Γιάννης Εριφυλλίδης: Θέλουμε υπεύθυνη ενημέρωση για τη βλάβη στον αποχετευτικό αγωγό της Ραψάνης
Δήμος Καβάλας και ΔΕΥΑΚ ανακοίνωσαν χτες το μεσημέρι βλάβη στον κεντρικό αποχετευτικό αγωγό της Ραψάνης, συγκεκριμένα, θραύση και των δύο κλάδων του αγωγού, συνεπεία της οποίας αναμενόταν διαρροή λυμάτων στη θαλάσσια περιοχή
“Τα συνεργεία της ΔΕΥΑΚ εργάζονταν πυρετωδώς κάτω από εξοντωτικές συνθήκες για να αποκαταστήσουν τη βλάβη, ενώ τοποθετήθηκε και απαγορευτική κορδέλα κατά μήκος της παραλίας, η οποία όμως μέχρι το μεσημέρι ήταν γεμάτη από λουόμενους!
Επισημαίνουμε ωστόσο ότι συνεργείο της ΔΕΥΑΚ βρισκόταν στο σημείο εδώ και δύο ημέρες. Προφανώς η βλάβη δεν εκδηλώθηκε σήμερα, ειδάλλως για ποιο λόγο σκάφτηκε όλο το έδαφος δίπλα και πλέον και μπροστά από το αντλιοστάσιο;
Οι λουόμενοι από νωρίς χθες το πρωί διαμαρτύρονταν για έντονη δυσοσμία, αλλά και για μεγάλη θολότητα της θάλασσας, μη βλέποντας όμως κάποια απαγορευτική σήμανση και κάτω από τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες έκαναν το μπάνιο τους.
Ρωτάμε λοιπόν την απερχόμενη δημοτική αρχή και τη διοίκηση της ΔΕΥΑΚ ποια ώρα σημειώθηκε η βλάβη; Τι είδους εργασίες εκτελούσε το συνεργείο πριν παρουσιαστεί η ρωγμή του αγωγού; Απευθύνουμε το ερώτημα αυτό, επειδή εκτιμούμε ότι όταν σημειώνεται μια βλάβη σε τόσο κοντινό σημείο σε μια πολυσύχναστη παραλία, είναι επιβεβλημένο να απαγορεύεται στους λουόμενους η κολύμβηση μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών, κάτι που δεν έγινε, με ευθύνη αποκλειστικά της διοίκησης της ΔΕΥΑΚ.
Περιμένουμε υπεύθυνη ενημέρωση, γιατί με τη δημόσια υγεία δεν παίζουμε και δεν ολιγωρούμε”.
Εριφυλλίδης | Θέλουμε υπεύθυνη ενημέρωση για τη βλάβη στον αποχετευτικό αγωγό της Ραψάνης
Δήμος Καβάλας και ΔΕΥΑΚ ανακοίνωσαν σήμερα το μεσημέρι βλάβη στον κεντρικό αποχετευτικό αγωγό της Ραψάνης, συγκεκριμένα, θραύση και των δύο κλάδων του αγωγού, συνεπεία της οποίας αναμενόταν διαρροή λυμάτων στη θαλάσσια περιοχή.
Τα συνεργεία της ΔΕΥΑΚ εργάζονταν πυρετωδώς κάτω από εξοντωτικές συνθήκες για να αποκαταστήσουν τη βλάβη, ενώ τοποθετήθηκε και απαγορευτική κορδέλα κατά μήκος της παραλίας, η οποία όμως μέχρι το μεσημέρι ήταν γεμάτη από λουόμενους! Επισημαίνουμε ωστόσο ότι συνεργείο της ΔΕΥΑΚ βρισκόταν στο σημείο εδώ και δύο ημέρες.
Προφανώς η βλάβη δεν εκδηλώθηκε σήμερα, ειδάλλως για ποιο λόγο σκάφτηκε όλο το έδαφος δίπλα και πλέον και μπροστά από το αντλιοστάσιο; Οι λουόμενοι από νωρίς χθες το πρωί διαμαρτύρονταν για έντονη δυσοσμία, αλλά και για μεγάλη θολότητα της θάλασσας, μη βλέποντας όμως κάποια απαγορευτική σήμανση και κάτω από τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες έκαναν το μπάνιο τους.
Ρωτάμε λοιπόν την απερχόμενη δημοτική αρχή και τη διοίκηση της ΔΕΥΑΚ ποια ώρα σημειώθηκε η βλάβη; Τι είδους εργασίες εκτελούσε το συνεργείο πριν παρουσιαστεί η ρωγμή του αγωγού; Απευθύνουμε το ερώτημα αυτό, επειδή εκτιμούμε ότι όταν σημειώνεται μια βλάβη σε τόσο κοντινό σημείο σε μια πολυσύχναστη παραλία, είναι επιβεβλημένο να απαγορεύεται στους λουόμενους η κολύμβηση μέχρι την ολοκλήρωση των εργασιών, κάτι που δεν έγινε, με ευθύνη αποκλειστικά της διοίκησης της ΔΕΥΑΚ. Περιμένουμε υπεύθυνη ενημέρωση, γιατί με τη δημόσια υγεία δεν παίζουμε και δεν ολιγωρούμε.
Δελτίο τύπου
Μάκης Παπαδόπουλος: «Σωστή ενημέρωση και εκπαίδευση με ασκήσεις ετοιμότητας για την αντιπυρική προστασία»
Ο Υποψήφιος Δήμαρχος Καβάλας Μάκης Παπαδόπουλος για την αντιπυρική προστασία:
“Δεν αρκούν οι συναντήσεις και οι συζητήσεις για να προετοιμαστούμε σωστά στην αντιπυρική προστασία
Υπηρεσίες, προσωπικό, εθελοντές και δημότες χρειάζονται σωστή εκπαίδευση και ασκήσεις ετοιμότητας.
Στην αποψινή συγκέντρωση ενημέρωσης των κατοίκων του Παληού για την αντιπυρική προστασία καταθέσαμε τις επεξεργασμένες προτάσεις που έχουμε ήδη επισημάνει τις προηγούμενες ημέρες:
1. Κατασκευή της Περιμετρικής του Παληού, πλάτους 10 μέτρων, με φύτρευση πυρανθεκτικών φυτών στα πρανή.
2. Δημιουργία αντιπυρικών ζωνών και καθιέρωση περιπολιών πυρασφάλειας.
3. Κίνητρα για τους εθελοντές που θα συμμετέχουν στα συνεργεία φύλαξης και αντιπυρικής προστασίας, υπό την αιγίδα του Δήμου Καβάλας και σε συνεργασία με όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες (Πολιτική Προστασία – Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, Πυροσβεστική Υπηρεσία, Δασαρχείο κ.ά.).
4. Ενημέρωση προς τους δημότες που έχουν γειτονικά οικόπεδα ή χώρους που έχουν βλάστηση και φαίνονται ακατοίκητα ή αχρησιμοποίητα: να ενημερώνουν τόσο τον Δήμο όσο και την Πυροσβεστική Υπηρεσία, ώστε να εντοπίζονται οι ιδιοκτήτες τους για τον καθαρισμό του ακατοίκητου οικοπέδου.
5. Ασκήσεις ετοιμότητας του προσωπικού και των εθελοντών που εμπλέκονται σε δράσεις πολιτικής προστασίας.
6. Να υπάρχουν οδηγίες και Σχέδιο Απομάκρυνσης και Εκκένωσης σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, για να μην έχουμε φαινόμενα πανικού και συνωστισμού.
7. Θα πρέπει όλοι να γνωρίζουμε πού υπάρχουν σημεία υδροληψίας.
8. Να καθαρίσει ο Δήμος τους δικούς του κοινόχρηστους χώρους και τα δικά του δημοτικά οικόπεδα, όπως επίσης να μεριμνήσει για τον καθαρισμό των ρεμάτων.
Εμείς δεν δεχόμαστε να ακούμε πλέον δικαιολογίες (δεν έχουμε προσωπικό, δεν έχουμε εξοπλισμό) ούτε διαπιστώσεις.
Οι δημότες δεν θέλουν δικαιολογίες και διαπιστώσεις.
Θέλουν λύσεις!
Εμείς για αυτές τις λύσεις δουλεύουμε.
Γιατί βάζουμε πάνω από όλα την ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΩΝ!
Την προστασία της ζωής τους, της υγείας τους και της περιουσίας τους!
Σε κάθε περίπτωση, ευχαριστούμε τον Πολιτιστικό Σύλλογο Παληού για την ευκαιρία να ενημερωθούμε περισσότερο στο πολύ σημαντικό και σοβαρό ζήτημα”.
Ενημέρωση για το αγρόκτημα στο Ερατεινό Δήμου Νέστου
Σε συνέχεια επερώτησης της παράταξης Περιφερειακή Σύνθεση στις 31-07-2023 και κατόπιν προφορικής εντολής του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας κ. Αλέξη Πολίτη, διενεργήθηκε αυθημερόν αυτοψία από τους υπαλλήλους του Τμήματος Περιβάλλοντος & Υδροοικονομίας ΠΕ Καβάλας στο αγρόκτημα Ερατεινού για έλεγχο ρύπανσης εδάφους και νερού άρδευσης.
Παρών κατά την αυτοψία ήταν ο προϊστάμενος του Τ.Ο.Ε.Β. Χρυσούπολης κ. Καλτάκης Ιωάννης για την υπόδειξη του σημείου.
Στο επίμαχο αγροτεμάχιο είχε διενεργηθεί διάθεση του υγρού κλάσματος του χωνεμένου υπολείμματος από την παρακείμενη μονάδα παραγωγής βιοαερίου για τη λίπανση του αγροτεμαχίου, σύμφωνα με την περιβαλλοντική άδεια της μονάδας. Το γεγονός επιβεβαίωσε και ο προϊστάμενος του Τ.Ο.Ε.Β.
Το αρδευτικό κανάλι που διατρέχει τη βόρεια πλευρά του αγροτεμαχίου είναι τσιμέντινο και στεγανό και ο πυθμένας του είναι σε ύψος 0,5-1,0 μ πάνω από τη στάθμη του εδάφους του αγροτεμαχίου.
Υπάρχει ανάπτυξη αλγών εντός του καναλιού, ωστόσο το νερό είναι άοσμο και διαυγές, χωρίς ενδείξεις ρύπανσης, τόσο στο κανάλι, όσο και στο φρεάτιο στο οποίο εκρέει. Ελήφθη δείγμα νερού για ανάλυση στο κατάντη τμήμα του καναλιού και αναμένονται τα αποτελέσματα το επόμενο διάστημα.
Τόσο στη διώρυγα Α, η οποία τροφοδοτεί το αρδευτικό δίκτυο από τον ποταμό Νέστο, όσο και στο αποστραγγιστικό κανάλι Ερατεινού, το νερό ήταν άοσμο και διαυγές χωρίς ενδείξεις ρύπανσης και χρωματισμού.
Σύμφωνα με τον προϊστάμενο του Τ.Ο.Ε.Β. πραγματοποιούνται περιοδικοί καθαρισμοί των καναλιών, οπότε είναι αναπόφευκτη η διαταραχή του ιζήματος, η οποία μέσω των αντλιοστασίων διασπείρεται στο δίκτυο καναλιών προκαλώντας κατά διαστήματα χρωματισμό του νερού άρδευσης.
Ενημέρωση Γιάννη Πασχαλίδη για την πυρκαγιά στη Θάσο
Ο Βουλευτής Π.Ε Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει τους συμπολίτες του σχετικά με την πυρκαγιά που έλαβε χώρα στην περιοχή Άγιος Γεώργιος στο Ραχώνι Θάσου
Ο Βουλευτής έσπευσε σήμερα στο νησί της Θάσου προκειμένου να μεταβεί στο σημείο όπου ξεκίνησε η πυρκαγιά, η οποία προκλήθηκε από την πτώση κλαδιού ενός πλατανιού πάνω σε καλώδια της ΔΕΗ. Η ανταπόκριση των πυροσβεστικών δυνάμεων ήταν άμεση και η φωτιά έχει σβήσει ολοσχερώς.
Στην διαδικασία της πυρόσβεσης συμμετείχαν 2 canadair, 1 Erickson, 2 εκτράκτορες, 1 ομάδα ΕΜΟΔΕ από την Θεσσαλονίκη, 2 πεζοπόρα τμήματα και 8 οχήματα από τη Θάσο, 1 πεζοπόρο τμήμα από την Αλεξανδρούπολη, 1 δεκάτονο όχημα από την Καβάλα, 1 όχημα από την Ξάνθη και 1 από την Κομοτηνή.
Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Θα ήθελα να εκφράσω τα θερμά συγχαρητήρια μου στον Συντονιστή Αρχιπύραρχο κ. Νίκο Μπαλατσούκα, καθώς και σε όλους όσους συμμετείχαν στην αποστολή δασοπυρόσβεσης, η οποία και στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία. Εύχομαι καλή δύναμη και κουράγιο στους πυροσβέστες μας, που κάθε καλοκαίρι δίνουν μεγάλη μάχη με τον πύρινο εφιάλτη.. »
Έκτακτη ενημέρωση από το υπουργείο Υγείας σήμερα στις 11:00 για τον καύσωνα
Θα «βράζει» για μέρες η χώρα
Σε έκτακτη ενημέρωση προχωράει σήμερα το υπουργείο Υγείας, λόγω των συνεχόμενων κυμάτων καύσωνα που αναμένονται τις επόμενες ημέρες, σύμφωνα και με το επικαιροποιημένο δελτίο της ΕΜΥ.Όπως αναφέρεται:
«Σας ενημερώνουμε ότι την Πέμπτη στις 11:00 π.μ. στην αίθουσα Τύπου του Υπουργείου Υγείας, επιστήμονες-μέλη της Επιτροπής Δημόσιας Υγείας θα ενημερώσουν τους πολίτες με οδηγίες για την προστασία από τις ακραίες καιρικές συνθήκες που αναμένονται τις επόμενες ημέρες, σύμφωνα με την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ)».
Εθνική ημέρα δράσης ενάντια στη χρήση δηλητηριασμένων δολωμάτων
Εθνική ημέρα δράσης ενάντια στη χρήση δηλητηριασμένων δολωμάτων- Εκδηλώσεις στο Πόρτο Λάγος και το Παρανέστι.
Η Μονάδα Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών των Εθνικών Πάρκων Δέλτα Νέστου-Βιστωνίδας και Ροδόπης πραγματοποίησε εκδηλώσεις ενημέρωσης για τις αρνητικές επιπτώσεις της χρήσης δηλητηριασμένων δολωμάτων στην προστασία της βιοποικιλότητας, των ειδών άγριας ζωής, αλλά και των παραγωγικών ζώων και ζώων εργασίας, στο Πόρτο Λάγος και στο Παρανέστι, την 22 Φεβρουαρίου 2023.
Οι εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν με αφορμή την Εθνική Ημέρα Δράσης ενάντια στη χρήση των δηλητηριασμένων δολωμάτων, η οποία θεσμοθετήθηκε το 2022 από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και εορτάζεται στις 22 Φεβρουαρίου. Κατά το πρόσφατο παρελθόν υπήρξαν στην περιοχή του Νέστου περιστατικά θανάτωσης άγριων προστατευόμενων ζώων, λόγω χρήσης δηλητηριασμένων δολωμάτων, παρά το ότι αυτή έχει απαγορευθεί οριστικά από το 1993. Σε λιγότερο από τρεις δεκαετίες οι πληθυσμοί των γυπών, κυρίως στην ηπειρωτική Ελλάδα κατέρρευσαν εξαιτίας της παράνομης χρήσης τους, ενώ από κάποιες περιοχές εξαφανίστηκαν εντελώς. Οι περιοχές των Στενών Νέστου και της κοιλάδας Κομψάτου αποτελούν σημαντικότατες περιοχές για την τροφοληψία αρπακτικών πουλιών όπως το Όρνιο.
Το 2012 καταγράφηκε στην περιοχή του Κρωμνικού ένα από τα πιο σοβαρά περιστατικά δηλητηρίασης των τελευταίων ετών στη χώρα, καθώς βρέθηκαν δηλητηριασμένοι τέσσερις Χρυσαετοί (Aquila chrysaetos), δύο Όρνια (Gyps fulvus) και μια Γερακίνα (Buteo buteo), με αποτέλεσμα να εξαφανιστούν από την περιοχή τα δύο πρώτα είδη. Δυστυχώς, κάθε χρόνο γίνονται αντιληπτά περιστατικά δηλητηριασμένων δολωμάτων στην Κοιλάδα του Κομψάτου με πιο σημαντικό αυτό στις 15/3/2019, όπου το δηλητηριασμένο δόλωμα ήταν ένα άλογο και βρέθηκαν νεκρά ένα όρνιο, ένα κοράκι και δύο αλεπούδες. Ευτυχώς όμως τα όρνια καταγράφηκαν ξανά στην περιοχή του Κομψάτου και αυτό δημιουργεί σημαντική προσδοκία για ανάκαμψη του πληθυσμού.
Ένας από τους κύριους τρόπους αντιμετώπισης της χρήσης των δηλητηριασμένων δολωμάτων είναι η ενημέρωση των χρηστών για τα προβλήματα που προκύπτουν από αυτή την παράνομη πρακτική. Για τον σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκαν οι εξής δράσεις από τη Μ.Δ.Π.Π Εθνικών Πάρκων Δέλτα Νέστου- Βιστωνίδας και Ροδόπης :
Αποστολή anti-poison kits (Κυτίων Πρώτων Βοηθειών) που έχουν παραχθεί στο πλαίσιο του έργου LIFE ARCPRPOM, στο Α.Π.Θ. και στην Περιβαλλοντική Οργάνωση «Καλλιστώ» για
διάθεση σε κτηνοτρόφους ή κυνηγούς.
Δράσεις ενημέρωσης-ευαισθητοποίησης σε σχολεία:
Υπάλληλοι της Μονάδας Διαχείρισης επισκέφθηκαν το Γυμνάσιο και το Λύκειο του Παρανεστίου (Π.Ε. Δράμας) όπου ενημέρωσαν 26 μαθητές για την παράνομη χρήση δηλητηριασμένων δολωμάτων, το μέγεθος και τις επιπτώσεις της εις βάρος της βιοποικιλότητας, τα αίτια εφαρμογής αυτής της πρακτικής, καθώς και τους τρόπους αντιμετώπισης του φαινομένου. Έμφαση δόθηκε στη δημιουργία και λειτουργία των Ειδικών Μονάδων Ανίχνευσης Δηλητηριασμένων Δολωμάτων (ΕΜΑΔΔ), καθώς και στο ρόλο του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.) στη σημαντική αύξηση του αριθμού των ΕΜΑΔΔ που επιχειρούν σήμερα στην Ελλάδα. Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με τον χειριστή, κ. Κώστα Κυριακίδη συνοδευόμενο από τον ειδικά εκπαιδευμένο σκύλο του, τη Λάικα, που συνιστούν μία από τις ΕΜΑΔΔ του Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α. και δραστηριοποιείται στην περιοχή ευθύνης της Μονάδας Διαχείρισης Νέστου-Βιστωνίδας και Ροδόπης. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης υποβλήθηκαν ερωτήσεις που έδωσαν το έναυσμα για σύντομες συζητήσεις μεταξύ των εισηγητών και των μαθητών.
Εικοσιέξι μαθητές του Δημοτικού Σχολείου Μ. Ευμοίρου (ΠΕ Ξάνθης,) επισκέφθηκαν το Κέντρο Πληροφόρησης στο Πόρτο Λάγος και παρακολούθησαν παρουσίαση και σχετικό βίντεο για το πρόβλημα των δηλητηριασμένων δολωμάτων, καθώς και για τις δράσεις αντιμετώπισής του από τον Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α. και την ΕΜΑΔΔ. Οι μικροί μαθητές κατασκεύασαν μάσκες άγριων ζώων, όπως ασπροπάρη, αρκούδας, αλεπούς, τα οποία απειλούνται από τα δηλητηριασμένα δολώματα. Τέλος έφτιαξαν αφίσα με μηνύματα υπέρ της μη χρήσης των
δηλητηριασμένων δολωμάτων.
Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.
Ο Οργανισμός Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.) είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου και σκοπός του είναι η εφαρμογή της πολιτικής που χαράσσει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, με αιχμή τις βιώσιμες πρακτικές, για τη διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών στην Ελλάδα και τη διατήρηση της βιοποικιλότητάς τους, την προώθηση και υλοποίηση δράσεων αειφόρου ανάπτυξης και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Εποπτεύεται από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, έχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και λειτουργεί προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος κατά τους κανόνες της ιδιωτικής οικονομίας.
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Οικονόμου | Τι είπε για τέως βασιλιά Κωνσταντίνο και για τα Γλυπτά του Παρθενώνα
Η ενημέρωση των διαπιστευμένων πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Γιάννη Οικονόμου, στη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης.
Ενημέρωση των διαπιστευμένων πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου τύπου πραγματοποίησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου.
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος είπε:
Σήμερα 3,5 χρόνια μετά οι πολίτες ξέρουν ότι πετύχαμε πολλά ώστε όχι μόνο να μην βυθιστεί η Ελλάδα αλλά και να ανταπεξέλθει στα προβλήματα. Δεν παραδοθήκαμε. Τα κοινωνικά προβλήματα όμως παραμένουν. Με ανανεωμένη εντολή συνέχειας θα πάμε καλύτερα δίνοντας έμπρακτες λύσεις.
Η αντιπολίτευση έχει να αντιτάξει έναν πόλεμο φθοράς. Με ψέματα, με μικροπολιτική, με αλαλαγμούς. Τελευταίο εγχείρημα είναι η υπονόμευσης της Δικαιοσύνης. Η κυβέρνηση δεν πολιτικοποιεί και δεν κομματικοποιεί τη λειτουργία της Δικαιοσύνης. Η κυβέρνησή μας είναι πόλος θεσμικότητας.
Σχετικά με την ελληνική οικονομία, καταγράφεται ισχυρή ανάκαμψη και υψηλή ανθεκτικότητα. Επίσης, σημαντική μείωση της ανεργίας. Βρίσκεται στο σωστό δρόμο. Αξιοσημείωτο είναι το συμπέρασμα έκθεσης ότι η Ελλάδα ήταν η θετική έκπληξη για την Ευρώπη. Τριπλάσια η ανάπτυξη στη χώρα μας του ευρωπαϊκού μέσου όρου φέτος.
Υπεγράφη παρουσία του πρωθυπουργού μνημόνιο κατανόησης για την ίδρυση ερευνητικού κέντρου του ΟΟΣΑ στην Κρήτη. Θα διοργανώνει κάθε χρόνο διεθνές συνέδριο για πληθυσμιακά ζητήματα.
Έχει ήδη δρομολογηθεί στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης το μεγαλύτερο πακέτο που έχει υπάρξει ποτέ στη χώρα μας για την κατάρτιση 500.000 ανέργων, αλλά και εργαζομένων ένα χρηματοδοτικό πρόγραμμα που πλησιάζει το 1 δισ. ευρώ.
Ιδιαίτερη έμφαση στη στήριξη των νέων. Έχουμε ήδη αναπτύξει σειρά δράσεων. Οι δράσεις αυτές έχουν να κάνουν με την αύξηση του κατώτατου μισθού και την στέγαση.
Συστήνεται γνωμοδοτικό όργανο το Εθνικό Συμβούλιο Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης με κύριο σκοπό τη διατύπωση απόψεων και εισηγήσεων προς τον υπουργό Εσωτερικών αναφορικά με θέματα τόσο ανακατανομής όσο και μεταφοράς αρμοδιοτήτων μεταξύ των διαφορετικών επιπέδων διακυβέρνησης.
Συστήνεται, επίσης, ένα Επιχειρησιακό Κέντρο Πολυεπίπεδης Διακυβέρνησης με στόχο την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα του συστήματος. Προβλέπεται η κατά περίπτωση συγκρότηση συντονιστικών οργάνων υλοποίησης δημόσιας πολιτικής με επιμέρους θεματικές.
Σχετικά με την εισήγηση Ντογιάκου για την ΑΔΑΕ, ο κ. Οικονόμου είπε ότι η κυβέρνηση υπερασπίζεται τους νόμους και πιστεύει ότι η Δικαιοσύνη και οι ανεξάρτητες αρχές πρέπει να κάνουν απροϋπόθετα τη δουλειά τους όπως ορίζουν το σύνταγμα και οι νόμοι. Να μην τοποθετούμαστε απέναντι στη Δικαιοσύνη και τις ανεξάρτητες αρχές ανάλογα με το αν οι αποφάσεις και οι κινήσεις τους είναι σύμφωνα με τις απόψεις και τις επιδιώξεις μας.
Όσον αφορά τον τέως βασιλιά Κωνσταντίνο, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ανέφερε, αρχικά, ότι ο πρωθυπουργός προσωπικά έχει συλληπηθεί τα παιδιά και την σύζυγο του τέως βασιλιά. Όλο το τελετουργικό έχει προκύψει μετά από συζητήσεις που έγιναν σε πολύ καλό κλίμα με την οικογένεια του εκλιπόντος. Θα τηρηθεί πλήρως το πρωτόκολλο με σεβασμό.
Για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα είπε ότι οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη και αισιοδοξούμε ότι θα έχουμε μια θετική κατάληξη. Θα συνεχίσουμε να επιδιώκουμε να επιστρέψουν τα Γλυπτά.