Εκλογές 2023 – Με το κόμμα του «Έλληνες» κατεβαίνει στις εκλογές ο Κασιδιάρης

Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή του.

Νέος πρόεδρος του κόμματός του ο Ταξίαρχος Δημήτριος Χατζηλιάδης

Την πρόθεσή του να κατέβει κανονικά στις εκλογές της 21ης Μαΐου, με το δικό του κόμμα «Έλληνες» και όχι με τον Αναστάσιο Κανελλόπουλο, γνωστοποίησε μέσω ανακοίνωσης του ο Ηλίας Κασιδιάρης. 

«Στις εκλογές της 21 ης Μαΐου θα είμαι υποψήφιος στην Α’ Αθηνών με το «Εθνικό Κόμμα Έλληνες» με πρόεδρο τον Καθηγητή της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων, Ταξίαρχο Δημήτριο Χατζηλιάδη», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο καταδικασμένος για διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης, Ηλίας Κασιδιάρης.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Ηλία Κασιδιάρη

«Πάνω από μισό εκατομμύριο Έλληνες στηρίζουν αυτήν την στιγμή αποδεδειγμένα το κόμμα μας. Έχουμε υποχρέωση απέναντί τους να δώσουμε τη μεγάλη πολιτική και νομική μάχη μέχρι το τέλος. Όποιος επίορκος Κυβερνητικός ή Δικαστικός παράγοντας επιχειρήσει να στερήσει παρανόμως τα πολιτικά δικαιώματα μισού εκατομμυρίου Ελλήνων και να καταργήσει τις ελεύθερες εκλογέςθα διαπράξει το Κακούργημα της εσχάτης προδοσίας που τιμωρείται με ισόβια. Στις 2 Μαΐου στον Άρειο Πάγο θα αναμετρηθεί το Δίκαιο με το Άδικο, ο Νόμος με την Παρανομία, η Δημοκρατία (που εκπροσωπείται από το Εθνικό Κόμμα Έλληνες) με την τυραννία του πολιτικού συστήματος.

Έχω χάσει ήδη 3,5 χρόνια της ζωής μου μέσα σε καθεστωτικές φυλακές, γιατί δεν σταμάτησα ποτέ να μάχομαι υπέρ Πίστεως και Πατρίδος. Όποιο και αν είναι το αποτέλεσμα της Δικαστικής μάχης που έρχεται, να είστε βέβαιοι για ένα πράγμα: πως ο ανένδοτος αγώνας για το Δίκαιο, την Αλήθεια και την Ελλάδα θα συνεχιστεί και θα είναι νικηφόρος».

«Υπηρέτησα ενόρκως την Πατρίδα για δεκαετίες, και σήμερα εισέρχομαι στον πολιτικό στίβο για να συνεχίσω να προσφέρω ανιδιοτελώς τις υπηρεσίες μου στο Έθνος των Ελλήνων. Μας περιμένει ένας πολύ κρίσιμος αγώνας για την Πατρίδα και τη Δημοκρατία», ανέφερε σε δική του δήλωση ο νέος πρόεδρος του κόμματος Έλληνες, Δημήτριος Χατζηλιάδης.

Σύμφωνα με τις χρονικές προθεσμίες που θέτει η εκλογική διαδικασία, εως την λήξη της 26ης Απριλίου 2023 τα κόμματα υποχρεούνται να δηλώσουν στο ανώτατο δικαστήριο το όνομα του συνδυασμού και το έμβλημα που θα τυπωθεί στα ψηφοδέλτια. Όσα το πράξουν προκρίνονται στην επόμενη φάση ενώ εκείνα που δεν θα τα καταφέρουν χάνουν το εκλογικό δρομολόγιο της 21ης Μαΐου 2023.

Σήμερα τα μεσάνυχτα λήγει η προθεσμία εντός της οποίας κάθε πολιτικό κόμμα γνωστοποιεί στον Αρειο Πάγο το όνομα και το έμβλημα που θα χρησιμοποιεί στις εκλογές και στα ψηφοδέλτια. Μεταξύ άλλων, απαγορεύεται η χρήση εθνικών και θρησκευτικών συμβόλων, στέμματος ή εμβλημάτων του δικτατορικού καθεστώτος τους 21ης Απριλίου 1967. 

Ο Αρειος Πάγος

Εως τις 30 Απριλίου, δηλαδή εντός επτά ημερών από την έναρξη της προεκλογικής περιόδου, κάθε κόμμα καταρτίζει και υποβάλλει τους συνδυασμούς του και τα ψηφοδέλτια Επικρατείας στον Aρειο Πάγο. Η Ολομέλεια του Α’ Τμήματος του ανωτάτου δικαστηρίου μέσα σε τρεις ημέρες εξετάζει και ανακηρύσσει σε δημόσια συνεδρίαση τους εκλογικούς συνδυασμούς που πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου. Η συγκεκριμένη διαδικασία που λήγει στις 2 Μαίου θα καθορίσει εάν τελικά θα επιτραπεί ή όχι η συμμετοχή του κόμματος Κασιδιάρη, της Χρυσής Αυγής και κάθε άλλης εγκληματικής οργάνωσης που εμφανίζεται με μανδύα πολιτικού κόμματος.

 

Πηγή: protothema.gr




Μαίρη Χατζηκωνσταντίνου: Στην Παραλία Οφρυνίου με… άρωμα γυναίκας

Ο Πολιτισμός, η αύξηση της τουριστικής επισκεψιμότητας και θέματα καθημερινότητας βρέθηκαν στο επίκεντρο των επαφών της Μαίρης Χατζηκωνσταντίνου στην Παραλία Οφρυνίου, ενώ συνομίλησε με γυναίκες με εμπειρία στην τοπική Αυτοδιοίκηση.

Η υποψήφια Βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία της Π.Ε. Καβάλας είχε συναντήσεις μεταξύ άλλων, με στελέχη της τοπικής Αυτοδιοίκησης και επαγγελματίες συζητώντας προτάσεις ενόψει της καλοκαιρινής σεζόν η οποία αναμένεται και φέτος δυναμική.

Η Πρόεδρος της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου Παγγαίου, Μυρσίνη Χρυσαφούδη έκανε λόγο για την ετοιμότητα που έχει ο Δήμος Παγγαίου ώστε να υποδεχθεί τους επισκέπτες.
Η κ. Χατζηκωνσταντίνου στάθηκε στην ανάγκη για ενίσχυση του Πολυδύναμου Ιατρείου της περιοχής ώστε να ανταπεξέρχεται στις απαιτήσεις του πληθυσμού που αυξάνεται κατά χιλιάδες τους καλοκαιρινούς μήνες.

Επίσης έγινε αναφορά στα έργα υποδομής της περιοχής και την ασφάλεια τουριστών και μόνιμων κατοίκων, με την υποψήφια Βουλευτή να τονίζει για μία ακόμα φορά πως η συνεργασία κρατικού μηχανισμού και τοπικής Αυτοδιοίκησης πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα.

Ακόμα, η Μαίρη Χατζηκωνσταντίνου συνεχάρη την κ. Χρυσαφούδη για τις συνεχείς εκδηλώσεις των πολιτιστικών συλλόγων που με πρωτοβουλίες της λαμβάνουν χώρα όλη τη διάρκεια του έτους στον ευρύτερο Δήμο Παγγαίου.

Στο πλαίσιο της περιοδείας της στην Τούζλα, η κ. Χατζηκωνσταντίνου συνάντησε τον Πρόεδρο της Δημοτικής Τοπικής Οργάνωσης της Ν.Δ. στο Παγγαίο, Γιάννη Παναγιωτίδη συζητώντας μαζί του θέματα που απασχολούν τη νεότερη γενιά και κυρίως αυτούς που θέλουν να μείνουν, να δουλέψουν ή να επενδύσουν στον τόπο τους και δεν βρίσκουν πρόσφορο έδαφος.

Πολύτιμες συμβουλές εισέπραξε η Μαίρη Χατζηκωνσταντίνου στη συνάντηση της από την κ. Φανή Αναστασιάδου, μητέρα του Δημάρχου Παγγαίου, Φίλιππου Αναστασιάδη και την κ. Βούλα Καραγκούνη.




Dentist pass: Εντός του Μαΐου το πρόγραμμα προληπτικής οδοντιατρικής φροντίδας

Ο δρόμος για την υλοποίηση του dentist pass άνοιξε την περασμένη Παρασκευή με τη δημοσίευση υπουργικής απόφασης για τους όρους και τις προϋποθέσεις χορήγησής του. 

Σύμφωνα με αυτήν, το dentist pass ύψους 40 ευρώ χορηγείται για κάθε παιδί ηλικίας 6 έως 12 ετών (παιδιά που έχουν γεννηθεί κατά τα έτη 2011 έως και 2016) που διαθέτει ΑΜΚΑ ή προσωρινό αριθμό ασφάλισης και υγειονομικής περίθαλψης αλλοδαπού.

Το dentist pass αφορά υπηρεσίες πρόληψης και περιλαμβάνει έλεγχο της στοματικής υγιεινής, καθαρισμό και απομάκρυνση πλακών, φθορίωση και παροχή οδηγιών για τη στοματική υγιεινή των παιδιών. Η ενίσχυση λαμβάνεται για λογαριασμό του παιδιού από ενήλικο φυσικό πρόσωπο το οποίο ασκεί γονική μέριμνα ή επιμέλεια ή επιτροπεία, και η σχετική αίτηση γίνεται μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας με τη χρήση του ΑΜΚΑ και του Taxisnet ή μέσω ΚΕΠ.

Το πρόγραμμα έρχεται έπειτα από μια περίοδο όπου, κυρίως λόγω της οικονομικής κρίσης και λιγότερο λόγω της πανδημίας, οι δαπάνες οδοντιατρικής φροντίδας έχουν μειωθεί δραματικά.

Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία που παρουσίασε την προηγούμενη Πέμπτη σε διαδικτυακό συνέδριο του ΠΟΥ Ευρώπης για τη στοματική υγεία ο εκπρόσωπος της χώρας μας και εκλεγμένος πρόεδρος στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για θέματα οδοντιατρικής πολιτικής Αριστομένης Ι. Συγγελάκης: το διάστημα από το 2008 έως το 2021 οι δαπάνες οδοντιατρικής φροντίδας στη χώρα μας μειώθηκαν κατά 71,7% και συγκεκριμένα από 2,085 δισεκατομμύρια ευρώ το 2008 σε 591,9 εκατομμύρια ευρώ το 2021.

Αυτά τα ποσά στη συντριπτική πλειονότητά τους αφορούν ιδιωτικές πληρωμές, αφού η δημόσια δαπάνη ήταν ούτως ή άλλως ελάχιστη (μόλις 14,9 εκατομμύρια ευρώ) και μέσα σε αυτό το διάστημα μηδενίστηκε.

Σύμφωνα, δε, με στοιχεία του ΟΟΣΑ, στην Ελλάδα το ποσοστό συμμετοχής του κράτους στη συνολική δαπάνη οδοντιατρικής φροντίδας είναι 0%, όταν ο μέσος όρος στις χώρες της Ε.Ε. είναι 31%. Το αποτέλεσμα είναι το 7,8% του ελληνικού πληθυσμού να δηλώνει (Eurostat 2023) ότι τους τελευταίους 12 μήνες δεν επισκέφθηκε οδοντίατρο, αν και είχε ανάγκη των υπηρεσιών του. Αυτό το ποσοστό είναι υπερδιπλάσιο σε σχέση με τον μέσο όρο της Ε.Ε. (3,1%) και το τρίτο υψηλότερο μετά την Πορτογαλία (9%) και τη Λετονία (8,2%).

Τον Μάιο του 2022 ο ΠΟΥ εξέδωσε το σχέδιο με συστάσεις για τη στρατηγική για τη στοματική υγεία. Μεταξύ αυτών και μια πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης για τη ρήτρα στοματικής υγείας. Αυτή αφορά ένα εγγυημένο ποσοστό επί των δημόσιων δαπανών υγείας που θα κατευθύνεται στη στοματική υγεία. Αξίζει να σημειωθεί ότι εάν στη χώρα μας αυτό το ποσοστό οριστεί στο 1%, θα σημαίνει περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ ετησίως.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Άρχισε η εποχή των καφέ κάδων ανακύκλωσης στον Δήμο Καβάλας

Ξεκίνησε η χωριστή συλλογή βιοαποβλήτων σε 100 και πλέον νοικοκυριά στη συνοικία της Νεάπολης που παρέλαβαν δωρεάν έναν μικρό καφέ κάδο κουζίνας μαζί με βιοδιασπώμενες σακούλες για τη συλλογή του υλικού.

Ο Δήμος Καβάλας πάντα πρωτοπόρος και καινοτόμος σε θέματα περιβαλλοντικής πολιτικής εντάσσει στην καθημερινότητα των δημοτών ένα ακόμη ρεύμα ανακύκλωσης, τη χωριστή συλλογή υπολειμμάτων τροφών (βιοαπόβλητα).

Με στόχο την εφαρμογή της νέας νομοθεσίας (άρθρο 50 του Ν.4819/2021), που αναφέρει την υποχρέωση όλων να συμμετέχουν στη χωριστή συλλογή βιοαποβλήτων, ο Δήμος προχωράει σε σταδιακή εφαρμογή του προγράμματος καφέ κάδου στις επιχειρήσεις και στις κατοικίες μέχρι το τέλος του 2023.

Στις 24 Απριλίου ξεκίνησε η σταδιακή τοποθέτηση καφέ κάδων στην πιλοτική περιοχή ΔΕΠΟΣ του Δήμου. Με τη βοήθεια εξειδικευμένων συνεργατών της Διεύθυνσης Ποιότητας Ζωής, καθώς και εθελοντών του συλλόγου κατοίκων Νεάπολης, 100 και πλέον νοικοκυριά παρέλαβαν δωρεάν έναν μικρό καφέ κάδο κουζίνας μαζί με βιοδιασπώμενες σακούλες για τη συλλογή του υλικού, καθώς και το αντίστοιχο ενημερωτικό υλικό.

Οι διανομές των καφέ κάδων θα συνεχιστούν έως και την Παρασκευή 28 Απριλίου, όπου και θα εξυπηρετηθεί το σύνολο της πιλοτικής περιοχής.
Επιπλέον, το πρόγραμμα του καφέ κάδου θα επεκταθεί  και σε επιλεγμένους μεγάλους παραγωγούς, που δραστηριοποιούνται στην πόλη της Καβάλας.

Στόχος του Δήμου, είναι η καθολική εφαρμογή του προγράμματος μέσω της σταδιακής ανάπτυξης του δικτύου καφέ κάδου σε όλα τα νοικοκυριά και τις υπόχρεες επιχειρήσεις.

Οδηγίες για τον καφέ κάδο

– Ο καφέ κάδος αφορά στη χωριστή συλλογή υπολειμμάτων τροφών (βιοαποβλήτων).
– Στον καφέ κάδο ρίχνουμε ΜΟΝΟ υπολείμματα μαγειρεμένων τροφών, φρούτα και λαχανικά, υπολείμματα καφέ και τσάι, ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι και όσπρια, τσόφλια αυγών, γαλακτοκομικά, και λίγα φύλλα.
– Στον καφέ κάδο ΔΕΝ ρίχνουμε: νωπά κρέατα και νωπά ψάρια, μαγειρικά λάδια, λίπη, συσκευασίες μεταλλικές, πλαστικές ή χάρτινες, κάψουλες καφέ, ξύλινα αντικείμενα, πριονίδι, στάχτη, αποτσίγαρα, ακαθαρσίες κατοικίδιων.

Πρακτικές Συμβουλές

– Αφήνουμε τα υγρά υπολείμματα να στραγγίξουν πριν τα απορρίψουμε στον κάδο ή τα τυλίγουμε με εφημερίδα/χαρτί.
– Απορρίπτουμε τα υπολείμματα τροφών είτε σε σακούλες (βιοαποδομήσιμες/ κομποστοποιήσιμες ή χάρτινες μαναβικής) είτε χύμα.
– Αποφεύγουμε τη χρήση πλαστικής σακούλας.

Εδαφοβελτιωτικό – κόμποστ

Τα υπολείμματα τροφών που συλλέγονται μέσω του καφέ κάδου, θα οδηγούνται σε μονάδα κομποστοποίησης, και από την επεξεργασία τους θα παράγεται ειδικό εδαφοβελτιωτικό (κόμποστ) έτοιμο για χρήση!

Το κόμποστ είναι ένα υλικό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε εργασίες κηποτεχνίας και σε καλλιέργειες ως λίπασμα ή εδαφοβελτιωτικό, βελτιώνοντας τα φυσικοχημικά χαρακτηριστικά του εδάφους και συνεισφέροντας στη θρέψη των φυτών!

Μαθαίνουμε περισσότερα και συμμετέχουμε!

Περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα χωριστής συλλογής υπολειμμάτων τροφών (βιοαποβλήτων) που θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα στην πόλη μας μπορείτε να βρείτε στη ιστοσελίδα του Δήμου www.kavala.gov.gr.

 

Πηγή: kavalapost.gr




Αττική Οδός: Μειώνονται οι τιμές στα διόδια

Στα 2,5 ευρώ από 2,8 ευρώ.

Εγκρίθηκε χθες από το ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ το τελικό κείμενο για τη σύμβαση παραχώρησης  και θα διανεμηθεί στους υποψήφιους επενδυτές στα τέλη της εβδομάδας έως τις αρχές Μαίου.

Τη δυνατότητα της αναπροσαρμογής των τιμών των διοδίων ανά πενταετία, δίνει το τελικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης για την Αττική Οδό που εγκρίθηκε χθες από το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ. Το σχέδιο αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες να διανεμηθεί στους ενδιαφερόμενους μέχρι τα τέλη της εβδομάδας ή το αργότερο στις αρχές της επόμενης.

Η σύμβαση του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων που οριστικοποιήθηκε σε συνεννόηση με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το οποίο προ μηνών αποφάσισε να μειώσει τα διόδια στα 2,50 (από 2,80 ευρώ), προβλέπει ότι οι τιμές θα προσαρμόζονται με βάση την κυκλοφοριακή συμφόρηση και κατόπιν αιτήματος του παραχωρησιούχου.

Το κυκλοφοριακό της Αττικής Οδού

Σήμερα, η Αττική Οδός αποτελεί έναν αυτοκινητόδρομο με έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα σε κάποια οδικά σημεία όπως είναι για παράδειγμα το τμήμα από τον κόμβο της Λεωφόρου Κηφισίας μέχρι τον κόμβο Μεταμόρφωσης.

Προ μηνών, όταν το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων ξεκίνησε την προετοιμασία του διαγωνισμού είχε πέσει στο τραπέζι η πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ, που εν πολλοίς είχε τεθεί και από τον παραχωρησιούχο στο παρελθόν, το διόδιο να αναπροσαρμόζεται με βάση την ώρα χρήσης προκειμένου να αντιμετωπιστούν και τα έντονα σημάδια κορεσμού του δρόμου.

Όμως το μοντέλο αυτό απορρίφθηκε τότε από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς θα ισοδυναμούσε με αυξήσεις τις ώρες αιχμής. Τώρα, το ΤΑΙΠΕΔ αναπροσαρμόζει τον σχεδιασμό και ανοίγει το δρόμο για αναθεώρηση της πολιτικής διοδίων με την συμπλήρωση της πενταετίας.

Ο διαγωνισμός και οι επεκτάσεις

Στο ΤΑΙΠΕΔ σκοπεύουν να εξασφαλίσουν την άμεση υλοποίηση του διαγωνισμού όταν το επιτρέψουν οι πολιτικές συνθήκες με ασφαλέστερη περίοδο τον Ιούλιο, παρά το γεγονός ότι δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι η επόμενη φάση του διαγωνισμού με την υποβολή δεσμευτικών προσφορών, θα προχωρήσει από τον Σεπτέμβριο.

Στο ΤΑΙΠΕΔ, τονίζουν υπάρχει ισχυρή βούληση, η συναλλαγή να τρέξει γρήγορα καθώς η νέα 25ετής σύμβαση υπολογίζεται ότι θα χρειαστεί αρκετούς μήνες για να ολοκληρωθεί και να επικυρωθεί από την βουλή.

Η υφιστάμενη σύμβαση που ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο του 2024, βγήκε χωρίς κατασκευαστικά έργα. Οι κατασκευαστικές εταιρείες θα πρέπει να περιμένουν την νέα γενιά των επεκτάσεων για νέο τεχνικό αντικείμενο, η οποία όμως φαίνεται να αργεί.

 

Πηγή: protothema.gr




ΕΟΦ: Tι έδειξαν οι «Κίτρινες Κάρτες» για τα εμβόλια κατά του κορωνοϊού

Δημοσιοποιήθηκε η ετήσια έκθεση του Οργανισμού με όλες τις αναφορές για ανεπιθύμητες ενέργειες μετά τον εμβολιασμό για covid-19.

Περισσότερες από 1.600 αναφορές για ανεπιθύμητες ενέργειες μετά τον εμβολιασμό για τη λοίμωξη covid-19 υποβλήθηκαν στον Εθνικό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΟΦ) για το 2022, το δεύτερο έτος της κυκλοφορίας και της χορήγησης των εμβολίων για τον κορωνοϊό στη χώρα μας, όπως προκύπτει από τη σχετική έκθεση του ΕΟΦ.

Ως ανεπιθύμητη ενέργεια ορίζεται η απόκριση σε ένα φάρμακο που χορηγείται σύμφωνα με τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας του και είναι επιβλαβής και ακούσια.

Για το ίδιο διάστημα (2022) έγιναν επίσης στον Οργανισμό 63 αναφορές ανεπιθύμητων ενεργειών που είχαν θανατηφόρο έκβαση, με τις 2 εξ αυτών να αξιολογούνται ότι πιθανότατα συσχετίζονται με τον εμβολιασμό. Άλλες 35 αναφορές με θανατηφόρο έκβαση βρίσκονται σε φάση αξιολόγησης καθώς αναμένονται συμπληρωματικά στοιχεία όπως π.χ πορίσματα ιατροδικαστικών εκθέσεων και άλλες πληροφορίες που θα επιτρέψουν στους ειδικούς να συνάγουν το ασφαλές συμπέρασμα για τη συσχέτιση ή μη του εμβολιασμού με τα συμβάντα.

Υπενθυμίζεται ότι η αναφορά των εικαζόμενων ανεπιθύμητων ενεργειών στον ΕΟΦ με την Κίτρινη Κάρτα (https://www.kitrinikarta.gr) αποτελεί πυλώνα της φαρμακοεπαγρύπνησης και της ασφαλούς χρήσης των φαρμάκων και εμβολίων, που κατά το διάστημα της εμβολιαστικής εκστρατείας κατά του κορωνοϊού έχει ενισχυθεί ιδιαίτερα όπως μαρτυρά και ο αριθμός των αναφορών.

Στην εφετινή έκθεση που δημοσιοποιήθηκε χθες καταγράφονται συνολικά οι αναφορές εικαζόμενων Ανεπιθύμητων Ενεργειών που υποβλήθηκαν στον ΕΟΦ το 2022 με την Κίτρινη Κάρτα αλλά διευκρινίζεται πως αφορούν σε περιστατικά που έλαβαν χώρα τόσο το 2022, όσο και το 2021. Για το λόγο αυτό σημειώνουν οι συντάκτες της έκθεσης δεν είναι δυνατή η αναγωγή σε ποσοστό του αριθμού των αναφερομένων ΑΕ ανά αριθμό δόσεων εμβολίων.

Σύμφωνα πάντως με την περσινή έκθεση για το 2021 είχαν γίνει 9.411 αναφορές πιθανολογούμενων (εικαζόμενων) ανεπιθύμητων ενεργειών επί περίπου 17 εκατομμυρίων εμβολιασμών που είχαν διενεργηθεί. Το 2022 ο αριθμός των εμβολιαστικών δόσεων ήταν περίπου 4,5 εκατομμύρια.

Τα περιστατικά με θανατηφόρα έκβαση

Όπως διευκρινίζεται στην έκθεση, 2 από τις συνολικά 63 αναφορές ανεπιθύμητων ενεργειών αξιολογήθηκαν ότι έχουν πιθανότητα συσχέτισης με τον εμβολιασμό (possible), με τα σκευάσματα Comirnaty (Pfizer) και Vaxzevria (AstraZeneca) αντίστοιχα.

Υπενθυμίζεται ότι η αξιολόγηση της συσχέτισης των αναφερόμενων εικαζόμενων ανεπιθύμητων ενεργειών με τα εμβόλια γίνεται από την Εθνική Επιτροπή Φαρμακοεπαγρύπνησης (ΕΦΑΡ) και από την Ομάδα Εργασίας για τα πανδημικά εμβόλια που έχει συσταθεί για τον σκοπό αυτό.

Για τις 12 από τις αναφορές αυτές οι ειδικοί αξιολόγησαν ότι δεν ήταν πιθανή η συσχέτισή τους με τον εμβολιασμό (unlikely) και για 14 αναφορές έκριναν πως δεν ήταν δυνατό να αξιολογηθούν από τα διαθέσιμα στοιχεία που έχουν αποσταλεί (unassessable). Τέλος, για 35 αναφορές συνεχίζεται η αξιολόγηση.

Τα 21 περιστατικά θανάτου αναφέρθηκε ότι έγιναν μέσα στο 2022 και τα 38 στο 2021, ενώ για 4 δεν υπάρχει η σχετική πληροφορία.

Οι «κίτρινες κάρτες» για τα εμβόλια

Τα στοιχεία σχετικά με αναφορές πιθανολογούμενων (εικαζόμενων) ανεπιθύμητων ενεργειών συνιστούν ιατρικά συμβάντα που αναφέρονται είτε από πολίτη είτε από επαγγελματία του τομέα της υγείας μετά τη χορήγηση του εμβολίου. Τα ιατρικά συμβάντα που αναφέρονται μπορεί να έχουν προκληθεί από άλλη νόσο ή να συνδέονται με τη συγχορήγηση άλλων φαρμάκων κατά το χρόνο του εμβολιασμού Κι δεν σχετίζονται ή δεν έχουν προκληθεί απαραίτητα από το εμβόλιο.

Για το 2022, από το σύνολο των 1.633 αναφορών οι 1.344 δηλώθηκαν ως σοβαρές και οι 289 ως μη σοβαρές. Το κριτήριο σοβαρότητας μια υποβληθείσας εικαζόμενης ανεπιθύμητης ενέργειας, επιλέγεται σύμφωνα με την κρίση του ατόμου που κάνει την αναφορά. Σοβαρή (κατά την κρίση του αναφέροντα) ανεπιθύμητη ενέργεια είναι η ανεπιθύμητη ενέργεια που επιφέρει θάνατο, είναι άμεσα απειλητική για τη ζωή του ασθενή, απαιτεί νοσηλεία ή παράταση νοσηλείας, οδηγεί σε μόνιμη ή σημαντική αναπηρία ή ανικανότητα ή επιφέρει συγγενή ανωμαλία/βλάβη κατά τον τοκετό ή αποτελεί σημαντικό ιατρικό συμβάν.

Η πλειονότητα των αναφορών (1.040) έγιναν από μη επαγγελματία υγείας, ειδικότερα από τον ίδιο τον ασθενή, συγγενή του, δικηγόρο, ή άλλο πρόσωπο. Από επαγγελματία υγείας, και δη γιατρό υποβλήθηκαν οι 511 αναφορές. Τέλος, 60 αναφορές έγιναν από φαρμακοποιούς και 22 από άλλους επαγγελματίες υγείας.

Σε ό,τι αφορά τις ανεπιθύμητες αναφορές ανά φύλο, η μερίδα του λέοντος ανήκει στις γυναίκες καθώς το 60,2% των αναφορών υποβλήθηκαν από γυναίκες ασθενείς.

Με κριτήριο την ηλικιακή ομάδα, οι περισσότερες αναφορές για ανεπιθύμητες ενέργειες (39,9%) έγιναν από άτομα ηλικίας 30-49 χρόνων. Ακολουθεί η ηλικιακή ομάδα 50-69 χρόνων με ποσοστό 26,7%. Μία στις 10 αναφορές αφορούσε άτομο ηλικίας 18-29 χρόνων.

Οι ανεπιθύμητες ενέργειες ταξινομούνται στην έκθεση του ΕΟΦ με βάση το εμβόλιο αλλά και το σύστημα του οργανισμού στο οποίο εμφανίστηκαν. Επίσης, γίνεται κατηγοριοποίηση και με βάση την ηλικιακή ομάδα. Για παράδειγμα, οι περισσότερες αναφορές που έγιναν για τον βασικό όγκο των εμβολίων Comirnaty (BioNTech – Pfizer) αφορούσαν σε διαταραχές του νευρικού, του μυοσκελετικού και του καρδιαγγειακού συστήματος. Επίσης, οι περισσότερες αναφορές αφορούν το πρώτο εμβόλιο και όχι τα επόμενα για τις παραλλαγές της Omicron.

Κυρίως διαταραχές γενικές καθώς και του νευρικού συστήματος αναφέρονται και με τη χορήγηση Spikevax, του εμβολίου της Moderna. Την ίδια εικόνα δίνουν οι αναφορές και για τα άλλα δύο εμβόλια, Jcovden της Janssen-Cilag και Nuvaxovid της Novavax.

Λίγες διαταραχές γενικού τύπου, του νευρικού συστήματος, του καρδιακού και του αγγειακού αναφέρονται με το εμβόλιο VAXZEVRIA της AstraZeneca, καθώς το σκεύασμα δεν χορηγήθηκε το 2022.

Τέλος, στις ανεπιθύμητες ενέργειες ειδικού ενδιαφέροντος σε ανηλίκους και σε ενήλικες κυριαρχούν οι μυοκαρδίτιδες και οι περικαρδίτιδες.

 

Πηγή: protothema.gr




Στην Ξάνθη την Πέμπτη ο Μητσοτάκης

Ομιλία στο Δημοτικό Αμφιθέατρο.

Στην Ξάνθη θα βρεθεί την Πέμπτη (27/04) ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, στο πλαίσιο της περιοδείας του στη Θράκη.

Είναι η δεύτερη φορά μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα που ο Πρωθυπουργός θα επισκεφθεί την Ξάνθη. Στην τελευταία περιοδεία του στη Θράκη βρέθηκε για λίγη ώρα στο κέντρο της Ξάνθης, όπου περπάτησε στην αγορά και πραγματοποίησε μια σύντομη ομιλία στην κεντρική πλατεία.

Την Πέμπτη θα έχει επαφές με στελέχη της ΝΔ αλλά και εκπροσώπους φορέων και οργανώσεων, προχωρώντας σε έναν απολογισμό των πεπραγμένων της Κυβέρνησης και καταγράφοντας απόψεις και επισημάνσεις.

Θα ακολουθήσει ομιλία, στο Δημοτικό Αμφιθέατρο της πόλης στις 19:00 το απόγευμα. Στην ομιλία του ο ίδιος αναμένεται να παρουσιάσει το πρόγραμμα της ΝΔ και να προχωρήσει σε ανακοινώσεις μέτρων που θα θέσει σε εφαρμογή εάν και εφόσον επανεκλεγεί Πρωθυπουργός. 

Στην Ξάνθη την Πέμπτη ο Μητσοτάκης – Ομιλία στο Δημοτικό Αμφιθέατρο

 




Έκθεση φωτογραφίας του Φωτογραφικού Ομίλου Καβάλας και της ομάδας «Φωτοδός» της Κύπρου

Μια έκθεση φωτογραφίας και ένα φωτογραφικό λεύκωμα με τη συμμετοχή μελών του Φωτογραφικού Ομίλου Καβάλας και της ομάδας «Φωτοδός» της Κύπρου είναι το αποτέλεσμα της συνεργασίας των δύο ομάδων.

Τα εγκαίνια της ομαδικής έκθεσης φωτογραφίας με τίτλο «Φωτοδός Λευκωσία – Φωτογραφικός Όμιλος Καβάλας», θα πραγματοποιηθούν τον Σάββατο 29 Απριλίου 2023 και ώρα 20:00, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Καβάλας.

Από τον Φωτογραφικό Όμιλο Καβάλας στην έκθεση συμμετέχουν οι: Δημήτρης Κισσουδάκης, Κωνσταντίνα Τσιρογιάννη, Λιουντμίλα Σαϊτανίδη, Μυρτώ Κωνσταντινίδου, Ηλίας Κουμουλίδης, Αναστάσιος Μαρκουλίδης, Παντελής Ευθυμιάδης, Θάνος Τσουκαλάς, Σώτη Τυρολόγου, Λία Τσορλίνη, Μαρία Παλαβούροβα, Χρήστος Ζαπώνης, Μαρία Καροφυλλίδου, Μαρία Ψωμαδάκη, Δώρα Γεωργακούδη, Χριστίνα Μπέζα, Δημοσθένης Βαρδαβούλιας, Δημήτριος Αθανασιάδης, Δημήτρης Ντήμος, Nikolia Schickl και από την ομάδα της Φωτοδού οι: Γιαννάκης Βάκης, Βαρνάβας Βαρνάβα, Ιωάννης Γέρου, Μιχάλης Γεωργιάδης, Δώρος Δημητρίου, Μιχάλης Θεοχαρίδης, Αλέξανδρος Κόρμπιτζ, Μάριος Νικολάου, Anastasia Potekhina, Βασίλης Χρυσάνθου.

Χορηγός της έκθεσης και του λευκώματος που την συνοδεύει, είναι οι Πολιτιστικές Υπηρεσίες του Υφυπουργείου Πολιτισμού Κύπρου.

Η έκθεση παρουσιάστηκε στην Κύπρο από τις 24 – 31 Μαρτίου 2023 και στην Καβάλα θα φιλοξενηθεί στο Αρχαιολογικό Μουσείο, από το Σάββατο 29/4 έως την Κυριακή 14/05 ενώ θα είναι επισκέψιμη με ελεύθερη είσοδο κατά τις ώρες λειτουργίας του Μουσείου.

Συνδιοργάνωση: Φωτογραφικός Όμιλος Καβάλας και Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας.




Μαθητής από την Ξάνθη θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Ολυμπιάδα Φυσικής!

Μια σπουδαία διάκριση κατάφερε να αποσπάσει ο Οδυσσέας Κοτζαμπάσης, μαθητής από το 2ο ΓΕΛ Ξάνθης, ο οποίος συμπεριλαμβάνεται στην ομάδα που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Ολυμπιάδα Φυσικής, στην Ιαπωνία. 

Ο νεαρός μαθητής από την Ξάνθη πρώτευσε στη Β’ Φάση του Πανελλήνιο Διαγωνισμού Φυσικής που πραγματοποιήθηκε στις 22/04 και προκρίθηκε να συμμετάσχει στην πενταμελή ομάδα που θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα. 

«Του ευχόμαστε πάντα επιτυχίες και να γίνει ένας λαμπρός επιστήμονας» αναφέρει ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων του 2ου ΓΕΛ Ξάνθης, που έσπευσαν να εκφράσουν τα συγχαρητήρια τους στον μαθητή. 

Διάκριση ωστόσο απέσπασε και η ομάδα του 2ου ΓΕΛ Ξάνθης που συμμετείχε στον διαγωνισμό City Lab Xanthi 2023. 

«Συγχαίρουμε την ομάδα μαθητών του Σχολείου μας, αποτελούμενη από τους Μελισσοπούλου Σταυρούλα, Πάγγου Βασιλεία, Παπαδοπούλου Δέσποινα, Παπατσιότσο Χρήστο και Τσουρέκα Μαρία-Ειρήνη, οι οποίοι διακρίθηκαν στον διαγωνισμό City Lab Xanthi 2023 «Μετάβαση στην κλιματικά ουδέτερη πόλη», που πραγματοποιήθηκε το διήμερο 22-23 Απριλίου 2023» τονίζεται στο ίδιο συγχαρητήριο μήνυμα του Διευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων του 2ου ΓΕΛ. 

 

Πηγή: xanthinea.gr




46ο Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας: Νέες δράσεις για το πρόγραμμα Cinematherapy

Μια σειρά από νέες δράσεις για το πρόγραμμα Cinematherapy υλοποιούνται από το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας σε Ελλάδα και εξωτερικό, επιβεβαιώνοντας την απήχηση αλλά και επιδραστικότητα του καινοτόμου προγράμματος του DISFF που πραγματοποιείται με μεγάλη επιτυχία εδώ και τρία χρόνια.

*Συνεργασία του Συλλόγου Γονέων Ατόμων με Αυτισμό Ρεθύμνου με το Διεθνές Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας.

Ο Σύλλογος Γονέων και Φίλων Ατόμων με Αυτισμό Ρεθύμνου, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων με τον γενικό τίτλο Think Blue τον Απρίλιο, μήνα διεθνώς αφιερωμένο στον αυτισμό, πραγματοποιεί δράσεις ευαισθητοποίησης ανοιχτές στην κοινότητα. Μέσω της προηγούμενης γνωριμίας του Φεστιβάλ Δράμας με τη θεατρική ομάδα ΑμεΑ «Αντιήρωες», η οποία συμμετείχε στο πρόγραμμα Cinematherapy του Φεστιβάλ με το ντοκιμαντέρ «Πώς να εκπαιδεύσεις ένα Αντιήρωα» (2021), στήθηκε η ιδέα της δημιουργίας ενός νέου ντοκιμαντέρ από την αρχή (σενάριο-σκηνοθεσία-λήψη-μοντάζ).

Berlin-2

Έτσι, τις μέρες της Μεγάλης Εβδομάδας, με την καθοδήγηση του Γιάννη Σακαρίδη, καλλιτεχνικού διευθυντή του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, τη Ντενίς Νικολάκου, ψυχοθεραπεύτρια και δημιουργό του προγράμματος Cinematherapy και τον σκηνοθέτη Γιάννη Μπλέτα, πραγματοποιήθηκε ένα workshop όπου την πρώτη μέρα γράφτηκε το σενάριο, ενώ τη Μ.Τετάρτη και τη Μ.Πέμπτη έγιναν τα γυρίσματα με την ενεργή συμμετοχή 15 ατόμων της ομάδας «Αντιήρωες» από όλα τα πόστα (εικονολήπτης, βοηθός σκηνοθέτη, σκρίπτ, μπούμαν, ηθοποιός κλπ), και με αποτέλεσμα την παραγωγή μιας ταινίας.

Παράλληλα η ομάδα είχε την ευκαιρία να περάσει δημιουργικό χρόνο μέσα από παιχνίδια ενδυνάμωσης, μοίρασμα ιδεών και ψυχοθεραπευτικές ασκήσεις από την Ντενίς Νικολάκου με μεγάλη ανταπόκριση από τους συμμετέχοντες. Επιπλέον έμαθε πώς γεννιέται μια ιδέα και γίνεται σενάριο, πώς οργανώνονται τα πλάνα, πώς φαίνονται οι λήψεις σκηνών και πίσω από το φακό, πώς δουλεύουν οι επαγγελματίες του χώρου, πόση σημασία έχει η στιγμή και το κάδρο, πόσες επαναλήψεις δουλεύεις για να πάρεις το ουσιώδες ή να έχεις πολύ υλικό για να επιλέξεις, ποιος είναι ο ρόλος του φωτισμού και πολλά άλλα.

Berlin-3

*Τo πρόγραμμα Cinematherapy στο The Greek Film Festival in Berlin

Το The Greek Film Festival in Berlin, για πρώτη φορά φέτος συνεργάστηκε με το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας παρουσιάζοντας το πρόγραμμα Cinematherapy με “όχημα” την ταινία του Θάνου Τοκάκη «Tokakis or What’s My Name». Η επικεφαλής του προγράμματος Ντενίς Νικολάκου ταξίδεψε στο Βερολίνο και μίλησε στο κοινό για τις θεραπευτικές ιδιότητες των ταινιών πλαισιωμένη από την διευθύντρια του φεστιβάλ Σοφία Σταυριανίδου, τον καλλιτεχνικό διευθυντή Γιάννη Σακαρίδη και τον Κωνσταντίνο Αϊβαλιώτη, head programmer/short films.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Γιάννης Σακαρίδης ανανέωσε το ραντεβού για την επόμενη διοργάνωση και μίλησε για «το καλύτερο εθνικό φεστιβάλ στον κόσμο» κατά την εισαγωγή του στο Cinematherapy. Το πρόγραμμα του Φεστιβάλ Δράμας παρουσιάστηκε στο Babylon όπου σημειώθηκε το αδιαχώρητο.

Rethymno

*Συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά το πρόγραμμα Cinematherapy στα σχολεία της Δράμας

Μετά την επιτυχημένη πορεία του προγράμματος Cinematherapy το σχολικό έτος 2021-2022 στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών και πολιτιστικών δράσεων του Φεστιβάλ, συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά στα σχολεία της περιφερειακής ενότητας Δράμας. Το πρόγραμμα, με επικεφαλής την ειδικό ψυχικής υγείας Ντενίς Νικολάκου, ήδη «τρέχει» με πολύ θετικά σχόλια από εκπαιδευτικούς και μαθητές σημειώνοντας μεγάλη ανταπόκριση από τις σχολικές μονάδες όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων.

Το πρόγραμμα Cinematherapy, απευθύνεται σε παιδιά και εφήβους έως 18 ετών, αφορά το σχολικό έτος 2022-2023 και στοχεύει στην περαιτέρω ενδυνάμωση του παιδαγωγικού ρόλου του Φεστιβάλ, μέσα από ποικίλα και καινοτόμα προγράμματα.

Πραγματοποιείται εξ’ ολοκλήρου διαδικτυακά (online) στο πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου και προσφέρεται δωρεάν και προαιρετικά σε όλους τους συμμετέχοντες με την οικονομική υποστήριξη της Raycap S.A.

Rethymno-2

*Podcast Cinematherapy

Η ψυχοθεραπεύτρια και επικεφαλής του προγράμματος Cinematherapy του Διεθνούς Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους της Δράμας Ντενίς Νικολάκου εντάχθηκε πρόσφατα στο δυναμικό της LiFo εγκαινιάζοντας μια νέα σειρά podcast με τον ομώνυμο τίτλο. Η σειρά εκπομπών εξερευνά τις ανθρώπινες σχέσεις και τις ψυχολογικές προεκτάσεις μέσα από αφηγήματα κινηματογραφικών χαρακτήρων.

Το θεματικό περιεχόμενο των εκπομπών θα εστιάζει στην ανάλυση του χαρακτήρα/ηρώα μέσω του αφηγήματος μιας επιλεγμένης ταινίας ή θεατρικού έργου με προσκεκλημένους από τον καλλιτεχνικό χώρο, με συζητήσεις και αναλύσεις πάνω σε θεματικές όπως: διαπροσωπικές σχέσεις, διαχείριση θυμού́, τραυματικές εμπειρίες, οριοθέτηση, γενικευμένο άγχος, κρίσεις πανικού́, κακοποίηση, κοινωνικός αποκλεισμός, οικογενειακοί δεσμοί, LGBTQI, κ.α.

Rethymno-3

Rethymno-4

 

Πηγή: protothema.gr




Αδειάζουν τα ράφια των φαρμακείων – Εξαφάνισαν και το αντιδιαβητικό Ozempic

Πού παρατηρούνται οι μεγαλύτερες ελλείψεις.

Οι πρόσφατες ελλείψεις φαρμάκων, οι οποίες είχαν καλυφθεί προσωρινά με τα δραστικά μέτρα που είχε λάβει στις αρχές του χρόνου το υπουργείο Υγείας, επανήλθαν, ενώ σε αυτές προστέθηκαν πλέον και νέες, σύμφωνα με τον Φαρμακευτικό Σύλλογο Αττικής (ΦΣΑ). Ο ειδικός παθολόγος – Διαβητολόγος, Χρήστος Ζούπας, και ο φαρμακοποιός Γιώργος Νύχας μίλησαν στο «Κοινωνία Ώρα MEGA» για τις ελλείψεις στα φάρμακα.

Όπως υποστηρίζουν οι φαρμακοποιοί, οι πραγματικές ελλείψεις σκευασμάτων από τα ράφια των φαρμακείων είναι πολλαπλάσιες σήμερα από αυτές, τις οποίες έχει καταγράψει ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ). Συγκεκριμένα, μετά και την πρόσφατη επικαιροποίηση των δύο λιστών του ΕΟΦ, ο επίσημος αριθμός των σκευασμάτων σε έλλειψη είναι 235 και σε αυτά περιλαμβάνονται τα φάρμακα σε «μακροχρόνια – σημαντική έλλειψη» και όσα έχουν αποσυρθεί εντελώς από την αγορά.

Φάρμακα σε έλλειψη

  • Αντιβιώσεις
  • Augmentin TAB
  • Augmentin SIR
  • Klaricid SIR
  • Pricefil SIR
  • Amoxil TAB – Amoxil SIR
  • Κολλύρια
  • Tobrex
  • Tobradex
  • Lofoto
  • Κολλύρια κορτιζόνης
  • αντιτετανικός ορός
  • Αντισταμινικά σιρόπια για παιδιά
  • Xozal
  • Rupafin – Rupafin ταμπλέτες
  • Εισπνέομενα
  • Foster Nexthaler
  • Flixotide
  • Αντιδιαβητικά ενέσιμα
  • Ozempic (το επίμαχο που αδυνατίζει, επταπλασιάστηκε η ζήτηση του)
  • Trulicity (όλων των τύπων).

Τους τελευταίους μήνες, συνταγογραφούμενα φάρμακα, όπως το Ozempic και το Wegovy (εμπορικά ονόματα για διαφορετικές εκδόσεις της σεμαγλουτίδης), έχουν γίνει καυτά θέματα λόγω των υποτιθέμενων πλεονεκτημάτων τους για την απώλεια βάρους.

Ο κ. Νύχας, φαρμακοποιός αναφέρθηκε στις ελλείψεις φαρμάκων και ιδιαίτερα των σκευασμάτων για τον διαβήτη. «Οι Ozempic δεν είχαν ποτέ ομαλή κυκλοφορία, τον τελευταίο καρό έχει ενταθεί το πρόβλημα, τόσο που η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει η κυκλοφορία των σκευασμάτων 1mg και θα ξεκινήσει ξανά από Ιούλιο. Η περιεκτικότητα 0,5 mg θα συνεχίσει να υπάρχει. Υπάρχει πρόβλημα με τους διαβητικούς ανθρώπους που αδυνατούν να πάρουν την θεραπεία τους. Πριν 1 βδομάδα είχαμε διανυκτέρευση μέχρι τις 3 το πρωί, μας καλούσαν συνεχώς για το Ozempic», ανέφερε ο φαρμακοποιός.

«Οι ενέσεις αυτές έχουν μία off label χρήση που βοηθά στο αδυνάτισμα. Και όντως έχει γίνει παγκόσμια τάση να το παίρνουν αυτό. Πολλοί επιχειρούν να το πάρουν και χωρίς συνταγή που είναι αρκετά ακριβό. Ωστόσο στερούμε τεμάχια στην αγορά και δυσχεραίνουμε τη ζωή των ατόμων που έχουν σοβαρό πρόβλημα διαβήτη. Είναι άνω των 100 ευρώ χωρίς συνταγογράφηση. Ο φαρμακοποιός πρέπει να θέσει τα όρια του και να το διανείμει σωστά», πρόσθεσε.

Ο ειδικός παθολόγος – διαβητολόγος, Χρήστος Ζούπας μίλησε στο MEGA για το συγκεκριμένο φάρμακο.

«Μπρος τα κάλλη τι είναι ο πόνος. Πάντοτε εδώ και πολλά χρόνια υπήρχε η τάση πριν βγούμε στην παραλία να ψάχνουμε άμεσο αποτέλεσμα στην απώλεια βάρους. Τα φάρμακα αυτά έχουν εντυπωσιακή δράση και αυτό ξεκίνησε εδώ και 20 χρόνια. Μάλιστα οι ουσίες αυτές βρέθηκαν στο σάλιο μιας σαύρας στο Νέο Μεξικό. Επειδή η παχυσαρκία είναι η πιο αναπτυσσόμενη χρόνια ασθένεια μαζί με τον σακχαρώδη διαβήτη αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα παγκόσμιο πρόβλημα ότι αυτά τα δυο είναι αδύνατον να τα καλύψει οποιοδήποτε ασφαλιστικό ταμείο στα επόμενα 30 χρόνια. Ξεκίνησαν οι μελέτες το 1992 και οι ανακαλύψεις έγιναν το 2021 με την παρατεταμένα διάρκεια των φαρμάκων αυτών. Αυτές οι ουσίες που περιέχει το Ozempic πέρασε στο Χόλιγουντ για να χάνουν κιλά», επεσήμανε.

Οι παρενέργειες

Αν το πάρει κάποιος που δεν έχει διαβήτη τι θα πάθει εάν το πάρει;

Σύμφωνα με τον κ. Ζούπα, «Φάρμακο χωρίςπαρενέργειεςδεν υπάρχει. Πέρσι η κατανάλωση ήραν μόνο 30.000 κομμάτια. Φέτος είναι 7 φορές επάνω, πως θα καλυφθεί αυτή η ανάγκη. Επειδή είναι 2 ορμόνες του λεπτού εντέρου, 2 πεπτίδια, έχουν σοβαρές γαστρεντερικές διαταραχές οι οποίες στην αρχή είναι ήπιες. Η φαρμακευτική χορήγηση του φαρμάκου ξεκινά με μικρές δόσεις και ανά μήνα αυξάνεται». Και συνέχισε: «Οι παρενέργειες είναι διάρροιες, δυσπεψία, τάση στον έμετο, έχουν παρατηρηθεί και παγκρεατίτιδες. Επειδή προέρχονται από νευροενδοκρινικά κύτταρα του λεπτού εντέρου, που σημαίνει ότι υπάρχει σχέση εγκεφάλου – εντέρου, το έντερό μας είναι ο δεύτερος εγκέφαλος, έχει αναστολή του κέντρου πείνας του εγκεφάλου, φαίνεται πως καθυστερεί την απορρόφηση τρων τροφών από το στομάχι και βοηθάει μέσα στον χρόνο να χάσεις το 15% του σωματικού βάρους. Αυτό έκανε μεγάλη εντύπωση. Χάνοντας τα κιλά αλλάζει και η ψυχολογία και προσπαθείς περισσότερο. Είναι και η υγιεινή διατροφή και η άσκηση. Το κόβεις αμέσως εάν χάσεις τα κιλά αλλά τα παίρνεις ξανά. Το σημαντικό είναι ότι οι διαβητικοί τα έχουν ανάγκη».

Σχεδόν ανύπαρκτες είναι το τελευταίο χρονικό διάστημα οι ποσότητες του φαρμακευτικού σκευάσματος «Ozempic» που διακινούνται από την εταιρεία προς τα φαρμακεία. Έτσι, οι διαθέσιμες ποσότητες δεν επαρκούν για να καλύψουν την ολοένα αυξανόμενη ζήτηση και συνταγογράφησή του.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbeast.gr




Αθλητικός Σύλλογος Ταεκβοντό Καβάλας : 10 μετάλλια στο δεύτερο Προκριματικό Πρωτάθλημα της ΕΤΑΒΕ

Ο Αθλητικός Σύλλογος Ταεκβοντό Καβάλας κατέκτησε 10 μετάλλια στο δεύτερο Προκριματικό Πρωτάθλημα της ΕΤΑΒΕ με σκοπό τη συγκρότηση κλιμακίων για το 2024.

Δείτε το σχετικό Δελτίο Τύπου του Συλλόγου:

“Ολοκληρώθηκε  το δεύτερο προκριματικό πρωτάθλημα της ΕΤΑΒΕ για το 2023 στο Ωραιόκαστρο Θεσσαλονίκης με σκοπό τη συγκρότηση κλιμακίων για το 2024. Σε ένα από τα μεγαλύτερα  πρωταθλήματα της χρονιάς με τις συμμετοχές να φτάνουν τις 1000 μέσα από 100 συλλόγους από όλη τη Βόρεια Ελλάδα, ο ΑΣ Ταεκβοντό Καβάλας έδωσε για μια ακόμη φορά δυναμικό παρόν καταφέρνοντας να αποσπάσει 10 μετάλλια!

Ο προπονητής του συλλόγου Χάρης Παλτόγλου μετά τη λήξη των αγώνων δήλωσε χαρακτηριστικά “είμαι απόλυτα ικανοποιημένος από την απόδοση  των αθλητών μας. Το συγκεκριμένο πρωτάθλημα είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό με πολλούς αθλητές και αθλήτριες να παρουσιάζουν εξαιρετικές επιδόσεις. Συγχαρητήρια σε όλους που συμμετείχαν και επάξια στάθηκαν απέναντι στους αντιπάλους τους πραγματοποιώντας  πολύ καλές επιδόσεις.

Ο επόμενος στόχος μας είναι η συμμετοχή των μικρών μας αθλητών σε φιλικούς αγώνες και  η διοργάνωση  του 15ου Kids Open στην πόλη της  Καβάλας Κυριακή 14 ης Μάϊου”.

Συγκεκριμένα, τα μετάλλια κατέκτησαν:

Χρυσό μετάλλιο:

Ιακωβίδης Θεόδωρος

Λαζάρου Σοφία

Τριανταφύλλου Αναστασία

 

Αργυρό μετάλλιο:

Ευμορφοπούλου Αθανασία

Παλτόγλου Βασιλική Βαρβάρα

Τριανταφυλλίδου Δήμητρα

Χρυσαφίδης Σταμάτιος

 

Χάλκινο μετάλλιο:

Κιλιακώβου Ευθύμης

Παπαδόπουλος Νικόλαος

Τριανταφυλλίδου Ιωάννα

 

Συμμετείχαν  οι αθλητές: Βαρδαβούλιας Άγγελος Μιχαήλ, Κωνσταντινίδης Σάββας, Πατένταλη Κυριακή, Τζίκος Αθανάσιος δίνοντας τον καλύτερο τους εαυτό.”

 




ΕΝΦΙΑ 2023: Αντίστροφη μέτρηση για τα «ραβασάκια» της Εφορίας

Ποιοι θα δουν «κούρεμα» 50%.

Οι τρόποι πληρωμής.

Tα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ θα αναρτηθούν στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ το επόμενο Σαββατοκύριακο, δηλαδή στο διάστημα 29-30 Απριλίου, απ’ τον οποίο το υπουργείο Οικονομικών υπολογίζει να εισπράξει περίπου 2,23 δισ. ευρώ. 

Το ποσό αυτό θα καταβληθεί σε έως και 10 μηνιαίες δόσεις από τους περίπου 7,3 εκατομμύρια υπόχρεους ιδιοκτήτες που θα λάβουν ειδοποιητήριο, με την πρώτη δόση να καταβάλλεται στα τέλη Μαΐου και την τελευταία τον Φεβρουάριο του 2024

Αντίθετα με ότι ισχύει για το φόρο εισοδήματος, όσοι επιλέξουν να πληρώσουν εφάπαξ τον ΕΝΦΙΑ, δεν δικαιούνται την έκπτωση του 3%.  Τα ποσά που θα κληθούν να καταβάλλουν φέτος οι υπόχρεοι κινούνται στα περυσινά επίπεδα, με εξαίρεση για αυτούς που είχαν πέρυσι μεταβολές στην περιουσιακή τους κατάσταση.

Οι τρόποι πληρωμής

  • Εφάπαξ
  • Σε 10 μηνιαίες δόσεις με την τελευταία να καταβάλλεται το Φεβρουάριο του 2024
  • Μέσω πιστωτικής κάρτας σε 12 δόσεις. Με το συγκεκριμένο τρόπο ο φόρος εξοφλείται από την τράπεζα και στη συνέχεια ο πελάτης καταβάλει τα χρήματα σε 12 δόσεις
  • Ένταξη του φόρου στην πάγια ρύθμιση σε έως 24 δόσεις με επιτόκιο

Πώς εκτυπώνω τον ΕΝΦΙΑ 2023

Αναλυτικά τα βήματα της εκτύπωσης:

  • Μπαίνετε στην αρχική σελίδα του myAADE
  • Κάνετε κλικ στο παράθυρο «Εφαρμογές»
  • Κάνετε κλικ στην επιλογή «Πολίτες»
  • Κάνετε κλικ στην επιλογή «Ακίνητα»
  • Κατεβαίνετε στην επιλογή «Δήλωση Ε9/ΕΝΦΙΑ»
  • Θα ανοίξει η σελίδα με τον ΕΝΦΙΑ και το Ε9. Βάζετε τους κωδικούς Taxisnet και μπαίνετε στην εφαρμογή.
  • Επιλέγετε το έτος 2023 και βλέπετε το εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ 2023.

Όσοι ιδιοκτήτες ακινήτων δεν είχαν καμία μεταβολή στην περιουσιακή τους κατάσταση πέρσι, θα πληρώσουν τον ίδιο φόρο ακινήτων που πλήρωσαν και πέρσι. Ωστόσο, μεγαλύτερο φόρο φέτος θα πληρώσουν όσοι φορολογούμενοι απέκτησαν ακίνητα με αγορά, γονική παροχή, δωρεά ή κληρονομιά, ή απέκτησαν εμπράγματα δικαιώματα σε ακίνητα (πλήρη η ψιλή κυριότητα, επικαρπία), ή τακτοποίησαν αυθαίρετους χώρους, ή εμφάνισαν πέρσι στους δήμους τα «ξεχασμένα» τετραγωνικά μέτρα των ακινήτων τους.

Αντιθέτως, όσοι φορολογούμενοι πούλησαν ή μεταβίβασαν ακίνητα στα παιδιά ή τα εγγόνια τους θα δουν μειωμένο το φετινό εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ. Επίσης, υπολογίζεται ότι πάνω από 1 εκατομμύριο φορολογούμενοι θα έχουν εκπτώσεις έως και 50% ή και απαλλαγή με βάση εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.

Ποιοι θα πληρώσουν 50% λιγότερο φόρο

Ο ΕΝΦΙΑ «ψαλιδίζεται» στο μισό για τα νοικοκυριά που πληρούν τα ακόλουθα κριτήρια:

  • Το συνολικό φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα του τελευταίου φορολογικού έτους δεν υπερβαίνει τις 9.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 1.000 ευρώ για τον ή τη σύζυγο ή συμβιούντα και κάθε εξαρτώμενο μέλος.
  • Το σύνολο της επιφάνειας των κτισμάτων στα οποία κατέχουν δικαιώματά της ο υπόχρεος δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, ο ή η σύζυγος ή συμβιών και τα εξαρτώμενα τέκνα της οικογένειάς του, λαμβανομένων υπόψη του ποσοστού συνιδιοκτησίας και του είδους του δικαιώματος, δεν υπερβαίνει τα 150 τ.μ. και η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας δεν υπερβαίνει το ποσό των 85.000 ευρώ για τον άγαμο, των 150.000 ευρώ για τον έγγαμο και τον ή τη σύζυγό του ή συμβιούντα ή τη μονογονεϊκή οικογένεια με ένα εξαρτώμενο τέκνο και των 200.000 ευρώ για τον έγγαμο, τον ή την σύζυγό του ή συμβιούντα και τα εξαρτώμενα τέκνα τους ή τη μονογονεϊκή οικογένεια με δύο εξαρτώμενα τέκνα.

Έκπτωση 100%

Δεν θα πληρώσουν ούτε ένα ευρώ ΕΝΦΙΑ τα νοικοκυριά με τρία εξαρτώμενα τέκνα και άνω, καθώς και όσοι έχουν ποσοστό αναπηρίας άνω του 80% εφόσον:

  • Το συνολικό φορολογητέο οικογενειακό εισόδημα του τελευταίου φορολογικού έτους δεν υπερβαίνει τις 12.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 1.000 ευρώ για τον ή τη σύζυγο ή συμβιούντα και κάθε εξαρτώμενο μέλος.
  • Το σύνολο της επιφάνειας των κτισμάτων στα οποία κατέχουν δικαιώματα ο υπόχρεος δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, ο ή η σύζυγος και τα εξαρτώμενα τέκνα της οικογένειάς του, λαμβανομένου υπόψη του ποσοστού συνιδιοκτησίας και του είδους του δικαιώματος, δεν υπερβαίνει τα 150 τ.μ.

 

Πηγή: newsbeast.gr




«Το πιο λαμπρό αστέρι» βρίσκεται πλέον στον «γαλαξία» των κέρινων ομοιωμάτων του Θόδωρου Κοκκινίδη

Η Αλίκη της ψαραγοράς και η σταρ Αλίκη του θεάτρου: Οι δύο εκδοχές της ηθοποιού στο Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων στα Κηπιά Καβάλας-Έπεται το ομοίωμα του Δημήτρη Παπαμιχαήλ.

Το Μουσείο Κέρινων Ομοιωμάτων στα Κηπιά Καβάλας φιλοξενεί ακόμη μια σταρ και μάλιστα σε δύο εκδοχές της: Την Αλίκη Βουγιουκλάκη της ψαραγοράς και η σταρ Αλίκη Βουγιουκλάκη του θεάτρου.

Ο Θόδωρος Κοκκινίδης, μετά το σοβαρό τροχαίο ατύχημα που είχε, ολοκλήρωσε και τις τελευταίες λεπτομέρειες του έργου και πλέον ετοιμάζει και το επόμενο, αυτό του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, για να «συμπρωταγωνιστήσει» δίπλα σε αυτό της Αλίκης.

Ο Θόδωρος Κοκκινίδης μάς συστήνει το νέο του έργο

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη χάραξε μία μοναδική πορεία στον χώρο του σινεμά και του θεάτρου στην Ελλάδα. Έλαμψε και αγαπήθηκε από το κοινό όσο καμία άλλη ηθοποιός. Έφτασε στην κορυφή. Έγινε «το πιο λαμπρό αστέρι». Προσωπικότητες όπως η Αλίκη δε σταματούν να εμπνέουν. Από εκείνη την εποχή των έγχρωμων ταινιών της εμπνεύστηκα και φιλοτέχνησα το κέρινο της ομοίωμα.

Στο μυαλό μου επικρατούσαν δυο εικόνες της Αλίκης: Αυτή του λαϊκού κοριτσιού που υποδυόταν στις ταινίες της και τα κατάφερνε να φτάσει στην κορυφή και αυτή της Αλίκης σταρ. Από τον πάγκο της ψαραγοράς στο πιο λαμπρό αστέρι και από την ταξιθεσία του θεάτρου, η πρώτη πρωταγωνίστρια. Έτσι παρουσιάζω το έργο μου. Με δύο διαφορετικά ρούχα που συνθέτουν αυτές τι εικόνες. Την Αλίκη της ψαραγοράς και τη σταρ Αλίκη του θεάτρου τραγουδώντας το «γείρε στην την πέτρα».

Τον Μάρτιο του 2022 ξεκίνησα να δημιουργώ το γλυπτό ολοκληρώνοντας το στο τέλος του Σεπτέμβρη του 2022, αφήνοντας μικρές λεπτομέρειες σε εκκρεμότητα.

Τον Οκτώβρη άρχισα ήδη να φιλοτεχνώ το επόμενο έργο, το ομοίωμα του Δημήτρη Παπαμιχαήλ. Σπουδαίος ηθοποιός και αγαπημένος του κόσμου. Άρρηκτα συνδεδεμένος με την Αλίκη. Όμως το άτυχες συμβάν με το αυτοκινητιστικό ατύχημα που μου συνέβη στο τέλος του Οκτώβρη του 2022 και κάποιοι γνωρίζετε, με κράτησε και με κρατά ακόμη εκτός δημιουργίας.

Μόλις η υγεία μου το επιτρέψει, με ανυπομονησία θα προχωρήσω και θα ολοκληρώσω το ομοίωμα του Δημήτρη Παπαμιχαήλ, ώστε να πάρει τη θέση του δίπλα σε αυτό της Αλίκης.

Για το κέρινο ομοίωμα της Αλίκης θα ήθελα να ευχαριστήσω μέσα απ την καρδιά μου τον οδοντοτεχνίτη Αντώνη Καραγιαννίδη και την συνεργάτιδά του Βίκυ Μαρινοπούλου που με υπομονή και δοτικότητα δημιούργησαν την οδοντοστοιχία του έργου. Επίσης ευχαριστώ θερμά τον Περικλή Τσαχαλίδη που με αγάπη και δεξιοτεχνία έκανε το χτένισμα του ομοιώματος.

 

Πηγή: kavalapost.gr

 




Ερχεται νέα έξοδος το τριήμερο Πρωτομαγιάς: Οι πληρότητες, δημοφιλείς προορισμοί

Με πολλά χαμόγελα για τον τουριστικό κλάδο κλείνει η περίοδος των εορτών του Πάσχα, καθώς οι πληρότητες κυμάνθηκαν από 90 μέχρι και 100% ενώ η έλευση της Πρωτομαγιάς σηματοδοτεί και την έναρξη της σεζόν για όλη τη χώρα, με όλα τα σημάδια να είναι περισσότερο από ευοίωνα για το 2023.

«Το Πάσχα ήταν ανοιχτά το 30% του συνόλου των ξενοδοχείων που ανέρχονται περίπου στα 10.400. Σε αυτό το ποσοστό η πληρότητα ξεπέρασε το 90% κι έφτασε μέχρι και το 100%, τόσο στην ηπειρωτική χώρα όσο και στη νησιωτική, σε ό,τι αφορά την εσωτερική αγορά και η οποία κινήθηκε κυρίως οδικά», επισημαίνει μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος.

Αρχίζει η τουριστική σεζόν την Πρωτομαγιά

«Σε ό,τι αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό, στη Βόρεια Ελλάδα είχαμε Βαλκάνιους, κατά βάση Βούλγαρους και Ρουμάνους. Η Θεσσαλονίκη είχε λιγότερο κόσμο γιατί το Πάσχα προτιμούνται οι περιοχές εκτός πόλεων. Η Αθήνα ωστόσο, είχε πληρότητες 60-70% από ξένους, καθώς μπορεί η Αθηναίοι να έφυγαν αλλά ήρθαν πολλοί τουρίστες από το εξωτερικό», προσθέτει ο κ.Τάσιος.

Ήδη, έχουν ξεκινήσει οι πτήσεις από Αγγλία, Γερμανία, Κάτω Χώρες, Γαλλία και ΗΠΑ, όπως σημειώνει ο πρόεδρος της ΠΟΞ και προσθέτει: «Το Πάσχα ήταν μια καλή οικονομική ανάσα για τους ξενοδόχους που λειτουργούν τον χειμώνα. Πήγαν καλά και ο νομός Ιωαννίνων, η Αράχωβα, η Πελοπόννησος, η Χαλκιδική, η Θάσος και η Πιερία (οι τρεις τελευταίοι με Βαλκάνιους) και στο νότιο Αιγαίο, η Ρόδος, η Κως και πολλοί ακόμη προορισμοί», αναφέρει ο πρόεδρος της ΠΟΞ.

«Το Πάσχα πήγε εκπληκτικά καλά τόσο για τους γνωστούς όσο και για τους λιγότερους γνωστούς προορισμούς, καθώς ξενοδοχεία και βραχυχρόνια μίσθωση ξεπέρασαν σε πληρότητες το 90%», επισημαίνει ο πρόεδρος του Συνδέσμου των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA), Νίκος Κελαϊδίτης. «Εκείνο όμως, που παρατηρήθηκε έντονα φέτος, ήταν ότι επισκέφθηκαν την χώρα μας πολλοί ξένοι και μη Ορθόδοξοι, για να ζήσουν το Ελληνικό Πάσχα. Είδαμε μάλιστα και αφίξεις από Βραζιλία και Μεξικό», προσθέτει. Σε ό,τι αφορά τα ταξίδια των Ελλήνων στο εξωτερικό, ιδιαίτερη προτίμηση ως προορισμοί είχαν η Βουλγαρία, η Ιταλία, η Γαλλία, το Ντουμπάι, το Ισραήλ, η Αίγυπτος αλλά και Ιορδανία, που άρχισε να ανεβαίνει.

Μετά το Πάσχα, τριήμερο Πρωτομαγιάς

Το τριήμερο της Πρωτομαγιάς ουσιαστικά σηματοδοτεί και την έναρξη της σεζόν για φέτος, αφού πλέον ανοίγουν όλα τα ξενοδοχεία και διαμορφώνονται οι πληρότητες του Μαΐου που φέτος ήδη αγγίζουν το 65%, ποσοστό ιδιαίτερα αυξημένο σε σχέση με το περσινό 35%, σύμφωνα με τον κ. Τάσιο. «Δημιουργείται ένα ακόμη τριήμερο, κατά το οποίο έχουμε πολλές αφίξεις από τα Βαλκάνια. Την ίδια ώρα μπαίνουμε σε μια κανονική σεζόν που σίγουρα θα είναι στα επίπεδα του 2019 σε έσοδα και αφίξεις για όλη τη χώρα», συμπληρώνει ο κ.Τάσιος.

«Είναι μικρότερη η δυναμική της Πρωτομαγιάς γιατί είναι κοντά στο Πάσχα αλλά ουσιαστικά ανοίγει η σεζόν και έρχονται τουρίστες. Ήδη σε Ρόδο και Κρήτη έχει ανοίξει η σεζόν από αρχές Μαρτίου», σημειώνει ο κ.Κελαηδίτης. Ωστόσο οι Έλληνες που θα φύγουν για το τριήμερο της Πρωτομαγιάς, επιλέγουν τα μέρη που βρίσκονται κοντά σε αστικά κέντρα, όπως Ναύπλιο, Πάτρα, Ύδρα, Αίγινα και Εύβοια, κυρίως το νότιο μέρος», επισημαίνει ο κ.Κελαηδίτης.

Πηγή: iefimerida.gr




Έστρωσε… χαλάζι στην ορεινή Ξάνθη

Οι ουρανοί άνοιξαν το μεσημέρι της Παρασκευής (21/04) στην ορεινή Ξάνθη, με το χαλάζι να θυμίζει… χιόνι σε αρκετούς οικισμούς όπως η Σμίνθη, η Γοργόνα, η Πάχνη αλλά και η Μύκη. 

Το σκηνικό του καιρού άλλαξε απότομα με τη βροχή και το χαλάζι να κάνουν την εμφάνισή τους. Μάλιστα η χαλαζόπτωση ήταν τόσο έντονη που μέσα σε ελάχιστα λεπτά οι δρόμοι θύμιζαν χιονισμένο τοπίο. 

Από το χαλάζι δεν είναι γνωστό – μέχρι στιγμής – εάν έχουν προκληθεί και ζημιές σε καλλιέργειες στην ορεινή ζώνη. Εξίσου μεγάλες ήταν και οι ποσότητες νερού που έπεσαν στην περιοχή από την έντονη βροχόπτωση, με τους δρόμους να θυμίζουν ποτάμια μέσα σε ελάχιστα λεπτά. 

Έστρωσε… χαλάζι στην ορεινή Ξάνθη [ΒΙΝΤΕΟ]

Έστρωσε… χαλάζι στην ορεινή Ξάνθη [ΒΙΝΤΕΟ]

 

Δείτε βίντεο από το χαλάζι στη Σμίνθη:

 

Δείτε βίντεο από τη χαλαζόπτωση στη Μύκη:

 

Δείτε βίντεο από την χαλαζόπτωση στην Πάχνη:

 

Πηγή: xanthinea.gr




Ψαράδες στη Λακωνία είχαν για… παρέα καρχαρία

Κατέγραψαν τις εντυπωσιακές εικόνες με τα κινητά τους …

Εντυπωσιασμένοι έμειναν οι ψαράδες ανοιχτά του Λακωνικού Κόλπου, κοντά στο Γύθειο όταν διαπίστωσαν ότι στην «παρέα» τους βρισκόταν και ένας καρχαρίας. Η παρουσία καρχαριοειδών στις ελληνικές θάλασσες αν και σπάνια, δεν είναι κάτι το παράξενο, ωστόσο σίγουρα προκαλεί έκπληξη.

Σε βίντεο που αναρτήθηκε στο κανάλι Fishingingreece στο TikTok, φαίνεται ο καρχαρίας να κάνει την εμφάνισή του σε κοντινή απόσταση από τη βάρκα των ψαράδων, οι οποίοι το κατέγραψαν με τα κινητά τους.

Ο συγκεκριμένος καρχαρίας, μπορεί να τρομάζει με το μέγεθος του, (6 με 7 μέτρα) είναι όμως ακίνδυνος. Ανήκει στο είδος Προσκυνητής Καρχαρίας, γνωστός και σαν Σαπουνάς.

@fishingingreece

#Ψάρεμα με… παρέα!!! #Καρχαρίας 5-6 μέτρων γύρω από #βάρκα 🫣 Λακωνικός κόλπος Γύθειο, Γιαννης Λαμπριανιδης #sharkgreece #sharks

♬ Creepy and simple horror background music(1070744) – howlingindicator

Πηγή: newsbeast.gr




Μυτιλήνη: Η οικογενειακή τραγωδία πίσω από την επίθεση της 49χρονης με βενζίνη στον σύζυγό της

Ο 58χρονος από τη Μυτιλήνη και η σύζυγος του που τον περιέλουσε με βενζίνη είχαν χάσει στο παρελθόν δύο από τα τρια τους παιδιά.

Ανατριχιάζει η οικογενειακή τραγωδία πίσω από την επίθεση που δέχθηκε ο 58χρονος επιχειρηματίας από την ίδια του τη σύζυγό στη Μυτιλήνη.

Η 49χρονη περιέλουσε με βενζίνη τον άνδρα και στη συνέχεια του έβαλε φωτιά με αποτέλεσμα να του προκληθούν σοβαρά εγκαύματα, τα οποία καλύπτουν το 45% της επιφάνειας του σώματος του.

Ο επιχειρηματίας κατά την επίθεση βρισκόταν στην ταβέρνα που διατηρεί ενώ περαστικοί είδαν τη φωτιά μέσα στον χώρο και κάλεσαν την αστυνομία και την πυροσβεστική.

Σε πρώτη φάση οδηγήθηκε στο νοσοκομείο Μυτιλήνης, όπου εισήχθη στη ΜΕΘ, ωστόσο κρίθηκε απαραίτητη η διακομιδή του στη Θεσσαλονίκη και στο νοσοκομείο «Παπανικολάου»

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που μετέδωσε το OPEN, η μοίρα είχε χτυπήσει αλύπητα την οικογένεια.Το ζευγάρι είχε χάσει στο παρελθόν δύο από τα τρία του παιδιά, σε διαφορετικούς χρόνους. Το ένα από πνιγμό και το άλλο σε τροχαίο

Οργή από την αδερφή του θύματος

Την ίδια ώρα μέσω ανάρτησής της στο facebook, η αδερφή του θύματος ξεσπά για το ανατριχιαστικό συμβάν και προσεύχεται να γίνει καλά ο αδερφός της.

«Δεν το χωράει το μυαλό μου όταν είδε τον αδερφό μου ότι δεν το βγάζουν από την εντατική στη Θεσσαλονίκη, πώς μπορεί ένας άνθρωπος όταν ζεις μαζί του όταν έχεις χάσει δύο παιδιά όταν έχεις περάσει τόσα να βάζει βενζίνη να τον κάψει ζωντανό. Μπορώ να φανταστώ τον πόνο που έχει αυτός ο άνθρωπος, πόσο εχει πονέσει στη ζωή του να κάνεις τόσο μεγάλο κακό είναι τόσο κρίμα. O …έχει πονέσει τόσο πολύ, εύχομαι η Παναγία να τον βοηθήσει να τα καταφέρει. Πόση κακία μπορεί να έχει ένας άνθρωπος; Κάποτε μου λεγε ότι μέσα σε μία μαξιλαροθήκη και τα ρούχα του και γύρισε μόνος του πόσο μπορεί να πονάει ένας άνθρωπος, Παναγία μου βοήθησέ τον θα περάσει κι αυτό», αναφέρει αναλυτικά.

Σημειώνεται ότι η δράστις συνελήφθη αμέσως και σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος της για βαριά σκοπούμενη σωματική βλάβη. Η ίδια αναμένεται να οδηγηθεί ενώπιον του αρμόδιου Εισαγγελέα.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Χαμός στις Σέρρες – Άγνωστος μοίραζε χρήματα σε περαστικούς

O άνδρας φέρεται πως πάσχει από ανίατη ασθένεια.

Αφωνοι έμειναν οι περαστικοί στις Σέρρες, όταν άγνωστος κατέβηκε από το αυτοκίνητό του, σε κεντρικό δρόμο της πόλης και άρχισε να μοιράζει χρήματα!

Ο άνδρας τους πλησίαζε και τους έλεγε ότι πάσχει από ανίατη ασθένεια και τους έδινε χρήματα. Οι περαστικοί θορυβήθηκαν ειδοποίησαν τις Αρχές, οι οποίες έσπευσαν στο σημείο.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Infonews24..gr, ο άνδρας δεν κατάγεται από τις Σέρρες, αλλά από περιοχή της Στερεάς Ελλάδας, τέθηκε χθες σε προστατευτική φύλαξη στο Αστυνομικό Τμήμα Σερρών και ακολούθως θα εξεταστεί από γιατρούς για το αν ευσταθούν τα όσα αναφέρει.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Αλέξης Τσίπρας: Σύγκρουση δύο διαφορετικών κόσμων οι επικείμενες εκλογές

Πρόσκληση σε όλες τις δυνάμεις «εκτός ΝΔ και ακροδεξιάς» για προγραμματική συνεργασία και αποφυγή νέων εκλογών.

Ως «σύγκρουση δύο διαφορετικών κόσμων» περιέγραψε τις επικείμενες εκλογές ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης Αλέξης Τσίπρας και τόνισε ότι η νίκη του ΣΥΡΙΖΑ «θα ανοίξει τον δρόμο για κυβέρνηση προοδευτικής συνεργασίας», χωρίς δεύτερες και τρίτες κάλπες. Απηύθυνε, δε, πρόσκληση «σε όλα τα κόμματα εκτός ΝΔ και ακροδεξιάς για συνεργασία στη βάση προγραμματικών συγκλίσεων, διευκρινίζοντας ότι δεν μπορεί να σχηματιστεί κυβέρνηση χωρίς τη συμμετοχή του νικητή των εκλογών, ενώ έκανε λόγο «όχι για δεύτερη ευκαιρία, αλλά για πρώτη ευκαιρία να κυβερνήσουμε με βάση το πρόγραμμά μας».

Μιλώντας, νωρίτερα απόψε, σε εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ Βερολίνου σε συνεργασία με το Ίδρυμα «Ρόζα Λούξεμπουργκ» της γερμανικής Αριστεράς, ο κ. Τσίπρας δήλωσε υπερήφανος για το έργο της κυβέρνησής του και επισήμανε χαρακτηριστικά ότι το 2019 η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν μπορούσε να ισχυριστεί ότι «παρέλαβε χάος». «Ήμασταν η μόνη κυβέρνηση της μεταπολίτευσης που αυτό που αφήσαμε δεν επέτρεπε στην επόμενη κυβέρνηση να πει “παραλάβαμε χάος”. Η χώρα του 2019 δεν είχε σχέση με την υπό κατάρρευση χώρα που βρήκαμε το 2015», πρόσθεσε.

Ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ έκανε λόγο για διαφορετικές προκλήσεις και ανέδειξε ως βασική προτεραιότητά του «να αισθανθεί και πάλι ο κόσμος δικαιοσύνη», να εξαλειφθούν οι αδικίες και το πελατειακό κράτος. «Υποσχεθήκαμε να βγάλουμε τη χώρα από τα μνημόνια και το καταφέραμε. Αυτός ήταν ο στόχος μας. Και να μικρύνουμε τις ανισότητες. Και το κάναμε σε πλαίσιο μνημονίων.

Οι επόμενοι τα βρήκαν όλα στρωμένα και με την πανδημία είχαν τη δυνατότητα και να δαπανήσουν. Δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης. Αν είχαμε τη δυνατότητα να δαπανήσουμε 50 δισεκατομμύρια (…), τα νοσοκομεία δεν θα βρίσκονταν σε αυτά τα χάλια, θα μπορούσαμε να στηρίξουμε τους ευάλωτους και τη μεσαία τάξη. Δε ζητάμε δεύτερη ευκαιρία. Ζητάμε την πρώτη ευκαιρία για να κυβερνήσουμε με βάση το πρόγραμμά μας», δήλωσε εμφατικά.

Πηγή: newsbeast.gr




Συνάντηση Γ.Πασχαλίδη με τον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη

Ενίσχυση του Αστυνομικού Σταθμού Ορφανίου.

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης πραγματοποίησε εχθές 20/04/2023, συνάντηση με τον Υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Ελευθέριο Οικονόμου, κατά τη διάρκεια της οποίας κατατέθηκε αίτημα για την ενίσχυση με αστυνομική δύναμη του Αστυνομικού Σταθμού Ορφανίου.

Με τον τρόπο αυτό θα ενισχυθεί παραλλήλως και ο Αστυνομικός Σταθμός Νέας Περάμου, εν όψει της καλοκαιρινής περιόδου και της αυξημένης τουριστικής κίνησης που παρατηρείται στις αναφερόμενες περιοχές.

Επί του ως άνω αιτήματος ο Υφυπουργός διαβεβαίωσε ότι θα πραγματοποιηθεί η ενίσχυση, με αποσπάσεις αστυνομικών αλλά και με μετακινήσεις δόκιμων αστυφυλάκων.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης εξέφρασε τις θερμές ευχαριστίες του προς τον Υφυπουργό, ο οποίος εγκύπτει με πραγματικό ενδιαφέρον στα ζητήματα που του τίθενται, αναζητώντας λύσεις στα προβλήματα.




Μαίρη Χατζηκωνσταντίνου: Στο Πανελλήνιο Κύπελλο Σκοποβολής στη Φωλιά

Βραβεύσεις των κορυφαίων γυναικών και ανδρών.

Στη Φωλιά Παγγαίου για το Πανελλήνιο Κύπελλο Πρακτικής Σκοποβολής Αστυνομικών βρέθηκε την Τετάρτη 19 Απριλίου 2023 η υποψήφια Βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία της Π.Ε. Καβάλας, Μαίρη Χατζηκωνσταντίνου, η οποία απένειμε τα μετάλλια στις γυναίκες που διακρίθηκαν.

Πιο συγκεκριμένα, η διοργάνωση πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία στο σκοπευτήριο του Σκοπευτικού Ομίλου Νομού Καβάλας (ΣΚΟ.Ν.Κ.) στη Φωλιά Παγγαίου. Το Κύπελλο διοργανώθηκε από την Αθλητική Ένωση Αστυνομικών Ελλάδος από κοινού με το Δήμο Παγγαίου και με την υποστήριξη της Ένωσης Αξιωματικών Ελληνικής Αστυνομίας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Ο αγώνας διεξήχθη σε συνεργασία με τους Σκοπευτικούς Ομίλους Καβάλας και Δράμας και τη Σκοπευτική Ομοσπονδία Ελλάδος. Οι συμμετοχές ήταν δεκάδες απ’ όλη τη χώρα με τις επιδόσεις στο στόχο να είναι εξαιρετικές.

Η Μαίρη Χατζηκωνσταντίνου είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει και να ανταλλάξει απόψεις που αφορούν την Ελληνική Αστυνομία, με τον Άγγελο Παπαθεμελή Πρόεδρο της Ένωσης Αξιωματικών ΕΛ.ΑΣ. ΑΜ-Θ και τον Γιώργο Ζάχαρη Πρόεδρο του Παραρτήματος Βορείου Ελλάδος της Αθλητικής Ένωσης Αστυνομικών. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Σκοπευτικός Όμιλος Νομού Καβάλας άρχισε το 1989 από μια ομάδα «Φίλων των Όπλων» που ήταν φίλοι και με την ίδρυση του ΣΚΟ.Ν.Κ. βρήκαν διέξοδο στην υλοποίηση του ονείρου τους, δηλαδή την ενασχόλησή τους με τα πυροβόλα ραβδωτά όπλα.

Η κ. Χατζηκωνσταντίνου συνάντησε τον πρόεδρο του Σκοπευτικού Ομίλου Νομού Καβάλας Γιώργο Καραγκιόζογλου, τον ταμία του Ομίλου Γιάννη Στυλιανού και τον έφορο και μέλος του Δ.Σ. Μπάμπη Γεωργιάδη. Συζήτησαν για το παρόν και το μέλλον του ΣΚΟ.Ν.Κ., τις δράσεις που λαμβάνουν χώρα και τη δυνατότητα που έχουν οι πολίτες να εντάξουν στα ενδιαφέροντα τους το άθλημα της σκοποβολής.

Η υποψήφια Βουλευτής της Ν.Δ. είχε την τιμή να απονείμει τα μετάλλια στις γυναίκες που κατέκτησαν τις πρώτες θέσεις, τονίζοντας ότι «μέσα σε ένα χώρο που οι άνδρες αποτελούν πλειοψηφία οι γυναίκες αστυνομικοί υπηρετούν σε όλες τις Υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ. τόσο σε επιτελικές όσο και σε μάχιμες θέσεις, λαμβάνοντας την ίδια εκπαίδευση με τους άνδρες συναδέλφους τους και στέκονται ισότιμα και ισάξια δίπλα τους κατά την εκτέλεση των καθημερινών τους υπηρεσιών και καθηκόντων».

 

 




Εκλογές 2023: Ποια πρόσωπα αναμένεται να φιγουράρουν στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ

Μπαίνουν οι τελευταίες πινελιές στην Κουμουνδούρου

Τις τελευταίες… πινελιές στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας βάζει ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Αλέξης Τσίπρας αυτές τις ημέρες, λίγο πριν την τυπική έναρξη της προεκλογικής περιόδου που θα μας οδηγήσει στις κάλπες της 21ης Μαΐου. Σύμφωνα με πληροφορίες στις πρώτες εκλόγιμες θέσεις αναμένεται να βρεθεί ως εκπρόσωπος της ομογένειας, ο καθηγητής Ιατρικής και κλινικός ογκολόγος στο Harvard Medical School και στο Massachusetts General Hospital Cancer Center Όθωνας Ηλιόπουλος. Ήταν από τα πρόσωπα που διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στις θέσεις και τις απόψεις του ΣΥΡΙΖΑ αναφορικά με την πανδημία

Σχεδόν σίγουρη θεωρείται παράλληλα και η υποψηφιότητα του ναυάρχου εν αποστρατεία, Ευάγγελου Αποστολάκη που γνωρίζει άριστα την κατάσταση των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας. Μάλιστα στις αρχές Μαρτίου, μιλώντας στην κρατική τηλεόραση είχε αναφέρει πως θέλει να είναι υποψήφιος με τον ΣΥΡΙΖΑ. Ερωτηθείς εάν θα είναι στο Επικρατείας, απάντησε τότε «περιμένουμε να δούμε», σημειώνοντας πάντως πως έχει μιλήσει με τον κ. Τσίπρα, αφήνοντας έτσι να εννοηθεί ότι η αξιοποίησή του έχει δρομολογηθεί.

Στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας θα δούμε και την εκπρόσωπο Τύπου της αξιωματικής αντιπολίτευσης Πόπη Τσαπανίδου, ενώ κατά πάσα πιθανότητα θα φιγουράρει και το όνομα του εργατολόγου Διονύση Τεμπονέρα, γιου του δολοφονημένου τον Ιανουάριο του 1991, εκπαιδευτικού Νίκου Τεμπονέρα.

Επίσης αναμένεται να ενταχθεί και η οικονομολόγος και πρώην υπουργός Οικονομίας και Εργασίας Λούκα Κατσέλη που ούτως ή άλλως έχει σημαίνοντα ρόλο στις θέσεις του κόμματος αναφορικά με τα «κόκκινα δάνεια» και την προστασία της πρώτης κατοικίας.

Όσον αφορά τον μέχρι σήμερα βουλευτή και πρώην υπουργό Αλέκο Φλαμπουράρη, πληροφορίες αναφέρουν ότι ενδέχεται να βρίσκεται στην τελευταία, τιμητική θέση του ψηφοδελτίου. Θα πρόκειται για μια ελάχιστη ένδειξη τιμής για τα όσα έχει προσφέρει όλα αυτά τα χρόνια στο κόμμα, όπως αναφέρουν οι γνωρίζοντες.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Στεγαστικά δάνεια: Στον «πάγο» από τον Μάιο οι δόσεις των δανειοληπτών

Ποιους αφορά .

Οι ελληνικές συστημικές τράπεζες ανακοίνωσαν την εφαρμογή ενός νέου προγράμματος.

Εχουν ξεκινήσει οι ανακοινώσεις από την κάθε τράπεζα για το σχέδιο στήριξης των ενήμερων δανειοληπτών. Ουσιαστικά από τον Μάιο μέχρι και του χρόνου τον Απρίλιο περίπου 400.000 ενήμεροι δανειολήπτες θα είναι «θωρακισμένοι» σε μία νέα αύξηση από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Το πρόγραμμα θα «τρέξει» από τον Μάιο του 2023 έως και τον Απρίλιο του 2024 και θα έχει σταθερό προσδιορισμό του τελικού επιτοκίου, ανεξάρτητα από τις μεταβολές που θα έχει το επιτόκιο που θα ανακοινώνει η ΕΚΤ, προς τα πάνω. Αντίθετα στην περίπτωση εκείνη που τα επιτόκια βάσης υπολογισμού μειωθούν κάτω από αυτό που καθορίζεται από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες, τότε οι δανειολήπτες θα επωφελούνται αυτής της μείωσης.

Κοινός παρονομαστής των ανακοινώσεων από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες είναι ότι το επιτόκιο βάσης, δηλαδή αυτό πάνω στο οποίο στηρίζεται ο υπολογισμός του τελικού επιτοκίου, μειώνεται κατά 20 μονάδες βάσης. 

Το «πάγωμα» των επιτοκίων θα αφορά σε όλα τα στεγαστικά δάνεια – συμπεριλαμβανομένων των επισκευαστικών που δόθηκαν συμπληρωματικά σε κάποιες περιπτώσεις – ανεξαρτήτως εάν πρόκειται για κύρια ή δευτερεύουσα κατοικία, τα οποία θα είναι ενήμερα, ενώ στο «κάδρο» της στήριξης συζητείται να μπουν και όσα βρίσκονται σε καθυστέρηση έως 90 ημέρες, με την προϋπόθεση οι δανειολήπτες να καταβάλλουν το οφειλόμενο ποσό. Έτσι, όλα τα στεγαστικά δάνεια κυμαινόμενου επιτοκίου, αλλά και αυτά σε ελβετικό φράγκο θα «μετατραπούν» σε σταθερού επιτοκίου για διάστημα 12 μηνών. Σύμφωνα με τους αναλυτές, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) προτίθεται να προχωρήσει σε ακόμη δύο αυξήσεις επιτοκίων, κατά 0,25 η κάθε μία ή 50 μονάδες βάσης συνολικά.

Να σημειωθεί ότι το πρόγραμμα παγώματος θα «τρέξει» παράλληλα με αυτό της στήριξης των ευάλωτων δανειοληπτών που ήδη υλοποιείται από τις τράπεζες.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, για το «πάγωμα» των δανείων ισχύουν:

  • Πρόκειται για συμφωνία των Τραπεζών με το Υπ. Οικονομικών
  • Από τον Μάιο και για 12 μήνες (έως Απρίλιο 2024) -> καμία νέα αύξηση της δόσης
  • Οι όποιες αυξήσεις γίνουν μετά τις 31 Μαρτίου από την ΕΚΤ, δεν θα επιβαρύνουν τους δανειολήπτες
  • Αφορά μόνο ενήμερα στεγαστικά δάνεια φυσικών προσώπων κυμαινόμενου επιτοκίου
  • Προστασία για 400.000 δανειολήπτες
  • Ο νέος εκτοκισμός θα γίνει με το διατραπεζικό επιτόκιο, όπως είχε διαμορφωθεί στις 31/3/2023 (μειωμένο κατά 20 μονάδες βάσης).

Παράδειγματα:

  • Euribor 1 μηνός

Επιτόκιο 31/3/2023 : 2,90

Επιτόκιο προγράμματος: 2,70

  • Euribor 3 μηνών

Επιτόκιο 31/3/2023 : 3,05

Επιτόκιο προγράμματος: 2,85

  • Το πρόγραμμα θα υιοθετηθεί και από μη συστημικές τράπεζες και από διαχειριστές δανείων
  • Αν κατά τη διάρκεια του προγράμματος τα επιτόκια βάσης μειωθούν από την ΕΚΤ -> θα ισχύσει το χαμηλότερο επιτόκιο

Προϋπόθεση: το δάνειο να παραμείνει ενήμερο κατά τη διάρκεια των 12 μηνών

  • Κάθε τράπεζα ακολουθεί το δικό της πρόγραμμα (οι επιτοκιακές πολιτικές τους είναι διαφορετικές)
  • Οι δανειολήπτες θα εντάσσονται αυτόματα στο πρόγραμμα.
Δείτε περισσότερα εδώ: newsbeast.gr



Στο Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού οι μαθητές της Σταυρούπολης

Στις 04/04/2023 το Γυμνάσιο με Λ.Τ. Σταυρούπολης διεξήγαγε διδακτική επίσκεψη στο Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού στην Καβάλα με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την υπογραφή της Συνθήκης της Λοζάνης. 

Η συνθήκη αυτή έβαλε τέλος στην μακραίωνη παρουσία των Ελλήνων στην περιοχή της Μικρασίας. 

Ο Σύλλογος Μικρασιατών Καβάλας σε μια προσπάθεια να διατηρήσει, να διαφυλάξει και να μεταφέρει στις επόμενες γενιές τις μνήμες των προγόνων μας έστησε με πολύ μεράκι το φιλόξενο αυτό χώρο, ο οποίος, αν και πολύ μικρός για το μέγεθος των αναμνήσεων που στεγάζει, περικλείει περίπου 1300 αυθεντικά αντικείμενα- κειμήλια, που έφεραν μαζί τους οι πρόσφυγες από τις πατρίδες τους και άλλα που απέκτησαν εδώ κατά τα πρώτα χρόνια της εγκατάστασής τους. 

Ψυχή του μουσείου είναι το ζεύγος Ζαχαροπούλου, η κυρία Έλενα και ο κύριος Μανώλης, οι οποίοι μας φιλοξένησαν με περισσή ζεστασιά.

Οι 50 μαθητές μας, απόγονοι οι περισσότεροι από Μικρασιάτες ή Πόντιους πρόσφυγες, έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για όσα άκουγαν και συχνά διέκοπταν την  παραστατική αφήγηση των οικοδεσποτών μας, για να συμπληρώσουν τις προσωπικές τους διηγήσεις ή για να διατυπώσουν απορίες. 

Τους μαθητές συνόδευαν η κα Καρατζόγλου Παρθένα, διευθύντρια του σχολείου, και οι εκπαιδευτικοί: Καραμπούκα Αλέκα, Γκεϊβανίδου Ματένια, ΜαρινίδουΧριστοφορία, Σαββατιανού Δήμητρα, Τσαλουχίδης Νίκος και Βαρδάκης Γεώργιος.

 

Για άλλη μια φορά θέλουμε να ευχαριστήσουμε από καρδιάς την κυρία Έλενα και τον κύριο Μανώλη για τη ζεστή φιλοξενία και τις συγκινητικές ιστορίες που μοιράστηκαν μαζί μας! Μας συγκίνησαν ο ζήλος, η ζέση και το μεράκι τους για το μεγάλο έργο που έχουν αναλάβει. Κι ας μην ξεχνάμε πως «κι απ΄ τον θάνατο πιο πικρή ΄σαι προσφυγιά».
Στο Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού οι μαθητές της Σταυρούπολης
Στο Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού οι μαθητές της Σταυρούπολης
Στο Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού οι μαθητές της Σταυρούπολης
Πηγή: xanthinea.gr

 




Εκλογές 2023: «Αποκαλυπτήρια» Μητσοτάκη για το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας

Μήνυμα συσπείρωσης στην πανηγυρική συνεδρίαση της Πολιτικής Επιτροπής.

Aντίστροφη μέτρηση για την επίσημη προκήρυξη των εκλογών της 21ης Μαΐου το προσεχές Σάββατο 22 Απριλίου, με τον πρωθυπουργό να γίνεται δεκτός από την πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου ζητώντας την προσφυγή στις κάλπες και στη συνέχεια να εκδίδεται το προεδρικό Διάταγμα, το οποίο θα θυροκολληθεί στη Βουλή για την άμεση διάλυσή της.

Από την Κέρκυρα ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για καθαρό διάδρομο τεσσάρων εβδομάδων για τα κόμματα, με τη ΝΔ να παρουσιάζει τον απολογισμό του έργου της και το πρόγραμμα για την επόμενη τετραετία 2023-2027, κάνοντας λόγο για συνέπεια λόγων και έργων, καθώς τηρήθηκε όπως είπε ο βασικός πυρήνας των προεκλογικών του δεσμεύσεων. Στόχος της γαλάζιας παράταξης είναι ο εκλογικός χάρτης να βαφτεί γαλάζιος για αυτό και οι περιοδείες που κάνει ο πρωθυπουργός είναι στοχευμένες σε περιοχές – κλειδιά που είτε παρουσιάζουν οριακή επικράτηση για τη ΝΔ και απαιτείται ενίσχυση, είτε έχουν ειδικούς συμβολισμούς.

Στο Μέγαρο Μαξίμου αναμένουν της μεταπασχαλινές ποιοτικές αναλύσεις για να μετρήσουν δυνάμεις και κυρίως να «ακτινογραφήσουν» τις διαρροές και να μετατοπίσουν ανάλογα τη στρατηγική τους. Γαλάζια στελέχη επιμένουν ότι πρέπει να γίνει μια πιο πατριωτική στροφή, ενώ το ενδιαφέρον επικεντρώνεται και στην απόφαση της ολομέλειας του Α1 τμήματος του Αρείου Πάγου στις αρχές Μαΐου για την κάθοδο ή όχι του μορφώματος Κασιδιάρη στις εκλογές μετά και την ψήφιση της πρόσφατης τροπολογίας- ανάχωμα. Υπενθυμίζεται ότι με βάση τον νόμο, το αρμόδιο τμήμα του Αρείου Πάγου ανακηρύσσει τους συνδυασμούς που θα κατέλθουν στις εκλογές 12 ημέρες μετά την επίσημη προκήρυξή τους, κάτι που σημαίνει ότι καταληκτική ημερομηνία για την απόφαση είναι η 3η Μαΐου.

Πρώτη γεύση από τους στόχους της νέας 4ετιας

Ένα φιλόδοξο πρόγραμμα το οποίο θα επικεντρώνεται στην ευημερία των ανθρώπων μέσω καλύτερων μισθών αλλά και στην στήριξη των νέων στο ξεκίνημα της ενήλικης ζωής τους θα παρουσιάσει στις 26 Απριλίου ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Τους 4 βασικούς στόχους περιέγραψε λίγο πιο αναλυτικά ο πρωθυπουργός μιλώντας για πρώτη φορά με ποσοστά για το ύψος που θα πρέπει να φτάσουν οι μισθοί σε ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Το ονόμασε μια νέα συμφωνία αλήθειας με τέσσερις κεντρικές προτεραιότητες που θα αποτελέσουν και ένα πεδίο συνεννόησης με τη σιωπηλή πλειοψηφία των πολιτών που ζητούν πραγματικά μια καλύτερη Ελλάδα.

Στο πεδίο των απολαβών η φράση «καλύτεροι μισθοί για όλους» κυριαρχεί εδώ και καιρό στην ρητορική του πρωθυπουργού.

Σκοπός της ΝΔ είναι να έχει η Ελλάδα πολύ υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης από την Ευρώπη. Όπως είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στόχος είναι μέσα στην επόμενη τετραετία, οι αμοιβές στο δημόσιο και στον ιδιωτικό τομέα να αυξηθούν τουλάχιστον κατά 25%.

Επίσης, η επίτευξη του στόχου για αξιοπρεπή και ανθρώπινη δημόσια και δωρεάν υγεία για όλους. Από την πρωτοβάθμια φροντίδα με ένα πυκνό φάσμα προληπτικών εξετάσεων για όλους τους πολίτες με αιχμή τα βασικά νοσήματα. Καθολική ισχύς του προσωπικού γιατρού, του ψηφιακού ιατρικού φακέλου με τον κάθε πολίτη μέσα από το Myhealth να παίρνει τις εξετάσεις στο κινητό του. Εκσυγχρονισμός όλων των νοσοκομείων, ειδικά ως προς τα τμήματα επειγόντων περιστατικών και των 157 κέντρων υγείας σε όλη τη χώρα, αύξηση του προσωπικού του ΕΣΥ και διάθεση περισσότερων πόρων για την υγεία.

Ο τρίτος στόχος είναι το αποτελεσματικό κράτος που θα λειτουργεί αξιοκρατικά με στελέχη καταρτισμένα και τα οποία θα το απαρτίζουν μέσα από ενιαίους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ. Πλήρης εφαρμογή του δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα και μονιμοποίηση των δημοσίων υπαλλήλων ύστερα από διετή δοκιμαστική θητεία και ένα ψηφιακό Δημόσιο σε ποσοστό 100% έως το τέλος της τετραετίας.

Στην αιχμή της κυβερνητικής πολιτικής που θα είναι και συνέχεια των όσων ήδη εφαρμόζονται θα είναι οι πολιτικές για τη νέα γενιά και ειδικά για τη στέγη. Διπλασιασμός των κονδυλίων για το πρόγραμμα «Σπίτι μου» για τα νέα ζευγάρια και εφαρμογή του θεσμού της κοινωνικής αντιπαροχής, δηλαδή αξιοποίηση των δημοσίων εκτάσεων με την οικοδόμηση σύγχρονων διαμερισμάτων με ιδιωτικά κεφάλαια.

Μήνυμα νίκης στην καρδιά της ΝΔ

Όλα αυτά δεν αποτελούν παρά το περίγραμμα του σχεδιασμού. Τώρα, αυτό που προέχει είναι η συσπείρωση του κομματικού μηχανισμού με την καρδιά της ΝΔ να χτυπάει σήμερα στην πανηγυρική συνεδρίαση της Πολιτικής Επιτροπής της ΝΔ, η οποία θα λάβει χώρα στις 18.00 το απόγευμα στην Πειραιώς. Σε αυτή ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα στείλει με ένταση μήνυμα νίκης και παράλληλα θα επισημάνει ότι αν τυχόν έρθουν οι αντίπαλοι της ΝΔ στην εξουσία η οικονομία θα καταβαραθρωθεί και αυτό που θα μας περιμένει όλους θα είναι ή ένα τσουνάμι νέων φόρων ή πτώχευση και καινούργιο μνημόνιο. Θα τονίσει ακόμα ότι είναι εθνική αναγκαιότητα μία ισχυρή αυτοδύναμη κυβέρνηση καθώς και κρίσεις θα έρθουν και θα πρέπει να τις διαχειριστεί ένα σταθερό χέρι στο τιμόνι της χώρας.

Και θα ξορκίσει την χαλαρή ψήφο ή την ψήφο διαμαρτυρίας γιατί όπως επισημαίνει συχνά μετά την απομάκρυνση από την κάλπη της 21ης Μαΐου τα λάθη που θα γίνουν δεν θα διορθώνονται.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Καβάλα: Το ρωμαϊκό Υδραγωγείο- σημείο αναφοράς για την πόλη της Μακεδονίας

Ένα μνημείο που στέκει αγέρωχο στο πέρασμα του χρόνου.

Το Υδραγωγείο της Καβάλας αποτελεί πραγματικό σημείο αναφοράς για την όμορφη πόλη της Μακεδονίας, κόβοντας στην ουσία την πόλη στα δύο. Ένα μνημείο που στέκει αγέρωχο στο πέρασμα του χρόνου, θυμίζοντας στους επισκέπτες της πόλης την πλούσια ιστορία του τόπου.

Σήμα κατατεθέν της πόλης, που συνδέει το χθες με το σήμερα, το ρωμαϊκό υδραγωγείο εντυπωσιάζει τους ταξιδιώτες με το μεγαλείο και την επιβλητικότητά του, προκαλώντας θαυμασμό και δέος μόνο στη θέασή του.

Καβάλα: Το ρωμαϊκό μνημείο που χωρίζει την πόλη στα δύο

Και ενώ οι περισσότεροι έχουν συνδυάσει την Καβάλα με την πολύχρωμη Παλιά της Πόλη, με τις γραφικές εικόνες και το κάστρο στην κορυφή της, αλλά και το διάσημο Ιμαρέτ, ένα ξενοδοχείο- κόσμημα για την πόλη, το Υδραγωγείο στην Καβάλα, χαρακτηρίζεται ως το φυσικό σύνορο της παλιάς με την σύγχρονη πόλη, ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και χαρακτηριστικά σημεία της.

Γνωστό και ως «Καμάρες» το εντυπωσιακό, τοξωτό Υδραγωγείο στέκει αγέρωχο στο πέρασμα του χρόνου από τις αρχές του 16ου αιώνα, προκαλώντας δέος και θαυμασμό στον επισκέπτη που θα βρεθεί πολύ κοντά του. Χτίστηκε στο πλαίσιο κατασκευής μεγάλων έργων υποδομής μεταξύ 1520- 1530, προκειμένου να επιτευχθεί η ανασυγκρότηση της Καβάλας μετά την καταστροφή του 1391.

Αρκετά δυσανάλογο με τον οικισμό της Παναγίας που καλείτο να εξυπηρετήσει, το τεράστιο αυτό έργο με μήκος 270 μέτρων και μέγιστο ύψος 25 μέτρα, αποδίδεται στον Ιμπραήμ πασά, βεζίρη του σουλτάνου Σουλεϊμάν του Νομοθέτη.

Πιθανολογείται, μάλιστα, ότι στο ίδιο ακριβώς σημείο λειτουργούσε παλαιότερα και ρωμαϊκό υδραγωγείο. Η χρήση του διήρκεσε μέχρι τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα, καθώς υδροδοτούσε την Καβάλα μέσω της περιοχής του Σούγελου (ο δρόμος του νερού).

Παρόλο που σήμερα δεν χρησιμοποιείται πια για τον λόγο που δημιουργήθηκε, το Υδραγωγείο της Καβάλας αποτελεί πραγματικό σύμβολο της πόλης και αναπόσπαστο μέρος της, υπενθυμίζοντας τόσο στους κατοίκους της, όσο και στους επισκέπτες την άκρως ενδιαφέρουσα ιστορία της.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Η «εμπλοκή» Άδωνι Γεωργιάδη στα τιμολόγια ρεύματος: Η ανάδειξη του πιο φθηνού παρόχου ξυπνά τον ανταγωνισμό

Η παρουσία του e-katanalotis στα τιμολόγια ρεύματος αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο αναφορικά με τον πιο φθηνό πάροχο.

Τον …δάσκαλό τους βρήκαν οι προμηθευτές ενέργειας με την αιφνίδια απόφαση του υπουργού ΥΠΕΝ Κώστα Σκρέκα και σε συνεργασία να με τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη να εντάξουν τα τιμολόγια ρεύματος στην πλατφόρμα e- katanalotis.gr. Από την ερχόμενη Πέμπτη 20 Απριλίου οι προμηθευτές θα αναρτήσουν τις τιμές χρέωσης ανά MWh στην πλατφόρμα e – katanalotis .
Πρόκειται πλέον για την γνωστή πλατφόρμα για τους καταναλωτές αφού ήταν το εργαλείο σύγκρισης τιμών του «καλαθιού του νοικοκυριού», που με την εφαρμογή του η επισκεψιμότητα δεκαπλασιαστηκε φθάνοντας τις 200.000 ανα ημέρα.
Υπήρξαν και ημέρες που η συμμετοχή των καταναλωτών ξεπέρασε τις 500.000.
Η ανάρτηση των τιμολογίων ρεύματος αναμένεται να αυξήσουν κατακόρυφα την επισκεψιμότητα διότι τα τιμολόγια ρεύματος είναι ένα από το σημαντικά έξοδα ενός νοικοκυριού.
Η καταναλωτική βάση ξεπερνά τα 7 εκατομμύρια και στην προοπτική να αναζητήσει το 10% τον πιο φθηνό πάροχο μέσα από την πλατφόρμα αναμένεται να αυξηθεί κατά 700.000.
Ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης όπως και η αρμόδια Γραμματεία Προστασίας του Καταναλωτή θα είναι σε θέση να αναδείξουν τον πιο φθηνό πάροχο μετά την κρατική επιδότηση που ανακοινώνει το ΥΠΕΝ.

Κώστας Σκρέκας: Τα τιμολόγια ρεύματος μπορούν να πάνε στα 0,050 ευρώ ανά KWh

Αξίζει να σημειωθεί ότι προσερχόμενος ο υπουργός ΥΠΕΝ Κώστας Σκρεκας στη συνάντηση με τον υπουργό Άδωνι Γεωργιάδη την Μεγάλη Πέμπτη , ερωτηθείς από τον ΒΝ αν υπάρχει σκέψη να προηγηθεί η ανακοίνωση της κρατικής επιδότησης των τιμολογίων ρεύματος , σε σχέση με τις ανακοινώσεις των παρόχων, ο υπουργός απέκλεισε αυτό το ενδεχόμενο επικαλούμενος ότι τα κονδύλια του κρατικού προυπολογισμού δεν επαρκούν. Στην ερώτηση του ΒΝ ότι ακολουθεί η ανακοίνωση της κρατικής επιδότησης τους παρόχους κρατά τα τιμολόγια ρεύματος στην περιοχή των 0,15 ευρώ ανά KWh ,ο υπουργός είπε ότι τα τιμολόγια μπορεί να υποχωρήσουν στην περιοχή των 0,050 ευρώ ανά Kwh ,δηλαδή να σημειώσουν πτώση 66% τους επόμενους μήνες.

O e-katanalotis αναμένεται να ρίξει την τιμή της KWh

Η παρουσία του e-katanalotis στα τιμολόγια ρεύματος αναμένεται να ξεκαθαρίσει το τοπίο αναφορικά με τον πιο φθηνό πάροχο.
Άλλωστε αυτή είναι η πρόθεση του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη όπως αναφέρει στο ΒΝ, σημειώνοντας ότι αυτός είναι ο στόχος με τη χρήση της πλατφόρμας, η οποία θα εντείνει τον ανταγωνισμό ανάμεσα στους προμηθευτές ενέργειας,
Η εξέλιξη έχει θορυβήσει τους προμηθευτές ενέργειας οι οποίοι μέχρι σήμερα η ΡΑΕ έδινε στη δημοσιότητα τις τελικές τιμές των προμηθευτών αφού δεν περιελάμβανε τις εκπτώσεις συνέπειας που φθάνουν έως το 20% από ορισμένους παρόχους ενέργειας.

Ο Άδωνις Γεωργιάδης θα λέει ποιος είναι ο πιο φθηνός πάροχος

Οι διοικήσεις των εταιρειών χωρίς να το καταλάβουν βρήκαν απέναντι τους τον Άδωνι Γεωργιάδη, θα αναδείξει τον ακριβό αλλά και τον φθηνό πάροχο βραχυκυκλώνοντας τους προμηθευτές, οι οποίοι τον Μάιο πρέπει να παρουσιάσουν τον καλύτερο εαυτό τους για να αποφύγουν τα σχόλια του υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

 

Πηγή: bankingnews.gr




Δράμα | Υποδοχή και βράβευση αθλητών από τον Αντιπεριφερειάρχη κ.Γρηγόριο Παπαεμμανουήλ

Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Γρηγόριος Παπαεμμανουήλ υποδέχθηκε και βράβευσε αθλητές του Ποδηλατικού Ομίλου Δράμας που διακρίθηκαν στο Πρωτάθλημα Μακεδονίας Θράκης , τις 5 πρωταθλήτριες του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ρυθμικής Γυμναστικής Γυναικών και την προπονήτρια τους κ. Ελένη Μακρή καθώς και την ομάδα γυναικών Κ18 Βόλεϋ του Γ.Σ. Δράμας για το Πρωτάθλημα που κατέκτησε στο Περιφερειακό πρωτάθλημα Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Δείτε παρακάτω το σχετικό Δελτίο Τύπου: 

“ΥΠΟΔΟΧΗ ΚΑΙ ΒΡΑΒΕΥΣΗ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΩΝ ΚΑΙ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΩΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΔΡΑΜΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ ΔΡΑΜΑΣ Κ. ΓΡΗΓΟΡΗ ΠΑΠΑΕΜΜΑΝΟΥΗΛ.

Την Τρίτη 12 Απριλίου και ώρα 12:00 μ.μ., ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Γρηγόριος Παπαεμμανουήλ υποδέχτηκε και βράβευσε στο Πάρκο των Γλυπτών του Διοικητηρίου Δράμας τους αθλητές του Ποδηλατικού Ομίλου Δράμας που διακρίθηκαν στο Πρωτάθλημα Μακεδονίας Θράκης.
Την Τρίτη 18 Απριλίου και ώρα 11:00 π.μ., ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας Γρηγόρης Παπαεμμανουήλ, υποδέχτηκε και βράβευσε στο γραφείο του στο Διοικητήριο Δράμας, τις 5 πρωταθλήτριες του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ρυθμικής Γυμναστικής Γυναικών καθώς και την προπονήτρια τους κ. Ελένη Μακρή.
Στην συνέχεια υποδέχτηκε και βράβευσε την ομάδα γυναικών Κ18 Βόλεϋ του Γ.Σ. Δράμας για το Πρωτάθλημα που κατέκτησε στο Περιφερειακό πρωτάθλημα Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.”




Αχαΐα: Έμαθε ότι είχε σχέση με τη γυναίκα του και τον σκότωσε

Του κατάφερες 30 μαχαιριές

Στη σύλληψη του δράστη που κατάφερε τουλάχιστον 30 μαχαιριές σε άνδρα, το πτώμα του οποίου εντοπίστηκε σε χωράφι στην Αχαΐα, προχώρησαν οι Αρχές. Υποψιαζόταν ότι το θύμα διατηρούσε σχέση με τη γυναίκα του.

Εξιχνιάστηκε η δολοφονία στην Κάτω Αχαΐα και όπως αποδείχτηκε πρόκειται για έγκλημα πάθους. Το προσωπικό μένος μάλιστα ήταν έκδηλο και από τις 30-40 μαχαιριές που διαπίστωσε ο ιατροδικαστής στο σώμα του θύματος, στον τόπο του εγκλήματος, σε αγροτική έκταση στην Κάτω Αχαΐα.

Όπως διαπιστώθηκε δράστης και θύμα είναι δύο 63χρονοι αλλοδαποί. Το θύμα φέρεται να είχε συνάψει ερωτικό δεσμό με την σύζυγο του δράστη ο οποίος όταν το έμαθε έκλεισε ραντεβού με το θύμα για να μιλήσουν σε ερημική τοποθεσία. Εκεί συναντήθηκαν και ο δράστης τον κατακρεούργησε με 30-40 μαχαιριές σε όλο του το σώμα.

Αχαΐα: Έμαθε ότι είχε σχέση με τη γυναίκα του και τον σκότωσε με 30 μαχαιριές

Μία γυναίκα σε ικανή απόσταση άκουσε τις κραυγές απόγνωσης του θύματος και κάλεσε την Αστυνομία. Πεταμένο μέσα σε έναν θάμνο στα 50 μέτρα απόσταση από το σώμα του νεκρού, εντοπίστηκε το μαχαίρι που χρησιμοποίησε ο δράστης.

Από την προανάκριση σύντομα οι αστυνομικοί της Ασφάλειας Πατρών ταυτοποίησαν το θύμα και στη συνέχεια τα πιθανά κίνητρα και τον δράστη για τον οποίο βεβαιώθηκαν από υλικό κλειστού κυκλώματος σε σχετική απόσταση από το σημείο, όπου καταγράφεται τόσο η στιγμή που πήγαινε πεζός προς το σημείο της συνάντησης όσο και η επιστροφή του που ταίριαζε με την ώρα του εγκλήματος.

Από την Αστυνομία βρέθηκαν και τα ματωμένα ρούχα του δράστη τα οποία κατασχέθηκαν.

 

Πηγή: news247.gr