Το Ισραήλ συμφώνησε σε τετραήμερη κατάπαυση πυρός στη Γάζα – Τι προβλέπει η εκεχειρία για την απελευθέρωση των ομήρων

Η κυβέρνηση του Ισραήλ ενέκρινε τη συμφωνία για τετραήμερη κατάπαυση του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας, η οποία προβλέπει την απελευθέρωση 50 ομήρων της Χαμάς αλλά και την αποφυλάκιση 150 παλαιστινίων κρατουμένων σε ισραηλινές φυλακές. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το Ισραήλ θα παρατείνει χρονικά την εκεχειρία για κάθε 10 ομήρους που θα απελευθερώνονται.

Σημειώνεται πως περισσότεροι από 230 άνθρωποι, στην πλειονότητά τους πολίτες κάθε ηλικίας, έχουν απαχθεί από τη Χαμάς, μετά την φονική επίθεση της παλαιστινιακής οργάνωσης στο Ισραήλ, στις 7 Οκτωβρίου.

Newsroom

Ηκυβέρνηση του Ισραήλ ενέκρινε τη συμφωνία για τετραήμερη κατάπαυση του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας, η οποία προβλέπει την απελευθέρωση 50 ομήρων της Χαμάς αλλά και την αποφυλάκιση 150 παλαιστινίων κρατουμένων σε ισραηλινές φυλακές. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το Ισραήλ θα παρατείνει χρονικά την εκεχειρία για κάθε 10 ομήρους που θα απελευθερώνονται.

Σημειώνεται πως περισσότεροι από 230 άνθρωποι, στην πλειονότητά τους πολίτες κάθε ηλικίας, έχουν απαχθεί από τη Χαμάς, μετά την φονική επίθεση της παλαιστινιακής οργάνωσης στο Ισραήλ, στις 7 Οκτωβρίου.

«Η κυβέρνηση ενέκρινε σε αδρές γραμμές (…) συμφωνία με βάση την οποία τουλάχιστον 50 πρόσωπα που απήχθησαν -γυναίκες και παιδιά- θα απελευθερωθούν σε τέσσερις ημέρες, κατά τη διάρκεια των οποίων θα υπάρξει παύση των μαχών», αναφέρει η ανακοίνωση.

Σύμφωνα με ανώτερο ισραηλινό αξιωματούχο, βάσει του σχεδίου η Χαμάς θα απελευθερώσει 30 παιδιά, 8 μητέρες και 12 ακόμη γυναίκες. Πληροφορίες αναφέρουν πως η διαδικασία απελευθέρωσης των ομήρων και ανταλλαγής με Παλαιστίνιους κρατούμενους θα ξεκινήσει την Πέμπτη.

Μεταξύ των ανθρώπων που θα απελευθερωθούν είναι και τρεις υπηκόους των ΗΠΑ, ανάμεσά τους και ένα κορίτσι τριών ετών. Όπως ανέφερε αμερικανός αξιωματούχος, οι γονείς του παιδιού αυτού – διευκρίνισε πως το μικρό του όνομα είναι Αμπιγκέιλ – το οποίο θα κλείσει τα 4 του χρόνια την Παρασκευή, ήταν ανάμεσα στους 1.200 ανθρώπους που έχασαν τη ζωή τους κατά την έφοδο των μαχητών της Χαμάς.

Η επιχείρηση θα πραγματοποιηθεί σε πέντε στάδια. Η Χαμάς θα παραδώσει τους ομήρους στον Ερυθρό Σταυρό. Στη συνέχεια αυτή θα μεταφερθούν σε εκπροσώπους των ισραηλινών δυνάμενων (IDF).

Ακολούθως οι όμηροι θα υποβληθούν σε έναν αρχικό ιατρικό έλεγχο από τις αρχές και θα μεταφερθούν σε ένα από τα πέντε απομονωμένα ιατρικά κέντρα σε όλο το Ισραήλ για να συναντηθούν με τις οικογένειές τους.

Στο τέταρτο στάδιο, οι ιατρικές και οι αμυντικές αρχές θα καθορίσουν από κοινού εάν τουλάχιστον κάποιοι από τους ομήρους μπορούν να δώσουν πληροφορίες. Στο τελικό στάδιο, οι όμηροι θα εξεταστούν από αξιωματούχους ασφαλείας.

Το Ισραήλ θα «συνεχίσει τον πόλεμο» μετά την κατάπαυση του πυρός

Ο ισραηλινός στρατός θα «συνεχίσει τον πόλεμο» εναντίον του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος Χαμάς μετά την 4ήμερη κατάπαυση του πυρός που συμφωνήθηκε να κηρυχθεί στη Λωρίδα της Γάζας, διεμήνυσε η κυβέρνηση του Μπενιαμίν Νετανιάχου.

«Η ισραηλινή κυβέρνηση, ο ισραηλινός στρατός και οι δυνάμεις ασφαλείας θα συνεχίσουν τον πόλεμο για να επιστρέψουν στα σπίτια τους όλοι οι όμηροι, να ολοκληρωθεί η εξάλειψη της Χαμάς και για να εγγυηθούμε ότι δεν θα υπάρχει πλέον απειλή για το κράτος του Ισραήλ από τη Γάζα», αναφέρει απόσπασμα ανακοίνωσης της κυβέρνησης που δόθηκε στη δημοσιότητα μέσω X (του πρώην Twitter) από τις υπηρεσίες του ισραηλινού πρωθυπουργού.

Ικανοποίηση στη Χαμάς

Η Χαμάς εξέφρασε ικανοποίησηγια τη συμφωνία να κηρυχθεί «ανθρωπιστική εκεχειρία» στη Λωρίδα της Γάζας. «Οι διατάξεις αυτής της συμφωνίας καταρτίστηκαν με βάση το όραμα της αντίστασης και την αποφασιστικότητά της να υπηρετήσει τον λαό μας και να ενισχύσει την επιμονή του έναντι της επίθεσης», ανέφερε το παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα.

«Επιβεβαιώνουμε πως θα παραμείνουμε με το δάκτυλο στη σκανδάλη και ότι τα τάγματα των θριαμβευτών μας θα παραμείνουν σε επιφυλακή», προειδοποίησε. Δυνάμει της συμφωνίας, αναμένεται να εισέλθουν εκατοντάδες φορτηγά με ανθρωπιστική βοήθεια, ιατρικό υλικό και καύσιμα σε όλα τα τμήματα της Λωρίδας της Γάζας, πάντα κατά την ανακοίνωση της Χαμάς.

Χαιρετίζει τη συμφωνία ο Τζο Μπάιντεν

Ο Τζο Μπάιντεν εξέφρασε ικανοποίηση για τη συμφωνία που επετεύχθη με τη μεσολάβηση των ΗΠΑ, του Κατάρ και της Αιγύπτου. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ ανέφερε πως η συμφωνία προσμένει να οδηγήσει στην επιστροφή στην πατρίδα τους «κι άλλων αμερικανών ομήρων».

Η αναφορά του Μπάιντεν αφορούσε στην απελευθέρωση δυο γυναικών με αμερικανική υπηκοότητα από τη Χαμάς στα τέλη Οκτωβρίου. «Η σημερινή συμφωνία αναμένεται να φέρει πίσω στην πατρίδα επιπλέον αμερικανούς ομήρους και δεν θα σταματήσω ώσπου να απελευθερωθούν όλοι», δήλωσε.

Κατάρ: Ο αριθμός των ανθρώπων που θα απελευθερωθούν θα αυξηθεί σε μεταγενέστερα στάδια

Η διπλωματία του Κατάρ επιβεβαίωσε τη σύναψη συμφωνίας. «Η έναρξη της παύσης θα ανακοινωθεί εντός των προσεχών 24 ωρών και η διάρκειά της θα είναι τέσσερις ημέρες, με δυνατότητα παράτασης», διευκρίνισε το υπουργείο Εξωτερικών του Κατάρ μέσω X (του πρώην Twitter) αναφερόμενο στη συμφωνία που κλείστηκε με μεσολάβηση του εμιράτου, της Αιγύπτου και των ΗΠΑ.

Διαβεβαίωσε εξάλλου πως «ο αριθμός των ανθρώπων που θα απελευθερωθούν θα αυξηθεί σε μεταγενέστερα στάδια της εφαρμογής της συμφωνίας».




Πόλεμος Ισραήλ: Σε πλήρη εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις για την απελευθέρωση των ομήρων

Ένα διπλωματικό θρίλερ φαίνεται να βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, αναφορικά με την επίτευξη συμφωνίας για την απελευθέρωση ομήρων, με αντάλλαγμα την ολιγοήμερη κατάπαυση πυρός στη Γάζα. Ισραήλ, ΗΠΑ και Χαμάς διαψεύδουν και όλα αυτά την ώρα που στην Ερυθρά Θάλασσα, οι αντάρτες Χούθι ισχυρίζονται πως κατέλαβαν εμπορικό πλοίο ισραηλινών συμφερόντων.




Η Χαμάς μιλά για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα σε αντάλλαγμα για την απελευθέρωση ομήρων, διαψεύδει η πλευρά του Ισραήλ

Αντιπρόσωπος του παλαιστινιακού ισλαμιστικού κινήματος Χαμάς δήλωσε στην ιορδανική εφημερίδα Αλ Γαντ («Αύριο») ότι συμφωνήθηκε να κηρυχθεί εντός της ημέρας κατάπαυση του πυρός η οποία θα έχει διάρκεια από τέσσερις ως πέντε ημέρες σε αντάλλαγμα για την απελευθέρωση 50 ομήρων. Πάντως, πηγή προσκείμενη στην κυβέρνηση του Ισραήλ διέψευσε την πληροφορία αυτή μιλώντας στον ισραηλινό ειδησεογραφικό ιστότοπο Ynet –την ψηφιακή έκδοση της εφημερίδας Γεντότ Αχαρονότ–, τονίζοντας πως δεν συνήφθη τέτοια συμφωνία.

Σύμφωνα με την Αλ Γαντ, ο αξιωματούχος της Χαμάς είπε πως η συμφωνία θα τεθεί σε εφαρμογή στις 11:00 (σ.σ. τοπική ώρα και ώρα Ελλάδας) και προβλέπει επίσης την αποφυλάκιση περίπου 150 γυναικών και παιδιών που κρατούνται σε φυλακές του Ισραήλ.

Το Γερμανικό Πρακτορείο, όπως αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο, σημειώνει πως δεν ήταν σε θέση να επιβεβαιώσει την πληροφορία αυτή με ανεξάρτητο τρόπο.




Εκδηλώσεις για τον εορτασμό των 111 χρόνων από την Απελευθέρωση της Ελευθερούπολης

Τα 111 χρόνια της Απελευθέρωσης της γιόρτασε το πρωί της Κυριακής 22 Οκτωβρίου 2023 η Ελευθερούπολη.

Αρχικά πραγματοποιήθηκε η επίσημη δοξολογία και στην συνέχεια η επιμνημόσυνη δέηση και η κατάθεση στεφάνων.

Φωτογραφίες Χρήστος Μποσμπότης




Ερυθρός Σταυρός: «Είμαστε σε επαφή με τη Χαμάς και το Ισραήλ για την απελευθέρωση των ομήρων»

Πόλεμος στο Ισραήλ: Η Διεθνής Επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού (ICRC) βρίσκεται σε επαφή με τη Χαμάς και το Ισραήλ για να προσπαθήσει να διαπραγματευτεί την απελευθέρωση των ομήρων που συνελήφθησαν στη Γάζα

Τουλάχιστον 150 Ισραηλινοί και ξένοι – συμπεριλαμβανομένων στρατιωτών, πολιτών, παιδιών και γυναικών – κρατούνται όμηροι στη Λωρίδα της Γάζας μετά την αιφνιδιαστική επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ το περασμένο Σάββατο.

«Ως ουδέτερος ενδιάμεσος είμαστε έτοιμοι να πραγματοποιήσουμε ανθρωπιστικές επισκέψεις, να διευκολύνουμε την επικοινωνία μεταξύ ομήρων και μελών της οικογένειάς τους και να διευκολύνουμε οποιαδήποτε ενδεχόμενη απελευθέρωση», δήλωσε ο Φαμπρίτσιο Καμπρόνι, περιφερειακός διευθυντής της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού (ICRC)για την Εγγύς και Μέση Ανατολή.

Η ομηρεία απαγορεύεται σύμφωνα με το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο και οποιοσδήποτε κρατείται πρέπει να απελευθερωθεί αμέσως, πρόσθεσε ο Καρμπόνι, καλώντας«και τις δύο πλευρές να μειώσουν τον πόνο των αμάχων». «Η ανθρώπινη δυστυχία που προκαλείται από αυτή την κλιμάκωση είναι αποκρουστική», πρόσθεσε.

Καθώς η Γάζα στερείται ηλεκτρισμού, «τα νοσοκομεία χάνουν ρεύμα, θέτοντας σε κίνδυνο τα νεογέννητα σε θερμοκοιτίδες και τους ηλικιωμένους ασθενείς που λαμβάνουν οξυγόνο. Η αιμοκάθαρση σταματά και οι ακτινογραφίες δεν μπορούν να γίνουν», τόνισε. «Χωρίς ρεύμα, τα νοσοκομεία κινδυνεύουν να μετατραπούν σε νεκροτομεία».

Το πόσιμο νερό, ήδη δυσπρόσιτο, έχει γίνει επίσης πιο σπάνιο. «Κανένας γονέας δεν θέλει να αναγκαστεί να δώσει βρώμικο νερό σε ένα διψασμένο παιδί», είπε.




Φρέντι Μπελέρης: Διαδήλωση το απόγευμα στη Χειμάρρα για την απελευθέρωσή του

Στη συγκέντρωση για την απελευθέρωση του Φρέντι Μπελέρη θα μιλήσει ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, ενώ το παρών θα δώσει και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας

Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις των ομογενών στη Χειμάρρα υπέρ της απελευθέρωσης του Φρέντι Μπελέρη.

Η τρίμηνη προθεσμία που προβλέπεται από τον αλβανικό εκλογικό νόμο για την ορκωμοσία του μετά την εκλογή του στη δημαρχία της Χειμάρρας εκπνέει και σήμερα το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί η διαδήλωση με αίτημα την άμεση αποφυλάκισή του.

Στη συγκέντρωση θα μιλήσει ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, ενώ το παρών θα δώσει και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας.

Η Ελλάδα στηρίζει τον Μπελέρη ενεργά, κάνοντας προσπάθειες για την απελευθέρωσή του, καθώς και ο πρωθυπουργός έθεσε το ζήτημα στον Αλβανό ομόλογό του, στην πρόσφατη διάσκεψη του ΝΑΤΟ στο Βίλνιους, ενώ και ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης έχει επικοινωνήσει τηλεφωνικά δύο φορές με την Αλβανίδα ομόλογό του για το ζήτημα.

Πρόσφατα ο κ. Γεραπετρίτης μιλώντας στην ΕΡΤ για το θέμα τόνισε ότι «η προφυλάκιση του Μπελέρη είναι παράνομη και παραβιάζει το Κράτος Δικαίου», συμπληρώνοντας ότι «από την πρώτη στιγμή, η ελληνική κυβέρνηση έχει αναλάβει μία σειρά από πρωτοβουλίες, όχι μόνο για την απελευθέρωση, αλλά και την ορκωμοσία του. «Με τον τρόπο που λειτουργεί η αλβανική πλευρά, μάλλον πυροβολεί τα πόδια της», σημείωσε ο κ. Γεραπετρίτης, μιλώντας στην ΕΡΤ.

Ακόμη, προειδοποίησε ότι τυχόν έκπτωση του Έλληνα ομογενή από το αξίωμα θα σημαίνει σοβαρή επιδείνωση των ελληνοαλβανικών σχέσεων και προσέθεσε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να προχωρήσει η ενταξιακή πορεία της Αλβανίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όταν υπάρχει τέτοια παραβίαση του Κράτους Δικαίου και του τεκμηρίου της αθωότητας του Φρέντι Μπελέρη.

Η αφίσα για την σημερινή διαδήλωση:




Μακάριος Λαζαρίδης | «Υποκλινόμαστε και αποτίουμε φόρο τιμής στους ήρωες προγόνους μας»

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, συμμετέχοντας στον εορτασμό της 109ης επετείου από την απελευθέρωση της Καβάλας, παρέστη σήμερα Κυριακή, 26 Ιουνίου 2022, στην τελετή έπαρσης της ελληνικής σημαίας στις Καμάρες, στην κατάθεση στεφάνων και στην επιμνημόσυνη δέηση στη μνήμη του Α. Κριεζή.

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της τελετής, έκανε την εξής δήλωση:

«Μέρα γιορτής και ιστορικής μνήμης η σημερινή για τον τόπο μας.

Ακριβώς 109 χρόνια πριν, στις 26 Ιουνίου του 1913, το αντιτορπιλικό ‘’Δόξα’’ κατέπλεε στον όρμο της Καβάλας και το Πολεμικό Ναυτικό καταλάμβανε την πόλη, υπό την καθοδήγηση του πλωτάρχη Αντώνιου Κριεζή.

Από τα χέρια του υψώθηκε η ελληνική σημαία στην Καβάλα, για την οποία είχε φτάσει η ώρα, μαζί με τα περίχωρά της, να ενσωματωθούν στο εθνικό κορμό.

Υποκλινόμαστε και αποτίουμε φόρο τιμής στους ήρωες προγόνους μας, εκφράζοντάς τους την ευγνωμοσύνη μας και υποσχόμενοι πως θα προσπαθήσουμε να φανούμε αντάξιοί τους.

Η ευθύνη που μας αναλογεί είναι μεγάλη, όπως και η ανάγκη να διατηρήσουμε την ιστορία μας ζωντανή στο πέρασμα του χρόνου.

Είμαι βέβαιος ότι θα πράξουμε αυτό που πρέπει για μια ισχυρή, περήφανη και ανεξάρτητη Ελλάδα.

Το οφείλουμε στους πατριώτες εκείνης της εποχής, στους εαυτούς μας, στις επόμενες γενιές.

Χρόνια πολλά σε όλες και όλους, χρόνια πολλά Καβάλα».