Η Π.Ο.Ε .Ο.Τ.Α. καταγγελεί την Εγνατία Α.Ε που απαίτησε απο τους οδηγούς των υδροφόρων να πληρώσουν διόδια

Ο απόλυτος παραλογισμός. Οδηγοί των υδροφόρων του Δήμου Νέστου κλήθηκαν και πλήρωσαν διόδια στην Εγνατία Οδό την ώρα που είχε σημάνει «κόκκινος» συναγερμός και έτρεχαν να συνδράμουν στην κατάσβεση πυρκαγιάς εφοδιάζοντας με νερό τα οχήματα της Πυροσβεστικής.

Το γεγονός αυτό είναι απίστευτο και πέραν κάθε λογικής. Να κινητοποιείται ένας ολόκληρος μηχανισμός προκειμένου να αντιμετωπιστεί μία πυρκαγιά και η Εγνατία Α.Ε. να σταματάει τα Δημοτικά Οχήματα για να πληρωθεί τη διέλευση τους. Μα κανείς δεν φρόντισε να λυθεί αυτό το ζήτημα; Κανείς δεν μπορεί να αντιληφθεί ότι σε μία κατάσταση εκτάκτου ανάγκης ο χρόνος παίζει κρίσιμο ρόλο; Κι όμως η παρωδία συνεχίζεται…

Είναι μία κατάσταση θλιβερή και όπως καταγγέλλει ο Σύλλογος Εργαζομένων Ο.Τ.Α. Νομού Καβάλας την έχουν αντιμετωπίσει κατά καιρούς τόσο οι οδηγοί των υδροφόρων του Δήμου Νέστου, όσο και οι συνάδελφοι τους του Δήμου Καβάλας και άλλων Δήμων. Στο σταθμό διοδίων της Εγνατίας Α.Ε. που βρίσκεται κοντά στη Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων τα οχήματα των Δήμων να καλούνται να πληρώσουν διόδια.

Αυτό συνέβη και προ ολίγων ημερών, όταν υδροφόρα του Δήμου Νέστου πήγε να ανεφοδιάσει με νερό πυροσβεστικό όχημα για να σβήσει φωτιά που έκαιγε στο ύψος της Κοινότητας Πετροπηγής.

Το παράλογο, παράδοξο και τραγελαφικό αυτό γεγονός πρέπει να σταματήσει. Δήμοι, Υπουργεία και Εγνατία Α.Ε. πρέπει να συνεννοηθούν και να βρουν λύση ώστε η διέλευση των υδροφόρων των Δήμων να είναι ελεύθερη. Ποιος και πότε θα πληρώσει ας τα βρουν. Δεν μπορεί οι εργαζόμενοι να προσπαθούν να βγάλουν το φίδι από την τρύπα και να πληρώνουν διόδια. Δεν πηγαίνουν για καφέ με τις υδροφόρες. Συνδράμουν σε ένα έργο ύψιστης σημασίας όταν μεταφέρουν νερό για την κατάσβεση πυρκαγιών που μπορεί να απειλεί περιουσίες ή και ανθρώπινες ζωές.

Η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. καλεί τους ιθύνοντες να βρουν λύση σε αυτό το ζήτημα και στηρίζει απόλυτα το Σύλλογο Εργαζομένων Ο.Τ.Α. Νομού Καβάλας στις όποιες ενέργειες έχει αναλάβει στην κατεύθυνση αυτή. Είναι ντροπή οι εργαζόμενοι να προσφέρουν αγόγγυστα στην κατάσβεση των πυρκαγιών και άλλοι να νοιάζονται για τα αργύρια… 




Φωτιά δίπλα στην Εγνατία Οδό μεταξύ Καβάλας και Ξάνθης

Φωτιά ξέσπασε το βράδυ της Τρίτης 8 Αυγούστου 2023 μεταξύ Καβάλας και Ξάνθης, δίπλα στην Εγνατία Οδό, στο ρεύμα προς Ξάνθη, καίγοντας χαμηλή βλάστηση.

Μεγάλη προσοχή στους οδηγούς λόγω καπνού.

Weather News Greece




Ο Υπουργός Μετανάστευσης Δημήτρης Καιρίδης για την ανάποδη κίνηση των διακινητών στην Εγνατία

O υπουργός Μετανάστευσης, Δημήτρης Καιρίδης αναφέρθηκε στην κατάσταση στο μεταναστευτικό. Πιο συγκεκριμένα είπε: «Πράγματι έχουμε μια αύξηση των ροών, η οποία τις τελευταίες εβδομάδες εστιάζεται κυρίως στη Λέσβο. Η εικόνα είναι καλύτερη στον Έβρο και σε άλλα νησιά του Αιγαίου»

Θέλω να τονίσω ότι η χώρα μας σήμερα έχει ένα οργανωμένο σύστημα υποδοχής και ταυτοποίησης, πέρα από την υποδομή που έχουμε στη φύλαξη των συνόρων», είπε αρχικά ο κ. Καιρίδης.

Ο υπουργός Μετανάστευσης & Ασύλου αναφέρθηκε και στην ευρεία σύσκεψη στην οποία συμμετείχε νωρίτερα σήμερα στο υπουργείο Ναυτιλίας με τον Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη αλλά και τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Γιάννη Οικονόμου.

Το κύριο θέμα της συζήτησής μας ήταν «ο καλύτερος συντονισμός των τριών υπουργείων που εμπλέκονται στη διαχείριση της παράτυπης μετανάστευσης» ανέφερε συγκεκριμένα.

Όσο για το αν μας «στοιχειώνει» το ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου αλλά και αν ήταν δίκαιη η τόσο έντονη κριτική που δέχτηκε η χώρα από τον διεθνή τύπο, ο κ. Καιρίδης δήλωσε πως: «Εμείς την κριτική, ιδίως την καλόπιστη και καλοπροαίρετη και εποικοδομητική, πάντοτε την ακούμε και διαβάζουμε με προσοχή τα δημοσιεύματα του σοβαρού διεθνούς τύπου, αλλά και την ευρύτερη συζήτηση η οποία γίνεται σήμερα στην Ευρώπη.

Ωστόσο, οφείλω να ομολογήσω ότι με εξέπληξε και εμένα η σφοδρότητα πολλών άδικων επιθέσεων σε βάρος της χώρας μας και εναντίον του ελληνικού Λιμενικού, το οποίο έχει κάνει χιλιάδες διασώσεις από το 2012 οπότε και ξεκίνησε το πρόβλημα και την περίοδο 15 – 16 που κορυφώθηκε, πάνω από μισό εκατομμύριο άνθρωποι έχουν σωθεί στη θάλασσα χάρη στις προσπάθειες του ελληνικού λιμενικού τα τελευταία 11 χρόνια.




Ετοιμάζεται εφαρμογή ανάλογη του 112 για την ανάποδη κίνηση στην Εγνατία

«Με την αναστροφή των διακινητών πάνω στην Εγνατία συμβαίνουν πράγματα για τα όποια κανένας αυτοκινητόδρομος δεν έχει σχεδιαστεί και προβλεφθεί», σημείωσε μιλώντας στην ΕΡΤ Κομοτηνής, το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Εγνατίας Οδού, Αντώνης Πασχάλης.

«Η Εγνατία Οδός – σημειώνει – συνεργάζεται με της αστυνομικές αρχές για την πάταξη και έλεγχο του φαινόμενου, έχει πυκνώσει της περιπολίες τεχνικής αστυνόμευσης. Έχουμε αποφασίσει και έχουμε δώσει εντολή για να λειτουργήσει, μια εφαρμογή κάτι αντίστοιχο με την εφαρμογή 112 που θα έχει όμως πιο γρήγορη και άμεση ανταπόκριση, που θα ενημερώνει με μήνυμα στο κινητό τους για τα έκτακτα συμβάντα τους διερχομένους οδηγούς, μια εφαρμογή που θα λειτουργήσει πιλοτικά τους επομένους μήνες και ελπίζουμε ότι θα έχουμε θετικά αποτελέσματα την επομένη περίοδο, είναι κάτι πρωτοποριακό που η ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε έχει επενδύσει σε αυτή την καινούρια εφαρμογή».

Ο κ. Πασχάλης συνεχίζοντας επισημαίνει: «Από κει και πέρα, για διάφορα τεχνικά μέτρα αποτροπής που ακούγονται και γράφονται, δεν μπορούν να εφαρμοστούν, γιατί είναι παράνομα ,οτιδήποτε μπαίνει πάνω στο δρόμο πρέπει να περιγράφεται από τον Κωδικό Οδικής Κυκλοφορίας συμφώνα με την υπαρκτή νομοθεσία, κανένα τέτοιο εγκάρσιο μετρό δεν μπορεί να τοποθετεί σε αυτοκινητόδρομο ή σε δρόμο εθνικό η σε δρόμο επαρχιακού δικτυού. Όλα αυτά που λέγονται δεν υπάρχει περίπτωση να εφαρμοστούν ,πουθενά δεν έχουν εφαρμοστεί, που εκτός από παράνομα είναι φυσικά και πολύ επικίνδυνα».




Επικοινωνία Ευριπίδη Στυλιανίδη με Γιάννη Οικονόμου για άμεση αντιμετώπιση των λαθροδιακινητών στην Εγνατία Οδό

Με τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη και παλιό συνεργάτη του από την ΟΝΝΕΔ Γιάννη Οικονόμου επικοινώνησε ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας Ευριπίδης Στ. Στυλιανίδης ζητώντας την άμεση παρέμβαση της Ελληνικής Αστυνομίας και της Εγνατίας Οδού ΑΕ για την προστασία των οχημάτων που χρησιμοποιούν το διεθνή δρόμο θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή τους κάθε φορά που διακινητές μπαίνουν στο αντίθετο ρεύμα.
«Τα πολλά και συχνά θανατηφόρα ατυχήματα που γίνονται τελευταία επιτάσσουν άμεση κινητοποίηση και δράση» τόνισε ο Ευριπίδης Στυλιανίδης.
Ο Υπουργός κινητοποιήθηκε αμέσως δίνοντας εντολη να ενισχυθεί η αστυνομική φύλαξη στις εισόδους, όσο είναι εφικτό. Προβλέπεται επίσης η εφαρμογή συστημάτων έγκαιρης προειδοποίησης προς τα οχήματα, καθώς και τεχνικές και αστυνομικές παρεμβάσεις για την αποτροπή εισόδου.
Το θέμα έχει αρχίσει να λαμβάνει επικίνδυνες διαστάσεις για τις οποίες η κυβέρνηση είναι ήδη κινητοποιημένη. Όπως δήλωσε ο Βουλευτής Ροδόπης «Ευχαριστώ τον Υπουργό και την κυβέρνηση για την άμεση ανταπόκριση.
Θα παρακολουθώ την υπόθεση συστηματικά, ώστε να έχουμε γρήγορα θετικά αποτελέσματα για να μη χαθούν άλλες αθώες ζωές στην άσφαλτο και θα επανέλθω όποτε και αν χρειαστεί»



Έκτακτη σύσκεψη στο Υπ. Προστασίας του Πολίτη για τους διακινητές που οδηγούν ανάποδα στην Εγνατία

Η λήψη άμεσων μέτρων για τη ριζική αντιμετώπιση του φαινομένου παραβίασης των κανόνων οδικής κυκλοφορίας από λαθροδιακινητές, οι οποίοι θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή διερχόμενων οδηγών και επιβαινόντων στο οδικό δίκτυο της Θράκης και της Ανατολικής Μακεδονίας, ήταν το αντικείμενο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε, μέσω τηλεδιάσκεψης, τη Δευτέρα 31 Ιουλίου, υπό τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Γιάννη Οικονόμου.

Αφορμή για την τηλεδιάσκεψη έδωσε το τελευταίο σοβαρό τροχαίο ατύχημα, που συνέβη στον επαρχιακό δρόμο στο Δωρικό, έξω από την Αλεξανδρούπολη, κατά το οποίο τραυματίστηκε εξαμελής οικογένεια, (πατέρας, μάνα και τα τέσσερα ανήλικα παιδιά τους), όταν το αυτοκίνητο τους συγκρούστηκε μετωπικά με άλλο ΙΧ αυτοκίνητο, με το οποίο Σύρος διακινητής μετέφερε ομοεθνή του και μπήκε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας.

Στην τηλεδιάσκεψη αποφασίστηκε να εντατικοποιηθεί πάραυτα η επιτήρηση της Ελληνικής Αστυνομίας, ώστε να λειτουργήσει αποτρεπτικά σε ανάλογες περιπτώσεις, οι οποίες είναι πολύ συχνές τον τελευταίο καιρό.

Όπως έγινε γνωστό από το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, στο πλαίσιο αυτό θα διαβιβαστούν άμεσα προτάσεις στην Εταιρεία «Εγνατία Οδό» για αποτρεπτικές τεχνικές παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο και θα εξεταστεί κάθε άλλο πρόσφορο μέσο τεχνικής παρέμβασης, στο πλαίσιο της ισχύουσας νομοθεσίας.

Επισημαίνεται επίσης ότι τα αυστηρότατα μέτρα ασφαλείας που εφαρμόζονται στα σύνορα, για την αντιμετώπιση της παράνομης εισόδου μεταναστών στη χώρα, έχουν οδηγήσει τους λαθροδιακινητές σε νέες πρακτικές, όπως η μετακίνηση μέσω δευτερευουσών οδών ή και η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας της Εγνατίας Οδού, για να αποφύγουν την αστυνομία, θέτοντας με αυτόν τον τρόπο σε κίνδυνο τις ζωές οδηγών και επιβαινόντων στα οχήματα.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και Βουλευτής Έβρου, Σταύρος Κελέτσης, οι βουλευτές Έβρου Χρήστος Δερμεντζόπουλος και Αναστάσιος Δημοσχάκης, ο αντιπεριφερειάρχης Έβρου, Δημήτρης Πέτροβιτς και ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, Γιάννης Ζαμπούκης, ο αρχηγός της Ελληνικής Αστυνομίας, αντιστράτηγος Λάζαρος Μαυρόπουλος, εκπρόσωπος της «Εγνατίας Οδού» και αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ.




Καβάλα: Κάηκε αυτοκίνητο στην Εγνατία

Επιβατικό αυτοκίνητο που κινούνταν στην Εγνατία οδό, στο ύψος της Χρυσούπολης, καηκε ολοσχερώς

 Η φωτιά επεκτάθηκε στις πρανές του δρόμου. Στο περιστατικό ενεπλάκησαν δυνάμεις και της Π.Υ. Καβάλας. 

 




Σοκαριστικό video από την Εγνατία Οδό: Όχημα κινείται με ιλλιγιώδη ταχύτητα στο αντίθετο ρεύμα!

Βίντεο που “κόβει την ανάσα” πάνω στην Εγνατία Οδό έστειλε αναγνώστης του e-evros.gr το μεσημέρι της Παρασκευής 28 Ιουλίου 2023.

Συγκεκριμένα όχημα λευκού χρώματος κινείται αυτήν την ώρα στο αντίθετο ρεύμα στην Εγνατία Οδό στο ρεύμα από Κομοτηνή προς Αλεξανδρούπολη κοντά στα διόδια Μέστης και μάλιστα με ταχύτητα που ξεπερνά τα 130 kmh.

e-evros.gr




Παρέμβαση Γραβάνη στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη για την κυκλοφορία στην Εγνατία Οδό

Αναλυτικά η επιστολήτου Αντώνη Γραβάνη, υποψήφιου Δημάρχου Κομοτηνής, στον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, που κοινοποιήθηκε στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και στην Εγνατία Οδό Α.Ε.:

«Αξιότιμε κ. Υπουργέ

Με τη παρούσα επιστολή θέλουμε να σας εκφράσουμε την εντονότατη ανησυχία μας για ένα άκρως επικίνδυνο φαινόμενο που παίρνει τρομακτικές διαστάσεις και εξαιτίας του οποίου, θρηνούμε ήδη θύματα στην περιοχή της Θράκης.

Αναφέρομαι στην σχεδόν καθημερινή διακίνηση μη νόμιμων μεταναστών από διακινητές στην ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ, οι οποίοι κινούνται και ΑΝΤΙΘΕΤΑ στη κατεύθυνση κυκλοφορίας.

Είναι ένα ζήτημα εξαιρετικής επικινδυνότητας και ασφάλειας για όλους τους πολίτες και οδηγούς της Θράκης.

Σας παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειες σας, καθώς είναι καθήκον σας η προστασία των συμπολιτών μας και η εξασφάλιση της ασφαλούς οδικής κυκλοφορίας τους.

Ο συντονισμός των δράσεων είναι ιδιαίτερα χρήσιμος για την αποτελεσματική διαχείριση των κρίσιμων καταστάσεων. Αξίζει να εξασφαλιστεί η στενότερη συνεργασία μεταξύ των αρχών επιβολής του νόμου, της ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ Α.Ε. και των τοπικών πολιτικών αρχών για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος.

Επιπλέον, αξίζει να  επανεξεταστούν οι  κανονισμοί που αφορούν τις καταδιώξεις και να εφαρμοστούν  συγκρίσιμα πρότυπα και πρωτόκολλα, ώστε να μειωθούν οι κίνδυνοι και να εξασφαλιστεί η ασφαλής έκβαση των έκτακτων αυτών καταστάσεων.

Δυστυχώς ακόμη, δεν έχουν ληφθεί αντίστοιχες πρωτοβουλίες για την επίλυση του εξαιρετικά επικίνδυνου αυτού φαινομένου.

Ως εκ τούτου σας παρακαλώ θερμά να εξετάσετε με προσοχή το ζήτημα και να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το πρόβλημα.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων για το χρόνο και την προσοχή σας.»

 

 




Εγνατία Οδός: Τροχαίο με ανατροπή τριαξονικής νταλίκας έξω από τις Σέρρες

Το τροχαίο σημειώθηκε στο ύψος του Σιδηροκάστρου έξω από τις Σέρρες

Η νταλίκα ανατράπηκε και η Εγνατία Οδός, γέμισε στο σημείο καυσόξυλα που υπήρχαν στο όχημα…

Το τροχαίο δημιούργησε κυκλοφοριακά προβλήματα έξω από τις Σέρρες, με τον οδηγό να τραυματίζεται. Η τριαξονική νταλίκα ανατράπηκε στο σημείο που φαίνεται στην αρχική φωτογραφία και έκλεισε σχεδόν όλο το ρεύμα κυκλοφορίας. Η Εγνατία Οδός γέμισε στο σημείο καυσόξυλα που μετέφερε το όχημα, ενώ τοποθετήθηκαν πινακίδες σήμανσης, για να μην σημειωθεί νέο ατύχημα.

Ανατροπή τριαξονικής νταλίκας σημειώθηκε το μεσημέρι στον κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού στο ύψος του Σιδηροκάστρου έξω από τις Σέρρες.

Συγκεκριμένα, υπό αδιευκρίνιστες συνθήκες, η τριαξονική νταλίκα με βουλγαρικές πινακίδες, που κουβαλούσε καυσόξυλα, ανατράπηκε με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ο οδηγός της.

Η νταλίκα έχει κλείσει σχεδόν το δρόμο, με δυσκολία διέρχονται μεγάλα φορτηγά από εκεί, άνδρες της Εγνατίας έχουν τοποθετήσει πινακίδες σήμανσης και αναμένεται μηχάνημα για να τραβήξει την νταλίκα στην άκρη ενώ από την πρώτη στιγμή βρέθηκαν στο σημείο αστυνομία και πυροσβεστική.

 

 

 




Εγνατία | Νέα διόδια στην Καβάλα – Πόσο θα κοστίζει η διέλευση

Νέα διόδια στην Καβάλα: Πότε ξεκινά η λειτουργία τους


Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» ανακοίνωσε τη λειτουργία Πλευρικών Σταθμών Διοδίων (ΠΣΔ) τις επόμενες ημέρες. Συγκεκριμένα, η λειτουργία του πλευρικού σταθμού διοδίων Αγίου Ανδρέα Καβάλας (Δυτικός Κλάδος) από την Τετάρτη 21/09/2022 όπως επίσης των Άσπρων Χωμάτων Καβάλας Κλάδος 1 και Κλάδος 2 από τις 28 Σεπτεμβρίου 2022.

Για τον ΠΣΔ Αγίου Ανδρέα (Δυτ. Κλάδος), το τέλος διοδίων, σύμφωνα με την ανακοίνωση, είναι 0,30 €, 0,40 €, 1,00 €, 1,40 € για τις κατηγορίες 1 έως 4 αντιστοίχως.

Το τέλος διοδίων των νέων Πλευρικών Σταθμών Άσπρων Χωμάτων (Κλάδοι1 και 2) είναι στα 0,20 €, 0,30 €, 0,80 €, 1,10 €, για τις τέσσερις κατηγορίες αντίστοιχα.

Από τον Ιανουάριο του 2021 εφαρμόζονται εκπτωτικά πακέτα για τους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου που είναι συνδρομητές του ΕgnatiaΡass.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Ροδόπη | Ανετράπη νταλίκα στην Εγνατία Οδό 

Νταλίκα με τουρκικές πινακίδες προσέκρουσε σε προστατευτικές μπάρες και ανετράπη το βράδυ της Δευτέρας, στο τμήμα ανάμεσα στον ανατολικό και δυτικό κόμβο Κομοτηνής

Νταλίκα που έφερε τουρκικές πινακίδες προσέκρουσε στις προστατευτικές μπάρες της Εγνατίας Οδού και ανετράπη στις 10 περίπου το βράδυ της Δευτέρας 13 Ιουνίου, στο τμήμα ανάμεσα στον ανατολικό και δυτικό κόμβο Κομοτηνής, στο ρεύμα προς Ξάνθη.

Η κυκλοφορία στο συγκεκριμένο τμήμα της Εγνατίας διεκόπη για περίπου 3 ώρες και παρακάμφθηκε μέσω της πόλης της Κομοτηνής μέχρι τα συνεργεία να σηκώσουν και να απομακρύνουν την νταλίκα από το σημείο.

Πηγή : fonirodopis.gr




Ημερίδα «Εγνατία των λιμένων» | Κόμβοι ανάπτυξης τα λιμάνια της Εγνατίας

Στις προοπτικές του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης και στις δυνατότητες ανάπτυξης τόσο της εμπορευματικής όσο και της τουριστικής κίνησης αναφέρθηκε ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνος Ζέρβας. «Υλοποιούνται οι απαραίτητες επενδύσεις ώστε να εδραιωθούμε ως ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της Μεσογείου. Το βασικότερο όλων είναι η επέκταση του 6 ου προβλήτα. Με την ολοκλήρωσή του το λιμάνι θα παρέχει τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών», επισήμανε.

«Τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης δημιουργούν τον νοητό άξονα της «λιμενικής Εγνατίας». Με την
ολοκλήρωση των προγραμματιζόμενων υποδομών και με την ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ τους, οι συγκεκριμένοι αστικοί πόλοι θα είναι σε θέση να λειτουργήσουν ως υπερτοπικοί αναπτυξιακοί κόμβοι γενικότερα αλλά και ως κόμβοι συνδυασμένων μεταφορών ειδικότερα», ανέφερε ο Δήμαρχος Καβάλας Θεόδωρος Μουριάδης.

Ο Δήμαρχος Ηγουμενίτσας Ιωάννης Λώλος τόνισε τη δυναμική του λιμανιού της πόλης. «Η Ηγουμενίτσα, λόγω της προνομιακής γεωγραφικής θέσης του λιμένα, είναι η εγγύτερη πύλη της χώρας με την Ιταλία και τις βαλκανικές χώρες της Αδριατικής θάλασσας. Τα τελευταία χρόνια, έχει εξελίξει την ταυτότητα της και την θέση της από την αναβάθμισή της σε σημαντικότατο συγκοινωνιακό κόμβο λόγω της σύγκλισης των αξόνων της Εγνατίας και της Ιόνιας Οδού», είπε.

«Είμαστε κοινωνοί σημαντικών εξελίξεων που αναβαθμίζουν τον ρόλο όχι μόνο της Αλεξανδρούπολης αλλά και ολόκληρης της χώρας μας σε κόμβο ασφάλειας,
ενέργειας, εμπορίου και μεταφορών για ολόκληρη τη ΝΑ Ευρώπη», είπε από την πλευρά του ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Ιωάννης Ζαμπούκης. Στις δυνατότητες ανάπτυξης των σχέσεων με την ελληνική ομογένεια και τον ρόλο των λιμανιών αναφέρθηκε ο Πρόεδρος της Πα.Δ.Ε.Ε., γερουσιαστής του
Δημοκρατικού Κόμματος των ΗΠΑ, Λεωνίδας Ραπτάκης. «Ο ρόλος των τεσσάρων λιμανιών, της Θεσσαλονίκης, της Ηγουμενίτσας, της Καβάλα και της  Αλεξανδρούπολης είναι ένα κλειδί, ένα οικονομικό κλειδί για όλη την Ευρώπη, καθώς συνδέεται με θέματα εμπορίου, απασχόλησης και άμυνας. Πρόθεσή μας είναι να δουλέψουμε μαζί με τους συναδέλφους μας στο ελληνικό κοινοβούλιο και να συζητήσουμε πώς μπορούμε να αναπτύξουμε καλύτερες γέφυρες της Ελλάδας με τα δικά μας κοινοβούλια, τις δικές μας χώρες όπου είμαστε εκλεγμένοι», επισήμανε.

Στον ρόλο της Ελλάδας ως «εγγυητή ενεργειακής ασφάλειας για την ευρύτερη περιοχή», αναφέρθηκε ο Βουλευτής ΝΔ Ροδόπης Ευριπίδης Στυλιανίδης και τη
συμβολή στην προοπτική αυτή των τεσσάρων λιμανιών «με την Αλεξανδρούπολη ως ενεργειακό λιμάνι, την Καβάλα ως αποθηκευτικό λιμάνι, τη Θεσσαλονίκη ως λιμάνι μετάβασης και την Ηγουμενίτσα ως λιμάνι με ανοιχτή πόρτα στη δυτική αγορά», όπως είπε.