Σέρρες-Κυκλώματα αρχαιοκαπηλίας: Ελεύθεροι 8 κατηγορούμενοι μετά την απολογία τους

Ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους αφέθηκαν οι οκτώ συλληφθέντες, που κατηγορούνται για τη συμμετοχή τους σε κυκλώματα αρχαιοκαπηλίας μετά την απολογία τους στην ανακρίτρια και την εισαγγελέα Σερρών σήμερα, Δευτέρα 17 Μαρτίου 2025. Ένας ακόμη κατηγορούμενος για την ίδια υπόθεση ζήτησε και έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί αύριο, Τρίτη 18 Μαρτίου 2025.

Σύμφωνα με τους δικηγόρους, οι κατηγορούμενοι δεν πραγματοποιούσαν παράνομες ανασκαφές αλλά έρευνες για θησαυρούς όπως χρυσό και λίρες.

Εξάλλου, όπως υποστήριξαν σε δηλώσεις τους στους δημοσιογράφους, από τις έρευνες των αρχών δεν έχουν προκύψει ενοχοποιητικά στοιχεία για παράβαση του νόμου περί αρχαιοτήτων για κανέναν από τους συλληφθέντες – συμπεριλαμβανομένου και του 63χρονου υπαλλήλου της Εφορείας Αρχαιοτήτων στις Σέρρες- με τις κατηγορίες να βασίζονται μόνο σε τηλεφωνικές συνομιλίες.




Προθεσμία για την απολογία του έλαβε ο 55χρονος που κατηγορείται ότι πήγε να κάψει την σύζυγο του

Προθεσμία για να απολογηθεί το μεσημέρι της Παρασκευής 7 Μαρτίου 2025 έλαβε ο 55χρονος άνδρας, ο οποίος κατηγορείται από την εν διαστάσει σύζυγό του ότι επιχείρησε να την κάψει με βενζίνη.

Η δικηγόρος του, Βαρβάρα Κατακαλίδου, δήλωσε στους δημοσιογράφους ότι ο πελάτης της αρνείται την κατηγορία και πως δεν είχε ανθρωποκτόνο δόλο. «Ο κατηγορούμενος επιθυμεί να επιστρέψει στην οικογένειά του. Ήταν ένας καυγάς, που ξεκίνησε από διαφωνία για το διαζύγιο. Αν ήθελε πραγματικά να βάλει φωτιά, θα το είχε κάνει. Το γεγονός ότι δεν προχώρησε δείχνει ότι δεν είχε τέτοια πρόθεση», ανέφερε χαρακτηριστικά η δικηγόρος.

Σχετικά με το δοχείο βενζίνης που βρέθηκε στο σπίτι, η δικηγόρος του υποστήριξε ότι επρόκειτο για λάθος κίνηση εκ μέρους του.




Τραγωδία Τεμπών | Επιπλέον στοιχεία διερευνούν οι δικαστικές αρχές | Συμπληρωματική απολογία του πρώην σταθμάρχη

Ο σταθμάρχης βάρδιας, τη νύχτα που έγινε το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, παρουσιάστηκε σήμερα ενώπιον του εφέτη ανακριτή μαζί με τον δικηγόρο του. Ζήτησε και πήρε προθεσμία για να απολογηθεί συμπληρωματικά μέσα στον Δεκέμβριο. Ο εφέτης ζητά αυτή τη συμπληρωματική απολογία από τον πρώην σταθμάρχη για να τοποθετηθεί σχετικά με παραλείψεις του ΟΣΕ σε ότι αφορά την κίνηση των τρένων και τη λειτουργία του προσωπικού, με δεδομένο ότι δεν είχαν ολοκληρωθεί και δεν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας, όπως η αυτόματη πέδηση, η τηλεδιοίκηση και η ενδοεπικοινωνία μηχανοδηγών και σταθμαρχών.

Επιπλέον, σήμερα, εκ μέρους γονέα θύματος και του δικηγόρου του κατατέθηκε στον εφέτη ανακριτή υπόμνημα, με το οποίο ζητείται να διερευνηθούν παρατυπίες των αρμόδιων αρχών στη διαδικασία συλλογής υλικού στον τόπο της τραγωδίας, αλλά και στο Κουλούρι όπως αυτή η διαδικασία περιγράφεται στη δικογραφία.

Σχετικά με τα ηχητικά ντοκουμέντα του 112 που είδαν το φως της δημοσιότητας και περιλαμβάνονται στη δικογραφία, πρόκειται ουσιαστικά για αυτοματοποιημένα μηνύματα με τις συντεταγμένες του δυστυχήματος που στάλθηκαν από “έξυπνα” κινητά των επιβατών, στο 112, αμέσως μετά τη σύγκρουση. Σε αυτά τα μηνύματα, όμως, ακούγεται και ήχος μέσα από τα βαγόνια με φωνές και ομιλίες επιβατών, αμέσως μετά τη σύγκρουση. Σύμφωνα με δικαστικούς κύκλους, αυτά τα στοιχεία δεν δίνουν αξιόλογες πληροφορίες ως προς το τι προκάλεσε την έκρηξη και τη φωτιά που ακολούθησαν τη σύγκρουση. Το επόμενο διάστημα αναμένεται η πιστοποίηση της γνησιότητας βίντεο ιδιώτη που φέρεται να δείχνει ξεκάθαρα την εμπορική αμαξοστοιχία με όλα τα φορτία της. Αν θεωρηθεί γνήσιο το υλικό, σύμφωνα με δικαστικούς κύκλους, αυτό θα βάλει τέλος στις υποθέσεις περί παράνομου φορτίου της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Τέλος, αναμένεται και το πόρισμα από το χημικό εμπειρογνώμονα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ο οποίος αυτή την περίοδο κάνει μετρήσεις, για να αποφανθεί περί ανάφλεξης και διάδοσης της φωτιάς αμέσως μετά τη σύγκρουση των τρένων.

ertnews




Κολωνός: Σήμερα η απολογία του 44χρονου που βίαζε τη φίλη του γιου του

Απολογείται σήμερα στον ανακριτή ο 44χρονος, που κατηγορείται ότι βίαζε κατ’ εξακολούθηση, τη 16χρονη φίλη του γιου του.

Ο 44χρονος αντιμετωπίζει την κατηγορία και σε βαθμό κακουργήματος του τετελεσμένου βιασμού. Σύμφωνα με την αστυνομία, την οδηγούσε με το όχημά του στον Κολωνό σε ένα οικόπεδο και μέσα στο αμάξι βίαζε το κορίτσι.

Η 16χρονη αποκάλυψε τι βίωνε σε φιλικό της πρόσωπο και στην συνέχεια στον πατέρα της, ο οποίος έκανε καταγγελία στην Αστυνομία που παγίδευσε τον 44χρονο.

Ο πατέρας κατέθεσε ότι ο κατηγορούμενος είχε προβεί τουλάχιστον 10 φορές σε κακοποιητικές πράξεις σε βάρος της 16χρονης κόρης του, παρά την θέλησή της, υπό καθεστώς απειλών και εκβιασμών, από τον περασμένο Ιούνιο μέχρι πριν λίγες μέρες. Φέρεται να της έλεγε ότι θα κάνει κακό στην ίδια αλλά και στην οικογένειά της.

Ο κατηγορούμενος ο οποίος γνώριζε την ανήλικη μέσω του γιου του, εντοπίστηκε να περνά με το αυτοκίνητό του έξω από το σπίτι της 16χρονης, το βράδυ της Πέμπτης. Οι αστυνομικοί της Ασφάλειας, που τον παρακολουθούσαν, του ζήτησαν να σταματήσει για έλεγχο, εκείνος προσπάθησε να ξεφύγει, αλλά είχε περικυκλωθεί από αστυνομικούς, οπότε και συνελήφθη.

naftemporiki.gr

 




Προθεσμία για την απολογία του έλαβε ο 53χρονος που πήγε να μαχαιρώσει δύο άντρες στις Κρηνίδες

Προθεσμία για να απολογηθεί την Τρίτη πήρε ο 53χρονος δράστης που προσπάθησε να μαχαιρώσει δύο άντρες το βράδυ της Παρασκευής στις Κρηνίδες.

Ο κατηγορούμενος παρουσιάστηκε στο δικαστικό μέγαρο χωρίς δικηγόρο, αλλά κατά την απολογία του την Τρίτη θα έχει συνήγορο υπεράσπισης.

 




Αλεξανδρούπολη: Σε απολογία δύο παιδαγωγοί – Καταγγελίες ότι έκλειναν νήπια σε αποθήκη

Κλήση σε απολογία θα λάβουν τη Δευτέρα οι δυο γυναίκες παιδαγωγοί του 2ου δημοτικού παιδικού σταθμού Αλεξανδρούπολης που σύμφωνα με την καταγγελία των γονέων της τρίχρονης κόρης τους που φοιτούσε σε αυτό, έκλειναν τους μικρούς μαθητές για συνετισμό στην αποθήκη του σχολείου.

Η υπόθεση ήρθε στο φως όταν ένας πατέρας έπαιζε με την κόρη του και κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού το κοριτσάκι πήρε την κούκλα της, τη μάλωνε και ήθελε να τη βάλει τιμωρία στο αποθηκάκι και να κλείσει το φως. Ξαφνιασμένος ο πατέρας ρώτησε πού τα έχει ακούσει αυτά με το παιδί να απαντά: «Έτσι μας κάνει η κυρία στον παιδικό».

Σε πρόχειρη έγγραφη απολογία της, η μια εκ των δυο μονίμων δημοτικών υπαλλήλων η οποία φαίνεται να προέβη στην εν λόγω πράξη, αναφέρει ότι χρησιμοποιούσε την αποθήκη του παιδικού σταθμού που βρίσκεται μέσα στην τάξη, ως χώρο αποσυμπίεσης των μικρών μαθητών, για να ηρεμούν. Πολλά από αυτά, όπως αναφέρει στην πρόχειρη απολογία της, συνετίστηκαν.

Σύμφωνα με μητέρα παιδιού, η οποία μίλησε στην εκπομπή «Ακόμα δεν είδες τίποτα», η δασκάλα όταν κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις δεν το αρνήθηκε και είπε ότι γίνεται αυτό, για δύο – τρία λεπτά μπαίνουνε στο αποθηκάκι για να ημεμήσουν. «Εκεί αρχίσαμε να αντιλαμβανόμαστε τι γίνεται και να δικαιολογούμε κάποιες συμπεριφορές. Εμένα, το δικό μου το παιδί ενώ δεν φοβάται, το τελευταίο δίμηνο με τρίμηνο όταν σκοτείνιαζε άρχιζε να φοβάται, να θέλει να ανοίξουμε το φως. Κατά τη διάρκεια του ύπνου του ξυπνούσε κι έλεγε δεν θέλω να πάω σχολείο» ανέφερε η μητέρα του παιδιού.

Από την πλευρά του, ο αντιδήμαρχος Αλεξανδρούπολης, Ηλίας Δαστερίδης, δήλωσε: «Είμαστε κάθετα αντίθετοι σε τέτοιες πρακτικές. Δεν συνάδουν με τον ρόλο της εκπαίδευσης και της διαπαιδαγώγησης, πόσω μάλλον της φροντίδας μικρών παιδιών 2,5 ετών. Έχουν δρομολογηθεί όλα όσα ορίζει η κείμενη νομοθεσία. Η παιδαγωγός παραδέχθηκε την πράξη της. Σε μία έγγραφη απολογία την οποία κατέθεσε στην προϊσταμένη, σε εμένα, στη διευθύντρια και τον δήμαρχο χαρακτήρισε τον συγκριμένο χώρο ως χώρο αποσυμπίεσης της έντασης. Έγραψε επίσης ότι κάποια παιδάκια ανταποκρίθηκαν σε αυτή την τακτική. Είχαν θετικά γνωρίσματα και κάποια έδειξαν αδυναμία χαρακτήρα. Έχουμε κινήσει διαδικασίες ούτως ώστε να προσλάβουμε άμεσα προσωπικό για να λειτουργήσει ξανά το τμήμα εύρυθμα».

ΕΔΕ διέταξε ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης

Ήδη ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης διέταξε Ένορκη Διοικητική Εξέταση, ενώ και οι δυο υπάλληλοι απομακρύνθηκαν από το σχολείο, το συγκεκριμένο τμήμα του οποίου έχει κλείσει, με τα παιδιά να έχουν μοιραστεί σε άλλες τάξεις . Ήδη 5-6 οικογένειες παιδιών από το συγκεκριμένο τμήμα του δημοτικού παιδικού σταθμού έχουν καταθέσει μήνυση για ανάλογες μεταχειρίσεις στα παιδιά τους.

Ο Δήμος Αλεξανδρούπολης σε ανακοίνωση του αναφέρει τα εξής: «Τα όσα αναφέρονται σε ρεπορτάζ ηλεκτρονικής ιστοσελίδας για περιστατικά που συνέβησαν σε παιδικό σταθμό της πόλης μας, αποτελούν αντικείμενο ένορκης διοικητικής εξέτασης. Η Διεύθυνση Παιδικής Φροντίδας και Παιδείας του Δήμου Αλεξανδρούπολης ερευνά ήδη τις καταγγελίες για τις απαράδεκτες αντιπαιδαγωγικές μεθόδους και συμπεριφορές συγκεκριμένων εργαζομένων. Η διαδικασία απορρήτου χαρακτήρα βρίσκεται σε εξέλιξη. Όλα τα δεδομένα ερευνώνται από τους αρμόδιους λειτουργούς, ενώ οι εργαζόμενοι που εμπλέκονται στην υπόθεση έχουν απομακρυνθεί από τις θέσεις τους. Ο Δήμος Αλεξανδρούπολης πράττει ήδη όλα όσα απαιτούνται προκειμένου να διερευνηθούν οι καταγγελίες και να αποδοθούν οι προβλεπόμενες ποινές σε όσους αποδειχθεί ότι ευθύνονται για αυτές τις απαράδεκτες πρακτικές. Σε σχέση με τα παιδιά της πόλης μας και την αγωνία των οικογενειών τους δεν θα γίνει ανεκτή καμία ανεύθυνη και επικίνδυνη συμπεριφορά».




Ρούλα Πισπιρίγκου | Ξεκινά σήμερα η απολογία της για τον θάνατο της Τζωρτζίνας

Σήμερα αναμένεται η Ρούλα Πισπιρίγκου να σταθεί ενώπιον των δικαστών του ΜΟΔ και να απαντήσει στις δύο βαριές κατηγορίες που τής καταλογίζονται για πράξεις που έκανε σε βάρος της πρωτότοκης κόρης της Τζωρτζίνας στις 29 Ιανουαρίου 2022.

Η δίκη ξεκίνησε τον περασμένο Ιανουάριο και χρειάστηκαν περισσότερες από 70 συνεδριάσεις, με την εξέταση δεκάδων μαρτύρων, γιατρών νοσηλευτικού προσωπικού, ιατροδικαστών και άλλων επιστημόνων, μέχρι να φθάσει η στιγμή της απολογίας της 35χρονης μητέρας και ενώ η δεύτερη δίκη της για τους θανάτους των δύο μικρότερων παιδιών της έχει ήδη ξεκινήσει.

Η Ρούλα Πισπιρίγκου, η οποία στην έναρξη της δίκης για απόπειρα ανθρωποκτονίας και ανθρωποκτονία σε βάρος της Τζωρτζίνας δήλωσε αθώα, σήμερα καλείται να αιτιολογήσει δημόσια τη θέση της.

Καλείται να δώσει τη δική της εκδοχή για το πώς χάθηκε η Τζωρτζίνα μέσα στο Νοσοκομείο Αγλαϊα Κυριακού, ενώ σύμφωνα με τους γιατρούς του νοσοκομείου «είχε μία καλή κλινική εικόνα».

Οι δικαστικές αρχές αποδίδουν στην μητέρα ένα «εγκληματικό σχέδιο εξόντωσης» της κόρης της, το οποίο την πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2021, «απέτυχε να δώσει το προσδοκώμενο για την κατηγορουμένη αποτέλεσμα», αφήνοντας το παιδί με τετραπληγία. Ένα σχέδιο που είχε ως βασικό εργαλείο, σύμφωνα με την κατηγορία μία τοξική ουσία για την οποία έγινε τεράστια συζήτηση κατά τη διάρκεια της δίκης: την κεταμίνη.

Κατά την αποδεικτική διαδικασία το δικαστήριο έδωσε πολύ χρόνο ώστε να ακουστούν επιστημονικές απόψεις για τις παραδοχές της δικογραφίας. Έτσι ακούστηκαν καταθέσεις που ενίσχυσαν το κατηγορητήριο, ωστόσο ακούστηκαν και οι θέσεις μαρτύρων που αμφισβήτησαν πολλά ζητήματα όπως αν τελικά η ποσότητα κεταμίνης που φαίνεται να δέχθηκε η Τζωρτζίνα θα μπορούσε να προκαλέσει θάνατο.

Η ίδια η Πισπιρίγκου έχει θέσει από την αρχή ζήτημα ως προς την ίδια την ουσία αλλά και το πώς χορηγήθηκε στο θύμα, καθώς η ίδια δεν δέχεται ότι ήταν το δικό της χέρι που δηλητηρίασε το παιδί. «Ήταν οι γιατροί που την χορήγησαν» επαναλαμβάνει η κατηγορουμένη. Σήμερα, η Ρούλα Πισπιρίγκου αναμένεται ότι θα ερωτηθεί για τους ισχυρισμούς που προβάλει, καθώς οι τρεις τακτικοί δικαστές και οι τέσσερις ένορκοι θα θελήσουν να πάρουν απαντήσεις από την ίδια για σειρά θεμάτων.

Η απολογία, εφόσον ξεκινήσει, δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί κατά τη σημερινή δικάσιμο.

 




Τέμπη: Νέα προθεσμία στον γενικό διευθυντή του ΟΣΕ για να απολογηθεί

Συνεχίζονται οι έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας των Τεμπών – Νέα προθεσμία ζήτησε και πήρε ο γενικός διευθυντής του ΟΣΕ

Για τις 18 Ιουλίου ζήτησε και έλαβε νέα προθεσμία ο γενικός διευθυντής γενικής διεύθυνσης δικτύου ΟΣΕ από το 2017 έως το 2019 για να απολογηθεί σχετικά με την τραγωδία των Τεμπών.

Παράλληλ, όπως αναφέρει η ΕΡΤ, σε αναμονή βρίσκεται και η απολογία του δεύτερου γενικού διευθυντή δικτύου ΟΣΕ από το 2019 έως 2020.

Στο μεταξύ ο δικηγόρος οικογενειών θυμάτων και πατέρας θύματος ο ίδιος, Αντώνης Ψαρόπουλος, επισκέφθηκε σήμερα τον ειδικό εφέτη ανακριτή, προκειμένου να ενημερωθεί για την εξέλιξη των ερευνών.

Ζήτησε εξηγήσεις για την απουσία από το πόρισμα των δικαστικών πραγματογνωμόνων του πορίσματος της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και ζήτησε περαιτέρω διευκρινίσεις επί των χημικών αναλύσεων.

 

Δείτε περισσότερα εδώ:newsbomb.gr




Έβρος: Νέα προθεσμία έλαβαν για να απολογηθούν οι πέντε συνοριοφύλακες

Στον χώρο των δικαστηρίων είχαν συγκεντρωθεί οι σύζυγοί τους

Στις 9.45 σήμερα το πρωί πέρασαν την πόρτα του Ανακριτή Ορεστιάδας οι πέντε συνοριοφύλακες από το Τμήμα Συνοριακής Φύλαξης Διδυμοτείχου τους οποίους βαρύνουν αδικήματα που αφορούν την διακίνηση μεταναστών στο ελληνικό έδαφος.

Οι πέντε συνοριοφύλακες που με απόφαση της Ελληνικής Αστυνομίας έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα, μαζί με τους συνηγόρους υπεράσπισης, ζήτησαν και έλαβαν νέα προθεσμία για αύριο Σάββατο στις 10 το πρωί, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Να σημειωθεί ότι στον χώρο των δικαστηρίων είχαν συγκεντρωθεί οι σύζυγοι των πέντε ανδρών οι οποίοι όλο αυτό το χρονικό διάστημα από την ημέρα της σύλληψης τους κρατούνται στην ΑΔ Ορεστιάδας.

 

Πηγή: protothema.gr




Δολοφονία Καραϊβάζ: Στην Ευελπίδων οι δύο συλληφθέντες για να απολογηθούν

Μπορεί σύντομα να κληθούν για εξηγήσεις κάποια από τα άλλα τρία πρόσωπα που αναφέρονται στην δικογραφία

Έφτασαν λίγο πριν τις 10:30 στην Ευελπίδων οι δύο συλληφθέντες για τη δολοφονία του Γιώργου Καραϊβάζ προκειμένου να απολογηθούν για βαρύτατες κατηγορίες.

H σημερινή μέρα είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για την υπόθεση, καθώς θα κληθούν να δώσουν απαντήσεις οι δύο συλληφθέντες και αναμένεται να εξηγήσουν πώς γίνεται να εντοπίζεται το βανάκι να κινείται και τις δύο ημέρες, δηλαδή στις 8 και 9 Απριλίου 2021, στην περιοχή του Αλίμου, γιατί είχαν σε παύση τα κινητά τους τις συγκεκριμένες ώρες στις δύο αυτές οι μέρες και φυσικά ποιες είναι οι σχέσεις μεταξύ τους.

Και αυτό γιατί από τα κινητά τηλέφωνα όπως φαίνεται και στο διαβιβαστικό, υπηρχαν επαφές μεταξύ πέντε ατόμων, χωρίς να τους συνδέει κάποια επαγγελματική ή άλλη σχέση. Από τις απαντήσεις που θα λάβει ο ανακριτής, αναμένονται ραγδαίες εξελίξεις, καθώς δεν αποκλείεται σύντομα να κληθούν να δώσουν εξηγήσεις κάποια από τα τρία πρόσωπα που αναφέρονται στην δικογραφία.

Μάλιστα, ειδικά ο 50χρονος, ο οποίος τις επίμαχες ώρες και τις δύο ημέρες του Απριλίου του ’21 είχε κι αυτός σε παύση τα κινητά του, ενώ 1 ώρα και 20 λεπτά μετά το άγριο φονικό ανήρτησε στο facebook φωτογραφία selfie ή με τον έναν εκ των δύο αδερφών που έχουν συλληφθεί για τη δολοφονία του Γιώργου Καραϊβάζ.

Οι αναλυτές, έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι πέντε άτομα σχεδίασαν την δολοφονία, μαζί με τον ηθικό αυτουργό, και τα κίνητρα του εγκλήματος κρύβονται σε δικογραφίες που έχουν συνταχθεί την τελευταία εξαετία. Παράλληλα, στο μικροσκόπιο των αρχών έχουν μπει τα χρήματα και η χλιδάτη ζωή του 40χρονου συλληφθέντος, καθώς φαίνεται να κρύβεται από πίσω απο τγν ενέργεια, τουλάχιστον πίσω από ένα βενζινάδικο, μία εταιρεία ενοικιάσεως οχημάτων στην Σαντορίνη, μία καφετέρια στην Αθήνα αλλά και την εταιρεία καθαρισμού στη Νίκαια.

 

Πηγή: protothema.gr




Τέμπη | Στις φυλακές Λάρισας ο επιθεωρητής του ΟΣΕ – Τα «ρίχνει» στον νεκρό διευθυντή κυκλοφορίας

Τέμπη: Προφυλακιστέος κρίθηκε ο επόπτης του 59χρονου σταθμάρχη και θα μεταφερθεί στις φυλακές Λάρισας. Στην απολογία του προσπάθησε να ρίξει την ευθύνη στο νεκρό σε τροχαίο διευθυντή κυκλοφορίας του ΟΣΕ. Δείτε κομμάτι του απολογητικού του υπομνήματος

Μαραθώνια ήταν η απολογία του 62χρονου επιθεωρητή του ΟΣΕ από το απόγευμα της Πέμπτης μέχρι τα ξημερώματα της Παρασκευής. Με πρόταση του προϊσταμένου της Εισαγγελίας και με σύμφωνh γνώμη του Εφέτη ανακριτή, προφυλακίστηκε ο επόπτης του σταθμάρχη.

Ο 62χρονος άνδρας, παρέμεινε στο Τμήμα Μεταγωγών του Δικαστικού Μεγάρου της Λάρισας απ’ όπου μεταφέρεται στις φυλακές της Λάρισας όπου βρίσκεται ο 59χρονος σταθμάρχης.

Ο ίδιος υποστήριξε ότι δεν είχε την ευθύνη της κατάρτισης των βαρδιών, την οποία έριξε στο διευθυντή κυκλοφορίας του ΟΣΕ που πρόσφατα έχασε τη ζώή του σε τροχαίο δυστύχημα.

Ο ίδιος ο κατηγορούμενος πρότεινε να καταθέσουν στη διαδικασία 10 εργαζόμενοι του ΟΣΕ. Ο εφέτης ανακριτής δέχτηκε να καταθέσουν τρία άτομα. Παράλληλα αναμένεται να κληθούν να καταθέσουν και άλλα άτομα.

Το απολογητικό υπόμνημα του επιθεωρητή του ΟΣΕ

Την 15η/03/1984 προσελήφθην υπό την ιδιότητα του σταθμάρχη στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) κατόπιν της απαραίτητης τρίμηνης θεωρητικής εκπαίδευσης στη Σχολή του ΟΣΕ και εν συνεχεία τρίμηνης πρακτικής εκπαίδευσης στο Σταθμό Λειανοκλαδίου. Τον μήνα Οκτώβριο του έτους 1984 μετατέθηκα στο Σταθμό Τρικάλων. Μετά το πέρας επτά μηνών μετατέθηκα στο Σταθμό Βόλου, όπου και παρέμεινα έως τον μήνα Φεβρουάριο του έτους 1988, όπου και μετέβην για υπηρεσιακούς λόγους στο Σταθμό της Αθήνας.

Για οκτώ συνταπτά έτη παρέμεινα στο Σταθμό της Αθήνας έως και το μήνα Μάιο του έτους 1996, όπου επέστρεψα στο Σταθμό του Βόλου. Από το έτος 2013 έως και το έτος 2018, ένεκα ελλείψεως προσωπικού και προς ενίσχυση αυτού, μετακινήθηκα τόσο στο Σταθμό του Λειανοκλαδίου, όσο και στο Σταθμό της Λάρισας. Μετά από τριάντα έξι (36) έτη εργασίας, τον μήνα Φεβρουάριο του έτους 2020 τοποθετήθηκα προσωρινώς ως Προϊστάμενος Επιθεωρητής Λάρισας, εκτελώντας τα καθήκοντά μου μέχρι και σήμερα.

Παράλληλα, από την πρώτη στιγμή της εργασίας μου ανέπτυξα συνδικαλιστική δράση, επιθυμώντας να συνεισφέρω στον εργασιακό μου χώρο. Από το έτος 2009 έως και το έτος 2018 διετέλεσα Πρόεδρος του Συνδέσμου Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας. Επανεκλέγην το έτος 2021 και ευρίσκομαι έως και σήμερα στη θέση αυτή. Συνάμα, από το έτος 2010 είμαι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρόμων.

Καθ΄όλη τη διάρκεια της θητείας μου από οιοδήποτε πόστο, εργάστηκα με σεβασμό και προσήλωση, επιδεικνύοντας τη δέουσα προσοχή, επιτελώντας τα καθήκοντά μου.

Δε δίστασα, δε,

  • ήδη από το έτος 2020, με την ανάληψη των καθηκόντων μου κατέστησα γνωστή στην Διεύθυνση Κυκλοφορίας την κατάσταση και τις εκκρεμότητες που παρουσίαζε το συγκρότημα της Επιθεώρησης Λάρισας, ήτοι τη μεγάλη έλλειψη προσωπικού τόσο στον κλάδο Σταθμαρχών όσο και στον κλάδο των Κλειδούχων, τη μη παράδοση του έργου στα πλαίσια της εργολαβίας της ΕΡΓΟΣΕ Σ.717/2014, γεγονός που δυσχεραίνει την διεξαγωγή κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών, τη μη λειτουργία του Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας (Κ.Ε.Κ.), την υποστελέχωση του γραφείου πορισμάτων κ.ο.κ. (η από 06/04/2020 επιστολή). (σχετ. 1)
  • με δικές μου ενέργειες στο πλαίσιο άσκησης των καθηκόντων μου και δη κατόπιν πρότασής μου στη Διεύθυνση Κυκλοφορίας, πραγματοποιήθηκε αλλαγή των υφιστάμενων ωραρίων, ως εξής:

Από 06:00-14:30 Σε 06:00-15:00

Από 14:00-22:30 Σε 14:00-23:00

Από 22:00-06:30 Σε 22:00-07:00,

Απώτερος στόχος ήταν αφενός η ορθότερη ενημέρωση του προσωπικού κατά την παράδοση – παραλαβή της ανάληψης εργασίας, αφετέρου η περαιτέρω ενίσχυση των σταθμών με εργαζομένους, καθώς ως προκύπτει, σε κάθε ωράριο ευρίσκονται πλέον του ενός εργαζόμενοι! Επίσης, με το υπ’ αριθ. 49 από 30/08/2021 τηλεγράφημα γνωστοποίησα σε όλο το προσωπικό των σταθμών εμβέλειάς μου ότι στον μηνιαίο προγραμματισμό, τυχόν αλλαγές στην υπηρεσία θα γίνονται μόνον κατόπιν συνεννόησης με την Επιθεώρηση Λάρισας.(σχετ. 2)

Οι εκκλήσεις μου για ενίσχυση του προσωπικού συνεχείς!

  • Την 07η/07/2021, 14η/07/2021 και 24η/11/2021 με επιστολές προς τη Διεύθυνση Κυκλοφορίας γνωστοποίησα την έλλειψη προσωπικού στους Σταθμούς και την άμεση ενίσχυση.(σχετ. 3 και 3α, 4, 5)
  • Με την αμέσως επόμενη υπ’ αριθ. 9178086 από 14/12/2021 επιστολή μου, γνωστοποίησα εκ νέου το πρόβλημα ενόψει μάλιστα και των επικείμενων –τότε- συνταξιοδοτήσεων κάποιων κλειδούχων. (σχετ. 6)
  • Την 23η/03/2022 με την υπ’ αριθ. 9013288 επιστολή μου έθεσα εκ νέου το ζήτημα.(σχετ. 7)
  • Με την υπ’ αριθ. 9018847 την 29η/04/2022, μεταξύ άλλων, αιτήθηκα την εγκυρότερη ενημέρωση αναφορικά με τις εργασίες που ευρίσκονταν σε εξέλιξη για τον αμεσότερο επαναπρογραμματισμό της κυκλοφορίας των αμαξοστοιχιών. (σχετ. 8)
  • Την 22η/06/2022 με επιστολή μου προς τη Διεύθυνση Κυκλοφορίας γνωστοποίησα τη δύναμη προσωπικού του Τμήματος Επιθεώρησης Λάρισας, καθώς και τους μήνες των επικείμενων συνταξιοδοτήσεων. (σχετ. 9)
  • Την 04η/07/2022 με την υπ’ αριθ. 9029855 επιστολή μου, αιτήθηκα την κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας Λάρισας, επισημαίνοντας ότι είναι απαραίτητο να γίνουν προσλήψεις, μεταξύ άλλων, είκοσι πέντε (25) σταθμαρχών και δεκαέξι (16) κλειδούχων.(σχετ. 10)
  • την 18η/07/2022, μέσω του υπ’ αριθ. 130/2022 τηλεγραφήματος το οποίο σας επισυνάπτεται, επέστησα την προσοχή σε όλους τους σταθμούς του Τμήματος Επιθεώρησης Λάρισας, αφενός την τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, αφετέρου τις απαραίτητες ενέργειες για την ορθή επικοινωνία/ ανταλλαγή τηλεγραφημάτων-υποδειγμάτων μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών, για την εύρυθμη και ασφαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας. Το εν λόγω είχε αναρτηθεί σε όλους τους σταθμούς εμβέλειας του Τμήματος Επιθεώρησης Λάρισας, καθώς επίσης κοινοποιήθηκε και την Διεύθυνση Κυκλοφορίας (ΔΚ). (σχετ. 11)
  • Την 25η/07/2022 με την υπ’ αριθ. 9033207 επιστολή μου αυτή τη φορά προς την εταιρεία «HELLENIC TRAIN» αιτήθηκα την άμεση ενημέρωση για την παράλειψη ενημέρωσης μας από την ως άνω εταιρία περί του τραυματισμού ατόμου από διερχόμενη αμαξοστοιχία. (σχετ. 12)
  • Με το υπ’ αριθ. 159 από 27/10/2022 τηλεγράφημα, πρότεινα στην Διεύθυνση Κυκλοφορίας την τροποποίηση του δρομολογίου της αμαξοστοιχίας 2574 (Λάρισας – Βόλου) από ώρα 18:20 σε 18:30, προκειμένου για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών της αμαξοστοιχίας (61), με ώρα άφιξης στον Σ.Σ. Λάρισας 18:28. (σχετ. 13)
  • την 03η/01/2023 να καταρτίσω και να αποστείλω την υπ’ αριθ. 43/2023 επιστολή προς τη Διεύθυνση, η οποία και Σας προσκομίζεται. Ειδικότερα, μέσω των επιθεωρήσεων που πραγματοποιούσα, είχα εντοπίσει ότι το προσωπικό που απασχολούνταν στο Σταθμό Παλαιοφαρσάλου, υπήρχαν φορές που εργαζόταν συναπτά σχεδόν δύο έως τρεις μέρες (δύο βάρδιες πρωί-απόγευμα συνεχόμενα). Σαφέστατα, η σωματική αλλά και η πνευματική κόπωση των εργαζομένων, ήταν και είναι κύριο μέλημα όλων μας, αφού τίθεται ζήτημα ασφαλούς διεκπεραίωσης των καθηκόντων. Μάλιστα, μέσω της επιστολής μου, είχα υπενθυμίσει – επιθυμώντας να επιστήσω την προσοχή – ότι την 26η/04/2019 στο ως άνω αναφερόμενο Σταθμό είχε λάβει χώρα εκτροχιασμός αμαξοστοιχίας με σοβαρούς τραυματισμούς. (σχετ. 14) Ακολούθως την επόμενη ημέρα (04η/01/2023) επικοινώνησε μαζί μου ο Διευθυντής Κυκλοφορίας ….. για να εκφράσει την δυσαρέσκειά του αναφορικά με την επιστολή μου, κυρίως για την αναφορά μου στον εν λόγω εκτροχιασμό. Πληροφορήθηκα, μάλιστα, ότι τηλεφώνησε στον σταθμάρχη …. για να τον επιπλήξει για το επίμαχο ωράριο με τον τελευταίο να του απαντάει ότι θα συνεχίσει να δουλεύει καθ’ αυτόν τον τρόπο και αν επιθυμεί ο Διευθυντής να του κάνει αναφορά.
  • με την υπ’ αριθ. 44 από την 16η/01/2023 επιστολή μου, αναφέρθηκα στο ζήτημα της τηλεδιοίκησης και στην ανάγκη αναβάθμισης του εξοπλισμού. (σχετ. 15)
  • Ενώ, πλέον προσφάτως, ήτοι την 25η/01/2023, με την τοποθέτηση των νεοπροσληφθέντων Σταθμαρχών, πραγματοποίησα συνάντηση στα γραφεία επιθεώρησης της Λάρισας, όπου παρευρέθηκαν άπαντες οι ανωτέρω μαζί με τον …., Κεντρικό Σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλου και τον …., Κεντρικό Σταθμάρχη Λάρισας, προκειμένου να διευκρινίσω την τήρηση του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας, την απαρέγκλιτη τήρηση των ωραρίων, των τηλεγραφημάτων, την ακριβή και ορθή επικοινωνία με τους μηχανοδηγούς των αμαξοστοιχιών, αλλά και να ενημερώσω περί του ρόλου των παλαιών σταθμαρχών (αρχαιότητα) σε περίπτωση ταυτόχρονης παρουσίας στον εκάστοτε Σταθμό και της συνακόλουθης ανάληψης καθηκόντων. Επίσης τονίστηκε, τόσο από εμένα, όσο και από τους κεντρικούς σταθμάρχες ότι αν νιώσουν οποιαδήποτε αδυναμία ως προς τα καθήκοντά τους να το αναφέρουν. Επισημαίνεται ότι ουδείς από τους Κεντρικούς σταθμάρχες μου ανέφερε οποιαδήποτε παρατήρηση για τους νεοπροσληφθέντες, καθώς ούτε και οι νέοι ρωτώντας τους έναν-έναν, μου ανέφεραν κάποιο κώλυμα. Επιπλέον, όταν ανέφερα ότι το ίδιο βράδυ (25/01/2023) αναλαμβάνει ο … νυχτερινή υπηρεσία, ουδείς σχολίασε.
  • Ακολούθως με το υπ’ αριθ. 181 από 27/01/2023 τηλεγράφημα, γνώρισα τόσο στις αρμόδιες Διευθύνσεις, όσο και στην «HELLENIC TRAIN», ότι από την 1η/02/2023 μετατρέπονται τα ωράρια λειτουργίας στους Σ. Σταθμούς ως ακολούθως: ο Σ.Σ. Λιτόχωρου και Σ.Σ. Παλαιοφαρσάλου θα λειτουργούν σε 24ωρη βάση και ο Σ.Σ. Νέων Πόρων από 13.00 έως 21.00 ώρα.(σχετ. 16)
  • Επιπλέον, όταν πρότεινα τόσο στον Διευθυντή της Διεύθυνσης Κυκλοφορίας κ. ….., όσο και στον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ κ. Πατέρα Σπυρίδωνα, για την καλύτερη και εύρυθμη λειτουργία της Επιθεώρησης και των σταθμών, τις τοποθετήσεις του προσωπικού ανά σταθμό προκειμένου α) να υπάρχει μόνιμο προσωπικό σε κάθε σταθμό και β) αποφυγή μετακινήσεων (χιλιομετρικών αποζημιώσεων/εκτός έδρας), αρχικά σε διά ζώσης συνάντηση στην Αθήνα την 15η/02/2023 είχα την σύμφωνη γνώμη και των δύο. Ωστόσο, την 23η/02/2023, πρωινές ώρες, σε τηλεφωνική επικοινωνία αρχικά ο κ. Πατέρας αναίρεσε την πρόταση και μου ανέφερε ότι «δεν θα υπάρξει καμία παρέμβαση στο πρόγραμμα μέχρι τις εκλογές». Εξέφρασα την δυσαρέσκειά μου λέγοντάς του ότι «είμαι υπέρ της νομιμότητας, της αξιοκρατίας και κατά της διασπάθισης του δημοσίου χρήματος», με τον ίδιο να μου απαντά ότι θα τα πούμε από κοντά μέσα Μαρτίου που θα ερχόταν στην Λάρισα. Στην συνέχεια μου τηλεφώνησε και ο Διευθυντής …. για το ίδιο θέμα.
  • Τέλος, τόσο τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2023, όσο και τους προηγούμενους, επιθεωρούσα τους σταθμούς της εμβέλειάς μου και το προσωπικό, προβαίνοντας σε παρατηρήσεις αναφορικά με την εφαρμογή των κανονισμών όταν αυτό κρινόταν αναγκαίο. Συγκεκριμένα, την 09η/02/2023 μετά την επιθεώρηση στον σταθμό Παλαιοφαρσάλου, όπου εκείνη την ώρα εργάζονταν οι … και …, έκανα έγγραφες παρατηρήσεις για να γίνεται πιο λεπτομερής η ενημέρωση αναφορικά με την παράδοση-παραλαβή της υπηρεσίας και την ίδια ημέρα, κατά την επιθεώρηση στην Λάρισα, όπου εργάζονταν οι … και …., έκανα προφορικές συστάσεις για τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας και του ωραρίου.

Αναντίρρητα, παρά τις αντιξοότητες που αντιμετώπισα στην Υπηρεσία μου, όπως επιρρωνύονται από τις προσκομιζόμενες επιστολές μου, προσπάθησα να ανταποκριθώ επαρκώς στα καθήκοντά μου.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbomb.gr




Qatargate: Ξεκινά η απολογία της Εύας Καϊλή – Τι θα κρίνει την απόφαση

Qatargate: Η Εύα Καϊλή απολογείται αυτή την ώρα ενώπιον προδικαστικού συμβουλίου των Βρυξελλών για την υπόθεση διαφθοράς στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

«Ώρα μηδέν» για την Εύα Καϊλή που απολογείται σήμερα κεκλεισμένων των θυρών ενώπιον του συμβουλίου δικαστών των Βρυξελλών για την πρώτη της ακρόαση σχετικά με την εμπλοκή της στο Qatar Gate.

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, οι βελγικές αρχές θα αποφασίσουν εάν θα την αφήσουν ελεύθερη, και με ποιους όρους η εάν θα παρατείνουν την κράτησή της, στην περίπτωση που κρίνουν ότι είναι ύποπτη φυγής, ή ότι υπάρχει η πιθανότητα να επηρεάσει την διεξαγωγή της έρευνας, καταστρέφοντας αποδεικτικά στοιχεία.

Η Εύα Καϊλή θα επιχειρήσει να διαχωρίσει την θέση της και να πείσει τις αρχές ότι δεν είχε εμπλοκή στο σκάνδαλο διαφθοράς. Οφείλει όμως να δώσει ικανοποιητικές απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα. Το στοιχείο-κλειδί, σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, είναι τα χρήματα που βρέθηκαν στη βαλίτσα του πατέρα της ενώ προσπαθούσε να διαφύγει από το ξενοδοχείο που διέμενε στις Βρυξέλλες, μετά από τηλεφώνημα που δέχθηκε από την κόρη του, κάτι που η ίδια φαίνεται να έχει παραδεχθεί σύμφωνα με τα δημοσιεύματα.

Το πολύκροτο σκάνδαλο συντάραξε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και προκάλεσε εντάσεις στις σχέσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης με το Κατάρ. Η κυρία Καϊλή κατηγορείται πως ήταν μέρος της τετράδας των υπόπτων που έχουν προφυλακιστεί και αντιμετωπίζουν κατηγορίες για «διαφθορά», ότι ανήκαν «σε εγκληματική οργάνωση», προχώρησαν σε «νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα».

Τη 14η Δεκεμβρίου η βελγική δικαιοσύνη διέταξε να παραμείνουν προφυλακισμένοι ο Φραντσέσκο Τζόρτζι, ο σύντροφος της Εύας Καϊλή και ο πρώην ευρωβουλευτής Πιερ Αντόνιο Παντσέρι, που θεωρείται πρόσωπο-κλειδί της υπόθεσης.

«Αισθάνεται προδομένη από τον σύντροφό της»

Η ίδια αισθάνεται «προδομένη από τον σύντροφο της», Φραντσέσκο Τζιόρτζι, ο οποίος έχει επίσης συλληφθεί για την υπόθεση, σύμφωνα με τον δικηγόρο της, Μιχάλη Δημητρακόπουλο, ο οποίος τη συνάντησε στις φυλακές του Χάρεν.

Ο κ. Δημητρακόπουλος επανέλαβε ότι η Εύα Καϊλή δηλώνει αθώα και μετέφερε την εικόνα μιας γυναίκας που βρίσκεται σε άσχημη ψυχολογική κατάσταση. Έκανε λόγο για «βαριά ψυχολογία» και «προβληματισμό για την δυσκολία της υπόθεσής της».

«Τον εμπιστεύθηκε και την διέψευσε» είπε, προσθέτοντας: «Ήμασταν πολλές ώρες με την κυρία Καϊλή. Είναι μια μέρα που κρίνεται η προσωπική της ελευθερία και δεν υπάρχει μεγαλύτερο αγαθό από την ελευθερία», πρόσθεσε.

Πηγή: newsbomb.gr




Έγκλημα στην Καβάλα | Σήμερα απολογείται ο 25χρονος για τη δολοφονία του 52χρονου

Σήμερα Τρίτη, θα απολογηθεί στον ανακριτή, ο 25χρονος καθ’ ομολογίαν δολοφόνος του 52χρονου στη Χρυσούπολη Καβαλάς.


Συγκεκριμένα, όπως αναφέρουν πληροφορίες του makthes.gr, ο 25χρονος οδηγήθηκε χθες, τη Δευτέρα, στην εισαγγελία Καβάλας και ζήτησε νέα προθεσμία για να απολογηθεί σήμερα, την Τρίτη, στη 13:00 το μεσημέρι. Ο 25χρονος αντιμετωπίζει τις κατηγορίες της ανθρωποκτονίας από πρόθεση σε ήρεμη ψυχική κατάσταση και της παράνομης οπλοχρησίας και οπλοφορίας.

 

Πώς ο 25χρονος δολοφόνησε τον 52χρονο στην Καβάλα
Ο δράστης περίμενε τα ξημερώματα της Παρασκευής 16/9 τον 52χρονο έξω από το εργοστάσιο μαρμάρου. Όταν λίγο μετά τις 5, είδε το θύμα να βγαίνει από το αυτοκίνητό του, τον πυροβόλησε μία φορά με κυνηγετικό όπλο, από απόσταση περίπου 10 μέτρων. Το «εννιάβολο» φυσίγγι για αγριογούρουνα που χρησιμοποίησε προκάλεσε 7 θανατηφόρα τραύματα στον 52χρονο. Ο δράστης, όπως και το θύμα, είχαν ενασχόληση με το κυνήγι.

Ο 25χρονος είχε σχεδιάσει μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια την αποτρόπαιη πράξη. Για να μη γίνει αντιληπτός από τα άτομα που δούλευαν μέσα στο εργοστάσιο, ήταν κρυμμένος σε ένα διπλανό χωράφι και μόλις ολοκλήρωσε τη δολοφονική επίθεση, τράπηκε σε φυγή μέσα από τα διπλανά χωράφια.

Ο 52χρονος άνδρας εργαζόταν στη συγκεκριμένη επιχείρηση ως επιστάτης τα τελευταία 32 χρόνια. Ήταν πατέρας δύο παιδιών, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες η γυναίκα του αντιμετωπίζει κινητικά προβλήματα. Ο αδελφός του δράστη εργάζεται ακόμη στην επιχείρηση. Ο 25χρονος πήρε το κυνηγετικό όπλο του αδελφού του, σκότωσε τον 52χρονο, και στη συνέχεια, το έβαλε στη θέση του.

 

Πηγή: iefimerida.gr