Βορίδης για τα πανεπιστήμια | Θα επιμείνουμε να εφαρμοστεί ο νόμος

«Τα κόμματα έχουν καταστατικό και όργανα», σχολίασε για τις εξελίξεις στον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης, σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό «Σκάι». Για τις δε κινητοποιήσεις των αγροτών παρατήρησε πως είναι σημαντικό στη διαμαρτυρία των ευρωπαίων αγροτών για αλλαγή σημείων της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, την οποία επιδιώκει και ο Κυριάκος Μητσοτάκης, να προστεθεί και η διαμαρτυρία των ελλήνων αγροτών. Όσο για τις αντιδράσεις στα πανεπιστήμια σχετικά με το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο, επισήμανε: «Η κατεύθυνση της κυβέρνησης είναι σαφής: θα επιμείνουμε να εφαρμοσθεί ο νόμος».

Η συνέντευξη ξεκίνησε, όμως, από την ανάληψη ευθύνης για τον φάκελο-βόμβα, με στόχο την πρόεδρο Εφετών Θεσσαλονίκης, με τον υπουργό Επικρατείας να υπενθυμίζει εν πρώτοις ότι είναι το τρίτο περιστατικό, μετά από εκείνα στην έδρα των ΜΑΤ και το υπουργείο Εργασίας. «Ορισμένοι προσπαθούν ενδεχομένως να δημιουργήσουν νέο κύμα τρομοκρατίας. Η απάντηση σε αυτό είναι τα αυξημένα μέτρα ασφαλείας, η αυξημένη εγρήγορση και, φυσικά, η δουλειά της αστυνομίας», επισήμανε, με το ταυτόχρονο σχόλιο ότι είναι «παρακινδυνευμένο να κάνω ιδεολογική ανάλυση».

Στα εκπαιδευτικά, τόνισε αρχικώς ότι «στη συνταγματική αναθεώρηση θα ξαναθέσουμε το Άρθρο 16 ανεξαρτήτως της νομοθετικής πρωτοβουλίας που παίρνουμε τώρα». Ταυτοχρόνως, «η νομοθετική πρωτοβουλία δεν έχει πρόβλημα συνταγματικότητας, γιατί αφορά παραρτήματα νομίμως λειτουργούντων ήδη, πανεπιστημίων στην αλλοδαπή. Αυτό προστατεύεται από την Ευρωπαϊκή Συνθήκη, η οποία είναι κείμενο υπερσυνταγματικής ισχύος. Έχουμε αποφάσεις του Δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εφαρμογή της Συνθήκης, που λέει ότι το νομίμως λειτουργόν εκπαιδευτικό ίδρυμα σε άλλη χώρα έχει το δικαίωμα να ιδρύει παραρτήματα».

Όσον αφορά τις αντιδράσεις στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, «ο καθείς μπορεί να έχει την άποψή του», ανέφερε και πρόσθεσε: «Οι καταλήψεις, η παρεμπόδιση της λειτουργίας ενός δημοσίου χώρου, ενός δημοσίου κτηρίου, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι είναι παράνομη. Για να μην υπάρχει πρόβλημα στη λειτουργία των πανεπιστημίων, το υπουργείο Παιδείας, σε συνεννόηση με τις πρυτανικές αρχές, είπε να γίνουν οι εξετάσεις από απόσταση. Σε πολλά πανεπιστήμια αυτό έχει γίνει, σε κάποια όχι και γεννιέται θέμα για την εξεταστική περίοδο. Θέμα για τη λειτουργία των πανεπιστημίων θα υπάρξει, όταν τελειώσει η εξεταστική περίοδος».

Εξάλλου, υπογράμμισε ότι «προφανώς υπάρχει ζήτημα ποινικών ευθυνών, όταν γίνεται μια παράνομη ενέργεια, όπως είναι η κατάληψη. Ομοίως υπάρχει ζήτημα πειθαρχικών ευθυνών, γιατί ο κανονισμός των πανεπιστημίων ορίζει ότι οι φοιτητές, οι οποίοι παρεμποδίζουν τη λειτουργία των πανεπιστημίων έχουν ως πειθαρχική κύρωση – η οποία πρέπει να εκκινηθεί από τις αρμόδιες πρυτανικές αρχές, δεν είναι θέμα της κυβέρνησης – την οριστική απομάκρυνση από το πανεπιστήμιο. Η κύρωση φθάνει μέχρι αυτού του σημείου», ενώ «εκεί που θα κρίνεται σκόπιμο θα υπάρχει και αστυνομική παρέμβαση», συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με τον κ. Βορίδη, δεν υπάρχει πάντως «καμία περίπτωση» να παγώσει το νομοσχέδιο, όποιες και αν είναι οι αντιδράσεις, όπως είπε. «Αυτή η μεταρρύθμιση για εμάς είναι εμβληματική», δήλωσε, προσθέτοντας ότι «αυτή η συζήτηση είναι κενή νοήματος. Μπορεί πριν 40 χρόνια – εγώ τα ίδια θα έλεγα και τότε για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια – κάποιος να συζητούσε. Τώρα, όποια ελληνόπουλα μπορούν, πηγαίνουν και σπουδάζουν στο εξωτερικό σε ιδιωτικά πανεπιστήμια, αναγνωρίζεται το πτυχίο τους και έχουν πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα. Ποιο είναι το νόημα να μπορούν να πάνε στην Κύπρο, αλλά να μην μπορούν να πάνε στην Αθήνα;», διερωτήθηκε.

Καθώς, όμως, μεσούσης της συνέντευξης έγινε γνωστή η είδηση για ανακατάληψη της Νομικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης από φοιτητές, διεμήνυσε ότι «προφανώς η προσπάθεια για την επιβολή της νομιμότητας θα συνεχισθεί, προφανώς θα υπάρχουν ζητήματα, αλλά η κατεύθυνση της κυβέρνησης είναι σαφής: θα επιμείνουμε να εφαρμοσθεί ο νόμος». Παρεμπιπτόντως, σε άλλο σημείο της συνέντευξης διευκρίνισε ότι «αυτή τη στιγμή η κυβέρνηση δεν εξετάζει μια συνολική αλλαγή στο ζήτημα της εισαγωγής στα πανεπιστήμια».

Για τις εξελίξεις στο κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης και αφού διευκρίνισε πως δεν μπορεί να πάρει θέση για τα εσωκομματικά άλλου κόμματος, περιορίσθηκε σε «μια προσωπική αντίδραση», όπως τη χαρακτήρισε. «Τα ζητήματα της ταυτότητας των κομμάτων να κρίνονται με ερωτηματολόγια στο διαδίκτυο μου φαίνεται κάπως», ήταν το εισαγωγικό σχόλιό του και συμπλήρωσε:

«Αν γινόταν στη Νέα Δημοκρατία κάτι τέτοιο, όλοι θα έλεγαν ότι έχουμε κάποιο καταστατικό και όργανα, ότι έχουμε συνέδριο. Τα κόμματα έχουν κάποια συγκρότηση. Αν θες να το κάνεις όλο από την αρχή, τότε βγαίνεις από το κομματικό πλαίσιο». Αλλά, ακόμη και στην περίπτωση αυτή, στα ταυτοτικά ζητήματα «λες εσύ τι θέλεις». Με το ερωτηματολόγιο Κασσελάκη, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία «δείχνει σαν να μην έχει άποψη και απλώς να είναι το ηχείο ενός κόσμου».

Όσον αφορά τις κινητοποιήσεις των αγροτών, ο υπουργός Επικρατείας εκτίμησε ότι «σε ορισμένα σημεία μπορεί να έχουμε στρατηγική σύγκλιση. Είναι σημαντικό στην προσπάθεια που κάνει ο πρωθυπουργός μας για την αλλαγή σημείων της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ), στη διαμαρτυρία των ευρωπαίων αγροτών που πήγαν στις Βρυξέλλες, στο Παρίσι, στο Βερολίνο, να προστεθεί και η διαμαρτυρία της Αθήνας […] Θυμίζω ότι η ΚΑΠ είναι προϊόν συμβιβασμού με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής · όπου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο η πίεση ασκείτο από τις δυνάμεις της Αριστεράς, ώστε να υπάρχει ένταση στην περιβαλλοντική μετάβαση». Στον αντίποδα, το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, ο ελληνας πρωθυπουργός και ο κ. Βορίδης, με την ιδιότητα, τότε, του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης «προσπαθούσαμε να πούμε ότι ο ρυθμός αυτός έπρεπε να είναι πιο αργός. Τώρα που ανοίγει αυτή η συζήτηση ή θέλουμε να ανοίξει, και ο πρωθυπουργός έχει αποφασίσει να την ανοίξει, είναι σημαντικό να δούμε ότι αυτό είναι ένα αίτημα του αγροτικού κόσμου». Σε κάθε περίπτωση, κατέληξε, «η υπεράσπιση της αγροτικής παραγωγής είναι κατ’ εξοχήν πολιτική της Δεξιάς».

Η συνέντευξη έκλεισε με ερώτηση επί του νομοσχεδίου με θέμα τις αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα: «Η γενική κατεύθυνση είναι αυστηροποίηση […] δεν γίνεται με ποινή καθείρξεως 15 έτη να είναι κάποιος έξω (από τη φυλακή) στα τρία χρόνια». Άλλο παράδειγμα, «τον έχω πιάσει για κλοπές, πλημμεληματικές πράξεις δηλαδή, είκοσι φορές και εξακολουθεί να είναι έξω. Δεν γίνεται».

Ερωτηθείς, τέλος, για την ανέγερση νέων σωφρονιστικών καταστημάτων, απάντησε: «Θα φτιάξουμε και τις φυλακές που πρέπει να φτιάξουμε, ώστε να είναι αποτελεσματικά τα μέτρα αυτά».

Πηγή: Newsbeast.gr




Βορίδης για αγρότες | Ο πρωθυπουργός θα κάνει εξαιρετικά θετική πρόταση για την ενέργεια

Για τα αιτήματα των αγροτών, ενόψει του ραντεβού με τον πρωθυπουργό την Τρίτη στο Μέγαρο Μαξίμου, καθώς και για το νομοσχέδιο για τον γάμο ομόφυλων ζευγαριών μίλησε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης στον ΑΝΤ1 το πρωί της Δευτέρας.

«Δεν διαφωνεί κανείς στην ουσία ότι χρειάζεται στήριξη ο πρωτογενής τομέας, αλλά τα δημοσιονομικά πλαίσια είναι δεδομένα και πιεσμένα. Τα 83 εκατ. ευρώ της επιστροφής του ΕΦΚ πετρελαίου δεν ήταν εγγεγραμμένα στον προϋπολογισμό, να το λάβουμε υπόψη αυτό», είπε ο Υπουργός Επικρατείας, συμπληρώνοντας ότι αναζητείται τρόπος να γίνει προκαταβολικά μέρος της επιστροφής του φόρου, ώστε να ενισχυθεί η ρευστότητα των καλλιεργητών.

Ο Μάκης Βορίδης προσέθεσε ότι «οι αγρότες ξέρουν ότι η κυβέρνηση τους στηρίζει και θα συνεχίσει να τους στηρίζει και πράγματι κι εκείνοι στήριξαν την κυβέρνηση», αναφέροντας εν συνεχεία ότι «οι αγρότες ζητούν μείωση ΦΠΑ στα αγροτικά εφόδια, που έχει ήδη γίνει από το 13% στο 6%, χωρίς να αποτελέσει αντικείμενο αγροτικών κινητοποιήσεων».

Ο Υπουργός Επικρατείας τόνισε ότι ο πρωθυπουργός θα κάνει μια «πρόταση εξαιρετικά θετική στο κομμάτι της ενέργειας στους αγρότες», αρνούμενος να δώσει περαιτέρω πληροφορίες.

Σχετικά με το αίτημα των αγροτών για αναπροσαρμογή της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής, ο Μάκης Βορίδης υπογράμμισε ότι «έχει αλλάξει η κατανομή του ποσού από την ΚΑΠ, δεν έχει αλλάξει το ποσό που αναλογεί στην χώρα μας. Προσέξτε, οι Πράσινοι, οι Αριστεροί και οι Σοσιαλιστές πίεζαν στην Ευρωβουλή για να υπάρχει πιο αυστηρό πλαίσιο περιβαλλοντικής προσαρμογής», σημειώνοντας ότι «όλες οι πολιτικές δυνάμεις πρέπει να έχουμε κοινή στάση για την αναδιαπραγμάτευση της ΚΑΠ».

Για τα ομόφυλα ζευγάρια

Κληθείς να σχολιάσει τις συγκεντρώσεις και εκδηλώσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις κατά του νομοσχεδίου για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών, ο κ. Βορίδης είπε ότι «οι πολίτες έχουν δικαίωμα να διαδηλώνουν και να πουν την άποψη του. Δεν είναι κανείς αφελής στην κυβέρνηση, ούτε ο πρωθυπουργός, που στηρίζει την ρύθμιση, ο οποίος ξέρει ότι και η εκκλησία έχει διαφορετική γνώμη και μερίδα της κοινωνίας».

Αναφορικά με δηλώσεις και απόψεις περί αντισυνταγματικότητας της προωθούμενης ρύθμισης, ο Υπουργός Επικρατείας, που έχει δηλώσει ότι δεν θα την στηρίξει στην Βουλή, απέχοντας από την ψηφοφορία, επεσήμανε ότι «Ο Βορίδης είπε την άποψη του. Υπάρχουν δύο όργανα για την αντισυνταγματικότητα: η Βουλή και το Συμβούλιο της Επικρατείας. Αν εγερθούν ζητήματα αντισυνταγματικότητας, εκεί θα κριθούν. Η γνώμη μου, είναι γνώμη μου».

Ερωτηθείς αν υπάρχει εκλογικός στόχος για τη Νέα Δημοκρατία στις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ο Μάκης Βορίδης είπε ότι «στις Ευρωεκλογές θα κοιτάξουμε ουσιαστικά αν προκύπτει αναδιάταξη και αλλαγή στο πολιτικό σκηνικό, αυτό έχει σημασία».

Τέλος, κατέκρινε τις δηλώσεις του Αχιλλέα Μπέου, με τις οποίες απάντησε με χυδαίο τρόπο στον Στέφανο Κασσελάκη, που επίσης χρησιμοποίησε ακραία έκφραση για τον Δήμαρχο Βόλου, λέγοντας «άκουσα τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης να εκφράζεται με έναν τρόπο. Και απάντησε ο Δήμαρχος με τον γνωστό χειρότερο τρόπο. Να έχουμε επίγνωση της θέσης μας, όταν είσαι τέταρτος τη τάξει πολιτειακός παράγοντας, δεν μπορείς να μιλάς όπως σε έναν φίλο σου».

πηγή: Newsbeast.gr




Αναβρασμός στον ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης: Νέο μέλος ο πρώην δήμαρχος Οντέρ Μουμίν που είχε αποπέμψει ο Βορίδης

Επιστολή προς την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία απέστειλαν 12 στελέχη της Νομαρχιακής Επιτροπής του νομού Ροδόπης, διαφωνώντας με την ένταξη στο κόμμα του μειονοτικού, πρώην Δημάρχου Ιάσμου, Οντέρ Μουμίν. Σε επιστολή τους προς τον πρόεδρο του κόμματος, Στέφανο Κασσελάκη και τους δύο Γραμματείς, «η ένταξη στον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ του Οντέρ Μουμίν, μέσω του isyriza, δοκιμάζει τη συνοχή της οργάνωσης στη Ροδόπη, πλήττει το κύρος και την αξιοπιστία μας στην τοπική κοινωνία και ως εκ τούτου η πολιτική ευθύνη για τις συνέπειες αυτής της επιλογής ανήκει σε όσους την επικύρωσαν» αναφέρουν μεταξύ άλλων, σε επιστολή τους τα τοπικά στελέχη, επιστολή που υποστηρίζει ο πρώην Βουλευτής του νομού, Δημήτρης Χαρίτου.

Το παρασκήνιο της Κομοτηνής

Την επιστροφή Μουμίν σηματοδότησε, κατά πληροφορίες, η πρόσφατη επίσκεψη του Πάνου Ρήγα στην περιοχή, καθώς ο κ. Μουμίν φέρεται να ήταν παρών στην συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στην Κομοτηνή στα τέλη της περασμένης εβδομάδας το κορυφαίο στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, στα πλαίσια του Προσυνεδριακού διαλόγου του κόμματος, ενώ απουσίαζε χαρακτηριστικά ο πρώην Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, Δημήτρης Χαρίτου.

Σημειωτέον ότι ο τοπικός ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται σε διαρκή αναβρασμό ήδη από την προεκλογική περίοδο του περασμένου καλοκαιριού, με φόντο την αντίδραση της Ελένης Λαφτσή, συζύγου του πρώην Βουλευτή, Δημήτρη Χαρίτου είχε προκαλέσει η υποψηφιότητα του Φερχάτ Οζγκιούρ. ‘Ηταν τότε, που η κ. Λαφτσή είχε προκαλέσει με ανάρτησή της στα κοινωνικά δίκτυα, λέγοντας:

«Συγχαρητήρια στο τουρκικό προξενείο που για άλλη μια φορά κατάφερε να παρέμβει στα πολιτικά πράγματα στη Ροδόπη! Συγχαρητήρια και σε όσους συνέβαλαν στην προσπάθεια του ερντογανικού κράτους να εκλέξει το υποτιθέμενο αριστερό δεκανίκι τους ως βουλευτή στη Ροδόπη. Συγχαρητήρια και σε όσους προσπαθούν να περάσουν στην κοινή γνώμη αυτή την παρέμβαση της Τουρκίας ως νίκη ενός αριστερού χώρου. Θα σας στενοχωρήσω αλλά αυτή η υποβοηθούμενη εκλογή ούτε αριστερή ούτε προοδευτική στο ελάχιστο είναι.Είναι μόνο παρέμβαση ωμή και αισχρή!».

Ακολούθως, η κυρία Λαφτσή είχε παραπεμφθεί στην Επιτροπή Δεοντολογίας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, ενώ παραιτήθηκε τελικά, πριν τη σχετική γνωμοδότηση. Σύμφωνα, πάντως, με ασφαλείς πληροφορίες, τα μέλη της Νομαρχιακής Οργάνωσης του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ που διαφωνούν με την επιλογή της επιστροφής του κ. Μουμίν, δεν είναι αντίθετα σε μαζικό άνοιγμα στην μειονότητα για νέα πρόσωπα, όχι όμως και για τον πρώην Δήμαρχο Ιάσμου, που τελικά αποπέμφθηκε από τα καθήκοντά του, μετά από σχετική παρέμβαση της Πολιτείας και του αρμόδιου υπουργού, Μάκη Βορίδη.

Το ζήτημα του κ. Μουμίν, ωστόσο, λαμβάνει πανελλαδικές διαστάσεις τις τελευταίες ώρες, με αποτέλεσμα να τεθεί στην επόμενη συνεδρίαση της Πολιτικής Γραμματείας του κόμματος, με δεδομένη την αυτοδιοικητική πορεία του πρώην Δημάρχου Ιάσμου.

Αναλυτικά, η επιστολή:

ΠΡΟΣ

ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ ΣΤΕΦΑΝΟ ΚΑΣΣΕΛΑΚΗ

ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΚΑΙ ΑΝ.ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ

ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ Π.Σ

Βρισκόμαστε σήμερα ως κόμμα σε μια δύσκολη πολιτική συγκυρία, μπροστά σε ένα συνέδριο δημοκρατικού διαλόγου και ανοίγματος στην κοινωνία και λίγο πριν την κρίσιμη αναμέτρηση των ευρωεκλογών. Ως εκ τούτου, η ένταξη στον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ του πρώην Δημάρχου Ιάσμου, Οντέρ Μουμίν, μέσω του isyriza, που επικύρωσε η ηγεσία, είναι μια επιλογή που θα έχει τα αντίθετα από τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα, δηλαδή της ενίσχυσης της εικόνας και της αξιοπιστίας του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ σε όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες της Ροδόπης, καθώς είναι γνωστό ότι, ο εν λόγω ως Δήμαρχος, απασχόλησε το Πανελλήνιο με τις ενέργειές του, για τις οποίες μάλιστα υποχρεώθηκε να παραιτηθεί από το αξίωμά του πριν τη λήξη της θητείας του. Καθώς καρατόμησε αντιδημάρχους ,μεταξύ αυτών και μουσουλμάνους κατηγορώντας τους ως ΓΚΙΟΥΛΕΝΙΣΤΕΣ ,εκδίωξε προϊσταμένους υπηρεσιών του Δήμου, ανακάλεσε συμβάσεις εργασίας, ώθησε σε παραίτηση την διευθύντρια της Κοινωφελούς Επιχείρησης του Δήμου κατηγορώντας την ως μέλος εγκληματικής οργάνωσης, εξαπέλυσε πειθαρχικές διώξεις εναντίον μονίμων υπαλλήλων, σφράγισε την ταμειακή υπηρεσία της τοπικής αρχής, ενώ ταυτόχρονα εξέθεσε τη χώρα μας με διχαστικό και επικίνδυνο λόγο, προσκαλεσμένος αλυτρωτικών συλλόγων σε εκδηλώσεις στην Προύσα της Τουρκίας.

Η πολιτική και κοινωνική παρουσία του κ. Οντερ Μουμίν δεν συνάδει με το αξιακό σύστημα του κόμματός μας. Αυτή άλλωστε είναι και η άποψη των στελεχών μας, των συντρόφων μας και των φίλων μας από το χώρο της μειονότητας.

Με αίσθημα ευθύνης ως μέλη της ΝΕ Ροδόπης, καταθέσαμε αναλυτικά στα συλλογικά όργανα που συμμετέχουμε, παρουσία του μέλους της Πολιτικής Γραμματείας σ. Π. Ρήγα, (αναλυτικά) τους λόγους για τους οποίους μια τέτοια επιλογή είναι πολύ δύσκολο, έως αδύνατο, να υποστηριχθεί και να εξηγηθεί στην κοινωνία, όπως και στους συμπολίτες μας της μειονότητας. Δυστυχώς, το δικαίωμά μας να έχουμε γνώμη για σοβαρά θέματα, που θα έχουν, κατά την άποψή μας, αρνητικές επιπτώσεις στον χώρο ευθύνης μας, παρακάμφθηκε και βρεθήκαμε προ τετελεσμένων γεγονότων. Ο Οντέρ Μουμίν εμφανίστηκε σε ρόλο εκπροσώπησης (;) του τοπικού ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ μαζί με τον σ. Π. Ρήγα, στις συναντήσεις με τους τοπικούς φορείς, χωρίς να έχει προηγηθεί συζήτηση στη ΝΕ ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Ροδόπης. Με αυτού του είδους όμως τις επιλογές, που γίνονται ερήμην μας και για τις οποίες βρισκόμαστε απολογούμενοι στην τοπική κοινωνία, η δημοκρατία που έχουμε κατακτήσει στο κόμμα μας. οι αναφορές στο κείμενο των «θέσεων» για το Συνέδριο καθώς και οι δεσμεύσεις του προέδρου Σ. Κασσελάκη για κόμμα των μελών καθίστανται κενό γράμμα .

Θεωρούμε, ως στελέχη με διαδρομή στο χώρο της Αριστεράς, αυτονόητο το δικαίωμά μας για τόσο σοβαρά θέματα, θέματα αρχών και αξιών του κόμματός μας αλλά και του καθενός από εμάς ξεχωριστά, να καταθέτουμε και να εκφράζουμε με ευθύνη την διαφορετικότητα της άποψής μας, όταν μάλιστα πρόκειται για ζητήματα για τα οποία κρινόμαστε πολύ πιο αυστηρά από την τοπική και συνολικά την κοινωνία. Η ένταξη στον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ του Οντέρ Μουμίν, μέσω του isyriza, δοκιμάζει τη συνοχή της οργάνωσης στη Ροδόπη, πλήττει το κύρος και την αξιοπιστία μας στην τοπική κοινωνία και ως εκ τούτου η πολιτική ευθύνη για τις συνέπειες αυτής της επιλογής ανήκει σε όσους την επικύρωσαν.




Βορίδης | Εξετάζονται αλλαγές στο φορολογικό νομοσχέδιο

Ότι εξετάζονται αλλαγές στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο αποκάλυψε σε συνέντευξή του το πρωί της Δευτέρας (27/11) ο Μάκης Βορίδης. Ο υπουργός Επικρατείας αποδοκίμασε τις δηλώσεις του Παναγιώτη Τσακλόγλου και είπε ότι ο ίδιος απολογήθηκε για αυτές, αλλά τόνισε ότι δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν ελεύθεροι επαγγελματίες που επί 15 χρόνια δηλώνουν μηδενικό φορολογικό εισόδημα.

Σε συνέντευξή του στην εκπομπή του ΑΝΤ1 «Καλημέρα Ελλάδα» και σχολιάζοντας τα όσα ανέφερε ο πρώην πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς για τους γάμους των ομόφυλων ζευγαριών και την τεκνοθεσία ο Μάκης Βορίδης σχολίασε ότι «θα πρέπει να σεβαστούμε ότι ο πρωθυπουργός έχει δηλώσει πως θα παρουσιαστεί το σχετικό νομοσχέδιο και οι οροί του εν ευθέτω χρόνω, οπότε είναι άκαιρη όποια συζήτηση τώρα», ενώ σε ότι αφορά την δική του θέση απάντησε ότι έχει τοποθετηθεί με σαφήνεια εδώ και καιρό.

Κάνοντας ειδική αναφορά στην ανάρτηση του Στέφανου Κασσελάκη για το θέμα των παρακολουθήσεων και τις αιχμές που αφήνει για τη στάση του, υπογράμμισε πως «καλό θα ήταν ο Πρόεδρος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης να έχει μια αίσθηση των νομικών δεδομένων. Για το θέμα των παρακολουθήσεων έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες από τη Δικαιοσύνη κι εγώ δεν μπορούσα να προσθέσω τίποτα παραπάνω σε αυτές».

«Η αντιπολίτευση προσπαθεί εναγωνίως να συνδέσει τις παρακολουθήσεις με την κυβέρνηση και με συγκεκριμένες υπηρεσίες, κάτι που δεν έχει ουδόλως αποδειχθεί» σημείωσε ο Μάκης Βορίδης.

«Η μεγάλη επιτυχία του Μητσοτάκη είναι ότι έχει βάλει στο επίκεντρο τα προβλήματα των πολιτών»

Σε ότι αφορά τη συζήτηση που προκλήθηκε επίσης από τη συνέντευξη Σαμαρά για τη γενικότερη στροφή στην Ευρώπη προς τα δεξιά κι όχι προς το κέντρο, τόνισε πως «η μεγάλη επιτυχία του Μητσοτάκη είναι ότι έχει βάλει στο επίκεντρο τα προβλήματα των πολιτών και η αντιμετώπιση τους φέρνει την ταύτιση ανθρώπων που ξεκινάνε από διαφορετικές αβελτηρίες», αναφέροντας ως παραδείγματα το μεταναστευτικό και την φορολογική πολιτική.

Σε ότι αφορά το νέο φορολογικό νομοσχέδιο το οποίο έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις, κυρίως λόγω των αλλαγών που αφορούν την φορολόγηση των ελευθέρων επαγγελματιών, τόνισε κατηγορηματικά πως «εξετάζονται αλλαγές» μετά από τη δημόσια διαβούλευση στην οποία τέθηκε.

 




Βορίδης για Θεσσαλία: Έχουν μαζευτεί έως 40.000 πνιγμένα ζώα – Πότε θα αποκατασταθεί η κυκλοφορία στην Εθνική Οδό

Τα άμεσα προβλήματα που απασχολούν τους πλημμυροπαθείς της Θεσσαλίας τέθηκαν κατά τη διάρκεια συνέντευξης του υπουργού Επικρατείας, Μάκη Βορίδη, στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1.

Ξεκινώντας από το ρεπορτάζ του σταθμού, σύμφωνα με το οποίο δέκα κάτοικοι του Βλοχού Καρδίτσας ζουν δίπλα στο νεκροταφείο, ο κ. Βορίδης διαβεβαίωσε πως «θα το δούμε αμέσως», προσθέτοντας: «Η γενικότερη εικόνα που έχω είναι ότι όποιος έχει ζητήσει να μετακινηθεί, να του βρεθεί κατάλυμα να μείνει, αυτά έχουν τακτοποιηθεί».

Εχουν μαζευτεί 40.000 ζώα, λέει ο Μ. Βορίδης

Όσον αφορά τα πνιγμένα ζώα, έως σήμερα «έχουν μαζευτεί 35.000 ως 40.000 ζώα», ενώ μέχρι στιγμής «τα δηλωμένα στον ΕΛΓΑ είναι 75.000, αυτά θέλουν και μία διασταύρωση». Υπογράμμισε, πάντως, τη δυσκολία πρόσβασης σε κάποια μαντριά. Από αυτά για τα οποία υπάρχει η δυνατότητα περισυλλογής, «ίσως υπάρχουν ακόμη 2.000 ζώα, αλλά θα μαζευτούν και αυτά σήμερα».

Boρίδης για Εθνικη Οδο

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης, ο υπουργός διαφώνησε με την παρατήρηση ότι δεν υπάρχει συντονισμός την επόμενη ημέρα. Η πραγματικότητα είναι, αντέτεινε, ότι «είναι πολύ μεγάλο το πρόβλημα και πολύ μεγάλες οι καταστροφές». Για την Εθνική Οδό φερ’ ειπείν, «το πλημμυρικό φαινόμενο είναι ακόμη εν εξελίξει και δεν μπορεί να γίνει κάτι», δήλωσε.

Σε ερώτηση εάν η πολιτεία ήταν έτοιμη, εάν αντί του «Daniel», την περιοχή έπληττε μία κακοκαιρία μεγέθους «Ιανού», ο κ. Βορίδης απάντησε: «Ναι ήμασταν, δεν θα είχαμε αυτές τις καταστροφές». Εξαιτίας, μάλιστα, των μέτρων που είχαν ληφθεί, «η Καρδίτσα επλήγη λιγότερο», σημείωσε. Σε αυτό το σημείο απέρριψε κατηγορηματικά το ενδεχόμενο να έσπασαν σκοπίμως αναχώματα, ώστε να διοχετευθεί το νερό στον κάμπο, σώζοντας, έτσι, την πόλη της Καρδίτσας. Σε κάθε περίπτωση, «η κυρία εισαγγελεύς θα κάνει το έργο της», συμπλήρωσε.

Απαντώντας στο ερώτημα εάν η Νέα Δημοκρατία θα στηρίξει υποψηφίους στη Θεσσαλία, οι οποίοι ελέγχονται από τη δικαιοσύνη, ανέφερε πως άλλο πράγμα η εισαγγελική παραγγελία και άλλο η κατηγορία. Εάν και όταν φθάσουμε σε αυτό το επίπεδο, «βεβαίως και υπάρχουν ζητήματα για τα πολιτικά πρόσωπα, τα οποία βαρύνονται με τέτοιου είδους κατηγορίες», τόνισε.

Σε σχέση με τις λεγόμενες «κίτρινες κάρτες» της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα αντιπλημμυρικά έργα, ο υπουργός Επικρατείας διευκρίνισε: «Μας εγκαλούσαν όχι για απουσία αντιπλημμυρικών έργων αλλά για μια καθυστέρηση επικαιροποίησης σχεδίων. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν αντιπλημμυρικά έργα». Ειδικά για τη γέφυρα του Ξηριά, που κατασκευάσθηκε εκ νέου αλλά κατέρρευσε ξανά, επεσήμανε ότι θα πρέπει να δει κανείς τις προδιαγραφές της γέφυρας, για ποια φορτία, δηλαδή, ήταν φτιαγμένη.

iefimerida.gr

 

 




Βορίδης για Νέα Φιλαδέλφεια: Στήριξη σε Οικονόμου – Υποτίμησε τον κίνδυνο η ΕΛ.ΑΣ

«Ο Οικονόμου είναι μόλις 10 ημέρες υπουργός και κανείς δεν μπορεί να του καταλογίσει ευθύνες», είπε μεταξύ άλλων ο Μάκης Βορίδης

Η Ελληνική Αστυνομία υποτίμησε την σοβαρότητα και την έκταση του κινδύνου και δεν πήρε επαρκή μέτρα για να αποτρέψει τις συμπλοκές, τόνισε ο υπουργός Επικρατείας Μάκης Βορίδης, αναφερόμενος στη δολοφονία του 29χρονου φιλάθλου της ΑΕΚ από οπαδούς της Ντιναμό Ζάγκρεμπ στη Νέα Φιλαδέλφεια.

Ο κ. Βορίδης μιλώντας σήμερα στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ έκανε λόγο για «αναποτελεσματικότητα της ΕΛ.ΑΣ» είπε ότι οι αξιωματικοί νόμισαν εσφαλμένα ότι μπορούσαν να χειριστούν το θέμα, υποτίμησαν την έκταση και τη σοβαρότητα του κινδύνου, και δεν είχαν πάρει επαρκή μέτρα να αποτρέψουν τις συμπλοκές.

«Αναμφίβολα υπάρχει ένα λάθος. Το σημαντικό είναι να δούμε αν υπάρχουν προβλήματα στη συστημική λειτουργία την αστυνομίας. Αυτό που πρέπει, είναι να μην υπάρχουν συστημικές αποτυχίες» είπε ο υπουργός Επικρατείας.

Για τις ποινές

Κληθείς να τοποθετηθεί για την αυστηρότητα των ποινών, είπε ότι η αυστηρότητα των ποινών είναι επαρκής αφού η ανθρωποκτονία τιμωρείται με ποινή ισοβίων «και δεν έχει κάτι παραπάνω να βάλουμε», σημείωσε χαρακτηριστικά. Παρέπεμψε στην πρόσφατη δίκη για τη δολοφονία του Αλκή Καμπανού λέγοντας ότι «έπεσαν πολλά ισόβια στη δίκη αυτή» προσθέτοντας ότι «από μόνη της η αυστηρότητα μιας ποινής δεν φτάνει. Το ζήτημα είναι να είσαι αποτελεσματικός στην καταστολή και να συλλαμβάνονται οι δράστες».

Αναφερόμενος στα μέτρα αντιμετώπισης της οπαδικής βίας είπε ότι πρέπει να γίνει μια ευρύτερη συζήτηση για τα ζητήματα του χρόνου εκτάσεως των ποινών και όχι για τις ίδιες τις ποινές που είναι ήδη αυστηρές. «Η αυστηροποίηση όμως πρέπει να είναι συνολική παρέμβαση και όχι μόνο για ανθρωποκτονίες» επισήμανε.

Ο Οικονόμου δεν είχε ενημέρωση για το ζήτημα

Αναφερόμενος στα περί παραίτησης του υπουργού Προστασίας του Πολίτη που ζητά η αντιπολίτευση ο κ.Βορίδης είπε ότι ο κ. Οικονόμου είναι 10 μέρες στο υπουργείο και δεν μπορεί να του καταλογίσει κανείς κάτι. Προσέθεσε ότι έχει την γενική ευθύνη όχι την υποκειμενική και χαρακτήρισε «αντιπολιτευτικές υπερβολές» τα περί παραίτησης.

Εκτίμησε ότι ο κ. Οικονόμου δεν είχε ενημέρωση για το συγκεκριμένο ζήτημα προσθέτοντας πως ό,τι ανεβαίνει στον υπουργό ως ενημέρωση δεν μπορεί να αφορά το σύνολο της δράσης της αστυνομίας, αλλά πιο μείζονα θέματα.

«Η εσφαλμένη εκτίμηση της αστυνομίας ήταν ότι δεν είναι μείζον θέμα» είπε.

Για την ακρίβεια

Αναφερόμενος στη συνέχεια στην ακρίβεια και απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, επισήμανε ότι τα μέτρα που έχει πάρει η κυβέρνηση έχουν ευεργετική επίδραση, αλλά δεν λύνουν το πρόβλημα και έστειλε μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση, πως αν ο ανταγωνισμός δεν λειτουργεί αποτελεσματικά τότε αυτό έχει επιπτώσεις, καθώς όπως εξήγησε θα προξενηθούν έλεγχοι «όχι μόνο στην αγορά αλλά και μεγαλύτεροι για το πως π.χ. διαμορφώνονται οι τιμές κλπ. Πρέπει να κάνουμε όλοι τη δουλειά μας. Στήριξη των αδύναμων η κυβέρνηση, και εύρυθμη λειτουργία της αγοράς οι επιχειρήσεις».

Δεν υπάρχει λογική βάση για άρνηση στα ιδιωτικά πανεπιστήμια

Τέλος αναφερόμενος στα ιδιωτικά πανεπιστήμια και τη σχετική πρωτοβουλία που θα αναλάβει η κυβέρνηση μετά το άνοιγμα των εργασιών της Βουλής, είπε ότι δεν υπάρχει έρεισμα για την αριστερά να αρνείται τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, γιατί μπορούν τα παιδιά να πηγαίνουν έξω, π.χ. στην Κύπρο και να αναγνωρίζεται το πτυχίο τους, και απλώς τα χρήματα των Ελλήνων πηγαίνουν έξω. «Είναι απόλυτος παραλογισμός δεν υπάρχει λογική βάση για την άρνηση» είπε ο κ. Βορίδης.

in.gr

 




ΠΟΕ-ΟΤΑ – Απεργούν την Μεγάλη Δευτέρα οι δημοτικοί υπαλληλοι

Κατάργηση της διάταξης Βορίδη για τα ένδικα μέσα και μονιμοποιήση προσωπικού

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α.) καλεί τους εργαζόμενους στους Δήμους να συμμετάσχουν μαζικά, ενωτικά και δυναμικά στην 24ωρη Πανελλαδική Απεργία που έχει προκηρυχθεί για την ΜΕΓΑΛΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023, όπως επίσης στη Συγκέντρωση που θα πραγματοποιηθεί έξω από τα γραφεία της Ομοσπονδίας (Καρόλου 24-Αθήνα) στις 10:00 το πρωί και στην πορεία διαμαρτυρίας η οποία θα ακολουθήσει τόσο προς την Κ.Ε.Δ.Ε. (Ακαδημίας 65 και Γενναδίου 8) όσο και προς το Υπουργείο Εσωτερικών (Βασ. Σοφίας 15).

Οι εργαζόμενοι στους Ο.Τ.Α. διεκδικούν την κατάργηση της απαράδεκτης και επαίσχυντης «Διάταξης Βορίδη» για την υποχρεωτική εξάντληση των ένδικων μέσων και την ανάκληση κάθε πειθαρχικής δίωξης κατά Αιρετών που υπερασπίζονται την Διοικητική Αυτοτέλεια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης μη ασκώντας ένδικα μέσα όσον αφορά σε κάθε είδους διεκδικήσεις εργαζομένων.

Είναι γεγονός πώς η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας κάνει ότι μπορεί με σκοπό να απαξιώσει τις υπηρεσίες των Ο.Τ.Α. και να τις παραδώσει βορά στα επιχειρηματικά συμφέροντα που καραδοκούν για το εύκολο κέρδος και την σύνθλιψη κάθε έννοιας κοινωνικού δικαίου. Κυβέρνηση και συμφέροντα βαδίζουν χέρι-χέρι προκειμένου να εξουθενώσουν ακόμη περισσότερο τους πολίτες και να λεηλατήσουν ότι απέμεινε από τα δικαιώματα των εργαζομένων.

Η αντίδραση στα σχέδια εξόντωσης των εργαζομένων, οικονομικά, εργασιακά, ασφαλιστικά-συνταξιοδοτικά, είναι επιτακτική και μονόδρομος. Δεν πρέπει να επιτρέψουμε κυβέρνηση και Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής να στοχοποιούν Αιρετούς γιατί τολμούν απλά να προστατεύσουν τα συμφέροντα των πολιτών τους, αναγνωρίζοντας πώς οι ελλείψεις σε προσωπικό είναι τραγικές και επιβάλλεται να υπάρξει άμεσα ενίσχυση του με σκοπό την σωστή λειτουργία των Υπηρεσιών των Δήμων.

Διεκδικούμε:

  1. Να καταργηθεί τώρα η υποχρέωση εξάντλησης κάθε ένδικου μέσου που αφορά σε διεκδικήσεις εργαζομένων.
  2. Την μονιμοποίηση των Εργαζομένων-Συμβασιούχων, που καλύπτουν αποδεδειγμένα πάγιες και διαρκείς ανάγκες και εργάζονται με επαναλαμβανόμενες συμβάσεις στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.
  3. Να ανακληθεί κάθε πειθαρχική δίωξη σε Δημοτικά Συμβούλια και Αιρετούς που αποφάσισαν την μη άσκηση ένδικων μέσων κατά εργαζομένων, στηρίζοντας τις υπηρεσίες των Δήμων και το συμφέρον των Δημοτών που τους εξέλεξαν!!!
  4. Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στο σύνολο των υπηρεσιών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ενάντια στην πολιτική της απαξίωσης και των ιδιωτικοποιήσεων!

Η Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α. καλεί όλους τους εργαζόμενους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση να συμμετάσχουν μαζικά και ενωτικά στην 24ΩΡΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ που έχει προκηρύξει για την ΜΕΓΑΛΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023 και να διατρανώσουν την αντίθεση τους στην επαίσχυντη «Διάταξη Βορίδη» συμμετέχοντας στην Συγκέντρωση έξω από τα γραφεία της Ομοσπονδίας (Καρόλου 24-Πλατεία Καραϊσκάκη-Αθήνα), στις 10:00 το πρωί, και στην Πορεία Διαμαρτυρίας προς την Κ.Ε.Δ.Ε. (Ακαδημίας 65) και το Υπουργείο Εσωτερικών (Βασ. Σοφίας 15).




ΣΥΡΙΖΑ: Καταδίκη Πολάκη αλλά και αιχμές για την επιλεκτική Εισαγγελική παρέμβαση

Με σημερινή τους κοινή δήλωση ο Τομεάρχη Διαφάνειας Γιάννης Ραγκούσης και ο Τομεάρχης Δικαιοσύνης της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Θεόφιλος Ξανθόπουλος, καταδικάζουν το περιεχόμενο των αναρτήσεων του κ. Πολάκη, αλλά ταυτόχρονα καυτηριάζουν την “επιλεκτική¨ όπως αναφέρουν Εισαγγελική παρέμβαση, που δεν προχώρησε σε κάτι ανάλογο για τις περιπτώσεις ανάλογων δηλώσεων από τους κ.κ. Άδωνι Γεωργιάδη και Μάκη Βορίδη, αλλά και τις παράνομες παρακολουθήσεις.

Διαβάστε αναλυτικά τις δηλώσεις των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ 

“Οι πολιτικές δηλώσεις του Παύλου Πολάκη όπως διατυπώθηκαν στη χθεσινή του ανάρτηση είναι απολύτως αντίθετες με τις ομόφωνα εγκεκριμένες προγραμματικές μας εξαγγελίες για τη λειτουργία του κράτους, της δικαιοσύνης και των θεσμών.

Διατυπώθηκαν δε, ουσιαστικά ως απάντηση στη συνέντευξη του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κ. Α. Τσίπρα στην εφημερίδα “Πρώτο Θέμα”, κατά τρόπο πρωτοφανή και εντελώς αδικαιολόγητο.

Ωστόσο, η εισαγγελία πλημμελειοδικών Αθηνών που ζητά να διερευνηθούν τα αδικήματα της διέγερσης πολιτών σε διάπραξη εγκλημάτων και της βίας κατά δικαστικών λειτουργών οφείλει να μην γίνεται μέρος του πολιτικού παιχνιδιού.

Πολιτικές απόψεις, όσο και αν κανείς διαφωνεί μαζί τους, δεν μπορεί να αποτελούν αντικείμενο εισαγγελικής παρέμβασης και μάλιστα επιλεκτικής.

Αφού ελάχιστα καιρό πριν, οι δημόσιες κι επανειλημμένες δηλώσεις του Υπουργού Α. Γεωργιάδη ότι «η Τουλουπάκη πρέπει να πάει φυλακή» ή του επίσης Υπουργού Μ. Βορίδη «θα πρέπει να κάνουμε παρέμβαση στο Κράτος για να μην ξανάρθει η Αριστερά σε καμμιά της μορφή στην εξουσία», δεν προκάλεσαν την παραμικρή εισαγγελική αντίδραση. Επίσης, οι πολύ πρόσφατα διαπιστωμένες παράνομες παρακολουθήσεις σε βάρος της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων θεωρήθηκαν κι αυτές άνευ νομικής σημασίας.

Είναι προφανές ότι το σύνθημα του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. για «Δικαιοσύνη Παντού» αποκτά οδυνηρή επικαιρότητα και αποτελεί, πλέον, επιτακτική κοινωνική αναγκαιότητα.”




Βορίδης | «Πήγα στην κηδεία του τέως βασιλιά γιατί προσκλήθηκα – Έχουμε κάτι να φοβηθούμε;»

Ο Μάκης Βορίδης ήταν καλεσμένος στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1, κατά την οποία αναφέρθηκε στη χθεσινή κηδεία του τέως βασιλιά Κωνσταντίνου.

«Παρευρέθηκα στην κηδεία του τέως βασιλιά διότι με προσκάλεσαν, δεν εκπροσωπούσα την κυβέρνηση», ξεκαθάρισε ο υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης, μιλώντας στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» του ΑΝΤ1.

Ο ίδιος, υπογράμμισε ότι οι τίτλοι ευγενείας δεν αναγνωρίζονται από το ελληνικό Σύνταγμα, ωστόσο «εφόσον αναγνωρίζονται από τις ξένες αρχές, οφείλουμε να το σεβαστούμε».

«Γιατί μας απασχολεί τόσο πολύ το ζήτημα των προσφωνήσεων, έχουμε κάτι να φοβηθούμε… Ανησυχείτε μήπως δημιουργηθούν παλάτια;», αναρωτήθηκε κατά τη διάρκεια της συζήτησης με τους έτερους καλεσμένους της εκπομπής, Αμαλία Κάτζου και Γιώργο Καραμέρο.

Συνεχίζοντας, ο Μάκης Βορίδης ανέφερε ότι «δεν γινόταν να μην εκπροσωπηθεί η ελληνική κυβέρνηση, δεδομένου του αξιώματος που κάποτε κατείχε ο τέως βασιλιάς», ενώ «η έννοια της ιδιωτικότητας συνάγεται διότι επιλέχθηκαν συγκεκριμένες ενέργειες για την τελετή».

«Φτάνουμε να συζητάμε παράλογα πράγματα εξαιτίας των εμμονών της Αριστεράς. Η γελοιότητα και ο παραλογισμός της, αντί να κάνει μια θεμιτή ιστορική συζήτηση, είναι ότι συνδέει τη βασιλεία με τη συγκεκριμένη τελετή», υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι η κηδεία δεν συνδέεται με την πολιτική αποτίμηση της βασιλείας στην Ελλάδα, αλλά ο θάνατος ενός προσώπου είναι ευκαιρία για την ιστορική του αποτίμηση.

Τέλος, ο υπουργός αναφερόμενος στο ζήτημα της απαγόρευσης της υποψηφιότητας του Ηλία Κασιδιάρη για τις επερχόμενες εκλογές, τόνισε ότι «ένα μέλος εγκληματικής οργάνωσης δεν μπορεί να υποδύεται τον αρχηγό».

Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο: newsbomb.gr