Στο επίκεντρο των πανελλαδικών ειδήσεων η πεσμένη γέφυρα της Καβάλας

Πέντε χρόνια αργότερα και στο επίκεντρο τόσο των τοπικών όσο και των πανελλαδικών ειδήσεων παραμένει η πεσμένη γέφυρα της Καβάλας, με τις απαντήσεις εαν θα φτιαχτεί η οχι το επόμενο χρονικό διάστημα να παραμένουν άγωνστες.

Το συγκεριμένο θέμα μάλιστα, το πρωί της Κυριακής 10 Μαρτίου απασχόλησε και την εκπομπή “Σαββατοκύρικαο με τον Μάνεση”, όπου για το εν λόγω θέμα μίλησε ο δήμαρχος Καβάλας, κ. Θόδωρος Μουριάδης.

ΔΕΙΤΕ ΈΔΩ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ




Πεσμένη Γέφυρα | Δεν υπάρχουν χρήματα για κατασκευαστεί η γέφυρα από την αρχή

Προβλήματα στην εξασφάλιση της χρηματοδότησης για την κατασκευή της πεσμένης γέφυρας, παρά τον ολοκληρωμένο σχεδιασμό.

Η έλλειψη χρημάτων θα οδηγήσει σε νέα καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου.

 




Βορειος Έβρος | Μπλόκο με τρακτέρ στην γέφυρα των Καστανεών αποφάσισαν οι αγρότες

Μπλόκο στη γέφυρα των Καστανεών θα στήσουν οι αγρότες του βορείου Έβρου το μεσημέρι του Σαββάτου 10 Φεβρουαρίου 2024. Η απόφαση πάρθηκε στην ανοιχτή συνέλευση που πραγματοποίησαν στο Εργατικό Κέντρο Ορεστιάδας οι Αγροτικοί Σύλλογοι Ορεστιάδας, Ν. Βύσσας και Τριγώνου, με τη συμμετοχή εκπροσώπων και του Αγροτικού Συλλόγου Διδυμοτείχου.

Σε ανακοίνωσή τους οι Αγροτικοί Σύλλογοι αναφέρουν:

Πραγματοποιήθηκε την Δευτέρα 5/2/2023 σύσκεψη των αγροτών, κτηνοτρόφων και φορέων του Βορείου Έβρου, ύστερα από κάλεσμα των Αγροτικών Συλλόγων Βύσσας, Ορεστιάδας και Τριγώνου, όπου έγινε η αποτίμηση του συλλαλητηρίου και των μέτρων που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός.

Η μαζικότητα της συγκέντρωσης και οι τοποθετήσεις που έγιναν από μεγάλο μέρος των συναδέλφων, ανέδειξε την απογοήτευση όλων από τα μέτρα της κυβέρνησης, καθώς ούτε η ελάχιστη επιστροφή φόρους κατανάλωσης, ούτε οι εξαγγελίες για τη μείωση του ενεργειακού κόστους ικανοποιούν τα δίκαια αιτήματα μας.

Αποφασίσθηκε ομόφωνα να γίνει συγκέντρωση των αγροτικών μηχανημάτων το Σάββατο 10 Φεβρουαρίου στις 12:00 στη γέφυρα των Καστανεών ώστε να αναδείξουμε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας της περιοχής μας και να απαιτήσουμε ρεαλιστικές λύσεις που θα δώσουν ανάσα στον αγροτικό κόσμο.

Θα δώσουμε με όλες μας τις δυνάμεις τη μάχη για την επιβίωση και την αξιοπρέπεια μας.

Διεκδικούμε:

  • Μείωση κόστους παραγωγής (κατάργηση ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο, επιδότηση αγροτικού ρεύματος κ.α).
  • Διαμόρφωση της ΚΑΠ 2023-2027 στις ανάγκες των αγροτών και κτηνοτρόφων – Να μην εφαρμοστούν οι περικοπές στις ενισχύσεις/επιδοτήσεις που επιβάλλει η νέα ΚΑΠ – Προσθήκη του ηλιάνθου στα Οικολογικά Σχήματα.
  • Κατώτατες εγγυημένες τιμές.
  • Κατάργηση της ΚΥΑ που αφορά την απαίτηση της ΔΕΗ επιστροφής μέρους της επιδότησης ρεύματος από τους ΟΕΒ.
  • Αλλαγή του αναχρονιστικού κανονισμού του ΕΛΓΑ.

Αγροτικός Σύλλογος Ν. Βύσσας
Αγροτικός Σύλλογος Ορεστιάδας
Αγροτικός Σύλλογος Τριγώνου

Alexandroupoli Online




Λαϊκή Συσπείρωση ΑΜΘ | Επερώτηση για την πεσμένη γέφυρα στην Καβάλα

Το κείμενο της επερώτησης αναφέρει:

ΠΡΟΣ: κ. Πρόεδρο Περιφερειακού Συμβουλίου

κ. Περιφερειάρχη

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: επικεφαλής Παρατάξεων ΠΣ

 

ΘΕΜΑ: Για την αποκατάσταση της πεσμένης γέφυρας στην Καβάλα.

Πέρασαν ακριβώς 5 χρόνια για να ολοκληρωθεί η χρυσοπληρωμένη από το λαό της περιοχής μελέτη για την αποκατάσταση της πεσμένης γέφυρας στην Καβάλα. Και ενώ αυτή βρίσκεται πλέον στα χέρια των αρμόδιων αρχών δεν υπάρχει καμία αντίδραση – ανάληψη πρωτοβουλιών από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Είναι ορατός ο κίνδυνος να περάσουν και άλλα χρόνια και το έργο της αποκατάστασης να παραμένει στις καλένδες.

Η κατάρρευση της γέφυρας το Νοέμβρη του 2018 υπήρξε το αποτέλεσμα της πολιτικής του κεντρικού και τοπικού κράτους που δεν θέτει σε προτεραιότητα την προστασία της ζωής, της υγείας και της περιουσίας του λαού, κάτι που από τότε επιβεβαιώθηκε με το χειρότερο τρόπο σε παρόμοια εγκλήματα που αφορούσαν τη συντήρηση και εκσυγχρονισμό υποδομών, δικτύων, την πυροπροστασία, την αντιπλημμυρική και αντισεισμική θωράκιση. 

Ο λαός μας έχει έρθει αντιμέτωπος με την επιλεκτική ανικανότητα αυτού του κεντρικού και τοπικού κράτους να αντιμετωπίσει καιρικά και φυσικά φαινόμενα, να προλάβει τραγωδίες όπως στα Τέμπη, να αποκαταστήσει καταστροφές, την ίδια ώρα που αποδεικνύεται εξαιρετικά ικανό για να προωθήσει τα συμφέροντα μιας ισχνής μειοψηφίας επιχειρηματικών ομίλων, για την οποία οι μελέτες, οι αδειοδοτήσεις και όλες οι απαιτούμενες ενέργειες τρέχουν με διαδικασίες fast track.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην Περιφέρειά μας, αυτήν την ίδια πενταετία που μεσολάβησε για να ολοκληρωθεί η μελέτη για την αποκατάσταση της γέφυρας και παρά το τεράστιο κόστος που αυτή είχε (πάνω από 700.000 ευρώ), εκατοντάδες άλλες μελέτες προχώρησαν ταχύτατα αφού αφορούσαν «εμβληματικές επενδύσεις» για τα κοράκια των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και συνολικά τα μονοπώλια της Ενέργειας, Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων εγκρίνονται παρά τις αντίθετες γνωμοδοτήσεις περιβαλλοντικών οργανώσεων, αρμόδιων φορέων και των τοπικών κοινωνιών, όπως συνέβη πρόσφατα με το αιολικό πάρκο στα καμένα της Δαδιάς που αναγκάστηκε η κυβέρνηση να «αναστείλει» λόγω και της γενικής κατακραυγής.

Οι περισσότερες μάλιστα από αυτές τις μελέτες και αδειοδοτήσεις εγκρίθηκαν και από την μέχρι σήμερα συμπολιτευόμενη «αντιπολίτευση» στο Περιφερειακό Συμβούλιο – δείγμα γραφής για τη διοίκηση που θα ασκήσει ως νέα περιφερειακή αρχή.

Το σίγουρο είναι πως η κατάσταση αυτή μέσα στον αστικό ιστό της πόλης αποτελεί όνειδος και ελλοχεύει κινδύνους, αφού η πρόχειρη περίφραξη της κατεστραμμένης γέφυρας δεν αποκλείει την πιθανότητα πρόσβασης και ατυχήματος σε όχημα ή πεζό. Παράλληλα παραμένει το ζήτημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, της επιβάρυνσης του οδοστρώματος από βαρέα οχήματα αν και ισχύει τυπικά (αλλά όχι στην πραγματικότητα) η απαγόρευση διέλευσής τους.

Ο λαός της Καβάλας έχει δικαίωμα να μάθει τις πραγματικές προθέσεις των αρμόδιων για να γνωρίζει αν και τα επόμενα χρόνια η πεσμένη γέφυρα θα παραμένει ως «τουριστικό αξιοθέατο» και πηγή κινδύνων, αν το έργο αποκατάστασης τελικά δεν θα πραγματοποιηθεί και η μελέτη ήταν προσχηματική, οπότε και το λιγότερο που πρέπει να γίνει είναι η απομάκρυνση των μπάζων ή αν τελικά θα προχωρήσει το έργο αποκατάστασης.


Με βάση τα παραπάνω Επερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης:

  • Σε ποιες ενέργειες θα προβεί ώστε να προχωρήσει άμεσα το έργο της αποκατάστασης της γέφυρας στην Καβάλα;
  • Με ποιο τρόπο θα εξασφαλίσει τη χρηματοδότηση του έργου;
  • Αν προτίθεται να προχωρήσει σε ολοκληρωμένο σχεδιασμό για τη μελέτη στατικής επάρκειας και τις απαραίτητες συντηρήσεις στις γέφυρες όλης της περιοχής; 
  • Με ποιο τρόπο θα πιέσει την κυβέρνηση να προχωρήσει στη δημιουργία του  απαραίτητου Εθνικού Μητρώου Γεφυρών;

13/11/2023

Για τη ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι

Μιχαηλίδης Σιδέρης

Στεφανίδης Γιάννης

Συμεωνίδης Θεόδωρος




Προειδοποίηση Σάββα Μιχαηλίδη για τη γέφυρα στην είσοδο της Κεραμωτής

Όλα τα θέματα της Κεραμωτής είχαν την τιμητική τους στην εκδήλωση του περασμένου Σαββάτου, με αφορμή τη Γαλάζια του παραλιακού μπαρ Paralia

Τα έργα, η ανάπτυξη, το «αύριο» της περιοχής. Εκεί παραβρέθηκε και μίλησε για την Κεραμωτή και ο Δήμαρχος Νέστου Σάββας Μιχαηλίδης. Ανάμεσα στα ενδιαφέροντα λόγια του τα όσα είπε για τη γέφυρα. 

Στην είσοδο της Κεραμωτής. Διδαγμένος από αυτά που έγιναν άλλο, πάλι σε γέφυρες, φάνηκε να προειδοποιεί. Για την κατάσταση στην οποία βρίσκεται η συγκεκριμένη. 

Είπε χαρακτηριστικά:

«Σας θυμίζω ότι η είσοδος της Κεραμωτής γίνεται μέσω γέφυρας». Κι αμέσως συμπλήρωσε ότι η κατάσταση της γέφυρας πρέπει να ελεγχθεί αφού «… κάποια πράγματα πρέπει να γίνουν στην ώρα τους». Από τη μια η αναφορά του ήταν αόριστη. Σαφώς και ευγενική. 

Από την άλλη συγκεκριμένη. Το Απέναντι του άλλωστε ήταν δύο βουλευτές ο Γιάννης Πασχαλίδης και η Αγγελική Δεληκάρη αλλά και ο Αντιπεριφερειάρχης Αλέξης Πολίτης. Ο κ. Ο Μιχαηλίδης ζήτησε να ελεγχθεί η κατάσταση της γέφυρας και να γίνει έγκαιρα ότι κριθεί απαραίτητο.

 Αν δημιουργηθεί θέμα, κάτι που δεν θέλει να το σκέφτεται κανείς, τότε όπως άφησε να εννοηθεί θα υπάρξει γενικότερα πρόβλημα στην περιοχή αφού η πρόσβαση στο χωριό δεν θα υπάρχει.

Από το προηγούμενο Σαββατοκύριακο και μετά είναι αυξημένα τα περιστατικά πυρκαγιών στον κάμπο του Νέστου. Περισσότερο συχνά εντοπίζονται ως συνήθως κοντά στο ποτάμι. Σε καλαμιές. Κάποιοι πάλι βάζουν φωτιές κι εξαφανίζονται. Στη συνέχεια σπεύδει η Π.Υ. Χρυσούπολη με περιορισμένες δυνατότητες έγκαιρης παρέμβασης. Μια κακή συνήθεια που συνεχίζεται παρά τα μέτρα που έχουν παρθεί. Μία ακόμη φορά οι καπνοί από αυτά τα περιστατικά φαίνονται ακόμη κι από την πόλη της Καβάλας!




Περισσότεροι από 200 παράτυποι μετανάστες εντοπίστηκαν στη γέφυρα Μαρασίων

Περίπου 200 άτομα τα οποία μπήκαν λαθραία στην Ελλάδα εντοπίστηκαν πάνω στη γέφυρα των Μαρασίων.

Αμεσα σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η ιστοσελίδα thrakinea.gr στο σημείο έφτασαν αστυνομικές δυνάμεις, με την κυκλοφορία των οχημάτων να διεξάγεται εκ περιτροπής στα ρεύματα κυκλοφορίας καθώς από τα άτομα έχει καταληφθεί το ένα ρεύμα κυκλοφορίας
Στο σημείο βρίσκεται εκπρόσωπος της ύπατης αρμοστείας του ΟΗΕ και μεταφραστής. Τα άτομα αναμένεται να επιβιβαστούν σε λεωφορείο και να μεταφερθούν στο Φυλάκιο.

Να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάποιο αντίστοιχο περιστατικό, αλλά είχε χρόνια να σημειωθεί.




Κοζάνη | Ολοκληρώθηκε η πρώτη φάση εργασιών αποκατάστασης της γέφυρας Σερβίων

Ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας σχετικά με την ολοκλήρωση των εργασιών, τόνισε ότι εάν δεν προκύψουν προβλήματα και σε άλλα σημεία της γέφυρας, οι εργασίες θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν σε διάστημα δύο μηνών.

Ολοκληρώθηκε «η πρώτη φάση εργασιών αποκατάστασης των ρωγμών και ταυτόχρονα ενίσχυσης με οπλισμό στο προβληματικό σημείο των δύο τενόντων της γέφυρας Σερβίων», τόνισε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργος Κασαπίδης.

Σύμφωνα με τον κ. Κασαπίδη, το επόμενο διάστημα, στο συγκεκριμένο σημείο θα «τοποθετηθεί ειδικός νάρθηκας που θα ελαχιστοποιεί την τοπική καταπόνηση που δέχονται σημειακά οι δύο προβληματικοί τένοντες», ενώ θα προχωρήσουν και τα έργα επί του καταστρώματος της γέφυρας ώστε τα νερά της βροχής να διευθετηθούν με τέτοιο τρόπο που «να μην διαβρώνουν τα σημεία των τενόντων». Εξήγησε δε, ότι αμέσως μετά, τα συνεργεία που πραγματοποιούν τις εργασίες, θα προχωρήσουν στον εξονυχιστικό έλεγχο των υπόλοιπων 48 τενόντων της γέφυρας και «όπου παρατηρηθούν προβλήματα, θα προχωρούμε στην αποκατάστασή τους».

Ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας εμφανίστηκε αισιόδοξος ως προς τον χρόνο ολοκλήρωσης των εργασιών, λέγοντας ότι «εάν δεν προκύψουν προβλήματα και σε άλλα σημεία των τενόντων της γέφυρας, οι εργασίες θα μπορούσαν να ολοκληρωθούν σε διάστημα δύο μηνών, όπως έχει διατυπωθεί στην αρχική μας εκτίμηση».

Ανέφερε ότι στην πρόσφατη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Υποδομών εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση 2,5 εκατ. ευρώ για τη συνολική μελέτη συντήρησης της γέφυρας και αφού επικαιροποιηθούν τα τεύχη δημοπράτησης θα δοθεί στη δημοσιότητα.

Δήλωσε ότι «η οικονομική ζημιά των επιχειρήσεων, των επαγγελματιών και ομάδων παραγωγών του πρωτογενούς τομέα είναι σημαντική εξαιτίας του κλεισίματος της γέφυρας» και γι’ αυτό αποφασίστηκε να υπάρξει μια καταγραφή των επιχειρήσεων και επαγγελματιών που εμπίπτουν σε αυτή την κατηγορία ώστε «να ζητήσουμε από την κεντρική κυβέρνηση την ενίσχυση έναντι των απωλειών που έχουν υποστεί». Εξήγησε, όμως, ότι για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση που να προβλέπει αυτή την κατηγορία οικονομικής ενίσχυσης.

Παράλληλα ανέφερε ότι προχωρά με πιο ταχύ ρυθμό η επικαιροποίηση της μελέτης για την ολοκλήρωση της κατασκευής του δρόμου Κοζάνη – Ρύμνιο, με χρηματοδοτήσεις που είναι εξασφαλισμένες από την προηγούμενη περιφερειακή διοίκηση, προκειμένου «να υπάρχει μια εναλλακτική διαδρομή, ακόμη κι όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες συντήρησης της Γέφυρας των Σερβίων».

Αναφερόμενος στο θέμα του αποκλεισμού των Συνεταιρισμών από τα προγράμματα ενίσχυσης του Ταμείου Δίκαιης Μετάβασης προέτρεψε τις τοπικές συνεταιριστικές οργανώσεις να συστήσουν νέα νομικά πρόσωπα που θα ξεπερνούν τα προβλήματα που προέκυπταν από τις φορολογικές εκκρεμότητες των μελών των συνεταιρισμών, όταν έπρεπε να ενταχθούν από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους.

 

 

Πηγή: protothema.gr




Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση για τη γέφυρα Σερβίων και τις ρωγμές που έχει

Επί τάπητος ακόμα και η διακοπή κυκλοφορίας υπό τον κίνδυνο κατάρρευσης.

Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση ζήτησε ο εισαγγελέας για την Γέφυρα Σερβίων, καθώς διαπιστώθηκαν ρωγμές. Στην παραγγελία του εισαγγελέα τονίζεται, μεταξύ άλλων, η ανάγκη λήψεως ακόμα και μέτρων παντελούς απαγόρευσης της κυκλοφορίας σε περίπτωση έστω και της παραμικρής πιθανότητας να καταρρεύσει η γέφυρα.

Η γέφυρα διασχίζει την τεχνητή λίμνη Πολυφύτου ενώνοντας τη δυτική Μακεδονία με τη Θεσσαλία και είχε δοθεί στην κυκλοφορία το 1974. Στόχος της προκαταρκτικής εξέτασης να διερευνηθεί σύμφωνα με το kozan.gr:

  • εάν τα μέτρα που έχουν ληφθεί μετά την πρόσφατη διαπίστωση ρωγμών στους τένοντες της Υψηλής Γέφυρας Σερβίων διασφαλίζουν συνθήκες ασφαλούς χρήσεως της γέφυρας ακόμα και για οχήματα μικρότερα των 3,5 τόνων, γεγονός που παραγγέλλεται να διακριβωθεί με κάθε μέσο,
  • εάν συνεπεία των υπαρχόντων περιορισμών στη χρήση της γέφυρας διασφαλίζεται η ασφαλής κυκλοφορία των βαρέων οχημάτων (άνω των 3,5 τόνων) από εναλλακτικές διαδρομές, ιδίως στις περιπτώσεις που τα οχήματα αυτά διέρχονται από κατοικημένες περιοχές και
  • ποιές ενέργειες έχουν γίνει έως σήμερα για την αποκατάσταση του προβλήματος ασφαλούς κυκλοφορίας στην Γέφυρα Σερβίων και ποιοι είναι οι λόγοι καθυστέρησης επίλυσης του εν λόγω προβλήματος, (επισημαίνεται ότι συναφής ποινική δικογραφία σχηματίσθηκε και το έτος 2020).
  • Στην ίδια παραγγελία τονίζεται η ανάγκη λήψεως ακόμα και μέτρων παντελούς απαγόρευσης της κυκλοφορίας σε περίπτωση διαπιστώσεως έστω και της παραμικρής πιθανότητας κινδύνου κατάρρευσης της εν λόγω γέφυρας, μέχρι εξασφαλιστεί ότι η χρήση της δεν ενέχει κανέναν απολύτως κίνδυνο.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Η «διπλωματία» της Γέφυρας Κήπων

Με συντονισμένες ενέργειες, ελληνικές και τουρκικές Αρχές τοπικής αυτοδιοίκησης συνεργάστηκαν για την αποτροπή πρόκλησης πλημμυρικών φαινομένων στον Έβρο.

Σε μια συνεργασία που θέτει τις βάσεις για την ενίσχυση των δεσμών των Ελλήνων και των Τούρκων που ζουν στις δύο όχθες του Έβρου, προχώρησαν οι τοπικές Αρχές της περιοχής.

Επίκεντρο της συνεργασίας ήταν η γέφυρα των Κήπων, όπου, το τελευταίο διάστημα είχαν εγκλωβιστεί τεράστιοι όγκοι φερτών υλικών, γεγονός που είχε αυξήσει κατακόρυφα τον κίνδυνο πρόκλησης πλημμυρικών φαινομένων. Η συγκέντρωση φερτών υλών (κυρίως δένδρων, κλαδιών κλπ) στα βάθρα της γέφυρας, έθεσε σε συναγερμό τις τεχνικές υπηρεσίες, καθώς σχηματιζόταν ένα ιδιότυπο φράγμα, που θα δημιουργούσε σοβαρά προβλήματα στην ομαλή ροή των νερών και ενδεχομένως στη στατική της επάρκεια της γέφυρας, στην περίπτωση εμφάνισης πλημμυρών. Αξίζει να σημειωθεί πως στατιστικά, μεγάλες πλημμύρες στην περιοχή έχουν εμφανιστεί κυρίως από τους μήνες Νοέμβριο έως και Μάρτιο.

Με πρωτοβουλία του Αντιπεριφερειάρχη Έβρου Δημήτρη Πέτροβιτς, ζητήθηκε συνάντηση των δυο όμορων διοικητικών τοπικών αρχών, προκειμένου να εξετασθούν τρόποι για την από κοινού επίλυση του προβλήματος στα βάθρα της γέφυρας.

Οι συνεννοήσεις των δυο αντιπροσωπειών ξεκίνησαν από τον Δεκέμβριο. Η πρώτη συνάντηση μεταξύ του Δημήτρη Πέτροβιτς και του Έπαρχου Υψάλων Ομέρ Σεβγκιλί, έγιναν στα μέσα Ιανουαρίου στα Τελωνεία Κήπων και Υψάλων, παρουσία μηχανικών, στρατιωτικών και αστυνομικών, όπου κρίθηκε αναγκαίο να γίνουν άμεσες παρεμβάσεις για την αντιμετώπιση της κατάστασης που δημιουργήθηκε.

Το έργο υλοποιήθηκε από ελληνικής πλευράς από τις τεχνικές υπηρεσίες της περιφερειακής ενότητας Έβρου και του υπουργείου Υποδομών και από την Διεύθυνση Υδραυλικών Έργων της Τουρκίας. Οι εργασίες έγιναν ταυτόχρονα και συντονισμένα από τις δυο όχθες, προκειμένου να μην υπάρξει διακοπή κυκλοφορίας στην γέφυρα και χρησιμοποιήθηκαν μηχανήματα έργου, πλωτά μέσα και γερανός. Ο όγκος των φερτών υλών που είχε συσσωρευτεί στα βάθρα απομακρύνθηκε και αποκαταστάθηκε η ομαλή ροή των νερών προς τις εκβολές του ποταμού Έβρου, απομακρύνοντας και προβλήματα που ενδεχομένως θα προκαλούσε στη γέφυρα μια πλημμύρα.

Η γέφυρα Κήπων Έβρου, αποτελεί διαχρονικά το γνωστότερο και σημαντικότερο οδικό σημείο σύνδεσης όχι μόνο της Ελλάδας με την Τουρκία, αλλά και της Ευρώπης με την Ασία.

Η επονομαζόμενη και ως “Γέφυρα φιλίας”, μήκους 800 μέτρων, θεμελιώθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου του 1954 απο τους τότε υπουργούς Δημοσίων Έργων της Ελλάδας Κωνσταντίνο Καραμανλή και της Τουρκίας Κεμάλ Ζεϊτίνογλου.

Η ασφαλής λειτουργία της γέφυρας Κήπων και η συντήρησή της αποτελεί κυρίαρχη υποχρέωση των αρμόδιων υπηρεσιών των δυο κρατών, καθότι το μέσον της κοίτης του ποταμού Έβρου, οριοθετεί και τη συνοριακή γραμμή Ελλάδος – Τουρκίας. Ήδη πρόσφατα, η ελληνική πλευρά ανέθεσε τη μελέτη μέσω της Εγνατίας Οδου Α.Ε. και σε συμφωνία με την τουρκική, για την κατασκευή νέας σύγχρονης καλωδιωτής γέφυρας, που θα αντικαταστήσει την υπάρχουσα.

Η συνεργασία Ελλάδος – Τουρκίας για τον καθαρισμό των βάθρων της γέφυρας των Κήπων, παρότι δεν λαμβάνει διαστάσεις δημοσιότητας, εν τούτοις αποκαλύπτει στην πράξη την συνεργασία που έχουν οι τοπικές αρχές των δύο πλευρών στην αντιμετώπιση κοινών προβλημάτων. Εξ άλλου δεν είναι η πρώτη φορά, που ο Αντιπεριφερειάρχης Δημήτρης Πέτροβιτς, ως επικεφαλής ελληνικών αποστολών συναρμοδιων υπουργείων, αναλαμβάνει να εκπροσωπήσει την χώρα σε σημαντικές συναντήσεις για ζητήματα που προκύπτουν στις δυο όμορες συνοριακές περιοχές Έβρου και Αδριανούπολης, κυρίως από φυσικές καταστροφές.

Η εμπειρία του, επί οκτώμισι χρόνια στο τιμόνι της διοίκησης του νομού Έβρου, αλλά και στην αντιμετώπιση διαφόρων ειδών κρίσεων, θεωρείται από πολλούς και το ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα για το επόμενο βήμα του κ. Πέτροβιτς στην πολιτική, που όπως συζητείται ευρέως, στις προσεχείς εκλογές θα είναι, η διεκδίκηση της θέσης του Δημάρχου της Αλεξανδρούπολης.

«Πέραν των σεισμών, στον Έβρο έχουμε και τη διπλωματία των τοπικών Αρχών. Είναι αυτή που διασφαλίζει τις σχέσεις καλής γειτονίας και την από κοινού αντιμετώπιση των προβλημάτων τα οποία επηρεάζουν και τις δύο χώρες και πρέπει να αντιμετωπίζονται συντονισμένα», δήλωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Έβρου.

 

Πηγή: real.gr