Ενδοοικογενειακή βία | Θύματα «σπάνε» τη σιωπή τους

Γυναίκες θύματα ενδοοικογενειακής βίας περιγράφουν τα όσα βιώνουν μετά τη στυγερή δολοφονία της Κυριακής

Αφορμή να ανοίξουν τα στόματα έγινε η φρικτή δολοφονία της 28χρονης Κυριακής έξω από το αστυνομικό τμήμα των Αγίων Αναργύρων. Γυναίκες που βρήκαν τη δύναμη να καταγγείλουν όσα βιώνουν, μοιράζονται τώρα τις ιστορίες τους προσπαθώντας να αφυπνίσουν.

Μια γυναίκα θύμα ενδοοικογενειακής βίας μιλάει στο MEGA για τον εφιάλτη που βίωσε στα χέρια του πρώην συντρόφου της. Ο άντρας, την έκανε να αποβάλει το παιδί που κυοφορούσε.

«Ήμουν σε σχέση περίπου στους έξι μήνες και την περίοδο εκείνη ήμουν και έγκυος. Η σχέση ξεκίνησε με ένα πάρα πολύ ωραίο τρόπο. Ήταν ευγενικός και περιποιητικό. Εγώ έμενα μόνη μου και στο τρίμηνο επάνω ήρθε στο σπίτι μου χωρίς συζήτηση. Στους 5 μήνες με το που μαθαίνει ότι είμαι έγκυος, ξεκινάει όλο το βασανιστήριο ‘κι αν δε θέλω εγώ να το έχεις, δε θα το έχεις, θα σε κλωτσήσω στην κοιλιά να το χάσεις’. Σε κάθε εξέταση που πήγαινα και έκανα έλεγε ‘γιατί πας αφού δε θα το έχεις;’», ανέφερε αρχικά το θύμα, για να συνεχίσει:

«Στους δυόμιση μήνες εγκυμοσύνης ξεκινάει ‘δε μου αρέσει το φαγητό που έφτιαξες’, μου πέταγε τα πιάτα στο κεφάλι. ‘Και τι νομίζεις ότι είσαι; Άχρηστη. Τι νομίζεις ότι θα γίνεις μάνα;’. Όλη αυτή η διαδικασία μπορεί να μειώσει έναν άνθρωπο και αρχίζεις να αισθάνεσαι ακόμη πιο χάλια, να λες ‘ το έχω το μωρό, το θέλω, δεν το θέλω;’. Υπάρχει μια επιπλοκή στην εγκυμοσύνη και σε έναν τσακωμό μου ρίχνει μια κλωτσιά στην κοιλιά, με αποτέλεσμα να αποβάλλω. Μου έκλεψε λεφτά, πράγματα από το σπίτι».

Στη συνέχεια το θύμα ενδοοικογενειακής βίας τόνισε: «Σου εξηγούν ότι δε σε προστατεύει κανένας νόμος, κάνεις τον σταυρό σου και λες ‘δε θα βγω από το σπίτι μέχρι να ηρεμήσουν τα πράγματα’», για να συμπληρώσει:

«Με το που με παίρνει από το νοσοκομείο ξεκινάει με ένα χαστούκι μέσα στο αυτοκίνητο. Εννοείται πως χώρισα. Μπορεί να λένε όλοι ‘και γιατί δεν έφυγες;’. Ακόμα και τώρα που το λέω ανατριχιάζω, όταν το ζεις όλο αυτό δεν το πιστεύεις ότι σου συμβαίνει. Δεν είχα ψυχολογία και δεν μπορούσα να καταλάβω τι μου συμβαίνει».

Αξίζει να σημειωθεί ότι σανίδα σωτηρίας για την ίδια έγινε ένας γείτονάς της.

Η στάση της αστυνομίας

«Αυτός που με βοήθησε ήταν ένας γείτονας, ο οποίος άκουγε τις φασαρίες και ειδοποίησε την αστυνομία. Φεύγω από το σπίτι, με παίρνει η αστυνομία, είχα μώλωπες, σκισμένα χείλη. Δεν υπήρχε αξιωματικός και ήταν ο αξιωματικός υπηρεσίας 25 χρόνων. Δεν του έκανα μήνυση γιατί μου είπαν ότι δε με προστατεύει ο νόμος, ο ίδιος ο αστυνομικός με απέτρεψε. (…) Μου λέει ‘κάτι του έχετε κάνει για να αντιδράσει έτσι’. Σου εξηγούν ότι δε σε προστατεύει κανένας νόμος, κάνεις τον σταυρό σου και λες ‘δε θα βγω από το σπίτι μέχρι να ηρεμήσουν τα πράγματα’. Σε ό,τι σπίτι είχα πάει, ερχόταν από έξω και περίμενε με το αυτοκίνητο», συνέχισε το θύμα αναφορικά με το ποια ήταν η στάση της αστυνομίας στην δική της περίπτωση.

«Με πήρε η ίδια η μητέρα του τηλέφωνο και μου λέει ‘από εδώ και πέρα τρέχεις αν θέλεις να σωθείς. Μη νομίζεις ότι είσαι η πρώτη που το έχει κάνει’. Δεν μπορούσαν να τον βάλουν στο ψυχιατρείο γιατί εξαφανιζόταν, δεν τον έβρισκαν», ανέφερε, ενώ έστειλε παράλληλα το δικό της μήνυμα προς τις γυναίκες που βιώνουν παρόμοιες καταστάσεις:

«Να πιστεύουν στον εαυτό τους ότι μπορούν να τα καταφέρουν γιατί όλες οι γυναίκες μπορούμε να τα καταφέρουμε».

newsbomb.gr




ΣΥΡΙΖΑ | Οι ύβρεις Μαρινάκη προσβάλλουν τα θύματα των Τεμπών και τους συγγενείς τους

«Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης συνέχισε και σήμερα τα ολισθήματα, εξαπολύοντας για μία ακόμη φορά ύβρεις που προσβάλλουν όχι την αντιπολίτευση, όπως ίσως νομίζει, αλλά τα θύματα του εγκλήματος των Τεμπών και τους συγγενείς τους» αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ σε ανακοίνωση του.

Ειδικότερα, κατηγορεί τον κ. Μαρινάκη ότι «επέμεινε στον άθλιο χαρακτηρισμό “πολιτικές βδέλλες”, προσπαθώντας να μειώσει την προσπάθεια που καταβάλλεται ώστε να τιμωρηθούν οι πραγματικοί ένοχοι για την τραγωδία που οδήγησε στον θάνατο 57 νέων ανθρώπων». Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ «του επιστρέφει τον χαρακτηρισμό» και τον «ενημερώνει» πως «πολιτικές βδέλλες» είναι «εκείνοι που συνεχίζουν να ασελγούν στη μνήμη των αδικοχαμένων ανθρώπων», «όσοι προσπαθούν να καλύψουν πολιτικά πρόσωπα εκμεταλλευόμενοι τη θέση τους, θεωρώντας πως δεν χρειάζεται να λογοδοτούν στον ελληνικό λαό», «όσοι προσπαθούν να καλύψουν τους εμπλεκόμενους πολιτικούς», «εκείνοι που κρύφτηκαν χθες αφήνοντας άδεια τα κυβερνητικά έδρανα, ενώ την ίδια στιγμή παρακολουθούσαν με αγωνία από τα θεωρεία οι συγγενείς των θυμάτων».

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ προσθέτει ότι «ο χαρακτηρισμός αυτός ανήκει σε όσους συνεχίζουν να δείχνουν ασέβεια στο αίμα και τον κόπο των Ελλήνων πολιτών. Που δεν ενδιαφέρονται για το γεγονός πως η μεγάλη πλειοψηφία υποφέρει από την ακρίβειά και την υπερφορολόγηση, ενώ παράλληλα διακατέχεται από αίσθημα ανασφάλειας που αφορά ακόμη και τις καθημερινές του μεταφορές». Σχολιάζει ότι «ο κύριος Μαρινάκης θα έπρεπε να ζητήσει συγνώμη εκ μέρους του πρωθυπουργού κ. Μητσοτάκη αλλά και του κ. Κώστα Αχ. Καραμανλή που χθες απουσίαζαν από τη Βουλή, παρά να κουνάει το δάχτυλο σε όσους αγωνίζονται για να βγει η αλήθεια στο φως».

Καταληκτικά, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπογραμμίζει ότι «όσο συνεχίζουν να ασελγούν στη μνήμη των αδικοχαμένων παιδιών και να αγνοούν τον πόνο των συγγενών, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ δεν θα κάνει ούτε βήμα πίσω. Θα στέκεται δίπλα τους, μέχρι τη δικαίωση τους».

Πηγή: newsbeast.gr




Ενός λεπτού σιγή στη Βουλή για τα θύματα των Τεμπών

Ενός λεπτού σιγή από την Ολομέλεια για τα θύματα της σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών που σημειώθηκε πριν ένα χρόνο στις 28 Φεβρουαρίου 2023.

Ο Α’ Αντιπρόεδρος της Βουλής Γιάννης Πλακιωτάκης, εκφράζοντας όλο το Σώμα, ανέφερε πως «σήμερα, συμπληρώνεται ένας χρόνος από το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Ως Εθνική Αντιπροσωπεία πενθούμε – όπως πενθεί όλη η Ελλάδα, όλος ο Ελληνισμός. Θρηνούμε την απώλεια 57 συνανθρώπων μας που έχασαν την ζωή τους αδόκητα και τόσο άδικα».

Ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε ότι «η σημερινή ημέρα μας υπενθυμίζει τον όρκο που δώσαμε ως βουλευτές και τη δέσμευση που λάβαμε ως Εθνική Αντιπροσωπεία λίγες ημέρες μετά το δυστύχημα. Δέσμευση για διάγνωση, απόδοση ευθυνών και διόρθωση των διαχρονικών παθογενειών. Ο δρόμος είναι ακόμα μακρύς αλλά το χρέος μας αδιαπραγμάτευτο. Πρέπει να χυθεί άπλετο φως. Να υπάρξει ταχύτερη και αντικειμενική κρίση. Οφείλουμε όμως να αφήσουμε απερίσπαστη τη Δικαιοσύνη να κάνει την δουλειά της».

Με τις σκέψεις αυτές, ο Α’ Αντιπρόεδρος της Βουλής κάλεσε τους βουλευτές να τηρήσουν ενός λεπτού σιγή.

Πηγή: Newsbeast.gr




Τέμπη: Βαριά ατμόσφαιρα στο μνημόσυνο και το τρισάγιο για τα θύματα της τραγωδίας (βίντεο – φωτογραφίες)

Δάκρυα από τους συγγενείς, ανείπωτος ο πόνος έναν χρόνο μετά την εθνική τραγωδία

Μέσα σε βαρύ κλίμα έγινε σήμερα το πρωί στο Μακρυχώρι του δήμου Τεμπών Λάρισας, το ετήσιο μνημόσυνο για τις 57 ψυχές που έχασαν τη ζωή τους στο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, έναν χρόνο πριν.

Πλήθος κόσμου παρευρέθηκε στον Ιερό Ναό του Αγίου Θωμά για το μνημόσυνο που τελέστηκε από τον Μητροπολίτη Λαρίσης και Τυρνάβου Ιερώνυμο.

Ανάμεσά τους και άνθρωποι που έμελλε να ζήσουν από κοντά τα πρώτα λεπτά της τραγωδίας.

Όπως ο κ. Νίκος Μητσογιάννης, αντιδήμαρχος του Δήμου Τεμπών ο οποίος συγκλονίζει περιγράφοντας τα όσα είδε όταν έφτασε από τους πρώτους στον τόπο του δυστυχήματος: «Είδαμε μια χαώδη κατάσταση εκεί στο σημείο της τραγωδίας. Θερμά συλλυπητήρια στις οικογένειες. Αυτό που είδα εγώ, μην με ρωτάτε τι, σας παρακαλώ, να μην το δει κανένας σας. Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να σώσουμε όλους αυτούς τους ανθρώπους. Οι άνθρωποι εκεί μας έλεγαν ότι δεν θέλουν να πεθάνουν, ότι θέλουν να ζήσουν, ότι θέλουν να δουν τις οικογένειές τους, μια κοπέλα μας είπε ότι θέλει να κάνει παιδί, να μην χάσει αυτό… Ακούσαμε ό,τι μπορείτε να φανταστείτε, έλεγε ο καθένας ότι είχε ανάγκη και εμείς προσπαθούσαμε να τους μιλάμε για να τους δώσουμε δύναμη να ζήσουν. Είδαμε πάρα πολλά, πολλά διασκορπισμένα σώματα, πολλοί σωθήκανε, δυστυχώς όμως όχι όλοι. Κάναμε ότι μπορούσαμε, πέντε μερόνυχτα ήμασταν εκεί… προσπαθούσαμε να δώσουμε συμπαράσταση και δύναμη, τους σκεπάζαμε που ήταν ημίγυμνοι λόγω του δυστυχήματος, κάναμε ότι μπορούσαμε για να ζήσουν αυτοί οι άνθρωποι. Να μην ξανασυμβεί ποτέ ξανά αυτό το πράγμα. Αυτοί που έχουν τις ευθύνες θα λογοδοτήσουν όπου πρέπει και βασικότερα στον Θεό».




Αποκαλύψεις για τον «γύπα της Θεσσαλονίκης» που πουλούσε έρωτα και ξάφριζε τα θύματα | «Η σύζυγός του είναι στο πλευρό του»

Ελεύθερος κατόπιν συμφωνίας με το πρώτο του θύμα, από το οποίο είχε αποσπάσει το ποσό των 83.000 ευρώ, αφέθηκε ο «γύπας της Θεσσαλονίκης», ο οποίος πουλούσε έρωτα στα θύματά του και τα «ξάφριζε». Το κακούργημα κατέπεσε σε πλημμέλημα συνεπεία του ότι η πρώτη καταγγέλλουσα απέσυρε τη μήνυση και έτσι ο άνδρας βγήκε από τη φυλακή.

Ο δικηγόρος του δράστη, Κωνσταντίνος Χατζηιωάννου, μίλησε το πρωί της Πέμπτης (22/2) στην εκπομπή του MEGA «Κοινωνία Ώρα MEGA» και είπε χαρακτηριστικά: «Σε αυτά τα αδικήματα μιλάμε για μία απάτη στα πλαίσια των ερωτικών σχέσεων, όπου τα όρια των σχέσεων είναι λίγο δυσδιάκριτα. Έχει αποζημιώσει το βασικό του θύμα, αφού έμεινε 10 μήνες στην φυλακή, με αποτέλεσμα να αποφυλακιστεί μέχρι την εκδίκαση της υποθέσεώς της. Η απάτη έχει να κάνει πλέον με το ποσό των 69 χιλιάδων ευρώ».

Επιπρόσθετα, ο δικηγόρος διευκρίνισε ότι η αποζημίωση δε σημαίνει και παραδοχή της κατηγορίας. Όπως αποκάλυψε, ο εντολέας του έχει δεχθεί πρόταση να γίνει και σχετικό ντοκιμαντέρ για την υπόθεσή του.

Συνολικά, ο «γύπας της Θεσσαλονίκης» απέσπασε χρήματα από 4 γυναίκες εκ των οποίων οι 3 έχουν αποζημιωθεί, σύμφωνα με τον δικηγόρο του. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη φυλακή, μάλιστα, εμφανίστηκε μία γυναίκα, που του έδωσε ένα μεγάλο χρηματικό ποσό για όσο διάστημα θα παρέμενε στο σωφρονιστικό ίδρυμα, κατά δήλωση του κ. Χατζηιωάννου.

Ο κατηγορούμενος, όπως είπε ο δικηγόρος του, είναι παντρεμένος με τέσσερα παιδιά και η σύζυγός του συμπαρίσταται στο πλευρό του.

Πηγή: Newsbeast.gr

 




Το Χαμόγελο του Παιδιού | Έξι παιδιά την ημέρα έπεφταν θύματα κακοποίησης το 2023

Σε μια αίθουσα γεμάτη από δημοσιογράφους, εκπροσώπους θεσμικών φορέων και της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και επιστήμονες με τεράστια εμπειρία και γνώση στους τομείς παιδικής προστασίας, ο κος. Κώστας Γιαννόπουλος, Πρόεδρος του Δ.Σ. του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», παρουσίασε τον απολογισμό του έργου των 10 Κέντρων δράσης του Οργανισμού για το 2023, εστιάζοντας στα σοβαρά προβλήματα που απειλούν τα παιδιά σήμερα καθώς και στην ανάγκη να βρεθούν άμεσα και συνεργατικά τρόποι διαχείρισής τους.

Ο κος. Κώστας Γιαννόπουλος ανέφερε «Το 2023 το “Χαμόγελο” στήριξε 91.366 παιδιά και διαχειρίστηκε 199.805 κλήσεις στις 4 Γραμμές Υποστήριξης και Βοήθειας που διαθέτει. Σήμερα όμως, μαζευτήκαμε εδώ για να αναδείξουμε τα όσα δυστυχώς προκύπτουν από τα στατιστικά του έργου μας και τα οποία αντανακλούν άμεσα τη φρικτή πραγματικά κατάσταση που αντιμετωπίζουν τα παιδιά μας. Σήμερα, όμως δεν είμαστε μόνοι, την αγωνία μας τη μοιραζόμαστε με εξαιρετικούς ανθρώπους της πρώτης γραμμής που καθένας και η καθεμία έχουν ήδη προσφέρει πολλά ή –οι νεότεροι– αγωνιούν να προσφέρουν μία καλύτερη ζωή στα παιδιά μας. Τους ευχαριστώ που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας για τη σημερινή συζήτηση ουσίας. Τα ΜΜΕ, που είναι αυτά που μπορούν να κινητοποιήσουν και να ενημερώσουν την κοινωνία, την τοπική αυτοδιοίκηση που μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην πρόληψη αλλά και άμεση παρέμβαση για την επίλυση των προβλημάτων των παιδιών και φυσικά τους  εξαίρετους επιστήμονες, εισαγγελείς, επιμελητές ανηλίκων και ενηλίκων, γιατρούς και εκπαιδευτικούς, που είναι αδιαμφισβήτητα η αιχμή του δόρατος για την προστασία των παιδιών. Η σύνθεση της συνάντησης αυτής είναι τέτοια, που είμαι αισιόδοξος ότι θα παράξει προτάσεις ουσίας και όχι ευχολόγια. Θέλω για μία ακόμα φορά να διαβεβαιώσω ότι “Το Χαμόγελο του Παιδιού”, οι εξαιρετικοί επιστήμονές του, οι υποδομές και τα εργαλεία που διαθέτει ανήκουν σε όλους, στην ελληνική κοινωνία και τίθενται πάντα και σταθερά στη διάθεση του κράτους. Είμαστε πάντα στη διάθεση του κράτους και των λειτουργών του για να διευκολύνουμε το έργο του, να το ενισχύουμε, ως οφείλουμε, πρωτίστως στα παιδιά αλλά και σε όλους εκείνους που μας στηρίζουν. Αξιοποιείστε μας στο μέγιστο».

Το 2023 «Το Χαμόγελο του Παιδιού» θωρακίστηκε ακόμα περισσότερο για να διασφαλίσει το απαραίτητο έργο του. Έτσι, παράλληλα με τον καθιερωμένο ετήσιο έλεγχο των οικονομικών του στοιχείων από την Ernst and Young Ελλάδας, προχώρησε στην παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών από τον διεθνή ελεγκτικό και συμβουλευτικό οίκο Deloitte καθώς και στη συγκρότηση Ομάδας εξωτερικών Συμβούλων –μια μοναδική πρακτική για τα Ελληνικά δεδομένα. Εξίσου, όμως σημαντική υπήρξε και η ανάδειξη των δέκα Κέντρων δράσης του Οργανισμού, δέκα Κέντρων που εξειδικευμένα –πλέον– το κάθε ένα θα διαχειρίζονται ολοκληρωμένα σε επίπεδο πρόληψης, παρέμβασης αλλά και θεραπείας τα πολλά θέματα των παιδιών στη χώρα μας.

Την εισήγηση και τον απολογισμό του έργου του Οργανισμού, ακολούθησε μία συζήτηση υπό τον συντονισμό του κου. Γιάννη Αρβανίτη, Αστυνομικού Συντάκτη του ΑΝΤΕΝΝΑμε τέσσερις βασικές θεματικές, όπως αυτές κυριάρχησαν και στα στατιστικά του Οργανισμού αλλά ταυτίζονται και με την κοινή γνώμη. Οι τέσσερις θεματικές ήταν: 1) Βία μεταξύ των παιδιών: α) bullying – β) παραβατικότητα, 2) Βία κατά των παιδιών: κακοποίηση, παραμέληση κ.λπ., 3) Αυτοκτονικότητα παιδιών και εφήβων και 4) Εξαφανίσεις και φυγές εφήβων

Την εισήγηση στις τέσσερις θεματικές, ανέλαβαν οι Συντονιστές των τεσσάρων αντίστοιχων Κέντρων του Οργανισμού, επιστημονικά υπεύθυνες, που παρουσίασαν τα στοιχεία και τις λύσεις όπως αυτές προτείνονται από «Το Χαμόγελο του Παιδιού».

Αναφερόμενοι στις τέσσερις θεματικές, οι συμμετέχοντες ανάλογα με την εμπειρία και εξειδίκευσή τους δήλωσαν:

«Πρέπει να καταστήσουμε σαφή τη διαφορά ανάμεσα στο bullying και την παραβατικότητα, που συχνά συγχέονταιΤο bullying αφορά σε επαναλαμβανόμενη συμπεριφορά παιδιών, η οποία να εκδηλώνεται με βία μέσα στο σχολείο, έχει πρόθεση, δε γίνεται τυχαία, δεν υπάρχουν ισότιμες σχέσεις και υπάρχει συστηματικότητα. Η παραβατικότητα των ανηλίκων, αφορά σε εμπλοκή με τον νόμο και μπορεί να ξεφεύγει και του σχολικού πλαισίου». – κα. Ιωάννα Χαρδαλούπα, Συντονίστρια Κέντρου για τη Βία και τον Εκφοβισμό Bullying του Οργανισμού.

«Χρειάζονται να γίνουν πολλές συμπράξεις, να γίνουμε ένα! Το εκπαιδευτικό σύστημα, το σύστημα πρόνοιας για τα παιδιά στην υγεία, της πρόληψης για παραβατικές συμπεριφορές. Να έχει η Πολιτεία μια συνέχεια» – κα. Ξένη Δημητρίου, τ. Εισαγγελέως Αρείου Πάγου.

«Πρέπει ως εκπαιδευτικοί να σεβόμαστε τα παιδιά, να μην τα προσβάλλουμε αλλά να τα φέρνουμε αντιμέτωπα και με τις ευθύνκα»Σοφία Ροκανά, Εκπαιδευτικός, 2ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης.

«Μέσα από την προσωπική μου εμπειρία, μέσα από την ιδιότητά μου και ως εκπαιδευτικός, έχω βρεθεί επανειλημμένα με παιδιά. Τα όρια, η ευθύνη που αναθέτουμε σε ένα παιδί και η οικογένεια είναι αδιαμφισβήτητα καθοριστικά» – κα. Βούλα Πατουλίδου, Αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής ενότητας Θεσσαλονίκης.

«Το Εθνικό Κέντρο για την Κακοποίηση και την Εκμετάλλευση του “Χαμόγελου” -με βασικό εργαλείο την Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή SOS1056- αποτελεί πλέον το κέντρο αναφοράς για κάθε παιδί θύμα βίας. Οι αριθμοί είναι πραγματικά αποθαρρυντικοί αν λάβουμε υπόψη ότι δείχνουν το μέγεθος της βίας και αποκαλύπτουν το φαινόμενο της παιδικής κακοποίησης και εκμετάλλευσης στη χώρα μας. Το ενθαρρυντικό είναι πως το φαινόμενο της παιδικής κακοποίησης προβάλλεται και ο κόσμος έχει μάθει να αναγνωρίζει όταν ένα παιδί βρίσκεται σε κίνδυνο, ευαισθητοποιείται και γνωρίζει που να απευθυνθεί δείχνοντας μας την εμπιστοσύνη του». – κα. Σταυρούλα Σπυροπούλου, Ψυχολόγος Συντονίστρια Εθνικού Κέντρου για την Κακοποίηση και Εκμετάλλευση των παιδιών του Οργανισμού.

«Το ζήτημα της κακοποίησης και του εκφοβισμού παιδιών είναι πολύ σημαντικό για αυτό από τις πρώτες ημέρες της θητείας μας, πήραμε την πρωτοβουλία να κάνουμε ευρεία σύσκεψη για την αντιμετώπιση του bullying αλλά και των φαινομένων βίας μεταξύ ανηλίκων στην πόλη μας, με την παρουσία όλων των αρμόδιων φορέων. Επειδή αποτελεί βαθιά μου πεποίθηση πως ο ρόλος του Δήμου σε αυτές τις περιπτώσεις δεν είναι κατασταλτικός, θα δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στην πρόληψη, μέσα από στοχευμένες δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης παιδιών, γονέων και εκπαιδευτικών». – κος. Γιάννης Μυλωνάκης, Δήμαρχος Αγίας Παρασκευής

«Όλα ξεκινάνε από το σπίτι. Η οικογένεια είναι το βασικό κύτταρο στη ζωή μας, ο βασικός πυλώνας. Είναι καθοριστικές οι αρχές που θα λάβει το παιδί από τους γονείς, τους κηδεμόνες, ώστε μεγαλώνοντας να μην προσανατολιστεί προς την εγκληματικότητα. Το τρίπτυχο είναι: οικογένεια, σχολείο, κοινωνικός περίγυρος». – κος. Πάνος Σόμπολος, Αστυνομικός συντάκτης, τ. Πρόεδρος ΕΣΗΕΑ.

«Έχω αντιμετωπίσει αμέτρητες περιπτώσεις κακοποίησης παιδιών στην καριέρα μου, 41 ολόκληρα χρόνια στα Νοσοκομεία, τα 37 εξ αυτών στα Νοσοκομεία Παίδων. Η άμεση αντίδραση και παρέμβαση είναι αυτό που μπορεί να σώσει ένα παιδί. Η άμεση, ακαριαία συνεργασία και ενεργοποίηση του μηχανισμού που περιλαμβάνει τον γιατρό, τον Εισαγγελέα και την Αστυνομία. Κάθε ώρα που χάνεται θέτει ένα παιδί σε κίνδυνο». – Γιώργος Σφακιανός, Νευροχειρουργός

«Τα παιδιά πρέπει να διακατέχονται από αρχές αλλά και ενσυναίσθηση. Οι παρεμβάσεις που πραγματοποιούνται είναι πολύ λίγες και χαιρόμαστε που υπάρχει “Το Χαμόγελο του Παιδιού” με τους εξειδικευμένους συνεργάτες του, καθώς συμπληρώνει σημαντικά τον κρατικό τομέα». – κος. Σωτήρης Ευστρατιάδης, Διευθυντής ενιαίας Υπηρεσίας Επιμελητών & Κοινωνικής Αρωγής Αθήνας.

«Η αυτοκτονικότητα είναι η κορυφή ενός παγόβουνου, είναι αυτό που βλέπουμε. Πολλές φορές θεωρούμε πως η αυτοκτονία είναι αυτό που συμβαίνει, σαν αποτέλεσμα, αλλά οι αιτίες είναι βαθύτερες, και αυτό που βλέπουμε είναι ένα σημάδι. Το 2023 στον Οργανισμό διαχειριστήκαμε 615 περιστατικά αυτοκτονικού ιδεασμού -1,7 την ημέρα. Πίσω από τους αριθμούς, υπάρχουν άνθρωποι, οικογένειες, σχολεία, ολόκληρες κοινότητες». – κα. Ιωάννα Γκίκα, Ψυχολόγος και Συντονίστρια του Κέντρου για τη Διαδικτυακή Ασφάλεια του Οργανισμού.

«Κάθε 2 ημέρες, το “Χαμόγελο» αντιμετωπίζει μία υπόθεση εξαφάνισης παιδιού με μέσο χρόνο εύρεσης τις 2 μέρες. Γνωρίζουμε ότι τα παιδιά που εγκαταλείπουν το σπίτι τους -που πραγματοποιούν φυγές- αποτελούν τη μεγαλύτερη ομάδα “εξαφανισμένου παιδιού”. Σύμφωνα με τα στατιστικά του 2023, χειριστήκαμε 236 υποθέσεις παιδιών που αφορούσαν 186 παιδιά με κυρίαρχη φιγούρα εξαφανισμένου παιδιού το κορίτσι εφηβικής ηλικίας, ελληνικής καταγωγής. Κάθε παιδί που λείπει από το σπίτι του είναι ένα παιδί σε κίνδυνο». – κα. Ειρήνη Ριζοπούλου, Κοινωνική Λειτουργός και Συντονίστρια του Εθνικού Κέντρου για τις Εξαφανίσεις ανηλίκων και ενηλίκων του Οργανισμού.




Η διατήρηση της Ιστορικής Μνήμης του Ολοκαυτώματος αποτελεί υποχρέωση και ελάχιστο φόρο τιμής στα θύματα

ο μήνυμα ότι η διατήρηση της Ιστορικής Μνήμης του Ολοκαυτώματος αποτελεί υποχρέωση και ελάχιστο φόρο τιμής στα θύματα ενός από τα μεγαλύτερα ομαδικά εγκλήματα στην ιστορία έστειλε με ανάρτησή του στο X ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας.

«Οι θηριωδίες των Ναζί, οι εκτελέσεις εκατομμυρίων Εβραίων – μεταξύ των οποίων και χιλιάδες Έλληνες Εβραίοι – δεν πρέπει να ξεχαστούν ποτέ, ώστε να μην επαναληφθούν ανάλογα εγκλήματα» προσθέτει ο κ. Δένδιας.




Μήνυμα του Δήμαρχου Καβάλαςγια τη Διεθνή Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα του Ολοκαυτώματος

“Οι ιδιαίτερες πτυχές της Ιστορίας της Καβάλας δε θα μπορούσαν να γίνουν εύκολα κατανοητές – ακόμα και το αστικό περιβάλλον γύρω μας – αν δε γνωρίζαμε την ιστορία της εβραϊκής κοινότητας.
Έχοντας συμπληρωθεί σχεδόν 80χρόνια από την ημέρα απελευθέρωσης του Άουσβιτς, εκεί που διαπράχθηκε ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα στην ιστορία της ανθρωπότητας, η 27η Ιανουαρίου ως Διεθνής Ημέρα Μνήμης για τα Θύματα του Ολοκαυτώματος και από την Ελλάδα ως Ημέρα Μνήμης των Ελλήνων Εβραίων Μαρτύρων και Ηρώων του Ολοκαυτώματος, έρχεται σήμερα, πιο εμφατικά από ποτέ, να μας υπενθυμίσει ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε, ούτε να επιτρέπουμε σε άλλους να λησμονούν, να διαστρεβλώνουν ή να αρνούνται την ιστορική αλήθεια.
Ίσως ο μοναδικός τρόπος για να αποκτήσει νόημα το σύνθημα «Ποτέ ξανά» είναι η εκπαίδευση των νεότερων γενεών, με επίκεντρο το αδιανόητο έγκλημα που συνέβη τότε.
Στο πλαίσιο αυτό, πρέπει να συν-λειτουργήσουν ακόμη πιο δυναμικά οι κοινωνικές και πολιτικές οντότητες, όπως το Δίκτυο Πόλεων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κατά του Αντισημιτισμού, που αντιμάχονται δυναμικά όσους επιδιώκουν να φέρουν ξανά στο προσκήνιο πλήθος ναζιστικών ιδεών.
Διότι η ιστορική μνήμη δε συνδέεται, μόνον, με τη μνημόνευση και τη διατήρηση πληροφοριών, αλλά μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στη διαμόρφωση ενός πιο στέρεου μέλλοντος, βασισμένο στις αξίες της Ειρήνης και στον σεβασμό, τόσο στην ετερότητα, όσο και στην αξία της ανθρώπινης ζωής».



Νέα στοιχεία για τη βόμβα κοντά στη βάση των ΜΑΤ | «Ήθελαν θύματα οι άγνωστοι που την τοποθέτησαν»

Σοκ προκαλούν τα στοιχεία που βλέπουν το «φως» της δημοσιότητας και αφορούν τη βόμβα μεγάλης ισχύος, που βρέθηκε και εξουδετερώθηκε χθες, Δευτέρα (18/12), στου Ζωγράφου σε απόσταση λίγων μόνο μέτρων από την έδρα των ΜΑΤ. Η αυτοσχέδια βόμβα με ζελατοδυναμίτιδα εντοπίστηκε μέσα σε σακούλα σκουπιδιών στο μαντρότοιχο των ΜΑΤ στο ύψος της Πολυτεχνειούπολης Ζωγράφου.

Στις 12:29 στο κέντρο επιχειρήσεων της ΕΛ.ΑΣ υπήρξε τηλεφώνημα, όπου ενημέρωσαν ότι υπάρχει εκρηκτικός μηχανισμός στο συγκεκριμένο σημείο και τους είπαν ότι θα εκραγεί σε 45 λεπτά. Αμέσως κινητοποιήθηκε το τμήμα εξουδετέρωσης εκρηκτικών μηχανισμών, έγινε αποκλεισμός του δρόμου και της ευρύτερης περιοχής, καθώς απέναντι βρίσκονται οι φοιτητικές εστίες. Και η εξουδετέρωση της βόμβας πραγματοποιήθηκε επιτυχώς.

Όπως μετέδωσε σε σχετικό της ρεπορτάζ η εκπομπή του Mega «Κοινωνία Ώρα MEGA» με την Ανθή Βούλγαρη και τον Ιορδάνη Χασαπόπουλο την Τρίτη (19/12), «οι άγνωστοι, που τοποθέτησαν βόμβα στα ΜΑΤ, ήθελαν θύματα».

Τι περιείχε ο εκρηκτικός μηχανισμός

Ο εκρηκτικός μηχανισμός περιείχε μισή λίμπρα C4 υψηλό εκρηκτικό, 150 γραμμάρια ζελατοδυναμίτιδα, ρολόι, δύο πυροκροτητές και διακόπτη.

Τις έρευνες έχει αναλάβει η Αντιτρομοκρατική

Τις έρευνες έχει αναλάβει η Αντιτρομοκρατική, που συγκεντρώνει στοιχεία, για να φτάσει στα ίχνη των δραστών, οι οποίοι κατάφεραν να φτάσουν σε μία από τις καλύτερα φυλασσόμενες περιοχές της Αθήνας και να τοποθετήσουν τη βόμβα δίχως να γίνουν αντιληπτοί από κανέναν.

Το σημείο όπου τοποθετήθηκε η βόμβα ήταν κοντά στον τελευταίο εξωτερικό φρουρό αλλά και στις φοιτητικές εστίες. Μπορεί να υπήρξε προειδοποιητικό τηλεφώνημα, ωστόσο η βόμβα ήταν ισχυρότατη και ενεργή, κι αν κάτι πήγαινε στραβά, θα κινδύνευαν άνθρωποι, αστυνομικοί, φοιτητές αλλά και διερχόμενοι πολίτες.

Συγκεκριμένα, το ωστικό κύμα θα έφθανε ακόμα και στον τοίχο του πανεπιστήμιου, αν έσκαγε η βόμβα.

Σημειώνεται πως το συγκεκριμένο σημείο έχει γίνει στόχος τόσο της 17 Νοέμβρη όσο και του Επαναστατικού Αγώνα κατά το παρελθόν, το 1985 και το 2008 αντίστοιχα.




Καβάλα: Παρίστανε τον αστυνομικό και βίαζε γυναίκες – Πώς ψάρευε τα θύματά του

Ο 29χρονος, αφού κακοποιούσε σεξουαλικά τις γυναίκες, έκλεβε τα χρήματα που είχαν πάνω τους και στη συνέχεια τις άφηνε ελεύθερες.

Κατηγορούμενος για αντιποίηση αρχής, βιασμό και ληστεία, οδηγείται στη δικαιοσύνη 29χρονος με καταγωγή από τη Ξάνθη.

Ο άνδρας, προσποιούμενος τον αστυνομικό, έκλεινε ραντεβού με γυναίκες σε διαμέρισμα Airbnb, στην Καβάλα, όπου τις βίαζε και τις έκλεβε.

Ο ίδιος φέρεται να δήλωνε στις κοπέλες αστυνομικός, επιδεικνύοντας μάλιστα και όπλο, το οποίο εκ των υστέρων αποδείχθηκε ψεύτικο.

Μέσω ιστοσελίδας κλείνονταν τα ραντεβού

Στο διαμέρισμα, όπως υποστηρίζουν οι γυναίκες, τις κακοποιούσε σεξουαλικά και πριν τις αφήσει ελεύθερες, έκλεβε τα χρήματα που είχαν πάνω τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν γίνει γνωστά, τουλάχιστον δύο φορές έκλεισε ραντεβού μαζί τους. Τα ραντεβού κλείνονταν μέσω ιστοσελίδας, αναφέρει το proininews.gr.

Λεπτομέρειες αναμένεται να γίνουν γνωστές τις αμέσως επόμενες ώρες μέσω επίσημης ενημέρωσης της αστυνομίας.




5 κανόνες για να μην πέσετε θύματα ενόψει Black Friday

Να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί ενόψει της Black Friday ζητά από τους καταναλωτές η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ. Όπως χαρακτηριστικά τονίζει, δεν πρέπει να δελεάζονται από φαινομενικά εντυπωσιακές προσφορές.

Ειδικά τη φετινή χρονιά, όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ, με την ακρίβεια να επιβαρύνει στον μέγιστο βαθμό τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, η ιεράρχηση των αναγκών και η έρευνα αγοράς καθίστανται πιο αναγκαίες από ποτέ.

Η ένωση προτείνει την τήρηση πέντε κανόνων που, όπως εκτιμά, διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών»:

  1. Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
  2. Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
  3. Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς. Ιδίως να ερευνούν αν και κατά πόσο επιβάλλονται τόκοι στην αγορά αυτή, αφού, στην περίπτωση αυτή, το κόστος αγοράς αυξάνει ραγδαία.
  4. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.
  5. Να ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.

Επίσης η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας σημειώνει αναφερόμενη στους καταναλωτές: «Καλό θα ήταν να γνωρίζουν όλοι ότι η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου (Βlack Friday, άνοιγμα καταστημάτων τις Κυριακές, λευκές νύκτες κ.λπ.) έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι “πρέπει” να εκμεταλλευτεί τις προσφορές, σπεύδοντας στα μαγαζιά. Στο σημερινό πλαίσιο της εκρηκτικής ακρίβειας σε αγαθά πρώτης ανάγκης, ο καταναλωτής οφείλει να ενεργεί τις αγορές του με σύνεση και περίσκεψη».




Φόβος και τρόμος οι απόπειρες αρπαγής παιδιών – Πώς προσεγγίζουν τα ανήλικα θύματα

Σε μάστιγα φαίνεται πως εξελίσσονται οι απόπειρες αρπαγής παιδιών καθώς μέσα σε λίγες ημέρες έχουν καταγραφεί τουλάχιστον 4 διαφορετικά περιστατικά.

Τρόμο έχουν προκαλέσει τα περιστατικά αγνώστων που έχουν επιχειρούν να προσεγγίσουν ανήλικα παιδιά το τελευταίο διάστημα. Σε λίγες μόλις ημέρες έχουν γίνει γνωστά 4 διαφορετικά περιστατικά, τρία στην Εύβοια και ένα στην Μαγούλα.

Το πρωί της Τετάρτης, ο δήμαρχος Διρφύων – Μεσσαπίων μίλησε στον ΣΚΑΙ για τα περιστατικά που έχουν τρομοκρατήσει τους γονείς.

Όπως ανέφερε ο κ. Ψαθάς τα περιστατικά έχουν αναστατώσει και ανησυχήσει του γονείς στην περιοχή και όχι μόνο. Μάλιστα ο δήμος σε συνεργασία με την Αστυνομία έχει προχωρήσει και σε μία σχετική ενημέρωση προς τους γονείς ώστε να εφιστήσουν λίγο περισσότερη προσοχή και να μιλήσουν με τα παιδιά τους. Παράλληλα η Ελληνική Αστυνομία έχει αυξήσει τις περιπολίες στην περιοχή. Όπως σημείωσε ο δήμαρχος οι εν δυνάμει απαγωγείς όπως φαίνεται σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις δεν είναι ντόπιοι. Παράλληλα υπάρχει συνεργασία με την Αστυνομία σε χωριά και τοπικές κοινότητες με περιπολίες προκειμένου να αποτραπούν παρόμοια περιστατικά στο μέλλον.

Καταγγελία για αρπαγή 8χρονης από παιδική χαρά στη Μαγούλα

Μητέρα από την περιοχή της Μαγούλας κατήγγειλε την απόπειρα αρπαγής της 8χρονης κόρης της από παιδική χαρά την περασμένη Παρασκευή (20/10).

Η μητέρα της 8χρονης μίλησε στην ΕΡΤ όπου περιέγραψε τις δραματικές στιγμές που έζησε η κόρη της.

«Το παιδί όταν σταμάτησε το αυτοκίνητο δεν κατάλαβε στην αρχή ότι ήταν ένας άγνωστος. Ο συγκεκριμένος όταν σταμάτησε κατευθείαν της είπε “έλα κοντά μου, μη φοβάσαι”. Το παιδί στην αρχή δεν κατάλαβε και έκανε κάποια βήματα προς το μέρος του. Εφόσον το παιδί είδε ότι είναι ένας άγνωστος και όταν της είπε “έλα να σε πετάξω πιο κάτω, έλα μαζί μου, έλα κοντά μου”, άρχισε να κάνει βήματα προς τα πίσω το παιδί, δεν μίλαγε και έλεγε με το κεφάλι του έλεγε “Όχι, δεν θέλω να έρθω μαζί σου”. Αυτός της έλεγε “Έλα, μη φοβάσαι, μη φοβάσαι”. Κατάλαβε προφανώς ότι το παιδί είχε τρομάξει και όταν το παιδί άρχισε να κάνει βήματα προς τα πίσω, λέει “Ωραία, μην έρχεσαι εσύ, θα έρθω εγώ σε σένα”. Και έκανε την κίνηση να βγει από το αυτοκίνητο. Το παιδί αντέδρασε αμέσως, έτρεξε αντίθετα από το αυτοκίνητο προς την παιδική χαρά για να μην την πιάσει, γιατί το αυτοκίνητο ήταν στραμμένο προς το σπίτι. Βρήκε το πρώτο ενήλικα και είπε κατευθείαν το τι συνέβη και να τη συνοδέψουν στο σπίτι γιατί φοβόταν πολύ. Το παιδί ήταν πάρα πολύ τρομαγμένο. Έτρεμε ολόκληρη. Δεν μπορούσε να μας εξηγήσει κατευθείαν τι συνέβη, ούτε να μας πει πως ήταν ο άνθρωπος αυτός. Και μετά από κάνα δίωρο άρχισε να μας εξηγεί τα χαρακτηριστικά του, τα οποία είναι πολύ έντονα» καταγγέλλει η μητέρα και συνεχίζει:

«Έχει σγουρά μαλλιά, μελαχρινός, γυαλιά μυωπίας, χαλασμένα δόντια, ήταν εύσωμος. Ήταν γύρω στα 50 – 60, ως παππού τον είπε το παιδί. Δεν ήταν Ρομά, μας είπε το παιδί».

Αξίζει να σημειωθεί πως η γυναίκα ανέφερε πως έχει ξαναδεί έναν άνδρα με αυτά τα χαρακτηριστικά να κινείται ύποπτα στη γειτονιά ενώ καταγγέλει πως μετά την ανάρτηση που έκανε στο Facebook για να ενημερώσει τους κατοίκους της περιοχής για το συμβάν δέχθηκε ένα απειλητικό τηλεφώνημα από άγνωστο αριθμό.

«Στην περιοχή πρέπει να τον έχουμε ξαναδεί. Μπορεί μία με δύο φορές σίγουρα, γιατί είμαστε κλειστή κοινωνία και άγνωστα άτομα μας κάνουν εντύπωση».

Μαντούδι: Άγνωστος αποπειράθηκε να αρπάξει 10χρονο

Απόπειρα αρπαγής ενός 10χρονου παιδιού καταγράφηκε πριν από λίγες ημέρες στην Εύβοια.

Σύμφωνα με την καταγγελία της μητέρας, ο ανήλικος γιος της περπατούσε στο δρόμο πηγαίνοντας στο φροντιστήριο, όταν ένας 50χρονος άνδρας τον σταμάτησε και άρχισε να τού κάνει διάφορες ερωτήσεις, όπως: «Ποιοι είναι οι γονείς σου;», «τι κάνεις μόνος σου εδώ;» και στη συνέχεια τον ρώτησε εάν ήθελε να πάει στο σπίτι του με αποτέλεσμα το παιδί να τρομάξει και να τρέξει για κρυφτεί.

Το ανήλικο αγοράκι εημέρωσε την μητέρα του την επόμενη του περιστατικού ενώ όπως της ανέφερε δεν είχε ξαναδεί τον άντρα, ούτε το αυτοκίνητό του.

Τριάδα: Δύο άνδρες προσπάθησαν να αρπάξουν 12χρονη μαθήτρια

Άλλο περιστατικό καταγράφηκε στην Εύβοια και συγκεκριμένα στο χωριό Τριάδα του δήμου Διρφύων Μεσσαπίων όπου σύμφωνα με την καταγγελία δύο άνδρες αποπειράθηκαν να αρπάξουν μία 12χρονη μαθήτρια.

Το χρονικό του τρόμου έχει ως εξής:

Το κοριτσάκι που περπατούσε πλησίασε ένα αυτοκίνητο με δύο άνδρες. Ο ένας βγήκε από το αμάξι μιλούσε στο παιδί και προσπάθησε να το βάλει μέσα.

Τότε έβαλε τις φωνές και οι δύο άνδρες πανικοβλήθηκαν και εξαφανίστηκαν.

Οι κάτοικοι του χωριού είναι αναστατωμένοι και λένε με οργή ότι αυτό δεν έχει ξανασυμβεί και αλίμονο σε όποιον το επιχείρησε.




Ψάχνουν και για άλλα θύματα του αστυνομικού-μαστροπού από την Καβάλα – Η κόλαση που έζησε η 34χρονη

Μια γυναίκα με καταγωγή από τη Ρουμανία μπορεί να είναι ακόμα ένα θύμα του επίορκου αστυνομικού που υπηρετεί στην Υποδιεύθυνση Πεζών Περιπολιών

Οι Αρχές εξετάζουν το ενδεχόμενο ο 40χρονος αστυνομικός που συνελήφθη κατηγορούμενος ότι εξετάζει και βάζει για τουλάχιστον δύο χρόνια μια 34χρονη από το Καμερούν, δεν είναι μαστροπός – βιαστής κατά συρροή. 

Μια γυναίκα με καταγωγή από τη Ρουμανία, μπορεί να είναι ακόμα ένα θύμα του επίορκου αστυνομικού που υπηρετεί στην Υποδιεύθυνση Πεζών Περιπολιών. 

Η άτυχη γυναίκα από το Καμερούν που εμπιστεύτηκε τον 40χρονο, δεν άντεχε τον «εφιάλτη» που ζούσε στα χέρια του, και βρέθηκε κοντά στην αυτοκτονία.

 Ο υπαρχιφύλακας παρίστανε τον «φύλακα άγγελο» στην 34χρονη Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται το iefimerida.gr, ο 40χρονος υπαρχιφύλακας είχε υποσχεθεί στη γυναίκα γάμο για να κρατήσει τη μόνιμη διαμονή της στη χώρα μας. 

Ο 40χρονος είχε γνωρίσει τη μετανάστευση από το Καμερούν στην περιοχή όπου υπηρετούσε, παριστάνοντας τον «φύλακα άγγελό της». Η 34χρονη βρίσκεται νόμος στην Ελλάδα με πολιτικό άσυλο και την έπεισε ότι είχε ανάγκη την προστασία του.

 Ο Γολγοθάς της κοπέλας ξεκίνησε μόλις ο 40χρονος την μετ στο σπίτι του και στη συνέχεια ξεκίνησε να την εξωθεί στην πορνεία, στο ξενοδοχείο της οδού Χαλκοκονδύλη. Απαιτούσε μάλιστα να του δίνει όλα τα χρήματα που έβγαζε. 

Η 34χρονη είχε κάνει απόπειρα αυτοκτονίας Ο υπαρχιφύλακας της ασκούσε ψυχολογικό πόλεμο, απειλώντας την με σύλληψη, απέλαση, εγκλεισμό σε ψυχιατρείο, ακόμα και θάνατο, εάν αγνοούσε τις εντολές του, ενώ την βίαζε συστηματικά και την έδερνε.

 Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν από περίπου μια εβδομάδα, η 34χρονη απείλησε να πηδήξει στο κενό από το μπαλκόνι του 3ου ορόφου, μην αντέχοντας άλλο τους βιασμούς. Το τηλεφώνημα στην 34χρονη την ώρα που κατέθετε στις Αρχές

Ο 40χρονος ήθελε να ελέγχει κάθε κίνηση της 35χρονης. Ενδεικτικό είναι ότι την ώρα που η Καμερουνέζα αποκάλυπτε τον εφιάλτη της σε αστυνομικούς και ψυχολόγους το περασμένο Σάββατο, ο 40χρονος την έπαιρνε τηλέφωνο για να μάθει που βρίσκεται. 

Ακολουθώντας τις οδηγίες που της έδωσαν οι «Αδιάφθοροι» της ΕΛ.ΑΣ. η 34χρονη του είπε πως είναι με πελάτη. Οι αστυνομικοί της έδωσαν και 500 ευρώ σε προσημειωμένα χαρτονομίσματα, σε περίπτωση που ο υπαρχιφύλακας της ζητούσε το «μερίδιο» του, όπως και έγινε. 

Τότε οι αστυνομικοί εισέβαλαν στο διαμέρισμα και ακινητοποίησαν τον 40χρονο. Μέσα σε διαμορφωμένη κρύπτη στο στρώμα κρεβατιού, εντοπίστηκαν συνολικά 3.800 ευρώ, μεταξύ των χαρτονομισμάτων. 

Ο 40χρονος πήγαινε σε ραντεβού με πελάτες για να την εκδώσει με περιπολικά σύμφωνα με πληροφορίες, κάμερες έχουν καταγράψει τον κατηγορούμενο να μεταφέρει τη γυναίκα από το Καμερούν σε ραντεβού με πελάτες για να την εκδώσει, ακόμα και με περιπολικό.

 Ο 40χρονος υπαρχιφύλακας έχει καταγραφεί και από άλλα βίντεο να παίρνει χρήματα από την 34χρονη, γεγονός που επιβεβαίωσε και άλλη εκδιδόμενη. Σε βάρος του 40χρονου ασκήθηκε ποινική δίωξη για εμπορία ανθρώπων με χρήση βίας, επιβολή και κατάχρηση εξουσίας κατ’ εξακολούθηση και βιασμό κατ’ εξακολούθηση. 

Η σοκαριστική καταγγελία της 34χρονης για τον αστυνομικό Η κοπέλα από το Καμερούν, περιέγραψε το σκηνικό του τρόμου που βίωνε καθημερινά στα χέρια του υπαρχιφύλακα, μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star.

Ο αστυνομικός δεν ήθελε να φύγω από αυτόν. Συνέχεια με χτυπάει, παίρνει τα λεφτά μου, να του πληρώνω το σπίτι, να του πληρώνεις το αμάξι… 20.000 ευρώ για να παντρευτώ μαζί του, μετά λέει θέλει 50.000 για να παντρευτείς μαζί μου. 

Ζητάει 20 ευρώ κάθε μέρα και μετά αλλάζει, λέει 50 ευρώ κάθε μέρα και μετά αλλάζει, θέλει 100 ευρώ. Ήθελε να με σκοτώσει, με κρατούσε από τον λαιμό δυνατά», είπε η κοπέλα από το Καμερούν. 

Κατήγγειλε επίσης ότι ο αστυνομικός, ο οποίος τέθηκε σε διάθεση, τη βίαζε καθημερινά, ενώ ο εφιάλτης της διήρκησε δύο ολόκληρα χρόνια, και πρόσφατα αποπειράθηκε να αυτοκτονήσει. 

Η γυναίκα εξομολογήθηκε τον εφιάλτη σε μια φίλη της, η οποία πήγε στους άνδρες των Εσωτερικών Υποθέσεων ενώ κατήγγειλε ότι ο αστυνομικός την πήγαινε στα ραντεβού με τους πελάτες στο κέντρο της Αθήνας και την περίμενε να τελειώσει, ενώ πολλές φορές περνούσε από το σημείο με το υπηρεσιακό όχημα, για να βεβαιωθείτε ότι εργάζεται. 

Η κοπέλα από το Καμερούν αποκάλυψε ότι ο αστυνομικός ήθελε να πάει με το αφεντικό του, που είναι αστυνομικός. «Να κάνω έρωτα μαζί του για να με προσέχει, γιατί είναι ένας πολύ δυνατός…» είπε η 34χρονη.  voria.gr  




Φωτιά στον Έβρο: Δήλωση της Κατερίνας Σακελλαροπούλου για τα θύματα στο δάσος της Δαδιάς

Η οδύνη για τις πυρκαγιές που μαίνονται και η αγωνία για τις προσπάθειες κατάσβεσής τους «γίνονται οξύτερες στην τρομερή είδηση της απανθράκωσης πολλών συνανθρώπων μας στο δάσος της Δαδιάς», αναφέρει σε δήλωσή της η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου

«Συγκλονισμένοι από την τραγωδία, πενθούμε για τον χαμό τους, για τις δυσαναπλήρωτες απώλειες των συμπολιτών μας, για την καταστροφή της φύσης, θλιβόμαστε για την αδυναμία μας να την αποτρέψουμε», σημειώνει ακόμη η κυρία Σακελλαροπούλου που χαρακτηρίζει χρέος όλων μας να αναλάβουμε επειγόντως αποτελεσματικές πρωτοβουλίες, «ώστε η ζοφερή αυτή πραγματικότητα να μην γίνει η νέα κανονικότητα».

Ολόκληρη η δήλωση της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου, είναι η ακόλουθη:

«Με οδύνη βλέπουμε τις πυρκαγιές να μαίνονται στον Έβρο, την Αττική, τη Βοιωτία, την Εύβοια, με αγωνία παρακολουθούμε τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που καταβάλλονται για την κατάσβεσή τους. Οδύνη και αγωνία που γίνονται οξύτερες στην τρομερή είδηση της απανθράκωσης πολλών συνανθρώπων μας στο δάσος της Δαδιάς.

Συγκλονισμένοι από την τραγωδία, πενθούμε για τον χαμό τους, για τις δυσαναπλήρωτες απώλειες των συμπολιτών μας, για την καταστροφή της φύσης, θλιβόμαστε για την αδυναμία μας να την αποτρέψουμε. Χρέος όλων μας είναι να αναλάβουμε επειγόντως αποτελεσματικές πρωτοβουλίες, ώστε η ζοφερή αυτή πραγματικότητα να μην γίνει η νέα κανονικότητα, αλλά να αντιμετωπισθεί με αποφασιστικότητα και τόλμη».




Τουλάχιστον 80 οι νεκροί από την πύρινη κόλαση στη Χαβάη – Φόβοι για ακόμη περισσότερα θύματα

Tουλάχιστον 80 είναι οι νεκροί από τις πυρκαγιές στη Χαβάη, σύμφωνα με νεότερο απολογισμό που έδωσαν σήμερα στη δημοσιότητα οι αρχές της κομητείας Μάουι.

«Άλλοι 12 θάνατοι επιβεβαιώθηκαν μέχρι τις 13:00 (τοπική ώρα χθες Παρασκευή, 02:00 ώρα Ελλάδος του Σαββάτου) καθώς παραμένει ενεργό το πύρινο μέτωπο στη Λαχέινα. Ως εκ τούτου, ο αριθμός των νεκρών ανέρχεται σε 67», ανέφερε η προηγούμενη ανακοίνωση.

Ο κυβερνήτης της αμερικανικής πολιτείας Τζος Γκριν είχε πει στο δίκτυο CNN πως έχουν επιβεβαιωθεί 59 θάνατοι. «Χωρίς αμφιβολία, τα θύματα θα είναι περισσότερα. Δεν γνωρίζουμε πόσα ακριβώς θα είναι τελικά», τόνισε.

Οι εικόνες από το δημοφιλές τουριστικό θέρετρο Λαχέινα είναι αποκαρδιωτικές. Τα σωστικά συνεργεία χτενίζουν την ευρύτερη περιοχή, όπου περίπου χίλια κτίρια έχουν καταστραφεί, ανασύροντας απανθρακωμένα πτώματα από τα χαλάσματα.

Το νησί Μάουι διαθέτει σειρήνες προειδοποίησης για φυσικές καταστροφές και άλλες απειλές, οι οποίες σύμφωνα με μαρτυρίες δεν ηχούσαν κατά την επέλαση της πύρινης λαίλαπας, σημειώνει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters.

Ο αρχηγός της πυροσβεστικής στο Μάουι, ο Μπράντφορντ Βεντούρα, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου την Πέμπτη πως λόγω της ραγδαίας εξάπλωσης της φωτιάς και του μπλακάουτ στις τηλεπικοινωνίες κατέστη «σχεδόν αδύνατος» ο συντονισμός των αρμόδιων φορέων για την έγκαιρη εκκένωση της περιοχής.

Χθες Παρασκευή, ο δήμαρχος Ρίτσαρντ Μπίσεν είπε στην εκπομπή «Today» του NBC πως δεν μπορεί να επιβεβαιώσει τις πληροφορίες ότι δεν ηχούσαν οι σειρήνες συναγερμού, υπογραμμίζοντας πως οι φλόγες εξαπλώθηκαν αστραπιαία.

Το παραθαλάσσιο θέρετρο της Λαχέινα βρίσκεται δίπλα σε δύο λόφους, κάτι που σημαίνει πως η εκκένωσή του δεν είναι ιδιαίτερα εύκολη, αφού υπάρχουν μόνο δύο διέξοδοι, επεσήμανε ο Άντριου Ρούμπαχ. «Είναι ένα εφιαλτικό σενάριο», παραδέχθηκε ο πρώην καθηγητής Πολεοδομίας στο πανεπιστήμιο της Χαβάης, αναλύοντας τα δεδομένα: «Μια πυρκαγιά που εξαπλώνεται ραγδαία σε πυκνοκατοικημένη περιοχή, όπου υπάρχουν προβλήματα στις τηλεπικοινωνίες και όχι πολλές καλές επιλογές σε ό,τι αφορά την εκκένωση».

Μεγάλο τμήμα της δυτικής πλευράς του νησιού παραμένει χωρίς νερό και ηλεκτρικό ρεύμα. Εθελοντές σχημάτισαν χθες ανθρώπινες αλυσίδες στο λιμάνι Μααλάια, όπου βάρκες μετέφεραν βρεφικές τροφές, πάνες, ρούχα, καύσιμα και άλλα είδη πρώτης ανάγκης. Σε σημεία όπου η πρόσδεση σκαφών ήταν αδύνατη, επιστρατεύθηκαν ακόμη και τζετ σκι για την παράδοση προμηθειών.

newsbeast.gr

 




Ενός λεπτού σιγή για τα χιλιάδες θύματα των πυρκαγιών

Αίτημα στη Κυβέρνηση, το Πρωθυπουργό και άπαντα τα ΜΜΕ

Η Ομοσπονδία μας καλεί κάθε Έλληνα και Ελληνίδα σήμερα Σάββατο 22/07/23 στις 21:00, όπου κι αν βρίσκεται να τηρήσει ενός λεπτού σιγή, αποτίοντας φόρο τιμής στα χιλιάδες καμένα ζώα της άγριας και της ήμερης ζωής.

Αυτά τα ζώα είχαν ζωή σαν και τη δική μας, πέθαναν τραγικά βασανιστικά, αλλά το κράτος και τα ΜΜΕ εξοργιστικά μονότονα μας ενημερώνουν χρόνια τώρα, σε κάθε μεγάλη καταστροφή, όπου δεν έχει χάσει τη ζωή του κάνεις άνθρωπος, λέγοντας «ευ- τυχώς δεν είχαμε θύματα παρά μόνο υλικές ζημιές”.

Καλούμε επίσημα ως Ομοσπονδία πρώτον να σταματήσει επιτέλους το αφήγημα κράτους και δημοσιογράφων ότι δεν υπάρχουν θύματα, όταν χιλιάδες ζώα έχουν χάσει τη ζωή τους και δεύτερον σήμερα το Σάββατο στις 21:00 να τους αφιερώσουμε ένα λεπτό από τη ζωή μας εκφράζοντας έτσι την οδύνη μας για τις εκατόμβες και πάλι θυμάτων.

Τέλος επειδή είμαστε στη μέση του καλοκαιριού και δεν γνωρίζουμε τι μας επιφυ-λάσσει ο χρόνος, απευθύνουμε έκκληση ψυχής στους πολίτες αυτής της χώρας κα-λώντας τους σε τέτοιες καταστροφές:

1. Να λύνουν τα ζώα για να μπορέσουν να σωθούν.
2.Να ανοίγουν τις πόρτες σε χώρους όπου υπάρχουν πολλά ζώα σε κλουβιά, σε πτηνοτροφεία, σε μαντριά, σε “φάρμες”, σε στάβλους, σε ιππικούς ομίλους κλπ.
3.Να τα κατεβάζουν από τις ταράτσες, που ειρήσθω εν παρόδω ο νόμος δυστυχώς
επιτρέπει να ζουν ζώα εκεί, και από τα μπαλκόνια .

Είναι τραγικό να τα αφήνουμε να καούν η να πνιγούν ενώ πολλά από αυτά μπορούν να σωθούν.

Είναι έγκλημα η στάση αυτή.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Νέμεσις ασπάζεται τη Διακήρυξη της Τουλόν το 2019, που ρητά αναφέρει ότι “Τα ζώα πρέπει να θεωρούνται ως μη ανθρώπινα ΦΥΣΙΚΑ ΠΡΟΣΩΠΑ”

Ως φυσικό πρόσωπο επομένως, όταν χάνει τη ζωή του, δε νοείται να λέμε “ευτυχώς δεν υπήρχαν θύματα”.