Θεσσαλονίκη | Στη φυλακή 53χρονος που κακοποιούσε σεξουαλικά τα τρία ανήλικα ανίψια του

Οι πράξεις, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, τελέστηκαν το διάστημα 2009-2013 στη Θεσσαλονίκη, αλλά χρειάστηκαν να περάσουν αρκετά χρόνια για να καταγγελθούν στις διωκτικές Αρχές και συγκεκριμένα το 2021, όταν το ένα από τα θύματα ενηλικιώθηκε.

Σε συνολική κάθειρξη 37 ετών (με εκτιτέα τα 20) καταδικάστηκε από το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο Θεσσαλονίκης ένας 53χρονος που κακοποιούσε σεξουαλικά επί τέσσερα χρόνια τα τρία ανήλικα ανίψια του, παιδιά των αδελφών του, με «δέλεαρ» άλλοτε διάφορα δώρα, όπως σοκολατάκια, κι άλλοτε επιτρέποντάς τα να παίξουν με το κινητό του τηλέφωνο, ενώ – παράλληλα – ο ίδιος κατέγραφε με τη συσκευή τηλεφώνου τις αρρωστημένες του ορέξεις.

Οι πράξεις, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, τελέστηκαν το διάστημα 2009-2013, αλλά χρειάστηκαν να περάσουν αρκετά χρόνια για να καταγγελθούν στις διωκτικές Αρχές και συγκεκριμένα το 2021, όταν το ένα από τα θύματα ενηλικιώθηκε. Φαίνεται δε, ότι οι γονείς των παιδιών γνώριζαν για το τι συνέβαινε, επειδή είχε πέσει στα χέρια τους ένα από τα βίντεο αλλά εκείνοι επέλεξαν να σιωπήσουν, με την εισαγγελέα της έδρας να τους καταλογίζει «εγκληματική αμέλεια».

Όπως έγινε γνωστό, τα ανήλικα θύματα (γεννημένα τα έτη 2003, 2004 και 2006) περνούσαν κάποιες ώρες στο σπίτι των παππούδων τους λόγω των επαγγελματικών υποχρεώσεων των γονιών τους. Στο ίδιο σπίτι ζούσε κι ο 53χρονος«Μας παρίστανε τον καλό και ήσυχο αλλά στην πραγματικότητα ήταν ένα τέρας» ανέφερε από το βήμα του μάρτυρα ένα από τα αδέλφια του κατηγορούμενου.

Στην απολογία του, ο ίδιος ομολόγησε τις πράξεις του ζητώντας συγγνώμη από τα αδέλφια του, ενώ ανέφερε ότι μετάνιωσε για τις πράξεις του.

Νωρίτερα, στην αγόρευσή της η εισαγγελέας της έδρας ζήτησε την παραδειγματική του τιμωρία για να «δικαιωθούν οι αθώες ψυχές». «Έβαλαν τον λύκο να φυλάει τα πρόβατα» ανέφερε η εισαγγελικός λειτουργός, τονίζοντας ότι ο δράστης κατέστρεψε όχι μόνο το σώμα αλλά και την ψυχή των παιδιών.

 

 

Πηγή: newsbomb.gr




Σέρρες | Έθαψε στην αυλή του πέντε συσκευασίες κάνναβης αλλά τις ξετρύπωσε η… μύτη της Ρόξι

Στη σύλληψη ενός 56χρονου ημεδαπού άνδρα προχώρησαν χθες το πρωί αστυνομικοί της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Σερρών για κατοχή ναρκωτικών.

Ο άνδρας, οποίος συνελήφθη σε χωριό του δήμου Ηράκλειας, καθώς σε έρευνα στο σπίτι του, όπως επίσης και σε αποθήκες του σπιτιού του, εντοπίσθηκαν με τη συνδρομή και του αστυνομικού σκύλου «ROXY» της Διεύθυνσης Αστυνομίας Σερρών και κατασχέθηκαν:

⦁ 5 συσκευασίες με κάνναβη συνολικού βάρους 252 γραμμαρίων, που είχε κρύψει μέσα χώμα στην αυλή του σπιτιού του,
⦁ 4 συσκευασίες με κατεργασμένη κάνναβη συνολικού βάρους 17,51 γραμμαρίων,
⦁ 4 συσκευασίες με κάνναβη συνολικού βάρους 4,24 γραμμαρίων,

⦁ φυτικά αποσπάσματα κάνναβης σε δοχείο με υγρό για την παρασκευή ελαίου κάνναβης,
⦁ 1 ηλεκτρονική ζυγαριά ακριβείας και
⦁ το χρηματικό των ποσό 380 ευρώ.

 

Επίσης βρέθηκαν και κατασχέθηκαν μία φορητή συσκευή ανίχνευσης μετάλλων, μία συσκευή ηλεκτρικής εκκένωσης (τέιζερ), καθώς επίσης και 6 πήλινα αντικείμενα (αγγείο, κύπελλο κ.α.), τα οποία όπως διαπιστώθηκε είχε επεξεργαστεί προκειμένου να ομοιάζουν με αρχαία, με σκοπό την πώλησή τους.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: voria.gr




Ξάνθη | Γέμισε την κεντρική πλατεία ο Τριαντάφυλλος

Γεμάτη από κόσμο ήταν η κεντρική πλατεία της Ξάνθης το μεσημέρι της Παρασκευής (24/02) για τη συναυλία του Τριαντάφυλλου. 

 

Ο δημοφιλής τραγουδιστής εμφανίστηκε στην κεντρική σκηνή των ΘΛΕ, στο πλαίσιο των φετινών καρναβαλικών εκδηλώσεων, λίγο μετά τις 14:00 το μεσημέρι.

Τραγούδησε παλιές γνωστές του επιτυχίες, αλλά και πιο σύγχρονα μουσικά ακούσματα και κατάφερε να ξεσηκώσει το πλήθος.

Υπενθυμίζεται πως τα σχολεία της Ξάνθης ήταν κλειστά, όπως είθισται κάθε χρόνο, σε όλους τους Δήμους της περιοχής, προκειμένου μαθητές και εκπαιδευτικοί να δώσουν το παρών στις εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στην πόλη στο πλαίσιο των ΘΛΕ.

Στην Ξάνθη έχουν αρχίσει και φτάνουν ήδη οι πρώτοι επισκέπτες του καρναβαλιού, με την πληρότητα στα ξενοδοχεία να παραμένει στο 100%.

Το Σάββατο το μεσημέρι έχει προγραμματιστεί η συναυλία με την Αναστασία, στην κεντρική πλατεία ενώ το βράδυ είναι η νυχτερινή παρέλαση.

Οι καρναβαλικές εκδηλώσεις κορυφώνονται το μεσημέρι της Κυριακής με τη μεγάλη παρέλαση και το βράδυ της ίδιας ημέρας ακολουθεί το κάψιμο του Τζάρου.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: xanthinea.gr




ΔΥΠΑ | Ποιοι είναι οι δικαιούχοι που θα πάρουν σήμερα το μπόνους των 300 ευρώ

Το «μπόνους» θεσμοθετήθηκε με τον νόμο «Δουλειές Ξανά» – Στόχος η ενεργοποίηση των μακροχρόνια ανέργων μέσω της δημιουργίας επικαιροποιημένου Ψηφιακού ΑΣΔ, βάσει του οποίου θα μπορούν να κατευθυνθούν σε δράσεις ανάπτυξης της απασχολησιμότητάς τους και εύρεσης εργασίας.

Οι 5.757 μη επιδοτούμενοι μακροχρόνια άνεργοι που κατάρτισαν Ψηφιακό Ατομικό Σχέδιο Δράσης (Ψηφιακό ΑΣΔ) θα λάβουν σήμερα, Παρασκευή 24 Φεβρουαρίου 2023, από τη ΔΥΠΑ η εφάπαξ χρηματική παροχή ύψους 300 ευρώ. Συνολικά, η παροχή έχει καταβληθεί σε 47.512 δικαιούχους.

Το «μπόνους» θεσμοθετήθηκε με τον νόμο «Δουλειές Ξανά», με στόχο την ενεργοποίηση των μακροχρόνια ανέργων μέσω της δημιουργίας επικαιροποιημένου Ψηφιακού ΑΣΔ, βάσει του οποίου θα μπορούν να κατευθυνθούν σε δράσεις ανάπτυξης της απασχολησιμότητάς τους και εύρεσης εργασίας. Οι πληρωμές εμφανίζονται στους λογαριασμούς των δικαιούχων εντός 1-2 εργάσιμων ημερών μετά την καταβολή τους.

Υπενθυμίζεται ότι δικαιούχοι της νέας παροχής είναι οι μακροχρόνια άνεργοι που:

• Έχουν συμπληρώσει συνεχόμενη εγγεγραμμένη ανεργία άνω των 5 ετών και κατόπιν καταρτίζουν Ψηφιακό ΑΣΔ και

• Έχουν εισόδημα έως 16.000 ευρώ οι άγαμοι, 24.000 ευρώ οι έγγαμοι (προσαυξανόμενο κατά 3.000 ευρώ ανά τέκνο) ή 27.000 ευρώ οι μονογονεϊκές οικογένειες (προσαυξανόμενο κατά 3.000 ευρώ ανά τέκνο).

Η διαδικασία για την καταβολή της παροχής έχει ως εξής:

• Οι δυνητικά δικαιούχοι εισέρχονται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς TaxisNet στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://www.gov.gr/ipiresies/ergasia-kai-asphalise/anergia/ephapax-khrematike-parokhe-gia-anergous

• Καταχωρούν ή επικαιροποιούν τα στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού (IBAN) για την καταβολή της παροχής, καθώς και την οικογενειακή τους κατάσταση

• Η ΔΥΠΑ ελέγχει την πλήρωση των προϋποθέσεων αυτεπάγγελτα (διάστημα ανεργίας και Ψηφιακό ΑΣΔ), καθώς και μέσω διασταύρωσης με τα στοιχεία αρμόδιων φορέων (ΑΑΔΕ, ΗΔΙΚΑ)

• Η καταβολή γίνεται αυτόματα στους λογαριασμούς των δικαιούχων.

Επισημαίνεται ότι μόνο όσοι είναι μακροχρόνια άνεργοι πάνω από 5 έτη και καταρτίσουν Ψηφιακό ΑΣΔ μπορούν να εισέλθουν στην πλατφόρμα και να καταχωρίσουν ΙΒΑΝ.

Όσοι άνεργοι έχουν ήδη καταρτίσει Ατομικό Σχέδιο Δράσης (ΑΣΔ) θα πρέπει να το μετατρέψουν σε Ψηφιακό ΑΣΔ. Συγκεκριμένα, εισέρχονται με κωδικούς TaxisNet στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες (eservices) της ΔΥΠΑ και επιβεβαιώνουν ή επικαιροποιούν τα στοιχεία του ΑΣΔ, ώστε να μετατραπεί σε Ψηφιακό ΑΣΔ.

Όσοι άνεργοι δεν έχουν ήδη καταρτίσει ΑΣΔ θα πρέπει να κλείσουν ραντεβού με εργασιακό σύμβουλο στο Κέντρο Προώθησης Απασχόλησης (ΚΠΑ2) της περιοχής τους είτε μέσω τηλεδιάσκεψης (MyDYPAlive) είτε δια ζώσης.

Για να κλείσουν ραντεβού μέσω τηλεδιάσκεψης, οι άνεργοι θα πρέπει να επισκεφτούν την ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://www.gov.gr/ipiresies/polites-kai-kathemerinoteta/ex-apostaseos-exuperetese-politon/exuperetese-me-telediaskepse-apo-ton-organismo-apaskholeses-ergatikou-dunamikou-oaed

Για να κλείσουν ραντεβού δια ζώσης, οι άνεργοι θα πρέπει είτε να στείλουν μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) στο ΚΠΑ2 ή να τηλεφωνήσουν στο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο 1555 του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Για να βρείτε το ΚΠΑ2 στο οποίο ανήκετε με βάση την κατοικία σας, καθώς και το αντίστοιχο email, επισκεφτείτε την ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://www.dypa.gov.gr/poy-aniko

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε https://www.dypa.gov.gr/




Σε εγκάρδιο κλίμα η συνάντηση Παναγιωτόπουλου με τον Γάλλο ΥΠΑΜ | Τι συζήτησαν για τα εξοπλιστικά

Η πολυδιάσταση ελληνογαλλική στρατιωτική συνεργασία, που κινείται στο επίπεδο της σταθερής και ειλικρινούς συμμαχίας, επισφραγίστηκε και σήμερα, με τη συνάντηση των υπουργών Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου και Σεμπαστιάν Λεκορνύ.

Ο Γάλλος υπουργός Άμυνας Σεμπαστιάν Λεκορνύ χθες συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ενδεικτικό της βαρύτητας που δίνει η χώρα μας στην επίσκεψή του αλλά και στις περαιτέρω προοπτικές της ελληνογαλλικής στρατιωτικής συνεργασίας.

Σήμερα το πρωί ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος τον υποδέχτηκε στο γραφείο του, όπου πραγματοποίησαν δύωρη συνομιλία επί παντός θέματος, τόσο για τα εξοπλιστικά, όσο και για την εμβάθυνση της στρατιωτικής συνεργασίας, που θα εκφραστεί άμεσα και επί του πεδίου, σε κοινές ασκήσεις και δράσεις των Ενόπλων Δυνάμεων των δύο χωρών.

Στη συνέντευξη Τύπου που ακολούθησε, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος τόνισε ότι η σημερινή επίσκεψη του Γάλλου ομολόγου του επιβεβαιώνει την πραγματική φιλία και στρατηγική σχέση των δύο χωρών, τόσο διμερώς όσο και στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε. «Μοιραζόμασταν ανέκαθεν τις ίδιες αξίες και το κοινό όραμα της ειρήνης», επισήμανε.

Το επιστέγασμα αυτής της συνεργασίας είναι το πλούσιο εξοπλιστικό πρόγραμμα, με τα 18 Rafale που προμηθεύτηκε η χώρα μας από τη Γαλλία να είναι ήδη μάχιμα στη βάση της Τανάγρας, ενώ αναμένονται μέχρι του χρόνου άλλα 6, οπότε και θα παραλάβουμε την πρώτη από τις τρεις φρεγάτες Belharra.

«Μας προσφέρει ικανοποίηση η συνεχής παρουσία του γαλλικού στόλου στην ανατολική Μεσόγειο», πρόσθεσε ο υπουργός, εννοώντας το αεροπλανοφόρο Charles de Gaulle που πρόσφατα κατέπλευσε στη Σούδα, όπως και τη φρεγάτα Provence που έδεσε στον Πειραιά.

Όπως ενημέρωσε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος τους δημοσιογράφους, η συζήτηση με τον ομόλογό του κινήθηκε γύρω από την κατάσταση στην ανατολική Μεσόγειο, ενώ σε αυτό το σημείο τόνισε την αμέριστη συμπαράσταση της χώρας μας προς την Τουρκία που επλήγη από τον φονικό σεισμό.

«Καλωσορίζουμε την αποκλιμάκωση της έντασης, ελπίζουμε να διατηρηθεί», υπογράμμισε.

Οι δύο υπουργοί συζήτησαν επίσης για την Ουκρανία, αναφέροντας ότι θα συνεχιστεί η υποστήριξη στη χώρα «όσο χρειαστεί», κι ενώ ακόμα δεν διαφαίνεται το πιθανό τέλος του πολέμου.

Τέλος, ανέφερε ότι η τετραμερής συμμαχία Ελλάδα-Γαλλία-Ιταλία-Κύπρος θα εμπλουτιστεί το επόμενο διάστημα.

Γάλλος υπουργός: «Η στρατιωτική μας συνεργασία δεν είναι απλά μια εμπορική σχέση»

Τον λόγο πήρε ο Γάλλος υπουργός Άμυνας Σεμπαστιάν Λεκορνύ ο οποίος σε εγκάρδιο κλίμα εξήρε τις «συστηματικές και πλούσιες σχέσεις» των δύο χωρών, ενώ τόνισε ότι ο Έλληνας ομόλογός του ήταν ο πρώτος που του ευχήθηκε όταν ανέλαβε τα καθήκοντά του, και είναι αυτός με τον οποίο διατηρεί την πιο συστηματική επικοινωνία. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι πέραν των συναντήσεων, συνομιλούν κάθε εβδομάδα μέσω τηλεφώνου.

Σχετικά με το μεγάλο εξοπλιστικό πρόγραμμα, ο Γάλλος ΥΠΑΜ τόνισε ότι «ο γαλλικός λαός είναι υπερήφανος για αυτή τη συνεργασία – η οποία είναι σχέση φιλίας και όχι απλή εμπορική συνεργασία, επωφελής και για τις δύο πλευρές, στη βάση των ιστορικών μας δεσμών».

Το αμέσως επόμενο διάστημα, όπως αποφασίστηκε, θα πραγματοποιηθούν κοινές στρατιωτικές ασκήσεις και δράσεις, γεγονός που αναβαθμίζει περαιτέρω τη στρατιωτική μας συνεργασία.

Ο Γάλλος υπουργός αναφέρθηκε και στο ουκρανικό, επαναλαμβάνοντας ότι η στήριξη στη χώρα θα συνεχιστεί, ενώ έκρινε ως «παράδοξη» τη στάση ορισμένων εταίρων, οι οποίοι θεωρούν ότι θα πρέπει να σταματήσει η παροχή όπλων και πυρομαχικών, «ώστε να τελειώσει ο πόλεμος». «Πώς γίνεται να στηρίζουμε το Διεθνές Δίκαιο και την ακεραιότητα των κρατών και να μην υποστηρίζουμε την Ουκρανία», ανέφερε.

Τέλος, ο υπουργός σημείωσε ότι λόγω της έκρυθμης κατάστασης σε αφρικανικές χώρες υπάρχει «απειλή» για τη Γαλλία και την Ελλάδα από τον Νότο, κι αυτό καταδεικνύει τη σημασία της συνεργασίας των δύο χωρών.

«Είμαστε εδώ, στο λίκνο του πολιτισμού, και θαυμάζω όσα κάνετε για την ασφάλεια και τη σταθερότητα», κατέληξε.

Οι δύο υπουργοί στη συνέχεια μετέβησαν στην αεροπορική βάση της Τανάγρας, όπου βρίσκονται τα μαχητικά Rafale.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Μήνυμα Μητσοτάκη για τον έναν χρόνο πολέμου | Στεκόμαστε στο πλευρό της Ουκρανίας μέχρι τη νίκη της

«Η Ελλάδα στέκεται αταλάντευτα στο πλευρό των γενναίων υπερασπιστών της ελευθερίας και της δημοκρατίας»

ε αφορμή τη συμπλήρωση ενός έτους από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε μια ανάρτηση στα αγγλικά στον λογαριασμό του στο Twitter.

«Ένα χρόνο μετά την παράνομη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η Ελλάδα στέκεται αταλάντευτα στο πλευρό των γενναίων υπερασπιστών της ελευθερίας και της δημοκρατίας. Η σκέψη μας είναι επίσης στην κατεστραμμένη πόλη της Μαριούπολης και τους ομογενείς μας εκεί. Εμείς στεκόμαστε στο πλευρό της Ουκρανίας μέχρι τη νίκη της», έγραψε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

 

 

Πηγή: newsbeast.gr




Τέλη κυκλοφορίας | Έως 28 Φεβρουαρίου η πληρωμή – Πρόστιμα αν χαθεί η προθεσμία

Τα ειδοποιητήρια για τα τέλη κυκλοφορίας μπορούν να βρουν οι ιδιοκτήτες στην πλατφόρμα myCar

Εκπνέει στις 28 Φεβρουαρίου, η προθεσμία για την πληρωμή τελών κυκλοφορίας 2023.

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα πρέπει να προσέξουν ιδιαίτερα την εμπρόθεσμη πληρωμή των υποχρεώσεων τους, καθώς έχουν ανακοινωθεί «τσουχτερά» πρόστιμα.

Το ειδοποιητήριο για τα τέλη κυκλοφορίας περιλαμβάνει QR Code. Σκανάροντας τον κωδικό αυτό, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων μπορούν να πληρώνουν εύκολα τα τέλη κυκλοφορίας, μέσω mobile banking, χωρίς να γράφουν τον κωδικό πληρωμής και το ποσό.

Η πληρωμή για τέλη κυκλοφορίας:

Υπενθυμίζεται ότι υπάρχει πάντα και η δυνατότητα πληρωμής μέσω web banking.

Στην πλατφόρμα myCar οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν δυο επιλογές:

Στην πρώτη, με τίτλο «Τέλη Κυκλοφορίας Οχημάτων», οι ιδιοκτήτες/κάτοχοι οχημάτων έχουν τη δυνατότητα ενημέρωσης για:

  • πληροφορίες για τα οχήματά τους,
  • τους κωδικούς πληρωμής τελών κυκλοφορίας για αυτά,
  • τους κωδικούς πληρωμής σε υπολογιστικό φύλλο (excel), σε περίπτωση πλήθους οχημάτων
  • να λάβουν τη σχετική βεβαίωση για οχήματα ιδιοκτησίας τους προκειμένου να τη χρησιμοποιήσουν για μεταβίβαση οχήματος, εξαγωγή οχήματος στο εξωτερικό, επαναταξινόμηση οχήματος
  • πιθανή οφειλή για τέλη κυκλοφορίας έτους 2017

Στη δεύτερη, με τίτλο «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία», οι ιδιοκτήτες/κάτοχοι οχημάτων έχουν τη δυνατότητα:

  • να θέσουν επιβατικά και δίκυκλα Ιδιωτικής Χρήσης οχήματα σε ψηφιακή ακινησία,
  • να άρουν την ψηφιακή ακινησία,
  • να ανακτήσουν ήδη υποβληθείσες δηλώσεις

Προκειμένου τα οχήματα να τεθούν σε ψηφιακή ακινησία/κυκλοφορία, θα πρέπει να βρίσκονται σε κυκλοφορία/ακινησία, αντίστοιχα, και οι πινακίδες και τα υπόλοιπα στοιχεία κυκλοφορίας τους να βρίσκονται στην κατοχή των ιδιοκτητών τους.

Τα πρόστιμα για τα τέλη κυκλοφορίας

  • Ίσο με το ποσό των τελών αν το όχημα είναι δίκυκλο/ τρίκυκλο ή επιβατικό ΙΧ,
  • Ίσο με το 50% των τελών αν το όχημα είναι επιβατικό Δ.Χ.
  • 0 ευρώ για τέλη κάτω των 30 ευρv

H ψηφιακή κατάθεση πινακίδων κυκλοφορίας:

Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν τη δυνατότητα να θέσουν τα οχήματά τους σε ακινησία με λίγα κλικ στον υπολογιστή τους ή ακόμη και στο κινητό τους.

Οσοι καταθέσουν ψηφιακά τις πινακίδες κυκλοφορίας του αυτοκινήτου τους θα έχουν τη δυνατότητα να τις πάρουν πίσω από τον Απρίλιο καθώς πριν το Πάσχα θα έρθουν τα τέλη κυκλοφορίας με το μήνα.

Οι φορολογούμενοι που θα επιλέξουν να θέσουν σε ακινησία το όχημά τους μέχρι το τέλος του μήνα και αποφασίσουν να το θέσουν ξανά σε κυκλοφορία τον Απρίλιο και να το κρατήσουν έως το τέλος του χρόνου θα πρέπει να πληρώσουν τα 9/12 του ετήσιου ποσού, κερδίζοντας έτσι έκπτωση 25% στα ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Για παράδειγμα ο ιδιοκτήτης αυτοκινήτου 2.000 κ.ε. του 2007 με ετήσια τέλη κυκλοφορίας 690 ευρώ εάν θέσει σε ακινησία το όχημά του στο τέλος Φεβρουαρίου μπορεί να το θέσει ξανά σε κυκλοφορία τον Απρίλιο και να το έχει μέχρι και το Δεκέμβριο του 2023 πληρώνοντας τέλη 517,50 ευρώ. Με την κίνηση αυτή ο ιδιοκτήτης του οχήματος θα έχει πληρώσει τέλη κυκλοφορίας για 9 μήνες και θα κυκλοφορεί το αυτοκίνητό του για 11 μήνες καθώς το αυτοκίνητο θα βρίσκεται σε ακινησία μόνο για ένα μήνα, τον Μάρτιο.

 

Πηγή: in.gr




Στην 110 Πτέρυγα Μάχης ο Κυριάκος Μητσοτάκης για τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη MQ-9

Ο Πρωθυπουργός ενημερώθηκε για τις δυνατότητες της αεροπορικής βάσης, ένω είχε την ευκαιρία να δει από κοντά τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη MQ-9.

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επισκέφθηκε το πρωί την 110 Πτέρυγα Μάχης (ΠΜ) στην Αεροπορική Βάση Λάρισας, πρώτο σταθμό της επίσκεψης που πραγματοποιεί σήμερα στη Λάρισα.

Ο Πρωθυπουργός ενημερώθηκε για τις δυνατότητες της αεροπορικής βάσης, ένω είχε την ευκαιρία να δει από κοντά τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη MQ-9, να ενημερωθεί για τις δυνατότητες και τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό τους.

Η βάση της Λάρισας είναι ένα από τα σημεία όπου εκδηλώνεται η αμυντική συνεργασία ανάμεσα στην Ελλάδα και στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς από εκεί επιχειρούν τακτικά αμερικανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη, ενώ έχουν υλοποιηθεί έργα για τη συντήρηση και τη στέγασή τους.

Η Αεροπορική Βάση Λάρισας είναι το πρώτο οργανωμένο πολεμικό αεροπορικό συγκρότημα που κατασκευάστηκε και λειτούργησε στην Ελλάδα. Η ιστορία της αρχίζει με την προσγείωση σε αυτήν του πρώτου ελληνικού αεροσκάφους με την επωνυμία «Δαίδαλος» στις 29 Σεπτεμβρίου 1912. Αποστολή της 110 ΠΜ είναι η συντήρηση των μέσων και συστημάτων για ανάληψη αεροπορικών επιχειρήσεων και αντιμετώπιση καταστάσεων ανάγκης.

Τον Πρωθυπουργό υποδέχτηκαν ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Χαρδαλίας, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνος Φλώρος, ο Αρχηγός Τακτικής Αεροπορίας Αντιπτέραρχος Γιώργος Φασούλας και ο Πρέσβης των ΗΠΑ στην Ελλάδα, George Tsunis.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbomb.gr




Φυσιολατρικός Σύλλογος Παγγαίου PLANET και Βικτώρια Αθανασιάδου | Έκθεση ζωγραφικής για την παγκόσμια ημέρα της γυναίκας

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας , στο Αμφιθέατρο Φρίξου Παπαχρηστίδη,στο Δημαρχείο Ελευθερούπολης θα πραγματοποιηθεί η έκθεση ζωγραφικής με θέμα “Αγαπάμε και φροντίζουμε για την φύση και των πλανήτη μας.”

Ο Φυσιολατρικός Σύλλογος Παγγαίου PLANET και η καλλιτέχνης Βικτωρια Αθανασιαδου σας προσκαλούν  στην   έκθεση ζωγραφικής με αφορμή την παγκόσμια ημέρα γυναίκας ώστε όλοι μαζί, μέσα από τη μαγεία της τέχνης, να ταξιδέψουμε σε εικόνες μοναδικές, γεμάτες χρώμα και αισιοδοξία!

Η φύση είναι μοναδική πηγή έμπνευσης και δύναμης ώστε να ζούμε αρμονικά σε έναν όμορφο κόσμο γύρω μας!

 

Θέμα : Αγαπάμε και φροντίζουμε για την φύση και των πλανήτη μας.
Τοποθεσία :Αμφιθέατρο Φρίξου Παπαχρηστίδη, Ελευθερούπολη
Ώρα λειτουργίας έκθεσης :12.00 με 21.00
Ώρα εκδήλωσης: 18:00
Ημερομηνία :7/3/2023
Είσοδος ελεύθερη.



Νίκος Παππάς | Του επιβλήθηκε η ανώτατη ποινή – Δύο χρόνια με αναστολή

O Νίκος Παππάς μέσω των συνηγόρων του δήλωσε πως δεν θα αιτηθεί ελαφρυντικών γιατί δεν νιώθει ένοχος.

Σε ποινή φυλάκισης δύο ετών με αναστολή, την ανώτερη που προβλέπεται για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος, καταδίκασε ομόφωνα τον Νίκο Παππά το Ειδικό Δικαστήριο. Σε χρηματική ποινή 100 ημερήσιων μονάδων – το ύψος θα αποφασιστεί σε λίγο – καταδίκασαν οι δικαστές τον Χρήστο Καλογρίτσα ενώ απέρριψαν την χορήγηση ελαφρυντικών.

Ο εισαγγελέας ζήτησε και την διαβίβαση των πρακτικών της δίκης και της κατάθεσης της γραμματέως του Χρήστου Καλογρίτσα Ευθαλίας Διαμάντη στην Eισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας, προκειμένου να διερευνηθεί το περιεχόμενο της κατάθεσης ώστε να διαπιστωθεί η βασιμότητα των καταγγελιών της.

Νωρίτερα, ο Νίκος Παππάς μέσω των συνηγόρων του δήλωσε πως δεν θα αιτηθεί ελαφρυντικών γιατί δεν νιώθει ένοχος. «Η υπεράσπιση του Νίκου Παππά δεν ζητεί αναγνώριση ελαφρυντικών περιστάσεων. Κι αυτό, γιατί η υποβολή του αιτήματος σημαίνει έμμεση αναγνώριση της νομικής και ουσιαστικής ορθότητας της καταδικαστικής απόφασης και συνακολούθως της ενοχής του αιτούντος ελαφρυντικά. Ο Νίκος Παππάς δεν είναι και δεν νιώθει ένοχος για παράβαση καθήκοντος, αλλά τουναντίον ακράδαντα πιστεύω ότι έπραξε στο ακέραιο το καθήκον του προς όφελος του ελληνικού Δημοσίου και της ελεύθερης ενημέρωσης των πολιτών».

 Η εισαγγελική πρόταση

ΗΥπενθυμίζεται, ότι σύμφωνα με το υπ’ αριθμ. 4/2022 βούλευμα καταλογίστηκε ποινική ευθύνη και των δύο κατηγορουμένων για την οργάνωση και τους χειρισμούς στον διαγωνισμό των τηλεοπτικών αδειών. Η υπόθεση αποκαλύφθηκε μετά τις καταγγελίες Καλογρίτσα περί «στημένου» διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες και περί εικονικής συμφωνίας του με την εταιρία CCC.

Πάντως, η εισαγγελέας της έδρας Όλγα Σμυρλή δεν είχε εντοπίσει καμία παρέμβαση του Νίκου Παππά και είχε προτείνει την αθώωση του κατά την αγόρευση της. «Καμία επέμβαση που θα δημιουργούσε θέμα μεροληψίας προς τον Καλογρίτσα δεν έγινε από τον υπουργό. Δεν έγινε καμία νομοθετική παρέμβαση. Από κανένα στοιχείο δεν προέκυψε ότι δεν τήρησε τους όρους της προκήρυξης» ανάφερε η εισαγγελέας και συμπλήρωσε πως ο τότε υπουργός δεν όφειλε να μεριμνήσει για τον έλεγχο της εταιρίας Καλογρίτσα.

Σχετικά με τον Χρήστο Καλογρίτσα, η εισαγγελική λειτουργός είχε σημειώσει ότι «το συμφέρον του κατηγορουμένου επιχειρηματία ήταν να ανατρέψει με οποιονδήποτε νομικό και δικαστικό τρόπο την απόφαση του διεθνούς διαιτητικού δικαστηρίου για την καταβολή των 3 εκ. ευρώ στην CCC. Όμως, δεν υπάρχει κανένα αδιαμφισβήτητο στοιχείο η έγγραφο που να συνδέει Καλογρίτσα, Παππά και CCC». Αναφορά έκανε και στη γραμματέα του Χρήστου Καλογρίτσα, Ευθαλία Διαμαντή, λέγοντας πως «δεν φαίνονται αληθοφανή όσα κατέθεσε η και έπεσε σε αντιφάσεις στα περί ροής χρημάτων».

 

Πηγή: newsbomb.gr




Ευρωβαρόμετρο | Απαισιόδοξοι για την πορεία της ΕΕ οι Έλληνες

Τι λένε οι Ευρωπαίοι στο Ευρωβαρόμετρο για πόλεμο και πληθωρισμό

Απαισιόδοξοι για την πορεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης εμφανίζονται κατά πλειοψηφία οι Έλληνες, καταγράφοντας μάλιστα το υψηλότερο ποσοστό απαισιοδοξίας μεταξύ των πολιτών όλων των κρατών μελών της ΕΕ.

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, που δημοσιεύτηκε σήμερα, το 53% των Ελλήνων δηλώνει πλήρως απαισιόδοξο για την πορεία του μπλοκ, έναντι του 45% που δηλώνει αισιόδοξο. Αρνητικές κατά πλειοψηφία εκτιμήσεις για την πορεία της Ένωσης, πέραν της Ελλάδας, καταγράφονται μόνο στη Γαλλία, όπου το 50% των ερωτηθέντων δηλώνει απαισιόδοξο και το 46% αισιόδοξο για την πορεία της ΕΕ.

Συνολικά, σύμφωνα με τα ευρήματα του Ευρωβαρόμετρου, το 47% των Ευρωπαίων τείνει να εμπιστεύεται την ΕΕ και το 32% τις εθνικές κυβερνήσεις. Το 45% των Ευρωπαίων έχει θετική εικόνα για την ΕΕ, το 36% ουδέτερη εικόνα και το 18% αρνητική εικόνα. Τέλος, το 62% δηλώνει αισιόδοξο για το μέλλον της ΕΕ, ποσοστό κατά 3 μονάδες χαμηλότερο σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2022, αλλά παρόμοιο με το επίπεδο που καταγράφηκε τον Φεβρουάριο του 2022, πριν από την επίθεση της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας.

Οι στάσεις των Ευρωπαίων

Κατά τα λοιπά, ο πληθωρισμός εξακολουθεί να αποτελεί μείζονα ανησυχία για τους Ευρωπαίους, η πλειοψηφία των οποίων αξιολογεί αρνητικά την κατάσταση τόσο των εθνικών οικονομιών όσο και της οικονομικής κατάστασης της Ένωσης συνολικά.

Το Ευρωβαρόμετρο καταγράφει συνεχιζόμενη ισχυρή αλληλεγγύη των Ευρωπαίων προς την Ουκρανία και υποστήριξή τους στις δράσεις που αναλαμβάνονται για τη στήριξη του Κιέβου. Οι πολίτες της ΕΕ υποστηρίζουν επίσης με συντριπτική πλειοψηφία την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης, ιδίως τις επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τις δράσεις για τη μείωση της εξάρτησης της ΕΕ από τους ρωσικούς υδρογονάνθρακες, ενώ η υποστήριξη για το ευρώ παραμένει πολύ υψηλή.

Αναλυτικά:

Ισχυρή υποστήριξη της αντίδρασης της ΕΕ στην εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία

Οι πολίτες της ΕΕ συνεχίζουν να υποστηρίζουν την Ουκρανία. Το 91% των ερωτηθέντων συμφωνεί με την παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας και το 88% τάσσεται υπέρ της υποδοχής στην ΕΕ ανθρώπων που διαφεύγουν από τον πόλεμο.

Η παροχή οικονομικής στήριξης στην Ουκρανία βρίσκει σύμφωνο το 77%, ενώ η επιβολή οικονομικών κυρώσεων στη ρωσική κυβέρνηση, τις εταιρείες και τα άτομα κερδίζει την υποστήριξη του 74% των ερωτηθέντων.

Οι Ευρωπαίοι συνεχίζουν επίσης να τάσσονται σε μεγάλο βαθμό υπέρ της απαγόρευσης της μετάδοσης ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών σε ρωσικά κρατικά μέσα ενημέρωσης (67%) και υπέρ της χρηματοδότησης από την ΕΕ της αγοράς και προμήθειας στρατιωτικού εξοπλισμού στην Ουκρανία (65%).

Συνολικά, η πλειονότητα των Ευρωπαίων πολιτών (56%) παραμένει ικανοποιημένη από την αντίδραση της Ευρωπαϊκής Ένωσης στη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Το 77% των ερωτηθέντων στην ΕΕ τάσσεται υπέρ μιας κοινής πολιτικής άμυνας και ασφάλειας μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ (ποσοστό ίδιο με αυτό του περασμένου καλοκαιριού), ενώ το 16% τάσσεται κατά. Επιπλέον, το 80% πιστεύει ότι η αγορά στρατιωτικού εξοπλισμού από τα κράτη μέλη θα πρέπει να συντονίζεται καλύτερα και το 69% πιστεύει ότι η ΕΕ πρέπει να ενισχύσει την ικανότητά της να παράγει στρατιωτικό εξοπλισμό.

Η ενεργειακή μετάβαση

Η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών της ΕΕ (84%) συμφωνεί ότι η ΕΕ θα πρέπει να μειώσει την εξάρτησή της από τις ρωσικές πηγές ενέργειας το συντομότερο δυνατό. Συμφωνούν επίσης ότι η ΕΕ πρέπει να στηρίξει την πράσινη μετάβαση επενδύοντας μαζικά στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (86%).

Το 85% των Ευρωπαίων είναι πεπεισμένο ότι η αύξηση της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων, των μεταφορών και των αγαθών θα καταστήσει το μπλοκ λιγότερο εξαρτημένο από παραγωγούς ενέργειας εκτός ΕΕ. Το 82% συμφωνεί ότι τα κράτη μέλη της ΕΕ θα πρέπει να αγοράζουν από κοινού ενέργεια από άλλες χώρες για να πετυχαίνουν καλύτερες τιμές. Επιπλέον, το 81% δηλώνει ότι έχει λάβει μέτρα για να μειώσει τη δική του κατανάλωση ενέργειας.

Ανησυχία για τον πληθωρισμό

Οι πολίτες της ΕΕ θεωρούν την αύξηση των τιμών/πληθωρισμό/κόστος ζωής ως ένα από τα δύο σημαντικότερα ζητήματα που αντιμετωπίζει η ΕΕ αυτή τη στιγμή (32%, -2 ποσοστιαίες μονάδες), ακολουθούμενο από τη διεθνή κατάσταση (28%, σταθερή) και τον ενεργειακό εφοδιασμό (26%, -2 ποσοστιαίες μονάδες).

Η αντίληψη για την κατάσταση της ευρωπαϊκής οικονομίας παρέμεινε αμετάβλητη από το καλοκαίρι του 2022, με το 40% να την αξιολογεί ως «καλή» και το 51% ως «κακή». Η αντίληψη για την κατάσταση των εθνικών οικονομιών έχει επίσης παραμείνει σχετικά σταθερή από το καλοκαίρι του 2022, με το 35% πλέον να την κρίνει ως καλή και το 63% ως κακή.

Πάντως, η υποστήριξη για το ευρώ παραμένει σε πολύ υψηλό επίπεδο στην ΕΕ συνολικά (71%, το δεύτερο υψηλότερο επίπεδο που έχει καταγραφεί ποτέ), και ακόμη περισσότερο στη ζώνη του ευρώ (79%).

Επιπλέον, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (54%) πιστεύουν ότι το σχέδιο ανάκαμψης NextGenerationEU μπορεί να είναι αποτελεσματικό για την αντιμετώπιση των σημερινών οικονομικών προκλήσεων. Το 63% πιστεύει επίσης ότι το δημόσιο χρήμα θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί για την τόνωση των επενδύσεων του ιδιωτικού τομέα σε επίπεδο ΕΕ.

 

 

Πηγή: in.gr

 




«Φούλαραν» οι προορισμοί για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας | Πάνω από 90% οι προκρατήσεις

«Το ταξίδι στο βουνό φαίνεται να επιλέγουν πολλοί ταξιδιώτες για την «εξόρμηση» τους το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας», ανέφερε στο Newsbomb.gr o Θεμιστοκλής Μπάκας, πρόεδρος Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates.

Ο κλάδος των βραχυχρόνιων μισθώσεων καταγράφει υψηλές πληρότητες κυρίως στους δημοφιλείς ορεινούς προορισμούς της χώρας μας κατά την χειμερινή σεζόν. Γεγονός που επιβεβαιώθηκε από το τριήμερο της 28ης Οκτωβρίου όπου οι πληρότητες άγγιξαν το 100% , το σύνολο των Σαββατοκύριακων του Νοεμβρίου, τις ημέρες των εορτών αλλά και σχεδόν στο σύνολο των Σαββατοκύριακων της νέας χρονιάς.

Ο Θεμιστοκλής Μπάκας, πρόεδρος Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates, μιλώντας στο Newsbomb.gr, είπε πως «το ταξίδι στο βουνό φαίνεται να επιλέγουν πολλοί ταξιδιώτες για την «εξόρμηση» τους το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Από τα μέσα του Ιανουαρίου, οι προ-κρατήσεις σε ολόκληρα διαμερίσματα ή/και κατοικίες εγγεγραμμένες σε πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης στους δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς αγγίζουν ακόμη και το 89%. Ενώ, μεγάλη κινητικότητα καταγραφόταν και σε μη δημοφιλείς προορισμούς για την εποχή, όπως στη Καλαμάτα, στο Ναύπλιο, στη Ναύπακτο, αλλά και στην Αχαϊκή πρωτεύουσα τη Πάτρα, τη βασίλισσα των καρναβαλικών εκδηλώσεων.

Πλέον, οι προ-κρατήσεις είναι άνω του 90% στους δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς, ενώ στην Αχαϊκή πρωτεύουσα τη Πάτρα, τη βασίλισσα των καρναβαλικών εκδηλώσεων, αγγίζουν το 99,2% για το τριήμερο της μεγάλης παρέλασης».

Και στη συνέχεια πρόσθεσε ότι «θα πρέπει να τονίσουμε ότι τα υψηλά ποσοστά προ-κρατήσεων που καταγράφονται, αφορούν αποκλειστικά ακίνητα που διατίθενται και είναι εγγεγραμμένα σε πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης, δεν αφορούν ξενοδοχειακές μονάδες ή/και πανσιόν. Παράλληλα, θα πρέπει να τονίσουμε ότι η δυναμικότητα, τα εγγεγραμμένα διαμερίσματα ή/και κατοικίες σε πολλούς χειμερινούς προορισμούς είναι περιορισμένη».

Αναλυτικά οι προκρατήσεις στους δημοφιλέστερους προορισμούς, σύμφωνα με τον Θεμιστοκλή Μπάκα:

Στην Αράχωβα οι προκρατήσεις για τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας (24/2-27/2) αγγίζουν πλέον το 93% από 70% στα μέσα του Ιανουαρίου. Το συνολικό κόστος διαμονής για τρεις διανυκτερεύσεις κυμαίνεται από 881€ έως 1.700€.

Στο Μέτσοβο, η δυναμική στον κλάδο των βραχυχρόνιων μισθώσεων είναι μικρή. Πλέον, το ορεινό «χωριό» της Ηπείρου, καταγράφει προκρατήσεις της τάξεως του 92% από 76% στα μέσα του Ιανουαρίου, για το τριήμερο. Το κόστος διαμονής για τρεις διανυκτερεύσεις κυμαίνεται έως 423€ για κατοικία 40-45τμ.

Η πόλη των Ιωαννίνων αποτελεί έναν παραδοσιακό προορισμό για χειμερινές αποδράσεις τόσο για τους κατοίκους του Νομού Αιτωλοακαρνανίας μέσω της Ιόνιας Οδού όσο και για τους Θεσσαλονικείς μέσω της Εγνατίας. Παράλληλα, η πόλη των Ιωαννίνων καταγράφει έντονη επισκεψιμότητα καθ όλη τη διάρκεια των χειμερινών μηνών. Οι εγχώριοι εκδρομείς επιλέγουν τα Ιωάννινα τόσο για διήμερες-τριήμερες εξορμήσεις όσο και για το διάστημα των εορτών τόσο λόγω των ιστορικών αξιοθέατών, όσο και της καλής εμπορικής πιάτσας. Οι προκρατήσεις αγγίζουν το 98% από 85% στα μέσα του Ιανουαρίου. Το κόστος διαμονής για τρεις διανυκτερεύσεις είναι αυξημένο και κυμαίνεται από 700€ έως 1.000€. Στα μέσα του Ιανουαρίου κυμαινόταν από 341€ έως 391€ για κατοικίες 80τμ-120τμ σε απόσταση έως 1,3χιλιόμετρα από το κέντρο της Πόλης.

Στα Καλάβρυτα οι προ-κρατήσεις αγγίζουν το 99% από 89% το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου. Οι ζητούμενες τιμές μίσθωσης στα πλέον λιγοστά διαθέσιμα ακίνητα κυμαίνονται στα 927€.

Τα Τρίκαλα Κορινθίας αποτελούν έναν προορισμό που αναδείχθηκε κυρίως στις αρχές των μνημονιακών χρόνων. Η κοντινή απόσταση και το καλό οδικό δίκτυο τόσο από την Αθήνα, όσο και από την Αχαϊκή πρωτεύουσα έχουν «τοποθετήσει» τα Τρίκαλα Κορινθίας στο χάρτη των δημοφιλών χειμερινών προορισμών της χώρας μας. Τη δεδομένη χρονική στιγμή, οι προκρατήσεις για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας αγγίζουν το 94% από 71% το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου, με τις ζητούμενες τιμές μίσθωσης για ολόκληρο διαμέρισμα ή/και αυτοτελή κατοικία να αγγίζουν ακόμη και τα 1.200€ για τρεις διανυκτερεύσεις.

Έντονη κινητικότητα καταγράφεται και στους χειμερινούς προορισμούς του Νομού Αρκαδίας, με τις προκρατήσεις στη Δημητσάνα, τη Βυτίνα και τη Στεμνίτσα, να αγγίζουν το 96% για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Το καλό οδικό δίκτυο που συνδέει την Αθήνα με τον Νομό Αρκαδίας, έχει αναδείξει τους Αρκαδικούς χειμερινούς προορισμούς τα τελευταία χρόνια σε «must» προορισμούς τόσο για τις ημέρες των εορτών, όσο και για αποδράσεις διημέρων και τριημέρων τους χειμερινούς μήνες. Το κόστος διαμονής για τρεις διανυκτερεύσεις στους Αρκαδικούς προορισμούς κυμαίνεται από 378€ έως και 697€. Οι Αρκαδικοί προορισμοί, διαθέτουν προς μίσθωση κυρίως ολόκληρα αρχοντικά 80τμ – 120τμ.

Το Καρπενήσι φαίνεται να προτιμούν τόσο Αθηναίοι που θέλουν να ξεφύγουν τις ημέρες των Χριστουγέννων και να βρεθούν κοντά στη φύση όσο και κάτοικοι τόσο της Φθιώτιδας όσο και των όμορων νομών. Οι προκρατήσεις έχουν αγγίξει το 87% από 72% το προηγούμενο διάστημα, ενώ το κόστος για τρεις διανυκτερεύσεις να κυμαίνεται από 447€ έως 571€.

Η Καλαμπάκα, αποτελεί θρησκευτικό προορισμό λόγω των Μετεώρων. Οι προκρατήσεις σήμερα αγγίζουν το 94% από 78% στα μέσα του Ιανουαρίου, με το κόστος να διαμορφώνεται πλέον από 353€ έως 635€ για τρεις διανυκτερεύσεις.
Το καλό οδικό δίκτυο έχει ευνοήσει τη Μεσσηνιακή πρωτεύουσα με τις προκρατήσεις να αγγίζουν το 65%. Το κόστος διαμονής για τρεις διανυκτερεύσεις κυμαίνεται από 166€ έως 348€ για κατοικίες 80τμ-90τμ σε απόσταση έως 1,5 χιλιόμετρα μέτρα από το κέντρο της πόλης.

Το Ναύπλιο, προορισμός για όλες τις εποχές του έτους, καταγράφει ποσοστό προ-κρατήσεων της τάξεως του 71% για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Η δυναμική στον κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης στο ευρύτερο κέντρο αριθμεί 304 ακίνητα. Το κόστος μίσθωσης για το τριήμερο κυμαίνεται από 201€ έως 400€ για ακίνητα σε απόσταση έως 100μέτρα από το κέντρο της Πόλης.

Η Ναύπακτος, ο προορισμός που κέρδισε έδαφος εν μέσω πανδημίας και παράλληλα διαθέτει χειμερινούς και θερινούς προορισμούς σε απόσταση αναπνοής από την Αχαϊκή πρωτεύουσα τη Πάτρα και παράλληλα προσεγγίσιμος μέσω της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου για τους Αθηναίους, καταγράφει ποσοστό προκρατήσεων της τάξεως του 90% από 78% το πρώτο δεκαπενθήμερο του Ιανουαρίου. Οι ζητούμενες τιμές μίσθωσης για κατοικία κατάλληλη για οικογένεια ή/και 4μελή παρέα, κυμαίνεται από 234€ έως 540€ για το σύνολο του τριημέρου.

Στη Καστοριά, οι προ-κρατήσεις αγγίζουν το 98% με το κόστος διαμονής για τρεις διανυκτερεύσεις να κυμαίνεται από 427€ για κατοικίες έως 600μέτρα από το κέντρο της πόλης. Ενώ, στα Τρίκαλα της Θεσσαλίας, οι προκρατήσεις αγγίζουν το 86% από 55% στα μέσα του προηγούμενου μήνα. Το κόστος διαμονής για τρεις ημέρες από 353€ έως 578€ .

Είχαμε αναφέρει ότι τα ποσοστά προ-κρατήσεων θα καταγράψουν ραγδαία αύξηση μετά τις 10 Φεβρουαρίου αγγίζοντας ακόμη και το 100% στο σύνολο σχεδόν των χειμερινών προορισμών της χώρας μας, γεγονός που επιβεβαιώνεται από τον σχετικό πίνακα. Παράλληλα, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, αναμένουμε μεγάλη κινητικότητα και σε «θερινούς» προορισμούς της Πελοποννήσου.

Στο 99,2% οι προκρατήσεις το τριήμερο της μεγάλης παρέλασης στην Αχαϊκή Πρωτεύουσα

Οι συμμετοχές για το καρναβάλι της Πάτρας ξεπερνούν τις 60.000 σύμφωνα με τα δημοσιεύματα της περιοχής.

Η μεγάλη παρέλαση της Κυριακής αποτελεί την κορύφωση των εκδηλώσεων. Οι χιλιάδες καρναβαλιστές με τις πολύχρωμες και ευφάνταστες στολές τους, καθώς και με τα άρματα που τους συνοδεύουν, θα στείλουν μηνύματα χαράς και αισιοδοξίας. Η τελευταία πράξη του πατρινού καρναβαλιού θα γραφτεί με το κάψιμο του Βασιλιά Καρνάβαλου στις 26 Φεβρουαρίου.

«Τα ποσοστά προ-κρατήσεων αγγίζουν το 99,2% για αυτοτελή κατοικίες ή/και διαμερίσματα εγγεγραμμένα σε πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης. Το κόστος διαμονής για τρεις διανυκτερεύσεις ( άφιξη Παρασκευή 24/2 – αναχώρηση Δευτέρα 27/2) κυμαίνεται από 987€ έως και 1.904€», ανέφερε ο κος Μπάκας.

«Γέμισαν» και οι οικονομικές επιλογές για το τριήμερο της μεγάλης παρέλασης στην Αχαΐα

«Το ποσοστό προκρατήσεων για ακίνητα εγγεγραμμένα σε πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης στο σύνολο του Νομού Αχαΐας έχει αγγίξει το 84% για το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας. Ακόμη και οι μέχρι πρότινος οικονομικοί προορισμοί για το τριήμερο στο παραλιακό μέτωπο του Νομού καταγράφουν υψηλές προκρατήσεις, ενώ σε πολλές περιοχές αγγίζουν το 100%», σχολίασε ο πρόεδρος του Πανελλαδικού Δικτύου E-Real Estates.

 

Πηγή: newsbomb.gr

 




Πότε «ανοίγουν» οι ρυθμίσεις έως 120 δόσεις και το επίδομα συνταξιούχων

Πακέτο στήριξης 800 εκατ. ευρώ έως το καλοκαίρι – Οι κρίσιμες ημερομηνίες και οι δικαιούχοι.

Τον Μάρτιο θα πληρωθούν με το επίδομα όσοι δεν έχουν δει αυξήσεις στις συντάξεις του, ενω, όσοι χρωστούν στο δημόσιο θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε παλιές και νέες ρυθμίσεις για να κλείσουν τις εκκρεμότητες τους με εφορία και ΕΦΚΑ και τους δήμους.

Με εμβόλιμη πληρωμή, μέχρι τα τέλη Μαρτίου και χωρίς την ανάγκη υποβολή αίτησης, περισσότεροι από 1 εκατ. συνταξιούχοι είτε με προσωπική διαφορά και άθροισμα κύριων συντάξεων έως 1.600 ευρώ το μήνα είτε συνταξιούχοι που δεν είδαν καθόλου αύξηση τον προηγούμενο μήνα είτε έλαβαν ποσοστό λιγότερο από 7,75%, θα λάβουν ενίσχυση από 200 έως 300 ευρώ. Η ενίσχυση ξεκινά από:

• 200 ευρώ για συνταξιούχους που είδαν αύξηση τον προηγούμενο μήνα αλλά σε ποσοστό λιγότερο του 7%. Ανεβαίνει στα
• 250 ευρώ για συνταξιούχους που είτε είδαν μικρή αύξηση (λιγότερη από 3,5%) και έχουν άθροισμα κύριων συντάξεων έως 1.100 ευρώ τον μήνα, είτε είδαν μικρή ωφέλεια από την κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης και έχουν άθροισμα κύριων συντάξεων από 1.100 έως 1.600 ευρώ τον μήνα.

Το μέγιστο ποσό ανέρχεται στα

• 300 ευρώ και αφορά κυρίως χαμηλοσυνταξιούχους που είτε δεν είδαν καμία αύξηση των εισοδημάτων τους το προηγούμενο διάστημα, είτε είδαν πολύ μικρή ενίσχυση μέσα από την κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης και παράλληλα έχουν άθροισμα κύριων συντάξεων κάτω των 1.100 ευρώ τον μήνα, είτε είναι χαμηλοσυνταξιούχοι με προσωπική διαφορά οι οποίοι ενισχύονται εκ νέου μετά την ενίσχυση των 250 ευρώ που έλαβαν τα Χριστούγεννα.

Η έκτακτη ενίσχυση είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη. Δεν υπόκειται σε οποιοδήποτε τέλος, εισφορά ή άλλη κράτηση υπέρ του Δημοσίου.

Για παράδειγμα: Χαμηλοσυνταξιούχος χηρείας με προσωπική διαφορά και με συντάξιμες αποδοχές τον μήνα της τάξεως των 650 ευρώ, έλαβε τα Χριστούγεννα του 2022 έκτακτη ενίσχυση 250 ευρώ και επιπλέον 250 ευρώ πέρυσι το Πάσχα. Με την έκτακτη ενίσχυση που ανακοινώθηκε θα λάβει μέχρι τις 31 Μαρτίου επιπλέον 300 ευρώ.

Παλιές και νέες ρυθμίσεις οφειλών

Μέσα στο προσεχές διάστημα θα κατατεθεί η νομοθετική ρύθμιση για την αναβίωση των ρυθμίσεων των 72 ή 120 δόσεων που άφορα οφειλές σε εφορία και ασφαλιστικά ταμεία καθώς και η νέα ρύθμιση των 36 – 72 δόσεων για τους φορολογούμενους που ήταν συνεπείς πριν την ενεργειακή κρίση. Εκτιμάται οτι περί τα τέλη Μαρτίου με αρχές Απριλίου θα ανοίξει η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων.

Όσοι έχασαν τις ρυθμίσεις έως την 1η Φεβρουαρίου 2023 έχουν τη δυνατότητα να επανενταχθούν έως το τέλος Ιουλίου 2023, εφόσον καταβάλουν δύο μηνιαίες δόσεις. Με αυτό τον τρόπο θα αναβιώσουν κι όλα τα ευεργετήματα των ρυθμίσεων, όπως η αποδέσμευση των τραπεζικών λογαριασμών της ρύθμισης των 120 δόσεων. Προσοχή όμως, όσοι επανενταχθούν στη ρύθμιση θα πρέπει να μην έχουν νέα χρέη. Στην περίπτωση όμως που έχουν αφήσει απλήρωτους φόρους, για να μπορέσουν να κερδίσουν τις παλαιές ρυθμίσεις θα πρέπει υποχρεωτικά εντός μηνός από την αναβίωση να εντάξουν τις αρρύθμιστες οφειλές στην πάγια ρύθμιση των 24 ή 48 δόσεων.

Παράλληλα, δημιουργείται νέα ρύθμιση 36 ή 72 δόσεων για όσους την 1η Νοεμβρίου 2021 δεν είχαν ληξιπρόθεσμες ή αρρύθμιστες οφειλές, ενώ ταυτόχρονα κατέβαλλαν όλες τις δόσεις των ρυθμίσεων των 120 ή 72 δόσεων, εφόσον είχαν τέτοιες ρυθμίσεις. Πρόκειται ουσιαστικά για οφειλές που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες μετά την 1η Νοεμβρίου 2021. Το ελάχιστο ποσό της μηνιαίας δόσης θα ανέρχεται σε 30 ευρώ και το επιτόκιο στο 4 με 5,5%.

Παράλληλα, φορολογούμενοι οι οποίοι από την 1/11/2021 έως 1/2/2023 δημιούργησαν ληξιπρόθεσμες οφειλές και τις έχουν εντάξει στην πάγια ρύθμιση των 24 ή 48 δόσεων, έχουν, επίσης, τη δυνατότητα να τις μεταφέρουν και αυτές στη νέα ρύθμιση των 72 δόσεων.

Επιστροφή του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο

Μεταξύ των κερδισμένων και οι αγρότες καθώς έως το τέλος καλοκαιριού θα λάβουν την επιστροφή του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο. Το συγκεκριμένο μέτρο αφορά περίπου 320.000 κατά κύριο επάγγελμα αγρότες. Ο υπολογισμός του ποσού που θα λάβει ο κάθε δικαιούχος θα πραγματοποιηθεί, κατά πάσα πιθανότητα, με βάση τα στρέμματα που καλλιεργούνται και τα ζώα που εκτρέφουν οι κτηνοτρόφοι.

Παράλληλα, επισπεύδεται η διαδικασία για την καταβολή των εκκρεμών αγροτικών αποζημιώσεων, τόσο μέσω του ΕΛΓΑ και του μηχανισμού ενισχύσεων ήσσονος σημασίας όσο και μέσω του ουκρανικού πλαισίου στήριξης.

 

Πηγή: protothema.gr




Ξάνθη | FIRST® LEGO® League

“Διεξαγωγή Περιφερειακού Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, FIRST® LEGO® League στην Ξάνθη!”

Το Σάββατο 4 Μαρτίου 2023, θα διεξαχθεί ο Περιφερειακός Διαγωνισμός Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης FIRST® LEGO® League στην Ξάνθη, ο οποίος θα φιλοξενήσει τις ομάδες της ευρύτερης περιοχής και αποτελεί συνδιοργάνωση της Eduact με το Xanthi  TechLab και το Κέντρο Πολιτισμού Δήμου Ξάνθης και τελεί υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Ο Διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί στο Κέντρο Πολιτισμού Δήμου Ξάνθης, Xanthi TechLab τις ώρες 09:00 – 18:00.

Στο FIRST® LEGO® League Challenge οι ομάδες εμπλέκονται στην έρευνα, την επίλυση προβλημάτων, τον προγραμματισμό και την ρομποτική. Εισάγει σε παιδιά ηλικίας 9-16 τις έννοιες της επιστήμης, τεχνολογίας, μηχανικής και μαθηματικών (STEM) μέσω μιας διασκεδαστικής, και πρακτικής διαδικασίας μάθησης. Οι συμμετέχοντες αποκτούν πραγματική εμπειρία επίλυσης προβλημάτων μέσω ενός καθοδηγούμενου, παγκόσμιου προγράμματος ρομποτικής, βοηθώντας τους σημερινούς μαθητές και εκπαιδευτικούς να χτίσουν μαζί ένα καλύτερο μέλλον. Στόχος της φετινής σεζόν SUPERPOWERΕD℠, είναι οι ομάδες του FIRST® LEGO® League να ερευνήσουν από πού προέρχεται η ενέργεια και πώς διανέμεται, αποθηκεύεται και χρησιμοποιείται και επιστρατεύοντας την SUPER POWERED δημιουργικότητά τους να χτίσουν ένα καινοτόμο και καλύτερο ενεργειακό μέλλον. Ο διαγωνισμός διεξάγεται με την Έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και υπό την Αιγίδα του Υπουργείου.

Το FIRST® LEGO® League είναι μια συνεργασία της FIRST® (For Inspiration and Recognition of Science and Technology) και του εκπαιδευτικού τομέα της LEGO® Education και διοργανώνεται κάθε χρόνο, από το 1998, σε περισσότερες από 110 χώρες παγκοσμίως. Αρμόδιος Φορέας και Εθνικός Διοργανωτής για την Ελλάδα είναι ο Εκπαιδευτικός Οργανισμός Eduact και ο διαγωνισμός φέρει την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας &Θρησκευμάτων (Φ15/160778/Δ2). Φέτος το FIRST® LEGO® League Greece γιορτάζει 10 χρόνια διεξαγωγής στην Ελλάδα από την Eduact. 10 σεζόν που έχουν αλλάξει τα δεδομένα για την εκπαιδευτική ρομποτική στην Ελλάδα και έχουν εμπνεύσει χιλιάδες νέους να ασχοληθούν με το STEM και να καινοτομήσουν.

Ο Περιφερειακός Διαγωνισμός Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι ένας από τους οκτώ περιφερειακούς διαγωνισμούς που θα διεξαχθούν φέτος στην Ελλάδα. Συνολικά το 30% των ομάδων θα εξασφαλίσουν την πρόκριση τους στον τελικό του FIRST® LEGO® League Greece που θα λάβει χώρα στις 18 και 19 Μαρτίου στην Θεσσαλονίκη.

Τη διοργάνωση υποστηρίζουν οι Χρυσοί Χορηγοί: ΤΙΤΑΝ, Ελληνικός Χρυσός, KLEEMANN, ο Ασημένιος Χορηγός Motor Oil και οι Μεγάλοι Χορηγοί: φυσικό μεταλλικό νερό ΔΙΟΣ και ΔΕΔΔΗΕ, ο Χορηγός Μετακίνησης Avance και ο Επιστημονικός Συνεργάτης Ο3 Out of Ordinary.
Περισσότερες πληροφορίες για τον διαγωνισμό μπορείτε να βρείτε στην επίσημη σελίδα του: https://firstlegoleague.gr/

Για περισσότερες πληροφορίες:
Τηλέφωνο: +30 2311 286 369
E-mail: press@eduact.org

 

 




Έβρος | Μέτρησαν κανονικά τα σύμφωνα συμβίωσης των συνοριοφυλάκων

Αρκετές ήταν οι αλλαγές στις θέσεις και στις μονάδες τοποθέτησης λόγω των συγκεκριμένων συμφώνων συμβίωσης.

Κανονικά ελήφθησαν υπόψη τα σύμφωνα συμβίωσης στα οποία είχαν προχωρήσει οι συνοριοφύλακες στον Έβρο, παρά την αποκάλυψη για σκόπιμη ενέργεια και υποψία σκανδάλου, προκειμένου να τύχουν καλύτερης θέσης στο διαγωνισμό για τις τοποθετήσεις στα τρία Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης στην Αλεξανδρούπολη.

Όπως αποκαλύπτει το evros-news, έγιναν οι ανακοινώσεις για τις τοποθετήσεις των 250 νέων συνοριοφυλάκων, με τα εικονικά σύμφωνα συμβίωσης να «μετρούν» κανονικά στην μοριοδότηση όσων συμμετείχαν, με κάποιους να εξασφαλίζουν με αυτό τον τρόπο την τοποθέτησή τους στην Αστυομική Διεύθυνση Αλεξανδρούπολης.

Έφεραν αλλαγές στην κατάταξη

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, στους 115 συνοριοφύλακες που τοποθετήθηκαν στα τρία Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αλεξανδρούπολης, οι 28 είχαν παρουσιάσει πρόσφατο σύμφωνο συμβίωσης.

Ειδικότερα:

• Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Φερών: 19 Σύμφωνα Συμβίωσης και 3 γάμους

• Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Τυχερού: 7 Σύμφωνα Συμβίωσης

• Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Σουφλίου: 2 Σύμφωνα Συμβίωσης και 2 γάμους

Το evros-news παρουσιάζει και χαρακτηριστικά παραδείγματα για τις αλλαγές που «έφεραν» στην κατάταξη αυτά τα Σύμφωνα Συμβίωσης.

Αναλυτικά:

• Άνδρας με σειρά κατάταξης 162, τοποθετήθηκε στο Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Φερών, ξεπερνώντας με το Σύμφωνο Συμβίωσης 47 συναδέρφους του

• Πέντε γυναίκες συνοριοφύλακες, με αρχική θέση κατάταξης 150, 141, 139, 131 και 124, χάρη στα Σύμφωνα Συμβίωσης μπήκαν στους 48 που τοποθετούνται στο Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Φερών.

• Ένας άνδρας και μία γυναίκα με θέσεις 134 και 123 αντίστοιχα, χάρη στα Σύμφωνα Συμβίωσης παρέκαμψαν συναδέρφους τους και τοποθετήθηκαν στο Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Τυχερού, της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αλεξανδρούπολης.

• Τέλος, ένας άνδρας και δυο γυναίκες συνοριοφύλακες με θέσεις 148, 140 και 129 αντίστοιχα, χάρη στα Σύμφωνα Συμβίωσης που κατέθεσαν, μπήκαν στους… προνομιούχους 115 της Αστυνομικής Διεύθυνσης Αλεξανδρούπολης, παίρνοντας τις θέσεις άλλων συναδέρφων τους.

Ελάχιστα στις άλλες περιοχές

Είναι χαρακτηριστικό επίσης, ότι για τους 135 που τοποθετούνται στη Αστυνομική Διεύθυνση Ορεστιάδας και τα Τμήματα Συνοριακής Φύλαξης Ορεστιάδας, Διδυμοτείχου, Μεταξάδων, Κυπρίνου και το ΠΡΟΚΕΚΑ Φυλακίου, υπάρχουν μόνο δύο Σύμφωνα Συμβίωσης και όλοι οι υπόλοιπου είναι άγαμοι.

 

 

Πηγή: in.gr




Εκλογές 2023 | «Κλείδωσαν» για 9 Απριλίου οι κάλπες – Οι οριστικές αποφάσεις Μητσοτάκη

Πότε και πώς θα προκηρυχθούν οι εκλογές – Το μήνυμα από την περιοδεία Μητσοτάκη στη Λάρισα.

Η ώρα της αλήθειας για τις εκλογές έχει φτάσει, καθώς ο Κυριάκος Μητσοτάκης φέρεται να έχει καταλήξει στις οριστικές του αποφάσεις για την προκήρυξη των εκλογών που θα γίνουν στις 9 Απριλίου.

Πιο συγκεκριμένα, όπως έγραψε από το πρωί το protothema.gr, ο κ. Μητσοτάκης πήρε την απόφαση να μετατεθεί το υπουργικό συμβούλιο που ήταν προγραμματισμένο για τις 28 Φεβρουαρίου και να γίνει κατά πάσα πιθανότητα την Παρασκευή 3 Μαρτίου, όπου θα κλειδώσει και η απόφαση για τον κατώτατο μισθό που θα ισχύει από την 1η Απριλίου.

Από εκεί και μετά ανοίγει ο δρόμος για την προκήρυξη των εκλογών, με όλο και περισσότερα στελέχη της ΝΔ να κάνουν λόγο για τις 9 Μαρτίου, ημέρα Πέμπτη. Ακούστηκε και η 8η Μαρτίου, πλην όμως προγραμματίζεται η επίσκεψη ξένου αξιωματούχου στη χώρα μας. Ο κ. Μητσοτάκης, βεβαίως, μας έχει συνηθίσει σε εκπλήξεις, αλλά, όπως παραδέχθηκε σήμερα ο διευθυντής του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού Δημήτρης Τσιόδρας στον ΣΚΑΪ, για να γίνουν οι εκλογές 9 Απριλίου, η Βουλή θα πρέπει να έχει διαλυθεί ως τις 10 Μαρτίου.

Ως αυτή την ώρα, ο κ. Μητσοτάκης δεν έχει κοινοποιήσει στον ευρύτερο κύκλο του πώς θα γίνει η προκήρυξη των εκλογών, πέρα από την ενημέρωση που αυτονόητα θα κάνει στην ΠτΔ. Η μια εναλλακτική είναι να γίνει ένα υπουργικό συμβούλιο με πανηγυρικό χαρακτήρα και η άλλη ο κ. Μητσοτάκης με ένα συμβατικό διάγγελμα να ανακοινώσει τις αποφάσεις του στους πολίτες.

Μετά την προκήρυξη των εκλογών, μάλιστα, αναμένεται να λάβει χώρα και μια πανηγυρική συνεδρίαση της ολομέλειας των βουλευτών της ΝΔ και της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος, πιθανότατα στα γραφεία της ΝΔ, ενώ μετά ο κ. Μητσοτάκης θα πάρει τον δρόμο για τις περιοδείες.

Πέρα από την προκήρυξη των εκλογών, στην κυβέρνηση πρέπει να πάρουν αποφάσεις και για δύο κομβικά πόστα. Η πρώτη μοιάζει ειλημμένη: η αντικατάσταση του κυβερνητικού εκπροσώπου Γιάννη Οικονόμου από τον υπουργό Επικρατείας Ακή Σκέρτσο, μιας και ο κ. Οικονόμου θα είναι υποψήφιος στη Φθιώτιδας.

Για τη θέση της αναπληρώτριας εκπροσώπου ακούγεται η ευρωβουλευτής της ΝΔ Άννα Ασημακοπούλου, η οποία θα έχει κομβικό ρόλο στην επικοινωνιακή ομάδα της ΝΔ στην πορεία προς τις κάλπες. Εκκρεμότητα είναι ποιος θα αναλάβει υπηρεσιακός υπουργός Εσωτερικών στη θέση του Μάκη Βορίδη και θα φέρει εις πέρας τις εκλογές.

Στη Λάρισα που βγάζει κυβέρνηση

Αύριο το πρωί, πάντως, ο κ. Μητσοτάκης προγραμματίζει να βρεθεί στη Λάρισα.

Το ενδιαφέρον στοιχείο, όμως, είναι ότι η Λάρισα βγάζει… κυβέρνηση, ενώ τα τελευταία χρόνια το ποσοστό των πρώτων δύο κομμάτων είναι πολύ κοντινό και με το εθνικό τους ποσοστό. Έτσι, στις εκλογές του 2019 πρώτο κόμμα ήταν άνετα η ΝΔ με διαφορά οχτώ μονάδων, ο ΣΥΡΙΖΑ πρώτευσε στις διπλές κάλπες του 2015, ενώ στις διπλές εκλογές του 2012 την πρωτιά κέρδισε η ΝΔ. Αντιστοίχως, το ΠΑΣΟΚ ήταν πρώτο το 2009.

Μια ιστορική αναδρομή, δε, αποδεικνύει ότι από το 1974, το εκλογικό αποτέλεσμα της Λάρισας μόνο μια φορά δεν έχει ευθυγραμμιστεί με το εθνικό: το 2000, όταν η ΝΔ κέρδισε τον νομό με 4 μονάδες, αλλά στις εθνικές εκλογές ηττήθηκε από το ΠΑΣΟΚ.

Ο κ. Μητσοτάκης ευελπιστεί ότι το σενάριο θα επαναληφθεί ακέραιο και στις πρώτες κάλπες του Απριλίου, αλλά και στις επαναληπτικές εκλογές που θα γίνουν τον Μάιο.

Γιατί συμβαίνει αυτό στην περίπτωση της Λάρισας; Πρόκειται για έναν από τους μεγαλύτερους νομούς της χώρας που στο «δείγμα» της συμπεριλαμβάνει τόσο τον αστικό πληθυσμό της πόλης, όσο και τον αγροτικό πληθυσμό του κάμπου. Με άλλα λόγια, η εν λόγω πόλη συμπυκνώνει ετερογενή στρώματα του εκλεκτορικού σώματος, με αποτέλεσμα η έκβαση της κάλπης να είναι σχεδόν πάντα μια μικρογραφία των εθνικών εκλογών. Για όσους είναι εμπειρότεροι στις εκλογές, ο συνδυασμός αστικού και αγροτικού στοιχείου στη Λάρισα είναι η νέα εκδοχή του παλιού «Υπολοίπου Αττικής» που πάντα εξεταζόταν ως κρίσιμο δείγμα. Η μόνη «παραφωνία» της Λάρισας, πάντως, είναι το ποσοστό που παίρνει το ΚΚΕ, το οποίο παραδοσιακά είναι ισχυρότερο από το εθνικό του.

 

Πηγή: protothema.gr




Ηρεμία στους ουρανούς του Αιγαίου | Ραγδαία μείωση των τουρκικών παραβιάσεων μετά τον φονικό σεισμό

Οι τουρκικές παραβιάσεις στο Αιγαίο, από τα επίπεδα-ρεκόρ του προηγούμενου διαστήματος, έπειτα από τον φονικό σεισμό της 6ης Φεβρουαρίου μειώθηκαν δραστικά. 

Ο φονικός σεισμός στην Τουρκία, που έχει οδηγήσει σε ανείπωτη καταστροφή στα νοτιοανατολικά της χώρας και στον θάνατο τουλάχιστον 44.000 ανθρώπων, σύμφωνα με την τελευταία καταμέτρηση (ο αριθμός αναμένεται να αυξηθεί) φαίνεται ότι έχει μεταβάλλει, προσωρινά τουλάχιστον, το «δόγμα» της εξωτερικής πολιτικής της γείτονα, τουλάχιστον όσον αφορά στην παραβατικότητα στο Αιγαίο.

Και ενώ τους τελευταίους μήνες οι παραβιάσεις, οι υπερπτήσεις πάνω από ελληνικό έδαφος και αερομαχίες στο Αιγαίο βρίσκονται σε επίπεδα ρεκόρ, από τις 6 Φεβρουαρίου, οπότε και σημειώθηκε ο σεισμός των 7,8 Ρίχτερ, παρατηρείται μια πρωτοφανής κάμψη.

Προφανώς τα σοβαρά εσωτερικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Τουρκία, όσο και η βοήθεια που έσπευσε να προσφέρει η χώρα μας -τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό με τις ομάδες της ΕΜΑΚ στα συντρίμμια όσο και σε ανθρωπιστική βοήθεια- φαίνεται ότι έχουν «ηρεμήσει» και το τουρκικό γενικό επιτελείο.

Οι αριθμοί είναι χαρακτηριστικοί, ειδικά αν συγκρίνουμε την κατάσταση στους ουρανούς του ανατολικού Αιγαίου τον Ιανουάριο με τον Φεβρουάριο.

Τον περασμένο μήνα, σημειώθηκαν 978 παραβιάσεις, από 66 οπλισμένους σχηματισμούς τουρκικών μαχητικών, καθώς 75 εμπλοκές με τα ελληνικά αεροσκάφη που σηκώθηκαν για την αναχαίτισή τους. Σημειώθηκαν επίσης και 21 υπερπτήσεις πάνω από ελληνικά νησιά.

Από τις 6 Φεβρουαρίου, παρατηρείται μείωση κατά 90% στις παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου, αφού έχουν σημειωθεί μόλις 104, κι από αυτές καμία από οπλισμένο τουρκικό μαχητικό, αλλά κυρίως από κατασκοπευτικά αεροσκάφη ή drones. Χαρακτηριστικό είναι ότι δεν έγινε καμία εμπλοκή, ούτε και υπερπτήση πάνω από ελληνικό έδαφος.

Στο γεγονός αυτό αναφέρθηκε και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος, μιλώντας χθες στην ΕΡΤ. «Όντως έχει βελτιωθεί η κατάσταση σε αυτόν τομέα. Μακάρι να κρατήσει αυτό το κλίμα. Δεν το θεωρώ δεδομένο ότι θα κρατήσει, αλλά προς το παρόν η γείτων έχει άλλα προβλήματα πολύ σοβαρά», σημείωσε.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Έβρος | Θρίλερ με τον θάνατο της 28χρονης – Απαντήσεις ψάχνει η οικογένειά της

Η αστυνομία συνεχίζει τις έρευνες στην υπόθεση του θανάτου της 28χρονης από το Τυχερό Έβρου, η οποία βρέθηκε με ένα μαχαίρι καρφωμένο στο στήθος.

Συνεχίζεται το θρίλερ με το θάνατο της 28χρονης Βίκυς από το Τυχερό Έβρου, η οποία την προηγούμενη Δευτέρα εντοπίστηκε με ένα μαχαίρι καρφωμένο στο στήθος της, μέσα σε χαράδρα βάθους 40 μέτρων στη Λευκίμμη.

Οι Αρχές από την πρώτη στιγμή εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα, ωστόσο η πρώτη εκτίμηση του ιατροδικαστή ήταν η αυτοκτονία. Οι έρευνες συνεχίζονται χωρίς να έχει αποκλειστεί ακόμα η εγκληματική ενέργεια. Την Τρίτη (21/2) το τμήμα Ανθρωποκτονιών βρέθηκε στο σημείο.

Χθες (22/2) έγινε η κηδεία της άτυχης γυναίκας σε κλίμα οδύνης, καθώς η 28χρονη ήταν ένα ιδιαίτερα αγαπητό άτομο στην κοινότητα.

Ο πατέρας της με πόνο ψυχής μίλησε στο STAR για την υπόθεση, τονίζοντας ότι περιμένουν όλοι τα επίσημα στοιχεία της έρευνας. Ο ίδιος όπως και αρκετοί που τη γνώριζαν αρνούνται να πιστέψουν ότι έβαλε τέλος στη ζωή της.

«Αν δεν βγουν επίσημα στοιχεία, δεν ξέρουμε τίποτα. Αν αποδειχτεί ότι είναι αυτοκτονία θα αποδεχτώ κι αυτή την απόφασή της. Ρωτήστε χίλια άτομα, αν πει ένας ότι ήταν αυτοκτονία θα το παραδεχτώ κι εγώ», είπε ο πατέρας της 28χρονης.

Αντίστοιχα, και ένας αδερφικός της φίλος αμφισβητεί την περίπτωση της αυτοκτονίας. «Ήταν πολύ σωστό άτομο και δεν την έφτανε πολύς κόσμος ούτε στην φτέρνα. Αν ήταν αυτοκτονία, φταίει αυτή η σάπια κοινωνία στην οποία ζούμε. Πολύ καλλιτεχνικό άτομο, το οποίο δεν μπόρεσε κανείς να το εκτιμήσει», είπε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, συγκλονισμένοι είναι και οι συγχωριανοί της με αυτό που συνέβη, ενώ μίλησαν με τα καλύτερα λόγια. «Απίστευτο. Δεν της έλειπε τίποτα. Δύσκολη ημέρα η χθεσινή για όλους. Περιμέναμε πολλά από τη Βίκυ στην περιοχή, ήταν ενεργός πολίτης», είπε ένας κάτοικος του χωριού.

Ένας άλλος συγχωριανός της 28χρονης επεσήμανε ότι στο σημείο που βρέθηκε δεν συνηθίζει να πηγαίνει κανείς, ειδικά μόνος του. «Το σημείο αυτό είναι πολύ απόμακρο. Δεν πας μόνος σου. Είναι πάρα πολύ δύσκολος ο δρόμος.»

Τριπλό αίτημα στον Εισαγγελέα για το κινητό της 28χρονης

Στο πλαίσιο των ερευνών είναι και η άρση του τηλεφωνικού απορρήτου προκειμένου να διαλευκάνουν οι Αρχές τι ακριβώς συνέβαινε στη ζωή της άτυχης κοπέλας.

Γι’ αυτό ακόμα και χθες που πραγματοποιήθηκε η εξόδιος ακολουθία της, αστυνομικοί από την Αλεξανδρούπολη βρέθηκαν στο Τυχερό και πήραν καταθέσεις από αρκετές φίλες και φίλους της κοπέλας.

Επίσης, κατατέθηκε τριπλό αίτημα στον Εισαγγελέα, ώστε να δοθεί εντολή στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, προκειμένου να διαπιστωθούν:

  • Σε ποιους τηλεφώνησε η 28χρονη από το μεσημέρι της Κυριακής που εξαφανίστηκε και μέχρι την στιγμή που χρησιμοποιούσε το τηλέφωνο
  • Όλες οι εξερχόμενες αλλά και οι εισερχόμενες κλήσεις
  • Το στίγμα των κινητών που υπήρχαν μαζί με το δικό της στην περιοχή όπου εντοπίστηκε το άψυχο κορμί της την Δευτέρα

Μια πρώτη κατάθεση έδωσε και ο αδερφός της, ενώ θα ακολουθήσουν και οι γονείς της. Όλοι τους φυσικά είναι σοκαρισμένοι και δεν μπορούν να συνειδητοποιήσουν την τραγική αυτή εξέλιξη και πως η 28χρονη Βίκυ έφυγε από την ζωή από την μια στιγμή στην άλλη.

 

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbomb.gr




ΕΟΔΥ | 95 θάνατοι από κορονοϊό και 2 από γρίπη την τελευταία εβδομάδα

Κορονοϊός: Αυξήθηκαν τα κρούσματα γρίπης –  Περισσότερες εισαγωγές και διασωληνώσεις λόγω κορονοϊού την τελευταία εβδομάδα.

Την εβδομαδιαία έκθεση Επιδημιολογικής Επιτήρησης Αναπνευστικών Λοιμώξεων για την εβδομάδα 13–19 Φεβρουαρίου 2023, ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ, το μεσημέρι της Πέμπτης 23 Φεβρουαρίου.

Στην έκθεση, γίνεται ανασκόπηση των διαθέσιμων επιδημιολογικών δεδομένων των συστημάτων επιτήρησης του ΕΟΔΥ για τις ιογενείς λοιμώξεις του αναπνευστικού συστήματος (κορονοϊός, ιοί γρίπης και αναπνευστικός συγκυτιακός ιός – RSV) στη χώρα μας για την εβδομάδα 07/2023 (13–19 Φεβρουαρίου 2023).

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΕΟΔΥ, καταγράφηκαν 95 θάνατοι από κορονοϊό και δύο από γρίπη την τελευταία εβδομάδα.

Συνοπτικά την εβδομάδα 07/2023:

Γριπώδεις συνδρομές (ανεξαρτήτως παθογόνου)

Καταγράφηκε μείωση σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα στην κοινότητα η μείωση αφορούσε σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, εκτός από την ομάδα 0-4 ετών, στην οποία δεν παρατηρήθηκε μεταβολή στη συχνότητα των γριπωδών συνδρομών

Κορονοϊός: 109 οι νεκροί την τελευταία εβδομάδα – Τι συμβαίνει με τη γρίπη

Ιός SARS-CoV2 – λοίμωξη COVID-19:

  • η θετικότητα στο σύνολο των ελεγχθέντων δειγμάτων ήταν στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη εβδομάδα
  • ο αριθμός των εισαγωγών για COVID-19 παρουσίασε αύξηση
  • ο αριθμός των νέων διασωληνώσεων παρουσίασε μείωση
  • ο αριθμός των ασθενών με λοίμωξη COVID-19 που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 101
  • καταγράφηκαν 95 θάνατοι με διάμεση ηλικία τα 86 έτη (εύρος 48-102)
  • η υπο-παραλλαγή ΒΑ.5 είναι η συχνότερη υπο-παραλλαγή της Όμικρον
  • η υπο-παραλλαγή BQ.1.1. είναι η συχνότερη υπο-παραλλαγή της ΒΑ.5
  • συχνότερη υπο-παραλλαγή της BA.2 παραμένει η BA.2.75 (44%), ακολουθούμενη από την υποπαραλλαγή XBB.1.5 (33% ) και την υπο-παραλλαγή CH.1.1 (19%)
  • η επιτήρηση του ιικού φορτίου στα αστικά λύματα έδειξε αύξηση της κυκλοφορίας του ιού SARSCoV2 σε 3 από τις 10 περιοχές που ελέγχθηκαν

Ιός της γρίπης:

  • η θετικότητα για γρίπη στην κοινότητα παρουσίασε αύξηση
  • καταγράφηκαν 3 νέα σοβαρά κρούσματα εργαστηριακά επιβεβαιωμένης γρίπης με νοσηλεία ΜΕΘ, ενώ καταγράφηκαν 2 νέοι θάνατοι την εβδομάδα 07/2023
  • από την εβδομάδα 40/2022 έως και την εβδομάδα 07/2023 νοσηλεύτηκαν 64 άτομα με γρίπη σε ΜΕΘ και καταγράφηκαν 21 θάνατοι
  • το ίδιο διάστημα καταγράφηκαν στα δύο κέντρα αναφοράς γρίπης 274 δείγματα θετικά για ιούς γρίπης (δείγματα sentinel και νοσοκομειακά δείγματα), εκ των οποίων 267 (97%) ήταν στελέχη τύπου Α και 7 (3%) ήταν στελέχη τύπου Β
  • από τα 266 στελέχη τύπου Α που υποτυποποιήθηκαν, 251 (94%) ταξινομήθηκαν στον υπότυπο Α(Η3Ν2) και 15 (6%) στον υπότυπο Α(Η1Ν1)pdm09

Αναπνευστικός συγκυτιακός ιός – RSV:

Η θετικότητα ήταν στα ίδια επίπεδα με την προηγούμενη εβδομάδα.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Συνάντηση Παναγιωτόπουλου με τον Γάλλο ομόλογό του Λεκορνύ

Ο κ. Παναγιωτόπουλος με τον Γάλλο ομόλογό του και αντιπροσωπείες των δύο χωρών θα επισκεφτούν την 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα.

Επίσκεψη στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα πραγματοποιήσει το πρωί της Παρασκευής, στις 10:00, ο Γάλλος υπουργός Άμυνας, Σεμπαστιάν Λεκορνύ.

Μετά την επίσημη υποδοχή του Γάλλου αξιωματούχου, θα ακολουθήσουν συνομιλίες και κατ’ ιδίαν συνάντησή του με τον Υπουργό Εθνικής Αμύνης Νίκο Παναγιωτόπουλο.

Στη συνέχεια, ο κ. Παναγιωτόπουλος με τον Γάλλο ομόλογό του και αντιπροσωπείες των δύο χωρών θα επισκεφτούν την 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Ρούλα Πισπιρίγκου | Στη φυλακή για ακόμη έξι μήνες – Παρατείνεται η προσωρινή κράτηση

«Μάχη» Κούγια ενώπιον του δικαστηρίου, ζήτησε από τους δικαστές να ανάψουν το «πράσινο φως» για την αποφυλάκισή της.

Παραμένει κρατούμενη η Ρούλα Πισπιρίγκου και για την υπόθεση της δολοφονίας της πρωτότοκης κόρης της Τζωρτζίνας καθώς το Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο, υιοθετώντας την εισαγγελική πρόταση , αποφάσισε, ομόφωνα, την παράταση της προσωρινής της κράτησης για ακόμη 6 μήνες, μέχρι τη συμπλήρωση του 18μήνου.

Ο συνήγορος της κατηγορούμενης, Αλέξης Κούγιας έδωσε «μάχη» ενώπιον του δικαστηρίου ζητώντας από τους δικαστές να ανάψουν το «πράσινο φως» για την αποφυλάκισή της κατηγορούμενης με ή χωρίς περιοριστικούς, όρους μεταξύ των οποίων, και «βραχιολάκι» ενώ έστρεψε τα βέλη του στην πρόταση της εισαγγελέως για παράταση της προσωρινής κράτησης πέραν των 12 μηνών την οποία χαρακτήρισε «λιτή και δωρική».

Ο συνήγορος υπεράσπισης αναφέρθηκε στο νομικό πλαίσιο υποστηρίζοντας πως η εισαγγελική πρόταση «προσβάλει νομικά τη διαδικασία» ενώ σημείωσε πως «στα δικαστήρια δεν δικάζονται οι ποινικές διώξεις». «Είναι αδιάφορο για ποιο λόγο κατηγορείται» ανέφερε χαρακτηριστικά τονίζοντας πως πρέπει να αξιολογηθεί η «ζωντανή» ακροαματική διαδικασία καθώς «δεν είμαστε μια κοινωνία που λειτουργεί με το θυμικό».

Ο συνήγορος της Ρούλας Πισπιρίγκου , που παρακολουθούσε από το εδώλιο, αναφέρθηκε αναλυτικά στα στάδια της έρευνας εκφράζοντας τη θέση πως η εντολέας του οδηγήθηκε στη φυλακή χωρίς να συντρέχουν οι προϋποθέσεις του νόμου λέγοντας, παράλληλα, πως βρέθηκε στο επίκεντρο «λαϊκού δικαστηρίου».

Επιχειρηματολογώντας ο κ. Κούγιας επικαλέστηκε ακόμη και το άρθρο που αφορά στην αναστολή εκτέλεσης της ποινή καταδικασμένων και αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στις περιπτώσεις των Λιγνάδη και Φιλιππίδη που, όπως είπε, «ήταν οι πρώτες τηλεδίκες» και παρά τις καταδικαστικές αποφάσεις αφέθηκαν ελεύθεροι μέχρι το εφετείο.

Ο συνήγορος της 34χρονης επανέλαβε πως πρόκειται για «πρωτοφανή υπόθεση» . « Είναι ντροπή για τη δικαιοσύνη αυτή η υπόθεση» ανέφερε συμπληρώνοντας πως αφορά «μια γυναίκα που λάτρευε την οικογένεια της , δεν έχει αγγίξει άνθρωπο και εμφανίζεται ως η δολοφονία τριών παιδιών».

«Ένα από τα πιο ειδεχθή εγκλήματα»

Η εισαγγελεας της έδρας είχε εισηγηθεί την παράταση της προσωρινής κράτησης της κατηγορουμένης μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2023 οπότε και συμπληρώνεται το 18μηνο.

Στην πρόταση της η εισαγγελική λειτουργός ανέφερε πως συντρέχουν οι προϋποθέσεις για την παράταση της προσωρινής κράτησης πέραν των 12 μηνών κάνοντας λόγο για «ένα από τα πιο ειδεχθή εγκλήματα που τελέστηκε, σύμφωνα με την κατηγορία, από τη μητέρα του θύματος» για το οποίο προβλέπεται ισόβια κάθειρξη.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Υπογράφηκε Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Δ.Π.Θ. και του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου

Μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου.

Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) υπογράφηκε την Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2022, από τον Πρύτανη του ΔΠΘ Καθηγητή Φώτιο Μάρη, και τον Πρόεδρο του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου Καθηγητή Ιωάννη Καλαβρουζιώτη, στο Παράρτημα του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, στην Αθήνα.

Στη συνάντηση για την υπογραφή του μνημονίου, συμμετείχε, από την πλευρά του ΕΑΠ, και ο Κοσμήτορας της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών, Καθηγητής Εμμανουήλ Κουτούζης. Το Μνημόνιο Συνεργασίας αφορά, μεταξύ άλλων, την προαγωγή του εκπαιδευτικού, κοινωνικού και ερευνητικού έργου των δύο Ιδρυμάτων, την προώθηση της συμβολής τους στην κοινωνική ανάπτυξη σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο και την ανάπτυξη ευρύτερων επιστημονικών και ερευνητικών συμπράξεων. τηρουμένων των κανόνων που αφορούν στην προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας.

Εκ μέρους του ΔΠΘ, ο Πρύτανης Καθηγητής Φώτιος Μάρης ανέφερε ότι «η σήμερα επισφραγίζεται και τυπικά ένα επωφελές μνημόνιο και για τις δύο πλευρές. Η ανταλλαγή τεχνογνωσίας και οι επιστημονικές συμπράξεις αποτελούν άλλωστε το βασικό άξονα της έρευνας με κυρίαρχο στόχο την κοινωνική ανάπτυξη. Ευχόμαστε η συνεργασία αυτή να αποδώσει τα μέγιστα σε όλους τους τομείς». Εκ μέρους του ΕΑΠ, ο Καθηγητής Ιωάννης Καλαβρουζιώτης σημείωσε ότι «είναι ιδιαίτερα σημαντική μέρα για εμάς, καθώς ξεκινά η συνεργασία μας με ένα ακόμα ακαδημαϊκό Ίδρυμα της χώρας, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

Η αναπτυξιακή στρατηγική μας, που έχει ως πυλώνες την εξωστρέφεια και την διεπιστημονικότητα, ανοίγει νέους ερευνητικούς ορίζοντες για τα μέλη της Ακαδημαϊκής μας Κοινότητας. Αποτέλεσμα αυτών των συνεργειών είναι και η σημερινή υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ των Ιδρυμάτων μας». Μετά την υπογραφή του μνημονίου συνεργασίας, πραγματοποιήθηκε συνάντηση μεταξύ του Πρύτανη του ΔΠΘ Καθηγητή Φώτιου Μάρη και του Προέδρου του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου Καθηγητή Ιωάννη Καλαβρουζιώτη, κατά την οποία συζητήθηκαν θέματα σχετικά με τη λειτουργία των Πανεπιστημίων και τη νέα αυτή συνεργασία.

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




Ξάνθη | Τα ιαματικά λουτρά της κοιλάδας του ορεινού οικισμού των Θερμών

Ξάνθη: Τα ιαματικά λουτρά της κοιλάδας του ορεινού οικισμού των Θερμών. Ένας σημαντικός θησαυρός είναι από αιώνες κρυμμένος στα έγκατα της ξανθιώτικης γης. 

Στην Ξάνθη βρίσκεται κρυμμένος ένας πραγματικός θησαυρός, ένα πλούσιο γεωθερμικό της πεδίο, το οποίο σε δυο τουλάχιστον περιπτώσεις έχει αξιοποιηθεί από την τοπική αυτοδιοίκηση με τη δημιουργία υποδομών για τη λειτουργία ιαματικών λουτρών.

Τα λουτρά της Ποταμιάς στη Νέα Κεσσάνη του δήμου Αβδήρων και τα λουτρά στην ορεινή κοινότητα Θερμών του δήμου Μύκης, προσελκύσουν πλήθος επισκεπτών καθώς διακρίνονται για τις θεραπευτικές τους ιδιότητες, προσφέροντας ταυτόχρονα μια σημαντική εναλλακτική μορφή τουρισμού.

Τα τελευταία χρόνια καταβάλλεται μια συστηματική προσπάθεια για την αναβάθμιση των υποδομών και τη βελτίωση των λουτρικών εγκαταστάσεων με την κατασκευή καινούργιων ξενώνων και τη διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου, καθώς γίνεται αντιληπτή η μεγάλη συνεισφορά των ιαματικών πηγών στη γενικότερη ανάπτυξη της περιοχής.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα των ιαματικών λουτρών στην κοιλάδα του ορεινού οικισμού των Θερμών που πλέον προσελκύουν Έλληνες και ξένους, άτομα κάθε ηλικίας, που γοητεύονται από την ομορφιά της φύσης. Η αίσθηση πως μπορείς να κάνεις υπαίθρια ιαματικά λουτρά, απολαμβάνοντας τη φυσική ομορφιά και αντικρίζοντας απέναντί σου τις κατάφυτες πλαγιές της οροσειράς της Ροδόπης, γοητεύει κάθε επισκέπτη προσφέροντας μοναδικές στιγμές χαλάρωσης και ευεξίας.

Τα ιάματα της φύσης και ο καπνός:

Η κοινότητα των Θερμών περιλαμβάνει τέσσερεις ορεινούς πομακικούς οικισμούς, τις Άνω Θέρμες, τις Μέσες Θέρμες, τις Κάτω Θέρμες και τα Λουτρά Θερμών. Είναι οικισμοί χτισμένοι μέσα στη φύση κατά μήκος χειμάρρων και ρεμάτων, όπου αναβλύζει θερμό νερό. Στην πλειονότητά τους, οι κάτοικοι ασχολούνται με την κτηνοτροφία, την υλοτομία και κυρίως την καπνοκαλλιέργεια.

Οι Πομάκοι καλλιεργούν μια εξαιρετική ποικιλία καπνού, τον μπασμά, που συγκαταλέγεται στις καλύτερες του κόσμου. Μάλιστα, λόγω έλλειψης καλλιεργήσιμης έκτασης εκμεταλλεύονται κάθε σπιθαμή γης. Ο επισκέπτης θα συναντήσει μικρά καπνοχώραφα σε λωρίδες γης δίπλα στις όχθες των παραποτάμων ή πάνω στις απότομες βουνοπλαγιές. Κατά μήκος του δρόμου, αίσθηση προκαλούν ακόμα τα ξύλινα ξηραντήρια ή «κρεβάτια» όπου τοποθετούνται το καλοκαίρι οι αρμαθιές των φύλλων καπνού ή αλλιώς «κιουστένια» προκειμένου να γίνει η ξήρανσή τους με φυσικό τρόπο. Αυτές οι αγροτικές εικόνες «ξεδιπλώνονται» μπροστά στα μάτια του επισκέπτη καθώς διασχίζει τον δρόμο που οδηγεί από τον Εχίνο στους οικισμούς των Θερμών και στα ομώνυμα ιαματικά λουτρά της περιοχής, η λειτουργία των οποίων πρόσφερε νέες ευκαιρίες επαγγελματικής ενασχόλησης στους ντόπιους κατοίκους.

Η ζωή στα Πομακοχώρια κυλά σε άλλους ρυθμούς:

Είναι γεγονός πως η ζωή στα Πομακοχώρια της Ξάνθης κυλά σε άλλους ρυθμούς, πιο ήρεμους. Η περιοχή είναι ιδιαίτερη, με τις δικές της συνήθειες, τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις της. Κάπου ανάμεσα σε όλα αυτά βρίσκονται και τα ιαματικά λουτρά Θερμών. Απέχουν 45 χλμ. από την πόλη της Ξάνθης και λίγα μόλις χιλιόμετρα από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα.

Η ιστορία αναφέρει πως στις φυσικές μπανιέρες με το ιαματικό νερό που δημιουργούνται στις πλαγιές των λόφων, οι Πομάκοι έβαζαν στο παρελθόν τα αιγοπρόβατά τους για να τα γιατρέψουν από ορθοπεδικά και άλλα προβλήματα. Μάλιστα, στην περιοχή είναι καταγεγραμμένες πάνω από 40 πηγές όπου αναβλύζει ιαματικό νερό.

Στις μέρες μας, τα ιαματικά λουτρά Θερμών αποτελούν πόλο έλξης δεκάδων επισκεπτών από ολόκληρη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, τη Θεσσαλονίκη και περιοχές της νότιας Βαλκανικής.

Λουτρά μέσα στη φύση:

Από τις πιο ιδιαίτερες εμπειρίες είναι τα λουτρά στις υπαίθριες ατομικές δεξαμενές (μπανιέρες) που διαμορφώθηκαν τα δυο τελευταία χρόνια και προσελκύουν δεκάδες επισκέπτες όλους του μήνες του έτους κυρίως όμως την Άνοιξη και το Καλοκαίρι, όπου η ομορφιά της φύσης είναι καθηλωτική.

Η θερμοκρασία του νερού κυμαίνεται από τους 30 έως και 53 βαθμούς Κελσίου. Είναι νερά μικρής περιεκτικότητας σε άλατα, περιέχουν σημαντική ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα, λίγο μεθάνιο και καθόλου υδρόθειο. Τα λουτρά ενδείκνυνται για νοσήματα του μυοσκελετικού, αγγειακού και νευρικού συστήματος αλλά και για δερματικές παθήσεις.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ – ΜΠΕ στην κεντρική πλατεία των Θερμών υπάρχει το κλειστό υδροθεραπευτήριο, ενώ λειτουργούν ξενώνες με ενοικιαζόμενα δωμάτια που κάποια διαθέτουν κλειστή πισίνα με ιαματικό νερό για λουτροθεραπεία. Επίσης, υπάρχουν ταβέρνες όπου ο επισκέπτης μπορεί να γευθεί παραδοσιακές νοστιμιές και κυρίως εκλεκτά κρέατα χάρη στην κτηνοτροφία που είναι αναπτυγμένη στην περιοχή.

Ένας μικρός χριστιανικός ναός απέναντι από ένα μουσουλμανικό τζαμί μαρτυρούν την πάντα ειρηνική συνύπαρξη των δυο θρησκευτικών κοινοτήτων στην ευρύτερη περιοχή της Ξάνθης, αλλά και τον σεβασμό που οφείλουν να επιδεικνύουν όλοι στους κατοίκους δυο διαφορετικών πολιτισμών που χρόνια τώρα πορεύονται μαζί.

Μπορεί η περιοχή των ιαματικών λουτρών στις Θέρμες να μην είναι ιδιαίτερα τουριστικά ανεπτυγμένη, σε σύγκριση με αντίστοιχες περιοχές της Ελλάδας, ωστόσο διαθέτει μια δική της γοητεία, όπου τα ιάματα της φύσης προσφέρονται απλόχερα και το περιβάλλον χαρακτηρίζεται από μια μοναδικότητα που σε γοητεύει.

 

 

Πηγή: newsbomb.gr




«Τουρισμός για Όλους» | Θα «τρέξει» για ακόμα 3 χρόνια

Στο 1ο Φόρουμ για την Αν. Μακεδονία – Θράκη «1st EAST MACEDONIA & THRACE FORUM» συμμετείχε ως ομιλήτρια η Υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη και αναφέρθηκε στο «άκρως πετυχημένο πρόγραμμα “Τουρισμός για Όλους”».

Το «Τουρισμός για Όλους» θα συνεχίσει να ισχύει για ακόμα τρία χρόνια, σύμφωνα με την υφυπουργό Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, η οποία σε συζήτηση για την τουριστική ανάπτυξη της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, χαρακτήρισε το πρόγραμμα άκρως επιτυχημένο.

«Το ποσό που θα διατεθεί θα είναι πέρι τα 100 εκατομμύρια ευρώ, χρήματα που διατίθενται στους δικαιούχους, στους ταξιδιώτες και στις τοπικές κοινωνίες», σημείωσε, ενώ υπογράμμισε πως «οι πληρωμές γίνονται με άυλες κάρτες που πληρώνουν αμέσως την επιχείρηση. Το πρόγραμμα είδε μεγάλη ανάπτυξη και στην περιφέρεια τοπικά – στη Θάσο, στη Δράμα και αλλού» είπε η κ. Ζαχαράκη.

«Ειδικά στον τουρισμό, είναι η στιγμή της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης» υποστήριξε, ενώ μιλώντας για βιώσιμες μορφές τουρισμού στο “1st East Macedonia Thrace Forum”, το οποίο διοργανώνεται από το Ολυμπία Φόρουμ, σε συνεργασία με τον Δήμο Αλεξανδρούπολης, το Energizing Greece και την Hellas Journal, ανέδειξε τα μοναδικά χαρακτηριστικά των επιμέρους νομών της περιφέρειας, σε επίπεδο άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, φυσικού κάλλους κλπ. Παράλληλα υπογράμμισε τις μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης σε ειδικές μορφές τουρισμού, όπως ο γαστρονομικός.

«Περιοχές σαν την Αλεξανδρούπολη μπορούν να κάνουν τη διαφορά στον τουρισμό», σημείωσε προσθέτοντας πως ιδιαίτερα μετά την πανδημία, περιοχές όπως η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης δίνουν στον ταξιδιώτη αυτό που αναζητά, την “παρθένα φύση”. Η υφυπουργός στο πλαίσιο αυτό τόνισε πως υπάρχουν νέες αγορές που ψάχνουν αυτό το τοπικό στοιχείο, όπως η ισραηλινή.

Ακόμα, αναφέρθηκε στα εργαλεία που έχει αναπτύξει το Υπουργείο Τουρισμού για την ενίσχυση της προώθησης του ελληνικού τουρισμού, όπως οι DMO’s (Destination Management Organisations) που δίνουν μεγάλες δυνατότητες σε Δήμους, Περιφέρειες να προβληθούν ως προορισμοί.

Εκπαίδευση στον τουρισμό:

Τέλος, συζητήθηκε το ζήτημα της τουριστικής εκπαίδευσης, με την Υφυπουργό να το χαρακτηρίζει ως «το μεγαλύτερο στοίχημα για τον ελληνικό τουρισμό» στην εποχή μετά την πανδημία και της ραγδαίας τουριστικής ανάπτυξης. Η Υφυπουργός είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει το σημαντικό έργο που παρέχει το ΙΕΚ Θράκης, με έδρα την Αλεξανδρούπολη, του Υπουργείου Τουρισμού ενώ συνοπτικά υπογράμμισε τις συγκεκριμένες πρωτοβουλίες που προωθεί το Υπουργείο για την αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης κάθε βαθμίδας, με εμβληματικό το έργο επιμόρφωσης στον τουριστικό κλάδο για 20.000 ωφελουμένους μέσω Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Το Συνέδριο διεξάγεται υπό την αιγίδα του Olympia Forum, του μεγαλύτερου συνεδρίου περιφερειακής ανάπτυξης στην Ελλάδα, και αποτελεί την πρώτη προσπάθεια εξαγωγής των αρχών και της φιλοσοφίας του Olympia Forum σε μια συγκεκριμένη ελληνική Περιφέρεια.

 

Πηγή: newsbomb.gr




ΔΙΠΑΕ Καβάλας | Διεθνής Συνάντηση Εργασίας για την Πολιτική Προστασία στην Καβάλα

Σε μια χρονική συγκυρία όπου οι φυσικές και μη καταστροφές απειλούν πολλές περιοχές του πλανήτη μας, την ερχόμενη εβδομάδα (1-3 Μαρτίου 2023) φιλοξενείται στην Καβάλα η πρώτη Διεθνής Συνάντηση Εργασίας για την «Ανθεκτικότητα και τη Διαχείριση Κινδύνων από φυσικές και ανθρωπογενείς καταστροφές (SETOFF)», με συμμετοχή επιστημόνων και στελεχών του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα τεσσάρων χωρών. Μάλιστα, η έναρξή της συμπίπτει με την Παγκόσμια Ημέρα Πολιτικής Προστασίας (1/3). Πρόκειται για συνάντηση επιμόρφωσης, κατά την οποία οι συμμετέχοντες θα έρθουν σε επαφή με μοντέλα διαχείρισης καταστροφών και κινδύνων για την υγεία και την ασφάλεια των πολιτών και με τα χαρακτηριστικά τους, προκειμένου να επικαιροποιήσουν τις γνώσεις τους στις σχετικές θεωρητικές έννοιες (με ασκήσεις επί χάρτου κ.α.).

Ακόμη, θα παρουσιαστεί επιμορφωτικό υλικό προκειμένου με τη συμβολή των συμμετεχόντων να ελεγχθεί και να επιβεβαιωθεί η καταλληλότητα του περιεχομένου και η αποτελεσματικότητά του προτού ξεκινήσει το πρόγραμμα επαγγελματικής κατάρτισης, που απευθύνεται σε στελέχη και προσωπικό Πολιτικής Προστασίας του κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς και σε συγκεκριμένο δυναμικό του ιδιωτικού τομέα (τεχνικοί ασφαλείας και υπάλληλοι εταιριών φύλαξης/security).

Η ευθύνη της διοργάνωσης της Διεθνούς Συνάντησης ανήκει στο Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας (ΔΙ.ΠΑ.Ε. – πανεπιστημιακός πόλος Καβάλας), και ειδικότερα στο Τμήμα Χημείας που διαλειτουργεί με το Θεσμοθετημένο Εργαστήριο υποδομών μεγάλης κλίμακας «Ήφαιστος» του Τομέα Ερευνών σε θέματα Διακινδύνευσης, Κινδύνων, Κρίσεων και Ασφάλειας (το οποίο είναι ενταγμένο στη Σχολή Θετικών Επιστημών του ΔΙ.ΠΑ.Ε.) και με το μεταπτυχιακό «Χημική Βιομηχανία: Διαχείριση Ποιότητας, Περιβάλλοντος, Υγείας και Ασφάλειας». Οι Πανεπιστημιακές αυτές δομές βρίσκονται στην πρωτοπορία των θεμάτων σχετικά με τη Διαχείριση και Αντιμετώπιση των Φυσικών και Ανθρωπογενών Καταστροφών σε εθνικό και παγκόσμιο επίπεδο.

Το ευρωπαϊκό Πρόγραμμα SETOFF, που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, υλοποιείται στο πλαίσιο του Erasmus+ με επικεφαλής ερευνητή και συντονιστή τον Επίκ. Καθηγητή Χημείας του ΔΙ.ΠΑ.Ε. Μιχάλη Χάλαρη, Αντιστράτηγο ε.α. του Πυροσβεστικού Σώματος, σε συνεργασία με Πανεπιστήμια και φορείς από το Βέλγιο, την Ισπανία, τη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας και την Ελλάδα.

Το έργο SETOFF (Πρόγραμμα Έξυπνης Εκπαίδευσης και Κατάρτισης για υπαλλήλους της κεντρικής κυβέρνησης και τοπικής αυτοδιοίκησης: «Αποδέχομαι την διαχείριση της τρωτότητας ως τη μεγαλύτερη δύναμή μας και αξιοποιώ καινοτόμα εργαλεία για τη διαχείριση κινδύνων») στοχεύει στη βελτίωση της ετοιμότητας και της υγείας και ασφάλειας στην εργασία τόσο του προσωπικού Πολιτικής Προστασίας, όσο και του προσωπικού ασφάλειας και προστασίας του ιδιωτικού τομέα, έναντι μελλοντικών κρίσεων και καταστάσεων έκτακτης ανάγκης. Σκοπός του είναι η ανάπτυξη ενός καινοτόμου εξ αποστάσεως εκπαιδευτικού προγράμματος που θα βασίζεται τόσο σε επιτυχώς δοκιμασμένο και εφαρμοσμένο μοντέλο προσομοίωσης, σε συνδυασμό με τις πιο πρόσφατες επιστημονικές γνώσεις, όσο και σε ολοκληρωμένη ανάλυση αναγκών. Ήδη, κατά την πρώτη φάση υλοποίησης του Έργου πραγματοποιήθηκαν ολοκληρωμένες αναλύσεις των αναγκών κατάρτισης σε όλες τις χώρες – εταίρους, με στόχο να προσδιοριστεί το προφίλ των συμμετεχόντων (π.χ. εθελοντές, μόνιμο προσωπικό), οι επικαιροποιημένες απαιτήσεις καθηκόντων (όλες οι φάσεις του Κύκλου Διαχείρισης Καταστροφών κ.λπ.), καθώς και οι γνώσεις και οι δεξιότητες που πρέπει να αναπτυχθούν ή να ενισχυθούν και να προσδιοριστούν έτσι υψηλού επιπέδου στόχοι κατάρτισης.

Με βάση αυτή την έρευνα, δημιουργήθηκε το εκπαιδευτικό υλικό το οποίο θα αποτελέσει και τη βάση της εξ αποστάσεως επαγγελματικής κατάρτισης (2η φάση). Απώτερος στόχος είναι η υλοποίηση από επιστημονικό δυναμικό με διεθνή εμπειρία και επιστημονική επάρκεια σειράς δράσεων, σχετικών με θέματα Πολιτικής Προστασίας (ενδεικτικά: προγράμματα επιμόρφωσης και κατάρτισης στελεχών κι εργαζομένων στους δήμους για αντιμετώπιση Εκτάκτων Αναγκών και Άμεσης/Βραχείας Διαχείρισης Συνεπειών Δασικών Πυρκαγιών, Πλημμυρικών Φαινομένων, Σεισμών, Χιονοπτώσεων/Παγετού, Επιδημιών, Τεχνολογικών Κινδύνων κ.α.), τόσο στις χώρες μέλη του προγράμματος όσο στο σύνολο των νομών και των νήσων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης.

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ




ΕΣΠΑ | Άνοιξε η πλατφόρμα για την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων

ΕΣΠΑ: Σε τρεις Δράσεις είναι διαρθρωμένο το πρόγραμμα ανάλογα με την υφιστάμενη ψηφιακή και τεχνολογική ωριμότητα αλλά και τις διαφορετικές επενδυτικές ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Στις 12 το μεσημέρι της Πέμπτης (23/02) άνοιξε η πλατφόρμα στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Κρατικών Ενισχύσεων (app.opske.gr) για την ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων χρηματοδότησης για την Δέσμη των Δράσεων «Ψηφιακός Μετασχηματισμός Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, που εντάσσεται στο νέο Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα» του ΕΣΠΑ 2021 – 2027.

Η αξιολόγηση τους θα είναι άμεση (FiFo) και τα επενδυτικά σχέδια θα αξιολογούνται με τη σειρά που υποβάλλονται μέχρι εξάντλησης του προϋπολογισμού της Δράσης ανά κατηγορία περιφέρειας.

Αιτήσεις που δεν υποβάλλονται ηλεκτρονικά δεν μπορούν να λάβουν ενίσχυση. Ως ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης.

Ο πρόεδρος της ΜΟΔ Γιώργος Παπαδημητρίου μίλησε για τις τρεις Δράσεις στην εκπομπή «Συνδέσεις» στην ΕΡΤ.

Οι τρεις δράσεις:

Το πρόγραμμα που καλύπτει στοχευμένες ανάγκες των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ανάλογα με την υφιστάμενη ψηφιακή και τεχνολογική ωριμότητά τους, αλλά και τις διαφορετικές επενδυτικές ανάγκες τους, είναι διαρθρωμένο σε 3 Δράσεις.

  • Δράση 1 – Βασικός Ψηφιακός Μετασχηματισμός ΜμΕ

Αφορά σε μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις οι οποίες δεν έχουν ακόμα ενσωματώσει σημαντικές τεχνολογίες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών (ΤΠΕ) στην λειτουργία τους και στοχεύουν στην κάλυψη βασικών ελλείψεων σε εφαρμογές και εξοπλισμό.

Ο ελάχιστος και μέγιστος συνολικός ενισχυόμενος προϋπολογισμός της αίτησης χρηματοδότησης ορίζεται από 18.000 ευρώ έως και 30.000 ευρώΗ μέγιστη διάρκεια ολοκλήρωσης της επένδυσης δεν θα υπερβαίνει τους 9 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Έγκρισης.

  • Δράση 2 – Προηγμένος Ψηφιακός Μετασχηματισμός ΜμΕ

Αφορά σε μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις οι οποίες στοχεύουν στη διεύρυνση της ψηφιακής και τεχνολογικής τους ωριμότητας με ολοκληρωμένες επενδύσεις σε νέες ΤΠΕ που θα αναβαθμίσουν την ανταγωνιστικότητα τους στις διεθνείς αγορές και θα βελτιώσουν την παραγωγικής τους διαδικασία.

Ο ελάχιστος και μέγιστος συνολικός ενισχυόμενος προϋπολογισμός της αίτησης χρηματοδότησης ορίζεται από 50.000 ευρώ έως και 650.000 ευρώ, ενώ η μέγιστη διάρκεια ολοκλήρωσης της επένδυσης δεν θα υπερβαίνει τους 15 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης.

  • Δράση 3 – Ψηφιακός Μετασχηματισμός Αιχμής ΜμΕ

Αφορά σε μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που έχουν ενσωματώσει ήδη ΤΠΕ σε πολλές λειτουργίες τους και πλέον επιδιώκουν να υλοποιήσουν ολοκληρωμένες επενδύσεις σε τεχνολογίες αιχμής ή σε λύσεις 4ης βιομηχανικής επανάστασης.

Ο ελάχιστος και μέγιστος συνολικός ενισχυόμενος προϋπολογισμός της αίτησης χρηματοδότησης ορίζεται από 200.001 ευρώ έως και 1.200.000 ευρώενώ η μέγιστη διάρκεια ολοκλήρωσης της επένδυσης δεν θα υπερβαίνει τους 18 μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης.

Υποβολή αίτησης χρηματοδότησης επιτρέπεται σε μία από τις τρεις δράσεις.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbomb.gr




Καστοριά | Η «ιπτάμενη πιανίστα» παίζει πιάνο στη μέση της λίμνης

Εκπληκτικό βίντεο με τη μουσικό Έλενα Ξυδιά να παίζει πιάνο στη μέση της λίμνης της Καστοριάς.

Η πιανίστα Έλενα Ξυδιά εντυπωσιάζει και πάλι με τις εκπληκτικές εμφανίσεις της. Αυτή τη φορά έπαιξε πιάνο στη μέση της λίμνης της Καστοριάς δημιουργώντας μαζί με τον σκηνοθέτη Πασχάλη Μάντη ένα υπέροχο θέαμα!

Η Έλενα Ξυδιά γνωστή και ως η ιπτάμενη πιανίστα μια και είναι η μοναδική στον κόσμο που έπαιξε πιάνο στον αέρα πάνω από την κοιλάδα των Τεμπών έδειξε για άλλη μια φορά τον δικό της ιδιαίτερο τρόπο να προβάλει εξαιρετικά την φυσική κληρονομιά της Ελλάδας.

Η εμφάνιση της στη μέση της λίμνης της Καστοριάς έχει κερδίσει για ακόμα μια φορά τις εντυπώσεις όλων.

Σε ένα τέλεια σχεδιασμένο consept σκηνοθετημένο και πάλι από τον Λαρισαίο Πασχάλη Μάντη έφερε μια από τις πιο απρόσμενες εμφανίσεις που έχουν γίνει ποτέ σε Λίμνη.

Το πιάνο μεταφέρθηκε με ειδική πλωτή πλατφόρμα μέχρι τη μέση της λίμνης, ενώ η Ελένα μετέβη εκεί με βάρκα. Στη συνέχεια, ξεκίνησε να παίζει τα αγαπημένα της κομμάτια, δημιουργώντας μια μαγευτική ατμόσφαιρα στο όμορφο φυσικό τοπίο της Καστοριάς.

To event δημιουργήθηκε στο πλαίσιο της προσπάθειας για την προώθηση της πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς της Καστοριάς και έγινε πραγματικότητα χάρη στη συνεργασία της κ Ξυδιά με τον Δήμο Καστοριάς.

 

 

 

Πηγή: larissanet.gr

 

 




Επίδομα θέρμανσης | «Ανάσα» για 404.157 δικαιούχους – Καταβλήθηκαν 54,8 εκατ. ευρώ

Επίδομα θέρμανσης: Θα ακολουθήσει και νέα καταβολή έως τις 28 Απριλίου –  Το συνολικό ποσό που έχει διατεθεί έως τώρα για το επίδομα θέρμανσης της χειμερινής περιόδου 2022-2023 φθάνει τα 242,8 εκατ. ευρώ.

Καταβλήθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών ποσό συνολικού ύψους 54,8 εκατ. ευρώ σε 404.157 δικαιούχους του επιδόματος θέρμανσης, την Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου.

Συγκεκριμένα, το συνολικό ποσό που έχει διατεθεί έως τώρα για το επίδομα θέρμανσης της χειμερινής περιόδου 2022-2023 φθάνει τα 242,8 εκατ. ευρώ, ενώ θα ακολουθήσει και νέα καταβολή έως τις 28 Απριλίου.

Ο υπουργός Οικονομικών σημείωσε πως «την τρέχουσα περίοδο, το επίδομα θέρμανσης, μετά την αύξηση του χορηγούμενου ποσού και της περιμέτρου των δικαιούχων, καλύπτει την πλειοψηφία των νοικοκυριών που θα καταναλώσουν πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο και τις άλλες επιδοτούμενες μορφές καυσίμου. Παράλληλα, το κόστος του πετρελαίου θέρμανσης είναι μειωμένο για τους καταναλωτές, χάρη στην επιδότηση στην αντλία, η οποία συνεχίζεται έως τις 31 Μαρτίου 2023 και ανέρχεται στα 12 λεπτά ανά λίτρο (15 λεπτά, με ΦΠΑ)».

«Με τα δύο αυτά, στοχευμένα, μέτρα, συνολικού δημοσιονομικού κόστους 520 εκατ. ευρώ, η Κυβέρνηση επιβεβαιώνει, έμπρακτα, για ακόμα μία φορά ότι στηρίζει αποτελεσματικά και γενναία τους πολίτες – ιδιαίτερα τους πιο ευάλωτους – έναντι των δυσκολιών που έχουν προκαλέσει, διεθνώς, οι πολυ-επίπεδες, εξωγενείς κρίσεις», υπογράμμισε ο κ. Σταϊκούρας.

 

Πηγή:  newsbomb.gr




Φλόγα | Πάνω από 6 εκατ. οι δωρεές προς τα ογκολογικά τμήματα των νοσοκομείων Παίδων

Αναλυτικό κατάλογο με τις δωρεές στήριξης των δύο παιδιατρικών νοσοκομείων της Αθήνας, παρουσίασε ο Σύλλογος Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια «Φλόγα», ενώ οι αντιδράσεις συνεχίζονται για το διαχωρισμό των ογκολογικών τμημάτων και τη μετατροπή τους σε ενιαίο κέντρο, με χαρακτήρα Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου.  

Ο Σύλλογος Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια «Φλόγα» αιφνιδιάστηκε από την πρόθεση του υπουργείου Υγείας να εντάξει τα ογκολογικά τμήματα των δύο παιδιατρικών νοσοκομείων της Αθήνας, στην Ογκολογική Μονάδα Παίδων “Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ”, προκειμένου να μετατραπεί σε ογκολογικό κέντρο ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου. Αμφισβητώντας τα οφέλη που υποστηρίζει το υπουργείο Υγείας ότι θα προκύψουν για τους ασθενείς, η «Φλόγα» εκφράζει ανησυχία ως προς τον τρόπο λειτουργίας του νέου «κέντρου» και ζητά τουλάχιστον, παράταση της διαβούλευσης, προτού το νομοσχέδιο κατατεθεί στη Βουλή.

«Κάθε παιδί που νοσεί από καρκίνο έχει ανάγκη από όλες τις ειδικότητες και Τμήματα της Παιδιατρικής. Στηρίζουμε συστηματικά τα Παιδο-ογκολογικά Τμήματα. Συμβάλλουμε ουσιαστικά στην αντιμετώπιση του καρκίνου της παιδικής ηλικίας» τονίζει η Φλόγα, η οποία έχει στηρίξει με περισσότερα από 6,5 εκατ. ευρώ τα ογκολογικά τμήματα των δύο παιδιατρικών νοσοκομείων και τη δημόσια υγεία γενικότερα, από το 2010.

Πρωτόκολλα θεραπείας: 151.000 ευρώ

Μνημόνιο συνεργασίας με την ΕΕΠΑΟ (Ελληνική Εταιρεία Παιδιατρικής Αιματολογίας – Ογκολογίας) για τη συμμετοχή της χώρας μας στη χάραξη των Διεθνών Πρωτοκόλλων Θεραπείας και τη συνεχή και οργανωμένη συνεργασία των γιατρών μας με τα προηγμένα κέντρα της Ευρώπης, έτσι ώστε κανένας γονιός να μη χρειάζεται να απευθυνθεί στο εξωτερικό για δεύτερη γνώμη.

Έχουν ήδη ενταχθεί7 κακοήθη νοσήματα. Η χρηματοδότηση συνεχίζεται για την ένταξη και άλλων μορφών, μόλις αυτό καταστεί δυνατό από την ΕΕΠΑΟ (εντός του 2023 αναμένεται να ενταχθούν όλες οι λευχαιμίες).

Για να γίνει δεκτή η συμμετοχή της χώρας μας, η Φλόγα έχει δεσμευθεί να συνεχίσει τη χρηματοδότηση για τουλάχιστον 10 χρόνια. Ποσό δέσμευσης μέχρι σήμερα 580.000 ευρώ. Το κόστος αναμένεται να ανέβει θεαματικά με την ένταξη των λευχαιμιών.

Ιατρικός εξοπλισμός: 2.088.034 ευρώ

Αξονικός τομογράφος, υπέρηχοι, εξοπλισμός ακτινοθεραπευτικού, οφθαλμολογικού, παθολογοανατομικού, αναισθησιολογικού, νευροχειρουργικού, ακτινολογικού, αιματολογικού, αξονικού & μαγνητικού τομογράφου, χειρουργικού, καρδιολογικού και στα 2 Παιδιατρικά Νοσοκομεία “Η Αγία Σοφία” και “Π.& Α. Κυριακού”.

Απασχόληση Προσωπικού: 2.150.095 ευρώ

Σήμερα χρηματοδοτούνται από τη Φλόγα στο “ΕΛΠΙΔΑ” 11 μέλη του προσωπικού: 2 Ιατροί στο Πανεπιστημιακό Τμήμα του Αγία Σοφία, 1 Ιατρός και 2 Βιολόγοι στη Μονάδα Μεταμόσχευσης, 1 Βιολόγος και 1 Κοινωνικός Λειτουργός στο τμήμα του ΕΣΥ στο Αγία Σοφία, 1 Ψυχολόγος, 1 Νοσηλευτής, 1 Γραμματέας στο Ογκολογικό του Αγλαΐα Κυριακού, 1 Παρασκευαστής στο Εργαστήριο Κυτταρομετρίας Ροής του Ν.Π. “Η Αγία Σοφία”.

Ανακατασκευή και Ανακαίνιση Τμημάτων: 841.000 ευρώ

Ριζική ανακατασκευή και εικονογράφηση των Τμημάτων Αξονικού & Μαγνητικού Τομογράφου, Ακτινολογικού, Εντατικής Μονάδας στο Αγία Σοφία και Ακτινοθεραπευτικού στο Π. & Α. Κυριακού.

Νοσηλεία στο Σπίτι: 916.000 ευρώ

32.000 επισκέψεις σε σπίτια παιδιών στο λεκανοπέδιο της Αττικής.

Τυποποίηση δειγμάτων μυελού των οστών: 590.000 ευρώ

Τυποποίηση 30.000 δειγμάτων σε συνεργασία με το Κέντρο Εθελοντών Δοτών Μυελού των Οστών Πανεπιστημίου Πατρών (ΚΕΔΜΟΠ).

Το σύνολο των παραπάνω δωρεών ανέρχεται σε 6.736.129 ευρώ και όπως επισημαίνει η Φλόγα, σε αυτά δεν περιλαμβάνονται έξοδα υποστήριξης των οικογενειών και έξοδα φιλοξενίας 50 παιδιών κάθε φορά, με τους γονείς τους από την περιφέρεια. Επίσης, δεν περιλαμβάνονται μικρότερα ποσά για την καθημερινή προμήθεια αναλωσίμων, ηλεκτρικών συσκευών, αποστολής δειγμάτων ιστών στο εξωτερικό, παρακολούθηση συνεδρίων στο εξωτερικό ιατρών/νοσηλευτών, επιστημονικές δημοσιεύσεις κ.λπ. στο “ΕΛΠΙΔΑ”.

Δηλαδή εξοπλισμός και προγράμματα που έχουν αποκτηθεί ή υλοποιούνται με δωρεές του Συλλόγου, θα εκχωρηθούν στο νέο κέντρο που θα δημιουργηθεί. Ο Σύλλογος ανησυχεί για τον τρόπο λειτουργίας του νέου «κέντρου» και τονίζει ότι σε όλον αυτόν τον σχεδιασμό δεν ρωτήθηκαν ούτε καν ενημερώθηκαν, ούτε οι Διευθυντές των ογκολογικών τμημάτων ούτε η Ελληνική Εταιρεία Παιδιατρικής Αιματολογίας Ογκολογίας (ΕΕΠΑΟ).

Υπενθυμίζεται ότι το νομοσχέδιο το οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση, προβλέπει τη σύσταση του ΝΠΙΔ με την ονομασία «Ογκολογικό Κέντρο Παίδων “Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ”», στο οποίο θα ενσωματωθεί η σημερινή Ογκολογική Μονάδα Παίδων, που είναι τμήμα του παιδιατρικού Νοσοκομείου «H Αγία Σοφία» αλλά και τμήματά του, όπως το Τμήμα Παιδιατρικής Αιματολογίας – Ογκολογίας και η Μονάδα Μεταμόσχευσης Μυελού των Οστών του νοσοκομείου, το Ογκολογικό Τμήμα του Παίδων «Π. & Α. Κυριακού» και η Μονάδα Ειδικών Θεραπειών Αιματολογίας – Ογκολογίας της Α’ Παιδιατρικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ. Παράλληλα, εκχωρεί στο Κέντρο τόσο τον ξενοδοχειακό και ιατρικό εξοπλισμό όσο και τα οικόπεδα του Δημοσίου «κατά πλήρη κυριότητα, νομή και κατοχή στο Κέντρο». Τα έσοδά του θα προέρχονται, όπως προβλέπεται στο νομοσχέδιο, από «τα ημερήσια νοσήλια και οι εισπράξεις από τις σχετικές με το αντικείμενό του ιατρικές πράξεις», ενώ δεν ξεκαθαρίζονται οι σχέσεις εργασίας του προσωπικού.

 

Πηγή: newsbomb.gr




ΑΠΘ | Κατέρρευσε η οροφή στην Οδοντιατρική – Τι λέει ο πρύτανης

Δύο αίθουσες του ΑΠΘ είχαν πλημμυρίσει και είχαν γεμίσει μπάζα, μετά την κατάρρευση μέρους της οροφής.

Μπροστά σε μία σοκαριστική εικόνα βρέθηκαν φοιτητές της Οδοντιατρικής του ΑΠΘ, οι οποίοι μπαίνοντας στην αίθουσα για να κάνουν μάθημα είδαν την οροφή να έχει καταρρεύσει.

Το πρωί της Δευτέρας, δύο αίθουσες είχαν πλημμυρίσει και είχαν γεμίσει μπάζα, μετά την κατάρρευση μέρους της οροφής λόγω προβλήματος που δημιουργήθηκε στο κτήριο.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο πρύτανης του ΑΠΘ, Νίκος Παπαϊωάννου, στην ΕΡΤ, «καλοριφέρ στον 4ο όροφο έπεσε, προκαλώντας διαρροή νερού», την Κυριακή (19/2). «Επειδή ήταν Κυριακή και έτρεχε το νερό με πολλή πίεση και για πολλές ώρες, τα νερά έφτασαν μέχρι τον 1ο όροφο”, ανέφερε ενώ στη συνέχεια πρόσθεσε πως “τα νερά καθαρίστηκαν την επόμενη ημέρα”. Σύμφωνα με τον ίδιο “δεν πρόκειται για οροφή αλλά για γυψοσανίδες».

Σύλλογοι φοιτητών κάλεσαν την Τρίτη σε κινητοποίηση, απαιτώντας έκτακτο κρατικό κονδύλι για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και των κλινικών της σχολής.

Παράλληλα ζητούν να ληφθούν όλα τα μέτρα για να επιλυθούν άμεσα οι υλικές ζημιές στο χώρο της σχολής και να αναπληρωθούν όλες οι κλινικές που αναβάλλονται εξαιτίας του ταβανιού.

Σε ανακοίνωσή τους τονίζουν: «Από τύχη δεν έπεσε το ταβάνι να μας πλακώσει τις ώρες των κλινικών.»

Ευτυχώς από το περιστατικό δεν υπήρξε κανένας τραυματισμός.

Όπως αναφέρει στη Voria.gr η Μαρία Ανδρεανίδου, φοιτήτρια του τμήματος και μέλος του ΔΣ του φοιτητικού συλλόγου, οι φοιτητές που βρέθηκαν στο κτήριο το πρωί της Δευτέρας για να παρακολουθήσουν τις κλινικές τους, είδαν πως το εργαστήριο του δευτέρου ορόφου ήταν γεμάτο μπάζα, ενώ του πρώτου ήταν πλημμυρισμένο.

«Έσπασε ο σωλήνας των καλοριφέρ στον τέταρτο όροφο του κτηρίου, πιθανότατα το βράδυ της Κυριακής, με αποτέλεσμα η βλάβη να φτάσει ακόμα και στον πρώτο όροφο. Τα εργαστήρια γέμισαν με νερά και μπάζα και σχεδόν όλη η αριστερή πλευρά του κτηρίου έχει πρόβλημα», ανέφερε.\

 

«Η Σχολή μετά την πανδημία αντιμετωπίζει διάφορα ζητήματα που παρά τις ανακαινίσεις που έγιναν παραμένουν άλυτα. Εμείς ζητούμε κρατικό κονδύλι για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών και των κλινικών της σχολής αλλά και να ληφθούν όλα τα μέτρα για να επιλυθούν οι υλικές ζημιές στον χώρο της σχολής αλλά και να αναπληρωθούν όλες οι κλινικές που αναβάλλονται εξαιτίας του προβλήματος με την οροφή», σχολίασε η ίδια.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbomb.gr