Δένδιας: Αλλαγές στη στρατιωτική θητεία

Στα βήματα αναδιάρθρωσης του στρατεύματος αλλά και σε πτυχές της εξωτερικής πολιτικής στο πλαίσιο των γεωπολιτικών ανακατατάξεων αναφέρθηκε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας.

Μεταξύ άλλων, ανακοίνωσε αλλαγές στη στρατιωτική θητεία, καθώς και μια δημιουργική προσέγγιση στα εξοπλιστικά, ενώ ανέδειξετις προκλήσεις που θέτει η τουρκική ατζέντα και την ανάγκη πολυδιάστατων στρατηγικών συνεργασιών.

Συγκεκριμένα, μιλώντας κατά τη διάρκεια του συνεδρίου «Μεταπολίτευση 1974-2024: 50 Χρόνια Ελληνική Εξωτερική Πολιτική» που οργανώνεται από το Συμβούλιο Διεθνών Σχέσεων, το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών και την εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ, ο κ. Δένδιας παρουσίασε μια συνολική αποτίμηση του παρελθόντος, αλλά και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα στον τομέα της εξωτερικής πολιτικής και της άμυνας.

«Η συμμετοχή μας στην ΕΕ και το ΝΑΤΟ δεν ήταν πάντα δεδομένη», ανέφερε, υπενθυμίζοντας τις παλαιότερες διαφωνίες των ελληνικών πολιτικών κομμάτων επί του θέματος. Αναφέρθηκε επίσης στην «Ατζέντα της Θεσσαλονίκης του 2003» για τα Βαλκάνια και στην επιτυχία της ένταξης της Κύπρου στην ΕΕ, χαρακτηρίζοντας τις εξελίξεις αυτές «στρατηγικές συναινέσεις που διαμόρφωσαν την πορεία μας».

Στρατιωτική θητεία και εξοπλιστικά

Όσον αφορά στις Ένοπλες Δυνάμεις, ο κ. Δένδιας τόνισε πως «πρέπει να αποκτήσουμε δυνατότητες anti-drone και να αναπτύξουμε έναν θόλο άμυνας». Χαρακτήρισε τη δημιουργία ενός πυραυλικού τείχους στο Αιγαίο ως «οικονομικότερη λύση σε σχέση με τις συμβατικές προσεγγίσεις» και ζήτησε μια «δημιουργική προσέγγιση στα εξοπλιστικά». Για το Αιγαίο, «είναι παράλογο ότι θέλουμε να δημιουργήσουμε ένα πυραυλικό τείχος;» διερωτήθηκε επιπλέον ο κ. Δένδιας, για να μην «πάθουμε ό,τι οι Πέρσες στην Σαλαμίνα», όπως είπε, όταν κάθε φρεγάτα κοστίζει 1 δις ευρώ, ενώ εξήγγειλε συγχωνεύσεις και οικονομίες κλίμακος, καθώς «αν δεν σκεφτείς δημιουργικά δεν πρόκειται να κάνεις κάτι».

Επιπλέον, προανήγγειλε αλλαγές στη στρατιωτική θητεία το πρώτο εξάμηνο του 2025, τονίζοντας πως θα περιλαμβάνουν «διαφορετική εκπαίδευση, ενδυμασία και νέες διαδικασίες».

«Εδώ, ο ρόλος του σκληρού παρόχου ασφάλειας που είναι οι Ένοπλες δυνάμεις αποκτά έναν τεράστιο ρόλο» επισήμανε ο Νίκος Δένδιας, για να προσθέσει πως «είναι ο χώρος για τον οποίο ήδη είχε αργήσει μια πολύ μεγάλη μεταρρύθμιση». Όπως είπε, «οι ένοπλες δυνάμεις του 21ου αιώνα δεν μπορεί να είναι φύλακες αχρήστων, κατακερματισμένων σε όλη την επικράτεια στρατοπέδων», αλλά πως πρέπει να μπουν στο πεδίο της κυβερνοασφάλειας και να αναπτύξουν και δυνατότητες βοήθειας στις φυσικές καταστροφές. «Είναι το ύστατο καταφύγιο και το είδαμε αυτό στη Θεσσαλία, το κυριότερο όμως είναι να αλλάξουμε τελείως την κουλτούρα» σημείωσε ο Υπουργός. Στο πλαίσιο αυτό, «η δομή δυνάμεων που βασίζονται στην Ναπολεόντεια προσέγγιση, έδειξε η Ουκρανία ότι είναι πράγματα του προχθές, όχι του χθες» προαναγγέλλοντας πως «θα περάσει από το ΚΥΣΕΑ μια νέα δομή» προσεχώς.

Για το πεδίο της αμυντικής καινοτομίας, «η ελληνική προσπάθεια λέγεται ΕΛΚΑΚ. Τίποτα πρωτότυπο, το αντιγράφουμε» σχολίασε ο κ. Δένδιας, αναφέροντας ότι στον πρώτο του διαγωνισμό με αντικείμενο την αναχαίτιση σμήνους από drones, «το ελληνικό οικοσύστημα προσέφερε 141 απαντήσεις και από αυτές 41 κρίθηκαν ως εξαιρετικά σοβαρές», όπως είπε.

Θα πρέπει ο hard core πάροχος ασφάλειας, θα πρέπει οι Ένοπλες Δυνάμεις να ακολουθήσουν την «Ατζέντα 2030», ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στο ρόλο τους, παρατήρησε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, υποστηρίζοντας ακόμη πως «θα ακολουθήσουμε την ίδια πολυδιάστατη προσέγγιση στην εξωτερική μας πολιτική», παρακολουθώντας τις διεθνείς εξελίξεις, τόνισε. Για παράδειγμα το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας θα επηρεάσει τα δικαιώματα του ελληνισμού στο μέλλον, ενώ «έχουμε κάθε λόγο να ασχολούμαστε με το τι συμβαίνει στην Υποσαχάρια Αφρική, εκτός αν αποφασίσουμε ότι το μεταναστευτικό δεν είναι ζήτημα» αντέτεινε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας. Ο ίδιος ανέφερε πως «κατανοώ τη φοβία που το μεταναστευτικό που προκαλεί στις ευρωπαϊκές κοινωνίες», αλλά από τους πληθυσμούς που υιοθετούν από την αρχή ένα τμήμα της δικής μας κουλτούρας, πρέπει να υπάρχει ανοιχτή αγκαλιά, όπως σημείωσε.

Για την Τουρκία

Αναφορικά με την Τουρκία, τόνισε πως «η απόκλιση της Άγκυρας από την ευρωπαϊκή της προοπτική έγινε εμφανής στις αρχές της δεύτερης δεκαετίας του 21ου αιώνα». Στη συνέχεια υπογράμμισε ότι «αν η Τουρκία είχε αποδεχθεί το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, τα περισσότερα προβλήματα θα είχαν λυθεί». Παράλληλα, σημείωσε ότι «η Τουρκία σιγά σιγά διευρύνει την ατζέντα των αξιώσεων απέναντι στην πατρίδα μας», για να προσθέσει ότι «πρέπει να συζητάμε με την Τουρκία, όμως αυτό σημαίνει ότι θέτουμε πάντοτε τα απαράδεκτα των τουρκικών θέσεων, όπως είναι το casus belli».

Η ομιλία επεκτάθηκε και στην απόπειρα του θαλάσσιου εγκλωβισμού της Ελλάδας, όπως αυτή αποτυπώθηκε μέσα από τις σχέσεις της Τουρκίας με την Αίγυπτο επί κυβέρνησης Μόρσι και το τουρκολιβυκό μνημόνιο. Ο κ. Δένδιας χαρακτήρισε την κατοπινή συμφωνία της Ελλάδας με την Αίγυπτο «εξαιρετικά ωφέλιμο συμβιβασμό», ο οποίος «ακύρωσε επιχειρήματα της Άγκυρας περί έλλειψης σοβαρότητας εκ μέρους μας».

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας αναφέρθηκε στην πολυδιάστατη στρατηγική της πρώτης κυβέρνησης Μητσοτάκη, όπως είπε, η οποία επικεντρώθηκε σε διμερείς συμφωνίες με χώρες όπως η Γαλλία, οι ΗΠΑ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ εμβάθυνε τις σχέσεις με το Ισραήλ και το Μπαχρέιν. Όπως επεσήμανε, «διαμορφώσαμε ένα πολύπλοκο πλαίσιο στρατηγικής, το οποίο ξεπερνά το τουρκοκεντρικό μοντέλο του παρελθόντος».

«Υπήρξαν καρποί. Η εκλογή μας στο Συμβούλιο Ασφαλείας ήταν ένας από αυτούς» παρατήρησε ο Υπουργός Άμυνας, ενώ εξήγησε ότι στη δεύτερη θητεία της η κυβέρνηση βρίσκεται σε ένα τοπίο με «δύο δυσχερέστατους πολέμους», έναν στην Ουκρανία και έναν στην Μέση Ανατολή, δηλαδή σε ένα «χαοτικό περιβάλλον».

Για το δημογραφικό και τα δυτικά Βαλκάνια

Ο κ. Δένδιας αναφέρθηκε επίσης στο δημογραφικό πρόβλημα, εκφράζοντας ανησυχία για την προοπτική η Ελλάδα να μετατραπεί σε «χώρα γερόντων». Παράλληλα, σημείωσε ότι «η Ελλάδα πρέπει να έχει μια ανοιχτή αγκαλιά για πληθυσμούς που υιοθετούν την ελληνική παράδοση και κουλτούρα».

Την στιγμή που η Ελλάδα στον 21ο αιώνα κινδυνεύει να γίνει μια χώρα γερόντων 7 εκατομμυρίων, ενώ «υπάρχει ένα κατώτατο όριο για τις ένοπλες δυνάμεις. Αν ο ελληνικός πληθυσμός δεν μπορεί να το συμπληρώσει», τότε η Ελλάδα καθίσταται εκ των πραγμάτων ανοχύρωτη χώρα. Επιπρόσθετα, «ο στρατός είναι στρατός πολιτών αυτή είναι η παράδοσή μας» υπενθύμισε ο Νίκος Δένδιας, μαζί με την ιδιότητα του ένοπλου πολίτη από τους αρχαίους χρόνους ως αυτού που υπερασπίζεται την πατρίδα του. «Και για αυτό θα μεταβάλλουμε πλήρως το πρώτο εξάμηνο του 2025» την στρατιωτική θητεία, όπως γνωστοποίησε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, κάνοντας λόγο για διαφορετική στελέχωση, δομή και ένδυση.

Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις δυνατότητες της χώρας στα δυτικά Βαλκάνια, αλλά και στην ανάγκη προστασίας των ελληνικών μνημείων που βρίσκονται σε γειτονικές χώρες.

Ταυτόχρονα, «Η χώρα πρέπει να έχει μια σαφή πολιτική προστασίας των μνημείων μας ιδίως των ορθόδοξων μνημείων» σχολίασε ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, αλλά και να παραμείνει προσηλωμένη στα δυτικά Βαλκάνια. «Πρέπει να συντηρήσουμε την παρουσία μας στα δυτικά Βαλκάνια και τα μνημεία που υπάρχουν» αντέτεινε ο Υπουργός, εκτιμώντας πως «η χώρα δεν πρέπει να επιτρέψει ακόμα και σε φίλιες με αυτή χώρες να έχουν μονοπώλιο». Υπό αυτό το πρίσμα, ο κ. Δένδιας δήλωσε πως «φιλοδοξώ σύντομα ένας Υπουργός Εξωτερικών να υπογράψει την συμφωνία παραπομπής στη Χάγη με την Αλβανία», καθώς αυτή συνιστά «υπόδειγμααυτού που προτείνουμε στην Τουρκία και το αρνείται συνεχώς. Αυτή η συμφωνία κάποια στιγμή πρέπει να υπογραφεί» συνέχισε ο κ. Δένδιας, για να καταλήξει την ομιλία του ανακαλώντας τον Πελοποννησιακό Πόλεμο. «Το δίκαιο έχει σημασία όταν υπάρχει ισχύς, για την επιβολή του» τόνισε ο κ. Δένδιας, ενώ έκλεισε την ομιλία του λέγοντας πως «δεν φιλοδοξώ η πατρίδα μου να ξυγχωρήσει».

protothema.gr

 




Στρατιωτική θητεία | «Κλείδωσαν» οι αλλαγές

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, παρευρέθηκε σήμερα, Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2024, στην ορκωμοσία των νεοσυλλέκτων στρατιωτών της 2024 Ε’ ΕΣΣΟ, που πραγματοποιήθηκε στο Κέντρο Εκπαιδεύσεως Πυροβολικού (ΚΕΠΒ) – Κέντρο Εκπαίδευσης Νεοσύλλεκτων (ΚΕΝ) στη Θήβα.

Τον Υπουργό, τον οποίο συνόδευσε ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Γεώργιος Κωστίδης υποδέχθηκε στο Στρατόπεδο Υποστρατήγου Δημητρίου Ψαρρού ο Διοικητής του ΚΕΠΒ Ταξίαρχος Κωνσταντίνος Σιρλαντζής.

Την ορκωμοσία τέλεσε ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Θεσπιών κ. Παύλος.

Παρόντες στην ορκωμοσία ήταν οι Βουλευτές Ελευθέριος Κτιστάκης και Γεώργιος Μουλκιώτης, η Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Στερεάς Ελλάδας Λουκία Θεοδώρου, ο Δήμαρχος Θηβαίων Γεώργιος Αναστασίου και ο Διευθυντής ΓΕΣ/ΔΠΒ Υποστράτηγος Ιωάννης Μουστάκης.

Παρέστησαν επίσης εκπρόσωποι των Σωμάτων Ασφαλείας, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Βοιωτίας Παναγιώτης Αγνιάδης, εκπρόσωποι των Συνδέσμων Αποστράτων και Εφέδρων Αξιωματικών της περιοχής και συγγενείς των νεοσυλλέκτων.

Στον χαιρετισμό του ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας ανέφερε τα εξής:

«Είναι μεγάλη μου χαρά να βρίσκομαι σήμερα στο Κέντρο Εκπαίδευσης Πυροβολικού στη Θήβα (ΚΕΠΒ) στην ορκωμοσία της Εκπαιδευτικής Σειράς Στρατευσίμων Οπλιτών (ΕΣΣΟ).

www.newsbomb.gr



Περιφερειάρχης ΑΜΘ | «Στόχος μας είναι να επιλύσουμε στη θητεία μας τα χρονίζοντα προβλήματα»

«Η πρώτη μας ενέργεια ως νέα διοίκηση είναι να καταγράψουμε τις ανάγκες και στην συνέχεια να δώσουμε λύσεις σε χρόνια ζητήματα που απασχολούν την Περιφέρεια ΑΜΘ» τόνισε σε συνέντευξη Τύπου ο Περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα στο κτήριο της Π.Ε. Καβάλας.

Στην διάρκεια της συνέντευξης ο κ. Τοψίδης αναφέρθηκε στα έργα που σχεδιάζονται από τη σημερινή διοίκηση, για την Π.Ε. Καβάλας, και σε πρωτοβουλίες ενίσχυσης, του Τουρισμού, της Ακτοπλοΐας, της καταπολέμησης των Κουνουπιών κ.α.

Σχετικά με τα έργα που αφορούν την Καβάλα ο κ. Τοψίδης ενδεικτικά ανέφερε ότι:

• Αγωνιζόμαστε (κυριολεκτικά) ώστε να πετύχουμε την επανέναρξη της κατασκευής του φράγματος Μαρμαρά. Εντοπίσθηκε μάλιστα ότι το έργο κινδυνεύει από την παρατεταμένη παραμονή του σε ημιτελή κατάσταση.

• Υπογράψαμε την έναρξη εργασιών οδικής συντήρησης, ύψους 1.000.000 € στις ορεινές περιοχές της Π.Ε. Καβάλας.

• Δρομολογούμε στα πλαίσια της προκήρυξης «οδικής συντήρησης» της Ε.Υ.Δ. την ανακατασκευή σημαντικών οδικών αξόνων, οι οποίες έχουν σημαντικό οδικό, αναπτυξιακό αλλά και τουριστικό πρόσημο.

• Προκηρύσσουμε άμεσα την μελέτη για το νέο λιμενικό κρηπίδωμα της Κεραμωτής στα ανατολικά του οικισμού ώστε να μπορεί η τουριστική κίνηση να εξυπηρετείτα ικανοποιητικά εξασφαλίζοντας την ποιότητα και την αμεσότητα τόσο στον προσερχόμενο ή αποχωρούντα επισκέπτη μας αλλά και στον διαμένοντα τουρίστα της περιοχής.

• Ολοκληρώνουμε την ωρίμανση των υδατοδεξαμενών (τρικάναλα Κρηνίδων & Φιλίππων) που χρονίζουν από το 2019 με την ολοκλήρωση των περιβαλλοντικών
αδειοδοτήσεών τους.

• Εξασφαλίσαμε την εντός του 2024 ολοκλήρωση έργων στην Θάσο τα οποία χρονίζουν από το 2019. Όπως είναι η γέφυρα στην περιοχή «μάνδρα Ιακωβίδη» στις Μαριές και αλλού

• Για να μην το παραλείψω διαθέσαμε και ένα μικρό ποσό για την συντήρηση του Σταδίου «Ανθή Καραγιάννη» με σκοπό την κάλυψη άμεσων αναγκών.

Επίσης ο κ. Τοψίδης απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις επισήμανε ότι η ολοκλήρωση της Περιμετρικής της Καβάλας, είναι ένα έργο που δεν έχει ωριμάσει, καθώς δεν είναι
έτοιμες οι σχετικές μελέτες, οπότε από τη σημερινή διοίκηση θα δοθεί προτεραιότητα να προχωρήσουν ώστε να δημοπρατηθεί το συντομότερο, ενώ για την πεσμένη γέφυρα
ξεκαθάρισε ότι είναι θέμα διαλόγου με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και με τους φορείς της κοινωνίας, για το αν θα πρέπει γίνει η αναστήλωση της. Χαρακτηριστικά ο χωρικός
Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Καβάλας Θεόδωρος Μαρκόπουλος για το θέμα αυτό επισήμανε ότι «αν τα χρήματα για την αναστήλωση της πεσμένης γέφυρας, είχαν δοθεί για την
Περιμετρική, τότε το έργο θα ήταν πολύ κοντά στο να δημοπρατηθεί».

Επιπλέον, ο κ. Τοψίδης αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες της νέας διοίκησης για την βελτίωση της τουριστικής πολιτικής της ΠΑΜΘ, ενώ επισήμανε την βαρύτητα που δίνει η
διοίκηση της ΠΑΜΘ στην καλύτερη και αποτελεσματικότερη διαχείριση του προβλήματος των κουνουπιών, καθώς είναι ζήτημα που αφορά τόσο τον τουρισμό όσο και την ποιότητα ζωής, αλλά και στις ενέργειες για την βελτίωση των αθλητικών υποδομών της Καβάλας, αρχής γενομένης με την απόφαση για την διάθεση του ποσού των 70.000 ευρώ για το στάδιο «Ανθή Καραγιάννη».

Τέλος ο κ. Τοψίδης αναφέρθηκε στην επένδυση των Φωτοβολταϊκών στην Λεκάνη τονίζοντας ότι ξεκινάει η διαβούλευση από την αρχή και σε μηδενική βάση, ενώ για την
επένδυση των Λουτρών Ελευθερών υπογράμμισε ότι μόλις δοθεί η έγκριση της Περιβαλλοντικής Μελέτης, ο επενδυτής είναι έτοιμος να προχωρήσει στην υλοποίησή
της, επισημαίνοντας παράλληλα ότι η Περιφέρεια ΑΜΘ είναι αρωγός σε αυτή την προσπάθεια.

Σύσκεψη με τους προϊσταμένους των υπηρεσιών

Νωρίτερα ο κ. Τοψίδης συναντήθηκε με όλους τους προϊσταμένους των υπηρεσιών της Π.Ε. Καβάλας στους οποίους τόνισε ότι «θα είμαι δίπλα σας για να μπορέσετε να
λειτουργήσετε και να επιτελείτε ανεμπόδιστα το έργο σας προς τους πολίτες και την κοινωνία. Όλοι μας είμαστε εδώ για βοηθήσουμε τον τόπο μας» και στην συνέχεια τους κάλεσε όταν έχουν κάποια πρόταση που θα ωφελήσει την κοινωνία, εκείνος θα είναι υποστηριχτής της προσπάθειας. Από την πλευρά τους οι προϊστάμενοι μετέφεραν τα
προβλήματα της κάθε υπηρεσίας, όπου κοινός τόπος όλων είναι ο μεγάλος αριθμός κενών του προσωπικού. Ο κ. Τοψίδης δεσμεύτηκε ότι στο μέτρο του δυνατού και με βάση
τις δυνατότητες που υπάρχουν θα αντιμετωπιστούν όλες αυτές οι καταστάσεις.

Τόσο στην συνέντευξη Τύπου όσο και στην σύσκεψη νωρίτερα ήταν παρόντες, εκτός από τον χωρικό Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας κ. Μαρκόπουλο, όλοι οι εκλεγμένοι
Περιφερειακοί Σύμβουλοι των Π.Ε. της Καβάλας και της Θάσου και Θεματικοί Αντιπεριφερειάρχες, Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, Γεώργιος Δαλακούρας, Χάρης Δαλκίτζης
και ο Παναγιώτης Αρχοντής, καθώς και ο Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Παναγιώτης Χαλβατζής.




Ετοιμη για την νέα της θητεία η αντιδήμαρχος Παιδείας και Πρόνοιας του Δήμου Παγγαίου

Στο στάδιο της ενημέρωσης και πολλών συναντήσων βρίσκεται η νέα αντιδήμαρχος Παιδείας και Πρόνοιας του Δήμου Παγγαίου, κ. Ζωή Απαζίδου, η οποία ανέλαβε μόλις θητεία στο νέο της πόστο.
Σύμφωνα με την δήλωση της στο ENA CHANNEL, μέχρι στίγμης δεν έχει εντοπίσει κάνενα πρόβλημα στα σχολεία των Δημοτικών Κοινοτήτων του Δήμου Παγγαίου ενώ επίσης η ίδια δηλώνει πως η πόρτα της είναι ανοιχτή και περιμένει να ακούσει τυχόν προβλήματα και παράπονα ώστε να τα επιλύση άμεσα μαζί με τους συνεργάτες της.




Ξεκίνησε την θητεία του ο νέος Δήμαρχος Δοξάτου Γιώργος Βογιατζής

Την νέα του θητεία ξεκίνησε πριν απο λίγες εβδομάδες ο νέο Δήμαρχος Δοξάτου, Γιώργος Βογιατζής, ο οποίος μιλάει στον ENA CHANNEL, και αναφέρει την πρώτη του εικόνα για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Δημοτική Αρχή. Σύμφωνα λοιπόν με τον ίδιο, οι πρώτες ημέρες ήταν αρκετά δύσκολες και τα κυρίαρχα προβλήματα που ο ίδιος και οι συνάδελφοι του συνάντησαν ήταν η κατάργηση των νομικών προσώπων, η εγκρίση των προϋπολογισμών αλλά και συντονισμός σε τεχνικά προβλήματα.