Δύο γιατροί καταδικάστηκαν για σωματική βλάβη σε βάρος κατοίκου Καβάλας

Στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Καβάλας καταδικάστηκαν δύο ιδιώτες γιατροί, ένας πλαστικός χειρουργός και ένας γυναικολόγος, για πρόκληση σωματικής βλάβης από αμέλεια σε μια γυναίκα από την Καβάλα.

Η υπόθεση αφορούσε κοιλιοπλαστική επέμβαση το 2019 και αφαίρεση υγρού που ακολούθησε.

Οι γιατροί καταδικάστηκαν σε 6 μήνες φυλάκιση με αναστολή, ενώ ασκήθηκε έφεση.

Ο ένας εκ των δικηγόρων πολιτικής αγωγής της κατοίκου Καβάλας, ο Μανώλης Βονικάκης μίλησε για την υπόθεση στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ENA Channel




Συνεχίζουν την αποχή από τα καθήκοντα τους οι εργαστηριακοί γιατροί

Σε διαρκή απεργία βρίσκονται τις τελευταίες ημέρες τα μικροβιολογικά εργαστήρια στην επαρχία, καθώς οδηγήθηκαν στην χρεωκοπία από το μνημονιακό μέτρο της υποχρεωτικής επιστροφής.

Επί δώδεκα χρόνια αναγκάζονται να πληρώνουν το 40 με 45% των παραπεμπτικών οι ίδιοι, γιατί ο ΕΟΠΥΥ αρνείται να ανοίξει και να αυξήσει τον προϋπολογισμό του.




Οι γιατροί ζητούν την απόσυρση διατάξεων του σχεδίου νόμου του υπουργείου Υγείας

Ευρεία σύσκεψη προέδρων Ιατρικών Συλλόγων και Επαγγελματικών Ενώσεων της χώρας, συγκάλεσε ο ΙΣΑ, με θέμα το υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου «Δράσεις δημόσιας υγείας – Ρυθμίσεις για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας», που έχει τεθεί υπό διαβούλευση, από το Υπουργείο Υγείας.

Οι γιατροί εξέφρασαν τη διαφωνία τους με τη ρύθμιση που προβλέπει την πειθαρχική παρέμβαση του ΠΙΣ, στους Ιατρικούς Συλλόγους της χώρας, καθώς και με την διενέργεια του εμβολίου κατά της covid-19 στα φαρμακεία, τονίζοντας ότι «είναι απαράδεκτη η εκτέλεση ιατρικής πράξης από τους φαρμακοποιούς», αναφέρει το ΑΠΕ – ΜΠΕ. Εγκρίθηκε ψήφισμα και ομόφωνα ζήτησαν την απόσυρση διατάξεων.

Αποφάσισαν επίσης, τη συγκρότηση Συντονιστικού Οργάνου με τη συμμετοχή εκπροσώπων των Ιατρικών Συλλόγων και των Επαγγελματικών Ενώσεων για τη διεκδίκηση των δίκαιων αιτημάτων του ιατρικού κόσμου.

Ο εκπρόσωπος της Νομικής υπηρεσίας του ΙΣΑ Λάμπρος Γεωργακόπουλος, που συμμετείχε στη σύσκεψη αναφέρθηκε εκτενώς στο άρθρο 34 του Σχεδίου Νόμου που προβλέπει την πειθαρχική παρέμβαση του ΠΙΣ, στους Ιατρικούς Συλλόγους της χώρας και τόνισε:

«Η ρύθμιση αυτή σαφώς αντιστρατεύεται το Σύνταγμα και το κράτος δικαίου, τόσο υπό την έννοια ότι μπορεί να ασκηθεί νέα πειθαρχική δίωξη, ακόμη και αν έχει ήδη ασκηθεί πειθαρχική δίωξη από άλλο όργανο, οπότε επίσης αντιστρατεύεται τη θεμελιώδη αρχή του πειθαρχικού δικαίου και της πανανθρώπινης αρχής, αλλά και έρχεται σε αντίθεση προς την διάταξη του άρθρου 320 παρ. 12 του ν. 4512/2018, κατά την οποία «Κανένας δεν διώκεται για το ίδιο αδίκημα δεύτερη φορά, επιβάλλεται δε μόνο μία πειθαρχική ποινή. Διαφορετική νομική υπαγωγή των ίδιων περιστατικών στο πλαίσιο της ίδιας πειθαρχικής διαδικασίας δεν καθιστά την πειθαρχική διαδικασία ή δίωξη νέα.»

Οι διατάξεις που οι γιατροί ζητούν να αποσυρθούν

Το ψήφισμα υπέγραψαν πρόεδροι Ιατρικών Συλλόγων και επαγγελματικών οργανώσεων «εκπροσωπώντας το 70% των ιατρών της χώρας και των 50% τουλάχιστον των εκλεκτόρων του ΠΙΣ» και ζητούν ομόφωνα την απόσυρση των παρακάτω διατάξεων:

«Όσον αφορά στο άρθρο 7 ευθυγραμμιζόμαστε με τις ομόφωνα ψηφισμένες θέσεις της ΓΣ του ΠΙΣ που είναι υπέρ του δημόσιου χαρακτήρα του ΕΣΥ και της πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης των ιατρών ΕΣΥ με άμεση αναβάθμιση των μισθολογικών τους απολαβών στο μέσο όρο των γιατρών της ευρωζώνης.

‘Αρθρο 34 – Η αυτεπάγγελτη άσκηση πειθαρχικής δίωξης κατά μελών του ΔΣ και ΠΣ των ΙΣ και του ΠΙΣ, εκλεγμένων εκπροσώπων των ιατρών, είναι μία διάταξη που επιχειρεί μία θεμελιώδη και δομική αλλαγή σε θέματα πειθαρχικού δικαίου των ιατρών. Παραβλέπει τόσο ότι ο ΠΙΣ δεν έχει μέλη ιατρούς, αλλά μόνο ιατρικούς συλλόγους, όσο και ότι κάθε ιατρός υπόκειται στον πειθαρχικό έλεγχο του ΔΣ του οικείου ΙΣ το οποίο είναι αποκλειστικά αρμόδιο όργανο για την άσκηση σε βάρος του πειθαρχικής δίωξης. (πρβλ. σχετ. και την με αριθμ. πρωτ. 1489/15.5.2023 – ΑΔΑ 6ΤΩ0465ΦΥΟ-ΧΟΝ Απόφαση του Υπουργού Υγείας). Επιχειρεί να καταργήσει την αυτοτέλεια των ΙΣ και δυνητικά να θέσει υπό την ομηρία της πλειοψηφίας του ΔΣ του ΠΙΣ το σύνολο των αιρετών εκπροσώπων των ιατρών, που τυχόν δεν θα είναι αρεστοί σε αυτή την πλειοψηφία.

‘Αρθρο 48 – Η θεσμοθέτηση της δυνατότητας διενέργειας του συνόλου των εμβολίων σε ενηλίκους που αναφέρονται στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών Ενηλίκων, καθώς και στη διενέργεια του εμβολίου κατά της covid-19 στα φαρμακεία, θεωρούμε ότι είναι επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία και την ασφάλεια των ασθενών εάν εκτιμηθεί ότι δεν μπορεί κάθε ιατρός να προβαίνει στη διενέργεια αυτής της ιατρικής πράξης, παρά μόνο το εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό. Με άλλα λόγια είναι απαράδεκτη η εκτέλεση ιατρικής πράξης από τους φαρμακοποιούς ενώ η εκτέλεση της ίδιας πράξης απαγορεύεται για το σύνολο σχεδόν των γιατρών. Δεν οδηγεί δε σε άρση της επικινδυνότητας ο ψευδεπίγραφος τίτλος των φαρμακείων ως Μονάδων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας.

‘Αρθρο 56 παρ. 4 – Η νομιμοποίηση συμμετοχής εκπροσώπων ΙΣ στη ΓΣ του ΠΙΣ ακόμη και αν δεν έχουν καταβάλει τις οφειλόμενες εισφορές είναι ιδιαιτέρως προβληματική σε επίπεδο κράτους δικαίου, αντίθετη στο σύνολο των διατάξεων που διέπουν την οργάνωση και λειτουργία κάθε σωματείου και εν τέλει αντιστρατεύεται αυτή καθεαυτή την φύση του ΠΙΣ ως ΝΠΔΔ σωματειακού χαρακτήρα, εκ του νόμου».

Πηγή: newsbeast.gr




Δύσκολη η κατάσταση στο Νοσοκομείο Σερρών -Ακόμη 4 γιατροί δήλωσαν παραίτηση

Άλλοι 4 γιατροί παθολόγοι του Νοσοκομείου Σερρών  κατέθεσαν σήμερα  τις παραιτήσεις  τους στη Διοίκηση του νοσοκομείου, με αποτέλεσμα η παθολογική κλινική να “ξεμένει” με τρεις  μόνο  παθολόγους σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Νοσοκομειακών Ιατρών Σερρών κ. Βαγγέλη Παπαμιχάλη. Η αγανάκτηση των παθολόγων είναι μεγάλη και όλοι τους δηλώνουν εξουθενωμένοι.

epiloges.tv




Οι Γιατροί του Κόσμου στην Καβάλα έκοψαν την βασιλόπιτα τους

Σε μία όμορφη εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου οι Γιατροί του Κόσμου, παραρτήματος Καβάλας έκοψαν την βασιλόπιτα τους.

Στην εκδήλωση αναφέρθηκαν και οι δράσεις που προχώρησε ο σύλλογος το 2023 αλλά και που θα προχωρήσει εντός του νέου έτους.




Σέρρες | Γιατροί και νοσηλευτές χορεύουν στέλνοντας μήνυμα ενάντια στην γυναικεία κακοποίηση

Το δικό τους μήνυμα ενάντια στη γυναικεία κακοποίηση έστειλαν από τις Σέρρες γιατροί και νοσηλεύτριες της Γενικής κλινικής «Ευθυμίου».

Για τέταρτη χρονιά γιατροί και νοσηλεύτριες κλινικής στις Σέρρες φορώντας Αγιοβασιλιάτικα σκουφάκια παρουσίασαν ένα εντυπωσιακό χορευτικό στέλνοντας φέτος ένα ξεχωριστό μήνυμα ενάντια στη γυναικεία κακοποίηση.




Εμβόλιο κατά του εθισμού στην κοκαΐνη παρασκεύασαν Βραζιλιάνοι γιατροί

Η Βραζιλία, ο δεύτερος μεγαλύτερος καταναλωτής κοκαΐνης στον κόσμο, ανακοίνωσε την ανάπτυξη μιας καινοτόμου νέας θεραπείας για τον εθισμό στο ακριβό ναρκωτικό και το ισχυρό παράγωγό του, το κρακ: ένα εμβόλιο.

Όπως αναφέρει το Γαλλικό Πρακτορείο (AFD), με το όνομα «Calixcoca», το πειραματικό εμβόλιο, είχε ιδιαίτερα ενθαρρυντικά αποτελέσματα σε δοκιμές που διεξήχθησαν σε πειραματόζωα.

Το εμβόλιο μπορεί και ενεργοποιεί μια ανοσολογική απόκριση που εμποδίζει την κοκαΐνη και το κρακ να φθάσουν στον εγκέφαλο, αναπτερώνοντας τις ελπίδες των ερευνητών ότι θα καταφέρουν να βοηθήσουν τους χρήστες να ξεφύγουν από τον «κύκλο» του εθισμού.

Με απλά λόγια, όσοι είχαν εξάρτηση από την κοκαΐνη, δεν έχουν πλέον εξάρτηση από το συγκεκριμένο ναρκωτικό.

«Εάν η θεραπεία μέσω εμβολίου λάβει έγκριση από τις αρμόδιες αρχές, θα είναι η πρώτη φορά που ο εθισμός στην κοκαΐνη θα καταπολεμάται με εμβόλιο», δήλωσε ο ψυχίατρος Φρεντερίκο Γκαρσία, συντονιστής της ομάδας που ανέπτυξε το ενέσιμο σκεύασμα στο Ομοσπονδιακό Πανεπιστήμιο του «Minas Gerais».

Η ομάδα που ανέπτυξε το εμβόλιο απέσπασε το κορυφαίο βραβείο την περασμένη εβδομάδα – ύψους 500.000 ευρώ – στα βραβεία «Euro Health Innovation για την Ιατρική» στη Λατινική Αμερική, με χορηγό την φαρμακευτική εταιρεία «Eurofarma».

Η λειτουργία του εμβολίου που καταπολεμά τον εθισμό στην κοκαΐνη

Το εμβόλιο λειτουργεί ενεργοποιώντας το ανοσοποιητικό σύστημα των ασθενών προκειμένου να παράξει αντισώματα που συνδέονται με μόρια κοκαΐνης στην κυκλοφορία του αίματος, καθιστώντας τα πολύ μεγάλα για να παρεισφρήσουν το «κέντρο ανταμοιβής» του εγκεφάλου , όπου το φάρμακο διεγείρει συνήθως υψηλά επίπεδα ευχαρίστησης, της ντοπαμίνης.

Παρόμοιες μελέτες έχουν πραγματοποιηθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες, τον «υπ’ αριθμό 1 καταναλωτή κοκαΐνης στον κόσμο», σύμφωνα με το Γραφείο των Ηνωμένων Εθνών για τα Ναρκωτικά και το Έγκλημα.

Σταμάτησαν όμως όταν, μεταξύ άλλων, οι κλινικές δοκιμές δεν έδειξαν ενθαρρυντικά αποτελέσματα, επισημαίνει ο Γκαρσία.




Το ΕΣΥ… νοσεί: Παραιτούνται οι γιατροί από τα νοσοκομεία της επαρχίας – Κόπωση, δυσαρέσκεια και καταγγελίες

Αντιμέτωπο με τη συσσωρευμένη κόπωση και τη δυσαρέσκεια του ιατρικού προσωπικού στο ΕΣΥ βρίσκεται το υπουργείο Υγείας.

Οι παραιτήσεις γιατρών κυρίως από περιφερειακά νοσοκομεία, από την Κρήτη μέχρι το Αγρίνιο και από την Σπάρτη μέχρι την Πρέβεζα, που δημοσιοποιούνται τις τελευταίες ημέρες, φανερώνουν το πρόβλημα. Προστιθέμενες δε στις αναμενόμενες συνταξιοδοτήσεις, δημιουργούν μια ανοιχτή πληγή για το σύστημα υγείας. Και αυτό διότι, παρά τις συνεχείς προσπάθειες του υπουργείου να ισοσκελιστεί το ισοζύγιο του προσωπικού με νέες προσλήψεις, μόνιμες ή έστω επικουρικές, αυτό δεν επιτυγχάνεται πάντα. Τα κενά παραμένουν ανατροφοδοτώντας τις δυσχερείς εργασιακές συνθήκες και την κούραση των γιατρών. Ετσι, πολλοί αποχωρούν για να εργαστούν υπό άλλες, καλύτερες συνθήκες, εργασιακές και μισθολογικές, στον ιδιωτικό τομέα υγείας στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό.

Συνολικά, στα νοσοκομεία του ΕΣΥ υπηρετούν 19.921 γιατροί, εκ των οποίων οι μόνιμοι είναι 9.761 και οι άλλοι είναι επικουρικοί και ειδικευόμενοι (στοιχεία Δεκεμβρίου 2022). Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εκπροσώπων των νοσοκομειακών γιατρών, περίπου 700 γιατροί αποχωρούν από τα δημόσια νοσοκομεία κάθε χρόνο, εκ των οποίων οι 400 λόγω συνταξιοδότησης και οι υπόλοιποι λόγω παραίτησης.

Με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία από το υπουργείο Υγείας, από το 2020 έως τώρα έχουν αποχωρήσει λόγω συνταξιοδότησης σχεδόν 1.700 μόνιμοι γιατροί. Οι θέσεις που προκηρύχθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια είναι 1.093. Μάλιστα, στο υπουργείο Υγείας είναι αισιόδοξοι ότι μέχρι το τέλος του έτους τουλάχιστον 1.050 γιατροί θα βρίσκονται στις θέσεις τους – έχουν δε εστιάσει στη γραφειοκρατία που κατά κοινή ομολογία συνοδεύει αυτές τις ουσιαστικά επείγουσες προσλήψεις και ετοιμάζουν παρεμβάσεις για να απλοποιηθεί η διαδικασία.

Το έλλειμμα, όμως, παραμένει μεγάλο, όπως επισημαίνει ο γενικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδος (ΟΕΝΓΕ), Παναγιώτης Παπανικολάου, καθώς «πρέπει να υπολογιστεί ότι στις προκηρύξεις μόνιμων γιατρών συμμετέχουν κυρίως επικουρικοί γιατροί, οπότε πάλι προκύπτουν κενά». Σύμφωνα με τον ίδιο, το πρόβλημα δεν εντοπίζεται τόσο στις παραιτήσεις των παλαιών ειδικευμένων γιατρών του ΕΣΥ, αλλά σε εκείνες των νέων ειδικευμένων γιατρών, είτε μόνιμων είτε επικουρικών, «αφού χάνουμε εκτός από τους αποφοίτους Ιατρικής που φεύγουν για ειδικότητα στο εξωτερικό και νέο ιατρικό δυναμικό».

Παραιτήσεις διαμαρτυρίας

Κατά μέσο όρο κάθε μήνα αναρτώνται στη Διαύγεια περίπου 20 πράξεις αποδοχής παραίτησης μόνιμων γιατρών του ΕΣΥ από το υπουργείο Υγείας. Κάποιες εξ αυτών λαμβάνουν δημοσιότητα επειδή οι ίδιοι οι γιατροί επιθυμούν να κοινοποιήσουν και εκτός του υπουργείου τους λόγους που τους οδηγούν σε παραίτηση, προτού συμπληρωθεί ο χρόνος συνταξιοδότησής τους ή η θητεία τους, εάν πρόκειται για επικουρικούς ή αγροτικούς γιατρούς.

Στις περιπτώσεις αυτές οι παραιτήσεις μετατρέπονται σε κραυγή διαμαρτυρίας, σε μια απέλπιδα προσπάθεια του προσωπικού να ασκηθεί πίεση και ενδεχομένως να βρεθεί λύση σε ένα προβληματικό πεδίο του ΕΣΥ. Κατά το διάστημα των 30 ημερών που έχουν προθεσμία οι γιατροί για να ανακαλέσουν την παραίτηση οι εκπρόσωποι της διοίκησης ενδέχεται να επιχειρήσουν να τους μεταπείσουν για καλύτερες συνθήκες λειτουργίας της κλινικής και να αποτρέψουν την αποχώρησή τους. Η ανάκληση της παραίτησης που είχε υποβάλει τον περασμένο Απρίλιο ο γιατρός που υπηρετούσε στο Κέντρο Υγείας Σερίφου εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία.

Στα νοσοκομεία της Κρήτης φέτος έχουν δηλωθεί παραιτήσεις γιατρών σε κομβικά τμήματα όπως στο Χειρουργικό του Νοσοκομείου Χανίων ή στο Παθολογικό του Βενιζέλειου στο Ηράκλειο και του Νοσοκομείου Ρεθύμνου. Η επιβάρυνση σε όλα τα νοσοκομεία της Κρήτης είναι πολύ μεγάλη κατά τους θερινούς μήνες λόγω των επισκεπτών του νησιού. Κάποιοι από τους γιατρούς δεν παραιτούνται πρώτη φορά. Στο Νοσοκομείο Χανίων οι χειρουργοί δήλωσαν ότι δεν μπορούν να καλύπτουν και τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), πέρα από τα χειρουργεία και την κλινική, λόγω κόπωσης ή/και ηλικίας. Ο αριθμός των χειρουργικών επεμβάσεων που επικαλούνται, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν είναι ίδιος για όλους. Υπάρχει γιατρός που διενεργεί 170 επεμβάσεις τον χρόνο και άλλος μόνο 12, ωστόσο και οι δύο γιατροί έχουν την ίδια υποχρέωση να συμμετέχουν στα Επείγοντα παρά τον όγκο της δουλειάς που τους χωρίζει. Βεβαίως, αυτό είναι το χαρακτηριστικό του ΕΣΥ σήμερα, θα έλεγε κάποιος. Το ότι κάθε γιατρός, κλινική, νοσοκομείο έχουν εγκλωβιστεί σε μια ισοπεδωτική λογική, μακριά από την ανάγκη για αξιολόγηση της λειτουργίας τους.

Το έλλειμμα των παθολόγων

Αν η περίοδος της πανδημίας ανέδειξε τα δραματικά κενά σε αναισθησιολόγους και εντατικολόγους, η μετά COVID περίοδος αναδεικνύει το έλλειμμα σε παθολόγους, τον πυρήνα των ιατρικών ειδικοτήτων. Στην καθημερινότητα των νοσοκομείων το πρόβλημα αυτό λαμβάνει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις.

Οι αποχωρήσεις παθολόγων μόνο την τελευταία εβδομάδα στα Νοσοκομείο Ρεθύμνου, Σπάρτης και το Βενιζέλειο και οι δεκάδες μετακινήσεις τους από νοσοκομείο σε νοσοκομείο με «εντέλλεσθε» πυροδότησαν την αντίδραση της επιστημονικής τους εταιρείας.

«Τα κενά των νοσοκομείων πανελλαδικά καλύπτονται πλέον με διασπορά συναδέλφων από ήδη ελλειμματικά πόστα. Μάλιστα η μετακίνησή τους είναι σε μορφή επιτακτικής εντολής που είναι αδύνατο να αρνηθούν. Πρόκειται πλέον για κάλυψη πάγιων αναγκών με αθέμιτο τρόπο. Η πρακτική αυτή είναι αντιεπιστημονική, παράνομη και επικίνδυνη τόσο για τους ασθενείς όσο και για τους ίδιους τους συναδέλφους», αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Επαγγελματική Ενωση Παθολόγων Ελλάδας. «Οι παθολόγοι ζητάμε αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας, ιδίως οι νεότεροι, στους οποίους πρέπει να επενδύσουμε εάν θέλουμε να έχουμε γιατρούς στα νοσοκομεία μας. Και φυσικά αξιοπρεπείς αμοιβές», σημειώνει η πρόεδρος της Ενωσης Ιατρών Νοσοκομείων Αθήνας – Πειραιά (ΕΙΝΑΠ), παθολόγος Ματίνα Παγώνη.

Οι ελλείψεις παθολόγων, όπως και ακτινολόγων, στο σύστημα υγείας απασχολούν το υπουργείο Υγείας, που αναζητά λύσεις για την κάλυψη των κενών. Αλλωστε, ο χάρτης των νοσοκομείων με τις ανάγκες που καλύπτουν και τις ελλείψεις που έχουν βρίσκεται σταθερά ανοιχτός πάνω στο γραφείο του υπουργού, καθώς προτεραιότητα είναι αντιμετωπιστούν τα προβλήματα και να δοθούν λύσεις για τους πολίτες.




Ισραήλ: Γιατροί «επανασυγκόλλησαν το κεφάλι εφήβου – Τον είχε χτυπήσει αυτοκίνητο ενώ έκανε ποδήλατο

Γιατροί στο Ισραήλ κατάφεραν να επανατοποθετήσουν το κεφάλι ενός 12χρονου που είχε υποστεί φρικτό ατύχημα, σε μία τεράστια επιστημονική επιτυχία

Ο 12χρονος Παλαιστίνιος Σουλεϊμάν Χασάν από τη Δυτική Όχθη είχε αποκεφαλιστεί εσωτερικά μετά από ένα τροχαίο ατύχημα και πλέον χάρη σε μία ομάδα γιατρών από το Ισραήλ μπορεί να περπατήσει ξανά.

Ο αποκεφαλισμός είναι ο πλήρης διαχωρισμός του κεφαλιού από το σώμα. Ο εσωτερικός αποκεφαλισμός συμβαίνει όταν η ξαφνική πρόσκρουση στο κεφάλι προκαλεί ρήξη των συνδέσμων και των μυών που κρατούν το κρανίο στη θέση του στο επάνω σπονδυλωτό της σπονδυλικής στήλης. Ο τραυματισμός είναι πολύ σπάνιος – αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 1% των τραυματισμών της σπονδυλικής στήλης.

Ο Σουλεϊμάν οδηγούσε το ποδήλατό του όταν τον χτύπησε ένα αυτοκίνητο. Μεταφέρθηκε με αεροπλάνο στη Μονάδα Τραύματος του Hadassah Ein Kerem στην Ιερουσαλήμ και τμπήκε αμέσως σε χειρουργείο.

Οι γιατροί είπαν ότι το κεφάλι του Σουλεϊμάν είχε «σχεδόν εντελώς αποκολληθεί από τη βάση του λαιμού του». Υποβλήθηκε μία σε επίπονη χειρουργική επέμβαση από ομάδα εντατικής θεραπείας που διήρκεσε αρκετές ώρες. Ο τραυματισμός του επιδιορθώθηκε στις αρχές Ιουνίου, αλλά το νοσοκομείο της Ιερουσαλήμ περίμενε ένα μήνα για να ανακοινώσει τα αποτελέσματα.

Η πραγματική συχνότητα του εσωτερικού αποκεφαλισμού είναι άγνωστη καθώς το 70% των θυμάτων πεθαίνουν ακαριαία ή καθοδόν προς το νοσοκομείο. «Παλέψαμε για τη ζωή του αγοριού», είπε στους Times of Israel ο Δρ Ohad Einav, ένας από τους γιατρούς που χειρούργησαν τον έφηβο ασθενή. Η χειρουργική επέμβαση είναι δυνατή μόνο εάν τα κύρια αιμοφόρα αγγεία παραμένουν άθικτα, καθώς η ροή του αίματος στον εγκέφαλο πρέπει να διατηρηθεί.

Μια μελέτη εσωτερικών αποκεφαλισμών σε παιδιά στο Νοσοκομείο Παίδων της Φιλαδέλφεια κατέγραψε 16 από τους τραυματισμούς σε 17 χρόνια. Ο τραυματισμός αντιμετωπίζεται με τη σύντηξη του κρανίου και της σπονδυλικής στήλης χρησιμοποιώντας ράβδους, βίδες, πλάκες και πιθανώς οστικά μοσχεύματα.

Ο Δρ Marc Siegel, Κλινικός Καθηγητής Ιατρικής και παθολόγος στο NYU Langone Medical Center είπε στο Fox News ότι η χειρουργική επέμβαση είναι «καταπληκτική». Ευτυχώς, ο Δρ Einav είχε πρόσφατα επιστρέψει από μια υποτροφία στο Τορόντο, όπου είχε κάνει την επέμβαση σε ενήλικες.

Ο Δρ Einav είπε: «Η ίδια η διαδικασία είναι πολύ περίπλοκη και κράτησε αρκετές ώρες. Ενώ βρισκόμασταν στο χειρουργείο, χρησιμοποιήσαμε νέες πλάκες και στερεώσεις στην κατεστραμμένη περιοχή… Η ικανότητά μας να σώσουμε το παιδί ήταν χάρη στις γνώσεις μας και στην πιο καινοτόμο τεχνολογία στο χειρουργείο».

Μετά τη χειρουργική επέμβαση, οι ασθενείς θα περάσουν από αποκατάσταση για να τους βοηθήσουν να ανακτήσουν την κίνηση στον αυχένα. Ο Σουλεϊμάν πήρε εξιτήριο με αυχενικό νάρθηκα και οι γιατροί θα συνεχίσουν να παρακολουθούν την ανάρρωσή του. Δεν έχει νευρολογικά ελλείμματα ή αισθητηριακή ή κινητική δυσλειτουργία και μπορεί να περπατήσει χωρίς βοήθεια.

Ο πατέρας του Σουλεϊμάν, ο οποίος δεν άφησε το κρεβάτι του γιου του κατά τη διάρκεια της ανάρρωσής του, είπε: «Θα σας ευχαριστώ σε όλη μου τη ζωή που σώσατε τον αγαπημένο μου μοναχογιό. Να είστε όλοι καλά.

Χάρη σε σας ξαναβρήκε τη ζωή του ακόμα και όταν οι πιθανότητες ήταν χαμηλές και ο κίνδυνος ήταν προφανής. Αυτό που τον έσωσε ήταν ο επαγγελματισμός, η τεχνολογία και η γρήγορη λήψη αποφάσεων από την ομάδα τραυμάτων και ορθοπεδικών. Το μόνο που μπορώ να πω είναι ένα μεγάλο ευχαριστώ ».

Σύμφωνα με μια μελέτη ανασκόπησης του 2015, ο εσωτερικός αποκεφαλισμός είναι τρεις φορές πιο συχνός στα παιδιά από τους ενήλικες.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Θεσσαλονίκη | Κακουργηματική δίωξη σε γιατρό για τον θάνατο 14χρονης

Ο ίδιος γιατρός είχε καταδικαστεί πάλι, για τον θάνατο ενός 24χρονου για παρόμοια υπόθεση.

Κακουργηματική δίωξη για θανατηφόρα έκθεση, άσκησε ο εισαγγελέας σε βάρος γιατρού που κατηγορείται για τον θάνατο της 14χρονης Γεωργίας στην Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ η ανήλικη έκανε χειρουργική επέμβαση, κατά την οποία ο γιατρός της τοποθέτησε γαστρικό δακτύλιο τον Ιούνιο του 2021, σε ιδιωτική κλινική.

Όπως έγινε γνωστό, για την ίδια υπόθεση απαγγέλθηκαν εναντίον του ίδιου γιατρού επιπλέον, κατηγορίες για πλαστογραφία και υπεξαγωγή εγγράφου, σε βαθμό πλημμελήματος. Ο φάκελος της δικογραφίας διαβιβάστηκε σε ανακριτή, ενώπιον του οποίου ο κατηγορούμενος θα κληθεί να απολογηθεί το επόμενο διάστημα.

Ο ίδιος γιατρός είχε καταδικαστεί πέρσι τον Μάιο από το Πλημμελειοδικείο Θεσσαλονίκης σε φυλάκιση 4 ετών (προς 5 ευρώ/ημερησίως) για τον θάνατο ενός 24χρονου από την Κεραμωτή Καβάλας, κατόπιν ανάλογου χειρουργείου, ενώ για παρόμοια υπόθεση προηγήθηκε μία ακόμη καταδίκη του η οποία ήδη κατέστη αμετάκλητη.