Ματαιώνονται οι αυριανές εκδηλώσεις του Cosmopolis
Σύμφωνα με πληροφορίες και λόγω των γεωγραφικών στο Δήμο Νέστου δεν θα πραγματοποιηθούν οι προγραμματισμένες για αύριο εκδηλώσεις του Cosmopolis. Αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση.
Σύμφωνα με πληροφορίες και λόγω των γεωγραφικών στο Δήμο Νέστου δεν θα πραγματοποιηθούν οι προγραμματισμένες για αύριο εκδηλώσεις του Cosmopolis. Αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση.
Τα 40 χρόνια σημαντικής και δημιουργικής προσφοράς του έκλεισε φέτος ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ποντίων Θρυλορίου «Η Κερασούντα και το Γαρς». Ταυτόχρονα, όμως, ο οικισμός του Θρυλορίου συμπλήρωσε τα 100 χρόνια από την ίδρυσή του. Δύο σπουδαία γεγονότα-ιστορικά ορόσημα, που σηματοδότησαν το περιεχόμενο και τη φιλοσοφία των φετινών επετειακών εκδηλώσεων «Παρακάθ’ κι Αροθυμίας».
Η αυλαία των εορτασμών «Παρακάθ’ κι Αροθυμίας» άνοιξε το απόγευμα της Παρασκευής 14 Ιουλίου 2023, με την τέλεση Αρχιερατικού Πανηγυρικού Εσπερινού, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Μαρωνείας και Κομοτηνής, κ.κ. Παντελεήμονα. Ένας εσπερινός, κατά τον οποίο η Ιερά Μητρόπολη Μαρωνείας και Κομοτηνής και ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ποντίων Θρυλορίου «Η Κερασούντα και το Γαρς» υποδέχτηκαν στον Ιερό Ναό Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στο Θρυλόριο το Ιερό Λείψανο της Αγίας Μαρίνας, που βρίσκεται στον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνας Άνω Τούμπας της Μητροπόλεως
Θεσσαλονίκης.
Με τις καμπάνες να χτυπούν χαρμόσυνα, ο Μητροπολίτης ήταν αυτός που μετέφερε το λείψανο εντός του ναού, όπου τελέσθηκε Αρχιερατικός Πανηγυρικός Εσπερινός, με τους πιστούς από όλη την περιφέρεια να προσέρχονται με ευλάβεια, για να προσκυνήσουν το λείψανο, αποδίδοντας τον σεβασμό και την αγάπη στην ιερή μνήμη της Αγίας Μαρίνας.
Ο Μητροπολίτης, αφού ευχαρίστησε για την ευγενική προσφορά της μεταφοράς του λειψάνου, αναφέρθηκε στον μαρτυρικό βίο της Αγίας Μαρίνας και κάλεσε τους πιστούς να μιμηθούν την πίστη, το θάρρος και την ομολογία της.
Την επόμενη μέρα τη σκυτάλη των εκδηλώσεων πήρε το 6 ο Έτος Ποντιακής Γαστρονομίας, που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου 15 Ιουλίου 2023 στην κεντρική πλατεία του Θρυλορίου. Σε συνεργασία με την Ένωση Επαγγελματιών Μαγειρικής Ελλάδας και με τη συμμετοχή ποντιακών σωματείων από όλη την Ελλάδα η Ποντιακή Γαστρονομία ήταν ξανά παρούσα. Η απλότητα της γεύσης και η χάρη της νοστιμιάς της ποντιακής διατροφής ανέδειξαν για άλλη μια φορά το μεγαλείο του διατροφικού πολιτισμού, που έφεραν στην Ελλάδα οι πρόγονοί μας.
Οι μυρωδιές της παράδοσης συνεπήραν την κριτική επιτροπή, αλλά αυτές που ξεχώρισαν και κέρδισαν την προτίμηση τους είναι το «Ρακίν Μεζέ», που επιμελήθηκε ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ποντίων «Ακρίτες Νέας Κρώμνης» Δράμας και
κατέκτησε το χρυσό «Ξυλάγγειν», τα «Ψαθήρια» που μαγείρεψε ο Ποντιακός Πολιτιστικός Σύλλογος Ελαιοχωρίου Καβάλας «Ο Άγιος Γεώργιος», που κατέλαβε το αργυρό «Ξυλάγγειν», καθώς και το «Πετμέζι ζαχαροκάλαμου» που παρασκεύασε η Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση (Κοιν.Σ.Επ.) Γενισέας Ξάνθης, που πήρε το χάλκινο «Ξυλάγγειν».
Τη δική του πινελιά έβαλε και το κοινό, δίνοντας την ψήφο του στα «Ντολμαδάκια με μαύρα λάχανα και αμπελόφυλλα» από τον Σύλλογο Ποντίων Νίψας Νομού Έβρου. Τα «Ξυλάγγεια» φιλοτέχνησαν ο Γιάννης Τσούλφας και ο Γιώργος
Μαυρίδης. Τη βραδιά της γαστρονομίας έντυσε με το θεατρικό της μπρίο και το ταλέντο της γραφής της η Γιούλη Γεωργιάδου με τη θεατρική παράσταση «Τα προσωνύμια της Φραντάλας». Να σημειωθεί ότι μέλη της Επιτροπής Αξιολόγησης των διαγωνιζόμενων εδεσμάτων ήταν:
-Θεόδωρος Κουρατζόγλου, Σεφ, Β΄ Αντιπρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματιών
Μαγειρικής Ελλάδας.
-Κική Εμμανουηλίδου, βραβευμένη Σεφ, Μέλος της Ένωσης Επαγγελματιών Μαγειρικής
Ελλάδας, Συγγραφέας βιβλίων μαγειρικής.
-Αναστάσιος Αρουτσίδης, Σεφ, Μέλος της Ένωσης Επαγγελματιών Μαγειρικής Ελλάδας.
-Δημήτριος Μασμανίδης, Σεφ, Μέλος της Ένωσης Επαγγελματιών Μαγειρικής Ελλάδας.
-Νίκος Λυγερός, Καθηγητής, Στρατηγικός Σύμβουλος.
-Θωμάς Σαββίδης, Βιολόγος – Χημικός, Καθηγητής Βοτανικής Αριστοτελείου
Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
-Ελένη Σιδηροπούλου, Παραγωγός Χειροποίητων Ποντιακών Παραδοσιακών Εδεσμάτων
«Ελένη».
Την τρίτη ημέρα των εκδηλώσεων, όπου συμπίπτει με την παραμονή του εορτασμού της Αγίας Μαρίνας, πραγματοποιήθηκε στο ομώνυμο εξωκλήσι του Θρυλορίου Πανηγυρικός Εσπερινός, ενώ στον αύλειο χώρο του ναού ακολούθησε φεστιβάλ παραδοσιακών χορών με τη συμμετοχή των χορευτικών συγκροτημάτων του Συλλόγου Εβριτών Νομού Ροδόπης,
αλλά και του Συλλόγου Ποντίων Επαρχίας Νέστου. Επίσης προσφέρθηκαν στον κόσμο ποντιακά εδέσματα που ετοίμασαν οι γυναίκες του χωριού.
Η γιορτινή διάθεση μεταφέρθηκε λίγο αργότερα στην κεντρική πλατεία του χωριού, όπου είχε οργανωθεί μια παραδοσιακή ποντιακή βραδιά με καταξιωμένους πόντιους καλλιτέχνες. Ο χορός, και το τραγούδι υπό τις μελωδίες της ποντιακής μουσικής κράτησαν ζωντανό το κέφι του κόσμου έως και τις πρώτες πρωινές ώρες.
Η τέταρτη και τελευταία μέρα των φετινών επετειακών εκδηλώσεων μνήμης και απόδοσης τιμής επισφραγίστηκε με μία νότα αισιοδοξίας, πως η νέα γενιά θα δημιουργήσει βιώματα από την παραδοσιακή ποντιακή κουζίνα και όχι μόνο. Ήταν μία ημέρα αφιερωμένη στους μικρούς μάγειρες και στις μικρές μαγείρισσες, που είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τις νοστιμιές της ποντιακής κουζίνας για άλλη μια χρονιά. Οι μικροί σεφ συγκεντρώθηκαν από νωρίς στην κεντρική πλατεία του οικισμού και περίμεναν φορώντας τα καπελάκια του σεφ. Υπό την καθοδήγηση και επίβλεψη των μεγαλύτερων παρασκεύασαν
ποντιακά εδέσματα, ανοίγοντας το φύλλο, βάζοντας μέσα τυρί και περιμένοντας στη συνέχεια υπομονετικά να τηγανιστεί, ώστε να γευτούν αυτό που δημιούργησαν.
Στη συνέχεια μικροί και μεγάλοι έπαιξαν παραδοσιακά παιχνίδια. Με τη λάμψη στα μάτια των μικρών παιδιών και την άσβεστη ελπίδα της συνέχειας του Ποντιακού πολιτισμού, ολοκληρώθηκαν και φέτος με πλήρη επιτυχία οι γιορτές του θέρους «Παρακάθ’ κι Αροθυμίας», χάρη στην άοκνη προσπάθεια των μελών του Δ.Σ. και των ακούραστων εθελοντών του Συλλόγου, τη στήριξη των χορηγών και των χορηγών επικοινωνίας, αλλά και του κόσμου που πλαισίωσε τις εκδηλώσεις.
Τέλος αξίζει να τονιστεί ότι ο Καθηγητής και Στρατηγικός Σύμβουλος, κ. Νίκος Λυγερός, εμπνεύστηκε και δημιούργησε το λογότυπο της διπλής επετείου των 100 χρόνων του Θρυλορίου και των 40 χρόνων του Συλλόγου.


Στο πανέμορφο και καταπράσινο θεματικό πάρκο του ΛΙΜΝΙΟΥ Ξάνθης, αλλά και στην αίθουσα «ΒΙΡΓΙΝΙΑ ΤΣΟΥΔΕΡΟΥ» της καπναποθήκης Π (οδός Καπνεργατών 9), από τις 4 έως και τις 8 Σεπτεμβρίου, θα πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον τόσο των φίλων του ιδρύματος, όσο και των επισκεπτών των γιορτών γενικότερα.
Αναλυτικά:
1. Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου
Χώρος: Αίθουσα ΒΙΡΓΙΝΙΑ ΤΣΟΥΔΕΡΟΥ «Καπναποθήκη Π»
Έκθεση Εικαστικών «ΔΙΕΞΟΔΟΣ 2022-23»
Η έκθεση των έργων των Καθηγητών και Μαθητών των τμημάτων του ΙΘΤΠ θα δώσει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να αποτιμήσουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, να ενημερωθούν από τους καθηγητές για τα τμήματα της επόμενης ακαδημαϊκής χρονιάς και να ξεναγηθούν στα προηγμένα και άρτια εξοπλισμένα εργαστήρια του ΙΘΤΠ
Εικαστικοί: Καθηγητές και Μαθητές των τμημάτων του Ιδρύματος Θρακικής Τέχνης κ Παράδοσης
Οργάνωση: ΙΘΤΠ
Ώρες λειτουργίας: 17.30-20.30
Διάρκεια έκθεσης: 4/9 έως 8/9
Είσοδος Ελεύθερη

2. Δευτέρα 4 Σεπτεμβρίου, ώρα 19.00
Χώρος: Σκηνή Λιμνίο
«Αφήγηση Παραμυθιών για μικρούς και μεγάλους…»
Μια φορά κι έναν καιρό μια παρέα φίλων που αγαπά τα λαϊκά παραμύθια έφτιαξε την ομάδα «ΠαραμυθοΘράκες». Από τότε ανταμώνουμε, μικροί και μεγάλοι, και αφηγούμαστε παραμύθια, με το δικό μας τρόπο και τη δική σας βοήθεια. Για να γίνει αφορμή το παραμύθι να ζήσουμε όλοι καλύτερα…
Με την υποστήριξη της Ακαδημίας Ποίησης και Παραμυθιού http://pf-academy.gr/
Οργάνωση – Επιμέλεια: ΙΘΤΠ, «ΠαραμυθοΘράκες»
Είσοδος Ελεύθερη

3. Τρίτη, 5 Σεπτεμβρίου, ώρα 19.00
Χώρος: Σκηνή Λιμνίο
Η Μεγάλη Οικογένεια της Ευρώπης, σε καλεί να αναλάβεις δράση απέναντι στις
διακρίσεις, μαθαίνοντας βασικές αρχές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και φυσικά των
δικαιωμάτων του παιδιού!
Όλα αυτά, μέσα από ένα μοναδικό επιδαπέδιο παιχνίδι…
Γιατί ποιος είπε ότι δεν μπορούμε να περάσουμε καλά μαθαίνοντας;
Επιμέλεια: Παναγιώτης Μπαρδάκης, επικεφαλής
Οργάνωση: Εργαστήρι Δημιουργικής Απασχόλησης του ΙΘΤΠ
Είσοδος Ελεύθερη

4. Τετάρτη, 6 Σεπτεμβρίου, ώρα 19.00
Τόπος συνάντησης: Πλατεία Διοικητηρίου
Ιστορική Περιήγηση: «Ανάμεσα σε Ανατολή και Δύση. Ανακαλύπτοντας την
Ξάνθη της ύστερης οθωμανικής εποχής»
Το ΙΘΤΠ και η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία Ιστοριοτοπίες διοργανώνουν μια ιστορική περιήγηση με θέμα την Ξάνθη της ύστερης Οθωμανικής εποχής. Με οδηγό τον ιστορικό και υποψήφιο διδάκτορα Δημήτρη Καλογιαννίδη θα περπατήσουμε σε διάφορα σημεία του παραδοσιακού οικισμού και θα γνωρίσουμε ορισμένες πτυχές από την ιστορία του. Με τον ιδιαίτερο αυτό τρόπο θα μας δοθεί η δυνατότητα να προσεγγίσουμε τα γεγονότα και τις ιστορικές συνθήκες γύρω από την εξέλιξη της πόλης στα τέλη του 19 ου αιώνα και τις αρχές του 20 ου , να ανασυστήσουμε όψεις της κοινωνικής ζωής των κατοίκων της και να κατανοήσουμε τους παράγοντες που συνέβαλαν στην ανάδειξη της Ξάνθης σε ένα δυναμικό αστικό κέντρο εκείνης της εποχής.
Πληροφορίες, Δηλώσεις συμμετοχής: Δημήτρης Καλογιαννίδης (τηλ. 6976266393)
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων 25 άτομα. Θα τηρηθεί λίστα προτεραιότητας.
Η περιήγηση προσφέρεται δωρεάν.

5. Τετάρτη 6 Σεπτεμβρίου, ώρα 19.00
Χώρος: Σκηνή Λιμνίο
Μικροί καλλιτέχνες 8-12 ετών ζωγραφίζουν, χρωματίζουν και κεντούν. Ναι κεντούν! Είναι εντυπωσιακό πως ένα κομμάτι χαρτόνι, μπορεί να μεταμορφωθεί σε έργο τέχνης που θα στολίζει το σπίτι μας ή θα γίνει ένα πρωτότυπο δώρο …και όλο αυτό, με βελόνα και κλωστή! Ελάτε να κεντήσουμε και να ανακαλύψουμε μαζί την χαρά της δημιουργίας. Το μόνο που χρειάζεται να φέρετε είναι το χαμόγελο και την καλή σας διάθεση .
Επιμέλεια: Ανθή Κουρτίδου, εικαστικός, Σταματούλα Δουλγεράκη, παιδαγωγός
Οργάνωση: Εργαστήρι Δημιουργικής Απασχόληση του ΙΘΤΠ
Είσοδος Ελεύθερη

6. Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου, ώρα 19.00
Χώρος: Σκηνή Λιμνίο
Μικροί μαθητές από 5 έως 18 ετών θα ξεναγηθούν, με διάφορα project εκπαιδευτικής ρομποτικής (ρομποτικό ποδόσφαιρο), στο έργο και τις δράσεις των «RoboSpecialists», οι οποίοι εντασσόμενοι στα εργαστήρια του Ιδρύματος, στεγάζονται πλέον στους χώρους του. Σκοπός της δράσεως είναι να κατανοήσουν όσοι θα συμμετάσχουν, πώς η διασκέδαση και το παιχνίδι συνδυάζονται με την γνώση, και να αποκτήσουν το έναυσμα για την ενασχόληση με τον μαγικό κόσμο της τεχνολογίας και τον προγραμματισμό! Η Ρομποτική συνδυάζεται με την τέχνη, καθώς αυτοματισμοί δημιουργούν σχήματα και ζωγραφιές που τελειοποιούνται στην συνέχεια από την φαντασία των παιδιών.
Επιμέλεια: Γιάννης Παναγιώτης, Κόκκινος Βασίλης
Οργάνωση: Εργαστήρι Ρομποτικής «RoboSpecialists» του ΙΘΤΠ
Είσοδος Ελεύθερη

7. Παρασκευή, 8 Σεπτεμβρίου, ώρα 19:00
Χώρος: Σκηνή Λιμνίο
«Μαγεία ή Επιστήμη ;;;;;»
Οι μικροί επιστήμονες 6-11 ετών μπαίνουν στο εργαστήριό τους και ετοιμάζουν τρία εντυπωσιακά πειράματα με απλά υλικά που υπάρχουν σε κάθε κουζίνα. Δημιουργούν τις δικές τους ηφαιστειακές πέτρες, τα δικά τους φανταστικά ψαράκια και τα δικά τους χρωματιστά αστέρια! Μέσω της βιωματικής και ανακαλυπτικής μάθησης τα παιδιά έρχονται σε μία επαφή με την φυσική και την χημεία ανακαλύπτοντας μόνα τους: Είναι μαγεία ή Επιστήμη; Καλούμε λοιπόν όλους αυτούς τους μικρούς επιστήμονες να πειραματιστούν και να διασκεδάσουν μαζί μας!!!
Επιμέλεια: Κλεονίκη Κεσίδου, παιδαγωγός, Άρτεμις Μισυρλή, παιδαγωγός, Ελένη
Κεχαγιά, παιδαγωγός
Οργάνωση: Εργαστήρι Δημιουργικής Απασχόληση του ΙΘΤΠ
Είσοδος Ελεύθερη

Οι εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στην Κοινότητα Προσοτσάνης, από την Πέμπτη 13 έως την Πέμπτη 20 Ιουλίου 2023 .
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 20:30
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 14 ΙΟΥΛΙΟΥ (κεντρική πλατεία)
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 21:00
ΣΑΒΒΑΤΟ 15 ΙΟΥΛΙΟΥ (κεντρική πλατεία)
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 21:00
ΚΥΡΙΑΚΗ 16 ΙΟΥΛΙΟΥ (κεντρική πλατεία)
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 21:00
ΔΕΥΤΕΡΑ 17 ΙΟΥΛΙΟΥ (κεντρική πλατεία)
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 21:00
ΤΡΙΤΗ 18 ΙΟΥΛΙΟΥ (κεντρική πλατεία)
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 21:00
ΤΕΤΑΡΤΗ 19 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 21:00 (Πλατεία Προσοτσάνης)
ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 21:30 (Χώρος Προφήτη Ηλία)
ΠΕΜΠΤΗ 20 ΙΟΥΛΙΟΥ (χώρος Προφήτη Ηλία) ΩΡΑ ΕΝΑΡΞΗΣ 21:30

13 – 20 ΙΟΥΛΙΟΥ (Χώρος ΚΑΠΗ)
Έκθεση χειροποίητων και εικαστικού κοσμήματος
Ώρες Λειτουργίας: 19:00 – 23:00
14 – 15 – 16 ΙΟΥΛΙΟΥ (Γήπεδο Beach Handball) Τουρνουά Beach Handball OPEN
15 ΙΟΥΛΙΟΥ (χώρος Προφήτη Ηλία)
Ώρα έναρξης 18:00
EXTREME RODEO
(Επίδειξη με μοτοσυκλέτες)
Το ΛΑΟΓΡΑΦΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΡΟΣΟΤΣΑΝΗΣ, θα είναι ανοιχτό για το κοινό από 17 έως 20 Ιουλίου.
Ώρες Λειτουργίας: 19:00 – 21:00
Τη Δευτέρα 26 Ιουνίου 2023 η Χορωδία Δήμου Θάσου συμμετείχε στο 2 ο Χορωδιακό Φεστιβάλ που διοργάνωσε ο Μουσικός Πολιτιστικός Σύλλογος “ΑΠΟΛΛΩΝ” Ορεστιάδας, υπό την Αιγίδα του Δήμου Ορεστιάδας.
Τις καλύτερες κριτικές και το θερμότερο χειροκρότημα απέσπασε στην Ορεστιάδα η Χορωδία Δήμου Θάσου με τη συμμετοχή της στις επετειακές εκδηλώσεις για τη συμπλήρωση των 100 ετών από την ίδρυση της πόλης. Η επιλογή των τραγουδιών όσο και η πολυφωνική ερμηνεία τους ξεσήκωσαν τους θεατές και μετέφεραν τη μελωδική νησιωτική αύρα της Θάσου.

Μια επιτυχημένη διοργάνωση που πραγματοποιήθηκε στο Υπαίθριο Θέατρο Ορεστιάδας με τη συμμετοχή πολύ αξιόλογων χορωδιών από τη Θεσσαλονίκη, το Σουφλί, του Δήμου Θάσου και των οικοδεσποτών.
Τη Χορωδία του Δήμου Θάσου διηύθυνε χαρισματικά η Αργυρώ Παπαλάσκαρη και συνόδεψε στο πιάνο η καθηγήτρια μουσικής Πελαγία Αναγνωστάκη.

Στη μουσική βραδιά παρευρέθηκαν ο Δήμαρχος Ορεστιάδας κ. Βασίλειος Μαυρίδης, ο Πρόεδρος της Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης Πολιτιστικής Ανάπτυξης Ορεστιάδας ΔΗ.Κ.Ε.Π.Α.Ο. κ. Δημήτριος Βαρσαμακίδης, ο συντοπίτης μας κ. Γιάννης Βαβίας και πλήθος κόσμου.

Τη Χορωδία του Δήμου Θάσου συνόδευσε η άξια εκπρόσωπος του νησιού μας και πολυβραβευμένη ποιήτρια και συγγραφέας κ. Ανδρομάχη Διαμαντοπούλου Φιλιππίδη. Με ένα σύντομο και περιεκτικό λόγο μετέφερε τους χαιρετισμούς του Δημάρχου μας κ.Ελευθέριου Κυριακίδη, του Προέδρου της ΔΗ.Κ.Ε.Θ. κ. Γεώργιου Κουτσουμανή και ανέδειξε τις ομορφιές του νησιού μας. Τέλος προσκάλεσε τους παρευρισκόμενους να επισκεφθούν τη Θάσο ώστε να απολαύσουν από κοντά τη φιλοξενία των κατοίκων της, τα όμορφα τοπία της και τις πολιτιστικές της εκδηλώσεις.

Η βραδιά έκλεισε με την ανταλλαγή αναμνηστικών δώρων και ένα υπέροχο γλέντι που με μεράκι και πνεύμα φιλοξενίας φρόντισαν για όλους τους καλεσμένους τους οι διοργανωτές.





Ώρα Προσέλευσης: 20:00
Τιμές Εισιτηρίων:
Πέμπτη 22 Ιουνίου ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΡΟΥΛΗΣ
Είσοδος 16 / προπώληση 14 ευρώ
Παρασκευή 23 Ιουνίου ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Είσοδος 16 / προπώληση 14
Σάββατο 24 Ιουνίου ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΓΥΡΟΣ
Είσοδος 18 / προπώληση 16
Εισιτήριο τριημέρου 40 ευρώ περιορισμένος αριθμός (Μόνο σε φυσικά σημεία)
Φανάρι Κομοτηνής: Super Market Express
Κομοτηνή: Δημοκρίτειο Βιβλιοπωλείο (Δημοκρίτου 7), ΔΚΕΠΠΑΚ (Κούλογλου 14)
Ξάνθη: Studio Italos (Τσιμισκή 10), Εl Mimi Agora(Μπροκούμη 36 και Πρωταγορα γωνία)
Αλεξανδρούπολη: Βιβλιοπωλείο Ελευθερουδάκη (Ανδριανουπόλεως και Καβύρη Γωνία)
Καβάλα: Alex Piercer (Πλατεία Νικοτσάρα )
ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΑΡΟΥΛΗΣ
https://www.ticketservices.gr/event/giannis-xaroulis-fanari-komotinis/
ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
https://www.ticketservices.gr/event/vassilis-papakonstantinou-fanari-komotinis/
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΡΓΥΡΟΣ
https://www.ticketservices.gr/event/konstantinos-argyros-fanari-komotinis/
– ΚΤΕΛ Νομού Έβρου – www.ktelevrou.gr Αλεξανδρούπολη 25510.26479
– ΚΤΕΛ Νομού Ροδόπης – www.ktelrodopis.gr Κομοτηνή 25310.22912
– ΚΤΕΛ Νομού Καβάλας – www.ktelkavalas.gr Καβάλα 2510.222294 / 2510.223593
– ΚΤΕΛ Νομού Ξάνθης – www.ktelxanthis.gr Ξάνθη 25410.27200
– KTEΛ Νόμου Δράμας – www.kteldramas.gr Δράμα 2521.032421
Σταθμός «Μακεδονία» (Θεσσαλονίκη) – www.ktelmace
Σταθμαρχείο Ξάνθης: 25410.27200 -ΟΣΕ www.ose.gr | www.trainose.gr
Σταθμαρχείο Θεσσαλονίκης: 2310.599421
Διαμονή Camping Φαναρίου του ΕΟΤ – 25350.31217 / 25350.31219
Περισσότερες πληροφορίες:
Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6982055086
Email: notaevents.org@gmail.com
https://www.facebook.com/theaterconcertfestival
https://www.instagram.com/nota_theatrale_events/
Με τη συμμετοχή της Δ/νσης Α/βθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας ολοκληρώθηκαν με μεγάλη επιτυχία οι 4ήμερες εκδηλώσεις εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, που διοργανώθηκαν από το Τμήμα Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της ΠΕ Καβάλας και με τη συμμετοχή του Δήμου Καβάλας, των Σχολικών Επιτροπών Α/θμιας Εκπαίδευσης του Δ. Καβάλας και του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καβάλας.
Ημέρες γεμάτες δράσεις για το περιβάλλον.
Ημέρες ψυχαγωγίας, διασκέδασης και δημιουργίας από τους μαθητές της Α/θμιας Εκπαίδευσης Καβάλας.
Η πόλη ξαναζωντάνεψε από τις παιδικές φωνές που έπαιξαν με το περιβάλλον, για το περιβάλλον.
Θερμές ευχαριστίες στους: εκπαιδευτικούς και μαθητές της Δ/νσης Α/θμιας Εκπαίδευσης Καβάλας που συμμετείχαν και αγκάλιασαν το Φεστιβάλ καθώς και τους εθελοντές που συνέδραμαν στη υλοποίηση του.
Τον Σύλλογο Εικαστικών Τεχνών και Φιλότεχνων Ν. Καβάλας, το ΙΝ.ΑΛ.Ε., τη Μ.Δ. Εθνικών Πάρκων, Νέστου, Βιστωνίδας και Ροδόπης, την Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης και Ανακύκλωσης, το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Φιλίππων, το Ωδείο «Νεάπολις», το Δημοτικό Ωδείο Καβάλας και την Ντίνα Σαμαρά (Δ.Ω.Κ), την Έλλη Πόλα (συγγραφέας παιδικών βιβλίων), τους «Παραμυθάδες», τη Φωτεινή Μελετιάδη (χορογράφος) και το Europe Direct Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Τους εκπαιδευτικούς Λογοθέτη Κων/νο – Υπεύθυνο Φυσικής Αγωγής Α/θμιας Καβάλας, Μόμτσο Γιώργο και Κική Λαζαρίδου (καθηγητές Φυσικής Αγωγής), Βλαστάρη Κων/νο, Ξανθοπούλου Βίκυ, Ακριτίδη Μάκη, και τις σχολικές μονάδες που
δημιούργησαν παιχνίδια: Ειδικό Σχολείο Καβάλας, 8ο Δ.Σ., 15ο Δ.Σ., 11ο Δ.Σ., 19ο Δ.Σ., 13ο Δ.Σ., 24ο Δ.Σ., Δ.Σ. Αμυγδαλεώνα, 2ο Ν/Γ Αμυγδαλεώνα, 8ο Ν/Γ Καβάλας, 15ο Ν/Γ Καβάλας και 22ο Ν/Γ Καβάλας.


Η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 5 Ιουνίου και αποτελεί την κύρια εκδήλωση του ΟΗΕ για την ενημέρωση του παγκόσμιου κοινού σχετικά με περιβαλλοντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πλανήτης
Καθιερώθηκε πριν από πενήντα χρόνια από το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα των Ηνωμένων Εθνών (UNEP) και από το 1973 έως σήμερα φέρνει στο προσκήνιο τις πιεστικές περιβαλλοντικές προκλήσεις της εποχής μας, προσκαλώντας τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο να δεσμευτούν για την προστασία του πλανήτη.
Για το 2023 η Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, με κεντρικό σύνθημα #BeatPlasticPollution, προτρέπει σε μια παγκόσμια προσπάθεια για την αντιμετώπιση της ρύπανσης από τα πλαστικά. Εκατομμύρια άνθρωποι από περισσότερες από 150 χώρες θα συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις για τον εορτασμό της.
Ο Οργανισμός Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής και οι Μονάδες Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών της χώρας μας γιορτάζουν φέτος την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος με 40 εκδηλώσεις σε όλη τη Ελλάδα, από την Ήπειρο και τις Πρέσπες ως τη Ροδόπη και τον Έβρο, από την Αττική έως τα Δωδεκάνησα, την Πελοπόννησο και τα Ιόνια Νησιά, με σκοπό την ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση των πολιτών στην προστασία του περιβάλλοντος.
Οι εκδηλώσεις περιλαμβάνουν ξεναγήσεις και πεζοπορίες στη φύση, ενημέρωση στα Κέντρα Πληροφόρησης, δραστηριότητες και παιχνίδια για μικρούς και μεγάλους, αλλά και ενημερωτικές ημερίδες και θα πραγματοποιηθούν στο διάστημα από την Τετάρτη 24 Μαΐου έως και την Κυριακή 11 Ιουνίου.
Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να «επισκεφθούν» τον διαδραστικό χάρτη των εκδηλώσεων: https://worldenvironmentday2023.necca.gov.gr

Ολοκληρώθηκαν το Σάββατο 20 Μαίου 2023 οι εκδηλώσεις για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, που διοργάνωσαν οι ποντιακοί-πολιτιστικοί σύλλογοι , σε συνδιοργάνωση με το Δήμο της Αλεξανδρούπολης από 17 – 20/5/2023.
Οι εκδηλώσεις ξεκίνησαν την Τετάρτη 17/5/2023 στο Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης με τα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής “Πατριδογνωσία Πόντου” της Σοφίας Αμπερίδου, η οποία διήρκησε έως και το Σάββατο 20 Μαίου.
Τους προσκεκλημένους καλωσόρισε η πρόεδρος του Μορφωτικού Συλλόγου Ποντίων Ν. Εβρου “ΑΛΕΞΙΟΣ ΚΟΜΝΗΝΟΣ” Δέσποινα Κοτακίδου και στη συνέχεια παρουσίασε τη ζωγράφο Σοφία Αμπερίδου και το έργο της.
Κατόπιν έδωσε το λόγο στον Αντιδήμαρχο Πολιτισμού & Αθλητισμού Θεόδωρο Βουρδόλη για ένα σύντομο χαιρετισμό. Ο κ. Βουρδόλης στο λόγο του , μεταξύ άλλων επεσήμανε την απόφαση του Δήμου να στηρίξει τις εκδηλώσεις των συλλόγων για την Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου.
Ο Δήμαρχος Ιωάννης Ζαμπούκης κατά την επίσκεψή του συνομίλησε με τη ζωγράφο και περιεργάστηκε τα έργα της. Επίσης παρέστησαν ο εκπρόσωπος του Στρατηγού της 12ης Μηχανοκίνητης Μεραρχίας Πεζικού Αν/χης Τέλλιος Σταμούλης, ο πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού κέντρου Ν. Εβρου Στάθης Ασπιώτης , μέλη και φίλοι των συλλόγων.
Η έκθεση που διήρκεσε έως το Σάββατο 20/5 προσέλκυσε αρκετούς επισκέπτες κάθε ηλικίας, όπως νηπιαγωγεία, φοιτητές, καθηγητές κ.λ.π.
Τα εγκαίνια διάνθησαν με παραδοσιακή ποντιακή μουσική οι καλλιτέχνες : Κεφαλίδης Χάρης (τραγούδι), Κουμουλίδης Γιώργος (λύρα) και Φωτιάδης Θεόδωρος (νταούλι) ενώ προσφέρθηκαν και κεράσματα στους προσκεκλημένους.
Στη συνέχεια την Παρασκευή 19 Μαίου – ημέρα που ο Μουσταφά Κεμάλ αποβιβάστηκε στην Αμισό και ξεκίνησε η τελευταία και χειρότερη φάση της Γενοκτονίας (19 Μαίου 1919) , πραγματοποιήθηκε η καθιερωμένη λαμπαδηφορία στη μνήμη των θυμάτων.
Για πρώτη φορά φέτος η λαμπαδηφορία ξεκίνησε από το λιμάνι, καθώς τον Ιούνιο του 1920 κατέφτανε στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης (τότε Δεδεαγάτς) το πρώτο κύμα Ποντίων προσφύγων από τις περιοχές του Καυκάσου – Νότιας Ρωσίας.
Της πορείας , που διήλθε από την οδό Κύπρου – Λεωφ. Δημοκρατίας με κατάληξη το Μνημείο των Αγωνιστών του Πόντου προπορεύονταν τα λάβαρα των συνδιοργανωτών συλλόγων με τη συνοδεία των νταουλιών της Μαρίας Κουντουδάκη και Χρήστου Τσεπνίδη.
Στο Μνημείο ο κόσμος τραγούδησε τα ποντιακά τραγούδια “Την πατρίδα μ ́ έχασα” και το “Αναστορώ τα παλαιά” με τη συνοδεία του λυράρη Παναγιώτη Σιδηρόπουλου και αφού έψαλε τον Εθνικό ύμνο, αποχώρησε μέσα σε κλίμα συγκίνησης.
Την πορεία ακολούθησε ο Δήμαρχος Ιωάννης Ζαμπούκης, Δημοτικοί Σύμβουλοι, ο Πρόεδρος των Πολιτιστικών Φορέων Ν. Εβρου (Ε.ΠΟ.Φ.Ε.) Δημήτρης Κελεμίδης καθώς και μέλη και φίλοι των συλλόγων.
Οι εκδηλώσεις κορυφώθηκαν με την ημερίδα που διοργανώθηκε στο Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης το Σάββατο 20/5/2023 με τίτλο “100 χρόνια από τη Συνθήκη της Λωζάνης 1923-2023”.
Οι αξιόλογοι ομιλητές Αγτζίδης Βλάσης, διδάκτωρ σύγχρονης ιστορίας, Κυριακίδης Θεοδόσης, διδάκτωρ νεότερης ιστορίας, Dr. Phil.Tessa Hofmann (η ομιλία της πραγματοποιήθηκε μέσω skype, καθώς για λόγους υγείας δεν μπόρεσε να ταξιδέψει από το Βερολίνο) , Μιχαηλίδης Χαράλαμπος (ο οποίος εκπροσώπησε τον Καλαιτζίδη Δημήτρη, κοινωνικό λειτουργό που για επαγγελματικούς λόγους στο εξωτερικό δεν μπόρεσε να παραστεί) , Αμπερίδου Σοφία, εικαστικός/αγιογράφος και Πετρίδης Νίκος, ιστορικός/συγγραφέας μίλησαν για τις Γενοκτονίες των μη μουσουλμανικών κοινοτήτων και το διεθνές πλαίσιο που
πραγματοποιήθηκαν αυτές , για τις κριτικές και επισημάνσεις στο ζήτημα της Γενοκτονίας, για τον απολογισμό των 100 χρόνων από τη Συνθήκη της Λωζάνης (1913-2023), για τις ψυχοπαθολογικές πτυχές του θύτη, για τη συμβολή της ζωγραφικής στην ιστορική μνήμη και για τη Μαύρη δεκαετία του Πόντου (1914-1924).
Ο Πρόεδρος του Μορφωτικού-Πολιτιστικού Συλλόγου Παλαγίας “Ο Μέγας Αλέξανδρος” Στεφανίδης Παύλος αφού χαιρέτησε εκ μέρους των συνδιοργανωτών συλλόγων τους προσκεκλημένους , κάλεσε στο βήμα τον Αντιδήμαρχο Πολιτισμού & Αθλητισμού Θεόδωρο Βουρδόλη – ως εκπρόσωπο του Δημάρχου Ιωάννη Ζαμπούκη για ν ́ απευθύνει σύντομο χαιρετισμό.
Στη συνέχεια ο λόγος δόθηκε στον πρόεδρο της Κοινότητας των Αρμενίων Βακτρές Μαρουκιάν για σύντομο χαιρετισμό, καθώς η Γενοκτονία που υπέστησαν οι χριστιανικοί λαοί στην καθ ́ ημάς Ανατολή είχε τον ίδιο θύτη μεταξύ των Ελλήνων και Αρμενίων.
Στην εκδήλωση παρέστησαν μεταξύ άλλων ο εκπρόσωπος του Στρατηγού της 12ης Μηχανοκίνητης Μεραρχίας Πεζικού Σχης Καρασσάβας Βίκτωρ, ο υποψήφιος βουλευτής Εβρου ΒασίληςΤσολακίδης, η πρόεδρος του συλλόγου παλιννοστούντων και μη “ΑΡΓΩ ” Τατεβοσιάν Ελενα, ο συγγραφέας Ομηρος Μαυρίδης , η εκπαιδευτικός και ποιήτρια Αννα Δεληγιάννη-Τσιουλπά και αρκετά μέλη και φίλοι των συλλόγων.
Στο τέλος της ημερίδας προσφέρθηκαν στους ομιλητές τιμητικές πλακέτες.
Την ημερίδα συντόνισε η Υποπλοίαρχος(ε.α.) Ουρανία Πανταζίδου Π.Ν.
Οι συνδιοργανωτές σύλλογοι θέλουν να ευχαριστήσουν όλους όσους συνέβαλαν με κάθε τρόπο στην οργάνωση των εκδηλώσεων.
α. Το Δήμο της Αλεξανδρούπολης για την αμέριστη στήριξή του.
β. Τη μεταφορική εταιρεία Σ.Ι.Φ.Α Εβρου για την ασφαλή μεταφορά των έργων της ζωγράφου
Σοφίας Αμπερίδου από την Θεσσαλονίκη στην Αλεξανδρούπολη καθώς και την επιστροφή τους.
γ. Το προσωπικό της Διεύθυνσης Αστυνομίας της Αλεξανδρούπολης για την υποστήριξη στην
πραγματοποίηση της λαμπαδηφορίας, όπως συμβάλλει κάθε χρόνο.
δ. Τον κ. Τσελεπιώτη Μανώλη και κ. Κουματζίδου Μαρία για την ηλεκτρονική και επικοινωνιακή
υποστήριξη των εκδηλώσεων.
ε. Την Στρατιωτική Λέσχη Αλεξανδρούπολης για την τεχνική υποστήριξη.
στ. Το Ιστορικό Μουσείο Αλεξανδρούπολης για τη φιλοξενία της έκθεσης και της ημερίδας.
ζ. Το βιβλιοπωλείο Δημητριάδη για τη υποστήριξη στην ημερίδα.
Οι Πρόεδροι των συνδιοργανωτών συλλόγων: Κοτακίδου Δέσποινα, Μορφωτικού Συλλόγου Ποντίων Ν. Εβρου “ΑΛΕΞΙΟΣ ΚΟΜΝΗΝΟΣ”, Τσιόγκα Γεωργία , Πολιτιστικού Συλλόγου Αετοχωρίου ‘’Η ΣΑΝΤΑ’’ , Στεφανίδης Παύλος, Μορφωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Παλαγίας “Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ” Νικολαίδης Μιχάλης, Πολιτιστικού Συλλόγου Πεύκων ‘’Οι Ρίζες’’, Ελενίδης Γεώργιος, Πολιτιστικού Συλλόγου Νέας Χηλής “Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ”.

Ο Σύλλογος Φίλων Μουσικής Νομού Καβάλας σας προσκαλεί να τιμήσετε με την παρουσία σας την 24η Χορωδιακή Συνάντηση Καβάλας το Σάββατο 13 Μαΐου 2023 και ώρα 19:00 στο αμφιθέατρο του ΔΙ.ΠΑ.Ε Καβάλας (πρώην ΤΕΙ)
Η είσοδος είναι δωρεάν.

Η 19η Μαΐου καθιερώθηκε ως ημέρα μνήμης της γενοκτονίας του Ελληνισμού του Πόντου. Με αφορμή την ημέρα αυτή, οι φετινές εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν στην Αλεξανδρούπολη την 13 η Μαΐου 2023, ημέρα Σάββατο, με σκοπό να υπενθυμίσουν τα γεγονότα της δραματικής περιόδου των διωγμών, της γενοκτονίας και του ξεριζωμού των Ελλήνων του Πόντου από την Οθωμανική κατοχή.
Κατά τις φετινές εκδηλώσεις μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου, ορίζουμε γενικά τα εξής:
1. Γενικό σημαιοστολισμό από την 8η πρωινή ώρα μέχρι τη δύση του ηλίου της 13ης Μαΐου 2023.
2. Φωταγώγηση όλων των καταστημάτων του δημοσίου, των Ο.Τ.Α., των καταστημάτων Ν.Π.Δ.Δ. και των Τραπεζών, κατά τις βραδινές ώρες της 13ης Μαΐου 2023 μέχρι τις πρωινές ώρες της επομένης.
3. Ομιλία για τη γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, στα σχολεία όλων των βαθμίδων, την Παρασκευή, 12 Μαΐου 2023, κατά την τελευταία ώρα του προγράμματος.
Πριν από την κατάθεση στεφάνων θα εκφωνηθεί ομιλία από την Πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου Αλεξανδρουπολης, δικηγόρο παρ’ Αρείω Πάγω, κα Ζαχαρούλα Τσιρτσίδου.
Τελετάρχες ορίζονται ο Ελευθέριος Γλάνιας, υπάλληλος της Περιφερειακής Ενότητας Έβρου,ο Ευάγγελος Σιδεράς και ο Χρήστος Κυριαζίδης, υπαλλήλοι του Δήμου Αλεξανδρούπολης.
Από τις 29 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2023 πραγματοποιούνται οι εκδηλώσεις για τα “Ελευθέρια” της Αλεξανδρούπολης. Φέτος στις 14 Μαΐου συμπληρώνονται 103 χρόνια από την απελευθέρωση της πόλης και της ενσωμάτωσης της στον εθνικό κορμό.
Δείτε το πρόγραμμα με τις εκδηλώσεις των επόμενων ημερών:
Απαγόρευση κυκλοφορίας αποφάσισε η Διεύθυνση Αστυνομίας Ξάνθης, για τις οδούς Δημάρχου Φίλιππου
Αμοιρίδη, Ορφέως, Ι. Σγουρού, Αντίκα την Πέμπτη και Παρασκευή 4-5 Μαϊου 2023 κατά τις ώρες 9.30-15.00 και 18.30-22.00, λόγω του προγράμματος “Πόλις Ονείρων Μουσικών Σχολείων 2023”.
Τις προαναφερθήσες ημέρες και ώρες, η κυκλοφορία των οχημάτων θα πραγματοποιείται από παράπλευρες οδούς. Επιτρέπεται μόνο η διέλευση οχημάτων έκτακτης ανάγκης για σοβαρούς λόγους που άπτονται των αρμοδιοτήτων τους.
Ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ξάνθης
Αποφάσιστηκε με βάση τα εξής άρθρα :
α) Τα άρθρα 1, 2, 3, 4, 16, 34, 52 παρ. 2, 103, 104, 105, & 109 του Ν. 2696/99 «Κύρωση του
Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας», όπως τροποποιήθηκε με το Ν. 3542/2007 και ισχύει σήμερα
β) Τις διατάξεις των άρθρων 29 και 29 Α του Ν. 1558/1985 «Κυβέρνηση και κυβερνητικά
όργανα», όπως ισχύει
γ) Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης, δεν προκαλείται δαπάνη σε
βάρος του κρατικού προϋπολογισμού
δ) Το υπ’ αριθμό 771 έγγραφο από 19/04/2023 του Κέντρου Πολιτισμού του Δήμου Ξάνθης και
αποσκοπώντας στην ομαλή διεξαγωγή των εν λόγω εκδηλώσεων παράλληλα με την ασφαλή
κυκλοφορία πεζών και οχημάτων, στην πόλη της Ξάνθης.
Ολοκληρώθηκε το τριήμερο εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια από την ίδρυση της Αρμενικη Κοινοτητα Ξάνθης.
Το πρόγραμμα περιλάμβανεέκθεση φωτογραφίας (24/3-27/3) στον Πολυχώρο Τέχνης και Σκέψης- Οικία Μάνου Χατζιδάκι, κεντρική επετειακή εκδήλωση στο Δημοτικό Αμφιθέατρο Ξάνθης το Σάββατο 25 Μαρτίου καθώς και δοξολογία στην Ορθόδοξη Αρμενική Εκκλησία της Παναγίας χοροστατούντος του Μητροπολίτη των Ορθοδόξων Αρμενίων Ελλάδος κ. Κεγάμ Χατσεριάν σήμερα Κυριακή 26 Μαρτίου.
Την κεντρική εκδήλωση χαιρέτισε μεταξύ άλλων και ο Πρόξενος της Δημοκρατίας της Αρμενιας στην Αθήνα κ. Tigran Vardanyan που εκπροσώπησε τον Πρέσβη κ. Tigran Mkrtchyan, παροσία των θρηκσευτικών, πολιτειακών και στρατιωτικών αρχών της πόλης συπεριλαμβανομένων του Μητροπολίτη Ξάνθης Παντελεήμονα, του Δημάρχου κ. ,Εμμανουήλ Τσέπελη, του Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης Κώστα Κουρτίδη, του Προξένου ε.τ. της Δημοκρατίας της Αρμενίας στη Θεσσαλονίκη κ Akis Dagazian, του Πρόέδρου του Εθνικού Συμβουλίου Αρμενίων Ελλάδος Τακβόρ Οβακιμιάν, του Προέδρου της Αρμενικής Επθνικής Επιτροπής Ευρώπης Κασπάρ Καραμπετιάν κ.α.
Η κεντρική εκδήλωση περιλάμβανε δύο εισηγήσεις με θέματα:
«Η εγκατάσταση των Αρμενίων προσφύγων στην Ελλάδα το 1922» από την κ. Γκιούλα Κασαπιάν, φιλόλογο και «Ξάνθη: Η άλλη πατρίδα» από την κ.Γαρυφαλλιά Θεοδωρίδου, Δρ Λαογραφίας.
Η βραδιά πλαισιώθηκε με φαντασμαγορικό καλιτεχνικό πρόγραμμα με την συμμετοχή της χορωδίας της Αρμενικής Κοινότητας Κομοτηνής και με μουσικό σχήμα υπό την καλλιτεχνική επιμέλεια της Ασμίκ Μπεκλαριάν.


Δείτε περισσότερα εδώ: xanthinea.gr
Ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, ανακοίνωσε το μεσημέρι της Πέμπτης 23 Φεβρουαρίου 2023, σε συνέντευξη Τύπου, το πρόγραμμα της εβδομάδας εκδηλώσεων Μνήμης και Τιμής «Η εξόντωση των Εβραίων της ΑΜ-Θ: 80 χρόνια από το ολοκαύτωμα στην Τρεμπλίνκα».
Στη συνέντευξη συμμετείχαν ο εκπρόσωπος της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, ο εκπρόσωπος της Εβραϊκής Κοινότητας Καβάλας, συγγραφέας Ιωσήφ Μεβοράχ, ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης, Αρχέλαος Γρανάς, ο εκπρόσωπος του Δημοτικού Συμβουλίου Νεολαίας Καβάλας και στέλεχος του Europe Direct Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Δημήτρης Σπιτσέρης, ο υποψήφιος διδάκτορας Αρχιτεκτονικής του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, Νίκος Κοσμίδης και ο αντιπρόεδρος της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ, Νίκος Σουλίδης.
Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στην πρωτοβουλία του Δήμου Καβάλας για τη σύσταση Δικτύου Πόλεων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κατά του Αντισημιτισμού, το Πρωτόκολλο Δημιουργίας του οποίου θα συνυπογράψουν οι δήμαρχοι Αλεξανδρούπολης, Διδυμοτείχου, Δράμας, Κομοτηνής, Ξάνθης, Ορεστιάδας, Σερρών, Σουφλίου και Καβάλας το Σάββατο 4 Μαρτίου.
Επίσης, όπως είπε και φέτος, την Κυριακή 5 Μαρτίου θα τελεστεί μνημόσυνο στο εβραϊκό νεκροταφείο, θα ακολουθήσει πορεία μνήμης από το κτίριο του Λυκείου Ελληνίδων έως το μνημείο του Ολοκαυτώματος και οι εκδηλώσεις θα ολοκληρωθούν με συναυλία από τη Χορωδία της Ισραηλίτικης Κοινότητας Θεσσαλονίκης.
Υπογράμμισε, τέλος, ότι «το Δίκτυο Πόλεων και το Μουσείο που ετοιμάζουμε για το παρελθόν της εβραϊκής κοινότητας, θα τιμούν τόσο το δημοκρατικό παρελθόν και παρόν της Καβάλας, όσο και το αντιρατσιστικό πνεύμα ολόκληρης της περιφέρειας. Σκοπός μας κάθε χρόνο τέτοιες μέρες να βάζουμε ακόμη μια πέτρα στο τείχος ενάντια στον Φασισμό».
Ιωσήφ Μεβοράχ
«Για περισσότερα από 45 χρόνια στην Καβάλα δεν γινόταν τίποτα απολύτως για τη μνήμη των 1485 συμπολιτών μας, που φύγαν τον Μάρτη του 1943 και κανείς ακόμη δεν ξέρει για πού», υπογράμμισε. Μιλώντας για τις προσπάθειές του, να αναβιώσει η μνήμη του Ολοκαυτώματος ειδικά για την Καβάλα, «μια πόλη που έγραψε την ιστορία της μέσα από τις μειονότητες, που αν μπορούσαμε να αλλάξουμε το όνομά της θα μπορούσαμε να το αντικαταστήσουμε πλήρως με τη λέξη “Αρμονία” και που η ιστορία της δεν είναι καταγεγραμμένη μέχρι σήμερα». Συγκινημένος, δήλωσε ότι είναι «υποχρεωμένος να ευγνωμονήσω τον Δήμο Καβάλας και τον Δήμαρχο, ο οποίος, με την ευαισθησία που τον διακρίνει, κάνει την υπέρβαση που δεν έχει γίνει ποτέ πανελληνίως, διοργανώνοντας πενθήμερο εκδηλώσεων για το Ολοκαύτωμα των Εβραίων». Τέλος, επισήμανε ότι απαιτείται πίεση για να μάθουν τα παιδιά στα σχολεία την Ιστορία του τόπου τους.
Αρχέλαος Γρανάς
Ο Αντιπεριφερειάρχης μίλησε για τα «τραίνα της σιωπής», που οδήγησαν στους τόπους θανάτωσης περί τους 60.000 Έλληνες Εβραίους, που ζούσαν στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αναφερόμενος στο στρατόπεδο της Τρεμπλίνκα, θύμισε ότι έγινε ο τάφος για 900.000 ψυχές, και ευχήθηκε να μην ξανασυμβεί τέτοιο έγκλημα εναντίον τόσων αθώων.
Δημήτρης Σπιτσέρης
Ο εκπρόσωπος του Europe Direct είπε πως η επιτυχία της περσινής πρώτης Πορείας Μνήμης που πραγματοποιήθηκε στην Καβάλα, αποτέλεσε το έναυσμα της συνέχισης της συμμετοχής του Γραφείου Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης σε αντίστοιχες δράσεις, «ειδικά στη σημερινή εποχή που παρατηρείται αύξηση στην Ευρώπη των fake news των αρνητών του Ολοκαυτώματος».
Νίκος Κοσμίδης
Ο ερευνητής και φωτογράφος των τόπων μαρτυρίου τόνισε ότι αυτό που διακρίνει την πρωτοβουλία της διοργάνωσης είναι η σύμπραξη τόσο πολλών και σημαντικών φορέων στην προσπαθεί αφενός να τιμήσουν, ως οφείλουν, τη μνήμη των θυμάτων κι αφετέρου να υπάρχει συνέργεια ευαίσθητων πολιτών σε έναν διαρκή αγώνα για την προστασία των θεμελιωδών αξιών της Ανθρωπότητας και τη συλλογική διαχείριση της μνήμης.
Νίκος Σουλίδης
Ο εκπρόσωπος της ΔΗΜΩΦΕΛΕΙΑ στάθηκε στο γεγονός ότι , ενώ μέχρι το 1943-1944 οι εκτός συμβατικών ορίων πολεμικές πράξεις χαρακτηρίζονταν ως «εγκλήματα πολέμου», με όσα συνέβησαν τότε προστέθηκαν στους χαρακτηρισμούς τα «εγκλήματα κατά της Ανθρωπότητας» και τα «εγκλήματα κατά της Ειρήνης».
Τρίτη 28 Φεβρουαρίου 2023
Εκθέσεις φωτογραφίας (Μεγάλη Λέσχη, 19:00)
Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023
Πέμπτη 2 Μαρτίου 2023
Παρασκευή 3 Μαρτίου 2023
Σάββατο 4 Μαρτίου 2023
Κυριακή 5 Μαρτίου 2023 (12:00)
Πηγή: kavalapost.gr
Σε ρυθμούς Καρναβαλιού κινείται το τελευταίο διάστημα η Ξάνθη, καθώς έχουν ξεκινήσει οι προετοιμασίες για την επιστροφή των καρναβαλικών εκδηλώσεων μετά την παρατεταμένη περίοδο αποχής λόγω των μέτρων για την πανδημία.
Η κατασκευή των νέων αρμάτων προχωράει με κανονικούς ρυθμούς, έτσι ώστε τα νέα μαζί με τα παλιά άρματα να είναι όλα έτοιμα για τη μεγάλη καρναβαλική παρέλαση στις 26/02. Παράλληλα, οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι έχουν ξεκινήσει και αυτοί με τη σειρά τους τη διάθεση των στολών για την παρέλαση, με τη ζήτηση να είναι ιδιαίτερα αυξημένη.
Της μεγάλης αποκριάτικης παρέλασης θα προηγηθεί η παιδική παρέλαση, και ήδη έχει πραγματοποιηθεί η κλήρωση για τη σειρά εμφάνισης των αρμάτων.
Τις επόμενες ημέρες πρόκειται να κυκλοφορήσει και επίσημα το πρόγραμμα των φετινών καρναβαλικών εκδηλώσεων, αν και ήδη στην Πάτρα το Σάββατο (22/01) πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης του Καρναβαλιού.
Το Καρναβάλι της Ξάνθης αναμένεται να προσελκύσει επισκέπτες απ’ όλη την Ελλάδα, αλλά και τουρίστες από γειτονικές χώρες όπως η Βουλγαρία και η Τουρκία.
Αρκετά τουριστικά γραφεία έχουν ανακοινώσει μονοήμερες ή ολιγοήμερες εξορμήσεις στην περιοχή με αφορμή τα Καρναβάλια ενώ η ζήτηση που καταγράφεται ήδη στα ξενοδοχεία της πόλης για το τριήμερο της αποκριάς είναι αυξημένη.
Αντίστοιχα, και τα καταστήματα εστίασης αναμένουν με ιδιαίτερα μεγάλο ενδιαφέρον την επιστροφή των καρναβαλικών εκδηλώσεων, εκτιμώντας πως θα τους δοθεί μια σημαντική οικονομική «ανάσα».
Μετά την αποχή τριών ετών άλλωστε το Καρναβάλι της Ξάνθης αναμένεται να προσελκύσει και εκατοντάδες επισκέπτες από τις γειτονικές πόλεις, οι οποίοι θα μεταβούν στην περιοχή αυθημερόν, διασκεδάζοντας στα καταστήματα της πόλης.
Πηγή:xanthinea.gr
Πηγή: citypedia.gr
Πηγή: citypedia.gr
Ο Μιχάλης Τζουγανάκης άντλησε στοιχεία από τη μουσική του νησιού του, τα εκσυγχρόνισε και τα πάντρεψε, με έναν δικό του εναλλακτικό τρόπο. Τόλμησε να ερμηνεύσει με την ιδιαίτερη, ιδιότυπη και μοναδική σε χροιά φωνή του και να παίξει το λαούτο με έναν τρόπο που δεν έχουμε ξαναδεί.
Στο μουσικό ταξίδι αυτό της εμφάνισης του Μιχάλη Τζουγανάκη, θα γίνει ένα πέρασμα από τη μακρόχρονη δισκογραφική του πορεία, δεν αποκλείονται ανέκδοτα τραγούδια αλλά και εμπνεύσεις επί σκηνής. Οι εμφανίσεις του Μιχαήλ Τζουγανάκη χαρακτηρίζονται από το απρόβλεπτο, καθώς η αγάπη του κοινού είναι αυτή που ενεργοποιεί τη δύναμή του και που ο ίδιος ανταποδίδει μέσα από τη γλώσσα της μουσικής του.
Με αυτόν τον τρόπο ο καλλιτέχνης καταφέρνει να δώσει μια μοναδικότητα στην κάθε του εμφάνιση, χαρίζοντάς μας μια αξέχαστη εμπειρία.
Η συνύπαρξη του Μιχάλη με τον Αλέξανδρο επί σκηνής αποτελεί μια μοναδική εμπειρία ακρόασης λόγο της ιδιαίτερης μουσικής επικοινωνίας που διαθέτουν.
Επιπλέον ο Αλέξανδρος Τζουγανάκης θα μας παρουσιάσει μέρος απ’ τα τραγούδια του καθώς και τραγούδια της παραδοσιακής και έντεχνης μουσικής σκηνής διασκευασμένα στα πλαίσια της δική του μουσικής αντίληψης.
Θα έχουμε την ευκαιρία να απολαύσουμε το πάντρεμα δύο λαούτων και δύο φωνών σε μία ιδιαίτερη μουσική επικοινωνία.
Στο πλαίσιο του φεστιβάλ Cosmopolis 2022.
Σημείωση:
Η συναυλία ήταν προγραμματισμένη για τις 12 Ιουλίου και μεταφέρεται για τις 30 Αυγούστου.
Πηγή: artandlife.gr
MARSEAUX ζωντανά στο Ακόντισμα ft. Solmeister & WNCfam
ΔΕΥΤΕΡΑ 29 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ | ΑΚΟΝΤΙΣΜΑ ΝΕΑΣ ΚΑΡΒΑΛΗΣ ΚΑΒΑΛΑ
Ώρα προσέλευσης 20:00 | Ώρα έναρξης 21:00 | Theatron Stage
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ :
— Περιορισμένη Προπώληση : 13€
— Προπώληση : 15€
— Ταμείο : 17€
ΣΗΜΕΙΑ ΠΡΟΠΩΛΗΣΗΣ :
— viva.gr (πανελλαδικά)
— Καταστήματα Public (πανελλαδικά)
— Καταστήματα Wind (πανελλαδικά)
— Υποβρύχιο Café Bar (Καβάλα)
— Κυριακίδης Travel (Δράμα)
— Ακόντισμα
Οι solo ζωντανές εμφανίσεις της Marseaux είναι το πιο vibrant νέο του φετινού καλοκαιριού!
Έχοντας περιοδεύσει ανά την Ελλάδα με την μουσική κολεκτίβα WNCfam και έχοντας αποτελέσει το καλλιτεχνικό έτερον ήμισι του hyperactive μουσικοσυνθέτη και στιχουργού Solmeister εδώ και μία πενταετία, η ανερχόμενη pop star ξεκινάει μία σειρά headline εμφανίσεων, για την παρουσίαση του προσωπικού της υλικού, όπως αυτό μας συστήθηκε στα albums “κόρη.” (2019) και Chica (EMI, 2021).
Σε αυτή την πολυτάραχη εκκίνηση της solo πορείας της, η Marseaux έχει δει μόνο σπουδαία milestones. Από τις συμπράξεις με Έλενα Παπαρίζου και Stavento, και την παρουσία της στο Billboard της Times Square, μέχρι το πλατινένιο “Βότκα Βύσσινο” και τις sold out συναυλίες του WNCfam, η “chica” της καρδιάς μας, δεν σταματά να γεννά επιτυχίες και να ανεβάζει ακόμη περισσότερο τον πήχη για τις μελλοντικές της αναζητήσεις, έχοντας πάντα στο πλευρό της τον εμπνευστή του project Solmeister, ο οποίος την συνοδεύει επί σκηνής, μαζί και με το υπόλοιπο WNCfam σε αυτές τις εμφανίσεις.
Είτε είστε οπαδός των εθιστικών της dance hits, είτε των πιο έντεχνων εγκάρδιων τραγουδιστικών στιγμών της, ετοιμαστείτε: Η Marseaux φέρνει το bitchy pop attitude της σε σκηνές ανά την Ελλάδα, με σκοπό να αναταράξει τα dancefloors, να σας κλείσει τον λαιμό από τα sing alongs, να συνεπάρει, να ενθουσιάσει, ακόμη και να συγκινήσει, και όλα αυτά, μόλις λίγες στιγμές πριν από το επόμενο hit, και το ακόμη πιο επόμενο μετά από αυτό!
Πηγή: enanews.gr
Ο Γιάννης Χαρούλης και οι μουσικοί του συνεχίζουν τις καλοκαιρινές συναυλίες και υπόσχονται να μοιραστούν μαζί μας τραγούδια, μουσικές και χαρές που όλοι έχουμε ανάγκη. Παλιά και νέα τραγούδια θα γίνουν ένα το φετινό καλοκαίρι, όπως ακριβώς μια καλή παρέα που δεν κοιτά ηλικίες, χρώματα και διακρίσεις.
Ο Γιάννης Χαρούλης υπόσχεται να μας παρασύρει με όσα τραγούδια έχουμε αγαπήσει και να μας συστήσει και καινούργια, από τον νέο του δίσκο «ΚΟΛΙΜΠΡΙ». Ένα άλμπουμ γεμάτο με σκέψεις και συναισθήματα που μας θυμίζουν ότι όσες δυσκολίες και αν βιώνουμε όταν «μοιραζόμαστε», «εκφραζόμαστε» και «επικοινωνούμε» η δύναμή μας πολλαπλασιάζεται.
Ραντεβού λοιπόν στις 3 Σεπτεμβρίου 2022 στο Akontisma της Νέας Καρβάλης για να δώσουμε και να πάρουμε τη δύναμη που δημιουργείται όταν οι καρδιές των ανθρώπων χτυπούν με τον ίδιο παλμό!
Μαζί του οι μουσικοί:
Λευτέρης Ανδριώτης/Λύρα
Βασίλης Μπαχαρίδης/Κρουστά
Θανάσης Dzingovic/Ηλεκτρική κιθάρα
Ορέστης Μπενέκας/Πλήκτρα
Σχεδιασμός Ήχου: Παναγιώτης Ριζόπουλος-Νίκος Κωνσταντάκης
Σχεδιασμός Φωτισμού: Περικλής Μαθιέλλης

Γιάννης Χαρούλης
Σάββατο 3 Σεπτεμβρίου 2022
Akontisma, Νέα Καρβάλη Καβάλας
Προπώληση
ticketservices.gr
Εισιτήρια
Γενική Είσοδος: 15€
Εκπτωτικό: 12€
Οι πόρτες ανοίγουν: 19:30
Έναρξη: 21:00
Χορηγός επικοινωνίας
KAVALA POST
Πηγή: kavalapost.gr
Πηγή: kavala.citypedia.gr
MONOPHONICS & ΤΑΦ ΛΑΘΟΣ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ | ΑΚΟΝΤΙΣΜΑ ΝΕΑΣ ΚΑΡΒΑΛΗΣ ΚΑΒΑΛΑ
Ώρα προσέλευσης 20:00 | ώρα έναρξης 21:30 | Theatron Stage
ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ : Από 18€
Πηγή: viva.gr
Ολοκληρώθηκε το Φεστιβάλ Cosmopolis με το Φεστιβάλ Χρωμάτων. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής κ. Άλκης Ζοπόγλου δήλωσε απόλυτα ικανοποιημένος από την διοργάνωση.
Όπως ανέφερε “Το Φεστιβάλ Χρωμάτων έκλεισε ουσιαστικά το φετινό Φεστιβάλ Cosmopolis και έτσι έδωσε την τελική χροιά της μεγάλης επιτυχίας. Νέα παιδιά και γονείς έκαναν ένα μεγάλο πάρτι στην κεντρική πλατεία.
Ένα πάρτι που είχε στηθεί για να ευαισθητοποιήσει τους καβαλιώτες σε ένα πιο οικολογικό μήνυμα προς το περιβάλλον.
Έκλεισε ο κύκλος του Φεστιβάλ για φέτος. Έχουμε δύο συναυλίες βέβαια, η μια είναι των Active Member και η άλλη του Ζουγανάκη οι οποίες θα γίνουν σήμερα Τετάρτη και στις 30 του μηνός. Μετά έχουμε το Cosmoclassical το οποίο βέβαια είναι το Νοέμβριο και θα μιλήσουμε και πάλι για αυτό!
Δηλώνω απόλυτα ικανοποιημένος ενώ πάνω από 18 χιλιάδες πολίτες έχουν επισκεφθεί το Φεστιβάλ. Αυτό είναι ένα μεγάλο βήμα και μας δημιουργεί τη δυνατότητα αυτό το νούμερο να πολλαπλασιασθεί”.
Πηγή: efimeridakavala.gr