Επιμελητήριο Καβάλας: Ενίσχυση 8.500€ για τη Λευκή Νύχτα στις 30 Μαΐου

Κατά τη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου Καβάλας στις 26 Μαρτίου 2025, εγκρίθηκε ομόφωνα η οικονομική ενίσχυση ύψους 8.500 ευρώ για τη διοργάνωση της Λευκής Νύχτας στην πόλη, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 30 Μαΐου.

Παρόν στη συνεδρίαση ήταν και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας, Γιάννης Κελγιώργης, ο οποίος τόνισε πως η φετινή Λευκή Νύχτα θα έχει ανανεωμένη «ταυτότητα», με το σύνθημα «Όσο ψωνίζεις, τόσο κερδίζεις». Στόχος είναι η τόνωση της εμπορικής κίνησης και η ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, μέσω μιας βραδιάς που συνδυάζει προσφορές, πολιτιστικά δρώμενα και ψυχαγωγία για το κοινό.




Λευκή Νύχτα Καβάλας 2025: Στις 30 Μαΐου με ενίσχυση 8.500€ από το Επιμελητήριο

Η φετινή Λευκή Νύχτα στην Καβάλα θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 30 Μαΐου, όπως αποφάσισε ομόφωνα το διοικητικό συμβούλιο του Επιμελητηρίου Καβάλας σε συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στις 26 Μαρτίου. Το Επιμελητήριο θα ενισχύσει οικονομικά τις εκδηλώσεις με το ποσό των 8.500 ευρώ.

Στη συνεδρίαση συμμετείχε και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας, Γιάννης Κελγιώργης, ο οποίος ανέφερε πως η φετινή Λευκή Νύχτα αποκτά νέα ταυτότητα με σύνθημα: «Όσο ψωνίζεις, τόσο κερδίζεις». Ο στόχος είναι η τόνωση της εμπορικής κίνησης στο κέντρο της πόλης και η ενίσχυση της τοπικής οικονομίας μέσα από έναν θεσμό που έχει καθιερωθεί τα τελευταία χρόνια.

Η Λευκή Νύχτα αναμένεται και φέτος να συνοδευτεί από πολιτιστικά δρώμενα, μουσικά events και εκπλήξεις για τους καταναλωτές, προσφέροντας έναν συνδυασμό αγορών και διασκέδασης.




Ενίσχυση στο Νοσοκομείο Καβάλας με 31 νέους επικουρικούς νοσηλευτές

Το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας ενισχύεται σημαντικά με την πρόσληψη 31 νέων επικουρικών νοσηλευτών, οι οποίοι αναμένεται να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες του ιδρύματος σε προσωπικό.

Η ενίσχυση αυτή έρχεται σε μια κρίσιμη περίοδο, καθώς το νοσηλευτικό προσωπικό αντιμετωπίζει αυξημένο φόρτο εργασίας, ενώ οι απαιτήσεις για ποιοτική φροντίδα υγείας παραμένουν υψηλές. Οι νέοι νοσηλευτές θα συμβάλουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση των ασθενών, στην ταχύτερη ανταπόκριση σε επείγοντα περιστατικά και στη βελτίωση των συνθηκών εργασίας για το υπάρχον προσωπικό.

Η διοίκηση του νοσοκομείου εξέφρασε την ικανοποίησή της για την ενίσχυση αυτή, τονίζοντας ότι αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας στην περιοχή.

Οι νέες προσλήψεις εντάσσονται στο πλαίσιο του σχεδιασμού για τη συνολική αναβάθμιση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την αντιμετώπιση των αυξημένων αναγκών που προέκυψαν τα τελευταία χρόνια.




Ξάνθη: Ενίσχυση της αστυνομικής δύναμης με 44 νέους αστυνομικούς

Το αστυνομικό τμήμα της Ξάνθης ενισχύεται με την προσθήκη 44 νέων αστυνομικών, στο πλαίσιο των προσπαθειών για την ενίσχυση της ασφάλειας και της τάξης στην περιοχή. Οι νέοι αστυνομικοί πρόκειται να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην αστυνόμευση, με στόχο την καλύτερη αντιμετώπιση της εγκληματικότητας και την άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών.

Η αύξηση του προσωπικού αναμένεται να συμβάλλει στην ταχύτερη ανταπόκριση σε περιστατικά, καθώς και στη βελτίωση της παρουσίας της αστυνομίας σε όλες τις γειτονιές της Ξάνθης.




Επανασύσταση της βάσης ετοιμότητας-επιφυλακής στην Καβάλα για την ενίσχυση του ΕΣΕΔΑ

Με ιδιαίτερη ικανοποίηση έγινε γνωστή η απόφαση για την επανασύσταση της Βάσης Ετοιμότητας-Επιφυλακής στην Καβάλα, στο πλαίσιο της υλοποίησης του Εθνικού Σχεδίου Εναέριας Διάσωσης και Αεροδιακομιδών (ΕΣΕΔΑ). Η εξέλιξη αυτή αποδεικνύει τη δέσμευση του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για την ενίσχυση των δομών έκτακτης ανάγκης στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με κύριο γνώμονα την προστασία της ανθρώπινης ζωής.

Η απόφαση αυτή, η οποία φέρει την υπογραφή του Αρχηγού του Πυροσβεστικού Σώματος, Θεόδωρου Βάγια, δημοσιεύθηκε στην 05/03/2025 ΦΕΚ.1010 (Τεύχος Δεύτερο) και αποτελεί τροποποίηση της προηγούμενης απόφασης (173 Φ. 105.3/23-01-2025). Σύμφωνα με την τροποποίηση, οι έδρες των Βάσεων Ετοιμότητας/Επιφυλακής (ΒΕΕ) καθορίζονται ως εξής:

  • 1η ΒΕΕ: Αγχίαλος
  • 2η ΒΕΕ: Άκτιο
  • 3η ΒΕΕ: Ηράκλειο
  • 4η ΒΕΕ: Καβάλα
  • 5η ΒΕΕ: Νάξος
  • 6η ΒΕΕ: Σάμος

Η απόφαση αυτή ενισχύει την οργάνωση και τον συντονισμό των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης, διασφαλίζοντας την επιχειρησιακή κάλυψη της Βόρειας Ελλάδας και ειδικότερα της ακριτικής Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί αποτέλεσμα της διαρκούς και σταθερής συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, υπό την ηγεσία του Βασίλη Κικίλια, και των τοπικών φορέων. Ο διάλογος και η αμοιβαία εμπιστοσύνη υπήρξαν οι θεμέλιοι λίθοι αυτής της συνεργασίας, αποδεικνύοντας ότι, όταν υπάρχει όραμα, σχέδιο και πολιτική βούληση, μπορούν να επιτευχθούν ουσιαστικά αποτελέσματα.

Το σημαντικότερο όλων είναι ότι η συγκεκριμένη απόφαση δίνει απόλυτη προτεραιότητα στην προστασία της ανθρώπινης ζωής, διασφαλίζοντας άμεση ανταπόκριση και επείγουσα ιατρική συνδρομή σε κάθε γωνιά της ελληνικής επικράτειας.




Ο Δήμος Καβάλας διεκδικεί τα γήπεδα του Πανεπιστημίου | Στόχος η ενίσχυση του αθλητισμού

Ο Δήμος Καβάλας έχει θέσει σε προτεραιότητα την αξιοποίηση των αθλητικών εγκαταστάσεων που βρίσκονται στον πανεπιστημιακό κόμβο της πόλης.

Με επίσημο αίτημά του προς τον Πρύτανη του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, κ. Φώτη Μάρη, ζητά την παραχώρηση των γηπέδων, συμπεριλαμβανομένου του ποδοσφαιρικού γηπέδου, καθώς και των χώρων για μπάσκετ, τένις και άλλες αθλητικές δραστηριότητες.

Το αίτημα κατατέθηκε στις αρχές του έτους και αναμένεται να εξεταστεί σε προσεχή συνεδρίαση της Συγκλήτου. Η πιθανή παραχώρηση θα συνοδεύεται από όρους και προϋποθέσεις που θα καθοριστούν έπειτα από διαβούλευση μεταξύ των δύο πλευρών.

Η πρόθεση του Δήμου είναι ξεκάθαρη: να δοθεί νέα ζωή στις αθλητικές εγκαταστάσεις, ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τοπικούς αθλητικούς συλλόγους και φορείς της πόλης. Με την αξιοποίησή τους, θα δημιουργηθούν περισσότερες ευκαιρίες άθλησης για τους νέους, προωθώντας τον υγιεινό τρόπο ζωής και ενισχύοντας την αθλητική ταυτότητα της Καβάλας.




Μαρινάκης: Ο πρωθυπουργός πρώτος από τους ηγέτες που ζήτησαν την ενίσχυση της άμυνας της ΕΕ

Στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής άμυνας την οποία προανήγγειλε με δηλώσεις της η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν αναφέρθηκε ο κυβερνητικός επρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, λέγοντας πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης ήταν από τους πρώτους ευρωπαίους ηγέτες που έχει τονίσει την ανάγκη η Ευρώπη να ενισχύσει τη συλλογική άμυνά της.

Ακόμη, ο κ. Μαρινάκης είπε ότι αύριο ο πρωθυπουργός «θα μιλήσει στην Βουλή κατά την προ Ημερησίας Διατάξεως Συζήτηση, σύμφωνα με το άρθρο 143 του Κανονισμού της Βουλής, σε επίπεδο Προέδρων Κοινοβουλευτικών Ομάδων την οποία έχουν αιτηθεί ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας και Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ και ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ -ΠΣ».
«Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είναι από τους πρώτους ευρωπαίους ηγέτες που έχουν υπογραμμίσει εδώ και καιρό την ανάγκη η Ευρώπη να ενισχύσει τη συλλογική άμυνα και ασφάλειά της, αν θέλει να σταθεί ως υπολογίσιμος γεωπολιτικός παίκτης στο σημερινό σύνθετο και αβέβαιο διεθνές περιβάλλον».

 

Και έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις προς αυτό – προτάσεις που αφορούν τόσο τους εθνικούς προϋπολογισμούς, όσο και την ανάγκη κοινής ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για μεγάλες επενδύσεις στην άμυνα και συγκεκριμένα για χρηματοδότηση προγραμμάτων ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος, όπως μια κοινή ευρωπαϊκή αντιπυραυλική ασπίδα, πρόταση που έχει καταθέσει από κοινού με τον πρωθυπουργό της Πολωνίας Ντόναλντ Τουσκ», επεσήμανε.

Και πρόσθεσε: «Το γεγονός ότι η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν μίλησε πριν από λίγο για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής άμυνας είναι θετικό. Αναμένουμε, ωστόσο, να διευκρινιστούν κάποιες σημαντικές παράμετροι. Σε ό,τι αφορά την Ουκρανία, ο πρωθυπουργός έχει τονίσει ότι σε ένα τόσο σημαντικό ζήτημα είναι πολύ σημαντικό η ΕΕ να μιλά με μία και ενιαία φωνή».

Στο 8,7% μειώθηκε η ανεργία τον Ιανουάριο

«Με βάση τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ η ανεργία για τον Ιανουάριο του 2025 μειώθηκε στο 8,7% δηλαδή κατά 3 ποσοστιαίες μονάδες κάτω σε σχέση με τον αντίστοιχο περυσινό μήνα. Πρόκειται μάλιστα για το χαμηλότερο ποσοστό ανεργίας στην Ελλάδα από τον Δεκέμβριο του 2008», τόνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.

«Οι άνεργοι μειώθηκαν στο χαμηλότερο επίπεδο από τον Νοέμβριο του 2008 στους 408,2 χιλιάδες ενώ οι απασχολούμενοι αυξήθηκαν σε 4,29 εκατομμύρια. Η κυβέρνηση θα συνεχίσει να εφαρμόζει πολιτικές που δημιουργούν ολοένα και περισσότερες και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας», τόνισε ο κ. Μαρινάκης.
Πηγή:cnn.gr



Απευθείας πτήση Νυρεμβέργη – Καβάλα από 1η Αυγούστου: Ενίσχυση της σύνδεσης με τη Γερμανία

Από την 1η Αυγούστου 2025, η Marabu Airlines εγκαινιάζει απευθείας πτήσεις μεταξύ Νυρεμβέργης και Καβάλας, ενισχύοντας τη σύνδεση της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης με τη Γερμανία.

Τι σημαίνει αυτή η νέα σύνδεση

Η απευθείας πτήση έρχεται να καλύψει τις ανάγκες τόσο των Ελλήνων ομογενών που ζουν στη Γερμανία, όσο και των τουριστών που επιθυμούν να επισκεφθούν την Καβάλα, τη Θάσο και τις γύρω περιοχές. Παράλληλα, ενισχύει τον τουρισμό και τις εμπορικές σχέσεις ανάμεσα στις δύο πόλεις, που διατηρούν αδελφοποιημένη σχέση εδώ και χρόνια.

Η σύνδεση αυτή αναμένεται να διευκολύνει τις μετακινήσεις, προσφέροντας μια πιο άνετη και γρήγορη εναλλακτική αντί για τις χρονοβόρες ανταποκρίσεις μέσω Αθήνας ή Θεσσαλονίκης.

  • Αναχωρήσεις: Κάθε Δευτέρα & Παρασκευή
  • Διάρκεια ταξιδιού: Περίπου 2 ώρες
  • Αεροπορική εταιρεία: Marabu Airlines

Η σημασία της πτήσης για την τοπική οικονομία

Η Καβάλα, με το αεροδρόμιο “Μέγας Αλέξανδρος”, αποκτά μία ακόμα απευθείας διεθνή πτήση, γεγονός που ενισχύει τον τουρισμό και τις επιχειρηματικές δραστηριότητες στην ευρύτερη περιοχή.

Οι τοπικοί φορείς εκφράζουν την ικανοποίησή τους, καθώς η πτήση αυτή αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για τη διευκόλυνση της πρόσβασης στη Βόρεια Ελλάδα, ειδικά για τους ταξιδιώτες από τη Γερμανία, όπου υπάρχει ισχυρή ελληνική κοινότητα.




Ενίσχυση έως 200 χιλ. ευρώ για μικρομεσαίες επιχειρήσεις – Η δράση και οι επιλέξιμες δαπάνες

Επενδυτικά σχέδια που στοχεύουν στην αξιοποίηση και ανάπτυξη συγχρόνων τεχνολογιών, στην αναβάθμιση των παραγόμενων προϊόντων ή/ και παρεχόμενων υπηρεσιών και εν γένει δραστηριοτήτων τους με σκοπό τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και εξωστρέφειας των επιχειρήσεων, ενθαρρύνει η δράση «Εξωστρέφεια Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων», η οποία και έχει προδημοσιευτεί.

Προϋπολογισμός και διάρκεια έργων

Η συνολική δημόσια δαπάνη της δράσης ανέρχεται σε 200 εκατ. ευρώ. Ο ελάχιστος προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου ορίζεται στις 80 χιλ. ευρώ.

Στην περίπτωση που το επενδυτικό σχέδιο θα έχει προϋπολογισμό μεγαλύτερο του ανώτατου ορίου που ορίζεται παραπάνω, το υπερβάλλον ποσό θα θεωρείται ιδιωτική συμμετοχή 100% για την υλοποίηση του σχεδίου. Στην περίπτωση αυτή, παρόλο που οι υπερβάλλουσες δαπάνες δεν επιχορηγούνται, αντικείμενο αξιολόγησης και παρακολούθησης-ελέγχου αποτελεί το σύνολο του επενδυτικού σχεδίου συμπεριλαμβανομένου και του υπερβάλλοντος κόστους.

Ο συνολικός επιχορηγούμενος προϋπολογισμός του επενδυτικού σχεδίου δεν δύναται να υπερβαίνει τον υψηλότερο κύκλο εργασιών που επετεύχθη σε μία από τις τρεις (ή λιγότερες εφόσον η επιχείρηση δεν διαθέτει για τρεις) διαχειριστικές περιόδους του έτους που προηγείται της υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης με ανώτατο όριο ενίσχυσης το ποσό των 200 χιλ ευρώ.

Η μέγιστη διάρκεια ολοκλήρωσης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου δεν μπορεί να υπερβαίνει τους είκοσι τέσσερεις (24) μήνες, από την ημερομηνία έκδοσης της απόφασης ένταξης.

Τι χρηματοδοτείται

  • Δαπάνες προσωπικού
  • Δαπάνες εξοπλισμού
  • Δαπάνες για παροχή υπηρεσιών
  • Δαπάνες λογισμικού
  • Δαπάνες προβολής, προώθησης & δικτύωσης
  • Έμμεσες δαπάνες

Πηγή:newsbeast.gr




Καραμανλής: Αξιοποίηση «ήρεμων νερών» για ενίσχυση στρατιωτικής αποτροπής

«Οφείλουμε να αξιοποιήσουμε τα λεγόμενα «ήρεμα νερά», προκειμένου να εφαρμόσουμε μια στρατηγική για ανάσχεση της τουρκικής επιθετικότητας» υπογράμμισε απόψε ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής μιλώντας στην παρουσίαση του βιβλίου του καθηγητή και πρώην υφυπουργού Εξωτερικών Γιάννη Βαληνάκη, «Για μια νέα στρατηγική απέναντι στην Τουρκία».

Ο πρώην πρωθυπουργός μιλώντας για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις εκτίμησε ότι η Άγκυρα θα επανέλθει ενισχυμένη με την ίδια επιθετικότητα εναντίον της χώρας μας και υπογράμμισε ότι μέχρι τότε η Αθήνα θα πρέπει να εφαρμόσει μια στρατηγική για την ανάσχεση της τουρκικής επιθετικότητας, ζητώντας προς αυτήν την κατεύθυνση ανταλλάγματα από την Τουρκία μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των ΗΠΑ και ενισχύοντας, στο ίδιο διάστημα, τη στρατιωτική αποτροπή μας.

«Τα λεγόμενα «ήρεμα νερά» δεν μπορεί να είναι αυτοσκοπός, καθώς δεν πρόκειται να έχουν διάρκεια, εφόσον δεν συνοδευτούν από την κατάλληλη δική μας στρατηγική για την αντιμετώπιση των τουρκικών βλέψεων» σημείωσε επίσης ο πρώην πρωθυπουργός.

Το παρών στην εκδήλωση στο Πολεμικό Μουσείο έδωσε και ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή ήταν η πρώτη δημόσια εμφάνιση του κ. Σαμαρά μετά τη διαγραφή του από τη ΝΔ.

Αναλυτικά η ομιλία Καραμανλή

Με ιδιαίτερη χαρά παίρνουμε στα χέρια μας το καινούργιο βιβλίο του Γιάννη Βαληνάκη. Στο πρόσωπο του συγγραφέα συναντάται ένας σπάνιος συνδυασμός χαρακτηριστικών. Η βαθιά, επί σαράντα και πλέον έτη, γνώση των διεθνών σχέσεων και της εξωτερικής πολιτικής σε ακαδημαϊκό επίπεδο, με την άμεση εμπειρία χειρισμού των περίπλοκων αυτών θεμάτων ως κυβερνητικού στελέχους επί πεντέμιση χρόνια. Ο Βαληνάκης ούτε θεωρητικολογεί, ως από καθ’ έδρας απόμακρος σχολιαστής των εξελίξεων, ούτε αντιδρά κατά το δοκούν και κατά τις ανάγκες, επικοινωνιακές ή πραγματικές, ως πολιτικός της σειράς. Αξιοποιώντας με άνεση το μεγάλο αυτό συγκριτικό πλεονέκτημα, της σύζευξης δηλαδή της ιστορικής και διεθνοπολιτικής γνώσης με την προσωπική εμπλοκή του στην εμπράγματη πολιτική, καταθέτει μια σπάνιας αξίας άποψη για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις.

Πρόκειται ουσιαστικά για μια εξόχως ενδιαφέρουσα πρόταση για μια νέα «ολιστική» στρατηγική έναντι της Τουρκίας, με απώτερο στόχο την ανάσχεση και ακύρωση της αναθεωρητικής και ηγεμονικής στρατηγικής της, όπως αναδύεται από το δόγμα της «Γαλάζιας Πατρίδας». Το μεγάλο πλεονέκτημα αυτής της πρότασης είναι ότι δεν είναι θεωρητική, αλλά ξεκάθαρα πρακτική και συγκεκριμένη.

Είναι φανερό ότι το βιβλίο είναι αποτέλεσμα ενδελεχούς έρευνας και συνεκτίμησης όλων των δεδομένων. Το αποτέλεσμα αυτό προκύπτει, επίσης, από δοκιμασμένες τακτικές στο πεδίο, διπλωματική και διαπραγματευτική τεχνική, αλλά και επίπονη αναζήτηση ιδεών και προτάσεων. Καταφέρνει, έτσι, να προσφέρει έναν οδηγό, μια πραγματική στρατηγική απέναντι στην Τουρκία. Συνολική και λεπτομερή, οραματική και με φιλόδοξους στόχους, αλλά και ρεαλιστική. Ακόμη και αν κανείς δεν συμφωνεί με όλες τις προσεγγίσεις του. Συγχρόνως, προσφέρει ένα όραμα για την Ελλάδα του μέλλοντος, στο πλαίσιο των διαφαινόμενων γεωπολιτικών ανακατατάξεων και εξελίξεων, με αξιοποίηση όλου του δυναμικού και των πλεονεκτημάτων της, ιδιαίτερα ως ενεργειακού κόμβου.

Το βιβλίο αυτό προσφέρει και μια ακόμα υπηρεσία. Είναι μια εύγλωττη απάντηση σε όσους μιλούν για «σχολή της ακινησίας». Σε όσους αποκαλούν αδράνεια και αποφυγή πρωτοβουλιών, τον αγνό πατριωτισμό, την υπεράσπιση των δικαιωμάτων και των συμφερόντων της χώρας και την ανυποχώρητη στάση μπροστά στις παράλογες και παράνομες απαιτήσεις της Τουρκίας. Αλλά ακόμα ακόμα και σε όσους τα αποκαλούν όλα αυτά γραφικότητα. Πρωτοβουλίες, όμως, και κινητικότητα δεν συνιστούν οι υποχωρήσεις σε ζωτικά μας συμφέροντα και μονομερή δικαιώματα, τα οποία εξάλλου είναι και κατοχυρωμένα από το Διεθνές Δίκαιο, όπως είναι η επέκταση των χωρικών μας υδάτων. Η καινοφανής θεωρία ότι, αν δεν προσφέρουμε σοβαρά ανταλλάγματα από τα μονομερή δικαιώματά μας στην Τουρκία, αυτή δεν θα έχει λόγο να διαπραγματευτεί μαζί μας είναι πρωτοφανής στα διεθνή χρονικά.

Η διαπραγμάτευση δεν είναι αυτοσκοπός. Και όσοι προτάσσουν ως κέρδος από μια τέτοια διαπραγμάτευση την αποφυγή πολέμου θα πρέπει να ξέρουν ότι με υποχωρήσεις σε τέτοια ζητήματα δεν εξαγοράζεται η ειρήνη. Αντίθετα, η χώρα καθίσταται όμηρος των αυθαίρετων τακτικών της Τουρκίας και της ανοίγει την όρεξη για περισσότερες παράνομες διεκδικήσεις. Αλλά και σε ζητήματα που το Διεθνές Δίκαιο μας καλεί να διαπραγματευτούμε ,όπως είναι οι ΑΟΖ, και που θα έπρεπε, όπως κάνουν όλες οι χώρες του κόσμου, να προσέλθουμε με το μέγιστο των διεκδικήσεών μας, δεν συνιστούν πρωτοβουλίες οι εκ των προτέρων παραχωρήσεις. Και, μάλιστα, χωρίς ανταλλάγματα. Δυστυχώς, η Τουρκία έχει καταφέρει να μας εμφυσήσει το δίλημμα υποχωρήσεις ή πόλεμος. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκει – και σε κάποιες περιπτώσεις καταφέρνει – να αποκομίσει κέρδη, χωρίς να πέσει σφαίρα. Όσο, μάλιστα, η Ελλάδα δεν αντιδρά ή αντιδρά με φοβικότητα, η Τουρκία διευρύνει τις απαιτήσεις της.

Το έχω ξαναπεί, δεν αμφισβητώ τον πατριωτισμό κανενός. Αλλά κάποιοι στην Ελλάδα, καλοπροαίρετοι θα πω εγώ, με καλή διάθεση, επαναλαμβάνουν ουσιαστικά τα επιχειρήματα της Τουρκίας. Είναι μια σχολή σκέψης που μας λέει να δείξουμε κατανόηση και στις «εύλογες» ανησυχίες της Τουρκίας. Μας λένε ότι έχει και η Τουρκία δικαιώματα στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο. Και ότι η Τουρκία αντιδρά με προκλήσεις, γιατί εμείς την κάνουμε να νοιώθει περικυκλωμένη. Μα το Αιγαίο είναι κατάσπαρτο από ελληνικά νησιά! Η γεωγραφία είναι αυτή που επιβάλλει τη συνέχεια του ελληνικού χώρου! Κανείς δεν απέκλεισε την Τουρκία από το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο και κανείς δεν αρνήθηκε τα δικαιώματά της στις περιοχές αυτές. Τα δικαιώματα εκείνα, βεβαίως, που απορρέουν από το Διεθνές Δίκαιο, από τις Συνθήκες, από τη γεωγραφία την ίδια! Άλλο επιχείρημα που προβάλλεται είναι ότι εμείς επιδεικνύουμε μαξιμαλισμό. Ότι θέλουμε να εξαντλήσουμε τα όσα προβλέπει η Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας, χωρίς πνεύμα συμβιβασμού. Μα, ασφαλώς, όπως καταδεικνύεται και στο βιβλίο, σε κάθε διαπραγμάτευση πας με το μέγιστο των όσων προβλέπει το Διεθνές Δίκαιο! Η διεθνής σκηνή, η εξωτερική πολιτική, είναι σκληρή και όλα τα κράτη προσπαθούν να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη τους. Και αυτό ακριβώς οφείλει να κάνει και η Ελλάδα.

Αλλά και η θεωρία ότι, όσο περνάει ο καιρός, η θέση μας επιδεινώνεται ή ότι δεν αξιοποιούμε και τα λίγα που θα μπορούσαμε να έχουμε με την προσδοκία των πολλών είναι, επίσης, καινοφανής. Τα ζητήματα αυτά είναι ζωτικά για τη χώρα μας και τα οφέλη ή οι επιπτώσεις από την έκβασή τους θα συνοδεύουν την Ελλάδα στο διηνεκές. Δεν είναι λύση το να τα υπονομεύσουμε μακροπρόθεσμα, για να κερδίσουμε το όποιο όφελος τώρα. Λέγεται, μάλιστα, ότι ο χρόνος λειτουργεί εναντίον μας, ότι όσο δεν λύνουμε το ένα, η Τουρκία προσθέτει συνεχώς νέες διεκδικήσεις. Όμως το πακέτο των τουρκικών διεκδικήσεων ήταν και είναι ενιαίο. Μπορεί να το ξεδιπλώνει σταδιακά, αλλά η στόχευση ήταν και είναι πάντα η ίδια. Και αυτήν την στόχευση μάς την περιγράφει ευθαρσώς το όραμα της Γαλάζιας Πατρίδας που κωδικοποιεί τις διαχρονικές διεκδικήσεις της Τουρκίας. Επομένως, δεν θα ήταν λιγότερες οι διεκδικήσεις αυτές, αν συμβιβαζόμασταν και τις σταματούσαμε κάπου στο χρόνο. Αντιθέτως, χρειαζόμαστε μια μακροπρόθεσμη στρατηγική, στα χνάρια αυτής που περιγράφεται στο βιβλίο που παρουσιάζεται σήμερα, προκειμένου να αναχαιτίσουμε κάποια στιγμή τις βλέψεις της Τουρκίας και να δρέψουμε από τη διαπραγμάτευση τα μέγιστα δυνατά οφέλη για την πατρίδα μας.

Κάποιοι πάλι λένε για συνεκμετάλλευση. Αλλά συνεκμετάλλευση πού; Σε όλο το Αιγαίο; Ή συνεκμετάλλευση, εφόσον θα είναι όλα σαφώς οριοθετημένα με βάση το Διεθνές Δίκαιο, εκεί και μόνον εκεί που ενδεχομένως συμπίπτουν τα όριά μας, αν και εφόσον επιβάλλεται από τα ευρήματα, και με βάση τα αντίστοιχα ποσοστά;
Το ζήτημα, όμως, γενικά, είναι άλλο. Είναι το πώς διαβάζουμε την Τουρκία. Γιατί το πώς διαβάζουμε την Τουρκία είναι εκείνο που θα υπαγορεύσει και το πώς θα πρέπει να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις που τίθενται από τις πρακτικές της Άγκυρας. Και εδώ πιστεύω ότι από κάποιους, τόσο εντός όσο και εκτός Ελλάδας, γίνεται λάθος ανάγνωση της Τουρκίας. Γιατί το πρόβλημα δεν είναι το αν θα κάνουμε αυτήν ή εκείνη την παραχώρηση, αυτόν ή εκείνο τον συμβιβασμό, προκειμένου να επικρατήσει επιτέλους η ειρήνη και η συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών. Η σωστή ανάγνωση της Τουρκίας, η οφθαλμοφανής, η αυταπόδεικτη, είναι ότι είναι μια χώρα αναθεωρητική, όπως αναλύεται διεξοδικά και στο βιβλίο. Η Τουρκία μάς το λέει με χίλιους δυο τρόπους. Μάς το λέει συνεχώς. Ότι αυτό που την ενδιαφέρει είναι να αλλάξει το καθεστώς στην περιοχή. Να διορθώσει τις «αδικίες» που θεωρεί ότι έχουν γίνει ιστορικά εις βάρος της. Είναι μια χώρα, βασικός, διαχρονικός, στόχος της οποίας είναι η ηγεμονία στην περιοχή. Πλέον, όμως, έχει ντύσει τις πάγιες επιδιώξεις της και με έναν θεωρητικό μανδύα, αυτόν της Γαλάζιας Πατρίδας που από εδώ και στο εξής θα διδάσκεται και στη νέα γενιά της Τουρκίας στα σχολεία. Η Γαλάζια Πατρίδα μάς λέει από μόνη της τι επιδιώκει η Τουρκία. Δεν χρειάζεται να πάμε πολύ μακριά. Ας δούμε μόνο τον χάρτη της Γαλάζιας Πατρίδας και θα καταλάβουμε. Και ο λόγος που η Τουρκία κλιμακώνει τις προσπάθειές της τα τελευταία χρόνια είναι γιατί θεωρεί ότι τώρα την ευνοεί το διεθνές περιβάλλον. Η μεταπολεμική αρχή του απαραβιάστου των συνόρων βάλλεται πλέον από παντού. Ακούγεται παράδοξο, αλλά εύγλωττο παράδειγμα της επικίνδυνης τροπής που παίρνουν πλέον τα πράγματα είναι ότι έχει ανοίξει συζήτηση ακόμα και για επαναχάραξη των συνόρων των ΗΠΑ με ενσωμάτωση της Γροιλανδίας και του Καναδά. Επιπλέον, το διεθνές περιβάλλον έχει γίνει περισσότερο πολύ-πολικό, δίνει μεγαλύτερη ευχέρεια δράσης σε περιφερειακούς δρώντες, ενώ ταυτόχρονα η Τουρκία διακρίνει την απροθυμία των ΗΠΑ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης να παρέμβουν δυναμικά στην περιοχή. Και αυτές οι εκτιμήσεις της Άγκυρας δεν αφορούν μόνο τη χώρα μας. Η Τουρκία εισβάλλει και παρεμβαίνει παντού στη γειτονιά μας.

Ηχηρός μάρτυρας των προθέσεων της Τουρκίας είναι η ανάμειξή της στις εξελίξεις στη Συρία. Είναι εξωφρενικό ότι η ίδια η Άγκυρα παραδέχθηκε ότι οι εξελίξεις αυτές δρομολογήθηκαν ως απάντηση στην άρνηση του προηγούμενου συριακού καθεστώτος να συναποφασίσει το μέλλον της χώρας του με την Τουρκία. Και είναι ακριβώς αυτό ενδεικτικό του πώς βλέπει η Τουρκία το ρόλο της και το μέλλον της στην περιοχή. Αναθεωρητικό και ηγεμονικό, αλλάζοντας δηλαδή την υπάρχουσα τάξη πραγμάτων και επιφυλάσσοντας ηγετικό ρόλο για τον εαυτό της, με γειτονικά κράτη δορυφόρους ή – στην καλύτερη περίπτωση – κράτη που θα συναποφασίζουν με την Τουρκία όσα εσωτερικά τους ζητήματα θεωρεί η Άγκυρα ότι την αφορούν. Το ίδιο καταδεικνύει και η ανάμειξη της Τουρκίας στη Λιβύη. Με δική της παρέμβαση, έκλινε η πλάστιγγα υπέρ της μίας παράταξης των εμπολέμων, με αποτέλεσμα η Τρίπολη να εξαρτάται πλέον από την Τουρκία, κάτι που οδήγησε, ως γνωστόν, και στο εντελώς παράλογο και παράνομο Τουρκο-Λιβυκό Μνημόνιο. Με τον ίδιο τρόπο λειτουργεί η Άγκυρα και σε ότι αφορά το Αιγαίο, τη Θράκη και την Κύπρο, όπου απαιτεί να συναποφασίζει με την Ελλάδα και την Κυπριακή Δημοκρατία.

Ειδικά για τον άξονα Θράκης – Αιγαίου – Κύπρου, ο οποίος αποτελεί τον προμαχώνα του Ελληνισμού και τον οποίο επιχειρεί να διεμβολίσει η Γαλάζια Πατρίδα, το βιβλίο κάνει συγκεκριμένες προτάσεις. Μέτρα για τη Θράκη αναπτυξιακά και δημογραφικής ενίσχυσης, αλλά και εξουδετέρωσης της επικίνδυνης τουρκικής επιρροής. Μέτρα αναπτυξιακά και ενίσχυσης της οικονομικής δραστηριότητας για τα νησιά του Αιγαίου, αλλά και επιστροφής σε αυτά των μόνιμων κατοίκων τους ή των απογόνων τους. Και αμυντική ενίσχυση της Κύπρου, αλλά και μια λύση του Κυπριακού που δεν θα την καθιστά όμηρο της Τουρκίας και Δούρειο Ίππο της Άγκυρας στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Ιδιαίτερη επισήμανση γίνεται στο γεγονός ότι η μεγάλη επιτυχία του 2004 ήταν η ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και όχι η ένταξη της Κύπρου του Σχεδίου Ανάν που θα την καθιστούσε εξαρτώμενη από την Τουρκία. Και άρα η δυνατότητα να αξιοποιήσει η Κύπρος την ένταξή της για την ενίσχυση της γεωπολιτικής της θέσης και για μια καλύτερη λύση του Κυπριακού.

Ορθότατα εξηγεί ο Βαληνάκης ότι δεν διαβάζουν σωστά την Τουρκία όσοι επαναλαμβάνουν ότι η Άγκυρα μάς απειλεί για εσωτερική κατανάλωση και ότι επιθυμεί και εκείνη την ειρήνη και τη σταθερότητα. Αυτός ο εφησυχασμός είναι που συνιστά την αδράνεια στην εξωτερική πολιτική. Γιατί υποτιμώντας την πολύ πραγματική απειλή οδηγεί στην αυταπάτη ότι, με τον διάλογο με την Άγκυρα, τη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και κάποιες υποχωρήσεις, θα αποφύγουμε τις εντάσεις ή και τον πόλεμο. Όμως δεν είναι μονόδρομος το ψευδοδίλλημα διάλογος και υποχωρήσεις ή πόλεμος. Ο Βαληνάκης αναλύει και έναν άλλο δρόμο. Μια συνολική, διεκδικητική στρατηγική, για την υπεράσπιση των ελληνικών συμφερόντων και για την αποκόμιση του μεγαλύτερου δυνατού κέρδους από τη διαπραγμάτευση. Με αρωγό την ταυτόχρονη ισχυροποίηση της θέσης της Ελλάδας τόσο γεωπολιτικά όσο και με μακροπρόθεσμο, συνεπή και σοβαρό σχεδιασμό στρατιωτικής αποτροπής και αμυντικής θωράκισης.

Και θέλω εδώ να επισημάνω κάποια σημεία που αφορούν τις τακτικές που προτείνει ο Βαληνάκης. Το πρώτο αφορά το διάλογο με την Τουρκία. Εξηγεί διεξοδικά ότι έχει επιχειρηθεί η δαιμονοποίηση της υπεράσπισης των συμφερόντων μας και της αποκόμισης κέρδους από τη διαπραγμάτευση. Και αυτό κινδυνεύουμε να μας σύρει σε έναν διάλογο, χωρίς δικές μας επιδιώξεις και χωρίς δική μας ατζέντα. Επικεντρωμένοι αποκλειστικά στο να αποκρούσουμε την παράλογη και παράνομη τουρκική ατζέντα, βρισκόμαστε συνεχώς σε θέση άμυνας. Συγχρόνως, τονίζει ότι τα λεγόμενα «ήρεμα νερά» δεν μπορεί να είναι αυτοσκοπός, καθώς δεν πρόκειται να έχουν διάρκεια, εφόσον δεν συνοδευτούν από την κατάλληλη δική μας στρατηγική για την αντιμετώπιση των τουρκικών βλέψεων. Και αυτό γιατί, για την Τουρκία, εξασφαλίζουν απλά το χρόνο που χρειάζεται για να επιτύχει αυτά που επιδιώκει από τις ΗΠΑ και την Ευρωπαϊκή Ένωση και να επανέλθει ενισχυμένη με την ίδια επιθετικότητα εναντίον μας. Γι’ αυτό οφείλουμε να αξιοποιήσουμε τα λεγόμενα «ήρεμα νερά», προκειμένου να εφαρμόσουμε μια στρατηγική για ανάσχεση της τουρκικής επιθετικότητας, ζητώντας προς αυτήν την κατεύθυνση ανταλλάγματα από την Τουρκία μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των ΗΠΑ και ενισχύοντας, στο ίδιο διάστημα, τη στρατιωτική αποτροπή μας.

Το δεύτερο σημείο που θα ήθελα να επισημάνω είναι οι προτάσεις του βιβλίου για την αξιοποίηση των συμμαχιών μας. Ένας διάλογος που επικεντρώνεται εκ μέρους μας αποκλειστικά στο διμερές επίπεδο και δεν αξιοποιεί τη θέση μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τις σχέσεις μας με τις ΗΠΑ οδηγεί σαφώς σε εγκατάλειψη ενός μεγάλου πλεονεκτήματός μας και λειτουργεί προς όφελος της Τουρκίας. Αντιθέτως, είναι ζωτικής σημασίας να αναδεικνύεται συνεχώς η απειλή που σαφέστατα αποτελεί η Τουρκία έναντι της εδαφικής μας ακεραιότητας, όπως άλλωστε εκφράζεται συνεχώς από την ίδια, αλλά και με το casus belli. Πολλώ δε μάλλον όταν όλη η Δύση έχει συστρατευτεί σε ένα σύσσωμο αγώνα στο πλευρό της Ουκρανίας, μιας χώρας εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης και ΝΑΤΟ. Υπό αυτό το πρίσμα, και οποιαδήποτε ένταξη της Τουρκίας στα αμυντικά σχήματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι αδιανόητη. Η σοβαρότητα της απειλής που αντιμετωπίζουμε μετριέται από εταίρους και συμμάχους και από τη δική μας αποφασιστικότητα και θα πρέπει να αναδεικνύεται από εμάς, με τρόπο απόλυτο και χωρίς το σύμπλεγμα ότι δήθεν είμαστε συνεχώς ο «ενοχλητικός» εταίρος.

Το τελευταίο σημείο που θα ήθελα να τονίσω είναι η σημασία της αμυντικής μας θωράκισης που αναλύεται στο βιβλίο. Αυτή δεν θα πρέπει να εξαρτάται από τις κατά καιρούς και χωρίς έρεισμα αισιόδοξες εκτιμήσεις για την πορεία των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Δυστυχώς, η Τουρκία είναι και θα είναι ένας δύσκολος γείτονας. Και, για την Ελλάδα, η ανάγκη αποτροπής είναι αδιαπραγμάτευτη, όπως είναι και η ανάγκη ετοιμότητας ακόμη και για το πιο αδιανόητο σενάριο, αυτό της σύγκρουσης. Και, φυσικά, κανένας απολύτως λόγος δεν μπορεί να γίνεται περί αποστρατιωτικοποίησης των νησιών μας. Αντιθέτως, υπογραμμίζεται ότι τα όποια σενάρια εφησυχασμού «εκπαιδεύουν» και την ελληνική κοινωνία στο να υποτιμά την απειλή και να θεωρεί τους εξοπλισμούς και τη στρατιωτική θητεία ως ένα περιττό βάρος. Και αυτό είναι μια πολυτέλεια που η Ελλάδα δεν την έχει.

Γίνεται επίσης στο βιβλίο αναφορά σε μια σειρά από εμβληματικές πρωτοβουλίες που ανελήφθησαν από την κυβέρνησή μας. Ανατρέποντας το μέχρι τότε δόγμα της ακινησίας στο θέμα ΑΟΖ έως ότου βρισκόταν λύση με την Τουρκία, και προκρίνοντας την άμεση διαπραγμάτευση για οριοθέτηση ΑΟΖ με όλους τους γείτονές μας, αφήνοντας την Τουρκία για το τέλος. Επιπλέον, ορίζοντας ως αντικείμενο της διαπραγμάτευσης την ευρύτερη έννοια της ΑΟΖ έναντι της μέχρι τότε περιοριστικής έννοιας αποκλειστικά της υφαλοκρηπίδας, όπως άλλωστε προέκυπτε και από τη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας. Οι οριοθετήσεις αυτές θα έφερναν την Ελλάδα πολύ κοντά στο στόχο της απόκτησης ΑΟΖ τέσσερεις φορές μεγαλύτερης από τη σημερινή εδαφική έκταση της Ελλάδας, και θα ασκούσαν πίεση στην Τουρκία. Μέχρι το 2009, μετρούσαμε ήδη μια συμφωνία οριοθέτησης ΑΟΖ με την Αλβανία, με απόλυτη εφαρμογή των κανόνων του Διεθνούς Δικαίου, και είμασταν πολύ κοντά σε συμφωνία με τη Λιβύη. Παράλληλα, καταβλήθηκαν προσπάθειες, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την αναγνώριση μιας Ευρωπαϊκής ΑΟΖ και για από κοινού κινητοποίηση των ακτοφυλακών των κρατών μελών της Μεσογείου, σε περιπτώσεις κρίσεων στις ΑΟΖ τους. Προς αυτήν την κατεύθυνση, συνεπικουρούσε και η «Ομάδα της Ελιάς» που είχε δημιουργηθεί με ελληνική πρωτοβουλία, δηλαδή η ομάδα των κρατών μελών της Μεσογείου που συντόνιζαν τις προσπάθειές τους σε θέματα κοινού ενδιαφέροντος, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ένας ακόμα κρίκος, όπως λέει και ο Βαληνάκης, στην αλυσίδα αυτή του σχεδίου μας έναντι της Τουρκίας, ήταν και η αποκλειστικά ελληνική πρωτοβουλία για τη δημιουργία της FRONTEX. Η τότε μεταναστευτική κρίση αξιοποιήθηκε, ώστε να συνειδητοποιηθεί από τους Ευρωπαίους εταίρους μας ότι τα ελληνικά νοτιοανατολικά σύνορα είναι σύνορα Ευρωπαϊκά. Με αυτήν την αφορμή, δρομολογήθηκε και η δημιουργία της Ευρωπαϊκής Ακτοφυλακής, για τη φύλαξη των συνόρων αυτών. Ο επόμενος κρίκος ήταν η προσπάθεια που οδήγησε στην εισαγωγή του Άρθρου 42.7 στη Συνθήκη της Λισαβώνας, με τη ρήτρα αμοιβαίας άμυνας απέναντι σε εξωτερικές απειλές. Και, ακόμη, οι διαβουλεύσεις για την εγκατάσταση γαλλικής ναυτικής βάσης στη Λέρο, με σκοπό γαλλικά πολεμικά σκάφη να περιπολούν στην περιοχή για τη φύλαξη των ελληνικών, και άρα Ευρωπαϊκών, συνόρων. Αυτές οι πρωτοβουλίες και άλλες πολλές είναι μάρτυρες μιας «κινητικότητας» προς τη σωστή κατεύθυνση, την κατεύθυνση μιας διεκδικητικής στρατηγικής υπεράσπισης των ελληνικών δικαιωμάτων και συμφερόντων.

Δεν χρειάζεται να είναι κανείς φύσει απαισιόδοξος για να διαπιστώσει ότι ο ορίζοντας στην διεθνή σκηνή είναι βαριά συννεφιασμένος. Συγκρούσεις και αστάθεια τείνουν να γίνουν ο κανόνας στη διεθνή ζωή. Αιματηροί πόλεμοι ξεσπούν όλο και συχνότερα, ακόμα και σε ευρωπαϊκό έδαφος. Το απαραβίαστο των συνόρων δεν υφίσταται πλέον. Οι συνοριακές μεταβολές από αδιανόητες καθίστανται βήμα – βήμα θέμα ρεαλιστικής συζήτησης. Η προσφυγή στην βία αντιμετωπίζεται με τρόπο ολοένα και πιο αποδεκτό. Στον πολυ-πολικό κόσμο που αναδύεται, οι σταθερές που γνωρίζαμε για πολλές δεκαετίες δεν ισχύουν πλέον. Μεσαίοι παίκτες βρίσκουν χώρο να προβάλλουν αξιώσεις, εδαφικές ή άλλες, εις βάρος άλλων κρατών. Το Διεθνές Δίκαιο είναι σε υποχώρηση και ο ΟΗΕ πιο αδύναμος από ποτέ. Η Ευρωπαϊκή Ένωση ημιπαράλυτη, με εμφανές έλλειμμα ηγεσίας, στρατηγικής και βούλησης άγεται και φέρεται με κίνδυνο ακόμα και την πολιτική και κοινωνική της αποσταθεροποίηση.

Είναι σε αυτό το δυσμενές τοπίο που η πατρίδα καλείται να υπερασπιστεί τα συμφέροντά της και να διεκδικήσει τα δίκαιά της. Απέναντι σε ένα γείτονα που μεθοδικά και συστηματικά επιχειρεί να ανατρέψει το υφιστάμενο καθεστώς, όπως προβλέπεται από την Συνθήκη της Λωζάννης, το Δίκαιο της Θάλασσας ή άλλες διεθνείς συμφωνίες, να επιβάλλει τον ηγεμονικό του ρόλο στην ευρύτερη περιοχή και που δεν διστάζει να απειλεί και ενίοτε να καταφεύγει στην χρήση βίας. Δεν είναι μόνο δική μου η αγωνία για τα μελλούμενα. Παρεμφερείς απόψεις διατυπώνουν ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, ο πρώην Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, ο κορυφαίος της ελληνικής διπλωματίας Πρέσβυς Πέτρος Μολυβιάτης και πολλοί άλλοι από όλο το πολιτικό ή ακαδημαϊκό φάσμα.

protothema.gr




Δήμος Δράμας | Εξασφαλίζει κίνητρα για την ενίσχυση του νοσοκομείου με νέους ιατρούς

Ο Δήμος Δράμας εξασφάλισε την παροχή κινήτρων για δύο θέσεις ιατρών στο Νοσοκομείο της πόλης, με την προκήρυξη να βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη.

Με πρωτοβουλία του Δημάρχου Δράμας, Γιώργου Παπαδόπουλου, και έπειτα από την απαραίτητη γνωμοδότηση της νομικής και οικονομικής υπηρεσίας, ο Δήμος μπορεί πλέον να παρέχει κίνητρα στο ιατρικό προσωπικό των δημόσιων δομών πρωτοβάθμιας φροντίδας, ανταποκρινόμενος στις ανάγκες που έθεσε η διοίκηση του Νοσοκομείου. Συγκεκριμένα, καλύπτονται τα έξοδα στέγασης και σίτισης για δύο ιατρούς που θα προσληφθούν μέσω της ανοιχτής προκήρυξης.

Το θέμα θα εξεταστεί στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου 2025, όπου θα οριστούν οι λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο παροχής των κινήτρων. Θα καθοριστεί το ύψος του επιδόματος, οι προσφερόμενες παροχές, καθώς και η χρονική διάρκεια της ισχύος τους, με στόχο την ενίσχυση της λειτουργικότητας του Νοσοκομείου και την προσέλκυση εξειδικευμένου προσωπικού.

Ο Δήμαρχος Γιώργος Παπαδόπουλος, σε δήλωσή του, ανέφερε:
“Προτεραιότητά μας είναι η εύρυθμη λειτουργία του Νοσοκομείου, ώστε όλοι οι συμπολίτες μας να έχουν πρόσβαση σε ποιοτικές υπηρεσίες υγείας. Συνεχίζουμε με αφοσίωση για την ενίσχυση της τοπικής κοινωνίας και την κάλυψη των αναγκών της.”




Δωρεάν φάρμακα σε 310.000 χαμηλοσυνταξιούχους και εισοδηματική ενίσχυση για 150.000 ένστολους – Τι προβλέπουν οι δύο νέες παρεμβάσεις

Ο προϋπολογισμός ενσωματώνει εισοδηματικές ενισχύσεις και μειώσεις φόρων ύψους 1,1 δισ. ευρώ

Τη βεντάλια των μέτρων στήριξης και ενίσχυσης των εισοδημάτων των νοικοκυριών άνοιξε χθες (15/12) από τη Βουλή ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, με δυο νέες παρεμβάσεις που ανακοίνωσε λίγο πριν κλείσει την ομιλία για την ψήφιση του νέου προϋπολογισμού.

Τα μέτρα που αφορούν χαμηλοσυνταξιούχους και ένστολους και προβλέπουν:

  1.  Την παροχή δωρεάν φαρμάκων για όλους τους χαμηλοσυνταξιούχους. Η δωρεάν παροχή φαρμάκων είχε αρχικώς εφαρμοστεί ως αντισταθμιστικό μέτρο για τους χαμηλοσυνταξιούχους που έχασαν το ΕΚΑΣ μετά την κατάργησή του το 2016. Ωστόσο, το μέτρο δεν ισχύει για περίπου 132.000 νέους συνταξιούχους, οι οποίοι αν και λαμβάνουν το ίδιο ποσό σύνταξης με τους παλαιούς συνταξιούχους, δεν δικαιούνται δωρεάν φάρμακα καθώς συνταξιοδοτήθηκαν μετά την κατάργηση του ΕΚΑΣ. Με το νέο μέτρο όλοι οι δυνητικοί δικαιούχοι του ΕΚΑΣ, χωρίς εξαιρέσεις, θα λαμβάνουν τα φάρμακά τους χωρίς κόστος από το νέο έτος. Αυτό σημαίνει ότι συνολικά περίπου 310.000 συνταξιούχοι με χαμηλές αποδοχές θα έχουν δωρεάν πρόσβαση στα φάρμακά τους.
  2. Την ένταξη περίπου 150.000 ένστολων στο καθεστώς επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας. Όπως είπε ο πρωθυπουργός, η κυβέρνηση «αξιοποιώντας στο έπακρο τις δημοσιονομικές δυνατότητες» αναγνωρίζει την επικινδυνότητα των υπηρεσιών που προσφέρουν οι ένστολοι, άνδρες και γυναίκες της Ελληνικής Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής, του Λιμενικού και των Ενόπλων Δυνάμεων. Το μέτρο πιθανόν θα εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου 2026 και θα φέρει ενισχύσεις στους ένστολους της τάξης των 500-600 ευρώ. Με τη συγκεκριμένη παρέμβαση ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα των συνδικαλιστικών φορέων οι οποίοι έχουν επανειλημμένα υπογραμμίσει την επικινδυνότητα και τις απαιτητικές συνθήκες εργασίας των ένστολων, ζητώντας την υπαγωγή τους στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.

Επίσης, ο πρωθυπουργός ανέφερε ότι θα τηρηθούν οι δεσμεύσεις της κυβέρνησης για αύξηση του κατώτατου και του μέσου μισθού έως το 2027, εκτιμώντας πως ο μέσος μισθός θα ξεπεράσει τα 1.500 ευρώ.

Οι παρεμβάσεις του 2025

Ο νέος προϋπολογισμός ενσωματώνει εισοδηματικές ενισχύσεις και μειώσεις φόρων ύψους 1,1 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα:

  • Από 1η Ιανουαρίου 2025 μειώνονται κατά μία ποσοστιαία μονάδα οι ασφαλιστικές εισφορές.
  • Καταργείται το τέλος επιτηδεύματος στους ελεύθερους επαγγελματίες.
  • Μονιμοποιείται η επιστροφή του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο.
  • Οι συντάξεις αυξάνονται κατά 2,4%.
  • Από τον Απρίλιο 2025 θα πραγματοποιηθεί νέα αύξηση στους βασικούς μισθούς όλων των δημοσίων υπαλλήλων, έτσι ώστε ο εισαγωγικός μισθός στο Δημόσιο να μην υπολείπεται του επιπέδου του κατώτατου μισθού του ιδιωτικού τομέα.
  • Από 1η Ιανουαρίου 2025 θεσπίζεται η αυτοτελής φορολόγηση της αποζημίωσης των εφημεριών των ιατρών του ΕΣΥ με συντελεστή 22%.
  • Αυξάνεται από 1η Ιανουαρίου 2025 η αποζημίωση για τη νυχτερινή απασχόληση του ένστολου προσωπικού (Ελληνική Αστυνομία – ΕΛΑΣ, Πυροσβεστικό Σώμα – ΠΣ, Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή – ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, Ένοπλες Δυνάμεις).
  • Αύξηση των αποδοχών σπουδαστών στρατιωτικών σχολών.
  • Απαλλαγή φόρου εισοδήματος επί των μισθωμάτων για κλειστά ακίνητα και ακίνητα τύπου Airbnb που θα ενοικιαστούν με μακροχρόνια μίσθωση.
  • Απαλλαγή από ΦΠΑ για νέα κτίρια έως το τέλος του 2025.
  • Κατάργηση τέλους σταθερής τηλεφωνίας για συνδέσεις με οπτική ίνα.
  • Απαλλαγή από τον φόρο ασφαλίστρου (15%) συμβολαίων υγείας για παιδιά έως 18 ετών.
  • Φοροαπαλλαγή οικειοθελών παροχών επιχειρήσεων υπέρ νέων γονέων.
  • Μείωση ΕΝΦΙΑ κατά 20% για κατοικίες αξίας έως 500.000 ευρώ που ασφαλίζονται για φυσικές καταστροφές.
  • Κίνητρα συγχωνεύσεων και εξαγορών.
  • Μείωση φόρων χαρτοσήμου σε μια σειρά από συναλλαγές.
  • Τον Απρίλιο θα υπάρξει νέα αύξηση του κατώτατου μισθού. Επισημαίνεται ότι η συνολική αύξηση του κατώτατου μισθού από το 2021 έως το 2024 ανήλθε σε 27,7% (από 650 ευρώ σε 830 ευρώ).
  • Αναπροσαρμόζεται η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων, έτσι ώστε να αυξάνεται ετησίως το κατώφλι κάθε κλιμακίου αναλογικά με το ετήσιο ποσοστό αύξησης των συντάξεων.



Εξαγγελία προγράμματος για ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε νέο πρόγραμμα ενίσχυσης του πρωτογενούς τομέα της χώρας, το οποίο στοχεύει στην αναβάθμιση της αγροτικής παραγωγής και την ενίσχυση των κτηνοτρόφων. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τη δημιουργία θερμοκηπίων, τη στήριξη και αποζημίωση των κτηνοτρόφων, καθώς και τη χρηματοδότηση σημαντικών υποδομών για τη βιώσιμη ανάπτυξη του αγροτικού τομέα. Εν μέρει χρηματοδοτούμενο από τα ευρωπαϊκά κονδύλια και εθνικούς πόρους, το πρόγραμμα έχει στόχο να δώσει νέο δυναμισμό στις αγροτικές περιοχές της Ελλάδας, με έμφαση σε καινοτόμες πρακτικές και βιώσιμες λύσεις.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση των θερμοκηπίων, τα οποία αποτελούν έναν από τους πιο αποδοτικούς τρόπους για την εντατική καλλιέργεια φυτών και την εξασφάλιση σταθερής παραγωγής ανεξαρτήτως των κλιματικών συνθηκών. Ο στόχος είναι η αύξηση της παραγωγικότητας, η διαφοροποίηση των καλλιεργειών και η βελτίωση των συνθηκών εργασίας για τους αγρότες. Οι επενδύσεις σε θερμοκήπια αναμένονται να συμβάλλουν στην προώθηση της καινοτομίας στον τομέα της αγροτικής παραγωγής, παρέχοντας στους παραγωγούς τα κατάλληλα εργαλεία για τη χρήση σύγχρονων τεχνολογιών και βιολογικών μεθόδων καλλιέργειας.

Με τη συνδρομή του προγράμματος, η κυβέρνηση σκοπεύει να στηρίξει τους κτηνοτρόφους που πλήττονται από τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής και των εξωτερικών παραμέτρων που επηρεάζουν τη βιωσιμότητα των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων. Οι αποζημιώσεις θα διατεθούν για την κάλυψη των ζημιών που προκαλούνται από ακραία καιρικά φαινόμενα και άλλες φυσικές καταστροφές, ενώ παράλληλα θα υπάρξει ενίσχυση για την εφαρμογή βιώσιμων πρακτικών και τη βελτίωση των υποδομών των κτηνοτροφικών μονάδων. Ο στόχος είναι να εξασφαλιστεί η μακροχρόνια βιωσιμότητα των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων και η ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής κρέατος και γαλακτοκομικών προϊόντων.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την ανάπτυξη έξι μεγάλων έργων υποδομής σε διάφορες περιοχές της χώρας, που θα συμβάλλουν στην ενίσχυση της αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής. Ένα από τα σημαντικότερα έργα θα υλοποιηθεί στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ), μια περιοχή με σημαντικό αγροτικό και κτηνοτροφικό δυναμικό. Το έργο αυτό αναμένεται να προσφέρει σημαντική ώθηση στην τοπική οικονομία, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και ενισχύοντας την παραγωγική ικανότητα της περιοχής. Τα έργα θα περιλαμβάνουν σύγχρονα αρδευτικά συστήματα, βελτίωση υποδομών αποθήκευσης και επεξεργασίας αγροτικών προϊόντων, καθώς και την ενίσχυση των δικτύων μεταφοράς προϊόντων προς τις αγορές.

Η στρατηγική αυτή αναμένεται να φέρει πολλαπλά οφέλη για την αγροτική και κτηνοτροφική παραγωγή στην Ελλάδα. Από τη μια, θα ενισχυθεί η παραγωγικότητα και η ανταγωνιστικότητα του τομέα, από την άλλη θα βελτιωθεί η ποιότητα ζωής για τους κατοίκους των αγροτικών περιοχών μέσω της δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας και της ενίσχυσης των υποδομών. Παράλληλα, το πρόγραμμα θα συμβάλλει στην ενίσχυση της βιωσιμότητας και της ανθεκτικότητας των τοπικών οικονομιών απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής.

Αυτό το πολυδιάστατο πρόγραμμα ενίσχυσης του πρωτογενούς τομέα αναμένεται να αποτελέσει τον καταλύτη για την αναμόρφωση της αγροτικής και κτηνοτροφικής παραγωγής στην Ελλάδα, προσφέροντας τις κατάλληλες υποδομές και πόρους για την επίτευξη ενός βιώσιμου και αναπτυξιακού μέλλοντος.




Μ. Λαζαρίδης | Το στοίχημα για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας

Το στοίχημα για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας.

Προστασία των ανθρώπινων ζωών και αποτροπή οδικών ατυχημάτων. 

Ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα που καλείται να κερδίσει σήμερα η Πολιτεία.

Σε μια πραγματικά πολύ δύσκολη συγκυρία, η επιτυχημένη αντιμετώπιση του προβλήματος μπορεί να επιτευχθεί μόνο με την ενεργοποίηση του συνόλου των δυνάμεών μας για τη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας της χώρας.

Στο πλαίσιο αυτό κινήθηκε κατά τη διάρκεια της Α’ Συνόδου της Βουλής η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, στην οποία είχα την τιμή να προεδρεύσω με πρόταση του πρωθυπουργού και η οποία κατέληξε σε συγκεκριμένες προτάσεις μέσα από εκτενείς συζητήσεις που είχε με φορείς, οργανώσεις και θύματα τροχαίων.

Μείζονος σημασίας θεωρώ ότι είναι η επεξεργασία από την Επιτροπή μας του μακρόπνοου σχεδίου «Vision Zero» για την εξάλειψη των νεκρών σε οδικά ατυχήματα έως το 2050, μέσω της βελτίωσης των Δεικτών Επίδοσηç της οδικήç ασφάλειαç. 

Αυτό το σχέδιο συμβάλλει στο συνολικό σχέδιο της Πολιτείας μέσα από την υλοποίηση της εθνικής επικοινωνιακής πολιτικής και με ορίζοντα 10 ετών. Κάτω από την ομπρέλα του, θα πραγματοποιηθεί ο σχεδιασμός και η υλοποίηση επικοινωνιακών καμπανιών ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης για το ευρύ κοινό, καθώς και δράσεων ενημέρωσης και εκπαίδευσης ειδικών υπο-κοινών.

Μέσω αυτού, προτείνονται τα εξής βασικά, νέα μέτρα οδικής συμπεριφοράς:

  1. Ένταξη του µαθήµατοç κυκλοφοριακήç αγωγήç σε όλεç τιç βαθµίδεç τηç εκπαίδευσης.
  2. Επιβράβευση των συνεπών οδηγών.
  3. Δηµιουργία ενόç ενιαίου Οργανισµού για την οδική ασφάλεια.
  4. Δια βίου εκπαίδευση και µάθηση των οδηγών.
  5. Ανάπτυξη συστήµατοç καταγραφήç χωρικών στοιχείων τροχαίων ατυχηµάτων (µέσω δηµιουργίαç app).
  6. Εκ βάθρων αλλαγή του συστήµατοç εκπαίδευσηç των οδηγών και κατά συνέπεια του τρόπου χορήγησηç των διπλωµάτων.
  7. Να είναι υποχρεωτική η πώληση τηç µηχανήç µε κράνοç (όπωç δεν πωλείται αυτοκίνητο χωρίç ζώνη) µε µερική κρατική επιδότηση.
  8. Να βγαίνει η µοτοσικλέτα από το κατάστηµα µαζί µε την πινακίδα, όπωç ακριβώç γίνεται µε το αυτοκίνητο, καθώç σύµφωνα µε τουç ειδικούç, η αντίθετη πρακτική δηµιουργεί άµεσα την αίσθηση τηç παραβατικότηταç.
  9. Δηµιουργία ειδικού κωδικού στουç προϋπολογισµούç των Δήµων, έτσι ώστε τα χρήµατα που εισπράττονται από τιç κλήσειç εντόç των ορίων τουç να επιστρέφουν στιç τοπικέç κοινωνίεç µέσα από έργα οδικήç ασφάλειαç (βελτίωση οδών, σήµανση, διαγράµµιση κ.λπ).
  10. Παροχή ενόç «moto safe pass» για τουç µοτοσικλετιστέç, που θα τουç δίνεται η δυνατότητα να αγοράσουν εξοπλισµό ασφαλείαç, µε προδιαγραφέç, από εγκεκριµένα καταστήµατα.
  11. Πρέπει να µπουν σαφή όρια για το πώç χρησιµοποιούνται, από ποιουç αλλά και πώç έχουν έρθει στη διάθεση του καθενόç τα ηλεκτρικά πατίνια.
  12. Σύνδεση Τεχνητήç Νοηµοσύνηç (Α.Ι.) µε την οδική ασφάλεια.
  13. Τρόποι περιορισµού τηç χρήσηç κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια τηç οδήγησηç, πάντα µέσα στα όρια που επιτάσσει η κοινή λογική και ο σεβασµόç στα ανθρώπινα δικαιώµατα και στα προσωπικά δεδοµένα.
  14. Σύνδεση YOUTH PASS µε µαθήµατα σε σχολέç οδηγών (διερεύνηση δυνατότηταç αύξησηç του YOUTH PASS από 200 έωç 300 ευρώ).

Αναμφίβολα τα τροχαία δυστυχήματα είναι μια πληγή για την κοινωνία μας, η οποία όμως μπορεί να επουλωθεί. Με τη σωστή εκπαίδευση, την πρόληψη, την αυστηρή τήρηση των κανόνων κυκλοφορίας, την υποστήριξη των θυμάτων και την ενίσχυση των υποδομών, μπορούμε να σώσουμε ζωές. Ας αναλάβουμε όλοι την ευθύνη που μας αναλογεί, δημιουργώντας έναν πιο ασφαλή και βιώσιμο τρόπο μετακίνησης του πληθυσμού.

Είναι χρέος μας απέναντι στην κοινωνία και πρωτίστως στις νέες γενιές.

Του Μακάριου Β. Λαζαρίδη

Βουλευτή Π.Ε. Καβάλας Νέας Δημοκρατίας

Προέδρου Ε.Μ.Ε. Οδικής Ασφάλειας της Βουλής




Ενίσχυση διασυνοριακής συνεργασίας | Συνάντηση Αντιπεριφερειάρχη Ροδόπης με Αντινομάρχες Σμόλιαν Βουλγαρίας

Τους αντινομάρχες της Νομαρχίας Σμόλιαν Βουλγαρίας Αντριγιάν Πετρόφ και Κρασιμίρ Ντασκάλοφ υποδέχθηκε στο γραφείο του ο αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Εμμανουήλ Ταπατζάς.

Η επίσκεψη είχε μεν εθιμοτυπικό χαρακτήρα, ωστόσο στο πλαίσιο αυτής συζητήθηκαν σημαντικά θέματα διασυνοριακής συνεργασίας τα οποία θα διερευνηθούν περαιτέρω, στη συνάντηση που θα έχουν τον επόμενο μήνα στην Βουλγαρία ο Περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης και ο Νομάρχης του Σμόλιαν Βουλγαρίας Ζαχάρι Σιράνοβ.

Στη συνάντηση επισημάνθηκε πως η συνεργασία μεταξύ των δύο περιοχών μπορεί να επικεντρώνεται σε τομείς όπως ο τουρισμός, ο πολιτισμός, η διαχείριση και αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και οι διασυνοριακές σχέσεις.

Πηγή: ertnews




Πλωτό ασθενοφόρο στη Θάσο: Ενίσχυση υγειονομικής κάλυψης στο Αιγαίο

Μέχρι το τέλος Ιανουαρίου αναμένεται η παράδοση ενός νέου πλωτού ασθενοφόρου στο Λιμεναρχείο Καβάλας, σύμφωνα με δηλώσεις του βουλευτή Γιάννη Πασχαλίδης.

Όπως ανέφερε, το πλήρωμα του ασθενοφόρου είναι ήδη διαθέσιμο και βρίσκεται στη Θάσο, όπου και θα είναι η έδρα του νέου σκάφους. Το πλωτό ασθενοφόρο θα εξυπηρετεί επείγοντα περιστατικά στο νησί, ενισχύοντας σημαντικά την παροχή υγειονομικής περίθαλψης.

Πρόκειται για ένα από τα συνολικά 11 πλωτά ασθενοφόρα που προμηθεύεται το Λιμενικό Σώμα, στο πλαίσιο αναβάθμισης των μέσων του, με στόχο την άμεση και αποτελεσματική εξυπηρέτηση απομακρυσμένων περιοχών και νησιών. Το νέο σκάφος αναμένεται να προσφέρει πολύτιμες υπηρεσίες στη Θάσο και την ευρύτερη περιοχή.




Καβάλα : Φανερή η πτώση της θερμοκρασίας και η ενίσχυση των ανέμων

Η θερμοκρασία σήμερα Σάββατο θα παρουσιάζει σταδιακή πτώση καθ’ όλη την διάρκεια της μέρας.

Την Κυριακή αίθριος καιρός με την θερμοκρασία να παρουσιάζει περεταίρω πτώση, τις πρωινές ώρες αναμένεται παγετός σε όλα τα ορεινά (τοπικά και ισχυρός παγετός) και τοπικά σε πεδινές περιοχές στο εσωτερικό κάμπων.

Από την Δευτέρα μέχρι και τουλάχιστον τα μέσα της εβδομάδας αναμένεται αίθριος καιρός με τοπικές νεφώσεις κατά περιόδους και την θερμοκρασία να παρουσιάζει σταδιακή άνοδο (επαναφορά σε φυσιολογικά ή ελαφρώς χαμηλά για την εποχή επίπεδα), ωστόσο οι ελάχιστες θερμοκρασίες (μέσα στην νύχτα-ξημέρωμα) σε πεδινές περιοχές στο εσωτερικό κάμπων και σε οροπέδια θα μείνουν σε παρόμοια επίπεδα.

πηγή: Meteokav – Ο Καιρός στην Καβάλα




Έκτακτο επίδομα Χριστουγέννων | Ποιοι λαμβάνουν την εφάπαξ ενίσχυση – Πότε πληρώνεται

Η ώρα για την έκτακτη, εφάπαξ ενίσχυση σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες πλησιάζει.

Το λεγόμενο «επίδομα Χριστουγέννων» κυμαίνεται από 100 έως 200 ευρώ και αφορά χαμηλοσυνταξιούχους, αναπήρους, δικαιούχους οικογενειακού επιδόματος.

Καταβάλλεται έως 31 Δεκεμβρίου και είναι αφορολόγητο και ακατάσχετο.

Η ενίσχυση για τους συνταξιούχους

Η έκτακτη εφάπαξ οικονομική ενίσχυση ανέρχεται:

  • σε 200 ευρώ για συνταξιούχους του e-ΕΦΚΑ, στους οποίους καταβλήθηκαν κύριες συντάξεις γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου μηνός Νοεμβρίου 2024, αθροιστικά, συνολικού καθαρού προ φόρου ποσού έως και 700 ευρώ,
  • σε 150 ευρώ για συνταξιούχους του e-ΕΦΚΑ, στους οποίους καταβλήθηκαν κύριες συντάξεις γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου μηνός Νοεμβρίου 2024, αθροιστικά, συνολικού καθαρού προ φόρου ποσού από 700,01 ευρώ έως και 1.100 ευρώ,
  • σε 100 ευρώ για συνταξιούχους του e-ΕΦΚΑ, στους οποίους καταβλήθηκαν κύριες συντάξεις γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου μηνός Νοεμβρίου 2024, αθροιστικά, συνολικού καθαρού προ φόρου ποσού από 1.100,01 ευρώ έως και 1.600 ευρώ.

Οι υπόλοιποι δικαιούχοι

Επίδομα καταβάλλεται επίσης σε:

  •  767.000 οικογένειες με παιδιά που είναι δικαιούχοι οικογενειακού επιδόματος

Ποσό: μία επιπλέον μηνιαία δόση

  • 255.000 ΑμεΑ (ΟΠΕΚΑ) & ανασφάλιστοι υπερήλικες

Ποσό: 200 ευρώ

  •  205.000 δικαιούχοι ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος

Ποσό: αυξημένο κατά 50% το μηνιαίο επίδομα τους.

Ακατάσχετη και αφορολόγητη

  • Η ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη, στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης αντίθετης διάταξης, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το δημόσιο εν γένει, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και τα νομικά πρόσωπά τους, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.
  • Δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα
  • Δεν υπόκειται σε οποιοδήποτε τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή του e-ΕΦΚΑ και
    επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του e-ΕΦΚΑ, κατόπιν αντίστοιχης τροποποίησης του προϋπολογισμού του, με τη χρήση των ταμειακών διαθεσίμων του.



Έκτακτη οικονομική ενίσχυση τα Χριστούγεννα

Νομοθετική ρύθμιση που ανοίγει τον δρόμο για την καταβολή έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης τα Χριστούγεννα θα κατατεθεί εντός του Νοεμβρίου.

Πρόκειται για ένα κονδύλι άνω των 200 εκατ. ευρώ και αφορά διαφορετικές κατηγορίες πολιτών, όπως είναι ανάπηροι, συνταξιούχοι με προσωπική διαφορά, όσοι παίρνουν κοινωνικό επίδομα αλληλεγγύης, οικογένειες με παιδιά.

«Είναι οι κατηγορίες που συνήθως κάθε χρόνο λαμβάνουν με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στήριξη», σημείωσε πρόσφατα στο ΕΡΤNews ο υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης.

«Θα έρθει νόμος που θα τα προβλέπει αυτά λεπτομερειακά μέσα στο Νοέμβριο, προκειμένου τα συγκεκριμένα επιδόματα να καταβληθούν τις μέρες των Χριστουγέννων» πρόσθεσε ο υπουργός.

Ο κ. Χατζηδάκης προανήγγειλε μάλιστα τη δημιουργία Κεντρικού Μητρώου στο οποίο θα εγγράφονται όλοι οι δικαιούχοι των κοινωνικών επιδομάτων με στόχο να δημιουργηθεί μια ενιαία βάση δεδομένων στην οποία θα φαίνεται ποιός παίρνει και τί, ώστε να υπάρχει μια συνολική εποπτεία και μια εκλογίκευση των επιδομάτων.

Το Μητρώο Δικαιούχων Επιδομάτων θα ανοίξει τον δρόμο για την εφαρμογή και πρόσθετων κριτηρίων χορήγησης των οικονομικών ενισχύσεων με στόχο η είσπραξη των επιδομάτων να μην λειτουργεί ως αντικίνητρο για την εργασία.

www.newsbeast.gr




Σαμοθράκη | Δωρεές για την ενίσχυση της ασφάλειας του νησιού

Στο πλαίσιο της συνεχούς προσπάθειας για την προστασία και την ασφάλεια των κατοίκων της, ο Δήμος Σαμοθράκης προχώρησε σε μια σειρά δωρεών προς το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο του νησιού, ενισχύοντας την υλικοτεχνική υποδομή του. Στόχος είναι η βελτίωση της αποτελεσματικότητας των πυροσβεστών και η πρόληψη επικίνδυνων καταστάσεων.

Συγκεκριμένα, ο Δήμος παρέδωσε απαραίτητο εξοπλισμό που περιλαμβάνει:

  • Αντιολισθητικά υποδήματα
  • Παντελόνια εργασίας
  • Γιλέκα εργασίας
  • Μπλούζες εργασίας
  • Κάλτσες εργασίας

Αυτά τα είδη ενισχύουν την ασφάλεια και την άνεση των πυροσβεστών κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, ιδιαίτερα σε δύσκολες και επικίνδυνες συνθήκες.

Στην κορυφή των δωρεών, ξεχωρίζει η πρωτοβουλία της Μικροζυθοποιίας Σαμοθράκης, η οποία προσέφερε έναν υπερσύγχρονο απινιδωτή, πλήρως εξοπλισμένο με όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα. Ο απινιδωτής θα βρίσκεται στο Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Σαμοθράκης και θα είναι διαθέσιμος για την άμεση φροντίδα πολιτών της Χώρας Σαμοθράκης σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Αυτό το εργαλείο είναι ανεκτίμητης αξίας για την τοπική κοινωνία, καθώς μπορεί να συμβάλει άμεσα στη σωτηρία ζωών σε κρίσιμες στιγμές. Οι πρωτοβουλίες αυτές αναδεικνύουν τη δέσμευση του Δήμου και των τοπικών επιχειρήσεων στην προστασία των πολιτών και στη διασφάλιση της υγείας και της ασφάλειάς τους.




Έβρος | Ενίσχυση των επενδύσεων και της βιομηχανίας

Σημαντικές ανακοινώσεις για την ενίσχυση των επενδυτικών σχεδίων και τη στήριξη της βιομηχανίας στον νομό Έβρου έκανε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, κατά την επίσκεψή του στην Αλεξανδρούπολη. Ο Υπουργός ανακοίνωσε ότι το σύνολο των εγκεκριμένων επενδυτικών σχεδίων για τον νομό, τα οποία έχουν ενταχθεί στον Αναπτυξιακό Νόμο, θα χρηματοδοτηθεί πλήρως από το Υπουργείο Ανάπτυξης. Η χρηματοδότηση αυτή θα πραγματοποιηθεί με βάση την κανονική ροή εργασιών, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία.

Συνολική Στήριξη Επενδύσεων ύψους 20 εκ. ευρώ

Παράλληλα, ο Υπουργός υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση εξετάζει πρόσθετα μέτρα για τη στήριξη των επενδυτικών σχεδίων στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ), τα οποία αφορούν τα τέσσερα καθεστώτα του Αναπτυξιακού Νόμου. Το συνολικό ποσό για τα επενδυτικά αυτά σχέδια ανέρχεται σε περίπου 20 εκατομμύρια ευρώ. Ο κ. Θεοδωρικάκος επεσήμανε ότι η πρόθεσή του είναι να καλυφθεί το σύνολο των επενδυτικών σχεδίων, τονίζοντας τη σημασία της στήριξης των τοπικών επιχειρηματικών πρωτοβουλιών.

Βιομηχανικό Πάρκο Αλεξανδρούπολης και Νέα Κίνητρα

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη σημασία του Βιομηχανικού Πάρκου Αλεξανδρούπολης (ΒΙΟΠΑ), το οποίο επισκέφθηκε ο Υπουργός, μαζί με εγκαταστάσεις επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην περιοχή. Κατά την επίσκεψη, ο κ. Θεοδωρικάκος ενημερώθηκε για την επιχειρηματική και εξαγωγική δραστηριότητα των τοπικών εταιρειών. Ανακοίνωσε επίσης την υλοποίηση έργου αξίας 5 εκατομμυρίων ευρώ στο ΒΙΟΠΑ, το οποίο χρηματοδοτείται κατά 50% από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ο Υπουργός τόνισε την ανάγκη ανασυγκρότησης του Βιομηχανικού Πάρκου, ώστε να καταστεί ελκυστικός πόλος για νέες βιομηχανίες και επενδυτικά σχέδια. Επιπλέον, ανακοίνωσε την πρόθεση της κυβέρνησης να θεσπίσει φορολογικά κίνητρα για την προσέλκυση επενδύσεων στον Έβρο, τα οποία θα εξειδικευτούν στο προσεχές διάστημα.

Ειδικά Κίνητρα για τον Βόρειο Έβρο

Ο κ. Θεοδωρικάκος υπογράμμισε τη σημασία στήριξης του βόρειου τμήματος του νομού Έβρου, ανακοινώνοντας ότι θα εξεταστούν ειδικά κίνητρα για υποψήφιους επενδυτές στον χώρο της βιομηχανίας, με στόχο την προσέλκυση νέων επενδύσεων. «Οφείλουμε να δείξουμε ιδιαίτερο βάρος για τον βόρειο Έβρο» δήλωσε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας τη δέσμευση της κυβέρνησης να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την ανάπτυξη της περιοχής.

Ο Υπουργός τόνισε ότι η προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να κρατήσει τους νέους ανθρώπους στην περιοχή, ενισχύοντας την ανάπτυξη σε όλα τα σημεία του Έβρου, από τα χωριά και τις κωμοπόλεις μέχρι τις πόλεις. Τέλος, ανακοίνωσε ότι ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, θα επισκεφθεί τον νομό Έβρου τις προσεχείς ημέρες για να παρουσιάσει το συνολικό σχέδιο της κυβέρνησης για την περιοχή.

Συνάντηση με Φορείς και Εκπροσώπους της Τοπικής Κοινωνίας

Κατά την επίσκεψή του στον Έβρο, ο Υπουργός Ανάπτυξης συμμετείχε σε σύσκεψη με τον περιφερειάρχη ΑΜΘ, κ. Χριστόδουλο Τοψίδη, και τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Έβρου, καθώς και με εκπροσώπους του Συνδέσμου Βιοτεχνιών και Βιομηχανιών, τοπικών επιχειρήσεων και παραγωγικών φορέων. Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης οι τρεις βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας για τον νομό, Χρήστος Δερμεντζόπουλος, Αναστάσιος Δημοσχάκης και Σταύρος Κελέτσης, οι οποίοι υποστήριξαν τις πρωτοβουλίες για την προώθηση της ανάπτυξης και της επιχειρηματικότητας στον Έβρο.

Η ενίσχυση της βιομηχανίας, η προσέλκυση νέων επενδύσεων και η δημιουργία κινήτρων για την ανάπτυξη της περιοχής αποτελούν βασικούς άξονες του κυβερνητικού σχεδίου για την αναζωογόνηση του νομού Έβρου και την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας.




Παρέμβαση Χουσεΐν Ζεϊμπέκ στη Βουλή για τη στήριξη των μελισσοκόμων της Ξάνθης

Ερώτηση στη Βουλή για τη στήριξη και ενίσχυση των μελισσοκόμων της Ξάνθης κατέθεσε ο βουλευτής της Νέας Αριστεράς και τομεάρχης αγροτικής πολιτικής, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ.

Ο βουλευτής αναφέρει ότι, εξαιτίας της παρατεταμένης ανομβρίας και των συνεπειών της κλιματικής κρίσης, έχει σημειωθεί σημαντική μείωση στην παραγωγή μελιού στην Ξάνθη, καθώς και στον πληθυσμό των μελισσών. Αυτό το γεγονός μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ισορροπία του τοπικού οικοσυστήματος.

Επιπλέον, σοβαρό πρόβλημα αποτελεί η παρουσία των μελισσοφάγων στην περιοχή, οι οποίοι περιορίζουν τη δραστηριότητα των μελισσών και εμποδίζουν τη συλλογή γύρης. Σημαντικά ζητήματα αντιμετωπίζουν οι παραγωγοί και από τις περιπτώσεις «ελληνοποιήσεων» και νοθείας του μελιού, που υποβαθμίζουν την ποιότητα και την αξιοπιστία του ελληνικού μελιού.

Ο κ. Ζεϊμπέκ ζητά από τον αρμόδιο Υπουργό να απαντήσει:

α) Ποια άμεσα μέτρα προτίθεται να λάβει η κυβέρνηση για την προστασία των μελισσοκόμων της Ξάνθης και της Θράκης, όπου η μελισσοκομία αποτελεί βασικό κομμάτι της τοπικής αγροτικής οικονομίας.

β) Εάν θα ληφθούν μέτρα στήριξης μέσω του ΕΛΓΑ ή άλλων μηχανισμών για τους μελισσοκόμους που πλήττονται από την ανομβρία, την κλιματική κρίση και τους μελισσοφάγους, δεδομένου ότι μέχρι σήμερα το ΕΛΓΑ δεν τους παρέχει επαρκή προστασία.




Νέο ρεκόρ παραγωγής για την Energean τον Ιούνιο -Σημαντική ενίσχυση μεγεθών στο πρώτο εξάμηνο του έτους

Νέο ρεκόρ στην παραγωγή πέτυχε η Energean plc (LSE: ENOG TASE: אנאג) τον Ιούνιο, φθάνοντας τις 177 χιλιάδες βαρέλια ισοδυνάμου πετρελαίου την ημέρα, εκ των οποίων το 84% ήταν σε φυσικό αέριο.

Όπως γνωστοποίησε η διοίκηση της εταιρείας στο πλαίσιο της ανακοίνωσης των αποτελεσμάτων του πρώτου εξαμήνου προς τα χρηματιστήρια του Λονδίνου και του Τελ Αβίβ, η εξέλιξη αντανακλά κυρίως τη σημαντική αύξηση της ζήτησης σε φυσικό αέριο κατά τη διάρκεια του θέρους στο Ισραήλ.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι οι 140 χιλιάδες βαρέλια ισοδυνάμου πετρελαίου (86% σε φυσικό αέριο) προέρχονται από τα assets τα οποία θα παραμείνουν στο χαρτοφυλάκιο της Energean και μετά την ολοκλήρωση της πρόσφατης συμφωνίας με την Carlyle.

Συνολικά στο πρώτο εξάμηνο, η ημερήσια παραγωγή διαμορφώθηκε στις 146 χιλιάδες βαρέλια ισοδυνάμου πετρελαίου (82% σε φυσικό αέριο), αυξημένη κατά 38% σε ετήσια βάση. Στα assets που θα παραμείνουν στο χαρτοφυλάκιο της Energean, η παραγωγή ήταν 106 χιλιάδες βαρέλια ισοδυνάμου πετρελαίου (84% σε φυσικό αέριο), αυξημένη κατά 47% σε ετήσια βάση.

Οι βασικότερες εξελίξεις

Στις βασικότερες εξελίξεις στην πορεία της Energean στο πρώτο εξάμηνο του έτους περιλαμβάνονται:

-Η στρατηγική συμφωνία πώλησης στην Carlyle των assets σε Αίγυπτο, Ιταλία και Κροατία, η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί έως το τέλος του έτους και η οποία θα διασφαλίσει στην εταιρεία επαρκή ρευστότητα για την αποπληρωμή Εταιρικού Ομολόγου ύψους 450 εκατ. ευρώ καθώς και τη διανομή έκτακτου μερίσματος στους μετόχους.

-Η έναρξη παραγωγης από τα υπεράκτια κοιτάσματα φυσικού αερίου Karish North στο Ισραήλ και Cassiopea στην Ιταλία (Operator η ΕΝΙ), ενώ τον Αύγουστο ξεκίνησε και η παραγωγή φυσικού αερίου από το υπεράκτιο κοίτασμα Location B στην Αίγυπτο.

-Η επίτευξη εσόδων 867 εκατ. δολαρίων (+47% σε ετήσια βάση) εκ των οποίων τα 643 εκατ. προέρχονται από τα assets που θα διατηρηθούν στο χαρτοφυλάκιο της Energean. Επίσης, η επίτευξη προσαρμοσμένουν κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDAX) 568 εκατ.δολαρίων (+65% σε ετήσια βάση) εκ των οποίων 436 εκατ. από τα assets που θα παραμείνουν στην εταιρεία. Επιπλέον, τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 89 εκατ. δολάρια (+27% σε ετήσια βάση), ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι η καθαρή κερδοφορία από τα assets που θα παραμέινουν στην Energean ανήλθε στα 116 εκατ. δολάρια.

-Η διανομή μερίσματος 0,30 δολ. ανά μετοχή για το δεύτερο τρίμηνο που θα πραγματοποιηθεί στις 30 Σεπτεμβρίου.Συμπεριλαμβανομένης αυτής της διανομής, στους μετόχους της εταιρείας θα έχουν διανεμηθεί συνολικά 486 εκατ. δολάρια, με την Energean να διατηρεί τη δέσμευσή της για διανομή μερισμάτων συνολικής αξίας 1 δισεκ. δολαρίων ως το τέλος του 2025.

-Η περαιτέρω μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της εταιρείας, με τις εκπομπές (Scope 1 και Scope 2) να υποχωρούν κατά 20% σε ετήσια βάση, στα 8,5 κιλά διοξειδίου του άνθρακα ανά παραγόμενο βαρέλι ισοδυνάμου πετρελαίου (kgCO2e/boe). Στα assets που θα παραμείνουν στην εταιρεία, η μείωση των εκπομπών είναι ακόμη μεγαλύτερη, στα 6,2 kgCO2e/boe.

-Η λήψη της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης για την ανάπτυξη του υπεράκτιου κοιτάσματος Katlan στο Ισραήλ, η έναρξη παραγωγής από το οποίο τοποθετείται στο πρώτο εξάμηνο του 2027 και είναι δυνατό να χρησιμοποιηθεί και για εξαγωγές.

-Η κατάθεση αίτησης για την άδεια αποθήκευσης για το project αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στον Πρίνο, η λήψη της οποίας αναμένεται εντός των επομένων μηνών. Επίσης προχωρούν οι διαδικασίες μηχανολογικού σχεδιασμού και οι απαιτούμενες γεωλογικές και τεχνικές μελέτες που έχουν ως στόχο την αύξηση της αποθηκευτικής δυναμικότητας του Πρίνου από τα 1 εκατ. τόνους CO2 στην πρώτη φάση, σε 3 εκατ. τόνους CO2 στην δεύτερη φάσου του έργου.

-Η έναρξη και συνέχιση της επιβεβαιωτικής γεώτρησης Anchois-3 στο Μαρόκο στον Ατλαντικό Ωκεανό, με τις πρώτες ενδείξεις να παραπέμπουν σε ποσότητες φυσικού αερίου χαμηλότερες από τις αρχικές εκτιμήσεις.

Μαθιός Ρήγας: Σημαντική πρόοδος σε όλες τις στρατηγικές μας προτεραιότητες

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου, ο κ. Μαθιός Ρήγας, Δ/νων Σύμβουλος του ομίλου Energean plc δήλωσε τα εξής:

«Είμαστε ευχαριστημένοι που γνωστοποιούμε τα καλύτερα αποτελέσματα στην ιστορία της Energean, με διψήφια ποσοστιαία αύξηση στην παραγωγή, στα έσοδα και την κερδοφορία. Στο Ισραήλ επιτύχαμε ρεκόρ παραγωγής, λόγω της καλοκαιρινής ζήτησης και της εξαιρετικής απόδοσης του FPSO “Energean Power”. Η λειτουργία μας παρέμεινε ανθεκτική στις γεωπολιτικές εξελίξεις που βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ δεν επηρεάστηκε η παραγωγή μας.

Οι ισχυρές επιχειρησιακές και οικονομικές μας επιδόσεις υποστηρίζουν τη διανομή μερίσματος για το δεύτερο τρίμηνο, με συνέπεια στη γενικότερη μερισματική μας πολιτική. Όπως έχουμε ήδη γνωστοποιήσει, η μερισματική πολιτική θα επανακαθορισθεί μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας με την Carlyle.

Πραγματοποιήσαμε, επίσης, σημαντική πρόοδο σε όλες τις στρατηγικές μας προτεραιότητες: προχώρησαν τα projects μας που εστιάζουν στο φυσικό αέριο, με τη λήψη της Τελικής Επενδυτικής Απόφασης για το κοίτασμα Katlan και την έναρξη παραγωγής στα κοιτάσματα Cassiopea και Location B, ενώ είναι σε εξέλιξη οι δραστηριότητές μας στον τομέα της απανθρακοποίησης με
επίκεντρο την αποθήκευση CO2 στον Πρίνο της Καβάλας, για την οποία αναμένουμε να λάβουμε άδεια αποθήκευσης για 1 εκατ. τόνους ετησίως μέσα στους επόμενους μήνες. Όλα αυτά είναι μόνο η αρχή ενός νέου κεφαλαίου στην ιστορία της Energean.

O συνδυασμός της επιχειρησιακής αρτιότητας και της επίτευξης σημαντικών συμφωνιών είναι τα θεμέλια για να συνεχίσει η νέα Energean να πραγματοποιεί τις δεσμεύσεις προς τους μετόχους της. Συνεχίζουμε να είμαστε δεσμευμένοι στην επιστροφή αξίας προς εκείνους, στην κεφαλαιακή πειθαρχία και στην υπεύθυνη παραγωγής ενέργειας με τις εντυπωσιακές αξιολογήσεις που επιτυγχάνουμε με βάση τα κριτήρια για το Περιβάλλον, την Κοινωνία και την Εταιρική Διακυβέρνηση».

Οι εκτιμήσεις για το σύνολο του έτους

Για το σύνολο του 2024, η Energean εκτιμά ότι η παραγωγή του ομίλου θα διαμορφωθεί μεταξύ των 155 και 165 χιλιάδων βαρελιών ισοδυνάμου πετρελαίου την ημέρα, εκ των οποίων οι 115-125 χιλιάδες θα προέρχονται από τα assets που θα διατηρηθούν στο χαρτοφυλάκιο. Οι κεφαλαιακές δαπάνες στην ανάπτυξη και την παραγωγή εκτιμώνται σε 600 – 700 εκατ. δολάρια, αυξημένες κυρίως λόγω του project ανάπτυξης του κοιτάσματος Katlan στο Ισραήλ.




Η Πυρκαγιά στο Παγγαίο Όρος ως Καμπανάκι για την Ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας στην ΑΜΘ

Η πρόσφατη πυρκαγιά στο Παγγαίο Όρος αποτελεί ένα σημαντικό παράδειγμα των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η Πολιτική Προστασία στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.Κατά τη συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε στις 2 Σεπτεμβρίου, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, κ. Θεόδωρος Μαρκόπουλος, και άλλοι αξιωματούχοι επεσήμαναν τη σημασία της ταχείας κινητοποίησης και της αξιοποίησης όλων των διαθέσιμων πόρων, όπως τα χωματουργικά μηχανήματα που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην κατάσβεση της πυρκαγιάς.Με την πυρκαγιά να έχει καταστρέψει περίπου 15.000 στρέμματα, έγινε φανερή η ανάγκη για βελτιώσεις στην πρόσβαση και την προετοιμασία της περιοχής, ειδικά ενόψει των ακραίων καιρικών φαινομένων που αναμένονται.

Οι αξιωματούχοι τόνισαν επίσης την ανάγκη για ενίσχυση της Πολιτικής Προστασίας με σύγχρονες τεχνολογίες, όπως η χρήση drones, καθώς και με την αύξηση των εναέριων μέσων, με στόχο την καλύτερη πρόληψη και την αποτελεσματική διαχείριση μελλοντικών κρίσεων.Αυτή η εμπειρία υπογραμμίζει την ανάγκη συνεχούς βελτίωσης των στρατηγικών και των υποδομών για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια των κατοίκων και των περιουσιών τους.




Καβάλα | Εκκληση για οικονομική ενίσχυση για βρέφος 10 ημερών

Άμεση ανάγκη για οικονομική ενίσχυση, προκειμένου βρέφος 10 ημερών να υποβληθεί σε επέμβαση καρδίας

Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι,

Με μεγάλη θλίψη και ανησυχία, σας ενημερώνουμε ότι το μωράκι ενός συναδέλφου μας, μόλις δέκα ημερών, πρόκειται να υποβληθεί σε επείγουσα επέμβαση καρδιάς. Η κατάσταση απαιτεί την άμεση κινητοποίηση και βοήθεια όλων μας.

Η οικονομική ενίσχυση είναι απαραίτητη για να μπορέσει η οικογένεια να αντιμετωπίσει αυτό το μεγάλο ιατρικό έξοδο. Όποιος μπορεί να συνεισφέρει, ακόμα και το ελάχιστο, θα βοηθήσει σημαντικά.

Ας δείξουμε για άλλη μια φορά την αλληλεγγύη μας και ας σταθούμε δίπλα στον συνάδελφό μας και την οικογένειά του σε αυτή τη δύσκολη στιγμή.

Σας ευχαριστούμε θερμά εκ των προτέρων για την υποστήριξή σας.




Αναφορές ότι αγρότης έλαβε ενίσχυση από τον ΟΠΕΚΕΠΕ πάνω από 14 εκατ. ευρώ! – Διαψεύδει ο ΟΠΕΚΕΠΕ

Μια περίεργη ιστορία σήμανε συναγερμό στις υπηρεσίες του ΟΠΕΚΕΠΕ καθώς στις λίστες του εμφανίστηκε αγρότης από την Ηλεία να έχει λάβει επιδοτήσεις που έφταναν 14 εκατ. ευρώ.

Ως «μη υπαρκτό θέμα, που δυστυχώς αδίκως διογκώθηκε» κάνει λόγο ο πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ, Κυριάκος Μπαμπασίδης σχετικά με δημοσιεύματα που ήθελαν δικαιούχο να εισπράττει ενίσχυση περί τα 14 εκατ. ευρώ κατά την τελευταία πληρωμή του Οργανισμού.

Όπως τόνισε με δήλωσή του στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων τα 13.999.196,83 ευρώ «δεν αφορά σε πραγματικό χρηματικό ποσό ενίσχυσης, αλλά σε αντιλογιστικές κινήσεις μεταξύ εθνικής και κοινοτικής συμμετοχής, που πραγματοποιήθηκαν το περασμένο οικονομικό έτος 2023 στο ΑΦΜ του Οργανισμού, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τις κοινοτικές διατάξεις, χωρίς να μεταβάλουν το τελικό ποσό ενίσχυσης των δικαιούχων».

Κάτι που, όπως σημειώνει ο κ. Μπαμπασίδης, το συγκεκριμένο ποσό «αφορά και εμφανίζεται στο ΑΦΜ του ΟΠΕΚΕΠΕ και όχι σε κάποιο άλλο ΑΦΜ και δη φυσικού προσώπου» επισημαίνοντας πως «το παραπάνω ποσό αφορά στην προσαρμογή της κοινοτικής συμμετοχής της δράσης «Βιολογικής μελισσοκομίας» έτους 2022, καταβλήθηκε στο οικονομικό έτος 2023 με τελικό ποσοστό κοινοτικής συμμετοχής 100% και χρηματοδοτήθηκε από το ΕΓΤΑΑ στο πλαίσιο του Μέσου Ανάκαμψης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Καν. (ΕΕ) 2094/2020 & Καν. (ΕΕ) 2220/2020)».

Μετά από έρευνα που πραγματοποίησε η αρμόδια διεύθυνση του ΟΠΕΚΕΠΕ, ο δήθεν δικαιούχος από το 2006 και μετά, «δεν έχει ουδέποτε εισπράξει κάποιο ποσό ενίσχυσης», όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ συμπληρώνοντας πως «η τελευταία φορά που εισέπραξε κάποιο ποσό ενίσχυσης το συγκεκριμένο φυσικό πρόσωπο, αφορά, σύμφωνα τόσο με τα μηχανογραφικά στοιχεία του Οργανισμού όσο και την «Βεβαίωσή Εφορίας» που τηρείται στα αρχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ, το έτος 2006 όταν και εισέπραξε 67,56 ευρώ».




Ερώτηση Μ. Μπαράν | Να ενταχθούν όλες οι εκτάσεις καλλιέργειας καλαμποκιού του Δήμου Τοπείρου στη συνδεδεμένη ενίσχυση

Μεγάλη είναι η δυσαρέσκεια και η  αναστάτωση των αγροτών του Δήμου Τοπείρου του Νομού Ξάνθης καθώς πέρα από τη μείωση της παραγωγής τους, σε διάφορα αγροτικά προϊόντα,αντιμετωπίζουν και πλείστα όσα προβλήματα εξαιτίας του αποκλεισμού τους από τις συνδεδεμένες ενισχύσειςπου αφορούν την καλλιέργεια αραβοσίτου. Οι συνθήκες της οικονομικής  τους ασφυξίας ξεπερνά κάθε όριο και η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί προκαλεί τον φόβο και την ανασφάλεια για το μέλλον των καλλιεργειών τους πόσο δε μάλλον για τους ίδιους και τις οικογένειές τους.

Σύμφωνα μάλιστα με προφορική ενημέρωσή τους από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, η επιλογή χορήγησης των συνδεδεμένων ενισχύσεων στο Νομό Ξάνθης πραγματοποιήθηκε βάσει γεωγραφικών κριτηρίων ενώ αντίθετα ενημερώθηκαν ότι αποζημιώθηκε το σύνολο των καλλιεργητών στην γειτονική Χρυσούπολη Καβάλας.

Προς αποκατάσταση της εν λόγω αδικίας είναι επιτακτική η ένταξη των καλλιεργητών αραβοσίτου του Δήμου Τοπείρου Ξάνθης στη συνδεδεμένη εισοδηματική στήριξη, η οποία αναμφίβολα θα οδηγήσει στη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης τους και στην ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγροτικής περιοχής. 

Η μείωση της παραγωγής αραβόσιτου θα προκαλέσει αλυσιδωτές αντιδράσεις ικανές να οδηγήσουν ακόμη και στην κατάρρευση του κτηνοτροφικού κλάδου.

Βάσει των ανωτέρω, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Ποια είναι η πολιτική του Υπουργείου σχετικά με την οικονομική ενίσχυση των καλλιεργειών αραβοσίτου και πώς σχεδιάζεται η επέκτασή της για να καλύψει περισσότερες εκτάσεις, συμπεριλαμβανομένων και αυτών στο Δήμο Τοπείρου;
  2. Ποια είναι τα κριτήρια για την επιλογή των εκτάσεων που εντάσσονται στις συνδεδεμένες ενισχύσεις και πώς μπορούν οι αγρότες να εξασφαλίσουν τη συμμετοχή τους;
  3. Σκοπεύετε να προβείτε σε κάποια διορθωτική πράξη για να αποκατασταθεί η αδικία εις βάρος των καλλιεργητών αραβοσίτου στο Δήμο Τοπείρου;

Ο Ερωτών Βουλευτής

Μπουρχάν Μπαράν




Ενίσχυση του Εμβολιασμού Παιδιών και Ενηλίκων για Προστασία και Ευημερία

Ο Ιατρικός Σύλλογος Καβάλας αναδεικνύει τη σημασία του εμβολιασμού παιδιών και ενηλίκων ως βασικό πυλώνα της προστασίας της υγείας και της ευημερίας του κοινωνικού συνόλου.
Ο Ιατρικός Σύλλογος τονίζει την ανάγκη ενίσχυσης του εμβολιασμού, τόσο στα παιδιά, όσο και στους ενήλικες.
Ο στόχος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την παγκόσμια εμβολιαστική κάλυψη των παιδιών είναι 90 με 95% για τις έγκυρες δόσεις των
βασικών εμβολίων.
Η αίσθηση ασφάλειας, από τις δήθεν εξαφανισμένες ασθένειες(ιλαρά, κοκκύτης, πολιομυελίτιδα, κ.α.) είναι απατηλή, αφού όταν πέσουν τα ποσοστά κάτω από 85% της εμβολιαστικής κάλυψης οι ασθένειες επανεμφανίζονται.

Θετικό στοιχείο για τη χώρα μας είναι ότι οι παιδικοί εμβολιασμοί διενεργούνται σε υψηλά ποσοστά με βάση το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Δεν συμβαίνει το ίδιο, όμως, με το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών για τους ενήλικες.

Χαρακτηριστικό είναι ότι με βάση μελέτες, μέχρι το 2030, ο αριθμός των ατόμων ηλικίας 60 ετών και άνω αναμένεται να αυξηθεί κατά περισσότερο από το ένα τρίτο του παγκόσμιου πληθυσμού, φτάνοντας τα 1,4 δισεκατομμύρια. Συνεπώς, καθώς ο πληθυσμός παγκοσμίως γηράσκει, η αξία της πρόληψης μέσω του εμβολιασμού είναι ακόμη μεγαλύτερη.

Με την αύξηση των επιδημιών και των πανδημιών στην παγκόσμια κοινότητα, ο εμβολιασμός των ενηλίκων είναι κλειδί για την αντιμετώπιση της υγειονομικής κρίσης και τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας.

Ο Ιατρικός Σύλλογος προσκαλεί όλους τους ενήλικες να ενημερωθούν από τους θεράποντες Ιατρούς και να συμμετάσχουν ενεργά στα εμβολιαστικά προγράμματα(για τον ιό του έρπη, πνευμονιόκοκκου, κ.α.), συνεισφέροντας έτσι στην υγεία και την ευημερία της κοινότητας.




Ενίσχυση του προσωπικού για το καλοκαίρι ζητά το σωματείου εργαζομένων του ΕΚΑΒ Καβάλας

Προετοιμάζεται για την Καλοκαιρινή του λειτουργία το ΕΚΑΒ Καβάλας, έχοντας στο μυαλό του και την αυξημένη τουριστική κίνηση.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΚΑΒ Καβάλας Κώστας Τσιτσιλικάκης θα πρέπει να ενισχυθεί το ήδη υπάρχον προσωπικό καθώς το καλοκαίρι θα είναι δύσκολο.




Ελληνικά Ναυπηγεία | Οικονομική ενίσχυση και δεύτερη επαγγελματική ευκαιρία στους πρώην εργαζομένους

Δημοσιεύθηκε, η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), για την οικονομική στήριξη και απασχόληση των πρώην εργαζομένων στα Ελληνικά Ναυπηγεία.

Η ΚΥΑ, την οποία υπογράφουν ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας, η υπουργός Εσωτερικών Νίκη Κεραμέως, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Δόμνα Μιχαηλίδου και οι υφυπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Αθανάσιος Πετραλιάς και Υποδομών και Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, προβλέπει τα εξής:

Έκτακτη οικονομική ενίσχυση ύψους 2.700 ευρώ σε κάθε έναν από τους ανέργους, πρώην εργαζόμενους της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Α.Ε.» και εν γένει όσων συμπεριλαμβάνονται στην περ. β΄ της παρ.9 του άρθρου 26 του ν. 4258/2014 (Α΄94).

Ειδικό πρόγραμμα απασχόλησης με στόχο την άμεση αντιμετώπιση της ανεργίας των πρώην εργαζόμενων της εταιρείας «Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε.» και εν γένει όσων συμπεριλαμβάνονται στην περ. β΄ της παρ. 9, του άρθρου 26 του ν. 4258/2014 (Α΄94) όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 34 του ν.5058/2023 (Α΄170) και των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τους με το Πολεμικό Ναυτικό έληξαν την 31.12.2023. Αντικείμενο του προγράμματος είναι η δημιουργία 474 νέων θέσεων πλήρους απασχόλησης μέσω της τοποθέτησης των ανέργων σε Υπηρεσίες του Πολεμικού Ναυτικού (130 θέσεις) και των ΣΤΑ.ΣΥ. ΑΕ και ΟΣΥ ΑΕ (344 θέσεις).

Οι ακαθάριστες μηνιαίες αποδοχές των ωφελούμενων ανέρχονται στο ποσό των 1.210 ευρώ ενώ η μέγιστη δαπάνη για την υλοποίηση του προγράμματος ανέρχεται έως του ποσού των 17.266.720,32 ευρώ. Η συνολική χρονική διάρκεια απασχόλησης των ωφελούμενων ορίζεται σε 12 μήνες με δυνατότητα επέκτασης για άλλους 12 μήνες. Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του ειδικού προγράμματος είναι η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.), η οποία εκδίδει τη Δημόσια Πρόσκληση, με την οποία εξειδικεύονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής του προγράμματος.

Οι ωφελούμενοι του προγράμματος κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους υλοποίησης του μπορούν να συμμετέχουν σε ειδικά προγράμματα Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης με πιστοποίηση. Στόχος των προγραμμάτων αυτών είναι η αναβάθμιση των δεξιοτήτων των ωφελούμενων (upskilling) ή/και η επανακατάρτισή τους (reskilling) σε θεματικά αντικείμενα των ειδικοτήτων τους.

Με αφορμή την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, η υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, Δόμνα Μιχαηλίδου, δήλωσε: «Με την απόφασή μας αυτή επιβεβαιώνουμε έμπρακτα τη δέσμευσή μας για τη στήριξη των εργαζομένων και των ανέργων. Βρισκόμαστε δίπλα τους προσφέροντας λύσεις που ικανοποιούν άμεσα τις ανάγκες τους. Στους πρώην εργαζομένων στα Ελληνικά Ναυπηγεία δίνουμε εκτός από την έκτακτη οικονομική ενίσχυση, μια δεύτερη επαγγελματική ευκαιρία και τη δυνατότητα να αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους σε θεματικά αντικείμενα των ειδικοτήτων τους. Οι πολιτικές μας έχουν ως βασικό γνώμονα τη στήριξη των εργαζομένων και των ανέργων. Κανείς δεν πρόκειται να μείνει πίσω».

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, επισήμανε πως «το υπουργείο Εθνικής Άμυνας διαχρονικά έχει ενσκήψει στο ζήτημα των πρώην εργαζομένων της εταιρείας Ελληνικά Ναυπηγεία. Σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία δόθηκε μία σημαντική λύση, με την ΚΥΑ η οποία υπογράφηκε. Βασικό πυλώνα της απόφασης αποτελεί το Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο θα προσλάβει 130 εργαζόμενους, μέσω της ΔΥΠΑ. Σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα μέτρα στήριξης, η κυβέρνηση αποδεικνύει τη βούλησή της για την αντιμετώπιση της ανεργίας και τη στήριξη των εργαζομένων ενός κλάδου ο οποίος έχει συμβάλλει στην αμυντική θωράκιση της πατρίδας μας».

Με τη σειρά της, η υπουργός Εσωτερικών, Νίκη Κεραμέως, σημείωσε πως «με τη συγκεκριμένη απόφαση στηρίζουμε έμπρακτα τους πρώην εργαζομένους στα Ελληνικά Ναυπηγεία με ειδικό πρόγραμμα απασχόλησης, με προγράμματα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης, με οικονομική ενίσχυση. Ενισχύουμε διαρκώς το ανθρώπινο δυναμικό, παραμένουμε προσηλωμένοι στην παροχή βέλτιστων υπηρεσιών προς τους Έλληνες πολίτες».

Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, υπογράμμισε πως «η ενίσχυση της απασχόλησης παραμένει η κεντρική επιλογή της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της ανεργίας και τη βελτίωση του βιοτικού επιπέδου των Ελλήνων πολιτών.

Ταυτόχρονα, με τη συγκεκριμένη ΚΥΑ επιτυγχάνεται άμεσα μια εξαιρετικά σημαντική αύξηση του προσωπικού των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας.

Η ΣΤΑ.ΣΥ. ΑΕ και η ΟΣΥ ΑΕ θα ενισχυθούν με 344 νέους εργαζόμενους, οι οποίοι διαθέτουν εργασιακή εμπειρία και πολλοί εξ αυτών εξειδίκευση στον τεχνικό τομέα. Με αυτόν τον τρόπο θα καλυφθούν ειδικότητες πεδίου που έχουν νευραλγική σημασία για την εύρυθμη λειτουργία των συγκοινωνιών και, ως εκ τούτου, την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού».

Πηγή: naftemporiki.gr