Σερβία: Πάνω από 300.000 διαδήλωσαν στο Βελιγράδι κατά της διαφθοράς

«Εξαιτίας των εξαιρετικών διαστάσεων, της κινητικότητας και της δομής της συγκέντρωσης δεν είναι δυνατόν να γίνει ακριβέστερη εκτίμηση», γράφει το Arhiv javnih skupova, ανεξάρτητη ομάδα δημοσιογράφων και διανοουμένων που ειδικεύονται εδώ και χρόνια στην καταγραφή του μεγέθους των διαδηλώσεων.

Οι διοργανωτές πιστεύουν ότι ήταν η μεγαλύτερη συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε ποτέ στην Σερβία. Ο χώρος μπροστά από το κοινοβούλιο όπως και όλοι οι γύρω δρόμοι ήταν ασφυκτικά γεμάτοι από πολίτες που κατέβηκαν για να υποστηρίξουν τον αγώνα των φοιτητών για διαφάνεια, αξιοκρατία, δημοκρατία.

Οι φοιτητικές κινητοποιήσεις στη Σερβία διανύουν τον τέταρτο μήνα. Ξεκίνησαν μετά την κατάρρευση του γείσου στον σιδηροδρομικό σταθμό του Νόβι Σαντ, την 1η Νοεμβρίου, που στοίχισε την ζωή σε 15 ανθρώπους. Οι φοιτητές διαδηλώνουν κατά της διαφθοράς και της αδιαφάνειας και ζητούν να αποδοθούν ποινικές και πολιτικές ευθύνες για την τραγωδία στο Νόβι Σάντ.

Κατά την διάρκεια του συλλαλητηρίου φοιτητές διάβασαν διακήρυξη όπου μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι αγωνίζονται για μία κοινωνία ελεύθερη, δημοκρατική, χωρίς διακρίσεις, με αξιοκρατία και διαφάνεια. «Πρέπει να δείξουμε αλληλεγγύη, να υψώσουμε τη φωνή μας ενάντια στην αδικία. Κανένα άτομο δεν πρέπει να είναι υπεράνω του νόμου, των νόμων και των θεσμών. Ένα άτομο δεν είναι κράτος, είμαστε όλοι μας το κράτος» διαμηνύουν οι φοιτητές.

Το συλλαλητήριο ολοκληρώθηκε επεισοδιακά. Την στιγμή που οι διαδηλωτές τηρούσαν σιγή 15 λεπτών για τα 15 θύματα της τραγωδίας στον σιδηροδρομικό σταθμό του Νόβι Σαντ, από την κατασκήνωση που βρίσκονται οι αντιδιαδηλωτές εκτοξεύτηκαν στο πλήθος πέτρες, μπουκάλια και κροτίδες. Ακολούθησε προς στιγμήν πανικός αλλά το επεισόδιο δεν έλαβε διαστάσεις. Οι διοργανωτές φοιτητές, όπως είχαν προειδοποιήσει, μετά απ αυτό το επεισόδιο κήρυξαν την λήξη του συλλαλητηρίου και απηύθυναν έκκληση στους πολίτες να διαλυθούν ειρηνικά .

lifo.gr




Ξεκινά αεροπορική σύνδεση της Καβάλας με το Βελιγράδι της Σερβίας

Σε 38 την εβδομάδα αυξάνει τις πτήσεις της προς ελληνικούς προορισμούς το ερχόμενο καλοκαίρι η Air Serbia, τέσσερις περισσότερες από το καλοκαίρι που πέρασε.

Επίσης ο εθνικός αερομεταφορέας της Σερβίας ξεκινά μια ναυλωμένη πτήση που θα συνδέει το Βελιγράδι με το αεροδρόμιο της Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος».




Ξεκίνησε η συνάντηση Βούτσιτς | Μητσοτάκη στο Βελιγράδι

Ξεκίνησε η συνάντηση του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Πρόεδρο της Σερβίας Αλεξάνταρ Βούτσιτς στο κτήριο των θεσμών «Palata Srbije».

Οι διμερείς σχέσεις, η ευρωπαϊκή προοπτική της Σερβίας, η συνεργασία στους τομείς της ενέργειας, των μεταφορών και η συμμετοχή της Ελλάδας στην ανάπτυξη των σερβικών υποδομών βρίσκονται στο επίκεντρο της συνάντησης.

Ο πρωθυπουργός στις 12:00 θα μιλήσει σε ελληνοσερβικό επιχειρηματικό φόρουμ που διοργανώνεται από το Εμπορικό Επιμελητήριο της Σερβίας.
πηγή: Newsbeast.gr



Τρόμος στη Σερβία: Δεύτερη μαζική δολοφονία σε δύο ημέρες

Νεαρά παιδιά οι δράστες

Θρήνος στη Σερβία. Τουλάχιστον οκτώ νεκροί και 13 τραυματίες στον δεύτερο μαζικό πυροβολισμό που συγκλονίζει τη χώρα σε δύο ημέρες. Δράστης ο 21χρονος Ούρος Μπλάζιτς, γιος στρατιωτικού που καταζητείται από την αστυνομία

Σοκάρει η δεύτερη μαζική δολοφονία που συγκλονίζει τη Σερβία μέσα σε δύο μόλις 24ωρα και ενώ η χώρα είχε κηρύξει απο σήμερα Παρασκευή (5/5) τριήμερο εθνικό πένθος για να τιμήσει τα θύματα της προηγούμενης σφαγής στο σχολείο «Βλάντισλαβ Ρίμπνικαρ», στο κέντρο του Βελιγραδίου.

Το βράδυ της Πέμπτης (4/5) ο Oύρος Μπλάζιτς, ένας 21χρονος γιος στρατιωτικού, βρισκόταν στην αυλή του σχολείου της πόλης Ντουμπόνα κοντά στο Mλαντόνεβατς με τους φίλους του, όταν διαπληκτίστηκε μαζί τους. Στη συνέχεια πήγε στο σπίτι του, πήρε ένα Καλάσνικοφ και άρχισε να πυροβολεί.

Ένας αστυνομικός (20 ετών) και η αδερφή του σκοτώθηκαν, ενώ άλλοι έξι άνθρωποι δολοφονήθηκαν στο νέο μακελειό και τουλάχιστον 13 τραυματίστηκαν. Το περιστατικό έγινε γύρω στις 11 μ.μ και ο δράστης σε κατάσταση αμόκ αφού τραυμάτισε μεγάλο αριθμό ατόμων, μπήκε σε ένα αυτοκίνητο και ξεκίνησε να σπέρνει το θάνατο στις γύρω περιοχές. Κατά τη διάρκεια της νύχτας υπήρχαν πληροφορίες ότι στο όχημα επέβαιναν άλλα δύο άτομα.

Ο δράστης του νέου μακελειού

Οι αρχές έχουν εξαπολύσει ανθρωποκυνηγητό για τη σύλληψή του. Περίπου 600 μέλη ειδικών μονάδων αναζητούν τον δράστη. Στην επιχείρηση έρευνας συμμετέχουν όλες οι ειδικές μονάδες και η μονάδα ελικοπτέρων του MUP της Σερβίας, κάμερες θερμικής απεικόνισης, ενώ στηνπεριοχή έχουν αναπτυχθεί και αστυνομικοί σκύλοι. Στο σημείο της τραγωδίας, έσπευσε ο υπουργός Εσωτερικών Μπράτισλαβ Γκάσιτς έφτασε στο Μλάντενοβατς.

Οκτώ άτομα που τραυματίστηκαν από τους πυροβολισμούς κοντά στο Μλάντενοβατς διακομίστηκαν στο Κέντρο Επειγόντων Περιστατικών και είναι σε σταθερή κατάσταση. Δύο τραυματίες ηλικίας 21 και 23 ετών μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο Dragiša Mišović, χειρουργήθηκαν, αλλά η ζωή τους εξακολουθεί να βρίσκεται σε κίνδυνο, αναφέρουν τα τοπικά μέσα.

Ο υπουργός Εσωτερικών Μπράτισλαβ Γκάσιτς, χαρακτήρισε την επίθεση «τρομοκρατική πράξη». Ο διευθυντής της υπηρεσίας πληροφοριών της BIA, Aleksandar Vulin, και η υπουργός Υγείας Danica Grujičić φέρεται να επισκέφτηκαν τους τραυματίες στο νοσοκομείο.

«Σκότωσε τον εγγονό και την εγγονή μου…»

Οι μαρτυρίες σοκάρουν. «Κάθονταν εκεί και μιλούσαν, τους πλησίασε και τους πυροβόλησε άφοβα. Σκότωσε τον εγγονό και την εγγονή μου» είπε στην εφημερίδα Blic ο παππούς του αστυνομικού Mίλαν Πάνιτς και οι αδερφές του, που ήταν θύματα του δολοφόνου.

Τραγικές φιγούρες οι συγγενείς των θυμάτων, όπως μία μητέρα που βρήκε το γιό της αιμόφυρτο στην αυλή του σχολείου. Έφυγε όπως λέει από το σπίτι το βράδυ για να συναντήσει τους φίλους του στην αυλή του σχολείου. Επειδή δεν απαντούσε στο τηλέφωνο της μητέρας του, η οποία του τηλεφώνησε επίμονα, κατέβηκε στην αυλή του σχολείου και βρήκε τον γιο της να αιμορραγεί κάτω από το παγκάκι.

O Mίλαν Πάνιτς που έπεσε νεκρός απο τα πυρά του 21χρονου

Το μακελειό στο σχολείο του Βελιγραδίου

Το πρωί της Τετάρτης ένας 13χρονος μαθητής, μπήκε σε σχολική αίθουσα όπου διδασκόταν το μάθημα της Ιστορίας και άνοιξε πυρ αδιακρίτως. Οκτώ παιδιά έπεσαν νεκρά από τα πυρά του, ενώ η καθηγήτρια τραυματίστηκε και νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση, με τους γιατρούς να δίνουν μάχη για να την κρατήσουν στη ζωή. Τραυματίες είναι άλλα έξι παιδιά.

Η αστυνομία κατονόμασε τον δράστη ως Κώστα Κετσμάνοβιτς και είπε ότι ήταν μαθητής στο σχολείο από το 2019. Είχε χρησιμοποιήσει δύο από τα όπλα του πατέρα του για τον πυροβολισμό και φέρεται να σχεδίαζε την επίθεση επί τουλάχιστον ένα μήνα. Είναι πολύ νέος για να αντιμετωπίσει ποινικές διώξεις και θα μεταφερθεί σε ψυχιατρικό ίδρυμα, ενώ συνελήφθησαν και οι γονείς του.

Ο αρχηγός της αστυνομίας του Βελιγραδίου, Βεσελίν Μιλίτς είπε ότι ο έφηβος είχε επίσης μαζί του βόμβες μολότοφ ενώ είχε φτάξει λίστα με τα παιδιά που σχεδίαζε να σκοτώσει και τις τάξεις τους». Οι νεκροί μαθητές, επτά κορίτσια και ένα αγόρι είχαν γεννηθεί μεταξύ 2009 και 2011.

Τα «τραύματα» της Σερβίας

Οι μαζικοί πυροβολισμοί είναι σχετικά σπάνιοι στη Σερβία, η οποία έχει πολύ αυστηρούς νόμους για τα όπλα και έχει εκδώσει αρκετές αμνηστίες στους ιδιοκτήτες για να παραδώσουν ή να καταχωρίσουν παράνομα όπλα. Αλλά τα Δυτικά Βαλκάνια είναι γεμάτα με εκατοντάδες χιλιάδες παράνομα όπλα μετά από πολέμους και αναταραχές στη δεκαετία του 1990.

Το βαλκανικό έθνος έχει σοκαριστεί από τον πρώτο πυροβολισμό σε σχολείο στη σύγχρονη ιστορία της Σερβίας. Ο προηγούμενος μαζικός πυροβολισμός είχε καταγραφεί το 2013, όταν ένας βετεράνος πολέμου σκότωσε 13 ανθρώπους στο χωριό Velika Ivanca της κεντρικής Σερβίας.

Η τραγωδία πυροδότησε επίσης μια συζήτηση σχετικά με τη γενική κατάσταση του έθνους μετά από δεκαετίες κρίσεων και συγκρούσεων, οι συνέπειες των οποίων έχουν δημιουργήσει μια κατάσταση μόνιμης ανασφάλειας και αστάθειας, μαζί με αγεφύρωτους πολιτικούς διχασμούς..

Οι αρχές κινήθηκαν την Πέμπτη για να ενισχύσουν εκτάκτως τον έλεγχο των όπλων, καθώς η αστυνομία προέτρεψε τους πολίτες να κλειδώσουν τα όπλα τους και να τα κρατήσουν ασφαλή και μακριά από παιδιά. «Το Υπουργείο Εσωτερικών απευθύνει έκκληση σε όλους τους κατόχους όπλων να φυλάσσουν τα όπλα τους με προσοχή, κλειδωμένα σε χρηματοκιβώτια ή ντουλάπες, ώστε να είναι μακριά από άλλους, ιδιαίτερα παιδιά», ανέφερε η αστυνομία σε ανακοίνωση.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Βελιγράδι: Νέα ανατριχιαστικά στοιχεία για τον 14χρονο – Πώς οργάνωσε την επίθεση

Η λίστα με τους στόχους και το σχεδιάγραμμα με λεπτομέρειες για την επίθεση και τα νέα στοιχεία για το προσχεδιασμένο χτύπημα του 14χρονου σε σχολείο στο Βελιγράδι

Θρήνος και οδύνη στο Βελιγράδι για τα 9 θύματα της τραγωδίας σε σχολείο. Ο 14χρονος μαθητής και δράστης της επίθεσης Κόστα Κετσμάνοβιτς έχει συλληφθεί και έχει οδηγηθεί σε εξειδικευμένο τμήμα ψυχιατρικής κλινικής και για τα επόμενα τρία με τέσσερα χρόνια θα βρίσκεται υπό την εποπτεία του Ινστιτούτου Ψυχολογικής Υποστήριξης Εφήβων.

Οι αστυνομικές αρχές στη Σερβία έχουν συλλάβει και τους γονείς του 13χρονου δράστη που αιματοκύλισε το δημοτικό σχολείο Βάντισλαβ Ρίμπνικαρ στην κεντρική συνοικία Βράτσαρ της σερβικής πρωτεύουσας σκοτώνοντας οκτώ μαθητές και ένα φύλακα του σχολείου.

Από αύριο Παρασκευή η χώρα θα τηρήσει τριήμερο εθνικό πένθος.

Νέα στοιχεία στο φως

Ανατριχιαστικά είναι τα στοιχεία που έρχονται στο φως, καθώς στο σπίτι του 14χρονου βρέθηκε κατάλογος με τα ονόματα των μαθητών που ήθελε να σκοτώσει καθώς και σχεδιάγραμμα του σχολείου το οποίο ανέφερε με λεπτομέρειες την πορεία που θα ακολουθούσε.

«Στο σχεδιάγραμμα του σχολείου που βρήκαμε στο διαμέρισμα του ανέφερε λεπτομερώς ποια πορεία θα ακολουθήσει σε ποιες αίθουσες θα εισέλθει και ποιους μαθητές θα σκοτώσει. Φαινόταν σα να περνούσε επίπεδα σε βίντεο παιχνίδι» ανέφερε σε συνέντευξη Τύπου ο αστυνομικός διοικητής του Βελιγραδίου Βεσέλιν Μίλιτς.

Αποκάλυψε επίσης ότι ο δράστης κατά την ανάκριση δήλωσε ότι πήγαινε συχνά με τον πατέρα του σε σκοπευτήριο όπου έκανε σκοποβολή με το πιστόλι που χρησιμοποίησε κατά την επίθεση στο σχολείο.

Τα κίνητρα της επίθεσης παραμένουν άγνωστα γεγονός, ωστόσο, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, ο 14χρονος άλλαξε πρόσφατα τμήμα με αίτημα του ιδίου αλλά στο νέο περιβάλλον που έφτασε δεν μπόρεσε να προσαρμοστεί και δεν είχε συνάψει φιλικές σχέσεις με συμμαθητές του.

Ο πρόεδρος της Σερβίας αποκάλυψε επίσης σε συνέντευξη Τύπου ότι -αν και αριστούχος- δεχόταν συνεχώς πιέσεις από τους γονείς του για τους βαθμούς.

Συγκλονισμένη η κοινή γνώμη

Συγκλονισμένη παραμένει η κοινωνία στην Σερβία από το μακελειό. Μαθητές από άλλα σχολεία του Βελιγραδίου προσέρχονται οργανωμένα από νωρίς σήμερα το πρωί και εναποθέτουν λουλούδια ή ανάβουν ένα κερί μπροστά από την είσοδο του σχολείου στην μνήμη των αθώων θυμάτων.

Συγκινητική ήταν η στιγμή  όταν προσήλθαν οι συμμαθητές των παιδιών που σκοτώθηκαν, της 7ης τάξης, μαζί με τους δασκάλους. Τήρησαν ενός λεπτού σιγή, κατέθεσαν λουλούδια, άναψαν κεριά, αγκαλιάστηκαν και έκλαψαν.

Στην Σερβία κανένας δεν μπορεί να πιστέψει αυτό που συνέβη. Κανείς δεν μπορεί να καταλάβει πώς ένα παιδί 13 ετών σχεδίασε με ανατριχιαστική λεπτομέρεια την επίθεση στο σχολείο του.

Η σερβική κοινή γνώμη απαιτεί από την κυβέρνηση και τις αρχές να ληφθούν μέτρα για να μην επαναληφθούν τέτοια τραγικά γεγονότα και να προστατευτούν τα παιδιά στα σχολεία. Επίσης ζητείται να ληφθούν μέτρα κατά της οπλοφορίας.

Στην Σερβία των εφτά εκατομμυρίων κατοίκων σήμερα βρίσκονται σε ισχύ 750.000 άδειες οπλοφορίας, υπολογίζεται ωστόσο ότι το 30%  του πληθυσμού έχει κάποιο πυροβόλο όπλο στο σπίτι νόμιμα ή παράνομα.

Στην εντατική τρεις μαθητές και η δασκάλα

Στην κλινική έκτακτων περιστατικών στο Βελιγράδι νοσηλεύονται στην εντατική τρεις μαθητές που φέρουν σοβαρά τραύματα και η δασκάλα της Ιστορίας που επίσης τραυματίστηκε. Όπως ανακοινώθηκε η κατάσταση τους είναι σταθερή αλλά κρίσιμη.

Συγκεκριμένα μια μαθήτρια, η οποία τραυματίστηκε στη χθεσινή επίθεση που εξαπέλυσε ο 13χρονος, νοσηλεύεται σήμερα σε κρίσιμη κατάσταση με τραύμα από το όπλο του στο κεφάλι, ανακοίνωσε ο διευθυντής παιδιατρικής κλινικής στην πρωτεύουσα της Σερβίας.

«Το κορίτσι, το οποίο υποβλήθηκε σε επείγουσα χειρουργική επέμβαση χθες εξαιτίας τραυμάτων που φέρει στο κεφάλι…παραμένει σε κρίσιμη κατάσταση και νοσηλεύεται στη μονάδα εντατικής θεραπείας. Οι γιατροί κάνουν ό,τι μπορούν για να σώσουν τη ζωή της, αλλά η γενική κατάστασή της είναι βαριά», δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Σίνισα Ντούτσιτς, ο εκτελών χρέη διευθυντή στο νοσοκομείο Τιρσόβα.

Οι μαζικές δολοφονίες στη Σερβία είναι σπάνιο φαινόμενο και αυτή είναι η πρώτη ένοπλη επίθεση σε σχολείο στη χώρα αυτή των Βαλκανίων.

Μια δασκάλα και έξι μαθητές τραυματίστηκαν από την επίθεση και νοσηλεύονται στο νοσοκομείο Τιρσόβα και στην πανεπιστημιακή κλινική της πόλης.

Σε σταθερή κατάσταση νοσηλεύονται στο νοσοκομείο Τιρσόβα δύο αγόρια που τραυματίστηκαν στην επίθεση και αναμένεται να πάρουν εξιτήριο μέσα στις επόμενες ημέρες, σύμφωνα με τον Ντούτσιτς.

«Γονείς τα επισκέφθηκαν, το ίδιο και ένας ψυχολόγος, βρίσκονται σε τηλεφωνική επικοινωνία με τους γονείς τους», σημείωσε ο ίδιος.

Το χρονικό της επίθεσης

Ο ύποπτος ως δράστης χρησιμοποίησε δύο πιστόλια που ανήκουν στον πατέρα του, όπως ανακοίνωσε χθες η αστυνομία.

«Ο γονέας είχε πολλά όπλα και τα κρατούσε κλειδωμένα. Το χρηματοκιβώτιο είχε έναν κωδικό. Προφανώς το παιδί είχε τον κωδικό, και κατάφερε να πάρει στα χέρια του τα δύο όπλα.
Και τρεις γεμιστήρες γεμάτες με 15 σφαίρες η καθεμία».
Ο Μίλιτς, ο αρχηγός της αστυνομίας, δήλωσε ότι το αγόρι είχε ένα πιστόλι των 9 χιλιοστών και ένα πιστόλι μικρού διαμετρήματος σε μια τσάντα, καθώς και τέσσερις βόμβες μολότοφ.

Τι δήλωσε ο μακελάρης μετά τη σύλληψή του

«Ελάτε στο σχολείο, σκότωσα τους φίλους μου, σας περιμένω», φέρεται να είπε στους αστυνομικούς ο 13χρονος Κόστα Κετσμάνοβιτς και στη συνέχεια φέρεται να είπε τους «πυροβόλησα γιατί είμαι ψυχοπαθής».

Μάλιστα, πριν την άφιξη της Αστυνομίας, ο 13χρονος, που είχε αποφασίσει να παραδοθεί, είχε αφήσει το όπλο σε τουλάχιστον ένα μέτρο απόσταση ώστε να είναι σίγουρος ότι δεν θα σκοτωθεί.

Μετά τη σύλληψή του δεν έδειξε ούτε ίχνος μεταμέλειας και έδειχνε σαν να μην έχει καμία ενσυναίσθηση για την πράξη του και συμπεριφερόταν σαν το όλο συμβάν να μην έχει σχέση με τον ίδιο.

tovima.gr

 

 




Βελιγράδι: Εξοικειωμένος από τον πατέρα του στη σκοποβολή ο 14χρονος μακελάρης

Σοκαρισμένη είναι η Σερβία από το μακελειό με 9 νεκρούς σε σχολείο στο Βελιγράδι  με δράστη έναν 14χρονο μαθητή

Ο επικεφαλής της Αστυνομίας του Βελιγραδίου Βέσελιν Μίλιτς, δήλωσε πως όσα χρόνια υπηρετεί δεν έχει ξαναντιμετωπίσει κάτι παρόμοιο με αυτή την τραγωδία που βύθισε στο πένθος την Σερβία.

Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, ο πατέρας του 14χρονου πήγαινε τον έφηβο για σκοποβολή, και έτσι ήξερε να χειρίζεται όπλα. Κάτι που έδειξε δυστυχώς σκοτώνοντας 8 συμμαθητές του και μια καθηγήτρια. Στην συνέχεια κάλεσε ο ίδιος την αστυνομία και είπε πως είναι ψυχοπαθής και πρέπει να ηρεμήσει.

Ο επικεφαλής της αστυνομίας τόνισε επίσης πως ο έφηβος δήλωσε πως αγνοήθηκε από την κοινωνία στην οποία βρισκόταν, και ότι σε όλη του την κοινωνική ζωή αποκλειόταν από την επικοινωνία και το παιχνίδι, και πως αυτό τον οδήγησε να σχεδιάσει το μακελειό.

Ο Μίλαν Μιλόσεβιτς, ο πατέρας ενός εκ των παιδιών στο εκπαιδευτικό ίδρυμα Vladislav Ribnikar στη Σερβία, είπε ότι η κόρη του βρισκόταν μέσα στην τάξη του σχολείου στο Βελιγράδι όταν ο έφηβος άνοιξε πυρ.

“Είδα τον φρουρό ασφαλείας πεσμένο κάτω από το τραπέζι. Είδα δύο κορίτσια με αίμα στις μπλούζες τους. Λένε ότι (ο φερόμενος δράστης) ήταν ήσυχος και καλός μαθητής. Είχε έρθει στην τάξη πρόσφατα”, πρόσθεσε ο Μιλόσεβιτς, ο οποίος έσπευσε στο σχολείο μετά την επίθεση.

Οι επιθέσεις είναι ένα σχετικό σπάνιο φαινόμενο στη Σερβία, όπου οι νόμοι περί οπλοκατοχής είναι πολύ αυστηροί. Ωστόσο, τα δυτικά Βαλκάνια βρίθουν από εκατοντάδες χιλιάδες παράνομα όπλα έπειτα από τους πολέμους και τις ταραχές της δεκαετίας του 90.

Οι σερβικές αρχές έχουν χορηγήσει αμνηστία σε πολλούς ιδιοκτήτες που παρέδωσαν ή δήλωσαν τα παράνομα όπλα τους.

newsit.gr

 




Μακελειό σε δημοτικό σχολείο στο Βελιγράδι: Η λίστα με τα ονόματα των μαθητών που ήθελε να σκοτώσει ο 14χρονος

Ο δράστης Kosta Kecmanovic κατάγεται από οικογένεια γιατρών και χαρακτηρίζεται «καλός μαθητής»

Η Σερβία έζησε χθες μια από τις χειρότερες ημέρες στη σύγχρονη ιστορία της εξαιτίας της ένοπλης επίθεσης και του μακελειού στο δημοτικό σχολείο «Βλάντισλαβ Ρίμπνικαρ» στο Βελιγράδι. Ο 14χρονος, ο οποίος σκότωσε οκτώ μαθητές και έναν φύλακα ανακοινώθηκε ότι θα μεταφερθεί σε ψυχιατρική κλινική. Η μητέρα και ο πατέρας του αγοριού συνελήφθησαν.

Το Associated Press αναφέρει ότι δράστης είναι ο 14χρονος Kosta Kecmanovic που κατάγεται από οικογένεια γιατρών και χαρακτηρίζεται «καλός μαθητής», ενώ γνωστοί τον περιγράφουν ως «κλειστό χαρακτήρα».

Ο έφηβος πυροβόλησε τη δασκάλα του μέσα στην τάξη σχολείου στο Βελιγράδι, προτού ανοίξει πυρ εναντίον άλλων μαθητών και φρουρών ασφαλείας, σκοτώνοντας οκτώ μαθητές και έναν φύλακα, ανακοίνωσε το υπουργείο Εσωτερικών της Σερβίας. Η επίθεση στο δημοτικό σχολείο «Βλάντισλαβ Ρίμπνικαρ» στο Βελιγράδι ήταν προσχεδιασμένη από τον έφηβο δράστη, ανακοίνωσε σε συνέντευξη Τύπου ο διοικητής της αστυνομικής διεύθυνσης Βελιγραδίου Βεσέλιν Μίλιτς.

Η λίστα με τα θύματα

Στο σπίτι του δράστη βρέθηκε κατάλογος με τα ονόματα των μαθητών που ήθελε να σκοτώσει, όπως επίσης και της καθηγήτριας της Ιστορίας. Βρέθηκε και σχεδιάγραμμα του σχολείου. Την ημερομηνία επέλεξε ο δράστης επειδή η τάξη του, τη δεύτερη ώρα, είχε το μάθημα της Ιστορίας και η αίθουσα όπου γίνονταν η διδασκαλία βρίσκεται πολύ κοντά στην είσοδο.

https://twitter.com/SerbianTeam/status/1653736077788577794?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1653736077788577794%7Ctwgr%5Eef101dd1d5feccb0a9658ea89c7748d023c06d06%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.newsbeast.gr%2Fworld%2Farthro%2F9633133%2Fmakeleio-se-dimotiko-scholeio-sto-veligradi-i-lista-me-ta-onomata-ton-mathiton-pou-ithele-na-skotosei-o-14chronos

Ο διοικητής της αστυνομίας ανέφερε ότι ο έφηβος δράστης χρησιμοποίησε το πιστόλι του πατέρα του 9 χιλιοστών και ότι κατά τη διάρκεια της επίθεσης άλλαξε τρεις γεμιστήρες. Περιγράφοντας την επίθεση ανέφερε ότι ο δράστης αρχικά πυροβόλησε τον φύλακα στην είσοδο του σχολείου τραυματίζοντάς τον θανάσιμα. Στη συνέχεια πυροβόλησε και σκότωσε τις δύο μαθήτριες που ήταν επιμελήτριες στον προθάλαμο του κτιρίου, άλλαξε γεμιστήρα και εισήλθε στην αίθουσα διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας και αφού πυροβόλησε την καθηγήτρια άνοιξε πυρ κατά των συμμαθητών του. Βγήκε στο προαύλιο του σχολείου όπου βρίσκονταν μαθητές μικρότερων τάξεων, άλλαξε ξανά γεμιστήρα, αλλά επενέβη η αστυνομία και τον ακινητοποίησε.

Ο δράστης της επίθεσης είναι 14 ετών και φοιτούσε στο ίδιο σχολείο, στην 7η τάξη.

Στη Σερβία κηρύχθηκε τριήμερο πένθος ενώ όλα τα σχολεία στο Βελιγράδι δεν λειτούργησαν χθες.

Δέκα προτάσεις για να αποτραπούν παρόμοιες τραγωδίες

O πρόεδρος της Σερβίας Αλεξάνταρ Βούτσις παρέθεσε δέκα προτάσεις για να αποτραπούν παρόμοιες τραγωδίες:

  1. Να μπει μορατόριουμ στις άδειες οπλοφορίας για δύο χρόνια, εκτός από τα κυνηγητικά όπλα.
  2.  Να γίνει αναθεώρηση όλων των αδειών οπλοφορίας που εκδόθηκαν.
  3. Να γίνει έλεγχος σχετικά με τον τρόπο φύλαξης των όπλων από όσους έχουν άδεια οπλοφορίας (Συγκεκριμένα να γίνει έλεγχος εάν ανήλικοι έχουν πρόσβαση σε χώρους φύλαξης όπλων).
  4. Να γίνει έλεγχος στη λειτουργία όλων των σκοπευτηρίων.
  5. Νομοθετική ρύθμιση για ποινικές διώξεις σε βάρος προσώπων που επιτρέπουν σε ανήλικους την πρόσβαση στα όπλα και τους εκπαιδεύουν στη χρήση τους.
  6. Να εξεταστεί το ενδεχόμενο μείωσης του χρονικού ορίου για την άσκηση ποινικής δίωξης από τα 14 στα 12 χρόνια.
  7. Αυστηρότερες κυρώσεις σε όσους παρέχουν υπηρεσίες μέσω του Τύπου με περιεχόμενο που προωθεί τη βία.
  8. Να καθιερωθούν υποχρεωτικοί ανά εξάμηνο έλεγχοι για ναρκωτικά στα σχολεία μέσης εκπαίδευσης.
  9. Να συσταθούν ειδικές υπηρεσίες για την πάταξη της σχολικής βίας, με μονάδες ταχείας επέμβασης.
  10. Να εξεταστούν μέτρα απαγόρευσης σε ιστοτόπους που παρέχουν πληροφορίες για την κατασκευή και χρήση όπλων.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Μακελειό στο Bελιγράδι: Aυτός είναι ο έφηβος που αιματοκύλισε το σχολείο – Συγκλονιστικές μαρτυρίες

Θρηνος στη Σερβία: Ένας 14χρονος άνοιξε πυρ στο σχολείο του στο Βελιγράδι, με αποτέλεσμα να τραυματίσει θανάσιμα τουλάχιστον οκτώ μαθητές και έναν φρουρό ασφαλείας

Ο 14χρονος που άνοιξε πυρ στο σχολείο «Vladislav Ribnikar» στο Βελιγράδι σκότωσε οκτώ παιδιά και έναν φύλακα σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες που επιβεβαιώθηκαν ανεπίσημα στην εφημερίδα «Blic».

Το αγόρι εισέβαλε οπλισμένο στο μάθημα της ιστορίας και άρχισε να πυροβολεί κατά της δασκάλας (σσ: δίνει μάχη για τη ζωή της) των συμμαθητών του και των φρουρών ασφαλείας. Δώδεκα παιδιά εισήχθησαν στο Νοσοκομείο Παίδων Tiršova , οκτώ από αυτά κατέληξαν, τρία νοσηλεύονται στην εντατική και ένα κορίτσι βρίσκεται στο χειρουργείο, με σοβαρά τραύματα στο κεφάλι και τους γιατρούς να δίνουν μάχη για τη ζωή της.

Ο πυροβολισμός σημειώθηκε στις 8:40 το πρωί όταν ο δράστης άνοιξε πυρ όπως όλα δείχνουν με το όπλο του πατέρα του. Λίγη ώρα μετά συνελήφθη απο τους αστυνομικούς. Τρομοκρατημένοι γονείς έσπευσαν στο σχολείο προσπαθώντας να εντοπίσουν τα παιδιά τους. Τοπικά μέσα ενημέρωσης από το σημείο μετέδωσαν στιγμές χάους και αγωνίας, έξω από το σχολείο καθώς η αστυνομία απομακρύνε τον ύποπτο. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πατέρας του αγοριού που πυροβόλησε σήμερα το πρωί στο δημοτικό σχολείο έχει στην κατοχή του δύο όπλα.

«Ήσυχος και άριστος μαθητής» ο δράστης

«Πήρε μια μονάδα στην ιστορία και μετά τρελάθηκε. Πυροβόλησε τον ιστορικό στο γραφείο και μετά και τους φίλους του. Έχει σε όλα τα μαθήματα Α και όλοι τον λέμε σπασίκλα» λένε οι συμμαθητές του στο σχολείο «Vladislav Ribnikar»

Συγκλονιστικές μαρτυρίες

«Άκουσα τους πυροβολισμούς, κάποιοι μαθητές βγήκαν αμέσως στο διάδρομο για να δουν τι συμβαίνει. Στην αρχή νόμιζα ότι κάτι συνέβαινε έξω. Όλοι άρχισαν να ουρλιάζουν, επικράτησε γενικός πανικός, όλοι άρχισαν να τρέχουν, όταν βγήκα τον είδα, ήρθε και μας σημάδεψε ένα όπλο, είπε ένας από τους σοκαρισμένους μαθητές στην εφημερίδα «Blic», με δάκρυα.

Ένα από τα κορίτσια είδε τον φύλακα να πέφτει στο πάτωμα, είδε ουσιαστικά την ανατριχιαστική στιγμή της δολοφονίας του σχολικού φύλακα «Άκουγα μόνο ήχους και νόμιζα ότι τα αγόρια πετούσαν κροτίδες. Είδα τον φύλακα να πέφτει στο πάτωμα. Γύρισα εκεί που ήμουν, είπα στους καθηγητές ότι πυροβολούσαν.. Άκουσα ότι πυροβολούσε συνέχεια, δεν ήταν μία βολή κάθε τόσο , αλλά συνέχεια. Δίπλα στο γυμναστήριο, υπήρχε ένας μικρός χώρος όπου στριμωχτήκαμε όλοι. Καθόμασταν εκεί, οπότε μας μετέφεραν σε άλλη αίθουσα, όπου ήταν ακόμα πιο ασφαλές» είπε η Ευγενία στα τοπικά Μέαα.

«Δεν ήθελα να το πω στη μαμά μου, δεν ήξερα πού ήταν. Αργότερα της είπα ότι ήμουν ασφαλής. Πήγαμε στο ίδιο τμήμα. Ήταν ήσυχος και ωραίος, είχε καλούς βαθμούς. Δεν ήξερα πολλά γι ‘αυτόν, αλλά δεν περίμενα να συμβεί κάτι τέτοιο είπε την «Prva».

O Mίλαν Μιλόσεβιτς, πατέρας μίας μαθήτριας του σχολείου είπε πως η κόρη του ήταν στην τάξη την ώρα της τραγωδίας. «Κατάφερε να δραπετεύσει. Το αγόρι αρχικά πυροβόλησε τη δάσκαλα του και μετά άρχισε να εκτοξεύει τυχαία πυρά» είπε στο δίκτυο N1. «Είδα τον φρουρό να κείτεται κάτω απο το τραπέζι. Είδα δύο κορίτσια με αίμα στις μπλούζες τους. Λένε οτι ήταν ήσυχος και καλός μαθητής. Είχε ενταχθεί στην τάξη πρόσφατα»

Ο Μίλαν Νεντέλτζκοβιτς, ο δήμαρχος της συνοικίας Βρατσάρ στο κεντρικό Βελιγράδι όπου βρίσκεται το σχολείο, είπε ότι οι γιατροί δίνουν μάχη για να σώσουν τη ζωή της δασκάλας. Στην ανακοίνωση του υπουργείου Εσωτερικών αναφέρεται ότι οκτώ μαθητές και ένας σχολικός φύλακας σκοτώθηκαν και έξι μαθητές νοσηλεύονται μαζί με τη δασκάλα.

Χιλιάδες παράνομα όπλα

Οι ένοπλες επιθέσεις είναι ένα σχετικά σπάνιο φαινόμενο στη Σερβία, όπου οι νόμοι περί οπλοκατοχής είναι πολύ αυστηροί. Ωστόσο στα δυτικά Βαλκάνια υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες παράνομα όπλα έπειτα από τους πολέμους και τις ταραχές των ετών του ’90.

Οι σερβικές αρχές έχουν χορηγήσει αμνηστία σε πολλούς πολίτες που παρέδωσαν ή δήλωσαν τα παράνομα όπλα τους.

 

Πηγή: newsbomb.gr




Σερβία-Ελλάδα 100-94 | Μυθικός Γιάννης, φοβερός Γιόκιτς, ήττα στην ματσάρα του Βελιγραδίου

Παρά την διαστημική εμφάνιση του Γιάννη Αντετοκούνμπο (40π., 8ριμπ., 5ασ., 2κλ.), η Ελλάδα «λύγισε» στη Σερβία από τον φοβερό Γιόκιτς (29π., 8ριμπ., 6ασ.) και τους διαιτητές (100-94) σ’ ένα από τα καλύτερα ματς των Προκριματικών του Παγκοσμίου Κυπέλλου!

Οι δύο τελευταίοι MVP του ΝΒΑ επιβεβαίωσαν τις προσδοκίες και δικαίωσαν τους πάντες που περίμεναν αυτήν την τιτανομαχία!

Σ’ ένα ματς πραγματική διαφήμιση του μπάσκετ, οι Γιάννης Αντετοκούνμπο και Νίκολα Γιόκιτς φρόντισαν να αποδείξουν για ποιον λόγο είναι οι δύο καλύτεροι παίκτες του κορυφαίου πρωταθλήματος του πλανήτη τα τέσσερα τελευταία χρόνια. Βέβαια η Εθνική μας δεν κατάφερε να συνδυάσει με νίκη το επικό ματς του «Greek Freak» ο οποίος έκανε ρεκόρ καριέρας έχοντας 40 πόντους με 12/18 δίποντα, 2/7 τρίποντα, 10/14 βολές, 8 ριμπάουντ, 5 ασίστ, 2 κλεψίματα και 3 λάθη σε 40:11 λεπτά συμμετοχής.
Σ’ αυτό δεν έβαλε το χεράκι του μόνο ο φοβερός Νίκολα Γιόκιτς με 29 πόντους, 8 ριμπάουντ και 6 τελικές αλλά και οι… άθλιοι διαιτητές του αγώνα (ο Ιταλός Ματσόνι, ο Πολωνός Λίζκα και ο Ισπανός Καστίγιο) οι οποίοι έκαναν τα… πάντα για να φύγει η Σερβία από το γήπεδο με τη νίκη. Από εκεί και πέρα η Εθνική μας είχε όλα τα φόντα για να φτάσει στη νίκη και να νιώσει πολύ πιο άνετα στον όμιλο, έμεινε «ζωντανή» παρά τα ξεσπάσματα της Σερβίας, αλλά στην παράταση η ομάδα του Πέσιτς μπόρεσε να κρατήσει τη νίκη για την οποία -έτσι και αλλιώς- καιγόταν.

Το ματς

Με τον ενθουσιασμό του κόσμου η Σερβία προσπάθησε να μπει πιο δυνατά το παιχνίδι και να ελέγξει το ματς, παρά το… showtime που θέλησε να προσφέρει η Εθνική μας ομάδας δια χειρός Γιάννη και Κώστα Αντετοκούνμπο. Οι γηπεδούχοι προηγήθηκαν αρχικά 11-4 και στη συνέχεια με 13-6, προκαλώντας πολλά προβλήματα στην ελληνική άμυνα. Όμως όταν «δούλεψαν» τα deflections και έτρεξε στο ανοικτό γήπεδο, μπόρεσε να βρει και εύκολα καλάθια στο transition. Με επιμέρους 12-4 η Ελλάδα πήρε το προβάδισμα με 18-17, σ’ ένα ματς όπου οι.. άμυνες είχαν πάει περίπατο και τα ποσοστά ήταν υψηλά και για τις δύο ομάδες.

Όμως οι Σέρβοι εκμεταλλεύτηκαν σ’ εκείνο το διάστημα τον Μιλουτίνοφ, ο οποίος με συνεχόμενα καλάθια (σχεδόν με πανομοιότυπο τρόπο, ήτοι με δεξί χουκ) έφερε την ομάδα του στο 31-25 με τη λήξη της α’ περιόδου. Ένα διάστημα όπου οι γηπεδούχοι είχαν 8/13 δίποντα και 4/4 τρίποντα, ενώ η Εθνική μας 7/11 δίποντα και 3/6 τρίποντα. Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο αποτελούσε την απειλή των Σέρβων, ενώ σε καλή επιθετική βραδιά ήταν και ο Τάιλερ Ντόρσεϊ.

Παρόλα αυτά το αμυντικό πρόβλημα της ελληνικής ομάδας παρέμενε… άλυτο. Ειδικά στο «πέντε εναντίον πέντε» η Σερβία έβρισκε συνέχεια λύσεις και «χτυπούσε» συνέχεια μέσα από την «γαλανόλευκη» ρακέτα. Αποτέλεσμα; Να βρεθεί στο +9 (37-28) αλλά μ’ ένα ντεμαράζ με σουτ από την περιφέρεια, η Ελλάδα πραγματοποίησε επιμέρους 14-3 και προηγήθηκε με 40-42 στο 17′. Όπως αποδείχθηκε ο τραυματισμός του Μίτσιτς σ’ εκείνο το σημείο… συσπείρωσε τους Σέρβους οι οποίοι «απάντησαν» με 11-0 σερί για το 51-42 λίγο πριν από το τέλος του πρώτου ημιχρόνου (51-44).

Στο πρώτο μισό του ματς ο Γιάννης Αντετοκούνμπο είχε 17 πόντους με 4/8 δίποντα, 1/2 τρίποντα, 6/8 βολές, 4 ριμπάουντ και 4 ασίστ, ενώ άλλους 8 πόντους με 2/4 τρίποντα είχε μετρήσει ο Ντόρσεϊ. Συνολικά η ελληνική ομάδα είχε 10/21 δίποντα, 6/12 τρίποντα, 6/8 βολές, 15 ριμπάουντ και 13 ασίστ, ενώ η Σερβία (Γιόκιτς 11π., Μίτσιτς 9π.) 16/27 δίποντα, 5/6 τρίποντα, 14 ριμπάουντ και 7 λάθη για… 17 ασίστ!

Η αντίδραση της Ελλάδας ωστόσο ήρθε στην 3η περίοδο. Χωρίς να πραγματοποιήσει κάποιο μεγάλο σερί αλλά με αντεπίθεση διαρκείας, μείωσε στη μία κατοχή (61-58) στο 24′ αλλά σε συνδυασμό με κάποια σφυρίγματα υπέρ των Σέρβων δεν μπόρεσε να βρεθεί πιο κοντά από τους τέσσερις πόντους (64-60). Η ομάδα του Πέσιτς βρέθηκε στο +8 (68-60) έχοντας εκμεταλλευτεί το δικό της μομέντουμ, το οποίο προήλθε από τα… ουκ ολίγα δώρα των διαιτητών. Το 3ο δεκάλεπτο έκλεισε στο +7 για την Σερβία (70-63) έχοντας 7/11 τρίποντα και 21 ασίστ, ενώ η ελληνική ομάδα σούταρε με 8/18 τρίποντα, έχοντας ωστόσο και 16 λάθη.

Το αντιπροσωπευτικό μας συγκρότημα προσπαθούσε να κρατηθεί μέσα στο παιχνίδι (72-68 στο 32′) χάρη στον φοβερό και τρομερό Γιάννη Αντετοκούνμπο, αλλά ο Πέσιτς είχε… κρυφό άσο στο μανίκι του και άκουγε στο όνομα Όγκνιεν Γιάραμαζ! Οι Σέρβοι βρέθηκαν εκ νέου στο +8 (76-68 στο 33′) και έδειχναν να ελέγχουν το ματς, ακόμη και αν ο Νίκολα Γιόκιτς είχε περάσει αρκετή ώρα στο δεύτερο ημίχρονο στον πάγκο. Μετά το 76-70 ο Αγραβάνης αποβλήθηκε με 5ο φάουλ, οι Σέρβοι βρέθηκαν εκ νέου στο +9 (79-70) αλλά μ’ ένα σερί 6-0 δια χειρός Γιάννη και Θανάση η Εθνική μας μείωσε σε 79-76 κάνοντας εκ νέου το ματς… ντέρμπι.

Όμως οι λεπτομέρειες έμελλε να κρίνουν το παιχνίδι. Ένα 5-0 σερί το οποίο διαμορφώθηκε με τρίποντο του Γιάραμαζ με… ταμπλό για το 84-76 έγειρε τη πλάστιγγα υπέρ της Σερβίας. Όσο και αν προσπάθησε να απαντήσει η Ελλάδα με Καλάθη και Θανάση, οι Σέρβοι (με τον Γιόκιτς) ευστοχούσαν σε απίθανα σουτ, οι οποίοι είχαν και το… ξεκάθαρο σπρώξιμο των διαιτητών. Όμως στα τελευταία δευτερόλεπτα έμελλε να έρθουν τα πάνω κάτω! Αν και οι γηπεδούχοι είχαν προηγηθεί 87-79, η Ελλάδα πραγματοποίησε σερί 8-0 με αποκορύφωμα το τρίποντο του Ντόρσεϊ στα 11” το οποίο έφερε το ματς στα ίσια! Στην τελευταία επίθεση της κανονικής διάρκειας, ο Γιάραμαζ αστόχησε και το ματς οδηγήθηκε στην παράταση.

Στο έξτρα πεντάλεπτο η Σερβία ξεκίνησε καλύτερα, πήρε διαφορά έξι πόντων και μπόρεσε να ελέγξει το παιχνίδι έως το τέλος. Αν και πάλι. Ο Γιάννης Αντετοκούνμπο έκανε τα πάντα προκειμένου να χαρίσει στην Εθνική μας τη νίκη, αλλά κάποια λάθη στο τέλος και κάποιες βιαστικές επιλογές λειτούργησαν ανασταλτικά για την «γαλανόλευκη».

ΝΙΚΗΣΕ ΓΙΑΤΙ: Πρώτον είχε έναν Γιόκιτς βγαλμένο από την… MVP χρονιά του ο οποίος πήρε μπάλες στο τέλος και ευστοχούσε στα κρίσιμα σημεία του αγώνα. Δεύτερον ο Πέσιτς έβγαλε άσο από το μανίκι του και δη τον Γιάραμαζ. Τρίτον η Ελλάδα δεν ήταν καλή αμυντικά και Τέταρτον οι διαιτητές «σφύριξαν» ξεκάθαρα έδρα και έδωσαν την ώθηση στη Σερβία για να φτάσει στη νίκη.

MVP: Νίκολα Γιόκιτς για τη Σερβία και Γιάννης Αντετοκούνμπο από την Ελλάδα. Πραγματική τιτανομαχία!

ΑΦΑΝΗΣ ΗΡΩΑΣ: Ο Γιάραμαζ ήρθε από τον πάγκο και όχι μόνο κάλυψε το «κενό» του Μίτσιτς αλλά έφτασε στο σημείο να γίνει «x factor» της Σερβίας με 15 πόντους και 6/8 εντόςπαιδιάς.

ΑΔΥΝΑΜΟΣ ΚΡΙΚΟΣ: Καλάθης και Σλούκας μπορεί να μοίρασαν τις 14 από τις 26 ασίστ της Ελλάδας αλλά ήταν εκτός κλίματος με 3/12 εντός παιδιάς και 7 λάθη.

ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ: Τι άλλο; Οι δύο τραυματισμοί στο πρώτο ημίχρονο του αγώνα. Πρώτα του Κώστα Αντετοκούνμπο και στη συνέχεια του Βασίλιε Μίτσιτς, η κατάσταση του οποίου έδειξε σε πρώτη φάση να είναι σοβαρή.

ΤΟ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ: Οι 40 πόντοι του Γιάννη Αντετοκούνμπο, τα 20 λάθη της Ελλάδας και οι… 26 βολές της Σερβίας.

ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ GAZZETTA: Ματσάρα με τα όλα της. Ένα παιχνίδι που θα το θυμόμαστε για πολύ καιρό ακόμα λόγω των Αντετοκούνμπο και Γιόκιτς. Τα σφυρίγματα των διαιτητών να μην υπήρχαν ή έστω να «σφύριζαν» με άλλα κριτήρια και θα μιλάγαμε για το απόλυτο ματς!

Τα δεκάλεπτα: 31-25, 51-44, 70-63, 87-87 (κ.δ.)., 100-94 (παρ.)

Πηγή: gazzetta.gr