Επεισόδια στο κέντρο της Αθήνας | Χημικά και προσαγωγές έξω από το υπουργείο Εργασίας

Πεδίο μάχης ο δρόμος έξω από το υπουργείο Εργασίας, καθώς διαδηλωτές συγκρούστηκαν με δυνάμεις της Αστυνομίας που προχώρησαν σε προσαγωγές.

Ένταση και επεισόδια στο κέντρο της Αθήνας το μεσημέρι της Τετάρτης (22/2), καθώς η συγκέντρωση των εργαζομένων Επισιτισμού – Τουρισμού έξω από το υπουργείο Εργασίας δεν πήρε καθόλου καλή τροπή.

Διαδηλωτές συγκρούστηκαν με δυνάμεις των ΜΑΤ με αποτέλεσμα η κατάσταση να ξεφύγει, να πέσει αρκετό ξύλο και να γίνει εκτεταμένη χρήση χημικών.

https://twitter.com/PAMEhellas/status/1628361330859048968?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1628361330859048968%7Ctwgr%5E93b47da658327a312096a297036e28d34b25c64f%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.newsbomb.gr%2Fellada%2Fstory%2F1399989%2Fepeisodia-sto-kentro-tis-athinas-ximika-kai-prosagoges-ekso-apo-to-ypourgeio-ergasias

 

Πηγή: newsbomb.gr




Η «διπλωματία» της Γέφυρας Κήπων

Με συντονισμένες ενέργειες, ελληνικές και τουρκικές Αρχές τοπικής αυτοδιοίκησης συνεργάστηκαν για την αποτροπή πρόκλησης πλημμυρικών φαινομένων στον Έβρο.

Σε μια συνεργασία που θέτει τις βάσεις για την ενίσχυση των δεσμών των Ελλήνων και των Τούρκων που ζουν στις δύο όχθες του Έβρου, προχώρησαν οι τοπικές Αρχές της περιοχής.

Επίκεντρο της συνεργασίας ήταν η γέφυρα των Κήπων, όπου, το τελευταίο διάστημα είχαν εγκλωβιστεί τεράστιοι όγκοι φερτών υλικών, γεγονός που είχε αυξήσει κατακόρυφα τον κίνδυνο πρόκλησης πλημμυρικών φαινομένων. Η συγκέντρωση φερτών υλών (κυρίως δένδρων, κλαδιών κλπ) στα βάθρα της γέφυρας, έθεσε σε συναγερμό τις τεχνικές υπηρεσίες, καθώς σχηματιζόταν ένα ιδιότυπο φράγμα, που θα δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα στην ομαλή ροή των νερών και ενδεχομένως στη στατική της επάρκεια της γέφυρας, στην περίπτωση εμφάνισης πλημμυρών. Αξίζει να σημειωθεί πως στατιστικά, μεγάλες πλημμύρες στην περιοχή έχουν εμφανιστεί κυρίως από τους μήνες Νοέμβριο έως και Μάρτιο.

Με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Έβρου Δημήτρη Πέτροβιτς, ζητήθηκε συνάντηση των δυο όμορων διοικητικών τοπικών αρχών, προκειμένου να εξετασθούν τρόποι για την από κοινού επίλυση του προβλήματος στα βάθρα της γέφυρας.

Οι συνεννοήσεις των δυο αντιπροσωπειών ξεκίνησαν από τον Δεκέμβριο. Η πρώτη συνάντηση μεταξύ του Δημήτρη Πέτροβιτς και του Έπαρχου Υψάλων Ομέρ Σεβγκιλί, έγιναν στα μέσα Ιανουαρίου στα Τελωνεία Κήπων και Υψάλων, παρουσία μηχανικών, στρατιωτικών και αστυνομικών, όπου κρίθηκε αναγκαίο να γίνουν άμεσες παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της κατάστασης που δημιουργήθηκε.

Το έργο υλοποιήθηκε από ελληνικής πλευράς από τις τεχνικές υπηρεσίες της περιφερειακής ενότητας Έβρου και του υπουργείου Υποδομών και από την Διεύθυνση Υδραυλικών Έργων της Τουρκίας. Οι εργασίες έγιναν ταυτόχρονα και συντονισμένα από τις δυο όχθες, προκειμένου να μην υπάρξει διακοπή κυκλοφορίας στην γέφυρα και χρησιμοποιήθηκαν μηχανήματα έργου, πλωτά μέσα και γερανός. Ο όγκος των φερτών υλών που είχε συσσωρευτεί στα βάθρα απομακρύνθηκε και αποκαταστάθηκε η ομαλή ροή των νερών προς τις εκβολές του ποταμού Έβρου, απομακρύνοντας και προβλήματα που ενδεχομένως θα προκαλούσε στη γέφυρα μια πλημμύρα.

Η γέφυρα Κήπων Έβρου, αποτελεί διαχρονικά το γνωστότερο και σημαντικότερο οδικό σημείο σύνδεσης όχι μόνο της Ελλάδας με την Τουρκία, αλλά και της Ευρώπης με την Ασία.

Η επονομαζόμενη και ως “Γέφυρα φιλίας”, μήκους 800 μέτρων, θεμελιώθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου του 1954 απο τους τότε υπουργούς Δημοσίων Έργων της Ελλάδας Κωνσταντίνο Καραμανλή και της Τουρκίας Κεμάλ Ζεϊτίνογλου.

Η ασφαλής λειτουργία της γέφυρας Κήπων και η συντήρησή της αποτελεί κυρίαρχη υποχρέωση των αρμόδιων υπηρεσιών των δυο κρατών, καθότι το μέσον της κοίτης του ποταμού Έβρου, οριοθετεί και τη συνοριακή γραμμή Ελλάδος – Τουρκίας. Ήδη πρόσφατα, η ελληνική πλευρά ανέθεσε τη μελέτη μέσω της Εγνατίας Οδου Α.Ε. και σε συμφωνία με την τουρκική, για την κατασκευή νέας σύγχρονης καλωδιωτής γέφυρας, που θα αντικαταστήσει την υπάρχουσα.

Η συνεργασία Ελλάδος – Τουρκίας για τον καθαρισμό των βάθρων της γέφυρας των Κήπων, παρότι δεν λαμβάνει διαστάσεις δημοσιότητας, εν τούτοις αποκαλύπτει στην πράξη την συνεργασία που έχουν οι τοπικές αρχές των δύο πλευρών στην αντιμετώπιση κοινών προβλημάτων. Εξ άλλου δεν είναι η πρώτη φορά, που ο Αντιπεριφερειάρχης Δημήτρης Πέτροβιτς, ως επικεφαλής ελληνικών αποστολών συναρμοδιων υπουργείων, αναλαμβάνει να εκπροσωπήσει την χώρα σε σημαντικές συναντήσεις για ζητήματα που προκύπτουν στις δυο όμορες συνοριακές περιοχές Έβρου και Αδριανούπολης, κυρίως από φυσικές καταστροφές.

Η εμπειρία του, επί οκτώμισι χρόνια στο τιμόνι της διοίκησης του νομού Έβρου, αλλά και στην αντιμετώπιση διαφόρων ειδών κρίσεων, θεωρείται από πολλούς και το ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα για το επόμενο βήμα του κ. Πέτροβιτς στην πολιτική, που όπως συζητείται ευρέως, στις προσεχείς εκλογές θα είναι, η διεκδίκηση της θέσης του Δημάρχου της Αλεξανδρούπολης.

«Πέραν των σεισμών, στον Έβρο έχουμε και τη διπλωματία των τοπικών Αρχών. Είναι αυτή που διασφαλίζει τις σχέσεις καλής γειτονίας και την από κοινού αντιμετώπιση των προβλημάτων τα οποία επηρεάζουν και τις δύο χώρες και πρέπει να αντιμετωπίζονται συντονισμένα», δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου.

 

Πηγή: real.gr

 

 




Σεισμός | Σύσκεψη της Πολιτικής Προστασίας – Άμεσα προσεισμικοί έλεγχοι

Σύσκεψη για θέματα σεισμικής ασφάλειας στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Σύσκεψη εργασίας με αντικείμενο την αντισεισμική κατάσταση της χώρας πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με εντολή του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη σε συνέχεια της σύσκεψης της περασμένης Παρασκευής 17 Φεβρουαρίου στο Μέγαρο Μαξίμου.

Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε υπό τον Υπουργό Χρήστο Στυλιανίδη, με τη συμμετοχή του Αναπληρωτή Υπουργού Εσωτερικών Στέλιου Πέτσα, του Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Ευάγγελου Τουρνά, του Υφυπουργού Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος Νικόλαου Ταγαρά και του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Βασίλειου Παπαγεωργίου.

Μετείχαν, επίσης, ο Πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας Δημήτριος Παπαστεργίου, ο Πρόεδρος του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας, καθηγητής Ευθύμιος Λέκκας, ο Πρόεδρος Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας Γεώργιος Στασινός, καθώς επίσης ο Διευθυντής Σχεδιασμού Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας Δημήτρης Αλεξανδρής.

Στο πλαίσιο της σύσκεψης έγινε αναλυτική ενημέρωση σχετικά με την υφιστάμενη κατάσταση και συμφωνήθηκε να προχωρήσουν οι απαραίτητες διαδικασίες για άμεσο προσεισμικό έλεγχο, με προτεραιότητα σε σχολεία και νοσοκομεία.

Οι αποφάσεις θα εξειδικευθούν και θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις τον Μάρτιο | Πότε πληρώνονται επιδόματα και αναδρομικά

Αναπροσαρμόζονται συντάξεις και μισθοί το Μάρτιο – Επιδόματα και αναδρομικά θα πληρωθούν τον πρώτο μήνα της άνοιξης.

Με το δεξί μπαίνει η άνοιξη, καθώς από το πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου θα ανακοινωθεί ο νέος αυξημένος κατώτατος μισθός ο οποίος θα αρχίσει να καταβάλλεται από την 1η Απριλίου στους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα.

Έτσι, αναμένεται το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (ΚΕΠΕ) να παραδώσει το υπόμνημά του στον υπουργό εργασίας, Κωστή Χατζηδάκη (μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου), ο οποίος με τη σειρά του, θα φέρει την πρόταση για τον νέο κατώτατο μισθό προς έγκριση στο υπουργικό συμβούλιο ώστε αυτή να εφαρμοστεί από την 1η Απριλίου. Μέσα στον Μάρτιο θα δοθούν τα αναδρομικά των επικουρικών και το μπόνους προσωπικής διαφοράς.

Κατώτατος μισθός – Τι πρότειναν οι εργοδοτικοί φορείς:

Οι εργοδοτικοί φορείς μέσω των υπομνημάτων τους πρότειναν αυξήσεις από 4% έως 10%.

Από την άλλη η ΓΣΕΕ προτείνει 15% (826 ευρώ), ενώ αύξηση 3%-5% εισηγήθηκε η ΤτΕ, με το ΚΕΠΕ να κινείται στο ίδιο πλαίσιο καθώς και αυτό προτείνει αύξηση από 3%-4% επισημαίνοντας ότι οποιαδήποτε αύξηση του κατώτατου μισθού πάνω από αυτό το ποσοστό θα αυξήσει το μοναδιαίο κόστος εργασίας και θα παγιδεύσει στο δόκανο της εφορίας μισθωτούς που μέχρι σήμερα ήταν εντός του αφορολόγητου ορίου.

Το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ (ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ) και το Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) προτείνει αύξηση έως 5%, ενώ το Ινστιτούτο του Συνδέσμου Eλληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) προτείνει αύξηση 5,5%.

Το Ινστιτούτο Μικρών Επιχειρήσεων της ΓΣΕΒΕΕ (ΙΜΕ-ΓΣΕΒΕΕ), προτείνει αύξηση 8% με 10% (770 – 784 ευρώ).

Αύξηση κατώτατου μισθού – Πού προσανατολίζεται η κυβέρνηση:

Συνεκτιμώντας τις προτάσεις ινστιτούτων και φορέων, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στο να αυξήσει τον κατώτατο μισθό, ο οποίος σήμερα είναι 713 ευρώ μικτές αποδοχές, τουλάχιστον στο όριο του προβλεπόμενου πληθωρισμού 5,5% (752 ευρώ). Ωστόσο πληροφορίες θέλουν αυτό το σενάριο να αποκλείεται.

Το δεύτερο σενάριο αφορά αύξηση κατά 7%-8% (763-770 ευρώ) και το τρίτο σενάριο έχει να κάνει με αύξηση έως και 10%, το οποίο σημαίνει ότι μπορεί να φτάσει ο κατώτατος μισθός γύρω στα 800 ευρώ.

Αναδρομικά συνταξιούχων:

Σχετικά με τους συνταξιούχους, την Παρασκευή (24/02) θα λάβουν τα αναδρομικά από την αύξηση Ιανουαρίου 1,7 εκατ. δικαιούχοι. Συνολικά θα καταβληθούν 845 εκατ. ευρώ σε 2.530.000 δικαιούχους. Σε αυτό το ποσό συγκαταλέγεται η καταβολή των κύριων και επικουρικών συντάξεων Φεβρουαρίου στους συνταξιούχους του Δημοσίου, του τ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, των τραπεζών και του ΟΤΕ των οποίων το ΑΜΚΑ λήγει σε 0, 2, 4, 6 και 8, αλλά και στις αυξήσεις συντάξεων για το μήνα Ιανουάριο για όλους τους δικαιούχους.

Αυτό σημαίνει πως όσοι είδαν αύξηση στην σύνταξη τους στα τέλη Ιανουαρίου θα πρέπει να υπολογίζουν πως θα λάβουν επιπλέον ποσό στις 24 Φεβρουαρίου.

Αναδρομικά επικουρικών συντάξεων:

Αναδρομικά αναμένεται να δοθούν, κατά το το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου, από 100 έως και πάνω από 7.000 ευρώ σε περίπου 40.000 συνταξιούχους που περιμένουν αρκετούς μήνες ή και χρόνια την επικουρική σύνταξή τους και έχουν υποβάλλει αίτηση έως και τον Ιούνιο του 2022 (πριν την 1η Ιουλίου 2022) θα πληρώσει ο ΕΦΚΑ, μέχρι τις 15 Μαρτίου.

Ακόμα 40.000 συνταξιούχοι που περιμένουν επίσης την επικουρική τους θα δουν την σύνταξη τους να εκδίδεται. Αυτός είναι ο προγραμματισμός του ΕΦΚΑ για τις περίπου 83.000 ληξιπρόθεσμες επικουρικές συντάξεις για τις οποίες έχει εκδοθεί η κύρια σύνταξη.

Πρόκειται δηλαδή για συνταξιούχους που έχουν πάρει την κύρια σύνταξη τους και περιμένουν την επικουρική. Θα λάβουν αναδρομικά 100 ευρώ για κάθε μήνα αναμονής έως και τον Ιανουάριο του 2023. Για τις αναπηρικές επικουρικές συντάξεις, οι οποίες είναι μικρότερες, τα έναντι αναδρομικά θα είναι 50 ευρώ για κάθε μήνα.

Μπόνους προσωπικής διαφοράς:

Στους λογαριασμούς 1.112.000 συνταξιούχων, οι οποίοι δεν πήραν αύξηση ή αυτή ήταν κάτω του 7% λόγω της προσωπικής διαφοράς η έξτρα ενίσχυσης 200- 300 ευρώ, θα πιστωθεί το δεύτερο 15ημερο του Μαρτίου και συγκεκριμένα μέχρι το τέλος του μήνα.

Τα κριτήρια καθορισμού του ύψους του επιδόματος είναι τρία:

  1. Το ύψος της σύνταξης
  2. Η αύξηση που χορηγήθηκε, δηλαδή μικρή η μηδενική και
  3. Οι τυχόν άλλες ενισχύσεις που πήρε ο συνταξιούχος το προηγούμενο διάστημα. Το συνολικό κόστος της παροχής ανέρχεται σε 280 εκ. ευρώ.

Όπως γνωστοποίησε ο κ. Χατζηδάκης, στο πλαίσιο της πρόσφατης παρουσίασης, σύμφωνα με τα κριτήρια, που ορίστηκαν, οι συνταξιούχοι αυτοί επιμερίζονται σε πέντε κατηγορίες.

  1. Στην πρώτη κατηγορία εντάσσονται 120.000 συνταξιούχοι (το 5% του συνόλου των συνταξιούχων) με συντάξεις από 800 έως 1000 ευρώ που δεν πήραν καθόλου αύξηση καθώς διατηρούν σημαντική προσωπική διαφορά. Οι εν λόγω συνταξιούχοι θα πάρουν το υψηλό μπόνους των 300 ευρώ.
  2. Στη δεύτερη κατηγορία εντάσσονται 370.000 συνταξιούχοι με συντάξεις έως 800 ευρώ οι οποίοι έλαβαν μεν την επιταγή ακρίβειας των Χριστουγέννων ύψους 250 ευρώ αλλά δεν πήραν καθόλου αύξηση καθώς διατηρούν προσωπική διαφορά. Και αυτή η κατηγορία θα λάβει το υψηλό μπόνους των 300 ευρώ για να αντιμετωπίσει το κύμα ακρίβειας
  3. Στη τρίτη κατηγορία εντάσσονται 70.000 συνταξιούχοι με άθροισμα κύριων συντάξεων 1.000 έως 1.100 ευρώ που επίσης δεν έλαβαν αύξηση λόγω προσωπικής διαφοράς. Είχα ωστόσο μηδαμινή ωφέλεια 36 ευρώ το χρόνο από την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης. Και αυτό το πλήθος των συνταξιούχων θα λάβει επίδομα 300 ευρώ.
  4. Στην τέταρτη κατηγορία ανήκουν 300.000 συνταξιούχοι με άθροισμα συντάξεων από 1.100 έως 1.600 ευρώ οι οποίοι δεν έλαβαν αυξήσεις και είχαν ωφέλεια από την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης περίπου 111 ευρώ ετησίως. Αυτό το πλήθος των συνταξιούχων θα λάβει επίδομα 250 ευρώ.
  5. Στην πέμπτη κατηγορία εντάσσονται 94.000 συνταξιούχοι με άθροισμα συντάξεων έως 1.100 ευρώ που δεν είδαν ακέρια την αύξηση του 7.75% αλλά πήραν μικρότερη αύξηση έως 3.49% . Οι εν λόγω συνταξιούχοι θα λάβουν ενίσχυση 250 ευρώ.

Πηγή: newsbomb.gr




Τράπεζα της Ελλάδας | Ξεπέρασαν τα 27,8 εκατομμύρια οι τουρίστες το 2022

Στα ύψη οι εισπράξεις

Ξεπερνούν κάθε προσδοκία τα έσοδα από τον τουρισμό στη χώρα μας. Ενδεικτικό είναι πως για το 2022, περισσότεροι από 27,8 εκατομμύρια επισκέφτηκαν την Ελλάδα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδας, αύξηση κατά 67,9% εμφάνισαν πέρυσι τα έσοδα από τον τουρισμό, σε σύγκριση με το 2021 και διαμορφώθηκαν στα 17,631 δισ. ευρώ.

Η εξέλιξη αυτή, σύμφωνα με τα στοιχεία αντανακλά την αύξηση της τουριστικής κίνησης κατά 89,3% καθώς ο αριθμός των επισκεπτών έφθασε τα 27,8 εκατομμύρια έναντι 14,7 εκατ. που ήταν το 2021.

Σε σχέση με το Δεκέμβριο του 2019, το Δεκέμβριο του 2022 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις κατέγραψαν πτώση κατά 16,1%, παρότι η μέση δαπάνη ανά ταξίδι αυξήθηκε κατά 0,5%, καθώς η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση μειώθηκε κατά 16,2%. Σε σχέση με το 2019, το 2022 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις παρουσίασαν μείωση κατά 3,0%, καθώς και η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση κατά 11,2%, ενώ η μέση δαπάνη ανά ταξίδι αυξήθηκε κατά 9,7%.

Στα ύψη οι εισπράξεις

‘Όσον αφορά στην αύξηση των εισπράξεων αυτή οφείλεται στην αύξηση των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της ΕΕ-27 κατά 46,8%, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 9.87 δισ. ευρώ, καθώς και των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών εκτός της ΕΕ-27 κατά 105,2%, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 7,2 δισ. ευρώ. Οι εισπράξεις από κατοίκους των χωρών της ζώνης του ευρώ διαμορφώθηκαν στα 8,0196 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 44,9%.

Όσον αφορά στην εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση από τη Γερμανία παρουσίασε αύξηση κατά 45,0% και διαμορφώθηκε σε 4.35 εκατ. ταξιδιώτες, καθώς και από τη Γαλλία κατά 49,6% και διαμορφώθηκε σε 1,76 εκατ. ταξιδιώτες.

Αναφορικά με τις χώρες εκτός της ΕΕ 27, η ταξιδιωτική κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε κατά 181,9% και διαμορφώθηκε σε 4.5 εκατ. χιλ. ταξιδιώτες και αυτή από τις ΗΠΑ κατά 174,9% σε 1,008 εκατ. ταξιδιώτες. Τέλος, η ταξιδιωτική κίνηση από τη Ρωσία μειώθηκε κατά 69,8% και διαμορφώθηκε σε 36,1 χιλ. ταξιδιώτες. Οι αυξημένες ταξιδιωτικές εισπράξεις είχαν ως αποτέλεσμα το ταξιδιωτικό ισοζύγιο πέρυσι να εμφανίσει πλεόνασμα 1.507 δισ. ευρώ, έναντι πλεονάσματος 9,4 δις εκατ. ευρώ το 2021. Αύξηση κατά 7,2 δις ευρώ ή 67,9% παρουσίασαν οι ταξιδιωτικές εισπράξεις, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 17,8 δις . ευρώ, ενώ αύξηση κατά 822,6 εκατ. ευρώ ή 73,9% παρατηρήθηκε και στις ταξιδιωτικές πληρωμές, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 1.935,1 δις ευρώ.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Στην πρεσβεία των ΗΠΑ άνδρες της ΕΜΑΚ και του ΕΚΑΒ που είχαν μεταβεί στην Τουρκία | Θα συναντηθούν με τον Μπλίνκεν

Ανδρες της ΕΜΑΚ και του ΕΚΑΒ που είχαν μεταβεί στην Τουρκία βρίσκονται στην αμερικανική πρεσβεία και θα συναντηθούν με τον ΥΠΕΞ των ΗΠΑ, Άντονι Μπλίνκεν.

Οι ελληνικές ομάδες διάσωσης βοήθησαν τη γειτονική χώρα στις προσπάθειες για τον εντοπισμό εγκλωβισμένων κάτω από τα χαλάσματα των φονικών σεισμών.

Ο Άντονι Μπλίνκεν, ο οποίος τις προηγούμενες ημέρες επισκέφτηκε και την Τουρκία, θα ευχαριστήσει τους Έλληνες διασώστες για το σπουδαίο τους έργο στην Τουρκία.

 

Πηγή: newsbeast.gr

 




Καστοριά | Βρέθηκε αρκούδα με δύο νεογέννητα μέσα σε αγρόκτημα

Εκτός κινδύνου τα ζώα.

Ο διοκτήτης αγροκτήματος στην κοινότητας Δισπηλιού του δήμου Καστοριάς βρήκε το μεσημέρι της Δευτέρας 20/2 μία αρκούδα με δύο νεογέννητα αρκουδάκια, περίπου 20 ημερών. Άμεσα ειδοποίησε τη Διεύθυνση Δασών Καστοριάς, η οποία με τη σειρά της ενεργοποίησε την Ομάδα Άμεσης Επέμβασης της Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς προκειμένου να διαχειριστεί το περιστατικό.

Από τον θόρυβο των εργασιών καθαρισμού στο παρακείμενο χωράφι χάθηκε η οπτική επαφή με τα τρία ζώα και υπήρξε αγωνία για την τύχη των δύο νεογέννητων. Στο σημείο και ενώ υπήρχε ο κίνδυνος θανάτου των δύο νεογέννητων από πιθανή εγκατάλειψη της μητέρας τους, αλλά και για την ασφάλεια τυχαία διερχόμενων πολιτών, έφτασαν άνδρες της Ελληνικής Αστυνομίας και μέλη των περιβαλλοντικών οργανώσεων «ΑΡΚΤΟΥΡΟΣ» και «ΚΑΛΛΙΣΤΩ» προκειμένου να διαχειριστούν το περιστατικό.

Αισίως, τις νυχτερινές ώρες και έπειτα από τη χρήση κάμερας νυχτερινής όρασης, το ζώο εντοπίστηκε να βρίσκεται με τα δύο μικρά του στο ίδιο αγρόκτημα, σε σημείο όπου δεν είχαν γίνει εργασίες καθαρισμού.

Τα δύο νεογέννητα είναι καλά στην υγεία τους και κοντά στη μητέρα τους. Η Διεύθυνση Δασών Καστοριάς μαζί με την Ομάδα Άμεσης Επέμβασης παρακολουθούν από απόσταση την κατάσταση της υγείας των δύο νεογέννητων και ενημερώνουν τους πολίτες για την ύπαρξη των ζώων στην περιοχή.

Ο υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Αμυράς, ευχαρίστησε ιδιαιτέρως τον ιδιοκτήτη του αγρού, Δημήτρη Τζιόλα, ο οποίος διέκοψε τις αγροτικές εργασίες προκειμένου να μην κινδυνεύσει η ασφάλεια της αρκούδας και των νεογέννητων, καθώς και τα μέλη της Ομάδας Άμεσης Επέμβασης και της Ελληνικής Αστυνομίας.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Κικίλιας | Αυξήθηκαν το 2022 τα τουριστικά έσοδα από Βρετανία, Γαλλία και Γερμανία

«Έρχονται επενδύσεις»

Το 2022 αυξήθηκαν οι ταξιδιωτικές εισπράξεις από τις πολύ σημαντικές αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας και της Γερμανίας κατά 21,8%, 16,4% και 10% αντίστοιχα σε σύγκριση με το 2019 όπως είπε στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας. Καθοριστική ήταν και η συμφωνία με τις αμερικανικές αερογραμμές για 63 απευθείας πτήσεις την εβδομάδα από τις ΗΠΑ στο «Ελ. Βενιζέλος», με αποτέλεσμα μέχρι τον Ιανουάριο του 2023 να επισκέπτονται την Αθήνα και άλλους ελληνικούς προορισμούς Αμερικανοί high spenders ταξιδιώτες.

«Για το 2023 έχουμε ήδη εγγεγραμμένες 56 πτήσεις την εβδομάδα από τις ΗΠΑ – ξεκινώντας από 11 Μαρτίου, ενώ θα προστεθούν κι άλλες – συν τον Καναδά με 2 πτήσεις, συν την Αυστραλία και την Κίνα που άνοιξαν μετά την πανδημία. Success story και το Ισραήλ με πτήσεις κάθε Σαββατοκύριακο. Καμπάνια του ΕΟΤ 12 μήνες το χρόνο για όλους τους ορεινούς, χειμερινούς, εναλλακτικούς προορισμούς και city break. Αυτή είναι μια τεράστια μεταρρύθμιση στον τουριστικό κλάδο. Ψηφιακό booking, digital nomads, στήριξη στα σύγχρονα εργαλεία του marketing, έτσι ώστε να έχουμε δυνατότητα να φέρουμε ακόμα πιο ποιοτικούς ταξιδιώτες» δήλωσε ο υπουργός Τουρισμού.

Αναφορικά με τα έργα υποδομής, ο κ. Κικίλιας τόνισε ότι πλέον 8 στις 10 επενδύσεις που γίνονται στην Ελλάδα αφορούν τον τουρισμό και τόνισε ότι για την επόμενη 4ετία θα αποτελέσει τομή μια διυπουργική επιτροπή υπό την Προεδρία της Κυβέρνησης με στόχο την αναβάθμιση έργων υποδομής με fast track διαδικασίες, έργων κομβικών για τη βιωσιμότητα του τουριστικού προϊόντος και την ανάπτυξη της χώρας.

Ενδεικτικά αναφέρθηκε στο χώρο στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων, για τον οποίο κοινός τόπος της Κυβέρνησης, του υπουργείου Τουρισμού και του Δήμου Αθηναίων είναι να δημιουργηθεί πάρκινγκ στη λεωφόρο Συγγρού όπου υπάρχει διαθέσιμος χώρος, έτσι ώστε να σταματήσει η στάθμευση επί της λεωφόρου Αμαλίας που δημιουργεί σημαντικό πρόβλημα στο κυκλοφοριακό της πόλης.

«Έρχονται επενδύσεις»

Σχετικά με το διακύβευμα των εκλογών 2023 και την υποψηφιότητα του στην Α΄ Αθήνας, ο Β. Κικίλιας υπογράμμισε ότι είναι πάντα στην πρώτη γραμμή της μάχης.

«Η σύγκριση των πεπραγμένων αυτής της κυβέρνησης, σε ό,τι είπε ο Κ. Μητσοτάκης προεκλογικά, και τα πεπραγμένα των υπουργείων καθ΄ όλη τη διάρκεια της τετραετίας σε σχέση με αυτά τα οποία βιώσαμε την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, αποτελούν το μεγάλο διακύβευμα των εκλογών. Και μιλώ για το αύριο τώρα πλέον, δεν μιλάω για το χθες. Η χώρα έχει μπει πλέον σε μια ρότα. Έρχονται επενδύσεις, υπάρχει σεβασμός στην κοινωνία και στους πολίτες, στήριξη με πολύ υψηλού επιπέδου αντανακλαστικά σε κάθε κρίση που έχει προκύψει, και παρόλα αυτά φέραμε και ανάπτυξη της οποίας ένα μεγάλο κομμάτι οφείλεται στον τουρισμό, που δεν ήρθε εύκολα, αλλά με πολύ κόπο και σκληρή δουλειά» είπε.

Και συνέχισε: «Αντιμετωπίσαμε χίλια προβλήματα και ταυτόχρονα στοχεύουμε και βλέπουμε στο μέλλον. Όπως λέει ο Κ. Μητσοτάκης “νέες επενδύσεις, περισσότερες και πιο καλά πληρωμένες θέσεις εργασίας”. Η δυνατότητα να υπάρχει μεγαλύτερο κοινωνικό κράτος και να στηρίζουμε αυτούς που δεν μπορούν και δεν έχουν με έργα στην Παιδεία, στην Υγεία, στους ΑμεΑ, σε αυτούς οι οποίοι ήταν λιγότερο τυχεροί από εμάς. Και η κοινωνία πάει όλη μαζί μπροστά, να μην αφήσουμε κανένα πίσω».

 

Πηγή: newsbeast.gr




Πλεύρης | Το Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης θα είναι έτοιμο το 2025

Επίσκεψη στη Θεσσαλονίκη πραγματοποιεί την Τρίτη (21/02/2023), ο υπουργός Υγείας Θάνος Πλεύρης.

Σύσκεψη με τους διοικητές και τους υποδιοικητές της 3ης και 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας, είχε το πρωί της Τρίτης ο υπουργός Υγείας, στη Θεσσαλονίκη, για την κατάσταση των νοσοκομείων της περιφέρειας τους. Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις εξελίξεις στο θέμα του Παιδιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης, μετά την ολοκλήρωση της σύσκεψης, δήλωσε: «Δεν υπάρχει κανένα θέμα και με τα τρία νοσοκομεία του Ιδρύματος Νιάρχος και μάλιστα το ίδιο το “Νιάρχος”, χθες, σε επιστολή που έστειλε και στον πρόεδρο της Βουλής και στους αρχηγούς των κομμάτων, αναφέρει ότι θα γίνουν όλες οι προσπάθειες. Ήταν μία διαδικασία την οποία την κάνει το ίδιο το “Νιάρχος”, που βγήκε άκαρπη. Από εκεί και πέρα θα γίνουν όλες οι διαδικασίες και σε κάθε περίπτωση εμείς διαβεβαιώνουμε ότι και σαν Πολιτεία, άμα χρειαστεί να συνδράμουμε με οποιονδήποτε τρόπο, αν χρειαστεί και με χρηματοδοτικό εργαλείο, αυτή η συνδρομή θα υπάρξει. Όχι απλώς δεν υπάρχει πρόβλημα για το “Παιδιατρικό”, αλλά θα είναι και απολύτως εντός του χρονοδιαγράμματος που έχει οριστεί ώστε το 2025 η Θεσσαλονίκη να έχει Παιδιατρικό Νοσοκομείο με 33 επιπλέον κλίνες ΜΕΘ Παίδων και να λυθεί οριστικά το πρόβλημα της έλλειψης κλινών ΜΕΘ στα παιδιά, που έχουμε στη Βόρεια Ελλάδα».

Για τη σύσκεψη που είχε με τους διοικητές των ΥΠΕ, ο κ. Πλεύρης ανέφερε ότι συζητήθηκε η κατάσταση στα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης. «Βρισκόμαστε σε ένα πλαίσιο που η πίεση από την πανδημία στο σύστημα δεν είναι μεγάλη. Αντίστοιχα, σιγά σιγά αρχίζει να υπάρχει και μία εξισορρόπηση στο κομμάτι των ιώσεων και αντιστοίχως εδώ πέρα κοιτάμε όλο το πλαίσιο και όλων των συνεργασιών ώστε να έχουμε την καλύτερη δυνατή περίθαλψη» πρόσθεσε.

Στη συνέχεια, επισκέφθηκε το νοσοκομείο ΑΧΕΠΑ συνοδευόμενος από τους διοικητές της 3ης και 4ης ΥΠΕ, Παναγιώτη Μπογιατζίδη και Δημήτρη Τσαλικάκη, την υποδιοικήτρια της 4ης ΥΠΕ, Ειρήνη Χατζοπούλου και τη Διευθύντρια ΕΚΕΠΥ-ΕΚΑΒ Βορείου Ελλάδος, Τζίνα Λεπτοκαρίδου.

Ο Υπουργός ξεναγήθηκε από τον διοικητή του ΑΧΕΠΑ Παναγιώτη Παντελιάδη, όπου επισκέφθηκε την πλήρως ανακαινισμένη πτέρυγα του Ακτινολογικού Εργαστηρίου. Το νοσοκομείο έχει εξοπλιστεί μέσω ΕΣΠΑ και Ταμείου Ανάκαμψης με τελευταίας τεχνολογίας μηχανήματα όπως μαγνητικό τομογράφο τελευταίας γενιάς, νέο αξονικό τομογράφο, τρία φορητά ακτινολογικά, Ψηφιακό μαστογράφο και ψηφιακό ακτινογραφικό που βελτιώνουν τις υπηρεσίες υγείας και συμβάλουν στην ταχύτερη διακίνηση ασθενών με αποτέλεσμα τη μείωση του χρόνου αναμονής των πολιτών.

Στη συνέχεια ο Υπουργός Υγείας επισκέφθηκε το Κέντρο Υγείας Ευόσμου, όπου η Διευθύντρια Ειρήνη Οικονομίδου τον ξενάγησε στους χώρους του ΚΥ. Τέλος, ο κ. Πλεύρης θα παραστεί στα εγκαίνια νέας μονάδας στο Ιατρικό Διαβαλκανικό Θεσσαλονίκης.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Κάτω Πατήσια | Μαχαίρωσαν και λήστεψαν 16χρονο

Τέσσερις άγνωστοι επιτέθηκαν με μαχαίρια σε έναν 16χρονο, προκαλώντας του πολλαπλά τραύματα, με σκοπό να τον ληστέψουν στα Κάτω Πατήσια.

Το θύμα επέστρεφε στο σπίτι του όταν δέχθηκε την επίθεση των δραστών. Οι τρεις τον ακινητοποίησαν και του ζήτησαν χρήματα και όταν αυτός αντέδρασε ο τέταρτος άρχισε να τον χτυπά με μαχαίρι και τον τραυμάτισε στον μηρό, το στήθος και την πλάτη. Ο 16χρονος έπεσε αιμόφυρτος στο οδόστρωμα και οι τέσσερεις ληστές του πήραν το πορτοφόλι και το κινητό τηλέφωνο του και εξαφανίστηκαν τρέχοντας.

Ο τραυματίας νοσηλεύεται στο Νοσοκομείο Παίδων, ενώ η Ασφάλεια αναζητεί στοιχεία για την ταυτότητα των δραστών, οι οποίοι είναι και αυτοί νεαρής ηλικίας.

 

Πηγή: newsbomb.gr




ΔΙ.ΠΑ.Ε Καβάλας | Τελετή καθομολόγησης MSc in Oil and Gas Technology 2023

Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε η τελετή καθομολόγησης του Ξενόγλωσσου Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΞΠΜΣ) στην Τεχνολογία Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου (MSc in Oil and Gas Technology) την Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου 2023 στις 12:00 το μεσημέρι στο Φουαγιέ του Μεγάλου Αμφιθεάτρου του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΔΙ.ΠΑ.Ε.) στην Πανεπιστημιούπολη Καβάλας.

Για πρώτη φορά η τελετή καθομολόγησης με επισπεύδον το Τμήμα Χημείας της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΔΙ.ΠΑ.Ε. πραγματοποιήθηκε δια ζώσης. Την έναρξη της τελετής κήρυξε ο Διευθυντής του ΞΠΜΣ Αν. Καθηγητής Νικόλαος Κόκκινος κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στα επιτεύγματα των φοιτητών του ΞΠΜΣ τα τελευταία 11 συναπτά έτη και στη σημαντική συνεισφορά των Καθηγητών του Μεταπτυχιακού. Την τελετή τίμησαν με τους σύντομους χαιρετισμούς τους: ο Αντιπρόεδρος του ΔΙ.ΠΑ.Ε. Καθηγητής Δημήτριος Μπαντέκας, ο Κοσμήτορας της Σχολής Θετικών Επιστημών Καθηγητής Αθανάσιος Μητρόπουλος, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Επιλογής Υποτρόφων Ομότιμος Καθηγητής Αχιλλέας Χριστοφορίδης και η Δρ. Κατερίνα Σάρδη Διευθύνουσα Σύμβουλος της Energean στην Ελλάδα.

 Παρόντες ήταν πλήθος καθηγητών του ΞΠΜΣ, αλλά και εκπρόσωποι της βιομηχανίας πετρελαίου και φυσικού αερίου. Υποτροφίες αριστείας έλαβαν οι πέντε πρώτοι αριστούχοι διπλωματούχοι. Ο πρώτος αριστούχος έλαβε πλήρη υποτροφία από τον Διευθυντή του ΞΠΜΣ, ο δεύτερος και ο τρίτος πλήρεις υποτροφίες από τη Διευθύνουσα Σύμβουλο της Energean στην Ελλάδα, ο τέταρτος και ο πέμπτος έλαβαν την υποτροφία «Ιουλίου και Ελένης Μορίδου» και «Κλεοπάτρας Μορίδου», αντίστοιχα από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Επιλογής Υποτρόφων.

Σημειώνεται ότι η Δρ. Σάρδη γνωστοποίησε ότι από φέτος η Energean θα αυξήσει σε τρεις τις πλήρεις υποτροφίες που χορηγεί σε αποφοίτους του MSc in Oil and Gas Technology.

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

 




Ακυρώθηκε το καρναβάλι του Τυχερού μετά τον θάνατο της 28χρονης

Η 28χρονη κοπέλα που αγνοούνταν από χθες το απόγευμα στην περιοχή Λευκίμι του Έβρου, βρέθηκε σήμερα μαχαιρωμένη στο στήθος, κοντά στην καρδιά και  σε μικρή χαράδρα περίπου 30 μέτρων όπου είχε πέσει με τη μοτοσυκλέτα της.

Ακυρώθηκε το κραναβάλι του Τυχερού μετά το θάνατο της 28χρονης κοπέλας στο οποίο ήταν διοργανώτρια και η οποία  βρέθηκε σήμερα μαχαιρωμένη στο στήθος, σε περιοχή του χωριού Λευκίμη.

«Η σημερινή τραγική και αναπάντεχη απώλεια της Βίκυς, μας συγκλόνισε όλους.

Κάνεις ακόμη δεν μπορεί να πιστέψει ότι η γεμάτη όρεξη, η γεμάτη ζωντάνια η ψυχή του καρναβαλιού μας κάθε χρόνο , δεν θα είναι φέτος εδώ…… να πει , πάμε παιδιά !!!

Με μεγάλο σεβασμό στην μνήμη της Βίκυς ανακοινώνουμε την ΑΚΥΡΩΣΗ του φετινού Καρναβαλιού στο Τυχερό.

Βίκυ θα σε θυμόμαστε πάντα και σίγουρα θα συνεχίσεις να μας εμπνέεις με τις ιδέες σου από εκεί ψιλά.

Καλό παράδεισο να έχεις», αναφέρεται στο σχετικό κείμενο που συνοδεύει την ανακοίνωση ακύρωσης του καρναβαλιού.»

Η 28χρονη κοπέλα που αγνοούνταν από χθες το απόγευμα στην περιοχή Λευκίμι του Έβρου, βρέθηκε σήμερα μαχαιρωμένη στο στήθος, κοντά στην καρδιά και  σε μικρή χαράδρα περίπου 30 μέτρων όπου είχε πέσει με τη μοτοσυκλέτα της. Η άτυχη κοπέλα βρέθηκε πεσμένη, μαζί με την μοτοσικλέτα της και οι αστυνομικοί από το Αστυνομικό Τμήμα Τυχερού αλλά και του Σουφλίου που έφτασαν στο σημείο, διαπίστωσαν ότι είχε τραύμα από μαχαίρι στο στήθος, ενώ είχε ίχνη από μαχαιριές και στα χέρια.

 

Πηγή: xanthinea.gr




Η καρδιά του καρναβαλιού «χτυπάει» στην Ξάνθη

Κορυφώνονται αυτή την εβδομάδα οι καρναβαλικές εκδηλώσεις στην Ξάνθη, με τα ξενοδοχεία να παρουσιάζουν πληρότητα στο 100%, ενώ στην περιοχή αναμένονται χιλιάδες καρναβαλιστές. 

Η Ξάνθη διαθέτει ένα από τα μεγαλύτερα καρναβάλια της χώρας και σίγουρα το μεγαλύτερο στη Βόρεια Ελλάδα, ενώ το τριήμερο της Αποκριάς αποτελεί πρώτη επιλογή για δεκάδες τουρίστες.

Μια πρώτη γεύση δόθηκε την Κυριακή (19/02) με την παιδική παρέλαση, στην οποία υπολογίζεται ότι συμμετείχαν περίπου 7.000 λιλιπούτειοι καρναβαλιστές.

Τα ξενοδοχεία της πόλης παρουσιάζουν πληρότητα στο 100% για το τριήμερο της Αποκριάς, ενώ στο διαδίκτυο μπορεί κανείς να βρει αγγελίες για Airbnb αλλά και πολίτες που διαθέτουν τα σπίτια τους για το τριήμερο. Μάλιστα, μεγάλη πληρότητα παρουσιάζουν και τα ξενοδοχεία της Καβάλας αλλά και της Κομοτηνής.

Οι εκδηλώσεις κορυφώνονται το Σάββατο με τη νυχτερινή παρέλαση και την Κυριακή με τη μεγάλη καρναβαλική παρέλαση, στην οποία πρόκειται να λάβουν μέρος σχεδόν 15.000 καρναβαλιστές από διάφορες περιοχές της χώρας.

Μάλιστα, υπολογίζεται ότι περίπου 150.000 άτομα θα φτάσουν στην Ξάνθη για να παρακολουθήσουν την παρέλαση.

Το Καρναβάλι αποτελεί έναν από τους δύο μεγάλους θεσμούς της Ξάνθης και μια σημαντική πηγή εσόδων για την τοπική οικονομία, καθώς αναμένεται να δώσει μια μεγάλη «ανάσα» σε καταστήματα εστίασης, και γενικότερα στην αγορά της πόλης.

 

Πηγή :xanthinea.gr




Έβρος | Μαχαιρωμένη σε γκρεμό βρέθηκε 28χρονη «βασίλισσα» του Καρναβαλιού

Το άψυχο σώμα της εντόπισε ο θείος της που την αναζητούσε μαζί με άλλους συγγενείς, μέσα σε μια χαράδρα βάθους περίπου 30 μέτρων.

Σοκ προκάλεσε στην κοινωνία του Τυχερού στον Έβρο το αποτέλεσμα της έρευνας για τον εντοπισμό της 28χρονης επικεφαλής του Καρναβαλιού και των αποκριάτικων εκδηλώσεων στην περιοχή, η οποία αγνοείτο από το απόγευμα της Κυριακής και το πρωί της Δευτέρας βρέθηκε νεκρή σε μια χαράδρα όπου είχε πέσει με τη μοτοσικλέτα της, με τραύματα από μαχαίρι!

Το άψυχο σώμα της άτυχης “βασίλισσας του Καρναβαλιού” εντόπισε ο θείος της που την αναζητούσε μαζί με άλλους συγγενείς, μέσα σε μια χαράδρα βάθους περίπου 30 μέτρων στην περιοχή του χωριού Λευκίμη. Οι αστυνομικοί από τα τμήματα Τυχερού και Σουφλίου που έφτασαν στο σημείο, διαπίστωσαν ότι η 28χρονη έφερε τραύματα στο στήθος και τα χέρια που δεν δικαιλογούνταν από την πτώση.

Έτσι, κλήθηκε ο ιατροδικαστής Παύλος Παυλίδης, που εκτίμησε ότι τα τραύματα προέρχονταν από μαχαίρι!

Ωστόσο, αυτό θα επιβεβαιωθεί από τη νεκροτομή που θα γίνει στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης. Η άτυχη νεαρή είχε φύγει από το σπίτι της το απόγευμα της Κυριακής με τη μηχανή, χωρίς να πει πού σκόπευε να πάει. Οι αστυνομικοί εξετάζουν κάθε πιθανό ενδεχόμενο και αναζητούν πλάνα από κάμερες της ευρύτερης περιοχής για να διαπιστώσουν αν επέβαινε μόνη στη μοτοσικλετά ή αν συνάντησε κάποιον στην διαδρομή.

 

Πηγή: protothema.gr




Τουρισμός | Έσοδα πάνω από 2 δισ. ευρώ για την Ελλάδα το τελευταίο τρίμηνο του έτους

Η ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού δηλώνει αισιόδοξη για το 2023.

Ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, μιλώντας για τα στοιχεία του τουρισμού των τελευταίων τριών μηνών του έτους, ανέφερε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ πως «τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν από την Τράπεζα της Ελλάδος επιβεβαιώνουν πρώτον την ολική επανεκκίνηση του τουρισμού και δεύτερον την επέκταση της τουριστικής περιόδου». Επιπλέον, υπογράμμισε πως «το αποτέλεσμα αυτό έρχεται έπειτα από σκληρή δουλειά και με κλειστές τις αγορές της Ρωσίας, της Κίνας και της Ουκρανίας».

Σύμφωνα με την Τράπεζα της Ελλάδος, οι μήνες Οκτώβριος, Νοέμβριος και Δεκέμβριος φέρνουν στην ελληνική οικονομία 2,071 δισ. ευρώ, ενώ για το 2023, η ηγεσία του υπουργείου Τουρισμού δηλώνει αισιόδοξη για δύο λόγους. Παράλληλα, ο κ. Κικίλιας τονίζει πως «οι προκρατήσεις είναι ήδη 20% πάνω, ενώ, σύμφωνα με τα στοιχεία Ιανουαρίου της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας καταγράφηκε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά +3,1%, σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019», προσθέτωντας ότι «επιβεβαιώνεται με αυτόν τον τρόπο η στρατηγική μας για τουρισμό 365 μέρες το χρόνο».

Ο κ. Κικίλιας, τόνισε την προστιθέμενη αξία του τουριστικού προϊόντος, επαναλαμβάνοντας ότι τα μέχρι τώρα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδας επιβεβαιώνουν το γεγονός, ότι «τα έσοδα καταλήγουν αδιαμεσολάβητα στη μέση ελληνική οικογένεια, στη μικρή και μεσαία ελληνική επιχείρηση, στους εργαζόμενους στα επαγγέλματα που σχετίζονται άμεσα ή έμμεσα με τον τουριστικό κλάδο, στον πρωτογενή παραγωγή και στους αγρότες μας».

 

Πηγή: newsbeast.gr




Market Pass | Ανοίγει από αύριο η πλατφόρμα – Από την Τετάρτη το Σαρακοστιανό Καλάθι

Ανακοινώσεις από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο.

Από αύριο ανοίγει η πλατφόρμα για το Market Pass. Δικαιούχοι είναι το 85% των νοικοκυριών, όπως ανακοίνωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικόμου. Η ενίσχυση ανέρχεται στο 10% επί των αγορών κάθε είδους.

Όπως διευκρίνισε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, η πλατφόρμα θα ανοίξει από αύριο για κάποια ΑΦΜ και θα ολοκληρωθεί την Τετάρτη.

Από την Τετάρτη το καλάθι του Νοικοκυριού διευρύνεται και μπαίνει σε εφαρμογή και το Σαρακοστιανό Καλάθι.

Τι είναι το Market Pass;

Το Market Pass αποτελεί μέτρο ενίσχυσης των νοικοκυριών, με σκοπό την κάλυψη μέρους του αυξημένου κόστους αγορών, ιδίως ειδών διατροφής, λόγω της σημαντικής αύξησης του δείκτη τιμών καταναλωτή. Καλύπτει την περίοδο από τον Φεβρουάριο έως και τον Ιούλιο του 2023.

Ποιοι δικαιούνται το Market Pass;

Δικαιούχοι της ενίσχυσης είναι φυσικά πρόσωπα, άγαμα, έγγαμα, μέρη συμφώνου συμβίωσης, εν διαστάσει, διαζευγμένα ή σε κατάσταση χηρείας.

Ποιο μέλος του νοικοκυριού μπορεί να αιτηθεί για το Market Pass;

α. Για έγγαμους ή πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, αρμόδιος να αιτηθεί είναι ο υπόχρεος σε υποβολή της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων.

β. Σε περίπτωση υποβολής χωριστής δήλωσης συζύγων / μερών συμφώνου συμβίωσης, ο ένας εκ των δύο, οπότε αποκλείεται αυτοδικαίως ο άλλος.

γ. Δεν δικαιούνται να αιτηθούν:

γ1. φυσικά πρόσωπα τα οποία δηλώθηκαν ως εξαρτώμενα μέλη στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων φορολογικού έτους 2021 από άλλο πρόσωπο,

γ2. φυσικά πρόσωπα τα οποία δηλώθηκαν ως φιλοξενούμενα στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων φορολογικού έτους 2021 από άλλο πρόσωπο,

γ3. φυσικά πρόσωπα τα οποία εμπίπτουν στον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης για το φορολογικό έτος 2021,

γ4. φορολογικοί κάτοικοι αλλοδαπής και

γ5. φυσικά πρόσωπα που δεν έχουν υποβάλει Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων φορολογικού έτους 2021 έως και 31/12/2022.

Ποια πρόσωπα συνυπολογίζονται στην οικονομική ενίσχυση ενός νοικοκυριού από το Market Pass;

Για τον σκοπό του Market Pass, ως μέλη του νοικοκυριού λογίζονται οι σύζυγοι / τα μέρη συμφώνου συμβίωσης, τα εξαρτώμενα τέκνα τους, τα λοιπά εξαρτώμενα από αυτούς μέλη και οι φιλοξενούμενοί τους σύμφωνα με την τελευταία Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων φορολογικού έτους 2021, όπως αυτή υποβλήθηκε έως και 31/12/2022.

Ποια εισοδηματικά και άλλα οικονομικά κριτήρια πρέπει να πληροί ο δικαιούχος του Market Pass;

α. Κριτήρια εισοδήματος

Τα φυσικά πρόσωπα δικαιούνται την ενίσχυση, εφόσον το ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημά τους κατά το φορολογικό έτος 2021, ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσής του, πραγματικό και τεκμαρτό, ανέρχεται σε έως δεκαέξι χιλιάδες (16.000) ευρώ για άγαμο υπόχρεο ή υπόχρεο σε κατάσταση χηρείας ή ευρισκόμενο εν διαστάσει και είκοσι τέσσερις χιλιάδες (24.000) ευρώ για έγγαμο υπόχρεο ή τους έγγαμους ή τα μέρη του συμφώνου συμβίωσης που υποβάλλουν χωριστή φορολογική δήλωση ή τους έγγαμους που υποβάλλουν φορολογική δήλωση βάσει της περ. β’ της παρ. 4 του άρθρου 67 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος ή τα φυσικά πρόσωπα που έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης και έχουν υποβάλει κοινή φορολογική δήλωση χωρίς τέκνα. Το εισόδημα αυτό προσαυξάνεται κατά πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, άλλο εξαρτώμενο μέλος και φιλοξενούμενο μέλος του νοικοκυριού. Στην περίπτωση μονογονεϊκής οικογένειας το εισόδημα αυτό καθορίζεται σε έως είκοσι τέσσερις χιλιάδες (24.000) ευρώ και προσαυξάνεται κατά πέντε χιλιάδες (5.000) ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, άλλο εξαρτώμενο μέλος και φιλοξενούμενο μέλος μετά το πρώτο. Στο ετήσιο συνολικό οικογενειακό εισόδημα δεν περιλαμβάνεται εκείνο το οποίο αθροιστικά απαλλάσσεται από τον φόρο εισοδήματος. Για τον προσδιορισμό της οικογενειακής κατάστασης, του αριθμού των εξαρτώμενων τέκνων, άλλων εξαρτώμενων μελών και φιλοξενούμενων μελών, καθώς και των εισοδηματικών κριτηρίων, χρησιμοποιούνται τα δεδομένα της Δήλωσης Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων του φορολογικού έτους 2021, όπως έχει διαμορφωθεί κατά την 31η Δεκεμβρίου 2022.

β. Κριτήρια ακίνητης περιουσίας

Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας, όπως αυτή προκύπτει από την Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού ΕΝ.Φ.Ι.Α. του έτους 2022, υπόχρεου, συζύγου ή μέρους συμφώνου συμβίωσης και εξαρτώμενων, κατά τον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, τέκνων, που αναγράφονται στη Δήλωση Φορολογίας Εισοδήματος Φυσικών Προσώπων του φορολογικού έτους 2021, δεν πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των διακοσίων πενήντα χιλιάδων (250.000) ευρώ για τους άγαμους, τους υπόχρεους σε κατάσταση χηρείας ή εν διαστάσει και το ποσό των τετρακοσίων χιλιάδων (400.000) ευρώ για τους έγγαμους ή μέρη συμφώνου συμβίωσης και τις μονογονεϊκές οικογένειες.

Σε ποιο ύψος ανέρχεται η οικονομική ενίσχυση μέσω Market Pass;

Το ύψος της ενίσχυσης ανά νοικοκυριό ανέρχεται σε ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%) επί του μηνιαίου ύψους αγορών,

που καθορίζεται σε διακόσια είκοσι (220) ευρώ για το μονομελές νοικοκυριό, προσαυξανόμενο κατά εκατό (100) ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού με ανώτατο όριο τα χίλια (1.000) ευρώ αγορών. Σε περίπτωση που ο δικαιούχος επιλέξει την πίστωση σε τραπεζικό λογαριασμό, το ποσό ενίσχυσης που καταβάλλεται ανέρχεται στο ογδόντα τοις εκατό (80%) επί του ανωτέρω ύψους.

 

Κάθε επιπλέον εξαρτώμενο μέλος ή φιλοξενούμενος προσθέτει στο εκτιμώμενο ύψος αγορών του νοικοκυριού 100,00€, ενισχύοντας έτσι τη μηνιαία επιδότηση κατά 10,00€, εάν επιλεγεί η έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, ή κατά 8,00€, εάν επιλεγεί η τραπεζική κατάθεση. Σε κάθε περίπτωση το μέγιστο εκτιμώμενο ύψος αγορών ορίζεται στα 1.000,00€, οπότε και η μέγιστη μηνιαία επιδότηση καθορίζεται στα 100,00€, εάν επιλεγεί η έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας, ή στα 80,00€, εάν επιλεγεί η τραπεζική κατάθεση.

Πότε υποβάλλονται οι αιτήσεις για το Market Pass;

Με διαπιστωτική απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης θα καθορισθεί ο χρόνος έναρξης και ο χρόνος λήξης της παραγωγικής λειτουργίας της ειδικής εφαρμογής της παρ. 5 του άρθρου 115 του ν. 5007/2022.

Η υποβολή αιτήσεων λήγει στις 15/3/2023.

Πώς υποβάλλονται οι αιτήσεις για το Market Pass;

Απαραίτητη προϋπόθεση, για να λάβει ο δικαιούχος την οικονομική ενίσχυση, είναι να υποβάλει μέχρι τις 15/3/2023 αίτηση στην εφαρμογή εισερχόμενος με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (taxisnet).

Μετά την είσοδό του στην εφαρμογή, ο αιτούμενος συμπληρώνει και επιβεβαιώνει τα στοιχεία επικοινωνίας του, όπως τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου του και τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του, επιλέγει τον τρόπο πίστωσης (έκδοση ψηφιακής χρεωστικής κάρτας ή κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό) και το πιστωτικό ίδρυμα με το οποίο επιθυμεί να συνεργαστεί. Στην περίπτωση της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό, ο αιτούμενος υποβάλλει υπό μορφή IBAN ενεργό λογαριασμό Τραπέζης, στον οποίο θα πρέπει να είναι τουλάχιστον συνδικαιούχος και επιλέγει το πιστωτικό ίδρυμα που τηρείται ο λογαριασμός.

Ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται στο ότι σε περίπτωση επιλογής έκδοσης ψηφιακής χρεωστικής κάρτας ο ίδιος ο δικαιούχος ή κάποιο μέλος του νοικοκυριού πρέπει να διαθέτει κινητό τηλέφωνο ικανό να πραγματοποιεί ανέπαφες συναλλαγές (μέσω πρωτοκόλλου NFC). Σημειώνεται ότι η ψηφιακή χρεωστική κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Φυσικά, είναι δυνατή η υποβολή αιτήσεως για το Market Pass μέσω ΚΕΠ.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Πλεύρης | Αυξημένος το 2023, ο προϋπολογισμός για διαγνωστικές εξετάσεις

Παρέμβαση του πρωθυπουργού ζητούν κιλινικοεργαστηριακοί γιατροί και πολυιατρεία για το clawback – Αύξηση προϋπολογισμού για τις διαγνωστικές εξετάσεις υπόσχεται ο υπουργός Υγείας και απαντά εμμέσως και στην κόντρα που άνοιξε μεταξύ της διοίκησης του ΕΟΠΥΥ και του Συντονιστικού των ιδιωτικών φορέων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας. 

«Η ομαλή συνεργασία του υπουργείου Υγείας και του ΕΟΠΥΥ με τους ιατρικούς συλλόγους και τους ιδιώτες πάροχους θα διευρυνθεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να διασφαλίζονται οι παρεχόμενες ποιοτικές υπηρεσίες στους ασφαλισμένους» τονίζει ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης σε δήλωσή του με αφορμή την παράδοση μελέτης από την ομάδα εργασίας για τον περιορισμό του clawback των διαγνωστικών εξετάσεων.

«Η μείωση του clawback που βαρύνει την τελευταία δεκαετία τους κλινικοεργαστηριακούς γιατρούς και τα διαγνωστικά κέντρα αποτελεί βασική προτεραιότητα του Υπουργείου. Προς αυτή την κατεύθυνση ο κλειστός προϋπολογισμός του ΕΟΠΥΥ τα δύο τελευταία χρόνια σε αυτή την κατηγορία έχει ενισχυθεί με ποσό άνω των 120 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα συστήθηκε και σε συνεργασία με τους ιατρικούς συλλόγους ομάδα εργασίας που έχει προβεί σε προτάσεις για τη μείωση του clawback οι οποίες και θα αποτελέσουν αντικείμενο νομοθετικής πρωτοβουλίας. Δεδομένου ότι ο ΕΟΠΥΥ αποτελεί τον βασικό αγοραστή υπηρεσιών από τον ιδιωτικό τομέα, ο κλειστός προϋπολογισμός του ΕΟΠΥΥ και για το τρέχον έτος θα είναι αυξημένος προκειμένου να μπορούν οι ιδιώτες γιατροί και οι πάροχοι να παρέχουν απρόσκοπτα τις υπηρεσίες τους. Οι ιδιώτες γιατροί και οι ιδιώτες πάροχοι αποτελούν βασικό συνεργάτη της Πολιτείας για να παρέχονται ποιοτικές υπηρεσίες υγείας στους πολίτες» επισημαίνει ο υπουργός Υγείας.

Ζητούν παρέμβαση Μητσοτάκη:

Της δήλωσης του Υπουργού, είχε προηγηθεί ανακοίνωση του Συντονιστικού των ιδιωτικών φορέων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, με την οποία ζητούσαν την παρέμβαση του πρωθυπουργού για το ζήτημα του clawback, εκφράζοντας παράλληλα τη δυσαρέσκειά τους προς τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Θόδωρο Σκυλακάκη. «Καταρρέουν τα εργαστήρια και πολυιατρεία. Το υπουργείο Οικονομικών αδιαφορεί. Τα περιθώρια εξαντλήθηκαν. Ζητάμε την παρέμβαση του Πρωθυπουργού!» τονίζει το Συντονιστικό.

«Στις 28/11/2022 πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τον Αναπλ. Υπουργό Οικονομικών κ. Θ. Σκυλακάκη με τον οποίο συζητήθηκαν οικονομικής φύσεως ζητήματα των εργαστηριακών και κλινικοεργαστηριακών ιατρών και των πολυιατρείων. Ιδιαίτερα, συζητήθηκε το θέμα του κουρέματος του τεχνητού χρέους που έχει φορτώσει ο ΕΟΠΥΥ στους παρόχους υγείας από ποσά clawback προηγούμενων ετών, η αναστολή της προείσπραξης του 70% του clawback του τρέχοντος έτους καθώς και η χρηματοδότηση του προϋπολογισμού των διαγνωστικών εξετάσεων έτους 2022.

Για αυτά τα δύο θέματα ο Αναπλ. Υπουργός Οικονομικών ζήτησε προθεσμία για να μας απαντήσει μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου, για το εάν και πώς θα μπορούσαν να υλοποιηθούν αυτά που ζητήθηκαν από πλευράς μας. Δυστυχώς, έως και σήμερα και παρότι τον έχουμε ενοχλήσει επανειλημμένως μέσω επιστολών για τον προσδιορισμό ραντεβού, αλλά και μέσω επικοινωνιών με το γραφείο του, αυτό δεν έχει καταστεί εφικτό.

Οι πολίτες εξυπηρετούνται άρτια, γρήγορα και ποιοτικά από τις μονάδες μας και στην πραγματικότητα οι εξετάσεις πληρώνονται από τους εργαστηριακούς και κλινικοεργαστηριακούς ιατρούς και τα πολυϊατρεία, αφού η χρηματοδότηση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας είναι συστηματικά ανεπαρκής τα τελευταία 10 χρόνια!

Ως εκ τούτου, εκφράζουμε την πλήρη δυσαρέσκειά μας για τον τρόπο που μας αντιμετωπίζει το Υπουργείο Οικονομικών καθώς και την θέση που δίνει στη Δημόσια Υγεία με τη στάση του αυτή! Τα περιθώρια εξαντλήθηκαν! Είμαστε αναγκασμένοι να ζητήσουμε την παρέμβαση του Πρωθυπουργού ενόψει της χρεοκοπίας ενός ολόκληρου κλάδου και τη βέβαιη κατάρρευση της Δημόσιας Υγείας!» αναφέρει το Συντονιστικό.

Στα «κάγκελα» οι γιατροί και με τον ΕΟΠΥΥ:

Γιατροί, πολυιατρεία και εργαστήρια βρίσκονταν, όμως, ήδη στα «κάγκελα» εξαιτίας της επετειακής εκδήλωσης για τη λειτουργία του ΕΟΠΥΥ. «Το πάρτυ για τα 10 χρόνια λειτουργίας του ΕΟΠΥΥ το έχουν πληρώσει ακριβά οι γιατροί και τα πολυιατρεία», «με δικά μας χρήματα γιορτάζετε τις “πολιτικές υγείας” που εφάρμοσε ο ΕΟΠΥΥ και στην ουσία ήταν πολιτικές κουρέματος των οφειλομένων σας! Εξοφλήστε τους γιατρούς, τα εργαστήρια και τα πολυιατρεία» ανέφερε μεταξύ άλλων το Συντονιστικό. Η διοικήτρια του Οργανισμού, Θεανώ Καρποδίνη, απάντησε κάνοντας λόγο για «αχαριστεία»: «Αυτή λοιπόν η επετειακή εκδήλωση σημαίνει πολλά και σημαντικά για εμάς που έπρεπε να μας ενώνουν όλους κι όχι να μας χωρίζουν. Ουδείς όμως πιο αχάριστος εκ του ευεργετηθέντος!»

Στην κυρία Καρποδίνη απάντησαν εκ νέου οι γιατροί: «Η Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ ζητάει και τα ρέστα από τους γιατρούς, τα εργαστήρια και τα πολυιατρεία! Απαιτούμε να ζητήσει συγγνώμη η Διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ που απεκάλεσε 7.000 γιατρούς αχάριστους και ευεργετηθέντες!»

Ο υπουργός Υγείας, σήμερα, με τη δήλωσή του έστειλε μήνυμα λήξης του επεισοδίου, αφού τόνισε την ανάγκη ομαλής συνεργασίας του υπουργείου Υγείας και του ΕΟΠΥΥ με τους ιατρικούς συλλόγους και τους ιδιώτες πάροχους, καθώς και ότι αυτοί αποτελούν βασικό συνεργάτη της Πολιτείας προκειμένου να παρέχονται ποιοτικές υπηρεσίες στους ασφαλισμένους.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Νίκος Δένδιας | «Ιερό Ευαγγέλιο» της Ελλάδας η εδαφική ακεραιότητα και η εθνική κυριαρχία

Στις Βρυξέλλες βρίσκεται ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας, καθώς συμμετέχει στο Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Από το συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις Βρυξέλλες που βρίσκεται ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας ανέφερε μεταξύ άλλων: «Έχουμε να συζητήσουμε σήμερα μια σειρά από σημαντικά θέματα, όπως για την Ουκρανία, τα δικαιώματα των γυναικών στο Αφγανιστάν, αλλά και ζητήματα που εγείρουν η κλιματική αλλαγή και η τεράστια πρόκληση της προστασίας του περιβάλλοντος».

Και πρόσθεσε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας: «Από εκεί και πέρα όμως, θα έχω την ευκαιρία, ευθύς εξαρχής, να ενημερώσω τους συναδέλφους μου για την επίσκεψή μου στις πληγείσες από τους σεισμούς περιοχές της Τουρκίας και, πέραν αυτού, να συζητήσουμε πώς μπορούμε να σταθούμε δίπλα στα θύματα του σεισμού στην Τουρκία και τη Συρία. Λυπάμαι που το λέω, επρόκειτο για μια βιβλική καταστροφή, πρωτοφανή. Κατά συνέπεια, χρειάζεται μια τεράστια βοήθεια και μια τεράστια στήριξη»

 

Πηγή: newsbomb.gr




Άγριο έγκλημα στη Μύκονο | Τον σκότωσε με καραμπίνα για μια γυναίκα

Μύκονος: Σοκαριστική δολοφονία ενός 34χρονου, από έναν 33χρονο, μετά από καυγά μέσα σε μπαρ.

Άγριο έγκλημα έγινε τα ξημερώματα της Δευτέρας 20 Φεβρουαρίου στη Μύκονο ανάμεσα σε δύο άνδρες για τα μάτια μιας γυναίκας.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες περίπου στις 06:00 το πρωί ένας 33χρονος Έλληνας και ένας 34χρονος Αλβανός διαπληκτίστηκαν μέσα σε μπαρ του νησιού, στην περιοχή Σκυλάμπελα για τη γυναίκα.

Ο 33χρονος θυμωμένος έφυγε από το μπαρ, πήγε στο σπίτι του, πήρε την καραμπίνα, επέστρεψε στο μπαρ σε κατάσταση μέθης και έστρεψε το όπλο προς τον 34χρονο πυροβολώντας τον.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ ο 33χρονος τον σημάδεψε στο κεφάλι.

Ο 33χρονος παραδόθηκε στην Υποδιεύθυνση Ασφάλειας στη Μύκονο, η οποία διερευνά το περιστατικό.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Μέχρι τις 20 Μαΐου οι δηλώσεις ειδικού φόρου ακινήτων

Άνοιξε η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή των δηλώσεων του ειδικού φόρου ακινήτων.

Τον ειδικό φόρο ακινήτων, ο οποίος υπολογίζεται με συντελεστή 15% επί της αντικειμενικής αξίας των ακινήτων, υποχρεούνται να πληρώσουν νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες (υπεράκτια ή εξωχώρια εταιρεία-offshore κ.λπ.), κάθε μορφής εταιρεία ιδιωτικών επενδύσεων, κάθε μορφής καταπίστευμα (trust) που έχουν εμπράγματα δικαιώματα πλήρους ή ψιλής κυριότητας ή επικαρπίας σε ακίνητα τα οποία βρίσκονται στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με την απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, οι δηλώσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέχρι τις 20 Μαΐου, ενώ για τον υπολογισμό του φόρου λαμβάνονται υπόψη οι νέες αντικειμενικές αξίες των ακινήτων. Οπως ορίζεται στην απόφαση, υπόχρεοι του φόρου είναι νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες της παραγράφου 3 του άρθρου 51Α του ΚΦΕ, που έχουν εμπράγματα δικαιώματα πλήρους ή ψιλής κυριότητας ή επικαρπίας σε ακίνητα. Συγκεκριμένα:

• Ναυτιλιακές επιχειρήσεις που έχουν εγκαταστήσει γραφεία στην Ελλάδα και πλοιοκτήτριες εταιρείες εμπορικών πλοίων.

• Νομικά πρόσωπα τα οποία αποδεδειγμένα επιδιώκουν στην Ελλάδα σκοπούς κοινωφελείς, πολιτιστικούς, θρησκευτικούς, εκπαιδευτικούς.

• Εταιρείες που έχουν την έδρα τους σύμφωνα με το καταστατικό τους στην Ελλάδα ή σε άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ενωσης, των οποίων το σύνολο των ονομαστικών μετοχών, μεριδίων ή μερίδων ανήκουν σε ίδρυμα ημεδαπό ή αλλοδαπό, εφόσον αποδεδειγμένα επιδιώκει στην Ελλάδα κοινωφελείς σκοπούς, για τα ακίνητα που χρησιμοποιούνται για τον σκοπό αυτόν.

Η δήλωση υποβάλλεται μέχρι την 20ή Μαΐου του έτους φορολογίας. Ωστόσο, ο φόρος που αναλογεί καταβάλλεται εφάπαξ με την υποβολή της δήλωσης. Η δήλωση που υποβάλλεται χωρίς την καταβολή του φόρου θεωρείται απαράδεκτη και δεν παράγει έννομα αποτελέσματα. Για τον υπολογισμό του φόρου λαμβάνεται υπόψη η αξία που έχουν τα ακίνητα και τα εμπράγματα σε αυτά δικαιώματα κατά την 1η Ιανουαρίου του έτους φορολογίας. Από τον ειδικό φόρο ακινήτων εξαιρούνται, μεταξύ άλλων:

• Εταιρείες εισηγμένες σε ρυθμιζόμενη αγορά ή πολυμερή μηχανισμό διαπραγμάτευσης.

• Εταιρείες με ακαθάριστα έσοδα μεγαλύτερα από τα ακαθάριστα έσοδά τους από ακίνητα.

• Εταιρείες που ανεγείρουν ακίνητα για επτά χρόνια από την οικοδομική άδεια τα οποία θα ιδιοχρησιμοποιηθούν για την άσκηση βιομηχανικής, τουριστικής ή εμπορικής γενικώς επιχείρησης.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Συντάξεις Μαρτίου 2023 | Οι πληρωμές ανά ταμείο

Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα πληρωμών των κύριων και επικουρικών συντάξεων. 

  • Την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2023 θα καταβληθούν οι κύριες και επικουρικές συντάξεις των συνταξιούχων που προέρχονται από τους τέως φορείς: ΟΑΕΕ, ΟΓΑ, ΝΑΤ, ΕΤΑΑ, ΕΤΑΤ, ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και ΔΕΗ.
  • Την Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2023 θα καταβληθούν οι κύριες και επικουρικές συντάξεις των συνταξιούχων που προέρχονται από τους τέως φορείς: ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΤΡΑΠΕΖΕΣ, ΕΝΤΑΣΣΟΜΕΝΑ (ΤΣΕΑΠΓΣΟ,ΤΣΠ-ΗΣΑΠ), ΟΤΕ και ΔΗΜΟΣΙΟ που ο ΑΜΚΑ τους τελειώνει σε 1,3,5,7,9.

  • Την Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2023 θα καταβληθούν οι κύριες και επικουρικές συντάξεις των συνταξιούχων που προέρχονται από τους τέως φορείς: ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΤΡΑΠΕΖΕΣ, ΕΝΤΑΣΣΟΜΕΝΑ (ΤΣΕΑΠΓΣΟ,ΤΣΠ-ΗΣΑΠ), ΟΤΕ και ΔΗΜΟΣΙΟ που ο ΑΜΚΑ τους τελειώνει σε 0,2,4,6,8.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Κορονοϊός | Υποχρεωτική η μάσκα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

Η νέα ΚΥΑ που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της κυβέρνησης, γνωστοποιεί ότι το μέτρο προστασίας κατά του κορονοϊού έλαβε εκ νέου παράταση.

Υποχρεωτικές συνεχίζουν να είναι οι μάσκες στα μέσα μαζικής μεταφοράς, με την μη χρήση τους να επισύρουν πρόστιμο ύψους 300 ευρώ.

Η νέα ΚΥΑ που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της κυβέρνησης, γνωστοποιεί ότι το μέτρο προστασίας κατά του κορονοϊού έλαβε εκ νέου παράταση.

Ειδικότερα, η ισχύς της Κοινής Υπουργίκης Απόφασης «Έκτακτα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορωνοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας από τη Δευτέρα, 30 Ιανουαρίου 2023 και ώρα 06:00 έως και τη Δευτέρα, 13 Φεβρουαρίου 2023 και ώρα 06:00» παρατείνεται από τη λήξη της έως και τη Δευτέρα, 27 Φεβρουαρίου 2023 και ώρα 06:00.

Πού είναι υποχρεωτική μάσκα:

Το επιβατικό κοινό πρέπει να γνωρίζει ότι χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (FFP2 ή Ν95 ή ΚΝ95) ή εναλλακτικά διπλής μάσκας (χειρουργικής και υφασμάτινης) είναι υποχρεωτική:

α) Στα μέσα μαζικής μεταφοράς αστικών συγκοινωνιών όπως λεωφορεία αρμοδιότητας ΟΑΣΑ ΑΕ και ΟΑΣΘ ΑΕ, λεωφορεία δημοτικής συγκοινωνίας, μέσα σταθερής τροχιάς αρμοδιότητας ΣΤΑΣΥ ΑΕ, σιδηρόδρομος όταν κινείται σε αστικό ιστό και αναβατήρες (τελεφερίκ).

β) στα επιβατηγά δημόσιας χρήσης (ΕΔΧ) οχήματα κάθε κατηγορίας (όπως ταξί, ταξί ειδικής μίσθωσης).

Σε περίπτωση ελέγχου, ο επιβάτης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς που δεν φορά μάσκα τιμωρείται με πρόστιμο ύψους 300 ευρώ, ενώ στα επιβατηγά δημοσίας χρήσης (ταξί) επιβάλλεται πρόστιμο 150 ευρώ στον οδηγό του οχήματος.

Υπενθυμίζεται ότι από τις αρχές του περασμένου καλοκαιριού, οι μάσκες δεν είναι υποχρεωτικές στους περισσότερους εσωτερικούς χώρους.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Η «Women Act» στην Ξάνθη με ομιλήτρια την Ζαχαράκη

Εγκαινιάζεται την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου, στις 7:30 το απόγευμα, στον Πολυχώρο Τέχνης και Σκέψης «Οικία Μάνου Χατζηδάκι», στην Ξάνθη, το Hub της ΜΚΟ Women Act -ένα παράρτημα που η δραστήρια Οργάνωση δημιουργεί στην πόλη μας για την ενδυνάμωση και την ανάπτυξη των γυναικών στην ευρύτερη περιοχή.

Στην εκδήλωση θα συμμετάσχει ως κεντρική ομιλήτρια η υφυπουργός Τουρισμού κα Σοφία Ζαχαράκη, με θέμα: «Γυναίκες στη Δημόσια Σφαίρα για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη».

Τον συντονισμό έχει αναλάβει η συνιδρύτρια της ΜΚΟ κα Μαίη Ζαννή.

Η εκδήλωση συνδιοργανώνεται από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, η οποία υποστηρίζει τις δράσεις της Οργάνωσης.

Στόχος της ΜΚΟ είναι η ενδυνάμωση των γυναικών στην εκπλήρωση των πολιτικών, κοινωνικών, πολιτιστικών και οικονομικών δυνατοτήτων τους μέσω της παραγωγής γνώσης, της παροχής κατάρτισης και της σύνδεσης με την κοινωνία των πολιτών.

 

Πηγή: xanthinea.gr




Σύσκεψη υπό τον Μητσοτάκη στο Μαξίμου για την αντισεισμική προστασία

Σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου για ζητήματα προσεισμικού ελέγχου και αντισεισμικής προστασίας.

Σε σύσκεψης εργασίας που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου, με αντικείμενο τον άμεσο προσεισμικό έλεγχο προήδρευσε το πρωί ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης. Στο επίκεντρο βρέθηκαν ζητήματα αντισεισμικής προστασίας και ανθεκτικότητας δημόσιων κτιρίων (σε πρώτη φάση σχολείων και νοσοκομείων).

Οι πρωτοβουλίες της κυβέρνησης προς την κατεύθυνση αυτή θα ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα από το υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Στυλιανίδης, ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης, ο υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Γιάννης Μπρατάκος, ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και κυβερνητικός Εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, ο πρόεδρος του Οργανισμού Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (ΟΑΣΠ) Ευθύμιος Λέκκας και ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ).

 

Πηγή: newsbomb.gr




Εικονικοί γάμοι | Νεαρός συνοριοφύλακας «παντρεύτηκε» 74χρονη για να αποφύγει τον Έβρο

Οι απίστευτες ιστορίες δήθεν έρωτα από την έρευνα της ΕΛ.ΑΣ. για τα εικονικά σύμφωνα συμβίωσης.

Κραυγαλέες περιπτώσεις εικονικών συμφώνων συμβίωσης φαίνεται πως θα ανακύψουν από την έρευνα που έχει διαταχθεί για τους νέους συνοριοφύλακες που ανακάλυψαν τη «φάμπρικα γάμων» για να αποφύγουν την τοποθέτησή τους στα σύνορα. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, σε μία περίπτωση συνοριοφύλακας (περίπου 25 ετών) εμφανίζεται να έχει συνάψει σύμφωνο συμβίωσης με 74χρονη. Και μπορεί, όπως σχολιάζουν δηκτικά αρμόδιες πηγές, ο έρως χρόνια να μην κοιτά, εντούτοις στην προκειμένη περίπτωση μάλλον δεν πρόκειται για μία… τυπική περίπτωση έρωτα που οδήγησε σε γάμο.

Σε μία άλλη περίπτωση συνοριοφύλακας υπέγραψε σύμφωνο συμβίωσης με συνάδελφό του, με τον οποίο συνυπήρχαν στην ίδια «φουρνιά» προσλήψεων. Πηγές της λεωφόρου Κατεχάκη σημειώνουν ότι ένας στους τρεις, από τους συνολικά 250 νέους συνοφιορύλακες, εμφανίζεται να έχει υπογράψει σύμφωνο συμβίωσης.
Την έρευνα παρακολουθεί στενά ο Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, υποστράτηγος Πασχάλης Συριτούδης. Πρόκειται για μία δύσκολη έρευνα, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις -που δεν είναι τόσο κραυγαλέες όσο οι παραπάνω- είναι εξαιρετικά δύσκολο να αποδειχθεί ότι το σύμφωνο είναι «fake».
Πληροφορίες αναφέρουν ότι θα ληφθούν καταθέσεις από όλους τους συνοριοφύλακες που έχουν υπογράψει σύμφωνο συμβίωσης. Σημειώνεται ότι πριν ξεκινήσει να «διαρρέει» στους κόλπους των νέων συνοριοφυλάκων το «κόλπο» της μοριοδότησης μέσω του συμφώνου συμβίωσης, οι «παντρεμένοι» δεν ξεπερνούσαν τους οχτώ.

Σε εξέλιξη δεν βρίσκεται, όμως, μόνο η διοικητική έρευνα που διέταξε το αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. Και αυτό γιατί -μετά την έκταση που πήρε το θέμα- η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αλεξανδρούπολης διέταξε προκαταρκτική έρευνα για τη διερεύνηση ποινικών ευθυνών. Η έρευνα ανατέθηκε στην Υποδιεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας Βορείου Ελλάδος. Υπενθυμίζεται ότι με εντολή του Τάκη Θεοδωρικάκου το αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. είχε διατάξει προ ημερών διοικητική έρευνα.
Πάντως, μπορεί η διοικητική έρευνα να διατάχθηκε την περασμένη Δευτέρα από την Αστυνομία για να διερευνηθούν οι τυχόν ευθύνες, ωστόσο, το θέμα είναι γνωστό εδώ και καιρό στον Έβρο. Πληροφορίες του iΕidiseis αναφέρουν ότι εδώ και περίπου ένα μήνα συνδικαλιστές συνοριοφύλακες είχαν ενημερώσει αρμόδίως για τα εικονικά σύμφωνα συμβίωσης, καθώς οι ανύπαντροι συνοριοφύλακες αντιλήφθηκαν αμέσως τον αθέμιτο ανταγωνισμό και άρχισαν να «μιλούν».

Όταν το θέμα τέθηκε επί τάπητος αρχικά δεν δόθηκε η δέουσα προσοχή, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές ενημέρωσης, διότι «το σύμφωνο συμβίωσης είναι νόμος του κράτους και όχι κάτι παράνομο». Στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. από τον Έβρο επισημαίνουν ότι το «δίκαιο θα ήταν να ισχύσουν τα σύμφωνα συμβίωσης που είχαν υπογραφεί πριν την κατάταξή των νέων συνοριοφυλάκων». Στον Έβρο το κλίμα στις τάξεις των νεοπροσληφθέντων αστυνομικών είναι «βαρύ», με τα παράπονα για «αδικίες» να διαβιβάζονται στους παλιούς «φρουρούς» της μεθορίου.

Την ίδια ώρα, ανησυχία επικρατεί στους κόλπους της ΕΛ.ΑΣ. όσον αφορά και το επιχειρησιακό σκέλος, καθώς οι νέοι συνοριοφύλακες πρέπει άμεσα να ξεκινήσουν βάρδιες στα σύνορα. Αρμόδιες πηγές εξηγούν, πάντως, ότι «στόχος όσων ήθελαν το σύμφωνο συμβίωσης ήταν η έδρα τους να είναι η Αλεξανδρούπολη. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν θα έκαναν υπηρεσία στα σύνορα. Η διαφορά είναι ότι το σπίτι τους θα ήταν στην πόλη, σε αντίθεση με τους συναδέλφους τους»

 

Πηγή: gnomionline.gr




Χανιά | Στη Σούδα κατέπλευσε ο γαλλικό αεροπλανοφόρο Σαρλ Ντε Γκωλ

Το Σαρλ Ντε Γκωλ είναι το  μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο της Ευρώπης.

Έφτασε σήμερα το πρωί στην Αμερικάνικη Βάση της Σούδας στα Χανιά, το Γαλλικό αεροπλανοφόρο Σαρλ Ντε Γκωλ.

To μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο της Ευρώπης, σύμφωνα με το zarpanews.gr θα παραμείνει στη βάση για πέντε ημέρες μέχρι και τις 22 Φεβρουαρίου καθώς θα συμμετέχει σε συνεκπαίδευση με μονάδες του Πολεμικού Ναυτικού και αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας.

Έχει μήκος 260 μέτρα, πλάτος 64 μέτρα, ύψος 75 μέτρα και πλήρες εκτόπισμα 42.500 τόνων. Στο πλοίο υπηρετούν εκατοντάδες ναύτες, πεζοναύτες, καθώς και μέλη της γαλλικής ναυτικής δύναμης. Το πλοίο μεταφέρει μεταξύ άλλων πολεμικά αεροσκάφη Rafale Marine και ελικόπτερα Caïman και Dauphin (Panther).

Ακόμα σήμερα αναμένεται να καταπλεύσει και το ισπανικό ελικοπτεροφόρο “Juan Carlos 1”, το οποίο θα μείνει ελλιμενισμένο μέχρι τις 20 του μήνα. Το ισπανικό πλοίο θα συμμετάσχει στην άσκηση “Neptune Strike” που θα διεξαχθεί από τις 20 ως τις 28 Φεβρουαρίου ανοικτά της Κρήτης.

 

Πηγή: newsbomb.gr

 




Άκαρπος ο διαγωνισμός για την κατασκευή του Νέου Νοσοκομείου Κομοτηνής

Αδύνατη προς το παρόν η έναρξη κατασκευής του Νοσοκομείου.

Το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) ανακοινώνει ότι ο διαγωνισμός για την κατασκευή του νέου Γενικού Νοσοκομείου Κομοτηνής ΙΣΝ, του Πανεπιστημιακού Παιδιατρικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης ΙΣΝ, και του νέου Γενικού Νοσοκομείου Σπάρτης ΙΣΝ, υπό την διεθνή Πρωτοβουλία για την Υγεία, απέβη ουσιαστικά άκαρπος και ως εκ τούτου ακυρώνεται. Όλες οι προσφορές που υποβλήθηκαν την Πέμπτη 9 Φεβρουαρίου 2023 ήταν πολύ υψηλότερες του οικονομικού αντικειμένου της δωρεάς (σε κάποιες περιπτώσεις ως και υπερδιπλάσιες) ακόμα και έχοντας λάβει υπόψη τις πρόσφατες διεθνείς εξελίξεις (πόλεμος, πληθωρισμός, διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας κ.τ.λ.).

Η εξέλιξη αυτή, προς το παρόν, καθιστά την ολοκλήρωση των εν λόγω έργων για τα τρία νέα Νοσοκομεία στο ποιοτικό επίπεδο που έχει οραματιστεί το ΙΣΝ και αξίζει στην Ελλάδα αδύνατη. Παρόλα αυτά, το Ίδρυμα εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα και τυχόν εναλλακτικές λύσεις, και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση προσεχώς.

Να σημειωθεί ότι σε πολλές ενημερώσεις το Ίδρυμα έχει τονίσει ότι η δωρεά δεν κινδυνεύει, ωστόσο η εξέλιξη αυτή σίγουρα πάει πίσω το χρονοδιάγραμμα κατασκευής, που όριζε η κατασκευή να ξεκινήσει φέτος και να ολοκληρωθεί το 2026. Το Νέο Νοσοκομείο Κομοτηνής έχει προϋπολογισμό 105εκ€ από τα συνολικά 400εκ€ της Δωρεάς στον τομέα της Υγείας.

Όλες οι άλλες δράσεις της διεθνούς Πρωτοβουλίας για την Υγεία τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς συνεχίζονται κανονικά και εκτελούνται εντός χρονοδιαγραμμάτων και προϋπολογισμών.

 

Πηγή:xronos.gr




Σέρρες | Το ατύχημα σημειώθηκε στο 10ο δημοτικό σχολείο Σερρών – H 9χρονη νοσηλεύεται στο «Ιπποκράτειο» Θεσσαλονίκης

Το ατύχημα σημειώθηκε στο 10ο δημοτικό σχολείο Σερρών – H 9χρονη νοσηλεύεται στο «Ιπποκράτειο» Θεσσαλονίκης.

Διασωληνωμένη στο νοσοκομείο «Ιπποκράτειο» Θεσσαλονίκης νοσηλεύεται από χθες, Πέμπτη, μια 9χρονη από τις Σέρρες η οποία χτύπησε στο κεφάλι αφού έπεσε από σκάλες στο σχολείο της.

Το ατύχημα για τη μαθήτρια της Δ΄ Δημοτικού σημειώθηκε, σύμφωνα με την ιστοσελίδα infonews24.gr στο 10ο δημοτικό σχολείο Σερρών.

Κατά τις ίδιες πληροφορίες η μαθήτρια χτύπησε στο κεφάλι αφού σκόνταψε με αποτέλεσμα να πέσει από τις σκάλες.

Αρχικά η 9χρονη μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Σερρών όπου υποβλήθηκε σε εξετάσεις.

Εκεί οι γιατροί έκριναν ότι θα πρέπει να μεταφερθεί σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης με τους γιατρούς στο «Ιπποκράτειο» να κρίνουν ότι πρέπει να διασωληνωθεί.

Η 9χρονη μαθήτρια από τις Σέρρες αναμένεται σήμερα να υποβληθεί σε νέο γύρο εξετάσεων.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: protothema.gr




Ενεργειακές συμφωνίες με Βουλγαρία | Υπογραφές για τον αγωγό Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης

Διακρατική συμφωνία Ελλάδας – Βουλγαρίας για τον αγωγό πετρελαίου που θα λειτουργήσει με φορά από Nότο προς Βορρά. Υπογράφουν σήμερα στην Αθήνα ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης και ο Βούλγαρος πρόεδρος Ρ. Ράντεφ.

Τα αποτελέσματα μιας πολύμηνης ενεργειακής διπλωματίας μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας στον τομέα του πετρελαίου και του φυσικού αερίου επικυρώνουν σήμερα στην Αθήνα ο πρόεδρος της Βουλγαρίας Ρούμεν Ράντεφ και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με την υπογραφή δύο διακρατικών συμφωνιών που κυοφορούνται από τον περασμένο Οκτώβριο.

Η πρώτη αφορά την υλοποίηση του πετρελαιαγωγού Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης για τη μεταφορά πετρελαίου σε αντίστροφη ροή από τον αρχικό σχεδιασμό του. Το έργο είχε σχεδιαστεί για τη μεταφορά ποσοτήτων ρωσικού πετρελαίου στη Μεσόγειο μέσω του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, ως παρακαμπτήριας οδού των στενών του Βοσπόρου, και ενώ το 2007 βρέθηκε ένα βήμα πριν από την έναρξη της υλοποίησής του, ματαιώθηκε οριστικά το 2011 με την αποχώρηση της Βουλγαρίας.

Η ιδέα κατασκευής του έργου επανήλθε εν μέσω ενεργειακής κρίσης, αυτή τη φορά παρακάμπτοντας και τον ρωσικό παράγοντα, για να στηρίξει τα ευρωπαϊκά σχέδια απεξάρτησης από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα. Το πετρέλαιο θα ρέει αντίστροφα και από το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης θα φθάνει στα διυλιστήρια της Βουλγαρίας, στη Μαύρη Θάλασσα. Η Βουλγαρία μέσω αυτού του σχεδίου κάνει ένα σημαντικό βήμα απεξάρτησης από το ρωσικό πετρέλαιο, η δε Ελλάδα ενισχύει τη θέση της στον ευρωπαϊκό ενεργειακό χάρτη, αφού μετά τη λειτουργία του IGB, που μεταφέρει από πέρυσι τον Οκτώβριο φυσικό αέριο στη γειτονική χώρα και από εκεί σε άλλες αγορές των Βαλκανίων, θα στέλνει στην ενδοχώρα της και πετρέλαιο. Ταυτόχρονα αποδυναμώνεται ο ρόλος των στενών του Βοσπόρου ως γεωπολιτικού εργαλείου της Τουρκίας που διατηρεί λόγο στις διελεύσεις, τις οποίες επηρεάζει ανάλογα με το συμφέρον της ίδιας ή και του Πούτιν που τη χρησιμοποιεί στα σχέδιά του σε ρόλο «δούρειου ίππου».

Ο νέος αγωγός στον οποίο από ιδιωτικής πλευράς εμπλέκεται ο όμιλος Κοπελούζου θα είναι μικρότερης δυναμικότητας και συγκεκριμένα 10 εκατ. τόνων πετρελαίου ετησίως, έναντι 35-50 εκατ. τόνων που προέβλεπε το αρχικό σχέδιο. Εκτίμηση της ελληνικής πλευράς είναι ότι το έργο είναι αρκετά ώριμο για να προχωρήσει άμεσα, αφού μπορεί να στηριχθεί στις τεχνικές μελέτες που είχαν γίνει στην προηγούμενη φάση. Η διακρατική συμφωνία που υπογράφεται σήμερα θα ανοίξει τον δρόμο για τη λήψη της επενδυτικής απόφασης και την έναρξη κατασκευής του έργου με ταχύτατες διαδικασίες.

Η δεύτερη διακρατική συμφωνία που θα υπογραφεί σήμερα στην Αθήνα αφορά την αποθήκευση 0,3 τεραβατωρών φυσικού αερίου σε αποθήκες της Βουλγαρίας για λογαριασμό της Ελλάδας και παράλληλα αντίστοιχες ποσότητες αποθήκευσης LNG στη Ρεβυθούσα για λογαριασμό της γειτονικής χώρας.

Με αυτές τις δύο συμφωνίες η Ελλάδα ενισχύει περαιτέρω τη θέση της στα βόρεια σύνορα ως «πύλη» όχι μόνο φυσικού αερίου αλλά και πετρελαίου. Παράλληλα επιδιώκει να λειτουργήσει και ως δεύτερη «πύλη» στα νότια σύνορά της αξιοποιώντας τη φυσική θέση της για τη μεταφορά αερίου, ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και υδρογόνου από τη νοτιοανατολική Μεσόγειο στην Ευρώπη.

Στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας συμμετέχει με τρία επενδυτικά έργα ηλεκτρικής διασύνδεσης (δύο με την Αίγυπτο και ένα με το Ισραήλ), ενώ νέο πεδίο περαιτέρω συνεργασίας με το Κάιρο δρομολογείται και στον τομέα του φυσικού αερίου. Η Αίγυπτος αποτελεί ήδη έναν από τους βασικούς εξαγωγείς LNG στην Ελλάδα, καταλαμβάνοντας μάλιστα το 2022 την τρίτη θέση (4,93 TWh), πίσω από την Αλγερία (5,43 TWh) και τις ΗΠΑ (20,10 TWh), και παράλληλα μια βασική πηγή τροφοδοσίας LNG της Ευρώπης μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία. Το 71% του συνολικού όγκου εξαγωγών της κατευθύνθηκε το 2022 στην Ευρώπη, από το 31% το 2021. Η Ελλάδα μέσω των νέων τερματικών σταθμών LNG (Aλεξανδρούπολη, Διώρυγα Gas στην Κόρινθο και Mediterranean Gas στον Βόλο) θα μπορούσε να αυξήσει σημαντικά τις εξαγωγές από την Ανατολική Μεσόγειο όχι μόνο προς τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, όπως συμβαίνει σήμερα, αλλά και στις χώρες της Βόρειας Ευρώπης. Αυτή την προοπτική φαίνεται ότι βλέπει με ενδιαφέρον η Αίγυπτος, όπως διαπιστώθηκε στη συνάντηση που είχε προχθές στο Κάιρο η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ Μαρία Ρίτα Γκάλι με τον υπουργό Πετρελαίου και Ορυκτών Πόρων της Αιγύπτου, Ταρέκ Ελ Μόλα, στο περιθώριο του Egypt Petroleum Show 2023. Κύκλοι του ΔΕΣΦΑ μεταφέρουν ότι ο Αιγύπτιος υπουργός είχε ήδη μια λεπτομερή εικόνα για τα ελληνικά FSRU. Η κ. Γκάλι ενημέρωσε για τις δυνατότητες του ελληνικού συστήματος μεταφοράς φυσικού αερίου αλλά και για ζητήματα που αφορούν την πρόσβαση και τη χρήση των υποδομών του.

Το «πράσινο» υδρογόνο:

Στη συνάντηση συζητήθηκε και η δυνατότητα συνεργασίας για μεταφορά υδρογόνου μέσω του ελληνικού συστήματος, καθώς η Αίγυπτος θα αποτελέσει επίσης βασική πηγή τροφοδοσίας της Ευρώπης με «πράσινο» υδρογόνο που θα παράγεται από φωτοβολταϊκά. Οι επαφές μεταξύ του ΔΕΣΦΑ και του αντίστοιχου διαχειριστή της Αιγύπτου αναμένεται να συνεχιστούν με σκοπό να διευκολύνουν επιχειρηματικές συμφωνίες για προμήθεια φυσικού αερίου βραχυχρόνιας διάρκειας (έως το 2026-2027). Με αυτές, και όχι μόνο, τις επιχειρηματικές ευκαιρίες που ανοίγονται για τις δύο χώρες συνδέεται και η παρουσία στο Egypt Petroleum Show στο Κάιρο των ομίλων HELLENiQ ENERGY, Κοπελούζου, Energean Oil and Gas, και των εταιρειών Asprofos και HEREMA.

Πηγή: kathimerini.gr

 




Άνοιξε η πλατφόρμα υποβολής δηλώσεων για επίδομα εργασίας

Ενεργοποιήθηκε η πλατφόρμα υποβολής δηλώσεων από τους επιδοτούμενους ανέργους για το «επίδομα εργασίας».

Ενεργοποιήθηκε η πλατφόρμα υποβολής δηλώσεων από τους επιδοτούμενους ανέργους για το «επίδομα εργασίας», τη νέα παροχή που θεσμοθετήθηκε με τον νόμο για τον εκσυγχρονισμό της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης και αφορά τους επιδοτούμενους ανέργους που ξεκινούν να εργάζονται.

Στόχος του νέου επιδόματος είναι να λειτουργήσει ως κίνητρο και επιβράβευση για τη γρήγορη επανένταξη στην αγορά εργασίας. Στην πράξη, αφορά επιδοτούμενους ανέργους που βρήκαν δουλειά και προσλήφθηκαν από τις 29.12.2022 και μετά. Αυτοί, για το διάστημα που απομένει ώστε να συμπληρωθεί η διάρκεια επιδότησής τους, θα εξακολουθούν να λαμβάνουν το 50% του επιδόματος ανεργίας, αυτή τη φορά ως επίδομα εργασίας.

Προσοχή όμως. Υπάρχουν όροι και περιορισμοί, προκειμένου να αποφεύγονται οι εικονικές απολύσεις και οι επαναπροσλήψεις, με στόχο την καταστρατήγηση του μέτρου. Ετσι, δικαιούχοι είναι όσοι λαμβάνουν τακτική επιδότηση ανεργίας ή βοήθημα ανεργίας αυτοαπασχολούμενων και προσλαμβάνονται κατά τη διάρκεια της επιδότησής τους σε μισθωτή εργασία πλήρους απασχόλησης, σε εργοδότη όμως στον οποίο δεν είχαν απασχοληθεί τα δύο τελευταία έτη πριν από την έναρξη της επιδότησής τους. Επίσης, το επίδομα εργασίας δεν μπορεί να χορηγηθεί πάνω από μία φορά εντός της ίδιας τριετίας.

Για την καταβολή της παροχής, οι δυνητικά δικαιούχοι εισέρχονται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς Taxisnet στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://www.gov.gr/ipiresies/ergasia-kai-asphalise/anergia/epidoma-ergasias-gia-paratase-epidomatos-anergias και υποβάλλουν μια απλή δήλωση για την ένταξή τους στο πρόγραμμα. Η καταβολή του επιδόματος ξεκινάει έπειτα από αυτεπάγγελτο έλεγχο της ΔΥΠΑ για την πλήρωση των προϋποθέσεων χορήγησής του.

Η προθεσμία υποβολής της δήλωσης για την ένταξη στο επίδομα εργασίας είναι 8 μέρες από την ανάληψη της απασχόλησης και όχι αργότερα από τη λήξη της αρχικής επιδότησης ή του βοηθήματος ανεργίας.

Η ημερομηνία έναρξης του επιδόματος εργασίας είναι η ημερομηνία πρόσληψης του ασφαλισμένου. Οσο για το ύψος του, είναι ίσο με το ήμισυ του εγκεκριμένου ημερήσιου επιδόματος/βοηθήματος ανεργίας, χωρίς ωστόσο να καταβάλλονται οι ασφαλιστικές εισφορές ασθενείας σε είδος, καθώς υπάρχει ασφαλιστική κάλυψη από τον εργοδότη. Το παραπάνω ποσό προσαυξάνεται κατά 10% για κάθε προστατευόμενο μέλος της οικογένειας του δικαιούχου.

Το επίδομα εργασίας διακόπτεται χωρίς να μπορεί να συνεχιστεί στην περίπτωση που η εργασιακή σχέση ανασταλεί, λήξει ή λυθεί με οποιονδήποτε τρόπο κατά τη διάρκεια του επιδόματος εργασίας (είτε πρόκειται για καταγγελία σύμβασης είτε για οικειοθελή αποχώρηση).

 

Πηγή : kathimerini.gr