Απεγκλωβισμός τραυματία μετά από ανατροπή οχήματος στο Κοκκινόχωμα

Με χρήση διασωστικής σειράς απεγκλωβίστηκε ένας τραυματίας, από ΙΧΕ όχημα και παρελήφθη από ασθενοφόρο του Ε.Κ.Α.Β., συνεπεία τροχαίου, επί της Ε.Ο. Καβάλας – Νέων Κερδυλίων, στο ύψος της περιοχής Κοκκινόχωμα Καβάλας.

Επιχείρησαν 3 πυροσβέστες με 1 όχημα.

 

www.proininews.gr




Απεγκλωβισμός 19 ατόμων | Είχαν χαθεί σε μονοπάτι του Παγγαίου

Η επιχείρηση απεγκλωβισμού 19 ατόμων που είχαν χαθεί στα μονοπάτια του Παγγαίου στέφθηκε με επιτυχία. Η ομάδα, η οποία αποτελείτο από προσκόπους από την Αθήνα και δύο συνοδούς τους, είχε χάσει τον προσανατολισμό της κάτω από το καταφύγιο “Τσιλογιώργη” και πάνω από τη Μεσορόπη.

Η τηλεφωνική επικοινωνία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία αποδείχθηκε κρίσιμη, καθώς βοήθησε στον εντοπισμό της ομάδας. Κατά τη διάρκεια της διάσωσης, ένα νεαρό κορίτσι αισθάνθηκε αδιαθεσία και χρειάστηκε να μεταφερθεί με ασθενοφόρο.

Στην επιχείρηση συμμετείχαν επίσης ο Δήμος Παγγαίου, με τη βοήθεια των Ανδρέα Καλινικίδη και Στέργιου Κεχαγιά, καθώς και οι εθελοντές της ομάδας ΠΑΓΓΑΙΟ ALERT. Αυτή η συνεργασία εξασφάλισε την ασφαλή επιστροφή όλων των μελών της ομάδας.

 




Εβρος: Απεγκλωβισμός 40 ατόμων διά θαλάσσης από Δίκελλα

Στον απεγκλωβισμό 40 ατόμων, λόγω πυρκαγιάς στην περιοχή Αγ. Παρασκευής και Δίκελλων Αλεξανδρούπολης, προχώρησαν δύο πλωτά του Λιμενικού και τέσσερα ιδιωτικά σκάφη

Σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα όλα τα άτομα μεταφέρονται στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.

Μήνυμα του 112

Νωρίτερα εστάλη στους κατοίκους των οικισμών Μάκρη, Δικέλλα, Αγία Παρασκευή και Μεσημβρία Αλεξανδρούπολης μήνυμα του 112 για να απομακρυνθούν και να κατευθυνθούν προς Αλεξανδρούπολη.

«Εάν βρίσκεστε στις περιοχές Μάκρη, Δικέλλα, Αγία Παρασκευή και Μεσημβρία απομακρυνθείτε προς Αλεξανδρούπολη. Δασική πυρκαγιά στην περιοχή σας. Ακολουθείτε τις οδηγίες των Αρχών» αναφέρει το μήνυμα.

Εντολή εκκένωσης δόθηκε και σε 9 επιπλέον οικισμούς στην ευρύτερη περιοχή της Αλεξανδρούπολης λόγω της δασικής πυρκαγιάς που είναι σε εξέλιξη. Οι κάτοικοι των οικισμών Μεσημβρία, Ατάρνη, Αύρα, Κόμαρος, Πέραμα, Μέστη, Συκορράχη και Πλάκα ειδοποιήθηκαν μέσω του 112 ώστε να εκκενώσουν την περιοχή τους και να κατευθυνθούν προς Κομοτηνή.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, οι κάτοικοι που δεν έχουν δυνατότητα μετακίνησης να μεταβούν οργανωμένα στις πλατείες των οικισμών όπου θα περάσει λεωφορείο του δήμου με επικεφαλής τον αντίστοιχο πρόεδρο του κάθε οικισμού.

Ο δήμος ανακοίνωσε πως θα πραγματοποιηθεί οργανωμένη απομάκρυνση μέσω των κόμβων Δίκελλων και κόμβου Μάκρης προς την πλευρά της Ροδόπης( Κομοτηνή), ενώ σημείο συνάντησης είναι το Σπαθί της Κομοτηνής στην πλατεία Ηρώων, ενώ ο Εμπορικός Σύλλογος Αλεξανδρούπολης λόγω της αποπνικτικής ατμόσφαιρας κρατά τα εμπορικά καταστήματα κλειστά.

tanea.gr

 




Σουδάν: Στην Ελευσίνα το C-130 με 39 απεγκλωβισμένους

Στο πλευρό τους ο Μητσοτάκης.

«Καταφέραμε και επιστρέψαμε πίσω στην πατρίδα όλους τους συμπολίτες μας» είπε ο πρωθυπουργός – «Τέτοιο σκοτωμό δεν έχω ξαναδεί» είπε ένας εκ των Ελλήνων που επαναπατρίστηκαν απόψε.

Στην Αεροπορική Βάση Ελευσίνας έφτασε το βράδυ της Πέμπτης, λίγο μετά τις 21.00, το μεταγωγικό αεροσκάφος C-130, το οποίο μετέφερε στην Ελλάδα από το Σουδάν, 39 ανθρώπους που απεγκλωβίστηκαν.
Ανάμεσα στα άτομα αυτά είναι και 20 Έλληνες και μέλη οικογενειών τους, ενώ μαζί τους είχαν και τα σκυλάκια τους.

Στην Ελευσίνα ήταν και ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενώ στο πλευρό του ήταν ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Χαρδαλιάς και ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνος Φλώρος. «Όλα πήγαν καλά, όπως έπρεπε» δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης ενώ συνεχάρη τις Ένοπλες Δυνάμεις για τη συνδρομή τους στην επιχείρηση απεγκλωβισμού των Ελλήνων πολιτών από το Σουδάν. 

«Πάντα σε συνδυασμό και με άλλες φίλες χώρες καταφέραμε και επιστρέψαμε πίσω στην πατρίδα όσους συμπολίτες μας ήθελαν να φύγουν από την εμπόλεμη ζώνη» είπε μεταξύ άλλων, μιλώντας στους δημοσιογράφους. 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας, επιστρέφοντας από την περιοδεία του σε Καβάλα και Ξάνθη, με στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας και των Ειδικών Δυνάμεων που έλαβαν μέρος στην επιχείρηση απεγκλωβισμού από το Σουδάν και τους συνεχάρη για την επιτυχή εκπλήρωση της αποστολής τους.

Συνομίλησε επίσης, με ανθρώπους που απεγκλωβίστηκαν και τους ευχήθηκε να τελειώσει γρήγορα η σύρραξη ώστε να μπορούν να επιστρέψουν με ασφάλεια στις εστίες τους.

 

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ολοκληρώθηκε πριν από λίγο, με την ασφαλή επιστροφή του C-130 από το Χαρτούμ, η επιχείρηση διάσωσης των Ελλήνων συμπολιτών μας οι οποίοι εγκλωβίστηκαν στον εμφύλιο πόλεμο στο Σουδάν.
Θέλω να συγχαρώ το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, αλλά και την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, για την άρτια οργάνωση αυτής της σύνθετης αποστολής. Πάντα σε συνδυασμό και με άλλες φίλες χώρες καταφέραμε και επιστρέψαμε πίσω στην πατρίδα όσους συμπολίτες μας ήθελαν να φύγουν από την εμπόλεμη ζώνη, καθώς και έξι -αν δεν κάνω λάθος- τετράποδους φίλους μας οι οποίοι και αυτοί επέστρεψαν μαζί με την οικογένειά τους.

Η Ελληνική Πολιτεία οφείλει ανά πάσα στιγμή να φροντίζει για την ασφάλεια των Ελλήνων πολιτών, ασχέτως το πού αυτοί βρίσκονται. Και εύχομαι αυτή η μεγάλη περιπέτεια στο Σουδάν να τελειώσει σύντομα, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να επιστρέψουν με ασφάλεια στις εστίες τους.

Οι Ένοπλές μας Δυνάμεις, για ακόμη μία φορά, μάς έβγαλαν ασπροπρόσωπους και φρόντισαν για την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της σύνθετης επιχείρησης».
«Γεμάτος πτώματα ο δρόμος» λέει ένας από τους Έλληνες που απεγκλωβίστηκαν

«Τέτοια φρίκη και τέτοιο σκοτωμό δεν έχω ξαναδεί» λέει ένας από τους Έλληνες που επέστρεψαν από το Σουδάν, περιγράφοντας τα όσα έζησε.«Διάσπαρτος ο δρόμος, γεμάτος πτώματα. Όλοι οι δρόμοι! Όλα τα κτίρια χτυπημένα. Γεμάτα καπνούς! Έπεσαν δύο όλμοι στο σπίτι μας και το διέλυσαν. Πέντε κτίρια πιο κάτω, τινάχθηκε (κτίριο) στον αέρα μπροστά μου».

«Για τους αμάχους δεν υπάρχει καμία προσοχή. Υπάρχει μία αναρχία. Οι επαναστάτες έχουν πάρει όλο το κέντρο…» τονίζει.

Μαζί με τους 20 Έλληνες, ήταν και πολίτες άλλων κρατών-μελών της ΕΕ, καθώς και τρίτων χωρών. Στην αποστολή συμμετείχε και Έλληνας διπλωματικός υπάλληλος. Με την ολοκλήρωση της εν λόγω επιχείρησης, ο αριθμός των απεγκλωβισθέντων συμπατριωτών μας και μελών οικογενειών τους ανέρχεται στα 125 άτομα

«Είναι η πρώτη φορά που γίνεται εκκένωση με σκυλιά»

«Ζούσαμε στο Σουδάν, κάναμε μια μεγάλη οικογένεια και όταν ξεκίνησε ο πόλεμος τον Απρίλιο, δεν διανοηθήκαμε να φύγουμε. Χάρη στο υπουργείο Εξωτερικών, μας βοήθησαν πάρα πολύ και με απόφαση του κ. Μητσοτάκη είναι η πρώτη φορά που γίνεται εκκένωση με σκυλιά» λέει μια γυναίκα που απεγκλωβίστηκε από το Σουδάν.

IMG_2911

IMG_2910

IMG_2909

IMG_2905

IMG_2914

IMG_2886

IMG_2884

Υπενθυμίζεται πως την Κυριακή 23 Απριλίου ξεκίνησε αποστολή από την Ελλάδα. Οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις συνέβαλαν με επιτυχία στην προσπάθεια διάσωσης με τη συνδρομή επιχειρησιακών μέσων και εξειδικευμένου προσωπικού.

Επικεφαλής της αποστολής ήταν ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νικόλαος Χαρδαλιάς, και σε αυτήν συμμετείχε επίσης ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Χωρών Υποσαχάριας Αφρικής του Υπουργείου Εξωτερικών κ. Κωνσταντίνος Σούλιος, καθώς και ο Υποδιοικητής της Διακλαδικής Διοίκησης Ειδικών Επιχειρήσεων (ΔΔΕΕ) Ταξίαρχος Χαράλαμπος Γεωργίου ως επικεφαλής του Τμήματος Ειδικών Επιχειρήσεων από την νεότευκτη Διοίκηση Ειδικού Πολέμου (ΔΕΠ) του ΓΕΕΘΑ. Η Αποστολή σε όλη την διάρκεια των επιχειρήσεων απεγκλωβισμού βρίσκονταν σε επαφή με το Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων (ΕΘΚΕΠΙΧ) του ΓΕΕΘΑ και την Μονάδα Διαχείρισης Κρίσεων (ΜΔΚ) του Υπουργείου Εξωτερικών.

Στο γενικότερο πλαίσιο της αποστολής απεγκλωβισμού και διάσωσης Ελλήνων και ξένων πολιτών από την έναρξη της κρίσης στο Σουδάν, πραγματοποιήθηκαν επίσης οι παρακάτω επιμέρους επιχειρήσεις:

– Την Κυριακή 23 Απριλίου, αποστολή 2 μεταγωγικών αεροσκαφών (Α/Φ), 1 C-27 και 1 C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας από την Αεροπορική Βάση Ελευσίνας στο Αεροδρόμιο Aswan, σε ετοιμότητα για εκτέλεση επιχειρήσεων εκκένωσης.

– Την Δευτέρα 24 Απριλίου, απογείωση του Α/Φ C-27 από το Aswan με προορισμό το Τζιμπουτί (Djibouti), παραλαβή των πρώτων 17 πολιτών (13 Ελλήνων και 4 άλλων υπηκόων συζύγων των Ελλήνων) και επιστροφή την Τρίτη 25 Απριλίου 2023 στην Αεροπορική Βάση Ελευσίνας.

– Την Τρίτη 25 Απριλίου, απογείωση έτερου Α/Φ C-27 από την Αεροπορική Βάση Ελευσίνας και προσγείωση στο Aswan, σε ετοιμότητα ανάληψης αποστολής. Ακολούθως απογείωση και παραλαβή από το Djibouti και την Άκαμπα (Aqaba) της Ιορδανίας 16 Ελλήνων πολιτών, 1 από Κύπρο, 9 από Ρουμανία και 8 από Φινλανδία. Την Τετάρτη 26 Απριλίου 2023 το Α/Φ με τον Υφυπουργό Εθνικής Άμυνας και τους διασωθέντες πολίτες επέστρεψε στην Αεροπορική Βάση Τανάγρας.

– Την Τετάρτη 26 Απριλίου απογείωση έτερου Α/Φ C-27 από την Αεροπορική Βάση Ελευσίνας και προσγείωση στο Aswan, σε ετοιμότητα ανάληψης αποστολής.

– Την Πέμπτη 27 Απριλίου, απογειώθηκε από το Αεροδρόμιο Ασουάν (Aswan) της Αιγύπτου Α/Φ C-130 με προσωπικό Ειδικών Επιχειρήσεων (SOF) της ΔΕΠ του ΓΕΕΘΑ και προορισμό την Αεροπορική Βάση Wadi Seidna βόρεια του Χαρτούμ (Khartoum) στο Σουδάν. Με την προσγείωση του Α/Φ στην Αεροπορική Βάση, το τμήμα SOF προέβη σε έλεγχο και εξασφάλιση της ευρύτερης περιοχής, ενώ παράλληλα συνέδραμε στην διάσωση και επιβίβαση στο Α/Φ 39 πολιτών εκ των οποίων 20 από Ελλάδα, 1 από Γερμανία, 4 από Ισπανία, 5 από Ολλανδία, 1 από Σερβία, 8 από Φιλιππίνες, καθώς και 6 κατοικίδια (σκύλοι). Στη συνέχεια, το Α/Φ απογειώθηκε με προορισμό την Αεροπορική Βάση Ελευσίνας. Την εξέλιξη της επιχείρησης εκκένωσης και διάσωσης παρακολούθησαν και κατεύθυναν ζωντανά από το ΕΘΚΕΠΙΧ ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Νικόλαος Χαρδαλιάς και ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: protothema.gr

 




ΕΚΤΑΚΤΟ: “Πέταξαν” οι Έλληνες κομάντο για να απεγκλωβίσουν τους Έλληνες και Κύπριους από το Σουδάν

Απογειώθηκαν για την Αίγυπτο δύο μεταγωγικά αεροσκάφη -ένα C-130 και ένα C-27J- μαζί με 15 κομάντος της Διοίκησης Ειδικού Πολέμου, προκειμένου να τεθούν σε ετοιμότητα για τον απεγκλωβισμό Ελλήνων και Κυπρίων (συνολικά 120 πολίτες) από το Σουδάν

Όπως μετέδωσαν νωρίτερα διεθνή ΜΜΕ, χτυπήθηκε το γαλλικό κονβόι που εγκαταλείπει το Σουδάν και στο οποίο επιβαίνουν και Έλληνες πολίτες. Το κονβόι συνοδεύουν στελέχη των γαλλικών ενόπλων δυνάμεων με προορισμό την πρεσβεία της Γαλλίας στο Χαρτούμ και ύστερα εκτός Σουδάν.

Οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για έναν τραυματισμένο Γάλλο στρατιωτικό, ενώ δεν υπάρχουν αναφορές για τραυματισμό Έλληνα ή Γάλλου πολίτη.

Ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας, είχε τηλεφωνική συνομιλία με τη Γαλλίδα ομόλογό του, Κατρίν Κολονά, με θέμα την ασφάλεια των Ελλήνων στο Σουδάν και τον απεγκλωβισμό τους από αυτήν την αφρικανική χώρα. Επίσης, το ζήτημα εξετάστηκε και σε ξεχωριστή τηλεφωνική επικοινωνία με τη Γαλλίδα υφυπουργό Εξωτερικών, Χρυσούλα Ζαχαροπούλου.




Σεισμός στην Τουρκία | Απεγκλωβισμός μικρού κοριτσιού από την ελληνική ΕΜΑΚ

Σεισμός στην Τουρκία: Με ειδικά εργαλεία οι διασώστες προσπαθούν να απομακρύνουν κομμάτια από τσιμέντο και να ανοίξουν δίοδο ώστε να φθάσουν στο κοριτσάκι.

Χιλιάδες άνθρωποι είναι εγκλωβισμένοι κάτω από τα συντρίμμια ενώ πάνω από 5.000 είναι οι νεκροί από τον φονικό σεισμό στην Τουρκία.

Αυτή την ώρα η ελληνική ΕΜΑΚ που έσπευσε στη γειτονική χώρα για βοήθεια επιχειρεί τον απεγκλωβισμό ενός μικρού κοριτσιού από τα χαλάσματα.

Την επιχείρηση κατέγραψε η κάμερα της ΕΡΤ. Οι εικόνες είναι συγκλονιστικές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διασώστες έχουν χωθεί μέσα στα συντρίμμια προκειμένου να ανασύρουν την 7χρονη που έχει παγιδευτεί κάτω από τόνους μπάζα.

Με ειδικά εργαλεία προσπαθούν να απομακρύνουν κομμάτια από τσιμέντο και να ανοίξουν δίοδο ώστε να φθάσουν στο κοριτσάκι του οποίου το ένα χεράκι έχει παγιδευτεί.

Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, το παιδί είναι εγκλωβισμένο για πάνω από ένα 24ωρο και όμως βρήκε το κουράγιο και τη δύναμη να κινητοποιήσει με τις φωνές του τους διασώστες. Πρώτοι το αντιλήφθηκαν οι Έλληνες διασώστες και αργότερα κατέφθασαν και δυνάμεις των τουρκικών συνεργείων.