Συνάντηση ΥΕΘΑ με Διακομματική Αντιπροσωπεία των Αντιπροσώπων των ΗΠΑ

O Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος συναντήθηκε σήμερα Μεγάλη Τετάρτη 20 Απριλίου 2022, στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας με Διακομματική Αντιπροσωπεία της Βουλής των Αντιπροσώπων ΗΠΑ, που επισκέπτεται την Ελλάδα, με επικεφαλής τον Πρόεδρο της Επιτροπής Ενέργειας και Εμπορίου κ. Φρανκ Παλλόνε (Frank Pallone). Την Αντιπροσωπεία συνόδευε ο Πρέσβης των ΗΠΑ κ. Τζέφρυ Πάιατ (Geoffrey Pyatt).

Στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα Συνεδριάσεων «Ιωάννης Καποδίστριας» ήταν ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, o Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Χαράλαμπος Λαλούσης, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Θεμιστοκλής Μπουρολιάς, καθώς και ο Υπαρχηγός ΓΕΝ Υποναύαρχος Γεώργιος Καμπουράκης ΠΝ.

Κατά τη συνάντηση έγινε ενημέρωση για τις πρόσφατες εξελίξεις στην στρατηγική αμυντική εταιρική σχέση Ελλάδος – ΗΠΑ και την προοπτική περαιτέρω, αμοιβαίως επωφελούς, εμβάθυνσης και διεύρυνσής της.

Συζητήθηκαν επίσης οι εξελίξεις στην Ουκρανία και υπογραμμίστηκε η ανάγκη πλήρους σεβασμού της κυριαρχίας, ανεξαρτησίας και εδαφικής ακεραιότητας της χώρας, και η αλληλεγγύη και υποστήριξη για την προάσπισή τους.

Αναφορικά με την κατάσταση ασφαλείας στην Ανατολική Μεσόγειο τονίστηκε η σημασία αποφυγής αποσταθεροποιητικών, παραβατικών και αναθεωρητικών ενεργειών, που αντίκεινται στο Διεθνές Δίκαιο και την αρχή της καλής γειτονίας.




«Μαμά γιατί τρέμω;» | Το λάθος που «πρόδωσε» την Πισπιρίγκου στην παιδίατρο

Νέα στοιχεία έρχονται συνεχώς στο φως για την υπόθεση του θανάτου των τριών παιδιών στην Πάτρα. Σύμφωνα με όσα βλέπουν το φως της δημοσιότητας, η 33χρονη προσπαθούσε να πείσει τους γιατρούς σε τέσσερα νοσοκομεία ότι η 9χρονη είχε επεισόδια με σπασμούς. Όμως, οι γιατροί ποτέ δεν είδαν αυτά τα επεισόδια.

Ένα λάθος της μητέρας στην περιγραφή των επεισοδίων φαίνεται ότι θορύβησε τους γιατρούς.

«Μου είπε ότι η  Τζωρτζίνα είχε ξανακάνει σπασμούς στο σπίτι στην Πάτρα και εξαιτίας αυτών των σπασμών πήγαν στο νοσοκομείο, όπου έπαθε η Τζωρτζίνα την ανακοπή. Όταν της ζήτησα να μου περιγράψει τη φύση του επεισοδίου μου απάντησε ότι η Τζωρτζίνα έτρεμε και της είπε “μαμά κοίτα πως τρέμω. Γιατί τρέμω;”», ανέφερε η παιδίατρος.

Δεδομένου ότι αυτό δεν συνιστά σπασμούς, γιατί σε γενικευμένους σπασμούς ο ασθενής δεν έχει επικοινωνία, η παιδίατρος ζήτησε να της διευκρινίσει αν όντως το παιδί είχε επικοινωνία κατά το αναφερόμενο επεισόδιο σπασμών. Τότε, η μητέρα της απάντησε πως αρχικά είχε επικοινωνία, την οποία στη συνέχεια απώλεσε.
Πηγη: real.gr



Επιδότηση καυσίμων | Τρίτη του Πάσχα το άνοιγμα της πλατφόρμας

Μετά το Πάσχα αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα για την επιδότηση καυσίμων

Κατά πληροφορίες η απόφαση για άνοιγμα της πλατφόρμας για την επιδότηση καυσίμων μετά το Πάσχα σχετίζεται με τις τραπεζικές αργίες που θα ισχύσουν τις επόμενες ημέρες.Όταν ανοίξει η πλατφόρμα, οι ωφελούμενοι με τους κωδικούς Taxisnet μπορούν να μπαίνουν στο gov.gr για να κάνουν την αίτηση ώστε να πιστωθούν τα χρήματα που αντιστοιχούν ανάλογα με τον τύπο οχήματος και τον τόπο κατοικίας τους. Οι δικαιούχοι που δεν έχουν smartphones μπορούν να λάβουν το ποσόν της επιδότησης στον τραπεζικό λογαριασμό που θα έχουν υποδείξει. Σημειώνεται ότι όσοι επιλέξουν την ηλεκτρονική κάρτα καυσίμων θα έχουν ένα «μπόνους» της τάξης των 5 ευρώ.

Επιδότηση καυσίμων με κωδικούς Taxisnet

1ο βήμα: Όταν θα ανοίξει η πλατφόρμα, οι δικαιούχοι θα αυθεντικοποιηθούν τα στοιχεία τους με τους προσωπικούς κωδικούς Taxisnet και στη συνέχεια θα εισέρχονται στην εφαρμογή. Θα χρειαστείτε τα εξής στοιχεία:

  • Διεύθυνση e-mail
  • Αριθμός κινητού τηλεφώνου
  • Αριθμός προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού

2ο βήμα: Θα πρέπει να επιλέξετε:

  • είτε την έκδοση της ψηφιακής χρεωστικής κάρτας και την πίστωση του ανωτέρω χρηματικού ποσού σε αυτήν,
  • είτε την πίστωση στον τραπεζικό λογαριασμό

3ο βήμα: Εξαργυρώνετε την επιδότηση σε πρατήριο βενζίνης.

Αίτηση για κουπόνι βενζίνης χωρίς αίτηση στο gov.gr

Ο δικαιούχος μπορεί να υποβάλει αίτηση και στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).

Η «παγίδα» των έξτρα 5 ευρώ για καύσιμα

Όσοι επιλέξουν να πάρουν το επίδομα για καύσιμα μέσω ψηφιακής κάρτας που μπορούν να αποθηκεύσουν στο smartphone τους, θα έχουν μεν έξτρα 5 ευρώ, ωστόσο, θα έχουν και ημερομηνία λήξης χρήσης του κουπονιού μέχρι τις 31 Ιουλίου 2022.

Η απαραίτητη προϋπόθεση

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχουν στην κατοχή τους όχημα, μοτοσικλέτα ή μοτοποδήλατο κατά πλήρη κυριότητα συγκυριότητα ή leasing το οποίο θα πρέπει να βρίσκεται σε κυκλοφορία να είναι ασφαλισμένο και να μην έχει οφειλές για τέλη κυκλοφορίας.

Δικαιούχοι για το κουπόνι βενζίνης

Δικαιούχοι για την επιδότηση καυσίμων είναι κάθε φυσικό πρόσωπο, συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2020 έως 30.000 ευρώ.

Πηγη: newsbomb.gr




Επίσκεψη ΥΕΘΑ στις Εγκαταστάσεις στη Σούδα

Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος μετέβη σήμερα Πέμπτη 14 Απριλίου 2022 στις εγκαταστάσεις της Στρατιωτικής Βάσεως των ΗΠΑ στη Σούδα της Κρήτης, αποδεχόμενος πρόσκληση που έλαβε από τον Πρέσβη των ΗΠΑ κ. Τζέφρυ Πάιατ (Goeffrey R.Pyatt), επ’ ευκαιρία επισκέψεως που πραγματοποίησε Αντιπροσωπεία Αμερικανών Γερουσιαστών με επικεφαλής τον κ. Σαλούντ Καρμπαχάλ (Salud Carbajal).

Ο Υπουργός, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ Στρατηγό Κωνσταντίνο Φλώρο, μαζί με τους ξένους επίσημους ενημερώθηκαν από τον Διοικητή του ΚΕΝΑΠ (Κέντρο Εκπαιδεύσεως Ναυτικής Αποτροπής) της για την αποστολή και τη λειτουργία του Συμμαχικού πολυεθνικού και διακλαδικού κέντρου εκπαιδεύσεως που λειτουργεί στην Κρήτη.

Στην ομιλία που απηύθυνε ο κ. Παναγιωτόπουλος επεσήμανε τη σημασία της στρατηγικής σχέσεως ανάμεσα στην Ελλάδα και τις ΗΠΑ, η οποία βασίζεται σε κοινές ιστορικές και πολιτικές αξίες. Προέβη επίσης, σε σύντομη παρουσίαση της καταστάσεως ασφαλείας στην Ανατολική Μεσόγειο και των υποστηρικτικών ενεργειών της χώρας μας προς την Ουκρανία, για την προάσπιση της κυριαρχίας, της ανεξαρτησίας και της εδαφικής ακεραιότητός της.

Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης τόνισε ότι η Ελλάδα αποτελεί τον αδιαμφισβήτητο πυλώνα ειρήνης, ασφάλειας και σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή, γεγονός που αποδεικνύεται από τη συνέπεια στις υποχρεώσεις της απέναντι στο ΝΑΤΟ και την Ε.Ε. Σημείωσε μάλιστα πως η χώρα μας καταδικάζει αναθεωρητικές και παραβατικές συμπεριφορές, οι οποίες αντίκεινται στο Διεθνές Δίκαιο και τους κανόνες καλής γειτονίας, απ’ όπου κι αν προέρχονται.

Στο πλαίσιο της επισκέψεως, πραγματοποιήθηκε περιήγηση στη Βάση της Σούδας. (U.S. Naval Support Activity (NSA) Souda Bay).




Π.Ε Καβάλας | Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του Αντιπεριφερειάρχη και του ΔΙΠΑΕ

Ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Αλέξης Πολίτης, ο Πρόεδρος του Τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος (ΔΙ.ΠΑ.Ε.), καθηγητής Σταύρος Βαλσαμίδης και ο Διευθυντής του Ερευνητικού Εργαστηρίου Λογιστικής του Τμήματος Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής του ΔΙΠΑΕ, καθηγητής Αθανάσιος Μανδήλας, υπέγραψαν την Τετάρτη 13 Απριλίου, στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, Μνημόνιο Συνεργασίας επί κάθε
επιστημονικού, ακαδημαϊκού και επαγγελματικού αντικειμένου που άπτεται των κοινών στόχων, σκοπών και δράσεών του. Ειδικότερα αντικείμενο αυτής της συνεργασίας θα είναι η υλοποίηση μελετών, ερευνών, σεμιναρίων ή ανταλλαγή τεχνογνωσίας.

Μετά την υπογραφή του Μνημονίου Συνεργασίας, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας δήλωσε χαρακτηριστικά: «Είναι ένα μνημόνιο με αναπτυξιακό αλλά και παραγωγικό χαρακτήρα. Επιπρόσθετα είναι ιδιαίτερα επίκαιρο και με ένα ιδιάζοντα συμβολικό χαρακτήρα σε μια περίοδο που τίθενται θέματα, πιθανών λουκέτων σε τμήματα του ΔΙΠΑΕ. Οφείλουμε όλοι μας σαν τοπική κοινωνία, σαν φορείς, ατομικά αλλά και συνολικά να στηρίξουμε την παραμονή, ενίσχυση και
ανάπτυξη των Τμημάτων του ΔΙΠΑΕ, το οποίο με τη διαχρονική του παρουσία στα εκπαιδευτικά δρώμενα της περιοχής προσδίδει μόνο προστιθέμενη πολυεπίπεδη αξία στην ΠΕ Καβάλας και στην ευρύτερη Περιφέρειά μας».

 

 




ΔΕΔΑ | Εγκαίνια παιδικής χαράς στο Προάστιο Δράμας

Τα εγκαίνια της παιδικής χαράς που ανέλαβε και υλοποίησε η ΔΕΔΑ πραγματοποιήθηκαν στην περιοχή Προάστιο Δράμας, παρουσία του διευθύνοντα συμβούλου, κ. Μάριου Τσάκα. Η συγκεκριμένη παιδική χαρά υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των στοχευμένων δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της ΔΕΔΑ σε πόλεις της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης.

Η ΔΕΔΑ ολοκλήρωσε την πλήρη κατασκευή της παιδικής χαράς στη Δράμα  η οποία διαθέτει πλέον πιστοποιημένο σύγχρονο εξοπλισμό και όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας, ενώ  το πρωί της ίδιας ημέρας, προχώρησε στη δημιουργία πρότυπου αθλητικού χώρου με όργανα υπαίθριας εκγύμνασης στο πάρκο Φαλήρου στην Καβάλα.




“Βαρόμετρο” το Πάσχα για την πορεία της τουριστικής σεζόν

Τα απαραίτητα καύσιμα για την εκκίνηση της σεζόν φιλοδοξεί να διασφαλίσει η τουριστική αγορά τις επόμενες εβδομάδες. Μάλιστα σε μία περίοδο όπου οι κρατήσεις έχουν μερικώς φρενάρει λόγω πολέμου και οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν αρχίσει να βαραίνουν δυσανάλογα το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών.




Ελλάδα βλέπουν φέτος οι κορυφαίοι tour operators

Εκτιμούμε ότι η φετινή καλοκαιρινή περίοδος θα κλείσει περίπου στα προ κρίσης επίπεδα. Οι ελληνικοί προορισμοί συγκαταλέγονται και φέτος στους πιο δημοφιλείς προορισμούς της Ευρώπης, ειδικά στις Σκανδιναβικές χώρες, τη Γερμανία, τη Γαλλία, την Αυστρία και την Ελβετία. Ιδιαίτερα αυξημένη είναι η ζήτηση για διακοπές στην Κρήτη, Ρόδο και Κω. Στην Ισπανία τον πρώτο λόγο έχουν η Μαγιόρκα και τα Κανάρια Νησιά. Επίσης ενισχυμένες είναι οι κρατήσεις στην Τουρκία, κυρίως στην Αττάλεια. Μέχρι στιγμής η αύξηση του κόστους μεταφοράς δεν έχει επηρεάσει τη ζήτηση για τα ταξιδιωτικά πακέτα της TUI”.

Το στοίχημα της TUI

Ο γερμανικός όμιλος της TUI άνοιξε ήδη τη φετινή τουριστική σεζόν για την Ελλάδα. Ο μεγαλύτερος tour operator της Ευρώπης έχει βάλει ως στόχο να διακινήσει φέτος προς τους ελληνικούς προορισμούς 3 εκατομμύρια τουρίστες από όλες τις ευρωπαϊκές αγορές προέλευσης (κυρίως από τη Μεγάλη Βρετανία, το Βέλγιο, τη Γαλλία, τις Σκανδιναβικές χώρες και την Ολλανδία), αριθμός-ρεκόρ, ένα στοίχημα που, όπως αναφέρει ο όμιλος, θα επιτευχθεί.

Είναι χαρακτηριστικό πως ήδη από αυτόν τον μήνα η TUI βάζει 62 πρόσθετες προγραμματισμένες πτήσεις από τη Γερμανία προς την Κρήτη, τη Ρόδο, την Κέρκυρα, την Κω και την Πελοπόννησο, φτάνοντας συνολικά 40.000 πτήσεις σε 19 ελληνικά αεροδρόμια. 9.000 απογειώσεις και προσγειώσεις έχουν προγραμματιστεί σε όλη την Ευρώπη μόνο από και προς την Κρήτη. Άλλα αεροδρόμια είναι η Σάμος, η Σκιάθος και η Ζάκυνθος.

Η σεζόν ξεκίνησε με την προσγείωση αεροσκάφους της TUI fly στο αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης” του Ηρακλείου. Η φετινή τουριστική περίοδος ξεκίνησε, δε, τέσσερις εβδομάδες νωρίτερα από τα προηγούμενα χρόνια, εξαιτίας της υψηλής ζήτησης που καταγραφόταν στις κρατήσεις πακέτων.

Ο όμιλος, όπως αναφέρει, προσφέρει φέτος στην Ελλάδα το μεγαλύτερο σε όγκο πρόγραμμα όλων των εποχών, προσφέροντας 4.500 ξενοδοχεία σε 24 ελληνικούς προορισμούς. Σημειώνεται πως ο όμιλος κατέχει περίπου 40 ξενοδοχεία που λειτουργούν με τις επωνυμίες της TUI, όπως τα Robinson, TUI Magic Life, TUI Blue, TUI Suneo και TUI Kids Clubs. Φέτος προστέθηκαν στην Ελλάδα δύο ξενοδοχεία πέντε αστέρων, το TUI Blue Sensatori Atlantica Caldera Palace στην Κρήτη και το TUI Blue Sensatori Atlantica Dreams Resort στη Ρόδο.

Μεγάλη είναι η παρουσία του ομίλου και στις ελληνικές θάλασσες, καθώς ξεκίνησε νωρίς και το πρόγραμμα κρουαζιέρας της TUI Cruises, με επτά πλοία του στόλου Mein Schiff και πέντε πλοία της Hapag-Lloyd Cruises. Στις 3 Απριλίου το “Mein Schiff 5” αναχώρησε από το Ηράκλειο με περίπου 1.650 επιβάτες για την πρώτη φετινή κρουαζιέρα στα ελληνικά νησιά.

Και ο έτερος μεγάλος γερμανικός tour operator, FTI, όχι μόνο διαπιστώνει υψηλή ζήτηση για διακοπές στην Ελλάδα, αλλά χαρακτηρίζει τη χώρα ως τον πιο “καυτό” προορισμό στο πρόγραμμά του φέτος.

Πέρσι ο FTI είχε ξεκινήσει τις διακοπές στα ελληνικά νησιά στις 14 Μαΐου. Ο ταξιδιωτικός όμιλος έχει, μάλιστα, επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό του κατά 20% σε σύγκριση με το 2019. Περίπου 80 ξενοδοχεία, συμπεριλαμβανομένων των εμπορικών σημάτων Labranda και Kairaba, ήταν ανοιχτά στην Κρήτη, την Κω, την Κέρκυρα και τη Ρόδο. Ο tour operator είχε επίσης περισσότερες πτήσεις τσάρτερ στη Ρόδο, την Κω και την Κέρκυρα, που αποτελούν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς στα πακέτα που προσφέρει.

Ο FTI σχεδιάζει φέτος να επεκτείνει το πρόγραμμα πτήσεων σε ελληνικά αεροδρόμια, ενώ βλέπει και παράταση της τουριστικής περιόδου μέχρι και τον Νοέμβριο.

Αυξάνονται οι θέσεις

Όπως φαίνεται από το recovery tracker του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, με δεδομένα από την εταιρεία μετρήσεων ταξιδιωτικών δεδομένων OAG, την εβδομάδα από τις 4 έως τις 10 Απριλίου είχαν προγραμματιστεί 270.000 αεροπορικές θέσεις από το εξωτερικό, αυξημένες κατά 12% σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα (28 Μαρτίου με 3 Απριλίου, όπου είχαμε 241.000 προγραμματισμένες θέσεις σε εισερχόμενες διεθνείς πτήσεις). Η εβδομάδα που ακολουθεί είναι ακόμα καλύτερη, με περαιτέρω άνοδο 16% και 313.000 θέσεις από το εξωτερικό, γεγονός που δείχνει την άνοδο της ζήτησης και την αυξανόμενη όρεξη για διακοπές, που βλέπουν και παράγοντες του τουριστικού χώρου.

Στις κυριότερες αγορές-“δεξαμενές” τουριστών περιλαμβάνονται η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Κύπρος, η Γαλλία, η Ελβετία, η Ολλανδία, η Τουρκία, το Βέλγιο, η Ρουμανία, η Αυστρία, οι ΗΠΑ, η Ισπανία, η Πολωνία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Αντίστοιχα, στα κυριότερα αεροδρόμια υποδοχής πρώτη έρχεται η Αθήνα και ακολουθούν η Θεσσαλονίκη, το Ηράκλειο, η Κέρκυρα, η Ρόδος, τα Χανιά, η Σαντορίνη, η Μύκονος και η Κως.

Δεν υπάρχουν ακυρώσεις, συνεχίζεται το πάγωμα στις κρατήσεις

Από την πλευρά του, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, σε μια πρώτη εκτίμηση της τουριστικής περιόδου, σημειώνει πως δεν υπάρχουν ακυρώσεις στα ξενοδοχεία που ανοίγουν λόγω του πολέμου, υπάρχει όμως μια υστέρηση στις κρατήσεις. Για παράδειγμα, η γερμανική αγορά δεν έχει πάρει ακόμη “μπροστά”, δεν συμβαίνει όμως το ίδιο με το Ηνωμένο Βασίλειο, που κινείται ανοδικά. Αναφερόμενος στην τουριστική ζήτηση φέτος για την Ελλάδα, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ σημείωσε πως καταγράφεται σημαντική αύξηση στις αεροπορικές θέσεις για το καλοκαίρι. Τα slots είναι αυξημένα σε σχέση με το 2019, κάτι που δείχνει και τη δυναμική.

Πηγη: capital.gr




Εφορία: Πώς δηλώνονται και τι ισχύει για τις αγροτικές επιδοτήσεις και ενισχύσεις

Σύμφωνα με τον ειδικό αναλυτικό οδηγό, με ερωτήσεις και απαντήσεις, για το τι πρέπει να προσέξουν οι υπόχρεοι κατά την υποβολή του Ε3, που εξέδωσε και φέτος η ΑΑΔΕ επισημαίνονται, μεταξύ άλλων, τα εξής:

Πώς δηλώνονται οι αγροτικές επιδοτήσεις – ενισχύσεις;
Στον κωδικό 071 συμπληρώνεται το ποσό από βασική ενίσχυση (ΠΥΛΩΝΑΣ 1), το οποίο προσαυξάνει τα ακαθάριστα έσοδα από αγροτική δραστηριότητα.
Αυτό το ποσό καθώς και το υπερβάλλον ποσό των 12.000 ευρώ από τους κωδικούς 072-073 των πράσινων και συνδεδεμένων ενισχύσεων (ΠΥΛΩΝΑΣ 1),προσαυξάνει τα ακαθάριστα έσοδα από αγροτική δραστηριότητα και συμπληρώνεται στον κωδ.362 του ΠΙΝΑΚΑ Ζ’1.
Επίσης, οι πράσινες και συνδεδεμένες ενισχύσεις, έως του ποσού των 12.000 ευρώ, μεταφέρονται υποχρεωτικά στις αντίστοιχες επιλογές των κωδικών 659-660, του εντύπου Ε1.
Οι κωδικοί 075, 077 και 080 μεταφέρονται υποχρεωτικά στις αντίστοιχες επιλογές των κωδικών 659-660, του εντύπου Ε1.

Επίσης, οι κωδικοί 074, 076 και 079 αποτελούν μειωτικό στοιχείο των αντίστοιχων δαπανών που πραγματοποιήθηκαν μέσα στη χρήση.
Ο κωδικός 078 μεταφέρεται υποχρεωτικά στην αντίστοιχη επιλογή των κωδικών 659-660, του εντύπου Ε1.

Τα ποσά των αγροτικών ενισχύσεων που καταβάλλονται από τον ΟΠΕΚΕΠΕ στο πλαίσιο αντιμετώπισης του Covid-19, συμπληρώνονται στον κωδικό 081 του πίνακα Γ’2 του Ε3 και μεταφέρονται στην περίπτωση του κωδικού 657-658 του εντύπου Ε1.

Πώς δηλώνονται οι αναδρομικές αγροτικές ενισχύσεις – επιδοτήσεις που εισπράχτηκαν το φορολογικό έτος 2021;
Για τις αγροτικές ενισχύσεις και επιδοτήσεις που εισπράττονται στα φορολογικά έτη που αρχίζουν από 01/01/2021 και μετά (άρθρο 49 ν.4772/2021), χρόνος κτήσης του εισοδήματος θεωρείται ο χρόνος της είσπραξής τους, εκτός από την περίπτωση που εισπράττονται αναδρομικά κατόπιν ένστασης ή δικαστικής απόφασης, όπου χρόνος κτήσης τους δύναται να θεωρείται και ο χρόνος στον οποίο ανάγονται.

Για την ειδική περίπτωση όπου βάσει της ανωτέρω διάταξης ο φορολογούμενος επιθυμεί να φορολογηθούν στο τρέχον έτος οι αναδρομικές αγροτικές επιδοτήσεις που έχουν εισπραχθεί κατόπιν δικαστικής απόφασης ή ένστασης, έχει εισαχθεί νέος κωδικός 082.

Ο κωδικός αυτός προσυμπληρώνεται με βάση την επιλογή του φορολογούμενου στον εσωτερικό υποπίνακα των αγροτικών επιδοτήσεων σχετικά με τον χρόνο φορολόγησης των αναδρομικών που έχουν εισπραχθεί κατόπιν δικαστικής απόφασης ή ένστασης.

Πηγή:ertnews.gr




Κομοτηνή | Στην τελική ευθεία ο IGB που θα αλλάξει τον ενεργειακό χάρτη

Μεσημέρι στον υπό κατασκευή (διπλό) μετρητικό σταθμό του IGB στην Κομοτηνή και ο ρυθμός των εν εξελίξει εργασιών έχει χτυπήσει “κόκκινο”, με αυτοκίνητα της κατασκευάστριας εταιρείας AVAX να πηγαινοέρχονται συνεχώς στον χώρο, μεταφέροντας εργάτες και πρώτες ύλες. Ο αγωγός IGB, ένα ενεργειακό πρότζεκτ που αναμένεται να αλλάξει τον ενεργειακό χάρτη στην περιοχή βρίσκεται στην τελική ευθεία, την ώρα μάλιστα που οι δραματικές εξελίξεις στην Ουκρανία -πέραν της γεωπολιτικής και ανθρωπιστικής- έχουν πυροδοτήσει τη σοβαρότερη ενεργειακή κρίση των τελευταίων δεκαετιών στην Ευρώπη.

“Αυτή τη στιγμή, σε σχέση με τον διασυνδετήριο αγωγό Ελλάδας- Βουλγαρίας ICGB, βαίνουμε στην ολοκλήρωση του έργου, που στο σύνολό του έχει ένα ποσοστό προόδου 90-95% και θεωρούμε πως όλα θα πάνε καλά, θα τελειώσει στην ώρα του και θα μπορέσει να δώσει αέριο αρχές Ιουλίου – όπως έχει προγραμματιστεί – από την Ελλάδα στη Βουλγαρία”, εξηγεί στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο Γιώργος Τασάκος, επικεφαλής του Τμήματος Αγωγών και Δικτύων της AVAX, επιθεωρώντας προσωπικά την πρόοδο των εργασιών.

Το έργο αποτελείται από έναν αγωγό 182χλμ, έναν μετρητικό ρυθμιστικό σταθμό στη Βουλγαρία, στη Στάρα Ζαγόρα, καθώς και δύο μετρητικούς σταθμούς στην Κομοτηνή. Το προβλεπόμενο μήκος του είναι 182 χλμ και η διάμετρος του 32”, ενώ ολόκληρος ο αγωγός θα είναι θαμμένος υπόγεια, σε βάθος τουλάχιστον ενάμιση μέτρου. Η εκτιμώμενη χωρητικότητά του θα είναι έως τρία δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, με κατεύθυνση από Ελλάδα προς Βουλγαρία.

“Ο μετρητικός σταθμός στη Στάρα Ζαγόρα, που θα συνδέσει τον αγωγό με το σύστημα φυσικού αερίου στη Βουλγαρία, είναι έτοιμος μηχανολογικά, ηλεκτρολογικά και τώρα τελειώνουν και οι οικοδομικές εργασίες. Ο αγωγός των 182 χλμ έχει ολοκληρωθεί και είμαστε σε τελικό στάδιο δοκιμών. Ήδη έχουν δοκιμαστεί υδραυλικά τα 130 χλμ και μέσα στις επόμενες 15 ημέρες θα έχουν ολοκληρωθεί και τα επόμενα 50 χλμ”, επισημαίνει ο κ. Τασάκος.

Σε ό,τι αφορά δε την πορεία του έργου στον μετρητικό σταθμό της Κομοτηνής, τον οποίο επισκέφθηκαν, προ ημερών, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας (σ.σ. εκπροσώπησε τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος δεν μπόρεσε να παραστεί λόγω covid) και ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Κίριλ Πέτκοφ, σημειώνει ότι “είμαστε σε ένα ποσοστό προόδου περίπου στο 70% και τις επόμενες 30-45 ημέρες θα έχουν ολοκληρωθεί πλήρως οι ηλεκτρολογικές, μηχανολογικές εργασίες και μέχρι τα μέσα Μαΐου θα έχουν τελειώσει και οι υπολειπόμενες εργασίες πολιτικού μηχανικού”.

Ο αγωγός θα συνδεθεί με το ελληνικό εθνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου και με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου ΤΑΡ στην Κομοτηνή και με το βουλγαρικό εθνικό σύστημα μεταφοράς φυσικού αερίου στη Στάρα Ζαγόρα. Μάλιστα, σε μια τελευταία εξέλιξη σε σχέση με την πορεία του αγωγού, η διαχειρίστρια του έργου ICGB ανακοίνωσε πρόσφατα ότι υπήρξε επιτυχής σύνδεση του IGB με τον TAP, με την υλοποίηση δύο “χρυσών συγκολλήσεων”, που συνδέουν τον σταθμό μέτρησης της Κομοτηνής με την υπάρχουσα υποδομή του ΤΑΡ. Πρόκειται για μια εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα βασικό βήμα για την ολοκλήρωση και έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του IGB.

Έργο που καθιστά την Ελλάδα πύλη εισόδου καυσίμου για τη ΝΑ Ευρώπη

Η AVAX ανέλαβε την υλοποίηση του αγωγού μέσω του διεθνούς διαγωνισμού που προκήρυξε η ICGB, η οποία αποτελεί κοινοπραξία της βουλγαρικής BEH, που κατέχει ποσοστό 50% και του κοινοπρακτικού σχήματος IGI Poseidon, που έχει το υπόλοιπο 50% (ποσοστό ισομερώς κατανεμημένο μεταξύ της ΔΕΠΑ Διεθνών Έργων και της ιταλικής Edison). H AVAX πλειοδότησε στον σχετικό διεθνή διαγωνισμό με προσφορά ύψους 144,85 εκατ. ευρώ.

Ήταν η πολυετής εμπειρία της εταιρείας σε υποδομές φυσικού αερίου, με την κατασκευή των πρώτων ανάλογων έργων ήδη από τη δεκαετία του ’90, που οδήγησε στην ανάληψη ενός πολυσύνθετου έργου, όπως ο IGB, για την ολοκλήρωση του οποίου αδημονούν Ελλάδα και Βουλγαρία, υπό το βάρος των επιπτώσεων του πολέμου στην Ουκρανία (και) στον κρίσιμο τομέα της ενέργειας.

Ο αγωγός θα μεταφέρει αζέρικο αέριο μέσω του Νότιου Διαδρόμου στη Βουλγαρία, διαφοροποιώντας τις πηγές προμήθειας της γειτονικής αγοράς. Ωστόσο, η στρατηγική του σημασία είναι ευρύτερη καθώς αναμένεται να αποτελέσει βασικό κρίκο στην αλυσίδα του Κάθετου Διαδρόμου, ενός συστήματος αγωγών που θα διασυνδέει την Ελλάδα, εκτός της Βουλγαρίας, με τη Ρουμανία και την Ουγγαρία, λειτουργώντας συμπληρωματικά με τον σχεδιαζόμενο πλωτό τερματικό σταθμό επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU) της Αλεξανδρούπολης. Αν σε αυτή την αλυσίδα προσθέσει κανείς και τον διασυνδετήριο αγωγό Βουλγαρίας- Σερβίας IBS (με φυσική ροή από τη Βουλγαρία προς τη Σερβία), που σύμφωνα με τα υφιστάμενα χρονοδιαγράμματα αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του τρέχοντος έτους, τότε εμπλουτίζονται τα σημαντικά οφέλη που μπορούν να προκύψουν από την περαιτέρω αξιοποίηση του IGB.

Η πιο σημαντική πτυχή, ωστόσο, του έργου είναι ότι αποτελεί ένα ενεργειακό πρότζεκτ που θα καταστήσει την Ελλάδα πύλη εισόδου καυσίμου για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, όπως επισημάνθηκε τόσο από τον Έλληνα υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας όσο και από τον πρωθυπουργό της Βουλγαρίας, κατά την επίσκεψή τους στην Κομοτηνή. “Ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός IGB αποτελεί ένα έργο που προάγει την ενεργειακή ασφάλεια στην περιοχή. Θεμελιώνει τον ρόλο της χώρας μας ως διαμετακομιστικού κόμβου φυσικού αερίου για τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και αναβαθμίζει γεωπολιτικά την περιοχή. Απέναντι στις εύθραυστες διεθνείς συγκυρίες, ενισχύουμε την ενεργειακή ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας και δημιουργούμε νέες εξαγωγικές προοπτικές”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Σκρέκας.

Άλλωστε, όπως επισημαίνεται σε ευάριθμες μελέτες για την ενεργειακή ασφάλεια της περιοχής, η βαλκανική χερσόνησος, με τη σημαντική ποσότητα ενεργειακών πηγών, αποτελεί δυνάμει ενεργειακό διάδρομο, με τη μεταφορά ενεργειακής πρώτης ύλης από την Κασπία στην Ευρωπαϊκή Ένωση εν γένει.

Ένα πολυσύνθετο έργο που “αναμετρήθηκε” με την πανδημία

Πρόκειται για ένα πολυσύνθετο έργο, η κατασκευή του οποίου βάσει χρονοδιαγράμματος ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2020, ωστόσο το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης, περίπου έναν χρόνο αργότερα, ανάγκασε την εταιρεία να αλλάξει τον σχεδιασμό της ώστε να αντιμετωπίσει τα προβλήματα που ανέκυψαν σε μια κατάσταση άνευ προηγουμένου σε διεθνές επίπεδο. Με προσήλωση στον στόχο αλλά και διάθεση περισσότερων πόρων, η εταιρεία κατάφερε να καλύψει ένα σημαντικό μέρος των καθυστερήσεων σε βαθμό που και ο ίδιος ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας να υπογραμμίσει, επιθεωρώντας την πρόοδο των εργασιών, πως “μέσα σε τρεις μήνες έγιναν περισσότερα απ’ ό,τι τον προηγούμενο χρόνο (σ.σ. μεσούσης της πανδημίας)”.

“Η πανδημία επηρέασε δυσμενώς, σε μεγάλο ποσοστό, την πρόοδο του έργου”, παραδέχεται ο επικεφαλής του Τμήματος Αγωγών και Δικτύων της AVAX κ. Τασάκος, εξηγώντας τις δυσκολίες που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν τα στελέχη της εταιρείας: “Είχαμε τα εξής θέματα: καταρχάς, όταν ξεκίνησε η πανδημία, το εργοτάξιο ήταν σε φάση κινητοποίησης και είχαμε παραγγείλει ειδικό εξοπλισμό από το εξωτερικό για τις συγκολλήσεις του αγωγού. Η ολοκλήρωση της παραγγελίας συνέπεσε με την έναρξη της πανδημίας. Έκλεισαν τα σύνορα, έκλεισαν οι βιομηχανίες κι αυτό προκάλεσε μια καθυστέρηση αρκετών μηνών στο να έρθει ο εξοπλισμός για να ξεκινήσουν οι εργασίες. Ταυτόχρονα, στην αρχή υπήρξε κι ένα θέμα στην κινητοποίηση του προσωπικού, που ήταν φοβισμένο, ενώ στη δεύτερη φάση της πανδημίας αρρώστησαν τα 2/3 , σε διάφορες χρονικές περιόδους. Στην τρίτη φάση είχαμε μεγάλο πρόβλημα με τα υλικά που έχουν μεγάλο χρόνο παράδοσης, όπου από τους προμηθευτές του εξωτερικού και από τους παραγωγούς -καθώς πολλά απ’ αυτά έχουν αφετηρία την Κίνα- δεν τηρήθηκαν οι προθεσμίες”.

Το σύνθετο παζλ της προμήθειας των υλικών επηρεάστηκε και από το κομμάτι των μεταφορών, με τον γρίφο των logistics ν’ αναζητά… δυνατούς λύτες. “Υπήρχαν πολύ μεγάλες καθυστερήσεις όχι μόνο στην παραγωγή αλλά και στη μεταφορά, στο logistic και μάλιστα καθυστερήσεις που όχι μόνο δεν μπορούσες να τις επηρεάσεις, αλλά ούτε καν να τις ξέρεις. Γιατί θα μπορούσε να οφείλεται στο γεγονός ότι οι αρμόδιες αρχές στη χώρα παραγωγής των υλικών διέκοπταν τη λειτουργία της βιομηχανίας παραγωγής των υλικών, είτε επέτρεπε τη λειτουργία της δύο ημέρες την εβδομάδα αντί για επτά, είτε δεν υπήρχαν μεταφορείς να μεταφέρουν τα υλικά στο λιμάνι, είτε γιατί δεν επιτρέπονταν στα πλοία να ελλιμενιστούν, είτε έμπαιναν στο λιμάνι και έμπαιναν σε καραντίνα, κλπ. Ήταν και είναι ακόμα μια κατάσταση πρωτοφανής για την οποία δεν υπάρχει προηγούμενο”, εξηγεί ο κ. Τασάκος, σημειώνοντας ότι αποτέλεσμα όλου αυτού ήταν να υπάρξουν καθυστερήσεις σε κρίσιμα υλικά του έργου, όπως οι βάνες που τοποθετούνται κατά μήκος του κεντρικού αγωγού, οι σωλήνες και τα εξαρτήματα για την κατασκευή των μετρητικών σταθμών στην Κομοτηνή, που επηρέασαν και τον χρόνο έναρξης των εργασιών στον (διπλό) μετρητικό σταθμό της Κομοτηνής, κλπ.

Παρόλα αυτά, όμως, “με διάθεση περισσότερων πόρων πετύχαμε να επιταχύνουμε τις δραστηριότητες και να πιάσουμε έναν στόχο που μέχρι πριν από λίγο καιρό ήταν πολύ δύσκολο να πιστέψει κάποιος ότι θα μπορούσαμε να τον επιτύχουμε”, επισημαίνει, υπογραμμίζοντας την εμπειρία της εταιρείας σε μεγάλα έργα, η οποία και συνέβαλε σημαντικά στην άμβλυνση των επιπτώσεων της πανδημίας.

Η σχέση και τα οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες

Μάλιστα, η εμπειρία αυτή είχε θετικό αντίκτυπο και στη σχέση της εταιρείας με τις τοπικές κοινωνίες απ’ όπου διέρχεται ο αγωγός καθώς, όπως εξηγεί ο κ. Τασάκος, όλα πήγαν καλά. Με το έργο του ΤΑΡ στην περιοχή αλλά και το έργο της Μεγαλόπολης ως εχέγγυα, στην εταιρεία “υπάρχει μεγάλη εμπειρία πώς επικοινωνούμε τα οφέλη του έργου στους ανθρώπους που άμεσα ή έμμεσα επηρεάζονται από την κατασκευή”, αναφέρει χαρακτηριστικά.

Όπως επισημαίνεται, κατά την επιλογή της τελικής διαδρομής του έργου καταβλήθηκε ιδιαίτερη προσπάθεια για να αποφευχθεί η διέλευση πλησίον υφιστάμενων κτιρίων ή μελλοντικών κατασκευών, κατοικιών και άλλων υποδομών προκειμένου να ελαχιστοποιηθούν οι παρεμβάσεις στις τοπικές κοινωνίες. Διενεργήθηκαν, μάλιστα, περιβαλλοντικές και τοπογραφικές έρευνες καθώς και έρευνες για τυχόν αρχαιολογικά ευρήματα, με στόχο τον προσδιορισμό των πλέον ενδεδειγμένων τεχνικών κατασκευής, ενώ η ζώνη εργασίας αποκαθίσταται με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο σε σχέση με την πρότερη κατάσταση κι όπου απαιτείται, λαμβάνονται κατασκευαστικά μέτρα προστασίας από τη διάβρωση και το επιφανειακό χώμα τοποθετείται ξανά ώστε να αποκατασταθεί και να επανέλθει στην πρότερη κατάσταση η επιφάνεια του εδάφους και να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατόν η ανάπτυξη της βλάστησης ή/και να πραγματοποιηθούν ήπιας μορφής γεωργικές καλλιέργειες.

Ως αποτέλεσμα, η τελική διαδρομή είναι ένας συνδυασμός εκτίμησης περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιπτώσεων και, στο μέτρο του δυνατού, αποφυγής ή μετριασμού των σχετικών επιπτώσεων.

ΠΗΓΗ: ΑΜΠΕ




Παγκόσμια Ημέρα Υγείας 2022 | «Ο πλανήτης μας, η υγεία μας»

Το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Υγείας για το 2022 είναι «Ο πλανήτης μας, η υγεία μας». Η φετινή επιλογή έχει ως στόχο να κατευθύνει την παγκόσμια προσοχή προς την ευημερία του πλανήτη και των ανθρώπων που ζουν σε αυτόν. Εξαιτίας της πανδημίας που ταλανίζει το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη εδώ και δύο χρόνια όλοι μας έχουμε δώσει έμφαση στη διατήρηση της καλής μας υγείας και στη θωράκιση του ανοσοποιητικού μας. Ένας από τους τρόπους να επιτευχθεί είναι η σωστή διατροφή.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) έχει ορίσει την 7η Απριλίου κάθε έτους ως Παγκόσμια Ημέρα Υγείας θέλοντας να επικεντρωθεί στα επικρατέστερα ζητήματα υγείας που απαιτούν την άμεση προσοχή μας. Να θυμίσουμε πως η Παγκόσμια Ημέρα Υγείας, καθιερώθηκε το 1948 και άρχισε να γιορτάζεται κάθε χρόνο από 1950.

Το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Υγείας για το 2021 ήταν «η οικοδόμηση ενός δικαιότερου, υγιέστερου κόσμου για όλους», η οποία επικεντρώθηκε στην επίτευξη της καλής υγείας για τους ανθρώπους απ’ όλα τα κοινωνικά στρώματα, ανεξάρτητα από την ηλικία, τη φυλή, τη θρησκεία και την κοινωνικοοικονομική τους κατάσταση.

«Ο πλανήτης μας, η υγεία μας»

Το φετινό θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Υγείας έχει ως στόχο να κατευθύνει την παγκόσμια προσοχή προς την ευημερία του πλανήτη και των ανθρώπων που ζουν σε αυτόν. «Εν μέσω της COVID-19 αυξάνονται οι ασθένειες όπως ο καρκίνος, το άσθμα και οι καρδιακές παθήσεις.

Ο ΠΟΥ εστιάζει το παγκόσμιο ενδιαφέρον σε επείγουσες δράσεις που απαιτούνται για τη διατήρηση της υγείας των ανθρώπων και του πλανήτη και θα προωθήσει ένα κίνημα για τη δημιουργία κοινωνιών που επικεντρώνονται στην ευημερία.

13 εκατομμύρια θάνατοι σε όλο τον κόσμο οφείλονται σε περιβαλλοντικά αίτια

Ο ΠΟΥ εκτιμά ότι περισσότεροι από 13 εκατομμύρια θάνατοι σε όλο τον κόσμο σε ετήσια βάση οφείλονται σε περιβαλλοντικά αίτια που θα μπορούσαν να αποφευχθούν. Στα περιβαλλοντικά αίτια συμπεριλαμβάνεται η κλιματική κρίση, η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή για την υγεία που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα. Η κλιματική κρίση αποτελεί, επίσης, μια υγειονομική κρίση.

Όταν αναφερόμαστε στους περιβαλλοντικούς παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την υγεία μας, η ρύπανση είναι η πρώτη που μας έρχεται στο μυαλό. Έτσι, υιοθετώντας μια διατροφή που περιλαμβάνει τρόφιμα που μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης θα κάνουμε το πρώτο βήμα προκειμένου να την μειώσουμε.

Πηγή: Food.ndtv.com




Διαθέσιμη πλέον η πλατφόρμα finddoctors.gov.gr

Διαθέσιμο για τους πολίτες είναι από την Τετάρτη το νέο Ψηφιακό Σύστημα Ραντεβού Πολιτών για την Πρωτοβάθμια Περίθαλψη που σχεδιάστηκε από τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Υγείας. Πρόκειται για την πλατφόρμα finddoctors.gov.gr που υλοποιήθηκε από την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ ΑΕ).

Μέσω της πλατφόρμας, κάθε πολίτης μπορεί να κλείσει ραντεβού σε δημόσια δομή ή με ιδιώτη γιατρό πιστοποιημένο στο «Σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης». Το ψηφιακό περιβάλλον είναι πολύ φιλικό, και απαιτείται μόνον η χρήση κωδικών Taxisnet καθώς και η επιβεβαίωση του ΑΜΚΑ. Ο πολίτης θα επιλέξει γεωγραφική περιοχή και ακολούθως την προτίμησή του για ραντεβού σε δημόσια δομή ή ιδιώτη ιατρό. Μέσα από προσυμπληρωμένα πεδία και δυναμικές λίστες επιλογών, με ελάχιστα κριτήρια αναζήτησης και μόνο με τέσσερα «κλικ», θα έχει τη δυνατότητα να κλείσει ραντεβού με ιατρό σε ημέρα και ώρα που επιθυμεί. Θα λαμβάνει SMS επιβεβαίωσης, ενώ θα έχει τη δυνατότητα αλλαγής ή ακύρωσης του ραντεβού έως και την προηγούμενη ημέρα.

Ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης δήλωσε: «Αξιοποιώντας την εμπειρία των πολιτών και την εξοικείωσή τους με τη διαδικασία των ραντεβού για εμβολιασμό, παραδίδουμε σήμερα το νέο σύστημα για τα ραντεβού στην Πρωτοβάθμια Περίθαλψη. Η πλατφόρμα του εμβολιασμού αποτελεί για τους πολίτες ένα κεκτημένο, υπερβαίνει το εμβόλιο και αποτελεί για εμάς το όχημα για να βελτιώσουμε συνολικά τις υπηρεσίες υγείας. Σε συνεργασία με τον Θάνο Πλεύρη, σχεδιάζουμε επεκτάσεις στις ήδη υπάρχουσες πλατφόρμες, ώστε ο πολίτης να αισθάνεται στην καθημερινότητά του τις μικρές αλλαγές που έρχονται από το κράτος, με τις οποίες κερδίζει χρόνο, κερδίζει ζωή».

Ο Υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης δήλωσε: «Με το νέο σύστημα που σχεδιάστηκε σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης οι πολίτες θα κλείνουν εύκολα το ραντεβού τους με τους γιατρούς της Πρωτοβάθμιας περίθαλψης. Στόχος μας είναι  να παρέχεται η καλύτερη δυνατή υπηρεσία στον ασθενή και στον πολίτη. Σε συνεργασία με τον Υπουργό Επικράτειας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκο Πιερρακάκη υλοποιούμε την Ψηφιακή Αναβάθμιση του συνόλου των υπηρεσιών της Υγείας».

Ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Θοδωρής Λιβάνιος δήλωσε: «Η τεχνογνωσία που αποκτήσαμε από την ψηφιακή οργάνωση του εμβολιασμού κατά του κορωνοϊού θα μας φανεί πολύτιμη σε πολλές πρωτοβουλίες μας με το Υπουργείο Υγείας. Μια τέτοια πρωτοβουλία είναι και τα ραντεβού για την Πρωτοβάθμια Περίθαλψη που παρουσιάζουμε σήμερα. Ο πολίτης βρίσκεται πάντα στο επίκεντρο του σχεδιασμού μας, ώστε κάθε δράση, κάθε πλατφόρμα και κάθε εφαρμογή που ανακοινώνουμε να κάνει την αλληλεπίδρασή του με το κράτος ευκολότερη, απλούστερη και ταχύτερη».

 




ΣΕΤΕ | Σε αχαρτογράφητα ύδατα ο ελληνικός τουρισμός το 2022

Σε αχαρτογράφητα ύδατα βρίσκεται για τρίτη συνεχή χρονιά ο ελληνικός τουρισμός, κάνοντας τις προβλέψεις για το 2022 δύσκολη υπόθεση. Αστάθμητοι παράγοντες που επηρεάζουν λιγότερο ή περισσότερο όλους τους τουριστικούς κλάδους, όπως η εξέλιξη της γεωπολιτικής κρίσης στην Ουκρανία, ο πληθωρισμός, οι ανατιμήσεις και η αύξηση των μισθών καθώς και οι ελλείψεις προσωπικού και οι ανεξέλεγκτες βραχυχρόνιες μισθώσεις, καθιστούν 2022 μια χρονιά μεγαλύτερων προκλήσεων από την περυσινή.

Παρόλ’ αυτά, η αισιοδοξία κυριαρχεί και το καλό σενάριο, που μιλά για επίπεδα 2019, δεν μπορεί να αποκλειστεί, δεδομένης της μεγάλης διάθεσης των ταξιδιωτών παγκοσμίως για διακοπές μετά από τη διετία της πανδημίας, της ισχυρής ζήτησης που καταγράφεται από τις αρχές της χρονιάς για διακοπές στη χώρα μας, της ανάδειξης της Ελλάδας ως ασφαλούς προορισμού και της διαχρονικής προσαρμοστικότητας και ανθεκτικότητας του τουρισμού.

Αυτές είναι οι εκτιμήσεις του προέδρου του ΣΕΤΕ, κ. Γιάννη Ρέτσου, σχετικά με την εξέλιξη της εφετινής χρονιάς.

Πάγωμα στις κρατήσεις αλλά “εκρηκτική” επαναφορά εάν σταματήσει ο πόλεμος

Σε Συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα, Δευτέρα, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, ο κ. Ρέτσος μίλησε για  «σχετικό πάγωμα» των κρατήσεων αμέσως μετά το ξέσπασμα του πολέμου χωρίς όμως να υπάρχουν ακυρώσεις. Ο πόλεμος αναχαιτίζει την τάση για επαναφορά των προκρατήσεων που είχε καταγραφεί στις αρχές της χρονιάς, η οποία όμως ακόμη και χωρίς τη γεωπολιτική κρίση δεν θα αποκαθιστούνταν εντελώς.

Το πάγωμα των τελευταίων εβδομάδων δεν σημαίνει ότι η χρονιά θα ανατραπεί. Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ εξέφρασε την εκτίμηση ότι οι υψηλές αποταμιεύσεις των ταξιδιωτών, σε συνδυασμό με τη μεγάλη τους διάθεση για διακοπές, θα υπερκεράσουν την ακρίβεια και τον υψηλό πληθωρισμό αυτή τη χρονιά, όμως μπορεί να φανούν συνέπειες το 2023. Βέβαια παραμένουν οι ανησυχιες για τις αλυσιδωτές αντιδράσεις του πολέμου, όπως οι επιπτώσεις του στην αγοραστική δύναμη των Ευρωπαίων αλλά και των μακρινών αγορών που για πρώτη φορά μετά από 1,5 χρόνο ανακάμπτουν.

Για την εφετινή χρονιά, σημείωσε ότι εάν οι εχθροπραξίες σταματήσουν το επόμενο διάστημα, θα υπάρξει έντονη επαναφορά των κρατήσεων οι οποίες θα επανέλθουν στο ρυθμό προ του πολέμου και ίσως καλύτερο. Η Βρετανία και οι Σκανδιναβικές χώρες έχουν καλή δυναμική για την Ελλάδα φέτος, ενώ ακολουθούν οι Γερμανοί οι οποίοι είναι πιο συντηρητικοί και έχουν μεγαλύτερες επιπτώσεις από τον πόλεμο από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους. Η δυναμική από την Αμερική ενθαρρύνεται με 9 πτήσεις προς Ελλάδα, ενώ η Πολωνική αγορά η οποία τα τελευταία χρόνια αντικαθιστούσε τη Ρωσική στην Ελλάδα, έχει δεχθεί τεράστιο κύμα προσφύγων.

Οι προκλήσεις του 2022 για τις τουριστικές επιχειρήσεις

Ωστόσο, ακόμα κι αν επικρατήσει το θετικό σενάριο για τον ελληνικό τουρισμό, οι τουριστικές επιχειρήσεις, έπειτα από δύο χρόνια πανδημίας, έχουν διαφορετικές αντοχές και δεν θα επωφεληθούν στον ίδιο βαθμό μεταξύ τους, λόγω των οικονομικών ζητημάτων που αντιμετωπίζουν σήμερα και θα επηρεάσουν τα αποτελέσματά τους.

Ο πληθωρισμός με μια ενδεχόμενη ανοδο των επιτοκίων θα επηρεασει, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, και τις δανειακές υποχρεώσεις των επιχειρήσεων. Ταυτόχρονα, η αύξηση του κατώτατου μισθού κατά 8% ενδέχεται να συμπαρασύρει και τους μισθούς στον τουριστικό κλάδο, ενώ και το αυξημένο ενεργειακό κόστος επιβαρύνει δυσανάλογα ως προς τα έσοδα τις τουριστικές επιχειρήσεις. Για αυτούς τους λόγους, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αξιοποιήσουν το momentum και το brand της Ελλάδας ώστε στόχος για το 2023 να είναι οι μεγάλες αυξήσεις τιμών, ώστε να μπορέσει να απορροφηθεί σημαντικό μέρος του επιπλέον κόστους για τις επιχειρήσεις.

Οι επιχειρήσεις όλων των κλάδων του τουρισμού έρχονται αντιμέτωπες και με το μεγάλο ζήτημα της έλλειψης προσωπικού και καταρτισμένου προσωπικού, με μία στις πέντε θέσεις στα ελληνικά ξενοδοχεία το καλοκαίρι του 2021 να παραμένει κενή. Στο πλαίσιο αυτό, ο ΣΕΤΕ επεξεργάζεται καμπάνια με τη Marketing Greece για την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την απασχόληση στον τουρισμό και τις ποιοτικές ευκαιρίες καριέρας που προσφέρει.

Οι βραχυχρόνιες μισθώσεις στρεβλώνουν τον ανταγωνισμό

Τεράστιο πρόβλημα για τον ξενοδοχειακό κλάδο αποτελεί και η ανεξέλεγκτη αγορά βραχυχρόνιων μισθώσεων, η οποία στρεβλώνει τον ανταγωνισμό καθώς διέπεται από γκρίζες ζώνες και οι έλεγχοι τήρησης της νομοθεσίας είναι ανεπαρκείς. Οι γκρίζες ζώνες χρησιμοποιούνται από επαγγελματίες, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται νέα ξενοδοχεία που λειτουργούν με βραχυχρόνιες μισθώσεις, χωρίς να εφαρμόζουν φόρο διαμονής, χωρίς να καταβάλλουν ΦΠΑ, έχοντας ανασφάλιστο προσωπικό εκτός της κλαδικής σύμβασης ξενοδοχοϋπαλλήλων κλπ.

Με σκοπό να αναδείξει πώς μπορούν οι Ελληνικοί προορισμοί να εξελιχθούν ώστε να αυξήσουν ή να αποκτήσουν τουριστική δραστηριότητα, ο ΣΕΤΕ έχει εκπονήσει εθνικό σχέδιο δράσης με τίτλο «Τουρισμός 2030 – Σχέδια Δράσης», το οποίο παρουσίασε στον πρωθυπουργό και στην Ένωση Περιφερειών Ελλάδας.

Το Σχέδιο περιλαμβάνει στόχο για 27 δισ. ευρώ εσόδων το 2030 και 50 εκατ. επισκέψεις στη χώρα και προτείνει λύσεις για να αυξηθεί το μερίδιο του τουριστικού εισοδήματος και να διαχυθεί χωρικά, σε όλες τις Περιφέρειας της χώρας, αλλά και χρονιά, εκτός σεζόν. Το σχέδιο θα περάσει από διαβούλευση με τις τις Περιφέρειες και τους τοπικούς παραγωγικούς φορείς.

tornosnews.gr




Εβδομάδα με καλό καιρό | Ένταση της αφρικανικής σκόνης Τετάρτη

Καλός αναμένεται ο καιρός και αυτή την εβδομάδα. Την Τετάρτη με Πέμπτη αναμένεται να περάσει από τη χώρα μας μια διαταραχή, που θα φέρει ζέστη στα νότια, βροχές στα κεντρικά και βόρεια και αφρικανική σκόνη σύμφωνα με τον μετεωρολόγο Κλέαρχο Μαρουσάκη. Από την Παρασκευή θα πάμε σε φυσιολογικές συνθήκες και η ατμόσφαιρα θα καθαρίσει. Η μέρα σήμερα θα κυλήσει με αραιές συννεφιές, που το μεσημέρι στα κεντρικά και βόρεια θα συνοδευτούν από πρόσκαιρες τοπικές βροχές.

Καιρός: Η πρόγνωση της ΕΜΥ για σήμερα

Αραιές νεφώσεις κατά τόπους πυκνές στα δυτικά, τα κεντρικά και τα βόρεια όπου θα σημειωθούν τοπικές βροχές και λίγα χιόνια στα βόρεια ορεινά. Τις βραδινές ώρες τα φαινόμενα θα περιοριστούν στη Μακεδονία και τη Θράκη.

Οι συγκεντρώσεις αφρικανικής σκόνης θα είναι αυξημένες στη νότια νησιωτική χώρα. Τοπικά περιορισμένη ορατότητα στα δυτικά ηπειρωτικά τις πρωινές ώρες. Οι άνεμοι θα πνέουν βόρειοι βορειοανατολικοί 3 με 5 και βαθμιαία στα νότια ανατολικοί 5 με 6 μποφόρ. Η θερμοκρασία στα βόρεια θα φθάσει τους 14 με 16 βαθμούς και στις υπόλοιπες περιοχές τους 19 με 21 και τοπικά στη νότια νησιωτική χώρα τους 22 βαθμούς Κελσίου.

ΑΤΤΙΚΗ
Καιρός: Αραιές νεφώσεις κατά διαστήματα πιο πυκνές.
Άνεμοι: Από ανατολικές διευθύνσεις 3 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 10 έως 18 βαθμούς Κελσίου.

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Καιρός: Αραιές νεφώσεις που γρήγορα θα πυκνώσουν, με τοπικές βροχές από το απόγευμα.
Άνεμοι: Μεταβλητοί 3 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 05 έως 15 βαθμούς Κελσίου.

ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΘΡΑΚΗ
Καιρός: Αραιές νεφώσεις οι οποίες γρήγορα από τα δυτικά θα πυκνώσουν και από τις απογευματινές ώρες θα σημειωθούν τοπικές βροχές στη Μακεδονία και το βράδυ στη Θράκη. Λίγα χιόνια είναι πιθανό να πέσουν στα ορεινά της Μακεδονίας.
Άνεμοι: Βορειοανατολικοί 3 με 5 μποφόρ. Από το μεσημέρι μεταβλητοί 2 με 4 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 04 έως 16 βαθμούς Κελσίου. Στη δυτική Μακεδονία 3 με 5 βαθμούς χαμηλότερη.

ΝΗΣΙΑ ΙΟΝΙΟΥ, ΗΠΕΙΡΟΣ, ΔΥΤΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Νεφώσεις με τοπικές βροχές κυρίως τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες στα κεντρικά και τα βόρεια και μεμονωμένες καταιγίδες στα βόρεια. Λίγα χιόνια θα πέσουν στα βόρεια ορεινά. Το βράδυ τα φαινόμενα θα σταματήσουν.
Άνεμοι: Ανατολικοί βορειοανατολικοί 3 με 5 και βαθμιαία στα νότια 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 08 έως 21 βαθμούς Κελσίου. Στο εσωτερικό της Ηπείρου από 03 έως 12 βαθμούς Κελσίου.

ΘΕΣΣΑΛΙΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
Καιρός: Νεφώσεις με τοπικές βροχές τις μεσημβρινές και απογευματινές ώρες στα κεντρικά και τα βόρεια.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 4 στα νότια έως 5 μποφόρ. Από το απόγευμα ανατολικοί στα νότια τοπικά έως 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 05 έως 19 και στα βόρεια έως 15 βαθμούς Κελσίου.

ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΚΡΗΤΗ
Καιρός: Αραιές νεφώσεις κατά διαστήματα πιο πυκνές στις Κυκλάδες.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 4, στρεφόμενοι από το μεσημέρι σε ανατολικών διευθύνσεων στα νότια 5 με 6 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 11 έως 19 και στην Κρήτη έως 22 βαθμούς Κελσίου.

ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ – ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
Καιρός: Αραιές νεφώσεις που γρήγορα στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου θα πυκνώσουν.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 5, στρεφόμενοι το βράδυ σε ανατολικών διευθύνσεων με την ίδια ένταση.
Θερμοκρασία: Από 12 έως 21 και στα βόρεια έως 17 βαθμούς Κελσίου.

ΕΥΒΟΙΑ
Καιρός: Αραιές νεφώσεις κατά διαστήματα πιο πυκνές.
Άνεμοι: Από βόρειες διευθύνσεις 3 με 4 μποφόρ και από το απόγευμα ανατολικοί με την ίδια ένταση.
Θερμοκρασία: Από 08 έως 17 βαθμούς Κελσίου.

Πηγή: newsbeast.gr




Έκτακτο επίδομα Πάσχα | Πότε και σε ποιους θα δοθούν τα 200 ευρώ

Διευκρινίσεις επί της τροπολογίας που κατατέθηκε το βράδυ της Τρίτης για το έκτακτο επίδομα Πάσχα και τα 200 ευρώ που θα πάρουν πριν τις 21 Απριλίου εκατοντάδες χιλιάδες δικαιούχοι δίνει το υπουργείο Εργασίας σε ανακοίνωσή του.

Όπως υπενθυμίζει το υπουργείο Εργασίας το έκτακτο επίδομα Πάσχα που θα δοθεί στους χαμηλοσυνταξιούχους, τους δικαιούχους αναπηρικού επιδόματος, τους ανασφάλιστους υπερήλικες, τους δικαιούχους Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος και τους δικαιούχους Επιδόματος Παιδιού είναι συνολικού ύψους 324 εκατ. ευρώ και αφορά σε 1,7 εκατ. δικαιούχους.

Πιο συγκεκριμένα, όσον αφορά στην έκτακτη οικονομική ενίσχυση 200 ευρώ που θα δοθεί σε 677.000 περίπου χαμηλοσυνταξιούχους έως τις 21 Απριλίου 2022 (με το κόστος του μέτρου να υπολογίζεται στα 135 εκατ. ευρώ) προβλέπεται ότι:
  1. Δυνητικοί δικαιούχοι του βοηθήματος είναι όσοι κατά το Μάρτιο 2022 έλαβαν:
    α) Οριστική ή προσωρινή σύνταξη ή προκαταβολή κύριας σύνταξης λόγω γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου
    β) Προσυνταξιοδοτική παροχή
    γ) Αναπηρικά επιδόματα (όσα καταβάλλονται από τον e-ΕΦΚΑ)
    δ) Καταλαμβάνονται επίσης και οι συνταξιούχοι εκείνοι που λαμβάνουν σύνταξη από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 4 του ν.4387/2016 (ανάπηροι πολέμου, καλλιτέχνες, κλπ.)
  2. Προκειμένου να προσδιοριστούν οι τελικοί δικαιούχοι θα εξεταστεί ότι συντρέχουν σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:
    -Το ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημα για το φορολογικό έτος 2020 δεν υπερβαίνει τις επτά χιλιάδες διακόσια (7.200) ευρώ.
    -Το ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο εισόδημά τους (το άθροισμα των φορολογητέων εισοδημάτων του υπόχρεου και του/της συζύγου/μέρους συμφώνου συμβίωσης) δεν υπερβαίνει τις δεκατέσσερις χιλιάδες τετρακόσια (14.400) ευρώ.
    -Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας του νοικοκυριού, η οποία προκύπτει από την πράξη διοικητικού προσδιορισμού ΕΝΦΙΑ έτους 2021 (φορολογικού έτους 2020), δεν υπερβαίνει το ποσό των διακοσίων χιλιάδων (200.000) ευρώ.
    -Είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας και έχουν υποβάλλει δήλωση φορολογίας εισοδήματος για το φορολογικό έτος 2020.

  3. Το ύψος της ενίσχυσης ανά δικαιούχο είναι -όπως προαναφέρθηκε- 200 ευρώ, ανεξάρτητα του αριθμού εξαρτώμενων μελών αυτού. Σε περίπτωση που και οι δυο σύζυγοι είναι δικαιούχοι της ενίσχυσης, τότε η ενίσχυση καταβάλλεται και στους δυο δικαιούχους.

4 Η ενίσχυση θα είναι αφορολόγητη, ακατάσχετη και δεν συμψηφίζεται με τυχόν χρέη του συνταξιούχου.

  1. Προκειμένου να προσδιοριστούν οι τελικοί δικαιούχοι της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ο e-ΕΦΚΑ και το ΓΛΚ θα αποστείλουν στην ΑΑΔΕ αρχείο με τους ΑΦΜ και ΑΜΚΑ του συνόλου των δυνητικών δικαιούχων, ώστε να πραγματοποιηθούν διασταυρώσεις με τα στοιχεία που τηρεί η ΑΑΔΕ και να βεβαιωθεί ότι πληρούνται σωρευτικά όλες οι προϋποθέσεις που έχουν τεθεί. Η ΑΑΔΕ θα παράξει το αρχείο με τους τελικούς δικαιούχους, το οποίο θα αποσταλεί στον e-ΕΦΚΑ και το ΓΛΚ που θα προβούν στην καταβολή.

Αναπηρικά επιδόματα

Όσον αφορά στην χορήγηση έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης προς τους 167.000 περίπου δικαιούχους αναπηρικού επιδόματος του ΟΠΕΚΑ, προβλέπεται ότι για τον Απρίλιο οι προνοιακές παροχές σε χρήμα προσαυξάνονται κατά 200 ευρώ. Η προσαύξηση καταβάλλεται άπαξ το αργότερο έως τις 21 Απριλίου. Θα προηγηθεί δηλαδή της τακτικής καταβολής της μηνιαίας προνοιακής παροχής που θα λάβει χώρα στις 30 Απριλίου. Το κόστος του μέτρου υπολογίζεται στα 33,4 εκατ. ευρώ.

Προβλέπεται επίσης ότι η μηνιαία σύνταξη ανασφάλιστων υπερηλίκων και το επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης ανασφάλιστων υπερήλικων χορηγούνται προσαυξημένα κατά 200 ευρώ στους 35.000 περίπου δικαιούχους. Και σε αυτή την περίπτωση η προσαύξηση καταβάλλεται άπαξ, έως τις 21 Απριλίου. Το κόστος του μέτρου εκτιμάται στα 7 εκατ. ευρώ

Διευκρινίζεται ότι αν ένας χαμηλοσυνταξιούχος του ΕΦΚΑ είναι ταυτόχρονα δικαιούχος αναπηρικού ή άλλου επιδόματος του ΟΠΕΚΑ , θα λάβει μόνο την ενίσχυση των χαμηλοσυνταξιούχων.

Ελάχιστο Εγγυημένο Εισόδημα – Επίδομα Παιδιού

Με στόχο τη στήριξη των ωφελούμενων του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος, δηλαδή των νοικοκυριών που διαβιούν σε συνθήκες ακραίας φτώχειας, τον Απρίλιο θα χορηγηθεί διπλή δόση στους περίπου 240.000 δικαιούχους του. Η επιπλέον δόση θα καταβληθεί άπαξ, και θα προηγηθεί της τακτικής που θα καταβληθεί στις 30 Απριλίου. Το κόστος του μέτρου εκτιμάται στα 50,9 εκατ. ευρώ.

Προβλέπεται επίσης η εφάπαξ οικονομική ενίσχυση για τον Απρίλιο των οικογενειών που λαμβάνουν επίδομα παιδιού, η οποία αντιστοιχεί σε μιάμιση επιπλέον μηνιαία δόση επιδόματος παιδιού. Το ποσό της ενίσχυσης ανέρχεται σε 105 ή 63 ή 42 ευρώ για κάθε παιδί για το πρώτο και δεύτερο παιδί, ανάλογα με το ύψος του εισοδήματος, και σε 210 ή 126 ή 84 από το τρίτο και για κάθε επόμενο παιδί. Οι δικαιούχοι ανέρχονται σε 625.000, με περισσότερα από 1 εκατ. παιδιά και το κόστος του μέτρου εκτιμάται σε 97,5 εκατ. ευρώ.

Τέλος, με το άρθρο 3 της τροπολογίας ρυθμίζεται η καταβολή της αναλογίας του επιδόματος εορτών Πάσχα 2022 στους εργαζόμενους των οποίων η σύμβαση εργασίας τέθηκε σε αναστολή κατά τον Ιανουάριο 2022, στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του κορονοϊού.

Πηγη: newsbomb.gr




Σοκ στο κρέας | Στα 12 ευρώ το κιλό η τιμή του οβελία

Οι ανατιμήσεις που καταγράφονται στην αγορά το τελευταίο διάστημα σε είδη πρώτης ανάγκης, στην ενέργεια, αλλά και στις πρώτες ύλες λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, συμπαρασύρει και την τιμή στο κρέας με τους ανθρώπους της αγοράς να εκτιμούν ότι φέτος τα νοικοκυριά θα βάλουν πιο βαθιά το χέρι στη τσέπη όσον αφορά το πασχαλινό τραπέζι.

Ήδη οι ανατιμήσεις που παρατηρούνται στην αγορά του κρέατος ένα μήνα πριν το Πάσχα είναι ορατές στη τσέπη των καταναλωτών καθώς σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Καταστηματαρχών Κρεοπωλών, κ. Σάββα Κεσίδη, όσον αφορά τα πουλερικά και το χοιρινό κρέας υπάρχει μία αύξηση της τάξεως του 10-20% στα κρεοπωλεία, ενώ το αρνάκι τον Ιανουάριο πωλούνταν γύρω στα 8 ευρώ το κιλό και αυτή τη στιγμή έχει ξεπεράσει τα 10.

«Δυστυχώς με την αύξηση της ενέργειας και των πρώτων υλών είναι αναμενόνενο να παρασυρθούν και οι τιμές των καταναλωτικών προιόντων προς τα πάνω. Εμείς σαν κρεοπώλες ήδη έχουμε απορροφήσει το μεγαλύτερο ποσοστό της αύξησης αυτής με αποτέλεσμα να έχουμε φτάσει στο απροχώρητο γιατί τα λειτουργικά έξοδα, οι πρώτες ύλες, η ενέργεια όλα έχουν ανέβει οπότε με αυτό τον ρυθμό αν συνεχίσει λίγο ακόμα ο πόλεμος και οι ανατιμήσεις αναπόφευκτα θα φανεί άμεσσα στη λιανική κατανάλωση».

Ένα ακόμη πρόβλημα που δημιουργείται λόγω του πολέμου στην Ουκρανία είναι ότι φέτος δεν αναμένονται να μπουν στην ελληνική αγορά βουλγάρικα και ρουμάνικα αρνιά τα οποία κρατούσαν κάτω το κοστολόγιο. Ο λόγος είναι διότι μετά το εμπάργκο σε σιτηρά που έγινε από την Ουκρανία, τόσο η βουλγάρικη όσο και η ρουμάνικη αγορά θα τα κρατήσουν για εσωτερική κατανάλωση.

Για αύξηση στο χοιρινό κρέας και τα πουλερικά της τάξεως του 10-15% κάνει λόγο και ο πρόεδρος της Βαρβακείου αγοράς, κ. Ανδρέας Νιώτης ενώ για την τιμή του πασχαλινού αρνιού σημειώνει ότι δεν υπάρχει ακόμη πρόβλεψη καθώς η τιμή του θα διαμορφωθεί την Μεγάλη Δευτέρα- Μεγάλη Τρίτη.

Πηγή: skai.gr

 




Επιμελητήριο Καβάλας | Περιοριστικά μέτρα στο εμπόριο από τις κυρώσεις της ΕΕ στη Ρωσία και στη Λευκορωσία

Το Επιμελητήριο Καβάλας, μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Στήριξης Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων Enterprise Europe Network, σας ενημερώνει ότι στη Διαδικτυακή Πύλη Επιχειρηματικών Πληροφοριών του Υπουργείου Εξωτερικών www.agora.mfa.gr , είναι διαθέσιμα τα περιοριστικά μέτρα στο εμπόριο που προκύπτουν από τις κυρώσεις της ΕΕ στη Ρωσία και στη Λευκορωσία, καθώς και από τα ρωσικά αντίμετρα.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να επισκεφθείτε τον ακόλουθο σύνδεσμο:

https://www.agora.mfa.gr/news/1140-perioristika-metra-sto-emporio-e-e-rosias-rosika-antimetra

Επιπλέον, το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων-ΟΕΥ Μόσχας, απέστειλε σχετικό έγγραφο, που αφορά στη λήψη αντιμέτρων, από πλευράς ρωσικής κυβέρνησης, μετά την επιβολή των οικονομικών κυρώσεων. Τα εν λόγω αντίμετρα ρυθμίζουν, μεταξύ άλλων, ζητήματα αποπληρωμής, σε ρούβλια, χρέους σε ξένο νόμισμα των Ρώσων οφειλετών σε ξένους πιστωτές, ενώ παράλληλα καταρτίστηκε και κατάλογος των μη φιλικών χωρών προς τη Ρωσία, που περιλαμβάνει όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ (ο οποίος δύναται να επικαιροποιηθεί, αναλόγως των εξελίξεων).

Υπάρχει ωστόσο προβληματισμός σχετικά με τυχόν ρήτρες αποζημίωσης, σε περίπτωση αποπληρωμής σε διαφορετικό νόμισμα από αυτό, στο οποίο συνήφθησαν οι σχετικές συμβάσεις πιστωτικής διευκόλυνσης καθώς και σε περίπτωση μη άμεσης διαθεσιμότητας των αποπληρωτέων κεφαλαίων.

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να απευθυνθείτε στο Γραφείο ΟΕΥ Μόσχας στα ακόλουθα στοιχεία επικοινωνίας: e-mail: ecocom-moscow@mfa.gr




Εφιάλτης παγκόσμιας επισιτιστικής κρίσης

Δεν είναι πρώτη φορά που η Ρωσία προκαλεί ρίγη στην παγκόσμια αγορά τροφίμων και ο κόσμος βλέπει με τρόμο να αποκόπτεται από τα ρωσικά σιτηρά και να διαγράφεται μπροστά του το φάσμα της πείνας. Μόνο δύο χρόνια έχουν παρέλθει από την άνοιξη του 2020, όταν η Μόσχα απαγόρευσε τις εξαγωγές σιτηρών και άλλων βασικών ειδών διατροφής αντιδρώντας στο έμφραγμα της εφοδιαστικής αλυσίδας, συνεπακόλουθο της πανδημίας και των πρώτων lockdowns. Πριν από 12 χρόνια, το καλοκαίρι του 2010, ένα κύμα καύσωνα με τις μεγαλύτερες θερμοκρασίες των τελευταίων 130 ετών μείωσε δραστικά τη σοδειά της Ρωσίας και η Μόσχα κατέφυγε στο ίδιο μέτρο. Η είδηση του καταστρεπτικού καύσωνα είχε προκαλέσει την εκτίναξη των τιμών των σιτηρών παγκοσμίως και στόχος της Μόσχας ήταν να ανακόψει τις τιμές στη ρωσική αγορά.

Τώρα, όμως, τη φρίκη του πολέμου στην Ουκρανία συνοδεύει το πλέον εφιαλτικό σενάριο μιας παγκόσμιας επισιτιστικής κρίσης, έστω και αν ο κίνδυνος δεν είναι εξίσου άμεσος για όλες τις χώρες. Οι προειδοποιήσεις είχαν αρχίσει ακόμη και πριν από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, αφού οι δύο εμπόλεμες χώρες είναι οι μεγαλύτεροι σιτοβολώνες της Ευρώπης, που αντιπροσωπεύουν το 25% των παγκόσμιων εξαγωγών σιτηρών και σχεδόν το ένα τρίτο των παγκόσμιων εξαγωγών σιταριού. Καθώς ο πόλεμος εισέρχεται πλέον στον δεύτερο μήνα, ο κώδωνας του κινδύνου γίνεται όλο και πιο ηχηρός, με τον Ντέιβιντ Μπίσλεϊ, επικεφαλής του Επισιτιστικού Προγράμματος των Ηνωμένων Εθνών, να προειδοποιεί τους Ευρωπαίους ηγέτες ότι αν αφήσουν στη μοίρα τους τις φτωχές χώρες της Αφρικής, θα αντιμετωπίσουν την «κόλαση» ενός άνευ προηγουμένου μεταναστευτικού κύματος από τους λιμοκτονούντες Αφρικανούς. Οι χώρες της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής εξαρτώνται σχεδόν εξ ολοκλήρου από τη Ρωσία για τα βασικά είδη διατροφής, ενώ οι πληθυσμοί τους αδυνατούν ήδη να αντεπεξέλθουν στην ακρίβεια των τροφίμων. Στο Ιράκ έχουν εκδηλωθεί ταραχές λόγω της ακρίβειας, ενώ η Αίγυπτος προσέφυγε στο ΔΝΤ για τον ίδιο λόγο και όλα θυμίζουν τη συγκυρία που οδήγησε στις ταραχές του 2011 και στη λεγόμενη Αραβική Ανοιξη.

Μέτρα από Ε.Ε. και ΗΠΑ για αύξηση της παραγωγής τροφίμων, ενώ ο πόλεμος στην Ουκρανία εισέρχεται πλέον στον δεύτερο μήνα.

Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει πως οι ευρωπαϊκές χώρες είναι ασφαλείς παρά τις καθησυχαστικές δηλώσεις τόσο του αντιπροέδρου της Κομισιόν, Βάλντις Ντομπρόβσκις, πως «η Ε.Ε. δεν αντιμετωπίζει κίνδυνο έλλειψης τροφίμων», όσο και του επιτρόπου Γεωργίας, Γιάνους Βοτζιετσόφσκι, ότι «η Ε.Ε. είναι μια αγροτική υπερδύναμη και οι αγρότες της θα έχουν την πλήρη στήριξη της Κομισιόν». Τη σοβαρότητα της κατάστασης προδίδει η προθυμία με την οποία αποφάσισε η Κομισιόν να υπαναχωρήσει από τη λεγόμενη Πράσινη Συμφωνία μέσα στην εβδομάδα και να θέσει σε προτεραιότητα την αυτάρκεια σε τρόφιμα με αύξηση της αγροτικής παραγωγής. Εν ολίγοις, χαλάρωσε τους κανόνες για τη βιώσιμη αγροτική παραγωγή, επιτρέποντας την καλλιέργεια εκτάσεων αφιερωμένων στη βιοποικιλότητα. Παράλληλα, κάλεσε τις χώρες της Ε.Ε. να περιορίσουν δραστικά τις καλλιέργειες για βιοκαύσιμα και να περιοριστούν στην παραγωγή τροφίμων για ανθρώπους και για ζώα. Την ανησυχία της προδίδει πρωτίστως η πρότασή της για άμεση στήριξη στους αγρότες της Ε.Ε. με κεφάλαια ύψους 500 εκατ. ευρώ και η χαλάρωση των κανόνων ανταγωνισμού στον κτηνοτροφικό τομέα.

Ακόμη και ο Τζο Μπάιντεν μίλησε για «σημαντική επένδυση των ΗΠΑ» σε τρόφιμα στη Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε. και τόνισε πως συζήτησε με τον πρωθυπουργό του Καναδά τρόπους για να αυξήσουν την παραγωγή σιτηρών στις χώρες τους.

Η πείνα απειλεί επιπλέον 13 εκατ. ανθρώπους

Του Τζακ Νίκας/The New York Times

Ο πόλεμος στην Ουκρανία αρχικά προκάλεσε σοκ στην παγκόσμια αγορά ενέργειας. Τώρα, όμως, εξαιτίας του πολέμου ο πλανήτης αντιμετωπίζει μια βαθύτερη κρίση: ελλείψεις τροφίμων.

Μια κρίσιμη μερίδα της παγκόσμιας παραγωγής σιτηρών, καλαμποκιού και κριθαριού παραμένει παγιδευμένη στη Ρωσία και στην Ουκρανία εξαιτίας του πολέμου, ενώ μία ακόμη μεγαλύτερη μερίδα της παγκόσμιας παραγωγής λιπασμάτων έχει καθηλωθεί στη Ρωσία και στη Λευκορωσία. Το αποτέλεσμα είναι ότι εκτοξεύονται οι τιμές των τροφίμων και των λιπασμάτων σε παγκόσμιο επίπεδο. Από την αρχή του πολέμου τον περασμένο μήνα, οι τιμές των σιτηρών έχουν αυξηθεί κατά 21%, του κριθαριού κατά 33% και ορισμένων λιπασμάτων κατά 40%. Ο αποκλεισμός των ρωσικών και των ουκρανικών εξαγωγών συνδυάζεται, όμως, με τα μεγάλα προβλήματα που προϋπήρχαν και οδηγούσαν ήδη όχι μόνο σε εκτόξευση των τιμών, αλλά και σε μείωση των προμηθειών στην παγκόσμια αγορά: η πανδημία, το έμφραγμα στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι δυσκολίες στις φορτώσεις των εξαγωγών, το υψηλό κόστος της ενέργειας, αλλά και οι πρόσφατες πλημμύρες, πυρκαγιές και η εκτεταμένη ξηρασία σε ορισμένες χώρες. Τώρα, οικονομολόγοι, οργανώσεις και κυβερνητικοί αξιωματούχοι προειδοποιούν πως επίκειται επισιτιστική κρίση και αύξηση της  πείνας ανά τον κόσμο.

«Ο πόλεμος στην Ουκρανία προσέθεσε μια νέα καταστροφή πάνω σε μιαν άλλη καταστροφή», σχολίασε ο Ντέιβιντ Μπίσλεϊ, επικεφαλής του Παγκόσμιου Προγράμματος Τροφίμων των Ηνωμένων Εθνών που διασφαλίζει τροφή σε 25 εκατ. ανθρώπους καθημερινά. Οπως τονίζει ο ίδιος, «δεν υπάρχει προηγούμενο ή κάτι ανάλογο μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο». Στα αγροκτήματα της Ουκρανίας δεν θα γίνει ούτε η σπορά ούτε η συγκομιδή τώρα που πλησιάζει ο καιρός. Τα ευρωπαϊκά εργοστάσια παραγωγής λιπασμάτων αρχίζουν να μειώνουν σημαντικά την παραγωγή λόγω των υψηλών τιμών της ενέργειας. Οι αγρότες από τη Βραζιλία μέχρι το Τέξας περιορίζουν τις αγορές λιπασμάτων θέτοντας, έτσι, σε κίνδυνο τον όγκο της επόμενης σοδειάς. Στο μεταξύ, στην Κίνα η φετινή σοδειά σιτηρών είναι η χειρότερη που έχει γνωρίσει η χώρα ύστερα από δεκαετίες, καθώς προηγήθηκαν καταστρεπτικές πλημμύρες. Και η Ινδία, που συνήθως εξάγει περιορισμένη ποσότητα σιτηρών, δυσκολεύεται ήδη να αντεπεξέλθει στην εξωτερική ζήτηση. Η πρόσφατη αυτή εκτόξευση των τιμών των τροφίμων θα οδηγήσει σίγουρα στην ένδεια και στην πείνα πολλούς από αυτούς που δυσκολεύονται ήδη να εξασφαλίσουν την τροφή τους. Αφού παρέμεινε στάσιμο για πέντε χρόνια, το ποσοστό της πείνας στον κόσμο αυξήθηκε κατά περίπου 18% στη διάρκεια της πανδημίας. Σήμερα ο αριθμός των ανθρώπων που πεινάνε κυμαίνεται κάπου ανάμεσα σε 720 και 811 εκατομμύρια. Προ ημερών, ο ΟΗΕ προειδοποίησε πως ο αντίκτυπος του πολέμου στην παγκόσμια αγορά τροφίμων θα έχει συνέπεια να πεινάσουν άλλα 7,6 έως 13,1 εκατομμύρια άνθρωποι.

Κίνδυνος κοινωνικών εκρήξεων σε φτωχές χώρες της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής

Ουσιαστικά όλες οι χώρες ανά τον κόσμο πρόκειται να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, ορισμένες ενδέχεται να μην μπορούν να εξασφαλίσουν καθόλου τροφή για τους πληθυσμούς τους. Αρμενία, Μογγολία, Καζακστάν και Ερυθραία εισάγουν ουσιαστικά όσα σιτηρά καταναλώνουν από τη Ρωσία και την Ουκρανία και θα πρέπει τώρα να βρουν εναλλακτικούς προμηθευτές. Εχουν, όμως, να ανταγωνιστούν με πολύ μεγαλύτερους πελάτες όπως είναι η Τουρκία, η Αίγυπτος, το Μπανγκλαντές και το Ιράν, που συνήθως εισάγουν από τις δύο εμπόλεμες χώρες πάνω από το 50% των σιτηρών τους. Και όλοι μαζί θα χρειαστεί να μοιραστούν μια μικρότερη μερίδα της παγκόσμιας παραγωγής επειδή η Κίνα, η μεγαλύτερη παραγωγός και καταναλώτρια σιτηρών στον κόσμο, θα εισάγει φέτος πολύ περισσότερα. Στις 5 Μαρτίου η Κίνα ανακοίνωσε πως αντιμετώπισε καταστρεπτικές πλημμύρες το περασμένο έτος και καθυστέρησε η σπορά για το 1/3 των σιτηρών της χώρας, με αποτέλεσμα να είναι πολύ περιορισμένη η συγκομιδή.

Η άνοδος των τιμών αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια την αιτία κοινωνικών και πολιτικών εκρήξεων στις φτωχές χώρες της Αφρικής και του αραβικού κόσμου, πολλές από τις οποίες επιδοτούν τα βασικά είδη διατροφής για να αποφύγουν τέτοιου είδους προβλήματα. Οι οικονομίες τους όμως και η δημοσιονομική τους κατάσταση βρίσκονται υπό μεγάλη πίεση εξαιτίας της πανδημίας και του υψηλού κόστους της ενέργειας, και τώρα κινδυνεύουν να λυγίσουν από το κόστος των τροφίμων. Η Τυνησία ακόμη και πριν από τον πόλεμο αγωνιζόταν να αντεπεξέλθει στο κόστος των εισαγόμενων τροφίμων και τώρα προσπαθεί να αποφύγει την οικονομική κατάρρευσή της. Ο πληθωρισμός έχει, άλλωστε, ήδη προκαλέσει ταραχές στο Μαρόκο, ενώ καλλιεργεί εντάσεις και βίαια επεισόδια στο Σουδάν. «Πολλοί άνθρωποι νομίζουν ότι απλώς θα είναι πιο ακριβά τα ψώνια τους, όμως αυτό μπορεί να είναι αλήθεια, αλλά δεν τελειώνει εκεί το πρόβλημα», τονίζει ο Μπεν Ισαάκσον, αναλυτής γεωργικών θεμάτων στη Scotiabank. Από τη δεκαετία του 1970 η Βόρεια Αφρική και η Μέση Ανατολή αντιμετωπίζουν επανειλημμένες κοινωνικές ταραχές και όπως τονίζει ο Ισαάκσον «αυτό που έβγαλε τον κόσμο στους δρόμους άρχισε με τις ελλείψεις τροφίμων και την ακρίβεια των τροφίμων».

Κάποιες άλλες χώρες όπως η Υεμένη, η Συρία, το Νότιο Σουδάν και η Αιθιοπία αντιμετωπίζουν ήδη ακραίες ελλείψεις τροφίμων που αναμένεται να επιδεινωθούν. Στο Αφγανιστάν οι ανθρωπιστικές οργανώσεις προειδοποιούν πως η ανθρωπιστική κρίση έχει ήδη επιδεινωθεί από τον πόλεμο στην Ουκρανία και καθίσταται εξαιρετικά δύσκολο να τραφούν τα 23 εκατ. των Αφγανών, περισσότερο από τον μισό πληθυσμό, που δεν έχουν τα μέσα για να τραφούν. Μιλώντας στους New York Times ο Ζακέρ Αχμαντί, διευθυντής της αφγανικής εισαγωγικής εταιρείας Bashir Navid Complex, που αντιμετωπίζει την άνοδο των τιμών, επισήμανε χαρακτηριστικά ότι «οι ΗΠΑ νομίζουν πως επέβαλαν κυρώσεις μόνο στη Ρωσία και στις τράπεζές της, αλλά στην πραγματικότητα επέβαλαν κυρώσεις σε όλο τον κόσμο».

efialtis-pagkosmias-episitistikis-krisis1

Ακρίβεια παντού

Αναφερόμενος στην απαγορευτική ακρίβεια των τροφίμων, συνεπακόλουθο του πολέμου στην Ουκρανία, ο επικεφαλής της αφγανικής εισαγωγικής εταιρείας Bashir Navid Complex, Νορουντίν Ζακέρ Αχμαντί, τόνισε πως «οι ΗΠΑ νομίζουν πως επέβαλαν κυρώσεις μόνο στη Ρωσία και στις τράπεζές της, αλλά στην πραγματικότητα επέβαλαν κυρώσεις σε όλον τον κόσμο».

efialtis-pagkosmias-episitistikis-krisis2

«Κόλαση»

«Αν νομίζετε ότι έχουμε τώρα κόλαση επί γης, ετοιμαστείτε, γιατί αν αγνοήσουμε τη βόρεια Αφρική, τότε η Αφρική θα έρθει στην Ευρώπη, αν αγνοήσουμε τη Μέση Ανατολή, τότε η Μέση Ανατολή θα έρθει στην Ευρώπη», προειδοποίησε τους Ευρωπαίους ηγέτες ο υπεύθυνος του Παγκόσμιου Προγράμματος Τροφίμων του ΟΗΕ, Ντέιβιντ Μπίσλεϊς.

efialtis-pagkosmias-episitistikis-krisis3

Μέτρα

Καθησυχαστικός ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Βάλντις Ντομπρόβσκις, τόνισε πως «η Ε.Ε. δεν αντιμετωπίζει κίνδυνο έλλειψης τροφίμων, αλλά θα πρέπει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα της ακρίβειας των τροφίμων και να λάβει μέτρα για να ενισχύσει τη γεωργία της και τις εφοδιαστικές της αλυσίδες, ώστε να αντεπεξέλθει σε μελλοντικές κρίσεις».

Πηγη: kathimerini.gr




Κίεβο – Ελληνική αποστολή | Η ελευθερία είναι ανθός που ποτίζεται με αίμα

Το δικό τους μήνυμα απέστειλαν “ένεκα της ημέρας” τα μέλη της Ελληνικής αποστολής στο Κίεβο, η οποία εύχεται σε όλον τον ελληνισμό να μην ξεχάσει το φρόνημα και την αυτοθυσία πού επέδειξαν οι πρόγονοί μας ετσι ώστε να μπορούμε σήμερα ελεύθερα να τιμούμε ή να απαξιώνουμε την θυσία τους, έχοντας λησμονήσει την αξία της, αναφέρουν στην ανάρτηση τους, ενώ επισημαίνουν πως η ελευθερία είναι ανθός που ποτίζεται με αίμα.



Γ. Πασχαλίδης | Χρόνια πολλά σε όλες και όλους

“Όταν αποφασήσαμε να κάμομε την Επανάσταση, δεν εσυλογισθήκαμε, ούτε πόσοι είμεθα, ούτε πως δεν έχομε άρματα (…) ως μία βροχή, έπεσε σε όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και οι κληρικοί, και οι προεστοί, και οι καπεταναίοι, και οι πεπαιδευμένοι, και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση”.
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης
Τα λόγια του μεγάλου αυτού οπλαρχηγού, ενός εκ των πρωτεργατών της Ελληνικής Επανάστασης, αλλά και της πιο ενωτικής μορφής των πρώτων χρόνων του Ελληνικού Κράτους αποδεικνύουν με περίτρανο τρόπο τι μπορεί να καταφέρει το Έθνος των Ελλήνων όταν ομονοει και ενωμενο προσπαθεί. Σήμερα, μας αξίωσε ο Θεός να παρακολουθήσουμε όλες και όλοι μαζί την μαθητική και στρατιωτική παρέλαση στην Ελευθερούπολη!
Προηγήθηκε Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στον Ι.Ν. Αγίου Παύλου στη Καβάλα. Είχα τη χαρά και τη τιμή να καμαρώσω και να χειροκροτήσω τις μαθήτριες, τους μαθητές και τις περήφανες Ένοπλες Δυνάμεις μας. Θυμήθηκα όταν και τα δικά μου παιδιά βρίσκονταν στις τάξεις των παρελαυνοντων. Τα χρόνια περνούν, οι παραδόσεις όμως μένουν ίδιες. Σήμερα όλες οι Ελληνίδες και όλοι οι Έλληνες απανταχού, από τις μακρινές Η.Π.Α. μέχρι την Αυστραλία, σκεφτόμαστε το ίδιο πράγμα. Κάποιοι έδωσαν τη ζωή τους για μας και τα κατάφεραν χάρη και στη θεία χάρη.
Χρόνια πολλά σε όλες και όλους.
Ζήτω η 25η Μαρτιου.
Ζήτω η Ελλάς.
Ζήτω το Έθνος.



Ν.Παναγιωτόπουλος | Είμαστε υπέρ της εδαφικής κυριαρχίας κάθε χώρας

Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος εκπροσώπησε σήμερα την Κυβέρνηση στην παρέλαση για την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821, την οποία παρακολούθησε η Α.Ε. Προέδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Την παρέλαση παρακολούθησαν επίσης η Υπουργός Άμυνας της Γαλλίας κ. Φλωράνς Παρλύ (Florence Parly) και ο Υπουργός Άμυνας της Κύπρου κ. Χαράλαμπος Πετρίδης. Παρόντες ήταν επίσης ο Υφυπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Χαρδαλιάς, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, ο Αρχηγός ΓΕΕΦ Αντιστράτηγος Δημόκριτος Ζερβάκης, ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Χαράλαμπος Λαλούσης και ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης ΠΝ και ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Θεμιστοκλής Μπουρολιάς.

Παρευρέθησαν επίσης εκπρόσωποι των κομμάτων, Βουλευτές, στελέχη της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και της Εκκλησίας.

Μετά το πέρας της παρελάσεως, ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

«Εορτάζουμε σήμερα με μεγάλη λαμπρότητα και μέσα στην αθηναϊκή λιακάδα τη Θρησκευτική μας Εορτή, του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου, και βέβαια τη μεγάλη Εθνική μας Εορτή, τιμώντας τη μνήμη αυτών που αγωνίστηκαν, πολέμησαν και θυσιάστηκαν για να είναι η Ελλάδα ελεύθερη, ανεξάρτητη και κυρίαρχη.

Στις μέρες μας αντιμετωπίζουμε μια πλειάδα πολύ επικίνδυνων και σύνθετων προκλήσεων, κρίσεις αλλεπάλληλες, κρίσεις που απαιτούν δύναμη και ανθεκτικότητα προκειμένου να τις αντιμετωπίσουμε επιτυχώς.

Μπορούμε όμως να αντλήσουμε δύναμη και έμπνευση από το παράδειγμα των Αγωνιστών του 1821. Οφείλουμε, δεν έχουμε άλλη επιλογή, να παλέψουμε και να υπερνικήσουμε τις προκλήσεις μαζί με τους συμμάχους μας. Οφείλουμε να αντέξουμε γιατί είμαστε Έλληνες.

Είμαστε απέναντι σε κάθε αναθεωρητισμό απ’ όπου κι αν αυτός προέρχεται. Είμαστε υπέρ της εδαφικής κυριαρχίας και ανεξαρτησίας κάθε χώρας. Ας αντλήσουμε λοιπόν, έμπνευση από τους Αγωνιστές του 1821 κι ας έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι οι μεγάλες νίκες ήρθαν όταν ήμαστε ενωμένοι, ενώ οι μεγάλες ήττες ήρθαν στην ιστορική μας διαδρομή, όποτε μαλώναμε.

Θα ήθελα επιπλέον, να δώσω θερμά συγχαρητήρια σε όλο το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων γιατί με αίσθηση καθήκοντος και επαγγελματισμό, ανταπεξέρχονται στην αποστολή τους και παρέχουν Ασφάλεια σε όλο τον Ελληνικό Λαό και παράλληλα να θυμίσω ότι το καθήκον μας να αγωνιζόμαστε, να παλεύουμε για ακόμα μεγαλύτερη συνολική αναβάθμιση των Ενόπλων Δυνάμεων συνεχίζεται με αμείωτους ρυθμούς, διότι μόνο έτσι η Ελλάδα θα είναι ικανή, μαζί με τους συμμάχους της, να υπερασπίζεται τα κυριαρχικά μας δικαιώματα και τα Εθνικά μας Δίκαια.

Χρόνια πολλά στην Ελλάδα!

Ζήτω η 25η Μαρτίου!

Ζήτω το Έθνος!

Ευχαριστώ».

Πριν από την παρέλαση ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος παρέστη στη Δοξολογία που τελέστηκε στον Καθεδρικό Ιερό Ναό των Αθηνών, και στη συνέχεια κατέθεσε στεφάνι στο Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη εκπροσωπώντας την Κυβέρνηση.




Σύγχρονο Ωδείο Παγγαίου | Αφιέρωμα στα τραγούδια του 1821

 

Πρόκειται για μια μουσική-αφηγηματική παράσταση αφιέρωμα στα τραγούδια που αναφέρονται στον αγώνα του 1821 για την Ανεξαρτησία του Έθνους και στους Ήρωες της επανάστασης κατά του Τούρκικου ζυγού. Μέσα από συγγράμματα προσπαθούμε να μεταφέρουμε το κλίμα της εποχής, τις αγωνίες των ανθρώπων, τις θυσίες και τα ιδανικά που τους οδήγησαν να αντισταθούν στον δυνάστη και να αποκτήσουν την ελευθερία τους αφήνοντας παρακαταθήκη μια ελεύθερη πατρίδα για τις επόμενες γενιές.

Την εκδήλωση πλαισιώνει η ορχήστρα “ΠΑΓΓΑΙΟΡΕΙΤΕΣ” με 30 μουσικούς και τραγουδιστές καθώς και η μικτή χορωδία του Σύγχρονου Ωδείου Παγγαίου.

Η εκδήλωση πραγματοποιείται με την συνδρομή της ΦΡΟΥΡΑΣ ΠΑΓΓΑΙΟΥ. Την επιμέλεια των κειμένων και την αφήγηση έχει ο Βασίλης Καλτσογιάννης ενώ την διεύθυνση της ορχήστρας ο Νίκος Μπογιάρης.

To “ΜΟΥΣΙΚΟ ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ – ΟΙ ΗΡΩΕΣ του 1821” θα πραγματοποιηθει  το Σάββατο στις 26 Μαρτίου 2022 στις 19:00 στο Αμφιθέατρο “Φρ.Παπαχρηστίδης” στο Δήμο Παγγαίου στην Ελευθερούπολη. Η Είσοδος ειναι ΕΛΕΥΘΕΡΗ για το κοινο.



Μ. Λαζαρίδης | Οι αδικίες σε βάρος των ομογενών μας αποκαθίστανται

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, για την αποκατάσταση των αδικιών σε βάρος των ομογενών μας από την πρώην
Σοβιετική Ένωση και την Αλβανία, έκανε την εξής δήλωση: «Είμαι πολύ χαρούμενος που η σημερινή Κυβέρνηση προχώρησε στη διόρθωση δύο μεγάλων αδικιών σε βάρος των Ελλήνων ομογενών από την πρώην Σοβιετική Ένωση και την Αλβανία.

Η πρώτη αφορά το δικαίωμά τους στη σύνταξη, το οποίο τους είχε στερήσει η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με το νόμο “Κατρούγκαλου”. Σύμφωνα με εκείνον, το
ασφαλιστικό σύστημα έθετε ως προϋπόθεση για πλήρη εθνική σύνταξη στους συγκεκριμένους ομογενείς μας τα 40 χρόνια διαμονής στην Ελλάδα. Μια προϋπόθεση που δεν μπορούσε να εκπληρωθεί στην πράξη, αφού τα σύνορα άνοιξαν μετά το 1990 και οι πολίτες αυτοί έλαβαν το Ειδικό Δελτίο Ταυτότητας
Ομογενούς το 1998.
Την εν λόγω ρύθμιση άλλαξε η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, με τροπολογία που ψηφίστηκε σε τελευταίο νομοσχέδιο, ορίζοντας ότι ο απαιτούμενος χρόνος παραμονής στην Ελλάδα θα είναι τα 30 χρόνια. Για το θέμα αυτό είχα καταθέσει και σχετική ερώτηση στις 6 Δεκεμβρίου 2021 προς τους αρμοδίους Υπουργούς, ζητώντας τη λήψη των αναγκαίων μέτρων, προκειμένου να διορθωθεί η αδικία σε βάρος Ελλήνων ομογενών για τη θεμελίωση του δικαιώματός τους για εθνική σύνταξη και να τηρηθεί η σχετική, προεκλογική δέσμευση της Κυβέρνησης.

Η δεύτερη αδικία που τακτοποιείται σχετίζεται με την απειλή πλειστηριασμού ακόμα και της πρώτης κατοικίας κάποιων εκ των Ποντίων, οι οποίοι αδυνατούσαν
μετά το 2010 λόγω ανεργίας και ανέχειας να συνεχίσουν να αποπληρώνουν το στεγαστικό τους δάνειο, αν και αυτό είχε ληφθεί με την εγγύηση του Ελληνικού
Δημοσίου.

Είχα θέσει το ζήτημα το καλοκαίρι του 2021, με επιστολή μου προς τον Υπουργό Οικονομικών, κ. Χρήστο Σταϊκούρα, ο οποίος τελικά αποφάσισε τη δημιουργία
ειδικής υπηρεσίας που διαχωρίζει τα συγκεκριμένα δάνεια από τα υπόλοιπα κόκκινα δάνεια στη χώρα. Πλέον οι φάκελοι θα εκκαθαρίζονται άμεσα και το Δημόσιο, ως εγγυητής, θα αποπληρώνει τις τράπεζες και στη συνέχεια θα ρυθμίζει το δάνειο σε 120, 240 ή περισσότερες δόσεις, ανάλογα με την περίπτωση. Ταυτόχρονα, δόθηκε εντολή στις Τράπεζες να σταματήσουν κάθε είδους όχληση προς τους ομογενείς μας.

Ήταν δεσμεύσεις μας και τις υλοποιήσαμε.

Οι ομογενείς μας δικαιούνται της αλληλεγγύης και της δίκαιης αντιμετώπισης απ’ όλους μας. Κάτι που επιδεικνύεται έμπρακτα, μέσα από τις δύο κυβερνητικές πρωτοβουλίες».




Επιμελητήρια ΑΜΘ | Επιστολή για δημόσιες συμβάσεις προμηθειών και αυξημένο ενεργειακό κόστος

Επιστολή στάλθηκε στα Υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων αλλα και στον Υπουργό Εσωτερικών από τους Προέδρους των Επιμελητηρίων της ΑΜΘ, σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις προμηθειών με φορείς του Δημοσίου και ΝΠΔΔ, τις οποίες έχουν συνάψει επιχειρήσεις της περιοχής μας και το αυξημένο ενεργειακό κόστος που αντιμετωπίζουν. Η επιστολή αναφέρει τα εξής:

Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί,

Τα Επιμελητήρια της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης γίνονται καθημερινά αποδέκτες της κραυγής αγωνίας των επιχειρήσεων της περιοχής μας, οι οποίες έχουν συνάψει συμβάσεις προμηθειών με φορείς του Δημοσίου και ΝΠΔΔ και σήμερα βρίσκονται αντιμέτωπες με την ραγδαία αύξηση του ενεργειακού κόστους και των τιμών σε βασικές πρώτες ύλες. Όπως γνωρίζετε, οι δημόσιες συμβάσεις προμηθειών έχουν χρονικό διάστημα υλοποίησης ενός ή δυο ετών και ορίζουν σταθερές τιμές πώλησης, σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης του εκάστοτε διαγωνισμού. Συνεπεία της συνθήκης αυτής, οι συμβαλλόμενες επιχειρήσεις καθίστανται εκτεθειμένες σε οποιαδήποτε μεταβολή του κόστους των πρώτων υλών ή της ενέργειας, ακόμη και όταν αυτές καθιστούν ασύμφορη την υλοποίηση του έργου.

Τη δεδομένη χρονική στιγμή, η ταυτόχρονη αύξηση του κόστους ενέργειας με την ραγδαία αύξηση των τιμών σε βασικές πρώτες ύλες, έχουν φέρει σε αδιέξοδο
χιλιάδες επιχειρήσεις, οι οποίες απορροφούν καθημερινά ολοένα και μεγαλύτερες αυξήσεις στο κόστος παραγωγής των προμηθειών και πλέον απειλείται πολύ σοβαρά η βιωσιμότητά τους.

Επειδή το ζήτημα αυτό απασχολεί το σύνολο των επιχειρήσεων που έχουν συμβληθεί το προηγούμενο χρονικό διάστημα με το ελληνικό δημόσιο και τα ΝΠΔΔ, χωρίς να είναι σε θέση να αλλάξουν τους όρους των συμβάσεων που έχουν υπογράψει. Επειδή ήδη η Κυβέρνηση έχει εξαγγείλει μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας για τα ελληνικά νοικοκυριά αλλά οι επιχειρήσεις παραμένουν έκθετες στο κύμα αύξησης των τιμών.

Κύριοι Υπουργοί,
Αιτούμαστε άμεσα να ληφθούν μέτρα για το ζήτημα αυτό και προτείνουμε να υπάρξει οριζόντια νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέψει την αναπροσαρμογή όλων
των συμβάσεων με προσαυξήσεις που θα προκύπτουν από τον μέσο όρο των τιμών παρατηρητή.




Ισχυρή σύσταση για χρήση μάσκας στις παρελάσεις για την 25η Μαρτίου

Διευκρινίσεις για τα μέτρα προστασίας που θα ισχύσουν στις παρελάσεις για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου έδωσε την Παρασκευή το Υπουργείο Υγείας. Ειδικότερα, αναφορικά με τα μέτρα προστασίας που θα πρέπει να τηρηθούν στις παρελάσεις για τον εορτασμό της Εθνικής Επετείου το Υπουργείο Υγείας διευκρινίζει ότι σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα, υπάρχει ισχυρή σύσταση για χρήση μάσκας σε εξωτερικούς χώρους εφόσον υπάρχει συνάθροιση και συνωστισμός.




Συνάντηση ΥΕΘΑ με τον Υφυπουργό Αμύνης του Ηνωμένου Βασιλείου

O Υπουργός Εθνικής Αμύνης κ. Νικόλαος Παναγιωτόπουλος δέχθηκε σήμερα στο γραφείο του τον Υφυπουργό Αμύνης του Ηνωμένου Βασιλείου κ. Τζέρεμυ Κιν (Jeremy Quin). Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, συζητήθηκαν οι εξελίξεις στην Ουκρανία και θέματα ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή.

Αντηλλάγησαν απόψεις για δυνατότητες συνεργασίας σε αμοιβαίως επωφελή, εξοπλιστικά προγράμματα και υπογραμμίστηκε η σημασία της περαιτέρω ενισχύσεως της διμερούς αμυντικής συνεργασίας, με γνώμονα την προώθηση της ασφάλειας και σταθερότητας στην Ανατολική Μεσόγειο.




Αλεξανδρούπολη | Κομβικός ο ρόλος της για άμυνα-ενέργεια Ευρώπης

Τον σημαντικό ρόλο που αναμένεται να διαδραματίσει η Αλεξανδρούπολη τόσο στο ζήτημα της ενεργειακής ασφάλειας της Ευρώπης όσο και της συλλογικής αμυντικής ασφάλειας ως κόμβος του νοτιότερου σκέλους της ανατολικής πτέρυγας του ΝΑΤΟ, ανέδειξε ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Διακοινοβουλευτικής Ένωσης Ελληνισμού (Πα.Δ.Ε.Ε.) Λεωνίδας Ραπτάκης, στην ομιλία που πραγματοποίησε στην ημερίδα «Εγνατία των λιμένων. Ηγουμενίτσα – Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Αλεξανδρούπολη: Αναπτυξιακός και Γεωστρατηγικός ρόλος».

«Η Αλεξανδρούπολη διαδραματίζει ζωτικής σημασίας ρόλο στη σταθεροποίηση της κατάστασης ασφάλειας στην Ευρώπη και στη βελτίωση των περιφερειακών υποδομών για την υλοποίηση των έργων που προωθούν την ενεργειακή ασφάλεια στην Ευρώπη», επισήμανε ο κ. Ραπτάκης, μιλώντας για τις ευρείας κλίμακας εκπαιδευτικές ασκήσεις του ΝΑΤΟ στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης.

«Το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι αυτό που αυτή τη στιγμή κινεί όλα τα νήματα και θέτει τους όρους και τις προδιαγραφές για την οικονομική ανάπτυξη και ευημερία της πόλης και της τοπικής κοινωνίας», ανέφερε στην ομιλία του ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Ιωάννης Ζαμπούκης, σημειώνοντας ότι «η διαδικασία πώλησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης βρίσκεται σε εξέλιξη και όπως όλα δείχνουν τον Μάιο θα γνωρίζουμε τον νέο κάτοχο και τον σχεδιασμό του για την αξιοποίηση του λιμανιού, αυτού καθ’ αυτού, αλλά και της δυτικής χερσαίας ζώνης που ενώνει το λιμάνι με την πόλη».

Ο κ. Ζαμπούκης αναφέρθηκε στην αδειοδότηση για την κατασκευή δεύτερης μονάδας εγκατάστασης πλωτού σκάφους υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) που προανήγγειλε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε πρόσφατη ομιλία του στη Βουλή και πρόσθεσε πως «ήδη η εταιρεία με το σύνολο των ομάδων και των κοινοπραξιών, με τις οποίες υπάρχει αυτή τη στιγμή και λειτουργεί, στέλνει προς τη Σιγκαπούρη το σκάφος μήκους 300 μέτρων που θα υποστεί κατάλληλη επεξεργασία και θα επιστρέψει ώστε θα εγκατασταθεί σε απόσταση 10 χιλιόμετρων από την κοινότητα της Μάκρης, ενώ οι άγκυρες θα πέσουν σε 40 μέτρα βάθος».

«Από την πλωτή εξέδρα, όπου θα γίνεται η αποθήκευση και επαναεριοποίηση του αερίου με έναν αγωγό 28 χιλιόμετρα μήκος -τα 24 κάτω στον βυθό και τα υπόλοιπα 4 στη γη- θα φεύγει από την πλωτή εξέδρα με τερματικό τον σταθμό της Αμφιτρίτης και από εκεί σε σύνδεση με το υπόλοιπο δίκτυο του φυσικού αερίου θα φεύγει στην υπόλοιπη Ευρώπη», διευκρίνισε. Στη διεθνή στρατηγική της Ελλάδας για την ενεργειακή ασφάλεια αναφέρθηκε ο βουλευτής Ροδόπης της ΝΔ Ευριπίδης Στυλιανίδης, αναδεικνύοντας τη σημασία της διαφοροποίησης των μορφών ενέργειας (ανανεώσιμες κλπ), της διαφοροποίησης των πηγών ενέργειας (να μην είναι μόνο από ένα κράτος) και της διαφοροποίησης των δρόμων ενέργειας

«Η Ελλάδα και η Κύπρος με όπλο την προσήλωσή τους στο διεθνές δίκαιο ενισχύουν όλο και περισσότερο τη γεωπολιτική τους σημασία, με τη συμμαχική τους συνέπεια αυξάνουν τη γεωστρατηγική τους υπεραξία και με τις κινήσεις τους στην ενεργειακή σκακιέρα καταλαμβάνουν όλο και περισσότερο τον ρόλο του εγγυητή της ενεργειακής ασφάλειας για την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, των Βαλκανίων και της Ευρωπαϊκής Ένωσης», επισήμανε ο κ. Στυλιανίδης. Την ημερίδα για τον σημαντικό ρόλο των τεσσάρων λιμανιών του βορειοελλαδικού τόξου διοργάνωσε η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Ελληνισμού της Διασποράς της Βουλής στο πλαίσιο εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται στη Θεσσαλονίκη πλαισιώνοντας την κοινή συνεδρίαση της Επιτροπής με το Δ.Σ. της Πα.Δ.Ε.Ε.

ΑΠΕ-ΜΠΕ




ΚΕΠΑ | Εναρκτήρια εκδήλωση του έργου “REMICRO LOCAL”

Το Κέντρο Επιχειρηματικής και Πολιτιστικής Ανάπτυξης –Το Κέντρο Επιχειρηματικής και Πολιτιστικής Ανάπτυξης – ΚΕΠΑ πραγματοποίησε την εναρκτήρια εκδήλωση του έργου REMICRO LOCAL που υλοποιεί το ΚΕΠΑ στο πλαίσιο του Προγράμματος Συνεργασίας  «Ελλάδα-Βουλγαρία 2014-2020», στην προσπάθειά του να ενισχύσει την τοπική επιχειρηματικότητα στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, μέσω των δομών στήριξης που δημιούργησε σε Καβάλα και Κομοτηνή.

Το έργο στοχεύει στην ανάπτυξη της διασυνοριακής συνεργασίας μεταξύ των εταίρων του έργου, οι οποίοι θα ανταλλάξουν καλές πρακτικές και θα συνεργαστούν με σκοπό να αντιμετωπίσουν από κοινού το ζήτημα της ενδυνάμωσης των υφιστάμενων και των νέων επιχειρήσεων στη διασυνοριακή περιοχή με ιδιαίτερη έμφαση σε παραγωγικούς τομείς που έχουν αναγνωριστεί ως πλέον δυναμικοί στην περιοχή, όπως η Αγροδιατροφή, οι Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, η Διαχείριση Αποβλήτων, ο Τουρισμός.




Κάρτα καυσίμων | Πώς θα δίνεται η επιδότηση σε βενζίνη και diesel

Με την έκδοση μιας ηλεκτρονικής κάρτας καυσίμων, κατά το πρότυπο του freedom pass, που θα χρησιμοποιείται στα πρατήρια θα γίνεται η επιδότηση του κόστους αγοράς καυσίμων για 3 μήνες. Όπως δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης, προσθέτοντας ότι η εν λόγω κάρτα θα αφορά σε φυσικά πρόσωπα και ελεύθερους επαγγελματίες με οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ. Θα δηλώνεται στο gov.gr ένα μόνο όχημα (όχι σε ακινησία) ανά δικαιούχο. Όσοι δεν έχουν smart phones, όπου θα εμφανίζεται η κάρτα, θα δηλώνουν τραπεζικό λογαριασμό.

Για την ηπειρωτική χώρα, η επιδότηση θα είναι 0,22 ευρώ ανά λίτρο, ή συνολικά 40 ευρώ το τρίμηνο για κατανάλωση 60 ευρώ ανά μήνα. Ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε για παράδειγμα, ότι με τιμή αμόλυβδης τα 2,10 ευρώ ανά λίτρο, ο δικαιούχος θα πληρώνει 1,88 ευρώ ανά λίτρο για τα 60 λίτρα.

Για το diesel κίνησης, η τελική επιδότηση είναι 0,15 ευρώ ανά λίτρο. Για παράδειγμα, με τιμή του καυσίμου στα 2 ευρώ ανά λίτρο, ο δικαιούχος θα πληρώνει 1,85 ευρώ ανά λίτρο.

Νωρίτερα, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας ανέφερε πως χορηγείται κατά τον μήνα Απρίλιο επιδότηση καυσίμων (αμόλυβδης και πετρελαίου κίνησης) που καλύπτει το αυξημένο κόστος των καταναλώσεων τριών μηνών (Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου) για φυσικά πρόσωπα (συμπεριλαμβανομένων ελευθέρων επαγγελματιών), με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
  • Επιλέξιμα είναι φυσικά πρόσωπα (συμπεριλαμβανομένων ελευθέρων επαγγελματιών), φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ.
  • Η επιδότηση θα δοθεί με τη μορφή ηλεκτρονικής κάρτας (στα πρότυπα του freedom pass) η οποία μπορεί να χρησιμοποιείται στα πρατήρια βενζίνης, ενώ για τους συμπολίτες μας που δεν έχουν δυνατότητα χρήσης smartphone, το ποσό θα κατατεθεί σε τραπεζικό λογαριασμό της επιλογής τους.
  • Για να δοθεί η ενίσχυση το φυσικό πρόσωπο θα δηλώνει σε σχετική πλατφόρμα στο gov.gr το όχημα για το οποίο λαμβάνει την ενίσχυση και επί του οποίου πρέπει να έχει κάποιο ποσοστό συνιδιοκτησίας ή συμβόλαιο μακρoχρόνιας μίσθωσης.
  • Κάθε όχημα μπορεί να δηλωθεί από ένα μόνο φυσικό πρόσωπο και κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα. Απαραίτητη προϋπόθεση το όχημα να είναι σε κυκλοφορία και να είναι ασφαλισμένο.
  • Η επιδότηση (για αυτοκίνητο) αφορά 60 λίτρα καυσίμου μηνιαίως και ισούται με 22 λεπτά το λίτρο. Συνεπώς η επιδότηση για τους τρεις μήνες ανέρχεται σε 40 ευρώ.
  • Ειδικά για τους πολίτες που έχουν κύρια κατοικία σε νησιωτική περιοχή η επιδότηση για τους τρεις μήνες ανέρχεται σε 50 ευρώ (επιδότηση 28 λεπτά το λίτρο).
  • Για ιδιοκτήτες μοτοσυκλετών η επιδότηση ανέρχεται σε 30 ευρώ σε ηπειρωτική και 35 ευρώ σε νησιωτική περιοχή.

Υπολογισμός κόστους:

Υπάρχουν περίπου 3 εκατ. φυσικά πρόσωπα που διαθέτουν έστω ένα αυτοκίνητο και δηλώνεται οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ.
Σημειώνεται ότι η μέση κατανάλωση πανελλαδικά ανά φορολογούμενο (που διαθέτει ένα αυτοκίνητο) υπολογίζεται σε περίπου 54 λίτρα το μήνα.
Το ύψος της ανωτέρω επιδότησης υπολογίζεται σε 130 εκατ. ευρώ.

Παραδείγματα:

  • Με 2,10 ευρώ η βενζίνη σε ηπειρωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,88 ευρώ.
  • Με 2,20 ευρώ η βενζίνη σε ηπειρωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,98 ευρώ.
  • Mε 1,95 ευρώ το πετρέλαιο κίνησης σε ηπειρωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει το πετρέλαιο κίνησης, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,73 ευρώ.
  • Με 2,25 ευρώ η βενζίνη σε νησιωτική περιοχή, ο καταναλωτής πληρώνει τη βενζίνη, για 60 λίτρα κατανάλωση μηνιαίως, με τιμή 1,97 ευρώ.

Επιδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, η τιμή πώλησης του πετρελαίου εσωτερικής καύσης (diesel) για τον Απρίλιο, που καταναλώνεται στην εσωτερική αγορά. Η επιδότηση αφορά 12 λεπτά το λίτρο στην πηγή, έτσι ώστε το όφελος στην τελική τιμή (συνυπολογίζοντας το ΦΠΑ) να ανέλθει σε 15 λεπτά το λίτρο. Με αυτόν τον τρόπο αναμένεται η τελική τιμή πώλησης diesel να μειωθεί, με βάση τις σημερινές τιμές από 2 σε 1,85 ευρώ το λίτρο. Ο έλεγχος της τιμής ειδικά του πετρελαίου κίνησης κρίνεται απαραίτητος για τη συγκράτηση των τιμών στην εφοδιαστική αλυσίδα. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 23 εκατ. ευρώ για τον Απρίλιο.

Επιπλέον δίνεται κατά τον μήνα Απρίλιο αποζημίωση ειδικού σκοπού στις υπηρεσίες ταξί (ΚΑΔ 49.32 και ΚΑΔ 52.21.29.01) ύψους 200 ευρώ, ώστε να καλυφθεί το αυξημένο κόστος καυσίμου Μαρτίου και Απριλίου. Αφορά 28.600 εκμεταλλευτές και οδηγούς ταξί με κόστος 5,7 εκατ. ευρώ.

Πηγη: kathimerini.gr




ΟΑΕΔ | Υψηλότερο επίδομα ανεργίας βάσει μισθού

Υψηλότερο επίδομα ανεργίας, βασισμένο στον μισθό που είχαν όταν απολύθηκαν, θα λαμβάνουν περίπου 20.000 άνεργοι, ενώ αύξηση θα υπάρξει και στον αριθμό αλλά και στο ύψος του επιδόματος μακροχρόνιας ανεργίας σε περίπου 10.500 δικαιούχους. Τα πιλοτικά αυτά προγράμματα θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης με 100 εκατ. ευρώ. Ηδη στο σχέδιο νόμου του υπ. Εργασίας για τον ΟΑΕΔ, που δόθηκε στη δημοσιότητα, καθορίζεται το πλαίσιο και ορίζεται η δυνατότητα της νέας Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης – ΔΥΠΑ (όπως θα μετονομαστεί ο Οργανισμός) να διενεργεί τέτοια πιλοτικά προγράμματα που προϋποθέτουν την αλλαγή του τρόπου παροχής επιδομάτων τακτικής και μακροχρόνιας ανεργίας, του ποσού και της κλιμάκωσης ή αποκλιμάκωσης των επιδομάτων, καθώς και των ειδικότερων όρων και προϋποθέσεων χορήγησης αυτών. Οπως επισημαίνει μιλώντας στην «Κ» ο διοικητής του ΟΑΕΔ, Σπύρος Πρωτοψάλτης, στόχος είναι η διεύρυνση του πλέγματος προστασίας των ανέργων και η δικαιότερη κατανομή των επιδομάτων σε όρους ανταποδοτικότητας, καθώς και η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των πολιτικών στήριξης όσων αναζητούν εργασία.

Οπως προκύπτει από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», η ελληνική κυβέρνηση έχει δεσμευθεί προς την Ε.Ε. για την υλοποίηση των συγκεκριμένων προγραμμάτων, ενώ η πρόταση για αυξημένο επίδομα ανεργίας, που θα συνδέεται με τον τελευταίο μισθό του ανέργου και θα κλιμακώνεται, χωρίς να πέφτει κάτω από το σημερινό ύψος του επιδόματος, ήτοι 400 ευρώ, περιλαμβάνεται και στο κείμενο της Επιτροπής Πισσαρίδη.

Να σημειωθεί ότι, σήμερα, η συντριπτική πλειονότητα των ανέργων λαμβάνει το ίδιο σταθερό ποσό, το οποίο ορίζεται ως το 55% του νόμιμου κατώτατου μισθού (726 ευρώ), ανεξάρτητα από το πόσα εισέπρατταν και πόσο καιρό εργάζονταν πριν μείνουν άνεργοι. Για παράδειγμα, είτε κάποιος εργάστηκε για 14 μήνες με μέσο μισθό 800 ευρώ είτε για 14 χρόνια με μέσο μισθό 1.500 ευρώ, λαμβάνει το ίδιο επίδομα των 400 ευρώ ή 73% του καθαρού κατώτατου μισθού για το ίδιο χρονικό διάστημα (μέγιστο 12 μήνες).

Το πρόγραμμα θα εφαρμοστεί πιλοτικά.

Σύμφωνα με την αρχική πρόταση που εφόσον οριστικοποιηθεί θα αποτελέσει τη βάση, προκειμένου, αφού αξιολογηθεί, να εφαρμοστεί και σε εθνικό επίπεδο, οι χαμηλόμισθοι θα συνεχίσουν να λαμβάνουν το τρέχον σταθερό ποσό των 400 ευρώ, ενώ οι υψηλόμισθοι θα λαμβάνουν αρχικά υψηλότερο ποσό, ως ποσοστό των τελευταίων καθαρών μισθών τους, με ανώτατο όριο ένα σταθερό ποσό, ενδεικτικά 800 ευρώ. Το ποσό αυτό σταδιακά θα μειώνεται χωρίς να πέσει κάτω από τα 400 ευρώ. Παράλληλα, βέβαια, όλοι οι δικαιούχοι θα πρέπει να συμμετέχουν σε επιδοτούμενη κατάρτιση, ως προϋπόθεση για τη λήψη των παροχών. Επίσης, σε αντίθεση με το ισχύον καθεστώς, εκτιμάται ότι η σταδιακή μείωση του επιδόματος θα λειτουργήσει ως κίνητρο για επανένταξη στην αγορά εργασίας.

Για δύο χρόνια, το κόστος του προγράμματος εκτιμάται σε 58,6 εκατ. ευρώ για 20.000 δικαιούχους.

Η αρχική πρόταση για τους μακροχρόνια ανέργους προβλέπει τη διεύρυνση των δικαιούχων του επιδόματος μακροχρόνιας ανεργίας καθώς και την αύξησή του, από 200 ευρώ για 12 μήνες σε 325 ευρώ τους πρώτους τέσσερις μήνες, 275 ευρώ τους επόμενους τέσσερις και 200 ευρώ τους τελευταίους τέσσερις μήνες. Και σε αυτή την περίπτωση θα προβλέπεται προϋπόθεση παράλληλης συμμετοχής σε κάποιο πρόγραμμα κατάρτισης. Ταυτόχρονα, βάσει πάντα της πρότασης που περιλαμβάνεται στο Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ο αριθμός των δικαιούχων θα διευρυνθεί, με τροποποίηση των κριτηρίων επιλεξιμότητας, πέραν του 4% για να καλύψει και κάποιους μετά το 12μηνο. Το κόστος αυτού του προγράμματος είναι 41,9 εκατ. για 5.000 υφιστάμενους μακροχρόνια ανέργους και 5.300 νέους δικαιούχους.

Και τα δύο προγράμματα θα είναι πιλοτικά, σε δύο – τρεις στοχευμένες γεωγραφικές περιοχές με χαρακτηριστικά που αντιπροσωπεύουν το εθνικό επίπεδο ή τους ανέργους ενός εθνικού δείγματος, χωρίς να αποκλείεται και η χρήση ενός υβριδικού μοντέλου.

Πότε διακόπτονται οι παροχές

Περισσότεροι από 300 άνεργοι βρίσκονται στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ πριν από το 2000, ενώ υπάρχει άνεργος, με συνεχόμενη εγγεγραμμένη ανεργία, από το 1989. Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με πληροφορίες, την τελευταία 5ετία 77.091 άνεργοι έχουν αρνηθεί συνολικά 93.979 τοποθετήσεις σε θέσεις εργασίας, με βάση τις προτάσεις των εργασιακών συμβούλων. Μάλιστα εκτιμάται ότι ο αριθμός αυτός είναι σημαντικά υψηλότερος, με δεδομένο ότι πολλές από τις αρνήσεις δεν έχουν καταχωρισθεί στο πληροφοριακό σύστημα του ΟΑΕΔ, καθώς δεν προβλεπόταν κάποια συνέπεια. Πλέον, με βάση το άρθρο 21 του σχεδίου νόμου του υπουργείου Εργασίας με τις δραστικές αλλαγές στον ΟΑΕΔ, εάν ο αναζητών εργασία αρνηθεί τρεις προσφερόμενες θέσεις εργασίας, οι οποίες είναι σύμφωνες με το Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης και τα ειδικότερα χαρακτηριστικά του, ήτοι ταιριάζουν με το εργασιακό του προφίλ, σχετίζονται με τον τελευταίο μισθό που έπαιρνε όταν εργαζόταν και είναι κοντά στον τόπο εργασίας του, θα διακόπτεται η καταβολή παροχών και ο αναζητών εργασία θα διαγράφεται από το ψηφιακό μητρώο το ΟΑΕΔ, που μετονομάζεται σε Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (ΔΥΠΑ), για δύο έτη. Εάν ο αναζητών εργασία δεν συμμετέχει σε δράση συνεχιζόμενης επαγγελματικής εκπαίδευσης ή κατάρτισης που του υποδεικνύεται, η διακοπή των παροχών και η διαγραφή από το ψηφιακό μητρώο θα είναι για έξι μήνες. Να σημειωθεί, πάντως, ότι μία από τις πλέον έντονες ενστάσεις των συνδικαλιστών του ΟΑΕΔ αλλά και της αντιπολίτευσης είναι το πώς θα διαπιστώνεται ότι πράγματι η θέση ταιριάζει με το προφίλ του ανέργου.

Πηγη: kathimerini.gr