Ανάπλαση και Αναβάθμιση στην Πανεπιστημιούπολη Καβάλας του ΔΠΘ: Ξεκίνησαν τα πρώτα έργα – Τι περιλαμβάνουν

Σημαντικές παρεμβάσεις βρίσκονται σε εξέλιξη στην Πανεπιστημιούπολη Καβάλας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, με στόχο την αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων και την ουσιαστική αναβάθμιση των υποδομών.

Ήδη έχει κατατεθεί πρόταση ένταξης στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (2025–2026) για «Εργασίες συντήρησης και επισκευών των Φοιτητικών Εστιών» με προϋπολογισμό 74.400 €, που θα καλύψει άμεσες ανάγκες στα τρία κτιριακά συγκροτήματα των εστιών για τα έτη 2025 και 2026.

Παράλληλα, ολοκληρώνεται ως τον Ιούνιο του 2025 η μελέτη συνολικής αναβάθμισης του συγκροτήματος των φοιτητικών εστιών, συνολικής δυναμικότητας 230 δωματίων. Ήδη αναζητείται χρηματοδότηση για την υλοποίηση του έργου και την προμήθεια νέου εξοπλισμού.

Ήδη σε εξέλιξη εργασίες και συμβάσεις

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται διαγωνιστικές διαδικασίες για το έργο ενεργειακής αναβάθμισης κτηρίων της Πανεπιστημιούπολης (βιβλιοθήκη και αίθουσες διδασκαλίας συνολικής επιφάνειας 3.700 τ.μ.) με προϋπολογισμό 1,5 εκατ. ευρώ και χρηματοδότηση από την Περιφέρεια ΑΜ-Θ. Οι εργασίες περιλαμβάνουν:

  • Αντικατάσταση κουφωμάτων

  • Θερμομόνωση και υγρομόνωση

  • Αναβάθμιση του συστήματος θέρμανσης

Έχει ήδη υπογραφεί η σχετική σύμβαση και οι εργασίες ξεκινούν άμεσα.

Άλλα προγραμματισμένα έργα

  1. Φύλαξη και ελεγχόμενη πρόσβαση: Από τον Σεπτέμβριο του 2025 επανέρχεται η 24ωρη φύλαξη της Πανεπιστημιούπολης, καλύπτοντας ένα χρόνιο αίτημα της κοινότητας.

  2. Αναμόρφωση και εκσυγχρονισμός κτηρίων: Με προϋπολογισμό 2,5 εκατ. ευρώ από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του ΥΠΑΙΘΑ, προβλέπονται:

    • Εργασίες σε υγρομονώσεις, θερμομονώσεις, εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους

    • Ανακαίνιση οδοποιίας και χώρων στάθμευσης

  3. Ψηφιακή αναβάθμιση: Έργο 1 εκατ. ευρώ για ενίσχυση της ψηφιακής μετάβασης των Τμημάτων.

Έμφαση στις φοιτητικές εστίες

Το κτήριο Φ3, το οποίο εμφάνισε τις μεγαλύτερες φθορές, εκκενώθηκε και οι φοιτητές μεταφέρθηκαν στα κτήρια Φ1 και Φ2. Το Φ3 έχει προτεραιότητα για τις παρεμβάσεις αποκατάστασης και εκσυγχρονισμού.

Καταγγελίες και παρεμβάσεις

Μετά την ένταξη των Τμημάτων της Καβάλας στο ΔΠΘ (Απρίλιος 2024), διαπιστώθηκε η ιδιαίτερα κακή κατάσταση των εγκαταστάσεων, με σοβαρές φθορές, έλλειψη συντήρησης και εικόνες εγκατάλειψης. Φοιτητές κατήγγειλαν:

  • Απουσία φύλαξης

  • Ελλείψεις σε πυρασφάλεια

  • Βίαια περιστατικά από εξωπανεπιστημιακούς

Το ΔΠΘ, αναγνωρίζοντας το πρόβλημα, έχει δρομολογήσει παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό, τη φύλαξη και την ασφάλεια του χώρου, τονίζοντας τη σημασία της στήριξης από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ.




Νέα παράταση για την ανάπλαση της πλατείας καπνεργάτη | Έρχονται και αλλες καθυστερήσεις;

Την όγδοη κατά σειρά παράταση στο έργο της ανάπλασης της Πλατείας Καπνεργάτη ενέκρινε ομόφωνα η Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Καβάλας, γεγονός που εγείρει ερωτήματα σχετικά με την πορεία και την έγκαιρη ολοκλήρωσή του.

Σύμφωνα με την απόφαση, οι νέες προθεσμίες που εγκρίθηκαν είναι οι εξής:

  • 2η τμηματική προθεσμία – Πλατεία Καπνεργάτη & Οδός Αβέρωφ: 28 Φεβρουαρίου 2025.
  • 3η τμηματική προθεσμία – Πλατεία Παιχνιδιού: 30 Απριλίου 2025.
  • 4η τμηματική προθεσμία – Έργα πρασίνου, εξοπλισμός, δίκτυα: 30 Απριλίου 2025.
  • Συνολική προθεσμία ολοκλήρωσης του έργου: 30 Απριλίου 2025.

Ωστόσο, παρά τις νέες προθεσμίες, φαίνεται πως το έργο ενδέχεται να καθυστερήσει ακόμη περισσότερο. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει η προμήθεια των ειδικών ξύλων που προορίζονται για το δάπεδο της πλατείας, γεγονός που μπορεί να επιφέρει νέα εμπόδια στην ολοκλήρωση του έργου εντός των προβλεπόμενων ημερομηνιών.

Το έργο της ανάπλασης της πλατείας αποτελεί μία από τις βασικές παρεμβάσεις αναβάθμισης του κέντρου της Καβάλας, ωστόσο οι συνεχείς παρατάσεις προκαλούν δυσαρέσκεια στους πολίτες και επαγγελματίες της περιοχής. Παραμένει ανοιχτό το ερώτημα αν αυτή θα είναι η τελευταία παράταση ή αν θα χρειαστεί νέος κύκλος καθυστερήσεων, παρατείνοντας την ταλαιπωρία κατοίκων και επιχειρήσεων.

proininews.gr




ΤΑΙΠΕΔ & ΟΛΚ ζητούν το Ανοιχτό Κολυμβητήριο Καβάλας για να προχωρήσουν σε ανάπλαση

Στην Καβάλα βρέθηκε τις προηγούμενες ημέρες ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ.

Σύμφωνα με πληροφορίες φαίνεται πως ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΤΑΔ ήρθε για να ζητήσει από το Δήμο να επιστρέψει στον Οργανισμό Λιμένα το ανοιχτό κολυμβητήριο.

Πρόκειται για μία συμβατική υποχρέωση του Δήμου απέναντι στον Οργανισμό εφόσον ο χώρος δεν λειτουργεί ως ανοιχτό κολυμβητήριο. Σε δηλώσεις που έκανε στους δημοσιογράφους ο κ. Πολίτης είπε ότι το ΤΑΙΠΕΔ- κατ’ επέκταση ο ΟΛΚ- θέλουν να αξιοποιήσουν την περιοχή του ανοιχτού κολυμβητηρίου στο πλαίσιο μιας γενικότερης ανάπλασης.