«Τσαμκιράνεια» | Ο αγώνας θα πραγματοποιηθεί στις Ελευθερές του Δήμου Παγγαίου

Ο Δήμος Παγγαίου, σε συνεργασία με τους πολιτιστικούς φορείς της περιοχής, διοργανώνει τον Ιούλιο τον αγώνα δρόμου 5.500μ. και εκδήλωση μνήμης με την ονομασία «Τσαμκιράνεια», προς τιμήν του ήρωα ανθυπολοχαγού Δημήτρη Τσαμκιράνη.

Ο αγώνας θα πραγματοποιηθεί στις Ελευθερές του Δήμου Παγγαίου στις 21 Ιουλίου 2024. Η αφετηρία του αγώνα θα δοθεί στην Κεντρική Πλατεία Νέας Περάμου, ενώ ο τερματισμός θα γίνει στο Μνημείο Δημητρίου Τσαμκιράνη. Η συμμετοχή στον αγώνα είναι ΔΩΡΕΑΝ και οι εγγραφές θα παραμείνουν ανοιχτές μέχρι την Πέμπτη 18 Ιουλίου 2024 και ώρα 23:00.

Όσοι συμμετάσχουν στα «Τσαμκιράνεια» θα έχουν την ευκαιρία να τρέξουν σε ένα πανέμορφο τοπίο. Οι Ελευθερές, ένα γραφικό χωριό του Δήμου Παγγαίου στην περιφερειακή ενότητα Καβάλας, είναι γνωστές για τα παραδοσιακά πέτρινα σπίτια και τις ιστορικές εκκλησίες, όπως η εκκλησία των Παμμεγίστων Ταξιαρχών που χρονολογείται από το 1891.

Σας προσκαλούμε όλους να συμμετάσχετε σε αυτήν τη μοναδική διοργάνωση και να τιμήσουμε μαζί τη μνήμη του ήρωα ανθυπολοχαγού Δημήτρη Τσαμκιράνη. Στον τερματισμό θα υπάρχει λεωφορείο για την επιστροφή των αθλητών στη Νέα Πέραμο.

 




Μητσοτάκης στο TikTok | Πολύ πιο ελεύθερες οι παραλίες μας | Μύθοι και αλήθειες για τον νέο νόμο

Στις διατάξεις του νέου νόμου που αφορά στις παραλίες αναφέρεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης σε βίντεο που ανάρτησε στο TikTok.

Ξεκινώντας από το κίνημα της πετσέτας που το περασμένο καλοκαίρι διεκδίκησε ελεύθερες από τραπεζοκαθίσματα και ξαπλώστρες παραλίες, ο Κυριάκος Μητσοτάκης επισημαίνει ότι η κυβέρνηση κινητοποιήθηκε και ψήφισε τον νέο νόμο που βάζει τάξη στο υπάρχον πλαίσιο.

Ο νόμος, συνεχίζει ο κ. Μητσοτάκης, εξασφαλίζει καταρχάς ελεύθερη πρόσβαση σε όλες τις παραλίες για όλους. Προβλέπει την εισαγωγή των ηλεκτρονικών δημοπρασιών και των ελέγχων με νέες τεχνολογίες, αλλά και αυστηρότερα πρόστιμα για όσους παραβιάζουν τον νόμο.

Στη συνέχεια απαντά στους «μύθους» που διακινούνται στα social media, ξεκινώντας από το ότι πρόκειται για νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών και άρα δεν ασχολείται με πολεοδομικά ζητήματα.

Σύμφωνα με τον νέο νόμο, όπως εξηγεί ο πρωθυπουργός, το 70% της έκτασης μιας παραλίας πρέπει να είναι ελεύθερο – το ποσοστό φτάνει στο 85% για περιοχές natura- και θα πρέπει να υπάρχει ελάχιστη απόσταση 4 μέτρων από την παραλία μέχρι τις πρώτες ξαπλώστρες.

Καθιερώνονται ακόμη «απάτητες παραλίες» σε περιοχές ιδιαίτερης περιβαλλοντολογικής αξίας όπου δεν επιτρέπονται οι ξαπλώστρες.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε, επιπλέον, πως θα υπάρχει τρόπος ένας πολίτης να καταγγέλλει ηλεκτρονικά εάν δει πως κάποιος μαγαζάτορας παραβιάζει τα όρια που θέτει ο νόμος.

Πηγή: Newsbeast.gr




Κίνημα για ελεύθερες παραλίες: Κινητοποιήσεις στη Σκάλα Μαριών στη Θάσο – Εχει καταληφθεί εξ ολοκλήρου από ξαπλώστρες

Μεγαλώνει και διευρύνεται το κίνημα για την ελέυθερη πρόσβαση στον ελληνικό αιγιαλό από πολίτες, με νέες περιοχές να προστίθενται στον χάρτη των δράσεων

Πολίτες που διεκδικούν ελεύθερη πρόσβαση στην παραλία πραγματοποιούν σήμερα κινητοποίηση στις Μαριές Θάσου.

Το “κίνημα ελεύθερης παραλίας Θάσου” σύμφωνα με την ΕΡΤ μετρά ήδη 620 μέλη τα οποία στην πρώτη τους συνάντηση αποφάσισαν να ξεκινήσουν τη δράση τους στην παραλία της Σκάλας Μαριών, η οποία έχει καταληφθεί εξ ολοκλήρου από ξαπλώστρες και ομπρέλες.

Τα μέλη του κινήματος αναφέρουν πως παράνομη κατάληψη από επιχειρηματίες και αυθαιρεσίες διαχείρισης παρατηρούνται και σε άλλες περιοχές του νησιού και καλούν τις κρατικές υπηρεσίες να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

“Σαφάρι” ελέγχων σε εκατοντάδες beach bar

Την ίδια ώρα, μετά τις αποκαλύψεις για τις συνεχείς αυθαιρεσίες επιχειρήσεων σε παραλίες, οι αρμόδιες αρχές προχώρησαν σε σαφάρι ελέγχων.

Συνολικά, από τις 21 Ιουλίου μέχρι χθες πραγματοποιήθηκαν από τις κατά τόπους Κτηματικές Υπηρεσίες, έλεγχοι σε 918 ιδιώτες και επιχειρήσεις τουριστικής εκμετάλλευσης του αιγιαλού.

Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν ύστερα από κινητοποίηση του συνόλου των στελεχών των Κτηματικών Υπηρεσιών, με ανάκληση των θερινών αδειών και μετακινήσεις υπαλλήλων σε υπηρεσίες που είχαν ελλείψεις προσωπικού προκειμένου να πραγματοποιηθούν έγκαιρα επιθεωρήσεις στο μέγιστο δυνατό αριθμό επιχειρήσεων.

Στο πλαίσιο της εντολής που έδωσε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κωστής Χατζηδάκης, προς τη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας για ένταση των ελέγχων στις παραλίες σε όλη τη χώρα, ο μέχρι στιγμής απολογισμός περιλαμβάνει τα εξής:

– Στο διάστημα από τις 21 Ιουλίου πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι σε 918 επιχειρήσεις και ιδιώτες, σε 39 περιφερειακές ενότητες με έμφαση στις τουριστικές περιοχές. Ενδεικτικά πραγματοποιήθηκαν έλεγχοι σε 85 επιχειρήσεις στην Κρήτη, 110 στις Κυκλάδες, 178 στο Ιόνιο, 35 στη Χαλκιδική.

– Από τους ελέγχους αυτούς διαπιστώθηκαν 336 παραβάσεις που αφορούν: Υπέρβαση κατάληψης έκτασης πέραν της μισθωμένης, και σε κάποιες περιπτώσεις κατάληψη αιγιαλού χωρίς να υπάρχει μίσθωση (αυθαίρετη χρήση).

– Οι ποινές που επιβάλλονται- ανάλογα με την βαρύτητα της παράβασης – από τις κατά τόπους Κτηματικές Υπηρεσίες περιλαμβάνουν: πρόστιμα, απομάκρυνση των ομπρελοκαθισμάτων, κατεδάφιση των αυθαίρετων κατασκευών εντός της κοινόχρηστης ζώνης αιγιαλού και παραλίας, αποβολή των μισθωτών, έως και αυτόφωρη διαδικασία για τους υπεύθυνους των επιχειρήσεων.

Οι έλεγχοι πραγματοποιήθηκαν από τις Κτηματικές Υπηρεσίες υπό τον συντονισμό της Γενικής Γραμματέως Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νάγιας Κόλλια, αυτεπάγγελτα ή ύστερα από καταγγελίες που υποβάλουν οι πολίτες.

Οι αυτοψίες σε όλη τη χώρα και ιδίως στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια της θερινής περιόδου προκειμένου, όπως έχει επισημάνει το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, να γίνονται σεβαστοί οι όροι των συμβάσεων που έχουν υπογραφεί με τις επιχειρήσεις, να διασφαλίζεται η πρόσβαση των πολιτών στις παραλίες σύμφωνα με τους κανόνες του Συντάγματος και να προστατεύεται η εικόνα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.

thetoc.gr

 




Κίνηση Πολιτών για Ελεύθερες Παραλίες: Σωματοφύλακες στις παραλίες – 120 ευρώ οι ξαπλώστρες

Επιπλέον κατήγγειλε, πως ο ίδιος έχει εκδιωχθεί από παραλία που έχει καταληφθεί από ξαπλώστρες

«Ήδη περιμένουμε τον εισαγγελέα. Αυτό αλλάζει τα δεδομένα γιατί μαζεύονται λιγάκι. Ορισμένοι είναι θρασύτατοι» ανέφερε ο Χρήστος Γεωργούσης, εκπρόσωπος της πρωτοβουλίας της Κίνησης Πολιτών για Ελεύθερες Παραλίες, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8, για τις παραλίες της Πάρου και την «εξάπλωση της ξαπλώστρας».

Όπως είπε χαρακτηριστικά, ορισμένο ι«έχουν νοικιάσει 20 τετραγωνικά και έχουν 200-300».

«Και κάποιοι από αυτούς ομολογούν ότι δεν έχουν άδεια. Ας έρθει η αστυνομία να μας συλλάβει είπε κάποιος στη Σάντα Μαρία και πήγε η αστυνομία μετά από τρεις μέρες και τον συνέλαβε. Δεν έχουν άδεια. Απλώς στηριζόμαστε στην μεγάλη ανοχή του Δήμου, στον οποίο δήμαρχο έστειλα ένα γράμμα ότι όλες οι παραλίες είναι κατειλημμένες και αυτές που λέει ελεύθερες είναι υπό κατάληψη, γιατί σχεδιάζουν διάφορα για μια καντίνα όπου θα φέρουν θηριώδη φορτηγά με θηριώδεις πολυθρόνες και θα τις απλώσουν, αφού δεν τους κάνει κανείς έλεγχο» προσέθεσε.

«Ο δήμαρχος απαντά “δεν έχουμε αρμοδιότητα” το οποίο το θεωρώ επικίνδυνο για όλη την αυτοδιοίκηση» επισήμανε ο κ. Γεωργούσης, καταγγέλλοντας πως «είναι ένα κράτος ανυπόληπτο που καταδέχεται με τέτοιο τρόπο να περιφρονείται κάθε νομιμότητα και να λέει ο άλλος ας έρθει η αστυνομία να με συλλάβει και απλώνει τις πολυθρόνες, εκεί φτάσαμε».

Ο κ. Γεωργούσης υποστήριξε πως δύο χρόνια τα επιτελεία του Δήμου της Πάρου δεν έχουν κάνει έλεγχο σε καμιά παραλία.

Επιπλέον κατήγγειλε, πως ο ίδιος έχει εκδιωχθεί από παραλία που έχει καταληφθεί από ξαπλώστρες, έχοντας πάει να κολυμπήσει, με αποτέλεσμα να καταλήξει να καθίσει στα βράχια, σε μια παραλία, μάλιστα, σημείωσε, που δεν πληροί τις προϋποθέσεις να νοικιάζεται γιατί είναι δύο μέτρα, ενώ ανέφερε πως υπάρχουν σωματοφύλακες σε ορισμένες επιχειρήσεις.

Όσο για το κόστος της ξαπλώστρας, ερωτηθείς ο κ. Γεωργούσης σε ποιο είναι το αντίτιμο για τους λουόμενους που θα επιλέξουν να νοικιάσουν ένα σετ, όπως είπε, στη Σάντα Μαρία οι πρώτες θέσεις που είναι κοντά στο κύμα είναι στα 120 ευρώ και οι πίσω στα 40 ευρώ. «Βέβαια ο νόμος μιλάει για πέντε μέτρα απόσταση το οποίο δεν τηρείται φυσικά» προσέθεσε.

Ως προς τη στάση των αρχών στο όλο ζήτημα ο κ. Γεωργούσης ανέφερε τα εξής. «Η αστυνομία, οι αρχές συνεργάζονται, απλά για κάποια πράγματα, θέλουν την ώθηση της εισαγγελικής αρχής ή την ενθάρρυνση του Δήμου. (…) Ο δήμος αδιαφορεί. Του έγραψα και γράμμα σήμερα του δημάρχου, τους δώσαμε τη δυνατότητα να ενδιαφερθούν, να ηγηθούν».

Σήμερα είναι προγραμματισμένη συνάντηση της Οικολογικής Ομάδας το απόγευμα, ανέφερε ο κ. Γεωργούσης, οι οποίοι θα αποφασίσουν τις επόμενες κινήσεις τους.

newsbomb.gr