“Κάτω τα Χέρια από τη Στέγη” | Διαμαρτυρία κατά της προσπάθειας εξώσεως του ΣΦΓΤ από την Ιστορική του Έδρα

Οι Καβαλιώτες συγκεντρώνονται σε ένδειξη διαμαρτυρίας και αλληλεγγύης για τον Σύνδεσμο Φίλων της Γνώσης και της Τέχνης (ΣΦΓΤ), ο οποίος αντιμετωπίζει την απειλή εξώσεως από την ιστορική του έδρα. Η συγκέντρωση διαμαρτυρίας με το σύνθημα “Κάτω τα Χέρια από τη Στέγη” προγραμματίζεται να λάβει χώρα στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, αντιπροσωπεύοντας τη συνολική αντίδραση της κοινότητας.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

την Τετάρτη 17 Ιανουαρίου, ώρα 6 μ.μ. στη Δημοτική Βιβλιοθήκη

Καλούνται όλοι οι Καβαλιώτες σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας αλλά και συντονισμού του αγώνα όλων μας όσων έχουν ήδη εκφραστεί με τη συμμετοχή τους στην Ομάδα ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΣΤΕΓΗ και υπογράφοντας κατά της απόπειρας της Μητροπόλεως Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου να αποβάλει τον ΣΦΓΤ από την φυσική και ιστορική του έδρα, το εμβληματικό κτίριο της οδού Κύπρου.

Καλούνται παράλληλα και όλοι όσοι πιστεύουν ότι η Στέγη συντέλεσε στην ύπαρξη πνευματικής ζωής στην Καβάλα, με την ύπαρξη και δράση της εδώ και 63 και πλέον χρόνια.  

Η απόφαση αυτή, με όποιο πρόσχημα ή δικαιολογία οδηγεί ευθέως στην διάλυση του ιστορικού Συνδέσμου, που από την ίδρυσή του σκοπό είχε να προάγει το πνευματικό, καλλιτεχνικό και κοινωνικό επίπεδο της περιοχής μας και άφησε ανεξίτηλα τη σφραγίδα του στον εκπολιτισμό της. 
Καλούνται επίσης να παρευρεθούν και να πάρουν θέση όλοι οι αιρετοί της Καβάλας, τόσο της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης όσο και οι βουλευτές αλλά και οι πολιτιστικοί και συνοικιακοί σύλλογοι της πόλης και του νομού.

Η πρόσκληση απευθύνεται φυσικά τόσο προς τον πρόεδρο και τα μέλη του δ.σ. του ΣΦΓΤ Καβάλας, όσο και προς τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη της Ιεράς Μητροπόλεως Φιλίππων Νεαπόλεως και Θάσου κ. Στέφανο, από τους οποίους ζητούμε να συμβαδίσουν με το κοινό αίσθημα και να εγκολπωθούν την πνευματική ιστορία του τόπου μας αναθεωρώντας την απόφασή τους.

Η συγκέντρωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 17 Ιανουαρίου 2024στις 6:00 το απόγευμα, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Καβάλας “Βασίλης Βασιλικός”.

 




Σε καθιστική διαμαρτυρία πέρασαν οι ένστολοι της χώρας

Φωτογραφίες από την ανελλαδική συγκέντρωση διαμαρτυρίας από τις Ομοσπονδίες των Αστυνομικών, των Πυροσβεστών, των Λιμενικών και των Στρατιωτικών της χώρας, στην Παλαιά Βουλή.

Καθιστική διαμαρτυρία πραγματοποίησαν το απόγευμα της Δεύτερας ένστολοι έξω από τη Βουλή θέλοντας να εκφράσουν τη συμπαράστασή τους στον 31χρονο αστυνομικό των ΜΑΤ που τραυματίστηκε σοβαρά στα επεισόδια στου Ρέντη.

Λίγο νωρίτερα, χιλιάδες ένστολοι από όλη την επικράτεια συγκεντρώθηκαν έξω από την Παλιά Βουλή από όπου ξεκίνησε η πορεία τους προς το Σύνταγμα, μέσω της οδού Σταδίου για να διαμαρτυρηθούν για το γεγονός ότι το επάγγελμά τους δεν έχει θεσμοθετηθεί ως επικίνδυνο.




Μια πρωτότυπη διαμαρτυρία έκαναν οι μαθητές του Μουσικού Σχολείου Καβάλας

Σε μια πρωτότυπη διαμαρτυρία προχώρησαν το πρωϊ της Πέμπτης 30 Νοεμβρίου οι μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου του Μουσικού Σχολείου Καβάλας κρατώντας τα μουσικά τους όργανα καθ’ ολη την διάρκεια της πορείας.

Οι μαθητές ξεκίνησαν από το σχολείο τους, φωνάζοντας συνθήματα και κατευθύνθηκαν προς την Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας όπου παρέδωσαν τα αιτήματά τους στον Αντιπεριφερειάρχη κύριο Αλέξη Πολίτη ο οποίος αφουκράστηκε προσεκτικά και έλαβε υπόψιν του τα προβλήματα των μαθητών.

Αμέσως μετά οι μαθητές κατευθύνθηκαν στον Δημοτικό κήπο της πόλης όπου ξεκίνησαν το χορό και το τραγούδι.

Βασικά τους ζητήματα είναι η παροχή δωρεάν βιβλίων για την εκπαίδευσή τους αλλά και ένα καινούργιο κτήριο αφού όπως οι ίδιοι μαθητές δήλωσαν πολλοί κάνουν μάθημα μέχρι και σε αποθήκες ενώ ωστόσο δεν παραλαμβάνουν έγραφα πιστοποίησης για μουσικό σχολείο.

Αναλυτικότερα στο ρεπορτάζ που ακολουθεί:




Εμπορικός Σύλλογος Αλεξανδρούπολης | Διαμαρτυρία για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο

Με την παρούσα ο Εμπορικός Σύλλογος της Αλεξανδρούπολης εκφράζει την έντονη δυσαρέσκεια του για την εγκαθίδρυση του νέου τρόπου φορολόγησης με τεκμαρτό ελάχιστο εισόδημα το οποίο εκμηδενίζει την όποια προσπάθεια καλλιέργειας αισθήματος φορολογικής συνείδησης στους πολίτες, καθιστώντας το φορολογικό μας πλαίσιο αναχρονιστικό και συνάμα πολλαπλώς στρεβλό.

Ο νέος τύπος «κεφαλικού» φόρου έρχεται να προστεθεί στις συνεχόμενες αυξήσεις των ασφαλιστικών εισφορών, στο δυσβάσταχτο και συνεχώς αυξανόμενο λειτουργικό κόστος, κάνοντας έτσι την οποία επαγγελματική μας δραστηριότητα αδύνατη και αποδεικνύοντας για ακόμη μια φορά ότι το λιανεμπόριο και ειδικά οι μικρές και πολύ μικρές εμπορικές επιχειρήσεις, μπαίνουν εκ νέου στο στόχαστρο της κυβέρνησης.

Πρόκειται για ένα νομοσχέδιο το οποίο θίγει την υπόληψη ολόκληρου του κλάδου μας, αφού καθιστά τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες στη συνείδηση του κόσμου και κυρίως των πελατών «συστηματικούς φοροφυγάδες» κάτι που έρχεται σε αντίθεση ιδιαίτερα με τη σημερινή εικόνα του Λιανικού Εμπορίου της σύγχρονης εποχής που δίνει τη δυνατότητα στη διαφανή και ελεγχόμενη λειτουργία των επιχειρήσεων.

Είμαστε ο κλάδος που φορολογικά εκσυγχρόνισε τη χώρα και τόσα χρόνια ακολουθούμε ευλαβικά το σύνολο του φορολογικών προϋποθέσεων στα καταστήματα μας και ανταποκριθήκαμε θετικά, παρά τις οικονομικές επιβαρύνσεις, στη χρήση ηλεκτρονικών μέσων ως βασική προϋπόθεση μετάβασης στη νέα ψηφιακή εποχή.

Δυστυχώς η εικόνα που μας δίνει η Κυβέρνηση είναι ότι αγνοεί την πραγματικότητα που βιώνει η πλειοψηφία των ελευθέρων επαγγελματιών, των επιστημόνων και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, μετά από την υπερδεκαετή οικονομική και κοινωνική κρίση, λόγω μνημονίων, πανδημίας, ενεργειακής κρίσης και πληθωρισμού. Η ίδια διαθέτει στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν ότι ένα σημαντικό τμήμα των ελευθέρων επαγγελματιών αδυνατεί να ανταποκριθεί σε βασικές υποχρεώσεις και έχει σημαντικές οφειλές προς το Δημόσιο, τις Τράπεζες και τα Ασφαλιστικά Ταμεία.

Εκφράζουμε την έντονη αντίδρασή μας στην εισαγωγή φορολογητέου τεκμαρτού εισοδήματος, με τη φορολόγηση δηλαδή εισοδήματος που δεν έχει αποκτηθεί, στα νέα φορολογικά μέτρα που εξαγγέλθηκαν και ζητούμε την άμεση απόσυρσή τους.

Παράλληλα διεκδικούμε την υλοποίηση των κάτωθι μέτρων για την στήριξή μας και όχι τον αφανισμό μας:

  • Πλήρης κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος
  • Άμεση θεσμοθέτηση του ειδικού ακατάσχετου επαγγελματικού λογαριασμού, ο οποίος θα τροφοδοτεί τις βασικές λειτουργίες της επιχείρησης και τους προμηθευτές της
  • Θέσπιση αφορολόγητου ορίου στα 12.000 ευρώ για όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες και αυτοαπασχολούμενους, κατ’ αναλογία και κυρίως κατ’ ισοτιμία όσων ισχύουν και για τα φυσικά πρόσωπα
  • Μείωση περαιτέρω της τραπεζικής προμήθειας στις ψηφιακές συναλλαγές

Συμμετέχουμε λοιπόν μαζικά την Τετάρτη 22/11/23 στις 11.30 ώρα, στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστά στο Επιμελητήριο Έβρου στην Αλεξανδρούπολη.

Παράλληλα προτείνουμε σε όλους τους συναδέλφους επαγγελματίες, δίωρη στάση εργασίας 12.00 – 14.00 ώρα, εις ένδειξη διαμαρτυρίας έναντι του νέου φορολογικού νομοσχεδίου με τεκμαρτό ελάχιστο εισόδημα.

 

Με τιμή,

Ο Πρόεδρος

Κασαπίδης Βασίλειος

Ο Γενικός Γραμματέας

Γιάκατης Θεόδωρος




Σέρρες: Διαμαρτυρία για την κοπή αιωνόβιων πλατανιών στον ποταμό Αγγίτη

Αναστάτωση προκαλεί στις Σέρρες η κοπή δεκάδων αιωνόβιων πλατανιών, κατά μήκος του ποταμού Αγγίτη, με πρόσχημα αντιπλημμυρικά έργα, στον παραπόταμο του Στρυμόνα.

Με πρωτοβουλία του Πολιτιστικού Συλλόγου Σταθμού Αγγίστας πραγματοποιήθηκε, το περασμένο Σάββατο, συνάντηση με συμμετοχή εκπροσώπων φορέων και ενεργών πολιτών που αντιδρούν στην κοπή των δέντρων την οποία χαρακτηρίζουν «λεηλασία», ενώ αποφασίστηκε να κλιμακωθούν οι αντιδράσεις προς κάθε κατεύθυνση και με νόμιμο τρόπο προκειμένου να σταματήσει η κοπή των δένδρων, να υπάρξει ενημέρωση για την αναγκαιότητα της ακραίας αυτής καταστροφικής ενέργειας και να καθαριστεί άμεσα το ποτάμι από τα φερτά υλικά.

«Εκτός από την λεηλασία των δένδρων οι κορμοί κ τα κλαδιά που έχουν πέσει μέσα στο ποτάμι και στις κοίτες του ποταμού με βέβαιο τον κίνδυνο σε περίπτωση πλημμύρας να παρασυρθούν και να φράξουν τις καμάρες της αρχαίας γέφυρας στο Σταθμό Αγγίστας με αποτέλεσμα να καταπονηθεί για μια ακόμη φορά και με τον κίνδυνο της κατάρρευσης» αναφέρει ανακοίνωση του Πολιτιστικού Συλλόγου Σταθμού Αγγίστας, με την οποία ζητάει την παρέμβαση των αρμοδίων Αρχών προκειμένου να σταματήσει η καταστροφή.

Ο Σταθμός Αγγίστας είναι ένα μικρό χωριό 150 κατοίκων χτισμένο στο τέλος του γραφικού φαραγγιού του Αγγίτη, που πολλοί αποκαλούν και Grand Canyon της Μακεδονίας, εκεί που σμίγουν τα όρια των νομών Σερρών, Δράμας και Καβάλας στην Ανατολική Μακεδονία.




Διαμαρτυρία για την υποστελέχωση του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας

Σε διαμαρτυρία και στάση εργασίας προχώρησαν νωρίς το πρωί της Τετάρτης 18 Οκτωβρίου οι εργαζόμενοι, νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό, του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας.

Σκοπός της συγκεκριμένης διαμαρτυρίας ήταν η γενικότερη υποστελέχωση του ΕΣΥ που επηρεάζει και την ομαλή λειτουργία του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας.

Το παρών επίσης έδωσε και ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ Μιχάλης Γιαννάκος.




Επιμελητήρια ΑΜΘ | Επιστολή για δημόσιες συμβάσεις προμηθειών και αυξημένο ενεργειακό κόστος

Επιστολή στάλθηκε στα Υπουργεία Οικονομικών, Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Εργασίας & Κοινωνικών Υποθέσεων αλλα και στον Υπουργό Εσωτερικών από τους Προέδρους των Επιμελητηρίων της ΑΜΘ, σχετικά με τις δημόσιες συμβάσεις προμηθειών με φορείς του Δημοσίου και ΝΠΔΔ, τις οποίες έχουν συνάψει επιχειρήσεις της περιοχής μας και το αυξημένο ενεργειακό κόστος που αντιμετωπίζουν. Η επιστολή αναφέρει τα εξής:

Αξιότιμοι κύριοι Υπουργοί,

Τα Επιμελητήρια της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης γίνονται καθημερινά αποδέκτες της κραυγής αγωνίας των επιχειρήσεων της περιοχής μας, οι οποίες έχουν συνάψει συμβάσεις προμηθειών με φορείς του Δημοσίου και ΝΠΔΔ και σήμερα βρίσκονται αντιμέτωπες με την ραγδαία αύξηση του ενεργειακού κόστους και των τιμών σε βασικές πρώτες ύλες. Όπως γνωρίζετε, οι δημόσιες συμβάσεις προμηθειών έχουν χρονικό διάστημα υλοποίησης ενός ή δυο ετών και ορίζουν σταθερές τιμές πώλησης, σύμφωνα με τους όρους της διακήρυξης του εκάστοτε διαγωνισμού. Συνεπεία της συνθήκης αυτής, οι συμβαλλόμενες επιχειρήσεις καθίστανται εκτεθειμένες σε οποιαδήποτε μεταβολή του κόστους των πρώτων υλών ή της ενέργειας, ακόμη και όταν αυτές καθιστούν ασύμφορη την υλοποίηση του έργου.

Τη δεδομένη χρονική στιγμή, η ταυτόχρονη αύξηση του κόστους ενέργειας με την ραγδαία αύξηση των τιμών σε βασικές πρώτες ύλες, έχουν φέρει σε αδιέξοδο
χιλιάδες επιχειρήσεις, οι οποίες απορροφούν καθημερινά ολοένα και μεγαλύτερες αυξήσεις στο κόστος παραγωγής των προμηθειών και πλέον απειλείται πολύ σοβαρά η βιωσιμότητά τους.

Επειδή το ζήτημα αυτό απασχολεί το σύνολο των επιχειρήσεων που έχουν συμβληθεί το προηγούμενο χρονικό διάστημα με το ελληνικό δημόσιο και τα ΝΠΔΔ, χωρίς να είναι σε θέση να αλλάξουν τους όρους των συμβάσεων που έχουν υπογράψει. Επειδή ήδη η Κυβέρνηση έχει εξαγγείλει μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας για τα ελληνικά νοικοκυριά αλλά οι επιχειρήσεις παραμένουν έκθετες στο κύμα αύξησης των τιμών.

Κύριοι Υπουργοί,
Αιτούμαστε άμεσα να ληφθούν μέτρα για το ζήτημα αυτό και προτείνουμε να υπάρξει οριζόντια νομοθετική ρύθμιση που θα επιτρέψει την αναπροσαρμογή όλων
των συμβάσεων με προσαυξήσεις που θα προκύπτουν από τον μέσο όρο των τιμών παρατηρητή.




Περιμένουν συνάντηση με τον Υπουργό οι αγρότες της ΑΜ-Θ

Περιμένουν συνάντηση με τον Υπουργό στην Κομοτηνή μετέφεραν από την Καβάλα οι αγρότες της ΑΜ-Θ διαμαρτυρόμενοι κυρίως για τον τρόπο λειτουργίας του ΕΛΓΑ

Όπως ανέφεραν σε σχετικό ψήφισμα που κατέθεσαν προς τον ΕΛΓΑ Καβάλας :

Εμείς οι Αγρότες και Κτηνοτρόφοι της Αν. Μακεδονίας-Θράκης συγκεντρωθήκαμε σήμερα εδώ, στο Υποκατάστημα ΕΛΓΑ Καβάλας, διαμαρτυρόμενοι για τον τρόπο λειτουργίας του ΕΛΓΑ και για να εκφράσουμε τη δυσαρέσκειά μας ως προς τις κατά καιρούς άδικες εκτιμήσεις των στελεχών του Υποκαταστήματος ΕΛΓΑ Καβάλας για τις πλητώμενες από καιρικά φαινόμενα καλλιέργειές μας, καθώς και για τις ζημίες του ζωικού κεφαλαίου.

Παρά τις επανειλημμένες διαφωνίες μας για τα πορίσματα των εκτιμήσεων αλλά και την μέχρι πρότινος ψύχραιμη στάση που διατηρήσαμε, δεν διαπιστώσαμε την παραμικρή βελτίωση ως προς την αντικειμενικότητα.

Να διευκρινίσουμε ότι ο ΕΛΓΑ είναι ένας ασφαλιστικός φορέας όπου ασφαλίζουμε υποχρεωτικά τις καλλιέργειες και το ζωικό κεφάλαιο αγρότες και κτηνοτρόφοι και θέλουμε τον ΕΛΓΑ δυνατό και σύγχρονο ώστε να συνεχίσει και στο μέλλον να αποζημιώνει όλους εμάς, όποτε πλήττονται οι καλλιέργειες και τα ζώα μας, ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ και ΑΜΕΣΑ.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ

 Αλλαγή του αναχρονιστικού κανονισμού του ΕΛΓΑ ώστε να συμβαδίζει με τα τωρινά καιρικά δεδομένα και τα καιρικά φαινόμενα από την κλιματική αλλαγή που βιώνουμε, καθώς και με τα σύγχρονα μοντέλα καλλιέργειας και εκτροφής.

 Στελέχωση του ΕΛΓΑ με εξειδικευμένο προσωπικό ανά είδος καλλιέργειας και εκτροφής, το οποίο θα πραγματοποιεί τις εκτιμήσεις με σύγχρονες μεθόδους και αντιλήψεις.

 Κατάργηση της οριζόντιας ασφάλισης, με εξατομίκευση των ασφαλιζόμενων κινδύνων ανάλογα με τις ανάγκες ασφάλισης και το είδος καλλιέργειας και εκτροφής, καθώς και επέκταση των ασφαλιζόμενων κινδύνων.

 Εξιχρονισμός στις διαδικασίες εκτίμησης με ηλεκτρονικά μέσα για αμεσότητα και διαφάνεια των διαδικασιών, ώστε να μην υπάρχει η παραμικρή υπόνοια στρέβλωσης των εκτιμήσεων.

 Να θεσπιστούν και στη δική μας Περιφέρεια σύγχρονοι τρόποι Ενεργητικής Προστασίας από χαλαζοπτώσεις και παγετούς.

Καλούμε τον πρόεδρο του ΕΛΓΑ να συμμετέχει στη συνάντηση που έχει αιτηθεί ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ, με τον Υπουργό ΑΑΤ και τον πρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ, στην Κομοτηνή.