Μεγάλη συμμετοχή στο Καρναβάλι Ξάνθης – Θετικός ο απολογισμός από τους φορείς

Με απόλυτη επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή ολοκληρώθηκε το φετινό Καρναβάλι της Ξάνθης, προσελκύοντας πλήθος επισκεπτών από όλη την Ελλάδα. Οι εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια των ημερών είχαν ενθουσιώδη ανταπόκριση, με τους διοργανωτές και τους τοπικούς φορείς να εκφράζουν την ικανοποίησή τους για την άρτια διεξαγωγή.

Οι καρναβαλικές εκδηλώσεις χαρακτηρίστηκαν από κέφι, χρώμα και δημιουργικότητα, με την μεγάλη παρέλαση να αποτελεί το αποκορύφωμα της γιορτής. Σύμφωνα με τους φορείς, ο απολογισμός είναι θετικός τόσο σε επίπεδο ασφάλειας όσο και στην οικονομική τόνωση της τοπικής αγοράς, ενώ οι επισκέπτες αναχώρησαν με τις καλύτερες εντυπώσεις.




Αρνητικός ο απολογισμός για την κίνηση κατά την περίοδο των εκπτώσεων στην Καβάλα

Απογοητευτικά είναι τα αποτελέσματα για την εμπορική κίνηση στην Καβάλα κατά την πρόσφατη περίοδο των εκπτώσεων. Παρά τις προσφορές και τις μειώσεις τιμών, οι καταστηματάρχες ανέφεραν χαμηλότερο τζίρο σε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές.

Οι λόγοι αποδίδονται κυρίως στην περιορισμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών λόγω της οικονομικής αβεβαιότητας, αλλά και στην αύξηση του κόστους ζωής.

Οι επαγγελματίες της αγοράς εκφράζουν την ανησυχία τους για το μέλλον και ζητούν τη λήψη μέτρων στήριξης από την πολιτεία, προκειμένου να τονωθεί η τοπική οικονομία.




Δράμα: Αρνητικός ο απολογισμός των εκπτώσεων για την τοπική αγορά

Με αρνητικό πρόσημο έκλεισε η περίοδος των εκπτώσεων για την αγορά της Δράμας, καθώς οι εμπορικές επιχειρήσεις δεν κατάφεραν να σημειώσουν τα αναμενόμενα κέρδη. Παρά τις γενναίες προσφορές και τις μειώσεις τιμών, η καταναλωτική κίνηση παρέμεινε υποτονική, γεγονός που αποδίδεται κυρίως στην ακρίβεια και τη μειωμένη αγοραστική δύναμη των πολιτών.

Οι επαγγελματίες του εμπορικού κλάδου δηλώνουν απογοητευμένοι από τα αποτελέσματα της εκπτωτικής περιόδου, σημειώνοντας ότι οι αυξημένες δαπάνες σε ενέργεια και πρώτες ύλες περιορίζουν περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους. Η τοπική αγορά αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις, με τον εμπορικό σύλλογο να ζητάει τη λήψη μέτρων στήριξης για να αποφευχθούν νέα “λουκέτα” και περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης.




Καβάλα: «ΠΝΟΗ» ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ – Ετήσιος Απολογισμός

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2025, ώρα 6.00 μ. μ., στην αίθουσα του Επιμελητηρίου Καβάλας η ετήσια τακτική Γενική Συνέλευση του Συλλόγου για το Παιδί και την Οικογένεια «ΠΝΟΗ». Στην ΓΣ πραγματοποιήθηκε ο Διοικητικός Απολογισμός που παρουσίασε η Πρόεδρος Κα Ιωάννα Χατζηβαρύτη.

Διαβάστε αναλυτικά τον Απολογισμό όπως παρουσιάστηκε από την Πρόεδρο του Συλλόγου Ιωάννα Χατζηβαρύτη.

“Ο Σύλλογός μας «ΠΝΟΗ» ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ»  24 χρόνια δίνει δυναμικά το παρόν στα κοινωνικά πράγματα της πόλης μας. Στόχος η βελτίωση των συνθηκών ζωής του παιδιού και της οικογένειας. Τα μέλη μας είναι περίπου 130.

Έχουμε την πιστοποίηση του Συλλόγου ως φορέα παροχής υπηρεσιών Πρωτοβάθμιας Κοινωνικής Φροντίδας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και τώρα προχωρήσαμε στην ανανέωσή της.

Στην ΠΝΟΗ συνεχίζουμε τις παρεμβάσεις μας όπου και όποτε χρειάζεται και αυτό το κάνουμε καθαρά εθελοντικά. Συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε όλες τις οικογένειες που έχουν έρθει κοντά μας και ξεπερνούν τις 120, με ένδυση, υπόδηση, επίπλωση, οικιακές συσκευές, εμβόλια και φάρμακα σε παιδιά, νομική υποστήριξη, πληρωμή λογαριασμών κοινής ωφέλειας( ΔΕΗ, Νερό κλπ), ενοικίων ανέργων γονέων, πραγματοποίηση εργαστηριακών εξετάσεων, συμμετοχή σε έξοδα μετακινήσεων και νοσηλείας, αγορά πετρελαίου και το πετυχαίνουμε χάρις στην υποστήριξη και τις προσφορές τις δικές σας και των συμπολιτών μας.

Στο παντοπωλείο που διατηρούμε εδώ και πολλά χρόνια καταφέραμε  και διαθέσαμε στο 2024 πάνω από 1000 σακούλες τροφίμων και ειδών καθαριότητας και υγιεινής, και δωροεπιταγές περίπου των 50 Ε , 10ευρη επιταγή για αγορά κρέατος από την ΚΡΕΚΑ, 1 κιλό τυρί αγορασμένο στην τιμή κόστους από την εταιρία ΜΑΡΤΟΣ τον μήνα υποστηρίζοντας τακτικά κάθε μήνα τις οικογένειές μας, αλλά και έκτακτα σε περιστατικά της Πρόνοιας του Δήμου Καβάλας που χρίζουν άμεσης υποστήριξης.

Φυσικά η προσπάθειά μας ενισχύθηκε και το 2024 κατά το μέγιστο βαθμό από την εταιρεία ΣΜΥΡΔΕΞ Α.Ε.. καθώς και  τις δικές σας προσφορές, φορέων και επιχειρηματιών.

Στο κοινωνικό φροντιστήριο της ΠΝΟΗΣ υποστηρίξαμε και το 2024 ένα  μικρό αριθμό μαθητών. Υποστηρίξαμε και ένα αριστούχο μαθητή 3ης Λυκείου με την πληρωμή διδάκτρων σε τοπικό φροντιστήριο, το οποίο μας χρεώνει με το 50% του κόστους.

Υποστηρίξαμε και συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε φοιτητές με σπουδαστικά επιδόματα. Το 2024 ήταν 5 οι φοιτητές.

Τμήμα κοινωνικών λειτουργών: Προσφέρουμε ακόμη και ψυχολογική υποστήριξη με τις επίσης εθελόντριες κοινωνικές λειτουργούς, ψυχολόγους, παιδοψυχολόγους και λογοθεραπεύτριες στα μέλη των οικογενειών μας. Έτσι γνωρίζουμε συνέχεια τα προβλήματά τους, τις ανάγκες τους και συνεχίζουμε να βρισκόμαστε κοντά τους.

Με το καλλιτεχνικό εργαστήριο τα 2 Bazaar  που κάναμε μας έδωσαν ικανοποιητικά έσοδα τα οποία βοήθησαν ειδικά τα σπουδαστικά επιδόματα.

Συνεργαστήκαμε με Σωματεία, υπηρεσίες, Συλλόγους, εθελοντικές ομάδες, όπως :

Α) Οι  Γιατροί του Κόσμου

Β) Ο Δήμος καβάλας και οι Υπηρεσίες Πρόνοιας του Δήμου Καβάλας, το Κέντρο Συμβουλευτικής Υποστήριξης Γυναικών Θυμάτων Βίας του Δήμου Καβάλας.

Γ) Τον ΟΚΑΝΑ υποστηρίζοντας μέλη τους και την υπηρεσία των κοινωνικών λειτουργών του Νοσοκομείου Καβάλας.

Δ) Την αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία «BIA STOP».

Ο οργανισμός «ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΠΟΡΟΥΜΕ» ο οποίος σε συνεργασία με το τον ΣΚΑΪ και την ενεργή υποστήριξη του Ράδιο ALPHA και του κ. Κώστα Τσίγκα, ενέταξε την ΠΝΟΗ στην λίστα των συλλόγων που θα υποστηρίζονται με τρόφιμα σε τακτική βάση. Μέσα στο 2024  δεχθήκαμε 3 φορές τρόφιμα συνολικής αξίας 4.200 ευρώ. Τα τρόφιμα μας παραδίδονται μέσω μεγάλων αλυσίδων όπως Σκλαβενίτης & My Markets.

Ο Οργανισμός «ΜΠΟΡΟΥΜΕ» σε συνεργασία με την αλυσίδα  ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ  ενέταξε την ΠΝΟΗ στην λίστα των συλλόγων που θα παραλαμβάνουν τα κοντόληκτα διάρκειας και ψυγείου. Δύο φορές κάθε εβδομάδα το αυτ/το της ΠΝΟΗΣ γεμίζει κυριολεκτικά από τα είδη αυτά και άμεσα μαζί με τα ψωμιά προσφέρονται στις οικογένειές μας.

Η αλυσίδα ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ παρέδωσε μια πάρα πολύ μεγάλη ποσότητα σοκολατοειδών την οποία διαθέσαμε στις οικογένειές μας σε διάστημα 3 μηνών.

Δεχθήκαμε:

-Δωρεά -χρηματοδότηση από την εταιρεία ΣΜΥΡΔΕΞ Α.Ε. ύψους 36.000 Ε.

Δωρεά -χρηματοδότηση από την εταιρεία HOWDEN Ελλάδος  ύψους 8.000 Ε.

-Πολλές δωρεές των 50, 100, 200, 500 & 1000Ε από τους συμπολίτες μας.

-Συνεχίστηκε η υποστήριξη από τα ΑΒ Βασιλόπουλος στα πλαίσια του προγράμματος «των 52 εβδομάδων» με ικανή ποσότητα τροφίμων.

-Θα συμπληρώσουμε και την προσφορά κρασιού από την Οινοποιία ΣΑΒΒΑ ΦΕΛΛΑΧΙΔΗ προς τις οικογένειές μας και σε όλα τα γιορτινά τραπέζια της χρονιάς.

– Θα αναφέρουμε: την προσφορά  εδώ και πολλά χρόνια μία φορά την εβδομάδα ψωμιού από την αρτοποιεία ΦΕΛΛΑΧΙΔΗΣ. Από την ΚΡΕΚΑ Α.Ε.  την προσφορά νωπού κοτόπουλου 2 φορές το χρόνο συμπληρωματικά στο κρέας που προμηθευόμαστε για τις οικογένειές μας. Τα τελευταία 4 χρόνια προστέθηκε με προσφορά ψωμιού & σάντουιτς η αρτοποιεία ΓΑΤΙΔΗΣ. Η εταιρεία μέσα από ειδικές δράσεις μέσα στο 2024 όπως  την :ΠΛΑΘΩ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ για τα Χριστούγεννα αλλά και κάτι αντίστοιχο το Πάσχα, υποστήριξε το Σύλλογο με το ποσό των 600 ευρώ. Ακόμη την προσφορά 80 λίτρων λάδι από το Σύλλογο Καβαλιωτών Ν. Υόρκης.

– Μεμονωμένοι συμπολίτες μας και πολλοί επαγγελματίες μας πρόσφεραν τρόφιμα, έπιπλα,  παιχνίδια και ρουχισμό.

Κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2024-2025 διαθέσαμε σχολικά, χαρτικά , βιβλία ξένων γλωσσών για τουλάχιστον 110 μαθητές όλων των βαθμίδων, παιδιά από τις υποστηριζόμενες οικογένειες. Είχαμε μια μεγάλη υποστήριξη από την εταιρεία ENERGEAN η οποία μας πρόσφερε 120 δωροεπιταγές των 30 ευρώ και με αυτές καλύφθηκαν όλες οι ανάγκες των μαθητών μας.

Το 15ο Δημ. Σχολείο τόσο στην πασχαλινή του εκδήλωση όσο και στην χριστουγενιάτικη  συγκέντρωσε είδη για το πρωϊνό των παιδιών των οικογενειών μας. Έτσι οι μικροί μαθητές από νωρίς μαθαίνουν για τον εθελοντισμό και την προσφορά.

Τον Μάιο πραγματοποιήθηκε ο 1ος κολυμβητικός περίπατος του Blue Marathon Swim με φιλανθρωπικό σκοπό και τα έσοδα προσφέρθηκαν στην ΠΝΟΗ.

Η Κα Στέλλα Ρόκου την 15/12/24 με το εργαστήριο κεραμικής ΓΑΙΑ παραβρέθηκε σε μια χριστουγεννιάτικη εκδήλωση με φιλανθρωπικό σκοπό και τα έσοδα που προέκυψαν τα πρόσφερε στην ΠΝΟΗ.

Το Νοέμβριο 18-11-24  μαζί με το Φιλ/κό Σωματείο «Ο ΑΓ. ΝΕΣΤΩΡ» στα πλαίσια της Παγκόσμιας ημέρας  για τα δικαιώματα των παιδιών πραγματοποιήσαμε εκδήλωση στο 21ο Δημ. Σχολείο και ταυτόχρονα μιλήσαμε και για τον εθελοντισμό.

Καθώς είμαστε μέλος του ΚΟΙΣΠΕ Καβάλας συμμετείχαμε στη Γ.Σ. του Συνεταιρισμού τον Ιούλιο του 2024.

Η σελίδα μας στο fb έχει πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα και χαιρόμαστε το γεγονός ότι όλες μας οι αναρτήσεις που αφορούσαν αιτήματα οικογενειών μας για διάφορες ανάγκες παιδικό ρουχισμό, έπιπλα, συσκευές κ. α. εθελοντές εκπαιδευτικούς καλύφθηκαν άμεσα, προς μεγάλη μας ικανοποίηση.

Ολοκληρώθηκε το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα: Ενεργοί Αποτροπείς – Ενεργοί Παρατηρητές: Προλαμβάνοντας την Έμφυλη Βία στη Ζωή των Νέων» σε συνεργασία με την ΜΚΟ  ΕΚΟ που έχει έδρα την Αθήνα,

Οι δράσεις της  ΠΝΟΗΣ προβλήθηκαν μέσα από διάφορες εκπομπές του CENTER, του ΕΝΑ CHANNEL  και της ΕΡΤ3 και από όλα γενικώς τα τοπικά Μ.Μ.Ε.

Ανταποκριθήκαμε και συμμετείχαμε σε όλες σχεδόν τις προσκλήσεις τις οποίες δεχθήκαμε και παρακολουθήσαμε μέσω του διαδικτύου πολλές εκδηλώσεις που έγιναν διαδικτυακά.

Μέσα από την παρουσίαση αυτή πρέπει να ευχαριστήσουμε την εθελοντική μας ομάδα περίπου 30 άτομα, εσάς τα μέλη μας για τη συνεχή αρωγή σας, πάρα πολλούς επαγγελματίες της πόλης μας που βρίσκονται συνεχώς κοντά μας, το Δήμο Καβάλας διότι με την παραχώρηση των χώρων μας επιτρέπει να αναπτύσσουμε τις δράσεις μας με  αξιοπρεπή τρόπο και τα Μ.Μ.Ε. που βρίσκονται πάντοτε κοντά μας και προβάλουν το έργο μας.

Ευχαριστούμε τα μέλη της Εξελεγκτικής Επιτροπής Κα Ευαγγελία Παπαϊωάνου, τον κ. Απόστολο Κάλφα και την Κα Τσιβιώτου Δήμητρα για την άψογη συνεργασία.

Κλείνοντας σας διαβεβαιώνουμε ότι η πόρτα της ΠΝΟΗΣ είναι και θα συνεχίσει να είναι ανοικτή κάθε ημέρα για να ακούει τα τυχόν προβλήματα των συμπολιτών μας και όπου μπορεί να τα υποστηρίζει και να τα εξυπηρετεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.”    




Απολογισμός της διοίκησης Μάρκου Δέμπα στο Επιμελητήριο Καβάλας

Ο Μάρκος Δέμπας ως πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας είχε μια σημαντική θητεία που επικεντρώθηκε στην ενίσχυση της τοπικής επιχειρηματικότητας.

Η διοίκησή του προώθησε πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, την αύξηση της εξωστρέφειας, και τη στήριξη των μελών του Επιμελητηρίου σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες.

Παράλληλα, συνεργάστηκε στενά με φορείς της περιοχής για την επίλυση κρίσιμων ζητημάτων της αγοράς και της τοπικής οικονομίας.

Τι πέτυχε η διοίκηση Μάρκου Δέμπα :

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ :

 

 




Απολογισμός για τις δράσεις του Σωματείου Συνταξιούχων ΒΦΛ Καβάλας

Το Σωματείο Συνταξιούχων Βιομηχανίας Φωσφορικών Λιπασμάτων (ΒΦΛ) πραγματοποίησε τον απολογισμό του για το τρέχον διάστημα, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα των δράσεων και πρωτοβουλιών του. Σε πρόσφατη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου, έγινε αναλυτική αναφορά στις δραστηριότητες που αφορούν τη στήριξη των μελών του σωματείου, καθώς και τις προσπάθειες για την προάσπιση των δικαιωμάτων των συνταξιούχων.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το σωματείο κατέγραψε σημαντική πρόοδο σε θέματα κοινωνικής πρόνοιας και περίθαλψης, ενώ συνεχίζει τις διεκδικήσεις για καλύτερες συντάξεις και βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των μελών. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στις εκδηλώσεις αλληλεγγύης και τις δράσεις ενημέρωσης, καθώς και στη συνεργασία με άλλους φορείς συνταξιούχων σε εθνικό επίπεδο.

Η διοίκηση του σωματείου εξέφρασε την ικανοποίησή της για την πορεία των προσπαθειών και κάλεσε τα μέλη να παραμείνουν ενωμένα, τονίζοντας πως η ενότητα είναι το κλειδί για την επίτευξη των στόχων του συνταξιοδοτικού κινήματος.




Θετικός ο απολογισμός για το Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους στη Δράμα – Προσέλκυσε χιλιάδες θεατές

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το 46ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους στη Δράμα, το οποίο προσέλκυσε χιλιάδες θεατές από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η φετινή διοργάνωση, που πραγματοποιήθηκε από τις 4 έως τις 10 Σεπτεμβρίου, περιλάμβανε μια πλούσια ποικιλία από ελληνικές και διεθνείς παραγωγές, με στόχο την ανάδειξη νέων δημιουργών και την προώθηση της τέχνης του κινηματογράφου μικρού μήκους.

Το φεστιβάλ αποτέλεσε πόλο έλξης τόσο για λάτρεις του κινηματογράφου όσο και για επαγγελματίες του χώρου, προσφέροντας ευκαιρίες για δικτύωση, συνεργασίες και συζητήσεις γύρω από τις σύγχρονες τάσεις του κινηματογράφου. Με τον θετικό απολογισμό σε επίπεδο προσέλευσης και συμμετοχών, το Φεστιβάλ Δράμας επιβεβαίωσε για άλλη μια χρονιά τον σημαντικό ρόλο του στη διαμόρφωση και την προβολή του ελληνικού και διεθνούς κινηματογράφου μικρού μήκους.




Μίνι απολογισμός για την θερινή περίοδο για τα το Κτελ Καβάλας

Ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Καβάλας κ. Κώστας Πανταζής , σε πρόσφατες δηλώσεις του, σχολίασε την τουριστική κίνηση της φετινής καλοκαιρινής περιόδου, επισημαίνοντας ότι τα επίπεδα κίνησης ήταν παρόμοια με τα περσινά. Παρά τις αρχικές ενδείξεις για μεγάλη αύξηση του τουρισμού, αυτή δεν υλοποιήθηκε όπως αναμενόταν, με τις τελευταίες εβδομάδες του Ιουλίου και τις πρώτες του Αυγούστου να παρουσιάζουν χαμηλότερη κίνηση.

Παρόλα αυτά, η κίνηση κατά τον Δεκαπενταύγουστο κρίθηκε ικανοποιητική, γεγονός που υποδηλώνει μια σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα μετά την πανδημία.Ωστόσο, σημαντικό πρόβλημα για το ΚΤΕΛ Θάσου αποτελεί η αυξημένη κίνηση των Ι.Χ. από τις γειτονικές βαλκανικές χώρες, καθώς οι τουρίστες επιλέγουν να μετακινούνται με τα δικά τους αυτοκίνητα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα λεωφορεία να παραμένουν συχνά άδεια και να αντιμετωπίζουν προβλήματα κυκλοφορίας, ειδικά σε τουριστικά σημεία όπως η Παναγία, ο Θεολόγος, η Ποταμιά και ο Λιμένας.




Απολογισμός διεξαγωγής 2ου Μαθητικού Συνεδρίου ΠΕ Καβάλας

Η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καβάλας, οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και οι Διευθυντές/Διευθύντριες Π.Ε. Καβάλας σε συνεργασία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και το ΔΠΜΣ-Διδακτική των Επιστημών και Σύγχρονες Τεχνολογίες διοργάνωσαν το 2ο Μαθητικό Συνέδριο της Π.Ε. Καβάλας με τίτλο: «Η ιδιότητα του Μαθητή-Πολίτη μέσα από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων».

Οι εργασίες του 2ου Μαθητικού Συνεδρίου διεξήχθησαν δια ζώσης σε τέσσερις διαφορετικούς συνεδριακούς χώρους στο χρονικό διάστημα από Δευτέρα 20 έως Τρίτη 28 Μαΐου 2024.

Πιο συγκεκριμένα, είχαν επιλεγεί οι εξής συνεδριακοί χώροι:

  • Το αμφιθέατρο του Δ.Π.Θ. Καβάλας για τα σχολεία του Δήμου Καβάλας και με ημερομηνίες τη Δευτέρα 20, την Πέμπτη 23 και την Παρασκευή 24 Μαΐου 2024
  • Το Δημοτικό αμφιθέατρο «Φρίξου Παπαχρηστίδη» για τα σχολεία του Δήμου Παγγαίου και με ημερομηνίες τη Δευτέρα 20, Τετάρτη 22 και Πέμπτη 23 Μαΐου 2024
  • Το Δημοτικό αμφιθέατρο Χρυσούπολης για τα σχολεία του Δήμου Νέστου και με ημερομηνίες τη Δευτέρα 27 και Τρίτη 28 Μαΐου 2024
  • Η Αίθουσα του Καλογερικού στον Λιμένα Θάσου για τα σχολεία του Δήμου Θάσου και με ημερομηνία την Τρίτη 28 Μαΐου 2024

Στις εργασίες του 2ΟΥ Μαθητικού Συνεδρίου έλαβαν μέρος συνολικά γύρω στους 1.400 μαθητές, 130 εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων, 55 σχολικές μονάδες των τεσσάρων Δήμων του Ν. Καβάλας και παρουσιάστηκαν ένα πλήθος από ομαδικές/συνθετικές εργασίες των μαθητών/μαθητριών με την ταυτόχρονη υλοποίηση μιας σειράς από παράλληλες δράσεις εικαστικού, μουσικού και θεατρικού περιεχομένου.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μαθητές/μαθήτριες εξελίχθησαν σε πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής δράσης, καθώς ανέλαβαν σχεδόν όλες τις ευθύνες/αρμοδιότητες, που σχετίζονταν με την ομαλή διεξαγωγή ενός Μαθητικού Συνεδρίου.
Είχαν, δηλαδή, οι ίδιοι να επιτελέσουν καθήκοντα παρουσιαστών της εργασίας τους, χρέη γραμματειακής υποστήριξης και προεδρείου έδρας καθώς και προετοιμασίας/απονομής των βεβαιώσεων παρακολούθησης του Συνεδρίου.

Μία από τις βασικές επιδιώξεις του 2ου Μαθητικού Συνεδρίου υπήρξε η ενίσχυση της «εξωστρέφειας» των σχολικών μονάδων και η παροχή της δυνατότητας στους μαθητές μας να νιώσουν δημιουργικοί μπροστά σε ένα «ζωντανό» κοινό συνομηλίκων τους αναπτύσσοντας παράλληλα την ιδιότητα του Πολίτη (ενεργός πολιτειότητα).

Όλες οι διαδικασίες του Συνεδρίου θεωρούμε ότι ακολουθήθηκαν με απόλυτη επιτυχία και αντιλαμβανόμαστε ότι ο ενθουσιασμός, η ικανοποίηση και η χαρά των μαθητών/μαθητριών μας πριν και κυρίως μετά τη συμμετοχή τους στο Μαθητικό Συνέδριο αποτελεί για εμάς τους διοργανωτές το μεγαλύτερο «κέρδος» για τη συγκεκριμένη παιδαγωγική παρέμβαση, που μας «αναγκάζει» να το τελειοποιήσουμε και να το καθιερώσουμε ως εκπαιδευτικό θεσμό.

Στα αξιοσημείωτα της διοργάνωσης συγκαταλέγεται, επίσης, το γεγονός ότι οι μαθητές/μαθήτριες που έλαβαν μέρος στο 2οΜαθητικό Συνέδριο διακρίθηκαν τόσο για την ωριμότητα/υπομονή που επέδειξαν όσο και για τις άρτιες εργασίες που παρουσίασαν στο κοινό με περισσή αυτοπεποίθηση και γι’ αυτό αξίζουν την επιβράβευσή μας.

Τέλος, οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τους ανθρώπους των τεσσάρων Δήμων Ν. Καβάλας, της Αντιπεριφέρειας Καβάλας και τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π.Ε. Καβάλας για την οικονομική υποστήριξη της όλης εκπαιδευτικής εκδήλωσης.

Ως εκ τούτου, ως διοργανωτές της εκπαιδευτικής αυτής παρέμβασης κρατάμε τα θετικά στοιχεία της δράσης, εντοπίζουμε ορισμένες αδυναμίες και ήδη σκεφτόμαστε τον προγραμματισμό του 3ου Μαθητικού Συνεδρίου Α/θμιαςΕκπ/σης Καβάλας.




Π.Ε Καβάλας | Ο πρώτος απολογισμός έργου για την Καβάλα του περιφερειάρχη Χριστόδουλου Τοψιδη

Το σύνολο των έργων, των παρεμβάσεων και των πρωτοβουλιών που ήδη δρομολόγησε η διοίκηση του, κύρια στις Π.Ε. Καβάλας και Θάσου, παρουσίασε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου από την Καβάλα, ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ Χριστόδουλος Τοψίδης, από κοινού με τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θεόδωρο Μαρκόπουλο.

Ο κ. Τοψίδης επισήμανε ότι ο απολογισμός αυτός είναι αποτέλεσμα της διαφορετικής λειτουργίας της Περιφέρειας ΑΜΘ, καθώς από ένας γραφειοκρατικός μηχανισμός που ήταν στο παρελθόν, σήμερα έχει αλλάξει λειτουργία και έχει γίνει ένας πολιτικός οργανισμός που βρίσκεται σε συνεχή διάλογο με την κοινωνία, χωρίς διαχωρισμούς και αποκλεισμούς.

Επίσης τόνισε ότι η Περιφέρεια ΑΜΘ ενδιαφέρεται για τις Π.Ε. Καβάλας και Θάσου, υλοποιώντας την σχετική προεκλογική δέσμευση, όπως ενδιαφέρεται και για κάθε τμήμα της Περιφέρειας και για τις ανάγκες των πολιτών της.

Ξεκινώντας ο κ. Μαρκόπουλος τόνισε ότι αυτές τις ημέρες η «καρδιά» της Περιφέρειας ΑΜΘ «χτυπάει» στην Καβάλα και αυτό είναι ένα δείγμα της ποιοτικής διαφοράς λειτουργίας που έχει δρομολογηθεί στην λειτουργία του θεσμού. Η Καβάλα βρίσκεται στο επίκεντρο τόνισε ο κ. Μαρκόπουλος, με μια σειρά από δράσεις και παρεμβάσεις
σε χρόνια ζητήματα που μας απασχολούν.

Μιλώντας ο κ. Τοψίδης τόνισε ότι «Βρισκόμαστε σήμερα στην Καβάλα και η παρουσία μας εδώ συνιστά εκπλήρωση μίας εκ των προεκλογικών μας δεσμεύσεων: ότι δηλαδή για τη Διοίκηση μας η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι το σύνολο των έξι Περιφερειακών της Ενοτήτων και όχι μόνο η έδρα της.

Θα έχετε ήδη αντιληφθεί – αν και βρισκόμαστε μόνο πέντε μήνες στη Διοίκηση- ότι προσπαθούμε να ασχολούμαστε επισταμένα με τα επιμέρους ζητήματα κάθε Περιφερειακής
Ενότητας, να δρομολογούμε λύσεις και να στρέφουμε τον προβολέα παντού, ώστε να φωτίζεται συνολικά η Περιφέρεια μας.

Τις τελευταίες ημέρες, έχετε παρατηρήσει ότι η γίνονται μια σειρά δράσεων στην Καβάλα. Σε αυτές περιλαμβάνονται:

 Η συνάντηση για την συμμετοχή των γυναικών στα κοινά στο πλαίσιο του προγράμματος EUnite, την περασμένη Δευτέρα.

 Ημερίδα εξωστρέφειας που πραγματοποιήθηκε με συμμετοχή σημαντικών ομιλητών αλλά και την εντυπωσιακή παρουσία επιχειρηματιών και φορέων, το περασμένο Σαββάτο.

 Σήμερα το απόγευμα, έχουμε για πρώτη φορά στην Καβάλα, την συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ΑΜΘ.

 Την Τετάρτη το πρωί, έχουμε την μεγάλη άσκηση της Πολιτικής Προστασίας με την κωδική ονομασία ΠΥΡΦΟΡΟΣ 2024, όπου το σενάριο της αφορά την διαχείριση μιας – απευκταίας – πυρκαγιάς στην περιοχή του Παληού Καβάλας. Η άσκηση θα πραγματοποιηθεί στην Καβάλα, αλλά ουσιαστικά αφορά ολόκληρη την Περιφέρεια ΑΜΘ και την
προετοιμασία ενόψει της νέας αντιπυρικής περιόδου. Την ίδια ημέρα, στο νησί της Θάσου θα εγκαινιάσουμε, υλοποιώντας την προεκλογική μας δέσμευση, στην αρχή της θητείας μας, το γραφείο της ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΜΘ στη Θάσο, στο κτήριο μας στον Λιμένα, το οποίο θα λειτουργήσει ως σημείο αναφοράς, για την άμεση πρόσβαση των κατοίκων του νησιού, στις υπηρεσίες της Περιφέρειας ΑΜΘ.

 Το απόγευμα της ίδιας ημέρας στον Δημοτικό Κήπο Καβάλας θα έχουμε την παρουσίαση δράσεων που χρηματοδοτήθηκαν από το ΠΕΠ ΑΜΘ.

 Την Πέμπτη έχουμε την συνεδρίαση της Επιτροπή Παρακολούθησης του ΠΕΠ ΑΜΘ, μια σημαντικής διεργασίας καθώς είμαστε στο τέλος ενός προγράμματος και την έναρξη ενός νέου.

Ως Διοίκηση έχουμε θέσει τον στόχο όχι μόνο να βρισκόμαστε δίπλα στον πολίτη, αλλά η παρουσία μας να είναι αισθητή. Θέλουμε – και εργαζόμαστε σκληρά γι’ αυτό- το έργο μας να έχει θετικό αποτύπωμα στην κοινωνία, να γίνεται αντιληπτό και βεβαίως να λειτουργεί επ’ ωφελεία των πολιτών. Άλλωστε κεντρικός άξονας της Διοίκησης μας είναι η θέση του ανθρώπου στο επίκεντρο.

Σήμερα το πρωί, επισκέφτηκα τα έργα που εκτελούνται στο Περιγιάλι, στο χώρο υλοποίησης της ΣΒΑΑ Καβάλας, μαζί με το Δήμαρχο Καβάλας. Το συνολικό ύψος των ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΥΤΟΥΜΕΝΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ έργων φτάνει τα 15,1 εκατομμύρια ευρώ. Είναι ένα έργο πνοής καθώς θα δώσει λύση στο μεγάλο πρόβλημα της
στέγασης.

Επίσης σήμερα συνεδριάζει η διοίκηση του ΒΙΟΠΑ και θα ανακοινώσουμε τη νέα σύνθεση της, για να δρομολογήσουμε μια αναπτυξιακή πορεία και σε αυτόν τον φορέα που μπορεί να προσφέρει σημαντική βοήθεια στον επιχειρηματικό κόσμο.

Στις δράσεις των τελευταίων ημερών θα αναφέρω και την επίσκεψη το Σάββατο στο Αεροδρόμιο Γενικής Αεροπορίας ΛΥΔΙΑ στον Αμυγδαλεώνα και να σημειώσω ότι: το αεροδρόμιο αυτό είναι ένα αναπτυξιακό κεφάλαιο για τον τόπο μας, συνδυαστικά και με την Σχολή Πιλότων. Σημειώνω ακόμη τη θετική μας ανταπόκριση στην επιτροπή της Βουλής για την υπο-παραχώρηση του λιμανιού ΦΙΛΙΠΠΟΣ Β’ σε ιδιωτική εταιρεία. Πιστεύουμε στην ανάπτυξη του. Περιμένουμε να δούμε και τις υπόλοιπες λεπτομέρειες που αφορούν το θέμα (τελωνείο, κτίριο διοίκησης, υποδομές, αποθήκες κλπ), αλλά σε κάθε περίπτωση είναι ο μοναδικός δρόμος για να αναπτυχθεί αυτό το λιμάνι που μαζί με την Αλεξανδρούπολης, είναι οι δυο μεγάλες θαλάσσιες πύλες της Περιφέρειας ΑΜΘ.

Στα έργα που έχουμε δρομολογήσει να αναφέρω ότι

– Το Τεχνικό Συμβούλιο της ΠΕ Καβάλας ενέκρινε την προκήρυξη κι εντός του Ιουνίου θα προκηρυχτεί η μελέτη για τις νέες λιμενικές εγκαταστάσεις τις Κεραμωτής (ύψους 1.000.000 ευρώ)

– Σε ό,τι αφορά την καταπολέμηση των κουνουπιών, δεσμευόμαστε από συμβάσεις της προηγούμενης διοίκησης για άλλα δύο χρόνια, αλλά δεν καθόμαστε με «σταυρωμένα χέρια», ούτε μένουμε στις ευθύνες της προηγούμενης διοίκησης. Προχωράμε με αλλαγές που μπορούσαμε να υλοποιήσουμε όπως

i. Ξεκινήσαμε έγκαιρα

ii. Εγκαταστήσαμε σύστημα ελέγχου αναδόχων

iii. ΠΕΤΥΧΑΜΕ ως τώρα μείωση όχλησης παρά την κλιματική αλλαγή και τον πολύ ήπιο χειμώνα

iv. Θα συνεχίσουμε. Δεν μπορώ να δεσμευτώ πως θα πάει ως το τέλος, αλλά θα κάνουμε κάθε προσπάθεια για ασφάλεια πολιτών και τουριστών την ποιότητα ζωής & την προστασία Περιβάλλοντος.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας δεσμεύτηκε ότι η υπηρεσία του θα αναλάβει και θα ολοκληρώσει φράγμα Μαρμαρά, για να μπορούν οι
αγρότες μας να έχουν διαθέσιμο νερό για την παραγωγή τους. Το υπουργείο διαθέτει σύμβουλο φραγμάτων και δρομολογείται η πλήρωση με νερό του ταμιευτήρα. Από το
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων θα εξασφαλίσουμε ένα χρηματικό συμπλήρωμα που απαιτείται για την ολοκλήρωση του έργου. Αναζητούμε
λύσεις και για τα αρδευτικά δίκτυα καθώς η μελέτη ήδη είναι σε εξέλιξη. Ομοίως και για φράγμα Ιασίου υπάρχει το ανάλογο ενδιαφέρον για την πρόοδο του έργου.

Όσον αφορά τα έργα σε όλη την Περιφέρεια ΑΜΘ γίνεται μία προσπάθεια να ξεκινήσει ξανά η περιφέρεια και να αναλάβει δράση βγαίνοντας από τον λήθαργο. Ενδεικτικά
όσον αφορά τις ΠΕ Καβάλας και Θάσου σας ενημερώνω:

Εξασφαλίσαμε από το Υπουργείο χρήματα για να τελειώσει το έργο από Μαριές προς καλύβια Λιμεναρίων όπου είχε αποχωρήσει ο ανάδοχος, εδώ και χρόνια (445.000 ευρώ)

Στο ΕΠΑ εντάξαμε και δημοπρατήσαμε

Αντιπλημμυρικά έργα – καθαρισμοί ρεμάτων 2.300.000 ευρώ

Καθαρισμοί τάφρων Νέστου 1.600.000 ευρώ

Ασφαλτικά, στηθαία, συντήρηση ιστών 2.800.000 ευρώ

Στο ΕΠΑ εντάξαμε και θα δημοπρατήσουμε μέσα στον
Ιούνιο

-Συντήρηση επαρχιακού οδικού δικτύου 1.200.000 ευρώ

-Έργα διαγράμμισης 800.000 ευρώ

Στο Τεχνικό Πρόγραμμα εντάξαμε και δημοπρατήσαμε

-Καθαρισμό βλάστησης ερεισμάτων ΠΕ Καβάλας 200.000 ευρώ

-Καθαρισμό βλάστησης ερεισμάτων ΠΕ Θάσου 75.000 ευρώ

Στο ΕΠΑ εντάξαμε και θα δημοπρατήσουμε μέσα στον Ιούνιο για να είμαστε έτοιμοι και εργολαβία για τον αποχιονισμό, προκειμένου να είμαστε έτοιμοι για απρόβλεπτα του χειμώνα !!!

Όσον αφορά την προκήρυξη των οδικών έργων στο ΠΕΠ της Περιφέρειας , η ΔΤΕ της ΠΕ Καβάλας

-Υπέβαλε το έργο της 10 ης επαρχιακής οδού (Ν. Πέραμος : Πρατήριο Σφώλια – Κόμβος Ελαιοχωρίου, 1.800.000 ευρώ

-Θα υποβάλει την επόμενη εβδομάδα το έργο της Ν. Ηρακλείτσας ως Παληό) περίπου 3.000.000 ευρώ

-Θα υποβάλει την επόμενη εβδομάδα το έργο του κόμβου της «Καρολίνα» 1.000.000 ευρώ

-Θα υποβάλει άμεσα το έργο του κόμβου στην είσοδο της Ελευθερούπολης 1.000.000 ευρώ

2. Όσον αφορά την προκήρυξη των οδικών έργων στο ΕΠΔ της Περιφέρειας , η ΔΤΕ της ΠΕ Καβάλας

Θα υποβάλει άμεσα το έργο του κόμβου στην ΔΕΥΑ Νέστου 1.000.000 ευρώ

Όλα αυτά, λοιπόν, δείχνουν ότι η Περιφέρεια δουλεύει! Όλα αυτά δείχνουν ότι η Περιφέρεια θα πάψει να αποτελεί μία απόμακρη δομή, για τον πολίτη, τον οποίο θέτει
σταθερά στο επίκεντρο. Η Περιφέρεια ΑΜΘ δεν είναι πλέον, ένα εργαλείο χρηματοδοτήσεων, έργων και δράσεων, αλλά ένας ζωντανός πολιτικός οργανισμός που
δημιουργεί κανάλια όσμωσης με τους πολίτες, τους φορείς και από κοινού σχεδιάζουμε όλοι μαζί, το αναπτυξιακό μέλλον της περιοχής, χωρίς διαχωρισμούς και ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥΣ. Μέσα από ανοιχτές διαδικασίες διαλόγου, αποφασίζουμε. Τώρα ποια ο προβολέας βρίσκεται πάνω από τα προβλήματα του πολίτη και εμείς ως διοίκηση αναζητούμε λύσεις σε αυτά. Αν ήταν πριν ένας γραφειοκρατικός μηχανισμός διεκπεραιώσεων, τώρα είναι ένας οργανισμός που «ζει» και «αναπνέει» μέσα στην κοινωνία και λειτουργεί για τα συμφέροντα των πολιτών.

Εκτιμώ και πιστεύω ότι με τη σκληρή δουλειά όλων των μελών της Διοίκησης, με όλους τους συνεργάτες, με όλους τους υπαλλήλους, με ισχυρές διεκδικήσεις και με άρτιο
σχεδιασμό, σύντομα θα έχουμε να πούμε πολλά περισσότερα, όχι μόνο για την Καβάλα, αλλά για όλη την Περιφέρεια μας».




Απολογισμός των πρώτων 100 ημερών της θητείας του Δημάρχου Δράμας

Απολογιστική συνένετευξη, των πρώτων 100 ημερών της θητείας του πραγματοποιήσε το πτωί της Δευτέρας 29 Απριλίου, ο Δήμαρχος Δράμας, κ. Γιώργος Παπαδόπουλος, ο οποίος μίλησε για όλα εκείνα τα θέματα και ζητήματα που συνάντησε όταν ο ίδιος και οι συνάδελφοι του ανέλαβαν την θητεία τους ενω την ίδια ώρα αναφέρθηκε και σε όλα τα έργα τα όποια έχουν γίνει τις πρώτες 100 ημέρες.




Θετικός ο απολογισμός της έκθεσης “Μοναδικές Γεύσης απο την ΑΜ-Θ” για τις επιχειρήσεις της περιοχής

Θετικός φαίνεται να είναι ο απολογισμός της έκθεσης μοναδικές γεύσης από την περιφέρεια ΑΜΘ που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα στο μέτρο του Συντάγματος με χιλιάδες επισκέπτες τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό να αγκαλιάζουν τα προϊόντα της περιφέρειας μας.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις ξεπούλησαν τα προϊόντα τους προτού κλείσει τις πύλες της η έκθεση, ενώ το μεγαλύτερο αντίκτυπο της έκθεσης ήταν η διαφήμιση αλλά και η προώθηση των προϊόντων τους.Συνφωνα με τους φορείς των επιμελητηρίων ΑΜΘ λίγες ημέρες αφού η έκθεση έκλεισε ξεκίνησε κι ολας η προετοιμασία για την επόμενη χρόνια.

Ενώ επιπροσθέτως , συμφωνα με τα όσα δήλωσε ο πρόεδρος των επιμελητηρίων ΑΜΘ κ. Στέλιος Μωραΐτης, στο ΕΝΑ CHANNEL, η εν λόγω έκθεση έφερε αρκετά οφέλει στις επιχειρήσεις μας καθώς έγινα γνωστές και πλέον υπαρχουν αγορές και σε άλλες περιοχές.




Θετικός ο απολογισμός της Έκθεσης “Μοναδικές Γεύσεις απο την Αν.Μακεδονία και Θράκη”

Θετικός είναι ο απολογισμός για την δεύτερη έκθεση τροφίμων και ποτών “Μοναδικές Γεύσεις απο την Αν.Μακεδονία και Θράκη” που άνοιξε τις πόρτες της την Τετάρτη 10 Απριλίου στην Αθήνα.

Με την λήξη της όπως δηλώνει και ο Πρόεδρος Επιμελητηρίου Καβάλας κ. Μάρκος Δέμπας ,η επισκεψιμότητα ήταν μεγάλη με τους εκθέτες να εκφράζουν την ικανοποίηση τους.

Το μόνο σίγουρο πλέον είναι ότι η έκθεση έχει γίνει θεσμός  και δίνει ραντεβού για το 2025.




Θετικός ο απολογισμός του Καρναβαλίου της Ξάνθης

Θετικός ήταν ο απολογισμός του μεγάλου καρναβαλίου για την πόλη της Ξάνθης, όπου φέτος μετα απο αρκετά χρόνια οι καρναβαλιστές που συμμετείχαν αλλά και οι πολίτες που παρακολουθούσαν ξεπέρασαν κάθε προηγούμενο. Με την μεγάλη αυτή επισκεψημότητα να συνέβαλε θετικά στην οικονομική ανάπτυξη των επιχειρήσεων της περιοχής. Ενώ αξίζει να σημειωθεί οτι οι φορείς της περιοχής, χωρίς να πάρουν ανάσα ξεκίνησαν και όλας τις προετοιμασίες για τις απόκριες του 2025.

 




Θετικός ο απολογισμός των γιορτών για τα εμπορικά καταστηματα της Ξάνθης

Θετικός είναι ο απολογισμός των εμπορικών καταστημάτων, όπως και των υπόλληπων επιχειρήσεων μετα τις γιορτές του 2023.
Εμπορικά καταστήματα, καταστήματα εστιάσης αλλά και ξενοδοχειακές μονάδες γέμισαν με επισκέπτες τόσο απο την Ελλάδα όσο και απο το εξωτερικό.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του εμπορικού Συλλόγου Ξάνθης, κ. Νίκο Γρηγοριάδη, το 2023 ήταν μια μέτρια χρονιά για τον εμπορικό κοσμο, ωστοσό όλοι είναι αισιόφοξοι πως το 2024 θα είναι καλύτερη χρονιά όσον αφορά τα οικονομικά.




Θετικός ο απολογισμός των εμπορικών καταστημάτων της Δράμας – Ξεκίνησαν οι χειμρινές εκπτώσεις

Θετικός είναι ο απολγισμός όλων των επιχειρήσεων της Δράμας, μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων.
Πιο συγκεκριμένα όσον αφορά, τα εμπορικά καταστήματα της περιοχής, ο οικονομικός τους αντίκτυπος ήταν αρκέτα θετικός με τους επισκέπτες στην περιποχή να συνδιάζουν διασκέδαση με ψώνια στην τοπική αγορά.
Η καλή καταναλωτική κίνηση ωστόσο, συνεχίζεται και μετά τις γιορτές των χριστουγέννων, με τα εμπορικά καταστήματα να έχουν ήδη ξεκίνηση τα τις χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες προσελκύουν αρκετούς καταναλωτές.




Καβάλα | Θετικός ο απολογισμός των καταστημάτων εστίασης τις ημέρες των Χριστουγέννων

Γεμάτα απο κόσμο ήταν τις ημέρες των γιορτών των χριστουγέννων τα καταστήματα εστίασης στην πόλη της Καβάλας, όπου οι καταναλωτές της παραμονή των Χριστουγέννων, κατέβηκαν απο νωρίς στο κέντρο της Καβάλας, έκαναν τα ψώνια τους και στην συνέχεια διασκέδασαν εως και αργά το βράδυ στα καταστήματα εστίασης της Καβάλας, με την καλή και αυξημέμη κινήση να συυνεχίζεται και ανήμερα των Χριστουγέννων μετά το καθιερωμένο οικογενιακό τραπέζι.

Οι εικόνες αυτές άφησαν έντονη ικανοποίηση στους επαγγελματίες, οι οποίοι περιμένουν ανάλογη καταναλωτική κίνηση και την παραμονή της Πρωτοχρονιάς.




Απολογισμός Χρήστου Μέτιου για την ολοκλήρωση του ΕΣΠΑ: «Η παρακαταθήκη μας πρέπει να συνεχιστεί»

Δηλώσεις Περιφερειάρχη ΑΜΘ για την ολοκλήρωση του ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020 και για την ενεργοποίηση του ΕΣΠΑ 2021-2027  – Ανακοίνωση 3 νέων προσκλήσεων για την ενίσχυση της απασχόλησης και της επιχειρηματικότητας

Α. Από τις σημαντικότερες προκλήσεις που αντιμετώπισε η Διοίκησή μας κατά τη διάρκεια της θητείας της ήταν: – η πλήρης αξιοποίηση των πόρων του ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020 και – η έγκριση και ενεργοποίηση του (νέου) ΕΣΠΑ της περιόδου 2021-2027 Δεν είναι μόνοι οι σημαντικοί οικονομικοί πόροι που τα δύο παραπάνω χρηματοδοτικά εργαλεία διαθέτουν στην περιφέρειά μας αλλά κυρίως το γεγονός ότι οι πόροι αυτοί ήταν και είναι διαθέσιμοι σε μια κρίσιμη περίοδο, παρατεταμένων και διαδοχικών έντονων κρίσεων: Θυμίζω: – την οικονομική κρίση του 2015 (με τις κλειστές τράπεζες), – τη μεταναστευτική κρίση, – την υγειονομική κρίση Covid 19 – αλλά και τη νέα οικονομική-ενεργειακή κρίση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία Όλα αυτά τα χρόνια λοιπόν, μέσα από το ΕΣΠΑ που ολοκληρώνεται (2014-2020) χρηματοδοτούνται περισσότερα από 1.900 έργα (δηλαδή Δημόσια Έργα, Προμήθειες, Υπηρεσίες αλλά και δράσεις επιχειρηματικότητας) – χωρίς να υπολογίζουμε τις περίπου 22 χιλιάδες επιχειρήσεις που υποστηρίχθηκαν για την αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων της υγειονομικής κρίσης COVID. Συγκεκριμένα από το ΕΣΠΑ 2014-2020 της Περιφέρειας:

χρηματοδοτήσαμε τη λειτουργία Κοινωνικών Δομών για την υποστήριξη συνανθρώπων μας με ανάγκες όπως στον τομέα της Σίτισης, της υποστήριξης Ατόμων με Αναπηρία, Δομές αντιμετώπισης της βίας κατά των γυναικών, Κέντρα Κοινότητας, Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης κ.α. στηρίξαμε την ίδρυση νέων επιχειρήσεων και την ενίσχυση υφιστάμενων, στηρίξαμε ειδικά την ίδρυση νέων τουριστικών επιχειρήσεων ενισχύσαμε επιχειρήσεις ώστε να συνεργαστούν με ερευνητικά και ακαδημαϊκά ιδρύματα για να δημιουργήσουν νέα καινοτόμα προϊόντα ενισχύσαμε όλες τις δομές υγείας (όλα τα Νοσοκομεία της Περιφέρειας μας με σύγχρονο εξοπλισμό και ανθρώπινο δυναμικό, τα κέντρα υγείας, το ΕΚΑΒ, την 4η Υγειονομική Περιφέρεια) χρηματοδοτήσαμε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης με υποδομές και εξοπλισμό, δημοτικά, γυμνάσια, λύκεια και βέβαια το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και το Διεθνές Πανεπιστήμιο στηρίξαμε τα νοικοκυριά της περιφέρειάς μας για παρεμβάσεις ενεργειακής αναβάθμισης των κατοικιών τους καθώς και την ενεργειακή αναβάθμιση δημοσίων κτιρίων στον τομέα του περιβάλλοντος – αναβαθμίσαμε δίκτυα ύδρευσης, εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων αλλά και έργα που συμβάλουν στην ορθολογική διαχείριση στερεών αποβλήτων ενισχύσαμε με σύγχρονο εξοπλισμό την Πυροσβεστική, την Ελληνική Αστυνομία και το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας για την αντιμετώπιση των αρνητικών επιπτώσεων από την κλιματική αλλαγή δουλέψαμε για την προστασία και ανάδειξη του τουριστικού και πολιτιστικού αποθέματος της περιφέρειάς μας με σημαντικές παρεμβάσεις σε μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους βελτιώσαμε την οδική ασφάλεια στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο υποστηρίξαμε τις πόλεις της περιφέρειάς μας με έργα βελτίωσης του αστικού περιβάλλοντος και της καθημερινότητας των πολιτών

όλα τα παραπάνω αντιστοιχούν σε έργα:

προϋπολογισμού 840 εκατ. € (ποσοστό 183%, σχεδόν διπλάσιο από το σύνολο του τρέχοντος ΕΣΠΑ που ανέρχεται σε 457 εκατ. €), με συμβάσεις 703 εκατ. € και πληρωμές 473 εκατ. € (ποσοστό απορρόφησης 104%) με πρόβλεψη μέχρι το τέλος του έτους να ανέλθει στο 105%). Καταφέραμε η Περιφέρεια μας να βρίσκεται μέσα στις 3 – 4 πρώτες θέσεις στην απορρόφηση των πόρων της περιόδου 14-20.

έτσι δηλώνουμε ότι το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας για την περίοδο 14-20 έχει ολοκληρωθεί με ασφάλεια απορροφώντας πλήρως τους διαθέσιμους πόρους αλλά και αποδίδοντας στους πολίτες της περιφέρειάς μας χρήσιμα έργα. Αφήνουμε λοιπόν μια σημαντική παρακαταθήκη στη νέα διοίκηση. Β. Παράλληλα όμως ενεργοποιήσαμε πλήρως και το (νέο) ΕΣΠΑ της Περιφέρειά μας για την περίοδο 2021-2027. Ένα ΕΣΠΑ με 639 εκατ. € αυξημένο κατά 182 εκατ. € σε σχέση με το ΕΣΠΑ της Περιφέρειας της περιόδου (14-20) που έχει ολοκληρωθεί. Έτσι μέχρι σήμερα:

ενεργοποιήσαμε προσκλήσεις, σε ποσοστό που πλησιάζει το 60% (περίπου 400 εκατ. €)

έχουν ενταχθεί 71 έργα προϋπολογισμού 115 εκατ. € ενώ αναμένεται μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου η πλήρης τακτοποίηση όλων των μεταφερόμενων έργων που θα φέρουν πρόσθετες συμβάσεις 240 εκατ. €. Και έχουμε ήδη πληρωμές 18 εκατ. € και θα προκύψουν πρόσθετες πληρωμές +13 εκατ. € (ποσοστό απορρόφησης 5%).

Δημιουργώντας έτσι ένα εμπροσθοβαρές πρόγραμμα.

Προχωρήσαμε στην επικαιροποίηση της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης «Τουριστικής – Πολιτιστικής Διαδρομής Εγνατίας Οδού» με αρχικό προϋπολογισμό 74 εκατ. € (34 εκατ. € ως συνεχιζόμενα και 40 εκατ. € νέες παρεμβάσεις). Σε συνεργασία με τους 6 Δήμους της Περιφέρειας (Ορεστιάδα, Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη, Καβάλας και Δράμα) προετοιμάσαμε τις Στρατηγικές Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης συνολικού προϋπολογισμού περίπου 90 εκατ. €. Περιγράψαμε στο πρόγραμμα την ανάγκη εκπόνησης μιας νέας ΟΧΕ με ενοποιητικό στοιχείο το περιβάλλον στην Οροσειρά Ροδόπης και τον Ποταμό Νέστο.

Εκτιμούμε λοιπόν πως είναι μια καλή αρχή, σίγουρα υπάρχουν πολλά ακόμη να γίνουν. Γ. Όσον αφορά τις 3 νέες δράσεις που σχεδιάσαμε, σας ανακοινώνω ότι έχουν εγκριθεί τόσο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και Ειδική Υπηρεσία Κρατικών Ενισχύσεων και μπορούν να δημοσιευτούν άμεσα και η υποβολή προτάσεων μπορεί ξεκινήσει από το Φεβρουάριο του 2024. Άλλη μία από τις βασικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι η διατήρηση και ανάπτυξη του Ανθρώπινου Δυναμικού που διαθέτει – και ιδίως των νέων παιδιών που ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους φεύγουν αναζητώντας δουλειά σε άλλη περιοχή σε άλλη περιφέρεια ή σε άλλη χώρα. Έτσι, με στόχο τη συγκράτηση του δυναμικού αυτού – των νέων παιδιών μας – και γιατί όχι να δώσουμε σε ορισμένους την ευκαιρία να επιστρέψουν σχεδιάσαμε και θέτουμε σε εφαρμογή δύο νέες προσκλήσεις που χρηματοδοτούνται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο και αφορούν:

Γ.1)   στην ενίσχυση επιχειρήσεων ώστε να προσλάβουν νέους – ανέργους – υψηλών προσόντων καλύπτοντας το μισθολογικό κόστος για 24 μήνες. Έχει συνολικό προϋπολογισμό έως 15,0 εκατ. € και χρηματοδοτεί επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε συγκεκριμένους τομείς να προσλάβουν ανέργους (1 έως 3) ανάλογα με το υφιστάμενο προσωπικό που έχουν για 24 μήνες. Ειδικότερα η πρόσκληση προβλέπει ανάλογα με το εκπαιδευτικό επίπεδο την κάλυψη του μισθολογικού κόστους ως ακολούθως:

α/α Επίπεδο εκπαίδευσης ωφελούμενου Επιχορηγούμενο μηναίο μισθολογικό κόστος (Συνολικό κόστος εργοδότη) Συνολικό επιχορηγούμενο μισθολογικό κόστος για 24 μήνες απασχόλησης

1 Δίπλωμα/Πτυχίο Μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης 1.600€ 44.800€

2 Πτυχίο Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης/ Μεταπτυχιακό τίτλος 1.900€ 53.200€

3 Διδακτορικό δίπλωμα 2.100€ 58.800€

Η αξιολόγηση των αιτήσεων είναι άμεση και προβλέπεται η σταδιακή προσθήκη κλάδων επιχειρήσεων ανάλογα με το διαθέσιμο προϋπολογισμό και τη ζήτηση της δράσης. Σε πρώτη φάση περιλαμβάνει επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται

Στον τομέα της αγροδιατροφής και της βιομηχανίας τροφίμων Των δομικών υλικών Σε υψηλή τεχνολογία (ηλεκτρονικά εξαρτήματα και υπολογιστές) Στον τομέα της υγείας (φάρμακα) Σε κάποιους κλάδους του χονδρικού εμπορίου

Σε πρώτη φάση αναμένεται ότι θα ωφεληθούν περίπου 300 άτομα και 250 επιχειρήσεις. Γ.2)   στην ενίσχυση ανέργων για την ίδρυση επιχείρησης σε τομείς της Στρατηγικής Έξυπνης Εξειδίκευσης Έχει συνολικό προϋπολογισμό έως 6,0 εκατ. € και χρηματοδοτεί επιχειρηματικά σχέδια από 10.000 € έως 50.000 € με ποσοστό από 80% έως 100% για την περίπτωση που το επιχειρηματικό σχέδιο προβλέπει την πρόσληψη ενός ατόμου (ανέργου). Μπορεί να καλύψει:

Δαπάνες μισθολογικού κόστους προσωπικού Δαπάνες Εξοπλισμού, Μεταφορικών Μέσων Δαπάνες για Κτήρια, Εγκαταστάσεις & Περιβάλλοντα Χώρο Δαπάνες για Παροχή Υπηρεσιών Λειτουργικές Δαπάνες Δαπάνες Λογισμικού Δαπάνες Προβολής, Προώθησης & Δικτύωσης

Δικαιούχοι είναι: Επιχειρήσεις που οι μέτοχοι-εταίροι/ιδιοκτήτες τους είναι για τουλάχιστον 3 μήνες άνεργοι. Στην κατηγορία αυτή συμπεριλαμβάνονται και όσοι κάτοχοι άδειας ασκήσεως επαγγέλματος, δεν έχουν κάνει έναρξη επαγγέλματος (π.χ. γιατροί, μηχανικοί, δικηγόροι, οικονομολόγοι, κ.α.) Η αξιολόγηση των αιτήσεων είναι συγκριτική με κριτήρια αξιολόγησης:

Τη διάρκεια της ανεργίας. Τις σπουδές σχετικές με το επιχειρηματικό σχέδιο. Πριμοδοτούνται επίσης και επιχειρηματικά σχέδια που έχουν αναπτυχθεί/ωριμάσει μέσα από Δομές Στήριξης της Επιχειρηματικότητας (Θερμοκοιτίδες) που λειτουργούν τόσο ενός της Περιφέρειας ΑΜΘ όσο και εκτός αυτής.

Αναμένεται ότι θα ενισχυθούν περίπου 200 επενδυτικά σχέδια. Γ.3)     και η τρίτη αφορά: στην ενίσχυση των βιομηχανιών της περιφέρειάς μας για τη βελτίωση της ενεργειακής τους απόδοσης. Η αύξηση του κόστους ενέργειας, ως αποτέλεσμα της ενεργειακής κρίσης, αποτελεί σημαντικό κίνδυνο που απειλεί τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων ειδικά της Περιφέρειάς μας, καθώς πέρα από το κόστος παραγωγής επιβαρύνει δυσανάλογα και το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων και αγαθών. Έτσι, σχεδιάσαμε και θέτουμε σε εφαρμογή πρόσκληση για την ενίσχυση υφιστάμενων μεταποιητικών επιχειρήσεων για τη βελτίωση της ενεργειακής τους απόδοσης. Χρηματοδοτούμε λοιπόν επιχειρήσεις να αντικαταστήσουν ενεργοβόρο εξοπλισμό της παραγωγικής τους διαδικασίας με στόχο να εξοικονομήσουν τουλάχιστον 20% από την ενέργεια που καταναλώνουν. Η χρηματοδότηση μπορεί να ανέλθει στο 100% – με την επίτευξη του στόχου εξοικονόμησης ενέργειας, ο προϋπολογισμός κάθε επενδυτικού σχεδίου μπορεί να είναι έως 1.000.000 € και ο συνολικός προϋπολογισμός της πρόσκλησης ανέρχεται σε 25 εκατ. €. Η δράση αυτή σχεδιάζεται να επεκταθεί και σε άλλους τομείς -πέρα από τη μεταποίηση (π.χ. σε επιχειρήσεις του τουρισμού). Κλείνοντας λοιπόν θα ήθελα να δηλώσω ότι αφήνουμε μια σημαντική παρακαταθήκη, ένα σημαντικό έργο ως αποτέλεσμα της αξιοποίησης των Ευρωπαϊκών πόρων η οποία πρέπει να συνεχισθεί. Στο σημείο αυτό θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω όλους τους δικαιούχους (Δήμους, Υπουργεία, Κοινωνικούς Φορείς, Νοσοκομεία, Συλλόγους, Επιχειρήσεις) για την καλή συνεργασία που είχαμε όλα αυτά τα χρόνια, η συνδρομή των οποίων ήταν σημαντική στην επίτευξη των στόχων των Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ. Να ευχαριστήσω επίσης για τη βοήθεια και την υποστήριξη τις Εθνικές Αρχές του ΕΣΠΑ του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και τις Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη συνεχή – καθημερινή υποστήριξή τους. Τέλος να ευχαριστήσω τα στελέχη της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του ΕΣΠΑ, και ιδιαίτερα τον προϊστάμενο κ. Παναγιώτη Κουδουμάκη για την εξαιρετική συνεργασία που είχαμε.




Απολογισμός θητείας απο τον Δήμαρχο Ξάνθης Μανώλη Τσέπελη

Τον απολογισμό της δικής του θητείας έκανε στο ENA CHANNEL, ο δήμαρχος Ξάνθης, κ. Μανώλης Τσέπελης, ο οποίος αναφέρθηκε στα έργα που πραγματοποιήθηκαν επι της δικής του θητείας, σε αυτά που έγιναν σωστά και σε αυτά που θα μπορούσαν να γίνουν καλύτερα.
Ενω την ίδια ώρα ο ίδιος μίλησε για την ερχόμενη τετραετία αλλά και τους δικούς του στόχους απο την πλευρά της αντιπολίτευσης.




Απολογισμός της «Διαθεματική προσέγγιση της ιστορίας της Εγνατίας οδού, της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής – Άυλος Πόρος»

Την Τρίτη 12 Δεκεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε στον ισόγειο χώρο της Μεγάλης Λέσχης το απολογιστικό συνέδριο της Πράξης «Διαθεματική προσέγγιση της ιστορίας της Εγνατίας οδού, της Καβάλας και της ευρύτερης περιοχής – Άυλος Πόρος», που διοργάνωσε η Δημοτική Κοινωφελής Επιχείρηση Καβάλας «Δημωφέλεια» ως φορέας υλοποίησης του έργου.

Στο συνέδριο παρευρέθηκαν και απηύθυναν χαιρετισμούς ο εκπρόσωπος του δημάρχου Καβάλας, αντιδήμαρχος Παιδείας, Πολιτισμού και Δημοτικής Αστυνομίας, Απόστολος Μουμτσάκης, ο πρόεδρος της «Δημωφέλεια», Παναγιώτης Αγγελίδης, η διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας, Αθανασία Γαϊτανίδου και ο αναπληρωτής διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καβάλας, Στέφανος Ναλμπάντης. Τον συντονισμό του συνεδρίου ανέλαβε η διευθύντρια Πολιτιστικού Τουρισμού και Ανάπτυξης της «Δημωφέλεια», Κυριακή Γανίτου.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν αναλυτικά από το στέλεχος της ομάδας έργου, Λαμπρινή Αρχιμανδρίτη, τα συμπεράσματα από τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν, καθώς και λεπτομέρειες αναφορικά με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός προγράμματος πολιτισμού και εκπαίδευσης, το οποίο επιδίωκε να φέρει τους μαθητές της Ε’ και ΣΤ’ τάξης των Δημοτικών Σχολείων και των τριών τάξεων των Γυμνασίων σε επαφή με το πολιτιστικό και φυσικό απόθεμα της αρχαίας και της νέας Εγνατίας οδού στην Π.Ε. Καβάλας.

Στην τελετή λήξης έδωσαν το «παρών», μεταξύ άλλων, εκπαιδευτικοί και από τις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης, μαθητές και εκπρόσωποι φορέων και οργανισμών, ενώ μέσα από διαλογική συζήτηση αναδύθηκαν κάποια επιμέρους ζητήματα, με βασική στόχευση την αναζήτηση ερμηνειών, προτάσεων ή λύσεων, ενώ έγινε από όλους τους ομιλητές αναφορά στη χρησιμότητα του έργου ως πολυθεματικό πολιτιστικό και εκπαιδευτικό πρόγραμμα, για όλους τους εμπλεκόμενους, στην Πράξη, φορείς.

(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)

 




Π.Α.Μ.Θ. | Μηνιαίος απολογισμός στα θέματα Οδικής Ασφάλειας

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μηνός Νοεμβρίου του 2023, στην εδαφική αρμοδιότητα των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας, Θάσου και Δράμας. Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.  

α. Τροχαία Ατυχήματα   

Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σημειώθηκαν 26 τροχαία δυστυχήματα (έναντι 22 το 2022). Ειδικότερα σημειώθηκαν:

  • 6 θανατηφόρα τροχαία ατύχημα (έναντι 5 το 2022)
    • 2 σοβαρά τροχαία ατυχήματα (έναντι 4 το 2022)
  • 18 ελαφριά τροχαία ατυχήματα (έναντι 13 το 2022)

Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των ανωτέρω περιφερειακών ενοτήτων καταγράφηκαν συνολικά 39 παθόντες (έναντι 40 το 2022). Ειδικότερα καταγράφηκαν:

  • 7 νεκροί (έναντι 5 το 2022)
  • 3 βαριά τραυματίες (έναντι 4 το 2022)
  • 29 ελαφρά τραυματίες (έναντι 31 το 2022)

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

  • Οδήγηση σε κατάσταση μέθης
  • Μη τήρηση απόσταση ασφάλειας
  • Απόσπαση προσοχής του οδηγού
  • Παραβίαση προτεραιότητας
  • Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • Παραβίαση σήμανσης
  • Πεζός δεν βάδιζε στις διαβάσεις
  • Αντικανονικό προσπέρασμα

β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης 

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.    

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, τον μήνα Νοέμβριο του 2023, βεβαιώθηκαν συνολικά 6.267 παραβάσεις, από τις οποίες οι 1.604 ήταν επικίνδυνες παραβάσεις, ως ακολούθως: 

  • 939 για υπερβολική ταχύτητα
  • 174 για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση
  • 155 για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση 
  • 139 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα 
  • 78 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη)
  • 45 για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση  
  • 34 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη 
  • 18 για φθαρμένα ελαστικά
  • 16 για αντικανονικούς ελιγμούς
  • 6 για αντικανονικό προσπέρασμα  

γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας 

Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας. 

Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας. 

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:

  • Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας 
  • Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος
  • Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά 
  • Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας 
  • Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας 
  • Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας 
  • Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος 
  • Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα 
  • Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη 
  • Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα 
  • Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ 
  • Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς 
  • Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδικής κουλτούρας.




Καβάλα | Θετικός ο απολογισμός της Black Friday – Ανοιχτά τα καταστήματα την Κυριακή 26 Νοεμβρίου

Θετικός φαίνεται πως είναι ο απολογισμός της μεγάλης ημέρας των εκπτώσεων, της Black Friday για τα εμπορικά καταστήματα της Καβάλας, με τους καταναλωτές να επιλέγουν τα τοπικά καταστήματα για τις αγορές τους.
Ενώ αξίζει να σημειωθεί, πως οι μεγάλαες εκπτώσεις θα συνεχιστούν και την Κυριακή 26 Νοεμβρίου, όπου τα καταστήματα θα παραμείνουν ανοιχτά αλλα και την Δευτέρα 27 Νοεμβρίου στο πλαίσιο της Cyber Monday.

 




Απολογισμός έργου στη Δημοτική Ενότητα Φιλίππων από τον Αντιδήμαρχο Πρωτογενούς Τομέα, Θόδωρο Παπαδόπουλο

Τον Απολογισμό του έργου που επιτελέστηκε την προηγούμενη τετραετία στην Δημοτική Ενότητα Φιλίππων και όσα περιλαμβάνει το Πρόγραμμα της παράταξης ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΔΗΜΟΣ για την επόμενη πενταετία ανέφερε, σε συνέντευξη Τύπου, το μεσημέρι της Δευτέρας 2 Οκτωβρίου, ο Αντιδήμαρχος Πρωτογενούς Παπαδόπουλος και Κοινότητες, Θόδωρος.

Η συνέντευξη, που φιλοξενήθηκε στο Πολιτιστικό Κέντρο Αμυγδαλεώνα (Καπνομάγαζο), δόθηκε η παρουσία του Δημάρχου, Θόδωρου Μουριάδη. 

Ο Αντιδήμαρχος επισήμανε ότι η Δημοτική Ενότητα απέκτησε υπαλλήλους, που ασχολούνται μονίμως με την επίλυση προβλημάτων καθημερινότητας, αλλά και με τη συντήρηση κοινόχρηστων χωρών.

 Όσον αφορά τα μεγάλα έργα, έκανε αναφορά στην ανακατασκευή του Γυμνασίου Κρηνίδων και του κλειστού γυμναστηρίου Αμυγδαλεώνα, την αναβάθμιση του πηλοθεραπευτηρίου, την κατασκευή νέου κυνοκομείου στην περιοχή του Ζυγού, όπως και της μονάδας κομποστοποίησης στις Κρηνίδες. 

Επίσης, έκανε μνεία στα έργα οδοποιίας, στην κατασκευή πλατειών, παιδικών χαρών στα περισσότερα χωριά, καθώς και στα έργα που αναφέρονται στον αγροτικό τομέα. 

Ιδιαίτερη αναφορά, τέλος, έκανε στα σημαντικά έργα ύδρευσης και αποχέτευσης, που εκτέλεσε η ΔΕΥΑΚ, ενώ δεν παρέλειψε να μιλήσει και για το εμβληματικό έργο, που θα σημαδέψει τη δημαρχία Μουριάδη, την Ενεργειακή Κοινότητα.

 Κείμενο ομιλίας «Προσπαθώντας να κάνω μια αναδρομή στην τετραετία που μας πέρασε που ξεκινήσω αναφέροντας το γεγονός ότι από την αρχή της θητείας μου δεν υπήρχε ουσιαστική υπηρεσία καθημερινότητας στη δημοτική ενότητα Φιλίππων. 

Η περίοδος με τους υδρονομίες και την κοινωφελή εργασία τελείωνε στις 30 Σεπτεμβρίου και δεν απέμενε κανείς σχεδόν να αντιμετωπίσει στοιχειώδη καταστάσεις που αφορούσαν την καθαριότητα και τα μικροπροβλήματα που προκύπτουν.

 Τότε ήμασταν στην ευχάριστη θέση να προσλάβουμε καινούργιο προσωπικό το οποίο διαμοιράστηκε αναλογικά στις δημοτικές ενότητες. Ταυτόχρονα προσλήφθηκε προσωπικό με το πρόγραμμα πλησίον της σύνταξης ενώ όλοι οι υδρονομικοί ήταν στα χωριά να αντιμετωπίσουν την καθημερινότητα. 

Πλέον, με το μέριμνα του Δημάρχου, υπάρχουν σε όλα τα χωριά αρκετά άτομα, καθόλη τη διάρκεια του έτους, υπό τη διαχείριση μου αλλά και των προέδρων των κοινών διαφορετικών την κομματική τους ταυτότητα, να αντιμετωπίσουν τα μικροπροβλήματα των χωριών.

 Το εργατικό προσωπικό δεν απασχολούσε μόνο στην καθαριότητα αλλά και στη συντήρηση όλων των υποδομών που υπάρχουν στην περιοχή. Με αυτό το προσωπικό ανακατασκευάσαμε και συντηρήσαμε πολλούς κοινόχρηστους, χώρους, πάρκα, πεζοδρόμια, πλατείες κ.α. σε όλους τους οικισμούς.

 Πιστεύω ότι ο κόσμος διαπιστώνει ότι αυτήν την τετραετία δόθηκε μεγάλη προσοχή στην καθημερινότητα και αυτό το εισπράττω καθημερινά. Για τα μεγάλα έργα τολμώ να πω ότι στο τεχνικό πρόγραμμα που πραγματικά είναι αναλογικά πολύ μικρότερο από τις δεκαετίες πριν το 2010, η δημοτική ενότητα Φιλίππων πήρε πολύ περισσότερα από ότι παλαιότερα. 

Το γυμνάσιο Κρηνών ανακατασκευάζεται πλήρως χωρίς ο Δήμος να ξοδέψει ούτε ένα ευρώ, και πολύ γρήγορα είναι ένα σύγχρονο, ασφαλές, ενεργειακά αναβαθμισμένο και λειτουργικό παιδαγωγικό ίδρυμα χωρίς τα προβλήματα που είχαμε τα τελευταία χρόνια. 

Ένα άλλο έργο πολύ σημαντικό για την περιοχή μας είναι η αναβάθμιση του πηλοθεραπευτηρίου Κρηνίδων το όποιος ξεκίνησε και θα κορυφωθεί μετά τη λουτρική περίοδο. 

Θα κατασκευαστούν δέκα νέοι οικίσκοι προς αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων τροχόσπιτων, πισίνα με ιαματικό νερό, υποδομές για ατομική πηλοθεραπεία και λουτροθεραπεία, αναμόρφωση της ρεσεψιόν, λειτουργεί νέου χώρου για το εστιατόριο κ.λπ. 

Πλέον το πηλοθεραπευτήριο Κρηνίδων που αποτελεί ένα σύγχρονο θερμαλιστικό κέντρο που παρέχει πολλαπλές και αναβαθμισμένες υπηρεσίες στους πελάτες του.

Το νέο κυνοκομείο που κατασκευάζεται στο αγρόκτημα του Ζυγού και θα ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα του επόμενου έτους, έχει πλέον αποκτήσει μορφή και θα αποτελέσει ένα σύγχρονο κέντρο που θα φιλοξενήσει τα αδέσποτα της περιοχής και που παρέχονται πολιτισμικές υπηρεσίες φροντίδας, ιατρικής περίθαλψης κ.λπ. 

Ένα ακόμη πρόβλημα που είχαμε ειδικά εμείς στους οικισμούς, αυτό της ανακύκλωσης των βιολογικών αποβλήτων λύνεται με την κατασκευή της μονάδας κομποστοποίησης στις Κρηνίδες. Ήδη το κτίριο έχει ολοκληρωθεί και απομένει η κατασκευή της περίφραξης και η προμήθεια των μηχανημάτων θρυμματισμού και κομποστοποίησης. 

Στον τομέα της οδοποιίας πρέπει να αναφέρουμε ότι έγιναν δύο έργα αστικής οδοποιίας συνολικού προϋπολογισμού πάνω από 1,4 εκατομμύρια ευρώ και ασφαλώς στρώθηκαν περισσότερα από 10 χιλιόμετρα δρόμων.

Μέριμνα δόθηκε ειδικά στα σημεία των οικισμών που υπάρχουν χωματόδρομοι και πλέον αυτοί είναι πολύ λιγότεροι και πιστεύω ότι με μια ταυτόσημη προϋπολογισμού εργολαβία θα εξαλειφθούν εντελώς.

 Στον Αμυγδαλεώνα ανακατασκευάστηκε το κλειστό γυμναστήριο και πλέον αποτελεί σύγχρονο αθλητικό κέντρο λιγότερο γυμναστήριο ενώ συντάσσεται ήδη μια μελέτη για τη δημιουργία ενός ανοιχτού αθλητικού κέντρου στον εξωτερικό χώρο του με γήπεδα μπάσκετ, βόλευ, τένις κ.λπ. 

Η καινούργια πλατεία έχει παραδοθεί στον κόσμο του Αμυγδαλεώνα, ενώ το ΚΕΠ λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια στο ισόγειο της ανακαινισμένης κοινότητας του οικισμού. Επίσης ανακαινίστηκαν οι κοινότητες της Λυδίας και της Λιμνιάς, το ιατρείο των Φιλίππων, το νηπιαγωγείο της Λυδίας ενώ ένα καινούργιο νηπιαγωγείο λειτουργεί στο Κρυονέρι και φιλοξενεί τα νήπια του Ζυγού και του Κρυονερίου. 

Ταυτόχρονα εξελίσσεται το έργο κατασκευής δύο νέων πλατειών στο Κρυονέρι και στους Φιλίππους, η ανακατασκευή τριών πλατιών (στο Ζυγό, στη Λυδία και στο Δάτο) και η κατασκευή ενός πεζοδρομίου μήκους 400μ. στις Κρηνίδες. 

Κατασκευάστηκαν και παραδόθηκαν έξι νέες παιδικές χαρές (Λυδία, Φίλιπποι, Κρυονέρι, Ζυγός, Πολύστυλο και Δάτο) και κατασκευάζονται άλλες δύο στο Νέο Ζυγό και στο Σταυρό Αμυγδαλεώνα. 

Επίσης κατασκευάστηκαν τοιχία αντιστήριξης (Ζυγό και Φίλιπποι), και επιλύθηκαν το πρόβλημα των πλημμυρών στο βόρειο τμήμα των Κρηνίδων και στους Αμυγδαλεώνα με την κατασκευή έργων, τοποθετήθηκαν στάσεις υπεραστικών λεωφορείων, ανακατασκευάστηκαν οι χώροι πολλαπλών χρήσεων στον Ζυγό, το σχολείο πάλης στο Νέο γυμνάσιο. το ηρώο των Κρηνίδων, κατασκευάστηκε γήπεδο μπάσκετ στο Δάτο. τοποθετήθηκαν εκατοντάδες λάμπες LED και πολλά ακόμη. 

Στον αγροτικό τομέα κατασκευάστηκε η νέα γέφυρα στον βιολογικό του Δάτου και έγιναν επεκτάσεις δικτύων άρδευσης σε μήκος περισσότερο από έξι χιλιόμετρα. Δόθηκαν άδειες χρήσης νερού σε περισσότερες από 20 γεωτρήσεις, ανορύχθηκαν δύο νέες γεωτρήσεις άρδευσης (Ζυγός, Δάτο) και τοποθετήθηκαν 7 ινβέρτες για τον έλεγχο της κατανάλωσης ανάλογα με τη ζήτηση. 

Ξεκίνησαν και βρίσκονται σε εξέλιξη δύο αγροτικής οδοποιίας προϋπολογισμού 2,5 εκατομμυρίων ευρώ και με το οποίο θα ασφαλτοστρωθούν περίπου 20 χιλιόμετρα αγροτικών δρόμων. 

Το σημαντικότερο όμως έργο στο αγροτικό τομέα είναι αυτό που εγκρίθηκε η χρηματοδότηση και πρόκειται να δημοπρατηθεί άμεσα αυτό του εκσυγχρονισμού του τρόπου λειτουργίας με την αναβάθμιση των αντλιοστασίων, της τοποθέτησης υδρομέτρων, της εννιαιοποίησης του τρόπου κοστολόγησης της σε κυβικά μέτρα, την τοποθέτηση 500 καρτοδεκτών, τον εξ αποστάσεως εντοπισμό των βλαβών κ.λπ. 

Πλέον η άρδευση θα εκσυγχρονιστεί και η νέα υπηρεσία άρδευσης θα στελεχωθεί με εξειδικευμένο προσωπικό. Στον τομέα της ύδρευσης οι ενέργειες που έγιναν στη δημοτική ενότητα Φιλίππων είναι πολλές και ιδιαίτερα σημαντικές. 

Καταρχήν στον ταλαιπωρημένο οικισμό των Φιλίππων με άμεσες ενέργειες λύθηκε το πρόβλημα της βιομηχανίας νερού, με αλλαγές σε αρκετά δίκτυα και με τον εξορθολογισμό του τρόπου κατανομής της ποσότητας του με παρεμβάσεις εντός του χωριού. 

Αναζητήθηκε και έγινε δοκιμαστική άντληση χωρίς επιτυχία ενώ η δεύτερη έδωσε πολύ καλή ποσότητα και ποιότητα. Ήδη ολοκληρώνονται οι εργασίες και σε λίγο καιρό οι κάτοικοι θα έχουν εκτός από καλή ποσότητα και καλή ποιότητα στο νερό που θα πίνουν.

 Η ίδια διαδικασία εξελίσσεται και στις Κορυφές. Ξεκίνησαν οι εργασίες αντικατάστασης τμήματος εσωτερικού δικτύου ύδρευσης στο Ζυγό και συντάχθηκαν οι μελέτες για την αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης στις Κρηνίδες και στην κοινότητα Πολυστύλου- Δάτου και προτάθηκαν για χρηματοδότηση στο ταμείο ανάκαμψης. Ξεκίνησε η αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης της Αμυγδαλεώνας, όμως δυστυχώς προέκυψαν διάφορα προβλήματα και η ΔΕΥΑΚ είναι στη φάση ανεύρεσης λύσης αυτών.

 Ένα πολύ σημαντικό έργο που χρηματοδοτήθηκε είναι η ανακατασκευή του Βιολογικού στο Δάτο, ένα έργο ιδιαίτερα σημαντικό που δημοπρατήθηκε και που εκσυγχρονίζει τη λειτουργία του, θα μειώσει το ενεργειακό κόστος του και θα παρέχει καθαρό νερό προς την άρδευση. 

Το μεγάλο όμως στοίχημα για όλους μας είναι η υδροδότηση των οικισμών από τις πηγές ΒοΪράνης εκεί όπου έγιναν μεγάλα βήματα, όπως η ολοκλήρωση της τεχνικής μελέτης, η σύνταξη και η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης για τον παλιό αγωγό προς την Καβάλα και περιμένουμε την έγκριση της χρηματοδότησης από το Υπουργείο. 

Είμαστε πραγματικά, πιο κοντά από ποτέ στο να υδροδοτηθούν οι οικισμοί μας από τις πηγές του Κεφαλαρίου. Ο δήμος Καβάλας είναι από τους πρώτους δήμους της Ελλάδας που ίδρυσε ενεργειακή κοινότητα, δηλαδή ένα θεσμικό όργανο αποσκοπεί στην ίδρυση και στη διαχείριση ενός μεγάλου φωτοβολταϊκού πάρκου στην περιοχή της Λιμνιάς. 

Τα μέτρα που θα προκύψουν είναι αυτόνομα γιατί αφενός θα μειώσουμε στο ελάχιστο το ενεργειακό κόστος στο δήμο μας αλλά και να μπορέσει ο Δήμος Καβάλας να παράσχει δωρεάν ρεύμα στις ευάλωτες οικογένειες. Θα πρέπει επίσης να τονίσουμε ότι ονοματοδοτήθηκαν όλοι οι δρόμοι των οικισμών, ότι έγιναν ενέργειες από το δήμο για την ίδρυση ειδικού σχολείου στους Αμυγδαλεώνα και θα έχουμε νέα ευχάριστα ενώ πολύ σύντομα θα έχουν οι πολιτιστικοί σύλλογοι των Κρηνίδων θα αποκτήσουν στέγη για να πραγματοποιήσουν τις δραστηριότητές τους. 

Σίγουρα αυτά που έγιναν είναι λιγότερα από αυτά που δεν έγιναν αλλά ήταν μια τετραετία μεστή σε έργα και δράσεις, μια τετραετία που ο Δήμαρχος Μουριάδης με την σχεδόν καθημερινή του παρουσία στα χωριά έδωσε λύσεις σε πολλά χρονίζοντα προβλήματα μας και με την εμπιστοσύνη που έδειξε τόσο σε εμένα όσο και σε όλους τους προέδρους των οικισμών από την παράταξη στην οποία ανήκαν, βελτίωσε την καθημερινότητά μας, αναβάθμισε την ποιότητα της ζωής μας και πήγε στον τόπο μας ένα βήμα μπροστά. 

Είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι αξίζει μια ακόμη θητεία και θα την έχει». πηγή: Δήμος Καβάλας μια τετραετία που ο Δήμαρχος Θεόδωρος Μουριάδης με την σχεδόν καθημερινή του παρουσία στα χωριά έδωσε λύσεις σε πολλά χρονίζοντα προβλήματα μας και με την εμπιστοσύνη που έδειξε τόσο σε εμένα όσο και σε όλους τους προέδρους των οικισμών που δεν έχουν παράταξη στην οποία ανήκαν, βελτίωσε την καθημερινότητα. μας, αναβάθμισε την ποιότητα της ζωής μας και πήγε στον τόπο μας ένα βήμα μπροστά. 

Είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι αξίζει μια ακόμη θητεία και θα την έχει».

 




Απολογισμός της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Δήμου Καβάλας

Θετικό, με προοπτικές πλήρους εκσυγχρονισμού, χαρακτήρισαν το έργο που έγινε την τελευταία τετραετία στις Οικονομικές Υπηρεσίες του Δήμου, ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, και ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, Γιάννης Προμούσας, παρουσιάζοντας το μεσημέρι της Τετάρτης, 30 Αυγούστου, τον απολογισμό της διεύθυνσης οικονομικων υπηρεσιών

Κατά την παρουσίαση, ο Δήμαρχος, μεταξύ άλλων, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα προβλήματα που είχε να αντιμετωπίσει η διοίκησή του λόγω της ανεπαρκούς κρατικής χρηματοδότησης, «που φτάνει μόνο για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών του Δήμου».

Επίσης, μίλησε και για τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι Οικονομικές Υπηρεσίες λόγω της αποψίλωσής τους που επέφερε η απόφαση της Κυβέρνησης για την κινητικότητα των υπαλλήλων. Έτσι, υπογράμμισε έσοδα του Δήμου , ώστε να μπορέσουν να γίνουν μελέτες και ‘εργα και να παρασχεθούν κοινωνικές υπηρεσίες.

Παρεμβάσεις

Θόδωρος Μουριάδης: «Αν και πέρασαν περίπου 2300 χρόνια, παραμένει σε ισχύ η παροιμιώδης φράση του Δημοσθένη «Δει δη χρημάτων…», ότι «πρέπει να έχεις χρήματα, γιατί, χωρίς αυτά, δεν θα γίνει ούτε ένα απ’ όλα όσα πρέπει να γίνουν».

 Και είναι μια σκληρή πραγματικότητα, που βιώνει η Τοπική Αυτοδιοίκηση, αφού για την πραγματοποίηση σχεδίων και έργων μιας διοίκησης, θα πρέπει να βρεθούν χίλιοι τρόποι εύρεσης πόρων και άλλοι τόσοι για τη μείωση των εξόδων.

Η Διεύθυνση των Οικονομικών του Δήμου μας είναι η δύναμη που υποβοηθά σθεναρά στην υλοποίηση των στόχων μας. Στην ουσία, είναι ο οικονομικός διαχειριστής μας. 

Από την έξυπνη και κοπιαστική εργασία των αιρετών και των υπαλλήλων που υπηρετούν σ’ αυτήν τη Διεύθυνση, εξαρτάται το μέγεθος και η ποιότητα πολλών δράσεων του Δήμου». 

Αναφερόμενος στη Θητεία του Αντιδημάρχου, Γιάννη Προμούσα, επισήμανε πως «παρά τον ανήθικο πόλεμο που δέχτηκε από εσωθεσμικούς παράγοντες και παραγοντικούς, όπως και από εξωθεσμικά φερέφωνά τους, έβαλε το νερό στο αυλάκι, κάνοντας σοβαρές παρεμβάσεις στην καθημερινότητα του Δήμου και στη σχέση του Δήμου με τους πολίτες. 

Τα αποτελέσματα είναι ήδη ορατά, καθώς:

Καλυτέρευσε η ηλεκτρονική συνεργασία των Υπηρεσιών που σχετίζονται με τα οικονομικά μας. 

Καλυτέρευσε η εξυπηρέτηση των πολιτών.

 Μειώθηκε η απώλεια εσόδων και, άρα, οι ενέργειες που έγιναν αύξησαν τις οικονομικές δυνατότητες του Δήμου μας».

Τέλος, άσκησε κριτική σ’ αυτούς που τον κατήγγειλαν επειδή κάλυψε τις μεγάλες ελλείψεις προσωπικού στο Τμήμα Εσόδων με 2 εργάτριες καθαριότητας, προκειμένου να γίνουν εισπράξεις ανταποδοτικών τελών.

Γιάννης Προμούσας:

«Η Διεύθυνση Οικονομικών είναι ίσως η πιο σημαντική υπηρεσία του Δήμου, καθώς από αυτή διενεργούνται όλες οι διαδικασίες για την κατάρτιση και την τήρηση των προϋπολογισμών του Δήμου, για την αποτελεσματική διενέργεια όλων των νομικών διαδικασιών που απαιτούνται για την προμήθεια υλικών, εξοπλισμό και υπηρεσίες , για τη διαχείριση των εσόδων και δαπανών και για τη διασφάλιση και αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας.

Με την ανάληψη των καθηκόντων μας, με τον Δήμαρχο κρίναμε απαραίτητο να προβούμε σε μια ανασύνταξη και αναδιοργάνωση της Οικονομικής Υπηρεσίας, καθώς οι παθογένειες και τα συσσωρευμένα προβλήματα παλαιοτέρων ετών είχαν ως αποτέλεσμα να παρατηρούνται δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις στις διαδικασίες, ενίσχυση της γραφειοκρατίας, απώλεια εσόδων, έλλειψη παραγωγικότητας, ανεπάρκεια κινήτρων για τους υπαλλήλους.

Σε όλα τα προαναφερθέντα συνέτεινε η δραματική μείωση των υπαλλήλων, λόγω της κινητικότητας. Προχωρήσαμε σε τροποποίηση του οργανισμού και σε συνένωση τμημάτων και σχεδιάσαμε ένα νέο καταμερισμό αρμοδιοτήτων, με στόχο τον καλύτερο συντονισμό των υπηρεσιακών παραγόντων, τη μείωση των διαδικασιών και την ελαχιστοποίηση της ταλαιπωρίας των πολιτών.

Αναβαθμίσαμε και βελτιώσαμε τις ψηφιακές εφαρμογές, επιτυγχάνοντας υψηλότερο επίπεδο υπηρεσιών, ταχύτερες διαδικασίες, αύξηση των παραγωγικών του προσωπικού, μείωση των εργατοωρών, καλύτερη εξυπηρέτηση του δημότη και αύξηση της πραξιμότητας. Τέλος εκπαιδεύσαμε τους υπαλλήλους μας, στοχεύοντας στην εξειδίκευση και στον εμπλουτισμό του γνωστικού αντικειμένου.

Έχοντας αυτά ως βάση, προχωρήσαμε σε σημαντικές και πρωτοπόρες αλλαγές οι οποίες αποτελούν τομή για το Δήμο Καβάλας:

  • εγκαταστήσαμε την εφαρμογή ηλεκτρονικών πληρωμών
  • ψηφιοποιήσαμε τα ηλεκτρονικά ακίνητα
  • εγκαταστήσαμε εφαρμογή για ηλεκτρονικά αιτήματα
  • διασυνδεθήκαμε με την πλατφόρμα μεταβολών της ΚΕΔΕ για τα ενοικιαζόμενα ακίνητα
  • εγκαταστήσαμε ψηφιακή εφαρμογή για κοιμητήρια μεταφερθήκαμε σε σύγχρονες κτηριακές

    Αναλυτικά:

  • Ενεργοποιήσαμε τις ηλεκτρονικές πληρωμές, δίνοντας τη δυνατότητα στους δημότες να πληρώσουν εξ αποστάσεως. τον μοναδικό κωδικό ηλεκτρονικής πληρωμής RF στις περισσότερες οφειλές.
  • Εγκαταστήσαμε την εφαρμογή του easy pay για πληρωμές μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας.
  • Αναδιοργανώσαμε το γραφείο δημοτικών τελών και ΤΑΠ και ψηφιοποιήσαμε πλήρως τις διαδικασίες. Έγινε πλήρης ψηφιακή τοπογραφική αποτύπωση του δήμου. Όλη η διαδικασία πληρωμής του ΤΑΠ γίνεται πλέον διαδικτυακά. Η εφαρμογή των ηλεκτρονικών αιτημάτων αναβαθμίζεται σταδιακά και θα εφαρμοστεί και σε άλλες υπηρεσίες του Δήμου.
  • Αποκτήσαμε άμεση διασύνδεση με την πλατφόρμα μεταβολών της ΚΕΔΕ και πετύχαμε την αυτοματοποιημένη μετάπτωση των μεταβολών στα αρχεία της υπηρεσίας.
  • Εισαγάγαμε στην εφαρμογή ηλεκτρονικών καταστάσεων ανείσπρακτων τελών, με αποτέλεσμα, μέχρι σήμερα, να έχουν δημιουργηθεί 400 βεβαιωτικοί κατάλογοι, να γίνουν 57.000 χρεώσεις ανείσπρακτων τελών και να βεβαιωθούν «ξεχασμένα» από το 2017 ανείσπρακτα τέλη, ύψους 900.000 €.
  • Δημιουργήσαμε Ηλεκτρονικά Αρχεία με περισσότερα από 5.000 ΜΗ οδοτούμενα ακίνητα, προκειμένου να μην χάνει έσοδα ο Δήμος από Δ.Τ. Δ.Φ. και ΤΑΠ. Για το «τέλος επί των ακαθαρίστων εσωτερικών», εγκαταστήσαμε νέα εφαρμογή, στην οποία καταγράφονται όλες οι υπόχρεες επιχειρήσεις για την κατάθεση του τέλους, παρακολουθούνται πλέον οι οφειλές και οι πληρωμές τους, και, ήδη, έχει διαπιστωθεί αύξηση των εσόδων.
  • Διασυνδεθήκαμε με την ειδική πλατφόρμα της ΚΕΔΕ για την πληρωμή του τέλους ακαθαρίστων εσωτερικών, με άμεση άντληση οικονομικών στοιχείων από το Υπουργείο Οικονομικών, χωρίς να χρειάζεται πλέον η φυσική παρουσία του επαγγελματία ή του λογιστή στο τμήμα εσωτερικών. Ο Δήμος Καβάλας είναι ο πρώτος Δήμος στην Ελλάδα που εφάρμοσε προαιρετικά.
  • Ψηφιοποιήσαμε όλα τα ενοικιαζόμενα ακίνητα που ανήκουν στον Δήμο, επιτυγχάνοντας ταχύτατη σύνταξη χρηματικών καταλόγων και άμεση δημιουργία δοσολογίου με τα βεβαιωμένα μισθώματα. Για τις άδειες καταστημάτων, εγκαταστήσαμε ηλεκτρονική εφαρμογή καταγραφής προϊόντων υγειονομικού ενδιαφέροντος.
  • Δημιουργήσαμε ήδη 2.874 καρτέλες υπόχρεων και περισσότερα από 3.723 καταστήματα για να παρακολουθούνται οι άδειές τους, οι αιτήσεις για κοινόχρηστους χώρους και πληθώρα άλλων δεδομένων.
  • Αλλάξαμε τη διαδικασία είσπραξης τελών νεκροταφείων. Ολοκληρώσαμε την ψηφιακή τοπογραφική αποτύπωση των κοιμητηρίων και των τάφων.
  • Υλοποιήσαμε τη μετάβαση από ένα παρωχημένο χειρόγραφο σύστημα σε μια σύγχρονη διαδικτυακή εφαρμογή και σύντομα θα ολοκληρωθεί η ορθή αντιστοίχιση των δεδομένων. Πλέον, θα έχουμε ταχύτατη σύνταξη χρηματοοικονομικών και βεβαιωτικών καταλόγων των τελών, καθώς γίνεται αυτόματη χρέωση του τέλους ταφής, οστεοφύλαξης κλπ και άμεση ενημέρωση των ηλεκτρονικών πληρωμών.
  • Ανασυντάξαμε και οργανώσαμε καλύτερα το τμήμα εσόδων για την ορθή παρακολούθηση και βεβαιότητα παλαιών και νέων οφειλών.
  • Πέτυχαμε ταχύτητα και ευελιξία στη σύνταξη χρηματοοικονομικών και βεβαιωτικών καταλόγων.
  • Επικαιροποιήσαμε όλα τα δημοτικά τέλη, χωρίς καμία αύξηση για τους Δημότες, με στόχο την αποτύπωση και τον προσδιορισμό της φορολογικής ύλης, ώστε ο καθορισμός των τελών να γίνεται με δίκαιο και ανταποδοτικό τρόπο.
  • Βελτιώσαμε την τήρηση της γενικής λογιστικής και λογιστικής δημοσίου, και αναβαθμίσαμε την εποπτεία και την παρακολούθηση των χρηματικών και λογιστικών υπολοίπων στο ταμείο και στο λογιστήριο.
  • Μεταφέρθηκαν όλες οι οικονομικές υπηρεσίες του Δήμου στον ανακαινισμένο χώρο (2ος όρ. κτηρίου του πρώην ΕΟΚ), σε σύγχρονο εργασιακό περιβάλλον και διασφαλίσαμε τις προϋποθέσεις για καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών.

Στόχος μας για το μέλλον είναι:

Η ολοκλήρωση των ψηφιακών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις και τις προκλήσεις της εποχής, η πλήρης εφαρμογή των ηλεκτρονικών πληρωμών και των ηλεκτρονικών αιτημάτων, η ηλεκτρονική έκδοση και πληρωμή των κλήσεων της δημοτικής αστυνομίας και των τελών λαϊκών αγοράς, η νέα εγκατάσταση για την παρακολούθηση εισόδου και πληρωμής στις αθλητικές εγκαταστάσεις κ.α.

Όλα αυτά αποτελούν πολύτιμα εργαλεία, ώστε να αναπτύξουμε ένα ηλεκτρονικό και εισπρακτικό μηχανισμό για την ανεύρεση και την αύξηση των εσωτερικών μας, προκειμένου να δημιουργήσουμε τον σιονομικό χώρο, που θα μας επιτρέψει να αξιοποιήσουμε τα τακτικά μας έσοδα, σε περισσότερες κοινωνικές παροχές, σε επενδύσεις. 

  • Ήδη για την εφαρμογή αυτού, κινούμαστε συντονισμένα σε τρεις άξονες:
  • Αναζήτηση ανείσπρακτων εσωτερικών,
  • Εκμετάλλευση αναξιοποίητων πηγών εσοχών,
  • Μείωση ελλείμματος στο ισοζύγιο εσωτερικών εξόδων κοστοβόρων υπηρεσίες

    Θα συνεχίσουμε και το επόμενο διάστημα τον εκσυγχρονισμό και τον ψηφιακό μετασχηματισμό της Οικονομικής Υπηρεσίας και των άλλων Υπηρεσιών του Δήμου, έχοντας πάντα ως επίκεντρο τον πολίτη».  




ΑΜΘ: Μηνιαίος απολογισμός στα θέματα Οδικής Ασφάλειας

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δημοσιεύει συνολικά στοιχεία που αφορούν θέματα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης που συνέβησαν, κατά τη διάρκεια του μηνός Ιουλίου του 2023, στην εδαφική αρμοδιότητα των Περιφερειακών Ενοτήτων Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας,Θάσου και Δράμας.

Η δημοσίευση των μηνιαίων στοιχείων συνοδεύεται με στατιστικά – αριθμητικά στοιχεία του αντίστοιχου περσινού μήνα.

α. Τροχαία Ατυχήματα  

 Στην εδαφική αρμοδιότητα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, σημειώθηκαν 36 τροχαία δυστυχήματα (έναντι32 το 2022). Ειδικότερα σημειώθηκαν:

  • 6θανατηφόρατροχαίαατυχήματα(έναντι 4το 2022)
  • 4 σοβαράτροχαίαατυχήματα(έναντι3το 2022)
  • 26ελαφριά τροχαία ατυχήματα (έναντι 25το 2022)

 Από τα τροχαία δυστυχήματα που συνέβησαν σε αστικές και αγροτικές περιοχές των ανωτέρω περιφερειακών ενοτήτων καταγράφηκαν συνολικά 58παθόντες (έναντι 47 το 2022). Ειδικότερα καταγράφηκαν:                                                                           

  • 6 νεκροί(έναντι 4 το 2022)
  • 5 βαριάτραυματίες(έναντι3 το 2022)
  • 47 ελαφρά τραυματίες(έναντι 40 το 2022)

Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων – δυστυχημάτων, όπως προέκυψε από την αστυνομική τροχονομική έρευνα, ήταν:

  • Η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • Υπερβολική ταχύτητα
  • Η παραβίαση σημάνσεων
  • Απόσπαση προσοχής του οδηγού
  • Οδήγηση σε κατάσταση μέθης
  • Πεζός δεν βάδιζε σε διαβάσεις
  • Αίτια αναφερόμενα σε οδηγούς

β. Δράσεις Τροχονομικής αστυνόμευσης  

Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης βρίσκονται σε διαρκή ετοιμότητα, εφαρμόζοντας συγκεκριμένο σχεδιασμό, που προβλέπει μέτρα οδικής ασφάλειας και τροχονομικής αστυνόμευσης για την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων και των πολιτών, καθώς και για την πρόληψη και αποτροπή ατυχημάτων και δυστυχημάτων σε όλο το οδικό δίκτυο.

Στο πλαίσιο των τροχονομικών δράσεων, τον μήνα Ιούλιο του 2023, βεβαιώθηκαν συνολικά 7.752παραβάσεις, από τις οποίες οι 2.394ήταν επικίνδυνες παραβάσεις, ως ακολούθως:

  • 1.185για υπερβολική ταχύτητα
  • 300για μη χρήση κράνους κατά την οδήγηση
  • 321για μη χρήση της ζώνης ασφαλείας κατά την οδήγηση
  • 139 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
  • 151 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη)
  • 103για χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση
  • 57για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
  • 37για φθαρμένα ελαστικά
  • 78 για αντικανονικό προσπέρασμα
  • 23 για αντικανονικούς ελιγμούς

γ. Συμβουλές Οδικής Ασφάλειας

Η Ελληνική Αστυνομία ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη στα θέματα ασφαλούς οδήγησης και οδικής ασφάλειας με σκοπό να συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων υπενθυμίζει σε όλους τους οδηγούς και τους χρήστες του οδικού δικτύου ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.  

Στο πλαίσιο αυτό οι οδηγοί οφείλουν να εφαρμόζουν τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, να οδηγούν με σύνεση και προσοχή και να ακολουθούν τις υποδείξεις και τις συμβουλές του προσωπικού της Τροχαίας.

 Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οδηγώ με ασφάλεια σημαίνει:

  • Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
  • Έχω διαρκώς τεταμένη την προσοχή μου στην οδήγηση και τον έλεγχο του οχήματος
  • Όταν οδηγώ δεν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά
  • Δεν παραβιάζω τα όρια ταχύτητας
  • Φορώ πάντα ζώνη ασφαλείας
  • Τοποθετώ τα παιδιά σε παιδικό κάθισμα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας
  • Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος
  • Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα
  • Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη
  • Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα
  • Δεν μιλώ στο κινητό όταν οδηγώ
  • Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς
  • Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.

Οι παραπάνω συμβουλές θα επαναλαμβάνονται διαρκώς με σκοπό να συμβάλλουν στην εμπέδωση της κυκλοφοριακής και οδικής κουλτούρας




Απολογισμός διετούς εκπαιδευτικής δράσης του παραρτήματος ΕΚΑΒ Καβάλας

Απολογισμός διετούς εκπαιδευτικού έργου Οκτώβριος 2021 – Ιούνιος 2023.

Η εκπαιδευτική δράση περιλαμβάνει σεμινάρια παρακολούθησης με χορήγηση βεβαίωσης, ενημερώσεις πρώτων βοηθειών, ασκήσεις ετοιμότητας/συνεργασίας με άλλους φορείς ή άλλες χώρες και ενημέρωση στις τεχνολογικές εξελίξεις.

Εκπαιδευόμενοι ήταν: μαθητές, σπουδαστές, δάσκαλοι, καθηγητές, γονείς, προπονητές αθλημάτων, πυροσβέστες, αστυνομικοί, λιμενικοί, ιερείς, συνταξιούχοι, εργαζόμενοι σε βιομηχανίες και λατομία, μη υγειονομικό προσωπικό του ΕΣΥ.

Παράλληλα εκπαιδεύτηκαν και επαγγελματίες υγείας όπως διασώστες, νοσηλευτές και ιατροί που μαζί τους ανταλλάξαμε και απόψεις / εμπειρίες πάνω στην παροχή φροντίδας υγείας ως μέρος του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Οι εκπαιδεύσεις πραγματοποιήθηκαν από τους Διασώστες/Εκπαιδευτές του παραρτήματος του ΕΚΑΒ Καβάλας, που αποτελούν την κινητήριο δύναμη του τμήματος, και αφορούν τους τομείς Καβάλας, Θάσου, Δράμας και Σερρών.

Οι εκπαιδεύσεις ολοκληρώθηκαν, με την υποστήριξη και εποπτεία του Διευθυντή του ΕΚΑΒ Καβάλας κ. Λώτη Χαρίλαου, αλλά και με την αμέριστη συμπαράσταση του υπευθύνου γραφείου κίνησης κ. Πατσιαλή Ιωάννη τον οποίο ευχαριστώ θερμά.

 

Το διάστημα αυτό πραγματοποιήθηκαν:  

63 σεμινάριο στα οποία εκπαιδεύτηκαν 1486 άτομα και τους χορηγήθηκε βεβαίωση  παρακολούθησης. 

10 Επισκέψεις σε σχολεία για ενημέρωση μαθητών. 

13 Ενημερώσεις επαγγελματιών διαφόρων ειδικοτήτων 

12 Ασκήσεις με τη συμμετοχή και άλλων φορέων σε Ελλάδα και Βουλγαρία 

 

Ο Υπεύθυνος του Γραφείου Εκπαίδευσης ΕΚΑΒ Καβάλας,

Δοξάκης Νικόλαος




Δείτε τον εβδομαδιαίο απολογισμό του κυβερνητικού έργου από τον πρωθυπουργό

Την καθιερωμένη του κυριακάτικη ανάρτηση για τον εβδομαδιαίο απολογισμό του κυβερνητικού έργου έκανε στο Facebook ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στην αύξηση του κατώτατου μισθού που έρχεται, αλλά και τις επενδύσεις που γίνονται στη χώρα.

Διαβάστε ολόκληρη η ανάρτηση του πρωθυπουργού:

«Καλή Κυριακή σε όλες και όλους! Ξέρω πως σχεδόν όλη η πολιτική επικαιρότητα έχει επικεντρωθεί σε προεκλογική συζήτηση, αλλά αυτά δεν είναι για το σημερινό κείμενο.

Σας έχω υποσχεθεί πως εμείς συνεχίζουμε να αξιοποιούμε κάθε στιγμή για να προχωρούμε δράσεις που κάνουν διαφορά στη ζωή των πολιτών. Και γι’ αυτές θα σας μιλάω μέχρι την τελευταία μέρα κυβερνητικής θητείας.

Πριν από τρεις εβδομάδες σας έγραψα για την προσπάθειά μας να εξαλείψουμε τα ράντζα -αυτή την μάστιγα- στα μεγάλα νοσοκομεία μας, και πως αυτή η δράση είχε ξεκινήσει με τον «Ευαγγελισμό». Σήμερα θέλω να σας πω για τη σημαντική μείωση των επικουρικών κλινών στο «Αττικόν», το οποίο είχε πολύ μεγάλο πρόβλημα με τα ράντζα. Στην τελευταία γενική εφημερία του λοιπόν, δέχτηκε 1.074 περιστατικά, και χρειάστηκε να αναπτύξει μόνο 19 ράντζα – και ναι, είναι λίγα για το συγκεκριμένο νοσοκομείο. Φυσικά, ο στόχος μας είναι να μην υπάρχει ούτε ένα, όπως έγινε στον «Ευαγγελισμό». Και πιστεύω πως θα το πετύχουμε. Γιατί η αναβάθμιση του ΕΣΥ είναι κεντρική πολιτική μας προτεραιότητα για την επόμενη τετραετία εφόσον μας εμπιστευτούν οι πολίτες.

Μία ακόμη παρέμβαση μεγάλης σημασίας – αλλά και απαραίτητη – είναι η αναβάθμιση του Ογκολογικού Κέντρου Παίδων «Μαριάννα Β.πολιτικ Βαρδινογιάννη – ΕΛΠΙΔΑ». Το νομοσχέδιο που βρίσκεται σε διαβούλευση προβλέπει ότι θα ενισχυθεί η ογκολογική μονάδα και θα αφορά αποκλειστικά στην αντιμετώπιση του παιδικού καρκίνου. Στην πολύτιμη αυτή μονάδα προσέρχεται για θεραπεία σχεδόν το 80% από τα διαγνωσμένα περιστατικά παιδιών με νεοπλασίες. Και ακριβώς γι’ αυτό χρειάζεται να γίνει ακόμη πιο λειτουργική.

Το νέο ογκολογικό αποκτά τη μορφή του ΝΠΙΔ, παραμένει στο δημόσιο αλλά θα έχει μεγαλύτερη ευελιξία προς όφελος των ασθενών στους οποίους παρέχει δωρεάν υπηρεσίες. Αυτή η αλλαγή δεν επηρεάζει καθόλου ούτε το καθεστώς των εργαζομένων ούτε φυσικά επιβαρύνει τους πολίτες. Επειδή διάβασα μερικά σχόλια που δεν θέλω να επαναλάβω, θα θυμίσω μόνο το εξής: επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έγινε παρόμοια -πολύ πιο διευρυμένη- παρέμβαση για το νέο παιδιατρικό καρδιολογικό του Ωνάσειου που το έθεσε εκτός στενού πυρήνα δημοσίου.

Και ενώ η Ελλάδα συνέχισε και αυτή την εβδομάδα τις αποστολές ανθρωπιστικής βοήθειας στους σεισμόπληκτους πολίτες της Τουρκίας και της Συρίας, δεν έχουμε ξεχάσει και τη δική μας δέσμευση για τις περιοχές της ελληνικής επικράτειας που χτυπήθηκαν από φυσικά φαινόμενα την προηγούμενη χρονιά. Γι’ αυτό και ψηφίσαμε στη Βουλή την απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ για το 2023 όλων των ακινήτων που βρίσκονται σε περιοχές που έχουν πληγεί από φυσικά φαινόμενα.

Ίσως πέρασε απαρατήρητο ως είδηση, αλλά προσωπικά το βρίσκω εξαιρετικά ενθαρρυντικό ότι οι πρώτοι 68 πολίτες του Κορυδαλλού παρέλαβαν τα πιστοποιητικά παρακολούθησης των μαθημάτων απόκτησης ψηφιακών δεξιοτήτων από το νέο Κέντρο που εγκαινίασε πέρυσι το καλοκαίρι ο Δήμος, σε συνεργασία με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Πολίτες 30, 40 ακόμα και 80 ετών αξιοποίησαν το «Ανοικτό Ψηφιακό Σχολείο για Όλους» και έλαβαν δωρεάν μαθήματα δεξιοτήτων πληροφορικής που όχι μόνο θα κάνουν την καθημερινότητα πιο εύκολη αλλά θα είναι και εφόδια για την επαγγελματική τους εξέλιξη στο μέλλον.

Ελπίζω πως τα τελευταία χρόνια, οι περισσότεροι από εσάς έχουν βιώσει έστω μία ψηφιακή εμπειρία που σας εξέπληξε ευχάριστα σε σχέση με την επαφή σας με το δημόσιο. Και ελπίζω να γνωρίζετε πως συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για να διευρύνουμε τις ψηφιακές υπηρεσίες, να μειώσουμε τις ουρές, να κάνουμε τη ζωή των πολιτών πιο εύκολη. Μία μικρή ακόμα διευκόλυνση είχαν την ευκαιρία να διαπιστώσουν και οι πολίτες στην Περιφέρεια Κρήτης, όπου είναι πια διαθέσιμη η δυνατότητα έκδοσης κωδικών πληρωμής RF/QR για την πληρωμή τελών (άδειας και μεταβίβασης) μέσω web banking. Γρήγορα, με ασφάλεια, χωρίς καμία ουρά. Μικρό, αλλά προστίθεται κι αυτό στο ψηφιδωτό των μικρών ευκολιών που δημιουργούν σιγά σιγά μία εικόνα ενός δημοσίου που δεν ταλαιπωρεί, αλλά εξυπηρετεί.

Η σταδιακή αναθεώρηση του δικαστικού χάρτη της Διοικητικής Δικαιοσύνης βέβαια δεν είναι κάτι «μικρό». Είναι σημαντικό. Και προχωράει, λαμβάνοντας υπόψη τα νέα οικονομικά, δημογραφικά και χωροταξικά δεδομένα της χώρας. Το σχετικό νομοσχέδιο έχει κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή και έχει στόχο την ταχύτερη και πιο ποιοτική απονομή της Δικαιοσύνης. Στοχεύουμε να έχει εξαλειφθεί έως το 2027 όλη η εκκρεμότητα υποθέσεων στη διοικητική δικαιοσύνη και να φτάσει ο χρόνος εκδίκασής του κοντά στον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Η ταχύτητα απονομής της δικαιοσύνης στην χώρα μας είναι ένα διαχρονικό πρόβλημα. Ή μάλλον, για να το πω πιο απλά: οι χρόνοι της απονομής δικαιοσύνης στην Ελλάδα είναι, πολλές φορές, απολύτως απαράδεκτοι. Αυτό πρέπει να αλλάξει. Και αυτό προσπαθούμε να κάνουμε, βήμα βήμα. Η μεγάλη αυτή μεταρρύθμιση εντάσσεται στο σχέδιο «Ελλάδα 2.0», και είναι μέρος της προσπάθειάς μας να συγκλίνει επιτέλους η Ελλάδα με την υπόλοιπη Ευρώπη.

Όμως η Ελλάδα έχει ήδη κάνει μεγάλα βήματα προόδου σε πολλούς τομείς και αυτό αναγνωρίζεται. Για να σας δώσω ένα παράδειγμα: η Amazon ανακοίνωσε πως προτίθεται να χρησιμοποιήσει την ελληνική νησιωτικότητα ως παράδειγμα ψηφιακών εφαρμογών και για άλλες απομακρυσμένες περιοχές στον κόσμο, με οδηγό το νησί της Νάξου.

Μία ακόμη ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα ήρθε και από τη Philip Morris International, η οποία ανακοίνωσε μία νέα μεγάλη επένδυση ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ. Είναι μία επένδυση που θα προσθέσει 4 νέες γραμμές παραγωγής στο εργοστάσιο της θυγατρικής της εταιρείας, Παπαστράτος, στον Ασπρόπυργο, αυξάνοντας την παραγωγική δυναμικότητά του, και – το πιο σημαντικό – δημιουργώντας 300 νέες θέσεις εργασίας.

Την προσέλκυση επενδύσεων και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων που θα δημιουργήσουν νέες και καλές θέσεις εργασίας υπηρετεί το Σχέδιο για τη Θεσσαλία του 2030. Το παρουσιάσαμε προχθές στη Λάρισα, όπως κάναμε το προηγούμενο διάστημα με τα αντίστοιχα Σχέδια Ανάπτυξης σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Τρίπολη, Κομοτηνή, Ηράκλειο και Κοζάνη.

Το σχέδιο για τη Θεσσαλία περιλαμβάνει περισσότερα από 570 έργα, έχει συνολικό προϋπολογισμό 4,5 δισ. και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την ολοκληρωμένη ανάπτυξη της Θεσσαλίας. Προδιαγράφει την αναβάθμιση οδικών, λιμενικών και αεροπορικών συνδέσεων, την ενεργειακή αυτάρκεια με την αξιοποίηση της πράσινης ενέργειας, την ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα με την επίσπευση κρίσιμων αρδευτικών έργων, την ενίσχυση της απασχόλησης και αναβάθμιση των ικανοτήτων και την δημιουργία σύγχρονων υποδομών παιδείας και αναβαθμισμένες υπηρεσίες υγείας.

Και μια πολύ σημαντική διάκριση για τον θεματικό τουρισμό της Θεσσαλίας. Η Αλόννησος και το περίφημο ναυάγιο της Περιστέρας κατέλαβαν την πρώτη θέση στον καταλογο του National Geographic με τον τίτλο «Α Diver’s Guide To The World” , με τους 50 πιο εντυπωσιακούς και ποιοτικούς καταδυτικούς προορισμούς του κόσμου. Όπως αναφέρεται στον οδηγό, «η Αλόννησος λειτουργεί ως αληθινή σειρήνα για τους αυτοδύτες” και δεν είναι τυχαίο ότι απο το 2019 παρουσιάζει συνεχώς αύξηση στην επισκεψιμότητα της! Τα υπουργεία Πολιτισμού και τουρισμού επενδύουν σημαντικούς πόρους στις ενάλιες αρχαιότητες ώστε να αναπτύξουμε και αυτό τον τύπο θεματικού τουρισμού. Άφησα τελευταίο το ένα θέμα που έχει πάρει μάλλον την μεγαλύτερη δημοσιότητα την προηγούμενη εβδομάδα, και δεν είναι άλλο από το market pass. Ήδη έχουν υποβληθεί 2 εκατομμύρια αιτήσεις για την ενίσχυση, η οποία θέλω να θυμίσω πως χρηματοδοτείται από τη φορολόγηση των υπερκερδών επιχειρήσεων. Θυμίζω πως η λογική του δεν είναι να καλύψει -προφανώς- το συνολικό κόστος αγορών αλλά να βοηθήσει στην κάλυψη της διαφοράς στην εισαγόμενη ακρίβεια που βλέπουμε στις αγορές μας. Είναι ένα συμπληρωματικό μέτρο στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» που συνεχώς εμπλουτίζεται με νέες κατηγορίες προϊόντων, και θα περιλαμβάνει και νηστίσιμα μέχρι το Μεγάλο Σάββατο.

Για περισσότερους από 4 μήνες που λειτουργεί το «Καλάθι», το 91% των προϊόντων έχει σταθερές ή ελαφρά μειωμένες τιμές σε ένα περιβάλλον όπου η εισαγόμενη ακρίβεια δεν έχει υποχωρήσει. Έχουμε υπολογίσει ότι το όφελος από το καλάθι του νοικοκυριού για μία τετραμελή οικογένεια είναι πάνω από 60 ευρώ τον μήνα, ενώ μαζί με το market pass, η στήριξη υπερβαίνει τα 110 ευρώ το μήνα.

Η κρίση πληθωρισμού είναι μία έκτακτη κατάσταση και σε αυτήν απαντάμε με έκτακτα μέτρα στήριξης. Όμως οι αυξήσεις στον κατώτατο μισθό -αναμένουμε την τρίτη αύξηση σύντομα- και οι μειώσεις 7 δισεκατομμυρίων ευρώ στους φόρους είναι μόνιμες. Ενώ χωρίς την ισχυρή ανάπτυξη που έχει πετύχει η Ελλάδα, αλλά και χωρίς την ψηφιοποίηση του κράτους, αυτές οι έκτακτες ενισχύσεις δεν θα μπορούσαν να δοθούν ούτε τόσο μαζικά, ούτε και τόσο γρήγορα.

Και κλείνω με την είδηση της εβδομάδας: Το καλοκαίρι που μας έρχεται θα έρθουν στην Ελλάδα οι Guns Ν’ Roses. Ειδικά για όσους είναι της ηλικίας μου -αλλά φυσικά όχι μόνο-είναι ένα συγκρότημα ορόσημο. Και προσωπικά χάρηκα πολύ με την είδηση και ήθελα να την μοιραστώ!

Εδώ θα σας αφήσω, με ένα μεγάλο ευχαριστώ που αφιερώσατε λίγο χρόνο για να διαβάσετε την ανάρτηση. Θέλω να σας ευχηθώ να έχετε μία πολύ όμορφη Κυριακή και μία ακόμα ομορφότερη Καθαρά Δευτέρα!

Καλή Σαρακοστή!».




Π.Ε. Καβάλας | Εξέλιξη σημαντικών έργων των Τεχνικών Υπηρεσιών

Με συντονισμένες ενέργειες το πρώτο τρίμηνο του 2022 με στοχευμένη συνεργική δράση των Τεχνικών Υπηρεσιών μας και του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας
κ. Αλέξη Πολίτη πραγματοποιούνται τα εξής έργα:

  1. ▪ «Επέκταση Δικτύων Ηλεκτροφωτισμού και Τροφοδοσίας Ελλιμενισμένων Σκαφών – Επιστρώσεις στο Προσήνεμο Μόλο του Κεντρικού Λιμένα Καβάλας». Το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη, ελέγχοντας συνεχώς ποιοτικά και ποσοτικά τις εργασίες που εκτελούνται καθώς και την τήρηση του αναθεωρημένου χρονοδιαγράμματος.
  2. «Συντήρηση Οδικού Δικτύου Νομού Καβάλας – Αποκατάσταση Ασφάλειας & Βατότητας» και «Συντήρηση Οδικού Δικτύου Νήσου Θάσου Νομού Καβάλας – Αποκατάσταση Ασφάλειας & Βατότητας». Τα συγκεκριμένα έργα βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη απαιτώντας συνεχή επίβλεψη από τα στελέχη της Υπηρεσίας μας. Με τα έργα αυτά αντιμετωπίζουμε σε μεγάλο βαθμό τα προβλήματα που προκύπτουν κατά την χειμερινή περίοδο στο οδικό δίκτυο αρμοδιότητας Π.Ε. Καβάλας (προμήθεια άλατος, αποχιονισμοί, αλατοδιανομές, αντιμετώπιση κατολισθήσεων, κ.α.). Επίσης μέσα από τα συγκεκριμένα
    έργα, πραγματοποιήθηκε προμήθεια ψυχρής ασφάλτου για επούλωση λάκκων, τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε κατεστραμμένο τμήμα της γέφυρας στη Νικήσιανη και καθαρισμός τεχνικών οχετών στην Παλαιά Καβάλα και στις Κορυφές Καβάλας.

  3. «Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων στο Οδικό Δίκτυο Ν. Καβάλας». Με το συγκεκριμένο έργο γίνεται αντικατάσταση φθαρμένων – κατεστραμμένων στηθαίων ασφαλείας με νέα συστήματα αναχαίτισης οχημάτων συμβάλλοντας σημαντικά στην ασφάλεια των οδηγών. Το έργο βρίσκεται σε εξέλιξη και κατά το 1 ο δίμηνο του 2022 έχουν αντικατασταθεί στηθαία σε επιλεγμένα σημεία της Ε.Ο. Καβάλας – Ξάνθης, της 6 ης επαρχιακής οδού μεταξύ Αγιάσματος και Κεραμωτής και στην Παράκαμψη του Ελαιοχωρίου.

  4. «Εργασίες Συντήρησης Η/Μ Εγκαταστάσεων Οδικού Δικτύου Ν. Καβάλας». Το έργο συμβάλλει στην συντήρηση των Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων του Οδικού Δικτύου (Φωτισμός, Φανάρια). Με το έργο αυτό, κατά το 2022 έχουν αντιμετωπιστεί προβλήματα κυρίως στο οδικό δίκτυο της νήσου Θάσου.

  5. Εργασίες συντήρησης του οδικού δικτύου: Οι υπηρεσίες μας σε καθημερινή βάση προβαίνουν αφενός σε τακτικές εργασίες συντήρησης του οδικού δικτύου, οι οποίες περιλαμβάνουν επούλωση λάκκων με ψυχρή άσφαλτο (ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το 1ο δίμηνο του 2022 υπάλληλοι της υπηρεσίας μας ενέργησαν σε τμήματα της 10ης επαρχιακής οδού μεταξύ Ελαιοχωρίου – Μυρτοφύτου – Φωληάς, σε τμήματα της 11ης επαρχιακής οδού μεταξύ Ελευθερούπολη και Νικήσιανης, σε τμήματα της παραλιακής  εθνικής οδού Καβάλας – Θεσσαλονίκης και σε τμήματα της υπ΄αρίθμ. 2 Εθνικής οδού Καβάλας – Ξάνθης), καθαρισμούς χόρτων και κλαδιών (το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα επενέβησαν επί της 10ης επαρχιακής οδού μεταξύ Καβάλας – Παληού και σε επιλεγμένα τμήματα της εθνικής οδού Καβάλας – Ξάνθης) αποκατάσταση φθαρμένων πινακίδων, έλεγχο και συντήρηση ηλεκτροφωτισμού και φωτεινής σηματοδότησης
    καθώς σε αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών που προκύπτουν, όπως εργασίες αποχιονισμού (συνεργεία της υπηρεσίας μας από μόνα τους ή συνδυαστικά με αυτά των εργολαβιών συντήρησης επιχειρούν σε αποχιονισμούς και αλατοδιανομές σε διάφορα  του οδικού δικτύου), άρσης καταπτώσεων, επιδιόρθωσης βλαβών φωτεινών σηματοδοτών κ.α.

Συνεχίζουμε καθημερινά τις προσπάθειές μας για άμεσες και αποτελεσματικές παρεμβάσεις σε όλο τον Νομό Καβάλας, για εξασφάλιση χρηματοδότησης νέων έργων, με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας και την ασφάλεια των πολιτών μας