθανόν να είναι κατά διαστήματα ισχυρά. Σταδιακή βελτίωση από αργά το απόγευμα.

Ανεμοι: Αρχικά μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ, από τις απογευματινές ώρες βορειοδυτικοί 5 με 6 μποφόρ με περαιτέρω ενίσχυση τις βραδινές ώρες.

Θερμοκρασία: Από 08 έως 19 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Καιρός: Αυξημένες νεφώσεις με τοπικές βροχές και στα βορειοδυτικά πρόσκαιρες καταιγίδες. Τα φαινόμενα στην Ήπειρο πιθανόν να είναι τοπικά ισχυρά. Χιόνια θα πέσουν στα ορεινά της Ηπείρου. Από τις βραδινές ώρες ο καιρός θα βελτιωθεί.

Ανεμοι: Αρχικά δυτικοί 3 με 5 μποφόρ, πολύ γρήγορα θα στραφούν σε βορειοδυτικούς και θα ενισχυθούν στα 5 με 6 και από τις μεσημβρινές ώρες στο Ιόνιο στα 7 με 8 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 10 έως 19 βαθμούς Κελσίου. Στο εσωτερικό της Ηπείρου 4 με 5 βαθμούς χαμηλότερη.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ

Καιρός: Λίγες νεφώσεις που βαθμιαία στα κεντρικά και βόρεια τμήματα θα αυξηθούν και θα σημειωθούν στη Θεσσαλία τοπικές βροχές και μεμονωμένες καταιγίδες.

Ανεμοι: Από δυτικές διευθύνσεις 4 με 6 μποφόρ ενισχυόμενοι μετά τις μεσημβρινές ώρες τοπικά στα 7 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 09 έως 23 βαθμούς Κελσίου.

ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ

Καιρός: Γενικά αίθριος καιρός με πρόσκαιρες και αραιές νεφώσεις.

Ανεμοι: Δυτικοί νοτιοδυτικοί 4 με 6, από τις μεσημβρινές ώρες τοπικά 7 μποφόρ και πιθανόν τις βραδινές ώρες στο Κρητικό πέλαγος και 8 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 13 έως 23 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ

Καιρός: Στο ανατολικό Αιγαίο θα επικρατήσουν λίγες νεφώσεις που βαθμιαία θα αυξηθούν και από τις βραδινές ώρες θα σημειώνονται τοπικές βροχές και στα βόρεια σποραδικές καταιγίδες. Επομένως στα Δωδεκάνησα θα επικρατήσει γενικά αίθριος καιρός, με πρόσκαιρες αραιές νεφώσεις.

Ανεμοι: Νότιοι νοτιοδυτικοί 4 με 6 μποφόρ. Από τις βραδινές ώρες δυτικοί βορειοδυτικοί.

Θερμοκρασία: Από 13 έως 21 βαθμούς Κελσίου.

ΕΥΒΟΙΑ

Καιρός: Λίγες νεφώσεις που βαθμιαία θα αυξηθούν και θα σημειωθούν τοπικές βροχές.

Ανεμοι: Δυτικοί νοτιοδυτικοί 3 έως 5 μποφόρ, από τις απογευματινές ώρες δυτικοί βορειοδυτικοί 4 με 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 12 ως 23 βαθμούς Κελσίου.

ΑΤΤΙΚΗ

Καιρός: Λίγες νεφώσεις.

Ανεμοι: Δυτικοί νοτιοδυτικοί 3 έως 5 μποφόρ, από τις απογευματινές ώρες δυτικοί βορειοδυτικοί 4 με 6 μποφόρ.

Θερμοκρασία: Από 12 έως 22 βαθμούς Κελσίου.

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΥΡΙΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 11-04-2022

Στην ανατολική χώρα προβλέπονται νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές και στην ανατολική Μακεδονία, τη Θράκη και τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου θα εκδηλωθούν σποραδικές καταιγίδες. Λίγα χιόνια θα πέσουν στα βορειοανατολικά ορεινά. Βαθμιαία τα φαινόμενα θα εξασθενήσουν και από τις μεσημβρινές ώρες ο καιρός θα βελτιωθεί. Ενώ στις υπόλοιπες περιοχές προβλέπεται ότι θα επικρατήσει γενικά αίθριος καιρός.

Οι άνεμοι θα πνέουν βόρειοι βορειοδυτικοί 5 με 7 μποφόρ και πρόσκαιρα στα πελάγη τοπικά 8 μποφόρ, με εξασθένηση από τις βραδινές ώρες.

Η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση κυρίως στα βορειοανατολικά, με αποτέλεσμα η μέγιστη τιμή να μην ξεπεράσει τους 14 με 15 βαθμούς Κελσίου. Στην υπόλοιπη χώρα η μέγιστη θα φτάσει τους 16 με 18 βαθμούς Κελσίου.




Επανεξετάζονται τα δεδομένα σε σχέση με την υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου στην Καβάλα

Η επέκταση της αποθηκευτικής ικανότητας LNG στον Τερματικό Σταθμό της Ρεβυθούσας με την προσθήκη μίας ακόμα πλωτής δεξαμενής αποτελεί βασική συνιστώσα του ελληνικού σχεδίου για τη διασφάλιση της επάρκειας εφοδιασμού.

Το σχέδιο αντιμετώπισης μιας διακοπής στην τροφοδοσία με φυσικό αέριο από τη Ρωσία (η οποία προς στιγμήν συνεχίζεται αδιατάρακτα, όπως διαβεβαιώνει σε καθημερινή βάση η Gazprom…) παρουσιάστηκε χθες από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα στην επίτροπο Ενέργειας της Ε.Ε. Κάντρι Σίμσον, που περιηγήθηκε χθες στις εγκαταστάσεις της Ρεβυθούσας, στο πλαίσιο της επίσημης επίσκεψης που πραγματοποιεί στην Ελλάδα. Μια άλλη σημαντική πτυχή του, που είναι η ενίσχυση των «λιγνιτικών εφεδρειών» για το επόμενο διάστημα -ώστε να μετριαστεί η υψηλή εξάρτηση από το φυσικό αέριο-, χωρίς ωστόσο να τίθεται εν αμφιβόλω ο κεντρικός σχεδιασμός για το «πρασίνισμα» του ενεργειακού μίγματος, παρουσιάστηκε προχθές από τον κ. Μητσοτάκη, κατά τα εγκαίνια του μεγάλου φωτοβολταϊκού πάρκου των ΕΛΠΕ στην Κοζάνη.

Υπό το βάρος των εξελίξεων στην Ουκρανία και των αλλαγών στο ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο, επανεξετάζονται και τα δεδομένα σε σχέση με την υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου στην Καβάλα. Πιο συγκεκριμένα, τα νέα δεδομέν α είναι η αύξηση των τιμών του φυσικού αερίου (που οδηγεί σε μεγάλη αύξηση του κόστους για την πλήρωση της δεξαμενής στο επίπεδο που απαιτείται για να λειτουργήσει) και η νέα υποχρέωση που τίθεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τις χώρες-μέλη της που δεν διαθέτουν αποθήκες όπως η Ελλάδα να χρησιμοποιούν αποθήκες άλλων χωρώνμελών για το 15% της ετήσιας κατανάλωσής τους.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στο «φόντο» της πρόβλεψης αυτής -που υιοθετήθηκε χθες από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με τη διαδικασία του κατεπείγοντος-, ο Διαχειριστής Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) βρίσκεται σε συνομιλίες με την ιταλική Snam για το ενδεχόμενο δέσμευσης χωρητικότητας για λογαριασμό της Ελλάδας 1 δισ. κυβικών μέτρων σε αποθήκες της Ιταλίας.

Ειδικότερα, στελέχη του ΔΕΣΦΑ σημειώνουν πως η μεγάλη χωρητικότητα σε αποθήκευση της Ιταλίας (17,5 δ ισ. κυβικά μέτρα) δίνει σημαντικά περιθώρια λύσεων για την Ελλάδα σε σχέση με άλλες γειτονικές χώρες (Βουλγαρία), των οποίων η αποθηκευτική δυνατότητα σε φυσικό αέριο είναι περιορισμένη. Σε κάθε περίπτωση, το μόνο βέβαιο είναι ότι βρίσκεται σε εξέλιξη ένας αγώνας δρόμου ώστε η Ελλάδα να έχει ενισχύσει τις ενεργειακές της «άμυνες» πριν από τον επόμενο χειμώνα, με την ελπίδα η ενεργειακή κρίση και η σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Δύσης να έχει εκτονωθεί έως τότε…

 

 




Λύκειο Ελληνίδων Καβάλας | Αναβίωση του εθίμου των Λαζαρίνων Κοζάνης

Το Λύκειο Ελληνίδων Καβάλας το Σάββατο 9 Απριλίου 2022 υποδέχεται την Άνοιξη και πραγματοποιεί την αναβίωση του εθίμου των Λαζαρίνων της Αιανής Κοζάνης. Κορίτσια  και γυναίκες του Λυκείου  Ελληνίδων Καβάλας μαζί με τις  Λαζαρίνες από την Αιανή Κοζάνης θα συναντηθούν σε ένα τρανό χορό. Oι Λαζαρίνες ντυμένες με τις πανέμορφες,  μορφοκεντημένες και  πολύχρωμες φορεσιές τους προσκυνήσαν τις εικόνες στον Ιερού Ναού του Αγίου Νικολάου και  εψαλλαν το «μοιρολόι της Παναγίας» εντός  του Ιερού Ναού (με την άδεια και την ευλογία της Ιεράς Μητρόπολης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου).

Στη συνέχεια τραγούδησαν στον αύλειο χώρο του Ιερού Ναού ένα τραγούδι αφιερωμένο στον Ιερέα, όπως ορίζει το έθιμο. Οι Λαζαρίνες στη συνέχεια  περάσαν μέσα από κεντρικούς δρόμους της Καβάλας ψάλλοντας τα κάλαντα του Λαζάρου, ενω επισκέφτηκαν τον Δήμαρχο Καβάλας κ.Θόδωρο Μουριάδη  για να καταλήξουν στην Κεντρική Πλατεία (Ελευθερίας) όπου και τραγουδήσαν αλλα και χόρεψαν Λαζαριάτικους χορούς για την υποδοχή της Άνοιξης.

 




Δ.Ε.Ε.Π. Καβάλας | Εκδήλωση για την Ενεργειακή Κρίση και την Άμυνα της Χώρας

Η Δ.Ε.Ε.Π. Καβάλας  και οι ΔΗΜ.ΤΟ. Καβάλας, Θάσου, Νέστου και Παγγαίου της Νέας Δημοκρατίας, διοργανώνουν εκδήλωση-ομιλία με θέμα:  «Η Ενεργειακή Κρίση και η Άμυνα της Χώρας». Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο «LUCY» την Κυριακή 10 Απριλίου 2022 και ώρα 6:30 το απόγευμα.  Κεντρικός oμιλητής της εκδήλωσης θα είναι ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης θα τηρηθούν όλα τα μέτρα προστασίας από τον COVID-19.




Καβάλα | Ιδρύθηκε ο Φοιτητικός Σύλλογος Πληροφορικής ΔΙΠΑΕ

Το προσωρινό Διοικητικό Συμβούλιο του νέου Φοιτητικού Συλλόγου του τμήματος Χημείας του ΔΙΠΑΕ Καβάλας ενημερώνει, πως, στις 4 Απρίλη 2022 πραγματοποιήθηκε επιτυχώς η Καταστατική-Ιδρυτική Συνέλευση οπού και εγκρίθηκε το Καταστατικό του συλλόγου και εκλέχθηκε το προσωρινό Διοικητικό Συμβούλιο. Η πρώτη απόφαση που πήρε ο Φοιτητικός σύλλογος είναι η αλληλεγγύη στο τμήμα του Φυσικού μετά από την απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής του ΔΙΠΑΕ για κλείσιμο του τμήματος. Η δεύτερη απόφαση που ψηφίστηκε στην συνέλευση  ήταν η συμμετοχή στην απεργιακή κινητοποίηση που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 6/04/2022 στην πλατεία Καπνεργάτη που καλούν φορείς και Σωματεία.




Καβάλα | Γενική συνέλευση των Συνταξιούχων του ΟΑΕΕ

Το διοικητικό συμβούλιο του Σωματείου Συνταξιούχων ΟΑΕΕ Καβάλας, κάλεσε τα μέλη του στην ετήσια απολογιστική συνέλευση που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 6 Απρίλιου 2022, το πρωί, στο αμφιθέατρο της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.




Π.Ε. Καβάλας | Εξέλιξη σημαντικών έργων των Τεχνικών Υπηρεσιών

Με συντονισμένες ενέργειες το πρώτο τρίμηνο του 2022 με στοχευμένη συνεργική δράση των Τεχνικών Υπηρεσιών μας και του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας
κ. Αλέξη Πολίτη πραγματοποιούνται τα εξής έργα:

  1. ▪ «Επέκταση Δικτύων Ηλεκτροφωτισμού και Τροφοδοσίας Ελλιμενισμένων Σκαφών – Επιστρώσεις στο Προσήνεμο Μόλο του Κεντρικού Λιμένα Καβάλας». Το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη, ελέγχοντας συνεχώς ποιοτικά και ποσοτικά τις εργασίες που εκτελούνται καθώς και την τήρηση του αναθεωρημένου χρονοδιαγράμματος.
  2. «Συντήρηση Οδικού Δικτύου Νομού Καβάλας – Αποκατάσταση Ασφάλειας & Βατότητας» και «Συντήρηση Οδικού Δικτύου Νήσου Θάσου Νομού Καβάλας – Αποκατάσταση Ασφάλειας & Βατότητας». Τα συγκεκριμένα έργα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη απαιτώντας συνεχή επίβλεψη από τα στελέχη της Υπηρεσίας μας. Με τα έργα αυτά αντιμετωπίζουμε σε μεγάλο βαθμό τα προβλήματα που προκύπτουν κατά την χειμερινή περίοδο στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας Π.Ε. Καβάλας (προμήθεια άλατος, αποχιονισμοί, αλατοδιανομές, αντιμετώπιση κατολισθήσεων, κ.α.). Επίσης μέσα από τα συγκεκριμένα
    έργα, πραγματοποιήθηκε προμήθεια ψυχρής ασφάλτου για επούλωση λάκκων, τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε κατεστραμμένο τμήμα της γέφυρας στη Νικήσιανη και καθαρισμός τεχνικών οχετών στην Παλαιά Καβάλα και στις Κορυφές Καβάλας.

  3. «Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων στο Οδικό Δίκτυο Ν. Καβάλας». Με το συγκεκριμένο έργο γίνεται αντικατάσταση φθαρμένων – κατεστραμμένων στηθαίων ασφαλείας με νέα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων συμβάλλοντας σημαντικά στην ασφάλεια των οδηγών. Το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη και κατά το 1 ο δίμηνο του 2022 έχουν αντικατασταθεί στηθαία σε επιλεγμένα σημεία της Ε.Ο. Καβάλας – Ξάνθης, της 6 ης επαρχιακής οδού μεταξύ Αγιάσματος και Κεραμωτής και στην Παράκαμψη του Ελαιοχωρίου.

  4. «Εργασίες Συντήρησης Η/Μ Εγκαταστάσεων Οδικού Δικτύου Ν. Καβάλας». Το έργο συμβάλλει στην συντήρηση των Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων του Οδικού Δικτύου (Φωτισμός, Φανάρια). Με το έργο αυτό, κατά το 2022 έχουν αντιμετωπιστεί προβλήματα κυρίως στο οδικό δίκτυο της νήσου Θάσου.

  5. Εργασίες συντήρησης του οδικού δικτύου: Οι υπηρεσίες μας σε καθημερινή βάση προβαίνουν αφενός σε τακτικές εργασίες συντήρησης του οδικού δικτύου, οι οποίες περιλαμβάνουν επούλωση λάκκων με ψυχρή άσφαλτο (ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το 1ο δίμηνο του 2022 υπάλληλοι της υπηρεσίας μας ενέργησαν σε τμήματα της 10ης επαρχιακής οδού μεταξύ Ελαιοχωρίου – Μυρτοφύτου – Φωληάς, σε τμήματα της 11ης επαρχιακής οδού μεταξύ Ελευθερούπολη και Νικήσιανης, σε τμήματα της παραλιακής  εθνικής οδού Καβάλας – Θεσσαλονίκης και σε τμήματα της υπ΄αρίθμ. 2 Εθνικής οδού Καβάλας – Ξάνθης), καθαρισμούς χόρτων και κλαδιών (το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα επενέβησαν επί της 10ης επαρχιακής οδού μεταξύ Καβάλας – Παληού και σε επιλεγμένα τμήματα της εθνικής οδού Καβάλας – Ξάνθης) αποκατάσταση φθαρμένων πινακίδων, έλεγχο και συντήρηση ηλεκτροφωτισμού και φωτεινής σηματοδότησης
    καθώς σε αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών που προκύπτουν, όπως εργασίες αποχιονισμού (συνεργεία της υπηρεσίας μας από μόνα τους ή συνδυαστικά με αυτά των εργολαβιών συντήρησης επιχειρούν σε αποχιονισμούς και αλατοδιανομές σε διάφορα  του οδικού δικτύου), άρσης καταπτώσεων, επιδιόρθωσης βλαβών φωτεινών σηματοδοτών κ.α.

Συνεχίζουμε καθημερινά τις προσπάθειές μας για άμεσες και αποτελεσματικές παρεμβάσεις σε όλο τον Νομό Καβάλας, για εξασφάλιση χρηματοδότησης νέων έργων, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας και την ασφάλεια των πολιτών μας




Καβάλα | Λεωφορείο της πάτησε το …πόδι!!!!!

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το μεσημέρι της Τετάρτης 30 Μαρτίου 2022 στην περιοχή του Φαλήρου, με εμπλεκόμενους ένα αστικό λεωφορείο και μία ηλικιωμένη. Η άτυχη γυναίκα επιχείρησε να κατέβει από το λεωφορείο το οποίο έκανε την στάση επι της Ερυθρού Σταυρού, όταν ξαφνικά το όχημα ξεκίνησε η γυναίκα έπεσε στο οδόστρωμα και οι ρόδες του λεωφορείου της πάτησαν το πόδι. Οι διερχόμενοι κάλεσαν αμέσως το ΕΚΑΒ και προσέτρεξαν για βοήθεια ενω στο σημείο έφτασε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ ώστε να μεταφέρει τη γυναίκα στο Γενικό νοσοκομείο Καβάλας.

Πηγή:kavalapost




Γ.Πασχαλίδης | Υποβολή αιτήσεων στο πρόγραμμα αγροτικής ανάπτυξης

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης, ενημερωνει τους ενδιαφερόμενους Φορείς Παροχής Γεωργικών Συμβουλών (ΦΠΓΣ) ότι δημοσιεύτηκε χθες στη Διαύγεια με αριθμό πρωτ. 874/28.3.2022 η «ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ 2014-2020»

• Η πρόσκληση του προγράμματος απευθύνεται στους ενδιαφερόμενους Φορείς Παροχής Γεωργικών Συμβουλών (ΦΠΓΣ), εγγεγραμμένους στο Μητρώο ΦΠΓΣ του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ, προκειμένου να υποβάλουν αιτήσεις στήριξης στο πλαίσιο του υπο – Μέτρου 2.1 «Χρήση συμβουλευτικών υπηρεσιών στο γεωργικό τομέα

– Στήριξη για αποκόμιση οφέλους από τη χρήση συμβουλευτικών υπηρεσιών» του Μέτρου 2 «Συμβουλευτικές 5 υπηρεσίες, υπηρεσίες διαχείρισης γεωργικής εκμετάλλευσης και υπηρεσίες αντικατάστασης στην εκμετάλλευση».
• Η υποβολή των αιτήσεων στήριξης πραγματοποιείται κατά το διάστημα από 04/04/2022 (ώρα 00.00) έως και 03/06/2022 (ώρα 23.59).

• Στόχοι του υπο-Μέτρου 2.1 είναι:α) Η βελτίωση της αειφόρου διαχείρισης και της συνολικής απόδοσης της εκμετάλλευσης των γεωργών και κυρίως των νέων γεωργών και η υποστήριξή τους ώστε να λαμβάνουν ορθές αποφάσεις για τη συνολική τεχνική – οικονομική και περιβαλλοντική διαχείριση της εκμετάλλευσής τους.

β) Η ενθάρρυνση της χρήσης των συμβουλών από τους γεωργούς και τους νέους γεωργούς, χωρίς αυτοί να επιβαρύνονται με το κόστος της συμβουλής.
Η Δημόσια Δαπάνη της παρούσας Πρόσκλησης ανέρχεται σε 80.000.000 € και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Γεωργικό Ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης (ΕΓΤΑΑ) και εθνικούς πόρους.

O Γιάννης Πασχαλίδης σημειώνει: «Μοιραζόμενος τα άγχη και τους προβληματισμούς των ανθρώπων του πρωτογενούς τομέα παραγωγής, γνωρίζω ότι η συγκεκριμένη προκήρυξη θα συμβάλει κατάτι περισσότερο στην έμπρακτη στήριξη του αγώνα τους.»




2ο ΕΠΑΛ Καβάλας: Συμμετοχή στο πρόγραμμα Erasmus

Ένα από τα Ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus που συμμετέχει το 2ο ΕΠΑΛ Καβάλας και κατά την διετία 2020-2022 έχει τίτλο “Climate is Changing. Let’s Change Climate. Make Difference Together” ” με συντονιστικό σχολείο από τη Ιταλία και εταίρους από Γαλλία, Σλοβενία και Πορτογαλία. Στα πλαίσια του προγράμματος διοργανώθηκε από το 2ο ΕΠΑΛ Καβάλας στην Καβάλα η 1η διακρατική συνάντηση της σύμπραξης με συμμετοχή μαθητών κατά την εβδομάδα 07 έως και 12 Μαρτίου 2022, με τη φυσική συμμετοχή 16 μαθητών από Ιταλία, Σλοβενία, Πορτογαλία και Γαλλία και τους 8 συνολικά συνοδούς καθηγητές τους.
Ο στόχος αυτής της κινητικότητας ήταν η συνεργασία σχετικά με την κλιματική αλλαγή, τη διαχείριση απορριμμάτων σε διεθνή βάση και η ανταλλαγή καλών πρακτικών.

Για το λόγο αυτό, η διεθνής ομάδα παρουσίασε τα αποτελέσματα ερευνών που διενεργήθηκαν στις τοπικές κοινωνίες και τα εταιρικά σχολεία σχετικά με το αντικείμενο του προγράμματος.
Οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν τόσο σε εξωτερικούς χώρους όσο και στους χώρους του 2ου ΕΠΑΛ Καβάλας.
Οι συμμετέχοντες εκτός των παραπάνω θεμάτων, παρουσίασαν τις χώρες, τις πόλεις και τα σχολεία τους στους εταίρους.
Τη διεθνή ομάδα υποδέχθηκε ο Δήμος Καβάλας στο Δημαρχείο την πρώτη ημέρα της συνάντησης. Ο Αντιδήμαρχος Καβάλας κ. Μουμτζάκης Α. παρουσίασε σύντομα την ιστορία της πόλης μας και την οικονομική κατάσταση της περιοχής της Καβάλας σήμερα και τα τελευταία χρόνια. Σε κάθε αντιπροσωπεία προσφέρθηκε έντυπο προωθητικό υλικό της Καβάλας.
Επίσης, η διεθνής ομάδα ένθερμα καλωσορίσθηκε και ξεναγήθηκε άψογα, χωρισμένη σε υποομάδες στις εγκαταστάσεις της Selecta Hellas, πρότυπης ανθοκομικής μονάδας που αξιοποιεί πλήρως το γεωθερμικό πεδίο της περιοχής. Ενημερώθηκε λεπτομερώς για τη χρήση υψηλής τεχνολογίας, τεχνογνωσίας και εξοπλισμού, την οικολογική συνείδηση και το μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα της επιχείρησης καθώς και για το εξειδικευμένο εργατικό και επιστημονικό εργατικό δυναμικό.

Επισκέψεις έγιναν στο Φράγμα του Θησαυρού, τη λίμνη Κερκίνη, το Μουσείο Καπνού, στα αρχαιολογικά μουσεία της Καβάλας και της Αμφίπολης, στον αρχαιολογικό χώρο και το μουσείο των Φιλίππων, στο Κάστρο της Καβάλας, στην παλιά πόλη της Ξάνθης, το πάρκο αρπακτικών πουλιών και σε πολλά άλλα ενδιαφέροντα μέρη της περιοχής μας.

Το ΚΠΕ Φιλίππων παρουσίασε την περιοχή των Φιλίππων και το ιστορικό της ενδιαφέρον με βιωματική επίσκεψη – ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο και το ΚΠΕ Βιστωνίδας παρουσίασε την περιοχή του ποταμού Νέστου, την ιδιαιτερότητα της πανίδας και χλωρίδας του και οργάνωσε περιήγηση στα στενά του Νέστου.
Όλους τους παραπάνω αναφερόμενους φορείς, επιχειρήσεις, οργανισμούς ευχαριστούμε ιδιαιτέρως ως 2ο ΕΠΑΛ Καβάλας αλλά και ως διεθνής ομάδα του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus ”Climate is Changing. Let’s Change Climate. Make Difference Together”.




Δήμος Καβάλας | Παρουσίαση του νέου λογισμικού της Οικονομικής Υπηρεσίας

Συνέντευξη Τύπου παραχώρησαν το μεσημέρι της Τρίτης 29 Μαρτίου 2022 ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, ο Αντιδημάρχος Οικονομικών, Γιάννης Προμούσας και ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Καβάλας, Γιάννης Χατζηκωνσταντίνου, προκειμένου να παρουσιάστεί το νέο λογισμικό των Οικονομικών Υπηρεσιών και  τα σημαντικά οφέλη που αποκόμισε αφενός μεν η εν λόγω υπηρεσία και αφετέρου οι πολίτες, όσον αφορά τις συναλλαγές τους με τον Δήμο Καβάλας.

Ο κ. Μουριάδης επισήμανε μεταξύ άλλων ότι “με τη σημερινή συνέντευξη θα δοθούν απαντήσεις σε όλη αυτή την παραφιλολογία που αναπτύχθηκε το προηγούμενο διάστημα σε σχέση με την επιλογή του νέου λογισμικού των Οικονομικών Υπηρεσιών, ενώ παράλληλα θα ενημερωθούν και οι πολίτες τόσο για τα θετικά αποτελέσματα της πρώτης περιόδου, όσο και τις δυνατότητες καλύτερης εξυπηρέτησης τους από τις εν λόγω υπηρεσίες”. Ο Δήμαρχος Καβάλας σημείωσε πως με την επιλογή του νέου λογισμικού “θα μπήκε τέλος στις ουρές που παρατηρούνταν στις τράπεζες και στα ταμεία, μειώθηκε ο όγκος εργασιών των δημοτικών Υπηρεσιών και ο χρόνος που χρειάζονται οι πολίτες και οι επιχειρηματίες για να πληρώσουν τις οφειλές τους στον Δήμο και βεβαιώθηκαν, από την επεξεργασία των στοιχείων που αφορούν σε ανείσπραχτα τέλη και ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα, αλλά και την καταχώρηση νέων δηλώσεων για μεταβίβαση ακινήτων, περισσότερα από 120.000 ευρώ. Στόχος μας είναι η ολοκληρωμένη μηχανογραφική οργάνωση του Δήμου Καβάλας για την άρτια, άμεση και ορθή οικονομική διαχείριση” είπε ο κ. Μουριάδης και πρόσθεσε “αποφασίσαμε να προχωρήσουμε στην υλοποίηση ενός καλά μελετημένου και οργωνομένου ψηφιακού μετασχηματισμού, ως ένας σύγχρονος Δήμος, προς όφελος όλων”.

Ο Αντιδημάρχος Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Καβάλας, Γιάννης Προμούσας, αφού ευχαρίστησε τον Αντιδήμαρχο Ανάπτυξης και Προγραμματισμού, Γιώργο Μιχαηλίδη και το προσωπικό των ψηφιακών υπηρεσιών για τη συνδρομή τους στη νέα προσπάθεια, δήλωσε από την πλευρά πως “οι προκλήσεις και απαιτήσεις της εποχής σε συνδυασμό με τον σχεδιασμό που είχαμε καταστρώσει με τον Δήμαρχο Θόδωρο Μουριάδη και τον διευθυντή οικονομικών, Γιάννη Χατζηκωνσταντίνου από τη στιγμή που ανέλαβα τη θέση του αντιδημάρχου οικονομικών, μας οδήγησαν στην υλοποίηση ενός ψηφιακού ανασχεδιασμού και εκσυγχρονισμού της Οικονομικής Υπηρεσίας του Δήμου Καβάλας.

Η ανάγκη μια τέτοιας αλλαγής, έγινε πιο επιτακτική μετά τα προβλήματα που ανέκυψαν από την κινητικότητα, κυρίως στην οικονομική υπηρεσία η οποία υποστελεχώθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό. Στόχος μας από τη πρώτη στιγμή” είπε ο κ. Προμούσας “ήταν η απλοποίηση και ευελιξία των διοικητικών διαδικασιών, η ταχύτητα στη σύνταξη χρηματικών και βεβαιωτικών καταλόγων, η εξυπηρέτηση του πολίτη, η αύξηση των εσόδων του Δήμου, η καλύτερη διαχείριση και παραγωγική αξιοποίηση των υπαλλήλων και η εξωστρέφεια προς τον δημότη” και συμπλήρωσε “από τη πρώτη στιγμή που ανέλαβα, διαπίστωσα κάποιες αδυναμίες στις εφαρμογές της οικονομικής υπηρεσίας και μεθόδους που έκρινα ότι ήταν μη συμβατές με τη ψηφιακή ανασυγκρότηση που σχεδιάζαμε .

Στην θέση μου αυτή συνέτειναν και οι απόψεις των υπηρεσιακών παραγόντων οι οποίοι μου παρέθεσαν γραπτώς μια σειρά από προβλήματα που αντιμετώπιζαν.

Όπως προανέφερα η υποστελέχωση των τμημάτων λόγω της κινητικότητας δημιούργησε πολλά προβλήματα, με εντονότερο αυτό στο γραφείο δημοτικών τελών και ΤΑΠ, καθώς εκεί από τους τρεις υπαλλήλους που είχαμε, μετακινήθηκαν και οι τρεις. Επιπροσθέτως δεν υπήρχε η δυνατότητα μετάδοσης του γνωστικού αντικειμένου, διότι οι προηγούμενοι υπάλληλοι χρησιμοποιούσαν ένα χειρόγραφο σύστημα έκδοσης βεβαιώσεων και υπολογισμού των τελών.

Προχωρήσαμε σε μια έρευνα αγοράς αναζητώντας μια εταιρεία η οποία θα μας δώσει άμεσα λύση στο πρόβλημα, καθώς η οποιαδήποτε καθυστέρηση θα δημιουργούσε έντονο πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος εσόδων αλλά και μεγάλες καθυστερήσεις στις μεταβιβάσεις ακινήτων στη πόλη μας. Επιλέξαμε την OTS, η οποία είναι μια καταξιωμένη εταιρία στο χώρο της δημόσιας διοίκησης και ιδιαίτερα στο Α’ και Β΄ βαθμό αυτοδιοίκησης. Για την εταιρεία αυτή είχαμε ήδη καλές συστάσεις από τους ίδιους τους υπαλλήλους αλλά και από αντιδημάρχους πολλών δήμων στην Ελλάδα με τους οποίους επικοινώνησα.

Προχωρήσαμε λοιπόν σε μια απευθείας ανάθεση προς την εταιρία αυτή, σύμφωνα με όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες και υλοποιήσαμε άμεσα μια ριζική ανασυγκρότηση και ανασύνταξη αυτού του τμήματος”. Στη συνέχεια ο κ. Προμούσας παρουσίασε τα ιδιαιτέρως θετικά αποτελέσματα που προέκυψαν με την επιλογή του νέου λογισμικού.

 

Πιο συγκεκριμένα, ανέφερε:

ΤΑΠ: Παραμετροποιήθηκαν όλα τα οικοδομικά τετράγωνα, οι τιμές ζώνης, οι διευθύνσεις, όλες οι παροχές ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων, οι συντελεστές ΤΑΠ, ΔΦ, ΔΤ, ΣΑΟ και ΣΟ και έγινε μια πλήρης ψηφιακή αποτύπωση του Δήμου. Εισάγαμε από την πλατφόρμα της ΔΕΔΔΗΕ και δημιουργήσαμε περισσότερες από 57.000 καρτέλες ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων έχοντας πλήρη εικόνα των καταναλωτών και των προς είσπραξη ανταποδοτικών τελών. Διασυνδέθηκε η εφαρμογή με την πλατφόρμα της ΚΕΔΕ και εισήχθησαν αυτόματα περίπου 19.000 δηλώσεις πολιτών για διόρθωση τετραγωνικών. Εισάγαμε στην εφαρμογή ηλεκτρονικές καταστάσεις ανείσπραχτων τελών και μέχρι σήμερα έχουν δημιουργηθεί περισσότεροι από 65 βεβαιωτικού κατάλογοι. Δημιουργήθηκε για πρώτη φορά ηλεκτρονικό αρχείο ΜΗ Ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων με περίπου 700 οικόπεδα και 1.800 μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα. Συγχρόνως δώσαμε μια εξωστρέφεια και ευελιξία στη διαδικασία έκδοσης βεβαιώσεων και πληρωμής του ΤΑΠ, καθώς όλη η διαδικασία γίνεται πλέον διαδικτυακά αποφεύγοντας τις ουρές και την ταλαιπωρία του δημότη. (Παράλληλα είχαμε την δυνατότητα να ελέγξουμε την δια λειτουργικότητα των υπόλοιπων εφαρμογών και την διασύνδεση τους με τα υπόλοιπα τμήματα της οικονομικής υπηρεσίας, όπως των εσόδων, του λογιστηρίου του ταμείου κλπ. Το αποτέλεσμα για εμάς ήταν απόλυτα ικανοποιητικό και μετά από μια σειρά ελέγχων και δοκιμών αποφασίσαμε να αγοράσουμε τις υπόλοιπες εφαρμογές της εταιρίας αυτής, προχωρώντας σε μια εξολοκλήρου αλλαγή των ψηφιακών εφαρμογών της οικονομικής υπηρεσίας του Δήμου μας. Ήδη αυτή τη στιγμή που μιλάμε, εκτός από τον ΤΑΠ, έχουμε υλοποιήσει μια σειρά από σημαντικές αλλαγές και προχωρούμε με μεθοδικό τρόπο στην υλοποίηση πολλών ακόμη οι οποίες θα αποδώσουν μεσοπρόθεσμα ορατά αποτελέσματα.)

 

ΜΙΣΘΩΜΑΤΑ: Τα μισθώματα μέχρι και πρόσφατα τα παρακολουθούσαμε με χειρόγραφο τρόπο. Δημιουργήσαμε περίπου 200 ηλεκτρονικούς φακέλους μισθωμένων ακινήτων με τα πλήρη στοιχεία. Καταγράφηκε το μίσθιο, υπολογίστηκαν τα δοσολόγια, απαλλαγές, μειώσεις. Πλέον διαθέτουμε πλήρες ηλεκτρονικό και σύγχρονο αρχείο των μισθωμένων μας ακινήτων έχοντας ολοκληρωμένη συνεχή οικονομική παρακολούθηση. Δώσαμε ευελιξία και ταχύτητα σε μια διαδικασία που χρειαζόταν δύο ως τρεις μήνες, προκαλώντας υστέρηση εσόδων και σπατάλη πολλών εργατοημερών για το προσωπικό μας. Πλέον με την αλλαγή οικονομικής χρήσης θα γίνεται αυτόματα η σύνταξη του δασολογίου. Μια δουλειά που χρειαζόταν μήνες, τώρα θα γίνεται μέσα σε λίγα λεπτά.

 

ΗΛΕΚΡΟΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ: Αναβαθμίσαμε το σύστημα ηλεκτρονικών πληρωμών, αξιοποιώντας το σύστημα ΔΙΑΣ με την εφαρμογή πλέον την μοναδικής ταυτότητας οφειλής RF. Εγκαταστήσαμε επίσης την εφαρμογή του easy pay, η οποία δίνει τη δυνατότητα πληρωμής και μέσω της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας. Ο δημότης θα μπορεί μέσα από την ιστοσελίδα του Δήμου Καβάλας, με τη χρήση των κωδικών taxis, να εισέρχεται και να βλέπει τις βεβαιωμένες και μη οφειλές του και να πραγματοποιεί άμεσα, εύκολα και με ασφάλεια τις πληρωμές του, να παρακολουθεί τυχόν ρυθμίσεις που έχει, με ταυτόχρονη διασύνδεση με τα πληροφοριακά μας συστήματα.

 

ΤΕΛΟΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΚΑΘΑΡΙΣΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ: Ανοίγει σύντομα η πλατφόρμα τελών επί των ακαθαρίστων εσόδων και τελών παρεπιδημούντων, όπου οι λογιστές των επιχειρήσεων θα μπορούν να δηλώνουν τα έσοδα που υπόκεινται στο τέλος, χωρίς να χρειάζεται η φυσική τους παρουσία στο γραφείο εσόδων. Αυτομάτως θα υπολογίζεται το τέλος, ενώ η μοναδική ταυτότητα οφειλής RF θα ανεβαίνει στην εφαρμογή ηλεκτρονικών πληρωμών, δίνοντας έτσι στον επαγγελματία την δυνατότητα άμεσης πληρωμής, χωρίς να ταλαιπωρείται σε ουρές μπροστά στο γκισέ του ταμείου. Παράλληλα θα υπάρχει η διασύνδεση των εφαρμογών μας, ώστε να έχουμε την δυνατότητα ελέγχου για όσους δεν κατέβαλαν το τέλος.

 

ΑΔΕΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ:Εγκαταστήσαμε ηλεκτρονική εφαρμογή καταγραφής επιχειρήσεων υγειονομικού ενδιαφέροντος. Δημιουργήσαμε περίπου 2.800 καρτέλες υπόχρεων επιχειρήσεων με περισσότερα από 3.600 καταστήματα, όπου παρακολουθούνται οι άδειες τους, οι αιτήσεις για κοινόχρηστους χώρους και πληθώρα άλλων δεδομένων. Διασυνδέθηκε η εφαρμογή με τη νέα εφαρμογή διαχείρισης τελών επί των ακαθαρίστων εσόδων και τελών παρεπιδημούντων. Ήδη έχουν πραγματοποιηθεί περισσότερες από 400 εγγραφές.

 

ΛΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ: Καταργείται ο τρόπος πληρωμής των παραγωγών και λιανοπωλητών στη λαϊκή αγορά. Δεν θα υπάρχει πλέον εγχρήματη συναλλαγή, αλλά ο δημοτικός υπάλληλος θα κάνει όλες τις εισπράξεις με τη χρήση ενός φορητού POS. Η πληροφορία θα δίνεται αυτόματα μέσω ενός φορητού ταμπλετ που θα φέρει μαζί του, στα εμπλεκόμενα τμήματα της οικονομικής υπηρεσίας – ταμείο και έσοδα – κάνοντας έτσι τη διαδικασία χρέωσης, βεβαίωσης και ταυτοποίησης άμεσα και γρήγορα.

 

ΚΛΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΉΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ: Κατά τον ίδιο τρόπο θα γίνεται σύντομα και η έκδοση κλήσεων από την δημοτική αστυνομία. Καταργείται το χειρόγραφο μπλοκάκι, ενώ κάθε δημοτικός αστυνόμος θα φέρει στη κατοχή του ένα τάμπλετ και ένα μικρό φορητό printer. Η κλήση θα εκδίδεται άμεσα, θα φέρει επάνω ένα QR code και ο πολίτης θα μπορεί να πληρώνει άμεσα με το κινητό του μέσω της εφαρμογής easy pay ή μέσω της εφαρμογής των ηλεκτρονικών πληρωμών που διαθέτει ο Δήμος. Σημαντική εξοικονόμηση χρόνου για την υπηρεσία, είναι ότι η διαδικασία χρέωσης και βεβαίωσης της κλήσης θα γίνεται αυτοματοποιημένα από τη πληροφορία που θα αντλείται μέσω του τάμπλετ.

ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΑ: Πολύ σύντομα θα θέσουμε σε λειτουργία μια ακόμη webική εφαρμογή με πλήρη και ηλεκτρονική παρακολούθηση των κοιμητηρίων, με ταυτόχρονη εισαγωγή των χωροταξικών δεδομένων αυτών και την διασύνδεσή τους με τα προβλεπόμενα τέλη μας. Παράλληλα επιδιώκουμε να δώσουμε μια εξωστρέφεια, καθώς οι μεν δημότες θα έχουν την δυνατότητα να εντοπίζουν ψηφιακά την ακριβή θέση που είναι ενταφιασμένος ο οικείος του και θα έχουν τη δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής του τέλους ενταφιασμού, ενώ οι εμπλεκόμενοι επαγγελματίες όπως τα γραφεία τελετών, θα μπορούν να κάνουν την προβλεπόμενή διαδικασία, διαδικτυακά.

ΚΟΛΥΜΒΗΤΗΡΙΟ: Πολύ σύντομα θα εγκαταστήσουμε μια ευέλικτη εφαρμογή στο κολυμβητήριο προκειμένου να βελτιώσουμε το σύστημα παρακολούθησης και έλεγχού της εισόδου των κολυμβητών. Θα ανοίξουμε ένα μητρώο κολυμβητών είτε πρόκειται για αθλητές, είτε για το κοινό. Οι πληρωμή των συνδρομών θα γίνεται μόνο μέσω της εφαρμογής ηλεκτρονικών πληρωμών έτσι ώστε να μην χρειάζεται η παρουσία εισπράκτορα στο χώρο. Θα υπάρχει μόνο ένας υπάλληλος του Δήμου ο οποίος θα κάνει το σχετικό έλεγχο μέσω του υπολογιστή του, κατά την είσοδο των κολυμβητών. Στόχος μας, η εφαρμογή αυτή να εγκατασταθεί προοδευτικά σε όλες τις αθλητικές εγκαταστάσεις του Δήμου.

Ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Καβάλας, Γιάννης Χατζηκωνσταντίνου, δήλωσε πως “η επιλογή του λογισμικού στοίχισε συνολικά 60.000 ευρώ και για τις δύο χρονιές, έγινε στο πλαίσιο του ανασχηματισμού των Οικονομικών Υπηρεσιών και με νόμιμες διαδικασίες, καθώς για οποιοδήποτε απόφαση η Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου Καβάλας συμβουλεύετε τους αρμόδιους ελεγκτικούς φορείς”.




Θασιακή Ένωση Καβάλας | Παρουσίαση “Επετειακού Λευκώματος” για τους αγωνιστές του 1821

Η Θασιακή Ένωση Καβάλας και η Εταιρία Θασιακών Μελετών, παρουσιάζει το Επετειακό Λεύκωμα με τίτλο, «ΘΑΣΙΟΙ ΚΑΙ ΚΑΒΑΛΙΩΤΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΄21» (ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΠΗΡΩΣΗ 200 ΧΡΟΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΠΑΛΙΓΓΕΝΕΣΙΑ (1821 – 2021). Στην εκδήλωση θα παραστεί και θα απευθύνει χαιρετισμό ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος ενω ο μιλητές της εκδήλωσης θα ειναι ο δήμαρχος Καβάλας  Θεόδωρος Μουριάδης, και Κωνσταντίνος Χιόνης, ιστορικός, επίτιμος Γυμνασιάρχης, ενω την εκδηλωση προλογίζει ο Νικόλαος Τσιλογεώργης, πρόεδρος Θ.Ε.Κ.  Η εκδήλωση τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Καβάλας και θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων για τα 200 χρόνια από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης, αξιζει να σημειωθει πως οσοι παραστούν θα λάβουν το Επετειακό Λεύκωμα δωρεάν.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο, 2 Απριλίου 2022, στις 19.30 στη Μεγάλη Λέσχη στην Καβάλα.