Σοβαρές Ελλείψεις στην Πρόγνωση Καιρού: Εκτός ραντάρ η Καβάλα

Η Ελλάδα αντιμετωπίζει σοβαρές ελλείψεις στην πρόγνωση ακραίων καιρικών φαινομένων, καθώς από τα οκτώ εξειδικευμένα ραντάρ που διαθέτει η χώρα, τα έξι είναι εκτός λειτουργίας και τα δύο υπολειτουργούν.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στο ραντάρ της Καβάλας, το οποίο είναι επίσης ανενεργό, γεγονός που επηρεάζει σημαντικά την κάλυψη της βόρειας Ελλάδας.

Αναφέρεται ότι τα δύο ραντάρ που υπολειτουργούν βρίσκονται στην Ανδραβίδα και τη Λάρισα, ενώ τα υπόλοιπα (Θεσσαλονίκη, Άκτιο, Αίγινα, Υμηττός, Καβάλα και Αστυπάλαια) δεν λειτουργούν καθόλου. Η αδυναμία αυτή εντείνει τους κινδύνους σε περιπτώσεις έντονων καιρικών φαινομένων, όπως αυτά που πρόσφατα έπληξαν την Ιταλία και την Ισπανία, με τους μετεωρολόγους να εκφράζουν έντονη ανησυχία για τις πιθανές επιπτώσεις.

Η έλλειψη λειτουργικών ραντάρ, και ειδικότερα στην περιοχή της Καβάλας, υποβαθμίζει την ικανότητα έγκαιρης προειδοποίησης και αντιμετώπισης, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των πολιτών και την προστασία των υποδομών.




Σοβαρές Ελλείψεις και Λειτουργικά Προβλήματα στο Νοσοκομείο Καβάλας και Κέντρα Υγείας της Περιοχής

Η Ομοσπονδία Εργαζομένων στα Δημόσια Νοσοκομεία επισημαίνει σοβαρές ελλείψεις και προβλήματα σε νοσηλευτικά ιδρύματα στη Βόρεια Ελλάδα, με έμφαση στα εξής:

Νοσοκομείο Καβάλας:

  • Μεγάλη έλλειψη νοσηλευτικού και παραϊατρικού προσωπικού που ξεπερνά το 50%.
  • Ο Αγγειογράφος δεν έχει τεθεί σε λειτουργία λόγω έλλειψης προσωπικού.
  • Κάλυψη 67% στο ιατρικό προσωπικό.
  • Λειτουργία μόνο 9 από τις 12 κλίνες της ΜΕΘ.
  • Λειτουργία μόνο 3 ή 4 από τις 6 αίθουσες χειρουργείων.
  • Ελλείψει Διοικητικού Συμβουλίου εδώ και 18 μήνες, με συνέπειες στις προμήθειες και στη στελέχωση.

Κέντρο Υγείας Ελευθερούπολης:

  • Πρόβλημα με τα ασθενοφόρα, τα οποία λειτουργούν με προσωπικό της αεροπορίας (6 άτομα και 3 ένστολοι).
  • Υπολειτουργία ιατρικών μηχανημάτων λόγω έλλειψης προσωπικού και προβλήματα με τη γνωμάτευση.
  • Κτιριακά προβλήματα και ανάγκη για ενεργειακή αναβάθμιση.
  • Το Μικροβιολογικό δεν λειτουργεί λόγω έλλειψης προσωπικού και δεν έχουν γίνει προσλήψεις.

Κέντρο Υγείας Χρυσούπολης:

  • Το ασθενοφόρο καλύπτεται από στρατιωτικούς οδηγούς.
  • Ελλείψεις προσωπικού, με τους 3 υπαλλήλους συνοδούς ασθενοφόρου να μην επαρκούν για τις βάρδιες και χωρίς δυνατότητα λήψης αδειών.
  • Απουσία τραυματιοφορέα και τηλεφωνικού κέντρου.
  • Ένας μόνο φύλακας δεν επαρκεί για όλες τις βάρδιες.
  • Υπολειτουργία λόγω έλλειψης Ακτινολόγου και Μικροβιολόγου.



ΠΟΕΔΗΝ | Σοβαρές ελλείψεις προσωπικού στο Νοσοκομείο Σερρών-Ποια άλλα προβλήματα καταγράφει η έρευνα

Τα σοβαρά προβλήματα και οι ελλείψεις που ταλανίζουν τις δομές υγείας και στο νομό Σερρών, κατέγραψε μεγάλη έρευνα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ).

Η έρευνα διενεργήθηκε σε 29 νοσοκομεία και 14 κέντρα υγείας της Βόρειας Ελλάδας και κατέγραψε προβλήματα τόσο στις κτηριακές υποδομές, όσο και στην έλλειψη προσωπικού.

Σύμφωνα με την έρευνα της ΠΟΕΔΗΝ, στο Γενικό Νοσοκομείο Σερρών καταγράφηκαν σοβαρές ελλείψεις προσωπικού και παρατηρείται «ανακύκλωση» του ίδιου προσωπικού με τις προκηρύξεις, οπότε δεν υπάρχει καμία αύξηση προσωπικού.

Επίσης, υπάρχει μία ΜΕΘ με 10 κρεβάτια, η οποία είναι πλήρως στελεχωμένη.

Το έντονο πρόβλημα ελλείψεων εντοπίζεται στους Παθολόγους, καθώς παραιτήθηκαν πέντε Παθολόγοι λόγω μετακινήσεων σε άλλα Νοσοκομεία.

Επίσης, στην ίδια έρευνα σημειώνεται πως το Νοσοκομείο στερείται Μαγνητικού Τομογράφου και τα περιστατικά διακομίζονται σε ιδιώτες, οι χειρουργικές αίθουσες λειτουργούν κανονικά, ενώ προβλήματα δεν υπάρχουν με τα ιατρικά μηχανήματα, αλλά ούτε και κτηριακά.

Όσον αφορά στα Κέντρα Υγείας του νομού Σερρών, η έρευνα της ΠΟΕΔΗΝ αναφέρει πως στο Κέντρο Υγείας Νέας Ζίχνης δεν λειτουργεί το ακτινολογικό και υπάρχει πρόβλημα, ενώ ελλείψεις υπάρχουν σε όλα τα Κέντρα Υγείας που αφορούν στο ιατρικό προσωπικό.

Θα ξεκινήσει τώρα η ανακαίνιση σε όλα τα Κέντρα Υγείας. Μεγάλο πρόβλημα κτηριακό παρουσιάζουν τα αγροτικά περιφερειακά ιατρεία, τα οποία είναι τόσο παλιά κτήρια που πέφτουν σοβάδες και έχουν σπασμένα τζάμια.

infonews24.gr



Σοβαρές ελλείψεις ιατρικού προσωπικού στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας

Μεγάλο είναι το διάστημα που οι εργαζόμενοι στο Γενικό Νοσοκομείο της Καβάλας έχουν ξεκινήσει διαμαρτυρίες για τα πολλά και σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Ωστόσο τα προβλήματα δεν βρίσκουν μόνο το νοσηλευτικό προσωπικό αλλά και τους ιατρούς του νοσοκομείου οι οποίοι εδώ και πάρα πολύ καιρό είναι σε μεγάλη έλλειψη.




Συνεχίζονται οι μεγάλες ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικο προσωπικο στο νοσοκομειο της Ξάνθης

Τα προβλήματα του ΕΣΥ αντί να μειώνονται τους τελευταίους μήνες αυξάνονται και δημιουργούν ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα.

Τα προβλήματα αυτά είναι εμφανή τους τελευταίους μήνες και στο Γενικό Νοσοκομείο της Ξάνθης, το οποίο εδώ και μήνες έρχεται αντιμέτωπο με την έλλειψη σε γιατους αλλά και την έλλειψη σε νοσηλευτικό προσωπικό, με τους εργαζόμενους να φωνάζουν για βοήθειας.




Στο επίκεντρο παραμένουν οι ελλείψεις του προσωπικού στο ΓΝΚ

Οι ασθένειες καλά κρατούν στην Καβάλα τον Μάρτιο του 2024, με την παθολογική κλινική του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας, να έχει πληρότητα σε ασθενείς 100% αλλά τα προβλήματα στο E.Σ.Υ. συνεχίζονται.

Σύμφωνα με τον διευθυντή της Β’ Παθολογικής κλινικής του ΓΝΚ, κ. Ξενοφώντα Κροκίδη, οι ελλείψεις συνεχίζουν σε όλα όλα τα νοσοκομεία της χώρας και αυτό έχει επίπτωση στην σωστή λειτουργία του νοσοκομείου ενώ ο ίδιος αναφέρθηκε και στα απογευματινά χειρουργία τα οποία έκαναν πρεμιέρα στην Καβάλα την περασμένη εβδομάδα.




Δράμα | Ελλείψεις προσωπικού απο το Γενικό Νοσοκομείο της Δράμας

Στο επίκεντρο των προβλημάτων του Γενικού Νοσοκομείου της Δράμας όπως και σε όλες τις υπόλληπλες δομές υγείας βρίσκονται οι ελλείψεις του ιατρικού και νοσηλευτικού με το μεγαλύτερο πρόβλημα να αντιμετωπίζει η παθολογική κλινική οπού εκεί δεν υπάρχουν ιατροί.




Στο επίκεντρο οι ελλέιψεις προσωπικού στο Κ.Υ. Χρυσούπολης

Όπως σε όλα τα νοσοκομεία και τα Κέντρα Υγείας της χώρας έτσι και σε αυτό της Χρυσούπολης η έλλειψη του ιατρικού και του νοσηλευτικού προσωπικού είναι εμφανή και μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις δημιουργεί και πρόβλημα στα εξυπηρέτηση των ασθενών καθώς απουσιάζουν ιατροί. Ενω όσον αφορά τα κρούσματα κορονοϊού και γριπής, αυτά φαινεται πως στην περιοχή φέτος τον χειμώνα ήταν ελεγχόμενα και δεν δημιούργησαν κανένα πρόβλημα.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα ωστόσο, σύμφωνα με την διευθύντρια του Κέντρου Υγείας Χρυσούπολης, παρουσιάζεται με το πλήρωμα του ΕΚΑΒ της Χρυσούπολης, όπου αυτό δεν υπρχει και μάλιστα για τα επίγοντα περιστατικά έχουν επανδρωθεί και στρατιωτικοί στην θέση αυτή.




Απεργούν οι εργαζόμενοι των νοσοκομείων | Διαμαρτύρονται για τις ελλείψεις προσωπικού

Σε 24ωρη απεργία προχωρούν σήμερα, Πέμπτη, οι εργαζόμενοι των δημόσιων νοσοκομείων της Περιφέρειας και πραγματοποιούν στάση εργασίας στην Αττική 08.00 – 15.00, διαμαρτυρόμενοι για σοβαρές ελλείψεις προσωπικού σε νοσοκομεία, ΕΚΑΒ και προνοιακές μονάδες. Οι νοσοκομειακοί γιατροί και εργαζόμενοι πραγματοποιούν από τις 8.30 το πρωί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Μαβίλη και στη συνέχεια πορεία προς το υπουργείο Υγείας.

«Αιμορραγούμε από προσωπικό χωρίς να λαμβάνονται μέτρα αντιμετώπισης του μείζονος αυτού προβλήματος. Γίνονται συνεχείς μετακινήσεις προκειμένου να καλυφθούν τα κενά χωρίς να υπολογίζουν την εργασιακή εξάντληση, την κούραση του προσωπικού, που συχνά βρίσκονται αντιμέτωποι με σοβαρά προβλήματα υγείας. Καλύπτουν ένα κενό σε μια υγειονομική μονάδα με τις μετακινήσεις και ανοίγουν ένα άλλο. Κάθε μήνα αποχωρούν εκατοντάδες υπάλληλοι από το ΕΣΥ, χωρίς έστω να αντικαθίστανται με αντίστοιχες προσλήψεις», αναφέρει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ) σε ανακοίνωσή της, και προσθέτει:

«Σε σχέση με πέρυσι δουλεύουμε με 3.000 λιγότερο προσωπικό στο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Οι προσλήψεις του ΑΣΕΠ μόνιμου προσωπικού γίνονται με το σταγονόμετρο και πέραν των χρονοβόρων διαδικασιών που κρατάνε πέντε χρόνια έχουμε ανακύκλωση του ίδιου προσωπικού. Δηλαδή, συμβασιούχοι που ήδη εργάζονται καταλαμβάνουν θέσεις μονίμων. Επικουρικό προσωπικό για να καλυφθούν οι μεγάλες ανάγκες δεν προσλαμβάνεται λόγω δημοσιονομικών περιορισμών. Από τον ετήσιο πίνακα επικουρικών το έτος 2023 εγκρίθηκαν μόνο 150 θέσεις για ολόκληρο το ΕΣΥ. Ένας ή δύο υπάλληλοι αντιστοιχούν σε κάθε Νοσοκομείο».

Σύμφωνα με την ΠΟΕΔΗΝ, υπάρχει κύμα μαζικών αποχωρήσεων από το ΕΣΥ εξαιτίας της εργασιακής ανασφάλειας, των δυσμενών συνθηκών εργασίας, των χαμηλών μισθών, «του εμπαιγμού με την ένταξή μας στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα, την μονιμοποίηση των Συμβασιούχων. Παρότι ήταν δεσμεύσεις της κυβέρνησης την περίοδο της πανδημίας. Ακόμη και το Επίδομα Επικίνδυνης και Ανθυγιεινής Εργασίας ρυθμίστηκε με αδικίες και αποκλεισμούς. Δεν είναι δυνατόν να προσελκύσεις υγειονομικούς όταν οι πρόσθετες αμοιβές για φουλ κυκλικό ωράριο είναι περί τα 120 ευρώ το μήνα (8 νύχτες, 3 αργίες, 8 απογεύματα, 8 πρωινά)».

Απογευματινά χειρουργεία

Η ΠΟΕΔΗΝ είναι ενάντια στα απογευματινά χειρουργεία. «Σε τέτοιο Σύστημα, θα πρέπει να λαμβάνονται μέτρα ενίσχυσης της Δημόσιας δωρεάν Περίθαλψης και όχι μέτρα όπως τα απογευματινά χειρουργεία επί πληρωμή.
Το 40% των ανεπτυγμένων χειρουργικών αιθουσών των νοσοκομείων είναι κλειστές λόγω έλλειψης προσωπικού, όχι μόνο Αναισθησιολόγων, αλλά και Νοσηλευτικού Προσωπικού. Οι λίστες αναμονής για τακτικά χειρουργεία είναι πάνω από δύο χρόνια σε πολλές χειρουργικές επεμβάσεις», αναφέρει σε ανακοίνωσή της.

Ισχυρίζεται, δε, ότι τα απογευματινά χειρουργεία θα λειτουργήσουν σε βάρος των πρωινών χειρουργείων. «Όποιος έχει χρήματα θα έχει καλύτερες και περισσότερες ευκαιρίες να χειρουργηθεί. Δεν είναι αυτό το ΕΣΥ που θέλουμε. Θέλουμε ίσες ευκαιρίες για όλους τους ασθενείς. Ναι στην ολοήμερη λειτουργία των Νοσοκομείων και τα απογευματινά χειρουργεία, όμως με το προσωπικό βάρδιας, από τη λίστα αναμονής δωρεάν».

ygeiamou.gr




Συνεχίζονται οι ελλείψεις στα ράφια των φαρμακείων

Η έλλειψη των φαρμάκων συνεχίζεται στα ράφια των φαρμακείων με τους φαρμακοποιούς στο μεγαλύτερο ποσοστό να μην αντιμετωπίζουν κάποιο ιδιάιτερο πρόβλημα καθώς, όπως δηλώνει στο ENA CHANNEL, η πρόεδρος του φαρμακευτικού συλλόγου Καβάλας, κ. Σίσσυ Ρακιτζή η ίδια και οι συνάδελφοί της προτείνουν στους ασθενείς κάποιο αντίστοιχο φάρμακο.




Απογευματινά χειρουργεία | Οι ελλείψεις προσωπικού και οι φόβοι ότι θα αυξηθούν τα μαύρα χρήματα στο ΕΣΥ

Σοβαρά προσκόμματα φαίνεται ότι δημιουργούνται από την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει άμεσα στα απογευματινά χειρουργεία στα δημόσια νοσοκομεία με χρήματα από τις τσέπες των ασθενών.

Παρότι ο υπουργός υγείας Άδωνις Γεωργιάδης ανακοίνωσε ότι τα πρώτα 50.000 απογευματινά χειρουργεία θα είναι δωρεάν, αφού το κόστος θα καλύπτεται από το Ταμείο Ανάκαμψης, ερώτημα όμως παραμένει τι θα γίνει στη συνέχεια όταν καλυφθεί αυτός ο αριθμός των επεμβάσεων.

Εντός της εβδομάδας αναμένεται να γίνουν οι σχετικές ανακοινώσεις για το πώς θα γίνονται οι επεμβάσεις το απόγευμα με δαπάνες από τους ασθενείς. Ωστόσο οι δυσκολίες είναι πολλές καθώς ήδη το κουρασμένο Εθνικό Σύστημα Υγείας παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις τόσο ιατρικού όσο και νοσηλευτικού προσωπικού και είναι άγνωστο πώς θα μπορέσουν να γίνονται απογευματινά χειρουργεία την ώρα που οι ασθενείς στοιβάζονται ήδη για τα δωρεάν πρωινά.

Να υπενθυμιστεί ότι σήμερα στις λίστες αναμονής σε όλο το ΕΣΥ είναι πάνω από 90.000 περιστατικά.

Με δεδομένο ότι σήμερα υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός εργαζομένων για τα πρωινά χειρουργεία, απορίας άξιον είναι πως το ίδιο προσωπικό θα κατορθώσει να ανταπεξέλθει και στα απογευματινά χειρουργεία που θα είναι με πληρωμή από τους ασθενείς.

Οι φόβοι των συνδικαλιστών (ΟΕΝΓΕ-ΕΙΝΑΠ) είναι εάν θα υποβαθμιστούν τα πρωινά χειρουργεία που είναι δωρεάν και το ιατρικό προσωπικό δώσει βάρος στα απογευματινά προκειμένου για να αποκομίζει οικονομικά οφέλη.

Τα επίσημα φακελάκια

Άλλος ένας προβληματισμός των συνδικαλιστών σχετίζεται με την επισημοποίηση του φαινομένου με τα φακελάκια στα απογευματινά χειρουργεία. Ο Άδωνις Γεωργιάδης δηλώνει ότι είναι μια άλλη επιλογή ώστε να μπορούν οι ασθενείς δίνοντας σχεδόν τα μισά χρήματα από αυτά που θα έδιναν στον ιδιωτικό τομέα να μπορέσουν να χειρουργηθούν στα δημόσια νοσοκομεία.

Όμως τα χρήματα που φαίνεται να προκύπτουν για να αμειφθεί ο γιατρός που θα εργαστεί το απόγευμα είναι περιορισμένα αφού το όποιο ποσό θα μοιραστεί σε όλη την ομάδα που θα συμμετάσχει ενώ αναμένεται να υπάρξει και κάποιο ποσοστό κέρδους για το νοσοκομείο ώστε να καλυφθούν τα έξοδα, όπως αντίστοιχα ισχύει και για τα απογευματινά ιατρεία.

Για αυτό και η ανησυχία των συνδικαλιστών είναι ότι πιθανώς θα συνεχίσει να υπάρχει το φαινόμενο με τα φακελάκια για την επίσπευση ενός χειρουργείου, τα οποία μάλιστα είναι πιθανό ακόμη και να αυξηθούν. Το επιχείρημα μάλιστα είναι ότι γιατί κάποιος που σήμερα παίρνει φακελάκια από ασθενείς, να χειρουργήσει το απόγευμα και να νομιμοποιεί τα έσοδά του όταν μπορεί να τα εισπράξει αφορολόγητα το πρωί.

Πάντως ο Άδωνις Γεωργιάδης αναμένεται εντός της εβδομάδας να γνωστοποιήσει όλες τις λεπτομέρειες για το πως θα εκτελούνται τα απογευματινά χειρουργεία, τις αμοιβές του ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού αλλά και των υπόλοιπων υγειονομικών που θα συμμετάσχουν στο εγχείρημα. Τα απογευματινά χειρουργεία αναμένεται να ξεκινήσουν την 01/03 πιλοτικά από ορισμένα νοσοκομεία και κυρίως από το μεγαλύτερο νοσοκομείο της χώρας τον Ευαγγελισμό όπου ήδη γίνονται οι πρώτες προετοιμασίες.

ethnos.gr



Συναγερμός στις αγορές | Έρχονται ανατιμήσεις και ελλείψεις προϊόντων λόγω Χούθι

Συναγερμός έχει σημάνει στις αγορές για τον κίνδυνο σημαντικών ανατιμήσεων σε προϊόντα που εισάγονται από την Ασία αλλά και για πιθανές ελλείψεις ειδικά σε πρώτες ύλες.

Ανατίμηση του πετρελαίου

Οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά θάλασσα έχουν υποχρεώσει τις εταιρείες να αλλάξουν τα δρομολόγια των πλοίων, τα οποία είναι πλέον υποχρεωμένα να κάνουν τον διάπλου της Αφρικής, με ό,τι αυτό σημαίνει για το κόστος των μεταφορών και συνεπακόλουθα για την τιμή των προϊόντων.

Πλέον, οι συνέπειες αποτυπώθηκαν και στη διεθνή τιμή του πετρελαίου η οποία αναρριχήθηκε στα 83,7 δολάρια το βαρέλι, τιμή 15% υψηλότερη σε σχέση με την ημέρα έναρξης των επιθέσεων.

«Ο πρώτος παράγων έχει να κάνει με τα κοντέινερς ως μέσο διακίνησης, τα οποία θα πάρουν μια αυξητική τιμή, η οποία προφανώς θα καταλήξει στο προϊόν. Δεύτερον είναι ο χρόνος που απαιτείται απ’ τον γύρο της Αφρικής και ο χρόνος επιστροφής των κοντέινερ» επισημαίνει στην ΕΡΤ ο πρόεδρος Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος Αντώνης Μακρής.

ethnos.gr




Ελλείψεις φαρμάκων | Νέα μέτρα «φέρνει» το νέο ηλεκτρονικό σύστημα

Με νέα μέτρα ο ΕΟΦ και το Υπουργείο Υγείας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις φαρμάκων, μετά και τη λειτουργία της ειδικής πλατφόρμας παρακολούθησης.

Ο ΕΟΦ μπαίνει στη νέα εποχή της ηλεκτρονικής παρακολούθησης των ελλείψεων φαρμάκων με το “καρότο” και το “μαστίγιο”.

Από τη μία απελευθερώνει την απαγόρευση εξαγωγών για 158 ελλειπτικά σκευάσματα που βρίσκονταν εδώ και μήνες σε “εμπάργκο” κι από την άλλη ζητά από τις Φαρμακαποθήκες έως τις 24 Ιανουαρίου να δηλώσουν στον Οργανισμό τα αποθέματά τους στην ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή με σκοπό τον καλύτερο έλεγχο της διαθεσιμότητας.

Η νέα πλατφόρμα του Ηλεκτρονικού Συστήματος Παρακολούθησης Διακίνησης Φαρμάκων (ΗΣΠαΔιΦ), που τέθηκε σε λειτουργία τη Δευτέρα 22.01.2024 από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης – μέσω της ψηφιοποίησης της διαδικασίας δήλωσης της επάρκειας φαρμάκων από όλους τους κρίκους της αλυσίδας (φαρμακοβιομηχανία, φαρμακαποθήκες, νοσοκομεία, φαρμακεία) – αναμένεται να φέρει μεγαλύτερη διαφάνεια και έλεγχο στις ελλείψεις σκευασμάτων και την ορθολογική διαχείρισή τους.

Αυστηρές προειδοποιήσεις και πρόστιμα στους παραβάτες

Ο ΕΟΦ προχώρησε μεν στην άρση, μειώνοντας από τα 277 στα 199 τα σκευάσματα που παραμένουν σε απαγόρευση εξαγωγών (ηπαρίνες, αντιδιαβητικά κ.α.), ωστόσο υπογραμμίζει πως σε κάθε περίπτωση, “η διάθεση των φαρμάκων στους ασθενείς στην Ελλάδα κατά προτεραιότητα από όλους τους συμμετέχοντες στην αλυσίδα διακίνησης (κάτοχοι άδειας κυκλοφορίας, φαρμακαποθήκες, φαρμακεία) σύμφωνα με τη ζήτηση και τη νόμιμη συνταγογράφησή τους, είναι επιβεβλημένη”.

Ο Οργανισμός τονίζει, επίσης, ότι επιτηρεί την τήρηση των υποχρεώσεων επάρκειας των προϊόντων και πως «η μη επαρκής κάλυψη των αναγκών των ασθενών επισύρει την επιβολή κυρώσεων». Τέλος, προειδοποιεί πως εάν αλλάξουν τα δεδομένα, η απόφαση αυτή θα αρθεί και θα αντικατασταθεί με νεότερη.

Ως προς τα πρόστιμα σε περίπτωση μη συμμόρφωσης των υπόχρεων φορέων με τις παραπάνω προϋποθέσεις ή σε περίπτωση υποβολής ψευδών στοιχείων στο σύστημα, με απόφαση του Υπουργού Υγείας που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ την 1η Δεκεμβρίου, θα επιβάλλεται χρηματικό πρόστιμο από 30.000 ευρώ έως 100.000 ευρώ, ανάλογα με το βαθμό και την επαναληψιμότητα της παράβασης.

Ενίσχυση γενοσήμων

Την αντιμετώπιση των ελλείψεων μάλιστα, το υπουργείο Υγείας επιδιώκει να πλαγιοκοπήσει και με άλλα παράλληλα μέσα, όπως είναι τα νέα μέτρα που αναμένεται να ληφθούν για την ενίσχυση της διείσδυσης των γενοσήμων.

Η στόχευση είναι διπλή: αφενός η ενίσχυση της ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας και οικονομίας, και αφετέρου, η καλλιέργεια μιας νέας “κουλτούρας” στην κατανάλωση φαρμάκων, η οποία θα δώσει ισάξιες εναλλακτικές λύσεις στις ελλείψεις φαρμάκων.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, αναμένεται να καθιερώσει άμεσα τη συνταγογράφηση με εμπορική ονομασία για τα γενόσημα. Δεν αποκλείεται μάλιστα να εξαγγείλει αυτά τα μέτρα εντός των επόμενων ημερών.

Ο σχεδιασμός αναμένεται να επιτρέπει στους γιατρούς να συνταγογραφούν γενόσημα με την εμπορική ονομασία, σε ποσοστό 30%.

Όπως ανέφερε ο Άδωνις Γεωργιάδης μιλώντας στον ΣΚΑΙ, στόχος είναι «να πείσουμε τον κόσμο να πάει στο γενόσημο φάρμακο, να μειωθεί η φαρμακευτική δαπάνη, να εξοικονομήσουμε εκατομμύρια ευρώ για να τα δώσουμε εκεί που τα χρειαζόμαστε».

«Υπάρχει κάποιος λόγος το κράτος να ξοδεύει λεφτά για να σε βάζει να πληρώνεις το ακριβότερο;», είπε χαρακτηριστικά και υπενθύμισε ότι τα μνημονιακά χρόνια, η τρόικα είχε εμποδίσει να γράφεται το εμπορικό όνομα των γενοσήμων στη συνταγή.

Ωστόσο τα γενόσημα δεν έχουν διαδοθεί στην Ελλάδα γιατί οι ασθενείς ανησυχούν για την ποιότητά τους, σύμφωνα με τον ίδιο. Έτσι πλέον, ο γιατρός θα έχει την ευχέρεια να επιλέγει συγκεκριμένο επώνυμο γενόσημο, όπως ισχύει σήμερα για το πρωτότυπο φάρμακο.

Ρεπορτάζ: Γιάννα Σουλάκη / Πηγή: iatropedia.gr




Σημαντικές ελλείψεις φαρμάκων εν μέσω έξαρσης κορονοϊού και γρίπης

Σημαντικές ελλείψεις φαρμάκων καλείται να μπαλώσει το Υπουργείο Υγείας έπειτα από την ραγδαία αύξηση των περιστατικών γρίπης και Covid-19. Είναι χαρακτηριστικό, πως οι ελλείψεις αυτές παρατηρούνται σε μια κρίσιμη περίοδο, όπου τα περιστατικά των αναπνευστικών λοιμώξεων είναι όλο και περισσότερα, με αποτέλεσμα την αυξημένη ζήτηση φαρμάκων, όπως για παράδειγμα τα αντιβιοτικά.

Σημειώνεται, ότι στόχος του Υπουργείου Υγείας είναι να αποφύγει τις ντροπιαστικές περυσινές εικόνες, όταν γονείς περίμεναν σε ουρές έξω από τα φαρμακεία θέλοντας να βρουν ένα απλό παυσίπονο.

Συνεπώς, οι απαγορεύσεις παράλληλων εξαγωγών φαρμάκων σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες θα συνεχιστούν, όπως επεσήμανε ο Υπουργός Υγείας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης. Ταυτόχρονα, ο Υπουργός σημείωσε την επιθυμία του για μια καλύτερη συνεργασία με τον νέο Πρόεδρο του ΕΟΦ καθηγητή Ευάγγελο Μανωλόπουλο, με στόχο την συγκρότηση μιας ολοκληρωτικής εικόνας για την διαδικασία διακίνησης των φαρμάκων στην χώρα.

Σημειώνεται, πως για το προσεχές διάστημα θα πραγματοποιηθούν συνεχείς συσκέψεις στο Υπουργείο Υγείας με τον νέο πρόεδρο του ΕΟΦ, αλλά, και την αρμόδια επιτροπή παρακολούθησης αναφορικά με τις ελλείψεις των φαρμάκων, ώστε να παρθούν άμεσα τα κατάλληλα μέτρα.

Την ίδια στιγμή, όπως σημειώνει χαρακτηριστικά ο υπουργός Υγείας, εξακολουθεί να βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με την Ευρώπη για τις ελλείψεις των φαρμάκων, προκειμένου να υπάρξει μια σχετικά άμεση λύση υπό το πρίσμα συνεργασίας όλων των χωρών με βάση το γεγονός, πως το φαινόμενο αυτό παρατηρείται σε ευρωπαϊκή κλίμακα εξαιτίας της έλλειψης πρώτων υλών κατά κύριο λόγο.

Νέα Εφαρμογή τον Δεκέμβριο

Νέα εφαρμογή αναμένεται τον Δεκέμβριο, προκειμένου οι πολίτες μέσω μιας ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας να μπορούν να παρακολουθούν και να εντοπίζουν ποια φάρμακα είναι διαθέσιμα και ποια είναι εκείνα, τα οποία είναι σε έλλειψη.

Ωστόσο, η πραγματοποίηση του συγκεκριμένου εγχειρήματος εξελίσσεται με αργούς ρυθμούς, καθώς μια σειρά τεχνικών προβλημάτων, αλλά, και ζητημάτων γραφειοκρατίας λειτούργησαν κατασταλτικά, παρόλο, που ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης το είχε ανακοινώσει ήδη από τα μέσα Οκτωβρίου. Σύμφωνα με τις τελευταίες δηλώσεις του υπουργείου η καινούρια εφαρμογή θα είναι διαθέσιμη μέσα Δεκεμβρίου.

 

ΠΗΓΗ | documentonews.gr




Καβάλα: Σοβαρές ελλείψεις στα φάρμακα – Μεγάλο πρόβλημα με αντιβιοτικά και αντιφλεγμονώδη

Βασικά φάρμακα εξαντλούνται και στην Καβάλα η ανησυχία εντείνεται. Μια σειρά από αντιβιοτικά και αντιφλεγμονώδη παρουσιάζουν ελλείψεις…

Μεγάλες ελλείψεις παρουσιάζονται στα φαρμακεία της Καβάλας. Η πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου, Σίσσυ Ρακιντζή σημείωσε ότι τα αντιβιοτικά και αντιφλεγμονώδη είναι το βασικό τους πρόβλημα.

Η πρόεδρος του Συλλόγου τόνισε στην ΕΡΤ, ότι οι ελλείψεις είναι πάρα πολλές και συνεχώς επιδεινούμενες, υπάρχουν και φάρμακα αναντικατάστατα, φάρμακα που λείπουν από την αγορά.

Το καθημερινό τους πρόβλημα, όπως είπε, είναι οι αντιβιώσεις και τα αντιφλεγμονώδη και εξετάζουν πώς θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα αυτό.

“Οι λοιμώξεις και ο covid είναι εδώ και είναι ένα θέμα η αντιμετώπισή του με το κομμάτι της αντιβίωσης”, σημείωσε χαρακτηριστικά.

newsit.gr

 




Καβάλα | Σύσκεψη στο Νοσοκομείο για τις ελλείψεις του Ε.Σ.Υ και την πυρασφάλεια

Σύσκεψη στο Αμφιθέατρο του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας πραγματοποιήθηκε το πρωί της Τρίτης 29 Αυγούστου.

Στην σύσκεψη τέθηκαν ζητήματα όπως της πυρασφάλειας αλλά και της υποστελέχωσης ευρύτερα στο Νοσοκομεία αλλά και στο Εθνικό Σύστημα Υγείας.

Το παρών στην σύσκεψη έδωσε ο διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας Αχιλλέας Γερόπουλος, η πρόεδρος των εργαζομένων του Νοσοκομείου Κατερίνα Πετράκη και ο πρόεδρος των γιατρών του Νοσοκομείου Γιώργος Τεπελόπουλος.

Επίσης παρόντες ήταν η βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας Αγγελική Δεληκάρη, οι Δήμαρχοι Καβάλας, Παγγαίου και Νέστου Θόδωρος Μουριάδης, Φίλιππος Αναστασιάδης και Σάββας Μιχαηλίδης αντίστοιχα και ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Αλέξης Πολίτης.




Στενή επιτήρηση στην αλυσίδα φαρμάκου ζητούν οι φαρμακοποιοί για τις ελλείψεις

Αντιβιοτικά και φάρμακα του αναπνευστικού εξάγονται σε μεγάλες ποσότητες καταγγέλλουν οι φαρμακοποιοί, που τάσσονται υπέρ της απαγόρευσης παράλληλων εξαγωγών

Το μεγαλύτερο πρόβλημα στην καθημερινότητα του ελληνικού φαρμακείου, που αφορά την υγεία των ασθενών αποτελούν οι ελλείψεις φαρμάκων, σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο (ΠΦΣ), ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίησή του για την απαγόρευση των παράλληλων εξαγωγών φαρμάκων που αποφάσισαν το υπουργείο Υγείας και ο ΕΟΦ.

Ο ΠΦΣ σε σχετική ανακοίνωσή του σημείωσε πως στο νέο μεγάλο αριθμό φαρμάκων των οποίων απαγορεύθηκε η εξαγωγή, περιλαμβάνονται και τα φάρμακα που οι φαρμακοποιοί έχουν διαπιστώσει ότι παρουσιάζουν ελλείψεις. Συγκεκριμένα, ο ΠΦΣ είχε συγκεντρώσει και είχε στείλει στον ΕΟΦ έγγραφο με 120 φαρμακευτικά σκευάσματα που απουσιάζουν από τα φαρμακεία και προκαλούν διαρκή και έντονη ταλαιπωρία στους Έλληνες ασθενείς.

«Τα 120 σκευάσματα που απέστειλε ο ΠΦΣ στον ΕΟΦ, απεδείχθη τελικά ότι όλα εξάγονταν σε μεγάλες ποσότητες σε χώρες του εξωτερικού με σκοπό την αποθεματοποίηση φαρμάκων όπως αντιβιοτικά, αναπνευστικά κλπ. λόγω και της αυξημένης ζήτησης κατά τους χειμερινούς μήνες στις χώρες αυτές» τόνισε ο ΠΦΣ και πρόσθεσε ότι «παρακολουθεί στενά και αδιαλείπτως το θέμα των ελλείψεων, το οποίο ανεδείχθη ως το μεγαλύτερο πρόβλημα  που αφορά στην  Υγεία των ασθενών και στην  καθημερινότητα του ελληνικού φαρμακείου. Με την ισχυρή βούληση  της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υγείας, επετεύχθη η νέα επέκταση της λίστας απαγόρευσης εξαγωγών ώστε αυτή να αφορά στην πλειονότητα των φαρμακευτικών σκευασμάτων τα οποία λείπουν από τα ράφια του ελληνικού φαρμακείου».

Ο πρόεδρος του ΠΦΣ Απόστολος Βαλτάς υπογράμμισε πως «η απόφαση αυτή του Υπουργού Υγείας μας ικανοποιεί αφού πέραν της διεύρυνσης λίστας απαγόρευσης εξαγωγών φαρμάκων, η επιβολή ηλεκτρονικής διαδικασίας δήλωσης αποθεμάτων από πλευράς φαρμακαποθηκών, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και επιβεβλημένη, ώστε να υπάρχει στενή επιτήρηση και έλεγχος σε όλη την  εφοδιαστική αλυσίδα του φαρμάκου και τα εν λόγω σκευάσματα να μην αποθεματοποιούντα, αλλά να φτάνουν και να διατίθενται στον Έλληνα ασθενή».

Ο ΠΦΣ δήλωσε ότι «οι φαρμακοποιοί θα συνεχίσουμε να επαγρυπνούμε για την εξασφάλιση της θεραπείας των ασθενών, για την ορθή ρύθμιση της φαρμακοθεραπείας και την προστασία της ποιότητας ζωής των πολιτών, στηρίζοντας   τις αποφάσεις του Υπουργού Υγείας,  θεωρώντας αυτό ως ύψιστη αποστολή και καθήκον μας  για τη Δημόσια Υγεία και το εθνικό συμφέρον».




Τα τέσσερα μέτρα του ΕΟΦ για την αντιμετώπιση των ελλείψεων φαρμάκων

Στις περιπτώσεις όπου υπάρχουν εναλλακτικά σκευάσματα ενθαρρύνεται η κάλυψη των αναγκών με γενόσημα φάρμακα

Ελλείψεις φαρμάκων συνεχίζουν να υπάρχουν στην ελληνική αγορά και το υπουργείο Υγείας και ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ) εστιάζουν σε τέσσερα κύρια μέτρα τα οποία καλύπτουν το σύνολο της εφοδιαστικής αλυσίδας για την αντιμετώπιση των ελλείψεων και την προάσπιση της προστασίας της Δημόσιας Υγείας και των Ελλήνων ασθενών.

Ο ΕΟΦ εξηγεί ότι ως έλλειψη θεωρείται η αδυναμία κάλυψης των αναγκών σε επίπεδο δραστικής ουσίας και όχι σκευάσματος, καθώς η ουσία μπορεί να παρέχεται μέσω εναλλακτικών γενοσήμων σκευασμάτων. Στις περιπτώσεις όπου υπάρχουν εναλλακτικά σκευάσματα ενθαρρύνεται η κάλυψη των αναγκών με γενόσημα φάρμακα.

Τα τέσσερα μέτρα

Η απαγόρευση των εξαγωγών, αναφέρει ο ΕΟΦ, αποτελεί μέτρο το οποίο εφαρμόζεται προσωρινά και επιλεγμένα με στόχο τη διασφάλιση των αναγκών των ασθενών με φάρμακα τα οποία εξάγονται σε άλλες χώρες και ως εκ τούτου καθίστανται ελλειπτικά ή δυσεύρετα για τον Ελληνα ασθενή.

Σύμφωνα με τον Οργανισμό «αποφασίστηκε οι φαρμακευτικές εταιρείες να αυξήσουν σημαντικά το επόμενο χρονικό διάστημα τις ποσότητες των φαρμάκων που κυκλοφορούν στην Ελληνική αγορά, το οποίο άλλωστε αποτελεί και υποχρέωσή τους».

Οι φαρμακαποθήκες υποχρεώνονται να δηλώνουν τις πωλήσεις και τα αποθέματά τους για τα ελλειπτικά φάρμακα σε πραγματικό χρόνο, ώστε να είναι άμεσα διαθέσιμη η εκτίμηση του φαινομένου και η ανεύρευση λύσεων. Για το λόγο αυτό, τονίζει ο ΕΟΦ, αναπτύχθηκε ειδική πλατφόρμα η οποία θα τεθεί σε λειτουργία μέσα στην εβδομάδα.

Τέλος, με απόφαση του υπουργείου Υγείας η χορήγηση φαρμάκων που βρίσκονται σε έλλειψη ή περιορισμένη διάθεση θα γίνεται από τα φαρμακεία στους ασθενείς μόνο εφόσον αυτά έχουν συνταγογραφηθεί ηλεκτρονικά βάσει των ενδείξεων και από τις ιατρικές ειδικότητες που προβλέπονται.

Οποιαδήποτε έλλειψη ή δυσκολία ανεύρεσης φαρμάκου πρέπει να δηλώνεται από τους φαρμακοποιούς και τους ιατρούς στην πλατφόρμα του ΕΟΦ, ώστε να λαμβάνεται μέριμνα άμεσα.

 

 

Πηγή: newsbeast.gr